Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Asielinstroom van Week 41: ONGEVEER 1200

"Gaat u daar maar even liggen op een veldbedje. Over 6 weken een eigen huis met Miele + een column in Volkskrant/NRC/Trouw over hoe kut het hier allemaal is"

Hallo ALLEMAAL. Wat leuk dat u er bent... Gelieve achteraan sluiten in de rij doorlopen naar voren. Want woningen genoeg, voor vakantievierende gelukszoekers en overige Afghaanse eitjesbakkers. Met vriendelijke groetjes, ook namens Bente Becker en Rob Jetten. Fuk you, (woonprotesterend) Nederland.

Update: Te veel mensen in nachtopvang Ter Apel - HEE. NOU JA. HOE KAN DAT NOU?

Social

Social

Reaguursels

Inloggen

Overigens wel frappant dat die demonstranten op de foto's dezelfden zijn als degene die voor criminelenimport zijn. Ze zien het verband tussen huizen weggeven en het gebrek aan huizen voor henzelf niet?

Patatter | 19-10-21 | 11:20

Gewoon alle huiseigenaren uit het huis zetten en de belasting naar 200%, dan schaffen wij dat wel.

Patatter | 19-10-21 | 11:18

COA zoekt met spoed 800 plekken voor asielzoekers. Handig beleid, ik nodig ook altijd 10 mensen uit om te logeren en ga daarna pas nadenken of ik daar wel plek voor heb.

Lompelul | 18-10-21 | 22:20 | 1

Je vergelijking loopt mank. Invasieve exoten komen onaangekondigd.

SergeantPierlala | 18-10-21 | 22:43
-weggejorist-
Bergamo | 18-10-21 | 20:58

Kunnen we ipv de asielinstroom hier niet dagelijks het aantal woningzoekenden neerzetten?

Sjakkie van de Hoek | 18-10-21 | 20:50 | 1

Dat heeft geen nut. Dat stijgt elke week met 1200. Want niemand krijgt ooit nog een woning.

Patatter | 19-10-21 | 11:17

Mja (gaap) er schijnt weer crisisoverleg te zijn... over gebrek aan opvang... maar ik hoor niemand over gebrek aan het stoppen van de instroom. Slaap lekker verder.

darmflora | 18-10-21 | 20:38 | 1

De kraan eerst dichtdraaien en dan dweilen.

civilian | 18-10-21 | 21:25

Als al die demonstranten komt solliciteren en een baan neemt in de bouw.
Dan is een deel van het probleem al opgelost.
Het grote probleem is, we krijgen het niet meer klaar.
Veel te weinig vakmensen en handjes die iets kunnen klaar maken in de bouw.
Uurlonen schieten omhoog en materiaal prijzen.
Betaalbaar wonen zit er niet in. Een ict’er inhuren voor 95 euro is geen probleem maar een vakman voor 45 euro is al te veel gevraagd.
Leer je kinderen dat het niet erg is om met je handen te werken.
En over 20 jaar hebben wij meer goeie bouwvakkers aan het werk.
En dat we nu een huizen crisis hebben. Hebben we niet te danken aan de politiek.
Maar meer aan ons zelf. Wand jantje moet natuurlijk wel een zo hoog mogelijke opleiding hebben genoten.
Ik heb nooit een opleiding gehad dus de opmerkingen van taal gebruik en spelfouten is daar mee af.

beunhaze | 18-10-21 | 20:07 | 1

Ik tel er slechts 5 dus wat mij betreft bent u geslaagd.

ploppy | 19-10-21 | 02:19

Is niets aan de hand. De teststraat die in Groningen 3 weken open is geweest, is onderhand alweer keurig omgebouwd naar opvanglocatie voor veiligelandiers.

mieroptafel | 18-10-21 | 19:41

Noem het dan ook een invasie. Door Invasiërs.
Veel erger wellicht dan de invasie van Alva in 1572? en die in WW2, deze Invasiërs gaan namelijk nooit meer weg en broeden tussentijds hun reservisten uit.

Wassila | 18-10-21 | 18:42 | 1

Eerst jezelf naar een voorlopige verblijfsstatus liegen, dan snel een kind op de wereld zetten zodat uitzetten moeilijker wordt, begeleiding (door een geitenwollen gemeentesok) naar een baantje frustreren en lekker in de bijstand blijven, het gekregen tuinmeubilair verpatsen op Marktplaats en nog meer van dat soort ongein. Ik heb het zien gebeuren en wordt er nog steeds woedend van als ik eraan terugdenk.

Here's Freddy | 18-10-21 | 19:22

Ga werken werken lekker werken

poëpjes | 18-10-21 | 18:20 | 1

Ga asiel aanvragen , als huisgoden geen inkomen hebbende verstotene van je familie, die ook nog eens is gemietoet en ook je fiets is gestolen enz enz. E.e.a schriftelijk in veel goud bij alle mogelijke instanties enz enz vermoei het overheids personeel tot ze het spuugzat worden. Misschien gaat er iemand wakker worden amen

Henkie | 18-10-21 | 18:38

Ik snap dat ze willen wonen, die hippies op de eerste foto.
Maar liever niet als mijn buren.

Nonik Neem | 18-10-21 | 17:53

Het wordt tijd dat het COA en de overheid de kosten gaat betalen voor het in stand houden van de systemen voor woninginschrijving. Als woningzoekende mag je jaarlijks een buitensporig hoog bedrag betalen om ingeschreven te mogen staan en onderhand krijgt iedereen een urgentie verklaring behalve de betalende woningzoekende. Elke vrijgelaten crimineel, tiener-moedertje of dobberneger uit een willekeurige zandbak beschikt sneller over woonruimte alsdan een "normale" Nederlandse woningzoekende. Het in te idioot voor woorden dat woningzoekenden jaarlijks verplicht een fors bedrag dienen te betalen voor een dienst met nul komma nul resultaat.

Ruikbaard | 18-10-21 | 17:51 | 1

Goed bezig Ruigbaard

poëpjes | 18-10-21 | 18:22

Zij die dus asielzoekers, die vele landen veilige landen hebben doorkruist om in NL asiel aan te vragen, nog op 1 hoop gooien met vluchtelingen moeten zich laten nakijken. Is bijna 100 % gewoon immigrant naar een beter leven. En ik snap die mensen wel dat zij hier naar toe komen. De deugers moeten eens beter nadenken hoe het eea in elkaar steekt.

DrachiR | 18-10-21 | 17:49 | 1

De deugers zijn dom, naïef en denken echt dat deze mensen voor iets gevlucht zijn, want vluchten doe je volgens de deugers niet vrijwillig. Ze gaan echter wel vrijwillig en zelfs met veel plezier richting NL, want hier in het land van milk en honey en gratis Miele en gratis geld is het goed vertoeven. Zojuist weer op het journaal, ááállemaal jonge mannen die onze verzorgingsstaat komen plunderen. Ik kom er met mijn verstand niet bij dat hier geen halt aan toegeroepen wordt. Deze mensen, als ze toegelaten worden, en reken daar maar op, moeten állemaal wonen, eten, en verzorgd worden. Dit gaat een keer fout. Volgens mij is het al goed fout.

Boerenverstand99 | 18-10-21 | 20:27

België laat jaarlijks ca. 5000 asielzoekers toe.
Nederland, met dit tempo ca. 50.000.

de honden blaffen... | 18-10-21 | 17:43 | 1

Ook bij de Belgen loopt het uit de hand. Die gaan ruim over de 5000 heen. Bij hen merken ze de instroom van de Afghanen al. Bijna 1 op de 3. Straks ook in Nederland. De Nederlandse reisagenten / mensensmokkelaars zijn al druk bezig om het reisschema zo aantrekkelijk mogelijk te laten zijn. Uiteraard in diverse prijsklasse. Want wie snel en luxe wil betaald wat extra's. Na aankomst in Nederland worden de cursussen "Hoe kom ik met gemak door de Nederlandse asielprocedure?" uitgereikt. Ze liggen momenteel bij de drukker. De cursus "eitjes bakken voor Nederlanders" is overigens komen te vervallen. Kortom, de dienstverleners in de keten zijn er bijna klaar voor. De komende jaren gemiddeld een paar duizend Afghanen bij de 50.000 die hier al zijn.

Graaier | 18-10-21 | 18:46

Nederlanders die in de jaren 50 en 60 gelokt door mooie praatjes en bangmakerij (het werd veels te vol in NL) naar Australië emigreerden kregen aldaar wat planken en spijkers. Ze mochten zelf dan iets moois bouwen.

squadra | 18-10-21 | 17:39

Voorspelling voor week 42 avast doen? En 43,44,45 etc.? .. wij worden gewoon Afghanistan! Hoezee hoezee! Lang leve verNederland waar we het al goed geregeld hebben voor de mensch die het hier al nodig had.. hoezee hoezee..

All_Anonymous | 18-10-21 | 17:37

Ach, ach, ach……dat arme Ter Apel toch…..het begint daar toch zo langzamerhand een beetje op Ellis Island te lijken……

OuweStrijder | 18-10-21 | 17:37

Is er echt geen één foto van een demonstrant met de tekst: Stop massa Immigratie Ik wil ook een huis ?

Of zijn het vooral van die GL en DDR666 figuren die niet willen of kunnen snappen dat het 1 en ander toch echt te maken heeft met de problemen waar ZIJ nu tegen aanlopen.

DrachiR | 18-10-21 | 17:31 | 1

De waarheid mag van links nooit benoemd worden, weet je zelluf niet?

Eric Newby | 18-10-21 | 17:40

Misschien moet je je kinderen al vanaf een jaar of tien gaan inschrijven als woningzoekende.

HoniSoit | 18-10-21 | 17:29 | 2

Kan niet zo weet ik. Maar mocht het wel kunnen vanaf de bevruchting inschrijven.

DrachiR | 18-10-21 | 17:33

@DrachiR | 18-10-21 | 17:33: Nieuwkomers krijgen voorrang. Een paar jaar geleden zag ik een reportage over een, ik meen, Syrische jongeman die asiel had gekregen in Nederland. Woonde in een gloednieuw drie-kamerappartement. De interviewer vroeg hem of hij zich niet bezwaard voelde gezien dat zoveel jongeren geen woning kregen. Heel ruimhartig bood hij aan om een kamer van hem te huren. Die stond toch leeg...,

squadra | 18-10-21 | 17:49

Ik weet niet precies hoe het komt, maar ik heb totaal geen medelijden met deze mensen.

Hahaha. In your face.

Gizmo579 | 18-10-21 | 17:10

Echt onbegrijpelijk dat linksdenk-iers nog steeds
de link tussen woningnood en asiel instroom niet durven te benoemen.
De emmer is inderdaad al overgelopen en er moet niet nog een emmer bij komen.
Nu echt gaan stoppen. Met of zonder de EU.

hotmint | 18-10-21 | 17:02 | 4

Sterker nog. Ik hoorde een politicus die link glashard ontkennen. Gewoon zeggen dat het daar niet aan lag, want het aantal huizenzoekers was véél groter dan het aantal asielzoekers.

HoniSoit | 18-10-21 | 17:26

@HoniSoit | 18-10-21 | 17:26: In theorie heeft hij/zij gelijk. Als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben en de nederlandse nationaliteit krijgen zijn het geen asielzoekers meer maar nederlanders. Zo ook dat ze zeggen dat rechtsextremisten gevaarlijk zijn, Maar volgens mij vallen daar ook de moslimextremisten onder die hun idealen aanhangen, simpelweg omdat ze niet links zijn en met geweld hun zin door willen drijven.

brie-de-penis | 18-10-21 | 17:49

@briedepenis
Er zijn dit jaar waarschijnlijk 35.000 nieuwe huizenzoekers en jij zegt dat dat niks uitmaakt?

HoniSoit | 18-10-21 | 23:59
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig klotst voor diegenen die deze welvaartsstaat door hard werken groot hebben gemaakt het geld ook tegen de plinten op....

”Optie 3: Vraag huur in verpleeghuizen
Met een op hol geslagen woningmarkt op de achtergrond lijkt het gek om nu ook de Nederlandse verpleeghuizen en ggz-instellingen aan de grillen van de vrije markt over te laten, maar toch staat het plan prominent in het alarmerende rapport dat de WRR vorige maand schreef. Volgens de Raad is ‘scheiden van wonen en zorg’ op den duur onvermijdelijk.

In de praktijk betekent het dat bewoners van bijvoorbeeld verpleeghuizen voor een keuze staan: meer huur betalen voor een riant onderkomen of toch een soberder omgeving? ‘Door wonen los te koppelen van de zorg kun je jaarlijks tot 2 miljard besparen’, zegt Wim Groot, hoogleraar gezondheidseconomie aan de Universiteit Maastricht. ‘Nu zijn er slechts kleine verschillen en zit de woning bij de zorg in, dat levert weinig op: het is one-size-fits-all. Dat is niet rendabel.’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/stoppen-met-dure-kankermedicijnen-huur-vragen-voor-verpleeghuizen-deze-harde-beslissingen-kunnen-de-zorg-betaalbaar-houden~bdc790fe/

Let vooral op de laatste zin.
'Dat is niet rendabel.’

Een vraag die we dus wel stellen bij ouderen maar niet bij de asielindustrie

chausson61 | 18-10-21 | 16:45 | 1

Boterzacht bergen geld kostend toelatingsbeleid.
Hoe lang is dat nog houdbaar als de eigen bevolking aan allerlei stringente eisen moet voldoen?

"Groningers moeten loten om subsidies
voor het herstel van hun huizen

* UWV waarschuwt:bedrijven die over
twee weken geen eindafrekening hebben ingediend,moeten alle coronasteun terugbetalen"
Eenvandaag vanavond.

chausson61 | 18-10-21 | 16:55

Ik zal tegen mijn zoon van 30 zeggen dat hij en zijn vriendin nog maar eens 10 (20?) jaar op 1 kamertje mogen blijven wonen. Asielz...-er gaat immers voor.

klaassenp28 | 18-10-21 | 16:40 | 1

Ondertussen is mijn alleenstaande dochter van 28 al drie keer verhuisd naar een steeds mooiere en grotere huurwoning nu met een tuintje..niks te maken met asiel gewoon zonder steun van haar papa en mama erop uit..respect!

Smoelensmid | 18-10-21 | 18:47

Zo leert het domlinkse volk uiteindelijk dat 'vluchtelingen' binnen halen een hoge prijs heeft. Een prijs die ze lekker konden afwentelen op de maatschappij. Nu worden er ELKE WEEK 1.200 immigranten voor hen de wachtlijsten op gedrukt. Geweldig. Succes bij jullie ouders in huis of met je peperdure gehuurde tochtige bezemkast.

npo | 18-10-21 | 16:21

Import voorrang op woningen lijkt mij in strijd met de grondwet. Discriminatie, gelijkheidsbeginsel. Recht op wonen. Import gewoon in barakken op de hei , nog beter gehuisvest dan in thuisland. Na 15 jaar wachten net als wij aan de beurt voor een woning.

Lukiluuk | 18-10-21 | 15:55

Plaats voor 200-400 m/v/x, laten we het op 2 dagen houden?

BadPatNL | 18-10-21 | 16:40

Als een basisbehoefte als wonen zo immens onder druk is komen te staan is het ronduit onbegrijpelijk dat een premier die al dik 10 jaar aan de macht is niet met pek en veren het land wordt uitgejaagd. Wat een land.

Dimaz | 18-10-21 | 15:52

Kan iemand me vertellen in welk (Europees) land de migratie wél goed gaat?

Misschien kunnen we van dat land leren.
Is er geen goed voorbeeld? Laten we dan daar van leren.

Interessant te zien dat mensen die wel alle asielzoekers willen opnemen in Nederland, er nu tegenaan gaan lopen dat dit inhoudt dat ze zelf nóg langer op die wachtlijst moeten staan

Roos | 18-10-21 | 15:45 | 7

Denemarken.

Daar gaat het ook niet perfect, maar echt stukken beter dan hier in Nederland. Bij de Denen bestaat in ieder geval een soort brede consensus en een 'sense of urgency' dat je met alle middelen die je hebt die klaplopers buiten de deur moet houden.

Dr_Johnson | 18-10-21 | 18:11

De methode is eenvoudig. Ik heb onlangs een permanente verblijfsvergunning gekregen voor Hongarije. Maar moest wel een formulier ondertekenen waarin ik afzag van de mogelijkheid een beroep te doen op de sociale voorzieningen.

Grifverkeerd | 18-10-21 | 22:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Best wel ironisch eigenlijk: protesteren tegen de directe gevolgen van het weg-met-ons-ideaal. Blijkt ineens dat de dames en heren idealisten eigenlijk helemaal niet weg willen als hun ideaal in de praktijk omgezet wordt door degenen die hen vertegenwoordigen. Als je liever Groenlinks of D66 stemt moet je je vooral niet afvragen waarom alles onbetaalbaar en onbereikbaar wordt. Eigen schuld, dikke bult. Had ja maar PVV, Ja21 of FvD te stemmen. Let wel: het is ook niet alles bon ton bij sommige (punten van) die partijen, maar dan had je wel met een goed geweten daar in de jou gestaan omdat je klacht terecht is. Nu is het alleen maar het directe gevolg van je eigen ideologie en stemgedrag.

Gladiator Fap | 18-10-21 | 15:39 | 2

te = moeten

Gladiator Fap | 18-10-21 | 15:39

Dat kwartje wil maar niet vallen bij die gasten

Uw Verzekeringsadvis | 18-10-21 | 16:19

Misschien moeten we als Europa ook iets minder op ons gat blijven zitten. In Libanon is economie volledig ingestort. De basisbehoeften zijn niet meer te betalen. Inmiddels wordt elektriciteit per wijk op toerbeurt aangezet omdat de munt volledig gedevalueerd is en de grondstoffen nog maar amper kunnen worden ingekocht waardoor de al slecht draaiende restaurants en winkels ook grotendeels moeten sluiten en de al zwaar getroffen economie feitelijk tot stilstand is gekomen. De door Iran gesponsorde Hezbollah staat inmiddels in de stad te 'demonstreren' met de AK47 in de hand en de uitstroom is begonnen. Hoeveel moeite was het als Europa om zo'n landje te stabiliseren door de munt een duwtje in de rug te geven? Nu wachten we tot het tuig uit de zandbak Beirout heeft overgenomen om vervolgens te klagen dat er zoveel vluchtelingen zijn, die waarschijnlijk uiteindelijk het tienvoudige kosten.

kobuskuch | 18-10-21 | 15:30 | 4

Misschien moeten zij niet vluchten maar vechten voor hun land en vrijheid i.p.v. de “makkelijke” weg kiezen. Als onze grootouders dat hadden gedaan en de geallieerden ons niet bevrijd hadden spraken wij nu allemaal Duits en waren er geen vluchtelingen. Vluchten en dan perse naar Nederland willen is veelzeggend.

Zemko | 18-10-21 | 15:40

@Zemko | 18-10-21 | 15:40: Als het aan onze grootouders had gelegen hadden we inderdaad allemaal Duits gesproken.

Zapata10 | 18-10-21 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zei het zes jaar geleden al tegen mijn grut'" Ga maar international law studeren, want hier loopt het een beetje op z'n eind.

R. Ketelsteen | 18-10-21 | 15:18

Goh, kijk een leest u even mee omtrent een eventuele versnelling.
In het paradijselijke -nu helemaal- Afghanistan wordt de taliban belaagd door IS-K !
De taliban zijn dus een vervolgde minderheid die voor hun leven moeten vrezen.
Conclusie: stel de grenzen wagenwijd open voor de taliban, dan kunnen zij vanuit hier hun strijd voortzetten en misschien kunnen ze over een paar jaar de tentenkampen voor de geboren en getogen Nederlanders mee helpen runnen.......

J.Thee.Cohen | 18-10-21 | 15:06

Ga eens anders stemmen dames en heren anders komen jullie nooit in aanmerking voor een woning.

Der Schnitzeljäger | 18-10-21 | 15:03 | 1

Ja democratischer kan het niet, stem de importfabriek weg.

funkyd | 18-10-21 | 15:12

Veel stinktuig en Alfa studies.
Tja.

TeeJee | 18-10-21 | 14:56 | 1

Zo lang ze een (eventueel) huis zelf kunnen betalen, dan zouden zij er eerder recht op moeten hebben dan asielzoekers.

Gaat het niet dan? | 18-10-21 | 15:03

Meester-populist, meester-intrigant en meester-narcist Frans Timmermans hield jaren geleden in het EU-parlement een emotionele speech voor de verandering eens niet met een hoog ‘ik’, maar met een hoog ‘wij’ (lees: de EU) betoog. Tijdens deze speech stelde onze Frans bijna huilend vast dat de EU (niet Europa) wel tien miljoen vluchtelingen kon opnemen. Het emotionele populistische betoog eindigde met een staande ovatie van vrijwel het hele (aanwezig zijnde) EU-parlement
Frans had natuurlijk gelijk. De EU heeft ruimte genoeg om vele tientallen miljoenen lijdenden op te vangen. Wat populist Frans er niet eerlijk bij vertelde dat vluchtelingen helemaal niet naar de EU willen. Vluchtelingen willen (voor 98%) maar naar 7 landen als eindbestemming in de EU, namelijk: Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk, Denemarken, Zweden of Nederland.
De overige 20 landen zijn uiteindelijk niet de thuis (lees huis basis) voor 98% van alle vluchtelingen die de EU verwerkt.

LoremIpsum | 18-10-21 | 14:44 | 7

@zeeman73 | 18-10-21 | 14:55: Jawel hoor. Kijk maar naar Polen of Hongarije. Moet je wel het lef hebben om ze gewoon buiten te laten staan.

Mbovenka | 18-10-21 | 15:44

@Tashtego | 18-10-21 | 15:39: En het ergste is: iedereen die hiervoor verantwoordelijk is wéét dat ook. Maar het wordt bewust geignoreerd. Hetzelfde fenomeen zie je in de bizarre klimaathysterie. Continu wordt gevoel of wens als feit geclaimd en weggekeken en verketterd io het moment dat de idioterie ervan aan het licht komt. In een religieus wereldbeeld is geen plaats voor relativering en nuance. En voor wat betreft het moloch dat de EU is: nu krijgt het gedeelte werkende Nederlanders dus niet alleen die 10% van de kosten van de vluchtelingen in NL, maar ook het percentage van de kosten van de vluchtelingen en problemen in andere EU landen. Want je dacht toch niet dat die toch al failliete landen zélf die rekening kunnen betalen? Zie de zogenaamde "Corona-hulp" (lees: Eurobonds): 2000 miljard in de bodemloze suikerpot voor de knoflooklanden. Dus je krijgt dan op den duur geen 10%, maar een veelvoud daarvan voor rekening van de belastingbetaler. Voeg daarbij nog eens (hyper)inflatie en kunstmatig laaggehouden rente en je heb een economisch-maatschappelijke tijdbom van epische proporties. Het zou de eerste keer in de moderne geschiedenis zijn als er na het ontploffen van die tijdbom géén grootschalig conflict ontstaat.

Gladiator Fap | 18-10-21 | 15:48

@zeeman73 | 18-10-21 | 14:55: het gaat om de verplichtingen die niet worden nageleeft.

Polen geeft eignelijk aan: wij houden ze zoveel mogelijk tegen, jullie vangen wat erdoor komt op.

Er is geen politicus in west-EU die durft voor te stellen om af te dwingen, dat landen als Polen of Hongarije een bepaald percentage moet opnemen (losstaande of de vluchtelingen willen of niet) want als Rutte's dat hier gaan krijsen, krijsen Polen en Hongarij terug...doe het lekker zelf!
De EU is een lobbycratie en een papieren unie.

LoremIpsum | 18-10-21 | 16:20
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
pdvd | 18-10-21 | 14:38 | 2

We gaan kapot aan de asielinstroom en geen hond (buiten de PVV en JA21 stemmers) die het interesseert. Dan verdienen we ook niet beter. Laat het maar vollopen en laat de ellende maar beginnen als die al niet begonnen was

Waakvlam | 18-10-21 | 14:36 | 2

Veel van de nadere partijen interseeert het ook wel, maar niet hoeven niet veelal vaak domme populistische manieren het volk voor te liegen dat NL ook maar iets kan doen aan de asielinstroom...het is namelijk EU beleid. Je kan nog zo krijsen "stop de asielinstroom" het gaat nooit gebeuren.

Het enige waar je op kan inzetten is om de asielinstroom beter te verdelen over die 20 landen die maar 2% procest uiteindelijk opnemen (lees uiteindelijk...) Vergeet niet dat tal van EU-landen vluchtelingenproblematiek hebben, maar het gaat dan om in- of doorstromers.

LoremIpsum | 18-10-21 | 14:52

Haha... "wonen is een recht, geen verdienmodel" op dat kartonnen plaatje van één van de protesteerders... hier mijn repliek, beste "protestant":

1) dat een dak boven je kop mag hebben, betekent niet dat je het wel eventjes kan uitzoeken naar gelieven, op kosten van anderen. M.a.w. je moet er zelf ook iets voor doen!
2) Als je iets tegen verdienmodellen hebt, ga dan onmiddelijk stemmen op PVV en protesteren tegen de ongebreidelde asielinstroom. Het verdienmodel achter de zieligheidsindustrie die die gelukszoekers pampert is er namelijk mede verantwoordelijk voor het feit dat het momenteel zo slecht staat op de woningmarkt met het aanbod
3) hou je bakkes en ga werken. Ik ben ook met niks (en een studieschuld) begonnen, 19 jaar later woon ik in een kast van een huis met een behoorlijk wagenpark voor de deur. Dat kwam niet vanzelf. Daarvoor heb ik a) een realiteitscheck met betrekking tot mijn talenten en beperkingen gemaakt, b) met merendeel van die 19 jaar heel hard geploeterd en c) op de juiste momenten de juiste, verstandige beslissingen genomen. Natuurlijk is er ook een stukje geluk bij geweest, maar dat was alleen bepalend voor het tijdsbestek.

Wat zeg je? Werken is niks voor jou? Niemand is illegaal? Ik verpest jouw toekomst als ik lekker gas geef in m'n Landrover en Jaguar? Het ligt alleen maar aan mijn ras en huidskleur? Het was hooguit geluk door mijn white privilege? Jij meent recht te hebben op dezelfde verworvenheden waarvoor ik mij sinds bijna 20 jaar een bult gewerkt heb? Dan heb ik maar één samenvattend antwoord voor je, lieve marxistische vriend: mijn rug kan je op, met je protest. Je bekijkt het maar met je op jaloezie en luiheid gebaseerde ideologie. Ga werken, sukkel.

Zo. Nu even koffie. Dat lucht op.

Gladiator Fap | 18-10-21 | 14:34 | 15

@Den-Pol | 18-10-21 | 15:49: Het grootste probleem is de luiheid en de jaloezie die met het wereldbeeld van vele (niet alle) jongeren gepaard gaat. Want de realiteit is dat voor niets de zon op gaat. Dit verklaard volgens mij ook waarom juist deze generatie soms rare opvattingen heeft die het ten grabbel gooien van vrijheden en verworvenheden probleemloos salonfähig maakt: ze hebben er nooit voor hoeven vechten, dus wordt het ook niet op waarde geschat. Tegelijkertijd is success in het leven vrijwel compleet afhankelijk van de keuzes die je in het leven maakt. Maar als je wereldbeeld afhangt van het (ongevraagd) verantwoordelijk maken van andere mensen voor de keuzes in jouw eigen leven, kun je eigenlijk helemaal niet omgaan met die keuzevrijheid. Feit is wel dat je niet veel zult bereiken, want voor niets gaat de zon op en daar verandert hun mening niets aan. Vandaar dat ideologie als Marxisme een verbijsterend hoog "approval"percentage onder jongeren heeft...-ik vind dit zo ongeloofelijk bizar, heeft dan niemand solzhenitsyn gelezen?-... bij deze totalitaire ideologie leef je niet onder het juk van vrije keuze, worden onstemmige elementen met jouw idiologie "verwijderd" en zijn anderen verantwoordelijk voor het feit dat jij te vreten hebt. Ideaal toch? Mits je natuurlijk naief genoeg bent om 100+ miljoen doden en een boel doffe ellende even tactisch te vergeten...

Gladiator Fap | 18-10-21 | 16:03

Heel goed. Zo heb ik het ook gedaan ik ben nu 32 en heb altijd thuis gewoond. En vanaf mijn 17e begonnen met werken en heb dus mooi kunnen sparen. Heb nu net mijn eerste eigen appartement gekocht zonder hypotheek. Ben er zelf heel blij mee en het geeft een goed gevoel van heb ik toch maar even mooi gedaan.

PeterJanssen | 18-10-21 | 16:19

@PeterJanssen | 18-10-21 | 16:19: Da’s best wel een unicum, zonder hypotheek. Moet wel een lekker gevoel zijn, op je 32e een renteniersgevoel te kunnen genieten… vergelijk dat eens met de levenssituatie van die gasten op de foto… zoek de verschillen

Gladiator Fap | 18-10-21 | 18:00
▼ 12 antwoorden verborgen

Niet echt de meest ondernemende types op die fotos, onze dochter is zonder tussenkomst van haar ouder na haar studie alweer drie keer verhuisd naar een betere en mooiere huurwoning en heeft nu zelfs alweer een tuin erbij ..dat allemaal als startende eenverdiener en niet samenwonend, ik sta erbij en kijk ernaar en denk poeh poeh wat een ondernemend typje..

Smoelensmid | 18-10-21 | 14:32 | 3

Groot respect voor uw dochter, maar ik ben bang dat ze ook veel jaloerse blikken zal moeten incasseren in haar leven. Maar dat kun je goed leren.

DeCynischeAmbtenaar | 18-10-21 | 15:21

Ik weet niet waar uw dochter nu woont, maar ik neem niet aan hartje Amsterdam of hartje groningen.

klaassenp28 | 18-10-21 | 16:46

@klaassenp28 | 18-10-21 | 16:46: gestudeerd Amsterdam master Wageningen afstudeer project Lissabon, ook daar weer tot onze stomme verbazing meteen via internet een kamer in een studenten villa aan zee met een zwembad..ik had het niet kunnen regelen en dan door naar Den Bosch ook een overspannen regio ,in de buurt van werkgever..In Amstrerdam tijdens de studie huurde ze met drie anderen een verdieping aan de stadhouderskade 400 e per maand..waarom moet je eigenlijk altijd hartje stad wonen?..ik begon mijn studenten tijd bij een hospita in Amstelveen en Uilenstede daarna schoof ik op naar het centrum het is netwerken netwerken netwerken..

Smoelensmid | 18-10-21 | 18:59

Met het woonprotest zijn ze alleen maar bezig om woningen te regelen voor hun eigen sociaal economische groep, maar het op nationale niveau vraag aanbod te analyseren doen ze niet. Goh, wat lijkt me kut om deze dagen links georiënteerd te zijn.

heldheino | 18-10-21 | 14:28

ze kunnen beter bij de uitgang van Ter Apel gaan staan zingen : "Mag ik dan bij jou?"

small_town_dude | 18-10-21 | 14:28

Gewoon even iets verder de grens over kijken en niet persè op die postzegel Nederland willen blijven... ruimte zat. Geen vinex, geen blik voor de deur betaalbare, alleenstaande woningen met veel eigen grond... midden in de natuur, zuivere lucht, geen files en nagenoeg geen Nederlanders!!

Pierre Lebon | 18-10-21 | 14:24 | 1

Ja maar zijn de subsidies voor uit je neus vreten, universitaire pretpakketten en uitkeringen daar elders ook zo riant?

forecastle | 18-10-21 | 14:42

Gelukkig dat we nog wat voormalige Oostblok landen aan één kant hebben. Die weten de gelukszoekers wat beter tegen te houden. Die slappe hap van overige regeringsleiders (EU) presteert helemaal maar dan ook helemaal niets. Oh ja paar jaar geleden data roaming van de providers, is wel handig met vakantie. Voor de rest geven we alles weg aan mensen die overal een zooitje maken en van maken.

Piet_Derksen | 18-10-21 | 14:23 | 1

Klopt helemaal Piet, in de Baltische staten is snel militair personeel en hekwerk vrijgemaakt om deze instroom te beteugelen.
In West Europa lonken gouden bergen en eenmaal binnen wordt er vrijwel niemand terug gestuurd.
De meerderheid van de bevolking heeft niet door dat het Rijnland model voor sociale zekerheid onhoudbaar wordt in de toekomst.

polderaar | 18-10-21 | 14:44

Rutte 1,2,3 en 4 !
Wij blijven van bouwen houden !!

poëpjes | 18-10-21 | 14:15

Onze meeste jongeren zijn zooooo modern en kosmopolitisch en hoog opgeleid en stemmen daarom op D66 of Groen Links. Want dat is pro EU en heel klimaatbewust. Ach wat jammer nu, het is juist die EU die zo voor open grenzen is. En daarom mogen ze nu deugen in een klimaat neutrale doos. Eigen schuld en dikke bult.

Zapata10 | 18-10-21 | 14:13 | 8

@Zapata10 | 18-10-21 | 15:01: Ongeveer 10% van onze bevolking is van buiten NL geboren. Volgens uw redenatie kan de woningnood dus niet door immigranten zijn veroorzaakt.

Red shirt | 18-10-21 | 15:22

@Red shirt | 18-10-21 | 15:22: Ah u haalt uw cijfers bij het CBS vandaan? Vertel het dan maar, het geboortecijfer van autochtone Nederlanders ligt al jaren onder de twee kinderen. Dus waar is die verdubbeling vandaan gekomen? Regent het baby's zo nu en dan?

Zapata10 | 18-10-21 | 15:30

@Red shirt | 18-10-21 | 15:22: Niet volgens het CBS: Op 1 september 2021 woonden 4 374 467 personen met een migratieachtergrond in Nederland. Dat komt neer op 24,9 procent van de Nederlandse bevolking. www.cbs.nl/nl-nl/dossier/dossier-asie...

P. Breidel | 18-10-21 | 16:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Ze komen voor geld niet wegens geweld

stipjes | 18-10-21 | 14:08

tegenwoordig is de eerste woning voor een hollander m/v de kist waarin ie begraven wordt

win | 18-10-21 | 14:05 | 1

En zelfs die verbranden ze onder je kont vandaan.

deja_view | 18-10-21 | 14:09

Interessante uitspraak.
https://www.politico.eu/article/asylum-seekers-in-terror-networks-arent-refugees-eus-top-court-rules/

Gaat niet over de woningcrisis demonstranten maar over die wekelijkse instroom van meer dan 1000 asylanten.

gaffelbaard | 18-10-21 | 14:04 | 1

1300 per week/5200 per maand/67.600 per jaar (alleenstaande mannen) plus vrouw en 5 kinderen = x6 = 405.600 per jaar
In 10 jaar: 10 x 405,600 = 4.056.000

klaassenp28 | 18-10-21 | 17:13

Ik snap die demonstranten niet. We moesten toch al die gelukszoekers importeren? Misschien willen die gelukszoekers wel een blanke Nederlander in laten wonen. Dit is niet de schuld van Rutte. Dit is de schuld van de D66, groen links en CDA stemmer.

Linke Soep | 18-10-21 | 14:03 | 6

@zevensprong | 18-10-21 | 14:13: wie heeft deze leider gekozen. Dit is toch wat de mensen willen? Die leider moet onderhandelen met dat linkse blok. Daarnaast zit pluche best lekker.

Linke Soep | 18-10-21 | 14:24

Die gelukzoekers willen vooral blonde Nederlandse vrouwen uitwonen.

gestoptmetroken | 18-10-21 | 14:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Over een week staan die lui weer 'Je bent welkom in ons land' te zingen als de belangen van een paar vakantievierende asieleisers in de knel lijken te komen.

SergeantPierlala | 18-10-21 | 14:00 | 2

Inderdaad, precies dat.

Linke Soep | 18-10-21 | 14:03

Spijker Kop.

janjoker | 18-10-21 | 14:08

Nationaal gezien is er geen woningtekort. Op sommige plekken is leegstand, op sommige plekken meer vraag dan aanbod.
Ik snap die demonstranten helemaal. Ik vind ook dat ze in 010, 020 of 030 gewoon veel eengezinswoningen met tuin in het centrum moeten bouwen met een maximale prijs van 300k zodat ik als part-time werkende nomade met een kutbaantje in cultuur of bij de overheid toch riant kan wonen met mijn minder-dan-modaal salarisje. Ook wil ik daar aan toevoegen dat ik van mening ben dat de Nederlandse overheid er voor moet zorgen dat ik voor 100 euro een Iphone 13 kan kopen omdat ik met mijn eerder genoemde salarisje uiteraard geen 1200 euri heb voor zo'n ding.

BoerKoekoek | 18-10-21 | 13:57 | 4

Tsja, de studieleningen zijn vaak deels besteed aan vliegvakanties, merkkleding en niet te vergeten kroeghangen

vranac | 18-10-21 | 14:24

Gladiator begrijpt dat Koekoek wil dat de overheid de vrije markt gaat beinvloeden? Ik hoop dat Koekoek weet dat iemand daarvoor de prijs gaat betalen, want diezelfde iPhones gaan niet ineens goedkoper in productie worden. M.A.W. de belastingbetaler mag ervoor opdraaien dat er een iPhone ter beschikking komt voor degenen die diezelfde iPhone dan gebruiken om zich op social media uit te kotsen op hetzelfde systeem dat ze in leven houdt? Dacht het niet. Dan ga je maar aan de Huawei.

Gladiator Fap | 18-10-21 | 14:47
▼ 1 antwoord verborgen

Als Nederlander heb je hier niets te zoeken. Wil je een woning dan ga je de grens over. Is niet zo moeilijk.

Arendsoogje | 18-10-21 | 13:56 | 6

@Pietie | 18-10-21 | 14:21:
Ja, dat vinden die vluchtelingen ook. Die kiezen voor Nederland. En de Nederlanders verkassen dan naar het buitenland. Praktisch of geen ruggengraat dus maar bukken !

demaup | 18-10-21 | 14:42

@demaup | 18-10-21 | 14:42: Als je een eigen dak boven je hoofd wilt, en dat wil iedereen, kun je de praktische keuze maken om dat te krijgen. Je kunt ook jaren wachten. Ik respecteer ieders keuze.

Pietie | 18-10-21 | 16:08

@Pietie | 18-10-21 | 16:08: Toevoeging : ik respecteer Niet hoe de NL regering illegale migratie maar op z´n beloop laat ten koste van de NL bevolking.

Pietie | 18-10-21 | 16:10
▼ 3 antwoorden verborgen

STOP eens met het woord asielzoekers.... we hebben vandaag een keiharde immigratie-afdeling nodig, de Duitsers komen hier al 40 jaar de grens over voor de hennep en gaan 's avonds naar huis. Het volk wat nu in Ter Apel afgeleverd wordt door de smokkel-industrie zijn klojo's die allemaal 5000 euro konden betalen, en daar kun je in de zandbak 5 jaar van leven.

hagelkruis | 18-10-21 | 13:55 | 2

Wel langer dan 5 jaar als ik hoor hoe mensen in abjecte armoede 'moeten rondkomen van een dollar per dag'. Dan zou 5000 euro gelijk moeten zijn aan pak 'm beet 15 jaar....

ReyNemaattori | 18-10-21 | 14:00

Het zijn illegale migranten. Gewoon zeggen waar het om gaat.

Pietie | 18-10-21 | 14:26

Ik vind het wel mooi. Jarenlang GL gestemd, want de leraren hebben je verteld dat je een fascist bent als je rechts daarvan stemt, en zelf nadenken, dat deed je niet. En nu zielig want geen huis. Beslissingen hebben consequenties. Welkom in de echte wereld. Veel plezier in de tent in de tuin van je ouders.

TheEgg | 18-10-21 | 13:54

Waarvoor eigenlijk een asiel procedure?
Ze gaan toch nooit meer het land uit.
Het meest schofterig is dat de autochtone bevolking op plan 2 komt, dus nooit aan aan de beurt voor een betaalbaar eigen huis.
Den Haag weet het maar doet er niks aan.

jan6894 | 18-10-21 | 13:52

Die Syrische vrouw aan de Belarus/Poolse grens vertelde het klip en klaar:
Haar doel was Nederland omdat ze wist dat je daar lekker snel een paspoort en een huis krijgt en daarna ja familie laat overkomen. Wat ze erbij niet bij vertelde was dat je gratis huis gestoffeerd en gemeubileerd is en het UWV maandelijks wat zuurverdiende extragratis taxpoet op je rekening stort. Maar dat wist ze natuurlijk ook. Een exemplarisch bewijs van de aanzuigende werking door slap Sinterklaasbeleid en NIMBY-deugers.
Aangezien het reproductiegetal van autochtone Nederlanders al jaren onder de 2 ligt en er nog steeds meer gebouwd dan gesloopt wordt, kan de enige verklaring voor de woningnood zijn dat deze wordt veroorzaakt door immigratie. Een inconvenient truth in links-liberale kringen, dus mag men de feiten verdraaien en het wijten aan de privatisering van de woningmarkt. Die is ook kut, begrijp me goed, maar die leidt tot stijging van de huren. Niet tot onnodige leegstand.

Chiant | 18-10-21 | 13:49 | 14

@Chiant | 18-10-21 | 14:23: Dank. Inmiddels naar een stel grensliedjeszangeressen doorgestuurd.

SergeantPierlala | 18-10-21 | 14:34

@Tashtego | 18-10-21 | 14:33: technisch gezien kun je inderdaad ook in een tent of onder een brug resideren. Maar ik vermoed sterk dat ze dat niet in haar gedachten had, omdat immigranten met een asielclaim wéten dat ze hier voorrang krijgen bij de toewijzing van een woning.

Chiant | 18-10-21 | 15:28
▼ 11 antwoorden verborgen

Volgens de media ligt het aan de huisjesmelkers en investeerders maar als we alle Afghanen, Syriers, Eritreërs, Turken, Marokkanen, Algerijnen enz. die een huis bezetten wegdenken, dan hebben we toch huizen in overvloed, denk zelfs aan leegstand.

Archimedes-2 | 18-10-21 | 13:49 | 2

Het is een simpel rekensommetje. De afgelopen jaren zijn er zo'n 100000 mensen per jaar bijgekomen. En ongeacht hun afkomst (asielzoeker, ex-pat, kansloze systeemmisbruiker), betekent dat dus voor 100000 mensen per jaar een huis. Je moet dus elke 8 jaar een stad ter grootte van Amsterdam uit de grond stampen.
En als je het op die manier opschrijft, snap je ook meteen waar de schoen wringt.

TheEgg | 18-10-21 | 13:57

Er zijn gewoon te weinig huizen. Als er meer aanbod dan vraag is, zakken de prijzen vanzelf, daar hebben huisjesmelkers en investeerders niks mee te maken. Die springen pas op de trein als ze schaarste ruiken.

Heel deugend Nederland wil de grenzen open houden, maar kennelijk is het teveel gevraagd eens serieus na te denken over hoe Nederland er dan over een aantal jaar uitziet. Denk aan zorg, onderwijs, infrastructuur, wonen, energievoorziening, veiligheid. Alles staat onder druk, maar als het op opvang aankomt doet ineens iedereen net alsof zijn neus bloedt en kan kennelijk alles.

Totdat we voor voldongen feiten geplaatst worden, iedereen een verblijfsvergunning heeft gekregen en het ineens allemaal niet meer zo rooskleurig was als werd gehoopt, dan mogen u en ik inschikken.

Mooi voorbeeld was enkele weken onze stas Broekers-Knol (die toch ook niet om dergelijke doortastendheid bekend staat) openlijk voorzichtig een rekensommetje maakte en zich afvroeg hoe we al die mensen op moesten vangen, een berg shit van de deugers over zich heen kreeg na zoveel onbarmhartigheid. Terwijl het gewoon rationele vragen zijn. Als je grote plannen hebt voor het opvangen van Afghanen, dan zul je ook plannen moeten hebben om het daadwerkelijk te realiseren. Anders blijft het Mart Smeets gedeug.

Psycho Daddy | 18-10-21 | 14:07

You can't have your cake and it it.
Welkom iedereen / geen mens is illegaal vs. ik wil een huis.

Eduardo- | 18-10-21 | 13:48

opmerkelijk hoeveel tuig van linkse demonstraties , ook die voor de opvang (en bebakering van "vluchtelingen") hier ook aanwezig zijn.

langzullenweleven | 18-10-21 | 13:48 | 4

@De Eierbal | 18-10-21 | 13:54: Je kan zo holistisch zijn tot je een ons weegt, maar zolang er elke week honderden zo niet duizenden binnen komen blijft 't dweilen met de kraan open.

ReyNemaattori | 18-10-21 | 14:01

@ReyNemaattori | 18-10-21 | 14:01:
En er niks aan de rente wordt gedaan, het liberalisatiebeleid etc.

Daarnaast, als je te veel geld verdient voor de sociale huurmarkt boeit dat hele asielzoekerprobleem jou toch weinig? Jij concurreert niet met hen. Om het even heel rechts te bekijken.

De Eierbal | 18-10-21 | 14:17

@De Eierbal | 18-10-21 | 13:54: Er moet gebouwd worden. 1 miljoen huizen erbij sowieso. Maar dweilen met de kraan open ben ik geen voorstander van. Dus immigratie moet ook zeer zwaar beperkt worden, en dat zo'n 20 jaar lang zeker.

Old_Spice | 18-10-21 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Dit soort demonstraties zijn toch de carnavalsoptochten van naïef links. Soms grappig, vaker sneu. Maar vooral een uitje.

Helaas kennen ze bij dit soort demonstraties steeds vaker veelal internationale groepjes anti-alles die iets te fanatiek zijn in de optocht.

Misschien eens een biertje drinken. Dat geeft weer lol. Die mensen zijn gewoon veel te serieus.

SamV | 18-10-21 | 13:47 | 1

Die internationale anti-groepjes worden gewoon betaald per demonstratie waar ze naar toe gaan.

TheEgg | 18-10-21 | 14:00

Vroeger spaarden mensen eerst voordat ze een huis gingen of konden kopen. Nu klagen en eisen ze eerst.

van Oeffelen | 18-10-21 | 13:45 | 6

@De Eierbal | 18-10-21 | 13:56: Hoezo? Dan hou je toch nog 9000 per maand over om van te leven? Dat is ff doorbijten maar zou moeten kunnen.

BoerKoekoek | 18-10-21 | 13:59

@Glasgow Argus | 18-10-21 | 13:58: in landen als Zwitserland is het nog de normaalste zaak van de wereld dat 20% Eigenkapital wordt meegebracht. Anders gaat het niet door. Simpel. Mindset en opvoeding.

van Oeffelen | 18-10-21 | 14:18

@Glasgow Argus | 18-10-21 | 13:58: Waar ik dan benieuwd naar ben: wat is dat beleid geweest dat dit tot gevolg heeft gehad?

Volgens mij is er namelijk gewoon te weinig gebouwd. Dat is geen beleid geweest van VVD of D66, maar het gevolg van milieuclubjes die we zelf financieren via de Postcode loterij en die vervolgens overal voor gaan liggen en alle projecten in dit land traineren. Ze gaan zelfs voor hun eigen oplossingen liggen las ik afgelopen weekend. In de Noordzee komt een groot windmolenpark (koren op de molen van de milieuclubjes), maar de stroomkabels lopen door het waddengebied naar het vaste land en daar gaan de milieuclubjes nu tegenin.

Hun eigen ideeën over duurzaamheid en vergroening blokkeren ze weer als het op de uitvoering aankomt.

Psycho Daddy | 18-10-21 | 14:20
▼ 3 antwoorden verborgen

1200 gelukszoekers per week. Daar moet je verdomme flink veel huizen voor bouwen. Vergeet niet de gezinshereniging die daar nog bij komt.

Mali | 18-10-21 | 13:44 | 2

Het is overigens wel hilarisch hoeveel links volk ik zie in de foto. Die waren toch van "Nederland is voor iedereen"?

Mali | 18-10-21 | 13:46

Precies ik zie (je mag niet op uiterlijk afgaan) maar veel PvdA, Gl en SP stemmers

dedwarsligger | 18-10-21 | 13:47

Aan die koppen en borden weet je dat ze het niet snappen en zelf nog meer dan 1200 pw willen

Robbie038 | 18-10-21 | 13:44

Ja maar, hebben wij die asielzoekers dan niet nodig, voor als straks de economie weer aantrekt ? hahahaha mag toch ook wel eens een grapje maken....

Karel Kruizenruiker | 18-10-21 | 13:43

Bij sociale huurwoningen speelt de verhuurderheffing een grote rol. Woningcorporaties betalen miljoenen aan de overheid aan verhuurderheffing en kunnen dat geld dus niet besteden aan de bouw van nieuwe woningen. Deze heffing is puur bedacht om de staatskas te spekken.

Verder vertikken gemeenten het om bouwgrond voor een normale prijs te verkopen, want stel je voor dat je als gemeente een sociale plicht hebt?

De instroom van asielzoekers verergert het probleem nog meer. Je kan geen mensen van buitenaf hierheen halen als er niet eens genoeg woningen zijn voor de huidige bevolking.

Hefbrug | 18-10-21 | 13:43 | 2

Nou die verhuurderheffing is gekomen door bestuurders van woningcorporaties die in Ferrari's rondreden en zichzelf miljoenen euro's bonus uitkeerde elk jaar. Toen dacht de overheid, weet je wat we romen die winsten wel af, dan trekt het ook minder van die eikels aan. Dus eigenlijk zijn ordinaire graaiers de oorzaak van de verhuurderheffing. Maar goed, een neveneffect is inderdaad dat ze minder kunnen bouwen. Dus wat mij betreft schaffen ze de verhuurderheffing af en eisen dat bestuurders van woningcorporaties maar max Balkenendenorm kunnen verdienen, inclusief bonussen.

Old_Spice | 18-10-21 | 14:02

Misschien kunnen gemeentes 't grond verpachten voor 90 jaar, net als in China?

ReyNemaattori | 18-10-21 | 14:03

Met 1200 gelukszoekers per week hebben we één Vlaardingen per jaar, of één Eindhoven per vier jaar nodig. Ga er maar aanstaan... Eindhoven verdubbelen? Hoe dan? Kan alleen maar de hoogte in.

Louter Leuter | 18-10-21 | 13:43

Lekker voor ze, ik hoop dat ze nog decennia geen huis krijgen. Al die tijd kunnen ze genieten van een voldaan deuggevoel. En terwijl de regen op je kartonnen doos tikt mag je reflecteren waar jij en je ouders op gestemd hebben.

area78 | 18-10-21 | 13:41 | 4

Ik was ook op het woonprotest maar ik ben tegen het eindeloos opvangen van migranten en vluchtelingen.

Dat kan ook gewoon, weet je. Ik vind het jammer dat rechts geen fuck van zich laat horen.

De Eierbal | 18-10-21 | 13:56

@De Eierbal | 18-10-21 | 13:56: Het gaat er niet om dat jij zo denkt maar dat iedereen dit denkt. Het merendeel daar zal de discussie afkappen als je jouw suggestie over migranten en vluchtelingen kenbaar maakt. Iets met cognitieve dissonantie mede door jarenlang framing vanuit de MSM.

Deflatiemonster | 18-10-21 | 14:05
▼ 1 antwoord verborgen

Naast alle instroom van nieuwe burgers zijn de hoeveelheid echtscheidingen ook een probleem. Dit is een rechtstreekse uitvloeisel van de linkse politieke keuzes. Misschien wel het grootste probleem: al die uitkeringen. Waarom nog bij elkaar blijven als je van de overheid gewoon geld kan krijgen om ergens alleen te gaan wonen.

WellusNietus | 18-10-21 | 13:41 | 1

Daar zijn wat leuke uitspraken van Thomas Sowell over.

Louter Leuter | 18-10-21 | 13:44

De linkse meisjes hebben toch geen probleem met huisvesting. Gewoon een aardige asiel aanvrager aanlachen , dan kun je met hem samen wonen in een AZC. Kan natuurlijk dat zijn andere drie kamer bewoners ook even het bed met je delen willen, maar ja je kunt niet alles heben.

jan huppeldepup | 18-10-21 | 13:40

Ik wil ook wel van een uitkering mijn riante 2 onder een kap kunnen betalen. dus gooi of die uitkering 2750 netto omhoog, of mijn mijn hypotheek eens 1250 euro naar beneden.

[G]eenstijl | 18-10-21 | 13:39

Ze lijken allemaal zo intelligent…, diegenen die niet in willen zien dat het gewoon vol is op dit moment! Stop de immigratie per direct! Nu! Niet in kunnen en willen zien dat het simpelweg niet mogelijk is om 50.000 vreemdelingen per jaar voorrang te geven op honderdduizenden ingezetenen van Nederland die hier al jarenlang braaf op een woning wachten.
Zo onlogisch en vooral zo oneerlijk.

laurentius | 18-10-21 | 13:39

links stemmen, bijvoorbeeld VVD, en dan klagen over het woningtekort, dan heb je wel humor, wat een grap

schoneslapert | 18-10-21 | 13:39

Alle kritiek op deze demonstranten? Bijzonder! Dat ze er stonden ook.

Ze stonden er wel! En daar ben ik blij om. Stond de PVV er ook? Ook hun achterban heeft te maken met de woningcrisis. En de achterban van die andere partijen ook.

De realiteit is dat niet-NLers wel een woning toegewezen krijgen en NLers niet. Dat is discriminatie. Omgekeerde discriminatie.

Voor zolang als ik me kan herinneren is dit eerste en enige keer dat de SP achterban ging demonstreren tegen discriminatie van de eigen bevolking; omgekeerde discriminatie.

En nou hebben ze dat gedaan, is dat ook weer niet goed.

gaffelbaard | 18-10-21 | 13:39 | 5

De PVV is even kartel als GroenLinks op dit punt; wel zeuren over migratie, maar ondertussen vrolijk de hypotheekrenteaftrek instand willen houden. Daarmee hun eigen kiezer naaiend, maar die kiezer is inmiddels even zwart-wit op migratie dat hij dat toch niet doorheeft.

De Eierbal | 18-10-21 | 13:58

@De Eierbal | 18-10-21 | 13:58:
Net als bij GroenLinks dus.

De Eierbal | 18-10-21 | 13:58

@De Eierbal | 18-10-21 | 13:58: Van mij mogen ze de HRA vandaag nog afschaffen, juist nu. Want die anderhalve scheet die dat bij de huidige rentestand nog oplevert boeit toch niemand. En juist daarom maakt het dus ook niks meer uit wat de woningmarkt betreft.

Mbovenka | 18-10-21 | 15:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Beroeps demonstranten. Als ze al die energie in hun werk zouden steken, en zouden leren concessies te doen, dan hadden ze allang een fijne woonruimte binnen budget.

3Xniks | 18-10-21 | 13:38

Op de andere kant van dat "In VVD-gelul etc." bord staat "Vluchtelingen welkom!"

TheBigKirth | 18-10-21 | 13:37 | 1

Wonen is deels magie, je stelt dat er meer huizen moeten komen. En dan plots staan er allemaal mannetjes op en zetten ze het probleemloos even in elkaar. Er zijn wel een paar knopjes die je moet bedienen; draagvlak, budget, stikstof. Maar over het algemeen is de woningbouw gewoon een gevoel. Een strak, modern zwart-wit en een kleurtje, hardhout, met groot glas, en een mooie keuken -achtig gevoel. Maar goed, we waren bij het hoofdstuk 'Zwarte schimmel met winstoogmerk op Funda.'

GeheidEenGeit | 18-10-21 | 13:42

Hier kun je geen boeren bij gebruiken, maar wel woningnood om een en ander erdoor te drukken:
www.tristatecity.nl/onze-visie
Met dank aan VNO-NCW en de belanghebbenden daarin. En oja, natuur in de vorm van een schattig parkje met wat pony's natuurlijk. Als de boeren toch weg zijn.

denouden | 18-10-21 | 13:37

Foto's bekeken.

Ik weet twee dingen nu zeker:
1) Demonstreren is een zelf aangemeten links privilege;
2) Linkse demonstranten hebben geen idee waarvóór of waartégen ze demonstreren.

Peter Emile | 18-10-21 | 13:37 | 1

Die hebben er ook tijd voor, de rest werkt zich uit de naad.

small_town_dude | 18-10-21 | 14:25

Als de prijzen lager waren, dan zouden er toch niet opeens meer woningen beschikbaar zijn? Het is toch niet zo dat nu heel veel leeg staat, omdat niemand het kan betalen? Er staat weinig te koop en wat er te koop komt, is zo weer weg.
Enige probleem is m.i. dat er te weinig gebouwd wordt.

JohanM | 18-10-21 | 13:36 | 1

Nee, andersom. We zijn met teveel mensen; huizen genoeg.

Het Licht | 18-10-21 | 13:39

Een ingenieus en opzettelijk veroorzaakt woningtekort dat zo middels schaarste de prijzen voor woningen ongekend opdrijft. Op die prijs wordt de onroerend goed belasting gebaseerd, dus kassa voor de gemeenten die aan belastingen dik binnenlopen, en kassa voor de overheid die op overdrachtsbelasting dik verdient. Hoe hoger de huizenprijs, des te beter voor de overheid.
Tevens gaan er voorlopig geen woningen bijgebouwd worden, want op iedere bouwplek is wel een of ander 'uniek' hagedisje of insect te vinden dat bedreigd wordt -en anders zet men hem er wel neer- zodat er tussen de aanvraag voor het bouwen van een woning en de aanvang van de bouw minsten tien jaar zit en een hele riedel aan peperdure procedures en vergunningen.
Sleep daarbij jaarlijks nog een kleine stad aan mensen naar binnen die uiteraard allemaal "recht' hebben op een woning en de huizenprijs gaat door het dak.
Zelf kocht ik mijn huis in 2000 voor omgerekend 80.000 euro inclusief kosten koper, en het zelfde huis gaat nu -iets verder op in de straat voor 225 .000 euro kk. van de hand. Ik vermoed over een paar jaar voor het dubbele als er niet snel iets veranderd. Dit gaat gewoon nergens meer over!

me163komet | 18-10-21 | 13:36 | 2

die stijging ten opzichte van de vorige woz is kwartjes werk hoor! dus echt heel veel beter wordt de overheid er niet van.

woz 2019/2020 750.000 OZB 675
wz 2020/2021 790.000 ozb 711

verschil van 36 euro dat is 0.0986 cent per dag.

[G]eenstijl | 18-10-21 | 13:52

De stijgende huizenprijzen zorgt er ook voor dat er meer erfbelasting binnenkomt. Daarnaast is een erfenisje ook een lekkere boost voor de economie. De gemiddelde erfgenaam is al in de 50 en heeft de schaapjes al zoverre op het droge dat het geld vooral voor leuke dingen gebruikt wordt.
Ik denk niet dat het tekort opzettelijk veroorzaakt wordt, maar wel dat men liever te weinig woningen heeft dan teveel..

kobuskuch | 18-10-21 | 15:36

Schuld van Trump.

Trasnochador | 18-10-21 | 13:34 | 1

Investeert Trump ook hier in vastgoed dan?
Zo zomaar kunnen via een dochteronderneming of zo. Tenslotte heeft onze regering buitenlandse investeerders uitgenodigd om vooral hier lekker veel geld te gaan verdienen aan het woningtekort.

AdvocatusDiaboli | 18-10-21 | 13:37

De volgende keer er dan maar eens aan de kant van de weg bij staan met een bord "Stem dan ook PVV of JA21 of houd anders je mond en accepteer je lot".

sinar2 | 18-10-21 | 13:32 | 9

@* Il Principe * | 18-10-21 | 13:38: Zeker waar, maar asielstatushouders dragen, net als veel andere migranten, wel in zekere mate bij aan de woningnood (asielstatushouders in het sociale huur-segment en overige migranten, zoals expats, in het "vrije"-segment).

countus | 18-10-21 | 14:13

@* Il Principe * | 18-10-21 | 13:58: Als die 25-100k statushouders tot 15% van de sociale huurwoningen opsouperen terwijl ze slechts <0.5% van de populatie uitmaken, dan kun je nog steeds spreken van een grove schending van artikel 1 en een oneerlijk voordeel voor statushouders tov natives.

En dát is effectief het standpunt van rechts. Het gaat er niet om of ze een meerderheid of welk percentage van sociale woningen innemen, maar dat het beleid momenteel andere bevolkingsgroepen onheus benadelen.

ReyNemaattori | 18-10-21 | 14:20

@De Eierbal | 18-10-21 | 14:01:

"De zuurrechtse reaguurder denkt dat het 60% is en dat alle problemen opgelost zijn bij 0 asielzoekers."

Zelf schatte ik het altijd op rond de 20%. Daarmee blijk ik dus te hoog te zitten; het is in werkelijkheid 10% tot 13%. Maar er zitten ook nog eens 11.000 statushouders in AZC's op een sociale huurwoning te wachten. Ik wil de percentages toch ook nog eens zien op het moment dat die lieden
wél een woning hebben toegewezen gekregen.

En nee, ik denk zeker niet dat alle problemen zijn opgelost bij 0 asielzoekers. Er blijven er genoeg over. Maar je lost er wel veel problemen mee op, en het geld dat je bespaart kun je in ieder geval aanwenden om die overige problemen te helpen oplossen.

Dr_Johnson | 18-10-21 | 14:29
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Hefbrug | 18-10-21 | 13:32 | 4

Kijk maar naar de cijfers van laaggeletterdheid. Sterk toegenomen sinds we begonnen zijn met die culturen te importeren.

Sessine | 18-10-21 | 13:39

@_pacman_ | 18-10-21 | 13:35:
Voor 1900 -toen de kerk en de adel (de laatste als vertegenwoordigers van de staat) nog de dienst uitmaakten was er een oggeschreven afspraak tussen de twee; de adel hield de bevolking arm, de kerk hield de bevolking dom. Er zijn twee grote wereldoorlogen voor nodig geweest om de bevolking te laten inzien dat de zowel de kerk als de adel niet nodig hadden.
Overigens hadden mensen in de tijd van de industriele revolutie veel meer kinderen als nu, alleen van de tien haalden er meestal maar twee of drie de volwassen leeftijd, vanwege ziekte , oorlog, uitbuiting o.i.d. Of dat nou een gezonde methode is om de genenpoel te versterken....

me163komet | 18-10-21 | 13:49

@me163komet | 18-10-21 | 13:49: Ik beweer ook niet dat het vroeger beter was, wat u beschrijft is idd wat er gebeurde. Hoe hard het ook was, het zorgde er wel voor dat alleen de sterksten overleefden. Zo werkt het ook nog altijd in het dierenrijk en wij mens zijn echt geen uitzondering op die regel. Het was derhalve meer een uitleg van de situatie ipv een verlangen naar oude tijden.

_pacman_ | 18-10-21 | 13:53
▼ 1 antwoord verborgen

Een woning willen maar wel blijven zeiken op hekkenbouwers als Orban, doen alsof er genoeg ruimte is in NL, arbeidsimport geen lonen drukt, en doen alsof dat alles wel opgehoest en gecompenseerd kan worden door de belastingbetaler en vooral ook blijven stemmen op VVD en meelopende partijen als CDA, GroenLinks en D66. Wat willen ze nou?

Deflatiemonster | 18-10-21 | 13:31 | 1

Verder dromen dat het allemaal wel goed komt onder rutte. Niet willen waar hebben dat het ook nog een nachtmerrie kan worden.

jan huppeldepup | 18-10-21 | 13:34

Laat de boel maar lekker kapotgaan.
Mensen willen dit.
En de deugmensen nemen die zielige zwervers niet in huis.
Dus dan niet janken.
Ze wilden zo graag VVD en D66, dan niet komen janken. Misschien mag u op de duur wel bij een asielzoeker logeren. Zij krijgrn het wel. Kosteloos dak boven het hoofd. Medische zorg. Tandartszorg. Alles van uw centen.

Maar volgende keer weer braaf Kaag en Rutte stemmen. Dan deugt u zo fijn

de_beer_van_de_meer | 18-10-21 | 13:31 | 5

@Sessine | 18-10-21 | 13:50:
Dat is niet meer zo. De voorrang is afgeschaft. Alleen is er nog wel een plicht om x aantal statushouders te huisvesten per provincie. Maar daar wordt grotendeels niet meer aan voldaan omdat er geen plicht meer is behalve een tik op de vingers.

De Eierbal | 18-10-21 | 14:03

@De Eierbal | 18-10-21 | 14:03: Die laatste zin vind ik wel een interessante: heeft u een bron waaruit blijkt dat gemeenten grotendeels niet aan de verplichting tot huisvesting voldoen? En dat er in de praktijk geen voorrang meer wordt verleend door gemeenten (het enkele afschaffen van de wettelijke plicht zegt wat dat betreft niet veel)?

countus | 18-10-21 | 14:19

@De Eierbal | 18-10-21 | 14:03: Waardoor de gemeentes effectief de import nog steeds voorrang moeten geven, omdat ze anders niet aan de eisen kunnen voldoen. A distinction without a difference.

Mbovenka | 18-10-21 | 14:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Da's dan weer goed voor 1,2 miljard uit de schatkist.

denouden | 18-10-21 | 13:31

De instroom van migranten/vluchtelingen helpt natuurlijk niet, maar ligt niet a priori ten grondslag van de huidige crisis op de woningmarkt. Maar het is wel een mooie bliksemafleider hè? Want zolang u maar denkt dat de instroom hét probleem is, hoeft de politiek niets te doen. En spinnen de Baudets en de Wildersen er garen bij.

Bigi Bana Boy | 18-10-21 | 13:30 | 11

De Nederlandse bevolkingsgroei is al gestagneerd eind jaren 90, dus alles wat er sindsdien bij is gekomen, is effectief 'de schuld' van immigratie. Tuurlijk zijn er ook andere factoren in het spel, maar er waren bijkans niet zoveel woningen nodig hadden we niet miljoenen migranten binnen gehengeld de afgelopen 20-25 jaar.

Zo zal een afschaffing van de HRA an sich zal niet voor meer woningen zorgen, hoogstens de explosieve prijsstijging remmen (en een boel huizenbezitters hun huis uit jagen en vervolgens veroordelen tot de onderklasse), maar daar hebben die wachtende statushouders niks aan.
Meer huizen bouwen zal leiden tot minder wachtlijsten, maar niet het probleem van continue bevolkingsaanwas op de lange baan oplossen.
Etc. etc.

ReyNemaattori | 18-10-21 | 14:35

@De Eierbal | 18-10-21 | 14:04: Nou wat een onzin. Hoezo naait dat zijn huisloze kiezers? HRA is een aftrek op je inkomstenbelasting. Je betaalt dus iets minder belasting. Het stelt echt geen reet voor en is vooral een sigaar uit eigen doos. De lage rente an sich heeft wel veel effect op de huizenmarkt, maar de HRA van tegenwoordig, die al deels afgebouwd is absoluut niet. Maar wat mij betreft mogen ze het afschaffen, nu is daar ook het beste moment voor als de rente zo laag staat.

Old_Spice | 18-10-21 | 14:46

Nogmaals, natuurlijk is de instroom van asielzoekers een enorm probleem, maar ik hoop dat men in wil zien dat we de problemen op de woningmarkt ook zouden hebben bij een nul instroom. Er zijn veel redenen te noemen waarom de woningmarkt totaal kapot gemaakt is. Instroom van asielzoekers is daar één van, maar slechts een vrij kleine reden. Maar zolang iedereen zich daar maar blind op staart, verandert er niks.

Bigi Bana Boy | 18-10-21 | 16:19
▼ 8 antwoorden verborgen

Ergens moet extreem links toch het logische verband zien tussen de asielindustrie en de woningmarkt?

Odin | 18-10-21 | 13:30 | 5

@Old_Spice | 18-10-21 | 13:49:
Het gaat niet om alleen sociale huurwoningen. Ook gewoon normale koop- en """""midden"""""huurwoningen. Ja, er zijn te veel asielzoekers en het beleid is stom.

Maar het rentebeleid van de ECB is nog veel erger.

En de liberalisering van de huurmarkt door de VVD.

En het nimby-gedrag in de gemeenten.

En het overhevelen van verantwoordelijkheden naar de gemeente waardoor ze meer grondgeld nodig hebben.

En het oneerlijk belasting van huurinkomsten en huizenbezit.

En de traditie van veel te veel private schuld in Nederland.

En het afschaffen van VROM omdat de prognoses geen rekening hielden met migratie.

ETC ETC ETC

Maar mensen zijn gewoon te fucking dom om meer dan één factor te kunnen zien. Enorm frustrerend. Bij links en rechts.

De Eierbal | 18-10-21 | 14:07

@De Eierbal | 18-10-21 | 14:07: Ja eierballetje van me, dat weet ik allemaal wel. Probeer alleen aan te geven dat veel mensen zoals Bigi Bijstand Boy het probleem van asielzoekers die voorrang krijgen, bagatelliseren. Uiteraard is er niet 1 oorzaak van de algehele wooncrisis. Overigens ben ik het niet met je eens dat huizenbezit oneerlijk belast wordt. Het is pas oneerlijk om van de ene dag op de andere dag het eigen huis in box 3 te donderen waardoor mensen opeens duizenden euro's meer belasting gaan betalen. Met wat als doel? Het verergert het probleem alleen maar doordat je de vraag naar kleinere woningen vergroot.

Old_Spice | 18-10-21 | 14:37

@De Eierbal | 18-10-21 | 14:07: Thing is, al die punten die je opnoemt zijn katalysatoren voor dit proces, maar de oorzaak, de root cause, van dit probleem komt voort uit een grotere stijging van het aantal mensen dan van het aantal woningen. Simpel, duidelijk.

Die punten hebben enkel effect op de prijs van woningen of hoeveel rijkdom mensen kunnen 'opslaan' in vastgoed, maar ze veranderen NIET het aantal huizen in enige significante mate.

ReyNemaattori | 18-10-21 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Of het links, rechts, onder of boven is die het gaat doen maakt me niet uit.

Maar degene die beleid maakt welke binnen 5 jaar aanzienlijk verbetering schept ben ik best wel dankbaar.

Baksteenbakker | 18-10-21 | 13:29

Stikstof! Pfas! Boe!

de visser | 18-10-21 | 13:27

'Maar een VVD-lul (excuus, pleonasme) wil wel eventjes in haar wonen.'

Bogoris-le-Grincheux | 18-10-21 | 13:26

Volk! Stem dan eens een keer anders. Rechtse wensen maar links stemmen, eigen schuld dikke bult.. uitzonderingen daargelaten.

Het Noorden | 18-10-21 | 13:26

Zijn dit dezelfde mensen die eerder demonstreerden met "Jullie zijn welkom in mijn land, ik wil weten wie je bent" liederen en/of met "refugees welcome" borden ?

HankHill | 18-10-21 | 13:24 | 3

Ik zie vooral linkse meisjes dus ik denk het wel.

Keutels | 18-10-21 | 13:27

je haalt de woorden uit mijn mond. Overal de shculd neer leggen behalve bij jezelf. En bedankt he

vokfeez | 18-10-21 | 13:29

Scheer ze toch niet zo over één kant joh. Wat heb je daar nou aan? Links en rechts zou daar moeten staan.

De Eierbal | 18-10-21 | 14:10

Allemaal linksvolk die ook gewoon stemmen voor nog meer import.
Dus wat willen ze nou?

sinar2 | 18-10-21 | 13:23 | 1

Kom dan meeprotesteren als rechtsvolk.

De Eierbal | 18-10-21 | 14:10

Dit is vooralsnog een non-discussie wat de recente instromers komen vooralsnog helemaal niet in aanmerking voor een reguliere huurwoning. En ja, ik weet, wat niet is gaat deels zeker nog komen. Maar vooralsnog ligt het probleem vooral in de directe opvang (die ruk is, zie Ter Apel).

LJBrinkhorst | 18-10-21 | 13:22

Sterke teksten ook.
Wat wilt u de wereld laten weten?
nou: "Woningmarkt fuckt 't op, wij op ons kop"
Aha.

Nuchternederland | 18-10-21 | 13:22 | 1

"?? !!!" daaronder aangegeven

Nederlandop1 | 18-10-21 | 13:27

Het soort hoofden op de demonstraties houden ook van koffie en smoothies van > 5 EURO de stuk.

Uiteraard met duo betaald...
Kleine nuance... Niet iedereen natuurlijk

Remi A. | 18-10-21 | 13:20 | 6

@Pontius Vulgaris | 18-10-21 | 13:22: Het punt is dat ik EN heb.
10x10 is 100
10x 100 is 1000
1000 is tapijt op je bovenverdieping.

Remi A. | 18-10-21 | 13:52

@Remi A. | 18-10-21 | 13:52:
Ja precies, dus in een half jaar sparen mensen er ongeveer een halve deurklink van een huis bij, terwijl de prijzen een complete kamer zijn gestegen.

Pontius Vulgaris | 18-10-21 | 14:15

@Pontius Vulgaris | 18-10-21 | 13:34: Subjectief vanuit emotie reageren is de echte onzin - Bedroeg de prijs van een rijtjeshuis vroeger, 800.000 gulden ?

#Kuch
De mensen op deze foto's, wonen in een stad ...

Nederlandop1 | 18-10-21 | 16:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Man,man,man.... wat een zooitje in Nederland.

SoepKip | 18-10-21 | 13:19

Het protesterende volk ziet er vrij "links" uit moet ik zeggen. De pijnlijke waarheid komt wel vrij hard bovendrijven is het niet?

Once you go woke, you go broke...

el burro | 18-10-21 | 13:19 | 12

@Nuchternederland | 18-10-21 | 13:41:
Allemaal factoren die kloppen.

Maar tel daarbij op de liberalisering van de huurmarkt, inperking van de sociale huur, verkoop van de sociale huur, verhuurdersheffing, tijdelijke contracten en fucking Stef Blok die vrolijk alle speculanten van de wereld uitnodigt om de Nederlandse huurder uit te knijpen.

Dat is wel rechts beleid en dat is ook zwaar kutbeleid.

De Eierbal | 18-10-21 | 14:13

@De Eierbal | 18-10-21 | 14:13:
Je kunt er een heleboel zaken bijslepen, maar er is geen woningleegstand in NL, er is een tekort aan woningen ten opzichte van de vraag. En als je mensen blijft binnenlaten en blijft voorlaten gaan op de woningmarkt, dan krijg je dit.
Bouw dan bij ! Oh nee, dat mag niet van links want stikstof, CO2, boomrugstreeppadmier enz.
You can't have your cake and eat it too, zeggen ze wel eens.

Nuchternederland | 18-10-21 | 14:30

@* Il Principe * | 18-10-21 | 13:30: Die nemen geen huurhuizen in, of althans niet veel. Die oostblokkers worden opgehokt in vakantiehuisjes en Polenhotels. Kan je wat van vinden, maar erg veel invloed op de woningmarkt hebben ze niet. Ik zie in de buurt waar mijn moeder woont (sociale woningbouw, althans origineel. Staat er ondertussen dik 50 jaar, dus als je er als witmans in wil mag je ondertussen 1300 euries per maand aftikken) toch echt voornamelijk kanslozenimport gehuisvest worden die vervolgens lekker naar het thuisland op vakantie gaan (want 'bij oma is het niet gevaarlijk'. Geen onderbuik, zelf gehoord).

Mbovenka | 18-10-21 | 14:41
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik snap die linkse prostesteerders en actievoerders niet.
Per week komen er zeker 1200 woningen wereldwijd vrij, in exotische oorden als Afghanistan en Ghana. Ga daar dan naar toe.

Nuchternederland | 18-10-21 | 13:18 | 1

Dat is een goede.
Voor de rechste mensen die een fiscaal vriendelijk onderdak zoeken zijn er ook genoeg mogelijkheden...

www.newestatebg.com/properties/?sale=...

Thuiswerken, alleen is het huis een paar duizend kilometer verder. Lekker 10% belasting en goedkoop wonen.

Haberdoebas | 18-10-21 | 13:22

Je kan prima wonen in NL, je moet echter wel consessies maken en dat zie ik die bleke snowflake kopjes nog niet doen.

Transgender-Airlines | 18-10-21 | 13:17 | 9

@Kattie | 18-10-21 | 13:30: ik werk in Alkmaar en woon in Den Helder.
Spotgoedkoop alleen geen hippe quinoa tentjes en baristas voor je frappuccino havermelk.

Transgender-Airlines | 18-10-21 | 14:01

@Bogoris-le-Grincheux | 18-10-21 | 13:38: Door thuis te werken?

3,5 uur reistijd is genoeg om dagelijks vanaf Arnhem naar Amsterdam op en neer te kachelen, (dan kun je nog beter in Friesland gaan wonen en naar Amsterdam op en neer rijden ma soit) tot aan Utreg' rij je langs kleine dorpjes waar een woning zeker wel betaalbaar is... maar je woont dan wel in the middle of dipshit nowhere.

ReyNemaattori | 18-10-21 | 15:08
▼ 6 antwoorden verborgen

De duistere achterban van de SP heeft zich tijdens de demo behoorlijk doen gelden.
Al die marxisten, leninisten, stalinisten, trotskisten, antifascisten met hun vlagvertoon aan het knokken met de politie.
Daarom maar goed dat de SP een kleine partij blijft.

leo de pejo | 18-10-21 | 13:17 | 2

Zeker weer de Mao jugend?

Keutels | 18-10-21 | 13:28

Antifa vinden ze bij de SP ook niets. Die duistere achterban zit meer bij de radicale lieden die ze er net uit hebben gezet. Die halen de kiesdrempel niet eens. Nog niet.

AdvocatusDiaboli | 18-10-21 | 13:47

Is er ook ergens een overzichtje hoeveel andere EU landen per week binnenhalen? Wil wel eens zien hoe NL het doet relatief aan de rest.

Do-na-zi | 18-10-21 | 13:17 | 3

@Pontius Vulgaris | 18-10-21 | 13:26: De afgelopen maanden zijn wij in NL dus koploper, zelfs meer dan Duitsland.
Hier gaat echt iets helemaal fout.

Nuchternederland | 18-10-21 | 13:33

@Nuchternederland | 18-10-21 | 13:33:
De data van Duitsland loopt achter, maar zij registreren er uiteindelijk 5 à 6 keer zoveel per maand als Nederland.

Pontius Vulgaris | 18-10-21 | 13:43

He bah, die vrouw heeft echt megaveel haar op d'r benen.

Old_Spice | 18-10-21 | 13:18

En toch: als je de gemiddelde asielzoekert zou vragen, niet in het Nederlands uiteraard want dat is kansloos, wie ziet u (altijd beleefd blijven) liever als staatssecretaris van immigratiezaken , Bente Becker of Jesse Klaver? , kan La Klaver het verder wel kan schudden.

Een beetje vluchteling heeft zijn schoonmoeder minstens twee keer verkocht om de levensgevaarlijke oversteek te wagen. Soort zoekt soort.

Hetkanverkeren | 18-10-21 | 13:11

Allen wat op die demonstratie rondliepen vinden dat je rechten hebt, alleen maar rechten en geen plichten. Ook lijken mij het niet mensen die het woord "werken" kennen (nog ervaring ermee hebben).....

Blonde Nel | 18-10-21 | 13:11 | 5

@gaffelbaard | 18-10-21 | 13:26: Vooroordeel, maar denk wel dat het plaatje een beetje klopt. Het argument doet overigens wel ter zake. Als je rechten eist, moet je ook net zo bereid zijn je verplichtingen na te komen als burger. Eigenlijk, zonder serieus bij te dragen aan de staatskas is het vreemd om een grote mond te hebben over rechten. Zeker als je inschat dat de politieke overtuiging van deze demonstranten hoogstwaarschijnlijk grotendeels aan de linkerkant zit. Dat is een vooroordeel, maar de kans is vrij groot. Dus enerzijds schreeuwen om rechten en anderzijds stemmen op partijen voor meer immigratie en een nog grotere overheid, tja dat strookt niet helemaal natuurlijk. Iemand moet dat betalen. En als je zelf als demonstrant daar niet eens aan bijdraagt, is het raar dat je het wel eist. Komt er op neer dat zij willen dat 20% van de bevolking hard werkt en krom gaat liggen voor 80% die bijna niet of helemaal niets bijdraagt aan de staatskas.

Old_Spice | 18-10-21 | 13:37

@Old_Spice | 18-10-21 | 13:37:
U heeft het over rechten, maar uw tegel verraadt dat uw juridische kennis te kort schiet. Daar ga ik dan verder ook geen woorden meer aan besteden. Verder mag u denken wat u wil, maar aan feiten hebben we meer dan aan onderbuikgevoelens.

gaffelbaard | 18-10-21 | 14:11

@Old_Spice | 18-10-21 | 13:37:
Ik was er zelf. Het zijn vooral net-afgestudeerden, studenten en een paar solidaire ouder figuren. En daarnaast wat links-professionele activisten, helaas.

De laagopgeleide woningzoekende mis ik. De PVV heeft hen al zo murw gemaakt dat ze alleen nog zuur zitten te reaguren op hun zolderkamer ipv in actie te komen. Ik vind het jammer dat we die zeer linkse bewegingen dit thema laten kapen.

De Eierbal | 18-10-21 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Gister nog een løke podcast geluisterd met Peter Thiel waarin wordt gesteld dat economieën waar geen echte groei of innovatie meer is alle waarde wordt gedumpt in vastgoed en dat elke euro die verder aan sociale zekerheid en dergelijke uiteindelijk bij de pandjesbazen terecht komt. If so dan is het erg jammer voor het sojakoppig millennialvolk op deze plaatjes, die zowel voor open grenzen als voor een extreem uitgebreide verzorgingsstaat zijn: ze zijn in feite vóór die enorme wealth transfer naar de pandjesbazen als ze voor meer uitkeringen en overheidsinvesteringen zijn. Ik denk niet dat dat ooit gaat doordringen tot de koppies van de Jessianistische ruftmuppets die daar zo enthousiast tegen het siesteem staan te demonstreren, maar goed.

Zentgraaff | 18-10-21 | 13:09 | 7

@Zentgraaff | 18-10-21 | 13:12: Erfpacht? Er is een reden dat Amsterdam meer heil ziet in een doughnut economie. Zie je snackbar dan nog meer eens rendabel te krijgen.

Hetkanverkeren | 18-10-21 | 13:20

@Zentgraaff | 18-10-21 | 13:20: U is nog jong, ik moet wat verder in mijn geheugen terug. Laissez faire: https://www.youtube.com/watch?v=29Uzzy8jH80

Hetkanverkeren | 18-10-21 | 13:36
▼ 4 antwoorden verborgen

Typisch linksig volk. Alle economisch minder bedeelden (zo'n 6 miljard mensen op deze aardkloot) moeten ongelimiteerd toegang krijgen tot sociale heilstaat NL maar wel huilen als je zelf wordt geconfronteerd met de effecten van die principes en vervolgens degene die, in ieder geval op papier, terughoudend zijn over die instroom de schuld geven. Geen medelijden mee.

_pacman_ | 18-10-21 | 13:09 | 1

Zijn zelfde demonstraten die eisen dat Nederland nog sneller van het gas af moet nog eerder CO2 neutraal moeten worden, dat landbouw moet wijken voor natuur et cetera. Kijken niet naar het totale plaatje en beseffen daarmee niet hoe desastreus hun eisen zijn voor ons land.

Xbitt | 18-10-21 | 13:19

Ik kan alleen maar heel hard lachen als je die millennials daar ziet. Stuk voor stuk ongewassen alternatieve koppen of verwende nesten. Wat ze vaak gemeen hebben is dat ze in de regel "deugen" als de pest.
Zouden allemaal zo in dat filmpje kunnen stappen en "Jij bent welkom" uit volle borst meezingen.
Nou dit is dan de keerzijde van de medaille dat je links stemt.

benbenieuwd2021 | 18-10-21 | 13:09

Met deze cijfers word de oversterfte alsnog negatief gecompenseerd.

Woningzoekende u draait aan de verkeerde kraan!!?!?!?

Remi A. | 18-10-21 | 13:08

zelfde soort typetjes die jaren geleden met triangel en tamboerijn "welkom in ons land" stonden te blèren. Misschien een keer anders stemmen of is de woningnood ook de schuld van de boze blanke westerse mannen?

lagelander | 18-10-21 | 13:08

Huis? Stem niet op VVD, Gvd.

aamert | 18-10-21 | 13:08 | 3

Leg uit.

Reaaalist | 18-10-21 | 13:16

Op wie moet je dan stemmen voor een huis? Denk?

Xbitt | 18-10-21 | 13:19

@Reaaalist | 18-10-21 | 13:16: "Bij ons staat de hypotheekrenteaftrek als een huis" Kent u die nog? Moet u eens kijken wat er sinds die slogan met de aftrek is gebeurd onder VVD bewind. Deze huilers kunnen de .... krijgen maar wat betreft de bescherming van huiseigenaren moet je ook al niet meer bij de VVD zijn. Eigenlijk bij geen enkele partij meer.

_pacman_ | 18-10-21 | 13:19

Ook handig om in het vervolg bij dit cijfer het aantal opgeleverde sociale huurwoningen in die week te vermelden. Zodat het nog inzichtelijker wordt hoe Rutte/Kaag met hun formatieperikelen de problemen van het land verder laten ontsporen.

jochum1980 | 18-10-21 | 13:08 | 1

Dat getal is al een aantal jaren negatief omdat woningbouwverenigingen de vrijgekomen huurwoningen verkochten om de verhuurdersheffing te kunnen betalen.
Aan de ene kant neemt het aantal sociale huurwoningen af, en aan de andere kant wordt er nauwelijks bijgebouwd.

Osdorpertje | 18-10-21 | 13:41

Vluchtelingenverdragen opzeggen. Alles erop gericht laten zijn lieden die zichzelf hier uitnodigen zo snel mogelijk te retourneren naar hun 'eige' land.

Dr_Johnson | 18-10-21 | 13:07 | 3

Vluchtelingenverdragen naleven!
Want land van binnenkomst moet alles afhandelen!

Kaas de Vies | 18-10-21 | 13:10

@Kaas de Vies | 18-10-21 | 13:10: We kunnen ze toch op zn minst steunen met prikkeldraad en traangasgranaten? Evt wat mankracht?

hoejeheette | 18-10-21 | 13:14

@Kaas de Vies | 18-10-21 | 13:10:

De landen van binnenkomst blijken onderhand 'fed up to the backteeth' te zijn met 'binnenkomende' vluchtelingen. Ze wachten 'directieven' uit Brussel niet langer af en zijn begonnen met het bouwen van hekwerken op hun buitengrenzen, en het uitvoeren van 'pushback' beleid op hun zeegrenzen.

Ik ben blij toe, want uiteindelijk heeft een land als Nederland daar ook veel baat bij. Alles wat Griekenland, Italië, Litouwen, Polen, Slovenië etc. niet binnenkomt, komt hier dus ook niet binnen. Want wij zijn, met Duitsland, en Zweden, de gedroomde eindbestemming.

Dr_Johnson | 18-10-21 | 13:54

Zoveel kan de Martosaurus er niet opvangen. Hij heeft al zijn handen vol aan die ene die hij zo barmhartig opvangt. Toch Mart?

opblaasschaap | 18-10-21 | 13:07 | 1

Ria Visser is geen asieleisert, die telt niet eens mee.

Nuchternederland | 18-10-21 | 13:28

Het is wel mooi dat we de asielzoekers nu de schuld geven van de huidige huizenprijzen. Ik vermoed dat ze niet echt in huizen wonen waar de starters nu op azen. De huidige prijzen zijn volgens mij grotendeels het gevolg van het ECB rentebeleid. Bijna elk beschaafd land kampt met dezelfde problemen in de dichtbevolkte gebieden. Als je de financieringsruimte inperkt zal dit direct te zien zijn in de huizenprijs. Maar goed, die nare asielzoekers. Daar zouden we eens wat tegen moeten doen.

BobDobalina | 18-10-21 | 13:06 | 16

@Nuchternederland | 18-10-21 | 13:29: Succes. Dat zijn veel te veel mensen, een groep die net als water gewoon een kant op stroomt. Is niets aan te doen. Niet iedereen op willen vangen is het recept.

Reaaalist | 18-10-21 | 13:44

@jochum1980 | 18-10-21 | 13:37: Je vergeet de linking pin. Doordat de huurmarkt vastzit is de traditionele doorstroming naar een koopwoning ook gestopt.

BoerKoekoek | 18-10-21 | 14:06
▼ 13 antwoorden verborgen

52 weken x 1200 asielzoekers is 62.400 op jaarbasis. Het doel was om 75.000 huizen per jaar te bouwen. Wie nog beweert dat de woningnood niet aan migratie ligt heeft wel een hele dikke plaat voor z’n kop.

Sinterbikske | 18-10-21 | 13:06 | 11

De woonbehoefte is wel groter dan alleen de asielzoekers. Voorts krijgen die asielzoekers niet zomaar de nieuwe huizen.

AntiZanicz | 18-10-21 | 13:45

@* Il Principe * | 18-10-21 | 13:18:

Uit je eigen linkje:

"In augustus 2021 kwamen 2 755 asielzoekers naar Nederland. Dat waren er 625 meer dan de maand ervoor. Daarnaast kwamen er 770 nareizigers naar Nederland, 300 meer dan in juli 2021."

Dan hebben we het dus over ruim 3500 asielzoekers voor de maand augustus. In juli waren het er kennelijk 900 minder. Als we nou eens uitgaan van een gemiddeld aantal asielzoekers van 3000 per maand zit je voor het hele jaar op 36.000 asielzoekers (dan laat je de Afghaanse eitjesbakkers nog buiten beschouwing).

Ik persoonlijk vind dat absurd. Dit moet zo snel mogelijk stoppen. Dit moet terug naar nul.

Dr_Johnson | 18-10-21 | 13:47

@* Il Principe * | 18-10-21 | 13:16: Ja, daarom is er ook ruimte zat in de AZCs en gaan er geen huurhuizen naar asieleisers. Oh, wacht... toch wel. Wegkijker.

Mbovenka | 18-10-21 | 14:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Welke zieke geest heeft ooit besloten dat het goed zou zijn Nederland in de uitverkoop te doen. Waarom stapte niemand op op het moment dat er gedacht werd om de vergrijzing op te vangen, de nederlandse bevolking te stimuleren meerdere kinderen te stichten en het gezinsleven een stuk aangenamer en financieel betaalbaar te maken ten opzichte van nu?

Waarom the fuck worden wij als westerling in een bak van stront en ellende gemieterd omwille de plannen van 1 europese unie. Men weet toch dat een groot deel van die vluchtelingen niet als vluchteling komen maar als gelukszoeker? En men weet toch ook dat voordat de hele instroom begon er toen al een woningnood bekend was?

Die wachtlijsten in Amsterdam alleen al met 15 jaar (!) om aan een sociale huurwoning te komen. Dat is knettergek.

Krachtkoe | 18-10-21 | 13:05 | 2

Dat was minister Stef Blok van de VVD. Die heeft de hele woningmarkt naar de gallemiezen geholpen met zijn verhuurdersheffing.

Asteroid-B612 | 18-10-21 | 13:50

Die zieke geest is heel simpel aan te wijzen. Dat zijn opportunistische politici die denken "Heee, stemvee".
Van daar ook dat het de ene keer PvdA is, de andere keer '66 en nog een andere keer GL. Die telkens hun idealen (HLBT-rechten, vrouwenrechten, anti-confessioneel gedachtegoed) bij het grof huisvuil zetten als ze denken een paar zeteltjes te kunnen winnen.

TheEgg | 18-10-21 | 13:52

En toch vermoed ik dat een groot deel van die woondemonstranten positief staat tegenover assielimmigratie.

koeberg | 18-10-21 | 13:03 | 2

Zouden ze ooit die link leggen?

VP732 | 18-10-21 | 13:06

@VP732 | 18-10-21 | 13:06: Nee want dit willen ze gewoonweg niet snappen. Al druk je ze er met hun neus op dan krijg je nog een "ja, maar...".
Als ik die lui op de foto zie dan kan ik alleen maar aan "karma" denken.

benbenieuwd2021 | 18-10-21 | 13:14

Nuff said.

Kaas de Vies | 18-10-21 | 13:03

Gaan ze ook de straat op om minder kosten en meer inkomen overhouden? Protesteren, maar wel blijven stemmen op dezelfde partijen, genius.

VoltaireJohn | 18-10-21 | 13:03

Dat is al weer 1.200.000 Euro aan wasmachine’s.

Normpje | 18-10-21 | 13:03 | 3

Totale kosten van deze waanzin voor week 41: 1.200.000.000.

Een paar nulletjes erbij

de visser | 18-10-21 | 13:19

kletsverhaal, men krijgt helemaal geen miele of enige wasmachine. Eerder zullen ze ook zes jaar in de opvang zitten dan 6 weken.

AntiZanicz | 18-10-21 | 13:44

Leuk contrast, de Polen sluiten hun grenzen en wij komen zoveel woningen tekort omdat de Polen hier massaal zijn komen wonen.

* Il Principe * | 18-10-21 | 13:03 | 8

En toch he. Heb ik liever 5 mannelijke Polen naast me wonen dan 5 uit Afrika.

miknic | 18-10-21 | 13:15

@miknic | 18-10-21 | 13:15: Dat blijft nooit bij 5 mannen: Wij hebben zo'n Slavenhandelaar als buur gehad. Mannetje of dertig waar er volgens bestemmingsplan 7 mochten zitten. Wij dachten dat er een hoerenkeet zat, maar bedjes in ploegendienst verklaarde ook een hoop.

Ik wil ze eigenlijk gewoon allebei niet als buur. Mag dat ook?

treintrien | 18-10-21 | 13:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Die miepen die stonden te zingen dat 'mijn land is jouw land' ..... zullen die inmiddels ook een nieuwe woning hebben....?

slowpoke-htb | 18-10-21 | 13:02 | 2

Dit zijn dezelfde mensen. Ze hebben dat verband waarschijnlijk niet gelegd.
Ze zijn gewoon boos en nu moet er iets gebeuren.

keestelpro | 18-10-21 | 13:05

Die miepen zullen wel een vrijstaand huis hebben ergens buitenaf, ooit voor 40.000 gulden gekocht.

benbenieuwd2021 | 18-10-21 | 13:15

Dit beleid is niet meer te verkopen.
Er komt wekelijks een complete woningnooddemonstratie aan asieleisers het land binnen. De emmer is al lang overgelopen en de regering zet de de kraan steeds verder open.

keestelpro | 18-10-21 | 13:02 | 2

Een huis des te gemakkelijker.

Schoorsteenveger | 18-10-21 | 13:03

Dit alles interesseert het VVD/Rutte & middenpartijen stemmend vee geen donder
want het treft hen toch niet, denken ze
Totdat het toch wel erg dichtbij komt en dan is het tranen met tuiten huilen
en verbazing waarom niemand zich ene donder van hun door asielvolk overspoelde wijkje aantrekt
Zoals het hen ook niets interesseerde toen anderen al jaren last hadden van asieleisend sprinkhanenvolk
Te laat is het al lang, en met deze prutsers aan het Haagse roer zal het alleen maar slechter gaan, nooit beter

Tobi | 18-10-21 | 13:22

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com