LIVE. RONALDO
De neppe
Kijk het is natuurlijk ook helemaal niet leuk als je de nepvariant bent van de echte. Zoals iemand met een nep petje van Burberry een variant is op iemand met een echt petje van Burberry (geen idee wie zoiets koopt trouwens). Of zoals Red Bull Salzburg de nepvariant is van Austria Salzburg, of PRO de linksradicale schijtvariant is van de PvdA en Cristiano Ronaldo (dus) de nepvariant is van de echte Ronaldo, de échte échte Ronaldo, de dikke Ronaldo, en dan hebben WIJ hier op GSHQ ook nog eens een Ronaldo, wat van die Cristiano de variant op de variant maakt. Nu wil het toeval dat we hier ook wel een beetje klaar zijn met die geriatrische autist van een Lionel Messi die bij ieder doelpunt een tomeloze cumshot in het broekje van de NOS-commentator ontlokt. Nu mag je best fan zijn van die dwerg maar dat Frank Wielaard na iedere wedstrijd twee nieuwe Sportswear-boxers bij de Zeeman kan gaan halen gaat wel wat ver. Bovendien: leuk dat die Messi een paar balletjes erin peert, maar met al die hele en halve doodschoppende criminelen als Paredes, De Paul, Romero, Medina en die doorgesnoven idioot van een keeper Martínez is er helemaal geen flikker aan om dit WK naar Argentinië te kijken. Ettert dat zooitje dwazen de tegenstander niet helemaal de vernieling in, krijgen ze het wel cadeau van de FIFA. Gianni Infantino en z'n kliek flappenpakkers hebben de rode loper voor Messi uitgerold om bij diens laatste kunstje nog één keer de beker te mogen ophalen en als die corrupte gek van een Infantino klaar is met het uitreiken van de prijzen mag-ie mooi weer op allerlei leuke plekken op vakantie. Enfin, is Ronaldo dan BETER dan Messi, zoals patat beter is dan friet, openbaar onderwijs beter is dan islamitisch onderwijs, pure hagelslag beter is dan het Nederlandse pak verraad genaamd hagelslag 'melk', de kroket superieur is aan de frikandel, dorpen beter zijn dan steden, pep beter is dan pillen, enzovoorts, NOU JA u kent het wel. Nee natuurlijk niet! Maar hij is wel een van de allerbeste spelers ooit, die gekke Ronaldo, met z'n lelijke standbeeld op Madeira. Misschien ná Messi, en ná Maradona en ná Cruijff en ná Viscaal, maar hij staat er maar mooi wel tussen. Stijlloze voorspelling: Portugal - Oezbekistan, 4-0, 3x de neppe Ronaldo.
Update 6' - RONALLLLLDOOOOOOOOOOOOOO 1-0 RONALDOOOOOOO RONALDOOOOO RONALDOOOO
Update 17' - 2-0 Niet door Ronnie
Update 39' - RONALLLLLDOOOOOOOOOOO 3-0
Update 59' - 4-0. Weet u nog dat Nederland het in de voorbereiding errug lastig had met de Oekjes
Update einde - 4-0. Zeiden we toch. Ronaldo eerste speler ooit die op zes (!) WK's scoort
Update einde - Oh nee 5-0. Zeiden we niet
Oranje - het rapport (2)
We worden wereldkampioen
In navolging van Oranje - het rapport (1) ziet u vandaag Oranje - het rapport (2), het definitieve en ultieme eindoordeel over Koemans Koningen na de oorwassing van de surströmmingvreters. We worden WERELDKAMPIOEN.
Verbruggen. Ook wel 'het matras van Breda' genoemd en niet omdat-ie zo vaak naait. Is je buurjongen die per ongeluk profvoetballer is geworden. Bart, in Breda mochten ze vroeger Bartje zeggen, die plots ballen van Gjukkeres en Izaak uit het doel staat te maaien. Prima potje gekeept kerel, goede reddingen, minder klamme handjes dan vorige keer. Einde van de eerste helft hadden we toch het gevoel gehad dat die Zweden er eentje in zouden leggen, maar daar stond altijd BARTJE. Weliswaar ook een keer langs het balletje geslagen, maar toen stond die Zweedse knaap buitenspel. Mazzel! Geen wereldkeeper. Wel een keeper. En hij slaapt 's nachts lekker, op een matras dus.
Dumfries. Onze favoriete echte Fries, Dumfries, kwam er dit keer een stuk beter doorheen: omdat Malen en Summerville wat meer naar binnen trokken, omdat Zweden de boel organisatorisch wat minder op orde had, zoek zelf maar een oorzaak. Dumfries pompen we voor iedere wedstrijd op met een half litertje Nozem Olie en dan gaat-ie weer als de brandweer. Rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan.
Van Dijk. El Capitano. Gewoon weer een prima pot van de Leider. Is alweer 34 jaar, maar staat erbij als een speler van 33. Iedereen vooraf 'bang' voor Gjukkeres en Izaak maar met ONZE Virgil van Dijk in het veld kan er helemaal niks gebeuren. De wereld is bang voor Virgil van Dijk, over wie twee vrouwen in het buurthuis zeiden dat hij een woest aantrekkelijke man is. Wij vinden Virgil van Dijk ook een knappe man. Denken we. Visioen: Virgil die op 25 juli met de Cup in z'n handen ladderzat in de Keizersgracht dondert.
Hecke. Tikt harder dan de klok van Arnemuiden. Hard om weg om Michiel de Ruyter (1ste) en Paskal Jakobsen van Bløf (2de) af te lossen als Grootste Zeeuw aller tijden. We hebben Japie hier vorige keer gebombardeerd tot beste man van de wedstrijd en daarom dacht-ie tegen Zweden: goh laat ik eens naar voren spurten, laat ik eens combinaties maken in de zestien van de tegenstander, laat ik eens Gakpo in de weg lopen. Hebben we nieuws voor onze vriend Van Hecke: mannetje uitschakelen, balletje inleveren bij Frenkie, meer niet. Dimmen, tijger!
Ven. Doet samen met Dumfries wedstrijdjes hardrennen zonder techniek. Van de Ven kan teringhard rennen, maar niet voetballen. Dat harde rennen is natuurlijk wel een KWALITEIT. Bij die goal van die Zweed stond meneer te gapen, maar kwam hij in de achtervolging nog bijna op terug. Sliding net te laat, vette snelheid. Nadat we jarenlang naar Daley Blind, alias 'de tractor', hebben moeten kijken, is dit een verademing.
Van Oranje feliciteert de troepen
NEDERLAND VERNEDERT ZWEDEN
De Leeuw van Oranje opent zijn kaken bij het vallen van de avond. En dat geldt niet alleen voor deze avond, beste vrienden, beste landgenoten, beste voetbalkijkers, beste Dutch Fanatics
Het maakt in de groepsfase van dit turbo-WK vol lammen & blinden helemaal niet uit of we vandaag winnen van Zweden of niet, want straks pakken we het belachelijke Tunesië sowieso in en dan zijn we alsnog door naar de volgende ronde. MÁÁR. Het masterplan van Ronald Koeman zal zich vanavond voor het eerst aan de wereld ontvouwen. Maandenlang heeft hij de wereld zand in de ogen gestrooid met slaapverwekkend poepvoetbal. Maar nu. Maar nu. Met flitsend spel worden de gehaktballenvreters van FC Ikea huilend in een hoek geschilderd door de machtige kleur ORANJE. Zweden heeft twee goede spelers (Gjukkeres en Izaak) en die zitten jankend in de zak van Virgil van Dijk en Jan Paul van Hecke. Mensen, we gaan WINNEN. Met 2-1 5-1. We gaan naar de VOLGENDE RONDE. We gaan zelfs naar de FINALE. Maar nu dus eerst aan de beurt: Zweden, dat met belachelijk veel mazzel de WK-kwalificatie heeft overleefd, en nog steeds net zo slecht is als toen. BRUL!
Dit is een LIVEBLOG +++ Praat mee +++ Ragebaiten na de klik
Update - Bijna beginnen. Arman Arvanagnsgnaosgnaosghjsgassgasglu is de commentator. De leeuw is oranje. We zijn emotioneel. Het wordt 2-1 5-1
Update 5' - BROBBBBBBEYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY BROBBBBBBBEEEAAAST 1-0
Update 16' - We trouwen Brian Brobbey. We zijn verliefd op Brian Brobbey. Brian Brobbey is onze held. De Oliehoorn Mayonaise onder de mayonaises. De voetballer der voetballer. TWEEEE NUL TWEEEEE NUL
Update 35' - Plots Zweden wat sterker. Allemaal onderdeel van masterplan Koeman. Laat ze maar geløven
Update 44' - Zweden kopt 2-1 binnen maar knakker staat buitenspel. Koemanbal gaat niet werken op deze manier. M.a.w. blijft 2-0
Update 48' - Het buurthuis wordt gek - iedereen wordt gek - GAKPO 3-0
Update 55' - GAKPO 4-0 we komen superlatieven tekort
Update 60' - 4-1
Update - DRINKPAUZE! Coca Cola! Reclame! Fedex! Pornhub! Kapitalisme!
Update 72' - Daar komt onze TOPSCORER ALLER TIJDEN: Memphis de baas
Update 88' - SUMMERVILLE. 5-1. Ronald Koeman heeft iedereen tuk. Nederland wordt wereldkampioen. Ronald Koeman is onze koning, Brian Brobbey onze vorst
DE LEEUWEN
WK, BORD OP SCHOOT! Frankrijk - Senegal
Zit die blequeschete van een coach aan de botox of wat
Nu LIVE een lekker moment om onder het genot van een stokbroodje Paturain de elektrische autoraampjes van Citroenen en Peugeots af te zeiken. Een heerlijke match de football tussen de twee beste ploegen van Afrika: Frankrijk en Senegal. Een deel van de in Frankrijk geboren spelers koos voor Frankrijk en een ander deel van de in Frankrijk geboren spelers koos voor Senegal (10), of Ivoorkust (9), of Tunesië (6), of Marokko (6), enz., maar dat leest u allemaal maar bij NRSchedelmeet. De beste spelers zitten trouwens wel gewoon bij titelfavoriet Frankrijk, met droomaanvallers als Mbappé, Dembélé, Olise, Cherki, Doué, Barcola, enzovoorts. Het middenveld van die Fransen is dan wel weer shit. Derhalve luidt de stijlloze voorspelling van GeenStijls Ongelooflijk Deskundige Voetbal Experts Raad (G.O.D.V.E.R.): 2-1. Of 3-2.
Update DRINKPAUZE 1 - Heel belangrijk om nu te drinken. Kansen voor Senegal, maar nog 0-0. We gaan even naar de reclame zodat Gianni Infantino een keertje extra met het vliegtuig kan en de NOS nog wat mensen van de opleiding hbo journalistiek kan aannemen
Update 42' - Senegalees krijgt z'n poot haast doormidden geschopt, gaat naar de grond, scheids fluit niet en dan moet het slachtoffer van de aanslag na de behandeling nog een minuut naar de kant ook. Lekker regeltjes gemaakt weer, FIFA
Update 45' - Teringjantje wat is Frankrijk slecht
Update RUST - Stelling: Philip Kooke moet lekker terug naar de strafcorners van Bloemendaal. We gaan effe een kwartier kijken naar verkansie met Hansie, tot straks
Update 54' - Mbappé gaat aan de grond in de zestien. Kletsende slowpoke Philip Kooke heeft de beslissing van de VAR weer eens een halfuur later door - geen pingel dus
Update 66' - 1-0 MBAPPÉ
**Update 82' -**2-0 BARCOLA. Vette pass van Rabiot
Update 90+4' - BOEM MBAYE 2-1 het kan nog het kan nog
Update 90+5' - Boink Mbappé 3-1 met een dikke knal nou ja het kan nu niet meer
Einde 3-1. Potje wel. GeenStijls Ongelooflijk Deskundige Voetbal Experts Raad zat er ongelooflijk dichtbij
Oranje - het rapport!
Omdat helemaal niemand het doet, doen wij het maar weer he!
Iedereen weer lekker een avondje kunnen genieten van daverend en flitsend Koemanbal? 2-2 en dat nog wel tegen Japan, wat een mooie prestatie van onze Leeuwen! Want wat is Japan toch goed. Japan Japan Japan, wat zijn ze goed, met allemaal spelers van internationale superclubs als NEC, Reims, Sint-Truiden en Mainz. Japan, na de achtste finale ook gewoon weer lekker met de sushibrommer naar huis. Gaan we dan!
Verbruggen. Deze knaap heeft wel erg klamme handjes voor een keeper. Voetbalt lekker mee, maar je weet ook dat-ie de keiharde punten niet voor je gaat pakken. Kreeg nog een handje achter die kopbal en brak toen bijna z'n pols. Ben je mooi klaar mee. Maar die andere twee keepers, toch vaak de Extrandrinkers van de ploeg, zijn precies hetzelfde.
Dumfries. Dumfries is van het gifje met dat paard en die bal. Kan wel lekker keihard rennen en staat dan altijd op de goede plek. Rennen rennen rennen en hop daar staat-ie weer op de goede plek. De laatste wedstrijden staat hij niet meer op de goede plek, en dan blijft alleen het rennen over. Verder prima verdediger, maar het blind voor de goal slingeren van die voorzetten mag ook wel een keertje stoppen.
Virgil. EL CAPITANO. Jaartjes gaan wel tellen he, bij El Capitano. Werd effe gepasseerd door zo'n gladde aal en toen draaicirkelde-ie als de Dacia op de Nürnburgring. Wel mooie blik na dat goaltje. Laatste kunstje. Ueda uit de wedstrijd gespeeld, maar iedereen doet alsof Ueda zo'n wondervoetballer is. Voor die mensen hebben we nieuws: Ueda is geen wondervoetballer. Van Dijk was dat altijd wel, maar is nu een wereldvoetballer op z'n retour. Paar wedstrijdjes volhouden nog baas!
Hecke. Prachtig mooie blauwe kop gaat die vandaag hebben. Gewoon lekker spelertje voor de Brightons en de Tottenhams van deze wereld. Deze man eet thuis lekker doperwtjes met aardappelen en vlees, of mosselen, en heel soms bestelt hij Chinees. Gewoon een normale jongen! Gaat zo wel mooi transfertje maken. Beste mannetje van het veld in deze pot. Straks in de achtste finale tegen zo'n rappe knaap van Brazilië, dat wordt dan nog wel een dingetje. Maar hey.
Van de Ven. Deze rover stond mooi naar het gras te koekeloeren bij die tegengoal. Of hij deed aan zonedekking terwijl de rest dacht dat hij in de mandekking stond, of hij stond in de mandekking en was even klavertjes vier aan het zoeken. Hup, goal. Bedankt Micky! Lekker hard rennen kan-ie wel. Zoef, dan rent-ie weer het halve veld over, en dan springt er weer een bal van z'n poot. Zoeffffff.
We worden wereldkampioen!
In de finale rollen we die Oezbeken gewoon op
Gisteren allemaal genoten van Nederland tegen Oezbekistan? Mooi! WIJ OOK! Ronald Koeman (foto) had het allemaal weer mooi op orde. Fijn in zijn 4-3-3-opstelling. Beetje de bal van hot naar her spelen. Goede scheidsrechter geregeld ook. Keepertje geblesseerd. Dumfries totaal niet in de wedstrijd. Van Dijk in slaap gesust, kan mooi wakker worden als hij straks een keer tegen Mbappé moet. Van Hecke verdient de wereldcup alleen al om zijn uitstraling. Van de Ven wel weer lekker langs de lijn gehold. Frenkie de Jong tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug, tikkie breed, tikkie terug. Ryan Gravenberch deed ook mee. Reijnders lekker lopen man! Hier op het veld lopen, dan weer daar op het veld lopen. Summerville mooi kansje gekregen. Ging er niet in, maar wel gekregen. Malen scoorde bij zijn cluppie lekker veel. En Gakpo legt er twee pingels in. Waar maakt iedereen zich eigenlijk druk om? WE WORDEN WERELDKAMPIOEN!
Arm Oezbekistan compleet overhoop gespeeld door fenomenaal Nederlands elftal
Koemanbal te ingenieus voor Cannavarobal
Heel het land ligt doodziek op bed met 40 graden Oranjekoorts en dat stopt pas als we er op 29 juni in de achtste finale uitvliegen tegen Brazilië. Komt allemaal omdat we Ronald Koeman hebben, een coach die in 2003 nog heel moderne opvattingen had over voetbal. Ondanks Koemanbal gaan we vanavond niet één, maar twee keer winnen van Oezbekistan, dat een ongenadig hard pak slaag gaat krijgen van beide Nederlandse leeuwen op uw paspoort. Dat zit zo: eerst speelt het A-team de hoofdwedstrijd, daarna mogen de kneusjes nog tegen de kneusjes van Oezbekistan. Stijlloze voorspelling: 4-0 4-0 Oezbekistan staat voor lul want Oezbekistan, daar hebben we NOG NOOIT VAN VERLOREN. Niet vergeten deel te nemen aan de GEENSTIJL WK-POULE waarbij mooie geldbedragen te winnen zijn en hierbij ook nog een bonusquizvraag: noem 1 speler van Oezbekistan, zonder te spieken.
OPSTELLING - Verbruggen; Ven, Hecke, Dijk, Dumfries; Frenkie, Reijnders, Graafje; Gakpo, Malen, Summerville
Memphis rechtsbankie, onze beste verdediger (Timbertje) naar huis, Luts opgeroepen
Update 6' - Sfeertje hoor
Update 12' - Summerville speelt bal te ver voor zich uit, Malen mist megakans, Reijnders kopt van dichtbij over. Hij mag erin he makkers
Update 25' - Een 'cooling break'. Koeman legt aan de spelers uit hoe vervelend het voor de televisiekijker moet zijn om naar Koemanbal te kijken
Update 31' - GAKPO 1-0 (pingel)
Update 40' - Zzzzzzzzzzhuhwat sorry even geslapen, iets gemist?
Update 44' - Scheids (vrouw) geeft géén pingel aan Malen. Misschien moeten we het eens hebben over de womanosphere
Update RUST - U moet met Ruftvogels 6 tegen de Bierewijkers 5. De scheids is een blinde van 85, uw grens komt niet opdagen, de spits heeft een kater uit de hel, uw linksback blijkt in de gevangenis te zitten, ploeggenoot Djelano schiet alle ballen richting het derde veld, er blijft ook een bal in een kastanjeboom hangen, Sjoerd raakt geblesseerd, Bertram rent 400x heen en weer en laat zich dan wisselen, in de rust rookt iedereen zware shag en in de 80ste minuut bij 0-4 roept uw leider: "Fluit maar af scheids." En dan in de kantine 100 bier drinken. Zo'n wedstrijd is het
Update 47' - Is Koemanbal leuker of minder leuk naar te kijken als het beeld stottert?
Update 52' - Onze Grote Leider Ronald Koeman heeft een petje op. En een hippe zonnebril
Update 58' - Die lui van Oezbekistan kunnen er ook he-le-maal geen kloten van. Helemaal tureluurs gespeeld door flitsend Koemanbal
Update 65' - Eerste keeper Bart Verbruggen valt geblesseerd uit. Gelukkig wel in een zeer belangrijke en nuttige oefeninterland tegen Oezbekistan
Update 74' - A) Deze wedstrijd kijken, B) naar Jan Paternotte kijken bij Cumberto, C) Glas vreten
Update 83' - Guus Til, de voetballende Keltec Salinero, krijgt de bal op z'n klauw. Mogelijk pingel tegen
Update 85' - HUH, Beertje Paddington geeft Guus Til een RODE KAART, hahahhahahhaa. Ja dat krijg je met de womanosphere
Update 90+2' - Lol, 1-1 door Dinges
Update 90+6 - PINGEL VOOR NEDERLAND. Kunnen we het Kermit de Kikker-kampioenschap toch nog winnen!
Update 90+8 - 2-1 Gakpo, pingel
Update EINDE - Kop artikel gewijzigd. We worden wereldkampioen we worden wereldkampioen
Update - B-ploeg verloren van B-ploeg Oezbekistan: 2-1.
Knokken in het StamCafé! Rico Verhoeven vs. Oleksandr Usyk
Rico heeft verloren, vreselijke beslissing van de ref
Welkom boksliefhebbers op de GeenStijls, waar we alle grote bokspartijen verslaan (voor een overzichtje zie de links hieronder) en waar we nu toch zijn aanbeland bij de grootste mismatch in jaren, en in ieder geval sinds Anthony Joshua tegen kneus Jake Paul: het ongeslagen Oekraïense fenomeen Oleksandr Usyk versus de voormalige kickbokskoning Rico Verhoeven. Om maar met die laatste te beginnen: we weten eigenlijk niet of-ie kan boksen. Als hij kickbokst staat hij heel actief/nerveus met z'n handen te wapperen (Badr Hari zei als commentator daarover: "Je wordt er moe van om alleen al naar die handen te kijken") en voor een kickbokser, die wat 'breder' staat om trappen op te vangen, bokst-ie vrij compact. Z'n trainer zegt dat Rico al vijftien jaar 'heel boksgericht kickbokst'. Maar ja.
Usyk is een kunstenaar, een tovenaar, alles wat boksen mooi maakt, de beste van de laatste tien jaar, misschien wel de beste zwaargewichtbokser aller tijden. Hij staat 24-0 en ramde alle kampioenen van de laatste jaren met rematches en al door de ring: Murat Gassiev, Tony Bellew, Derek Chisora, Anthony Joshua (1x, 2x), Daniel Dubois (1x, 2x), Tyson Fury (1x, 2x). Usyk is technisch superieur aan alles en iedereen, maakt hoeken, verandert van tempo, leest de wedstrijd, laat zich niet uit de tent lokken, beweegt als een vlinder, heeft voetenwerk uit de hemel, linkerjabs uit de hel en als het moment daar is gaat hij los en is er geen weg meer terug. Voor niemand. De kans dat de pound-for-pound beste bokser ter wereld verslagen gaat worden door kickbokser Rico Verhoeven is, even tellen, 1 procent.
Rico Verhoeven heeft één kleine kans en dat is de punchers chance, zoals Conor McGregor die ook had tegen Floyd Mayweather (en desalniettemin kansloos verloor). De enige hoop voor Verhoeven: Usyk in het begin van de partij per ongeluk een keer goed raken en hopen dat-ie niet meer opstaat, of dat-ie te aangeslagen is om aan z'n eigen sloopwerk te beginnen. Nu lijken boksen en kickboksen misschien op elkaar, maar het is een compleet andere sport: twee wapens i.p.v. vier (twee benen + twee handen), waarbij die benen ook nog eens meerdere aanvallen en verdedigingen hebben (highkicks, lowkicks, frontkicks, knieën, blocks). Er blijven alleen die twee armen over en laat Usyk nou een meester zijn in het beteugelen van die twee armen van de tegenstander. ALLES is anders: dekking, houding, voetenwerk, clinchen, het aantal ronden, uithoudingsvermogen, explosiviteit, verdedigen, counteren. Rico heeft nog wel geroepen 'jamaar ik ben groter', zoals Tyson Fury nóg groter en zwaarder was, en die verloor twee keer van het fenomeen Usyk. Let op: Fury was op dat moment op weg om op ZIJN beurt de beste bokser van de generatie te worden.
Tot slot nog even over het feit dat deze knokpartij buiten Nederland totaal niet leeft. Ten eerste dus omdat het een totale mismatch is. Ten tweede omdat Rico acteert dat hij een schurk is, maar stiekem een lief zacht gespierd eitje van 117,3 kilo is, die als het even kan lachend gierend brullend bij z'n vrindje Humberto op schoot kruipt, of een of andere motivational speech geeft voor een zooi paarse broekies bij PostNL. We hebben dat BEEST nodig. Conclusie 1, lang verhaal kort: Rico moet in rondje 1, 2 of 3 een keer mazzel hebben, anders krijgt-ie ongenadig veeg. Conclusie 2, lang verhaal kort: Rico is niet eens de beste zwaargewicht van Nederland, dat is Gradus Kraus, en Gradus Kraus is niet eens een zwaargewicht. ENFIN, kijken kan alleen via DAZN, dus u moet BETALEN.
Update 22:15 - Hierna nog 1 potje en dan is het tijd voor RICO, onze acteerbeer. Camera gaat nu veel naar toeschouwers GGG, Canelo en Anthony Joshua. Die Canelo heeft dus: big dick energy
Update 23:15 - Voorprogramma nu voorbij. We maken ons op voor Usyk vs. Rico
Update 23:35 - Tien minuutjes gelul nog en dan bent u getuige van een masterclass
Update 23:45 - Nog tien minuten
Update 00:11 - Show us what you got, when Rico makes the beat drop. ONZE Rico staat in de ring. Nu komt die Oekraïense tovenaar en dan gaan we knokken
Update 00:15 - O God nu gaan we nog het Wilhelmus luisteren ook. Eerst het volkslied van Egypte. Bekend van all-invakanties, een gore hoofdstad en, euh, piramides
Update 00:17 - RICO ZINGT WILHELMUS NIET MEE
UPDATE R1 - Rondje 1 is voor Rico hoor! Hij vecht wel met z'n kin naar beneden. Dat kan een probleempje worden straks. Usyk heeft alleen nog maar effe afgetast. Of laat Rico leven, dat kan natuurlijk ook
UPDATE R2 - Rico knokt extreem compact. Ineengedoken haast. Rondje geven we toch ook weer gewoon aan 'm. Usyk tast nog steeds af en moet nog effe op stoom komen
UPDATE R3 - Usyk doet wat terug, maar Rico lijkt in controle. We weten het ook effe niet meer
UPDATE R4 - Heeee rondje voor Usyk. Paar prachtige combinaties, Rico blijft gewoon staan bij een dikke uppercut
UPDATE R5 - We doen niet moeilijk, deze geven we weer aan Rico. Prima herstel van die vorige ronde waarin hij effe achteruit moest
UPDATE R6 - Usyk doet helemaal geen kloten, commentatoren roepen ook dat 'Usyk Usyk niet is'. Maar goed, straks neemt-ie het vanzelf over
UPDATE R7 - Ja geen idee waar we naar kijken, maar Rico is Usyk aan het smoken
UPDATE R8 - Rico effe in de verdrukking en neemt het gewoon WEER over. Tikkie sprakeloos hiero
UPDATE R9 - Schijnt dat de scheidsrechters het ongeveer gelijk hebben. Compleet krankzinnig. Rico lijkt ons volledig dominant. Usyk wint rondje 4 en verder eigenlijk niks
UPDATE R10 - SLUGFEST! Maaien! Rico had 'm in de pocket, maar we geven 'm aan Usyk. Wat een pot. Champ rounds nu
UPDATE R11 - WAT. WAT. WAT
EINDE. Rico gaat neer, staat op, blijft beuken, scheids fluit 'm met nog drie (?) tellen te gaan in de ronde af. Die scheids is gek. Soort gare Joey Kooij
Update - O nu gaat Rico weer z'n acteershow opvoeren. Dat 'LOOK AT ALL THE PEOPLE WHO SHOWED UP'-gelul. Daarbij checken we meteen uit. Doei
Update 24-05 - Team van Rico gaat in beroep. Scheids beëindigde de partij NA de bel van de elfde ronde. Had Rico tijd gegeven om te herstellen en de laatste twaalfde ronde te knokken
Boksen teruglezen?
Fury - Wilder I, Fury - Wilder II, Fury - Wilder III, Fury - Whyte, Fury - Schwartz, Usyk - Joshua I, Usyk - Joshua II, Joshua - Pulev, Joshua - Ruiz I, Joshua - Ruiz II, Fury - Chisora III, Joshua - Wallin, Canelo - Charlo, Joshua - Ngannou, Usyk - Dubois, Joshua - Helenius, Fury - Usyk I, Joshua - Dubois, Beterbiev - Bivol, Tyson - Paul, Fury - Usyk II, Usyk - Dubois II, Canelo - Crawford, Kraus - Ibrahim, Joshua - Paul, Kraus - Crighton, Fury - Makhmudov, Kraus - Brooks
Reageren kan al vanaf een paar euro per maand
LIVE WEGEN! Rico vs. Usyk
Kijken naar mannen die op een weegschaal staan, kan het mannelijker?
MORGEN live op betaaltelevisie: de knokpartij tussen ONZE kickbokskampioen Rico Verhoeven en de ongeslagen Oekraïense vechtkunstenaar Oleksandr Usyk, die Rico alle hoeken van de ring (vier) gaat laten zien. The tale of the tape waarom Rico geen schijn van kans maakt leest u morgenavond in de voorbeschouwing + in het liveverslag natuurlijk gewoon op GeenStijl, maar vanavond eerst: WEGEN! In alle andere gewichtsklassen is het heel belangrijk om zo zwaar mogelijk in de ring te verschijnen, maar de dag ervoor wel onder het maximumgewicht te zitten. Dan krijg je dus het beruchte weight cutten, door voorafgaand aan het weegmoment extreem veel vocht te verspelen: ONZE Reinier de Ridder stond in de UFC met 84 kilo op de weegschaal en woog een dag later in de kooi doodleuk 96 kilo. Welnu, bij zwaargewichten maakt dat gewicht niet uit, want er is geen bovengrens. Onder een maximumgewicht blijven hoeft dus niet en het wegen van Rico en Usyk is dan ook puur ceremonieel, maar in de schaduw van de piramides wel leuk om naar te kijken. Rico meet 1.96m en weegt doorgaans zo'n 123 kilo, dus dat is een BMI van 32. Afvallen, vetklep!
Update - Rico 117,3
Update - Usyk 105,8
Update - Conclusie: Rico gaat in elkaar geramd worden
Rico is toast
Rozen zijn rood, oma draagt Libresse, het is een zooitje bij poepclub Vitesse

"De verhoudingen met de buitenlandse aandeelhouders zijn helaas zeer verslechterd"
Voor de honderdmiljoenste keer is het chaos bij Vitesse, de club die eigenlijk niet en toen weer wel en toen weer niet en toen weer wel en toen weer niet en uiteindelijk weer wel mede dankzij een pet & sjaal-supporter in de rechtszaal foebele spelen mag. Maffe Georgiërs, schimmige Russen, vage investeerders, luchtfietserij, stuitende arrogantie en iedere keer als je denkt dat de schijt is opgeruimd valt er een nieuwe lading stront uit de kast, waar ook weer nieuwe strontvliegen op afkomen. Vitesse heeft nog vier van die buitenlandse strontvliegen, die nu aan de KNVB hebben laten weten dat zij de directie en Raad van Commissarissen hebben ontslagen. Vitesse: "Zulke besluiten zijn echter niet rechtsgeldig. De buitenlandse aandeelhouders kunnen zulke besluiten niet eigenmachtig nemen." En tot slot: "Toch blijven wij rustig en roepen iedereen op om ons daarin te volgen. Een goede afloop is nabij." Een goede afloop is nabij! Nu alweer zin in de volgende lading STRONT.

