Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aha het kabinet gaat weer heel eventjes doen of ze heel streng zijn voor asielzoekers

nog uitzoeken of dit echt een foto van rob jetten is, of een fotosoep

Want gezinshereniging boe boe boe

Ziet u het al voor zich. Rob Jetten die bij Hazeldonk staat, met zo'n stopbord in z'n jatten, vrouwen & kinderen asielzoekers tegen te houden. "Nee hoor mevrouwtje, leuk dat Faruk op de wachtlijst staat voor gratiesj huurwoning + Miele, u komt er niet in. Donder maar weer op naar Tanger." En daar gaan ze dan, hop naar Marokko, met een sliert uitkeringsaanvragen als staart tussen de benen. Sigrid Kaag die op Schiphol - met brandende fakkel - staat te krijsen dat iedereen moet 'opflikkeren naar z'n eigen land'. Bitterbalfan Eric 'hoe meer asielzoekers hoe beter' van der Burg die eens een keertje 'nee' zou zeggen. Nee he. Maar nu gaat het kabinet zogenaamd gezinshereniging aanpakken. Dat is een gekende vvd-truc. Als er iets op stapel staat ineens roepen dat de grenzen moeten sluiten - en ondertussen wel weigergemeenten bedreigen en bestraffen. Ergo, daar trapt natuurlijk helemaal niemand meer in. Mark Rutte is zo botergeil op asielzoekers dat hij ze alle 1.000 1.200 per week in zijn bed trekt. Komen er soms verkiezingen aan?

Reaguursels

Inloggen

Dit hele asiel gebeuren is een grote valse bende, overheid beflikkerd de hele zooi.

DeJaVu5225 | 11-08-22 | 15:43

Gemiddelde toekenningspercentage EU: 14%
Nederland: 80%

En je dan afvragen waarom ze allemaal hierheen komen.
Gratis huizen!

wapster | 11-08-22 | 15:41 | 1

Bron?

* Il Principe * | 11-08-22 | 19:39

Solliciteer nu als medewerker bij het nieuwe AZC in uw woonplaats. Werk in een baan met toekomst!

Nivelleermarionet | 11-08-22 | 14:58

VVD weer op 40 zetels?

dedwarsligger | 11-08-22 | 14:45

Gaat niet gebeuren, rechters gaan dit niet accepteren.

Zoveelste proefballonnetje want we zijn al lang niet meer baas in eigen land. Tenzij je Orban heet, die laat zich niet de les lezen door Europese regeltjes.

"Het is de vraag of de aanscherping van de regels voor gezinshereniging juridisch standhoudt. Het is ook één van de redenen waarom Van der Burg het plan nog niet eerder heeft aangekondigd – het ministerie toetst het voornemen nog op de juridische haalbaarheid. In het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens is het ’recht op gezinsleven’ een gegeven."

Wattman | 11-08-22 | 14:27 | 1

Dat is net wat Rutte wilt, zelf de populist uithangen, maar de belangrijkste beslissingen worden door de rechters genomen. Vervolgens doet hij net of de crisissen niet zijn schuld is, maar die van de rechter.

GSOnafhankelijk | 11-08-22 | 14:55

wie heeft er tegenwoordig corvee bij de VVD? Want die Bente Becker heb ik al een tijdje niet gehoord.

Heurtebise | 11-08-22 | 14:25 | 3

Die is tegenwoordig assistent tassendrager geloof ik.

Ruikbaard | 11-08-22 | 14:38

@Ruikbaard | 11-08-22 | 14:38:
Die draagt momenteel een kind in haar baarmoeder, dus het zal wel kwarktassen dragen worden.

gestoptmetroken | 11-08-22 | 16:02

De VVD regeert. Van hen verwacht ik geen ideeën maar beleid.

Muxje | 11-08-22 | 13:10

De radio 1 verslaggeefster kirrend: maar we zijn al zo streng!

thanseeuwen | 11-08-22 | 13:00 | 1

Stond in het script.

Arendsoogje | 11-08-22 | 13:10

Ik stemde altijd wel, maar het boeide me eigenlijk niet echt want het liep wel.
Nu is het een serieuze teringzooi en het wordt alleen maar erger, de laatste 5-10 jaar is NL verloochend door de politiek. Waarom weet ik niet precies, maar het heeft te maken met ego's, Europa en een enorme invoer van "vluchtelingen". Ik klink nu oud, maar het wordt nooit meer wat het was als het gaat om veiligheid en voorzieningen.

PowNerd | 11-08-22 | 12:58

Heeft Hart van Nederland hier al een item aan gewijd?

geile pater | 11-08-22 | 12:42

De disclaimer over “echte asielzoekers ... enz. etc.” moet er maar even bij denken. Waar ik zit loopt de zorg regelrecht de poep in. Kom net van de huisarts. Na mij een man die vertelt over de problemen in het ziekenhuis waar hij onlangs een week verbleef; fouten, gedoe met medicijnen, niemand die z’n werk nog grondig kan doen en ook echt afmaakt. Hij lag op afdeling met van alles en nog wat maar geen autochtonen. Anekdotisch ik weet het.
Aangekomen bij de arts snijd ik dit onderwerp aan, ook omdat ik nog even wilde melden dat mijn vrouw ellenlang moet wachten op een afspraak bij een specialist. Dokter, die toch een originele deuger is, geeft toe dat de zorg vastloopt. Hij zei: veel Oekraïners maken van de gelegenheid gebruik voor het plegen van achterstallig onderhoud. Anekdotisch ik weet het.
Terug naar de disclaimer; Jan van de Veen en ook Dzsingisz Gábor (Vluchtelingenorganisaties Nederland ) pleiten voor het opzeggen van het VN vluchtelingenverdrag omdat daar vreselijk vaak misbruik van wordt gemaakt.

fokkewoelf | 11-08-22 | 12:38 | 1

Ik ben opgehouden met die disclaimer... en als een anderen dat riedeltje opzeggen wijs ik hen daarop dat ze zich niet moeten verontschuldigen. Genoeg is genoeg... die import is alle rede voorbij.

roevka | 11-08-22 | 13:08

Pas gezinshereniging als er een huis is. Dan zal het niet lang meer duren voordat een rechter gaat bepalen dat die asielzoeker met spoed een huis krijgt. Zodat zijn gezin herenigd kan worden. Want humaan. Wachtlijsten voor Nederlanders zullen alleen maar fors groeien

upgent | 11-08-22 | 12:18 | 2

Als we nu eens massaal ons ook aanmelden in ter Apel. Wij zijn ook vluchteling in eigen land onderhand. Moet toch lukken...

pete1023 | 11-08-22 | 14:35

Yep, zo zal het gaan. Het is allemaal uitstel van het onvermijdelijke.

