Bronnen: 'Versoepelingen Gazastrook waarschijnlijk vanaf half juli'
Oplopende spanningen in het Midden-Oosten!
Tussenstand: 83 - 7 voor Palestina. Volgens het Gazaanse ministerie van Gezondheid bestaat hun dodental uit 17 kinderen, acht vrouwen en zijn er nog eens 487 Gazanen gewond. Volgens de IDF bestond de helft van het dodental gister (toen nog 53) uit leden van terroristische organisaties en waren minstens een deel van de kinderen omgekomen door Palestijnse raketten die per ongeluk in de Gazastrook landden. Die laatste claim wordt o.a. onderschreven door NGO Defence For Children - een club "dedicated to defending the human rights of Palestinian children living in the Occupied Palestinian Territory" - die schrijft dat: "In a second incident around 6:05 p.m., a homemade rocket fired by a Palestinian armed group fell short and killed eight Palestinians, including two children."
Het Israelische dodental bestaat uit een soldaat en zes burgers, waaronder een een 6-jarig jongetje, een Arabisch-Israelisch tienermeisje, een 32-jarige Indiase immigrante en een 52-jarige grootmoeder.
Ook vandaag hebben Palestijnse belangenverenigingen weer een veelheid aan raketten de grens over gemikt, en werden ook de Hamas-zelfmoord drones voor het eerst echt ingezet. Onderstaand hun prima promofilmpje. Hamas claimt dat deze "Shebab" drone zelfgemaakt is. We hebben dan misschien nergens voor doorgeleerd, maar we vinden dit genoeg lijken op een nieuwe variant van de Iraanse Qasef-1 uit 2016 om onderstaande drones aan Iran toe te schrijven en te weerspreken dat Hamas deze makkers zelf in elkaar gedraaid heeft.
Ondertussen wordt een Israelische grondinvasie met het uur waarschijnlijker. De ruim 1500 raketten die Hamas t/m gister in 38 uur afvuurde was al meer dan eenderde van alle raketten tijdens de oorlog van 50 dagen in 2014. De Times of Israel schrijft dat: "The Israel Defense Forces announces it is canceling all weekend leave for combat soldiers as it prepares for the possibility of a ground operation in the Gaza Strip, as fighting there intensifies. The military has sent infantry troops and tanks from the Paratroopers Brigade, Golani Brigade and 7th Armored Brigade to the Gaza border. In addition, IDF Spokesperson Hidai Zilberman says the military has called up 7,000 reservists. Roughly half of these are troops from air defense, artillery and medical units, and half serve in administrative and intelligence positions, Zilberman says."
Kortom, waarschijnlijk gaan ze echt buurten. En dat is wanneer het Israelische dodental op gaat lopen. In 2014 kostte de invasie 67 Israelische soldaten het leven en raakten er 469 gewond. Beelden van Israelische tanks, APC's en artillerie op weg naar Gaza, na de breek. Laatstgenoemden staan sinds vandaag al te rammen trouwens (video).
UPDATE 20.40 uur - Oh oh. Nu ook raketten afgevuurd vanuit Libanon (Hezbollah). Een tweede front!
Update 21.30 uur - Ook Hamas gaat weer helemaal los.
Update 23.00 uur - 83 - 8 voor Palestina. "An 87-year-old Israeli woman has died after falling and hitting her head while trying to make her way to a bomb shelter due to a Hamas rocket attack from Gaza." Maar had ze corona?
Hamas' "zelfgemaakte" zelfmoord-drones (uit Iran)
Israelische straaljager knalt zelfmoord drone uit lucht
saai overdag
Ground ops incoming
Social
Wel ja
Social
Daar komen de Merkava MBT's, Namer APC's en Doher 155mm SPH's
Social
Social
Social
Weer die minimale blast radius
Social
Ijzeren werkpaarden
Social
Social
Nieuwe raket die heel Israel kan bereiken, werd op Ramon Airport geschoten
Social
Hamas op de blufbazaar
Social
Reaguursels
InloggenZijn de Al Kaqsa zelfmoordbrigades ook al actief tegen de Joden?
De IDF moet maar met Gaza doen wat Putin met Grozny deed
In 1948 had Israël moeten doen wat de arabieren/mohammedanen in hun plaats zouden hebben gedaan: ze er allemaal uitflikkeren.......!
Misschien moet iedereen met elkaar hummus eten
Gaat meneer Kaag (aka Al Qaq) nu ook aan 't rellen als z'n vrouw niet voldoende snel betaalt......?
En omdat de gelegenheid de dief maakt zijn de Azerbeidjani ook weer druk bezig met het uitvoeren van "grenscorrecties" met Armenie. Wat een plaag zijn het toch ook, Islamistische landen. Komt echt alleen maar ellende vandaan.
Of de Israeli's of de Palestijnen zijn begonnen doet niet ter zake. De oorzaak is al 1500 jaar hetzelfde: institutionele jodenhaat en haat voor van alles en iedereen. Je maakt mij niet wijs dat men dat niet weet. Maar de 'religie van de haatbaarden' moet vooral beschermd worden! Verder boeit mij alleen de vraag, hoe we dat soort rotzooi en ander vullis hier buiten de deur houden.
Hadden de Palestijnen geen raketten gebruikt was er niet veel gebeurd. Maar willen liever oorlog anders geen bestaan recht. Geef Israël gelijk ze mogen zich beschermen tegen terrorisme en aanvallers. Maar de deugers scharen zich liever bij de terroristen.
En zo is het.
Deugers kunnen zich hier geen voorstelling bij maken totdat ze zelf slachtoffer worden van een aanslag.
Probeer je eens voor te stellen dat er 300 ongeleide raketten en zelfmoorddrones op amsterdam geschoten worden….
Bekijk ook even de berichtgeving op teletekst; bij de slachtoffers aan Palestijnse kant worden expliciet vrouwen en kinderen vermeldt. Aan israelische kant uiteraard niet.
Overigens zijn het tegenwoordig "militante" Palestijnen, die raketten afvuren. Hoe noemde de NOS Jihadgangsters ook alweer? Uitreizigers?
Newspeak ontwikkelt zich voor onze ogen.
Het enige dat die zich palestijnen noemde arabieren voor elkaar gekregen hebben is dat Israël na alle politieke turmoil, zich nu weer gaan gedragen als één natie.
En dat werkt niet in het voordeel van die mohammedaanse beroepsjankers en oorlogshitsers................
Dankzij die slappe Biden heeft Hamas weer vrij spel om hun bekende spelletje te spelen met die heethoofdige Palestijnen.
Gespeelde verontwaardiging (dit keer een situatie waarin Arabieren gedwongen door de PA 13 jaar geen huur betalen) , rellen, reacties uitlokken en uiteindelijk weer de poppen aan het dansen.
En de NOS doet lekker mee in het framen van het nieuws en het ophitsen van de gemoederen met pallywood stories.
Inmiddels 1 miljoen islamisten in dit land tegenover 50.000 joden en dan via halve waarheden of keiharde leugens als overheidsmedia proberen de vlam in de pan te krijgen, walgelijk.
Wat ik onverteerbaar vind is dat is werkelijk niets veranderd in dit land sinds 1945. Alle deugpraat en deugherdenkingen ten spijt. De Jodenhaat is schijnbaar onuitroeibaar.
Et tu VVD, met je 10 jaar Rutte.
1 Miljoen in hoeveel jaar?
Zegt wat over de toekomst....
Welkom welkom welkom
........ tussen de 30.000 en 40.000 joden.
Als de Israel nu die Palestina appendix zo snel kan oplossen als hun Covid griep kan iedereen weer verder met zijn leven.
Wel een verademing deze berichtgeving waar de wereld pers zich nu op heeft gestort na 18 maanden gebrainwasht te zijn met Covid "nieuws" is het nu raket tellen geworden.
onder de trending hashtag #freepalestine...
@ZwengelMeister | 14-05-21 | 10:39: genoeg ruimte in Saudi Arabië wat niet gebruikt wordt....
Dat gelul over Kaag, en haar terreurclubjes.
Het zit zo: Er is geld betaald, aan de UAWC, een landbouworganisatie, die gaat over de waterhuishouding. Watermanagement, in een droog gebied. Een Palestijnse club, inderdaad en je zou kunnen beweren: Alle Palestijnse clubs zijn uiteindelijk terroristisch, maar dat is dan meer mening dan feit. Ook daar heb je organisaties die op niet militaire wijze iets willen doen aan verbetering van leefomstandigheden. Heel apart, maar zo is het. Niet iedereen wil bommen gooien.
Nu blijkt, dat twee mensen die daar op de loonlijst stonden, een bomaanslag pleegden. Ik neem aan dat zij niet niet kenbaar hadden gemaakt bij hun werkgever, noch dat dit uit hun CV kon worden opgemaakt bij sollicitatie. In hun vrije tijd hebben zij een bom bij elkaar ge-semtexd, en niemand anders was daarvan op de hoogte. De vraag is, kan je het zo'n organisatie, en in de hogere trap, kan je het de subsidiegever aanrekenen dat die niet op de hoogte was van de prive-intenties van alle werknemers? Wordt de subsidie aan Peugeot, door de Franse overheid stopgezet als twee werknemers ooit een bankoverval pleegden? Dat denk ik niet. Toch heeft Kaag de subsidie stopgezet, waarschijnlijk om dit soort aparte aantijgingen tegemoet te komen.
Je kan je hooguit afvragen, maar dat is een andere discussie, of subsidie aan wie dan ook in Palestijns gebied, niet ooit op een of andere manier aan raketten tegoed komt in plaats van water, of landbouw, of zielige kindertjes. Mij lijkt tamelijk duidelijk dat de boel daar sowieso door en door corrupt is en er dus altijd geld gaat naar mensen die dat niet verdienen. Maar hoe help je dan de burgers nog?
jonet.nl/kaag-moet-opheldering-geven-...
Ah, heb je hem weer....
Maar hoe help je dan de burgers nog? Gewoon deze mensen eindelijk eens onderbrengen in andere Arabische landen. Alle partijen zouden erbij geholpen zijn.
Waarom zouden wij die burgers moeten helpen? Hiernaartoe halen? Zelfs hier komen ze Joden lastig vallen en de beest uithangen plus het is een focuspunt voor Jodenhaters uit de hele wereld, ook voor mensen met een Islamitische/arabische achtergrond die in het land van herkomst nog nooit een Jood of een palestijn in het echt hebben gezien.
Die mensen kunnen zichzelf prima helpen en dat is door op een partij te stemmen die a: niet corrupt is, b: Israel niet van de kaart wil vegen, c: hulpgelden daadwerkelijk in wil zetten ten gunste van de bevolking en d: keihard Islamterroristen en hun organisaties aanpakt, desnoods in samenwerking met Egypte ( om geen olie op het vuur te gooien door het met Israel te doen ).
Maar ja, dan vraag je om verstandige mensen en als er iets is waar de pallies en hun bondgenoten keer op keer blijk van geven...
Als je niet weet dat Hamas in elk clubje daar zijn tengels heeft, ben je gevaarlijk naief. Ongeschikt als minister.
Dus jouw conclusie is nu gelukkig ook, dat geld geven aan de pallies altijd leidt tot subsidie aan terreur. Dat vindt eigenlijk iedereen.
Israel vs Palestina. Het is eigenlijk een soort dependance gevecht van VS en Iran. De strategie is al jaren elkaar bestoken met raketten en bommen en dan rapporteren hoeveel kinderen er dood zijn gegaan. Ik weet het niet, blijft een ingewikkeld verhaal...
Gaza strook inpalmen, all arabieren eruit kegelen want dat wordt nooit wat.Hoe?De Russen hebben ervaring hiermee.Zie Oekraïne.
Nou Oekraïne kan je lastig vergelijken. De Krim is in de Sovjettijd door Chroesjtsjov onder Oekraïens bestuur gesteld als soort van dankbaarheid naar zijn voorouders die Oekraïners waren, tja en Putin wilde dat gewoon terug. Gaza was nooit van Israël.
Ben overigens wel benieuwd naar de mening van Dries Von Agt in deze. Roger Waters, een ander lid van de Waardeloze Geriater-club, heeft al wel van zich laten horen.
Leeft dat fossiel dan nog?
Dat gejank van de palli-knuffelaars dat het geen 'fair fight' is. Alsof het een sportwedstrijd is ofzo.
Dat gelul over Kaag. En haa terreurclubjes.
Ja? Wat is daarmee?
Ze moeten die Palestijnen gewoon eens een keer goed hard slaan, niet telkens van dat precisie-geneuzel. Onder Trump zou dat prima gegaan zijn. Dan is het tenminste weer een tijdje rustig.
Ben het er mee eens maar tegelijkertijd wakker je daarmee ook vuur aan in Nederland en andere Europese landen. Er zijn hier genoeg gekken die zichzelf willen opblazen of een hoofd willen afhakken om een punt te maken.
@Blauwe Wafel | 14-05-21 | 09:49:
Dar is al gebeurd en ddat gaat nog veel vaker gebeuren, Israel of niet. Wie islam binnenhaalt haalt onrust, aanslagen en terreur binnen. 1400 jaar wereldgeschiedenis bewijst dat keer op keer op keer. En toch denkt dat suffe clubje in Brussel en Den Haag nog steeds dat het een goed idee is om ze bij bootladingen binnen te halen en ze optimaal te faciliteren zodat ze zich op onze kosten ongebreideld kunnen vermenigvuldigen.
Medelijden met de komende generaties want die gaan 500 jaar Islamistische bezetting en onderdrukking tegemoet.
De pers was zeer bedreven in haar onderzoek naar vermeende bruine borrelpraat in het whatsappgroepje van het studentikoze puberclubje van de FVD. Wanneer komt deze kwaliteitspers eens met een gedegen onderzoek naar Kaag en haar financiering van antisemitische terroristenclubs in Gaza. Haar gedroomde Viertes Reich en hun subsidiestromen zitten er tot de nek in.
www.jns.org/israeli-security-services...
Niet, want het gaat er niet om wat er gezegd wordt maar wie het zegt. En in hoeverre dat bijdraagt aan een D66-wereld van 30 miljoen multikulturele stedelingen in een Nederland onder Brussels bewind.
Ik heb meer begrip voor de Palla's dan voor al die black lives matter activisten.
Israël is slachtoffer van haar eigen sterkte, bekwaamheid en ontwikkeling en van het gepruts aan de andere kant. O ja, en ook van de doodzieke Linksificatie van de MSM.
Wat mij betreft wordt de schuldvraag vooral bepaald door wie er telkens weer begint en hoe hevig er aangevallen wordt. Dus vooral hoeveel raketten er worden afgevuurd, niet hoeveel er ook daadwerkelijk doel treffen. Dat laatste is namelijk ook gewoon afhankelijk van de kwaliteit van de raketten en verzender en ontvanger van die raketten.
En tja, die zielige beelden van kinderen...
Als het aan Palestina ligt krijgt elk kindje in Israël een raket op zijn yarmulke.
Dus dat is dat vooral zielig voor die arme kids zelf, maar niet voor de Pallies en Moslims in het algemeen.
Die kids hebben er niet om gevraagd en zijn ook nog niet zover dat ze vol zitten met Islam-gif. Die zijn, kortom, nog behoorlijk onschuldig. Waarbij het woordje 'nog' erg belangrijk is...
En in dat soort beelden, die zelden de hele waarheid weergeven, trapt toch sowieso niemand meer die enig realistisch/objectief verstand heeft (lees: niet-Links is)?
Er bekruipt mij een naar gevoel dat de organisatie van Hamas en misschien wel wapentuig, op een bepaalde manier wordt (mede) gefinancierd met ons geld. We weten inmiddels dat de Nederlandse overheid werkelijk waar met geld smijt naar andere landen en clubjes. Ik ben dus wel even benieuwd naar de papertrail. En dan met name hoe we Kaag daar aan kunnen verbinden, want met een Palestijnse man kan je donderop zeggen dat die als minister van buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking Nederlands gemeenschapsgeld heeft gestoken in Hamas en daaraan gelieerde clubjes. Iemand die dit inzichtelijk kan krijgen? Mijn hoop is meestal gevestigd op Vizier op Links.
Dat geld komt hoofdzakelijk uit Iran.
De "Kaagjes" van deze wereld blijven de ratten van Hamas financieren om dit mogelijk te maken....
Correctie: persoonlijk heeft Sigrid Kaag geen cent over gemaakt. Daarvoor heeft zij de staatsruif gebruikt. Met dank aan de D66 kiezers.
Heeft ze alweer pickup trucks gestuurd?
De heropening van de terrassen laat vermoedelijk nog even op zich wachten.
Waar ik helemaal onpasselijk van word is dat in de reguliere media en journaals alleen aandacht word geschonken aan de zielige Palestijn. Nooit hoor je dat zij zijn begonnen met het bombarderen van Israël. Ik geef Israël groot gelijk dat ze reageren met bombardementen. De Israëli's zijn ook nog zo sportief om te melden DAT zijn gaan bombarderen en op welk doel om zo min mogelijk burger slachtoffers te veroorzaken, dat hebben die Palestijnen nog nooit gedaan.
Ik had het niet beter kunnen zeggen!!
Die Palestijnen hebben dan ook geen flauw benul waar die raketten gaan landen.
Klopt.
Daar zijn ze te dom voor.
Hamas bezorgt u een hogere gasrekening.
Ze weten daar tenminste nog wat feesten is; vechten met professioneel vuurwerk.
@Harry.Langezwaal | 14-05-21 | 09:00: "professioneel" vuurwerk ? Is gewoon gekocht van de 2de handse markt in China en Rusland...
@Power2All4Ever | 14-05-21 | 09:55:
En daar zit geen stuiver eigen geld bij, dat is allemaal "hulpgeld" vanuit het westen.
Voor het behoud van vrede .vrijheid veiligheid en neutraliteit is het nu meer zaak dan ooit o.a van Kaag de contacten,
communicatie en historie te onderzoeken en wegen. Met name de geldstromen en haar voormalige rollen. Eigenlijk is het ongehoord dat zij fractieleider kan zijn. Is er uberhaupt wel gescreend ?
zie UN Voluntary PublicDisclosures 2012 tot 2016, huizen in Zwitserland , met 6 hypotheken, en palestijnse staat , rekening bij arabische bank in Zwitserland , Ongetwijfeld zij alle coordinaten bekend bij de mossad.....
Een normaal mens kreeg nog geen taxivergunning meer.
Hup israel, dat kan beter!
S. Al Qaq, Timmerschwanz, Thurnberg, Pruttse, Knijpels, Knjetser, kolkert vd graafraket, Ploumvee, Yassar al akhklaverbar ernaar toe sturen in een witte tweedehands toyota landcruiser, aangeboden door IS, met witte vlag vredesonderhandelingen laten uitvoeren lijkt me een goede actie uit dit enge bos wat Nederland heet. Daarna eet ik ei met nopjes!! Hatsjikiedeee.....
Treurig allemaal. Israel doet weer moet want,
deze samenvatting van het conflict blijft immer waar:
"Als de Palestijnen vandaag hun wapens zouden neerleggen, dan was het morgen vrede.
Als de Israeliers vandaag hun wapens zouden neerleggen, dan zijn ze over een maand *allemaal* uitgemoord..."
Hek er omheen en laat ze elkaar lekker opheffen.
Die Gaza-Grads zijn spotgoedkope huis-tuin&keuken-raketten (ca€5000,-.
Iron Dome raketten kosten ca. €66.000. Na een tijdje raken die kostbare raketten op, is Gaza weliswaar inmiddels een puinhoop, maar nog steeds gevaarlijk, en lanceert Hezbollah haar meervoud aan zwaardere raketten op Israël terwijl ze zelf vast zitten in een grond-offensief in Gaza.
Kan een lelijk conflict worden.
Israël zal wel behoorlijk wat reserves hebben, maar in de kern klopt dit wel ja. Plus de Palestijnse financiële voorraad is onuitputtelijk met dank aan de EU en Kaag.
@Realism Is All | 14-05-21 | 08:08: Mwa, Israel heeft ook een top geldstroom en steun van Amerika, dus zo snel zal dat geen probleem moeten vormen.
@Power2All4Ever | 14-05-21 | 09:57: wat dacht je van de militair-technologische kennis en ervaring die wordt opgedaan. Alsof de VS daar geen belangstelling voor zouden hebben.
Kunnen we dat hele Palestina niet eens opdoeken? Zijn we van alle problemen af. Zomaar een ideetje.
Israëlische grondtroepen vallen Gazastrook aan!
f7td5.app.goo.gl/QWG8sk
Toch niet dus.
www.ad.nl/politiek/nederland-gewaarsc...
De raketten zijn door Sigrid Kaag betaald. Nieuw leiderschap noemen ze dat bij D66. Dood en verderf is wat Sigrid brengt.
Ik denk dat het aan Israel geleverde wapentuig voor veel meer doden verantwoordelijk is dan de euro’s die per vergissing aan die groep zijn overgemaakt. Maar ach, die zijn niet westers.
2 ex-nedewerkers van de hulporganisatie hebben in elk geval een aanslag gepleegd. Maar dat onderzoek, mevrouw Kaag, is dat al afgerond? Wat zijn de banden van de hulporganisatie met terroristenorganisatie, is dat al bekend? Ook dat wilde Omtzigt weten.
@BobDobalina | 14-05-21 | 00:55: Vertantwoordelijk zijn malle moordlustige idioten van een doodscultus die constant vrede afwijzen (bv een twee staten oplossing) en de bevolking als een schild gebruikt.
Is het u wel eens opgevallen dat de leiding van zowel Hamas als Fatah baad in weelde? Abbas is al jaren miljardair en z'n kliek zit er warmpjes bij. Maar ach (pun intended), iedereen die zegt de staat Israel te willen vernietigen is in sommige kringen zeer geliefd. Het is ook hip om activistisch tegen te zijn in de, noem het maar, Volkert kringen.
Gezocht gezeik. De organisatie stimuleerde de ontwikkeling van het watergebruik door Palestijnse boeren. Niks mis mee. Helaas waren twee door deze organisatie betaalde medewerkers betrokken bij een bomaanslag. Kan je als subsidieverstrekker verantwoordelijk zijn voor het stiekeme gedrag van alle door zo'n organisatie betaalde mensen? Dit framen alsof Kaag geweld financiert is dan nogal overdreven. Bovendien is de subsidie stop gezet. Of zij hiervan op de hoogte was voordat dit bekend werd gemaakt is de vraag en dan nog. Als we dezelfde criteria van opleggen voor door ons land geleverde tweedehands wapens bijvoorbeeld, zijn we nog lang niet klaar. Daar heeft niemand het over. Duidelijk is dit weer een stok in de hond mee te slaan..
@Beste_Landgenoten | 14-05-21 | 07:16: we zijn het gelukkig over 1 ding eens en dat is dat Kaag een hond is.
@Beste_Landgenoten | 14-05-21 | 07:16: dat hebben ze slim gedaan, die pallies: "watergebruik". U trapt er in ieder geval in.
@BoerKoekoek | 14-05-21 | 07:29: en de stok gaat blijkbaar ook nog eens IN de hond
@Beste_Landgenoten | 14-05-21 | 07:16: Stop maar BL, je bent de fail van Kaag aan het goedkletsen. Het heeft qua UAWC voortdurend alarmbellen geregend maar het ministerie van Kaag heeft die willens en wetens genegeerd, het AD artikel is daar glashelder over. Kaag stond schaak toen bekend werd dat 2 leden een terroristische achtergrond hadden en moest voor de vorm wat doen maar het onderzoek naar UAWC loopt voor geen meter (wat wordt dat 'betreurd' door Kaag he). Verder is je poging je dubbele moraal te verhullen door te wijzen naar de lakse houding naar illegale wapenhandel even grappig als bizar, tenminste roept het bij mij de vraag op: wordt die ook gesubsidieerd dan zoals UAWC?
Nee, om overtuigend te zijn in het schoonpoetsen van Kaag moet je met beter werk komen.
@BobDobalina | 14-05-21 | 00:55: Dit is natuurlijk een wat domme reactie. Zonder het onderdrukkende regime van Israel te willen goedpraten kan je wel stellen dat die niet hun handje hebben opgehouden voor gretig uitgedeelde financiële steun van Kaag en nou denk je nog ook een geldig tegenargument te hebben gevonden voor de kritiek op haar 'hear no evil see no evil' door weer die eeuwige uitgekauwde zwaar beschimmelde racismekaart te trekken. Alsof er aan Palestijnse zijde ook maar 1,3 seconden iemand wat sip kijkt bij het nieuws dat er ook een joods jongetje onder de slachtoffers te tellen is. Dat je partijdig kan zijn in dit conflict is één maar die hypocrisie altijd onder de pro Palestijnen in de keuze van argumenten in het verdedigen van misstanden die er aan die zijde net zo goed te vinden zijn...
Vooral zorgelijk dat de Joodse en Arabische Israeliers elkaar nu ook beginnen af te maken onderling.
De kans dat dit conflict ooit wordt opgelost is natuurlijk ook gewoon nul. Naja het kan wel met een grote bom, maar echt niet aan de onderhandelingstafel.
Klopt wordt nooit opgelost. Het eindigt als de overmacht aan jihadisten rondom Israel zo groot geworden is en de raketten zo ver ontwikkeld zijn, door Iran, dat Israel vernietigd wordt en dan zal Israel zoals ze reeds aangekondigd hebben alle vijanden rondom Israel met atoomwapens vernietigen. Helaas snappen de mensen die Israel willen vernietigen niet dat ze nooit zullen winnen en uiteindelijk allemaal zelf het loodje zullen leggen.
Dus dit soort wapens worden vanuit Iran geleverd aan lieden waarvan er hier ook heel veel wonen? Want als ik iets heb geleerd is dat er er is geen verschil waar dit conflict plaats vindt. Dus NL is ook in oorlog met Israel, dat u het even weet.
Mochten er drones zijn die deze heilige strijd overleven, dan kunnen ze nog altijd worden ingezet om potentiële berovingen in kaart te brengen. Super handig en multi functioneel! Het wordt hier steeds leuker!
Biden gaat het wel oplossen hoor!
Hoe dan? Trump alsnog benoemen tot president?
Wie is er eigenlijk begonnen met schieten (deze keer)?
Hamas. Wederom.
Eigenlijk altijd. En als Israël vervolgens de aanvalslocaties uitschakelt, valt de hele wereld over hun heen.
Wat nou 4 mei... gewoon een vreselijk kinderlijke voorstelling van verdriet in Nederland. Vandaag in Gelsenkirchen, Dld;
twitter.com/ZentralratJuden/status/13...
Waarom voelt Europa zich zo schuldig dat er zulke hordes primaten zijn binnengewandeld en we ver in tijd worden teruggeworpen?
Ja hoor, Turkse vlaggen. Het zal eens niet.
"Europa" voelt zich trouwens helemaal niet schuldig. Het is juist EU-beleid om zoveel mogelijk muzelmannetjes binnen te halen.
www.telegraaf.nl/nieuws/507646038/ant...
@MAD1950 | 14-05-21 | 01:07: En waarom is dat beleid er? Vanwege een niet te stoppen gene over de rol van Europa in de tweede wereld oorlog me dunkt.
Triest en voorspelbaar wat zich hier ontrolt.
Wat nieuw is en in mijn ogen heel griezelig, zijn die lynchpartijen tussen Joodse en Arabische burgers van Israël.
Komt binnenkort ook in andere landen
Wat ik toch echt wel knap blijf vinden van dat Israelische leger is, dat ze binnen 1 week meerdere hoge commandanten van Hamas kunnen doden.Terwijl die zich toch 'dapper' schuilhouden tussen de burgerbevolking.
Dan heb je of een verdomd goede inlichtingendienst.Of heel veel mazzel gehad met net die paar nauwkeurige bombardementen.
Een verdomd goede inlichtingendienst.
Shin Bet.
Inlichtingen dienst is gewoon top, helpt ook mee dat Hamas vast zit in Gaza, dus alle in en uitkomende communicatie is makkelijk te intercepten.
Zeker een van de beste ter wereld. Zo niet, de beste.
Het kaartspel van Israel is geen blufpoker.Top.
Wat valt er nog voor zinnigs over te zeggen? Een nieuwe ronde in een strijd die vooral doorgaat omdat twee zijden baat hebben bij een beetje oorlog. Netanyahu omdat hij bij een nieuwe verkiezing nog niet de bak in draait voor corruptie, Hamas omdat ze zich als sterker dan Fatah willen profileren in de opkomende verkiezingen. Dus weer de obligate rondes raketten, bommen terug, wat grondoorlog, veel doden en een hoop internationale ophef. En dan weer inbinden, praten, nieuwe status quo (ante).
De pallies hebben niet mijn sympathie, omdat ze met een beetje goeie wil en constructief samenwerken met desnoods andere Arabieren, allang geen "vluchtelingen" meer hadden hoeven zijn en blij en welvarend (nou ja) hadden kunnen leven een een Arabisch buurland. Isreal is een spikkel op de landkaart van het Arabisch schiereiland dus ga me niet wijsmaken dat die grond onvervangbaar belangrijk is of dat nergens anders plaats was voor de verliezers van de oorlog van 1948, die toch echt begonnen is door de Arabieren die het verdelingsplan afwezen en de staat Israel in zee wilden verdrinken. Al kan je het de generaties van nu nauwelijks meer kwalijk nemen ook. Hun jeugd brachte n ze door in de gevangenis die Gaza heet, niet in de laatste plaats omdat Egypte de grens ook al niet gastvrij niet opezenzet voor haar Palestijnse "vrienden" in Gaza. Je groeit daar op in ellende en uitzichtloosheid en iedereen vertelt je dat de Joden daaraan schuldig zijn. Niks anders dan dat hoor je je hele leven al en zelfkritiek is de Gazaan tamelijk vreemd. Alles ligt aan de Joden. UIteraard. En dan dus weer een nieuwe ronde bommen en granaten.
Prima uitleg, met een kanttekening. Lieden van Hamas of Fatah moet je niet verwarren met veel burgers op Gaza of de West Bank. Grote delen van de bevolking is ook murw en moe van dit soort ellende. Jongeren vallen nog te porren en te indoctrineren door verschillende fracties, veel ouderen zijn dat fanatisme volkomen zat.
Egypte, Jordanië en Libanon zijn de Palestijnen niet zonder reden zat. In Libanon zorgen de Palestijnen voor een complete deadlock in de politiek, de koning van Jordanië is nog altijd op z'n hoede dat de Palestijnen zijn land kunnen overnemen en in Egypte heeft nog steeds veel problemen met terrorisme in de Sinaï-woestijn, dat grenst aan de Gazastrook.
Dit draait allemaal om geld.
De economie van "Palestina" is gebaseerd op internationale "hulp", en op smokkel van levensmiddelen uit Egypte. Beide inkomstenbronnen zullen bij een dreigende vrede opdrogen. Dan zou er dus ineens gewerkt moeten worden, en daar zijn de elites niet voor te porren.
In Egypte worden levensmiddelen sterk gesubsidieerd omdat het inkomen van de gemiddelde Egyptenaar ver onder dat van de gemiddelde Gazaan ligt. Die smokkelwaar wordt door hamas belast, en dat geld gaat naar de hamas-elite. Er wordt geen cent geïnvesteerd in het volk.
Logisch want hoe treuriger de kampen erbij liggen, des te meer internationale "hulp" er wordt geïnd. Er gaat half zoveel geld naar de UNRWA (alleen voor de "Palestijnen") als naar de UNHCR (alle andere vluchtelingen ter wereld). www.cidi.nl/unrwa-zeven-vragen-en-ant...
Daarnaast krijgt de PA veel geld van EU, VN, VS en nog tientallen landen en talloze organisaties. Dat geld krijgen ze alleen maar als er oorlog is; vrede maakt een einde aan die inkomstenbron. Deels omdat veel donors fervente jodenhaters zijn, en deels omdat zielige foto's nou eenmaal meer geld opleveren dan foto's van paleizen. Want die zijn er ook in Gaza. brabosh.com/category/gaza-unplugged/
Elke gevechtsronde doet de kassa's van fatah en hamas rinkelen.
Het aantal miljonairs in Gaza wordt geschat op 600 tot wel 1700, afhankelijk van welke bron; Hamasleider Khaled Mashal bezit 2,6 miljard. brabosh.com/2019/10/31/pqpct-pvo/
Een site die zich vrienden van Israel noemt lijkt me nu weer niet heel objectief.
@BobDobalina | 14-05-21 | 00:57: Zoek het op via een andere site, op die van groen links zal je het alleen niet vinden. Abbas is ook reeds jaar en dag miljardair, dit is geen geheim.
... die Duitsers dat waren ook geen lieverdjes ...
twitter.com/artursorin/status/1392598... Wat mij betreft beginnen we in Europa vanavond nog met het uitzetten van dit soort vreemdelingen, al dan niet hier geboren. Europa wordt een steeds grotere gierput. Ik wil op een vredige manier kunnen leven in Europa, maar ik zie dit faliekant mis gaan.
De enige methode waar naar wordt geluisterd is rücksichtslos en permanent geweld. Hier kantklos, theedrink en macramé je je niet uit.
Leuk: die Iraanse drones vliegen op een DLE modelbouwmotortje. Best een aardig 2-cylindertje. De rest van het ding (inclusief de afstandsbediening, heh) is ook nogal hobby-achtig. Het enige waar de hobbyist niet zo snel aan zou komen is de Semtex in de neus. Maar als de Palestijnen dit nog niet eens in elkaar kunnen zetten, dan is het wel erg droevig met ze gesteld.
Is Arnold Karskens al ingevlogen als oorlogsverslaggever? Die ingekochte figuranten bij de NOS vanuit Tel Aviv en Jerusalem waren weer niet om aan te zien.
www.youtube.com/channel/UCicdN6gyLUYa... Tatiana Springer is de moeder van twee dochters die momenteel in het IDF dienen. Ze doet live verslag vanuit haar appartement in Petah Tikva in het Russisch van raketaanvallen (met huilende sirenes) en hoe de Israelis in de schuilkelders verblijven.
Stel dat Gaza wint, nemen ze dan de plaats in van Israël, tijdens het Songfestival?
‘Let me show you Tel Aviv’ krijgt dan wel een heel andere betekenis.
Alleen als ze een internationaal erkende staat vormen en lid worden van de EBU. Zoals het er nu naar uitziet maakt Vaticaanstad dus nog steeds een grotere kans om het Eurovisie Songfestival te winnen.
En dan geven de NGO's weer geld uit aan gebouwen in Gaza en weet ik veel wat nog meer. Dat betekent dat de Pallies hun geld weer kunnen gebruiken om bommen te maken. Laten we ons Nederlandse geld eindelijk in eigen zak houden, of sla er een waterput van in Afrika, maar niet naar de Palestijnse gebieden. Ze komen om in het geld, dat blijkt maar. Voor elke cent die er heen gaat is Nederland en haar meebetalende NGO's medeplichtig aan dit geweld.
Het is tribalisme pur sang. Als een moslim iets wordt aangedaan (in hun beleving) door een niet-moslim, dan is de wereld te klein. Anders: zero fucks given.
Toen IS nog volop actief was, schreef een Finse (echt) bekeerlinge een artikel in het IS blad, getiteld, "why we hate you". 'Ze liet alles de revu passeren, de kruistochten, Jerusalem, de Palestijnen, racisme etc.. Dat was het allemaal niet, de echte en enige reden was "because you are not moslim".
Tja, religie van liefde
200% Pro Israël.
Medelijden met mensen zonder historisch besef.
Medelijden met mensen die zich laten beïnvloeden door eenzijdige berichtgeving.
Als Israël terugslaat heet ‘t buitenproportioneel, als hamas honderden raketten afvuurt om een huisuitzetting heet dat “zelfverdediging”.
Feit is; dat hamas een paar jaar de tijd heeft gekregen om te hergroeperen en met miljarden steun hun arsenaal heeft kunnen uitbreiden.
Wachtend om de stok te vinden om de hond mee te slaan.
Onschuldige Arabieren in Gaza zijn de dupe.
Deze mensen willen een rustig leven, maar kritiek op de werkwijze van hamas komt hun duur te staan.
Lukraak raketten afvuren op burgerdoelen in bv TA is de werkwijze van hamas.
Typisch ook dat moslims synagoges in de fik steken.
Laf.
En al die bullshit over genocide…
Als het een doel was om alle Arabieren te vernietigen, liep er geen Palestijn meer rond.
Feit is, dat Palestijnen de snelst groeiende bevolkingsgroep in het MO is.
Ach, laat ook maar…
Het verschil tussen blij zijn om te leven of het verheerlijken van haat en dood.
Tickets zijn geboekt, in oktober gewoon naar het land van melk & honing.
U weet toch:
Moslims sluiten geen vrede.
Dat is ze volgens hun giftige boekje niet toegestaan.
Als het fout gaat sluiten ze wapenstilstanden, die volgens hun giftige boekje gebruikt moeten worden om de volgende aanval voor te bereiden.
Verder is elk verdrag met een niet-moslim ongeldig volgens datzelfde giftige boekje.
Uhmmm.... Eens ff denken hoor... ehhh...
Ja ik heb iets.
Dat Israël zo fel van zich af bijt komt door het trauma uit WO2. En toen was Hitler de baas. En de 3e letter van diens naam is 't'. En weet u wiens naam ook een 't' heeft, zelfs de eerste letter? Trump.
Hehe, het was ff zoeken maar we hebben het cirkeltje weer rond. Gelukkig, ik was al bang dat er geen link bestond
@Links: graag gedaan hoor.
Had voor ons niet gehoeven hoor.
Dat pseudo-grappige.
@nicey: niets pseudo-grappigs aan. Dit is precies hoe het werkt.
Palestina in de EU, dat lijkt me de beste oplossing.
Geef ze nou geen ideeën
Of de EU in Gaza: TimmerFrans moet toch eindelijk eens flink op dieet. Moet vast wel lukken daar, in die hermetisch afgesloten shithole zandbak.
Wie is toch die Arie de Bar, die steeds de schuld krijgt?
Vrij droevig dat de haat hier zo groot is.
Zelfs Bibi Netanyahu heeft zijn afschuw uitgesproken over niet alleen de razzia's op joden maar zeker ook de razzia's op Arabieren.
En Bibi is extreemrechts. Moet je nagaan hoe walgelijk jij bent.
Is extreemrechts negatief in deze ?
Hier heb je haat in de straat:
www.volkskrant.nl/cs-ba6b3317
@elevator | 13-05-21 | 22:07:
Ja. Want Bibi is hier mede-verantwoordelijk voor.
“Vrij droevig dat de haat hier zo groot is“.
Wel even man en paard noemen s.v.p.
Want zo wordt het wel erg moeilijk inhoudelijk te reageren.
@Theodorus.Goldbach | 13-05-21 | 22:27:
Toch ben ik het niet met je eens dat het wereldwijd voltooien van de holocaust (de officiële doelstelling van hamas) iets oplost.
Normaal gesproken werkt een gezamenlijke vijand juist verbroederend, zie hoe links samenspant met oa hamas, nida en isis. Maar ondanks Israël en ondanks tientallen miljoenen nog levende miljoenen joden vechten hamas en fatah elkaar de tent uit; en traden zij keihard op tegen andere terreurbewegingen en tegen hun volk.
Dat zal echt niet veranderen als de gezamenlijke vijand verdwenen is.
Mja, nu nog wat Palestijnse leiders, die ook hun afschuw uitspreken voor het lynchen van Joden.
Hou je adem daar maar niet voor in Goldbach.
Hoe kan het trouwens, dat iemand die een Joodse naam kiest zo anti=Israel is?
Bijna zo groot als jouw haat, bedoel je?
Ik heb ondertussen wel door dat een verhaal nooit zwart/wit is.
Maar wat ik wel weet is dat Israel een shitholecountry is waar nooit vrede zal komen.
Jij weet dus echt helemaal niks!
En de Gazastrook is geen shithole?
@Blonde Nel | 13-05-21 | 22:05:
Mijn beste vriend is een Israelische Jood.
Ik bel dagelijks met hem.
Hij zegt exact het zelfde.
Wat weet je meer dan ik over die kwestie?
En nu niet afhaken!
Het enige land in de regio met een werkende democratie, waar alle Israëli's ongeacht afkomst actief en passief kiesrecht hebben. Tel Aviv staat op plek drie van de meest vriendelijke steden voor LGTHBXYZ. Arabieren is Israël hebben meer rechten dan in welke land in de regio dan ook.
Niemand die in Israël woont verruilt vrijwillig zijn plek voor Jordanië, Egypte, Syrië, Libanon, Saoedi-Arabië of Iran.
@Is dit nog nieuws? | 13-05-21 | 22:06:
Tuurlijk is dat het grootste shithole ooit.
@Blonde Nel | 13-05-21 | 22:05:
Jij kunt mij van alles en nog wat betichten en dat moet je maar lekker blijven doen.
Maar als er iemand verstand van deze materie heeft ben ik het wel.
En nu is Blonde Nel stil, zegt mij genoeg.
@jaja | 13-05-21 | 22:09:
Maat toch een ‘shithole country’ waar miljoenen joden willen (blijven) wonen.
Eigen haard is goud waard.
Die les hadden sommige autochtone Nederlanders zich eens meer moeten inprenten, alvorens zij de grenzen massaal (onder gejuich, geklap en zang) open zetten voor de massa-immigratie.
@Kompromat | 13-05-21 | 22:21:
Ja OK, ik snap je gedachte maar is toch een ander verhaal.
Het is dan toch veelzeggend dat er steeds meer Joden in Westerse landen dit shithole verkiezen boven hun huidige verblijfplaats.
Hoe verklaart uw beste vriend dat?
een hoop huisvlijt op die promo filmpies...............
Ik heb sinterklaassurprises gekregen die er beter uitzagen.
@Mr_Natural | 13-05-21 | 21:59: lol... in goep 4
Ik vind alles best, als ze maar anderhalve meter afstand tot elkaar houden.
Ze zijn bijna allemaal gevaccineerd in Israel.
Dit gaat ons veel geld kosten, El Kaag zal snel gaan uitdelen aan de palestijnen
dat doet ze al.
Israel moet gaan zorgen dat er geen geld meer naar Gaza toe hoeft.....
aqsatv.ps/live/
Live
Zonder ondertiteling. Super behulpzaam zulke streams.
Mooi hoor, dat ‘beloofde land’...
Lekker ontspannen leven is er niet bij.
Ik zou weer remigreren als ik daar zat.
'Het land van melk en honing', ook zo'n loze kreet.
De joden kunnen nergens anders heen .
Lekker terug naar Nederland waar je veilig bent, oh wacht...
Wij gaan ook die kant op, we zullen een eigen vrijstaat moeten gaan stichten in Friesland ofzo zodat we niet allemaal dood gaan aan dit soort terroristen.
Oorlogen brengen degenen die ze starten maar zelden datgene waarop zij hopen. Maar ja, de mens is hardleers.
Debiel, Mickey..
Meest onzinnige wezen op dit bolletje...
* En nu muziek..!! *
Dan moet je de geschiedenisboekjes eens beter gaan bestuderen Mickey.
Hangt er van af waar men op hoopt. Zowel fatah als hamas krijgen geld voor elke oorlog die ze starten. Vergis je niet; de top van beide terreurbewegingen is stinkend rijk, vergelijkbaar met olieshiekhs. Allemaal geld dat ze niet alleen van genocidale buurlanden hebben gehad, maar óók van de EU, VS en VN.
Bij een dreigende vrede verliezen beide terreurpartijen niet alleen hun voornaamste inkomstenbron. Ook hun macht en aanzien is gebaseerd op de eeuwige strijd tegen de joden. Dat geven ze nooit vrijwillig op.
Nog los van alle ideologische en religieuze dogma's die er bij al die hakbardildo's vanaf de peuterschool in zijn geramd.
Jews And Arabs Refuse To Be Enemies
twitter.com/hashtag/JewsAndArabsRefus...
Opgekweekte haat is best sterk.
En haat heeft een doelwit nodig.
Dus een volk als volk schuldig maken komt dan goed van pas.
Weet je wie daar ook goed in waren trouwens?
De belastingdienst?
my mum is jewish
my dad is muslim
How can i be enemy of myself?
whocares.me/files/gallery/jewsandarab...
whocares.me/wp-content/uploads/wpalli...
whocares.me/wp-content/uploads/wpalli...
Jewish and Iranian
whocares.me/files/gallery/jewsandarab...
Kortom , de menselijke maat is in dit conflict weer helemaal zoek.
Dus het gaat niet meer over mensen.
Misschien wordt deze oorlog gestart vanuit palestina om te verhullen dat ze niet zo goed zijn in de covid bestrijding. Nu zijn de doden door de vijand en niet door het falende eigen beleid. Dat is namelijk ook wel een dingetje in die regionen.
Of het is een wedstrijdje tussen Hamas en Fatah om te laten zien wie de (morele) leiding heeft over de Palestijnen.
Dat moet het zijn! En ik maar denken dat het jodenhaat gaat.
Nederland erkent ‘Palestina’ niet. Beter kunt u dus blijven spreken over ‘Palestijnse gebieden’.
@Kompromat | 13-05-21 | 21:57: Maar er gaat wel miljoenen naar toe, een gift van el kwak.
@Kompromat | 13-05-21 | 21:57: Nog beter is om Judea en Samaria Judea en Samaria te noemen en Gaza Gaza en palestijnen Arabieren en Druzen Druzen.
Ze overdrijven het allemaal wel een beetje, als er daar een keer een braambos in brand staat, maken ze er al een heel verhaal van.
Een braambos dat gaat praten is toch wel bijzonder. Ik ben benieuwd welke paddos Mozes had gebruikt.
@Arnold Layne | 13-05-21 | 21:50:
Dat 'braambosje' was een wietplantage die in de fik stond. kan ook.
@Mr_Natural | 13-05-21 | 21:54: Hasselbramen
Nederland is ongeveer zo groot als een schoenendoos. Israel is ongeveer HALF zo groot als Nederland. En de HELE islamitische / Arabische wereld maakt zich druk om uitgerekend DAT piepkleine gebiedje zo groot als een plantenbak. Niemand in de Arabische wereld wil die Palestijnen. Met je "solidariteit".
Het zijn vnl. de niet-Arabieren die de Palestijnen steunen (namelijk Iran).
@ZOMG | 13-05-21 | 21:44: Niet mee eens. Het klopt natuurlijk wel dat Iran (Perzen) Hezbollah steunen maar moet je in NL eens kijken. Ik ken jongens van Marokkaanse afkomst die zich hier ZO druk om maken. En ik denk "wat kan jou het schelen ? Je bent in NL geboren !". Uiteindelijk is het allemaal jodenhaat. Verkapt als gelul over "zionisme" bla bla.
Een gezamenlijk doelwit hebben, wel zo handig om een volk op te jutten.
Jeruzalem is zelfs nog kleiner.
En om die stad draait het allemaal. In de islam is Jeruzalem de op twee na heiligste stad van de islam. Daar zit de kern van het conflict.
@Asteroid-B612 | 13-05-21 | 21:53: Ik denk dat het ook deels gesublimeerde haat tegen het Westen (preciezer, Nederland) is. Israel en het Westen zijn in hun optiek twee handen op één buik. Bovendien, hé, Joden, altijd goed om daar tegen te keer te gaan. Dat zit er bij veel monothëisten goed ingehamerd,
Dit zegt alles over die Arabische landen.
@Kompromat | 13-05-21 | 22:00: Islam is gebouwd op onverdraagzaamheid en expansiedrift. Dát is de kern van het conflict, overal waar islam voet aan de grond krijgt.
Ach joh, Gaza kan niet tegen z'n verlies dat Ajax de dubbel pakt. Maar zelfs de Ajax hooligans gaan onderling op de vuist, ook begrijpelijk als je in coronatijd niet naar het stadium mocht.
stadium?
Ik zit wat te kijken op google maps, en een beetje tank zou de Middellandse Zee moeten kunnen raken zonder de Gaza-strook binnen te rijden. (En als Nederlanders die schots en scheve haven aangelegd hebben dan moeten wij ons diep schamen.)
Raketten vanuit Gaza............ Raketten nu ook vanuit Libanon.
Iran heeft aan beide ( Hamas en Hezbolla) raketten geleverd.
De vraag is of Israël een oorlog aan beide fronten kan weerstaan.
Ben je gek..
Tuurlijk..!!
Mag gewoon niet..
Politiek spelletje dit...
Tuurlijk ! Six Days, Bitch !
Google eens op 'Zesdaagse oorlog";
Toen was het Israël tegen Jordanië, Egypte en Syrië.
Hamas en Hezbolla heben elemaal niet de mogelijkheden een daadwerkelijke oorlog tegen Israël te voeren. Het enige dat ze kunnen is raketten afschieten. Ik neem aan dat ook de leiding van Hamas wel weet dat ze Israël daarmee niet verslaan, maar door weer even woest om zich heen te slaan zijn ze weer populair bij de immer gefrustreerde Palestijnen en hun andere islamistische wappie bondgenoten, en kunnen ze weer een paar jaar slachtoffer spelen voor de gretige camera's van Westerse media.
Ja, ik denk dat de Israelisch zich gaan overgeven, zodat Hesbollah en Hamas de vredesvoorwaarden rustig met hen kunnen bespreken.....
Beste Swieberj, Israel MOET een oorlog aan tig fronten weerstaan, omdat ze er anders aan gaan.
Ik las ook dat Erdogan heeft aangeboden
"vredestroepen" te leveren.
Een koopje bij de huidige Lira-koers. Vast wel een van de twee partijen die interesse heeft.
Erdogan is ook goed is het op woonwijken laten neerkomen van drones (moderne V1).
Zijn dat dezelfde "vredestroepen" die de Christenen en de Koerden aan het uitmoorden zijn?
Ja die jongens die Armenië hebben "bevrijd" lopen nu werkeloos rond, daar moet hij iets mee.
Laat me raden, er komen straks weer duizenden vluchtelingen naar Europa?
Ben je gek, joden komen niet naar landen waar islam al over de drempel is.
Het schijnt dat Hamas en Hezbollah hier iets mee willen bereiken.
Maar het lijkt nog niet erg op werken aan wederzijdse acceptatie.
Ach straks is het weer zand erover, je ontkomt er daar ook bijna niet aan.
Elkaar bestoken met raketten is niet goed voor de liefde.
Het is meer Iran, die bieden zometeen aan te bemiddelen over een wapenstilstand in ruil dat niemand het meer over het verrijken van Uranium heeft.
@Snap_het_ook_niet | 13-05-21 | 21:44:
Als de VS en Rusland Uranium mag verrijken waarom mogen andere landen dat dan niet?
Zielig zijn (steundemonstraties in Amsterdam), want gemene joden en nieuw en meer geld.
@jaja | 13-05-21 | 21:49:
Omdat Iran vlugge vingertjes heeft..
En ze zijn handig voor Emo-daadkracht...
@neonreclame | 13-05-21 | 21:51:
Dat moet nog blijken.
@jaja | 13-05-21 | 21:53:
Daar wordT op gespeeld toch..??
Iran mag geen wapens want ze kunnen er niet mee omgaan en zijn dus een bedreiging voor de vrede..
Iran is een vredelievend land dat niemand pijn doet en zeker niet op oorlog uit is..
( En ze hebben lekker eten...)
Wie houdt het langer vol de Iron dome van de Israëlische strijdkrachten of gaan de palestijnen de minutievooraad uitputten door tegelijkertijd veel vuurwerk de lucht in te sturen en dwingen ze de Israëlische strijdkrachten tot een grondoorlog. De grond oorlog is in het voordeel van de Palestijnse strijders omdat die het thuisvoordeel hebben en het gebied kennen en minder publieke druk voelen bij hoge slachtoffers aantallen. Triest maar het waarderen van mensenlevens kan tegen je werken in een oorlog
Kunnen ze weer martelaren erbij hebben. Wat de eindeloze geweldspiraal door laat draaien.
Israël wint dit met twee vingers in de neus. Het wil zich niet in een slachtpartij laten trekken. Net nu het onder de laatste jaren Trump allemaal zo goed ging met de andere Arabische buren. Die overigens ongebruikelijk stil zijn. Pallies overspelen hun kaart.
Als de Iron Dome niet meer werkt (of de raketten op zijn) dan worden de tanks en grondtroepen ingezet.
‘een club "dedicated to defending the human rights of Palestinian children living in the Occupied Palestinian Territory’. "
Dus ze schrijven nu dus over kinderen in de Gaza-strook.
Ik neem aan dat dit “occupied” geldt voor Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden?
Naar mijn weten bezet de terroristische organisatie Hamas de Gaza-strook. Niet Israel.
Dus wat heeft die club dan te maken met die kinderen in de Gaza-strook?
Overigens is Hamas schuldig aan de slachtoffers in de Gaza-strook. Door eerst lukraak raketten af te schieten op Israëlische steden en haar bewoners weet je van tevoren dat Israel gegarandeerd terug slaat.
Dat Israel vervolgens bewoners van zo’n flat waar Hamas kantoor houdt (en de bewoners doelbewust als menselijk schild gebruikt) voor de aanval waarschuwt (waarmee dus ook Hamas-terroristen van tevoren gewaarschuwd worden) geeft al aan hoe verschillend beide partijen om gaan met mensenrechten; Israel probeert ‘collateral damage’ onder burgers zo veel mogelijk te voorkomen, terwijl Hamas juist zo veel mogelijk burgerslachtoffers wil maken.
Hamas is dus gewoon terroristisch tuig.
Dat beaamt die club toch?
Wat een onzin, Israel gebruikt deze tactiek om een groot gedeelte van de wereld achter zich te houden, ze weten dat ze met relatieven verliezen de strijd toch wel winnen,
@wim1900 | 13-05-21 | 21:47:
Waarom hanteert Hamas dan niet dezelfde ‘tactiek’?
Hamas is gewoon een terroristische organisatie.
Dat zagen we eerder deze eeuw al toen al die zelfmoordterroristen namens Hamas bussen met schoolkinderen opbliezen.
De een zijn terrorist is de ander zijn vrijheidsstrijder. Onze kinderen dood, hun kinderen dood. Kinderen doden is verwerpelijk maar dat is oorlog sowieso. Ik hoop dat de wereld zich er nu eens niet mee bemoeid, laat beide partijen het maar uitzoeken. Zolang de onderliggende probleem niet worden opgelost of worden uitgevochten zal dit iedere keer weer oplaaien.
@Gandalph | 13-05-21 | 22:45: Voor radicale moslims is de enige oplossing van "het probleem" de totale vernietiging van Israël, de Joden en eigenlijk gewoon iedereen die geen moslim is. Veel plezier met zoeken naar een oplossing. Inderdaad, ergens beter om het een keer beslissend uit te vechten met onvoorwaardelijke overgave of totale vernietiging van Hamas als doel. Net als met de nazi's is WO2.
@Gandalph | 13-05-21 | 22:45:
Komma na verwerpelijk
bemoeid --> bemoeiT
probleem --> problemen
Taal is onderdeel van cultuur. Wees er zuinig op.
@snakedogman | 13-05-21 | 22:55: De totale vernietiging kan natuurlijk ook aan de andere kant vallen. Ik denk dat Hezbollah, Hamas en meer van dit tuig behoorlijk op hun tellen moeten gaan passen want ze kunnen iets starten wat ze niet kunnen beeindigen. Dan worden ze ge-eindigd
Als ik Israël was zou ik de palestijnse gebieden lekker teruggeven aan Egypte en Jordanië. Ben je meteen van dat gezeik ook af. Waarschijnlijk dat dan ook niemand meer zich nog druk maakt over de palestijnen zoals niemand zich druk maakt over westelijk sahara.
Die gebieden zijn een gatenkaas met Joodse enclaves, die willen ze niet.
Trekt u eens de grens van Israel van voor 1967. En denkt u zich dan eens in dat in het instabiele Midden-Oosten je nooit zeker kunt zijn van een Israel-“vriendelijk” regime of een Israel-vijandig regime.
Mocht zo’n vijandig regime ineens komen, dan heeft Israel een heel groot strategisch probleem. Overigens dient de Westbank ook als een buffer voor (grond)water. Iets dat in die soms kurkdroge contreien wel zo handig is om achter de hand te hebben.
Je bent trouwens nooit van ‘het gezeik’ af, zolang Jeruzalem ‘bezet’ blijft. En Israel zal Jeruzalem nooit opgeven.
Je kunt je dus beter ingraven, en geen millimeter grondgebied opgeven. Wat je weggeeft ben je voor eeuwig kwijt.
Egypte en Jordanië willen die gebieden niet.
Egypte houdt de grens met Gaza potdicht en werkt samen met Israël bij het opsporen en onder water zetten van tunnels.
Jordanië heeft geen warme herinneringen (o.a. zwarte september) aan de Palestijnen.
Eigenlijk heeft geen enkel buurland veel sympathie voor Palestijnen. Libanon namelijk ook niet na de Libanese burgeroorlog (1975-1990). En Syrië? Zegt Yarmouk je iets?
Iran levert wapens aan Hamas. Turkije spreekt grote woorden, maar doet vooralsnog weinig lijkt het.
Niets bijzonders mensen. Ook dit gaat weer voorbij. Om de zoveel jaar is het weer even stevig clashen waarna een periode van betrekkelijke rust aanbreekt. Dat zal nu niet anders zijn.
De VS zoals altijd weer totaal in de wurggreep van religieuze nutcases:
www.telegraaf.nl/nieuws/1829509975/vs...
Volgens mij zitten de "religieuze nutcases" in Gaza.
@Swieberj | 13-05-21 | 21:44: Zeker. Maar de VS zit er ook vol mee.
Niemand geeft de Palestijnen een kans, maar het kan raar lopen, David heeft Goliath verslagen met 1 simpel kiezelsteentje.
Nu hebben ze nog geen kans maar arme lui wapentjes worden steeds geavanceerder en Israël moet miljarden investeren voor de verdediging. Terwijl drones van een paar honderd Euro gifgas of biologische troep kunnen vervoeren.
Noem jij David nu een stenengooier?
Aldus het sprookjesboek.
Had Goliath trouwens kernwapens?
@Kompromat | 13-05-21 | 21:51: Wil jij kernwapens inzetten 10 kilometer van waar je zelf woont?
@Zapata10 | 13-05-21 | 22:35:
Nee.
Maar wat nu als jij met je rug tegen de muur staat, en je de zee in gedreven wordt?
Geen kernmacht in de wereld is ooit in zo’n positie gemanoeuvreerd.
En gelukkig maar. Want ik wil geen antwoord op die vraag krijgen.
Heel fijn dat ook daar de lockdown is opgeheven en de mensen weer wat leuks kunnen doen.
Eind jaren 70 volgde ik al de verhitte discussies tussen pro Israël en pro Palestijnen. Ben er wel klaar mee.
Op zich knap om al 50 jaar geen ene kloot verder te zijn gekomen in dit verhaal. Snap totaal dat je er doodmoe van bent.
Hallo, denken we nog een beetje aan het klimaat mensen?
De Noordzee is nu twee graden kouder dan een jaar geleden om deze tijd, dus ik maak me wel een beetje zorgen, ja.
@Gajus | 13-05-21 | 21:27:
Komt omdat de Noordpool opwarmt en al het koude water hierheen duwt.
Ik stel voor Timmerschwanz af te vaardigen om aldaar voor de Palestijnen, wegens grootste subsidieverbrander ter wereld, het klimafaat uit te roepen.
Hij kan naar hartelust windparken stichten om die als ventilator, ipv shit, koelte te laten neerdalen op de hakbars.
Wie weet zetten ze zijn hoofd oo een standbeeld om als klimaatpaus te laten aanbidden.
Eeuwige roem en 70 maagden zouden der Franz toch in 7 talen moeten kunnen overtuigen.
Toch blijven het nette mensen die Israëliërs, van te voren aankondigingen dat je een gebouw plat gaat gooien, zodat de bewoners nog even de tijd hebben om zichzelf veilig te stellen.
Of gevangen netjes verzorgen; weet nog dat zo'n Palestijnse activistische troela was opgepakt en gevangen gezet. Ze kwam er verzorgder en volgevreten weer uit na een tijd.
Hoe anders is dat aan de kant van de palestijnen of Iran.
Precies die ethiek is waarom "wij" zullen gaan verliezen van "hen".
Zij maken zich niet druk om oorlogsmisdaden of een of ander verdrag van Geneve. Zij zijn bereid alles op te offeren voor hun geloof.
Er komt een moment dat de Israëliers het zich niet langer kunnen veroorloven om 'netjes te kloppen'. Dan zijn de rapen pas echt gaar.
Ze hebben er wel prima barbecue-weer bij, zeg. Man, wat een stralend zonnetje. #jaloers
Als er een raket op je BBQ landt heb je geen aanmaakblokjes nodig...
@jaja | 13-05-21 | 21:24:
Haha
@jaja | 13-05-21 | 21:24: Ja, je hebt wel gelijk, hoor. Maar het verneukt het slow cooking.
@jaja | 13-05-21 | 21:24: Dat is eerder een afmaakblokje.
Kanonnenvoer, genoeg voor iedereen!
Ok, een echte welgemeende vraag van een niet- kenner, zonder enige vooringenomenheid. Volgens mij is het tijdens vier jaar Trump amper loos gegaan in die regio. Klopt dat? Zo ja, is dat toeval of is daar een goede verklaring voor?
Trump steunde Israël meer dan Biden ooit zal doen. Is dat een goede verklaring..?
@Manstein | 13-05-21 | 21:24: ik zou zo spontaan denken van niet; zou toch alleen maar meer ergernis opwekken bij Hamas en Hezbollah? Of wil je zeggen dat Biden hun raketten nu sponsort?
@VampyreOfTimeMemory | 13-05-21 | 21:26:
Misschien hè... Misschien is de behandeling van Iran de factor van betekenis. Ik zeg "misschien", hè!
Trump kneep de landen die hamas steunen van de meet af aan af en was duidelijk dat er nog hardere sancties zouden volgen indien het los zou gaan. Ook offerde hij zakelijke kansen voor goed gedrag. Iran wou duidelijk niet luisteren. Anders dan Obama speelde trump hun spelletjes niet mee.
@VampyreOfTimeMemory | 13-05-21 | 21:26:
Neen, dat wil ik niet zeggen. Het wel of niet verlenen van duidelijke Amerikaanse steun aan Israël bepaald voor een deel het kennelijke bestaansrecht van dat land in de regio. Onder Biden wordt dat bestaansrecht, in de ogen van arabieren althans, verzwakt.
@Manstein | 13-05-21 | 21:35: het is tot nu wel opvallend stil uit de andere landen in de regio. Mogelijk heeft de lijn Trump toch blijvend wat veranderd. Op Iran na uiteraard. Die hebben de miljarden cash van Obama zijn Iran deal blijkbaar in raketten voor hamas gestoken.
@P-unit | 13-05-21 | 21:42: Het is altijd stil geweest naar Palestijnen door islamitische landen in de regio. Palestijnen zijn de (nuttige) paria's van het midden oosten. Oók voor arabieren. Daarom komen ze niet verder dan de huidige, weinig effectieve, acties richting israël.
Maar Kaag doneerde wat extra van onze belastingcenten zodat Hamas weer wat drones via Aliexpress kon bestellen.
Ik scroll door de comments en stel tevreden vast:
Dat het voelt als vanouds.
Niets over dat kudtvirus.
hahaha.... ouwe romanticus!
@nobodiesunmighty | 13-05-21 | 21:19: "vanouds" in de betekenis van "I love the smell of napalm in the morning". Ook films waren vroeger beter, per slot van rekening.
Net als dat ik liever dooien dan Friezen heb heb ik liever COVID dan fucking islam.
Misschien is dat virus juist wel de reden voor deze oorlog en dan met name de bestrijding daarvan. Denk dat de bestrijding daar wat tegenvalt met het falende beleid. Niets zo lekker als andere de schuld geven van vele doden.
Die Arabieren horen daar historisch gezien helemaal niet en als ze zo dol en agressief blijven doen hebben ze dadelijk niks meer in de melk te brokkelen op het wereldtoneel.
Allah wil dat er raketten worden gebouwd. Dus dan gebeurd dat.
Historisch gezien wonen er in Nederland nu ook weer andere mensen dan 3000 jaar geleden.
Die discussie is sowieso hopeloos.
De oplossing is veel eenvoudiger. Als Arabieren en Israëli's elkaar zouden accepteren en lekker samen kinderen gingen maken is er geen probleem.
Komt af en toe wel voor trouwens, dus het kan wel.
Jews And Arabs Refuse To Be Enemies
twitter.com/hashtag/JewsAndArabsRefus...
Maar opgekweekte haat is best sterk.
Er moet een misverstand zijn met die Qasef-1. Op https://www.armedconflicts.com/Qasef-1-UAV-t225328 lees if dat het beestje deze maten heeft:
Empty Weight: 66 lb
Maximum Take-off Weight: 187 lb = uit mijn hoofd :± 85kg
Wingspan: 12 ft ⅛ in = uit mijn hoofd : ± 4 meter
Length: 9 ft 5 ⅜ in
Height: 3 ft 1 ⅜ in = uit mijn hoofd : ± 1 meter
Wing Area: 20.45 ft2 = uit mijn hoofd : ± 2 m2
Dat gaat niet passen.
Sjonge op dit soort uitleg zit iedereen te wachten.
@wim1900 | 13-05-21 | 21:21: jij misschien niet, maar dankzij figuren als @Peter-Rissing is "reaguren" groot geworden.
Dus @Peter-Rissing bedankt voor het research; u heeft een punt.
Haha, neen, dan is het veel te klein inderdaad, mooie research! Dank!
@wim1900 | 13-05-21 | 21:21:
Zeg nou gewoon dat u het niet begrijpt.
Het zijn bijna altijd buurlanden die met elkaar in in oorlog zijn, zou een Bevrijdende Rechter in een witte Toyota geen goed idee zijn?
En dan die schutting..
Niet om aan te zien dat ding...
@neonreclame | 13-05-21 | 21:15:
Ook, veel huisdieren hebben last van al die knallen.
Je haat elkaars geloof, dat is duidelijk.
Maar hoe moeilijk kan het nou zijn om vreedzaam naast elkaar te leven?
Als je elkaar met rust laat lijkt het me vrij eenvoudig.
Gaat het niet om het beloofde land, of ben ik weer in de war...
Gaat nooit gebeuren, daar geloof ik in.
@Mr_Natural | 13-05-21 | 21:13:
En dat ben ik met je eens.
@Mr_Natural | 13-05-21 | 21:13:
Gaat ook nooit gebeuren..
K(l)aagt wel lekker weg...
t blijft gewoon een fijn verdienmodel.
@wim1900 | 13-05-21 | 21:22:
Bedoel je mij?
@jaja | 13-05-21 | 21:28: ja
Zolang de VS onder alle omstandigheden de hand boven het hoofd van Israël blijft houden gebeurt er helemaal niks daar. Want ook Biden heeft nu al twee keer een resolutie van de Veiligheidsraad getorpedeerd. Ik ben van mening dat iedere president in de VS gegijzeld word door de Joodse én de conservatief-Christelijke lobby in dat land. En zolang de VS weigert om
Israël te dwingen tot bijvoorbeeld een tweestaten oplossing, of in ieder geval tot het stoppen van de kolonialisatiepolitiek van Bibi, zal het geweld aanhouden. En hoewel ik net als iedereen de pest aan Hamas heb, kan ik tot op zekere hoogte wel begrip opbrengen voor de woede van de Palestijnen.
Jij blij en wij geven er niet om.
@uisge baugh | 13-05-21 | 21:11: Interesseert mij geen reet.
Dat betekent dat je nog niet ver genoeg ingelezen bent en je nog teveel pally propaganda geloofd. Wie heeft er tot nu toe elke keer vrede geweigerd?
@Bigi Bana Boy | 13-05-21 | 21:12: Dat zei ik het eerst.
Mij ook niet. En nu?
De pallies wijzen keer op keer een twee staten oplossing af. Er is een verschil tussen de onvrede van de palestijnen en de idioterie van Hamas.
@IkWilOokWatZeggen | 13-05-21 | 21:12: Nee. Ik zeg toch dat ik Hamas verafschuw? De onstaansgeschiedenis van Israël is mij meer dan bekend, net als de verschillende oorlogen die het land gevoerd heeft. Ben van oorsprong namelijk historicus met de focus op krijgsgeschiedenis. Ben verder an sich ook pro-Joods en zelfs tot op zekere hoogte pro-zionisme. Blijft staan dat de Palestijnen in de ontstaansgeschiedenis van Israël enorm onrecht is aangedaan en dat het land onder Likud daar mee verder blijft gaan. Pro-Israël zijn en je bedenkingen hebben bij moslimextremisme wil nog niet zeggen dat je blind moet zijn voor onrecht. Maar voor nuances moet je niet op GeenStijl zijn. Dat weet ik als oudgediende reaguurder echt wel.
@MikeTheBull | 13-05-21 | 21:18: Ik zal er het hele weekend wakker van liggen. NOT!
Er is inmiddels vijf keer een tweestatenoplossing aangeboden, inclusief vóór het bestaan van Israël. Alle keren afgewezen.
Palestijnse leiders hebben er baat bij om dit conflict te laten voortduren. Zolang de Palestijnse burgers in het nieuws blijven verschijnen alsof ze onschuldige slachtoffers zijn blijven de hulpgelden binnenstromen. En reken maar dat die Palestijnse leiders rijk zijn en niet in Gaza wonen.
Er is geen enkele interesse om dit op te lossen. Dat kan ook helemaal niet, want land wat ooit islamitisch is geweest (dar-al-islam) is volgens de islamitische Blut und Boden theorie voor eeuwig islamitisch. Dat Joden zomaar in islamitisch gebied een eigen staat hebben is onbestaanbaar. Het heeft dus ook geen zin om een compromis te zoeken.
De enige oplossing die Palestijnen en omliggende Arabische landen zouden accepteren is een totale annihilatie van Israël. Vanzelfsprekend gaat Israël daar niet mee akkoord.
www.trouw.nl/nieuws/palestijnse-leide...
@BenBinnen | 13-05-21 | 21:35: Het is aan de VS om dwang uit te oefenen. Stick and carrot. Zowel richting de Israëli’s als in de richting van de Palestijnen.
Ik kan geen begrip opbrengen voor een bevolkingsgroep die al TIG keer een oplossing is aangeboden, maar liever doorgaat met hun jeugd te vergiftigen met haat, en als enige oplossing het verdwijnen van Israel ziet.
Ik kan ook geen begrip opbrengen voor lieden, die ondanks dat 1 van de partijen lukraak 1500 raketten op burgerdoelen afschiet Israel als boosdoener ziet.
Jammer Bigi Bana Boy.
Die tweestatenoplossing gaat er nooit komen. Men kan zich beter inzetten op verhuizen van de Palestijnen of Israëliërs naar Zuid-Amerika. Chili en Brazilië staan klaar voor de Palestijnen, Suriname voor de joden.
Geniet nog even van de Gaza-strook, binnenkort word het een Gaza-eilandje. Een soort Vaticaan maar dan zonder paus.
Kijk eens naar de kaart van wat ze nu israel noemen, er is nauwelijks nog ruimte voor de oorspronkelijke bewoners.
De bevolking die in de Gazastrook is achter gebleven omdat geen enkel Arabisch land ze eigenlijk terug wou hebben is naar goed religieus gebruik gaan f#kken als konijnen. Vandaar wat gebrek aan ruimte tegenwoordig.
Dit is trouwens vooral mogelijk gemaakt door de goede gezondheidszorg in Israël waar ze gebruik van kunnen maken
@wim1900 | 13-05-21 | 21:26:
"Oorspronkelijke bewoners" Right.
U bedoelt de Joden?
Mazzel voor de joden. Arabieren té zeer verdeeld om samen een vuist te maken naar Israël. Ze zijn vooral druk bezig elkaar naar het leven te staan. Triest volk dat niet verder komt dan woede en wraak.
De financiële hulp aan Palestijnen wordt dan ook amper besteed aan scholing, infrastructuur of sociale verbeteringen. Het financiert voornamelijk agressieve ondernemingen, waarvan -helaas alweer- akte.
Plus veel voor: Palestijnse belangenverenigingen.
Polder in Palestine.
De meisjes van IDF zullen gepast antwoorden.
@MikeTheBull | 13-05-21 | 21:10: U maakt mij nieuwsgierig.
@wim1900 | 13-05-21 | 21:27: www.google.com/search?q=IDF+women&...
Een boel mensen in de panelen hebben een hekel aan geloof. Als het om deze kwestie gaat, verkiezen ze vaak de joden boven de moslims. Op basis van geloof uiteindelijk. En dat slaat helemaal nergens op. Dan gewoon niet mee bemoeien en vooral geen mening geven.
Wat is daar raar aan..??
Waarom niet?
Ik haat alle geloven. Maar de geloven waar ik last van heb haat ik meer dan de geloven waar ik geen last van heb.
Leptob | 13-05-21 | 21:02
Ik ben nog nooit een video tegengekomen van een Jood die voor de camera iemand de strot door snijdt. Van dat andere geloof is er genoeg voorhanden.
Sinds wanneer moet wat hier geschreven wordt ergens op slaan?
Nee dat klopt niet. Weet ook van joodse geloof minder dan van islam. Gaat wellicht meer om wat cultureel dichter bij je staat. Vandaar dat onze Nedersoennies klappen voor Iraanse wapens en invloed.
Ik heb geen geloof nodig om uit de mediaberichten af te leiden dat er slechts één partij is die telkenmale of grote en grove schaal oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid pleegt.
Tegel fact check: [X] onjuist
#TeamIDF
Nee, niet echt om geloof, maar om Israel vs een stel eenzijdig agressieve jodenhaters.
Joden dringen hun denkbeelden niet op aan de wereld. Moslims wel. De eventuele weerzin hier gaat helemaal niet om geloof, maar om de zucht naar overheersing.
Ik denk dat de meeste mensen hier een hekel hebben aan orthodoxe fundamentalistische gelovigen die andere mensen hun wil opleggen. Dat soort gelovigen is bij Moslims de regel en bij Joden de uitzondering. Verder is het bijvoorbeeld voor homo’s in Tel Aviv doorgaans veiliger om hand in hand te lopen dan in Amsterdam.
Ik was van plan even bij een vriend van me langs te gaan daar.
Deze ronde sla ik maar even over..
Ga je morgen toch..
@neonreclame | 13-05-21 | 21:02:
Nein.
En bovendien moet ik ook nog een vaccinatie, anders mag ik er niet in.
@jaja | 13-05-21 | 21:06:
Krijg je dat weer...
@neonreclame | 13-05-21 | 21:08: Schuld van Hugo.
@All_yall | 13-05-21 | 21:17: nee, Hassan.
1 ding is wel duidelijk, de burgers zijn weer de lul.
collateral damage
Kon je op wachten, op Hezbollah. Nu gaat het pas echt los.
#Team IDF.
We zitten gewoon nog in de middeleeuwen. Op TV zien we in films hoe 'bruut' er een paar honderd jaar geleden hele legers een kasteel aanvielen met zwaarden en schilden. Nu zie je gewoon rakketten uit de lucht vallen... op jawel.. Twitter.
Ik zou Kaag en Rutte effe sturen om te bemiddelen.
Kaag staat dan op de tafel bij Hamas te dansen en Rutte smeert beide partijen een partijtje oude raketten aan. Weet daarna van niets.
Sigrid Al-Qaq?
Wanneer zijn de IronDome rakketten op? Die vooraad is niet oneindig.
Heb weleens gelezen dat het een tactiek is van Hamas om goedkope troep de lucht in te schieten om de Iron Dome te overbelasten. Daarna schieten ze het echte vuurwerk pas af. Per onderschepping kost het circa 50k, maar dat zullen ze wel grotendeels van de US ontvangen.
@born2killn00bs | 13-05-21 | 21:02: De tactiek lijkt inderdaad te zijn om er zo veel mogelijk tegelijk af te schieten. De vraag is natuurlijk, als hamas er nog meer heeft, waarom hebben ze die dan niet op datzelfde momemnt afgeschoten? En denk dat het wel ongeveer op is.
@born2killn00bs | 13-05-21 | 21:02: Wie beweerde ook alweer dat zo dom zijn,
@W_F | 13-05-21 | 21:16: Slechts 1500 van de circa 7k raketten afgevuurd door Hamas. Plus nog 10k mortieren. Echter blijken de hoge Iron Dome kosten op te wegen tegenover de potentiële indirecte schade die aangericht zou kunnen worden.
www.ft.com/content/0a457f38-d6f6-44ca...
www.thedrive.com/the-war-zone/40572/c...
@wim1900 | 13-05-21 | 21:31: Dom of niet dom, het is moordzuchtig tuig welke aan de tiet ligt van Iran.
Die raketten gaan niet zo gauw op. Die kunnen ze gewoon toch weer aanvullen?
Nu worden er ook raketten afgeschoten vanuit Libanon op Israël.
Hezbolla heeft heel veel raketten op Israel gericht....... gekregen van Iran.
DF confirms: 3 rockets from Lebanon hit open fields in northern Israel
www.timesofisrael.com/liveblog_entry/...
Dat is even wat minder, maar Israël kam het aan met het luchtafweersysteem ga ik van uit. Verwacht een schoonveegactie van Hamas in Gaza, hopelijk blijft Libanon erbuiten.
@Jan, Leiden | 13-05-21 | 21:12: hangt van Iran af. Die bepaald. En aangezien Biden “vrede” wilt hangt het er van af wat het hem kost om Iran hun proxies te laten stoppen. Iran durfde dat niet aan met Trump want te wispelturig en had hun weer een generaal/ayatollah gekost en nu zijn het alleen Palestijnse/joodse doden.
Ondertussen was er vanmorgen op de Nederlandse tv een item waarin voorbijgangers op straat gevraagd werden wat de betekenis van Hemelvaartsdag is. Getoond werden lacherige figuren die het antwoord niet wisten of maar wat brabbelden. Was een beetje van effe het christelijke geloof belachelijk maken. Vervolgens komt er daarna een uitgebreid neuzel item over hoe leuk het Suikerfeest is. Ook in het journaal e.d. wordt het gebracht alsof het het hoogste goed is in Nederland. Op dat soort momenten ben ik jaloers op het daadkrachtige joodse volk. Die laten zich na de gruwelijkheden in WO2 niet nog een keer piepelen.
Misschien is dit het begin van een nieuwe traditie. Vuurwerk bij het suikerfeest.
@W_F | 13-05-21 | 21:21: Dat is al langer de mores.
Ga maar eens tijdens suikerfeest naar een bioscoop, krijg je ook knallen.
Palestina zegmaar de Graafschap van het midden-oosten.
Pogroms tegen Joden en hun bezittingen gaan door
In Haifa, Lod, Akko, Tiberias en Arabische steden in heel Israël bekogelden islamitische oproerkraaiers Israëlische automobilisten met stenen, staken auto's in brand en vernielden eigendommen, vielen Joodse voorbijgangers aan en verwondden tientallen Joden, onder wie verscheidene in ernstige toestand.
www.israeltoday.nl/NewsItem/tabid/381/...
Vreedzaam samenleven met die Arabieren is een illusie, ook hier. En maar pamperen en in de watten leggen om ze tevreden te houden.
Enkeltje Gaza en wegwezen.
Ik zag vidya van de Iron Dome in actie. Eerlijk is eerlijk, dat ziet er heel indrukwekkend uit. Rechtstreeks uit een science fiction film.
Bijzonder goed dat het er is, in slepende oorlogen zoals deze is een bescherming van de burgerbevolking een van de belangrijkste middelen om te zorgen dat het niet uit de hand loopt.
Trouwes misschien rare vraag maar hoe komen de pallies aan al die raketten?
Iran levert veel raketten en ander wapentuig.
Veel Arabische landen steunen de Palestijnen niet meer of maar mondjesmaat.
Maar Iran is nu de belangrijke ondersteuner van Hamas.
Iran.
Maken ze zelf.
Op Youtube kun je alles vinden.
Of is dat Youporn?
Paar honderd Dollar per stuk.
Die kopen ze van onze subsidie. Wat een beetje jammer is omdat Nederland voor geen van beide partijen de rakkeren levert.
Het grootste aantal zal zelfbouw zijn. Stalen pijp met suiker en kunstmest als brandstof. Zolang je alleen probeert het juiste land te raken hoeft het allemaal niet zo geavanceerd te zijn.
@W_F | 13-05-21 | 20:57:
Daar Hamas aan de macht is in Gaza zal het me niet verbazen dat het geld niet in bevolking wordt gestopt maar in raketten die op Israël worden gevuurd.
Kopen onderdelen en complete raketten van al het geld van gulle gevers uit MO en Europa, tot aan de EU als het niet veranderd is: geven geld voor opbouw palestijnse gebieden en geld verdwijnt gewoon in hamas en rakettenfabrieken. Beetje afronding voor huizen, waterzuivering en een haven waar niks mee gedaan wordt en de israeli's als collateral damage raken. Stel je voor.
Van dat kutland waar Kaag een hoofddoek op deed uit misplaatst respect
via allerlei via via constructies, via (opinie) het europese whatever subsidieringsfonds om glasvezelkabels in de gaza te leggen en iedere Palestijn een router cadeau te geven. Volgens de officiele goedgekeurde, want stempel, 67988 pagina s tellende documentatie die niemand leest want geen zin in de Europese Commissie van het het radonvrije plantjes water aquaducten controle systeem afdeling 345, vijfde verdieping. Brussel.
Lekker binnengaan en een goede lente schoonmaak houden. Het moet uiteindelijk een keer opgelost worden. Bovendien wil ik volgend jaar eigenlijk wel weer eens lekker roadtrippen door het fijnste vakantieland ter wereld.
Ik moet elk voorjaar ontdoen van onkruid. Israël zal ook haar achtertuin moeten blijven onderhouden.
Kom op 'jongeren'. Net als gisteren. Protesteren in Den Haag. Slopen die boel. Allah Akhbarren! Anti-semitisch vullis...
Politie daar is toch te druk bezig met ADO supporters. Dán wel.
Vanavond iftar, geen tijd dus
Waarom zijn alle reacties zo pro Israel
Waarom niet?
Kwestie van gewoon heel objectief blijven. Alles nuchter bekijken. Alle goede en slechte dingen van beide kanten willen inzien. Plus een normaal stel hersens hebben.
Dan kom je al gauw op die keuze uit.
Stel je voor dat de Palastijnen zo'n wapen arsenaal tot hun beschikking hadden... Wat zou er dan nog van Israël over zijn...
Omdat dit niet de Jeaup is.
Omdat ik in deze volkomen pro Israel ben. Dan ga ik natuurlijk niks anti plaatsen. Zo, je vraag goed beantwoord?
@Lorejas | 13-05-21 | 20:55: Nee, misschien je polaroid brilletje eens afzetten.
Omdat niemand die bij zijn volle verstand is de kant van arabische terroristen kiest.
@wim1900 | 13-05-21 | 21:01: Misschien eens kijken naar de Palestijnen....
@Lorejas | 13-05-21 | 20:55:
Landje pik van de Palestijnen vind je blijkbaar ok.
Nee, ze moeten elkaar met rust laten.
Waar beiden kempen hebben beiden schuld.
wim1900 | 13-05-21 | 20:47
Simpel, je mag onder Hamas wonen of in een van die andere hell holes rond Israel of in Israel. Voor mij is de keuze makkelijk.
@Remus McMillan | 13-05-21 | 20:50: Ze zouden zomaar hun voorheen bewoonde gebieden eens kunnen terug nemen.
Misschien verkassen naar De Witte Onderbroek?
@Remus McMillan | 13-05-21 | 20:50:
Waarschijnlijk vrij weinig.
zou het niet weten. Vindt t al duizenden jaren triest dat die gasten zo stompzinnig doen aldaar. Doe eens wat zinvollers in je leven zou ik zeggen, wordt manager of zo!
@nobodiesunmighty | 13-05-21 | 21:32: Binnenkort ook bij u.
@jaja: zal me een worst wezen die Palestijnen.
@Lorejas | 13-05-21 | 22:01:
Mij ook, heb er niks mee.
Israël heeft in 70 jaar een prachtig land opgebouwd, ondanks de arabieren/mosims
De arabieren/moslims hebben nog nooit wat bereikt en doen alles om Israël te saboteren.
Ik ben voor degenen die bouwen ipv degenen die slopen.
@marcoplarco | 13-05-21 | 22:34:
Nee, het is treiteren en provoceren van beide kanten.
En waarom moet je partij kiezen?
Vraagt niemand van je.
Waarom bent u eigenlijk anti-Israel?
Links?
Die andere zijn moslim, duh.
Zachte heelmeesters....
Nu ook raketten vanuit Libanon.
Onrust in de Gazastrook laait weer op, ik kom net uit mijn winterslaap, maar ik begrijp dat Trump de verkiezingen verloren heeft?
Je bent helemaal bij de tijd zie ik, ga maar weer je warme nest in.
Gazastrook doet niet zo aan verkiezingen en bovendien deed Trump er ook niet aan mee.
Afgelopen nacht was het hier ook flink raak:
www.weeronline.nl/nieuws/13-5-2021-af...
Over die zelfmoord drones van Hamas:
Iran's hand gezien in Hamas drone-dreiging tegen Israël - analyse
Waarom zijn drone bedreigingen belangrijk? Omdat drones kernkoppen kunnen dragen en ook langzaam kunnen bewegen en kunnen manoeuvreren.
www.jpost.com/middle-east/iran-news/i...
========
Nu Trump weg is en Biden aan de macht is heeft Iran weer meer speelruimte gekregen om de regio in brand te zetten.
Je kunt natuurlijk ook van woestijn een goed lopend land maken.
Zoals de Joden deden.
Maar nee, corruptie, wanbeheer, terreur, islam en een immer bereidwilligheid je pas opgebouwde kutlandje weer tot puin te laten bombarderen. Niemand van de broedervolkjes mag de Palestijnen; Jordanië, Libanon, Syrie en Egypte niet.
Julius Caesar maakte van Noord-Afrika de tuin van het Romeinse Rijk. En toen kwamen de Ottomanen met hun schapen.
Je hebt bouwers en je hebt slopers. Daar komt het in feite op neer.
Tja Trump is weg, dat wispelturige figuur vertrouwde Iran niet en hield dus zijn proxies koest. Biden begint weer te praten met Iran dus de proxies worden weer losgelaten. Want als hij wat zegt dan trekt Iran zich terug, is weer hetzelfde als het door de media genegeerde Cassandra rapport waarbij Hezbollah figuren ongestraft konden wegkomen omdat Iran dat wilde vanObama anders geen vrede. Is dus gewoon druk zetten door Iran,
www.politico.com/interactives/2017/ob...
Veel zorgelijker zijn de Joodse razzia's op Arabische staatsburgers en vica versa.
Hamas stopt wel over een paar dagen/weken maar wat die andere idioten flikken gaat decennia kosten om te repareren.
Het zijn allemaal Israëlische staatsburgers in die steden, maar de een is Jood de ander Arabier / moslim.
Zou bijna denken dat beide kanten genoeg te verwijten is. Ik vind het zelf vrij onacceptabel dat Hamas vanuit woonwijken schiet op woonwijken, gewoon omdat het kan en ze raken maar wat ze raken. Ook niet een raket of drie maar gewoon een eindeloze barrage van raketten in de hoop dat de Iron Dome er een aantal doorlaat of zelfs bezwijkt.
Hamas en Fatah houden hun eigen bevolking in gijzeling, deze fanatici stoppen nooit.
@FGAINA | 13-05-21 | 20:48:
Zijn vaak gasflessen zoals gebruikt b.v. bij lassen met een paar vinnen eraan gelast. Mikken kun je er nauwelijks mee. Waar die dingen terecht komen is een gok.
@Der Schnitzeljäger | 13-05-21 | 21:01: Kan zijn, maar dat lijkt mij allereerst de verantwoordelijkheid van degene die ze afvuurt, niet van de ontvanger. Bovendien doet dat niets af aan het feit dat ze volledig bewust kiezen om deze af te vuren vanuit een woonwijk, wat terugschieten praktisch onmogelijk maakt.
@FGAINA | 13-05-21 | 21:07:
Ik deel volledig je mening.
Je bent ook wel een beetje de sukkel van de dag als je tegen zo'n (militair) oppermachtig land, oorlogje gaat voeren.
Eene positieve noot wel; ik zie dat Team Palestina, Premiere Pro heeft ontdekt. Ik wacht met smart af op de nieuwe edits!
Is een verdien model. Je provoceert Israel, die flikkeren de boel in elkaar. Dan ben je weer zielig (vooral beelden van hulpverleners die chaotisch paniekerig rondrennen met krijsende kinderen doen het goed), het geld van o.a. de VN om de boel weer op te bouwen gebruik je weer voor raketten en zo is de cirkel weer rond.
Thank you for flying El-Knal airlines
De Verenigde Staten hebben bezwaar gemaakt tegen een verzoek van Noorwegen, China en Tunesië voor een openbare bijeenkomst van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties op vrijdag om het toenemende geweld tussen Israël en Palestijnse strijders te bespreken, aldus diplomaten.
Volgens diplomaten noemde Washington diplomatieke inspanningen als reden voor hun bezwaar, en zei dat een raadsdiscussie niet productief zou zijn, maar liet de deur open voor een mogelijke vergadering op dinsdag.
bron: al jazeera
En wat zou daar, de Verenigde Nazi's kennende, uit zijn gekomen? Israel zou zijn opgeroepen om zijn acties tegen Hamas te staken. Merk op dat het afschieten van honderden raketten op de Israelische burgerbevolking NIET tot zo'n verzoek van lidstaten leidde. Merk ook op dat het de algemene vergadering van de Verenigde Nazi's was die indertijd een resolutie aannam met de strekking: zionisme is racisme. En merk tenslotte op dat artikel 4 van de eerste grondwet van Noorwegen behelsde dat er zich geen Joden op Noors grondgebied mochten bevinden. Dat was in de 19de eeuw, maar toch.
@J.P.Drapeau | 13-05-21 | 20:47:
"Dat was in de 19de eeuw"
Je kunt voor het verbanden leggen ook irrelevant te ver weg gaan zoeken. Dan wordt het een drogreden.
Prachtig land, was van plan er dit jaar weer heen te gaan. Gelukkig heeft COVID dat onmogelijk gemaakt, neem aan dat je er niet echt lekker rustig zit op dit moment. Hopelijk volgend jaar weer rustig daar.
Twee jaar geleden geweest met vrienden (Jerusalem en Tel Aviv), zou graag nog een keer met mijn vriendin gaan, komt wel weer een keer. Ik herinner mij nog goed de taxichauffeur na avond stappen (met Israëlisch accent in t Engels): Israel number 1 in security. You know why? It is because of the Muslims.
@hetgeleteken | 13-05-21 | 20:43:
Net zoiets als dat de rattenvanger nr. 1 is in het vangen van ratten, hij moet ook wel om te overleven...
Bier nootjes chips
Livestream iemand?
Hoe zou het er voor de Palestijnen hebben uitgezien als ze alle hulpgelden die ze de afgelopen 50 jaar hebben ontvangen hadden geïnvesteerd in onderwijs, techniek, infrastructuur, etc ?
Het zou geweldig zijn gegaan. Want ze zouden ook nog op de medewerking en steun van Israel hebben kunnen rekenen.
@J.P.Drapeau | 13-05-21 | 20:38:
Nee hoor. Je onderschat extreemrechts in Israel. Dat zijn geen fijne mensen.
@Theodorus.Goldbach | 13-05-21 | 20:40: Gaza als mondaine kustplaats, groot in ICT, havens, Het had gekund maar het zijn kiftende sukkels. Israel heeft liever zo´n buur dan de mongolen die ze nu hebben. Nuke iemand?
@Theodorus.Goldbach | 13-05-21 | 20:40: Nee, dan liever een Arabier die elke poging to vrede afwijst en je wilt vernietigen.
Hamas, is dat nu extreem rechts, extreem links of extreem religieuze idioterie?
Er valt moeilijk te onderhandelen met types die denken vanuit hun doodscultus en hun eigen bevolking onderdrukken danwel gijzelen.
@J.P.Drapeau | 13-05-21 | 20:38: Dit is de meest domme opmerking in dit verhaal.
@wim1900 | 13-05-21 | 21:17: Zo'n rare gedachte is dat niet.
@Theodorus.Goldbach | 13-05-21 | 20:40:
Als de mensen die u als extreem rechts aanduidt in Israel, dezelfde soort groep is, die u hier op GeenStijl als extreem rechts aanduidt, maak ik mij helemaal niet druk.
Triest. Zoveel onnodig leed weer. Zal wel nooit veranderen.
Vroeger hadden we nog mensen die om de wereld gaven. Dan maakten ze liedjes zoals 'We are the world'. Zijn er nou niet gewoon 15 joden en 15 moslims te vinden, die gezamenlijk op zo'n manier een soort van een punt willen maken? Ze moeten ergens beginnen.
Als moslim wordt je dan gecanceld, daar zijn al diverse voorbeelden van.
@Sinterbikske | 13-05-21 | 20:51: om precies te zijn word je dan van een flatgebouw af gecanceld.
"Kijk nou wat jij mij laat doen!"
"Door niet toe te geven aan mijn eisen dwing jij mij om die raketten af te vuren"
"Dus eigenlijk is het allemaal jouw schuld"
"Ik wilde dit helemaal niet, maar jij dwong mij er toe"
Dit is zo'n beetje de logica van Hamas.
Mogen we nog van geluk spreken dat die haven die Nederland daar wilde bouwen nooit is afgemaakt anders konden de boten vol raketten met het grootste gemak aan komen varen.
Nu moeten ze die raketten nog door ondergrondse tunnels vanuit Egypte de Gazastrook in smokkelen om ze vervolgens met door ons betaalde ambulances verder te vervoeren en ergens in een ziekenhuis of kleuterschool te bewaren.
Onder Trump was het rustig tussen deze 2 kemphanen, toeval of komt dat omdat wapenleverancier Iran de grilligheid van Trump vreesde ?
Als Trump nu nog president was ging hij zich meteen weer inzetten voor vredesonderhandelingen. Biden is onmachtig om zoiets te bewerkstelligen.
Dus FC Middeleeuwen bakt er weer vrij weinig van tegen FC Future High Tech?
De middeleeuwers zijn wel beter in opscheppen. En in haat.
Krijgt Hamas nog steeds geld van de VN nu blijkt dat ze tijd en geld over hebben om raketten te fabriceren ?
Nou ja, ze kopen denk ik lokaal in; toch een soort boostje van de economie.
Upgrades zijn juist betaald uit Kaag’s innovatie fonds.
Ze krijgen geld ook van door NL gefinancierde fondsen van de VN voor het aanleggen van wegen, riolering etcetera. Dat dat geld wel eens ergens anders terecht kan komen en in een raketfabriek zou kunnen gaan zitten kunnen we slechts gissen maar voor de mensen in Israël zou het beter zijn als ze het in rotondes met een lelijk kunstwerk hadden gestoken.... Palestijnse gebieden zijn een papieren waarheid om donor landen tevreden te stellen en terrorisme te financieren.
Trump had dacht ik de zaakjes in het Midden Oosten best goed op orde gekregen.
Waarom is het geweld daar opeens zo opgelaaid?
Scheef wonende Palestijnse huurders.
Dat heeft hij ook maar opgelost is het zeker niet. De Pallies worden geloof ik alleen nog gesteund door Iran, en blanke deugers in hun western bubbles.
Het is dankzij een hamas en fatah een grote corrupte teringzooi in de Palestijnse gebieden. Ter afleiding van eigen falen en corruptie worden dit soort dingen gedaan. Iedereen daar heet Hugo, dat is het grote probleem.
Opvallend ja, Biden zit er en het laait op als in 2014.
Iran gaat nu bemiddelen en krijgt een atoombom als beloning van Biden. Zo krijgt Obama toch zijn Iraanse vrede.
Omdat de Palestijnen kortgeleden een financiele injectie van 230 miljoen dollar (voor de covid problematiek) van de communist Biden heeft gekregen.
@Roze_bril_drager | 13-05-21 | 20:30:
Zwakke presidenten en de arabieren kruipen uit hun holen.
De vraag stellen is hem beantwoorden:
Biden.
REAGEER OOK