Nou ja! Testen voor Toegang-methode deugt niet

ENORME VERRASSING
Okee dus in het Verenigd Koninkrijk ging iedereen lekker zuipen en toen was daar de Deltavariant. Toen zei totale softie Hugo de Jonge: prima we gaan wel versoepelen. Met een of andere Testen voor Toegang-code die 40 uur geldig is - nog even los van het feit dat die testmaatschappij superkudt is en als je dat dan tóch doet dat die 40 uur vrij belachelijk is, zijn we hier überhaupt veel te achterlijk zo'n systeem op te tuigen: corona was in februari 2020 in Nederland, toen stortte Hugo de Jonge ons land met z'n leugens en beloftes in anderhalf jaar chaos en ellende, maar een of andere Testen voor Toegang-methode schudden we zogenaamd meteen uit de mouw op het moment dat miljoenen feestgangers als koeien in de lente met de neus tegen de staldeur staan te poeren. Niet dus, we zijn nog te stom om rekening te houden met een festival op een vaccinatielocatie en die codes kun je gewoon doorsturen, printen, vervalsen. Dus rent Trouw maar eens langs de cafés om de wereld mede te delen dat zij te laks zijn en gemeenten de regels niet handhaven. NOU JONGENS DE TESTEN VOOR TOEGANG-METHODE DEUGT NIET WAT EEN VERRASSING WIE HAD DAT NOU GEDACHT. Wat trouwens ook wel grappig is, want als je als horecaondernemer het terras vier centimeter op de stoep hebt hangen, je twee minuten na een bepaalde tijd nog iemand binnen laat of je één personen stiekem hebt roken staat er een boabataljon met boeteboekjes te wapperen. En dan ben je er nog niet, want dan probeer je uit te zoeken hoe we er eigenlijk voor staan, en dan roept De Jonge dat hij zich zorgen maakt om de Deltavariant, maar dan roept Gompie weer dat er niks aan de hand is, en gisteren zat die kale dildo kennelijk weer bij Humberto te roepen dat het virus nooit meer verdwijnt, en nu roept Bert Niesters dat de vierde golf er niet komt en iedereen roept wat anders. Helemaal klaar mee, met dit gezeik.
The Vaccines treden op in de Delta!
Social
Social
Social
Social
Social
Reaguursels
InloggenAl die flauwekul! Koop gewoon een aflaat.
@SophieT_97: Als je het niet (begrijpend) kunt lezen, dan wellicht opfriscursus Nederlands volgen?
Percies dat dus. Sophie klinkt als een dom kalf.
Gek dat je daar de media niet over hoort en er geen journalistieke schandpaal wordt opgezet over de mensen die hier een vermogen mee verdienen en een meer dan ondeugdelijk product leveren.
Zelfs een kind van 6 weet nu inmiddels wel dat 1,5 meter en handen wassen niet het verschil maken. Wat kun je ook verwachten van zo'n simpele ziel die niets uit kan leggen waarom COVID-19 de A-status moet hebben. Of die aankomt met de onzin dat voor de PCR test de optimale waarde van de CT ligt op '40-'45. Inderdaad '40-'45: opnieuw netjes een oorlog ingerommeld
Met false QR code binnen proberen te komen zorgt voor boete van Euro 250,-
Voor mensen die van cijfertjes houden, hier objectieve informatie over de delta variant. Aantal doden bij ongevaccineerden jonger dan 50 is ongeveer 6 op 52000, dus 0,01%.
www.gov.uk/government/publications/in...
Okay, dus als we alle jongeren in een kamp stoppen,
blijft het helemaal goed...
Jaartje nog maar ff geen festivals, wat zou je daar van denken. Die gaan voor nieuwe lockdowns zorgen, mark my words... (maar ja, wie ben ik) Nee... ik zou zeggen; ga ervoor jongens en meisjes: had je het nog niet, kun je het nog krijgen. Laatste kans op de Delta-hoofdprijs.
En aangezien die jongens en meisjes het toch hoofdzakelijk maar als "een griepje" beschouwen.....
Ja duh!
Zo'n corona test- of vaccinatie bewijs
moet gewoon aan je ausweiss gekoppeld zijn,
anders slaat het nergens op.
sorry.
Dit weekend werd in Venlo het Stereo Sunday festival gehouden. De meeste festivalgangers waren erg jong, dus waarschijnlijk niet (volledig) gevaccineerd. Ik gun die kinderen hun festival, maar vraag me wel af of dat verstandig was, zo'n evenement kort na de lockdown met ongevaccineerden.
De kraan waaraan straks gedraaid gaat worden zijn boetes en straffen waarbij oorzaak (corona) en gevolg (dood/ic) zo langzamerhand vergeten word.
We lossen nu én vooral straks iets op dat geen probleem is. Typisch een voorbeeld van overhe(a/i)d
Doorsturen, printen, vervalsen, hoe dan? Niet alleen staat er onder de QR-code een bewegend beeld, ook worden bij de scan je intialen en je geboortemaand getoond. Als de controleur die info naast je identiteitsbewijs legt, is de check haast waterdicht. Je hebt wel een probleem als de controleurs hun werk niet goed doen. Daarnaast (zoals van Zelst al zegt) krijg je veel te snel na een vaccinatie groen licht, en veel te lang na een PCR-test. Dat zijn serieuze problemen, maar de qr-code 'an sich' is het lek niet.
Naast mijn knop schermafbeelding zit ook de knop schermopname. Allemaal low-tech tegenwoordig.
Vraagje: Zou het systeem niet volledig anoniem zijn? (alleen qr zonder naam en rugnummer)
Hey Hugo, het hele beleid ging toch om het vrijspelen van het ziekenhuis? Niet om of je wel of niet op vakantie kan of naar binnen mag bij een festival. Focus dan daarop, en laat die propaganda troep zitten.
Ehm, hoe beperk je ziekenhuisopnames?
@lekgoot | Patiënten in plaats van naar het ziekenhuis, naar een festival sturen?
@lekgoot | 06-07-21 | 11:58: Zevensprong heeft gelijk. Het doel wordt gedurende de wedstrijd veranderd. Begin 2020 was het doel "flatten de curve" (ziekenhuisopnames). Toen dat lukte werd er gefocust op "besmettingen" (positieve PCR testen).
Iedereen die logisch na kan denken: "maar Hugo, het veranderen van de regels gedurende de wedstrijd is toch niet eerlijk?!"
Hugo: "je speelt niet vals als je zelf de regels bedenkt"
@Timide_Aso | 06-07-21 | 12:17:
Is dit een wedstrijd dan? Die eerlijk moet verlopen?
Je vindt het oneerlijk voor het virus dat nieuw vergaarde kennis ook daadwerkelijk gebruikt wordt?
Wat is dat nu weer voor wappie geblaat. Mogen vaccinaties dan ook niet ingezet worden, omdat die er aan het begin van 'de wedstrijd' ook nog niet waren?
Ooit was er een periode dat GS zich fel keerde tegen kunstsubsidies (soepsidies toen geheten). Met dat nog in het achterhoofd weet ieder weldenkend mens dat Lowlands een pr-dingetje is van het Rijk. Dat was vroeger al zo met 'Coolpolitics' en dat is nu dus kennelijk nog steeds zo.
"Psst, printje van een herstelbewijs kopen...?"
Jazeker, ik bied €100,--. Altijd makkelijk, net als al die mantelzorg verklaringen tijdens de ophoktijd.
Het is iedereen die een beetje om zich heen kijkt in het buitenland helder dat als we dat India variantje niet hard en rücksichtslos aanpakken (grenzen dicht, besmetting kernen isoleren) we nog voor de zomer echt begonnen is weer in de slappe was lockdown gaan die we hebben gehad.
Die delta shit is echt!
En op de manier waarop we nu omgaan met vaccinatie richtlijnen slaat helemaal nergens op.
Pas een week (of twee) na de 2e injectie ben je beschermd. (of na 1e in geval van Janssen). Dus pas dan zou je een QR-code moeten kunnen krijgen voor dat vaccinatie of testen voor toegang gedoe.
De "Methode" die nu gebruikt word slaat nergens op in ieder geval, zoals de besmetting cijfers en de nieuws headlines laten zien.
(50 studenten in één keer besmet, alsof we nog in Maart 2020 zitten.... écht hé!)
Uk zit inmiddels op het niveau dat corona gewoon een ziekte is waar je als je oud/zwak bent of extreme pech hebt aan dood kunt gaan. Heerlijk nuchter realisme.
Uk is toch waar ze hun 'bevrijdingsdag' recent met een maand uitgesteld hebben. Heerlijk nuchter realisme.
Ik vraag me af hoe het OMT heeft gekwantificeerd wat de gewenste eindsituatie is. Beneden welk sterftepercentage of IC-opnamepercentage heft het kabinet het OMT op?
Waarom maakt iedereen zich eigenlijk nog zo druk? De oudjes en kwetsbaren zijn toch allemaal gevaccineerd? Ziekenhuis opnames zou toch hierdoor nagenoeg nihil moeten zijn? Of zeg ik nu maar wat?
ja
Tja ... ik begrijp het ook niet meer..." alle " oudjes en zwakke zijn allang ingeënt.
Gaat de overheid die kutapp van ze dan ook beschikbaar maken voor die 2,3 miljoen telefoons waarvoor hij nu niet te downloaden is? Of gaan die mensen allemaal een nieuwe mobiele telefoon krijgen om toch maar vooral mee te kunnen blijven doen in de testsamenleving die ze nastreven?
Je hoeft geen nieuwe telefoon te kopen.
@klaasjanhenk | 06-07-21 | 11:11: Wel als je met de testsameleving mee wil doen. www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5178642...
@Ares | 06-07-21 | 11:14: BULLSHIT Ares! Je hebt het hier over een bericht van 21 augustus 2020 en het gaat over de corona melder app, niet over de Corona check app. Als je wil ranten en tieren, en mensen tegen de vaccinatie en tests wil opstoken, doe het dan in ieder geval met juiste, en up to date, informatie. En niet met dit soort onzin. Thanks!
@deuZigeZelluf | 06-07-21 | 11:28: De coronacheck app is de opvolger van deze app. Die app die in 2020 niet werkte op telefoons is dezelfde app als die mensen nu ook niet kunnen downloaden.
Ga lekker je buurvrouw voor leugenaar uitmaken, ontzettende flapdrol.
De Jonge’s positie wordt onhoudbaar als na komend weekend de besmettingen de 2000+ aantikken. Toch?
Ik zou me meer op de ziekenhuisopnames concentreren.
Die is dan vandaag al onhoudbaar want RIVM meldt 2253 nieuwe coronabesmettingen.......
Waarom niet medicijnen vrijgeven waarvan bewezen is dat ze werken?
Waarom zo'n kramp met alle maatregelen als het virus bij lange na nog niet zo dodelijk is als de andere A klasse ziektes? Sterfte cijfer van Corona komt niet eens boven de 1% uit.
@upbeat | 06-07-21 | 11:00:
Omdat ie anders boven de 1% uit komt
@RandyBiel | 06-07-21 | 11:45: In je glazen bol gekeken? Of zijn aanname's inmiddels waarheid?
@Guy Fawkes | 06-07-21 | 12:57:
Glazen bol is voor toekomst. Je kan ook gewoon naar actualiteit kijken, naar regio's waar de zorg bezwijkt.
En dan zie je dat ie boven de 1% uitkomt.
timesofindia.indiatimes.com/india/cor...
't Is allemaal niet zo ingewikkeld.
Waarom niet gewoon een 14 daags event voor iedereen tussen de 12 en 18?
Doe allemaal maar lekker klef en dan hebben we zonder prikjes die zo fel begeerde kudde-resistentie. (het wordt natuurlijk nooit immuniteit)
We hebben al iets van 17 miljoen mensen in het land, in dat kader is dit een slecht plan.
En maar zeggen dat als je gevaccineerd bent je niet meer besmet kan raken. Waarom worden die fabels in stand gehouden?
Het hangt ervan af welke informatiebronnen je hanteert. Hoe verder van de wetenschappelijke wereld af, hoe vaker de berichtgeving wordt vervormd door subjectiviteit.
Dat zegt helemaal niemand, althans niemand die er een beetje verstand van heeft.
@Dr_Johnson | 06-07-21 | 11:46: Volgens mij is het heel simpel. De huidige vaccinaties zijn gemaakt om een zo hoog mogelijke beschermingsgraad te bieden. 100% immuniteit bestaat niet. Gevaccineerde kunnen gewoon corona krijgen worden misschien ziek maar de vaccins zorgen er voor dat alles mild verloopt en
geen ziekenhuis opname.
@@NL | 06-07-21 | 12:54: "Gevaccineerde kunnen gewoon corona krijgen worden misschien ziek maar de vaccins zorgen er voor dat alles mild verloopt en geen ziekenhuis opname."
De wens, is de moeder van de gedachte. De realiteit, wijst anders uit.
@@NL | 06-07-21 | 12:54: Oké en weet iemand hoelang deze vaccinaties werken? Maandje, half jaar, weet niemand.. Experimentele fase nog steeds..
Haha, mensen zijn zo boos op Lowlands dat niet-gevaccineerden eigenlijk niet welkom zijn dat ze uit protest niet naar Lowlands gaan.
lol
Prima toch, kwestie van keuzes maken, gebeurt wel vaker in het leven.
Die cda clowns zijn hun laatste stukje cda aan het slopen, ze gaan nu ook de veestapel inkrimpen. Binnenkort zijn ze er alleen nog voor Elco en Maxime van Rabouwend Nederland. Het is wachten op de epsilon-variant.
Wachten is op de Jota-variant. Daar snapt niemand meer iets van.
Ik ga me afstemmen op de helende Gaia energie en visualiseer een cirkel van winkelwagentjes om me heen. Alleen samen krijgen we het virus er onder!
Ik ben dat constante semi doorzichtige gepush richting het moeten nemen van een vaccinatie zo zat.
Heb niets tegen vaccinaties in algemene zin, maar wil wel wachten tot er meer bekend is over de wat langere termijn van het covid vaccin.
Niets meer en niets minder, maar het lijkt erop alsof je dat standpunt dient te verdedigen, omdat het een foute mening is. Vergelijk het met wonen in Almere, moet je ook steeds uitleggen.
Verachtelijk is het dat een minister alle mensen die (nog) geen vaccin nemen, weg denkt te zetten als veroorzakers van de volgende golf. Nu al wordt de publieke opinie bespeeld, om straks bij de standaard seizoensgolf te kunnen roepen: zie je wel, het zijn de ongevaccineerde.
Walgelijk, maar het is even niet anders. Om niet constant dezelfde uitleg te moeten geven, vertel ik tegenwoordig maar dat ik netjes het Jansen vaccin heb gehaald tijden de Dansen met Jansen promodagen.
Ik ben al een ster voor je aan het uitknippen.
Wonen in Almere is inderdaad walgelijk.
En wat denk je van de druk op kinderen vanaf 12 jaar? Je kan straks weer niet naar school, je maakt je ( groot) ouders misschien ziek, bla, bla. En dat is dan " jullie schuld". Het is in mijn ogen gewoon misdadig.
Op welke termijn effecten wacht je dan?
Tot 2018 zijn al een stuk of 60 studies naar vergelijkbare vaccins afgerond. Geen lange termijn bijwerkingen gevonden.
Lange termijn effecten van corona zelf heb je dan weer compleet geen moeite mee?
In Almere wil je inderdaad niet dood gevonden worden
@RandyBiel | 06-07-21 | 11:01:
Hoeveel vergelijkbare mRNA vaccins, gebaseerd op de spike van een coronavirus, zijn er?
@RandyBiel | 06-07-21 | 11:01: Ik vond vooral die MRNA studie met die fretten heel interessant. U weet wel, die studie waarbij het MRNA zeer goed werkte en er veel antilichamen aangemaakt werden. Alleen jammer dat alle fretten doodgingen bij de volgende natuurlijke besmetting.
@RandyBiel: ik verwacht dat er op de langere termijn niets mis is met het vaccin, maar dat weten we gewoon nog niet.
Met betrekking tot mRNA heb ik ook de onderzoeken gelezen tot eind 2018, om een beeld te krijgen van de status op dat moment en dan kom ik toch wel tot een andere conclusie.
Onderzoek is gedaan naar de inzet van mRNA bij kankerbestrijding en daar zaten hele goede resultaten bij. De gedachte was om verder te gaan en er een soort algemeen vaccin voor te maken tegen in eerste instantie hondsdolheid. Daarbij werd ook al gedacht aan de toekomstige ontwikkeling van mRNA tegen de griep.
Ongeveer zeven partijen waren met mRNA onderzoeken bezig, waaronder Moderna en BioNtech (niet Pfizer), waarbij één partij aan het begin van de eerst testtrial stond.
Wetenschappelijke conclusie was dat er nog heel veel tijd en onderzoek nodig was om een veilig vaccin op basis van mRNA op de markt te brengen.
Nu, ruim twee jaar later wordt de hele wereld ermee bediend.
Je woont in Almere?
@Pimp: heb er in de verte iets over gehoord, met die fretten ging het volgens mij in alle gevallen om orgaanfalen. Toch??
@ SmurfenSlurfje: Nee,nee,nee, zeker niet, ben er wel langs gereden gister over de A6. Altijd een warm welkom van honderden industriële windmolens als fe Flevoland vanuit het zuiden binnen rijdt.
U bent geen verantwoording verschuldigd. Daar houdt het zo ongeveer op.
Wat 'anderen' vinden, willen, denken, moeten ze helemaal zelf weten, net als u.
@RandyBiel | 06-07-21 | 11:01: Er zijn geen vergelijkbare vaccins, het is een nieuwe techniek
@president osama | 06-07-21 | 13:04:
Bestaat al 30 jaar.
De Delta variant is besmettelijker maar ook een stuk minder gevaarlijk. Onderzoek van de Public Health England toont aan dat de Alpha variant 10x dodelijker is. De Delta variant zorgt niet voor meer ziekenhuisopnames of mensen die komen te overlijden. Waarom wordt er dan zo paniekerig gedaan over deze variant?
assets.publishing.service.gov.uk/gove...
Je realiseert je dat dit een rappoort is op basis van gegevens van meer dan een maand oud? En dat de bevindingen in dit rapport de afgelopen maand alweer zijn bijgesteld?
Geweaun, omdat dat kán. En omdat je er enorm veel geld mee kan verdienen. Dat eauk.
@Mr Dixit | 06-07-21 | 10:47: 18 juni is in mijn agenda 3 weken gelden, maar goed. Dit is het meest recente wat ik heb kunnen vinden, graag een rapport met meer recentere cijfers als je die hebt? Wat is er bijgesteld?
Was dat op basis van de uitbraak in India?
@RandyBiel | 06-07-21 | 10:50: Dit gaat over de UK, lees het anders eens.
@zegmaarwij | 06-07-21 | 10:51: Ik begrijp dat niet iedereen een rapport van 70 pagina's wil doorspitten. In dit filmpje (3 min) wordt hetzelfde uitgelegd, met controleerbare cijfers: youtu.be/TtOu7jx3snQ
" Onderzoek van de Public Health England toont aan dat de Alpha variant 10x dodelijker is. "
Wappie interpretatie.
Aantal doden is vanaf 1 februari. Destijds was de delta variant nog nauwelijks aanwezig. Ondertussen is er flink doorgevaccineerd, waardoor gevaccineerden minder snel overlijden. Als dan op het laatste moment een nieuwe variant op komt zetten, dan kan ie minder schade aanrichten.
Wel zuiver vergelijken aub, ipv domweg maar eigen wappie interpretaties er op los te laten. Dat moet je maar in je feesboek groepje doen.
Exact. Mensen angst aanpraten lijkt de enige reden. En het werkt, want de meesten zijn bange schapen die blind hun meesters volgen.
@zegmaarwij | 06-07-21 | 10:55: Net gepost onder het filmpje van je: Not the title, but the NOTE: says it all! I do wonder why all the videos and posts that advocate the injustice of "taking away freedom" are somehow asking for donations or monetizing their content?
And oddly enough research, interviewing, video editing, and sound editing can be done for free and is done for free by millions of YouTubers, so I wonder what that "much more" could be that it requires support?
That couldn't be related, could it? Naaaah, I cannot imagine people trying to make money from something like this. Can you?
Or is Mr. Ivor Cummins just like other YouTubers, dependent on the views, subs, view time and donations from Patreon/Paypal for his income?
NO! I refuse to believe that! I would be shocked and lose my faith in humanity if that would be so!
@RandyBiel | 06-07-21 | 11:13: Dit zijn niet mijn eigen wappie interpretaties, dit is letterlijk de conclusie van dat rapport. Ik zit niet op Facebook. Heb je het rapport überhaupt gelezen of staan daar teveel woorden met meerdere lettergrepen in? Of Engels te lastig. Oh nee, public health England is een wappie bron?
Zo typerend jou reactie, in plaats van een inhoudelijke discussie krijg je weer het eeuwige wappie riedeltje. Beperkt intelligent of bewust aan het trollen?
@zegmaarwij | 06-07-21 | 12:36:
Ik zie alleen letterlijk staat dat " it is too early to provide a formal assessment of the case fatality of Delta, stratified by age, compared to other variants'
Waar zie jij dan letterlijk staan dat alpha 10x zo dodelijk is als conclusie?
@RandyBiel | 06-07-21 | 12:58:
Dat is vermoedelijk omdat er beneden de 50 jaar maar 6 van de plm 52000 ongevaccineerde personen met een coronabesmetting, zijn overleden. Dan is het onmogelijk om zinvolle getallen te verkrijgen over smallere leeftijdsbanden. Maar je kunt hieruit wel concluderen dat je als je jonger bent dan 50 de kans op overlijden na besmetting kleiner is dan 0,012%. Vermoedelijk is die kans nog kleiner als je gezond bent, en wordt die ook steeds kleiner bij lagere leeftijd.
De uitvinder van de PCR-test zei het klip en klaar.... maar dat mag niet meer in de media aangehaald worden.
Nou mensen, zoek het dan maar uit. Komende herfst niet verkouden worden want dan kon je wel eens opgepakt worden onder het mom.... schuldige drager van de lambda-variant.
Zorg voor een goed immuunsysteem, dan kunt U de falende overheden nog lang aanschouwen.
Meestal worden er dan nu reacties met ad hominemaanvallen op Robert Mallone geplaatst.
Wat zei de "uitvinder van de PCR-test" )* klip en klaar?
)* PCR is een methode, geen test.
@omanders | 06-07-21 | 11:23:
Ik zie nu dat ik te snel heb gelezen. Ik ging uit van de uitvinder van de RNA vaccins. Die uitvinder van de PCR test leeft niet meer. En er doen zoveel verhalen over hem de ronde dat ik niet meer weet wat ik over zijn uitspraken nog moet geloven.
Verder, suggereer je nou dat de PCR-test voor Covid andere virussen als covid aanmerkt?
Zei hij iets over corona?
@omanders | 06-07-21 | 11:28: Dat, plus: Als je maar genoeg test cycli hebt (>35) dan wordt de test zeer onbetrouwbaar (false positives)
@omanders | 06-07-21 | 11:28:
Er was wel een dingetje met de Ct-waarde waarbeneden de viral load nog als gevaarlijk moet worden beschouwd. De onderstaande link verwijst naar een artikel waarin wordt beweerd dat een positieve test, waarbij een Ct waarde groter dan 24 nodig is om het virus aan te tonen niet meer duidt op een gevaarlijke hoeveelheid virus.
academic.oup.com/cid/article/71/10/26...
Er doen op internet ook allerlei verhalen de ronde over een positief geteste sinaasappel e.d., maar die berichten slaan nergens op omdat het aanbrengen van ander materiaal dan slijm uit de neus/keelholte de integriteit van de test aantast.
@culture_vulture | 06-07-21 | 11:37: Ik heb een huis vol verkouden mensen en 1 covid-geval. De zelftesten gaven negatief voor de verkouden mensen en positief voor het covid-geval. De PCR-testen gaven exact hetzelfde. Kortom, verkoudheid geeft geen hit bij ons.
@lekgoot | 06-07-21 | 11:38: De GGD gebruikt een PCR-test om een besmetting aan te tonen en niet om besmettelijkheid aan te tonen. Dat laatste stellen ze vast met een telefoongesprek. Daarom ben je ook vrij van besmettelijkheid na 7 dagen en 24 uur symptoomvrij. Zonder PCR-test dus.
@omanders | 06-07-21 | 11:55:
Dat is goed om te horen. Een beoordeling op symptomen. De vraag is alleen waarom het toegansbeleid voor veel evenementen enkel van een PCR test afhangt. Houd je dan niet teveel mensen tegen? Aan de andere kant, better safe than sorry.
@lekgoot | 06-07-21 | 12:01: Ja, dat laatste waarschijnlijk. Overigens was ik best te spreken over dat contactonderzoek van de GGD.
Omdat we nooit zullen vergeten.
Ik werk nog wel een jaartje thuis dan.
Er is een nieuwe variant in opkomst van de corona. Ditmaal de Lambdavariant. Vroeger noemden ze dat de Peruaanse mutant. Deze variant is slimmer dan dat hele Pfizergoedje, want dat vaccin werkt dus niet tegen de lambdavariant. Dat houdt dus in, dat hele volksstammen straks niet meer beschermt zijn, en het hele gedonder weer opnieuw gaat beginnen. Ik kan helaas niet linken, maar er valt genoeg info over te verzamelen voor de geïnteresseerden.
Deze variant?
www.youtube.com/watch?v=iyLdoQGBchQ
@Knufter | 06-07-21 | 10:39: haha is die meisje al ingeënt?
Beschermd*
202102/02 (VOC-202102/02) met e484k mutaties, dát is degene die écht een probleem gaat worden. (overigens lol@VOC aanduiding!) voor die variant is een "considerably reduced" werking van de vaccins én van de antilichamen na geinfecteerd geweest zijn vastgesteld.
Die Lambda is gewoon zo nieuw dat ie nog niet op de lijsten van varianten staat, er geen feitelijke informatie over is én er dus vrolijk op los over kan worden gespeculeerd om hits, views, subs en dus advertentie inkomsten mee gegenereerd kunnen worden. Pfffff..... écht hé....
Oh, ik heb wél een bron: en.wikipedia.org/wiki/Variants_of_SAR...
@deuZigeZelluf | 06-07-21 | 12:08: by the way, lambda variant infecties wereldwijd, 29 landen, infecties: 2,184 in Totaal per 1 July 2021.
The Lambada variant, daar zit muziek in:)
We maken ons druk om niets. De stijging van besmettingen zit m vooral in jongeren die "testen voor toegang." Bijna allemaal asymptomatisch dus. Geen mensen die in het ziekenhuis terecht komen dus niet heel boeiend. Oudere en zwakkere zijn als ze willen al lang gevaccineerd, druk op de zorg zal er dus niet meer komen. Kappen met die bangmakerij en open die maatschappij.
Mee eens. Betrouwbaar zijn alleen de cijfers uit de ziekenhuizen. Jongeren raken wellicht besmet, maar komen daar niet terecht. De enige verdwaalde oudere die opgenomen wordt, is meestal iemand die nog niet gevaccineerd was.
Knappe stelling. Zelfs Jeroen van Leuken, de eindbaas van het coronadashboard, weet niet om hoeveel het gaat. De positieve testen van TvT worden gemeld aan de GGD, maar die hangt er geen TvT-tag aan omdat dat technisch niet mogelijk is. Kijk: twitter.com/jeroenvanleuken/status/14...
Natuurlijk, je kan ergens een gevoel over hebben. Maar dat gevoel is nu gebaseerd op niets, zoals veel gevoelens.
@Mr Dixit | 06-07-21 | 10:45: Je ziet het toch heel eenvoudig aan de leeftijdsgroepen waar de stijging zit. Dat zijn 10-19 en 20-29. Andere leeftijdgroepen vertonen geen stijgingen of zelfs dalingen. 1 + 1 is nog steeds 2. twitter.com/YorickB/status/1412040978...
@Hunter S. Thompson | 06-07-21 | 11:23: nou ik las pas nog op geenstijl iets over woke onderwijs waar 1+1=3 genoemd werd. Zou 't ff narekenen. LOL
Lees ik het goed, testen om te zien of je besmet bent na vermeende infectie is zeer betrouwbaar, testen voor toegang is dat niet? Ook vreemd is dat ik moet aangeven waar ik voor getest wil worden, theater, horeca, festival, zijn dat dan verschillende testen, das toch net zoiets als bij het verkrijgen van je rijbewijs welke kleur auto je gaat rijden.
Omdat als er teveel getest moet worden voor feestjes en niet vanwege klachten, er een kanteling kan komen na een tijdje voor de eigen bijdrage.
Hoe raar dat mogelijk ook lijkt maar de waarde van een test hangt inderdaad af van de kans dat de geteste persoon de te testen ziekte heeft. Als iemand klachten heeft is die kans groter dan bij iemand zonder klachten en stijgt dus de betrouwbaarheid van de test. Dat is geen adacadabra. Zoek maar eens op het lemma Theorema van Bayes.
Oh, het is weer zo ver.
Als je keiharde FEITEN post die 'het probleem' relativeren wordt je tegel weggejorist?
Is het hier de Joop, of wat?
Nee maar ook geen wappieforum.
Nee, hij heet Joris hier.
Met Joop ben ik allang gestopt. De bitterheid en de vergezochte zure linkse 'argumenten' zijn daar niet om uit te houden.
Nee alleen de politieke wetenschap geldt hier.
Ik moet zeggen, ik volg die van Zelst en zijn duiding al een tijdje, en als het aan hem ligt zitten we nu nog steeds met gesloten scholen en mondkapjes buiten. Die gast lijkt op een of andere manier niet te willen zien dat kabinet zelf een politieke afweging moet maken. Ik vindt persoonlijk een godsgeschenk dat het kabinet nu in positieve zin(loslaten maatregelen) wat voor de muziek uitloopt. Ja er is wat risico maar met een beetje mazzel en wat positivisme in de maatschappij blijft het vaccinatie tempo hoog en zal een toenemend aantal besmettingen niet leiden tot een toename in ziekenhuis opnames. En dat is het uiteindelijke doel. Het moet een kutziekte worden die ons jaarlijks plaagt maar die niet leidt tot holle IC’s.
Volle IC’s excuses.
Dat. En die Delta variant zorgt in het VK niet bepaald voor volle IC's.
Sterker nog, er liggen daar minder mensen (per 1 miljoen inwoners) met Covid-19 op de IC dan in Nederland.
Maar dat zijn feiten, die worden hier niet gewaardeerd en dus weggejorist.
Laten we niet teveel mopperen op GeenStijl.
Laura Sofie is dus een gemiddelde Lowlands bezoeker?, ze kan niet begrijpend lezen maar koopt wel elk jaar steevast een kaartje van +€. 100 voor Lowlands zonder dat er vooraf bekend is welke kutherrie bandjes er de komende editie eigenlijk precies te horen zijn... En Giel Beelen zag dat het goed was...
Met de juiste hoeveelheid pillen gaat het jonge volk zelfs van een langsdenderende goederentrein uit hun dak.
Boem is ho. Prima aanpak dit, kijken waar het schip strandt. Als we het aan de Marino's van deze wereld overlaten komen we nooit meer uit gedeeltelijke lockdown
Ik kan best even zonder een festival of vakantie. Ik wacht toch liever even af wat de lange termijn effecten van die vaccins zijn. één groot experiment zijn we in beland. www.lareb.nl/news/onderzoek-naar-onts....
Ik wacht liever ook nog even. En kritisch geluiden hoef je in MSM niet te verwachten. Dus alles dan MSM is "wappie".
Het “testsysteem” deugt niet want oa te fraudegevoelig.
Als we ergens niet op zitten te wachten in dit land is het wel nog meer fraude.
Te veel fraudeurs in dit land weet je.
Als frauderen tot op het hoogste niveau schering en inslag is moet u niet raar opkijken als de rest ook mee gaat doen. Iedereen fraudeur, ook een soort van normaal.
Hoe meer regels er worden bedacht, hoe vaker regels worden overtreden.
Er was toch ook al in het nieuws dat de deltavariant door de Pfizer vaccinatie begint te lekken? www.demorgen.be/nieuws/zorgen-in-isra...
Dit heeft iedereen toch al mijlenver zien aankomen!?!? Of doen alleen wappies dat?
Opmerkelijk hoe gansch een planeet vol leven het zolang gered heeft zonder apps en mondkapjes he? Eigenlijk had de aarde allang een levenloze bal rommel moeten zijn als je het allemaal voor waar neemt.
Al die regels omtrent corona is toch gewoon opgeblazen. www.youtube.com/watch?v=rtVTDNd5DsM&a...
Alles op een rijtje.. dan is het 1 opgeblazen poppenkast. Ben blij dat er nog wat kritisch mensen zijn, al worden die al gauw overal de mond gesnoerd.
Ja ook door Joris
Nu wordt John Ioannidis ondertussen als een domme rukker beschouwd door iedereen die een beetje een land bestuurt. Deze wappie uit Stanford kan wel dingen. Volgens mij praat hij minder poep dan onze Hugo. Niemand gaat naar deze link kijken, want duurt lang. Wel de manier om Hugo te debunken: www.youtube.com/watch?v=B_ehqHQOBO0&a...
Alleen: John Ioannidis mag op de website van het WHO publiceren en iedereen die een beetje land bestuurt niet, want ze hebben er totaal geen verstand van en meneer Ioannidis is zowat de meest gebubliceerde en geciteerde wetenschapper op het gebied van epidemiologie.
@Darwinian | 06-07-21 | 10:34: Klopt, het lijkt alleen wel of niemand naar hem luistert. Hoe kan het zo zijn dat regeringen maatregelen nemen die volgens Ioannidis totaal onnodig zijn. Hoe komt het dat Hugo + OMT ons angst wil inboezemen terwijl de "echte" wetenschap ons gerust stelt? DIt maakt mij woest!
Als we we bij de Omega-variant zijn aanbeland, welke komt er dan daarna?
Omega-3 en Omega-6. Denk ik.
@All_yall | 06-07-21 | 10:05: lekker vis
@All_yall | 06-07-21 | 10:05:
De levertraan-varianten. Word weer tijd om walvissen de harpoeneren.
de Andromeda variant youtu.be/YMbSpnlOOtE
Longcovid..., ik heb liever shortcovid...
Beter noncovid.
Hoeveel gevallen zijn daar eigenlijk van? Want ik hoor iedereen en zn moeder janken "ja maar.. ja maar .. ja maar LONGCVID!!!1!" en ik zie nooit getallen..
Soewieso is die hele pandemie een feest van angstporno oneliners ten dienste van een vaag politiek doel
@Epistulae_Morales | 06-07-21 | 10:05: Longcovid? Dat zijn die mensen die al 1.5 jaar niks mochten doen. Niet sporten, nergens naar toe. Tot zelfs niet wandelen in het bos, want te druk...
@TonAlias | 06-07-21 | 10:33: wappie alert
@R. Skickr | 06-07-21 | 10:44: oeps bij verkeerde geplaatst.
Longcovid, dat is toch voor als je al twee keer een burnout hebt gehad maar nog reden nodig hebt om een jaar niet te werken maar wel betaald te krijgen?
De vierde golf komt er aan. Is echter geen probleem. Treft alleen jongeren en die worden er toch niet ziek van en eigenwijze personen die zich niet laten inenten (eigen schuld dus niet erg). Dus ziekenhuizen worden niet overbelast. Metdedag zegt het dus het is zo.
Wat roept iedereen toch dat de 4e golf eraan komt. Ik heb net even gekeken op de site van Volkswagen, maar volgens mij zijn ze al bij de Golf 8...
@Air van Boven Dorens | 06-07-21 | 10:02:
Wees gerust, een 8e golf komt er ook nog wel want corona zal nooit meer de wereld uitgaan.
Maar dan graag na 1 augustus geen zielige verhalen meer over ongevaccineerden, oud of jong, die ernstig ziek worden of aan corona overlijden.
Heb je gemist dat de druk bij nazorgpoli's voor coronapatiënten hoog is en de wachttijden lang zijn. Bij sommige poli's kan het maanden duren voordat patiënten terechtkunnen.
Ook valt het artsen op dat een steeds groter deel van de patiënten op de nazorgpoli's nooit in het ziekenhuis heeft gelegen en relatief jong is. "De meeste patiënten met langdurige klachten worden doorverwezen door de huisarts", zegt revalidatiearts Natasja Jelsma van het Rode Kruis Ziekenhuis in Beverwijk. "Soms lijkt het alsof de mensen die wel opgenomen zijn geweest er beter uit komen."
NOS NIEUWS • BINNENLAND • ZA 1 MEI, 07:29
Zoals altijd heeft de overheid het weer gedaan. Niet het tuig dat ongetest naar binnendringt en moet feesten want anders is er niets aan het leven, dat kunnen de mensjes allemaal niet aan. Man man man.
Inderdaad verbazingwekkend hoe mensen totaal ontredderd raken als ze niet elke week naar een feest kunnen.
Wat voor treurig leven heb je dan.
Op 18-jarige leeftijd al begonnen als bejaarde?
Twee keer plempem..
Je moet en zal gehoord worden he..??
Ga even met je voeten stampen stumper...
@neonreclame | 06-07-21 | 10:04: Kracht zit hem in herhaling
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 10:10:
Verveling ook.
@2voor12 | 06-07-21 | 10:02: als zelfs hun opvoeders tot na middernacht op GS rondhangen dan krijg je dat natuurlijk.
@neonreclame | 06-07-21 | 10:04:
Van Oef heeft gewoon gelijk.
@JanVergoor | 06-07-21 | 10:22:
Daar kan ik weinig mee jan..
Daar ging het me niet om..
van Oefelen tot Oefelen is zo gefrustreerd dat ie twee maal hetzelfde plempt..
Sukkels als ik trappen daar wel eens in..
Natuurlijk heeft de overheid het gedaan. Moeten ze dat testen maar achterwege laten.
en dat is allemaal angst
allemaal angst
de allergrootste schreeuwers
zijn dikwijls het bangst
en als er ooit iets gebeurt
nou dan moeten het zo wezen
wie het meeste angst heeft
heeft vaak het minst te vrezen
Uit: Allemaal Angst van, heel toepasselijk, Robert Long.
Schitterend.
Mooi.
De Genève variant en de Davos variant zullen de ergste blijken.
Vooral die laatste.
Het maakt ze geen zak uit wie wat roept, zolang de zwendel maar continueert. Zakkenvullen is het devies. Zoals altijd.
oke dus testen voor toegang werkt niet. Vaccineren is een complot. Lockdowns zijn ook kut. Wat werkt wel? Weer normaal doen met z'n allen? Of krijgen we ook dan allemaal corona?
NADENKEN helpt.. echt..
Maar ja.. de norm is een onderwijzer die de-facto de hele maatschappij in zijn macht heeft.
Warme herinneringen aan de eerste edities van A Campingflight to Lowlands Paradise. 1993, 1994, 1995, 1996. Björk in de Alpha tent op vrijdag. The Foo Fighters, Afghan Whigs, Chemical Brothers, Oasis, The Prodigy. Dansen in een snikhete tent waar de zweetdruppels naar beneden vielen. De 24 Uurs Bar. Modder. Het sinasappelgevecht.
Nu is het een soort Woke Circus voor rijkeluiskinderen.
In die dagen ging ik nog naar Dynamo open air. Lowlands pas veel later, vanwege de Magneetbar. Meer heb ik er ook nooit van gezien en volgens mij heb ik er niet veel aan gemist.
Zweetdruppels die naar beneden vallen, dat is nieuw voor mij.
@Ichneumonidae | 06-07-21 | 09:55:
Nooit op een echt feest geweest dus. Dan regent het in de tent van de condens tegen het dak. Zeer sfeerverhogend, al die natte t-shirtjes....
@elfenstein | 06-07-21 | 09:58: Condens is iets anders dan zweet.
Al die afschuwelijke festivals. Van Oef heeft zich 1 keer laten meeslepen door het enthousiasme van een medewerker en was daarna ook meteen en voorgoed genezen. Rock am Ring. In de modder.
En wie woke circus is letterlijk een joke.. jongens die na moeten gaan denken of ze geen meisje zijn.. meisjes die moeten gaan denken of ze ergens geen jochie zijn..
@Ichneumonidae | 06-07-21 | 10:01: Ja, dat woord zocht ik. Merci.
@Ichneumonidae | 06-07-21 | 10:01:
Condens van zweet dan, ook goed. In ieder geval is het een lekkere kleffe bende, heerlijk!
@van Oeffelen | 06-07-21 | 10:03: Ha ha. Je moest een beetje in de flow mee van Oef. De Schreeuw Wafe op de camping 's nachts. En een bak lauwe noodles voor 7 munten is voor jou toch geen probleem?
@elfenstein | 06-07-21 | 10:05: Swaffelen, altijd plus veel.
@Ichneumonidae | 06-07-21 | 10:08:
In de Magneet verplichte kost anders kwam je er niet eens in.
@Piet Karbiet | 06-07-21 | 10:07: het was afschuwelijk. Van Oef heeft geen oog dichtgedaan.
@van Oeffelen | 06-07-21 | 10:21: Dat is ook het hele idee :)
Maar waarom mag een werkgever niet vragen of je gevaccineerd bent en een festivalorganisator wel?
Lees even het arbeidsrecht door, doe ook gelijk even de grondwet en kom dan eens weer terug.
Het verschil is dat die festivalorganisator niemand blijvend registreert terwijl een werkgever natuurlijk wel onthoud wie van zijn werknemers is gevaccineerd.
@2voor12 | 06-07-21 | 09:51: Nou dat mag je dan maar hopen. Er zijn ook de laatste tijd ook helemaal geen meldingen over doorverkopen van gegevens of zo. Lijkt me dat nooit in enige situatie vaccinatie een vraag mag zijn op nationaal niveau. Op internationaal niveau ontkom je daar niet aan omdat je geen zeggenschap hebt over buitenlandse rechtssystemen.
@UpdateAvailable | 06-07-21 | 09:56:
Klopt, er kan natuurlijk altijd mee gerommeld worden en zeker in het buitenland. Vraag is alleen wat het alternatief is.
Ik vind het "bewijs" gelul.
Helemaal nu blijkt dat "testen voor toegang" niet deugd.
Heb nu een akkefietje met een jonge medewerker: 2 weekenden op stap geweest, zich laten testen, de bek vol tegen collega's aan de telefoon dat-ie helemaal los is gegaan.
Prima, mag hoor in zijn vrije tijd maar dan niet zwaaien met een rapport van CNV waarin gesteld wordt dat de werkplek wel veilig moet zijn tegen coronabesmetting. En hij en veel thuiswerkers zich onveilig voelen op kantoor.
Nu wil-ie blijven thuiswerken.
WTF!!
Een werkgever mag het best vragen, de medewerker is alleen niet verplicht tot antwoorden.
@2voor12 | 06-07-21 | 09:51: de festivalorganisator BEHOORT niemand blijvend te registreren, net als in de horeca. Maar geen (BOA)hond die het controleert.
@van Oeffelen | 06-07-21 | 10:04: NEEN. Een werkgever mag zelfs niet vragen of iemand gevaccineerd is. In bepaalde gevallen mag een bedrijfsarts daar wel naar vragen.
Dicht op elkaar met harde muziek. Dat wordt schreeuwen naar elkaar met spuug dat in een afgesloten ruimte of recht in je bek komt of vrolijk rondzweeft. Is dat rondzweven ook nog eens in een afgesloten ruimte dan is het feest voor het virus. Het begon zo in een skihut en zo gaan we verder.
Hahaha. Je bent volledig beschermt als....
Nog een paar maandjes wachten.
"vaccineren geeft gevaarlijke varianten meer kans"
Maar natuurlijk.
@All_yall | 06-07-21 | 09:46: Er gaat niets boven een natuurlijke bescherming. Dus laat iedereen lekker rondhuppelen.
Waar blijven de gevaarlijke varianten van mazelen, bof, rode hond, polio, kinkhoest of pokken dan?
@TonAlias | 06-07-21 | 09:53:
Zo is het. Moeder natuur weet wat goed voor ons is.
@Ronny | 06-07-21 | 10:36: Duurt na besmetting een aantal dagen voor je (eventueel) klachten krijgt.
Ja, en laten we ziekenhuizen en antibiotica ook maar snel afschaffen, op naar een survival of the fittest maatschappij, dat komt het overbevolking probleem ook nog eens ten goede, win/win.
U mag zometeen de wappies bedanken dat zij als enigen nog een ongemodificeerd genoom hebben waaruit het originele, niet door haastige vaccins verprutste virus te isoleren is en waarmee de rest gered kan worden die zonder de tegen die tijd verplichte 3 maandelijkse booster écht doodziek worden.
Zomaar een ideetje hoor maar als je met ma Natuur rommelt voor economisch en machtsgewin kon je wel eens danig in de problemen komen. We gaan het zien maar ik vermoed dat er niet veel goeds gaat komen van die rare drang om alles tot in de puntjes te willen beheersen, zo werkt het leven niet.
Het vaccin veranderd het genoom van het virus? Hoe dan?
@Oupoot | 06-07-21 | 10:06:
Door het virus te dwingen rare zijsprongen te maken om te overleven. Even goed lezen ook, ik zeg niet voor niets zomaar een ideetje. Ik ben geen viroloog oid, ik ben alleen wel doodsbang voor de onvermoede effecten van al dit haastige gerommel met een virus waarvan we nog niet eens zeker weten of het niet toevallig in een lab in elkaar gesleuteld is en welke mechanismen er daar in verstopt zijn. Ik zeg alleen dat dit wel eens uit kon lopen op een soort akelig filmscenario in de trant van 12 monkeys. Een filosofische tegel, zo mag u het lezen.
Laura is een beetje dom? Is vrij duidelijk lijkt me.
Gisteren het 2e prikje gekregen. Niet om naar een festival of ander grootschalig evenement te kunnen, daar wil ik nog niet dood gevonden worden. Maar gewoon om de kans op ernstig letsel of erger kleiner te maken in het geval dat ik het ergens anders oploop. Ik ga graag eens naar een café of restaurantje maar verdom het om overal m'n smartphone mee naar toe te nemen. Dan maar weer thuis koken, zijn we aardig goed in geworden de laatste anderhalf jaar. Sneu voor de kleine horeca ondernemer, dat dan wel weer.
Vaccineren doe je voor een ander.. dat moet je dan wel kunnen bewijzen...
Dus gewoon meenemen die QR
En hoe ga je aantonen dat je gevaccineerd bent zonder je smartphone?
en waarom gebruik je die methode niet om een negatieve test te overhandigen?
Immers als 'ik verdom het om overal m'n smartphone mee naar toe te nemen' het argument is, dan is vaccineren niet de oplossing...
@Messerschmitt | 06-07-21 | 09:49:
Mensen maken een screenshot van iemand die de QR code heeft. En hupsakee, ze mogen ook binnen. Niet een waterdicht systeem dat de overheid ons geleverd heeft. Gele boekje was dan toch handiger geweest, en moeilijker te kopiëren.
Als ik straks na de 2e vaccinatie die QR code heb ga ik hem uitprinten en plastificeren. Je moet toch altijd al een identiteitsbewijs bij je hebben dus hopelijk is deze klein genoeg om er bij te doen.
@Wim Venijn | 06-07-21 | 09:54:
Alles, maar dan ook echt alles is te vervalsen, kopieren of faken. Voor zover ik weet heeft het gele boekje geen markerpatronen om de laserprinter te verhinderen een kopie te maken. Als het gemaakt is, is het na te maken. Duh.
@elfenstein | 06-07-21 | 09:57:
Mee eens. Maar is vele malen eenvoudiger om gewoon een screenshot te maken.
@Wim Venijn | 06-07-21 | 09:59:
Probleem daarmee is dat de initialen en geboortedatum erin zitten dus dat werkt alleen als je ook je id vervalst of precies de goeie screenshot hebt die overeenkomt met jouw personalia. Het zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voor in het belang van "de veiligheid" je hele hebben en houden in die kudtapp verwerkt wordt. Lang leve m'n N0kiA 6310i en liever een paria dan een slaaf van een doorgeslagen angstcultuur.
@Messerschmitt | 06-07-21 | 09:49: Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen? Dacht dat je gevaccineerd nog wel besmet kon raken maar de kans op symptomen veel kleiner is? En nee, ik neem die QR niet mee als ik er niet toe gedwongen wordt. En waarom zou ik? Zoals ik al zei: Dan vermijd ik die gelegenheden.
Ik vind mensen die prikjes halen om op vakantie te kunnen of naar een festival te gaan al sneu. Maar mensen die een prikje halen omdat ze bang zijn om dood te gaan, zijn nog erger. Ga eens praten met je huisarts of psycholoog. Of met mijn buurjongetje van negen met terminale botkanker. Man, je kunt aan zoveel dingen nog eerder doodgaan dan aan die gemuteerde griep. Maar het ergste vind ik nog de infantiliteit van heel veel mensen en vooral jongeren. HBO of WO en dan niet zien dat je gigantisch genaaid wordt door die klimaatmaffia.
@ReyNemaattori | 06-07-21 | 09:49:
En hoe is dat vaccineren dan wel de oplossing geweest tegen polio, kinkhoest of de mazelen? Dat was ten tijde dat de smartphone nog niet bestond.
Nu is dat zonder de smartphone ineens niet de oplossing? De burger is gewoon bang gemaakt door de overheid. Alles voor de macht...
@ReyNemaattori | 06-07-21 | 09:49:
"En hoe ga je aantonen dat je gevaccineerd bent zonder je smartphone?"
- Niet. Dan ga ik er niet heen, zoals ik al zei.
"en waarom gebruik je die methode niet om een negatieve test te overhandigen?"
- Omdat het ding thuis op m'n bureau ligt als ik ga stappen.
"Immers als 'ik verdom het om overal m'n smartphone mee naar toe te nemen' het argument is, dan is vaccineren niet de oplossing..."
- Ik koppel die 2 ook niet aan elkaar, dat doet u.
@Dubbelepunthoofd | 06-07-21 | 10:09: Zonder meteen mijn hele medisch dossier op tafel te gooien kan ik wel zeggen dat ik ook een paar keer langs het randje ben gegaan. Dat is allemaal goed gekomen door onze geweldige medische wetenschap. Daarom heb ik ook geen zin om de stijfkop uit te hangen en alsnog vroegtijdig aan de gevolgen van corona te overlijden.
@2voor12 | 06-07-21 | 09:54: Hij is helaas groter dan een creditcard.
Je kunt hem ook printen (QR)
@2voor12 | 06-07-21 | 09:54: ik moest zo’n test doen, die QR is ongeveer een A6 formaat. Mogelijk past die in de binnenzak van uw jas. Ik hoop overigens dat het bij een enkele QR blijft en niet steeds een andere aangemaakt moet worden door die app.
@Messerschmitt | 06-07-21 | 09:49: Vaccineren doe je voor een ander?
@Maytheforcebewithyou | 06-07-21 | 13:30: Tja, ik begreep er ook niets van. Dacht dat ik het al die tijd verkeerd begrepen had.
De grafiek ging met een rotgang omlaag, maar loopt, ondanks al de vaccinaties en buitenleven weer op.
"We willen nu plezier hebben
Het zal mijn tijd wel duren
Wie dan komt wie dan zorgt
Na mij de zondvloed
Als ik er maar geen last van heb
Ik ben toch niet ziek
Ik neem alleen risico voor mezelf
Wat een gezeur weer
'Ze' willen ons ons plezier afpakken
"
We zijn wel goed in het weer naar beneden afronden van maatregelen.
Er is een deltavariant,
er zijn jongerenfeestjes (een examenreis uit Portugal importeerde het de deltavariant, in Enschedese discotheek kregen 180 van de 600 mensen (30% dus) nieuwe besmettingen, ondanks de negatieve testen), mensen houden zich minder aan de basisregels, we worden makkelijk.
De horeca houdt z'n hart vast, want er zijn er die een volgende lockdown niet gaan overleven.
Er zjn dus blijkbaar mensen die de gezondheid van anderen geen reet interesseert, als zij maar kunnen feesten.
Jou boeit andermans ellende in Nederland toch ook niet?
@VoltaireJohn | 06-07-21 | 09:43: Het gewoel is beneden in de stad.
Klopt, ondertussen zal het aan mijn reet roesten wat de bewust niet-gevaccineerden, bewust alle gezond-verstand-negerende, dikke-mensen-met-extra-risico uit bepaalde wijken overkomt.
Zo lang ik er maar geen last van heb.
Asociaal? nee, niet meer. Het is genoeg geweest. Solidariteit komt blijkbaar steeds maar van 1 kant, en nu is het klaar.
Die anderen zijn toch ingeënt?
Plus, die Delta variant, die is toch vooral gevaarlijk voor jongeren tussen de 13 en 23?
Goh laat dit nu net de groep zijn die zich nauwelijks laat inenten.. Dat Virus is wel een slimmerik hoor...
@All_yall | 06-07-21 | 09:44: ja, vreselijk.
@Amsterdramt | 06-07-21 | 10:01: owkay.. zullen we dan alle instanties die mensen voor een kwart in leven houden ook maar opdoeken dan? Ongeacht de aandoening want : aanvaard het risico of sterf?, ben het met je eens dat de natuur neemt en geeft dus in alle gevallen zou dat moeten tellen ook voor diegene die comateus aan een pomp ligt die daar nooit meer uitkomt, klinkt hard maar isso.. of kasplantjes enzo..
Nee want zij of hen vaccineren zich om jou te redden. Het is geen eigenbelang. De paus en De Jonge zeggen dat, dus waar
Dat is de omgekeerde wereld, om je, als je niet tot de risicogroep behoort, te laten vaccineren om mensen die wél tot de risicogroep behoren te beschermen.
Is tocht té achterlijk voor woorden.
Je vraagt er toch ook niet om dat iedereen een tijdelijk rijverbod opgelegd krijgt iedere keer als jij de weg op gaat zodat je zeker weet dat niemand een ongeluk met jou kan veroorzaken.
Behoor je tot de risicogroep of ben je bang om het toch te krijgen, ook al behoor je niet tot de risicogroep: laat je vaccineren.
Stel je toch eens voor en er was wel wereldwijd adequaat gehandeld. Geen personen verkeer vanaf december 2019 of begin januari 2020. Container over de grens, en een ander team aan de andere kant van de grens regelde de rest.
Wat hadden wij dan vorig jaar een prachtige zomer met schitterende evenementen kunnen hebben. Maar nee! Terwijl de appartementen werden dichtgelast in China waren er geen rechtstreekse vluchten vanuit Wuhan.
En voor de ontkenners met een collectief geheugen, 1 voorbeeldje:
www.dumpert.nl/item/7842039_09cf1f95
Waarheid hechten aan filmpjes uit China, haha. Betrouwbaar land.
Dat moet je dan meteen en wereldwijd doen en dus ook zorgen dat mensen 2 weken ook daadwerkelijk binnen blijven. En dan maar hopen dat huisdieren zoals honden - hijg hijg kwijl kwijl lik lik - het niet kunnen overdragen. Succes met organiseren.
Onzekere tijden. Niemand weet wat, dus zijn we overgeleverd aan politiek=opportunisme.
Ik verzeker u: niets doen geeft hetzelfde resultaat als de cheerleaders volgen. We zullen overleven ondanks de Jonge.
En de politiek is demissionair en gaat op zomerreces hoezee!..
Als het niet zo triest was zou ik er keihard om moeten lachen. Meer varianten, meer testen, meer doden, meer paniek. En ondertussen is in mijn omgeving al anderhalf jaar niks aan de hand. Nul Corona-doden en slechts 2 met langdurige klachten. Herkent u dit?
Nee.
Tel uw zegeningen. Het zou zomaar anders kunnen zijn. Voorbeelden te over.
N=1 is nooit erg overtuigend. Heb je mss ook leuke anekdotes?
Jawel.
Ik ken geeneens iemand met langdurige klachten... Of moet je ook de zielepieten meetellen die hun geur/smaak een paar maanden kwijt waren? Overigens heeft iedereen die ik ken het wel gehad (200+ mensen). Maar ja dat is Amsterdam he! Natuurlijke afweer is op peil. Laat maar komen die delta variant.
@Amsterdramt | 06-07-21 | 10:04:
Haha, dat van die geur en smaak klopt. Maar dat heb je ook als je een tijdje aan de middelen zit, na een flinke lik m smaakt je biertje ook niet echt geweldig meer maar who cares? As ge moar lol hep. Verder neem ik al die horrorverhalen over langdurige klachten met een flinke zak zout, mensen zijn jankerts en als ze iets bijzonders meegemaakt hebben zullen ze dat overdrijven en uitbuiten tot de max. Zoals ooggetuigen ook niet heel betrouwbaar blijken te zijn in politieonderzoeken zal dat ook met de verhalen over restklachten zo zijn. Mensen zijn niet te vertrouwen, feit des levens.
Ach gewoon overal verplichten, testen voor OV, supermarkt, school. Als we overal een QR doen , geldigheid omlaag max 24u. Dan kan dit redelijk veilig lijkt me en hoeven we ons ook niet zo druk te maken over een nieuwe variant. Of prikken of testen, maar dat er omheen baggeren werkt toch niet.
Waarom hier stoppen? Begin direct met het invoeren van mondkapjes en hazmatpakken en overal alcohol op zetten. Niet alleen dat, iedereen elk uur een test, zodat we zeker weten dat iemand niet besmet is. Maar waarom hier stoppen? Iedereen een elektronische band om hun pols, zodat de lichaamstoestand gemeten kan worden. Om de twee weken een prik, optimale bescherming voor een korte periode. Ook laten testen voor elk soort virus.
Toch? Toch? Is dat waar we naar toe willen?
@VoltaireJohn | 06-07-21 | 09:39: van deze post heb ik alleen die alcohol onthouden...
@VoltaireJohn | 06-07-21 | 09:39: Waarom daar stoppen. Iedereen in room 101.
@HornoxNL | 06-07-21 | 09:42: Hips!
Als ik elke dag voor het testen 2 uur bezig ben van deur tot deur, geef mijn portie dan maar aan fikkie
Die derde alinea. Mensen worden geadviseerd om zich zsm te laten vaccineren, propaganda CoronaCheck-app en dan die laatste zin. Je weet dat je beschermd bent tegen het virus.
Men zegt met een bepaalde mate van zekerheid terwijl je na vaccinatie nog steeds besmet kan raken. Ook kan je nog ziek worden na een vaccinatie en als je pech nog ernstig ook.
De gedachte achter die vaccinatie is toch dat het het gros van mensen beschermd? Mensen zullen minder vaak ernstig worden, de druk op de zorg neemt af. Echter, er is nooit gezegd dat je het virus niet meer kunt oplopen en dat je er niet meer ziek van kan worden.
In de VS, het VK en NL zijn het vrijwel enkel ongevaccineerden die door covid in het ziekenhuis belanden of overlijden.
Precies dit. Ik zie overal om mij heen mensen juichen dat ze volledig gevaccineerd zijn en nu veilig. Nou kan je natuurlijk altijd aan van alles doodgaan of ernstig ziek door worden, maar ze denken echt dat ze tegen (long)covid nu 100% beschermd zijn, wat gewoon niet waar is. Prima als je er zelf voor kiest om die kleine kans te negeren, maar dat is wat anders dan 0%.
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 09:37:
Dat zal snel veranderen met de deltavariant.
Een gordel garandeert ook niet dat je levend uit elke crash vandaan komt. Toch wel slim om hem om te doen.
@De Eierbal | 06-07-21 | 09:39: een gordel kan je ook weer afdoen als je op je bestemming bent
@De Eierbal | 06-07-21 | 09:39:
Ik heb nog nooit gehoord van iemand die ook maar iets van nadelige gevolgen ondervonden heeft van het dragen van een gordel. Nou ja, behalve dan niet bij je pakkie peuken kunnen op het dashboard van jaren 90 auto's die geen fatsoenlijke vakjes hadden. Hoe anders is dat met vaccins, er zit wel degelijk een zeker risico aan dus zou je heel goed moeten overwegen of je 'm nodig denkt te hebben of niet. Zo kan je ook bewust kiezen voor een oldtimer en accepteren dat er nog geen gordels inzitten. Wellicht wordt je er zelfs een betere chauffeur van. Die kan je trouwens ook weer doortrekken maar vaccins. Dansen met Janssen is nu al een thema, lui die blind vertrouwen op hun prikje en zomaar een hele tent besmetten. Van mij mag het hoor, allemaal zo snel mogelijk beschermd, hetzij met een prik of gewoon door 'm te krijgen en overleven. En koop een ouwe auto, je moet alles een keer gedaan hebben in 't leven.
@De Eierbal | 06-07-21 | 09:39: Klopt helemaal. Echter.. nu een gordel die in 4/100k gevallen een leven red, maar in 2/100k gevallen, zonder enige selctiviteit, je leven kost.
Even los van alles: The Vaccines is een geweldige band, hun eerste album geweldig. Hopelijk zie ik ze snel weer live.
Klopt. Hadden ze die bandnaam al voor de corona?
Er staat een bericht op staats teletekst dat de uitbaters in de horeca er een zooitje van maken.
Met geen woord word er gerept over de falende testuitslagen die in grote mate verantwoordelijk zijn in deze besmettingsgolf.
Tot zover het Staatsnieuws.
StaatsPropaganda bedoelde u ?
Precies, jouw schuld, nooit die van de beleidsbepalers en hun lakeien.
Je kon aan je water wel aanvoelen dat de cijfers zouden gaan stijgen, door gewoon om je heen te kijken toen de versoepeling een feit was. Ze hadden gewoon moeten wachten met versoepelen tot de vaccinaties zijn uitgevoerd en hebben zich nu laten leiden door de zomer en de versoepelingsverhalen van anderen.
En daar komt bij dat Hugo al preventief heeft aangekondigd dat er in september wellicht weer maatregelen genomen konden worden, dus het is niet zo dat deze uitkomst een verrassing is geweest. Het is gewoon goede PR en een minder goede keuze.
Aan het gedrag van mensen te zien zijn ze ook wel een beetje klaar met die maatregelen en daarom blijft het nu dooretterren.
Oh ja en Gommy moet zijn muil houden. Die werkt op basis van reactiviteit en niet op basis van inschatting op de vooruitzichten. Wat lult die man toch?
Welke cijfers stijgen? Die van besmettingen, maar op de IC's is er niet dezelfde toename. En die deltavariant spookt al 2 maanden in Nederland rond. Och och och, wat moeten we daar bang voor zijn.
@TonAlias | 06-07-21 | 09:32: nee, koekoek! Het duurt 2 weken voordat de IC bezetting stijgt met covid. Heb je liggen slapen de afgelopen 2 jaar?
Kijk eens naar texas of zo.
Best wel interessant
@TonAlias | 06-07-21 | 09:32: 10% krijgt long covid, trouwens. Dat percentage staat me niet aan. Gelukkig is de vaccinatiebereidheid onder ouderen vrij groot, anders ging het stukken sneller.
@Het leven is zwaar | 06-07-21 | 09:34: het zou helpen als je in je reactie aangeeft waar je precies op doelt i.p.v. alleen te wijzen.
@BrokenTipi | 06-07-21 | 09:36: in Texas zijn alle maatregelen afgeschaft, en daar verandert niets qua besmetting e.d.
@BrokenTipi | 06-07-21 | 09:34: Behalve Geert en een ziekenhuis directeur die daarna doodgezwegen word verteld niemand welke bevolkingsgroep oververtegenwoordigd is op de IC.
@Het leven is zwaar | 06-07-21 | 09:38: ik mis teveel verklaringen hier. In Zweden was het anders en Texas is groot. Daar wonen mensen verder uit elkaar. Ik ben niet zo van het platslaan van vergelijkingen als er een wereld aan verklaringen te vinden is. Wat is je punt?
@BrokenTipi | 06-07-21 | 09:34: Kan jij niet lezen, ik schrijf 2 MAANDEN.
@likdoorn | 06-07-21 | 09:42: dat was toch gewoon in het nieuws? Iets met vaccinatiebereidheid? Is dat niet in lijn met het punt dat ik maak: had gewacht met versoepelen tot de vaccinatie is uitgevoerd?
@BrokenTipi | 06-07-21 | 09:36: Long covid? Moe van het niks mogen doen. Alles wordt herleidt naar corona, zijn er geen andere ziektes meer?
@TonAlias | 06-07-21 | 09:47: ja, dat littekenweefsel in je longen, hart en hersenen dat kan voorkomen als reactie op de auto immuunreactie is geen fabeltje. Blijf maar weg. Ik vind je dom. Sorry. En labiel.
In 50% van de Amerikaanse Staten zijn alle maatregelen geschrapt, geen andere gevolgen als de Staten waar de maatregelen nog gelden. Geeft toch de denken .. maar ach de Nederlandse politiek is op alle fronten verrot maar alleen bij Corona wordt de waarheid verteld door Hugo
@BrokenTipi | 06-07-21 | 09:34: waarom stijgt het dan niet in Engeland? Sterker nog daar daalt het maar door ondanks bijna 100% Delta. En dat al vele weken.
@BrokenTipi | 06-07-21 | 09:50: U komt zelf ook niet erg slim over. Wel bang. Weet u dat angst een slechte raadgever is?
@zeefert | 06-07-21 | 10:02: de cijfers stijgen nu hier. Welk gedeelte begrijp je daar niet van?
@zeefert | 06-07-21 | 10:06: oh, in Engeland zijn er geen maatregelen getroffen, joh?
@Usumani | 06-07-21 | 10:21: hey, spuit 11 geeft ook modder! Als ik een consult wil betaal ik daar wel voor. Hou je huis tuin en keuken psychologie lekker voor je als je niks inhoudelijks toe hebt te voegen. Of begin een emo clubje met die andere gast, dan kun je de lengte van elkaars tenen vergelijken. Misschien doe ik wel mee als ik klaar ben.
@BrokenTipi | 06-07-21 | 10:29: de besmettingen stijgen maar de ic bezetting niet, zelfde als in Engeland die weken voorloopt op ons qua Deltavariant. Oftewel je wordt er niet zo ziek van. Wat snap jij daar niet van?
@BrokenTipi | 06-07-21 | 10:29: jazeker uit voorzorg omdat ze niet wisten wat Delta zou doen. Bleek dus mee te vallen, zelfs zo mee te vallen dat de 19de alle maatregelen komen te vervallen daar. Joh?
@likdoorn | 06-07-21 | 09:42:
Off the record was het al veel langer bekend. Snap wel wat de NPO en de andere doorgeefluikjes niet dagelijks op de zeepkist staan te verkondigen dat ook hier "de allochtonen" een blok aan ons been zijn. Schieten we als samenleving ook niks mee op. Ze zijn er en we zullen ze op de een of andere manier moeten bereiken om ervoor te zorgen dat de vaccinatiestrategie ook daar werkt en dat ook zij zich aan de maatregelen houden. Want het virus maakt het niets uit welke nationaliteit je bezit, dat springt gewoon lekker verder en de zorgkosten stijgen net zo hard als Fatima en Mo of Sjonnie en Anita op de IC liggen vanwege ernstig overgewicht.
@zeefert | 06-07-21 | 10:44: we zijn er nog niet, dat is mijn punt. Er moeten voldoende mensen gevaccineerd zijn. We zijn te snel met versoepelen.
@zeefert | 06-07-21 | 10:45: dat komt door de hoge vaccinatiegraad. Tadaa! Dan zijn we er toch? Mensenkinderen!
De beste man is compleet ongeschikt voor zijn taak. Maar demissionair, dus onaantastbaar.... Wie beschermt ons tegen dit soort vakministers-zonder-vooropleiding?
Het kabinet is demissionair, een bewindspersoon zelf kan door een meerderheid van de kamer wel degelijk weggestuurd worden.
De Goden
Amen
.
En normaliter worden vaccins eerst getest op dieren. Dat is nu niet gebeurd.
Hou toch op met die onzin.
1e stap van Operation Warp Speed waren dierproeven om meest veelbelovende vaccins te selecteren.
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 09:28: Niet voldoende op ezels getest, ik zeg het je.
Jawel, in Nederland al meer dan miljoenen keren.
@Pimp my Voortuin | 06-07-21 | 09:29: Ze hadden het toch gewoon in de ezel opvang kunnen doen.
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 09:28: en u hoorde daar bij meneer “ezel” ?
Vaccins zijn ontwikkelt op basis van eerder onderzoek, ontwikkeling en ervaringen. Daarom kon er snel worden gehandeld. Wees blij.
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 09:28: Linkje?
Hugo en OMT ga wat anders doen en neem eens een hobby!
In een land waar Mark Rutte premier kan blijven en een Hugo, Ferd en een Sigrid minister kunnen zijn weet je dat je als burger belazerd en voorgelogen wordt.
Punt.
.
ook heel waar.
Als dat de bezielende leiding van ons land is, dan vraag je ook om problemen.
Het testen systeem is een wassen neus. Op een Lowlands zullen alleen al zo maar duizenden medewerkers rondlopen die dus niet getest mogen worden of gevraagd of ze het vaccin wel of niet hebben. En precies daar ligt ook het probleem van de clusters in de afgelopen twee weken.
Wellicht kwamen sommige versoepelingen inderdaad wat te snel. Goed om te monitoren; indien ziekenhuisopnames toch stijgen kan Hugo altijd nog aan de noodrem trekken. Dwz maatregelen terugdraaien of evenementen/horeca enz alleen voor gevaccineerden totdat meer jongeren gevaccineerd zijn. Testen voor toegang lijkt iig niet echt goed te werken gezien meerdere clusters/uitbraken.
Maatregelen terugdraaien is goed.
Deltavariant is een licht briesje. De echte boosdoener is de lambdavariant!!!111!!
Enfin... gelukkig zijn er maar 24 letters, dus hopelijk is die paniekdoenderij snel voorbij.
Bij de Zulu variant wordt het pas spannend. Dan kruipen ze uit koelingen, lijkzakken en graven.
Ik wacht de Omega-variant wel af voordat ik weer naar buiten durf.
Als die niet gevaccineerden nou eens ophouden met zeuren en zeiken en eisen dat ze dezelfde “rechten” krijgen als gevaccineerden, zijn we al een stuk verder.
Prima dat je je niet wil laten vaccineren, maar aanvaard de consequenties dan ook, zoals uitsluiting van grote en kleinere evenementen en doorlopend getest moeten worden.
Ik ben wel redelijk klaar met dat gejank van niet gevaccineerden.
Nee, geen onderscheid. Nergens in. Niet in pleejen, niet in wel of niet gevaccineerd. Daarbij, als jij gevaccineerd bent, waar ben jij dan nog bang voor?
Zal gelden voor de meeste Nederlanders denk ik. Waarom zouden we solidair moeten zijn met mensen die er bewust voor kiezen geen onderdeel te willen zijn van de enige oplossing? Zeker wanneer meer mensen doorkrijgen dat >95-99% van ziekenhuisopnames ongevaccineerden betreft.
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 09:24: Ha ha. De enige oplossing.
Als je klaar bent met gejank van anderen, stop er dan zelf ook mee.
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 09:24:
Wie zegt dat een vaccinatie de enige oplossing is? Waar staat dat?
@TonAlias | 06-07-21 | 09:22:
"Daarbij, als jij gevaccineerd bent, waar ben jij dan nog bang voor?"
Dat straks de ziekenhuizen en de IC's weer vollopen met ongevaccineerde betweters, en er nieuwe lockdowns volgen.
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 09:24:
De deltavariant in Israël is getraceerd naar een gevaccineerde. Die het kreeg van een andere gevaccineerde en die het op z'n beurt ook weer kreeg van een gevaccineerde. En inmiddels ligt 50% in het ziekenhuis, die gevaccineerd zijn. Nu is de vaccinatiegraad wel hoog in Israël, inmiddels iets meer dan de helft is volledig gevaccineerd, dus meer kans op gevaccineerden in het ziekenhuis. Maar toch.
@Dr_Johnson | 06-07-21 | 09:35: Die komen er toch wel jongentje.
@Dr_Johnson | 06-07-21 | 09:35: Ook gevaccineerden kunnen nog steeds anderen besmetten. Mss zelfs in heverige mate. Zie de laatste ontwikkelingen in Israël. Bovendien zijn de IC-bedden veelal bezet met te dikke, oudere allochtonen met onderliggend lijden.
-
Dus vol op het orgel tegen alle niet-gevaccineerden is onterecht.
@Wayfaring stranger | 06-07-21 | 09:52:
"Bovendien zijn de IC-bedden veelal bezet met te dikke, oudere allochtonen met onderliggend lijden."
Die allen ongevaccineerd zijn.
"Ook gevaccineerden kunnen nog steeds anderen besmetten."
Zeker. Geen enkel vaccin geeft een 100% dekking, en bovendien kun je inderdaad het virus oplopen en doorgeven; alleen, eea gebeurt minder vaak en in een minder heftige mate. In alle landen zie je dat gevaccineerden veel minder vaak in ziekenhuizen en IC's terechtkomen dan ongevaccineerden.
"Mss zelfs in heverige mate.''
Nee. Pure speculatie van jouw kant waar geen snipper bewijs voor bestaat.
Al blijkt dat je gelijk hebt kan ik me alsnog laten vaccineren. Als blijkt dat het anders is, kun je je niet je vaccinatie ongedaan maken. Op dit moment laat ik anderen die zo graag willen voor gaan. Waarom is dat asociaal? Omdat ik me niet conformeer aan jouw geloof?
@Dr_Johnson | 06-07-21 | 09:35:
Hoezo lockdowns? Risicogroepen zijn toch (voor een overgroot deel) ingeënt?
Van de toen der tijd 8000+ /dag positief getesten kwam maar een promillage in het ziekenhuis.
En daarbij: ik ga ervan uit dat het kabinet vol inzet op capaciteitsuitbreiding van zowel ziekenhuis als IC.
Immers: van Covid komen we nooit meer af.
Ai, wat jammer nou. Het fantastische Pfizer vaccin valt nu al terug naar 64% effectiviteit. Voel een derde en vierde prikje aankomen. Mits je die eerste twee al gehad hebt uiteraard. Dat is snel! Het lijkt Oveetoom wel.
Ik vraag me af wat er werkelijk in zit. Kunnen wij schepsels toch niet aantonen. Voor hetzelfde geld is het niks en jij maar denken dat je beschermd bent. Ja, maar de besmettingen gingen toch omlaag? Da's toevallig, in de zomer, net als met griep.
@TonAlias | 06-07-21 | 09:21:
Vermoed dat in de bekende blauwe pilletjes van Pfizer meer potentie zit dan in het vaccin. Dat kakt kennelijk wel heel snel in.
Lees het nou ook. Vond het al raar dat in Israël waar ik weet niet hoeveel % van de bevolking al was gevaccineerd, toch weer de besmettingen op zijn gelopen. Dit verklaart een hoop.
Vrees dat het gewoon een ordinair verdienmodel is voor de pharma en ome Bill. Op naar de vier prikken per jaar. Yeah right. Morgen brengen.
64% voor het krijgen van corona maar het voorkomt voor 90% ernstige ziekte en/of ziekenhuisopnames.
@Capt. Iglo | 06-07-21 | 10:11: was eerst 95% ofzo?
Gelukkig is Hugo weer beschikbaar voor een volgend kabinet.
RIVM, OMT, LNAZ, NVIC, LCPS, Redteam, Veiligheidsberaad ...
Teveel clubjes ......
Ja hallo, al die uitgerangeerde politici moeten toch ergens erebaantjes krijgen?
Ik wil terug naar een mondkapjes-maatschappij!
Zet maar op, het is niet verboden om ze te dragen?
De maatschappij dat ben jij.
Eind augustus weer. Met gratis lockdown!
Neem er één met je Nick zodat we je kunnen herkennen.
LL21 zal wel een koude kermis worden met hun "volledig beschermd".
Dus als besmettingsen weer oplopen dan is dat onze schuld. Hugo bakt ze wel bruin.
Natuurlijk, het is altijd onze schuld. Aanrijding? Jouw schuld. Te hard gereden en boete, jouw schuld. Het is toch ook zo? Geen WOB-verzoeken krijgen van het VWS? Jouw schuld. Zo simpel is het.
@TonAlias | 06-07-21 | 09:20:
Is ziek worden een handeling? Ben je gevrijwaard van besmettingen als je anderhalve Armlänge afstand bewaart?
@All_yall | 06-07-21 | 09:23: Maakt niet uit, altijd jouw schuld.
@TonAlias | 06-07-21 | 09:28:
Nou ja, ik heb ik de winkel een winkelwagentje. Mij kan niets gebeuren.
Dat was het vorig jaar ook al toen in de herfst het aantal positieve testen weer toenam lag dat volgens vooral aan het niet goed naleven van de regels en echt niet aan het veranderende weer en het veel meer testen.
Was te verwachten, pfft weer een lockdown straks in het najaar. Hoop dat de inentingen effectief genoeg blijken, maar ik moet het nog zien.
Als je nu nog steeds niet begrijpt dat mensen eerst besmet raken en pas 1-2 weken later ernstig ziek dan ben je wel heel erg dom....
@Darwinian | 06-07-21 | 09:23: De delta-variant kwam toch uit India? Zoek de cijfers maar eens op bij "Worldometers" op de website. Denk je dat het toeval is dat je niets meer leest uit dat land? Sinds half mei storten de cijfers daar flink in. Voorzichtigheid okay, maar stop met deze paniek!
Gewoon alleen gevaccineerde bezoekers toelaten. Dat testen is veel gedoe en levert weinig op.
Komt er dan ook een kroeg voor niet gevaccineerde? Beetje zoals rokers en niet-rokers?
@HornoxNL | 06-07-21 | 09:14: Lijkt mij een prima plan.
Alleen mensen met een duidelijk zichtbaar label of zo.... 'Wappies niet gewenst.' Zo'n stickertje aan de deur lijkt me nog net wat handiger overigens.
De niet-gevaccineerden mogen in een eigen commune leven buiten de stad, wel zo veilig.
@Nuchternederland | 06-07-21 | 09:41: Die jongeren zijn allang met het virus in aanraking gekomen ze zijn er alleen niet erg ziek van geworden.
@Nuchternederland | 06-07-21 | 09:41: ze moeten wel herkenbaar zijn. Verplicht een gele ster dragen of zo.
Boris Johnson zei het mooi gisteren, het is nu je eigen verantwoordelijkheid, de staat moet een stap terug doen. Dus niet meer testen, niet meer cijfertjes porno van mr. van Zelst, geen 1,5 meter, etc. Iedereen die zwak, ziek, oud of kwetsbaar is heeft allang de kans gehad om gevaccineerd te worden. De staat en zorgsector moeten nu alleen goed monitoren wie er nog in het ziekenhuis beland en of de vaccinaties voldoende bescherming bieden.
Als ziekenhuisopnames beginnen op te lopen ben je rijkelijk laat... beter is mogelijke problemen vroeg signaleren.
@Diederik_Ezel | 06-07-21 | 09:14: Eerst de patienten die al lang wachten op een operatie en dan de corona-patienten. Geen privilege voor corona.
Hear, hear!
Dat we naar een naar een genormaliseerde situatie toe moeten is duidelijk. Maar als we al bijna anderhalf jaar bezig zijn, dan kunnen die 3-4 weken dat iedereen 1e vaccinatie heeft gehad en een stuk meer de 2e er niet bij? Dit is gewoon het optuigen van testsamenleving zodat de vriendjes het miljard in die stichting kunnen verzilveren.
Die Lowlands tweet... dit is dus waar ik het in mijn omgeving al maanden over heb. Als dat de standaard wordt dan wil je toch gewoon niet meer meedoen. Ja, het is intens triest dat mensen overlijden, maar welke kosten zijn we als maatschappij bereid om te blijven betalen om een klein deel van de bevolking te redden?
En de vraag is: voor hoelang?
NIEMAND hoor ik daar over. Deze zomer alleen? Herfst en winter erbij pakken?
Volgend jaar ook nog maar voor de zekerheid?
Tot je zelf opeens tot dat kleine deel behoort of het veel grotere deel dat nog jaren problemen blijft houden van een covid infectie.
@General Dripple | 06-07-21 | 09:14: Voor hoelang? Heb je nu nog niet in de gaten dat het voor altijd is?
@Gulliver | 06-07-21 | 09:15: Ouwehoer niet man, alsof je van de griep niet dezelfde dingen aan over kunt houwen.
@Gulliver | 06-07-21 | 09:15:
Dan ook meteen stoppen met alles wat ook maar enige katalysator kan zijn voor het veroorzaken van kanker. Je zal maar bij het deel horen wat het krijgt...
Ik vind het wel een duidelijk, logisch en zeer begrijpelijke tweet!
@laurentius | 06-07-21 | 09:19:
e
@Gulliver | 06-07-21 | 09:15: U staat onder de verkeerde boom te huilen, Gulliver. Ga eens bij Hugo klagen over:
- afname bedden op IC ipv daar in te investeren
- Geen behandeling met goedwerkende antivirale middelen na klachten of pos. test.
- Geen beleid op preventie door mensen te wijzen op werken aan weerstand. Vit D3 en supplementen.
- Ventilatie-eisen 5x versoepelen (gisteren in de kamer).
Blijkbaar willen we zo veel mogelijk problemen.
@Gulliver | 06-07-21 | 09:15:
Zou meteen stoppen met leven, al die risico"s
Wat enra zegt.
@enra | 06-07-21 | 09:26: Uit angst voor de dood zelfmoord plegen. Dan ben je een verward persoon. Ook dat nog ...
Rechts door zee, Welk deel van de bevolking.
Het zal toch niet de groep zijn die slecht Nederlands begrijpt en na het overlijden in de heimat begraven wil worden.
@likdoorn | 06-07-21 | 09:54: Het gaat mij niet zozeer om welke groep het is, maar hoe groot de groep is en hoeveel we moeten inleveren op kwaliteit van het leven om ze te beschermen. Ik heb ook mensen in mijn omgeving die in de risicogroep vallen en ik gun niemand het verdriet van verlies. Maar het is wel degelijk een vraagstuk van wat is een mensenleven waard. We kunnen niet altijd iedereen redden en op dit moment is het compleet onduidelijk waar we de grens trekken.
@Rechts door zee | 06-07-21 | 10:11: "hoeveel we moeten inleveren op kwaliteit van het leven om ze te beschermen"
Ja inderdaad zeg, die vaccinatie is echt een enorme inlevering op de kwaliteit van ons leven!
Er komt straks ook een app die controleert of je HIV-vrij bent. Nu is het nog een onschuldige hoest, straks komt er meer bij kijken.
En als je in de bijstand zit, dan heb je op Lowlands niks te zoeken en word je ook geweigerd. Of als het CJIB of DUO nog geld van je krijgt.
Kortom: hoe sneller dit in elkaar stort hoe beter want je wilt niet eens nadenken over de volgende stap.
Is vaccineren en gezond blijven het doel of is dat het doordrukken van een testmaatschappij door zo opzichtig foute besluiten te nemen? Het lijkt steeds meer op het laatste.
Nou Laura, als je niet eens begrijpt wat daar staat, lever dan je stempas meteen maar in.
Kwart 15-jarigen kan bijsluiter of brief van school niet goed lezen.
nos.nl/artikel/2331386-kwart-15-jarig....
Laura begrijpt wel wat daar staat, maar kan haar ogen niet geloven.
Laura twijfelt nog tussen de minister van hoop en de Yessiah.
@BrutusBosch | 06-07-21 | 09:14:
Allochtoonse gezinnen waar ze beginnen met een vreemde taal, en de smartphone zombie jeugd.
Naar buitenland en qr code? Prima, hun regels, ik ben gast.
In eigen land qr code? Echt niet never nooit. Val maar dood.
Was ook mijn gedachte.
net in Duitsland geweest. Moest een vaccinatie QR code laten zien in zowel hotel als restaurant.
Alle verhalen in de krant ten spijt, er wordt dus wel gecontroleerd, en fors ook.
@Nuchternederland | 06-07-21 | 09:39: leuke in Duitsland is dat het per deelstaat vaak nog verschilt ook.
Bedankt Hugeau voor je zoveelste faal. Beetje aan het genieten in Berlijn? Vast heel belangrijk snoepreisje. Commissie Spies al aan de lijn gehad?
Dit is geen faal maar een doelbewuste actie. Testen voor toegang moet er komen, want er zijn vriendjes die nog een miljard uit een stichting moeten trekken. Wel jammer dat het nu zo oploopt maar misschien kunnen we nog een weekendje meepakken voordat de discotheken weer dichtgaan.
We moeten gewoon, net als bij de varkenspest of gekke koeienziekte, gaan ruimen.
Preventief.
REAGEER OOK