Kabinet: 'Geklooi van kabinet met corona is de schuld van iedereen behalve het kabinet'
Ho ho
Social
Ja hoor. Je zweeft anderhalf jaar lang van aangekondigde verrassing naar aangekondigde verrassing, doet experimenten die geen experiment zijn, komt met testen voor toegang die geen testen voor toegang zijn en wil eerst Dansen met Janssen en nu toch opeens geen Dansen met Janssen, maar dat het met de kerona de verkeerde kant opgaat is de schuld van de studenten, de schuld van de kroegeigenaren, de schuld van de vakantiegangers, de schuld van de vaccinweigeraars, de schuld van de gemeenten, de schuld van de Rabobank, de schuld van die ene kerel kom hoe heet ie uit het panel van Wie van de Drie, de schuld van Dries Roelvink, de schuld van de Paashaas, de schuld van Billie Turf, de schuld van Malle Pietje en de schuld van de scheids. Maar het is niet de schuld van het kabinet hoor. Kom nou.
HET IS DE SCHULD VAN: 2253 besmettingen!
Reaguursels
InloggenOh God oh God wéér die dikke kaalgeschoren hypocriete politicus die ons de les leest en met hel en verdoemenis bedreigt.
Dit houdt nooit meer op!! Oh wat erg
Weer een CDA-er met een arrogante regenteske houding.
Volgens mij hielden de vaccinaties de besmettingen niet volledig tegen maar de gevolgen van de besmettingen waren een stuk milder. Als je dan mensen met een vaccinatie gewoon overal binnen laat, dan krijg je ook meer besmettingen. De vraag is hoe het vertaalt naar ziekenhuisopnames.
Kan het niet zijn dat de massale (toegangs) testen niet leiden tot meer “besmettingen?
Of worden deze commerciële tests/positieve niet meegeteld door het rivm.
Dat sommige mensen hierover al weer in de paniek schieten, wat een bang volkje. Een paar besmettingen onder jongeren, who cares zeg, die merken er helemaal niks van of knappen vanzelf weer op. En iedereen die bang is er zelf ziek van te worden heeft al lang de kans gehad om een vaccin in zn donder te knallen. Maar de doemscenario's vliegen je al weer om de oren. Wat wil je dan, tot in den treuren uit elkaars buurt blijven, geen feesten, festivals of andere sociale activiteiten die het leven voor velen kleur geeft? Net zo lang tot de laatste corona besmetting is uitgebannen. Veel sterkte, want dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
En wat betreft het kabinet, ik meen me te herinneren dat er vier maanden geleden verkiezingen waren, maar die dikke Ferd en gladde Hugo zitten nog steeds op hun post. Wat gaat hier mis?
@Thuinman | 06-07-21 | 18:21: Precies! Alsof er niks is gebeurd.
Afgelopen zaterdag met een maat een biertje gedaan in een grote kroeg. Geen controle, geen vragen, geen registratie. Plekje aangewezen, biertje erbij, prima.
Kort samengevat.
Nagenoeg alles en iedereen lag over elkaar heen te lebberen en likken. Ook opvallend veel Engelse miss piggy's aanwezig?????
Raar allemaal.
Je bent zeker gevaccineerd Ruudje? Een tijdje terug liep je nog moord en brand te schreeuwen over het niet opvolgen van tegels. Rare vent.
Gelukkig hebben we de stijgende lijn weer ingezet….
Zie je wel? Het is de schuld van de horeca! Dicht die horeca!
Gezien alle reacties hier geef ik het huidige kabinet een tien! Verdeel en heers!
Dat werkt al anderhalf jaar
Maar de schuld van Geenstijl is het deze keer niet!
Van een vriendin, werkzaam op een IC, hoor ik dat het aantal IC-opnames ivm corona alleen al vandaag, en dan ook nog eens in een enkel ziekenhuis, is toegenomen met 247. Is weliswaar N=1, maar het zou je toch te denken moeten geven.
Okee, zij kan niet tellen, maar laten het er gemiddeld 2,47 zijn, dan zeg ik, gelijk het hele land in lockdown. Anders halen we als NL-populatie augustus niet eens. Verstandig man, die Grapmans.
Euh. Dus als er gemiddeld 2,47 mensen dagelijks worden opgenomen op IC, dan sterft NL binnen 3 weken uit?
@Gen. Maximus | 06-07-21 | 16:25: Ik kan helaas ook niet zo goed tellen.
247 IC opnames in 1 ziekenhuis. Wauw. En we hadden IC bedden tekort?
1/3 van de besmettingen is jongeren tussen de 20 en 24. Zegt genoeg toch? Horeca heeft er schijt aan, jongeren hebben er schijt aan, reliewappies hebben er schijt aan. Wie zijn toch die mensen die iedere keer het hardste gillen tijdens een lockdown.... Maar het is allemaal de schuld van de regering hoor, even zelf blijven nadenken is er niet bij? Zelfde lui die allemaal minder inmenging van de regering willen, nou je ziet hoe goed mensen het zelf wel allemaal even regelen.
Als het goed is zijn 20 tot 24 jarige reeds opgeroepen om zich te vaccineren, dat dat nog 2 weken moet inwerken voor dat de boel werkt en je dus niet meteen soa's en corona's kan sparen in de stad.... tja, daar had de de overheid wel even stil bij kunnen staan bij het weer open gooien van alles.
Ik ben ook pro-kleine overheid en zelf nadenken hetgeen ook de reden is dat ik niet op vakantie ga. Alleen nu lijkt het erop dat we alle nadelen hebben van een grote overheid(log, traag, bureaucratisch, corrupt, hoge belasting druk) en geen enkele van de voordelen(veiligheid, goede voorzieningen, alles voor je geregeld).
Inderdaad, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedragingen is er niet bij. Direct met het vingertje wijzen naar iemand anders. Uitgaansgelegenheden, kroegen, festivals, hadden ze nog even niet moeten doen. Maar goed, men had wat mij betreft ook strenger moeten zijn naar mensen die naar het EK zijn afgereisd en elkaar in hutje mutje volle straten van links naar rechts in de bek hebben lopen blaffen. Geldt ook voor de F1-gangers in Oostenrijk. Ook hutje mutje op en aan elkaar. Van niets mag naar alles mag is blijkbaar iets teveel van het goede.
En, nogmaals, een prik in je arm zetten betekent niet dat je geen Corona meer kan krijgen, het vaccin verkleint zorgt er alleen voor dat het lichaam er sneller op geen reageren waardoor je er minder ziek van wordt (lees: minder druk op de zorg). Omdat nog lang niet iedereen is gevaccineerd en een aanzienlijk deel dit ook niet van plan is om te doen, dan loop je straks het gevaar dat er wel weer meer mensen in het ziekenhuis komen. En dan is vandaag de berichtgeving rondom de Lambda-variant van start gegaan .... die zich geen fuck aan lijkt te trekken van de vaccins. Met nadruk op lijkt, eens zien wat die variant gaat aanrichten. Mijn vermoeden, binnen een paar weken gaat er van alles van code geel naar code oranje. Ik hoop het niet, maar ben er bang voor.
Duh! Besmettingen zijn bijna allemaal jongeren die weer hossend, snuivend, slikkend en zuipend op elkaar gepropt konden feesten, worden er nauwelijks ziek van dus geen probleem. Duh! toegangstesten met je mobiel die eenvoudig als foto of GIF bestandje zijn te delen, controle op simpel kopietje werkt dan niet, verantwoordelijkheids gevoel van een gemiddelde jongere is die van een onsterfelijke; "dat overkomt mij niet, alleen een ander", dat hadden we nagenoeg allemaal op die leeftijd, en zouden we allemaal op diezelfde uitgaanshongerige leeftijd hebben gedaan..
Vaccineren en daarbij vergeten in de plannen mee te nemen dat er 2 weken nodig is om het vaccin te laten werken tegen corona is van een stuitende stupiditeit. Simpel optelsommetje; de schuld van uitbraken van besmettingen zijn de zeer naïeve bewindslieden die deze zeer naïeve en ondoordachte plannen hebben opgesteld, de jeugd/jongeren maken uiteraard gebruik van de mogelijkheden die er zijn na anderhalf jaar stiekem schuurfeestjes en zuipavondjes op de zolderkamer en kelders.
Mm waar zijn de bewijzen dat het jongeren zijn? Ik zie alleen getalletjes. Zijn het niet weer eens moskee gangers die net terug zijn van familiebezoek in het buitenland?
@peterdh | 06-07-21 | 16:41: Hier bijvoorbeeld: coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
En dan de tweede lijngrafiek...
De stijgende lijn zien we vooral bij 10-19 en 20-29 jaar.
Er liggen nu 103 patiënten op de ic. Gisteren waren dat er 110. Een afname. Op verpleegafdelingen worden nu 109 patiënten behandeld. Gisteren waren dat er 126. Ook een afname.
Dit zijn de ergste gevallen in Nederland. In totaal 212 gevallen, oftewel 0,0012% van de bevolking (uitgaande van 17,5 mio).
Cijfers uit
www.telegraaf.nl/nieuws/376539750/min...
gelukkig zijn er niet meer besmettingen ofzo, dus hoe groot is nou de kans dat de zieknhuisopnames weer gaan stijgen over twee weken.... oh wacht...
@Behangdelul | 06-07-21 | 16:23: de theorie is dus dat dit minder snel verloopt agv vaccinatie. En de zorg niet meer plat legt. En daarmee geen argument meer is voor eindeloze lockdowns. Zullen we het gewoon even proberen? Lockdowns kunnen we inmiddels heel goed en zijn zo weer terug ingevoerd
@Gen. Maximus | 06-07-21 | 16:28: van mij hoeft het niet, maar laten we met zijn allen even onze verantwoordelijkheid pakken en als je die niet pakt gewoon zwaar beboeten? Oh u wilt de disco in en u heeft een vervalst bewijs,.. BAM €1000 boete.
@Behangdelul | 06-07-21 | 16:23:
Hoeft niet per se. De senioren zijn nagenoeg allemaal gevaccineerd, evenzo de volwassenen. Jeugd kan er prima tegen, jongeren hebben een beter werkend immuunsysteem.
Wel verwacht ik in later stadium een toename, puur vanwege nieuwe varianten waar toch de vakzèns ontoereikend blijken te zijn. Zou me niks verbazen, laat ik het zo zeggen.
Kom je toch weer uiteindelijk terug op je eigen immuunsysteem: gezonde kost, beweging en naar buiten om elk zonnestraaltje mee te pakken voor vit D. Of desnoods additioneel vit D.
@behangdelul
Naja die kans is dus klein omdat alle kwetsbare groepen zijn gevaccineerd
@Deksmaat | 06-07-21 | 16:36: ook jeugd loopt schade op aan longen en conditie en worden maanden stil gezet....
IC en ziekenhuis opnames heeft 1-2 weken vertraging.
@Behangdelul | 06-07-21 | 16:54:
"Blijkbaar is bij jongeren die besmet zijn met het coronavirus reuk- en smaakverlies opmerkelijk vaak een symptoom. Jongeren tonen in het algemeen erg weinig symptomen als ze het virus hebben. Naast de bekende klachten als koorts, keelpijn en/of verkoudheidsverschijnselen als hoesten en niezen, kan reuk- en smaakverlies volgens Dofferhoff ook aan het lijstje symptomen worden toegevoegd."
www.netwerkacutezorgnoordwest.nl/nieu...
@Deksmaat | 06-07-21 | 16:58: als dat het ergste is: prima, kom maar op met die corona, dat trek wel weg. Helaas ook wat gevallen bekend van kennissen die er wel wat heftiger aan toe zijn. 8 maanden na dato nog steeds maar 70% longcapaciteit van voor corona.
@Behangdelul | 06-07-21 | 17:09:
" wat gevallen". Enkelen dus. Heel erg voor die mensen, maar nog geen reden om in paniek te raken en/of een land plat te gooien.
@Deksmaat | 06-07-21 | 16:58: het gaat er toch om dat er alcohol in zit? Niet om de smaak
Is dit dezelfde Geenstijl die zelf heel trots meldde dat jongeren misbruik maakten van de app en codes deelden enzo? Just checking...
Als je meer test kom je ook meer besmettingen tegen maar dat is logisch.
Hear hear
Maar het zijn ook dezelde anti vaxxers.... ehm... jongeren die nu lekker onbeschermd gaan feesten omdat het mag. OK, al dan niet met een vals test rapprt of vaccinatiebewijs.
Een besmetting is niet gelijk aan opname en nog veel minder gelijk aan een dode. De meesten hebben er totaal geen last. Geldt vooral voor jongeren.
Genoeg mensen hier die denken dat een besmetting zo ongeveer gelijk staat aan de dood.
Welnu, dat is een vreemde gedachte, vooral heersend, als ware het een virus, onder de liefhebbers van angst- en andere porno.
En een besmetting is geen sluitende Corona-diagnose.
"Een land dat voor corona zwicht
Zal meer dan lijf en goed verliezen.
Dan dooft het licht."
Hoorde ik, van een ouwe, terminale doos. Mss. had ze gelijk (now pushing up the daisies).
De vrachtboot kapitein heeft een hele grote mond, is zeker zijn eigen bruiloft vergeten.
Vaccineren betekent dat je misschien, zeker….. anders baal ik, niet op de IC terecht komt. Maar je kan het gewoon krijgen en doorgeven. Dat virus zoekt zijn weg wel en dan noemt de Jong het de Delta variant, whatever….. mijn lijf herkent dit, hoop ik, en doet dan niet zo fucking overdreven reageren. Denk wel ik ziek wordt, of niet. Vroeger zat ik in het OV voor hoestende en proestende medepassagiers. Ik heb nu het idee dat ik zo steriel als een deur ben met al die maatregelen.
Het lijkt in ieder geval vrij duidelijk nu dat het fieldlab experiment volledig mislukt is. De eerste field test en het gaat faliekant mis.
Ja. Mensen die zich niet aan de regels houden. Schande. Ze verpesten het voor anderen. Neem b.v. een willekeurig trouwfeestje...eh....pardon...eh...
het echte feest begint pas weer in de winter, als iedereen weer zonder Vitamine D zit
Hoi Jomanda!
Na al die publiciteit rondom corona zou ik toch teleurgesteld zijn als ik aan iets anders doodging. Met corona ben je toch even voorpaginanieuws, ook al is het slechts in de statistieken.
corona maakt het leven toch echt eenvoudiger hoor mensen. "Als je niet voor ons bent, ben je tegen ons". He he, eindelijk een voortzetting van woke in het corona denken. 't Werd es tijd.
Kabinet wil graag een Nederlandse vaccin escape mutant kweken onder half gevaccineerden met als kweekvijver drukke disco's en ander zuipschuiten. Kunnen ze straks trots zijn op de nieuwe poldervariant.
Gelukkig is Nederland geen dichtbevolkt land, dat zou niet best zijn….
Wat een enorme zwalkende faalhazen. Aftreden nu!
Oh, wacht.
We gaan de komende 10-20 jaar wachten. Er komt geen nieuw kabinet. Dit is het nieuwe normaal (handig gebruik maken van regels die ontregel ruimte geven).
Die corona app is weinig waard.
Stel de buurman wil gaan feesten dan mag hij tegen een kleine vergoeding mijn telefoon lenen.
Dus voor uw geldelijke gewin laat u de rest van Nederland risico lopen? Siewert dadde gij er bent.
Waarna hij, bij een evenement dat de instructies juist opvolgt, geweigerd wordt omdat de gegevens niet overeen komen met de naam op zijn ID. "genie" dat je bent.
Probeer een keer het jeugdjournaal, misschien wordt het dan duidelijker.
Man lul toch niet zo stom, dacht u nu heus dat er geen griepdoden te betreuren zijn simpelweg omdat zij dat niet publiceren?
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 15:50: Hoezo? Er is geen uitzending van het jeugdjournaal zonder corona, blm of klimaat. Ik zeg, een geheel onbevooroordeeld programma.
En ja, ik vind niet dat we die ebolapandemie moeten onderschatten. Mensen denken dat het maar een griepje is - die zou je toch allemaal terug moeten zien in een schilderij van Goya?
@botbot | 06-07-21 | 15:51: Je kunt eens kijken op www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en...
Wat wil je nou?
De ene keer ben je een croma-ontkenner zoals hier (jouw woorden een aantal tegels hierboven), de volgende keer probeer je iemand een veer in de reet te steken omdat hij ons waarschuwt dat het weer helemaal fout loopt door croma.
make up your mind.
@Nuchternederland | 06-07-21 | 15:57: Ah joh, af en toe het vuurtje wat opporren. Kan nog, bbq's zijn niet verboden.
