Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gaza schiet in 7 dagen 3150 raketten op Israel. IDF vernietigt 15km aan Hamas-tunnels, 840 doelen

Dag 8. Hier ziet u dag 7, 6, 5, 4, 3, en 2.

Tussenstand: 200 - 10 voor Palestina. Volgens Hamas' ministerie van gezondheid bestaat hun dodental uit 59 kinderen (namen), 35 vrouwen. Ook vielen er 1305 gewonden. Het dodental van die specifieke Israelische luchtaanval waar we gister mee openden is inmiddels opgelopen van 26 tot 42. "Dozens remained trapped under the rubble of collapsed buildings in Gaza City’s upscale al-Rimal neighborhood, according to the Palestinian Civil Defense organization." Ook is gebleken dat bij diezelfde aanval twee vooraanstaande Gazaanse doktoren gedood zijn: de 66-jarige psychiatrisch neuroloog dokter Mooein Ahmad al-Aloul en head of internal medicine in Gaza's grootste ziekenhuis dokter Ayman Abu al-Ouf. Israel is nog altijd niet heel diep ingegaan op vragen rondom deze aanval, maar een IDF-woordvoerder zei gisteravond dat de aanval "was intended to destroy underground Hamas military infrastructure."

Van maandag t/m 07:00 vanochtend zijn er vanuit Gaza 3150 raketten afgevuurd op Israel. 460 daarvan kwamen in de Gazastrook zelf terecht. Van de projectielen die wel in een baan naar bewoonde gebieden kwamen werd volgens de IAF 90% onderschept. In reactie heeft de IDF in een operatie met 54 'hammers in the night' (straaljagers) wederom 15 kilometer aan Hamas-tunnels omgeploegd, FLIR-beelden hier. De IDF zegt sinds maandag in totaal 840 doelen aangevallen te hebben en 130 terroristen gedood te hebben.

In ander nieuws beschikte Hamas nu blijkbaar ook heel eventjes over een "autonomous maritime vehicle". Eventjes, omdat deze beelden waarschijnlijk tonen hoe deze opgeblazen wordt. In weer ander nieuws lijkt Israel nu ook Nimrud-raketten in te zetten die bij inslag niet exploderen, maar doelwitten gewoon puur op kinetische impact uitchecken. Beetje afgekeken van de Amerikaanse Ninja Sword R9X (hellfire-variant) met uitklappende zwaarden ipv warhead, al is het allemaal geen raketwetenschap haha. Ideal voor liquidaties zonder nevenschade. Video van inslag en nasleep na de breek.

Beelden van een getroffen synagoge, waarbij drie gewonden vielen, meer foto's en meer beelden van die bovenstaande heerlijke Trey Yingst, na de breek.

De laatste rit van Islamic-Jihad commandant Hussam Abu Harbid

Social

Aanval op IJ-commandant Hussam Abu Harbid met niet-exploderende Nimrud-raket

De nasleep van betreffende niet-exploderend Nimrud-raket

Rabijn van getroffen synagoge: "They never stop, they just want to kill us"

Die heerlijke Trey Yingst live voor een Namer APC

Social
Social
Social
Social

Nog geen witte rook

Social

The West Bank Story LIVE

Reaguursels

Inloggen

Als die Palestijnen verstandig zijn laten ze hun eigen gebieden opgaan in Israël in ruil voor een volwaardig staatsburgerschap. Kan er ook gelijk een einde komen aan dat apartheidsregime van Israël.

Diotima | 18-05-21 | 12:27

Het schillen van een citroen blijft lastig.

DeviousDick³ | 18-05-21 | 11:34

Het zou me niets verbazen dat Israel veel informanten in Gaza heeft. Ook in Gaza zal Hamas de nodige vijanden gemaakt hebben.

quantumcollider | 18-05-21 | 09:45

Opvallend veel foto's van vrouwen bij IDF. Islamietjes vinden het niet leuk om aan stukken geschoten te worden door vrouwen. Mooie vernedering voor ze.

Wim Venijn | 18-05-21 | 03:41 | 2

Ben benieuwd wanneer Netanyahu zich voor het Internationaal Gerechtshof moet verantwoorden voor zijn oorlogsmisdaden.

Pleegzuster B | 18-05-21 | 10:46

@Pleegzuster B | 18-05-21 | 10:46:

Oh noes! Israel beantwoord vuur van hamas! Mag niet! Oologsmisdaden!

[\deugmodus]

En wie geeft een zier om het Internationaal Strafhof? Nog niet eens een papieren tijger. Meer een tissue-wezel...

quantumcollider | 18-05-21 | 11:33
-weggejorist-
Alinelia17 | 18-05-21 | 02:30 | 1

Waarom maken die gazanebn niet eens een oorlog met Egypte? Die grens zit ook pordicht.
De Egyptenaren zullen dat wel heel anders aanpakken, net zoals Jordanie dat tijdens zwarte september deed, of de Christen in Libanon......

J.Thee.Cohen | 18-05-21 | 01:50

IDF's precisiewerk gaat nog wel even door, totdat hamas' vuurpijlen op zijn.

Overigens schoten ze toentertijd sjeikh yassin uit z'n rolstoel zonder dat z'n banden lek raakten......

J.Thee.Cohen | 18-05-21 | 01:45

Fact check over de Israëlische Nimrod missielen.

A thermobaric weapon, aerosol bomb, or vacuum bomb[1] is a type of explosive that uses oxygen from the surrounding air to generate a high-temperature explosion. In practice, the blast wave typically produced by such a weapon is of a significantly longer duration than that produced by a conventional condensed explosive. The fuel–air explosive (FAE) is one of the best-known types of thermobaric weapon.

Most conventional explosives consist of a fuel–oxidizer premix (black powder, for example, contains 25% fuel and 75% oxidizer), whereas thermobaric weapons are almost 100% fuel, so thermobaric weapons are significantly more energetic than conventional condensed explosives of equal weight. Their reliance on atmospheric oxygen makes them unsuitable for use underwater, at high altitude, and in adverse weather. They are, however, considerably more destructive when used against field fortifications such as foxholes, tunnels, bunkers, and caves—partly due to the sustained blast wave and partly by consuming the oxygen inside.

SaintNick | 17-05-21 | 23:26 | 1

Zoiets als dit denk ik. Krijg dit maar eens op je dak:
youtu.be/q91yFP9E9Yg

SaintNick | 17-05-21 | 23:42

Ik snap alle ophef niet zo goed; als de buren problemen blijven maken dan pak je ze een keer aan, toch?

Harry.Langezwaal | 17-05-21 | 23:21

@JvanDeventer | 17-05-21 | 22:14:
Netanyahu is hartstikke corrupt en kan niet vervolgd worden zolang hij premier is. Tegelijkertijd lukt het hem niet meer om een meerderheidskabinet te formeren. Als hij er echt niet in slaagt zijn er binnenkort nieuwe verkiezingen. Als hij die verliest, wordt hij aangeklaagd en opgesloten. Dit heeft niets te maken met het beveiligen van Israël, de "Iron dome" houdt vrijwel alle raketten tegen. De positie van Netanyahu als premier is hem letterlijk duizenden doden waard.

* Il Principe * | 17-05-21 | 22:50 | 7

Goh, als ik u zo hoor heeft Netanyahu opdracht gegeven aan Hamas om Israel te bombarderen.

Roadblock | 18-05-21 | 10:21

@quantumcollider | 18-05-21 | 09:47: zo’n Hamasvuurpeil laat een paar ramen springen en verpulvert niet een gebouw van 15 verdiepingen. Dan zouden die Israëliërs wel anders piepen.

Pleegzuster B | 18-05-21 | 10:50

@Pleegzuster B | 18-05-21 | 10:50:
Zou je vast wel willen, he? Lekker Israel van de kaart vegen.

quantumcollider | 18-05-21 | 11:35
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
bisbisbis | 17-05-21 | 22:07

Hoe komt Hamas aan die raketten? Eigen fabricage? Dan moet er toch ergens een rakettenfabriekje zijn dat niet door de Mossad is opgespoord. Wapensmokkel? Maar Israël beheerst 3 van de 4 grenzen van Gaza. Zou alles dan via Egypte binnenkomen? En op welke brandstof vliegen die raketten? Hoe komt die brandstof de Gazastrook binnen?
Ik kan me niet voorstellen dat de Israëli's zich die vragen niet ook gesteld hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ze alleen maar bezig zijn met hier en daar een flat kapot gooien.

JvanDeventer | 17-05-21 | 21:58 | 11

Het is een beetje een grap dat in Gaza bijna geen lantaarnpalen zijn; de zijn allemaal op Israel afgeschoten.
Wat is een raket? Niet meer dan een holle buis met een aandrijflading, explosief en ontsteker. Iran smokkelt de kleine componenten Gaza in, en Hamas improviseert daar een raket van van locate materialen.
Maat die in Libanon heeft gedient vertelde me hoe creatief hezbollah was in het smokkelen van wapens en uitrusting (bijv in de benzinetank). Hamas zal daar niet minder bedreven in zijn.

quantumcollider | 18-05-21 | 09:53

@quantumcollider | 18-05-21 | 09:53: Israël importeert “normaal” zijn wapentuig via Schiphol. Bewoners van de Bijlmer kunnen er over meepraten.

Pleegzuster B | 18-05-21 | 10:54

@Pleegzuster B | 18-05-21 | 10:54:

Lulverhaal. En Israel maakt zijn wapen meestal zelf. En hun spul werkt.

quantumcollider | 18-05-21 | 11:36
▼ 8 antwoorden verborgen

Alleen nog oliebollen/appelflappen erbij.. want het is wel elke avond Oudjaar daar in die Gazazooi... dat dan weer wel..!

grapjasz | 17-05-21 | 21:56

Maar dit had Trump toch opgelost?

Poes Fiep | 17-05-21 | 21:25 | 1

Klopt, maar Biden heeft de Iraanse ayatollahs weer lucht gegeven dus die geven even gas bij in deze proxy oorlog. Die Palestijnen interesseert ze geen ruk, chaos in het Midden-Oosten is waar het hen om gaat.

HD50 | 17-05-21 | 21:48

@Spartacus is net Hamas: doden aan eigen zijde als punten tellen voor de score, inclusief eigen doelpunten.

OverdaanDerOnderheid | 17-05-21 | 21:14 | 1

Jeetje.

Je zou bijna denken dat GS aan satire en spot doet..

omanders | 17-05-21 | 21:50

Waar gebeurd bij de vorige initifada: Palestijn geeft 2 kinderen wat muntgeld om ergens onder een hek door te kruipen. Dat hek werd in het vizier gehouden door Israëlische snipers wegens terreuralarm. Dat wist de Palestijn, want hij stond met een camera om de hoek te wachten, in de hoop op propaganda materiaal.

Gelukkig zagen de snipers de kinderen op tijd en de Palestijn is gearresteerd en berecht.

Hier heeft Israël mee te maken.

Madame Poitiers | 17-05-21 | 20:48 | 5

Ik geloof je direct, maar heb je een geverifieerde bron voor dit verhaal?

Dr.Diggler69 | 17-05-21 | 23:19

Vergeet nooit dat voor dit volk matelaarschap het hoogst haalbare is.

Iemand anders martelaar maken is dan een nobel streven.

quantumcollider | 18-05-21 | 10:09

@Nederlandop1 | 17-05-21 | 20:53:
U vraagt zich dat af.
Als je die vraag op google stelt kan je een site aanklikken NPOkennis.nl
Deze site (voor scholen) legt uit dat de palestijnen in Nederland vluchtelingen zijn die door Israel verjaagd zijn.
Wat deze site niet vertelt is dat de meeste palestijnen in Nederland voormalige werknemers van de Romifabriek van Unilever in Vlaardingen waren, die hun familie hier heenhaalden.
Daardoor was in Vlaardingen ook het hoofdkwartier van Al Fatah in Europa gevestigd, en hobbelt de fondsenwerver van Hamas Abu Eenarm er ook rond.

Roadblock | 18-05-21 | 10:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Niets te vreten, geen nagel om aan je reet te krabben, in erbarmelijke omstandigheden, maar wel meer dan 3.000 raketten kunnen afvuren. Rara, de politiepet. Zo slecht gaat t nog niet daar in Gazaland.

Toverkol | 17-05-21 | 20:45 | 5

@Toos Bevergeil | 17-05-21 | 20:55: Hamas is niet gekozen hoor. En Abbas heeft geen reet meer te vertellen.

Super Vaagstra | 17-05-21 | 21:57

@Toos Bevergeil | 17-05-21 | 20:55: Misschien is het niet helemaal toeval dat er voor deze week verkiezingen gepland waren.

W_F | 17-05-21 | 22:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb alle begrip voor Israël dat ze hier nog even niet mee stoppen. Op de achtergrond speelt nl. nog iets heel anders mee. Hezbollah en Iran kijken op dit moment toe hoe Israel reageert als het met veel raketten tegelijk wordt beschoten. Als Israel hier halfzacht op reageert weet Hezbollah en ook Iran dat zij dus ook zonder al te veel kleerscheuren zelf ook raketten kunnen afschieten. Israel moet wel hard reageren, als signaal naar Iran: waag het niet om ons te beschieten want we zijn bereid keihard terug te slaan. Nu hard reageren om in de toekomst erger te voorkomen.

Barend Braakbal | 17-05-21 | 20:38 | 4

Oorlog is de voortzetting van politiek met andere middelen, leren we van Clausewitz. Hamas wilde via dode baby’s een wig drijven tussen het Westen en vooral de Arabische leiders en Israel. En intern de strijd met Fatah winnen als Palestijnse leider. Israel heeft inmiddels ook doelen vastgesteld en pas als die gehaald zijn, zal het stoppen.

drs. Levi Samsonov | 17-05-21 | 22:07

@* Il Principe * | 17-05-21 | 21:12:
De belangrijkste reden, voor elke leider van Israël, om iets terug te doen is dat je je volk raketten op het hoofd wil besparen. Gek hè? Wij hebben in Nederland inderdaad leiders die het landsbelang niet voorop zetten, maar in de rest van de wereld is dat niet gewoon en zeker niet in Israël. Het is best mogelijk dat deze crisis Netanyahu niet slecht uitkomt, maar elke andere Israëlische premier had hetzelfde gedaan.

JvanDeventer | 17-05-21 | 22:14

@* Il Principe * | 17-05-21 | 21:12:

En hoeveel dode kinderen is het Hamas waard?

quantumcollider | 18-05-21 | 10:10
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zit het met de Co2 uitstoot van die raketten? Heeft iemand al berekend wat dit doet voor het klimaat?

Gandalph | 17-05-21 | 20:33 | 4

@nsfl | 17-05-21 | 22:10: Binnenkort komt in Gaza een Kaagbaan beschikbaar, zodat de geluidshinder voor de Pallies wat minder is.

JvanDeventer | 17-05-21 | 22:17

Volgens mij is stikstof de oxidator in explosieven, dus in principe geen CO2 uitstoot. Wel bij de productie van cement, voor een nieuw huis.

W_F | 17-05-21 | 22:41

Ik zou zeggen, snelheidslimiet voor raketten naar 50km/h!

analretribution | 18-05-21 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Die 15 km tunnel die ze zeggen te hebben gebombardeerd is maar een fractie van wat er aan tunnels loopt, zitten diep in de rotslagen onder de grond dus sowieso niet makkelijk te vernietigen. Hamas en Gaza draait volledig op de tunnels/smokkel, de business is zo goed dat Hamas en de palestijnen er een heel goed leventje op na kunnen houden.
oldwebsite.palestine-studies.org/jps/...

GuruOuwehuru | 17-05-21 | 20:33 | 1

Hamas import belasting voor tunnels eigenaren: "In a further sign of formalization, the TAC introduced an increasingly comprehensive customs regime, providing Hamas with a new revenue base that partially compensated for the Ramallah-based PA’s monopoly on customs revenues collected at Israel’s ports. Haulers weighed their trucks on an electronic weigh station buried in the sand near the entrance to the tunnel zone, obtained chits for their cargoes at an adjoining hut, and upon exit presented the receipts to guards. In September 2008, the Rafah municipality introduced administrative fees, charging tunnel operators a one-time license fee of NIS 10,000 ($2,850)/tunnel and NIS 3,000 for connection to the electricity grid. Evaders were liable to tunnel closure and arrest, deferrable with a NIS 1,000 bail. Further charges were levied on heavily Egyptian-subsidized gasoline and diesel (about NIS0.5/liter in Egypt), cooking gas (NIS 30/canister), cigarettes (NIS 3/pack), and generators. [21] In addition, Gaza authorities levied a 14.5 percent value-added tax on all goods. A tunnel owner who raised a Fatah flag from his house had his license withdrawn."

W_F | 17-05-21 | 22:49

"Speaking to the Jerusalem Post newspaper, missile expert Uzi Rubin estimated the cost of the short-range Qassam rocket fired by Hamas to be somewhere between $300 to $800 each."

Zo'n 1 miljoen tot 2,5 miljoen dollar totaal, valt eigenlijk nog wel mee. Ware het niet dat die Gazanen niks te vreten hebben, geen medische zorg, nauwelijks school of werk. Voor een miljoen kun je een boel mensen voedden...

ReyNemaattori | 17-05-21 | 20:30 | 2

Vissen met een handgranaat gaat net zo goed als met een hengel. Jagen met een raket gaat misschien ook best goed....

Gandalph | 17-05-21 | 20:55

Het budget van de UNRWA was in 2020 iets van 1,4 miljard dollar.
Op een bevolkingstotaal van nog geen 5 miljoen zou je toch voldoende scholen kunnen openen, medicijnen kunnen geven en werkgelegenheid kunnen stimuleren.

1.4 miljard dollar is niet niks.

gaffelbaard | 17-05-21 | 22:15

Ontroerend ook die zee van regenboogvlaggen aan Palestijnse kant. Mooi dat ze ondanks alles toch solidair zijn met de LHBTQI-gemeenschap op deze speciale dag tegen haat.

Selassie | 17-05-21 | 20:29

Die nimrud raket boort dus met blades door de auto en de persoon heen zonder te ontploffen? Luguber idee wel eigenlijk? 8-|
Benieuwd wanneer Hamas stopt met die raketten en hoeveel ze er nog hebben nu....

Jan, Leiden | 17-05-21 | 20:28

Weet niet hoe het kon, maar toen ik halverwege de jaren zestig voor het eerst naar Israël ging kreeg ik allemaal brieven van het Palestina komitee. Om vooral ook naar de Palestijnse zaak te kijken voor ik met die zionisten in zee ging.

Tishetnetnie | 17-05-21 | 20:25

Wel veel stage plekken beschikbaar binnenkort daar in Gaza. Ik zie mogelijkheden voor die gene die zich hier zo achtergesteld voelen.

P-unit | 17-05-21 | 20:21

Als je als Hamas commandant een beetje rondjes gaat rijden in een Citroën Saxo ben je het leven zowiezo beu.

dhrat | 17-05-21 | 20:20

Mijn eerste werkstuk in groep 8 luidde: "De Palestijnse kwestie". Bijna 30 jaar geleden. Weinig verandert in die tijd. Alleen was Yassar Arafat toen nog van de partij. Komt nooit goed daar.

Cheffff | 17-05-21 | 20:04 | 7

@Nuuk | 17-05-21 | 20:30: Maar het is toch niet niet-waar wat er tegen je zoon wordt gezegd?

Even los van de hele verrotte voorgescheidenis waar ze beiden schuld aan hebben, met dank aan alles vernietigende en onnozele religies en stammenstrijd. Ze zijn beide schuldig joh. Dat jij een kant kiest is eigenlijk al irrationeel en gestoeld op religieuze groepsdrang.

deBoel | 17-05-21 | 20:45

@deBoel | 17-05-21 | 20:45: hoezo religieuze groepsdwang. Jij vult zaken in zonder enige voorkennis.

En nee , het klopt niet dat deze oorlog begint met het uit huis zetten van palestijnen. Dat zal ook gebeuren, net zoals Israël ooit Joden uit hun huizen heeft gezet om Gaza mogelijk te maken. Oorlog tegen de Joden is steeds antisemitisme, dat is wel vanuit ondermeer religieuze motieven.

Israel heeft wel een grote minderheid religieuze gekken in de grenzen en deze orthodoxe Joden maken ook het leven zuur van andere Joden.
Israel is echter een seculiere staat. Meeste Israëlische burgers zijn net als hier niet of matig religieus.

Nuuk | 17-05-21 | 21:13

@Nuuk | 17-05-21 | 20:30:
Je raakt gelijk ook het probleem in het onderwijs.

Jongeren worden te veel geleerd na te praten en te weinig geleerd kritisch te zijn. Wil je iets weten over een onderwerp? Zoek meerdere bronnen op. Van beide kanten, als dat kan.

Dus, zoek geschiedenis op over Israël en ook Palestina. Lees het nieuws, van Israël en Palestina. Bekijk zoveel mogelijk twee kanten van een verhaal.

De kinderen een beetje kritisch nadenken leren? Daar is niks mee.

gaffelbaard | 17-05-21 | 22:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Hamas plaatst raketten tussen burgers en schiet ze naar willekeurige burgers in Israel. Zo probeert ze duizenden Israelische burgers te vermoorden. Nu dit niet is gelukt - wat ze vast al aan zagen komen - genieten ze voor de volle 100% van de beelden van dode burgers - want daarmee kunnen ze hun propaganda volop laten draaien. Trap er niet. De dode Israelische burgers worden letterlijk door Hamas gevierd. Het interesseert ze echt niet. Dode Palestijnse baby's is kassa voor hen.

drs. Levi Samsonov | 17-05-21 | 20:04 | 3

Als ze nog meer doden willen terwille van de publiciteit, misschien is het dan een idee om 3.000 raketten op de eigen bevolking af te sturen. Weet je in ieder geval dat ze aankomen.

Toverkol | 17-05-21 | 21:04

460 kwamen in eigen gebied, dus misschien hadden ze daar ook wat prijs mee.

Sessine | 17-05-21 | 21:18

@Toverkol | 17-05-21 | 21:04:
Eén op de zeven raketten land weer op eigen bodem, soms met doden tot gevolg. Die slachtoffers worden gewoon meegeteld alsof ze door Israël zijn veroorzaakt.

2021 sla ik ff over | 17-05-21 | 23:14

Chickies

SinisterNL | 17-05-21 | 20:04

De oprichtingsdatum van de Verenigde Naties versus de stichting van de staat Israël. Raymond Westerling op Celebes, Paul Getty in Saudi Arabië. The Art of the Deal.

1973. De oliecrisis en hoe die de Dutch Disease inluidde. München was een jaar later. Hoe vertaal je energieonafhankelijkheid? And Welfare for All? Nederlandje heeft het geweten.

Tactische observatie terzijde: hoe Iron Dome en de rest van het Israëlische wapentuig maar weer eens bewijst: kwantiteit is zijn eigen kwaliteit.

The poor man's war of attrition. Gelukkig hanteren "de opstandelingen" de koran en niet de geschriften van Sun Tze, Mao of Lenin. Ik gok dat dat een reden heeft.

Hetkanverkeren | 17-05-21 | 20:02 | 4

@BASinnic | 17-05-21 | 20:16: Ik herinner het me allemaal inderdaad als de dag van gisteren. Wellicht heeft u dus gelijk. Maar vraag me alsjeblieft niet waarom. Laat staan wanneer.

Hetkanverkeren | 17-05-21 | 20:21

Ik baseer mij meer op het gebrek aan samenhang en verhaallijn. Ook weer in uw antwoord

BASinnic | 17-05-21 | 20:25

@BASinnic | 17-05-21 | 20:25: Wat ik dan weer niet begrijp: hoe kunt u zich baseren op een gebrek aan samenhang en verhaallijn? Voor de goede orde: liever dit soort misverstanden dan een medemens met raketten bestoken.

Overigens zit er wel degelijk een lijn in mijn betoog, en dus samenhang: olie. Mijn vorige advies aan de IDF werd gejorist. Dus moet ik het een beetje inkleden allemaal.

Maar wat weet ik nou, inderdaad.

Volmaakt OT: geen ADHD. Wel een hoop andere afkortingen en zulks.

Hetkanverkeren | 17-05-21 | 21:01
▼ 1 antwoord verborgen

Israël is misschien niet sportief, maar dat waren de Palestijnen in 1972 ook niet.

Mr_Natural | 17-05-21 | 20:01

Ben allang blij dat Moshe dit niet mee moet maken. Die was bij het eerste bombardement gelijk zijn ooglapje kwijt.

Tishetnetnie | 17-05-21 | 19:58

Die afgeknalde psychiater zal het wel heel druk gehad hebben met al die tot op het bot geïndoctrineerde
en agressieve mannetjes.
Iran kan beter pilletjes sturen,en Kaag ook.

De Profundus | 17-05-21 | 19:57 | 3

En Kaag ook? Van ons geld zeker?

aamert | 17-05-21 | 20:35

Je bedoelt ook Kaag sturen?

yawni | 17-05-21 | 21:36
-weggejorist-
De Profundus | 17-05-21 | 22:55

Verstrek verdere hulp aan Gaza alleen als ze het Homohuwelijk daar erkennen.

HogeNood | 17-05-21 | 19:56

Waar ik me enorme zorgen over maak als klimaatactivist. Wat hebken al deze raketten en bijkomend geweld gevolgen voor de CO2 uitstoot. Dat zal niet mis zijn. Misschien moet Hamas zich eens zorgen over de gevolgen van hun acties maken mbt klimaat.

ultraman | 17-05-21 | 19:51 | 6

Daarom moeten er ook meer bomen komen, die pakken die co2 dan op .

Bjorn19851111 | 17-05-21 | 20:04

@jitro | 17-05-21 | 20:01:
Terwijl ze daar heel veel timmerfransen en metselibrahims nodig hebben de komende jaren. Zo! Al die stikstof nog eens bovenop die kruitdampen.

MoorCopJoris | 17-05-21 | 20:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Als dit over is zullen er wel een hoop vacatures open zijn in Gaza stad voor leidinggevende functies en tunnelgravers.
wat zal de Cao zijn van die gasten ? bedoel is nogal een korte carrière die je vaak hebt.

Roger-Rabbit | 17-05-21 | 19:49 | 1

Wat dacht je van doodgravers?

Mr_Natural | 17-05-21 | 19:52

Die Abu Hassam Harbid kan bloeden, zeg.
Overigens tekenend hoe gecoördineerd de hulpverleners te werk gaan.

BASinnic | 17-05-21 | 19:48 | 5

Dat gedoe van die ambulance snapte ik ook niet. Ik neem aan dat snel duidelijk is dat alleen een dweil, een paar plamuurmesjes en wat plastic zakjes nodig zijn om de uit elkaar gespatte resten van deze totale faalhaas bij elkaar te vegen.

Nuuk | 17-05-21 | 20:12

@Nuuk Precies. En dan dat geneuzel met die brancards. Het lijkt wel Laurel en Hardy in die sketch waar ze verhuizers spelen

BASinnic | 17-05-21 | 20:23

Dacht ook eerst dat ze aan een lichaam trokken en rukten. Leek me niet de beste methode om iemand uit een wrak te halen. Bleek echter een gevalletje beklemde portier te zijn.

LucaBrasi | 18-05-21 | 12:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik vind het eigenlijk best nog wel aardig van Israel dat die Palestijnen nog steeds Gaza en de Westbank mogen hebben. Zou het ook heel begrijpelijk vinden als ze dit weer annexeren en alle Palestijnen met hun kofferje naar Iran en Syrië sturen.

Er zal nooit een vredesakkoord komen omdat de Palestijnen niets minder willen dan vernietiging van Israel. Blijkbaar krijgen ze ook veel te veel financiële hulp uit het westen want er is nog steeds veel geld voor raketten. Wat mij betreft mogen de sancties op Iran ook opgevoerd worden.

lamlendig | 17-05-21 | 19:48 | 2

Gaza, Westbank en Golan weer opnieuw annexeren. Alle moslims daar plus de arabische inwoners oppakken en de grens overzetten. Jeruzalem, Westbank, Golan en Gaza vullen met kolonisten. Problem solved.

BoerKoekoek | 17-05-21 | 19:56

@BoerKoekoek | 17-05-21 | 19:56:
De grens over? Naar Jordanië en Egypte dan zeker. Dat gaat Israël niet doen want wil geen ruzie met de buren, en de buren willen geen Palestijns gespuis in huis. Die lui zijn gewild en overal waar ze kwamen, was er in no time een hoop ellende met dit nep volk. Libanon, Koeweit, Jordanië, Egypte, niemand heeft zin in die lui.

Nuuk | 17-05-21 | 20:09

Een voortdurende oorlog op een zeer laag pitje lijkt me het beste voor Israël.
Alleen met drones overal meekijken (kleine drones), en schieten (grote drones).
Zie de planeet Mars.

HogeNood | 17-05-21 | 19:48

Ik heb niets met Israel en weinig met de Palla's. Het is niet onze oorlog. Nederland moet doen wat het beste voor Nederland is. Als blijkt dat door de Palla's te steunen we hier voor 10 cent per liter goedkoper kunnen tanken mag voor mijn part de staat Israël per direct ontmanteld worden.

McStuiver | 17-05-21 | 19:47 | 9

Want benzine komt uit Israël en/of Gaza ?

grapo | 17-05-21 | 20:10

Lekker kortzichtig. 10 cent korting op je brandstof, maar geen hoogwaardige computersystemen en software meer. Geen ontdekkingen in de medische wetenschap meer, waar jij van kan profiteren. Jouw opmerking is inderdaad niet meer dan 10 cent waard.

Mokum Kosher | 17-05-21 | 20:57

Doe inderdaad wat het beste voor Nederland is. Ofwel, steun degene die, als het vechten stopt en het stof gedaald is, ons in vrede zal laten.

Wie zou dat nu zijn?

quantumcollider | 18-05-21 | 10:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Wat is het ingewikkeld hè? Maar hoe het ook zij. Gewoon door blijven schieten en drama maken. Komt er vanzelf een keer vrede. TOCH!?!

MoorCopJoris | 17-05-21 | 19:47

Na een periode van provocatie en een fijne portie staatsterreur hebben de Israelische 'powers that be' wat ze willen: onder het mom van: 'Ja maar zij zijn begonnen!' zijn ze in slow motion de Palestijnen aan het uitmoorden, daarbij de aandacht afleidend van hun eigen fascistoide optreden en corrupte staat.

m@rkus | 17-05-21 | 19:46 | 13

@m@rkus | 17-05-21 | 19:55: Ik kan deze logica gewoon totaal niet volgen, het is geen oog om oog, het is gewoon jij schiet op ons, wij ontnemen jou de mogelijkheid om dat te doen. Of vind jij het ook zo dat je terroristen niet mag arresteren als ze niet succesvol waren in hun aanslag?
De insteek van Israel is waarschijnlijk ook zo dat ze de slachtoffers niet eens willen, gewoon het materieel vernietigen. Insteek van Hamas is burgers doden. Ik zie het verschil, daarom ben ik voor Israel in dit conflict al vind ik ze fout met sommige dingen die ze doen.

Sessine | 17-05-21 | 20:20

@m@rkus | 17-05-21 | 19:55: Hamas had ervoor kunnen kiezen de tunnels te graven ter bescherming van de burgers, maar de tunnels zijn voor Hamas-"fans only", vandaar ook dat IDF die gericht aanvalt.

Sneerpoets | 18-05-21 | 08:14

Grappig hoe sommige useful idiots toch elke keer weer de kant van de jihadistische terroristen kiezen. Zien ze in Israel een representatie van de 'slechte witte man' die de noble 'person-of-color' onderdrukt, of is het toch ouderwetse jodenhaat?

quantumcollider | 18-05-21 | 10:25
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd wat Israël gaat doen op het Songfestival. Gelukkig doet Palestina niet mee.

Mr_Natural | 17-05-21 | 19:46 | 5

Ethiopisch-joods meisje dat 'set me free' zingt.
Zal wel weer omgedraaid worden naar Free Pal. natuurlijk door IJsland enzo.

Angelina-a | 17-05-21 | 20:00

@Mr_Natural | 17-05-21 | 19:53:
Wat leuk! Je hebt er ook meteen een liedje bij gevonden. 2525, moet lukken. Ben een rasoptimist.

MoorCopJoris | 17-05-21 | 20:01

De Palestijnen doen ook mee. Één of andere kasthomo met het nummer: kom van dat dak af.

BrokenTipi | 17-05-21 | 22:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft iemand ook eens aan het milieu gedacht.
Ik zie een grote zwarte rook pluim
Als die boven mijn panelen gaat hangen ben ik de sjaak.
Bij wie kan ik dan aankloppen voor mijn geleden schade?
Kijk daar hoor ik niemand over, en dat is nu net het punt wat mij zo doet opwinden.

Bjorn19851111 | 17-05-21 | 19:46

Dat Israël steeds geen feiten vrijgeeft waarom ze bepaalde doelen bombarderen, hint het er wel dat er spionnen rondlopen in Gaza.

TRUMP | 17-05-21 | 19:44 | 1

Zoek eens op Son of Hamas, Mosab Hassan Yousef.

Angelina-a | 17-05-21 | 20:43

Wat je ook heel goed ziet in filmpje "De nasleep van betreffende niet-exploderend Nimrud-raket" is hoe georganiseerd die palestijnen zijn.

Politie zet boel af met lint, andere politieagent documenteert het gebeuren met foto's, omstanders worden op afstand gehouden, er wordt netjes een scherm om de rampplek heen geplaatst, goed uitgeruste en getrainde brandweer arriveert. Man wordt professioneel uit het autowrak gehaald.

ZIe daar waarom die hele gaza strook zo enorm succesvol is.

Knufter | 17-05-21 | 19:44 | 1

Publiek blijft keurig op afstand. Direct een schuimlaagje tegen eventuele lekkende bezien of ontploffende airbags.
En keurig van de Israeli's dat ze niet alsnog een kort salvootje over de plaats des onheils laten gaan. (dat laatste serieus, een beetje terrorist stopt namelijk altijd een vertraging achter de eerste knal zodat de hulpverleners ook aan gort gaan).

ole guapa | 17-05-21 | 19:48

Als groen links vriendengroepje hamas geen raketten had afgeschoten, dan was dit niet gebeurd. Als groen links vriendengroepje hamas al het geld had besteed aan de welvaart van hun bevolking (ex egyptenaren), dan was het een soort van Singapore geworden.

Hoofdbreker | 17-05-21 | 19:42

‘Ik had nog zo gezegd, geen bommetje’!

Sinterbikske | 17-05-21 | 19:39 | 1

Campina, verfrissend.

van Oeffelen | 17-05-21 | 19:45

Als ze het ondergrondse deel van huizen/gebouwen voor tunnels gebruiken, dan is 50% van de bevolking betrokken bij de strijd.

HogeNood | 17-05-21 | 19:39 | 1

Het is de uitdrukkelijke bedoeling om burgers te offeren.
Het liefst met 20 camera's er boven op, want de media campagne van de pallies gaat erg lekker op het moment.

IkWilOokWatZeggen | 17-05-21 | 19:46

Laten we hopen dat de boel niet escaleert.

VanBukkem | 17-05-21 | 19:39

Al meer dan 2000 jaar worden joden vervolgt en vermoord. Sinds 1948 schieten ze terug. Sinds dien iedereen in het Westen over de zeik. Go figure.

postmodernismisdead | 17-05-21 | 19:38

Wat is iedereen er toch weer als de kippen bij met meningen pro/contra een van de vechtende partijen. Rustig mensen: dit gesodemieter is al een paar duizend jaar aan de gang. Kijk maar in he t oude testament.

Brulboei_61SB | 17-05-21 | 19:37

Die 460 raketten van Hamas, die op eigen Gaza-bodem gevallen zijn, hoeveel kinderen en vrouwen hebben die gedood? In WO2 bad men 'och liev vrouwke, gift um nog un douwke' als de motor van een V2 uitviel boven de hoofden van de burgers.

AdPatat1960 | 17-05-21 | 19:35 | 1

Stel je voor dat Israel "proportioneel" zou reageren, door 3.200 ongeleide raketten op Gaza af te sturen.

drs. Levi Samsonov | 17-05-21 | 20:16

Hilarisch. De zoon van de Hamas-oprichter.
GeenStijl heeft het al eens eerder geplaatst, maar is altijd goed om weer eens door te sturen als iemand het over Israël is.
Die koppen van de twee mannen vooraan.

ttps://youtu.be/c2NaiX-hvVQ

Angelina-a | 17-05-21 | 19:32 | 13

@Nederlandop1 | 17-05-21 | 19:43: ook als ik zeg op wat men kan zoeken " Son of Hamas, UNWatch" komt het er niet doorheen. Meerdere keren geprobeerd de afgelopen dagen.

Angelina-a | 17-05-21 | 20:50
▼ 10 antwoorden verborgen

35 vrouwen maar? Waar zijn nu de femisten om hun gelijke behandeling op te eisen

TDB | 17-05-21 | 19:32 | 1

Minimaal 72 toch?

BoerKoekoek | 17-05-21 | 20:00

Erdogan heeft de paus opgeroepen om zich samen tegen Israël te keren om de "massamoord" op de Palestijnen te stoppen. Het zou natuurlijk het prestige van Erdogan enorm opvijzelen als hij als leider van de islamitische wereld en de paus als leider van de christelijke wereld zich eendrachtig tegen Israël zouden keren. Dat brengt zijn hartewens, kalief te worden, een flinke stap dichterbij.

MAD1950 | 17-05-21 | 19:30 | 6

De Heilige Stoel is in weinig zaken zo weinig geinteresseerd als in de mening van die derderangs Turkse dictator.

drs. Levi Samsonov | 17-05-21 | 20:18

Ja. Dat zei hij. En daarna belde Erdogan hem op.

gaffelbaard | 17-05-21 | 20:19

@neonreclame | 17-05-21 | 19:35:

De meest linkse paus ooit? Die een aantal woke-stokpaardjes heeft overgenomen? Ik heb mijn twijfels.

quantumcollider | 18-05-21 | 10:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe gaat het nu met de wapen industrie ?
Dat is volgens mij nog het enige wat echt op rolletjes loopt. Hebben die ff toevallig geluk .

Bjorn19851111 | 17-05-21 | 19:30 | 3

Zag vorige week de cijfers iets dalen en dacht ik ga even een belletje eraan geven.
Werkt altijd..
Prijzen van wegslingerlood zijn weer normaal.

Gokmaar | 17-05-21 | 19:33

Aandelen gaan goed en de investeerders zijn in hun nopjes. Toevallig pakte de wapenlobby aan beide zijde goed uit. En de goden zijn ook weer blij met de nieuwkomers. Greta vond het wat minder.

jitro | 17-05-21 | 19:36

De palestijnen draaien op bouwmaterialen betaalt doorde EU/Turkije en Arabische landen die raketten in elkaar.

TheseDays00 | 17-05-21 | 19:48

1 Voordeel voor de Palestijnen, wel lekker veel stenen erbij om te gooien.

Mr_Natural | 17-05-21 | 19:29 | 1

Bruggen bouwen doen ze er toch niet mee.

wijsvinger | 17-05-21 | 19:50

Die Nimrud-raket is wel een humaan wapen, kracht door impuls.

smdyasc | 17-05-21 | 19:27 | 1

Mwa, van 14 kg aan holle lading/koper op je knar wordt sowieso niet veel beter, ongeacht de snelheid van het projectiel.

Tom Aatje | 17-05-21 | 19:58

Merkwaardig dat we hier in NL zo enorm veel aandacht hebben voor hetgeen wat in Israël of in moslimlanden gebeurd... we keuren het zogenaamd allemaal af maar ondertussen is die oorlog verplaatst in ons midden. Jaarlijks aardig wat gevalletjes eerwraak, kind-bruiden, besnijdenis, antisemitisme, terreur, geweld intimidatie en Gaza praktijken... en dan kijkt de deuger vrolijk de andere kant op, zolang de deuger vrolijk betuttelend kan leven zonder overlast is er geen enkele rede tot het aanpakken van dat als maar groeiende tuig.

Hollandse_blauwe | 17-05-21 | 19:23 | 4

Snapt u uw grap zelf wel?

Ray Skak | 17-05-21 | 19:31
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn beelden van dat autonomous maritime vehicle:
youtu.be/tSsKYdh9_7w

Kapitein Sjaak Mus | 17-05-21 | 19:21

Wat betreft de 31 huizen die de Palestijnse families moeten ontruimen is de juridische situatie als volgt:

De huizen zijn in 1967 terug gegeven aan de rechtmatige eigenaars, Joden die voor 1948 daar woonden en verdreven zijn door de Transjordaniërs. Tot 1993 hebben de huidige bewoners huur betaald maar sinds de PLO in 1993 op de proppen kwam hielden de Arabieren op met huur betalen. Sindsdien loopt een rechtsstrijd tussen de huiseigenaren en de Arabieren. Uiteindelijk zijn de Arabieren na 28 jaar (!) uitgeprocedeerd en moeten of de huizen ontruimen of de huur en achterstallige huur met rente betalen

Het verhaal van de Israëlische critici luidt dat de huidige aanval van Hamas dus verbonden is met dat van de uitzettingsprocedures bij Israëlische rechtbanken met betrekking tot enkele eigendommen in de wijk Sheikh Jarrah in Jeruzalem.

De waarheid over Sheikh Jarrah is dus dat het een gewoon eigendomsgeschil tussen particuliere partijen betreft en niets met etnische zuivering en dat soort dingen heeft te maken.

brabosh.com/2021/05/17/bijna-niets-da...

Swieberj | 17-05-21 | 19:20 | 4

Maar vergeet niet dat volgens linkse types bezit niet koosjer is, en dat geldt des te meer als er joden bij betrokken zijn. De Palestijnen - behoeftig als die naar de aard der zaak zijn - staan volgens 'internationaal recht' volledig in hun recht om deze kapitalistische uitbuiters te onteigenen.

HoogToontje | 17-05-21 | 19:42

Hadden ze daar maar de enthousiaste geld inners die we op het moment bij onze Belastingdienst hebben dan waren ze zo weg.

Blauwe Wafel | 17-05-21 | 19:55

Waarom verdedigt Israël zich naast militair ingrijpen niet ook met dit soort berichten in een persverklaring oid? Eindelijk wat serieus achtergrond nieuws als tegengeluid dat ik heb kunnen sturen aan hardcore anti-Israël kennissen.

Tiscali-2 | 17-05-21 | 20:00
▼ 1 antwoord verborgen

pleonasme: Laffe Hamas

Smeggel | 17-05-21 | 19:19

Heeft wel wat,elke keer weer beginnen wetende dat je gigantisch op je donder krijgt.
sm club is er niks bij.

Roger-Rabbit | 17-05-21 | 19:18 | 2

The Fight Club, maar dan anders.

Mr_Natural | 17-05-21 | 19:19

Gewoon cashen voor die bovenin de pyramide zitten, degenen die broer en zus als ouders hebben zijn kanonnenvoer. De kinderen daarvan zijn over een jaar of 5 weer aan de beurt. Gewoon een gezond ondernemingsplan. Nou ja, de pallies zijn de sjaak, maar afgezien van wat wappies in het vrije westen hoeft ook niemand die, laat staan hun Arabische broeders en zusters. Ondertussen lekker Israël de schuld geven, want deugen, geld verdienen, en Israël dwarszitten is allemaal veel belangrijker als het probleem oplossen.

Jacques_SiConto | 17-05-21 | 19:44

Wanner krijgt die Al-Qaq nu eens een raket op zijn kokosnoot?
Of zit die ondertussen ook veiling in NL ondergedoken?

infidel103 | 17-05-21 | 19:17 | 5

Die is ambassadeur voor de Palestijnse gebieden. Hij zetelt in Zwitserland. Ook makkelijk als er weer miljoenen vanuit het Nieuw Leiderschap van D66 op goedkeuring van Sigrid Kaag worden overgemaakt naar de Palestijnse rekeningen om er raketten van te kopen.

Tuinhekje | 17-05-21 | 19:57

@Tuinhekje | 17-05-21 | 19:57: Die raketten worden wel gesponsord door Iran, de "metro" (het 600 mijl lange tunnelstelsel onder Gaza) die hebben wij betaald helaas en nog een paar Palli baasjes die ondertussen stinkend rijk zijn. Kaag is medeschuldig aan wat ernbu aan de hand is!

infidel103 | 17-05-21 | 20:47

@Tuinhekje | 17-05-21 | 19:57: En Ned. doet er nog 3 miljoen bij is bij elkaar 16 miljoen kun aardig wat raketten van kopen , maar moslims stuur eens een ansichtkaart om kaag en prutte te bedanken.

Hoorneslaan | 18-05-21 | 03:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoeveel monden had Hamas kunnen voeden met het geld van die raketten?

Mahatma | 17-05-21 | 19:17 | 4

Die raketten zijn juist het verdienmodel. Iedere keer dat er bommen op Gaza vallen stroomt hun bankrekening vol.

Abject | 17-05-21 | 19:24

Ik dacht dat palli-vrouwen de meest obese ter wereld zijn?

wijsvinger | 17-05-21 | 19:26

@Abject | 17-05-21 | 19:24:
En dan te bedenken dat beide landen financieel geholpen worden door de communist Joe Biden, de ongekozen flapdrol van de USA.

antagonist | 17-05-21 | 19:29
▼ 1 antwoord verborgen

de Nederlandse regering onder leiding van een blonde dame financiert aardig wat palestijnse "goede" doelen. En Israel doet daar zelf dan nog een schepje bovenop door wat op de doelen te gooien..

whatsinthename | 17-05-21 | 19:15 | 2

Het niet nadenkende deel van GS heeft helemaal over jou berichtje heen gelezen.
Ik vind mooi.

Gokmaar | 17-05-21 | 19:23

Hamas richt de door de blonde vrouw gefinancierde raketten op de goede doelen in Israël. Israël doneert efficiënter.

El Rico Grande | 17-05-21 | 19:39

Het Westen (inclusief Nederland) financiert Hamas en Hezbollah terroristen. Via alle zieligheidssubsidies. Miljarden aan hulp gaat er naar de Palestijnen en hun infrastructuur....

Dus Kaag is minstens net zo schuldig als Netanyahu aan alle ellende van die Palestijnse en Joodse kinderen nu meemaken.

Odin | 17-05-21 | 19:15 | 2

Probeer dat maar eens aan een D66'er te verkopen, gaat je niet lukken helaas.
Ontwikkelingshulp naar welk land dan ook is niet alleen doelloos maar ook nog eens levensgevaarlijk.

infidel103 | 17-05-21 | 19:26

Toch blijft het een gekke gewoonte van die moslims om vrouwen en kinderen als schild te gebruiken.

Hollandse_blauwe | 17-05-21 | 19:14 | 4

Omkering van het westerse "vrouwen en kinderen eerst" principe...

Calastir | 17-05-21 | 19:20
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt tijd dat mensen de echte oorlog krijgen te zien in de mainstream. Het enige dat ze op TV uitzenden lijkt wel de jaarwisseling. Een donkere lucht vol wensballonnen.

stipjes | 17-05-21 | 19:13

Ook geen regenboogvlaggen bij dat protest, zie ik.

Calastir | 17-05-21 | 19:13

Blijft nog wel een tijdje onrustig.
Vraagje: wat voor raketten zijn er gebruikt om dat persgebouw in te doen storten?

RickyLaRue | 17-05-21 | 19:12 | 3

Hele goede

BoerKoekoek | 17-05-21 | 20:05

Eerst knock-on en toen knock-over type begreep ik uit de berichtgeving.

Sessine | 17-05-21 | 20:45

die wagen van Hussam Abu Harbid kreeg wel meer snelheid, alleen konden de assen dat niet aan.

whatsinthename | 17-05-21 | 19:12 | 5

Citroën inderdaad Broekvol. Me sorry.

TheseDays00 | 17-05-21 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

En nu maar hopen dat Israël dit keer echt goed doorpakt.

Parsons | 17-05-21 | 19:11

Ik reed vorige week door de Westerscheldetunnel, 6,6 km, dat is al een eind joh.

Mr_Natural | 17-05-21 | 19:09 | 1

Je moet hem ook niet in de lengte maar in de breedte doorrijden, scheelt een stuk.

Graaisnaaiert | 17-05-21 | 19:52

Een tip voor alle Palestijnse ziekenhuizen: Sta niet toe dat Hamas raketten in de kelder bewaard dan voorkom je dat het IDF ze moet uitschakelen.
En in het verlengde daarvoor ook een tip voor alle persbureau's in de Gazastrook: Sta niet toe dat Hamas raketten vanaf je dak lanceert dan voorkom je dat het IDF ze moet uitschakelen.

Osdorpertje | 17-05-21 | 19:08 | 7

die zikenhuizen en persbureau's hebben niets te vertellen. Hamas is de baas, en anders maken ze je een koppie kleiner

AdPatat1960 | 17-05-21 | 19:51

Hamas, de werkgever van Anis Al Qaq, de echtgenoot van Sigrid Kaag.

Tuinhekje | 17-05-21 | 20:01

@AdPatat1960 | 17-05-21 | 19:51:

Tja als zelfs AP netjes doet wat Hamas zegt om hun maar niet boos te maken, wat voor een keus heeft de gemiddelde palastijn dan?

quantumcollider | 18-05-21 | 10:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat voor Israël geldt, geldt ook voor ons.We zouden zoveel kunnen ontwikkelen en innoveren en bereiken als we niet zoveel tijd, energie en geld kwijt waren aan de islamitische haatzaaiers en oorlogsjunks.

Madame Poitiers | 17-05-21 | 19:08 | 3

Zo is het Madam. Wij hebben wel kliko’s en beinv loeders.

Normpje | 17-05-21 | 19:11
-weggejorist-
WhiteShark | 17-05-21 | 19:16

Hoe kan het bestaan dat er zoveel raketten vanuit Gaza op Israel worden afgevuurd? Waar halen ze die dingen vandaan? Wie levert die dingen aan die Pallies? En hoe doen ze dat? Gaza airport/airstrip is al jaren geleden onbruikbaar gebombardeerd door de IDF. Dus niet door de lucht. Via zee misschien? Moet je eens proberen met iets wat groter is dan een kano de Gaza kust te naderen, je word in de grond geboord. Via Egypte dan, dat is het enige buurland anders dan Israel wat een grensovergang naar de Pallies heeft. Zouden die Egyptenaren medeplichtig zijn? Het zou kunnen, het zijn tenslotte hun broeders. Maar dat dat zo lang onopgemerkt zou zijn gebleven door de recces/reconnoitres (spionnen) van Israel? Toch wel raar?
Edit: ik heb deze vraag op meer plekken gesteld, weet iemand wat?

hotnot | 17-05-21 | 19:05 | 10

@Abject | 17-05-21 | 19:21:
Ik als naieve westerling denk dan dat die jongens zich vervelen. Kunnen we ze niet gewoon wat Revell bouwpakketjes, lijm en verf sturen? Kunnen ze ook lekker bezig zonder dat er doden bij vallen.

Graaisnaaiert | 17-05-21 | 19:50

Weet je nog hoe Links Nederland zich ijverde voor een flottielje richting Gaza met "hulpgoederen" ?

Tuinhekje | 17-05-21 | 20:03
▼ 7 antwoorden verborgen

Egypte controleert de zuidelijke grens.....
Tunnels.

Is dit nog nieuws? | 17-05-21 | 19:05 | 2

En hoe komen die Iraanse raketten en drones de Gazastrip binnen?

AdPatat1960 | 17-05-21 | 19:48

Over een uur of twee een totaal andere discussie hier. Helaas, de waan van de dag. En dit conflict duurt al voort sinds 1948.

dathoujetoch | 17-05-21 | 19:05 | 1

Ja, maar inmiddels heeft dit conflict onze straten ook bereikt. En dat is toch een nieuwe 'dimensie'. Het legt ook heel duidelijk het islamiseringsproces in Nederland bloot.
Israel-Palestina is een never ending story. Maar onze straten maken hier nu ook deel vanuit. En jammer genoeg is er geen enkele politieke leider of burgemeester die daar wst tegen doet of zich over uitspreekt.
Het zegt heel veel over Nederland. Heel veel.
De toekomst ziet er donker uit. En dat ligt niet aan Israel of Palestina.

Bataafje | 17-05-21 | 19:32

Ja, vreselijk wat daar gebeurt. Maar wat hebben wij eraan, gaan wij er iets aan veranderen? We hebben hier genoeg andere problemen.

Mastermattie | 17-05-21 | 19:02 | 14

Wat wij eraan hebben? Nou, u heeft die baardjesoptochten een beetje gemist de afgelopen dagen?

Graaisnaaiert | 17-05-21 | 19:47

@Oeleflaffel | 17-05-21 | 19:50: ja die kennen we al, dat is 1 raar wijf en een paar leuke stukjes aan elkaar geplakt door neonazi's of iets dergelijks.

Angelina-a | 17-05-21 | 21:01
▼ 11 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Online Casino