Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kansloze asielplaag ongehinderd verder (2)

ASO-AZC's in Ter Apel en Budel houden ermee op 

De twee plekken in Nederland waar stelend en rovend schorriemorrie uit Veiligelandië (Marokko - red) worden opgevangen, gaan mogelijk dicht, melden NOS en RTV Noord na een WOB. Deze ASO-AZC's in Ter Apel en Budel (de NOS noemt het "sobere opvang") werden ingesteld na een tsunami-influx van kansloos Marokkaans tuigh dat geen enkele aanspraak op een status heeft, en dat hier alleen maar komt om te rellen, stelen, zwartrijden en "rassiest" te roepen tegen eenieder die er wat van zegt. Ter Apel en Budel zijn klaar met deze speciale opvang, en willen dat het stopt op 31 december. Andere gemeenten moeten het maar overnemen. Maar daar hebben andere gemeenten weinig zin in, want die andere gemeenten hebben ook Nieuwsuur en Op1 gekeken en GeenStijl gelezen, en die willen geen gezeik met plofkrakertjes, spotters, uithalertjes en overige neven en nichten van ene meneer Taghi. Cruciale kernzin uit het NOS-bericht waarmee maar weer eens blijkt dat de echte ondermijners van Nederland in Den Haag zitten:

"In september zou de eindevaluatie van de experimenten voor 'veiligelanders' klaar zijn, maar het ministerie van Justitie en Veiligheid zegt nu dat de uitkomst daarvan geheim is"

Reaguursels

Inloggen

"In september zou de eindevaluatie van de experimenten voor 'veiligelanders' klaar zijn, maar het ministerie van Justitie en Veiligheid zegt nu dat de uitkomst daarvan geheim is"

Informateur Koolmees; ‘Deze formatie wordt een experiment’

Kasja Ollongren wil een experiment met nieuwe kiesformulieren. Dol op experimenten. Allemaal experimenten. De wereld verkruimeld om ons heen maar onze bestuurders putten zich uit in experimenten. Waarvan de uitkomsten dan vervolgens geheim blijven.

Ik zeg; nieuwe verkiezingen.

Sans Comique | 10-10-21 | 08:45

Wat vindt Leo Lucassen hiervan?

thanseeuwen | 09-10-21 | 18:52

In dat geheime dossier staat wat ons al die asielellende heeft gekost. 400 miljard euro. Ter vergelijking: de Deltawerken heeft Nederland 5 miljard gekost.

K. Westergaard | 09-10-21 | 18:41

De problemen die meneer noemt zijn nou niet echt schokkend. Zo te horen is het eerder een wijk zoals zo vele in Rotterdam.

Rotterdammert1965 | 09-10-21 | 16:37

Wat is eigenlijk het probleem om mensen uit veilige landen linea recta terug te sturen en helemaal niets te regelen qua opvang. Veiligelandiers kunnen de asielprocedure prima schriftelijk vanuit hun veilige land doen als ze denken toch nog in aanmerking te komen.

Zeurders | 09-10-21 | 16:14 | 5

@Zeurders, je wist niet dat de veilige landen die mensen NIET TOELATEN terug te keren naar hun land van afkomst? En dus kunnen ze niet op een vliegtuig gezet worden. Snap dat nou!

SaintNick | 09-10-21 | 17:54

@SaintNick | 09-10-21 | 17:54: omdat precies die landen de toestroom naar Nederland bevorderen onder hun bevolking lol!

McCain | 09-10-21 | 18:08

@SaintNick | 09-10-21 | 17:54: Tuurlijk kunnen ze op een vliegtuig worden gezet. De regels zijn duidelijk. Als je geen recht hebt op asiel moet je weer terug. Dat die andere landen die mensen niet terug wil mag ons probleem niet worden. Want op die manier neem je al het leed en ellende van de hele wereld op je eigen schouders die daaronder gaan bezwijken. Dat deugt wel natuurlijk, maar is niet praktisch of realistisch za'k maar zeggen.

Marokaan komt naar Nederland, mag niet blijven. Marokko neemt hem niet terug. Nou, blijf dan toch hier, arme stakker.

Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Sans Comique | 10-10-21 | 08:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Jij Rasiest! Iek parasiet!

KlaagGraag | 09-10-21 | 16:11

Serieus net bij mij om de hoek in Den Haag loopt een dertigtal ontheemden een beetje rond te lopen. Lijkt er op dat ze hier gedumpt zijn.

NerdAlert | 09-10-21 | 15:49 | 3

Hun thuislanden of familie betaalt voor die reis. En ook steeds vaker Rusland - die vinden het een geweldige grap: 500 euro uitgeven om daarna Nederland op te zadelen met een immigrant die ons 1 miljoen euro kost.

McCain | 09-10-21 | 15:53

Die zijn niet gedumpt. Die zijn keurig door hun reisagent / mensensmokkelaar op de plaats van bestemming gebracht. Het dertigtal wacht rustig tot ze iemand tegenkomen die hen naar het politiebureau brengt. Daar hoeven ze maar één woordje te zeggen "Asiel" en de volgende stap in hun reis naar de welvaartstaat wordt gezet. Ze worden keurig met tickets naar Ter Apel gestuurd. Daar vertellen ze het verhaal wat volgens hun reisagent een garantie biedt op een status. Kortom, ze zijn onderweg en over een paar jaar terug om hun woning op te eisen.

Graaier | 09-10-21 | 17:46

@Graaier | 09-10-21 | 17:46: vraag maar aan Polen wie de vluchten van Baghdad naar Minsk betalen. Maar u heeft gelijk het is een combinatie van vele factoren. Als wij de toegang van illegalen stop zetten houd de uitbuiting op.

McCain | 09-10-21 | 18:00

Polen en Hongarije nemen geen vluchtelingen en gelukzoekers op. Het is daar veilig en rustig. Polen en Hongarije zijn nog steeds EU landen. Waarom doen wij niet hetzelfde? Waarom zetten we niet alle illegale Marokkanen voor de kust van Marokko af? Stop alle uitkeringen aan dat land, verklaar ze de oorlog maakt me niet uit.

ILF2 | 09-10-21 | 15:38 | 6

@McCain | 09-10-21 | 15:59:
Naïef is een gevoel. Een feit is bewijs. Zo werkt ons rechtsysteem.

Dus, heb je bewijs?
Of niet?
Schreef je dat op basis van een onderbuikgevoel. Of heb je een bewijs?

gaffelbaard | 09-10-21 | 16:05

@gaffelbaard | 09-10-21 | 16:05: In de link staat letterlijk een 747 uit Irak op de luchthaven van Minsk tot de nok gevuld met immigranten. Betaalt door Putin. Denk je nou echt dat dit beleid niet al jaren uitgevoerd word in alle vormen en maten uit de hele wereld richting Europa??? 1.5 miljoen migranten zijn in 15 jaar aangekomen in Nederland - alle AZC's zitten vol. Woningnood etc. Maar u gaat aan mij vragen of ik video bewijs heb van betalingen. Stop iemand die overlast geeft 70 euro toe in het Atlasgebergte en hij koopt een Ryanair ticket naar Europa. U staart zich dood op fabeltjes en verzonnen weetjes uit een wereld waar onze overheid duidelijk al decennia niks van snapt.

McCain | 09-10-21 | 16:19

Ik herinner mij journaalbeelden van pakweg 33 jaar geleden, niet lang voor de muur viel. Destijds kreeg elke Oost Duitser die naar West Duitsland vluchtte automatisch asiel. Normaal werden vluchtelingen door de DDR doodgeschoten, maar nu lieten ze ineens tienduizenden "DDR-burgers" met nogal opvallend Arabisch en Afrikaans uiterlijk naar West Duitsland "ontsnappen". Terwijl er in Oost Europa eigenlijk nauwelijks niet-Westerse allochtonen woonden.

Dat was dus puur sabotage van het West Duitse asielsysteem. En ook in Belarus zullen lang niet zoveel Irakezen wonen als er nu naar de EU "vluchten".
We worden stelselmatig belazerd.

Door onze vijanden, maar zelfs door onze vrienden. Begin jaren '90 werd bekend dat de Antillen vanwege hun cellentekort jarenlang criminelen een enkeltje NL cadeau deden. En na Merkels "wir schaffen das" hebben zowel Oostenrijk als België asieleisende kinderverkrachters zonder aanklacht over de Duitse grens gezet. Spanje en Italië sturen sowieso alles door naar de nettobetalers. Dat is de "samenwerking" binnen de EU.

Iedereen weet dit, niemand doet er wat aan. Uit angst voor een tekort aan terroristen en oorlogsmisdadigers halen we ze zelfs gratis op uit Irak. Onze eigen overheden zijn onze grootste vijanden.

Dandruff | 09-10-21 | 17:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Qatar u 5,000 euro per maand, een huis en sociale zorg aanbied. Dan stuurt u toch morgen u derde of vierde in het leven gefaalde zoon of neef daar heen om die voorzieningen te scoren?

McCain | 09-10-21 | 15:24 | 3

In een klap maakt hij iets van zijn leven en kan hij ook met een Nederlands meisje trouwen die hij naar Qatar laat komen. Het gaat helemaal niet om de samenleving daar of intergratie. In de ogen van zijn familie en thuisland bereikt hij onafhankelijkheid en zorgt hij nu voor zichzelf. Of in andere bewoording Qatar mag opdraaien voor alle lasten.

McCain | 09-10-21 | 15:28

@McCain | 09-10-21 | 15:28:
Of in andere bewoording Qatar mag opdraaien voor alle lasten....


Of, in andere woorden,
NL draait op voor de lasten van haar eigen burgers én alle burgers van alle andere landen. In ons land, én daarbuiten.
Ons landje is daar ook uniek in. Mooi he? Een nadeel: het is net alsof je 's nachts ramen en deuren wijd open zet, om jezelf te beschermen tegen inbraak.
Ja, dat heeft een aanzuigende werking.

gaffelbaard | 09-10-21 | 15:53

Nederlanders zijn dus inderdaad gek: die hebben net zoveel recht om niet te werken en toch alles te krijgen. Dus we doen het zelf.

We kunnen ons veel moeite besparen door gewoon een paar decennia over te slaan en alvast in de diepe armoede gaan leven waar we, hoe dan ook, tóch naar toe gedirigeerd worden. Dan hoeft men ook niet iedere keer een nieuwe 'crisis' te verzinnen zodra de vorige opgelost dreigt te raken.

Wering | 09-10-21 | 16:12

Nu las ik deze kop in de krant.
Adele heeft begrip voor kritiek op Afrikaanse knotjes: ’Karma had me’.
Dood ziek word ik van dit soort berichten.
Alles bij elkaar zijn juist dit soort berichten de oorzaak van mijn alsmaar groeiende intolerantie.
Klaar ben ik ermee.

zoalsikhetzeg | 09-10-21 | 15:14

"Marokkanen vertonen meer crimineel gedrag dan andere asielzoekers" aldus de NOS.
nos.nl/l/2400946

SaintNick | 09-10-21 | 15:13 | 3

En geloof me, als de NOS dat zegt dan is het echt erg.

Here's Freddy | 09-10-21 | 15:27

@Here's Freddy | 09-10-21 | 15:27: Wat ik me afvraag, zou dat misschien ook gelden voor Marokkanen in het algemeen? Dus niet alleen Marokkaanse 'asielzoekers'? Ik kan me vaag herinneren dat een Nederlandse politicus daar ooit een mening over had ...

SaintNick | 09-10-21 | 15:41

Wat een stel PVVers daar bij de NOS. Extreem rechts takkentuigh dat het ook is. Ik zeg, voorgedrukte aangifteformulieren, boterhametjes mee en we gaan met z'n allen naar het bureau om gezellig aangifte te doen.

Graaisnaaiert | 09-10-21 | 19:59

Laten we elke reiziger van buiten Europa een huis aanbieden + 1,500 euro pm, ziekenzorg, kinderbijslag, etc.
Nederland denkt dat de rest van de wereld achterlijk is maar snapt niet dat het juist omgekeerd is. Wij zijn totaal krankzinnig.

McCain | 09-10-21 | 15:13

De uitkomst is natuurlijk het zelfde waarvoor het werd ingesteld , uitkomst is overlast en overlast.
Het zal wel op een psychische nood gegooid worden , om het gedrag teverklaren.

Banenenrepubliek | 09-10-21 | 15:12

De uitkomst geheim houden?? Zegt wel genoeg over de inhoud van die eindevaluatie.

We weten allemaal dat die gasten hier niet horen en alleen maar ellende veroorzaken en een hoop geld kosten, daar hebben we geen "experiment" voor nodig. Ze hebben geen recht om hier te zijn en maken misbruik van het systeem dus kap nou eens met die ongein.

Lompelul | 09-10-21 | 14:57

Uitkomst geheim?! Waar denken ze eigenlijk mee bezig te zijn in dit land, volledig lak aan de eigen bevolking.

Nieuwe bestuursstijl is dus nog meer doofpotten.

Wattman | 09-10-21 | 14:21 | 1

Waar ze mee bezig zijn? U wederom in den aarsch te nemen.

inCol | 09-10-21 | 15:16

Ik gooi hem er nog maar eens in: vergeet de import van de peperdure (zorgkosten!!) ouderen niet..... die in Nederland kennelijk massaal heel veel ouder worden (of op grote schaal steeds weer worden aangevuld) dan op grond van levensverwachting normaal zou zijn.

MANNEN, geboren 1929-1934, aantal inwoners in 2015 van 80-85 jaar vergeleken met aantal mannen in 2020 van dan 85-90 jaar oud:

Totaal (man) inwoners - 59.97 % dus groter dan 'nog in leven zijnde'
Nederlanders - 59.82 % want:
Marokkanen - 64.64 %
Antillianen/Aruba - 61.29 %
Surinamers - 60.45 %
overig Niet westers - 66.11 %

VROUWEN, geboren 1954-1959, in 2015 leeftijd 55-60 jaar en in 2020 leeftijd 60-65 jaar oud:

Totaal (vrouw) inwoners - 97.51 % daarmee groter dan
Nederlands - 97.46 %, want
Marokkaans - 98.51 %
Antillen/Aruba - 98.20 %
Surinaams - 97.62 %
overig Niet westers - 101.87 %

De totaal aantallen van deze groepen zijn altijd kleiner dan die van NL inwoners, dus de meeste mensen zien 'een kleiner aantal dan 5 jaar geleden' en denken "zal wel kloppen". En men kijkt niet verder.
Maar als je ook het aantal overledenen in de berekening betrekt, dan zie je dat er bijvoorbeeld minstens (!) 33 vrouwen vanuit de Antillen/Aruba zijn binnen gekomen en 581 vrouwen 'overig Niet westers', die bij binnenkomst in NL dus al 55 tot 60 jaar oud waren.

Nu mag u zelf raden waarom "wij" allemaal ineens tot 67/68 jaar moeten doorwerken. En waarom er een huisvestingsprobleem is. En waarom er geen plaats meer is in institutionele huishoudens voor NL ouderen. En waarom de zorgkosten de pan uit rijzen: in 2019 kostte een Antill. man van 85+ gemiddeld 1.519,- euro meer dan een NL man en een Antill. vrouw 1.336,- euro meer.

Voor de groep 60-65 jaar liggen de meerkosten (2019) voor de zorg t.o.v. een NL inwoner op: (man resp vrouw)
Marokko - 193,- en 711,-
Turks - 1.158,- en 1.088,-
Surinaams - 1.328,- en 1.027,-
Antill. - 915,- en 1.128,-

En die hogere zorgkosten begint al jong: in de categorie 10-15 jaar oud kostte een Turks jongetje 453,- meer en een meisje 324,- vs NL kinderen.
Een Marokkaans jongetje 236,- en een meisje 180,-
opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/8182...

Wering | 09-10-21 | 14:17 | 4
-weggejorist-
Piet_Derksen | 09-10-21 | 15:06

Joh! Wij bieden dat toch aan?! Denk je nou echt dat de rest van de wereld niet door heeft dat ze bij ons gratis de zorg krijgen. Ze hebben allemaal telefoons, whatsapp, Facebook, Instagram. Dat gaat rond als een wild vuur. Men is daar niet achterlijk arm zoals UNICEF jouw dat wil wijsmaken met zijn inzameling reclames.

McCain | 09-10-21 | 15:17

@McCain | 09-10-21 | 15:17:
Nee,, ik weet het. Niets nieuws onder de zon.
Vergelijking aantal VROUWEN van geboortejaar 1914-1918.
In 1980 leeftijd 60-65 jaar, in 2000 leeftijd 80-85 jaar, aantallen inwoners en percentage 80+ vs 60+:

Nederlands 285.271 - 167.792 = 58.82 %
Niet westers 1.804 - 1.254 = 69.51 % waarvan o.a.;
Marokkaans 16 - 33 = 206.25 %
Antill. 208 - 127 = 61.06 %
Turks 97 - 87 = 89.69 %
overig NW 218 - 309 = 141.74 %

Toen zij 60-65 jaar waren vormde de niet westerse vrouwen 0,58 % van de totale groep (vrouwen) inwoners van NL, toen zij 80-85 jaar oud waren was dat ineens 0,69 %.
En dat staat totaal niet in realistische verhouding tot de gemiddelde levensverwachting in de diverse landen.
Allemaal mensen die rond of ná hun pensioenleeftijd naar NL zijn gekomen.

Wering | 09-10-21 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon (meer dan) voldoende porto erop plakken.

In-To-Graphics | 09-10-21 | 14:12

Vroeger kwamen mensen uit den vreemde hier naartoe om met een Nederlander te trouwen en zo een beter leven te krijgen.
Tegenwoordig kun je als startende Nederlander beter een asielzoeker/-ster als huwelijkspartner nemen, dan kom je tenminste binnen een normale tijd aan woonruimte.

Graaisnaaiert | 09-10-21 | 13:44 | 2

Wat erg

zokanhetookja | 09-10-21 | 14:12

Gek als je iedereen woningen aanbied als ze maar naar Nederland hoeven te reizen .

McCain | 09-10-21 | 15:09

Doomed, zo doomed is NL. Los van de echte vluchtelingen maken deze parasieten NL tot het bot kapot binnen tientallen jaren.

Het Noorden | 09-10-21 | 13:37 | 1

Het is al kapot, maar dat is blijkbaar nog geheim.

Veepert | 09-10-21 | 13:58

Toch bijzonder als de ellende terug traceert naar de bron dat je iedere keer bij min of meer dezelfde groep uitkomt die over het algemeen (uitzonderingen daar) in hun leven aan het overheidsinfuus liggen oftwel netto ntvangers zijn.

Als je 50 jaar terug had gezegd: " We gaan nu een groep binnenhalen, die een verrijking is voor de maatschappij maar dat daar wel een flinke prijs tegenover staat" ....................

Die hele immigratie:

U betaalt voor een Roll Royce maar uitiendelijk staat er een aftanse Lada op de stoep die niet door de APK komt.

Ervaringsdeskundige | 09-10-21 | 13:30 | 5

Kregen we naar een aftandse Lada voor dat geld.
De realiteit is dat we betalen voor een Rolls Royce en dat daarvan de auto die we al jaren hadden nu wordt weggesleept.

Ons sociaal stelsel wordt leeggeroofd, onze tradities afgepakt, steeds gewelddadiger criminaliteit wordt gedoogd, onze vrijheden verboden, onderwijs en wetenschappen worden gedebiliseerd, etc. En om al die achteruitgang te kunnen blijven betalen worden onze belastingen, premies, etc voortdurend verhoogd.

Dandruff | 09-10-21 | 14:31

@Dandruff | 09-10-21 | 14:31:

Wat ze niet kunnen afnemem is mijn minachting.

Ze kunnen wel roepen dat ik geluks sprongetje in de lucht moet maken voor zoveel multi-culti in de wijk maar ik kan een minachtende glimlach niet onderdrukken en dat zal zo blijven.

Ervaringsdeskundige | 09-10-21 | 16:35

Maar uiteindelijk wordt u door een witte bestelauto bestuurd door een opgefokte inteelt allochtoniër een aantal maal achter elkaar overreden. U heeft hooguit een of ander oud barrel of een crisis ei voor de deur staan. Die alleen rijdt als het echt niet anders kan want de bezine is onbetaalbaar geworden voor veel hardwerkende oorspronkelijke bewoners.

Nostra da Mus | 09-10-21 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit soort beesten hebben dus kennelijk hun hele leven begeleiding nodig om naar onze normen en waarden te handelen. Uitzetten. Direct. Gewoon terugvliegen en op het vliegveld van Casablanca en Marrakech in de internationale zone laten hangen.

tochtkruis | 09-10-21 | 13:26

Gelukkig hebben we die lijst met BN'ers nog, dus kunnen we iig een deel van het ruig kwijt. En die BN'ers wonen waarschijnlijk ver bij mij vandaan, dus dikke prima als tijdelijke oplossing.
.
Maar het liefst gewoon voor de kust van Barbarije eruit flikkeren, natuurlijk.

The Green*Machine | 09-10-21 | 13:24

Hoe meer monden te voeden voor Unilever hoe beter toch.

Vackman | 09-10-21 | 13:23

Het aantal mensen dat je opneemt zou een optelsom moeten zijn van wat gemeentes of liever nog burgers zelf zouden willen accepteren. Dat is echte democratie.

Helaas is top down management waar we kapot aan gaan.

van heinde en verre | 09-10-21 | 13:00 | 1

Vroeger gingen woningbouwcorporaties gewoon zelf over hun bewoners. Vandaar hetb begrip coöperatie. Nu krijgt u nieuwe buren van overheidswege.

zokanhetookja | 09-10-21 | 14:19

Holland fasjieeeeeest

nutsniet | 09-10-21 | 12:47

Misschien ook maar gelijk vertellen aan de Afghaanse migrant die zo welkom is dat ze hun leven zullen slijten in een flatje driehoog achter in een al verloederde wijk en voor de rest van het leven het zelf mogen uitzoeken. Dus binnengehaald worden met alle egards om daarna weg te rotten.

Magmacarta | 09-10-21 | 12:40 | 1

Zolang ze maar links stemmen natuurlijk.

Statix | 09-10-21 | 15:03

Ja en de uitkomst niet meer geheim in 3…2…1… Kom er maar in met die info!

Mr Moore | 09-10-21 | 12:36

Ben klaar met die Veilige Landers (=relschoppers, uitvreters, mauwers en zeikerds eerste klas).
Eruit, duw ze maar in een vrachtvliegtuig van de Luchtmacht en boven het land van herkomst droppen die lui.
Met een parachute, dat kan nog net maar dan houdt het voor mij echt op.

MK27 | 09-10-21 | 12:18 | 4

Parachute hoeft niet.
Een flinke zakdoek volstaat wel.

Nostra da Mus | 09-10-21 | 17:03
▼ 1 antwoord verborgen

Meer knuppelen en minder zakgeld en Mieles, dan komen er ook minder.

Hemmenaar7 | 09-10-21 | 12:14

Duidelijk. Nederlan(se gemeenten) willen het niet, het Binnenhof kennelijk wel of kan geen nee zeggen. Blijft er eigenlijk maar een plek over om hen te plaatsen. Grenzen repareren kan ook

Mark van Leeuwen | 09-10-21 | 12:13

Het kansloze tuig maakt ook gebruik van moderne communicatiemiddelen. De instroom zou er heel anders uitzien wanneer het duidelijk zou zijn dat iedere "asielzoeker" die een buschauffeur aftuigt binnen een week weer in zijn eigen land is.

Rhenium | 09-10-21 | 12:12 | 2

"dat iedere "asielzoeker" die een buschauffeur aftuigt binnen een week weer in zijn eigen land is."

Of in ieder geval in een reguliere gevangenis belandt, dus niet een of andere ASO-AZC, met toezicht van 'asielmariniers' en al dat soort onzin, nee, de gevangenis. Net zo lang tot op zeker moment wél uitzetting volgt, of totdat de criminele, kansloze asieleiser zelf aangeeft: 'Nou, zet me dan in godsnaam maar op een vlucht naar Marokko/Algerije, want ik geen zin om mijn verdere leven hier in de petoet te slijten'.

En geen Gutmensch gelul als: ''Ja, maar die mensen zijn toch geen misdadigers? Ze zijn op de vlucht, op zoek naar veiligheid.'' Deze naffers hebben bewezen dat ze wel crimineel zijn, ze zijn meteen bij binnenkomst al afgewezen voor asiel, het zijn ongewenste vreemdelingen, dus sluit dat tuig maar op. En kan dat niet, dan als de wiedeweerga wetten aannemen die dat wel mogelijk maken. Zodra eea 'geïmplementeerd' wordt, zal dat ook als een lopend vuurtje door Marokko en Algerije gaan, en zullen die lui wegblijven.

Dr_Johnson | 09-10-21 | 12:24

Hoe kan zo iemand op een vliegtuig stappen naar Nederland toe? Denied boarding in Algiers bij de KLM of Air Algérie ticket desk! De meeste vliegen gewoon binnen via Schiphol.

McCain | 09-10-21 | 16:03
-weggejorist-
kleybeuker | 09-10-21 | 12:06 | 1

Mijn zoon van 25 wil graag samenwonen. Hij en zijn vriendin staan op de wachtlijst voor een huurwoning. Kopen kunnen ze niet. Wellicht handig dat ze nu de Afghaanse nationaliteit aannemen? Ik vroeg me ook af of elke militair die in die kut zandbak is geweest een tolk heeft gehad? Of een schoonmaker/ster? Wellicht een ex militair of militair die hier een antwoord op kan geven?

Sjakkie van de Hoek | 09-10-21 | 12:03 | 4

Ik zou beginnen met een blik schoenpoets aan te schaffen, zwarte schoenpoets wel te verstaan.

