Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS: 20 miljoen mensen in 2063

Op dat hele kleine stukje aarde

Nederland verdwijnt. Omdat Nederland niet meer neuqt. Nu ja, er wordt nog wel geneuqt. Maar dat is allemaal van die slappe zinloze egoïstische neuqsecks waar geen kinderen van komen. Bovendien zijn kinderen maar vervelend, want bij een griepje moet je ze thuishouden, en kun je niet naar je werk om met de collega's te neuqsecksen. En daarom moet die arme asielmevrouw Bente Becker (VVD) iedere week ONGEVEER 500 asielinstromiërs naar Nederland halen, anders sterven we hier uit en gaat Miele failliet. Het is eigenlijk allemaal uw eigen schuld. Demo Demo Draadje na de break.

Social

Pieter: "Ons land is vol, ten dele overvol"

Social

Reaguursels

Inloggen

Troonrede 2070: Koningin Amalia leest voor dat miv heden de boerka verplicht wordt voor alle meisjes boven de dertien die zich buitenshuis begeven. De minister president van Denk bedankt de Koningin voor het voorlezen van de rede en sluit af met het drie maal roepen in de ridderzaal “Allah Akbar”.

Kattie | 17-12-20 | 10:42

Wen maar aan een vol, voller, overvol land. Een land waar je straks heerlijk van Sluis tot Delfzijl over eindeloze snelwegen langs oneindig uitgestrekte vinex wijken rijdt. Een Los Angeles aan de Noordzee. Een fantastische variatie van kleurrijke etnische gemeenschappen die gefaciliteerd worden door de gemeenten om lekker samen thee te drinken, slachtfeesten en diabetesparties te houden. Af en toe is er nieuws van pogrommetjes tegen inboorlingen die zo nu en dan nog verzet plegen tegen de status quo vanuit de Noordoost polder, Lauwersoog en de Hondsrug. Het Rijk laat het in zijn Barmhartigheid toe. Het motto van het Rijk is immers Panem et circenses. Als waren zij ware Romeinen. En zij zagen dat het goed was.

Mensen, deze toekomst staat voor de deur. Uw gemeente heeft straks de opdracht om lokaal beleid te maken waarin het faciliteren van de migratiesamenleving centraal staat. Zoek maar op Binnenlands Bestuur.

DrRasoel | 17-12-20 | 10:00

Laten we eerlijk zijn Nederland wordt bestuurd als een bedrijf zeg kruidenier, dit bedrijf wil meer inkomsten , dus meer invoer goedkopen krachten met lage opstart kosten.
Hogere en langere produktie van arbeid door de werknemers van bv nederland.
En wil natuurlijk zo weinig mogelijk uitkeren aan zijn werknemers in dien nodig.
Nederland is gewoon een rupsje nooit genoeg, is als Calimero in Europa, wil zich graag meten met andere landen als beste van de klas wat eigelijk een onmogelijke en onmenselijke opgave is.

Ronn | 17-12-20 | 08:08
-weggejorist-
DooieKapotte | 17-12-20 | 07:30 | 1

Wat een xenefobe racist, die v Vollenhoven.

Ramsesz | 16-12-20 | 22:46 | 1

Lijkt Roald Dahl wel! Foutste man ever!

Het brein erachter | 17-12-20 | 00:43

De hele bevolkings groei is gewoon een ponzi scheme. We hebben bevolkings groei nodig om de economie te laten groeien. Er zal dus nooit een evenwicht vormen en als er geen evenwicht is zal het op een gegeven moment ten nadele over slaan, waarschijnlijk als gevolg van een burger oorlog.

yawni | 16-12-20 | 22:02

Multiculti is niet per definitie slecht. Het huidige Nederland is immers ook een samenraapsel van verschillende groepen mensen met elk hun eigen taal en cultuur. Mensen uit Friesland waren bv. compleet anders dan die van Zeeland.

Dit neemt niet weg dat bepaalde culturen gewoon niet samengaan. En laten we nu juist mensen binnenhalen die qua cultuur, religie en intelligentie nooit hun draai gaan vinden in Nederland.

Greetjee | 16-12-20 | 21:53

De NL-er kan kiezen direkt zelfmoord plegen of maar meezwemmen met de stroom en geen kinderen nemen zodat de NL-er vanzelf uitsterft en de elite maar op zoek moet gaan naar andere mensen die ze uit kunnen zuigen.
Dit laatste schijnt in volle gang te zijn. Veel succes met dat importvolk in 2050 maar reken er niet op dat er dan een blanke is die nog de baas mag spelen cq mag regeren.

johnelec | 16-12-20 | 21:15

Het moet niet gekker worden.
Het beste voor het milieu is veel minder kinderen.
Het geboortecijfer van de autochtone bevolking is laag omdat ze geen enkele toekomst zien voor hun kroost en en ze importeren de ellende gewoon uit het midden oosten!
De extra CO2 en Nox uitstoot van import daar hoor je de milieuclubs niet over.
Dit land is verloren.

captain-caveman | 16-12-20 | 20:17 | 1

Zo is het.

Ramsesz | 16-12-20 | 22:52

Ik ben eigenlijk best open grenzen en pro-immigratie, ware het niet dat er dan wel een lange termijnvisie aan vast moet zitten. Australisch puntensysteem bijvoorbeeld: waardevolle bijdrage aan de samenleving? Kom dan maar binnen, daar vaart het land wel bij.

Hier is het vaak de zieligheidsfactor die bepaald of je mag blijven - hoe zieliger, achterlijker en belabberder, hoe harder het deugt voor Bühne. Dat trekt het gemiddeld niveau natuurlijk gestaag omlaag. En eenmaal binnen, trekt het zelden weer terug.

Opmerkelijk dat dit als blijkbaar als onomwonden feit gepresenteerd moet worden, alsof zoiets niet beleidsmatig te veranderen is. Kijk bijvoorbeeld naar de Visegrad-landen: waar een wil is, is een weg. Ik weet dat het wappie klinkt, maar ik kan mij echt moeilijk aan de indruk onttrekken dat er inderdaad een Plan achter zit van The Powers That Be - zoals al opgemerkt strookt dit beleid bijvoorbeeld helemaal niet met de te behalen klimaatdoelstellingen, behouden van de verzorgingsstaat, Nederland als kenniseconomie, etc.

Zonnebrildrager | 16-12-20 | 20:09 | 2

The Powers that Be. Heel simpel. Veel mensen betekent veel vraag naar Mieles, veel aanbod van arbeid, veel beslag op grond etc. Daar valt voor het Kapitaal wel wat te halen.

Het enige belang van links zijn de te scoren deugpunten. You do the math.

Guusneus | 16-12-20 | 22:37

@zonnebrildrager: een puntensysteem? U bent racist begrijp ik, en u heeft geen greintje gevoel voor de medemens.
Maar het is de enige manier.
In Canada en Australië laten ze ook niet zomaar iedereen binnen wandelen inderdaad. De verhoudingen en het plan... Het zou zomaar eens kunnen dat visie en vooruitkijken, ondanks wat Rutte denkt, toch nog weleens nut zouden kunnen hebben.

Het brein erachter | 17-12-20 | 00:54
-weggejorist-
VerenigingVanDieven | 16-12-20 | 19:45 | 1

Gezelliger zal het er niet op worden. Maar volgens die professor in de pannenkoeken in ‘EenVandaag‘ hebben we juist migranten nodig om onze welvaart te behouden. Huizentekort? Ach, volgens hem was het allemaal zo’n probleem niet, er is nog genoeg braakliggend weiland om vol te bouwen.

Cassandra | 16-12-20 | 19:11

En onze hoogste nationale rechter (gekozen door en uit de politiek) staat toe dat ook oorlogsmisdadigers binnen komen: www.telegraaf.nl/nieuws/1979827649/ve...

Dan heb ik toch liever het Poolse of Hongaarse rechtssysteem.

Gelly P. Sprite | 16-12-20 | 18:49

Heeft het CBS lockdown's meegerekend ?.... proest.

Modi | 16-12-20 | 18:47

1 Vamdaag last een hoogleraar ‘Natuurbeschermingspolitiek’ aan het woord. Universiteiten verankeren met deze ‘leerstoel’ de linkse drammerig vanuit de wetenschap. Een grove belediging van wat zich ooit ‘wetenschap’ mocht noemen. Wetenschap en politiek wordt hiermee verstrengeld. Tragisch gereutel van al te linkse en 100% gesubsidieerde kennisinstituten.

Pieterman | 16-12-20 | 18:38

Gezien de sociaal economische positie van de nieuwe groepen immigranten (zoals men de Vluchtelingen aanduidt), zullen die dus over 50 jaar zo ongeveer op de arbeidsdeelname zitten waar nu dan eindelijk de traditionele groepen (Turks, Marokkaans, Surinaams en Antilliaans) op zitten. Namelijk: zo'n 20 % achterstand op de arbeidsdeelname van die van de Nederlanders.

Alleen... nu is daar nog die grote groep Nederlanders van nu rond de 60 jaar (geboren rond 1960). Die werkten toen zij rond de 18 jaar waren zo'n 25 % méér dan de generatie 30 jaar later (geboren 1985).

En nu zij 60 zijn, hebben zij een 40 % hogere arbeidsparticipatie dan de groep die 30 jaar vóór hen werd geboren (rond 1925-1930).
Deze groep krijgt het zowel aan de voorkant (jong) als aan de achterkant (oudere werknemer) flink voor de kiezen. Tot overmaat van ramp ook nog een twee jaar langer doorwerken - maar ja, als je oma uit een ander land niet werkte heet dat traditie en voor Nederlanders geldt "tijden veranderen".....

Dus nu maar hopen dat de nieuwe immigranten wél tot hun 67e gaan werken?!
Want ik begrijp dat alle "Nederlanders" steeds ouder worden, ook die Afghaan en die Somalier?

Wering | 16-12-20 | 18:37 | 1

Hear hear, er is geen ene generatie zo lang aan het werk geweest als de 1960 generatie begin op 17 of 18 tot 67,3 of zo hebben we het niet eens over de op gevoerde werkdruk door de jaren heen , vroeger werkte ze bij ons met 35 man tegenwoordig met 21 man .
Ik denk dat dit voor alle bedrijven in nederland zo is, 25 jaar gelden sprak ik met een duitser die werkte ook in ons land, sprak er schande over dat in nederland de werkdruk hoger was dan in zijn eigenland.

Ronn | 17-12-20 | 07:53

Eerst een topic over de bevolkingsgroei bij eenvandaag en uiteraard een hoogleraar die uitlegt dat we nog plaats genoeg hebben.

Meteen daarna een topic over de natuur/stikstof en het aanleggen van extra snelwegen.

Hoe schizofreen wil je het hebben. Bevolkingsgroei en natuurbehoud gaan niet samen.

sprietatoom | 16-12-20 | 18:36 | 3

Mooi dat 1 vandaag het verplichte blokje linkslullen meteen laat volgen door een topic dat het voorgaande ontkracht! Respect voor de dappere redacteur die dit heeft ingezet!

Het brein erachter | 16-12-20 | 19:38

@Het brein erachter | 16-12-20 | 19:38:
Simpele linkse zielen leggen die connectie niet. Die denken nu alleen maar "bouw snelwegen slecht, want vvd" en "bouw sociale huurwoningen goed, want PvdA". Dat het stikstofbeleid dit beide bemoeilijkt beseffen ze niet.

Binkoo | 16-12-20 | 20:41

@Binkoo: ik vrees dat u gelijk hebt....

Het brein erachter | 17-12-20 | 00:45

Ieder scenario dat verdere bevolkingsgroei faciliteert verafschuw ik.

Pieterman | 16-12-20 | 18:31

Klopt niet, ben net even wezen kijken met mijn Delorean. In de heuvels van Zuid-Limburg lopen nog wat zombieachtige holbewoners rond, de rest is helemaal verdampt nadat religieus gehandicapten op zoek gingen naar hun 72 maagden met behulp van buitgemaakt Iraans plofgerei.

B.Spiritus | 16-12-20 | 18:25

We verwijderen onszelf uit Nederland door immigratie en biologische verdunning.

funkyd | 16-12-20 | 18:11 | 1

En ook zeker wel door emigratie

witwas | 16-12-20 | 18:54

Een langer actueel issue. Comfortabel wonen met kinderen is voor westEuropese werkenden en gehuwden onbetaalbaar, zo blijkt al langer. De overige huishoudens worden gesubsidieerd. Maar dat mag niet hardop gezegd worden. Zelfs Chinezen doen het beter.

Pieterman | 16-12-20 | 18:10 | 1

U heeft helemaal gelijk.
De chineese economie doet het veel beter , ten kosten van het volk, dat dan wel weer.
Hier wringt dus ook de schoen . Maken de mensen de economie of maakt de economie de mensen? Dit is het verschil tussen kapitalisme of communisme.
Ik houd het liever bij wat ik gewend ben.

Datgingniegoed | 16-12-20 | 18:37

Robert Putnam, hoogleraar Harvard, over diversiteit: "Hoe meer verschillende bevolkingsgroepen, hoe meer criminaliteit en onderling wantrouwen."

nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Putnam

Iedereen kan dit op zijn klompen aanvoelen, maar links ziet alleen maar voordelen van diversiteit. Dat de ernst van import niet meer als probleem gezien wordt, komt volgens mij ook door het toegenomen huizenbezit in Nederland. Huizenbezitters zien hun vermogen alleen maar stijgen als er steeds meer mensen bijkomen.

