Iemand nog een TINY HOUSE? Of een konijnenhok
"Hoe meer konijnen hoe beter"
Fokken als konijnen. Die uitdrukking wordt vaak aan Onze Grote Schrijver en polemist WF Hermans toegekend (die daarvoor postuum werd gecanceld). Maar WF Hermans had het helegaar niet over "fokken als konijnen". WF schreef die naaien er op los, over de katholieken, subtiel verschil. Wie het wel had over fokken als konijnen (uitdrukking is al meer dan een eeuw oud) is op te zoeken in het schitterende Ensie Woordenboek van Populair Taalgebruik. Enfin, als we het al niet redden met stapelbedden in Micro Tiny Houses... En wat vindt Ikstinkzo Rebellion eigenlijk van kinderen krijgen?
Reaguursels
InloggenHey Den Haag,meer dan 2 kinderen,geen kinderbijslag.
Welke politieke partij waarschuwde hier ook al weer voor , al jaren.
Behalve een nieuw groot huis kom je ook nog op de tv in het programma dat over grote gezinnen gaat. Gezellig toch, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
COA kom er maar in, huis 5 slaapkamers en 2 badkamers in de aanbieding. Onder de rook van Rotterdam. Marktconforme huurnatuurlijk en zelf inrichten.
Gezinnen van 8 of meer personen. Het is wel goed met ze. Worden die echt allemaal met de dood bedreigd? Zijn die allemaal politiek ongewenst actief of van de LHBTenzovoortsclub? Ook de allerkleinsten?
Op een gegeven moment kun je als aanvrager ook je hand een beetje overspelen.
De Nederlandse volkshuisvesting is een, door de regering veroorzaakte, puinhoop.
Daar kunnen die statushouders niks aan doen.
Je zal maar 4 kinderen hebben en te horen krijgen dat het woningtekort door jou veroorzaakt wordt. Van ellende krijg je 'm prompt niet meer omhoog.
"Ons systeem is niet meer ingericht voor gezinnen van 10 personen". O, wanneer was dat dan wel zo? Bij mijn (groot)ouders thuis was het gewoon 4 kinderen per 6m2 kamer. Maar ja, voor de verrijking lopen we ons de vuur uit de sloffen en trekken we alles uit de kast om het ze zo aangenaam mogelijk te maken. Alsof die lui in zandbak van herkomt wel een grote woning hadden. De gemiddelde Afrikaan deelt zijn kamer van 4 bij 3 gemiddeld met 13 anderen, maar hier krijgt hij op eens een woning met 6 kamers. Sodeflkker toch op met die oplichters.
Wat ze bedoelen is dat ons systeem niet ingericht is voor mannen met meerdere vrouwen. Net als de landen waar deze mensen vandaan komen is dat alleen weggelegd voor mannen die dat zelf allemaal kunnen financieren en huisvesten.
Adam stopt honderden allochtone gezinnen ook al jaren in hotels, in afwachting van....hoeveel kost dat denkt u? Sommige hotels zitten compleet vol met gezinnen die hier niets te zoeken hebben. Wat denkt u wat de talloze hulp/ zorgorganisaties doen? Die faciliteren t vervolgtraject...grote huizen, zorgen dat een kansloze onder t Chavez akkoord valt....er zijn duizenden mensen die werken voor ngo' s of semi overheid die dit in stsnd houden en faciliteren en bewaken. Advocaten met inloop spreekuren etc etc...het is een slangennest, de gemeente en overheid betaald dit met belastinggeld...nederlanders financieren niet allen hun eigen ondergang, maar staan achteraan bij een woningtoewijzing, en worden als kers op de taart voor rascist uitgemaakt....geen enkel land zou dit toestaan! Alleen in west europa!!
Mijn vrouw, niet Nederlands ziet het aan en zegt dat ze geen ander land kent dat zijn eigen originele bevolking zo haat.
@J.Cash | 07-02-23 | 18:54: wat een prachtvrouw zul jij hebben die tegen jou zegt “Mijn vrouw, niet Nederlands ziet het aan en zegt dat ze geen ander land kent dat zijn eigen originele bevolking zo haat.” En hoe droevig is het dat Rutte, keer op keer, bewijst dat zij gelijk heeft.
@J.Cash | 07-02-23 | 18:54: Het is idd wonderlijk dat buitenlanders absolute voorrang krijgen op woningen en dat voor grote aantallen ook. Jarenlang. Noem een land waar dat ook zo is. Ik ken er geen. Het lijkt idd op een vreemde vorm van zelfhaat, dat weggeven aan random buitenlanders zodat de eigen bevolking (tokkies in de ogen van de D66-elite) lekker geen woning krijgt.
@J.Cash | 07-02-23 | 18:54: Uw vrouw is nog nooit in de VS geweest?
Al sinds jaar en dag gaan de grootste en mooiste sociale huur-woningen in A'dam naar Turkse en Marokkaanse (en inmiddels waarschijnlijk ook Somalische en Ethiopische) gezinnen, omdat dat nu eenmaal de kinderrijkste zijn. Publiek geheim, maar ik mag het vast niet hardop zeggen.
De waarheid is hard maar mag gewoon gezegd worden.
Ze zullen maar naast je komen te wonen.
Hier niet, dit zijn allemaal dezelfde huizen. Net genoeg om met z'n vieren in te kunnen wonen plus daarbij is bijna alles koopwoning hier in het dorp, en elk huis wat vrijkomt wordt opgekocht door personeel van ASML. Je hebt er geen last van, maar ze dragen ook niets bij aan het dorp. Zelfs voetbalverenigingen moeten fuseren om een elftal te kunnen vormen. Maar nog een paar jaar, de huizenmarkt zit hier helemaal op slot dus de prijzen zullen alleen maar stijgen, en dan taai ik hem af naar een land waar je met 62 met pensioen kan. Klein huisje met veel grond en dan de overwaarde opvreten tot mijn pensioen uit nederland komt
Wat dacht je van een soort van bedoeïenenkamp in bijvoorbeeld de Drunense Duinen of de heidegebieden in het Gooi? Vriezen doet het in woestijnen iedere nacht, dus die winter komen ze wel door, en het zand doet denken aan thuis. Paar schapen erbij om de heide gezond te houden. Wel poepzakjes meenemen ivm stikstof. Ik zie mogelijkheden.
Wat dacht je van een soort van bedoeïenenkamp in bijvoorbeeld de Sahara?
Laten we eens beginnen met de stelregel loslaten dat alle kids een eigen kamer moeten hebben. Een gezien van 10 kan gewoon in een normaal rijtjeshuis met 3 slaapkamers en een zolder, maar dan slapen de kids dus 8 op 2 slaapkamers (stapelbedden), en de ouders op een eigen slaapkamer (waarschijnlijk de kleinste omdat 2 stapelbedden in een kleine kamer niet past. Houd je nog de zolder over om de was te doen enzo.
Zie niet in waarom men riant zou moeten wonen. Deed men toen dit soort gezinnen traditioneel waren (of waar ze vandaan komen) ook niet.
Het wachten is op de eerste gemeente die het aandurft om een alleenstaande oudere verplicht te laten verhuizen (want meer dan 46 m2 woonoppervlak).
Dat komt er aan, vrees ik.
En sneller dan verwacht.
A New White privilege.
Wel handig voor als de dienstplicht weer wordt ingevoerd.
DNA al een keer getest, iemand?
Opzetje naar een nieuw belastingstelsel?
DNA zal wel kloppen, maar Nederland erkend buitenlandse huwelijken met meerdere vrouwen. Is natuurlijk een aanname maar ik lees nergens dat het gaat om gezinnen met veel kinderen.
Kijk: mensen die van honden houden fokken honden. Links mensen houden van stemmen en halen asielzoekers binnen die straks links gaan stemmen want oetkierung, graties house, graties sorg, graties oto, graties miele, viel kienderbijzslag
Een van die huishoudens met 8 personen blijkt Vader Abraham met zijn 7 zonen te zijn.
youtu.be/shYN3-ASGN0
En hij had ook gelogen over zijn naar want hij heet helemaal geen Vader Abraham, maar daardoor konden ze mooi zijn achtergrond niet controleren.
Het probleem is dat mensen uit deze en de negroïde contreien, voortplanting zien als een noodzakelijk iets voor wanneer ze zelf oud zijn.
In het verleden ( en nu nog in vele gebieden daar) is de welvaart en de medische standaard daar dusdanig laag, dat meerdere kinderen de norm is aangezien het verwachtingspatroon is dat niet alle kinderen de eerste 5 levensjaren zullen overleven.
De kinderen die wel overleven zijn dan verantwoordelijk voor het onderhouden van de ouders wanneer deze ziekelijk en behoeftig worden.
Is een cultuur die je er niet zomaar uit krijgt.
Dat is rap aan het veranderen dat 'zorgen voor de ouderen': aparte verpleeghuizen moeten er komen volgens die kids (inmiddels ook dik 50).
Maar dat fokken, dat blijft.
En van condooms houden “ze”, die jij dus benoemt, niet. En de vrouw krijgt pigmentvlekken van de pil.
Tel uit je winst.
Rampetampen a volonté en kinderbijslag op de koop toe.
@J.Cash | 07-02-23 | 18:58: en condooms mogen niet van Allah en ook niet van de RK kerk.
Meer, meer, meer. Want vergrijzing. Wie moet er anders straks aan
uw ziekenhuisbed staan.
Rosie 7863 van de Tyrell Corporation. "More human than human."
Oude mensen uit hun bungalows en villa's halen en in een tiny house of Kangoeroewoning plaatsen. En dan de Eritrese familie in Kakelbont.
Tegen!!
En natuurlijk zijn de maandlasten van dat TinyHouse hoger dan wat de hypotheek ooit heeft gekost. Meer kosten voor veel minder woongenot. D666 en GL zien dat het goedt is.
Je kan die ouderen best uit hun villa pesten, maar die verhuizen dan naar het buitenland. Ouderen met een villa zijn de belastingbetalers van Nederland, en dat gaan ze vanaf dat moment aan een ander land betalen (en waarschijnlijk ook een veel lager bedrag) De nieuwe bewoners van de villa kunnen dat alleen met heel veel subsidie betalen. Waar komt dat geld vandaan?
Dat worden dus allemaal kasten van huizen, de gemeente mag ze nog even verbouwen zodat er genoeg kamers zijn, de prijs ligt dik in de vrije sector maar worden voor deze asielzoekers door een truuk onder de huursubsidiegrens aangeboden, komt dus ook nog een smak huurtoeslag bij, kortom daar woon je dan toch maar lekker met je uitkering voor een paarhonderd euro per maand terwijl je blanke buren die wél werken voor dezelfde woning 2K per maand mogen aftikken.
Domme buren, voortplanting drukt de kosten!
Leeft Theodorus.Goldbach nog? Anders kunnen ze wel in zijn huis wonen.
Voordeel is wel dat de belastingbetalers daar met nauwelijks ingehouden trots kunnen komen kijken hoever zij gekomen zijn sinds hun verschrikkelijke koloniaal verleden, hun krenterigheid en hun ongastvrijheid.
Zelfs als je dan voor nazi of fascist wordt uitgemaakt weet je diep in je hart toch dat je deugt.
Je neemt 2 sociale huurwoningen die naast elkaar liggen en je breekt ze open en je biedt ze aan voor een bedrag dat net onder de huursubsidiegrens valt waardoor zo'n statushouder maar €300 per maand betaald voor 2 samengevoegde woningen.
@Osdorpertje | 07-02-23 | 17:17:
Ja, maar 300 euro van wiens geld?
www.destentor.nl/apeldoorn/huur-omlaa...
@Oud wijf | 07-02-23 | 18:55: Ja die dus
Hier gaan er nog veel meer van komen en al op korte(re) termijn. NL wordt meer en meer de favoriete , en exclusieve, eindbestemming van Syriërs en Afghanen. Dat komt niet zo maar uit de lucht vallen. Specifieke omstandigheden en concrete vooruitzichten maken Nl een zeer aantrekkelijke, welhaast onweerstaanbare reisdoel. Je zult echt moeten gaan nadenken over deze pullfactoren en deze ook nadrukkelijk betrekken bij beleid en aanpassingen hierin. Vooralsnog wordt er vooral weggekeken en nb ingezet op opvang infinita. Alsof het ons allemaal maar overkomt. Niets is minder waar. Enkele relatief eenvoudige beleidswijzigingen kunnen, en al heel snel, leiden tot een significante afname van de instroom ..
Vorig jaar 20 duizend Syriërs naar Nederland, als ik de statistieken goed heb begrepen.
@Après toi | 07-02-23 | 17:10: Dat kunnen we volgend jaar beter centraal regelen in Nieuw Aleppo, waar nu de Waalsdorper vlakte ligt.
In Duitsland was het geen probleem om in de gezinshereniging ook de tweede vrouw met kroost te betrekken. Dat was beter voor de kinderen, aldus de autoriteiten. Dus we mogen nog niet klagen.
Breng die gasten in Den Haag nu niet op ideeën...
@MK27 | 07-02-23 | 17:36:
inderdaad, binnenkort is het: Moet van Europa!
Breda moet niet moeilijk doen en hun gewoon een huis kopen. Zoveel maakt dat ook niet meer uit.
Breda is een rijke stad.
Maar als ik op de PVV stem als protest tegen het binnenhalen van al die mensen ben ik het probleem. /s
Dat laatste, gewoon - Negeren. Niet naar luisteren.
Gezond verstand gebruiken = Geen racisme. Dit laatste blijkt bij de VVD ook steeds meer afwezig. En dat, is zonde.
Stem ze alvast weg, de 15e.
U zit gewoon een enorme, en groeiende industrie in de weg. Foei.
Jij bent een probleem voor Kaag.
Mooi he?
Die mensen verdienen geen woonruimte, dus er is geen probleem. Ga maar op straat liggen, warm genoeg.
U zou zo aan de slag kunnen als begeleider bij een zekere zorgboerderij.
Afrika belde, ze zijn niet blij met uw tegel.
Bij Thedingsweerdt?
@MK27 | 07-02-23 | 18:15:Thedinghsweert is Kerk-Avezaath.
In Amsterdam gaat het puntensysteem veranderen.
De inschrijfduur wordt niet meer het belangrijkst.
Je kunt straks om andere redenen punten "verdienen".
Enkele genoemde redenen: statushouder zijn, urgentie nodig hebben.
Kortom, de enkeling met wie niets aan de hand is en die nu nog een huis vindt op basis van zijn inschrijfduur, kan het straks ook wel vergeten.
Het zal me verder niet verbazen als het aantal kinderen ook voor meer punten gaat zorgen.
Ook kan je punten verdienen door te reageren op woningen. WELKE WONINGEN! Ik ben 13 jaar ingeschreven en bij alles accepteren, de kleinste woning en (theoretisch) elke buurt heb ik nooit iets langs zien komen.
Wachtpunten, zoekpunten, situatiepunten en startpunten. Iek deze niet snap. Geef huis.
Schande! Ik zag in de VK dat de wachttijd voor 1 statushouder opgelopen is naar 150 dagen!
Komt de hele familie over, inclusief pleegzonen (zelden dochters) dan kan dit 300 dagen zijn.
Mijn dochter, 24, werkend, blank, Nederlandse met wortels terug te herleiden tot 1500, is over 4380 dagen al aan de beurt; discriminatie!
Dat komt natuurlijk doordat uw voorouders in slaven handelden, dat komt jullie nu duur te staan. Wat moet zij trouwens in het Verenigd Koninkrijk?
12 Jaar. Ergo: Stem ze weg. Het gaat ook de toekomst van uw nakomelingen.
@HankHill | 07-02-23 | 16:48:
Hij bedoelt het VodjevoorindeKattenbak
Kwantiteit is ook kwaliteit volgens de EU.
Naast de apotheek en praktijkruimte hadden ze zeker een riante villa. Dat verwachten ze nu weer.
Je zal ze naast je krijgen.
Dit land is echt knettergek geworden.
In een sociale huurflat tegenover me vier jaar geleden een alleenstaande oudere man overleden. Binnen no-time zat er een Syriër in, een maand later werd vrouwlief ingevlogen. Zo'n vier jaar later lopen er al drie kinderen rond en is mevrouw weer zwanger. Ik heb ze trouwens ook geen van beiden op een zinvolle dagbesteding als werk kunnen betrappen maar van de uitkering, toeslagen en kinderbijslag kunnen ze kennelijk goed leven.
Vergeet niet uw aangifte belasting 2022 correct in te vullen.
Er zal wel gezocht worden naar een groter onderkomen, immers zijn er meer meer meer kinderen nodig voor deze consumptiemaatschappij.
@HankHill | 07-02-23 | 16:49: Maar wie verzorgt straks die kinderen op hun oude dag?
Intensieve Veehouderij... = Ongeschikt
Intensieve Menshouderij... = Geschikt
Dit heh. Dat al die klimaat en milieu activisten de rambam kunnen krijgen als ze wel ageren tegen megastallen, maar geen mening (durven te) hebben over de mensenhouderij in Nederland.
Heerlijk dit, zie hier de gevolgen van idealisme en wensdenken in optima forma. Huh, hoe kan dit nou?
Hoeveel kamers hadden deze gezinnen in hun flatje in Aleppo?
Dit dus.
Buurman en tien buurmannen (m/v)
"Kleinere gezinnen wachten in de hoofdstad gemiddeld een jaar op en woning"????
Behalve als je Erik en Annemarie heet, dan wacht je gemiddeld 18 jaar op een woning. We zijn echt totaal gestoord geworden.
Collega van mij huurt een krot 52m2 van een particulier, betaalt daar 1000 euro per maand voor. (goedkoop voor regio Amsterdam). Het krot daarboven is opgekocht door een huisjesmelker en die heeft daar 8 Bulgaarse zigeuners in gestopt die 2000!!!!! Euro per maand neerleggen. 5 volwassenen en 3 kinderen in een oud en gehorig pand. Vuilnis in 't trappenhuis, roken in de lift, grofvuil wordt simpelweg in de speeltuin voor de deur gezet, kinderen die om 11 uur savonds nog rondrennen door het huis. Ik was laatst bij hem thuis en 't klonk alsof er een kroeggevecht boven gaande was. Wat een tuig dat past niet in onze samenleving... Hij kan nu verhuizen en krom gaan liggen voor een ander krot, hopende dat dit soort tuig daar nog niet gevestigd is.
Je zegt zigeuners,,,
Bij mij een Roma familie. Eén gezin verknalt de hele buurt. Wat een overlast van een enkel gezin. Veel visite (in de nacht) en niet aanbellen maar toeteren (in de nacht.) Auto op de stoep voor de deur. (men moet dan wel even door het gras. Resultaat, een blubber zooi) Etc. etc. Ze zouden er uitgezet worden vanwege huurschuld, directe buren blij, maar er was een organisatie met hulp voor zielige mensen die het betaald heeft.
@bitterpete | 07-02-23 | 16:56: Ik hoor de verhalen over dat volk ook om me heen, ik noem ze ook geen mensen meer maar varkens. En dat getoeter is zo bekend, mobiele telefoons hebben ze maar bellen komt niet in ze op. Schreeuwen en toeteren naar 6 hoog is net zo makkelijk.
Mijn vrouw komt uit een gezin van 5 kinderen. Die hadden twee slaapkamers, 1 voor de jongens en 1 voor de meisjes. De ouders sliepen in de voorkamer.
Wat is precies het probleem nu met die grote gezinnen?
Zover ik weet sliepen mijn beide ouders ook met drie kinderen in een 2 persoons bed.
Dat wij op iedereen onze moderne vrijgevochten ideaaltjes willen projecteren.
Zolang het fatsoenlijke mensen betreft is er niks aan de hand, maar 8 associalen in een oud gehorig krot proppen zorgt voor de nodige spanning met de buren.
Wij met z'n vijven op de zolder en je kon tussen de dakpannen door naar buiten kijken.
@Mr_Natural | 07-02-23 | 17:10: wij met tien kinderen in de plaggenhut. En een lol dat we hadden.
Amsterdam heeft enkele jaren geleden een beperking op kamerverhuur ingesteld. Jongeren/studenten mogen nu nog maar met 3 mensen op 1 etage wonen. Want anders teveel overlast voor de buren en de buurt, en ook gevaar als er bijvoorbeeld brand uitbreekt. Het idee kwam uit de koker van SP-wethouder Laurens Ivens, en zorgde er in de praktijk voor dat de schaarste aan jongerenhuisvesting fors toenam. Een mooi voorbeeld van Overheidsfalen.
Maar voor grote gezinnen met veel kinderen gelden die regels opvallend genoeg niet. Die mogen dus wel met 9 mensen op 1 etage. Discriminatie!! Waar is de Ombudsman??
Nou zeker dat het discrimicisme is: blan.... witte studenten mogen wel veilig wonen, maar beter gepigmenteerden komen in een onveilige situatie terecht!?!
(mijn plempsel toont de vreemde prioriteitenstelling aan die leidt tot problemen door botsende inzichten/eisen.)
Stoppen met de toeslagen voor kinderen.
Max 2 kinderen krijg je toeslag voor, ook als statushouders hier binnenkomen met 10 stuks.
Punt.
Jamaar kan niet, mag niet is onmenselijk en moeten we niet willen.
Opnemen en betalen, zelfs al wilde u zelf geen kinderen.
Je hebt natuurlijk groot gelijk, maar 'de geesten zijn hier nog niet rijp voor.'
Pas als alle schuld op 'de populisten' geschoven kan worden, zullen die het 'mogen oplossen', want ze riepen altijd al zo hard vanaf de zijlijn'.
En alles boven de twee moet je progressief belasting voor betalen (ook voor het milieu). Waar is de partij die mijn stem krijgt?
Eens! Eens! Van mij mag het voor álle kinderen worden gestopt, maar ik kan leven met kinderbijslag voor max 2.
Natuurlijk komen die mensen naar Nederland waar je geld verdient per kind. Moet je zien hoe snel dat is afgelopen als er niets meer valt te halen.
@funda | 07-02-23 | 16:31: Dan is het hoogste tijd dat de geesten hiervoor rijp gemaakt worden.
Overal in onze maatschappij zijn tekorten die de levensstandaard in rap tempo naar beneden hebben gehaald.
De zorg, het tekort aan huizen, niet genoeg juist opgeleide leraren voor de klas enz. Dit is een voorwaarde voor een stabiele maatschappij en de continuïteit hiervan.
Wij kunnen niet meer monden produceren als deze niet meekunnen in onze maatschappij, dan ga je heel veel kleine criminaliteit zien om te beginnen en... o wacht dat punt zijn wel al voorbij..
@Sjeintje | 07-02-23 | 16:40: We zijn inderdaad waarschijnlijk al voorbij 'the point of no return', alleen de cijfers zijn nog niet duidelijk genoeg aangeleverd.
@TheseDays00 | 07-02-23 | 16:33: Geen enkele partij durft dat aan... misschien GL samen met PvdD?
Ik heb als werkende, zonder kinderen mijn hele leven nog nergens extra toeslag voor gekregen. Maar ik kan wel mooi meebetalen aan al die toeslagen.
@Roos | 07-02-23 | 16:40: En ik geef ze groot gelijk dat ze blijven fokken. Zou ik ook doen in hun situatie. Het is alleen zo jammer dat het verschil in normen en waarden zo groot is tussen ons Nederlanders en dat wat binnenkomt. Onhoudbare situatie.
@Sjeintje | 07-02-23 | 16:43: Nee GL stemmers hebben meestal veels te veel kinderen.
Twee is toeslag en na twee maandelijkse boete.
Als je de kinderbijslag minder ruim maakt gaat links vol op het orgel: cultuurracisme! Juist de fragiele groepen waar het hebben van heul veul kinderen normaal is worden disproportioneel hard getroffen. Schrijnende toestanden etc etc. Nee, gewoon bukken met uw witte kop.
Correctie: blanke kop.
Voor het oplossen van de klimaatproblemen die uiteindelijk toch door overbevolking komen, stel ik voor de kinderbijslag alleen voor de eerste 2 kinderen uit te betalen. Wie meer kinderen heeft moet die hobbie maar zelf betalen.
En ontwikkelingshulp ook alleen maar aan landen die max 2 kids per vrouw promoten.
Kinderbijslag gewoon vervangen door kinderbelasting. Laat de vervuilers maar betalen.
Het is niet zo dat gezinnen "in die landen" nou zo veel kinderen hebben.
Meer dat als er een z'n kans waagt en status hier krijgt dat ie dan meteen verantwoordelijk is voor een hele rits neefjes en nichtjes die hij dan als zijn eigen kinderen moet claimen zodat ze ook hier naar toe kunnen komen en een goede toekomst hebben.
Kinderen zijn hinderen. Dat zei de oude Vader Cats. Maar qua kinderbijslag leveren ze wel flink op. Dus gewoon even stoppen met betalen na de tweede spruit. Welke moderne dichter durft de toekomstige klassieker Kinderen verminderen aan,
Weet niet meer welk Scandinavisch land het betrof, maar er was een asielzoeker met meerdere vrouwen en kinderen die verschillende huizen toegewezen kreeg en daarmee ook vele duizenden euro’s per maand opstreek aan toeslagen en uitkeringen, echt bizar.
@Sinterbikske | 07-02-23 | 16:17:
Dat was Engeland.
@Piggelmee | 07-02-23 | 16:22: Nee, was Zweden. Heb die reportage indertijd ook met openvallende mond bekeken. Kerel had inderdaad meerdere vrouwen en bij elke vrouw meerdere kinderen. Kreeg per gezin een huis toegewezen en kon riant leven van de toeslagen en uitkeringen.
@Juul Tankuul | 07-02-23 | 16:32: zoek zoek habibi: www.youtube.com/watch?v=_vL7vOycMq4&a...
@Juul Tankuul | 07-02-23 | 16:35: Dank! Die bedoelde ik.
@Juul Tankuul | 07-02-23 | 16:35: Ik stond met open mond te kijken.
Het is nog veel erger daar dan ik dacht.
En dat gestoorde Westerse mokkel die de boel nog even normaliseert.
Wat een waanzin.
Een VVD-ER die roept:
"Hoe meer asielzoekers hoe beter" en hij wordt op z'n wenken bediend.
Op een site zag ik dat VVD weer de grootste gaat worden bij komende verkiezingen.
Goed bezig mensen.
Ja, met die laatste zin stem ik zeker in.
De mensen die erop blijven stemmen hebben gewoon nog geen last genoeg, maar dat komt vroeg of laat toch onvermijdelijk. Dan zullen ze anderen beschuldigen.
Een overschot op de arbeidsmarkt zorgt voor lagere lonen, en dat schijnt goed te zijn voor de economie, aldus de VVD.
Megastallen, koeien eruit, mensen erin.
Kom op zeg, als de koeien milieuvervuilend zijn, dan zijn vele extra mensen exact hetzelfde. Durf zelfs te beweren dat een mens gemiddeld meer milieu belast dan een koe. Maargoed, lekker fokken inderdaad.
Ehm, de meeste koeien die ik zie rijden niet rond in auto's, leven zonder smartphones en leven op een vleesloos dieet van gras.
Het zou inderdaad aardig zijn daar eens objectieve cijfers over te krijgen.
@funda | 07-02-23 | 16:47:
Ik zag er laatst wel eentje op vliegvakantie naar Bali gaan dacht ik..
@Kouwe Kees | 07-02-23 | 16:51: Anarchisten heb je overal.
@funda | 07-02-23 | 16:55:
Haha nice
Nee, de RWZ staat niet op de stikstofkaart, dus niet vervuilend.
Daar wonen ze ook met 13 in een krot, hoezo moeten ze hier een groot huis?
Een groot huis kun je pas verdienen als je je bijdrage hebt geleverd aan het land dat je opvangt. Zo zou het moeten zijn. Stem Pibasso!
♬ Kinderbijslag, kinderbijslag. Holladijeee! ♬
Ik heb even geteld, maar volgens mij wonen ze wel met meer dan 13 in een kamer.
filmfanatic.org/wp-content/uploads/20...
@Osdorpertje | 07-02-23 | 16:24: hahaha, ouwe Swiebert!
@Motorkater | 07-02-23 | 16:20: als ik het voor het zeggen heb, maar voor maximaal 2 kinderen Kinderbijlslag. En ik vlieg ze voor 10.000 de Neus weer naar land van herkomst indien uitgeprocedeerd. .
@pibasso | 07-02-23 | 16:32: 1 kind en je hebt mijn stem. Vanaf 2 kinderen extra belasting en ik doneer aan de partijkas.
Over die katholieken, zo ging dat er vroeger wel aan toe. De ouders van een ex-vriendin hebben beiden tien broers en zussen. Was altijd een gezellige boel op verjaardagen. De vader mijn oma kwam uit een gezin van eenentwintig kinderen waarvan achttien het uiteindelijk overleefd hebben ( allemaal goed terechtgekomen trouwens, een van hen was een van de eerste officieren van justitie in Brabant ).
Nu zijn dat voornamelijk gereformeerde kringen die nog zulke grote gezinnen hebben. www.parool.nl/nieuws/kampen-is-in-rou...
Misschien "ze" toch beter uitzetten dan in Breda-Noord in een flatje proberen proppen.
Graag meer grote gezinnen. We hebben personeel nodig en mensen die producten kopen. Hoe houden we anders ons gave land draaiende? Hup aan de slag als je nog in je vruchtbare jaren en of potente jaren zit. Verspil het kostbare zaad niet. Je bewijst er ons allen een grote dienst mee!
Er dreigt ook al een groot tekort in de handmatige schoenpoetserij op straat.
Zouden dit traditioneel Rooms Katholieke families zijn...?
Die kinderen hadden ze al bij het inreizen en zijn zelden hier geboren. Een groot gezin is een probleem in armoe daar ieder moet eten. Het wordt ook een probleem om zo'n gezin van een enkele bijstandsuitkering te laten leven. Zoals Nederlanders wel gedwongen worden.
Je bedoelt toch niet dat het oneerlijk is en dat dat zou moeten veranderen?
Eenmaal bijstand per paspoort of zoiets? Het klinkt wel goed.
In het land waar ze vandaan kwamen, waren ze ook bewust van het financiële risico van zoveel kinderen. Ik vind het altijd bijzonder dat het dan hier ineens opgelost moet worden.
Welnee, het eerste dat ze in Nederland doen is een kind maken dat dus automatisch nederlander is. Vervolgens mogen zij bij het nederlandse kind blijven als ouders.
Huursubsidie, kinderbijslag en god weet wat nog meer aan uitkeringen. Lijkt me dat ze het beter hebben dan in land van herkomst. Die gaan echt nooit meer terug.
@KayakFun | 07-02-23 | 16:22: Precies! En wachten op het volgende generale pardon.
Je ziet vaak dat alleenstaande moeders zo lang hun kind thuis woont nog wel rond kunnen komen. Du moment, dat het kind uit huis trekt, komen deze vrouwen in financiële problemen. Die 10 kinderen is voor de betreffende asieleisers, qua uitkeringen en toeslagen, echt de MegaJackpot. Als ze het slim spelen zorgen ze er ook voor dat hun kinderen met iets "rugzakjes"achtig worden gediagnosticeerd. Dan stroomt er nog veel meer pecunia binnen. Daarmee kunnen ze veel rianter leven dan welke Nederlandse minimumloner dan ook.
Kunnen we gezinsplanning en anticonceptie niet integraal onderdeel maken van een inburgeringscursus? Want die cultuur van grote gezinnen geven ze ook door aan hun kinderen. Mensen zijn gek als ze denken dat dit binnen 2 generaties keurig ingeburgerde middenklasse wordt.
Ehm... nee. Hoezo?
Zolang de stemgerechtigde bevolking onverstandig blijft stemmen zal de ellende alleen maar toenemen.
En Omar en Samira kregen de sleutel niet.
Remember that?
Kijk 'Doug Stanhope - Abortion is Green' maar eens. De volgende keer dat zo'n extinction loser met een kind aan de arm je zit te shamen voor je grote auto, lach ze dan in hun gezicht uit vanwege hypocrisie.
Begin jaren zestig was er nog een groot woningtekort. Mijn oom en tante hebben toen een tijd bij in ingewoond. Terwijl er ook al vier kinderen waren. Waarom kon dat toen wel?
Geen social media waar oom en tante foto's van de rest van familie plaatsen?
Die blanken voelden veel solidariteit destijds, jegens elkaar en jegens het land.
Man en ik wilden graag jong een kindje, maar studeerden nog. Beiden een baantje, dus konden we mama een centje geven als oppas.
Later kwamen er nog 4 hummels, maar verdienden we beiden een leuk centje. Leuk appartement gekocht, enzovoort.
@toetssteen | 07-02-23 | 16:07: Zelf je zaken financieel regelen. Dat moeten we niet willen.
@Deflatiemonster | 07-02-23 | 16:10: Grijns , Nee!!!!Ik deed het en zou het weer doen.
De drie jongens zijn met hetzelfde sop overgoten. 3X uni en hbo voor de praktijk.
Die in Singapore heeft nu het grootste huis (met lift en zwembad.....) De andere twee in Nederland een mooi huis met flinke tuin.
Helaas moesten we in 2001 onze dames vaarwel zeggen. Enorm gemis die meiden.
'Maar oma, wat heeft u een grote woning.'
Het zal er wel op neerkomen dat de woningbouw actief gaat proberen mensen die te ruim wonen weg te pesten. Of erger nog, een maximum aantal vierkante meters per huurder opstallen en bij overschrijding er uit, of woning splitsen.
Grote gezinnen in kleine huizen, dat kunnen er snel nóg meer worden. Was vroeger al zo.
6 personen... Met zeg minder dan 56 m2 per persoon, nemen we 30 m2/pp, dan heb je 180 m2 woonoppervlakte. Dat is een flinke tweekapper. Wat doet zo'n ding in de randstad tegenwoordig? Tonnetje of acht? En dat mag de belastingbetaler ophoesten? Hup, op een flatje met, met dichte bolstapeling met twee hoogslapers op een kamer.
Het werkelijke probleem zijn de witte Christelijke bejaarden, snap dat dan.
@funda | 07-02-23 | 16:04: Die gewerkt hebben voor hun geld. Dat is witte privilege.
@Deflatiemonster | 07-02-23 | 16:07: Hun geld? Dat gaan we nog weleens zien!
@Deflatiemonster | 07-02-23 | 16:07:
Yep hard voor gewerkt. Trots op.
En dan vervolgens escalerende buren ruzies door alle overlast. Alsof je allemaal kleine azc's over een stad verspreidt. Kijk er nu al naar uit!
Worden de stikstoflasten wel meegerekend?
Ikzelf zie wel kansen voor Tiny houses in voormalige megastallen.
Wel op tijd het stro verversen, anders wordt het onaangenaam voor die kinderen.
GADaffi zei, rééds: de islam verovert
Europa, via de baarmoeder.
Ach, als de ontkerkelijking ook in die club doorzet... ik heb alleen niet het idee dat dat gebeurt. Snotjochies vanaf 7,8 jaar oud zijn moslim als hen dat uitkomt.
@phantom2 | 07-02-23 | 16:07:
Die snotjochies worden een aantal keer per dag eraan herinnerd dat ze moslim zijn.
@phantom2 | 07-02-23 | 16:07: 'Ontkerkelijking' is in de Islam vele malen moeilijker dan in elk ander geloof. Zowel in theologisch opzicht als in maatschappelijk opzicht.
Ga er maar van uit dat die grote gezinnen met veel kinderen statushouders zijn waarvoor de gemeente verplicht is binnen 3 maanden woonruimte te vinden.
Dat zijn dus geen mensen van de zwarte kousenkerk want die zorgen wel goed voor elkaar.
Dus mensen zonder band met Nederland die zijn komen aanlopen met een verhaal wat nooit op waarheid is gecheckt waar wij op de korte termijn maar snel iets voor moeten vinden en die dus nooit echt op een wachtlijst hebben gestaan. En die als ze met voorrang een woning krijgen waar ze met 8 kinderen kunnen gaan wonen het begrip dankbaarheid niet kennen.
Toen de vijfde was geboren kon je nummer zes al horen.
Stampvoetend met de middelvingertjes omhoog.
Ze bewandelen een vruchtbaar levenspad.
Bij die vrouw zat de bus altijd vol ...
Wat is het Nederlands toch mooi met al die verwijzingen.
Veel oude geschriften, ik ben er jaloers op.
In het cansel tijdperk waar we nu in leven, zal het fokken als konijnen geen stand houden.
Op dit vlak, geef mij de oude tijd maar terug.
Teringtandjes wat een gelul heden ten dagen.
Dat zijn geen gezinnen maar complete families. Zijn het zigeuners of zoiets? Nazaten van Koko Petalo?
In Afrika en Arabirië zijn grote gezinnen heel gewoon hoor, de status van een man is daar gerelateerd aan het aantal zonen dat hij heeft verwekt.
Onze welvaartsstaat, onze voorzieningen en onze woningmarkt zijn niet ingesteld op families van 8+ personen. Totale waanzin. Wat zijn dat voor mensen? Die mensen zullen wel whiplash hebben opgelopen toen ze van de middeleeuwen werden gekatapulteerd naar de 22e eeuw toen ze hier binnen kwamen.
Vliegtickets duurder, graag, met dit soort aantallen. Geen geglobetrot meer voor jonge, 'hippe' wereldburgers die alles beter weten.
het geheime instrument tegen grote immigratie-aantallen is duur reizen. Dwz maak de vliegtickets gewoon flink duur. Dat scheelt bij de eerste instroom al behoorlijk en ook het vakantievieren in eigen land van afkomst is dan een budgetprobleem en een reden om niet hier te immigreren.
@AntiZanicz | 07-02-23 | 16:07: lol, hoeveel van die asieleisers komen per vliegtuig aan? Bijna geen enkele, want daarvoor heb je een paspoort nodig. En dat paspoort komt de asieleiser heel slecht uit als hij hier die levenslange gratis vakantie wil krijgen.
Misschien heeft mevrouw Kaag nog een paar kamers leegstaan in haar villa. Iedereen moet tenslotte inleveren.
Heb je niet iets warmers in de aanbieding?
De katholieken waren het in 1951. Nu zijn het de islamieten.
Mag ik een voorkeur hebben?
En de refros niet te vergeten.
Keurt u maar voor hoor.
@Louter Leuter | 07-02-23 | 15:55:
Vooral de katholieken
www.youtube.com/watch?v=fUspLVStPbk
Altijd weer die katholieken. Ze hebben het veel te lekker gemaakt.
@kapotte_stofzuiger | 07-02-23 | 15:56:
CBS:
Orthodox-gereformeerde vrouwen die eind jaren veertig en in de jaren vijftig geboren zijn hebben gemiddeld bijna drie kinderen. Vrouwen die zich tot andere protestantse groeperingen rekenen hebben er ruim twee. Bij de rooms-katholieke en onkerkelijke vrouwen ligt het kindertal beneden de twee.
...
Het verwacht uiteindelijk kindertal is voor alle gezindten teruggelopen. De grootste daling wordt waargenomen bij de vrouwen met een gereformeerde achtergrond. Wel verwachten orthodox-gereformeerde vrouwen nog steeds het hoogste kindertal (2,14). Nederlands hervormde vrouwen en vrouwen die lid zijn van de Gereformeerde Kerken In Nederland die geboren zijn in de periode 1965-1974 verwachten gemiddeld 1,9 kinderen te krijgen.
bron: www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2001/02/kinde...
@Louter Leuter | 07-02-23 | 16:07:
Monty Python of het Centraal Bureau voor Staatspropaganda. Ik weet het wel.
De grote gezinnen (>8) zijn vooral een specifiek verschijnsel bij de Katholieken geweest tussen 1850 en WOII. Met name het gebied rond de Peel. Daarvoor en daarna waren dat soort gezinnen minder aanwezig. Omdat wij t.o.v. de rest van Europa gemiddeld een lagere kindersterfte hadden, zijn bij ons sinds 1600 het aantal geboortes veel lager dan de omringende landen.
@MargauxGrandCru | 07-02-23 | 15:54: Nee, alleen als het antwoord Moslims is, zoals het grote Deugboek voorschrijft.
Ons dorp heeft gedwongen 3 van zo'n families geplaatst, ben bang dat "ze" allemaal naar de dorpen gaan, daar is ietsje meer ruimte dan in de ontploffende rampstad, bedankt.
Overigens wel vreemd dat de baas-mannetjes ook gewoon thuis blijven en de kapotte 4 fietsen iedere 2 maanden gratis naar de fietsenmaker gaan.
en van wie krijgt de fietsenmaker dan betaald? Het lijkt mij een broodje aap, qua fietsen.
@AntiZanicz | 07-02-23 | 16:05: Door de gemeente of uit de diverse potjes van sociale zaken, wnt bijstand en dus zielig. Het kan een broodje aap zijn, maar de kans is ook levensgroot aanwezig dat dit inderdaad gebeurt.
Was het niet Erdogan die zei dat de islam Europa zou veroveren middels de baarmoeders?
Gelukkig grijpt de maangod soms in.
Doe coïtus dan.
@kapotte_stofzuiger | 07-02-23 | 15:55: Dat valt nog te bezien, vluchten is de kortste klap. En waarheen? Juist!
@Duwbak_Linda | 07-02-23 | 16:06: Coïtus Interruptus : www.youtube.com/watch?v=lK1Fdt8PN2Q
Volgens mij kadaffie uit Libië. Hij zei het als waarschuwing, niet als dreigement.
@Cadaver | 07-02-23 | 19:06: Inderdaad. Er zijn meerdere Arabieren die het gezegd hebben, maar bij hen was het, i.t.t. Kadaffi wel als een dreiging bedoeld.
Tja, vol = vol. Ondanks dat gaan we dit soort situaties nog vaker zien zolang de Rutte-partij de Rutte- Coalitie leidt. VVCDA66 ‘een nieuw elan’,
VVD ‘Doen wat nodig is’ op straat laten slapen, waar anders?
CDA ‘Minder ik meer wij’ of u even die mensen in huis wil nemen of een tentje op uw gazonnetje wil toestaan.
D66 ‘Stop stilstand stem vooruit’ Kijk, daar kunnen we iets mee, goede tip ga ik doen ik stem vooruit en dus niet op een van de coalitie-partijen.
CU ‘Geef geloof een stem’ Sorry, ik geloof er niet meer in, jullie kennelijk tegen beter weten in nog wel…
En waarom kunnen kinderen niet met twee of drie op een kamer slapen? Daar zijn stapelbedden voor uitgevonden hoor.
Hoe ging het vroeger met de grote gezinnen in Nederland?
Wat uw reaguurdersnaam al impliceert, bij grote gezinnen ging wat sneller een kind dood.
Vroeger? kinderen van smoelensmid woonden in een landhuis van 2500 kuub en hebben tot hun 16e met zijn drieen in een hok van 2,5x3,5 geslapen in een stapelbed en een matras gewoon omdat ze dat kei gezellig vonden.. hadden helemaal geen eigen kamer nodig zelfs! In de rest van het huis genoeg bedden te vinden we kunnen 20 man te slapen leggen. Maar er dan toch voor kiezen om zo met je broers en zus te slapen is een bijzondere kwaliteit en kweekt verdraagzaamheid..
Grote gezinnen zag je op het platte land, in een boerderij zodat iedereen mee kon helpen op het land. Wil niet zeggen dat ze een villa hadden met 9 kamers, maar eerder 2 tot 3 bedstees waar ze lekker warm samen in lagen - want centrale verwarming was er ook niet. Maw - een flat kan prima, stapelbedden en succes ermee! Wat verwachten ze hier te krijgen?
Vroeger was zoiets heel normaal. Nu mogen alleen grote gezinnen ruim wonen en de rest mag decennia bij de ouders blijven op een kamertje. Dat vinden veel coalitiepartijen nu heel normaal.
Ze lossen het probleem niet op en doen nu alsof inschikken de oplossing is. Uiteraard is de groep die moet inschikken niet die fokt als een konijn.
@kapotte_stofzuiger | 07-02-23 | 15:53: Van de week nog een Jordanees van 84 op de televee die nog steeds in hetzelfde huis woont waar hij vroeger met elf man was opgegroeid, geen centje pijn zei hij, gewoon allemaal naast elkaar op de grond.
@uisge baugh | 07-02-23 | 15:58:
Et voila. Mijn punt: nu woont hij er in zijn eentje, de rest is dood.
@StijlloosRH | 07-02-23 | 15:57: Dat vindt de oer-Hollands klinkende meneer Boaz Adank niet.
Lijkt me niet echt klimaatneutraal zulke grote gezinnen…
"Die kunnen niet in een flatje..."
Maar uw kinderen moeten wel tot hun 40ste bij u blijven wonen. Ook al dromen die van een flatje.
Bijzonder dat ze onderscheid maken en het al niet meer zien.
Ikstinkzo Rebels krijgen geen kinderen. Want ze stinken. Dus niemand wil met ze paren. Statushouders daarentegen ruiken erg lekker.
Amerikanen noemen het "nose blind" als je na een tijdje de stank niet meer ruikt. Het is dus niet onwaarschijnlijk dat ze wel met elkaar paren.
@SDI | 07-02-23 | 15:52: Laten we hopen van niet. Komen er weer heel veel gebrainwashte kindertjes bij (GL is nog fundamentalistischer in er voor te zorgen dat de kinderen het juiste 'geloof' aanhangen dan de meest recht in de leer zijnde gereformeerde.
Waar een hoofddoekkie is,is een kinderwagen...
Er kunnen natuurlijk ook veel tweelingen of drielingen tussen zitten. Dat telt lekker door.
In sommige landen komen opvallend veel tweelingen voor :
“ ROTTERDAM, 23 DEC. Eenderde van de Turkse aanvragen voor kinderbijslag is frauduleus. Dat bleek gisteren uit onderzoek van de Sociale Verzekeringsbank. “
www.nrc.nl/nieuws/1998/12/23/de-wonde...
REAGEER OOK