JA HOOR. Nederland krijgt vrouwenquotum
Dat krijg je van al dat ongecheckte nepnieuws
Goedenmiddag Nederland. Hier even wat feiten. Van alle fulltime werkenden in Nederland is 25% vrouw (zie plaatje hieronder). Onder werkenden boven de 35 jaar is dat zelfs maar 21% (bron). Negen van de tien gevaarlijkste beroepen in Nederland worden volgens het CBS gedomineerd door mannen. Ondertussen werd de afgelopen jaren in de media het nepnieuws verspreid dat vrouwen voor hetzelfde werk 32% minder salaris krijgen dan mannen en onlangs zaaide platform WomenInc (bekend van Instagram) de hatelijke boodschap dat vrouwen in het bedrijfsleven 15% minder koffie krijgen. En dit is het gevolg: de Tweede Kamer stemt vandaag vóór een wet die ervoor zorgt dat bedrijven verplicht meer dan 30% vrouwen in hun Raad van Commissarissen moeten hebben. Meer meer discriminatie op de arbeidsmarkt dus. Gefeliciteerd.
Reaguursels
InloggenAlle grote bedrijven zijn feitelijk ambtelijke instituten en sterk gereguleerd door de staat, vakbonden, sector danwel kartelafspraken en de facto monopolies. De maakbaarheid in dit soort bedrijven is maximaal. Als het bedrijf te gronde dreigt te gaan aan mismanagement dan springt Brussel of Den Haag wel bij met bedrijfsgezinde regelgevingen en het opkomen van de bedrijfsobligaties en aandelen. Dit heeft helemaal niets met marktwerking te maken. Dus ach. Ga maar lekker vrouwen aanstellen. Het echte bedrijfsleven zal daardoor weer minder concurrentie ervaren. Prima toch.
Een "vrouwen-quotum, of elk ander "quotum", is discriminatie.
Is wettelijk verboden, en stafbaar.
Best interessante regel, maar dan zou ik als RVC lid alleen de stoeipoezen aannemen. Win Win situatie, tijdens saaie vergaderingen nog iets om tijd of iets anders in te steken...
Ff serieus, gaan we dit dan ook doorvoeren in zwaardere beroepen, zoals Bouw etc... of alleen binnen de leukere functies waar vrouwen zichzelf graag willen zien.
Praktijk vrouwen kunnen niet samen werken
Altijd jaloezie en haat .over uiterlijk enz
Manen hebben hier geen last van is een feit.
De weg is vrij voor allerlei quota, iedereen wil graag z’n plekje opeisen.
Windowdressing naar het buitenland toe.
Quota 30% aan de top.
Melkertmammies aan de top.
Er kwam mij ter ore, er is een quota gesteld voor het stellen van quota's
RvC banen zijn per definitie het old boys network, lekker rondschuimen in je tesla en de snobber uithangen. Dat er nu wat vrouwen uit de familie mee mogen doen zal niets veranderen aan de geldstroom die wij nooit, ooit, zullen zien.
Goed bezig stelletje D66 trutten.
Het is de ondermijning van alle vrouwen die momenteel op topfuncties zitten omdat ze gewoon de beste kandidaat zijn voor die job,.
Maar vanaf 2021 zullen vrouwen in topfuncties minder serieus genomen worden omdat vrouwen op topfuncties dan bij wet geregeld is.
Dit is een opstapje naar een transgender-quotum.
11 schreeuwende vrouwen en je hebt een oorlog, 11 mannen en je hebt een team.
Juist !.
Een belediging voor Top vrouwen, excuustruus.
Best kut dit als je als vrouw zonder quotums en andere positieve discriminatie, maar uitsluitend door inzet en competenties een goede positie hebt bereikt.
Een hele reeks memes voor dit fenomeen:
imgur.com/a/W1KJqY9
Van Engelshoven: ,,We doorbreken het old boys netwerk en zetten een grote stap naar gelijkheid en diversiteit in de top van het bedrijfsleven.”
Nope, het tegenovergestelde is waar. Als sommige mensen meer kansen krijgen omdat ze met een bepaald geslacht geboren zijn, dan neemt de ongelijkheid toe. Bovendien neemt de onderlinge achting tussen mannen en vrouwen vrijwel zeker af.
Voor wie een idee wil hebben hoe zo`n vergadering van de RvC er uit komt te zien met meer vrouwen kijkt ff naar de uitzending van Pauw gisteravond over dit onderwerp. Hij (en ik ook) had de grootste moeite om niet hard te gaan lachen om het "kippenhok" bij hem aan tafel.
Al die voorstanders van quotering hebben het steeds over gelijke KANSEN. De kansen zijn allang gelijk. Ze willen andere uitkomsten. Er zijn 18 ploegen in de eredivisie. Volgens zulke mensen betekent gelijke kansen dat elke ploeg eens in de 18 jaar kampioen wordt. Domme en kortzichtige mensen, als je het mij vraagt.
Kortzichtig omdat als je nu bij vrouwen begint, er dadelijk ook een kleurlingenquotum komt en je eindigt bij een transgenderquotum.
Het einde, de wereld is gek geworden. Alle gekkenhuizen mogen open, dat waren ze al geloof ik. Ik vroeg laatst bij mij op de werkvloer wat de mensen vonden van discriminatie, dat vonden ze verschrikkelijk. Ik vroeg wat ze er van vonden als dat bij wet vastgelegd zou worden die discriminatie, afschuwelijk vonden ze. Toen vertelde ik ze dat dit op dit mooie moment gebeurt in ons bedrijf (en nu dus in heel Nederland). Hoofden vielen eraf! Toen vertelde dat ik het had over zogenaamde 'positieve' discriminatie. O maar dat vonden ze allemaal zeer terecht! Gehersenspoeld deze mensen, arme drommels. Wat kun je nog doen tegen zoveel waanzin?
Meer vrouwen? Dat is niet genderneutraal he!
Als vrouwen meer gaan werken en mannen niet minder, gaan de huizenprijzen weer even omhoog, tot de boel weer ramvast staat natuurlijk.
En dat gaat gebeuren, wat ze bouwen nu bij.
Intussen betalen we meer FTE voor ons huis dan ooit tevoren, en alleenstaanden kunnen het al helemaal schudden, die mogen op hun oude dag gaan huren.
We doen het dus dom.
Is onderdeel van van de plannen. Iedereen fulltime werken (of doen alsof aka vrouwen die voor het scherm van een raad worden geworpen maar bestuurd door een/hun man achter de schermen). En de kinderen? Allemaal in de opvang vanaf 16 weken oud voor de gewenste staatsopvoeding. Ouders zijn alleen nog nodig voor de verwekking. Alleenstaanden bestaan later 100% uit huurders of nog erger, die blijven voor altijd in hun ouderlijke woning tot beide ouders zijn overleden. Ultiem participeren want ze kunnen ook tot hun ouders zijn overleden mantelzorgen. De oplossing voor de vergrijzing. En oh wee als je als bejaarde in spe kinderloos bent gebleven. Dan mag je van D666 een pilletje afhalen bij je huisarts of voltooid leven kliniek.
Vanaf nu fluitende vrouwelijke bouwvakkers, vuilnisophalers en stratenleggers?
Gek he, alleen topfuncties. Een klein aantal vrouwen gaan zich helemaal rotlachen. Weg competitie.
Nee joh ook dat kunnen vrouwen, er zijn toch helemaal geen biologische verschillen. En mannen kunnen ook kinderen dragen en baren......bonk, bonk, bonk....
Mannen, ga ook parttime.. minder belasting dokken en oh zo eerlijk richting de dames
Private bedrijven horen niet aan deze onzin mee te werken. De overheid hoort niet te bepalen wie er bij een private bedrijf welke functie vervult.
Oww, het gaat alleen om RvC banen.
Dat is een bijbaan voor veel mannen.
Dit past prima bij de gemiddelde arbeidsduur van vrouwen.
50% van de vrouwen werkt 27 uur of minder.
Bij mannen is dat 15%.
digital.scp.nl/emancipatiemonitor2018...
En als de bedrijven het niet doen?
Foei... klaar
Geen overheidsopdrachten meer.
Boetes? Leuke nieuwe inkomstenbron voor de overheid......ow wacht die is zelf ook slecht in opgelegde regels en wetten uitvoeren.....
Ze zijn knettergek aan het worden. Kijk naar daadwerkelijke competenties, niet naar oeverloos geneuzel en niet naar geslacht.
Verdeel en heers ...
Volgende dilemma: hoeveel van deze vrouwen moeten van Afrikaanse, Surinaamse, Antilliaanse, Chinese, Indiase, Latijns-Amerikaanse, woonwagenbewoner afkomst zijn? Hoeveel van deze vrouwen moeten niet-heteroseksueel zijn? Hoe zit het met de gewichtsverdeling: dun - iets meer - slank - volslank - vol - dik - obese? Dan is er nog de verdeling op basis van leeftijd, kinderenschare, relatiepartner, politieke afspiegeling, achtergrond en familie. Is het niet hoog tijd dat vrouwen met opleidings-gap een plek aan de RvB tafel krijgen?
We zouden toch niet willen dat iemand zich NIET VERTEGENWOORDIGD voelt.
Waar gaat dit heen, strak gaan ze nog selecteren op basis van afkomst... oh wacht dat gebeurd al bij onze overheden! Waar zijn de rechters die dit krankzinnige beleid afschieten op basis van de grondwet.... oh wacht iets met D666 !
Wat gaat er met een bedrijf gebeuren die hier niet aan mee wil doen?
Alle beschavingen zijn door mannen gebouwd. Dat zou een aanwijzing kunnen zijn over of dit een verstandige maatregel is.
Alle mensen zijn door vrouwen gemaakt...
@Kim-Jung-Un | 03-12-19 | 20:35:
Unfortunately they are not very good at raising them,
@Kim-Jung-Un | 03-12-19 | 20:35: Dat is een goede aanwijzing dat vrouwen absoluut nodig zijn. Maar het weerlegt bovenstaande niet.
@Kim-Jung-Un | 03-12-19 | 20:35:
Mensen worden door vrouwen gebaard niet gemaakt.
Een beschaving bestaat uit beide, man en vrouw. We hebben elkaar nodig. Van oudsher en biologisch gezien. En ja een man kan ook een kind verzorgen, dat baren is niet te doen, of nog niet? Maar ow wee als toegegeven wordt dat 'we' (mannen en vrouwen) elkaar nodig hebben, met al onze kwaliteiten en capaciteiten.
Misschien een domme vraag, maar als er straks letterlijk in de wet staat dat mannen achter gesteld moeten worden, waarom zou welke man dan ook zich nog geroepen moeten voelen om zich aan welke wet dan ook te houden?
Los daarvan zou eigenlijk elk kamerlid dat hier voor gestemd heeft persoonlijk voor de rechter geroepen moeten worden wegens het aanzetten tot discriminatie.
Jordan Peterson over dit: youtu.be/fjdlJBSp1lc
Ik start vandaag nog een bouwbedrijf met alleen maar vrouwen, want die hoef ik maar 80 procent van het loon van een kerel te betalen. Voor exact hetzelfde werk! En niemand heeft het door! Behalve de feministen, maar die doen er niks mee. Behalve dan het afdwingen van quota's. Want die heb je nodig om vrouwen te verdedigen die exact hetzelfde werk doen voor 80 procent van de prijs...
Nou ik wens je succes. bij ons werken er 3 en als er gezeik is dan altijd van hun kant. Eentje zit nu in de overgang, mijn god wat een chagrijnig kreng. Ik denk je bent in 6 maanden overspannen.
Dan denk ik aan Tootsie voor alle wanhopige mannen 45+ die graag weer aan de bak willen bijv. als helpdeskmedewerker bij de NS op flexbasis. Willen ze een vrouw ? Doe een bh om vlot mantelpakje (grote maat) koop een handtasje leer op hakjes lopen. Geef ze een vrouw (met een rare stem dat wel).
Discriminatie = discriminatie, dus ook positieve discriminatie, zie artikel 1 grondwet. In de toekomst komen er nog meer quotums, en eigenlijk bestaan ze al. Wie kent deze zinsnede niet: "Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar..." Hopelijk dat meer mensen zich nu gaan realiseren dat we in een land leven zonder constitutioneel hof en vastgelegde grondrechten door tegenstrijdige wetgeving geen enkele waarde hebben.
yup. En hoe gaan we dat veranderen ? De meesten ben je al kwijt als je zegt "constitutioneel hof " - want in NL mag je geen "moeilijke woorden " meer gebruiken.
Om het niet te hebben over het wel hebben van bepaalde wetten en die dan als overheid zijnde niet na te leven.......doe maar een fijn constitutioneel hof of drie....en weer fatsoenlijk onderwijs zodat burgers weten hoe het hoort te werken.....
Komen er nou ook meer vrouwelijke bouwvakkers?
Wat heeft DENK gestemd?
Nou, aandeelhouders, we gaan niet voor de beste bestuurders, we gaan voor een vrouw.
De overheid heeft niets te zeggen over het bedrijfsbeleid van een bedrijf. De staat vertoont totalitaire trekjes
Komen er dan ook werkeloosheidsuitkeringen voor mannen? Of worden dat de nieuwe koffiedames.
Wordt weer tijd voor een dikke crisis waarbij de geldkraan flink dicht gaat. Dan stoppen die waanzinnige linkse hobby's heel snel. Ga maar na: de economie gaat weer voor de wind en we hebben een stikstofcrisis, PFAS crisis, boeren worden genaaid, weggebruikers worden genaaid, klimaathysterie ten top, overal GroenLinks en D66 in de besturen, gender bullshit, vrouwenquotum etc. Etc.
Foute aanname: de economische groei is negatief, namelijk minus 1,04% (1,5% econ. groei minus 2,54% inflatie).
Noot: negatieve economische groei zelfs na nul niveau rente, monetaire financiering en hoge overheidsbestedingen. De overheid werkt met een begrotingsoverschot en vermindert ook nog de staatsschuld. De economie draait louter op rentebetalingen en schuldenaflossingen aan banken. De banken betalen liever negatieve depositorente dan kredieten te verstrekken aan het MKB. Indien de rente stijgt dan crasht de economie.
En tegen deze achtergrond worden de huishoudens belast met onzin maatregelen als gevolg van het Klimaatakkoord.
Conclusie: uw stelling dat de economie voor de wind gaat is gefalsificeerd. De Nederlandse rechtstaat bevindt zich op slopershoogte.
Bizar.
Vervolgens gaan ze selecteren op geloofsovertuiging, kleur ogen, BMI, politieke voorkeur, linkshandigheid, lengte, schoenmaat, etcetera, etcetera...
Het einde is zoek.
Bizar.
Hoe is dit geen discriminatie?
Ik vind het sneu voor al die vrouwen die zonder kruiwagen de top hebben bereikt.
Het devalueert hun status straks.
Ongeloofelijk hoe wetenschappelijk bewijs over geslachtsverdelingen tot stand komen wordt genegeerd. Het gaat hier natuurlijk alleen om de hogere posities. Geen woord over echt physiek werk dan wel mannenquota in vrouwen gedomineerde vakgebieden.
Ik wens de overheid veel success met deze regeling... voorspelling: Het gat wordt niet gedicht. Dat het niet gaat lukken ligt achteraf alleen maar aan het 'Old Boys Netwerk'.
Zolang ze niet vechten voor een gelijke hoeveelheid vrouwen in een smerige en stinkende productiehal. Kan ik het gewoon niet serieus nemen.
Zeg Jan Karel, zeg het eens WP, hoor dat we er een gleufdier bij moeten nemen, wat jij, als ze kan golfen en whisky drinkt, ok.
Je zou maar werkgever zijn met veel jonge (22-35) vrouwen in dienst. Dan mag je wel een goedlopend bedrijf hebben want die zwangerschapsverloven gaan flink wat geld kosten.
Zwangerschapsverlof valt onder de ziektewet. Dat kost de werkgever dus niets. Dit geldt ook voor bevallingsverlof en ziekte als gevolg van zwangerschap.
@Arachne | 03-12-19 | 20:16:
Niet direct maar Nederland kent een progressief belastingsysteem. Veelverdieners zijn ook veelbelastingbetalers. Een aanzienlijk deel van de belastinginkomsten wordt besteed aan vrouwen - onder andere door geld op te hoesten om zaken die je benoemde te betalen. Het werven en inwerken van vervangend personeel kost wel degelijk veel geld. Dan hebben we niet nog niet eens over het verlies aan productiviteit. Al met al een smak geld, tijd en energie die erin gaat zitten.
@Arachne | 03-12-19 | 20:16: Klop niet: Tijdens zwangerschapsverlof krijg werkgever het loon van UWV vergoed maar de werkgeverslasten voor betreffende medewerker lopen gewoon door. Dus: Zwanger = extra kosten voor werkgever.
Reken maar op nog meer quota van het krankzinnigste soort. Misschien dat het een keer ophoudt als een quotum wordt ingesteld voor het aantal mensen dat Arnold Karskens verstandige taal vindt uitslaan.
Ah ja natuurlijk weer die mafklappers van D66 die vóór een vrouwenquotum zijn. Straks krijgen we ook een transgenderquotom let maar op.
De meest capabele moet het stoeltje krijgen, zonder te kijken naar ras, geslacht etc. Dat snapt toch een kind?
En de bestaande 25 % heeft ons landje al ontwricht ken je nagaan wat voor ellende er gaat volgen.
Waarom niet ieder bedrijf alleen maar vrouwen aanneemt, aangezien dat ze 20% minder betaald krijgen maar evenveel kunnen, is mij een raadsel!
Of eh.. Hoe zit dat eigenlijk, zou de echte situatie dan toch anders zijn?
Ja, dat roep ik ook al jaren . Dat als het zo zou zijn , alle ondernemers alleen maar vrouwen zouden aannemen. Je vind me niet alleen grappig, maar je deelt ook nog eens mijn mening, :)
Ik verwacht van Sylvana S. Nu dat ze haar achterban oproept om aangifte te doen tegen deze nieuwe wet. Artikel 1 wordt hier immers geschonden. Ik ga er ook vanuit dat de rechter deze wet nietig verklaard gezien deze wet in strijdt is met artikel 1. Het is zover we gaan in dit land beoordeeld worden op je inhoud van je broekje ipv de capaciteiten van het individu. We laten het allemaal gebeuren. Als makken schapen laten we toe dat dit land naar de klote geholpen wordt.
Maar dan mag er dus wel weer 70% bemanning zijn, toch?
“De SER wil dat een gelijke verdeling van mannen en vrouwen en een evenredige vertegenwoordiging van mensen met een niet-westerse migratieachtergrond in de bedrijfstop "het nieuwe normaal" wordt”.
Nou, de SER bij dezen aanklagen voor discriminatie, want dit is puur oordelen op basis van afkomst of geslacht. En als ze niet van mening zijn dat ze zich daar schuldig aan hebben gemaakt, dan zal de definitie van de term ‘discriminatie’ aangepast moeten worden. En trouwens, waarom niet selecteren op haarkleur? Of geaardheid? Of op politieke oriëntatie? Of schoenmaat?
Ongetwijfeld zitten er in de top van de SER teveel blanke mannen die lid zijn van de PvdA. Dus laten we daar eens beginnen hun eigen adviezen door te voeren.
De SER, mooiste voorbeeld van hoe het werkt die gesjeesde Pvda mevrouw met die grote neus is daar sinds een paar jaar de baas, opgedrongen door de politieke geniën, had die lieverd ook een baan, gevolg SER wordt niet meer serieus genomen.
Zelf denk ik dat er tussen die commissarissen veel gebakken lucht zit. Overbetaalde lui voor relatief licht werk.
Het kan dus geen kwaad om hier vrouwen tussen te zetten 'die eigenlijk de capaciteiten niet hebben'.
Kortom, het zal wel los lopen.
In een gelijkwaardige maatschappij help je mensen met een handicap hun dromen te realiseren door ze gelijke kansen te bieden als niet-gehandicapten. Niets mis mee.
Hah.
Als ik zo om me heen kijk dan realiseer ik me dat ik de leeftijd nader waar je er toch niet meer zoveel mee doet, misschien kan het dan geen kwaad gewoon een kut te laten aanmeten.
Maar wie waakt er nou over de genderloze toiletten?
Waar hebben we het over ? Meer dan 30% vrouwen in een Raad van Commissarissen. Een vriendenclubje ouwe jongens krentenbrood. Dat gaat echt het verschil maken, NOT.
Dus straks verplicht minimaal 30% aan vrouwen die achter de vuilniswagen moeten? Of begrijp ik iets niet helemaal goed?..
Je begrijpt het prima. De raad van commissarissen zijn inderdaad die figuren achter de vuilniswagen.
Volgende week start het debat over het allochtonenquotum in topfuncties.
Gevolgd door vrouwelijke allochtonen
@Slough | 03-12-19 | 17:29: lullige is dat die cijfers niet eens mogen worden bijgehouden...
Domste zet ooit.
mijn lieftallige, werkzaam in de tweede managementlaag van een wereldwijd opererend bedrijf met 60000 medewerkers en ongeveer 50 miljard dollar omzet stoort zich enorm aan de dwingelandij van de nederlandse dochter. Nederland is een land van zeurders en luxepaardjesbesturende poesjes aan het worden. Dit bij gebrek aan of ontkenning van echte problemen. Die vrouwen, die nu verplicht worden gesteld, die ZIJN er niet.
@Langshetrandje | 03-12-19 | 17:23:
Maar er zijn wel vrouwen, dus tsja ;) Of staat in de wet dat ze ook moeten voldoend aan de vacature-eisen?
@Anoniemtje | 03-12-19 | 17:37: Ho eens, we gaan het toch niet hebben over competenties he?!
Zullen we het ook eens gaan hebben over meer mannen in de kinderdagopvang? Of vinden de dames dat na Roberts M. niet zo’n goed idee?
Ik vraag het maar eventjes...
Bij kinderopvang en basisvorming is bijna geen man meer te bekennen. Ook op middelbare scholen steeds minder onderwijzers.
Mannen zijn het vaakst kl.... tzakken. Maar één goede man is meer waard dan tien goede vrouwen. Dat trekt het aardig recht.
Even wat achtergrondinformatie bij het vrouwenquotum:
Mannen bezitten gemiddeld genomen meer hersenmaterie dan vrouwen. Hun hersengewicht is gemiddeld tien tot vijftien procent zwaarder. Een verschil dat slechts ten dele kan worden verklaard door verschillen in lichaamsafmetingen.
Het brein van de man is in relatie tot zijn lichaamslengte gemiddeld zo’n zeven à acht procent zwaarder, dan dat van de vrouw in relatie tot haar lengte.
De Deense neuroloog Pakkenberg en haar collega Gundersen vermelden naar aanleiding van hun stereologisch onderzoek naar het aantal hersencellen bij mannen en vrouwen, dat mannen zestien procent meer neuronen in hun hersenschors hebben zitten. Dit mannelijk surplus van honderdvijftig gram (en ongeveer drieënhalf miljard op de 23 miljard neuronen) is evenredig verdeeld over de vier hersenkwabben (de voorhoofds-, slaapbeen-, wandbeen- en achterhoofdskwab).
p.s. Dat gaat natuurlijk niet op voor elke man.
Mannen hebben ook grotere handen waarmee ze zwaar mannenwerk verrichten.
@0112358 | 03-12-19 | 17:17:
Hoe meer je naar rechts opschuift op de Gauss curve hoe minder vrouwen je ziet. Vrouwen zitten sterk geconcentreerd in het midden (100) je hebt relatief weinig uitschieters naar recht of links. Dat betekent dat het goede werknemers kunnen zijn maar vrijwel nooit de topuitvinders, topondernemers of de movers en shakers van een beschaving. Vandaar ook dat je ze bij zeer prestigieuze intellectuele prijzen vrijwel nooit ziet Fields Medal, Nobel (tenzij voor literatuur of vrede). Het inboeten aan kwaliteit heeft daarom ook hoogstwaarschijnlijk een sterke link met de vervrouwelijking van het hoger onderwijs.
youtu.be/H0TvDqsqjRU?t=129
Mooi! Prima dat ze kwaliteit boven geslacht kiezen. Oh nee.
Raar, we zijn toch allemaal menselijk, man/vrouw bestaat toch niet.. Hoe kunnen ze het dan zien in het bedrijfsleven.. Verwarrend allemaal
Ook wel een goed punt: hebben we niet liever een wetgever die blind is voor geslacht?
Nou laten we eens kijken wat voor "onvoorziene" gevolgen dit gaat hebben.
Enkele voorbeelden van mensen welke vanwege het ontbreken van testikels in de regering zijn gekozen. Dit onder het mom van sociaal correcte quotering.
Carola Schouten
Kajsa Ollongren
Sigrid Kaag
Ank Bijleveld
Cora van Nieuwenhuizen
Ingrid van Engelshoven
Stientje van Veldhoven
Barbara Visser
Mona Keijzer
Ankie Broekers-Knol
Tamara van Ark
Mark Rutte.
en een plezier wat we er aan beleven....
een hobby moet geld kosten.
Je vergeet Klaver en Jetten. Weet niet of het vrouwen zijn, maar het zijn in ieder geval geen mannen.
Het lijkt wel hoe meer er in zitten, hoe slechter het beleid wordt.
Haha Mark Rutte.
Een wet om te discrimineren op basis van geslacht. Gaaf land man.
En nadat je via een discriminatiewet voorrang hebt gekregen als vrouw, heb je ook nog immuniteit, want ontslaan betekent het quotum niet halen.
Op lange termijn is deze discriminatiewet ook nog desastreus voor Nederland als vestigingsland voor grote ondernemers.
Maar waarom dan niet gewoon een 30% vrouwenquotum EN mannenquotum voor ELK beroep? De argumenten die ze gebruiken zijn niet anders voor andere beroepen.
Wat een raar idee op de huidige manier.
De feministen hebben geen interesse in gelijkheid, ze willen macht, geld of een combinatie daarvan.
@Nederland80 | 03-12-19 | 17:04:
Dat... maar wat ze vooral willen is aandacht. Het zijn net kinderen.
JA! Ik EIS meer vrouwelijke stratenmakers!
het slechtste idee ooit. Ook al ben ik ben helemaal voor vrouwen- en elke andere emancipatie. Maar dit is ongrondwettelijk want discriminatie. Dit precedent zegt dat je kunt doorgaan totdat boardrooms een exacte afspiegeling van de maatschappij zijn, met allemaal 1 hoofddoekje, 1 surinamer, 1 homo? Waanzin, of zouden quota-voorstanders ook voor meer pvv-ers of mormonen in de boardrooms pleiten? Diversiteit!
Afgezien van dat het gewoon niet mag en niet werkt, vertrekken bedrijven gewoon uit Nederland. Is het niet om deze sjw-hysterie, dan wel om de klimaathysterie. Welk bedrijf laat zich opdragen wie er in z'n bestuur zit, wie wil er in een bestuur gekozen worden vanwege een quotum? Neerbuigend naar capabele vrouwen. Verkiezingen!
Diversiteitsgedram gaat letterlijk over lijken:
In Australie zijn dit jaar al zes mijnwerkers overleden in mijnongelukken. Er was een veiligheidscommittee met de taak om mijnongelukken te voorkomen maar dat committee is opgeheven omdat het niet kon voldoen aan diversiteitsquota.
www.abc.net.au/news/2019-07-08/queens...
"The Palaszczuk Labor Government admitted this morning that an advisory committee on mining safety was dissolved last year because the board didn't have the right gender requirements,"
Het zal mij worst, herstel rosbief (voordat ik feministen op de kast jaag) zijn wie er zit zolang diegene er maar op basis van kunde/ervaring zit in plaats van op basis van geslacht/ras/geloof of wat dan ook.
Positief (voor zover je het positief kunt noemen) discrimineren is ook discrimineren.
Feministen kúnnen niet genoeg op de kast gejaagd worden...
Ik ben benieuwd of Nederland nog op de vingers getikt gaat worden door een van de talrijke "gezaghebbende" rechtenclubjes op deze wereld, vanwege deze apert discriminatoire wetgeving.
Het citaatje van Van Engelshoven in het AD spreekt eigenlijk ook wel boekdelen. "We schrijven.geschiedenis!" Tja, hoe zal het nageslacht dit interpreteren?
nou is het natuurlijk nu ook al zo dat mensen die op die postities en andere maatschappelijk relevante posties gekozen worden, daar terecht komen vanwege hun kennis, kunde en ervaring, dus het is nog maar de vraag of deze nieuwe regel tot een algehele verslechtering zal leiden.
Je mag ook niks behalve als je beschermd bent... de werkelijkheid is dat de meeste plebs gevallen engelen zijn, dit niet weten of kunnen bevatten en daarom moeten we ze preventief inenten en inperken voordat we de controle verliezen.
Kijk maar naar de politiek. Klapvee kan best vrouwelijk zijn, net zoals de meeste runderen koeien zijn.
Ga eens kijken welke vrouwen Duitsland naar de rand van de politieke afgrond gestuurd hebben.
Frau Merkel
Frau vd Leijen
Frau ak Karrenbauer
Frau Claudia Roth
Frau Kahane
Indien er kansengelijkheid is, is noodzakelijk dat er óók RVCs zijn die bestaan uit 100% mannen. Naast gevallen dat het 90/10 is, en ja, óók 100% vrouwen.
Gevalletje het individu benadelen om een collectief probleem aan te pakken. Onredelijk, oneerlijk en gewoon verkeerd.
Knap hoor. Nu nog een paar milieu maatregeltjes/belastingen erbij en de exodus van bedrijven kan beginnen.
Nieuw onderdeel van de sollicitatie is inspectie geslachtsorganen. Dat betekent dat voor de commissie de kandidaat wordt verzocht zich te ontkleden dat de commissie kan kijken wat voor vlees ze in kuip hebben. Voor het sollicitatiedossier zullen tevens foto’s worden gemaakt. We nodigen u van harte uit te solliciteren!
Cynisme on: Wat nu met de genderneutraliteit. Gewoon solliciteren als gender, wordt je weer gediscrimineerd omdat je geen vrouw bent. Puuuuuure discriminatie hahaha. cynisme off
Het onderwerp hier: private- en publieke sector. Wanneer de publieke sector in de bedrijven gaat zitten met voorschriften hoe een bedrijf te organiseren en te leiden dan is het hek van de dam en glijden we van een socialistische staat (weliswaar hoog belast en centraal geleid maar met bescherming van eigendomsrecht) naar een communistische staat.
De overheid is een losgeslagen entiteit geworden (onder leiding en controle van het partijkartel dat vrij rondwandelt in de wetgevende- en uitvoerende macht) welke haar eigen gang gaat en niet aansprakelijk kan worden gesteld.
Het wordt de hoogste tijd om eens na te gaan denken over de overheidsrol en deze aan de overheid op te leggen vanuit het volk en deze rol in de grondwet op te nemen. Zo niet, dan zal de overheid doorgaan tot ze niet alleen in de bestuurskamer zit maar eveneens in uw huiskamer.
Het volk is druk bezig 'to keep the show on the road' en de overheid (het partijkartel) is 24/7 bezig om hun macht uit te breiden met de centen van het volk.
Tegen wie heb ik het eigenlijk? Iedereen hier (inclusief de trollen) begrijpt dit wel. In relatieve zin zijn we outnumbered. Zullen we dan maar een beroep doen op het recht van afscheiding op basis van schending van onze grondrechten van vrijheid en veiligheid? Oeps ... even vergeten ... dit recht bestaat niet. Nou ja, dan kijk ik wel toe hoe iedereen elke dag netjes aansluit aan het einde van de file voor de rest van hun leven.
Kijk maar eens naar de nieuwe WAB , en je hebt gelijk. Dat heb je sowieso al.
Waarmee weer eens is bewezen dat de gemiddelde vrouw niet alleen verward, maar ook hulpbehoevend is. Op eigen kracht lukt het niet. De stumpers.
Ik voel me eigenlijk best wel gediscrimineerd nu blijkt dat dat quotum alleen voor de RvB's geldt!
Waar blijven die vrouwen op de boorplatforms? Of maakt het quotum dan ineens niet meer uit?
En dan moet die Shell troela met haar uitgestreken smoel in de VK gaan lopen vertellen dat ze daar zo goed bezig zijn.
Totale bullshit. Compleet zwakzinnige mafketels in de 2e Kamer en kabinet. Weten niet waar ze mee bezig zijn. Ipv de echte problemen aan te pakken houden ze zich bezig met dit soort discriminerende nonsens.
Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Meer vrouwen verplicht in een bedrijf en diversieit, milieu ( zielige ijsbeertjes) , en meer immigratie want ze zijn zo lief en aardig. Leuke transgenders in je bedrijf want die hebben van die prachtige jurkjes aan. Mannen zijn wat vierkanter en denken na over de langere termijn en vinden over het algemeen niet zo snel iets of iemand zielig .
@ja,diedus! | 03-12-19 | 16:24: figuurlijk gesproken, niet op alle slakken zout leggen.
Prima maar dan ook een 30% vrouwen quotum voor vuilnis ophalers, riool medewerkers, dakdekkers, asbestverwijderaars, verhuizers, lassers, bouwvakkers, boeren, vissers... etc.
Nee joh, gekkie. Voorlopig is het even goed zo.
En waarom geen quotum in het onderwijs? Voor meer mannen?
@ja-ja-nee-nee | 03-12-19 | 17:01: precies.
Ik identificeer mij overigens niet als vrouw maar als vliegtuig. En hoeveel vliegtuigen zitten er in de RvB? Nul!? U moet mij aannemen. De stelselmatige discriminatie van vliegtuigen moet stoppen.
Niet slim om je als vliegtuig te identificeren, vanwege milieu enzo.
Je kunt jezelf dan beter als elektrische auto identificeren. Dan heb je gelijk de gunfactor mee. Gratis tip van Beer.
Je bent niet gek, je bent een vliegtuig !
Wel hilarisch als straks blijkt dat er eenvoudigweg niet zoveel vrouwen solliciteren op die functies.
Dat ligt dan weer aan blanke mannen, dat weet u toch?
Dan halen we toch een kratje extra uit Afrika.
Denken in oplossingen, Henk.
Al die excuustruusjes zullen van een koude kermis thuiskomen als ze eenmaal een tijdje hebben meegedraaid met de grote jongens. Los van mensen die enkel geilen op prestige en status, wie voelt zich inhoudelijk werkelijk aangetrokken tot een topfunctie in het bedrijfsleven? 80 uur in de week een onophoudbare stroom aan stress terwijl alle hyena's constant op jouw positie staan te loeren. Veel plezier met je Mercedespauperbak en je gevoel van emancipatie, van je ketenen kom je toch niet los.
Mooie laatste zin. Ook dat stuk voor de komma. Hulde, chapeau voor dezen prachtige tegel!
@AlienSimulation007 | 03-12-19 | 16:22:
Bedankt heer Simulation. Het meest ironische is nog dat dit daadwerkelijk ervaren wordt als emancipatie. Het is net alsof iemand medelijden heeft met een lelijk kind en diegene een sportwedstrijd laat winnen. Genders van personen in kwestie niet relevant. Snapt u mijn beeldspraak?
Behalve m'n huidige vriendin zijn m'n exen lui en initiatieloos geweest dus ik wens ze succes om de quota te vullen.
Gewoon als man zeggen dat je je identificeert als vrouw, quotum opgelost. Dat schijnt tegenwoordig in het genderneutrale tijdperk te kunnen.
En vanaf 1 januari a.s. een quotum voor de reaguurders op Geen Stijl..
30% vrouw, want ik geloof niet dat dat nu gehaald wordt...
PS: ouwe wijven tellen niet mee.
Nou, bedankt maar weer dan!
Zo langzamerhand begin ik me af te vragen wat desastreuzer is voor dit land: islamisering of feminisering.
Die twee gaan hand in hand.
Vallen allebei onder de parapluterm Liberalisme. Sorry.
@Incidentje-doorlopen | 03-12-19 | 16:02: Tot de islamisering het overneemt. Dan gaan die vrouwenrechten gelijk het riool in.
@Shadowzz | 03-12-19 | 19:43: Bij liberalisering gaan de vrouwenrechten ook het riool in, want vrouwen en mannen zijn precies gelijk, dus geen aparte wet- en regelgeving.
In de moskee ook minstens 30% vrouwen door de manneningang?
Heeft u deze functie vanwege uw competenties of vanwege uw vagina?
Weet ik niet meer, moet ik even aan Kuzu vragen.
Alles kan kapot: www.zerohedge.com/political/company-s...
"Artikel 21 Non-discriminatie 1. Iedere discriminatie, met name op grond van geslacht, ras, kleur, etnische of sociale afkomst, genetische kenmerken, taal, godsdienst of overtuiging, politieke of andere denkbeelden, het behoren tot een nationale minderheid, vermogen, geboorte, een handicap, leeftijd of seksuele gerichtheid, is verboden."
eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TX...
Sinds wanneer gaat de overheid zich aan de wet houden? Wetten zijn er om de kutburgers klein te houden. Overheid kan doen waar ze zin in hebben.
De wetwordt niet getoetst aan de grondwet. Is gewoon een drekgrondwet waarmee de politiek cherry picking doet.
Hetzelfde geld voor verdragen en al die andere shit. Een pennestreek op het ministerie (zie ook weer milieu) en het is opgelost.
Daarom moet het ook veranderen. E-democracy en de huidige politiek benoemde flut eruit gooien.
Een land waar de staat bepaald hoe een beursgenoteerd bedrijf functioneert noemen we communistisch of Marxistisch.
Eerder fascistisch want in naam zijn er nog steeds aandeelhouders. Maar maak je geen zorgen, fascisme is gewoon links hoor. :)
Dit slaat nergens op, ieder land met een welvarende economie heeft wetten en richtlijnen voor hun industrieën.
We hebben een liberale overheid, neigend naar libertarisch. Alle staatsbemoeienis is uit handen gegeven aan grote bedrijven en private interest. Voordat je de overheid of liever nog de roverheid de schuld geeft check eens hoeveel bijbaantjes die 1ste Kamer hebben... het zijn net assets van multinationals die wetten doordrukken waar de overheid hier verder niks over te zeggen heeft. De overheid wordt net zo hard geplukt als U en ik en in tijdens het vingerwijzen verdwijnt de dief met de poen.
Met andere woorden mensen die praten over Roverheid zijn mondstukken voor datzelfde crony capitalism wat de overheid leefrooft. Burgers en regering zijn beide slachtoffer en men is blind voor de bron van de corruptie die steeds verder moet groeien om te overleven... en het mooie is dat daar niemand aan ontsnapt en wij dat allemaal zullen merken vroeg of later.
@AlienSimulation007 | 03-12-19 | 16:11: Leuk geprobeerd!
Het mooiste zijn de mensen die zeggen dat bedrijven vrouwen discrimineren omdat op de studie op dit moment meer dan 50% van de studenten maar bij de topfunctie dit maar 20% is. Daarbij er aan voorbijgaand dat je moet kijken naar de samenstelling 30-40 jaar geleden (25 jarigen worden vaak geen CEO gek genoeg), je al die tijd 60 uur per week moet hebben gewerkt (>fulltime dus), het juiste netwerk hebben, super competitief moet zijn en dan ook nog wat geluk moet hebben om de functie te krijgen. Mensen die dat niet begrijpen zijn de tijd van discussieren niet waard.
Waarom zijn er zo weinig vrouwen self made miljonair? Je kan toch gewoon een bedrijf oprichten? Niemand hoeft je aan te nemen. Je kan vandaag beginnen.
Je moet ook kijken naar type studie. Vrouwen zijn in het "hongeronderwijs" inderdaad oververtegenwoordigd... maar om welke studies gaat het? psychologie, sociologie, letterkunde, rechten etc. Het zijn studies waarvoor weinig cijfermatig inzicht en abstract denken nodig is. Iemand met een beperkt IQ en doorzettingsvermogen kan zo'n studie voltooien. Ga je kijken bij de serieuze studies dan zijn dat vrijwel altijd (met uitzondering van geneeskunde) mannenbolwerken. Als je inhoudelijk gaat kijken wat vrouwen studeren dan stelt dit bar weinig voor.... het is vooral gebakken lucht en interessantdoenerij.
Mijn laatste 3 grote bazen waren 2 ingenieurs en 1 financiele goeroe van opleiding. Die financiele goeroe was de meest psychopatische van de drie, mijn collega met ingenieur opleiding kreeg daar zelf de kriebels van. Ik kon er wel mee opschieten. Er was bitter weinig ruimte voor enige vorm van menselijke emotie. Moesten ze die vent zijn software in Robo Jetten laden, dan hadden jullie nu de meest efficiente economie ter wereld en was euthanasie toegestaan op niet productieve leden van de bevolking.
Sociologie heeft wel een hoop statistiek die je niet met een kleurdoos fixt...
@Risingson | 03-12-19 | 16:21:
Statistiek is wiskunde A. Voor serieuze studies heb je wiskunde B nodig. Dat je succesvol was als student wil trouwens niet zeggen dat je succesvol zal zijn op de arbeidsmarkt. Zijn twee fundamenteel andere takken van sport. Veel mensen vallen op de arbeidsmarkt door de mand. Vandaar ook de tsunami aan burn-outs... vooral onder hoopopgeleide vrouwen.
In de luxere bureaukantoren van overheid en multinationals wemelt het van de vrouwen. Tot zover alles in orde.
Bij de vuilniswagens en in de lekkende riolen heerst wel een bedenkelijk klimaat van vrouwendiscrimiNazi! Zelden zie je daar een vrouw. Hoog tijd dat onze van vrouwen wemelende regering ook daar een quotum verordent.
Je kan ijzer nou eenmaal niet met plastic vergelijken. jammer dan...voor de vrouwtjes. En eerst maar eens zien of deze wet wordt aangenomen.
Nog even en dan is Geenstijl de laatste baken van enigzins betrouwbaar nieuws in Nederland... in vergelijking met andere gecontroleerde media misschien wel een heel vrij platform. Ik heb me maar ingeschreven op GS. Nu nog onze internet vrijheid terug want die wordt ook met de dag minder. Andere "nieuwssites" hebben betaalmuren en verder duizend keer de vraag "Bent U een robot?". Nee ik ben geen NWO robot of internet bot maar gebruik gewoon een VPN. Dat mag tegenwoordig ook steeds minder.
Ontdekte vanmiddag bij een voornamelijk (op één vrouw na, die vrij was) met mannen bevolkt bedrijf dat de heren de afwasmachine hadden gevuld met vuile vaat. De schone vaat stond er ook nog in. Echt weer mannen hé, liet ik me ontvallen maar tegelijk beseffende dat op dat moment buiten de bikkels van mannen beton stonden te malen in uiterst naar weer.
Mannen horen daarom ook niet af te wassen. Dat is vrouwenwerk.
Voor mannen is het vandaag heerlijk weer, maar voor de vrouwtjes is het natuurlijk weer te koud.
Gatver dit. Als vouw voel ik me behandeld als een sneuneus door dit soort meelijmaatregelen. Hup mannen!
"Meelijmaatregelen" Hoe raak verwoordt! *grote glimlach krijgt*
Dat wordt een hele interessante wet om uit to voeren. Immers, wie qualificeer je als vrouw?
Aangezien er toch amper vrouwen solliciteren voor deze functies, biedt dit kansen voor de mannen die bereid zijn zich anders te identificeren om een baan te krijgen.
Nou even doorpakken jongens: niet alleen een verplicht quotum instellen voor vrouwen maar dan ook voor gehandicapten, homosexuelen, immigranten en ex-gedetineerden
Bekijk het positief straks ook een burgemeesterqoutom en rechterquotum qua politieke partij.
@bots! | 03-12-19 | 15:49: ok, die zit Botsi
Binnenkort staken en protesteren voor onze rechten om minder te doen. Meer mannen in parttime, zonder geld in te leveren. Kan door mannen minder belasting te laten betalen. Of een maandelijkse piemel toelage. Lekker een jaartje mezelf vinden, laat de vrouw lekker werken! Elke middag om 15:00 aan een trippeltje. Crea bea doen. Genieten. Actie, nu!
Voor vissen is er een maximum quotum, voor bakvissen een minimum.
Nota bene het eerste artikel van de grondwet:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Dit dus.....
Ja maar een D66'er zou nu zeggen dat er geen sprake is van gelijke gevallen omdat vrouwen zielug en onderdrukt zijn, en (blanke hetero) mannen onderdrukkers! (allemaal!)
@MrLahey | 03-12-19 | 15:57:
De Raad van State keurt dit wel goed ? Onze democratie is een lachertje en wetten worden willekeurig uitgelegd, net hoe ze het uitkomt.
@sprietatoom | 03-12-19 | 16:20: Wat een gaaf land heh?
Wat zullen de sancties worden als een bedrijf toch kiest voor de meest geschikte bestuurskandidaat?
En wat als die bedrijven middels een advocaat laat weten dat 30% van de raad van Commissarissen zich als vrouw identificeert?
Mannen moeten vechten, vrouwen moeten baren. Zoniet, de verweesde samenleving zoals wij die nu al kennen...
Is allemaal onderdeel om de blanke bevolking steeds minder kinderen te laten krijgen, zodat men buitenlanders "moet" binnenhalen aka omvolking.
Waarom beginnen vrouwen niet zelf een bedrijf met een raad van commissarissen dan? Als ze het zo goed kunnen?
Daar hebben ze weer een mannenquota voor nodig anders vechten ze elkaar de tent uit.
Dan zul je toch eerst een paar vrouwen moeten vinden die fulltime willen werken en geen kinderwens hebben.
Dan mag ik ook een rok aan naar het werk, tot over de knie. Gevaar is wel dat ik hele geile enkels heb en kuiten als een lerares frans.
Marokkanenquota komt er eind volgend jaar aan ..
@Beefbus | 03-12-19 | 15:37
Met een Marokkanenquota komt ook de vraag wie of wat als Marokkaan dient te worden aangemerkt. En dan heb je de poppen aan het dansen.
Dus.. bring it on.
Dat zou een hoop bijstandsuitkeringen schelen!
Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een “lekker wijf”! Of ze iets kan vinden wij minder belangrijk.
En nu is fysiek geslacht plotseling wél belangrijk.
Wat een vreselijk seksistisch voorstel van 'deugend' nederland.
Consistentie is niet van belang als je correct bent.
Dankzij de lobby van vrouwen met invloed die allemaal een commissariaat willen.
Mag toch hopen dat DENK tegen heeft gestemd.
DENK was voor een vrouwenquotum. Lijkt me dus sterk dat ze tegen zouden stemmen.
@koter | 03-12-19 | 15:44: DENK is alleen maar uit op het verzwakken van Nederland.
@Gezonde_Roker | 03-12-19 | 16:18:
DENK is te significant om structureel iets te doen. Degenen die Nederland verzwakken zijn vooral Nederlanders zelf die met dit soort communistische projecten op de proppen komen.
@koter | 03-12-19 | 17:09:
insignificant
Mooi.
Over 2 weken komen ze mijn huis schilderen aan de buitenkant. Dit doen ze meestal met 3 mensen. Ik verwacht minimaal 1 vrouw erbij dit keer dus.
Mits het commissariaat van het schildersbedrijf komt schilderen...
Islam is right about women.
DENK (naast FVD en SGP overigens de enige partij zonder vrouwelijk kamerlid) is ook voor dit quotum maar dat zal wel met voorbedachte rade zijn om in de toekomst ook een allochtonenquotum af te dwingen.
Die zin is zo fucking briljant. Immers, je wilt toch niet zeggen dat de islam fout zit met vrouwen? Islamofoob!!
www.spiked-online.com/2019/09/26/the-...
Hahaha, die was meesterlijk.
Dit is toch gendernormatief? Mag toch niet?
Mannen kunnen gewoon overal solliciteren en aangenomen worden. Of je daarbij vrouw bent, bepaal je zelf, want: niet-binaire genderidentiteit. Je gender verandert dan naar gelang de context.
Komt niet door de eerste kamer.
Inderdaad.
Dit...
Thank god FvD, voor deze keer dan.
OK, haal Neely Smit-Kroes maar weer op uit de 5 sterren verzorgingsflat met de limousine...
Heb je die jankbek gezien
@Betterworld | 03-12-19 | 16:00: LOL
Ik neem aan dat de eisen voor rechters ook zijn veranderd en dat alleen PVV en DENK stemmende mannen nu in aanmerking komen? De overrepresentatie van D66 vrouwen moet stoppen. Hoe kan een mannelijke verdachte nu een eerlijk proces krijgen met een vrouw als rechter?
Uh? De vrouwen zijn stressgevoelig, hebben vaker hoofdpijn(etc.) en dragen kinderen. Dus waarom moeten zij hetzelfde verdienen als mannen? Kortom, ik snap het dus niet meer.
Zet 3 vrouwen in dezelfde werkruimte en ze lullen de halve dag over kinderen, tampons en wat hun echtgenoot nu weer verkeerd heeft gedaan. Dat ze uberhaubt nog gewoon betaald krijgen is mij een raadsel, ze komen tenslotte alleen naar kantoor om even aan de kinderen te ontsnappen.
@MrLahey | 03-12-19 | 15:30: De toelating van vrouwen op de arbeidsmarkt is daarnaast ook nog eens een ramp voor het salaris van de man. Tevens moeten wij harder werken om de onvolkomenheden van de vrouw te compenseren, tegen een lager tarief.
@MrLahey | 03-12-19 | 15:30:
En ze gaan je analyseren en adviseren en je moet rus-tig blij-ven. Aargh.
Naast excuus-neger, excuus-homo, excuus-gehandicapte, excuus-freak en excuus-gedetineerde nu dus de excuus-kut. Zal een groot succes worden.
Excuus Truus. Bestaat al jaren. Denk aan Annemarie Jorritsma
@Traag | 03-12-19 | 15:29: dat is géén vrouw!
@Betterworld | 03-12-19 | 15:59:
Op papier wel
Als ik in het vervolg weer eens een vrouw als leidinggevende heb dan zal ik er vanuit gaan dat ze op basis van haar geslachtsdelen haar functie heeft verkregen.
Waarom schaffen wij de vrijheid niet gewoon meteen af?
Keurig! Sexisme om sexisme te bestrijden... We komen langzaamaan in een sociale dystopie terecht. In de bouw (gedomineerd door mannen) zijn er al failliesementen door de vorige stikstof deug- maatregel, boeren worden verzocht te stoppen (tegen een zak geld). Allemaal om het ‘goede’ te doen.
Dat zo'n quotum discriminerend is, dat is vervelend, dat het incompetentie in de hand gaat werken, dat is gevaarlijk. En een vrouwenquotum is het begin, als dit principe één keer staat dan volgen de rassen, de genders en de geloofsovertuigingen vanzelf.
... En dan krijg je dus onderbemande... sorry onderMENSte politiekorpsen. www.ad.nl/nieuws/politie-slaat-door-m...
Krijg je ook zo’n warm gevoel van al die progressieve deugmaatregelen?
En opeens bestaan er maar 2 genders...
Klopt.
Zij die staand plassen en zij die dat niet doen.
@Kapitein Sjaak Mus | 03-12-19 | 15:30:
Op xHamster zijn nochtans genoeg voorbeelden van staand plassen te vinden die uitgevoerd worden door vrouwen.
De leukste teams hebben een mooie balans tussen de hoeveelheid vrouwen en mannen. Maar waar ik een hekel aan heb zijn opgelegde meningen. Quota zijn opgelegde meningen.
Je krijgt straks de situatie dat er vrouwen worden aangenomen omdat het mannenquotum vol zit. Als die dames niet geschikt genoeg zijn voor een bepaalde functie gaan ze op hun bek. Waarna de mannen gaan zeggen: "Zie je nou wel. Vrouwen kunnen dat niet." Je helpt niemand met een quotum, zeker de vrouwen niet.
Het is gewoon de zoveelste poging om dit land finaal naar de klote te helpen, vrouwen hebben namelijk niet de ballen om zonder hulp van het patriarchaat zelf wat te bereiken.
Ze snappen er ook echt niets van! Kijk naar het dierenrijk. Man is sterk en beschermt, vrouw zorgt. Is altijd zo geweest. JE KAN DE BIOLOGIE NIET VERANDEREN!! Ja met een operatie, dat wel, maar dat is toch ook echt compleet van de pot gerukt. Volgens mij is de mensheid een experiment. Ze hebben ons op onze planeet aarde gedumpt en slaan ons gade ergens vanuit .... Vervolgens observeren wat we er als mensheid van maken. Ze lachen zich kapot daar ergens in de ruimte!
Met de operatie verander je het lichaam, sommigen zeggen verminken, maar de verandert niet de biologie.
Waarom dat quotum dan njiet meteen instellen voor alle beroepenm, in plaats van alleen de aantrekkelijke, goedbetaalde topbanen waar je dus echt wat voor geleerd en gespresteerd moet hebben voor je er komt?
Want zo omzeilen de dames nogal makkelijk de gestelde minimum eisen voor zo'n baan, want in de praktijk is het aanbod vrouwen voor dat soort banen met vereiste kwalificaties veel lager dan de gestelde 30%. Gevolg is een onvermijdelijke verlaging van de eisen voor vrouwen.
Maar goed, nu dan ook quota voor bouwvakkers, vuilnismannen, programmeurs, IT-specialisten, technici en wiskunde leraren.
Goed betaalde topbanen, in het algemeen geldt voor dit soort banen, als je goed kan graaien, is dat goed genoeg.. Kijk maar naar al die bankdirectøren, zorgdirectøren, Zelfs voor de baan van Røtte hoef je geeneens een opleiding voor te hebben. Dat topbanen dus een topopleiding behoven is dus nepnieuws.
Gevraagd: lid Raad van Bestuur.
Functie-eis:
i.b.v. Vagina.
Precies en elke vrouw die daadwerkelijk wat in haar mars heeft mag zich voortaan afvragen of ze nu is aangenomen voor haar talent of voor haar vagina. Wat zijn het toch vooruitstrevende typjes die feminazi's.
Zoek je nu een lid of een vagina?
@2voor12 | 03-12-19 | 15:26:
+1
@Solar666 | 03-12-19 | 15:26:
Precies. En dat is het enige wat ècht pijnlijk is aan deze stupide regel.
Gedwongen diversiteit zorgt in het bedrijfsleven - net als in de samenleving - alleen maar voor wrijving en irritatie.
Ik heb echt tig vrouwen gezien die totaal niet geschikt waren voor leidinggevende posities, maar daar wel terechtkwamen door een vrouwenquotum. Een vacature kan immers niet te lang openstaan, dus uiteindelijk kiezen ze maar eentje en hopen ze dat het goedkomt.
Inderdaad. Ik kan me niet voorstellen dat ene femke halzenmaar kwalitatief is boven komen drijven als burgemeester van 020.
Veronderstellend dat het klopt dat vrouwen zo gediscrimineerd worden - ondanks hun kennis en kunde - waarom beginnen ze dan niet hun eigen ondernemingen?
Ik kan niet wachten tot een bedrijf zegt het geslacht van haar werknemers niet te registreren en dus niet te weten of ze aan het quotum voldoen. En dan de inspecteur van de overheid uitnodigen om vagina’s en piemels te komen tellen op een maandag. Bestrijdt ze met hun eigen middelen. Zelfde geldt voor afkomst. Gewoon uitleggen dat je het niet bijhoudt maar dat de inspecteur meer dan welkom is om schedels te komen meten en met de kleurenwaaier te komen kijken of alle huidskleuren aanwezig zijn. Alternatief is nog om bij teveel mannen een aantal te laten aangeven dat ze zich als vrouw identificeren. En wie is de overheid om daar aan te twijfelen?
Ha ha. Ja, sorry maar dat is in strijd met de EU privacywetgeving.
Haha. "Nee meneer de inspecteur. Ze zien eruit als mannen maar het zouden ook vrouwen kunnen zijn. Dus dat gaan we niet controleren. Controle zou discriminatie zijn en het ontkennen van de gendervariabiliteit".
En zo bijten die belachelijke progressieven in hun eigen staart.
Kijk, daar wordt een vrouw zoals ik nou blij door!
@Vula | 03-12-19 | 15:21
Wat betreft de kleurenwaaier...
foreignpolicy.com/2017/04/05/brazils-...
Hoeveel kans maak je als bedrijf om dit aan te vechten voor de rechter?
In NL? 0% zolang rechters D66 vrouwen zijn.
De meeste rechters zijn inmiddels vrouw... gaat dus moeilijk worden.
Rechter is toch een FTE?
Maar wanneer er een merendeel aan vrouwen bij een bedrijf of organisatie werkt is dat geen probleem?
Ik kom van het platteland. Waar wij het vroeger, in onze puberjaren, ook over het quotum van vrouwen hadden. Ik neem aan dat hier niet hetzelfde wordt bedoeld?
Je bedoelt dat vrouwen goedkoper zijn?
Maar ondernemen is ook knokken. Dan delft menig vrouw het onderspit, ook figuurlijk.
@arie-hoax | 03-12-19 | 15:25:
Reactie moest een etage lager, onder 0112358.
Dat was quo vulva.
Ik ben absoluut voor een vrouwenquotum. Meer vrouwen op de werkvloer!
Maar waarom is dat eigenlijk niet allang zo? Als vrouwen dezelfde prestatie zouden leveren als mannen en toch minder verdienen, waarom werken er dan niet alleen maar vrouwen in het bedrijfsleven?
Nu moeten de SJW-feministes (m/v/x) me toch eens gaan uitleggen hoe die principes van hun precies werken. Als er zijn geen biologische verschillen zijn en alle genderverschillen zijn een sociaal construct, dan maakt de samenstelling van een team op de werkvloer dus helemaal niet uit. Want dan zijn mannen- en vrouwenhersenen precies hetzelfde, mannen en vrouwen precies gelijk in corruptheid, en zullen ze precies hetzelfde denken en precies dezelfde besluiten nemen ongeacht of er penis of een vagina in het broekje zit. Wat heeft een vrouwenquotum (of wat voor quotum dan ook) voor zin? Dan verandert er hoegenaamd niks, terwijl dat toch 1 van de argumenten is om het wel te doen: vrouwen denken en voelen anders, nemen andere beslissingen op andere gronden, en vinden bepaalde overwegingen belangrijker of minder belangrijk dan mannen en dan krijg je met een quotum meer afgewogen besluiten.
Maar als dat het doel is, dan is de onderliggende premisse dus dat er wél biologische verschillen zijn die manifest worden in besluitvorming. Wat is het nu?
(Oh ja, en ik weet heus wel dat logica ook maar een sociaal construct is van het witte mannelijke patriarchaat om te onderdrukken en macht uit te oefenen en dat alle witte mannen daarom dood moeten, maar dan krijg je toch heus dezelfde dilemma’s met zwarte mannen en andere POC penisdragenden. Overigens is dat postmodernisme van Foucault et al. ook maar een sociaal construct van witte patriarchale mannen, maar dat die hebben dqn bij uitzondering wel gelijk, of zo).
Foucault wilde de minimumleeftijd voor sex (toen 15 jaar in Frankrijk) afschaffen, was homo en een fervente "beoefenaar" van SM. Die kan dus nooit fout zijn.
Jonge vrouwen verdienen tegenwoordig per uur gemiddeld meer dan jonge mannen. Dat komt doordat ze vaker hoogopgeleid zijn. CBS CPB digitaal.scp.nl/emancipatiemonitor201... De tietenbonus bestaat. Zolang ze omhoog staan.
Ga weg met je feiten. Dat helpt deze discussie niet. Je bent niet inclusief. /s
@Vula | 03-12-19 | 15:24:
Feynman is dan ook een angry white privileged man uit het patriarchaat.
@2voor12 | 03-12-19 | 15:30: Ik identificeer mezelf als amoebe.
@Feynman | 03-12-19 | 15:35:
Geen onderdeel van het LGBHTI++ alfabet dus toch behorend bij de blanke mannen.
Ik neem aan dat er ook een minimum van 30% mannen geld?
Ik zoek nog een plekje bij de Linda namelijk.
Veel plezier in een kippenhok vol met wijven die elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
zit niet zeiken man, ombouwen is tegenwoordig fluitje van een paar centen
Hoeft niet eens. Je hoeft het alleen uit te spreken. Als jij zegt dat je vrouw ben ben je vrouw.
Ombouwen is toch niet nodig meer? Je hoeft alleen maar aan te geven dat je je identificeert als 1 van de 3 miljard genders
Ha leuk, op elke vuilniswagen straks ook minimaal één vrouw.
Oh wacht ...
Gek genoeg geldt het quotum alleen voor leuke baantjes.
@Beste_Landgenoten | 03-12-19 | 15:21:
Daarom gaat het ook helemaal niet om gelijkheid van mannen en vrouwen in het algemeen.
30 % van alle imams worden vrouw. je moet ergens beginnen, toch?
Ik voer thuis een vrouwenquotum in voor:
Grasmaaien
Schilderen
Repareren
autopoetsen
De RvC komt morgen samen om het te bespreken. Volledig voldoendend aan de nieuwe wet, daar 50% van de leden vrouw is.
Wat als een bedrijf het quotum niet haalt? Boetes? 2e en 3e kansen? Castratie van de mannelijke bestuurders?
Institutionele discriminatie van mannen in Nederland. En juichen die vrouwen... echt schandelijk.
Binnenkort krijgen mannen een baarmoederimplantaat kompleet met foetus , het kind moet dan wel via de keizersnee ter wereld worden gebracht , zo kunnen de vrouwen dan gewoon blijven werken .
Probleem wordt in de nabije toekomst opgelost door mannen die zich indentificeren als vrouwen.
Kortom krijg je die baan niet wordt je gewoon even vrouw. Is dat hele trans gebeuren toch nog ergens goed voor.
"Ondertussen werd de afgelopen jaren in de media het nepnieuws verspreid dat vrouwen voor hetzelfde werk 32% minder salaris krijgen...."
Je moet wel een ongelofelijke mongool zijn als je dit gelooft. Vrouwen werken relatief veel bij de (semi)overheid... wat betekent dat ze hoogstwaarschijnlijk overbetaald krijgen.
Armita Taheri legde het zaterdag nog even feilloos uit. Stop met zeiken en maak iets van je leven. Hele speech: www.youtube.com/watch?v=cGtCpWZWEok
Opvallend dat het vaak Iraniërs zijn die actief zijn bij rechts.
@koter | 03-12-19 | 15:17:
Zijn veelal de oorspronkelijke Perzen en geen Arabieren.
@toetssteen | 03-12-19 | 15:25:
Afshin Elian is gezien zijn naam van origine een Armeen. Hoe dan ook het valt erg op dat Iraniërs sterk zijn oververtegenwoordigd bij Rechts. Zie je trouwens ook internationaal en bij de Alt-Right. Perzen (of liever gezegd Perzisch-nationalisten) zien zichzelf als de oorspronkelijke ariërs i.e. de oorspronkelijke blanken van waaruit alle andere blanke volkeren zijn ontsproten.
@koter | 03-12-19 | 15:39: Elian is niet rechts. Hij is liberaal en was communist.
@Arachne | 03-12-19 | 19:48:
Liberalen worden in het Nederlands politieke landschap tot Rechts gerekend. Wat in de Angelsaksische wereld onder de noemer "liberal" of "democrat" valt wordt hier sociaal-democraat genoemd. Wat hier liberalen zijn zijn in het VK conservatives en in de VS republicans. Als je ooit zijn optredens hebt gezien of zijn artikelen had gelezen in Elsevier had je geweten dat Elian zonder meer Rechts is. Uitgesproken vóór een sterke natiestaat met bewaakte grenzen, anti-Europese Unie, zeer pro-oorlog: heeft avontuurtjes en regime change in het Midden-Oosten altijd een warm hart toegedragen. Ook op cultureel gebied is hij voor het agressief propageren van zijn wereldbeeld - onder andere door een staatsmonopolie op het onderwijs.
We hebben toch ook al een mongolenquotum waar we niets mee doen?
Mooi, Aysel Erbudak is over 16 maanden weer op vrije voeten. Om prive-redenen het eerste jaar graag 1,3 miljoen netto en niet als bestuurder.
Een vrouwenscrotum, het moet niet veel gekker worden.
Je kunt als man toch gewoon zeggen dat je een vrouw bent in het verkeerde lichaam? Dat zijn volgens mij alleen maar bonuspunten.
Hoe sterk ben je? Als je een quotum nodig hebt om in en RvB te komen?
Dat ene gevaarlijke beroep waarin meer vrouwen werken is medewerker persoonlijke dienstverlening. Ik vraag me af welke taken er binnen die functie vallen en wat de gevaren zijn.
Dat quotum in gevaarlijke beroepen zou een stuk meer voor de hand liggen gezien de cijfers. Daar hoor je de feministen dan weer nooit over. En niemand in de MSM die tegengas durft te geven op al dat nepnieuws, bang om met pek en veren de stad uitgejaagd te worden want verkeerde mening. Eigenlijk geeft deze maatregel vooral aan dat Raden van Commissarissen er vooral zijn om een old boys network in stand te houden en niet omdat het iets van kwaliteit of waarde toevoegt. In plaats van vrouwen te verheffen, gaat het aanzien van de RvC hierdoor omlaag.
Gaan we binnenkort nog een keer de echte problemen oplossen, of hoe zit dat?
Nope!
Gek dat er in het bedrijfsleven schijnbaar geen verschil gemaakt kan/mag worden tussen man en vrouw maar dat het bij (top)sport wel kan/mag...
Wat een waanzin !..
Multinationals kunnen er ook gewoon voor kiezen zich niet te vestigen in een Marxistisch land. Of te verhuizen.
De boel gaat echt flink naar de klote met VVD66.
Trouwens, hoe werkt een vrouwenquotum eigenlijk in deze postmoderne wereld waar gender een sociaal construct is?
Een soort hetzelfde als bij een pathologische leugenaar. Wanneer het uitkomt het ene en wanneer het niet uitkomt het andere. Op den duur zitten ze vast in hun eigen gespinde web van leugens en scheve stellingen.
Dat vrouwen nog steeds zijn achtergesteld boven mannen is geen nepnieuws. Zo niet nep, dat op IJsland, er nu bij wet is vastgelegd, dat vrouwen hetzelfde betaald moeten krijgen voor hetzelfde werk. Dat had een betere wet geweest, dan een verplicht vrouwenquotum.
Dus een vrouw die haar werk minder goed doet dan een man binnen dezelfde functie, moet toch verplicht hetzelfde betaald krijgen als die man?
@KlunsJohannus | 03-12-19 | 15:10: Ja, dan krijgt die vrouw een funktioneringsgesprek. Maar draai het eens om, als die man nou slechter presteerd, moet hij dan hetzelfde als die vrouw betaald krijgen ?
@VikiDeViking | 03-12-19 | 15:12: Met deze wet in handen zou ook het omgekeerde moeten gebeuren. Iedereen is immers "gelijk".
Die "wage gap" is al 500 miljoen miljard keer debunked. Truus van 35 met 10 jaar werkervaring waarbij ze 24 uur per week werkte en tussendoor nog even 2 jaar stay-at-home mama was. Is niet evenveel waard als Henk die 10 jaar lang al 40 uur per week zichzelf de tiefus werkt. Henk heeft meer ervaring, dus Henk krijgt een hoger salaris.
@KlunsJohannus | 03-12-19 | 15:10: het is een viking dus scandinaviër die zijn nog verder weg dan wij
@KlunsJohannus | 03-12-19 | 15:13: Dat ben ik met je eens, maar dat gebeurd helaas nog niet.
@ja-nee-misschien | 03-12-19 | 15:14: Gelukkig wel zeg, wij hoeven ons niet meer druk te maken over dit soort vragen
Het is nepnieuws. Denk je echt dat vrouwen in Ijsland 10% op bun salaris gereduceerd worden omdat ze vrouw zijn? Nee, natuurlijk niet. Het is gewoon dat gemiddeld gesproken vrouwen anders omgaan met hun werk dan mannen. Ze zijn minder bezig met de status van hun functie of ontlenen minder van hun identiteit aan hun werk, en is het sociale aspect van werk anders dan voor mannen. In Nederland uit dit zich in relatief veel vrouwen die part-time werken, maar in alle landen geven vrouwen hun daar hun eigen draai aan.
Het gevolg is dat gemiddeld gesproken vrouwen zich minder agressief opstellen op hun werk; bij salarisonderhandelingen stellen ze zich minder hard op dan mannen, hebben minder competitiedrang om een promotie te krijgen of cijferen zichzelf weg waardoor hun inbreng niet de waardering krijgt die het wellicht zou moeten krijgen.
Spijtig dat gemiddeld gesproken vrouwen op de arbeidsmarkt belemmerd worden door karaktertrekken die bij vrouwen vaker voorkomen dan bij mannen, maar dat is geen reden dan maar voor vrouwen andere regels te laten gelden. Iedereen draagt zijn kruis en heeft eigenschappen waar hij/zij mee moet leren om te gaan om succesvol te kunnen zijn.
Bovendien, je kan niet zowel 'Girl Power!' als 'Vrouwen zijn delicaat en verdienen daarom speciale consederatie' propageren.
U kent de IJslanse vrouwen niet, merk ik.
In IJsland wonen 300.000 mensen met een overschot aan vrouwen. Een kleine verandering heeft dan al grote gevolgen en met het corrigeren van die wage-gap worden er simpelweg meer vacatures ingevuld, in dat geval door vrouwen. Maar veel scheelt het allemaal niet en de motivatie voor IJsland was een van te weinig werkzoekenden maar geen behoefte aan buitenlanders.
Dus get your facts straight. Je bracht een waardeloze vergelijking.
@Busverhuur | 03-12-19 | 16:14: Niet zo'n grote bek over facts als die helemaal niet zo clear cut blijken te zijn. grapevine.is/news/2018/10/25/gender-w...
Het is zeker nepnieuws. Vrouwen praten hier al 15 jaar over. Vraag een daadwerkelijk voorbeeld en je krijgt een artikel in een vrouwenblad, krant of internet.
Dan zijn er de vrouwen die in een vrouwenomgeving werken en stellen dat zij minder betaald krijgen dan een man zou krijgen.
Kun je dat bewijzen? Nee, maar mijn loon kan best wat hoger.
Opvallend is dat de leidinggevenden, die gaan over een eventuele loonsverhoging, vrouwen zijn.
Tot op heden heb ik zegge en schrijven EEN geval gezien waarin een vrouw van mening was dat zij minder loon kreeg dan haar mannelijke collega voor precies hetzelfde werk, en dat onderbouwde met cijfers. Helaas voor haar bleek haar mannelijke collega degene die op drukke momenten langer doorwerkte (moest af), die zaterdagen terugkwam (moest af), die een aantal lastige taken deed die zij niet wilde doen (ben er niet zo goed in). Dit werd haar uitgelegd maar het hielp niet. In haar ogen deden zij precies hetzelfde werk.
De wet in IJsland is fout. Deze wet stelt dat je 2 mensen met dezelfde functietitel, hetzelfde moet betalen. Administratieve krachten, verzorgers, bedienden (horeca), schoonmakers, artsen, zijn er in verschillende soorten en maten. Deze wet zal er dus toe leiden dat er nieuwe functietitels en/of niveau of klasse aan wordt toegevoegd.
En zo scheppen we steeds meer banen voor diversiteitsmanagers.
Excus truus XXL. Dit tietbezitsters staan er goed op. De nieuwe joden zijn de blanke boze witmensen.
Maar dat alle gevaarlijke en smerige beroepen vooral door mannen gedaan worden is natuurlijk nog steeds geen probleem....
Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die beweren dat cultuurmarxisme niet bestaat.
Paul Witteman (1945 Bloemendaal, UvA, VARA, PSP, PvdA) beweerde 2 jaar geleden bij Buitenhof tegen dr Sid Lucassen (1987, VVD) er echt nog nooooit van gehoord te hebben. Dan ben je af.
Al is het idealisme nog zo snel, de realiteit achterhaalt 'm wel.
Om ongelijkheid van uitkomst tegen te gaan gaan we rommelen aan de gelijkheid van kansen. De definitie van discriminatie... Lekker bezig D66!
Een quotum voor reaguurders. Minimaal twee in elk raad van bestuur.
Zij bezien alles door een roze bril, mekkeren maar ook niet te veel. Hebben een realistische kijk en zijn over het algemeen rechts georiënteerd. Oftwel, een hand op de knip.
Hoera! Meer vuilnisvrouwen, meer bouwvaksters, meer stratenmaaksters, meer plantsoenenschoffelaarsters, meer bus- en truckchauffeuses... of bedoelen ze dat niet? Het gaat alleen om gelijkheid aan de bovenkant van de piramide? In de hogere salarisschalen moet er meer gelijkheid? Right....
Eh, ben al bijna 35 jaar buschauffeur! En mede eigenaar/directielid van een 1mans/vrouw zaak.
Snap de SP niet, die hier voor stemt. Wat maakt het geslacht van een klassenvijand nu uit - of er nou een man of een vrouw in de Raad van Bestuur zit, dat maakt toch geen verschil voor de arbeidende klasse?
DE SP is op wat kader na al helemaal overgenomen door intersectionalisten.
De SP wilde alleen voor stemmen als aan hun nog grotere eisenpakket m.b.t. vrouwen voldaan zou worden. Kennelijk is hun koopmanschap gelukt en hebben ze beloften verkregen: Vrouwen nog gelijker dan anders, of zoiets.
De SP zit vol met goedbedoelende hoogopgeleide idealisten die actief zijn, maar helaas wel een GroenLinks agenda meedragen. Als die het voor het zeggen krijgen, ben ik weg.
Vrouwen zijn communisten. Alles samen doen, iedereen mag mee doen, we zorgen voor elkaar. Vrouwen hebben elkaar nodig. Ze hebben niet de energie, de fysieke kracht en de ambitie die mannen (al eeuwen) hebben. Vrouwen gebruiken andere mechanismen.
Procentueel gezien stemmer er meer vrouwen op de SP. De SP dient een doelgroep. Mannen kunnen samenwerken, maar ook individueel.
De SP ideologie kent geen individueel.
Nu is uiteraard de volgende vraag: wie is er zo dapper om deze wet aan te vechten bij de rechter?
Als gehandicapte, allochtone vrouw heb je dus een baangarantie. Competenties schuiven ze maar even opzij.
Van een quotum krijg ik een verschrompeld scrotum.
Jammer hoor. Waarom moet alle lol verdwijnen. Zo'n mannenclub is toch veel leuker als er onderling geknokt kan worden (figuurlijk meestal).
Nou, DENK kom er maar in!! Hahaha
De logische conclusie zou zijn dat vrouwen een stuk werkschuwer zijn dan mannen, kansen zat namelijk.
Ik zou in ieder geval de raad van Commissarissen andere bevoegdheden geven, ze bijvoorbeeld helemaal onderaan plaatsen in plaats van aan de top.
Mooi! Er is volk zat nodig op de bouw en in de productie. Komt u maar dames.
Nee, dit gaat alleen over aan de top. Sorry, maar de vrouwtjes willen niet smerig worden van hun werk.
@God Zelf | 03-12-19 | 15:04: Dakdekkers en zonnepaneel installateurs werken ook op de top.
@God Zelf | 03-12-19 | 15:04: Dan mogen vrouwen vanaf nu de bovenste 3 verdiepingen van elk flat doen...
"D66 en CDA willen dat het kabinet dat SER-advies integraal overneemt, daarbij horen bijvoorbeeld ook maatregelen om de culturele diversiteit te bevorderen"
on-ge-lo-fe-lijk
Ook een quotum voor linkshandigen dan graag.
Ach, als ze lekker kunnen neuken, waarom niet?
Tellen vrouwen met een penis ook mee?
Die van jou wel.
Vrouwen willen helemaal niet net zo werken als mannen. Ze willen genoeg vrij om te shoppen en kleppen met vriendinnen, techniek interesseert ze weinig en daar zitten ze dus ook niet.
En verder hoeft het niet altijd maar groter en meer.
Heel gezond eigenlijk, maar ga nu niet doen dat we gelijk zijn.
Mooi inderdaad dat mensen niet begrijpen dat gelijke rechten niet betekent dat elk geval hetzelfde is.
@deugfoob | 03-12-19 | 15:04:
Emancipatie en feminism ging ooit over gelijkheid van keuze. Wanneer is dat vervallen naar gelijkheid van uitkomst?
Je moet eens op een gemiddelde woensdagochtend in de binnenstad lopen: allemaal mutsen die winkelend en kletsend het door hun vent bij elkaar verdiende geld stukslaan op allerlei shit.
Vrouwen willen niet werken, vrouwen willen shoppen en roddelen en af en toe met de benen wijd.
Het is wat Dick Masterson zei: "Women are whores; you have to pay the bitch to leave."
Hernoem NL gewoon naar "De volksrepubliek der Nederlanden" En wees er klaar mee
Ik begrijp werkelijk niet hoe de overheid aan particuliere onderneming kan verplichten wie of wat ze in dienst nemen, onbegrijpelijk.
Ooit van communisme/centrale planning gehoord?
Gaat leuk worden in dit 'gave land'
Dat is marxistisch.
Dit is het enige zinnige en onbetwistbare argument in deze discussie.
Tegenstanders van het quotum laten zich verleiden in de discussie of meer vrouwen op de werkvloer /RvC wel of niet gunstig is. Maar waar het om gaat is, dat dit niet aan de overheid mag zijn om dat te bepalen.
Vrouwen bakken er toch niks van. Is zo verdwenen dat quotum. Maak plaats voor scrotum!
Positieve discriminatie is ook discriminatie.
REAGEER OOK