ED-209 | 16-12-20 | 18:10 | 2

Ja? Dus in b.v. Mexico met al zijn drugskartels zijn heel veel migranten? Of in al die bananenrepublieken in Zuid-Amerika of Afrika? En in New York of Hong Kong en Dubai woont de hele wereld, ook super crimineel?

kingklatsch | 16-12-20 | 21:15

Daar hoef je geen hoogleraar aan Harvard voor te zijn, en een nieuw inzicht is het al helemaal niet. Juist links zag de nadelen, en ook al decennia geleden. De oude Drees waarschuwde al in 1970 voor uitholling van de solidariteit en concentratie van problemen in de grote steden door de opkomende massa-immigratie. Hij heeft zijn PvdA-lidmaatschap na 60 jaar nog opgezegd toen de maakbaarheidssnorren er de macht hadden overgenomen. Hoe de SP er in 1983 over dacht, is hier onlangs nog geciteerd. Had zo uit de appgroep van JFvD kunnen komen.

Wie regeerden er in 1970? Laat staan in 1983? The usual suspects.

Guusneus | 17-12-20 | 09:09

Onderhand ligt het hele land op slot maar de ongecontroleerde instroom moet doorgaan.
Alles gaat volgens plan.
Het is werkelijk waar ongehoord hoe het Nederlandse volk in de afgelopen decennia is geschoffeerd, monddood gemaakt en berooft van zijn soevereiniteit door de Eurofiele ongekozen roverheid.
Iemand met nog enige realiteit, beseft dat wat er hier/nu gebeurt niet klopt met de grondbeginselen/fundatie/mindset waarop dit land is opgebouwd.

Een onbezonnen rigoureuze stap met teen slippers op een eindeloze moerassige ondergrond waarbij een uit Nederland politiek uitgekotste idioot als klimaat paus ons ,zijn dorre "garden of Eden" laat zien .
Ik ben kunstenaar en schilder graag . Mijn schilderij is te koop het laat een afbeelding zien van "onbemande" lifejackets voor de idilische kust van Griekenland met als je goed kijkt een Groen vuistje uit het water steekt onder het maanlicht van :; ach hoe kan het ook anders , een zachte immage in de maan van onze Franz.

Datgingniegoed | 16-12-20 | 18:09 | 2

Hey eh, Dit schilderij wordt geld waard . Zie het als een belegging.
En Nee, Mijn oor is geen donor.

Datgingniegoed | 16-12-20 | 18:25

Het bieden voor dit schilderij is begonnen hoor, Komt u maar!

Datgingniegoed | 16-12-20 | 18:55

Enige fatsoenlijke EU-oplossing is dat aantal inwoners per KM2 bepalend moeten zijn voor de EU landen.
En dan zijn het zowat alle andere landen die eerst maar eens wat moeten "groeien" qua aantallen inwoners !

A333aan | 16-12-20 | 17:50 | 2

Heel interessante gedachten gang.
Maar waarom moet alles groeien dan. Als je als A&E op aarde bent neergezet en je zet als A&E weer twee youngsters neer blijft dat toch hetzelfde?

Datgingniegoed | 16-12-20 | 18:52

Laat Nederland maar lekker uitsterven, maar
dan wel met enorme hekken er omheen...

wiener mit pommes | 16-12-20 | 17:43

Stoppen, nu, want het is onverantwoord.
Import is niet meer welkom.
Vanaf vandaag

AnnaJL | 16-12-20 | 17:23 | 1

Als dàt geen seckz wordt ......

Pieterman | 16-12-20 | 18:06

Ook niet veel toch? 20 miljoen? Was ooit in Tokio, daar wonen inmiddels meer dan 30 miljoen mensen. Wat is dan 20 miljoen? Alleen maar in de hoogte gaan bouwen dus. Of in de diepte, kan hier prima met al dat zand. Ramen heb je sowieso niet meer nodig met dat foto behang.

Rest In Privacy | 16-12-20 | 16:58 | 2

Hoeveel moslims wonen er in Tokio ?

likmegaties | 16-12-20 | 17:47

Juist, het land is echter al langbezig met het terugschroeven van de bevolking. Over 30 jaar hebben de Japanners nog een land wij een parkeer terrein met flats. leuk.

miko | 16-12-20 | 18:39

Schaf fokpremies af en belast vanaf het derde kind. Investeer in het toegankelijk houden van huizen, diensten etc vppr ouderen, zorg dat mensen langer aan het arbeidsproces mee kunnen doen en nee,er hoeft geen kerel van zeventig klinkers te tassen. En stop met het importeren van mensen.

miko | 16-12-20 | 16:53 | 1

Juist. Als je zo rijk bent dat je meer dan 2 kinderen Jan onderhouden. Prima maar dok er dan ook zelf voor.

Dirk III | 16-12-20 | 16:57

Baudet is dan wellicht niet het allerbeste rekenwonder maar wat immigratie en soevereiniteit betreft heeft hij een punt.

De massa-immigratie is niet vol te houden op den duur. Nu al lopen we tegen de grenzen van de verzorgingsstaat aan.

sprietatoom | 16-12-20 | 16:51 | 3

Het niveau op school vergeet je bijkans.

Dirk III | 16-12-20 | 16:59

Vandaar dat Nederland langzaamaan opgenomen wordt in de United States of Europe.

halfvolle glas | 16-12-20 | 18:04

@halfvolle glas | 16-12-20 | 18:04:
Als dat een USE wordt zonder koningshuizen, met vrije toe-en uittreding, zonder contributies, met volledig geharmoniseerde recht-en regelgeving en met één taal voor openbaar bestuur, onderwijs en media dan ben ik nog niet eens tegen. De huidige lappendeken loopt vast in zijn eigen tegenstellingen immers.

kindapaas | 17-12-20 | 01:37

Gelukkig heeft Ankie Broekers-Knol het allemaal onwijs goed onder controle. Oh nee wacht....

ILF2 | 16-12-20 | 16:44

Pieter van Vollenhoven is één van de weinige die het snapt geloof ik

Waakvlam | 16-12-20 | 16:25 | 2

Pieter van Volisvollenhoven.

Hater bij de Heijn | 16-12-20 | 17:58

Maar die royals hebben zelf allemaal zo’n beetje drie kinderen. Dus ook niet echt een voorbeeld.

Kattie | 17-12-20 | 10:16

En maar zuinig moeten doen met drinkwater en gas. En al die gasten krijgen het gratiesch. Daar werk je dan (al jaren) voor.
Flikker toch op.

Rest In Privacy | 16-12-20 | 16:16 | 2

Opflikkeren met die lui idd. Wie vraagt hierom? Niemand die dit wil.

sjef-van-iekel | 16-12-20 | 16:32

En weet u wat ook zo leuk is? Deze (sub)tropische gasten eisen veel hogere binnentemperaturen dan uw en mijn “verantwoorde” 19 graden. En dat mogen wij uiteraard betalen!

reagierder | 16-12-20 | 16:54

Polder het laatste stukje IJsselmeer dan ook maar af, over vijf haar hebben we een nieuwe Almere nodig, letterlijk en figuurlijk.

heldheino | 16-12-20 | 16:12 | 3

Alimere

Rest In Privacy | 16-12-20 | 16:14

@ruudvangeelen | 16-12-20 | 16:14: Alimere, Halalmere. Allemaal lol.
Het Marker- en het Ijsselmeer mogen ze van mij dicht gooien. Dooie zieldovende plassen zijn het.

Schwanzeleber | 16-12-20 | 16:51

Ga er maar vanuit, dat die 20 miljoen al in 2033 wordt gehaald. En 1.5 miljoen daarvan komt via ome erdo en de Middellandse Zee en zal grotendeels in krottenwijken in de randstad bivakkeren. Pinokkio is de ongekroonde kampioen bevolking stapelen.

vladimirows | 16-12-20 | 16:04

In 1850 telde Nederland nog maar 3,1 miljoen inwoners. In slechts anderhalve eeuw is dit vervijfvoudigd naar 17,5 miljoen. De komende 30 jaar komen er nog eens 2,5 miljoen bij. Lang leve de Co2 uitstoot.....(en de boeren maar de schuld geven). Ben je jong, zoek dan je heil zo snel mogelijk ergens anders want in Nederland is er beslist geen leefbare toekomst meer voor je !!!!!

armandj | 16-12-20 | 15:58 | 2

Eeehmmm, waar moeten ze dan precies heen? En waarom denk je dat die moezel mannen hier zijn? Omdat ze daar ook een Armandj hebben die ze verteld dat ze hun heil elders moeten zoeken.

opblaasschaap | 16-12-20 | 16:23

@opblaasschaap | 16-12-20 | 16:23: Tsjechië, Roemenië etc Canada, Nieuw-Zeeland, Australië, legio mogelijkheden om een goede toekomst op te bouwen.

armandj | 16-12-20 | 16:29

"Nederland verdwijnt" Maar bestaat Nederland nog wel als het geen grenzen heeft? Want wat is Nederland nu nog en al helemaal in 2063? Een stukje EU. De ontkenning van dit "Nederland verdwijnt (als soevereine staat)" proces begint zo langzamerhand absurd te worden. In 2063 is de EU een politiek en federaal feit en Nederland zal dan niets anders zijn dan een EU departement met wat lokaal bestuur. De 20 miljoen die zich hier aan de Noordzee vestigt woont dan niet meer in het Nederland zoals wij dat nu kennen. Het gros van de jongeren weet nu al niet anders dan dat Nederland (slechts) een onderdeel is van de EU en zij vinden dat prima. Dat zal in 2063 alleen maar meer zijn geworden. Dat het mij als ouwe lul zeer doet deze teloorgang van ons mooie land. Zeker. Ik heb alleen niet de toekomst. De jeugd wel.

forecastle | 16-12-20 | 15:50 | 5

"De Nederlander bestaat niet", aldus de Koningin van het koninkrijk der Nederlanden.

sprietatoom | 16-12-20 | 16:42

@Timide_Aso | 16-12-20 | 16:03: Het is inderdaad geen kwade opzet. Het is net zoals met de "remainers" in de UK die grotendeels uit jeugd bestaat. Zij hebben niets meer met soevereiniteit. Zijn voor de rust van een milde EU dictatuur waar zij niet al te veel hoeven te beslissen omdat er voor hun wordt gedacht. Niet mijn manier van bestaan. Maar zoals ik al opmerkte, het is aan de jeugd om hun toekomst te bepalen. En of ze er wijs aan doen om de linkse liberale utopieën in een wereld zonder grenzen na te streven zal hun toekomst uitwijzen.

forecastle | 16-12-20 | 17:10

@Leffe Blonde | 16-12-20 | 16:35: Dat klopt, en daar gaat Nederland ook naar toe. Zal dat positief uitpakken voor iedereen? De tijd zal het leren. Het is niet meer aan mij.

forecastle | 16-12-20 | 17:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar het hoeft niet. Als we dat virus nou gewoon een beetje de ruimte geven, dan zitten we over een paar jaar al op 15 miljoen. Nog steeds veel, maar toen was het in ieder geval nog wel leuk hier.

Stijlicoon | 16-12-20 | 15:47

Tsjonge .. jonge jonge .. de veters springen je uit de schoenen als je die babbelkous
hoort .. toch heb ik mn best gedaan : net de 2 minuten volgehouden.

daytripper | 16-12-20 | 15:46

20.000.000 poepers pas in 2063? Onzin! Over 20 jaar mogen we deze zegening al ondergaan. En in 2070 pas een bevolkingssamenstelling waarbij 42% uit allochtonen bestaat? Maak daar maar 2050 van. Als Europees afvalputje heeft Nederland kennelijk de taak als vuilnisbak te fungeren. En toch vooral hiep hoi blijven roepen hè.

Willibald von Klúúúk | 16-12-20 | 15:33 | 2

Afvalputje = afvoerputje

Willibald von Klúúúk | 16-12-20 | 15:34

Ze roepen helemaal niks .. het is gewoon vreten geblazen.. en de natuur doet nog wel zo z'n best paal en perk te stellen.

daytripper | 16-12-20 | 15:48

daar verschillen D66, groenlinks met Jan Maat en koningin Juliana destijds

HetOorAakel | 16-12-20 | 15:32

10 miljoen zou het doel moeten zijn. Als je echt iets om het milieu geeft.

Ron_Paul | 16-12-20 | 15:29 | 3

Stel maar iets voor ..:)) Ik wacht af!

daytripper | 16-12-20 | 15:50

@daytripper | 16-12-20 | 15:50: direct stoppen met immigratie, Corona z'n gangetje laten gaan, ouderdom en tijd doen de rest.

Timide_Aso | 16-12-20 | 16:04

Wat wil je in een land waar ze prachtige uitvinding van het flex-contract hebben uitgevonden en meer dan een miljoen , vooral 30ers iedere maand een schop onder hun kont kunnen krijgen . Een huis kopen ? Hoe? Ik kan volgende maand op straat staan. Tot 4 jaar mag het "flex"contract telkens vernieuwd worden met een opzegtermijn van een maand . Begin dan maar es een gezin.

daytripper | 16-12-20 | 15:29

CBS onderschat al decennia de bevolkingsgroei in hun ramingen mede omdat de migratie elke keer hoger uitpakt dan voorspelt. 20 miljoen tikken we dan vermoedelijk ook aan ruim voor 2050. Van 1991 (15 miljoen) tot nu 17,5 miljoen in +- 30 jaar tijd. Uitgaande van een lineaire groei zit je dan voor 2050 al op 20 miljoen. Groei is echter niet lineair, want groeitempo versnelt alleen maar.

zeertegendradig | 16-12-20 | 15:20

"Demografische transitie". Ik noem dat gewoon omvolken.

knutsel_ | 16-12-20 | 15:17

Ook deugblad "Trouw" begint zich zorgen te maken, want geeft zowaar iemand de ruimte die wat tegengas wil geven : www.trouw.nl/opinie/immigratie-nekt-o... Dat mag in de krant!!
Dit in antwoord op de volslagen mafketel en zich wetenschapper noemende Leo Lucassen, wiens enige overeenkomst met de studeerkamer de zure verfrommelde kop is.

daytripper | 16-12-20 | 15:15

Zolang groei het mantra is en blijft, eten of gegeten worden en de dinosaurus ooit hieraan ten onder is gegaan, lijkt mij nu de les krimp. Als je in Nederland in ca 70 jaar kunt groeien van 10- naar 20 miljoen mensen, kun je ook in ca 70 jaar krimpen van 20 naar ca 10 miljoen mensen. Manage krimp mag wat betreft het nieuwe mantra worden.

PieterPassant | 16-12-20 | 15:14

20 miljoen, en hoeveel daarvan zijn netto betalers en netto ontvangers?

van Oeffelen | 16-12-20 | 15:14 | 1

Ken weinig netto betalers.

deNettobetaler | 16-12-20 | 15:36

Polderen maakt dat we weer moeten gaan inpolderen om iedereen zijn eigen plekje te geven.

Pummetje | 16-12-20 | 15:12

Zou het geen goed idee zijn om de kinderbijslag voor 2de 3de etc af te schaffen .

Jee-Dee | 16-12-20 | 15:10 | 1

Sterker nog, wat dacht je van kinderbelasting?

Timide_Aso | 16-12-20 | 16:06

De beste oplossing is natuurlijk: maak de achterstandswijken een stuk groter en haal het schoolniveau omlaag. Gemiddeld inkomen, en IQ dalen vanzelf.

O, wacht daar zijn we al 50 jaar mee bezig.........

J.Thee.Cohen | 16-12-20 | 15:05

Mijn stem gaat naar Pieter van Vollenhoven in Maart, de nieuwe Janmaat.

sprietatoom | 16-12-20 | 15:05 | 1

Al iets gehoord van Eerdmans en Nanninga?

ikwilgroenrechts | 16-12-20 | 22:49
-weggejorist-
Schultenbacher | 16-12-20 | 15:03

Hoe hoger de welvaart, hoe duurder een op te voeden kind wordt.
Tegenwoordig geef je dat niet alleen voor je eigen kind uit, maar voor nog een stelletje andere op de multi-cultischool.
Een idioot kan uitrekenen wanneer het ophoudt goed te gaan!

500 Per week erbij, en wat is de vermenigvuldigingsfactor van deze vooruitgeschoven posten ? Per persoon zo'n 5 stuks aan nareizigers lijkt me conservatief......

J.Thee.Cohen | 16-12-20 | 15:00
-weggejorist-
soosieloper | 16-12-20 | 14:58 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Niet alleen Nederland maar heel Europa zal spoedig onherkenbaar zijn, Het blanke ras zal ook enorm gaan krimpen. Het geboortecijfer ligt veel te laag in vergelijking met andere rassen, we blijven hangen op 1.3 terwijl de meeste rond de 3.0 zitten. Heeft overigens niks met racisme te maken, gewoon een simpel rekensommetje. Sommigen worden aangevallen als ze het over "omvolking" hebben, maar technisch gezien is dat wel gewoon wat er langzaam gebeurd.

keistad | 16-12-20 | 14:55 | 3

Je zou zeggen : jammer dat Baudet hier gestenigd is . Een land krijgt wat het verdient.

daytripper | 16-12-20 | 15:17

De mens van de toekomst is lichtbruin. Daar heeft South Park een mooie aflevering over:
youtu.be/zrMz0SyVqcY

Timide_Aso | 16-12-20 | 16:07

@Timide_Aso | 16-12-20 | 16:07:
"Die eurasisch-negroide Zukunftsrasse, äußerlich der altägyptischen ähnlich, wird die Vielfalt der Völker durch eine Vielfalt der Persönlichkeiten ersetzen"

Bron: R. N. coudenhove Kalergi, Praktischer Idealismus, 1925, Paneuropa - Verlag Wien-Leipzig.

kindapaas | 17-12-20 | 01:59

Mohammed en Fatima zien dat het goed is.........

J.Thee.Cohen | 16-12-20 | 14:54

Lang geleden lag het land tussen Engeland en Nederland boven de zeespiegel.
Doggerland.
Toen kwamen de Theems en de Rijn samen.

nl.wikipedia.org/wiki/Doggerland
Misschien moeten we dat maar eens gaan inpolderen.

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:53 | 1

Was dat niet in de Boreale tijd ?

daytripper | 16-12-20 | 15:18

We hebben al een tijdje de club van tien miljoen.
www.overpopulationawareness.org/nl
nl.wikipedia.org/wiki/Club_van_Tien_M...

en

Beweging ter Vrijwillig Uitsterven van de Mensheid
nl.wikipedia.org/wiki/Beweging_ter_Vr...
"De organisatie is geen voorstander van moord, zelfmoord, abortus of gewelddadige methoden; in plaats daarvan wil zij bereiken dat zo veel mogelijk mensen zich vrijwillig niet voortplanten. Niet alle leden van de beweging willen dit overigens volhouden tot de mens volledig is uitgestorven; sommigen willen slechts dat de voortplanting sterk verminderd wordt."

Dus echt nieuw is het niet.

“May we live long and die out”

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:50 | 2

Het vaccin zal hierin wel meehelpen.

Atheist-Priest | 16-12-20 | 14:55

Dat gaat vanzelf, de behoefte om nog kinderen op deze wereld te zetten vergaat bij weldenkende mensen toch wel. Laten de volhouders het maar uitzoeken.

CleaudeSacke | 16-12-20 | 14:57

In Togo wonen 8 miljoen Togolezen. Stel, we plempen er 3 miljoen Hollanders bovenop en laten de Togolezen betalen voor hun huisvesting, onderwijs, Miele, enz.. Iets zegt mij dat ik met dit voorstel op m'n werk voor genocidale slavendrijver zou worden uitgemaakt. Maar als ik voorstel om precies hetzelfde niet in Nederland uit te voeren, ben ik alsnog een schedelmetende SS'er. Dus wat is het nou?

DeterioraSequor | 16-12-20 | 14:48 | 1

Gezond Boerenverstand is tegenwoordig in veel deugkringen inderdaad not done, maar harder nodig dan ooit.

benjeallanggek | 16-12-20 | 14:55

Maak je geen zorgen.
De vrije markt lost alles op.

Vraag maar aan de VVD.
Er staat alleen nooit bij ten koste van wie.

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:45

Willen we meer of minder migranten? Dan gaan we dat regelen

thanseeuwen | 16-12-20 | 14:45

Geloof er geen reedt van. De afgelopen decennia groeide de bevolking elke 10 jaar mt rond de 1 miljoen mensen. Kijk eens wat er de laatste 10+ jaar is binnengekomen en hoe dat gesubsidieerd loopt te konijnen. Ik geef je op een briefje, de 19 mio-grens passeren we ver voor 2030 en dan gaat het pas echt hard. Alles wat nu de "jongere" uithangt heeft er dan zelf ook 4+ uitgebigd dus telt u maar door. En dan heb ik het verder niet over de term autochtoon, want dat is dan ook van betekenis. Dan heb je mensen uit Hollandistan en nog een paar inboorlingen (, al dan niet in reservaten ) die hardnekkig aan het land van hun voorvaderen vasthouden en dromen van de tijd dat zij nog de wereldzeeen bevoeren en overheersten.

Graaisnaaiert | 16-12-20 | 14:41

In 1900 had Nederland 5 miljoen inwoners.
wow.

En in 1500 maar 1 miljoen.
Wat minder polders en zo. Maar dan nog .
Wat een ruimte zal dat geweest zijn.

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:40 | 2

In 1950 hadden we 10 miljoen inwoners,nu 70 jaar later 17.5 miljoen,is elke 10 jaar 1 miljoen=100.000 per jaar erbij gaat snel.

Jee-Dee | 16-12-20 | 14:49
-weggejorist-
soosieloper | 16-12-20 | 15:00

Huizentekort is natuurlijk niet het probleem. Het probleem is dat we onze thuiscultuur aan de nieuwe nederlanders opdringen. Die nieuwe nederlanders zijn van huis uit gewend om met z’n twintigen in een klein hok te wonen. Wanneer we hun dat soort gewoontes nou wat meer zouden toestaan, dan scheelt dan toch zo'n 80% minder huizen nodig, toch een behoorlijke slok op een borrel.

CleaudeSacke | 16-12-20 | 14:39

Een besmettelijk virus is vooral een probleem in een samenleving waar veel mensen bij elkaar wonen. In het neolithicum was covid geen probleem geweest. Covid 19 is voor een stad als NY om meerdere redenen een probleem: het aantal doden (zo'n 25.000), maar ook de vlucht van 70.000 mensen, resulterend in een verlies van ongeveer $34 miljard aan inkomsten.
Meer mensen in Nederland is minder landbouwgrond, minder parken, minder grutto's, meer onleesbaarheid, meer ghetto's, meer vervuiling.

El Rico Grande | 16-12-20 | 14:36 | 2

Zie, dus minder marokanen helpt toch. Die Wilders ook, had ie toch gelijk.

CleaudeSacke | 16-12-20 | 14:43

Joh..!!

daytripper | 16-12-20 | 15:20

Als je ziet dat bepaalde jeugd de vrijheid van meningsuiting nu al niet begrijpt, dan kun je ervan uitgaan dat de vrijheden in NL deze eeuw gaan verdwijnen door nieuwe immigranten die krampachtig aan hun culturele en geloofsachtergrond blijven vasthouden. Immigratie naar Nederland is voor een te groot deel louter economisch en is niet gelegen in respect voor dit land, de cultuur, de huidige inwoners etc. Nederland is alleen interessant door de sociale zekerheid en de verzorgingsstaat. Daarbij is het klimaat en de natuur ook niet zo aantrekkelijk.

stiffy | 16-12-20 | 14:35 | 2

Gratis geld pakken en tegelijk de nederlandse samenleving uithollen. Gratis geld. Die rode draad verklaart heel veel. De nieuwe medelanders zullen zeker geen vootuitgang brengen. Het zijn de nieuwe zendelingen, maar dan de andere kant op. Brengers van de regressie.

inCol | 16-12-20 | 14:41

Binnenkort, woord van het jaar: Nieuw Marokko = land aan de Noordzee, voorheen bekend als Nederland.

CleaudeSacke | 16-12-20 | 14:48

Ik proef zolangzamerhand toch dat de "elite" nu ook last van immigratie gaat krijgen. Vooral omdat hun kinderen ook moeilijk aan woningen kunnen komen. Daarom: geen enkele woning bijbouwen zolang de immigratie doorgaat. De wal gaat het schip wel eens keren.

discriminazie | 16-12-20 | 14:33 | 3

Ik hoor van immigranten die direct een nieuwe woning krijgen. Met Miele.

El Rico Grande | 16-12-20 | 14:36

@El Rico Grande | 16-12-20 | 14:36: Met Miele. Terwijl ik het met een goedkope Zanussi moet doen.

thanseeuwen | 16-12-20 | 14:47

@El Rico Grande | 16-12-20 | 14:36: u bent goed op de hoogte!

daytripper | 16-12-20 | 15:21

Ik was het bijna vergeten, maar speciaal gericht aan (linkse) GutMenschen,
.
Beste GM-ers,
Het gaat niet goed met onze CO2 doelen. En milieu is belangrijk, toch?
Er is onderzoek naar de oorzaak gedaan en daar is een duidelijke uitkomst uit gekomen:
De grootste vervuiler blijkt te zijn: De Mens!
En zeker de NL mens, die 10 ton CO2 *per jaar* uitstoot.
nos.nl/artikel/2207145-nederlander-st....
.
Om onze CO2 doelen te gaan halen stel ik voor als beleid uitgangspunt te stellen dat we terug moeten naar 10 miljoen inwoners. Dan halen we het.
Een makkelijke manier hiervoor is om de immigratie te beperken tot alleen het *wettelijk toegestane*, geheel conform de huidige immigratie wet dus.
De overigen sturen we dan direct terug (of voorkomen binnenloop).
.
Dit is een win-win dus.
Alvast zeer bedankt voor jullie steun, ook politiek.

hotmint | 16-12-20 | 14:33 | 1

Iedere mens is te zien als een organische materie container, die 70 jaar lang 70 kilo organisch materiaal permanent vasthoudt wat dus geen gras, plant, boom of dier meer kan worden (gegeven de eindigheid van de planeet) totdat hij gerecycled wordt. Daar is overigens al eens een interessante film over gemaakt, velen kennen hem wel: "soylent Green": over het "ontsluiten" van de organische massa opgeslagen in "human containers".

kindapaas | 17-12-20 | 02:11

Rechtse mensen: meer mensen is meer economie en meer geld te verdienen.
Linkse menden: meer mensen is niet beter, maar wel zo humaan dus meer mensen.
Linksom of rechtsom, het milieu moet naar de klote, de biodiversiteit naar het minimum, bossen de CO2 neutrale oven in. Nederland is 40.000 vierkante kilometer dat door een steeds grotere noemer gedeeld moet worden. Ik stem keurig op de partij die migratie en illegaliteit aanpakt. Dat is de nr 1 prio.

Dr.Platypus | 16-12-20 | 14:32

Met andere woorden (en wat we eigenlijk al wel een beetje wisten): "we're well & truly fucked". Zelf ga ik deze narigheid waarschijnlijk niet meer meemaken maar het land van "de blanke top der duinen" waar "brede rivieren traag door oneindig laagland gaan", gaat de komende 25 jaar (want waarschijnlijk zeer veel eerder dan 2063) voor de volledige "shithole"-status. Van het gedeelte met vergelijkbare normen & waarden, arbeidsethos en een instellingen van brengen i.p.v. (vooral) halen valt weinig te duchten. Het moreel gemankeerde vullis wat voor zichzelf en voor anderen geen enkel nut vertegenwoordigd en voor wie de NL vleespotten een ware magneet zijn, daar gaan we nog leuke dingen van horen in de grootstedelijke banlieu's. Ik schat in dat ter linkerzijde de Yassers, Marijnissens en aanverwante maakbaarheidsadepten de komende jaren gelukzalig wakker gaan worden van alweer een kletsnatte ideologische droom.

Grijskijkert | 16-12-20 | 14:32

In Nederland blijven hangen in een achterstandswijk of bij je ouders in de kelder en dan nog aan kinderen beginnen. Je zou wel gek zijn.

Frau Merkel | 16-12-20 | 14:30

Ze moeten buiten de deur neuqen gaan legaliseren. Dat het normaal wordt. Ga je zien hoeveel kotertjes daarvan komen. Al die wefkes met een uitgebluste slapjanus in die Vinexwijken, willen na het tweede kind geen volgende kindertjes meer want hun vriendinnen doen het ook niet en het staat niet in de blaadjes of op social media. De meeste Sjonnies en Henkies vinden het na vijf jaar en twee kotertjes verder hartstikke saai worden. De tieten gaan hangen, de konten worden dikker en de mond staat ook niet stil. En van saaiheid zitten ze de hele avond op internet GeenStijl te lezen en pornhub te kijken. Altijd maar weer die spermakliko bijvullen zonder dat er nog enig resultaat van komt. Geef ze eens een revival, moet je es kijken hoe ze gaan opfleuren.

Opdat elke vrouw vermag te weten dat het een man niet is gegeven zijn hele leven lang slechts één vrouw te beminnen. Gorilla's, Oerang Oetangs en Chimpansees hebben van die joekels van scrotums omdat ze het elke dag met een ander doen. Die ballen exploderen zowat van de spermaproductie. Wij mannen hebben zowaar maar van die knikkertjes als oorbellen zo klein. We moeten er met z'n alleen eens wat aan doen. Als die wefkes eens voor de rechter gaan klagen dat ballemans het tegen hun zin met ze gedaan heeft, mogen we ook meelezen hoeveel meer ze erin heeft gekregen. Dat zijn er meestal een paar keer meer dan het aantal meisjes waar wij onder schooltijd een ranja met een rietje mee mochten drinken. Wij mannen lopen nog een heel eind achter. Kom op mannen, allemaal ervoor staan. Je hebt vast nog wel een rijtje exen die spijt hebben van de verkeerde keuzes die ze gemaakt hebben en helemaal opleven als je het contact weer eens ophaalt. Dat is dan om mee te oefenen en dingen uit het verleden nog eens te corrigeren, en daarna ga je uitbreiden naar het grotere werk. De '70-er jaren weer terughalen, Flower Power, Make Love Not War, vrije liefde. Doe het voor je vaderland. En de koters heten allemaal Jan, of Henk, of Janneke of Ingrid, dan kunnen ze die daaraan herkennen als de Nederlanders die er anders niet waren geweest..

Twee Jeetjes | 16-12-20 | 14:29 | 2

Als je als man elders een kind hebt hou je helemaal geen geld over. Kijk maar eens wat er bij een scheiding gebeurt.

Frau Merkel | 16-12-20 | 14:31

@Frau Merkel | 16-12-20 | 14:31: In de tang van de wetgevende elite :))

daytripper | 16-12-20 | 15:23

In de jaren '80 kon je als arbeider gewoon volop meedoen in Nederland. Je kreeg binnen een paar maanden een vast contract als je een beetje je best deed en kon daar een éénsgezinswoning mee bekostigen. Nu zit je als arbeider al snel met een flexcontract (of ''werk'' met behoud van uitkering!) vast op een kamertje van twintig vierkante meter dat meer kost dan de gemiddelde huurwoning bij een willekeurige wooncorporatie. Tel daar nog even bij op dat veel media een rol spelen in het demoniseren, ridiculiseren en belachelijk maken van ''witte'' jongens/mannen en het verhaal is bijna compleet. Ik ken genoeg meisjes/vrouwen die bij voorbaat al geen blanke jongen/man willen, en dat is hun goedrecht, maar natuurlijk ook gewoon aangepraat. Zeg ik vreemde dingen? Echt waar?

VBO_B_Niveau | 16-12-20 | 14:28 | 6

@BenPakdee | 16-12-20 | 14:45: Nee, daar hebben wij het inderdaad niet over. Ik heb natuurlijk ook maar twee ogen en een persoonlijke beleving. Jouw persoonlijke beleving verschilt waarschijnlijk van die van mij, dus vandaar ook mijn vraag.

VBO_B_Niveau | 16-12-20 | 14:56

@kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:42: Ik betaal en werk steeds meer voor steeds minder, maar ik snap je dondersgoed. Ik vind het een goede vraag. Ik laat het lekker aan hoogopgeleid Nederland over om daar een antwoord op te formuleren, want naar mij luistert er gelukkig helemaal niemand.

VBO_B_Niveau | 16-12-20 | 14:59

Inderdaad ... een miljoen autochtonen met een brrrr... flex contract die tot 4 jaar aan de lijn mogen worden gehouden en iedere maand een schop onder de kont kunnen krijgen.

daytripper | 16-12-20 | 15:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat is er mis met minder bevolking?
Waarom moet het aantal inwoners met geforceerde import in stand worden gehouden?
Zijn we eindelijk hier in het westen aanbeland bij minder groei, wordt dit weer teniet gedaan door import, waardoor er, daar waar die mensen vandaan komen, weer ruimte ontstaat voor nog meer groei.
Een vicieuze cirkel.
Terwijl de klimaat- en milieu-problemen juist nopen tot krimp van de wereldbevolking.

Kijkeensaan | 16-12-20 | 14:27 | 2

Juist! Daarom is de PVV de enige echte groene partij.

discriminazie | 16-12-20 | 14:40

Zonder bevolkingsgroei geen economische groei.
En dat is nodig omdat de 4% van de 4% zelf moet gaan werken.

kloopindeslootjijook | 16-12-20 | 14:43

Ik doe hier een open sollicitatie als Dekstier des Vaderlands.
(Iemand moet het doen)
Kwalificaties: hung like a horse en kaalheid komt niet voor in familie.

King of the Oneliner | 16-12-20 | 14:27 | 1

Een l*l met een paardenbek ? Volkomen begrijpelijk dat u zich hier aanbiedt.

netniet | 16-12-20 | 14:30

Grappig dat de term "omvolking" zoveel emotie oproept eigenlijk. Te feitelijk?

Odin | 16-12-20 | 14:26 | 2

Nee, bangmakerij dus emotie.

Mensdier | 16-12-20 | 14:29

@Mensdier | 16-12-20 | 14:29: Feiten kunnen ook emotie oproepen hoor. BV dat over 100 jaar de gehele Nederlandse cultuur weggevaagd is.

BenPakdee | 16-12-20 | 15:04

Wat een achterhoede gevecht is dit. Accepteer het maar. Dit is kennelijk wat Nederland wil. Als we dit niet zouden willen, dan hadden we dit allang kenbaar kunnen maken in het stemhokje. Zo werkt een democratie.

porto | 16-12-20 | 14:25 | 2

@porto | 16-12-20 | 14:25 |
Zo werkt een democratie?
____________
Zo werken de media en politiek, met hun gelieg en propaganda, bedoel je.

Kijkeensaan | 16-12-20 | 14:29

Daarom werkt democratie dus ook niet.

Zeebonkus | 16-12-20 | 14:32

Liberaal beleid, doe dan gewoon niks... We kunnen kiezen, de populatie verkleinen, of onze consumptie, of beide.

Neuth | 16-12-20 | 14:25 | 1

Beide graag.

Zeebonkus | 16-12-20 | 14:31

Eh, die aantallen, is dat inclusief of exclusief de ongedocumenteerden (die Amsterdam dan natuurlijk opvangt en subsidieert)?

ArieR68 | 16-12-20 | 14:21

Het percentage moslims is de belangrijkste indicator voor de (on)leefbaarheid van een land. Als dat boven de 20-25% gaat komen is het einde oefening voor seculiere, vrijheidslievende lieden... in 2070 ben ik hopelijk deaud...

DooieKapotte | 16-12-20 | 14:21 | 2

Neem mij met u mee in jaar 2070 alstublieft.

Kaiserrer | 16-12-20 | 14:27

Met 7 % van de instroom, waarvan deels seculier duurt het nog 300 jaar voor het zover is. Kindertal Nederlandse islamieten neemt ook drastisch af. Wat budgetmaatregelen (alleen 1e kind kinderbijslag, vanaf 2e kind boete) zorgt voor de rest.

BenPakdee | 16-12-20 | 15:07

Die 20 miljoen is dat exclusief 7 miljoen illegalen?

Broadsquire | 16-12-20 | 14:19

Wat een verrassing met open grenzen, gratis geld, gratis woning, nieuwbouw zelfs, gratis zorg, gratis medicijnen.

Stonecity | 16-12-20 | 14:18 | 1

Ach, is slechts 7 % instroom en de wal keert het schip. Tegen de tijd dat ze ook hier im kampementen zonder uitzicht terecht komen is de stroom reeds lang opgedroogd.

BenPakdee | 16-12-20 | 15:08

Het gaat onze regering blijkbaar om kwantiteit, niet kwaliteit.

Toos Bevergeil | 16-12-20 | 14:18

Maar als je het omvolking noemt ben je een neo-nazi. Het is toch duidelijk of niet dan.

omwenteling | 16-12-20 | 14:16 | 1

Klip en klaar ook al noem je het Demografische Transitie.

sprietatoom | 16-12-20 | 14:18

Dit wordt door de WRR gepresenteerd als een voldongen feit, het gebeurt gewoon zonder dat we er invloed op hebben wat ook waar is als je op Rutte stemt.

Een ramp in slow motion.

sprietatoom | 16-12-20 | 14:15

Dan ben ik 96. Haal mij er maar vanaf. Ik denk dat dat net niet mogelijk is.

TheseDays00 | 16-12-20 | 14:15

"Het is ons overkomen". Dit is bij uitstek het voorbeeld van de kikker in de pan die steeds warmer wordt. Ik roep dit al 20 jaar en ik ben hierdoor vrienden kwijt geraakt. Partijen die dit probleem agenderen worden al 20 jaar lang met de nek aangekeken.

Wij zijn gewoon de indianen van de 21e eeuw. En wij maar denken dat we nog in control zijn. Hoofddoek in het parlement is nu nog een uitzondering maar over 10 jaar is het heel normaal. Rechters, politieagenten met hoofddoeken straks ook heel normaal. Die scheiding van kerk en staat was meer iets van vroeger. De Nederlanders hebben bovendien een erfzonde door koloniale geschiedenis dus daar moeten we niet over zeuren.

ED-209 | 16-12-20 | 14:12 | 1

niet over zeuren? Je mag het niet eens ter sprake brengen zonder voor nazi uitgemaakt te worden.

TheseDays00 | 16-12-20 | 14:16

Kortom we hebben in NL al jaren geleden ons fokprobleem opgelost en importeren nu volkomen willekeurig de fokproblemen van andere landen.

CynicalBastard | 16-12-20 | 14:12

Heel m'n leven wacht ik al op een natuurlijke oplossing voor de overbevolking, omdat iedereen steeds zegt dat we geen mensen postnataal mogen aborteren.

Komt er eindelijk een pandemie en dan schieten dezelfde mensen ook weer in paniek.

Wat is het nou? Overigens wil ik best mezelf opofferen maar dan moet ik wel zeker weten dat er meer volgen.

Zeebonkus | 16-12-20 | 14:11

Tegen 2070 zijn de zonnepanelen en warmtepompen van nu afgeschreven. Wat dan? Denk daar eens over na.

DitjaarkrijgikAOW | 16-12-20 | 14:07 | 1

Daarnaast zijn ze lang daarvoor al vervangen of buiten gebruik gesteld vanwege leverancier failliet, geen reservedelen beschikbaar en te hoge reparatiekosten.

kindapaas | 17-12-20 | 03:13

Allemaal leuk en aardig die bevolkingsgroei, maar wanneer gaan we nu eens woningen bouwen?
In plaats van woningbouw te verbieden en tegelijkertijd via de achterdeur iedere week 500 nieuwe Nederlanders binnen te halen.

Osdorpertje | 16-12-20 | 14:06 | 2

We moeten helemaal geen woningen bouwen. Meer woningen = meer immigranten.
Immigranten gaan namelijk altijd voor op de inheemse bevolking.

discriminazie | 16-12-20 | 14:31

Gewoon minder neukon mensen. Dan heb je ook geen extra woningen nodig.

Blote Bertus 2000 | 16-12-20 | 14:43

Er zijn twee zaken waar je me heel erg wanhopig, verdrietig, woest en misselijk mee krijgt. Die bevolkingsgroei en (ook nog eens in een walgelijke combinatie) dit:
twitter.com/BomenAchterhoek/status/13...

Poesmobiel | 16-12-20 | 14:06 | 3

Helemaal mee eens. Ik zeg voor iedere gekapte boom twee mensenhoofden kappen ter compensatie.

Zeebonkus | 16-12-20 | 14:14

Afschuwelijk en onbegrijpelijk dat dit gebeurd. Dit is toch nimmer uit te leggen dat er een gegronde reden is, dat deze kaalslag plaats vind.

vluchtelingallergie | 16-12-20 | 14:17

Staatsbosonteer noemt dit "verjonging, doorkijkjes maken, grond aan de natuur terug geven". Walgelijke vertoning inderdaad.

A.S. Perien | 16-12-20 | 14:19

Niet dat het wat uit maakt maar er zijn inmiddels al de 20 miljoen gepasseerd.

rein9576 | 16-12-20 | 14:05

En een groot deel van die migratiërs gaat natuurlijk stemmen op Denk en Bij1 etc. Dan weten we ook gelijk hoe het met Nederland zal aflopen.....................

Vanbonkenaayen | 16-12-20 | 14:05
-weggejorist-
heldheino | 16-12-20 | 14:03

Volgens mij wordt hier een rekenfout gemaakt. In mijn geboortejaar woonden in Nederland 9 miljoen mensen, Vandaag zijn dat er bijna 18 miljoen dat is een verdubbeling in zeg maar 73 jaar. Het punt dat de 20 miljoen wordt bereikt is veel dichter bij. Nog maar 2 miljoen te gaan! Dat is al in 2030/40 bereikt.

Sintjuttemuts | 16-12-20 | 14:03 | 1

2063, ik denk dat die 2 een 3 is tegen die tijd, dasr zorgen de omvolkers wel voor.

Mallepietje1001 | 16-12-20 | 14:11

Nu hoor je linkse rakkers dan weer niet over het klimaat. 20 miljoen geeft een enorme impact alleen al op de CO2 uitstoot.

BozePaarseMan | 16-12-20 | 14:03 | 1

Het gaat linkse rakkers niet om klimaat. Het gaat hun om welvaartsoverdrachten en allochtonen stemmen links.

heldheino | 16-12-20 | 14:04

We hebben een tekort aan natuurlijke vijanden. De sabeltandtijger is uitgestorven, de dijken zijn verhoogd, virussen enten we ons tegen in.

Zack Hooi | 16-12-20 | 14:03 | 2

Als alternatief importeren wij culturele vijanden.

A.S. Perien | 16-12-20 | 14:10

Ik bied mezelf aan als natuurlijke vijand.

Zeebonkus | 16-12-20 | 14:15

Het is nu al te druk in NL. De woningmarkt is uitgeput. En dan nemen we er er nog 3 miljoen bij. De druk op de infra is m.i. niet meer houdbaar.
Waar kan ik heen?

Broadsquire | 16-12-20 | 14:02 | 5

Hongarije. Een huis kost 30/40K en je particulier opgebouwd pensioen ontvang je daar belastingvrij.

theo-is-dood | 16-12-20 | 14:27

@theo-is-dood | 16-12-20 | 14:27:
Zij het 3 jaar later (68) terwijl het contract (waarvan éénzijdig is afgeweken door de overheid) destijds pensioen op 65 jarige leeftijd in het vooruitzicht stelde. In de tussentijd vastgestelde conserverende aanslagen zijn tot op de dag van vandaag overigens nog steeds niet aangepast aan deze wijziging.

kindapaas | 17-12-20 | 03:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is feite een vicieuze cirkel.

Waarom zou je nog kinderen nemen met alle gevaar en rotzooi die in verschiet ligt over een aantal jaren wanneer het percentage Moslims 20-25% is, en de Millennials en Groen Fascisten met knotjes aan de top van het bedrijfsleven de politiek staan en gebukt als een stel wijven de invasieve Islam staat te verwelkomen. Verstijfd van angst als zij zijn.

Dat alles is nu al het geval, maar het wordt nog veel erger.

En al deze symptomen worden steeds erger wanneer autochtonen cq. niet-Moslims minder kinderen baren uit afkeer cq. angst hiervoor.

Dus het een versterkt het ander.

Realism Is All | 16-12-20 | 14:02

De wereldbevolking stijgt al 60 jaar met zo'n 80 miljoen per jaar en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat aantal zal verminderen. De grootste groeiers zitten in Afrika en Midden Oosten. Daar kunnen ze die aanwas al lang niet meer bergen en voeden. Aanwas komt dus voor een groot deel naar Europa. Eerste voorzichtige begin zien we nu al. Reken maar op een NL inwoner aantal van 25 miljoen rond 2070.

Eugen Sandow | 16-12-20 | 14:00 | 1

Genoeg ruimte, echt niet overal bloedheet en genoeg olie in de grond dus lalala geld.
En er toch 1 grote teringzooi van maken.

Antwoord: Islam.

Die staat geen volledige concentratie op en toewijding aan verbetering van alles in je leven en in het land toe.

Realism Is All | 16-12-20 | 14:05

Driften en emoties. Onze intelligentie is net intelligent genoeg om in dienst te staan van driften en emoties.

eegoo | 16-12-20 | 14:00

Goede insteek van meneer Latten: kiezen. De politiek moet kiezen. Niet je kop in het zand steken. Laat maar waaien. Een instelling van je doet er toch niets aan. Dan overkomt het ons allemaal maar. Waar willen we heen? En dan zullen er keuzes gemaakt moeten worden. NL wil nu alles. Florerende natuur en immigratie onbegrensd. Remkes wil meer meer natura 2000. Nou, die natuur kun je wel op je buik schrijven met een bevolking van 22 miljoen. Windmolens? Sloop ze dan maar, geen plek. Klimaatverandering onder controle krijgen? We schuiven met z'n 22 miljoenen de Noordzee in. Ik kijk uit naar een maandenlang nationaal debat op de NPO onder leiding van meneer Latten over de toekomst van Nederland.

Rest In Privacy | 16-12-20 | 13:59

Ruim 8,5M Zwitsers kunnen blijkbaar ook hun eigen land runnen? Waarom willen wij het dan met 20M proberen?

Pimp my Voortuin | 16-12-20 | 13:55 | 2

Omdat Zwitsers eigenaar zijn van hun land en de regering hen uitvoerend ten dienste staat...

A.S. Perien | 16-12-20 | 14:13

@A.S. Perien | 16-12-20 | 14:13: Zwitserland heet voluit: officieel de Zwitserse Bondsstaat (ook wel Zwitsers Eedgenootschap of Zwitserse Confederatie; Duits: Schweizerische Eidgenossenschaft (Wiki). Het is een federatie van 22 kantons die elk verregaande eigen bevoegdheden hebben. Bijvoorbeeld op gebied van belastingen.
In sommige dorpjes werd daar tot in de jaren zestig met handopsteken op het dorpsplein gestemd. De federale regering heeft daar niet veel in te brengen en heeft de medewerking van de kantons nodig.

theo-is-dood | 16-12-20 | 18:46

Voor Fluitsma en van Tijn bekt ‘20 miljoen mensen’ wel weer lekker.

BozePaarseMan | 16-12-20 | 13:53

Ik heb een paar dingen goed gedaan in mijn leven en op 1 staat : geen kinderen.
Ik kan het iedereen aanraden.

streknek | 16-12-20 | 13:52 | 1

Start een cursus voor allochtonen dan.

swassannuf | 16-12-20 | 13:56

Nederland was in 1950 al vol (met 10 miljoen mensen), dus wat mij betreft geen enkele immigratie meer. Maar sowieso geen achterlijke (lees niet westerse) culturen meer. De binnensteden beginnen namelijk steeds meer trekjes te krijgen van een Midden Oosten versie van Mad Max. En omdat de putjes daar beginnen over te stromen, eisen de kabinetten Rutte nu verdeling over de gemeenten/dorpjes.

benjeallanggek | 16-12-20 | 13:49 | 2

Die gasten zitten het liefst in de anonieme uitkeringssteden, als Rutte of iemand anders die naar de krimpende dorpen wil verplaatsen..... de ontvangst zal daar minder dan matig zijn.

grindbak | 16-12-20 | 13:54

Hier in het dorp van zo'n 5000 inwoners lopen er ook al rond. Vast geen slechte mensen maar passen zich niet aan en leven in hun eigen bubbel. Het is niet meer te stoppen.

Ride_On | 16-12-20 | 14:02

Even los van de andere (praktische) bezwaren, waar moeten al die nieuwe Nederlanders eigenlijk wonen? Er is een tekort van 300,000 huizen en de AZC's zijn ook al behoorlijk vol.

Diederik_Ezel | 16-12-20 | 13:49 | 5

Gewoon op de vvd blijven stemmen, dan komt alles goed..

BozePaarseMan | 16-12-20 | 13:54

Er is een tekort aan alles, ook aan ziekenhuisbedden.

Nederland loopt helemaal vast op den duur.

sprietatoom | 16-12-20 | 14:06

@sprietatoom | 16-12-20 | 14:06: Hoe kan er toch een tekort aan ziekenhuisbedden? Wat als er een echte grote ramp zou plaatsvinden? Van het soort dat voor de hand ligt; een chloortrein die in hartje Breda uit de rails loopt, een ontploffing in de Botlek, een neerstortend vliegtuig in Amsterdam of twee volle bussen die met elkaar botsen.
Kunnen we dan de slachtoffers ook in onze ziekenhuizen opvangen?

theo-is-dood | 16-12-20 | 18:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is echt een leugen dat Nederland leefbaarder zou zijn met 20 miljoen mensen dan met 10 miljoen. En dat we daarom alle kosten en bijkomende ongemakken van de massa-migratie maar moeten accepteren. Alleen multinationals en 60+ vrouwen met een niet-ingevulde seksuele behoefte hebben er baat bij.

du Roi Soleil | 16-12-20 | 13:48 | 2

Die vrouwen gaan nu massaal op vakantie naar Ghana.

2voor12 | 16-12-20 | 13:51

Zijn we dan nog steeds met meer?? Of zijn we tegen die tijd met minder, in de minderheid?

Toeja | 16-12-20 | 13:46

17 maart gewoon allemaal weer lekker op Rutte stemmen, jongetjes en meisjes!

bisbisbis | 16-12-20 | 13:43

Van een intelligente soort kan iig geen sprake zijn.

eegoo | 16-12-20 | 13:43

Een krimpende bevolking is vooral een politiek probleem dat liefst ten koste van de samenleving wordt opgelost.

Voor de bevolking zelf maakt het niet zo veel uit.

van heinde en verre | 16-12-20 | 13:43

Het is niet zozeer de immigratie maar het bagatelliseren van links voor nieuwkomers zich aan te passen. Die bereidwiligheid is er vast wel bij velen maar links beweert dat iedereen zijn cultuur moet en zal vasthouden. Daarom is het nu al een zootje en wordt alleen maar erger.

Slough | 16-12-20 | 13:42 | 1

Dat betwijfel ik. Nieuwkomers mogen zich gewoon aanpassen, daar zou je niet om hoeven vragen. Het is op zijn best desinteresse (alles wordt toch wel voor ze geregeld) en op zijn slechts onwil en/of kwaadwillendheid.
Als ik vrijwillig naar een ander land zou vertrekken zou het echt niet in me opkomen om van de autochtone bevolking te eisen dat ze zich aan mij moeten aanpassen. Toch vinden velen in NL het de normaalste zaak van de wereld om dat wel te doen, zich aanpassen aan de achterlijkheid van sommige nieuwkomers.

Ride_On | 16-12-20 | 13:56

En dus importeren we bakken met mensen die vooral niet werken.

appeltjesgroeneweide | 16-12-20 | 13:40 | 2

@myself. Dus als je niet werkt, kun je n@@ken. Hoe meer je niet werkt, hoe meer je kan Nn@@ken en kinderen krijgen terwijl de autochtoon lekker betaalt voor je kinderbijslag en je uitkering. Gaat lekker zo.

appeltjesgroeneweide | 16-12-20 | 13:42

@appeltjesgroeneweide | 16-12-20 | 13:42:
Onzin, de grootste groepen nieuwkomers zijn Oostblokkiers voor de bouw en de kassen. Daarnaast ook grote hoeveelheden ICT Indiërs.
Mensen die hier niet naar school zijn gegaan en dus tijdens hun leven meer belasting afdragen aan NL dan dat ze kosten.

* Il Principe * | 16-12-20 | 13:54

Dit zijn werkelijk de domste journalisten die ik de laatste tijd heb gehoord. Breken ze het thema immigratie en bevolkingsgroei aan (omdat Jan Latten weer eens die ene keer per jaar over de CBS prognoses mag hebben), gaan ze het hebben over de zorg. "Ik denk dat zorg zeker wel een verkiezingsthema gaat worden". Nee, doos. Immigratie is een verkiezingsthema en het is dankzij kut journalisten zoals jij, dat politici te vaak de dans ontspringen.

heldheino | 16-12-20 | 13:39

Dit proces is al bezig sinds het egin van de zeventiger jaren van de vorige eeuw. Toen stond D66 te fulmineren dat er gezinnen waren met 3 en 4 kinderen.

Iedereen weet dat een gezin meer dan 2 kinderen nodig heeft om de bevolking in stand te houden. Zowel Nederlanders, als Surinamers, Antillianen en Turken redden dat al heel lang niet meer. Marokkanen nog net.

De bevolkingsgroei is dus op pauze gezet door de politiek en met aanverwant beleid. Moeders moest gaan werken, in beginsel nog leuk want het geld klotste tegen de plinten op. Anno 2020 hebben tweeverdieners het niet breder dan de eenverdiener van weleer.

Het extra verdiende geld is afgepakt door de overheid om allerhande slechte plannen te financieren en er is voor de gezinnen geen weg terug meer.

Afgezet tegen het concept van centraal fractioneel bankieren, kan een land niet met een stabiele of krimpende bevolking. En nu wordt het continent overspoeld met pisgeld, via QE. In een tijd dat de economie krimpt, doen de beurzen het beter dan ooit tevoren. En feitelijk kan dat niet.

Het hele gebeuren is georkestreerd en wie gelooft dat politici nobele mensen zijn, die elke keer maar van alles overkomt, die is te dom om te poepen.

We worden omgevolkd of je het leuk vindt of niet.

netniet | 16-12-20 | 13:38 | 8

Dat is al begonnen vlak na WO2, in 15 jaar tijd verliet 4% van de Nederlanders ons land richting Canada, de VS, Australie etc. Je kreeg geld mee en de toenmalige regeringen promoten dit gedrag behoorlijk. Er kwamen natuurlijk ook immigranten terug uit Indie maar netto verlieten er meer Nederlanders ons land dan er binnenkwamen.
Begin jaren zestig was er opeens een probleem, de economie draaide als een gek en er waren niet genoeg arbeidskrachten dus die moesten ergens anders wegkomen.

klaas24 | 16-12-20 | 14:00

@Mensdier | 16-12-20 | 13:57: Laat me raden, begin 20, je woont bij jouw ouders thuis en mist het perspectief op het verleden ?

netniet | 16-12-20 | 14:32

@Mensdier | 16-12-20 | 13:57: '... en luie bange mensen'. Ik ben heel erg benieuwd hoe je daar bij komt maar voel me niet aangesproken. Je zou beter weten als je mij zou kennen. Maar door twee keer een paar korte zinnen te typen, waarbij vooral op valt dat je '... jezelf niet gaat herhalen...', zegt denk ik veel over je vermogen om na te denken. Of beter, het gebrek daaraan. En dan hebben we het nog niet over het communiceren zelf; laat staan dat het doet vermoeden dat je uberhaupt iets coherents kan bedenken en communiceren over dit onderwerp.

Not_again | 16-12-20 | 15:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Mensen die migratie toestaan doen dat zoals gewoonlijk op zeer discutabele gronden. In discussie hoor je nooit een goed antwoord op bezwaren.
Ik vraag met dan ook af waar deze discussie gevoerd wordt, welke politieke partijen het een goed idee vinden om massa-immigratie toe te staan en willen instaan voor de consequenties.
Een punt als: Er is woningnood in Nederland. Al deze mensen krijgen een onderkomen. Welke politieke partij zet dit eerlijk tegen elkaar af? Of gaat het vooral om de bouw-vrindjes van de politie (ondernemend/bouwend-nederland) die ten koste van overbevolking het liefst zoveel mogelijk wil bouwen, ook al is dat voor kansarme immigranten? Vragen, vragen.
In aanloop naar de verkiezingen, zaken die worden doodgezwegen. Voor je heet weet zitten we weer 4 jaar met een fait-accompli; ongebreidelde immigratie.
Welke afspraken zijn er gemaakt dat we dit zo toelaten? Is dat Marrakes-2? Is dat de EU? Niemand die ik ken heeft daar een helder antwoord op.

Not_again | 16-12-20 | 13:37 | 2

Er is geen discussie over dit onderwerp.
Niet bij de NPO of RTL. En niet bij de andere media (GS buiten beschouwing)
Bekijk het als een "discussie"bij M over islam.
Aan tafel zitten 2 moslims,1 extreem links persoon en M zelf.

pejoar | 16-12-20 | 13:50

@pejoar | 16-12-20 | 13:50: Over een van de grootste maatschappelijke veranderingen van de laatste vijftig jaar, namelijk de massa-immigratie van niet-Europeanen is nooit discussie geweest. Nooit is de bevolking direct om hun mening gevraagd. Nooit een referendum georganiseerd.

theo-is-dood | 16-12-20 | 19:00

Ik zeg maar even niets....

Ruimedenker | 16-12-20 | 13:37

Tsja weinig te batsen, allemaal probleemwijven die te lui zijn om wat te doen, en als je dan zegt, joh lijkt mij beter dat jij geen kinderen krijgt want alles is teveel moeite is het huilen. Heb het eerlijk gezegd maar opgegeven, doe nu lekker mijn eigen ding.

Kale dodo | 16-12-20 | 13:37 | 2

Zo bekend dit....

Gandalph | 16-12-20 | 13:56

Heel erg herkenbaar.

postmodernismisdead | 16-12-20 | 14:34

een reden te meer om immigratie direct te stoppen. in de eerste plaats islamitische immigratie

win | 16-12-20 | 13:36

Teletekst had het vanochtend over 47% met een migratieachtergrond in 2063.
Probeert Jan Latten het nu te downplayen of is teletekst te pessimistisch?

pibasso | 16-12-20 | 13:36

De omvolkingsagenda vordert gestaag. Dat is geen complot, dat is staand beleid.

van heinde en verre | 16-12-20 | 13:35 | 1

Pas maar op, straks wordt je nog voor nazi uitgemaakt.

heldheino | 16-12-20 | 13:41

Centraal Bureau voor Staatspropaganda heeft kapotte glazen bollen die nooit rekening houden met de Derde Wereldoorlog, uitbarsting van de grootste vulkaan van IJsland en de 3 volgende pandemieën die nog vóór 2060 zullen plaatsvinden. Iets als toekomstige demografie publiceren alsof het waar is; anti-wetenschappelijk en zuivere demagogie (propaganda, dus).

Puur gegoochel met cijfertjes om dat smerige EU-mensenhandelbeleid erdoor te blijven rammen. Angst inboezemen "oh, over 50 jaar de helft allochtoon, ow wat eng en wat errug". Doch, dacht het niet: in de Derde Wereldoorlog zal meer dan de helft van de allochtonen terugvluchten naar land van herkomst. Of dacht u dat zij gaan vechten voor Nederland als de geldkraan eindelijk dichtgaat?
Dacht het niet. Nederland blijft Nederlands en de EU zal falen.

Mensdier | 16-12-20 | 13:35 | 3

De laatste 4 woorden zullen hopelijk waarheid worden. EEG was geweldig EU is ontstaan voor uitgewerkte politic tegen giga salarissen

Slough | 16-12-20 | 13:46

@Slough | 16-12-20 | 13:46:
Als de EU faalt, dan worden we koloniën van de VS, China of Rusland. Als klein kutlandje red je het niet meer in deze wereld, iets waar de Britten heel snel achter gaan komen.

* Il Principe * | 16-12-20 | 13:56

@* Il Principe * | 16-12-20 | 13:56: ga weg man met die bangmakerij. Noorwegen en Zwitserland hebben nooit bij die graf-EU gezeten en die landen floreren. Het VK zal dat ook gaan doen, en NL volgt vanzelf.

Mensdier | 16-12-20 | 13:59

Iets met los zand en een 'samenleving'. Daar gaan we naar toe.

druipsmurf | 16-12-20 | 13:35

Vooruitkijken en op tijd wegwezen.

professorinopleiding | 16-12-20 | 13:35

2030: Amsterdam heeft ruim drie miljoen inwoners en de Markerwaard is ingepolderd.

Tietmier | 16-12-20 | 13:34 | 1

De republiek Amsterdam?

klaas24 | 16-12-20 | 14:01

Dan zit er maar 1 ding op. Ook hier van die getho's bouwen met torenflats vol asielzoekers en alochtonen. Wat zal Nederland er op vooruitgaan.

Nock_Churris | 16-12-20 | 13:34

Ik ken ze wel, van die mensen die graag kinderen willen krijgen. Ze willen zo'n kind ook wel kunnen huisvesten. Koopwoningen zijn onbetaalbaar, huurhuizen zijn onbetaalbaar en sociale huur heeft een wachtlijst van 15 jaar. En tot de verbazing van deze mensen is het wel mogelijk om op korte termijn een woning te krijgen. Een woning die zelfs van de gemakken van een goede (en vooral dure) wasmachine is voorzien. Deze mensen betalen er zelfs belasting voor. Ze blijven wachten op een woning, maar ja, elk jaar 200.000 immigranten (zie het wrr rapport samenleven-in-verscheidenheid) die ergens voor komen te staan op de wachtlijst. 200.000 immigranten die ervoor zorgen dat er meer wegen moeten worden gebouwd, meer uitkeringen moeten worden betaald. 200.000 redenen voor deze mensen om te wachten met hun kinderen.

De regering bekommert zich niet om deze mensen die graag kinderen willen en die kinderen een dak boven het hoofd gunt, deze regering heeft 200.000 andere zaken om zich over te bekommeren. Een groot deel van de oppositie trouwens ook.

El Rico Grande | 16-12-20 | 13:34 | 1

U moet eens op de jaarlijkse Emigratiebeurs in Houten gaan kijken. Dan schrikt u van de vele normale Nederlandse gezinnen die daar rondlopen. Op zoek naar een land dat hen betere levensomstandigheden kan bieden.

theo-is-dood | 16-12-20 | 19:04

Ik ben wel benieuwd naar het gemiddeld aantal kinderen hier. Mensen zullen schrikken.

Ja kinderlozen autochtonen, jullie zijn een van de hoofdoorzaken van de "omvolking". Niet de enige (zie Japan, Korea) maar toch.

omanders | 16-12-20 | 13:34 | 1

Waarom? We kunnen toch ook gewoon kiezen voor een krimp van de bevolking?
Is in het algemeen veel beter voor dit kleine land.

2voor12 | 16-12-20 | 13:38

20.000.000 - 1 = 19.999.999
Ik lees namelijk zonet dat Joran van der Slut weer eens een veroordeling aan zijn met rode bieten gevulde endeldarm heeft hang0n; www.telegraaf.nl/nieuws/1664063786/jo...
Dat betekent dat Van der Slut 2063 nét niet gaat halen en zich tot die tijd met bieten in leven zal moeten houden.

Boris Poepnagel | 16-12-20 | 13:33

Dat noem je : Involutie

NjetNiet | 16-12-20 | 13:33

"15 miljoen mensen" komt uit 1996. Inmiddels -24 jaar verder bestaat "dit hele kleine stukje aarde" uit 17.5 miljoen mensen. Met de groeibeweging van afgelopen paar jaar in ogenschouw, verwacht ik de 20 miljoen een stuk eerder aan te kunnen tikken.

Een antwoord op de volgende vraag zegt vrij veel over uw kijk op de wereld:

"Ben ik een optimist of een persimist?"

Jack Berenburg | 16-12-20 | 13:33 | 2

*peSsimist*

Jack Berenburg | 16-12-20 | 13:34

Met die lockdowns gaat t wel snel, meer geneuk, minder doden.

klaas24 | 16-12-20 | 14:03

Achja, we hadden toch nog maar 10 (nu inmiddels 8/9? ) jaar te gaan voor dat klimaatverandering de wereld had opgeblazen oid toch?

tjongerschans | 16-12-20 | 13:32 | 1

De olie raakt ook al de afgelopen 50 jaar binnen 10 jaar op.

2voor12 | 16-12-20 | 13:36

Die Latten heeft dezelfde kale knakker als die Spengler. Hier op de kinderloze GS wordt er wel snarky gedaan over Vinexspenglers en dit en dat, maar het gelijk van de demografiepessimisten kan niet worden ontkend. We moeten nieuwkomers assimileren en assertiever worden als cultuur, want datgeen wat we hebben wordt echt niet vervangen voor iets beters, als we af moeten gaan op de slechte winnaars (de democrats, de lesbiennes als M, de deugers, de akwasis en de sylvanas) en de eigen-staart-bijtende deugnimbys (groenlinksers die protesteren tegen windmolens op ijburg) en de i-just-wanna-grill vvd stempende boomers en oude genxers.

Thierry en de thierries van de toekomst kunnen nog heel wat boreale potjes breken voor ze hun gelijk kwijt zijn....

Schwanzeleber | 16-12-20 | 13:31

Dat was toch het plan? TriState
30 miljoen inwoners (waarvan waarschijnlijk nog geen 10 miljoen autochtoon).
De natte droom van Brussel, Unilever en '66.
Jammer dat jullie niet even naar jullie eigen topic hebben verwezen.

www.geenstijl.nl/5139245/hoe-vno-ncw-...

Abject | 16-12-20 | 13:31

In de landen om ons heen er is er exact hetzelfde aan de hand.
Dus we zijn niet uniek.

HoerieHarry | 16-12-20 | 13:31 | 2

Deze landen zijn ongeveer even groot. Maar het aantal mensen is niet zo belachelijk gegroeid.
Zwitserland 8 miljoen
Denemarken 5,5 miljoen
Estland 1,5 miljoen
Slowakije 5,5 miljoen
Kroatië 4,1 miljoen

pejoar | 16-12-20 | 13:35

Bevolkingstoename. Door migratie. Vanuit Afrika uiteraard.
Nederland wordt steeds een beetje dommer.

leo de pejo | 16-12-20 | 13:31

Mijn moeder en haar familie kwam in 1949 nog net levend terug uit voormalig Nederlands-Indië. Met een Nederlands paspoort in de hand werd hen te verstaan gegeven dat Nederland, ‘vol’ was en dat er geen plek voor hen was. Ze moesten terug naar Indonesië, waar Nederlanders, Chinezen en christenen, Molukkers, hun leven niet zeker waren. Tienduizenden zijn daar mishandeld, verkracht, vermoord en verdwenen.

1960 beleefde Nederland haar eigen ‘Vietnamoorlog’ te Nieuw-Ginea. De positie van voormalige Nederlanders en aanhang werd toen volstrekt onhoudbaar. Als spijtoptant zijn ze alsnog in 1960 hals over de kop naar Nederland gevlucht. Statenloos inmiddels want zij moesten bij hun door Nederland afgedwongen terugkeer naar Indonesië, in Indonesië hun Nederlands paspoort inleveren indien zij in Indonesië wilden overleven... Mijn moeder en haar familie heeft in stilte keihard hun stinkende best gedaan om in het ‘gastvrije’ Nederland, een nieuw bestaan op te bouwen. Dankbaar en in stilte.

Vergelijk deze familiegeschiedenis met de huidige onterechte massa-immigratie en houding van deze zogenaamde vluchtelingen.

Wij worden allen, willens en wetens verraden door onze eigen volksvertegenwoordiging. De enige die daar werkelijk wat aan wil doen is de PVV.

Ik ben christen, allochtoon, veteraan en stem op de PVV!

Zetten | 16-12-20 | 13:29 | 7

Een van de grootste moderne leugens is dat de witmang oa mocro's en Ottomanen en andere Arab volk in grote getallen moet huisvesten want ze zijn slachtoffer. Terwijl echte slachtoffers (Indo's die loyaal bleven aan de kroon en zelfs meevochten met de KNIL) tot op de dag van vandaag genegeerd worden.

De overheid heeft openlijk loyale onderdanen tegen gelogen en genaaid en in de steek gelaten. En een stuk recenter dan wat Suriprofs van Afrikaanse afkomst is overkomen.

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-20 | 13:37
-weggejorist-
ikwilgroenrechts | 17-12-20 | 00:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Tegen 2070 hebben we heel andere problemen dan een bevolking die voor 42% niet autochtoon meer is. Of er sowieso nog te vreten valt bijvoorbeeld, of dat we zijn uitgewoond door een kernoorlog (een nog steeds actueel gevaar) of dat alle fossiele energie is uitgeput en we op andere energiebronnen moeten overgaan. Om even de gewone rampen, zoals een totale collaps van de wereldeconomie nog niet eens te noemen en ik ook de klimaatverandering ook even laat liggen.

Beste_Landgenoten | 16-12-20 | 13:28 | 3

dat zeiden ze in 1970 ook over 2020...

small_town_dude | 16-12-20 | 13:34

Domme reaktie. Gewoon dom. Vooral die klimaatleugen.

MooseNL | 16-12-20 | 13:35

Daarom geen kinderen.
Weg vrijheid, rust en geld - nee dank je.
En ik hoef aan niemand uit te leggen waarom het hier over 30 jaar zo'n ongelooflijke puinhoop is.

Eduardo- | 16-12-20 | 13:28

Eerder deze eeuw heeft een allochtoon al de conclusie getrokken dat er niet iets bestaat als de Nederlandse identiteit. Waar is iedereen toch zo bang voor? Er kan dus ook niets verloren gaan. Je hebt kliko's voor gft, voor papier, voor plastic en voor frituurvet. Nederland is, zeg maar de grijze kliko aan het worden.

Leptob | 16-12-20 | 13:27 | 1

We hebben er blijkbaar niks over te zeggen, we hebben hier niet om gevraagd en het wordt ons opgedrongen. Daarnaast dat onze eigen bevolking achtergesteld wordt op huizen etc. is al helemaal schandalig! Los daarvan, dat er een hoop hier naartoe komen enkel voor geld en zich totaal niet wenst aan te passen.

Gandalph | 16-12-20 | 13:48

Ze zitten er finaal naast met hun 20 miljoen. Omdat ik er dan zeker niet meer ben is 19.999.999 het juiste aantal.

pa_niek | 16-12-20 | 13:25

Landen van vergelijkbare grootte als Nederland (ongeveer 40000 km²)
Zwitserland 8 miljoen
Denemarken 5,5 miljoen
Estland 1,5 miljoen
Slowakije 5,5 miljoen
Kroatië 4,1 miljoen
Deze landen zijn denk ik veel leefbaarder en hebben toekomst.
Minder criminaliteit, minder vervuiling en meer natuur.

pejoar | 16-12-20 | 13:25 | 4

Ik deel het sentiment dat Nederland veel te dicht bevolkt is. Ik wil bij Zwitserland een sterretje zetten (ik woon er reedsch bijna 14 jaar, en ken het inmiddels):

40% van Zwitserland is bergachtig gebied; daar is de dichtheid laag. Het hele Mittelland / "Zwitserse hoogvlakte" (grof gezegt een strook tussen het meer van Geneve en de Bodensee is vies dicht bevolkt.

Balsaq | 16-12-20 | 13:43

Zwitserland doet het in alles beter dan Nederland.

Bab01 | 16-12-20 | 14:01

Oostenrijk: ca tweemaal zo groot, ca de helft aantal inwoners (8 mi)

PieterPassant | 16-12-20 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

Chinezen, Polen, Indiërs, Duitsers, Russen (ja zelfs die, de, volgens der Linkshund, nieuwe nazi's) enz.: geen problemen mee. Zorgen verhoudingsgewijs voor weinig ellende.

Het is de Islam. Enkel en alleen de Islam. Opgedonderd en opgerot.

Realism Is All | 16-12-20 | 13:25

De feminisering van het westen wordt dan ook meteen de ondergang van het westen .

likmegaties | 16-12-20 | 13:24

Zorgen dat je op tijd vertrekt uit het nieuw Afrika met islamitisch sausje

Eddy67 | 16-12-20 | 13:23 | 1

We kunnen wel ruilen. Gewoon een moment afspreken dat we de grote oversteek doen. Kunnen de Afrikanen hier landbouwen (veel beter klimaat) en gaan wij in Afrika de boel opbouwen en lekker zitten thuiswerken. 'S middags heb je met het klimaat in Afrika altijd mooi weer voor een lunchrondje. Na je werk op buffels jagen en dan uitgeblust met een pilsner op de veranda! Iedereen wint!

JB86 | 16-12-20 | 13:30

komop dit kan toch niet meer dan een wel uitgekookt en voortopgezet plan zijn? Het is ontzettend duur om een gezin te (onder)houden in de eerste plaats, maar het wordt de inheemse wel erg makkelijk gemaakt om hierheen te komen, familie, huis en inboedel op kosten van de staat te krijgen.

Toen ik in Polen was hebben ze daar liefjes dagen. Overal waar je komt krijg je een roos in je handen gedrukt. Soort stimulans voor de liefde en om juist baby's te maken. De cultuur die wij in NL kende wordt gewoon voor je eigen ogen gesloopt.

Krachtkoe | 16-12-20 | 13:23 | 2

Verhuis naar Polen.

Beste_Landgenoten | 16-12-20 | 13:25

Met dank aan Rutte zitten we nu al opgescheept met miljoenen niet-westerse immigranten. Lekker met oogkleppen op de VVD blijven stemmen dus.

BozePaarseMan | 16-12-20 | 13:22 | 1

Joh, vergeet niet die andere partijen te noemen. Dit proces is al tientallen jaren bezig en niet alleen in Nederland.

heldheino | 16-12-20 | 13:43

Vooral links en PRO EU blijven stemmen. Wanneer gaan mensen begrijpen dat we niet de hele wereld kunnen helpen. Wij als Nederlanders proberen een goede samenleving te creëren door niet zo veel mensen te produceren. Terwijl ze in Afrika nog steeds volle bak 10 kinderen op de wereld zetten die gewoon lekker deze kant op komen. PLUS nog het feit dat ze tegenwoordig gewoon de beste medicijnen krijgen om kindersterfte tegen te gaan. Genoeg is genoeg!

Carepolice | 16-12-20 | 13:22 | 1

Altijd zo’n leuk misverstand, wij helpen de wereld met het opnemen van vluchtelingen. De wereld wordt er niks beter van als er een 100.000 in Nederland p/j mogen komen. Het zal zelfs slechter gaan daar dit gat gewoon in Afrika wordt bijgefockt. Wij helpen minimaal een vluchteling met een beter leven maar door deze nivellering betekend dit dat wij een autochtoon minder kunnen geven. Hoe je het ook draait of keert, vluchtelingen helpen is voor niemand goed, stoppen dus!

allesofniks | 16-12-20 | 13:29

Wat is dat toch voor een onzin dat een land niet groeien in aantal inwoners. Ik snap dat dit voor rijke mensen met grote bedrijven of pandjes interessant is, maar verder????

ik--+ | 16-12-20 | 13:21

Tja, ik roep de hele dag thuis al dat ze in godsnaam moeten emigreren, ver weg van Noord-West Europa.

Torwart | 16-12-20 | 13:20

en wat zegt jesse over de milieuvervuiling die dit veroorzaakt? Niks natuurlijk met zijn 3 kinderen. Hij is net zo vervuilend als iemand met 1 kind met een hele vieze diesel en huis met G label.

freshideas | 16-12-20 | 13:19 | 1

Hear hear

Bumper | 16-12-20 | 13:46

Links is haar eigen staart aan het najagen door de wisselwerking tussen migratie en klimaat. De enige structurele manier om als land de uitstoot te verminderen, is door minder bevolking te hebben. Wat gaan ze doen? Meer meer meer importeren, waardoor we nog debielere klimaatmaatregelen moeten gaan verzinnen. Ik pas echt voor die idealistische hobby’s.

amateurrr | 16-12-20 | 13:19

Meer consumenten, meer groei, meer bouwprojecten en dus geen rem want meer geld.

Zack Hooi | 16-12-20 | 13:18

Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Mag ik daar ook een grafiekje van?

Poesmobiel | 16-12-20 | 13:18

Elke 400 jaar zijn er grote verschuivingen in de wereldbevolking (of iig in Europa.) 0, 400, 800, 1200, 1600. Rond 2000 dus ook.

Hadena | 16-12-20 | 13:18 | 5

@Kapitein Sjaak Mus | 16-12-20 | 13:22:
Daarom begin ik ook opnieuw ergens anders.

Hebbiehemookweer | 16-12-20 | 13:30

@Kapitein Sjaak Mus | 16-12-20 | 13:22: ik hoor dat Groenland binnenkort vrijkomt.

Hadena | 16-12-20 | 13:51

@2voor12 | 16-12-20 | 13:24: Ja, dat dachten onze voorouders die naar Zuid Afrika vertrokken ook. Probleem blijft dat je met meer moet zijn en daar is meer natuurlijk nageslacht voor nodig en daar ligt nou net de prioriteit niet bij onze boreale samenleving.

Guiseppe | 16-12-20 | 17:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Belangrijk is te weten wanneer de islam het 20% punt heeft bereikt. Want vanaf het moment dat rond de 20% moslim is in een bevolking overheerst ze de andere 80% en is in het openbare leven de facto de sharia ingevoerd.
Je ziet het nu al in wijken waar ze een grote groep vormen, autochtonen en andere niet-moslims moeten zich nu al naar hun levenswijze schikken.

2voor12 | 16-12-20 | 13:18 | 1

Verhuis maar vast.

Hadena | 16-12-20 | 13:52

"Dat ligt vast in verdragen, die kunnen we niet aanpassen"

StiekemeBunzing | 16-12-20 | 13:17

Weet wat u stemt straks in Maart.

ceriel82 | 16-12-20 | 13:17

"Wij zijn met meer" - Leugenaar van de eeuw.

SanderEvers | 16-12-20 | 13:16

Als het zo doorgaat worden we al eerder een verarmd derdewereldland, met een of andere duurzame dictatuur en meer meer meer islam. Dat zal de immigratie wel een halt toeroepen.

de visser | 16-12-20 | 13:15

Kennelijk is dat wat de meeste NLers willen. Anders zouden PVV en FvD al lang de absolute meerderheid hebben gehad.

isitsoornot | 16-12-20 | 13:15

Ik weet niet waar het financiële keerpunt van de verzorgingsstaat ligt, maar zodra het gratis geld op is vertrekt de 1e, 2e en 3e generatie immigranten naar hun "moederland" en leven ze als god in Frankrijk van wat er dan nog aan pensioen en AOW over is. De huidige sneeuwvlokjes zijn "verrechtst" en bitter geworden. Het achtergebleven volk zoekt naar middelen om ook te vertrekken maar durven de stap uiteindelijk nooit te maken.

Sneerpoets | 16-12-20 | 13:15 | 1

Leven als Mo in Marokko bedoelt u

Messerschmitt | 16-12-20 | 13:20

Echt gaaf! Nog maar 50 jaar en dan wonen we in Libanon aan de Noordzee. Zin in.

Lochos | 16-12-20 | 13:15 | 2

Dan ben ik gelukkig al dead.

MoonBeebe | 16-12-20 | 13:18

En dan in Rotje (pun intended) zo’n boem als in Beirut.

postmodernismisdead | 16-12-20 | 14:27

Laat de VVD toch lekker links liggen, zowel letterlijk als figuurlijk

amateurrr | 16-12-20 | 13:15

Er wordt niet meer geneuckt omdat er gewerkt moet worden om het voor bepaalde groeperingen mogelijk te maken om grote gezinnen te stichten.

Baron Clappique | 16-12-20 | 13:15

"Jij bent welkom, welkom in mijn land.
Jij bent welkom, niet zomaar hier gestrand."

Niet zomaar hier gestrand.

Precies.

Dr.Mabuse | 16-12-20 | 13:13 | 1

De instroom is er voor dat om te voorkomen dat we eensgezind zijn in Nederland. Wat dat zouden we nu en vooral in de toekomst nodig hebben. Onze leiders weten best wel dat multicultureel multi conflict betekend.

Atheist-Priest | 16-12-20 | 13:13

Het is overigens de moeite waard om op de tweet van meneer Van de Beek te klikken en de hele draad te lezen.

ZOMG | 16-12-20 | 13:12

Zoals Wilhelmina en Drees al zeiden : 'we zitten nu al op 10 miljoen, u moet emigreren, méér kan niet. Maar ja, nu komt er een stad binnen per jaar...

Thoth | 16-12-20 | 13:11 | 4

Ik zou wel eens een plan willen zien om terug te gaan naar 10 miljoen. In het algemeen is de aarde het beste af met minder mensen. Maar op de een of andere manier is het terugdringen van de populatie in nog geen enkel "groen" plan opgenomen. Is ook lastig qua economie, en misschien wel een van de belangrijkste uitdagingen waar we voor staan: hoe gaan we om met zo'n krimp?

Muxje | 16-12-20 | 13:16

@Muxje | 16-12-20 | 13:16:
Stop het geld dat je bespaart in onderwijs en innovatie ten faveure van de verbetering van arbeidsproductiviteit, robotisering en AI zijn prima voorbeelden.

amateurrr | 16-12-20 | 13:21

@Muxje | 16-12-20 | 13:16: De Chinezen hebben het ons als voorgedaan, met hun één-kindpolitiek. Zo ongeveer moet het dus, wereldwijd, en in combinatie met een immigratiequotum.

Rhenium | 16-12-20 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ha, een tweet van Jan vd Beek. Goeie vent, ziet het allemaal heel scherp. Stelde een paar jaar geleden ook al voor om eindelijk het Vluchtelingenverdrag eens op te zeggen. Maar:

"CBS: 20 miljoen mensen in 2063"

Dat lijkt me een uiterst optimistische schatting. Een biertje zegt dat we over 15 jaar al aan de 20 miljoen zitten. Bovendien, het CBS heeft zijn 'toekomstprognoses' mbt de totale bevolkingsomvang van Nederland in het verleden al een paar keer naar boven bijgesteld, dus.....

Dr_Johnson | 16-12-20 | 13:11 | 1

Het is eerder een doelstelling...
CBS is ook maar een sokpop van de overheid

amateurrr | 16-12-20 | 13:16

Ik vind halfbloed-kinderen van gekleurde moeders prachtig. Halfbloed-kinderen van gekleurde vaders hebben dat wat minder, zeg maar.

Normpje | 16-12-20 | 13:10 | 1

Die gekleurde moeders zijn wat Oosterser?

Is dit nog nieuws? | 16-12-20 | 13:13

Een nuance, niet alle immigranten komen uit mossel landen. Hoop ijzeren gordijniërs die ertussen zitten.

Wel verontrustende trends. Niet zozeer de aantallen. Maar de kennis dat onze overheid geen enkele selectie toepast op "vluchtelingen". Ja officieel wel, maar in de praktijk niet want of ze verdwijnen in de illegaliteit of ze krijgen alsnog een status want ze zijn zogenaamd heaumeau of politiek vervolgd. En dan komt de gezinshereniging...

Graaf_van_Hogendorp | 16-12-20 | 13:10

Tja als je als opgroeit met het idee dat de wereld toch vergaat binnen 50 jaar door klimaatproblemen waarom zou je dan nog kinderen willen. Wel vreemd dat de overheid die het klimaatprobleem op alle fronten onderschrijft ergsn toch het zeker voor het onzekere lijkt te nemen en toch maar allerlei lieden naar binnenhaalt mocht het toch meevallen met het klimaatgebeuren.

ultraman | 16-12-20 | 13:10

Vanmorgen op 1 het CBS : "De immigratie is nu door corona in een DIP, maar we verwachten volgend jaar HERSTEL?! "WTF?! I rest my case, zoveel bizarheid in 1 zin !

cor123 | 16-12-20 | 13:10 | 2

Het plan is om te groeien. Hoe maakt niet uit. Meer mensen = meer geld. Burgemeesters en zijn ambtenaren krijgen ook betaald naar het aantal inwoners. Niemand is er daar tegen.

WillemWordtWakker | 16-12-20 | 13:13

Economische groei gaat boven cultuur.

Suncatcher | 16-12-20 | 13:22

autochtonen 'nemen' weinig kinderen omdat het onbetaalbaar geworden is om ze te kunnen bieden wat ze nodig hebben (o.a. een verplichte laptop, een 'vrijwillige' schoolbijdrage en buitenlandse schoolreizen...etc) maar allochtonen krijgen alles wanneer ze daar geen geld voor hebben, gek he dat straks dé Nederlander niet meer zal bestaan, Maxima had een vooruitziende blik en heeft er zelfs aan meegewerkt. Hun kinderen zitten allemaal op het gymnasium, niet omdat ze zo slim zijn geboren maar omdat ze veel meer 1 op 1 aandacht krijgen wat betreft de lesstof. Zou (bijna) ieder kind moeten kunnen maar en masse krijg je dat niet voor elkaar.

potjandorie | 16-12-20 | 13:10

Eeeh, Hebben we geen lock down of zo? Of heeft geimporteerde geinfecteerden geen invloed op de situatie waar we nu met ze allen in zitten. Eigen bevolking opsluiten en via de achterdeur geinfecteerden binnen halen uit het buitenland, is dweilen met de kraan open. Vreemd dat Rutte hier afgelopen dinsdag niks over gezegd heeft. Ga mij niet vertellen dat de 500 man die per week binnengehaald wordt, allemaal negatief zijn getest. Ra ra pollitie pet

Boze massa | 16-12-20 | 13:10 | 2

In dat soort landen slikt men de ganse dag door hydroxychloroquine tegen malaria, die zijn dus goed beschermt tegen Corona.

naraga | 16-12-20 | 13:58

Die dragen een ernstigere ziekte bij zich dan corona: islam.

Bakkeleures | 16-12-20 | 14:07

Ah, ik zie dat het CBS ook al rascistisch xenofoob is. Of is dat alleen als Tjerrie en Greet dit benoemen?

opblaasschaap | 16-12-20 | 13:09

@Is dit nog nieuws? | 16-12-20 | 13:09: De verwekker van dit kwaad.

Prof. D.A.H. Vintik | 16-12-20 | 13:11

Hij zegt het heel netjes, maar daar komt het wel op neer.

Leon Tosti | 16-12-20 | 13:20

@Leon Tosti | 16-12-20 | 13:20:
Ik meen me een politicus te herinneren die dat ook wel eens gezegd heeft.

ArieR68 | 16-12-20 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen

Hopelijk krijgen de oorspronkelijke bewoners tegen die tijd delen braakliggend terrein toegewezen waarop ze casino's mogen bouwen en op bizons mogen jagen.

BobDobalina | 16-12-20 | 13:09 | 4

De tering zuipen doen ze (we) nu al.

Montgomery Burns | 16-12-20 | 13:12

@Montgomery Burns | 16-12-20 | 13:12: Zeker!

Hips!

Wijze uit het Oosten | 16-12-20 | 13:24

En jij denkt dat er nog iets over blijft aan ontwikkeling om te spreken over een georganiseerd land zoals het nu is? Haha! Wat een bak! De Nederlander is geen Indiaan. Die trekt wel naar iets anders toe en maakt daar wel iets moois van het land, terwijl wat erachter gelaten wordt niets meer van overblijft dan stof. Het is niet het huis dat leefbaar maakt, maar de bewoner. En die bouwt het huis.

BrokenTipi | 16-12-20 | 13:54
▼ 1 antwoord verborgen

Dit moet stoppen.

Naall | 16-12-20 | 13:09 | 2

Echt niet.

Is dit nog nieuws? | 16-12-20 | 13:09

joehoe Geertje stemmen!

potjandorie | 16-12-20 | 13:15

Terwijl het groene, klimaat ding om te doen is, minder minder minder mensen. Zeker in hoogwaardige vervuilende maatschappijen zoals die van ons. Dus waarom toch de eindeloze instroom? Minder mensen goed, veel mensen slecht. De groen-links paradox. Een beetje als het moslimbroeder gedachtegoed als progressieve emancipatie zien. Van de pot gerukt.

P-unit | 16-12-20 | 13:08

En we kijken er nog steeds van op dat er een corona virus rondwaardt.

Fries23 | 16-12-20 | 13:08

De zegeningen van de EU, gelardeerd met een vleugje Woodstock en een topping van islam.

bisbisbis | 16-12-20 | 13:08

Welkom!
15 Miljoen mensen, op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor,
Die laat je in hun waarde....

1996
2020 17.5 miljoen mensen....

Is dit nog nieuws? | 16-12-20 | 13:08 | 1

2025; 20 miljoen mensen....2035; 30 miljoen mensen wonen op dat te kleine stukje aarde met alle gevolgen van dien....

potjandorie | 16-12-20 | 13:18

Als je nu al weet dat de islam zich moeizaam verhoudt tot de westerse beschavingstraditie en de daaruit voortvloeiende politieke en bestuurlijke structuren, rechtssysteem, leefwijzen en culturele uitingen, dan zou het percentage moslims een relevante variabele zijn om prognoses te doen over de maatschappelijke stabiliteit in de toekomst, maar dat zal (nog) wel een brug te ver zijn.

Schulzie | 16-12-20 | 13:07 | 1

Ze meten wat dat betreft etniciteit en geen religie. Maar joh, de meeste mensen weten toch niet wat de islam voorschrijft en denkt dat dit hetzelfde is als wat er in de bijbel staat. Inhoudelijk staan die twee overigens lijnrecht tegenover elkaar en is Allah in de Koran Satan in de bijbel.

Maar praktisch gezien: het percentage Moslims in Frankrijk is hoger dan hier. Zweden ook zo onderhand. Je kunt altijd de ontwikkeling daar in de gaten houden en anders bestudeer je Jordanië als voorbeeld. PVV stemmen dus.

BrokenTipi | 16-12-20 | 13:50

Dan ben ik als het meezit in de hemel.
Of ik moet 105 worden wat ik niet waarschijnlijk acht.

HoerieHarry | 16-12-20 | 13:06 | 4

Je leeft wel gezond als reagurende kluizenaar.

Dus zeg nooit, nooit.

Toetsenbordcomplex | 16-12-20 | 13:10
▼ 1 antwoord verborgen

Gemiddeld kost een immigrant 30 kEUR per jaar. De overgrote meerderheid komt namelijk nooit aan het werk.

Zet dat af tegen dat deel van de bevolking dat alle belastingen genereert (dus ambtenaren, uitkeringstrekkers e.d. uitgezonderd). Dat geeft een goede planning wanneer je met jouw salaris het punt bereikt dat je ook beter naar de belastingontvangende kant kunt overschakelen.

Hoe lang duurt het nog voor Nederland failliet gaat .... You do the wiskunde!

James Lastig | 16-12-20 | 13:05 | 5

Failliet niet, maar net als in Zuid-Europese landen en zuidelijker zal er een enorme schaduweconomie ontstaan. Corruptie en nepotisme wordt namelijk met deze mensen mee geïmporteerd.

WillemWordtWakker | 16-12-20 | 13:16

Als die ook nog ruim 30 jaar hier vertoeft betekend dat dus ruim 1 miljoen Euro per persoon.
Ben bang dat belastingen weer omhoog gaan.

pejoar | 16-12-20 | 13:17

Ambtenaren genereren netto geen belasting.

Pje911 | 16-12-20 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

2070 ben ik gelukkig dood als ik die 42% zie staan. Maar U mag het absoluut geen omvolking noemen, het is ons overkomen.

Lorejas | 16-12-20 | 13:04

Waarom nog kinderen achterlaten in zo'n overvol verpest land?
Kip. Ei.

Deflatiemonster | 16-12-20 | 13:04 | 1

Ik stimuleer de kids al een tijdje om te vertrekken. Ze zijn goed opgeleid en hebben alle kans om elders een toekomst op te bouwen. Momenteel hebben ze nog niets te klagen in dit land dat nog niet zo heel lang geleden een van de beste plekken op aarde was, maar de vooral morele aftakeling is in volle gang. Hopelijk komen ze daar snel achter.

Here's Freddy | 16-12-20 | 16:54

- 1.

Gokmaar | 16-12-20 | 13:04

Straks 47% een migratieachtergrond. Wel allemachtig!

Francieux | 16-12-20 | 13:04 | 1

Hiermee is de Omvolking gewoon officieel toegegeven door de overheid.

2voor12 | 16-12-20 | 13:14

Met zulke regeringsleiders heb je geen vijanden meer nodig!

TijdelijkOptimist | 16-12-20 | 13:03

Dus steeds minder mogen voor steeds meer betalen, want werken...

_Roy_ | 16-12-20 | 13:03

En intussen maar lekker schimpen op hetero's die het gezin als hoeksteen van de samenleving zien. Zo dom was dat principe niet.

BlondHaarBlauweOgen | 16-12-20 | 13:03 | 7

@zwellevertje | 16-12-20 | 13:28: Om even actueel te blijven. Hier wilje het reproductigetaltoch wél minimaal op 1 hebben. Anders krijg je straks een maatschappij waar een dun laagje werkenden de aow van miljoenen oudjes kunnen gaan betalen (spoiler alert: dat gaan ze niet doen)

BlondHaarBlauweOgen | 16-12-20 | 14:38

@BlondHaarBlauweOgen | 16-12-20 | 14:38:
Hoe bedoel je dat gaan ze niet doen. Nu betalen ze voor iedereen die hier binnenkomt lopen en zgn gevlucht is. Dus de NL-er betaalt voor iedereen ook straks voor de oudjes.
Degene die niet bijdragen zijn degene die van een uitkering leven maar de NL-er werkt nu al zonder op een andere patij te stemmen tot zijn 67-ste terwijl ze in Italië vroeger met pensioen mogen en meer AOW ontvangen. Rutte geeft nog even 30 miljard weg en staat als hoogste in de peilingen. Het klootjesvolk is zo makkelijk uit te zuigen zonder dat ze de straat op gaan of de boel gaan slopen. Nl-ers, klootjesvolk dat krijgt wat ze voor stemmen. Sukklaars zijn het misschien met een wat hogere IQ maar boerenwijsheid hebben ze niet.

johnelec | 16-12-20 | 20:50
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl