LIVE! Nederlands boerenelftal tegen Bosnië
Bosnië kan er geen zak van
Belangrijk hoofdstuk van deze nazomersportzondag, al is darts natuurlijk veel belangrijker: het Nederlands voetbalelftal speelt een officiële wedstrijd (Nations League) tegen elf kneuzen uit Bosnië. Die Bosniërs, die kunnen er natuurlijk geen zak van. Ze liepen in een EK-kwalificatiewedstrijd tegen Noord-Ierland plaatsing voor het EK mis en dus gaan ze liever in een hoekje zitten huilen, ware het niet dat ze nu tegen Het Grote Oranje moeten, de wonderploeg van Frank de Boer, het Oranje dat zich in een oefenwedstrijd van de sportiefste kant liet zien door Mexico de zege te overhandigen, omdat die tequilaboeren het ook niet makkelijk hebben. Memphis Depay (schijnt een soort sterspeler te zijn) doet niet mee tegen Bosnië, gelukkig doet Ryan Babel ook niet mee, want Ryan Babel is slecht, MAAR WAAR IS STEVEN BERGHUIS??? HUP ORANJE, live op NPO1.
UPDATE: Het Nederlands elftal heeft zich reeds na twee wedstrijden goed aangepast aan de gewenste speelstijl van Frank de Boer: een stomme en oervervelende speelstijl. 0-0 tegen de houthakkers uit Bosnië. Vlak voor tijd knalt invaller Ryan Babel de bal bij een open kans met z'n kromme poten richting de cornervlag. Klasse!
Social
Reaguursels
InloggenEr zal heel wat moeten veranderen/verbeteren bij Oranje. Louis van Gaal aanstellen als hoofd trainer, met of zonder assistent de Boer. Minimaal de helft van de opgeroepen spelers eruit, inclusief de zg. bepalende spelers zoals Van Dijk, Blind (helaas hart), Babel, Promes, Dumfries, Wijnaldum, Memphis Depay. Dat BLM gedoe, het vroegere kabel, moeten we niet meer hebben.
De kleedkamer drastisch veranderen, geen stoelen, alleen 1 voor de trainer, houten banken zonder leuning, een meter van de muur af, vastbouten op de vloer. De vier muren voorzien van levensgrote foto’s, van muur tot muur, met een enkel persoon die direct in de camera kijkt. Tegenover de deur foto van Van Gaal, de twee zijmuren Johan Cruijff en andere zijmuur Albert Einstein. Op de muur waar de deur zit een foto met een openstaande deur, symboliserend dat als 1 van de spelers mompelt of zelfs maar denkt dat hij groter is of het beter weet dan 1 van de 3 personen op de foto's, hij direct door de geopende deur kan vertrekken en nooit meer terug hoef te komen.
Dit zijn briljante ideeën. Dit is inderdaad precies wat dit elftal nodig heeft en het NL-elftal staat als deel voor het geheel, dus voor heel Nederland. Wat jij zegt, dat heeft de gehele Nederlandse samenleving nodig. Iemand als Louis van Gaal zou Minister van Onderwijs en Cultuur moeten zijn.
De kabel 2.0
Boycotten!
Angstig en onzeker voetbal. Het oogt weer vertrouwd.
De Nederlander bestaat niet, Nederland bestaat niet meer, helaas Oranje ook niet.
Ach, over een jaar of vijf mag ieder land één speler aanleveren voor het glorieuze EU-team, en blijven dergelijke wedstrijden ons bespaard.
Natuurlijk is de Boer niet de droomtrainer voor ons Nationale elftal en is zijn speelstijl dodelijk saai, maar uiteindelijk hebben die slecht gemotiveerde 11 miljonairs het compleet laten afweten met heel veel persoonlijke fouten. Ik stel voor dat in ieder geval de heren Blind, Promes en Babel nog even die wedstijd gaan terugkijken voor hun broodnodige zelfreflectie.
Ook die van Dijk is hopeloos in zich zelf gaan geloven met dat verveelde en ondankbare hoofd waaruit niets zeggende persco's komen.
Ryan Babel. Ik heb destijds twee keer mijn seizoenskaart opgevroten uit ergernis over die prutser. Nooit eens een beslissend doelpunt. Is me een raadsel waarom die er nog in staat.
Zelden zo'n stelletje mislukte arrogante over het paard getilde sukkels in actie gezien. Nog te slecht voor FC Knudde.
Je beste speler buiten de basis 11 houden, je beste en meest talentvolle keeper thuislaten en hem vertellen dat hij eerst maar eens 2 seizoenen zijn niveau vast moet houden, een houten Klaas in de spits zetten met 2 buitenspelers die alleen maar naar binnen gaan en dus die spits niet bedienen, Babel, Hateboer, Promes, Bizot, De Roon (niet tegen houthakkers opstellen want is er zelf ook één). Deze bondscoach maakt zich volkomen belachelijk.
In plaats van een boycot van Voetbal Inside van de heren, stel ik voor een boycot van het publiek naar dat vreselijke kut elftal toe.
Dat laatste gebeurt al, de tribunes waren behoorlijk leeg.
En ik wil weddem dat de tribunes in Nederland a.s. woensdag nog leger zijn.
@Bull-Sunnyboy | 12-10-20 | 10:29: Dat klopt. Ze spelen uit.
Al definitief afgehaakt sinds één of andere vorige wedstrijd. Teveel diversiteit, tattoos, verveelde en verwende jongetjes. Te weinig inzet. Laat maar.
Dit NL elftal mist om te beginnen de gunfactor al. Een paar van die gasten zijn de verpersoonlijking van de maatschappelijke verloedering op het gebied van individualisme, misplaatst superioriteitsgevoel en alleen uitdelen maar niet kunnen incasseren. De sportjournalistiek zou hier een corrigerende functie in kunnen hebben, maar die maken het alleen maar erger omdat ze daar ook alleen nog maar uit zijn op sensatie. Het is sneu voor Frank de Boer dat hij in dit wespennest is gestapt.
Zouden we VI aan kunnen merken als sportjournalistiek?
Ooowh nee, das slechts satire.
Die De Boer is denk ik de slechtste Nederlandse coach aller tijden. Ooit een goede verdediger geweest, maar dat wil niet zeggen dat je een team kunt coachen na een ‘cursus’ bij de KNVB. Zelfs op de top van zijn carrière was zijn communicatie al het mikpunt van spot met die imitaties. Deze gast moet gewoon een Transporter krijgen en lekker gaan stukadoren ofzo.
Ik vond de Boer (Frank) niet zo’n goede verdediger. Bijna elke wedstrijd wel een slippertje of gewoon grove fout.
Voor mij is de herinnering aan Frank de Boer er een van flegmtiek.
Beetje van alles tussen gemiste strafschoppen en de pass op Bergkamp.
Die laatste zin vind ik echt heel erg leuk, mosterd.
Voetbal is een heel fascinerend spelletje. Als je wil weten hoe groepsgedrag werkt en wat groepsdynamiek is, dan moet je eens met Louis van Gaal praten. Die weet dat heel goed. Een succesvolle groep bestaat uit individuen die een eigen wil hebben, maar is door een gemeenschappelijk doel meer dan de optelsom van de willen van die individuen. Daar is een hoge mate van uniformiteit voor nodig en van discipline en volwassenheid. Van Gaal eist veel uniformiteit en volwassenheid van zijn spelers. Als ze dat niet uit zichzelf op kunnen brengen, dan legt hij ze een structuur en schema op. Hij pikt het niet als een speler denkt dat hij uit de pas kan lopen. Elk detail is belangrijk. Van het type koffiezetapparaat in de kantine tot aan het optrekken van je sokken. Wie met afgezakte sokken denkt te kunnen spelen, die heeft een lastige tijd als hij gecoacht wordt door Van Gaal.
Daar ontbreekt het momenteel natuurlijk op alle manieren aan. Deze jongens gaan uit van een vanzelfsprekende en bij voorbaat vastgestelde en verzekerde gelijkheid en gelijkwaardigheid en derhalve is het niet meer nodig om je echt aan elkaar aan te passen. En dat zie je dan ook terug in hun gedrag. zowel op het veld als buiten het veld. Ze zijn zo gelijk aan elkaar, dat ze allemaal "hun eigen ding doen," ja, zelfs tijdens de wedstrijd doen ze niets anders dan waar ze zelf zin in hebben.
Het spelletje is heel simpel. Een trainer hoeft niet zoveel te doen als er kwaliteit is. Zelfs met minder kwaliteit kan je hoog eindigen.
Het enige is de belangrijke spelers in hun kracht laten voetballen. Daarom kwam Nederland met slechts een paar toppers heel ver met v Gaal en v Marwijk.
De mindere goden stegen ook nog boven zichzelf uit.
V Gaal deed het meestal wel beter bij jonge spelers die hij nog kon kneden met zijn nogal dominante aanwezigheid. Die stijl werkt echter niet bij elke voetballer.
Frenkie de jong moet veel dwingender zijn op het middenveld, die vind ik wat stilstaan in ontwikkeling. De voorhoede is niet top in vergelijking met de vorige lichting.
Iedereen was bang van Robben. En terecht. De achterhoede zou nu het sterkst moeten zijn, maar doelpunten maken maakt het echte verschil. Memphis is de enige en dat is te weinig.
Dat spelletje bestaat ook binnen samenlevingen. Maar het spelletje mag daar ook al niet meer gespeeld worden: order, gezag, regelmaat, traditie, merites-gebasseerd, trots, eenvoud, plicht... En daarom werd hij het niet want de knielers geloven niet in deze 'construct' en er zijn geen " Sneijder's " en " Robben's " meer in de ploeg. Alleen nog millenials.
@dijkbewaker | 12-10-20 | 01:13:
Je tweede zin ontkent direct je eerste zin. Inderdaad: als er kwaliteit is hoeft een trainer niet zoveel te doen. Dan gaan we er voor het gemak maar even vanuit dat die kwaliteiten al bij voorbaat op elkaar zijn afgestemd, voor het argument. Was dat niet het geval, dan was er nog wel degelijk veel werk aan de winkel voor een trainer.
Die eerste en tweede zin ontkennen elkaar, omdat de meeste teams nou niet bepaald overlopen van veel kwaliteit. Dat geldt ook voor dit team. En waar is Van Gaal nou bij uitstek heel goed in? Naar mijn mening is dat in het goed laten voetballen van teams waarin de kwaliteit redelijk tot goed is, maar niet per se topklasse of wereldklasse. Het is niet voor niets dat een piepjong Ajax de Champions League onder hem wint of dat hij AZ kampioen maakt of dat hij met het slechtste NL-elftal tot nu toe zo ver komt in het WK. Van Gaal is goed in van zesjes achtjes en soms zelfs negentjes maken, doordat hij een eenheid maakt van het team.
@Caesar.is.Keizer | 12-10-20 | 01:26:
Zo is het exact. Dat is precies hoe het zit. Het Spel, dat wil zeggen: The Game Of Life, dat uiteindelijk gebaseerd is op keiharde darwinistische beginselen en waar dus een hoge mate van uniformiteit voor is vereist, is gereduceerd tot een lullig spelletje waarin winnen en verliezen aan elkaar gelijk zijn. Ik vind spelletjes alleen leuk als ze worden gespeeld alsof ze Het Spel zijn, dus alsof winnen en verliezen synoniemen zijn voor leven en dood.
Ik erger mij niet zo aan afgezakte kousen (Depay!). Ik erger mij meer aan die spelers met tot boven de knie opgetrokken kousen (Malen!) waardoor ze eruit zien als ballerina's die willen voetballen. Misplaatst diva gedrag.
@UncleAlbert | 12-10-20 | 08:39:
Het ging me om de beeldspraak en niet letterlijk om opgetrokken of afgezakte sokken. Depay is een van de grootste problemen van dit elftal. Dat hij goede statistieken haalt, dat komt doordat alles op hem is afgestemd. Als elftal halen ze niet meer dan een 6.5, vaak halen ze zelfs een 5, 5.5 of 6 en dan ga ik nog uit van de goede wedstrijden. Dat heeft dus te maken met de wijze waarop Depay in dat elftal centraal wordt gesteld. Dat Depay de beste is van dit elftal, dat zegt dat dit een belabberd elftal is. Het zegt niet dat Depay zo goed is.
Zelfs Wijnaldum was slordig. Team is slecht ingespeeld.
Berghuis basis tegen Italië maar verliezen doen we toch wel.
Die babel kan er ook echt helemaal niet van hè. Er staat ook gewoon niet zo veel kwaliteit op het veld om dominant te kunnen voetballen. De paar goede spelers zijn afhankelijk van een goede dag van de matige spelers. En wanneer zij een slechte dag hebben, stort het zooitje als een kaartenhuis in elkaar
Elk elftal met goede spelers die een slechte dag hebben stort in elkaar. Wie moet het anders doen dan?
Vooralsnog overheerst de twijfel.
God wat hebben we toch een kut trainer.
En een stelletje arrogante miljonairs die niet wilden voetballen onder een top trainer als van Gaal.
@Lampie | 11-10-20 | 23:23:
Zo is het. En laten we eerlijk zijn: dat verdienen ze ook niet en ze zouden er niet eens mee om kunnen gaan, al zouden ze het willen. Die zijn zo ongelofelijk vol van zichzelf dat ze aan hun vriendinnen vragen hoe die het vonden dat ze die Godenzonen eindelijk mochten pijpen.
Voorstel trainer Nederland bij 0 . 0 krijg je 2 punten als je meer balbezit lees tikkie breed / achteruit hebt
Sterspelers en 0-0 tegen Bosnië Herzogonogwat, niet gezien, gemist. Maar wat kun je missen wanneer het O-0 tegen Bosnië Herzogonogwat blijft? Tjonge zeg, beterschap De Boer en spelers, maar volgende keer moet het echt beter hoor! Love you!
ok ,het is wat voorbarig maar ik gok zo dat de neerwaartse spiraal is ingezet .hoop dat ik het mis heb ,maar de speelstijl komt overeen met hoe ajax speelde onder de boer(en toch kampioen werd al had dat meer te maken dat de tegenstanders het lieten liggen)
Het is klaar idd. Ik ga nu duimen voor Italie, die spelen leuk.
De euforie na de benoeming van de Boer zet zich in de twee eerste wedstrijden van deze bondscoach door...
Wat een onbegrijpelijke keuze van slispelkneus Knudde. Het enige positieve is dat De Boer zijn eigen record bij Crystal Palace nog scherper gaat zetten: ontslag na 6 wedstrijden, 0 goals voor. Hij ligt al lekker op schema!
Mag FdB er alsjeblieft vanavond nog uit? Dit heeft niks met voetbal te maken. Overspelen kan iedereen wel, hebben ze ook geen coach voor nodig.
Na vijf minuten kon ik het niet meer aanzien porno aangezet zag menig doelpunt.
@Hoorneslaan | 11-10-20 | 23:25: Met de punt naar voren?
Speelde Hamilton soms ook mee gezien de uitslag?
Zonder Depay stelt Nederland weinig voor.
Met depay ook niet. Als we t daar van moeten hebben... dan identificeer ik me niet met ons oranje. Ziet er qua quotum sowieso te gepigmenteerd uit sect genomen.
@VerganeGlorie | 11-10-20 | 22:26: Oranje is verganeGlorie.
Ach na de volgende wedstrijd tegen Italië waar NL er met 5-0 van de mat geveegd wordt zal de boer ontslagen worden en eindelijk Van Gaal aangesteld worden die deze overbetaalde boys weer in het gereel weet te krijgen....
Na deze wervelende voetbalshow heb ik er komende wedstrijd tegen Italië alle vertrouwen in.
Veel blinde vinken in het veld met weinig finesse en overzicht, Babel, Dumfries, Promes, Maler....... mis wat gogme daar...
Normaal win je dit met 0-1, grote kansen gehad. Maar die gouden pik heeft De Boer nu eenmaal niet
Het valt me wel op dat sinds blm een stel wijven in het veld staat.
Zij́ moeten het doen he.
De Boer mag niet meedoen.
Gewoon defunden of links laten liggen. Net als hun grote roergangers van BLM.
Als we zo door gaan qua Oranje, dan hoeven we Qatar ook helemaal niet te boycotten.
Ik heb het niet gezien, maar het zou kunnen dat ze VI hebben geboycot door niets om over te praten te hebben getoond.
ben 25 jaar geleden al gestopt met het kijken naar het Ned elftal .nog geen spijt van gehad
Ouwe lul.
Mag ik u geluk wensen ? Ik heb na 50 jaar voetbal kijken , weer es anderhalf uur verknoeid. Heb de buis om 6 uur aangezet om gespaard te worden voor het geneuzel vooraf .
Anekdote: In 2010 verloor Nederland in de finale van Spanje. 4 jaar later zat ik hartje zomer in mijn vakantiehotel in de bar toen Nederland, Spanje afslachtte met 5-1. Naast mij zat een Koeweitie die helemaal lyrisch was over die pot en het Nederlands elftal maar ik was redelijk onderkoelt. Dus hij vroeg waarom ben je niet blij want dit was een fantastisch Nederlands elftal. Ik: "Zo hadden ze 4 jaar geleden moeten spelen. Deze pot is een poule wedstrijd en het interesseert de Spanjaarden geen zak want ze zijn al wereldkampioen geworden." Toen begreep hij hoe ik me voelde.
@Basil Fawlty | 11-10-20 | 21:01:
Is waar, maar het was wel een magische pot met heel bijzondere doelpunten. Die zweef kopbal vPersie vergeet niemand in de wereld die het gezien heeft.
Nederland wordt kampioen breed spelen, terugleggen en nutteloos balbezit. Wat een ellende. Leefde Louis van Gaal nog maar.
Of Co Adriaanse.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 21:40: Dan moesten ze morgen voor straf 6 uur korfballen! Wat een oersaaie vertoning, gingen ze de doelen maar aan de zijlijnen zetten, dat verdomde opzij en terug spelen, waar komt dat toch vandaan?
Ik zou bij de UEFA een protest willen indienen : geen enkel spoor van diversiteit bij de Bosniërs . Een unieke kans voor de spelers van het elftal uit Nederland om een daad te stellen.
Ik denk dat onze leeuwen beter hun best zouden doen met een trainer van kleur. Ik zeg: Van Gaal! Die heeft rode wangetjes.
Nee nee .. dan komt de Nederlandse vereniging van Clini-clowns in opstand .
Ze doen maar. Ik ben het VI verraad van Oranje nog niet vergeten.
Die hebben zichzelf nog veel erger verraden.
In 50 jaar voetbal kijken zelden zo'n karakterloos zootje moeten uitzitten . M.u.v de laatste 15 minuten toen de verwende profs doorkregen dat dit niet de bedoeling kon zijn .
De drol van een NPO commentator maakte het nog erger. Het enige hoogtepunt was Rafael van der Vaart die in de rust even aangaf ( tot ergernis van die oerdomme NPO brainwash Tom Egberts) dat het gigantisch kut was .
Gelukkig het geluid uit (muziekje op achtergrond), net zoals in een stadion daar hoor je die ouwewijven NOS commentatoren ook niet en moet je je eigen oordeel vormen.
Ik heb Tom nog nooit kunnen betrappen op een eigen mening. Een inhoudsloos persoon.
Het is en blijft onbegrijpelijk dat ze Frank de Boer hebben aangesteld terwijl Louis van Gaal zichzelf aanbood. Van Gaal heeft bijna de beste prestatie geleverd met zo een beetje het slechtste NL-elftal dat we tot nu toe gehad hebben. Maar ja, Van Gaal is tegenwoordig niet meer salonfähig. Het wordt niet hardop gezegd, maar eigenlijk is Van Gaal gewoon een vuile racist en fascist, want hij is streng en hij stelt eisen en dat is niet lief. En wie niet lief doet, die is dus een racist en een fascist en waarschijnlijk is hij ook nog eens een seksist. Die jongens zijn heel gevoelig en ze hebben tere zieltjes. Je kan het ze ook niet aandoen om met Van Gaal te moeten samenwerken. Straks moeten ze nog gewoon normaal en volwassen doen en dat is een verschrikkelijke en gewelddadige vorm van vrijheidsberoving.
Precies dat, wat een drama. Ik hoef woensdag ook niet meer te kijken. Ik heb wel wat beters te doen.
Van Gaal is inmiddels ook over de houdbaarheidsdatum heen. Maar als je dan toch "jonge" managers wil hebben dan is de Boer werkelijk de slechtste keuze die je kunt maken.
Van Gaal is echt de beste die we hebben. Je hebt gelijk met dat zeer matige elftal waarmee hij in Brazilië een grote prestatie neer heeft gezet.
In communicatie niet de meest vloeiende persoon, om zo maar uit te drukken. Het belachelijk maken was altijd al erg in bij veel media, maar waarom eigenlijk? Hij is wat ouderwets, maar op een fatsoenlijke manier en een vakman.
Ik denk ook een aardige vent. In de tijd dat hij nog coach was, waren er af en toe spelers (die hij op dat moment niet trainde) en echt een hoge pet op hadden van zijn menselijkheid. Kende iedereen, ook het gewone personeel in het stadion, wist wanneer er bij een speler privé iets speelde. Deed heel lang vrijwilligerswerk voor, ik meen, Spieren voor Spieren en gaf er geen ruchtbaarheid aan.
@Nuuk | 11-10-20 | 20:56:
Ik denk dat hij een heel lieve en ook een heel emotionele man is. Hij heeft het hart op de juiste plek en hij zet zich inderdaad in voor echt goede doelen.
Dat belachelijk maken door de media, dat had en heeft te maken met hoe hij met de media omgaat. Van Gaal eist heel veel van zijn spelers. Hij eist dat ze voor hem door het vuur gaan. Maar hij gaat andersom ook voor zijn spelers door het vuur. Hij pikt het niet als zijn spelers worden afgekraakt of als hun spel wordt afgezeken. Ik denk dat hij juist een geniale communicator is, maar hij is dat louter ten opzichte van zijn spelers, zijn staf en van alle medewerkers van zo`n club of organisatie. Wat de media van hem vinden, dat boeit hem niet. Maar hij maakt ook van zijn hart geen moordkuil en hij laat zich natuurlijk niet afzeiken door de media en dat levert soms heel vermakelijke televisie op.
Van Gaal was geweldig geweest.
@GeenHeil | 11-10-20 | 21:13:
Ik sprak ooit many many moons ago bij toeval in de kroeg met iemand die hem van dichtbij heeft meegemaakt en hij vertelde dat hij ongelooflijk gedreven en betrokken was, maw zeer goed als leraar (vaderachtig figuur) voor (zeer) jonge spelers (Ajax 1995 is een voorbeeld), zie zijn opleiding als gymnastiekleraar aan de Academie voor Lichamelijke Opvoeding, maar dat later in zijn carriere de oudere ervaren minder slimme spelers daar meer moeite mee hadden (ego) itt tot oudere ervaren slimme spelers die het wel doorhadden en menigeen daarvan is daarna ook succesvol geworden als trainer of iets anders in het leven na voetbal door wat zij van hem hebben geleerd. Maar zoals ieder succesvol coach gaan ze als ze ouder worden steeds meer geloven in hun eigen kunnen (zie ook Mourinho (ook nog met van Gaal gewerkt)) want daarmee hebben ze succes gehad en kunnen moeilijker tegen kritiek want successen van vroeger. Je moet dan in sterke schoenen staan en nog steeds relativeringsvermogen hebben om toch je fouten te blijven zien en ook te beseffen dat het ooit voorbij is.
Dat snapte ik ook niet. Je wilt toch het hoogste en het beste met Oranje, en dan kies je voor de beste coach. En dat is Van Gaal, zonder enige twijfel.
@Basil Fawlty | 11-10-20 | 21:29:
Allereerst kudo`s voor die eerste zin. Die is lang, maar nog altijd leesbaar. Dat is een prestatie op zich.
Dat van die oudere spelers dat weet ik wel. Dat werd bijvoorbeeld duidelijk bij zijn eerste termijn als bondscoach. Daar had hij te maken met dezelfde soort types als die we nu hebben: arrogante gasten die teveel in zichzelf geloofden en die dachten dat ze de tactiek van Van Gaal niet nodig hadden. Ook daar zaten jongens tussen die Nederland heel racistisch vonden.
Je hebt gelijk als je zegt dat Van Gaal niet geschikt is voor deze groep. Maar ik analyseer dat precies andersom dan jij: dat ligt niet aan het feit dat Van Gaal teveel in zichzelf gelooft, integendeel; het ligt daaraan dat die jongens teveel in zichzelf geloven.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 21:41:
De tijden zijn veranderd. Dit is exemplarisch voor hoe het er in heel Nederland aan toe gaat: niet de mensen die het voor het zeggen zouden moeten hebben bepalen wie de coach is of wie er voor de klas staat, maar dat bepalen de mensen die een coach of leraar nodig hebben. Dat noemen we dan "zelforganisatie." Dat betekent: de verantwoordelijkheid wordt schijnbaar gelegd bij het volk zelf. In werkelijkheid is dat natuurlijk niet zo. Het is een vorm van inkapselen en tevreden houden om zo alsnog je eigen zin door te kunnen drukken. Dat de doelen zich achter jouw rug inmiddels drie keer hebben omgedraaid, daar heb je nooit en te nimmer meer zicht op. De doelen van de mensen die gecoacht moeten worden of die een leraar nodig komen al lang niet meer overeen met die van de coach of leraar en al helemaal niet meer met die van het algemene belang.
@GeenHeil | 11-10-20 | 21:41:
Ghehehe over eerste zin. Heb ik effe over na moeten denken maar hij liep nog net. Die zin was echt op het randje van leesbaarheid.
Maar over jouw conclusie. Ik denk dat het een combinatie is van...
Oudere trainer met zijn misschien "analoge" langere termijnvisie en daar halsstarrig in is en jonge "digitale" spelers die alles nu en wel direct willen hebben en geen nee accepteren en daar ook halsstarrig in zijn, dus dat gaat botsen. Maar je ziet inmdiddels wel jongere managers die er wel mee om kunnen gaan zoals Guardiola en Arteta, managers die zijn opgegroeid op die grens van analoog en digitaal.
@Basil Fawlty | 11-10-20 | 21:53:
Nou, daar noem je wel iemand. Guardiola zou inderdaad de beste coach zijn voor dit elftal. Dat is dan ook de enige niet-Nederlander die Nederland wat mij betreft mag coachen.
Maar dan nog vind ik het zonde dat we een cultuur hebben waarin iemand als Van Gaal blijkbaar niet meer meekomt. Ik heb geleerd om respect te hebben voor de gebruikswijzen van ouderen en daar pas ik me ook op aan. Dat die jongens dat niet op kunnen brengen en dat ze niet met een ouderwets persoon om kunnen gaan, dat zegt iets over hen en wat mij betreft zegt het over Van Gaal alleen maar dat hij een echte ouderwetse Nederlandse man is die veel te intelligent en te diepzinnig is voor de mensen die hij voor zich heeft.
@GeenHeil | 11-10-20 | 22:01:
De mentaliteit van deze jonge spelers is oa, denk ik, een gevolg van 30 jaar afbraak in het onderwijs. Leraren bij de voornaam noemen. Zesjes cultuur. Alles nivelleren zodat de zwakste leerling niet afvalt. Iedereen is een winnaar mentaliteit maakt niet uit of je 6e of 7e bent in een competitie. Een gevolg van, en daar zal ik zeker discussies over krijgen, de feminisering in het onderwijs, maw emotie onderwijs ipv prestatie. Het niet accepteren van die smurfen van het woord "nee" want nee kan hun "kwetsen" (een van de grootste k*twoorden in het Nederlands)
Tsja dan krijg je dus een sneeuwvlokjes generatie.
@Basil Fawlty | 11-10-20 | 22:13:
Nou, eigenlijk probeerde ik precies deze reactie een beetje uit te lokken. Dat is hoe ik het ook zie en het heeft inderdaad alles te maken met de feminisering in het onderwijs. Die feminisering zien we ook terugkomen in het bedrijfsleven. Het gaat mij overigens niet om het feit dat vrouwen een baan hebben. Dat is geen enkel probleem. Wat ik wel als een probleem zie, dat is dat heel west-Europa wordt ingericht als een geteletubbieficeerde rubberentegelmaatschappij waarin iedereen even lief, even goed en vooral heel erg gelijkwaardig is ten opzichte van alle andere Teletubbies die west-Europa bevolken.
@GeenHeil | 11-10-20 | 22:18:
Genau. Goed verwoord en zo zie ik het ook.
Ik kan wel wat hebben maar het is niet om aan te gluren, wat een ramp.
Het was echt heel slecht....
Met van Beek, Frenkie de Jong en Wijnaldum heb je bijna het beste middenveld ter wereld. Ja dan zou ik ook De Roon opstellen.
En voorin het liefst de mannen uit vorm die liever geen voorzetten geven op de diepe spits, maar naast hem gaan staan.
Wat een armoede, terwijl je zo'n getalenteerde groep hebt.
Precies de kwaliteit van De Boer: met matige spelers kampioen worden. Iets anders heeft hij nog niet bewezen.
Wat een onwaarschijnlijke stomme miskleun. Roep Louis maar terug dit wordt niks.
Geen buitencategoriespelers zoals Van Persie, Robben voorin, dan wordt het lastig.
@Mr_Natural | 11-10-20 | 20:31: Coen Moulijn had de Bosnische defensie open gereten vanaf links
@daytripper | 11-10-20 | 21:01: Sjaak Swart had meegedaan, mits opgeroepen.
Citaat: Met van Beek, Frenkie de Jong en Wijnaldum heb je bijna het beste middenveld ter wereld. "
Nou nou. Heb je de Duitsers wel eens zien voetballen?
Dan zijn onze jongens nogal licht gewicht. Bij 4-3-3 mis je een dan een echte controleur met power. Dus bij balverlies worden ze overlopen. Frenkie staat wat stil in zijn ontwikkeling. Ik mis zijn doelgerichtheid. 1 keer raken en iemand met 1 pass voor de keeper zetten. Niet gezien de laatste tijd. Handeling snelheid is te laag bij meerdere spelers maar Frenkie zakt wat weg. te veel lopen en niet de oplossing zien dus niet naar voren maar achteruit of breed. Dat kan iedereen.
Niks gemist begrijp ik uit de comments. Ben zelf meer van het dammen.
Nolleeder | Dammen is voor mensen die niet kunnen schaken. ;)
@Shadow122 Daar heeft u het toch echt mis ;) Schaak speel ik regelmatig en over dat dammen is flauwe humor.
@Nolleeder | 11-10-20 | 20:25: Dus je komt uit de kast als schaker, wel een beetje stigmatiserend voor dammers..
Wanneer komen flipperaars eens uit de kast?
@Mr_Natural | 11-10-20 | 20:29: Als ze uit geflipt zijn? Laat J Klaver maar in de kast blijven. Dat geflip van hem is niet logisch
Schakers zijn autisten.
Er is noot een schaker zakenman geworden.
@HoerieHarry | 11-10-20 | 20:40:
Andersom ook niet.
@Shadow123 Neehoor, speel vanalles, ben opgegroeid in kroegen, zo speel ik ook een stevig potje klaverjassen. Met uit de kast komen heb ik geen ervaring, sorrie ;)
@HoerieHarry Kan kloppen, ik ben idd een Autist. ;)
@HoerieHarry En autist combineren met zaken doen ging mij goed af, ben al sinds mijn 41e met pensioen ;))
@Nolleeder | 11-10-20 | 20:46:
Je stijgt in m'n achting.
@HoerieHarry Voor een ongeschoolde harde werker is dat een mooie prestatie. Ben niet rijk maar wel gelukkig ;)
@Nolleeder | 11-10-20 | 21:08: Jezelf de WAO ingeluld?
@Haris Pilton goed ingeschat
@Harris Pilton pardon, als ongeletterde je naam verkracht
Nooit te laat om uit de kast te komen hoor. Je vrouw begrijpt t wel
@Crankhead | 11-10-20 | 20:21: Of ze wil wel een trio. Kunt het proberen, liefste heb ik er dan wel een vrouw bij.. mannen zijn vies (om on topic te blijven.. stel baardventjes daar bij oranje)
Oekraine-Duitsland.
20.000 bezoekers
Geweldig potje voetbal.
Ik kijk nu een pornofilm.
Tenminste actie mag ik aannemen ;))
En is er al 'gescoord'?
Toch wel van die inclusieve porno?
@JorisvGost | 11-10-20 | 20:20:
Meerdere malen.
Houden ze daar ook de 0?
Zit je al met de punt naar voren?
@Nuuk | 11-10-20 | 20:59: Gaan veel meer te keer!
Ny op
Whitlock S. (Aus)
van Duijvenbode D. (Ned)
Nu op RTL 7, Darts halve finale world grand prix,
Whitlock S. (Aus) - van Duijvenbode D. (Ned)
*dikke vingers*
TheoDorus van Duijvenbode?
Kunnen we niet regelen dat we tegen een Afrikaans team van kleur mogen spelen, Ghana bijvoorbeeld? En dan een recordaantal ballen in eigen doel schieten zodat iedereen kan zien hoezeer wij het te doen hebben met de mensen die het altijd zo moeilijk hebben vanwege de witte onderdrukking?
Inderdaad ... maar zou het niet beter zijn om iets goed te maken en de pijn te verzachten om "ons" elftal geheel van kleur te maken ?"
Gelukkig zijn ze wel woke. Hulde aan Johan Derksen. De echte leeuw!
Goedkoop inkoppertje: Hebben we al niet eerder wat in Bosnië verkloot ?
Beter hadden ze een voetbal in de vorm van een fotorolletje genomen
Nee.
Dat was een Fransman, met medeweten van de Britten, Fransen en Amerikanen.
Stel Bergkamp maar weer op.
Morgen méér bij Derksen & Co.
Kenne we het nu weer gewoon over Groen66 hebben ofzo.
Samenvatting van deze sportdag.
Ham-Max 1-2/ Nadal/ Bos -Boer 0-0.
Wat een puinhoop heeft Koeman achtergelaten, ik heb met De Boer te doen.
Koeman zag de bui hangen door de mensen met gebalde knuistjes omhoog even te laten zien dat ze Floyd steunden. Goed besluit van hem.
Bosnion Lives Matter
De tegel van de dag.
Bos uien?
Uit de comments weet ik weer genoeg: het is weer janken met mannelijk oranje. Laten zij zich meer bezig houden met BLM en laat het winnend voetbal maar over aan vrouwelijk Oranje.
Na het knielen voor de BLM beweging knielen ze ook voor hun tegenstanders.
Het goede is, er zit progressie in de resultaten, van 0-1 verlies naar 0-0 gelijkspel, al een forse stap vooruit.
Dat vrouwenvoetbal lijkt helemaal nergens op. Ow ze hebben plezier en ze spelen zo open en leuk,.. ja een G-team ook,kijk ik ook niet naar. Elk beloftenteam van 15 jaar speelt die wijven van de mat.
@miko | 11-10-20 | 20:58: Welk beloftenteam van 15 jaar is Europees kampioen geweorden ? De vrouwen waren in 2017 europees kampioen. De mannen waren dat in - even goed nadenken - in 1988 !!!!. En ook nooit wereldkampioen geweest. Dus laat mij maar genieten vrouwenvoetbal. Met die zeikwijven van vanavond en de afgelopen jaren is het nooit wat geworden.
Enige die voor actie zorgde met ballen voor het doel was Berghuis. Die snapt tenminste dat Luuk de Jong daar staat om in te koppen.
Achteraf gezien hadden ze toch liever Ten Cate gehad.
Kom op Jongons! Meedoen is belangrijker dan winnen! Samen, tegen racisme.
Als ik een hond neem, dan noem ik 'm Cilissen.
Alle ballen op Cilissen!
Al dat gepiel om erdoor te komen werkt overduidelijk niet. Daar zijn het de spelers niet voor. Misschien dat Memphis daar tussendoor kan rommelen, maar deze spelers lukt dat overduidelijk niet.
Met die hoge ballen voor het doel ging het al een stuk beter, maar toch vallen ze daarna weer terug in het gepiel over de grond en creëren vervolgens niet meer.
En dan Babel... wat een kans. Staat helemaal vrij op 5 meter van het doel en schiet naast. Hoe dan?
Spraakverwarring en de toorn van Babel.
De kans op een uitbraak van het Oranjevirus is in ieder geval 0,0.
Die gaan net zo lang door totdat de Boer ontslagen word.
Volgende pot Babel met pensioen en De Jong (L.) weer lekker op de bank. Stengs erin en Kerk in de spits. Das tenminste een snelle scorende spits!
Het wordt tijd dat we in lockdown gaan.
Geweldig resultaat, dit BLM-jankteam verdient niet meer. Komende week nog op de broek bij Italië en de sfeer zal de komende jaren verziekt zijn binnen de groep.
Over een Qatarboycot hoeft niet eens te worden gesproken.
Ze doen er alles aan om daar niet te hoeven voetballen. Wat een statement.
Da's waar ook. Dan heeft BLM verloren. Een prima resultaat.
Oranje speelt zoals de kop van De Boer eruitziet: als een opgedroogde varkensblaas.
m.youtube.com/watch?v=FP808MiJUcM
Patje houd de humor erin.
@komtdatschot | 11-10-20 | 20:05:
Proost!
Hoeveel reaguurders hebben nu spijt dat ze de afgelopen 2 uur niet op pornhub hebben doorgebracht?
Ik niet, heb nu eelt op m’n klauwen
Zit de hele dag al op pornhub
En/en
De roze schoentjes van Babel, Pornhub niet nodig.
Pornhub? Veel over gehoord, nooit gezien (vrij naar Koot en Bie).
@Peter_la_Selie | 11-10-20 | 20:06:
Uw categorie is gayporn?
@Peter_la_Selie | 11-10-20 | 20:06: PORNhub daar worden nog doelpunten gemaakt
Hebben ze nog wel geknield voor de wedstrijd?
Van wat ik gezien heb, de hele wedstrijd.
@Mr_Natural | 11-10-20 | 20:00:
Hadden ze natuurlijk weer eens geen veters in hun schoenen gedaan.
Altijd wel wat met hunnie.
Hugo Walker draait zich om in z'n graf :))
Misschien moeten ze de lat wat hoger leggen, dat scoort makkelijker.
Voor Promes zo'n 20 m hoger.
En voor Babel 20 meter breder.
Of Australisch voetbal.
Moeten ze de bal over het doel schieten.
@komtdatschot | 11-10-20 | 20:00:
En scheidsrechters die gekleed zijn als klassieke snackbareigenaren. Typical "classy" put the shrimps on the barbie Australian. Lol!
Niks gemist begrijp ik uit de comments. Ben zelf meer van het dammen.
Misschien kunnen ze zich beter beperken tot gender en racisme discussies?
Dammen, daar word ik altijd bloedgeil van
@Dikke_Tammo Die gasten zijn allemaal afgeladen met poen. Daar kan je niks meer mee. Een lichting amateurs zou er vast een mooiere wedstrijd neerzetten want die zijn nog gedreven. Voetbal is al jaren oersaai. Vooral dat NL elftal.
@SterF... logisch ;)
Oranje maar gewwoon opheffen , dit wordt niets meer.
Vreselijk vreselijk, dat balletje kontstant stil leggen aan de voet DRAMA. Maar wat had je verwacht van de bondscoach?. Traag trager traagste.
Faalhazen.
Wie de Boer aanstelt weet dat je ruk voetbal krijgt voorgeschoteld.
Die kampioenschappen van Ajax waren niet zijn verdienste, hij had gewoon mazzel dat de concurrenten ongekend zwak waren.
Ik heb gelukkig niet gekeken en dus ook niets gemist.
Hebben de overbetaalde profs nog een statement gemaakt?
Geknield voor alle slaven in Qatar?
Bewuste keuze, die bobo's willen helemaal niet naar Qatar, met deze manier van voetballen hoeven ze daar ook niet naar toe,
genieten, topselectie, wereldklasse, zouden moeten hebben. 0 - 0 godverdomme tegen een B land, 50e op de ranglijst.
Wat ben je dan een stelletje prutsers..
Hopen dat we vanaf nu nooit meer iets vernemen van big mouth Babel.
Gelijkspel tegen een pub team. Gaat lekker zo. Maar ok, Nederland is inmiddels ook van het niveau pub team.
Naar links ,naar rechts en naar achter en naar links ,naar rechts en weer naar achter. En daarom STEM BOSMA ... die wil vooruit met Nederland.
Nederland kan er ook geen zak van.
Virgil namens Johan D van harte.
Promes, Babel, echt, hij wil niet die de Boer.
Ik heb er geen vertrouwen meer in met Frank de Boer als trainert.
Hij heeft alle tijd gekregen.
Het laatste kwartiertje was nog enigszins te pruimen, de rest zwaar kl+t+n.
Kloten.
Bah bah bah.
Wel een vermakelijke 2e helft maar daar kopen we niks voor.
Nou gelukkig,toch nog 3-0.
Volley van Babel scheert langs de paal!
De lantaarnpaal buiten het stadion.
4 wedstrijden, nul goals
Italië
Mexico
Bosnië-Herzegowina
Italië komende week
Aké, heeft die jongen ooit weleens en bal goed geraakt?
Maakt niet uit. Hij kan teren op de reputatie van Gullit.
Waarschijnlijk wel ,maar nooit in beeld. Ken 'm trouwens niet , ben meer een Cruijff , Swart en Neeskens fan ... nog steeds ja.
Nee , het is mij een raadsel wat deze would-be Ruud Gullit doet aldaar . . Denk dat Frank hem heeft geselecteerd vanwege het uiterlijk.
Denk dat het interview met de Boer het hoogtepunt van de avond wordt
Voor mij was het de lul van Mr_Natural zijn tante.
Nou euhhhhhh...... ik euhhhhhhhhh....... etc. etc.
Blessuretijd, kom maar op met die blessures, zien we toch nog iets.
Oh god, Babel. Wat voor kleur haar heeft tie dit keer om iedereen af te schrikken?
De Roon zwijnt, hoeft volgende pot niet mee te doen....
Balbezit! Vergeet winnen. Het gaat om balbezit!
Een doelpunt maken is balverlies.
@Mr_Natural | 11-10-20 | 19:45:
Ja klopt, vandaar ook dit gelijkspel. Toch gewonnen op balbezit.
Balbezit stond op het eerste briefje van de staff inderdaad.
Slechte tactiek tegen een ploeg die de goal heeft dichtgetimmerd.
Malen Promes en Dumfries zijn al zeker van een basis volgende week volgens de Boer
Babel, de handdoek in de ring.
en piere ? wat hebben we gewonnen ? : allemaal een bekertje ranja !
Deze wedstrijd doet me denken aan Nederland-Brazilië in 1974, dat was ook op een grasveld.
Dat was hakken maar werd wel gewonnen. Mooie wedstrijd! :-)
www.youtube.com/watch?v=Jr5QAi587vY
Ik moet aan de Trockener Kecks denken, Het Komt Nooit Meer Goed.
Bosnië gaat Kebab cici maken van Frank de Boer. Als NL verliest is het de schuld van migranten die oververtegenwoordigd zijn in jeugdteams maar niet door Frank geselecteerd worden.
tikkie breed en tikkie terug
Tis knudde.
Ja precies, al die ballen terug.
Het begint natuurlijk al met dat lelijke volledig oranje tenue. Nederlands eftal moet oranje shirt, witte broek, oranje sokken en zwarte schoenen zijn. Uittenue volledig wit met oranje sokken.
Eensch!
Zwarte broek is ook okee.
Wat mij helemaal irriteert aan dit tenue is dat die zwarte streep in de zij niet gewoon doorloopt maar het net lijkt of die verkeerd aan elkaar genaaid is. Wie verzint zoiets?!
@Mr_Natural | 11-10-20 | 19:44:
Nah. Doet me altijd denken aan begin jaren '80 toen het Nederlands elftal werkelijk geen f*ck presteerde.
De gieren zenuwen door m'n keel.
De snijding is inderdaad om te spannen.
Blind houdt zijn hart vast.
LOL
#ingelijst
pbs.twimg.com/media/EkEMl7zX0AAG-JP?f...
DE BOER ipv VAN GAAL.
Van Gaal ipv De Boer ipv De Boer ipv Van Gaal.
@Mr_Natural | 11-10-20 | 19:36: Kunnen we als compromis Van Boer of De Gaal krijgen?
Het briefje van Lodeweges. Daar staat op 'zet 'm op!'.
Tering slecht zeg. Het blijft stront eten in 2020.
Je gaat terug verlangen naar de totale lockdown op deze manier.
Je moet er toch niet aan denken dat ze straks tegen een kwalitatief hoogstaander elftal moeten voetballen.
Zoals Andorra?
Oranje heeft een doelpunt nodig. Ze spelen te krampagtig nu.
@NederlandVerkudtland | 11-10-20 | 19:33: Oranje heeft wel wat meer nodig.
Hans haat De Boer.
Daarom staat ie ook niet in de basis.
Carola ook.
Berghuis 18 interlands, 0 goals?
Hou die statistieken voor je emotieloze reporter!
Edwin van der Sar 130 interlands ook 0 goals. Baas boven baas boven.
Berghuis, komt alles toch nog goed.
Nog 20 minuten, we zijn er bijna.
Zijn die spelers van Bosnië omgekocht? Ze spelen zo goed...
Beste wedstrijd van Oranje ooit.
Wereldmacht B&H is nergens te zien ...
Pas op Promes gaat weer schieten. FORE!!!
Left or right?
@Basil Fawlty | 11-10-20 | 19:23:
Double cross.
Hij moest vroeger heel vaak de sloot in denk ik.
@keestelpro | 11-10-20 | 19:24:
Lol!
Gelukkig wisselt hij hem niet. Hij speelt zo goed.
@The_Black_Knight | 11-10-20 | 19:26:
Nee precies. Hij haalt Malen eruit want die had 0 keer balverlies geleden.
Dat kan natuurlijk niet.
Hij lacht tenminste... ja, als de boer met kiespijn.
Als dit zo blijft, grote kans daarop, de laatste 4 interlands: 1-0, 0-1, 0-1, 0-0.
Ze doen aan klantenbinding. Maar ik snao het wel, je kunt beter deugen in de zieke racisme hysterie, terwijl je speelt om een WK ticket in Kattar.
Waar?
Zo is het. Ze springen gewoon op de antiracismetrein en ze zien wel waar het wagonnetje ontspoort. De mensen die de KNVB en het NL-efltal zouden boycotten door te zorgen voor lage kijkcijfers, zijn nu alweer vergeten dat ze dat van plan waren. De KNVB wint er ondertussen alleen maar zieltjes bij. Al met al is het voor de KNVB een win-winsituatie. Er komen klanten bij en er is geen klant die niet (uiteindelijk) terugkeert.
Het kan trouwens best wat minder negatief hier jongens. Er zijn ook mensen die helemaal niets anders hebben in hun leven, die hebben tenminste nog deze wedstrijd.
Een aantal van dit soort wedstrijden is juist een reden om uit dit leven te stappen.
Helemaal mee eens. Je zult je leven maar van interland tot interland leven en voor de rest helemaal niets hebben, een nobody zijn. Te dom om te poepen. Met een wajong uitkering of een miele wasmachine. Geniet maar van die 90 minuten. En daarna gewoon weer ongezien de typhus ofzo.
Wat een drama, ga vast in de wacht bij Lubach.
Prima dat is ook wel zo'n beetje jouw niveau
Zou iemand ze kunnen vertellen dat Luik de Jong in de spits staat? En dat ze dus best eens een voorzet mogen geven?
Luuk de jong in de spits werkt natuurlijk niet goed als hoog opvangen je taktiek is.
De jong heeft ruimte nodig, bijvoorbeeld bij een uitbraak
Maar die krijgt hij zo niet, en heb je niks aan hem.
Vertel het ff tegen Dumfries
Oh, ik dacht dat L. de Jong voor Lou stond, die altijd zo slecht is tegen Duitsland
@skoftig | 11-10-20 | 19:19: nee dat is Jo
zit ik nou naar wijven-voetbal te kijken ? kick ass
Was dat maar waar, een stuk spannender dan die klootjes op het veld.
Bij tafelvoetbal wordt nog meer bewogen...
Dit is zo slecht. Ik wilde dat hele voetbal t.m. 2030 boycotten, maar sinds die Virgil van Dijk zo mooi Lewis Hamilton volgt, voel ik me verplicht elke wedstrijd te kijken.
En wederom vertik ik om te kijken.
Indachtig BLMshit & "nieuws"feit van heden omtrent wie voor de covid piek verantwoordelijk is !
Dus heel exclusief: openhaard aan, goede rode en klassiek op de achtergrond.
M'n vrouwtje denk er ook zo over.
Ja, dis is dus niet eerlijk, ik vind dat als je op dit topic reageert je uit solidariteit ook naar die kudtwedstrijd moet kijken.
@skoftig | 11-10-20 | 19:09: EN in je eentje op zolder gaan zitten
Misschien is het beter als we Unprofor op het veld zetten...
Ondertussen won Cambuur wel met 5-0 van FC Dordrecht.
Wat een kanjers, toch Erica?
Wie heeft er bij de KNVB besloten de Boer bondscoach te maken en waar wordt die persoon door de Boer mee gechanteerd?
Dezelfde bobo's die toen niet Cruyff bondscoach hebben gemaakt?
Topwedstrijd dit. Het puntje van mijn stoel is al versleten.
Hier in de straat is een groot volksfeest uitgebroken, het bier spuit tot 3 meter hoog.
@Mr_Natural | 11-10-20 | 19:02: Je lacht er om maar dat gebeurde vroeger echt en was nog leuk ook.
Jaren geleden bij Frank de Boer gewerkt thuis, best een aardige gozer. Ik als Hagenees in een huis met wat Ajax spelers. Leuke herinnering aan.
Topverhaal
U twijfelt daaraan?
@deministerpresident Zelfs in uw torentje en Catshuis jaren gewerkt.
@Nolleeder | 11-10-20 | 19:05:
Nou ik twijfel niet hoor, zo'n compact verhaal maakt het alleen maar spannender. Zo denk ik bij een "huis met wat Ajax spelers" meteen aan een bordeel, maar het kan natuurlijk alle kanten op.
U was zijn nandrolon dealer?
@Nolleeder | 11-10-20 | 19:06: Met verfverdunner ?
@skoftig Neehoor, ik was woning inrichter, luxe woningstoffeerder om precies te zijn. Heb bij heel veel bekende mensen gewerkt, de meeste kon ik geeneens. ;) Frank kwam net bij Ajax en daar waren meerdere spelers aanwezig, we hebben gelachen en hard gewerkt ook natuurlijk.
@grapo nou nee, dat was mijn geluk, net daarvoor wel. Ben gestopt met AZ doordat werken onmogelijk werdt door de terroristen poortjes. Toen hield ik het voor gezien. Triest dat verhaal trouwens, dat risico zou ik lopen met bisonkit.
@Nolleeder | 11-10-20 | 19:11: ik zou een boek schrijven
@Patje2011 Nope, een vloeren dealer ;)
@Capt.Iglo Dat kan ik zeker maar doe dat niet. Wat ik allemaal weet zou menigeen van smullen ;))
Voetballers en smaak. 2 woorden die niet in 1 zin passen. ;-)
@Basil Fawlty haha geen idee, gaat via de architect meestal.
@Basil Fawlty | 11-10-20 | 19:21: Nou zeg, die prachtige shirts met korte mouwtjes van Gijp dan?
@uisge baugh | 11-10-20 | 19:28:
Proest, en natuurlijk gigantisch wit 10 persoons bankstel voor 65" tv. Stylish!
@Nolleeder | 11-10-20 | 19:28:
Klopt. Ooit wezen kijken naar een huis in Amsterdam zuid, toen in bezit van een van de de voormalige Ajax voetbalbroertjes. Oy vey, dat deed pijn aan mijn ogen. Alles te groot, te protserig, wansmaak en ultra dure gigantische Bulthaup keuken nog nooit gebruikt want de eigenaren aten altijd uit of gingen voor de take away. Maw enige wat veel werd gebruikt was de microwave. Lol!
@Basil Fawlty Het zijn gewone jongens, Net als wij maar dan met teveel poen denk ik. Frank en collega’s hadden iig geen kapsones, vandaar de leuke herinnering. Gewoon gelachen en ze waren zoet met de bal in de woonkamer ;))
@Nolleeder | 11-10-20 | 19:53:
Oh zekers. Prima gozers maar qua inrichting niet mijn smaak en heb er smakelijk om kunnen lachen. Waren overigens niet de de Boer broertjes. Ook mooi de foto's van een bepaalde zanger inc. gesigneerde gitaar aan de muur op de slaapkamer van een van de dochters. ;-)
@Basil Fawlty Leuk om mee te maken gewoon, je komt nog eens ergens, je ziet of hoort nog eens wat. ;-)
@Basil Fawlty | 11-10-20 | 20:01:
Vanwaar die overdreven discretie?
@Nolleeder | 11-10-20 | 20:12:
Klopt, En zeker in jouw beroep. Altijd goed voor veel smakelijke anekdotes zolang je de namen van desbetreffende personen niet noemt. Anekdotes zijn de jus over het algemene verhaal!
@Spring Bruissteen | 11-10-20 | 20:20:
Namen noemen is niet nodig. Zie mijn 20:21 antwoord.
@Basil Fawlty Daarom schijf ik ook geen boek. Maar denk dat Frank het niet vervelend vind dat ik mededeel dat ik ooit de vloer geïnstalleerd heb. Weinig spannends aan verder.
@Nolleeder | 11-10-20 | 20:56:
Zolang hij na de gedane arbeid op vrijdagmiddag met jou en je collega's wel een traytje bier heeft gedronken vind ik het helemaal prima! ;-))
@Basil Fawlty biertje weet ik niet meer, maar Frank was niet beroerd een pot koffie te zetten en dat bedoelde ik nou met dat geen kapsones. ;))
@Nolleeder | 11-10-20 | 21:23:
koffie is standaard en de binnenkomer! In huize Fawlty is het koffie, espresso, Cappuccino. Wil je geen koffie? Water, Cola. You name it. ;-)
Maar ik begrijp wle wat je bedoelt. En van belang. Kijk de vakman (belangrjk woord) nooit constant op de vingers. Die mensen weten wat ze doen. Ga verder met je eigen besognes en je hoort wel wanneer het klaar is en dan loop je samen effe de boel kritisch door/na. :-))
@Capt. Iglo | 11-10-20 | 19:14: Dat werdt vast wel een goed boek.
@Basil Fawlty Ook bij u zou ik met veel plezier de vloer geïnstalleerd hebben, u weet een vakman te waarderen en daarmee te motiveren. Dat werkt zo fijn ;)
@Nolleeder | 11-10-20 | 22:14:
Heb ik een vloer nodig dan mail ik GS voor je adres en dan komen we er wel uit. Maar! Ik betaal goed en scherp (tuurlijk gaan we het bekende bied en laat spel spelen qua prijs. Dat is traditie) maar ik verwacht absoluut vakwerk. En als de vloer ligt samen een vrijdagmiddag pilsie drinken terwijl we samen vol trots de vloer bekijken. Zoals het hoort. ;-)
@Basil Fawlty Afgesproken, voor exclusieve klussen wil ik nog weleens uitrukken, vakwerk garandeer ik hierbij. ;)
@Nolleeder | 11-10-20 | 23:14:
Done! En je hebt een nick die ik als Amsterdammer wel onthoud. ;-)
@Basil Fawlty haha ja echt he ;)
Ik heb de TV uitgezet. Mijn maag begon op te spelen naar het kijken van deze diaree van 45 minuten.
Het testbeeld was spannender inderdaad.
`Het is inderdaad tranen werk, maarja, ti's ook het B team hé.
Wat is een TV?
@grapo | 11-10-20 | 19:11: Een Tandeloze Vrouw....
Na de boycot van Voetbal Inside nu ook een boycot van goed voetbal.
Gaat memphis nog optreden in de rust met zijn lijgert ?
Memphis gaat in de rust met kek hoedje op , vragen of er nog belangstellenden zijn die een handtekening willen ?
Pffhhh, Don King ook weer als analist.
Haha Van der Vaart is heel enthousiast over het spel.
Wat jij nog niet weet is dat ie zijn klokkenspel bedoelt.
Vd Vaart vind er zoals de rest van Nederland geen ruk aan. Weet niet naar welke doventolk jij kijkt?
Tijd voor een wissel. De Boer-Van Gaal bijvoorbeeld.
Rapport 1e helft:
Promes: 5
L. de Jong: 5½
Malen: 5
F. de Jong: 8
Wijnaldum: 5
de Roon: 5½
Blind: 6
van Dijk: 7½
de Vrij: 6
Dumfries: 3
Cillessen: 7½
Aantal terugspeelballen?
Dan gaan er maar 7 over naar de 2e helft.
Aantal stappen?
@Mr_Natural | 11-10-20 | 18:52:
Goed plan!
Ik vond De Vrij de beste man van het veld.
@Patje2011 | 11-10-20 | 18:53:
Die kans had m'n tante er nog met haar lul ingelegd.
@Patje2011 | 11-10-20 | 18:53:
De Vrij had die opgelegde kopkans na die 100% perfecte pass in het net moeten deponeren.
@Patje2011 | 11-10-20 | 18:53: Lolbroek
Promes een 5? Hahaha, na zijn veters strikken is er niks meer goed gegaan bij hem, een2 is nog te hoog gegrepen.
@Mr_Natural | 11-10-20 | 18:55: Heb je een foto van je tante, voor een kennis.
@uisge baugh | 11-10-20 | 18:57:
Die lul van zijn tante is zijn oom denk ik.
Die kan waarschijnlijk ook niet voetballen.
Kees 020 fan
Kom op kasteel.
Traag als stroop. Lopen met de bal in plaats van direct spelen.
Geen beleving, iedereen staat stil, geen buitenspelers want die staan ergens anders. Fout op fout. Een beetje heen en weer tikken. Niet weten hoe je een bal onder controle moet houden.
Een simpel balletje lukt niet. Dus trek er bij de cijfers bij iedereen er 2 van af. Veel slechter kan niet of ze moeten wegens fout op fout een doelpunt tegen krijgen. Dit is echt een heel matige tegenstander op een enkele speler na.
@dedwarsligger | 11-10-20 | 18:59:
Kees is 040 fan maar Kees is wel eerlijk met zijn oordeel.
Ik schrok zo van die 5 voor Promes dat ik de rest van je beoordeling nog niet eens bekeken had maar slaat als een tang op een varken 7,5en zelf een 8, je moet wel blind zijn (de aandoening, niet Danny)
@dijkbewaker | 11-10-20 | 19:00:
Ik ben vroeger op school behoorlijk gematst door de leraren dus ik heb een vertekend beeld over rapportcijfers.
Eerder dit: youtu.be/a14Y2V5zJlY
Ik 010 maar de Vrij echt de beste verdediger en de rest
Maar echt de beste is Pjanic
@keestelpro | 11-10-20 | 19:02:
Te eerlijk, ik denk dat je de rapportcijfers ook eerlijk verdient hebt.
Je vraagt je inderdaad af of Frank de Boer ze nog allemaal op een rijtje heeft dat ie Dumfries liet staan .
Ik gun het nu die duitsers alweer. Wat een drama. We kunnen toch wel stellen dat Nederland niets meer presteert?
En dat alweer slaat op 40-45?
Je kunt zeggen wat je wilt van Memphis, maar zonder hem is het echt helemaal niks.
Met hem ook niet hoor. Heeft gewoon niet het karakter om een grote te worden. Toen ie voor zijn blessure goed speelde, is hij zo in zichzelf gaan geloven dat ie van alles gaat doen wat ie niet moet doen. Loopt alleen maar in de weg.
@Capt. Iglo | 11-10-20 | 18:54:
Maar probeert eens iemand uit te spelen. Dit is echt zo saai.
Overbetaalde deugnegors.
Met een paar helper whiteys.
Rust. Effe bijkomen. Ben nou al moe.
Lukaku en Rashford hebben beiden gescoord. Engeland tegen België staat 1-1.
Misschien is dat van een hoger niveau?
Zolang er geen pianospeler meedoet, geef ik Nederland een kans.
Sinds wanneer zit Wibi Soejadi in de selectie??
@NeedIsaymore? | 11-10-20 | 18:47:
Dat is geen pianospeler, dat is een Mickeyfiel.
@NeedIsaymore? | 11-10-20 | 18:47:
Dat is een pianist.
Dat wordt een donderspeech in de rust denk ik.
Een dondermompel... XD
Formule 1 was spannender dan deze 'wedstrijd'.
En dat terwijl daar de uitslag al voor de start bekend was....
2e bij de F1 is knap maar ik hoop niet dat Oranje vanavond ook tweede wordt.
Jammer. Ik had gehoopt dat Coviç op nummer 19 zou spelen.
Mocht voetbal niet je ding zijn, dan kan ik Spitting Image aanraden... www.youtube.com/watch?v=-sFPisjl068
Greta was voor mij het hoogtepunt.
Wat een looser die Virgil. Is die trouwens vernoemd naar dat poppetje uit de Tunderbirds? Dat ze moeder dacht, als ik een zoon krijg noem ik hem Virgil?
Mensen die "looser" schrijvuh waar het "loser" moet zijn, zijn losers.
Over "ze moeder" maar niet te spreken.
Virgil Cane was his name and he worked on the Danville train.
Dat liedje, weet je wel.
@jaimelavie | 11-10-20 | 18:54: lol...;))
Neem de volgende keer Gakpo mee, die kan wel schieten in tegenstelling tot Promes.
Scheids floot tegen Van Dijk: Virgil: “Je bent een racist”. Scheids bood z’n excuus aan gaf Virgil de bal.
De diversiteitsmanager heeft z’n eindejaarsbonus binnen.
Wat een kutwedstrijd weer,...
Als het een gelijkspel blijft, krijgen we dan kick outs?
De hand van de nieuwe trainer is al goed zichtbaar. Dat wordt nog wat als er straks wel publiek mag komen en de stadions nog even leeg blijven.
Is dit het multiculti, diversiteits of het inclusiviteitselftal. Help even. Ik weet het niet meer.
Geen idee, maar het zijn geen voetballers zo te zien...
Het lijkt alsof ze Berghuis steeds overslaan.
Hij passeert zelf ook veel hoor.
Voorlopig stelt het geen ruk voor. Is het niet beter het doel van die Bosniërs naast het doel van Nederland te zetten? Ze spelen alleen maar terug.
Dat heeft De Boer er snel ingeslepen.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 18:36:
Ja,weer dat saaie 'balbezit' spelen en als we straks met 1-0 het veld afstappen wel gaan roepen:Maar we hadden 73% balbezit. fok dat, AAAAANNNVVVVAAALLLUUUHHH!
@miko | 11-10-20 | 18:42: Ja, ik had gehoopt dat hij dat inmiddels had afgeleerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 18:44:
Probeer gewoon vaker direct te spelen, die gasten moeten hem dan maar tegen zien te houden. Het is geen Spanje of zo. Heb je de 'uitbraken' van die kneuzen gezien?
Is dit AJAX?
Jeetje, wat een pover spel van Oranje!
Rare bezigheid, zodra ze de bal hebben schoppen ze het weer weg. Ik snap dat niet.
Zucht...
@NeedIsaymore? ;-))
Het nieuwe normaal
Het publiek is onzichtbaar.
Ik zag Karremans op de tribune. Onder zo’n doek. Heel geniepig.
Don’t shoot the paianoplayer
Dacht even dat ik naar de Leeuwinnen keek maar nee, dat is een hoger niveau.
Foebelluh ?
Proleten die achter een bal aanrennen.
*Dochterliefs knol winterpeen geven doet.*
Ben je een stew aan het maken?
@uisge baugh | 11-10-20 | 18:42:
Ik weet ook niet wat ik hier van moet denken...
@SterF... | 11-10-20 | 19:00: A dirty mind is a joy forever...
Nee, gewoon de Grand Prix knol een winterpeentje voeren...
Verder een wereldgozer , maar Van der Vaart lust zijn smörrebrød ook wel, als hij zo door gaat past hij binnenkort niet meer op zijn eigen selfie.
Het tikkie breed heeft Frank er alweer lekker ingekregen in die paar trainingen. En wissel die Promes aub wat een treurnis.
Op Ziggo 1 is wél voetbal te zien. Engeland België.
Interessante wedstrijd. Maar dat kunnen de Belgen wel winnen. Tegen die verdediger van 85 miljoen.
Benieuwd naar de corona cijfers na afloop .
@likmegaties | 11-10-20 | 18:35:
op het veld hebben iig 22 man corona blijkbaar.
hup Bosnië, usitnite te wokies u tavi
Babel was de vorige keer om te huilen en daarom kan ik Frank de Boer niet volgen dat hij hem niet opnieuw opstelt.
Ik denk dat ik dit inclusiviteitscircus maar een keertje oversla.
Die lui gaat het al lang niet meer om het voetballen.
Berghuis speelt alleen leuk tegen FC Knudde. Die doet internationaal niet mee. Prima beslissing van de Boer. Alle gefrustreerde kakkerlakken boos, daar krijgt hij een extra plusje voor. +2
Sommige dingen begrijp ik niet. Zoals: waarom is slaapmedicatie alleen op recept verkrijgbaar, maar is Oranje olv Frank de Boer op het open net te zien? Vragen, vragen.
Het ziekenfondsvoetbal is terug.
Ik zie 5 POC van de 11 spelers. Hief is duidelijk sprake van oververtegenwoordiging en cultural appropriation. Gebaseerd op de bevolkingsdoorsnee zouden er max 2 spelers in dit elftal een kleurtje mogen hebben. En aangezien voetbal een sport is die is uitgevonden in west europa is er dan nog steeds sprake van cultural appropriation door deze spelers. Ik wil dat de knvb wordt aangeklaagd en stel voor met 10k mensen af te spreken op de dam om te protesteren tegen deze misstanden.
Alles wat de POCs doen is cultural appropriation. Als ze consequent waren, liepen ze rond met speren en trommels.
Nul vertrouwen met Faal de Boer.
Zijn er nog mensen die dit leuk vinden? Kunnen we niet beter gewoon ophouden met voetbal? Kost alleen maar een hoop geld, wat naar de verkeerde mensen gaat.
De zenuwen gieren door je keel.
Mickey heeft een rustig avondje. Eerst F1, nu voetbal.
En toch zie ik haar niet reaguren.
Gelukkig heb ik begripvolle medereaguurders en - ook niet onbelangrijk - nog een restje ribbelchips. :-)
@MickeyGouda | 11-10-20 | 18:38: CHIPS!! Liefde gaat door de maag. Ik heb last van acute verliefdheid.
Toch wel met het BLM shirtje aan want anders voelt het goed voor deze deug neuzen
Ze komen straks op hun knietjes naar huis.
Voor deze fijne mix van nazaten van tot slaafgemaakten en horigen die al dan niet per ongeluk beroepshalve tegen een bal trappen: doe het voor de nationale schande van Srebrenica en hak die Bosniërs alsnog in de pan!
Voor Oranje!
Ja!
Laaje het Bosnie in sturen.
1-3
@Ruimedenker | 11-10-20 | 18:12: Mag zelfs ietsje ruimer in verband met herstelbetalingen, maar laten ze ook daar in Brussel maar wat van vinden. nl.wikipedia.org/wiki/UEFA
Zwitserland: dan hoef je je over de onderliggende geldstromen dus geen zorgen te maken. Die zijn goudgerand. Maar die bonussen voor Ajax staat Michael van Praag al op formele afstand? Toch een beetje de Donald Trump van Nederland, die fijne man.
Dit reaguursel is min of meer onbestemd: een soort van Franse luchtsteun zeg maar.
Srebrenica uit, altijd lastig.
Weet iemand hoe je een brulshirt uitzet?
Depay heeft z'n brulshirt altijd achterstevoren aan.
Als je z'n kop ook gelijk 180 graden draait kan hij gelijk de Duckout in, heb je er geen last meer van de hele wedstrijd/speeldriekwartier.
Oh, Promes speelt, nou dat is dan genoeg reden om niet te kijken vanavond. Straks scoort hij nog en dan kun je er de klok op gelijk zetten dat hij irritante gebaartjes gaat maken.
Wanneer is er weer vrouwenvoetbal? Die vrouwen vinden het namelijk wel zichtbaar leuk om tegen een bal te schoppen en om er verder niet allerlei achterlijke maniertjes op na te houden.
En in het tennis vinden vrouwen het hoorbaar leuk om tegen een bal te slaan, soms vergezeld door orgastisch gekreun. Voetbal is een proletensport, het enige leuke aan vrouwenvoetbal zijn de blote benen en de wapperende staarten.
@wijsvinger | 11-10-20 | 18:21: vrouwen volleybal dus.
Kan ik over een fotorolletje beginnen?!
Foto's zullen wel laat terugkomen als je het rolletje naar een ontwikkelingsland opstuurt.
Pas op dat je niet over de onderste steen struikelt.
LOL
En Nadal mag weer €1,6 mln op z’n rekening erbij schrijven. Maar die heeft er dan ook hard voor gewerkt. In tegenstelling tot wat de voetballertjes meestal doen.
Oooh nee hè!
Babel er niet bij, iedereen blij
En vooral Patje:-)
@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 18:35:
Drankje voor iedereen!
@Patje2011 | 11-10-20 | 18:55: Proost!
@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 18:57:
Proost Kuif!
@Kuifje-naar-Brussel | 11-10-20 | 18:57: matige bondscoach die de Boeah
REAGEER OOK