Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

JK Rowling geliquideerd op Twitter want 'TERF' en enorm verkeerde mening in trans-debat

Jongens, het is ingewikkeld, maar blijf nog even bij ons.

Het zit als volgt. Een rechter van The Central London employment tribunal bepaalde afgelopen woensdag dat @Maya Forester (45) - belastingexpert bij de denktank Centre for Global Development - terecht ontslagen is wegens tweets over het transgenderdebat en haar weigering haar onderstaande transseksuele collega M E V R O U W @Gregor Fisher Murray als vrouw aan te spreken. Zie hier de gehele uitspraak.

De saga lijkt te beginnen met dit draadje van 3 september 2018, waarin ze zich uitspreekt tegen de Britse Gender Recognition Act. Deze wetswijziging zorgt ervoor dat mensen hun gender op het geboortebewijs en alle officiële documenten kunnen wijzigen na gender-zelfidentificatie [ik voel me x, dus ik ben x], en hier niet langer de medische diagnose 'genderdysforie' voor nodig is. Ook maakt ze zich in hetzelfde draadje zorgen om de veiligheid en eerlijkheid van transvrouwen die meedoen aan vrouwensport. In een latere tweet op 30 september 2018 zegt ze point blank dat biologisch gezien "mannen niet in vrouwen kunnen veranderen".

Dan haar arbeidsconflict met onderstaande collega M E V R O U W Gregor Fisher Murray. 

Mevrouws eigen meest recente Twitter-foto's

Deze had namelijk geklaagd dat Forester haar misgendered had, en dus niet de de door H A A R gewenste pronouns gebruikte. In de uitspraak lezen we dat Forester als volgt geciteerd wordt: "“I had simply forgotten that this man demands to be referred to by the plural pronouns “they” and “them”, “Murray also calls it “transphobic” that I recognise a man when I see one. I disagree”, “In reality Murray is a man. It is Murray’s right to believe that Murray is not a man, but Murray cannot compel others to believe this.” and that “I reserve the right to use the pronouns “he” and “him” to refer to male people. While I may choose to use alternative pronouns as a courtesy, no one has the right to compel others to make statements they do not believe.”" Kortom, ze kan er toe beslissen het uit goede wil wel te doen, maar ze weigert zich hiertoe te laten dwingen. Da's trouwens exact hetzelfde standpunt waarmee Jordan Peterson in 2016 in z'n Bill C16-controverse terecht kwam.

De rechter oordeelde als volgt over Foresters opvatting. Ze is "absolutist in her view of sex and it is a core component of her belief that she will refer to a person by the sex she considered appropriate even if it violates their dignity and/or creates an intimidating, hostile, degrading, humiliating or offensive environment. The approach is not worthy of respect in a democratic society." Zodoende luidde de uitspraak dat "The specific belief that the Claimant holds (...) is not a philosophical belief protected by the Equality Act 2010."

WAT DE FUCK IS EEN TERF OOK ALWEER
Goed, dan kent u nu zo'n beetje de context. Dan JK Rowling! Op Twitter lijkt het namelijk alsof de hele fucking wereld zich nu tegen haar keert, wat natuurlijk niet zo is, want het is Twitter. "going full TERF, I see. At least you finally took off that mask for all to see.", 14K likes. Een TERF is een Trans-Exclusionary Radical Feminist, oftewel een feminist die trans-lui """uitsluit""". Betekent welgeteld niks natuurlijk, de term is gewoon een wapen om mensen juist uit te sluiten en te stigmatiseren.

Inmiddels speelt ook de allerslechtste acteur van zijn generatie op de kleinste viool ter wereld. Luke Skywalker had Rowlings tweet geliked, werd daar op aangesproken, en schreef vervolgens "Ignorance is no excuse, but I liked the tweet without understanding what the last line or hashtags meant. It was the 1st 4 lines I liked & I didn't realize it had any transphobic connotation." Hou je bek mark.

Enfin, zoals Douglas zegt: "all the adults have left the room."

lolz

Reaguursels

Inloggen

Transgender lijden aande slopende aandoening ‘gender disphoria’

Deze man lijdt daar duidelijk niet aan..

killRoy1982 | 21-12-19 | 13:19

Deze fraaie dame heeft in elk geval de baard uit de keel

verdacht | 21-12-19 | 12:21

Het leuke hier is dat je meteen foto's ziet van die vrouw die SWIM een gozer noemt. De discussie op Twitter lijkt te weinig persoonlijk op de trans in kwestie gericht. Want als een biologisch mannelijke collega genderdysforisch is, de nodige operaties heeft gehad en zich kleedt, gedraagt en praat als een vrouw, ja, dan is het respectloos om te zeggen: Hé pik, hoe hangen ze vandaag?!

Maar een vrouw die niet eens de moeite neemt om haar baard af te scheren? Ik verwed er mijn pik om dat deze baardaap een eersteklas zuigertje is.

Ik ben overigens, voor de duidelijkheid, een zwarte vrouwelijke rechter.

Breinbaard | 21-12-19 | 10:44

Zolang mensen zich hier op grote schaal druk over maken gaat het veel te goed in de wereld. Tijd voor een beetje reflectie en bezinning. Stelletje mafkezen.

Marvin_NL | 21-12-19 | 09:47

All the animals come out at night.

klimaatsloper | 21-12-19 | 08:43

Het wordt tijd dat de meewaaiende deugerts hun oren minder laten hangen naar een kleine groep schreeuwers welke een monopolie claimen op moraliteit en waarheid.

donkieshot | 21-12-19 | 05:10

sterf?

Twisted_Faith | 21-12-19 | 04:30

In het jaar 2027 als je, wie nu nog Pieter is, niet aanspreekt als Xurgh en je vuist op je borst slaat en in de lucht houdt onder het roepen van "Hail Xurgh! Leader of the planet Arganax!" kan je ook direct worden ontslagen.

Als je op het lijstje staat en tegen een (1) mannelijke (2) blanke (3) heterosexuele mederwerker roept "vuile smerige racistische hond! Ik maak mijn schoenen nog niet vuil door tegen je aan te schoppen, stuk uitschot!" dan ben je beschermd en mag je niet ontslagen worden.

De wereld gaat helemaal op z'n kop.

EnNouJijWeer | 21-12-19 | 02:42

Er was 'n tijd, niet zo lang geleden, dat er woorden werden gebruikt om wat al te fanatiek geformuleerde gemoedstoestanden te karakteriseren.
Het is me hier niet om de uitkomst van 't ene of andere onderzoek te doen; niet dat psychologen, sociologen en antropologen alleen maar zweverige conclusies trekken, maar hun kennis is niet veel meer dan die van elke buurvrouw, overgoten met wetenschappelijke bla-bla (open deuren).
Want wie kan er nu (2019) beweren, dat er de afgelopen eeuw 'echt-waar' een nieuw inzicht is geboren waar onze voorouders nooit van hadden kunnen dromen.
Het is telkens dezelfde leuterpraat op 't niveau van: 'het is me toch wat'.
En die leuterpraat wordt echt niet interessanter, als er meer mensen met veel fanatiekere verwensingen stelling over innemen.
We zitten 'n klein beetje overnieuw te leren wat ze vroeger al zeiden; 'we moeten niet over politiek of godsdienst praten, want daar komt alleen maar ruzie van'.
Ik ga ook niet iets nieuws zeggen.
Discussie over wie een echte TERF is (om verbannen te worden van 't feestje (dat internet / twitter heet or whatever the f**k) is schoolpleintjes-niveau tussen samen-kliekkende bakvisjes.
Deze mini-smaakmakende kaboutertjes zijn hysterisch.
Ze gillen, joelen en manipuleren elkaar helemaal tot 'n ronddraaiende 'gek'.
(weetje: een 'gek' is een draaiend cilindertje bovenop een schoorsteenpijp om de trek in de rookafvoer te bevorderen; gewoon 'n mechanisch dingetje, dat met alle winden 'dol' meewaait in elke richting)

Der Paulie | 21-12-19 | 01:33 | 1

De verbeten strijd tussen feministen en transgenders is overigens wel heel goed uit te leggen:
Feministen menen, dat 'alle vrouwen' en 'alle mannen' eigenlijk van binnen geestelijk helemaal gelijk zijn; dat er geen verschil bestaat tussen 'n mannelijke geest en 'n vrouwelijke geest (waarschijnlijk een door lesbische vrouwen gekaapt standpunt, want lesbische mensen ervaren geen verschil bij hun oriëntatie op hetzelfde vrouwlijke geslacht).
Maar de transeksuelen 'bewijzen' het grote ongelijk van de feministes; want een transseksueel weet 100% zeker, de ene sekse te hebben en 'gevangen' te zitten in het lichaam van de andere sekse. Ofwel, transseksuelen stellen, dat 'n mannelijke geest voor 100% zeker juist niét gelijk is aan een vrouwlijke geest.
(hoe hun opvoeding ook was; hoe hun lichaam ook anders suggereert; ze 'weten'; ik ben geen man in m'n geest; of, ik ben geen vrouw in m'n geest)
En die principiële tegenovergestelde onderbouwing 'van al hun theorieën maakt, dat gelijkheids-feministes en ongelijkheids-transgenders elkaar ten diepste haten.

Der Paulie | 21-12-19 | 01:52

Je kunt ballen hangen aan een boom en het vervolgens een kerstboom gaan noemen, maar het is en blijft een boom.

Ruikbaard | 21-12-19 | 00:38

Is het niet beter om platforms waar dit soort extremisten op zitten gewoon niet meer te gebruiken en niet meer serieus te nemen?

teevee | 20-12-19 | 23:42

Vroeger bestond deze trans-crap gewoon niet. Waarom geven we deze 0,5 % toch zoveel aandacht steeds? De wereld is compleet aan het doordraaien door al die soosjul miedia, mensen maken alkaar compleet gek. Iedereen lijkt wel een narcist die vindt dat zijn mening de enige juiste is en anderen hebben daar maar naar te leven. Vooral onder linkse mensen te vinden natuurlijk.

fdisk | 20-12-19 | 23:21

Goed te zien dat de redactie ook de Snopes nieuwsbrief ontvangt, maar lijkt wel erg copy/paste.

zon unieke naam die | 20-12-19 | 22:42

Luke, I am your mother.

ZureKoek | 20-12-19 | 22:27 | 1

even leuk om te vertellen, DV zegt dus NIET: Luke, I am your father, MAAR: No, I am your father.

Morendoder | 21-12-19 | 04:45

Waarom zou Luke Skywalker of JK Rowling hierop moeten reageren. Je moet zo min mogelijk reaguren voor je het weet heb je een probleem.

EmilioEsteves | 20-12-19 | 21:42 | 1

Verdomme, daar zeg je wat. Ik zou misschien ook wat anders kunnen doen. Eens even kijken.

Mazzelstof | 21-12-19 | 09:52

Kunnen chromosomen eigenlijk niet voor de rechter gesleept worden?
Die kleine huftertjes zijn tenslotte verantwoordelijk voor het geslacht van elk individu.

Dandruff | 20-12-19 | 21:39

Huh? En ik maar denken dat van dat SJW-volkje alle vrouwelijke taalvormen afgeschaft moesten. Directrice>directeur, u weet wel. Maar dus weer niet als het een kerel betreft die een pruik op z'n kop doet.

6638-12345 | 20-12-19 | 21:25 | 2

Een kerel met een BAARD ook nog es.

6638-12345 | 20-12-19 | 21:25

Er zit dan ook geen enkele werkbare logica in linkse dogma's.
Het draait alleen maar om excuses om te drammen, te dreigen, te deugen, etc.

Een kleine maar invloedrijke groep deug-zeugen en policor-beren die tussen twee masterbeer-sessies door de realiteit eens even flink de les wil lezen.
En bereid is daarbij over lijken te gaan.

Dandruff | 20-12-19 | 21:35

Jezus Christus. Ik heb de moeite genomen een hele hoop te lezen. De wereld is in korte tijd compleet maf geworden! Ik schrik oprecht, wist niet dat er zo'n leger fascistoïden klaarstond om in te grijpen bij een twitterbericht. Hoe kan je dat ontslag nou goedpraten en iemand zo aanvallen als die aangeeft dat zoiets redelijkerwijs niet mag gebeuren? De nieuwe generatie is kapotgeindoctrineerd. De kanker heej

woessie | 20-12-19 | 21:07 | 1

U bent predikant en huisarts?

Ruchhouwer | 21-12-19 | 11:48

Wel of geen piemel danwel baarmoeder lijkt me best een heel duidelijk verschil. Het onderscheid tussen man en vrouw gaat bovendien veel verder dan de bekende geslachtskenmerken. Als embryo wordt je al gebombardeerd met hormonen die je hersens, je fysiek en je gedrag beïnvloeden. Aan elke lichaamscel is te zien of je mannetje of vrouwtje bent.

En als mensen nou gelukkig zijn als ze zich anders gedragen; prima.
Maar dat is niet de werkelijkheid.
Je kan zeggen dat je "tsjakka" geen 62 maar 18 bent; ook al ben je van 1957.
Je leesbril, grijze haren en aambeien zeggen echter wat anders..

Je kunt roepen dat je een hond bent omdat je graag ongevraagd aan de kruisjes van leuke vrouwtjes snuffelt. Maar je bent gewoon geen hond; je hebt geen vergelijkbaar reukvermogen, geen buitenvacht, etc. Als mens kun je niet eens op 4 poten lopen, al zou je dat willen; daar is ons lichaam niet op gebouwd.

Uiteindelijk staan feiten boven gevoelens.
En als je in een droom wilt rondlopen, prima. Maar ga anderen niet aanpakken omdat ze jouw droom verstoren met een snufje realiteit. Maar ja, dit gaat allang niet meer om het recht op dagdromen; dit gaat om *DEUGEN*.
Want socialisme = heksenjachten op (vermeend) afwijkende meningen.
En hoe debieler de linkse dogma's; des te fanatieker worden de heksenjachten.

Dandruff | 20-12-19 | 21:00

En die hele gender-is-wat-je-zelf-wilt bullshit is met 1 vraag onderuit te halen: zou je als hetero man een relatie / date willen met een trans'vrouw'?

raskol | 20-12-19 | 20:55 | 1

Straks heb je ook niet meer de vrijheid om je dat af te vragen. Zie op YouTube gesprekken met Rose of Dawn. Een vrouw ( ouderwetse trans om het maar zo te zeggen) die haar kritiek op wat er nu gebeurt niet onder stoelen of banken steekt. Zij is als trans inmiddels zelf tot transfoob gebombardeerd. Zij vertelt dat lesbiennes er inmiddels ook flink door in de knel komen. Als een " hedendaagse trans" seks met hen wil en dat niet wederzijds is wordt dat als discriminatie begrepen.

Lotus15 | 21-12-19 | 08:38

Twitter reactie onder Mark Hamills kruiperige excuus-drab: [Saw the "like" and found it curious, but you have a solid track record. You earned the vendor of the doubt. Thanks for clarifying.]

De hele giftige SJW cultuur samengevat. Het gaat om puntjes scoren, krediet opbouwen en afrekenen. En dat allemaal met een zelf aangemeten masker van inclusie, tolerantie en begrip.

raskol | 20-12-19 | 20:53

The circular firingsquad has just shot Luitennant. (She, her, horse) Rowling

bakermat | 20-12-19 | 20:40

Ik heb haar ook even gebashed. Niet omdat ik vind dat ze geen gelijk heeft, maar omdat ze zelf altijd zo SJW is en nu eens mag ervaren aan de andere kant te staan.

du Roi Soleil | 20-12-19 | 20:23

Als de rechter dit zegt kunnen we er weinig tegen doen.
Vanaf nu spreek ik iedereen aan met XX of XY voor hun naam. Daamee voldoe ik aan die wet en blijft er een pakkans bestaan als ie een moord oid pleegt en nav achtergelaten dna niet gevonden wordt omdat er een ander geslacht in t paspoort staat.
Dus M/V/x in paspoort mag je zelf kiezen.
Zetten we gewoon XY/XX/Xyy/XXy ook in paspoort

streeploos | 20-12-19 | 20:15

Mevrouw Rowling heeft gelijk. Dat is geen transfobie maar gewoon verzet tegen gehypte deughysterie.

lingo star | 20-12-19 | 19:46

XX is vrouw en “zij, ze, haar”, en XY is man en “hij, hem, zijn”. Zo eenvoudig is het. De genetisch afwijkenden (bijvoorbeeld XXX, XYY etc) hebben domgewoon pech. Die worden aangesproken naargelang hun uiterlijk.

Alco-de-Holist | 20-12-19 | 19:36 | 1

Als er een Y in zit zijn de mannelijke geslachtskenmerken dominant. Alleen X-en dan uitsluitend vrouwelijk. Dat staat in principe los van geslachtsdysforie, alhoewel bij Klinefelter wel een hogere incidentie van geslachtsdysforie aan de hand is. Domme pech is inderdaad het geval, maar dat is natuurlijk altijd het geval als je hersenen niet conform maatschappelijk aanvaarde specificaties functioneert.

Mazzelstof | 21-12-19 | 08:01

Elke man heeft het recht heeft om een rokje aan te doen en zich vrouw te voelen.
Iedereen heeft het recht om dit belachelijk te vinden.

0112358 | 20-12-19 | 19:35 | 1

En ieder persoon heeft het recht om gewoon weer over te gaan tot de orde van de dag.

Het brein erachter | 20-12-19 | 23:38

Safe space law enforcement.
Afstoten dat verderfelijke eiland. Geef ze wat ze willen, brexit, nu! Voor ze ook invloed op onze wetgeving krijgen?

CynicalBastard | 20-12-19 | 18:44

Als het aan Mark Hamill en Jar Jar Abrams had gelegen was de martelgang van de nieuwe trilogie compleet geweest: www.vanityfair.com/hollywood/2016/03/...

Oh, en mevrouw Highhorse is waarschijnlijk net een graadje erger dan Jar Jar Abrams. Waarschijnlijk, want ik skip tegenwoordig alles van haar.

SIogra | 20-12-19 | 18:40

Dit zijn heel zorgelijke ontwikkelingen. Het is exact wat Peterson zei, het gaat goed fout als voortaan de rechter gaat bepalen welke woorden ik wel of niet mag gebruiken om een ander aan te spreken. Dat is "1984" in volle kracht, dat is afgedwongen Newspeak.
Uit het vonnis:
"Calling a trans woman a man is likely to be profoundly distressing. It may be
unlawful harassment. Even paying due regard to the qualified right to freedom
of expression, people cannot expect to be protected if their core belief involves
violating others dignity and/or creating an intimidating, hostile, degrading,
humiliating or offensive environment for them."
Dit is de omgekeerde wereld. Want wie bepaalt er hier namelijk of ik met mijn woorden de waardigheid van de ander schend? Of mijn woorden een intimiderende, vijandige, kleinerende, vernederende of aanvallende sfeer creëren? Is dat degene tot wie ik mijn woorden richt? De groep tot wie die persoon behoort? Nou, dan kan letterlijk iedereen door iedereen voor de rechter gesleept worden. Of toch niet? Nee dus.
De rechter gaat uitgebreid in op de vraag of de overtuiging van mevrouw al dan niet een "philosophical belief" is. Zijn conclusie is dat dit niet het geval is, want haar geloof stoelt niet op een religie of op keiharde wetenschap, maar is 'zomaar' een absolutisch geloof. En dan wordt zo'n geloof niet 'protected' door de wet en ben je met je geloof en je geloofsuitingen de sigaar. Geloven dat een man een man is en een vrouw een vrouw mag je enkel als dat geloof voortkomt uit een Heilig Boek of gestaafd wordt door wat de wetenschap op dit moment voor waar houdt. Dan mag je absolutistisch zijn. Maar anders niet.
Dit zijn heel zorgelijke ontwikkelingen.

Schoorsteenveger | 20-12-19 | 18:30 | 7

@elco485 | 20-12-19 | 19:50:

Het verbieden van meningen is niet eens het grootste probleem.
Hier wordt het verkondigen van controleerbare feiten verboden.

Dat is echt het begin van het einde. Een roedel agressieve linkse wolven bepaalt de natuurwetten, de wereldgeschiedenis, welke religies verboden worden en welke wettelijk verplicht; etc.

Dandruff | 20-12-19 | 21:09

Dat rechters menen ook religieuze autoriteiten te zijn en te kunnen oordelen wat een echte en wat een nep religie is, is in Nederland al lang ingevoerd. De Raad van State heeft dat per 15 augustus 2018 in de jurisprudentie laten opnemen en op die dag daarmee de facto de Vrijheid van Godsdienst afgeschaft.

Mazzelstof | 21-12-19 | 07:43

@Mazzelstof | 21-12-19 | 07:43:
Inderdaad. Op willekeurige wijze wordt 'vastgelegd' wat een 'gevestigde godsdienst' is. Wanneer dat etiket geplakt is, mag je zonder problemen absolutistische onzin verkondigen, mag je haathutten bouwen en worden je scholen zelfs gesubsidieerd. Als jouw geloofsartikelen volgens het boekje niet 'gevestigd' zijn, dan zijn jouw denkbeelden bij definitie waandenkbeelden en moet je je bek houden.
Heb het altijd raar gevonden dat op puur historische gronden bepaald wordt of jouw God eeuwig is of niet.

Schoorsteenveger | 21-12-19 | 11:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik wens hier niet mee geassocieerd te worden en vele van mijn mede-homos en - vooral - lesbos ook niet. Haal die T maar uit dan minoriteitenalfabet. Alle respect voor echte intersex en trans personen maar een groot gedeelte van deze groep zijn toch behoorlijk gestoord en zouden in een inrichting opgenomen moeten worden. Ik heb er geen enkele moeite mee omgebouwde dames en heren met hem of haar, al naar gelang de nieuwe sexe, aan te spreken maar een kerel met lul en baard is een meneer en een vrouw met borsten en een vagina een mevrouw.

gijsbert1308 | 20-12-19 | 18:20 | 2

Inderdaad.
Alle piemelligen en spleetpiemelligen: wees er blij mee!
Had ook graag een blont weif geweest met dikke memmen, lekker veel neuken, maar helaas ...

Analia von Solmsch | 20-12-19 | 19:02

@Analia von Solmsch | 20-12-19 | 19:02: U mist kansen. Neuk0n is het probleem niet. Vraag er niet een relatie bij of samenwonen. De horror. Ik ben in voor brunettes en zwartharige. De teten zal wel. Zolang ze maar in mijn hand passen. Ja, het addertje onder de gras? Geen olifant wezen. Ik ben zelf ook slank.

Vageling | 21-12-19 | 00:04

Ik heb ooit eens een discussie gehad met een bisexuele vrouw. Ik ving per ongeluk op dat ze zei dat het moeilijk een partner vinden was als je bi bent. Ik met mijn licht sarcastische opmerkingen meestal zei dat ze in ieder geval geluk had dat ze bi was want dan was er meer keuze want het geslacht maakt niet uit, dan ben je hetero als je een man leuk vind en leso als je een vrouw leuk vind.
Meisje helemaal over de emmer want ik dacht daar te makkelijk over. Dus ik meteen op de eerlijke tour en zei, "Het maakt me geen zak uit wat je denkt dat je bent, al ben je fucking paars, vind je dat je vrouw bent terwijl je een snikkel hebt of andersom, maakt me niks uit, als je maar werkt en belasting betaald voor al die zielige mensen die niet weten wat ze zijn en daardoor vinden dat ze niet kunnen werken en daarom een uitkering hebben. Get over it, ga iets doen waardoor je belasting betaald, en dat geld voor iedereen in nederland. Ik heb respect voor iedereen die, net als ik, zich laat uitknijpen door de staat om zielige mensen met een laag IQ aan een uitkering te helpen.

Toen begon ze te huilen. Ze kunnen tegenwoordig ook niks meer hebben., het enige wat ze willen is aandacht, en dat krijgen ze van mij niet.

brie-de-penis | 20-12-19 | 18:15 | 3

Ja, belasting betalen als doel in het leven verheffen is wel erg treurig. Ik snap haar wel. Rutte is blij met u.

Continuum | 20-12-19 | 18:30

@Continuum | 20-12-19 | 18:30: Niet uit dat opzicht, Ik heb een aangeboren hekel aan uitvreters, Alles wat thuis op de bank pitbier ligt te zuipen langs een volle asbak en maar zeggen dat ze niet kunnen werken. Ik leef niet om belasting te betalen, maar ze mogen van mij best de uitkeringen versoberen tenzij er iets tegenover staat. Scheelt ook een hoop rare demonstraties van beroeps uitkeringstrekkers. Dan hebben we geen last meer van extincion rebellion, Kozp etc Maar ook van studenten die een onzin opleiding volgen etc

brie-de-penis | 20-12-19 | 18:35

Man, ga werken inplaats hier een beetje te ouwehoeren.

6638-12345 | 21-12-19 | 00:44

JK Rowling steeg zojuist in aanzien bij mij

BozeHenk | 20-12-19 | 18:15

Een beetje science fiction of fantasyboek vermeld nogal eens afwijkende gewoonten en gedrag, maar zo debiel als in dit verhaal heb ik ze zelden gelezen. Dat het Rowling ook te ver gaat wil wel iets zeggen, linkser als deze dame komen ze niet snel. Wel leuk dat je voor het betere fantasy & sf werk ook op Geenstijl terecht kan, want het is toch genieten met alle leipoos die er tegenwoordig los lopen.

De Briemusketier | 20-12-19 | 18:04

In de jaren 80 hebben we ook zo'n golf gehad waarbij alle woorden met 'man' en 'vrouw' door 'mens' vervangen moesten worden. Manjaar werd mensjaar etc. Absurde consequentie: 'manwijf' werd 'mensmens'...

Ook herinner ik de stelling dat alleen vrouwen mensen zijn. Want als je het over 'dat mens' had dan ging het namelijk altijd over een vrouw...

SarahPalindroom | 20-12-19 | 18:01 | 1

Het waait vanzelf weer over alle gekkigheid, uiteindelijk kunnen feministen ook niet om de realiteit heen. En waar zijn de feministen uit de jaren 80 nu? Je mag hopen dat deze dames uiteindelijk een leuke vent zijn tegengekomen die van ze houden. En zo niet, dan hebben ze mooi pech gehad, en het er waarschijnlijk naar gemaakt hebben.

De Briemusketier | 20-12-19 | 18:09

Wat een prachtig verweer.
Waarom mag hij wel vinden dat hij vrouw is, maar heeft de ander niet de vrijheid te denken dat het niet zo is.

Had dan ook een heel andere uitspraak verwacht, maar de rechters zijn daar blijkbaar ook knettergek. Vind ik. Als dat nog mag.

frickY | 20-12-19 | 17:58

Dit is echt allemaal een teken van decadentie en degeneratie. Het gaat te goed en mensen willen zo graag moreel superieur zijn, dus baas boven baas om "goed" te zijn. We hebben - sorry maar echt- echt een goede oorlog of crisis nodig zodat dit onzin niet meer belangrijk is/wordt.

Rochegrosse | 20-12-19 | 17:23 | 2

Jep het word tijd voor een Black Monday. Maar zolang Trump president is gaat die er niet komen.

Trumme | 20-12-19 | 17:27

de graadmeter is idd welvaart. Het westen moet kappen met al die politieke correctheid en daarbij eens en altijd alle burgers gelijkwaardig gaan behandelen. Iedereen is voor de wet gelijk, punt.

Hollandse_blauwe | 20-12-19 | 17:27

There are no chicks with dicks, only men with tits.

NerdAlert | 20-12-19 | 17:19

En die arme hermafrodieten worden helemaal nergens meer genoemd. Misschien is de HeShe of SheHe (sorry) uiteindelijk wel de oplossing, van alles wat en van niks een beetje. Mooi toch? Ik zit al aan het bier trouwens.

Super Vaagstra | 20-12-19 | 17:13

Al dat gelul over man/vrouw/alles ertussenin. Ik gun die lui elke mentale afwijking, maar het stopt waar je anderen wil dwingen mee te gaan in je gekte. Persoonlijk zou ik ook nooit zo iemand als partner willen, of als toekomstige ouder van je kind. Dat lijkt me een garantie voor kinderen waar een steekje los zit.

En verder: de natuur is onverbiddelijk. Want dan komt de ene omgebouwde een andere omgebouwde tegen, en dan vinden ze elkaar aardig en willen ze op enig moment samen een kindje. Blijkt dat je dan toch, heel ouderwets, een eitje en een zaadje nodig hebt, en zoiets belachelijk vrouwelijks als een baarmoeder. Een van beiden had vroeger een baarmoeder/zaadcellen, maar nu niet meer. En dan moeten ze naar een specialist die dan weer vreselijk ingewikkeld moet gaan doen om de 2 mensen in kwestie samen een kindje te laten krijgen. Wat een hoop geld en moeite al die zinloze onzin kost, daar heb ik het dan nog niet eens over.

Braboblanke | 20-12-19 | 17:10

Zou dit ook niet een mooie strategie voor de alle "boze witte mannen" zijn? Keihard claimen dat je zwart bent. Of Indo. En als mensen vol blijven houden dat je dat niet bent, je ze voor de rechter sleept.

J. Jarig | 20-12-19 | 17:09 | 4

@Braboblanke | 20-12-19 | 17:22: Zou nog kunnen ook in de echte wereld daarbuiten. Men slaat totaal door. Rowling is al super "links" en politiek correct en dat je dan gaat corrigeren zegt al genoeg.

Rochegrosse | 20-12-19 | 17:27

En als je voor de rechter staat claimen dat je je ook identificeert als rechter, en dan iedereen in de zaal veroordelen!

min.v.uitzetting | 20-12-19 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wow, just wow.

Super Vaagstra | 20-12-19 | 17:08

Als die dude met die baard graag vrouw genoemd wil worden lijkt mij dat zijn eigen probleem. Val iemand anders daar niet mee lastig. Soms denk ik dat er iets ergs moet gebeuren om iedereen weer met beide benen op de grond te krijgen.

BozePaarseMan | 20-12-19 | 17:00 | 1

Volgens Terry Pratchett hebben vrouwelijke dwergen wel een baard.

voldemort | 20-12-19 | 17:06

Mensen hebben het maar druk met hun woorden. Probeer je nu eens niet te laten beledigen. Een hele uitdaging soms, maar het kan...

Quib | 20-12-19 | 16:59

Hou toch op met die idioterie. Aanstellers.

Overmar | 20-12-19 | 16:56

Allemaal aandacht trekkers met een giga minderwaardigheid complex, gewoon niet serieus nemen.

Jonkheer-Carolus | 20-12-19 | 16:55

Sneeuwvlokjes. Even kijken, waar is mijn verafbrander...

FordPrefect | 20-12-19 | 16:49 | 1

naast je genverbrander.

janvs | 20-12-19 | 17:06

Kan minister Dekker dit radicale gejankbal ook verbieden?
Veel dank.

medusa324 | 20-12-19 | 16:41

kill it... with fire.

de euro middenweg | 20-12-19 | 16:32

CryGenders

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:32

#hupHarryPotterChick
#boeHuilgenders

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:31

Ik identificeer mezelf als nieuwe premier van Engeland. Move over Boris!

******** | 20-12-19 | 16:22

Ik heb hosmo, en ik heb een teringhekel aan de genders die op de LGBH bandwagon springen om medelijden te oogsten.
Je kunt er niets aan doen als je met een kudt geboren bent, net als rood haar en flaporen. Iedereen heeft wat, maar ga aub niet zeuren als je net niet het goede label opgeplakt krijgt!

Analia von Solmsch | 20-12-19 | 16:22 | 4

Ik ben een natuurmens. Ik bekijk mezelf iedere ochtend naakt in de spiegel. Al tientallen jaren zie ik wat er tussen m'n benen hangt. Ik ben een man.

Rhenium | 20-12-19 | 16:54

@Rhenium | 20-12-19 | 16:54: Kunnen ook flapperende hang-schaamlippen zijn natuurlijk. Just saying.

Rest In Privacy | 21-12-19 | 00:38

@Joey Finkleberry | 21-12-19 | 00:38: Klopt, het kan van alles zijn. Als het een versnellingspook is ben ik een auto...

Rhenium | 21-12-19 | 03:05
▼ 1 antwoord verborgen

Het probleem met radicaal subjectivisme (je bent wat je besluit wat je bent) is dat het moeilijk wordt om begrippen te definieren.
Bijvoorbeeld: hoe definieer je het woord "vrouw" zonder transgenders te "beledigen"? Dat kan niet. En ik daag mensen bij deze uit om zo'n definitie van het woord vrouw te geven.
En als je je termen niet kan definieren dan ben je geen wetenschap maar ideologie, ook al werk je officieel op een of andere "Universitaire Faculteit Genderstudies".

petersteenkamp | 20-12-19 | 16:20 | 2

Definitie van een vrouw, ik probeer even om zo politiek correct en genderneutraal antwoord te geven. Een mens die bij geboorte de mogelijkheid heeft om een mens voor te brengen via een natuurlijke of kunstmatige bevruchting van een eigen of ingebrachte eicel.

clockandhammergame | 20-12-19 | 17:50

Wanneer iemand één X-chromosoom en één Y-chromosoom heeft (dit wordt vaak weergegeven met 46,XY), is hij van het mannelijk geslacht. Een vrouw heeft twee X-chromosomen (de notatie hiervan is 46,XX).

frickY | 20-12-19 | 18:04

Volgens wikipedia is interseksualiteit een aandoening die vaker voorkomt bij (een verleden van) inteelt. Net als blindheid, gehoorverlies, neonatale diabetes, afwijkingen van de ledematen en schizofrenie.
nl.wikipedia.org/wiki/Inteelt

Arnold Layne | 20-12-19 | 16:18

Prachtig item van UP! met Eva Vlaardingerbroek
https://www.youtube.com/watch?v=ZjJuC8kzGEo

Roadblock | 20-12-19 | 16:16

Trans Hans (V) en Ans (M) zijn de in het gangpad van een supermarkt krijsende kleuters (met of zonder leuters wat ze zelf willen) die eisen dat de maatschappij ze als volwaardig en volwassen betitelt. Flikker op heb je een kudt ben je geen vent en heb je een swans dan ben je geen dame. Vindt je zelf van wel ook goed maar leg je debiliteit niet aan een ander op.

mr.money | 20-12-19 | 16:12

Gregor is scoutleider en dominee. Dat gecombineerd met zijn pruik, jurk, extreme opvattingen geeft mij een heel vies gevoel bij deze man.
Had het er laatst nog over. Schotten zijn verworden tot pussies.

Deksmaat | 20-12-19 | 16:09 | 1

Hoho scout leidSTer!!!1!! Verontwaardigd nu!

mr.money | 20-12-19 | 16:13

Overigens hebben een man en een vrouw die nogal nadrukkelijk het man en het vrouw zijn demonstreerden tijdens een feestje waar veel getuigen bij waren incl roddelpers een rechtszaak verloren van een krant die erover berichtte. De man met heel veel testosteron die je vaak ziet om de man en vrouw bij te staan met de naam Peter R de Vries heeft er behoorlijk de pest in.......
Zo zie je maar weer dat teveel testosteron ook weer niet goed is, je wordt er chagrijnig van..... Wat anderen dan weer grappig vinden...

dijkbewaker | 20-12-19 | 16:08 | 1

Volgens 'getuigen' lag de slip van desbetreffende vrouw op haar enkels die avond.

Toos Bevergeil | 20-12-19 | 16:37

Hee geenstijl, ik kom hier voor de VrijMiBo, en dan al dit soort zwarigheden.
Enne, die Gregor Fisher Murray, dat is een moffie, geen leernicht.

hotnot | 20-12-19 | 16:06

De vinger wordt een hand, welke een rechter wordt (en het hele rechtssysteem overneemt, net zoals in Nederland). En gebaseerd op wat? Op gevoel. Sinds wanneer worden wetten en regelgeving op gevoel gemaakt?

LuNaTeeQ | 20-12-19 | 16:03

En dat land wordt al een heel decennium door de conservatieven geregeerd.

JTKDM | 20-12-19 | 15:59

Treurig dat ze er niet meer zijn maar soms ben ik blij dat mijn ouders (RIP) deze waanzinnige BS niet meer mee hoeven te maken.

gatij | 20-12-19 | 15:59

So, we now best can use the pronoun ‘twyfl’ in stead of him, her..

It stands for,
The Way You Foremost Like

Or the way you fucking like.. your choice

Epistulae_Morales | 20-12-19 | 15:54 | 1

The way you like fucking....?

GregorVanPallandt | 20-12-19 | 16:36

Er was een man en uit zijn rib kwam een vrouw..... geloven nog erg veel mensen, dus waar praten we eigenlijk over....??
To the point.
Aan de ene kant super mannelijke mannen met iets te hoog testosteron gehalte, en aan de andere kant super vrouwelijke vrouwen met een iets te hoog oestrogeen gehalte... Daarnaast van alles wat daar tussen zit. incl verwisseling van lichaamsdelen..... Ook in de sport zijn de gevallen bekent.....
Nou en??
Niets bijzonders..... Nog wel een klein puntje: Het gen wat homo zijn bevordert heeft tevens een vruchtbaarheid bevorderende eigenschap... Daarom blijft dit gen geheel natuurlijk in het systeem hangen...... Dus alles wat tussen vrouw en man in zit is een natuurlijk gegeven, wat voor de eigen identiteit best verwarrend kan zijn laat staan voor een buitenstaander.. Daarbij de sociale druk om een man in een mannenlichaam te zijn terwijl je je vrouw voelt (met of zonder fysieke eigenschappen die dat benadrukken) is nog verwarder...
Je doet het nooit goed, dus laat maar lijkt me de beste strategie om elke discussie uit de weg te gaan.
Het enige wat wel een dingetje is zijn de man/vrouwen die sportprestaties neerzetten door teveel manlijke eigenschappen.... Oneerlijk omdat we die 2 categorieën nou eenmaal gescheiden hebben..... Anders kan je de damestoernooien wel afschaffen......

dijkbewaker | 20-12-19 | 15:49 | 2

Ervan uitgaande dat vrouwen dezelfde dingen schijnen te kunnen als mannen kunnen we sowieso de damestoernooien wel afschaffen.

LesPaul | 20-12-19 | 16:12

@LesPaul | 20-12-19 | 16:12:
Ach, ik vind die bewegende dames in een sportoutfit best te pruimen...
Buiten de sportprestatie wil het oog ook wat of niet dan?

dijkbewaker | 20-12-19 | 17:22

Your chromosomes determine your gender
- If your chromosomes don't agree, you are a medical case
- If you don't agree with your chromosomes, you are a nutcase.
Mijn mening, dus dan mag het.

marcoplarco | 20-12-19 | 15:47

Ik heb een teringhekel aan iedereen die (hierover) zeikt. Is daar al een vierletter term voor?

Ramses Sappie | 20-12-19 | 15:45

Laten we niet vergeten dat dit totaal acceptabel zou zijn als JK Rowling een moslim was geweest.

lachenjoh | 20-12-19 | 15:45 | 1

Islam is right about transwomen, zoiets?

Veldmaarschalk Sorry | 20-12-19 | 16:10

Een SJW-rechter die de regsls voorschrijft en de twitter outrage-mob die ze handhaaft....

adhd-je | 20-12-19 | 15:45

Als de foto's van die gast echt zijn sta ik ook achter Maya.
Prima als je jezelf wil laten ombouwen of als je het oprecht leuk vind om een jurkje te dragen, maar die kerel lijkt me gewoon een irritante provocateur met ongefundeerde transfobie-beschuldigingen als wapen.

******** | 20-12-19 | 15:44

Meer "Hairy Bugger getting Rowling stoned" dit...

Het maakt mij als seksueel afwijkend geaarde echt niets uit wat mensen willen zijn of hoe ze zichzelf willen beschrijven. En misschien dat ik ook uit beleefdheid je nog wel "mevrouw" wil noemen, mits je het niet op hoog gehakte poten eist, ook al zie je er voor ieder weldenkend normaal mens uit als een vent. Maar wie mij of anderen wil dicteren welke woorden er uit onze mond komen of wat onze gedachten of gevoelens over die persoon moeten wezen, heeft een hele slechte aan me. Dan zou ik het woord man of vrouw zoveel mogelijk uit de weg gaan en je gewoon met "Greg (Fisher)" aanspreken. Als je daarover klaagt zeg ik dat je officieel zo heet en je anders maar je naam moet aanpassen in "They Them Fisher".

En dan dat deugcircus dat losgaat op die Rowling, die ook wel eens politieke meningen heeft verkondigd die me niet bevielen geloof ik (even vergeten wat het was), gewoon te ziek voor woorden. Hoe in vredesnaam iemand in z'n "waardigheid gekwetst" kan worden doordat iemand je met een niet gewenst voornaamwoord aanspreekt, of wat er precies niet filosofisch of feitelijk is aan het algemeen geaccepteerd verschil tussen man of vrouw is mij een raadsel.

Dit soort figuren ondergraven de tolerantie voor andersgeaarden en genderdiverse personen juist met dit soort militant totalitair gedram. Je creëert een associatie tussen zulke personen en extremistische socialisten, fascistoïde vrijheid- en baantjesberovers en gehuil van kleuterachtig niveau. Bij wet eisen dat de andere kinderen \volwassenen je niet meer pesten en je vriendje moeten wezen of spelen, of zelfs geen mening over je mogen hebben die je niet bevalt, is nou niet echt een geslaagde methode.

Schrap van mijn part man\vrouw uit officiële documenten, dat hoeft de overheid ook niet te weten, maak als je per se wilt genderneutrale toiletten (ieder huishouden heeft er al eentje), eventueel naast toiletten voor mensen die anatomisch eruit zien als een man of een vrouw, ter oordeel aan een willekeurig gekozen jury. Dan zou Greg echt niet het damestoilet op mogen zonder grondige elektrolyse en flink hak- en breekwerk.

Maar hou op met dat eindeloze gejank en wegpesten van iedereen die niet meeloopt in je "not so" Gay parade. Niet alleen jij hebt recht op een mening of eigenschap die afwijkt van de rest of niet gewaardeerd wordt door anderen. Dat zelfmoord zo hoog is onder transgenders, is dat echt puur en alleen doordat de samenleving niet staat te juichen of je bij je zelfverzonnen woorden aanspreekt, of dat er misschien ook iets niet helemaal lekker zit in je eigen bovenkamer? Depressie hoeft niet per se voort te komen uit de hoofden of monden van anderen.

In het Engels hebben ze een mooie term voor meneermevrouwdinges Greg die hun collega's laten ontslaan wegens persoonlijke rancune en een onwelgevallig mening, plus de rechter die zoiets faciliteert: total cunt. You don't have one Greg, but you are...

Wol | 20-12-19 | 15:43 | 2

Hear, hear.

marcoplarco | 20-12-19 | 15:50

... Dat zelfmoord zo hoog is onder transgenders, is dat echt puur en alleen doordat de samenleving niet staat te juichen of je bij je zelfverzonnen woorden aanspreekt, of dat er misschien ook iets niet helemaal lekker zit in je eigen bovenkamer? Depressie hoeft niet per se voort te komen uit de hoofden of monden van anderen...

Het is van dat typische snowflake denken: ALLE problemen komen altijd voort uit de ander, niks ligt ooit aan jezelf. Kritische feedback of zelfs maar de vraag wat je nou precies zélf al hebt gedaan om je problemen op te lossen wordt 100% gelijkgesteld aan pesten/racisme/seksisme/etc.
Van gebrekkige schoolresultaten tot depressie: het zal op magische wijze worden genezen als de rest van de wereld je maar eens wat meer zelfvertrouwen zou gunnen. En als dat keer op keer niet blijkt te lukken dan ligt het eraan dat ze nog steeds niet lief genoeg voor je zijn.

******** | 20-12-19 | 15:58

Best grappig: een jongen uit de kenniskring heeft zich tot vrouw laten ombouwen.
Reactie van de meiden uit zijn omgeving: als je zo vet blijft dan heb je als meisje een zwaar leven.

hangtiet met knoop | 20-12-19 | 15:36 | 2

lol

Papa Jones | 20-12-19 | 15:59

Sociaal-geisoleerde jongetjes lijken vaak te denken dat elke vrouw leeft als een fotomodel. Met de vriendjes voor het uitkiezen.

******** | 20-12-19 | 16:04

als iemand perse met mevrouw wil worden aangesproken, waarom zou je dat dan weigeren? principes? waar heb dat nou voor nodig.

Satria | 20-12-19 | 15:36 | 3

Maar is het een recht?

Epistulae_Morales | 20-12-19 | 15:57

Als jij echt moeite doet om vrouw te zijn wil ik je best zo aanspreken (haar laten groeien, leuke jurk uitzoeken, etc). Zou erg flauw zijn om dan te gaan roepen 'pfft, je blijft onder dat rokje een kerel hoor'

Maar als jij roept dat je indiaan bent maar je doet nog geeneens de moeite om een verentooi op je blonde krullen te zetten of je door een stam te laten adopteren dan lach ik je keihard uit.

******** | 20-12-19 | 16:10

Klere, het leven is wel erg ingewikkeld geworden hede ten dage ....

Wekkertje | 20-12-19 | 15:36

Eén welgemikte schop in het kruis van dit misbaksel dat zich vrouw voelt en hij weet weer tot welk geslacht hij behoort.

ivanhoe bergs | 20-12-19 | 15:34 | 1

Knietje in de doos doet ook zeer.

voldemort | 20-12-19 | 17:03

Jane Aldrige: "TERFS really exhibit some of the most hateful, hideous and deranged behavior I've ever seen, truly scum of the earth level"

Really? Ze kan in de gehele geschiedenis van de mensheid niets verzinnen wat erger is? Geen moordernaars of verkrachters? This is it? Het ergste gedrag dat een mens kan vertonen is een andere mening hebben?

Iets wat niets meer dan een mening is, zo mogen afschilderen en toegejuicht worden, over 100 jaar: "Yeah that happened, and we let it"

een_mike | 20-12-19 | 15:31 | 1

Het is geen mening meer, want straf afgedwongen bij de rechter. En die ook nog toegezegd gekregen.

Boogschuttertje | 20-12-19 | 15:35

De discussie draait er om of je een fruitcake als frambozentaartje of leverworst aanspreekt.

Maar de oplossing is zo eenvoudig: je gaat ze niet aanspreken, maar keihard uitlachen.

Dan is het gauw afgelopen met deze onzin.

hangtiet met knoop | 20-12-19 | 15:31

Ik ben dat gezeik van en over die ombouwers onderhand wel een beetje zat. Zag laatst dat er dit jaar bij het AMC 3000 op de wachtlijst staan die liever een brievenbus of waterkraan willen hebben i.p.v. de huidige genitaliën. En het dan gek vinden dat de zorgkosten de pan uitrijzen.

Al met pensioen | 20-12-19 | 15:30

Trans-figuren behoren in een psychiatrisch instelling. Maar uiteraard wil progressief links dit zoveel mogelijk inwrijven en laten etteren tot je er een burgeroorlog van krijgt.

Flikker op met je transitie. Je bent zoals je geboren bent en veel plezier ermee.

Nederland80 | 20-12-19 | 15:27

Het is heel simpel. Je hebt of een XY chromosoom en je bent een man, of je hebt een XX chromosoom en je bent dus een vrouw. Meer smaken zijn er niet.
J.K. Rowling heeft gelijk, en het is belachelijk dat die Maya Forester is ontslagen.
Deze volslagen idioterie die Groot Brittannië in haar greep heeft (en de VS), komt ook deze kant op als we er niet voor waken.

GeinPonempie | 20-12-19 | 15:24 | 9

@WahedPissebed | 20-12-19 | 15:25:
Ja, en dat zijn allemaal ongeneselijke genetische afwijkingen die de uitzondering op de binaire regel vormen. Noch is het zo dat, en gelukkig overigens, heel veel mensen hier mee behept zijn. Mensen die dit hebben zijn in veel gevallen ook onvruchtbaar.
Ik zeg niet dat je die mensen niet met waardigheid dient te behandelen, maar dat is iets compleet anders dan de doorgeslagen tirannie van transgender activisten die hun niet biologische maar vooral ideologische sociaal politieke wil aan anderen op willen dringen.
Feitelijk bestaan er maar twee seksen: mannen en vrouwen. Transseksuelen willen helemaal geen aparte klasse voor zich zelf maar juist gezien worden als de andere sekse die zij menen te zijn, dan wel waar zij toe behoren.
Onder die transgenders zitten een hoop mensen die helemaal geen transseksueel zijn, ongetwijfeld heeft deze groep mensen psychische en wellicht ook somatische klachten/problemen/ziektes, maar het zijn daarnaast vooral ook een stel vervelende aandachtshoeren en voor een deel totale fakers!

GeinPonempie | 20-12-19 | 15:45

@Stormageddon | 20-12-19 | 15:43: Eens, deze persoon is geen transseksueel en hoeft van mij dus ook niet aangesproken te worden met afwijkende voornaamwoorden. Mijn reactie was dan ook niet op het topic zelf, maar op de reactie van GeinPonempie die zei dat er niet meer smaken zijn dan XX en XY. Dat is onwaar.

WahedPissebed | 20-12-19 | 15:53

@GeinPonempie | 20-12-19 | 15:45: In essentie zijn we het eens. Veel transgenders zijn geen transseksuelen en alleen met die laatste groep zou rekening gehouden moeten worden zoals dat ook met andere mensen met een medisch probleem gedaan wordt. Een strafrechtelijke bepaling waarin het verkeerd aanspreken van transgenderpersonen vind ik sowieso veel te ver gaan, zelfs al ging het alleen over transseksuelen.

Maar je moet op dezelfde manier naar genderdysforie kijken als naar andere intersekse-aandoeningen: ongeneeslijke biologische afwijkingen. De hersenen zijn bij transseksuelen gewoon niet goed gevormd en daarom voelen ze zich vrouw terwijl hun lichaam (met uitzondering van hun breinstructuur dus) mannelijk is (of andersom).

Maar zoals ik hierboven tegen Stormpje al zei, mijn reactie was puur gericht op de foutieve opmerking dat er naast XX en XY geen smaken zijn.

WahedPissebed | 20-12-19 | 15:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Je leest veel over dat vrouwen quotum tegenwoordig. Als je nu als man solliciteert, en zegt dat je je vrouw voelt, moeten ze je dan aannemen?
En betalen ze je dan als man of vrouw?

copy2devnull | 20-12-19 | 15:23 | 3

Over vrouwen quota voor vuilnismannen en putjesscheppers etc. hoor je die feministen dan weer nooit.

GeinPonempie | 20-12-19 | 15:27

Dat ligt maar helemaal aan hoeveel social media-aandacht je weet te vergaren over je situatie. Bedrijven laten zich wel chanteren door de ziekte genaamd 'mensen op social media'.

Nederland80 | 20-12-19 | 15:29

Wat dacht je van vrouwensporten die in de USA steeds verder worden overgenomen door geboren-mannen. Beweren dat je transgender bent is de nieuwe versie van beweren dat je astma hebt: een trucje om de regels (over geslacht of doping) te ontwijken.

******** | 20-12-19 | 16:18

Ben benieuwd hoe de echte die-hard Potterfans gaan reageren. Die zijn doorgaans allemaal extreem links.

zwarte_weduwe | 20-12-19 | 15:23 | 1

Er is geen probleem in de wereld die je niet kan oplossen met oogkleppen.

Mazzelstof | 20-12-19 | 15:27

Vind het allemaal zo'n gezeik. Die gender shit. Maar ja, tegenwoordig wil iedereen zijn 15 minutes of fame.

Tishetnetnie | 20-12-19 | 15:23 | 3

Het gaat dus verder. Je kunt vervolgd worden als je niet meedoet.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 15:27

Dus er staat een vent met een baard en snor voor je en je moet die dan aanspreken met mevrouw. Ik word te oud voor al dit gedoe.

2voor12 | 20-12-19 | 15:22 | 3

Maar het is toch hartstikke duidelijk! Een man met een baard is eigenlijk een vrouw. Sylvana Simons is eigenlijk een oude witte man. Kun je zo zien.

Jezus_Boeddha | 20-12-19 | 15:28

@mexicano + satesaus | 20-12-19 | 15:43: Sultana's mannenkudtje werkt dan weer alleen voor hosmo's. Zeer exclusief, dus eigenlijk discriminatoir.

Ramses Sappie | 20-12-19 | 15:58

Okay ik weet het goed gemaakt, laten we het in het midden houden:

een... MANwijf

litebyte | 20-12-19 | 15:21

Wat een godvergeten gelul

litebyte | 20-12-19 | 15:20

Als heteroseksuele man ben ik team TERF, want no way dat ik een verschrompelde 'feminiene' penis ga zuigen of het gezeik van een kut die niet uit zichzelf nat kan worden wil verdragen. Sorry, not sorry.

FilosoofMetErvaring | 20-12-19 | 15:16 | 2

Ben je radicaal feminist dan? Die zijn er hier niet zoveel!

Overigens is de chirurgie zover ontwikkeld dat een deel van de neovagina's wel zelf kan lubriceren, maar dat terzijde.

WahedPissebed | 20-12-19 | 15:20

@WahedPissebed | 20-12-19 | 15:20: 'Team TERF' was om aan te duiden dat ik het met de TERFs eens ben dat vrouw, man, transvrouw en transman aparte categorieën zijn en dat iedereen het recht heeft om mensen te beschrijven zoals ze die zien.
Dat klinkt als fantastisch nieuws voor transgenders die zo'n operatie ondergaan. Ik heb wel wat vraagtekens bij hoe je dat voor elkaar krijgt en hoe effectief die lubricatie is in vergelijking met het echte werk. In een studie uit 2019 (Transgender vaginoplasty: techniques and outcomes, Pariser and Kim) lees ik het volgende:
"Another alternative for tissue is an intestinal substitution. For example, a sigmoid neovagina has been described given its proximity to the pelvis (11,12). Other positives include its hairless nature and self-lubrication. However, intestinal neovagina has fallen out of favor for transgender women given the large amount of mucous production, morbidity associated with bowel harvest and chronic foul odor."
Dat klinkt ook niet optimaal.

FilosoofMetErvaring | 20-12-19 | 16:18

De wereld is pas af als IEDEREEN retegestoord is!

pigadaki | 20-12-19 | 15:13 | 1

Dan is hij al een tijdje af hoor.
Ik ben nog nooit iemand tegengekomen, die niet een of andere lichte of zware stoornis had.
U wel?

Roadblock | 20-12-19 | 15:17

Het is gewoon een vent.

HGL | 20-12-19 | 15:12

TERF? WTF?
Kan ik ook hoor, afkortingen verzinnen. Ik ben een BIER: Biologisch Eenvoudig Realist, betekenis: flikker op met die onzin. Verzin gerust dat je anders bent en neuk met wie het daarmee eens is, maar dwing anderen niet om de werkelijkheid te ontkennen.

gekwetst | 20-12-19 | 15:11 | 1

Dat is rassisties.

Jezus_Boeddha | 20-12-19 | 15:30

Van mij mag iedereen zich noemen en/of voelen zoals hij/zij wil, maar als ik ezelsoren aan mijn hond plak is het voor mij nog steeds een hond. Vrijheid blijheid, maar dat geld ook voor mijn eigen mening, die laat ik mij door niemand opleggen.

Mr. C | 20-12-19 | 15:09

Ik identificeer mijzelf als panzerfaust.

vincent uit groninge | 20-12-19 | 15:08 | 1

Waarom noem je jezelf dan vincent uit groninge (ik heb wel een vermoeden maar het blijft een vermoeden. )

Lt-Kol Kilgore | 20-12-19 | 15:36

Door toedoen van globaisten tool en fake news spreader Rowling zijn er bergen snowflakes en oudere huisvrouwtjes meegesleurd in de inmiddels bewezen VS neocon regime change en 'Blame Russia' propagandaoorlog te Syria met staged chemische raketaanvallen, fake kindslachtoffertjes met de schrijfstijl van een veertiger en Al Qaida rebellen met wit jasje verkocht als de White Helmets. Schoenmaker blijft bij uw Potter leest. off-guardian.org/2017/03/29/bana-of-a...

HdJ | 20-12-19 | 15:04

Rowling heeft niet helemaal door hoe het werkt tegenwoordig. Als ik me identificeer als een doos chiquitabananen heb ik geen hulp of bijles nodig maar recht op geld, een operatie, heel veel begrip, betaalde optredens in praatshows, een column in een landelijk dagblad en een overdonderdend applaus hoe goed ik toch wel niet ben.

Graaisnaaiert | 20-12-19 | 15:01

Het roept ziekmakende weerzin op gedwongen worden tot zoiets. Eerst uiterlijke geslachtsverandering met alle fasen en pijnen die daar bij horen. Dan bent u mevrouw voor mij.

CalamityJane | 20-12-19 | 14:59 | 13

@CalamityJane | 20-12-19 | 15:29: Daar lijkt het wel op. Ramsesz en Bijna_raak lijken niet te kunnen lezen wat tussen mijn haakjes staat.

Mijn standpunt is dat je bij transseksuelen (dwz, mensen met de medische diagnose genderdysforie die moeite doen te transitioneren) uit fatsoen de voornaamwoorden hoort te gebruiken die zij vragen dat je gebruikt. Bij mensen die voor de lol doen alsof ze transgender zijn (zoals de man in dit topic volgens mij is) is dat niet nodig. En je verzetten tegen juridische dwang in een geval als dit is niet meer dan rechtvaardig. Dit zou geen strafrechtzaak moeten zijn.

WahedPissebed | 20-12-19 | 15:34

Ik zou hem/haar ;-).

CalamityJane | 20-12-19 | 15:34

Blij dat ik het goed las. Top!

CalamityJane | 20-12-19 | 15:35
▼ 10 antwoorden verborgen

Zo grappig dit. JK Rowling heeft zo'n beetje de politiek correctheid zelf uitgevonden maar nu valt ze een beetje uit haar rol en ervaart nu zelf de sjw terreur.

yeps | 20-12-19 | 14:56 | 3

Ja, zo leuk. Heb het eerder gezegd dat de tijd komt dat ze elkaar gaan aanvallen. Rechts hebben ze al in hun pc keurslijf gedwongen. Tja..

CalamityJane | 20-12-19 | 15:01

De term is circular firing squad.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:15

Dank je.

CalamityJane | 20-12-19 | 15:19

Boring......moving on......

Koning BongoBongo | 20-12-19 | 14:55

Alsof SP nooit heeft bestaan.
https://southpark.cc.com/clips/155577/dyke-fight

Stormageddon | 20-12-19 | 14:55

Ik zie een pure kerel die een beetje verward is. belachelijk dit hele gebeuren.

Schepvogel | 20-12-19 | 14:54

Zeg me dat die man een ingehuurde trol is. Om te testen hoe ver de waanzin inmiddels uitgezaaid is bijvoorbeeld.

Ramsesz | 20-12-19 | 14:52 | 1

Aan die indruk kan ik mij niet onttrekken. Het zal wel niet want ik heb totaal geen mensenkennis. Bij voortduring onderschat ik andermans gekte. Maar als het wel zo is dan diepe buiging.

Mazzelstof | 20-12-19 | 15:24

Er zijn maar twee geslachten. Mannen met baarden van ZZ TOP-lengte en vrouwen.

Kapitein Stijlvol | 20-12-19 | 14:51 | 4

Frank Beard is een vrouw?

Abject | 20-12-19 | 14:57

@Gokmaar | 20-12-19 | 14:55:
ik zie meer mannen met borsten vandaag de dag.
Toch willen ze niet met 'mevrouw' worden aangesproken, geloof ik.

Yumi | 20-12-19 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie een vent met een pruik... zoals je weleens met carnaval ziet. Ik geef die griet gelijk.

Barkruk2 | 20-12-19 | 14:51

Is het ook niet allemaal ontzettend slecht voor het milieu...?
Al die verbouwingen en transformaties etc...

laurentius | 20-12-19 | 14:50

Dat hele gezeik wordt gebruikt "to weaponize people".
Het is ver voorbij de normale omgangsvormen.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 14:49 | 3

Op Twitter vooral. Hoop ik dan toch.

Ramsesz | 20-12-19 | 15:00

En Posie heeft anderhalf uur met de politie moeten praten. Vanwege een conventionele mening.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 15:02

@Ramsesz | 20-12-19 | 15:00: ga tumblr eens op. Dat is pas echt het afvoerputje van kapotte mensen met issues.

deugfoob | 20-12-19 | 15:07

'Gender'(??) - kots!
'Geslacht' pruim ik beter.

HogeNood | 20-12-19 | 14:48

Ik kan die trans wel gelijk geven maar dan hebben we allebei ongelijk.

echtpaul | 20-12-19 | 14:47

Het is de Spaanse Inquisitie all over again. Na de Verlichting hebben we nu de Verduistering.

Hetze Haatstra | 20-12-19 | 14:47

Het is overduidelijk weer tijd voor oorlog.

Mensen vervelen zich te pletter en gaan uit gebrek van een échte oorlog dan maar ruzie zoeken met elkaar, en omdat daar zelfs weinig meer te zeiken is gaat het meestal gewoon over niks.

Een nieuwe oorlog, dat scheid dan mooi de mannetjes van de vrouwtjes, wat je ook tussen je benen hebt, of wat je ook tussen je oren denkt of vind dat daar zou moeten zitten. Het ruimt het surplus aan menselijk materiaal lekker op, en na het opruimen van de rotzooi, het begraven en treuren om de gevallenen, weer met een schone lei, en vooral, met beide voetjes weer bunkerhard op de grond, verder met leven. Dan is men wel weer een paar generaties klaar met ruzie maken. Tot de verveling wee toeslaat bij gebrek aan ervaringskennis. En dan begint de hele riedel weer opnieuw. Met een nieuwe J.K. Rowling, een nieuw ophits instrument als Twitter, een nieuw gezever van nieuwe permakwetsjes, liggend op collision course voor ruzie, en oorlog.

Uit verveling.

Macroglossum | 20-12-19 | 14:47 | 1

Mijn eerste gedachte ook: alle freaks naar het front in Oost-Oekraine!

LiniaalRectaal | 20-12-19 | 15:52

God allemachtig wat ben ik toch super blij dat ik homo ben.

Gokmaar | 20-12-19 | 14:46 | 2

Jaloers, ik ben het.

threeheadedmonkey | 20-12-19 | 14:49

identificeer je je zo of heeft iemand dat voor je vastgesteld?

deugfoob | 20-12-19 | 15:08

Ik voel mij miljonair, kan ik gratis miljoenen euro’s krijgen?

Dutch_Holland | 20-12-19 | 14:46

Ik voel me Koning Willy. Snel, geef me miljoenen want anders ga ik naar de rechter. Verder is dit gewoon een vervolg op de marxistische Frankfurter Schule; het klassieke Westerse blanke gezin slopen en de maatschappij ontwrichten. Die deden ook aan groepsex met minderjarigen.

Piet Karbiet | 20-12-19 | 14:44

De naan mensheid is rascisch ten opzichte van andere apenrassen.

dhrat | 20-12-19 | 14:44 | 1

Naam..

dhrat | 20-12-19 | 14:44

Dergelijk geneuzel speelt alleen op Twatter. Het zal zinnige mensen volkomen worst wezen (no pun intended).

Ruikbaard | 20-12-19 | 14:42 | 4

Lezen er is iemand ontslagen, geen twitterban gekregen, maar ontslagen en dat is door een rechter bekrachtigd. Dat heet het echte leven.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:20

@Roadblock | 20-12-19 | 15:12:
Ze eisen gedrag van anderen en daarom wordt het zo onsmakelijk. Het gaat verder dan 'acceptatie'.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 15:23

@arie-hoax | 20-12-19 | 15:23:
Ja en in Engeland en Canada hebben de gekken het niet voldoen aan zulke eisen strafbaar gemaakt.

Roadblock | 20-12-19 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Wees blij dat we in Nederland nog geen last van feminazis hebben, die vallen in Argentinie kerkgangers en buspassagier lastig met hangtieten en oerbossen in de oksels:

https://youtu.be/wBf-rXluRHg

Gulliver | 20-12-19 | 14:40 | 2

Zo dan! Ik heb dat even zitten kijken. Provoceren, provoceren en provoceren en als je er iets tegen doet ben je de agressieve man. Respect voor de zelfbeheersing van die gasten, ik had het niet gekund.

R.F.Pickering | 20-12-19 | 15:36

@R.F.Pickering | 20-12-19 | 15:36:
Ik snap dat niet hoor. Die vrouwen springen met hun borsten zo in je gezicht, maar Oh wee, als je er een met je lul op haar hoofd slaat, dan is Leiden in last.

Roadblock | 20-12-19 | 15:45

Hilarisch dat we tegenwoordig moeten geloven dat man en vrouw gelijk zijn, en het dezelfde mensen zijn die vinden dat je je gender moet kunnen kiezen - dat maakt dan toch juist niet uit?

bleached | 20-12-19 | 14:39 | 1

Precies dat.. hoe is het in godsnaam mogelijk dat als mannen en vrouwen, inclusief TGBXFM, gelijk behandeld willen worden, er een verschil in aanroep een probleem kan zijn?

Epistulae_Morales | 20-12-19 | 16:04

Zo zeg. Poeh hey Tommie. Over mensen die teveel tijd hebben gesproken...

Lorejas | 20-12-19 | 14:37

Psssst. Hee meisje !

boccelullus | 20-12-19 | 14:36 | 1

Psssst. Hee Dinges !

Roadblock | 20-12-19 | 15:46

Even uit mijn eigen ouwe doos. Tijdens mijn op ëén na beste vakantie ooit had ik het genoegen twee prachtige transgenders ter wille te mogen zijn (niet tegelijkertijd uiteraard, zo'n slet was ik nou ik weer niet). Twee van de allerliefste en beste "bed" partners die ik ooit heb gehad.

Sindsdien neuk ik alleen nog maar echte kerels.

Hetkanverkeren | 20-12-19 | 14:35

JK Rowling moet in bezwaar gaan bij een Sharia-tribunaal. Zijn behoorlijk ingeburgerd in de UK, en erg hip bij links doorgedraaide hipsters.

Coffee Party | 20-12-19 | 14:34

er bestaan geen vrouwen. er bestaan enkel mannen en andersgepiemelden.

Zyprexa20mg | 20-12-19 | 14:34 | 1

'Uitgedaagden qua Piemol' in policor taal.

EefjeWentelteefje | 20-12-19 | 14:53

Ik wil voortaan niet meer als mens worden aangesproken maar als Dalek.

Gulliver | 20-12-19 | 14:33 | 3

Ik zou je nick veranderen in Gullible.

ijsaartindeoven | 20-12-19 | 14:37

Gullabia ?

Ruikbaard | 20-12-19 | 14:43

Roep je ook regelmatig Exterminate!?

voldemort | 20-12-19 | 16:54

In het paspoort hoort te staan hoe en waar je geboren bent. Kun je je later wel een vliegtuig voelen dat op schiphol geboren is, maar dat verandert je paspoort niet.

foka | 20-12-19 | 14:33 | 2

Ze gaan maar lekker vliegen met Transavia.

Gulliver | 20-12-19 | 14:34

Dit is een luxe probleem om over dergelijk trans gemikmak, ja of nee enz. te lullen.
Aan de andere kant: the other woman has been sacked! Schandalig.!

AMX pri | 20-12-19 | 14:32

Bizar, hoe het UK zo snel en zo geniepig in een fascistoïde heilstaat voor en door identity-policy-thugs kon veranderen.
Boris, haal daar eens een bezem door.

Wel leuk dat die enge Deugheks nu zo aangevallen wordt door haar eigen monsterlijke kameraden.

Jan Passant mk2 | 20-12-19 | 14:31 | 3

@Abject | 20-12-19 | 14:34: Ik hoop dat ze die boel echt privatiseren.
Ik hoop nog meer dat dat in Nederland ook gebeurt met de staats TV.

Kritiek caster | 20-12-19 | 14:53

Feministen die transgenders uitsluiten!?
Er kan beter een grote S voor hun terf.

Plorkface | 20-12-19 | 14:31 | 1

I lolled!

hangtiet met knoop | 20-12-19 | 15:28

Het maakt me weinig uit of je je wil identificeren als hetrofobe reus of als omniseksuele larve maar de chromosomen bepalen je sekse.

Sqbar | 20-12-19 | 14:29 | 8

@Mazzelstof | 20-12-19 | 15:37: Dit is een makkelijk antwoord. Genderdysforie stoelt niet op het hebben van afwijkende chromosomen, hoewel er ongetwijfeld een vrij hoge comorbiditeit tussen de twee is. Genderdysforie moet je zien als een aparte categorie binnen de intersekse-aandoeningen. Bij transseksuelen is het alleen niet een chromosoom dat niet klopt, of een afwijkend gegroeid geslachtsdeel, maar is het een ontwikkelfout in de hersenen geweest die de hersenen kenmerken hebben gegeven van die van de andere sekse. Transseksuelen zouden dus als intersekse moeten worden gezien in plaats van als gekkies.

WahedPissebed | 20-12-19 | 15:51

@WahedPissebed | 20-12-19 | 15:51: Als er zo'n comorbiditeit bestaat moet je hem dus verklaren: er is kennelijk een causale relatie tussen extra X chromosomen en hogere prevalentie van geslachtsdysforie, alhoewel exclusief-mannelijke geslachtseuforie ook met extra X chromosomen zeker niet uitgesloten blijft.
Zeker kan er in de hersenen, vooral tijdens de eerste ontwikkelstadia van alles misgaan. Dat lijkt me vrij evident. Als bewijs voor die stelling heb je vrijwilligers zat. Zo'n botte baardaap met een roze pruik op een al kalende knar die in een tutu en ongemakkelijk wiebelend op pornohakken je komt uitraggen omdat je geen zullie tegen hem zei is een mooi illustratief voorbeeld.

Mazzelstof | 20-12-19 | 16:54
▼ 5 antwoorden verborgen

Twitter is de verzamelplaats voor de linkse elite, daar knikken ze allemaal instemmend over hoe ze deugen en nemen ze de werkende klasse op de korrel.

polletjepiekhaar | 20-12-19 | 14:29

Moeilijke discussie, loopt bij mij ook een kind thuis rond met genderdysforie. Ze houdt van de kleur roze en vind zichzelf een vrouw, terwijl de buitenwereld echt een jongen ziet.

Ik respecteer het vrouw zijn van mijn kind volledig, maar denk wel eens aan de lading die gegeven is aan de erkenning van geslacht door de buitenwereld. Die lijkt me onnodig groot, foutjes als hij tegen haar zeggen zullen vaak voorkomen, zonder bijbedoelingen. Het is vervelend voor mensen met genderdysforie, maar wat moet je anders? Iedereen maar onzijdig benaderen? Wellicht is dat een optie hoor, mensen bij het aanspreken met een geslacht duiden is ook maar een traditie die niet per se een doel dient.

RandomAct | 20-12-19 | 14:29 | 6

Hoe interessant, zeg !

ivanhoe bergs | 20-12-19 | 15:52

Ja.. onzijdig benaderen. Sexe heeft geen enkele economische functie, dus heeft geen waarde in het economisch verkeer. Aangenomen dat de biologische verdeling ongeveer 50%/50% blijft.

Epistulae_Morales | 20-12-19 | 16:10
▼ 3 antwoorden verborgen

Transgender decadentie,ofwel hoe gooi je een samenleving om.

De Profundus | 20-12-19 | 14:28

Wat een sick fuck die jane aldridge.

Dirty-Harry44 | 20-12-19 | 14:26

Ik snap het, Twitter is een online verzamelplaats voor volwassen pubers en rechters zitten er ook op.

me,myself and IK | 20-12-19 | 14:26 | 1

Lijkt eerder een open inrichting voor allerlei mafkezen.

Dirty-Harry44 | 20-12-19 | 14:27

Ehm, hoe zit het dan met mensen die zich in het weekend op en top man voelen en zich doordeweeks gedragen als een zeikwijf? U kent dit type collega's vast wel.
Hoe gaat het Gender Recognition Act die mensen duiden?

Abject | 20-12-19 | 14:25 | 1

U kunt deze mensen de hele week door aanspreken met de voornaamwoorden "lul" en "eikel".

me,myself and IK | 20-12-19 | 14:29

''Clownworld is echt een hondenfluitje voor nazi's; wat is er dan zo mis met de wereld? Alles gaat toch beter dan ooit?''

DeterioraSequor | 20-12-19 | 14:25 | 1

Nee niet alles, veel wel maar er zijn hele categorieen die de klos zijn en als het aan GL ligt worden dat er veel meer.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:27

Zou mijn mannelijke collega niet met mevr aanspreken tenzij hij in een zij veranderd is. Ik zou het in de meeste gevallen geen gezicht vinden een mannenlijf in vrouwkleren maar goed voor mij is ze dan een zij.

jaap932057795966 | 20-12-19 | 14:25

Monty Python heeft in The life of Brian zo'n heerlijke scene waar we vroeger gewoon over mochten lachen en waar we nog steeds over schateren: Loretta. Helaas moet we die verwarring nu accepteren in het dagelijks bestaan waar voorheen het gezond verstand gold.

eastender | 20-12-19 | 14:25 | 12

@WahedPissebed | 20-12-19 | 15:29:
Maar je snapt niet wat satire en ironie is, hoe het werkt en waarom het grappig is. Dat het juist heel serieus gebracht moet worden voor het komisch effect.
Huiswerk: https://hilversumtv.nl/2016/30-minuten-geboren-in-een-verkeerd-lichaam-vpro1995/
(NB. Dit is dus niet serieus bedoeld. Dit is geen documentaire.)

Stormageddon | 20-12-19 | 15:36

@Stormageddon | 20-12-19 | 15:36: Ik snap het wel hoor, Stormpje. Het is natuurlijk niet zo dat alles dat serieus gebracht wordt ook satire is. Ook niet in die scène. Anders zou je net zo goed kunnen beargumenteren dat de scène juist het personage van Cleese op de hak neemt, omdat hij zo vastgeroest zit in zijn ouderwetse denkbeelden. Maar dat doet de scène net zo min als het belachelijk maken van transseksuelen.

WahedPissebed | 20-12-19 | 15:41

@WahedPissebed | 20-12-19 | 15:41:
“Het is natuurlijk niet zo dat alles dat serieus gebracht wordt ook satire is.”

Eh ja, dat betekent het in de context van de satirische film “Life of Brian” nu juist wél.

Stormageddon | 20-12-19 | 15:57
▼ 9 antwoorden verborgen

veels te verwarrend allemaal. Ik hou het simpel: zit er een piemul aan is het een man, zo nee is het een vrouw.

De_Helderse_Kaaskop | 20-12-19 | 14:24 | 6

als je de ballen hebt om je ballen eraf te laten hakken verdien je het wat mij betreft om genoemd te worden hoe je wil. voor de rest, zie boven.

De_Helderse_Kaaskop | 20-12-19 | 14:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus als ik het goed begrijp zegt/denkt die gozer met die baard dattie een vrouw is ? En als je dan geen mevrouw tegen 'm zegt wor je ontslagen ? En de rechter geeft 'm nog gelijk ook ?
In beide zaken totaal maar dan ook helemaal totaal van 't padje af !

Vesta | 20-12-19 | 14:23 | 3

Zo heb ik het uiteindelijk ook begrepen.
Een gevecht op de linker flank.

BrutusBosch | 20-12-19 | 14:35

Nee, GS snapt er niets van. Deze persoon zegt niet dat hij/zij vrouw is, maar nonbinair. Oftewel geen van beide. Hij wil dan ook geen vrouw worden genoemd, maar "zij (meervoud)". Nog moeilijker te begrijpen!

WahedPissebed | 20-12-19 | 14:51

Die Engelse rechtstaat is stuk. SJW-ers in toga. Hier niet anders, links activisme in de vorm van jusrisprudentie. Je kunt er je reet mee afvegen, maar dan tellen hun uitspraken nog steeds. We moeten van ze af zien te komen.

adhd-je | 20-12-19 | 14:23 | 1

Valt mee dat ze geen strafvervolging heeft gekregen had Tony Robinson hetzelfde geflikt had hij nog een paar jaar kunnen zitten.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:30

"The world has seemingly gone mad, Harry."

threeheadedmonkey | 20-12-19 | 14:23

Zo op het eerste gezicht lijkt hij me wel een gezellige gozer.

FogerRederer | 20-12-19 | 14:22 | 1

Een gezellige gozer die kan zeiken als een wijf.

echtpaul | 20-12-19 | 14:51

En een Terfsteker steekt z'n spa in de nattige sponsige aarde toch?

didivos | 20-12-19 | 14:21

Heren/dames/X: ik zeg even niks. Ik weet het niet meer. Sterker nog: ik ben hier zooo moe van. Tot betere tijden!

Amsterdamsko | 20-12-19 | 14:21

In Amerika is net iemand veroordeeld tot 16 jaar in de gevangenis voor het in de brand steken van een regenboogvlag, want "hate crime".

Vuurwezel | 20-12-19 | 14:21 | 2

Een amerikaanse vlag verbranden is daarintegen een duidelijk politiek statement om respect voor te hebben.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:31

Dit is hoe dat extremistische linkstuig een maatschappij aan het slopen is. Het zijn allemaal verwarde figuren die hun zieke denkbeelden en verdraaiingen tot norm verheffen. Ook hier weer rechters die de waanzin faciliteren. Mogelijk omdat verstandige mensen passief zijn en al veel te lang hun monden niet open doen.

Fijnstoffer | 20-12-19 | 14:21 | 1

De rechters hebben zich alle macht toe geharkt en de politici laten het gebeuren omdat het ze heel stiekum niet slecht uitkomt let op beiden partijen hebben voor de hoge raad gepleit Urgenda in het gelijk te stellen.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:33

Nou: Rowling en de mevrouw waar ze het voor opneemt hebben volkomen gelijk. Niemand zal deze baardige mafkees vrijwillig als mevrouw willen aanspreken, dat moet haast onder schot gebeuren. Compleet doorgeschoten die trans waanzin.

Zwizalletju | 20-12-19 | 14:21 | 2

Hierin wel maar Rowling moest zo nodig Hermione zwart maken om lekker progressief te zijn zich duidelijk voor immigratie aanspreken en anderszins progressief wezen en dan doet het me toch genoegen als de miljardaire die in ommuurde paleizen woont in de betere buurten (meervoud want ze heeft een paar stolpjes) uitgebreid op haar bek gaat.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:36

@bijna_raak | 20-12-19 | 15:36: Ik weet niet wie of wat Hermione maar u heeft ongetwijfeld gelijk. Verder ken ik de mevrouw alleen van naam, niks van gelezen, en de Potter films tsja, je moet er van houden.

Zwizalletju | 20-12-19 | 15:46

Gaat cursus engels nemen.

newray | 20-12-19 | 14:21

Mevrouw J.K. zal uiteindelijk ook bukken en nederig excuses maken.

Om haar verkoopcijfers niet al te veel te schaden. Of om tenminste nog te redden wat er te redden valt.

Realism Is All | 20-12-19 | 14:21 | 2

Mevrouw is allang miljardair. She doesn’t give a shit.

Stormageddon | 20-12-19 | 14:26

De wereld heeft weer een grootschalig conflict nodig. Even een reset zeg maar.

Gomezlopez | 20-12-19 | 14:19 | 3

Precies wat ik ook al tijden zeg. Het gaat te lang te goed, helaas.

tis_wat | 20-12-19 | 14:25

Je denkt toch niet dat de figuren waar dit over gaat zich in het strijdgewoel zullen storten? Die laten de gewone mensen de kastanjes uit het vuur halen.

SDI | 20-12-19 | 14:51

@SDI | 20-12-19 | 14:51:
Niet helemaal juist.
Die vergaan als eerste van de honger, want niemand heeft dan zin om met een tripple-gender-huilbak zijn etensrantsoen te delen.

hangtiet met knoop | 20-12-19 | 15:26

Tja, die Potters hangen ook gelijk in de Ringen.

Normpje | 20-12-19 | 14:19

Iets meer Nederlandse taal in dit stukje was toch fijner geweest...

Degrelle | 20-12-19 | 14:18

Onze planeet is kapot,wil een andere een normale zeg maar.

rein9576 | 20-12-19 | 14:18

Ik ga een nieuwe hype beginnen: seksueel pluralisme. Ik wil niet langer meer gezien worden als één persoon. Ik voel me 14 personen tegelijkertijd. Ik wil dus ook 14 paspoorten. Respecteer mij aub.

JackStick | 20-12-19 | 14:17 | 7

Leuk, groepssex met jezelf. Reaguurder(s) Optima forma.

am*dam | 20-12-19 | 14:44

En 14 uitkeringen natuurlijk.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:38

Oei dan wordt het tijd voor de divan bij een srink.Sterkte.

flesje | 20-12-19 | 15:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Gisteravond al hoofdschuddend kennis van genomen. Niet mijn gevecht, maar ik ben wel volledig #TeamTerf.
Go Posie. https://www.youtube.com/watch?v=jv1gMRa6EJE

In een uurtje legt ze het precies uit: https://www.youtube.com/watch?v=Pdpc2r4cBxQ

En de duiding van een man met baard: https://www.youtube.com/watch?v=sH781lETcyM

Stormageddon | 20-12-19 | 14:16 | 1

Douglas Murray the Madness of crowds.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:41

Waar bemoeien die krombanken zich eigenlijk overal mee. We gaan het even wetenschappelijk bekijken, hoeveel Chromosomen en de de welke heeft de tranny in kwestie ? Dus Mr is een correcte aanspreektitel. Voilla, dat kost welgeteld 2 minuten.

Lt-Kol Kilgore | 20-12-19 | 14:16 | 4

Je weet duidelijk niets van de wetenschap, aangezien sekse niet alleen op basis van chromosomen wordt bepaald.

De persoon in kwestie heeft echter ook geen andere kenmerken van een vrouw, dus is het biologisch gewoon een man.

WahedPissebed | 20-12-19 | 14:49

@Lt-Kol Kilgore | 20-12-19 | 15:02: Normaal gesproken ja! Goed gezegd. Transseksuelen (échte, en ik verdenk deze persoon ervan dat niet te zijn) zijn dan ook de uitzondering. Zie het als een soort intersekse-aandoening, maar in plaats van foutieve chromosomen of dubbele geslachtsdelen hebben transgenders een brein dat niet bij de rest van het lichaam past.

WahedPissebed | 20-12-19 | 15:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ik wou dat ik twee genders had
dan kon ik samen nöken.

piloot47 | 20-12-19 | 14:16

Ik heb het idee dat deze discussie werkelijk alleen op Twitter bestaat.

Nohara | 20-12-19 | 14:16 | 2

Het gaat niet om een twitterban het gaat om ontslag en bekrachtiging van dat ontslag door een rechter.

bijna_raak | 20-12-19 | 15:42

Gister bekeek ik een tentoonstellingsreclame voor het Zuiderzeemuseum. het ging over oude kleding, hoe zuinig men vroeger op kleding moest zijn en om een voorbeeld te laten zien hoe men met naald en garen moet stoppen kwam een besnorde meneer in beeld in vrouwen outfit met natuurlijk de travestie-obligate foute ketting en de knalroze nagellak. Hij deed het geweldig met zijn presentatie talent en zijn stop techniek. Maar echt, ik zou hem nooit aanspreken als vrouw want zolang er snorren en baarden aanzitten ontkennen mannen vrouwelijkheid en bespotten die zelfs. Exit museumbezoek.
Rowling is een draak en die hebben soms gewoon gelijk.

eastender | 20-12-19 | 14:15

Het is wachten op de persoon die zichzelf als God of Allah ziet, en dit in zijn paspoort wilt laten zetten.

Peter1985 | 20-12-19 | 14:15

Dit is pure gekte. Ik moet altijd denken aan het verhaal van de perfecte schone glazen/kristallen wereld, waar iedereen een fantastisch leven heeft. Tot er weer iemand is die zich verveeld en anders wil en een steen pakt en het glas / kristal kapot gooit. Die genderdebielen zijn precies hetzelfde een uiting van pure decadentie. En als we dat weer omarmt hem vanwege ahh coezie coezie. Staat er weer iemand op die iets nieuws verzonnen heeft waardoor hij zich buitengesloten, gekwetst, benadeeld etc. vindt.

Europees_Aanbesteed | 20-12-19 | 14:15

Ik voel mijzelf een vliegtuig, maar ik krijg helaas nergens toestemming om op te stijgen.
En de Regering wil ook al geen toestemming geven om dit officieel vast te leggen in mijn paspoort.
Zijn er meer mensen zo als ik ? Die diep van binnen weten dat ze eigenlijk een vliegtuig zijn, maar gewoon niet serieus worden genomen ?

Het leven is zwaar | 20-12-19 | 14:15 | 5

Ik heb hier ook een tijdje mee rond gevlogen. Uiteindelijk bleek bij de psych dat ik toch meer een helicopter ben.

-PM- | 20-12-19 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Sommige transseksuelen zeuren zelf over desinteresse door biseksuelen. Alsof het verwijderen of toevoegen van een lichaamsdeel je ineens recht geeft op seks.

Deflatiemonster | 20-12-19 | 14:14

Harry Potter is ook een transgender.
Dat had ik gelijk wel door.

HoerieHarry | 20-12-19 | 14:14

Is toch heerlijk als een stelletje deugers elkaar verbaal de hersens inslaan? Biertje erbij, popcorn, dat werk. 'The left eating its own' noemen ze dat aan de overkant. Op enig moment kun je ter linkerzijde he-le-maal niets meer zeggen. Amusant.

FustViking | 20-12-19 | 14:13 | 1

Juist, dit zeg ik al een tijdje. Vermakelijk is het!

vmk | 20-12-19 | 14:55

Je leven is toch best ok als je je hierover druk maakt.
Trouwens precies hetzelfde punt wat Sylvana maakte tegen dat zinnige heerschap. Als ik wil dat je me ... noemt, dan is het respectloos als je het niet doet.
Wat een droevig standpunt en dito leven.

Franque | 20-12-19 | 14:09

Ik ben ook TERF. Doe het maar lekker, maar vraag van mij geen erkenning, zie je eruit als een kerel dan mag je ook zo worden aangesproken!

pibasso | 20-12-19 | 14:09

Het is tijd voor een harde reset.

Glasgow Argus | 20-12-19 | 14:09 | 1

Die komt in 2047 als ik Douglas Vogt mag geloven.

vmk | 20-12-19 | 14:55

In de VS is een man veroordeeld tot 16 jaar vanwege het verbranden van een regenboogvlag ( las ik net ).

Verder : laat die mensen op Twitter toch, het is een echoput waarin 'progressives' gevangen zitten waardoor ze de realiteit niet zien.

Kunnen realisten gewoon verkiezingen winnen.

Eierbal-is-fijn | 20-12-19 | 14:09 | 5

ik geloof het niet.

De_Helderse_Kaaskop | 20-12-19 | 14:27
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Motleycrew | 20-12-19 | 14:09

Lekker wijf ja

LonelyWanker | 20-12-19 | 14:08 | 1

Kun je lekker met z'n tweetjes wanken!

kaasfondue | 20-12-19 | 14:13

De wereld is gek en decadent. Dit hele gebeuren is een uiting van opperste decadentie. Of denkt u dat een hongerlijder in de Sahel er ook meebezig is? Ben team Rowling. Er zijn echter wel veel manwijven die wellicht beter als meneer kunnen worden aangesproken ook al horen ze anatomisch gezien tot de tietachtigen.

Zatkniss | 20-12-19 | 14:08 | 3

Ik zie ook wel eens lesbische vrouwen die er zodanig uitzien dat ik ze bijna met meneer wil aanspreken. Maar als het tot een rechtszaak komt dan heb je geen poot om op te staan, zelfs als deed je het niet expres.

En toch doe ik niet mee aan dat they en them verhaal.

SDI | 20-12-19 | 14:29

@Piet Karbiet | 20-12-19 | 14:37: Da's nou wel een mooi voorbeeld van iemand die in hun eentje meervoudig is.

Mazzelstof | 20-12-19 | 15:40

J.K. Rowling heeft teveel geld om last te krijgen van de cancelculture.

Deflatiemonster | 20-12-19 | 14:08

Ik zou ‘they’ niet doen.

Comablower | 20-12-19 | 14:07

Wat een onnozelheid alweer om je "druk" over te maken.
#niksbeterstedoen?

Is dit nog nieuws? | 20-12-19 | 14:07 | 2

Ik hoop dat je maandag ontslagen blijkt te zijn wegens hier commenten in de baas zijn tijd.

kaasfondue | 20-12-19 | 14:14

Hier word je toch scheitziek van?

Datsun_Cherry | 20-12-19 | 14:07 | 3

*schijtziek

LonelyWanker | 20-12-19 | 14:09

schijtzeik (dubbele extra bonus) (bolus)

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:28

Wat de neuk is dit nu weer voor een onzin? Moet het echt een keer hard op hard gaan voordat de fucking snowflakes snappen dat hun rechten ook grenzen hebben?

Frau Merkel | 20-12-19 | 14:07 | 1

Inderdaad. Ze staan maar te krijsen om hun zelfverklaarde en toegeëigende rechten, terwijl ze deze continu zélf bij anderen wegnemen. Raar volkje. OK millennial.

Rest In Privacy | 20-12-19 | 16:27

De Islam is zo gek nog niet. De westerse wereld schaft zichzelf wel af.

Hadena | 20-12-19 | 14:06 | 1

En dan allemaal aan de dunne van de döner.

threeheadedmonkey | 20-12-19 | 14:56

Die vrouw is wel snel op haar pik getrapt

-PM- | 20-12-19 | 14:06 | 1

Die is het onthouden waard.

De Profundus | 20-12-19 | 14:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken