Gelekt: Vijf Uur Samenleving gaat zondag in
De vijf zit in de klok
Het is vijf voor twaalf in de ziekenhuizen, vijf voor twaalf met het draagvlak en vijf voor twaalf voor de Zuid-Afrikaanse variant. Maar vanaf zondag vijf uur ('s middags) gaat volgens de traditioneel ruim voor vijf uur gelekte maatregelen de Vijf Uur Samenleving in. Alles wat leuk is, wordt na vijf uur verboden. Dat is dus niet meer na vijven naar de bioscoop, niet meer na vijven uit eten en niet meer na vijven naar een voorstelling van Sanne Wallis de Vries. Voor vijven mag dat allemaal nog wel, dus het glas is halfleeg. De scholen blijven open, maar met een mondkapje vanaf groep vijf zes. Na vijven mag je nog wel heel hard 'Hugo de Jonge weggooier' roepen en of het gezellig hebben met je huisgenoot (m/v). Tip van ons: als u nou tegen deze maatregel gaat demonstreren met vier vrienden, dan kunt u een spandoek maken met 'Vijf tegen Vijf' erop.
PakjesavondUpdate: Oproep: 70+ ZO MIN MOGELIJK contact met de kleinkinderen
RIVM Update: +21.350 safarigangers
HH Mededeling: comments closed, aub verzamelen in persco topic
Reaguursels
InloggenKansloos verhaal: In een supermarkt in Markelo, even mijn weekend Duvels halen. Een bruut blaffende moslima. (Herkent dmv de uiterlijke kenmerken) Gewoon lekker boodschappen doen en ondertussen de hele Dirk volblaffen. Wat gaat er hier mis... en wij moeten ons weer aanpassen? Ben echt maar een simpele ziel maar zelfs ik zie dat dit niet gaat werken zo.
Succes met het vetmesten van uw kinderen de komende maanden zonder sport.
Dikke vijftigplussers, laat je in godsnaam vaccineren.
Vind ik ook als ongevaccineerde dertigplusser.
Allemaal prima die mensen die geen prikkie willen, maar kunnen we ze dan ook niet gewoon uit het ziekenhuis weren? Eerlijk is eerlijk, als ze niet in de wetenschap geloven dan geloven ze ook niet in de zorg, toch? Toch? Is die drukte ook ineens een stuk minder , kan alles gewoon open. Gewoon lekker eigen verantwoordelijkheid. Vrijheid blijheid. Als al die ouwe bijgelovige dikkertjes zo graag dood willen mij a.u.b niet lastig vallen, en dan hoeven alle jongeren en kinderen ook niet geprikt worden.
Ga eerst maar eens volwassen worden kleuter. Wijsheid komt met de jaren. Niet met energiedrank.
Gooi de scholen dicht, veel scholen zijn al half dicht vanwege de vele besmettingen.
Mondkapjesplicht op scholen vanaf groep 6. Ben ik even blij dat ik twee keer ben blijven zitten.
Horeca verantwoordelijk voor 2,3% van de besmettingen en scholen 11%. Horeca dicht, scholen open. Doel terugdringen aantal besmettingen ????
Jij hebt ook al oogkleppen op: er is meer in de wereld dan virussen en percentages.
@Nichtsneues | 26-11-21 | 18:09: er is ook meer in de wereld dan kinderen naar een muf hokje sturen om te 'leren'
Komt er een uitzondering voor iedereen die niet de kost verdient door middel van een uitkering?
Hoho. Een uitkering ontvangen is niet de kost verdienen he.
Ik snap niet dat er nou nooit een compromis opkomt in de hoofden van het OMT en het kabinet. Het is ofwel scholen open, ofwel scholen dicht. Terwijl gebleken is dat ook circa eenderde van de kinderen prima gedijt bij een paar weken online onderwijs. Laat kinderen voor wie dat geen probleem vormt in de komende weken online onderwijs volgen in plaats van ze dwingen tijdens een pandemie naar school te gaan met alle risico's van dien. Dat zou prima te organiseren zijn, vooral als het ook door OCW extra wordt gefaciliteerd met online lessen door influencers of artiesten of zo. En dan een paar gezamenlijke schoolmomenten, bijvoorbeeld voor Sinterklaas en Kerst of buiten sporten/wandelen om het leuk en gezellig te houden.
Top. Kaj van der Ree zoekt nog werk. 2 vliegen in 1 klap.
Minder tijd om te winkelen betekent meer piekdrukte zal erug goed werken denk ik of toch niet?
Ja, je snapt het toch niet hè. Eerder dicht dan eerder naar de winkel.
Dus meer drukte.
Hier moet toch heel lang over nagedacht zijn!!
Helemaal waar. Dit word de slechtste ingreep in 2 jaar.
Hoe stupid kan je zijn. Alles 24 uur open , en iedereen gaat gespreid.
Fuck, daar gaan wij groepsseks weekendjes met Afrikaanse schonen ...
*mijn*
@Patrick-Haemers | 26-11-21 | 17:40: ik denk dat er wel meer correcties nodig zijn voordat dit een waardevolle bijdrage is
Mag 5 mensen thuis uitnodigen nog wel?
Ja goed doordacht dit, niet meer buiten sporten na 5 uur gaat echt enorrum helpen, slim hoor.
Ik kreeg het nieuws net te horen in de sportschool. Wat een goed idee weer, nu wordt het dus drukker tijdens de openingsuren, en zullen een sommigen vanwege hun werktijden helemaal niet meer kunnen sporten.
Gaat zondag "al" in. Raad eens hoe druk het vanavond en zaterdag gaat zijn in de kroeg? Dinsdag weer record cijfers. Let maar op. En dan gaan mensen donderdag lopen mekkeren dat de lockdown niet werkt.
Vanavond en zaterdag tot 20.00 uur. Dus valt nogal mee/tegen.
Bewust gelekt door de onbetrouwbare Rutte en schoenenliefhebber Hugeau. Wat een staatslui!
Nee de mensen die zich niet laten vaccineren, dat zijn pas de echte lullen.
@Kattie | 26-11-21 | 17:45:
Niet katten hé
@Kattie | 26-11-21 | 17:45: dathoujetoch had het over staatslui (met een i aan het einde) niet lullen.
Vroegah had je pesthuisjes.
Daar werden de zieken in gegooid.
De meesten gingen dood, sommigen overleefden het.
Ik zeg: maak coronahuisjes. Aparte zieken-/sterfhuizen voor de coronapatiënten.
Scheid de coronazorg fysiek van de reguliere zorg, zodat die gewoon altijd door kan gaan. We zijn godverdomme al twee jaar verder, er had al lang per provincie een speciaal coronaziekenhuis incl. gespecialiseerd dikkerdje-omrol-personeel kunnen zijn. Een sterfhuis in de Jaarbeurs Utrecht, eentje in de RAI, eentje in Ahoy, eentje in de Brabanthallen, eentje in het Vitesse stadion en eentje in Thialf, dan blijven de lijken gelijk lekker cool.
Denk godverdomme nou eens in oplossingen daar in Den Haag!
En accepteer dat de dood onlosmakelijk is verbonden met het leven.
En accepteer dat we niet allemaal 80 worden.
Ikzelf heb heel veel geluk dat al mijn opa's en oma's en ook al flink wat ooms en tantes al dood zijn gegaan aan de good old kanker, dan kunnen ze godzijdank niet meer doodgaan aan De Corona, want dat zou pas erg zijn...
Maar accepteer dan ook dat er mensen van boven de 80 zijn die nog graag willen leven.
En accepteer dan ook dat de ouderen onder ons vroegtijdig en onnodig de dood
ingejaagd worden.
Accepteer dan ook dat er kinderen, jongeren en adolescenten zijn die überhaupt willen leven.
De gemiddelde sterfleeftijd ligt volgens mij iets boven de 80, dus over voortijdig valt dan volgens mij niet te spreken.
@botbot | 26-11-21 | 17:02: De vraag is: is leven in angst een waardig leven? Knuffelen ouderen niet veel liever met hun kleinkinderen, dan dat ze hun laatste jaren opgesloten doorbrengen terwijl ze nauwelijks mensen meer zien? Ik vind dat iedereen in de risicogroep zelf de afweging moet maken? Ben je bang om dood te gaan, dan isoleer je jezelf lekker, maar laat mij gewoon m'n ding doen. Ben je 85 en vind je het wel mooi geweest, dan zou ik nu ook gewoon nog maximaal willen leven, maar die mogelijkheid wordt nu van bovenaf ontnomen.
Pfff... Accepteer dat er mensen zijn die niét alleen aan zichzelf denken.
Diegenen die van de pest genazen hebben dit doorgegeven aan hun nageslacht. Zelfs zo goed dat het andere ziekten incl de pest minder kans geeft om er door te komen overlijden. Alle mensen die nu leven hebben voorouders die hun genen hebben doorgegeven en waren daartoe in staat door "goede genen". Op latere leeftijd komen dan de erfelijke ziekten naar boven door de "foute genen" als die er zijn.
@Timide_Aso | 26-11-21 | 17:52:
De vraag? en dat bepaald u dat de vraag is.
De ouderen zijn niet bang om te leven.
Weet je wie in angstleven? nou?
Broekenschijters zoals u, bang voor een prikje.
Als ze bepalen dat de maatregelen morgen om 17;00 ingaan dan vind ik het prima.
Tomorrow never comes.
Nageslacht van het vee werd al langere tijd ingezet als maatschappelijk breekijzer om alle leuke dingen voor volwassenen te verbieden waarvan men vroeger zei, nu nog niet, later als je groot bent.
Iets nieuwer is de inzet als biowapen in de populatiedwang.
De volgende gecreëerde tweespalt is deze:
"Allemaal de schuld van jullie rochelende spawn dat het hele EU-wingewest nog jaren de pleuris lijdt",
terwijl in feite van zonnepanelen tot gipsvluchten zn mammie en ba kellende
Hebben veroorzaakt dat er nooit meer een koniginnedag zal zijn, dat het muntgeld op is, en dat JanPeter een hoge onderscheiding kreeg in het kader van de stichting van een souvereine natie. In Zuid America.
De 18 jarige heeft meer dan ooit waakzaam te zijn op alle vormen van exploitatie die mogelijk worden met bereiken van juridische leeftijden,
Volkje van *gewenst niet bestaande mensen is aanmerkelijk minder gedwee dan bij de vorige successie.
El fantasma de citado errato van mams wordt niet licht vergeten*.
Niet dat het de kuch raakt of verder iets zegt over de nu minimaal 254 dagen durende krimi-reeks of de langere periode van pronkveren en rechte aarding van de instituties.
De naam was de Chalon en ik sweer je, het was z'n neef.
Probeer fysiek op afstand te blijven van elkaar, voer de straatdialogen met zijwind of met een masker op, ondersteun de plaatselijke middenstand door meer te kopen dan je nodig hebt.
Denk mee en reaguur over hoe we uit de shit komen.
Sluit heel schiphol Laat het dicht en de medewerkers opties bieden in landbouw en zeewering. Stelp de EU-dobbervloot en hou de nul aan.
Voer ook overleg met de noordbelg; ZuidNederland includeren lost direct de kwestie Baarles op.
Hoewel ik geen beleid schrijf of enige standing heb om dictaat te voeren
kan er op bovenstaande zowel geschoten worden alswel mee gewerkt worden.
Leve het poliepbureau en de grote roergangers,
standvastig deugend, losgezongen de afgrond in.
En fuck Sjienaklaas die virus strooit.
Ik werk op Schiphol. Als je mij ergens in de landbouw 5500+ per maand kunt bieden praten we verder.
@Blubberbazooka | 26-11-21 | 17:14: Ah, u bent verkeersleider?
@King of the Oneliner | 26-11-21 | 17:22: haha , nee hoor. Die vangen nog veel meer.
@Blubberbazooka | 26-11-21 | 17:14: Je boert tweemaal goeierder dan ik als ieteepikkie, mits je over netteaux praat. Als je bedrag in onredelijk beton is gegoten en je nog vele ruggen per maand kan wegsparen, dan is het waarschijnlijk verstandiger de hele opdracht aan een aantal koffersmijters te verstrekken, of die opzuigslurf in een andere modderpoel te hangen.
Woordcopuleren op alter-natief: Anders-geboren, het hangt er ook vanaf hoe en waarop je bedrijf en persoon is ingericht.
Voor ietsje minder zou ik het (inzet plegen voor overheid en landje) nog wel doen, Als de geldje ophoudt wordt het plan B en rijmt op doem.
Want ik ben een idioot die ieder vangnet weet te missen.
Ik doe veel spec in ops en brancheer graag uit in onderwerpen waar ik geen zelf-opeet-brood mee bak. Heb in 2 score en 1 lustrum jaar tijd een impressie opgedaan en een klein beetje idee van leven ontwikkeld.
En nu ik toch met goede smaak over een proefvijver leuter.
Weet iemand waar hier in de buurt de ideeënbushalte is?
Suggestie aan Maarten en de Plakstaaf.
Het vormgeven van een soort Stijlloze expertpoel in een zijkastje naast de panelen.
Met daarin topics van dieper op een specifiek issue ingaan, om bijvoorbeeld een referendumvraag te formuleren, waarin we samen scherpslijpen dat er niet mee gefuckt kan worden. Dat de vraag en het antwoord eenduidig zijn en dat het hele stellen van de vraag aan het volk vanuit een integere motivatie gebeurt, met realistische vervolgtrajecten, respectievelijke acties, direct aangewezen door de uitslag van de raadpleging.
Of dat de T-woord ceremonies zullen plaatsvinden op de mokerheide, een duinlokatie, of toch maar de koepel.
Op te merken aversie tegen "We en Samen" begrippen is het kweekresultaat van de doofstomppolentiek en hun gebruik van woorden om deze onbruikbaar te maken in taalgebruik door wèl menselijke wezens.
Met alle respect worden de piepeltjes vergiftigd als baksillen in een petrochemieschaaltje.
Als stads bleekneusje met beperkte kijk op grote mensenzaken denk ik dat het bedrag in de landbouwsector niet eens onmogelijk is.
Me dunkt dat een doornee akkertje met goeie shit beswaffeld en geverticuteerd zaaiklaar maken meer dan 3 kwartjes moet kosten.
Ieder afstompteeveeprog heeft een helder licht.
En hoewel "effe lekker knuffelen" nu niet echt een optie is,
blijft "laat je niet gek maken" een diepe wijsheid om bij de hand te houden.
Aan allen Wassail en wees heel.
Dan zal het vanavond wel weer liefde en verbinding worden in onze binnensteden. Scooters in de fik steken voor de vrijheid.
Ja ik ben er ook bang voor. Ze moeten die waterkanonnen voorzien van onuitwisbare rode kleurstof. Maakt het opsporen naderhand wat makkelijker.
Het is wat, een half jaar geleden stond de politie nog ijverig met wapenstokken op vreedzaam demonstrerende bejaarden in te meppen, en nu heeft de burgerij het gore lef om het allemaal niet meer te pikken en terug te slaan. Geweld is nooit goed, maar ik denk dat de overheid en de politie zich eens moeten afvragen of ze niet op z'n minst een deel van de tegenreactie aan zichzelf te danken hebben. Grapperhaus stelt zichzelf die vraag in ieder geval niet.
@kneuterzak napalm een idee?
En toch denk ik dan, als je de vaccinatiecijfers en de positive tests bekijkt op de RIVM site, is het zonneklaar dat de meeste positieve tests op naam van ongevaccineerden komen. Meer dan de helft van de besmettingen was niet gebeurd als men zich had laten prikken dus.
En toch geen 2G, maar iedereen in gelijke mate de klos. Ja jongens, lekker solidair met die vaccinweigeraars, want anders krijgen we nog "sociale onrust"! En dat is wel het laatste wat we willen. Dat mensen zich buitengesloten voelen. Nu wordt gelukkig iedereen buitengesloten want dat is eerlijk. En wie een operatie moest, die moet maar even wachten. Want oh oh oh, als we maar niemand tweedelen.
Dankzij de ongevaccineerden zijn er alleen maar méér maatregelen nodig. Fraaie paradox.
@Papa Jones | 26-11-21 | 16:26:
We worden sideways genaaid zo langzamerhand door die vaccinweigeraars, met hun vrijheid en hun rechten. Nu heeft niemand vrijheid. En bedankt nogmaals.
Dat tweedelen is enkel en alleen de schuld van Rutte beginnende in 2010 toen we nog 2800 IC bedden hadden en 6 ziekenhuizen meer . Rutte heeft heel slim de schuld bij o.a. wappies ,de jeugd en ongevaccineerden gelegd met behulp van de altijd policor zijnde media.
U heeft 100% gelijk
@Papa Jones | 26-11-21 | 16:26: De enige schuldige in dit gehele drama is Rutte.
@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 16:30: Dat is te makkelijk. Rutte gaat niet voortvarend te werk inderdaad. Maar áls er dan vaccinaties voorhanden zijn, en ze doodleuk gewoon niet nemen en daardoor de zorg extra in het nauw drijven, dat is toch wel héél erg laks en dom.
@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 16:30:
Rekenen moet eens leren, simpel rekenen wat iedereen vanaf groep 1 bijgebracht wordt.
Vaccinatie is ook niet alles
twitter.com/GBNEWS/status/14639260378...
Volledig gevacxed en twee keer corona...
www.telegraaf.nl/entertainment/957553...
Ja. Maar kijk, dat effect ben je bij iedere vaccinatie tegen een virus. Dan zou je ook een week of twee zware inspanning moeten vermijden. Je lichaam bouwt dan namelijk immuniteit op door tegen een (nep-)virus te vechten. En dat kan gepaard gaan met weefselschade.
@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 16:30: Juist! Daar zit de dader.
Nee, dat is niet zomaar waar BL, gevaccineerden hebben minder symptomen en gaan dus ook minder naar de teststraat.
@botbot | 26-11-21 | 16:34: Wat snap je niet Bot ? Het aantal IC bedden dat gehalveerd is of het aantal ziekenhuizen dat is gesloten . Jij goochelt net als Rutte het liefst met grote getallen om mensen bang te maken en tegen elkaar op te zetten . Rutte is de man die verantwoordelijk is voor alle halve maatregelen en voor het begin van dit debacle.... hoe je het went of keert. En wat nog erger is dat die man blijft zitten ,demissionair of niet. .... totaal geen schuldgevoelens.
@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 17:27: oostenrijk heeft per hoofd van de bevolking 3 keer zoveel ic bedden als nederland .. hoe zat het ook alweer met aard en omvang van genomen maatregelen daar ? ..
@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 17:27:
Denk nu eens na als vaccineren niet zo helpen zouden er 85 van de 100 bedden bezet zijn gevaccineerden.
Nu is het 70 van de 100 bedden bezet door ongevaccineerden terwijl ze maar 15% van de bevolking vertegenwoordigen.
Dus kan men stellen dat als iedereen gevaccineerd was van de 500 IC bedden er maar 150 nodig zijn.
En inderdaad zijn er ziekenhuizen gesloten omdat zij de noodzakelijke zorg niet konden verleden en door faillissementen.
@justinianus | 26-11-21 | 18:06: Geen idee , ik heb het alleen over Nederland om niet meer variabelen qua politieke beslissingen en andere culturen in beeld te brengen. Feit is dat we dankzij Rutte geen speling meer hebben en dat hierdoor mensen die op een wachtlijst staan met kanker of operaties die eigenlijk niet kunnen wachten.
@botbot | 26-11-21 | 18:18: Botje... Rutte staat aan de wieg van deze ellende hoe je het ook went en keert . Buiten dat ben ik ook voor vaccineren omdat ik geen alternatieven voorhanden heb .
@Koning BongoBongo | 26-11-21 | 18:34:
Man ,man, man, Rutte heeft het niet voor het vertellen de tweede en de eerste kamer bepaald.
Ik had uw politieke kennis hoger in geschat.
Koning bongobongo
U heeft gewoon gelijk. Daarbij moet je er niet aan denken wat er zou gebeuren indien er een zware aanslag zou zijn in Europoort of zo. Jammer genoeg in deze tijd niet meer uit te sluiten. Ook dan zijn de IC bedden te weinig. Maar daar hoef ik niet aan te denken, dat heeft Rutte al gedaan. Gewoon alles wegbezuinigen.
@Mispel | 26-11-21 | 18:47:
En hoeveel heeft Rutte dan bezuinigd, ik ben benieuwd.
www.thetimes.co.uk/article/alarm-over... België (KU Leuven) heeft de primeur op het gebied van de B.1.1.529 Covid variant uit Zuidelijk Afrika. In Tsjechië (10 miljoen inw.) knalt het aantal besmettingen naar bijna 28.000 (record).
Zijn de kroegen in België ook om 5 uur dicht? Anders gaat het nog druk worden aan de grens.
Echt top, dat uurtje gaat ons redden!
Die Viola Holt (geboren Van Emmenes) vond ik ook wel een lekker wijf, en haar vader een goed sportverslaggever. Andere tijden, nu is alles kudt op de tv.
Gaan de sexwerkers ook om 17:00 dicht? Ik vraag dit voor een vriend.
Kan jer nog net om 16:57 naar binnen toch?
@Beste_Landgenoten | 26-11-21 | 16:24: “Naar binnen” huhuhuhuh.
Misschien dat d'r achteringang stiekem toch langer open blijft
Wat was er mis met tijdsloten en minder bezetting? Nog steeds lut, maar een beter alternatief dan alles tot 5 uur open laten en drie keer zoveel mensen. Ik zou zelfs kiezen om horeca na een uur of 5, 6, of 7 niet te sluiten te laten, maar dat je daarna niet meer binnenkomt. Iedereen die eruit gaat komt dan ook nergens anders meer in. Dan creëer je overal bubbels waar mensen bij elkaar op 1 plek blijven ipv dat mensen alsnog switchen van kroeg naar kroeg.
Tja, tenzij je vriendjes bent met de portier van een paar kroegen... genoeg mensen die op die manier binnenkomen op momenten dat de voordeur al dicht is.
Geweldig idee. Als er straks echt geen bedden meer zijn sluiten we de winkels om 15:00. Dat zal ze leren!
Dàt zal het virus leren: om 17.00 uur stopt het virus met besmetten want de regering heeft harde maatregelen aangekondigd! Dus nóg drukker in minder uren tijd in winkels. Logisch toch?
Je zou verwachten dat de tijden juist opgerekt worden, dat alles langer open blijft om meer spreiding van mensen te krijgen. Nu in ene kortere tijd meer mensen dichter bij elkaar.
Doet me denken aan het verhaal uit WWII, waar monteurs zwaar gehavende bommenwerpers wilden verstevigen op plaatsen waar de gaten zaten.
Totdat 1 zei, juist op die plaatsen waar niks zit moet verstevigd worden want die komen niet meer terug als ze daar geraakt worden.
Ineressante overweging....
Briljant .
Goede overweging, inderdaad. Dan zou er uiteraard wel een echte spreiding moeten zijn, die gecoördineerd is. Dat zou een goed idee zijn en ook prima uitvoerbaar. Beter wat meer sociale beweging mét maatregelen en afstand, ook beter voor de economie.
Ik ken een verhaal van een man hier in het dorp die in de oorlog 6 Duitse vliegtuigen heeft doen neerstorten. Slechtste monteur die de Luftwaffe had.
Historisch foute beslissing om scholen open te houden. Die wandelende petrischalen blaffen alles en iedereen onder, dus ophokken en platspuiten. Alles dat tot nu toe werd beweerd over kinderen i.c.m. Corona, is fout gebleken. Deze typhoid Mary's en de buut'nlanders zorgen er voor dat we er nooit vanaf komen.
Ja het is wel bijzonder inderdaad. Bij elk ander virus zijn kinderen de katalysator achter verspreiding, maar bij Corona zou dat opeens niet het geval zijn. Wat een kolder, gewoon 2-3 weken dicht die scholen.
Laten ze de risicogevallen maar ophokken.
En de boosterprik voor leerkrachten gaat ook nog een eeuwigheid duren...
Waarschijnlijk wel maar scholen dicht betekent ook een aanslag op de zorg voor ouders die daar werken. Kiezen tussen twee kwaden op dit moment.
Waarschijnlijk beroepsdekundge Farmacoloog, heeft zwaar gelijk.
En dit werpt nog inktzwartere schaduw over de demissionairen en het boomloos symboolhoofd en hun intenties met het territorium..
Hier zit dus écht niemand op te wachten.
Mensen zoals ik, die code zwart serieus nemen, vinden dit veel te slapjes.
En wappies zijn hoe dan ook boven hun theewater, bij welke maatregelen dan ook.
Precies, dit is eigenlijk niks doen door actie te ondernemen.
Waarom zouden jullie, de gevaccineerden, het beter hebben dan ons? Allemaal in hetzelfde schuitje, lekker toch. O ja, voor mij verandert er helemaal niets, ik had toch al geen leven.
@Mad Max | 26-11-21 | 16:02: Ik denk alleen maar aan de zorg. Als die vastloopt en mensen niet geopereerd kunnen worden aan een kwaadaardig gezwel, of na een hartinfarct niet op de IC kunnen, dat is toch wel heel vervelend. Kan er bij jou óók nog eens bijkomen he.
@Mad Max | 26-11-21 | 16:02: En je krijgt je salaris toch wel zo te lezen. Tja, dan heb je dit soort egoïstische reacties.
@Papa Jones | 26-11-21 | 16:09:
Exact, dat treft gevaccineerden en ongevaccineerden, iedereen. Onbegrijpelijk dat mensen zich hier geen of weinig zorgen over maken.
Namen Mark en Hugo code zwart nu maar eens serieus, dan hadden ze in de afgelopen anderhalf jaar het kernprobleem aangepakt: grote onderbezetting in de zorgsector. In plaats daarvan waren ze gefixeerd op apps, en fieldlab evenementen niet gecertificeerde nutteloze mondkapjes en een QR samenleving. Bedankt Mark en Hugo!
Meer lockdowns aub. Van Oef feliciteert ook Diederik met de opening van Moderna + 21% vandaag. Cheers ( haalt mooie fles uit de kelder voor straks).
Triest mens.
U doet me denken aan de gewetenloze wapenhandelaar Basil Zaharoff, je verkneukelen in andermans leed. Zielig
@dathoujetoch | 26-11-21 | 17:01: Zo is filantroop Soros aan zijn vermogen gekomen door zwaar te speculeren op een devaluatie van het engelse pond.
Ja, geld is alles. Ik mag hopen dat Van Oef zwemmende in het geld komt te o.... Nee nee, was Van Arkel er bijna ingetuind, Van Arkel laat zich nu niet verleiden tot hetzelfde niveau. Veel succes en plezier met je goed gevulde portefeuille Van Oef, ik hoop dat je er lang van genieten mag in gelukzaligheid
Heb ik een corona vrijstelling nodig als ik om 17u van kroeg naar huis reis?
Nee, zolang je maar zorgt dat je niet gepakt wordt
Allemaal kijken naar de Vijf Uur Show, kijkbuiskindertjes. En voor nu snaveltjes toe.
Ik voorzie een gouden periode voor webwinkels
Heerlijk coronaproof.
Met dit soort profetische powers is het jammer dat casino's dicht gaan, ik vernam wel dat online gokken ook een ding wordt
Dan draaien we alles gewoon om. Eerst van 12.00 tot 17.00 naar het café en dan aan het werk.
Kijk, dit zijn ideeën waar we wat mee kunnen.
Je baas al ingelicht over je nieuwe werkrooster? Vindt ie vast tof.
Mooi nog drukker in de winkels want klandizie als niet meer van 8:00 tm 22:00 uitgesmeerd worden.
Wel zag ik deze week al dat winkels als Primark en Mediamarkt tegenwoordig om 8:00 ipv 10:00 open zijn. Wellicht dat ze met deze 17:00 samenleving om 5:00 open gaan. Dus een 5:00 tot 17:00 samenleving.
Als alles onder de 5 en boven de 55 van 5 uur s ochtends tot 5 uur smiddags verplicht thuis moet blijven, heb je een gemakkelijk te onthouden regel die een goed resultaat levert.
Toch?
Of iedereen met een IQ tussen de 5 en 55.
@Raspatat | 26-11-21 | 15:55: Ja, maar dan kunnen Mark en Hugo ook niet meer naar de tweede kamer.
@intrigant | 26-11-21 | 17:16: winwin
Ik belde vandaag iemand, had wat over wegens verbouwing, krijg ik als antwoord dat ie niet weg kan, want bij de teststraat geweest, een vriend was positief getest.
Ik zeg, kom maar, ik heb het er liever om.
Nee.
Angst, pure angst.
Je kunt het gewoon buiten zetten toch?
Heftig verhaal. Poe poe.
Het zijn heftige tijden, man man man
Ja man zit helemaal te trillen
Stumpers.
Die man heeft volkomen gelijk dat hij mensen met een geestelijke beperking niet wil besmetten.
@botbot | 26-11-21 | 16:19: Hoe weet je dat, heeft hij jou ook opgebeld?
@GKJP | 26-11-21 | 15:59: Iemand die wel verantwoordelijkheid neemt en denkt aan anderen. Maar u ziet dat dan weer als pure angst. Daarnaast verwijt u reaguurder als zijnde stumpers. U moet toch wel de wijsheid in pacht hebben, u is een groot mens.
@Frans_van_Arkel | 26-11-21 | 17:45: ik zie dat anders, volgens mij is het een onnozele hals ..
Lekker belangrijk, je kunt gewoon je dag 5 uur naar voren opschuiven. Sta gewoon om 3 uur op, thuiswerken, of bij je baas, om 12 uur naar huis. Tijd zat voor de kroeg of sporten. Wel om 7 uur naar bed. Maar het is toch donker, dus merk je niets van.
Laat volgende week maar weten hoe het bevalt, misschien haak ik dan wel aan.
Het gevoel bekruipt een beetje alsof de relwappies gewonnen hebben. Kabinet lijkt bijna bang om iets zwaardere maatregelen te nemen. Het ontgaat mij volledig wat deze nieuwe maatregelen moeten gaan toevoegen. Gooi die scholen en horeca gewoon 3 weken dicht. Dan doe je tenminste iets.
Ik schat zo in dat de maatregelen niet ver genoeg gaan inderdaad, en dat we daadwerkelijk code zwart krijgen. De relwappies staan bij mij gelijk aan de gelukzoekers uit het buitenland. Zijn alleen maar een extra last.
Die code zwart is nodig om met gegronde reden een 2G of vaccinatieverplichting in te voeren, dus dit heeft niks met die relwappies te maken(alleen de uitstel naar zondag is dat feitelijk, zodat de burgemeesters hun orde troepen vast kunnen opstellen cq. een deel gewoon aan het werk mot maandag)
Traditioneel weer "gelekt" (lees: bewust vroegtijdig naar buiten gebracht om zo de reactie van het volk te managen) en weer een symbolische naam gegeven: de "vijf uur samenleving". Zolang het maar een mooie benaming is, wordt afgeleid van de impact van waarvoor het nu eigenlijk staat. Een alibi dus. De marketingafdeling loopt weer op hoogtouren in Den Haag. Het virus trekt er zich niets van aan, dat gaat gewoon vrolijk door met verspreiden.
Wie bepaalt wat essentieel is? Voor mijn vriendin is de kroeg essentieel. Zolang ik daar zit, heeft zij geen last van mij.
In omringende landen zijn boekwinkels essentieel. Hier weer niet.
@ofarim | 26-11-21 | 15:42: Nederland loopt vrij voorop met woke gezever. In die religie zijn boeken een product van de duivel.
@Gladiator Fap | 26-11-21 | 15:45: Mogen er na 17:00 nog wel boekverbrandingen plaatsvinden?
@small_town_dude | 26-11-21 | 15:49: Een goede vraag! Misschien niet in de vorm van een event in de safe space, maar in de persoonlijke inclusieve kachel mag alles dat rationeler is dan een roman vrijwel zeker nog gewoon vernietigd worden.
We zouden toch eens beter moeten kijken naar waar deze golf vandaan komt: Limburg en delen van Brabant het ergst getroffen, de 11/11 is nu goed 14 dagen achter de rug. Wellicht dat de carnavalvierders en masse besmet zijn geraakt toen ze gezellig samenkwamen in bedompte ruimtes en veel speekselwisseling? Het is zomaar een ideetje, niet gefundeerd op onderzoek van de heer Van Dissel.
Spekulatie. Ondertussen hebben we voetbalwedstrijden, vakantiegangers, horeca, bioscopen, etc al een tijd lang vrijwel onbeprekt open. Dan ligt het zeer waarschijnlijk dus niet aan een dagje (beperkt) carnaval. Maar ja, spekuleren is natuurlijk makkelijker, want dan kan de frustratie op een kleinere groep mensen worden afgereageerd..
Je gebruikt, zeer tegen de politieke mores in, je verstand. Niet meer doen hoor.
Na Zwarte Piet, vuurwerk, Carnaval het volgende wat verboden gaat worden?
@Muissolini | 26-11-21 | 15:54:
Ik kan nog wel een paar namen opnoemen, kom ze hier regelmatig tegen in de reaguursels.
@Muissolini | 26-11-21 | 15:54: Zo lang het maar geen islamitische feesten zijn mag het kapotgemaakt worden.
Heeft het neefje van Ali B. het klokje al terug gegeven? Graag voor 5 uur.
U krijgt het druk in de komende 5 uur samenleving.
Ik moest lachen om safarigangers. Maar nu weer snel over tot de orde van de dag: valt er nog wat te zeiken?
Hoe zit het met het voetbal?
Zolang de spelers maar 1 1/2 meter afstand houden en vóór 1700 uur uitgespeeld zijn.
In BeIgie moeten de kroegen om 23 uur dicht Moehaa11
Ha, gaan we daar op café!
Ja tuurlijk. Europese eenheid toch.
Uiteindelijk zullen we toch gewoon moeten accepteren dat corona een blijvertje is, een seizoensplaag als de griep. (Hopelijk op den duur ook met minder ernstig ziekteverloop voor de zwakkeren.) Je krijgt het gewoon niet weg gevaccineerd: al zou het hier lukken om 100% van de bevolking aan de boosters te blijven houden, in de derde wereld is dat simpelweg niet realistisch. Regelmatig handen wassen, mondkapjes in de openbare ruimte, gepaste afstand houden en niet buiten komen als je ziek bent. In Japan en andere Oost-Aziatische landen is het al gemeengoed; nu hier nog.
Dus gewoon blijven boosteren. En anti-vaxxers aanpakken.
@Papa Jones | 26-11-21 | 15:41:
Je kan van mij niet genoeg boosters nemen, knap je van op!
Een blijvertje? Was ie dan ooit weg?
@Mad Max | 26-11-21 | 16:06: Ik ben niet oud, eerst de bejaarden he. En ben jij al gevaccineerd? Of laat je het lekker op zijn beloop?
@Papa Jones | 26-11-21 | 16:30:
Wat denk je zelf?
Ik hoop dat de tweede kamer hard voor ons gaat vechten, zodat de horeca pas om 17.15 uur hoeft te sluiten. Wat een overwinning zou dat weer zijn voor de tweede kamer.
*Tweede Slaapkamer
We vestigen onze hoop op D66.
Oktober gaat de wintertijd in, in november de corona tijd, maart de zomertijd en in augustus gaat de versoepeling tijd in om in september weer in paniek te raken want dan zit de ‘r’ weer in de maand.
Wat zal het bij de tuincentra/bouwmarkt druk worden in het weekend de komende tijd als iedereen tegelijkertijd zijn kerstboom wil kopen op zaterdag/zondag omdat ze door de week niet 's avonds open zijn.
probeer vanmiddag nog even naar de kapper te gaan...
Heb je geen kunstboom dan? Holbewoner!
@Dr.Utker | 26-11-21 | 15:27: Geen tijd, dus weer een coronakapsel.
@Papa Jones | 26-11-21 | 15:28: Nee, kunstkerstboom accepteren ze hier thuis niet!
Kinderen met een mondkapje: is die man niet goed?!!! Totale, krankzinnige waanzin!
Nee, niet goed. Een Rutte die lacherig zegt dat hij na de val van zijn kabinet alleen maar meer macht heeft is iemand die voorbij het cynisme leeft.
En zo iemand moet je serieus nemen, nog afgezien van alle leugens waarmee hij al jarenlang het volk bedondert?
Precies mijn gedachte. Waarom niet gewoon ramen open in het leslokaal en dikke truien aan. Ventileren en frisse lucht ipv kinderen de hele dag met een bekpamper op te laten rondsjouwen.
Ach ja, nieuwe rondes nieuwe maatregelen, uit de hoge hoed gegrabbeld. Consistentie daar hebben we nog nooit van gehoord.
Jong geleerd is oud gedaan. Zo worden ze al voorbereid op een toekomst van bekhouden.
Walgelijk. Ik vind het erger dan school sluiten.
Was dan met je kloten naar de prikstraat gegaan dan was dit niet nodig geweest.
@botbot | 26-11-21 | 16:23: Ja, want dat is de oplossing! Gekkie!
@Boeloeboe | 26-11-21 | 16:53:
Met een beetje basis rekenkunde kunt u dat ook uitrekenen aan de andere kant mogen we niet alles van u verwachten.
@botbot | 26-11-21 | 17:12: Volgens van Dissel wordt 1 op 200.000 besmettingen voorkomen door het dragen van niet gecertificeerde mondkapjes. Dat zet dus geen zoden aan de dijk botbot. Hoe zit het met uw rekenvaardigheid?
@intrigant | 26-11-21 | 17:22:
Beter dan de uwe.
Wanneer gaat het woord Allochtoon vaker vallen? Toch interessant mbt het virus.
Zwangere vrouwen met corona hebben twee keer zo veel kans om de ernstige vorm van het virus op te lopen, legt de gynaecoloog uit. De vrouwen die op de IC van het Erasmus zijn beland waren, op een na, allemaal ongevaccineerd. Maar dat was niet het enige dat opviel. "Van deze groep zwangere vrouwen die aan de beademing moest was 90 procent van niet-Nederlandse afkomst. Dat is wereldwijd, die komen overal vandaan."
www.rijnmond.nl/nieuws/1433457/Opvall...
@Muissolini | 26-11-21 | 15:24:
Opvallend :
De vrouwen die op de IC van het Erasmus zijn beland waren, op een na, allemaal ongevaccineerd. Maar dat was niet het enige dat opviel. "Van deze groep zwangere vrouwen die aan de beademing moest was 90 procent van niet-Nederlandse afkomst. Dat is wereldwijd, die komen overal vandaan."
Maar, volgens de anti vax wappies heeft het allemaal niets met elkaar te maken.
Laat dit eens tot u doordringen.
u 'mag' 4 mensen thuis ontvangen....
Wie gaat dat controleren? En wat gaan ze er dan aan doen?
Per dag? Per uur?
Uw buren die de politie stiekem bellen
@me163komet | 26-11-21 | 15:24:
En dan?
Ben d'r wel een beetje klaar mee, dus wat gaan ze doen als mijn moeder en schoonouders hier zijn met de kerst? Lekker eten, ik kook altijd voor ze op eerste kerstdag.
Dat verandert niet, tenzij iemand wat verkouden is.
Normaliter kwam men, och laat ook maar.
Als je je er gewoon aan houdt hoef je deze vraag niet te stellen. Je bent met je houding een van de veroorzakers van deze ellende.
@GKJP | 26-11-21 | 15:28: Uw moeder en schoonouders? Dat zijn er 3. U ziet geen cel van binnen tijdens de Kerstdagen. Fijne dagen alvast.
@me163komet | 26-11-21 | 15:24: Als dat gebeurt, dan heeft de familie van die buren op heel korte termijn een uitvaart.
@Raspatat | 26-11-21 | 15:28: Ja, stel je voor dat er 5 zijn. Twee gevaccineerden en 3 kinderen.
Met je 'een van de veroorzakers'. GKJP heeft groot gelijk.
@Raspatat | 26-11-21 | 15:28:
Tuurlijk, blijf dat lekker geloven.
Ik denk dat ik beter rekening houd met de situatie als u, veel plezier met uw prikjes.
Ook nog ongevaccineerd…. Dan ben je helemaal af.
Volgens mij nu nog advies, dus 10 mag ook.
En anders zal er waarschijnlijk ingegrepen mogen worden op basis van volksgezondheid, omdat het een categorie A virus is. Bij gerede verdenking dat er op dat moment een acuut gevaar is, heeft u ze volgens mij gewoon binnen te laten.
@GKJP ik merk dat ik met u een biertje kan drinken. Afspreken na 17.00?
@Zoelense Hobbyboer | 26-11-21 | 15:45:
Dacht het niet. Ik heb nogal een harde stem, ik kan veel harder 'pang' roepen.
Maar nogmaals, laat het eens tot u doordringen.
@SinisterNL | 26-11-21 | 15:49:
Gezien ik een pestbui had, met veel pijn, en veel werk, ben ik helaas al vroeg begonnen, dus na 17:00 gaat hem niet worden, NU!!!
Proost.
@GKJP | 26-11-21 | 15:28:
En dan? Niks... de politie is zowat wegbezuinigd en heeft hier geen tijd voor. Ik hoop alleen van ganser harte dat U allen zo slim bent geweest zich te laten vaccineren. Dan is de kans -als U elkaar besmet - veel kleiner dat een van U op de IC eindigt, happend naar lucht als een vis op het droge.
Voor de rest hoop ik dat U een hele prettige kerst heeft met Uw familie.
@me163komet | 26-11-21 | 16:13:
Idem.
En laat het idee nou eens los dat iedere ongevaccineerde op de ic komt, dat is namelijk niet zo.
Dan ga je overdag naar het theater, de bioscoop of de kroeg,
En na vijven met je dronken kop naar een essentiële supermarkt.
Ieder probleem heeft een oplossing.
Ouder en onderwijs raad hebben hun zin. Ouders kunnen lekker doorwerken om cash te harken en hebben dat vervelend jong niet thuis. En s’avonds zoeken ze het maar uit zolang ze niet thuis zijn.
"... niet meer na vijven naar een voorstelling van Sanne Wallis de Vries."
Da's dan toch weer een beetje positief nieuws tussen al die ellende in.
Worden al die talkshows nu ook gesloten na 17.00 uur? Of zijn dat essentiële programma’s?
Moeite met die pakjesavondupdate. Ik denk dat zeventigplussers even uit de weg moeten blijven met hun kinderen als er schoolgaande kinderen van die kinderen zijn.
Miljarden worden weer weggesmeten. Nog even en Nederland kan zich eindelijk aansluiten bij de netto-ontvangers van de EU.
Vanavond om 7 uur ga ik buiten applaudisseren.
Wacht ff tot het is gestopt met regenen. Voor je het weet ben je snipverkouden.
Ik neem het 8 uur van je over als ik de kroeg verlaat en naar huis strompel.
Non stop?
Maaruh, moet dit door D66 niet nog gepolderd worden naar na 17.30? Bij de avondklok waren ze ook zo scherp!
Iedereen gewoon GVD 3 weken thuis blijven met je reet en klappen van de ME als je buiten komt.
Ik zie het cijfer 5.
Valt wel op dat ze die filmpjes van FVD en Baudet van steeds dichterbij zijn gaan filmen.
Belgie laat de horeca sluiten om 23:00 uur. Andere virus-variant.
Nawel manneke, zo zot gaan wij niet zijn. Zeker en vast.
Gaat om een intelligent virus dat kan klok kijken.
Het virus laat zich echter wel tegenhouden door een mondkapje of een plastic gezichts scherm.
Dan komt ge toch af naar hier, zunne
Deze maatregelen gaan weinig verschil maken. Gevolg code zwart en weken extra aan slappe maatregelen. Ik zeg scholen dicht tot begin januari en een harde lockdown van twee weken...
Hallo kinderloze met doorbetaalde baan!
3 weken harde lockdown inclusief scholen gaat veel uitmaken. Kunnen de scholen weer open met kerst.
Kinderen.... je krijgt er zoveel voor terug... hahahahahaha... Als er geen hormonen waren waren er ook geen kinderen.
Iedereen weet dat het Corona virus na vijf uur gaat slapen. Is wetenschappelijk bewezen door Huub Stapel.
Dank aan de ongevaccineerden. 2G invoeren, en verplicht vaccineren.
Neemt u nog een pilletje.
Alles wat ik op deze dommigheid kan zeggen levert mij een perma ban op.
70% op IC is ongevaccineerd. Dus ja, daar komt het door.
2G dat denderende succes in Duitland? En laten we niet vergeten dat er meer 80+ers in het ziekenhuis liggen dan vorig jaar ZONDER vaccin.
Om nog maar te zwijgen over Portugal waar het nu ook weer mis dreigt te gaan.
Dank aan alle malloten die met tunnelvisie op maar bleven wedden op 2 paarden: lockdowns en vaccineren.
Zelden heb ik zulke stupiditeit waarheid zien worden. Zo vaak te horen gekregen : Laat het nou maar over aan de virologen.
BS argument blijkt helemaal nu..... de basiskennis van hoe een griep/sars virus werkt is aan de kant geschoven voor 1 groot experiment en daar betalen we nu de prijs voor.
Je hebt Martine nog niet bedankt!
Je bent niet goed, met je hetze.
@Kevf | 26-11-21 | 15:15: tja... o... zo... waar..... tunnelvisionairen met veel intelligentie, maken ook wel eens missers. En dan gaat het extra goed mis. Is dat nieuw? Nee, niks nieuws....
Dit moet een zegen zijn voor al diegene die een kaartje hebben voor een voorstelling van Sanne Wallis de Vries......
Je kunt natuurlijk ook eens gewoon geluk hebben.
Dus onze kinderen blijven opgehokt zitten, waarbij ze het virus blijven verspreiden dat ze op school oplopen. In plaats van een paar weken thuis onderwijs en savonds lekker naar voetbal/ hockey noem maar op , in de buitenlucht, gezond, uitlaatklep. Ik hoop toch echt dat ze in ieder geval voor de jeugd een uitzondering maken. Duitsland geld nu 2g bij sport vanaf 16 jaar, daar hadden ze vandaag 76k besmettingen maar zien ze het belang van blijven bewegen van jeugd wel in. Rutte moet eens vader worden, dan pas begrijpt hij werkelijk wat verantwoordelijkheid nemen is.
Is bewegen van de oudere niet belangrijker? Aangezien die de meeste kans hebben om opgenomen te worden in het ziekenhuis. Of zullen we gewoon allemaal veel meer gaan sporten?
@bullent | 26-11-21 | 15:10: Laatste, uiteraard. Maar los van jeugd obesitas, waar kunnen ze naartoe? Wat is hun uitlaatklep? Geen vuurwerk, geen film, geen happie, niet sporten.
Kinderen onder de 16 ook niet meer in de supermarkt. Ik zie hier de lokale middelbare school in de pauze leeglopen richting super waarbij het flink druk wordt met een zeer ongewenste menging tot gevolg.
Ja want alleen kinderen zijn zielig en belangrijk. Kinderen zijn ook mensen. Lockdown is iedereen thuis, niet een deel.
Daar sta je dan als beste land ter wereld met de beste zorg ter wereld... Blijkt dat eventjes vies tegen te vallen als het eens tegen zit, het lijkt gvd de NS wel met vierkante wielen als er twee blaadjes op het spoor liggen en lamgelegde dienstregeling als het twee graden vriest wegens vastgevroren wissels.
De besten in zwetsen. Laat je niets wijs maken, België heeft al betere zorg.
Fijn dat je eindelijk door hebt dat we in een afglijdend 3de wereld land wonen....
@Blonde Nel | 26-11-21 | 15:07: haha, ga maar eens naar een echt derdewereldland, dan merkt u het verschil wel.
Als je ook maar een beetje geld hebt kun je zelfs nog beter naar Cuba voor zorg.
@Joffri | 26-11-21 | 15:10: Beetje heel erg veel geld dan. De reguliere zorg daar wil je hier niet.
@funda Klopt we hebben het aan den lijve ondervonden, vrouw smoelensmid kreeg hartritme klachten op vakantie.. het was een desolate bende daar in het oude militaire hospitaal anekdotisch aan alles gebrek en een gore bloedbevlekte bende daar en een gebrek aan werkelijk alles zelfs het snoer van het ecg apparaat moest geleend worden van het TV toestel Snel terug naar het luxeresort op kosten van de verzekering nog een week gebleven en een ticket gekocht voor de terugreis.. wegwezen daar..
5 uur de supermarkt dichtgooien is wel echt een rotmaatregel. Vooral voor mensen in vitale beroepen, die moeten werken en kunnen geen boodschappen meer halen. Had het logischer gevonden gewoon een algehele lockdown af te kondigen en alleen de supermarkt open te houden met verlengde openingstijden.
gaat ook niet gebeuren. echt niet. Maar wie gaat het supermarktpersoneel beschermen?
@Dr.Utker | 26-11-21 | 15:07: 90% van het supermarktpersoneel is onder de 18.
@Dr.Utker | 26-11-21 | 15:07: Daar wordt een app voor ontwikkeld. Meer weten? Ga naar beschermjezelfwantniemandandersdoethet punt nl.
de supermarkt blijft tot 8 uur open.
Iedere niet-debiel kan zijn boodschappen ook gewoon online bestellen hoor
@kapotte_stafzuiger | 26-11-21 | 15:28: Deze debiel dus niet.
Niemand kent mijn adres.
24/7 Live covid-patiënten webcam uitzenden op de tv zenders. Dat zal waarschijnlijk wel indruk maken op de mensen
Nee, alles went...
In het begin van de corona kregen we foto en film van de IC. Huilend zorgpersoneel en artsen die mensen op dramatische toon vertelden dat ze misschien wel dood konden gaan. Met deze beelden brak dokter Gommers nationaal door. Na een paar maanden zag je niets meer.
Vervolgens kregen we de dramatische verhalen dat mensen op de IC, zwaar corona, zonder vaccinatie, met een hun laatste adem spijt betuigden van hun niet-vaccineren en iedereen opriepen om het wel te doen. Artsen schreven hun blogs vol met deze doodsbedgetuigenis. Tot bleek dat vele van deze verhalen precies hetzelfde waren.
Dus ja, graag camerabeelden van de IC 24/7. Met naast de patiënt de volledige anamnese.
Ongezien de tyfus voor de 5e colonne -streep- de 5-haters.
De 5 is mijn. Nobody fuqks with the 5!
15.05 - see what I mean?
5 euro. op je muil
Dit gaat echt helemaal niets helpen, doe dan gewoon niks.
Eensch.
Laat het gewoon om half vier ingaan, dan komt het virus in verwarring en geeft het op.
IoI
Gewoon een nieuwe godsdienst invoeren. Die ketters die zich tijdens de Spaanse overheersing lieten verbranden zongen van harte stichtelijke psalmen in de verwachting dat ze in de hemel zouden komen. Een variatie hierop zou kunnen zijn je met de heilige covid-19 laten besmetten, overlijden, en misschien wel in de hemel komen.
Ik doe er niet aan mee. Dat is mijn verzet.
Het zou u allen sieren als u dat ook doet.
Puber.
Dan zal de juf niet blij zijn met je.
Sta je daar om 17:01 bij de Jumbo...
@Ichneumonidae | 26-11-21 | 15:06: jumbo 20:00
@Joffri | 26-11-21 | 15:10: Klopt ja, vergissing.
Succes hebben is meestal ook een kwestie van geluk. Mark en Hugo hebben gewoon altijd pech.
Myrna vond ik oprecht een lekker wijf, vroegah...
Land van parttime werken en gedeeltelijke lockdowns. Hopen dat het afdoende is.
Beetje jammer, de amateur sport..
Nogal zinloos ook. Om niet te zeggen, totaal zinloos.
Ik las wel dat Mark en Hugo "veel strengere maatregelen wilden" maar dat hun wensen gesneuveld zijn tijdens het polderoverleg met het OMT en de overige belangen- en lobbygroepen, waaronder boostervaccin leverancier Pfizer, een ontwikkelaar van covid-check robots en een producent van wegwerpspuiten, waarbij er onoverkomelijke verschillen van inzicht aan het licht kwamen mbt het gewenste aantal dagelijkse besmettingen.
Echt inzichtelijk maken word moeilijk, lachte Rutte na afloop nav vragen over de transparantie.
De notulen van het overleg zijn na afloop geheel per ongeluk door de keeshond van Hugo opgegeten.
Doe je niks aan, gaf Rutte als commentaar.
Zo gaat het nou eenmaal in Nederland. En nu netjes om 5 uur naar huis! Lachte hij, de piepers moeten om 6 uur op tafel staan.
België, alles dicht. En terecht, van mag mogen ze het helemaal overnemen, beter dan die prutsers er nu zitten + 50% van het Bagger OMT.
De dood lonkt ,
Het graf gaapt
en nergens is redding.
Gelukkig hebben wij Hugotje en Markje.
Was dat Gerard Reve?
De maatregelen van dit Groundhog Day kabinet leiden bij mij zo langzamerhand tot ondraaglijk lijden.
Is euthanasie wel een prioriteit voor ziekenhuizen momenteel? Of is dat zes weken wachten?
@Continuum | 26-11-21 | 14:58: euthanasie vooral door huisartsen.
@Continuum | 26-11-21 | 14:58: Pil van drion door de kruidvat laten verkopen? Dan moet je wel er voor 5 uur zijn anders zijn ze dicht natuurlijk.
groundhog day. inderdaad wel een goeie voor vanavond
volgens de statistiek in aantal ziekenhuisopnamen per 100.000 personen in categorieën 12-49, 50-69 en 70+ is te zien dat ongevaccineerden velen malen vaker in het ziekenhuis belanden. verder valt op dat vanaf 50 jaar eigenlijk de ziekenhuisgevallen substantieel worden.
of je je wil laten prikken moet je lekker zelf weten en dat moet voor altijd zo blijven. wel hoop ik dikke 50 plusser die dit leest dat je dondersgoed nadenkt of je echt zo tegen het prikje zelf moet blijven zijn.
Noch Hugo noch het RIVM weigeren de onderliggende data vrij te geven. In Engeland doen ze dat wel in de wekelijkse vaccine surveillance. 83% van de coronapatiënten is daar gevaccineerd. Dat is hoger dan de vaccinatiegraad.
Wat is volgens jou de olifant in de kamer?
Gelul
@Gezonde_Roker | 26-11-21 | 15:03:
Ze gebruikten daar natuurlijk wel volop AstraZeneca, de spa blauw onder de vaccins.
@Gezonde_Roker | 26-11-21 | 15:03: mijn data komt van een RIVM aritkel van 3 November j.l. ik ben wel benieuwd thanks voor de tip ik ga ook even in Engelse data neuzen.
Pardon, gelul van de gezonde roker
@Ichneumonidae | 26-11-21 | 15:04: zover ik nu kan vinden 50 plussers zonder prik. artikel waarvan mijn data komt RIVM 3-11-12 met data uit Oktober kan een ander beeld dan momenteel precies is geven echter is de tendens al een tijdje hetzelfde.
@Baksteenbakker | 26-11-21 | 15:07: Het RIVM geeft alleen de uitkomsten. Niet de onderliggende data. Daar is meerdere keren om verzocht.
Je zou maar kanker hebben en niet behandeld kunnen worden, omdat Hugo en Mark in 2 jaar tijd geen ene reet voor elkaar hebben gekregen. En bedankt he!
Je zal maar niet behandeld worden omdat 10-12% van de mensen vinden dat zij "recht op vrijheid" hebben en daarom geen vaccinatie wilen waardoor de hele maatschappij zich aan deze kleine minderheid moet aanpassen. En bedankt hé!
Mijn huisarts zei het heel treffend; dezelfde mensen die nu categorisch de vaccinatie tegen corona weigeren haalden twee jaar geleden een vaccinatie tegen malaria toen ze op vakantie wilden naar een tropisch oord. Voor een vakantie was het ineens géén probleem.
@me163komet | 26-11-21 | 15:02:
Ja en als die mensen nu nog steeds geen vaccinatie hebben, gaan ze die ook echt niet halen. En ook de werking van de vaccinaties wordt minder na verloop van tijd, dus we behouden het probleem met de zorg. Ze hebben 2 jaar de tijd gehad om de zorg uit te breiden, en er is gewoon niks gedaan. Kunnen we wel ongevaccineerden de schuld gaan geven, maar die hebben hun keuze gemaakt en we lossen er niks mee op. Ondertussen lopen mensen door de werkdruk weg uit de zorg, waardoor de rest het nog drukker krijgt en het verloop alleen maar groter wordt. Het is gewoon schandalig hoe men misleid wordt door het kabinet.
@me163komet | 26-11-21 | 15:02: Jouw dokter weet dus niet dat malariaprofylaxe oraal ingenomen wordt? Ik bedoel, er is wel een experimenteel vaccin, maar die wordt pas sinds 2021 aanbevolen door de WHO, daarvoor waren enkele pilot trajecten:
"RTS,S/AS01 (trade name Mosquirix) is a recombinant protein-based malaria vaccine. In October 2021, the vaccine was endorsed by the World Health Organization (WHO) for "broad use" in children, making it the first malaria vaccine candidate, and first vaccine to address parasitic infection, to receive this recommendation.[3][4][5]"
Lijkt me ook sterk dat je dokter een uitspraak doet over wappies die malariamedicatie nemen om op vakantie te willen, maar niet diezelfde denigrerende maatstaf gebruikt voor de 88% schaapies die om exact dezelfde reden een coronavaccin nemen.
Ik zou iig een andere huisarts zoeken... wat een onwetenschappelijke lutser.
@me163komet | 26-11-21 | 15:02: Ziektes waar geen vaccinaties voor zijn
Voor sommige (tropische) ziekten bestaan geen inentingen. Bijvoorbeeld malaria, ebola, dengue of legionella.
@me163komet | 26-11-21 | 15:02: Waarom lul je nou de msm en NPO na ? Rutte heeft het aantal IC bedden teruggebracht van 2800 naar 1350 en tevens 6 ziekenhuizen gesloten. Wie is dan de schuldige ? Laat je toch niet manipuleren .
Na vijf uur sporten is ook levensgevaarlijk. We moeten vooral allemaal binnen zitten en chips, nootjes en bier naar binnen werken dat is de enige manier om te overleven. Vooral als dadelijk de b.1.1.529 er is.
gezien de omvallende sporters ( ja maar dat was altijd al zo, hoor je dan) is sporten na een prik in het geheel niet verstandig. Hugo heeft dus het beste met je voor. Begrijp dat nu eens.
@SchnauzeCitizen | 26-11-21 | 15:11: En voor 5 uur val ik niet om? Ik probeer het te begrijpen.
Hohoho (geen kerstman) weten jullie wat er allemaal in chips, nootjes en bier zit?
"Chips"... nudge nudge wink wink.
Ik kan jullie nu al beloven dat de maatregelen niet gaan werken zolang ze de scholen open blijven houden. We zullen zien over 3 weken of misschien al eerder.
YEP , maar krijg dit Hugo maar is wijs gemaakt.
Hoezo dat dan? Kinderen hebben er nauwelijks tot geen last van, risicogroepen kunnen zich laten vaccineren. No problemo.
Man, om het probleem bij de kinderen te leggen, tsjongejonge.
Scholen kregen gewoon nog 3 weken uitstel en daarna een verlengde kerstvakantie tot half januari vermoed ik. Mocht het in januari nog tegen code zwart aanzitten of in het zwarte dan zijn de scholen nog langer dicht met weer online lessen ook voor basisschoolkinderen.
Jij een HEPA ,ik een HEPA, o wacht,allemaal eenHepa filter over ......5jaar.Maar zelf hebben we t in de kamer per direct voor elkaar.
@Ichneumonidae | 26-11-21 | 15:01: ja maar.... je doet het toch voor een ander? Met name voor kneuterzakkerige types vermoed ik.
@steekmug | 26-11-21 | 15:04: Da's prima, maar zeg dat dan gewoon. Dat gelieg, gedraai en achterhouden van informatie is prima, maar dan moet je niet raar op kijken als mensen gewoon stoppen met luisteren.
Kinderen krijgen corona maar worden er amper ziek van. Ze besmetten wel anderen maar dat zouden ze ook doen als ze gevaccineerd waren. Dus waarom die kids vaccineren? Antwoorden dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn reken ik fout.
Vaccineren van kids is dus ook vrij onzinnig. Vaccinatie voorkomt ziekenhuis opname en is met name zeer interessant voor de risicogroepen en daarna volwassenen. Kids kunnen het beste immuniteit opbouwen door het door te maken... Daar is school een goed middel voor. Voor de rest moeten de "zwakkeren" boosteren en even oppassen. Met zijn alle thuis gaan zitten zet geen zoden aan de dijk. Zorgt er louter voor dat we volgende winter weer achter de vingerplant zitten.
Of job naar deze heldendaad
Omdast gevaccineerden inder besmettelijk zijn: www.thelancet.com/journals/laninf/art...
@Prof_Bukmaar | 26-11-21 | 14:58: kiddovax is heel goed tegen opnames in (UK) ziekenhuizen ... zo blijkt. En wel met 44%
misschien is de aanvulling belangrijk: oversterfte, kind-gerelateerd (kort) na vaccinatie. Trend is opwaarts. UK loopt daarbij een paar weken kiddovax voor.
Gezellig met zijn allen bottlenecken in de supermarkten, als je de mensen observeert zie je ook dat de meesten hun mondkapje niet eens fatsoenlijk kunnen dragen.
Weer zo'n goed idee.
Dat vind ik zo infantiel die mensen met hun onderneus- en kinkapjes.. En dat moet je wel met opzet doen, want zo'n ding normaal omdoen is de makkelijkste beweging.
Wat is dan wel fatsoenlijk ? Iedereen heeft het tegenwoordig over mondkapje, dan zou je geneigd zijn te denken alleen over je mond?
@Charred_Metal | 26-11-21 | 15:01:
Zoiets:
img.metronieuws.nl/images/LeWvaOx1ICc...
of:
img.noordhollandsdagblad.nl/Tp-JTxi2G...
@Pontius Vulgaris | 26-11-21 | 14:58: vrouwen die ondergoed dragen vindt ik ook zo`n ding. Lekker belangrijk.
Als je over een paar weken de 2G en wellicht later een vaccinatieplicht wil doordrukken moet je wel rond de 20K “besmettingen” per dag blijven. Dat gaat met deze Mickey Mouse lockdown zeker lukken.
Dit is nog steeds een hypothese die redelijk lijkt te kloppen.
Goh, dat lijkt mij de beste maatregel/beperking ooit. Net als de avondklok en het verbieden van sport in de openlucht.
Nou ja, het motto zal wel zijn dat je beter 'daadkracht' kunt tonen (zoals bij het formeren van een kabinet) dan niks doen.
Onzin maatregel, gaat niet werken, dus het virus stopt in eens om 17.00.
Daaag Hugo, ben gewoon eerlijk en zeg gewoon dat het economisch belang veel hoger ligt dan mensenlevens.
Dat hangt er van af.... hoeveel mensenlevens is een compleet verwoeste en ineengestorte economie waard...... goede vraag. Vooral voor de overlevenden die daarna weer verder moeten.
@me163komet | 26-11-21 | 14:56: Ach lul niet joh , nederland hoort bij het rijkste land ter wereld. Deze klap kunnen ze ook hebben.
@sodapoppin | 26-11-21 | 15:01: tip me je adres even. Ik heb wat herverdeling van rijkdom gepland. Bij U zit ik goed zo te horen. Rijkste landen van de wereld? geloof je het zelf of zou dit toch een boekhoudkundig rekenmodelletje zijn.
mondkapje, 150cm en voor 17:00 de winkel uit, ja dat is paniek he, zware ondraaglijke maatregelen.
Hoeft niet ondraaglijk te zijn, dat klopt. Maar ja, wat als die maatregelen totaal onzinnig zijn?
Veilig thuis krijgt het druk, nog meer kinderen worden nu thuis afgemept. Kunnen na 1700 hun sport niet eens beoefenen. Die komen met trauma’s op school. Succes leraren, leven het onderwijs.
Knap hoor, zo'n in China ontwikkeld virus dat klok kan kijken en om krek 17.00 pas begint te werken. Als ik dus om 16.59 nog in de lokale uitspanning zit loop ik geen risico, twee minuten later wel.
Ik zou het simpeler willen voorstellen, vollefide lockdown voor ongevaccineerden of een vaccinatieplicht.
Maar zoals nu - waarbij 10 to 12% van de bevolking de andere 90% in gijzeling houd vanwege hun "vrijheid"- kunnen we niet doorgaan!
Daarom is het grootste deel van de positief gestesten gevaccineerd? Wat klopt hier niet? Ha!
U verdient geen vrijheid.
Precies
Positief getest, inderdaad! Maar de kans dat je op de IC eindigt ( mits niet boven de tachtig en met onderliggende gezondheidsklachten) is miniem.
@Etwaboy, bij vrijheid hoort ook verantwoordelijkheid, dat schijnt U te ontgaan.
@me163komet | 26-11-21 | 15:05: hoho. Er liggen gemiddeld 2 PCR+ patiënten op een IC. geheel gerechtvaardigd dus allemaal
@me163komet | 26-11-21 | 15:21: verantwoordelijkheid. Was de leus weer eens op TV vandaag ofzo? verantwoordelijkheid heet verpleegvolk aannemen in een coronajaar in plaats van afvloeien.
Klinkt logisch en doordacht, is het ook.
@SchnauzeCitizen | 26-11-21 | 15:30:
Tuurlijk, IC verpleegkundigen , daar trek je een blik van open zodra je ze nodig hebt.... opleiding... een dag, ervaring... niet nodig, leer je ook in een dag.
En wat betreft afvloeien, mensen gaan met de VUT , en momenteel loopt veel overwerkt IC personeel weg vanwege de werkdruk en de emotionele belasting.
Petje af voor de mensen die op de IC werken!!
@me163komet | 26-11-21 | 15:05: datzelfde geldt voor ongevaccineerden.
Tsjechië heeft sinds afgelopen middernacht de noodtoestand afgekondigd. Niet dat je daar veel van hoort op de NPO maar toch..
Hahahaha. Hahahaha. Obesitas bij kinderen is niet belangrijk. Hele dag op kruk zitten en savonds verplicht achter PlayStation.
Obesitas is geen besmetteljjke ziekte, maar een eigen keuze
@me163komet | 26-11-21 | 14:49:
Als je dat denkt is het verstandiger om niet te reageren op zaken waar je overduidelijk geen reet van snapt. Zoals trouwens wel vaker blijkt uit je plempen.
Obesitas is inderdaad geen overdraagbare aandoening maar wél een ziektebeeld waarvan de aantallen snel oplopen als er weer een ophokplicht komt.
@Pontius Vulgaris | 26-11-21 | 14:52: Maar het blijft een keuze hoeveel zut je de kinderen toewerpt. I.p.v. gezonde leefstijl.
@me163komet | 26-11-21 | 14:49: evenals vaccinatie
@horsteknots | 26-11-21 | 14:56:
Het zal je verbazen hoeveel mensen je glazig aankijken als je ze vertelt dat je aardappels ook gekookt kunt eten in plaats van in reepjes gefrituurd.
Dat is een keuze. Je kan, als kind, ook buiten gaan spelen. Voetballen ofzo.
Wat een onzin, de kinderen kunnen gewoon op TikTok kloten of, populair bij kinderen, via Telegram ouwehoeren. Kunnen ze gewoon lopend doen hoor.
@Pontius Vulgaris | 26-11-21 | 14:52:
Ah, je hebt geen valide argumenten dus val je mij maar op de persoon aan. sterk!
Exact, en een verantwoordelijk ouder gaat dan -met dat in het achterhoofd- met zijn kinderen iedere dag een stuk wandelen, houdt het snoepgoed zo veel mogelijk buiten de deur en kookt dan mager, ophokplicht of niet. Domme ouders staan toe dat hun kinderen de hele dag achter de tv hangen met een zak chips omdat ze "zo zielig zijn" tijdens een lockdown.
Graag argumenten in uw -eventuele- antwoord, en geen persoonlijke aanval, die slaan namelijk als een lul op een drumstel.
@me163komet | 26-11-21 | 16:31: Leuk bedacht , maar een kind vanaf 12 jaar gaat echt niet lopen wandelen met zijn ouders.
Het patroon is dus dat de luchtvaart die zooi steeds verspreidt. En Vervolgens moeten de besmette landen weer boeten middels een lock down. Misschien moet de luchtvaart eens een keertje in lock down tot dat dit voorbij is.
Dan moet er weer een paar miljard belastinggeld naar KLM.
Alle grenzen dicht zou zoveel problemen oplossen...
@Pontius Vulgaris | 26-11-21 | 14:47:-
Seal die vliegtuigen in plastic, stop het personeel in de bijstand, en wacht tot de pandemie voorbij is.
@HogeNood | 26-11-21 | 14:50:
Wat mij betreft mag KLM net als een doorsnee mkb'er failliet gaan als ze het niet redden. Jammer dan.
@Pontius Vulgaris | 26-11-21 | 14:52:
De doorsnee mkb'er is tot dusver met royale voorzieningen overeind gehouden.
@de IJsman | 26-11-21 | 14:54:
"Royale voorzieningen" valt allemaal wel mee, hoor. Als je bijvoorbeeld in de zakelijke dienstverlening kijkt.
@de IJsman | 26-11-21 | 14:54: Dat betaal jij dus. Hoeveel heb je er nog voor over?
Hopen dat de supers tot 21.00 openblijven, 20.00 is al een lachertje.
24/7 Open houden is beter, zodat je minder mensen tegenkomt. De verkorte openingstijden voor supermarkten is waarschijnlijk bedoeld om de niet-essentiële winkels minder concurrentie aan te doen.
5 tegen 5? ik speel altijd 5 tegen 1.
En meerdere keren per dag en doorgaan tot hij begint te spugen!
Van Gaal speelde in 2014 1-5-3-2 en was daar zeer succesvol mee.
Goeie maatregel zeg! Heel Holland massaal aan de zuip.
Nog meer kan ik niet hebben ben ik bang.
Wat is dat nu weer voor opmerking? Is alcoholconsumptie nu ook al de schuld van de beleidsbepalers? Zo kan je elke vorm van eigen verantwoordelijkheid van de burger wel wegredenen?
@de IJsman | 26-11-21 | 14:46:
*wegredeneren
@de IJsman | 26-11-21 | 14:46:
Prima dat jij zo'n gietijzeren discipline hebt, maar voor veel mensen lijkt het er nu op dat hun vrijetijdsbesteding weer wordt opgeschort omdat we nog steeds weigeren te accepteren dat er een ziekte rondwaart waaraan nu eenmaal mensen zullen overlijden.
En die leegte vullen mensen soms op met de inhoud van een fles.
@Pontius Vulgaris | 26-11-21 | 14:49:
Mensen die een excuus zoeken om te drinken, zullen er altijd één vinden.
@de IJsman | 26-11-21 | 14:46:
Het is meer een verwijzing naar het gezegde 'de vijf is in de klok'.
Ik red me prima met wat tabletjes aripiprazol, biperideen, clomipramine, flufenazine, disulfiram, trihexyfenidyl, moclobemide, buspiron, nordazepam, acamprosaat, clonidine, varenicline, citalopram, zuclopentixol, duloxetine, flurazapam, pipamperon, sulpiride, midazolam, venlafaxine, fluvoxamine, benperidol, clobazam & triazolam.
Bovendien is het volgens mijn arts levensgevaarlijk om deze medicijnen te combineren met alcohol dus ik kijk wel uit.
@de IJsman | 26-11-21 | 14:53:
Ik drink alleen als ik dorst heb en een mens drinkt gemiddeld zo'n anderhalf à twee liter per dag.
De scholen lees jeugd is toch zo belangrijk, nu kunnen ze helemaal nergens meer naar toe, ook niet sporten. Zonder trainingen spelen ze geen wedstrijden met kans op hamstringblessure enz. Wat een idioten. Wie bedenkt zoiets.
Hoogopgeleiden. De kern van alle problemen. Zeker als ze op de UvA hebben gezeten.
Ja ja Markie en Huugje, de winkels een uurtje eerder dicht gaat echt het verschil maken hoor.... gvd wat een kansloos idee weer, net zoals al die andere kansloze ideeën van jullie en dat faal OMT! Beter de winkels open van 06.00 tot 22.00 uur = spreiding van klanten. Wellicht had je dan nog credits gekregen van de bevolking maar nu verspelen jullie opnieuw de geloofwaardigheid! Stelletje incompetente clowns!
Precies !
Geweldig, ik waan me weer terug eind jaren '80. Wat een rust zeg... Zou onze WEF-CHEF dit willen? Volgens mij weten de bestuurders en wiskundigen echt niet meer wat ze willen, alle modellen tollen alle kanten uit. Laten we es kijken wat regression to the mean gaat doen.
Precies. Die spreiding is belangrijk. Supers om 20.00 dicht is belachelijk.
Laten we dan ook van de zondag weer de officiële dag des Heeren maken. Lekker terug naar honderd jaar geleden.
Ja zeg, maar hoe zit het dan met mijn vrijheid? Ik heb ook rechten!
Op zondag wil ik de was buiten kunnen hangen!
@Kapitein Sjaak Mus | 26-11-21 | 14:48: Dan zal God u straffen met regen.
Graag. Vroeger was het altijd zo heerlijk rustig wandelen door de stad. Nu altijd druk met altijd die geopende winkels.
Zo langzamerhand zullen ook de gevaccineerden die er radicale gedachten over niet gevaccineerden op nahouden zich realiseren dat het prikje dat ze trots hebben laten zetten, helemaal niets voorstelt.
Hoop dat ze spijt krijgen van hun gek*nker op andere mensen en dat we iig die verdeeldheid achter ons kunnen laten.
Op dit moment helpen die prikjes nos steeds redelijk goed tegen ziekenhuisopname en overlijden. #sorrynotsorry
het prikje zelf is het probleem niet, die doet wel wat. het gerambam er omheen is niet bijster goed uitgedacht.
@Sinterbikske | 26-11-21 | 14:45: Nee hoor. Ik blijf het egoïstisch millennial klootzakjes vinden die een Ik-leven leven.
Vooralsnog doen die prikjes hun werk uitstekend. 68% op de ic is ongevaccineerd. Ik begrijp niet hoe je de conclusie kan trekken dat het helemaal niets voorstelt. Mijn gedachten over antivaxxers worden door dit soort uitspraken iig niet positiever.
@Lopende-Hollander | 26-11-21 | 14:51: Alles wat je doet in je leven is uiteindelijk uit eigenbelang.
@Sinterbikske | 26-11-21 | 15:01: "Alles wat je doet in je leven is uiteindelijk uit eigenbelang."
Voor U. Maar dat geldt gelukkig niet voor de mensheid.
@Frau_Ferkel | 26-11-21 | 15:09: U maakt toch onderdeel uit van de mensheid?
@Sinterbikske | 26-11-21 | 15:37: Dat is een reactie om het laatste woord te hebben.
Inhoudelijk is het onzin.
Halfslachtig beleid weer, doe dan even iedereen pijn en gooi het land twee weken op slot, kunnen we daarna weer verder. Maar nu kunnen we al vast het bezoek met de kerst af gaan zeggen vermoed ik zo door die gepromoveerde schoenenverkoper, Hugo Bundy.
Nee, ik weiger in lockdown te gaan. Ik heb continu netjes gedaan wat me werd gevraagd, inclusief vaccineren, dan ga ik me nu niet laten opsluiten voor een schreeuwende minderheid die weigert de maatregelen op te volgen.
@NUik | 26-11-21 | 14:56: Het gaat niet om die minderheid, de maatregelen zijn niet in orde om het virus in te dammen. We krijgen een nog besmettelijkere variant over de vloer, daar zit je dan met je brave gedrag, je bent alsnog de lul.
Vijf!!! Vijf. Er zitten 5 dagen in een week, wintertijd duurt 5 maanden, er zijn 5 bewoonde waddeneilanden, 5 cent gaat in 1 stuiver, een sneeuwvlok valt met 5 km per uur. Toeval??
5 voorbeelden, dat kan geen toeval zijn.
Waar is Freez om er 7 van te maken.
Ah.. ha.. nu is het duidelijk.
Waar komt die 5 nou in ene vandaan? Het is nu 6 en 8, de avond klok was eerst 10 toen toch 9 en met wintertijd weer 8.... Waarom nu van 6 naar 5. Het is toch een veel makkelijkere boodschap om te zeggen "de 6 uur sluiting wordt uitgebreid"
Vroeger was alles altijd al dicht om 5 uur. En de hele zondag ook.
En op zaterdagochtend nog naar school. Maar dat is nu weer zo. Alleen leren ze hele andere dingen op de zaterdagochtend.
En tussen twaalf en twee.
Terecht dat ze hier even over na moesten denken. Hele goede maatregelen. Nu zie ik het licht aan het eind van de tunnel weer. Wat hebben wij toch een mazzel met dit kabinet en het OMT.
Dus de jeugd wordt achter de PlayStation gezet en vet gemest. Geen trainingen meer. Wat een beleid.
Ouders kunnen ook met hun kinderen gaan lopen bijv.
Oke, als je nu nog niet door hebt dat dat virus nooit meer weg gaat dan verdien je het ook om elke winter in angst opgesloten te zitten ondanks prik-nummer-zoveel in je arm.
Weer te weinig.
Weer te laat.
Typical, voor de polderende Nederlanders.
Nee, in Duitsland gaat het lekker.
Nou, tot zo ver de nachtmis. Jammer. Die gaf me altijd veel rust als ik de slaap weer eens niet kon vatten.
Een mager vijfje voor de moeite.
Een vrachtje wederom niet werkende maatregelen. En zo modderen we richting de afgrond. En het wanbeleid duurde voort.
Visie en daadkracht.
Waarom zondag pas? Het is toch vandaag Black Friday.
Iets met weekendrellen.
@Dimaz | 26-11-21 | 14:36: Het is nu toch kudtweer, dus men blijft wel binnen.
Wie is de mevrouw naast Viola?
Myrna Goosens?
Dat is Myrna Goossen.
@horsteknots | 26-11-21 | 14:40:
U twijfelt?
Kijk maar eens in de Playboy uit september 1998.
Goossens is die woonwinkel.
Dank jullie.
@spamzuiger | 26-11-21 | 14:42: zo uit het blote hoofdje... ik ben verbaasd over mijn parate kennis van bn-ers
Ah ja tussen 15:00 en 17:00 gezellig met z'n allen in de sportschool.
Ze doen maar lekker. Ik ben onderweg naar pikzwart Zuid-Limburg om lekker een weekend aerosols uit te wisselen met een dame uit de Randstad. Goed weekend allen, proost
Goed toeven.. veel plezier!
Veel uit elkaar trek plezier gewenst!
In NRW (dat is onze randstad) is het al 2G+ Dus bovenop je impf ook nog eens een actuele pcr test. Fijn avondje uit.. kuch. Afijn... nog even en wij trappen het af met de diesel. Berlijn,.. Fijne 3 weken hiero.
Dat heet toch gewoon 1G?
@einz | 26-11-21 | 14:36: Hoe dan ook,.. het klinkt alsof je met een reuzecondoom over je kop getrokken, onder een alcoholdouche en 30 minuten in een magnetron doorgebakken , misschien wel veilig bent om een dansje te maken.
"In NRW (dat is onze randstad) is het al 2G+"
Helaas nog niet.
@Frau_Ferkel | 26-11-21 | 14:39: Er zijn er al die vooruit lopen,.. vooral bij onze hobby. Contactsport.
@horsteknots | 26-11-21 | 14:41: Mooi om te horen.
Hals und Beinbruch!
Maar doe voorzichtig, het is druk in de ziekenhuizen.
@Frau_Ferkel | 26-11-21 | 14:58: Dankjewel.. Wir schaffen das.
@horsteknots | 26-11-21 | 15:01: Wanneer U zich de tanden niet uit de mond laat slaan:
www.wildundwiese.de/en/startseite-2/
www.feinbergs.de/#menu
Ja het is inderdaad beter om iedereen die naar de winkel moet in die paar uurtjes vóór 5 uur te laten gaan ipv gespreid over de dag. Dat zal het virus leren!
Als ik deze maatregelen op mijn eigen leven projecteer dan verandert er de facto niets.
* fluitend verder werkt *
Bij mij ook niet. Alleen de pakketbezorger krijgt het weer druk bij huize mio.
Vroeger moest ik ook voor het donker thuis zijn en toen was alles beter, dus.
En anders belde je bij een vriend/vriendin dat je wat later thuis bent.
Het woord van 2021: Coronamoe. Als de media niet dagelijks zo'n angstpron over de bevolking heen stortte en we gewoon alles open hadden gehouden was er helemaal niks aan de hand geweest. Af en toe valt er een oudje om, niks bijzonders. Elk jaar lopen de ziekenhuizen vol dus dat is ook niks nieuws. Denk dat deze angstgolf veel meer schade berokkent aan de psyche van mensen dan het hele virus zelf.
Merk zelf ook dat ik het aardig zat ben. Kijk al geen journaal meer aan laat regelmatig de media links liggen. En dat is ook het probleem met Rutte & co. Geen licht aan het eind van de tunnel. Eindeloos zwabberbeleid.
Ik denk wel eens, als die kekke test niet was uitgevonden, dan hadden we naar 2020 teruggekeken en gedacht zo dat was een pittig griepseizoen.
Jeetje, zomaar een aantal verstandige tegels!
Dus amateur sporters mogen niet trainen na 17:00 maar in het weekend wel het hele land door om wedstrijden te spelen. Logisch.
En de Vijf Uur Samenleving blijft van kr8 tot 05-05-2022?
2+0+2+2=6 #spooky
Dit klinkt weer als een matig effectieve polderoplossing, ik voorspel binnen twee weken een echte full lockdown.
Ik gok erop dat de oorspronkelijke persconferentie van 3 december alsnog doorgaat.........
Gaat echt helpen. Iedereen in nog kortere tijd in winkels proppen en de scholen open laten. Paps en mams gewoon weer naar de kantoortuin want die zijn veel te belangrijk om thuis te werken en zo blijven we doorgaan.
Is dat nou een typfout of een grapje dat ik niet snap, bij de 'Tip van ons'?
"u met vier vrienden" is toch vijf? (ik moest het ook twee keer lezen)
Bestaat dat nog 5 vrienden die ook echt bevriend zijn met de overige 4 vrienden?
@Joffri | 26-11-21 | 14:32:
Oef, dat komt hard aan, u heeft helemaal gelijk. Gelukkig is het vrijdag en dan is vier uur eigenlijk al vijf uur.
@PaardenliefhebberVet | 26-11-21 | 14:54: Als vier vijf is dan is vijf zes en dan wordt twee keer vijf al snel twee keer zes en dan zijn we gevaarlijk dichtbij deezesenzestig...
Laten we daar in vredesnaam voor oppassen.
@Joffri | 26-11-21 | 15:16:
Nee, nee, nee, 'vier uur eigenlijk al vijf uur' slaat op het feit dat klokslagen 16:00 en 17:00 op vrijdag voor het gevoel maar 15 minuten uit elkaar liggen.
I got five on it,
Five will make you get down now,
It's five o'clock and I walk, on an empty street,
Giro 555
enz.
Ik zat in lijn 5...
Je gaat me toch niet vertellen dat dit alles is of wel?
Ja hoor! Zoals Hugo dat gisteren al zei: er zijn zeer zware maatregelen nodig!
Als ik ongevaccineerd was zonder goede reden en lees dat chemokuren nu worden uitgesteld zou ik me kapot schamen
Dat boeit de wappies vrij weinig. Die leven in een ik , ik en alleen ik wereld.
Terecht, maar dat inzicht is helaas niet overal doorgedrongen.
@Gizmo579 | 26-11-21 | 14:33: Of ze denken dat vitamine D ook tegen kanker werkt.
Liggen chemokuur patiënten op de IC?
@spamzuiger | 26-11-21 | 14:39: Personeel van andere afdelingen wordt nu ingezet op de IC.
@Gizmo579 | 26-11-21 | 14:33: Precies, vaccineren doe je voor een ander.
@spamzuiger | 26-11-21 | 14:39: lagere school niet afgemaakt ?
Ik zou dat hebben als ik een te hoog gewicht had en nog steeds snoep snacks en koekjes in huis.
Als ik een naïef persoon(schaap/trol) zou zijn dan zou ik mij ook kapot schamen!
Thomtidom | 26-11-21
Wie zich kapot zouden moeten schamen zijn degenen die ons zorgstelsel jarenlang hebben afgebroken zodat er geen reserve meer is. En die midden in een gezondheidscrisis het personeel de tent uit jagen.
@Gizmo579 | 26-11-21 | 14:48:
School?
@Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 14:54: Dat dus!
Had ik dit zelfde plempsel al niet eens onder een ander corona topic gelezen?
@Charred_Metal | 26-11-21 | 15:31: niet van mij, en alles is vast al een keer gezegd in deze discussie
@Der Schnitzeljäger | 26-11-21 | 14:54: die ook ja, maar dat lost nu niets op
Volkomen in lijn der verwachtingen. We gaan alles moeilijk maken zodat we De ErNsT vAn De SiTuAtIe allemaal inzien maar de we doen ondertussen niets aan de echte oorzaak. Bijna twee jaar verder, niets geleerd.
Wat is de echte oorzaak volgens jou
@jeweettochniet | 26-11-21 | 14:31: Incapabele leiders?
@jeweettochniet | 26-11-21 | 14:31: Twee oorzaken:
1. Vaccin presteert onder verwachting
2. Een gevaarlijke concentratie van snotterende kinderen (voor 5 uur) met een vector via pappa en mamma naar opa en oma.
Zo simpel is het.
Daarnaast ga ik volledig mee met de stelling van het kopieerapparaat. Het enige alternatief is kwade opzet bij dezelfde groep.
Vanaf zondag. Mooi, dan kunnen we zaterdagnacht nog even legaal "demonstreren". Gezellig!
Demonstreren mag wel, maar wel op anderhalve meter van de politie, indien je demonstreert voor iets waar de ongekozen burgemeester mee eens is.
@Kroondop | 26-11-21 | 14:38: ik demonstreer omdat de maatregelen disproportioneel veel invloed heeft op de vrijheden van minderheden in ons land!!
Zoiets? En ja, de ongevaccineerden zijn inmiddels ook een minderheid, maar dat snappen die burgemeesters toch niet.
Namelijk, na vijven werken die Covid-vaccins opeens niet meer.
Oh nee, die werken sowieso niet.
Niet eeuwig en niet optimaal werken is heel iets anders dan niet werken.
Niet optimaal is zacht uitgedrukt, vrij slecht en slecht tegen verspreiden. Het Sputnik vaccin beschermt wel lang maar dat mag niet van de westerse farmaceutische industrie.
@J.P.Drapeau | 26-11-21 | 14:37: Het is ook iets heel anders dan wel werken.
Stel dat die nieuwe variant echt is, dan is scholen open houden natuurlijk het domste wat je kan doen.
De Zuid-Afrikaanse Variant Des Doods is voor zover wij weten nog niet in Nederland gearriveerd.
Ze willen de kool en de geit sparen. Prio 1 voor Rutte en zijn henchmen is de economie. Maar die kon wel eens veel meer schade gaan oplopen nu. We zijn laat met boostershots omdat die geld kosten. Als het niet had gehoeven hadden ze het niet gedaan en daarom hebben ze zolang gewacht.
Volgens mij landde er rond 12.00 vandaag een vliegtuig uit Z.A. op Schiphol.
@Ivoren Toren | 26-11-21 | 14:31: nee natuurlijk niet, net als Alpha en beta en delta, komen we daar pas achter als half b ed e riant ermee rondloopt, wat dat betreft gaat het een stuk beter dan januari 2020, oh wacht.
@Incitatus | 26-11-21 | 14:54: nederland
"Vijf tegen Vijf" met Willem Ruys?
Het is "huisgenoot (m/v/x)".
Kreeg ik te horen van een oneworld medewerker.
Verder tot de orde van de dag.
Vijf is mijn geluksgetal. Wat bof ik weer.
Ik word meestal rond vijf uur wakker.
Mooi dan kan ik weer direct naar bed.
Ik dacht dat je uitgeslapen was.
Niet echt woke dus.
Je bent vroeg op vandaag!
REAGEER OOK