Ook altijd leuk om ergens een kwartje in te gooien.
2250 besmettingen, what the FUCK. Exponentiële groei, wat is dat? Het lijkt bijna alsof alle maatregelen loslaten op hetzelfde moment als wanneer er een 60% besmettelijker variant opdoemt helemaal niet zo'n goed idee is. Nou daar sta ik van te kijken zeg. Waarom waarschuwt iemand daar niet even voor?
@VP732 | 06-07-21 | 16:11: "We kunnen vooralsnog alleen maar iets zeggen op basis van de ziekenhuisopnames en die blijven zich gunstig ontwikkelen."
jammer dat dit op het einde stond anders had ik gelijk gestopt met lezen. Zou Maurice weten dat ziekenhuisopnames vaak pas 2 weken na besmetting zijn? Maar goed ik geef hem deze: meer testen is meer besmettingen.
@Behangdelul | 06-07-21 | 16:26: het ging dus over het aantal 'besmettingen' (lees: positieve testen) waar Do-na-zi zich over aan het opwinden was. Dat daar Nu mee gefuckt wordt en hoe dat gaat. En inderdaad: meer testen is meer besmettingen.
"Zogenaamde terreurdreiging"
5000 9/11 doden, Bataclan, Theo van Gogh
@menage | 06-07-21 | 15:51: 39500 aanslagen sinds 9/11 www.thereligionofpeace.com
Nou, het waren twee prachtige weken dan.
Dat is nog wel het ergste. Twee fucking verregende weken.
Op zich niet verrassend dat er vele clusters ontstaan als mensen direct na hun 2e prik naar bomvolle discotheken mogen. Fout in het systeem? Ja. Hoewel zelf nadenken ook maar weinigen gegeven is blijkbaar.
Je zelfspot in de laatste zin kan ik wel waarderen. Top, Ezel.
Was even in café om te pissen dit weekend. Zeer slechte ventilatie, en redelijk volle tent. Iedereen en z'n moeder snapt dat de kans op besmetting dan toeneemt. Maar volgens van Dissel is het allemaal prima. Goed, zo lang ic bezetting niet uit klauwen loopt, laat maar gaan. Ik heb sowieso weinig behoefte meer aan drukke dampende cafes met harde muziek en mensen die schreeuwen met consumptie.
Je eventuele natte luier vind je erger dan de 100% kans op corona? Nou ja zeg, jou kan ik niet echt meer serieus nemen.
@Ichneumonidae | 06-07-21 | 15:59: gevaccineerd, dus kans 10x lager. En sowieso dat risico neem ik graag. Natte luier is niet fijn, daar kom jij nog wel achter.
Eerlijk is eerlijk ik was op een feest en iedereen had dikke schijt. Alsof het niet bestond. Zo simpel is het.
Zolang de schijt dik is, dan is het goed.
Tja, wat is dan de verwachting?
Feesten met iedereen zijn eigen cirkel van 1,5 meter, mondkapje op bij verplaatsing buiten de eigen cirkel, netjes hoesten in de elleboog, handjes 5x een halve minuut wassen en 5x ontsmetten en dan na 3 lekkere glaasjes priklimonade iedereen met een vrijwillige avondklok om 22.00u naar huis?
Zo ging dat op Grapperhaus zijn bruiloft tenslotte ook.
@Bjorn19851111 | 06-07-21 | 15:46: hard persen is ook niet gezond
U dacht Yolo ofzo?
Zo'n pandemie is veel te hoog gegrepen voor de regering. Laat de mensen dat nou zelf regelen, dat kan best.
Toch??
Wie heeft dit concept eigenlijk bedacht? Chinezen maken alles altijd na, dus zij waren het niet.
Eerst alles tegelijk laten vieren en nu gaan janken.
Pff als je dit niet zag aankomen, dan ben je een…, nou ja laat ook maar.
Ziekenhuizen liggen ook vol, het is vreselijk.
@Nuchternederland | 06-07-21 | 15:42:
Wie nu nog steeds niet snapt dat opnames enige tijd na de besmettingen volgen is wel heel erg dom.
@Gulliver | 06-07-21 | 15:46: Ik ben ook heel erg dom, sterker nog, ich bin ein Wappie!
De Horeca is open sinds 5 juni. Het is nu 6 juli, en de ziekenhuizen stromen leeg. Hoe lang moet ik nog wachten op het effect van 5-10 juni, oh wijze man?
@Nuchternederland | 06-07-21 | 15:51: Waarom google je dat zelf niet?
Wat zei Marino van Zelst/Zeist oid nog maar een paar uur geleden?
Alweer ingehaald door de realiteit dus. Kolere. Had me ingesteld op reizen na oktober maar dat gaat zo te zien oktober 2022 worden.
Hoezo 2022? Nooit meer, want we hebben nog een heel Grieks alfabet te gaan...
Volgens koninklijke horeca NL kon je het prima aan de ondernemers overlaten. Zie hier het resultaat.
want die zijn schuldig aan het feit dat er meer getest wordt? En er dus meer besmettingen zichtbaar worden?
@Nuchternederland | 06-07-21 | 15:42: jij denkt werkelijk dat de toename alleen komt door meer testen en niet door je feestjes zelf?
@Nuchternederland | 06-07-21 | 15:42: correct! Los daarvan is het ziekenhuis toch weer bijna leeg? Daar ging het toch om?
@druif | 06-07-21 | 15:46: Nee, natuurlijk wordt er meer besmet doordat er meer mag. maar dat is ingecalculeerd. Er mag al weken zo goed als alles in de horeca, en de ziekenhuizen stromen leeg.
En ja, dat zal wellicht een beetje stijgen, maar zo erg als de griepgolf van 2019 zal het niet meer worden gelukkig.
@druif | 06-07-21 | 15:46: Dat is simpel na te gaan. Testen voor Toegang zijn niet gratis en de GGD wil een reden voor je test.
@HornoxNL | 06-07-21 | 15:46: besmettingen lopen 2 weken voor op ziekenhuisopnames dus je weet niet wat het effect is van de huidige besmettingen. Klein deel van de jongeren wordt echt ziek van corona dus hoe groter die groep hoe meer ernstig zieken uiteindelijk.
De besmettingen zijn het logische gevolg van geen ventilatie, en luchtzuivering .
Er moeten in gesloten ruimtes zoals cafés restaurants en dancings, maar ook in klassen en college zalen CO2 meters komen, beneden de 800ppm nix aan de hand, erboven maatregelen, en boven de 1200 ppm wordt de ruimte ontruimd.
Maurice de Hond ook hier zo te zien
Op zich verstandig, dus laten we daar niets mee doen.
Er is geen donder gedaan aan ventilatie en het pandemiebestendig maken van wonen, werken, evenementen en publiekelijk reizen. Geen ene donder.
Idioten dat het zijn.
Precies dit: ventilatie . RIVM komt niet verder dan ‘handen wassen’ en in je elleboog niezen. Moedeloos wordt je ervan.
En 17 mensen minder in het ziekenhuis en 7 minder op de IC. Zijn het kwetsbare mensen die nu positief worden getest? Misschien even dieper in de cijfers duiken voor we weer in de volledige paniek stand schieten.
Ik ben ook wel benieuwd naar het aantal afgenomen testen.
Ik heb liever 2000 positieven op 400.000 getesten, dan 1000 op 100.000.
En volgens mij gaat het die kant op.
@Nuchternederland | 06-07-21 | 15:41: 5,3% is perc positief
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 15:42: Dat valt dan mee.
Het ging er steeds om of de zorg het aan kan. Ik neem aan dat dit nog steeds geldt. Het is dus belangrijk om te weten in welke mate de nieuwe besmettingen leiden tot ziekenhuis opname. Cijfers uit het verleden kun je daar niet voor gebruiken want nu zijn veel mensen gevaccineerd of beschermd door eerdere besmetting.
Ziekenhuizen in heel Nederland moeten dagelijks passen en meten om mensen met ernstige complicaties van de griep op te kunnen nemen. De ziekenhuizen verzorgen een paar duizend mensen met ernstige griep op hun verpleegafdelingen.
Ton Voermans 21-02-18, 14:23 Bron AD
Toendertijd ook massale vaccinaties en QR codes? Nee hè
Inmiddels zijn wij uiteraard volledig voorbereid op een mogelijke vierde golf, waarvan 'de deskundigen' beweren dat hij niet komt. De IC-bedden capaciteit is uiteraard met 20 procent opgeschroefd, de testcapaciteit kanm op iedser denkbaar moment worden opgeschroefd, de vaccinatiecapaciteit evenzo, er zijn grote aantallen extra IC-verpleegkundigen opgeleid, de aansturing van de veiligheids- en GGD regio's is gecentraliseerd, de pakhuizen liggen vol met 'medische' mondkapjes en alle denkbare medische disposables, kortom: wij zijn er helemaal klaar voor.
-
Toch?
Iedereen gaat deaud, allemaal aan de corona app een de QR code. Zo kan de staat de mensen mooi volgen. Dat lukt namelijk niet met het gele boekje.
Lekker de angst er in houden minister Grapperjas en Marino.
Kijk naar de verkiezingsuitslag, conclusie zou dan zijn dat er weinig werkzame grijzemassa aanwezig is.
Het onderwijs systeem is grondig gerenoveerd begint zijn vruchten af te werpen.
Anderzijds word ik doodziek van mensen die maar blijven wijzen naar Den Haag. Je kunt toch ook je verstand gebruiken? Waarom moet je het testsysteem fucken? Waarom neem je als discotheekeigenaar een loopje met de regels? Omdat het kan? Omdat jouw vertier boven het algemeen belang gaat? Je kunt toch ook je verantwoordelijkheid nemen? En dan weer lekker met z'n allen gaan lopen zeiken over Den Haag wanneer het fout gaat. Stelletje kleuters die niet met wat vrijheid kunnen omgaan!
Hehe eindelijk iemand die het wel snapt...
Dank je wel. Zelf nadenken is er anno 2021 niet meer bij.
Ik doe dit niet graag en ik weet dat het me hier niet populair maakt, maar ze hebben gewoon godverdomme gelijk ook nog.
De maatregelen zijn enorm versoepeld, omdat het vaccineren best lekker liep, het weer beter werd en er dus logischerwijs meer moest kunnen. Maar, zo was het advies: wel logisch verstand blijven gebruiken en de basis regels van 1,5 meter enzo aanhouden.
Nou, ik zie dus echt niemand zijn gezond verstand gebruiken. Laten we wel wezen, de meesten van ons hebben pas 1 prik gehad, maar de meesten van ons doen ook net of Corona niet meer bestaat. Surprise modderfokkers, het bestaat nog en het komt net zo hard weer terug. Tuurlijk, met 1 prik belanden de meeste ook niet meer in het ziekenhuis, maar het virus verspreidt zich dan nog prima.
Bij ieder supermarkt bezoek moet ik inmiddels mensen vragen om op anderhalve meter te blijven (ik ben echt niet moeilijk of een zeikerd, maar ik hoef echt je adem niet te kunnen ruiken omdat je Ff 1 seconde eerder bij je kokoskoeken kunt zijn). De terrassen zitten lekker vol, prima, maar lang niet allemaal meer op anderhalve meter. Met 90000 Nederlanders hutje mutsje zitten op de oranje camping in Oostenrijk: krijgen we daar de cijfers nog van? En wie stuurt er nu zijn kinderen nog naar een discotheek als er in 1 al 165 besmettingen zijn?
Waar is ons gezond verstand gebleven?!
Hear hear!
@janalleman | 06-07-21 | 15:36:
Goede vraag!
Meeste mensen zijn debielen, dan krijg je dit
Nee, je doet helemaal niet moeilijk en een zeikerd ben je ook niet. Wilde wel dat meer mensen jouw logica zouden volgen, maar helaas. Besmettingen (in jouw tegel 1:165) leiden onherroepelijk tot de dood, misschien nog erger.
Hulde voor je dappere bijdrage in deze tijd van corona-ontkenners!
@Ichneumonidae | 06-07-21 | 15:39: Hou toch op, niemand ontkent Croma.
lekker freemen, weetje.
@Ichneumonidae | 06-07-21 | 15:39:
Ik vind met name de voorgestelde 8 meter afstand regel een hele sterke toevoeging. Jammer dat janalleman het bij 1,5 meter wil houden. Valt me toch tegen van zo'n strijder.
@Nuchternederland | 06-07-21 | 15:54: Niemand ontkent Croma, nee, prima bakboter. Er zijn genoeg mensen die denken dat corona onzin is. Die gedachte, en die mensen, werp ik verre van mij.
Vraag het voor een vage kennis... de bordelen blijven toch wel gewoon open?
Ja, natuurlijk zijn ze open, met extra ventilatie en anderhalve meter en hoesten en klaarkomen in je elleboog.
Puur taalkundig: het actieve kiesrecht, u mag kiezen, nog los van al die stemmen die kiezen verplicht willen stellen. Het passieve kiesrecht: u mag zich verkiesbaar stellen. het liefst met zo veel of zo weinig mogelijk kiesdrempels.
We kozen altijd een volksvertegenwoordiging en kregen gegarandeerd een regering. Hoe een erfelijk staatshoofd nou juist een uitgelezen kans is op een scheiding der machten. Onze vorst is formeel hoofd van de PKN, de ergste terroristische organisatie van Nederlandje. Hij, onze Majesteit, heeft allesbehalve vreemde Kostgangers.
Lubbers heeft het voor ons Katholieken verpest: graag nu een mohammedaan als premier. Als ex klaverjasser: ik wil weten hoe het zit. Qua troeven en zulks.
Een Zuidas advocaat als minister van Justitie: moet je in het buitenland eens proberen.
Incompetente mensen hebben vaak de neiging om de eigen incompetentie te ontkennen en vooral naar anderen te wijzen.
Dit kabinet heeft nogal de neiging om de rest van Nederland als gek te beschouwen.
Het is de schuld van die küdt Chinezen.
en de 'gain of function' virologen.
Ik wacht wel op de Lambada variant, daar zit tenminste nog muziek in:)
Even voor mij begrip, want heb het nog niet meegemaakt. Met die QR code (bevat initialen en geboortemaand) moet je ID gecontroleerd worden, ja? Dat doen die uitgaansgelegenheden dan niet?
Als we een chip hadden gehad was dit probleem er niet geweest.
Met een wachtrij erachter, hebben ze alleen de code gescand, en niet op het ID gecheckt. Scannen, groen vinkje, volgende..
@Wim Venijn | 06-07-21 | 15:38: Ja, dat dacht ik wel, dus 100% schuld lamlullen en disco personeel.
-17 en -7 voor de ziekenhuizen. Gaat de goede kant op!
Jeugdigen verpesten het grotendeels zelf, gaan ook weer als hardst huilen bij extra maatregelen, om ze vervolgens alsnog te negeren. Been there, seen that.
Wel een voordeel dat we nu kunnen afgeven op jongeren zonder al die aanhalingstekens.
Gelukkig treffen de maatregelen de boeren niet.
Al een tijdje niets van Femke vernomen. Doet ze het nog? Vraag het voor een vriend.
Femke drukt haar puistjes tegenwoordig uit in een of andere tv progje
Het moment waarvan je weet dat het gaat komen... het feest was leuk voor zolang als het duurde, regels voor horeca gaan strenger worden en ik vrees dat festivals later deze zomer gecancelled gaan worden. En de clubs weer dicht moeten.
Het Nl-volk is dan ook maf.
Even een graadje nachtvorst en half NL zakt door het ijs......
Verscherpen lijkt mij goed. Avondklok weer herinvoeren, niet meer dan 1 persoon op bezoek, scholen sluiten, kroegen en terrassen sluiten, festivals afblazen, handenwassen, handenwassen, 8 meter afstand, en natuurlijk ook iedereen een mondkapje op, zeker in de zomer, in de buitenlucht.
Je kunt zo je aanmerkingen hebben op Grapperhaus, maar Hij heeft er wel verstand van. Straks krijgen we al die coronavarianten over ons heen en we zullen Grapperhaus nog dankbaar zijn.
Een Staatsman eersteklas.
Bent u echt zo irrationeel bang?
@Pimp my Voortuin | 06-07-21 | 15:28:
Sarcase is u vreemd?
ja, het wetje van Grapperhaus zal de geschiedenisboeken wel halen.
Het is allemaal de schuld van Zwarte Piet! Jerry Afriyie, geheim adviseur van onze regering, vindt dat ook.
Wij zijn klaar met het virus maar het virus is nog niet klaar met ons.
Misschien moeten er gewoon wat mensen dood. Leven en laten Leven en vica versa
@Phreack | 06-07-21 | 15:28:
Een bevolkingsgroep waar er meer dan 1 miljard bijeengeneukt zijn
verdienen sowieso wat uitdunning..
@Phreack | 06-07-21 | 15:28: Probleem : het is niet leuk om dood te gaan omdat iemand anders geen zin had om de regels in acht te nemen.
Goh , vaccinaties of geen vaccinaties vanaf september begint de godganse shit show weer van vooraf aan .
U heeft het door ....
Maar ondertussen is er wel heel veel geld verschoven.
ze kunnen niets. Mijn dochter in groep 8 doet het in alle opzichten beter. Het goede nieuws is dat het ook niet zoveel uitmaakt wie het in DH voor het zeggen heeft. Ze kloten lekker door en deden een plas. Het scheelt mij een hoop tijd bij het stemmen. Of ik nu VVD stem of Wilders of Groen links. Het maakt geen fuck uit. Gewoon voor jezelf en je naasten zorgen. Dat moet je missie zijn. Politici doen dat ook.
Heb een filmpje gezien waarin Gideon van Meijeren geheel inhoudelijk ene Hugo compleet fileert.
Hugo gaat zelfs met zijn rug naar deze spreker zitten en kan niets anders dan met een zure kop uiterst gerichte vragen ontwijken, verdraaien en de dombo-kaart trekken. Dit is werkelijk banaal om aan te zien hoe een complete nitwit in dit land minister kan zijn. Je krijgt direct trek in bananen als je uitgelachen bent.
Waar dan? Laat ons meelachten.
hear hear...
‘De opvatting van de heer van Meijeren is een gevaar voor de volksgezondheid. Ik kan het niet anders zien.’
Dixit Hugo de Jonge. De Jonge spoort niet helemaal heur.
@Wokpan1975 | 06-07-21 | 15:27:
www.youtube.com/watch?v=rtVTDNd5DsM
www.youtube.com/watch?v=kUaP4Pn_kH8
Klopt, respectloos.
Los van de hondsirritante stem van van Meijeren heeft hij wel een punt. Je ziet aan de antwoorden van Hugeau dat hij er echt geen reet van snapt. Meteen ridiculiseren en schermen met het CBS en de brieven die "hij" (lees zijn ambtenaren) gestuurd heeft. En waarschijnlijk weet hij nog niet eens wat een normaal verdeling is en hoe dat werkt. Mooi man, zulke imbecielen aan de knoppen.
O mijn god, het is ook allemaal zo voorspelbaar. Praktisch alle maatregelen terugdraaien behalve misschien wel de meest onrealistische [1,5 meter afstand], een compleet kapot systeem optuigen zonder het nodige testwerk waarvan na letterlijk een dag duidelijk wordt dat het voor geen meter werkt, en als het dan na amper een week mis gaat DEMENSE de schuld geven. Wat had je nou serieus verwacht dat er zou gebeuren dan? Lekker reactief regeren ook, nee zo komen we er wel uit met z'n allen! Draai die thuiswerkplicht weer terug! Fucking ezels.
Mijn voorspelling dat het aantal IC patiënten gelijk zou komen met het aantal op de verpleeg afdeling is bijna uitgekomen.
Heb ik nu wat gewonnen?
En de rommelaars rommelen verder, zucht.
De fuck, eerst alles open gooien en dan zeuren dat het niet goed gaat als je alles open gooit, fucking amateurs.
Ie-der-een had dit zien aankomen, IE-DER-EEN, behalve de mongolen in den Haag die doen alsof het weer allemaal onverwacht aan ons ligt.
Hadden ze de boel nog langer dicht moeten houden en zo ja: vond u dat ook toen de versoepelingen ingingen?
@Amsterdamsko | 06-07-21 | 15:41: Eerst een jaar op je tenen lopen en dan meteen een dikke orgie in is geen consequent beleid, zeker niet als je een beetje de stand van de wereldzaken meeneemt in je beslissingen
Dat thuis werken eraf was totaal onnodig zo voor de vakanties bijv.
Wat moet ik met me lul in de lockdown?
Flink aan hengsten.
Wel svp tussen plexiglas.
Hetzelfde wat je hier op GeenStijl doet: zeiken. Sorry. Makkelijk inkoppertje. Hopelijk zien Joris en jij dit niet als een persoonlijke aanval.
Het helpt geen ene reedt.
Probleem zit hem deels bij de wappies die niet geprikt zijn, ze nog eens gelijk geven lijkt me nogal tegenstrijdig
@menage | 06-07-21 | 15:18: Jij bent een grapjas.
Precies hoe ik erover denk. Ook 2 vaccinaties gehad. Er komt geen derde.
Er komt een tijd dan zijn we allemaal wappie.
U dacht echt 1 ronde vaccineren en dat dat het dan was? Eh.. tja.. ahum... dus...
Een demissionair grapjes kabinet hebben we in NL.
Met Grapjashaus voorop in de polonaise.
@TheGreatMachine | 06-07-21 | 15:22: Laat hem nog een liedje zingen, zeg ko-jakje waar ga je ...
Dansen met Janssen is ontaard in Spuug met Huug, in die lawaaiige discotheken.
In Spanje zijn ze nog veel gekker en banger, lopen ze met 40 plus met van die neppe maskertjes op.. heerlijk om te zien die knalrooie koppies.. als een oud stoomtreintje puffend en zwoegend.
Gelukkig zien we nu wel wie we links moeten laten liggen.. pas 40 procent gevaxed.. na 6 maanden, als de 70 gehaald moet worden, kijken of we al de foetus in kunnen gaan spuiten.. en verder het maakt allemaal geen reet uit.. misschien beetje minder ziek.. en ja, er zullen er altijd wel zijn die er nog wat langer iets aan overhouden.. valt nog mee te leven en te behandelen.. bij kanker hart en vaat ziektes verloopt het meestal iets anders.. iemand nog een prikkertje of een mixje?
Ja een bacootje graag.
@J.Cash | 06-07-21 | 15:15: en een pilletje voor de gezelligheid.
heb je houten of plastic prikkertjes?
Die gabberhouse is toch ook een bink van heb ik jou daar, zelf regels overtreden en nu de huilstruik uithangen .
Het ligt inderdaad niet aan de maatregelen maar aan de Grapperhausen die gewoon hun schoonmoder aflebberen op een feestje.
Die man zou wel de laatste moeten zijn om "het volk" iets te verwijten.
@2voor12 | 06-07-21 | 15:18: geen actieve herinnering aan mijn bruiloft......
@2voor12 | 06-07-21 | 15:18: Een ander iets verwijten , het enigste dat ze kunnen, owja en zakken vullen.
@vokfeez | 06-07-21 | 15:26: Blijft een gladjanus ,( hoofd )
En als hij betrapt is past ie de wet aan zodat meneer geen strafblad heeft als minister van V&J.
Schandalig.
Wie niet vooruit kan kijken kan niet regeren.
Als het goed gaat ligt het aan de doortastende regering. Gaat het fout - dan ligt het aan de rest. Goeie genade, wat een idioten.
En op z'n vlaams gesproken; Je kunt niet met iemands voeten blijven spelen. Ik heb een idee dat Nederlanders niet zomaar weer maatregelen accepteren terwijl er in de ziekenhuizen niks loos is.
Het is de schuld van de Chinese Communistische Partij. De rest is slechts slachtoffer. Ook Hugo de Jonge.
Precies wat ik ook dacht.
Je weet dat ook mensen die gevaccinneerd zijn, nog steeds het virus bij zich kunnen dragen. Worden er weliswaar niet ziek van, maar kunnen het wel overdragen aan andere mensen (gevaccineerd of niet). Die ga je samenbrengen in de voor het virus meest gunstige scenario. En dan ben je verbaasd dat dit besmettingen oplevert. Een kind in groep 8 kan dit bedenken. Maar de mythe van volledige bescherming door vaccineren moet in stand gehouden worden, dus worden er fake excuses gezocht waarom het toch mis gaat. Het enige dat je zou kunnen doen is iedereen laten testen (gevaccineerd of niet). Dan voorkom je verdere besmettingen. Maar ja, waarom zou je als jongere dan nog laten vaccineren? Het hele beleid is gebouwd op drijfzand, wat een enorme prutsers daar in Den Haag.
Dat woordje "meedoen" - dat klinkt in mijn oren zó lager onderwijs....
Gabberhaus kan er ook niks aan doen dat hij nooit verder gekomen is...
Als je aan het voetballen was met wat vrienden. Kwam een Hugo of Der Grapper, met zijn nieuwe voetbalschoenen bedelen om mee te mogen doen.
“In het doel”, zeiden wij altijd meteen.
Niemand wilde keepen.
Net alsof iemand niet verwacht had dat er uitbraken zouden zijn.
Daarnaast, besmetting zegt niks. Opnames wel.
Dus als men op basis van besmettingen regels gaat terugdraaien cq versterken, dan weet ik genoeg.
In dat geval gaat het niet meer om het virus bedwingen.
Het verwachtings patroon van een bananenmonarchie, minder minder minder ketrona, plies.
Één bananenmonarchie, vandaag wederom bewezen.
Hoe zet je een succesvol vaccinatie programma op waarbij een ruime meerderheid vol vertrouwen een prik laat zetten? Nou, niet met dit kabinet dus.
De fabrikanten zijn ook op geen enkele manier aansprakelijk voor bijwerkingen. Wel miljarden verdienen, geen aansprakelijkheid. Dat geeft me ook niet veel vertrouwen.
@HornoxNL | 06-07-21 | 15:12: Wederom overheden die dergelijke contracten tekenen.
@Deflatiemonster | 06-07-21 | 15:14:
Het zijn ook nog geheime contracten waarvan die met AstraZeneca namens Nederland werd uitonderhandeld door de broer van een directeur van AstraZeneca.
En binnenkort lopen de steunmaatregelen af, dan zien we het echte plaatje.
Lekker:
www.volkskrant.nl/economie/ombudsman-...
Mea culpa
Incompetent zooitje.
Geen kwinkslag?
redelijkerwijs was ook wel te verwachten dat na versoepelingen de cijfers weer wat omhoog gaan. focus moet vooral liggen op ziekenhuisbedden en ic druk. we zullen toch weer een keer van het slot af moeten.
Baksteenbakker : absoluut. Maar ze beginnen weer met fophef. Opmaatje naar weer maatregelen? Alleen ziekenhuisopnames tellen. Is de India variant weg,komt er vast weer een nieuwe etc.
Nu, in de zomer, zijn er genoeg lege IC-bedden. Dit is het moment om het virus stevig huis te laten houden onder geloofsfundamentalisten van alle gezindten, alsmede onder andere viruswappies. Zo bereiken we groepsimmuniteit zonder de zorg te overbelasten.
@Ivoren Toren | 06-07-21 | 15:14: Hou dat virus lekker bij je, daar waar het hoort, bij de groepen die zo nodig het huis uit moeten en elkaar vol op de lip moeten zitten, voor allerlei gedoe, gevaccineerd of ongevaccineerd. Laat de eenzame zolderkamer reaguurder met rust.
REAGEER OOK