Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

AVONDKLOK NAAR 22:00 - ABOUTALEB WINT

Kabinet ZWICHT

Social

Nou, de pleuris kan uitbreken hoor. 1 opmerking van de BM van Rotterdam, en het kabinet schijt 72 kleuren bange peop met smoesjes over zomertijd. Komt nu eindelijk De Revolte onder MKB en horeca? Terrassen die spontaan openen voor mensen die het buitendrink-geloof aanhangen. Winkels weer open, want hunnie mogen het ook. En we gaan gewoon met meivakantie. Moet van ons geloof. Tot zometeen, in Koopgoot Nederland!
Update: Stip aan de horizon: het hoger onderwijs gaat over vijf weken weer open.

Rare snijboon. Maar is wel zo

Social

Reaguursels

Inloggen

Maar we kunnen er dus vast van uit gaan dat de bezoekrestricties ook worden opgeheven op 31 maart, anders kan die kut-iftar ook niet doorgaan.

kaaskop72 | 24-03-21 | 12:25

Abou Taleb wordt onze volgende MinPres, wedden?

kaaskop72 | 24-03-21 | 12:13

Dit is toch wel ontzettend raar. Wij mochten niet bij elkaar op bezoek met kerst, en Aboutaleb spreekt gewoon over 'families die bij elkaar op bezoek gaan'.

Frans1156 | 24-03-21 | 07:29

Hadden we maar een meivakantie god moeten hebben.

Reaaalist | 23-03-21 | 22:21

17 maart hadden we de kans om dit kabinet weg te stemmen, helaas...... kans niet gegrepen! (ik snap niet dat er nog ondernemers zijn die rutte stemmen)

de broeder | 23-03-21 | 21:18

Het mooie van de metafoor stip aan de horizon, je kunt er dagenlang naar toe blijven lopen maar hij blijft even groot.

likdoorn | 23-03-21 | 19:50 | 2

Nee hoor, op ooghoogte is de horizon zo'n 5 km ver weg, lopend moet dat met een uurtje toch wel lukken...

Zoiets | 23-03-21 | 20:26

Kijk eens, zijn we weer wat verder geïslamiseerd, daar moeten we trots op zijn! Back to the history

Gaat het niet dan? | 23-03-21 | 19:33

Geweldig 010 op de kaart

zokanhetdusook | 23-03-21 | 19:30

Gelukkig zijn er over 4 jaar verkiezingen.

ploppy | 23-03-21 | 18:57

Fijn, kan ik gewoon weer op de normale tijd gaan sporten ipv een half uur eerder. Want de avondklok houdt mij niet thuis!

kolonel bromsnor | 23-03-21 | 18:46

En weer worden we bevrijd door de moslims.

Dr Truth | 23-03-21 | 18:37 | 1
-weggejorist-
Kaan78 | 24-03-21 | 06:48

Ik zou zeggen dat als je ziet dat de avondklok word overtreden of dat er teveel mensen bij elkaar zijn we gewoon de politie bellen. Dan maar een snitch.

Masky33 | 23-03-21 | 18:34

Er wordt hier nog al eens gesteld dat Nederland een ruk naar rechts heeft gemaakt met de verkiezingen afgelopen week. Dat verondersteld dat de VVD rechts is.

Dat de VVD rechts is, is een ernstige vergissing. Actions speak louder than words.

Heurtebise | 23-03-21 | 18:25

Nou moet Aboutaleb doorpakken.
Weg met de Corona maatregelen, is allemaal Islamofoob!

Bolder | 23-03-21 | 18:06

Beste abou, geef nog even door dat moslims graag winkelen en daarna een terrasje pakken.

wurzel | 23-03-21 | 18:00 | 1

Zo ist

Bolder | 23-03-21 | 18:07

"Een avondklok moet tussen 20:00 uur en 21:00 uur ingaan om voldoende effectief zijn."

Mark "Pinokkio" Rutte, donderdag 21 januari in de Tweede Kamer.

wapster | 23-03-21 | 17:57

Als het nou géén smoes zou zijn, dan volgt hier een testje of u geschikt bent als burgemeester:

“In een brief aan de gemeenteraad licht Aboutaleb zijn uitspraken toe. Hij vreest dat de handhaving van de avondklok problematisch zal zijn als het nog licht is en veel mensen nog buiten zijn. "In de lente bij mooi weer en een hogere temperatuur lopen we het risico dat veel mensen buiten zijn, waardoor de avondklok op grote schaal zal worden geschonden. Terloops heb ik aangegeven dat het over enkele weken ook ramadan is. Dat laatste is gemeld als feit en nooit als reden om de avondklok aan te passen", aldus de burgemeester."

Vraag:
Als je denkt dat een wet niet nageleefd gaat worden, dan ga je:
A) Strenger handhaven
B) Een mildere wet instellen

JackStick | 23-03-21 | 17:57 | 3

C. Opsporingsdiensten beknotten op hun financiële middelen

F. Jacobse | 23-03-21 | 20:34

In Nederland:
D) gedogen

Rennieflox | 23-03-21 | 20:43

Zegt de naam: 'Grapperhaus' u wellicht iets?

bisbisbis | 24-03-21 | 00:45

"Iez Goed besluit" zegt imam tegen iftarrende politiebaas.(NL 2021)

Yeoman | 23-03-21 | 17:46 | 1

Iftar 2021 alleen met fastfood

Ing. eslapen | 23-03-21 | 17:51

De plaatselijke moskee hier verderop is ondanks de corona ook nog steeds heel druk bezocht. Daar vindt 5x per dag een superspread event plaats.

Maar laten we wel de rest van Nederland (op)sluiten en ons steeds maar weer afvragen waarom de nummers niet dalen.

Omdat we een idiote regering hebben die verbiedt dit soort zaken te benoemen.
Helder nadenken ist Verboten.

Dirk III | 23-03-21 | 17:39
-weggejorist-
JesseGatsie | 23-03-21 | 17:31
-weggejorist-
Broodplank | 23-03-21 | 17:30

Altijd werd de discussie door links gestolen met enige voorbeelden, ja maar... er zijn heus wel deugende moslims hoor, mag ik Aboutalen en Arib noemen.
Ja me dunkt die liggen onder een vergrootglas. Maar de bewakers op Schiphol en in de haven, de douanebeambten, CBR, politie en gemeentefunctionarissen zitten in de grote groep. Van daaruit halen ze vaker het nieuws.

verwonderd | 23-03-21 | 17:27

En wat heeft D66 toch onderhandeld voor dat halve uurtje extra. Een burgemeester roept iets relaterende aan Islam en bam 1 uur daarboven op.
Kan allemaal in NL. Allah opent alle deuren. Nog even en ik word zelf gelovig.

ET007 | 23-03-21 | 17:24

PVV en LPF gaan raadsvragen stellen, want hoe zit het dan met kerst, andere geloofsfeesten en bijvoorbeeld begrafenissen met betrekking tot zijn uitspraken? Hadden die het dan niet moeilijk?

Jan, Leiden | 23-03-21 | 17:19 | 1

Alsof moslims hierna gevraagd hebben. Altijd worden moslims benadeeld waarbij de rechter het kabinet in het gareel moet houden. Ze willen zelf de avondklok naar 22.00 uur brengen (zoals in BE) en doen alsof ze het doen voor de moslims. Als je moslims echt wilt helpen maak dan echt werk van discriminatie.

Kaan78 | 24-03-21 | 06:51

Wát een grenzenloze schoffering van de bevolking. Wat een ongekend dédain.
-
De bevolking negen weken lang 's nachts ophokken met een maatregel die geen enkel meetbaar effect heeft ... er is geen ruimte voor enige vorm van versoepeling....
-
.... en zodra als er weer konten moeten worden gesnuffeld in haathutten, dan 'verzachten' wij de maatregel.
-
En wédden, dat de 'deskundigen' waar wij altijd zo braaf naar moeten luisteren geen enkele rol hebben gespeeld bij dit besluit?

bisbisbis | 23-03-21 | 17:18 | 1

Wat denk je van de jeugd die altijd naar buiten moet tot er gegeten mag worden.

IPNP | 23-03-21 | 18:37

Als die rat van een aboutaleb het vóór de verkiezingen had voorgesteld was de PVV de tweede partij van Nederland geworden, het is zijn slimheid het nu te doen, en het is onze onvergeeflijke domheid dat wij er wéér intrappen

(Behind)Doors | 23-03-21 | 17:15 | 2

Je bent zelf een rat.

IJsbrekert | 23-03-21 | 18:27

Misschien wel, maar ook kroegeigenaar die inmiddels meer dan een ton kwijt is door de Corona-maatregelen en inmiddels zwaar onder bijstandsnorm leeft

(Behind)Doors | 23-03-21 | 22:15

En daar komt het berberaapje uit de mouw gekropen..

Lappedonsje | 23-03-21 | 17:08

De ongelovelijke hypocriet gedrag van de overheid.
Met een gestrekt been ingaan vanwege een kerk in Staphort waar 600 mensen naar een dienst gingen terwijl er nomaal 5000 man inpassen. Alles moest terug naar 30 man. En nu met de ramadan wordt de avondklok aangepast om ruim baan te maken voor die mensen. Wie worden hier nu achtergesteldt ?

loser | 23-03-21 | 16:59 | 1

Zwaar christelijk en wit, tja die zijn de zwarte Piet.

Acidstain | 23-03-21 | 17:15

Beperkte heropening van het hbo en de universiteiten met eerst één dag fysiek onderwijs in de week, ingaande over 5 weken (=laatste week april) en samenvallend met een fiks aantal vrije (les)dagen tlw.:
Koningsdag dinsdag 27 april 2021
Bevrijdingsdag woensdag 5 mei 2021
Hemelvaart donderdag 13 mei 2021 t/m vrijdag 14 mei 2021
Pinksteren maandag 24 mei 2021
Zomerreces ca.medio juli 2021 tot ca.eind augustus 2021

Weg studiejaar....

MK27 | 23-03-21 | 16:55

Ik had niets anders verwacht met een VVD en/ of D66 aan de macht.

_Zweevers_ | 23-03-21 | 16:49

Iedereen is gelijk, alleen moslims zijn iets gelijker dan anderen.

JackStick | 23-03-21 | 16:45 | 3

Het maakt niet uit, de Nederlander heeft gekozen..

Acidstain | 23-03-21 | 16:49

7e van de PVV

Acidstain | 23-03-21 | 17:17

Wie liggen er op de IC's: dikke moslims.

Zuster01 | 23-03-21 | 16:33 | 1

Ik kan je zeggen: dat klopt

Elpefo | 23-03-21 | 16:40


Ik vind het een goede test; laat het los, lekker rammedanne. Daarna kijken naar de cijfers, of het aandeel ‘moslimfamilies’ flink is toegenomen. Bij ‘nee’ , dan kan het hele avondklok gebeuren de vuilnisbak in, zo ‘ja’, dan hadden pinokkio en zijn schoenen gelijk en blijft de klok voorlopig.

Prima toch?

BenDeLier | 23-03-21 | 16:28

O, o, ja, ja die zomertijd! Altijd weer die aanhangers van het Geloof Van De Zomertijd!
Ik zie hier het begin van een trend. Steeds opnieuw zal onze regering, tussen het excuses maken voor het slavernijverleden en het hier opvangen van Molukkers door, smoezen verzinnen om de islam te kunnen slijmen en apaiseren. Plaatsvervangende schaamte hier.
Overigens, GeenStijl, ik zie dat burgemeester, na persconferentie, nu toegevoegd is aan de lijst van Ingewikkelde Woorden. In plaats van BM hadden jullie ook kunnen kiezen voor Bumee of Burgo, maar BM kan natuurlijk ook.

JvanDeventer | 23-03-21 | 16:22

De geloofwaardigheid van het kabinet is precies 0.

drs. Levi Samsonov | 23-03-21 | 16:19

En hoeveel moslims mogen er bij elkaar op bezoek om zich vol te vreten?

ceriel82 | 23-03-21 | 16:19 | 4

Het dringende advies van de Nederlandse Overheid is één gast (ouder dan 12 jaar) per huishouden per dag,1,5 meter afstand van elkaar houden en de hygienemaatregelen naleven. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.

De politie kán handhaven als een samenkomst leidt tot overlast.

MK27 | 23-03-21 | 16:48

Iedereen en zijn moeder. Wij mogen 1 familielid met de Pasen uitnodigen. Verschil moet er zijn.

MoonBeebe | 23-03-21 | 17:50

@Guy Fawkes | 23-03-21 | 16:31: ruimt in ieder geval lekker op

Toedels | 23-03-21 | 19:37
▼ 1 antwoord verborgen

Eindelijk een positief effect van de Islamisering van Nederland, nu de sportscholen nog open. Inshallah!

Amsterdramt | 23-03-21 | 16:19 | 1

Wacht maar tot de IC's vollopen met dikke mosselmannen en vrouwen. Dan kan heel Nederland op slot. En kunnen wij gaan boeten voor dit soort onzin.

loser | 23-03-21 | 16:51

... en ze hadden dit alleen controversieel hoeven te verklaren, dan had het volgende kabinet hier pas over mogen beslissen...

Nederlanddraaitdoor | 23-03-21 | 16:16 | 1

Dit kabinet is al controversieel. Wat weten die nu eigenlijk?

F. Jacobse | 23-03-21 | 16:32

Bukken, bukken en nog eens bukken voor de booslims. Knettergek en sinds de islam in Nederland is zijn we steeds verder terug in de tijd gegaan. Nog even volhouden en alleen samen kunnen we terug naar de middeleeuwen

Eddy67 | 23-03-21 | 16:16

Zo vlak na de verkiezingen die onfris riekende klap van multiculti alweer in het gezicht.... nog niet een alle stemmen zijn geteld...

Nederlanddraaitdoor | 23-03-21 | 16:14

De maatschappij had er zoveel beter uit gezien als de allochtonen zich achter de autochtonen hadden geschaard voor het behouden van het Sinterklaasfeest en als wij met de Moslims hadden meegestreden om ze een extra uurtje te gunnen met de Ramadan. Ik weet het, het is naiëf maar ik heb af en toe zo'n behoefte aan een wereld waar iedereen een beetje aardiger is voor elkaar.

osolemio | 23-03-21 | 16:13 | 4

Dit is wat de bovenbazen zo hebben bedacht om de wereld eronder te krijgen.
Verdeel en heers!
Orde uit chaos!

oscarharris | 23-03-21 | 16:44

@F. Jacobse | 23-03-21 | 16:33: daarom zit er ook een doekje om.

Tjemig | 23-03-21 | 20:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik geloof in Kabouters. Die verlaten vanaf 23.00 uur hun paddestoelenhuisjes in het bos om samen met mij een lekker hapje te eten. Dit doen wij ieder jaar een maand lang om de lente te verwelkomen.
Beste minister kunt u voor mij ook de avondklok oprekken?

Okami | 23-03-21 | 16:12

Ik snap dat mei vakantie geneuzel niet zo. Het is een advies maar je kan gewoon op vakantie hoor. Sinds wanneer luistert iedereen braaf naar een advies? Ik vertrek in ieder geval weer richting de zon.

Hunter S. Thompson | 23-03-21 | 16:08

Dit lag geheel in de lijn der verwachting.Moslims zijn hier heilig.Valt vies tegen van Aboutaleb.Dat worden weer veel besmettingen,wat later weer ontkent of doodgezwegen word.

FuckMyLife | 23-03-21 | 16:03

Niet piepen Roze Guurders! U heeft zelf vorige week deelgenomen aan het democratische proces. En daarnaast heeft Omtzigt u duidelijk verteld dat ambtenaren de macht hebben overgenomen.... Dus de "regering" heeft niks besloten. U en de ambtenarij heeft besloten...

Odin | 23-03-21 | 16:01

Om besmettingen zoveel mogelijk te voorkomen lijkt het me juist beter om de avondklok NA de ramandan iets op te schuiven. Dit is wel het domste besluit wat je kunt nemen.

watazooi | 23-03-21 | 15:59 | 2

Vorig jaar bleken meerdere moskees in ons land een super-spreader. Amsterdam, Roermond, Bergen op Zoom, Den Haag, Rotterdam, enz.

Om besmettingen te voorkomen is het beter als moslims dit jaar de ramadan thuis vieren, met max 1 bezoeker, en de moskees sluiten.

gaffelbaard | 23-03-21 | 16:35

@gaffelbaard | 23-03-21 | 16:35: Om de 4e, 5e en 6e golf tegen te gaan kunnen we beter de moskees goed vullen om vervelgens stevig af te sluiten.

Ing. eslapen | 23-03-21 | 17:53

Wat een gezeur. Dit kan toch toevallig samenvallen met de Ramadan?
Ook de niet-moslims hebben nu toch verruiming van de avondklok?
Het is net zoiets als:
Jantje zeurt steeds om een lolly. Nee dat kan nu niet, zegt papa of mama.
Op een gegeven moment zeggen papa en mama: OK, jullie krijgen allemaal een lolly!
Jantje zegt: Weeeeh da's niet eerlijk, want Pietje krijgt nu ook een lolly en Pietje heeft vandaag extra veel zin in een lolly!

TB2318 | 23-03-21 | 15:58 | 3

Wat is er toevallig aan de burgemeester van Rotterdam die oproept voor een versoepeling in verband met ramadan? Voor de islam passen wij ons aan. Heerlijk tolerant land en daar is niets toevallig aan. Met je lolly.

zegmaarwij | 23-03-21 | 16:02

Maar, als je erin geloofd, krijgt Pietje nu wel een dikke corona-lolly in de meul geduwd door Jantje. Gezien de cijfers, nieuwe varianten en zelfs de 'zomertijd' momenteel geen enkele reden geven tot enig versoepeling ... enzij alle lollies steeds afgepakt bleken te zijn en alles gewoon b*llsh*t was.

juanp | 23-03-21 | 16:14

Ja, het is inderdaad allemaal heel toevallig. Past ook totaal niet in het standaardpatroon van de Deugers.

Grachus | 23-03-21 | 20:10

Jammer dat het weer zo overduidelijk onder druk/dreiging van die klotemoslims is. Had het gewoon van het weer af laten hangen, dan had iedereen er vrede mee met een uurtje langer buiten een frisse neus halen.

Graaisnaaiert | 23-03-21 | 15:52

Discriminatie!

Pasen 2020, moest thuis gevierd worden.
Met kerst bleven kerken gesloten.
Carnaval, een katholiek feestje, ging niet door.
Pasen, 2021 moet ook al thuis gevierd worden.

En Ramadan? We hebben allemaal gehoord wat Aboutaleb zei.

De islamitische gemeenschap discrimineert niet-moslims.

gaffelbaard | 23-03-21 | 15:47 | 2

Nou het zijn niet de moslims die deze beslissing genomen hebben, het is de (demissionaire) regering.

knutsel_ | 23-03-21 | 15:56

Leuk voor de wappies dat ze een uurtje langer buiten mogen spelen.

Gulliver | 23-03-21 | 15:45 | 4

You're so dramatic when you are hungry, Try a schnikker crisp!

Datgingniegoed | 23-03-21 | 15:59

En jij zielig achter het raam toekijken?

ceriel82 | 23-03-21 | 17:26

Zelfjoris

MoonBeebe | 23-03-21 | 17:51
▼ 1 antwoord verborgen

Ah 'reverse psychology' omdat de moslims een cadeautje krijgen is plots den blanken man voor de avondklok. Zo doorzichtig dit. Gewoon totaal opzouten met die avondklok.

roevka | 23-03-21 | 15:44 | 2

den blanken mensch man is natuurlijk volledig reversed gegreaked, al snap ik zelf als geïntegreerd en werkend persoon er ook niets meer van. gewoon weg met die apeshit coronana

juanp | 23-03-21 | 15:55

ach, als niemand zich aan de avondklok houdt, wordt deze vanzelf afgeschaft vanwege lekker weer of belofte gemaakt tijdens verkiezingen of zo.

whatsinthename | 23-03-21 | 15:55

Heel Nederland (qua oppervlakte) is het AZC van Europa geworden.
Mocht je nog wat centjes en ruggengraat hebben als oorspronkelijke witte Nederlander : Smeer 'm!!!

Sfeerbeheer | 23-03-21 | 15:40 | 1

Ben 'm al gesmeerd! Woon en werk sinds 2017 in Oost-Europa en wil nooit meer terug!

jve89 | 23-03-21 | 16:05

Laten we ook gelijk de maximumsnelheid verhogen, iedereen rijdt toch te hard

priwax | 23-03-21 | 15:38

Een hele gewone en simpele vraag. Waarom zijn we nog niet allemaal geprikt? Wat een geweldig, rijk en ontwikkeld land wonen we in.

Hoofdbreker | 23-03-21 | 15:38 | 1

Logisch. Want wij hebben Hugo de Schoenen.

Leffe Blonde | 23-03-21 | 15:45

Een ochtendklok zou op veel meer steun kunnen rekenen.

crk | 23-03-21 | 15:32

En maar buigen voor die marokkaanse moslims, want ze zijn bang, wat heb ik een hekel aan hun, uit de grond van mijn hart, alsjeblieft ga weg uit het eens zo mooie Nederland, sinds jullie hier zijn is alles naar de kloten, en ik moet jullie niet, alleen maar ellende.

dirkdoorsnee | 23-03-21 | 15:31

Ik dacht dat islam en onderdrukking hand in hand gingen

TDB | 23-03-21 | 15:31

Tante Kaag wil natuurlijk wel lekker kunnen koken voor de schoonfamilie tijdens het vastenmaandje.

Vrijhetzelaar | 23-03-21 | 15:30

De sharia komt naar je toe deze zomer.
Angst van de bovenonsgestelden voor rellen.

De Profundus | 23-03-21 | 15:29

Onbegrijpelijke maatregel. Ik ga toch ook niet een uurtje later naar mijn werk of naar bed omdat het langer licht is? 21:00 uur op de klok blijft 21:00 uur op de klok, ongeacht waar de zon staat.

stiffy | 23-03-21 | 15:26 | 1

Jij bent echt slim, Rutte zou jou tot voorbeeld moeten nemen, heel veel mensen zouden ook moeten doen, proficiat.

Henkie | 23-03-21 | 15:29

Je zou er bijna moslim om worden. ..bijna dan. ..ben ik de enige die hier toch wel stiekem een klein beetje heel erg ontzettend kwaad om word?

Kale-gek | 23-03-21 | 15:23

Word allen moslim. De manier om onze vrijheid terug te krijgen.

Vrijhetzelaar | 23-03-21 | 15:20 | 2

mo slim

Watching the Wheels | 23-03-21 | 15:35

Vrijheid???? Je kunt beter in de gevangenis zitten.......

L.E. Raar | 23-03-21 | 15:37

Ja hardwerkende en belastingbetalende Nederlander, naar U wordt echt niet geluisterd hoor. Daar bent u veel te poeslief voor!

vluchtelingallergie | 23-03-21 | 15:17

Lights-camera- silents on the set- 3-2-1- GO!
youtu.be/0tn6nWYNK3Q

Datgingniegoed | 23-03-21 | 15:16

Hiervan bekruipen mij kwadratisch wegjorisbare gevoelens. Van HALF negen wegens effectiviteit naar tien uur wegens religie-etenstijd. Zonder de inmiddels alom leidende versie fabeltjeskrant waarvan je de hoofdredacteur niet mag afbeelden valt dit onder autochtonen echt niet te verkopen. Kunnen die onverstaanbare avondhanggassies niet lekker onder de kerstboom thuis tot bezinning (of beter: bedaren) komen?

Pieterman | 23-03-21 | 15:15

Appie ‘elke moslim is een beetje salafist’ Aboutaleb regelt het wel weer voor z’n volgelingen.
Zal me niet verbazen dat hij na z’n burgemeestersbaantje aan de slag gaat als imam. Of hij wordt de politiek leider van de samengevoegde GL SP en pvda

Carlos_I | 23-03-21 | 15:15 | 2

Neuh, gaat terug naar Marokko.

UpdateAvailable | 23-03-21 | 15:19

Arie blijft lekker zitten waar 'ie zit. Hij dient véle heren !
Diezelfde "heren" zijn 'm dankbaar. Neen, ik niet, ik vind het een linkmichel.
Mag wel hé !

demaup | 23-03-21 | 15:36

Ben benieuwd hoeveel GS reaguurders al een fijne zomerreis geboekt hebben? In het VK moet je inmiddels een verdomd goede reden hebben om ergens heen te gaan, anders five thousand quid boete. Ik zie dat in Nederland ook nog wel gaan gebeuren.

Overmar | 23-03-21 | 15:13 | 1

Boris kwam er wel laat mee.

Slough | 23-03-21 | 16:13

Misschien een beetje een domme vraag, maar waarom is het voor de Ramadan nou beter dat de avondklok pas om 22u in gaat? Omdat men dan voor het vasten tijd heeft om bij elkaar thuis te komen? Dan gaat dit toch juist de contactmomenten enorm verhogen? En blijft men dan tot de volgende ochtend bij elkaar of gaat men na het eten direct weer naar huis?

sioux_ | 23-03-21 | 15:07 | 6

Haarlemmerolie

Pieterman | 23-03-21 | 15:19

Dacht ik ook. Er is behalve die avondklok toch ook nog een maximaal aantal mensen die bij elkaar mogen komen? Dan maakt de tijd niets uit. Ik verwacht niet dat moslims zich in grote meerderheid iets aantrekken van wat de Nederlandse overheid vindt.

Nuuk | 23-03-21 | 15:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik weet 100% zeker dat ze dit gedaan hebben om te voorkomen dat de Finnen/Mossels gaan rellen.

Zomertijd maakt echt geen ene moer uit. Ze gebruiken het als smoes en hopen dat Nederlanders erin trappen. Het blijft langer licht, maar dat wil niet zeggen dat jouw dagelijks leven ook 1 uurtje opschuift. Als je om 17:00 uur stopt met werken wordt dit geen 18:00 uur.

Greetjee | 23-03-21 | 15:06

Ik begrijp uit het nieuws dat de avondklok kracht verlies bij een uur korter, maar dat gebeurt ook bij meer overtredingen die plaats gaan vinden na 9uur.
Nog nooit zo veel onzin gehoord,
Dus ze verwachten dat er zo veel mensen overtreden bij avondklokregel als dat er feestende moslims zijn?

Banenenrepubliek | 23-03-21 | 15:05 | 1

Een patroon van lage verwachtingen van de overheid jegens moslims. Alsof die zich als enige niet aan de regels kunnen houden.

sioux_ | 24-03-21 | 08:42

Nieuwe Suske en Wiske in de maak over Rutte , de lachende,liegende leugenaar

Schipperke | 23-03-21 | 15:03 | 1

Dit is niet Rutte hoor. Hiervoor moet je toch echt bij Sigrid de Haatheks en Yasser de Leugenaar zijn

PikinhetBlik | 23-03-21 | 15:30
-weggejorist-
Datgingniegoed | 23-03-21 | 15:01

En dan maar denken dat de overheid beslist op basis van rationele getallen, blijkt dus ook weer een leugen te zijn

Camoflage | 23-03-21 | 15:00 | 1

Neehoor, geloof (macht) en centjes (Schiphol, KLM). Die zijn Corona vrij

Mark van Leeuwen | 23-03-21 | 15:20

Ben zo bang voor de moslim ook al heb ik goed gepoetst met Colgate Bi-fluor!

Acidstain | 23-03-21 | 14:59 | 1

lol

Watching the Wheels | 23-03-21 | 15:36

Hadden we dan überhaupt iets verwacht van laffe en wegkijkende hypocrieten hier in Lafland?

pejoar | 23-03-21 | 14:57

Het hele argument voor de avondklok is toch sociale contacten verminderen?

En nu wordt hij verplaatst omdat het sociale contacten bemoeilijkt?
Dit is een geintje toch?

frickY | 23-03-21 | 14:57 | 2

Het is wel bijna 1 april.

Zouden ze dan toch humor hebben?

Krijgtheenenweer | 23-03-21 | 15:11

SIdenote (for the record):

Grappig, hoe 'minderheden' graag de nadruk leggen op het kleine percentage waarin ze deel uitmaken van de maatschappij waar het hun invloed op de verdeling en samenstelling van de (culturele) bevolking betreft. Bijvoorbeeld als je je zorgen uit over negatieve ontwikkelingen van normen en waarden in je thuisland.

Grappig, hoe ze op hun grote aandeel in de samenleving wijzen wanneer het hun rechten betreft. Wanneer het de vertegenwoordiging van hún normen en waarden betreft.

Helemaal grappig is het wanneer je deze tegenstelling per situatie omdraait.

nsfl | 23-03-21 | 14:56 | 2

Geef ze geen ongelijk, maar de heren en dames bestuurders en politici moeten dit toch aanpakken en corrigeren?

pejoar | 23-03-21 | 14:58

Neem aan dat de rechter hier nog een stokje voor gaat steken.

smdyasc | 23-03-21 | 14:55

Heerlijk dat lekken elke keer. Blijkbaar zijn ze te schijterig zelf die maatregelen af te kondigen.

Der Schnitzeljäger | 23-03-21 | 14:55 | 1

Puur om het sentiment te peilen en nog een beetje te sturen waar nodig... Er wordt bewust informatie verspreid, niet "gelekt"... wat een onzin...

Ad Hominem Tu Quoque | 23-03-21 | 15:04

Was een domme opmerking van Aboutaleb, maar ik geloof ook wel dat het te maken heeft met het invoeren van de zomertijd volgende week. Het blijft 's avonds dus een uur langer licht. Ik bedoel, niet alles wat dit kabinet doet hoeft op een foute manier te worden uitgelegd.

Barend Braakbal | 23-03-21 | 14:55 | 7

Ah okee dan is alles goed, want het virus kan klokkijken.

Probleem is ook helemaal niet 'ramadan / moslims voortrekken!' Het probleem is een regering die het draagvlak onder het hele coronabeleid in razend tempo aan het slopen is.
Een avondklok die aantoonbaar werkt ga je niet versoepelen - zeker niet als je zelf beweerde dat-ie niet na 9 uur moest ingaan. Een avondklok die niet aantoonbaar werkt moet je gewoon afschaffen, niet verschuiven. Het is opportunisme en totaal gebrek aan visie.

raskol | 23-03-21 | 15:18

@raskol | 23-03-21 | 15:18: mand! Goed gesproken heer (Of mevrouw) Raskol. Waarlijk trots op je voor deze tegel

Jarretank | 23-03-21 | 15:46

Ja tuurlijk, heel logisch met die zomertijd. Ik ga dan, net als ieder jaar, ook een uurtje later naar m'n werk en werk een uurtje langer door. Avondeten een uurtje later en het 8 uur journaal is natuurlijk gewoon om 9 uur.

Bugblatter | 23-03-21 | 19:29
▼ 4 antwoorden verborgen

En zo bang zijn we in dit land, knuffel fin roept wat gelijk ja en amen.

Banenenrepubliek | 23-03-21 | 14:54

Kijk dat heb je met die Nederlanders met dubbele paspoorten, die hebben ook een dubbele moraal. En daarom geef ik Wilders gelijk over dat iemand in de politiek geen 2 paspoorten kan hebben want Aboutaleb bekend hier in mijn optiek dus kleur. Hij staat voor de moslims en niet voor de Nederlanders.

Wordt tijd dat het verboden gaat worden dat je met meerdere paspoorten in ons politiek systeem kan werken.

Dus Aboutaleb aan de hoogste boom om voorbeeld te stellen aan andere politici.
Je bent trouw aan onze staat of je bent een land verrader. Er zit daar niets tussenin dat heeft Aboutaleb nu wel laten zien.

Da_scorpio | 23-03-21 | 14:53 | 1

Dubbele nationaliteit zou verboden moeten worden, wil je meedoen of van 2 walletjes snoepen?

Veepert | 23-03-21 | 14:57

Voor degenen die nu roepen 'ja maar Rutte zei zelf in januari nog dat de avondklok écht niet later dan 9 uur moet ingaan!!!'

I'm shocked. Het zal toch niet zo zijn dat die man liegt?

raskol | 23-03-21 | 14:53 | 2

Iemand beschreef me dat als "Hij is gewoon diplomatiek slim". Stockholm syndroompje.

Upendo | 23-03-21 | 14:56

Het is nog steeds negen uur, alleen is de kloktijd aangepast.

jansma28542681 | 23-03-21 | 15:02

Na de ramadan schieten de cijfers omhoog en gaat de avondklok weer terug naar 21u.
"Maar we deden het niet voor de moslims hoor, echt niet..." Zo voorspelbaar allemaal.

Lomo | 23-03-21 | 14:52

Het besmettingsgevaar is momenteel het grootst op de scholen

priwax | 23-03-21 | 14:52

Gaat de avondkloksluoting dan ook van 04:30 naar 05:30?

Jos Tiebent | 23-03-21 | 14:52

Opmerkelijk, die angst voor rellende moslimjeugd. Tot nu toe was optreden politie & ME bij anti-corona demonstraties altijd keihard repressief, waarom kan dat niet bij massale overtreding avondklok?

raskol | 23-03-21 | 14:51 | 4

Past niet binnen de verplichte iftar en theedrink cultuur
Lekker laten gaan, escaleert vanzelf een keer. Al zal dat nog heel lang gaan duren.

Camoflage | 23-03-21 | 14:58

Da's rasies...

Ad Hominem Tu Quoque | 23-03-21 | 15:05

Omdat ze bij de avondrellen aan het begin van de avondklok hebben gezien hoeveel schade er dan wordt aangebracht door het ingooien van winkelruiten en plunderingen.

grietmetgroenefiets | 23-03-21 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

Moet verdorie tot 10 uur wachten om de hond uit te laten!

hete wind | 23-03-21 | 14:50 | 1

Hee natte wind.

Hemke-Valsema | 23-03-21 | 14:51

Er zijn ook kansen als experiment: Makkelijk te definiëren groep, n is bekend, één maand lang heel veel contactmomenten en dan de resultaten op Corona turven.
(verder natuurlijk een absurde situatie)

springstuff | 23-03-21 | 14:49 | 1

Na de toeslagen affaire, nu dus, gaat niemand u vertellen of er iemand met een kleurtje of een bepaalde achtergrond of war dan ook op of ineen ziekenhuis ligt of,of,of. Dit gebeurde tot nu toe immers ook niet, is strikt geheim zegt RIVM

Henkie | 23-03-21 | 15:26

De avondklok is toch ingesteld om sociale contacten te beperken? En nu worden moslims gefaciliteerd om bij elkaar de deur plat te kunnen lopen?!

Geldt de Derde Golf niet voor de fans van de koran? Wie heeft dat woestijnvolk eigenlijk uitgenodigd?

SergeantPierlala | 23-03-21 | 14:48 | 1

Men schijt de kaffir van de koran, maar het kan zijn dat ik wat schrijffoutjes gemaakt heb.

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:51

En uiteraard trekt Abou Taleb nu "de achterboks" aan, streektaal voor "maar dat heb ik zo niet bedoeld" - de laffe beer.

L.E. Raar | 23-03-21 | 14:48

Eigenlijk zou ipv een avondklok van straks 22.00 uur, het juist 20.00 moeten worden.
Mits je doelstelling is dat contactmomenten beperkt moeten worden.

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:47 | 2

Echt hè? Ik trek dit niet meer...

Ben Adam | 23-03-21 | 14:50

De moslim regeert.

Hemke-Valsema | 23-03-21 | 14:52

Buigen,

10 maart 2021,

Motie van de leden Kuzu en Azarkan over Nederlandse moslims gedurende de Ramadan in staat stellen het gebed te verrichten in de moskee als de avondklok nog van kracht is

Verworpen met handopsteken

Voor
PvdD 4
DENK 3
Krol 1
bron: tweedekamer punt nl

Droom-Vreesman | 23-03-21 | 14:45 | 1

Krol begreep het niet helemaal denk ik.

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:47

De Nederlandse bevolking heeft afgelopen woensdag laten zien zich graag te laten besodemieteren. Dus echt verbaasd hoeven we hier niet over te zijn. Gewoon nog vier jaar wanbeleid waar we lekker over kunnen klagen. Blijkbaar is dat genoeg om de druk van de ketel te halen. Ben recent weer in Nederland komen wonen, maar weet nu al dat ik voor het eind van het jaar weer vertrokken ben naar een land waar de inwoners nog wel voor zichzelf opkomen.

TruusdeMier | 23-03-21 | 14:43 | 3

Snel wegwezen dan maar he.

john7682 | 23-03-21 | 14:46

Wanbeleid.
Misschien mag ik u er aan herinneren dat wij van alle landen in de EU het minste ingeboet hebben door de corona crisis.

botbot | 23-03-21 | 15:03

Dan heeft de islam toch nog wat goeds gebracht. Die avondklok mag van mij wel per direct afgeschaft maar dit is een begin.

matatwork | 23-03-21 | 14:42 | 7

@matatwork | 23-03-21 | 14:51:
Zomertijd,... zegt u dat iets.
Voorts is het nog niet officieel dat er iets verandert wordt.

botbot | 23-03-21 | 14:59

@botbot | 23-03-21 | 14:47:
Daar hebben we Pritt echt niet voor nodig, daar zijn ze zelf heel goed in.

Der Schnitzeljäger | 23-03-21 | 14:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Staat en geloof gescheiden?

Sinclair | 23-03-21 | 14:41

Hoeveel politiemensen mogen aan de iftar, gezien de beperkingen?

Broadsquire | 23-03-21 | 14:40 | 1

geestelijke beperkingen??

wakker worden | 23-03-21 | 14:59

Gewoon de wintertijd handhaven had ook gekund. Europa was daar toch mee bezig?. Als je het buitengaan wil tegengaan in de avond moet je het niet nog aantrekkelijker gaan maken. Of gaat het toch om heel wat anders? Laat ik helder zijn, voor mij hoeft het helemaal niet maar probeer alleen die kronkels van de pluchezitters te begrijpen.

Mispel | 23-03-21 | 14:38 | 2

De pluchezitters (zeggen) in opdracht van de wetenschap te handelen. En dan kom je uit bij duistere figuren als Koopmans, Gommers, Kuipers, Osterhaus. You do the math.

UpdateAvailable | 23-03-21 | 14:42

"Gewoon de wintertijd handhaven had ook gekund. Europa was daar toch mee bezig?" Nee, het plan is om het hele jaar door de 'zomertijd' te houden, zodat de zon hier rond halftwee op z'n hoogst staat. Kennelijk is dat makkelijker dan 's ochtends gewoon een uurtje eerder (op de klok) met alles te beginnen.

Greisaart | 23-03-21 | 15:50

Overigens, een ieder die op de IC eindigt omdat er zonodig geiftard (onsmakelijk woord trouwens) moest worden met de hele familie is dat natuurlijk van harte gegund. Zo ben ik dan ook wel weer.

hoejeheette | 23-03-21 | 14:37

Moslims zijn bijzonder

goettel | 23-03-21 | 14:37

Hoera, nu mag ik de afval container tussen 21 en 22 buiten gaan zetten zonder me een crimineel te voelen. Wat fijn. Bedankt, moslims.

IndoorexpaT | 23-03-21 | 14:36

De avondklok, die is ingesteld om te voorkomen dat mensen bij elkaar op bezoek gaan, wordt verlaat zodat mensen bij elkaar op bezoek kunnen. Wtf.

Zoiets | 23-03-21 | 14:36

Tja. Of de cijfers zijn dusdanig dat we die avondklok af kunnen schaffen (als eerste maatregel, toch?). En als de cijfers nog niet zo lekker zijn, dan is het verstandig om hem JUIST tijdens de ramadan in stand te houden. Want zoals gebruikelijk zijn dat uitgebreide schranspartijen met de gehele familie waar een eventueel virus welig gaat tieren. Als Aboutaleb meent dat de avondklok met de ramadan lastig te handhaven is, hoe zit dat dan wel niet met de (nog vele malen belangrijker maatregel) die het aantal bezoekers beperkt? De avondklok is juist een middel om dat tijdens de ramadan nog een beetje in de hand te houden.

Muxje | 23-03-21 | 14:35 | 1

Ieder weldenkend mens is het met je eens of kwaadaardig. En Aboutaleb is niet dom, dus kwaadaardig. Zo simpel ligt het helaas. Ik had dat niet van hem verwacht. Ik ben dus naief.

hoejeheette | 23-03-21 | 14:40

Dooft iemand het licht ? Oh nee gaat vanzelf he

2CVOcean | 23-03-21 | 14:34 | 1

Ging het maar vanzelf dan had ik er nog enigszins vrede mee, maar er zijn valse, kwade en naïeve krachten in het spel.

Kowalski11 | 23-03-21 | 14:48

Het gaat niet om het uur van de avondklok. Het gaat erom dat moslims tijdens ramadan uitgebreid bij elkaar op bezoek gaan. Als je denkt dat ze dat gaan doen dan moet je de avondklok zo stellen dat dat niet kan en dan handhaven. Ben ik nou zo slim of is Grapperhaus zo dom?

hoejeheette | 23-03-21 | 14:34 | 1

Grapperhaus is niet zozeer dom dan wel bang om voor racist en/of moslimhater te worden uitgemaakt. En met name Al Qaq wil geen moslimhaters om zich heen in een volgend kabinet.

HAL 9000 | 23-03-21 | 14:41

Ik wens alle moslims een hele fijne Ramadan en gezellig SAMEN zijn na de vast periode en vertrouw er op dat dit op een verantwoordelijke manier gebeurt.

Ook wens ik het MKB morgen veel succes met het her-openen van uw bedrijf en , ook hier, heb ik het grootste vertrouwen in dat dit op een verantwoordelijke manier gebeurt.

Alleen samen komen we hier uit , zonder de Overheids "Monkey on our back"

Datgingniegoed | 23-03-21 | 14:30

Plotseling afschaffen avond klok helpt iedereen natuurlijk.Probleem opgelost.

tegenalles | 23-03-21 | 14:30 | 1

1 persoon op bezoek en agenderen van bezoeken? 1.5 m ? zeg het maar

dorstig! | 23-03-21 | 14:33

Was dik te voorspellen en nu maar hopen dat de cijfers vet omhoog gaan knallen.
Denken van niet daar de doemscenario/bangmakerij van cabinet over dit stevig griepje nooit zijn uitgekomen.
Misschien zijn moslims zelfdestructief.
Eerste motie van wantrouwen tegen nieuwe kabinet wellicht al in de maak als dit wordt toegestaan.

tegenalles | 23-03-21 | 14:28 | 1

In dat geval gaan ze verder klagen over het onevenredig grote aantal streepjeslanders op de IC, en dat het virus de "kwetsbaren" (ook al zo'n versleten begrip) juist extra hard treft.

Muxje | 23-03-21 | 14:37

Als 'ze' nou een R-ster dragen, dan kan je 'ze' toch ontwijken!

HogeNood | 23-03-21 | 14:27

Verkiezingen zijn voorbij, dus de vvd-wappies hoeven niet meer bang gemaakt te worden met gruwelijke Britse varianten enzo.

obominotie | 23-03-21 | 14:27

Telephone for Ben Dover, Ben Dover telephone

Habe das Gewust | 23-03-21 | 14:27 | 2

Dat was in de tijd van chevvy chase! Als ik me niet vergis.

BobDobalina | 23-03-21 | 14:35

En waar blijft Mike Hunt?

Glasgow Argus | 23-03-21 | 14:40

Gôh,

Die zag ik niet aankomen..

En nu lekker iftarren met de gehele familie van 24 personen zeker?

Wijze uit het Oosten | 23-03-21 | 14:26

Op 21 januari, tijdens het debat over de avondklok:

Meerdere partijen toonden begrip voor de noodzaak om harder in te grijpen, al vroegen zij zich ook af of een latere aanvangstijd van de avondlok mogelijk was. Volgens demissionair premier Mark Rutte was er niet veel ruimte om nog te sleutelen aan die aanvangstijd.

"Na die tijd neemt de effectiviteit van de maatregel enorm af", aldus Rutte.

--------------------
Gôh.

goedverstaander | 23-03-21 | 14:25 | 1

Dat was vóór de verkiezingen, dus toen lagen de belangen anders.

obominotie | 23-03-21 | 14:44

Is Mark Ruttegraat al aan het feliciteren geslagen op Twitter ?

ja,diedus! | 23-03-21 | 14:25 | 1

Ruttegraat, hihi.

ger1306 | 23-03-21 | 14:30

Meer besmettingen = minder avondklok, ik snap m eindelijk

amateurrr | 23-03-21 | 14:24

Dinsdagochtend noemde De Jonge de huidige stijging van de coronabesmettingen nog ‘zorgelijk en onzeker’. Dat maakte volgens hem de ruimte om te versoepelen ‘beperkt’.

Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:24

Tel je knopen: geen boa of agent die tijdens de ramadan personen het eerste uur na 22.00 uur durft aan te houden. Dus geldt dat ook voor niet moslims. Trek desnoods een jasje met een bontkraag aan of doe een hoofddoek om.

Koonkluk Huis | 23-03-21 | 14:22

Wat ik niet begrijp, zodra het vasten rond half tien voorbij is gaan de families bij elkaar op bezoek om lekker te schransen. Daar hebben ze dan krap een half uur de tijd voor, want na tien uur mag niemand meer naar buiten. Blijft iedereen dan in hetzelfde flatje slapen?

Zonder erg | 23-03-21 | 14:22 | 2

Och arme, gij onnozele.

dorstig! | 23-03-21 | 14:35

Dat dacht ik ook..

Voor de de hele familie plus aanhang hebt gegroet, kan je weer weg....

neonreclame | 23-03-21 | 14:36

Ik zie het rammaardan formulier na 22:00u nergens op de rijks roverheid website staan.

Paaldanseres | 23-03-21 | 14:21

Belangrijker dan de avondklok is het advies t a.v visite. Niet meer dan 1 man/vrouw per dag. Mossels lopen met ramadan in grote getale bij elkaar de deur plat waardoor verspreiding van het virus weer toeneemt.

Jackson | 23-03-21 | 14:21

De échte reden is dat het virus de zomertijd niet begrijpt. Dus als de klok een uur vooruit gaat, gaat de avondklok dat ook.

Mastermattie | 23-03-21 | 14:21

De link naar geweld is bij de islamitische medeburger wel iets korter. Het is een nare constatering, maar het is de impliciete dreiging van geweld die het kabinet doet zwichten.

van heinde en verre | 23-03-21 | 14:21 | 1

Zo mag u die opmerking van Aboutaleb dan ook duiden.

de Kent | 23-03-21 | 14:34

"Kabinet besluit zoals verwacht: avondklok naar 22.00 uur"

Hoewel ik altijd behoorlijk kritisch ben op moslims, het moslimgeloof en hun westerse apologeten, geloof ik niet dat je deze aanpassing kunt zien als een concessie ivm de aanstaande ramadan. Dan hadden ze die hele avondklok wel opgedoekt voor 13 april, het begin van de ramadan (dat kan overigens nog steeds het geval zijn; dat moeten we gewoon even afwachten).

Maar vooralsnog lijkt me dit een 'logische' aanpassing aan het feit dat as weekend de zomertijd ingaat. Zondagnacht de klok een uur vooruit, dan ook de avondkloktijd een uur vooruit. Ik vind het niet wereldschokkend.

Dr_Johnson | 23-03-21 | 14:20 | 5

Dus als alles en iedereen 1 uur "inlevert" als de klok vooruit gaat, en een dag later gewoon start op het zelfde tijdstip (volgens de klok) als altijd, is het "logisch" dat de avond klok 1 uur later start??? Waarom niet een half uur dan, we hadden tenslotte bij het instellen al een half uur gehad. Of waarom niet om middernacht pas laten starten??? En doen we ook de eindtijd een uur later of maakt dat dan weer niet uit???
Is gewoon weer een knap staaltje willekeur van de overheid mede omdat een bepaalde groep aan het roeptoeteren is...

verlegenmaarlief | 23-03-21 | 14:41

@verlegenmaarlief | 23-03-21 | 14:41:

Ja, had ook allemaal gekund op zich, maar had net zo weinig uitgemaakt. Lieden zoals jij hadden dan net zo hard zitten te zeiken, want jullie zeiken altijd over alles.

Dr_Johnson | 23-03-21 | 17:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Waarom de avondklok voor iedereen verruimen en niet alleen voor mensen met Ramadan certificaat die alleen door Imams uitgegeven mogen worden?

ja-nee-misschien | 23-03-21 | 14:19

Es zien, hoe die linkse lulhannes zich hier vanavond onderuit gaat lullen... oh wacht, die vraag zal wel niet gesteld mogen worden, omdat "veel te complex uit te leggen" door rutjes. Dan gaat die vraag natuurlijk doorgespeeld worden naar hugo de schoen. Next one... die voor/onder de bus word geflikkerd.

Paaldanseres | 23-03-21 | 14:19

Belachelijke suggestie dat die ene uur verruiming voor moslims wordt gedaan. Aboutaleb spreekt op persoonlijke titel. Moslims kunnen niet bij familie het vasten verbreken want dat valt tussen 21h en 21h30. Dus je hebt geen tijd om op tijd terug te keren. Mja. Rechts Nederland ziet graag wat ze willen zien. Helaas niemand die de feiten onderzoekt.

mocroGS | 23-03-21 | 14:19 | 14

4de generatie,al goed ingeburgerd toch.
Heeft een paar centen aan onderwijs en verdere subsidie gekost,lees resultaat.
Mand.

De Profundus | 23-03-21 | 15:52

Jij bent het eens met Aboutaleb, ook al spreekt hij op persoonlijke titel, want zit zijn uitspraak te verdedigen en klaagt een alinea later over rechts Nederland. Dus welke feiten moeten onderzocht worden ?

Jackson | 23-03-21 | 16:02

Maximaal 1 persoon op bezoek. Wat begrijpt u daar niet aan? Dat geld voor iedereen, met de kerst, met oud en nieuw, met pasen en met de ramadan.

drs. P | 23-03-21 | 17:30
▼ 11 antwoorden verborgen

Maar die ene vraag die nooit niet gesteld gaat worden is: Gaat het bezoekverbod (2 of meer) ook gehandhaafd worden onder de moslimpopulatie?

heldheino | 23-03-21 | 14:19 | 2

Die bexoektegeling is een advies,geen verbod zoek maar op.

seasicksteve | 23-03-21 | 14:50

Daarom is het advies om niet meer dan 1 persoon per dag thuis te ontvangen. En zelf niet vaker dan 1 keer per dag bij iemand op bezoek te gaan.

seasicksteve | 23-03-21 | 14:53

Ik begrijp de redenering van Grapperhaus niet. Iemand anders wel?
"Maar hij herhaalde zijn kwalificatie van gisteren en voegde eraan toe dat je de mogelijkheden van handhaving en naleving moet afwegen: "U en ik kunnen heel makkelijk zien wanneer het gaat schemeren als de zomertijd is ingevoerd. Dat schuift gewoon een stuk op en daar moet je rekening mee houden. Dat betekent dat we iets van de effectiviteit kwijtraken, maar dat zou je ook doen als je vasthoudt aan 21.00 uur en je veel meer issues krijgt over de naleving, omdat het nog een stuk lichter is."
Kunnen mensen niet klokkijken? Kunnen mensen niet thuis zijn als het buiten licht is? Wat bedoelt Grapperhaus?

El Rico Grande | 23-03-21 | 14:18 | 2

en weet die dat zelf ook?

starbuck280 | 23-03-21 | 14:22
-weggejorist-
dirac | 23-03-21 | 14:26
-weggejorist-
dirac | 23-03-21 | 14:18 | 1

Er wordt niet onderhandeld met (straat)terroristen. Dat zou je de kop kunnen kosten. Gewoon vooruit kijken en preventief instemmen. Maar ja. Dit zit al zo diep, dit keer je niet meer.
Bijkomend voordeel: straks stijgen de niet-westerse minderheden weer in de covid-statistieken, wat natuurlijk gevolg is(?!) van blank privilege, dus hebben ze straks ook weer een vinger om mee te wijzen, waarna ze weer extra in het zonnetje gezet moeten worden, wat ze aan zullen grijpen om hun onvrede te uiten over het feit dat Nederland nog geen excuses heeft aangeboden voor het slavernijverleden, want zij zijn ook Nederlanders maar niet van het type Nederlanders dat schuldig is aan racisme en slavernij, nee, de nieuwe Nederlander is eigenlijk een soort nieuwe e(nt/tnic)iteit, schoon gewassen van hun erfzonden, slechts nog begaan met het nageslacht van uitheemse slachtoffers van de inheemse elite destijds. Dit lucht ook al niet meer op.

nsfl | 23-03-21 | 14:17

En weer heeft Wilders gelijk gehad. Moslims die hij Shariawet boven de seculiere wetten stellen. Ongelooflijk.

VoltaireJohn | 23-03-21 | 14:16 | 1

En zo zijn de drie weken rechts lullen van Markie ook weer voorbij gegleden.

dorstig! | 23-03-21 | 14:38

Als er nou vorig jaar januari was besloten om bejaardentehuizen medische mondkapjes te geven.....

Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:15

En direct de Ramadan gaan de bioscopen weer open.

Koonkluk Huis | 23-03-21 | 14:15

En als er weer een nieuwe piek komt, zal men zeggen dat het door de verruiming komt. Niet doordat bepaalde groepen mensen zich ondanks de verzoeken van Aboutaleb zich niet aan de afspraken hebben houden.
Hoeveel keer zullen we nog lezen dat het percentage slecht Nederlands sprekende patiënten in ziekenhuizen wel mee valt? Ik heb verdomme vrienden werkzaam in verschillende ziekenhuizen die kunnen bevestigen dat het zo was na het offerfeest. Maar ook genoeg kennissen die in de deugstress schieten als ik dat verhaal door vertel. Waarom die blinde vlek? Studenten die feestjes houden benoemen ze wel. Carnavalsvierders ook. Zo kun je alles op slot gooien en het halve MKB failliet laten gaan maar als je niet elke potentiële groep aanspreek op hun gedrag dan komt men nooit de pandemie door. Wat een laffe zooi.

Deflatiemonster | 23-03-21 | 14:15

Als gelovige in het pastafarianisme, als pastafari moet ik 's avonds mij laven aan den biervulkaan aan den lokalen toog!

Beminde gelovigen
Zet oe hier eens neer
En laat mij eens verkondigen
Mijn geloof in 't bier
Zit nou niet te zeuren
Van heeft het leven zin
Wat kan oe hier gebeuren
Schenk nog maar eens in!

(P. Moeskroen)

Doe die kroeg open!

Louter Leuter | 23-03-21 | 14:14

Meer vrijheid dankzij een gedeeltelijk geislamiseerd Nederland, lijkt paradoxaal.

Roze_bril_drager | 23-03-21 | 14:14 | 1

De wetteloosheid blijft.

ja,diedus! | 23-03-21 | 14:21

Zou het ook effect hebben als de avondklok bijvoorbeeld van 02.00 tot 03.00 geldt?
Wat een flauwekul allemaal.
Doe dan een dagklok.

Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:13

Kaag kan alweer op de tafel staan dansen!

TijdelijkOptimist | 23-03-21 | 14:13

Al bij de invoer van de avondklok werd dit moment voorspeld.

Koonkluk Huis | 23-03-21 | 14:13 | 2

Klopt. Het is allemaal erg voorspelbaar.

A.I. van Dee | 23-03-21 | 14:33

Er is inderdaad al verschillende keren gezegd dat met ramdan de avondklok aangepast zou worden.
Als Aboutaleb zich meer op de vlakte had gehouden was het geruislozer gegaan.

bitterpete | 23-03-21 | 15:05

Wat is dat nou weer voor een achterlijk polderovereenkomst. Gewoon weg WEG met die achterlijke avondklok. Enneuh, goed om te weten dat de inheemse bevolking plek moet maken voor de invasieve exoten. De achterlijke muselman appeasen.

ratelaar | 23-03-21 | 14:13 | 2

Dat polderen begon al bij de invoering: 18.00 Uur. 19.00 uur en het werd 21.00 uur.

Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:14

@Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:14:
Ga toch weg, u verwart Nederland met Frankrijk.
Frankrijk heeft de traditie dat je na je werk massaal met zijn allen de kroeg in duikt en samen borrelt. Dát is de reden waarom er om 18.00 er avondklok geldt.

kees1386 | 23-03-21 | 14:32
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 23-03-21 | 14:12 | 1

Niet zeuren mensen! Maakt het nu uit wie het voor ons versiert. Een uurtje langer buiten sporten is mooi meegenomen. Bovendien wordt het hoog tijd dat al die autochtone Nederlanders zich eens gaan aanpassen aan wat de meerderheid wil. Ik vind dat alle autochtone Nederlanders, die maar moorkoppen willen blijven eten, niet mee doen aan de Ramadan, niet inzien dat zwarte piet toch echt racistisch is en cartoons van Mohammed gewoon moeten kunnen, eindelijk eens verplicht een inburgeringscursus moeten volgen.

Mallenmoe | 23-03-21 | 14:11

Dus uh, het ingaan van de avondklok wordt verplaatst van 21:00 naar 22:00, zodat moslims na het vasten op bezoek kunnen bij elkaar. Hetgeen volgens de adviezen niet mer meer dan één persoon tegelijk mag. En hoe gaan ze dan vóór 22:00 weer terug zijn?
Er klopt echt geen biet van.

Kees Maf | 23-03-21 | 14:10 | 1

Buiten dat het onzin is snap ik ook niet helemaal waar Marxje nu op uit is. Ik denk dat het de bedoeling is dat mossels nu snel voor 22:00 met hele clans tegelijk binnen gaan zitten. Ze overtreden dan weliswaar de regels maar popo gaat toch niet handhaven. Maar ze zijn dan wel van straat af en zijn niet aan het rellen. En kan de avondklok blijven en gerechtvaardigd worden voor het kaasjes deel van het volk.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 14:13

Linkmiegel Rutte wurmt zich weer onder een moeilijk verhaal uit met een 1,2-tje met de burry van Rotterdam. Met een dreigend onrust verhaal en omdat snoeihard optreden tegen religieus geïnspireerd protest (Ramadan) zoals op Museumplein en Malieveld politiek nou eenmaal niet handig is. Well played Rutte, well played Aboe. Ik ga een BBQ met vrienden organiseren. (Kerk van het vliegende spaghetti met gehaktballen-kerk, is óok een kerk.)

bakermat | 23-03-21 | 14:09 | 2

De bochten waarin overheid en rechterlijke macht zich wringen om te bepalen wat wel en wat geen godsdienst is, is bespottelijk.

El Rico Grande | 23-03-21 | 14:20

Niets well-played, we worden gewoon bedonderd.

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:41

Het zal wel verpakt gaan worden onder het mom van zomertijd, maar nu moet het journaille even doorbijten tot de ware reden (overigens prima dat het wordt opgerekt, liever afschaffen).

Wat is de impact op de R als het met een uur wordt opgerekt?

Waarom niet tot 23:59u oprekken?

Waarom niet helemaal afschaffen?

Wensbaar Denken | 23-03-21 | 14:09

Regels overtreden, niet luisteren, Amsterdam geeft het voorbeeld. Waterkanon en lange lat er over. Het zal ze leren die moslims.

SjeeterJong | 23-03-21 | 14:08 | 4
-weggejorist-
graad | 23-03-21 | 14:21

@graad | 23-03-21 | 14:21: Dat gaat u nooit zien. Die bevolkingsgroep demonstreert niet omdat ze toch doen wat ze zelf willen zonder dat er ook maar 1 sanctie op zit.

Goofje | 23-03-21 | 14:35
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 23-03-21 | 15:46
▼ 1 antwoord verborgen

Je kunt je nog steeds afvragen. Moeten we nu aan dit verdeel-en-heers spelletje meedoen en allemaal de mossels gaan bashen of moeten we gewoon één blok vormen en met z'n allen (dus mossels en kufars) tegen Mark, Hugo en de rest van die circusact zeggen dat ze beter helemaal op kunnen lazeren met die achterlijke regelgeving!

Mastermattie | 23-03-21 | 14:08 | 3

Eens. Los van de reden is het prima dat het wordt opgerekt. Alleen nu de vinger wordt gegeven, mort de hand gepakt worden.

Wensbaar Denken | 23-03-21 | 14:10

Dat laatste. Mijn vrijheid is me zo heilig dat ik zelfs bij de duivel om zaligheid ga.

Franciscus Borchwerf | 23-03-21 | 14:11

Feitelijk zijn ze al opgelazerd want demissionair...

Hendrikaatje | 23-03-21 | 20:34

Enige dat dit bewijst is dat de maatregelen helemaal niet tot doel hebben virus te bestrijden (anders zouden ze gehandhaafd blijven), maar een ander doel hebben. Dus complotdenkers kom er maar in.

ultraman | 23-03-21 | 14:07

Als dat ene uur dan toch niks uit maakt, dan hebben wij ons dus al die tijd voor niks om 21:00 uur achter de geraniums genesteld. En waarom gaan we niet gelijk nog een uurtje verder naar 23:00 uur. Hebben we tenminste nog iets aan de avond als we ergens heen willen. En o ja, als we nu dan toch bezig zijn voor religieuze groepen aanpassingen in het beleid te maken, gaan we met Pasen alvast ook even de boel aanpassen?

jochum1980 | 23-03-21 | 14:07

bewijs geleverd moslims zijn iets gelijke dan niet moslims.
QED.

isotope 465 | 23-03-21 | 14:06

Zou een avondklok nog effect hebben op de rituele verbranding van auto's tijdens de Ramadan?

Diederik_Ezel | 23-03-21 | 14:06

Zonder het goed door te hebben zitten we in een parallelle krankzinnige wereld waar de Tweede Kamer gaat debatteren of we een uurtje later naar huis mogen. Draai dan aan dat fictieve wiel en maak het 8 uur ipv 9 uur. En gooi de terrasjes open - goed voor de Vitamine D en verse lucht - en de winkels, net zo als de supermarkten die gewoon open zijn. Dat hele Corona gedoe begint een speeltje te worden voor virologen, politici en bestuurders die zelf geen enkele last hebben van deze toestand.

ceesreis | 23-03-21 | 14:06 | 3

Gezien de positieve tests in de 2e kamer denk ik dat het verstandiger is de avondklok af te schaffen en er een onbespreekbaar onderwerp van te maken, gevolgd door sluiting van de 2e kamer en een verplichte 42 daagse quarantaine voor politici.

Dezenaamhier | 23-03-21 | 14:09

Dat zie je in Frankrijk,Spanje,Italië, Duitsland en België ze doen het allemaal verkeerd als ik u geloven mag.

botbot | 23-03-21 | 14:12

Die supermarkten kunnen nu tenminste weer een uurtje langer open. Kan ik tenminste alsnog om half tien een zakje drop halen. Die coronakilo's komen er niet vanzelf aan hoor.

Met_baard | 23-03-21 | 15:32

Mogen de shoarma zaken dan ook weer open? ik vraag dat voor een vriend.

hatschjoe | 23-03-21 | 14:05 | 1

Die zijn al lang open, in welk dorp ligt het steen waar u onder ligt?

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 14:09

Nou je moet het ze nageven, onze "moslimbroeders" met hun opvliegende temperament krijgen onze witte ridders in Den Haag wél om. Misschien moeten de demo's tegen corona ook maar heftig uit de klauwen lopen als ze iets willen bereiken.

upbeat | 23-03-21 | 14:05 | 5

De islam heeft helaas bewezen dat geweld werkt om je doelen te bereiken. En dat kunnen we nu ook weer zien. Je hoeft er niet eens meer mee te dreigen en de politiek wordt al bang als het om een feest gaat dat van belang is voor deze ideologie.
Overigens voor de duidelijkheid, ik ben tegen gebruik van geweld.

ultraman | 23-03-21 | 14:11

@Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:22: Ouch! Dat doet pijn.

getzappad | 23-03-21 | 14:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah jongens, nog maar 4 jaar en dan kunnen we weer stemmen. Ik word niet goed in dit land....

DeAapUitDeMouw | 23-03-21 | 14:05 | 2

true...

tis_wat | 23-03-21 | 14:11

Ik denk al wel eerder, ze zijn nog niet eens begonnen en het gaat nu al mis.

tsjajaja | 23-03-21 | 14:27

Bekijk het positief, die geitenneukers zorgen er toch maar voor dat je een uurtje langer buiten mag vertoeven.

Stikstofnarcose | 23-03-21 | 14:05 | 1

Niks mis met een fijne geit. Wel even op de rug leggen zodat je ook lekker kunt zoenen met ze.

HornoxNL | 23-03-21 | 14:06

We verwachten dat moslims zich niet aan de regels kunnen houden, dus laten we dan de regels maar aanpassen.. De wereld op z'n kop en een stomp in het gezicht van iedere horeca-eigenaar.

Do-na-zi | 23-03-21 | 14:03 | 1

Het bewijst slechts het failliet van de sperrzeit. Blijkbaar maakt een uur minder of meer ook niet uit voor de overheid.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 14:05

Tja, het alternatief is doorgaan met de avondklok in huidige vorm, dat gaat niet lukken want dan wordt de onvrede te groot, de avondklok afschaffen gaat ook niet door, want dan spreken de heren politici zichzelf flink tegen.
En dat laatste mag helemaal niet.
(zo beter met het preventieve reaguurselbeoordelingssysteem?)

Dezenaamhier | 23-03-21 | 14:03

Mijn avondklok is voorbij. Klaar. Zonder enig medisch bewijs van nut/noodzaak van dat uur kan men dus zomaar een uur minder, want moslims. Terwijl juist Koopmans c.s. meer en langer betrachtten. Dan is het een politiek besluit en weet ik afdoende.

DeJemelscheet | 23-03-21 | 14:03

Bij deze nodig ik u uit voor het lidmaatschap van de Cult van Bacchus.
Iedere kroeg is onze tempel. Drinken is verplicht, orgiën zijn optioneel.

Abject | 23-03-21 | 14:03

Ongelofelijk. Kerst, carnaval, pasen... alle feesten moesten wijken, want de cijfers lieten het niet toe. Een avondklok had "geen effect" als het later werd, aldus Rutte een paar weken geleden. Mensen die er openlijk tegenin gaan krijgen elk weekend klappen van de ME. Maar voor de Islam kunnen we wel iets doen.

memanta82 | 23-03-21 | 14:03

Avondklok verzet.
Toch alleen voor moslims neem ik aan, naar 22 uur.
De rest moet gewoon vanaf 21uur opgehokt binnen blijven.
Wel zo handig,.
Kunnen ze op het huis letten als de moslims vrij rondlopen.

Kijkeensaan | 23-03-21 | 14:02 | 5
-weggejorist-
Knor75 | 23-03-21 | 14:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Als één Rotterdamse booslim er een heel uur bij weet te regelen, wat zegt dat dan over het 'succes' van de 30 minuten van D66?

marcoplarco | 23-03-21 | 14:02

Hahahahahaha!
Hey Rutte ,SCHAAKMAT!
Nou MKB gooi alles maar weer open hoor .
Burgemeester Aboutaleb, bedankt.

Datgingniegoed | 23-03-21 | 14:02

"Ontvang niet meer dan 1 gast, ouder dan 13 jaar, per dag."
Volgens Aboutaleb heeft zijn moslimvolkje schijt aan deze regel.
En ze moeten ook niets in de weg gelegd worden, om deze regel te gaan breken, want dan is het "moeilijk". Lees rellen.
Enfin, de ziekenhuizen zullen dus wel na 10 dagen WEER overspoeld worden door patienten die 'het Nederlands niet machtig zijn".
Leuk voor de horeca om dit te volgen.

Roadblock | 23-03-21 | 14:02

En dadelijk blijkt het aantal besmettingen en doden onder niet-westerse allochtonen nog veel hoger dan onder andere groeperingen. Kunnen de deugers weer gaan klagen over leef- en werkomstandigheden van deze groep.

SamV | 23-03-21 | 14:02 | 2

Mogen wij weer verder opgehokt gaan zitten omdat zij de IC's overspoelen.

Abject | 23-03-21 | 14:04

Dat is het al. IC vol met obese allochtonen.

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:31
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 23-03-21 | 14:02 | 2

Ben benieuwd naar de reactie van Grapperhaus op de aankomende viering van de ramadan, iets met..... 'in deze omstandigheden, feest, niet mogelijk, anderhalve meter houden, stel aso’s'. Of......?

HanMar2 | 23-03-21 | 14:01

De meeste hebben toch al valse verklaringen bij zich,
Dus veel zal het niet uitmaken

laurentius | 23-03-21 | 14:01

Dit is onvoldoende. Avondklok gaat eraf nog voor de ramadan begint.
Die gasten hangen heel de nacht buiten tijdens dat 'feest' en laten zich dat echt niet afpakken

C1O2 | 23-03-21 | 14:00

Da's mooi zeg. Heeft die rekening van 400 miljard euro immigratiekosten van afgelopen 25 jaar toch nog iets opgeleverd.
Zonder sharia-lobby zou de spertijd gewoon op 21:00 uur zijn blijven staan.

Dandruff | 23-03-21 | 14:00 | 3

Goed punt!

ultraman | 23-03-21 | 14:03

Ho Ho, vergeet heaumeau emancipatie niet, het was Robje die het van 20:00 naar 21:00 kreeg.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 14:06

Door de tweede en derde golf , grotendeels onder immigranten, lopen de kosten snel verder op.

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:30

Het interessante is: Die avondklok was er om er voor te zorgen dat mensen niet bij elkaar op bezoek gaan.
Dus nu gaan we de avondklok afschaffen zodat de moslims 's avonds nog bij elkaar op bezoek kunnen gaan?
Die avondklok was belachelijk want had juist ook een enorme impact voor die dingen waar ie niet voor bedoeld was. (Zoals, 's avonds nog even een ommetje. Dat kon niet meer. Bij-effect van voorkomen dat mensen bij elkaar op bezoek gaan) Maar als moslims juist datgene waarvoor ie bedoeld is met voeten willen treden, dan gaan we de avondklok afschaffen?

Volkomen bezopen. Ik leef niet meer in een rechtstaat. Er gelden voor aanhangers van een bepaalde religie andere regels dan voor de rest.

TheEgg | 23-03-21 | 13:59 | 5

@Louter Leuter | 23-03-21 | 14:00: U was me net voor....

Realism Is All | 23-03-21 | 14:03

@Realism Is All | 23-03-21 | 14:03: Ideologie?

ultraman | 23-03-21 | 14:04

Inderdaad, bedoelde ik hier ergens boven ook al.
De avondklok was een middel om contactmomenten te voorkomen, en het opschuiven is een middel om de contactmomenten niet strafbaar te laten zijn... en niet te hoeven handhaven op een groep bewezen lastpakken.

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Die hele avondklok is een farce.

Mr.Crowley | 23-03-21 | 13:59

Een uur is niks, wèg met die avondklok.

revolte | 23-03-21 | 13:58

Weet je wat? Ze kunnen me allemaal de poekel er aaf roetsje. Ik ga mijn vakantie boeken.

Deksmaat | 23-03-21 | 13:58

Is dit de Kaagdoctrine?

laurentius | 23-03-21 | 13:58 | 3

Slechts een voorproefje.

getzappad | 23-03-21 | 14:06

@El Rico Grande | 23-03-21 | 14:12: Dat bestaat al lang in de vorm van kinderbijslag uitkeringen en allerlei soepsidies.
Dhimmies behoren moslims financieel te onderhouden want dat is hun recht.

getzappad | 23-03-21 | 14:32

Godver, Rutte: later dan 20.00 heeft geen nut toch? D66 pakte er een uurtje bij. Nu met de ramadan wel opeens naar 22.00 uur. Kan het nu opeens wel Rutte, lamlul? Iedereen moest tot nu toe om 21.00 binnen zijn maar ipv niet na 20.00 uur kan het nu wel opeens tot 22.00 uur? Niet dat ik er niet blij mee ben maar waarom, heeft toch geen nut zo een late avondklok?
PS, hoeveel bezoekers per dag tijdens de ramadan?

Apollo | 23-03-21 | 13:58 | 3

Maximaal 150. Voor niet-moslims 1.

wapster | 23-03-21 | 13:59

Het ligt er zó dik bovenop
Wat een theater..

laurentius | 23-03-21 | 13:59

Die avondklok naar 22.00 zodat ze om 21.00 nog even kunnen bidden. Lees ik dat goed?

U en ik kunnen nu om 21.00 ook nog wat dingen doen. Perfect geregeld zo toch? Wat ik kan gaan doen weet ik nog niet. Sportschool is dicht en nog meer zaken zijn dicht. Ik kan wel even tanken en naar de AH.

sjef-van-iekel | 23-03-21 | 13:58

De islamisering gaat voorspoediger dan men kon hopen.
Waarom heeft Aboutaleb moslims niet opgeroepen zich aan de geldende regels te houden???
Waarom kunnen ze niet gewoon thuis eten zoals altijd?
Je geeft ze een kleine vinger en je bent meteen je hele arm kwijt tot ver achter het schouderblad.

getzappad | 23-03-21 | 13:56

Ik hoop dat alle reliwappies corona krijgen. Ben wel redelijk klaar met die voorkeurspositie voor mensen die in eeuwenoude complotten geloven.

BobDobalina | 23-03-21 | 13:56 | 8

Als die reliwappeis allemaal corona krijgen dan stromen de ziekenhuizen vol en zijn we allemaal de sjaak vanwege extra (langdurige) maatregelen. Dus ja, ik gun ze die (niet dodelijke) corona van harte, maar ik wil ook van die verrekte maatregelen af.

Kees Maf | 23-03-21 | 14:15

@Kees Maf | 23-03-21 | 14:15: Gebeurt niet, anders waren de ziekenhuizen afgelopen jaar al overstroomd.

Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Nederland langzaam op weg naar de Islamitische staat ! De islam is ver verheven boven de Nederlanders die snakken naar versoepeling. Voor de moslims vindt er wel een versoepeling plaats, de Ramadan duurt tot 21.30 uur en dus verschuift het kabinet de avondklok naar 22.00 uur. Stelletje hypocrieten !

johnyl | 23-03-21 | 13:56 | 1

Langzaam? De kopvodden komen de tweede kamer al in. De maatschappij ontregelen met behulp van ongecontroleerde immigratie is een suc66es.

revolte | 23-03-21 | 14:02

Ach joh, die Elforkani... Die weet dat zijn hordes niet in bedwang te houden zijn. Niet eens buiten de Rammendan om...
Doet dit alleen voor de vorm.

Wordt wel een probleem, want waar moet de overheid nu ijs en patat uitdelen aan Moslims op straat als beloning voor het NIET afbreken van Den Haag zoals een paar jaar terug...?

Realism Is All | 23-03-21 | 13:56

In mijn religie wordt geen klok gekekene dus ik vind dat de avondklok beter helemaal afgeschaft kan worden.

Mastermattie | 23-03-21 | 13:56

Levensgevaarlijk hoor dat coronavirus, vooral die Britse variant. Er kan absoluut niet aan de maatregelen gerommeld worden en voor perspectief gaat u maar naar Specsavers, oh u bent moslim, nou dan doen we de avondklok een uurtje later en mag u toch samenkomen met uw dierbaren.

Van harte gefeliciteerd lieve medelanders met islamitische geloofsovertuiging, dat u de stoottroepen mag vormen die deze corona-idioterie met een blitzkrieg van tafel veegt. Alleen samen krijgen we ze onder controle.

GroetenVanUrk | 23-03-21 | 13:56

Moehahaha. Je zal je huwelijk hebben gevierd met maximaal 4 mensen. Past Rutte de regels zo aan dat hele moslimfamilies gezellig met elkaar kunnen hokken!

wapster | 23-03-21 | 13:56 | 1

Ik ben Ferd en had gewoon 70 daggasten die allemaal hebben geknuffeld.

Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 13:56

Kan iemand me laten zien in welk Koran-vers geschreven staat dat je die nachtelijke schranspartij buiten de intimiteit van je eigen gezinnetje moet laten plaatsvinden? Met 1 gast maximaal op bezoek wordt t toch ongezellig. Lekker achter je eigen voordeur niftar-ren

WA_Mozart | 23-03-21 | 13:55 | 6

@Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 14:00: Maar Christenen krijgen geen straf van God als ze het niet doen, moslims wel van allah...

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:27

@Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 14:00: Fair point, well made, sir.

WA_Mozart | 23-03-21 | 14:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Misschien helpt t als de moslims eisen dat de terassen weer open gaat?

Swaffelkaffert | 23-03-21 | 13:54 | 2

... iets met alcohol

marcoplarco | 23-03-21 | 14:05

Alleen de shisha lounges open!

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:26

De autochtone Nederlander moet binnen blijven met Kerst en O&N en mag geen bezoek ontvangen, maar voor de ramadan maakt Den Haag graag een uitzondering. De bange (k)wezels op het Binnenhof vrezen (en waarschijnlijk is dat een terechte vrees) dat handhaving van de avondklok tijdens de ramadan tot rellen zal leiden en men is kennelijk als de dood voor rellende moslims.
Als u nog meer bewijs nodig heeft dat agressieve moslims inmiddels de dienst uitmaken in dit land heeft u de laatste pakweg 25 jaar onder een steen geleefd.

Lefty-Messup | 23-03-21 | 13:54

Fijn voor de mensen die zich aan de avondklok houden.
Voor mensen die er schijt aan hebben maakt dat uurtje geen verschil.
Er wordt niet op gehandhaafd en zelfs dan is mijn vrijheid mij 100 euro waard.

Met corona heeft het al een half jaar niets meer te maken, dit machtsspel.

Mensdier | 23-03-21 | 13:54

Het gaat zo goed dat er als beloning een uurtje af kan.

Wat een gelul weer dit. Alsof het ook om 9 uur nog licht is, het is eind maart. Zit Aboutaleb stiekem in het OMT?

Keutels | 23-03-21 | 13:54

Als de ramadan dit jaar vroeg was gevallen, was Nederland al lang van de avondklok af geweest.

Lafayette | 23-03-21 | 13:53

Nederland heeft net weer gekozen voor 4 jaar langer versneld islamiseren. Dit besluit is logisch. Lekker ramadannen met zijn allen.

de Voorzittert | 23-03-21 | 13:53

Ik ben een groot voorstander van de strenge maatregelen maar als we uitzonderingen gaan maken voor bepaalde groepen ben ik er ook klaar mee. Sluit de komende drie maanden alle ziekenhuizen en stuur al het zorgpersoneel met een flinke bonus met vakantie.

Hater bij de Heijn | 23-03-21 | 13:53 | 2

Uw eerste zin klinkt net alsof U nog verbaasd bent...

Realism Is All | 23-03-21 | 14:01

*aanzwellend applaus* vanuit deze hoek, amice.

Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 15:24
-weggejorist-
WonderlijkeWereld | 23-03-21 | 13:53 | 2

Goede timing ook, zo nèt na de verkiezingen.

JackStick | 23-03-21 | 13:52

Leuke foto van Erik ten Hag die zijn hond aan het uitlaten is in een winkelstraat.
(Moet dat sowieso al niet verboden zijn?)

Patje | 23-03-21 | 13:52

Pasen kerst en carnaval is allemaal uit den boze. Maar vanwege de rammadan moet alles gedaan worden zodat moslims bij famillie opgehokt kunnen gaan zitten vreten. Ja, ik snap nu wel waarom er zodadelijk een nieuwe golf wordt verwacht.

elco485 | 23-03-21 | 13:52 | 1

Dus die 400 miljard kosten van de immigratie, lopen nu snel verder op...

Nuchternederland | 23-03-21 | 14:24

Tot nu toe hou ik mij al een jaar aan de regels, maar nu is het voor mij ook gedaan. Ik ben gewoon om 22:01 buiten en identificeer mij gewoon als moslim.

Statix | 23-03-21 | 13:52

Als ze bij elkaar op bezoek willen konden ze dat onder de huidige avondklok ook gewoon simpelweg omdat die zogenaamde 1 persoon van buiten het eigen huishouden op bezoek regel helemaal geen REGEL is maar een dringend advies waar niet op gehandhaafd wordt. Kortom dat 1e uurtje extra maakt op het een uurtje later kunnen arriveren na verder geen donder uit voor de ramadan. (al deed Aboutaleb voorkomen van wel)

normanius | 23-03-21 | 13:52 | 2

Hij noemde het wel voor het gemak: Aboutaleb reageert op ophef: 'Ramadan is nooit belangrijkste reden geweest voor later ingaan avondklok'

El Rico Grande | 23-03-21 | 13:56

@El Rico Grande | 23-03-21 | 13:56:
Punt is dat iedereen die al sinds Aboutalebs miskleun loopt te roepen dat NL-ers niets mogen en moslims wel, het verschil niet kennen tussen een regel en een advies.

Dus als je het niet kunt laten en zo nodig passen moet vieren met de hele familie.. Kan en mag gewoon zolang je maar zorgt dat je buiten met niet meer dan 2 personen tegelijk bent. Het wordt overigens wel sterk afgeraden, dat dan weer wel.

normanius | 23-03-21 | 14:06

Absurd.
Het hele idee van de avondklok was om de contactmomenten te beperken.
Tenminste, dat werd er bij verteld door Rutte en De Jonge.
De aanpassing wordt nu gedaan zodat de contactmomenten wel straffeloos mogen plaatsvinden.
Wat nou beperken???

Nuchternederland | 23-03-21 | 13:51 | 5

@elco485 | 23-03-21 | 13:54:
Om op z'n Rotterdams de stad van Abu te zeggen, RIVM ken me kl*te kussen.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 13:57

We klagen al sinds januari sinds dat hij is ingesteld op de avondklok. We will er vanaf. Nu krijgt iemand het voor elkaar dat het ding een uur later ingaat en onmiddellijk is iedereen tegen en moet hij op 21 uur blijven staan. Wat willen we nou?

Met_baard | 23-03-21 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga om 10:10 naar buiten straks, en je hebt een bekeuring.
Zit met een paar mensen op visite gezellig te zijn, en je hebt kans op een bekeuring.
Wedden dat voor een deel van de bevolking dit niet geldt?
Waarvoor hebben we dan nog een grondwet?

L.E. Raar | 23-03-21 | 13:50 | 1

Ze redeneren dat er medische spoed is om kiesvee op te hokken. En kennelijk is kiesvee het daarmee eens.

Graaf_van_Hogendorp | 23-03-21 | 13:51

"Daarnaast begint half april de ramadan, de vastenmaand voor moslims. Die gaan dan vaak na zonsondergang naar familie voor het breken van de vasten. Burgemeester Aboutaleb van Rotterdam zei gisteren dat het daardoor wel "erg ingewikkeld" wordt voor mensen".
Ronduit bizar. Advies is 1 persoon op bezoek. Dat geldt alleen voor kafirs?

El Rico Grande | 23-03-21 | 13:50 | 2

ja, net zoals handhaven en boetes uitdelen.

Nuchternederland | 23-03-21 | 13:52

Waarschijnlijk zit de politie ook weer massaal mee te doen in die moskee. Handhaven is er niet meer bij.

elco485 | 23-03-21 | 13:55

Waaaar kan ik AANGFTE doen, liggen ze voorgedrukt klaar - in heel NL ?

Diskriminazie !!!

MoslimMolen | 23-03-21 | 13:49

Allahu Akbar, zo blijkt.

Veepert | 23-03-21 | 13:49

Gaat natuurlijk niks uitmaken, als je om half 10 mag gaan vreten dan ga je niet om 10 uur thuis zijn.

Achterlijk.

Koning Willy | 23-03-21 | 13:48

er word hier door de overheid verschil gemaakt op basis van religie! wat mij betreft aangifte doen wegens discriminatie

azubneritan | 23-03-21 | 13:48 | 1

Leef je uit, en laat effe weten hoe snel die niet ontvankelijk werd verklaard.

Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 13:50

Natuurlijk gebeurt dat niet, men is tenslotte niet bereid collectief geweld te gebruiken en draagt dit ook niet groepsgewijs uit. Anders krijg je namelijk wat je wilt in dit land.

Renkum0317 | 23-03-21 | 13:47

Met een iftar die begint om 21:30 uur helpt dat halve uurtje avondklok ook niks. Beetje spijkers op laag water zoeken.

Bakkeleures | 23-03-21 | 13:47 | 4

Helaas, de iftar begint pas na het gebed tarawih, dat is een stuk later in de avond.

Bakkeleures | 23-03-21 | 15:33
▼ 1 antwoord verborgen

We zijn toch een seculiere staat. Belachelijk om deze verandering tbv de moslims te doen.

FrankPappa | 23-03-21 | 13:47 | 2

Seculiere staat?
SGP
CU
CDA
DENK
....

Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:17

@Is dit nog nieuws? | 23-03-21 | 14:17: en vergeet de klimaatkerk niet: D66, GL, PvdD.

En dan nog de aanhangers van de incluslviteitstheorie: Bij1, PvdA, (wederom) GL...

Koning Willy | 23-03-21 | 14:24

Gezien het stemgedrag van de Nederlander vind de meerderheid dit allemaal best joh....

ok nie waor | 23-03-21 | 13:47 | 1

Tja. Het volk krijgt wat het verdient. Men is de kortzichtig om te zien wat we allemaal hebben binnengehaald, en wat er wekelijks nog bijkomt.

elco485 | 23-03-21 | 13:58

Gemakshalve ziet GeenStijl weer eens even die andere verstandige opmerking die níet over moslims gaat over het hoofd. Zo kunnen we weer lekker allemaal schuimbekkend op het Verongelijkte Orgel rammen. Man man man.

Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 13:47 | 4

@Hater bij de Heijn | 23-03-21 | 14:02:
Ik snap dat je normaal altijd vroeg naar bed moet, maar op het moment van zonsondergang is het niet meteen donker.

Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 14:09

@Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 14:09: Ik ga naar bed zodra het virus aan de koffie zit. Ik begrijp dat het virus zich ook netjes aan de zomertijd gaat houden?

Hater bij de Heijn | 23-03-21 | 14:33

@Hater bij de Heijn | 23-03-21 | 14:33:
Het was u nog niet bekend dat het virus ook weekend viert en dan maandag weer lekker monter aan de slag gaat? Vandaar het zgn weekendeffect.

Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

"Nou, de pleuris kan uitbreken hoor."

Nee, dat doen volgzame Nederlandertjes niet. Die beginnen "wappie" naar anderen te schreeuwen. Veel veiliger.

Zwezerik | 23-03-21 | 13:47 | 3

Dit dus.

Deksmaat | 23-03-21 | 13:53

tegel van de dag

komtdatschot | 23-03-21 | 14:38

De meeste jammeren vast nog wel een jaartje. Dat is traditie of zoiets.

nemo_nemo | 23-03-21 | 16:39
-weggejorist-
azubneritan | 23-03-21 | 13:46

Wel interessant, advies is om maar 1 persoon op bezoek te hebben. Dus hoezo is het zo moeilijk om je tijdens de ramadan aan de avondklok te houden?

Kevf | 23-03-21 | 13:46 | 2

Kop spijker....

JeannedArc | 23-03-21 | 14:21

Niet dat ze zich daar nu al aan houden

Met_baard | 23-03-21 | 15:30

TKV2021 voorbij. Dan kan dit wel. De mensen kunnen dit niet meer mee laten wegen in hun stemkeuze.

Insha'allah.

Realism Is All | 23-03-21 | 13:46 | 1

Gelukkig had ik dit al mee laten wegen in mijn stemkeuze.

TheEgg | 23-03-21 | 14:01

Als je niet wilt dat alle Nederlandse Marokkanen tijdens de Ramadan de hele dag bij hun kwetsbare (obesitas en suikerziekte) ouders rond hangen met de hele familie en aanhang moet je de avondklok juist op 6 uur 's avonds zetten.
Voor Nederlands die gewoon om 5 uur eten is dat geen probleem.

Osdorpertje | 23-03-21 | 13:46 | 2

Wij eten niet 'gewoon om 5 uur' want dan zijn we meestal nog aan het werk of onderweg naar huis. En ik denk velen met mij.

Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 13:50

@Pontius Vulgaris | 23-03-21 | 13:50:
Thuiswerken FTW :)

WatMoetJeNu | 23-03-21 | 14:23

Is al die islam toch nog ergens goed voor.

Hetkanverkeren | 23-03-21 | 13:45

Alles ter facilitering van het moslimtuig. Schaamteloos en openlijk. Aboutaleb kan weer rustig verder slapen.

_pacman_ | 23-03-21 | 13:45

Pisnarrig word je hier van. Zit je dan als ondernemer met de deur op slot.

GuusHetSchaapje | 23-03-21 | 13:45 | 1

Als ondernemers eerst een pisnarrig op hun beroepsverenigingen worden en nieuwe starten dan zitten ze wellicht minder in de tang van die 'overkoepelende clubjes (met nogal eens uitgerangeerde politici als superleiders. En dan zou men zelf een kunnen kijken wat een betere optie is dan pissig worden ... Ja toch?

nemo_nemo | 23-03-21 | 16:36

Weet nu niet of ik Allah, Kaag dan wel Aboutaleb moet bedanken voor dit sterk stukje voortrekkerij van religieuze minderheden.

Abject | 23-03-21 | 13:45 | 1

Kaag is hier baas. Twee petten, beter gezegd; pet en hoofddoek.

Normpje | 23-03-21 | 13:51

Gloeiende g........ Want een GOTSPE!

marcoplarco | 23-03-21 | 13:45 | 1

Allahspe dan nog wel he?

Dezenaamhier | 23-03-21 | 13:57

Wat nou zwicht... om alles maar aan een religiestroompje te hangen... is gewoon zomer-wintertijd ding.

LangeT | 23-03-21 | 13:45 | 7

Recent afgestudeerd?

lovekila | 23-03-21 | 15:55

@El Rico Grande | 23-03-21 | 14:14: Tja, moeiijk, maar bedenk dat 9 uur in wintertijd, magic magic, 10 uur zomertijd is. Oftewel 9=10. Oftewel men wil dat men langer in het licht zit en omdat met de zon niet even op kan schuiven schuift men de wijzers van de klok een uurtje verder en alla het is zomaar een uur later...

nemo_nemo | 23-03-21 | 16:29
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar met de kerstdagen mocht er maar 1 persoon op bezoek komen.

073Cab | 23-03-21 | 13:45

De Moslims maken de dienst uit

gerrit5042 | 23-03-21 | 13:45

Je mocht er toch niks over zeggen om rechts niet in de kaart te spelen en de deugers niet aan het huilen te maken? Verwarrend allemaal.

Deflatiemonster | 23-03-21 | 13:45

Nederland niet.
Moslims wel.

GateKeeperNL | 23-03-21 | 13:45

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com