Simon_Ketellapper | 09-10-21 | 13:15

Arabisch leren en gaan tolken. Dan komt u ook in aanmerking voor versnelde woonruimte.

Graaisnaaiert | 09-10-21 | 13:42

Kunnen ze niet opzoek naar een land die dit allemaal gratis aanbied bij aankomst op nationale luchthaven? U kan als familie inzamelen bij de Moskee voor de reis.

McCain | 09-10-21 | 16:05
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom zou zo'n ministerie zo'n evaluatie geheim willen (of moeten) houden? Dat werkt toch alleen maar beeldvorming in de hand?

Feiten veranderen niet door een evaluatie. En zolang je de feiten niet onder ogen wilt zien, kun je ook problemen niet oplossen. Dus waarom zou iemand het resterende stukje draagvlak onder de hele asielketen riskeren voor een evaluatierapport over veiligelandiërs? Ik kan alleen maar concluderen dat de Stas en de minister geen oplossing zien en daarom niet willen dat het probleem publiekelijk gerapporteerd wordt. Als het probleem officieel bekend is via een officiële evaluatie zal er een oplossing geëist worden. En dan wordt de impotentie en onmacht van ons bestuur officieel. Iedereen en z'n moeder weet dit allang, maar zolang het nergens in de notulen staat is het er niet. De Rutte docrine at work. For you. Van uw belastinggeld.

Odin | 09-10-21 | 12:03 | 2

Geheim houden geeft een hele slechte beeldvorming, maar is blijkbaar nog steeds beter dan publiceren. De burger zal wel overduidelijk de dupe zijn van het immigratiebeleid, maar men wil het beleid toch niet aanpassen.

Allemaal | 09-10-21 | 12:12

Informatie op dit onderwerp is altijd achtergehouden om 'het draagvlak niet te ondermijnen'. Niets nieuws onder de zin. U moet gewoon vinden dat de multiculti samenleving helemaal toppiejoppie is. Niets mag dat ebeld verstoren.

Grachus | 09-10-21 | 16:05

Het probleem bestaat al 20 jaar omdat ieder gesprek over crimigranten in de kiem wordt gesmoord dus laat de Hindenburg maar tegen de Titanic rammen, dat kan er ook nog wel bij.

magirus | 09-10-21 | 12:01 | 4

Nope.

donkieshot | 09-10-21 | 12:10

Het probleem bestaat al 30 of 40 jaar. Janmaat ageerde al in de jaren 80 fel tegen het vreemdelingenbeleid. En de jaren 90 leidden tot de opkomst van Pim Fortuyn. In al die tijd heeft het immigratiebeleid nooit de steun van de meerderheid van de bevolking gehad, poll na poll laat dat zien. Maar al die tijd wordt het gewoon doorgezet.

Allemaal | 09-10-21 | 12:17

@van Oeffelen | 09-10-21 | 12:02: Deugkwestie.

Koning BongoBongo | 09-10-21 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Okay, en nu ?
Verdelen over GL en D66 partijleden om in huis te komen wonen ?

hotmint | 09-10-21 | 12:00 | 1

Veeveeseërs niet te vergeten. Al hun tweede en derde huisjes confisqueren.

squadra | 09-10-21 | 12:56

Stuur ze maar naar de oosterburen, die schaffen het wel even.

ceriel82 | 09-10-21 | 11:52 | 1

Meestal zijn ze al in Frankrijk, Zweden en Duitsland geweest en afgewezen.

McCain | 09-10-21 | 16:06

Dat linkse stuk stront van een Louis Theroux gaat naar Afrika en komt een echte onvervalste racist tegen die hem even met de neus op de feiten drukt maar zoals het een goed links stuk stront betaamd kan ie het maar moeilijk accepteren...

youtu.be/r1vKEu0JFYY

Zwezerik | 09-10-21 | 11:37 | 2

Benoem het probleem en kom gezamenlijk tot een verstandige oplossing , geen links rechts gezeik .
De oplossing heb ik al meerdere keren gelezen hier .
Niemand hoeft sorry my bad ! te zeggen en niemand ziejewel !
Men is bang voor schuld die niet bestaat.

alexanderpechtold | 09-10-21 | 12:07

Ze willen er vast mee stoppen vanwege de gasrekening.

Deflatiemonster | 09-10-21 | 11:35

Hebben ze in Den Haag weleens van retourzendingen gehoord?

Turambar | 09-10-21 | 11:30

De grootste crisis nu is de MIGRATIECRISIS. Maar dat woord hoor je niet.

Zuurteregelaar | 09-10-21 | 11:27 | 2

Nee, omdat het zo vaak wordt gecensureerd, weggejorist of vervolgd.
Een beetje zoals struisvogels die hun kop in het zand steken.

Als je het maar vaak genoeg verbiedt of verwijderd, dan bestaat het dus niet.

Ik snap dat ook niet hoor. De geest is allang uit de fles! En hoe graag ze ook willen, die krijgen ze ook niet meer in terug.

gaffelbaard | 09-10-21 | 11:31

@gaffelbaard | 09-10-21 | 11:31:
Ze = MSM, meerdere internetforums en -blogs, een NOS redactie, meerdere politieke partijen, enz.

gaffelbaard | 09-10-21 | 11:33

Wanneer voeren we hier het Australische immigratie model in? Of desnoods het Deense.

DenkenDanDoen | 09-10-21 | 11:27 | 1

Helemaal mee eens, vooral dat Australische model. Werkt als een malle. Geen uitnodiging (visa) dan nooit meer legaal en direct uitzetten. Indien uitzetten niet vrijwillig mogelijk is dan 'parkeren' wij u op een eiland - Nieuw Guinea - met gratis kost en groepsinwoning totdat u bereid bent wel vrijwillig te vertrekken. Zo iets,...dat werkt dus!

vanDeudekom | 09-10-21 | 12:45

Hoezo GEHEIM????
Niks geheim, jokers die daar verantwoordelijk voor zijn, aanklagen, we zijn toch geen bananenrepubliek?
Omtzigt, zeg er wat van.

meneer Q | 09-10-21 | 11:17

Vanmorgen in de Volkskrant weer een artikel over het feit dat de complete 'asielopvang' in Nederland - in totaal ca 30.000 plaatsen - muur- en muurvast zit. Er verblijven 11.000 zg statushouders in de AZC's, die niet kunnen doorstromen naar hun gratis sociale huurwoningen vanwege de huizen- en woningencrisis in Nederland, terwijl de zg wekelijkse 'instroom' van 'vluchtelingen' van ca 800 naar 1200 is gestegen, met name natuurlijk door het binnenhalen van al die Afghaanse eitjesbakkers. Op dit moment 2000 Afghanen, en het is even gestokt omdat ' evacuatie' uit Afghanistan op dit moment niet mogelijk is, maar die stroom zal ongetwijfeld weer op gang komen, als die eitjesbakkers bv eerst naar buurlanden als Pakistan zijn 'gevlucht' (waar het voor die lieden op zich veilig genoeg is; je vraagt je af waarom ze dan toch nog vanuit Pakistan hierheen gehaald moeten worden).

Dat hele asielcircus moet opgedoekt worden, finaal. Een licht hoopgevend bericht is dat kennelijk een twaalftal EU-lidstaten (met EU buitengrenzen) gepleit heeft voor het bouwen van hekwerken op die buitengrenzen, iets waarvoor ik hier ook al sinds jaar en dag regelmatig pleit:

"De Europese Unie moet investeren in de bouw van hekken aan de buitengrenzen. Dat is volgens een grote groep lidstaten noodzakelijk in de strijd tegen illegale migratie."

Maar het gekke is dan weer dat Brussel zegt niet tegen de bouw te zijn, maar dat landen eea zelf moeten bekostigen:

"... heeft Eurocommissaris Johansson laten weten dat ze niet tegen de bouw van grenshekken is. Maar financiering door de EU is volgens haar „geen goed idee.”

Terwijl de bewaking van de buitengrenzen m.i. toch echt een algemeen EU belang is. En ja, wat natuurlijk weer te verwachten was, Nederland gedraagt zich in deze als de laffe kuthond die het altijd is, bang om zich de wrevel van de Gutmenschen op de hals te halen:

"De brief is ondertekend door meerdere landen aan de buitengrenzen van de EU, maar ook ministers van Denemarken en Oostenrijk hebben een krabbel gezet. Nederland staat niet onder de brief."

Verder is het schizofrene ook dat Brussel de bouw van dit soort hekken nu kennelijk niet meer afkeurt - terwijl jaren geleden Victor Orban, wat je verder ook van de man vindt, door Brussel werd afgefakkeld omdat hij als eerste dit soort, uitermate efficiënte, hekken plaatste - maar het zg pushback beleid wel veroordeelt.

Als 'vluchtelingen' dus actief worden tegengehouden door grenspolitie en kustwacht en terug gedirigeerd naar waar ze vandaan zijn gekomen, dan mag dat niet, want 'ze moeten in staat gesteld worden om op EU gebied asiel aan te vragen', maar hekken neerzetten om ze tegen te houden mag dan wel? Dan kunnen ze toch ook geen asiel op EU grondgebied aanvragen? Daar snap ik dus geen ene reet van. Wie wel?

Dr_Johnson | 09-10-21 | 11:14 | 8

@van Oeffelen | 09-10-21 | 12:08:

"De stroom die toen op gang kwam beviel de geallieerden, USA, Canada en England niet en dus besloten zij tot een hulpprogramma."

Volgens mij buig je bepaalde feiten wel een beetje heel erg om voor je argument, Oef. Ik heb werkelijk nog nooit ergens gelezen dat de motivering achter dat zg Marshallplan het 'tegenhouden van migratie naar de VS en Canada' was. Bovendien kwam die migratie pas op stoom in de jaren 50, toen de Marshallhulp alweer was afgebouwd. En bovendien waren dat hééél andere migranten dan wat wij nu al ca 40 jaar lang te verstouwen krijgen. Het waren veelal agrariërs, boeren die hier na WW2 weinig toekomst meer zagen, maar in de VS en Canada goed gebruikt konden worden: die mensen waren vanaf dag 1 in staat hun eigen broek op te houden, in tegenstelling weer tot 'onze' asielzoekers.

En verder:

"Als je er dan een paar kunt helpen moet dat kunnen."

Tsja, wat versta jij onder ''een paar'', hè? Er zitten er nu al, vanaf de val van Kabul zeg maar, 2000 hier. Er zijn 21.500 mailtjes met verzoeken tot evacuatie. Nou moet uiteraard worden uitgezocht hoe serieus en 'kansrijk' die verzoeken zijn (ik geloof dat er in de loop van volgende week een analyse naar buiten komt), maar als die verzoeken allemaal ingewilligd worden en ze komen met hun 'kerngezinnen' naar Nederland, dan hebben we het dus inderdaad, zoals Ankie zei, over 100.000 mensen. Laat nou eens de helft komen, dan zijn dat er 50.000. Ik vind dat niet ''een paar'', ik vind dat aantallen die we allang niet meer aankunnen. Want behalve die Afghanen komt 'de rest' natuurlijk ook gewoon binnen.

Nogmaals, ik ben echt van mening dat dit finaal moet stoppen.

Dr_Johnson | 09-10-21 | 13:03

@van Oeffelen | 09-10-21 | 12:08: Moslims helpen elkaar toch? Daar merk ik dus weinig van. Er zijn zat steenrijke islamlanden met ruimte in overvloed. Maar het is clans en familie en verder niet. Want gemeenschap kennen ze niet. Het begrip samenleving is ook iets wat ze niet bevatten.

squadra | 09-10-21 | 13:38

@van Oeffelen | 09-10-21 | 12:08: Met de door jou gewilde introductie van deze totaal andere cultuur gaat het echt wel goed komen met de Nederlandse traditie en waarden. Die traditie is al lang de deur uit zoals je in zoveel dingen al ziet (door die mensen die jij zo graag welkom heet). Grootste deel van Nederland is al tegen die onzin die jij uitkraamt, dus wat nou traditie, die is gelijk met Sinterklaas vertrokken.

Sessine | 09-10-21 | 13:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Iedereen weet, enkele dwaallichten in de hoek Groenlinks daargelaten, dat het asielsysteem op te grote schaal misbruikt wordt door volk dat hier niets te zoeken heeft en hier alleen problemen veroorzaakt. Wat is de reden dat politiek Den Haag niet ingrijpt ? Normaal wordt op iedere oprisping ergens in NL meer repressie, meer regels en een zak geld naar binnen gegooid. Wat houdt ze tegen ? Hun eigen morele high horse tegen beter in, de EU, een of ander bejaard verdrag (vluchtelingenverdrag uit de tijd van het begin vd Koude Oorlog) of een nieuw flutverdrag dat nooit getekend had mogen worden (Marrakesh) ?

Blijkbaar is die reden belangrijker dan de eigen bevolking die moet opdraaien voor de overlast, schade en die de schade het ook nog moet betalen. 1 miljoen per ‘asielzoeker’, maar wrs meer. Er komen er 100den per week binnen.
Wie zijn die mensen daar op het Binnenhof ?

Nichtsneues | 09-10-21 | 11:12 | 4

@Longhorn | 09-10-21 | 11:16: Dan maar onder de eigen bevolking en dan kan men weer zeggen , hunnie !! Smeriger kan niet , want hier draait t op uit .

alexanderpechtold | 09-10-21 | 11:31

Smerige lafhartige gore ...

alexanderpechtold | 09-10-21 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

Douw ze maar op de Tweede Maasvlakte. En binnen houden.

wapster | 09-10-21 | 11:11 | 1

Is te klein. Of in lege olieopslagtanks.

Pleegzuster B | 09-10-21 | 11:16

Wet overtreden & geen Nederlands paspoort, Uitzetten. PUNT opzouten met dat soort schorriemorrie. Waar een wil is daar een weg. En dat gezeik met Marokko. (niet terugnemen eigen inwomers) KEIHARD aanpakken, belachelijk gedoe, slappe politiek hier, die politici in Marokko lachen zich de ballen uit de broek.

Geenjoris | 09-10-21 | 11:10 | 2

Hoe aanpakken ? Steeds weer in het vliegtuig terugzetten ?

Nichtsneues | 09-10-21 | 11:30

Wat ik niet begrijp is waarom ze hier opgevangen worden als ze uit veilige landen komen? Of hebben ze geen paspoort ofzo en liegen ze dat ze uit een onveilig land komen? Maar uit de berichtgeving blijkt dat het bekend is dat ze uit veilige landen komen...
Waarom worden asielzoekers niet geweigerd als ze geen legitimatie hebben en/of uit een veilig land komen? Ik snap er geen reet meer van

Kalorkie | 09-10-21 | 11:01 | 3

Het is helemaal niet erg dat ze hier proberen asiel aan te vragen. Het probleem is dat we ze op geen enkele manier eruit willen. En ik zeg bewust willen, want het is pure onwil. Je kunt dat tuig gewoon de rest over flikkeren.

opblaasschaap | 09-10-21 | 11:07

Lijkt inderdaad dat ze direct naar detentie centra moeten naast Schiphol. Maar heb je wel eens gezien hoe een illegale in Nederland aangehouden wordt? "Uh, Ter Apel(?) You have going to Ter Apel or not? You moet there going. Not sleep in someone their garden." En de illegale mag na 5 minuten weer verder. Niemand duwt ze die AZCs in, ze gaan en staan vrij waar ze hun buit hebben. Soms in een kluisje op het AZC, soms bij een neef in Zoetermeer. De illegale relnicht met gaten in z'n schoenen en een goude ketting die beslist zelf of hij in Nederland blijft. Niet de fors gespekte asielindustrie.

GeheidEenGeit | 09-10-21 | 11:10

In den haag smeden ze al jaren plannen om boeren hun land af te treiteren dan is er weer ruimte voor een azc. Steun de boeren!!!! (onze zeer belangrijke voedsel-producenten)

de broeder | 09-10-21 | 10:57

Hekken aan de grens: mag niet. Prikkeldraad: mag niet. Geweld gebruiken: mag niet. Push backs: mag niet. Terugsturen: mag niet. Asiel weigeren: mag niet. Hoe willen we dit ooit nog stoppen?

Tjoelker | 09-10-21 | 10:56 | 7

@gaffelbaard | 09-10-21 | 11:28: De (europese) politiek, het vasthouden aan verouderde verdragen, het " populisten niet in de kaart willen spelen" , het verdienmodel van NGO 's, asieladvocaten, en de zieligheidsindustrie laten helaas geen ruimte voor meedenken.

Tjoelker | 09-10-21 | 11:56

@Tjoelker | 09-10-21 | 11:56:
Dus, je geeft al op nog voordat je ook maar ergens over nagedacht hebt? Wat hebben Nederlanders dan aan jou, als je zonder ook maar een enkel weerwoord of greintje kritiek al opgeeft en jezelf overgeeft?
Zal ik je maar helpen met verhuizen dan? Dan kunnen de andere NLers het oplossen zonder jou.

gaffelbaard | 09-10-21 | 16:03

@gaffelbaard | 09-10-21 | 16:03: Hard schreeuwen lost niets op. Het enige wat jij kunt doen om iets op te lossen is 1x in de 4 jaar stemmen, net als ik. Als de meerderheid van de bevolking blijft stemmen zoals ze afgelopen jaren stemden verandert er niets.

Tjoelker | 09-10-21 | 20:09
▼ 4 antwoorden verborgen

Joris wat is er mis mee om een C130H in de Marokkaanse zandbak te doen landen.

Longhorn | 09-10-21 | 10:53

Op mijn werk wel eens over Berbers gehad met een volledig gehoofddoekte Marrokkaanse .Ze zei "Ze zijn inderdaad erg moeilijk.Zelf ben ik een Berber uit het zuiden van het land,wij staan bekend als de "lieve Berbers".
Maar die lui uit t Noorden zijn lastííííg"

De vader van de huidige koning stuurde trouwens bommenwerpers naar t Noordelijk Berbergebied om de boel in het gareel te krijgen.

chausson61 | 09-10-21 | 10:52 | 3

En toen dat niet bleek te lukken heeft hij ze maar hier heen gestuurd.

wijsvinger | 09-10-21 | 11:11

@wijsvinger | 09-10-21 | 11:11: regio Al Hoceima en Nador vindt het hier prachtig. Hassan stuurde 2/3 vh Marokkaanse leger er op af. Volgens wiki is Al Hoceima een vd schoonste en veiligste steden daar. Wat maakt dan het verschil met hier met die bevolking?

Nichtsneues | 09-10-21 | 11:18

@Nichtsneues | 09-10-21 | 11:18:
NL ging in de jaren 50 zelf werknemers screnen daar.
Iedereen met een beetje scholing mocht van NL niet mee.

chausson61 | 09-10-21 | 11:55

opvangplaatsen,plaatsnaam,adres
2000,Ter Apel,Ter Apelervenen
1500,Budel,Randweg-Oost
1200,Gilze,Prinsenbosch
1000,Dronten,Vossemeerdijk
1000,Luttelgeest,Oosterringweg
1000,Assen,Schepersmaat
1000,Heumensoord,Beukenlaan
930,Wassenaar,Duinrell
800,Harskamp,Otterloseweg
...

Nederlander1 | 09-10-21 | 10:51 | 6

He ... ik mis Rotterdam.
Heeft Abu ze weer stiekempjes de stad uit gejaagd?

gaffelbaard | 09-10-21 | 11:15

@gaffelbaard | 09-10-21 | 11:15:
Ja, dus. www.ad.nl/rotterdam/coalitie-rotterda...

PvdA en GL willen dat veranderen. Niet verbazend ook als je naar die fracties in 010 kijkt. GL in 010 bestaat uit blanke wokies, en bij de PvdA is blank met een NLse achtergrond een minderheid. Gelukkig is er geen meerderheid voor hun plannen. 010 heeft al meer dan genoeg problemen met huisvesting, integratie, leefbaarheid en veiligheid.

gaffelbaard | 09-10-21 | 11:26

Ik mis Winterswijk

Sjakkie van de Hoek | 09-10-21 | 12:11
▼ 3 antwoorden verborgen

De woordenschat van deze kansenparels is uiterst beperkt, naast "rassiest" mag "kankerlijder" zeker ook niet onvermeld blijven. Blijkbaar kom je zelfs met deze toch ietwat beperkte woordenschat nog heel ver in ons "alles graties" landje.

Waar-is-niets | 09-10-21 | 10:43

Waren ze maar zo.

Nostra da Mus | 09-10-21 | 10:43

Zodra een rapport de kwalificatie 'geheim' krijgt is het vrijwel glasgelder wat de inhoud van een dergelijk rapport is.

devil13 | 09-10-21 | 10:38 | 1

Mijn gedachte. Het zou mij niet verbazen dat de gasmeters uit asielzoekersgezinnen worden stilgezet, zodat ze in een heerlijk thuisklimaat ( woestijn) kunnen vertoeven.

Dzjengis-Somebody | 09-10-21 | 10:59

In de internationale diplomatie is al lang bekend dat dit soort landen veel, heel veel, geld vraagt om hun oderdanen terug te nemen. En omdat westerse landen niet buigen voor chantage en precedenten zitten ze dus in het Westen.

van Oeffelen | 09-10-21 | 10:36 | 5

@Nostra da Mus | 09-10-21 | 10:42: ze mogen niet eens landen. Hoe 'terugsturen'?

van Oeffelen | 09-10-21 | 10:56

@Nostra da Mus | 09-10-21 | 10:42: Geen Hollandse garnalen meer pellen.

Jee-Dee | 09-10-21 | 11:03

@Nostra da Mus | 09-10-21 | 10:42: Veiligelanders moeten opgesloten worden in een werkkamp. Met als salaris eten en drinken. En nooit buiten de kampmuren komen. Heb je ook geen busprobleem.

namur62 | 09-10-21 | 14:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een belachelijk onderscheid tussen 'echte' asielzoekers en gelukzoekers, alsof dat niet gewoon het zelfde inhoudt. Ook in de regio zijn er immers veilige landen.

druipsmurf | 09-10-21 | 10:33 | 3

Probleem is dat het nu lijkt alsof wij het onveilig gemaakt hebben in Afghanistan, Syrie, Irak etc. Maar hun landgenoten maken het onveilig.

Europeanen zijn nogal gevoelig voor schuld. Ook al is het buiten onze schuld.

sjef-van-iekel | 09-10-21 | 10:39

@sjef-van-iekel | 09-10-21 | 10:39: De giftige mix van calvinisme en marxisme, 2 handen op de buik van de eeuwige aangeprate zonde. Niet handelen vanuit de vrijheid, maar vanuit het gekweekte 'geweten'. De beschaving die vanuit de verlichting ontstond, staat op instorten, dank zij de zich altijd schuldig voelende mens. Nietzsche pleitte ervoor dat de westerse mens op zoek zou gaan naar zijn onschuld, en de door allerlei sentimenten opgedrongen schuld van zich af zou werpen. Tot op heden blijft men helaas zich in zijn schuld wentelen.

wijsvinger | 09-10-21 | 11:00

@sjef-van-iekel | 09-10-21 | 10:39: zie daar een cultureel verschil tussen christenen (schuld) en moslim (schaamte). Dat past hier meestal niet. Elkaar aanspreken op wangedrag is er nauwelijks bij. Grootschalige afwijkende immigratie molt je nationale sociale structuur, dat is oud nieuws.

Nichtsneues | 09-10-21 | 11:24

Is beleid. Snap dat nou eens. Omvolking. De arme mensen bij de rijke mensen, krijgen de arme mensen ook rijkdom.
Niet dus. Wij, West -Europeanen hebben een andere mentaliteit dan bijvoorbeeld Afrikanen. Er gaat al tientallen jaren geld naar Afrika. Dat geld verdwijnt in een groot diep zwart gat.
Aziaten hebben weer een andere mentaliteit dan wij. Daarom hebben wij en de Aziaten een zekere rijkdom verkregen.
Nu halen we Afrikanen hier naar Europa in de hoop dat ze zich gaan aanpassen. Niet dus. Het gevolg is dus dat er steeds minder mensen moeten opdraaien voor steeds meer geld, lees belastingen.
Plus dat er bij de oliecrisis van de zeventiger jaren is afgesproken met de olieproducerende landen, om de islam te integreren in Europa.
Kortom: allemaal afgesproken. En je kan er geen flikker aan doen, wat je ook stemt.

zwartzondersuiker | 09-10-21 | 10:31 | 1

Tsja Afrika. Wat kun je daar nog over zeggen. 1000 jaar geleden begonnen mensen over de hele wereld met het bouwen van metropolen. Wereldwijd. En werden economieën opgebouwd enz. Waar niet? Afrika. Anno 2021 zijn nog niet in staat om een brug te bouwen zoals dat wereldwijd honderden jaren geleden al gebeurde. Maar niet in Afrika. Elkaar de ledematen afhakken, dat kunnen ze goed. En, als Iron Maiden een bezoekje komt brengen aan je land doodsangsten uitstaan. Een heel fucking vliegveld liep leeg van angst omdat macotte Eddie op de staart van het vliegtuig stond geschilderd. Nou, dat was wel weer om te lachen. Enne, noem mij gerust een racist, anno 2021 is dat een geuzennaam.

Zwezerik | 09-10-21 | 10:48

Veiligelanders. Alleen die term roept al agressie op.

Dubbelepunthoofd | 09-10-21 | 10:27

Het is doodsimpel. Als jouw veilige land je niet terug wilt, dan ga je naar Zuid-Sudan. Ongeacht waar je vandaan komt.

Samen met al die anderen die hun papieren vernietigd hebben.

Kost misschien een paar stuivers om Zuid-Sudan te motiveren, maar na drie uitzettingen komt er geen veilige lander meer naar Nederland.

der_feldwebel | 09-10-21 | 10:25

Valt me echt nog mee dat ze opsporing verzocht niet veranderen door er meer blanke daders in te zetten, puur om de linkse beeldvorm bij de kijkers thuis erin te stampen.

Themouse | 09-10-21 | 10:23

Er staat in Almere Buiten een grote PI leeg. Ideetje?

gestampte pot | 09-10-21 | 10:23 | 2

Oostvaardersplassen, en dan een hoger hek er omheen??

marcoplarco | 09-10-21 | 10:43

Claudia de Breij heeft nog een paar lege slaapkamers..

Tietmier | 09-10-21 | 10:23 | 2

Heeft die zich al aangemeld?

Nostra da Mus | 09-10-21 | 10:36

Nee, maar vast wel de petitie "U is rasiesss" ondertekend.

Lorejas | 09-10-21 | 10:53

Ik heb met mensen uit vreemde landen eigenlijk geen enkel probleem. Behalve aanhangers van de islam.
Daar heb ik heel veel problemen mee. Bah.

Normpje | 09-10-21 | 10:22

Meest verachterlijke Grote Gemene Deler van Deugend-extrema Links en die continu opeisende islamistische Import: dat blinde collectief-denken.
"Broeders".
"Strijders."
"Kameraden."
.
Marxisten en Mohammedanen, ja, die vonden mekaar snel ja.
Totdat het klapt.
Elkaars useful Idiot.
Het Individu zag het gebeuren.

chicago river | 09-10-21 | 10:19 | 5

@MarkiesDeBalzaque | 09-10-21 | 10:30|
U kunt Iran ten tijde van de Iraanse Revolutie in 1979 als voorbeeld nemen. Dan weet u ook gelijk de uitkomst van zulks.

Sjefke7807 | 09-10-21 | 10:32

"Rebellen"

Was je nog vergeten in je lijstje.

gaffelbaard | 09-10-21 | 11:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Stuur ze maar naar Amsterdam. Daar zijn ze dol op diversiteit.

Plaque-doctor | 09-10-21 | 10:19 | 5

@Lorejas | 09-10-21 | 10:55:
Laat hem even, Jorejas, hij begint pas net met reaguren.
Geef het een kans.

Het Licht | 09-10-21 | 11:14

@Het Licht | 09-10-21 | 11:14: Oh God... het is een kringgesprek.. ik ga stukje fietsen denk ik.

Mazzelstof | 09-10-21 | 11:33

Linksaf en dan bordje Ter Apel. Vergeet je helmpje niet.

Lorejas | 09-10-21 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Lopen linkse mensen met gesloten ogen op straat?

Normpje | 09-10-21 | 10:19 | 6

Die oogkleppen komen voort uit lafheid.
Bange schoolvisjes. Het wordt echter steeds moeilijker de waarheid te ontkennen. In Denemarken hebben socialisten hun oogkleppen afgedaan.

Nostra da Mus | 09-10-21 | 10:39

@Sjefke7807:
Maar dan het belangrijkste: heeft je kennis zijn stemgedrag n.a.v. deze ervaring aangepast?

Nostra da Mus | 09-10-21 | 10:45

@Nostra: nee, maar elke uitnodiging van sjefke zal beantwoord worden met "nee, joh, kom gezellig bij mij langs..."

Lorejas | 09-10-21 | 10:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Waar moeten zij nu dan filosoferen over Nederlandse politici onder het genot van een Netflix film?

Reebensteeltje | 09-10-21 | 10:18

Verander de wet en maak illigaal in Nederland aanwezig zijn weer strafbaar met de mogelijkheid tot onbeperkte administratieve detentie. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid ernstige overlastgevers er uit te pikken en op te sluiten.

miff | 09-10-21 | 10:17

Laat het duidelijk zijn: Een zo hardvochtig mogelijk asielbeleid is het enige wat werkt.

omanders | 09-10-21 | 10:17 | 1

Ik vrees van niet. Die lui ontberen jaren wonen in een tentenkamp op een eilandje. Ze zijn geïndoctrineerd om dit te ondergaan voor de grootsheid die hen toekomt. Eng en triest tegelijk.

zeurmachine | 09-10-21 | 11:01

Gelukkig hebben de BOA’s geen tijd om op die bussen mee te rijden, want die zijn veuls te druk met handhaven Kerona maatregelen.

Bolder | 09-10-21 | 10:15

"maar het ministerie van Justitie en Veiligheid zegt nu dat de uitkomst daarvan geheim is"

Kortom, de uitkomst van dat onderzoek is nog vele malen dramatischer als men had aangenomen, en om maatschappelijke onrust te voorkomen -en de burger een rad voor ogen te draaien- houdt men het nu maar geheim onder het motto ' het waait wel over'

miff | 09-10-21 | 10:13

"ministerie van Justitie en Veiligheid zegt nu dat de uitkomst daarvan geheim is"

Opdracht: zoek iemand op deze wereld die er nog onbetrouwbaarder uitziet dan Ferdinand. Als ik deze kale knakker op tv zie ga ik staan en roep: HAIL HYDRA!

Zwezerik | 09-10-21 | 10:09

De opvang van migranten en overlast gevende migranten is in Nederland geen enkel probleem, geen enkel. We zien het namelijk jaar in en jaar uit en er is nog nooit een politicus of politieke partij op afgerekend, dus het is blijkbaar allemaal wel ok.

Blauwpetje | 09-10-21 | 10:08 | 2

Omdat deugend links/marxisme Nederland in de houdgreep heeft, en dit al jarenlang!

lanexx | 09-10-21 | 11:07

Je kunt wel l*llen over 'kansloze asielzoekers', maar de echte kanslozen in dit land zijn de autochtonen/aboriginals en hun nageslacht. Vooral 'links' blijven stemmen, Nederlanders, anders winnen de 'populisten', en gaan die onze belangen dienen. Dat vooruitzicht is te erg voor woorden. Stel je voor, een mooie toekomst voor onze kinderen en kleinkinderen. Moet je toch niet aan denken!

Aisie | 09-10-21 | 10:06

Het polderlandje kennende, met haar polderbestuur, zal er wel een polderoplossing gekozen worden. Vlees nog vis en zo rotzooien we verder.

jansma28542681 | 09-10-21 | 10:01

Grappig dat veel meningen nog steeds in de hoek zitten van aanpakken en bij elkaar hosselen van die gasten er terug ermee. Echter de toon van beleid is al 30 jr pappen en nathouden. Dus waarom zou er iets gaan veranderen. Geleidelijk aan verandert dit land in exact dezelfde shithole countries ergens anders op deze planeet.
Wat overigens weer retegoed uitkomt als je toch bezig bent met een big(fiatgeld) reset.

Nauw Gaatje | 09-10-21 | 10:01 | 3

Inderdaad.

Eigenlijk zouden ze politici eens moeten verplichten om iedere 4 jaar een heel jaar lang met hun gezin te gaan wonen in een achterbuurt. Hun kinderen daar naar school te sturen. Verplicht met het openbaar vervoer overal naartoe.
Ben heel erg benieuwd of zo'n expiriment, waarbij ze met hun neus op de feiten worden gedrukt van hun beleid/idealen, toch de oogkleppen doet afvallen bij een hoop van onze faciliteerders.

Ik vrees echter dat het al te laat is. We hebben al te maken met een demografische tijdbom. Persoonlijk ben ik erg blij dat ik geen kinderen heb want dit land is de laatste 30 jaar al heel erg achteruit gegaan qua leefbaarheid en fatsoen. Nu probeer ik zo min mogelijk in aanraking te komen met al die multikul en ondertussen een backup plan voorbereiden.

benbenieuwd2021 | 09-10-21 | 10:16

En het komt goed uit omdat tot in de eeuwigheid het landelijk gemiddelde IQ met een behoorlijk aantal punten omlaag gaat. In het hele vrije westen gaat het gemiddelde landelijke IQ omlaag. Zal nooit meer omhoog gaan. En zo wordt het vrije westen qua kennis economie uitgeschakeld als concurrent op de wereldmarkt en veranderen we in een derde wereldland. Je zou bijna denken dat het een vooropgezet plan is. Maar het zijn allemaal vluchtelingen hoor, echt waar! Bah!

Zwezerik | 09-10-21 | 10:32

Wat u zegt roep ik ook al jaren! Politici zouden eerst verplicht enige jaren op bijstandsniveau moeten leven in een cultuurrijke wijk.
Deze afgestudeerde minkukels zijn namelijk totaal verwezen van de echte maatschappij.
Vanuit de schoolbanken in het pluche en dan af en toe een werkbezoekje voor de bühne.
Misselijk wordt je er van.

Mispel | 09-10-21 | 10:36

GS..... graaf eens dieper in Waarom betreffende niet willen terugnemen. Export van fosfaat bijv. Alstublieft.

horsteknots | 09-10-21 | 09:59 | 2

Rancune. En overbevolking.

van Oeffelen | 09-10-21 | 10:04

Demografische verschuiving vergroot de invloed van Marokkanen op het NLse bestuur, de NLse wetten en de NLse politiek.

Voorbeelden: Aboutaleb, Arib, Marcouch en vele anderen.

gaffelbaard | 09-10-21 | 11:10

Hadden ze in Den Haag maar de helft van de ruggengraat van Peter R. de Vries, dan zou het land er heel anders uitzien. De enige die nog een beetje ruggengraat toont is Geert Wilders. Met ruggengraat krijg je bedreigingen of nog erger zoals we weten dus kiezen ze liever voor de weg van de minste weerstand; pamperen totdat alles kapot is.

potjandorie | 09-10-21 | 09:58 | 1

Eh, ik weet niet óf je het weet, maar juist PrdV was een groot voorstander van het land nog verder volstampen met kansloze veiligelandiers, en racist roepen tegen eenieder die daar tegen was. Hij was ook een verklaard tegenstander van Wilders.

miff | 09-10-21 | 10:35
-weggejorist-
Longhorn | 09-10-21 | 09:57

ASO-AZC'ers. Overlast veroorzakend shitvolk uit gehersenspoelde shitholes.
Zand, zand, een struik, beduimeld vodje koranvers, en weer zand.
Fata morgana? Arabisch-Afrikaanse zwoele exotique? Nobele Wilde charme? > nee, toch zand.
.
Iets opbouwen, in vrijheid, ho maar.
Liberale waarden, het Individu, ho maar.
Eigen volwassen keuzes maken, ho even.
Je ontwikkelingsland vooruit helpen, ho maar.
Ergens anders de boel versjtieren > "komt u maar!"
.
En hier de Dwalende Deugmens maar zand in de ogen strooien.
Saampies hand in hand het land verkwanselen.
Naffertuig en de Linksmens. Voor beide geldt:
0,0 % waarde.
100 % niet kies
0,0 % opbouw.
100 % achenebbisj
.
ASO-AZC? Het gebouw zelf kan er niks aan doen. Echter vwbt de bewoners: Opgerot staat netjes.

chicago river | 09-10-21 | 09:55

Opvang in eigen land, geen medewerking oetkieringen naar die landen stop zetten en betreffende landen volledige boycotten.

NLgaatnaardeklote | 09-10-21 | 09:53 | 3

De oplossing in één zin!

NeedIsaymore? | 09-10-21 | 09:55

Dit issue kan gesloten. #solved

Nederlander1 | 09-10-21 | 09:59

Dat zou je wel denken ja, maar als wij bijvoorbeeld Marokko klem zetten, dan zetten zij de de stranden vol en zetten verder de grenzen naar Melilla open. Resultaat….. maar zo laten we ons inderdaad chanteren.

HoniSoit | 09-10-21 | 10:00

Degene die al uit het onderwijs is heeft eigen bedrijf.
Een dochter overweegt de horeca in te gaan en andere wil gaan emigreren .

Mispel | 09-10-21 | 10:25

@BobDobalina | 09-10-21 | 10:12: Ze beginnen die school omdat ze heel goed weten dat ze zich met de instortende welvaartsstaat onmisbaar moeten maken. Technische opleidingen voor de jongens is domweg strategie.

zeurmachine | 09-10-21 | 10:57

"... censureren lesmateriaal dat mogelijk gevoelig ligt bij gelovigen, schrijft NRC. Dit wordt met name in het basisonderwijs gedaan om streng-christelijke scholen niet als klant te verliezen."

NOS liegt!
Weer zo'n NOS leugen.

Als sinds eind 19e eeuw hebben we (streng) christelijke scholen en lesmateriaal over varkens en (sinds ergens jaren 60 of 70) bikini's.

Maar pas nu, sinds de 5e zuil in het onderwijs er is en we vele islamitische scholen in NL hebben, is het ineens een probleem.

U mag niks lezen over bikini's, want u bent geen moslim en anders bent u slecht.
U mag niks lezen over bikini's en moet leren dat bikini's abnormaal zijn (anders stonden ze nog gewoon in die boekjes), want u bent geen moslim. En daarom slecht.

Waarom zien de mensen niet dat dit een manier is (van de islamitische gemeenschap in NL) om niet-moslims te demoniseren en te discrimineren, door meningen en lesstof te censureren en daarmee de suggestie te wekken dat bikini's en varkens iets "slechts" zijn, en waar kinderen in de klaslokalen niets over mogen zien of lezen of les in mogen krijgen?

gaffelbaard | 09-10-21 | 11:08
▼ 5 antwoorden verborgen

Wob en importstop!

VP732 | 09-10-21 | 09:49

Ik zeg het nog maar eens: Azc Overloon-Stevensbeek, dicht in April a.s. Eindelijk. Laat A'dam maar opvangen,... doen ze toch zo graag?

horsteknots | 09-10-21 | 09:49 | 1

Amsterdam had of heeft al overlast AZC gehad. Dus je punt?

Lorejas | 09-10-21 | 10:58

Vol=vol. Mogen wij dat zeggen? Ja dat mogen wij zeggen.

Waakvlam | 09-10-21 | 09:48 | 3

Van mij mag het. Graag zelfs.

Lorejas | 09-10-21 | 09:50

Overvol =overvol

laurentius | 09-10-21 | 10:15

Ik vind van wel, maar sommigen van het moderatie-team van GS, hebben tegels van mij en die van anderen met exact dezelfde boodschap (NL is overvol) meer dan eens weggejorist.

gaffelbaard | 09-10-21 | 10:56

De conclusies van het eindrapport zijn niet geheim. Iedereen wat de conclusies zijn. Men wil het alleen niet uitspreken om te voorkomen dat er weer eindeloos geouwehoerd gaat worden over wat allang bekend is.
Er zijn mensen waar je niks aan hebt, die de boel verzieken en die komen vooral in ter Apel terecht op uitnodiging van mensen waar je niets aan hebt. En wie daar wat van vind is racist. Het is hetzelfde liedje van alle tijden: Er worden problemen veroorzaakt, past niet in ons straatje dus we kijken liever weg.
Het is bullshit. Stront laat stront toe, stront veroorzaakt stront, en nu wil men de stront niet onder ogen komen. Simpel, klaar.

ratelaar | 09-10-21 | 09:48

Het is eigenlijk heel makkelijk... Al dat niet-welkom beige schuim met varkensdrijvers op een afgedankte all-in ferry jagen, en het ding volgas op het strand van Casablanca laten lopen.... En succes d'r mee! Of is dat weer niet humaan genoeg?

Pittzz | 09-10-21 | 09:46

Laad de treinen in Calais maar af met ongewensten. Stuur ze maar naar Engeland. Laat ze het lekker uitzoeken daar allemaal. Als ze de asielzoekers niet met ons willen delen, dan kunnen ze ze állemaal krijgen. Dan maar een asielzoekersoorlog met Engeland. Dat winnen we op den duur wel. Ook wij kunnen boten met met asielzoekers met een half tankje vol benzine naar Engeland laten koersen.

Leptob | 09-10-21 | 09:44 | 4

De Brexit was er juist omdat ze dat niet wilden.

Kaas de Vies | 09-10-21 | 09:47

Maar dan zitten ze nog steeds in West Europa, wonderkind dat je er bent.

Lorejas | 09-10-21 | 09:49

Tsja de EU heeft hiervoor gezorgd met open grenzen politiek. O.a daarvoor wilden de Britten uit de EU. En nu stelt u voor, dat Britten het slachtoffer moeten worden van dit wanbeleid?

HoniSoit | 09-10-21 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Die gemeenten zijn het zat. En iedereen anders ook. De politiek wil het niet oplossen; ten koste van alles iedereen deugen vinden ze véél belangrijk. Met alle negatieve consequenties die daarbij komen. De hamvraag is deze:


Hoe gaan 'we' de veilige landen dwingen hun eigen onderdanen terug te nemen?


Denk 'out-of-the-box'. De politiek durft dat niet, maar wij wel toch?


gaffelbaard | 09-10-21 | 09:44 | 5

O.k. ik begin.

- Zeg gewoon dit wetten.overheid.nl/BWBV0001011/2021-0... verdrag op. Lees het voor de grap maar eens.

Dan ga je ook begrijpen waaróm die aso-asylanten hierheen komen. Het werkt kort gezegd. Je komt als kansloze hierheen, terugsturen kan NL niet want koning Hassan steekt toch lekker zijn tong uit naar die neder-kaffers (In NL), dus uiteindelijk krijg je toch wel een uitkering. Vervolgens ga je weer terug naar Marokko (of je blijft hier in NL) en je hebt een leven lang gratis geld! Wie wil dat nou niet?! Een beetje hosselen of zwart werken erbij en je hebt een goed leven waar je relatief weinig voor terug hoeft te doen. Marokko zelf wil óók deze situatie zo houden want een deel van het NLse geld stroomt ook weer terug de Marokkaanse economie in en dat is goed voor Marokko maar niet voor ons. Er worden bijvoorbeeld huizen van gekocht, en de Marokkanen hier geven dat meestal ook niet op aan de belastingdienst (= belastingontduiking, kapitaalvlucht en vermogensfraude!) dus zo wordt NL aan alle kanten genaaid.

Het heeft dus voordelen een kansloze asielzoeker te zijn. Dat probleem houdt pas op als we die voordelen, één voor één, wegnemen.

gaffelbaard | 09-10-21 | 10:04

@alexanderpechtold | 09-10-21 | 09:47:

Is dat een dreigement ofzo?

Nou o jeetje ... O o o wat ben ik bang zeg! Het is ook wat he? Iemand die in oplossingen wil denken!? En dan is het ook nog eens autochtoon NLs! O jee!! Dat zijn de ergste!!!! Nou, schiet mij maar af dan ofzo. Een NLer die zich niet meer wil laten uitbuiten en misbruiken, nee... dát kan echt niet!! ... denkt de NLse gedachtepolitie.

Dat bedoelde je er eigenlijk écht mee te zeggen, toch? Met je dreigement van "Kijk je uit.. ". Nou, helaas voor je dan. Daar ga ik niet naar luisteren.

En misschien bedoelde je het niet zo, als een dreigement, maar zo komt het wél over. En dat mag ik best een keer kunnen zeggen!

gaffelbaard | 09-10-21 | 10:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben nu 55. Toen ik van de lagere school af kwam, ging ik naar de LTS. Op de eerste dag, in het eerste uur van het voorgezet onderwijs, stak een van de twee Marokkanen een leraar met een passer in zijn reet. Gewoon omdat ie het leuk vond. We hadden een lerares, de twee mocro's in onze klas konden het niet laten om ongegeneerd tegen de lerares op te rijden en te schreeuwen "juufrouw heeft grote kuut"! Jullie kunnen zeggen wat je wilt maar Marrokaanse Berbers zijn een onopgevoed, achtergebleven totaal seksueel gefrustreerd volkje zonder ook maar een greintje moraal besef. Leren kunnen ze niet, totaal niet. Ze zijn het meest slechte voorbeeld van wat de mensheid te bieden heeft. Gefeliciteerd ermee.

Zwezerik | 09-10-21 | 09:41 | 7

"Marokkanen beschouwen Berbers als het grootste, meest onderontwikkelde uitschot van de aardkloot."

Precies! Veel mensen weten niet dat de meeste Marokkanen een bloedhekel hebben aan Berbers en ze beschouwen als een achtergebleven, onopgevoed volk.

Zwezerik | 09-10-21 | 10:20

@Leptob | 09-10-21 | 09:56: Yep. En onderling spreken ze de waardering uit voor het beledigen. Heeft uiteraard te maken met het compenseren van hun eigen gebreken en beperkte mogelijkheden. Via het lastig vallen, treiteren en vernederen van anderen voelen ze zich beter dan de ongelovige hoer in dit geval. Afijn, zoals al veel gezegd in dit topic. Linkse Nederlanders en extremistische Nederlandhaters zoals D66'ers vinden het prima of kijken weg. Samen met VVD en CDA ook de komende jaren staan de grenzen wijd open en gaat het wegkijken en niet over praten gewoon weer door. Net zoals de import van onrendabele klootzakken vanuit tig landen. Volgend jaar op stip islamofacisten uit Syrië en Afghanistan. De overheid biedt gratis vliegtickets en een levenslang een lui en makkelijk leventje in onze verzorgingsstaat.

Graaier | 09-10-21 | 10:21

Wat deed de rest van de klas? Ik heb in klassen gezeten waarin dat soort gedrag werd afgestraft door de rest. 2 beginnen weinig tegen de andere 33 in de klas! Sociale controle, saamhorigheid noemen ze dat. Maar daar is tegenwoordig een tekort aan, mensen durven niet meer. Uit angst voor de deug-dictatuur.

En dat probleem zie je vaker in de NLse maatschappij. Aso-allochtonen en aso-asylanten komen weg met hun aso-gedrag omdat WIJ ze dat toelaten!
We zeggen er niks van want "Kijk je uit straks staan ze aan je deur" (Kijk maar naar de 1e reactie onder mijn tegel gaffelbaard | 09-10-21 | 09:44 ).
En als er 1 of 2 een buschauffeur (of wie dan ook) bespugen of mishandelen, dan doet ook niemand iets want "voor je het weet heb jij ook een mes in je", heb ik wel eens horen zeggen.

Er wordt ingespeeld op angst. Jezelf of een ander verdedigen tegen een gewelds-aso met een andere achtergrond kan zelfs tot vervolging leiden! Niet van die aso-asylanten, maar van de burger die een ander of andermans goed wil verdedigen tegen aso-gedrag.
Kijk, mijn beste, dát heet nou: onderdrukking. Het enige verschil is dat ik het beestje bij de naam noem en weiger de schade van de deug-dictatuur op onze maatschappij te ontkennen. Zolang iedereen maar lekker wil blijven deugen en maar blijft ontkennen, zal er ook nooit een oplossing komen.

gaffelbaard | 09-10-21 | 10:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een wanbeleid, dat deze instroom ongelimiteerd kan door gaan is reeds bekend.
Mensen die ECHT hulp nodig hebben, goed doorlichten en het verdere gajes op het vliegtuig zetten of zoals ze gekomen waren, op de boot.
Nederlanders zijn het kotsbeu, al het klootjesvolk, hier op te vangen en de daarbij behorende overlast te pikken.
De blinde vinken in den haag hebben er geen last van in hun stulpjes van 800.000 tot 1,5 miljoen , door het gewoonvolk opgebrachte euro's.
Kutland , volgens Johan.

Zitvlak | 09-10-21 | 09:41 | 1

De meeste Nederlanders vinden het toch prima. Stemmen VVD, D66, CDA, CU, PvdA, GL. En o ja... Wilders vinden ze een vuile racist die buitengesloten moet worden.
Daarom, als ik weer eens een bericht lees van iemand die wordt overvallen, in elkaar gerost of met babbeltruc van hun pensioencentjes wordt gestript vraag ik me, gezien het signalement van de verdachten, toch eerder af wat ze de afgelopen jaren gestemd hebben in plaats van meteen medelijden de boventoon te laten voeren.

benbenieuwd2021 | 09-10-21 | 10:23

Aangezien Marokko deze mensen niet terug wil nemen geeft Frankijk minder visums uit aan Marokkanen die naar Frankrijk willen komen. Aangezien het met Marokko lastig onderhandelen is, lijkt mij dit een goed middel om de situatie te herstellen. Zet het aantal visums op 10% van het huidige getal en forceer een doorbraak.

slekkers | 09-10-21 | 09:39 | 3

Mag 0% ook?

Wijze uit het Oosten | 09-10-21 | 09:43

Het politieke kartel in NL wil alleen maar deugen en moeilijke onderwerpen worden doodgezwegen of men kijkt de ander kant op, verschuilt zich achter zelf getekende internationale afspraken of betrekt de WOII oorlog erbij. Gevolgen zijn duidelijk, immigranten crisis, verzorgingsstaat crisis, wooncrisis, onopgeloste aarbeving crisis in groningen, nederlandse cultuurcrisis door Woke ellende, stikstof crisis door natura 2000, files, crisis door klimaat gedram, leefbaarheid crisis door windmolens, bos crisis door biomassa etc etc...
En dan ook nog roepen dat een kutland een gaaf land is, raar. Het was een gaafland nu niet meer met alle crisissen
Frankrijk doet in ieder geval nog iets, nederland doet niets. Sterker nog een rapport is verkeerd voor de beeldvorming en wordt geheim verklaard. Wie zijn die dictators die dat beslissen?

Doerak | 09-10-21 | 09:51

Daarnaast de geldstromen onder de loupe nemen. Alle kosten van het uitschot hier inhouden op de outkieringen naar Marokko. Vertel de 'rechthebbenden' daar maar dat hun neefjes het verkloten en dat ze 'hun' centjes kunnen ophalen bij hun geliefde koning die dit in stand houdt.

marcoplarco | 09-10-21 | 10:13

Vind je het gek dat de bende van vier ( Vvd d66 cda cu ) bang is voor nieuwe verkiezingen?

swassannuf | 09-10-21 | 09:39

Een man van een nu geheel imbeciele partij vertelde dat het niet terugaccepteren van veiligelanders doorbroken kan wanneer ze vrijwillig gaan. Het idee was om ze vast te zetten tot ze vrijwillig terug willen. Dat mag dan.

Einde van de Domheid | 09-10-21 | 09:38

Gaat niks veranderen: Kaaghaat: kom maar binnen jullie, burgers zijn toch beneden mijn niveau en dat jullie stelen, roven, haatzaaien, jodenhaat, homohaat is prima want dan spelen jullie tenminste de populisten niet in de kaart. Ik ben de freule die alles bepaalt en dan laat zien dat wij democraten66 voor beeiniging van Nederland zijn. En ik krijg die stemmen van die haatboys, vergeet dat niet.

LoewiekedeVos | 09-10-21 | 09:38

Prachtig. Laat het allemaal maar helemaal naar de tering gaan.

The-loopy-cowboy | 09-10-21 | 09:37 | 2

Dat is het al hoor.

potjandorie | 09-10-21 | 09:54

Ja maar Urk dan. . . .

shimanski | 09-10-21 | 09:36 | 1

Laat ze maar zo'n centrum bij Urk plaatsen. Dan 6 maanden een verbod op 'oh, oh wat erg' berichten in de media, en dan blijkt Urk het probleem bij de wortel aangepakt te hebben. Plaatsing bij Urk wordt dan een dreigement in plaats van een aanmoediging om hierheen te komen.

marcoplarco | 09-10-21 | 09:58

Ankie kan haar knol niet ophouden.

Nederlander1 | 09-10-21 | 09:36

Wanneer politici en bestuurders en uitvoerende instanties zoals het COA, een staat binnen de staat, burgers vrezen door rapporten onder een dik wollig tapijt te stoppen weet je wel hoe laat het is. De totale incompetentie regeert.

therealbraindump | 09-10-21 | 09:35

Zolang iedereen binnen kan komen wandelen in dit land houdt het niet op, niet vanzelf.
“Nee” zeggen, moeilijk hè.

laurentius | 09-10-21 | 09:35

Je woont in een allahvergeten shitholecountry waar je de rest van je leven in een hutje woont en geiten moet hoeden of in een moestuin van rotsgrond staat te hakken. Je kunt ook ergens naartoe waar je onvoorwaardelijk geld, onderdak en luxe krijgt tot het eind van je islamitische leven, met een moskee om de hoek. Wat je niet krijgt steel en roof je straffeloos bijelkaar. Een no-brainer dus.

goedverstaander | 09-10-21 | 09:35 | 1

En zou je gepakt worden, kans 1 procent en laat staan de kans op een veroordeling, en zou je daadwerkelijk na de vierentwintigste keer een keer moeten zitten, heb je het nog beter dan in je thuisland.

J-van-de-Bontekoe | 09-10-21 | 09:43

En maar de UK bashen met hun Brexit. Maar hand in eigen boezem steken met die hele gore k*t immigratie ho maar.

Tiscali-2 | 09-10-21 | 09:34

Het is zo eenvoudig, maak een aparte asielregeling voor veiligelandiers.
Maar ja, politici houden wel van schreeuwen maar niet van hard werken.

Schadenfreude | 09-10-21 | 09:34 | 3

Die regeling kan heel kort en bondig zijn: reist u maar weer terug naar uw thuisland. Besluit u toch te blijven, verwacht dan geen enkele steun van Nederland, in wat voor vorm dan ook. Als u criminele activiteiten tijdens uw verblijf ontplooit dan zult u na gepaste straf het land uitgezet worden.

Nostra da Mus | 09-10-21 | 09:39

@Nostra da Mus | 09-10-21 | 09:39: Gaan weer allerlei clubjes voorliggen, het systeem is deaud , alleen chaos maakt weer orde .

alexanderpechtold | 09-10-21 | 09:49

@Nostra da Mus | 09-10-21 | 09:39: waarom afwachten, gelijk retour.

NLgaatnaardeklote | 09-10-21 | 09:59

Ja, maar op Urk zijn het ook geen lieverdjes!

Keutels | 09-10-21 | 09:32

En binnen 6 maanden een huis hè!

laurentius | 09-10-21 | 09:31

Van mij hoeft Nederland geen enkele assielzoeker p te vangen. binnen de eigen landsgrenzen op te vangen. Ik vind het can de zotte dat lieden van Afrikaanse of Aziatische afkomst helemaal naar dit pandje komen om assiel aan te vragen.

Dat lieden uit veilige landen niet meteen teruggestuurd worden maar opgevangen daar kan ik met mijn hoofd niet bij. Zeker als deze invasieve exoten ook nog eens crimineel- en associaal gedrag vertonen. Lafheid ten top. Te bang om voor racist uitgemaakt te worden.

Maar goed, Rutte schenkt landen als Italië -die een grote goudvoorraad hebben, waar de inwoners rijker zijn dan in Nederland en die te beroerd zijn om fatsoenlijk belasting te innen- miljarden na na eerdere weigering daartoe voor vrek te zijn uitgemaakt.
Spanje denkt alweer over het invoeren van een 32-urige werkweek met behoud van salaris. Knettergek zijn we hier.

Nostra da Mus | 09-10-21 | 09:30 | 5

Vergeet de pensioenleeftijd in die landen niet, voor je 60e klaar. En wij hier doorploeteren om de boel te betalen. Kansloos verhaal die EU.
Maar dat had iedere imbeciel met een beetje kennis van economie van te voren al kunnen zien.

J-van-de-Bontekoe | 09-10-21 | 09:40

@Nostra da Mus | 09-10-21 | 09:31: Als er een taalnazi reageert , verplicht 3 berbers in huis , ze zijn gewaarschuwd ; )

alexanderpechtold | 09-10-21 | 09:57

Kijk op een wereldbol en zie hoe belachelijk klein die speldenprik op de kaart is die Nederland heet!
En toch haalt men de hele wereld binnen, inclusief alles en iedereen die tégen het belang van de werkende inwoners is.
De overheid lijkt het allemaal prima te vinden; het enige waar men zich écht druk om maakt, is de NOS/MSM maximaal inschakelen om degenen die het allemaal moeten betalen (inclusief het salaris van al die deugers) tot de grond toe af te branden als zij ergens 'iets van vinden'.

De generatie Nederlanders die tussen 1920 en 1940 is geboren heeft nog een redelijk leuk Nederland meegemaakt (behalve WOII) waar je met hard werken nog iets kon bereiken en die woonde in een land met bepaalde normen en waarden en eerlijkheid en vertrouwen.
Allemaal stuk.

Wering | 09-10-21 | 16:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Je eigen ondergang regisseren en faciliteren.
Niets meer en niets minder

laurentius | 09-10-21 | 09:27 | 4

@alexanderpechtold | 09-10-21 | 09:33:
Iedereen wijst naar een ander, niemand durft de verantwoordelijkheid te nemen en nee te zeggen, ‘stop’ te zeggen en ook de daad bij het woord te voeren.
De leiding ontbreekt.
Iedereen roept maar wat en doet maar wat, maar concreet gebeurt er geen ene zak.

laurentius | 09-10-21 | 09:37

@alexanderpechtold | 09-10-21 | 09:33: geef maar eens toe, als deuger, dat je er al decennialang naast zit en lieden als Janmaat, Fortuyn, Wilders en Berdet het op dit vlak al jaren bij het rechte eind hadden. Een enorme vernedering, gaan ze nooit toegeven. Dan maar kapot.

Ride_On | 09-10-21 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Als zo’n rapport zo fluks tot ‘geheim’ wordt verklaard kun je er gif op innemen dat de uitkomst uitermate onwelgevallig is.

Voor de politiek, dat is.

Wijze uit het Oosten | 09-10-21 | 09:27

Een eigen huis, een plek onder de zon.

Lorejas | 09-10-21 | 09:26

Interessant hoe ze dat gaan oplossen. De asielstroom verziekt de woningmarkt, ze weten nu al niet waar ze de gelukszoekers moeten laten en dan de boel sluiten ? Benieuwd wanneer de eerste alleenstaande sociale huurder wordt gedwongen naar een kippenhok te verhuizen. En graag wat meer foto's van gelukszoekers in tenten naar hun thuisland s.v.p. ter ontmoediging.

Der Schnitzeljäger | 09-10-21 | 09:25 | 8

De politieke keuzes verzieken de woningmarkt niet specifiek de asielinstroom, deze is daar slechts een onderdeel(tje) van.

- Privatisering woningmarkt,
- Verhuurdersheffing,
- Het EU slaafje zijn.
- Jaren lang te weinig bouwen door stroperige procedures en rugstreeppadden,
- Klimaat geneuzel,
- Speculanten als Blackrock op de woningmarkt loslaten alsof het een lieve lust is,

Zomaar een rijtje oorzaken van het woningtekort welke primair politieke keuzes zijn en helemaal niets met asielinstroom te maken hebben.

Ik zie die asielzoekers ook liever ergens in de regio opgevangen worden laat dat duidelijk zijn maar het frame (van o.a. PVV) dat de asielinstroom oorzaak van het woningtekort is gaat nergens over. Statushouders (+/- 25k per jaar) dragen bij aan de krapte maar de oorzaak moet je toch echt in de Haagse kaasstolp en de aldaar in het verleden gemaakte keuzes zoeken.

normanius | 09-10-21 | 09:52

Ze gaan helemaal niets oplossen.

Vinden het allemaal prima. En ook al hebben ze zelf alle voorwaarden geschapen om de woningmarkt te verzieken (meer EU, meer milieu, meer immigratie) gaan ze zichzelf nu als de "sociale" saviour presenteren - als de partij die dit allemaal even gaat oplossen.
De werkende Nederlander, middeninkomens die niet aan het toeslageninfuus hangen en alles daarboven zal dus meer van hun zuurverdiende centjes afgetroggeld worden om nog meer EU, nog meer milieu, nog meer immigratie en vooruit... ook een paar extra nieuwe huizen te financieren.

benbenieuwd2021 | 09-10-21 | 10:33

@normanius | 09-10-21 | 09:52:
24.500 gelukszoekers pikken 12.250 woningen in. Per jaar. Die instoom is niet de enige oorzaak maar wel een van de grote.

Der Schnitzeljäger | 09-10-21 | 15:43
▼ 5 antwoorden verborgen

Vroeger kocht je een woordenboekje voor op reis naar het buitenland. Daarin stonden dan basiswoorden als “goedenmorgen”, “bedankt”. “Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen” etc. Dit allooi krijgt kennelijk ook dit soort boekjes maar dan meer gericht op belediging. Geen toegang? “Rasiest”. Geen uitkering? “Rasiest”. Welkom in Nederland? “Miele, Rasiest!”

superb_de_lux | 09-10-21 | 09:24 | 3

Ik las heel kneuterig "artiest" op de foto in het artikel. Met een beetje fantasie zag ik een rapper in een studio ipv gebeuren in een bus.

Lorejas | 09-10-21 | 09:28

@Lorejas:
Rappers artiesten noemen.
Je kunt ook overdrijven.

Nostra da Mus | 09-10-21 | 09:34

Staat ook "met een beetje fantasie".

Lorejas | 09-10-21 | 09:46

Een lobby- en ambtenarenstaat die geheimen heeft voor zijn eigen burgers, mag die nog 'parlementaire democratie' heten?

J.P.Drapeau | 09-10-21 | 09:23
-weggejorist-
halfvolle glas | 09-10-21 | 09:22 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Gelukkig is er geen woningnood, geen stijgende criminaliteit, geen torenhoge energierekeningen, geen islamisering, geen terreurdreiging, geen opruiende haatimams en geen misdrijven specifiek tegen blanke westerlingen (Opsporing Verzocht). Anders zou je je voorzichtig gaan afvragen waarom er überhaupt AZC's zijn.

K. Westergaard | 09-10-21 | 09:21 | 3

En natuurlijk stijgende zorgkosten en belastingen in het algemeen.

VP732 | 09-10-21 | 10:08

@K. Westergaard | 09-10-21 | 10:13: ik weet het, jij weet het, nu de politiek nog. Oh wacht die weten het ook, maar die geven geen reedt om Nederland en Nederlanders. Uitverkoop en destructie. Pluche dempt een hoop.

VP732 | 09-10-21 | 10:29

Zoals RandomAct al schreef: is dit te WOB-ben?
Dus trek ik even google open en daar staat dat je dus wel over de gang van zaken kunt wobben, maar de uitslag zal wel geheim blijven: 'Het gaat om informatie over het beleid van de organisatie. Of over de voorbereiding of de uitvoering van het beleid.'.
En de overheid zou de overheid niet zijn, als er kosten aan zijn verbonden. Per bladzijde... De kosten mogen niet meer zijn dan het materiaal, dus zullen ze wel duizenden bladzijdes nietszeggende tekst produceren... de NuKuBu moet natuurlijk niet denken.

EEnzame SchizofrEEN | 09-10-21 | 09:21

Gewoon in tentenkampen stoppen op zeg de Veluwe en hek erom heen met brood en geiten en tampons laten inpakken. En dan pas na 3 jaar zaak in behandeling nemen. Vrijwillig enkeltje per bus over de grens zetten gratis aan te vragen. Doei.

Lukiluuk | 09-10-21 | 09:20 | 3

Geiten inpakken? Dat doen ze al zo'n 1400 jaar.

goedverstaander | 09-10-21 | 09:27

Veluwe? De Maasvlakte naast de slufter.

P-unit | 09-10-21 | 09:31

Hoho, daar lopen zwijnen rond, die zijn niet halal.

gestoptmetroken | 09-10-21 | 09:36

Beste regering na de tweede wereldoorlog.
Vind rutte zelf.
Verder niemand.

van stampij | 09-10-21 | 09:20 | 1

Een kleine groep soalonsocialisten vinden het ook wel gaaf. Zoals die meneer Zaal van dat vluchtelingen airbnb bedrijf, tevens groenslinks lid. Zo lang de burger maar armer wordt.

EEnzame SchizofrEEN | 09-10-21 | 09:22

Dé vraag, die ook in dit topic niet gesteld wordt en sowieso dus al nergens anders wordt beantwoord, is; hoe kan het dat deze problemen in Denemarken niet spelen? Hoe kan het dat Denemarken die lui wel weet uit te zetten?

Zet. Die. Lui. Gewoon. Het. Land. Uit!

Harvey2Face | 09-10-21 | 09:15 | 7

Denemarken laat ze niet binnen. En wat je niet binnen laat, hoef je ook geen onderdak te geven en na een veel te lange, kansloze asielprocedure uit te zetten.

Dus naast de mantra "Zet. Die. Lui. Gewoon. Het. Land. Uit" behoort vanaf nu ook "Laat. Die. Lui. Het. Land. Niet. In!"
Dweilen als je de kraan open laat heeft ook geen zin.

naglfar | 09-10-21 | 09:23

Da's eenvoudig te beantwoorden. Denemarken heeft geen kabinet dat bij elk verwijt roept: ja maar... moet van Brussel... en tja, jullie weten vast nog wel; befehl ist befehl. Zo is Duitsland... pardon... Europa groot geworden. En zijn de burgers klein gehouden. Dus bek dicht, Brussel is hier de baas. Goedgekeurd door uw 2e en 1e kamer... dus door u.

GWBA | 09-10-21 | 09:24

@alexanderpechtold | 09-10-21 | 09:23: Neen, de meesten kiezen de weg van de minste weerstand en zullen zich gedwee overgeven. Liever dood dan toegeven is iets voor heilsideologiën. Een GroenLinkser zal inderdaad liever naar de totale vernietiging toe gaan, dan toe moeten geven dat hij een achterlijke is die geen weet van de mens en de wereld heeft. Voor de CDA/VVD'er geldt dat niet.

Grachus | 09-10-21 | 12:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Onwillig tuig, aan beide zijden van de lijn.
Niets van te verwachten. Nu niet, nooit niet!

demaup | 09-10-21 | 09:14

Als iets geheim is maar niet staatsgevaarlijk, dan is het slecht voor de beeldvorming.

frickY | 09-10-21 | 09:14 | 1

We willen populistisch rechts niet in de kaart spelen.

Acidstain | 09-10-21 | 09:23

Marokko lacht zich rot. Sturen al hun criminelen hierheen en wij blijven ze maar geld geven.
Stop onmiddelijk alle geldstromen naar dat land en die ongein is onmiddelijk afgelopen.

2voor12 | 09-10-21 | 09:13 | 2

Mevrouw Broekpak-Snol piest haar Tena-lady vol bij het horen van het woord maroko... Die buigt als een rietje voor dat land.

EEnzame SchizofrEEN | 09-10-21 | 09:24

U is raciest!

Acidstain | 09-10-21 | 09:25

Nou dan gaan ze toch ergens anders heen in NLD. Netto verandert er niets.

SinisterNL | 09-10-21 | 09:12

En omdat Den Haag het vertikt om deze lui het land uit te trappen, is er geen plaats voor Afghanen die echt in levensgevaar verkeren.

MAD1950 | 09-10-21 | 09:12

De "nieuwe" politiek is het Nederland van onze ouders totaal maar dan ook totaal aan het ontmantelen. De oppositie in de Tweede Kamer staat alleen pro forma te sputteren want alles gebeurd toch wel zoals de Brusselse junta dat voorschrijft.
Je moet als soeverein land toch wel een doodwens hebben om aan het idiote opengrenzen geleuter uit Brussel mee te doen. Het voormalige Oostblok heeft de ogen en oren tenminste niet dichtgeplakt zitten.

Conan de Rabarber | 09-10-21 | 09:11

Broekie-Knol: 'Ja hoor eens, ik wil wel je maintiendraaien, maar Marokko wil niet. Dus.'

Duwbak_Linda | 09-10-21 | 09:11

Deens model invoeren, Deens model invoeren!

Herhaling werkt het best bij verandering.
Laten wij dit blijven roepen! Dan dringt dit migratie-model waar links én rechts in Denemarken enthousiast over is, door in de MSM.
Daarna dringt het door naar de politiek en wordt het serieus genomen als " geluid uit de samenleving". Net zoals woke is doorgedrongen.

Dus hoort en zegt het voort:
Deens model!!

Roos | 09-10-21 | 09:10 | 6

Welk model?

eerstneukendanpraten | 09-10-21 | 09:24

Geef mij mar een Deense del. Mo hoef ik niet.

Mr_Natural | 09-10-21 | 09:25

Doie mij ook maar een Deens model

Damoos | 09-10-21 | 09:35
▼ 3 antwoorden verborgen

De nieuwe bestuurscultuur "Uitkomsten van evaluaties over zaken die de burger raken blijven geheim". Wij, de burgers, mogen niet horen wat de feiten en bevindingen zijn, want voor je het weet heb je gedoe als ambtenaar of politicus met kudtburgers die je met feiten om de oren slaan. Voordat je het weet heb je een gemeenteraad die op basis van jouw onderzoek weet wat er op hen afkomt als ze veiligelandiërs tussen hun eigen bevolking loslaten. Man, man, man wat een land.

Graaier | 09-10-21 | 09:10

Alle beschikbare informatie ten spijt, er verandert toch niets. Alle politieke partijen zijn sterren in hokjes denken. Illegale immigranten in een eigen hokje. Status houders in hun eigen hokje. Woningnood in een eigen hokje. Milieu en specifiek stikstof in een hokje. Enzovoort. Als je een pro-immigratie politicus vraagt hoe er voor woningen gezorgd gaat worden voor deze extra toename in zoekenden, geen antwoord. Dat moet je dan een “collega” vragen. Het verband wordt bewust niet benoemd en dus modderen we voort. Het hokjes denken blokkeert het vinden van oplossingen want de deelproblemen lijken andere oplossingen nodig te hebben dan het bovenliggende probleem. Op die manier manipuleert de politiek ons naar een politiek correcte “wens oplossing”.

EG61 | 09-10-21 | 09:10

Wat is het nou? Op pic staat 'rasiest' en in tekst 'rassiest'.

Leptob | 09-10-21 | 09:09 | 3

Het is “rasschiescht” en anders niets…

eerstneukendanpraten | 09-10-21 | 09:24

Ies rassies!!!

Lompelul | 09-10-21 | 15:02

Ik heb een beter idee. Laten we gewoon helemaal stoppen met de opvang van asielzoekers, aangezien het ons als land geen enkel voordeel biedt.

jemagookniksmeer | 09-10-21 | 09:07 | 5

@Conan de Rabarber | 09-10-21 | 09:15: als ik voor de verandering mezelf een keer toesta om normaal te reageren: het is een combinatie van de 1968 beweging die daarna gecultiveerd en versterkt werd door de media omdat die zelfde 'nie wieder' beweging in de top van de media en overheid kwam te zitten. En zo werden mensen 60 jaar lang 'voorgelicht' en werden afwijkende geluiden kaltgestelt. En nu kunnen ze niet meer terug omdat ze te groot zijn geworden/teveel persoonlijk en maatschappelijk te verliezen hebben als ze zouden zeggen: wij hadden het gewoon fout en het roet moet drastisch om. Zo een jochie als Klaver zoiets zeggen? Waarom eigenlijk niet he?

appeltjesgroeneweide | 09-10-21 | 09:21

Links heeft zichzelf helemaal de hoek in geschilderd

shimanski | 09-10-21 | 09:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Zelfs op de NOS zeggen ze nu dat het merendeel van de marrokaanse asielzoekers criminelen zijn. Benieuwd of dat een kentering is of dat een stagair straks op z'n flikker krijgt voor het verdwijnt.

Snoorderlag | 09-10-21 | 09:07 | 3

De NOS ziet liever voor iedere mocro asielzoeker tien "echte" asielzoekers, zoals die Afghaanse tolken, die zo goed geholpen hebben. Daarvan zijn er nog zo'n drie miljoen achtergebleven in Afghanistan.

jemagookniksmeer | 09-10-21 | 09:10

Die mocro's en hun nazaten hebben tenslotte ons bevrijd van die andere fascisten
we moeten ze eeuwig en nog meer dankbaar zijn en ze onze huis- en autosleutels geven

Tobi | 09-10-21 | 09:59

Draagvlak creeeren voor de Afghaanse tolken en hun gezinnen denk ik.

Graaisnaaiert | 09-10-21 | 13:39

Ah, een tweeluik. Benieuwd naar deel 3 t/m 738. Hup overheidje, hup.

Duwbak_Linda | 09-10-21 | 09:05

Weet u hoeveel Afghanen meeliften met de eitjesbakkers?
Dat is helaas geheim.

gestoptmetroken | 09-10-21 | 09:05

Wat kan een legitieme reden zijn om het geheim te verklaren?

Ik kan 1000 perverse redenen bedenken, maar waarom zou dit geheim kunnen zijn?
China wil deze succesformule stelen?

Kaas de Vies | 09-10-21 | 09:05 | 4

@Kaas de Vies | 09-10-21 | 09:07: Zodra delen in het nieuws komen hoeven ze of hun neefjes en nichtjes die al in NL gevestigd zijn alleen maar het internet op of de TV aan te zetten.

RandomAct | 09-10-21 | 09:12

Waarschijnlijk omdat erin staat dat ze gewoon op straat worden gezet.

RocketMan | 09-10-21 | 12:46
▼ 1 antwoord verborgen

het rapport is geheim omdat de uitslag niet bevalt en het de rechtse partijen in de kaart speelt.

WillemWordtWakker | 09-10-21 | 09:05

Dus ze zeggen nog steeds niet wie of wat? Goed dat sommige azc's gaan sluiten. Sluiten is beter, maar op een vliegtuig zetten is beter.

VoltaireJohn | 09-10-21 | 09:04 | 1
-weggejorist-
Jos Tiebent | 09-10-21 | 09:27

En graag die verschrikkelijke importcentra plaatsen in D66 en VVD enclaves. Jullie stemmen voor de import van dit volk? Dan jullie de ellende krijgen. Karma op je deftige muil.

appeltjesgroeneweide | 09-10-21 | 09:04 | 4

Vergeet HamasGroenlinks niet!

eerstneukendanpraten | 09-10-21 | 09:22

Bloemendaal, Wassenaar, Rozendaal, ... Je dacht toch niet dat "onze" regering daarmee akkoord ging? Amsterdam zou trouwens ook een goed idee zijn. Het gemeentebestuur daar bestaat uit zulke mafketels dat ze daar waarschijnlijk nog blij mee zijn ook.

MAD1950 | 09-10-21 | 09:31

Ter Apel was/is PvdA. Wat nou?

Normpje | 09-10-21 | 10:13
▼ 1 antwoord verborgen

Buiten is ruimte genoeg, en als het kouder wordt trekken ze wel naar het Zuiden.

Harry.Langezwaal | 09-10-21 | 09:03

In hoeverre is zo een rapport geheim te verklaren? Volgens mij is de boel gewoon kapot te wobben.

RandomAct | 09-10-21 | 09:02 | 5

@Flightless bird | 09-10-21 | 09:07: Als het zover is dan hoor je nog wat op GS.

VoltaireJohn | 09-10-21 | 09:16

Rutte verklaart ook te pas en te onpas beleidsstukken van staatsbelang dus geheim lekker puh
dus doen ambtenaren dat ook

Tobi | 09-10-21 | 09:29

1: dat hele vel wordt gewoon wit gerold met de verfroller.
2: u deugt kennelijk niet en zult dus door elke overheidsdienst kapot worden gemaakt.

Graaisnaaiert | 09-10-21 | 13:29
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com