Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hardop lachen om "profiel" van Stas Omvolking Eric van der Burg in systeemkrant AD.nl

Daags na idioot decreet van asielstas een invoelend joeman interest stukkie - JEEE

Er ging dit weekend een foto rond van meneer die een andere meneer op de Amsterdam Pride aan het rimmen was. Dat was een hoax. Wat wel echt is, is dit "profiel" in het AD over asielstas Eric van der Burg. Lebber lebber lebber.

U komt bijna van alles te weten over De Staatssecretaris van Omvolkingszaken, dat hij niet drinkt, dat hij dol is op smurfen, dat hij dapper ende moedig terugkwam van reces vakantie om Ter Apel op te lossen, dat hij cola light drinkt, dat hij lid werd van de VVD door de Molukse treinkaping (was toch echt het CDA die het bevel gaf - red) dat hij opgroeide in Amsterdam Zuid-Oost en Oosterwolde (FRL) dat zijn ouders gescheiden zijn, dat hij zelf gescheiden is, dat hij zoveel energie heeft, dat hij een loopband op z'n werkkamer had, dat hij nog steeds excuses moet maken aan Sylvana Simons, dat iedereen trouwens nog excuses moet maken aan Sylvana Simons. En hij eet bitterballen!

Wat een held is het ook

In het AD "profiel" niets over Het Waarom van de  Asielcrisis. Daarom leggen we het nog 1 x uit. Het gaat niet om Vluchtelingen. Het gaat niet om Vergrijzing. Het gaat niet om Diversiteit. Het gaat niet om Medemenselijkheid. Het gaat niet om Solidariteit. Het gaat niet om Mensen Helpen.

Het gaat om VNO-NCW die als de dood zijn dat ze straks 15, 16, 17, 18, 19, of 20 euro per uur moeten gaat betalen, en het gaat om de NVM die als de dood zijn dat huizen onder de drie ton weggaan. Het gaat om vette contracten met witgoed- en linnenboeren. Ter Apel = mensenhandel.

Hee Wiebes, weet je nog wat leux?

Reaguursels

Inloggen

Groen-links-D´66 zijn dus bang dat hun mannetje binnen de VVd moet gaan wieberen, dus Ze laten hun partij orgaan maar weer eens een lof artikel schrijven. Ze weten dus dat in Nederland de bom op ontploffen staat en hun mannetjes en vrouwtjes moeten even de loftrompet krijgen. Want het is hun `liberale` beleid dat hij uitvoert. Rutte is nu eenmaal groen/links, et een heel klein beetje rechts erbij. Die heeft net zo Messias complex gekregen als merkel op het einde met haar kern uitstap wat Pûtin bij haar ingefluisterd had.

Snap_het_ook_niet | 10-08-22 | 16:40

Alle VVD stemmers zijn blij met Van der Burg.

thanseeuwen | 10-08-22 | 15:19 | 2

Nee hoor

apek00l | 10-08-22 | 15:32

Nee, ik kan die vent met die eeuwige grijns op z'n smoel niet uitstaan.

Kutjecola | 10-08-22 | 16:45

"Hij gáát maar door". Met kanslozen en haatvollen importeren. Goed man.

Cor Netto | 10-08-22 | 15:03

Omvolking lijkt inmiddels een algemeen aanvaard begrip en in uitvoering, maar heb niet het idee dat iemand er iets om geeft.

Zoelense Hobbyboer | 10-08-22 | 14:57 | 4
-weggejorist-
HoezoStom? | 10-08-22 | 20:28
-weggejorist-
HoezoStom? | 10-08-22 | 20:39
▼ 1 antwoord verborgen

We hebben niks aan een vriendelijke Van den Burg. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Nederland is ondertussen een ontstoken meurende wond waar de pus uitdruipt.

Toos Bevergeil | 10-08-22 | 14:46 | 2

Nederland is de pus, de EU is de wond.

Cor Netto | 10-08-22 | 15:04

@Cor Netto | 10-08-22 | 15:04: ik zie alleen maar pus!

HoezoStom? | 10-08-22 | 20:41

De synchrone explosies zijn volgens rusland veroorzaakt door weggooien van een sigaret in een brandgevaarlijke situatie. Het Oekraïense leger tolt gezellig mee door hun manschappen nu officieel te waarschuwen tegen roken op plekken waar dat niet toegestaan is en goed op brandveiligheid te letten . . .

W_F | 10-08-22 | 14:26 | 4

(en compleet verkeerde topic, dat mag duidelijk zijn)

W_F | 10-08-22 | 14:48

Ach, iedereen is de weg wel eens kwijt.

Gele Beer | 10-08-22 | 14:59

@Gele Beer | 10-08-22 | 14:59: net zoals de VVD in het algemeen en Eric van der Burg in het bijzonder

LucaBrasi | 10-08-22 | 15:48
▼ 1 antwoord verborgen

Waar komt toch die misvatting vandaan dat werkgevers zitten te wachten op werkloze analfabeten? Vaak ook nog uit gewelddadige clanculturen met religies die net zo onverdraagzaam zijn als de linkse kerk?

Werkgevers draaien net zo goed op voor alle gratis uitkeringen, gratis subsidies, gratis huizen, gratis zorg, gratis eindeloze asielprocedures, etc. Werkgevers krijgen net zo goed te maken met "diversiteit" in de vorm van cancel culture, blankenhaat, afschaffen autochtone feesten, islamitische censuur, criminaliteit, extremisme, aanslagen, etc.

Alleen in de door de overheid georganiseerde asieleisersindustrie en aanverwante subsidiesectoren levert deze ellende goud geld op. Focus op de partijen die massaimmigratie niet alleen politiek opleggen; maar ook alle kritiek daarop onmogelijk maken. Die alle kosten en problemen geheim proberen te houden; en die klokkenluiders kapot maken, desnoods vermoorden.
Dat is de hoek die dit wil, die dit veroorzaakt.

Los van het feit dat ondernemers hier geen baat bij hebben. In NL zijn de lonen niet te laag, maar de belastingen te hoog. Alleen door de belastingen te verlagen kan de koopkracht omhoog. Het verhogen van de lonen betekent dat ondernemers meer geld aan loon en loonbelasting kwijt zijn. En dat wordt keurig meeberekend in de prijs van het product; dat heet inflatie.
Dus hup kostenposten omlaag, belastingen omlaag, dan gaat werken weer lonen.

Dandruff | 10-08-22 | 13:58 | 8

@BadPatNL | 10-08-22 | 14:18:

Overlast hoeft niet bij je in de buurt te komen om eh, nou ja, overlast te geven, zeg maar. Als je een einkelketen hebt die dagelijks met diefstal te maken heeft kost dat ook geld. Als je geen personeel kunt krijgen vanwege regelmatige overvallen en (seksuele) intimidatie door "klanten" gaat een bedrijf daar ook aan kapot.

De mythe van werkgevers die hier baat bij hebben klopt gewoon niet. Al is het maar omdat elke werkgever hier net zo voor opdraait als elke werknemer. Dat werknemers netto weinig overhouden neemt niet weg dat werkgevers de brutobedragen moeten betalen.

Dandruff | 10-08-22 | 15:39

@Willibald von Klúúúk | 10-08-22 | 15:34:

En dat is dus onzin, lees mijn reacties hierboven.
Die werkgevers betalen meer dan jij.
Het is de subsidiesector die hier goud geld verdient.

Dandruff | 10-08-22 | 15:41

De idee dat werkgevers baat hebben bij deze import is gewoon een voortvloeisel uit de linkse indoctrinatie die al tig jaar bezig is. Van hetgeen hier komt binnenwandelen is het overgrote deel totaal ongeschikt (qua vaardigheden en/of mentaliteit) om een functie in Nederland te vervullen. Alleen bij de slachterijen en afvalverwerking hebben ze wat aan die lui. Het heeft dus ook helemaal niets van doen met 'lonen drukken' zoals in het artikel gesteld word.

Grachus | 10-08-22 | 17:36
▼ 5 antwoorden verborgen

in een commerciele setting zou iemand die weinig resultaat boekt allang gekickt worden.

martn | 10-08-22 | 13:58

als hij ook zo daadkrachtig was door de toestroom af te sluiten?

martn | 10-08-22 | 13:53

Zou Van der Burg nou daadwerkelijk vinden dat het nog steeds toelaten van hordes gelukzoekers goed is voor Nederland? Kan het me niet voorstellen. Iedere debiel, zelfs ter linker zijde, kan zien dat het asielbeleid van de afgelopen decennia grote impact heeft gehad op alles in de "samenleving". En dan helaas niet in de goede zin van het woord. Iedereen kan snappen, ook de linksgeorienteerden onder ons dat een gesloten stelsel als een verzorgingsstaat waarbij, uit solidariteit, mensen een bedrag inleggen om mensen die buiten de boot dreigen te vallen niet te laten verzuipen, alleen kan werken als er niet enorme bedragen uitgegraaid worden door mensen die nog nooit enige bijdrage hebben geleverd aan die verzorgingsstaat.
Dat is simpelweg niet vol te houden. Dan heb ik het nog niet eens over problemen als woningnood, stikstof, raciale spanningen en de fileproblematiek. Al die problemen verergeren door de schijnbaar ongecontroleerde immigratie.
Figuren als Van der Burg maar ook de rest van die bestuurdersclowns zouden strafrechtelijk vervolgd moeten worden wegens ernstige taakverwaarlozing jegens de oorspronkelijke bevolking. Tijd voor een parlementair onderzoek naar hoe deze enorme teringzooi heeft kunnen ontstaan..

JP1973 | 10-08-22 | 13:48 | 3

Bind liever de strijd aan met de stemgerechtigden die op deze regering gestemd hebben.
Die zijn namelijk m i j n vijanden.

HogeNood | 10-08-22 | 13:55

Onderschat de groep overheidsdienaren niet niet met succes het leren zwemmen voor bijstandskinderen zowat afgeschaft hebben en nu vol trots aanwezig zijn bij het uitreiken van zwemdiploma's aan nieuwkomers. Letterlijk. Echt letterlijk. Ontaarde herverdelingsgekte is het.

zeurmachine | 10-08-22 | 14:16

@zeurmachine | 10-08-22 | 14:16: Over herverdelingsgekte gesproken, best wel weer misplaatst weken van Eneco om een inkomensafhankelijke energierekening voor te stellen... Een energieleverancier waar het meerdendeel van de aandelen in handen zijn van buitenlandse investeerders behoort geen toegang te hebben tot gevoelige informatie uit mijn aangifte inkomstenbelasting.

Laat de overheid Eneco maar hernationaliseren en een flanfond aan de tarieven instellen.

BadPatNL | 10-08-22 | 14:41

Eindeloze energie en toch niks voor elkaar krijgen: inderdaad een krantenartikel waard, maar niet op deze manier.

Do-na-zi | 10-08-22 | 13:43

1000 per week mensen.

En dan komen met een Duracell verhaal...

De catastrofale gevolgen van dit beleid zijn niet meer tegen te houden.

hetmoetdanmaar | 10-08-22 | 13:26

Hoeveel geld zou het AD (en overige landelijke media) hiervoor nu vangen?

Jansen63 | 10-08-22 | 13:23 | 2

Teveel en ik ben oprecht verbaasd dat er nog mensen zijn die uberhaupt papieren kattenbakvulling lezen, vol met nieuws van gisteren, propaganda van lage kwaliteit en overduidelijke advertorials. Ja je kunt ook hun app downloaden maar dan nog kun je beter de NPO app downloaden voor de meninkjes van Davos politici en bestuurders, en elders op de socials je nieuws vergaten. Hell zelfs op 4 chan kijken zou op dit moment beter zijn dan het f*cking AD (en ik kijk niet eens daarop).

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 13:29

Aan de aantallen met advertorials te zien, zo ongeveer een 100.000 euro per maand.

BadPatNL | 10-08-22 | 14:48

Maakt mij helemaal geen reet uit wie er zit als staatssecretaris van Justitie en Veiligheid. Zolang er geen stop komt op de immigratiegolf is het voor mij een stuk onbenul. Kies nou eens voor de meest voor de hand liggende oplossing, geen asielzoekers meer opnemen ! Hoe moeilijk kan dat zijn.

johnyl | 10-08-22 | 13:20 | 2

Dit is wat meneer van der Burg op 30 juni jl. geacht werd te doen, niet als een dolgedraaid konijn doorrennen maar een pas op de plaats. Nooit meer iets van gehoord.
'Staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel en Migratie, VVD) gaat onderzoeken of een tijdelijke asielstop juridisch mogelijk is. Het zou betekenen dat asielzoekers die zich in Nederland melden wel worden geregistreerd, maar dat hun aanvraag voorlopig niet in behandeling wordt genomen.'
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

grietmetgroenefiets | 10-08-22 | 14:36

Denk dat men niet moet onderschatten hoeveel Ad-lezertjes instemmend knikken bij zo'n stukje; 'ja, we boffen maar met zo'n gedreven asielstas...'. Sowieso heeft >80% van bevolking geen idee wat er daadwerkelijk gaande is in die industrie, laat staan dat er enig besef bestaat van de rampzalige consequenties op korte of langere termijn.
Het zou een aardig experiment zijn als het journaal 1x p/week zou openen met de actuele asielinstroom-cijfers zoals GS trouw doet. Het sentiment zou snel keren. Maar goed, gaat nooit gebeuren, weet u , weet ik.

Ad Fundum | 10-08-22 | 13:09 | 2

"Oh, wat goed. We hebben weer 1000 mensen van een kansloos bestaan gered!"

naglfar | 10-08-22 | 13:19

@naglfar | 10-08-22 | 13:19: Nee, dan in Nederland in een oude sociale huurwoning in een achterstandswijk gedouwd worden, waar je kind naar een zwarte school gaat en op straat in de criminalitieit beland en de ouders na 15 jaar nog geen Nederlands spreken. Leven van een bijstandsuitkering. Over een kansloos bestaan gesproken. !

johnyl | 10-08-22 | 13:22

Hoi kindertjes, hier jullie overheid:
Doen jullie goed je best op school? Zorg ervoor dat je de eerste 8 jaar even leert lezen en schrijven, alsook in hoe we dingen doen in dit land. Zorg je er ook voor dat je ouders je helpen met je huiswerk? De juf heeft het druk namelijk. Paps en mams moeten ook geld dokken aan de school, anders geen leuke dingen.
Daarna moet je nog 4 jaar naar school, of, als je iets van je leven wilt naken, doe maar de 6 jarige voorbereiding.
Daarna nog even 4 jaar studeren, dat betaal je zelf natuurlijk, als je ouders dat niet willen. Daarna mag je de helft van het jaar voor ons werken, want we hebben dan wel heel veel in jou geïnvesteerd. Als je echt iets wil betekenen voor andere mensen moet je dan ook nog fff 2/4 jaar coschap oid doen. Omdat je dan later dankzij de opgelegde en neppe marktwerking van verschillende sectoren veel gaat verdienen is dat nog duurder.
Tussendoor mag je natuurlijk niets fout doen. Mocht je ‘recht’ hebben op toeslagen, let wel dat we dat altijd kunnen terugvorderen. Als je dan geen geld hebt vorderen we gewoon je toekomstige inkomsten.
Als je dan zo’n 20 jaar scholing hebt kun je nog niet een huis kopen. Daar moet je dan even voor sparen. Dat gaat best makkelijk alsjeblieft thuis blijft wonen. Wij willen graag dat je toch een huis koopt, dus kijk je ouders maar even lief aan. Met huis kunnen we namelijk veel makkelijker geld van je eisen, als je niet betaald, verkopen wij je huis gewoon en houden wij het geld.

Of je gaat 20 jaar in je zandbakje zitten, je leert niks behalve je goddelijke gelijk en gaat nooit meer iets doen. Dan geven we je gratis geld, gratis huis en gratis vertier. We helpen dan ook om je eigen cultuur in stand te houden en gaan niets van je verwachten.

Beetje lang, ik wilde de teloorgang van opvoeding en het verraad aan onze kinderen even illustreren.

Alquest | 10-08-22 | 13:01 | 1

Er is 1 ding wat de BV Nederland enorm bang maakt. Dat iedereen met een gedegen opleiding er genoeg van heeft - en dus vertrekt.

Een probleemindustri,e of wacht laten we het 'kansenindustie noemen kan niet bestaan zonder de blijvende (in)poet van diegene die wel echt werken en bijdragen aan de economie.

Dus aan iedereen: doe net zoals mijn kinderen, studeer op kosten van het rijk, en vertrek. Maak gebruik van de puinhoop waar beledisverantwoordelijken u ook gebruik (misbruik) van maken.

litebyte | 10-08-22 | 13:14

Institutionele media zoals het AD (en haar derivaten) is het grootste gevaar voor de democratie.

'Ze' (in opdracht van) sturen, polariseren, verzinnen en liegen NUts.NL spant de kroon, maar het AD (en haar derivaten zoals De Gelderlander) staat stevig op de 2de plaats.

Een handje vol onafhankelijke journalistiek waarvan Follow the Money nogwel het beste is.

litebyte | 10-08-22 | 13:01 | 3

FTM schiet ook vaak mis hoor. Soms komen ze niet verder dan het niveau van de Correspondent

Kartelmaster2000 | 10-08-22 | 13:12

@Kartelmaster2000 | 10-08-22 | 13:12: Vaak? Geef eens wat voorbeelden (doe maar 5, houden we in het midden of het vaak is) Waar geweerkt worden fouten gemaakt, ook bij FTM. Maar het FTM doet gedegen onderzoek, geen promotionele sponsor en 'in opdracht van' stukjes. Dat is veel belangrijker, dan dat ze het ook wel eens mis hebben.

Het AD (DPG) verbergt niet eens meer dat ze stukjes in opdracht typen (content creation...)

litebyte | 10-08-22 | 13:20

@litebyte | 10-08-22 | 13:20: mijn ervaring is dat zodra er een jaarrekening bij komt kijken of het over winsten van bedrijven gaat al dan niet in relatie tot de economie de plank weleens wordt misgeslagen. Maar inderdaad ze zijn wel onafhankelijk, FTM is in deze zin goed bezig en een aantal zaken vind ik ook goed gedaan

Kartelmaster2000 | 10-08-22 | 13:37

Hij moet zijn energie steken in reeds binnengekomen tuig eruitflikkeren en nog binnenwillenkomers niet erin laten. Zak hooi.

RGV42 | 10-08-22 | 13:01 | 2

Het gaat niet om de 'beste man': het gaat GVD erom dat 'media' zoals het AD - zonder een enkele kritische vraag - dit soort godvergeten nietszeggende promotie-lulkoek publiceert.

Conclusie: iedereen kan het AD inhuren voor een promotie stukje

litebyte | 10-08-22 | 13:07

@litebyte | 10-08-22 | 13:07: Allemaal verkapte staatsmedia. Ook allemaal meer bezorgd of Trump een geheim document in zijn kluis heeft liggen dan dat Rutte vertrouwelijke sms’jes bij de tientallen wist per dag.

JohnLocke | 10-08-22 | 13:10

Gisteren een of ander vreemd hosannaverhaal in de Volkskrant over een asielzoeker die zelf inburgeringscursussen doet. Die gast kwam uit Maleisië. Als zo’n land al statushouders levert, waar houdt het dan op? www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

JohnLocke | 10-08-22 | 13:01 | 1

Dat vraag ik me ook altijd af. Tegenwoordig zie je op televisie regelmatig " medelanders" die over het een of ander worden geinterviewd. Dan staat er een of andere exotische naam bij en blijken ze te komen uit landen die toch echt niet te boek zijn als gevaarlijk. Dan denk ik wtf. Waarom zit jij hier? Vaak hebben ze een leuk appartementje en ook blijkt er vaak al familie van ze enige tijd te wonen in Nederland. Dit zou gewoon niet moeten kunnen. Het kan niet zo zijn dat mensen van buitenaf kunnen bepalen dat het hier toch allemaal wat beter geregeld is dan waar men oorspronkelijk vandaan komt en dat men daarom maar hierheen trekt maar het lijkt er toch echt op dat de migrant meer bepaalt dan de Nederlandse overheid die deze mensen simpelweg niet toe zou moeten laten.

JP1973 | 10-08-22 | 13:31

Goede eigenschappen van bestuurders. Eric van der Burg gáát maar door. En dat vanwege de treinkaping in de jaren '70. Is Eric van der Burg een activist?
Mark Rutte werd onlangs bij Op1 beschreven (door een vriend) als iemand die als hij een telefoontje kreeg de kwestie binnen 5 minuten opgelost had en dan weer doorging.
Tja.

grietmetgroenefiets | 10-08-22 | 13:00

Dit mannetje heeft dus veel energie. Helaas heeft hij besloten om alles op alles te zetten om Nederland compleet vol te pompen met gelukzoekers. Hij had ook kunnen kiezen om al zijn energie te gebruiken om de koopkracht van zijn eigen volk in stand te houden, om maar een dwarsstraat te noemen.

Tietmier | 10-08-22 | 12:57 | 1

U vraagt nu wel erg veel van een VVD'er.

Ommezwaai | 10-08-22 | 13:01

Het is idioot dat iedereen hier maar gewoon asliel mag aanvragen..

zeeman73 | 10-08-22 | 12:55 | 3

Iedereen mag volgens de gesloten Verdragen asiel aanvragen in de Europese Unie.

Adriel | 10-08-22 | 12:57

Ohhhw dat verdrag uit 1951 , nooit geweten dat verdragen voor de eeuwigheid golden.

Kruimel | 10-08-22 | 13:18

Sorry was voor @adreil:

Kruimel | 10-08-22 | 13:20

Omdat ze te weinig verdienen om van rond te komen omdat werkgevers het verdommen om meer dan het absolute minimum te dokken voor ongeschoolde arbeid in combinatie met het feit dat werken in dot land zwaarder belast wordt dan kapitaal. Oftewel, aan de onderkant werk je jezelf de schuldhulpverlening in. Alle begrip dat mensen dan iets hebben van bekijk het maar, ik zoek wel iets wat beter betaalt.

Graaisnaaiert | 10-08-22 | 12:56

@Graaisnaaiert | 10-08-22 | 12:56: Ook juist! Slecht betaalde baantjes zijn alleen voor mensen die het kunnen betalen want anders moet je langs de voedselbank met je schoonmaakbaantje. Na mijn afscheid als ICTer heb ik nu ook een heel slecht betaald parttime baantje. Moet ik dat? Nee. Niet nodig voor het geld maar wel om het ouwe lichaam in beweging te houden. Dat soort van baantjes doe je voor een zakcentje en lichaamsbeweging.

Zapata10 | 10-08-22 | 13:05

Omdat er een verschil zit in verwachtingen bij zowel degenen die massa importeren als de massa geïmporteerde. Zie ook laatst de wereldvreemde opmerking van een of andere D66er over ronselen van arbeiders in de Franse banlieus.

De overheid verwacht dat de verworpenen der aarde, de bedelaars on de evenaar, hier komen voor een beter leven. En dus gaan werken en volledig meedraaien in de samenleving. Want al die saaie aboriginals doen dat toch ook. Zelfs anderskokenden die een poos terug binnenkwamen gingen uiteindelijk, grotendeels, met moeite, aan het werk.

Maar nieuwe medelanders komen nu met heule andere verwachtingen binnen. Zij eisen een huis, zij eisen een uitkering, zij eisen gezondheidszorg, zij eisen sgoling, zij eisen gezinshereniging. En zij zijn helegaar niet van plan om voor een fooi schoon te gaan maken. Dat was hun ook niet beloofd, voordat ze vertrokken.

Maw het is een mismatch in verwachtingen tussen vraag en aanbod.

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe ene Eric van der Burg in elkaar zit, het zal me worst wezen. En hoe de MSM vinden dat-ie in elkaar zit, dat interesseert me nog minder. Hoe hij zelf vindt dat-ie in elkaar steekt, het zal me wat.
Hij moet gewoon zijn werk goed doen, en als hij daartoe in staat blijkt dan verdient hij wellicht een pluimpje, en als hij er een puinhoop van maakt, dan moet-ie vertrekken.
Dat is wat de persoon Eric van der Burg voor mij als kiezer en voor mij als Nederlands staatsburger betekent. Ik ken 'm niet, hij is geen buur, geen kennis, geen vriend, niks van dat alles. Hij heeft een functie, en die is om ons te dienen. Daar wordt hij voor betaald, en daar wordt hij op afgerekend. Ik hoef 'm verder niet te kennen.

Schoorsteenveger | 10-08-22 | 12:51 | 9

@Schoorsteenveger | 10-08-22 | 13:11:
"De overheid werkt niet voor jou. Ze werken voor de staat."

Hier gaat het dus mis met D66/VVD/CDA/PvdA/GL kiezers. Ze voelen zich verheven boven het kantklossend klootjesvolk. Het vuige proletariaat. De ongewassen tokkies. En aangezien de overheid dat zeker ook vindt trekt ze het huidige gedrag van de overheid enorm aan.

De overheid in representatieve democratieën, in de praktijk tegenwoordig republieken en constitutionele monarchieën, werken voor de burger. Politici voor de kiezer. Ambtenaren voor de burger. Maar WEF fanaten zien dat niet meer zo. Neen, de burger dient aangestuurd te worden, op micro niveau het liefst. De burger dient niet verzorgt of ondersteund te worden, maar ze moeten worden geleefd. Burgers dienen de samenleving en hun overheid en zelfs het klimaat te verheffen. Ipv een overheid die hun burgers proberen te verheffen. De tijden van Willem Drees sr. zijn al lang voorbij zo te zien.

"Daar wordt hij voor betaald, en daar wordt hij op afgerekend."

Maar wat als degenen die hem betalen vinden dat hij puik werk doet? Zoals gezegd, Erik werkt niet voor de kiezer of de burger maar de overheid.... en wat als de overheid een hele andere visie erop nahoudt van wat goed en slecht is dan de kiezer/burger?

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 13:20

@Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 13:20:
"... en wat als de overheid een hele andere visie erop nahoudt van wat goed en slecht is dan de kiezer/burger?"
Dan gaat het wringen en schuren, zoals het dat nu duidelijk doet. Er is een limiet aan wat de "powers that be" aan instrumentarium kunnen hanteren om het volk te mennen. Het soort interviews als in het AD is een van die instrumenten. Maar we doorzien die steeds meer. Het algemenen wantrouwen jegens de politiek vindt zijn basis in het legitieme onderbuikgevoel dat we genaaid worden waar we bij staan. We kunnen er niet altijd precies de vinger op leggen, maar we voelen dat we niet eerlijk bejegend worden, dat er met ons gesold wordt. En als we ergens even de vinger op kunnen leggen, dan wordt daar weer ad hoc strategisch op gereageerd, zodat we weer loslaten en ons opnieuw in de luren laten leggen, terwijl we voelen dát we in de luren worden gelegd. "Nieuwe bestuurscultuur", dat soort van gegoochel.

Schoorsteenveger | 10-08-22 | 13:59

@Schoorsteenveger | 10-08-22 | 13:59:

Ik weet het niet zo met mensen die het hebben over "het volk" en "de kiezer".

Ik weet gewoon dat ik niet alles krijg wat ik wil. Denk niet dat ik exemplarisch ben voor "het volk" of "de kiezer". Ik ben een landgenoot en een kiezer. Niet meer, niet minder.

Theodorus.Goldbach | 10-08-22 | 15:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Van der Burg gaat er ook op stuk lopen. Met 1000+ per week is het dweilen met de kraan open. Zelfs bij mijn VK lezende en D66 stemmende familie leden begint dat besef zo langzamerhand door te sijpelen.

Wekkertje | 10-08-22 | 12:50 | 8

@Ichneumonidae | 10-08-22 | 13:17:

Oh er zijn minstens tiendduizenden illegalen in Nederland op dit moment. Probleempje voor illegalen is alles is geregeld hier. Het is niet een bakermat voor illegalen zoals bijvoorbeeld de VS wel is. Zat werk, weinig aanpak van "werkgevers" zelfs in Mar A Lago werkte illegale Zuid Amerikanen. :D

In Nederland. Not so much. In de Horeca misschien of in de kassen als de eigenaar echt een risico wil lopen voor ietsjes goedkopere arbeid.

Theodorus.Goldbach | 10-08-22 | 15:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Waarom zijn er geen satirische programma's meer? Met het geklungel van Rutte 1 tm 4 kan je elke dag een uitzending van 2 uur vullen, zonder de teksten te verzinnen. Een hoog stemmetje, voorlezen enkele tweets en een bijpassend nep telefoongesprek en iedereen ligt krom van het lachen, want zo slecht dat verzin je niet.

funkyd | 10-08-22 | 12:50 | 2

Nooit een debat gezien met Rutte en de Jonge in de hoofdrol?

Ommezwaai | 10-08-22 | 12:58

Wie zou dat moeten maken dan? De hele media familie is zwaar woke, geen humor te bekennen daar.
Zou wel geweldig zijn, die hele woke circus op de hak nemen!

lanexx | 10-08-22 | 13:30

Naast goedkope krachten heeft Nederland (en eigenlijk de gehele EU) een groot probleem: Aantal kids per vrouw. Die ligt op dit moment (2020) op 1.6 (bron: data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.T...). Dit houdt in dat we een bevolkingkrimp gaan krijgen. Wanneer deze kleiner is dan 2.01 dan gaat de bevolking krimpen.

De EU wil onze bevolking in stand houden door immigratie. Veel bevolking is meer macht op een globaal niveau.

WellusNietus | 10-08-22 | 12:50 | 4

Ik weet niet of het importeren van een vijfde colonne uiteindelijk meer macht betekent als putje bij paaltje komt.

Wekkertje | 10-08-22 | 12:52

Daar zijn we dan wel een beetje laat mee (China en India samen een 3 mld inwoners, de EU iets van 500 mln).
Of veel bevolking op een globaal niveau macht met zich meebrengt waag ik te betwijfelen. Je zou ook de simpele vraag kunnen stellen hoeveel atoomwapens je hebt (zoals Rusland, dat de EU in feite in de tang heeft).
Zoals ook door anderen gezegd zullen we over niet al te lange tijd nog terugkijken op de 20e eeuw als een vreedzame eeuw.
Voor de rest ben ik vrij opgewekt, dat dan weer wel.

Ichneumonidae | 10-08-22 | 12:58

@Ichneumonidae | 10-08-22 | 12:58: Kijk een bij de cijfers van China, die hebben een veel groter probleem. Die kijken tegen een bevolkingkrimp van 40% aan. Dit door het 1 kind beleid en nu het 0% corona beleid waardoor niemand kids neemt.

WellusNietus | 10-08-22 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen

Van den burg is echt zo'n type dat bij de dokter een röntgenfoto laat maken en dat er dan een smurf in zijn aars blijkt te zitten. En hij gaat maar door he

Sarcastica | 10-08-22 | 12:48

Niet om lullig te doen maar ik mag die Eric van der Burg voor geen meter. Dat is een persoonlijk iets. Maar. Hoe hij zijn functie uitvoert is best bewonderingswaardig ook ben je het (zoals ik) totaal niet met hem eens.

Ik doe met enige regelmaat een sneer naar Wilders en vooral Baudet.

Maar.

Als deze lieden ook maar een vingerkootje van de energie en bevlogenheid pompten in hun verhaal dan zou ik minder het gevoel hebben dat deze lieden er alleen maar zitten voor de 150.000 euro, extra gratis beveiliging en nevenactiviteiten om af en toe wat te roepen en voor het plebs een onzinnige doelloze spreekbeurt te houden waarin mijn vierjarige nichtje een beter vocabulaire heeft dan dat geteisem van een zooitje smiechten.

Theodorus.Goldbach | 10-08-22 | 12:45 | 2

Niet om lullig te doen, maar als je denkt dat het beveiligingsregime waar Wilders al jaren onder zucht een lolletje is ben je pas echt geteisem.

Spring Bruissteen | 10-08-22 | 12:56

@Spring Bruissteen | 10-08-22 | 12:56:

Wilders krijgt zo ongeveer dezelfde beveiliging als de koninklijke familie. Het is rot dat Wilders, Rutte, de Jonge, Halsema etc. beveiliging moeten krijgen maar here we are.

Theodorus.Goldbach | 10-08-22 | 15:25

Deze volstrekt incapabele maar wèl gevaarlijk bezige minister is exemplarisch voor hoe er gedacht en 'aangepakt'wordt tov de asielindustrie. Ze maken ons ooit zo mooie Nederland helemaal kapot door gelukzoekers-import die maar doorgaat en onbeheersbaar maar doorgaat. Vanochtend een moeder op de radio met haar 38-jarige zoon die nog altijd wacht op een woning. Eigen mensen worden aan de kant geschoven door het kabinet en men moet "nog harder dweilen" inplaats van de kraan dichtdraaien. Hoe waanzinnig moet je zijn om Nederland naar de kloten te helpen.

ofarim | 10-08-22 | 12:45 | 6

@Theodorus.Goldbach | 10-08-22 | 12:51: Je kunt bij je moeder wonen en een baan hebben. Je kunt zelfs dakloos zijn en een baan hebben. Komt steeds vaker voor.

grietmetgroenefiets | 10-08-22 | 13:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Het blijft een eng mannetje die over de rug van anderen zijn gelijk wil halen. Sluit de grenzen.

Jan_Pietersen | 10-08-22 | 12:44

Met deze hitte kan zijn motortje wel eens oververhit raken..

Patje | 10-08-22 | 12:43

Het is nog niet eens zo lang geleden dat de beleidsmakers zich druk maakten over robotisering en bloksjeen technologie. Dit zou namelijk de game changer worden in de toekomst, met als gevolg massale werkeloosheid. Blijkbaar is dit allemaal te duur geworden en weegt de maatschappelijke onrust op tegen de kosten van toekomstige arbeidsparticipatie van derde wereldlanders.

Dzjengis-Somebody | 10-08-22 | 12:42

Blue card only.

Schilder58 | 10-08-22 | 12:41

Nou dan komt het wel goed met bv Nederland…met deze man trekken we bloedsporen…

degelukkigehollander | 10-08-22 | 12:41

Geboren in Amsterdam Zuidoost en toen hij de centjes had om weg te gaan is hij er blijven wonen. Een echte believer van de immigranten-buurten dus.

adhd-je | 10-08-22 | 12:39

Een stelletje debielen idioten zijn het die onze maatschappij noor de tyfus helpen .

Kwastenbederver | 10-08-22 | 12:38 | 2

Eens!

ofarim | 10-08-22 | 12:40

Precies dat. En dat gezeik over de persoon zie ik niet als iets positiefs.
Een totale aansteller zie ik.

ChalinaRosa | 10-08-22 | 12:41

Als kind vond ik die Duracell-konijnen altijd geweldig. Stonden o.a. in de V&D.
Ging al m'n zakgeld aan op.
Was toen al een simpel mens met eenvoudige behoeften. Waar vindt u dat nog, meneer?

Ichneumonidae | 10-08-22 | 12:38

Het bekende verhaal over vergrijzing.
En het bekende verhaal over tekorten op de arbeidsmarkt.
Terwijl dat allemaal reuze mee valt.
Het grootste probleem is overbevolking en dat wordt keihard genegeerd.
We moeten tegen bedrijven zeggen dat ze maar naar het buitenland moeten gaan als ze geen personeel kunnen vinden. We hoeven toch niet de hoogste economische groei te hebben.
Minder bedrijvigheid , een slankere overheid en minder mensen is uiteindelijk veel beter voor je gezondheid en welzijn.

pejoar | 10-08-22 | 12:37 | 7

40 personen per vierkante km. dat zou ideaal zijn. Dan zijn we met een kleine miljoen. Oh wacht.. 18% wateropervlak eraf trekken. Tja... zelfvoorzienend? Misschien. het is dan zelf wortels trekken en koeienstont ruimen. Heeft ook wel iets. vreemdelingen een shotgun onder de neus drukken, go back the way you came.

horsteknots | 10-08-22 | 12:53

@Ichneumonidae | 10-08-22 | 12:51: En als je niet in Europa terecht kunt? Dan zou je toch proberen om iets van je leven te maken. Wat overigens de meeste Afrikanen doen.

ChalinaRosa | 10-08-22 | 13:02

@ChalinaRosa | 10-08-22 | 13:02: Wat je zegt is ook wel zo, maar ook daar hebben ze t.v. en zien hoe we hier leven. Plus, Europa binnenkomen is niet zo ingewikkeld.
Nou ja, ik zou het ook proberen. Enige remedie lijkt me een totale immigratiestop, maar daar is men hier inmiddels te woke voor.

Ichneumonidae | 10-08-22 | 13:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Fan van de halal bitterbal zeker?

grapo | 10-08-22 | 12:37

Heeft hij al opvangplekken in Afrika geregeld?

Patje | 10-08-22 | 12:37

Kijk hier! Kijk wat een leuke vent 't is! Kijk hoeveel energie hij heeft! Kijk daar dan! (Kijk vooral NIET naar prestaties, resultaten of gevolgen) Hadden we al verteld dat-ie een Duracell-konijn met twee batterijen is?

Pure afleiding, je reinste eigenpijperij, hoogste virtue signalling en belangrijker nog: kop-in-het-zand-stekerij.
De media doet er doodleuk aan mee en vraagt zich af waarom er zoveel 'nepnieuws' is of 'alternatieve nieuwsbronnen' zijn.
De politiek doet enthousiast mee en vraagt zich af waarom mensen zo weinig vertrouwen in hun hebben.

Het antwoord is simpel: totaal los gezongen van de realiteit en wat de gemiddelde Nederlander bezig houd & vooral gebrek aan zelfreflectie om dat eerste in te zien.

ReyNemaattori | 10-08-22 | 12:36 | 3

Precies. En maar niet begrijpen waarom het populisme groeit.

Spring Bruissteen | 10-08-22 | 12:38

Hear, hear.

First Contact | 10-08-22 | 12:39

@Spring Bruissteen | 10-08-22 | 12:38: Het is een natuurlijk gegeven dat de stem van het volk groeit als zaken zo scheef gaan.

ChalinaRosa | 10-08-22 | 13:05

Dol op "smurfen", dan weet je genoeg.

Sqbar | 10-08-22 | 12:35

Als je energie voor tien hebt, shop je in de Columbiaanse winkel van incourante feestartikelen.

Lijkvocht | 10-08-22 | 12:33

Gelukkig zet onze Eric die tomeloze energie in om dit land zo snel en vakkundig mogelijk naar de kloten te helpen. Bedankt Eric!

JJMS | 10-08-22 | 12:33

Maar nu de hamvraag (pun intended): hoeveel asielzoekers heeft meneer "hoe meer asielzoekers hoe beter" al in huis genomen? Hoeveel AZC's heeft hij laten openen in de buurt van ZIJN huis? Ik doe een wilde gok en zeg nul. Asielsmurf eet lekker bitterballen en slaap goed 's nachts. Anderen zitten met de rotzooi. Maar dat maakt hem niet uit want hij heeft zijn Deughpunten weer gescoord. Wat een misselijkmakend mannetje.

Proud Infidel | 10-08-22 | 12:32

Echt mannen eten lihanboutjes, drinken Coca-Cola (regular) en verneuken niet een gehele maatschappij.

Patje | 10-08-22 | 12:31 | 5

Ik ben meer van de Pepsi moet ik zeggen

Kartelmaster2000 | 10-08-22 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

het is een toemerkat,... dat is en word nooit iets.

miko | 10-08-22 | 12:31

opgegroeid in Oosterwolde Fr. Halve ZijLstrA kwam daar ook vandaan.
Is van der Burg ook bij Vlad in de datsja geweest?

strawdog | 10-08-22 | 12:31

Als hij met zijn energie de instroom van migranten gaat stoppen is hij mijn held.

laurentius | 10-08-22 | 12:28

Aha! Dus zó noemen ze een D66'er in Den Haag. Een "atypische VVD'er"... Je moet er maar opkomen.

marcoplarco | 10-08-22 | 12:26 | 1

Allemaal geloel.

ChalinaRosa | 10-08-22 | 12:46

Als de dood dat we vergrijzen? Voordat dat gebeurt komen er veel meer met een button op de revers gespeld, werkend in de supermarkt, 'Ik spreek geen nederlands" (u heeft ze vast al gezien) Voor nu houd een contractcultuur de boel overeind. Ook de bijstand, door gemeentes opgehoest, wordt kunstmatig in stand gehouden. En dan dit, zijdelings. Wat is er gebeurd met Vrouwen en kinderen eerst?

horsteknots | 10-08-22 | 12:25 | 6

@Roos | 10-08-22 | 12:34: Ja, Roos. In het oosten is het wat anders. Niet dat we achterlopen in ellende, maar anders. de bulk wat nog westwaarst trekt, zit hier al in de opvang.

horsteknots | 10-08-22 | 12:42

@Roos | 10-08-22 | 12:34: het erge is dat ze niet eens meer de moeite doen om NL te spreken of leren. Standaard reactie is "English"...

Kartelmaster2000 | 10-08-22 | 12:43

@horsteknots | 10-08-22 | 12:42: ik ga ook liever naar het Oosten, Noorden en Zuiden (Zeeland positioneer ik voor het gemak onder het Zuiden) dan naar het Westen. De mentaliteit is er echt anders.

Roos | 10-08-22 | 12:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Voorstel stoelendans..
Vd Burg op de toeslagen en energiecrisis
En vd Wal op de vluchtelingencrisis?

Remat | 10-08-22 | 12:24

Het is wel een beetje een blij ei.

matatwork | 10-08-22 | 12:23 | 1

Een totale aansteller.

ChalinaRosa | 10-08-22 | 12:48

Sommige mensen staan zó optimistisch in het leven, dat realisme hun blinde vlek is.

Roos | 10-08-22 | 12:22 | 4

Lijkt een VVD-kwaal te zijn. Onze premier is een mooi voorbeeld.

Spring Bruissteen | 10-08-22 | 12:31

Hee Roos, ik heb abonnementen op de Ode en de Happinez. Moet ik die dan maar opzeggen;)?

Ichneumonidae | 10-08-22 | 12:33

Ignorance is bliss.

nutsniet | 10-08-22 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Nu nog net zo hard gaan voor de eigen bevolking en je bent een topper! KOTz!!1!!11

redthehaghue | 10-08-22 | 12:22

LOL @ Pritt. Mooie vondst, systeemkrant.
Is nog waar ook. Geldt voor veel media - zo sterven we hier van de systeemomroepen.

Ichneumonidae | 10-08-22 | 12:21

Als Biden belt voor meer olie wordt er aan de andere kant niet opgenomen, ik raad de gemeenten aan om het zelfde te doen. Dan ook maar atypisch.

NLgaatnaardeklote | 10-08-22 | 12:19 | 1

......... het zelf de te doen als van der Burg belt.

NLgaatnaardeklote | 10-08-22 | 12:24

Klinkt als een hele irritante collega.

Kaas de Vies | 10-08-22 | 12:19

Je crisis over de schutting bij gemeenten gooien heet tegenwoordig problemen oplossen. Neem nog een bitterbal.

Duwbak_Linda | 10-08-22 | 12:19

"Al die veren in die reten... Waar komen die toch vandaan?!
Ah, ik zie het al, van de kaalgeplukte burgers..."

(heel oud grapje. Als ie niet meer kan, gewoon wegjorissen)

Rest In Privacy | 10-08-22 | 12:19

/Het gaat om VNO-NCW die als de dood zijn dat ze straks 15, 16, 17, 18, 19, of 20 euro per uur moeten gaat betalen, en het gaat om de NVM die als de dood zijn dat huizen onder de drie ton weggaan./

Juist!

Zapata10 | 10-08-22 | 12:17 | 1

Dit mag als Gouden Tegel™ boven iedere discussie over migratie worden gehangen. Qua migratie hebben we een systeem opgetuigd dat reageert op alle verkeerde kortzichtige (financiele) prikkels, en lange-termijn en stabliiteit compleet uit het oog is verloren.

Festen | 10-08-22 | 12:48

Staat er wel ergens onderaan het artikel 'We blijven hem kritisch volgen'?

Keutels | 10-08-22 | 12:15

Het leukste aan dit artikel is dat ook bij GS het woord omvolking salonfähig is geworden en de reaguurder niet meer wordt weggejorist als hij het O-woord gebruikt.

gestoptmetroken | 10-08-22 | 12:13 | 1

Viel mij ook op.
Het is echter een herhalend patroon in Nederland: ontkennen tot je niet meer kan en dan doen alsof het altijd al zo was.

hetmoetdanmaar | 10-08-22 | 14:32

Heb jaren geleden gedate met iemand die nauw met hem samenwerkte. Aardige vent,die Eric, maar hij was erg negatief over zijn vrouw. Hij liet doorschemeren niet echt op vrouwen te vallen.

oldandwise | 10-08-22 | 12:11 | 2

Vandaar dat hij zo loopt te blozen en te glimmen als er weer een lading viriele negers het land binnenstroomt.

gestoptmetroken | 10-08-22 | 12:16

Gemeenten willen eerst een lange termijn oplossing zien voordat ze weer extra extra extra asielzoekers opvangen. Antwoord van der Burg in de Telegraaf: het is de schuld van de gemeenten zelf dat er nog geen lange termijn oplossing is. Omdat ie alleen maar bezig is hele dagen gemeenten te bellen om om opvangplekken te bedelen, komt ie niet toe aan het oplossen van de crisis. Zo zit het dus. Staat er gewoon.

Leptob | 10-08-22 | 12:10 | 1

Hij doet een Ruttetje.
Los daarvan. Verwacht je nu echt dat dit kabinet of volgende ook maar iets gaat doen aan de instroom? Zolang er geen massa protesten uitbreken, gaat dit gewoon door hoor.

Bataafje | 10-08-22 | 12:33

Ik handhaaf een gezond wantrouwen jegens mensen met te veel energie. Die lui moet je in de gaten houden... Dat zijn vaak ook de lui die graag van het ene naar het andere probleem ("""uitdaging""") rennen, maar nooit iets afmaken of oplossen, want ze moeten dóór. En even rustig gaan zitten nadenken, reflecteren en analyseren, dat doen ze meestal ook niet.

Ik ken wel een aantal van zulke mensen. Die energie moet je zorgvuldig begeleiden, anders komt er óf heel weinig uit, óf ze richten een enorme schade aan.

Muxje | 10-08-22 | 12:08 | 2

Dat klopt denk ik, veel energie garandeert namelijk niet waaraan dit besteed wordt. Hij richt het volgens mij op zoveel mogelijk binnen te hengelen zonder er bij stil te staan of het überhaupt wel kan. Misschien dat hij dit wel weet trouwens maar vindt dat dit het werk van een ander is. Waarschijnlijk maakt het hem geen zak uit zolang zijn salaris maar gestort wordt. Echt begaan zijn mensen die meer dan genoeg verdienen en toch niks uit eigen zak willen betalen toch niet. Staan er daar zes tenten enige tijd terug voor een van zijn toko's. En maar zeggen dat hij zo begaan is, man man man.

Spiritus | 10-08-22 | 12:14

@Muxje
Die "energie" types. Ja die ben ik ook vaker tegengekomen. Pedant loopje en altijd druk, druk, druk en idd nooit iets goed afmaken. Te allen tijde vermijden want je hebt er niets aan. Oppervlakkig en inderdaad nadenken, reflecteren en analyseren kunnen ze niet. Vreselijk vermoeiend want je moet ze steeds goed begeleiden, ze horen je wel maar luisteren niet.

Basil Fawlty | 10-08-22 | 13:46

Het AD is de meer toegankelijke versie van het andere VVD-partijblaadje genaamd de T.

De energie van Vd. Burg interesseert me overigens weinig. Orban en Poetin hebben ook veel energie, om maar wat namen te noemen. Het gaat om de doelstellingen van het apparaat dat ze besturen. Dat is het twistpunt en het enige wat er toe doet. Rutte IV wil de instroom hoog en ondermijnend houden, elk zinnig mens wil het sterk beperken en de probleemgevallen zonder mededogen verwijderen.

HerzlichWillkommen | 10-08-22 | 12:07

Alles moet duurder worden want de overheid zal als ontvanger zelf nooit willen inschikken en zuiniger aan willen doen. Die taak moet de burger op zich nemen.

Deflatiemonster | 10-08-22 | 12:06 | 3

De burger moet leren hun overheid in bedwang te houden. Maar dat is teveel gevraagd, liever zelf de broekriem aanhalen is makkelijker of zo.

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 12:08

Zo zal de overheid ook met bezuinigen nooit bedoelen dat ze zelf minder uitgeven aan onzin, maar dat de burger zuiniger aan moet doen omdat de belasting omhoog gaat.

peterdh | 10-08-22 | 12:12

Alweer een held uit het politieke spectrum, het houd maar niet op, we komen lintjes tekort.

Toki | 10-08-22 | 12:05

Wat een held is het toch ook en zo gewoon gebleven. Staat er al een standbeeld in Amsterdam?

Keutels | 10-08-22 | 12:05 | 1

Die is gereserveerd voor Akwarium. Gesitueerd naast een terras waar pizza en witte wijn worden geserveerd.

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 12:06

Eerst v/d Wal met een ophemelend profiel in de krant na een flater en nu deze knakker. Maar nee, we hebben echt vrije pers in dit land

Illuminati1989 | 10-08-22 | 12:03 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze kunnen zoveel willen. Over 1 jaar is de burger een kale kip. Succes met plukkeb

Drs. D. | 10-08-22 | 12:03 | 1

Na het plukken gaat ie naar de slager en de botjes in de soep om de laatste restjes smaak eruit te trekken.

peterdh | 10-08-22 | 12:10

Als Wiebes positief over je is, is er serieus iets mis met je.

lamlul007 | 10-08-22 | 12:03

Wat jammer dat hij door gaat.

Nuchternederland | 10-08-22 | 12:03

Hoeveel is er betaald om dit te plaatsen in het AD?

Kartelmaster2000 | 10-08-22 | 12:03 | 2

Goede vraag en een leuk onderwerp voor een artikel. Ik ben zelf ook benieuwd hoeveel subsidies de Persgroep en Mediahuis ontvangen? Verder zijn ze heel onafhankelijk en objectief heur...

First Contact | 10-08-22 | 12:09

Dit moet inderdaad een betaalde rimjob zijn geweest, kan niet anders. Maar behalve geld kan de ontvanger ook iets anders hebben gekregen, bijvoorbeeld snoepreisjes, subsidie (VVD-ers zitten immers aan de kranen) of een leuk baantje of commissietje in de zeer nabije toekomst.
Rimmen mag wat kosten.

Bakkeleures | 10-08-22 | 12:59

Papa en zoonlief van de Burg geconfronteerd met uitwassen massa immigratie: www.at5.nl/artikelen/182869/we-are-he...

Papa heeft alleen iets anders van opgestoken dan je normaal zou verwachten. Hij heeft ervan geleerd dat anderen maar opgezadeld moeten worden met de lasten ipv zijn familie.

Helaas een bekende houding onder NIMBY WEF fanaten.

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 12:03

Een man een man, een woord een woord? En hij is VVD’er?

Mr_Natural | 10-08-22 | 12:02

Zachte heelmeester.

Mr_Natural | 10-08-22 | 12:00

Rimmen?

RickTheDick | 10-08-22 | 11:59 | 7

@Flightless bird | 10-08-22 | 12:10:
En op zijn Grieks dan krijg je iedere cent terug.

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 12:12

Laat maar, weet het al. Rimmen is fietsen met een helm op je hoofd.
Ik adviseer oudere mensen te gaan rimmen. Maar omdat veel ongelukken thuis plaatsvinden, is het verstandig om ook in huis te rimmen. Wel zonder fiets.

RickTheDick | 10-08-22 | 12:17

Dit stukje leest als een ranzige rimjob hoor, gatverdamme. Ik hoop wel dat hij is klaargekomen (moet haast wel) want anders is het écht allemaal voor niets geweest.

Bakkeleures | 10-08-22 | 12:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Een vriendelijke lul met vingers die als VVD-er zich laat ringeloren om GL beleid uit te voeren.

_pacman_ | 10-08-22 | 11:59

Asiel "crisis" gaat niet aangepakt worden.
Wordt alleen mar groter.

Is dit nog nieuws? | 10-08-22 | 11:58 | 2

De 'crisis' wordt wel degelijk aangepakt, alleen niet in het voordeel van de belastingbetaler.

Hersenletsel | 10-08-22 | 12:02

Dan heeft u het mis. De overheid is keihard aan het werk. Alleen niet met de methodes en resultaten waar de gemiddelde tata buiten dieprode studentensteden het mee eens zouden zijn... maar goed ze stemmen er zelf ook voor dus deal with it.

Graaf_van_Hogendorp | 10-08-22 | 12:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl