Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Noodverordening azc Budel heeft... niet gewerkt

niet de politieauto in het verhaal

Prik prak, weer beroering in het vlees van een asielzoeker

De burgemeester van de gemeente Cranendonck was het zo zat, die Algerijnen die elkaar als lappen vlees aan de spies regen, dat hij een noodverordening instelde voor het azc Budel. Dat die handtekening onder zo'n noodverordening toch vooral een symbolische lucht- en inktverplaatsing is bleek maar weer eens, door de 400.000ste steekpartij van dit jaar. Een 24-jarige veelbelovende student Biomedische Wetenschappen werd neergestoken, een 19-jarige veelbelovende student Technische Wiskunde werd aangehouden. Hoe komen deze toekomstige aanwinsten voor de Nederlandse arbeidsmarkt nu aan een VOG? Wat een ramp! "De verantwoordelijken voor alle ellende in Budel zou een groep jonge zogenoemde veiligelanders zijn. Dat zijn mensen die in principe veilig terug kunnen naar het land van herkomst." GOH

ZE SCHIJTEN OP DE VLOER

Social

Reaguursels

Inloggen

Ach, een paar kleine incidenten.
De moeite niet waard

Het leven is zwaar | 14-02-22 | 21:28

Dat VOG wordt toch een dingetje. Daar zullen ze slapeloze nachten aan over houden.

Southpark | 14-02-22 | 21:16

Met nadruk op "IN PRICIPE". Want iedereen weet dat het principe is dat ze NIET teruggestuurd worden.

Patatter | 14-02-22 | 20:17

Na straf uitzitten door die prikker meteen terug ook naar land van herkomst. Toch, Rutte?

Jan, Leiden | 14-02-22 | 16:33 | 3

Lollige bui zeker?

Patatter | 14-02-22 | 20:23

Rutte met zijn 22,6% aan kamerzetels. Dan zal hij toch eerst meer stemmers moeten krijgen. Zo blijft er natuulijk niets over van je eigen programma.

dasechtgeenstijl | 15-02-22 | 07:01

Ja maar er zitten ook goede tussen die wel lief zijn.

DrachiR | 14-02-22 | 16:18 | 1

Goede prikkers?

MAD1950 | 14-02-22 | 17:59

Als ze in die opvang nu eens gratis messen verstrekken, dan lost het probleem vanzelf op.

Jan de Vries | 14-02-22 | 14:21 | 1

Messenset met gratis bodybag

Spartaan1888 | 14-02-22 | 15:10

Tja,

Haarlems bekendste straatjournaalverkoper Mohamed Rugamana hoeft niet meer wekelijks zijn eigen treinkosten naar een AZC in Dronten te betalen. Maatschappelijke organisatie Stem in de stad neemt deze kosten van de asielaanvrager over.

In een reportage op NH nieuws was een paar weken geleden te zien hoe Mo iedere week een treinreis van zo'n vijf uur maakt. Door zijn herziende asielaanvraag is hij verplicht zich sinds april 2019 te melden in Dronten omdat Mo in dat AZC staat ingeschreven.

Cornelis12 | 14-02-22 | 14:13 | 2

Wat is uw punt ? Kennelijk is zijn aanvraag afgewezen en dus gewoon ook een gelukzoeker. En ook deze man blijft het maar proberen. (Omdat het natuurlijk ook op termijn loont)

DrachiR | 14-02-22 | 16:20

Vroeger kocht ik nog wel eens de daklozenkrant. Sinds er allerlei illegalen en Roma-tuig (een vrouwtje dat 's avonds met een Mercedes wordt opgehaald) dat ding ook verkopen ben ik er subiet mee gestopt. Wat maken de Mohamed's toch veel kapot.

Grachus | 14-02-22 | 18:14

Ze doen maar zit in de cultuur.Dat weet je als je ze binnen haalt dus niet zeuren nu Pinokkio regering.

tegenalles | 14-02-22 | 14:02

In de gemeente leeft het wel, ook onder de partijen in de gemeenteraad. Ik denk dat er na de gemeenteraadsverkiezingen hard zal worden afgerekend met het AZC. Er zal veel worden gestemd op partijen die van het AZC af willen.

Waterpasser | 14-02-22 | 13:27 | 1

Mooi man, krijgen wij ze straks. Nouja om de beurt dan maar moet wel eerlijk blijven.

Wokpan1975 | 14-02-22 | 18:48

hebben werkende Nederlanders uit een willekeurige vinexwijk al de schuld gekregen?

Dr.Utker | 14-02-22 | 13:05

Overlast door veiligelanders. Mantra politiek: ze vluchten voor oorlog en geweld, we zijn een beschaafd land, er wordt hard aan gewerkt........ En dit al jaren lang. Oplossing: geen.

Tjoelker | 14-02-22 | 12:59

Er zal niets gebeuren. Het is Rutte’s tactiek om echte problemen zo lang mogelijk door te schuiven en geen echte beslissingen te nemen. Ondertussen wel roepen dat hij het allemaal ‘’verschrikkelijk’’ vindt en dat ‘’dit echt niet kan’’. Alles moet opnieuw onderzocht en door commissies bekeken worden en ondertussen doen we ..niets. En maar alles op de lange baan schuiven en uiteindelijke andere personen en instanties verantwoordelijk houden als het dan echt eens fout gaat. (ex-vvders, Brussel, de belastingdienst, het RIVM, Rusland, NAM, Shell, etc etc, de lijst is eindeloos). Zelf eens iets beslissen of verantwoordelijkheid nemen: hij kijkt wel uit.

Magikdanbijou | 14-02-22 | 12:56

Budel is ver van de tafel in Den Haag waar Kaag op danst...

hotmint | 14-02-22 | 12:54

Ik neem aan dat de burgemeester is gearresteerd en vastgezet wegens racisme? Zomaar een noodbevel afkondigen en niet publiceren in het arabisch, berbers en swahili? Je reinste racisme. How dare you !!

BoerKoekoek | 14-02-22 | 12:44

"in principe"... Om te kotsen. Zodra iemand een fotootje van ze pikje opstuurt naar een vrouwmens, dan is zo'n gast in 5 minuten gecanceld en veroordeeld door de deugende goegemeente. Maar dit soort tuig wordt het hand boven het hoofd gehouden. Hoe ingewikkeld is het om AZC's te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn? Voor tijdelijke opvang van asielzoekers die daar een geode reden voor hebben. Weg met die gasten uit veilige landen. Gewoon terug. Jammer dan. Los het maar op.

BBRDWR | 14-02-22 | 12:40 | 2

Veiligelandiër of echte vluchteling: betrokken bij een "incident" zou hoe dan ook ophoepelen (per direct & voor eeuwig) moeten zijn.

Veepert | 14-02-22 | 18:11

@Veepert | 14-02-22 | 18:11: Tsja, GL en D66'ers zijn nu eenmaal "beschaafde" mensen en die vinden dat een verkrachting niet de asielvraag in de weg mag staan. Regelrechte hufters zijn het. En die (wetsovertredende) illegalen ook.

Grachus | 14-02-22 | 18:17

Gewoon Groen links, D66, VVD, PVDA blijven stemmen mensen. Sluit de PVV maar uit, uiteindelijk gaat dat tegen ze keren (mag je hopen) toch? Toch?

Waakvlam | 14-02-22 | 12:30 | 1

Welnee. Dan was er allang wat veranderd. Het domme Vinex- en kruidenvrouwtjesvolk blijven net zolang op GL/D66 stemmen totdat ze er zelf (herhaaldelijk) mee geconfronteerd worden. Als je geluk heb, gaan dan pas de oogjes open en krijgen ze door hoe maatschappij-vernietigend GL/D66 voor een beschaafde samenleving zijn.

Grachus | 14-02-22 | 18:20

De princess lult ook maar een beetje uit haar nek.

van Oeffelen | 14-02-22 | 12:08 | 4

Zo ken ik er ook eentje. Van Oeffelen lult ook maar een beetje uit zijn nek.

Tjoelker | 14-02-22 | 12:49

Tot dat ze in jouw winkel schijten, de boel leegroven en je vrouw een klap op d'r smoelwerk geven omdat ze het lef heeft er iets van te zeggen.

Zalluf | 14-02-22 | 13:25

Laat me raden: onwetende babyboomer die lekker veilig in een duur appartementencomplex woont zonder geconfronteerd te worden met het schuim dat massaal hier binnenloopt. Je kunt het zo uittekenen.

Grachus | 14-02-22 | 18:22
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Mispel | 14-02-22 | 12:07 | 3

Dit enorme probleem komt niet dichtbij genoeg het dagelijkse leven van politici en beleidsmakers. Daarom wordt er niet opgetreden. Zij wonen in buurtjes waar alleen 'ons soort mensen' wonen en verkeren in roomblanke/ welgestelde bubbels van sport, clubjes, theater etc.. Niks te maken met die enorme overlast, agressie, intimidaties en aanrandingen en verkrachtingen. Zij komen die overlastgevers niet tegen in het OV en zien ze niet door hun woonstraten struinen.

zxcv | 14-02-22 | 12:03 | 4

Vergeet ook niet: Er bestaat een ongelooflijk groot verdienmodel op immigranten en asielzoekers. Dat moet in stand gehouden worden van de linkse partijen.

Waakvlam | 14-02-22 | 12:32

Ik denk dat ze gewoon te laf zijn.
Stel je de commotie voor als ze het asielbeleid aanpakken. Alle wokers gaan er dan vol gas tegenin.
DE NPO en nog enkele moeten hun waarheid die ze al 30 jaar verkondigen helemaal omgooien

pejoar | 14-02-22 | 12:44

@pejoar | 14-02-22 | 12:44: als we een minister krijgen die dat doet dan krijgt die inderdaad een functie elders... ik herinner me rita verdonk nog...

dumbfarmer | 14-02-22 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens de NPO en diverse kranten zijn er geen problemen met asielzoekers.
Ze berichtten er nauwelijks over.
De VVD en d66 zijn met belangrijke zaken bezig, namelijk het maken van wetten die "homogenezing" gaat verbieden.
Daar hebben homo's in dit land ontzettende last van.
Niet van zinloos geweld of bedreigingen door voornamelijk licht getinte jongemannen..
Nee want dat zijn slechts incidentjes.

pejoar | 14-02-22 | 11:57 | 4

Inderdaad om problemen op te lossen, moet er nog veel meer geld naar toe. Pas dan komt het goed.

echtpaul | 14-02-22 | 12:32

Dankbaarheid jegens andere Nederlanders is te vaak ook al in geen velden of wegen te bekennen. Zo normaal is het niet, dat de halve zandbak in ons land wordt gehuisvest. Wat is er eigenlijk mis met echte Europeanen, die bv. wel over Bachelor diploma's beschikken - En daadwerkelijk iets aan onze economie kunnen bijdragen.

Nederlandop1 | 14-02-22 | 13:07

@Nederlandop1 | 14-02-22 | 13:07: Het kan niet anders dan dat bepaalde politici er een kick van krijgen om dit land ten gronde te richten en het leven van zijn inwoners te verzieken.

DrachiR | 14-02-22 | 16:29
▼ 1 antwoord verborgen

We zullen de komende gemeenteraadsverkiezingen zien hoeveel Nederlanders achter het beleid Rutte/Kaag staat. Let maar op: een belachelijk grote groep Nederlanders gaat alsnog stemmen op VVD/D66/VOLT/GL/SP/CDA/CU/PVDA/DENK/PvdD. Dit zijn de partijen die de grenzen wagenwijd open willen houden voor asieltuig uit veilige landen.

ILF2 | 14-02-22 | 11:56 | 5

Probleem is natuurlijk dat anti-immigratie partijen er nog wat andere gekkie standpunten op na houden, met het FVD voorop. Dat krijg je er dan er gratis bij. Ik verwacht namelijk geen oplossingsgericht denkvermogen van iemand die allerlei complot theorien op een hoop gooit om maar mensen voor zich te winnen. Het is een charlatan die niks voor elkaar gaat krijgen.

Wilders is een minder grote charlatan, maar een het is allerminst een groot bestuurder.

JanFTE | 14-02-22 | 14:35

@JanFTE | 14-02-22 | 14:35: We weten niet of Wilders een goed bestuurder is of niet, want hij is nooit in die positie geweest. Misschien wil hij geen bestuurder worden, maar heeft hij daar andere kandidaten voor. En het enige dat je als 'gekkie-standpunt' bij de PVV zou kunnen kwalificeren is juist het immigratie standpunt (wellicht EU, daar wordt je voor een ander standpunt dan D66 ook voor rechts-extremist uitgemaakt). De overige standpunten zijn zo Oud-Hollands jaren tachtig als het maar kan.

Grachus | 14-02-22 | 18:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze schijten op de vloer en in de bus? Weten ze bij Groenlinks, D66 en de PvdA niet hoeveel stikstofpunten dat kost?

Lysian | 14-02-22 | 11:54

Dat dit keer op keer op deze manier in het nieuws komt is in strijd met het pact van Marrakesh waarin landen afspraken geen negatief nieuws over immigratie meer te openbaren.

2voor12 | 14-02-22 | 11:51 | 1

Precies! Ga er maar van uit dat alles wat de MSM berichten leugens zijn. Dan zit je waarschijnlijk dichter bij de waarheid.

discriminazie | 14-02-22 | 12:53

Grappig genoeg mag preventief fouilleren hier dan weer wel.
Zonder "ethnisch profileren" wat dat ook moge betekenen.

Asteroid-B612 | 14-02-22 | 11:50

Wat vindt Leo Lucassen hiervan?

thanseeuwen | 14-02-22 | 11:50

Er zijn nog meer enge cijfers:
Officieel zijn de afgelopen drie jaar 18.292 alleenreizende minderjarige vreemdelingen als vermist geregistreerd na aankomst in Europa. (18 april 2021)

Dat gaat o.a. om kinderen die verdwijnen uit AZC's.

Het komt ook voor dat kinderen bij aankomst in Europa als volwassenen worden geregistreerd.

Mogelijk reizen ze door naar familie ergens, of naar een land waar ze een betere toekomst verwachten.
Een extra makkelijke prooi voor criminelen en mensensmokkelaars die de reis organiseren, en die hen laten werken om (zogenaamde) reisschulden af te betalen. De jongeren verrichten dwangarbeid in nagelstudio’s of op wietplantages.

Twee Vietnamese jongens die oktober 2019 samen met 37 andere Vietnamezen dood werden gevonden in een koeltruck in Essex verdwenen twee weken eerder uit de opvang in Limburg. Uit onderzoek bleek dat zij tevergeefs aangifte hadden geprobeerd te doen van mensenhandel.

Nigeriaanse meisjes die uit hun opvang verdwenen werden teruggevonden in bordelen in België en Italië.

Top 10 nationaliteiten vermiste alleenreizende minderjarige vreemdelingen (AMV) tussen 2018-2020

1. Marokko
2.Algarije
3. Eritrea
4. Guinea
5. Afghanistan
6. Tunesie
7. Mali
8. Ivoorkust
9. Somalie
10. Egypte

Doodeng.

AdvocatusDiaboli | 14-02-22 | 11:50 | 6

@dumbfarmer | 14-02-22 | 12:58:
Ja precies, maar zoals ik al zei, dat zullen ze eerder gebruiken om de gewone burger lastig te vallen..

Kosmos | 14-02-22 | 13:15

En hoeveel van die "minderjarigen" waren de 30 reeds gepasseerd? Echte onbegeleide kinderen (<= 12 jaar) zijn er amper. Allemaal 16 17 jarigen Afrikanen, waarvan we opeens moeten doen alsof het handelingsonbekwame kinderen zijn. Naar analogie van 'if your old enough to do the crime, you're old enough to do your time'. Als je in staat en oud genoeg bent om die reis te maken en te volbrengen, ben je oud genoeg om volgens dezelfde regels als de overige behandeld te worden (lees linea recta teruggestuurd te worden).

Grachus | 14-02-22 | 18:36

bereid je maar vast voor, dat is het leger waar je straks tegenover staat over een paar jaar.

ptrck | 14-02-22 | 19:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat Algerije inmiddels een veilig land is begrijp ik heel goed. Al hun criminelen zitten in Europa.

de euro middenweg | 14-02-22 | 11:48

Je ziet toch vaak grensoverschrijdend gedrag bij asielzoekers.

Selassie | 14-02-22 | 11:48

Boosmaker du jour. En er verandert toch niets want "Brussel", "de" verdragen, internationale afspraken, mensenrechten, jamaar Marokko, de asielindustrie en - advocatuur, jamaar wij zouden in hun plaats hetzelfde doen, we moeten toch en we moeten toch niet willen dat enzovoorts enzovoorts.
Dus ja. Zeg het maar. Ik sta er heel simpel in. Een probleem waar iedere voor de hand liggende redelijke oplossing structureel van tafel wordt geveegd is kennelijk toch geen probleem dus maak ik me er ook niet meer druk om. Cynisch? Wellicht maar om me telkens weer door de overheden in de bek te laten tuffen en daarna nog te worden uitgelachen ook, daar doen wij hier niet aan mee. Ze zoeken het maar uit.

Graaisnaaiert | 14-02-22 | 11:46 | 3

Stel laffe bestuuders om alles af te schuiven op Brussel.
Dit is verdome ons land hoor, niet van Brussel.

ZZP-er | 14-02-22 | 11:50

Daar verschuild men zich continu achter ja... "Want we verdienen zoveel nu we één Europa zijn blabla." Ondertussen wordt ons hele land leeggeroofd door Noord-Afrikaans en Oostblok tuig. Maar dat zijn maar roomblanke burgers die dit overkomt en die betalen wel voor dit feest der omvolking.

Ommezwaai | 14-02-22 | 11:50

@Ommezwaai | 14-02-22 | 11:50: niet allen door die lui.. ondertussen kost die hele EU ons vies veel meer dan het opleverd, helemaal als dalijk de rekening komt van dat "corona herstel fonds" dat nu ineens ook voor andere doeleinden gebruikt kan worden.. zoals isoleren van het huis in italie..
Ja, die instroom kost ons wat, maar vergeet zeker niet die roversbenden in Brussel, die doen dat sluipenderwijs nog vele malen erger.

dumbfarmer | 14-02-22 | 13:02

Je moet het maar eens andersom doen, in zo'n land als Marokko of Algerije, echt, waarom blijft dit toch zo doorgaan?

hotbrasil | 14-02-22 | 11:42

Dank voor deze link!

J.P.Drapeau | 14-02-22 | 11:43

Weest u voor blij met de nieuwe buren die u worden gebracht door de EU en globaliste elite. Enigste oplossing is massaal stemmen op populistische partijen…. Maarja iedereen wil graag z’n reisjes houden…

ikworstelengadouchen | 14-02-22 | 11:38

Je vraagt je toch in alle ernst af wanneer het geduld in Nederland opraakt met dit kansloze volk. Ongestraft plunderen, onze vrouwen aanranden, door de hardwerkende belastingbetaler wordt dit tuig onderhouden en de politici kijken de andere kant op of bagatelliseren het probleem. En iedereen wil zo vreselijk deugen het wordt tijd voor nl.wikipedia.org/wiki/Schoonvegen_van...

johnyl | 14-02-22 | 11:36

Hoe gaat het eigenlijk als een veiligelandiër uit België of Duitsland hier asiel aanvraagt? Mag die ook eindeloos de "procedure" verzieken?

J.P.Drapeau | 14-02-22 | 11:33

Waarom hebben Japan en Israel hier toch geen last van?

Reebensteeltje | 14-02-22 | 11:31 | 2

De meeste Japanse politici willen de homogeniteit behouden en hanteren een ‘geen-immigratie-principe’. In 2005 karakteriseerde de toenmalige minister van Communicatie Taro Aso Japan als volgt: ‘Eén cultuur, één beschaving, één ras.’ Het is een motto dat voor veel Japanners vanzelfsprekend is. Het is dus heel simpel. Je zegt gewoon dat je in principe onder elkaar wilt blijven en welvaartstaatzoekers uit andere delen van de wereld niet toelaat. Het is een keuze. Rutte en Kaag willen meer, meer, meer buitenlanders / culturen / rassen / beschavingen (desnoods parallelle) en hebben de poorten wagenwijd opengezet voor iedereen die hier wat denkt te kunnen halen.

Graaier | 14-02-22 | 11:39

Israel heeft ook last van prikkers. Alleen reageren zij daar iets serieuzer.

Mokum Kosher | 14-02-22 | 11:41

Denk dat ze op Urk hier anders mee zouden omgaan.

Hypno2050 | 14-02-22 | 11:31

Zou het kunnen zijn dat dit een te goedlopend verdienmodel is geworden wat overeind moet worden gehouden? Ik zeg het maar, als diepcynische menslievend idealist.

nobodiesunmighty | 14-02-22 | 11:29 | 3

Het zijn calculerende jongens. Ze weten dat ze hier gegarandeerd keurige opvang krijgen. Eten, dak boven hun hoofd, advocaat, tandarts, ov kaartjes, zakgeld enz. enz. De basisvoorziening is uitstekend. Vervolgens gaan ze op roverspad. Ze weten van landgenoten / voorgangers waar je moet zijn, wat je moet stelen, wat de pakkans is, wat de straffen zijn en vooral hoeveel je per week bij elkaar kunt stelen. Kortom, een verdienmodel van duizenden / tienduizenden euro's per verblijf in Nederland. De VVD en D66 vinden het goed dat ze ons beroven. Want terugsturen is zo'n gedoe.

Graaier | 14-02-22 | 11:35

@Graaier | 14-02-22 | 11:35: Ja natuurlijk spreekt zich dat rond. Enkele jaren geleden hele karavanen Albaniers, die wisten dat ze allemaal 4000 euro oprotpremie zouden krijgen. Easy money in een land waar het maandsalaris 150 euro is.

Asteroid-B612 | 14-02-22 | 11:53

@Asteroid-B612 | 14-02-22 | 11:53: Het toeslagen-schandaal vindt zijn oorsprong, omdat maatregelen genomen moesten worden om de miljoenenfraude door o.a. Bulgaren te bestrijden.

Grachus | 14-02-22 | 19:01

Wat is er eigenlijk op tegen om jezelf als beter dan de rest van de wereld te beschouwen? Exceptionalisme werkt fantastisch. Gewoon al het tuig waar je niets mee te maken wil hebben weren en het succes volgt als vanzelf. Als we Nederland beter, mooier en succesvoller willen maken, dan is het nu tijd om groepen categorisch uit te sluiten. Niet op basis van huidskleur, geloof of nationaliteit, maar op basis van gedrag.

Stijlicoon | 14-02-22 | 11:29 | 1

Waarschijnlijk gaan wij in de nabije toekomst ook zo'n "social credit" systeem implementeren om het 't kaf van koren te scheiden. Ik begrijp dat de meeste mensen hier niet op zitten te wachten, maar ik denk dat asociaal gedrag zo erg uit de hand gaat lopen dat mensen uiteindelijk gaan smeken om zo'n systeem.

Kosmos | 14-02-22 | 13:31

Wanneer is Nederland zo’n slap land geworden vol met weekdieren? Ik denk sinds de komst van Rutte

Roetveegje | 14-02-22 | 11:28 | 3

Nee hoor. Onder Kok en Balkenende was dit ook al gaande. Heb ruim 20 jaar geleden in de asielindustrie gewerkt en toen was het ook al bedroevend.

CupDCake | 14-02-22 | 11:30

Volgens de geschiedenisboekjes waren er meer NSB-ers dan mensen in het verzet. Dus ik denk dat dit slap gedrag in onze cultuur zit.
En bij slap gedrag ben je kwetsbaar voor vijandige overname.

discriminazie | 14-02-22 | 12:59

Gelukkig is Mark naar Oekraïne om een brug te bouwen, zodat de vluchtelingen uit dat land ook snel en veilig naar ons land kunnen komen.

Kawacarol | 14-02-22 | 11:27 | 1

Als wij dan alle zandbakmensen daarheen sturen en wij krijgen er sexy Svetlana’s voor terug… ik zeg win win

ikworstelengadouchen | 14-02-22 | 11:39

Misschien is het beter als Poetin hier orde op zaken komt stellen? Zouden we dan zoveel slechter af zijn?

enkelereisretour | 14-02-22 | 11:26 | 5

@roberto9715 | 14-02-22 | 11:33:

Nee, 'doortastendheid' kon je ook Hitler niet ontzeggen, of Stalin, of Pol Pot, of Castro, of Kim Jong-un, etc.

Dictators kunnen doortastend zijn, omdat ze mensen die kritiek hebben op hun maateregelen, ontslaan, in de gevangenis stoppen, of laten verdwijnen. In democratische landen moet je rekening met de oppositie houden, en overleggen met elkaar, compromissen sluiten; dat werkt wat 'stroperiger', staat 'doortastendheid' vaak in de weg.

Dr_Johnson | 14-02-22 | 11:42


Ik stel voor dat de Putinlikkers een trein naar het oosten nemen.
Die gast kan een grote bek opzetten, opponenten vermoorden en zingende vrouwtjes in ouderwetse kerkers gooien.
Voor de rest rooft hij zijn land leeg met zijn criminele vrindjes.

miko | 14-02-22 | 11:49

@miko | 14-02-22 | 11:49: Of we nu door Putin en zijn bende worden leeggeroofd of door nep-vluchtelingen samen met grootkapitaal maakt volgens mij niets uit. Geen ruggengraat = kwetsbaar voor vijandige overname.

discriminazie | 14-02-22 | 13:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vrees voor de toekomst van mijn kleinkinderen.
Ben geen angsthaas, maar het wordt van dag tot dag, van jaar tot jaar, erger en erger.
En niemand ( van de regering) trapt op de noodrem. Stop nu met nieuwe instroom. Stop! En zet eens echt daadwerkelijk mensen uit. En die grens dat hek of die muur moet er een keer komen.
Maar ze staan erbij en kijken ernaar.
Door en door verrot is het land geworden.
En dit is nog maar het begin.

laurentius | 14-02-22 | 11:25 | 7

U kunt met goede redenen vrezen voor de toekomst van uw kleinkinderen. Steeds meer crimineel profiteursvolk uit de onderklasse met een andere onverenigbare cultuur. Als uw (klein)kinderen verstandig zijn gaan ze zich voorbereiden op een toekomst in een ander land/werelddeel d.m.v. het bijleren van vreemde talen en er voor zorgen dat ze een einddiploma halen voor een universeel beroep.

Stratum | 14-02-22 | 12:26

Mee eens.
Binnen een paar jaar verkassen mijn vrouw en ik naar elders. Ik zie het hier niet meer goed komen. Het gaat juist steeds harder richting afgrond.

Nostra da Mus | 14-02-22 | 13:20

Het heeft geen zin om te vrezen. Als ouder heb je maar één plicht tegenover je kinderen en dat is ze genoeg capaciteiten meegeven, zodat ze in staat zijn te vluchten en elders een leven op te bouwen. Het 'vrijheid, blijheid' in de opvoeding wordt dan toch noodgedwongen wat minder.

Grachus | 14-02-22 | 19:05
▼ 4 antwoorden verborgen

De gehele politiek is het er mee eens dat het criminele veiligelanders zijn maar onder de mom van hun thuislanden nemen ze niet terug blijft het voort etteren. Zou zeggen plaats ze dan in door mariniers geleid en streng bewaakt sober kamp waar voor elke druppel water en kruimel brood keihard gewerkt moet worden. Maar ik zal wel te simpel denken.

Cornelis12 | 14-02-22 | 11:24 | 1

Het is heel simpel, allereerst vastzetten, op water en brood, Hassan of Mohammed of weet ik veel bellen dat de uitkeringen worden gestaakt, zullen ze zeggen dat dat niet mag maar toch doen, moet je dan eens kijken! Was ik maar de baas, had het binnen een week op orde! Komt u maar met de tegenargumenten!!

old shaterhand | 14-02-22 | 11:59

Er moet toch zeker een app zijn of een soort reisbureau in Afrika waar ze alle reisadviezen kunnen krijgen. In welke landen je wat kan krijgen en hoe je in elk land zo je lang mogelijk kan blijven, wat je het beste kan zeggen en wat je absoluut niet mag zeggen en hoe ver je kan gaan voordat je pas in de problemen komt en als je dan in de problemen komt hoe je dan gratis juridisch bijstand kan krijgen. Misschien hebben ze in Afrika ook wel een soort TUI op TV met met goedkope enkele reis aanbiedingen naar Europa. Lijkt mij anders een gat in de markt zeker de enorme groei van klanten daar.

piepelientje | 14-02-22 | 11:23 | 1

God, dat is zo doorverteld via de mobiele telefoon. Bovendien hoeven ze echt al die moeite niet zelf te doen. De COA medewerkster zorgt er wel voor dat de "vluchteling" piekfijn en meer dan volledig wordt voorgelicht over zijn "rechten".

Grachus | 14-02-22 | 19:09

En oh ja.. stem lokaal in maart. Zorg dat die Haagse kliek niet meer in je gemeente terecht komt!

deministerpresident | 14-02-22 | 11:21

Het COA.

Chaotisch Onbegrijpelijk Asociaal.

Dumpen bij voorkeur zoveel mogelijk willekeurige mensen van zeer diverse pluimage bij elkaar op een zompig weiland, zover mogelijk verwijderd van alles vandaan. Dan weten ze 100% zeker dat de zogenaamde "vluchtelingen" zich de tiefus gaan vervelen in een land waar ze niks te zoeken hebben, een land waar alleen een politieke kaste zich nog om hen "bekommert" maar waar het gros van de bevolking allang schijt aan ze heeft, dát land, dat land waar ze dan moeten gaan "integreren" maar wat -bewezen door resultaten uit het verleden en heden- voor 90% van die lui niets als een uitzichtloos bestaan in de bijstand zal gaan opleveren.

Dat land waar het COA met plezier en enthousiasme de meest kansloze uitvreters uit Marokko of Tunesië faciliteert, zodat ze 100% zeker weten dat de overgebleven 10 of 20% van de Nederlanders eerder vroeg dan laat óók een pesthekel gaat krijgen aan al die cultuurverrijkers.

Het lijkt intussen wel een doel op zich geworden van het COA om zoveel mogelijk autochtonen over de zeik te krijgen. Alsof ze met een trechter een gans volduwen met vreten en dan op hoge toon eisen dat je dankjewel zegt en om meer vraagt. En als je het niet zo leuk vind om in de toekomst verkracht, beroofd, beledigd, bestolen of gemolesteerd te worden door deze ellendelingen, nou dan ben je dus een vreselijk Slecht Mens.

Logisch.

Nog even (of misschien nu al wel) en er is alleen de politiek nog die onder dwang voorkomt dat mensen massaal het recht in eigen hand gaan nemen om hun onvrede over deze voortdurende ellende te laten blijken.

Allemaal te danken aan dat geweldige COA en die geweldige politici die niet willen horen dat de meerderheid in NL kláár is met deze shit.

Dutchbeaurouge | 14-02-22 | 11:21 | 4

'Dumpen bij voorkeur zoveel mogelijk willekeurige mensen van zeer diverse pluimage bij elkaar op een zompig weiland, zover mogelijk verwijderd van alles vandaan.'
Deden ze dat maar!

gestoptmetroken | 14-02-22 | 11:55

Veel mensen realiseren zich onvoldoende of weten gewoon niet dat het COA, in naam een zelfstandig bestuursorgaan, ressorteert onder het ministerie van justitie en daarom een beperkte autonomie heeft.
Je moet je "dank" dus primair richten aan de volledig onbekwame oeverloze schoften in den Haag, en niet aan het COA.

JohanF | 14-02-22 | 12:36

Zolang mensen nog massaal op de kartelpartijen blijven stemmen geloof ik dat men nog lang niet klaar is met de import van zoveel mogelijk derdewereldlanders.

Grachus | 14-02-22 | 19:11
▼ 1 antwoord verborgen

Geef ze allemaal een mes. Hek dicht. En dan een realityshow van maken. Wie overblijft krijgt een verblijfsvergunning.

deministerpresident | 14-02-22 | 11:20 | 4

De meest agressieve psychopaat?

AdvocatusDiaboli | 14-02-22 | 11:32

De grootste randdebiel belonen. Soort van middeleeuwse roofridder.

miko | 14-02-22 | 11:46

Voor een stuk koraalrif op 15 meter diepte, toch?

De vries, Henk. | 14-02-22 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Vroegah zachte heelmeesters maken stinkende wonden, tegenwoordig schijnen ze met name op het Binnenhof daar gek op te zijn.

william7055 | 14-02-22 | 11:20

Het 7e incident in 3 maanden. Waarom hoor ik nooit iemand wat een "Druk op de Zorg" dat wel niet betekend? Als het om inwoners van Urk, Volendam of Staphorst zou gaan stond heel deugend Nederland op de banken te krijsen.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 11:18 | 1

De meeste incidenten halen het nieuws niet. Die worden onder de pet gehouden, als het even kan.

Hiesjes | 14-02-22 | 11:31

Heeft Princess Bianca wel eens van een kommaatje gehoord ?

nednied | 14-02-22 | 11:18 | 1

Geheugen kapot ofzo? Geef ze een buurthuis.

RickTheDick | 14-02-22 | 11:16 | 1

En lessen kickboksen! En een straat coach en een theehuis en euh hiur ze in als adviseur!

boerk | 14-02-22 | 11:20

Tijd voor de ketenmarinier!

wapster | 14-02-22 | 11:16

*De gemeente kondigde eerder al maatregelen aan om de rust te herstellen. Zo komen er hekken rond het terrein om mensen die er niet horen, buiten te houden.*
Zucht dit geloof je toch niet.

de uitbater | 14-02-22 | 11:15 | 1

goh..... en ook nog zoeklichten en drones om buitenstaanders ver van de hekken te houden. Wat een kale dreiging.

nobodiesunmighty | 14-02-22 | 11:24

We lijken ook wel gek dat dit nog allemaal door blijft gaan. Gewoon sluiten die hap. Onrendabele patjakkers ongezien retour afzender. Er is helaas een hele industrie die hier geld aan verdient. En de salon socialisten die vanuit hun veilige bubbel lekker op "morale hoge grond" blijven zitten met hun rethoriek. Van "we mogen mensen niet zomaar aan hun lot over laten." En "jij zou toch ook opgevangen willen worden als het slecht gaat met jou land?" Dus we importeren institutionele achterlijkheid, achterbaksheid en geweldadigheid. Deze mensen zijn zo brutaal om te pakken wat ze willen hebben. Zonder rekenschap af te leggen. ( wat hebben ze te verliezen? ) En als je er wat van zegt. Dan kun je een mes tussen je ribben krijgen. Deze "zielige mensen" industrie breekt stilletjes onze veilige open samenleving af. En als je er wat van zegt dan ben je een vuile populist. En dan is er van alles mis met je. Leegvegen die AZC's. Stuur ze maar terug. Als die mesdragende kloothommels. Nog geen verblijfsvergunning? En wel dit soort vergrijpen? Zou accuut einde oefening en uitzetting tot gevolg moeten hebben. Als je wel mee wil doen...... wees welkom. Maar er wat mooi's van. En anders.... oprotten!

Blubberbazooka | 14-02-22 | 11:13

Echt zo'n PvdA houding: kopje thee drinken met..., jongerenwerkers voor.... taakstrafjes .... prachtwijken beloven...... Ondertussen krijgen deze lui(e) meer en meer brutaliteit en ruimte.

antonconstandse | 14-02-22 | 11:12

Veiligelanders moeten altijd binnen 8 uur worden uitgezet. Is niet moeilijk. Gewoon administratieve beslissing nemen. Niet mee eens? Vanaf elders op eigen kosten procedure starten.

Knufter | 14-02-22 | 11:11 | 4

Na 8 uur zijn ze al gesetteld in ons land en mogen ze blijven om humanitaire redenen.

Osdorpertje | 14-02-22 | 11:26

Niet moeilijk.
Je moet alleen 'gewoon' te weten komen waar ze vandaan komen en het betreffende land ze 'gewoon' laten terugnemen.
Simpel, toch?

Kapitein Sjaak Mus | 14-02-22 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Vreemd hoor, dat het draagvlak voor het asielbeleid onder de bevolking laag is.

Koning Willy | 14-02-22 | 11:10

Wilders zegt het, het kabinet negeert en zie daar de consequenties.

VoltaireJohn | 14-02-22 | 11:10 | 2

Dat zie je verkeerd. Het is de schuld van Wilders. Wat? Dat doet er niet toe.

forecastle | 14-02-22 | 11:15

@forecastle | 14-02-22 | 11:15: inderdaad, wilders zijn schuld! Had hij het maar niet moeten noemen dan hadden ze dit niet hoeven buitensluiten

boerk | 14-02-22 | 11:23

Welcome to the thunderdome! Het zal allemaal wel, het is onwil van de politiek om dit op te lossen, laat ze elkaar maar overhoop steken.

Enter Yeti | 14-02-22 | 11:10

Alsof die asieleisers zich aan regels gaan houden.
Dan kan je nog zo veel noodverordeningen instellen, daar vegen zij hun reet mee af.
Die gasten willen zo snel mogelijk hun gratis huis zodat ze de rest van hun familie kunnen laten overkomen. Die willen helemaal niet wachten in een AZC.
En ze geloven dat ze als zij zich maar zo asociaal mogelijk gedragen dat ze dan sneller asiel krijgen. Om ze maar uit het AZC te krijgen.
Net zoals zij geloven dat als jij je maar als een slechte buur gedraagt dat ze jou dan sneller een andere woning toewijzen.

Osdorpertje | 14-02-22 | 11:09 | 1

Ik geloof inderdaad dat de meest agressieve en brutale gasten nog eerder een huis krijgen en een status. De softe aanpak van het coa personeel , die worden sowieso bang van die gasten en denken, ik geef ze maar asiel dan ben ik er vanaf.

laurentius | 14-02-22 | 11:31

"Dat zijn mensen die in principe veilig terug kunnen naar het land van herkomst"

Wanneer wordt nu eindelijk de zin gebruikt die er eigenlijk moet staan:
"Dat zijn mensen die in principe veilig terug MOETEN naar het land van herkomst en wel zo snel mogelijk." ?

Gladiator Fap | 14-02-22 | 11:09 | 3

Zeker, en ''in principe'' kun je ook gewoon weglaten uit de zin. Die criminele, overlastgevende klaplopers moeten per kerende post terug. Die moet je niet eens meer toelaten tot de 'procedure'.

Dr_Johnson | 14-02-22 | 11:22

Helemaal mee eens, maar Nederland is zo slap dat omdat die landen die criminelen juist deze kant opstuurt en ze niet terug wil, ze ze aan de straatstenen niet eens kwijt kan.
Wat mij betreft mag dit wel eens wat meer openbaar worden, en dat ons kutregering eens wat harder optreedt hiervoor. Wat nou niet terugnemen! Aanpakken!

tis_wat | 14-02-22 | 11:50

U weet wat “zo snel mogelijk” politiek betekent?
5 jaar later:
“Ja sorry. Veel sneller ging echt niet. En nu hebben ze eigenlijk wel genoeg rechten verworven om te blijven.”

Cannabooze | 14-02-22 | 14:36

Binnenkort dus in een uitzending van Nieuwsuur een item over wildpoepende criminele asielzoekers, de COA medewerkers zouden die gasten aangelijnd moeten laten en voldoende poepzakjes bij moeten hebben om het op te ruimen.

Reebensteeltje | 14-02-22 | 11:09 | 1

Hoort daar ook niet castreren en muilkorven bij? gedragscursus ook nog, o! heeft u het wel over honden?

antonconstandse | 14-02-22 | 11:15

Hoe moeilijk is het, regel met de andere Europeesche landen dat er er geen cent meer naar Marukko en Walgarije gaat tot ze hun lastpakken terug nemen.
Dus een stop op ieder bankverkeer, uitkeringen bevroren die daar worden uitgekeerd, etc. Dan staan binnen een week de consul van die landen op de stoep met lege bussen ze naar het vliegveld te escorteren.

Hiesjes | 14-02-22 | 11:08

Toch apart dat mensen die andere neersteken zich niet aan papieren regeltjes houden. Wie had dat nu gedacht, maar ja wat verwacht je ook in een land waar bezopen doodrijders een rijverbod krijgen. Dat tuig moesten ze eens plaatsen bij het elitaire volk wat er veraf van staat maar wel de regels verzint, reken er dan maar op dat ze keihard aangepakt worden, dat elitaire volk zal het alleen eerst eens zelf moeten voelen.

Statix | 14-02-22 | 11:07

Ze schijten op de vloer, laten ze in Gent daar maar eens naar kijken.

uisge baugh | 14-02-22 | 11:07

Interne azc toestanden interesseren mij niet zoveel. Sorry.

Leptob | 14-02-22 | 11:06

De lokale partij Echte Lokale Aandacht Nu (ELAN). Nice one.

Piet Karbiet | 14-02-22 | 11:12

Allemaal VVD stemmen, dan komt het weer goed.....

Frietje_Oorlog | 14-02-22 | 11:05 | 1

In orde. Gaat gebeuren.

nobodiesunmighty | 14-02-22 | 11:26

Ellende importeren, dan is er later tenminste voldoende werk voor therapeuten.

Thies | 14-02-22 | 11:04 | 2

Die er niet (genoeg) zijn.......

MK27 | 14-02-22 | 11:10

@MK27 | 14-02-22 | 11:10: Er zijn duizenden meisjes die psychologie studeren. Dat zal het probleem dus niet zijn. Wel dat de kosten hiervan uit de algemene middelen pot betaald zullen gaan worden. Het wordt tijd voor een 'nachtwakerstaat'. Wellicht krijgen mensen dan wat meer realiteitsbesef.

Grachus | 14-02-22 | 19:20

Geef al die gasten een speldenkussen en een doosje spelden: dan kunnen ze prikken.
Dit wordt zo eentonig al dat gesteek in die azc's.

MK27 | 14-02-22 | 11:04

Ssst.... ze zijn zielig. Wij zijn rijk, barmhartig en kunnen er nog best een paar bij hebben.

_pacman_ | 14-02-22 | 11:04 | 1

Neen

MK27 | 14-02-22 | 11:04

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen