Israël ploegt tunnels en commandanten Hamas/IJ om met massale lucht- en grondoperaties
Dag 3. (Of jaar 73, hoe u wil)
Tussenstand: 119 - 9 voor Palestina. Volgens het Gazaanse ministerie van gezondheid zijn er inmiddels 27 kinderen en 11 vrouwen omgekomen en staat het aantal gewonden op 600. De nieuwe dode in Israel is in navolging van de 87-jarige vrouw die gister haar hoofd stootte terwijl ze naar een bomkelder vluchtte, nu een 50-jarige vrouw die haar hoofd stootte terwijl ze naar een bomkelder vluchtte. Het exacte aantal gewonde Israeli's is onduidelijk, maar loopt in de tientallen.
We betwijfelden gister of de NOS niet prematuur berichtte dat er sprake was van direct tankvuur (in aanvulling op bevestigd artillerievuur) op de Gazastrook. Maar inmiddels schrijft de Times of Israel het in meer detail: "In total, some 500 artillery shells — some flares and explosives — along with 50 tank shells, were fired during this subsequent bombardment." Vooral Hamas' tunnelnetwerk lijkt volledig omgeploegd. "Some 160 aircraft flying simultaneously conducted a massive attack on a network of tunnels dug by the Hamas (...). According to the Israel Defense Forces, in this air campaign, which lasted nearly 40 minutes, some 450 missiles were dropped on 150 targets in northern Gaza."
Inmiddels zijn er tientallen Hamas- en Islamic Jihad-commandanten omgelegd (smoelenboek). Ook publiceerde de Israelische luchtmacht zojuist beelden van deze aanval op een lanceerlocatie voor deze Iraanse drones. Een Israëlische grondinvasie ligt nog altijd op tafel, maar er zijn vooralsnog geen tekenen dat deze vandaag van start gaat.
Gazaanse belangenverenigingen hebben sinds maandag zo'n 2000 raketten op Israel afgevuurd. Volgens de IDF landde 150 daarvan in de Gazastrook zelf. Een nieuwe ontwikkeling lijkt dat ze hun vuur nu soms concentreren op Iron Dome-locaties zelf, ipv de burgers achter hen.
Update: Rutte waarschuwt Hamas nog 1 keer. Oprecht een ferm tweetje wel. "Ik ben zeer bezorgd over het aanhoudende geweld in Israël en Gaza. Het is onacceptabel dat Hamas willekeurig raketten op de burgerbevolking afvuurt. Nederland steunt het recht van Israël op zelfverdediging, binnen de grenzen van het internationaal recht en proportionaliteit."
Foto hoor
Beelden hoor
Palestijnse gezinnen vlakbij bombardementen
Weer een telefoontje
Social
Arti
Social
Meer beelden
Social
Ja dit is dus 2,5 jaar oud en absoluut geen Gaza kudt-blauwvink
Social
https://www.youtube.com/watch?v=Mr5KoDKXjz8
Oplopende spanningen in het Midden-Oosten
Social
Oostenrijk, bekend van tv!
Social
h am m e r s i n t h e n i g h t
Social
Wat je hier links ziet is natuurlijk de Iron Dome. Hier zie je het live op televisie in actie wanneer @mrconfino de Deense televisie bijpraat pic.twitter.com/A6FXInUNkD
— Olaf Koens (@obk) May 14, 2021
nice
Social
Reaguursels
InloggenIk zie in Gaza gouden kansen voor werkloze grondwerkers en raketgeleerden!
Valt me op uit die filmpjes uit Gaza, dat die bommen op huizen en flats heel precies alleen het bedoelde laten instorten. Dat moeten dan speciale bommen zijn, nauwelijks blast opzij. Of ze vallen eerst tot de grond en blazen dan de fundamenten op. Zoiets. Het lijkt bijna op controlled demolition. Knap, ergens.
www.insider.com/footage-video-israel-...
typisch dat Israël voornamelijk weeshuizen, verzorgingshuizen, kleuteropvanghuizen en gaarkeukens voor zwervers bombardeert. Ze hebben nog nooit een militant geraakt. Overigens is een combattant daar iemand die schiet maar op het ogenblik dat deze zijn wapen neerlegt om een sjekkie te roken is hij een onschuldige burger.
Shag rokers zijn ook tuig
De totaal onafhankelijke en neutrale staatsomroep met haar staatsjournaal, brengt het nieuws, zoals gebruikelijk, weer op zeer inzichtgevende wijze weer. Israel is duidelijk de agressor en de pallies de slachtoffers. Het is mij weer helemaal helder.
Het lijkt mij ook duidelijk dat de betrokken partijen belang hebben bij het laten voortduren van het conflict, anders was het al lang opgelost.
@Harry.Langezwaal | 14-05-21 | 20:28: Zeker, de leiding van zowel fatah als hamas gaan over lijken terwijl deze zieke lieden er zelf beter van worden.
De eigen bevolking wordt klein gehouden en onderdrukt, Mensen binnen gaza en de west bank lopen een ernstig gezondheidsprobleem of ge-outcast wanneer ze een tegengeluid geven, kritiek is niet toegestaan.
Ondertussen leeft de leiding van de verschillende fracties in weelde, ze zijn al jaren miljardairs, en laten ze de bevolking in armoede. Wel lief, de familie van een 'martelaar' krijgt een zak met geld en een klopje op de schouders.
Hun bijzonder lucratieve verdienmodel, wat oa bestaat uit smokkel, belasting op smokkel en hulpgelden, helpt niet bij het willen oplossen van dit conflct.
Wrang is dat de jopies en slecht geinformeerde 1 krant lezers hier nauwelijks besef van hebben en hiermee blind achter militante miljardairs aanlopen. Miljardairs die zelfs niet te beroerd zijn om de eigen bevolking in te zetten als menselijk schild. Vooral kinderen doen het goed in de media zo vonden ze snel uit.
Het nieuwe progressief zijn heeft weinig om het lijf, activisme en achter schreeuwers aanlopen geeft een soort van breinvaccuum.
Ik begrijp het wel, zonder nadenken even een momentje denken te deugen, en je hoort ook nog ergens bij. Dat is ook wat waard.
Ondertussen in Jemen (ook in het Midden-Oosten):
-/-UN humanitarian office puts Yemen war dead at 233,000, mostly from ‘indirect causes—/-
In Jemen zijn in enkele jaren véél meer doden gevallen als in dat hele conflict om het voormalig Britse mandaatgebied.
En toch gaat het in elk tv journaal weer over raketten. En gaan regeringsleiders vrome spreuken spreken. En oh ja, de Verenigde Naties vindt er ook vast iets van.
En het arme Jemen, waar kinderen doodgaan van de honger? Staat hooguit een keertje op pagina 24 van de zaterdagkrant
Vergeet "grenzen van het internationaal recht en proportionaliteit"
Rutte heeft makkelijk praten.
Gewoon voor eens en altijd oplossen. Daarna even sorry zeggen.
Werkte bij Rutte ook.
"Proportionaliteit". Zegt opperkantoorklerk Rutte. Ga weg. War is hell.
@Gen. Maximus | 14-05-21 | 19:41: u snapt er niets van. Dit is helemaal geen oorlog. Als Israël dit als oorlog zou zien,
Dan werd de complete Gazastrook in drie dagen de Middellandse Zee in gebuldozerd. Gaza is 40 lang en max 8/9 km breed.
Bibi moet voor binnenlands politieke redenen met bommen en raketten reageren. Maar die primitieve Arabierenraketten vormen geen enkel serieus gevaar voor een tot de tanden bewapend Israël. Ze hebben zelfs de atoombom!
@theo-is-dood | 14-05-21 | 19:55: Nee jij snapt er geen zak van. Natuurlijk is dit niet slechts voor de bühne. Het is oog om oog. En Israël heeft nou eenmaal grotere vuisten. Dat ze niet voluit gaan is evident en hoef je me heus niet uit te leggen.
De internationale gemeenschap zou zich internationaal rechtelijk de ballen uit de broek moeten schamen. Je kan het als 'rest van de wereld' toch niet toestaan dat er zo'n puinhoop bestaat als Gaza. Voor Israel niet en voor de mensen in Gaza niet. Op z'n minst een helpend handje naar Israel uitsteken zou proportioneel zijn. Dat zou ook het beste zijn voor de mensen in Gaza die gewoon net als jij en ik een leuk leven willen. Dit kan je toch niet door laten etteren zo. Maak het onderdeel van Egypte en geef ze een tech valley in noord Sinai. Of Egypte of de gazanen nou willen of niet. En al die hamas apen in Den Haag berechten. Opruimen die zooi.
@Henk5 | 14-05-21 | 20:11: Israël krijgt jaarlijks voor 3,5 miljard dollar military assistance van Joseph Biden.
De Egyptenaren krijgen 7 miljard $ per jaar, vooral in Amerikaans graan. Om de Egyptische volksmassa’s rustig te houden.
Me dunkt dat dat hele zooitje Midden-Oosterlingen het westen al geld genoeg heeft gekost.
En Hamas krijgt de raketten deels betaald uit Nederlands geld, goedgekeurd door Sigrid Kaag onder leiding van haar echtgenoot Anis al Qaq, ambassadeur voor de raketschieters. Nieuw leiderschap noemt men dit bij D66.
@Tuinhekje | 14-05-21 | 21:09:
Nou, alle cliches over Kaag mooi op een rijtje.
//In de periode 1944-1949 zijn in Europa (inclusief de toenmalige USSR ) minimaal
12 miljoen mensen geresettled. Dat is overigens eufemistisch uitgedrukt. Hele
volkeren werden door Stalin naar Siberië gestuurd. Stalin heeft 1,9 miljoen mensen van hun geboortegrond verjaagd. Dan de bevolkingsuitruil tussen Polen en Oekraïne na grenscorrecties in die jaren. Ook honderdduizenden. Tot slot de miljoenen ethnische Duitsers die al honderden jaren woonden in Hongarije, Polen, Rusland enz. Die groep is er letterlijk uitgeknuppeld. Ongeveer één miljoen mensen stierf als gevolg van moord, ziekte en honger tijdens die verdrijvingen.
In hedendaags Nederlands zouden we zeggen dat er in 1944-1949 een grote Europese ethnische zuivering plaatsvind.
En nu het frappante: niemand, maar dan ook niemand heeft het daar anno 2021 meer over. 98% van GS heeft er nog nooit van gehoord!
Waarom bepaalt één verdrijving van toen (500.000 personen?) nog steeds de wereldpolitiek en is een veel grotere humanitaire ramp - in ons eigen Europa- een onbekende voetnoot in de geschiedenis?
Wat mij betreft maakt GS een aparte topic aan over bovenstaande vraag.
Het valt mij alleen op, dat je dit letterlijk ook al om 19:16 gepost hebt.
Lees mijn vraag daarbij maar eens.
@Roadblock | 14-05-21 | 19:23: De reactie over de volksverdrijvingen in Europa en de Heimatvertriebenen heb ik bovenaan geplaatst omdat reacties snel naar onder zakken.
Dan aangaande uw opmerking. Daar snap ik werkelijk helemaal niets van!
Ik denk dat de aandacht voor (slechts één van de) dit Midden-Oosten conflict nu juist blijft omdat de ‘verdrevenen’ een eigen UN-organisatie hebben gekregen. De UNWRA, maar dat wist u al. Omdat de verdrevenen gesubsidieerd worden door een aantal oliestaten. Omdat ze niet integreerden in de landen om hen heen, maar in aparte woonwijken bleven wonen.
Werkelijk, van uw antwoord begrijp ik geen snars
@theo-is-dood | 14-05-21 | 19:46: Ze zijn niet verdreven. Dat is denk ik precies het probleem. De Balkan zooi was pas klaar toen iedereen etnisch naar z'n eigen gebiedje gezuiverd was.
@Gen. Maximus | 14-05-21 | 20:04: excuses. Op wie doelt u met “ze”?
Ondertussen worden in Europese landen synagogen en Joden aangevallen door moslims. Joodse inwoners van die Europese landen dus, geen Israëlische burgers, maar Europese. Wil je nog meer bewijs voor het diepgewortelde antisemitisme in de islam?
En zodra een moslim een aanslag pleegt wordt het complete politieapparaat beschikbaar gesteld voor de beveiliging van moskeeën.
Hamas geeft helemaal niets om de Palestijnse bevolking, een eigenschap die je bij veel gewelddadigheden van islamitische groeperingen ziet, hun volk kan verreken.
Geeft "onze" regering dan wel om ons volk?
Triest, die Pallies worden gesteund door een land dat nog steeds niet in staat is om een kernwapen te maken (over incompetentie en domheid gesproken) na 66 jaar. Terwijl ze alle details via NL in handen hebben gekregen via Almelo (Kahn), zelf testen hoefde al niet meer.
Vanavond maar weer eens een paar afleveringen Fauda kijken op Netflix.
Ik heb helemaal niks met booslims. Er is in Gaza met subsidie gestrooid - meer dan onze Marshall hulp - resultaat: enkele rijke Palestijnen en eindeloos gezuig. Niets positiefs. Ik ben er wel klaar mee, Israel go go. En wat betreft de westbank: ook enkele keiharde maatregelen; nu een beetje pijn maar dan is dat ook opgelost. Never waste a good crisis.
Jaarlijks budget UNWRA is 800 miljoen dollar
"Sinds het einde van 2000 hebben de Arabische staten een maandelijkse financiële steun van 45 miljoen dollar (sinds april 2002 werd dit bedrag verhoogd naar 55 miljoen dollar) aan de PA overgedragen. De geldtransfers van de Europese Unie aan de PA bedroegen maandelijks ongeveer 9 miljoen dollars. Tegen het einde van 2001 hadden de Palestijnen ruim 4 miljard dollar ontvangen (het cijfer is nu – anno 2003 – dichter bij de 5,5 miljard dollar), sinds de Oslo-akkoorden van 1993. Dit is het equivalent van 1330 dollar per Palestijnse inwoner. Ter vergelijking: het Marshall-plan voor de wederopbouw van Europa na de Tweede Wereldoorlog voorzag 272 dollar per Europeaan (gerekend in tegenwoordige dollars)."
Lees dat die onderontwikkelde achterlijke baviaan die opperhoofd speelt Turkije zich er nu ook mee gaat bemoeien.
Wil de palestijnen steunen met een troepenmacht,zie nu al A. hij trekt die keutel heel snel in of B. gaat gruwelijk op zijn plaat.
Zou misschien wel het beste zijn. Die sleept dat hele land en in het verlengde daarvan de hele regio mee in zijn val en dan zullen eindelijk de oogjes van de linksbroeders hier opengaan dat Islam en Europa, Islam en Vrijheid, Islam en Veiligheid en Islam en Empathie volledig onverenigbare kernwaarden zijn.
Dus, laat maar komen. Even een paar jaar pijn maar dan zijn we er ook echt vanaf.
Als hij dat doet, denk ik er sterk over me als vrijwilliger in Israël te gaan melden.
@Francieux | 14-05-21 | 18:43: Ik ook...,heb het uniform van over- over- over- over stapelbed-stapelbedovergrootvader Fens uit de kast getrokken. Het rode kruis is wel wat verbleekt zeg....;-)
Citaat: “More recently, in fiscal year 2019, the US provided $3.8 billion in foreign military aid to Israel. Israel also benefits from about $8 billion of loan guarantees. Almost all US aid to Israel is now in the form of military assistance, while in the past it also received significant economic assistance.”
Waarom zou president Biden 3,8 miljard dollar per jaar aan ‘military assistance’ aan Israël geven?
Zodat Israël de buren rustig houdt en de Amerikanen zelf die puinhoop niet hoeven aan te raken
Simpel.
Er woont zoveel primitieve stammen dat het klauwen vol geld kost om ze.buitencde.deur te houden.
Nederland zou het niet eens lukken met 2x de aantal bewoners
Tsja. En dan piepen we over een donatie van Kaag aan een Palestijns Waterschap, waar toevallig twee op de loonlijst stonden die een bom bouwden in hun vrije tijd. Drie komma acht miljard dollar aan militaire hulp is vast ietsje meer. Dus die Pallies, moeten het weer met de kruimels doen.
@Jacques_SiConto | 14-05-21 | 17:05: Toch een beetje raar gezien de Israëlische aanval op de USS Liberty in 1967 door zowel marine- als luchtstrijdkrachten.
Citaat: “Op de vierde dag van de Zesdaagse Oorlog kreeg het schip aanvallen te verduren van de Israëlische luchtmacht en marine, waarbij het schip bijna tot zinken werd gebracht en een groot deel van de bemanning om het leven kwam (34) of gewond raakte (171).[1] Tijdens de aanvallen van de Israëlische luchtmacht, lukte het de bemanning van de USS Liberty een zeer grote Amerikaanse vlag op het dek te plaatsen; de aanvallen werden echter niet gestaakt.“
Link: nl.m.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty-i...
Our bastards. Their bastards. Dat.
@Beste_Landgenoten | 14-05-21 | 17:47: Je noemt het topje van de ijsberg. De EU brengt er nog veel meer geld heen.
Dat gejank ook over "proportionaliteit". Israel heeft zo'n zaken gewoon goed voor elkaar. Die moslims daarentegen. Nou ja, zoals de muzelman het altijd organiseert; kudt. Die gasten kunnen helemaal niets, behalve de boel verzieken. Waar ook ter wereld. Maar Islam is verder het probleem niet. De toon, diversiteit, inclusiviteit. Dát is belangrijk
het gelijk ligt altijd bij de partij met de meeste tanks en dat is in dit geval Israël. Verder is er een onafhankelijkheidsoorlog geweest in 1948 die Israël heeft gewonnen. Israël moved on intussen terwijl de Palestijnen deze oorlog van 1948 nog steeds aan het uitvechten zijn.
Stel je voor dat ons land sinds 1830 alleen maar bezig was met plannetjes verzinnen om België terug te krijgen. 190 jaar het grootste gedeelte van het belastinggeld steken in wapens om het verloren grondgebied terug te krijgen. Dan had ons land ook in erbarmelijke staat verkeerd en waren wij hier ook niet verder gekomen.
@JB86 | 14-05-21 | 17:11: compliment! JB86 stelt de cruciale vraag.
In de periode 1944-1949 zijn in Europa (inclusief de toenmalige USSR ) minimaal
12 miljoen mensen geresettled. Dat is overigens eufemistisch uitgedrukt. Hele
volkeren werden door Stalin naar Siberië gestuurd. Stalin heeft 1,9 miljoen mensen van hun geboortegrond verjaagd. Dan de bevolkingsuitruil tussen Polen en Oekraïne na grenscorrecties in die jaren. Ook honderdduizenden. Tot slot de miljoenen ethnische Duitsers die al honderden jaren woonden in Hongarije, Polen, Rusland enz. Die groep is er letterlijk uitgeknuppeld. Ongeveer één miljoen mensen stierf als gevolg van moord, ziekte en honger tijdens die verdrijvingen.
In hedendaags Nederlands zouden we zeggen dat er in 1944-1949 een grote Europese ethnische zuivering plaatsvind.
En nu het frappante: niemand, maar dan ook niemand heeft het daar anno 2021 meer over. 98% van GS heeft er nog nooit van gehoord!
Waarom bepaalt één verdrijving van toen (500.000 personen?) nog steeds de wereldpolitiek en is een veel grotere humanitaire ramp - in ons eigen Europa- een onbekende voetnoot in de geschiedenis?
@theo-is-dood | 14-05-21 | 19:16:
Vertel het eens Theo.
Waarom denk jij dat dit zoveel aandacht krijgt?
Oh, ja, probeer de woorden "Joodse lobby" en "De Internationale Joodse samenzwering" een beetje te vermijden.
Voordat je het weet sta je als anti-semiet te boek.
En dat kan je niet hebben als je al dood bent.
@theo-is-dood | 14-05-21 | 19:16: Antwoord; het is nog actueel.
Het blijft een beetje een rare gewaarwording...80 moslim meisjes naar de hemel geblazen en geen moslim gehoord en nu schreeuwen ze harder dan de raketten die dagelijks worden afgevuurd worden. Je zou bijna denken dat het enkel jodenhaat is wat deze mensen de straat op stuurt..
"Je zou bijna denken dat het enkel jodenhaat is"
En afgunst.
En jaloezie
Het IS jodenhaat die dit aanstuurt. Ze willen het gehele land zonder joden. Geen vrede, geen twee statenoplossing.
Dat kan je toch niet zomaar denken?
Je kent toch "no jews, no news"?
Wat is eigenlijk de co2 footprint van dat hele gebeuren? Zo halen we die klimaatdoelstellingen natuurlijk nooit! :-)
Rutte: Ik ben zeer bezorgd over het aanhoudende geweld in Israël en Gaza. Het is onacceptabel dat Hamas willekeurig raketten op de burgerbevolking afvuurt. Nederland steunt het recht van Israël op zelfverdediging, binnen de grenzen van het internationaal recht en proportionaliteit. Hè, hè, het zal eens tijd worden..
Maar Kaag houdt haar lippen stijf op elkaar.
@Koonkluk Huis | 14-05-21 | 16:04: Wanneer Kaag wat zegt, dan kan ze naar de begrafenis van haar eega. Ook een palli.
Een eventuele motie ter veroordeling van dit geweld dient hij nu vast niet samen met Kaag in
Manlief zit daar waarschijnlijk ergens in Khan Younis drie kleuren bagger te schijten.
Ontwikkelde mensen weten dat het eerste slachtoffer in een oorlog altijd de waarheid is.
Daarom, hoezeer ik ook #teamJoden ben, vraag ik me af in hoeverre al die succesverhalen van het Israëlische leger ook kloppen. Hamasjongens gedood, tunnels gesloopt, hoofdkwartier uitgeschakeld; wie kan het verifiëren? Het blijft een grijs gebied.
Ik denk dat je gelijk hebt, dat het moeilijk zal zijn om de werkelijke gebeurtenissen te volgen, maar ik heb toch sterk het vermoeden, dat Israel vele malen sterker is en beter georganiseerd. Ze zouden het nog winnen van tien Hamassen, met gemak is mijn indruk.
Vrij eenvoudig te verifieren.
Als Hamas doodsberichten laat zien, en brult om wraak, dan klopt het wel van die commandanten.
Begrijp dat de IDF een beetje een rub a dub heeft gedaan. Dreigen met een grond aanval met tanks en troepen zodat hamas zijn defensieve tunnels zou in gaan om verassingen aanvallen te kunnen plaatsen op de tanks en troepen. Dat gebeurde waarna deze tunnels massaal zijn plat gegooid.
Zou zomaar kunnen. Je kan er donder op zeggen dat de IDF een hele stapel plannen had klaarliggen voor het moment de strijd weer eens zou losbarsten.
Er is een Iraans schip met nachschub raketten onderweg. Ik voorspel een grote biem.
Je hoeft echt niet pro-Israel of pro-Joods te zijn om te zien dat arabieren waar dan ook ter wereld er en een enorme pestzooi van maken en louter voor problemen zorgen. Lijkt me vrij duidelijk, sla de boekjes er maar op na.
Daarom zouden de Palestijnen eerder blij dan boos moeten zijn met Israel als buurman ipv een buurman uit de regio, dan waren ze allang 'weggejaagd'.
@ger1306 | 14-05-21 | 15:13:
Het frappante is dat ze het in al die jaren beter in Israel zelf hebben gehad dan in de buurlanden. En nog steeds is er geen arabisch land waar ze meer burgerrechten hebben als in Israel zelf.
Moet toch echt puur die haat/afgunst zijn, anders kan ik het ook niet verklaren.
Arabieren + pestzooi = pleonasme.
Zegt die Deen nou "raket im Ärsch gelangen"?
Het lijkt me vrijwel onvermijdelijk dat dit conflict dermate gaat escaleren dat Israël een twee-fronten-oorlog voeren moet.
De spotgoedkope lichte Gazaanse Grads (Qassam, ca $500/$800) maken in rap tempo de voorraad Iron Dome raketten ($66.000) op, en tonen de zwakheden van het systeem. Nu zal Hamas slechts enkele duizenden raketten bezitten, Hezbollah zit bovenop een raket-arsenaal waar menig land niet aan kan tippen, een geschat aantal van 130.000. En daar kan geen Iron Dome tegenop. Ook bezitten ze veel zwaardere raketten, tot aan Scuds en anti-scheepsraketten aan toe. missilethreat.csis.org/country/hezbol....
Dit kan wel eens de zwaarste beproeving worden sinds de 6-Day-War.
Muziekje d'r bij. youtu.be/rKng6npxfnQ
Nou schieten de palestijnen in Gaza niet alleen Qassam's af hoor.
Nothing a few MOAB's can't handle.
Pre-emptive strike tegen Hezbollah en in het verlengde daarvan doelen in Iran zorgt er wel voor dat ze zich koest houden. En voor de retaliation van Iran moeten vooral hun eigen burgers bevreesd zijn. Kan me nog iets met een neergehaald toestel herinneren na het omleggen van die terreurgeneraal door Twamp.
Hopelijk grijpt Biden snel in.. oh nee wacht
Ja, economisch kan het niet uit, gelukkig kan Israël wel veel wapentuig, getest en wel, verkopen wat weer geld in het laatje brengt. IDF is vooralsnog heel voorzichtig bezig, als ze willen vegen ze Gaza van de kaart. En als de Iraniërs ze echt gaan irriteren zijn die ook aan de beurt. Genoeg groeperingen die al op de posities van Hezbollah en dergelijke azen, maar dan wordt het midden Oosten natuurlijk helemaal een shit show. Dan is af en toe Hamas/ Hezbollah posities bombarderen Om de status quo te behouden veel gemakkelijker en waarschijnlijk goedkoper.
Libanon gaat niet de oorlog aan met Israël, dat zal zelfmoord betekenen. De economie is al in puin en Libanezen vluchten massaal het land uit. Hezbollah kan veel willen en die gast lult vaak leuke anti-Joden verhaaltjes. Maar ze gaan het volk niet mee krijgen in een oorlog met Israël.
Overigens is Hezbollah sinds de eeuwwisseling best netjes gebleven en opgehouden met acties tegen Israël, het conflict in 2006 kwam omdat Fatah Al Islam een paar Israëlische soldaten ontvoerd hadden.
Hezbollah heeft een grafhekel aan Hamas. Hezbollah gaat Hamas echt niet bijstaan in dit conflict.
CNN heeft de BBB ook al gesignaleerd: cdn.cnn.com/cnnnext/dam/assets/210514...
Wat zonde van die tunnels. Net als die haven toen.
Allemaal met Nederlands belasting geld aangelegd.
Door een mysterieuze geldschieter genaamd Stichting S. Kaag-Al QaQ.
Ach, Kaag geeft straks in het kabinet Rutte 4 gewoon weer een scheut geld van de Nederlandse belastingbetaler.
Toch mooie technologie dat Iron Dome, nog een paar jaartjes ontwikkeling verder en die raket aanvallen zijn niets meer dan (heel duur) vuurwerk. Hoop dat Israel niet de fout gaat maken om het gebied in te trekken. Dat is immers precies waar Hamas op uit is.
Kan er werkelijk niet bij dat het volk in Gaza het toelaat dat Hamas en Iran hun zinloze proxy oorlog tegen Israel in hun gebied uitvecht. De haat is blijkbaar groter dan de wil om er iets positiefs voor jezelf en je kinderen van te maken.
90% is schijtbang voor "eigen" Hamas (en terecht want ze snijden kelen door als families iets te hard roepen)
@hagelkruis | 14-05-21 | 14:47: Dit is nog wel het grootste probleem. De bevolking in de gazastrook wordt kei en keihard onderdrukt door de Hamas.
Wij zijn daar ook schuldig aan en houden dat in stand. Elke cent die we daarheen sturen wordt gebruikt om arme Palestijnse burgers te onderdrukken of arme Israëlische burgers (zowel Jood, Moslim als Christen) naar het hiernamaals te helpen.
Het begint een beetje eentonig te worden al die oorlogen. Pfff, wat vermoeiend allemaal. Biertje?
Ja graag.
Waar ik nog het meeste hekel aan heb, zijn de moslims die bij ons de straten op gaan met Palestijnse vlaggen om maar weer even hun jodenhaat te tonen.
Niet mee eens. Het zijn de roomblanke linkse deugers die samen met die moslims en vlaggen de straat op gaan die het meest hekelwaardig zijn.
@quantumcollider | 14-05-21 | 14:17: Zowel de roomblanke linkse deugers als de welbekende "jongeren" zijn opgegroeid in haat naar alles wat maar een beetje anders is. Zo'n wereldwinkelgezinnetje doet alsof ze zo tolerant zijn maar als je maatschappelijke ideaal ook maar een beetje afwijkt ben je meteen fout en moet je geannuleerd worden.
@quantumcollider | 14-05-21 | 14:17:
Ik kan het alleen maar met u eens zijn.
Slinkse deugers, die zelf niet doorhebben, hoe hun anti-semitische door hun rechtschapenheid heen komt sijpelen.
brabosh.files.wordpress.com/2017/01/m...
@quantumcollider | 14-05-21 | 14:17: Wie zijn toch die mensen die Groen Links stemmen?
Ik vind beide partijen niet tof. Maar kies voor Israel. Volgens mij hebben ze nog wat genocide krediet.
Als je een Duitser bent wel.
Citaat: “ De King David stond bekend als een van 's werelds beste hotels, bijna gelijk aan de Ritz in Parijs. In 1946 wilden echter weinigen vrijwillig in het hotel verblijven, want Jeruzalem vormde het toneel van steeds gewelddadigere terroristische aanslagen. Een vleugel van het hotel was overgenomen door Brits administratief en militair ersoneel, en naar men mocht aannemen waren de zeven melkbussen die rond het middaguur werden afgeleverd in de keuken alleen bedoeld om in hun levensbehoefte te voorzien. Maar in feite zaten ze vol explosieven en waren de bezorgers leden van de Irgoen, een joodse paramilitaire organisatie, in Arabische kledij. Om 12:37 uur ontploften de bussen, waarbij zes verdiepingen instortten en 91 mensen omkwamen: 41 Arabieren, 28 Britten, 17 joden en 5 anderen - het merendeel hotel- of kantoormedewerker, maar ook een paar leden van het gehate Britse bestuur.”
@theo-is-dood | 14-05-21 | 16:23:
En wat precies is uw punt?
Maar als Israel wil, dan vegen ze alle Palestijnen toch in een paar dagen volledig van de kaart? Veel bloed, veel leed, maar dan is het wel klaar. Lijkt mij toch.
Alleen met heel veel burgerslachtoffers.
Tja, de moslimwereld ziet de pallies als symbool van hun trots. Nou, dan weet je het wel wat de gevolgen zijn...
Genocide, mag niet meer.
Israel wil de terroristen dood en Hamas wil alle joden dood.
En laf Europa had al jaren terug Hamas en consorten moeten veroordelen.
@Hoofdbreker | 14-05-21 | 14:03:
Nou ziet de moslimwereld de pallies helemaal niet als symbool van hun trots.
De meeste Arbaische landen minachten palestijnen.
Nee, ze zien de Israelisch als een ontkenning van wat in hun Qur'an staat.
En dat is pas erg.
Het leuke is nu dat ook het grootste deel van de Arabische wereld een pesthekel aan de Palestijnen heeft. In het kader van verdeel en heers is het misschien wel een strategische keuze om de onderling verdeelde, rabiaat wraakzuchtige en idioot aanstellerige terroristebendes van de Palestijnen als vijand te behouden.
Er bestaat niet zoiets als een Arabische wereld. Tribalisme viert hoogtij.
Tja, ooit haalde Israel het in zijn hoofd om controles uit te oefenen over wat voor spulletjes dat Gaza inkwam. Maar was zieliggg. En na paligejank werd de zogenaamde blokkade weer opgeheven.
Israël heeft nu een goed excuus om het weer in te voeren, en dan meteen wat strenger.
Hebben ze in het Midden-Oosten ook al groene containers?!?!? Puur neo-kolonialisme...
Let ook even op de nogal suggestieve wijze waarop onze media deze oorlog verslaat. Eerst de Palestijnse burgerslachtoffers uitgebreid laten zien en horen om vervolgens in een soort bijzin de Israëlische slachtoffers te duiden. Ieder slachtoffer, zeker als het om kinderen gaat, is er een teveel dus kappen met die willekeur. De media moet ongekleurd zijn en objectief verslag doen niets meer en niets minder. Als ik een mening wil vraag ik wel aan mijn buurman.
Klopt
Helaas doet de NPO dit al decennia zonder ook maar een klacht te honoreren.
Misschien kan iemand zich nog herinneren dat geval met een moslim wiens hoofddoekje werd afgerukt en ze werd ook nog geslagen.Het journaal opende er mee.Een dag later bleek het hele verhaal verzonnen te zijn maar denk je nu dat het journaal dat ook uitzond?
Ik verwacht elk moment een bericht in de trant van 'Gaza City? There's no Gaza City anymore...'
Heeft Sigrid Al-Qaq geld overgemaakt voor herstel werkzaamheden en aanschaf nieuwe drones?
Zo ja, dNnkunnennde Pallies raketten kopen van hun eigen geld.
De eerste witte toyota's zijn inmiddels verscheept uit Rotterdam.
Herstel is niet belangrijk als je appartementen in londen of new york hebt.
Raketten wel.
@BoerKoekoek | 14-05-21 | 13:41: hebben ze er witte helmen bij gedaan?
@Lu_Tze | 14-05-21 | 17:18: hopelijk een stel die op afstand tot ontploffing te brengen zijn.
iemand nog een objectieve site over de geschiedenis van het conflict? Afgelopen dagen geprobeerd te lezen hierover maar wat een gedoe om een goed beeld te krijgen van het conflict. Het begint al met wikipedia die Palestina een land noemt. Naar mijn weten is Palestina geen land maar ik kan er naast zitten.
Er valt waarschijnlijk geen goed beeld van te krijgen. Is geen goed-fout verhaal. Te complex. Wel veel onnodig leed. Zal wel nooit opgelost worden.
Wikipedia is ook de grote aggressor
Ben ik ook in geinteresseerd. Dat kinderachtige naar elkaar wijzen en burgerslachtoffers en kinderen en vrouwen opnoemen om elkaar de schuld van oorlogsmisdaden te geven helpt niet. Mijn samenvatting tot nu toe over wie bij wie hoort: iedereen die christelijk is of anti-islam is voor Israel. Iedereen die zichzelf seculier noemt, of iedereen die anti-westers is, incluis de hele SJW-clan, AFA idioten of anti-VS is, is pro Palestina.
Voor mijn gevoel, maar ik weet er ook het fijne niet van, is met name de slecht-geinformeerde ideologisch ingestelde groep mensen pro-Palestina maar weten ze het fijne ook niet van het conflict. Dit soort simplistische types kan ik het altijd al moeilijk mee eens zijn. Dus ik neig ernaar om eerder pro-Israel te zijn, maar goed. Ik ga mijn twitter-bio er niet op aanpassen, zal ik maar zeggen.
Google maps laat in ieder geval de huidige situatie mooi zien. Satellietfoto's zijn redelijk objectief. Weet iemand of je ook ergens de oude foto's kan zien?
Wat je hier ziet gebeuren is een manier van natievorming die tot in de vorige eeuw gebruikelijk was, maar nu niet meer geaccepteerd wordt: het ene volk verdrukt het andere en bouwt zijn natie. Zo zijn Turkije, Verenigde Staten, noem maar op, ontstaan.
In deze tijd zijn we hierdoor geshockeerd, als we het in-your-face zien gebeuren. Net als destijds in post-Joegoslavië jaren'90.
@icicle | 14-05-21 | 14:02: Vroeger was het natuurlijk wel wat stoerder met loopgraven en man-tegen-man. Nu is het een beetje Dronetje schieten. Weet het niet, beetje nichterig vechten als je het mij vraagt.
Het Palestijnse gebied was van de Engelsen ik weet niet of er ook veel Engelse mensen woonden. Halverwege vorige eeuw hebben zij het gebied aan de Familie Rothschild gegeven.
Op www.geenstijl.nl/5159097/hoe-is-het-n... geeft de reactie van @Graaf_van_Hogendorp | 12-05-21 | 08:55 wat spreekwoorden waar je op verder kunt zoeken.
@W_F | 14-05-21 | 13:53: In Google Earth, of misschien inmiddels ook in Maps zelf.
@Dattis-Natoer | 14-05-21 | 14:03: De Britten kwamen hun gading zoeken binnen de brokstukken van het Ottomaanse rijk, net als de Fransosen in de Libanon en Syrië. Voor de Britten was de olieuitvoer vanuit Mosoel, Irak, richting Haifa met een pijpleiding van vitaal belang voor het imperium.
Er is een uitstekend boekje over dit allemaal
www.bol.com/nl/p/150-palestijnse-fabe...
@pejoar | 14-05-21 | 14:36:
In mijn bezit EN gelezen.
Leest u dit ook eens door:
The Myths of Islam
www.thereligionofpeace.com/pages/myth...
Hier heb je een redelijk duidelijke, niet al te lange uitleg;
In 1875 kocht het Sefardische Gemeenschap Comité de tombe en het land er omheen. Vanaf 1881 vestigden er zich Joods-Jemenitische immigranten. Tijdens de anti-Joodse rellen tussen 1936 en 1938 werden de Jemenieten aangevallen en vermoord. De Britten, in die tijd heersers over het mandaatgebied Palestina, grepen niet in. Nadat het pasgeboren Israël in 1948 door Arabische landen was aangevallen, werd bovendien de ’Westbank’ geheel judenrein gemaakt door Jordaniës wrede Arabische Legioen. Jeruzalem werd een gedeelde stad; het oosten werd verboden voor Joden. Dit veranderde na de Zesdaagse Oorlog in 1967. Het Israëlische parlement nam een wet aan die het Joden toestond om grond en gebouwen op te eisen met eigendomsbewijzen uit de Ottomaanse en Britse perioden. Twee stichtingen werden als eigenaren geregistreerd door Israëlische autoriteiten. Na de pogroms van de jaren dertig en de zuiveringen van 1948 woonden er in de huizen van Shimon HaTzadik, een onderdeel van de grotere wijk Sjeik Jarrah, uitsluitend Arabieren. Na 1967 keerden Joden terug.
Procederen
Al in de jaren tachtig van de vorige eeuw gingen de Arabische bewoners procederen, zich beroepend op eigendomsbewijzen die zij niet konden tonen. Palestijnse advocaten overtuigden de bewoners ervan geen huur te betalen, want huur betalen betekende impliciet dat zij geen eigendomsrechten hadden. Talloze rechtszaken vonden plaats. De advocaten van de Arabische bewoners – die later klaagden over hun advocaten die hen in deze onmogelijke situatie hadden gebracht – weigerden huurbetalingen, vervangende woonruimte, compensatie. Een van de bewoners zei in een krant: „Tot 1991 hadden we huurdersbescherming. Maar advocaten van o.a. de Palestijnse Autoriteit (PA) zetten ons onder druk geen huur te betalen anders hadden we het Joodse eigendom erkend. Sinds die tijd werd iedereen die wilde terugkeren naar die huurdersstatus bedreigd door vertegenwoordigers van de PA.”
Ontruimen
Ook de progressieve rechters van het Israëlische Hooggerechtshof konden niet anders besluiten dan dat de Arabische bewoners de vier panden moeten ontruimen. De zaak sleept zich voort, en deze week werd een nieuwe gerechtelijke uitspraak verwacht met hetzelfde oordeel: de bewoners zijn geen eigenaren, en doordat zij al tientallen jaren geen huur betalen, moeten zij de woningen verlaten.
Bron;
www.telegraaf.nl/watuzegt/627280716/t...
Er staat nog meer in dat artikel.....
@pejoar | 14-05-21 | 14:36: Een aanrader!
@A333aan | 14-05-21 | 15:20:
Het is geen artikel, het is een column van Leon de Winter, die is zwaar geradicaliseerd rechts. Niet iemand waarvan je objectieve feiten verwacht..
nl.m.wikipedia.org/wiki/United_Nation...
Een luchtige film om de geschiedenis te begrijpen is Lawrence of Arabia. Losjes gebaseerd op het boek van de echte T.E. Lawrence “The Seven Pillars of Wisdom”
@* Il Principe * | 14-05-21 | 16:19:
Kom jij dan eens met "objectieve feiten".
Of weerleg een van de feiten die Leon de Winter noemt. Liefst met bron.
Bronnen afzeiken zonder uit te kunnen leggen welk woord mogelijk onjuist zou kunnen zijn en waarom, is een beetje kinderachtig.
Niveautje "nietes".
@* Il Principe * | 14-05-21 | 16:19: Dat heb ik nou met u. U komt op mij over als erg links ('zwaar geradicaliseerd' wil ik niet gebruiken. Dat woordgebruik is meer iets voor geradicaliseerde mensen). Niet iemand waarvan je objectieve feiten verwacht.
@* Il Principe * | 14-05-21 | 16:19:
Toon eens aan waar hij fout zit, met links graag.
Of beter nog: Kom zelf eens met wat objectieve feiten, want van objectiviteit heb ik op zijn zachts gezegd tot op heden nog niet veel gemerkt.
Als het niet zo kinderachtig was, zou ik u extreem noemen.
Er zit echt iets fout in het DNA van Arabieren. Hoe dom moet je zijn om het tegen machtige IDF op te willen nemen? Hoeveel oorlogen moeten zij nog verliezen voordat dit besef doorbreekt?
72 (twee-en-zeventig!) maagden
De aanhouder wint.
Verdiep je in de geschiedenis van Constantinopel, de aanhouder wint.
Gaat natuurlijk ook niet om de militaire winst van die oncontroleerbare raketen. Gaat er om om Israel uit de tent te lokken en terug te laten slaan. Vervolgens kan de "zij tegen ons" kaart worden gespeeld en is het Islam tegen de Joden.
En dan nog wat, gebruik die MOAB's eens een keer....
Fundischoonmaak, heerlijk. Blijkbaar goede mensen, allah wil ze graag bij zich hebben.
Pallies: we plannen binnenkort een persoonlijk gesprek met Netanyahu, want we willen vooral weten waar de boosheid zit van hem.
moslims: we moeten de rest van de wereld sensibiliseren. Daar is niets onoorbaars aan.
Nogmaals.... de "Kaagjes" van deze wereld blijven deze smerige ratten financieren.
Van uw belastingcentjes
Ratten?
Hamas is een terroristische organisatie.
Interessant te zien hoe verschillende msm tikken. Nederland koppen in de kranten: volkskrant: Zwaarste Israëlische luchtaanvallen op Gaza, AD en nos: Israëlische troepen bestoken doelen in Gazastrook, Telebelg: Israël valt tunnelwerk Hamas aan. Tendens dus, Israël gebruikt geweld. In het buitenland daarentegen Bild: De terreur van Hamas, 1800 raketten in vier dagen; Focus: Dat is islamistische terreur. www.focus.de/politik/ausland/kommenta.... Waarom deze hetze in Nederland tegen Israël?
Ik zal het me altijd blijven afvragen. Wat is toch dat belang om de islamitische kwestie zo structureel op die manier te belichten? Wie zit daar achter? Wie heeft er zo'n enorme hekel aan vrijheid, emancipatie, educatie, enz enz. En waarom zij ze in zulke grote getalen?
Is dat dan gewoon allemaal haat tegen het succes van het westerse model? Tegen het succes van wat dan de blanke witte oudere man is? Is het gewoon afgunst?
Je hoort wel eens over Joodse complotten: dat ze de wereld willen beheersen.
Nou van mij liever vandaag dan morgen.
Zelfs Reuters spreekt liever van 'militanten' dan van 'terroristen'. Dat terwijl Hamas door de EU als terroristische organisatie wordt gezien.
Omdat we teveel islamietjes hebben hier en links knuffelt zo graag met ze.
@Knufter | 14-05-21 | 13:14: Ik denk oprecht dat de westerlingen denken dat wanneer ze op deze manier over Palestijnen spreekt dat het effect is dat de moslims in het Westen denken dat wij niet zo slecht zijn. Het is een soort slijmerij. Eigenlijk ook een beetje zelf-haat. Want langzaam aan denken we ook dat onze manier van leven helemaal niet deugt. En dan is de cirkel rond, want die manier van denken is vanuit islamitisch perspectief natuurlijk helemaal niet interessant om in te integreren. Vanuit dat perspectief is je eigen cultuur verheven boven het eerbiedige weg-met-ons-houdinkje. Dus in plaats van assimiliatie en integratie, krijg je segregatie en tweedeling. Alleen denken de rare linksmensen niet op die manier.
Onze staatsmedia valt onder D66.
Ik ben al heel lang voorstander van een stuk woestijn in Australië.
Madagaskar!
Shabbat shalom, oude Jood.
Ja leuk, en hebben de Australiërs daar zelf nog iets over te zeggen?
Kan niet. Aboriginals en zo.
Ik dacht meer aan één van die leuke ijsbergen die van Antarctica afkalven.
Het probleem smelt weg als sneeuw voor de zon, of zoiets.
Ze hebben niets van de tweede Wereldoorlog geleerd: kernbom er op en het is over.
Op wie?
Juist wel en daarom gaat men niet nucleair.
Nooit van nevenschade gehoord? De straling van zo’n kernbom stopt niet bij de grens met Gaza.
@BigKnor | 14-05-21 | 13:20: De laatste 10 jaar heeft Amerika veel werk gemaakt van het ontwikkelen van kleinere kernbommen, met minder nevenschade. Het terugtrekken uit de kernverdragen was nodig om juist die nieuwe ontwerpen te kunnen testen.
@W_F | 14-05-21 | 13:39: Die goeie ouwe M109 howitzers kunnen ook granaten met kernlading verschieten.
Ondetussen trending met 1.500.000+ tweets op Twtter: #GenocideinGaza. Dat het conflict tussen Palestina en Israel dor moslims nu geframed wordt als Genocide tegen de Palestijnen, nog geen vijf jaar na de daadwerkelijke genocide door IS tegen Yezidi's, Arameeërs, Christenen e.a. is bijzonder stuitend. Waar was de verontwaardiging van de moslimgemeenschap toen?
Het is ook de enige genocide waarbij tegelijkertijd de bevolking exponentieel toeneemt.
@Selassie | 14-05-21 | 13:19: Lol!
@Selassie | 14-05-21 | 13:19: lol
verschillende demonstraties in Rotterdam en Den Haag nu al enekel dagen: geen afstand, agressie tegen de politie en de joodse vlag in Den Haag verwijderd. Ondertussen "deescaleert" de politie en is Den Haag vooral druk met iedereen een geweldig suikerfeest te wensen. Ik heb me nog nooit zo'n tweederangsburger gevoeld als de afgelopen dagen.
En nagenoeg geen aandacht hiervoor in de msm
Morgen een demo op de Dam van ouders die getroffen zijn door de toeslagenaffaire. De ME zal daar wel aanwezig zijn.
Nou wat je zegt. Ik begrijp niet dat het wangedrag van onze islamitische medemens zo wordt getolereerd. Inderdaad alsof ze een voorkeursbehandeling krijgen.
Wen er maar aan. Wij zijn in dienst van de moslims.
Ach het zal niet de eerste revolutie zijn die straks in Frankrijk losbarst.
Een apresski bar beginnen in Oostenrijk met de naam "Allahoe akbar".
Hoe succesvol zou dat wel niet zijn?
Een knallend succes, waarschijnlijk.
Al die technologische shit, Iron dome enzo heeft wel een hoop chips, bier en nootjes gehalte. Ik kan me voorstellen dat dit een natte droom is voor wapen experts.
Staat uiteraard los van al het menselijk leed; iedereen heeft recht op een zorgeloos leven.
Zorgeloze levens bestaan niet. Je kunt hooguit proberen de minder leuke ervaringen in een balans te brengen met de leuke ervaringen. Je hebt tegenslag nodig om te kunnen groeien.
En niemand heeft recht op een zorgeloos leven. Dat is alleen maar een prachtig verhaal. Ergens recht op hebben impliceert dat je het van iemand anders zou moeten krijgen. Als je minder zorgen wilt hebben moet je aan zelfonderzoek doen en aan jezelf werken.
U bedoelt: Een leven in vrede.
Ik hoor ze allah akbar roepen.
Dat helpt...:(
Roepen ze blijkbaar altijd bij aan- of inslagen.
Nee hoor, ook gewoon in het winkelcentrum hier. Het is trouwens Allahoe akbar.
@ruudvangeelen | 14-05-21 | 13:07: Ligt een beetje aan de omgeving. Arabische moslims zijn meer van het Allahu Ackbar, terwijl Noord Afrikaanse moslims meer van Allah Ackbar zijn.
Niet echt divers dat smoelenboek.
‘Allahoe akbar’ bij pro-Palestina demonstratie in Rotterdam: ‘Conflict slaat over naar andere landen’
Het conflict tussen Israël en de Palestijnen heeft ook geleid tot demonstraties in Nederland. In Rotterdam kwamen dinsdag honderden demonstranten naar een pro-Palestina en anti-Israël demonstratie op het Schouwburgplein.
Een groep jonge mannen scheidde zich van de mars en trok door de binnenstad. Ze schreeuwde ‘Allahoe akbar’ en bespuugden voorbijgangers. Tal van minderjarigen jongens voegden zich bij de groep.
bron: WNL
"bespuugden voorbijgangers" Je moet toch wat als je de NL taal nog niet spreekt.
Geen probleem. De ME staat klaar met honden en waterkanonnen om het reltuig keihard aan te pakken.
O nee, wacht, die zijn druk met het in elkaar meppen van zweverige bejaarden die koffie willen drinken in een park.
Domrechts laat zich weer lekker van de goede kant zien: eerst de onvoorwaardelijke liefde voor Trump, het geloof in een niet bestaande verkiezingsfraude, het goedpraten van het antisemitisme van Baudet en nu de bewondering voor het IDF. Zelfs Kaag wordt erbij gehaald omdat ze de palestijnen zou financieren. Het begint hier overdag een aardige wappiesite te worden in de panelen.
Boos dat je hamas-matties opgeblazen worden? Of dat er niet genoeg raketten op joden neerkomen?
Kom dan eens met goede inhoudelijke argumenten.
Onthoudt dat als je met 1 vinger naar een ander wijst, je er met 4 naar jezelf wijst....
@ole guapa | 14-05-21 | 13:02: Er is ook nog zo iets als geen partij kiezen. Ik weet het, een heel raar fenomeen. Ik hebhieronder misschien een aantal foute zaken van Israel belicht , alleen om een beetje tegengas te geven aan de enorme bewondering hier. Dat betekent niet dat ik fan van de palestijnen ben. Ik denk alleen dat aan beide zijden de burgers de grote verliezers zijn van het onvermogen van hun leiders. Israel lijkt misschien de meest verstandige, maar ze laten die kolonisten nog steeds hun gang gaan. En dat helpt uiteraard niet.
Zolang U reaguurt: Ja.
Nee links dan, eerst bomen verbranden omdat dat groen is, Tara Sign Varma, Zwarte Piet weg en nou nog zuren dat we klagen over Kaag ook.
Zulke logica en dwarsverbanden bedoelt u?
@Bob je hebt groot gelijk het niveau begint te dalen hier en vooral de reactie van quantuncollider bewijst je gelijk. Er moet hier hier een Iron dome tegen wappies en andere idioten komen.
Uw simplistische weergave toont dat u werkelijk geen idee heeft wat veel mensen hier beweegt in deze.
En als je zelf nou eens gewoon weggaat Bob. Is dat niet een idee?
Zijn dit zogenaamd mijn standpunten? Wat een debiele framing weer.
@BobDobalina | 14-05-21 | 13:05:
"Er is ook nog zo iets als geen partij kiezen." Proest.
Beste Bob, de grootste imbeciel hier hoeft maar terug te bladeren in de topics die over dit Hamas gebeuren gaan, om te zien, dat je al heel lang terug partij gekozen hebt.
Ik heb je toen de gegevens over die gerechtelijke huisuitzettingen omdat ze het verdomden om de huur te betalen gelinkt, en toch was jouw conclusie dat de Israelisch nog steeds fout zaten.
En van het IDF hoop ik, dat ze pas ophouden, als Hamas vernietigd is.
"Zelfs Kaag wordt erbij gehaald omdat ze de palestijnen zou financieren."
Ja, hoe zouden de mensen nou daarop komen?
www.telegraaf.nl/nieuws/247513459/kaa...
www.ewmagazine.nl/verhaal-van-de-dag/...
nos.nl/artikel/2213784-vvd-cda-en-cu-...
De figuren die jij hier noemt komen inderdaad voor op GS. Maar dat is geen meerderheid, en ze worden altijd meteen van repliek gediend.
Het is een gevolg van 'modereren achteraf', dan staan er regelmatig wat extremere standpunten tussen de comments. Ik heb het nooit een probleem gevonden; het bevordert m.i. de discussie.
Als je dat vervelend vind, kun je beter naar de Joop verhuizen; daar modereren ze vooraf en ze modereren elke discussie kapotdood, want alleen de 'juiste' opvattingen met een 'links' goedkeuringsstempeltje worden daar geplaatst, met af en toe een afwijkende, 'domrechtse' mening ertussen, om de indruk te wekken dat men daar 'objectief' is en ook andersdenkenden toelaat. Maar er wordt nauwgezet op toegezien dat de verhouding linkse/domrechtse comments altijd ca 4 staat tot 1 is.
@Dr_Johnson | 14-05-21 | 14:01:
Kut: vervelend vindT, naturlijk.
@Dr_Johnson | 14-05-21 | 14:03:
Kut: natuUrlijk, natuurlijk.
Wees geen huilstruik Rooda. Als je niet kan incasseren, moet je niet uitdelen. Dat anderen beter zijn in het doorprikken van jouw of Bobs onzin dan jullie in het produceren ervan is jullie gebrek. Als je joris je handje moet vasthouden in je safespace, ga dan naar joop.
@Roadblock | 14-05-21 | 13:34: dan heb je mijn reactie slecht gelezen. Overigens heb ik in geen enkel geval partij gekozen.
@quantumcollider | 14-05-21 | 16:20: wel mooi dat de mensen die het niet met u eens zijn gelijk huilstruiken zijn en naar de joop moeten.
Ik zou een gebied rondom elke Hamasraket lanceerplaats ter grootte van 5 km2 laten plat bulldozeren en daar een bouwverbod instellen van 5 jaar. Zo knijpen die Pallie-ratten na elke lancering een beetje hun eigen keel dicht.
Niet te handhaven. Plus je straft de inwoners harder dan de kopstukken van Hamas (die zitten in het buitenland). Beter is om inwoners zo ver te krijgen dat ze elke Hamas-neus aanwijzen bij de IDF, die ze dan even preventief een one-way-trip geeft.
Probleem is dat er kinderen en andere relatief onschuldigen wonen.
Israelisch moeten gewoon geld gaan zetten op Hamas kopstukken. Dat ze hun eigen pleuriszooi maar opruimen daar in Gaza.
Ff doorpakken IDF. Pak de Arabische Israëliërs hun paspoort af en gooi ze als statenloos de grens over. Bezet Palestina en Gaza en gooi de daar wonende inwoners eveneens de grens over. Bevolk deze regio's met Israëliërs en laat Hamas de klere maar krijgen.
-/- In 1982 deed een jonge Israëlische journalist en historicus, Benny Morris – nu hoogleraar geschiedenis aan de Ben Goerion Universiteit – onderzoek naar de Palmach, de gevechtseenheid van de Haganah. Morris kreeg toegang tot geheime Palmach-documenten, en deze vormden de sleutel tot een heel ander verhaal.
Morris ontdekte dat Israël in 1948 een serie gruwelijkheden – massamoorden, vernietigingen en verkrachtingen – tegen de Palestijnse Arabieren had begaan. Hem werd de toegang tot de archieven ontzegd, maar datzelfde jaar werden geheime documenten uit de Israëlische staatsarchieven vrijgegeven en bijna tien jaar later militaire archieven, die zijn bevindingen bevestigden.
Briljant plan Koekkoek! Met een dergelijke verdrijving van honderdduizenden is de hele ellende daar begonnen!
Niet alle moslims in Israël horen bij Hamas en co. Zijn er toch behoorlijk wat die daar vredig leven. Net als een behoorlijk deel van de bevolking in Palestina, die vragen niet om de ondrukking en geweld. Ze moeten bevrijd worden van Hamas en Fatah.
Israël moet nu doorpakken, straks een grond offensief los laten barsten en zo Hamas en co uit de Gaza wegvegen.
GroenLinks en D66 zijn allebei 100% anti-Israël en vinden Hamas en HezBollah legitieme vertegenwoordigers van de Palestijnen. Dat die absoluut geen vrede met Israël willen omdat dan hun verdienmodel in het water valt kan er bij Kaag en Yasser echt niet in. Zalig zijn de eenvoudigen van geest...
Lag het maar aan de eenvoud van hun geest. Ik denk dat er eerder iets sinisters achter hun stellingname zit.
Zalig zijn de eenvoudigen van geest... want zij terug gebombardeerd worden naar de bijbelse tijden?
@Egerius | 14-05-21 | 13:03:
Dat is overduidelijk ja.
Hezbollah vertegenwoordig Libanon, niet de Palestijnen. Hezbollah heeft een grafhekel aan Hamas. Hezbollah is ook al meer dan 20 jaar vrij rustig en loopt niet meer te etteren. In 2006 was het Fatah Al Islam (die andere kutgroep die in de Gaza en Libanon actief is) die een paar Israëlische soldaten ontvoert had en heeft Hezbollah alleen maar verdedigent gespeeld wegens het feit dat Libanon zelf niet echt iets heeft dat op een leger lijkt.
Die oppermafketel roept af en toe wel van alles, maar Hezbollah is redelijk rustig. Helemaal in verhouding tot Hamas.
Als GL en D66 Hezbollah legitieme vertegenwoordigers vind van de Palestijnse bevolking, sporen ze nog minder dan ik dacht. Ze nemen niet eens de moeite zich een beetje te laten informeren over die regio.
Waarom heeft Israel eigenlijk kernwapens? Mag dat? Nonproliferatie?
Officieel heeft Israel geen kernwapens.
Ik zou zeggen: bel ze op en vertel ze dat het niet mag. Kijken wat er gebeurt!
@BASinnic | 14-05-21 | 13:02: Klopt. Ze liggen, niet geassembleerd in opslag. Dus technisch gezien geen kernwapens.
@ole guapa | 14-05-21 | 13:05: wat een geinige reaxie (zucht)
Ten eerste heeft Israël dat nooit ondertekend. Ten tweede heeft Israël al zijn nucleaire kennis zelf verworven. Ten derde... het is uiteindelijk alleen maar wat inkt op papier.
Iemand zou ze eigenlijk moeten afpakken.
MUahahahahahaha.
Wat ik mij altijd afvraag bij raket aanvallen :
Is dat niet enorm slecht voor het klimaat ? En waarom hoor je greta hier niet over ?
Stuur al die milieuactivisten naar die strook, gewapend met spandoeken. Dan lossen de problemen elkaar op.
Palestijnen gebruiken iig uit gebruikte spullen opgebouwde 'raketten' vandaar dat GL ze steunt. Yasser Feras aka Jesse Klaver gaat ze volgende week persoonlijk de duurzaamheidsprijs 221 overhandigen.
Dat valt wel mee, de meeste vliegen maat 1 keer.
Don't bring a knife to a gunfight. Moet is steeds aan denken de laatste dagen. BTW, heeft Kaag al iets aan een mening geuit?
Nee, die zit met een helm op onder tafel (in plaats van erbovenop)
Die heeft kramp in de vingers van het cheques uitschrijven voor de pallies om nieuwe raketten te kopen. Komt over een week of 2 wel naar buiten, als de cheques inmiddels verzilverd zijn en het dus niet meer is terug te halen, Hamdoelilah nog an toe.
Ik drink vanavond een biertje op de raketten die op Gaza worden afgevuurd. Of moet ik met een vlag demonstreren of dansen op straat ? Je weet niet meer wat gepast.
Om uur of acht klappen voor een partij naar keuze.
@All_yall | 14-05-21 | 12:57:
Ik klap pas mee als ik daarna nog even een flesje wijn uit de supermarkt kan halen.
Eventjes offtopic, maar jullie app crasht steeds wanneer ik een Twitter-link wil openen. Zijn er meer die er last van hebben?
Koop een iphone
@ruudvangeelen | 14-05-21 | 13:00: Nee
Bedankt voor de tip Ruud, laat ik nu net even 1000 euro overhebben deze maand.
*naar winkel rent om veel te dure telefoon te kopen*
Nee helemaal geen last van. Ik heb dan ook geen GS app en ook geen Twitter.
@Alfred E. Neuman | 14-05-21 | 13:06: een SE kost de helft. Of een refub.
@ Ruud
Dat is nog veel te duur voor een telefoon.
Israël belt vaak vooraf om te zorgen dat zo min mogelijk burgerslachtoffers, en dus ook kinderen, vallen. Iets met westers normen en waarden.
Hamas zou het liefst bellen om alle Joden, en dus ook de kiddos, oproepen zich te verzamelen om te schuilen voor een aanval, en dan die raket juist afvoeren op die schuilplaats.
Iets met normen en waarden volgens Het Grote Haatboek...
Hamas is er juist bij gebaat dat er zoveel mogelijk burgerslachtoffers vallen, op die manier kan er meer beeldmateriaal de wereld in gestuurd worden hoe wreed de grote aggressor wel niet is.
Als ik de macht had in Israel dan schoof ik die hele gaza strook zonder pardon de middellandse zee in. Krijg je 1x slecht pers en daarna nooit meer last van dat krankzinnige inteelt zooitje daar. Misschien krijg je oorlog met Iran maar dat is dan na 45 minuten wel klaar.
Yeah right. Iran, Epypte en Jordanie zijn daar heel blij mee.
@ruudvangeelen | 14-05-21 | 12:56: Jordanie staat zeer zwak. Egypte heeft andere problemen. Iran moet worden gereset naar het jaar 0 middels een goede nucleaire optie.
@ruudvangeelen | 14-05-21 | 12:56:
Egypte en Jordanie hebben zelf al hun handen afgetrokken van het palestijnenezeik door definitief afstand te doen van respectievelijk Gaza en de West Bank. Egypte werkt overigens nauw samen met Israel om de Hamastunnels op te sporen en op te blazen en zit daarnaast de Moslim Broederschap ( idd, dat salafistische terreurclubje dat tot kort geleden nog EU-subsidie ontving ) en Jordanie heeft de grootste Palestijnse oproerkraaiers tegen de muur gezet om het gezeik definitief de kop in te drukken. Maar dat hoor of lees je verder niet in de linkse media en bij de talloze verontwaardigde pro-Pallie ( lees: anti-Israel ) spokespersons.
@Graaisnaaiert | 14-05-21 | 13:21: Egypte en Jordanië hebben dan sinds die oorlog een kleine 70 jaar geleden een redelijk goede band opgebouwd met Israël. Jordanië kreeg het halve land terug van Israël en Egypte kreeg het Suez Kanaal weer terug + nog een zooi grondgebied.
De grens tussen Palestina en Egypte is pot dicht en wordt veel strenger bewaakt dan de grens tussen Israël en Palestina.
Ondanks dat alles en dat Israël behoorlijk respectvol oorlog aan het voeren is met waarschuwingen en het geven van medische zorg, zijn ze toch 100% schuldig volgens alle popiejopies in het nieuws.
Het is opmerkelijk hoe in de lezerscommentaren van linksliberale Duitse media als ZeitOnline en SpiegelOnline met grotendeels "Grüne" en Sociaaldemocratische-aanhang de aanmoedigingen voor Israel en de Arabierenhaat, kwantitatief minstens zo sterk tot uitdrukking komt als bijvoorbeeld in GeenStijl. Dat dit ook in de voornamelijk (extreemrechtse Duitse mainstreammedia als Bildzeitung, Focus en FAZ en ZDF het geval is verwondert me overigens nauwelijks.
Duitsers hebben nu ook ervaringen met de moslims uit eerste hand. Vast ook niet positief. Wir schaffen das. Niets opmerkelijks aan.
De Bildzeitung, ZDF en Focus 'extreemrechts' noemen.. meine güte. Wat lopen er hier toch een rare snuiters rond.
@Wim Venijn | 14-05-21 | 12:54: Ik wijt dat typisch Duitse MSM-fenomeen toch eerder aan de "Schuldkult" en ondanks de "Umerziehung" onderhuids nog steeds aanwezige verlangen naar een militaire staat en "Lebensraum", dat hier een acceptabele deugmens-uitlaatklep vindt.
@kapoerewiet | 14-05-21 | 12:59:
Ach. Is standaardgedrag van de linksmensch.
@Wim Venijn | 14-05-21 | 12:54: Dat is te simpel gedacht, want de genoemde ZeitOnline en SpiegelOnline zijn als het niet over Israel gaat, zowel redactioneel als wat lezerscommentaren betreft, globalistisch en multicultureel ingesteld.
Stel je eens voor dat er bij de protesten in Gelsenkirchen niet „Scheiß Jude“ gescholden werd maar "Fucking Muslim", "Fucking refugees" of "Fucking homo's". Het land zou schudden. Er zou dagenlang live TV zijn, demo's, concerten, solidariteit op internet zijn. En nu?
Is er nergens een manifestatie waar mensen hun steun kunnen betuigen aan Israël? Natuurlijk met de nodige corona maatregelen in acht genomen?
Dat overleef je (iig. in NL) niet
Het lijkt erop dat bij die iron domeraketten al van tevoren is berekend waar de hamasraketten op een bepaald moment zullen zijn. Ik vraag me af wat er zou gebeuren als die raketten plotseling van koers veranderen. Kan die iron dome dan nog een afweerraket bijsturen of moet er dan nog snel een nieuwe worden gelanceerd?
missilethreat.csis.org/defsys/iron-do...
Alle afweerraketten zijn geleide raketten. Je moet continu bijsturen anders is het onmogelijk om een andere raket te raken.
@ruudvangeelen | 14-05-21 | 12:58:
Als ik dan dit zinnetje lees: "Iron Dome can discern between rockets that threaten population areas and those that will fall harmlessly in open terrain." dan lijkt het er toch op dat van tevoren een verwachte koers wordt berekend van de vijandige raket. Ik kan me voorstellen dat de interceptor daarna nog wel real-time op details kan worden bijgestuurd, maar wat nou als er in die vijandelijke raketten nou nog een klein zijmotortje zou zitten die at random een plotseling koerswijziging veroorzaakt? Kan zo'n interceptorraket daar dan ook mee uit de voeten?
@lekgoot | 14-05-21 | 14:56: Plotselinge koerwijzigingen zijn door simpele natuurkunde gewoonweg onmogelijk in raket. Jij kan ook met je auto niet ineens 40 meter naar links als je 200 rijdt.
Inderdaad. Dit afgrijselijke conflict heeft meerdere kanten. Maar op die atoombom uit Iran zit ik absoluut niet te wachten. En ik kan me ook niet voorstellen dat Israël het zover laat komen.
Misschien is een stukje zelfreflectie ook op z'n plaats. Bv: "waarom zouden ze toch die muren neergezet hebben?"
U denkt dat een kernwapen uit Iran alles oplost?
Zou Israël geen kernwapens hebben? Denkt u dat de supermachten hier niet op gaan reageren?
Wat zullen de problemen in Europa gaan worden?
U hebt geen flauw idee he?
je schets het probleem uitstekend Iran en Hamas zijn uit op de vernietiging van Israel, het is natuurlijk mensonteerend dat de Israeliers zich daartegen verzetten.
Grappig hoe sommige mensen zich in de kaarten laten kijken. Ze beginnen met een ietswat redelijk klinkende opmerking dat dit alleen maar kon beginnen omdat Israel wat huizen inpikte; wat al een grove leugen is. Vervolgens begint men over het standaard riedeltje van 'landjepik' en 'handreikingen' terwijl Israel zich al lang heeft teruggetrokken uit Gaza en de palestijnen zelf elke concessie afgewezen hebben, en eindigt met de wens dat Israel genuket word.
Nou jammer voor je, joh. De palestijnen kiezen welke keer weer voor moord en zelfmoord, en dat jij te suf bent om dat in te zien betekent niet dat Israel dat is. Je mag nu gaan toekijken hoe Israel je hamas-matties uit palliewood systematisch uitroeit.
Landjepik = fake news.
Kijk die kaart.
3.bp.blogspot.com/-VnMxWp2ChGk/US4HUzK...
Je hebt iets te snel het vak geschiedenis laten vallen, Je weet er gewoon geen donder van en toch durf statements te maken die uit de lucht zijn gegrepen.
@TonyBoy | 14-05-21 | 12:42 |
Leest u hier even hoe het werkelijk zit:
- brabosh.com/2021/05/10/shimon-hatzadi...
En hier kunt u lezen waarom vrede vanaf Palestijnse/ Arabische zijde een utopie zal blijven:
- isreality.nl/politiek/israel-bezette-...
Doe er uw voordeel mee, mijn waarde Zwitsal.
Landje pik van wie? Weer zo eentje die in de fabels van Arafat c.s. gelooft.
Los van uw nawauwelen van de Palestijnse en NPO propaganda.
Wat bedoelt u precies met die probleem oplossende bom uit Iran?
U bent voor uitroeiing van de Staat Israel ?
Twee weken geleden, een bomaanslag op een meisjesschool in Kabul. Resultaat: 80 doden, vooral jonge meisjes. Ik heb geen enkel massaal protest gehoord of gezien in de Islamitische wereld. Of neem Saudi Arabie: de Houthi's schieten vanuit Jemen raketten af op Saudi Arabie en voor de Saudi's is dat genoeg reden om nu al jarenlang bombardementen op Jemen uit te voeren. Geschat aantal doden inmiddels 100000. Maar als Israel datzelfde op veel kleinere schaal doet staan de moslims op hun achterste benen. De Islamitische wereld kan van mij de boom in met hun selectieve verontwaardiging.
Dit dus. Hypocriet, opportunistisch en onbetrouwbaar cultuurtje.
Ik geef u gelijk, de verontwaardiging over geweld is zeer eenzijdig
Ik ben het hele allhakbargebied al decenia zat, hek eromheen en na 500 jaar nog eens kijken of ze ondertussen wakker geworden zijn. Denk het niet. Islam is hersenrot
staan de moslims op hun achterste benen.
_______
Wacht maar af, hier ook.
Samen met de deugbrigade van de msm en andere moslimknuffelaars
Geeft niets, wij betalen graag wat meer voor olie, zodat Saudi Arabië dat allemaal kan blijven financieren.
Nu verwacht u rede en logica vanuit de islamistische wereld. Ik kan u vertellen dat dat al 1400 jaar vergeefse moeite is.
Ze zouden de robot hond van boston dynamics moeten uitvoeren met wapens en loslaten in het tunnelnetwerk met de opdracht alles te elimineren in de tunnel. De filmrechten kan men weer verkopen om de boer te financieren.,
"Confronting antisemitisme and Israël hatred"
edgar1981.blogspot.com/2011/06/rules-a...
Ongeleide projectielen op de burgerbevolking van Israël afschieten is, naar alle internationale regels, een oorlogsmisdaad. Maar daar hoor je de media niet over zeuren. Ik vind de reactie van het IDF, zoals gebruikelijk, weer erg decent.
Tijdens de eerste intifada had de NOS het over stenen gooiende palli’s. Klinkt lekker onschuldig. Ze vergaten te vermelden, dat die Palestijnen geen stenen gooiden, maar een slinger gebruikten. Een dodelijk wapen, zij het primitief.
Ik heb er gelukkig alleen maar een gebroken jukbeen door opgelopen. De dader was gelukkig minder gelukkig, hamdullah.
Dan hebben de geallieerden redelijk wat oorlogsmidaden begaan toen ze onder meer Berlijn en Dresden platgooiden. En de Israeli'sdoen dan ook leuk mee. Hoe noem je eigenlijk het buldozeren van huizen van terrorismeverdachten?
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:44: proportioneel optreden.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:44: Het minste wat je moet doen.
@BoerKoekoek | 14-05-21 | 12:47: Dresden was proportioneel? Hiroshima? Nagasaki? Begrijp me niet verkeerd, oorlog is kut en soms moet je hele vervelende dingen doen om de oorlog te winnen, maar wees dan wel zo objectief om te aanvaarden dat de andere partij er net zo over denkt.
Ja bob.... toen bestond het humanitair oorlogsrecht nog niet (in deze vorm). Even je feiten kennen.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:44: "Dan hebben de geallieerden redelijk wat oorlogsmidaden begaan toen ze onder meer Berlijn en Dresden platgooiden"
U reageert in een verkeerd topic.
"Hoe noem je eigenlijk het buldozeren van huizen van terrorismeverdachten"
Een redelijk humane straf. Maar, Uw insteek is duidelijk. Wat U verdachten noemt, zijn bewezen moordenaars.
Op Joop kunt U Uw mening beter kwijt, lijkt me.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:51: Ja het is heel erg wat die arme onschuldige nazi's is aangedaan en die arme japanners die echt niet als beesten in China hebben huisgehouden, laten we eens hard gaan huilen, nu goed.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:44:
U weet duidelijk niet hoe oorlog werkt.
Ondertussen hebben we kernwapens, met als tactiek de wederzijdse totale vernietiging.
@Frau_Ferkel | 14-05-21 | 12:56: dan zou Israel het eerste land zijn dat niet alleen een verdachte straft voordat hij is veroordeeld maar ook gelijk zijn familie. Enfin, de zaak ligt al bij het ICC.
@bijna_raak | 14-05-21 | 12:57:
Nazi's hadden wel hetzelfde socialistische gedachtegoed. Ik begrijp de teleurstelling wel van Bob.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:44:
"Hoe noem je eigenlijk het buldozeren van huizen van terrorismeverdachten?"
Dat noemen wij hier de Rutte doctrine, waar Israël bulldozers gebruikt, wordt hier door het regime De Bureaucratie ingezet. Minder troep op straat maar het effect is hetzelfde.
@bijna_raak | 14-05-21 | 12:57: ja want al die steden werden alleen bevolkt door militairen.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:51:
Wat doe jij als je voor je leven moet vechten Bob?
Zeg jij dan sorry als je je vijand weer een klap geeft.?
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:44: Inderdaad. Dat waren oorlogsmisdaden.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:44:
Een tool die wij in Nederland missen om ouders van Jihadi's eraan te herinneren dat zij verantwoordelijk zijn voor de opvoeding van hun legsels.
@DenBeert | 14-05-21 | 13:12:
Hoe dan ook, burgers hebben te lijden van oorlog. Daarom moeten ze goed nadenken voordat ze er aan beginnen. Consequentie weet je wel.
we weten in alle gevallen wie er begonnen zijn. Dan denk ik dat je er om vraagt.
@Mr.Crowley | 14-05-21 | 13:16:
Dit geldt ook voor terroristen. Ze hebben geen flauw idee waar ze aan beginnen, ook al denken ze de gevolgen van hun daden te kunnen dragen.
@Mr.Crowley | 14-05-21 | 13:07: "Wat doe jij als je voor je leven moet vechten Bob?"
In de huidige pamper maatschappij hoeft Bobbie niet meer voor zijn leven te vechten. De evolutie is uitgeschakeld.
Ik kan hem alleen maar aanraden, eens in zijn roze tutu door kanalen eiland te gaan lopen. Puur voor de levenservaring.
"Een nieuwe ontwikkeling lijkt dat ze hun vuur nu soms concentreren op Iron Dome-locaties zelf, ipv de burgers achter hen."
Dit kan juist in het voordeel van Israel werken. Die palestijnse raketten zijn veredelde vuurpijlen. Ze hebben al moeite om een stad te raken, laat staan een enkele lanceerinstallatie in een lege vlakte. Dus hamas gaat hier veel raketten mee verspillen die anders een bedreiging waren voor inwoners of infrastructuur. Israel hoeft hier niet veel meer tegen te doen dan wat zandzakken om een lanceerinstallatie te leggen in plaats van kostbare iron-dome raketten te lanceren.
U onderschat een beetje wat er door Iran is in gesmokkeld.
Dat is meer een kwestie van bereik dan accuratesse.
de bommen slaan op honderd meter afstand in, en je laat je kids lekker 's avonds laat op de trampoline springen?
Beetje vertrouwen in de IDF palastijnen hebben het ook.
Als je hard genoeg allah's snackbar roept worden ze gespaard.
Die foto is toch je reinste science fiction jongens.
Beetje raar allemaal. Bevolking kiest een terroristsche organisatie als regering. En sinds die tijd ook geen verkiezingen meer geweest in de Gaza. Terroristen vuren raketten af. En geheel linkse domme mensen steunen de terroristen.
Go Israel! Go IDF!
Op zich een terechte stelling.
Daartegenover stemt men hier massaal op Rutte.
Dat roept toch vragen op.
Hele domme rechtse mensen kiezen dan weer de kant van het IDF. Slimme mensen kiezen geen kant, omdat beide zijden zich schandalig gedragen.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:45: Ja joh, schandalig dat je iets doet nadat er 2000 raketten op je zijn afgevuurd. I bring you peace in our time.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:45: Mensen die nadenken weten al tientallen jaren dat er van de islam nooooooit iets goed komt, niets, nada, noppes. Alleen geweld, domheid en nog meer geweld.
@BoerKoekoek | 14-05-21 | 12:48: apnews.com/article/israel-west-bank-p...
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:45: Een schaaltje voor het ritueel handenwassen?
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:45:
Nee Bob. Dat is een standaard X66-aanname om zo het ruim 70-jarige gebeest van arabieren t.o.v. Joden te rechtvaardigen.
@GerMonster | 14-05-21 | 12:48: Waarom accepteert het gros van Nederland dan nog steeds dat hier zich duizenden per jaar vestigen?
En villein links kiest partij voor de grootste slechterikken door te doen alsof ze geen partij kiezen, nietwaar Bob?
@quantumcollider | 14-05-21 | 16:14:
Ik noem dat Slinks.
En dat allemaal omdat de Palestijnse bewoners van 4 huizen onder druk van de PA jaren geen huur aan de Joden mochten betalen en daarom nu uit hun woningen gezet worden. (Ze kunnen trouwens ook geen eigendomsrecht van hun huis overleggen). Jarenlang elke andere aangeboden woning weigeren, geen compensatie willen aanvaarden. Tja..
Uiteraard is dit allemaal heel erg gezocht en opgeklopt.
Dit was geplanned.
@Mr.Crowley | 14-05-21 | 12:34:
Geplanned. Ja. Zoiets las ik net.
Maar, hier in NL denkt iedereen dat Israel het geweld is begonnen. Nou ja, alle MSM die last heeft van antisemitisme of anti-Israel haat dus, zoals bijvoorbeeld de NOS.
Daarom lees ik nu ook graag het nieuws van Israëlische media, want het nieuws van de EU MSM is alleen maar pro-PLO/pro-hamas en dus niet betrouwbaar.
Net lees ik een artikel van de Israël Times waarin een verslaggever schrijft dat Hamas niet het geweld is begonnen maar er wel handig misbruik van maakte.
Het heeft te maken met komende verkiezingen in Palestina. De eerste in 15 jaar.
Maar die zijn door Abbas geannuleerd. Abbas wil aan de macht blijven, oppositie Fatah is nu politiek uitgeschakeld. En daarom had Hamas deze oorlog nodig.
Het doel? Dat is dus niet die moskee. En ook niet die rechtszaak van de Palestijnse krakers/huur-wanbetalers/boeh-joodse-kolonisten/Ik weet af en toe niet meer hoe je het moet noemen. Dit gaat om de politieke macht in de Palestijnse gebieden.
Afijn. Lees.
"Hamas’s latest rocket war is taking place in two different theaters: an explicit war with Israel and an unspoken battle with the rival Fatah faction for leadership of the Palestinian national movement.
It may lose the former, or at least find itself badly bruised by the time the fighting ends. It has already won the latter.
www.timesofisrael.com/in-rocket-war-f...
@gaffelbaard | 14-05-21 | 13:22:
Ik heb dat artikel ook gelezen.
Hamas vangt een aantal vliegen in 1 klap:
-Spokesman voor de Palestijnen naar buiten in plaats van de PLO.
-Abbas neergezet als zwak in zijn reacties ten opzichte van de Israelisch.
-Bij voorbaat al winnaar zijn van de verkiezingen die Abbas niet wil houden.
-Zich profileren ten opzichte van de Islamitische Jihad in Gaza.
Wat een nostalgie. Dit brengt mij weer helemaal terug naar mijn jeugd. Voor een kleine Sony CRT kleuren TV zittend naar het nieuws kijken. Stenengooiers, schieten en een rare meneer met een theedoek op z'n kop. Te jong om te begrijpen waarom iedereen elkaar de hersens inslaat. Nu oud en nog steeds niet begrijpen waarom iedereen elkaar de hersens inslaat.
Ik leer wel nieuwe begrippen. Neutralised is blijkbaar een tandje meer dan gesensibiliseerd.
@Harry.Langezwaal | 14-05-21 | 12:46: Newspeak is een lastige taal. Berg je maar als Rutte begint over neutraliseren.
Team Israël. Zonder enige terughoudendheid.
Feest deze vrijdag: ik ben voor het eerst weggejorist! Mijn commentaar was "+1". Ik zie nu mijn fout in. Ik was niet inhoudelijk genoeg.
Bij deze dan: Ik steun jouw commentaar. De geschiedenis daar is complex en er zijn fouten gemaakt door de koloniale machten na WOI en door de arabieren en israelis sinds 1948.
Desondanks is het duidelijk dat Israel er iets van gemaakt heeft daar. De Palestijnen hebben ruimschoots bewezen dat het slachtofferschap ze past als een maatgemaakt Italiaans pak.
Als Westerse wereld moeten we Israel onvoorwaardelijk steunen. Stel je eens voor dat Jordanie en Syrie (of zelfs maar de Palestijnen in Gaza) zich gingen richten op een beter leven voor hun bevolking i.p.v. die stuitende corruptie die als betonrot alles sloopt... maar dat willen ze blijkbaar niet.
Eens , Hamas heeft een uitstekend verdienmodel , mede mogelijk gemaakt
door mevrouw Kaag : hoe meer palestijnse kinderen omkomen , hoe meer geld
de Hamas leiding kan verwachten...
heeft de NOS hier al vragen over gesteld?
27 kinderen een 11 vrouwen. Tellen mannen ook nog mee? Of zijn mannenlevens niet belangrijk (genoeg)?
Vrouwen en kinderen tellen alleen aan palestijnse kant mee he, volgens de NOS/NPO. Wel even bij de les blijven. DP82.
We zijn hier genderfluïde.
Ja, waar is de inclusiviteit gebleven?
@beldewouten | 14-05-21 | 12:35:
Hoe identificeert u zich vandaag, Bellewout? Ik persoonlijk neig naar een tamme kastanje.
Oorlog tussen de palestijnen en Israel is gewoon een verdienmodel voor Hamas. Ze strijken straks weer de miljoenen giften op die vanuit de eu komen voor herstel van de infrastructuur en gebouwen.
Moeten we niet vergeten.
En alle propaganda die daarna komt.
Voorspelbaarheid is de vijand van het systeem.
Zou Kaag al klaar zitten?
@Mr.Crowley | 14-05-21 | 12:37: Denk dat er al een paar miljoen zijn overgemaakt.
Ik ben wel benieuwd wat Israël met de aanvallen op het noorden van de gazestook wil bereiken. Als ze net als Turkije een bufferzone van 5km instellen dan ligt heel gaza in die onbewoonde bufferzone. Of ze nemen de controle over van een klein stukje, net ten zuiden van gaza, zodat ze de aanvoer van raketten vanuit het zuiden kunnen tegenhouden. Dan hebben blijven er twee gazastrookjes over, een soort verdeel-en-heers oplossing.
Lekker dystopisch, die video van die kinderen op de trampoline spelend terwijl op de achtergrond raketten inslaan [ofzo].
Kun je nagaan hoe verknipt die lui zijn
@oldfaithfull | 14-05-21 | 12:26: ja of gewoon afgestompt. Het gewone leven moet immers zo lang mogelijk doorgaan.
@Schwanzeleber | 14-05-21 | 12:27: ja, van de week ook een foto op geenstijl van een man die op een terrasje zijn maaltijd zat te nuttigen, terwijl de raketten om zijn oren vlogen
Het moet toch mogelijk zijn met permanente inzet van verkenningsdroontjes en onbemande vliegtuigjes/helicoptertjes de zaak in toom te houden. Dus nooit wapenstilstand. Zie ook wat er op Mars mogelijk is.
Die bovenste foto, ik neem aan dat links de beweeglijke iron dome raketten zijn? Ik begrijp dat qassam raketten niet precies zijn, maar zo bewegen doet geen enkele raket tenzij aangestuurd.
Zijn dit geen flares die hittezoekende rakketten moeten "lokken"? Roep maar wat hoor, heb echt geen idee.
@Departed82 | 14-05-21 | 12:27:
Hamasraketten zijn veredelde vuurpijlen. Hebben geen geleiding.
Extreem rechts is pro-Israël en houdt enorm van de Joden. Dat is toch wel bijzonder, gezien de geschiedenis.
Hitler was ook een socialist.
Nog vreemder is dat links het reli-fascistische Hamas steunt in plaats van het democratische en tamelijk socialistische (Kibboets much) Israel.
Waarom is dat bijzonder? De (nationaal) socialisten hadden het niet zo op met de Joden.
Links omarmt islam. Dat vind ik nog bijzonderderder.
Je doet het erom hè!
Kleine deugniet.
Even iets oerstoms roepen en hopen op aandacht.
Hemeltje lief wat een domme opmerking.
We weten al een tijdje dat je old maar niet wise bent.
Deze redelijk links mens ook, bespaar je de frame. Lees je eens in hoe zowel hamas als fatah hun eigen bevolking onderdrukt en inzet voor hun doodscultus.
Als je toch bezig bezig bent, dat wise kan wel tussen aanhalingstekens.
Ik vind een bevolkingsgroep van hooguit duizend mensen niet zo interessant.
Gewoon rechts ook hoor eigelijk ieder weldenkend mens.
@quantumcollider | 14-05-21 | 12:39: hahaha, die mooie onzin altijd om hitler links te noemen. Als dat zo is, is de PVV ook links lieverd.
Vroeger was de PvdA vriend van Israël, Joop de Uyl was vriend met Golda Meïr en stemden de Joden in NL op de PvdA. Dat waren andere tijden.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:47: Als je naar haar economische beleid kijkt klopt dat wel degelijk.
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:47: Dat socialisten in de naam zou toch een hint moeten zijn.
@BobDobalina
SURPRISE.... de PVV is overwegend links op de meeste standpunten, ze zijn voornamelijk rechts op gebied van immigratie en islam en die enkele standpunten maken het niet per definitie een rechtse partij. Een witte auto met een zwarte vlek op de motorkap is ook niet meteen een zwarte auto.
@Alfred E. Neuman | 14-05-21 | 13:01: eens. Dat was dan ook mijn punt.
Dus we zijn het er over eens dat Hitler links was, Bob? Of moet ik even uitleggen waar je duim rechts zit?
Ik ben ten einde raad. Ik weet niet hoe ik het volgende moet oplossen, dat sinds een tijdje speelt. Ik speel een filmpje zoals hierboven af, en tien tellen na afloop, begint er automatisch een totaal ander filmpje. Ook terwijl ik alweer een ander filmpje eronder aan het bekijken ben. Help?
Dat probleem in het Midden-Oosten is er niks bij, Leptop. Helaas is jouw probleem zo mogelijk nog slechter op te lossen.
@beldewouten | 14-05-21 | 12:19: En sorry voor de ‘p’.
Druk ergens op. Op pauze of annuleren, doe iets, doe dingetjes.
Ik klik op pijltje tegen de klok in en dan meteen op pause..
Klik als het is afgelopen op "play". Dan stopt hij automatisch aan het begin van het volgende filmpje en pas als je nog een keer op play drukt gaat hij weer verder.
Klopt. Krijg er ook een punthoofd van.
it's not a bug, it's a feature
maar mag dit af idd?
Dit is inderdaad enorm irritant.
Inderdaad irritant. GS doe iets!
Menig Arabisch land heeft de laatste tijd banden aangehaald met Israël, het zou hamas goed uitkomen als er een inval komt in Gaza veel geweld en doden waardoor de banden evt weer verbroken worden, ze geven immers niet echt veel om hun eigen bevolking.
Geen zier geeft hamas om de eigen bevolking, hetzelfde geldt voor fatah en hezbollah.
Die landen zijn echt niet gek. Ze kiezen tussen welvaart en verdienmodellen versus interne onrust en salafistische clubjes. Niet voor niets dat de golstaten eieren voor hun geld hebben gekozen; het westerse geld komt daar met bakken binnen en lang niet alleen meer door de olie.
Dit komt allemaal van Iran.
Saoudi Arabië ligt onder vuur door de Houthi`s.
Betaald door Iran.
@Graaisnaaiert | 14-05-21 | 12:24: Neemt niet weg dat genoemde landen het prima vinden als door derden het fabeltje van de joodse schuld aan alles wat er mis is levend wordt gehouden. Sterker nog dat is het ideale scenario.
@Godsammekraken | 14-05-21 | 12:34:
kweet niet. Er is volgens mij wel wat momentum kwijt.
@Godsammekraken | 14-05-21 | 12:34:
Informele contacten op hoger niveau waren er al langer. Daarnaast mogen arabieren met poen maar wat graag in Israel komen feesten omdat ze dat thuis niet mogen. Maar dat komt uiteraard niet in de media. Hoe ik het weet? Ik was er getuige van.
Hup Israel!
het merendeel van de mensen in de Gazastrip hebben zelf ook niet voor deze uitzichtsloze ellende gekozen........... het grootste probleem nu... is het wederzijdse geweld in Lod/Ashkelon etc. ... hoe moet je verder leven als je weet dat je overburen je het liefst een kopje kleiner willen maken.............
"het merendeel van de mensen in de Gazastrip hebben zelf ook niet voor deze uitzichtsloze ellende gekozen"
Dat hebben ze, indirect, wel. Hamas is door verkiezingen aan de macht gekomen. Elk volk verdient de regering die het zelf heeft gekozen.
Sja, als je massaal voor Hamas kiest kies je dus voor terreur en de daarmee gepaard gaande repressailles. Als wij hier massaal NVU zouden stemmen zouden Joden een week later ook allemaal achter prikkeldraad zitten ( of erger ), zouden onze Moslims in vrachtwagens zitten op weg naar de uitzetcentra en stond er geen moskeet meer overeind. Dat willen we natuurlijk niet dus stemmen wij geen NVU. Zo simpel is het.
@Frau_Ferkel | 14-05-21 | 12:18:
Maar na de verkiezingen van begin 2006 zijn er geen verkiezingen meer gehouden, dus we weten niet hoe Gaza zou stemmen als er nu verkiezingen waren. Ook op de Jordaanoever, waar het locale bestuur in handen is van de al-Qaq-achtigen, zijn er al meer dan tien jaar geen verkiezingen geweest. Geen Nederlandse journalist die daar de aandacht op vestigt.
@J.P.Drapeau | 14-05-21 | 12:27: Na 1933 waren er in Duitsland ook een tijdje geen verkiezingen. Selber schuld.
@Frau_Ferkel | 14-05-21 | 12:18: En, als die bevolking dan zo tegen Hamas is, waarom komen ze zelf niet opstand? Nu is het moment. Het enige dat ze hoeven te doen is locaties van Hamas-opperhoofden naar info@IDF te sturen. Over 20 minuten krijgen ze antwoord.
Zou dat werkelijk zo zijn? Hoe verklaar je dan dat er zo enorm veel mensen in deze kleine zandbak zijn gaan wonen? Ik vermoed dat het grootste deel van de Gazanen de jihad tegen de joden volledig steunt. Ze spelen graag de zielige kaart, maar zijn slechts haatdragend en fanatiek. Zo niet, dan zoek je immers heel snel een goede en veilige plek voor je gezin?
@ole guapa | 14-05-21 | 12:44: Indeed.
@DenBeert | 14-05-21 | 12:52:
Naar Belgie bijvoorbeeld....
@DenBeert | 14-05-21 | 12:52: Onderschat domheid van mensen niet.
Hou vol, Ghammas, we love you.
Groeten
Europa.
we zetten Hans van balen wel even op de muur om ze moed in te spreken
@geenjagergeenneeger | 14-05-21 | 12:27:
Hans is er niet meer. We hebben Guy nog, hij heeft ook ervaring.
@geenjagergeenneeger | 14-05-21 | 12:27:
Hansje? Die is rigoureus met pensioen gegaan...
Dan is die foto van de Oostenrijkse ambassade(?) met hun vlag vergezeld met de Israëlische en de EU vlaggen toch wel weer een vaag iets.
Kurz is de held van de dag.
Normaal zou ik zeggen hup Israël. Maar tering, wat zijn die orthodoxe kolonisten vreselijke lui. Dus ze mogen het uitzoeken daar. Wel sneu voor mensen die wel normaal willen leven en de dieren natuurlijk.
Raar reaguursel Bertus.
Vroeg aan de borrel?
@Ruimedenker | 14-05-21 | 12:13: Nee, ruimdenkend.
@Blote Bertus 2000 | 14-05-21 | 12:15:
Joden zijn lui, dus ze zoeken het maar uit.
Zo eenvoudig kan het zijn.
Wil gewoon niet elke jood dat daar? Gewoon normaal kunnen leven zonder de constante angst van een raket op de kokosnoot? Weet niet wat dat met lui te maken heeft.
Die kolonisten doen niet onder voor terroristen aan de andere zijde. Ik begrijp de blinde liefde voor Israel dan ook niet. Er zal wel weer aan cherrypicking zijn gedaan qua feiten op rechtse sites waarop deze figuren komen.
"wat zijn die orthodoxe kolonisten vreselijke lui."
Dat geldt voor alle religies. Hoe orthodoxer en 'steiler', hoe dommer, hoe onverdraagzamer, hoe agressiever, en hoe gevaarlijker.
Al die 'gelovigen' zouden 'vrijzinniger' moeten worden en een beetje mee moeten bewegen met de moderniteit. Dat zou een hoop ellende schelen. Maar ja, zoals de titel van een boek van Paul Cliteur terecht luidt: God houdt niet van Vrijzinnigheid.
Als ik het samenvat, mogen mensen raketten op hun kop krijgen omdat u orthodoxe kolonisten vreselijke lui vindt....
@BobDobalina | 14-05-21 | 12:50:
"Die kolonisten doen niet onder voor terroristen aan de andere zijde."
Nee, Bob, want zij vuren niet lukraak 1500 raketten af op burgerdoelen.
En ze graven ook geen tunnels naar Gaza in de hoop een aantal Palestijnen te kunnen vermoorden.
@Roadblock | 14-05-21 | 14:00: Ja, precies. Zonder nuance. Zwart en wit. Zo kun je elk boek ook wel samenvatten. 'Er was eens... uit!' Zo, klaar
Religie is de kanker van de mensheid!
Dat dus.
Goed gezegd, Maxx!
Fout, kanker is in de meeste gevallen te genezen.
Ik ben zelf niet kerkelijk, maar ik heb helemaal geen last van Nederlandse christenen.
@J.P.Drapeau | 14-05-21 | 12:18:
Omdat de Nederlandse poldertaliban het niet voor het zeggen heeft. Maar owh wee, als ze het wel krijgen.
@J.P.Drapeau | 14-05-21 | 12:18: Ja, maar over de Hindoestanen hoor je anders ook niets!
Godsdiensten zijn dogmatisch. De uitspraak "Religie is de kanker van de mensheid!" is dat ook.
@J.P.Drapeau | 14-05-21 | 12:18: Dat is wel heel naief. Waarom denk je dat islamitische scholen, haat imaams, en homohaat nog bestaan? Er moet een groep zijn die ze de hand boven het hoofd houdt uit belang van het eigen hersenspinsel
@HogeNood | 14-05-21 | 12:42: Inclusief deze opmerking. Dus de cirkel is rond
Gaza: 365 km2, 2 miljoen inwoners -> 5500 per km2.
Geen luchtverdediging.
Lekker prijsschieten voor de IDF.
Nog kleiner dan Texel (463.2 km^2). De bevolking weet zelf ook wel dat het prijsschieten is voor de IDF, dus waarom lokken ze het dan toch uit?
U weet het, ik weet het, maar het lijkt bijna alsof Hamas het niet wist toen het honderden raketten op de burgerbevolking van Israel afvuurde. Maar een en ander wordt verklaard door de bekende Hamas-uitspraak "Wij houden meer van de dood dan jullie van het leven."
@W_F | 14-05-21 | 12:14: Als de tunnels het raketten probleem veroorzaken dan is het misschien een oplossing om van de gazastrook ook een eiland te maken.
Het is wel knap dat ze daar zoveel raketten kunnen afschieten.
En dan nog doen ze dat niet. Wat zegt dat over het verschil in beschaving tussen Israel en die primaten die het in Gaza voor het zeggen hebben?
Nee raketten random (Inc je eigen Gaza) de lucht insturen is even lekker.
Vandaar dat de Gazanen hun woningen rondom raketlanceerinstallaties bouwen. Te weinig ruimte.
@Mr.Crowley | 14-05-21 | 12:17:
Mede gesponsord door u en mij, uiteraard zonder dat wij daarvoor bij het kruisje hebben getekend.
Zouden ze daar geen andere prioriteiten hebben?
Overbevolking ofzo?
@W_F | 14-05-21 | 12:16: zou misschien serieus een optie zijn, hebben ze gelijk nooit meer de klacht dat er geen drinkwater is..
@Mr.Crowley | 14-05-21 | 12:17:
Het is bijna de punchline van een grap, maar blijkbaar zijn er in Gaza weinig lantaarnpalen; zulke metalen frames worden veelal gebruikt als frame voor een raket.
En dat na minstens 10 genocides...
@Sneerpoets | 14-05-21 | 19:59: Hoezo hebben ze geen luchtverdediging? Als ze zelf geen raketten afschieten wordt er niet teruggeschoten.
Deze foto's zijn genomen vanaf het balkon van het appartement in Oost-Jerusalem van Mevrouw Al-Qaq neem ik aan?
Ik denk dat zij liever praat over Al-Quds.
Democratische techno-staat wordt aangevallen door achterlijke terroristen die alleen haat kennen. Als vervolgens de techno-staat na zeven jaar weer eens reageert, kiest de helft van het westerse publiek de zijde van de terroristen.
Iets met je prioriteiten niet onderkennen...
* apartheid-staat
die verrekte autocorrectie ook
Van hen die reageren wellicht maar ik denk dat het de meesten niet heel erg interresseert, laat staan dat ze beide landen op de kaart kunnen aanwijzen.
@geenjagergeenneeger | 14-05-21 | 12:19:
"... apartheid-staat..."
Die bullshit geloven alleen de gebruikelijk collecitie van naieve idioten en standaard jodenhaters.
@quantumcollider | 14-05-21 | 12:25: Steek dat geloven maar achter in je kleine deeltjesversneller
@Bootvisser | 14-05-21 | 12:20: 'beide landen'... dit is een strikvraag right?
Sebastian Kurz hangt de Israelische vlag uit.
Ondenkbaar in NL.
Nee, hier loopt een parlementariër met de Palestijnse vlag speldje in de Kamer!
Dat smoelenboek ook uit die IDF-tweet. Het lijkt wel of je 70.000 jaar terug in de tijd kijkt, naar het selfiemoment van een groepje Neanderthalers.
En dat soort primitievelingen steun "progressief" Nederland. Ik zeg, ga je diep schamen. Heel diep.
Ik dacht in eerste instantie ook dat ik naar een reconstructie van the missing link zat te kijken. Een gezamenlijk IQ van een puntje of 20 gok ik.
Deels fout, de burgerbevolking kijkt over het algemeen weg. Doorgaans is men bang zich ermee te bemoeien, want doe je dat wel ... dan heb je een probleem.
Een volk gewoon helemaal kapotstuk maken, dat is altijd een slimme oplossing...
Israel zou elke keer dat Hamas weer zo'n raketbarrage uitvoert een stukje van Gaza permanent moeten bezetten en Palestijnen-vrij maken. Gewoon tot een stukje niemandsland of militaire zone verklaren.
@Aristotalloss | 14-05-21 | 12:22: Dan moet je even op google.maps kijken naar het noorden van de gaza-strook. Als je er veel meer dan 1km vanaf snoept dan ligt Gaze buiten de Gazastrook. Misschien hoopt Israël dat de bevolking van Gaza verhuist naar het zuiden van de Gaza-strook.
@beldewouten | 14-05-21 | 12:18:
"Een volk gewoon helemaal kapotstuk maken, dat is altijd een slimme oplossing..."
De Palestijnen vinden dat al decennia een slimme oplossing, maar iets zegt mij dat u er zo niet naar kijkt.
REAGEER OOK