Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raad van State nog steeds KRITISCH op Spoedwet

Alle burgers zeggen nee tegen S.P.O.E.D.

Zo opportunistisch zijn wij dan ook wel weer. De Raad van State is een oneerbiedwaardig instituut dat liever gisteren dan vandaag omver getrokken zou moeten worden, maar als het kritiek levert op de verhervernieuwde spoedwet van Hugo de Schoenen dan gaan we daar natuurlijk even voor zitten. Vandaag publiceren Thom de Graaf en zijn makkers hun advies over de eerste versie van de dictatoriale oprisping van ons kabinet en laten ze tussen neus en persbericht door nog even weten dat ook de nieuwe wet niet deugt. Want ook volgens de nieuwe wet kunnen Veiligheidsregio's (die u niet kent omdat het een ondemocratische schimmellaag is tussen de door en door verrotte verdiepingen in het huis van Thorbecke) noodverordeningen vaststellen, krijgen overtreders van de coronaregels een strafblad alsof ze crimineel'n zijn en blijven de definities van 'veilige afstand' en 'groepsvorming' vaag. Beter kiepert die De Jonge de wet naast zijn dromen over het CDA-leiderschap: in de prullenbak. 

Reaguursels

Inloggen

Een facebookpagina aanmaken omdat je je zorgen maakt over je rechten en je privacy?
Als je op facebook zit heb je geen rechten en al helemaal geen privacy meer, want zij weten meer over jou dan jijzelf.

ZomaarEen | 13-07-20 | 22:38 | 2

Volgens mij heb je prima rechten als je op Facebook zit. Net zoveel als mensen zonder Facebook overigens.

Balzakius | 14-07-20 | 00:13

De Facebook app deinstalleren, en via de webbrowser met uBlock origin, adguard webblocker, privacy badger en Facebook container kan je ook facebooken. Krijgen ze wel wat minder infos van jou....

Drunken_Pumpkins | 14-07-20 | 08:49

Het is wel duidelijk dat deze wet in elkaar gezet is door een machtsgeile psychopaat die het alleen beslissingsrecht wilde hebben over de vrijheden van burgers. Hier wordt de democratie gewijzigd in een dictatuur. Deze hele wet kan zo de prullebak in net als clown Hugo per direct moet wegwezen wegens een staatsgreep poging met voorbedachte rade.

scorpios | 13-07-20 | 22:16 | 1

In vele landen worden/zijn dit soort creona plandemie wetten doorgedrukt, De Jonge slechts uitvoerend Bilderberg WHO marionet voor Nederlandje. Onder andere dat verplicht afstand houden dient in een wet verankerd als wisselgeld voor vaccinatie - Alleen ingespoten CoviPass houders krijgen ontheffing

HdJ | 13-07-20 | 23:19

Een dictatoriale noodwet die moet worden omgezet in een nooitwet. Laat de psychopaten die dromen van een nieuwe communistische wereldorde maar lekker verrekken.

revolte | 13-07-20 | 20:37

Wat een zure tekst, beschamend en onjuist. Simpelheid tot kunst verheven?

Want ook volgens de nieuwe wet kunnen Veiligheidsregio's (die u niet kent omdat het een ondemocratische schimmellaag is tussen de door en door verrotte verdiepingen in het huis van Thorbecke) noodverordeningen vaststellen........

Verdiep je eens en beetje in die Veiligheidsregio's. Zij hebben een hoofdrol gespeeld bij de aanpak van Covid-19. Zo richtte VR Rotterdam op eigen initiatief het Ahoy in als ziekenhuis.

TedVreeven | 13-07-20 | 19:20 | 9

Dat ziekenhuis in Ahoy, was dat niet dat noodhospitaal dat nergens voor nodig bleek, en dat in no-time weer ontmanteld was wegens gebrek aan enige klandizie?

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 20:03

Veiligheidsregio’s zijn ongecontroleerde kontrot, sommigen kunnen per ongeluk een goede beslissing nemen, maar democratie is geen casino.
Hitler was goed voor zijn honden...

Analia von Solmsch | 13-07-20 | 22:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Zelfs Thom de Graaf zegt dat de wet niet deugt. En toch gaat die inwerking treden. Het eindspel is begonnen, de democratie wordt nu ook op papier afgeschaft.

dathoujetoch | 13-07-20 | 19:19

Good cop, bad cop. Window dressing.

o)+ | 13-07-20 | 19:04

Kritisch? Verwerpen moeten ze dit! Kan niet door de beugel.

Jan, Leiden | 13-07-20 | 18:32

Het "aanjaagteam"? En dan hebben we straks ook nog het wegjaagteam (je zal maar met zijn vieren aan het picknicken zijn)

Bijtendehond | 13-07-20 | 18:28 | 1

Of een gebakje eten met wat familieleden. Of gezellig een pilsje doen op het balkon van je studentenflat...

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 20:03

Hé, het is nu al een epidemie in plaats van een pandemie geworden....

Bijtendehond | 13-07-20 | 18:27

Op zich wel een leuke gewetensvraag: zou de RvS ook zo kritisch zijn geweest wanneer de bloedzuigers van FvD er niet waren geweest?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

LuNaTeeQ | 13-07-20 | 17:49

Vorige week hebben zeshonderdzoveel huisartsen en medici een brief getekend die naar de regering is gestuurd waarin werd gevraagd wanner deze regering nu eindelijk eens komt met wetenschappelijk bewijs voor hun 1.5 meter waanzin.

Ipv een antwoord te geven moet er even een spoedwetje doorheen.

Er zitten hier lui die zelfs deze artsen en medici "dom" durven noemen.

Terwijl ze zichzelf laten beliegen en manipuleren door een mislukte geschiedenisleraar die 8 jaar over zijn fopstudie deed en hier opvallend weinig van heeft opgestoken. En een andere mislukte leraar die indruk probeert te maken door zichzelf te presenteren op clownflapschoenen.

Wie is hier nu "dom" vraag ik me af.

anti-fatwa | 13-07-20 | 17:47 | 4

Ik denk dat die geschiedenisleraar heel veel heeft opgestoken van zijn fopstudie, met name de verkeerde dingen.

salembot | 13-07-20 | 17:55

@salembot | 13-07-20 | 17:55:
En daarna in recordtempo heeft geleerd dat een selectief geheugen wonderen doet in de politiek.

Penus Decoratus | 13-07-20 | 17:57

Je vraagt je af op welk onderwerp deze mislukte geschiedenisleraar afgestudeerd is.

Arachne | 13-07-20 | 22:52
▼ 1 antwoord verborgen

"Maar gelukkig zagen ze de onzin van die wet en de verregaande inbreuk op de Grondwet op tijd in en veegden onze helden de wet resoluut van tafel om er nooit meer over te beginnen. En men leefde nog lang en gelukkig. Einde."

Rest In Privacy | 13-07-20 | 17:46 | 1

Jijweethettochbeter!

Chapeau!

anti-fatwa | 13-07-20 | 17:56

China en Iran verbinden. Gaan wij nog ff door met ontbinden.

padbuffel | 13-07-20 | 17:46

Iets zegt mij dat een 2e Coronagolf er moet komen.
Anders zou deze wet overbodig zijn en dát willen we natuurlijk niet.

Ruimedenker | 13-07-20 | 17:45 | 3

@kweethetooknietbeter | 13-07-20 | 17:49:
Griezelig, zeker als het gaat om een van z'n leven niet volledig uitgetest vaccin - en dan ook nog eens tegen een ziekte waar zo'n 95% van de besmetten zo goed als niks van merkt.

Wat zit hier toch achter...

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 18:09

Krijg altijd keihard jeuk als mensen "wij het volk..." toeteren, nee, jullie twitter clubje, mij is niks gevraagd wappies.

menage | 13-07-20 | 17:39 | 5

@Penus Decoratus | 13-07-20 | 18:02:
Dat continue gedram met 'we met z'n allen' ... rot es op man!
Ik ben geen 'we' en ik doe niet aan 'met z'n allen'. Dank u.

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 18:10

@Penus Decoratus | 13-07-20 | 18:02: Rutte heft nog iets van een claim op dat soort uitspraken, hij is MP, dus "vertegenwoordiging" is zijn werk.

menage | 13-07-20 | 18:57

@EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 18:10: dat is het mantra van deze virus crisis: samen, together. Maar ze halen ons juist uit elkaar met die 1,5 meter.

IkwilJinekwel | 14-07-20 | 01:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Links clubje, die hele RvS. Valt niets goeds van te verwachten. Kabinet met linkse gedoogsteun inmiddels ook een links clubje. Valt ook niets goeds van te verwachten.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 17:38 | 1

Euh, het demissionair kabinet wordt door de PVV volledig gesteund. Wilders is de drijvende kracht achter onze regering, zijn handtekening is altijd gewenst. Stem vooral, dat blijkt te helpen...

Eagle_Eye | 13-07-20 | 20:17

De uitvoerende macht kan met deze wet een noodverordening instellen voor een half jaar zonder dat het parlement toestemming hoeft te geven. En dan na dat half jaar weer met een half jaar verlengen enz. Het parlement heeft er niets over te zeggen.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 17:34

Volgens de Jonge is zo'n aantekening op je strafblad wegens overtreding van de noodverordening net zoiets als een boete voor door rood rijden. Hij liegt.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 17:30 | 3

Klopt een overtreding van de noodverordening valt niet onder de wet Mulder. Dus de Jonge weet niet beter of hij is Pinokkio.

salembot | 13-07-20 | 17:43

@salembot | 13-07-20 | 17:43:
Kudt, dus nu hebben we een Teflon Pinokkio en een Pinokkio de Clown (en een heleboel Pinokkio's op de div. departementen)

Penus Decoratus | 13-07-20 | 18:05

Als zelfs kinderen tijdens een protest worden opgepakt, moet je je toch echt achter je oren gaan krabben alvorens deze regeringscoalitie nog meer macht te willen gaan geven.

Nehemia | 13-07-20 | 17:19 | 3

Als politieagent kun je jezelf ook afvragen, waar ben ik mee bezig?

salembot | 13-07-20 | 17:47

Er worden ook mensen die rutte niet lief vinden s vnachts door een stuk of tien zwaar bewapenende politie van hun bed gelicht,zie you tube .

Hoorneslaan | 13-07-20 | 21:37

Eruit met die spoedwet. Covid19 is slechts een marginale dreiging.

Nehemia | 13-07-20 | 17:12 | 2

Eens.

Lupuslupus | 13-07-20 | 17:43

Dat zou inmiddels volledig duidelijk moeten zijn.
Maar zie, wat maandenlange indoctrinatie / angstaanjagerij met de burger doet.
Nog steeds driftig karretjes schoonpoetsen, steeds meer spuuglapjes in de buitenlucht - met kans op besmetting ongeveer 0.00000000000000x %

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 18:12

Ah, GS neemt het advies van viruswaanzin over.

azijnseikerT | 13-07-20 | 17:03 | 1

Ah, GS heeft gezond verstand en laat zich niet in het wandelende-infectiehaard-hoekje intimideren voor een virus wat overduidelijk NIET ebola-meets-de-builenpest is.

Je krijgt het, je bent er knap beroerd van, boeien. De kans dat de de rit van je werk naar huis niet navertelt, of er blijvend letsel aan overhoudt, is aanzienlijk groter.

leegethas | 13-07-20 | 17:15

Wat heeft een wet voor zin als de burgemeesters zich er toch niet aan houden, en de politie terughoudend moet optreden tegen sommige groepen ?

dhrat | 13-07-20 | 16:59 | 4

.. de noodwet is ook niet gericht tegen burgemeesters en groeperingen die boven de wet staan. Wel tegen gewone burgers, die door genoemde boeven en hun geestverwanten in de driehoek Hilversum-Den Haag-Brussel gezien worden als problematisch. Vandaar beleidsmatige Omvolking en verwijdering van grondrechten.

Jan Passant mk2 | 13-07-20 | 17:03

@Jan Passant mk2 | 13-07-20 | 17:03:
Juist.

anti-fatwa | 13-07-20 | 17:06

@Jan Passant mk2 | 13-07-20 | 17:03: En uiterst selectief winkelen als het om demonstraties gaat.

Nehemia | 13-07-20 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Het is wat oneerbiedig om makkelijk te gaan denken over dat op maat gemaakte virus van onze beste_kameraden van de Chinese Communistische Partij.
Maar om eerbied af te dwingen met invallen door de virus-Gestapo gaat wel erg ver.

Tis ook ongrondwettelijk, die wet. Hoewel opkomende nieuwe f-woord-regenten zich niks van zulke details aantrekken. Partijen als '66 hebben hun "D" niet voor niets klimaatneutraal bij het vuil gegooid. Hugo de Schoenen past prima bij die club, mocht hij geen trekker van lijsten worden bij die andere kartel-partij.

Jan Passant mk2 | 13-07-20 | 16:54

Heeft iemand een linkje met wat begrijpelijke info over waarom die wet een toegevoegde waarde zou hebben? Ik begrijp uit de reaguursels dat alles zonder die wet allang kan. Gaat het om regels (die nu al gelden) verankeren in een wet en zo ja, wat is de meerwaarde daarvan volgens het kabinet?

LuckyGuy | 13-07-20 | 16:52 | 8

Geen linkje, maar even feitelijke reden: de huidige maat regelingen worden afgedwongen via noodverordeningen. Die dus alleen voor nood en korte duur zijn. Er is nu geen nood meer en er wordt misbruik gemaakt van het middel noodverordening. Daarom is een wet noodzakelijk. Onbekend namelijk hoelang de rechter nog meegaat in boetes via noodverordening.

Kimmmmm | 13-07-20 | 17:34

Dank, daar kan ik wat mee.

LuckyGuy | 13-07-20 | 18:34

@Kimmmmm | 13-07-20 | 17:34:
Dat klinkt aardig als het bestuursrechtelijke beginsel 'détourment de pouvoir', wat niet voor niets verboden is in de Awb - maar waar onze overheid weer eens gewoon schijt aan heeft.

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 20:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik stem (? als het kan?) voor

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:52

Ik geloof dat het tijd word voor een referendum. Of mogen die niet meer?? Zijn we inmiddels in een dictatuur beland? Zeg het maar. Een politiestaat? Dat ik dat nog mag meemaken na 60 jaar.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:49 | 3
-weggejorist-
Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:50

Nee joh. de oude ddr had een referendum. Wij toch niet. Wij zijn een democratie... (kuch)

anti-fatwa | 13-07-20 | 16:56

Inderdaad. Wat een kutland heb je voor ons jongeren achtergelaten. :(

Kimmmmm | 13-07-20 | 17:36

Driekwart van de bevolking is te dom om te poepen. Die wet is dus helaas bittere noodzaak.

DrumPiet | 13-07-20 | 16:48 | 16

@wazakzegguh | 13-07-20 | 17:03:
Mensen die niets beters weten te verzinnen dan op de man spelen ipv met argumenten komen zijn sowieso af.

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 18:17

@Kuifje-naar-Brussel | 13-07-20 | 16:58: Bij die 25% van die 75% dommere (zoals Kuifje-binnenkort-weggejorist-en-opgerot) op Geenstijl bedoel je zeker? Zo slim ben jij nu ook weer niet.

Bijtendehond | 13-07-20 | 18:40

@DrumPiet | 13-07-20 | 17:21: ondanks het feit dat ik u een arrogante lul vind heeft u toch een punt. #verkiezingen

IkwilJinekwel | 14-07-20 | 01:42
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik twijfelde, maar na lezing van bovenstaande reaguursels denk ik dat die wet onvermijdelijk is. Voor wie niet verder komt dan niet onderbouwde paranoia en gezwatel over nepvirussen, werkt helaas maar één ding: dwang.

De echte Stolwijker | 13-07-20 | 16:46 | 3

Viruswaanzin. Het is voor de mensheid niet te bevatten.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:53

Toen u uw commentaar schreef waren er nog helemaal geen bovenstaande reaguursels. U verzint ze dus ter plekke.

RykSR | 13-07-20 | 16:53

Waarom niet gelijk doodschieten?

zuurtjeregen | 13-07-20 | 17:12

Gewoon snel die wet er doorheen jassen. Mensen moeten weer een beetje leren luisteren naar de Overheid.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:45 | 7

Goh, ik heb juist het idee dat de overheid (kleine letter) weer een beetje moet leren luisteren naar de burger.

LiniaalRectaal | 13-07-20 | 17:42

Nee, de overheid moet leren luisteren naar de mensen.
De overheid is er voor de mensen, de mensen niet voor de overheid.

Arachne | 13-07-20 | 22:48
▼ 4 antwoorden verborgen

De Veiligheidsregios kunnen met de politieke partijen op de schroothoop. Ze bestaan in de wet niet en mogen dus geen rol spelen in het bestuur, laat staan in de inperking van vrijheden. je zou toch bijna een Grondwettelijk Hof willen hebben.

Frau Merkel | 13-07-20 | 16:45 | 4

Krijg de hik. Verdiep je eens in wat zo'n VR doet in plaats van het nabashen van Ronaldo.

TedVreeven | 13-07-20 | 19:23

Lul niet man: er is een aparte Wet Veiligheidsregio's.

TedVreeven | 13-07-20 | 19:23

@TedVreeven | 13-07-20 | 19:23: Waar zijn de Veiligheidsregio's in de Grondwet opgenomen? Waar staan politieke partijen in de Grondwet?
Het zal me aan mijn sterretje oxideren wat de VR doet. Ze zijn ongrondwettelijk, net als politieke partijen. Punt.

Frau Merkel | 13-07-20 | 20:31
▼ 1 antwoord verborgen

Grapperhaus, Broekers-Knol,Dekker,........ oftewel, Jessie, Hyacint en Pincher.

miko | 13-07-20 | 16:43

Wanneer worden petites eigenlijk verboden? Die had de DDR ook niet.

Piet Karbiet | 13-07-20 | 16:39 | 2

De ddr had wel degelijk referenda. Vergis u niet.

anti-fatwa | 13-07-20 | 17:00

Hoeft niet, er wordt toch niks mee gedaan.

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 17:52

Als Hugo en consorten maar niet denken dat ik me aan die spoedwet ga houden.

VanBukkem | 13-07-20 | 16:33 | 2

Geen probleem, maar blijf svp op je balkon.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:56

Hoorde dat het zo druk is op de wallen dat een tweede lockdown niet kan uitblijven.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:23 | 10

@Diederik_Ezel | 13-07-20 | 16:43: En daar sta je dan te wachten, met alle tijd om de 4 mannen te bekijken die voor je staan. De man direct voor je heeft teveel JOOP! of Fahrenheit opgespoten en je denkt onwillekeurig aan het druppelende zweet in het borsthaar dat die lucht op haar achterlaat. Doorzetten nu, niet kinderachtig over doen. 20 minuten, jezus wat doet ie er lang over. 4x20 minuten is eeh ah de deur gaat open, god wat ziet ze er moe uit. Alleen die 2 Turken en die ouwe nog...

LuckyGuy | 13-07-20 | 17:27

@Nehemia | 13-07-20 | 17:30: Bij een romantisch UV lampje even los gaan. Wie is er niet groot mee geworden.

Frau Merkel | 13-07-20 | 20:32
▼ 7 antwoorden verborgen

A high-profile European pathologist is reporting that he and his colleagues across Europe have not found any evidence of any deaths from the novel coronavirus on that continent.
Dr. Stoian Alexov called the World Health Organization (WHO) a “criminal medical organization” for creating worldwide fear and chaos without providing objectively verifiable proof of a pandemic.

Another stunning revelation from Bulgarian Pathology Association (BPA) president Dr. Alexov is that he believes it’s currently “impossible” to create a vaccine against the virus.
He also revealed that European pathologists haven’t identified any antibodies that are specific for SARS-CoV-2.

OudeNederlander | 13-07-20 | 16:18 | 12

Er is inderdaad ontzettend veel kritiek op de WHO niet in het minst omdat die Tedros Adhanom nogal een slechte reputatie heeft

Nehemia | 13-07-20 | 17:33
▼ 9 antwoorden verborgen

Vervang het Burgerlijk Wetboek dan meteen door een TikTokachtige webapplicatie. Wie had ooit gedacht dat ons Plakkaat van Verlatinghe ooit vervangen zou worden door de vetkuif van Hugo de Jongere.

"Maar mevrouw, wat fijn dat u geen slipje draagt!
Hoe weet u dat?
Nou, ik poets mijn schoenen met het EVRM".

Deze is voor de heer Omtzigt: www.youtube.com/watch?v=o41A91X5pns De nood is hoog, maar de vraag is of al die onderschatting inmiddels lang genoeg geduurd heeft.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:16 | 3
-weggejorist-
Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:40

@Adriel | 13-07-20 | 16:40: Hahaha, gewoon een Nationale Gerechtsdeurwaarder die uit naam van Het Volk, Dat zijn Wij dus, zijn democratisch mandaat vervult. Judge Dredd dun door je broekje.

Mijn flauwe verwijzing naar een radioprogramma vroeger op den woensdagmiddag, maar het is nu maandag, had mogelijk aan kracht gewonnen door "Maar Vrouwe Justitia, wat... etc.

Maar het is dus inderdaad maandag. Soit.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:57

Nou, de Hugo-app mag niet in de spoedwet, maar wel in een andere....

10. Inzet digitale middelen

Naar aanleiding van dit advies heeft de regering besloten artikel 58v uit dit wetsvoorstel te schrappen. De memorie van toelichting is dienovereenkomstig aangepast. Overwogen wordt om de antimisbruikbepaling en de explicitering van de inzet van een notificatieapp als onderdeel van de bron- en contactopsporing door de GGD onder te brengen in een apart wetsvoorstel.

Bijtendehond | 13-07-20 | 18:33

Bij die Raad van State was het toch een bestuurlijke wanorde? Angstcultuur enzo. Net zoals bij alle andere overheidsinstellingen. Mijn generatie heeft er toch wel een kolerezooi van gemaakt.

Piet Karbiet | 13-07-20 | 16:16

Deze nep-wet is totaal overbodig. Iedere Burgemeester kan in ‘het algemeen belang of veiligheid’ een noodverordening uitroepen. Datzelfde geldt voor de minister van binnenlandse zaken.

Trumme | 13-07-20 | 16:14 | 4

@Zer0-hedger | 13-07-20 | 16:18: Dat is hun grote zorg en dat verklaart de haast. Ze merken dat teveel mensen wakker beginnen te worden.

Nehemia | 13-07-20 | 17:35

De kritiek is juist dat een noodverordening alleen van korte tijd mag zijn en dat deze nu dus misbruikt wordt.

Kimmmmm | 13-07-20 | 17:43
▼ 1 antwoord verborgen

"Die gaat nog te zeer uit van de systematiek op grond van de Wet publieke gezondheid zoals deze gold in de acute fase van de eerste weken na de eerste besmetting. De Afdeling meent dat nu deze fase voorbij is, verdergaand moet worden teruggekeerd naar normale bestuurlijke verhoudingen dan thans wordt voorgesteld" en dus geen noodzaak.

Vozz023 | 13-07-20 | 16:12

Jammer genoeg overleven we het niet zonder 'spoedwet'... Oh wacht...

Vozz023 | 13-07-20 | 16:09
-weggejorist-
kudthond | 13-07-20 | 16:09 | 2

En al die autoritaire bs vanwege een nepvirus.

Solar666 | 13-07-20 | 16:08

Veiligheidsregio's. Denk Bruls. Denk die wet in zijn mollige hand. Vlucht.

piloot47 | 13-07-20 | 16:07

Hugo kan beter een kapsalon gaan besturen. HuGO Hair! Omdat u het waard bent.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:06 | 5

En een remake als we met de eerste verfilming uitgecashed zijn!

Lorejas | 13-07-20 | 16:19

Of misschien Yugo Shoe?

CLoVis | 13-07-20 | 18:37
▼ 2 antwoorden verborgen

linkje?

watergeus | 13-07-20 | 16:05 | 1

We zitten in maand 7 sinds de eerste besmetting dus het woord spoed lijkt me nogal achterhaald.
(OT Sinds wanneer hebben we hier rechts dat NieuwNieuws?)

Piet Karbiet | 13-07-20 | 16:05 | 4

Perfecte diverse site. Ik zit daar voornamelijk voor G Hoevenaars.

RickTheDick | 13-07-20 | 16:22

@Kuifje-naar-Brussel | 13-07-20 | 16:59:
Zomaar een idee:
zoeken op 'nieuwsnieuws g. hoevenaar'?
Als je echt zo geïnteresseerd bent
moet dat toch een kleine moeite zijn.

CLoVis | 13-07-20 | 17:21
▼ 1 antwoord verborgen

Spoed en wet zijn geen goede combinatie. Misbruik ligt op de loer.

padbuffel | 13-07-20 | 16:05 | 3

Spoed en wet is niet nodig want er zijn noodverorderingen en die werken prima. En die kun je telkens bijstellen, een wet niet. Dus ik zie de noodzaak niet heel erg, zeker niet gezien de huidige staat van de gezondheid in het land.
Dus flikker op met je betutteling, het is goed zoals het is.

Busverhuur | 13-07-20 | 16:16

'Spoed' en 'vaccin' is wellicht nog een slechtere combinatie.
Maar ook dat wordt ons gewoon door de strot geduwd.

EefjeWentelteefje | 13-07-20 | 17:59

heeft iedereen die 1000 euro nou overgemaakt gekregen ?

newray | 13-07-20 | 16:03 | 4

Wacht nog steeds op dat kwartje van Kok.

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:21

@Het brein erachter | 13-07-20 | 16:05: Dat is maandelijks zeker?

Bijtendehond | 13-07-20 | 18:29
▼ 1 antwoord verborgen

Politici zijn ook burgers.
Dus de ondertitel/eerste zin van dit artikel kan al niet kloppen...

mark1487 | 13-07-20 | 16:03

Heb geen facebook. Ben ik nu af?

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:02 | 2

Hier nog een.

kwark001 | 13-07-20 | 16:04

Hang ervan af waarom niet.
Als u erop zat, maar in een theatrale rechts-morele poseer actie uw account heb opgezegd, dan bent u cool.

Als u nooit op facebook zat, dan bent u een naargeestige boomer-dinosaurus die niet weet dat-ie al uitgestorven is. A turd that won't flush.

Dus welke is het? :-)

Rest In Privacy | 13-07-20 | 16:07

Gaat er toch komen. Er is nog teveel 'dor' hout over.

Atheist-Priest | 13-07-20 | 15:59 | 1

En ook omdat het een bijna onbeperkte macht geeft aan de overheid over haar burgers. Waar bijvoorbeeld de politie nu nog aannemelijk moet maken dat er iets ernstigs gebeurd voordat ze je voordeur in mogen trappen kunnen ze dat straks heel eenvoudig onder de paraplu van de noodwet doen.

2voor12 | 13-07-20 | 16:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland