Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE Persconferentie - BLACK FRIDAY Editie

Code Zwart in de ziekenboeg, Code Zwak van de zwatelbazen

NOU. DAAR GAAN WE DAN MAAR WEER. Persco waarvan alles toch al weer gelekt is nummer [opzoeken, tel al een tijdje kwijt - red.] van De Glossy Clown en De Knevel Crimineel (die eerst nog even het vrijdag-vuilnis buiten zette). De enige curve die altijd geflattened is gebleven tijdens deze pandemie, is die van het voortschrijdend inzicht en daarom staan we tijdens de vijfde, zesde, zevende, wetenwijveelste golf aan de vooravond van wederom een eenzame coronakerst. We zagen deze week nano-persco's waarin gedreigd werd met echte persco's, geschuif met sluitingstijden die op zwaardere lockdowns moeten lijken en onderlinge afstanden, die ineens weer anderhalve meter werden. Het zal ons onderhand allemaal jeuken welke regels er nu weer in sombere toon en met zwaar gemoed gemiscommuniceerd gaan worden: uitzichtloosheid is hoe dan ook de enige boodschap die nog resoneert.

Globaal bekeken & gezond uitgezoomd zijn Mark, Hugo en het OMT zelf de grootste virushaarden. De vaccins lekken door als een goedkope tampon dus 2/3G en QR-codes geven schijnveiligheid aan wanbeleid. Anderhalf jaar betuttelcommunicatie, schuldvingerwijzen en tweedelingsretoriek hebben vaccintwijfel gekweekt waarop gretig gekapitaliseerd wordt door nog harder liegende lawaaimalloten die straatrellen, andermans spullen slopen en hulpverleners aanvallen "verzet" noemen, en de zwijgende meerderheid van het land staat op het punt om een oppepprik heroïne te gaan halen. Zolang we die crematoriumkoppen van Mark & Hugo in beeld blijven krijgen, komt er geen licht aan het einde van de mutatietunnel. Het enige dat we van Pandemiepeppie en Coronakokkie willen horen is "OK, dan gaan we maar, om plaats te maken voor een gloednieuw OMT en een kolonel van de Genie, die worden bijgestaan door een eerlijk & open communicatieteam. Want wij gaan jullie niet meer overtuigen, de zorg niet meer ontlasten en het virus niet verslaan. Wij falen, hebben gefaald en zullen blijven falen. Tabee." 

En dan zeggen we: 'Eindelijk, dankjewel voor niks' en dan bellen we Pieter Omtzigt om te vragen of die interesse heeft in een tijdelijke functie elders. En Irma, die mag ook blijven.
Update: Rutte: "Vaccins zijn best wel kudt"
Update: Rutte: "Mensen hebben kritiek op mij"
Update: Rutte: "Niet uw vrouw slaan, aub"
Update: Rutte: "Koop een tablet voor oma"
Update: De Jonge: "DIT HADDEN WIJ NIET VERWACHT" (lol, Yorick en Marino wel)
Update: De Jonge: "Bedankt, 1,2 miljoen mensen"
Update: Nu met handige Rijksoverheid Templates!
Update: Lockdown op de comments

Eerst hier live. Daarna mogelijk rellen (hoewel: het regent...)

Ondertussen, dit smerige vuilnisspelletje...

Social

Reaguursels

Inloggen

Spuiten of sluiten.

Waar-is-niets | 27-11-21 | 09:03

70+: blijf uit de buurt van uw kleinkinderen als ze onder de 12 zijn, dat is goed voor uzelf en uw kleinkinderen. Ongezien de tyfus dan maar.

bergsbeklimmer | 27-11-21 | 08:08

Zag gisteravond een IC-trein rijden. Dan komt het wel heel dichtbij.

Cor Netto | 27-11-21 | 07:53

Die griep prik gaf veel mensen de rust van zeker weten. Dat word gemist.

biltong | 27-11-21 | 06:14

Alleen samen krijgen we de overheid onder controle.

Botte Hork | 27-11-21 | 04:41

Wat mij steeds meer verbaasd is dat er nergens iets te vinden is over werving campagnes in de zorg. Je zou denken dat zeker in een tijd als deze de overheid alles uit de kast haalt om verplegend personeel aan te trekken.
De mogelijkheden zijn legio, adverteren op internet en gedrukte media, spotjes op Posbus 51 en STER, wervings kantoortjes op prik en test locaties en scholen met leer/werk trajecten en nog veel meer.
Maar niks nada niente.

Of... zijn al die verhalen over uitgestelde/afgestelde zorg indianenverhalen om het gepeupel angst aan te jagen om ze op die manier aan de prik te krijgen?
Ik geef het toe ik begin op mijn 71e danig wantrouwend te worden.

copywriter | 27-11-21 | 02:52

Broodje knakworst met mosterd.

Brabeaulander | 27-11-21 | 01:40

Volgens Marc Bontes is het kwestie van boerenverstand maar het is meer een zaak van boerenbedrog. De maatregelen (GAAN) werken: twitter.com/mr_smith_econ/status/1463...
…..
…. omdat de piek al bereikt is.

fokkewoelf | 27-11-21 | 01:23 | 2

Dank voor het delen.

Brabeaulander | 27-11-21 | 01:39

Urk was er vroeg bij dit keer, maar besmettingen lopen nu al een week rap terug.

Van Urk | 27-11-21 | 11:13

Rutte die gladde aal met zijn gladde praatjes. Hun einde is nabij, want hiermee gaan ze uiteindelijk de boel niet blijven leiden, maar hij weet alles wat zo krom is als iets nog recht te lulllen, die lapschwanz

JDMslut | 27-11-21 | 01:14

En weer de Wappers die de IC cijfers mis interpreteren en misbruiken om aan te tonen dat de vaccins niet of niet goed werken. Alles om maar geen verantwoordelijkheid te moeten nemen voor de zieken die niet meer behandeld worden of de doden die nu vallen (oversterfte). En natuurlijk Mark en Hugo beschimpen want die doen het niet goed. Tenminste voor de een te weinig en te laat en voor de ander zijn alle maatregelen grote onzin. Feit is dat de oversterfte in Nederland, resultaat van het beleid/maatregelen, aan het einde van deze winter waar we verwachten dat iedereen corona immuniteit heeft of dood is heel goed afsteekt tov andere landen. In Duitsland en Oostenrijk met sterke leiders vallen ze nu bij bosjes en is de vaccinatiegraad veel lager. Laten we de komende maatregelen tot een succes maken. Twijfelaars, laat u vaccineren. Wappers rustig afwachten tot je ziek wordt en dan kijken hoe erg het wordt. Als je overgewicht hebt of rookt of veel drinkt zou ik vast oefenen om je adem in te houden.

dartfrogger | 27-11-21 | 00:48 | 3
-weggejorist-
ButjeKef | 27-11-21 | 05:22
-weggejorist-
ButjeKef | 27-11-21 | 05:25

@ButjeKef | 27-11-21 | 05:25: Het is overigens - ik zeg dit omdat je te kennen gaf de Mavo te hebben ontstegen en misschien mag worden toegedicht het in ieder geval op een vrij rudimentaire wijze te kunnen begrijpen - niet alleen sterfte door Covid dat hier van belang is. Ook, en dit juist bij de jongere en dan meer nog jongere ongevaccineerde patiënten van eminent belang, langdurige (en misschien voor een deel ook permanente) orgaan- of ook neurologische schade.
www.sciencedaily.com/releases/2021/10...
Effectiviteit van vaccinaties op symptomen long covid:
papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstr...

Mazzelstof | 27-11-21 | 06:57

Misschien een ideetje. Privekliniekje starten met IC bedjes, die je op voorhand al kunt reserveren voor geld. Ik zie kansen.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 23:44 | 1

Het verbaast mij ook dat hier nog niet voor wordt geadverteerd.

lekgoot | 27-11-21 | 08:54

Is nooit goed natuurlijk. Of maatregelen zijn te vroeg en te zwaar, of te laat en te weinig. Dus je aan het stuur dan man je fouten, sta je aan de zijlijn dan is het makkelijk commentaar leveren. Vandaar de term stuurlui aan wal.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 23:40 | 2

Dus... Proost!

ceriel82 | 27-11-21 | 00:03

Dat is een waar ding. Hier genoeg mensen die het beter weten en staan te trappelen om het over te nemen. Overal waarschuwingsborden met "vaccinatie = moord" met daaronder een ivermectine dispenser. Er lagen duizenden mensen op geïmproviseerde IC's met aan ieder bed kappers, pedicures, fietsmonteurs en banketbakkers die op cursus waren geweest. Uit Noord-Korea de fine de fleur der beeldhouwers die in iedere conglomeratie over de honderdvijfendertig inwoners werken aan immense standbeelden van Willem Engel met een naar de toekomst wijzende vinger. Nederland als lichtend voorbeeld in de wereld. Hoezee!

Mazzelstof | 27-11-21 | 07:09

Moest vandaag een mondkapje op van een manager. Dat ik daarvoor 4 medewerkers zonder zag zitten in de kantine/kantoor bij de ingang vond die heel logisch. Want ze deden hem wel op in de winkel voor ons. Blijkbaar kun je elkaar niet besmetten als je medewerker van de bouwmarkt bent ofzo.
Normaal heb ik er wel een in mijn jaszak voor dit soort mensen en als het echt druk is, maar deze jas per ongeluk niet.

SailingDuck | 26-11-21 | 23:35 | 5
-weggejorist-
ButjeKef | 27-11-21 | 05:10
-weggejorist-
intrigant | 27-11-21 | 09:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Cynische commentaartjes. Blablabla, het zal allemaal wel. Ondertussen raast het virus door, met een nieuwe variant in het verschiet.

M'n schoonouders besmet en ziek, ondanks vaccinatie.

Ik zie geen uitweg. U wel?

zwaaropdehand | 26-11-21 | 23:01 | 12
-weggejorist-
ButjeKef | 27-11-21 | 07:29
▼ 9 antwoorden verborgen

Met de huidige besmettingsgraad, incubatie-tijd en sterftegraad van corona is volgens de simpelste modellen een vaccinatie-graad van rond de 93% nodig om het virus echt te stoppen. Dan hoor ik Hugo de Jonge zeggen, dat hij 88% een hoge vaccinatie-graad vindt en dat alle modellen hadden aangegeven, dat de versoepeling kon. Dan hebben je ambtenaren gewoon, net als Hugo zelf, geen idee waar ze mee bezig zijn.

Blijft gewoon, dat als we niet zo vreselijk graag de gezondheidszorg geprivatiseerd hadden, we niet zo vreselijk bezuinigd hadden op ziekenhuizen en IC-bedden, we de IC-verpleging meer hadden betaald dan cliniclowns en nog zo een paar maatregelen van de kabinetten Rutte niet hadden genomen, we nu gewoon genoeg IC bedden hadden gehad en we niet zwart waren gekleurd (niet racistisch bedoeld).

ParadiseLost | 26-11-21 | 22:56 | 6

Er is niet bezuinigd. Het geld is niet op de juiste plekken terechtgekomen.

Opblaas_boot | 27-11-21 | 00:32

@botbot | 26-11-21 | 23:26: Er is teveel uitgegeven aan de verkeerde personen, zoals in elke tak tegenwoordig. Zo'n nutteloze tussenlaag die niks toevoegt en alleen maar geld kost en onzin uitkraamt

peet12 | 27-11-21 | 00:49
-weggejorist-
ButjeKef | 27-11-21 | 07:36
▼ 3 antwoorden verborgen

ik ben er klaar mee. wie kan ik op de bek nemen voor een herstelbewjis

Ir. Wilhelmus | 26-11-21 | 22:36 | 5

Je moet eerst nog maar eens zien te herstellen.

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 23:36

Vraag maar de ambassadeur van Botswana of die er tijd voor heeft.

Alexander des Burgus | 27-11-21 | 00:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is sprake van een groot misverstand. Mensen onder de 50 komen nauwelijks in het ziekenhuis met corona. Het probleem is 60+ dat ongevaccineerd is, maar omdat deze minister graag mensen tegen elkander opzet zetten zij de hakken in het zand. Vrijwel iedereen onder de 60 heeft geen vaccin nodig om corona te overleven, het is niet de Pest. De meeste mensen onder 60 hebben een vaccin genomen om te kunnen reizen, dat is echt de enige reden. Dus om de druk op de zorg te verlagen moet men in gesprek(dat tot op heden eigenlijk niet heeft plaatsgevonden) met deze groep mensen. Om ongevaccineerden onder de 60 te verwijten dat zij verantwoordelijk zijn voor huidige toestand in de zorg is onzinnig en strookt niet met de werkelijkheid.

Het is toch vreemd dat men eigenlijk niet bereid is de daadwerkelijke problemen te benoemen en het constant generaliseerd. Wat moet je een ongevaccineerde van 25 nu verwijten? Deze persoon komt niet in een ziekenhuis, dus waarom legt deze dan druk op de zorg? Wij zullen moeten accepteren dat een virus blijft terugkeren, ook bij bij 100 procent vaccinatie. Op deze wijze gaan wij hier niet uitkomen.

Wat is de oplossing? Een terechte vraag overigens. Er dient reserve capaciteit te worden gecreërd. Mocht de druk toenemen dan kan men deze inzetten. Betaal deze mensen goed en dan moet het toch mogelijk zijn om minstens 5000 covidpatiënten op te vangen mocht dat mogelijk zijn, zonder andere zorg af te schalen. Je krijt haast de indruk dat we in een ontwikkelingsland leven. De bittere realiteit is echter dat een gemiddeld gezin ieder jaar zo'n 10.000 euro per jaar kwijt is aan zorgverzekeringen. Waarom is er toch zo weinig creativiteit bij de huidige bestuurders in dit land?

Dan komt mr. Grapperhaus nog even aanzetten met de avondklok als ultimum remedi. Handel nou eens praktisch!

Of zeg ik nu hele rare(logische) dingen.

Kortom: op deze wijze kunnen wij niet verder.

Rutte-naar-P.I.Vught | 26-11-21 | 22:26 | 9

@Kopieerapparaat | 26-11-21 | 22:52: Ambtenaar en capabel gaan niet samen. En het huidige systeem werkt wel, alleen is er nu een vorm van marktfalen, omdat de consument nu niet het overzicht heeft welke verzekeraars het ergst zijn met de administratieve rompslomp. Als Independer nou eens de mogelijkheid aanbiedt om te bepalen hoe hoog de administratieve last mag zijn voor de behandelaar, dan zal de verzekeraar misschien z'n best doen dit te minderen.

Alexander des Burgus | 27-11-21 | 01:01

Top verwoord!

zevensprong | 27-11-21 | 01:13

Goeie tegel!

san-taa-tum | 27-11-21 | 09:37
▼ 6 antwoorden verborgen

We zitten gewoon weer tot mei in deze situatie en als het voorjaar er is dan zijn we er weer uit.

retba | 26-11-21 | 22:23

Quote Rutte: ,,Blijkbaar slagen we, en ikzelf, er steeds minder in het belang van de basisregels over te brengen. Dat reken ik mezelf aan.” Hij sprak zelfs van ‘fouten’ en bood excuses aan. ,,Daar treft mij blaam.”

Gá dan, Rutte. Gá dan, als je ook maar één woord meent van wat je zegt. Maar dat doe je niet. Je "rekent" het jezelf alleen maar aan om de discussie te stoppen, waarna het als een druppel olie op een laag teflon van je afdruipt. Elke keer dat je dit zegt, wéét je dat je faalt. Het interesseert je gewoon niet, mijnheer de pluche-plakker. Tijd voor verkiezingen.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 22:19 | 1

Zo is het , ga dan niemand houd je tegen , neem trouwens je vriendinnetje Kaag ook meteen mee..

peet12 | 27-11-21 | 00:53

En toen was er....... Omicron
Welkom, ook jij kan er nog wel bij.
Aan excotische invasieven geen gebrek in dit land.
(Juistheid spelling naam onder voorbehoud.)

Opblaas_boot | 26-11-21 | 22:09 | 1

Invasieve exoten?

Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 23:39

If we are going through hell, dont stop, keep going -- Gebaseerd op een quote van Winston Churchill

Oké daar gaan we dan, liever met een bolknak in een pafferig doch onverzettelijk gezicht dan met een voor velen kwetsende grijns op het gezicht van een visieloze chatterbox getoverd. Liever met een hoed op door het ganse land gaan dan met je mooie schoentjes voor de camera staan. Hoe meer Hugo en Mark op TV des te meer voel ik de behoefte om te gaan dwarsliggen. Schijtziek wordt ik ervan. Het demissionaire duo is ver over de houdbaarheidsdatum heen maar ze zitten er nog steeds. De duif is dood gegaan, hij heeft te lang in het zwarte doosje gezeten. Er is honger naar inspiratie, bemoediging, saamhorigheid en een eerlijke overheid die zegt, "we zitten diep in de corona shit en daar komt eerdaags nog veel meer shit bij. Wees voorbereid, zet je schrap, het is niet anders."

In plaats van wat het goochel duo H&M doet, een beetje van dit en een beetje van dat en hopen dat er eindelijk wat zinnigs uit komt zeg ik. "Ja, uw tijd is om, u kunt nu wel gaan" Dankuwel alstublieft.

www.youtube.com/watch?v=ZnoFCtvu0Pc

Vuurspuger | 26-11-21 | 21:58
-weggejorist-
geheelvergeter | 26-11-21 | 21:42 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Ok, het ligt dus aan de modellen. Voordat er gevaccineerd was zouden de modellen alles perfect aan hebben voorspeld. Ik geloof niet dat het zo was, maar ok.

Nu is 85% gevaccineerd, dus kloppen de modellen niet meer. Snap ik, maar de modellen zouden dan toch juist te negatief moeten voorspellen, maar ze voorspellen juist te positief.

Mis ik iet, of is het inderdaad gewoon de zoveelste l*lkoek?

Ikdoemisschienmee | 26-11-21 | 21:15 | 4

Delta variant. Die vaccins zijn toch ontwikkelt op de eerste variant.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 21:18

Het ligt aan regeren is voorruitzien, alleen hebben ze daarin gefaald, daardoor is het nu zo'n bende. Ik woon in de uk hier is alles prima, want hier hebben ze alles in het voorjaar opengegooid zodat je groepsimmuniteit bereikt op het moment dat het virus op zijn zwakst is. Als we dat nu aankommende zomer wereldwijd proberen te doen heb je kans dat het ook echt werkt. We hebben het eerder gedaan (vaccin tegen smallpox ergens in de 1957 ofzo)

politiekgemotiveerd | 26-11-21 | 21:54

Op het moment dat je niet weet wat je doet ga je lullen om zelfbehoud. Niet meer en niet minder. Hoe meer bomen je genereert, hoe minder bos je ziet.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 21:56
▼ 1 antwoord verborgen

Ik draai me om in mijn IC bedje .Jesus wat een toestanden!
Blij dat ik er al lig, voor de veiligheid.

entredeuxbieres | 26-11-21 | 20:56 | 2

Doe telefoon eens even uitzetten voor alle gevoelige apparatuur daar, voor de veiligheid. Verder heel veel sterkte, hopelijk zit je snel weer thuis op de bank.

keistad | 26-11-21 | 21:16

En klappen hè!

ceriel82 | 26-11-21 | 21:26

Jo Cortez, wanneer bij Tetris een balk vol is, dan verdwijnt die...
Ik bedoel maar... in jouw tekening gaat het juist hartstikke goed!

Bad_Pritt | 26-11-21 | 20:55

Kapje gedurende de minuten op de gang en niet gedurende de rest van de schooldag? Wie bedenkt dat?

inCol | 26-11-21 | 20:39 | 7

Mondkapjes. Om de twee uur verwisselen, dus per dag heb je er vier nodig. En ja, gewoon ophouden, ook in de klas. Of op je werk. Kan best, je stikt echt niet meteen met zo'n gewoon chirurgisch mondmasker. Maar... het creëert wél een enorme afvalberg en die krengen zijn niet biologisch afbreekbaar. Anyway.

Joyce | 26-11-21 | 22:25

Zo'n kapje die al twee weken in je jaszak zit.

peet12 | 27-11-21 | 01:08
▼ 4 antwoorden verborgen

“We verwachten dat tegen het einde van de winter iedereen wel gevaccineerd of besmet is geweest” aldus Hugo.

Gecontroleerd laten uitbranden dus, en in de tussentijd zoveel mogelijk mensen zo vaak mogelijk vaccineren om de zorg onder controle te houden totdat iedereen er tegen kan of deaud is.

Goedvoorze | 26-11-21 | 20:34 | 2

Nou, dat is niet het volledige verhaal. Want als iedereen gevaccineerd of ziek is geweest betekent niet dat we dan 'klaar zijn' met Corona, want ook die groepen kunnen nog weer ernstig ziek worden (47% van de Corona-zieken in reguliere ziekenhuis is gevaccineerd, en 28% op de IC in de eerst helft van november, en die cijfers omvatten dus niet degene die voor een tweede keer ziek zijn geworden zonder vaccinatie).

TheOtherWhiteMeat | 26-11-21 | 20:47

@TheOtherWhiteMeat | 26-11-21 | 20:47: Scherpe observatie. Maar daar is dus over nagedacht blijkbaar. Gecontroleerd laten uitbranden betekend in dit geval iets meer. Bij elke nieuwe dominante variant van het virus zal je hele bevolking besmet moeten zijn geweest om te kunnen zeggen dat er een “golf” voorbij is. Dat zal meerdere keren moeten gebeuren voordat demense er imuum voor zijn of dat het uitgefaseerd is tot een verkoudheidje. Voor het eerst vond ik het verhaal van Rutte en Schoen helemaal zo gek nog niet. Maar dat moet je goed luisteren naar wat ze zeggen.

Goedvoorze | 26-11-21 | 20:56

Winkels eerder dicht moeten ze toch een keer uitleggen.
Spreiden van klanten betekent minder besmettingsrisico.
Dan je moet juist de winkel lang open houden. Of helemaal dicht.

Dus wat is de logica hierachter?

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 20:34 | 6

Is om "fun" shoppen voor overdag-werkenden tegen te gaan. Met als gevolg dat het zaterdags veel drukker wordt. Het gaat niet werken, want mensen zijn nu eenmaal sociale dieren, zijn corona moe en willen er weer op uit. Slimmere en leefbare maatregelen behoren niet tot het doel van dit gevallen kabinet.

BorisBonkestoter | 26-11-21 | 20:54

Helemaal dicht komt nog.
Ik gok m.i.v. dinsdag 14 december 2021.
Da's exact één jaar later .............
Ik hoop dat ik het mis heb.
Maar is het juist, zet die datum maar jaarlijks in uw agenda met dit beleid.....

MK27 | 26-11-21 | 21:09

@LD69 | 26-11-21 | 20:39: Nee. iedereen weet dat dit volkomen belachelijk is. Symboolpolitiek dus, om te veinzen dat de heren weten wat ze doen. Hint: ze hebben geen flauw idee. Is ook geen makkelijke opgave, toegegeven. Maar soms denk ik wel dat mijn twaalfjarige dochter het beter zou doen.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 21:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik wordt er niet niet populair van,
maar nog dank @Ronaldo voor je oversterfte topic.
.
Het tellen van de zieken en doden moet ook plaatsvinden
naast het streven naar weer meer vrijheden...

hotmint | 26-11-21 | 20:33

De boosters(herhaal prik) nu inzetten is toch ook kansloos? Gezien de werktijd gunstig geval negen maanden reken ik even door ben je tot net voor de herfst beschermd van 2022. Beter dan te wachten en rond augustus 2022 massal te zetten toch? Dan zouden we echt die winter maanden door moeten komen. En dan moet pfizer/moderna zijn afspraken nakomen en dat we de nieuwste variant krijgen. Daarnaast zou het plausibel zijn novavax toe te staan, traditioneel vaccin en ik denk superieur aan de mrna vaccins en vele malen minder bijwerkingen zou blijken uit studies(zie google) dit kan een hoop mensen over de streep trekken met vaccinatie twijfels. Laatste vraag wat staat er jn die pfizer contracten aangezien er moeilijk gedaan wordt over toelating van diverse vaccin fabrikanten.

Propositie | 26-11-21 | 20:29 | 2

Alle beetjes helpen. Hoe minder mensen in het ziekenhuis, hoe groter de kans is dat als jij de een ambulance nodig hebt er plaats is voor je.

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 20:38

Ligt aan hoe snel ze werken, maar dat weet ik niet. Ik denk dat je wel moet, het is feitelijk het enige wat je kan doen om de ouderen te beschermen.
Dat het totaal debiel was om die eerste vaccins in mei te zetten is wel zo natuurlijk. Daar had je beter een paar maanden mee kunnen wachten.

C1O2 | 26-11-21 | 20:40

Heeft u sinds maart 2020 al een grootschalige campagne gezien voor het werven van zorgpersoneel?

Nee, ik ook niet.

Is het niet apart dat men dan toch beweert dat er geen zorgpersoneel te vinden is?

De mooie man | 26-11-21 | 20:28 | 5

ik heb wel 10.000 zorgpersoneel op het malieveld zien demonstreren, wat ze 500 miljoen opgeleverd heeft,

Daarnaast heb ik gezien dat we 10.000 miljoen niet aan de zorg hebben gegeven, maar wel aan italie (begin 2020)

ikpislauwbier | 26-11-21 | 21:26

Een beetje hetzelfde als bij de Amerikaanse verkiezingen. Niemand heeft fraude gezien bij het tellen van de stemmen, maar er is dan ook geen onafhankelijk onderzoek gedaan.

intrigant | 27-11-21 | 09:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Weer halfzachte maatregelen!

Mallenmoe | 26-11-21 | 20:23 | 1

de zorg uitkleden, iedereen in leven willen houden en ons geld geven aan Italie in 2020... lekker man, goed bezig

ikpislauwbier | 26-11-21 | 21:27

Zoals een reaguurder hier al eerder zei: Zet er ipv een doventolk maar tolken Turks, Marokkaans en Papiemento naast die clowns.

Piet Karbiet | 26-11-21 | 20:23 | 3

Waarom?

niv01 | 26-11-21 | 20:35

Wat maakt het uit? Vaccins helpen alleen de bejaarden en de zwakkeren. De anderen die ze namen om het 'samen' of 'ik wil op vakantie' hebben het voor niets gedaan. Ze zouden toch al niet ziek worden en het blijkt niet te helpen om de samenleving open te gooien.

Ikdoemisschienmee | 26-11-21 | 20:36
-weggejorist-
Lukiluuk | 26-11-21 | 20:23 | 3

Weegmoment.

van Oeffelen | 26-11-21 | 20:22 | 1

Ah, de man met meer oog voor geldelijk gewin dan gezondheid. Wat deed Hugeau het goed he! Vooral die uitzondering voor de kerken. Komt u daar nog wel?

dathoujetoch | 26-11-21 | 20:29

Kunnen we inmiddels voorzichtig twijfelen over de werkzaamheid van de prik of kunt u dat mentaal nog niet aan?

De mooie man | 26-11-21 | 20:21 | 6

@De mooie man | 26-11-21 | 20:32: Laat ik het anders formuleren: gezien de cijfers lijkt het vaccin te werken, maar niet lang.
Dat gezegd hebbende: Ik vond het verkooppraatje zelf ook te mooi om waar te zijn en heb hem zelf ook niet laten zetten, want gezonde eind-dertiger en andere redenen.

naglfar | 26-11-21 | 20:56

@De mooie man | 26-11-21 | 20:32: ".. denk dat we een vaccinatiegraad van 5% hadden gehad". Ik heb, mede gevoed door het publiek alhier, ook geen hoge pet op van de gemiddelde Nederlander, maar dat er maar 5% het verstandelijk vermogen zouden hebben dat de idiotie ontstijgt lijkt me toch iets te pessimistisch.

Mazzelstof | 27-11-21 | 06:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kan met een gezin van 4 wel op bezoek bij een gezin van 10.
Maar, ach laat maar.
Trek meer weer een fles bier open.

zoalsikhetzeg | 26-11-21 | 20:21 | 4

Tja, wanneer je zo blijft denken kan je net zo goed naar de kerk gaan

Frans_van_Arkel | 26-11-21 | 20:58

Flink huis als je je dan aan de wettelijke 1.5 m houdt

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 21:59

@Shoarmamasutra | 26-11-21 | 21:59: Geen probleem lijkt me. Ik woon (in m'n eentje) in een standaard geschakelde eengezinswoning. Ik mag aannemen dat een gezin van 10 groter woont, maar laat ik mijn huis als voorbeeld nemen. Ik krijg met gemak 5 personen op elk anderhalve meter van elkaar in mijn huiskamer. Blijven er 9 over. Ik heb 5 slaapkamers..

koeberg | 26-11-21 | 22:21
▼ 1 antwoord verborgen

Vanuit het perspectief van de bestrijding van een killervirus, is het onbegrijpelijk dat de scholen openblijven. Alle gevolgen zouden toch ondergeschikt moeten zijn aan de bestrijding? Dit zijn van die besluiten die de maatregelen totaal ongeloofwaardig maken.
Hoor ook niets concreets over de ZA variant.
Je mag toch eindelijk een mate van proactief handelen mogen verwachten.

Opblaas_boot | 26-11-21 | 20:19 | 5

@Goedvoorze | 26-11-21 | 20:39: Hoezo? Als het écht zo'n killervirus is, dan is toch de primaire taak de bestrijding van dat virus. De gevolgen zijn ondergeschikt, want die zijn minder dodelijk.

Opblaas_boot | 26-11-21 | 20:57

Killervirus? ik denk dat de gemiddelde leeftijd waarop we sterven met 1 tot 2 jaar was gedaald wanneer er geen enkele maatregel was genomen.

BorisBonkestoter | 26-11-21 | 20:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Over 3 weken is er een nieuwe persco en dan zegt Hugo dat de maatregelen onvoldoende gewerkt hebben en dat mensen zich niet aan de basisregels houden. Hij voert het 2G systeem in voor niet essentiele winkels en zal daarna nog steeds niks aan de scholen doen. Of misschien dan weer wel iets aan de scholen zodat hij na 3 weken kan zeggen dat het 2G systeem een succes is.

Wat een ontzettend walgelijke man.

Brabeaulander | 26-11-21 | 20:18 | 4

Ik heb het weer geprobeerd om Hugo aan te horen. Zal wel aan mij liggen maar die man kan zo lullen, zo verschrikkelijk lullen dat ik na een paar woorden de man niet meer kan volgen. Als dit de bedoeling is dan is het hem gelukt. Hij gaat via Rusland naar Parijs. Doodmoe word ik er van.

Mispel | 26-11-21 | 20:41

@Schrodingerskut | 26-11-21 | 20:25: Ik zou zeggen: maak die tweedeling en je zult zien: Europa valt uit elkaar. Daar waar het hoort, als al eeuwenoude kiffende domme wijven.

nobodiesunmighty | 26-11-21 | 20:54

Als het zo doorgaat heeft iedereen antistoffen omdat ze corona gehad hebben, of ze zijn gevaccineerd. en dan toch zullen de cijfers niet echt hard terug lopen

brie-de-penis | 26-11-21 | 21:04
▼ 1 antwoord verborgen

Huug: Spanje begon eerder met de booster.

paridae | 26-11-21 | 20:17 | 5

@Opblaas_boot | 26-11-21 | 20:25: Ooit wel eens daar gegeten met kippeboutjes. 4 dagen later: 7 kg lichter. Alle uitgangen en ingangen open en hatsikidee, weg kip-paella!

nobodiesunmighty | 26-11-21 | 20:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuurlijk is het langer dan 3 weken. Jeezz.

paridae | 26-11-21 | 20:16

Ja mijn naam is Mark, ik ben een hark. Is er iets gebeurd dan daar weet ik niets van…. en euh dan nu graag het woord aan hugo

Lukiluuk | 26-11-21 | 20:15 | 1

En dan nu in sinterklaasrijm:

Ja, mijn naam is Mark
Ik ben een hark
Is er iets gebeurd?
Dan heb ik daar niets over geheurd
Zozo, en dan nu het graag het woord aan Hugo

Schrodingerskut | 26-11-21 | 20:28

KNVB in brief aan 2e Kamer: Vanaf maandag kunnen 1,2 miljoen amateurs na 17 uur niet meer trainen en gaan dan naar een park. Grijp in! Dat zal wel weer het wisselgeld zijn. Zucht.

Piet Karbiet | 26-11-21 | 20:11 | 3

wie snapt het nog, dat je niet in een clubhuis kunt staan kan ik nog enigsinds begrijpen maar buitensporten de nek om draaien is zo fucking kortzichtig. juist goed als er gesport wordt. en er vind nauwelijks transmissie plaats buiten.

Briver | 26-11-21 | 20:14

en gaat dus niet om gezondheid...

Briver | 26-11-21 | 20:17

Reden waarom sportparken om 17.00 sluiten. gemakkelijker om een avondklok door te voeren..

Briver | 26-11-21 | 20:21

Hugo geeft de schuld aan de ongevaccineerden maar dat is natuurlijk geen tweedeling.

Reebensteeltje | 26-11-21 | 20:10 | 6

Maar moest hij nog lachen om die mop over die Belg die uit Egypte met het vliegtuig kwam en een gemuteerd coronavirus als souvenier had meegenomen?

Ambiorix | 26-11-21 | 20:25

Ik geef de schuld aan een incompetente regering.

polletjepiekhaar | 26-11-21 | 20:27

Ik geef de schuld aan het virus. Dat doet wat het doet. Het feit dat we al véél te lang dooremmeren met dit gedoe ligt ten dele aan opportunistisch faalbeleid, ten dele aan polarisatie binnen de bevolking en ten dele aan een paar idioten. C'est-ca. Hugo concentreert zich alleen op het laatste, omdat hij met z'n clubje verantwoordelijk is voor de eerste twee, die in correlatie staan met elkaar.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 22:07
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
smdyasc | 26-11-21 | 20:10 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Nee HdJ, als de niet gevaccineerden wel waren gevaccineerd, waren ze wellicht ook ziek geworden.
Er is geen enkel bewijs voor uw bewering. Dat past niet voor een minister.

CiTy3 | 26-11-21 | 20:10

Te veel mensen hebben gewoon te veel schijt aan alles. Neem het mondkapje, misschien heeft het zin, misschien niet, maar kwaad kan het sowieso niet. Laat in ieder geval zien dat je bereid bent om mee te werken. Maar nee, heel de week kom ik in de supermarkt figuren van een bepaald slag tegen die provocerend rondlopen zonder.

Aanbaklaag | 26-11-21 | 20:10 | 10

@C1O2 | 26-11-21 | 20:19: Je bent in mijn ogen een Wappie. En je gebruikt je dochter als excuus. Walgelijk. In mijn ogen.

doitdoit | 26-11-21 | 20:25

Ik heb het ook geobserveerd. Het is volgens mij niet dat ze provoceren, ik denk dat ze het oprecht niet snappen. Wat misschien lijkt op een zelfvoldane grijns is gewoon hoe hun mond staat als ze hun tong binnenboord proberen te houden. Het is al razend knap hoe ze soms zonder begeleiding een boodschapje kunnen doen, dus om te verwachten dat ze ook die moeilijke letters bij de ingang: "mondkapje verplicht" kunnen lezen en begrijpen is misschien niet helemaal realistisch.

Mazzelstof | 26-11-21 | 20:30
▼ 7 antwoorden verborgen

lekker dan, kan dus niet meer buitensporten in de avond. want transmissie buiten is heel groot? wat een gelul. is gewoon een lockdown met een soft avondklok. kan nu al voorspellen 1. deze maatregelen zijn voor lange termijn. na kerst avondklok. 2. in maart pas versoepelingen..

Briver | 26-11-21 | 20:10

Hahaha. Hahaha. Klassen zitten nu al thuis en vanaf volgende week s’avonds ook. Briljant. Lekker op elkaar, jeugd kan geen kant op. En dan beginnen over vrouwen meppen. Door wie laat Mark zich toch influisteren. Pats ! Ja maar… Boem !! Waarom….. Knal!

Lukiluuk | 26-11-21 | 20:10

Wel heel eng dit: als iedereen was geprikt hadden de kankeroperaties gewoon kunnen doorgaan.
Binair denken is kortzichtig.

paridae | 26-11-21 | 20:09 | 2

Als Rutte het aantal IC bedden nooit gehalveerd had hadden de kankeroperaties gewoon door kunnen gaan... realiteit.

Koning BongoBongo | 26-11-21 | 20:42

@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 20:42: het is beide een realiteit. De fout van de een poetst de fout van de ander niet weg

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 22:00

Zo, Televaag is het vuurtje al weer aan het opstoken.

UpdateAvailable | 26-11-21 | 21:04

Dat is best wel misselijkmakend. Riooljournalistiek. Bah.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 22:02

Goed dat de scholen open blijven.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 20:08 | 4

Zo gevaarlijk is het killervirus.

Opblaas_boot | 26-11-21 | 20:30

Open,dicht,maakt allemaal niet uit ..... dat virus vertrekt pas als iedereen een of meerdere keren besmet is geraakt en resistent is geworden.

Koning BongoBongo | 26-11-21 | 20:43

@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 20:43: Iets te positief. Resistent kan je zijn van 1 type virus, Dat betekent niet dat je resistent bent voor een variant. Daarnaast is het ook nog tijdelijk want het "geheugen" van ons afweersysteem laat het soms afweten. Wellicht is er binnenkort een medicijn die de scherpe randjes van alle varianten weet te onderdrukken. Dit wordt lange adem met een onzekere toekomst.

dijkbewaker | 26-11-21 | 21:10
▼ 1 antwoord verborgen

Hallo wij zijn Mark en Hugo. Wij weten niet waar we mee bezig zijn en tot nu toe hebben we alles fout gedaan. Maar we gaan er lekker mee door want jullie kunnen ons toch niet wegsturen want we zijn demissionaire tirannen met een noodwet als eindeloze troefkaart.

keestelpro | 26-11-21 | 20:08 | 3

Als wij in Zuid-Holland Mark en Hugo in actie zien, dan zijn we zo enorm trots: we run this country! De eigentijdse gebroeders de Witt.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 20:10

Lekker inbeuken op degenen die, gegeven hun verantwoordelijkheid, beslissingen moeten nemen. Stoer hoor!

doitdoit | 26-11-21 | 20:27

De hele wereld is nog in de ban van dit virus maar nee het is natuurlijk de schuld van Mark en Hugo. Lekker gemakkelijk van de zijkant roep toeteren.

movingsquare | 26-11-21 | 22:58

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat uit de vrijheid van godsdienst blijkbaar voortvloeit dat kerken e.d. MEER rechten hebben dan andere organisaties.

J.P.Drapeau | 26-11-21 | 20:06 | 3

Ja, dat is idd onbegrijpelijk.

Opblaas_boot | 26-11-21 | 20:07

Dat is een foutje van de vrijheid van godsdienst. Dat hebben de opstellers van de grondwet waarschijnlijk nooit zo beoogd.

koeberg | 26-11-21 | 22:33

Kerken hebben echt weken geleden al maatregelen genomen, zij wel.

SailingDuck | 26-11-21 | 23:25

Hugo de Jonge, wisselen.

JohnLocke | 26-11-21 | 20:06 | 5

Ja.
Eens. Wisselen deze vogel. Bewezen incompetent.

doitdoit | 26-11-21 | 20:27

en van de formatie hoort men niks........... Remkes ook niet............ en wij maar wachten.

gebochelde | 26-11-21 | 22:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Prik niks.
-"Jamaar u moét vw. Covid en anders....
En anders wat? Whut?
Wie ben je dan, wie kén je dan.
Simpele prikzielen. Spiegel in da house?!

chicago river | 26-11-21 | 20:05 | 1

De heren R. en De J. zijn one prik ponies. Alle wegen leiden naar Pfizer of Moderna, andere oplossingen worden niet eens geëxploreerd. Het is bizar.

MickeyGouda | 26-11-21 | 20:24

Ja, het is allemaal verschrikkelijk vreselijk maar hou es op te zeiken alsof het 1985 is, tjesus, grijsgedraaide maxisingle

niels5142 | 26-11-21 | 20:04

Vaccineren?
Als het niet bekend is of dat werkt tegen de Zd.Afrikaanse variant?

CiTy3 | 26-11-21 | 20:04 | 2

Ja vooral niet doen heur! Stel je voor zeg

niels5142 | 26-11-21 | 20:09

Op dit moment is afgerond 100% deltavariant en daar helpt t vaccin goed tegen.

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 22:04

Ik ga een existentiële winkel openen.

Kouwe Kees | 26-11-21 | 20:03 | 1

We hebben hier al 1 slijter.

Brabeaulander | 26-11-21 | 20:04

Woord van de avond is MODULERING,

IdeasAreBulletproof | 26-11-21 | 20:03 | 1

Begint op te vallen ja

paridae | 26-11-21 | 20:13

Het is met 'Het Virus' hetzelfde als met het klimaat: er worden megalomane maatregelen en plannen ingevoerd niet gebaseerd op de werkelijkheid maar op 'wat grafieken uitwijzen' en 'wat er zou kunnen gebeuren als we niet... etc etc'.
En dat zijn dan altijd hockeystickgrafieken des deauds.
Ik leef al langer dan vandaag en deze grafieken hanteren ze al decennia lang en GEEN ENKELE is er uitgekomen. Niet qua klimaat. Niet qua virussen.
Het is sinister wensdenken geweest en nu hebben ze hun zin: we zijn erbij gelapt.
Deze manier hoe we voortaan met de griep om gaan gaat nooit meer weg.
Het is nog erger dan verwacht want:
- Het virus in al zijn varianten gaat nooit meer weg. (is ook nooit weggeweest)
- De illusie om griep of andere verkoudheidsvirussen uit te roeien gaat nooit lukken.
- De vaccins werken niet adequaat en zijn ook niet de uitweg uit de ellende.
- Toch worden vaccins verplicht voor alle gezonde en jonge mensen
- De QR code maatschappij gaat daardoor nooit meer weg en de wereld wordt een koude ongezellige onpersoonlijke technocratische dystopie waar burgers continue door camera's, scanners, boa's, 'mystery guests' en elkaar in de gaten gehouden worden.

It's the end of the word as we knew it.

keestelpro | 26-11-21 | 20:03 | 4

Nu zie ik het pas, Kees. Is wel een goeie.

King of the Oneliner | 26-11-21 | 20:22

In één woord: Religie.
Want dat is het. Een moderne vorm van religie.

Gladiator Fap | 26-11-21 | 22:03

Dramaqueen!

movingsquare | 26-11-21 | 22:59
▼ 1 antwoord verborgen

Waar haalt die rand……iel in godsnaam het lef vandaan om bij 1.2 mln mensen de totale verantwoordelijkheid te leggen voor de huidige situatie.

Gomezlopez | 26-11-21 | 20:02 | 3

Ik heb de wekelijkse poppenkast niet gekeken, maar laat me raden: een van de twee heeft gezegd dat alles de schuld is van ongevaccineerden? Mogen we nu dan weer praten over tribunalen?

vermeubelmaker | 26-11-21 | 20:10

Rutte is de enige verantwoordelijke door het halveren van het aantal IC bedden.

Koning BongoBongo | 26-11-21 | 20:46

Dus hij liegt dat wanneer iedereen gevaccineerd zou zijn geweest er geen Corona meer zou zijn in Nederland? Wat raar dat het draagvlak weg is. Hoeveel illegalen hebben we eigenlijk in Nederland en gaan die eerst in quarantaine? Kan je wel iedereen vaccineren of hebben sommigen medische redenen om dat niet te doen. Overigens ben ik zelf gevaccineerd, maar ik heb een hekel aan bewust liegen.

BorisBonkestoter | 26-11-21 | 21:13

Volgens Rutte is alle ellende de schuld van de ongevaccineerden, er blijft weinig over van samen en solidariteit.

smdyasc | 26-11-21 | 20:00 | 8

@Mazzelstof | 26-11-21 | 20:39:
Waarom? Laten we de dekking voor de ziektekosten weghalen bij begrotingen voor politieke hobbies.

smdyasc | 26-11-21 | 20:42

Wie heeft het aantal IC bedden gehalveerd ? Waren dat ongevaccineerden ??

Koning BongoBongo | 26-11-21 | 20:47

@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 20:47: ja dat waren ongevaccineerden. Dat halveren gebeurde voor er sprakte was van corona of vaccins daartegen .
Maarruh: als Rutte de vangrails weghaalt is het dan alleen zijn schuld als er motorrijders zonder beschermpak daar dan de bocht uitvliegen? Of hadden ze gas terug kunnen nemen en bescherming kunnen gebruiken?

Shoarmamasutra | 26-11-21 | 22:08
▼ 5 antwoorden verborgen

OK dus voor 20:00 uur wijn danwel bier halen.
Alleen samen!

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 19:58 | 2

Ik was eens in een grote pub in Ierland, daar hing een rolluik voor de bar, bij sluitingstijd ging dat rolluik héél langzaam naar beneden, zolang er nog glazen bier onderdoor konden, kon je blijven bestellen, nou, dan leer je de mensen kennen.

Mr_Natural | 26-11-21 | 20:04

@Mr_Natural | 26-11-21 | 20:04:
Op de golfclub leg ik het altijd af tegen de Ieren. Of het nu golf is of zuipen. Komen van een andere planeet.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 20:08
-weggejorist-
flatboysim | 26-11-21 | 19:58 | 2

Kinderen vanaf groep 6 2 keer per week gaan zelftesten? Ongezien de vliegende blafhoest aan die mafkezen. Dat wil toch geen enkele liefhebbende ouder z'n kind aan doen? Sluit die scholen gewoon drie weken.

BakkerHenk | 26-11-21 | 19:58 | 1

Niet zo dramatisch doen. Zo'n zelftestje is een fluitje van een cent. Dat staafje hoeft niet zo diep als bij een pcr-test. Tanden poetsen is vervelender.

lekgoot | 26-11-21 | 20:52

Paf! Knal ! Buts! Sorry, ben al aan het trainen voor vanaf zondag avond.

Lukiluuk | 26-11-21 | 19:57
-weggejorist-
zoalsikhetzeg | 26-11-21 | 19:57 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Covid Medicijnen: Goede vraag!
Fijn Hugo, blij dat je die medicijnen laat inkopen. Wellicht geen Silver Bullet, maar in tijden van Code Zwart helpt alles.

paridae | 26-11-21 | 19:56

Eigenlijk niks aan de hand dus, alleen even het ritme verleggen. We staan op rond 1.00 uur, ontbijten en douchen waarna thuiswerken tot 10.00 uur. Aardappels, groente vlees om 10.30 uur, even een ander shirt aan en om 11.00 uur zit je aan de bar. Tegen 16.30 uur nog gauw een kapsalon erin en om 17.30 uur te bed.

Nicht | 26-11-21 | 19:55 | 4

Over 100 jaar blijkt dit het cruciale punt te zijn geweest waarop de mens evolueerde tot nachtdier.

lekgoot | 26-11-21 | 19:59

Dus hier een call-centre beginnen dat voor een bank in India werkt? Ik ga vast een Indisch klinkende naam verzinnen.

W_F | 26-11-21 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Mooie rant. Van Rossem, welcome back!

UnderTheDevil | 26-11-21 | 19:54

Ik erger me stierlijk aan al die mensen die doen alsof het aan "de ongevaccineerden" ligt. Het zijn voornamelijk ouderen die opgenomen worden (80% boven de 50). En helaas wordt het niet zo goed bijgehouden, maar uit onderzoek blijkt vooral dat het ongezonde lui zijn. Focus je daar eens op, ongezonde 50+ers die zich niet laten vaccineren. Het grootste deel van de ongevaccineerden valt helemaal niet in die categorie. Laat die dan ook met rust, die zijn het probleem niet.

Upendo | 26-11-21 | 19:54 | 4

Hear, hear

Montgomery Burns | 26-11-21 | 19:56

In mijn omgeving ken ik alleen vijftig plussers die niet voor vaccinatie hebben gekozen. Sommige met gezondheidsklachten (maar niet vanwege ongezond leven - ligt er ook aan wat je daaronder verstaat. Feesten? Drankje? Pilletje?)

zijvanhiernaast | 26-11-21 | 20:15

@zijvanhiernaast | 26-11-21 | 20:15: Ik vind het gewoon sowieso slap om een zondebok te kiezen. Die vaccins bieden gewoon niet de oplossing, klaar. Maar als je dan als bevolking toch zo nodig moet zeiken en iemand de schuld wil geven, wees dan precies.

Upendo | 26-11-21 | 20:56
▼ 1 antwoord verborgen

Overdag in de kroeg en dan vanaf 17:00 verplicht thuiswerken. Dit zijn geen maatregelen maar willekeur.
Laat Rutte maar eens uitleggen waarom de 2e-Kamer niet via Zoom kan werken voordat hij heel Nederland plat legt.

W_F | 26-11-21 | 19:52 | 4

@John McClane | 26-11-21 | 19:55: Dan installeer je NextCloud op de eigen server van de 2e-Kamer. maar welke staatsgeheimen? (9% van de 2e-Kamerlden bewerkt die geheime stukken met Office 365 op een Microsoft Windows computer, of telefoon waarop Google op elk moment een update kan installeren.

W_F | 26-11-21 | 20:03

@John McClane | 26-11-21 | 19:55: Alle Tweede Kamer debatten zijn anders al openbaar en worden live gestreamd…

Herman208 | 26-11-21 | 20:12

@W_F | 26-11-21 | 20:03: En vervolgens laten ze de uitgeprinte blaadjes fotograferen of in de trein liggen

naglfar | 26-11-21 | 20:16
▼ 1 antwoord verborgen

Wel allemaal om 17uur dan ook het licht uit doen. Dan ziet Corona ons vast niet.

johoost | 26-11-21 | 19:51

Krachtdadig ingrijpen van het kundige duo. Nu komt alles goed en zo niet dan is het uw lamlendige schuld

thanseeuwen | 26-11-21 | 19:50 | 2

Ze zijn in ieder geval gevaccineerd.. kunnen we van een hoop wappies niet zeggen

johnyl | 26-11-21 | 19:51

die kleine snavels ook een mondkapje voor en idd geen kinderen meer in de supermarkt

Hapselaar | 26-11-21 | 19:50 | 3

Appie laat scholieren gewoon met mondkapje onder de kin binnen.

paridae | 26-11-21 | 19:51

Sowieso nooit meer kinderen in de supermarkt.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 19:52

Ros uw kinderen af . Dat mag. Alleen uw vrouw niet. Die kan nog weg. Bij veilig thuis op audiëntie even Mark en Hugo vermelden. Of ivrk, daar staat in dat meppen mag wegens inperken door overheid. Veel plezier de komende maanden !

Lukiluuk | 26-11-21 | 19:50

WebEx? How 1998....

TheOtherWhiteMeat | 26-11-21 | 19:49

Gaat de jeugd nu helemaal niet meer sporten of gaan ze nu niet meer trainen en alleen wedstrijden spelen in het weekend?
Welke malloot verzint zoiets?

zuurtjeregen | 26-11-21 | 19:49 | 4

Ze hebben gewoon weer iets nieuws verzonnen wat net zo onwerkbaar is als de avondklok. Ik ben wel klaar met die regels. Gewoon wat geld opzij zetten voor die boetes(95 euro per overtreding is nog te overzien en zo) en kijken hoe ver je komt...

vermeubelmaker | 26-11-21 | 20:00

Trainer van 1 van onze kinderen heeft nog tijdens de persconferentie de trainingen verzet van 18:00 naar 16:00 uur. Ouders unaniem akkoord.

Elmauro | 26-11-21 | 20:04

Mijn club heeft 75 junioren teams ….

Piet Karbiet | 26-11-21 | 20:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hugo: als je eerder was begonnen met de booster, had je nu niet hoeven rennen.

paridae | 26-11-21 | 19:48 | 1

Contracten met zijn corrupte cda vriendjes waren nog niet rond.

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:52

Nee Hugo, je bent te laat begonnen met de boosters.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 19:48 | 5

Waar was Hugo nu wel op tijd bij

Acidstain | 26-11-21 | 19:57

Rutte is te vroeg begonnen met het halveren van het aantal IC bedden.

Koning BongoBongo | 26-11-21 | 20:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Kom op, 3 weekjes is toch wel te overleven?

Mr_Natural | 26-11-21 | 19:47 | 10

Weet je nog hoe effectief de allereerste lockdown was na de eerste 3 weken?

W_F | 26-11-21 | 19:58

2 weeks to flatten the curve!!!!!

FrikandelSpeciaal | 26-11-21 | 20:13
▼ 7 antwoorden verborgen

Rutte is vergeten dat ze dit allemaal al hebben geprobeerd

Olleke | 26-11-21 | 19:47 | 1

Rutte en De Jonge ondergaan Groundhog Day, ze worden elke morgen wakker met Sonny & Cher, wij begrijpen dat niet.

Mr_Natural | 26-11-21 | 19:49

Ook praktische dingen: ik zie hier in de pauze de hele middelbare school leeglopen richting de Jumbo zodat daar alles door elkaar krioelt en mega druk is.

Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 19:46 | 4

@knutsel_ | 26-11-21 | 19:47:
Ik denk dat je het overzichtelijk moet houden en makkelijk controleerbaar. Geen kinderen meer in de supermarkt voorlopig.

Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 19:50

Ophokplicht op scholen. Poort blijft dicht tot 17u en dan naar huis

kapotte_stafzuiger | 26-11-21 | 20:09

Ik werk zelf tegenwoordig bij de AH, en ook daar loopt de middelbare school met plezier binnen voor hun dagelijkse overdosis aan gesuikerde watertjes die je nog het beste kan samenvatten als energy drankjes. Vanochtend had ik zowaar een klant die vond dat ik er wat van moest zeggen dat er pubers zonder mondkapje binnen rondliepen. Een kort gesprekje met een paar collega's leverde een het verhaal op dat er iets over zeggen eigenlijk nutteloos is. Je krijgt een grote bek terug of andere vormen van agressie. Dit is ook medegedeeld aan deze meneer, maar die meende daarop dat hij dat wel even aan AH zou gaan melden. Winkel personeel (of ander personeel) is ook geen politieagentje of BOA. Daarnaast ontkom ik zelf ook niet helemaal aan het gevoel dat als elke keer een school pauze heeft een BOA voor de deur zetten op bepaalde manieren meer kwaad dan goed doet en eigenlijk ook niet de bedoeling kan of mag zijn.

starbuck280 | 26-11-21 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

Rennen met mijn vrouw
Nog een kwartier om een winkelwagen WC-papier te halen.
Mijn vrouw ledigt ondertussen het complete pastaschap.

zuurtjeregen | 26-11-21 | 19:46 | 2

Rustig. Morgenochtend is alles weer aangevuld. Kun je weer gaan lopen racen.

Lorejas | 26-11-21 | 19:50

Er is nog genoeg wc papier om te poepen tot en met Pasen volgend jaar

thanseeuwen | 26-11-21 | 19:52

Dit gaat hem worden. Er is geen enkele Corona variant die nu niet gillend weg rent. Er is geen Nederlander die zich nu niet dociel aan de maatregelen gaat houden. #samen.

Zapata10 | 26-11-21 | 19:45

Zouden we eigenlijk niet moeten stoppen met al die steunmaatregelen? Het virus gaat nooit meer weg en de maatregelen die ook niet.
Conclusie is dan dus dat een restaurant, café of club maar 8 maanden volledig open kan en de bedrijven die dan niet winstgevend kunnen zijn zijn dus verloren. Die kunnen we moeilijk nog twintig jaar overeind houden met belastinggeld.

C1O2 | 26-11-21 | 19:44 | 7

@Raspatat | 26-11-21 | 19:51:
Regels ? Ik zeg voldoende IC capaciteit en de tent volledig open gooien.

Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 19:52

@Raspatat | 26-11-21 | 19:51: Er is geen onbegrensde exponentiële groei. Als je kijkt naar gebieden met weinig maatregelen dan stopt het daar op een zeker moment ook. Je weet alleen niet wanneer en of je genoeg plek om het tot dat moment vol te houden.

C1O2 | 26-11-21 | 19:54

@Raspatat | 26-11-21 | 19:51: We kunnen ook gaan slijmen bij Erdogan en dan alle Marokkanen per luchtbrug naar Istanboel sturen. Zij hebben namelijk op 85 miljoen inwoners 27000 IC-bedden. Als we nog iets van 5000 IC-bedden nodig hebben om het laatste golfje af te ronden, dan kunnen we alle maatregelen per direct loslaten.

Schrodingerskut | 26-11-21 | 20:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom heeft Rutters het bij het journaille maar steeds over je, jij en jullie? Manieren en fatsoenlijke omgangsvormen is hij ook al vergeten.

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:43 | 1

Onze koning spreek je aan in meervoud, dus jullie is correct.

W_F | 26-11-21 | 20:07

GeenStijl, sluit uw Babbelbox. Die comments daar kunnen nooit goed zijn voor u.
Edit: OK, Joris is langsgekomen!

Patje | 26-11-21 | 19:43 | 10

Ghe.

Lorejas | 26-11-21 | 19:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Gemiste kans voor Rutte: als een voetbalclub steeds verliest weten zij wel iedere zondag wie hun tegenstander is. Tssss.

Piet Karbiet | 26-11-21 | 19:42

Oke, Mark en Hugo moeten weg. Klaar mee.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 19:42 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

EU onduidelijk beleid en onenigheid: hoe komt het dat NL een vlucht uit Kaapstad tegenhoudt en Duitsland een toestel uit Kaapstad gewoon binnenlaat zonder quarantaine?

paridae | 26-11-21 | 19:41 | 2

Gewoon omdat dat kan.

TonAlias | 26-11-21 | 19:49

We moeten ook vluchten uit Israël, Botswana en België tegenhouden, maar dat is vast weer teveel werk.

Schrodingerskut | 26-11-21 | 20:37

Dus uw zoontje komt thuis van school en kan niet naar de voetbalclub om te gaan trainen. Mag hij wel met vriendjes op de parkeerplaats of het trapveld achter een balletje gaan trappen, of is dat ook verboden? Komen er dan BOA's de bal doorsnijden?

Met_baard | 26-11-21 | 19:41 | 4

@Lorejas | 26-11-21 | 19:42: Zo worden ze wel dik natuurlijk, wat dan weer een grotere kans geeft om op de IC te belanden bij besmetting, dus dan maar vaccineren want... zouden ze zo ongeveer denken?

Met_baard | 26-11-21 | 19:49

Geen idee, zolang ze maar binnen blijven haha!

Lorejas | 26-11-21 | 19:52

Binnenkort kan je een bench kopen voor de kids BTW vrij dat dan weer wel.

Patjep | 26-11-21 | 21:15
▼ 1 antwoord verborgen

Mark, je kunt zeggen wat je wil joh. Vaccins die maar half werken, een leeglopende zorg, zwabberend beleid: kan jou het schelen jij. De sheeple zullen in de rij staan voor spuit zoveel en kan hun het schelen dat de gehele digitale infrastructuur zo lek is als een mandje. De kneuzenbrigade blijft op infantiele wijzen denken dat dit nog over veiligheid en gezondheid gaat, dus maak er maar wat van. Hoe stompzinnig uurtjes eerder dicht ook klinken, het gaat er in als zoete koek.

opblaasschaap | 26-11-21 | 19:39 | 4

De enige kneuzenbrigade zijn die 60 Plussers die ongevaccineerd in het ziekenhuis opgenomen moeten worden. Ik zou me kapot schamen als ik dat was.

Clavo | 26-11-21 | 19:44

@De Blauwe Baviaan | 26-11-21 | 19:42:
Studies hebben uitgewezen dat schapen hoogbegaafd zijn.

MickeyGouda | 26-11-21 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

En wanneer gaan we nou eens iets doen aan het feit, dat de ziekenhuizen en de IC's vooral vol liggen met ongevaccineerden? En het feit dat de meesten daarvan een migratieachtergrond hebben? En dat we hart-, kanker- en andere patiënten laten verrekken en zelfs laten doodgaan om deze kneuzen te redden? En waarom zouden maatregelen die ons hier gebracht hebben, dus niet gewerkt hebben, nu wel gaan werken? Vaccineren werkt, zegt Hugo, en Hugo liegt niet, althans niet altijd. Waarom maken we dat vaccineren dan niet verplicht? Nood breekt wetten, heb ik wel eens gehoord. Vaccinatie-weigeraars brengen hun medemensen in gevaar. Maak dat dan ook strafbaar. Doe een wetsvoorstel daartoe, ook al gaat dat stemmen kosten. Of misschien levert die politieke moed juist stemmen op. Kap eens met dat eeuwige polderen, de dijken houden niet meer, nieuwe dijken is de enige oplossing.

Aisie | 26-11-21 | 19:38 | 20

doitdoit l 26-11-21 l 20:32. Heb je nou echt niet door hoe belachelijk dat klinkt?

Wit-Privilege | 26-11-21 | 20:51

DrFibonacci o 26-11-21 20:05
Al krijgen we allemaal Corona de overgrote meerderheid zal amper klachten ervaren, laat staan behoefte hebben aan een ZH bed

Wit-Privilege | 26-11-21 | 20:55
▼ 17 antwoorden verborgen

Als een voetbaltrainer zo loopt te prutsen, vliegt ie er na een paar weken uit. Zo niet Hugo en Mark. Die kunnen tot sint juttemis doormodderen.

porto | 26-11-21 | 19:37 | 1

Als de spelers het laten afweten wordt de trainer meestal geofferd.

Raspatat | 26-11-21 | 19:42

Rutte: ik wil graag een ANDER team!

paridae | 26-11-21 | 19:36

Rutte en de Jonge sorteren, gezien de kleur van hun stropdas, al voor op 'code zwart'.

pa_niek | 26-11-21 | 19:35 | 1

Pr trucjes.

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:37

Regeren is vooruit zien dat is wat deze leugenaars niet kunnen. De achterlijkste leermeester die er zijn een IQ van een varken. Deze maatregelen maken alles kapot maar helpen niet. Weer faalregels uit dommigheid wie geloof deze clowns nog.

Limburgse-Harry | 26-11-21 | 19:34 | 4

Nou Harry, hoe had jij dit aangepakt dan? Nog strikter? Of helemaal niks gedaan?
Allebei de opties geven enorm veel verzet.

Hiesjes | 26-11-21 | 19:38

@Hiesjes | 26-11-21 | 19:38: Helemaal niets gedaan. De mensen die geen spuit willen hebben hun keuze gemaakt. Alles openhouden ende doden accepteren hoe moeilijk het ook is

Limburgse-Harry | 27-11-21 | 08:03
▼ 1 antwoord verborgen

'Dit is niet het moment voor een vaccinatieplicht'

Patje | 26-11-21 | 19:33 | 4

Dat is het nooit. Hooguit een advies vanuit je huisarts als deze ziet dat je een risocogeval bent.

ceriel82 | 26-11-21 | 19:35

Correctie "risicogeval"

ceriel82 | 26-11-21 | 19:36

Het zou passen in het model dat je lichaam aan de overheid toebehoort. Laat het eens bezinken, je bent klant en de leverancier moet de klanten dienen zoals het hoort. Niet andersom.

Propositie | 26-11-21 | 19:41
▼ 1 antwoord verborgen

Polderpakket aan maatregelen. Ondoordacht, halfzacht, niet-controleerbaar en te vrijblijvend. Ik bedoel, doe dan maar meteen helemaal maar niks.

Bigi Bana Boy | 26-11-21 | 19:33

We kunnen een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt. Zijn Mark en Hugo al opgestapt? O wacht….

De Blauwe Baviaan | 26-11-21 | 19:32 | 3

Steeds hetzelfde doen en een andere uitkomst verwachten is ook aan deze twee figuren toebedeeld.

TonAlias | 26-11-21 | 19:34

Einstein.

sir Ockels | 26-11-21 | 19:41

@TonAlias | 26-11-21 | 19:34: En de domheid van de mens is oneindig, Mark en Rutte wrijven dat het liefst live in.

De Blauwe Baviaan | 26-11-21 | 19:41

Nu weer die vervelende M op 1.

lekgoot | 26-11-21 | 19:32 | 4

Mussolini ?

dhrat | 26-11-21 | 19:34

Dat is toch die lelijke kerel met de uitstraling van een kuub paardestront?

zoalsikhetzeg | 26-11-21 | 19:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het is heel vervelend voor met name de Horeca, ben blij dat ik niet in hun schoenen sta.
Maar toch vind ik deze maatregelen nog best slappe hap, dat is mijn algemene indruk. Dringend advies wordt nog dringender advies, dat is het zo'n beetje.
Laten we hopen dat meer nadruk leggen op bij klachten zelftesten wat gaat doen, dat is het enige waar ik nog wel wat in zie.
(want winkels uur minder lang open betekent ook weer, dezelfde hvh klanten gaat in een kortere tijd winkelen dus meer opeengepakt)

TheOtherWhiteMeat | 26-11-21 | 19:31


Prima pakket, naar omstandigheden. Maar laat gvd die ongevaccineerden eens een prik nemen, waarschijnlijk zul je die vanavond het hardst horen schreeuwen dat hun vrijheid beperkt wordt, zonder zich te realiseren dat zij de oorzaak zijn.. Schrijnend om de verhalen te horen van uitgestelde operaties.

Nietdanjatoch | 26-11-21 | 19:31 | 14

Roos, Mickey, ik geloof ook dat beide kampen verantwoordelijk zijn voor besmettingen, maar daar gaat het denk ik niet om. Daar op sturen is een gebed zonder eind. Het gaat met name om het feit dat de ongevaccineerden relatief vaak op de IC belanden en daar weken liggen. Ik las vandaag dat een hartpatiënt bv na een operatie vaak maar een of twee dagen op de IC ligt. Conclusie, als iedereen gevaccineerd is, kun je misschien zonder problemen tot 100k? besmettingen per dag hebben voordat er enige druk op de ICs ontstaat. En als je nu de 60+ ers ook nog een booster shot geeft, kunnen we alles weer doen, en kunnen de operaties ook weer op tijd worden uitgevoerd.

Nietdanjatoch | 26-11-21 | 21:40
▼ 11 antwoorden verborgen

Alleen nog matinee in de bioscoop.

Rennieflox | 26-11-21 | 19:31 | 1

Nou, dat hebt u snel begrepen! Knap hoor!

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:34

Het is net GTST, van de ene slechte herhaling naar de ander!

Die nieuwe mutatie is al gezien in België!
Comuniceert het kabinet via postduiven ofzo!

DutchAce | 26-11-21 | 19:31 | 1

Al gezien in Belgie? Was het een zwarte of een witte mutant, was ie woke, of inclusief? Zeer belangrijke vragen.

TonAlias | 26-11-21 | 19:47

'Schipper mag ik overvaren ja of nee?'.

GKJP | 26-11-21 | 19:30

En wanneer gaat de Kamer hierover, pro forma uiteraard, praten? Voordat de maatregelen ingaan, of ben ik nu te democratisch?

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:30 | 1

Ja.
maar de kamer niet meer :-)

Arendsoogje | 26-11-21 | 19:31

Wie zegt dat men zich niet aan de basisregels houdt?

Naja voor straf de hele bevolking in lockdown.
Hoe is het met de griep?

Is dit nog nieuws? | 26-11-21 | 19:30 | 3

Ga eens kijken in een willekeurige supermarkt of bij een bushalte in de spits, en ook jij zegt dat men zich niet aan de basisregels houdt.

TheOtherWhiteMeat | 26-11-21 | 19:33

@Is dit nog nieuws? | 26-11-21 | 20:08: ben je nu aan het trollen of ben je oprecht zo dom?

kapotte_stafzuiger | 26-11-21 | 20:13

Rutte "wij begrijpen u" maar spreek ons niet tegen.
Alleen wij begrijpen het, gewoon volgen. Dit houd in niet demonstreren!
Ben aan het wachten tot hij van zijn voetstuk afkomt.

Arendsoogje | 26-11-21 | 19:29

Wel fijn dat immuniteit na een doorgemaakte besmetting steeds meer waardering krijgt.

lekgoot | 26-11-21 | 19:29 | 3

Dat is van ondergeschikt belang blijkbaar. Zolang je die spuit maar in je arm zet.

B*tchmeister | 26-11-21 | 19:31

Ja goed om te horen dat we na de winter allemaal beschermd zijn. Vaag dat dat vorige winter niet gelukt is.

ceriel82 | 26-11-21 | 19:34

En wachten tot ongevaccineerden covid hebben gehad.

zijvanhiernaast | 26-11-21 | 19:36

De man zonder actieve herinnering, Mark Rutte, dacht terug aan een jaar geleden. Proest. Hij ademt dus hij liegt, pinokkio.

BoerKoekoek | 26-11-21 | 19:29

Vrouw wilde Rutte en Irma zien, dus muziekoortjes in en toen Rutte en Irma plaats maakte voor Hugo de Joker en andere doventolk meteen weggezapt.

darmflora | 26-11-21 | 19:28 | 1

En ik maar denken dat ik de enige was die een muziekje opzet terwijl de rest van het huishouden die onzin aan wilt horen

ZwengelMeister | 26-11-21 | 19:33

Is het leger al in de hoogste staat van paraatheid gebracht, of is het nog rustig in het land?

Paaldanseres | 26-11-21 | 19:27 | 3

Bestaat het Leger des Heils dan nog?

ZZP-er | 26-11-21 | 19:29

Er staat nu een natuurlijk waterkanon aan. Geen tijd voor rellen dus.

Rest In Privacy | 26-11-21 | 19:30

Geen Waterlinie meer, alleen nog een Flaterlinie.

Mr_Natural | 26-11-21 | 19:31

Rutte is echt intellectueel gezien ongeschikt om deze crisis te bezweren, hij heeft geen enkel eigen inzicht en heeft geen eigen vertrouwen in logische maatregelen, omdat hij alleen maar kan luisteren naar een hoop verschillende stemmen die allemaal hun eigen agenda hebben. Om over de Jonge nog maar te zwijgen.

smdyasc | 26-11-21 | 19:26 | 4

@Raspatat | 26-11-21 | 19:31:
Je hoeft geen prof voetballer te zijn om te zien dat een elftal er een zooitje van maakt.

Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 19:34

@Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 19:34: Voetbal journalistiek, dat zijn pas intellectuele maatstaven!

DrFibonacci | 26-11-21 | 20:11
▼ 1 antwoord verborgen

Nou hiero in het hoteI houdt niemand van de gasten zich aan de regeIs De bar is zogenaamd dicht na 8 uur maar in de Iobby gaat het feest gewoon door

Piet Karbiet | 26-11-21 | 19:25 | 8

@Piet Karbiet | 26-11-21 | 19:50:
Lukt het dan wel om een beetje normaal te leven? Ik zou mij wel kunnen aanpassen, voor een maand maar u zit er al veel langer. Veel sterkte.

Patje | 26-11-21 | 20:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Kijk we gaan vooruit: het is nu niet meer de schuld van de burgers maar van de modellen.

Graaf_Slis | 26-11-21 | 19:25 | 2

Tijd voor een ander model dus.

Misschien een transgender van kleur ofzo.

B*tchmeister | 26-11-21 | 19:34

Klopt, het ligt aan Doutzen.

Cor Netto | 27-11-21 | 07:59

Goed, ik ga wijn tanken.

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 19:24 | 2

Nu pas?

paridae | 26-11-21 | 19:28
-weggejorist-
visboerbunschoten | 26-11-21 | 19:23

We hebben allemaal straf verdiend!

Sjompie | 26-11-21 | 19:23 | 2

#Foei!

Duwbak_Linda | 26-11-21 | 19:23

Samen krijgen we elkaar onder controle.
imgur.com/a/iFQZRPe

Reebensteeltje | 26-11-21 | 19:26
-weggejorist en opgerot-
wibiwaba | 26-11-21 | 19:23 | 16
▼ 16 antwoorden verborgen

Ik ga mijn zoon vanaf nu ook maar meppen als ie vervelend wordt, na hele dag op school en savonds geen training meer. Veilig thuis kan men rug op, niet luisteren is de beuk erin want de overheid geeft geen ruimte voor uiting. Dank Mark en Hugo voor dit gelegitimeerd instrument.

Lukiluuk | 26-11-21 | 19:23 | 1

Als u maar niet uw vrouw gaat slaan, want daar was Rutte duidelijk in. Kinderen lijkt mij prima alternatief, die herstellen sneller.

De Blauwe Baviaan | 26-11-21 | 20:07

De koopman, de gebarentolk en de dominee.

Slystar | 26-11-21 | 19:22

Haha, vind hem wel leuk. Is ook wel tekenend voor het niveautje.

Ichneumonidae | 26-11-21 | 20:06

Hugo: wat doe je met potentiële medicijnen? Merck of Pfizer of andere?

paridae | 26-11-21 | 19:22 | 2

Die blijven op de plank liggen totdat zijn ingekochte vaccins op zijn.

wibiwaba | 26-11-21 | 19:25

@wibiwaba | 26-11-21 | 19:25: Deze medicijnen zijn er volgens mij er nog niet. Maar er zijn ook nog geen opties genomen op eventuele medicijnen. Als die er zijn lopen weer achteraan met bestellen.

paridae | 26-11-21 | 19:27

Je hebt van die programma's/links die je niet wilt aanklikken omdat je dan bijdraagt aan de kijkcijfers/views.

Brabeaulander | 26-11-21 | 19:21 | 1

Dit dus. Nou ga ik toch niks met de nieuwe informatie doen, dus dat scheelt.

vermeubelmaker | 26-11-21 | 19:30

Inmiddels slaap ik al vele nachten slecht. Wellicht ongepast, maar toch.

Mijn vader heeft gevorderde COPD. Maar is een ouwe taaie. Die boosterprik gaan we regelen, ook voor mijn moeder. Maar wat als mijn vader het weer eens gruwelijk benauwd krijgt? Het is geregeld met de huisarts als het echt niet meer kan.

Maar wat als die overbelast is? Ik ga mijn vader niet zo'n gruwelijke verstikkingsdood laten sterven. Daar offer ik desnoods de laatste wankele restjes van mijn psyche voor op. Dat tegenover de vrijwillige keuze van het je niet laten vaccineren.

Wat een luxe.

Hetkanverkeren | 26-11-21 | 19:21 | 9

@lekgoot | 26-11-21 | 19:23: Dank voor de tip! Die leg ik morgen meteen aan mijn ouders voor. De Thuiszorg is toch al kind aan huis.

Hetkanverkeren | 26-11-21 | 19:37

@Hetkanverkeren | 26-11-21 | 19:37:
In het uiterste geval kun je die eventueel zelf kopen, maar dan ben je meer dan 600 euro kwijt. Overleg ook eerst even met de arts over het nut en de vereisten waar het apparaat aan moet voldoen.

lekgoot | 26-11-21 | 19:52

Sterkte voor vader Hkv en moeder Neon. Gelukkig hebben beiden oplettend en handelingsgericht nageslacht.

MickeyGouda | 26-11-21 | 20:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Hugo the Boss gaat van deur tot deur. Wie deden dat ook? ( jehova getuigen uitgesloten)

hero_of_heaven | 26-11-21 | 19:21

Laat de zorg verzekeraars aankondigen dat ze stoppen met vergoeden van zorgkosten ingeval van ziekenhuis opname bij ongevaccineerd. Raak mensen in de portemonnee en hun idealen worden gelijk over boord gegooid

davesl1210 | 26-11-21 | 19:20 | 10

Ja roken en drinken is net zo besmettelijk als Covid...

johnyl | 26-11-21 | 19:32

Wel dodelijk. Maar dat terzijde, we hebben het hier over ziekenhuisopname en zorgkosten. Raak die mensen dan ook in de portemonnee. Eigen schuld, dikke rekening.

B*tchmeister | 26-11-21 | 20:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Kun je alsjeblieft een wetenschappelijk topic erin gooien?
Iets wat knap is, onvoorstelbaar, boven de torens uit.
1 pietluttig stukje over ruimteklomp biljard was leuk maar er is meer.
Want corona interesseert mij geen reet, hou me netjes aan de gekkies, hitsers en getalenteerden hun advies en vreet, vlieg, doe wat kan, en dat is zat.

28 | 26-11-21 | 19:20

Ik hoor toch net een dreigement van Hugo: "Op dit moment hebben 1,2 miljoen mensen geen weerstand tegen corona, maar aan het eind van de winter zal iedereen dat hebben want dan is iedereen gevaccineerd of heeft corona gehad."

Linksom of rechtsom...

Met_baard | 26-11-21 | 19:19 | 7

@Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 19:22: Nee, kan die basisschool leraar niet.

ChalinaRosa | 26-11-21 | 19:29

Het einde van de winter is pakweg 21 maart 2022. Dat duurt nog 115 dagen. Normale sterfte in NL is een 450-475 per dag.
Vanaf nu gerekend zullen er einde winter een 54.000 Nederlanders zijn overleden.

Dat mag niet van Hugeau, dood staat op de index of zoiets.

Ichneumonidae | 26-11-21 | 19:50

Dan kan helemaal niet met 2G, dan houden de besmettingen op bij ongevaccineerden. Ik ga nog even de achterliggende logica analyseren of ik bestel wat lockdown whisky.

De Blauwe Baviaan | 26-11-21 | 20:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Als de Jonge zo graag wil dat ik me laat vaccineren, zorg dan dat ook de andere vaccins in Nederland worden toegelaten. Dan maak ik maandag een afspraak.

lekgoot | 26-11-21 | 19:19 | 6

@Kaas de Vies | 26-11-21 | 19:20:
Spoetnik is geem mnra zooi

enra | 26-11-21 | 19:27

Novavax?

El_Puto | 26-11-21 | 20:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoeveel kan een mens bij elkaar liegen? Ziet Hugeau.

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:19 | 4

O ja dat is verhelderend: "iets met privacy" .... goeie analyse... haha..

johnyl | 26-11-21 | 19:37

@johnToch vreemd dat in Engeland in hun wekelijkse rapportage:
assets.publishing.service.gov.uk/gove...
Heel andere cijfers staan.
Daar zijn 3,3 op de 10 personen op de IC ongevaccineerd en voor de groep 60+ zit dat zelfs op de 1,5 op de 10 personen.
Daarnaast heeft de minister van volksgezondheid van Belgisch Vlaanderen bekend gemaakt dat 3 op de 10 personen in het ziekenhuis ongevaccineerd is.
Ook wil ik U wijzen op het onderzoek dat in het CWZ in Nijmegen is uitgevoerd en waaruit blijkt dat 4 op de 10 ziekenhuisopnames als gevolg van corona ongevaccineerd is.
Blijft de vraag waarom het RIVM niet met data komt over aantallen wel of niet gevaccineerd op de IC.
yl | 26-11-21 | 19:22:

Eugen Sandow | 26-11-21 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien kan Hugo nog wat verpleegsters laten omscholen tot boa's om te handhaven.

hetmoetdanmaar | 26-11-21 | 19:19


Alles is gezegd.
Alle grappen zijn gemaakt.
Alle vuisten hebben zich machteloos gebald.
Wat rest is een laconische berusting.

King of the Oneliner | 26-11-21 | 19:19 | 1

Een goed glas wijn, een lekkere meid en een gezellig stel vrienden over de vloer (minimaal 6)

zuurtjeregen | 26-11-21 | 19:43
-weggejorist-
Wijze uit het Oosten | 26-11-21 | 19:18 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Hugo geeft vanaf morgen elke dag de cijfers van alle ziekenhuizen in Nederland.

Patje | 26-11-21 | 19:18

'Het is nooit te laat om je te laten vaccineren', mooi, dan wacht ik nog even.

Mr_Natural | 26-11-21 | 19:17 | 5

Wappie..

johnyl | 26-11-21 | 19:39

@johnyl | 26-11-21 | 19:39: Je danst nu op de toppen van je polemisch kunnen?
Nog een beetje oefenen, zou ik denken.

Ichneumonidae | 26-11-21 | 19:46
▼ 2 antwoorden verborgen

zou gaan voor groepsimmuniteit en de rest naar de oostervaarderplassen, zoiets heet een goedkope/intelligente lockdown

HetOorAakel | 26-11-21 | 19:17 | 2

's Winters bijvoeren toegestaan?

Rest In Privacy | 26-11-21 | 19:21

Bij teveel….
Afschieten???

enra | 26-11-21 | 19:51

Alle zorg issues zijn jullje schuld Hugo en Mark. 10 jaar afschalen, weigeren te investeren in coronatijd. Bekijk het maar met jullie maatregelen.

einz | 26-11-21 | 19:17

Is dit nou die Black Friday?

ZZP-er | 26-11-21 | 19:15 | 1

Nee, Lek Friday, we wisten alles al.

Mr_Natural | 26-11-21 | 19:23

Bah, beroepsoplichter Hugo weer in beeld.

Reebensteeltje | 26-11-21 | 19:14 | 1

Ik kan deze twee clowns ook niet meer zien of horen, dus ik lees het verder wel in de GS panelen.

Paaldanseres | 26-11-21 | 19:20

Geen "hamster". Jammer.

Graaf_Slis | 26-11-21 | 19:14 | 1

Ik denk dat deze beter kan hamsteren.

Mr_Natural | 26-11-21 | 19:19

Hugo zou nooit burgemeester zijn geworden van een belangrijke stad, maar hij is (nog) wel minister met veel meer invloed.

CiTy3 | 26-11-21 | 19:14

Hoe gaat het met jullie?

BrutusBosch | 26-11-21 | 19:14 | 2

Niet zo goed, ik denk een clown op tv te zien, maar mijn vrouw beweert van niet.

Graaf_Slis | 26-11-21 | 19:16

Ruk en met u ?

Piet Karbiet | 26-11-21 | 19:20

Tot nu toe alleszins redelijke voorstellen. Redelijk humaan. Maar even nog de Jonge afwachten.

lekgoot | 26-11-21 | 19:14

" Het advies voor thuiswerk is, wel thuis".
Uhu ......

Opblaas_boot | 26-11-21 | 19:14 | 1

"werk thuis"

Opblaas_boot | 26-11-21 | 19:18

Ga es bier halen!
Wat zeg je? Nee?!!

*pats*

knutsel_ | 26-11-21 | 19:14 | 1

verklaar u nader.

doitdoit | 26-11-21 | 20:36

Wat een idioot. Geweld tegen vrouwen ja ja

Lukiluuk | 26-11-21 | 19:14 | 2

Jaja zou nooit een vrouw slaan.

SterF... | 26-11-21 | 19:17

Dat was mevrouw Knutsel tegen haar man hoor.

nednied | 26-11-21 | 19:19

Onderwijs: ik hoorde van een buurvrouw dat moeders niet testen want 'gedoe' en ' geen tijd', of 'de uitslag is nog niet binnen maar hier is mijn kind en doei!'

paridae | 26-11-21 | 19:13 | 4

@Lorejas | 26-11-21 | 19:15 Of ketsen, geil!

Ashtrey | 26-11-21 | 19:16

Het wordt ook bepaald niet gefaciliteerd dat je snel en efficient kunt testen en daarna ook makkelijk thuis kunt blijven tot je weer kunt werken, met passende opvang.

Als je ze al aan de lijn krijgt, moet je naar kutkrabbeveen 60km verderop, ondertussen heeft school alle kinderen naar huis gestuurd, hebben opa en oma 'iets' - ja, wat moet je dan?

Anoniemtje | 26-11-21 | 19:18
▼ 1 antwoord verborgen

Zit heel Nederland weer te kijken naar die kloskop die er al een decennia lang een enorme puinbak van maakt, die helemaal niets goed heeft gedaan. Die liegen tot een kunst heeft verheven. Maar nu moeten we allemaal vooral gehoorzamen zijn.

zoalsikhetzeg | 26-11-21 | 19:12 | 1

één decennium, meerdere decennia

Boeloeboe | 26-11-21 | 19:17

400 covid patiënten op de ic, ruim 2000 in het ziekenhuis. En alles gaat weer op slot. Is het echt niet mogelijk om covid op te vangen?

ratelaar | 26-11-21 | 19:12 | 12

@kapotte_stafzuiger | 26-11-21 | 19:44:
Dat denk ik ook, daarvoor zet je de specialist in. Dan kunnen alle tijdrovende neventaken zoals administratie, koffie brengen, medicijnen brengen etc. door de ‘handjes’ worden gedaan. Schaarse capaciteit vrij spelen.

Denken in oplossingen ipv problemen.

ratelaar | 26-11-21 | 19:56

@ratelaar | 26-11-21 | 19:56:
Mensen met covid die op de afdelingen liggen krijgen zuurstof of hebben dreigend falen van lichaamsfuncties. Hiervoor krijgen ze per dag onderzoeken en dat gaat om verpleegtechnische handelingen en het brengen naar andere afdelingen voor onderzoek, niet om koffie zetten.

letopuwzaak | 26-11-21 | 20:30

@letopuwzaak | 26-11-21 | 20:30:
En het is onmogelijk om mensen specifiek daarvoor op te leiden (scheelt tijd) om daarbij te ondersteunen of juíst de routinematige protocolaire handelingen over te nemen?

Je kunt ook hopen dat vaccinaties op den duur 100% bescherming geven of dat corona afzwakt. Maar als dat niet zo is, dan is dit een jaarlijks terugkerend fenomeen. 17.000.000 opsluiten omdat er maar zo’n 3000 covid patiënten tegelijk kunnen worden opgenomen.

ratelaar | 26-11-21 | 22:18
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
PietBosman | 26-11-21 | 19:11 | 2

Japanese bukkake porno. Nu 2 halen 1 betalen.

Brabeaulander | 26-11-21 | 19:11 | 2

Bukkake, its all fun & games until someone loses an eye...;)

Smoelensmid | 26-11-21 | 19:18

Dit regime is ronduit kwaadaardig. Niets rechtvaardigt deze maatregelen.
Met je kudt virus.

keestelpro | 26-11-21 | 19:10 | 8

Ja het is echt een schande met deze veel te beperkte maatregelen. Hier los je niks mee op.

kapotte_stafzuiger | 26-11-21 | 19:45

@keestelpro | 26-11-21 | 19:42:
Dat had inderdaad beter gekund. Al is het wel zo dat je als je meer bedden hebt die ook gewoon vol kunnen raken. Op een gegeven moment zijn er andere maatregelen nodig....
Of we spreken met zijn allen af dat we mensen maar dood laten gaan.

SterF... | 26-11-21 | 19:54

@keestelpro | 26-11-21 | 19:42: Het overgrote deel van de landen hebben het niet onder controle. Goh hoe zal dat komen? Misschien omdat het niet zo eenvoudig is en jawel omdat WIJ als gemeenschap verantwoordelijk zijn voor ons eigen gedrag.

movingsquare | 26-11-21 | 23:01
▼ 5 antwoorden verborgen

De lockdown en steunpakketten gaat weer veel kosten. Had het gestoken in opleiden van zorgpersoneel, heropen ziekenhuizen die gesloten zijn (Bronovo Den Haag bijvoorbeeld) en meer bedden. Dit is dweilen met de kraan open en maar hopen dat de Duitsers onze IC zieken overnemen.

paridae | 26-11-21 | 19:09 | 2

Ja valt niet te rechtvaardigen. Alles gericht op korte termijn handelen nu al een jaar of 2

jeweettochniet | 26-11-21 | 19:16

Ja, eensch.

Kouwe Kees | 26-11-21 | 19:18

Shop blijft gewoon open...

niv01 | 26-11-21 | 19:09

Even tussendoor, het gaat niet goed op telegram GeenStijl's Babbelbox... Haha wat een racisten.

Patje | 26-11-21 | 19:09

Alles om maar zo weinig mogelijk mensen tegen de kop te stoten.
Vooral de gevaccineerden op handen dragen en schouderkloppend het nachtleven in sturen.

enra | 26-11-21 | 19:08

Moeten vergaderingen in de Kamer nu ook om 1700 u afgelopen zijn? Dat kan alleen als Hugeau een keer normaal en bondig antwoordt. Maar het zal weer de schuld van FvD zijn

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:08

Hoe steek je je vuurwerk af als het regent?

Met_baard | 26-11-21 | 19:08 | 3

Zelfde als varen in de mist

niv01 | 26-11-21 | 19:09

De procedure blijft hetzelfde.

John McClane | 26-11-21 | 19:10

Wederom een mooi pakket met voor een ieder wat wils. Prima aanvulling op de bestaande maatregelen. Hier put een mens moed uit. #samen.

Lorejas | 26-11-21 | 19:07 | 4

OMT4Life.

Lorejas | 26-11-21 | 19:12

Hahahaha, je maakt een grapje, toch?

Ikdoemisschienmee | 26-11-21 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Dus,

Nederlanders kunnen van en naar Zuid-Afrika blijven vliegen ondanks het vrijdag ingestelde inreisverbod wegens zorgen over een nieuwe coronavariant. Dat zeggen KLM en het ministerie van Infrastructuur. „Door Zuid-Afrika zijn er geen nieuwe restricties ingesteld”, aldus een woordvoerster van KLM. Er worden volgens haar geen voorwaarden gesteld aan mensen die naar Zuid-Afrika willen vliegen. Het inreisverbod terug naar Nederland geldt niet voor Nederlanders en andere EU-burgers.

Bibop | 26-11-21 | 19:06 | 5

Lobby KLM weer succesvol, gezondheid heeft geen lobby.

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:12

Vliegen naar Egypte en Zuid-Afrika.
Ik snap het wel.
Je wilt natuurlijk die schàndááálige ongevaccineerden ontlopen.

Ambiorix | 26-11-21 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Sluit Rutte op!

Reebensteeltje | 26-11-21 | 19:06 | 12

@keestelpro | 26-11-21 | 19:45: Ik ben het wel met je eens zie ik bij nader beschouwen. Alleen kom je soms als een hysterisch wijf over. En dan schiet ik in een kramp.

doitdoit | 26-11-21 | 20:56

@keistad | 26-11-21 | 20:54: ik ben niet vies van een pilletje, af en toe. Garandeert dat werking bij anderen? Doet u mij hiervoor een wetenschappelijke bron toekomen? Dank u.

doitdoit | 26-11-21 | 20:57
▼ 9 antwoorden verborgen

Gelukkig, Irma is er weer. De rest is toch maar geklets.

Doctor | 26-11-21 | 19:06 | 4

@King of the Oneliner | 26-11-21 | 19:27: Omdat het allemaal voor de show is. Met zo’n gebarentolk erachter ziet het er allemaal erg belangrijk en gewichtig uit en daar houden de lachende leugenaar en Hugo de Schoenen wel van. Je zag het ook weer even op het moment dat coke-neus De Jonge in beeld kwam. Even achterom loensen om er zeker van te zijn dat het gebarentolkje al weer braafjes klaarstaat alvorens hij van wal stak. Schertsvertoning.

Ceristimo | 26-11-21 | 19:50

@King of the Oneliner | 26-11-21 | 19:27: Hoho, er zijn wellicht nogal wat dove analfabeten...

Lohengrin | 26-11-21 | 20:29

@Ceristimo | 26-11-21 | 19:50: Ja, dat ben ik eens. Wat een circus is dit toch aan het worden. Een gebarentolk, alsof een enorm groot deel van de bevolking de volumeknop niet weet te vinden. Alsof een significant deel van de bevolking kompleet doof. Ik geloof daar helemaal niets van. Het is voor de buhne dit. En daarmee maken "ze" zich in mijn ogen belachelijk, terwijl ze juist vertrouwen zouden moeten uitstralen. Stoppen hiermee. Ondertiteling volstaat en is gepaster.

doitdoit | 26-11-21 | 20:44
▼ 1 antwoord verborgen

Zou mooi zijn als één van de journalisten over "het tribunaal" begint. Gewoon voor de fun.

Opblaas_boot | 26-11-21 | 19:05 | 1

Deze persco's beginnen ook op een tribunaal te lijken.
Een tribunaal waar de Nederlandse bevolking zwaar gestraft wordt voor het eigen falen van deze regenten.

keestelpro | 26-11-21 | 19:13

Wat een weertje hè? Zelfs de hond wilde niet naar buiten, maar ik zei. 'kom vriend, alles beter dan de persconferentie'.
'Arf', zei hij.

Mr_Natural | 26-11-21 | 19:05 | 1

983 hPa / mBar. Het slechte nieuws komt nooit alleen. De persco waarvan we wisten dat ie eerder zou komen.

KlaagGraag | 26-11-21 | 19:30

De rest van de horeca ook naar de kleaute…

Wijze uit het Oosten | 26-11-21 | 19:05

De lachende leugenaar schuift het gesodemieter door zijn eigen volstrekt incompetente beleid weer lekker door op de burgerlul, want die laat zich niet genoeg testen. Jaja Markje, dáár ligt het aan hoor.

Ceristimo | 26-11-21 | 19:05

We gaan allemaal dead.
Maak er gewoon het beste van en leef.
Je doet het maar een keer.
Reïncarnatie daargelaten....

Tha Analyzer | 26-11-21 | 19:04

En dit allemaal omdat er iemand zo nodig vleermuis wilde eten

jeweettochniet | 26-11-21 | 19:04 | 2

Crispy Bat is een delicatesse. Moet wel het broodje vers zijn he.

Lorejas | 26-11-21 | 19:09

Of nog waarschijnlijker iemand die een oepsje had in een lab een paar km verderop. En daarna toch via de markt naar huis ging.

Team_Infidel | 26-11-21 | 19:11

"de cijfers zijn per dag hoog, hoger, hoogst" heeft ie 't over de besmettingen of het aantal nieuwlandiërs.

HankHill | 26-11-21 | 19:04 | 1

Dat laatste.

ChalinaRosa | 26-11-21 | 19:07

“Stronteigenwijze ongevaccineerden zijn verantwoordelijk voor ziekenhuisprobleem”, Paul Jansen, hoofdredacteur Telegraaf.

Bigi Bana Boy | 26-11-21 | 19:04 | 12

LOL, De Telegraaf. Meninkje van een leesvodje. Er liggen 2.000 corona-patiënten in het zkh op een capaciteit van 35K. Staat gewoon op site rivm.
Die krant, nou ja, krant, zat er vroeger ook wel eens naast, weet je wel.

Maar goed, ik begrijp dat hij harde actie wil. Wat voor actie dondert niet, als het maar actie is. Ik zeg, 24-uurs avondklok.
We happy?

Ichneumonidae | 26-11-21 | 19:23

U snapt er niet veel van.... rekenen in kansberekening en procentueel zijn waarschijnlijk nieuwe begrippen voor u

johnyl | 26-11-21 | 19:47

Ja. Precies. Heeft Paul Jansen gelijk in. Op een paar zwangere vrouwen na. Misschien.

doitdoit | 26-11-21 | 20:45
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
flatboysim | 26-11-21 | 19:03 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Herowiene is voor mietjes.
Bek in good old EU-ES-ES-ER we bakken
krokodil.
Een recept met 100% finale garantie.

(hey kidz doont doe drux, drux are bad m'kay)

hallevvezool | 26-11-21 | 19:03 | 1

Hugeau is niet aan de herowiene, maar......

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:04

De twee clowns met de slechtste show ooit.

smdyasc | 26-11-21 | 19:01 | 1

Kom op Irma, doe de "hamster" nog een keertje.

Graaf_Slis | 26-11-21 | 19:01

Er zijn lieden die krijsen om meer lockdowns. Hetzelfde soort dat ongevaccineerden in kampen wil opsluiten. Geleerd van hun Italiaanse geloofsgenoten in de jaren dertig

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:01 | 1

Inderdaad, werkelijk te stuitend voor woorden.

Ichneumonidae | 26-11-21 | 19:19

Kan die ongeschoren bakkes van de Jonge niet meer zien. Ben er klaar mee.

Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 19:01 | 5

@Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 19:09:
Omdat je niet kan lezen?

MargauxGrandCru | 26-11-21 | 19:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijd voor een rustig muziekje en 'stoom' comments te lezen...

neonreclame | 26-11-21 | 19:00 | 4

@neonreclame | 26-11-21 | 19:08:
Joris blieft de laatste tijd vooral geen hoor&wederhoor op verschillende meningen meer als die niet allemaal 'pro vacc' zijn,
maar Mao grijs staat me gewoon niet.

TijdelijkOptimist | 26-11-21 | 20:05

Ik heb het nieuwe album van Adele opgezet, een aanrader.

Rustige muziek (pop) met een neiging naar Jazz.

Tuborg øl | 26-11-21 | 21:54
▼ 1 antwoord verborgen

Hij heeft zijn ernstige gezicht weer opgezet.

Tashtego | 26-11-21 | 19:00 | 2

Is ze nog op de zonnebank geweest? Voor 1700 uur?

dathoujetoch | 26-11-21 | 19:02

Hij moet soms even op de binnenkant van zijn wang bijten om zijn lachen in te houden.

Ceristimo | 26-11-21 | 19:06

70% op de IC is ongevacineerd... en daarom Nederland op slot....

johnyl | 26-11-21 | 19:00 | 12

Het zou logischer zijn om alleen gevaccineerden tijdelijk thuis te houden om die instroom in de ziekenhuizen wat af te remmen, maar dat vinden veel mensen oneerlijk. Ben je van de FvD dan vergelijk je het niet met de holocaust maar haal je die er wel bij om je punt te maken.

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 20:50

@Papa Jones | 26-11-21 | 23:02: noem me wat je wilt, maar ik kan jouw vrijheid niet afpakken. Wil ik ook helemaal niet. Het zou fijn zijn als dat wederzijds was, maar helaas heb jij andere prioriteiten dan vrijheid en vind je het dikke prima dat de overheid vrijheden afpakt. Dat mag de overheid normaal gesproken niet, maar ze doen het lekker toch, met een ranzige spoedwet die nu al voor de derde keer is uitgerold. Dus nee, ziekenhuizen en bedden interesseren me geen klap meer. Alles moet weer open en we moeten stoppen met covidtriage. Vaxxer, antivaxxer, mij om het even. Ik wil dat de overheid terug in z'n hok gaat.

FrikandelSpeciaal | 26-11-21 | 23:40
▼ 9 antwoorden verborgen

Zeg, weet iemand hoe laat maandag de Mediamarkt dichtgaat? Ik vraag dit voor een vriend.

Krijgtheenenweer | 26-11-21 | 19:00 | 2

Zelf onderzoek doen!

Papa Jones | 26-11-21 | 19:02

Zijn ze weer open na dat losgeld-gedoe dan? En zijn je gegevens veilig?

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 20:51

Dit topic net zo weinig gelezen als dat ik de persco kijk. Niet uit desinteresse maar omdat "het zal wel".
Reeds de knoop doorgehakt dat ik er niet meer aan mee doe.

SinisterNL | 26-11-21 | 18:56 | 1

Doe helemaal met u mee. Borrel?

Schriever | 26-11-21 | 19:01

De drie meest cruciale dingen worden nog steeds niet gedaan. Geen aandacht. Geen beleid. Helemaal niks. Wat een ongelooflijk stelletje onkundige gasten besturen dit land. En dat is in milde bewoordingen. Als ik wat anders zeg komt de big J weer krassen.

de SENSEI | 26-11-21 | 18:56 | 2

Na twee jaar virus, twee jaar pandemie is nog steeds onbekend wie er precies kwetsbaar is voor dit virus. Het wordt niet wetenschappelijk onderzocht.
Daarom richten ze al hun 'bulijdt' maar op de hele bevolking (.................)
die dat al lang niet meer pikt!
En terecht!!!
Idioten zijn het.
Vollidioten!!!

Aristotalloss | 26-11-21 | 19:34

@Aristotalloss | 26-11-21 | 19:34: precies, je zou bijna denken dat het kwade opzet is, maar dan zie je De Jonge vol trots vertellen dat het nu fase 2D is en dat er nu echt niemand meer een nieuwe heup krijgt, en snap je dat hij vooral de aandacht leuk vindt. Tis dat hij ontslagen wordt bij code zwart, anders had ie zijn momentje allang gepakt.

Incitatus | 26-11-21 | 20:48

Fijn. Met natte haartjes en een bakje chips gezellig op de bank naar dat vreselijke clowns-duo kijken om aan te horen wat voor debiel zwabber beleid deze incompetente nitwits nu weer verzonnen hebben. Leuk vermaak op deze druilerige dag.

Ceristimo | 26-11-21 | 18:56

Marechaussee rijdt high speed over de Schiekade richting stadhuis.

Weer rellen in Rotterdam?

Kaas de Vies | 26-11-21 | 18:56 | 4

KMar jonge! Hoppa.

SinisterNL | 26-11-21 | 18:58

Met dit weer?

Muissolini | 26-11-21 | 19:00
▼ 1 antwoord verborgen

Beste mensen, ik heb geen goed nieuws. Ik heb kutnieuws. De vaccinaties hebben een boel geld gekost, maar het resultaat is kut. Zwaar kut. We gaan er gewoon allemaal aan. Gevaccineerden hoeven ongevaccineerden niet meer te haten. Het maakt allemaal geen zak uit. Ik geef het woord aan Hugo.

Leptob | 26-11-21 | 18:56 | 2

Hugo... Hugo..... Hugo?
Kan iemand 112 bellen?

Opblaas_boot | 26-11-21 | 19:00

Ongevaccineerden mögen de gevaccineerden gaan haten. Voor de miljarden aan prikken hadden we de zorg mooi kunnen opschalen zodat we niet meer het lulletje van Europa zijn. [omdenken]

Harry_Witkamp | 26-11-21 | 22:03
-weggejorist en opgerot-
Laatjevaccineren | 26-11-21 | 18:55 | 4
-weggejorist-
Laatjevaccineren | 26-11-21 | 19:00

Zelfs Baudet heeft zich laten vaccineren, anders werd er niet getrouwd.

johnyl | 26-11-21 | 19:01

Heb je het gecontroleerd? Nee dacht ik al. Foto’s kan je aanpassen. Positief en negatief. We kunnen alleen maar uitgaan van zijn woord. En nu vertrouw ik die om een of andere reden meer dan die van clowntje clusterfuck en Pinokkio.

de SENSEI | 26-11-21 | 19:05
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben we al wer een avondklok?

ZZP-er | 26-11-21 | 18:55 | 2

Ze noemen het nu avondlockdown.
Avondklok komt bij de volgende persco pas. (zeggen ingewijden, dus dan weet je het wel)

Boeloeboe | 26-11-21 | 19:08

Ouders, bestel vast maatje groter voor uw kinderen . Die rollen in februari over het schoolplein dankzij verplicht vet mesten Mark en Hugo.

Lukiluuk | 26-11-21 | 18:54 | 1

Je kunt ze ook gewoon minder te vreten geven he

kapotte_stafzuiger | 26-11-21 | 18:56

Even een vraagje:

- Als je je hebt laten vaccineren, kun je nog steeds corona krijgen;
- Als je je hebt laten vaccineren, kun je corona nog steeds overdragen;
- Als je je hebt laten vaccineren, kun je nog steeds erg ziek worden en op de ic belanden;
- Als je je hebt laten vaccineren, ben je nog steeds niet vrij in bewegen.

Waarom heb ik die prik ooit laten zetten?

Lerp | 26-11-21 | 18:53 | 21

@John McClane | 26-11-21 | 19:03: twee

ontstijlling | 26-11-21 | 20:31

- Je lichaam gaat direct aan de slag met het opruimen van het virus
- Het virus kan zich minder ver verpreiden over je longen. Dat is heel fijn voor je.
- Je minder en korter ziek, dus je besmet anderen veel minder
- De kans dat je een 20 dagen een ziekenhuisbed bezet gaat houden is veel kleiner
- De kans dat er aan dood gaat is veel kleiner
- De kans dat je maanden en maanden last heb van kapotte longen is kleiner

AdvocatusDiaboli | 26-11-21 | 20:46

@John McClane | 26-11-21 | 19:03: Drie?

Grachus | 26-11-21 | 21:25
▼ 18 antwoorden verborgen

Hoe lang blijft dit stelletje krukken nog a/h bewind ? Kannie wachten tot er weer verkiezingen zijn... oh wait
...

Zwizalletju | 26-11-21 | 18:53

Oh grote leiders spreek ons toe en lieg ons voor, zeg dat het allemaal weer alleen maar onze schuld is en hou die wortel aan een stok ons maar weer voor.

Reebensteeltje | 26-11-21 | 18:52 | 1

*zweepslag op eigen rug*

SinisterNL | 26-11-21 | 18:57

Lapje for president.
Duktape voor .... en ....

rein9576 | 26-11-21 | 18:52

Zelfs in een volgzaam stadje als Elburg gaan de mensen vanavond de straat op. Dat zegt voldoende!!

whatsinthename | 26-11-21 | 18:52 | 2

Elburg de gekste! Rellen!!

John McClane | 26-11-21 | 19:09

@John McClane | 26-11-21 | 19:09: Goede herinneringen aan de midgetgolfbaan daar

Harry_Witkamp | 26-11-21 | 21:59

Gratis kop van Jut. Je moet er maar zin in hebben. Wellicht wijzen zij in hun toespraken nog even naar de winnaars van de dag, de investeerders in Moderna. Was u dat ook, dan hoeft u nu niet te zeiken op de overheid.

van Oeffelen | 26-11-21 | 18:52 | 3

Dat het CdA lieden als dit onder haar leden telt, is zelfs voor het cda te min. Gewin boven gezondheid, de gewetenloze wapenhandelaar Zaharoff kan er een puntje aan zuigen. En dat noemt zich katholiek. Ongehoord, onbeschaamd en onbeschaafd. Een supernormal zou je haast zeggen.

dathoujetoch | 26-11-21 | 18:58

Gratis? U bent abuis. Wij betalen Mark en Hugo en hebben derhalve een soort van abonnement.

Uw opmerking over investeerders als winnaars die niet hoeven te zeiken illustreert slechts dat geld voor u de ultieme maat der dingen is; over zaken zoals moraal, fatsoen of rechtvaardigheid hoeft u op uw beurt dan ook verder niet meer te zeiken.

OverdaanDerOnderheid | 26-11-21 | 20:46

Alles om schade voor kinderen te voorkomen. Dus hele dag op je reet in halve klas al dan niet besmet en mee nemen naar huis. Savonds geen sport en lekker vervelen en dik worden. Onderwijs en ouder raad kunnen trots zijn, hun lobby heeft perfect gewerkt.

Lukiluuk | 26-11-21 | 18:51 | 2

Hun lobby is zeer succesvol, eens.
En het is belachelijk dat het OMT zich erover uitlaat (dat zou de politiek zelf moeten doen).
Maar ben je het ermee oneens dat het kinderen op school houden een prioriteit is? Ook voor de belasting van de ouders (ben zelf kinderloos). Vind je het echt belangrijker dat je zelf niet dik wordt (zo ja, stop dan eens met die chips)?

TheOtherWhiteMeat | 26-11-21 | 18:54

Dik worden is voor de meeste mensen en keuze. Voor sport heb je geen sportschool nodig.

John McClane | 26-11-21 | 19:05

Steeds, steeds meer mensen twijfelen aan de gevallen politici. Mooi zo.

Patje | 26-11-21 | 18:50

Het enige waar ik nog warm van wordt is die bruine streep in mijn onderbroek

Frans_van_Arkel | 26-11-21 | 18:49 | 3

Daar maak ik meestal mijn wasmachine voor warm.

Patrick-Haemers | 26-11-21 | 18:50

@Patrick-Haemers | 26-11-21 | 18:50: Voor 1 onderbroek je wasmachine warm maken, da's niet duurzaam. Of scheit je alles onder en zet hem vol aan?

Frans_van_Arkel | 26-11-21 | 18:55

Lol

toos&henk | 26-11-21 | 19:26

Cortoons blijven geweldig. Hoe verzint hij het toch?

Jeggeworist | 26-11-21 | 18:49 | 1

De symboliek van deze is geniaal gevonden!

keestelpro | 26-11-21 | 19:49

Mooi, het regent. Meestal houdt dat het tuig met een migratieachtergrond, van de straat.
Nu maar hopen dat ze geen regenpakken hebben. Shit, dom van mij, zo'n regenpak behoort vaak tot de standaarduitrusting van hun overvalkleding. Maar wat brabbel ik nou dit zijn meestal hele andere mensen die aan het relschoppen zijn of gaan, hooligans toch ...?

Patrick-Haemers | 26-11-21 | 18:49 | 2

Ja, je brabbelt.
Druk even op het knopje naast je bed en dan komt er misschien wel iemand.

Boeloeboe | 26-11-21 | 19:05

Je hebt helemaal gelijk, let maar niet op oeleboele.

Smeggel | 26-11-21 | 19:32

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Batavia Casino. Hét online casino van Nederland
Online Casino | Online Casino | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland