Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VS Riot Round-Up dag 3: anarchie in 25 steden, National Guard massaal ingezet

Hier dag 1 en 2 in nog steeds het beste land ter wereld.

Onder en bovenstaand een compilatie van filmpjes die zijn opgedoken op het internet. Na de breek een compilatie van police brutality. Verdeeld over 17 steden zijn er inmiddels bijna 1400 mensen gearresteerd, wat natuurlijk slechts een fractie is van het aantal mensen dat zich VERGRIJPT. Er verschijnen steeds meer beelden van zwarte Amerikanen die blanke Antifa's smeken (meer beeld) te stoppen met plunderen en slopen, en beelden waarin blanke Antifa's zwarte Amerikanen instrueren (en zelfs betalen?) waar en hoe specifiek te rellen.

De National Guard is massaal (konvooi) ter plaatse, in Minneapolis zelfs de voltallige 11.000 man. Dat leverde ook dit filmpje op waarin de National Guard met paintball-geweren het vuur opent op burgers die op hun eigen veranda staan, "light 'em up" zeggen ze. Mogelijk valt dit onder het mandaat de avondklok af te dwingen, maar het haalt dat The Second Amendement toch wel fijn naar de voorgrond van het debat.

Verder zagen we nog een Antifa-knaap die een geladen AR15 uit een politieauto viste, maar direct daarna werd ontwapend (andere hoek) door een private security guard. Een man die zijn pijl en boog probeert af te vuren, een BLM'er die zichzelf in de fik zet met een molotov, een kindsoldaatje dat ge-pepper sprayed wordt, een MAGA-jeep die mensen over rijdt, en nog veel meer doffe ellende. Tot nu toe is er 1 agent dood geschoten. 

Niet te doen dit

Social

Er is gelukkig ook nog wholesomeness

Social

Nog meer moois achter dit draadje

Social

Police brutality compilatie

En toch hè...

Remember kids

Reaguursels

Inloggen

Als je bedenkt dat 40% van de bevolking zwart is en slechts 25% van de arrestanten zwart is kun je dus simpel uitrekenen dat er eigenlijk meer niet zwarten dan wel worden opgepakt. Sit soort incidenten gebeuren bij alle mensen, niet alleen bij zwarten. Alleen als het bij een zwarte gebeurt wordt het keer op keer breed uitgemeten in de media en kunnen ze weer hun bordjes met Black Lifes Matter er weer bij halen en zich weer in het slachtoffer rolletje gooien. White, latino, hispanics en Asian lifes doen er blijkbaar niet toe. Nee alleen Black Lifes Matter..

Jkorpor | 01-06-20 | 10:16

Goh, wie zou hier nou voordeel van hebben? Wie zit er dus achter de antifa organisatie? Precies.

Feitenpliesie | 01-06-20 | 09:20 | 1

.. Poetin en zijn groupie Trump

je ne regrette rien | 01-06-20 | 10:37

Wat een mafkezen.

dihydrogenmonoxide | 01-06-20 | 00:20

Ik ben ervan overtuigd dat er roerige tijden aan komen. Economische laagconjunctuur, machtsverschuivingen op geopolitiek gebied, grondstoffen die opraken die een duurzaamheidstransitie versnellen. Persoonlijk denk ik dat dat veel protesten, zoals de gele hesjes en nu in de VS niet los gezien kunnen worden van een een kapitalistisch systeem dat aan haar grens zit.

gelachewoar | 31-05-20 | 23:33 | 1

Dat laatste claim is niet perse waar, maar dat is wel waar links met hun valse tweedeling aanhaakt: dus communisme. En natuurlijk iedereen die links is denkt: ah lekker, dan kan ik gaan achterover leunen terwijl anderen het echt werk willen uitvoeren.

unshift | 31-05-20 | 23:46

Als we de MSM, linkse subsidiesponzen en allerlei dictators mogen geloven zijn de VS in feite een racistische dictatuur. Waar elke dag tienduizenden blanke, maar ook tienduizenden zwarte agenten de straat op gaan om willekeurige zwarte passanten dood te schieten.
Iets dat zo'n 16 keer per jaar lukt; tja, overheid en doelstellingen.
Onzin natuurlijk, en niet alleen vanwege de cijfers. Juist het geweld van de racistische "antiracisten" laat zien dat de VS niemand onderdrukken. Wie echt onderdrukt wordt gaat niet rellen maar houdt zich koest.

Er zijn wereldwijd honderden bevolkingsgroepen die ECHT onderdrukt worden. Denk aan onrechtvaardige wetgeving, willekeurige arrestaties en erger. En ook aan regelmatige aanslagen en pogroms. Vooral in islamitische landen is het vrij normaal dat de politie bij pogroms aanwezig is; en meedoet. En daar gaat echt niemand tegen demonstreren. Slachtoffers ondergaan het grove geweld in stilte en bidden dat de aanvallers snel moe worden.
Pakistan kent geen "Sikh Lives Matter" beweging.

De VS zijn geen linkse of islamitische dictatuur. Zwarte Amerikanen werken in alle lagen van de bevolking; in loondienst of met eigen bedrijven. Anderen werken bij politie en overheid of in de politiek. Worden gekozen tot burgermeester of president, en verdienen miljoenen in sport, muziek en entertainment. Zwarte Amerikanen mogen zich overal over uitspreken en doen dat ook.
De arm geboren Oprah Winfrey werd miljardair en in 2007 gekozen als "meest invloedrijke vrouw ter wereld".
Hoi Khamenei; zou haar dat in Iran gelukt zijn?

Deze rassenrellen draaien niet om vermeende discriminatie, maar om gecultiveerd slachtofferschap. Acteur Jussie Smollet betaalde 2 Nigerianen om hem aan te vallen met Trump-petjes op. Een schreeuw om aandacht, (betaalde) interviews en een filmrol.
Hoi Erdogan, zou een Armeen in Turkije zoiets ooit overwegen?

Inmiddels is slachtofferschap een verdienmodel. Diverse blanke Amerikanen presenteerden zich jarenlang als African Americans en vergaarden zo allerlei subsidies, prijzen, bekendheid en soms zelfs honderdduizenden dollars. Bekende voorbeelden zijn Rachel Dolezal, Ekundayo Lennon en Shaun King.
Anderen presenteerden zich als native American; Iron Eys Cody, Grey Owl, Ward Churchill, etc.
Een apart geval is de "Indiaanse" schrijver Forrest Carter, die in een eerder leven als "Democraat" en KKK-leider Asa Earl Carter de beruchte woorden "segregation now, segregation forever" schreef.

Geen enkele antifa zal in Caïro of Seoul met een keppeltje of zichtbaar kruisje durven lopen. In snel ïslamiserende steden van West Europa trouwens ook niet.
Echt onderdrukt worden is geen verdienmodel. Wie in een echte dictatuur tot de hogere kaste behoort gaat zich niet als "onaanraakbare" presenteren.

Het wordt tijd dat MSM en subsidiesponzen afstand nemen van dictatoriale rgimes, en hun zegeningen gaan tellen. De Westerse Wereld is de meest vrije, gelijkwaardige en rechtvaardige samenleving in de geschiedenis van de mens, voor zover we weten.
We moeten dat niet laten afbreken door links-extremistisch tuig.

Dandruff | 31-05-20 | 22:57 | 2

Top!

Makemyday! | 01-06-20 | 11:17

Nog een deel klassenstrijd erbij om het mengsel nog giftiger te maken

amygdala | 31-05-20 | 22:33

Nu nog een vleugje corona erbij en het circus is compleet.

Fi-Bu-Bla | 31-05-20 | 22:15

The day Antifa turned facist.

Patatter | 31-05-20 | 21:23 | 1

Ooooh, da's lang geleden, rond de jaren 50-60?

Voorgeenchanterikpeu | 31-05-20 | 22:13
-weggejorist-
Winston1 | 31-05-20 | 20:45
-weggejorist-
GeenHeil | 31-05-20 | 19:07 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Trump announces US to designate Antifa as terrorist organization following violent protests.
Dat werd tijd

Snake | 31-05-20 | 19:04 | 4

Hé hé, eindelijk. Bij Antifa juichen ze nu. Ze staan eindelijk op dezelfde hoogte als Al Qaida en ISIS. Een deel van de missie is geslaagd. Nu gaat het om doorpakken en zorgen dat je daar blijft staan.

GeenHeil | 31-05-20 | 19:15
-weggejorist en opgerot-
brownsugar | 31-05-20 | 20:27

@GeenHeil | 31-05-20 | 19:15: ISIS heeft genocide gepleegd. Antifa is een hele nare club. Maar vind je die vergelijking niet een beetje over de top?

brownsugar | 31-05-20 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Beste 3e wereld land ter wereld. Op de korte termijn verwacht ik ook niet veel goeds uit de Unitated state van de verenigde staten van Amerika( urbanus)

Maggiderin | 31-05-20 | 18:59

Deze bagger wil zich graag vergelijken met Rosa Parks en Marin Luther King. Ze benaderen in de verste verte niet het niveau van deze prachtige mensen en hun destijds aanhangers. Zij maakten zich sterk voor hun rechten o.a. voor hun kinderen. Bij deze bagger heeft de hebzucht het gewonnen van het kleine beetje beschaving dat ze hadden

metdedag | 31-05-20 | 18:52 | 1

https://www.thewrap.com/donald-trump-met-rosa-parks-muhammad-ali-photo/

M13 | 31-05-20 | 19:59

Nog even een toevoeging bij het tegeltje hieronder: zet de (Engelse) ondertiteling even aan met het 'instellings'-radertje. Scheelt een hoop qua begrip!

Peter Emile | 31-05-20 | 18:33

Over racisme gesproken; even een 'moment of laughter' tussendoor ter compensering van al dat verzuurde gelul hier. Mijn favoriete duo Jeff Dunham en 'Peanut' over "The Taste of China". Een zeer "racistische" sketch. Maar wél om te lachen!

www.youtube.com/watch?v=uID5weL61Us

Peter Emile | 31-05-20 | 18:25

Binnenkort bij u in het theater.
Civilization is only twenty-four hours and two meals away from barbarism.

Kwelbeller | 31-05-20 | 18:13

Is dit die stad uit de klassieker Fargo, in de staat waar mensen (een tikje Scandinavisch) 'Minnesota nice' zijn?
Daar is dan bij deze weinig van over.

SIogra | 31-05-20 | 17:59 | 1

Gelukkig wonen ze niet schiedam. Had ze allemaal 400 boete gekost

Eduard46 | 31-05-20 | 17:48

Wat telkens weer opvalt is de bedachtzaamheid en het rustgevend commentaar en optreden van president Trump. Telkens weer springen ‘s mans verbindende kwaliteiten in het oog. Niet eerder was een president zo goed in staat de bevolking te verenigen in alle denkbare opzichten. Lincoln en Roosevelt verbleken hierbij tot hopeloze prutsers.
Zijn haarscherpe analyses en ostentatieve godvrezendheid genereren ongekende populariteit bij het denkende deel van de natie. Zijn tweets zijn literaire hoogstandjes, zwanger van wijsheid.
Hadden wij maar zo iemand.

Prinsemarij | 31-05-20 | 17:44 | 3

Volgens mij sta je in de ironiemodus.

flinkescheet | 31-05-20 | 17:50

welke modus dan ook, het voelt goed en wat ook lekker is, dat Rutte & Klaver hun afschuw tonen hierover nu al, ja het linksche gif gaat schuimen

Theo-Pim-Riv | 31-05-20 | 19:18

@Theo-Pim-Riv | 31-05-20 | 19:18: Lekker he een leider die gewoon zegt dat je relschoppers dood moet schieten! Sinds 1940 hebben we niet zo’n sterke leider meer gehad hier in Nederland.

brownsugar | 31-05-20 | 20:32

Intussen is Trump de grote uitslaande brand aan het 'blussen' met olie.
Waar een normale president probeert te de-escaleren, kan Trump alleen maar dreigen met nog veel meer geweld en ander fout getwitter.

flinkescheet | 31-05-20 | 17:39 | 3

Ja inderdaad, hij kan beter thee gaan drinken met Antifa.
Dat is zeer succesvol gebleken bij de wensdenkeers.

Bolder | 31-05-20 | 17:46

Dit is koren op de molen van Trump.

metdedag | 31-05-20 | 19:05

Nou ja 'police brutality' , dat inrijden op die mensen is fout, verder valt het nog wel mee. Wat verwacht je dan als je daar tussen gaat staan?

Rest In Privacy | 31-05-20 | 17:27 | 3

Ik denk niet dat je de ervaring met politie hier met hoe politie in de VS functioneert kan vergelijken

Diotima | 31-05-20 | 17:43

@Diotima | 31-05-20 | 17:43: Daar zit nogal verschil in, zeker, maar dat omduwen van mensen die in de weg gaan staan zou hier ook gebeuren.

Rest In Privacy | 31-05-20 | 18:05

Precies. Lekker vooraan staan met je armen omhoog in de hoop dat je op televisie komt en er in de deugkringen over je gepraat zal worden als over die Chinees voor die Tank bij het Tiananmenplein. En dan huilen 'I didn't do anything' als je wordt weggeduwd.

Jawel pleuriskind, je doet wel wat. Je staat bewust de ordediensten te vervelen en provoceren terwijl die gewoon hun werk proberen uit te voeren. Ben echt blij dat ik geen agent ben, want ik had geen knieën meer over gehad.

Balabanov | 31-05-20 | 18:08

Als je nou al die rooie roof-ratten bij elkaar optelt en afzet tegen de gezamenlijke bevolking van de betrokken steden blijft er denk ik echt niet veel over. Toch?

Kinkfactor | 31-05-20 | 17:10 | 1
-weggejorist-
Knieval | 31-05-20 | 17:16

Briefje van GL.
@jesseklaver
Het racistisch politiegeweld in de VS komt voort uit institutioneel racisme. We mogen en kunnen daar niet van wegkijken of er stil over blijven. Het is onze taak om dag in dag uit te werken aan gelijkwaardige samenlevingen. Voor iedereen, overal.
twitter.com/jesseklaver/status/126707...

komtdatschot | 31-05-20 | 17:07 | 10

Jesses Klaver ,,heeft dat lieverdje Duivendak jou iets ingefluisterd???

Co7699 | 31-05-20 | 19:06

@Kwelbeller | 31-05-20 | 18:18: Hij kan ook gewoon eens met de NL politie op pad, kijken naar het norm afwijkend gedrag, de agressie en de intimiderende houding van zijn broeders.

Heiner | 31-05-20 | 20:59
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Knieval | 31-05-20 | 16:58 | 2

De kans dat een blanke of latino door een Amerikaanse agent wordt doodgeschoten is drie keer hoger dan dat een zwarte door een agent wordt doodgeschoten! Bovendien is van de agenten die iemand dood schieten 40 % een zwarte agent! Dit blijkt uit statistieken van de FBI. Dit zijn feiten. Maar dat hoor je niet van de racistische media. Deze relschoppers zijn voor een groot deel antifa tuig betaald door Soros. Wederom een poging om de Trump regering te saboteren. Maar zal net als alle andere pogingen falen. De meeste Amerikanen zijn wakker. Trump gaat een glorieuze overwinning boeken in November.

Regnerus | 31-05-20 | 16:46 | 11

Wij van WC eend....

duhhaag | 31-05-20 | 17:20

Wat je schrijft klopt. Het is een bepaalde groep die relt. Een kleine minderheid. Ordinaire plunderaars en links ruig dat rotzooi trapt. Ze zijn overal te vinden

metdedag | 31-05-20 | 19:09

De statistieken die je wil kun je altijd vinden. De kern is lijkt mij dat een groot deel van de zwarte bevolking in de VS aanzienlijk minder kansen heeft in de samenleving. En het belangrijkste is natuurlijk dat wat je ook gedaan hebt, er niet iemand met zijn knie op je keel kan gaan zitten tot je stikt. Verontwaardiging daarover (niet plundering en brandstichting) is zeer begrijpelijk. Tel daarbij op corona en dat er net 40 miljoen mensen werkeloos zijn geworden, en je hebt een licht ontvlambare mix, waarin dit extra snel escaleert.

Het brein erachter | 01-06-20 | 02:31
▼ 8 antwoorden verborgen

Knetterlinks zijn is toch wel het ultieme white privilege: zit er een Republikein in het Witte Huis, dan is (begrip voor) geweld tegen de bij voorbaat racistische regering geoorloofd. Zit er een Democraat, dan mag de zittende president op hetzelfde dossier falen dat het een lust is, want dan volstaan emopolitiek en goede bedoelingen. Door het mythische en zorgvuldig gecultiveerde concept 'institutioneel racisme', kan hij zich van elke inspanning om de zwarte bevolking écht te verheffen ontdoen. Hij probeert het zogenaamd hartstochtelijk, maar 'het' zit té diep en de white guilt wordt onvoldoende ingezien door de blanken and all that jazz (applaus). Overigens heeft de zwarte gemeenschap zelf ook een inspanningsverplichting, die zij met laakbare geestdrift heeft laten wegredeneren door bevoogdende, overwegend blanke SJW'ers en hun leger van uit beroemdheden bestaande claqueurs. Sinds MLK is er geen echte leider meer uit het midden van de zwarte gemeenschap opgestaan. Dat geeft te denken. En wie nu serieus meent Obama in herinnering te moeten brengen, bespaar je de moeite. Dan komen we er niet uit.

Schulzie | 31-05-20 | 16:41 | 2

Je hele verhaal klopt, maar er is iets wat jou ontgaat. Oprah Winfrey is de leider van de zwarte gemeenschap. Een grotere racist ten opzichte van de blanken is er niet. Sylvana Simons - in Amerika heet die Oprah Winfrey - is een van de machtigste personen van het vrije westen.

GeenHeil | 31-05-20 | 17:05

Mooi Schulzie.

CalamityJane | 31-05-20 | 17:37

Enige voordeel van deze rellen is dat we over twee weken zien dat de 1.5 meter samenleving buiten niet nodig is.

Stevo365 | 31-05-20 | 16:36 | 1

Of dat we vanaf nu permanent 1.5 meter uit elkaar moeten zijn om rellen te voorkomen.

GeenHeil | 31-05-20 | 16:41

Antifa sukkels spannen dus gekleurde mensen voor hun karretje? Triest.

funkyd | 31-05-20 | 16:29 | 2

Dat is veel te makkelijk gezegd. Alsof die gekleurde mensen niet zelf na kunnen denken. Ze doen dit willens en wetens. Ze kunnen die verantwoordelijkheid niet achteraf afschuiven op anderen. Ze zijn immers geëmancipeerd, toch. Volle verantwoordelijkheid, volle straf.

GeenHeil | 31-05-20 | 16:39
-weggejorist-
Knieval | 31-05-20 | 16:26 | 1
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 31-05-20 | 16:21

Ah, net wat iedereen nodig heeft, Lady Gaga mengt zich in de discussie met anti-Trumpsentimenten: https://www.telegraaf.nl/entertainment/478341621/lady-gaga-donald-trump-is-een-dwaas-en-een-racist

GeenHeil | 31-05-20 | 15:59 | 3

Pffft, net als de Nederlandse verslaggever op locatie van het 8 uur NOS journaal van gisteravond dit al in de schoenen van Trump wilde schuiven met z'n 'olie op het vuur'. Dit opruiende anarchistische gedrag komt juist uit de linkse deughoek. Zou me niets verbazen als Soros hierachter zit met z'n antifa programma. Ik vind zelf dat Trump nog zeer mild optreedt.

Flip468 | 31-05-20 | 16:43

@Flip468 | 31-05-20 | 16:43:

Ja, dat vind ik ook. Hij blijft heel kalm. Dat was mij denk ik niet gelukt. Hij verdiende de nobelprijs voor de vrede al, maar nu verdient hij die dubbel en dwars.

GeenHeil | 31-05-20 | 16:46

Is dat niet die dame die een fles drank achterover slaat voordat ze gaat optreden. Hoeveel hersencellen gaan er stuk na 1 fles. Moeten we deze lieden serieus nemen?

metdedag | 31-05-20 | 19:13

Als er vanavond niets over winkeleigenaren in het nieuws komt die hun winkels zelf moeten verdedigen tegen deze woeste bende linkse gekkies krijgen ze weer een streepje op de fakenews lijst🤯

Piraatbas | 31-05-20 | 15:58 | 1

NOS heeft alleen aandacht voor mensen die willen dat nog meer tweets van trump gecensureerd worden...

Piraatbas | 31-05-20 | 16:01

@pejoar | 31-05-20 | 16:48: Net zo lekker links als the Guardian, the Independent is net zo independent als the liberal democrats, democrats zijn.

Slough | 31-05-20 | 17:39

@Peter Emile | 31-05-20 | 17:27: U bedoelt net als D66, liberal democrats in Engeland en the democrats in US of A niet democratisch zijn.

Slough | 31-05-20 | 17:41

@Moonwarrior | 31-05-20 | 16:19: ja, dus is het niet waar natuurlikj als e politei het ontkent, want dat zullen ze natuurlijk toe gaan geven (keutel...)

litebyte | 31-05-20 | 17:45
▼ 5 antwoorden verborgen

En dan te bedenken dat rassen discriminatie altijd door de Democraten in stand werd gehouden en verdedigd.
Zie de weerstand van de Democraten tegen o.a. de fair housing act uit 1968.
President Lindon B. Johnson stond bekend om zijn N woord uitspraken.

Bolder | 31-05-20 | 15:47 | 5

Gaat zelfs verder terug, Lincoln was republikein en de democraten waren tegen de afschaffing van de slavernij, lijkt wel institutioneel bij ze.

Blauwpetje | 31-05-20 | 18:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Het valt me op hoe angstvallig youtube alle live coverages blokkeert (buiten de massamedia om)

Hoe anders is dat als er rellen zijn in HK

litebyte | 31-05-20 | 15:47 | 1

Youtube doet aan selectieve censuur

Piraatbas | 31-05-20 | 15:57

Staat er één met een Mexicaanse vlag te zwaaien, vinden ze prima. De man met Amerikaanse vlag wordt in elkaar geslagen. Overigens denk ik dat je hier ook beter met een Marokkaanse / Turkse vlag kan lopen dan met een Nederlandse. Vreemde tijden. Voor de rest is het natuurlijk geen wonder dat Corona het zo lekker doet in de VS als je dit allemaal ziet.

R.F.Pickering | 31-05-20 | 15:47 | 2

Gaat er hier iemand nog met een nl-se vlag lopen, anders dan te gebruiken voor vervangend plee papier.

WayneGretzky*99* | 31-05-20 | 17:25

Op youtube stond ooit eens filmpje, getiteld 'Don't judge blacks differently' van PragerU, waarin een zwarte vrouw uitlegt dat positive discriminatie ook discriminatie is. Het filmpje is dus van youtube geweerd, want dat is niet de slachtofferrol die youtube graag ziet. Het filmpje is wel nog steeds te bekijken in de PragerU aapp.

JackStick | 31-05-20 | 15:42 | 1

youtube: Black Woman Destroys White Privilege Myth

swapper | 31-05-20 | 15:51

Mooi om te zien dat die linkse gasten in hun zwarte kleding, die blanke antifa's, goed aangepakt worden. Misselijk makend volk is dat.

swapper | 31-05-20 | 15:37 | 5

@Sceptische_autist | 31-05-20 | 16:08: Tuurlijk heb ik daar een mening over. Vind het echter niet nodig om deze te uiten. De reden waarom wel over de blanke antifa... omdat dit naar mijn mening een geweldadige groepering is. Een groepering met hierarchie, die vanuit linkse politieke partijen wordt aangestuurd. Een groepering van waaruit de leden met hulp van die partijen doorstromen naar positie's in de maatschappelijke bovenlaag. Een groepering die je kan kenmerken als rascistisch, crimineel en terroristisch.

swapper | 31-05-20 | 16:26

@swapper | 31-05-20 | 16:26: Heb je daar bewijs voor dat AntiFa door linkse politieke partijen wordt aangestuurd? En noem eens politici die voorkomen uit AntiFa. Ik ken alleen Duyvendak maar dat is altijd een marginaal figuur geweest.

brownsugar | 31-05-20 | 16:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Internationaal links speelt hele smerige spelletjes en de NOS is een activistenclubje.

tata1981 | 31-05-20 | 15:16

Het racisme is onderdeel van de samenleving is de VS. De agent was 4 minuten bezig iemand te vermoorden. Dat is een feit want dat is gefilmd. Als dit een op zich zelf staand incident was had een van de 3 andere agenten Ingegrepen of dat moeten doen.

Het falen van het hele systeem blijkt uit het feit dat de dader niet gelijk is opgepakt. En zijn 3 collega’s nuook nog niet. Die zijn vanwege hun houding bij deze moord mede schuldig. Het gaat dus volstrekt mis in het justitionele apparaat. Dat maakt het systeem falen en niet een incident. En het is niet het eerste.

Dat is ook de verklaring van de massieve volkswoede.Mensen zien dat het geen incident maar de norm. Ondanks uitspraken van mensen zoals Erika Shields komt dit niet goed. Voor gekleurde mensen is de politie de vijand en een potentiele moordenaar. Dat kan niet weggenomen worden door de mensen die wel van goede wil zijn. Een gekleurde burger moet uitgaan van de kwade trouw van een agent of de ontmoeting met de dood bekopen.

De reacties hier laten eigenlijk hetzelfde beeld zien. Het zijn ook de Nederlandse burgers die het verklaarbaar vinden dat zwarte mannen eerder sterven door politiekogels als blanken. Die voorstander zijn van etnisch profileren, want gekleurden zijn vaker daders.

Deze moord maakt dat het onderwerp weer even op de agenda staat.

brownsugar | 31-05-20 | 15:12 | 32

Het verschilt sterk per politiedistrict. In Camden is in de jaren 90 het hele politiekorps ontslagen en zijn ze opnieuw begonnen om het racisme er uit te krijgen. Nu liepen agenten in Camden mee met de protesten. Geen geweld daar. Zelfde als in andere - normaal gesproken heel geweldadige - steden in New Jersey.

tipo | 31-05-20 | 17:39

@brownsugar | 31-05-20 | 16:08: moet jij even Van Jones kijken op CNN die de verantwoordelijkheid voor achterstelling van Afro-Amerikanen legt bij degenen die op liberale democraten stemmen.
Overigens, ook blanken worden onterecht veroordeeld. Niet enkel mensen met kleur. Jij doet alsof dat enkel bij afro-Amerikanen voorkomt. Dat is niet zo. Elke onterechte veroordeling is erg. Niet enkel die op racistische gronden.

Bataafje | 31-05-20 | 23:39
▼ 29 antwoorden verborgen

Eigenlijk moeten de gekken hier te lande ook solidair worden met George Floyd. In NL is de politie toch óók rassies? Alle reden om de Opel-dealer af te fikken, de buurtsuper tot puin te slaan en een omaatje tegen de grond te hoeken. Het leven kan zo simpel zijn als je eenmaal solidair bent geworden. Je suis George!

JvanDeventer | 31-05-20 | 15:11 | 11

@maakjepunt | 31-05-20 | 16:07:
Laat Kuifje zich overal lekker mee bemoeien joh. Ik ben het meestal ook niet met hem eens maar hij houdt de discussie wel aan de gang. En hij blijft bovendien altijd netjes.
Hup Kuifje!

Zei ik dit nou hardop?

Belgisch bier maakt meer kapot dan me lief is.

MarkiesDeBalzaque | 31-05-20 | 16:51

In deze toch een plus 1 voor Kuif.

Het brein erachter | 01-06-20 | 02:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Stel: Trump en de republikeinen zijn van het toneel verdwenen cq verdreven. De "demonstranten", celebrity's, democraten, globalisten, internationaal socialisten/communisten, china, miljardairs als soros, gates, bloomberg, bezos, etc etc.. hebben gewonnen en zullen de VS nieuw vormgeven. Wat voor land zal het dan worden en wat zal dat voor de rest van de wereld inhouden? Wordt dan bijvoorbeeld een miljoen moslims in concentratiekampen het nieuwe normaal, fatsoenlijk, divers en inclusief? Heel veel mensen hebben niet door dat ze heel hard bezig zijn de poten onder hun eigen stoelen vandaan te zagen. Zoals de "demonstranten" die op oorlog uit zijn maar wanneer de politie terugslaat gaan huilen want 'we doen helemaal niets'. Ze hebben geen flauw idee waarmee ze bezig zijn en hebben geen flauw idee wat ze eigenlijk willen. Dat is het gevolg van de linkse indoctrinatie waar die arme schapen decennia aan blootgesteld zijn, het zijn feitelijk slachtoffers maar dat maakt hun daden er niet minder om, en wanneer ze hun "doel" bereikt zullen ze geheid gaan huilen want ze haben es nicht gewusst.

Dick123 | 31-05-20 | 15:11 | 3

Wat voor land het dan zou worden?
Een kopie van Nederland.

jemagookniksmeer | 31-05-20 | 15:16

Ging hier net ook een politieauto met sirene voorbij, komt wel heel erg dichtbij nu.

schedewindje | 31-05-20 | 14:55 | 3

Ik verdenk ze ervan dat ze die sirene vaker aanzetten dan nodig. Om het volk op te jutten. En nee, ik heb geen alufolie in huis.

kwark001 | 31-05-20 | 15:01

Zal wel voor een Corona overtreder zijn, die worden wel keihard aangepakt.
Hebben meteen een strafblad, waar krijg je dat nog voor tegenwoordig.

Bolder | 31-05-20 | 15:26

@kwark001 | 31-05-20 | 15:01:
Soms zetten ze de sirene en de zwaailichten aan als ze kroketten voor de collega's hebben gehaald. Om te voorkomen dat ze koud worden...

Peter Emile | 31-05-20 | 15:43

De burgemeester van Minneapolis roept de demonstranten, plunderaars en brandstichters op om vooral wel mondkapjes te dragen. Want Covid.

Antifa, BLM: Dude... we always wear masks! So you can’t identity and arrest us. So... fine.
https://youtu.be/uq4JWb6FgJs

Stormageddon | 31-05-20 | 14:40

Ik zal de aanwezigheid van onversneden blank racisme in de VS, en dan vooral in de zuidelijke staten, niet ontkennen. Maar aan de andere kant schijnen veel zwarten die eindeloos blijven roepen dat ze kansloos zijn, te vergeten dat Amerika zojuist 8 jaar lang een zwarte president heeft gehad.

En verder: de chaos en opgekropte agressie die we hier zien op al die filmpjes, is vooral ook een gevolg van het jarenlange gedram en het bijna ziekelijke gefocus op kleurtjes van de Social Justice Warriors. Zo langzamerhand zijn de holle beschuldigingen van linksen en zwarten die complete westerse, overwegend blanke samenlevingen stigmatiseren als 'racistisch', net zo doorgeslagen en hysterisch als die van blanke racisten die in elke zwarte of minder blanke een potentiële crimineel zien.

Maar als er één ding dominant is geworden in de maatschappelijke discussies van de afgelopen jaren, is dat wel het zieke gedram van linksdraaiende SJW's over kleurtjes. Nog afgezien van het onophoudelijke geblaat over structureel, ja aangeboren blank racisme. Zwart racisme naar blanken toe, dat bestaat immers niet.

Blanke politiemensen die door zwarten overhoop worden geschoten? Onbekend. Blanken die door zwarten worden beroofd en/of vermoord? Nooit van gehoord.
Blanken die bewust of onbewust hun leven op het spel zetten door zich in 'zwarte' wijken te begeven? Grote Stilte. Zwarten die miljonairs maken van rappers die zwaaiend met wapens geweld prediken en blanken voor rotte vis uitmaken? Haha. Cool, toch? En terecht toch? Zwarte macho's die van vrouwen derderangs 'sletten' maken om hun stompzinnige mannelijkheid te bewijzen? Daar zul je nooit een linkse 'feministe' over horen.

De moralist uithangen, steevast één kant op wijzen, en vooral alles ontkennen dat niet in je linkse straatje past. En ondertussen elke discussie herleiden naar huidskleurtjes. Lekker polariseren. Lekker mensen je doorgeslagen moraal door de strot duwen.
Ziedaar de 'strijd' van de Social Justice Warriors. En ziedaar de 'onderliggende' oorzaak van de shitstorm die nu in de VS gaande is.

Peter Emile | 31-05-20 | 14:39 | 6

U heeft zeker een punt.
Al impliceert uw kleinerende term 'huidkleurtjes' dat u een blanke meneer bent die nooit te maken heeft gehad met issues rondom uw huidskleur waarbij u de minderwaardige factor bent. Iets met privileges enzo.

Alles wat u geschreven heeft kan weer 180 graden omgedraaid worden. SJW en BLM kunnen als (niet marginale) groepering alleen bestaan wanneer het punt dat ze willen aansnijden (structureel) bestaat.
Het probleem echter met racisme of racistisch handelen is dat veel gevallen, in tegenstelling tot de gefilmde arrestatie van agent Floyd, niet duidelijk aan te tonen is maar wel gebeurt.

eetvis | 31-05-20 | 15:40

@eetvis | 31-05-20 | 15:40: Mijn gebruik van de term 'huidkleurtjes' is niet kleinerend; het verkleinwoordje is om aan te geven hoe klein, hoe onbetekenend de huidskleur van iemand is. Of althans zou moeten zijn.

Peter Emile | 31-05-20 | 15:52

@eetvis | 31-05-20 | 15:40: Don't worry. Als er geen probleem is weet extreem links er altijd wel een probleem van te maken. Het punt bestaat niet, maar dat amken ze er zelf van. Dat is de kern van het marxisme. Iemand is/heeft iets minder dan de ander en dat is dan automatisch de schuld van de maatschappij/de blanke man. Zie Zwarte Piet. Heeft op geen enkele manier met racisme te maken, maar wordt nu actief verboden in bv Groningen vanwege dat feit. Marxisten zijn maar op een ding uit en dat is de totalitaire macht waarmee ze hun heilstaat kunnen stichten. Of wilt u stellen dat de White Power beweging alleen kan bestaan als het punt dat ze willen aansnijden bestaat? Natuurlijk niet. KOZP, Antifa en White Power zijn niets anders dan totalitaire bewegingen die andersdenkenden uit de maatschappij willen verwijderen.

Grachus | 31-05-20 | 17:10
▼ 3 antwoorden verborgen

De MSM in Amerika hebben vanaf de dag dat Trump gekozen werd hierop aangestuurd met hun berichtgeving. De media besturen het volk en dit is het resultaat.

gekwetst | 31-05-20 | 14:37 | 6

Trump is diegene die het meeste aanstuurt op geweld, als hij niet herkozen wordt gaat hij niet en enige manier om te blijven zitten is burgeroorlog. Dan kan hij een echte dictator worden.

ass-moral | 31-05-20 | 16:30

Fox en Breotbart net zo hard bij Obama, zo gauw een spectrum de macht grijpt gaat het andere spectrum fully mental.

menage | 31-05-20 | 16:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Black life matters. Looting too

Pummetje | 31-05-20 | 14:37

Ook in de USA hebben veel jongeren een rugzakje zo te zien. Dan krijg je dit soort gerel.

aflaatverkoper | 31-05-20 | 14:34

Laat je goed souffleren door roomblanke cryptocommunisten, beste zwarte gemeenschap, anders wordt het nooit wat met de 'just cause'.

Schulzie | 31-05-20 | 14:31

“They are smiling they like this”, ik zou ook met een lach daar staan als politie agent als ik die vieze antifa gasten mag neerknuppelen. Betaalt krijgen om dat tuig te mogen aanpakken.

honde | 31-05-20 | 14:31 | 1

De vraag is voor hoelang?
Ook die agent wil heel thuiskomen en een biertje drinken

captain-caveman | 31-05-20 | 15:09

Amerika moet dat tuig allemaal oppakken en dan verschepen naar Nederland.
Hier weten ze wel wat ze met die mensen moeten doen.

pejoar | 31-05-20 | 14:23 | 1

Jaaa, Mieles!

Anoniemtje | 31-05-20 | 14:35

Herinneren we nog de rellen in Frankrijk in 2005, toen twee knullen op de vlucht voor de politie in een stroomhokje verstopten en dat niet overleefden? Toen werden zo'n 10.000 auto's in brand gestoken.
Dat kan nog interessant worden, het is wachten tot er een incidentje gesponsord wordt door Soros en andere maatschappelijke goede doelen. Hongarije lijkt me dan wel een veilige plek. Verder wil ik zeggen dat ik extreemlinkse mensen vervelend vind, vooral vanwege in groepen iemand kopschoppen en alles kapot maken, en het missen van logica (bijvoorbeeld iemands auto kapot maken en dan raar vinden als ze gas geven). Nou nou het is allemaal wat, ik ga maar weer eens buiten zitten. Misschien dat het wel meevalt als we er niet teveel aandacht aan besteden en de andere kant opkijken.

area78 | 31-05-20 | 14:21 | 3

Maandje geleden in Parijs.
Sinds dien iedere avond rellen. Hoor je niks over...

De Droit | 31-05-20 | 14:38

Soros sponsert dit georganiseerde geweld allang. Bijde vorige rellen in Portland, Oregon klaagden de 'demonstranten' (antifa terroristen) dat Soros niet afkwam net de beloofde centjes.

Turbocharger | 31-05-20 | 14:40

Wacht even Soros? Van de Galactische Federatie? Is Bill Gates-zit-overal-achter nou weer uit de mode? En wat is de rol van de Annunaki nu in dit alles? Ik houd dit niet bij in dit tempo.

Mazzelstof | 31-05-20 | 15:35

Wat vindt Erik Mouthaan hier nou van? En Eelco Bosch van Rosendahl? En Michiel Vos? En Michael Persson? (oh, die laatste wacht nog even op de New York Times en de Washington Post om zijn VK-stuk weer vol te tikken met Trump Bash)

piloot47 | 31-05-20 | 14:20 | 1

Michiel Vos zijn schoonmoeder zal het uiteraard Trump kwalijk nemen

Stevo365 | 31-05-20 | 16:33

Over die man met die pijl en boog nog het volgende. Later werd hij geïnterviewd waarin hij zei dat hij werd aangevallen door twee black African-Americans. Dat hij met pijl en boog op mensen aan het schieten was 'vergat' hij te vermelden.

duhhaag | 31-05-20 | 14:17 | 2

@duhhaag: En hij begon zo uit het niets op mensen te schieten?

SpicyMchaggis | 31-05-20 | 14:31

Tis wel een stuk sportiever zo.

KlauwnBassie | 31-05-20 | 15:21

Hetzelfde tuig wat hier ook altijd met fluwelen handschoenen wordt aangepakt. Antifa tuig die uit naam van een bevolkingsgroep waar ze helemaal niets mee op hebben gaan protesteren alleen maar om zo veel mogelijk vernielingen te kunnen aanrichten.

Osdorpertje | 31-05-20 | 14:12 | 5

@dedwarsligger | 31-05-20 | 14:22:

Daarom wil de linkse kerk het wapenbezit voor burgers dus inperken. Links stelt dat het terroriseren van de gehele belastingbetalende burgerbevolking alleen mogelijk is als gewelddadige criminelen altijd vrijuit gaan. Voor zelfverdediging kan dan geen plaats zijn.

Dandruff | 31-05-20 | 14:42

Natuurlijk wordt antifa met fluwelen handschoenen aangepakt. Het zijn immers de kinderen van d66 rechters, linkse kamerleden en hoge ambtenaren en NPO baasjes. Die mensen wil je, als gewone agent, niet tegen je in het harnas jagen!

EenGoedBegin | 31-05-20 | 16:54

@Dandruff | 31-05-20 | 14:42: Laten we dan in Nederland de bevolking ook massaal toestaan om wapens te gaan dragen. Die paar schietpartijen op scholen die het gevolg zijn nemen we met de koop toe.
Maar jij was toch niet rechts radicaal? Toch?

brownsugar | 31-05-20 | 17:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Die ene agent staat natuurlijk niet in verhouding met de hoeveelheid onschuldige 'mensen van kleur' die er in de plutocratie die USA heet, aan gaat in een 'normale situatie'. Als je in de US geboren wordt en je bent niet blank (of je bent arm) dan heb je in grote delen van het land echt een probleem. Helaas gaan de rellen niks veranderen, en zal het alleen maar slechter worden, maar winkels die in de buurt van rodeo-drive geplunderd worden,. altijd +veel. Amerika krijgt waar het recht op heeft. EAT THE RICH!

m@rkus | 31-05-20 | 14:06 | 5

Dus als je zwart bent hoef je niet te werken en heb je recht op meerdere vrouwen.Je mag kinderen maken maar hoeft er verder niks voor te doen.
Je hebt recht op geld en mooie dingen en op drugs maar je hoeft nergens verantwoording voor af te leggen.
Je hoeft geen onderwijs maar anderen moeten jou verzorgen tot je dood.
En je zult altijd zielig blijven dus voornamelijk rechten hebben en geen plichten.

pejoar | 31-05-20 | 14:32

"EAT THE RICH".

O.

U vindt dus óók dat succes door hard werken verboden moet worden? En dat de verworvenheden van succesvolle mensen vernietigd moeten worden? En realiseert u zich, dat u momenteel niet in staat zou zijn om uw reaguursel hier te plempen als er niet een paar succesvolle (en nu rijke) mensen computers, laptops en het Internet hadden uitgevonden?

Peter Emile | 31-05-20 | 14:54

Kijk, hier is een linkje waar je even kan opzoeken hoe de raciale moordverhoudingen in de VS precies liggen: ucr.fbi.gov/crime-in-the-u.s/2018/cri...

dader wit, slachteroffer zwart: 234 moorden
dader zwart, slachtoffer wit: 514 moorden

dader wit, slachtoffer wit: 2677 moorden
dader zwart, slachtoffer zwart: 2600 moorden

Maar het zijn altijd de blanken die het gedaan hebben, uiteraard...

Opslag Medium | 31-05-20 | 15:53
▼ 2 antwoorden verborgen

En Anonymous claimt nu dat Trump achter de moord op Epstein zit (onder andere, nogal veel onder andere btw). Jeetje, surrealistisch wordt het.

menage | 31-05-20 | 14:03 | 1

Eric Trump heeft Epstein laten vermoorden.

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 15:14

Ik vraag me af of ze bij de nos al 1 keer Antifa hebben gezegd.

SpicyMchaggis | 31-05-20 | 13:57 | 1

Ja, ze zeiden dat de rellen niets met antiva te doen heeft.

jan huppeldepup | 31-05-20 | 14:37

Rellen als gevolg van armoede, werkloosheid en onzekerheid, straks ook in Europa. Een aanleiding is snel gevonden: in de VS een moord op een zwarte. Dat heeft in het verleden ook vaak tot rellen en onlusten, plundering en brandstichting geleid. Veel mensen wachten het ogenblik af om in de massa, die overgaat tot anarchisme, op te gaan en rotzooi te stichten, om in de verwarring kostbare spullen te bemachtigen.
Brussel en Parijs zijn ook brandhaarden. Zo broeit het overal waar veel potentiële raddraaiers bij elkaar wonen. Kansen kun je grijpen, ook allochtonen kunnen kiezen om succesvol te zijn in West-Europa, waar studeren veel betaalbaarder is dan in de VS maar overal waar ze in stadsdelen samenklonteren, sluiten ze zich aan bij bendes die op rooftocht gaan of ze gaan in de drugshandel, waar ze zelfs een veelvoud van een afgestudeerde wetenschapper kunnen verdienen. De ghetto’s zijn zowel in de VS als in Europa funest voor een normale integratie. Rotte appels steken elkaar altijd aan en het gebeurt nooit dat een beschimmelde appel gezond wordt door hem tussen goede appels te leggen.
Het coronabeleid heeft wereldwijd een vernietigende uitwerking op de economie. Pensioenen zullen in Nederland moeilijk kunnen worden uitbetaald en veel mensen zullen financieel in de problemen komen, ook door massawerkloosheid. Het O.V. zal, net als vele andere zaken, enorm duur worden en armoede ligt ook in Europa op de loer omdat de lonen niet meer zullen stijgen, integendeel!
Daarbij komt de enorme geldstroom van Noord naar Zuid die zijn zware tol zal eisen op de beurs van de Nederlanders. Een neerwaartse spiraal dus die steeds verder zal uitbreiden. De ellendige beelden uit de VS zul je spoedig ook zien in Brussel, Parijs, Marseille, Malmö, Berlijn etc. en wie weet waar nog meer. Jaren van verkeerd beleid, immigratie, wegkijken en een corrupte Europese Unie enz. hebben de basis gelegd voor wat Europa te wachten staat: alleen maar shitty shit!
En Nederland krijgt het extra voor zijn kiezen omdat het geen leiders heeft die het voor het land durven opnemen. Er werd massaal op Timmermans gestemd; een Nederlander aan het roer in Europa zou goed zijn voor Nederland! Het bleek een landverrader te zijn, die Nederland, met het hoogste schuldenpercentage van Europa, de rekening van de PIGS laat betalen!

Een volgevreten brulaap met kapsones
Vindt zichzelf een welbespraakte adonis
Innig verbonden met andere EU-gekken
Zit hij over onze toekomst te kwekken
En denkt vooral aan z’n financiële bonus
In Europa loog Timmermans zich naar de top
En wat ergert iedereen zich nu aan die kop!
Zijn pens wordt elke dag weer wat dikker
Inmiddels lijkt hij ‘n echte vogelverschrikker
Ons land interesseert ‘m geen zak, de snob!
Deze misselijkmakend arrogante seigneur
Steunt Macron en diens Franse ‘grandeur’
Door eigenbelang gedreven klinkt zijn verwijt:
Nederland is vrekkig tenzij ’t geld wegsmijt!
En huilen doet hij op commando als ‘n acteur
www.youtube.com/watch?v=lnKLl6N82zs
Z’n domste uitspraak ooit ging over de islam
Die bestaat al 2000 jaar volgens z’n imam
Van ’t verleden heeft Frans geen kaas gegeten
Noch van matigheid betrachten of diëten
‘n Biljoen voor ’t milieu, dat hij daarmee wegkwam!
Inmiddels is door ’t virus heel Europa failliet
En nu wil ’t Zuiden gratis geld, zonder limiet
So, when will Rutte give in to his European lords?
Because that’s how I know him, Mark my words!
Dus wie van deze twee is dan de grootste bandiet?
www.stopdebankiers.com/mark-rutte-en-...

Angélica de Sancé | 31-05-20 | 13:55 | 7

Het lijkt wel een stukje van Feynman.

beldewouten | 31-05-20 | 14:34

Pappen en nathouden is nooit een oplossing.
Handhaving en verantwoordelijkheid voor je gedrag is dat wel

pejoar | 31-05-20 | 14:34

Realisme doet zeer Kuifje!

CalamityJane | 31-05-20 | 15:06
▼ 4 antwoorden verborgen

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 31-05-20 | 14:00:

Ik zie inderdaad veel slachtoffers... Vooral die lui die winkels in puin slaan en plunderen. En ook grappig: volgens de juffrouw van AP die de foto-bijschriftjes tikt (tenminste, ik denk dat het een juffrouw is) maakt de blanke vrouw die op foto nr. 12 staat, het 'peace-sign'. Terwijl haar gebalde rechtervuist en het V-teken van haar linkerhand 'opstand' en 'Victorie' betekenen.

Zo zie je maar weer: de jongens & meisjes van de correcte pers zien overal vrede, zelfs als die vrede gewelddadig is en gesymboliseerd wordt door een gebalde vuist....

Peter Emile | 31-05-20 | 15:19

Stel nou dat het niet George Floyd maar Pink Floyd was geweest?

Mr_Natural | 31-05-20 | 13:50 | 5

Run like hell

SpicyMchaggis | 31-05-20 | 14:05

Dark side of the earth?

Zupschufter | 31-05-20 | 14:54

Stel dat het Floyd Mayweather was

JDMslut | 31-05-20 | 15:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Staat Ebay al vol met die gestolen rommel? Of gaat dat allemaal naar zo'n Pawn shop?

LinkeLotje | 31-05-20 | 13:48
-weggejorist-
enra | 31-05-20 | 13:48 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat de VS nodig hebben is een President die enerzijds de relschoppers keihard aanpakt en anderzijds een verbindende boodschap heeft.
Tot het laatste is Trump absoluut niet in staat.
Hij valt iedereen aan, geeft anderen de schuld, wijst met vingers naar de Democraten en gooit olie op het vuur met doldrieste Twitter berichten over het zonder vorm van proces neerschieten van plunderaars.
Wat verlang ik terug naar Republikeinse presidenten zoals Ronald Reagan en George H Bush.
Als Trump zo doorgaat eindigt dit in een burgeroorlog in de VS. Ik voorzie een confrontatie van extreem links Antifa met zwaar bewapende Trump supporters. “Good people” volgens de president van de VS.

brownsugar | 31-05-20 | 13:45 | 21

Brown. U draait de wereld om. Maar mooi toch voor u dat de democraten krijgen wat ze wensten. Binnenkort ook hier.

CalamityJane | 31-05-20 | 15:10

@brownsugar | 31-05-20 | 15:02: 'Als Trump zo doorgaat eindigt dit in een burgeroorlog in de VS.'

En daarmee ga je niet de confrontatie aan? O o wat heb jij slecht zicht op jezelf.

En de confrontatie aangaan hoeft niet verkeerd te zijn. De confrontatie aangaan categorisch afkeuren impliceert een verbod op meningsverschillen en discussie en is daarmee het afschaffen de democratie.

Sitting_targets | 31-05-20 | 15:15

Links hier wil ook verbinden. Wat een giller.

CalamityJane | 31-05-20 | 15:18
▼ 18 antwoorden verborgen

Wat ik vooral zie zijn linkse hyena's, het anarchistische en communistische type. De soort groepen die al vanaf begin 2010 voor steeds meer onrust zorgde en het eigenlijk verdienen om hun lichtje uitgestampt (when the looting starts the shooting starts), stiekem hoop ik dat die anarchisten/communisten eindelijk een keer hun "powerplay" maken zodat ze eindelijk de straten afgeschoten worden.
 
Op over het geblaat van "white privilege" en ander gemekker maar te zwijgen. Laten we voor de grap de misdaad cijfers erbij halen en kijken welke etniciteit werkelijk oververtegenwoordigd worden. Wat je vooral ziet zijn kansloze debielen, afhankelijk van sociale zekerheidsprogramma's, die nu hun kans pakken om te plunderen en racisme te roepen.

HaatAth3ist | 31-05-20 | 13:44 | 1

kijken of Trump Antifa durft aan te pakken...

Der Lehrer | 31-05-20 | 14:00

Ik vind dat duwen wat die agenten doen, een hele goede oplossing om vervelende demonstranten uit de weg te krijgen. Beter dan slaan of schieten. En effectief ook, lijkt het.

J. Jarig | 31-05-20 | 13:44 | 2

Nee, het is ronduit achterlijk.

Kabila de stijlloze | 31-05-20 | 13:48

Klopt. Ze kunnen beter met elkaar in gesprek gaan. Samen komen ze er wel uit. Does lief. En kijk wat meer naar elkaar om........ bafffffff

piloot47 | 31-05-20 | 14:15

Dit heeft niets meer met zwarte demonstratie te maken dit is een links democraten slagveld geworden zoals in Hamburg. Democraten zijn als 3 jaar bezig om Amerika in chaos te storten. Zie ook het zwakke ingrijpen van democraten burgemeesters om zo het corona rond te laten gaan om nog meer chaos te creëren. Het duidelijk dat de democraten steeds meer bloed aan de handen krijgen

dik van alster2409 | 31-05-20 | 13:44

Wat een ongelooflijke randdebielen, allemaal. Die police brutality is misschien nog wel het ergste.

Kabila de stijlloze | 31-05-20 | 13:43 | 3

Als jij achter je bureautje je werk zit te doen, loop je dan ook gevaar?

CalamityJane | 31-05-20 | 13:46

@CalamityJane | 31-05-20 | 13:46: die agenten lopen ook geen gevaar. Kijk eens goed naar de gemiddelde demonstrant man, pannenkoek.

Kabila de stijlloze | 31-05-20 | 13:49

@Kabila de stijlloze | 31-05-20 | 13:49: Jij lijkt me inderdaad iemand die wel zal weten wat er in zo'n gemiddelde "demonstrant" omgaat. Niet bezitters van de meest evenwichtige geesten aldus.

Mazzelstof | 31-05-20 | 15:46

Uiteraard doen Telebelg verslaggevers Frank van Vliet en Jan Postma hun uiterste best, zoals ze de afgelopen 4 jaar trouw gedaan hebben, om consequent Trump van alles de schuld te geven.

Bolder | 31-05-20 | 13:42

George Floyd, fired officer Derek Chauvin worked at same Minneapolis nightclub

A white Minneapolis police officer and the black man he's charged with killing both worked as security guards at the same Latin nightclub as recently as last year, but its former owner says she's not sure if they knew each other.

www.foxnews.com/us/george-floyd-fired...

Moonwarrior | 31-05-20 | 13:42

Er is steeds minder arbeid en dus bestaansrecht in 1e wereld landen voor de domste 60%. Maar ook hier blijven de domsten het meeste voortplanten. Dit gaat alleen maar erger worden. Wereldwijde geboortebeperking NU!. Ja jammer als je exht een kind wilde, maar er zijn ook dingen juist leuker zonder kinderen. Anders zie je je kind straks ook plunderend neergeschoten worden.

Alsikhetnietmeerweet | 31-05-20 | 13:39 | 2

om te beginnen moet je al dat import stoppen,anders gaat het helemaal fout

Roger-Rabbit | 31-05-20 | 13:46
-weggejorist-
Zeikerd | 31-05-20 | 13:54

Toen een zwarte killer-cop uit Mineapolis een blanke mevrouw neerschoot - let wel, een schot uit een auto - waren er ook protesten. Men vond dat de straf te hoog was, was racisme:

www.nytimes.com/2019/06/07/us/minneap...

omanders | 31-05-20 | 13:38 | 1

Als blanke polltie-officieren vrij rond lopen na zoiets, en een zwarte niet dan klopt dat ook wel. Wat niet betekend dat de straf te hoog was, maar wel dat blanken er veel makkelijker mee weg komen over het algemeen

menage | 31-05-20 | 14:12

Ah, 2 Jorissen op 1 dag in hetzelfde topic. Ome Graai neemt even een postpauze, geen zin in een ... en opgerot.

Graaisnaaiert | 31-05-20 | 13:35 | 4

Ze hebben niets geleerd van Jordan Peterson.

unshift | 31-05-20 | 13:50

Je moet iets rustiger formuleren, ome Graai.

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 14:00

Het N wird is hier ook forbidden merkte ik gisteren.

Cheffff | 31-05-20 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Kan men dit al burgeroorlog noemen?

CalamityJane | 31-05-20 | 13:35 | 6

Yep !

CalamityJane | 31-05-20 | 13:46

Zeker wel! De volgende stap... Corona, productiestops, economische crisis, schaarste, onrust, rellen en plunderingen, overheden die de controle verliezen en uiteindelijk burgeroorlog en zelfs oorlog. In Syrie begon het ook vanwege watertekorten... Mislukte oogsten t.g.v. corona, droogte, overstromingen nemen ook hand over hand toe en versterken het bovenstaande.

Angélica de Sancé | 31-05-20 | 14:01

nee, dit gebeurt alleen in de Democratisch geleide staten waar de demonstranten weten dat ze niet door de plaatselijke militie of burgers worden afgeschoten als ze hun huis in de fik willen zetten.

Moonwarrior | 31-05-20 | 14:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Stop gewoon hun uitkering van deze uitkeringstrekkers. Met honger ga je geen gevecht aan.

ron9129 | 31-05-20 | 13:31 | 1

weten ze in Brussel ook wel....

rein9576 | 31-05-20 | 13:41

Dit is de natte droom van Groen Links. Jammer voor ze dat hier de mensen naar een meubelboulevard gaan.

skoftig | 31-05-20 | 13:31

Op die beelden zie ik de politie alleen juist handelen.
En toch weer volop die antifa tuig wat weer voorop loopt.
Mogen ze intussen wel met scherp op schieten.

Roger-Rabbit | 31-05-20 | 13:31

Erg chique om dit soort ellende te gebruiken om jezelf politiek te profileren... Wat een dwaas is die oranje aap toch ook.

beldewouten | 31-05-20 | 13:27 | 18

@beldewouten | 31-05-20 | 14:19:
Jammer, niet goed genoeg.
Zelf denk ik ook dat er een kwade genius achter zit, maar uiteraard zal die zich niet graag voor het voetlicht laten zien.

Mr.Crowley | 31-05-20 | 14:32
▼ 15 antwoorden verborgen

Heerlijk om te bekijken. Zo handhaaf je de orde. De juiste beslissing van de president.

Troumoetblijcken | 31-05-20 | 13:23 | 1

Ach , dergelijke beelden zie ik elke dinsdag bij opsporing verzocht.
Doei.

joppo0 | 31-05-20 | 13:25

Tjonge, ik begin nu toch wel de heer Soros te missen. Wanneer gaat hij veel geld geven aan al die pro-democratie warriors in de states?
Vergeleken met de Hongkong protesten zijn die Chinezen doetjes.

Goedzo | 31-05-20 | 13:22

Op Joop, over hardhandig optreden van politie
"In 25 Amerikaanse steden was zaterdag een avondklok van kracht om protesten te voorkomen. Desondanks gingen in zeker 30 steden mensen de straat op om opnieuw te demonstreren"
Als je alleen naar de aantallen kijkt zie je dat het woord 'desondanks' vreemd gekozen is. Hoeveel van de 30 zitten er dan in die 25? Wat is dit voor desinformatie om iets te onderbouwen?
Maar ja, bij Joop zijn ze hier blijkbaar handig in, denken ze.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 13:20 | 3

Hoeveel steden heeft Amerika eigenlijk? Wat syelt 30 steden dan nog voor? Wordt het niet vreselijk overdreven? Vragen, vragen.

Papa Jones | 31-05-20 | 13:24

@Papa Jones | 31-05-20 | 13:24:
Precies. Er staat ook helemaal bij in welke staat of zo. Maar wel het woordje 'desondanks' gebruiken alsof die 30 iets met die 25 te maken heeft, maar niet vertellen hoe en wat.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 13:31

Jammer dat er bijna geen aandacht is voor de vele vreedzame protesten. Maar ja dat is natuurlijk niet interessant genoeg.

duhhaag | 31-05-20 | 13:19

Verklaar Antifa nu wereldwijd nu gewoon eens als een terroristische organisatie, zodat ze ook op die manier berecht kunnen worden. Want een terroristische organisatie is het zeker. Lezen we mee @AIVD?

Bijtendehond | 31-05-20 | 13:18 | 8

De Antifa is een soort linkse Sturmabteilung. [en is dat nu een pleonasme of niet?]

Der Lehrer | 31-05-20 | 14:04
▼ 5 antwoorden verborgen

White supremacists?
Zo idioot zie je ze zelden

SpicyMchaggis | 31-05-20 | 13:44

Burgemeester: Zwarte arrestant sterft, "blanke supremacisten" gaan rellen. Logisch toch?

petersteenkamp | 31-05-20 | 14:06

Een dan die reacties....

Disabeltje | 31-05-20 | 14:25
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind het vervelend om te zien dat bepaalde figuren zich beroepsmatig bezighouden met het creëren van chaos in de publieke ruimte en het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar. In een gezonde samenleving zouden dit soort raddraaiers al lang verboden zijn (gekuiste versie, het woord ‘links’ en ‘extreem’ is hierbij weggelaten).

Sw.Dwaallicht | 31-05-20 | 13:17 | 1

Die "bepaalde figuren" zijn bezig voor een goed doel: democratische orde. Ze worden volop gesteund door "goede doelen"organisaties. De "democratische orde" kan alleen bereikt worden door geweld. Een 30jarige burgeroorlog in het land van de "free". Hollen ze zichzelf uit... Kennen andere landen weer weer wat vrijer ademhalen. Eigenlijk dus een anti-corona vaccin.

Goedzo | 31-05-20 | 13:32

Filmpje van die winkeleigenaar halfdood geslagen door “demonstranten” zal vanavond wel niet in het NOS journaal zitten. Zal wel weer gaan over Trump die “olie op het vuur gooit” en in een bijzin “twitter heeft de tweet verwijderd omdat het aanzet tot haat”. NOS vindt dit soort eenzijdige berichtgeving en de Twitter-censuur normaal. Toch wel bizar dat we voor een evenwichtige kijk op de zaken in de wereld meer op GeenStijl kunnen vertrouwen dan op NOS. Oh nee wacht, NOS is fakenews-machine van Rutte III.

Piraatbas | 31-05-20 | 13:16 | 2

of de beelden van die politie-agente die door een menigte werd meegesleurd en in elkaar werd geslagen. Of de agent die overleden is.

Moonwarrior | 31-05-20 | 13:28

Want een dat incident staat op dezelfde hoogte als het presidentschap van Amerika. Beetje appels met olifanten vergelijken.

menage | 31-05-20 | 13:40
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 31-05-20 | 13:16 | 1

Atifa krijgt al jarenlang steun van links want ze waren zo lekker anti-rechts. In Seattle mogen ze alles doen wat ze willen zonder dat de politie ingrijpt omdat de burgemeester een antifa-symphathisant is. En als dank breken die antifa lui de zaak af en de media staat erbij en doet niet alsof er niets aan de hand is.

Moonwarrior | 31-05-20 | 13:15 | 9

@Blauwpetje | 31-05-20 | 14:08: Marijnissen heeft de Internationale Socialisten er ook uitgeschopt bij de SP. Waren niet welkom.

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 14:49

@kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 13:37: Dat heeft nooit gepast bij de SP. Niet tijdens het tijdperk Jan Marijnissen, Niet met Lilian Marijnissen en vooral Ronald van Raak en al helemaal niet vóór Jan Marijnissen, toen Daan Monjé daar de leiding had. Het idee dat "linksch", "Socialisties"(zo werd het geschreven) of "Marxistisch" hetzelfde is als anarchistisch of ongedisciplineerd leefde en leeft bij de SP niet.

Heiner | 31-05-20 | 15:12

@Blauwpetje | 31-05-20 | 14:08: Ze begrijpen helemaal niets, want het is niet van hen. Eventueel willen ze het wel graag hebben door "proletarisch winkelen" Ik weet niet hoe dat volk is, als ze hetzelfde worden behandeld, dus beroofd en hun spullen vernield. Misschien ligt het dan anders..

Heiner | 31-05-20 | 15:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik vraag mij af hoeveel Gutmenschen nu met een knalharde piemel in de hand dit zitten te volgen

Wc-kip | 31-05-20 | 13:15 | 4

Gutmenschen houden van een nette brave georganiseerde wereld. Dit vinden ze eng.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 13:27

De echte Gutmensch wil de gekleurde medemensch nu nog meer geld, rechten en privileges geven ter compensatie van het geleden "onrecht".

petersteenkamp | 31-05-20 | 14:11
▼ 1 antwoord verborgen

Helemaal niets police brutality, when you mess with the bull you get the horns...

Vlasbaard | 31-05-20 | 13:14

Wacht tot een groot deel van die 42 miljoen werklozen ook de straat opgaan.

rachid82 | 31-05-20 | 13:14 | 2

Gelukkig snapt het merendeel van die mensen dat ze niet hun baan terug krijgen als de stad in de fik staat. Plunderen en rellen is maar voor een bepaald soort mens, de fanaten en de mensen met een laag IQ, kijk maar naar Parijs, of Zweden, iedere keer dat er weer een flink aantal auto's in de fik worden gestoken.

Zoon van Boer | 31-05-20 | 13:19

@Zoon van Boer | 31-05-20 | 13:19: "iedere keer dat er weer een flink aantal auto's in de fik worden gestoken." je haalt wat aan, maar we hebben het nu niet over Nederland....

watmagjenogwel | 31-05-20 | 17:11

Men moet niet overdrijven Amerika is veel groter met alles dan de EU bij elkaar. Tel de rotzooi van alle EU landen bij elkaar op dan is dat nog veel erger.

dik van alster2409 | 31-05-20 | 13:13 | 8

@duhhaag | 31-05-20 | 13:31: Oh ja, de Franse gele hesjes. Maar die hebben toch hun zin inmiddels? Lagere brandstofprijzen, beter pensioen. Ging weer om centjes natuurlijk. Leer mij die Fransozen kennen.

Papa Jones | 31-05-20 | 13:37

Spanje - catalonië , Duitsland protesten, Griekenland, zelfs Polen. EU is inderdaad nog vele malen erger.

Olc32 | 31-05-20 | 13:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Tjongejonge. Yanks kunnen ook niks.

Zelfs een kloppartij tussen supporters van Cambuur en Vitesse is spannender.

Polarisator | 31-05-20 | 13:13

Ach, America, waar leg dat nou? Je bent 6 weken aan het varen voor je er bent. Lekker boeiend.

Tishetnetnie | 31-05-20 | 13:11 | 2

6 weken? U vaart mee met een Fluytschip van de WIC?

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 13:13

Triest om winkels, auto’s, huizen en gebouwen te slopen, plunderen of in brand te steken. Vele middenstanders/gezinnen hebben hun leven gewerkt om dit op te bouwen en binnen 1 dag is het weg. Verzekering betaald niet door Riot clausule dus gewoon door dit luie jaloerse tuig alles in 1 keer weg.

Dat je boos op de politie bent ok, pak een stok en ga meppen op de ME, maar dan ook niet janken als je een paar meppen terug krijgt.
Nee ze trappen liever een omstander in elkaar met 20 man die het niet eens is met ze, laf kut volk, teiltje pakken doet!

allesofniks | 31-05-20 | 13:08 | 1

Een hoop relschoppers komen uit andere staten om de boel te slopen.

Verschillende bewoners hebben aan AntiFA gekkies gevraagd zich te gedragen, maar die terroristen zien liever de wereld branden.

BubbelWater | 31-05-20 | 13:09
-weggejorist-
unshift | 31-05-20 | 13:04 | 3

Zit buitenhof te kijken...hallucinant ( zit gelukkig op werk)

dhrat | 31-05-20 | 13:00 | 5

@Madame Poitiers | 31-05-20 | 13:12: Mede dankzij de slag bij….uw achternaam.

ger1306 | 31-05-20 | 13:16
-weggejorist-
Senap-ar-en-prick | 31-05-20 | 13:17

@Madame Poitiers | 31-05-20 | 13:12: Sterker nog: ze snappen er geen reet van.

Here's Freddy | 31-05-20 | 13:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah, ik zie dat mijn tegel van 12;20 met het A-woord gejorist is. Jammer Joris, het was geen pleidooi voor A. maar juist een waarschuwing om A. te voorkomen. De kanarie in de kolenmijn dus... Maar goed, jouw site, jouw regels. Was in ieder geval niet bedoeld zoals het dus werd opgevat.

Graaisnaaiert | 31-05-20 | 12:59 | 2

A... u bedoelt...
Amsterdam ??!

Papa Jones | 31-05-20 | 13:20

A? Pensen spel je niet met een A...

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 13:22

Biden-campagnepersoneel doneert aan een groep die gevangengenomen demonstranten uit Minneapolis haalt: rapport

Ten minste 13 leden van de campagnemedewerkers van Joe Biden hebben donaties gedaan aan een groep die demonstranten uit Minneapolis helpt op borgtocht uit de gevangenis te komen, volgens een rapport.

De stafleden hebben op Twitter gepost dat ze geld hebben bijgedragen aan een groep genaamd het Minnesota Freedom Fund, die tegen de praktijk is om mensen die zijn gearresteerd geld te laten betalen om voorlopige hechtenis te voorkomen, meldde Reuters.

Swieberj | 31-05-20 | 12:59

Die "police brutality" heeft te maken met het feit dat mensen al binnen hadden moeten zijn na 20.00 uur, wanneer ze toch blijven rondhangen is pepperspray een goede boodschap, ze hadden er al niet meer mogen zijn buiten. Profocateurs, allemaal.

Jan, Leiden | 31-05-20 | 12:58

Ik begrijp het niet. Dingen van een ander kapot maken. Groepsgedrag? Wraak vanuit een slachtofferrol? Gewoon omdat het kan en een kick geeft? Iedereen wil zo graag dat racisme verdwijnt, maar wat denken ze dat er na dit soort incidenten gaat gebeuren dan?

Quib | 31-05-20 | 12:57 | 6

@Quib | 31-05-20 | 13:06: Dat is in de VS van alle tijden. Google bijvoorbeeld eens Rodney King.

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 14:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Dieptriest. Breaking down your own house. Een incident gekaapt door anti-Trump fanaten en identiteitsgekken.

suscrofa | 31-05-20 | 12:53 | 4

@2voor12 | 31-05-20 | 12:57:
Furguson 2014 all over again. Alleen nu in meerdere steden. Waarbij weer arme zwarten slachtoffer zijn die met niks achterblijven. En die soyboy antifa's zitten straks met hun college trust fund in hun lokale Starbucks te highfiven over hoe ze doorgesnoven een steen door de ruit van een Mac hebben gegooid.

Graaf_van_Hogendorp | 31-05-20 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Met een mondkapje op ziet iedereen er uit als een relschoppert

toperwtje | 31-05-20 | 12:52

ik begrijp beiden partijen wel, ik snap ze alleen allebei niet.

timmert12 | 31-05-20 | 12:51

Hier zijn de democraten en hun media al jaren op uit, maar het zal ze niets brengen, de relschoppers zijn en blijven een kleine minderheid.

smdyasc | 31-05-20 | 12:50 | 2

En de rest van de moral majority weet nu zeker wiens bolleke ze weer moeten zwart maken.

Lt-Kol Kilgore | 31-05-20 | 12:53

Het zal ze niets anders brengen dan chaos.

Mr.Crowley | 31-05-20 | 12:59

Dat eerste fragment geeft feilloos weer wat er gebeurt met smerige linkse opruiende ratten. Eerst staat die man op een politieauto staan springen. Vervolgens wordt de mam die notabene de benen wil nemen overmeesterd door een groep, vervolgens schreeuwen die vrouwen al filmend met smartphones moord en brand wanneer de man geheel terecht overigens naar de grond wordt gewerkt. Het is tuig en dat zal het altijd blijven. Ze maken er 1 grote Antifa show van en precies die propaganda gaat naar linkse zenders. Het is walgelijk en beneden elk niveau, kakkerlakken vervuilen de wereld nog niet zo.

Jan, Leiden | 31-05-20 | 12:50 | 2

Staan=te

Jan, Leiden | 31-05-20 | 13:07

Overigens zijn linksen ook klaar met Antifa, zover is die Antifa-club van het padje.
Ze zijn bij antifa sowieso in de war: waarom zou je alleen als linksmensch tegen fascisme kunnen zijn. Maar dat kan in hun hoofd niet blijkbaar.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 13:12

In Nederland is verborgen armoede en uitzichtloosheid weggejorist. Doe je digitaal niet mee dan kom je niet voor in de statistieken. De semi lockdown legt dit al bloot. Maar de virtuele wereld is niet de echte wereld. In Amerika zie je dat nu gebeuren.

LinkeLotje | 31-05-20 | 12:50 | 7

@Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 12:58:
Vergeet niet dat die mensen ook helemaal niet mee willen doen in de Nederlandse Maatschappij. Eigen taal blijven spreken, vlag van eigen land en de straat op, schotel gericht op journaal van herkomst. Vreemd genoeg weten ze wél alle wegen naar de subsidie pot te vinden....

kees1386 | 31-05-20 | 13:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Bizar hoe er word gehandeld door de politie en nationale garde, dit kan alleen maar meer uit de klauwen lopen. Ben benieuwd.

Vackman | 31-05-20 | 12:48 | 7

Ok, maar hoe moeten ze dan handelen? Ik ben benieuwd wat jij zou gaan doen als je daar stond...

Quib | 31-05-20 | 13:09

ja want toen de politie niets deed ging het helemaal prima???

Moonwarrior | 31-05-20 | 13:12

"In 25 Amerikaanse steden was zaterdag een avondklok van kracht om protesten te voorkomen. Desondanks gingen in zeker 30 steden mensen de straat op om opnieuw te demonstreren"
Als je niet doet wat de poltie zegt, grijpen ze in. Doen ze hier ook.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 13:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Een duwtje of een rubberen kogel is 'police brutality'? Je moet daar niet gaan staan.

SIogra | 31-05-20 | 12:47 | 1

Wel eens gezien hoeveel letsel een "rubberen" kogel kan veroorzaken? Kunnen net zo dodelijk zijn als een loden kogel.

Kapitein Sjaak Mus | 31-05-20 | 13:27

Uh, corona outbreak in 3,2,1....?

sauruss | 31-05-20 | 12:47 | 1

Het is een open air flatscreen matters festival.

ger1306 | 31-05-20 | 12:51

.. maar goed. Alles wat in Amerika gebeurt, dat gebeurt hier een jaar of tien later ook.
Wil iemand nog afvragen waarom de Verenigde Nazi's en de EU streven naar soortgelijke getto's vol kansloze boze mensen in onze steden?

Dan kan alleen Brussel nog als bemiddelende riot-controller optreden. Met het EU-leger. In UW EIGEN belang.
Daarom meer EU. Houzee kameraden.

Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 12:47 | 12

@brownsugar | 31-05-20 | 13:19: Dat niet, maar verder is het wel een hele, hele foute organisatie. Verdiep je er maar even in.

Der Lehrer | 31-05-20 | 14:08

@Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 13:25: Vergelijk jij nu serieus mensen die het voor de VN opnemen met bruinhemden?

brownsugar | 31-05-20 | 14:28

@brownsugar | 31-05-20 | 14:28:
Nog niet, ik hoop op naïviteit kameraad.
Ik onderschat zeker niet de kracht van de propaganda van de media.

Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 15:02
▼ 9 antwoorden verborgen

En over twee weken een gigantische coronagolf onder de relschoppers. Kunnen ze daar Trump ook weer de schuld van geven.

2voor12 | 31-05-20 | 12:44 | 2

Alle relschoppers en de politie op de IC, samen naar adem snakkend.
Je kunt een leger trouwens ook zo platleggen als het moet, even wat niezen in de airco van de kazerne. Gewoon een vorm van biologische oorlogsvoering.

Zer0-hedger | 31-05-20 | 12:47

@Zer0-hedger | 31-05-20 | 12:47: Biologische oorlogsvoering is niet voor niets verboden. Als een ziekte eenmaal op gang is maakt ze geen onderscheid tussen vriend of vijand, militair of burger.

petersteenkamp | 31-05-20 | 14:17

Het zijn democratische steden waar democraten de boel slopen.

Toevallig.

hellothere | 31-05-20 | 12:44 | 6

Slopers zijn niet speciaal republikeins of democratisch.
Die zijn daar helemaal niet mee bezig, die denken alleen aan zichzelf.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 13:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Die linkjes aan het begin van het artikel doen me denken aan de eerste artikelen over corona.

Leyrann | 31-05-20 | 12:44 | 1

Linkjes naar eerdere GS artikelen, voor de duidlijkheid.

Leyrann | 31-05-20 | 12:44

Murica & Capitalism, the only remaining superpower, will crumble on its own weight.....

8888888voor China :-))

Hevvlan Demuru | 31-05-20 | 12:43 | 2

Mwa, dit is toegepast socialisme aan het werk. Met veel hulp van een Chinees lockdown virus.

Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 12:58

@Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 12:58: Confucian dynamism - Hofstede

Terwijl hier in t Westen leven in waan vd dag, plant China al 50/75/100 jaar vooruit!

Het beste van alle -ismes en de wereld draait doorrrr NWO China.

"Go West" - Ronald Reagan.

P.s. USA plaatst zich in het midden vd atlas, zoals bij ons Europa/Afrika in t midden vd wereldkaart ligt. Reagan doelde met deze gevleugelde uitspraak de ongebreidelde mogelijkheden van China!!!!

88 888 8888888 8888 888 8 88 8888 888
8=symbool van geluk aldaar..

Hevvlan Demuru | 31-05-20 | 15:36

De ene dag sturen ze mensen de ruimte in, een dag later heb je dit. Het blijft een raar land.

frank123 | 31-05-20 | 12:43 | 4

@Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 12:44: Of als US zo erg is, terug naar de broeders in Afrika? Kunnen ze daar het racisme onder stammen en licht/donkere zwarte huidskleur ontdekken.

ger1306 | 31-05-20 | 12:49
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Sw.Dwaallicht | 31-05-20 | 12:41 | 2

tweepartijen stelsel democraten versus republikeinen. 'you are for us or against us'. 'wij' hebben de europese unie en de laatste vier Nederland, Oostenrijk, Denemarken en Zweden. het wordt een zwoele zomer

HetOorAakel | 31-05-20 | 12:41
-weggejorist-
CaseyForPresident | 31-05-20 | 12:40

Dat is trouwens geen police brutality compilatie maar mensen die de politie aanvallen of in de weg staan en daar de consequenties van ondervinden.
99% van de mensen die naar een protest gaat komt niet in zo'n situatie terecht. Zelfs als je wat traangas hapt is er niet zo veel aan de hand.

Barre_de_k | 31-05-20 | 12:40

Fred Reed is een van Amerika's beste columnisten www.unz.com/freed/america-on-video/ Overal smartphones en YouTube die continu deze publicaties uitwist.

Eeuwig..Op..Vakantie | 31-05-20 | 12:40

Het optreden van de politie tegen die meneer Boyd was volkomen fout.
De klojo van een agent die dit deed, verloor zijn baan, zijn vrouw, en gaat de gevangenis in voor lange tijd.
In Amerika is 14% van de inwoners Afro Afrikaan. 86% is blank of licht gekleurd.
Juist onder de Afro Amerikanen, heb je behalve wetenschappers, uitstekende deskundige specialistische artsen op elk gebied, geweldige ambtenaren, ondernemers dus miljoenen top mensen derhalve.
Maar een groot gedeelte van de Afro Amerikanen zijn ook crimineel, ze willen niet anders,lopen met geavanceerde wapens rond ( dat mag in de USA) deinzen nergens voor terug . Dus een harde politie is dan noodzakelijk.
In Amerika komen jaarlijks 50 tot 60 politie agenten ( mannen en vrouwen ) om het leven of worden er vermoord. Daar hoor je niks over in Nederland.
Je kunt het vergelijken met Nederland, hier heb je b.v. uitstekende geïntegreerde Marokkaanse mensen op elk gebied, maar er lopen ook een stelletje criminele etterbakken rond, waar we eigenlijk vaak veel te tolerant en te bang voor zijn.
Amerika is niet racistisch, net als Nederland dit gelukkig in grote meerderheid ook niet is.
Maar ik kom vaak in de USA. Een beetje genuanceerder praten over Amerika en hun president zou uit respec best eens kunnen.
Eva Jinek zit al jaren op dit land en hun president te schelden, maar ze gaat er wel maande op vakantie naartoe. Hypocriet derhavle.

outdoor | 31-05-20 | 12:39 | 5

"Eva Jinek zit al jaren op dit land en hun president te schelden, maar ze gaat er wel maande op vakantie naartoe. Hypocriet derhavle."
De politiek is het land niet. Laat staan de mensen van het land.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 13:03

@IkwilJinekwel | 31-05-20 | 13:06: Zolang je niet met haar over politiek inclusiviteit of over het milieu praat kun je d'r goed hebben. Eerlijk is eerlijk.

Nehemia | 31-05-20 | 13:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Melting pot; wat krijg je (en verwacht je) als men

-religieus dissidenten from the Ol'
Country,
-avonturiers/pioneers/gelukzoekers,
-slaven
-arbeidsmigranten (m.n. Chinezen, Oost-
Europeanen,
-buren (latino's),
-inheemse bevolking (Indianen)

samenbrengt in een systeem van ongebreideld kapitalisme? Juist ja, a recipe for disaster.

American dream, lolwut, yeah right.

'Meruca/capitalism, the only one remaining superpower will crumble on its own weight.

"Todays empires, tomorrow's ashes"

Hevvlan Demuru | 31-05-20 | 12:39 | 1

Je vergeet nog het toevoegen van het Geheime Ingrediënt; een snufje joodse humor

King of the Oneliner | 31-05-20 | 13:35

Dat incident met George Floyd in combinatie met de coronacrisis blijkt een enorm giftige cocktail.

Tilburger | 31-05-20 | 12:38

Wordt dit dan de westerse versie van de Aribische lente.....

Cheffff | 31-05-20 | 12:38
-weggejorist en opgerot-
HogeNood | 31-05-20 | 12:37 | 8

Dit slaat als een tang op een varken...

kees1386 | 31-05-20 | 12:51

@Zeiss | 31-05-20 | 12:48:
Toen tijdens een bijeenkomst iemand iets voorstelde dat met het verwijderen van ballen te maken had, schijnt hij gezegd te hebben : "Also, also, also!"

Kapitein Sjaak Mus | 31-05-20 | 12:55

@DrumPiet | 31-05-20 | 12:41: Feiten uit de geschiedenis benoemen mag blijkbaar alleen als een blanke man er geld voor moet betalen?

Zoon van Boer | 31-05-20 | 13:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Ingewikkeld. Blanken proberen zwarten op te jutten om blanken aan te pakken? Zoiets? En dan krijgen zwarten de schuld? Dan zouden die (racistische?) antifa toch ook zomaar een spelletje kunnen spelen om juist de zwarten in een slecht daglicht te zetten? Ik snap er echt niks van.

Leptob | 31-05-20 | 12:37 | 3

Hoe dan ook schuld van blanken. Die regel is altijd geldig dus prima om aan vast te houden.

2voor12 | 31-05-20 | 12:40

Het is inderdaad ongelooflijk racistisch van die blanke antifa lui. Dat je denkt dat je nodig bent om zwarten te instrueren hoe ze moeten rellen.

Schulzie | 31-05-20 | 12:43

Nee, dan krijgen de blanken de schuld, omdat de blanken de zwarten zo kwaad gemaakt hebben. Het zijn antifascisten. Alleen blanken kunnen fascistisch zijn, zo lijkt de redenatie.

grietmetgroenefiets | 31-05-20 | 12:44

Komen er nog meer police brutality filmpjes? Kijk er naar uit

Dr. Pown3rt | 31-05-20 | 12:36 | 1

Haha sssst.

Cunts-en-kitsch | 31-05-20 | 12:41

Het zijn allemaal linkse anarchisten. Als je met een Amerikaanse vlag loopt ben je daar helemaal de klos.

Nehemia | 31-05-20 | 12:36 | 3

Terwijl het een mooie vlag is.

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 12:45

Je hele wijk is veranderd in een oorlobsgebied en je denkt: "kom, laat ik mij eens als Batman verkleden".

Wie lacht niet die de mens beziet.

Kapitein Sjaak Mus | 31-05-20 | 12:36 | 3

Misschien is het wel de echte! Nu Robin nog.

Cheffff | 31-05-20 | 12:39

Ja, dacht ik ook al, die lui kunnen echt alleen nog maar op een Disneyland manier denken.

zwellevertje | 31-05-20 | 12:42

Ja, een tikkeltje vreemd is dat wel...

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 12:46
-weggejorist-
Ryan$8 | 31-05-20 | 12:35 | 13
▼ 13 antwoorden verborgen

Je kunt zelfs een complottheorie verzinnen waarbij de rellers van rechts komen.

kloopindeslootjijook | 31-05-20 | 12:40

Soros maakt het ze ook heel gemakkelijk door ze openlijk te subsidiëren...

Zoon van Boer | 31-05-20 | 13:03

Als de onrust een gevolg is van dat mensen zich niet gehoord voelen is er toch iets mis met het oude democratische systeem.

Afschaffen/geen democratie zoals in China mag geen optie zijn dus vernieuwen. Maar hoe? Vaker stemmen? Andere staatsinrichting? Referenda?

amygdala | 31-05-20 | 12:32 | 4

Het is of China, democratie of anarchie. Zolang mensen geen uitslagen respecteren en de democratie onvoldoende wordt beschermd, krijg je anarchie.

Beefbus | 31-05-20 | 12:38

Hoezo worden ze niet gehoord met vrijwel de gehele mainstream media in handen van links (met mafklappers erbij als Van Jones en Don Lemon) en driekwart van de grote steden in handen van democratische burgemeesters?

SIogra | 31-05-20 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

Nah, Trump lijkt iig wel een paar Twitter lessen geleerd te hebben.
Nu nog even, naast de orde herstellen, ook melden dat je het *onderliggende probleem* gaat aanpakken:
en.wikipedia.org/wiki/Police_brutalit...
Kom op Donald, je kunt het... Besturen kun je leren.

hotmint | 31-05-20 | 12:31 | 1

Ik heb zijn speech na het succes in de ruimte gisteren volledig gehoord, en zelden met zo kromme tenen gezeten. Komt binnen lopen met muziek en staat een beetje te showen tot het einde van het nummer, want ja de volledige tekst moet mee. En daarna ging het 2 min over de raketlancering en vervolgens 25 min over de actuele politiek. Geformuleerd door iemand uit een mavoklas die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Zoon van Boer | 31-05-20 | 13:09
-weggejorist-
RickVogelschrick | 31-05-20 | 12:31

Coronastress rules the world, this is the new reality!
Bankruptcies, poverty, looting and lots of shitty shitlity
Desperately failing leaders, what else is in Pandora’s box?
I’m sure this is the answer: only things that the world shocks
The survival of the fittest and the end of human mentality

Angélica de Sancé | 31-05-20 | 12:31

Yep, zwarte Amerikanen 'moeten' stenen sjouwen die al keurig voor ze liggen opgestapeld door Antifa-controlfreaks. Weer slaaf. Je kan ook weglopen, maar goed.

SIogra | 31-05-20 | 12:30 | 2

Inderdaad geen greintje eigenwaarde.
Iedere keer bevestigen ze zélf al de vóóroordelen jegens hun etniciteit.

RickVogelschrick | 31-05-20 | 12:33

De grootste angst van de democrats is dat zwarte Amerikanen gaan inzien hoezeer zij als stemvee en als slaven gebruikt worden.
Dat worden er steeds meer en daarom vielen deze moord en rellen als een geschenk uit de linkse hemel.
Zoals Trump al zei tegen de bewoners van de trieste linkse getto's: "Vote Republican next time. What the hell do you have to lose!"

Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 12:41

lol, die idioten aan het eind van de eerste video nadat ze die gast in elkaar hebben getrapt: "We solved the problem."

Xarkov | 31-05-20 | 12:29

Beelden graag van Nancy Pelosci, Chuck Schumer, Adam Schiff en de volledige crew van CNN. In hun zwarte antifa-maskers, bezig met het vernielen van de laatste winkels in de Democrat achterbuurten.
Opdat hun stemvee nooit uit de achterstand of van de Democrat-plantage kan vluchten.

Verniel het land, beloof aalmoezen, doe het voor de verkiezingen. Houzee kameraden.

Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 12:29 | 5

@brownsugar | 31-05-20 | 12:36:
Niets. Dat is slechts een vriendelijke groet aan de (inter)Nationaal Socialistische Beweging die zich tegenwoordig specialiseert in klimaat & Deugen en klagen over "complottheorieën"..
En zorgen dat de ellende in achterstandsbuurten ongehinderd door kan groeien. Om de stemvee slaven vervolgens met aalmoezen en mooie praatjes voor de wagen te spannen.
Houzee, kameraad Bruin.

Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 13:07

Wat een gebazel. Volgens u loopt een vrouw, voorzitter van het congres, van ruim in de 70 ergens stenen te gooien.
Met zulke dwazen heb je geen vijanden meer nodig.

MaarFeitelijk | 31-05-20 | 13:10

@MaarFeitelijk | 31-05-20 | 13:10:
Natuurlijk laat Nancy het feitelijk gooien met stenen uitvoeren door de slaven van haar plantage, dat snapt iedereen wel. Behalve haar handlangers, die doen of hun neusjes bloeden en dat dit komt door de president.

Jan Passant mk2 | 31-05-20 | 13:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Het was op dag 1 al te zien dat de SJW' ers dit volledig aan het overnemen waren. Alle pogingen tot duiding op basis van feiten of gerechtigheid kun je daarmee opgegeven.

Blauwpetje | 31-05-20 | 12:29 | 1

Helemaal correct.

RickVogelschrick | 31-05-20 | 12:34

Die agent rond 1:05 eerste filmpje: Dan ben je echt ijskoud. Wat een held!

Panos88 | 31-05-20 | 12:29
-weggejorist-
Ghibli | 31-05-20 | 12:29 | 1

police brutality? Gewoon handhaven zul je bedoelen.

checkmate123 | 31-05-20 | 12:29 | 2

Als in Nederland de ruiten van een Joodse winkel ingegooid worden, dan staan agenten er als toeschouwers een beetje naar te kijken. Is dan dan beter?

JackStick | 31-05-20 | 12:40

Anders kijk je even naar het filmpje waarbij een politiewagen recht in een menigte rijdt.

BubbelWater | 31-05-20 | 13:00

@RickTheDick | 31-05-20 | 13:03:
Ja, ik heb het stuk van Haatopa Han gelezen. En hij heeft ook nog eens je naam verkeerd geschreven. Han is een boze witte man.

Papa Jones | 31-05-20 | 13:10

@Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 13:04:
Weinig tot geen weerwoord ook he. Israel zou dus een apartheidsstaat zijn maar het feit dat Palestijnen daar meer burgerrechten hebben dan in Arabische landen in de regio hoor je dus niet ( los van het feit wat je verder van die situatie vindt, ze verzwijgend dus gewoon de feiten want de idee van "de zielige weerloze Palestijn tegen de rechtskapitalistiese bezetter" moet koste wat kost overeind worden gehouden. Maar goed, Joop bedient dan ook een hele selecte groep individuen die ik liever buiten de deur hier hou. Heb een hekel aan extremisten van welke politieke snit/kleur/ideologie dan ook, zijn meesters in het zoeken en maken van conflicten en daar houdt Ome Graai niet van.

Graaisnaaiert | 31-05-20 | 13:31

@Graaisnaaiert | 31-05-20 | 13:31: Er valt genoeg op Israël aan te merken, toch zijn er eerlijke verkiezingen en vrije pers. Dat kan je van andere landen in het Midden Oosten of in Noord-Afrika niet zeggen.

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 14:11
▼ 11 antwoorden verborgen

Na een onmetelijke staatsschuld, een ongezonde bevolking, armetierige gezondheidszorg, een operettepresident, immense tegenstellingen tussen arm en rijk is een burgeroorlog de laatste stap.
Uiteindelijk gaat het zo in elk derdewereldland, dus ook in de VS.

DrumPiet | 31-05-20 | 12:28 | 3

Zeker als er de eeuwige "ras" saus overheen gelepeld wordt.

RickVogelschrick | 31-05-20 | 12:39

Precies, en laten de Stomme? buitenwijkers /boeren Nou net de meeste wapens en dollars hebben . Laat die lafaarden daar maar eens gaan rellen . Oh nee wacht dan moet je iets ondernemen, dat wordt lastig

geenhakbar | 31-05-20 | 12:53

Klinkt als de EU wat je hier omschrijft.

Terence Hill | 31-05-20 | 13:58

Dat stompzinnige "Best and greatest country in the world" krijgt nu toch wel een iets genuanceerder gezicht. En het is duidelijk niet alleen antifa tuig wat zich daar misdraagt .

zwellevertje | 31-05-20 | 12:26 | 2

Ik zie dat mensen die met een Amerikaanse vlag op straat lopen compleet afgetuigd worden. U ziet kennelijk meer dan ik.

Nehemia | 31-05-20 | 13:03

@Nehemia | 31-05-20 | 13:03: Ik zag bv een oude blanke gek met pijl en boog op betogers schieten maar dat is natuurlijk wel normaal?

zwellevertje | 31-05-20 | 13:31

Immigranten nee jongeren toch

dedwarsligger | 31-05-20 | 12:34

Drommels, drommels! Altijd weer die jongeren!

Timide_Aso | 31-05-20 | 12:51

Verreweg de meeste rellen vinden plaats in steden die door de Democraten worden bestuurd.

Deze burgemeesters van die steden hebben niet krachtig ingegrepen waardoor de rellen totaal uit de hand zijn gelopen.

Trump heeft de burgemeesters opgeroepen om krachtig op te treden maar werd vervolgens uitgescholden en gecensureerd door Twitter.

Ook veel media en Hollywood richtten hun pijlen op Trump en niet op de relschoppers.

Nu dus eindelijk de oproerpolitie ter plaatse komt en de burgemeesters gaan ingrijpen is het te laat.

Swieberj | 31-05-20 | 12:25 | 4

Ben benieuwd hoe al die Hollywood "sterren" gaan reageren als de plunderaars door hun woonwijken trekken!? Staan ze dan met spandoekjes met daarop: "Welcome looters, please take my posessions and destroy my house".

RickVogelschrick | 31-05-20 | 12:44
▼ 1 antwoord verborgen

Het is uiteindelijk een ongelijksheids probleem.
De zwarte bevolking is inmiddels op de laagste rang van de bevolking in de USA beland - en is zwaar overtegenwoordigd in de misdaad en het gevangeniswezen. Dat schept op zichzelf al een probleem - en als dan de rest van de zwarte bevolking ook nog in een slachoffer rol kruipt dan is al het respect weg.
Dan krijg je Sylvana achtige toestanden waarbij ze iedere keer dat ze hun zin niet krijgen "rasiest" roepen / met de linkse kliek a la Halsema die ze gelijk geeft. Dan krijg je deze toestanden - en dat gaat niet over.
In Nederland hebben we het Marokkanen tuigh - en dat gaat dezelfde kant op.

nietoptimistisch | 31-05-20 | 12:25

is er eigenlijk al meer bekend over de racistische motieven van de agent?

yeps | 31-05-20 | 12:25 | 2

Ik ben er van overtuigd dat die agent simpelweg te hardhandig is geweest en dat het nog maar de vraag is of dat specifiek met het feit dat Floyd zwart was te maken heeft …….afgezien van het feit dat de zwarte gemeenschap vaker door de Politie word aangepakt - maar dat heft ook zo'n zijn reden

nietoptimistisch | 31-05-20 | 12:27

Kennelijk is er geen "racistisch" motief voor zover bekend.

Er is gewoon hard ingegrepen door de politie bij de arrestatie; maar dat is ook het geval bij blanken en Latino's. Bij de arrestatie waren ook agenten van Aziatische afkomst aanwezig.

Politie in de VS is een gevaarlijke baan. Per jaar worden er veel agenten gedood bij het uitoefenen van hun beroep. Dus veel agenten nemen het zekere voor het onzekere.

Overigens bestaan veel politiekorpsen in de VS uit gemengde agenten van allerlei rassen. Vooral in de grote steden.

Het beeld dat de politie in de VS "blank" is is niet juist.

Swieberj | 31-05-20 | 12:33

Ach, en hier roepen dezelfde mense zwarte piet is racisme

dk-- | 31-05-20 | 12:23

Wanneer wordt Antifa nou eens tot een terroristische organisatie bestempeld?

Nehemia | 31-05-20 | 12:23 | 7

@Graaisnaaiert | 31-05-20 | 12:28: Helaas wordt die Sturmabteilung netjes uit beeld gehouden door de NPO, voor zover mogelijk.

EEnzame SchizofrEEN | 31-05-20 | 12:42

Volgens het antisemitische weblog Joop zijn dat helden! Dat u het maar even weet...

eerstneukendanpraten | 31-05-20 | 12:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Ruiten ingooien, daar wordt je society meer open van. Toch, meneer Soros?

Sitting_targets | 31-05-20 | 12:22 | 10

@Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 13:06: Nee, jullie denken alleen maar aan jullie eigenbelang. Soros wil alleen maar rijker en rijker worden. Voor hem bestaat er niet zoiets als genoeg.

En zo'n Trump met zijn antiglobaliseringspolitiek, die staat in de weg. Onacceptabel voor Soros.

Juist Trump is degene die met zijn politiek staat voor een geweldloze samenleving met gelijke kansen voor iedereen. Meer dan Biden, Pelosi, Soros.

Sitting_targets | 31-05-20 | 13:26

@Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 14:12: Het sleutelzinsdeel "alleen maar" herhaal je niet. Ach ja, de truukjes van Kuifje. Wat moet je anders he? Als je geen argumenten hebt.

Sitting_targets | 31-05-20 | 14:29
▼ 7 antwoorden verborgen

Dit gaat helemaal de verkeerde kant op. En de schuld in deze leg ik toch echt bij de dems, want die zijn al drie jaar lang bezig met verdeeldheid te zaaien over het land. Zou Nostradamus dan toch gelijk gaan krijgen?

Yzord | 31-05-20 | 12:22 | 5

@De Droit | 31-05-20 | 12:25: vooral wat hij de laatste weken gedaan heeft ja.

Yzord | 31-05-20 | 12:26

"verdeeldheid" is het logische gevolg van multiculturalisme. En dat is het gevolg van decennia immigratiebeleid, niet van speeches van willekeurige mensen, ook niet als ze president zijn of waren.

petersteenkamp | 31-05-20 | 14:33

Met z'n groene broek.....

Hevvlan Demuru | 31-05-20 | 15:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Het blijft het Wilde Westen.
Nu vol met manipulerende (of gemanipuleerde) filmpjes, de media die dit eens lekker gaat uitspinnen naar eigen politieke voorkeur want de verkiezingen naderen en ondertussen verwonder ik me wel om het feit dat de Americaknen geld hadden gekregen om eten te kunnen blijven kopen, en dan blijkt uit de gegevens dat ze massaal speelgoed en kleding hebben gekocht.
De prioriteiten van mensen die blijkbaar geen dag vooruit kunnen denken.

Zer0-hedger | 31-05-20 | 12:22

Een goed rubber kogeltje doet wonderen bij dat spul. Niet arresteren, geen boetes, gewoon rubber kogeltjes!

ron9129 | 31-05-20 | 12:21

The best country in the world.

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 12:21 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Zonder wapens kun je je niet verdedigen tegen die hyena's die als enige belang hebben, zakkenvullen want gratis.

piet7003 | 31-05-20 | 12:21 | 2

Heb je t nou weer over BOA's?

MrLahey | 31-05-20 | 12:25

Ik moest lachen om dat filmpje met die molotowcoctail.

Mr.Crowley | 31-05-20 | 12:21 | 1

Heet he?

DeviousDick³ | 31-05-20 | 12:22
-weggejorist-
Graaisnaaiert | 31-05-20 | 12:20 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Een zwarte man sterft tijdens een aanhouding. Alle feiten zijn nog niet bekend. En dan reageer je door te vernielen, plunderen en brand te stichten? Om met Louis Bontes te spreken: “De lange lat erover”.

Pferdefotze | 31-05-20 | 12:20 | 5

Kijk het filmpje en alle feiten zijn bekend.

MaarFeitelijk | 31-05-20 | 13:06

@MaarFeitelijk | 31-05-20 | 13:06: Het vergeet het feit dat iemand een verdachte is totdat er recht gesproken is. Voor eigen rechter spelen is feitelijk niet toegestaan

Harry_Witkamp | 31-05-20 | 14:42
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
DeviousDick³ | 31-05-20 | 12:20 | 3

Mooie actie van de Private Security Guard. Laat goed zien dat heel hard schreeuwen mensen onzeker maakt (en die Glock op je neus hielp misschien ook). Filmpje van die kutjes op de veranda die denken dat politie het tegen iemand anders heeft is ook fijn. twitter.com/tkerssen/status/126692182... Verder is dit een lokaal probleem in de VS met geen enkele consequentie voor Nederlanders. Maar het levert wel clicks op en dat is waarom media er graag over berichten.

Vula | 31-05-20 | 12:19

Ahh hier zie je de uitwerking van het agressieve anti-trump beleid dat de democraten de afgelopen jaren voeren.

MrLahey | 31-05-20 | 12:17

Ik durf de stelling wel aan dat als het in Amerika echt gaat ontsporen, het hele Westen wel definitief kan inpakken, op Australië na misschien.

Lewis | 31-05-20 | 12:16 | 4

Omdat ze in Australie wel een verstandig migratiebeleid voeren, als in, wie binnenkomt moet de iegen broek ophouden en het land ook wat te bieden hebben? Ja, maar daar hebben "we" in de EEG/EU nooit voor gekozen, hier was zielig icm verdienmodel en olie voor arabieren de voornaamste factor. En zie wat we daarvan elke dag weer oogsten.

Graaisnaaiert | 31-05-20 | 12:24

Australie is een veel te duur duur land en al bijna een narcostaat.
Beetje zoals Amsterdam.

Beefbus | 31-05-20 | 12:34

Ik denk het niet. Zo gauw dit soort protesten in buurten terecht komen waar links niet aan de macht is dan is het heel gauw afgelopen.

Moonwarrior | 31-05-20 | 13:21
▼ 1 antwoord verborgen

Het lijkt me het beste om al die mensen wapens te geven. De winkeliers en de plunderaars. Dan kunnen ze allemaal zichzelf verdedigen en lost het probleem zichzelf op.

euroka | 31-05-20 | 12:14

Ik sla even over.
Ik bedoel, ik ga toch niet voor m'n lol al dat geweld en haat zitten te bekijken?

zetje01 | 31-05-20 | 12:13

Haal de angel er uit, pak al die antifa terroristen op en sluit ze op of lanceer ze naar de maan.

doskabouter | 31-05-20 | 12:11 | 2

Terroristen laten zich niet makkelijk oppakken.

MrLahey | 31-05-20 | 12:19

Rijke ouders die hun parel weer in vrijheid stellen.

BubbelWater | 31-05-20 | 12:53

Heftig. Amerika is fascistoïde qua verwevenheid politiek, bedrijfsleven en leger, terwijl de welvaartsverdeling doelbewust slecht wordt gehouden, dus ik snap dat de mensen wel gemotiveerd zijn hier tegen te rellen. Je hoeft niet links of rechts te zijn om te zien dat het heel erg uitmaakt in de VS waar je wiegje staat.

Toch zie ik vooral misplaatst geweld, voor zover geweld niet altijd al misplaatst is. Bij een hoop figuren denk ik: 'some people just want to see the world burn'. Tuig dus.

Diotima | 31-05-20 | 12:10 | 11

@Terence Hill | 31-05-20 | 13:57:
TrumpPiet: hij comment wel, maar hij snapt t niet

kaasfondue | 31-05-20 | 15:47

@Enter Yeti | 31-05-20 | 13:45: niet v.w.b. vuurwapenbezit in ieder geval.

Kukooo1 | 31-05-20 | 16:41
▼ 8 antwoorden verborgen
-weggejorist-
dk-- | 31-05-20 | 12:10

Gaat lekker daar. Dat hebben de Chinezen toch beter in de hand allemaal.

Beefbus | 31-05-20 | 12:10 | 6

In China heb je dan ook geen burgemeesters van de Dem. Partij. Scheelt een slok op een borrel.

Kukooo1 | 31-05-20 | 16:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik krijg het idee dat de frustratie voor een groot deel gevoed wordt door mensen maanden onder huisarrest te plaatsen. Dat belooft nog wat in andere landen.

vansuyle.com | 31-05-20 | 12:09 | 1

Eerder 3 jaar lang elke dag op tv, internet en radio horen dat de leiding van je land satan is.

MrLahey | 31-05-20 | 12:22

Iemand Soros de laatste tijd nog gezien?

Pimp my Voortuin | 31-05-20 | 12:08 | 5

Die is zijn kat aan het aaien in zijn geheime schuilplaats,.. tsss.

miko | 31-05-20 | 12:23

Is altijd makkelijker om zoiets te roepen dan met eigen argumenten te komen.

Graaisnaaiert | 31-05-20 | 12:31

@Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 12:21: Waar rook is..?
Of wil je aangeven dat de man zuiver op de graat is? Dat'ie zijn geld enkel en alleen op loep-zuivere wijze vergaard heeft? Dat er voor de volle 100% zekerheid geen smetje te vinden is, ware het niet dat'ie meer juridische slagkracht kan oproepen dan een gemiddeld Afrikaans land?
Dat'ie ook als de camera's niet draaien, enkel altruïstische motieven heeft?

EEnzame SchizofrEEN | 31-05-20 | 12:49
▼ 2 antwoorden verborgen

De brandstichters zijn daar net zo geoefend als hier.

Trumme | 31-05-20 | 12:07 | 1

Mooi dat de wouten bodycams dragen, al blijft het lastig om gemaskerden daarmee te identificeren.

Nehemia | 31-05-20 | 13:13

Volgens de Federal Crime Statistics is 12 procent van de door geweld om het leven gekomen blanken gedood door de politie. Bij zwarten is dit slechts 4 procent.

Er is geen sprake van ’een oorlog tegen zwarten’. Zwarten worden verhoudingsgewijs niet vaker doodgeschoten door de politie. Er zijn gewoonweg vaker confrontaties tussen zwarten en de politie, omdat in de VS de zwarten zeven keer vaker misdrijven plegen dan blanken.

13 procent van de bevolking is zwart, maar zwarten zijn betrokken bij 26 procent van de misdrijven waarbij wordt geschoten door de daders. 52 procent van de moorden wordt begaan door zwarten. In New York zelfs 75 procent van de moorden en daar is 23 procent van de bevolking zwart. In vergelijking: in New York is 39 procent blank en die zijn slechts voor 2 procent van de moorden verantwoordelijk.

In de 75 grootste Amerikaanse gemeenten maken de zwarten 15 procent van de bevolking uit en ze zijn verantwoordelijk voor 62 procent van de roofovervallen en 57 procent van de moorden. Het is dus evident dat de politie verhoudingsgewijs vaker moet optreden tegen zwarten en daar zijn nu eenmaal risico’s aan verbonden. Dat desondanks ze relatief gezien minder vaak dan blanke daders door de politie worden gedood, bewijst hoe zorgvuldig de politie is om discriminatie of racisme te vermijden.

De overgrote meerderheid van vermoorde zwarten werd door zwarten gedood. Op 6000 door geweld gedode zwarten in 2014 werden er 120 gedood door de politie.

Swieberj | 31-05-20 | 12:06 | 10

@Terence Hill | 31-05-20 | 12:28: Of zitten in de bak

B_Roekvol | 31-05-20 | 13:58
-weggejorist-
Hevvlan Demuru | 31-05-20 | 15:42

@Terence Hill | 31-05-20 | 12:28: papa was a rollin' stone.....

Hevvlan Demuru | 31-05-20 | 15:42
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat snappen die mensen niet aan de fucking regels? Stay home. Bleib zu Hause.

RickTheDick | 31-05-20 | 12:06 | 2

In het Engels Rick, in het Engels.

Kuifje-naar-Brussel | 31-05-20 | 12:22

En dat allemaal in steden die door de Democraten gerund worden. Heeft de NOS dit al benoemd? En de Volkskrant? Op1 misschien?

Terence Hill | 31-05-20 | 12:05 | 7

@DrumPiet | 31-05-20 | 12:32:

"In een stabiel en modern land met een kundig leider gebeurt zoiets niet." (DrumPiet | 31-05-20 | 11:58 )

Dus de president doet er wel toe maar de lokale leiders (ergo: zij die werkelijk verantwoordelijk zijn voor het politicorps en het reilen en zeilen in hun stad) niet? Of past het gewoon niet zo goed in je straatje?

Terence Hill | 31-05-20 | 14:10

@MaarFeitelijk | 31-05-20 | 13:06: de stelling is bijzonder makkelijk controleerbaar. Maar wanneer de feiten niet bevallen is het een mening. Schaamt u zich niet een heel klein beetje voor uw nick?

Kukooo1 | 31-05-20 | 16:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Misschien zit Avaaz hier achter? Met hun betalen om op specifieke plaatsen te rellen. Bah, Avaaz!

Cunts-en-kitsch | 31-05-20 | 12:04

Gratis spiraaltjes voor alle armen!
Elke dag minder schorriemorrie op straat...

Aristotalloss | 31-05-20 | 12:03 | 7

@DeviousDick³ | 31-05-20 | 12:28: Ik verwijs met 'schorriemorrie' naar het schorriemorrie dat je hierboven ziet rellen. Dat zijn gangsters! En meelopers.
Beetje meedenken Dick! Niet altijd eerst het negatieve in mensen zoeken. Ik kom meestal met hele redelijke oplossingen.

Aristotalloss | 31-05-20 | 12:33

Mag niet van de paus/imam....

Ommezwaai | 31-05-20 | 12:47
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken