Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Essaytje - Nietzsches Tarantula's, Antifa en BLM

We waren maar druk met die rellen afgelopen dagen (8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1). Dus in plaats van een round-up, vandaag wat reflectie.

Sinds het begin van de rellen is er een stuk tekst dat we maar niet uit ons hoofd krijgen; The Tarantulas, uit Nietzsches Thus Spoke Zarathustra (1885), pagina 74. We durven de stelling aan dat de tekst 1:1 van toepassing is op nagenoeg alle (overwegend blanke) mensen in en rond Antifa & Co. Wat Black Lives Matters betreft ligt dat veel ingewikkelder, omdat zij in hun kern wel degelijk een reëele misstand agenderen, maar ook bij hen vindt de tarantula zijn nest, zie bijvoorbeeld het bovenstaande filmpje. 

De essentie van de tekst is dat activisten die schreeuwen om gelijkheid en rechtvaardigheid - en die schreeuw gelijkschakelen aan virtue itself - in hun hart eigenlijk uit zijn op wraak en méér macht dan nodig zou zijn voor gelijkheid en rechtvaardigheid.

Onderstaand de tekst, na de breek waar we nou eigenlijk naartoe willen, want het ligt een stuk complexer dan 'jij bent een tarantula en ik niet'.

XXIX THE TARANTULAS.
Behold, this is the hole of the tarantula. Do you want to see the tarantula itself? Here hangs its web; touch it, that it tremble! There it comes willingly: welcome, tarantula! Your triangle and symbol sits black on your back; and I also know what sits in your soul. Revenge sits in your soul: wherever you bite, black scabs grow; your poison makes the soul whirl with revenge.

Thus I speak to you in a parable—you who make souls whirl, you preachers of equality. To me you are tarantulas, and secretly vengeful. (...) Therefore I tear at your webs, that your rage may lure you out of your lie-holes and your revenge may leap out from behind your word justice

For that man be delivered from revenge, that is for me the bridge to the highest hope, and a rainbow after long storms. The tarantulas, of course, would have it otherwise. "What justice means to us is precisely that the world be filled with the storms of our revenge"—thus they speak to each other. "We shall wreak vengeance and abuse on all whose equals we are not"—thus do the tarantula-hearts vow. "And 'will to equality' shall henceforth be the name for virtue; and against all that has power we want to raise our clamor!"

You preachers of equality, the tyrannomania of impotence clamors thus out of you for equality: your most secret ambitions to be tyrants thus shroud themselves in words of virtue.

(...) Out of every one of their complaints sounds revenge; in their praise there is always a sting, and to be a judge seems bliss to them. But thus I counsel you, my friends: Mistrust all in whom the impulse to punish is powerful. They are people of a low sort and stock; the hangman and the bloodhound look out of their faces. Mistrust all who talk much of their justice! Verily, their souls lack more than honey. And when they call themselves the good and the just, do not forget that they would be pharisees, if only they had —power.

Although they are sitting in their holes, these poisonous spiders, with their backs turned on life, they speak in favor of life, but only because they wish to hurt. They wish to hurt those who now have power, for among these the preaching of death is still most at home. If it were otherwise, the tarantulas would teach otherwise; they themselves were once the foremost slanderers of the world and burners of heretics.

Blanke tarantula's belagen zwarte agent

Zoals we al zeiden, fuck Antifa en alles daar omheen. Dat zijn stuk voor stuk tarantula's en verdienen niets dan de langste lat en hardste laars. Maar BLM is een ander verhaal.

Per capita worden er gemiddeld 2,5 keer meer zwarte Amerikanen neergeschoten door de politie dan blanke Amerikanen door de politie (meer recente data). Qua burgers onderling is dat weer andersom, maar soit, deze protesten gaan over politiegeweld. En we weten het heus wel; Afro-Amerikanen zijn buiten elke proportie vertegenwoordigd in bijna alle misdaadcijfers, zie dit genadeloze draadje (door een Afro-Amerikaan dus het mag). 

Maar goed, waarom zijn die misdaadcijfers zo hoog dan? Wanneer graviteren mensen naar een life of crime. Ja, vaderloosheid is een probleem in die gemeenschap, al is het niet zo groot als de 70% myth doet denken. En los daarvan, zit er heus nog wel een systeemfout in Amerika's weefsel, van de kwaliteit van het onderwijs tot vaders en jongeren die gevangen raken in het extreem perverse private prison complex, dat een bepaald aantal gevangen per jaar nodig heeft om winstgevend te blijven (zie docu "13th").

Kortom, BLM heeft het recht zich te roeren. Maar dat verheft hen niet boven kritiek en hoe uniform een beweging ook lijkt, het neemt niet weg dat individuele demonstranten niets menselijks vreemd zijn. Ook dat zijn slechts individuen voor wie het soms prima uitkomt hun persoonlijke gebreken aan het systeem toe te schrijven.

Registreer de tarantula in uzelf
En dit is waar we heen willen. BLM-demonstranten moeten individueel bij zichzelf te rade gaan of het hen nou daadwerkelijk sec te doen is om gelijkheid en rechtvaardigheid, of dat er wellicht toch een spinachtig randje aan je verlangens zit.

En mocht dat inderdaad het geval zijn, dan is dat niet alsof dit je ineens diskwalificeert of zo. Maar het is wel heel belangrijk om dit van jezelf te weten. Het is gewoon onderdeel van de menselijke beleving dat wanneer je daadwerkelijk onderdrukt wordt, je de rekening eerst wil vereffenen voordat je op een nieuwe voet verder gaat. Zoals Douglas Murray gister schreef; dat is de neiging tot overcorrectie, en pas daarna wel verder zien hoe je terugkeert naar een werkelijk gelijkwaardige modus.

Het wordt een stuk problematischer - zoals bijvoorbeeld in Nederland dat écht niet te vergelijken valt met de VS en waar het fenomeen "anti-zwart geweld" niet als zodanig bestaat - je alleen maar denkt dat je onderdrukt wordt en vervolgens wel dezelfde wraakgevoelens hebt als iemand die daadwerkelijk onderdrukt wordt. 

Maar zelfs dat is niets dan menselijk. Kaïn en Abel is zo geniaal, en komt in zoveel verhalen terug (Gladiator, Lion King etc.), omdat het niet over twee broers gaat, maar over de Kaïn en Abel in onszelf. Solzhenitsyn schreef in de Gulag Archipelago: "The line separating good and evil passes not through states, nor between classes, nor between political parties either -- but right through every human heart -- and through all human hearts. This line shifts. Inside us, it oscillates with the years. And even within hearts overwhelmed by evil, one small bridgehead of good is retained."

Zo is het ook gewoon. En het is aan elk individu om bij zichzelf te registreren waar die lijn op welk moment ongeveer ligt.

Deze spreker hè, is dat een tarantula of niet? (wij zijn er niet over uit)

Nee 'holistic psychotherapist', kruip jij maar terug lie-hole

Hoe subtiel ook, dit modieuze gedoe heeft tarantula energy

En laten we twee keer nadenken voordat we consequent een streep door "I don't see color" halen. Careful what you wish for dames.

De "Defund the police" movement is een verkapte oproep tot the purge

Justice and equality eh.

There it comes willingly: welcome, tarantula! (...)

Social

Nietzsches tekst met een dikke beat eronder

Voorgelezen door Peterson, voor added dramatic effect.

Reaguursels

Inloggen

Okay, het witte ras erkent een rol te spelen in racisme en worden hier door het zwarte ras verantwoordelijk voor gehouden.
Maar waar eindigt dat?
Marokkanen in Ter Apel zijn oververtegenwoordigd in winkeldiefstallen bij “witte” ondernemers.
Geeft mij dat het recht om als “witte” man een heel ras verantwoordelijk te houden voor de problemen die mijn rasgenoten hebben en mag schreeuwen dat ik de eerste de beste Marrokaan in z’n gezicht trap?
In Amerikaanse steden zijn explosieve stijgingen van het aantal moorden van een bepaald ras, door gang geweld. Geeft dat de ene gang van een ras het recht om het gehele ras van de andere gang verantwoordelijk te houden?
Is dat de samenleving die we willen? Waarin we rassen verantwoordelijk houden voor de problemen die we ervaren?
Is het niet zo dat we een gelijkwaardige en open vrije samenleving willen hebben, waarin we het individu veroordelen voor zijn daden, niet het gehele ras waar hij toe behoort?
Was dat niet het doel was van onze gelijkwaardige, open, vrije, multiculturele samenleving?
En hebben die bestuurders niet decennia weggekeken voor signalen dat bepaalde individuen de gelijkwaardige samenleving ondermijnden?
Heeft daardoor bijna iedereen het vertrouwen verloren in “het systeem” en is men het zat om steeds te horen dat je een “probleem” bent.
Waarom gaan we nu rassen verantwoordelijk houden voor de problemen in ons systeem en lijken de vormgevers en bestuurders van dat systeem daar nog aan mee te doen ook.

Fele | 07-06-20 | 15:41

Dat van die “wraak” is correct en is wel simpel te verklaren. Heel het justitiële apparaat in de VS en hun hele cultuur rond ‘rechtvaardigheid’ is gebaseerd op wraak.
Niet op correctie.. maar wraak. Genoegdoening voor de slachtoffers, extreme schadevergoedingen eisen.... hun hele maatschappij is doorspekt van dat basale idee.. overal.

Epistulae_Morales | 07-06-20 | 14:44 | 1

Bizarre l*lkoek.
Wraak op een moordenaar is iets anders dan wraak op hele beroepsgroepen, of wraak op hele bevolkingsgroepen. En dat is waar de linkse kerk nu mee bezig is.

Het is ook echt niet zo'n "banaal idee" om een moordenaar te straffen.
Wat valt er aan een moord te corrigeren?
Dat de moordenaar de volgende keer een blanker slachtoffer pakt, of een humanere moordmethode kiest?

Dandruff | 07-06-20 | 15:11

Die antifa die oproept tot plundering, is die al aangehouden en in de gevangenis gezet? Weet iemand dat?

Jan, Leiden | 07-06-20 | 13:42 | 2

“Building a barricade”
Misschien even terug naar school?

Epistulae_Morales | 07-06-20 | 14:46

Door dat continue, nep-gejank van BLM, de demonstraties en rellen de afgelopen dagen, discussies die ik hoorde in de supermarkt en de weer geopende kroeg, moet ik de laatste dagen steeds terugdenken aan twee slaven.

Twee slaven.

Twee slaven, nou ja ... beter ex-slaven die ik ken. Persoonlijk ken. Het zijn twee vrouwen.

De eerste was nu inmiddels vele jaren terug al weer gedwongen tot prostitutie door haar toenmalige (blanke) partner die haar verkocht. Blank, zwart, turks ... wie betaalde mocht er over heen. Deed ze niet wat ze zei, dan werd ze mishandeld.
Haar partner? Die werd later voor een linkse partij raadslid in van de zuid-hollandse steden. Fijne mensen, he? Dat links.

De tweede vrouw, ook haar kende ik persoonlijk, was ook gedwongen tot prostitutie. Deze vrouw had een Marokkaanse partner. Ook zij werd verkocht aan wie wilde betalen. Alle regenboogkleuren zijn zo over haar heen gegaan. Ook zij werd mishandeld, als ze zich niet 'gaf' of 'meewerkte'.

Loverboys.
Dat is hoe we dit fenomeen tegenwoordig noemen. Maar, we weten allemaal dat het moderne SLAVERNIJ is!

Probleem, voor deze twee slachtoffers van slavernij is ... ze zijn blank.

Alleen vanwege hun huidskleur werd en word niet erkend dat zij (blanke) (sex-)slaven waren.
Want: blanken kunnen niet gediscrimineerd worden en geen slaaf zijn, toch?
Alleen omdat zij blank zijn, werd hun verhaal -op de zeldzame momenten dat ze hun verhaal vertelden - meestal ook niet geloofd. Want: blank. Dat bestaat toch niet?
Ik zat er een keer bij toen die tweede in de groep (een clubje van een man of 8 aan kennissen, het gesprek ging over loverboys -dat nieuws van dat Valkenburgse hotel met loverboy Amir A. was niet lang daarvoor in het nieuws geweest - waarop zij haar verhaal vertelde en) uitlegde wat haar was overkomen en hoe zij over vrouwenhandel en (moderne) slavernij dacht.

De reactie!! Van de groep!

De eerste reactie van een uit de groep was dat: 'ah, dus je was een hoer.' Dat was een man, hier geboren maar met surinaamse roots. Die reactie werd gelijk rechtgezet door weer een ander. "Hoor je haar niet ofzo? Ze werd mishandeld als ze niet deed wat Mo zei". Dat was een van mijn blanke kennissen, een fanatiek voetbalsupporter. Maar de tweede reactie die ze kreeg, van een Groen Links stemmende blanke NLse, vond ik echt schokkend en is me altijd bijgebleven. Die reactie was: "Ja maar, dat jou dat is gebeurd, dat mag je nooit alle Marokkanen verwijten!".

Ik weet nog dat ik toen compleet stil werd. Van beide reacties. En dat het na die tweede reactie, ra ra ra hoe kan het anders, alleen nog maar over discriminatie van buitenlanders (w.o. dus ook marokkanen) ging. En niet meer over slavernij, niet over vrouwenhandel, niks daarvan!

NIEMAND!! erkende het verdriet van deze vrouw. Niemand toonde medeleven voor het feit dat ze slachtoffer van (moderne) slavernij en vrouwenhandel was geworden. Ik zag dat ze haar tranen wegslikte en verder maar niks zei. Ze dacht onder vrienden te zijn en het wel te kunnen vertellen. Fout. Niet dus.
Nee, eerst werd ze uitgescholden ('hoer') en vervolgens werd ze nog net niet met zoveel woorden uitgemaakt voor racist. En waarom? Omdat ze blank is. Daarom werd er zo gereageerd.

Ik was er stil van. En nog steeds als ik eraan terug denk.

En nu, met dat continue hypocriete BLM gejank in de media en op het nieuws moet ik vaak terugdenken hieraan.

Wie komt er op voor de slachtoffers van (moderne) slavernij (en racisme) als ze blank zijn. Ja! Blanke slaven bestaan. Tegenwoordig kunnen ze niet alleen in de gedwongen prostitutie gevonden worden, maar ook in de landbouw (arbeidsuitbuiting), en ook in het (gedwongen) huwelijk.

Maar, wanneer word de discussie eens over blanke slaven gevoerd? Waarom gebeurt dat, zelfs na zovele voorbeelden uit binnen- en buitenland (de kelderbox zaak, Saban Baran die blanke vrouwen verkocht en brandmerkte, de sex-ring schandalen uit het VK, enz) nog steeds niet. Waarom is iedereen (hallo BLM, KOZP en alle andere gekleurde Nederlanders) zo BANG !!! om toe te geven dat blanke slavernij bestaat? En bestond?
Waarom word op de dag van de slavernij ALLEEN de koloniale slavernij herdacht? Waarom zien we nooit een blank persoon afgebeeld bij de slavernijmonumenten in ons land? Waarom werd het verzoek om een standbeeld of straatnaam voor Cornelis Stout door de linkse raad in Schiedam geweigerd? Waarom heeft BIJ1 en BLM het altijd ALLEEN maar over de koloniale slavernij (die niet meer bestaat) en NOOIT over de moderne slavernij? Doet het ze pijn ofzo? Als ze moeten toegeven dat de moderne slavernij van nu 3 a 4 keer groter en erger is dan toen. Schamen ze zich als ze toe moeten geven dat ze alleen om hun eigen volk geven en niks geven om de levens van moderne (blanke) slaven?

De vrouwen, waar ik mijn tegel mee begon, zijn blanke vrouwen uit de stad waar ik woon (010). Kijk, dit is het slavernijmonument daar. nl.m.wikipedia.org/wiki/Slavernijmonu... De lichaamsbouw verraadt het al, er zijn 4 Afrikaanse slaven afgebeeld. Dit is het bordje dat er bij staat. mobile.twitter.com/hermineke/status/1... Ziet u het? Nergens erkenning voor blanke slavernij (die er toen ook al waren btw). En al HELEMAAL geen erkenning voor moderne (blanke) slavernij. Terwijl iedereen al jarenlang weet dat loverboyslachtoffers feitelijk gewoon slaven zijn.
Ook het museum in Amsterdam WEIGERT (een deel van de tentoonstelling te wijden aan blanke slachtoffers van slavernij. joop.bnnvara.nl/opinies/een-slavernij... De oorzaak: 3 "institutioneel anti-blank racistische" ( :p, wie de bal kaatst ... ) organisaties w.o. Ninsee als koploper.

Lang verhaal kort. BLM heeft een puntenlijst. Ok. Dan heb ik, en ik denk vele andere blanken samen met mij, er ook eentje.

1. Er moet een standbeeld komen voor de slachtoffers van blanke slavernij.

2. De directie van dat museum in Amsterdam moet worden gedwongen hun anti-blank racisme toe te geven (knielen mag :P) en een deel te wijden aan de geschiedenis van blanke slavernij.

3. Er moet een standbeeld komen voor Cornelis Stout.

4. Op de dag van de slavernij moet het herdenken van (blanke) slachtoffers van slavernij (vroeger en nu) een plaats krijgen.

5. Straatnamen die verwijzen naar vroegere slavenhandelaren, die ook maar niet alleen maar in blanke slaven handelden moeten verdwijnen. Dat betekent dat de Saladijnstraat en Barbarossastraat moeten verdwijnen.

6. Anti-blank racistische hate-crimes en andere vormen van anti-blank racisme moet door de politie vervolgd worden.

7. Daders van anti-blank racisme moeten van school gestuurd of ontslagen kunnen worden.

8. Positieve discriminatie, is achterhaald, is racisme, en moet verboden worden.

9. Onze overheid moet een campagne maken die mensen moet leren dat in art. 1 Gw er voor het woord 'huidskleur' geen 'bruine' staat en dat dit betekent dat ook blanken op huidskleur gediscrimineerd kunnen worden en dat dit niet toegestaan en strafbaar is.

gaffelbaard | 07-06-20 | 12:38 | 2

Ach, Gaffelbaard, wat als waar wordt ervaren is enkel datgene wat in de vigerende narratieven past. Wie als slachtoffer wordt gezien is enkel diegene die in de rondwarende verhalen als slachtoffer wordt opgevoerd. Al het andere is te bezwaarlijk, dan wordt er om nuancering gevraagd, om de kunst te relativeren, overeenkomsten en verschillen waar te kunnen nemen.
Nederland is racistisch omdat de verhalenvertellers met geen enkel ander verhaal komen, en dat racisme heeft een specifieke vorm omdat de verhalenvertellers enkel met anecdotes komen die die vorm onderschrijven. En steeds meer mensen raken ervan overtuigd dat Nederland een racistisch land is omdat zij de sprookjes van de verhalenvertellers aan elkaar doorgeven en van elkaar door krijgen, sprookjes die ook door de msm verteld worden, door de politiek worden gesanctioneerd en van de kansel worden gepredikt.

Schoorsteenveger | 07-06-20 | 14:20

Gaffelbaard, eigenlijk moet je hetzelfde vuur inzetten waarmee onze tradities worden uitgebold Of plat geslagen. Stel net als de 4 mei herdenking die wordt verkracht omdat iedereen toevoegingen wil, hoe ongelinkt of bizar ook, je dit bij hun tradities doet. Keti Koti aangrijpen door er met je witte hand in hollandse klederdracht omheen gaan staan (of met witte baretten op als white panthers) en eisen dat ook blanke slaven geeerd worden en niet alleen donkere slacen. Dat ze niet zo’n oogklep beeld over slavernij moeten hebben en hun wereldbeeld moeten bijstellen. Het zou eem geweldig event zijn, waarbij je elk jaar opnieuw het feest kan verzieken en iedereen kan irriteren, zodat ze eindelijk door hebben wat een respectloze en domme drammerij zij uithalen met onze tradities. Benieuwd of ze net zo geweldloos deze provocaties zullen ondergaan als oer Nederlanders doen bij protesten tegen 4 mei, gay pride, kerstmis, sinterklaas.

Bullfish | 07-06-20 | 15:08

Nieuwe slogan: THE FUTURE IS BLACK.

Naadblaffer | 07-06-20 | 11:28 | 2

Ja, je bolle ogen .... duh.

gaffelbaard | 07-06-20 | 12:39

Als ik zo in Afrika rond kijk, is de toekomst zeker zwart. Ongeacht hoeveel geld je er in stort.

echtpaul | 07-06-20 | 13:40

Denk dat BLM net zo destructief is voor de zwarte mensen als het feninisme (welke vorm dan ook) voor vrouwen. Ik zou ze daarom op geen enkele manier verdedigen of het voordeel van de twijfel. Voor dit soort bewegingen zijn mensen slechts een middel; ondersgeschikt aan het doel.

Wat dat ook mag wezen.

Spartacus, ik vond het geen slecht stuk maar op deze manier word je (meer) een kopie van Peterson.

nikolaos | 07-06-20 | 10:53 | 1

Een epigoon.
Nietzsche lezen met de bril van Peterson op, ik heb zo mijn twijfels. Maar het kan geen kwaad om weer eens voorzichtigjes te verwijzen naar wat Nietzsche heeft neergepend. We zijn nog lang niet klaar met 'm.
Voor de liefhebber hier een citaatje uit Die Geburt der Tragödie, naar mijn smaak relevant als het gaat om de huidige waardering van de gemoedstoestand die door Nietzsche als ressentiment werd omschreven:
"Man soll es merken: die alexandrinische Cultur braucht einen Sclavenstand, um auf die Dauer existieren zu können: aber sie leugnet, in ihrer optimistischen Betrachtung des Daseins, die Nothwendigkeit eines solchen Standes und geht deshalb, wenn der Effect ihrer schönen Verführungs- und Beruhigungsworte von der „Würde des Menschen“ und der „Würde der Arbeit“ verbraucht ist, allmählig einer grauenvollen Vernichtung entgegen."
Met "die alexandrinische Cultur" bedoelt hij onze, op Socratisch optimisme gestoelde Westerse cultuur die meent dat letterlijk alles maakbaar is.

Schoorsteenveger | 07-06-20 | 12:41

Waar begint BLM eigenlijk? Als je opa uit midden Afrika komt dan tel je wel mee maar als je moeder nou Marokkaans is telt dat ook al (toch noord afrika)?

Henk1357 | 07-06-20 | 10:04 | 1

Alles dat niet blank is, is "black".
Zo denkt BLM.

gaffelbaard | 07-06-20 | 12:40

Binnen mijn familie iemand met een bedrijf waar vooral laaggeschoolden werken. Deze ondernemer, en ik weet ook zeker vele andere, kan je precies vertellen met welke groepen ze stelselmatig slechte ervaring hebben en waar met de nodige voorzichtigheid naar gekeken wordt bij selectie. Zo'n persoon uit die groep moet extra zijn best doen en gemotiveerd zijn om daar doorheen te komen.

Misterspok | 07-06-20 | 09:47 | 1

Zeer begrijpelijk. Ik geef die ondernemers zeker geen ongelijk. Maar dat is wat personen uit die groep elke dag voelen. En naar mijn ervaring gaan mensen zich gedragen naar hoe je ze behandelt; dus je krijgt ook nog eens een soort van self-fullfilling prophecy....

Zucht. Dat maakt het probleem alleen maar moeilijker op te lossen, ben ik bang...

libertat | 07-06-20 | 11:38

Lekker stuk, Spartacus

Guust Kadaver | 07-06-20 | 09:46

Nietzsche schreef in het Duits toch? Nu moet ik een stuk uit het Engels vertalen dat uit het Duits is vertaald. Dat is jammer want er gaat bij iedere vertaling wel iets mis en doet af aan de essentie van het oorspronkelijke stuk.

Sans Comique | 07-06-20 | 08:54 | 1

Er is een prima vertaling in het Nederlands hoor, mij dan ook een raadsel waarom hierboven een Engelstalige versie moet staan. Toch weer een gevalletje 'weg met ons'...?

Zenzeo | 07-06-20 | 11:00

Pardon, sinds wanneer schreef Nietzsche zijn Also sprach Zarathustra in het Engels? No way José! Wat een triest stelletje zijn die witte Democraten zeg, met hun gekniel en gebeden. Het waren verdimme de Democraten die vasthielden aan de slavernij. En nu een beetje de SheLob (Tolkien, die schreef wel in het Engels, en Elfish of zo) uithangen om die schandvlek uit te wissen.

Feitenpliesie | 07-06-20 | 08:47 | 3

Ook weer zon'n leugen, die democraten werden daarna allemaal Republikein.

menage | 07-06-20 | 09:58

Waarschijnlijk hebben ze de tekst overgenomen van "Zarathustra, the musical."

Argyronauta | 07-06-20 | 10:18

@menage | 07-06-20 | 09:58:

Het is dus geen leugen want destijds was de democratische partij dus inderdaad altijd de partij van slavernij, KKK, segregatie, etc.
Feit.
Je zegt dat een enkeling sindsdien naar de Republikeinen is gegaan.
Dat zal best, maar de Republikeinen hebben daarna nooit slavernij gepredikt, KKK opgericht of segregatiewetten bepleit.

En wie goed oplet ziet dat de "democraten" nog steeds geobsedeerd zijn door huidskleur, al presenteren ze zich nu als "antiracisten". Diverse democratische politici hebben de pogroms en rellen al goedgekeurd of aangemoedigd. De zwarte wijken, toch al zwaar getroffen door democratische idealen als gebroken gezinnen, welfare en drugsgebruik, staan in brand.
Google eens op "democratische plantage".

Dandruff | 07-06-20 | 10:59

Overigens had de Engelse (!) schrijver D.H. Lawrence (1885-1930) ook een mooie quote over Amerika:

The essential American soul is hard, isolate, stoic, and a killer. It has never yet melted.

Schulzie | 07-06-20 | 08:32

@Spartacus. De etnische misdaadcijfers waar je het over hebt zijn in NL ook onevenredig verdeeld. Alleen gaat de 'hardship card' hier een stuk minder op. Dat moet dus een andere oorzaak hebben en ik vermoed dat veel vooroordelen van blanke Nederlanders mede daarop gebaseerd zijn. Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er ook racisme is in NL en dat ik me er zelf nooit schuldig aan maak, maar ik maak wel bezwaar tegen dat 'if you're not with us, you're against us' gezwatel van die Nederlandse fanatici en hun blanke sympathisanten. Daar doe ik niet aan mee, dan maar 'against', dus.

Schulzie | 07-06-20 | 08:23 | 1

'nooit' moet 'ook' zijn in bovenstaande reactie, anders klopt mijn bewering niet.

Schulzie | 07-06-20 | 08:39
-weggejorist-
Hevvlan Demuru | 07-06-20 | 06:43 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

G*dT, Also... wordt wel het vijfde evangelie genoemd! Gratis en fantastisch voorgedragen door Peter Wapnewski op YouTube... ideaal om bij te knorren;-)
*CcMed*

kapitein oosterlng | 07-06-20 | 06:33

Zoroaster is voor eeuwig relevanter dan die armzalige, egocentrische woestijnpiraat. Vooral in combinatie met Nietzsche en Peterson.
* Flikkert een symfonisch gedicht van Richard Strauss op de fonograaf *

SIogra | 07-06-20 | 01:23

Wanneer ik word afgewezen bij een sollicitatie, dan bekritiseer ik mijzelf. Ik was zenuwachtig en praatte veel te snel. Ik had niet moeten beginnen over het salaris en ik had meer interesse moeten tonen in het bedrijf zelf. De volgende sollicitatie probeer ik het beter te doen... Deze mensen leggen echter de schuld direct buiten hunzelf. Het is discriminatie, racisme! En de volgende sollicitatie maken ze weer dezelfde fouten, gaan al vooringenomen het gesprek in waardoor er geen positieve vibe ontstaan en worden ze wederom afgewezen. Een neerwaartse spiraal, een self fulfilling prophecy. Ze houden hun eigen probleem in stand.

Arijane | 07-06-20 | 01:12 | 10

Altijd is er vuur als er rook is. Heftig dat er discriminatie op de arbeidsmarkt is; het komt ergens vandaan. Als 10 mensen uit een etnische groep problemen creëren, nodig je dan de 11de uit?

OuweOuweLekkerMauwe | 07-06-20 | 02:14 | reageer

Dat is het punt niet. Het punt is dat het alleen gebeurt bij minderheden. Als een bedrijf 10 lamlendige Nederlanders in dienst heeft gehad zeggen ze niet: laten we maar even kappen met het aannamen van Nederlanders. Ze blijven mensen aannemen uit die groep. Effectief worden minderheden dus als groep beoordeeld terwijl dit bij Nederlanders niet het geval is. En vervolgens gaat men wel klagen waarom het niet zou willen vlotten met de integratie.

koter | 07-06-20 | 13:11

@libertat | 07-06-20 | 11:24:
Gemiddeld kan je spreken van minder kans. Minder kans betekent effectief dat je dus eerst ergens een paar keer niet binnenkomt. Bij die eerste sollicitatiepogingen ben je dus wel degelijk kansloos.

koter | 07-06-20 | 13:17

@koter | 07-06-20 | 13:11:

Onzin, je hebt geen enkel bewijs van je stellingen. In elke overheidsinstelling en in elk (middel-) groot bedrijf waar je komt lopen allochtone werknemers rond.

En iemand die 10 lamlendige Nederlanders in dienst heeft gehad zal vast geen Nederlander meer in dienst nemen, maar kennelijk zijn relatief veel Nederlanders juist niet lamlendig. Misschien verklaart dat het verschil in welvaart tussen Nederland en bijvoorbeeld Somalië een beetje.

En over gemiddelden gesproken. Ik ga er even niet naar zoeken maar een aantal jaar geleden zag ik een grafiekje waaruit bleek dat zo'n 80% van de Somaliërs en zo'n 60% van de Eritreërs bijstand trok. Dus 2 landen van herkomst vlak naast elkaar, en 20% verschil in arbeidsparticipatie.
Dat verschil kan niet verklaard worden met "racisme", er zijn maar weinig Nederlanders die het verschil tussen een Somaliër en een Eritreër zien. Hier speelt iets heel anders mee.

Dandruff | 07-06-20 | 14:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Van de Tarantula’s

Gij gelijkheids-predikers, uit u schreeuwt naar gelijkheid de tirannenwaanzin der onmacht: uw heimelijkste tirannenlusten vermommen zich aldus in deugd-woorden.

Dezedan | 07-06-20 | 01:08

Niet te pruimen,
Nietsche dient in z'n eigen taal gelezen te worden.
Vertalingen kunnen zelden de ziel van een tekst overbrengen,
iets met taal en cultuur an sich.

vander F | 07-06-20 | 00:55 | 2

Plies eins!

Het brein erachter | 07-06-20 | 09:37

Ploes*

Het brein erachter | 07-06-20 | 09:37

"BLM heeft het recht zich te roeren".
Vind ik niet. Stel dat er één BLM-activist op aarde zou bestaan die echt om zwarte mensenlevens zou geven. Waar zou die ene idealist zich dan op concentreren;
- jaarlijks 8 tot 16 ongewapende zwarten die door de politie gedood worden;
- jaarlijks 7.000 zwarten die door andere zwarten vermoord worden.

Het antwoord lijkt me duidelijk, sowieso vanwege het enorme verschil in aantallen. Als je hele huis in brand staat dan is het aanbranden van de aardappeltjes niet je grootste zorg.
Bovendien, die 8 tot 16 doden zijn ook een gevolg van die 7.000 doden. De politie gaat niet op zoek naar zwarten om ze dood te schieten; de politie wordt gevraagd om mensen te beschermen tegen overvallers, verkrachters, etc. Alleen een afname van de criminaliteit kan een afname van dit soort incidenten opleveren.

Dit heeft allemaal niks met ras te maken. Veel agenten in de Amerikaanse grote steden zijn zelf zwart. Ook zwarte slachtoffers van criminaliteit en geweld bellen de politie. Agenten redden niet alleen zwarte mensenlevens door criminelen en moordenaars op te pakken, maar ook door zwarte medemensen met hartstilstand te reanimeren, uit rivieren te vissen, etc.
Een agent is geen moordenaar.

Wie echt uit is op het uitroeien van African Americans gaat niet bij de politie, maar begint een platenlabel voor rap. Of gaat crack produceren. Veel dodelijker, en beter betaald bovendien.

Dandruff | 07-06-20 | 00:52 | 1

Eindelijk iemand die het werkelijke probleem begrijpt

Alt | 07-06-20 | 11:37

Waarom vraagt niemand zich af waarom de Hispanics amper deelnemen aan de rellen? Ow wacht, stel je voor we komen erachter dat een sterke familieband voor een stabielere samenleving zorgt.

heldheino | 06-06-20 | 23:46

Jordan Peterson is zo gek als een deur. Net als Slavoj Zizek of Alain Badiou.

Jezus_Boeddha | 06-06-20 | 23:38 | 3

Gek of niet, hij zegt wel dingen die uiterst doordacht, genuanceerd en goed verwoord zijn. En in die uitingen heb ik hem nog niet op onzin kunnen betrappen. Blijkbaar kun je zelfs van een gek nog iets leren (Laat dat nou net óók een boodschap zijn uit de lessen van Peterson).

Joostmochtnietsweten | 07-06-20 | 00:26

@jezus boeddha,

Je hebt nog nooit een woord van Peterson gelezen zeg je.
Misschien toch maar eens doen.

Dandruff | 07-06-20 | 00:55

Nou en? Of: En wat dan nog? Niemand is alleen maar gek. Je hebt last van een psychiatrische ziekte ( in dit geval depressie), en daarnaast ben je normaal, net als iemand met een gebroken been: Been gebroken, maar daarnaast normaal

leesbaar ow | 07-06-20 | 11:45

Ik vind trouwens Nietzsche een rare postmoderne snuiter met fascistische denkbeelden.

Jezus_Boeddha | 06-06-20 | 23:35

Wat schrijft Nietzsche raar Engels.

Jezus_Boeddha | 06-06-20 | 23:33 | 1

Its not a boet the engels. Aye

grapo | 07-06-20 | 00:07

Geweldig Spartacus, dat je Nietzsche citeert. Doe dat voortaan wel in het Duits. Nietzsche heeft zijn werk in het Duits geschreven en niet in het Engels (bestrijd die Engelse ziekte!). Als je het Duits niet beheerst, gebruik dan een Nederlandse vertaling. Die zijn er volop. Nietzsche in het Engels citeren is als een reproductie van Vermeers 'Meisje met de parel' kopen, deze laten inlijsten en het resultaat vervolgens in je woonkamer ophangen.

Rosaturbinata | 06-06-20 | 22:49

Je school afronden vs dropout. Een gezin stichten en verantwoordelijkheid nemen vs kinderen verwekken en weglopen. Boodschappen doen, je auto wassen en grasmaaien vs rondhangen op straat, blowen en vrouwen intimideren. Luisteren naar gezag, gehoorzamen, accepteren en meewerken vs schreeuwen, verzetten, vluchten. Sober en spaarzaam vs Uiterlijk vertoon en op de pof. Cultuur vs subcultuur. Respect verdienen vs respect eisen. In Nederland heeft iedereen gelijke kansen. Je hoeft alleen maar de juiste keuzes te maken.

de euro middenweg | 06-06-20 | 22:33 | 2

Helemaal eens en goed omschreven

Centicuub | 07-06-20 | 00:33

Als je iemand citeert moet je er wel bij zetten dat het van Denzel Washington is.

Sans Comique | 07-06-20 | 08:57

Wat dat "extreem perverse private prison complex" betreft: zo'n 8,5% van de gevangenen in de VS bevindt zich in deze private prisons. Lijkt me geen substantieel aandeel.

Spring Bruissteen | 06-06-20 | 22:31 | 1

Sommige mensen verdienen de vergelijking meer dan anderen, maar als je andere mensen beschrijft in de vorm van ongedierte, dan ben je definitief op het pad naar een burgeroorlog. Ik zou er voorzichtig mee zijn.

petersteenkamp | 06-06-20 | 22:31 | 1

Een tarentula is geen ongedierte, ongedierte is vies, ziekmakend, onhygiënisch, stinkend, maar niet of nauwelijks gevaarlijk. Kakkerlakken, muizen, pissebedden, hooguit in extreme aantallen zijn ze gevaarlijk. Een tarentula representeert een gevaar. Het is een roofdier. Één tarentula kan meer kwaad doen dan duizend pissebedden. Een speciek roofdier, met specifieke eigenschappen. Eigenschappen die zich lenen voor een parallel met de huidige situatie.

Joostmochtnietsweten | 07-06-20 | 00:34

Ik probeer al 1000x een filmpje te googlen van een zwarte arrestant die, volgens mij, een vrijwilliger van de brandweer doodschoot. Heeft ook op Dumpert gestaan. Ik krijg het niet naar voren. Zit Google te censureren?

arlen | 06-06-20 | 22:27 | 2

Ja. Gebruik duckduckgo.com, die censureren niet. Zelfs met een Bing oid krijg je betere hits.

heldheino | 06-06-20 | 23:49

Leuke hobby, erg specifiek ook.

menage | 07-06-20 | 10:00

“Het wordt een stuk problematischer - zoals bijvoorbeeld in Nederland dat écht niet te vergelijken valt met de VS en waar het fenomeen "anti-zwart geweld" niet als zodanig bestaat - je alleen maar denkt dat je onderdrukt wordt en vervolgens wel dezelfde wraakgevoelens hebt als iemand die daadwerkelijk onderdrukt wordt’.

De categorie zwarte mensen die hieronder valt – en de nadruk ligt op categorie, want dit zal een bijzonder kleine minderheid zijn – heeft hoogst vermoedelijk een bijzonder slechte kennis van Nederland, en de Nederlandse geschiedenis.

Want spreken in termen van “white privilege” over de autochtone (= oorspronkelijke) bevolkingsgroep die Nederland (letterlijk) uit de klei heeft opgetrokken, welvarend heeft gemaakt (dat was de periode na de Tweede Wereldoorlog, die men “Wederopbouw” noemt, die les heeft u in het inmiddels door PvdA-linkse bestuurders verpeste Nederlandse onderwijsstelsel vast gemist) en – nadat de welvaart reeds een feit was geworden – de grenzen (uit linkse naïeve deugmentaliteit) ruimschoots voor u en/of uw ouders/grootouders heeft open gezet, is iets waar bij een zwarte immigrant (figuurlijk dus) het schaamroot op de kaken zou moeten slaan!

Want waar komt u en/of uw ouders/grootouders vandaan? Uit een Afrikaans land? En is er in dat Afrikaanse land een verzorgingsstaat zoals in Nederland? Krijgt u daar uitkeringen, toeslagen en “gratis” gezondheidszorg zonder daar ook maar een dag voor hoeven te werken? Kunnen mensen die niet oorspronkelijk uit dat land komen – zoals Nederlandse blanken - dezelfde rechten en (vooral) dezelfde “gratis” voorzieningen krijgen die u en/of uw ouders/grootouders hier te lande krijgen zonder er ooit voor hoeven te werken?

Nee zeker, nietwaar? Want anders zou u, en uw familie hier niet zitten.
Weet wel, beste immer klagende zwarte medelander, dat MIJN voorouders dit land helpen opbouwen uit de schrijnende armoede. Dat MIJN voorouders hebben meegeholpen aan het opbouwen van dit zeer mooie sociale systeem en dat arme sloebers zoals u daardoor (= causaal verband) de mogelijkheid heeft de hele dag, de hele week, de hele maand en zelfs het hele jaar te demonstreren. Zonder daarvoor dan ook maar letterlijk een dag te hoeven werken.

Tja. Helaas heeft een deel van mijn voorouders (NIET IK!) ook op gevestigde partijen gestemd (conservatief christelijke, welteverstaan, dat was nu eenmaal gebruikelijk in de toenmalige Zuilenmaatschappij), zodat schreeuwende paupers zoals u dankzij wetgeving en (vluchtelingen)verdragen hierheen konen “vluchten” en thans in het rijke Nederland – op ónze kosten – kunt gaan staan roepen dat wij blanken allemaal racisten zijn en dat u g-e-d-i-s-c-r-i-m-i-n-e-e-r-d wordt en hártstikke onrechtvaardig wordt behandeld. En dat u zelf h-e-l-e-m-a-a-l geen blaam treft, want zelfreflectie komt in uw cultuur nu eenmaal niet voor. En tezamen met dat gebrek aan kennis over Nederland en de Nederlandse geschiedenis kán het in uw ogen niet anders dan dat de blanken overal de schuld aan hebben.

Tja.
Weet u, u bent eigenlijk gewoon te goed voor Nederland. Dat zal het wel zijn. U heeft gelijk. Misschien is het daarom dan maar beter dat u ons nare blanke racisten in dit kille land beneden de zeespiegel maar beter definitief kunt verlaten. Gewoon, terug naar de roots in Afrika. En ik weet gewoon 100% zeker dat men u daar met open armen ontvangt. U zult daar vast geen dag hoeven te werken, waarvoor u vervolgens wordt beloond met gratis gezondheidszorg op Westers niveau, gratis uitkeringen, gratis huis en heel veel andere voorzieningen. Véél meer dan hier uiteraard! En daar kunt u uiteraard ook uw de gastheren (en dames) als dank voor dit alles beledigen, uitschelden en kunt u zich ook daar schuldig maken aan vernielingen, bedreigingen en zelfs plunderingen zonder dat men u het land uit flikkert na een flink pak slaag (of erger).

Gaat u dus nu terstond uw ticket boeken? Uiteraard zal het vliegverkeer meer vertraging oplopen, door die demonstratie op de Dam afgelopen week die voor een volgende coronapiek gaat zorgen. Excuses daarvoor, dat is uiteraard ook onze schuld. Maar wees gerust, dat is niet uw probleem. U krijgt u-i-t-e-r-a-a-r-d gewoon al uw “gratis” geld deze maand trouw gestort van de gemeente, en mocht u ziek worden dan krijgt u een gratis opvang in de IC met alle voorzieningen van dien. Inclusief medisch personeel dat u 24/7 zal verzorgen. En dat de ondernemers hierdoor nu financieel de zoveelste klap door gaan krijgen, dat is uiteraard niet uw probleem. De racistische Belastingdienst weet hen hoe dan ook wel te vinden, en betalen zullen ze. Sowieso leent “onze” premier annex nieuwbakken tegenstander van Zwarte Piet Mark Rutte het anders wel bij.

Dus, beste klaagneger, kunnen wij u binnenkort uitzwaaien? Hallo? Ik hoor u niet!

Kompromat | 06-06-20 | 22:01 | 3

Ze kwamen hier mede heen om hun kinderen een betere toekomst te geven. Hebben hun kinderen ook weer een voorsprong op laatkomers. Zouden blanken hun eigen kinderen dan moeten achterstellen?

arlen | 06-06-20 | 22:31

Dat kan korter! ... korter, veel korter! MAND!

Joostmochtnietsweten | 07-06-20 | 00:39

@Joostmochtnietsweten | 07-06-20 | 00:39:
“Korter, veel korter!”
Is het nou “Joost MOCHT niets weten”, of “Joost WIL niets weten”? Of heeft u misschien een leesbrilletje nodig? Dat kan ook natuurlijk.

Enne, “MAND!”?
Nee, beste Joost. U heeft nu toch echt de verkeerde blanke voor u. DEZE blanke buigt namelijk niet.

Kompromat | 07-06-20 | 10:25

Tsja, drie maanden lang corona gedoe en lockdowns, al dan niet intelligent, dan wordt er ergens ver weg ene George Floyd 'vermoord' door een agent, en stante pede zitten we middenin de anti-racisme protesten.

Ik vind dat filmpje, waarin dat meisje op haar knieën 'gedwongen' wordt - of het nou 'echt' is of in scene gezet - om excuses aan te bieden voor haar 'white privilege' van een onvoorstelbare walgelijkheid. Kan alleen in de VS, ben je geneigd te denken, maar alles wat daar is, komt met een vertraging van een paar jaar (tegenwoordig misschien een paar maanden) hierheen.

"Het wordt een stuk problematischer - zoals bijvoorbeeld in Nederland dat écht niet te vergelijken valt met de VS en waar het fenomeen "anti-zwart geweld" niet als zodanig bestaat - je alleen maar denkt dat je onderdrukt wordt en vervolgens wel dezelfde wraakgevoelens hebt als iemand die daadwerkelijk onderdrukt wordt."

Nou, pas maar op met die uitspraak, want de antifa's zullen roepen: Mitch Henriquez en Zwarte Piet.

Hier wordt alle racisme - echt en/of vermeend - teruggevoerd op het fenomeen Zwarte Piet. En verder is er dan de bewering dat het racisme hier in Nederland 'subtieler' en 'geniepiger' is: uit onderzoek blijkt dat het je met de verkeerde voor- en achternaam meer moeite kost om voor een sollicitatiegesprek uitgenodigd te worden of een stageplaats te krijgen. Dat wil ik wel geloven, maar ik denk ook dat hier een bepaalde oorzaak aan ten grondslag ligt. Ik heb nu geen zin om die oorzaak uitgebreid te gaan bespreken, maar ik verwijs voor het gemak even naar het artikel dat hier gisteren verscheen over een 19-jarig meisje Myrthe; daaruit wordt toch wel het eea duidelijk mbt oorzaak.

En ik zelf dan? Ben ik onbevooroordeeld? Totaal niet racistisch? Maak ik me toch ook niet schuldig aan 'subtiele' vormen van racisme?

I plead guilty, your honour. Ik prijs mezelf vaak gelukkig dat ik in Den Haag woon in een zg 'witte enclave', waar we het heel gezellig en beschaafd hebben met OSM, dwz oorspronkelijke, autochtone Nederlanders, en dat er hier geen kansloze ''jongeren'' met een migratie-achtergrond op scootertjes de boel lopen te verzieken.

Dus al die luitjes die dezer dagen lopen te protesteren met mondkapjes waarop staat: I can't breathe, en borden met BLM, etc, protesteren die nu ook tegen mensen zoals ik? Ik vrees van wel. Toch kan ik bepaalde gevoelens bij mezelf over minderheden echt niet helpen. Ik heb ze nou eenmaal in de loop van de afgelopen decennia ontwikkeld. Maakt dat mij tot een slecht mens? Een racist?

Wie het weet, mag het zeggen.

Dr_Johnson | 06-06-20 | 22:00

Wanneer gaat de media eens stoppen met nadrukkelijk te praten over witte mensen? Ik ben blank maar eigenlijk heb ik ral kleur 1001. Als ik er zo over nadenk ken ik eigenlijk heel weinig echt witte mensen? Er was ene Zawdie Sandvlied(what's in a name?), hij vond dat witte mensen in gesprek met elkaar in gesprek moeten gaan over racisme. Alleen het idee al. Met wie moet ik dan in gesprek? Dus ik word al bij voorbaat uitgesloten. Nee, we gaan niet praten over racisme. Schluss, einde discussie.

geile pater | 06-06-20 | 21:56 | 1

Blanke mensen zijn licht roze in de winter en licht bruin in de zomer. Wit worden we pas als we dood zijn.

petersteenkamp | 07-06-20 | 02:40

"Het probleem met de Hollanders is... ze hebben altijd zo'n grote bek."

Van dag 1 geleerd om verbaal te verbaliseren en zo min mogelijk te luisteren, want men zal het wel eens eventjes uitleggen... Desnoods verzint men zomaar wat?! WAT?!

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 21:50 | 5
-weggejorist-
Hevvlan Demuru | 07-06-20 | 08:06
-weggejorist-
Hevvlan Demuru | 07-06-20 | 08:09
-weggejorist en opgerot-
Hevvlan Demuru | 07-06-20 | 08:16
▼ 2 antwoorden verborgen

S/o van medelijden naar al die buigende kunst-BNers in het Creatieve 020 Reservaat. Ze moeten deugen, anders trapt Akwasi hun broodje uit de waffel.

klimaatsloper | 06-06-20 | 21:47

Zwaartekracht of zwartekracht, 1 letter verschil.

Mr_Natural | 06-06-20 | 21:39

"Kortom, BLM heeft het recht zich te roeren."
Misschien mis ik iets, maar ik zie BLM alleen ageren tegen de blanken en niet tegen het zwarte geweld onderling. Ze zoeken alle reden voor echte of vermeende misstanden buiten zichzelf. Ik ken voor zulk gedrag maar 2 redenen, ofwel je probeert af te leiden van de eigen verantwoordelijkheid, dan wel je bent volledig incapabel je eigen verantwoordelijkheid te nemen en afhankelijk van hulp van anderen. In beide gevallen hou ik me het recht voor ze niet serieus te nemen.

Blauwpetje | 06-06-20 | 21:33

De wereld is naar god los blijkt, wtf is er mis met de mensheid, vraag ik mij af?

r.s.jonkman | 06-06-20 | 21:23 | 3

Klein groepje idioten dat nodig aangepakt moet worden. Antifa en KOZP zijn terroristische organisaties. Verbieden

Canis.bonus.es | 06-06-20 | 21:29

@Canis.bonus.es | 06-06-20 | 21:29: Inderdaad, ze zijn tegen de staat, tegen de gewone burger, tegen alles wat maar enigzins naar kapitalisme ruikt en geven alles en iedereen de schuld van hun eigen falen. Zulke clubjes hadden we in de 70/80 er jaren al, en zijn nu de ruggegraat van Groen links.

vlotterik | 06-06-20 | 22:02

@Canis.bonus.es | 06-06-20 | 21:29: Inderdaad, als Trump het over de "silent majority" heeft dan geloof ik hem wel. De meeste mensen zitten hier helemaal niet op te wachten. Ja, veel schreeuwlelijkerds op twitter en op de straat. Ja, deze groepen zijn groot en ideologisch uit op bloed. Ook de staatsmedia doet vrolijk mee. Maar dat is wat wij zien en te horen krijgen, en blijft toch een kleine groep vergeleken met de mensen die niet van 3 hoog op hun hoofd gevallen zijn.

chemtrails | 06-06-20 | 22:25

If it ain't broke, don't fix it. Of course, if it ain't fixed--break it. That's the basic theory behind one of the most controversial American political theories of the 20th century. The Cloward-Piven Strategy is a political gambit designed to overwhelm the American government by placing so many demands on the bureaucratic structure that it collapses.

study.com/academy/lesson/the-cloward-...

M13 | 06-06-20 | 20:59

Het duurde 1,5 uur om dit topic te lezen, met alle wiki links erbij. Ik begin nu toch weer geïnteresseerd te raken in een abonnement op de bieb. Er is zoveel dat ik nog niet weet, en wel interesse in had maar nooit de moeite voor heb genomen.

Sinterbikske | 06-06-20 | 20:59 | 1

Hier een interessante boek (dat gratis als geluidsboek te vinden is) waarin tekst en uitleg over wat uiteindelijk tot organisaties als BLM en Antifa zou leiden. Je moet eerst door een muur van filosofen heen maar aan de overkant van de Styx wacht een antwoord.

www.stephenhicks.org/explaining-postmo...

Voorgeenchanterikpeu | 07-06-20 | 01:07

Zo'n 100 jaar geleden was een derde van de wereldbevolking blank, nu is het nog 8%..........

M13 | 06-06-20 | 20:48

Ik vind het wel grappig om te zien wat er nu gebeurt. Het begin van het einde van de west europese blanke.

Het ging al vlot. Maar nu met al die metromannen en al die schreeuwmeisjes is het in een stroomversnelling geraakt. Alsof er gesmeekt wordt om gedomineerd te worden.

kleybeuker | 06-06-20 | 20:37 | 3

Inderdaad, en kijk dan eens hoe de Nederlander met zijn of haar eigen taal omgaat. Iedereen lijkt wel geil te worden van Engelse woordjes. Als Nederlander van Spaanse ouders kan ik zeggen dat Spanje beter met haar taal omgaat.

Trasnochador | 06-06-20 | 20:47

Netflix boys...

OuweOuweLekkerMauwe | 06-06-20 | 21:10

Media staan vol. Mensen zijn verontwaardigd, maar op de vraag over racisme in Nederland wordt het al snel wollig. Spijkers op laag water zoeken. Met natuurlijk systematisch racisme als absolute gaslighting.

Lafayette | 06-06-20 | 20:37

Er is ook een hele horde Franse filosofen geweest die zich op Nietzsche heeft gestort. En ook Antoine Bodard, Rob Wijnberg, Tariq Ramadan konden het niet laten.

Schoorsteenveger | 06-06-20 | 20:51
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 06-06-20 | 22:21
▼ 1 antwoord verborgen

Covid-19 alert, iedereen is aan het nietzschen hier.

dhrat | 06-06-20 | 20:33 | 1

China virus alert. Iedereen is aan het Chinezen hier.

Trasnochador | 06-06-20 | 20:48

Sherlock yes Watson, voor mij spinnen zekere obscure politieke stromingen dan wel organisaties garen bij het aanscherpen dit hun verondersteld onrecht. Antwoord Sherlock, dit zou zomaar de juiste conclusie kunnen zijn Watson bravo!

william7055 | 06-06-20 | 20:29

in 2016 waarschuwde de Zweedse politie vrouwen om 's avonds niet langer alleen op stap te gaan. Een probleem dat direct is gelinkt aan de vluchtelingenstroom. Als vrouw ben je in Europa tegenwoordig een soort loslopend wild. Dat voelt verre van geprivilegieerd. Dus: wie onderdrukt nou wie?

MickeyGouda | 06-06-20 | 20:28 | 6

Heel veel Zweedse vrouwen hebben op GroenLinks-achtige politieke partijen gestemd. En die politieke partijen bepaalden het toenmalige beleid in Zweden.

'nuff said.

Kompromat | 06-06-20 | 20:54

@Mr_Natural | 06-06-20 | 20:31: Mijn dochter maakte de keus om een gezellig avondje uit te gaan, en werd verkracht en bijna verwurgd door een Somalische asielzoeker. Je krijgt van mij de bokaal voor de meest seksistische opmerking van de dag. Bah.

Lubitch | 06-06-20 | 22:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Komop, dat filmpje met die vrouw is toch overduidelijk een of andere fetish roleplay. Fijn als mensen dat willen doen, maar neem het niet al te serieus.

Diddykong92 | 06-06-20 | 20:25 | 2

Ze was wel erg gretig!

Canis.bonus.es | 06-06-20 | 21:31

Op Dogfart wordt dit een thema. Groep negers die een vrouw dwingt te knielen en daarna uit elkaar trekt.

arlen | 06-06-20 | 22:00

Mijn tarantula is ziek, weet iemand een goede spin doctor?

Mr_Natural | 06-06-20 | 20:24 | 2

Spiderman kan je wel helpen!

Mark_D_NL | 06-06-20 | 20:28

Ik heb nog wel wat verdoving liggen in mijn gereedschapskist. Overtuigend spul.

Oprisp | 06-06-20 | 20:33

Nietsche schreef in het Duits. Dit boek heet dan ook Also sprach Zarathustra. Als je die taal onvoldoende machtig bent, Spartacus, of vermoed dat de GeenStijl-lezers dat niet zijn, verwijs dan naar de Nederlandse vertaling en niet naar Thus spoke Zarathustra...

MeneerdeHaas | 06-06-20 | 20:21 | 3

nee

Spartacus | 06-06-20 | 20:29

Vermoedt met dt, MeneerdeHaas. Als je iemand de les leest.

Cepalislam500mg | 06-06-20 | 21:48

Nietsche schreef in het Duits. Dit boek heet dan ook Also sprach Zarathustra. Als je die taal niet onvoldoende machtig bent, Spartacus, of vermoed dat de GeenStijl-lezers dat niet zijn, verwijs dan naar de Nederlandse vertaling en niet naar Thus spoke Zarathustra...

MeneerdeHaas | 06-06-20 | 20:20

Uit onderzoek is gebleken dat schoenenneuzen vol zitten met coronadingen.
Het is een complot.

Mr_Natural | 06-06-20 | 20:18

Prachtig amusement hoe de geschakelde mediacratie overheden het rassenspel weer uit de kast trekken zodat men ongezien en onbelemmerd hun creona plandemie scamdemic noodmaatregelen definitief kunnen verankeren in 'tijdelijk blijvende' wetgeving. Verdeel en heers dan kijken ze ondertussen niet ons, nog nooit was het zo makkelijk.

HdJ | 06-06-20 | 20:15

Er zijn uitstekende Nederlandse vertalingen van de aangehaalde literatuur. Maak er gebruik van, dan begrijp ik het beter.

Rhenium | 06-06-20 | 20:15

Is er een wiskundige in de zaal die de volgende formule kan uitrekenen:
(Black lives matter - (Antifa+Linkse Virtue Signalling Gutmenschen)) = ?
Is de uitkomst dan >0 ? Of is alleen het stellen van deze vraag al rassies met een extreem hoge "Parbleu" factor?

Nivelleermarionet | 06-06-20 | 20:14 | 1

Uitkomst is een nat kleverig uitwerpsel met aan de randen bloed- en diarree resten

zuurtjeregen | 06-06-20 | 20:22

De tweede golf is bijna een feit.
Corona is een vuig links complot.

Ruimedenker | 06-06-20 | 20:14 | 2

Heet niet voor niets de commie cough.

Graaf_van_Hogendorp | 06-06-20 | 20:16

grolsch is in de aanbieding

newray | 06-06-20 | 20:29

Ik parafraseer. Gekleurden plegen 6x zo vaak misdaden, en worden slechts 2,5 x zo vaak neergeschoten.

Wie wordt er dan gediscrimineerd?

Rest In Privacy | 06-06-20 | 20:13 | 5
-weggejorist-
OuweOuweLekkerMauwe | 06-06-20 | 20:24
-weggejorist-
zuurtjeregen | 06-06-20 | 20:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben al 14 jaar met Aldus Sprak Zarathoestra bezig (getrouwe vertaling uit 1996 door Wilfred Oranje) maar het is vaak zo archaïsch dat er nauwelijks goed doorheen te komen is (om ze zoveel dagen een paar alinea's gaat wel). Wel lollig dat iemand dit hoofdstuk er even bij heeft gepakt om een redelijk goede vergelijking te trekken. Al sprak Nietzsche (als fictieve profeet Zarathoestra) natuurlijk de medemensen toe die gelijkheid in de wereld nastreefden (vooral gepredikt in de kerk in die tijd anno 1883/1885). Het is gewoon beter om de wereld realistisch te accepteren; dus inclusief de ongelijkheid die er altijd is, was, en altijd zal zijn. In de wereld is nou eenmaal niks precies gelijk, nergens. Het is deze zelfde gelijkheid die communisten (links) altijd nastreven en wat ook altijd aantoonbaar heeft gefaald als mogelijke vooruitgang (zie Cuba, USSR, China, Noord-Korea). Vooruitgang kan alleen door ongelijkheid gewoon accepteren en er vervolgens zelf iets moois van gaan maken, je best doen, nieuwe wegen verkennen, groeien, jezelf ontplooien, andere helpen en blij maken.... en hinder bij dat alles de ander zo min mogelijk. Leven en vreedzaam laten leven. Maar dat mag dus niet van (activistisch) links.

Robske007 | 06-06-20 | 20:13

Deugers komen al snel in een Stockholm syndroom.
Uiteindelijk leidt het totalitarisme en onderdrukking. Juist dat was men stelt te willen voorkomen.

Lafayette | 06-06-20 | 20:12

Altijd weer de tarantula's die de aandacht krijgen.
Black Widows Matter!

Mr_Natural | 06-06-20 | 20:12 | 2

Kill them with fire. Met die harige poten. Brrr.

Lafayette | 06-06-20 | 20:17

Ik krijg spontaan Arachnophobia.

Ruimedenker | 06-06-20 | 20:11 | 2

Nog ff Eight Legged Freaks kijken

lingo star | 06-06-20 | 21:09

En dat is uit het Grieks.

Ruud Hazes56616330 | 06-06-20 | 22:11

Dan kniel ik wel voor die duizenden gesneuvelden op de stranden van Normandie.

Piet Karbiet | 06-06-20 | 20:10 | 1

Is er vanavond wel ergens een WOII film?

Piet Karbiet | 06-06-20 | 20:25

Ze is verbazingwekkend snel op de knieën te krijgen.

Roehm | 06-06-20 | 20:10 | 1

Ik ben sneller gewend.

Mr_Natural | 06-06-20 | 20:29

Chaos, wanorde, destabilisatie.
Dat is het doel van dat linkse schorem.
De zwarte gemeenschap moet snel afstand nemen van deze mensen, want zij doen de racismekwestie geen goed.
Sterker nog, het zal de zwarte gemeenschap schaden.
En die enkele duizenden meeloopTatta’s, dat zijn er niet zo veel.
Dus zou ik, als ik de zwarte gemeenschap was, niet te veel rekenen op draagvlak.
100.000 Coronabetogers zijn geen afspiegeling van de gehele bevolking.
Ik vind racisme kudt.
Maar ga vooral niet te ver met die acties.
Je verliest draagvlak, dankzij jullie witte hulppieten, die het overal verzieken.

Ruimedenker | 06-06-20 | 20:07 | 1

Ruimedenker. U denkt ruim neem ik even aan. Wat vindt u als ik denk dat er helemaal geen zwarte gemeenschap bestaat. Dat racismedogma zit in mensen met en zonder kleur. Er zijn zat gekleurde mensen die deze demonstraties ook bullshit vinden. Overigens zag ik op die foto's, van Halsema's Grote Dam Deug Orgie, vooral helper whiteys. (Percentage Trumphaters: 100)

Cepalislam500mg | 06-06-20 | 22:08

Persoonlijk vind ik dat als je de complete werken van Nietsje niet gelezen hebt, je gewoon je mond moet houden.

Mr_Natural | 06-06-20 | 20:07 | 12

Ik heb me daar nog nooit in verdiept. Ik heb nog anderhalve meter ongelezen lectuur staan. Ik hou het in gedachten.

Frau Merkel | 06-06-20 | 21:11

Hoor je wat Mr_Natural zegt: iedereen gewoon mond houden.

Cepalislam500mg | 06-06-20 | 21:54
▼ 9 antwoorden verborgen

We gaan 1920 tot 1950 dunnetjes overdoen, althans delen ervan. Het enige verschil is dat er deze keer het kamp internationaal marxisme geen tegenhanger heeft in nationaal socialisme, want die zijn nog steeds fouter dan fout; strange times ahead friends.

HaatAth3ist | 06-06-20 | 20:05 | 6

@Lafayette | 06-06-20 | 20:16:
Klopt. De nazi's kwamen aan de macht omdat men zocht naar een partij die orde en bescherming beloofde n.a.v. de continue straatterreur van antifa-achtige groepen in de jaren 20 en 30 in Duitsland.

Antiquerulant | 06-06-20 | 21:00

Marilyn Manson - The Beautiful People

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 21:58

Rutte stond in 2022 weer eens te liegen tegen het parlement over alweer een drastische belastingverhoging voor de werkende gewone mensen. Toen ging de NPO op zwart, want dit gingen ze niet uitzenden. Achter Rutte was namelijk een generaal komen staan die hem met zo'n stokje wat generaals onder hun arm hebben, in zijn zij had geprikt en Rutte was met een gilletje opzij gesprongen. Terwijl een kolonel de hand van de voorzitter bij het knopje weghaalde, zei de generaal "Dames en heren, noemt u mij maar Generaal. U kunt naar huis. Vanaf nu ga ik doen wat u al een halve eeuw verzaakt heeft, namelijk gewoon de burgers van Nederland beschermen tegen misdaad. Handhaven van de orde. Gevangenissen heropenen. Financiering en facilitering stoppen van alle staatsondermijnende instellingen zoals bijv Milieudefensie, kozp, vluchtelingenwerk, moskeeën. Zorginstellingen worden genationaliseerd, zorgmanagers worden aan het werk gezet als verzorgers tegen een verzorgerssalaris. Onderwijs wordt genationaliseerd, onderwijsmanagers worden ingezet als schoonmaker, plasgeitenbreier en schoolboa. Politie wordt uitgebreid en wie niet doet wat de politie zegt, wordt met of zonder schouderkneuzing een nachtje in het gevang gestopt. Vergoeding voor advocaatkosten wordt afgeschaft. Ik heb alle wetten al getekend. EU wetten en verdragen worden niet meer uitgevoerd, tenzij ze uitsluitend in het Nederlands belang zijn. Nederland eerst... Nederla..." En ik werd wakker, lachen. Sjongejonge.

Cepalislam500mg | 06-06-20 | 22:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Tarantula's zijn heel nuttige diertjes, geen ongedierte.
Dat kan ik van blm, kozp en antifa niet zeggen.

Schietmijmaarlek | 06-06-20 | 20:05

Gaat goed zo, straks heeft iedereen dezelfde kleuren: bont en blauw.

Mr_Natural | 06-06-20 | 20:05

Voor wie kosteloos zich wil verdiepen in Nietzsche archive.org/search.php?query=zarathus... Er zit zelfs een Nederlandstalig leesfragment van 'Zo Sprak Zarathoestra' op de lijst. archive.org/ is tijdens de coronacrisis geheel ontdaan van beperkingen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-06-20 | 20:02

Hier nog een filmpje van David J Harris Jr, waardoor ik geraakt werd en blij van werd. Het gaat o.a. over blanke mensen die moeten knielen of dat uit zichzelf doen vanwege een aangepraat schuldgevoel. Kijktip, want dit zie je nooit bij de NPO of MSM. (geluid aanzetten)

twitter.com/DavidJHarrisJr/status/126...

Marie Curieux | 06-06-20 | 20:02

Heb ik al teveel bier op dit weekend of zit er toch een rare kronkel in dit artikel (overigens hulde @Spartacus voor de filosofische verdieping over "The Tarantulas")?

1. Afro-Americans worden 2,5 keer vaker neergeschoten dan blanke Amerikanen – per capita
2. Afro-Americans zijn - ook weer per capita - vele malen (en vaak >2,5 keer) vaker schuldig aan zware misdrijven.

Is dan concluderen dat "Kortom, BLM heeft het recht zich te roeren" dan nog wel terecht? Door alleen te focussen op 2,5 keer meer zwarte slachtoffers door politiegeweld *per capita*, en niet op een grofweg evenredig aantal slachtoffers door politiegeweld *per crimineel* (per heterdaadje, per inrekening, per...)?

Tuurlijk verafschuw ik excessief geweld door de politie, en tuurlijk verafschuw ik het als dit excessieve geweld ingegeven wordt door racistische motieven. Maar puur deze twee statistieken lijken mij onvoldoende legitimatie te bieden voor een BLM manifestatie, i.p.v. manifestaties tegen excessief politiegeweld.

Wetenschopper | 06-06-20 | 20:01 | 3

Je mag niet benoemen waarom het gebeurt, maar dat het gebeurt...
Anders racist heh.

HoerieHarry | 06-06-20 | 20:12

Z'n punt is volgens mij dat er wel iets van verband is tussen hun omstandigheden en oververtegenwoordiging in misdaad

Gen. Maximus | 06-06-20 | 20:16

@Gen. Maximus | 06-06-20 | 20:16:
Dat weet iedereen toch?

HoerieHarry | 06-06-20 | 20:18

Erken je "witte privilige", dat lijkt het 1e gebod van deze quasi religie. Ik moet daar zo hard om lachen. Als er al zoiets zou zijn, en ik wil best geloven dat je het hier in NL makkelijker hebt als kaaskop, waarom zou ik het dan in godsnaam vrijwillig opgeven? Het is een competitief voordeel dat je helpt in het leven. En dat is dus het hypocriete aan al die gelovigen. Ze erkennen het dan misschien maar verbinden er vervolgens geen enkele consequentie aan. Case in point: het roomblanke groenlinks kader en dito redacties van woke MSM. Ze roepen alleen maar naar niet-hypocriete mensen dat ze vreselijke racisten zijn. Maar
ze zullen nooit hun privilige daadwerkelijk opgeven. Daar heeft helemaal niemand iets aan, het zet alleen de verhoudingen nog verder op scherp.

Gen. Maximus | 06-06-20 | 20:01

Wow, een van je zwaarste maar sterkste artikelen ooit. Misdaad en vergelding. En de eenvoudige complexiteit daarvan in de menselijke perceptie. Dit vraagt om meditatie.

suscrofa | 06-06-20 | 19:58 | 4

Of medicatie.

Mr_Natural | 06-06-20 | 20:04

Kwestie van smaak. Ik kwam er niet doorheen.

MAD1950 | 06-06-20 | 20:04

@Spartacus | 06-06-20 | 20:02:
Zie het niet als kritiek. Als je de verhalen van Nietszche, the holy bible en Solzhenitsyn kunt verbinden vind ik knap. Zelf ben ik niet zo'n holist. Met meditatie bedoelde ik een koude fles bier. Dus.

suscrofa | 06-06-20 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Zag net foto's in de Engelse kranten van veel politie die op de knie ging. Onvoorstelbaar, deze meegaande absurde houding is verontrustend.

lanexx | 06-06-20 | 19:57 | 1

Nederigheid, is m.i. de enige houding.
De oneindige dankbaarheid.
De ommezwaai van de wreedheid.

"Het best is om nooit geboren te worden of vroeg te sterven!"

-Men verblijft aldus dus IN de hemel. Of bij miskraam of vroeg gestorven, gaat men linea recta terug naar de Bron.

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 20:04

Zijn we nog steeds bezig met de dood van 1 neger en wat dat doet met die arme mensjes die naar Europa komen of naar welk ander luilekkerland ook?
Terwijl er nul aandacht wordt besteed aan die jongens die 76 jaar geleden op deze dag naar Europa kwamen om te zorgen dat deze toestanden niet permanent zouden blijven bestaan en als dank daarvoor een plekje in de grond van Europa kregen.

BBmetR | 06-06-20 | 19:57 | 2

^^^ Dit dus.

nobele wilde | 06-06-20 | 20:18

Dank je !

KlauwnBassie | 06-06-20 | 20:23

Ik ben voor een antinarcismebetoging.

polderslootje | 06-06-20 | 19:57

Was net eten halen stond een tv op jeugdjournaal kwam steeds voorbij #wildersdoesnotmatter iets nieuws ?

dedwarsligger | 06-06-20 | 19:57 | 1

Was op tijd weggezapt voor mn kind...

dhrat | 06-06-20 | 20:02

Europe’s Antifa History Should Serve as a Warning to America
www.breitbart.com/europe/2020/06/04/t...

wat stukjes daar uit:

Antifa — despite the claims of its defenders and proponents — does not stand just for simply anti-fascism but rather for the organisation Antifaschistische Aktion, originally the paramilitary arm of the Pro-USSR German Communist Party (KPD). Its actions today are not merely against fascism, but explicitly for a mix of anarchism and communism by any means necessary.

-

Many NGOs and other groups are also friendly to Antifa including several so-called “anti-hate” groups such as the Expo Foundation in Sweden and Hope Not Hate in the UK, which were linked to Antifa radicalism in a Swedish military intelligence report in 2018.

Both Expo and Hope Not Hate have been previously funded by Hungarian-American billionaire George Soros and his Open Society Foundations (OSF), which funds many other left-wing NGOs, as well.

-

The Rote Hilfe organisation has also provided assistance to the notorious Red Army Faction (RAF), known also as the Baader-Meinhof gang, a far-left terrorist group responsible for at least 34 murders betyween the 1970s to the late 1990s.

Antifa-linked Hamburg judge Cornelia Ganten-Lange is also known for defending members of the Kurdistan Workers’ Party (PKK) while serving as a lawyer, a group that has been accused of deadly bombings, war crimes, and using child soldiers by NGO Human Rights Watch.

Moonwarrior | 06-06-20 | 19:57

Als iedereen in de wereld nou gewoon een 65 inch flatscreen, een Mercedes en een penthouse krijgt is alle ellende in de wereld toch opgelost?
Jezus, hoe moeilijk kan het zijn?

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:55 | 8

Daar wordt door de organisatie in de VS dan ook hard aan gewerkt.

dus...

KlauwnBassie | 06-06-20 | 20:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Misselijkmakend allemaal.

Ben Adam | 06-06-20 | 19:53

www.youtube.com/watch?v=a7KdGQps_lU
Net even het filmpje gezien van die man die in elkaar is geslagen door dit tuig. Engelssprekend volk dat hem vertelt dat hij op moet rotten. Blinde haat jegens iedereen die niet precies zoals zij denken en hun narratief weigeren te volgen.
Ik blijf er van overtuigd dat het maar een hele kleine groep is, maar wel met een oververtegenwoordiging in de deugmedia en bij de PO zodat het veel meer lijkt dan het is.
En het schaapjesvolk maar braaf op de traditionele machtspartijen stemmen zonder te begrijpen dat die het probleem alleen maar verergeren.

spanarchist | 06-06-20 | 19:52 | 2

Het schaapjesvolk doet het zichzelf aan omdat het schaapjesvolk zichzelf indoctrineert via deugmedia, onderwijs, politiek etc. En zeker dat daar gekleurde geldstromen achter zitten. .

OuweOuweLekkerMauwe | 06-06-20 | 20:05

Tantu heftig. Wat een schoftentuig. Fascisme 2.0.

Piet Karbiet | 06-06-20 | 20:08

Slechte zaak dat vertalen van Friedrich naar het Engels. Als je al vertaalt, dan naar je moerstaal of houd het origineel aan tenminste als het Frans of Duits betreft. Ik doe niet mee met dat Engelse gedoe en heb het dan ook nooit over when the shit hits the fan, maar wann die Kacke am Dampfen ist.

Ruud Hazes56616330 | 06-06-20 | 19:51 | 8

@Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 21:07:
u mag dan wel een kroontje hebben en daar zijn we u dankbaar voor maar dat betekent niet meteen dat uw reaguursels de moeite waard zijn om te lezen. Reaguren mag maar hoeft niet hoor.

Barend Braakbal | 06-06-20 | 21:30

@Barend Braakbal | 06-06-20 | 21:30: Oh sorry hoor, kom hier gevoelig zieltje, krijg je een knuffel en een sorry.... want tjonge jonge jonge...soms... vliegt Hevvlannetje wel eens uit zijn slof en kwetst hij hier en daar enzo en sjeempie toch, foei hoor a mezelluf, tsk tsk, ff rustah, f dimmuh!!! Pffjoe!

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 22:04
-weggejorist-
Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 22:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Een ware verademing i.t.t al die zombie filmpjes met overwegend hysterische blanke meisjes.

Rest In Privacy | 06-06-20 | 21:04

Waar trouwens in de VS er nog genoeg conservatieve (slash rechtse) gekleurde opiniemakers zijn (love you Candace!), vallen die in Nederland eigenlijk op een hand, nee een vinger te tellen: namelijk de scribent van bovenstaand bericht. Trump heeft trouwens in een recente peiling een approval rate van rond de 40% bij de zwarte bevolking aldaar, extreem hoog voor een Republikein. Uitschieter omhoog, maar trend is er en blijft er. Daar lees je dan weer nooit over bij de NOS.

JohnLocke | 06-06-20 | 19:48 | 2

De "divibokaal" Nepnieuws Omroep Situatie 1

Nederlandop1 | 06-06-20 | 19:53

De NPO NOS zijn straks ook weer heel verbaasd als Trump in november de presidentsverkiezingen wint.

Fi-Bu-Bla | 06-06-20 | 20:14

Ik dacht dat tarantula’s geen web maken?

Verder vind ik dit wel een heel redelijk stuk mbt de rellen en protesten (dat zijn 2 verschillende zaken) in de VS. Er wordt tenminste verder gekeken dan door de meeste NPO/NRC/Volkskrant enz media.
Ik geloof niet dat ik het met alles eens ben, maar het is doordacht en een rake observatie dat white priviliged nogal een gekunsteld idee is. Vooral vanuit de priviliged monden van talrijke blanke en zwarte mensen.

www.vrij-links.nl/artikelen/opinie/ho...

Nuuk | 06-06-20 | 19:47

Het dierlijk gedreven menszijn gaat om macht.
Geld is een machtsmiddel geworden dat ieder mens op aarde onderdrukt en geestelijk (soms ook fysiek) tot slaaf maakt van een bestuurssysteem waarbinnen de ‘bovenmodale klasse’ alle macht lijkt te hebben over de modale klasse en met zekerheid alle macht heeft over de onderklasse. In elk land op aarde, een mondiaal fenomeen.
Elk mens heeft primaire behoeftes, waarvan er slechts 1 gratis is: liefde. De andere behoeftes –eten/drinken, veiligheid, zekerheid- zijn afhankelijk van de samenleving waarin een mens opgroeit en dus onderhavig aan de klasse waar iemand in opgroeit. Er vindt tussen alle klassen uitwisseling plaats, omdat de gratis behoefte ‘liefde’ onafhankelijk is van de klasse en daardoor de meeste macht heeft. Oftewel: rijke mensen kunnen doodongelukkig aan de bedelstaf geraken door een gebrek aan liefde en arme mensen kunnen rijk worden door een overvloed aan liefde. Liefde is de grootste eigenmacht die een individu kan bezitten.
Wanneer liefde de leidraad is in iemands leven ziet iemand geen kleur, geen klasse en problemen in de verschillen die mensen nu eenmaal hebben. Mensen die (elkaar) willen begrijpen vanuit hun positieve eigenmacht, ten einde samen te leven in de wereld zoals deze is en met alle uitdagingen die veranderingen brengen. Machtsgelijkheid en acceptatie: groei, ontwikkeling. (vervolg want max. aantal tekens) ->

Mensdier | 06-06-20 | 19:47 | 3

Wanneer geld echter een te grote rol speelt (of heeft gespeeld tijdens het opgroeien) in plaats van liefde, ontstaan omgekeerde behoeftes die een hart vervullen met jaloezie, haat, verdriet of woede. Er ontstaan mensen die (elkaar) willen veroordelen, ten einde hun overtuiging gebaseerd op hun negatieve eigenmacht (haat) op anderen te projecteren en zo die anderen te onderwerpen aan hun negatieve overtuiging en eigenhaat. Machtsongelijkheid en oorlog: teruggang, verval.
Kan je alle filosofen, -ismes, of politieke voorkeuren willen bijhalen, doch er is maar 1 onomstotelijk vaststaande waarheid, die voor elk mens op deze aarde geldt, waarvoor wij als gehele mensheid deze onbeschrijfelijk debiele ellende de rest van de eeuw zullen krijgen, tot de les geleerd is:

Geld is het kwaad van de wereld.
My 2 cents, gratis advies, of gratuit: zo u wenst.

Mensdier | 06-06-20 | 19:48

Ik stroom meestal over van liefde. Tot het moment dat iemand voordringt bij de kassarij. Dan niet hè.

pielemuisje | 06-06-20 | 19:53

@Mensdier | 06-06-20 | 19:48:

Kapitalisme en communisme hebben N.S. grotendeels weggevaagd.

1989 viel het communisme zogezegd...

Kapitalisme shall crumble under its own weight.

Love
Cardano
Buy
ADA

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 19:54

In Eindhoven sjouwen ze ook al weer met bosjes over de straat. Is men niet een keer klaar hiermee? Tegenstellingen worden op den duur alleen maar groter. Men krijgt een afkeer hiervan. Het is een 'gouden' tijd voor jankers, deugers, en terroristisch Antifa geteisem. Als ze hier niet staan dan komen ze wel op de televisie. NPO, BNNVARA, M, Op1, RTL, enz. Covid-19 is voor sommigen nog niet erg genoeg ...

Fi-Bu-Bla | 06-06-20 | 19:47

Ik heb dat nooit zo begrepen, citeren in een anderstalige vertaling. Doe dan de brontaal (zo moeilijk is Duits niet) of een Nederlandse vertaling. Nietzsche is in het Duits al geen lichte kost, in zo'n krampachtige Engelse vertaling wordt het er niet vlotter op.

Renkum0317 | 06-06-20 | 19:45 | 2

oke juan

Ingridmaas | 06-06-20 | 19:59
-weggejorist-
neonreclame | 06-06-20 | 19:44 | 2

Lieve geenstijl redactie,

kort geleden besloten jullie om geen items meer te besteden aan het dagelijkse leugenleugenfestijn over de besmettingen/doden en gewonden van het RIVM.

Zouden jullie deze blm (geen hoofdletters) bullshit ook kunnen negeren (de klemtoon mag gelegd worden op de eerste lettergreep)?

De_dorpsgek | 06-06-20 | 19:44

Ik vind het allemaal Nietschzeggend.

En dat zegt veel.

Knufter | 06-06-20 | 19:44

De krakers van vroeger doen me aan antifa denken.
In elke tijd staan er weer nieuwe idioten op.

HoerieHarry | 06-06-20 | 19:43 | 3

Had jij vroeger een hanenkam?

Kuifje-naar-Brussel | 06-06-20 | 20:01

Age and hormones Harry.

horsteknots | 06-06-20 | 20:49

BLM heeft tot nu toe nog niet dat verbindend effect gekregen waar ze al dan niet op hoopten.

JohnLocke | 06-06-20 | 19:42 | 1

Nadruk op niet

Canis.bonus.es | 06-06-20 | 19:43

En daarom, manoeuvreer jezelf nooit, maar dan ook echt nooit, in een afhankelijke positie. Van wat of wie dan ook. Geef een vinger en je verliest je hand. Van nature zullen mensen, zodra ze zelfs maar het gevoel hebben dat ze macht over je hebben, al is die nog zo gering, onmiddellijk van die macht misbruik maken. De gemiddelde NLer is in dier voege naïef, dat ze denken dat het bijbelse 'wie goed doet goed ontmoet' op waarheid berust. De zwarte BLMers weten wel beter. Die behoren duidelijk niet tot de colored aristocracy. Die zien jouw hoffelijkheid en begrip als teken van zwakte en dus voor hen een reden om over je heen te lopen. Dat is ook mijn ervaring als blanke westerling in sommige buitenlanden dus ik paste me aan en handelde er naar. Ik hield ze kort. Het is belangrijk dat ze hun plaats kennen, that's all. En daar schort het tegenwoordig aan. Zelfs al zou een Baudet of Wilders t.z.t. de absolute meerderheid behalen, dan nog denk dat het te laat is om deze trend van culturele degeneratie te keren. Het zij zo.

isitsoornot | 06-06-20 | 19:42 | 2

Wie goed doet goed ontmoet maar wel met een stok naast de deur.

If you want peace, prepare for war.

Knufter | 06-06-20 | 19:47

itisso.

Cepalislam500mg | 07-06-20 | 07:57

Als "police brutality" een term is, mogen we natuurlijk ook een term als "black man brutality" hanteren. Laat die laatste in de VS nou ook eens ettelijke honderden (?) malen per dag voorkomen. Ik stel voor deze term bij ieder voorval in de MSM te gebruiken, gaan we eens kijken hoe mensen daar op reageren. En dan natuurlijk op elke muur met graffitti "kill negro's". Dat wordt een gezellige boel...

Sneerpoets | 06-06-20 | 19:41 | 1

Het wordt altijd zo’n gekke situatie als je Black man Brutality gaat schreeuwen omdat je vindt dat zij te gewelddadig zijn om vervolgens met je blanke koppie op te roepen om ‘Black mans’ te gaan vermoorden. Je hebt zeker gelijk hoor; er is een hele grote spiegel nodig in Amerika. Ook in Nederland. Maar mijn inziens gaan mensen hun eigen domme gedrag eerder inzien, wanneer men het goede voorbeeld ziet. Als het ware een spiegel.

OuweOuweLekkerMauwe | 06-06-20 | 19:48

Briljant filmpje van Nestride Yumga, 2016 Miss Cameroon USA Pageant. White liberals weten gewoon beter voor die zwartjes wat goed voor ze is. Het lef alleen al om je massa tegen te spreken. Pfff.

BenBinnen | 06-06-20 | 19:44

I Am Free!!

Piet Karbiet | 06-06-20 | 20:01

Is wel een ouwe...!!

neonreclame | 06-06-20 | 19:42

Het is maar goed dat men mij niet vraagt te knielen...

Stijlicoon | 06-06-20 | 19:39 | 1

Precies mijn gedachte. Zou een filmpje worden dat meteen uit context getrokken werd

Canis.bonus.es | 06-06-20 | 19:43

Ik heb het wel gehad met de anti-racisme hype versterkt door de deugende msm. Is de aankomende scheiding van Dirk Kuyt niet veel belangrijker en heftiger?

lingo star | 06-06-20 | 19:37 | 2

Voor Dirk wel

Papa Jones | 06-06-20 | 19:43

Voor 010 wel.

Kuifje-naar-Brussel | 06-06-20 | 20:02

‘Protesteren’ tegen politiegeweld en dan ‘kill cops’ opschrijven.. Ik weet niet wie het gedaan heeft, maar hij doet niet meer mee. Alle tarantula’s doen ook niet meer mee. Jammer dat het niet zo makkelijk is eigenlijk...

‘Het wetboek van Meedoen’

Art 1

Een dwaze daad begaan met het oogmerk om de tarantula uit te hangen, hypocriet te zijn of persoonlijke vrijheid van anderen af te pakken, wordt gestraft met levenslang niet-meer-meedoen of tijdelijk met ten hoogste 30 jaren.

Overigens goed stuk Spartacus. De haat druipt van de gezichten af, en me dunkt, dat Nietzsche er dichtbij zit. Hopelijk leest Ferd Grapperwaus dit essay ook. Ik hoor em al denken: ’De T blijft toch de T’.

OuweOuweLekkerMauwe | 06-06-20 | 19:37

Ik ben blank, antifa zijn fascisten en negers zijn zwarte mensen.

r frier tuck | 06-06-20 | 19:36 | 2

Anarchisten verwerpen de controle van de regering, fascisten verheerlijken de controle van de regering

the Jackdawn | 06-06-20 | 19:56

@the Jackdawn | 06-06-20 | 19:56: precies

r frier tuck | 06-06-20 | 20:55

Buiten de hond is een goed boek 's mans beste vriend.

Oprisp | 06-06-20 | 19:35 | 4

@Papa Jones | 06-06-20 | 19:44: Want binnen de hond is het vaak te donker om te lezen. (Groucho Marx)

Oprisp | 06-06-20 | 19:51

Een hond zijnde niet Maurice dan

Canis.bonus.es | 06-06-20 | 19:53

Maar pas op, het ongeluk zit in een klein boekje.

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben zó blij dat 12 juni het EK-voetbal van start gaat. Zijn we eindelijk verlost van dat opgeblazen non-nieuws over BLM.

gestoptmetroken | 06-06-20 | 19:35

Waarom nietzsche in het Engels? Doe het in het Duits of desnoods in het Nederlands voor de proleten. Maar Engels slaat echt nergens op.

du Roi Soleil | 06-06-20 | 19:33 | 5

Viel me ook al op. Enigszins storend, maar ik begrijp het ook wel. Het is vaak een stuk makkelijker om quotes in het Engels te vinden dan in een andere taal...

Antiquerulant | 06-06-20 | 20:40

@Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 19:46: Wie is dan in ‘ 45 geboren?

du Roi Soleil | 06-06-20 | 21:37

@du Roi Soleil | 06-06-20 | 21:37:

Mijn vorige incarnatie, een Vietnam soldaat, maar niemand wil dit horen. Word voor gek verklaard als ik di uitleg.... Zal eerder '46 zijn ... mja, zielen transgressie, blijft n raaaar concept. Atavisme...

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 21:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, als je Nietzsche correct aanhaalt heb je vrijwel altijd gelijk!

tectonicos | 06-06-20 | 19:33 | 1

The Cassandra complex.....

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 19:52

Kotsen moet ik van die white privilege. Er is iets goed fout in de samenleving met al die demonstraties. Antifa. Herinner me de tijd dat er iedere maandagmorgen op school geld in een potje moest voor de arme kinderen in Suriname.

Moestuinier | 06-06-20 | 19:32 | 4

Hangt er een beetje van af. In de kern is “white privilege” niet veel meer dan de notie dat er systematisch racisme is (wat wel klopt), waar blanken doorgaans profijt van hebben. Dat laatste is nogal twijfel achter, je kan hoogstens stellen dat sommige gekleurde mensen er nadeel van hebben. Maar de betekenis die men er nu aan geeft, en wat ook enigszins in het begrip zit ingebakken, is dat alle blanken er profijt van hebben, en alle zwarten nadeel, en dat blanken zich daar voortdurend van bewust moeten zijn (“check your privilege”). Dat laatste is natuurlijk diep racistische onzin. Blanken kunnen zich slecht inleven in hetgeen veel zwarten dagelijks meemaken, maar evengoed kunnen zwarten zich niet inleven in de levens van elke individuele blanke. White Privilege is een generaliserend begrip, en daarmee per definitie racistisch.

Muxje | 06-06-20 | 19:46

@Muxje | 06-06-20 | 19:46: Goede tekst. Vooral die laatste zinnen. Als A zich per definitie niet kan inleven in B, dan moet het tegenovergestelde ook waar zijn.

Kuifje-naar-Brussel | 06-06-20 | 20:04

@Muxje | 06-06-20 | 19:46: Klopt. De ervaringen zijn anders.
ik zie deze demonstraties ook als een aanzet tot meer vermenging van de huidige bevolking. Dat gaat niet eenvoudig.
het klopt ook niet. Met mijn blanke huidskleur heb ik het moeilijk in de tropen en omgekeerd ook. De globalisering zet zich voort. Nu kun je nog weten waar iemand oorspronkelijk vandaan komt. Over honderd jaar is dat compleet anders.

Moestuinier | 06-06-20 | 23:00
▼ 1 antwoord verborgen

De tekst gaat over het ressentiment dat de klasse der slaven voelt. Het Christendom heeft die gevoelens naar een wereldreligie vertaald, en ideologieën als socialisme en communisme zijn er pas echt mee aan de haal gegaan. Het cultuurmarxisme is de meest recente vorm waarin dit ressentiment zich uit.
De Tarantula's, dat zijn de priesters, dominees, rabbijnen en imams die er brood in zien om die gevoelens van ressentiment te kanaliseren. Hun macht is gebaseerd op het aanbieden van het "grote gelijk" dat die gevoelens verklaart en rechtvaardigt.
De tarantula's van vandaag de dag, dat zijn ook de Claudia de Breijs, de Gloria Wekke's, de Dolfjes, de Airfriyers, de Ms, de Gelauffs. Zij allen bouwen dapper mee aan het narratief van de wraak.

Schoorsteenveger | 06-06-20 | 19:32

Nietzsche in het Engels? Wat is dat voor onzin? Als iemand iets in het Engels zegt zonder dat daar een reden voor is (neem bv. de teksten op de spandoeken en borden op de antiracismedemonstraties) doet die dat meestal alleen om interessant te doen.

halbstark | 06-06-20 | 19:31 | 1

Engels, blijft Wereldtaal, vulgair Latijn, voor iedereen lekker makkelijk te begrijpen, mede dankzij Rijk waar de Zon nooit onderging.

Respecteer uw vijand.

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 19:40

Ik heb het idee dat het vandaag de dag verstandig is om ook Franz Kafka te herlezen.

Red shirt | 06-06-20 | 19:30 | 1

Ook in een Engelse butvertaling dan maar?

Pieter Breydel | 06-06-20 | 20:24

Ik zag vandaag in een filpje een van de leiders van Antifa zeggen: 'Ik ben geen democraat, ik ben een communist'.
Dat brengt me een beetje in verwarring.

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:30 | 6

@Mr_Natural | 06-06-20 | 19:35:

Ze willen geen leider maar wel dat iedereen hetzelfde krijgt/verdient. Engnekken zijn het.

Peter_la_Selie | 06-06-20 | 19:43

Democraten zijn socialisten, dat zijn softe communisten.

Moonwarrior | 06-06-20 | 20:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Goede duiding van de immer agressieve acties van AFA.

Rico Tampeloerus | 06-06-20 | 19:30

gezocht : lekker wijf die op haar knieen gaat.
moet niet gekker worden met die ..........

newray | 06-06-20 | 19:28 | 3

Dat is stap 2.
Jammer dat je niet zwart bent, joh.

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:30

Dat knielen is waar het 'slachtoffer' zelf een racist wordt aldus Douglas Murray.

Rest In Privacy | 06-06-20 | 19:45

gs zegt piper.

newray | 06-06-20 | 19:53

GS, waarom Nietzsche vertalen naar het Engels? Pak dan de NL vertaling. Of liever, het originele citaat.

blagiaat | 06-06-20 | 19:27 | 8

@Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 19:38:
Nee, Duits is veel rijker dan Engels.

Rest In Privacy | 06-06-20 | 20:05

@GeenHeil | 06-06-20 | 20:04:

Idd, maar for the sake of argument, Engels, is wel zo lekka makkelijk te verstoan...

Nogmaals; Engels, Duits, Nederlands = Germaanse taal, gaat in elkaar over, vertalingen zijn redelijk proper.

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 21:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben ondertussen wel aangeland op een quote van tante Ayn Rand: “Don’t bother examining a folly. Ask yourself only what it accomplishes”.

Muxje | 06-06-20 | 19:27

Waarom die citaten in het Engels? Als je ze toch niet in hun originele taal plaatst, doe ze dan gewoon in het Nederlands.
Of staat dat niet interessant genoeg?

DrumPiet | 06-06-20 | 19:26 | 2

Deze teksten zijn bedoeld voor domme mensen.
Mensen die denken: O ja, dat heb ik eerder gezien, in Amerika. Wat goed!

Papa Jones | 06-06-20 | 19:46

Ik ben ook op dat punt opgehouden en geloof het verder wel. Duits gaat me vlotter af.

Mark van Leeuwen | 06-06-20 | 20:08

De marechaussee is ook racistisch. Ze controleren zelden op bomgordels, drugs of wapens bij blonde meisjes onder de 6 jaar met een my little pony rugzak.

Brabeaulander | 06-06-20 | 19:26

In een goed functionerende kapitalistische markteconomie verdwijnt rassendiscriminatie. Want rassendiscriminatie (en sexisme etc.) werkt dan tegen je als bedrijf. Als bedrijf wil je dan alleen maar de besten. Je kijkt naar kennis en kunde. Daar draait het helemaal om. En als je dat niet doet, dus incompetenten aanneemt alleen omdat hun kop je wel aanstaat, dan loop je kans de concurrentiestrijd te verliezen, en uiteindelijk doe je dat dan ook.

En dat zie je dus ook in het Nederlandse bedrijfsleven. Managers denken mbt hun personeel alleen maar: gaat deze persoon mij leveren wat ik nodig heb? Althans in succesvolle bedrijven. En uiteindelijk houd je alleen maar zulk soort managers over.

Trouwens, het gaat om kansengelijkheid, niet om gelijkheid in uitkomst.

Over de publieke sector kun je je meer zorgen maken. Daar is geen concurrentie, geen tucht van de markt. Als mensen op machtsposities rassendiscriminatie willen bedrijven, hoe kan dat ooit gecorrigeerd worden? In de ambtenarij kunnen misstanden blijven bestaan, zoals we talloze malen hebben gezien.

Sitting_targets | 06-06-20 | 19:26 | 1

Precies. Daarom hebben we kapitalisme nodig. Omdat dat onzinnig racisme en vooroordelen economisch afstraft. En minder minder minder publieke sector.

BenBinnen | 06-06-20 | 19:40

anitfa, blm en aanverwante groeperingen bestaan uit (naast tuig van de richel) voornamelijk blanke en donkere fascisten uit gegoede kringen. Groepsdenken en splitsen van mensen in groepen (voor/tegen) zit hen in het bloed. Feitelijk zijn het zelf racisten.
Maar goed, dat is vrijwel standaard bij de apensoort mensch. Diegenen die met de grootste bek vooraan staan te gillen en met een wapperend vingertje staan te wijzen - wijzen met vier vingers naar zichzelf. Klinkt flauw, maar is wel degelijk toepasbaar.
De zalvende orerende priester die "ge zult niet begeren" tegen zijn congregatie preveld, onderwijl afgesabbeld door kindlsaafjes onder de kansel; de eco-huichelaar die prevelt over CO2 en het einde der tijden, onderwijl met prive-vliegtuig zich over de hele wereld laat laveren in weelde... wie is er niet groot mee geworden?
De hoop dat we collectief dat niveau ooit gaan overstijgen zie ik mijn hele leven al verdampen. Leek het even in de jaren 90 bijna klaar (2 unlimited: had iemand het over "die zwart'n die moet'n weer aan de ketting", eddy murphy: had iemand het over "wat doet die neger buiten het katoenveld op een podium", enz. enz. enz. Natuurlijk waren in de decennia daarvoor ook al genoeg zwarte/donkere artiesten van wereldfaam die niet meer in kooien in een dierentuin zaten (Hoi Belgie van 1950) maar volle zalen trokken van alle kleuren publiek die gretig betaalden om deze donkere sterren te zien optreden in vrijheid. Het ging niet eens om hun kleur, maar om hun overduidelijk over de randen klotsende talent.
Wat Martin Luther King al zei: zijn hoop dat mensen worden beoordeeld op de "contents van hun character, en niet de kleur van hun huid" is voor velen al lang werkelijkheid. Behalve voor antifa-racisten, blm-racisten en het verdwaalde lid van de ku-klux-clan die ook niet meer weet waar ie het zoeken moet.
Hypocrieten aller kleuren verenigt u! En demonstreer mee op de dam (wel binnen 1.5m van elkaar blijven graag)

r@zor - InFiDeLz! - | 06-06-20 | 19:25

aaah goe bezig GS... Nietzsche = Freigeist

150 jaar geleden DE scherpstste blik op geschiedenis, heden en toekomst...

Eeuwige wederkeer van hetzelfde... over 10 miljard jaar schrijf ik dit opnieuw, leest u dit opnieuw, ad infinitum.

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 19:22 | 8

@Mr_Natural | 06-06-20 | 19:33: Dank u meneer Naturel... Doe ook es f aandacht aan Unabomber Manifesto als Natuur zo bel. voor u/jullie is.

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 19:36

@Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 19:36: Dat is zeker de moeite waard om nog eens naar te kijken.
Het zal mij niet verbazen als we binnen niet al te lange tijd zelfvoorzienend moeten gaan worden, ergens ver weg.

Frau Merkel | 06-06-20 | 21:09

@Frau Merkel | 06-06-20 | 21:09: Autarky, heerlijk woord ;-)

Off the grid, zo u wil..

Hevvlan Demuru | 06-06-20 | 21:42
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 06-06-20 | 19:22

Laten we niet vergeten dat de BLM-beweging voortkwam uit een leugen. Dat Michael Brown werd vermoord door een blanke politieagent terwijl hij zijn handen boven zijn hoofd hield.

Deze leugen werd door de media massaal gepromoot ( vooral door CNN)

Later bleek uit grondig onderzoek door een bipartisan commissie dat Brown de agent aanviel en naar het wapen van de agent greep. Die heeft toen uit zelf verdediging geschoten. De agent is vervolgens ontslagen van rechtsvervolging.

Uiteraard zal je de media over deze feiten niet horen.

Keer op keer blijkt dat als het over racisme , discriminatie; enzovoorts gaat dat de mythe eerder word geloofd dan de feiten.

Swieberj | 06-06-20 | 19:22 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Alle blanken zijn racist volgens de racisten. Zo iets?

pegaje | 06-06-20 | 19:22 | 1

Of, mensen van kleur zijn superieur, op basis van kleur?

Canis.bonus.es | 06-06-20 | 19:42
-weggejorist-
leo de pejo | 06-06-20 | 19:21 | 1

Of zoals die andere grote denker het ooit samenvatte: ' Gewoon normaal doen.'

pielemuisje | 06-06-20 | 19:20 | 1

Of: Lik me lul is ook een Wals.

Piet Karbiet | 06-06-20 | 19:53

Als je onderhandelt, moet je overdrijven. Want je krijgt nooit alles wat je eist.

Kuifje-naar-Brussel | 06-06-20 | 19:20 | 10

@lingo star | 06-06-20 | 19:49: Ja, je moet er ergens tussenin gaan zitten.

Kuifje-naar-Brussel | 06-06-20 | 20:06
▼ 7 antwoorden verborgen

Alu hoedje op:
Dit zijn allemaal communisten. BLM zou BCR moeten zijn. Oppertunisten zijn het.
Als dit zo door gaat verdwijnt het politieke midden compleet en dan kan er maar 1 ding volgen.

Zero12 | 06-06-20 | 19:20 | 1

The man in the high castle

Nuchternederland | 06-06-20 | 21:01

Volgens mij schreef Nietsche "also sprach Zarathustra", want het was een Duitser. Het naar aanleiding daarvan geschreven gelijknamige muziekstuk van Richard Strauss is wereldberoemd geworden en wordt te pas en vooral te onpas voor reclames e.d. gebruikt.

De boven gebruikte tekst komt uit het tweede deel (van drie) op bladzijde 365: "Siehe, das ist der Tarantel Höhle! Willst du sie selber sehn? Hier hängt ihr Netz: rühre daran, daß es erzittert.

Da kommt sie willig: willkommen, Tarantel! Schwarz sitzt auf deinem Rücken dein Dreieck und Wahrzeichen; und ich weiß auch, was in deiner Seele sitzt.[356]

Rache sitzt in deiner Seele: wohin du beißest, da wächst schwarzer Schorf; mit Rache macht dein Gift die Seele drehend! ...etc"

Zarathustra (Grieks Zoroaster) was een persische priester en filosoof uit het tweede of eerste millennium v.C. Daar zat dus waarschijnlijk ook een kleurtje aan.

bergsbeklimmer | 06-06-20 | 19:19 | 2

De kleurenwaaier zag er toen anders uit.
Grote beschavingen worden vernietigd door barbaren, de geschiedenis herhaalt zich.
De geschiedenis herhaalt zich.
Of had ik dat al gezegd?

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:23

Zoals met alles - lezen in de taal waarin het geschreven is, of anders een (behoorlijke) vertaling. Maar lezen in een andere vreemde taal: 'most odd'.

DebraCadabra | 06-06-20 | 19:26

Zo moeilijk is het niet. Blijf met je poten van andermans eigendom af en van andere mensen af. Volg de aanwijzingen van de politie op.

En voor de linkse antifatjes, andermans spullen is alles waarvoor jij niet zelf betaald hebt.

Goofy Goofball | 06-06-20 | 19:17

Also sprach Zarathustra.
Germany, Germany, above everything. Heeft toch een andere lading in het Engels.

In 1 ding heeft de bijbel gelijk: het leven is lijden. En op dat lijden zit geen privilege naar huidskleur. De olympische spelen der slachtoffers, waarbij black graag goud haalt, bevat meer wedstrijdjes. Daarom is BLM, zeker in the Netherlands, een verloren zaak. De wet van aantrekkingskracht zal hen geven wat ze preken, slachtofferschap.

Bullfish | 06-06-20 | 19:17 | 2

"In 1 ding heeft de Bijbel gelijk: het leven is lijden." U bedoelt waarschijnlijk het boeddhisme, dat is gegrond in die opvatting.

Eeuwig..Op..Vakantie | 06-06-20 | 19:22

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 06-06-20 | 19:22: Zelfde. Essentie is in alle religies die dit begrijpen: het gaat om het lijden, niet over dat bepaalde mensen lijden. Iedereen. Niet alleen zwarte mensen. Dat is het zieke.

Bullfish | 06-06-20 | 19:41

Nein. Ik reageer niet. Het aas is rijkelijk aan de lijnen gehangen in dit stukje tekst, maar ik hap niet. Also sprach:

Stormageddon | 06-06-20 | 19:17 | 7

@Frau Merkel | 06-06-20 | 19:21:
Of iemand die op de laatste pagina pas in beeld komt. Daar was ze ook goed in.

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:37

U denkt: opschoontopic?

Nuchternederland | 06-06-20 | 21:00
▼ 4 antwoorden verborgen

De The Wall Street Journal heeft een artikel geschreven over het vermeende anti-zwart politie racisme. Er blijkt geen enkel hard bewijs te van anti-zwart politiegeweld.

De mythe van systemisch politieracisme

Deze beschuldiging van systemische vooringenomenheid van de politie was onjuist tijdens de Obama-jaren en is dat nog steeds. Hoe ziekelijk de video van de arrestatie van Floyd ook is, het is niet representatief voor de 375 miljoen jaarlijkse contacten die politieagenten hebben met burgers. Een solide hoeveelheid bewijsmateriaal vindt geen structurele vooringenomenheid in het strafrechtsysteem met betrekking tot arrestaties, vervolging of veroordelingen. Misdaad en verdacht gedrag, niet ras, bepalen de meeste politieacties.

In 2019 schoten politieagenten 1004 mensen dodelijk neer, van wie de meesten gewapend of anderszins gevaarlijk waren. Afro-Amerikanen waren ongeveer een kwart van de mensen die vorig jaar door de politie werden vermoord (235), een verhouding die sinds 2015 stabiel is gebleven. Dat aandeel zwarte slachtoffers is minder dan wat de zwarte misdaadcijfers zouden voorspellen, aangezien schietpartijen door de politie een functie zijn van hoe vaak agenten gewapende en gewelddadige verdachten tegenkomen. In 2018, het laatste jaar waarvoor dergelijke gegevens zijn gepubliceerd, vormden Afro-Amerikanen 53% van de bekende daders van moordzaken in de Verenigde Staten en plegen ongeveer 60% van de overvallen, hoewel ze 13% van de bevolking zijn.

Swieberj | 06-06-20 | 19:16 | 6

Kunt u a.u.b. in dit verband niet zeggen "vermoord" maar gedood.

BBmetR | 06-06-20 | 20:32

Ik denk dat ik deze tegel maar eens bewaar voor al die figuren die nu zo sneu aan het protesteren zijn.

Nuchternederland | 06-06-20 | 20:59

En zo is het maar net Swiebertj. Het lijkt er in de msm op of feiten er niets meer toe doen en emoties het debat bepalen. Mooi artikel.

de euro middenweg | 06-06-20 | 22:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind het wel weer tijd voor nieuwe ellende: meteoriet die de aarde gaat raken of zo, dat we die gaan nuken en dat er overal brokkenstukken terechtkomen en er buitenaards leven in zit.

Schemerlamp | 06-06-20 | 19:16 | 2
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 06-06-20 | 19:24

Als ik al die demonstraties vandaag zie verdienen we dat virus gewoon...

SterF... | 06-06-20 | 19:16 | 4

Noem je dat een open einde?

NeedIsaymore? | 06-06-20 | 19:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb genoeg gezien de laatste dagen. En mijn conclusies getrokken over de gepigmenteerde medemens. Dit gaat nooit goedkomen. Het gaat niet om gelijkheid, maar om een misplaatst gevoel van entitlement, geforceerd afgedwongen met agressie en valse schuld. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Bedankt DWDD.

Nanker Phelge | 06-06-20 | 19:14 | 6
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 06-06-20 | 19:25

@Berbaar | 06-06-20 | 19:18: ja: zeikerd.U, dus.

U begrijpt de strekking van deze tegel heel goed, maar probeert goedkoop een deugpuntje te scoren.

Maytheforcebewithyou | 06-06-20 | 19:29

@Berbaar | 06-06-20 | 19:18: Inderdaad , gezond verstand . Als we moslims nou eens terugsturen naar moslimlanden en negers naar negerlanden ........ Problem solved . Dat scheelt heel wat gedoe .. of niet dan. Het kan allemaal zo simpel zijn zonder stigma's als zijnde racistisch en discriminerend

Koning BongoBongo | 06-06-20 | 19:34
▼ 3 antwoorden verborgen

twitter.com/MattWalshBlog/status/1266...

Tony Timpa was suffocated by police during an arrest. He screamed “you’re going to kill me.” And they did. As he lay dead, they cracked jokes. There were no riots. Little coverage. You’ve never heard his name because he’s white.

Brabeaulander | 06-06-20 | 19:13

'If you stare too long into an abyss, the abyss will stare back into you."
—Nietzsche-

King of the Oneliner | 06-06-20 | 19:13 | 4

Nietzsche was een Duitser en schreef niet in het Engels.

DrumPiet | 06-06-20 | 19:30

@DrumPiet | 06-06-20 | 19:30: "Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
OK?

King of the Oneliner | 06-06-20 | 19:55

@King of the Oneliner | 06-06-20 | 19:55: Piet zit in die situatie....

Koning BongoBongo | 06-06-20 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

Wij zijn allen racisten. We slaan dagelijks een neger, ontslaan elke dag een Marokkaan en schelden voortdurend migranten uit. Dus: alle autochtonen terug naar hun eigen land!

Cor Netto | 06-06-20 | 19:12 | 1

Alle Turken terug naar Marokko!

Rest In Privacy | 06-06-20 | 20:52

Het gezeik speelt in de VS. Dat is een ander land en zelfs een ander continent. Ga daar heen als je het zo nodig vindt. Hier speelt het probleem niet en we hebben hier heel andere problemen. Rot op met die onzin.

Frau Merkel | 06-06-20 | 19:09 | 4

Welnee, racisme speelt hier ook.
Prima dat mensen daar tegen ageren.
Demonstreren vind ik dan momenteel weer even niet zo verstandig.

Berbaar | 06-06-20 | 19:15

Hear hear. Als je Amerika wil spelen doe je het maar daar. Context hier is compleet anders en wordt misbruikt door enerzijds het Sylvana kamp en anderzijds de linkse meute die zich graag schuldig voelt.

Juffrouw op de fiets | 06-06-20 | 19:19

Helemaal eens. Er is in dit land nauwelijks racisme. Half Suriname mocht hier in 1975 komen wonen. Ga lekker de straat op tegen het afnemen van je grondrechten en de vernieling van de economie. Stelletje gehersenspoelden.

Piet Karbiet | 06-06-20 | 19:46
▼ 1 antwoord verborgen

Nietzsche is ook gewoon in het Nederlands vertaald hoor.

C1O2 | 06-06-20 | 19:09 | 1

Aldus sprak C102.

Sitting_targets | 06-06-20 | 19:21

Martin Looter King

Piet Karbiet | 06-06-20 | 19:08 | 2

Was het maar Martin Hooter King, dan waren de filmpjes een heel stuk leuker geweest.

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:10

Het goede nieuws: niks nieuws, Nietschze schreef bijna honderdvijftig jaar geleden ook al over zeloten. Het slechte nieuws: deze nieuwe religie kan best wel eens groot gaan worden.

www.thedailybeast.com/antiracism-our-...

Bebopalula | 06-06-20 | 19:08
-weggejorist-
cheops | 06-06-20 | 19:07 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Sylvana of Nietzsche, moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Mark_D_NL | 06-06-20 | 19:07 | 2

Ik zou ze allebei niet doen.

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:13

Ik doe Lou von Salome wel, nou ja nu ook niet meer.

Pieter Breydel | 06-06-20 | 20:31

Vandaag D-Day ,misschien meer aandacht voor dan voor die geflipte idioten..

dik van alster2409 | 06-06-20 | 19:06 | 6

Inderdaad, D-Day. 6 juni 1944

“The total number of casualties that occurred during Operation Overlord, from June 6 (the date of D-Day) to August 30 (when German forces retreated across the Seine) was over 425,000 Allied and German troops. ”

theo-is-dood | 06-06-20 | 20:18

@Piet Karbiet | 06-06-20 | 19:10:
Van GS had ik wel wat aandacht verwacht voor de historische gebeurtenis van D-Day. Het lijkt wel of media en politiek elkaar wederzijds opzwepen om incidenten uit te vergroten. In China, Rusland, Zuid-Afrika en Brazilië komen elke dag arrestanten om door toedoen van de politie.

theo-is-dood | 06-06-20 | 20:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ben kleurenblind, wat maakt dat van mij?

Sardegna | 06-06-20 | 19:05 | 9

Niet geschikt voor de EOD?

Basil Fawlty | 06-06-20 | 19:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Zullen we Nietzsche in het vervolg gewoon in het Duits lezen en citeren? Bij voorbaat dank. Nietzsche vond het niet zo leuk om verkracht te worden door de Engelstaligen.

GeenHeil | 06-06-20 | 19:05 | 9

Een Nederlandse versie was zeker ook al teveel gevraagd.

knutsel_ | 06-06-20 | 20:01

@GeenHeil | 06-06-20 | 19:18:
Er loopt een deugmiepje rond op twatter die dat organiseert. Ik kijk geen ondertiteling, maar 'blanken' gaat eruit gecensureerd worden.

Frau Merkel | 06-06-20 | 21:06
▼ 6 antwoorden verborgen

Is dit nou een ding op eens..??

F*cking hell..>>!!

neonreclame | 06-06-20 | 19:03

Verdikke, als ik dit allemaal van tevoren had geweten, was ik nooit wit geworden.

Mr_Natural | 06-06-20 | 19:02 | 2

ik zei nog tegen je moeder "poep er een zwarte uit, die gaat ver komen"

ptrck | 06-06-20 | 19:13

Op handen en voeten in de spuiterij gaan staan. Zo geregeld.

Frau Merkel | 06-06-20 | 19:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken