LIVE. Soort van debat over soort van spoedwet
Speciaal voor de bühne
Opzij opzij opzij maak plaats plaats maak plaats maak plaats we hebben ongelofelijke spoed. De Tweede Kamer debatteert vandaag over het gedrocht van een spoedwet dat Hugo de Jonge er de afgelopen maanden doorheen probeerde te jassen, maar het spannendste is vorige week al in de achterkamertjes gebeurd. De oppositie heeft (gesteund door UW MAILBOMBARDEMENT) afgedwongen dat de dictatoriaalste passages uit de nieuwste versie worden geschrapt en nou is zelfs Wim 'de tirannie verdrijven' Voermans overstag: door de veranderingen blijft Nederland een alleenheerschappij van Hugoshenko bespaard. In plaats daarvan krijgen we een debat voor de bühne. Handig om de piswoeste piswoede bij schuimbekkende spoewethatende zelfonderzoekers op internet te bekoelen, wel. Hoe dan ook, u kunt de amendementen lezen via deze links (25, 26, 27, 28, 29 en 30) lezen, maar u mag natuurlijk ook gewoon een Whatsappbericht van dubieze herkomst geloven. We leven immers in een vrij land (nog wel, red.).
Mensen, die zeggen dat zij Nederland zijn
Social
Reaguursels
InloggenTerecht punt van Buitenweg (GroenLinks). De godsdienstvrijheid is niet absoluut en kan in onze democratische rechtsstaat tot op zekere hoogte door een wet in formele zin (vastgesteld door regering en Staten-Generaal) worden ingeperkt. Het geloof moet gerespecteerd worden, maar het mag geen vrijbrief zijn voor het in gevaar brengen van onze volksgezondheid, etc..
Let vooral ook op deze passage in het onderstaande artikel 6 Grondwet: "(...), behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. (...)", waaruit blijkt dat gelovigen zich niet boven de wet kunnen stellen.
Artikel 6 Grondwet:
(lid 1) Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet;
(lid 2) De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Terwijl ze in het 2de riool onderhand staan te janken over de instorting van de Nederlandse economie.
Gisteren bleek een ruime meerderheid van de Tweede Kamer liever miljarden Nederlands belastinggeld weg te geven aan de Zuid-Europese landen dan te besteden aan lastenverlaging voor de Nederlandse burgers.Klik link)
twitter.com/Gerard1945X/status/131371...
VVD spreek beurt in het kort.
Als we niet kiezen voor de spoedwet gaan we er allemaal aan in 2020.
Nou dan gaan we toch allemaal eraan. En zo niet is dat mooi meegenomen.
Das fraai.Kijk naar de sprekers lijst,zie ik de PVV er niet bij staan.
Watskebeurt?
Herstel.
Gidi Markuszower van de PVV is al aan het woord geweest.
*moet toch eens wat beter opletten*
@komtdatschot | 07-10-20 | 14:53:
En Baudet ?
De VVD spreekt dacht ik al. Dat is om het even.
@sprietatoom | 07-10-20 | 14:55:
Haga spreekt namens de FVD.
nr14 op de lijst.
Het kuikentje van de PVDA heeft ook wat te melden over het griep virus.
Ben er benieuwd aan.
Ze hebben het onderhand over elke bijeenkomst,behalve over de bijeenkomsten in de haathutten.
Ligt schijnbaar toch gevoelig bij de kuch volksvertegenwoordigers
Oops,CDA zoekt ruzie met Kees van der Staaij.
Kom niet aan de god van Kees van der Staaij want dan preekt tie hel en verdoemenis.
*mag hem wel*
Das die muts van GL die volgend jaar weer terug gaat naar Brussel.
Niet te geloven dat politieke partijen,die jarenlang ingestemd hebben met de afbraak van de gezondheidszorg,nu ineens voorstander zijn van een spoedwet om de jaarlijkse griepgolf denken te kunnen beteugelen.
En dat stelletje tuig van de richel durven zich nog volksvertegenwoordigers te noemen.
Het gaat niet om die griep, het is om de angst te doen. Bange kiezers stemmen op Hugo en Rutte. Bovendien moet big-Pharma nog een paar triljard verdienen aan vaccinaties, misschien strijkt broertje de Jonghe daar ook nog wat van op. Dus voorlopig moet uw leven flink zuur gemaakt worden, zodat u straks smeekt om dat vaccin. Helaas staan er grondwetten in de weg van Mark en Hugo, dus dan maar een spoedwet om die te omzeilen.
Briefje van Cecila.
Nog sorry voor de caps maar ik heb het ook maar over genomen(klik link)
KIJK GOED! IN ZIEKENHUIZEN LIGGEN IEDER JAAR HONDERDEN (VOORAL OUDEREN) MET RHINO-VIRUS++. DEZE LIJST IS VAN HET RIVM KORTGELEDEN! TRAP ER NIET IN! 1000-DEN STERVEN ELK JAAR AAN DE GEWONE GRIEP++ !!
twitter.com/Queenoftheunse1/status/13...
Reaguurder Lotus15 had een mooie ARD extra reportage over Duitsland dat alles omtrend Coronabesmettingen in perspectief zette,
youtu.be/pn8zQ7qY_fY
Dank je dank je. Deze moet echt veel gedeeld en gezien worden. Heel relevant voor zowel kritische als angstige mensen.
Leon de Winter heeft ook weer een rake column in de Telebelg.
@Steekmug
Thanx! Aanrader!
"Gode meer gehoorzaam zijn dan de overheid".
m.youtube.com/watch?v=hVYQK_OiNBM
execute order 66. Rutte, Hugo en Ollongren: 'moehaha' pink in de mond
Vanwege de jarenlange bezuinigingen in de gezondheidszorg is het elk jaar weer hetzelfde liedje als de griepgolf er aan komt.
Ziekenhuizen overbelast.Operaties worden uitgesteld vanwege gebrek aan personeel.Verpleegtehuizen moeten zich ook maar zien te redden met de schaarse middelen die ze hebben en ga zo maar door.
En in 2020 is de griepgolf ineens een nationale (wereld)ramp die zijn weerga niet kent.
En dan heb ik het nog geeneens over de economie die zwaar te lijden heeft door de maatregelen van de covid-19 regering.
Knettergek zou ome Geert zeggen.
De nieuwe multilatarale wereldorde had mark het steeds over
Covid is geen griep.
Hoe vaak moet dit u nog uitgelegd worden?
@TeeJee | 07-10-20 | 12:23:
Maak ik er griepvirus-2019 regering van.
Zo beter?
@TeeJee | 07-10-20 | 12:23: Vaak denk ik, want jouw manier van uitleggen is iets brengen als een feit, en dat moeten we dan accepteren omdat jij het zegt?
Jij bent zeker ook die ouder die wanneer zijn kind iets niet begrijpt, het niet beter uitlegt, maar exact hetzelfde nog een keer harder herhaalt.
@TeeJee | 07-10-20 | 12:23:
Wat vond u trouwens van de rest van mijn betoog?
Ben ik nou weer benieuwd aan.
@TeeJee | 07-10-20 | 12:23:
Een verkoudheid ? Wel van dezelfde stam.
@C10H12N2O | 07-10-20 | 12:26:
Wellicht had u dan beter op moeten letten, want ik heb het al meerdere malen aan komtdatschot uitgelegd.
Voor u wil het ook nog wel een keer uitleggen:
Covid19 valt onder de familie Coronaviridae, subfamilie Orthocoronavirinae
De griep, Influenza, valt onder de familie Orthomyxoviridae, waarvan 3 van de 7 genera mensen kunnen besmetten.
Ziet u? Het is geen griep, niet eens verwant.
Vandaar ook mijn vraag aan komtdatschot, want bovenstaande heb ik al meerdere malen getikt, maar zoals u kunt lezen gaat het hem (of haar) ruim boven de pet. Of het is natuurlijk gewoon om expres irritant te zijn, die mensen heb je ook.
@sprietatoom | 07-10-20 | 12:31
Bovenstaande mijn antwoord.
Toevoeging voor u; Coronavirussen kunnen inderdaad vergelijkbare symptomen en klachten veroorzaken als de 'gewone verkoudheid', omdat inderdaad Rinovirussen binnen dezelfde familie vallen. Echter, Covid19 kan ook een paar stapjes verder doen, en die zijn minder prettig.
@komtdatschot | 07-10-20 | 12:26:
Die van 2018
10 duizend doden !
En waarom kopen die verpleeghuizen die spullen zelf niet.?
Die dure wijn en hapje voor de bestuursvergadering elke maandag toch ook !
@komtdatschot | 07-10-20 | 12:30:
De rest van uw betoog, zoals ik enkele keren eerder in de vele reacties en tegels bij dit onderwerp heb geplaatst, kan ik mij wel in vinden.
In de zin dat ik vind dat Rutte en de regeringspartijen hard afgerekend mogen worden op de aanpak tot nu toe en de onzinnige bezuinigingen, op meerdere gebieden overigens.
Ik ben geen fan van deze partijen, of Europa. Dat is echter een andere discussie.
Precies, er is de afgelopen jaren zoveel bezuinigd dat er de afgelopen 10 jaar minimaal 10.000 bedden verdwenenen zijn. En dat met een jaarlijkse aanwas van lieden die ook in hoge aantallen medische zorg genieten. Helaas kunnen we voormalig minister Hoogervorst niet ter verantwoording roepen maar het zou fijn zijn als het gros der Nederlanders de oogkleppen eens wil afdoen en zich gaan realiseren waarom en hoe dit zover gekomen is.
@TeeJee | 07-10-20 | 12:40:
In ieder geval bedankt voor de tegel.
Maar de bezuinigen in de gezondheidszorg en de jaarlijkse griep doden was de insteek van de discussie.
Dat u weer viel over het woordje covid-19 is weer een andere discussie.
Niet hatelijk bedoeld of zo hoor.
@joppo0 | 07-10-20 | 12:37: Dat laatste wat u zegt. Helaas wordt de reguliere zorg opgeschort dus het is jammer dat dat gat in uw nek niet dichtgenaaid kan worden.
@komtdatschot | 07-10-20 | 12:50:
Het jeukt mij als mensen, wellicht onbedoeld, Covid-19 en griep op 1 hoop gooien. Bij deze dan, en alstublieft.
Fijne dag verder!
@TeeJee | 07-10-20 | 12:23: Daarmee doe je de griep tekort als dodelijke ziekte. Zeker nooit iemand meegemaakt die is doodgegaan aan de griep ?
@TeeJee. Uw betoog is duidelijk. Dank daarvoor.
@TeeJee | 07-10-20 | 12:57: Is dat een pleidooi voor het dragen van een muilkorf ? Om jezelf in te dekken ? Iemand die overlijdt aan de griep gaat ook door een hel hoor. Dus stop met die waanzin en deugterreur en gehoorzaam de overheid niet meer. Waarom willen toch zoveel mensen deugen en een wit voetje halen bij Rutte, de Jonge, van Dissel en Tedros ?
@TeeJee | 07-10-20 | 12:35: Er is vanuit communicatief oogpunt een afweging die gemaakt moet worden tussen de wetenschappelijke correctheid en de emotionele lading van een omschrijving.
Oké, covid is geen sterk griepvirus, omdat het niet tot die familie virussen hoort. Maar het heeft wel de uitwerking ervan. Nu heeft besmettelijkheid een exponentiële aard, dat is iets wat mensen van nature zich lastig kunnen voorstellen. Dus het stukje "sterker" kan enorme gevolgen hebben.
Maar de keuze om het te verwoorden als corona-golf zegt mensen niets.
Als ik zeg dat ik kanker heb, dan schets dat een bepaald beeld. Als ik dan doel op dat iedereen wel een kankercel in zijn lichaam heeft, maar dat in de regel door het lichaam zelf opgelost wordt, dan heb ik misschien het wetenschappelijke gelijk, maar de emotionele lading komt niet overeen met het punt.
@luto333 | 07-10-20 | 13:07
@luto333 | 07-10-20 | 13:12:
In mijn reacties staan slechts feiten, geen waardeoordelen over de ziektes zelf. Vindt u dat lastig?
@C10H12N2O | 07-10-20 | 13:21
Covid19 is geen griepvirus. Feit.
Het als dusdanig wel benoemen zwakt het gevaar af, en laat mensen denken dat het wel mee valt. Vanuit een communicatief oogpunt is dat dus, in mijn optiek, niet zo handig.
Ik heb dan ook geen enkele behoefte aan wat voor emotionele lading dan ook in een feitelijke discussie.
Je eerste zin is al kling klare nonsens en de grote massa napraten. Ieder jaar gaan er honderden miljoenen extra naar gezondheidszorg iedere Prinsjesdag moet de begroting weer omhoog het gaat erom waar al die miljarden blijven maar daar gaat het al jaren gruwelijk fout.
Zit Guy-fan drs. S.H. in 't Veld in de Tweede Kamer? Wie is die verongelijkte schreeuwer en interruptiemicrofoonmisbruiker?
Heeft iedereen die buiten staat een vrije dag genomen? Of is het RIAG dicht? Wellicht niet zo'n heel slecht idee om eens goed naar de verhalen van de zieken te luisteren want het kan jou ook overkomen. Doe mij de regels van DU maar, lekker duidelijk en alles hobbelt door. Ordnung muss sein.
"In de wet wordt gesteld dat de maatregelen slechts proportioneel hoeven te zijn, dat is een vaag begrip. €1.600,- boete voor het eten van een gebakje vinden maar weinig mensen proportioneel. Als gevolg van de rekbare aard van de verwoording van de wet, kunnen er maatregelen op ons afkomen zoals: het toch verplichten van de corona app, of verplichtte vaccinatie."
Ja je hebt natuurlijk gelijk Henkie, maar dat laatste is nou juist niet per ongeluk zo verwoord, maar het hele doel er van. Dus je kunt net zo goed tegen de muur lullen, de minister kijkt even op en gaat weer verder met candycrush spelen.
Wet of niet, als het mijn vrijheid op wat voor een manier dan ook beperkt dan heb ik er bij voorbaat schijt aan! Zo zijn er wel meer regels die totale onzin zijn en waar ik (en ook veel anderen) zich niet aan houden. Denk bijvoorbeeld aan die onzinnige verlaging van de maximumsnelheid, ik blijf gewoon ook overdag netjes 130 rijden. Simpelweg omdat dit een fatsoenlijke, veilige en comfortabele snelheid is. Als je altijd slaafs domme regels blijft opvolgen zonder er zelf bij na te denken dan ben je simpel!
Vergeet Flitsmeister en Blitzerapp niet!
@Frau Merkel | 07-10-20 | 12:20: ik gebruik Flitsmeister, lijkt tot dusver prima te werken!
Vind het ook gevaarlijk 100 km/h, raar genoeg lijkt sneller rijden veiliger ivm veel betere doorstroming.
Ik vind het tot mijn persoonlijke vrijheid behoren in kunstwerken neer te halen, verbranden of vernietigen. Mee eens?
Ik vind ook dat proletarisch winkelen moet kunnen als je geen geld hebt. Eigenlijk vind ik dat we geen tegels nodig zijn want iedereen weet alles zelf wel( beter). Mee eens?
@strawdog | 07-10-20 | 18:23: ik denk dat je prima begrijpt wat hier bedoeld wordt: onzinnige regelgeving! We hoeven ons niet als robots te gedragen en zonder na te denken domme regels opvolgen die geen enkel nut hebben.
Helder punt-voor-punt-betoog van Krol. Het verschil in niveau met voorganger Femke Merel is enorm.
Prima inbreng van Merel van Kooten. Ik sta niet achter alles waar zij politiek voor staat, maar een echte volksvertegenwoordiger. Ook nu geeft zij de pijnpunten aan van een wet welke vergaande privacy ellende zal geven.
Een bijzonder sneue reactie van CDAer van Dam. Die zondigt (há!!) tegen de argumentatie wetten door niet in te gaan op haar inbreng, maar haar te diskwalificeren op niet ter zake doende punten; dat ze zou zeggen een betere minister van volksgezondheid te zijn (nee, niet gezegd), en een sneer over haar afsplitsen van pvdd en mislukt samengaan met Krol.
Mw van Kooten blijft dan netjes en dat siert haar.
Het CDA is en blijft een groepje quislings, met het Verraad van Balkenende in 2005 en het vallen van het PVV kabinet als hoogtepunten.
In het parlement gelden niet de wetten van logica maar van retorica.
Snapt iemand waarom een eenvrouwsfractie (van Kooten-Arissen) in hemelsnaam 45 minuten spreektijd heeft gekregen in een debat, waar zij wat stemmingen betreft totaal geen invloed heeft? Waarom moeten haar collega's en de volgers van het debat (ik denk dat de meerderheid al is afgehaakt) het slachtoffer worden van haar drang om hier het resultaat van haar juridische opleiding te etaleren. Maar misschien krijgt ze hiermee na maart 2021 een mooie baan aangeboden.
Qua inhoud kan ik haar nog redelijk volgen. Het is alleen jammer dat ze klinkt alsof ze elk moment in huilen uit kan barsten.
@General Dripple | 07-10-20 | 11:47: Ze klinkt niet alleen zo, zo ziet ze er ook uit met die afgezakte mondhoeken. Daar kan ze zelf natuurlijk niets aan doen maar aan haar spreken zeker wel.
Ze is een Kamerlid. Elk Kamerlid hoort een eenmansfractie te zijn. De partijen staan niet in de Grondwet en zorgen voor de huidige inteeltsituatie waarbij door partijpolitiek de controlerende taak van de Tweede Kamer een wassen neus is geworden.
hoe is dat eigenlijk verdeeld die spreektijd, heb het debat gevolgd toen Merel van Kooten al aan het spreken was..........45 minuten ???en nog steeds aan het volgen.heeft het over dieren............
Als het niet over de (juridische) inhoud van een wetsvoorstel mag gaan in een kamerdebat, bij voorkeur gehouden met mensen met achtergrond die weten waar ze het over hebben, waarom dan uberhaupt nog een debat? Of een tweede kamer, eigenlijk? Alleen voor de leuke TV en de oneliners ofzo? Misschien heeft u de taak van de kamer, de rol van de kamerleden en de nut en noodzaak om kritisch wetsvoorstellen te beoordelen en te bevragen niet zo begrepen. U bent voorstander van een decretenstelsel, begrijp ik. De reden waarom ze 45 minuten heeft is omdat ze het waarschijnlijk gewoon heeft aangevraagd omdat ze heel veel op en aanmerkingen en vragen heeft op de inhoud van dit wetsvoorstel. Als niet de hele kamer in de partijkadaverdiscipline zou vastzitten dan denk ik dat we een veel gezonder democratisch klimaat zouden hebben.
Gisteren prima editorial in Nature over nut van face masks (makkelijk te vinden via google). Van Dissel c.s. lijken toch een beetje een achterhaalde mening vwbt mondmaskers te hebben.
Van Dissel zijn mening is achterhaald omdat er nu WEL voldoende mondmaskers beschikbaar zijn.
Ik hoef alleen maar naar Frankrijk, België en Spanje te kijken en te vergelijken met Zweden. Voor mij een placebo dat Zweden. Wat blijkt kwa besmettingen doet Zweden het beter, kwa doden ongeveer hetzelfde en kwa economie doet Zweden het ook beter en dat zonder een mondkap.
Weet je wat nog makkelijker is dan google? Hyperlinks
www.nature.com/articles/d41586-020-02...
@IJsbakker | 07-10-20 | 11:48: Zuid Korea doet het nog beter en die gebruiken wel massaal mondmaskers. Uw vergelijking gaat gewoon niet op.
@frickY | 07-10-20 | 11:51: Bedankt, dat is 'm ja. U hebt meer privileges dan ik
@ezel die van u ook niet, in zuid Korea behandelen ze hun ouderen wel met liefde en respect. Hier hokken we ze op in verzorgingstehuizen zodat ze zo snel mogenlijk dood gaan en geen last meer voor ons zijn.
@IJsbakker | 07-10-20 | 11:48: Spanje is nog steeds een ramp ondanks hun mondkapterreur.
@IJsbakker | 07-10-20 | 11:56: Daarmee ondersteunt u toch juist mijn punt dat zo'n vergelijking tussen 2 landen weinig zegt omdat er nog een tiental andere redenen te bedenken is die verschillen kunnen verklaren.
@ezel westerse landen kan je prima met elkaar vergelijken, Aziatische landen hebben een totaal andere cultuur en zijn niet vergelijkbaar.
@IJsbakker | 07-10-20 | 12:17: Zweden heeft het veel slechter gedaan dan bv. Noorwegen en Denemarken
@ezel goed dat je 2 landen noemt waar een mondkapje ook niet verplicht is en ze het toch goed doen.
Mensen hebben iets tegen de spoedwet en ergens kan ik het mij wel indenken. Maar veelal zijn het dezelfde mensen die vinden dat het virus en alle voorzorgsmaatregelen onzin is. Dus ja, waar heb je het debat over een spoedwet aan te danken? Een doos eieren heeft meer IQ dan die anti Covid gekkies.
Laat deze mensen maar gekkies zijn dan, maar verklaar eens waarom er dit jaar maar 400 griep doden zijn waar er gemiddeld elk jaar 6000-10000 vallen? Ow wacht die zijn geteld als de ruim 6000 covid doden natuurlijk.
Tijdens een griepgolf moet je altijd je maatregelen nemen.
Vooral wanneer je een zwakke gezondheid hebt.
En daar heb je geen spoedwet voor nodig.
Tenminste,dat denk ik dan maar.
@douglas | 07-10-20 | 11:48: Zullen ongetwijfeld concurrerende risico's zijn voor 80+ers (je kan immers maar 1x doodgaan). Kan daarnaast ook komen door de hygiënemaatregelen of toeval. Het bij elkaar optellen gebeurt uiteraard niet.
Het klopt niet dat alleen die gekkies tegen deze wet zijn. Zij laten zich alleen duidelijk horen, en worden bewust opgezocht door de media want lekker voor de kijkcijfers als je raaskallende en misschien rellende figuren voor de camera hebt.
Corona is een serieus gezondheidsprobleem, maar vooral vanwege het vermogen in korte tijd zeer veel zieken te maken. Daarmee veroorzaakt het een capaciteitsprobleem in ziekenhuizen en ondermijnt het bv de economie als werk dat gedaan moet worden blijft liggen agv veel zieken. Dat is waar je rekening mee moet houden, maar ook breed Blijven zien. Wat doen de maatregelen bv tav economie?
Ik ben er zeker van dat over bv 2 a 3 jaar er een andere discussie over het jaar 2020 gevoerd wordt. Ik mag hopen dat het virus dan weg is en er is dan meer afstand mogelijk tav de discussie over waar we mee bezig waren.
Deze periode is voer voor de angstigen (en die hebben zeker deels gelijk); mensen die het mogelijk maken draconische maatregelen in te stellen die achteraf mogelijk meer schade geven. Over 2 jaar of zo, krijgen mensen die de lange termijn meer in het vizier hebben meer recht van spreken. Ik zie liever dat we dat nu al doen.
Gezondheidszorg is niet een afgesloten eilandje in de samenleving. Zij wordt bekostigd met geld dat beschikbaar is en verdiend wordt in bv bedrijven. Wordt dat heel veel minder door een in elkaar stortende economie, dan heb je over enkele jaren minder te besteden aan gezondheidszorg en op die manier weer een gezondheidsprobleem. Wellicht niet over corona, maar gezondheid gaat over veel meer dan corona. Over heel veel meer zelfs.
@douglas | 07-10-20 | 11:48:
Oversterfte door griep is zwaar variabel. De oversterftecijfers over de afgelopen tien griepseizoenen (x1000) volgens RIVM:
2019/20 0,4
2018/19 2,9
2017/18 9,4
2016/17 7,5
2015/16 3,9
2014/15 8,6
2013/14 0,0
2012/13 6,3
2011/12 0,6
2010/11 0,4
Kom nu eens door met die wet. Nederland heeft strenge regeltjes nodig anders snapt men het niet. Duidelijkheid is wat dit volk kennelijk nodig heeft.
U ligt graag op de grond met een laars in uw nek? Eh, ok.
De spoedwet, de dictatuur is aanstaande en het volk volgt als schapen. Het eens zo nuchtere, dappere volk der Nederland, is verworden tot softe, slappe, huilstruiken. RIP.
Een oorlog reeds verloren, om Sven Hulleman maar eens te citeren.
@kweethetooknietbeter | 07-10-20 | 11:29: Klopt. En ook wat Evangelist schrijft kan ik volledig beamen.
Die sneue huilstruiken hebben duidelijkheid nodig. Vandaar deze wet.
@Kellyanne | 07-10-20 | 11:38: Voor duidelijkheid heb je die kutwet echt niet nodig.
Hoe zit het eigenlijk met 5G? Nu hoor je niemand daar meer over
Maak nou de complotgekkies niet weer wakker.
Het wordt uit het nieuws gehouden, dat is heel wat anders.
Het wordt nu steeds duidelijker dat het allerlei ambtenaren clubjes zijn die bepalen of beleid werkt of niet.
Ambtenaren zijn er genoeg en zijn nooit verantwoordelijkheid.
En wij maar meer belasting betalen en denken dat we in een democratie leven.
Het is wel jammer dat we geen Grondwettelijk Hof hebben die deze wet toetst aan de grondwet. Het codificeren van de 25 noodverordeningen in een wet is an sich een goed iets (beter dan wat we hadden afgelopen zeven maanden), maar waar de regering het recht vandaan haalt om te beperken hoeveel mensen ik thuis mag uitnodigen op basis van een ziekte waarbij de gemiddelde leeftijd van overlijden 82 is, dat zou ik wel eens willen weten. Ze beperken mijn godgegeven vrijheden die ik hen nooit gegeven heb.
Maar goed, we hebben niet zo'n Grondwettelijk Hof. Dus die denkrichting houdt ook meteen op.
www.youtube.com/watch?v=wr7a5RJaUho
Spoedbericht van RIVM.
Zorg dat je mondkapje niet nat word want anders werkt het niet.
Mondkapjes houden aerosol-besmettingen ook niet tegen. Zowel ingaand niet als uitgaand niet (deze zijn te klein, alleen N95-mondkapjes houden die tegen). Het zorgt er wel voor dat je mondkapje bij een besmetting ophoopt met het virus (en dus je eigen virus de hele tijd zit in te ademen) en dat, wanneer je iets aanraakt en vervolgens aan je mondkapje zit, het de kans dat je het vervolgens inademt vergroot. Daarom was de regering altijd tegen maar zijn ze onder druk gezwicht, net als toen met het sluiten van de scholen. En daarom vertrouw ik de regering ook niet. Hun beleid is even rechtlijnig als Bonnie St. Claire na een gezellige avond.
Dat was gisteren al bekend. De herfst heeft zijn intrede gedaan dus ik wens de mondkapjesschapen veel succes. Misschien een parapluutje voor het mondkapje? Gat in de markt? roflol. Wat een idioten.
@JohnLocke | 07-10-20 | 11:26: Het gaat niet eens om virussen, in zo'n muilkorf hopen zich allerlei bacillen op die men dan weer inademt. Succes met de handjes wassen. lol.
@JohnLocke | 07-10-20 | 11:26:
Het concept van mondkapjes werkt wel degelijk, al houden ze wellicht niet alles tegen. Het gaat er om dat de verspreidingsmogelijkheden verminderd worden, en de uitstoot van aerosolen en druppeltjes verminderd wordt.
Dat gezegd hebbende ben ik het met u eens dat (te) veel mensen niet weten hoe om te gaan met mondkapjes. Correct gebruik is duidelijk niet genoeg bekend onder de bevolking; iets om bij te spijkeren.
@TeeJee | 07-10-20 | 11:33: Maar als aerosollen de bron van verspreiding blijken te zijn (zie ook publicatie in Science Magazine van eergisteren), dan is het nut extreem beperkt. En van die 1,5m ook. Aerosollen kunnen uren in de lucht hangen. Als je iets doet: focus op ventilatie. Maar daar heeft de regering niets aan gedaan de afgelopen zomer.
@TeeJee | 07-10-20 | 11:33: Waarom zou je zo'n ding dragen wanneer je helemaal niets mankeert! Laten de zieken en angsthazen thuisblijven en laat de rest hun normale leven leiden.
@JohnLocke | 07-10-20 | 11:38:
Ventilatie is juist hetgene waar we het de laatste tijd zo veel over hebben, en waar serieus werk van wordt gemaakt.
Uw argument is derhalve nog steeds een non-argument. Zelfs bij een beperkt nut is er dus sprake van nut wanneer het masker de uitstoot en opname van de aerosollen beperkt.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:39
Dit coronavirus kan asymptomatisch verlopen, en heeft een vrij lange incubatietijd waarin de persoon wel degelijk besmettelijk is.
Het heeft niks te maken met angsthazen of zieken, maar met de keiharde realiteit van virale verspreiding, dat is dus waarom.
@JohnLocke | 07-10-20 | 11:38: Dat klopt helemaal. En maar huilie huilie over alle bejaarden - vele honderden - die zijn overleden in de tehuizen vanwege de niet-virus bestendige ventilatie. Er is inderdaad niets aan gedaan maar de kerk in Staphorst die voor 350.000€ (!!!) een RIVM-goedgekeurde ventilatie heeft laten installeren wordt gedemoniseerd tot op het bot. De waanzin heeft toegeslagen.
@TeeJee | 07-10-20 | 11:46: U kunt mij nog heel veel meer vertellen, maar a symptomatische personen kunnen en zullen het virus niet(!) verspreiden om de eenvoudige reden dat de virusload daarvoor veel te klein is. En die 'vrij lange' incubatietijd is ten hoogste 2 weken.
En mag ik even keihard lachen om uw bewering over ventilatie 'waar serieus werk van wordt gemaakt'.
Zijn de ventilatiesystemen in de bejaarden/verzorgingstehuizen al virusvrij? Graag verifiëerbare bewijzen.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:52:
Ik kan u zeker veel meer vertellen, maar u bent niet zo van de realiteit merk ik. U mag van mij zo hard lachen als u wil, maar argumenten of sterke weerleggingen heeft u niet.
Of een virusload "te klein" is wordt namelijk niet bepaald door de enkele persoon die a-symptomatisch is, maar door de weerstand van de 'ontvanger' in deze. Daarnaast wordt virusload ook bepaald door de frequentie van blootstelling. Wederom een uitstekend argument voor de maatregelen, om die frequentie naar beneden te schroeven.
Een incubatietijd van twee weken is inderdaad vrij lang, en geeft geruime tijd om besmetting van anderen te bewerkstelligen. Zowel mazelen als polio hebben een incubatietijd van 1 tot 2 weken, ook van die onprettige epidemieën die we uiteindelijk onder controle hebben gekregen.
Van bejaarden/verzorgingstehuizen meet ik het niet, maar ik kan u wel vertellen dat in overheidsgebouwen er flink gesleuteld is aan de ventilatiesystemen daar waar deze niet voldeden aan de bouwbesluiten dan wel de aangescherpte eisen.
Terwijl de veters uit je schoenen waaien vanwege het herfstweer, zie ik steeds meer mensen buiten lopen met een mondkapje op.
Ikke allemaal niet meer snappen.
De hele wereld is gek behalve u
@Diederik_Ezel | 07-10-20 | 11:24:
Er zijn nog wel meer mensen die zo hun vraagtekens hebben over covid-19.
@Diederik_Ezel | 07-10-20 | 11:24: Zegt de ezel.
Meisje alleen op de fiets over een totaal verlaten fietspad; heeft mondkapje op.
@NonPlusUltra | 07-10-20 | 11:43: Bent u niet naar het kind toegegaan en haar verteld dat het nutteloos is om zo'n ding op de fiets - in de buitenlucht - geen enkel medisch doel dient? Het is zó sneu voor alle kinderen die met volwassenen-angst volgepropt worden. Het is klinkklare kindermishandeling. Geestelijke en lichamelijke mishandeling. God zij geloofd en geprezen dat mijn kinderen inmiddels de 40 zijn gepasseerd en in hun jeugd - waarvan ze zelf zeggen dat die geweldig fijn was - nooit met zulke krankzinnigheid geconfronteerd zijn.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:57:
Nope. Ga mijn energie niet verpillen aan een ongeveer 14 jarig deugmeisje. Zijn té ver heen om nog voor enige rede vatbaar te zijn.
Maar alles bij elkaar opgeteld, de plussen en minnen, de balans opmakend mogen we onze handjes dichtknijpen met zo'n ferme leider als Mark. Hij doet het goed. / Kuifje modus /
Ongezonde politisering van het virus.
Lever uw vrijheid maar in bij Mark en Hugochenko die gaan er heel zorgvuldig mee om overigens Lodewijk heeft na een sessie met wijlen grootvader besloten ook voor te zijn dat U het maar weet als U straks in het stemhokje staat.
Een stem op de PvdA is er één op de VVD, de geschiedenis gaat zich gewoon herhalen.
griep epidemie in 2018.
8000 doden(klik link)
twitter.com/Percolator_HNJ/status/131...
onbelangrijk. Besmettingen dat is erg. En aansluitend: mogelijke besmettingen. Dat is nog veel erger. Wake up: feiten doen er niet toe en zelfs op GS wordt gesmeekt om de duimschroef.
@SchnauzeCitizen | 07-10-20 | 11:20:
Gelukkig is de griep niet besmettelijk.
Pak van mijn hart.
@komtdatschot | 07-10-20 | 11:26: Natuurlijk is de griep besmettelijk want anders zou die niet verspreid kunnen worden door hoesten en niesen. Dat is met èlk virus het geval maar nu wordt er - om politieke redenen, het volk knechten - een drama van gemaakt. Noem alle virussen maar op sinds 1945 en ik heb ze allemaal meegekregen maar nooit aan den lijve ondervonden noch dat de overheid er zo'n enorm drama van maakte. Nooit.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:34:
Je vraagt je af waarom het griepvirus in 2020 ineens een wereld drama is geworden.
@SchnauzeCitizen | 07-10-20 | 11:20:
Hoorde nú reeds geruchten over een dérde golf.
@komtdatschot | 07-10-20 | 11:42: Sterker nog, Corona is een familie van verkoudheidsvirussen, niet eens een griep dus.
@douglas | 07-10-20 | 11:51:
Ben je lekker mee met zo,n familie.
Wetten? In NL? Houd de burgemeester van Amsterdam zich sowieso niet aan. En iedereen weet, vis rot vanaf de kop.
En dan Grapperhaus en Broekers-Knol nog.
Volgens mij is een spoedwet niks anders dan het vervangen van besluiten waar je dan geen verantwoordelijkheid meer over hoeft te dragen. Dus dat slappe gedoe is dan over en uit en de ambtenarij kan naar de rechtbank wijzen ipv verantwoordelijkheid te nemen.
Femke heeft een nieuwe jurk. Mag ook best eens gezegd worden.
De enige wet die ze hoeven te maken is dat mondkapjes in openbare binnenruimtes verplicht zijn als er een virus rondwaart. Daar zal weinig oppositie tegen zijn.
Maar ja, de overheid misbruikt het virus om het volk verder te knechten en maakt verder een bende van het Coronabeleid, waarvoor het draagvlak per dag slinkt. Hopeloos.
Nee. Er is geen enkel bewijs dat mensen in de supermarkten (b.v.) besmet worden. Toen de gecreëerde 'pandemie' op zijn hevigst was, waren die mondvodden niet nodig. Dus waarom nu dan wel? Ik zal het u zeggen: macht en controle. Verplicht ze om muilkorven op te doen en ze volgen. Verplicht de kerken om slechts 30 personen toe te laten (in een kerk van 250 zitplaatsen) en ze doen het - op wat uitzonderingen na -. Wat is het volgende? We zullen het spoedig weten en dan hoop ik dat iedereen die hieraan heeft meegewerkt, zich de haren uit het hoofd trekt. En ik wil daar heel graag bij helpen.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:16:
Wat een ontzettend dom en eng figuur ben jij.
@DrumPiet | 07-10-20 | 11:30: Maar zó realistisch, want dat is wél precies wat er gebeurt.
@DrumPiet | 07-10-20 | 11:30:
Als ze geen argumenten meer hebben gaan ze maar gezellig een potje zitten te schelden.
@DrumPiet | 07-10-20 | 11:30: Dit zeg ik al tijden, in iets andere bewoordingen. Elke dag is het raak. Mondkapjes zijn onderdeel van een groot complot en andersdenkenden zijn domme schapen en idioten die door haar worden geblokt. Het mens noemt zich nog christelijk ook. Een wappie van het zuiverste water.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:16:
Er heeft zich inmiddels een trend ontwikkeld. Overheid roept: Spring! De Corona deugers vragen: Hoe hoog?
@Wiebenick | 07-10-20 | 11:44:
Echt. Tenenkrommend. De frustratie spat er werkelijk vanaf.
@DrumPiet | 07-10-20 | 11:30: Laat ik dat nou bij jou hebben.
Zolang er nog egocentrische asocialen en grefo's zijn die denken onder en boven de wet te kunnen leven is deze wet helaas hard nodig om de duur van deze crisis in te perken.
Deze wet is ruk. Net als het Coronabeleid. Wat we nodig hebben is goed beleid. Dat is in geen velden of wegen te bekennen.
@van heinde en verre | 07-10-20 | 11:09: Goed beleid en goede mensen hebben we nodig.
Maar wat is goed?
@pejoar | 07-10-20 | 11:16: Goed is wat is goed voor Nederland. Simpelweg alléén Nederland. Donder op met al die smerige globalisten. Ze hebben nóóit iets voor ons land gedaan en zullen dat ook nooit doen. Het zijn onze eigen(!) mensen die ons land weer hebben opgebouwd. Dat waren mijn grootouders, mijn ouders en ikzelf. 3 Nederlandse generaties!
@van heinde en verre | 07-10-20 | 11:09: Nee het ligt gewoon aan U de pret tester is verantwoordelijk voor de chaos van het testbeleid en niet Hugochenko.
Dat gaat hij straks met de coronawet regelen volgens Hugo.
@pejoar | 07-10-20 | 11:16:
De beste mensen staan op de IC, om anderen te redden.
of gewoon de nieuwe WHO cijfers meenemen in de overweging. Mortaliteit CVD19 aangepast van 3,4% naar 0,13%. Gelijk aan een jaarlijkse griep. Hoef je jezelf ook niet meer laten gebruiken door de Gutmensch en Überbürger anderen social te shamen.
Kan iemand mij uitleggen wat er tegen is om een Coronawet aan te nemen in het belang van de Volksgezondheid ? Waarom al dat wantrouwen ? Als iedereen zich aan de regels zou houden zouden we die Wet uberhaupt niet nodig hebben.
Waarom al dat wantrouwen? Omdat de overheid alles, maar dan ook alles fout doet?
Dat is het punt. Allerlei egoistische aso's verpesten het voor de rest. Heel veel laag niveau volk.
Omdat een overheid per definitie niet te vertrouwen is en ambtenaren over het algemeen kneuzen zijn die gepest werden op de middelbare school. Ik geef liever niet zoveel van mijn eigen vrijheid aan een overheid. Dat is mijn keuze. Mijn lichaam, mijn keuze weet je nog. Maar ik vind jouw vertrouwen in Hugo en het RIVM en hun helemaal niet zwabberend beleid zowel aandoenlijk als beangstigend.