RocketMan | 11-08-22 | 14:50

Behalve gratis huis en gratis Miele krijgen ze ook gratis taxivervoer naar hun werkplek. Maar begrijpt u dat voor dat laatste maar 1000 euro is begroot voor de jaren 2022 en 2023?

lulleficatie | 11-08-22 | 12:13

Ach, dat domme gezeik van dat kabinet..... Ze doen helemaal niets wezenlijks aan dat asielcircus.

"Dat zou betekenen dat erkende vluchtelingen pas hun gezinnen naar Nederland kunnen laten overkomen zodra ze in een gewone woning zitten.''

Nou, dat is streng, zeg! Het zal er alleen maar toe leiden dat het ''Statushouders Eerst'' beleid dat door Utrecht en Amsterdam gedurende 6 weken of zo gevoerd wordt, zal worden verlengd en uitgebreid naar meer gemeentes. Want ach, anders moet arme Salem nog langer wachten om herenigd te worden met zijn vrouw en 5 kinderen.

De praktijk is evenwel dat Salem helemaal niet zo lang hoeft te wachten, zich tekort gedaan voelt wanneer hij niet binnen twee weken na aankomst een sociale huurwoning 'krijgt', en tegenwoordig een klein kind als 'kwartiermaker' vooruit stuurt naar Nederland, zodat hij en de rest van het gezin comfortabel per vliegtuig kunnen 'migreren'. Dit komt uit een artikel uit de Volkskrant van 15 juni jl:

"Salem Alasmar (44) uit Syrië had zijn aankomst in Nederland, bijna een maand geleden, wel wat anders voorgesteld. 'Ik dacht: ik ga me aanmelden in Ter Apel. Daarna gaan we naar een asielzoekerscentrum, waar we moeten wachten tot er een huis beschikbaar komt.''

"Half mei arriveerde Salem Alasmar op Schiphol met zijn gezin: vrouw Hamdya (41), dochter Ghader (21) en zoons Maher (14), Fahed (11) en Wahid (7). Ze kwamen naar Nederland in het kader van gezinshereniging. Een zoon van 13 kwam al eerder naar Nederland en woont bij een oppasgezin in Emmen.''

"Marwan Alasmar (25), die eind 2020 in Nederland aankwam en na een verblijf in Ter Apel en azc's in Budel en Almelo inmiddels een huis in Steenwijk heeft, is vandaag op bezoek bij zijn broer Salem in Terneuzen. Hij laat de vertaalapp op zijn smartphone zien: 'Ik heb een vraag. Waarom ze hier iedereen in gebied ver van familieleden plaatsen?''

Tsja, ik zou zeggen dat Salem zichzelf in een 'gebied ver van zijn familieleden' plaatst; die familieleden van hem wonen immers in Syrië?

Maar het meest onbegrijpelijke is dat toegestaan wordt dat dat hele gezin hierheen komt om zich te 'verenigen' met dat 13-jarige zoontje, terwijl ieder normaal mens/overheid zou zeggen: Wat doet dat kind hier? Zijn hele gezin woont in Syrië; zet dat kind vandaag nog op een vlucht terug naar Syrië.

En later las ik dat op deze manier vorig jaar al iets van 2000 kinderen zijn binnengekomen om op deze wijze 'kwartier te maken'.

Nederland pakt helemaal niets aan. Nederland laat steeds meer over zich lopen.

Dr_Johnson | 11-08-22 | 12:04 | 4

'k Vind het meer verbazingwekkend dat er eerder blijkbaar hereniging plaatsvond zonder dat ze een huis hadden. Maar het aantal minderjarige asielzoekers stijgt snel, ze kunnen niet zomaar teruggestuurd worden en veroorzaken veel werk, dus daarom is onlangs maar besloten om de herenigingen soepeler te laten verlopen. Wat aantallen:
'In 2021 dienden 2.191 alleenstaande minderjarige asielzoekers (amv’s) een asielaanvraag in, tegenover 985 in 2020. De nareis van familieleden is de voornaamste reden om asiel aan te vragen in Nederland, zo meldt de dienst in een voorlopig onderzoek. De meeste minderjarige asielzoekers komen bewust naar Nederland of worden vooruitgestuurd door hun ouders, omdat het beeld bestaat dat de wetgeving ten aanzien van amv’s hier minder streng is. Voor een klein deel van de amv’s geldt dat de reis Nederland geen eigen keuze was: zij zijn door mensensmokkelaars naar Nederland gebracht, zonder vooraf te weten waar ze naartoe gingen.

Het aantal asielaanvragen van alleenreizende kinderen onder de 12 jaar is in de afgelopen vier jaar zelfs verviervoudigd. In 2017 vroegen 51 kinderen onder de 12 jaar asiel aan in Nederland. In 2021 ging het om 199 kinderen. Met name de stijging van asielaanvragen in de jongste categorie amv’s noemt de IND ‘een zeer zorgwekkende ontwikkeling’. In deze zaken spelen mensensmokkelaars vaker een rol.'
Tenslotte: de Raad van State heeft onlangs besloten dat het IND beter moet zoeken naar adequate opvang voor het kind mag worden teruggestuurd.
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

grietmetgroenefiets | 11-08-22 | 14:00

@grietmetgroenefiets | 11-08-22 | 14:00:
Het is gekmakend in wat voor record tempo dit land naar de verdommenis gaat en de inheemsen worden uitgeknepen en gediscrimineerd. Wat vinden de Verenigde Naties hier eigenlijk van?

2tribes | 11-08-22 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Het gevolg van dit plan is dat extreemlinks (GLVVD66) nog harder gaat duwen om elke asieleiser in een woning te krijgen, want dan mag de hereniging wel plaatsvinden. Oftewel de strijd wordt meer verplaatst naar de huizenmarkt.

Echter moet de zieligheidsimport van kanslozen naar nul en en de export van uitgeprocedeerden en dubbel-gepaspoorte strafbladbezitters naar honderd.

HerzlichWillkommen | 11-08-22 | 11:59 | 1

"... moet de zieligheidsimport van kanslozen naar nul en en de export van uitgeprocedeerden en dubbel-gepaspoorte strafbladbezitters naar honderd. ... "
Tegel van de dag !

MagnificentRon | 11-08-22 | 12:24

Begin eerst maar eens met uitzetten, dan luisteren we verder

geenjagergeenneeger | 11-08-22 | 11:58 | 2

Ons kabinet verstaat dit als: huis-uitzetten.

Cor Netto | 11-08-22 | 15:14

Uitzetten naar waar, als de herkomstlanden die kanslozer niet willen terugnemen?

2tribes | 11-08-22 | 18:32

En maar klagen dat de Alfabet mensen worden lastig gevallen of mishandelt. Verkiezingen lossen niets op want de meeste “klagers” gaan niet stemmen en de (politieke) elite en daarvan afhankelijken wel.

Zemko | 11-08-22 | 11:56

Ook hiermee worden we verneukt.. Faruk krijgt straks nog sneller een woning, want anders kan hij niet met zijn gezin herenigd worden.. wakker worden Nederland!

Pepermakreel | 11-08-22 | 11:53 | 1

En wel alvast een met vier slaapkamers he

geenjagergeenneeger | 11-08-22 | 11:59

Zijn de veiligelanders al het land uitgedonderd? De overlastgevers opgesloten in een werkkamp waar e moeten werken voor hun levensonderhoud, en leefgeld is opgeschort?

Emmeraar7 | 11-08-22 | 11:43 | 1

Dream on

Nietgek | 11-08-22 | 12:49

Gelukkig komen er tribunalen. Over 10 jaar kijken we terug hoe dom we zijn geweest om dit allemaal binnen te halen.

davesl1210 | 11-08-22 | 11:42 | 2

dat is voor de tribune.

Emmeraar7 | 11-08-22 | 11:43

inderdaad.... dat doe ik al tien jaar !

MagnificentRon | 11-08-22 | 11:44

Er is geen uitzettingsbeleid wat men ook zegt.
En dit zal er ook nooit komen!

Arendsoogje | 11-08-22 | 11:41

Sommige IS terroristen die terugkeerde naar NL kregen vrij snel een huis (of hadden zich nooit uitgeschreven). De roddel ging buiten de Hindu tempel en moskeeën nog rond dat Arabische en 'Arabisch uitziende' dames bij deze 'strijders' op kamers konden. Zonder het te benoemen kwam het natuurlijk neer op betaling in natura. Mocht je afvragen waarom vrouwen niet zo happig en goedgelovig zijn als de mannen wanneer het aankomt op 'Allah zorgt voor gratis huis van de Hollandi.' Komt deze informatie ooit in een melding of agenda punt? Nah, want die IS'ers krijgen de dames niet zo ver. En elke kwade roddel uit de Arabische gemeenschap is heus zwartmakerij. Dus niks aan de hand toch? Een terrorist in de bijstand mag de het jaar rond meiden naar zijn sociale rukbunker proberen te lokken. Terwijl een adresloze gescheiden vader op het randje van een woonwagenkamp de oude caravan mag afplakken met tape. Om iets warmer te zitten tijdens de winter. Iets met voorrang en urgentie. Iets met parallelle samenleving.

GeheidEenGeit | 11-08-22 | 11:37 | 2

Zoveel tekst over hooguit 20 mensen? Get your priorities straight!

Cobarde | 11-08-22 | 11:44

Ja kom kom. Dit is inmiddels al de norm. Gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand.

dasechtgeenstijl | 11-08-22 | 12:48

Zo wordt probleem niet opgelost maar uitgesteld en daarmee processen/procedures complexer. Juristenvoer.

Prof.Dr.Mr.Ir.Z | 11-08-22 | 11:30 | 1

Rutte in een notendop.

Cor Netto | 11-08-22 | 15:15
-weggejorist-
MK27 | 11-08-22 | 11:17 | 3

Krijg je dus geen asielzoeker of gezinshereniging minder door, de maximale winst kan hoogstens zijn dat het voor hun iets langer duurt maar daar hebben ze in Utrecht al op voorgesorteerd.

NLgaatnaardeklote | 11-08-22 | 11:14 | 2

Precies, ze doen weer net alsof ze wat doen. Schijnbewegingen die niet tot een actie komen. Daar is Rutte een meester in en daarom wordt alles een crisis, omdat er niks echt wordt aangepakt, behalve miljeu geneuzel.

bqbq | 11-08-22 | 11:21

Is dat niet slecht voor het milieu om al die uitgeprocedeerde lui terug te vliegen naar het land van herkomst? Ik snap al die chemtrails wel hoor. Dat komt echt niet van vakantiegangers.

DeAapUitDeMouw | 11-08-22 | 11:01 | 3

Ze kunnen ook met de boot: zeilen of roeien.
De afstand blijft zo ongeveer hetzelfde.

MK27 | 11-08-22 | 11:17

Ha, dat ene vliegtuig per jaar dat uitgeprocedeerden terugvliegt?

usb stok | 11-08-22 | 11:26

Met wind tegen en laveren zeil je toch een aardig stukje meer dan met roeien.

Schemerlamp | 11-08-22 | 11:57

Gemiddeld in EU 14%van de asielaanvragen goedgekeurd, in NL 89%, maar volgens directrice IND moet wat vaker het voordeel van de twijfel gegeven worden want ze kunnen het werk niet aan. Zo achterlijk is onmogelijk dit is kwaadaardig.

bijna_raak | 11-08-22 | 11:01 | 9

@Theodorus.Goldbach | 11-08-22 | 11:09: Haal je kop eens uit je kont en kom eens van je zolder.
Met je procentengeneuzel.
Al zitten de, al of niet gemanipuleerde, cijfers er naast, positief zijn ze in mijn beleving zelden.
Zowel in theorie als praktijk.

D-Fens_1963 | 11-08-22 | 11:32

Bijzonder dat de cijfers niet met twee drukken op de knop te vinden zijn.

donkieshot | 11-08-22 | 12:08

@D-Fens_1963 | 11-08-22 | 11:32:

Ik ben geen zolderkamer incel en ik ken de feiten wel. Jouw mening daarover is jouw mening. En dat mag. Maar er is een verschil tussen er zijn rijke, criminele en machtige joden EN alle joden zijn kwaadaardige globalisten die ons willen vernietigen. Hetzelfde geldt ook voor asielzoekers.

Theodorus.Goldbach | 11-08-22 | 12:09
▼ 6 antwoorden verborgen

Geleuf ie dat?? Nee, dat geleuf ie toch zekers nie!!

Eminent | 11-08-22 | 11:01

Regeren is vooruitzien, In dit geval is het een volle emmer vervangen door een nieuwe lege emmer in plaats van het lek te dichten. Dat is onze strategie. Emmers vervangen. Niet eens legen, nee gewoon verschuiven en een nieuwe emmer neerzetten. Amateurs!

Mokum Kosher | 11-08-22 | 11:00

Toevoeging aan mijn vorige tegeltje: niet alleen het asielprobleem is door de EU ontstaan en zwaar verergerd, ook zo'n stikstofkwestie is een regelrecht gevolg van de EU-regels.
Niet dat ik niet zie, dat Nederland een stikstofprobleem heeft, maar uiteindelijk is het de EU die ons, via de rechter, dwingt met haar regels om in te grijpen.
Als Nederland nog een soevereine staat was geweest, hadden we zélf kunnen bepalen hoe het met de stikstof zou gaan. En nogmaals, het probleem wil ik niet ontkennen, maar de essentie is voor mij toch, dat dit voor 100% een gevolg is van het verkwanselen van je soevereiniteit.
De EU: een ramp voor de Europese burgers.

KeesBruin | 11-08-22 | 10:55 | 10

@Theodorus.Goldbach | 11-08-22 | 11:13:
Klopt niet helemaal. In dit geval komt EU met richtlijnen waaraan lidstaten moeten voldoen. Hoe ze dat doen is min of meer een interne zaak. In ons geval zijn Vw en Vb 2000 daaruit voortgekomen. Daarnaast zijn er nog verdragen die we hebben ondertekend.
Dat sommige landen het spelletje niet braaf meespelen is weer een ander verhaal.

Duwbak_Linda | 11-08-22 | 11:30

Nou, niet voor alle EU lidstaten denk ik zo.

2tribes | 11-08-22 | 19:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Bij de rechter houdt dat geen stand want in strijd met EVRM/ recht op gezinshereniging.

Jhkq | 11-08-22 | 10:55

Gelukkig stoten asielzoekers geen CO2 uit, douchen ze niet, gebruiken ze helemaal geen water, gas en elektriciteit, dus waar maken we ons druk om....
Ga weer in mijn teiltje zitten!

A333aan | 11-08-22 | 10:54

Bekende VVD-truc. Iets roepen over beperking asielzoekers, en er op vertrouwen dat direct door hoogleraren migratie, Vluchtelingenwerk en asieladvocaten geroepen wordt dat het niet kan vanwege verdragen en EU-wetten en onmenselijkheid en sowieso niet. Daarna asielopvang alsnog dwingend opleggen

batvoca2 | 11-08-22 | 10:53 | 1

In diezelfde verdragen staat toch ook dat de "vluchteling" bij het eerste land asiel moet aanvragen. Voor NL betekend dat dat ze alleen door de lucht of over water kunnen binnenkomen. Maar ondertussen weet de gewone man wel dat verdragen (begrotingstekorten ed) worden gebruikt hoe het uitkomt. Hoe het Mark of D66 uitkomt.

Roeieber | 11-08-22 | 12:54

Dat zijn we van plan. Daar gaan we wat aan doen. Daar wordt naar gekeken. Daar gaan we heel zorgvuldig een beslissing over nemen.

Einde van de Domheid | 11-08-22 | 10:52 | 3

De Rutte mantra. met het accent op "heel". Werkt al 12 jaar.

ChatBot | 11-08-22 | 10:59

[Mark Rutte stemmetje] "Ik ben heel blij dat u deze vraag stelt. Het is een zinnige vraag, en het is een terechte vraag. Die leeft onder de bevolking. Ik weet, dat er momenteel heel.. erg... veel Nederlanders zijn, die zich - net als u - terecht zorgen maken over deze kwestie. Het gaat hier om uiterst complexe materie, daaarom zijn wij met man en macht bezig om de deze uitdagingen het hoofd te bieden, en ik ben er ten volste, en ik zou met klem willen benadrukken : ten volste van overtuigd dat wij in deze opzet zullen slagen.... Dankuwel." [/Rutte stemmetje]

Asteroid-B612 | 11-08-22 | 11:02

De Randsteden waren 10 jaar geleden al verloren. Sindsdien gelukkig nog maar spaarzaam daar hoeven zijn voor werk maar het is onbeschrijfelijk wat daar rondloopt en mensen nog altijd spreken over kwetsbare minderheden. Ik zou eerder spreken over kwaadaardige meerderheden. En het wordt alleen maar erger.

_pacman_ | 11-08-22 | 10:52 | 1

Yup, heel verdrietige constateringen, waardoor steeds meer Randstedelingen zich machteloos en gepeopled voelen.

2tribes | 11-08-22 | 19:10

Totdat de pot leeg is..!
Ben benieuwd…

aardv@rk | 11-08-22 | 10:51

De overbekende leugentombola van de VVD: doen alsof je de asielinstroom wilt aanpakken. Daar zijn ze al jaren mee 'bezig'.
Jaren terug begonnen de voorstanders van oeverloze immigratie al te klagen over "Fort Europa". Nou, we zien het. Europe is geen fort, Europa is een vergiet. De EU wil dit, of laat het gebeuren. Als de EU niet bestond, en alle landen hun eigen grenzen zouden bewaken, was dit hele probleem nooit ontstaan. Maar door als een kip zonder kop allerlei vreemdelingen toe te laten, is er een gigantische aanzuigende werking ontstaan, met deze gevolgen.

KeesBruin | 11-08-22 | 10:49 | 2

"Maar door als een kip zonder kop allerlei vreemdelingen toe te laten, is er een gigantische aanzuigende werking ontstaan, met deze gevolgen."
Inmiddels zijn op veel plekken de allochtonen de vreemdelingen.
www.geenstijl.nl/5166330/moslima-met-...

Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 10:52

Maar vooral VVD blijven stemmen.

Colin.Fart | 11-08-22 | 10:56

Misschien een register aanleggen van mensen die bereid zijn een 'vluchteling' in eigen huis op te nemen. Als beloning geef je die dan een lintje, medaille of wat ook.

In dat register staan naar mijn inschatting dan nog geen 500 mensen.

Ichneumonidae | 11-08-22 | 10:48 | 4

@Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 10:51: Geen opties. Alleen Europeanen die al 5 generaties in Europa wonen.
Enfin, geen hond die iemand in eigen huis gaat opnemen. Al helemaal niet die achterlijke 'Welkomschreeuwers'. Dat volk bedoelt eigenlijk 'Welkom in het huis van m'n buurman'.

Ichneumonidae | 11-08-22 | 11:03

Doe mij maar een nee/nee-sticker.

Cor Netto | 11-08-22 | 15:18

@Cor Netto | 11-08-22 | 15:18: LOL

2tribes | 11-08-22 | 19:26
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuwe opinies in het NRC :
Sharia is liefde voor het leven en onthoofding goed tegen covid, maakt luchtwegen vrij !

Castor12 | 11-08-22 | 10:46

De VVD is de partij van de input. We moeten dit, we zullen dat, we gaan plannen ontwikkelen om, etc. etc. Nooit een concreet afgebakend doel, nooit iets tot stand brengen anders dan het te benoemen. En mensen vallen daar voor. De huidige fractie voorzitter, huilstruik Sophie Hermans is daar het exponent van.

Broadsquire | 11-08-22 | 10:45 | 3

Altijd dezelfde riedel van de VVD, "Ja maar Wilders (bijv.) komt niet met oplossingen." Om er vervolgens zelf een gigantische puinbak van te maken zonder oplossingen.

Ommezwaai | 11-08-22 | 10:48

De dochter van oud-minister Loek Hermans, de oud-politiek assistent van Rutte en de zus van ‘Carolien waar ben je?’.

Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 10:49

@Ommezwaai | 11-08-22 | 10:48:
Lekker makkelijk ook als je Wilders, en de rest die je niet zint allemaal bestempelt als nazi's en ze een mooie cordon sanitaire aannaait.

elfenstein | 11-08-22 | 10:50

Het kan werken. Als die asieleisers gewoon achter in de rij moeten aansluiten voor huizen. Dan is 12 jaar wachten op een beurt met Fatima wel erg lang.

marcoplarco | 11-08-22 | 10:44 | 1

In België is dat zo. Geen voorrang op huizen !

A333aan | 11-08-22 | 10:57

Is het al tijd om het woord 'omvolking' in de Woordenlijst der Nederlandse Taal op te nemen (of voor de boomers: in de Grote van Dale) ? Of wachten wij daar nog even mee - tot over twintig jaar zestig procent van de bevolking geboren is tussen Rabat en Delhi?
-
Als het stikstofgedram met de boeren is opgelost (if ever) , laat dan gerust die omgekeerde vlaggen nog maar even hangen.

bisbisbis | 11-08-22 | 10:44 | 6

Dat soort van percentages gaan wij zeker halen, als wij er van uitgaan dat een gedeelte van die door mij geprojecteerde zestig procent niet daadwerkelijk, maar in geest tussen Rabat en Delhi is geboren. Op naar de vierentwintig miljoen inwoners - ik kan niet wachten!

bisbisbis | 11-08-22 | 10:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Uit het telebelg artikel:

Nu nog zitten er 15.800 erkende vluchtelingen, zogeheten statushouders, in asielzoekerscentra, omdat gemeenten geen woning voor hen beschikbaar hebben.
-
Tegen de tijd dat deze statushouders een woning hebben is er nog steeds een tekort in de AZC's.

Welkom.
Welkom.
Welk....

Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 10:41 | 2

Wegwezen.
Wegwezen.
Weg.....

elfenstein | 11-08-22 | 10:42

Uiteindelijk heb je geen woorden voor wat er gebeurt. Toeschouwer. Niet eens toeschouwer. Je bent figurant in de voorstelling, maar je bent vastgebonden met een lap voor je mond.

Adriel | 11-08-22 | 10:44

En toch en toch geloofd het gross van de autochtone burgers wat Rutte zegt. De rest is geen Nederlander, voelt zich geen Nederlander en zal het daarom een rotzorg zijn wat er met dit land gebeurd. Elke week weer meer volk met geen enkele liefde voor dit land. Volk dat zich nooit zal keren tegen welke regering dan ook van dit land. "Je bijt niet de hand die je voedt". En Rutte ziet dat het goed is. Dit alles, de opstapeling van crisissen, is een opmaat tot het doen opgaan van Nederland in de EU. "Wij kunnen het niet meer alleen". En men vindt het goed. De rust van de dictatuur tegenover de chaos van de Democratie.

forecastle | 11-08-22 | 10:37

De toekomst ziet er donker uit,

- Al deze asielzoekers hebben hoge verwachtingen <van ons>
- Al deze asielzoekers hebben een huis nodig
- Al deze asielzoekers hebben <tenminste als start> een uitkering nodig
- Al deze asielzoekers hebben een ziektekostenverzekering nodig
- Al deze asielzoekers krijgen uiteindelijk AOW waar ze <nauwelijks> aan toe bijgedragen hebben.
- Al deze asielzoekers hopen familieleden over te halen

........ etcetc

Uiteindelijk kan dit alleen maar betaald worden door de Netto belastingtaler in dit land verder te nivelleren.

Van een kale kip <Netto ontvangers> valt lastig iets te krijgen dus blijft er maar een groep over.

Wat zal er gebeuren als deze groep hun motivatie begint te verliezen omdat aan het eind van de streep ze niet veel meer overhouden dan iemand die de gehele dag vanuit een sociale huurwoning met <energie>-toeslagen TellSell zit te kijken?

Ervaringsdeskundige | 11-08-22 | 10:36 | 2

Dan gaan we meemaken hoe "vriendelijk" deze mensen ons gezind zijn.

UnderTheDevil | 11-08-22 | 11:02

Precies dit.

2tribes | 11-08-22 | 19:35

Definieer; “gezin”.

D-Fens_1963 | 11-08-22 | 10:31 | 1

1 Man, 4 vrouwen, 12 kinderen, 4 opa's en oma's, 12 neven, 13 nichten, 38 neefjes en nichtjes.

Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 10:42

Er wordt bij het asielbeleid geen enkele rekening gehouden met de mensen die nu in Nederland wonen. Door de grenzen maar open te laten heeft iedereen, hetzij direct of indirect, enorm te lijden onder deze toestroom. Het is niet normaal en het is kwaadaardig omdat er niets aan gebeurd en er geen enkele streep wordt getrokken voor de eigen bevolking.

osolemio | 11-08-22 | 10:31

De asielindustrie is een gezonde industrie die voor veel goedbetaalde baantjes zorgt. Dat die wordt betaald door derden is tot daar aan toe. Tot de centjes op zijn. Dan houdt het vanzelf op. Links komt zichzelf tegen en het is geen kwestie of, maar gewoon wanneer.

Slough | 11-08-22 | 10:31 | 1

De centjes raken nooit op. Dat is het probleem. Want de printer in Frankfurt doet prrrrrp en er ligt weer 100 miljard op de plank. En de tegwnaarde is heel simpel een IOU, een schuldbekentenis, Eurobonds, staatsobligaties, noem maar op. Geld heeft 0 en generlei tegenwaarde meer, sinds de gouden standaard is losgelaten. En straks is het ook niet meer fysiek aanwezig maar alleen maar op je kredietkaart. En dan is het afwachten he, ben je stout geweest of betaal je te laat, wordt je geblokkeerd.
Joh, dit is een doddenge ontwikkeling, een monetaire situatie gebaseerd op "vertrouwen". En wat laten de vertrouwenscijfers zien in de belangrijkste landen?
Precies...

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 10:43

Soms vind ik dat hele beleid dat ze daar in de achterkamertjes in Den Haag met elkaar hebben afgesproken tegen landverraad aan schuren. Leg al die verkiezingsprogramma's er eens naast. Vooral die van de VVD. Al 10 jaar zogenaamd voor een streng beleid. Maar he het pleps blijft er op stemmen. Dus wie is nu gekke Henkie.

DrachiR | 11-08-22 | 10:28 | 1

Laat dat "schuren" maar weg in dat zinnetje over landverraad. Een regering die de belangen van haar eigen burgers zozeer schaadt, door het toelaten van scheepsladingen 'asielzoekers', die de sociale voorzieningen en de voorraad sociale huurwoningen zwaar gaan ondermijnen, pleegt landverraad.
Los daarvan, het verkwanselen van de soevereiniteit van je land, zeg maar gerust de soevereiniteitsoverdracht, in EU verband is niets meer of minder dan landverraad.
Het is voor mij onbegrijpelijk dat de schaapachtige Nederlandse burgers dat niet inzien, dat ze niet begrijpen, dat er maar één kapitein op het schip kan zijn, en dat dientengevolge een construct als de EU alleen van de grond kan komen, door de natiestaten als zodanig te vernietigen.
Die volslagen kleurloze Belgische EU-vogel Van Rompuy zei het onomwonden: de natiestaat moet afgeschaft worden.

KeesBruin | 11-08-22 | 11:14

Gezinshereniging pas als statushouder in gewone woning woont. Hij heeft tenminste een gezin, onze kinderen willen ook een gezin stichten als ze in een gewone woning wonen maar zij krijgen never nooit nie een betaalbare woning. Ik heb mij er al bij neergelegd dat ik nooit levend oma zal worden want tegen die tijd lig ik allang onder de zoden.

dubbelicious | 11-08-22 | 10:28 | 1

En niet alleen als statushouder in woning woont maar ook als statushouder gewoon betaald werk heeft. Gewoon je eigen djellaba ophouden en Nederlands leren, banen zat in Nederland.

Grijskijkert | 11-08-22 | 10:37

Aldus Mark“er gaat geen onderste steen meer naar Griekenland”Rutte…

degelukkigehollander | 11-08-22 | 10:26

Maar….. dat gezin zit toch op een levensgevaarlijke plek waar ze vandaan moeten vluchten? Wat vreeeselijk van de VVD dat ze ze nu langer daar laten zitten! Eigenlijk bewijzen ze hier mee dat het allemaal veilige landers zijn of zie ik dat scheef?

DidgeriDodo | 11-08-22 | 10:25 | 1

De medewerkers van IND worden dik betaald om aan dat narratief vast te houden, en nog gaan de toewijzingen niet snel genoeg.

2tribes | 11-08-22 | 21:45

Wassen neus.

Zwizalletju | 11-08-22 | 10:23

Het vreemde is natuurlijk dat het gezin veilig elders en dat ht herenigen dan hier moet in plaats van op de plek waar de meesten van het gezin al veilig verblijven. Van enig gevaar voro de vluchteling is natuurlijk helemaal geen sprake.
De vader van de verdronken Elian reisde meer malen heen en terug maar het gezin moest in een rubberboot, met fatale gevolgen. We worden voortdurend in de maling genomen.

AntiZanicz | 11-08-22 | 10:23 | 2

Aylan. Elian speelde zich af in Miami, aan de andere kant van de oceaan. En je verhaal van de vader klopt al evenmin.

Anymethyl | 11-08-22 | 10:34

Goed teken. Ze zijn zich aan het voorbereiden voor verkiezingen. De vvd is alleen een beetje anti massa immigratie tijdens verkiezingen

Snap_het_ook_niet | 11-08-22 | 10:22

Ze willen zó niet Wilders zijn dat ze van gekkigheid niet meer weten waar ze het zoeken moeten.

SIogra | 11-08-22 | 10:20

Ik heb het artikeltje gelezen, gezinshereniging wordt helemáál niet aangepakt. Het wordt slechts uitgesteld. Gezin mag straks pas overkomen als statushouder een huis heeft. Daar hoopte de asielzoekersstroom zich op in de AZC's, maar gemeentes worden gedwongen 'inhaalslagen' te maken (hoe kun je iets inhalen dat alleen maar toeneemt) door tijdelijk sociale huurwoningen enkel aan statushouders aan te wijzen, en daarna komt het gezin gewoon alsnog over, kortom... er verandert helemaal niks.

Papa Jones | 11-08-22 | 10:19

Inderdaad, niemand gelooft het kabinet of Mark Rutte nog.

Vula | 11-08-22 | 10:18 | 2

Dat dacht men de vorige 3 keer ook.

Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 10:29

Dat geldt voor geïnformeerde mensen en mensen die het wat kan schelen. Helaas is dit slechts een klein deel van de bevolking.

Kukooo1 | 11-08-22 | 13:36

Dat kan de VVD dus helemaal niet eisen want volgens Dublin III zijn wij als land verantwoordelijk voor de nareizigers van de statushouder. Dus als de statushouder vanwege de onveiligheid hier status heeft gekregen geldt dat natuurlijk ook voor zijn aanhang ( want nu hij hem gesmeerd is lopen die natuurlijk driedubbel gevaar ). Huis of geen huis.
Nou ja, wie stinkt hier uberhaupt nog in? Een tijdelijke stop komt er niet, een cap is onbespreekbaar, schaarste zijn verdienmodellen en iets met vraag en aanbod op de arbeidamarkt.
"Maar Graai, ze mogen toch helemaal niet meteen werken?"
Nee, dat klopt. Maar wanneer heeft u een kabinet ooit op een directe oplossing voor een direct probleem kunnen betrappen?

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 10:17 | 3

Maar als iemand geen statushouder is, dan gaat 't feest niet door. Een bepaling zegt namelijk ook dat asiel moet worden verleend door het land van binnenkomst. Nou, als je vanuit Zuid-Europa naar Nederland reist dan passeer je minimaal 3 landen voordat je hier bent. Wat doen Italië, Oostenrijk en Duitsland met die asielzoekers? Precies, doorpompen naar luilekkerland. Ze moeten dus teruggestuurd worden naar het vorige land, een EU land dat daartoe gedwongen kan worden middels sancties.
Maar dat durft onze regering niet voor het volk af te dwingen, wel slaafs alle regeltjes naleven en geld afdragen aan diezelfde landen.

Bakkeleures | 11-08-22 | 10:32

Volgens mij mogen Oekies direct in slavernij verkocht worden.

D-Fens_1963 | 11-08-22 | 10:35

Het Dublin akkoord zegt toch ook dat er asiel moet worden aangevraagd in het eerste EU land waar iemand binnenkomt? Waarom wordt hier wel de hand mee gelicht en zijn de overige zaken uit dat soort verdragen in beton gegoten? Het moet en het zal doorgaan is de enige reden die ik kan verzinnen en zolang we niet net als de boeren een streep trekken, zal het niet stoppen.

Kukooo1 | 11-08-22 | 13:34

‘66 Laat het kabinet vallen op stikstofgeneuzel. Rutte heeft z’n record en kan gaan cashen. Tijd voor een nieuwe bestuurscultuur. /hoop

Guusje Nadorst | 11-08-22 | 10:15 | 2

Als we nou allemaal plechtig beloven dat we op Moeder de Kaag gaan stemmen als zij de stekker eruit trekt. Zou zij erin trappen?

Graaisnaaiert | 11-08-22 | 10:19

Verkiezingen? Ze worden mijn hele leven al uitgeschreven en ik heb mezelf op mijn 18e al meteen beloofd: zodra ik mij vertegenwoordigd zie, ga ik stemmen. Dat was in 2002 ff bijna het geval maar daarna zag ik slechts weer dilettanten badend in ijdelheid. Ik denk dat echte staatsmannen, die boven de partijen kunnen staan en die verder kunnen kijken dan 1 jaar, vooral onstaan in tijden van crisis. Het kan dus niet lang meer duren.

Koekebakker | 11-08-22 | 10:15

"Het Nederlandse beleid voor gezinshereniging lijkt grotendeels op dat in andere EU-landen, al is het op enkele punten al wel wat strenger."
M.a.w. dit is dus niet des bedrijfspoedels kern.

"Het is de vraag of de aanscherping van de regels voor gezinshereniging juridisch standhoudt."
Dat is inderdaad maar de vraag, zie vorige punt (EU + verdragen).

"Vooral het wegnemen van zeggenschap bij gemeenten over de opvang van asielzoekers, zoals Van der Burg heeft aangekondigd, ligt zeer gevoelig."
Oh mensen wat erg, Rutte 1 t/m 4 doet niet anders dan problemen over de schutting van gemeenten flikkeren. Dientengevolge komt de gemeente steeds vaker bij u en iedereen en zijn grootmoeder op de koffie, maar dit terzijde.

Ik heb dringend koffie nodig nu.

Duwbak_Linda | 11-08-22 | 10:14

Vrijwel álle crises waar wij momenteel in zitten zijn te herleiden tot de ongekende bevolkingsdruk. En dié weer tot de massa-immigratie cq. het asielbeleid. De oplossing ligt dus voor het oprapen.

Zenzeo | 11-08-22 | 10:14

Streng doen en dan vervolgens roepen dat ze niet anders konden omdat er verdragen voor de rechten van de mens zijn ondertekend. Door hen. Maar dat zeggen ze dan weer niet.

Deflatiemonster | 11-08-22 | 10:13

Het kabinet is ook goed om gezinnen juist uit elkaar te halen. Duizend plus gezinnen uit elkaar gehaald vanwege toeslagen. Zo was het toch? Werkelijk, wij hebben megalomane narcisten aan het roer.

Mokum Kosher | 11-08-22 | 10:12 | 1

dat was meer het parttimend deel der ambtenarij die op formele gronden handelen en dan weer naar huis gaan.

AntiZanicz | 11-08-22 | 10:20

Wanneer je anno 2022 nog iets serieus neemt van de VVD op dit vlak, dan heb je vermoedelijk langdurig in comateuze toestand in het ziekenhuis gelegen. Wel fijn dat je er weer bovenop bent.

Ad Fundum | 11-08-22 | 10:11 | 2

En nog steeds zijn er complete volksstammen die op de VVD en D66 stemmen. Wie zijn toch diemense?

Ommezwaai | 11-08-22 | 10:31

@Ommezwaai | 11-08-22 | 10:31:
Slecht geïnformeerde 'goeddoeners' voor wie het dagelijkse 8-uur journaal dé nieuwsbron is. Die niet in staat zijn rationeel na te denken en iets verder te kijken dan het hier-en-nu. Ze geloven nog altijd dat de VVD een rechtse ondernemerspartij is en D66 het redelijke midden. 

Ad Fundum | 11-08-22 | 10:50
-weggejorist-
Fruttert14 | 11-08-22 | 10:10 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

MENsen met minachting voor onze levenswijze. Halen we binnen...

Verderkijkert | 11-08-22 | 10:08

Het is met die maatregel ook slechts een tijdelijke dip, want ze schuiven alleen het moment van hereniging op.
De hereniging gaat gewoon door, alleen in de eerste maanden na de maatregel zal het even minder zijn, totdat de asieleisers een huis gekregen hebben, ten koste van Nederlanders. En we weten dat de eisers een bevoorrechte positie hebben.

Nuchternederland | 11-08-22 | 10:06 | 1

Die maatregel komt er helemaal nooit. Het zal vast wel in strijd zijn met het dagelijks schone onderbroeken verdrag voor gezinsherenigers ofzo.

Kopieerapparaat | 11-08-22 | 10:09

Je krijgt als asielzoeker sneller je kind bij je dan wanneer je je kinderen uit huis zijn geplaatst door de toeslagenaffaire.

Super Grover | 11-08-22 | 10:05 | 1

Én je krijgt sneller een huis dan iemand die braaf op de wachtlijst staat.

Zenzeo | 11-08-22 | 10:10

Geen idee, komen er verkiezingen aan?

Beste_Landgenoten | 11-08-22 | 10:03 | 7

@Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 10:29: u ziet het originele verhaal, er wordt beweerd dat er vanwege verkeizingen gehandeld wordt. Er zijn geen verkiezingen, dus is het een flauwekul verhaal.

AntiZanicz | 11-08-22 | 10:38

@AntiZanicz | 11-08-22 | 10:38: Ah tja, dat is hetzelfde als iedere keer de als er nu verkiezingen gehouden zouden worden dan zou de waan van de dag partij de grootste zijn.

Is dit nog nieuws? | 11-08-22 | 10:45
▼ 4 antwoorden verborgen

De schuld ligt bij de Nederlandse kiezers. Dit probleem had allang opgelost kunnen zijn als we massaal op de PVV hadden gestemd.

wolftour | 11-08-22 | 10:03 | 9

@beavis | 11-08-22 | 10:25:
Slechter kan het helaas niet nee... Een IND directeur die wartaal uitslaat en een staatssecretaris die meer asieleisers veel beter vindt. Losgeslagen lieden...

Ommezwaai | 11-08-22 | 10:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat is eigenlijk het toelatingspercentage van asielverzoeken?

Barre_de_k | 11-08-22 | 10:03 | 5

@Beste_Landgenoten | 11-08-22 | 10:04: Maar dat is op papier. 100% komt, 100% blijft. Dat is de realiteit. Op papier kan het best zo zijn dat slechts 2% daadwerkelijk in aanmerking komt, maar daar kijkt verder niemand naar.

Kopieerapparaat | 11-08-22 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Verkeerde interpretatie helaas. Kabinet zegt: pas hereniging nadat er een woning is. Wat ze bedoelen is: we gaan nog meer woningen reserveren voor asieleisers zodat de hereniging niet in gevaar komt.

BoerKoekoek | 11-08-22 | 10:02 | 3

zo heb ik het ook begrepen.

beavis | 11-08-22 | 10:03

Dit.

Klaus Herzog | 11-08-22 | 10:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl