Blanke agent doodt zwarte man tijdens arrestatie, protesten en plundering verlammen Minneapolis
Ja dit gebeurt dus iets te vaak in het beste land ter wereld.
In de bovenstaande video te Minneapolis wordt George Floyd (46) gedood door Derek Chauvins politie-knie 7 minuten lang in z'n nek, terwijl drie andere agenten toekeken. Hier de arrestatie vanuit een andere hoek. Floyd werkte als beveiliger en was geliefd door zijn werkgever en omgeving, een "gentle giant". Bovenstaande arrestatie werd verricht nadat de politie reageerde op een melding van "forgery in progress". Floyd zou bij een lokale deli geprobeerd hebben af te rekenen met een nep $20-biljet. De politie trof Floyd in zijn auto aan en schrijft in een statement dat hij "Appeared to be under the influence, (...) after he got out, he physically resisted officers". Op twee langere videos van bewakingscamera's echter — waarin deze het eerst contact lijkt te tonen, en deze de verplaatsing naar de achterkant van de politiejeep — lijkt van "resisting officers" nagenoeg geen sprake. Maar het valt niet uit te sluiten dat er een tijdsdeel(tje) mist. De vier betrokken agenten zijn op dezelfde dag nog ontslagen, maar vooralsnog zijn ze niet aangeklaagd, al roept de burgemeester daar wel toe op. Acteur Ice Cube hielp een foto de wereld in die Derek Chauvins met MAGA-petje toont, maar dat zijn niet dezelfde mannen. Het voorval heeft geleid tot een veelheid aan vreedzame protesten, minder vreedzame protesten, plunderingen, rellen en geweldplegingen. Beelden na de breek.
Brisant
Social
Vreedzaam en divers
Social
Bevreemdend, maar ze heeft inderdaad een mes
Social
Minder vreedzaam, wel divers
Social
Dat zijn beste tv's
Social
Nivellering van onderaf
Social
Social
Daar gaat de buurt
Social
Social
Minder vreedzaam
Social
Social
nice
Social
Is zo
Social
Floyd over de jeugd van tegenwoordig
Social
Reaguursels
InloggenBestolen en geslagen vrouw in rolstoel die de uitgangen van Target blokkeerde voor plunderaars, met een zakmes liep te zwaaien en daarbij mogelijk tuig heeft verwond 'moet gewoon naar huis gaan', zegt 'Kaecia Williams':
twitter.com/PoeticKaee/status/1265861...
www.insider.com/target-wheelchair-jen...
Deels fake news.
1. Ze had een klein mes maar was niet er mee aan het zwaaien.
2. Er is (of was gezien het youtube was) een video ergens die laat zien wat vooraf gebeurde: 1 zwart vrouw probeerde haar handtas leeg te roven en een andere zwarte vrouw beukte te blanke vrouw veel keer hard op haar hoofd. Daarna greep de blanke vrouw naar haar mes of briefopener om haarzelf te verdedigen.
Dit is wat vooraf gebeurde in een moment van verhoogde diversiteit:
youtu.be/dhnepK1eFmk
En toch kapittelen sommige Amerikanen ons om onze held rond de vijfde december! Die zien vlijmscherp het echte probleem..... niet.
Het is tragisch wat er is gebeurd, maar in tegenstelling tot popular belief worden meer blanken gedood door agenten dan zwarten, zelfs per capita. Afgelopen weekend werden 50 zwarten neergeschoten in Chicago alleen, maar daar doet de zwarte gemeenschap blijkbaar niet moeilijk over omdat 9 van de 10 keer de dader zwart is
En als een blanke door een zwarte vermoord word, volgt er geen geen golf van plundering en brandstichting, nooit.
"Ja dit gebeurt dus iets te vaak" - nou dat valt dus reuze mee, en die enkele keer dat het wel gebeurt, wordt de geweldpleger (de agent) ook flink aangepakt. Zoals ook nu het geval lijkt te zijn.
Wat wél iets te vaak gebeurt, is dat er een incident dat totaal niets met racisme of buitensporig politiegeweld te maken heeft, door de MSM wél als zodanig gespind wordt. Zoals de Trayvon Martin hoax, de Michael Brown hoax, of de zeer recentelijke Arbery hoax. En daardoor LIJKT de lijst met buitensporig politiegeweld dan wel racisme veel langer dan hij daadwerkelijk is.
Mijn bijdrage teruglezend zou het kunnen lijken alsof ik dit incident bagatelliseer. Dat was niet mijn intentie; het is een heel naar filmpje en ik sta er volledig achter dat de martelaars flink worden aangepakt (op voorwaarde dat de filmpjes het volledige verhaal vertellen uiteraard).
Waar mijn toon vandaan komt is irritatie over de lange lijst met hoaxes waarbij de MSM met dezelfde bombarie de racismekaart trekken.
Die agenten zaten duidelijk fout en moeten de bak in voor moord. Hun ras, en het ras van het slachtoffer, is irrelevant.
Hier misschien, maar in de US hoeft het woord 'black' maar tevoorschijn te komen of de pleuris breekt weer uit.
Ohhhh mijn bloed begint te koken bij het zien van dit soort filmpjes waar politie denkt de macht te hebben en zwaar excessief geweld gebruiken...
Ben ik nou de enige die als ik dit zou zien op straat dat ik de hele menigte die hier omheen staat oproep tot met ze alle op die agent te gaan tot die dood is? En zodra dat klusje dan geklaard is met ze alle alle kanten weglopen..
Dit is toch ongehoord dat er politie mensen zijn die zo empathieloos, zo macht gedreven een burger onderdrukken en hem hiermee de dood in jagen.
Het heeft er grote schijn van dat de eerste rellen (de brand bij Autozone) is aangestoken door een blanke man met gasmasker. Aanwezige - veelal zwarte mensen - hebben getracht dit tegen te houden en er gaat in mijn vrienden groep een filmpje rond waar hij gefilmd word en de meesten denken dat hij van de politie is.
Het zou kunnen maar ik zie eigenljjk een heleboell mensen ( blank en gekleurd) die rellen en stelen. Zo jammer want dit haalt de schijnwerper af van het onrecht wat deze man is aangedaan. En waarom steel je en verniel je eigendommen van ondernemers die hier niets mee te maken hebben.
@MoonBeebe | 28-05-20 | 21:00:
Nee, het haalt niet de schijnwerper weg. Zonder rellen was dit de zoveelste geweest en was men het na het weekend weer vergeten.
Never waste a crisis, maar dan volgens de man in the hood.
De politie is de grootste bende in Amerikkka
Aan het feit dat deze agenten zijn "off duty" zijn kun je afleiden dat deze heren hun boekje ver te buiten zijn gegaan, ook voor Amerikaanse begrippen.
Er is op de beelden duidelijk te zien dat met 3 man boven op hem zitten, 10 minuten lang, niet echt noodzakelijk was.
Ook al heb je een goede advocaat, er is geen enkele jury die deze mensen gaat vrijspreken.
Die agent zegt: get up and get in the car, ja hoe dan, er zit 3 man boven op hem en ze staan ook niet op om hem daartoe de gelegenheid te geven.
Aan de manier waarop die het zegt kun je gewoon horen dat de agent lol heeft.
Psychopaat is een goeie trek voor een hartchirurg, niet voor een politieagent,
het politiemotto is: "to protect and serve" niet "to shoot and kill", staat op iedere politieauto in de VS.
Misschien personeel selectie doen op basis van kennis en kunde i.p.v. afkomst, geslacht, of een andere zweverige reden.
Dit soort situatie kent alleen maar verliezers, zowel voor de nabestaande als de daders.
Eerst eens de reacties gelezen en nu net het filmpje bekeken. Mijn conclusie is dat de 2 agenten sadisten zijn. Doe die man handboeien en een paar tyraps om de enkels en hij kan nergens naar toe.
Hij heeft de knie achter op zijn nek dan kan je toch niet stikken
Mijn keel zit aan de andere kant van mijn nek .. zit ie bij jouw onder je kloten?
Ooit van de halsslagader gehoord, als je daar lang genoeg op leunt, krijgen je hersentjes geen bloed en dus ook geen zuurstof. Daar schijnen je hersens absoluut niet tegen te kunnen. Einde oefening.
Wel als de voorkant op het asfalt ligt en iemand met zijn knie, ondersteunt met lichaamsgewicht, volle druk uitoefent.
www.trouw.nl/opinie/waar-is-de-veront...
Ah, Sylvain zorgt zoals gewoonlijk voor het broodnodige perspectief.
Ja is al jaren aan de gang in Zuid-afrika, het gaat Zimbabwe achterna, hoop dat het ze goed gaat, Not! Iets met kennis en kunde, niet afkomst en geslacht.
Zo ziet racisme er uit! En hou op met dat gezemel over racisme in ons land en gedraag je.
Iemand vermoorden met je handen in je zakken en een zelfgenoegzame grijns op je smoel. Je moet het maar kunnen,
Dacht ik eerst ook dat 'ie z'n handen in z'n zakken had. Maar hij draagt zwarte handschoenen.
@Friepeltje | 28-05-20 | 18:33:
Ja, je hebt gelijk. Was me niet opgevallen maar had niet het hele filmpje gezien wegens walgelijk.
Volgens het Nederlandse recht is toekijken bij een marteling met dood als gevolg niet strafbaar. Las ik net hier bij Geen Stijl.
Mooi fout dit.Maar goed paar duizend oudjes laten stikken tot de dood er op volgt omdat je de zorg helemaal hebt uit gezogen en ze niet de bescherming heeft gegeven die nodig was is ook misdadig En echt die oudjes deden niemand kwaad.
Sterk staaltje iets met de haren erbij slepen, dit.
Excessief geweld door de politie uitleggen als racisme en dan alleen maar people of color zien sjouwen met geplunderde tv's..... Kan iemand ze uitleggen dat dit de zaak niet helpt?
Levenslange straf voor die agent en ik hoop dat hij zijn straf uit mag zitten tussen donkere criminelen.
Wat een afschuwelijk filmpje. Dit is hoe sadisme eruit ziet. Dit is waarom ik me in de VS altijd onveilig heb gevoeld.
Je grenst ook aan krankzinnigheid als je ook maar denkt naar dat soort landen te kunnen gaan. Bij mij in 1 adem met Iran, Noord Korea en Marokko.
@Draaikontje | 29-05-20 | 07:49: Dus als je naar de VS gaat, dan grens je volgens u aan krankzinnigheid? Ik vind dat nogal een krankzinnige uitspraak. En de vergelijking van de VS met de landen die u noemt, doet u ook niet slimmer overkomen.
In dit opzicht irrelevant. Al had hij een moord gepleegd. Dit agent zat overduidelijk fout door zo lang met zijn knie in zijn nek te zitten. Zodra de verdachte onder controle is dien je de druk van zijn nek te halen.
Ps. Hij werd aangehouden op verdenking van valsheid in geschrifte door een ongedekte check te gebruiken bij het afrekening in een winkel.
Ik hoop dat de jury uit mensen bestaat en niet uit fruit.
Die Ice Cube Fake Scoop gaat niet om een Maga petje, maar een Mwga Petje.
Ben je net wakker Spartacus??? Het is donderdagmiddag. Dit incident heeft plaatsgevonden op maandagavond. Dinsdag ging het viraal.
Tsja, ik dacht dat er weer eentje vermoord was, maar GS is gewoon langzaam.
Het is vreselijk wat die agent heeft gedaan en moet daarvoor ook gestraft worden.
Maaarrrrr om daar nu bij de Footlocker schoenen te gaan stelen, een target leeg te plunderen en de boel in de fik steken? Wat heeft dat voor zin?
In een land met bijna 330 miljoen inwoners is de kans op een foute agent natuurlijk groter dan in NL...
Ik ben het er ook niet mee eens dat die gasten helemaal los gaan en rellen, maar moet wel toegeven dat dit een actie reactie is.
Die mensen voelen zich machteloos en vieren dit bot op winkels, niet OK maar wel begrijpelijk.... Dit is namelijk ook niet de eerste keer..
Ik mis het fake news labeltje onder de tweet van Trump. Dat komt zeker nog.
Ja agenten zitten helemaal en heel lelijk fout. Ik zie alleen niet waarom je dan flatscreens moet gaan jatten tijdens de rellen en winkels gaat plunderen
Never waist a good crises
Sneu verhaal!
Mogelijk dacht die agent, ik zit op zijn nek maar niet op zijn keel en sowieso zeiken arrestanten altijd dat ze zielig zijn, of zoiets. Het lijkt me geen opzet, eerder een ongeluk.
Maar goed afgezien daarvan, sommige agenten zijn nogal snel met geweld daar. Dat wordt helaas ook in de hand gewerkt doordat iedereen gewapend kan zijn en dus zomaar levensgevaarlijk voor een agent. Heb legio filmpjes gezien waarbij agenten om niks werden beschoten, door mensen die werden angehouden dan wel gewoon ondervraagd op straat. Als je dagelijks tegen die dingen aanloopt word je als agent een beetje edgy.
Die agent dacht waarschijnlijk: Zolang je kan schreeuwen en piepen kan je ook ademen, wat ook wel klopt. Echter knelt hij hier zijn halsslagader af wat de aanloop van bloed naar de hersenen verminderd en niet zijn zuurstof afknijpt. Buitengewoon onverantwoorde manier om iemand in bedwang te houden. Los van de vraag of dat nou echt nog nodig was op dat punt.
"I can't breath officer."
Wat een zeikerd hè.
@Re:Kniftig | 28-05-20 | 17:49:
True. Maar inderdaad, als je kunt praten kan je ook ademen. En je hebt nog een tweede halsslagader. Daarom denk ik: Vast een ongelukkige samenloop van dingen. Effectieve manier van vasthouden, overigens. Zal vast vaker worden gebruikt daar. En mogelijk ook op deze manier ivm Covid-19. No hands!
@RickyLaRue | 28-05-20 | 17:51:
Er zijn best voorbeelden van arrestanten die klagen als ze worden vastgehouden. Dus dat ik niks ongewoons. Maar het lijkt mij geen opzet.
@Beste_Landgenoten | 28-05-20 | 17:52:
Vind ik iets te makkelijk. Je hebt als agent ook verantwoordelijkheden. Proportionaliteit is hier ver te zoeken. Hij was geboeid, je bent met meerderen Wat was de noodzaak om die knie daar te houden?
Maar goed, daarnaast is het plunderen van winkels en rellen buitengewoon barbaars gedrag wat van mij adequaat aangepakt dient te worden. Deze mensen doen de zaak alleen maar meer schade aan.
@Beste_Landgenoten | 28-05-20 | 17:52: hoe bot moet je zijn om niet te voelen dat het leven wegtrekt daar onder je. Hij had ook letterlijk vinger aan de pols kunnen houden. Deze agent is een sadist.
Amerika is een zieke maatschappij. Je bent als gewone werkende burger beter af in welk willekeurige Europees land dan ook.
Daarom staan er hele volksstammen te trappelen om naar de VS te emigreren. U heeft geen idee waar u over praat.
@Spring Bruissteen | 28-05-20 | 17:34: U bent niet helemaal lekker zie ik
@Wiezewalakristalix | 28-05-20 | 17:45:
Sterk beargumenteerde tegel, chapeau!
Enig idee hoeveel doden er in Europa vallen door politiegeweld? Zie Frankrijk 2 weken terug.
Amerika is fantastisch mits je minimaal tot de hogere middenklasse behoort. Behoor je daar niet toe dan kan je beter in Europa vertoeven met haar, in vergelijking, ruime sociale vangnet. Ben je straatarm, zoals veel Afro-Amerikanen, dan ben je royaal de lul.
@koter | 28-05-20 | 18:07: Ik heb er jarenlang gewoond. Heerlijk land zolang je een goede baan hebt. Leuke groep Europese expats leren kennen, ze zitter er allemaal nog. Een aantal is inmiddels miljonair, de Zweed die ooit als beveiliging op een cruise schip werkte is inmiddels multi-miljonair...
@Ron_Paul | 28-05-20 | 22:02:
Precies. Als je toegang hebt tot de betere banen en mooie inkomens is de VS helemaal top. Als je daar tot de top behoort behoor je de facto tot de wereldtop. Je komt dan niks tekort. Behoor je daar niet toe - zoals de overgrote meerderheid van de Afro-Amerikanen - then you're fooked for life. Feitelijk ben je dan aan het strugglen van wieg tot graf. De gebieden waar zij wonen zijn niet veel beter dan veel derdewereldlanden of oorlogsgebieden.
De afgelopen dagen bewust het knee-filmpje niet gekeken. Nu dus wel.
Ook al is er geen beeld van wat eraan vooraf ging, dit is gewoon een openbare marteling met de dood als gevolg.
Als dit een founding footage filmpje was van een arrestatie in 1938 uit Missisippi, dan zou dit het zoveelste trieste bewijs zijn hoe racistisch het diepe zuiden van de States was. Maar dit is Minneapolis anno 2020.
Deze agenten moeten veroordeeld worden voor moord. De hoofdcommissaris zal ter verantwoording geroepen moeten worden en er moet een onafhankelijk onderzoek komen om alle rotte appelen uit het gehele korps te vissen en eruit te kieperen.
Wat een sick fuck die officer, wat een mafklapper. Death penalty voor m
@Bill Cosby | 28-05-20 | 17:30: www.facebook.com/OccupyDemocrats/phot...
Vooral de agent die continue zijn schoen in de man z'n nek legt en hoort het slachtoffer roepen dat hij niet kan ademen, de doodstraf voor die hufter.... ook als het andersom geweest was overigens, dit is te gruwelijk voor woorden.
@Keyboardspeler | 28-05-20 | 18:05: Sorry, schoen moet zijn KNIE
Vreselijk wat er is gebeurd.
Maar even in perspectief. Die hele boze blanke mannen moorden onschuldige zwarten is nonsens. FBI statistieken wijzen uit dat een blanke man 200x meer kans loopt om vermoord of aangevallen te worden door een zwarte man dan andersom.
Dan zijn er niet van die protesten, toch wel apart.
@zoalsikhetzeg | 28-05-20 | 17:35: komt ook door dat de media bewust overal een rassenkwestie van maakt met de blanke als de slechterik.
Twee weken geleden ging er een filmpje rond van een zwarte man die een bejaarde blanke man in een verpleeghuis ernstig mishandelde.
De koppen in de media zijn dan " man mishandeld weerloze bejaarde ", was dit een blanke die een zwarte bejaarde mishandelde, had de kop "witte racist mishandelt weerloze zwarte bejaarde " geluid.
En hup outrage en rellen!
Dit geval(george floyed) is natuurlijk gewoon moord en kan niet streng genoeg gestraft worden.
Jezus wat een mongool die agent. Opsluiten die hap.
Ik keek met afzien naar die clips. De tering hee. "I got kids" Rennend met een berg plasma tv's, console's en toestanden. Dit is toch niet normaal meer? De wereld is stuk. Het is wellicht tijd voor een dikke control-alt-delete.
Schandalige actie van die agenten. Dat er tegen geprotesteerd wordt is prima, maar waarom loopt dat altijd uit op plunderingen en vernielingen? En waarom altijd door negers en latino's....
en ANTIFA
Het is weer bijna verkiezingstijd, dus Blacklivesmatter (racistischer dan deze naam kan niet) speelt weer op. Voor een goede en gedegen gesprek over systematisch racisme in de VS, nodig Candance Owens, Ann Coulter of Thomas Sowell uit. De agent is ontslagen, onderzoek volgt.
Ann Coulter vanwege haar huidskleur?
Gaan we hier ook krijgen als de BOA 's, extreem laag opgeleide personen met een afstand tot de arbeidsmarkt gek op goedkoop Aldibier, wapenstokjes enzo gaan geven.
Denk ik ook.
Veel achterlijk en dom volk gezien op deze video's.
Met bepaalde groepen in de VS is grondig wat mis. Geen wonder dat ze aan de onderkant van de samenleving zitten. Terecht. Wat moet je bijvoorbeeld als werkgever hiermee?
Je gaat toch geen onschuldige winkeliers beroven om je 'punt' te maken?
Gewoon moord van die agenten, hier moeten ze 28 jaar gevangenisstraf voor krijgen.
Mitch Henriquez is ook fout maar een heel ander verhaal . Die riep in een tijd van aanslagen herhaaldelijk tegen de politie dat ie een pistool bij hem had en verzette zich daarna fel tegen zijn arrestatie . Deze man werkt prima mee en word zo maar gruwelijk vermoord .
Gruwelijk, er is daar gewoon te veel mis bij de politie .
De Aziatische agent die toe staat te kijken was al eens een paar jaar geschorst voor buitensporig geweld tijdens een aanhouding en de moordende agent zelf stond ook al te boek als agressief bij het corps met meerdere incidenten . Hoe is het dan mogelijk dat die lui toch gewoon aan het werk kunnen, dan vraag je om dit soort misstanden . Hier is het precies andersom en durft een agent amper zijn mond open te doen, ook niet goed maar liever dan wat daar plaats vind .
De balans is moeilijk te vinden omdat ook de verdachten zeer verschillen. In de VS trekt ook de gemiddelde misdadiger makkelijker een wapen. In een ideale wereld zijn er alleen goed getrainde agenten die goed kunnen omgaan met extreem geweld. Die moeten dan wel weer grootste deel van de dag omaatjes helpen met oversteken. Het is niet zo makkelijk als dat het lijkt.
Nou,dan moet u maar eens kijken wat onze Agenten met je doen als je met een Gele Hesje in de buurt van het Binnenhof komt.
Bizar, al die aandacht hiervoor in NL.
Al 2 dagen in alle nieuwsuitzendingen, NPO, RTL etc.
Als hier een oude vrouw wordt overvallen en ernstig mishandeld door een paar donkere mannen, is het niet nieuwswaardig.
Het is allemaal selectieve verontwaardiging.
Het is inderdaad zwaar buitenproportioneel hoe dit in Nederland in het nieuws komt. En ze kunnen maar niet genoeg benadrukken dat het een zwarte man betreft. De rellen en plunderingen worden nog net niet toegejuicht door de media.
Ze zijn uit op verdeeldheid zaaien tussen blank en gekleurd. Een hetze tegen blank zegmaar.
Yup, want niets toont je medeleven beter dan het terroriseren en plunderen van de lokale middenstand.
Zoals de burgemeester in Minneapolis zei: "Hij (de agent) had 300 seconden om zich te bedenken en om de man op een andere manier vast te houden". De jut is een moordenaar.
Eerst maar eens wachten op de feiten zou ik zeggen. En als je in een situatie (of hij nu echt bestaat of niet) denkt te moeten kiezen tussen iemand onder controle houden of zelf het loodje leggen, dan hou je diegene onder controle.
Retrospectief kijken is vrij makkelijk.
Overal gaan mensen dood terwijl zij onder controle staan van de politie.
Foute politie in de bak, die gaat het heel zwaar krijgen.
Waarom moet ik een amerikaanse proxy opzoeken om de twitter fillempjes te kunnen kijken?
Ooit in de VS staande gehouden door cops. Was vrij intimiderend, vanwege soort van J walking.
Ooit gestopt voor te hard rijden. Nationaal park, niemand op de weg, politie achter een heuveltje. Vroeg of we toeristen waren en behandelde ons daarna als kleuters. Langzaam praten, etc. terwijl we prima Engels konden. Uiteindelijk wel met een waarschuwing weggestuurd. Maar wij zijn blank.
In mijn geval was het vooral: "Step aside, sir, do not argue with us".
@ploppy | 28-05-20 | 16:39:
En dan luister je daar en ga je niet in discussie. In Canada daarentegen zijn ze net zo soft als in Nederland.
@spriet; dat klopt. Politie in Amerika staat niet tussen het volk, bemiddelen niet en de-escaleren doen ze niet aan. Bek dicht en doorlopen.
Ook hier(Nederland) ooit staande gehouden door cops. Was vrij intimiderend omdat ik letterlijk zei: Ik ga mezelf bewapenen tegen die Mocro's... Mag je ook niet zeggen hier in Nederland. En Ik ben een getinte vrouw...
nypost.com/2020/05/28/george-floyd-pr...
Waarom gebeurd dat daar zoveel.? Ben ik nu aan het discrimineren? Nee.. Ik vraag me alleen iets af.. En denk nu niet Amerika wonen alleen maar imbecielen.. Want wat is daar echt gebeurd.? Voor wij het hier weer beter weten en de goedmens uit gaan lopen hangen.. Hiermee praat ik op voorhand niet goed wat daar gaande is.. Eerst even afwachten dus..
Kijk maar eens hoe het er in de getto's aan toe gaat. Je moet echt geen half zachte agent zijn om daar wat voor elkaar te krijgen.
Vroeger had je de Black Panthers die in groepen, gewapend met semi-automatische geweren, door zwarte wijken pattrouilleerden om te zorgen dat de politie dit niet deed. Vervolgens zijn wapenrechten ingeperkt, maar dat is dus wel precies waar het 2e amendement voor is bedoeld. Stonden daar 8 negers met wapens had de politie niet 7 minuten lang op iemands nek gezeten.
Yet the dems want to abolish the 2nd. Libtards
@MoltisantiBeer | 28-05-20 | 16:10: Ja dat klopt zeker. Maar vergeet niet dat zodra de zwarten zich bewapenen tegen de overheid (in plaats van elkaar, wat veel vaker voorkomt) zelfs de republikeinen ingrijpen. Toen de Black Panthers met wapens protesteerded heeft Reagan als gouverneur van California toch maar even de rechten ingeperkt.
En dat om een zogenaamd vals biljet van twintig dollar. Bizar.
In NL (Tilburg volgens mij) was iemand ook zo door een NS beveiligingsman vermoord. Voor het waarschijnlijk niet afrekenen van 2 blikjes bier in de AH to go. Wij zijn erger dan USA mensen. Want niemand hier in NL gaf een fuk om die dode student.
Ja heel gevaarlijk. Ga gauw de safe-space kast in schuilen!
Heel Amerika is verziekt.
Ook in dit genre: "When They See Us"
@Zeikerd | 28-05-20 | 16:52:
En u bent de belichaming van dom tendentieus. Natuurlijk zijn er excessen in de VS, maar van de gemiddelde cop heb je weinig te vrezen als je je normaal gedraagt en meewerkt. En veel Amerikanen zijn inderdaad bewapend maar dat maakt ze nog niet tot gekken.
@Zeikerd | 28-05-20 | 17:41:
Als u Amerikanen gemiddeld gezien hysterische gekken noemt, betwijfel ik of u er ooit geweest bent. Het lijkt er sterk op dat uw visie vertroebeld is door Nederlandse media en sensatiebeluste sites.
Internet staat er vol mee,de buitensporige geweld wat ze mogen gebruiken is heel extreem.
en je kan nergens je recht halen ook nog eens.
Heb ooit in een communistisch land gewoond,maar zelf daar hoefde je niet bang te zijn dat de politie zo extreem gewelddadig zou zijn.
Politie was er veel makkelijker als dat ze daar nu zijn,dus die VRIJheid wat ze daar zogenaamd hebben neem ik met een korrel zout.
Ja ik weet zeker dat in Venezuela, Cuba, de USSR of DDR de politie zich voorbeeldig gedragen en vooral niet mensen om welke reden dan ook in een gulag flikkeren...
@Moonwarrior | 28-05-20 | 16:06: Dat is wat ze je vertellen,maar was lang niet altijd zo,is meer HOLLYWOOD zichtpunt.
@Roger-Rabbit | 28-05-20 | 16:17: nee ik geloof het direct dat communistische landen bekend staan en stonden om hun respect voor mensenrechten en dat al die negatieve zaken over miljoenen en miljoenen doden, onderdukking van homo's, onderdrukking van andersdenkenden allemaal Hollywood-propaganda is ... proest
Heb zelf in een communistisch land gewoond... ja ik ook. En mijn vrienden werden daar als ze een borreltje teveel op hadden, te lang haar hadden of een te exotisch uiterlijk aan hun armen als zwaluwtje opgehangen door de flikken. Ga fietsen, linkse zwitsal. Ik schat je leeftijd op jonger dan dertig - je weet niks.
@kapoerewiet | 28-05-20 | 20:12: Als u het niet erg vindt, welk land was dat?
Niets zo racistisch als de dood van een zwarte man misbruiken om een stad te plunderen. Ga daar maan eens een demonstratie voor starten.
Nee dat willen ze niet zien.
Dacht dat alle agenten in USA een bodycam dragen tegenwoordig, waarom zijn daar geen beelden van of hebben zij er geen ?
Camera's stonden aan en worden atm verwerkt van wat ik begrepen heb. Er was een agent van een andere deel van de stad bij betrokken en die hebben zijn beelden al vrijgegeven. Probleem is alleen dat de beelden zwaar ge-edit moeten worden zodat er geen inbreuk op privacy is.
Dan ben ik toch blij dat ik in Nederland woon en niet in de VS, waar alle media helemaal door geobsedeerd zijn.
People don't kill people, only knees.
Heeft Mouthaan al een frame gedropped?
Kijk vanavond maar RTL journaal
Dit is gewoon moord in koelen bloede.
Met dat soort agenten heb je geen boa's meer nodig. Tering gringo mtfers.
Komt er al een petitie op gang van Claudia de Breij.
Ik denk het niet. Weinig deugpunten te behalen.
Deze ronde slaat ze over.
Vervolgen voor moord, klaar. Als je zo imbeciel bent..
Geen oog om oog, tand om tand. In de staat Minnesota is de doodstraf afgeschaft.
Aangezien agenten getraind zijn in deze situaties en de aangehouden heer aangeeft niet te kunnen ademen is dit moord. De andere agent die niet ingrijpt is medeplichtig aan moord.
Ik zal jouw reaguursel doorsturen naar de bandeled rechter.... dat spaard ze veel werk.... jij heb ze enorm geholpen.
Opsluiten voor het leven deze smerige racisten.
Deze gedrongen gedrochten komen niet bepaald getraind over. Handeling kan natuurlijk niet, en toekijken is nog stuitender. Overigens ook van de omstanders, niemand die serieus een vinger uitsteekt terwijl die man langzaam doodgaat. Bizar.
@johoost | 28-05-20 | 15:55: Ja. Duw die man met die knie omver. Dan maar getaserd worden.
@Nehemia | 28-05-20 | 15:54:
Laat je nakijken,ik als racist zie voorals eerst een persoon.
laat ze kleur hierbij buiten beschouwing.
@Nehemia | 28-05-20 | 16:00: Getaserd, of doodgeschoten. En als het niet dat tweede was, mag je ook een paar jaar de cel in voor het aanvallen van een agent en voor het bemoeilijken van een arrestatie. Zonder bewijs dat je iemands leven hebt gered natuurlijk, want dat is dan onmogelijk te leveren.
Ik kijk nog wel eens naar real life zienhuisprogramma's waar agressieve en dronken gasten worden binnengebracht. Die schreeuwen direct dat ze geen lucht krijgen, waarop de arts altijd zegt "Als je kunt schreeuwen, kun je ook ademen".
@Roger-Rabbit | 28-05-20 | 16:04: De man is dood doordat de omstanders niet ingrepen. Wat begrijp je niet?
*ziekenhuisprogramma's
Die politieagent (Mr. Tough Guy) moet terechtstaan wegens moord. Absoluut onacceptabel. Levenslang opsluiten, zo'n machtsgeile klootzak.
@Tronald_dump | 28-05-20 | 15:39:
Hij lag al geboeid op de grond, je praat poep.
@sprietatoom | 28-05-20 | 15:41:
Hij lag op de grond omdat hij niet meewerkte, lulhannes
@Tronald_dump | 28-05-20 | 15:44:
Bewijs van verzet tegen aanhouding ? Kom maar met een filmpje waarin hij zich heftig verzet.
@Tronald_dump | 28-05-20 | 15:39: Flikker toch op, de man ligt geboeid op de grond met een knie in zijn nek en 1 of 2 andere agenten die z'n benen fixeren(beelden andere hoek). Op de beelden van beveiligingscam 2 kun je zien dat ze 'm van de muur, zo de auto in hadden kunnen bonjouren(de auto stond al klaar), hij verzet zich niet laat zich meevoeren, deurtje open, dude erin en klaar. In plaats daarvan nemen ze 'm achter de auto for whatever reason....
@sprietatoom | 28-05-20 | 15:46:
www.liveleak.com/view?t=sgIE2_1590595...
vanaf 5:00 gaat hij lopen trekken en dan laat hij zich vallen omdat hij de politiewagen niet in wil.
@Tronald_dump | 28-05-20 | 15:53:
Trekken ? Hij lijkt verzwakt en staat al vanaf 2:35 heel wankel op zijn benen als ze hem uit die andere auto halen. Dit is echt onzin.
Wat die agent deed was moord in koele bloede. Zelfs zijn knie erop houden als hij al minuten bewusteloos is. Onbegrijpelijk dat je dit goedpraat.
@sprietatoom | 28-05-20 | 16:18:
Ik praat het niet goed, ik zeg alleen dat die agent lomp is (dat schijnt al reden tot wegjorissen te zijn). Moord slaat nergens op. Mee huilen op de golven van emotie, is al dat "moord!" gebrul.
Dat moord is gewoon aan de hand van de misselijkmakende beelden. In het begin geeft Floyd al aan geen lucht te krijgen. Omstanders geven aan dat hij geen lucht krijgt. De agent zit bijna te genieten met een soort grijns. En dan nog 3 minuten je knie op iemands nek houden die dan al dood of bewusteloos is. Alles helemaal overbodig omdat hij al lang geboeid op de grond lag. Er ging totaal geen gevaar meer van uit.
"To Protect and to Serve" nou dat hij maar lang de bak ingaat.
Kennelijk had deze gast met een vals 20 dollar biljet betaald:
www.dailymail.co.uk/news/article-8365...
Als er een reden is om te plunderen en te rellen zullen ze het niet laten. Over de rug van een dode man. Zo dom.
Gewoon opportunisme.
Blanke dood door zwarte, agent dood door zwarte crimineel, zwarte dood door zwarte agent? Geen opportunity!
Zwarte dood door blanke agent? Plunderen maar....
@Tronald_dump | 28-05-20 | 15:42: Dat klote tuig heeft altijd een reden nodig en die hebben ze nu.
Man man man. Jezelf ijsklont noemen. Dat is nog erger dan plunderen en brand stichten samen.
Als die cop door een woedende menigte was gelynched zou waarschijnlijk op meer begrip gekregen hebben dan deze plunderingen.
Gemiste kans is hier denk ik ook niet het juiste woord, afschuwelijk dit.
We moeten het Pete Hoekstra maar eens vragen, die weet het allemaal zo goed.
Iedereen een gun, dat is de oplossing.
Die zegt gewoon dat er niks is gebeurd....
Politieman moet worden gestraft voor zijn crimineel gedrag. Maar wat is het excuus om aan het plunderen te slaan?
Bovendien worden plunderingen altijd gepleegd door een specifieke minderheid. De usual suspects. Triest want lang niet iedereen is zo.
Ja, gympies zijn zo belangrijk.
PS4 en I phone of Samsung zijn nou eenmaal essentials in tijden van Corona. Bekend verschijnsel in steden met veel negers.
Werkschoenen zullen het niet zijn..
Misschien moet de FBI wat minder bij de dokters binnenvallen die vitamine C voorschrijven:
www.dr-rath-foundation.org/2020/05/fb...
Blank en zwart doet in dit treurige geval (wat een sukkels die agenten) niet er zake. Maar natuurlijk trekt zwart meteen de racisme kaart en gaat weer vol op het orgel. Lekker winkels slopen! Zolang 95% van de dode zwarte mannen wordt afgeschoten door andere zwarte mannen zou ik gewoon effe m'n muil houden met je Black Lives Matter. Maar goed, ik ben dan ook een blanke racist.
Elk weekend schieten zwarten elkaar af in Chicago and not a single fuck was given helaas.
Ja en nee, de politie is daar veel aggressiever naar iedereen. En iedereen is geweldadiger in het algemeen. Goede kans dat er meer 'false positives' zijn daardoor (dwz onschuldige mensen worden gedood).
Wel interessant om te kijken in dit geval naar hoe deze agenten onder stress stonden etc. want er lijkt hier geen sprake meer te zijn van tijdsgebrek waardoor je direct moet handelen.
Ik denk niet dat er hier sprake was van racisme. Niet dat ik er verder een goed woord over heb.
De clip staat niet meer op het internet. Een zwarte dominee preekt in een zwarte kerk dat African-Americans racisten pur sang zijn. Als voorbeeld haalt hij aan dat zwarte mannen tientallen andere zwarte mannen kunnen neerschieten en daar maakt niemand zich druk over. Business as usual. Echter, zodra een blanke een zwarte neerschiet, dan breekt de hel los.
Fout! Heel fout! Treurig dat dit gebeurt! Deze man had zich duidelijk overgegeven. Deze agent(en) moeten hiervoor gestraft worden, vanwege hun functie misschien wel zwaarder dan iemand anders die iemand van het leven beroofd. Het geweldsmonopolie is een groot goed en moet hiermee moet uiterst delicaat worden omgegaan! Dat maakt een rechtsstaat en fatsoenlijke rechtsstaat!
Logisch dus dat je hier boos om kunt worden. Maar... Om dan als een stelletje hersenloze apen “boodschappen te gaan doen” bij de Target?! Die link zie ik niet zo goed?!
Bij de volgende keer dat er weer TBS’er iemand omlegt, moet ik dan bij de MediaMarkt of de Bijenkorf zijn om m’n woede weg te “looten”?
Blijft bijzonder hoe er gelijk geframed wordt, ditmaal met MAGA petje. Probleem bij de politie is evident. Aan de andere kant, als een zeker gedeelte van een bevolkingsgroep met een zekere herkenbaarheid notoir veelplegers herbergt, dan triggert dat vooroordelen bij anderen genaa
Die agent moet de bak in voor moord met voorbedachte rade. Hij werd genoeg gewaarschuwd door de omstanders.
Moord met voorbedachte rade?
Wat een gelul. Die agent heeft onderschat wat hij deed. Bijna bij elke arrestatie brult de verdachte moord en brand en bemoeien omstanders zich er mee door van alles te schreeuwen. Al je daar op moet letten als agent, kun je net zo goed bij de Nederlandse politie gaan werken.
Dat gaat niet lukken, maar dood door schuld zit er zeker wel in.
@Tronald_dump | 28-05-20 | 15:33: De man was for crying out loud in de boeien geslagen en er waren vier agenten. Hij kon helemaal niks beginnen. De man in kwestie gaf zelf ook duidelijk aan dat hij geen adem kon halen, buiten het gegeven dat deze procedure met de knie niet eens conform de regels was.
De dader was toch een witte in deze? Of ben ik nou gek?
Die zwarte is in koele bloede vermoord.
Natuurlijk keur ik dit af.
Maar zoals vaak zijn er meer kanten.
Alleen de pers heeft hier vaak maar oog voor 1 kant.
newsone.com/3906412/black-cop-shoots-...
www.gopusa.com/blacks-riot-in-charlot...
newsone.com/3900625/black-cop-murder-...
er is maar één kant: de man is gedood door een machtswellusteling.
Diep triest wat er met die man is gebeurd. Die politieman heeft in ieder geval niet door dat het eventuele verzet dat de man nog pleegt in deze situatie geen echt verzet is. Maar doodsstrijd wat hij naar verzet vertaald. Dom ? Onwetend? Zeg het maar. Is al veel vaker gebeurd.
Dit kan alleen onder Trump gebeuren. Bij andere presidenten gebeurde dit nooit.
Toch?
Shooting of Amadou Diallo. Bill Clinton was toen de president van United states of Stupid.
Wheelchair-riding woman is beaten and sprayed with a fire extinguisher by looters who accuse her of 'getting out of her chair and STABBING them while trying to stop ransacking of Target' in George Floyd riots in Minneapolis
www.dailymail.co.uk/news/article-8364...
Wat heeft huidskleur hier mee te maken?
Helemaal niets als het goed is. Maar ja...
Wat een zielige Amerikanen. Ze zijn slachtoffer van foute westerse gedachtengoed.
Slachtoffers van fout Ottomaans gedachtegoed kunnen het meestal niet meer navertellen.
Sorry maar als de MAGA kaart wordt getrokken doe je niet meer mee in de discussie.
Dat er heel wat mis is zal echt wel kloppen, waar is dat niet. Wij hebben de ongewapende Mitch Henriques remember.
America blijft nou eenmaal een land waar iedereen een vuurwapen kan hebben dus beter veilig dan sorry.
Als agent treed je daar vaak alleen op en je staat in de soms letterlijke vuurlinie van de samenleving dan moet je ook nog eens in een split second optreden.
Je dan druk maken over handvesten en ander geneuzel kun je je leven kosten of die van onschuldige bystanders.
Zal allemaal wel, maar niet van toepassing op het filmpje hierboven vriend.
Ik dacht dat die agent een Hillary fan was maar nu op Biden stemt. Hij moet nog steeds levenslang de bak in.
@zalkmarzegge | 28-05-20 | 15:05: Precies, wat Miezerig plempt is miezerig en hier niet van toepassing.
Ik ga voor de verandering eens niet de schuld bij de reltrappers en de looters leggen maar ga in de VS nou eens normaal om met je burgers. Het feit dat iemand zwart is en iemand al dan niet terecht wordt aangehouden en dat wellicht de kans dat een zwarte in aanraking met de politie komt veel groter is dan bij een blanke nog niet meteen zeggen dat je hem dan maar als een primitieve wilde gewoon moet afmaken. Echt krankzinnig zoals ze daar met de medemens omgaan.
Die copper is een volidioot, net als zn collega. Omstanders waarschuwden notabene meerdere malen dat het slachtoffer niet meer ademde. Ongelofelijk.
Yep, daar zijn we weer. Je eigen egoïsme koelen in een vlaag van materialisme. Respectloos naar de slachtoffers.
Toen ik die video zag en een omstander protesteerde om de behandeling van die man met die knie in zijn nek en die andere agent de mensen op afstand hield, toen verbaasde ik mij eigenlijk waarom niemand een burgerarrest maakt.
Je zou voor geweld kunnen kiezen in dit geval, maar dat is natuurlijk niet de juiste manier en keuze en kan met gevaar voor je eigen leven slecht aflopen.
Die agenten zijn hier overduidelijk fout en niet voor rede vatbaar. Desalniettemin, zou je net zo goed deze man kunnen ontzetten door deze agenten duidelijk te maken, dat het publiek hen arresteerd na enige ferme waarschuwingen.
Een groep is zo gevormd en een saamhorig gevoel voor rechtvaardigheid ook.
Ik zou geen burgerarrest op een Amerikaanse agent durven maken. Hij was ook niet alleen. Had 2-3 handlangers bij hem. Bovendien mag het volgens mij ook niet. Had wel George's leven gered als dat wel zou mogen.
".... Een groep is zo gevormd en een saamhorig gevoel voor rechtvaardigheid ook...."
LOL, hoe denkt u dat die groep 'in die wijk' op afstand gaat worden gehouden? Niet met de knuppel hoor.
@litebyte | 28-05-20 | 15:01: ja, het is voor ons wat lastig uiteraard om een goed beeld (laat staan volledig beeld) te krijgen en kunnen alleen reageren op wat we daadwerkelijk te zien krijgen.
Uiteindelijk, wapens of niet... als de groep groot genoeg is, dan kan het gevoel van iets te kunnen uitmaken groter zijn, dan de angst voor actie door de politie. Ze kunnen niet een hele groep neermaaien met de kogels van een paar pistolen. Vanaf een toetsenbord/telefoon bedenken hoe of wat is anders, dan wanneer je daadwerkelijk in een dusdanig stressvolle situatie verkeert en het chaotisch is.
Je zou die agenten denk ik ook moeten duidelijk moeten maken, dat je ze zal benaderen met ‘overwhelming force’ in deze buitengewone situatie en dit niet voor je plezier doet.
@NakedJehuty | 28-05-20 | 15:20: Ze kunnen nt de hele groep neermaaien, maar wel een stuk of 5-10 per agent ernstig verwonden of doden voor hun clip leeg is. Da's 20 tot 40 man in een groep van hoogstens honderd, ik wil best iemands leven redden mr niet met 40% kans ten koste van de mijne.
Een (1) blanke politieagent heeft vermoedelijk overdreven en onjuist gehandeld waar, al dan niet toevallig, een zwarte meneer het slachtoffer van werd. Genoeg reden om de hele blanke gemeenschap weer direct weg te zetten als racist en de eigendommen van volstrekt onschuldige blanken te vernielen.
Ongeveer de helft stemt wel op racisten.
Ben je echt zo dom?
@RickyLaRue | 28-05-20 | 15:03: Blijkbaar. Die agent mag van mij op de elektrische stoel maar zijn gedrag rechtvaardigt op geen enkele wijze het primaire gedrag van al die plunderende, muitende slopersbrigade. Hier hebben we, en ze, een rechtssysteem voor opgetuigd.
@Kaan78 | 28-05-20 | 15:02: Klopt. In de US stemt de helft op Links. Op de oprichters van de KKK. Wist je zeker he?
Je beseft wel dat t aantal blanke agenten dat sinds de afschaffin van de slavernij 'vermoedelijk heeft overdreven en onjuist gehandeld' waar een zwarte de dood door vond niet zonder hulpmiddelen te tellen is? Dan heb je 't over duizenden gevallen...
Die lootings zijn het gevolg van die decennia van onderdrukking en 2e rangs burgerschap, niet zozeer van deze ene case. Maakt 't absoluut nt gerechtvaardigd om te gaan rellen en looten, maar dit is geen geïsoleerd incident, dit is het zoveelste incident waarin 't fout gaat en aangezien in het verleden agenten hier doorgaans mee wegkomen met een tik over de vingers of een oneervol ontslagje, snap ik dat de bevolking er steeds meer genoeg van krijgt en iig nt het vertrouwen heeft dat die agent wordt veroordeeld voor moord.
@ReyNemaattori | 28-05-20 | 16:05:
Dus als iemand langere tijd onderdrukt wordt, ga deze winkels plunderen?
Volgens deze gedachtetrant zouden vrouwen dus permanent winkels moeten plunderen, daar zij, volgens eigen zeggen, al sinds het begin der tijden zijn onderdrukt en uitgebuit.
U schrijft over duizenden gevallen. U heeft vast een aantal bronnen hiervoor.
Rodney King all over again.
Maar serieus, die vuile glimlach bij die agent. Dit heeft niets meer met z'n werk doen te maken. Hij heeft er gewoon lol in.
Rodney King had tenminste wat op zijn kerfstok. Nog niets gelezen wat George zogenaamd had uitgevroten.
@Graaf_van_Hogendorp | 28-05-20 | 14:56: Ik doelde op de rellen eigenlijk.
Maar qua Rodney King: die had volgens mij ook geen strafblad/historie, maar was dronken op weg. George werd verdacht van vals geld uitgeven. In beide gevallen geen reden tot grof geweld (tenzij sprake is van verzet, maar dat zag ik niet in de filmpjes die online staan).
Ik ben echt voor het steunen van agenten, en een goed geplaatste en getimede tik op zijn tijd is wat mij betreft prima, maar dit slaat nergens op.
@Bigaroque | 28-05-20 | 15:02:
"Early in the morning of March 3, 1991, King, with his friends Bryant Allen and Freddie Helms, were driving a 1987 Hyundai Excel west on the Foothill Freeway (Interstate 210) in the San Fernando Valley of Los Angeles. The three had spent the night watching basketball and drinking at a friend's house in Los Angeles.[8] At 12:30 a.m., officers Tim and Melanie Singer, husband and wife members of the California Highway Patrol, noticed King's car speeding on the freeway. They pursued King with lights and sirens, and the pursuit reached 117 mph (188 km/h), while King refused to pull over.[9][10] King later said he tried to outrun the police because a charge of driving under the influence would violate his parole for his previous robbery conviction."
Van wiki nota bene.
@Graaf_van_Hogendorp | 28-05-20 | 15:06: Dat is wat ik zeg. King was dronken op pad, maar had geen historie, en George werd ervan beticht vals geld te hebben uitgegeven. Wat bedoel je te zeggen met je quote?
Wat mij betreft in beide gevallen verdacht van een misdrijf/overtreding. Dus ingrijpen van de politie volkomen terecht, maar niet in de mate waarop.
@Bigaroque | 28-05-20 | 15:13: U moet nog een keer lezen: would violate his parole for his previous robbery conviction."
Hij was dus voorwaardelijk vrij.
Bijna exact hetzelfde gebeurde bij Mitch Henriquez, hier in het Zuiderpark. Mitch maakte een grapje en betaalde dat met zijn leven. Er braken geen rellen uit. En dat terwijl de mensen van bijvoorbeeld Bij1 van mening zijn dat de Nederlandse maatschappij door en door racistisch is en de politie standaard profileert.
Oh ja?
Riep deze meneer in Amerika ook dat hij een wapen bij zich had?
? Geen rellen?
www.omroepwest.nl/dossiers/rellenschi...
Zeggen dat je een pistool hebt zie ik niet als grapje, los daarvan was dat politiegeweld ook van het niveau - dood door schuld
@litebyte | 28-05-20 | 14:57:
Hij greep naar zijn kruis... of je moet een kleine pipa daar kunnen verstoppen of hij had verder geen inhoud in zijn slip om daar een pipa kwijt te kunnen ipv zijn pp.
Gewoon in een busje kwakken met zijn grote bek en later loslaten met een boete.
Het verschil is dat dat in Nederland niet structureel gebeurt. Je kan de Nederlandse politie van veel betichten maar niet van racisme.
@TheOracle2 | 28-05-20 | 15:00: O nee? Is het bezoek aan de iftar geen discriminatie? Positief noemen ze dat toch? Maar ook dan.
@watmagjenogwel | 28-05-20 | 15:12: Herstel, u had het over racisme, excuses.
U snapt het verschil niet zo goed tussen discriminatie en Racisme? Volgens mij hadden we inmiddels ook een impliciete overeenstemming over het feit dat islam geen ras is.
Een van de agenten was Arubaan.
Dit is gewoon moord. Ben benieuwd wat de strafmaat voor deze schoften gaat worden.
De Minneapolis Strangler zou 'een Trump-aanhanger zijn'. De linkse nepnieuwsmachine draait weer overuren.
Heb 'em gezien met een maga petje maar goed we wachten wel af wat zijn motief was.
50% kans (of meer wellicht in politie kringen.)
Het land is zo verdeeld mede door toedoen van media als CNN.
@sprietatoom | 28-05-20 | 14:52: En door media als Foxnews en OANN. Laten we eerlijk zijn, de kleuren in dat land zijn gereduceerd tot twee: wit en zwart. Niemand ziet daar nog grijstinten.
(en ja, wit is geen kleur, ik weet het, maar beeldspraak, dus het mocht, dacht ik zo)
@Bigaroque | 28-05-20 | 14:57:
FOX-news is minder verdelend dan een CNN maar misschien kijk ik gekleurd omdat ik het vaak eens ben met ze.
@Graaf_van_Hogendorp | 28-05-20 | 14:51: "But the man in the 'Make Whites Great Again' hat above is not Chauvin. This photograph actually shows Jonathan Riches, a supporter of U.S. President Donald Trump who is also a former federal inmate and an online troll who has garnered a reputation for filing lawsuits.
Riches confirmed to us that he’s the person in this photograph, but claimed that the 'Make Whites Great Again' slogan on this hat was photoshopped..."
www.snopes.com/fact-check/make-whites...
Een compleet kwaadaardige, moedwillige poging tot opruiing door het verspreiden van desinformatie, dus.
@Bigaroque | 28-05-20 | 14:57: nee rood (rep)en blauw (dem)
@SIogra | 28-05-20 | 15:05: En dus - zei hij zelfvoldaan - een mooi bewijs van wat ik bedoel. Er is geen middenweg meer in de US. Sean Hannity zit met zijn tong zo diep in de reet van Trump dat hij de nuggets nog kan proeven, en Ari Melber weet spreekwoordelijk niet meer hoe diep hij moet buigen om de oude Biden te kunnen ontvangen.
Totaal verkloot daar. En dat is exact waar we hier ook naartoe gaan.
@Bigaroque | 28-05-20 | 15:09:
Tuurlijk zit Sean Hannity diep in de zak bij Trump, ze dineren zelfs samen. Wel gisteren een heel lang start-item over Floyd bij Hannity, dat dit echt niet kan.
@sprietatoom | 28-05-20 | 15:20: Heb van gisteren nog niets gezien, maar als dat zo is siert dat hem. Net als zijn opmerkingen over mondkapjes, dat mensen dat zelf moeten weten en niet een 'partisan' iets moet zijn, n.a.v. de opmerkingen van Trump.
Ah. Ze hebben ook weer hun Mitch momentje. Maar daar pakken ze het plunderen grootser aan. Geen von Aertsen in dienst natuurlijk, die had de sharia popo het laten oplossen.
Mitch de Heilige? Gekruisigde George had de wereld ook al niets anders dan goeds te bieden.
Uitstekende reactie van Donald Trump: hier gebeurt iets wat niet door de beugel kan. Een onderzoek is gestart en we zullen zo snel als mogelijk de betreffende personen voor de rechter brengen.
Dat er bevolkingsgroepen zijn die menen dat ze nu ineens het recht hebben om aan het plunderen te slaan...
worldpopulationreview.com/us-cities/m...
[...]followed by immigrants from the Horn of Africa, particularly Somalia.
Nu heeft u het antwoord waarom een deel aan het plunderen is geslagen. ies kultoer.
Ik ben confuus, de NOS spreekt over een witte agent. Wie moet ik nu geloven, het staatsorgaan of GS?
Nogmaals, ook het AD had het over een witte vrouw, smerig tuig is het bij de media in Nederland, framing heet dat.
Niet alleen dan, ook na bijvoorbeeld een orkaan ontstaat dat recht. Herinner je de beelden van de Antillen dat de straten uitpuilden van de mensen met een TV op hun schouder.
Verschrikkelijke beelden. Je ziet hoe de arrestant langzaam vermoord wordt terwijl hij al weerloos en geboeid op de grond ligt. Beide politie-agenten betreffen volslagen malloten zonder enig gevoel. Het zal je vader of broer of kind maar zijn. Ik zou zeggen: de moordenaar minimaal 30 jaar achter slot en grendel, en de pummel die toe stond te kijken bij de moord minimaal 20 jaar, zonder mogelijkheid van parole.
In the USA is moord meestal levenslang en in dit geval maar goed ook.
Minneapolis, net als vrijwel alle grote steden in de VS heeft een burgemeester van de democratische partij.
de burgemeester is ook verantwoordelijk voor de politie. Meestal zijn ook de hoogste politieambtenaren in de steden van de democratische partij. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het aannemen en trainen van de eigen politiemensen. En hoe geloofwaardig is het dan dat daar openlijke white supremacy figuren tussen zitten?
deze #ophef komt op een prachtig moment voor de democraten, om de aandacht af te leiden van de uitglijders van Joe Biden. #YouAintBlack was dagenlang trending vanwege Creepy Joe' s ronduit racistische opmerking over wie er nu wel of niet zwart genoemd mag worden.
mooi draadje op twatter: twitter.com/mikebravodude/status/1265...
3x raden waar de meeste Corona doden zijn gevallen en of de burra en gouverneur een D of een R achter de naam heeft staan...
Knap hoor, hoe jij de gruwelijke misdaad door een politieman weet om te smeden tot het bashen van een politicus. Stuitend.
Dem Gov
Dem Mayor
Dem city Council
Black Dem Chief of police
@Moonwarrior | 28-05-20 | 15:08:
Opvallend dat alle sanctuary cities en overige Dems steden en zelfs staten enorme sh*th*les zijn geworden.
Een soortgelijk iets gebeurde na de dood van Mitch Henriquez in Den Haag. Werkschuw volk greep dat haakje destijds gretig aan om te plunderen en amok te maken.
En zo is het inderdaad!
Zo dat was zo ernstig, dat het volgens mij amper het nieuws haalde.
Deze agenten zijn enorm tuig wat gestraft moet worden. Gelukkig geldt dit niet voor alle agenten.
Die zwarte plunderaars zijn enorm tuig wat gestraft moet worden. Gelukkig zijn niet alle zwarten plunderaars.
Overigens zijn zo te zien wel alle plunderaars zwart.
Veel etnische types en SJW's met mondkapjes die massaal aan andermans spul zitten, terwijl er een plaag rondwaart en links de macht in handen heeft: Distopia is hier.
Ja middels een presidentieel decreet.
Als je uit je nek lult en/of liegt op internet; volgt er een disclaimer. Dat geld voor jou, mij, de koning en een president. Wat is het probleem?
@Ryan$8 | 28-05-20 | 14:55:
Zij vallen onder een speciale wet in Amerika waardoor ze niet verantwoordelijk zijn in beginsel voor wat mensen posten. Deze wet geldt niet voor standaard media outlets.
Daarom hoeven ze ook niet selectief redactie opmerkingen te plaatsen onder berichten, volstrekt onnodig.
@Ryan$8 | 28-05-20 | 14:55:
Het probleem is dat uit je nek lullen en/of liegen niet altijd objectief vast te stellen is.
@Ryan$8 | 28-05-20 | 14:55: het probleem is dat dit dus alleen gebeurt bij conservatieven:
Twitter declines Trump campaign request to tag Dem video as 'manipulated media'
thehill.com/homenews/campaign/488446-...
At issue is a new video that has been viewed millions of times featuring audio of Trump saying: “The coronavirus, this is their new hoax.”
The Washington Post’s fact checkers gave Four Pinocchios to a previous advertisement from former Vice President Joe Biden’s campaign using the same audio.
Maar vervolgens wel na de klanten van het campagneteam van Biden een Trump video laten aanpakken:
www.foxnews.com/politics/trump-campai...
What Else Did You Expect?
www.youtube.com/watch?v=vtNkEWmFFCI
Volgens het Amerikaanse ministerie van Justitie waren Afro-Amerikanen van 1980 tot 2008 goed voor 52,5% van alle daders van moordzaken, met blanken 45,3% en "overige" 2,2%. Het beledigende percentage voor Afro-Amerikanen was bijna 8 keer hoger dan bij blanken, en het aantal slachtoffers 6 keer hoger. De meeste moorden waren intraraciaal: 84% van de blanke slachtoffers werd gedood door blanken en 93% van de Afro-Amerikaanse slachtoffers werd gedood door Afro-Amerikanen. [49] [50] [51] deel van de wereld
In 2013 waren Afro-Amerikanen goed voor 52,2% van alle moordaanslagen, met blanken 45,3% en Aziaten / indianen 2,5%. Van bovenstaande was 21,7% Spaans. [52] [53]
93% van de Afro-Amerikaanse slachtoffers werd gedood door Afro-Amerikanen.
Niet teveel hatefacts posten. Zo hoorde ik ook weer een familielid mbt de hardloper, klagen dat die zwarten constant afgeknald worden en dat het gewoon een paar blanke racisten waren. Dat je dan aangeeft dat dat bijna in alle gevallen door andere zwarten gebeurt is iets wat er kennelijk gewoon totaal niet toe doet. En als het er dan al wel toe doet, dan komt dat natuurlijk doordat ze in armoede leven gecreeërd door de Blanke onderdrukker. Het moet en zal racisme zijn. En als het racisme is, dan moet dat natuurlijk door ons komen. Want wij zijn blank, wij zijn schuldig, wij moeten boete doen. Ik word ziek van die protestanste schuldcultuur.
Die vergisdood door NL'se politieagenten op een volkomen onschuldige Hongaarse vrachtwagenchauffeur in Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) in, wat zal het geweest zijn, 1998? 1999?, gestikt tijdens een arrestatiein zijn eigen auto of in die van de pliesie, daar hoor je niks meer over.
Mentaal beperkt -vaak rascistisch- politiegeweld in de VS is dagelijkse kost - nu breekt er een keer een opstand (lees rellen) uit omdat het goed op beeld is vastgelegd met audio.
Normaal hoor je er weinig over
"Blanke agent vermoordt zwarte man tijdens arrestatie"
Losstaande van het lage intellect van een gemiddelde BOA met pistool in de VS - is dit het zoveelste trieste rascsitsiche incident in the (LOL) greatest nation on earth (naar Trump en voorgangers)
Misselijk makende video. Die domme schoften moeten hun verdiende loon krijgen.
Goed dat Trump op deze zaak reageert. Goede reactie ook.
Justice will be served. Hou je aan deze belofte.
Die agenten moeten vervolgd worden. Dit is extreem laf. Hij is al geboeid. Dus je houdt 'm onder bedwang op een andere manier, eventueel onder schot houdend. Gaat 'ie dan uit z'n plaat kun je 'm alsnog voor z'n sodemieter schieten. Maar dat was totaal niet aan de orde.
Dat volk dat dan de boel gaat plunderen, ze wachten er gewoon op totdat er weer een arme sul wordt vermoord door de politie want dan vinden ze het gerechtvaardigd gratis televisies op te halen.
Bij zo'n groep wil toch geen mens horen?
En dat Fuck AD, had het reeds over een witte vrouw, wat een ongelooflijke smerige framing vindt er toch plaats in NeeDDRland.
Wilde een email sturen naar die krant maar.... ze hebben het door, je kunt niet zo eenvoudig reaguren.
De zwarte bevolking, in Amerika, is 4x harder getroffen door Covid.
In sommige staten zelfs 5 tot 7 keer.
Sociale, maatschappelijke achterstand.
Om weer een puntje te noemen waarom zwarten nog steeds het gevoel hebben achtergesteld te worden.
Waarmee ik niets wil goedpraten over het criminele gedrag van zwarte bendes.
Je bedoeld dat het de schuld is van de witte man dat ze nooit geleerd hebben wat anderhalve meter is?
Koken en gezond eten is veel goedkoper dan KFC en hamburgers vreten. Dus op welke manier is hun ongezonde levensstijl oftewel "sociaal maatschappelijke achterstand" weer eens het schuld van blanken, want dat is wat links altijd claimed of op z'n minst insinueert?
@Gladiator Fap | 28-05-20 | 14:40: Je vindt jezelf nog grappig ook he?
@Gladiator Fap | 28-05-20 | 14:40:
Nee, ik geef niemand de schuld.
Het zit ‘m in het soort werk, die manier van reizen naar het werk.
De financiële middelen, die ontbreken, om de gezondheid op peil te houden.
Zomaar wat feitjes.
Zwarten hebben misschien gelijke kansen, maar in werkelijk is dat natuurlijk niet zo.
Vanuit een achterbuurt kom je niet makkelijk in Bel-Air terecht.
Dat kan komen door de slavernij en genetische afwijkingen. Alleen zwarten die hun vocht goed vasthielden, overleefden de overtocht tijdens de slavernij. Donkere mensen in VS hebben daardoor veel vaker hoge bloeddruk.
Ik begrijp niet hoe het kan dat zwarten nog altijd achtergesteld zijn. De gebieden waar heel veel zwarte Amerikanen wonen zijn al 90+ jaar volledig in handen van de Democratische burgemeesters in door Democraten geleide staten.
Politie vermoordt een man. Consequentie: publiek berooft winkelier. Logisch. Betekent dat alleen tuig voor hem opkomt.
Beetje kort door de bocht als deze tegel al serieus is. Je ziet ook zat andere protesten en betuigingen, zonder diefstal en geweld.
Die agent is echt gestoord, hij vermoordt hem gewoon en geniet er volop van. En die vette chinees staat er bij om hem af te schermen. Zelfs een kleuter weet dat als je je gewicht op iemands keel zet het gevaarlijk is. Er zijn geen woorden voor het totale sadisme van de moordenaar en de volledig onkunde van zijn collega's.
Waren er toen maar woedende omstanders geweest om hem te redden. Het blijft bij filmen.
@sprietatoom | 28-05-20 | 14:38: Dit is de VS, daar moet je zo'n poging zelf ook met je leven bekopen. Die politieagent zal hoogstwaarschijnlijk de gevangenis in gaan, en verkracht worden elke dag, want dit is echt zo fout.
@kovariant | 28-05-20 | 14:48:
Zat er aan te denken, je moet er wel voorzichtiger zijn want je hebt zo een kogel te pakken. Je bloed gaat koken als je die agent bezig ziet.
Hoe links en de linkse media hier op reageren heeft wat weg van de "Two minutes of hate" in 1984. Echter bij de MSM blijft het voor veel langer dan 2 minuten spelen.
Rechtse media reageren net zo hoor; ik zie in America qua "normale" zenders van rechts tot links een zelfde reactie.
Ook hier in Nederland van de Telebelg t/m Azijnbode . . . zelfde reactie. Zelfs GS en Joop denken hier hetzelfde over. Weet je wat anders is? Het gezeik van reaguurders bij al die media; dat zijn de hersenloze hufters die hun eigen agenda en onderbuik laten leeglopen; zowel bij rechts als bij links.
@Ryan$8 | 28-05-20 | 14:42: Whataboutism in een notendop.
@unshift | 28-05-20 | 14:45: Het is pas een drogreden als jij compleet zou zijn geweest in je verhaal. Het weerleggen/aanvullen van een eenzijdige afspiegeling van wat er gaande is, is geen whataboutism . . . dat heet volledig zijn.
@Ryan$8 | 28-05-20 | 14:52: Mijn verhaal is compleet genoeg maar volgens mij weet je zelf niet waar je het over hebt als een soort Karen. Als je het compleet verhaal wil weten dan moet je dit boek kopen en lezen: www.bol.com/nl/f/1984/920000005675425...
Tja, als je als redelijk kansarm deel van de bevolking een president in de maag krijgt gesplitst die overduidelijk schijt aan je heeft en bijna iedere dode door politiegeweld hoort ook tot jouw deel van de bevolking, komt er een moment dat je dat niet meer pikt.
Dit is nog slechts een begin van de ellende. corona, een drijfzandeconomie en 4 more years doen de rest
Ja dan ga je winkels van aziaten plunderen. Want dat die met hard werken wel succes hebben steekt en daar moet je als zwarte toch iets tegen doen?
Aha, de schuld van Trump dus.
@2voor12 | 28-05-20 | 14:39:
Jij bent veel te geobsedeerd door ras of huidskleur om mee in discussie te gaan.
@DrumPiet | 28-05-20 | 14:44:
Lol!! Zegt de persoon die hier kennelijk Trump de schuld van geeft. Dit probleem is veel breder dan enkel wie er president is. Als je dat niet wilt zien dan ben je zelf ook niet echt discussiewaardig.
Trump heeft overduidelijk schijt aan zwarten. Voorbeelden graag van deze smerige smaad.
Deze kans-arme mensen wonen in gebieden die al decennia lang volledig in handen zijn van de Democraten en waar de President 0 invloed heeft.
Hoe kan het dat die mensen nog altijd kansloos zijn na 90 jaar volledig door Democraten bepaald beleid???
@RtotheB | 28-05-20 | 14:55:
Dat u denkt dat ik het over zwarten heb, terwijl ik het over het kansarme deel van de bevolking hebt zegt denk ik wel voldoende.
Ja, het is schofterig hoe deze man behandeld werd en niet verbazend dat hij daarbij om het leven kwam.
Die agenten moeten dan ook vervolgd worden.
Maar is het gerechtvaardigd om dan gelijk maar winkels te gaan plunderen, te rellen en overal brand te gaan lopen stichten?
Nee.
Keihard aanpakken die tokkies.
Ah bedankt, verhelderend, vernieuwend ook.
@John McClane | 28-05-20 | 14:37:. De manier waarop je antwoord lijkt erop dat ik alleen maar iets mag zeggen als het iets nieuws is. Jammer dan. Dit is mijn mening en omdat ik piswoest wordt van dit soort beelden gooi ik het eruit. Gewoon.... omdat het kan.
Never waste a good crisis gaat zo te zien niet alleen voor politici op.
om een oordeel te kunnen maken ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de rest van de beelden. Op de beelden van het trottoir ziet het er allemaal vrij kalm uit. Of zijn de camera's direct daarna al geplunderd?
Minneapolis, 65% stemde op de Democraten.
Ja, en?
@DrumPiet | 28-05-20 | 14:45:
Geeft aan dat de meerderheid liever lui dan moe is en op de overheid wacht om ze het leven makkelijk te maken.
@DrumPiet | 28-05-20 | 14:45: Nou ja, in een eerdere reactie was dit volgens jou de schuld van Trump. Dan zal dit wel zorgen voor een reality check.
@DrumPiet | 28-05-20 | 14:45: Ik denk dat Natural bedoelt dat je dit soort gedrag niet zou verwachten in de Twin Cities. Een vrij rustige en nuchtere plek, althans, dat is de reputatie.
Valt nog mee met de anti-Trump hetze of heb ik het mis?
Klopt, waarschijnlijk omdat Trump hier helemaal niets mee te maken heeft. Trump is geen racist, heeft dit incident al veroordeeld en heeft bekend gemaakt dat er onderzoek wordt verricht. Prima reactie. Trump gaat ook helemaal niet over de politie. Wordt wel wrang als straks duidelijk wordt dat die agent een geregistreerde Democraat blijkt te zijn.
Dit krijg je dus met al die politieke correctheid en deug beleid. Het Licht ontvlambare volk pamperen en niet voor de wet gelijkwaardig behandelen. Gebeurd op kleine schaal ook in NL. Of het nu extreem links, Kozp of black power sylvana is.... als 1 van deze groepen zich gediscrimineerd voelen dan ontstaat er anarchie dat min of meer nog gedoogt wordt ook. Msm en politiek moeten eens stoppen met al die zwart makerij en te zwarte pieten... benader en handhaaf iedereen gelijkwaardig en stop met al dat deugen/politieke correctheid en positieve discriminatie/racisme...
Ik vrees dat wat we nu zin ook gewoon een toekomstblik voor de steden in NL is. Zo, pak 'm beet over een jaar of 10, 15.
Politieke correctheid en deugen hebben als doel om te polariseren, om zo verandering teweeg te brengen. Het werkt, waarom zouden ze ermee stoppen?
@Blauwpetje | 28-05-20 | 14:42: omdat je discriminatie en ongelijkheid faciliteert. Daarbij het structurele recht praten en bagataliseren van criminaliteit van allochtonen bijvoorbeeld terwijl de zelf bedachte “aanslag” van Kozp als zoete koek door politiek als msm keihard bij extreem rechts werd neergelegd. De deugers willen zogenaamd gelijkheid maar het enige dat ze bereiken is racisme en haat en vooral ongelijkheid van de wet.
Die mondkapjes zijn nu ook tevens maskers voor onherkenbaarheid.
Heel handig bij het looten en rellen inderdaad, maar dat had het gespuis allang bedacht.
Met hezelfde gemak schieten ze een wapen op een arrestant leeg, ze zijn gewoon chicken, angsthazen
Op LeakedReality een video waar de relschoppers en plunderaars (allemaal donker uiteraard) een oude vrouw in een ROLSTOEL aanvallen en met een brandblusser helemaal onder spuiten. En dat mag wel van Black Lives Matter? Bah. Link hier: leakreality.com/video/2402/woman-in-w...
Oh sorry, die stond er bij GS ook al tussen... Sorry!!!
@JBKiller | 28-05-20 | 14:29:
Kan me voorstellen dat je dat hebt gemist tussen die tweehonderd andere twitterfilmpjes onder dit topic.
Oudere dames in een rolstoel die met een mes zitten te zwaaien kunnen ook best gevaarlijk zijn. Waarom je overigens in een rolstoel gaat plunderen is mij een raadsel.
Er zijn cijfers in de VS, die aangeven dat blanke politieagenten zachtzinniger met donkere mensen omgaan dan donkere agenten.
Dit is natuurlijk een trieste uitzondering, als ik het begrijp.
Maar als een blanke door een donkere agent zou worden gedood, wordt er dan ook geplunderd?
Trieste uitzondering? Jij volgt het nieuws niet.
Leuk hypothetisch verhaal. Maar het punt is dus dat dat nauwelijks voorkomt. Maar dat er honderden zwarten per jaar gedood worden door agenten en dat dat vrijwel nooit consequenties heeft voor de agenten in kwestie
dan zal die witte dat dan wel verdiend hebben.. als t al gebeurd.
Ik snap dat de politieman blank is en het slachtoffer zwart. Onterecht politiegeweld is fout natuurlijk, maar waarom gaat iedereen uit van een racistisch motief? Ik zie dat niet zo...
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:32: van de 1000 zwarten die door politiegeweld om het leven komen per jaar zijn er 985 gewapend.
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:32:
Oeps, feiten:
www.statista.com/statistics/585152/pe...
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:32: net zo makkelijk worden blanken doodgeschoten. Ook door zwarte agenten... en dan pakt de media als politiek Dit niet op. Mensen moeten voor de wet gelijk zijn. In NL hebben bepaalde culturen ook een monopolie op criminaliteit en moordpartijen... ook hier drammen media als politiek over stigmatisering en etnisch profileren.. altijd maar zoeken naar speciale behandeling en niet te hoeven handhaven... het zaaien van ongelijkheid in NL is volop gaande al heel wat jaren. En straks escaleert hier in NL weer eens iets en dan krijg je ook hier plunderingen en geweld... dan moet Peter R d vries dit in de avond weer zien recht te praten... maar het zal die deugert lukken.
@2voor12 | 28-05-20 | 14:43: Sinds Trump er zit een spectaculaire daling. Wow!
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:32:
Het moet en zal gaan over dat de zwarten slachtoffer zijn. Het kán gewoon niet anders. Het zijn de blanke racistische agenten, die spontaan busladingen aan zwarten execturen. Dat ze ver oververtegendwoordigd zijn bij zware geweldsdelicten doet er niet toe. Dat vooral zwarten andere zwarten afknallen doet er niet toe. Dat er meer blanken worden afgeknald door de politie doet er ook niet toe.
Blank en in de armoede? Domme keuzes gemaakt. Zwart en in de armoede? Systematische onderdrukking door de blanke overheerser. Het moet en zal zo zijn.
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:32: Ik heb dit jaar alleen al tig video's gezien waarin TERECHT donkere criminelen in Amerika worden neergeschoten door politieagenten, omdat ze proberen agenten te vermoorden/aan te vallen. Daar hoor of zie je vrijwel nooit iets van in Nederlandse media/berichtgeving.
Wel typisch dat functies met geweld en autoriteit vaak polulair zijn bij Psycho- en sociopaten.
Hulde voor die 4 kerels die de wapenen oppakken en de winkels beschermen tegen plunderaars. Perfect voorbeeld van de onzinnigheid van "het monopolie op geweld van de staat".
tegen plundelaars zijn ze verzekerd. win win.armed guy's are idiots.
Ik snap je. Maar dat soort automatische wapens? Wat zijn het eigenlijk? M16 en DD MK18? Die zijn toch niet meer voor zelfverdediging?
@Quib | 28-05-20 | 14:34: Met een ouwe Derringer begin je weinig als er een tiental plunderaars voor je staat, dan is zo'n M16 beter geschikt om jezelf te verdedigen.
@JanVergoor | 28-05-20 | 14:39: Het schrikt op z'n minst af denk ik dan maar.
@Quib | 28-05-20 | 14:34: dat zijn zoals Jim Jefferies haarfijn verwoordde 'protection rifles" !
@trottle | 28-05-20 | 14:56: Dan heb ik het woordje 'assault' in de frases 'M16 assault rifle' en 'MK18 assualt rifle' niet goed begrepen.
Vroeger had je dakkoreanen omdat te doen
www.google.com/search?q=roof+korean&a...
Kijktip, Les Miserables, Franse film over hoe leuk het is politieagent te zijn in een voorstad van Parijs, met altijd de gedachte in het achterhoofd dat dit is wat je krijgt als het mis gaat, rellen en plunderingen.
Bedankt zet hem op me lijst
Gaan we kijken.
Walgelijk. Land of the Free. Zum kotsen.
Wat ik snap is hoe je je collega politieagent 5 minuten (!!) op de nek van iemand die al op de grond ligt met handboeien kan laten zitten. Genoeg tijd om te bedenken dat zoiets weleens slecht af kan lopen toch?
Snap je dat? Ik hoop dat je een woordje vergeten bent.
Die agent verdient de doodstraf wat mij betreft. Hij weet dondersgoed wat hij aan t doen is. Walgelijk!
En die relschoppers moeten ze ook keihard aanpakken. Die maken weer misbruik van de situatie. Een weerloze ondernemer leegroven vanwege onrecht? Idioten...
De doodstraf? Ik denk dat je reageert uit emotie. Hetgeen begrijpelijk is maar niet de oplossing. Uiteraard dient er een fikse straf te volgen voor de daders. Echter leer je niks van sterven.
Wat een vuile sadist die cop.
Lijkt mij een gevalletje doodslag.
Volstrekt onnodig.
En dan beginnen mensen hier over huidskleur.
Ik zie hier maar één crimineel en dat is een blanke popo.
Ik zou woest zijn als ik zwarte Amerikaan was.
Woede en protest zijn een logisch gevolg.
Plundering ligt weer in het verlengde daarvan.
Niet goed te praten.
doodslag? dit is gewoon MOORD.. met HOOFDLETTERS.... zou zeggen gevalletje elektrische stoel.... met een laag voltage zodat het lekker lang duurt.. net zolang als de tijd dat die 'beste'vriend' z'n bonkige knie als moordwapen gebruikte...
@Shezmu | 28-05-20 | 14:22:
Reken maar dat een groot deel vd zwarte gemeenschap woest is op dat deel vd bevolking die elkaar overhoop knallen.
@Shezmu | 28-05-20 | 14:22: u is wel bezig om alle donkere mensen over een schandalige kam te scheren.
Eén op elke drie Afro-Amerikaanse mannen zit ooit in zijn leven in de gevangenis. De situatie is dermate ernstig dat voor elke 100 zwarte vrouwen er maar 83 mannen in vrijheid zijn en het is een van de redenen waarom zo veel zwarte vrouwen hun kinderen alleen opvoeden.
Bron: businessam.be/jailhouse-nation-10-waa...
Allemaal racisme?
Ja, want een zwarte man heeft iets van 3 keer zoveel kans om door een politiekogel te overlijden.
Kogels zijn dus racistisch.
Maar misschien, heel misschien ligt het verhaal; met oorzaak en gevolg anders.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat het allemaal terecht is? In de VS is rasicme stelselmatig en onvergelijkbaar met Nederland. Beschamende reactie dit!
Hoeveel extra kans is er dat je als zwarte opgroeit in armoede? Er is namelijk nogal een causaal verband tussen armoede en criminaliteit.
@Groundkeeper Willy | 28-05-20 | 14:27:
Doe even normaal zeg.
Ik stel een vraag.
@Erikjan79 | 28-05-20 | 14:28: Ja, daarom had de US twee termijnen lang een zwarte president.
@Ad_Hoc | 28-05-20 | 14:31:
Dit getuigt van heel veel domheid. Kom je ooit nog wel achter (hopelijk).
@Erikjan79 | 28-05-20 | 14:32: Gelukkig ben jij al zo ver.
wat zou jij doen harrydehoer?.... stel .. er is n griepje... team flutte legt t hele land plat... met ene harry die als eerste zijn baan verliest... ja ben je d'r nog? .. of moet ik t nog eens proberen uit te leggen.? je hebt geen werk, geen uitkering,je kan je gezin niet onderhouden... wat doet heiligeharry dan? laat je je kinders verhongeren of ga je proberen om daar iets aan te doen? dan is er vaak maar een mogelijkheid in een van discriminatie aan elkaar hangend land...
@Ad_Hoc | 28-05-20 | 14:31:
Jee, kan het nog dommer?
Research suggests that police practices, such as racial profiling, over-policing in areas populated by minorities and in-group bias may result in disproportionately high numbers of racial minorities among crime suspects.
Research also suggests that there is discrimination by the judicial system, which contributes to a higher number of convictions and unfavorable sentencing for racial minorities.
Aldus Wikipedia: en.wikipedia.org/wiki/Discrimination_...
En daaronder noemen ze nog tal van studies die aantonen dat onder andere zwarte mannen vaker gedood worden door politie dan blanke mannen. In Amerika komt racisme gewoon nog veel vaker voor dan bv hier in Nederland.
@yesterdayandtoday | 28-05-20 | 14:37:
Zou ik crimineel worden?
Nee.
@DrumPiet | 28-05-20 | 14:38: Nou, excuus hoor. Het was min of meer als ludieke reactie bedoeld, om de zaken nu eens wat minder zwart-wit te zien. Sorry nogmaals voor de relativering, dat ik armoede niet als interveniërende variabele heb gezet tussen variabele huidskleur en variabele criminaliteit. Zo, mag ik nu weer meedoen met de verstandige mensen?
@usb stok | 28-05-20 | 14:38:
Je kunt dat niet zomaar koppelen. Heeft een zwarte meer kans om in de criminaliteit te komen? Heeft ie daarom meer kans om in aanraking te komen met politie? Daarom ook meer kans om gedood te worden? Je vergelijkt nu de gehele blanke bevolking met de gehele zwarte. Statistieken zijn belangrijk, maar je moet ze wel goed interpreteren.
chrisklomp.nl/statistiek-is-dankbare-...
Verschrikkelijke idioten die politieagenten in kwestie. Wordt echt naar van dat filmpje, en nee dat heb ik normaliter niet snel. Smerige beul die zijn been op zijn nek heeft.
-t.
Zijn ze al aan het plunderen geslagen in de bijlmer?
Nee, wel een steekincident. Iemand met een machete in zijn hoofd klieven. Dat heet tegenwoordig een steekincident. Heb de foto's gezien.
@Piet Karbiet | 28-05-20 | 14:36: rotten punt com?
@timmert12 | 28-05-20 | 14:38: Nee, op de insta van mijn zoon.
Er is ook een filmpje van de aanhouding, dat ging vrij rustig. Het moment dat het escaleerde staat er net niet op.
Is ook niet normaal hoe hij hem verstikt. Te bizar voor woorden. Dit is gewoon moord. Incompetente politie. Snap de woede dus wel.
Vraag me af hoeveel van die plunderaars de naam van de vermoorde man weten...
Dit is idd gewoon moord. Van mij hoeven ze alle 4 (de agenten) niet meer op vrije voeten te komen.
@Freert Gilders | 28-05-20 | 14:22: Mee eens. En elke plunderaar minstens 10 jaar. Misschien is het dan eens gedaan met dat racisme.
Wat een enorme puinzooi daar. De arrestatie is flink fout daar op zijn die hufters ontslagen maar zouden die plunderaars nou niet bij zichzelf denken goh al die plunderingen wat zouden andere daar van denken.. is dit misschien de rede dat ik niet "American's sweetheart" ben.
Waarom is huidskleur hier relevant? Dat impliceert racisme. Hebben deze agenten op Facebook in het verleden racistische uitlatingen gedaan of zo? Indien niet het geval, dan is er volgens mij geen aanleiding om te veronderstellen dat huidskleur/afkomst hier relevant zou zijn, en er dus sprake zou kunnen zijn van racisme.
Maar agent is wit en slachtoffer zwart dus racisme. Duh! Mensen zien wat ze willen zien.
Voor de zwarte bevolking daar is heel veel huidskleur -gerelateerd.
Het constant "Racism!!" roepen is daar uitgevonden, niet door de Wekkers en de KOZP.
Precies, hier wordt excessief geweld toegepast door een politieagent, maar het wordt raciaal ingekleurd., Als we zo gaan denken, dan moet je de tegenvraag stellen hoeveel blanken slachtoffer zijn van zwart (politie-)geweld.
En om helder te zijn: ik zou het niet via raciale lijnen willen bekijken, want dat roept conflict op, vijanddenken, instabiliteit, racisme, slachtofferschap. Het gaat om het bestraffen van excessief geweld door een gezagsdrager, ongeacht huidskleur van dader of slachtoffer.
Lul niet man. Dat de wetshandhaving in de VS inherent rasistisch is staat niet echt ter discussie. Daar zijn voorbeelden in overvloed voor. Het grote probleem is dat op momenten als deze waarbij de zwarte gemeenschap toch wel de sympathie heeft van iedereen met nog tenminste een grijntje fatsoen en er echt momentum gecreerd kan worden voor structurele verbeteringen ze het altijd toch weer weten te verzieken door te gaan plunderen en brandstichten.
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:27: "Dat de wetshandhaving in de VS inherent rasistisch is staat niet echt ter discussie. Daar zijn voorbeelden in overvloed voor".
Zou u hier één voorbeeld van kunnen geven?
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:27: Jij bent, als race hustler, het levende bewijs van waarom verschillende bevolkingsgroepen niet in vrede samen kunnen leven. Er zitten te veel van jouw soort er tussen die continue op exploitatie en conflict uit zijn voor gewin van je eigen ideologie of ras.
@JackStick | 28-05-20 | 14:29: Nee, dat kan hij niet. Omdat precies het tegendeel waar is. De interpretatie is, zoals gewoonlijk, weer selectief, omdat daarmee het eigen ideaal weer onderstreept wordt. De zogenaamde anti-fascisten/racisten zijn precies dat, waarvan ze anderen beschuldigen. Gevalletje projectie dus.
@Gladiator Fap | 28-05-20 | 14:36: Ik ben het niet per definitie met TheOracle2 oneens, maar de regel is wel: wie eist bewijst. Dus, totdat ik enige vorm van onderbouwing tegemoet zie, kan ik zo'n bewering simpelweg niet serieus nemen.
@MrLahey | 28-05-20 | 14:17: nee lehie... een donkere man wordt hier vermoord door een witte...
@JackStick | 28-05-20 | 14:29: Ik zal al de politie video's waarbij er toch een duidelijk vershil is tussen hoe zwarten en blanken behandeld worden achterwege laten. Het geval R. Kelly is misschien nog wel een duidelijker voorbeeld. Die viespeuk kon jarenlang doorgaan met het misbruiken van minderjarige meisje terwijl de politie hem gewoon in het vizier had. Maar ja zijn slachtoffer waren zwarte meisjes uit arme milieu's. Waren het blanke meisjes geweest was hij veel eerde opgepakt en zwaarder gestraft.
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:45: "Maar ja zijn slachtoffer waren zwarte meisjes uit arme milieu's. Waren het blanke meisjes geweest was hij veel eerde opgepakt en zwaarder gestraft".
Op basis waarvan trekt u die conclusie?
En waarom voegt u geen link naar zo'n politiefilmpje (waaraan u refereert) onderaan uw tegel toe, zodat ik zelf kan zien wat u bedoelt?
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:45: Dus een zwarte man die niet vervolgd wordt is het bewijs dat er racisme tegen zwarte mensen bestaat. Juist.
@TheOracle2 | 28-05-20 | 14:27:
Speciaal voor jou: www.youtube.com/watch?v=DrKuC74jdNc&a...
@MrLahey | 28-05-20 | 14:53:
Inderdaad, daar ging m'n bier over het toetsenbord.
@Oeleflaffel | 28-05-20 | 15:28: Dit zegt iets over deze specifieke agent, maar u smeert het helemaal uit naar alle agenten. Ik vraag me af waarom.
The purge started.
Zou zomaar kunnen in een land dat recentelijk 40 miljoen nieuwe werkelozen erbij kreeg. Maar wat een mafklapper die agent.
Als protest ga je winkels leegroven. Ik zie het verband niet maar dat schijnt binnen die bevolkingsgroep de normaalste gang van zaken te zijn.
Daar zal ook wel woede achter zitten. Wellicht zwarte wijken die door geldlust van een investeerder witte wijken zijn geworden?
@BubbelWater | 28-05-20 | 14:17: Blanke wijken.
@BubbelWater | 28-05-20 | 14:17: Jij bent het levende bewijs waarom verschillende bevolkingsgroepen niet in vrede samen kunnen leven. Er zitten altijd een aantal tribale eigen-ras-eerst race hustlers zoals jou er tussen die de boel ophitsen uit eigen ras en/of ideologische belang.
@BubbelWater | 28-05-20 | 14:17:
Gek, ik zie nooit plunderingen door blanken als hun wijk door de islam word overgenomen.
De één zijn dood is de ander zijn wederrechtelijke toe-eigening. Makes sense. #not
@Ad_Hoc | 28-05-20 | 14:29: whoops, excuus.
@unshift | 28-05-20 | 14:30: Jij kent mij niet, doch denk je te weten dat ik een ophitser ben die niet blij is met andere rassen in mijn wereld en daardoor acties onderneem om de verschillen te benadrukken.
Verder van de waarheid kan je haast niet staan.
@BubbelWater | 28-05-20 | 14:45: Ik herken jouw (linkse) soort goed genoeg omdat jullie allemaal hetzelfde NPC white-man-bad denkpatroon volgen wat duidelijk te zien is in je comment bovenaan.
@unshift | 28-05-20 | 14:59: Okee dan, fijn leven verder met je aannames.
Als ik werkelijk links zou zijn, waarom zit op GS ipv Joop ?
Er is een verschil tussen protesteren en rellen/plunderen. Geheel terecht dat de menigte in actie komt tegen de totaal onnodige dood van Floyd, maar nu wordt zijn dood misbruikt door dit stelende tuig.
En dit zal hier straks ook zijn, is al op kleine schaal natuurlijk. Mooi al die diversiteit en inclusiviteit.
Iedereen wordt er beter van
Die negers wonen er al een tijdje.
Precies, laten we ze daarom laten maar vermoorden door politieagenten.
Hoe komt het toch dat als negers demonstreren Het altijd op plunderingen en geweld uitdraaid?
Hoe komt het dat negers nooit demonstreren tegen het feit dat ze elkaar onderling uitmoorden?
Altijd? Vertel.
@beldewouten | 28-05-20 | 14:17: Hij overdrijft natuurlijk.
Er is een geval in de literatuur beschreven waarbij dat niet zo was, iets van 60 jaar geleden.
Die gele hesjes in Frankrijk waren ook allemaal negers?
En die hooligans bij een kampioenschap van Ajax of Feyenoord, allemaal negers?
@DrumPiet | 28-05-20 | 14:42: nee maar wel mooi allemaal buitenlanders! Er zat geen woord Nederlands bij.
@DrumPiet | 28-05-20 | 14:43: Nee, die liepen allemaal op het veld de onschuldige kaalkoppen op te ruien
"Yo Dwayne, cop killed a bro."
'Was it a black or a white cop?"
"Don' care. Ley's get us some free iMacs."
Dat nou niemand die agent een duw gaf zodat de zwarte man weer adem kon halen.
4 van die gasten ondertussen ontslagen, of ze worden aangeklaagd moet nog blijken.
Een Gentle Giant die nooit meer zal opstaan.
Er waren mensen die stonden te roepen ze dat man dood aan het gaan was, maar een politieman hield ze tegen. Ik denk dat ze neergeknald waren als ze in de buurt van het slachtoffer waren gekomen. Zo gaat dat daar.
U riskeert daarmee een acute loodvergiftiging.
@Akiron | 28-05-20 | 14:16: dat was ook mijn eerste gedachte.... wel met zn allen de hele boel naar de tering helpen... ze hadden die man toch kunnen ontzetten...? aan de andere kant zie die vatsige - in de risicogroep behorende wellicht aan het vetpercentage te zien- smeris .. kijk s goed... die staat te popelen om zn gun of pepperspray te pakken en daarmee heerlijk te gaan huishouden.
Precies! Helemaal mee eens. Daarom is het ook volkomen legitiem, dat je om je frustratie daarover af te reageren even een omweg bij de lokale Target maakt om een plasma-TV te jatten, daarna een korte stop bij de lokale bank om een geldautomaat op te blazen en als toetje nog even een boze blanke winkeleigenaar in mekaar trimt, omdat hij zijn bezittingen probeert te beschermen. Volkomen legitiem, toch? En ja, die betrokken agenten behoren op het schavot, Maak dat schavot dan echter groot genoeg, zodat gelijk ook die racistische plunderaars ze gezelschap kunnen houden.
Mocht er bij de arrestatie daadwerkelijk excessief geweld zijn gebruikt, dan verdient de agent in kwestie de bijpassende gevangenisstraf, gepaard met oneervol ontslag. De plunderaars, die zeggen te protesteren tegen een triest geval, maar het in werkelijkheid zien als een gelegenheid om zich beestachtig te gedragen tegenover andere mensen en ondernemers, door de halve stad in de hens te steken, mogen wat mij betreft als terroristen met racsistisch oogmerk worden veroordeeld en een bijkans nog zwaardere straf krijgen als de agent in kwestie. Er zijn een miljoen redenen voor vreedzaam protest, maar er is geen enkel geldig argument voor dit gedrag. En ze weten het. Stuk voor stuk. Het interesseert ze gewoon geen biet, omdat hier het diepgewortelde racisme tegenover de boze witte man weer tot uiting komt. Dat mag, kennelijk.
En jij nog wat geplunderd laatste tijd PietZwart?
Sterk causaal verband hoor. Phoe.
Politie optreden is dramatisch, daar is geen excuus voor. Om deze volkswoede te misbruiken om vervolgens te plunderen, is overigens ook een schande.
www.bls.gov/news.release/pdf/empsit.p... 14,7% werkeloosheid, geen ziekte verzekering, enz. enz.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 28-05-20 | 14:16: Als mensen met brood en groenten de winkel uitliepen dan is dat een excuus. Het merendeel loopt echter met 5 plasma tv's de winkel uit.
@zeertegendradig | 28-05-20 | 14:23: In de VS ben je al een verdacht persoon wanneer je je te voet door een stadscentrum begeeft. De segregratie is gevorderd tot wel of niet in een SUV. In LA en San Francisco hebben daklozen tentenkampen midden in de stad (als het mogelijk is om van 'een midden' te spreken). Die tenten worden uitgedeeld door het Democratisch gedomineerde stadsbestuur. Maar is dat een oplossing? Er wordt systematisch weggekeken sinds de jaren vijftig.
In LA is de hel ook uitgebroken www.dailymail.co.uk/news/article-8364... Dit zal navolging vinden in de rest van de VS.
Het kruidvat was er door de 40 miljoen extra werkelozen door de hele corona shit, de lont kan zomaar aangestoken zijn nu.
Werkt totaal niet stereotype bevestigend hoor.
Wat zou de wereld fijn zijn als ieder ras en ideologische stroming (islam, links, etc) hun eigen thuisland had. Geen eindeloze machtsstrijden en false beschuldiging van racisme meer, en dan ben je als volk 100% verantwoordelijk voor je eigen succes of falen.
En welk land moet ik dan als blanke, niet praktiserende, politiek rechts georiënteerde, biseksuele, moslim met een beperking wonen? Het wordt er echt niet beter op als je meer bubbels creëert, mensen vinden altijd wel een reden om elkaar te haten.
Dan krijg je de wereld terug van een eeuw geleden dat complete volken met elkaar de strijd aangaan. Oftewel oorlogen. We zullen echt moeten leren om met elkaar in vrede te leven. Over het algemeen lukt dat ook best aardig. Maar als het fout gaat zit meteen de media erbovenop en echt de-escalerend werkt dat ook niet.
@MrLahey | 28-05-20 | 14:14: Tussen de andere moslims. Jij kiest dan voor islam. De rest is dan jouw probleem.
@keestelpro | 28-05-20 | 14:14: Dat is een valse vergelijking en ik denk dat de wereld juist vreedzamer zal zijn als het ingedeeld is naar hoe ik het wens. Het feit dat niemand nu de oorlog aangaat met Eskimos of Gambia of Japan om maar wat te noemen is al bewijs dat jouw theorie niet klopt. Ik heb in ieder geval 0,0 vertrouwen in multi-cultuur en multi-ras staten want dan heb je altijd interne tribale machtsstrijden en wrijving vooral omdat groepsverschillen leiden tot groepsverschillen in uitkomst die jaloezie wekt etc. Links propaganda, ontkenning, en zoethouden is enkel tijdelijke makeup over de permanente realiteit.
Wat is er mis mee met je gewoon aan de regels en wetten van het land te houden waarin je woont, inclusief het aanpassen aan de aldaar heersende cultuur? Op het moment dat je dat niet kan, kies je maar een land waar je je beter thuis voelt. Het probleem is het verborgen minderwaardigheidscomplex van bepaalde mensen met bepaalde overtuigingen botst met de aantoonbare verworvenheden van anderen, als direct gevolg van de levensinstellingen waarop voorgenoemd volk kotst. M.a.w.: ze willen wél de vruchten, maar niet de werk- en levensinstelling die daar normaliter toe leidt. Dat betekent ook dat een conflict gegarandeerd is, zelfs als iedereen in zijn/haar "eigen" land zou zitten, omdat vroeg of laat duidelijk wordt dat dan de beoogde levensstandaard niet bereikt wordt.
@MrLahey | 28-05-20 | 14:14: Linkse deugmedia die diversiteit propageren maar alleen als het ze uitkomt. In eigen gelederen is het verdacht blank. Ik ben ervan overtuigd dat de gemiddelde Nederlander geen rascist is (heb zelf vrienden en aangetrouwde familie in alle kleuren mogelijk) maar dat de linkse media door veel zout in de wond te gooien er geen goed aandoet. Zo'n geval als Sylvana doet er ook zeker geen goed aan met haar eeuwige gezeur over wat wij fout hebben gedaan. Mijn generatie (algemeen dus) en zeker 5 ervoor maak er maar 6 van waren nooit betrokken bij slavenhandel. Moeten wij er de Fransen en Duitsers en eventueel de Spaanse onderdrukking er ook bijhalen om politiek correct te zijn?
@Slough | 28-05-20 | 14:34: Maar waar reageer je nou precies op? Ik mis wat deze reactie met die van mij te maken heeft.
@unshift | 28-05-20 | 14:17: Okay en welke stroming dan, en ik welk land zitten die dan?
Dat gaat niks worden. Als moslims ergens een land zien waar het nog niet net zo'n klerezooi is als in hun thuisland zullen die niet rusten tot het In dat betreffende land ook zo'n klerezooi wordt. Enzoverder.
@MrLahey | 28-05-20 | 14:59: "Moving the goal posts" is wat je doet. In ieder geval jouw probleem is niet mijn probleem.
@keestelpro | 28-05-20 | 14:14: En wie organiseerde die oorlogen? De bevolking? Of macht achter de troon?
Die agent is gewoon een ontzettende lompe klootzak en moet per direct ontslagen worden en opgesloten worden voor vele jaren wegens schandalige onkunde met de dood tot gevolg. Vreselijk voor die arrestant.
Dat die klote Amerikanen er vervolgens een rassenstrijd van maken is belachelijk.
Er zijn er vier per direct ontslagen Keesje... lees nou soms eerst even iets ipv een fipo te willen scoren.
Alle betrokkenen zijn ontslagen en het onderzoek is gaande. Deze groep is echter uit op lynchen en zal alleen blij zijn wanneer de betrokkenen in het openbaar opgehangen worden.
@overVecht | 28-05-20 | 14:15:
Fipo? Whatever. Ze zijn wel ontslagen maar niet veroordeeld vooralsnog.
Ik heb trouwens dat filmpje niet gekeken want ik heb geen zin om een medemens te zien sterven. Mag ik dan toch nog reageren of heb ik geen recht van spreken?
@keestelpro | 28-05-20 | 14:17:
Nee Kees, niet op GS, daar word je meteen veroordeeld.
Hier, een virtuele knie in je nek.
Was geen lekkere arrestatie.
Nope. De gemiddelde BOA's alhier zouden het zelfs nog beter doen.
Soort Black Friday maar dan anders.
En een politiewagen met als kenteken POLICE. Deze zaak stinkt een uur in de wind.
inderdaad....
leg uit... sorry snap t even niet...
Zelfde als LA in 1992. Toen zaten de Koreanen op de daken van hun winkels op plunderaars te schieten.
Heeft leuke muziek opgeleverd: youtu.be/e1dPKfxRhk0
@beldewouten | 28-05-20 | 14:14:
Of deze:
www.youtube.com/watch?v=H6IQxhkVIEw
De politie deed niks.
Geeft precies het probleem aan. De zwarte bevolking gebruikt/misbruikt de zogenaamde onderdrukking en hun huidskleur om enkel voor het eigen belang de boel overhoop te halen en te plunderen. Gek hé dat de blanke, Latijnse of Aziatische bevolking niet met je in één wijk wilt wonen. Zelfde als hier met Marokkaanse wijken hier in Nederland.
Gôh, ik dacht dat je de mogelijke valsheid van dat 20 dollar biljet als centraal probleem zou zien.
Niet alleen de zwarte bevolking: blank-links misbruikt de situatie als eerste om hun Marxistisch agenda te propageren.
@Prinsemarij | 28-05-20 | 14:08: Het is niet bewezen dat Floyd de man was met het valse 20 dollar biljet, hij leek er echter een beetje op. Daarom staat het niet centraal.
Het is gewoon een ordinair trainings-dingetje gekoppeld met de omvang van het land. Blankmensen op de internets noemen politie-agenten en iedereen die altijd 100% pro-politie is al langer laarzenlikkers en er zijn genoeg voorbeelden te vinden waar overijverige, overgeprikkelde en overwerkte agenten debiel geweld gebruiken tegenover Amerikanen waardoor ze overlijden.
En tja, zwart Amerika heeft een bord voor hun kop van ongekende proporties, één iemand door erg dom politiegeweld overleden maar schieten morgen weer gerust 50 van hun broeders overhoop, dan zijn er nog dit soort rellen en kan ik me moeilijk inleven in al het moreel verheven inteligentsia gezeik over "white privilege".
Waarom maken ze niet 75% van alle agenten zwart en laat ze in een buurt patrouilleren waar ze niet wonen. Probleem opgelost.
Ah, sollicitaties op huidskleur selecteren. Daar worden dingen beter van natuurlijk.
Zwarte agenten schieten ook zwarte burgers neer. Zie New Orleans - Katrina.
@Madame Poitiers | 28-05-20 | 14:08: Maar dan heb je minder racisme kaarten te trekken.
Zwarte agenten kennen die buurten en vragen om NIET in deze buurten te moeten werken.
Die 4 kunnen nu als BOA's aan de slag? Maar serieus, hoe komt het in godsnaam in je botte harses om iemands luchtweg voor 7 minuten af te sluiten, wat voor een imbeciel ben je dan!!
Een blanke politieagent die zwarte medemensen niet zo leuk vindt.
Is ook imbeciel... Maar dat is ook wel een beetje Amerikaans eigen.
Denk niet dat dit door onkunde kwam.
Dat noem je een redneck.
Deed de politie dat hier ook niet met e.o.a. Henriquez ? Weet zijn naam effe niet meer.
@zhirek | 28-05-20 | 14:06: wel dus
@de_kale | 28-05-20 | 14:11: Ja dat klopt, ook daar is een smerig spel gespeeld, het politietuig is toch vrij gesproken?
Gaat het niet dan?
Ben zelf geen fan von der Polizei maar nekklemmen worden vaak terecht toegepast door agenten. In het geval van die Henriquez hielden de agenten zich aan de geweldinstructie en deden zij niets fout. Eerst eens dit onderzoek afwachten voordat je oordeelt.
@van der g | 28-05-20 | 14:56: In het geval van Henriquez hadden de politiemannen vervolgd moeten worden op de artikelen 255 en 450, hulp in doodsnood. Ze hebben 10 minuten staan kijken. Politiemensen krijgen, net zoals veel anderen, regelmatig instructie levensreddend handelen. Is dat dan alleen maar bedoeld voor als hun collega in doodsnood verkeert? En kan een burger maar wegrotten? Het geweld wat ze gebruikten was proportioneel, want die Henriquez ging nogal tekeer. Maar toen ie daar op de grond lag, hadden ze iets kunnen doen. Ze deden fokkol.
Weet iemand iets over de shooting in Hilversum?
@van der g | 28-05-20 | 14:56: Dat moet je dan wel zo doen dat er op z'n minst nog wat zuurstof door de pijp kan. Anders doe je het dus fout en dat was bij Henriquez en deze negroïde man dus ook. in die 7 minuten hadden ze 'm met z'n 4tjes ook gewoon kunnen boeien en op de grond laten liggen. Kan al in 30 seconden.
@van der g | 28-05-20 | 14:56: In het geval Henriquez was het onrechtmatig. In de VS zijn de doodslagplegers al ontslagen (en gaan de bak in). Hier krijgen ze baangarantie en werken ze gewoon verder.
Om over Fred Verzet maar niet te beginnen die wat lawaaiige jeugd abknallt en ook door de politie vrijgepleit wordt. Ondanks videoregistratie.
@MaarFeitelijk | 28-05-20 | 16:27:
Die dienders zijn ontslagen inderdaad maar uit onderzoek moet nog blijken wat er allemaal is voorgevallen. Afwachten dus. En waar ik mij vooral aan erger is de racismekaart die meteen wordt getrokken en die kennelijk als carte blanche dient om rellen en plunderingen te starten.
@hotnot | 28-05-20 | 15:21:
Net nog even opgezocht. In zaak Henriquez is één agent vrijgesproken en de ander kreeg een voorwaardelijke celstraf van half jaar. Beiden mogen hun baan bij de politie behouden. Wat jij vindt is voor de rest irrelevant.
Klopt. Alleen ligt deze man al geboeid op de grond. Men had ook op zijn schouderblad kunnen gaan zitten met zijn knie.
Mooi kut allemaal dat Amerika. Daarom moet je vooral geen wapens aan BOA's geven want ik vrees met grote vrezen.
Hoho, lang niet alle BOA's zijn zwart hoor.
@vokfeez
Mooi kut allemaal dat Nederland waar al 11000 onterechte coronabekeuringen zijn uitgedeeld door politieagenten. En laten we eerst eens afwachten wat er nu precies is gebeurd tijdens deze aanhouding. Want die Floyd is duidelijk ''under influence'' als je het filmpje bekijkt. Dát in combinatie met een nekklem kan nog wel eens dodelijk zijn.
Dit is hier ook al gebeurd met Mitch Henriquez. Die was niet zwart. De betrokken agenten hebben hem vermoord en hebben meineed gepleegd. Ook hebben zij wederrechtelijk een doodpersoon van plaats delict verplaatst.
De korpsleiding wist dit alles en zij kregen toch een baangarantie en de gemeenschap heeft tonnen aan juridischebijstand moeten spenderen bij een vrindjes kantoor. De doodslag pleegden zij met de blote handen (en met zijn zessen).
BOA hebben in vereniging ook velen malen geweld gepleegd tegen williekeurige burgers, om niets.
@MaarFeitelijk | 28-05-20 | 16:24:
waren de godwins op?
@Cobalt bomb | 28-05-20 | 16:38: Maar het is wel waar en minstens zo bijzonder is nog wel dat de korpsleiding daar niet eens in discussie gaat maar de agenten die hun geweldsinstructie aan de laars hebben gelapt per direct de laan uitstuurt, terwijl in ons land alle registers opengaan om het slachtoffer te besmeuren omdat er kennelijk niet genoeg machtswellustelingen zijn die ondanks de belabberde reputatie toch nog politieagent willen worden.
REAGEER OOK