@van Oeffelen | 07-10-20 | 11:06:
in de 2e kamer? Zeker weten!
Tja, er zijn mensen die daadwerkelijk vrezen dat dit een soort opmaat naar een politiestaat is. Ik geloof dat niet, maar ik kan niet bewijzen dat het niet zo is.
@van Oeffelen | 07-10-20 | 11:06: U - op uw high horse - bent meer voor een VVD dictatuur. Nou u krijgt uw zin hoor.
Ja u heeft gelijk. Waarom al dat wantrouwen bij een regering die bij een foutje van de belastingdienst ook heel snel alles weer heeft gecorrigeerd........ oh wacht.
@JohnLocke | 07-10-20 | 11:07: Ja.. dat gevoel heb ik bij andere beroepsgroepen ook wel, niet alle kneuzen die vroeger gepest werden zijn ambtenaar geworden....
@Tashtego | 07-10-20 | 11:08: U gelooft het niet. Misschien kunt u uw ogen eens open doen en om u heen kijken, naar het èchte nieuws?
@van heinde en verre | 07-10-20 | 11:06: Wat is alles? .... Kan ik niet zoveel mee..
Deze overheid mag dan ter goede trouw zijn, maar je weet nooit wat er straks komt te zitten. Dus, altijd uitkijken met het in de wet vastleggen van de inperkingen van vrijheden.
@johnyl | 07-10-20 | 11:09: Klopt, soms werden ze accountant.
@van Oeffelen | 07-10-20 | 11:06:
Exact.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:08: U vooroordeel zit er helemaal naast vwb mijn politieke kleur...
@JohnLocke | 07-10-20 | 11:07: Mooi antwoord, echter de wet op publieke gezondheid, 12 jaar oud, moet nu direct in de "paniek" van de bevolking een nieuwe wet worden geschreven. Gedwongen opsluiting is gewoon in de wet geregeld en daar hoort een rechter over te gaan. Dat BOA's nog geen gemeentepolizei is (zijn ze natuurlijk wel), Het liefst willen ze nog achter de voordeur en met je telefoon gegevens weten ze nu al precies waar mensen naar toe gaan. Dus die app is pure show. www.nytimes.com/interactive/2019/12/1...
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:10: Ik zie ook heus wel dingen die mij zorgen baren, bijvoorbeeld de innige band tussen de overheid en de npo, Rutte die regelmatig met leugens wegkomt ('geen geld naar Griekenland'), negeren van referenda, die bende bij de belastingdienst etc. Op sommige dossiers (met name de eu) vertrouw ik ze ook niet. Maar ik vind de stap naar een politiestaat te groot. Ik geloof gewoon niet dat Rutte erop uit is om een dictatuur te vestigen.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 11:10: Noord-Korea. Vakantie boeken kan hier.
Wel in quarantaine. Levenslang. www.wearetravellers.nl/azie/reizen-na...
Omdat de noodwet de VN via de WHO directe macht geeft in NL, buiten de eerste en 2de kamer om. Voor het oog lijkt het dat de minister dan beperkingen oplegt maar werkelijk gaat deze gewoon bevelen van de VN opvolgen. En dan is er NIETS meer wat we er tegen kunnen doen dan want zelfs protesten kunnen dan verboden worden.
Weet iemand wat de politieke kleur is van meneer Voermans?
Lijkt me een D66 krullebol, maar ik kan niks over em vinden.
De zorg wordt afgeschaald en patienten worden herverdeeld naar ziekenhuizen in Noord-Holland en Flevoland. Ha ha. Kan iemand de regering vertellen dat er daar flink wat ziekenhuizen zijn omgevallen? Tijdens dit beste kabinet sinds de 2e Golf.
Dat is dan ook dé reden dat de zalen vol zouden liggen met corono-zieken. Niet omdat het er zo veel zijn maar omdat de afgelopen jaren er gigantisch veel ziekenhuisbedden zijn verdwenen.
Dan is elke nieuwe zieke een probleem om ergens te plaatsen.
Elk normaal land kan het geringe aantal coronagevallen die er zijn wel makkelijk aan.
@2voor12 | 07-10-20 | 11:05: Yep, dat ook. De overheid treedt terug en snoeit zich overal suf in de kosten maar heeft wel steeds meer geld en ambtenaren nodig. Hoe dan?
@2voor12 | 07-10-20 | 11:05: Je mag in Nederland niet meer ziek worden maar ook niet meer oud worden (vergrijzing). Aan de andere kant doneren we miljoenen aan Afrika die maar aan fokken.
@Piet Karbiet | 07-10-20 | 11:08: Om dat marx rutte een linkse agenda heeft.
Kan iemand met een juridische achtergrond mij uitleggen of al die coronamaatregelen inmiddels al grondwettelijk toegestaan zijn? Of is het nog steeds een ondemocratische pleurisbende?
Leg het voor aan het Constitutioneel Hof, die mogen wetten aan de Grondwet toetsen. Oh wacht, wij hebben helemaal niet zo een hof. Maar Nederland wel op hoge poten zeiken dat Polen, die wel een Constitutioneel Hof hebben, daar de oude corrupte stalinistische rechters verving.
Met invoering van de wet is het allemaal piekfijn geregeld.
Toetsing aan de grondwet gebeurt door de kamer, als die het met de wet eens is, is het in orde. In NL is geen constitutioneel hof dat wetten aan de grondwet kan toetsen. Dat doen de kamerleden voor u. De plucheplakkers en carrierezitters.
De grondwet is een wassen neus met inlegvellen als uitzonderingen om andere wetten mee te omzeilen.
Ik zou zeggen dat "al die coronamaatregelen" te weinig specifiek is, dat burgers in bepaalde gevallen wel degelijk beperkt mogen worden in hun bewegingsvrijheid en dat rechters dan wel niet kunnen toetsen aan de grondwet maar wel aan verdragen (waaraan NL is gebonden).
@JanVergoor | 07-10-20 | 11:02: in Duitsland bestaat dat wel, maar daar ligt het niet aan waarom het in de BRD beter gaat dan in NL. Discipline, daar draait het om.
De veiligheidsregio's mogen maatregelen afkondigen inzake de volksgezondheid. Als er spoed bij is. Ontplofte fabriek enzo. Maar dus niet maandenlang zoals nu.
@Dikke_Tammo | 07-10-20 | 11:06: Rechters mogen dat helemaal niet. Dit is gewoon een beperking aan de Rechtsstaat.
45 minuten spreektijd voor een éénpitter!?
Ja. Als ze een wet gaan bespreken, dan mag de woordvoerder zelf bepalen hoeveel minuten de woordvoerder denkt nodig te hebben. Als een woordvoerder 36,5 uur nodig denkt te hebben, dan krijgt de spreker 36,5 uur.
@kweethetooknietbeter | 07-10-20 | 11:03: als 1 pitter zou je dan minsten 48 maanden moeten aanvragen. tot over de verkiezingen iig.
Ja, ik snap ook niet dat ze 45 minuten spreekt voor een kamer waar 90% niet komt opdagen. Ze kan beter een lesuur op een willekeurige brugklas vullen, dan luisteren er meer mensen.
@C10H12N2O | 07-10-20 | 11:07:
In de zaal zitten alleen de woordvoerders met dat specifieke onderwerp in hun portefeuille.
@kweethetooknietbeter | 07-10-20 | 11:24: En hoe bepaald die partij met meerdere leden hun standpunten dan? Hun woordvoerder met die portefeuille maakt een samenvatting waarin staat wat hij vindt dat de opponenten hebben gezegd?
@C10H12N2O | 07-10-20 | 11:37:
Ik denk dat een woordvoerder met die portefeuille een korte samenvatting geeft en/of een stemadvies geeft aan zijn/haar/x partij-collega's. Maar, nogmaals, dat is hoe ik denk dat het werkt.
@kweethetooknietbeter | 07-10-20 | 11:58: Dat is juist mijn punt waarom het WEL schandalig is dat die kamer zo leeg is.
Ik snap niet hoezo het een argument is dat het wel redelijk is om maar één iemand te laten komen.
Marcherende veterschoenen met bloemmotief door onze straten! Nie Wieder!
Hoe Nederland nu met corona omgaat, laat corona nog zeker drie jaar het nieuws bepalen.
Die PVV-er doet het goed !
Eerst de zaken (door de regering) in orde. Dan praten we verder. Groot gelijk.
Maar hij spreekt net zo lijzig als die dominee van gister
Zijn argument is helaas maar al te juist. Alles wat de regering zelf moet doen mislukt grandioos. Van voldoende bedden, mondkapjes tot en met virusremmers. Niets hebben ze goed en tijdig geregeld.
Het enige dat ze doen is regels opleggen aan de burgers. En zelfs dat is een complete chaos.
@Teeweetwee | 07-10-20 | 10:53: Het maakt niet uit hoe hij het zegt maar wat hij zegt. Door 'lijzig' te spreken kunnen de toehoorders het gesprokene goed tot zich nemen wat met afraffelen beslist niet het geval is. Daar zijn ze bij de 5e zin de 1e alweer vergeten.
Iedereen die denkt dat deze spoedwet de prullenbak ingaat zodra corona uit de mode is, vingers opsteken.
/steekt vinger op/
@De echte Stolwijker | 07-10-20 | 10:48:
Zowaar een keer met Stolwijker eens.
Die wet is prima bruikbaar om bijvoorbeeld demonstraties die de burgemeester niet aanstaan heel gemakkelijk te verbieden zonder enige juridische grond.
Dus die wet schaffen ze echt niet meer af.
Dit gaat nooit meer weg.
@2voor12 | 07-10-20 | 10:57:
De wet schaft zichzelf af als de kamer de wet niet verlengd.
Ik durf hier mijn vinger niet voor op te steken. Er zullen namelijk nog vele "crises" volgen. Vgl het onder dwang binnendringen van uw woning om het gas af te sluiten. Of het landelijk stopzetten van de bouw vanwege een stikstofcijfer gemeten op de hei. Erger nog, volgens de troonrede komen er internationale wetten die de nationale wetten overrulen. Daar sta je dan met je stommevolkgrondwet.
Die tena lady van Rob is wel een verademing moet ik zeggen.
Gabberwaus moet gewoon zijn bek houden, die heeft het verkwanseld.
Grapperhaus kan zijn mond niet houden, want hij moet nog in gesprek met de kerken die 600 personen tegelijk binnen lieten.
@kweethetooknietbeter | 07-10-20 | 10:52: alsof hij nog enig gezag uitstraalt na zijn gejank op de nationale televisie.
de uitslag van de stemming lijkt al grotendeels vast te staan.
het lijkt er op dat in achterkamers al voldoende steun georganiseerd is om te het door de tweede en daarna eerste kamer te krijgen
Ja, dus? Draagvlak zoeken, heet dat. Doet Wilders ook, vaak met succes. En daar is ie ook voor gekozen. Om dingen te regelen.
Je kan beter geen mondkapjesplicht doen. Laat die paar bokkige individualisten die niet mee willen doen lekker aanrommelen met hun gezondheid en laat de mensen die weten hoe maskers op hun effectiefst zijn die dingen op de juiste manier hanteren en dragen. Anders wordt het een smeerboel.
Verschil is wel beetje of het 20% is die het niet doet of 80%. Veel mensen lijken te denken dat ze een 'mietje' zijn als ze een mondkapje dragen terwijl dat niet vereist is.
Ah! Weer zo'n 'DDR aanhanger'.
@MoorCopJoris | 07-10-20 | 10:49: In der DDR war alles besser.
Voor mensen onder de 35 jaar zijn Nederlanders met Marokkaanse afkomst dodelijker dan corona. Er zijn 8 mensen onder de 35 jaar gestorven met/aan corona (en nagenoeg zeker met onderliggend lijden). Ik heb de moord-statistieken er niet bij gepakt, maar ik durf de stelling aan dat er dit jaar meer dan 8 Nederlanders onder de 35 jaar vermoord zijn door Nederlanders met Marokkaanse afkomst.
Ik zeg: spoedwet! /s
En het jaar is nog niet om.
Terechte opmerking van die D66'er: de PVV kiest altijd diametraal wat het kabinet niet wil. Altijd extremen, zonder afweging.
Wie een hond wil slaan zal altijd wel een stok vinden. U luistert niet eens naar Markuszower die uw reactie op dit moment onderuit haalt.
Nihilisme. Net als de Republikeinen in de VS. Het gaat om het poppetje en niet om het belang van het land. Iedereen moet altijd weg van Geert. En daar gaat het om.
Mooi om te zien hoe D66 altijd de splinter in andermans oog opmerkt.
Ach D66 gaat niet in op de volkomen terechte opmerkingen van de PVV maar gooien het over een andere boeg.
Zoals D66 altijd doet met meningen en feiten die ze niet aanstaan.
Woensdag 7 oktober 2020: de dag dat de Grondwet werd afgeschaft en de bevolking officieel lijfeigenen van de Overheid is geworden.
Lijfeigenen waren we toch al toen de Grondwet voor de orgaanroofwet opzij werd gezet?
Te grote woorden. Je vergooit daarmee je kans om waar dan ook een meerderheid voor je ideeën te vinden. Best hoor, maar niet klagen dat je niet geHoOrT worT
@kweethetooknietbeter | 07-10-20 | 10:43:
Die orgaanroof kan je nog stoppen door je als niet-donor in te schrijven alhoewel dat natuurlijk waanzin is.
Deze spoedwet maakt het je onmogelijk om nog in vrijheid te leven.
@De echte Stolwijker | 07-10-20 | 10:44:
Mensen die zich willen laten horen worden met veel geweld van straat geknuppeld. En ja die viruswaanzinnigen hebben voor 90% rare ideeën maar voor die andere 10% hebben ze zeer zeker een punt. Daar komt dus nu officieel een absoluut verbod op.
Helemaal mee eens. Helaas, helaas. Het geweldig mooie Nederland dat ik 75 jaar lang gekend heb, wordt vandaag ten grave gedragen. Met 'dank' aan de verschrikkelijke VVD die als de donder die 2e V uit haar naam zou moeten halen. Ze zijn een dictatuur geworden, aangejaagd door Brussel waar Rutte kind aan huis is. Maar vlak ook het koningshuis niet uit, die zijn van hetzelfde laken een pak. Allemaal leden van de NWO. Theologisch gezien gaan zij regelrecht tegen de ordening van de Schepper in. Ze wilden in Babel al allemaal op een kluitje blijven zitten; een voorbeeld van de NWO, dat door God werd doorkruist doordat ze elkaar's taal plotseling niet meer konden verstaan en dus gingen uitzwermen en eigen landen opzetten. De al zó oude geschiedenis herhaalt zich voor onze ogen.
@2voor12 | 07-10-20 | 10:45: Ik heb intussen al 3 kaartjes met 'geen donor' maar ze blijven het proberen.
@2voor12 | 07-10-20 | 10:47:
Met gehoord worden bedoelde ik niet in eerste instantie demonstreren. Al mag Engel gewoon demonstreren, maar moet hij zich aan bepaalde regels houden (net als BLM op de Dam indertijd, maar daar is hopelijk het laatste woord niet over gezegd). Maar als Engel scholen gaat betichten van "kindermishandeling", kan ik me voorstellen dat het geduld met die vrouw opraakt.
Ik wilde zeggen: probeer te overtuigen. Met "grondwet afschaffen" en "lijfeigenen" ben je volstrekt over the top bezig, zelfs bij gebruik als stijlfiguur.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 10:50:
Ja joh? Ik heb er maar 1 gekregen. Ook niks meer daarna.
@TeeJee | 07-10-20 | 10:54: wat is het geworden? een long, schnickel of grote teen?
@SchnauzeCitizen | 07-10-20 | 11:02:
Op mijn papiertje staat "Nee"
Hoera voor amendementen 28 en 30.
Had Hugo dit zelf niet kunnen bedenken?
Oh corona? Speelt dat nog?
Een overheid dat gaat verbieden dat ik vier mensen uitnodig thuis in mijn tuin bij een ziekte dat een overlevingskans heeft van 99,9952% voor mensen onder de 70 jaar is niet mijn overheid. In mijn 'sociaal contract' heb ik de overheid het recht op het inperken van dit soort vrijheden niet gegeven. Dit is een governmental overreach van heb ik jou daar en feitelijk doodeng.
U wilt dus dat de ziekte zich ongecontroleerd verder verspreidt zodat de ziekenhuizen binnenkort weer vol liggen en de IC overbelast ?
@Zwizalletju | 07-10-20 | 10:36:
Heerlijk heh, die kortzichtigheid van mensen?
@Zwizalletju | 07-10-20 | 10:36: Heb je al gekeken hoeveel mensen er op dit moment op de IC liggen t.o.v. het aantal besmettingen? Inderdaad. Dat dacht ik al.
@Zwizalletju | 07-10-20 | 10:36: tja tja, op zich klopt dat wel maar de oorzaak van dat tekort ligt gewoon bij de overheid. Zo moeten we door een falend bestuur zelf op de blaren zitten. Dus nee de IC’s moeten niet overvol raken maar waarom is daar niet op geanticipeerd, waarom is er enorm bezuinigd in de zorg, best lastig allemaal.
@Zwizalletju | 07-10-20 | 10:36: We hebben bijna een zelfde golf aan besmettingen als in maart/april maar de ziekenhuizen en IC liggen nog lang niet vol. Ook geen exponentiële groei. Hoe dan ook: Overheid had moeten anticiperen en grote zalen moeten huren (de Jaarbeurs in Utrecht bijvoorbeeld) en daar zalen vol bedden en beademingsapparatuur moeten neerzetten. Verder mensen moeten omscholen zodat ze hulp kunnen verlenen daar zodat ziekenhuizen niet getroffen worden. Kans is megagroot dat het niet nodig is, zie Zweden, maar mocht het toch gebeuren dan heb je een vangnet. Deze overheid heeft nauwelijks ergens op geanticipeerd. Gelukkig is het virus zwakker geworden of zijn onze medicijnen en behandelmethodes (ook soms op helaas) dusdanig goed dat mensen niet zo snel in het ziekenhuis belanden.
@Zwizalletju | 07-10-20 | 10:36:
En u vind het prima dat daarvoor er een wet komt die aan ongekozen bestuurders met megalomanische trekjes (hoi Hubert Bruls) onbeperkte mogelijkheden bied om uw leven te beheersen?
@2voor12 | 07-10-20 | 10:41: Tot misschien diep in 2022? Mij niet: #ikgaverder.
@Zwizalletju | 07-10-20 | 10:36:
Dat hele IC overbelasten argument,
waarom is dit de schuld van ons ipv Rutte welke de zorg heeft afgebroken in de afgelopen jaren?
Het Haga in DH is nog half leeg, dus kom maar op!
In Aziatische landen hebben ze plenty respect voor ouderen. U bent duidelijk geen Aziaat.
Kijken hoeveel mensen nog zo stoer brabbelen zodra ze op de IC liggen, met een ventilator in de mik?
Oh nee wacht, dan kunnen ze even niet brabbelen.
Of Rutte nou wel of niet de zorg heeft afgebroken is niet relevant voor de noodzaak tot het controleren van dit virus. Daar mag iedereen hem op afrekenen bij de aankomende verkiezingen.
@BozePaarseMan | 07-10-20 | 10:40: Klopt, een probleem wat ze zelf hebben veroorzaakt, wordt nu bij de burger neergelegd. Wanneer er meer bedden en meer gekwalificeerde mensen zijn om in geval van urgentie in te zetten, kun je zo'n "crisis" makkelijker de baas. Nu verlam je de samenleving om de druk op de zorg te voorkomen. Het lijkt me goedkoper om die zorg op orde te brengen en de samenleving (economie) door te laten leven.. maar goed, ik ben geen econoom, HR-manager of docent lagere school...
@TeeJee | 07-10-20 | 10:44: De mensen die zo'n ding in hun mik krijgen in de nabije toekomst, zitten niet op GS, goede vriend... De angst heeft zich meester gemaakt over u..
@A-Safari | 07-10-20 | 10:51:
"Jij bent bang!" is het allerdomste argument wat u aan kan dragen, en geeft slechts een inhoudelijke leegte uwerzijds aan.
@A-Safari | 07-10-20 | 10:49: Onder het bewind van Rutte zijn er 6000(!) verpleegkundigen de straat opgetrapt en een aantal ziekenhuizen gesloten. Ook dáár moet hij op afgerekend worden!
@TeeJee | 07-10-20 | 10:52: 'Jij bent bang' is de spijker op de kop. En over leegte gesproken, u komt niet verder dan dat te benoemen maar inhoudelijk gaat u er niet op in. Bang bang bang. Doodsbang. Bent u bekend met het reddingswezen? Vaak is een drenkeling zo bang dat hij degene die hem komt redden, het redden onmogelijk maakt en alleen door een houdgreep (of zelfs bewusteloos slaan) gered kan worden. De drenkeling wil in zijn angst de redder meesleuren in de dood. Precies zo is het nu.
U doet uw nick eer aan.
@TeeJee | 07-10-20 | 10:52: Prima, fijn leven verder!
@Lupuslupus | 07-10-20 | 10:53: Yep, u snapt het.. Die komen nooit meer terug en de oudgedienden (waarmee je de oorlog wel kunt winnen) stromen uit, kappen er mee of spelen met deze gedachten.
@Lupuslupus | 07-10-20 | 10:55:
Ik wil er best inhoudelijk op in gaan hoor, dat is geen enkel probleem, mits Safari ook daadwerkelijk een inhoudelijk punt zou hebben.
Ik zal, speciaal voor u en uw non-argument, even samen vatten:
Het is namelijk heel simpel; we testen nu meer, dus we zien meer besmettingen. De IC's daarentegen worden godzijdank niet overspoeld dankzij eerdere detectie en betere behandeling, want we weten nu hoe we het virus sneller kunnen remmen in een persoon en dat voorkomt opname. Dat is nou medische wetenschap en zorg, het resultaat van onderzoek, meting en kennis vergaren.
Dat gezegd hebbende zijn de maatregelen aantoonbaar nuttig. Dat zien we ook in landen om ons heen en in landen verder weg, dat afstand houden, handen wassen, minder sociale contacten en veel thuis werken, leidt tot minder verspreiding.
We zagen dan ook direct, toen mensen terug kwamen van (afgeraden) vakanties, en zich minder aan die regels hielden, dat de verspreiding weer flink op liep. In dit geval is 1+1 zeker 2.
De combinatie van het bovenstaande houdt dit virus onder controle, zorgt er voor dat onze capaciteit (zowel regulier als IC) niet overschreden wordt, en dat ons land en onze populatie door kan leven, zij het met beperkingen.
Nu dan; de spoedwet.
In zijn originele vorm heb ik er meerdere petities tegen getekend. Ik vond het inderdaad ook te veel macht, voor een te kleine groep, voor een te vage periode. De amendementen corrigeren dit.
Bent u nu klaar met uw domste non-argumentje?
@A-Safari | 07-10-20 | 10:49:
Of dat goedkoper is of niet is amper relevant. Niet alleen kosten zijn een factor, tijd en HR is hier het voornaamste probleem.
Je schroeft niet zomaar een IC capaciteit op, dat kost tijd, ruimte en mensen, en in veel ziekenhuizen zijn die zaken niet meer (of minder) voorhanden.
Hebben de kabinetten Rutte hierin gefaald? Ja, al jaren, en al jaren wordt dat aangekaart. Nu worden we geconfronteerd met het gevolg.
Zal de kiezer de regeringspartijen hier op afrekenen in 2021; ik hoop het.... echt.
@TeeJee | 07-10-20 | 11:06: "Dat gezegd hebbende zijn de maatregelen aantoonbaar nuttig". De maatregelen zijn zo aantoonbaar nuttig dat we de hoogst aantal besmettingen per 100.000 mensen hebben in de westerse wereld. We hebben een stuk meer besmettingen per dag per 100.000 dan de VS op hun zwaarste dag. De maatregelen werken uiteindelijk niet. We zullen met het virus moeten leven, net als de griep. We kunnen zo niet tot 2022 of 2023 of nog later als het nog een keer of drie muteert door blijven gaan.
@A-Safari | 07-10-20 | 11:00:
De "oudgedienden" zijn slechts een ieniemini minderheid van de ouderen. Het gros zit met een volle spaarrekening, afbetaald huis en vorstelijk pensioen op de camping in de schaduw van hun Hobby en Toyota Verso met een boze grimas de Telegraaf voor te lispelen over welke Verworven Rechten de boze buitenwereld hen nu weer ontneemt. En nu weer met corona, "tjongejonge die jongeren die hebben de oorlog ook niet meegemaakt, oh wacht, nou ja onze ouders wel."
@JohnLocke | 07-10-20 | 11:10:
De maatregelen werken wel degelijk, ze werken namelijk de verspreiding van een respiratoir virus zoals Corona tegen. Dat is vrij simpele logica, wetenschap zelfs, waar geen enkel mens ook maar iets tegen in kan brengen.
We hoeven alleen maar naar landen als Venezuela, China, of zelfs de VS te kijken om te zien wat er gebeurd wanneer men zich niet houdt aan de maatregelen.
Het meest recente voorbeeld is de Republikeinse partij, en de mensen rondom Trump. Geen afstand gehouden, geen mondkapjes, lekker handjes schudden; veel mensen ziek.
U kunt uw argument derhalve niet onderbouwen met een wetenschappelijke fundering. De maatregelen echter wel, en daarom is uw verhaal ook niks meer dan een mening.
@JohnLocke | 07-10-20 | 11:10: Besmettingen. Besmettingen. Geen dooien. Housop.
@TeeJee | 07-10-20 | 11:14: Wie is er dood gegaan van deze mensen?.
@witte | 07-10-20 | 11:38:
Dat weten we over een paar weken. Ik hoop van ganser harte dat ze niet heel veel anderen besmet hebben die er vervolgens aan overlijden.
Heeft u inhoudelijk nog een punt te maken? Of kunt ook u verder geheel niks weerleggen?
@De echte Stolwijker | 07-10-20 | 11:10: Ik bedoelde met "oudgedienden" de ervaren krachten op de IC.. (en in de zorg). Verder kan ik me in jouw verhaal ook goed verplaatsen hoor!!
De regering heeft het volk niet van nature onder controle waardoor er allerlei constructies bedacht worden om het volk onder controle te krijgen. Linkse soep, sorry, linke soep.
In 2 zinnen het hele drama benoemd. Dank u.
De Jonge heeft de sneltest al ingezet als lokkertje voor de app gebruikers:
"Of voor mensen die positief naar voren komen uit de bron- en contactonderzoeken, zodat je die heel snel kunt testen. Of voor gebruikers van de corona-app." (via NOS)
Je verwacht het niet.
Het is allemaal zó doorzichtig, zó smerig uitgedacht! Maar zó velen zullen er intrappen.! Het is net alsof ik in een horrorfilm ben beland maar helaas is dit echt....
Deze regering heeft nog 75 zetels over in het parlement. Dat lijkt mij onvoldoende voor welke maatregel dan ook. Had allang moeten aftreden. In een normale democratie, that is.
Nee waarom. Een minderheidskabinet kan prima. Je krijgt bijna niets geregeld, maar je kunt dit doen.
In een normale democratie kan een minderheidskabinet best, zoals hier ook. Of het effectief is, is een tweede.. maar het kan/mag gewoon zijn periode uitzitten.
Een minderheidskabinet moet juist goed zijn best doen om in en kamer een meerderheid te halen, dus misschien juist minder erg dan een kabinet met een ruime meerderheid die elke brainfart zo door de kamer kan loodsen
@Sp1tz | 07-10-20 | 10:32: Klopt, vroeger kon een minderheidskabinet prima door de regel van 'onbezorgd' stemrecht van de kamerleden. Tegenwoordig eisen clubs als Groen Links, D'66 en PvdA 'partijdiscipline'. Nou dan weet je het wel.
@Sp1tz | 07-10-20 | 10:32: Een minderheidskabinet kan inderdaad, maar dan wel vanaf het begin. Dit is uniek. Halverwege de wedstrijd de regels veranderen.
@Piet Karbiet | 07-10-20 | 10:53: Dat begint inmiddels aardig standaard te worden.
Dat eeuwige Hollandse gepolder. China toont aan dat je alleen met dictatoriale maatregelen zo’n virus onder controle krijgt. Niks inspraak, niks meningen, niks overleggen. Maar hier moet iedere debiel gehoord worden, iedere 21 jarige onnozele bimbo bij Jinek worden uitgenodigd en laten we een louche dansleraar zijn geouwehoer verspreiden. En spreken we burgers aan op hun “eigen verantwoordelijkheid”. Nou dan weet je het wel weer. Na Spanje de ergste cijfers van Europa.
Weet je wie ik echt niet meer wil horen? Bigi Bana Boi, die lult als een communist en zou per direct op de trein naar china gezet moeten worden, daar weten ze wel raad met dergelijke dictatortjes in de dop. Er ligt een mooie baan in het verschiet, gratis een nieuwe telefoon en e-bike en volop extra's voor iedere dwarsdenker die hij aanbrengt bij de partijpolizei.
Succes daar he, ik denk dat je helemaal tot je recht komt daar.
Dan laten we het virus gewoon uitwoeden. Geen maatregelen nodig, kwetsbare groepen beschermen zichzelf wel en de rest maakt een grote kans om besmet te raken (wat toch wel gebeurd, maatregelen of niet). Dat heeft voor het overgrote deel van de mensen geen ernstige gevolgen en dat is het klaar en afgelopen met het virus door groepsimmuniteit. En nu weer verder met je leven!
@elfenstein | 07-10-20 | 10:34: Hij heeft gewoon af en toe heimwee naar Bouterse. Laat hem maar even.
Iedereen met 3 klassen lagere school is tegenwoordig viroloog, epidemioloog, medisch specialist en bondscoach.
@kunstliefhebber | 07-10-20 | 10:37:
Precies. En als uw vader, moeder, opa en oma er aan onderdoor gaan, jammer dan.
@elfenstein | 07-10-20 | 10:34:
Op de persoon en niet de inhoud. Zwak. Kom op, doe eens wat meer je best. Het moet toch lukken om in ieder geval één doordacht tegenargument te bedenken in plaats van iK WiL jOU niET mEer hOReN.
Ik denk dat Bana gelijk heeft. In Nederland is een kakofonie van ongekozen functionarissen en adviescolleges. Als er dan eindelijk eens een "advies" uitrolt, moet dat eerst door een ambtelijke werkgroep worden uitgewerkt. Onderling wordt niet gecommuniceerd.
Resultaat? Tegenstrijdige maatregelen, economische en maatschappelijke ontwrichting en enorme tegenstellingen tussen viruswaanzinnigen en containment-nu fans. Terwijl dat helemaal niet hoeft. Wees er als overheid vanaf het begin scherp bij, en je hoeft helemaal niet zo veel last te hebben van dat virus. Dansleraar blij, containmentmoedertjes blij. En daarvoor hoef je niet naar China. Duitsland, Finland of Noorwegen is genoeg. Of eigenlijk elk ander land ter wereld.
In een tijd van oorlog of ernstige crisis kun je niet met iedere lul met een mening overleggen maar moet je snel handelen. In China had zo malle Willem Engel al lang zijn opgepakt. En terecht.
@elfenstein | 07-10-20 | 10:34: Jullie zijn toch rechts? Mij dunkt dat waarbij voor pleit toch heel rechts is. Niet inspraak, niks onnodig gelul maar handelen.
@elfenstein | 07-10-20 | 10:34: Ik ben conservatief rechts. Oude stijl. Otto van Bismarck. Het soort autoritair rechts dat we hier in Nederland niet kennen. Daarom ben je ook in de war en kun je met niets beters komen dan met dat ik dan wel links zal zijn.
@Bigi Bana Boy | 07-10-20 | 10:49:
Herkenbaar. Conservatisme is gekaapt door fascistisch rechts, in een ranzige samenwerking met evangelisch rechts (in het kader van: liever de oude grefo's dan de nieuwe moslims). Conservatisme is juist ook leiderschap tonen en compassie voelen voor zwakkeren: mens en dier. Daarom ben ik zowel conservatief als bijvoorbeeld kritisch op de boeren. Wat de boeren flikken met landschap, dierenwelzijn en biodiversiteit gaat lijnrecht in tegen het klassieke conservatisme.
Terechte opmerking als we met de zwarte pest van doen hadden. Twijfelachtig als cijfers en beleid niet met elkaar in overeenstemming zijn. Zo lang we het moeten hebben van betaalde influencers om het gebrek aan lijken in de straat te compenseren, ga ik toch maar voor eigen verantwoordelijkheid.
@Bigi Bana Boy
Helemaal met je eens, al die zelfbenoemde experts en die aandachtsgeile BN'ers je schiet er geen reet mee op.
Iedereen is van mening dat die overal een mening over dient te hebben en nog erger ook dat die mening er toe doet.
Het is ook gewoon mogelijk om te zeggen hier heb ik geen verstand van.
@Bigi Bana Boy | 07-10-20 | 10:49:
Drie tegels nodig hebben om niks te zeggen. wie had het over autoritair rechts? "Jullie" is jooienvolk. U neemt maar wat aan. Ja ik ben rechts, dat betekent een zo klein mogelijke overheid die zo min mogelijk te vertellen heeft en waar iedereen kan doen en laten, zeggen en schrijven wat ie wil zonder bang te hoeven zijn voor engnekkige rooie ridders die op basis van wat zij denken dat de waarheid is anderen de kop afslaan als die een andere mening zijn toegedaan. Ik haat rooie ridders, ik haat overheden die mij gaan vertellen wat ik wel en niet moet doen, vooral als dat gebaseerd is op politiek geklungel, gekonkel en vooral ook incompetentie. Ik denk liever voor mezelf na en als Willempie Engel een lul met vingers is dan zal ik dat zelf ook wel ontdekken, NA 'm aangehoord te hebben, ik zit niet te wachten op bigibanaboys die mij die mogelijkheid willen ontnemen, die vind ik veel enger dan Engel.
@elfenstein | 07-10-20 | 11:17: Nou, boterhammetje pindakaas dan maar ?
De verborgen aanname is dat degene die bovenaan in de hiërarchie staan, het beste voor heeft met de bevolking en het land als geheel. Dat de overheid er voor de bevolking is. Dat is iets wat helemaal niet vanzelfsprekend is.
Daarnaast is er nog de verborgen aanname dat al onze belangen overeenkomen.
Dat is ook niet zo, ieder individu en ieder apart overheidsorgaan heeft eigen belangen en afwegingen. Sommigen verliezen hun levenswerk door de maatregelen, andere verdienen er goud geld aan.
Dat is waarom ik content ben met de hoge plaatsing van individuele rechten in Nederland, één van de weinige landen waar dat zo is.
Ik snap niet waarom al die mensen die voor mondkapjes zijn, ze mij willen verplichten, maar ze zelf niet dragen zonder autoritaire wet.
Ik snap niet waarom je het hier zoals op de meeste plekken in de wereld wilt maken, waarom ga je niet lekker daarheen?
De WiV van een tijdje geleden i.c.m. deze spoedwet, zet gewoon het parlement buitenspel en de bevolking buitenspel. Best wel zoals ene Adolf democratisch de democratie afschafte. Maar links Nederland weet het nog zo te verdraaien dat mensen die tegen deze wet zijn het echte politieke gevaar zijn.
Bigi Bana Boy | 07-10-20 | 10:26 |
Mooie discussie.
Eens dat dat eeuwige gepolder, schipperen om iedereen maar een beetje tevreden te houden in deze niet mee zou moeten spelen.
Snelheid is van belang.
En daadkracht. 1 Kapitein op het schip, niet de dek zwabber en de kok laten meebeslissen over de koers in het mijnenveld terwijl er op volle snelheid gevaren wordt.
Stoppen? Volle snelheid? Polderen: 60/40 dus we varen met 30 knopen door.
Bakboord, stuurboord om te ontwijken? 50/ 50 dus we gaan rechtdoor....
@C10H12N2O | 07-10-20 | 11:34:
Goed verwoord. Ik verwacht geen weerwoord.
Tijdelijk, tot 1 juno.
Jammer dat Klukkluk niet woke meer is.
Lelijk voorbeeld van culturele toe-eigening.
Ware dat niet het geval, dan zou ik graag één van zijn wijsheden citeren.
"Haastige voet maken zere voet"
"Haastige spoed maken zere voet".
Sabotage van AFA in mijn toetsenbord, vermoed ik.
Na die sleepnet was uw privacy toch al verneukt..
Wijze opmerking.
Normaliter debatteert men drie jaar over urgente zaken.... Of langer.
Die vergaande bevoegdheden zijn nodig omdat we ons massaal niet kunnen houden aan simpele regels. Anders was dit helemaal niet nodig geweest.
De wet is bedacht al lang voor de corona tijd en gepresenteerd in de tijd dat het prima ging met alle lockdownmaatregelen.
Veel te onduidelijk die maatregelen.
@Sjiek | 07-10-20 | 10:24: Heb je er een bron van, dat die wet al op de plank lag?
@Sjiek | 07-10-20 | 10:24:
Al die leden van de Geheime Wereldregering die op een Geheime Plaats bijeen zijn gekomen en een tactiek bedenken voor hun uiteindelijke doel.
En die dan zeggen "De regering van Denemarken moet het verkopen als paniekvoetbal, dan trapt iedereen erin". "Sorry, ik bedoel natuurlijk Holland".
Geniale lui, met hun ragfijne spel!
@Kapitein Sjaak Mus | 07-10-20 | 10:34: Maar bent u wel een aanhanger van de "Vleermuizensoep-theorie"?
Wat een bullshit. Dit gedrocht van een wet, dat feitelijk de grondwet buitenspel zet, was helemaal nergens voor nodig. Elk beschaafd land zou gewon de noodtoestand uit hebben geroepen, want die heeft een tijdelijk karakter.
Deze wet betekent het einde van de decmocratie in Nederland (voor zover überhaupt nog aanwezig), omdat het parlement zichzelf volkomen afschaft.
Ja: ze kunnen protesteren tegen eventuele dicatoriale maatregelen, maar dan zijn ze een week verder en is het kwaad al geschied.
We leggen het bestuur van Nederland in handen van de twee meest incapabele figuren die Den Haag rijk is: Hugo de Clown en Rubberen Rutte.
Hugo de Clown: die gisteren trending wat met de hashtag #hugodejongekanniks.
En die mislukte schoolmeester wordt dé facto de dictator van Nederland.
En CDA, VVD, D666, PvdA, PvdD, SP, GL, CU, SGP cum suis zagen dat het goed was. Iedereen die 17 maart 2021 nog op deze partijen stemt (vooropgesteld dat de verkiezingen doorgaan), verdient niet beter. Elk volk krijgt de regering die het verdient, zegt men. Het Nederlandse volk is dan wel heel diep gezonken.
de logische volgende stap relateert naar uw af te nemen pensioen, overdracht van verantwoordelijkheden naar EU, meer bijdragen aan van alles als het maar geen COO is. We willen ons immers niet houden aan simpele regels... toch? U bent een voormalig DDR-burger?
Op Facebook staat heel wat anders!
Er zit er nog een z'n schoenen te strikken.
Sluit ons alsjeblieft allemaal op!
Hugo niet aanwezig?
Die is al de hele ochtend op tv in een doktersjas. Werkt even aan zijn pr.
REAGEER OOK