Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Het grote IS Terugkeer Debat

We gaan ze halen

Nou mensen. Nederland is er klaar voor. De titel van het kamerdebat is "Voorkomen dat jihadisten terugkeren naar Nederland". Maar wij hebben juist geleerd dat Nederland de kennis, de kunde, de ervaring en de van de pot gerukte Volkskrant-opinies in huis heeft om teruggekeerde IS-strijders op te vangen. Nu moet alleen de vvd nog even een verkiezingsbelofte breken en dan kan de grote luchtbrug tussen Lelystad Internation Airport en Al Hol open. Het wordt nog gezellig in de Balie, want de Syriëgangers komen terug. Livestream na de breek of op MOORDENAARS24. Wij hopen wel, dat meneer Özturk gaat ontdooien de komende weken. 
UPDATE: Dankzij de Spaanse loos alarm strijder is het debat nog afgelopen voordat het is begonnen. Er komt geen reactie in de Kamer van het kabinet en de vragen worden verder schriftelijk afgedaan. De Kamer debatteert nu over de defensiebegroting.

Reaguursels

Inloggen

Het debat is dus niet doorgegaan. Maar wat had Dilan voor voorstellen dan?

zwarte_weduwe | 07-11-19 | 15:11
-weggejorist-
Breakdance | 07-11-19 | 13:04

Lees op de Joop alweer een volgende apologie voor die IS ratten van ene Mercita Coronel. Het wemelt weer van de bekende op niets gebaseerde aannames, en probeert vooral veel mist te creëren om te bewerkstelligen dat eigenlijk niemand van die ISers echt schuld heeft (ik weet allang hoe het zal gaan: geen van de uit Nederland vertrokken ISers valt straks iets te verwijten; alle misdaden werden gepleegd door hard-liners van Armeense, Oezbeekse, en andere niet-westers origine; Yezidi slavinnen - voor de seks en/of het huishouden werden door anderen gehouden, zij wisten er eens iets van; hun huis in Raqqa met zwembad was niet afgepakt van de oorspronkelijke bewoners die weggejaagd of vermoord werden, maar huurden ze gewoon; etc, etc,etc).

Ik ga niet alle onzin van de Coronel bespreken - lees het zelf maar - maar twee punten wil ik eruit halen:

"Vooral de Yezidi’s die standaard aan het woord komen in de media om te verhalen over de misdaden van IS, versterken dit beeld."

Heel toevallig stond er vorige week een interview met een Yezidi vrouw in de Volkskrant die het een schande zou vinden wanneer al die IS ratten terug zouden worden gehaald. Maar verder komen Yezidi's eigenlijk nooit aan het woord in de media. Mensen als die Joop de Jong, die wel ja.

"De bejegening van ‘IS-gezinnen’ als ware er sprake van een collectieve schuld lijkt mij onterecht en onrechtvaardig. Het werkt daarnaast contraproductief met het oog op de veiligheid van Nederland. Het zou, ik doe maar een wilde slag, betekenen dat het gezin van een piloot die met bijvoorbeeld een bom ook tientallen burgers in zeg Irak doodde, medeschuldig is."

Het collectief intrekken van de Nederlandse nationaliteit is juist terecht en rechtvaardig; ze zijn allemaal afgereisd om een koppensnellersclub te gaan steunen - terwijl ze wisten dat naar Syrië reizen verboden was, en hier zullen die ISers en later hun kinderen een groot gevaar blijven vormen.

De vergelijking met het gezin van die F16 piloot vind ik te walgelijk voor woorden.

Dr_Johnson | 07-11-19 | 10:59 | 2

ze wisten er niet eens iets van

Dr_Johnson | 07-11-19 | 11:14

Ik heb het artikel gelezen en het is verbijsterd.
De staat van Links is betreurenswaardig.
Ze zijn zelf religieus geworden.
De Linkse Kerk en hun dogma's.. die slopen ons land.
Stem Rechts.

Remus McMillan | 07-11-19 | 14:07

Kan iemand bram van ojik effe uitleggen wie Anne Faber was?

hustler01 | 07-11-19 | 08:08

Ik vraag me af hoe er gereageerd zou zijn als mensen na de tweede Wereldoorlog in een ss pakje over straat waren gegaan
Zou dit ook ok zijn geweest
En zouden zij ook terug mogen komen?

Ga1 | 07-11-19 | 07:42
-weggejorist-
Castor12 | 07-11-19 | 07:15

Ik liep laatst met een cliënt die rolstoelgebonden is door het winkelcentrum. In de corridors liepen drie jonge mannen in traditionele gewaden met natuurlijk wel een sportieve jas eroverheen aan. Wat mij opviel was dat zij uitstraalden wat de gewone doorsnee publiek niet opvalt en niet heeft: een onverschilligheid, kijk mij nu eens, een schijt aan jullie ongelovigen. Ik dacht nog, zo zien mannen eruit die mogelijk gevochten hebben in Syrië/ Irak.
Ik ben zelf militair opgeleid en herkende in hun houding basiselementen vanuit de basistraining, maar wat opviel was de houding naar het winkelende publiek, de oleanders, uitgezakt en fitloos. De meeste Nederlanders zien geen gevaar, zien niet de afwijkingen van deze mensen in hun gedragingen. Lekker winkelen en het gevaar niet zien.
Dat is wat langzaamaan en gestaag gebeurt. Meer IS aanhangers die terugkeren en een voorbeeld vormen voor jongeren hier: een statussymbool. Leer ze de kneepjes van het hanteren van handvuurwapens, mesgebruik, zware wapens, explosieven, communicatie, terreur, het opzetten van cellen.
Wat een feest legt het Europese Unie en het Nederlandse kabinet Rutte ons op.met die IS vrouwen en gehersenspoelde kinderen. Ik heb zelf een zoontje van 2,5 jaar oud. Een scenario die in mijn hoofd afdraaid is dat een kind van zo’n uitgereisde vrouw heeft moeten aanleren door incasseren van lijfstraffen dat niet moslims gedood mag worden en zo’n kind op de kleuterschool of basisschool in de klas kinderen gaat vermoorden. Kan ik dan Rutte en alle voorstemmers van de Tweede Kamer om van die IS mensen niet de nationaliteit af te pakken ter verantwoording roepen? Mijn boosheid recht in hun gezicht ventileren? Nee, zij zijn politiek onschendbaar. Slappe hap, die politici.

Taartmoment | 07-11-19 | 06:46 | 3

Tegel van de maand, wat er verder ook moge volgen.

Angélica de Sancé | 07-11-19 | 07:07
-weggejorist-
Heiner | 07-11-19 | 08:47
-weggejorist-
Mallepietje1001 | 07-11-19 | 13:39

"'onder de radar' terug kunnen keren"
Dat schetst de lekheid van het mandje.

Douane is een arabieries woord.
Grenzen bewaak je met een landmacht.

hallevvezool | 07-11-19 | 03:28 | 1

Klopt. Zoals onder ook al aangegeven schetst dat specifiek ook de mate van integratie van moslims in dit land, dat er hier dus als daaruit voortvloeiende logische consequentie van die linkse retoriek bedoeld als smoes om IS-ers te kunnen importeren een parallelle samenleving bestaat die verdacht wordt van het beschermen, onderdak bieden en ondersteunen van de meest abjecte oorlogsmisdadigers en moslimterroristen. In dit opzicht hebben ze nog een punt ook, dat is ook zo. IS-gangers worden in moslimkringen beschouwd als idealisten die het islamitische ideaal zo nauwkeurig mogelijk naar Mohammeds voorbeeld probeerden te realiseren. In zoverre zij kritiek daarop hebben en ook kunnen hebben zonder van afvalligheid te kunnen worden beticht is dat ten aanzien van de ietwat onbesuisde vorm waarin dit geschiedde. Dat het in eerste instantie is mislukt is niets anders dan een sterk motiverende factor om deze bewezen doeners te koesteren voor een volgende poging.
Dan heb je het argument van de kinderen die er niks aan kunnen doen. Dat klopt. De wereld is vol van kinderen die er niks aan kunnen doen dat ze geboren zijn in een nest dat niet in Nederland staat. Dat is een gevolg van het feit dat het grondgebied van Nederland niet de hele planeet beslaat. Kunnen wij ook verder niks aan doen.

Mazzelstof | 07-11-19 | 06:06

De koers van waarschuwingen in de wind slaan leidt tot op de klippen.
De huidige film is final destination.

hallevvezool | 07-11-19 | 03:17

Özturk houdt van een cliffhanger.

Injegezicht | 07-11-19 | 02:06

Tsja, het is wel weer opvallend dat nét tijdens een debat waarvan duidelijk is dat er herhaaldelijk, luid en duidelijk, en vergezeld met argumenten waartegen niets is in te brengen, zal worden verkondigd dat het lomp en idioot is om zulke IS figuren hier heen te halen, er een grip3 noodsituatie ontstaat die nét lang genoeg duurd om het debat te cancellen maar niet het debat daarna over het defensiebudget.

Of ben ik de enige die dat opvallend vind? Nou ja, opvallend.... helaas niet eens meer....

deuZigeZelluf | 07-11-19 | 00:44 | 1

Niet raar dat je dat denkt, het was mij ook al opgevallen.

zwarte_weduwe | 07-11-19 | 16:22

Zum Kotzen!

CododerDritte | 07-11-19 | 00:43

Wij mowtne beschermd worden tegen mensen zoals bram van ooijk die heeft te weinig TBS gehad.

gijs geluk | 07-11-19 | 00:42

Nadat de moffen waren verjaagd kreeg Mussert de doodstraf. Dat is pas een “zware straf”, meneer Van Ojik.

Waarom gaan zoveel mensen er toch vanuit dat het beter zou zijn dit uitschot “gereguleerd” terug te halen?

Vooropgesteld:
Wanneer de overheid hen “repatrieert”, dan heb je in ieder geval zekerheid over een ding. En dat is dat je met zekerheid met het voltallige uitschot opgescheept zit.

Indien je dit uitschot daar gewoon lekker laat zitten, dan maken bepaalde mensen - waaronder deskundigen (geen commentaar..) - zich dus zorgen dat zij ongereguleerd terug zouden KUNNEN komen.

Hoe weten zij dat, waarom wordt er toch zo gemakkelijk vanuit gegaan dat zij terug zouden komen?

Allereerst kan er van alles gebeuren. Ze kunnen aldaar bommen op- en kogels door hun kop krijgen, op mijnen stappen, gelyncht worden door de lokale bevolking of simpelweg omkomen door ziekte en/of honger. Misschien vreten zij elkaar en hun kinderen wel op? Gebeurt dat, dan heeft het probleem zichzelf opgelost. En daar hoef je letterlijk niets voor te doen. Repatriëren levert dus een garantie op dat je hen levend importeert, met alle gevolgen van dien.

Mocht dat uitschot voornoemde problemen hebben overleefd, dan moet het ontsnapte tuig de grens zien over te steken. In Turkije is die grens zwaar bewaakt, en smokkelaars zijn erg duur. Ik neem aan dat die smokkelaars bovendien (veel) meer zullen rekenen wanneer zij doorhebben dat je een IS-terrorist bent. Want zelfs Erdogan is niet blij met IS-tuig, gezien de gepleegde aanslagen door IS in Turkije. En in Irak moet de regeringstroepen je niet te pakken krijgen, want indien je iets in dat land geflikt hebt krijg je de doodstraf. De grens bij Jordanië of Libanon zal ook niet zo eenvoudig zijn, want Assads troepen krijgen je dan misschien weer te pakken. En die weten wel raad met dit tuig.
Genoeg barrières dus.

En mocht je dan toch uiteindelijk een Nederlandse ambassade of consulaat bereiken, dan zal dat uitschot toch alsnog (hopelijk na heel lang wachten in een of andere gore cel) gereguleerd hierheen worden getransporteerd? Dan hebben die deskundigen dus alsnog hun zin, dus dan ben je niet slechter af. En mooi meegenomen dus indien een aantal van hen door die barrières definitief zijn “weggevallen”.

Dan de situatie waar dit tuig “gewoon” besluit zich dood te vechten in de regio (of laf ergens levenslang onderduiken, dat kan ook natuurlijk gezien de aard van het beestje). Want waarom zouden zij zich in Nederland willen doodvechten? Die logica ontgaat mij een beetje. Zij gingen toch daarheen om te vechten? Anders hadden ze wel aanslagen in Nederland gepleegd, en biet de moeite genomen af te reizen. We hebben al voorbeelden van IS-uitschot met een (dankzij de PvdA-politiek verkregen) Nederlands paspoort dat zich in Irak heeft opgeblazen. Men vecht daar toch de “heilige strijd” tegen Assad en ander Arabisch uitschot in de regio? In die regio bevinden zich de drie heilige plaatsen van de islam. Niet hier in Nederland. Waarom dus een of ander klein Westers landje aanvallen dat toch geen enkele macht of invloed in het Midden-Oosten heeft?

Maar stel je nu een voor dat er daadwerkelijk een of andere losgeslagen randdebiel is die het nodig zou vinden in Nederland een heilige oorlog in z’n eentje uit te voeren, teneinde een enkeltje naar het paradijs met de 72 maagden te regelen. Die moet dan dus via bijvoorbeeld Turkije de hele Balkanroute gaan zitten afleggen, het voor elkaar zien te krijgen volledig “off-radar” te blijven, bepakt met wapens en al en bovendien vermoedelijk zonder cent op zak. Dat zal een behoorlijk lange en vrijwel onmogelijke reis worden. Om dan vervolgens na al die ontberingen dus in een klein onbelangrijk landje in Noordwest Europa een aanslag te plegen waar zijn “broeders” in het Midden-Oosten (die nu worden vermorzeld door Assad en z’n maatjes) geen enkel voordeel aan hebben. Zeker niet nu Trump daar weggetrokken is en alle resterende vijanden van IS geen bondgenoten van Nederland zijn. Welke mongool doet dus zoiets?

Tja, logica, heren en dames deskundigen..

Dus gewoon allemaal lekker daar laten wegrotten in die kampen. Die kans op ongereguleerd terugkomen is gewoon erg klein.

Dat tuig daar lekker laten zitten geeft in ieder geval een zeer goede kans dat het probleem zichzelf oplost door dood door ziekte, honger, zelfmoord, hen vijandig gezinde invasies militairen/militanten of een hen-niet-al-te-vriendelijk-gezinde-autochtoon. En daar zet ik liever mijn geld op.

In het ergste geval komen ze zwaar uitgemergeld met hangende pootjes zich melden bij een Nederlandse ambassade of consulaat waar zij dan alsnog gereguleerd kunnen worden gerepatrieerd. Maar dit zijn dus vermoedelijk veel minder mensen dan waar je bij gereguleerde repatriëring mee opgescheept zou zitten.

Kompromat | 07-11-19 | 00:41 | 4

Dit alles heb ik in wat andere bewoordingen ook al vaak hier geschreven. Al die argumenten van "gecontroleerd" terughalen, hier "berechten", en daarna re-integreren - want dat is verreweg het veiligst - zijn volkomen ongeloofwaardig. Ik vermoed ook eigenlijk dat het er met de haren bijgesleepte argumenten zijn om sceptici van repliek te dienen, maar dat het werkelijke argument zuiver, onvervalst Gutmensch gedachtegoed is: het is allemaal zo zielig, vooral voor de kleintjes die er toch ook niet voor gekozen hebben om in het kalifaat te wonen.

Dat, en, van de kant van de regering, een soort laffe afwachtende houding: Nederland wil altijd netjes in de pas lopen met wat andere, grotere landen doen. Als Frankrijk wat van die lui ophaalt, en rechters in België en Duitsland oordelen dat de regeringen daar zich moeten "inspannen" om die ratten op te halen, tsja, dan moeten wij ons toch conformeren, anders worden we vreemd aangekeken.

Dr_Johnson | 07-11-19 | 09:13

@Heiner | 07-11-19 | 08:52:
Zoals de moffen die krijgsgevangen werden genomen in bijvoorbeeld de Sovjet-Unie of de jappen in Nederland Oost-Indie. Maar daar zaten veel “gewone” soldaten tussen, die verplicht waren te vechten voor hun land.

Ik denk dat binnen de cultuur van de aldaar aanwezige autochtonen men er de voorkeur aan geeft dit volledig vrijwillig uitgereisde uitschot een andere behandeling te laten ondergaan.

Laat de beleidsmakende Deugers in dit land hun gebruikelijke tactiek - immer wegkijken - dit keer maar eens ten goede van de Nederlandse bevolking toepassen.

Zoals gezegd lost het probleem zich wel in de regio op.

Kompromat | 07-11-19 | 14:48

@Dr_Johnson | 07-11-19 | 09:13:
Het is heel simpel:
Ik ben altijd al tegen de multiculturele samenleving geweest. Want dat betekent in de praktijk (o.a.) dat je (straf)wetgeving op deze mensen met een andere culturele achtergrond moet aanpassen. En dat is in strijd met het gelijkheidsbeginsel. Dus dat gebeurt niet.

Gevolg: te (voor deze mensen) slappe wetgeving.

Wie is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor de multiculturele samenleving? Precies, links (voornamelijk de PvdA). En dus zijn zij ook “schuldig” aan het niet in staat zijn om effectief dit uitschot m.b.v. de bestaande wetgeving aan te pakken.

Wat betreft dat gutmensch gedachtengoed. Het is misschien zelfs cynischer. De linkse politici willen graag precies het tegenovergestelde zeggen wat politiek rechts zegt. Op die manier kan men polariserend politiek bedrijven en blijft men relevant voor de (potentiële) achterban. Een beetje wat je ziet zoals in de VS.

Waarom de linkse achterban hierin meegaat? Geen idee. Linkse mensen lijken vaak hun “gedachtengoed” te baseren op emotie, terwijl rechtse mensen dat juist doen op ratio en feiten.

Vandaar dat rechtse mensen zich niet laten intimideren door “zielige” (in scène gezette) beelden op tv/sociale media van “vluchtelingen”. Dit terwijl linkse sukkels tot in tranen geroerd raken wanneer de werknemers van NGO’s, die miljarden aan donaties en subsidies ontvangen, hen met deze zwaar manipulerende beelden confronteren.

Tja.

Gelukkig dat u reeds met pensioen bent. Ik hoop dat u geen kleinkinderen heeft om u zorgen over te moeten maken. De Deugmensen hebben met hun naïviteit, egocentrisme, randdebiliteit EN cynisme namelijk hun toekomst behoorlijk verwoest!

Kompromat | 07-11-19 | 15:05
▼ 1 antwoord verborgen

Niet terughalen. Dat wel doen, zou alleen zijn om een achterhaald principe van de rechtsstaat, de bescherming van zijn burgers door een land, eer aan te doen. Die burgers hebben allang getoond niet onze burgers meer te zijn, dus moet het realisme zegevieren en geldt het principe niet meer. Daar laten dus, en daar berechten.

Het brein erachter | 06-11-19 | 23:34

Daar laten en niet hierheen halen. Daar berechten is beter, meer kennis hoe en wat er is gebeurd + kans op doodstraf (vind ik prima met ISIS moordenaars).
Hier berechten: kans op lage straf en daarna vrij, geen werk dus uitkering. Kans op tbs: zie Michael P en anderen werkt ook niet altijd, kost ook geld. Hierheen halen kost sowieso geld: reis+rechtzaak En alles daaromheen+levensonderhoud(zowel in als buiten bajes)+ evt kosten tbs. Nee daar houden, (+mogelijk doodstraf) is goedkoper en beter en eerlijker voor iedereen.

timmey | 06-11-19 | 23:00 | 1

Veroordeling hier is enorm lastig, bewijs kan bijna niet geleverd worden. Bronnen zijn onbetrouwbaar, onderzoek ter plaatse onmogelijk enz enz. Dus dat moeten we niet willen met z'n allen in dit land. Terughalen en bij gebrek aan bewijs vrijspreken en loslaten in de samenleving lijkt mij een rampscenario.

Het brein erachter | 06-11-19 | 23:40

Over de IS-kinderen. Die moeten we terughalen (dixit deugmens). Als we dat niet doen, zullen die ons dat kwalijk nemen en aanslagen plegen in NL. Wel verdomme: waar komt dit idee vandaan?
Ieder kind zou het zijn/haar ouders kwalijk nemen indien die ervoor koos om hem/haar vanuit het veilige NL naar Isisgebied mee te nemen of daar te baren en ze verantwoordelijk houden voor alle daaruit voortvloeiende ellende.
Dat is de normale menselijke reactie. Zitten IS-kinderen dan anders in elkaar qua logisch denken? Heeft iemand dat onderzocht of zo?
Natuurlijk niet. Deze aanname over IS-kinderen is afkomstig van naïevelingen die aannemen dat alles goedkomt als wij maar goede bedoelingen hebben met de ander. Dat die ander ook een eigen wil en ideeën (ook afwijkende!) heeft, komt niet eens bij ze op. We gaan ons toch niet laten leiden door naïevelingen?

Amsterdamsko | 06-11-19 | 22:54 | 1

Doen we toch al jaren.

Rotterdams Geschut | 07-11-19 | 01:51

@Update: kun je nagaan hoezeer een debat eigenlijk voor de buhne is. Ze komen terug, wen er maar aan.

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 22:10

edit: verkeerde plempsel voor dit topic.

Abject | 06-11-19 | 21:51

Helemaal gek word ik van het argument dat met name linkse mensen gebruiken om IS-adepten terug te halen. Ze zouden anders 'onder de radar' terug kunnen keren en dan zijn we het zicht op hen helemaal kwijt.
Even stilstaan bij wat hier impliciet gezegd wordt. In de eerste plaats wordt dus toegegeven dat de EU-grenzen niks voorstellen en elke gek kan blijkbaar ongezien ons land en dus de EU binnenkomen.
Ten tweede wordt dus bevestigd dat we te maken hebben met parallellesamenlevingen binnen NL. Immers: om onder de radar te opereren moet men gefaciliteerd worden door een vrij brede kring van familie, vrienden etc.
Een kring die bereid is een teruggekeerde IS-er te facikiteren en zeer zeker niet de autoriteiten informeert.
Dit is dus de wijze waarop onze linkse vrienden dus in werkelijkheid kijken naar Europa en NL.
Wel opvallend dat zij deze visie normaal gesproken toeschrijven aan rechtse mensen maar nu weten we dat zij deze ook zelf aanhangen.

Amsterdamsko | 06-11-19 | 21:40 | 6

@Dr_Johnson | 06-11-19 | 22:02: Als ze daar berecht worden middels de doodstraf (dat daar heel normaal is) komen ze in ieder geval niet “onder de radar binnen”. En helemaal met u eens. Ze gingen juist weg om hun haat voor ons en nu is hun kalifaatje geklapt en beseffen ze dat ze zelf gevaar lopen. Middels de doodstraf die ze toejuichten of zelf uitvoerden jegens ongelovigen. En de gutmensch is zo bang voor ze dat ze maar alvast bukken in de hoop dat ze gespaard worden.

Lappedonsje | 07-11-19 | 02:38

Alle IS ers die je preventief ruimt. komen sowieso niet terug, dus dat lost al een groot deel van het probleem op

Heiner | 07-11-19 | 08:53

Even stilstaan bij wat hier impliciet gezegd wordt. In de eerste plaats wordt dus toegegeven dat de EU-grenzen niks voorstellen en elke gek kan blijkbaar ongezien ons land en dus de EU binnenkomen.
Ten tweede wordt dus bevestigd dat we te maken hebben met parallellesamenlevingen binnen NL. Immers: om onder de radar te opereren moet men gefaciliteerd worden door een vrij brede kring van familie, vrienden etc.

Het is de overtreffende trap van 'we moeten drugs toestaan, anders wordt het stiekem gebruikt'. Teveel kamergeleerden die het eigen bestaan moeten verdedigen door met pseudo-slimme oplossingen te komen ('de juf kan de klas niet de baas'? nou, laat de klas dan toch lekker de baas zijn)

******** | 07-11-19 | 12:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb het lek gevonden hoor!
Het GL groene vingertje in de wal.
Het zelfde vingertje die mij twintig duuzend keer mijn tekst op deze side loopt te” verbeteren.

Datgingniegoed | 06-11-19 | 21:40

Iedere druppel onschuldig bloed die er eventueel gaat vloeien, als die 'terug' gekeerde IS'ers of hun nakroost vervallen tot terrorisme of criminaliteit schrijf ik op het conto van al die 'do-gooders' van GL, D66 en andere halfzachten die dat IS-volk terug willen halen.

KeesBruin | 06-11-19 | 21:40

Öztürks reactie staat symbool waarom we die ISers maar eigenlijk de hele islaminvasie hier niet moeten willen. Reken maar dat als 50+% lichtgetint is, dan geen 'voorlopig' meer, dan gaat etnisch profileren pas echt beginnen..

Mijnbescheidenmening | 06-11-19 | 21:39 | 2

Al zou in het volstrekt hypothetische geval Ozturk IS-ers willen afvallen dan kan hij Denk opheffen en terug naar de PvdA als troetelturk. GroenLinks of D66 zou hem niet meer willen als islamofoob. Voor moslims in de Denk achterban zijn IS-ers helden.

Mazzelstof | 07-11-19 | 05:48

@Mazzelstof | 07-11-19 | 05:48: Ik heb hem nog nooit horen oproepen tot het definitief aanpakken van Jihadisten en Moslim extremisten. Hij verspilt zijn energie liever aan Wilders, Hiddema en Arib.

Heiner | 07-11-19 | 08:55

Is toch allemaal show dit soort debatjes. Dat moorddadig tuigh wordt gewoon business-class opgehaald, show-procesje met hooguit 2 jaar straf met aftrek van tijd in voorarrest en de rest kwijtgescholden wegens geleden ontberingen wat uiteraard de schuld is van stom Nederland. Waarschijnlijk zit ik er niet ver naast. Het zijn drogredenen om aan te voeren dat zelf berechten beter is dan dat ze onder de radar hier weer binnenkomen. Het bestraffen in Nederland is een lachertje en of ze nu onder de radar binnenkomen of opgehaald worden voor een fopstrafje, als ze kwaad willen doen ze dat dan gewoon in Nederland of reizen bij de eerste de beste gelegenheid weer uit om zich aan te sluiten bij een moord-clubje in een zandbak. Ook voor die broedsels hebben we geen enkele verantwoordelijkheid. het enige argument is dat het kinderen zijn in oorlogsgebied. Elk gebied op aarde waar de islam is is oorlogsgebied, dan wordt het wel erg druk met "zielige" kindertjes. Een mens mag niet stateloos worden gemaakt. Die broedkippen in de zandbak daar hebben allen een dubbel paspoort. Nederlands paspoort afnemen en ze zijn nog steeds niet stateloos. Maar de moord-wijven weten donders goed dat die latente bruinwerker van een koning van Marokko ze ook niet wil hebben. Die is erg blij met zijn volk, maar het liefst in een ander land waar ze er een puinhoop van kunnen maken. verder is die alleen maar blij met de enorme (pensioen) donaties die van Nederland naar zijn shit-hole vloeien. Lekker in Iraq laten berechten waarbij Nederland moet stoppen met het vingertje wijzen naar de doodstraf. Het buitenland hoeft zich ook niet te mengen in de Nederlandse rechtspraak (als je het in Nederland nog rechtspraak kunt noemen momenteel). Grenzen weer dicht, scheelt een handvol veiligelandiërs en hier en daar misschien wat bijvangst.

Ruikbaard | 06-11-19 | 21:38

De meeste standpunten zijn sektarisch: populistisch voor, wij tegen. Zoals de christenen in de jaren vijftig: "gelukkig zijn wij niet als hen". Appeleert aan de tribale evolutionaire resten die ieder mens heeft. Ronduit ongeemancipeerde primitiviteit dus. Let dan op wie stellend of volgend zijn. Links is hier duidelijk volgend en de zwakkere. M.a.w, als er geen PVV was dan had links een andere mening. Tja,

erger | 06-11-19 | 21:27

Willen we meer of minder Jihadistische moordenaars, verkrachters en fokzeugen in ons land?

Heiner | 06-11-19 | 21:25 | 6

@Mazzelstof | 07-11-19 | 05:40: Dat is de gruwelijke werkelijkheid die men maar niet onder ogen wil zien. Ik schreef het gisteren al. Waarom zie ik nergens Moslims die zich openlijk tegen terugkeer uitspreken? Waarom heb ik in al die jaren nog nooit een door Moslims georganiseerde demo gezien tegen Jihadisme en Moslim extremisme, nergens in Europa, met zijn 50 miljoen Moslims. Erdogan beweert zo tegen ISIS te zijn. Waar blijven die miljoenen Turken in Europa met hun activistische houding? Bordjes met "Islam is vrede" "I hartje Islam" en "geen Islamofobie of racisme" die zien we, ook na het zoveelste door Moslims aangerichte bloedbad. Niets van "Destroy Jihadists"

Heiner | 07-11-19 | 09:02

@Heiner | 07-11-19 | 09:02:
Wanneer zie ik jou met een bordje lopen 'sorry voor de burgerdoden'?

Wat verwacht je nou eigenlijk: elke week een mea culpa van de voltallige moslim-gemeenschap??

******** | 07-11-19 | 12:58

@******** | 07-11-19 | 12:58: Als je er zo ver mee heen bent dat je een geslaagde missie om een door Allah gezegende moslimbommenfabriek te neutraliseren en daarmee enorme aantallen doden, verminkten en overige slachtoffers te voorkomen die door vrome moslims zouden worden opgeblazen serieus kunt gaan vergelijken met moslimterrorisme, dan ben kennelijk je links genoeg voor je hersenen om er stiekem tussenuit te knijpen. Net zo foetsie als de letters van je nick.

Mazzelstof | 07-11-19 | 16:42
▼ 3 antwoorden verborgen

LOL,.... We worden zo hard genaaid in Nederland, dat het overgrote deel het bijna niet meer voelt....

real McCoy | 06-11-19 | 21:12

Op de dag dat bekend was dat het kipje vertrokken was naar het kalifaat had de NL overheid het traject moeten starten de NL nationaliteit in te trekken, iets wat een langdurig proces schijnt te zijn. Actie ondernemen is zoals gewoonlijk bij de NL overheid nagelaten. Nu hebben de kipjes en kuikentjes gewoon nog steeds Nederlandse rechten en krijg je uitwassen zoals het kort geding om terugkeer. VVD holadiejeee even de hand in eigen boezem steken.

faz | 06-11-19 | 21:10 | 3

Hé, waarom ben ik weggejorisd?

Heiner | 06-11-19 | 21:13

De overheid is erg "berbaristisch", alles voor het vermijden van tegenstellingen. Zelfs veiligheid.

erger | 06-11-19 | 21:33

"had de NL overheid het traject moeten starten de NL nationaliteit in te trekken"

Natuurlijk had dat al in 2013 snel geregeld moeten worden, en niks langdurige processen. Kan de AIVD aantonen dat iemand in Syrië zit - daar naartoe gaan was verboden; dat wisten al die ratten dondersgoed - dan automatisch Nederlanderschap intrekken. Indien niet mogelijk zo snel, dan snel wetgeving daartoe ontwikkelen.

En ophouden met dat gezeik van het OM dat ze hierheen gehaald moeten worden om berecht te worden, want anders zouden ze hun straf ontlopen. Ze hun Nederlanderschap ontnemen en de toegang tot Nederland en alle freebies weigeren is m.i. straf genoeg. Dát is ook wat ze echt vrezen, niet om hier een Mickey Mouse strafje opgelegd te krijgen omdat er niks bewezen kan worden, anders dan lidmaatschap van een terroristische organisatie, waar een max straf op staat van 6 jaar, maar die zelden wordt opgelegd - bij een handjevol mannelijke ISers bij verstek, dacht ik - en al helemaal niet bij al die "naïeve" jihadbruidjes; die moeten immers voor hun kleintjes zorgen, hè.

Dr_Johnson | 06-11-19 | 21:44
-weggejorist-
Heiner | 06-11-19 | 20:59

Oh, ander debat dus ?

mr Fawlty | 06-11-19 | 20:43 | 1

Jep, NPO, de aarslikkers van de macht.

Abject | 06-11-19 | 20:49

Bosma..... eeh Bosma. Klinkt al meteen een stuk beter.

mr Fawlty | 06-11-19 | 20:41

Zo zit je in een debat en zo zit je in een mogelijke vliegtuigkaping.

BakkerHenk | 06-11-19 | 20:41 | 1

Loos alarm.

Keessie-Neistat | 06-11-19 | 21:04

Özturk doet Vogelaartje.
Blijft grappig.

Accident_Prone | 06-11-19 | 20:27
-weggejorist-
klimgek | 06-11-19 | 20:26

Wil de gene die verstaan had wat Arib zei, het even aan mij uitleggen ?
Ik verstond alleen op 't laatst; ' ik schors de vergadering' .

mr Fawlty | 06-11-19 | 20:23 | 1

Iets met eten, zuipen en neus volstoppen, want er gaan nog een hoop interruptie-vragen komen denkt ze.

Abject | 06-11-19 | 20:31

In vreemde krijgsdienst vechten in een oorlogssituatie tegen je eigen land is gewoon einde Nederlanderschap. Poncke Prinsen. Einde verhaal.

erger | 06-11-19 | 20:07 | 6

@GroetenVanUrk | 06-11-19 | 21:41:
En ziedaar het vangnet voor terroristen. Lekker op eigen houtje ergens de beest uithangenen als het misgaat huilie huilie doen bij het land van je "toch wel handig dat ik het heb"-paspoort et voila, terugkeer en opvang gegarandeerd. Geldt zelfs als je je op Jihad door 3 verschillende baardmannen uit andere landen hebt vol laten blaffen, ook die kinderen zijn dus NLler en mag je ook gewoon meenemen.
Wat zijn we toch goed met z'n allen, he? Zo menslievend, beschaafd en vergevingsgezind.
Krijg er spontaan een warm gevoel van in mijn broekje...

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 22:16

@HoniSoit | 06-11-19 | 22:18:
Die staat moet internatinaal erkend zijn. U en ik kunnen morgen ook een staat uitroepen maar als niemand hem erkent ben je slechts een "gekkie".

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 22:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Een land van debiele bestuurders, van hoogleraren die niet verder dan hun studieboeken en theoretische oplossingen zijn gekomen, van deugers en incompetente politici. Een land waar de slachtoffers de dader worden en de daders de slachtoffers. Daar moet men begrip voor hebben. Dat land dus.

De Evangelist | 06-11-19 | 20:03 | 2

Je moet als christen erg veel begrip hebben voor geweldenaars.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 20:06

Rechters zijn activisten geworden, het OM corrupt&chantabel, de politiek tot een kartel verworden, en de pers gedraagt zich als activistische slippendragers van de macht.'

Wat een gaaf land.
Steek die dijken maar door.

Abject | 06-11-19 | 20:09

Nou ik ga maar weer verder met het volgen van de serie Black Crows.

wiers | 06-11-19 | 19:44

Als het er dan toch van gaat komen eis ik dat er voor iedere retour-jihadi minstens één Kamerlid (die voor heeft gestemd) garant gaat staan.
En dan wel op deze manier: Mocht het de-radicaliseren toch niet lukken, met een aanslag tot gevolg, dan zal de betreffende politicus zich vrijwillig bij Pia's levenseinde&recycling-kliniek aanmelden. En voor het oog van de camera de ultieme verantwoording op zich nemen. Zoals het hoort.

Abject | 06-11-19 | 19:40

Gelukkig zet Hiddema het uiteen, ze kunnen volgens internationaal strafrecht gewoon mooi daar blijven. Benieuwd wat die VVD nu gaat doen. Mooi iets voor de camera zeggen en toch ze naar hier hale?. Wij willen die potentiële terroristen niet. Nu niet, nooit niet.

Jan, Leiden | 06-11-19 | 19:35

JANK en 50+ doen niet mee? En de SGP en de Poezenpartij ook niet?
Enfin, sterk weer van Hiddemeier, jammer dat voorzittertje hem zo snel de mond snoerde. De man heeft veel meer zinnigs te vermelden dan GL/CU/X66 tesamen...

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 19:35 | 3

Zullen we ze voortaan dan maar cugluclan66 noemen

likdoorn | 06-11-19 | 19:43

Waarom kapt Arib de Hiddemeister af ?

mr Fawlty | 06-11-19 | 19:32 | 2

Omdat het Kartel haar boven Bosma heeft aangehouden als voorzitter op voorwaarde dat ze de PVV&FvD structureel voor de voeten lopen zou.

Abject | 06-11-19 | 19:35

Om vrouwenredenen vermoed ik.

erger | 06-11-19 | 21:01

Als de Nederlandse regering deze monsters terug gaat halen , dan kunnen we net zo goed een op scherp gezette granaat tijdens de spits op een druk verkeerspunt gooien. Zelfde effect. Alleen bepalen we dan zelf wanneer de aanslag komt. Want die komt, of komen, er. Verder zijn we dan officieel een bananenrepubliek. We nemen oorlogsmisdadigers op met een fopstraf, of geen straf, want: geen bewijslast. NL is dan geen haar beter dan fascistenopvangers Chili, Uruguay en Argentinië na WO II. Ik schaam me kapot tegenover de Yezidi's als dat gebeurt.

Toos Bevergeil | 06-11-19 | 19:29 | 4

Dat is inderdaad een goede vergelijking. Nederland als toevluchtsoord voor voor berechting gevluchte genocideplegers. Het valt nog mee dat al Baghdadi uiteindelijk toch niet in een safe-house in Neerlands' liefste stad bleek te zitten.

Mazzelstof | 06-11-19 | 21:48

Zijn we allang, en het is een bananen Monarchie, Bilderbergers=o. a. Koningshuis hebben veel meer macht dan alle Nederlandse burger.

Mallepietje1001 | 07-11-19 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Yep. Old Skool Hiddemeister. Spijker kop.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 19:27 | 1

Theo is los!

smdyasc | 06-11-19 | 19:28

Eindelijk de Hiddemeister!

bots! | 06-11-19 | 19:23

Ronald van Raak praat verstandige dingen.

smdyasc | 06-11-19 | 19:18 | 1

Hij leest de koran voor.

BakkerHenk | 06-11-19 | 19:18

Ze bgon goed, Arissen/Dierenpoes Light, maar toen namen de rammelende eierstokken het over en kwam het belang van Jihadgebroed naar voren. Jammer. Volgens mij ben je hier voor het belang van Nederlandse kinderen, niet voor dat van project Lebensborn 2.0

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 19:18

Pak ze Ronald!

Rest In Privacy | 06-11-19 | 19:17
-weggejorist-
Sjorsch | 06-11-19 | 19:16

Denk toch aan de kinderen!!!

BakkerHenk | 06-11-19 | 19:16

Seau, deze dan: hou je mondje en *** me. Lekker geëmancipeerd eenvrouwsfractietje van mij, nukubu.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 19:15 | 2

Femke Merel van Kooten.
Tot na de breuk bij Dierenpoes nimmer van gehoord.
En nu zie ik enkel tieten.
Lekkere tieten.
Meer niet.

Abject | 06-11-19 | 19:17

Groenlinks: Boeren, leraren, PVV-'ers, FVD-'ers en overige anders denkende eruit.
IS-'ers er voor in de plaats. Man oh man wat is Nederland toch afgegleden. Wat een zooitje sekteleiders zitten er in den Haag.

GS01 | 06-11-19 | 19:15 | 1

Voor Amsterdam precies hetzelfde: geldbrengende toeristen worden verketterd en illegalen krijgen een blogcursus.
Gewoon krankjorum.

Rico Tampeloerus | 06-11-19 | 19:24

Tuurlijk komen ze terug, allemaal. Incluis uitkerings- en toeslagenpakket. Op de treurbuis werd bij de bekende programma's al de hearts&minds van het witte proletariaat op voorbereid afgelopen maanden. Treurbuis staat in dienst van onze beteren, en dus kunnen we er rustig vanuit gaan dat Sie kommen.

Graaf_van_Hogendorp | 06-11-19 | 19:14

Deze praat alsof ze haar chinese ei op stand 11 heeft staan. Ze is er niet bij met haar hoofd.

R. Skickr | 06-11-19 | 19:14 | 1

Toch heeft ze wel wat

bots! | 06-11-19 | 19:16

Waarom heb ik het nare gevoel dat ze toch naar Nederland worden gehaald en na een paar jaar brommen gewoon aanslagen kunnen gaan plegen? Ik vertrouw het nog niet.

Jan, Leiden | 06-11-19 | 19:12 | 2

Optimist, ik vermoed dat bij de helft niets te bewijzen valt, de getuigen zitten in Syrië en Irak. Daar zouden ze ook berecht moeten worden.

Zorc | 06-11-19 | 19:20

@Zorc | 06-11-19 | 19:20:
En indien die straffen daar iets strenger zijn: dat is andere cultuur, daar moet je respect voor hebben.

Rico Tampeloerus | 06-11-19 | 19:25

Sterk betoog van V Toorenburg. Zal wel bij woorden blijven, maar toch...

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 19:10

Hello mevrouw Toorenburg, say hello to my little H&K 417. Niet voor u natuurlijk maar gewoon als voor de hand liggende oplossing. Die is er gewoon. Mutsch.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 19:10

Is dit hijgend hert van de CU nou opgewonden door al die seksslaafverhalen, of heeft ze een ander probleem?

Rest In Privacy | 06-11-19 | 19:02 | 2

Ze voelt zich wat ongemakkelijk.

BakkerHenk | 06-11-19 | 19:03
-weggejorist-
Merkwaardeloos | 06-11-19 | 19:01 | 1

D'66 en Groenlinks blijven maar herhalen dat als we ze niet terughalen ze sowieso terug komen ,maar dan onder de radar.
Kort samengevat: door open grenzen maken we ons land kwetsbaar en er zijn genoeg sympathisanten om onder te duiken.
Laten we dan eerst de open grenzen en daarna het salafisme aanpakken. Lijkt mij hard nodig zo te horen

Waldpyk78 | 06-11-19 | 19:00 | 3

Dat doen de Duitsers nu ook een paar weken omdat een uitgezette motorclub baasje binnen 2 weken terugkwam en in Berlijn asiel aanvroeg.
Symbool politiek.

Trumme | 06-11-19 | 19:12

Het kernpunt is dat vrije IS-gangers de hele immigratiepolitiek ondermijnen. Deze partijen moeten er gewoon niet aan denken dat er geen zielige immigranten meer komen.

Rico Tampeloerus | 06-11-19 | 19:16

GroenLinks is ook de partij die exact het tegendeel beweert: dat de notie dat er terroristen zouden zitten onder asielzoekers niet veel meer dan hysterisch of absurd zou zijn. GroenLinks weten niet waar ze het over hebben, hebben niet een begin van een notie wat er aan de hand is in de grotemensenwereld, dat is wat ze wel helder communiceren. In het landsbelang is het dan ook verstandig om dergelijk eindeloos naieve bakfietsleuter buiten beschouwing te laten en de verstandige mensen te laten buigen over de moeilijke kwesties.
D66 telt sowieso niet mee. Daar zit helemaal niemand die wat weet van wat dan ook.

Mazzelstof | 06-11-19 | 21:41

Waarom niet ten eerste het hebben van een dubbel paspoort afschaffen.
houd al een enorm aantal problemen buiten Nederland.

Rene046 | 06-11-19 | 18:58 | 1

Inderdaad, heel simpel.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:59

Kunnen die IS terroristen echt nog verder radicaliseren? Wat een sukkel.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:58 | 1

Ja dat kan. Het is in islam altijd mogelijk verder te radicaliseren. Iedere keer wordt die fout gemaakt in denken dat het einde nu wel bereikt is. Dat is niet het geval. Na IS komt een volgende golf, voorlopig noemen we dat IS2.0. En dat is geen kwestie van speculeren, het proces is al in gang gezet en de contouren beginnen zich af te tekenen.
Deze IS-ers radicaliseren verder in gevangenissen. Ze radicaliseren verder eenmaal weer vrij en ze radicaliseren het snelst en het verst als ze worden gederadicaliseerd door "evidence based" "deskundigen" met "enorm veel prakijkervaring" en hun "toolkits."

Mazzelstof | 06-11-19 | 20:52

Dit gl meneertje heeft het over IS STRIJDERS. Het zijn genocideplegers, het laagste van het laagste. Ik zie deze meneer vanuit mijn IS sympathie langzaam sudderen aan een spit: en dan zijn vet opvangen om ons laatste restje beschaving in op te bakken. Hoe we milieuvriendelijk van de resterende hectoliters bakvocht af moeten komen, is een mooie rekensom voor Yasser K.

Wat een trieste zak.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:56 | 2

"Mensen ophalen uit IS-gebieden om te voorkomen dat ze nog verder radicaliseren"
Kan het nog erger dan?

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:57

@BakkerHenk | 06-11-19 | 18:57: Ja, het radicaliseren gaat door. Het gaat door in islamitische omgevingen en het gaat door in Westerse omgevingen. Het belangrijke verschil is dat het radicaliseren sneller gaat, georganiseerder gaat, minder hinder en tegenwerking ondervind en veel extremere vormen aanneemt in een Westerse omgeving.

Mazzelstof | 06-11-19 | 20:58

Er is een verschil tussen meewerken en niet pro-actief tegenwerken, het is immoreel als Nederland probeert IS-tuig te redden van hun terechte straf in het gebied waar ze hun misdaden hebben gepleegd.

smdyasc | 06-11-19 | 18:55

Kunnen ze daar niet berecht worden voor spionage.. lol

Rene046 | 06-11-19 | 18:53 | 1

Dat zou het beste zijn. Zou ook makkelijk kunnen. Vijanden zonder uniform. Hoeven niet als krijgsgevangenen behandeld te worden en hebben nergens recht op, want de opdrachtgevers zullen altijd alle betrokkenheid ontkennen. Tegen de muur of aan bungelend aan een touw of een autolaadkraan. Of, en dat is nog beter, dwangarbeid tot de dood er op volgt. Er moeten munitieresten en gifbelten geruimd worden, massagraven blootgelegd en herbegravenissen plaatsvinden. Daar ga je geen dure Syriërs of Iraaki aan wagen als je de daders bij de hand hebt.

Heiner | 06-11-19 | 21:06

Heeft GroenLinks weer een nieuwe spreekpop ? Ze gaan er dus van uit dat iedereen die in Syrië zit en naar Nederland wil dit ook lukt, heel Syrië dus binnenkort.

sprietatoom | 06-11-19 | 18:52

Nou, GroenLandverraad nu. ben benieuwd. Terughalen en knuffelen, want zielig, racisme , islamofobie en Wilders?

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 18:50 | 1

Dat... en oppassen met intrekken van Nederlanderschap.. en kindertjes zijn zielig.

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:56

Hadden we ooit niet eens gehoord dat het "kinderpardon" (kinderen ingezet om hele families achteraan te laten komen!) éénmalig was ?

Hadden we die hele handel maar NOOIT binnengehaald, want opgebouwd -wat ze beweren- hebben ze niets, de bijdrage aan de afbraak is daarentegen groots.........

Elder of Z. | 06-11-19 | 18:48

Mooi standpunt van de PvdA: "Ik wil niet dat ze terugkomen, maar als dat niet kan dan moeten ze terugkomen en in Nederland berecht worden"

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:47 | 1

Da’s een farce; er valt hier niets te bewijzen.

Rico Tampeloerus | 06-11-19 | 19:28

Het is wél raar dat de Nederlandse overheid de paspoorten introk van die 2 kalifaatkippen precies een dag voor ze in Ankara arriveerden.
Er vanuit gaande dat er niets toevallig gebeurd, was de overheid op de hoogte van de ontsnapping uit het kamp in Irak, en wist de overheid wie deze dames hulp verschafte om zonder geld duizenden kilometers te reizen in oorlogsgebied?

Tuinhekje | 06-11-19 | 18:47 | 2

Was maar van 1 !

Elder of Z. | 06-11-19 | 18:49

Ze hadden al ver van tevoren een team aan advocaten, kwestie van een telefoontapje dus.

Abject | 06-11-19 | 19:08

Het zou om te lachen zijn als het niet zo triest is: S. Sjoerdsma wil het Irakese/Syrische rechtssysteem niet erkennen en voelt zich moreel verheven hierboven. Omgekeerd erkennen de Nederlandse IS-uitreizigers ook niet ons rechtssysteem en hebben zij zich vrijwillig gevestigd in de regio Irak/Syrie.
En toch meent Sjoerdsma een dubbele moraal te moeten hanteren en is hij bereid de NL-se veiligheid op te offeren voor zijn persoonlijke ideaal en morele superioriteit.
Sjoerdsma is D66, dan weet u waar u op stemt.

filibuster | 06-11-19 | 18:46 | 1

lol net gebruikt in 2e kamer

Rene046 | 06-11-19 | 19:10

Wat die kinderen versus gezinshereniging betreft.

Waarom heeft nog niemand het gehad over "uit de ouderlijke macht zetten" van de ouders? Geen hereniging, geen terugkeer, tenzij in een urn.

Abject | 06-11-19 | 18:46

Het beste is natuurlijk om de grote social media bedrijven te dwingen encryptie te verzwakken zodat iedereen door de overheid in de gaten gehouden kan worden. Dát maakt het land veiliger! Veel beter dan terroristen in het midden oosten laten creperen.

einz | 06-11-19 | 18:46

Geneuzel van Sjoerdsma over atheisten en heaumeaux die in bepaalde landen het risico op de doodstraf lopen. Allemaal waar, maar -ga- dan ook niet naar die landen als je homofilie wilt uitdragen/bedrijven, ga niet met je keppeltje naar Iran en ga niet in bepaalde landen koningen beledigen als republikein of ga niet lopen beeldenstormen als je van god los bent. Gewoon kwestie van gezond verstand, heeft niets met quid pro quo te maken en nog veel minder met het al dan niet berechten van beesten "want doodstraf"...

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 18:44 | 1

Werkelijk frappant dat ze zich enkel druk maken over die doodstraf als het de terechte terechtstelling van "onze" oorlogsmisdadigers betreft.

Abject | 06-11-19 | 18:49

Mevrouw Kuiken (PvdA): "... dat moeders en kinderen terugkeren"
Waarom zou je het beestje bij zijn naam noemen? Het zijn terroristen!

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:43 | 1

Die lui zijn echt definitief de weg kwijt. Hebben geen idee meer hoe ze het pad weer moeten vinden. Die zijn helemaal en permanent verdwaald in lala land. Gewoon vreindelijk naar zwaaien, verder negeren en het verstandige ding doen.

Mazzelstof | 06-11-19 | 21:02

Wie is die trut van de PvdA , Lenie uit de Takkestraat?

Sjorsch | 06-11-19 | 18:43

Ik zie mogelijkheden voor veroordeelden in het buitenland.. is joran al gebeld?

broervandenhollander | 06-11-19 | 18:42

Wat moet je ermee aan in een Nederlandse rechtszaal als er geen getuigen zijn van het eventuele feit dat zo'n vuilniszak een jezidi-slaaf heeft helpen vermoorden en in de kliko heeft geflikkerd?
Je weet dat ze ons graag dood wil hebben, maar je kan er procedureel weinig mee.

Slogra | 06-11-19 | 18:41 | 1

Dat dus. Geen enkele kans dat er bewijzen kunnen worden vergaard door Nederland dus gewoon daar laten.

Zilvermeeuw87211 | 06-11-19 | 18:48

Even los van zijn gewauwel, gegeven zijn tics: zit de heer Sjoerdsma aan de coke?

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:40

Als het breken van alweer een verkiezingsbelofte door de VVD het laatste obstakel is voor terugkeer van de IS moordbrigades, dan zijn ze waarschijnlijk al onderweg.

der_feldwebel | 06-11-19 | 18:39 | 1

en verd*md, ze kapen gelijk het vliegtuig....

der_feldwebel | 06-11-19 | 19:55

Die pipo van D66 heeft het over het ontsnappen van dat tuig en betoogd dat ze vast moeten zitten om te kunnen berechten, wil die clown ze gaan ophalen ofzo?

marrretje | 06-11-19 | 18:37

Abdel Aziz zette De Balie op stelten
Terwijl hij Ans’ hart deed smelten
Hij greep onder haar bloes
En verwende haar poes
Z’n slachtoffers liggen op Syrische vuilnisbelten

Ze bleef hem trouw en beweert stellig:
Abdel is heel liev en best wel gezellig
En in elke strijd gebeuren wel eens incidentjes
Voor deze Emir heb ik alleen maar complimentjes

Verwacht niet te veel, ik ben niet van boven-wijs
Denken doe ik lager, nog lager, jaah! van onder-wijs!
Abdel, mijn loverboy is heel bekwaam
Gelukkig maar dat ik me niet vlug schaam

Want in ruil voor valse papieren en m’n gewillige lijf
Werd ’t mogelijk dat ik dagelijks de liefde bedrijf
Onze lichamen werken als twee magneten
En zo help ik hem om Raqqa te vergeten

Abdels CV staat vol met diefstal en moord
In Syrië werd hij in zijn werk nooit gestoord
Zijn tandartsdiploma wordt er niet in vermeld
Wel heeft hij ’n doctoraal in martelen en geweld

Nog steeds is Ans zich niet bewust van enig kwaad
Ze piekert over d’r reputatie; díe is geschaad!
Daarom klaagde ze de Staat der Nederlanden aan
Voor alles wat haar minnaar in Syrië heeft misdaan

Abdel Aziz zette De Balie op stelten
Waardoor hij Ans’ hart deed smelten
Hij greep onder haar bloes
En verwende haar poes
Z’n slachtoffers liggen op Syrische vuilnisbelten

www.youtube.com/watch?v=6vct7-R9vL0

Angélica de Sancé | 06-11-19 | 18:36 | 4

@Angélica de Sancé | 06-11-19 | 18:42: Je gaat jezelf plagiëren. Mag, maar doe er dan wel een voetnoot bij.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 19:51
▼ 1 antwoord verborgen

Alweer alweer alweer alweerrrrrr... We zijn hier verdomme dag/nacht met arabieren in de weer. Wat een afgegleden zooi!

BinAardig | 06-11-19 | 18:34 | 1

Ja. Waarom. Stoppen daarmee.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:58

Ik mag die franse aanpak wel. Sterf daar maar waar je wilde zijn.
Wat een hoop krullekoppies hier. Pardonnetje much? Geniet ervan allemaal.

Bultkutwalvis | 06-11-19 | 18:34

Kotszakje- check
Valiumpillen- check
Stressbal-check
Tv achter tralies ivm rondvliegende objecten-check

Volgens mij ben ik klaar voor de bijdrage van Sjoerdsma

Waldpyk78 | 06-11-19 | 18:30 | 4

" "je kan pas iemand berechten als hij vast zit heb ik altijd geleerd"
Hij zei het echt.
Volgens mij worden er jaarlijks heel veel mensen bij verstek veroordeeld

Waldpyk78 | 06-11-19 | 18:36

@Waldpyk78 | 06-11-19 | 18:36: en als ze zich op een ambassade melden, lijkt het me niet heel lastig om iemand op te pakken en uit te leveren.

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:38
▼ 1 antwoord verborgen

Sjoerdsma gaat uitleggen waarom hij vindt dat terroristen meer recht op leven hebben dan de slachtoffers.

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:29 | 2

Van Toorenburg (CDA) doet er een schepje bovenop en vraagt zich af of de Iraakse regering wel netjes bewijs verzamelt.

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:31

Ach, hjet gebruiukelijke rideltje. De lachende leugenaar doet wat hij wil, en haalt ze gewóón hier naartoe.

kotelet | 06-11-19 | 18:28

Beetje warrig verhaal van De Graaf, maar iets met een vinger op een zere plek.

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:25

"de uiteindelijke oplossing"...…., hmm, klinkt bekend

D-Fens_1963 | 06-11-19 | 18:25

In 2011 werd Zahra Bahrami, een Iraans-Nederlandse Nederlandse vrouw, opgehangen in Iran. De laatste 40 jaar werden totaal 3 Nederlanders geëxecuteerd in het buitenland. Toen werd er ook niet moeilijk over gedaan. Op Schiphol hingen destijds waarschuwingen dat het buitenland met harde hand straft. De Kalifaat dames vertrokken vrijwillig omdat ze zich onder een streng moslim regime meer thuisvoelden dan in Nederland. Het doel was een kalifaat, een eigen land stichten, over de lijken van onschuldige mensen die daar al een leven lang woonden. Met letterlijk het zwaard, druipend van het bloed van doorgesneden kelen, wilden ze dit doel bereiken. Willens en wetens hebben deze mensen de organisatie en het doel gesteund. Nu het mislukt is, moeten ze zich onderwerpen aan de wetten van het land dat zij wilden veroveren. Dat is de consequentie als je een gebied wil veroveren.

Tuinhekje | 06-11-19 | 18:22 | 3

Die drie werden volgens mij allemaal in de laatste 10 jaar geëxecuteerd, Ëén in Iran, één in Indonesië en volgens mij ook nog één in Singapore of Thailand. Tijdens de Rutte tijd. dus. De NL regering wilden ze bijstaan, maar niet de rechtsgang in het betreffende land beïnvloeden, dus waarom dat nu wel zou moeten, is me een raadsel. Als ik in Herzogenrath een fiets jat, 10 meter over de grens, wordt in in Duitsland berecht en gestraft. Niet in Nederland.

Heiner | 06-11-19 | 21:11

@Heiner | 06-11-19 | 21:11:
Johannes van Damme, opgehangen in Singapore in september 1994. Van Damme probeerde +4 kilo heroine Singapore in te smokkelen dat werd hem fataal.
Dat is ook typisch een geintje wat je niet moet proberen in landen als Thailand, Maleisie, de Filipijnen, Singapore en Indonesië.
www.trouw.nl/nieuws/van-damme-is-verr...

Beroep = Boerenlul | 06-11-19 | 21:44

@Beroep = Boerenlul | 06-11-19 | 21:44: Dat dus. Men gaat een risico aan, men wil veel geld verdienen en dan gaat het mis. Dan is er geen NL staat die je terughaalt. Misschien iedere maand een slof sigaretten om als ruilmiddel te gebruiken, of een geestelijk verzorger, maar meer ook niet. Wordt ook niet geaccepteerd door die landen. "Jullie hebben jullie wetten, die zijn in onze ogen te slap, wij hebben de onze"

Heiner | 07-11-19 | 09:21

Machiel de Graaf! Haha, wat een held.

born2killn00bs | 06-11-19 | 18:22

tja... waarom kon me na de 2e wereldoorlog wel naz* topstukken executeren.. voor de vele doden die ze op hun naam hadden ...
Men moet niet vergeten dat deze mensen zich ook niet aan mensenrechten hielden, waarom dan nu wel er recht op hebben.
Als ik bepaalde rekeningen niet betaal, dan sluit men me ook af van het water of gas, of stroom, of ik word uit mijn huis gezet..

Kan best begrijpen dat zulke jihadisten liever hier berecht worden , dan in een land waar ze vele getuigen hebben en slachtoffers gemaakt hebben, die zijn niet zo soft als hier.

Maak me meer zorgen voor de invloed op andere twijfelende moslims hier in Nederland.
Als die weten dat straf hier wel meevalt... en met een beetje geluk zelfs er beter voorstaan na hun straf dankzij alle externe hulp erna.. dan voor dat ze de keuze maakten....

Rene046 | 06-11-19 | 18:22

Godverdomme zo typisch weer ipv dilan te steunen lopen janken over de doodstraf. Je zou toch hopen dat een teruggekeerde jihadist zich opblaast in het clubgebouw van zo'n snowflake van een politicus.

bots! | 06-11-19 | 18:20 | 1

Dylan steunen bestaat niet, je steunt Rutte want die is de baas en die zorgt dat die monsters terugkomen om uw leven te verzieken.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:32

Al die internationale verdragen opzeggen als dat in de weg staat.

sprietatoom | 06-11-19 | 18:16

De hersenverweking politiek in volle glorie, u betaald het gelag.

william7055 | 06-11-19 | 18:16
-weggejorist-
De Evangelist | 06-11-19 | 18:14 | 1

Waarom zijn ze bang dat ze hierheen komen als we ze daar laten rotten, een paar jaar geleden was het nog niet mogelijk dat IS via bootjes hierheen kwamen, toch?!

marrretje | 06-11-19 | 18:14

Dappere bijdrage van Dilan Yeşilgöz, niet teruglaten en lokaal laten berechten, als de prijs de doodstraf is, zij het zo.

smdyasc | 06-11-19 | 18:12 | 8

Alles wat Dylan zegt is van tevoren goedgekeurd door Rutte. Die trekt aan de touwtjes en ze komen terug, dus wie laat zich (voor de zoveelste keer) door of namens Rutte voor de gek houden. Dylan, sokpop van Rutte.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:27

@sprietatoom | 06-11-19 | 18:18:
De wil van de meerderheid,... altijd lastig.
Daar moet men zich niet bij neerleggen we leven toch niet voor niets in een democratie?
Ohw, wacht.

botbot | 06-11-19 | 18:52

@botbot | 06-11-19 | 18:52:

En anders is er nog altijd een rechter, die ook maar gewoon een mens is met al zijn tekortkomingen, die besluit dat we ze terug moeten halen. De wil van een heel kleine minderheid namelijk één persoon wordt het dan.

Iets zegt me dat dit hele debat hoe dan ook voor spek en bonen is en dat allang beslist is dat ze terugkomen.

Overigens ben ik voor echte democratie van de meerderheid, liefst zelfs op heel regelmatige basis via bindende referenda. De Vrijheid leidt Het Volk !

sprietatoom | 06-11-19 | 19:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Je moet ze gewoon daar berechten waar ze hun misdaden hebben gepleegd. Weten ze wel wat het kost al die slachtoffers en getuigen hierheen te halen om te getuigen? Klopt geen ene mallemoer van. Daar voor de rechter zou de normale gang van zaken zijn. Hier hebben ze niets misdaan, hier worden ze met een enkelbandje de straat op gestuurd, we kennen die rechters inmiddels wel.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:08 | 1

"Je moet ze gewoon daar berechten waar ze hun misdaden hebben gepleegd." De kans lijkt aanwezig dat we ze dus straks in Nederland kunnen berechten...

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:10

Er werd al vaker geopperd dat het Nederlandse OM wordt gechanteerd door Turkije. www.ad.nl/binnenland/turkije-chanteer...

En laat Turkije nu net de hoeder van alle Jihadi's zijn. De doorvoerhaven, handelspartner en zelfs ziekenboeg van de Islamitische Staat. Gezien de verbeten wijze waarop het OM de vervolging (en vrijlating) hier wil laten plaatsvinden kan maar op een manier logisch te verklaren zijn, en dat is chantage.
Het OM is al even rot als het Vaticaan.
www.geenstijl.nl/5150359/om-pedo-vrij...

Abject | 06-11-19 | 18:08 | 1

Juist gezien en mooi gezegd.

gato | 06-11-19 | 19:37

Sjoerdsma waakt over ons. En ons, dat zijn dus IS-sers... X66, voor al uw Islam.

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 18:06

D66 wil dat men de mensenrechten van deze IS'ers respecteert. Men vergeet dat het geen mensen maar beesten zijn.

sprietatoom | 06-11-19 | 18:06 | 1

Ik denk dat een agressietest kan helpen om de individuen beter in te schatten. Ik kan zo wel een testpogramma bedenken.

Tapioca pudding | 06-11-19 | 18:07

Vaak gebeurt het niet, maar ik ben het met mevrouw Yeşilgöz-Zegerius eens.

BakkerHenk | 06-11-19 | 18:04 | 1

Deze mevrouw is niet meer dan de gespleten tong van Rutte. Zij mag niets zeggen wat hij niet heeft goedgekeurd. En Rutte zorgt dat ze terugkomen.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:34

Ik begrijp gewoon niet dat onze overheid dit probleem niet al lang heeft opgelost voordat het nu iedereen weer bezighoudt. Bel James Bond, vraag the expandables of geef een kopje Putinthee. De daadkracht is weer ver te zoeken.

Leptob | 06-11-19 | 17:59

Wellicht ook een mooi ziekenhuis in Lelystad bouwen. Is echt behoefte aan. De kennis is er. (Ik bedoel, een kennis van me wil het wel doen)

koperbij | 06-11-19 | 17:59 | 2

Voor de helft doe ik die kennis van 'm.

Aap Noot Miesje | 06-11-19 | 18:08

@Aap Noot Miesje | 06-11-19 | 18:08: ik kan niks zeggen. Het vaasje heet hier een bankje.

koperbij | 06-11-19 | 21:55

Dilan Yeşilgöz-Zegerius
Ondanks dat het een VVD'er is zou ik haar doen.

Waldpyk78 | 06-11-19 | 17:58 | 1

Voor 1000,- doe ik het ook.

born2killn00bs | 06-11-19 | 18:15

IS-ers opvangen is prima, maar dan wel vanaf 10 km hoogte zonder parachute in een 10 liter emmer.
Ja, ik weet dat het even lastig mikken is, maar niets is onmogelijk in het Nederlands Staatscircus.

I.P standing up | 06-11-19 | 17:57

De Volkskrant vergelijkt het met oorlogsveteranen, nou ja helden dus eigenlijk. Ja als je het zo ziet, dan zijn we wel klaar.

een_mike | 06-11-19 | 17:53 | 1

De Volkskrant. Wie anders.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:38

Stop daar toch mee, al die aandacht voor politici. Ze geilen er alleen maar op, praten groen en doen blauw. Ze liggen dubbel van de meute en de pers, die zich gemakkelijk laat manipuleren ("uitwonen" zelfs) en het verhaal brengt wat de politiek wil. Nee, laat ze eens een jaar links liggen. Negeren die klotenbende.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:52 | 3

Dat is de uiteindelijke oplossing. Ook allen niet meer (in)stemmen. Deze mensen hebben het nodig om gevolgd en gezien te worden, om de indruk te wekken dat zij het bepalen. Alles gebaseerd op een hypnotische illusie, in stand gehouden door de media.

haddem | 06-11-19 | 17:56

Negeren kan niet. Ze besturen jou. Stem ze weg is de enige optie. Zolang dat nog kan.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:39

@Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:39: "stem ze weg" kan niet. Er komen gewoon weer 150 jaknikkers en meelopers. Maakt echt helemaal niks uit of en waar iedereen op stemt.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 21:52

Ja, ik heb gisteren al gewezen op dat hallucinante stuk in de VK van die Joop de Jong. Een raar samenraapseltje van de bekende - totaal onbewezen - aannames van de NCTV, die iedereen, van Kalverboer tot Edwin Bakker tot D66er Sjoerd Sjoerdsma elkaar napapegaaien, en vage, wollige psyco/welzijnstaal.

"Halsstarrig vasthouden aan het VVD- en CDA-beleid, met het risico op on­gecontroleerde terugkeer en ondergrondse guerrilla-activiteiten"

Als je van die ratten hun Nederlanderschap intrekt, dan moeten ze eerst nog maar eens zien hoe ze hier komen en, als dat al lukt, hoe lang ze dan "onder de radar" kunnen blijven, afgesneden als ze dan zijn van uitkeringen, voorzieningen, etc. "Ondergrondse guerrilla-activiteiten" kunnen ze wellicht op wat langere termijn ontwikkelen, maar niet meteen na binnenkomst. Ik heb er alle vertrouwen in dat de AIVD en de politie die ratten allang in de smiezen hebben voordat ze hun eerste bomvest in elkaar genaaid hebben.

En voor de tigste keer: als je AL die ratten gaat ophalen en/of binnenlaten, heb je later ook geen enkele garantie dat ze figuurlijk onder de radar zullen verdwijnen en aanslagen gaan beramen. Met alle ratten terug in
Nederland lijkt me dat qua kansberekening zelfs veel waarschijnlijker dan die drie of vier ratten die "ongecontroleerd" het land binnenkomen.

"Rond voormalige IS-strijders bestaat een opeenhoping van elkaar versterkende problemen: dienen in een vreemde krijgsmacht, mogelijke oorlogsmisdaden, lichamelijke en psychische problemen, problematische en gewelddadige gezinnen van herkomst, weinig opleiding, werkloosheid, een strafblad, armoede, stress en stigma."

Kijk, dat ziet De Jong dan toch wel goed, maar over de re-integratietrajectjes doet hij dan verder, wat ik zei, heel vaag en wollig:

"Een gezinsaanpak, al dan niet in combinatie met individuele begeleiding, is vaak minder stigmatiserend in een omgeving waar therapie minder voor de hand ligt dan in een doorsnee-Nederlands gezin."
"En de opvang van kinderen, en vooral van de kinderen uit de kampen, is van belang om de overdracht te doorbreken van trauma en sociale achterstand van deze op de volgende generatie."

Tuurlijk, doen we even.

"Het vinden van een opleidings- en scholingsproject dat aansluit bij de belangstelling van de terugkeerder is cruciaal en biedt uitzicht op een baan na het uitzitten van de straf."

Maar.... maar... maar, hebben die ratten dan vanaf hun geboorte hier tot het moment dat ze "uitreisden" geen opleidings- en scholingstrajecten gehad in de Nederlandse samenleving? En uitzicht op een baan? Daar moet je wel wat voor kunnen en discipline voor kunnen opbrengen; waarom konden ze dat niet voordat ze ons de rug toekeerden?

"Rituelen en ceremonies hebben in de loop van de geschiedenis en in talloze culturen soldaten geholpen de overgang te maken van de ‘combat mode’ naar de ‘civic mode’ of, anders gezegd, de knop om te draaien van krijger naar burger."

Maar dit zijn toch geen militairen die door ons zijn uitgezonden? Dit zijn smerige misdadigers. Die piloot van gisteren, die niet kon slapen omdat hij onschuldigen - onbedoeld - had gebombardeerd, die moet worden geholpen om van ‘combat mode’ naar de ‘civic mode’ te gaan.

"de gemeenschap, de buurt of het dorp moeten bij de herintegratie betrokken worden."

Hahaha! Rot op, joh. Die lieden komen niet uit dorpen, maar oa uit mijn stad Den Haag. Ik ga die ratten niet "helpen" met hun herintegratie.

"Ik kan me in Nederland een bijeenkomst in de moskee voorstellen waar over verzoening en vergeving wordt gesproken."

Ja lekker dan. In die haathutten wordt de volgende generatie halsafsnijders/aanslagplegers gevormd.

Je moet die lui met alles wat in je vermogen ligt, weren uit Nederland. Het eindelijk collectief intrekken van het Nederlanderschap zou wel de minste maatregel zijn.

Dr_Johnson | 06-11-19 | 17:51 | 1

Heb door jouw stukje het artikel van Joop de Jong gelezen en ben er kotsmisselijk van geworden en we wilden vanavond nog wel lekkere sliptong eten.

annevance | 06-11-19 | 19:06

Het zijn Nederlandse ingezetenen, dus Nederland moet zijn verantwoordelijkheid nemen en niet treuzelen. Gewoon hier berechten.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:49 | 10

@A.S. Perien | 06-11-19 | 18:18: Ik ga natuurlijk niks eisen, maar als ik in Duitsland uitgewezen word, wie weet krijg ik dan in Nederland mijn straf.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:59

Als het dan toch geld moet kosten, geef die koerdische kinderen dan wat, die onder onze "ingezetenen" hebben geleden.

CleaudeSacke | 06-11-19 | 19:13

Zij zijn onze doodsvijanden. Dat is waar ze voor kozen. Het doel van IS was ons te onderwerpen en voor de keuze te stellen of te bekeren tot islam of vermoord te worden. De keuze is voor ieder fatsoenlijk en gewetensvol mens dus resoluut het laatste.
Er is voor hen geen enkel excuus, zij hebben willens en wetens gekozen voor deze perversie. Nederland heeft derhalve geen enkele verantwoordelijkheid of plichten ten aanzien van deze aan ons zelfverklaarde doodsvijanden.
We hebben met hen of hun nakomelingen niks te schaften. Ze ruimen die rommel daar maar lekker zelf op.

Mazzelstof | 06-11-19 | 21:27
▼ 7 antwoorden verborgen

Turkse sukkel en een nietsnut.

Eddy67 | 06-11-19 | 17:49

Ach, dat laatste staartje Tjer: laat ik het maar weer zo breed mogelijk trekken. Heb ik en weer gelijk en gaat het dus per definitie weer helemaal nergens over. Ik vind hem eigenlijk op zijn best als hij de beleefdheid kent om bij cruciale debatten gewoon te schitteren door afwezigheid.

Kan de rest van de Kamer wel gewoon verder met zijn werk.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:48 | 1

Door het niet breed te zien en te focussen op een paar vogeltjes zitten wij nu met de over ons zelf afgeroepen "stikstofcrisis". Liever eerst visie, daarna de details.

A.S. Perien | 06-11-19 | 18:23

Ja, wat moet je nu? Donald Trump is van mening dat alle IS’ers terug moeten naar het land van herkomst om daar te worden berecht. Is er dan nog wel voldoende reden om het toch niet te doen?

Ridde Rogter | 06-11-19 | 17:48 | 1

Trump is nogal menselijk in dat opzicht. Ik ben meer van het daar laten afsterven.

azijnseikerT | 06-11-19 | 17:59

Was het al bezig ( krijg een "geschorst"-melding) of moet het nog beginnen?

Graaisnaaiert | 06-11-19 | 17:48

Misschien een gekke draai, maar wat zou Ayaan Hirsi Ali hier over zeggen?
Als ex-moslima.

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:47

Ze hebben de morele plicht om het leefplezier van ons inboorlingen te verpesten natuurlijk. Ga ze maar halen, daar betalen we graag belasting voor hoor. Nee wij passen ons wel aan!

Zijn ze er al?

Aap Noot Miesje | 06-11-19 | 17:45

waarom interviewed Tom altijd dezelfde mensen?

mykdelta | 06-11-19 | 17:45 | 4

Omdat de rest wegduikt?

Trumme | 06-11-19 | 17:50

@Berbaar | 06-11-19 | 17:49:
Als het marginaal was geweest is die vrees niet nodig toch? Dan zouden het mediamomentjes van jewelste zijn?

Aap Noot Miesje | 06-11-19 | 18:01

Misschien zijn dat de enige aanwezigen?

peterdh | 06-11-19 | 18:08
▼ 1 antwoord verborgen

Die van Ooijik... echt tenenkrommend om te zien wat een bord die man voor z'n deugende hoofd heeft.

BakkerHenk | 06-11-19 | 17:45 | 1

Het is zo eenvoudig om te deugen van iemand anders centen.

Zapata10 | 06-11-19 | 17:50

Een rechter mag geen slappe knieën krijgen als verdachte ogenschijnlijk een zielig figuur schijnt te zijn. Hij moet altijd de daad van verdachte op het netvlies houden.
Zo zou het Nederlandse parlement bij elke discussie hierover, de beelden van de wreedheden van IS blijvend op het netvlies moeten houden. Want anders verval je in gepraat over zielige mensen, en verdwijnen de slachtoffers van de wreedheden gemakkelijk buiten beeld. Die laatsten hebben dus nooit meer een tweede kans gekregen, maar moesten gruwelijk sterven. De 'kipjes' hebben dit allemaal geweten.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:44

Overigens, komt deze discussie ook voor de drugssmokkelaars in de gevangenis in Colombia! Of worden die wel bestraft in het land van de misdaad

DeutschlandUberAlles | 06-11-19 | 17:43

Mooie link van Moordenaars24:
NPO Politiek
Vandaag 06:00 •
*Krekels.

Het onderwijsdebat is nog gaande....

Erratio | 06-11-19 | 17:42 | 2

Het RIVM maakt ook zojuist bekend dat we weer kunnen bouwen als we 100 gaan rijden. Jetten hangt de sling vast op voor vannacht.

Trumme | 06-11-19 | 17:45

@Trumme | 06-11-19 | 17:45: en zo ruilen ze nog even door. 3x vvd als grootste partij en het "iconische" duo Rutte en Dijkhof hebben alles opgeruild.

Reaaalist | 06-11-19 | 17:50

Prima, maar eerst het opgeblazen en vernield cultureel erfgoed van UNESCO herbouwen. Eeuwenoude historische tempels, kloosters, beelden en musea. Culturele genocide. Praten we daarna verder.

Piet Karbiet | 06-11-19 | 17:42 | 2

Goed idee, zeker van iemand die Karbiet heet. Met de hand opbouwen en daarna pas wat eten en drinken. Om daarna weer door te bouwen.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:48

Eeuwig zonde inderdaad.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:51

Ik ben er heel anders in. Laat ze nu maar terugkomen, geef ze een baan, een miele, enzovoort.

Reden.. ze komen TOCH wel terug. Linksom of rechtsom, het gaat TOCH wel gebeuren. Zo niet, dan toch. Dan wel via kinderen, familiehereniging, enzovoort. Wat ik hierboven noem, gaan ze TOCH wel krijgen.

Dus is het enige wat we nog kunnen doen om enigszins kosten te besparen, ze het nu direct geven. Dat scheelt weer een hoop kosten aan kamerdebatten enzovoort.

Ook niet terughalen als asielzoekers, maar gelijk nederlanderschap geven. Dat scheelt weer 100 rechtzaken waarna ze alsnog het nederlanderschap krijgen, of de illegaliteit ingaan. Illegaliteit is een ander woord voor 'wel ontvangen, niet betalen'.

Nee, ik wil dit allemaal niet. Wat mij betreft blijft het tuig daar en krijgt het daar een sharia-waardige straf. Maar realistisch gesproken; het gaat allemaal toch wel gebeuren wat ik beschrijf. Het enige waar we nog op kunnen besparen, is op het debat en de rechtszaken. Dus geef het ze gewoon maar.

TronaldTheDump | 06-11-19 | 17:41 | 2

Je weet wie het zijn dus de cursus stoppen met roken liever daar aanbieden. Niet hier?

Aap Noot Miesje | 06-11-19 | 17:47

Geef mij die 100 euro nou meteen maar, want dat scheelt je een stomp op je neus, krijgen ga ik hem toch wel. Dus geef maar hier, dat bespaart veel ellende en moeite. Dan geeft je ook toe?

peterdh | 06-11-19 | 18:11

Laat ze eerst daar hun gevangenisstraf uitzitten voor de misdaden die ze daar begaan hebben.
Laten we het aan de ambassade over om ze af en toe een tandenborstel en wat tandpasta te geven.

Osdorpertje | 06-11-19 | 17:41

Wat is de gast van DENK toch een kneus. Beetje lachen, niet reageren, niet beargumenteren waarom hij op zo'n simpele vraag geen antwoord kan geven. Terwijl we allemaal weten wat zijn antwoord is en zijn Grtijze Wolven agenda kennen.

De waard zijn gast | 06-11-19 | 17:40 | 9

@De waard zijn gast | 06-11-19 | 17:51:
Ik heb geen reporters.
Maar als je een bepaalde benadering kiest dan heeft actie -> reactie.
Daarom zijn types als Tom en zijn voorgangers maar beperkt houdbaar.

Berbaar | 06-11-19 | 17:58

@Trumme | 06-11-19 | 17:48: Bag Daddy zat in het door Turkije beheerde deel van Syrië.
Erdo wist dat ook.

Abject | 06-11-19 | 18:15

@Berbaar | 06-11-19 | 17:58:
Ik ben van mening dat geen enkel reporter een eerlijk antwoord krijgt van deze man.

De waard zijn gast | 06-11-19 | 19:18
▼ 6 antwoorden verborgen

Dit kan over 50 jaar fantastische processen op gaan leveren gevoerd door de schattige Jihad kindjes, mevrouw de rechter; mijn hele leven hier in NL was een hel en wel omdat Rutte mij in 2019 niet snel genoeg naar NL terug gehaald heeft.
Zal u matsen 150 mio schadevergoeding is genoeg.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:38

Mooi voorbeeld hoeveel westerse mensen worden daar gedood...
Het zijn ook moslims, die daar liggen, helaas hebben die niet de keuze gemaakt om anderen te doden.. en dat ze liever het gematigde geloof volgen net zoals
vele duizenden mensen hier in Nederland, hoe houden we deze veilig. door zo veel mogelijk extremisten sallafisten hier weg te houden en weg te sturen.
En dat gebeurt hier nog veeeeeeel te weinig.
Meer van dit soort volk, zorgt voor meer angst onder de moslims zelf, en aangezien beide hetzelfde boek lezen, maar anders interpreteren...........

Rene046 | 06-11-19 | 17:52

@Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:39:
En al politicus. Hoe kunnen politici met deze beelden maar in hun hoofd halen om dit soort mensen hier naartoe te halen. Die moeten daar voor een tribunaal berecht worden. Kleine kinderen mogen hier alleen naartoe worden gehaald indien hun ouders ze afstaan ter adoptie. Van gezinshereniging mag nooit sprake zijn.

kortebroek | 06-11-19 | 17:54

@kortebroek | 06-11-19 | 17:54: Zullen we beginnen met ene Bush, 1 grote typhus zooi heeft hij achter gelaten in Irak etc.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 18:23
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik hier zo her en der eens lees wat men voor straffen in petto heeft voor deze terroristen kun je concluderen dat niet iedereen naar het kalifaat is afgereisd.
Overigens vind ik dat de volwassenen daar ter plekke de tering mogen krijgen en we als beschaafd land de kinderen onder de 10 terug moeten halen.

Superior Bastard | 06-11-19 | 17:37 | 7

Wij als beschaafd land moeten zorgen dat die kinderen waarvan slechts 1 ouder half Nederlands is daar opgevangen worden waar ze geboren zijn en pa vandaan komt. Familiehereniging zeg maar.

Trumme | 06-11-19 | 17:55

We kunnen niet de hele wereld redden. Er zijn miljarden kleine kinderen in andere landen die we ook niet kunnen redden. En nee het zijn geen Nederlanders meer. Dat is de schuld van hun psychopatische ouders, niet van Nederland.

Cepalislam500mg | 06-11-19 | 18:54

DIe kinderen onder de 10 zou ik juist niet terughalen. Dat zijn de bommen die we nooit meer uit kunnen zetten. Ongeacht wat sommige psychologen ook beweren. Hier werkt ons poldermodel niet.

SolidRock | 07-11-19 | 07:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor islamitische nieuwkomers werden foto's met bierpullen en dames in "onzedige" kleding afgeplakt zodat ze zich welkom en thuis konden voelen. Wat gaan we voor deze weledele dames en heren doen, bij aankomst hangen homo's aan pianosnaren en een stukje verderop worden ze van daken gegooid, mensen worden bij aankomst onder luid gejuicht levend verbrand en in kooien de gracht in gepleurd, laten een paar tanks over ongelovigen rijden en doen een paar yezidi's of ingepakte besneden kindbruidjes kado zodat ze zich welkom en thuis voelen, zo empathisch als we zijn?

Hoeraatjes | 06-11-19 | 17:35

Maar je bent toch alle schaamte voorbij, als je terug wilt komen nadat je hebt ingezien dat een IS staat (oorlog hebt gevoerd) toch niet zo makkelijk te realiseren valt. En je bent helemaal van Allah los, als je ook nog eens een kort geding tegen de Nederlandse staat gaat aanspannen, om zo af te dwingen dat ze nog opgehaald worden ook. Ieder normaal denkend mens zou ze daar lekker laten zitten, maar ja.... wij hebben Mark R.

Karel Kruizenruiker | 06-11-19 | 17:35

zo wie zo de extremisten en salafisten die in het bezit met een dubbel paspoort het Nederlandse afnemen..
ze kunnen dus dan terug naar hun vorig thuisland.
Die anderen mooi daar laten berechten, zodat het een goed signaal af geeft aan al die duizenden de hier leven 3x na te laten denken of ze ooit ook dezelfde keuze maken..
Diegene die hun straf daar hebben uitgezeten mogen terug, maar wel 24/7 in de gaten houden.. en het liefst zorgen dat ze niet meer in contact komen met extremistische personen, imams, en scholen en moskeeën.

Rene046 | 06-11-19 | 17:35

Haha pestkopje Ozturk kan niets zeggen, gaat altijd eerst een beetje jij-bakken om van onderwerp te veranderen, dat helpt niet, en dan is hij maar stil.
Hij zit daar echt voor z'n eigen plezier, niet voor de mensen en niet eens voor de Turkse mensen.

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:32 | 4

de Denk ploeg kan en mag niks negatiefs over zulke items zeggen dat is tegen hun geloof, en zou zeer negatief neerslaan op hun achterban en stemmers.

Rene046 | 06-11-19 | 17:36

Ozturk is zoals dat klootzakje op het schoolplein dat overal mee weg komt. Zijn aanhangers zijn precies datzelfde soort. Pestkopjes met een groot ego. Helaas heeft onze doorgeslagen watjesmentaliteit ze die ruimte gegeven.

threeheadedmonkey | 06-11-19 | 17:38

Daarom vind ik Arib als Kamervoorzitter ook een goede keuze. Bosma, die samen met haar kandideerde is zeker zo goed, maar bij hem zou doorlopend de discriminatiekaart zijn getrokken, of hem zou verweten worden dat ie "onwetend is" Bij Arib lukt dat allemaal niet en dat maakt dat Öztürk daar met lege handen staat. Hij wil wel, maar hij kan niet. Zo mooi om het gewauwel van die Turk te zien en ook hoe die Turken en die Marokkaan puur en alleen door hun apengedrag zichzelf isoleren.

Heiner | 07-11-19 | 09:27
▼ 1 antwoord verborgen

De heer Öztürk als speciale deuggezant naar de door de heer Trump gegarandeerde demarcatiezone in Koerdistan in de provincie Syrië. Kan hij zelf al die moordende terroristen beteugelen, al dan niet met de hulp van wat Turkse F16's. No questions asked.

Het debat: mevrouw Dilan (rijmt op zin an) Met De Wat Verwarrende Achternaam gaat met oplossingen komen. Mij benieuwen of die van dezelfde Turkse Gründlichkeit zijn als dat we dat van onze Turkse pappenheimers van oudsher gewend zijn.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:31

Domme beslissing als ze terugkomen nemen ze wraak en is de hele 2e kamer weer geschokt.

piet7003 | 06-11-19 | 17:31 | 1

Ze hoeven niet eens veel te doen... wat dacht je als je zulke mensen tussen de moslims laat komen die hier in Nederland gebruik maken van de westerse vrijheden... ze zouden non stop moeten uitkijken met wat ze zeggen en doen..
moslims "gematigd" op de vlucht voor de Extreme en salafistische islam voelen zich nu ook al behoorlijk belemmerd omdat ze niet altijd weten of een andere mede moslims hun verraad, of gaat bedreigen of wat dan ook. zo houd zich namelijk de extreme kant al sinds het begin in stand...

Rene046 | 06-11-19 | 17:42

Ik zie Baudet uitleg geven over onderwijs? Klopt die stream wel?

BakkerHenk | 06-11-19 | 17:30 | 1

Hij heeft het over het Finse model, hij houdt van Marokkanen.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:32

@Beroep = Boerenlul | 06-11-19 | 17:57:
2 (twee) jaar geleden slimpie.
De situatie verandert daar nogal snel.
Verder schoten die heel soms IS strijders dood en geen vrouwen en kinderen.

Berbaar | 06-11-19 | 18:11
▼ 5 antwoorden verborgen

Veel aannames in het redactioneel. Die komen echt niet terug, en zeker niet via een officiële weg.
Gaat u maar rustig slapen.

Superior Bastard | 06-11-19 | 17:29 | 3

Als ik straks mijn legerstede opzoek, zal ik even rustig slapen als ik dat ook andere nachten doe. Er is voorshands geen enkele reden om ongerust te zijn.
Of, het zal goed komen. Toch?

EEnzame SchizofrEEN | 06-11-19 | 17:36

Geruststellend

haddem | 06-11-19 | 17:37

"Ik verzoek den luisteraars dan ook om wanneer ze straks hunne legersteden opzoeken, even rustig te gaan slapen als ze dat ook andere nachten doen. Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te zijn."
Colijn dat vuile zwijn, had nooit geboren moeten zijn.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:39

Zodra Baudet een motie met de strekking 'laat die randdebielen lekker rotten in de woestijn' aanbiedt, gaat de Tweede Kamer in foetushouding en stemt tegen, want niets is erger dan moties van Baudet aannemen. En dus krijgen we lekker veel neo-SS-ers in dit gezellige landje, toedels!

Datsun_Cherry | 06-11-19 | 17:28 | 1

Misschien een idee om, naast blinde sollicitaties op de arbeidsmarkt, ook blinde moties in de Tweede Kamer te doen?

JackStick | 06-11-19 | 17:33

Die SS'ers hebben toch allemaal een dubbel paspoort? Wat is er mis met dat andere land? Volgens mij voelen die lui zich daar sowieso beter thuis, cultureel en religieus gezien dan in dit toppunt van Sodom en Gomorra.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:28

Als je die benevelde tuinkabouter van GroenLinks, niet gehinderd door enige realiteitszin van welke aard dan ook, hoort lallen dan steekt daar zelfs terroristenvriend Ozturk bij af als een oceaan van redelijkheid. Wat een waardeloze slobbersok is dat.

Mazzelstof | 06-11-19 | 17:26

Nederland was een land van kruisvaarders en vijanden van de islam, was zo hier en daar te lezen. Waarom zou je daar naartoe willen?

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:26
-weggejorist-
JanAmsterdamEnzo | 06-11-19 | 17:26 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Eigenlijk zou men elke kritiek van Kuzu moeten beantwoorden met de vraag: erkent u de Armeense genocide? Wat ook mag: wat vindt u van Koerden?
Kijken hoe gek hij dan wordt.

A.U.EnLeven | 06-11-19 | 17:24 | 6

Dat zou iets voor mij zijn. Helaas ben ik geen kamerlid.

Varende_Reaguurder | 06-11-19 | 17:37

Hij zal nooit iets inhoudelijks zeggen wat tegen Ankara ingaat. Meestal komt er iets van 'laat dat duidelijk zijn' maar het is helemaal niet duidelijk.
Dat ze daar zo hun eigen wetten en gebruiken hebben. ja duh dat weten we Kuzu, maar wat vind je van die wetten en opvattingen in vergelijking met de Nederlandse wetten en opvattingen en toepassingen.
"laat dat duidelijk zijn'. Wees dan eens duidelijk.

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:40

@Superior Bastard | 06-11-19 | 17:32:

Van de bende van drie is hij toch echt het allerergst. Op YouTube staan legio voorbeelden.

eerstneukendanpraten | 06-11-19 | 18:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Zijn de plofkippen eindelijk uit de schappen en komt er weer nieuwe import.

Schutzhund2000 | 06-11-19 | 17:24 | 1

*proest*

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:25

Ophalen en gelijk voor de muur. Klaar.

Twisted_Faith | 06-11-19 | 17:23 | 1

En dan paf roepen?

Kop Kaaz | 06-11-19 | 17:55

Die gaan ze gewoon terughalen hoor. IS geen debat voor nodig.
*geeft zelf een pets wegens slechte grap*

threeheadedmonkey | 06-11-19 | 17:22

Het is de dag van de terugkeer.
Alle bannelingen krijgen het recht op terugkeer.
Voor IS-ers pleit ik voor een eeuwige permaban++.
Weg met die gasten.

Ruimedenker | 06-11-19 | 17:22 | 1

Eensch, veel van deze weglopers hebben een dubbel paspoort, laat Marokko maar deze gasten opvangen!

DeutschlandUberAlles | 06-11-19 | 17:31

Een IS-er die terug wil naar Nederland. Hypocrieter kan niet.

Koos Knak | 06-11-19 | 17:22

We pakken Karl Popper er maar weer eens bij:
Kun je tolerant zijn tegen intolerantie?

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:21 | 1

We pakken Meister Proper er maar weer eens bij:
"... und der Frühling kommt ins Haus."

Schutzhund2000 | 06-11-19 | 17:30

Deze mensen zijn goed in de war luitjes

WegmetdeEU | 06-11-19 | 17:19 | 1

Goed in The War.
(Met dank aan Mr_Naturel).

Ruimedenker | 06-11-19 | 17:24

Blabla en ze moeten een zware straf krijgen en blablabla en een goed reïntegratieproject zodat ze niet terugvallen, en een baan en huis en goede socialisatie in de samenleving na hun straf blablabla.

En waarom moeten wij dat allemaal financieel ophoesten? Van Ojik, domme land-verwoestende Groen Linksende bukkende zijen sok?

En die Selçuk Öztürk ontwijkt zowieso altijd vragen over maatregelen zijn standpunten betreffende Moslims en in het bijzonder ErdoHitler. Want hij kan geen kant op wanneer er een camera de boel opneemt.

Als ie ze veroordeelt verloochent ie de Islam en zijn Turkse Dictator, als ie het niet veroordeelt en het opneemt voor ErdoHitler en in dit geval de terugkerende IS-monsters krijgt ie heel weldenkend Nederland (en dus niet de Linksen) over zich heen.
Dus maar gewoon weglopen en niet antwoorden. Kan ie ook niet met uitspraken achtervolgd worden.

Realism Is All | 06-11-19 | 17:18 | 1

T schijnt dat Ozturk en Kuzu aangeboden hebben om de plaats van de zielige dames in kwestie in te nemen, een ruil dus, heb dit uit goede bron, kan toch nepnieuws uit Rusland zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:26

Gewoon terughalen per vliegtuig! En dan onderweg droppen boven de Middellandse Zee. Zo zijn ze nuttig voor het water-ecosysteem als voer voor de vissen. De botten dragen daarna bij aan een gestage groei van nieuwe koraalvelden of de aanwas van mosselen.
Je raadt het al: ik ben begaan met de natuur.

De waard zijn gast | 06-11-19 | 17:17 | 1

Poch bellen?

Keessie-Neistat | 06-11-19 | 17:30

Als ze terugkomen en straf krijgen, gaat die straf dan iets veranderen in die hoofden van die mensen? Anders heeft die straf geen zin.

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:17 | 4

Straf?! In Nederland? Dit is een paradijs.

BozePaarseMan | 06-11-19 | 17:23

@De waard zijn gast | 06-11-19 | 17:20:
Zoiets inderdaad. Straffen zijn gemaakt voor gedragsverandering om daarmee de samenleving te verbeteren. Als ze in de gevangenis verder radicaliseren of zich als martelaar zien, lekker bij elkaar, schiet dat niet op.

kloopindeslootjijook | 06-11-19 | 17:23

Gevangenissen in Nederland of eigenlijk heel Europa zijn al islamitische radicaliseringscentra. Dat is nou ook niet bepaald geheim. IS-ers worden daar binnen gehaald als helden. Het enige wat daar gebeurt is dat er nieuwe contacten worden gelegd, adressen uitgewisseld, mensen aanbevolen en getipt voor werving voor IS-2.0. Na een kort verblijf worden de aanbevelingen in praktijk gebracht.

Mazzelstof | 06-11-19 | 17:32
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn honderden verschrikkelijke fimpjes van hoe IS met mensen omgaat, iedereen kent ze. Als je dan denkt, ja dat spreekt me ontzettend aan, daar sluit ik me bij aan dan ben je totaal verknipt.
Mensen die bewust daar voor kiezen moet je hier niet terug willen, laat ze daar maar opgehangen worden.

LonelyWanker | 06-11-19 | 17:17 | 6

@Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:20: Oog om oog, tand om tand is een prima Joods/Christelijk/Islamitisch principe.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:34

@MacMiep.nl | 06-11-19 | 17:34: Waar bij de C/J lieden wat beperkingen aan het oog/tand gebeuren hebben aan gebracht, finesses.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:43

@Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:20:
Nee, die terroristen spugen op onze waarden en normen. Voor ons zelfbehoud moeten wij ze weren en mogen ze nooit Europa meer in. Wat de VN of een andere instantie ook mag beweren, nooit.

kortebroek | 06-11-19 | 18:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze kunnen debatteren wat ze willen, de uitkomst staat toch al vast: iedereen mag terugkomen. En met een beetje mazzel worden ze nog gehaald ook.

Lewis | 06-11-19 | 17:13 | 8

precies !!!gewoon een toneelstuk

WegmetdeEU | 06-11-19 | 17:30

@LonelyWanker | 06-11-19 | 17:19: Goed gezien, en Rutte zal dit ook snel gaan doen anders worden z n vrinden in Brussel boos plus dat de vergoedingen aan de slachtoffers, de Nikab meisjes, schitterende omdraaiing van feiten, dan nog meer centen willen hebben.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:33

Kan weet nog een paar koelcontainers van een Iers bedrijf.

Jan70 | 06-11-19 | 17:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Bla la bla ze komen gewoon terug dat is zeker.

de uitbater | 06-11-19 | 17:13

ISIS strijders zijn precies het soort verwarde mannen waarmee de globalisten onze door hen zo verfoeide cultuur willen omvormen tot puin.
Daarna kan de bouw van het hemelse EUtopia beginnen, hoe dat moet weten zij nog niet - maar dat komt vanzelf helemaal goed.

Morgen weer demonstreren tegen Zwarte Piet of spijbelen voor het klimaat?

Jan Passant mk2 | 06-11-19 | 17:13

Kinderen voor kinderen 2025 met de hit:
"Ik heb zo waanzinnig gedood"

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:12

Tsja, de gewone Irakees heeft ook niet om radicale moslims uit Nederland gevraagd, dus die wil ook niet betalen aan de berechting en de hechtenis van deze paspoort-Nederlanders. Niemand wil ze hebben en Irak vraagt daarom ook miljoenen van ons om hen te berechten.

Diotima | 06-11-19 | 17:12 | 4

Terecht, ze vragen slechts 10 miljoen om ze daar te berechten. De berechting hier kost een veelvoud daarvan. Maar Rutte wil niet helpen betalen. Dat geeft weer te denken.

kortebroek | 06-11-19 | 18:17

@kortebroek | 06-11-19 | 18:17:

Ik weet het exacte bedrag niet meer, maar ik weet wel nog dat het over honderden miljoenen ging...

Ravian | 06-11-19 | 18:46

@Ravian | 06-11-19 | 18:46:

10 miljoen per IS rat. Er van uitgaande dat er nog ca 125 daar zitten, een aantal in die Koerdische kampen, en nog een aantal op vrije voeten - maar die worden wellicht later gepakt - komt dat neer op 1,25 miljard.

Ik zou dat als Nederland achter elkaar betalen, maar dan ook de garantie van Irak eisen dat die ratten nooit meer loskomen, of in ieder geval nooit meer naar Nederland kunnen reizen.

Dr_Johnson | 06-11-19 | 21:00
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens is dit natuurlijk weer een perfecte politieke afleiding.
VVD: "we halen ze niet op en u mag straks toch nog 100 km/h blijven rijden".
Weer +6 zetels erbij...

kapotte_stofzuiger | 06-11-19 | 17:12 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Dat er een debat over gevoerd moet worden, dat zegt genoeg.

Croxifoxio | 06-11-19 | 17:11

eerst maar eens paar jaar mijnenruimen daar.
Dan daar berecht worden.
En dan terug naar land van andere paspoort, veelal meer ingericht op is-lame

Hemmenaar7 | 06-11-19 | 17:11 | 1

Grappig, berechten kan niet men kent in Irak de doodstraf, lief he.
Als ze roepen we willen ze ZEKER niet terug hebben dan weten we zeker dat ze vanaf morgen terug komen.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:15
-weggejorist-
marcoplarco | 06-11-19 | 17:10

SS-ers die door de Russen werden opgepakt hebben we ook nooit terug gehaald. Ga nu niet zeggen dat je het beter weet dan je opa, dus netjes daar laten, in de Goelag in Turkije.

ole guapa | 06-11-19 | 17:10 | 2

Russen zijn geen Nederlanders, en we konden ze wel terug krijgen maar dan als bouwpakket.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:16

Die lui konden wel degelijk terugkomen...

Lewis | 06-11-19 | 17:17

Hoeveel stikstof komt er vrij bij een zelfmoordjihadi?

kapotte_stofzuiger | 06-11-19 | 17:10 | 2

Dat ligt er aan. Met of zonder bomgordel?

marcoplarco | 06-11-19 | 17:11

Anderhalf ons. Ik heb het gewogen!

deja_view | 06-11-19 | 17:17

Vandaag een verhaal op BNR aangehoord dat 17% van dat volk alleen een Nederlands paspoort heeft. Laat die maar terugkomen. Maar wel van tevoren aangeven dat ze 50 jaar de cel in gaan en dat de onkosten voor hun gevangenschap op hun familie verhaald wordt. Eens kijken wat er overblijft.

marcoplarco | 06-11-19 | 17:10 | 6

@Berbaar | 06-11-19 | 18:05:
Hoe komt u trouwens aan die informatie dat wel al eeuwen misdadigers die naar het kalifaat afgereisd zijn ophalen ?

iopeth | 07-11-19 | 11:30
▼ 3 antwoorden verborgen

Het interesseert ze helemaal niks! De extreem Linkse koers moet hoe dan ook aangehouden worden. Sinds wanneer heeft Links zoveel sympathie voor uitschot en nazaten van de grootste religieuze genocide plegers sinds de Waffen SS.

Indoneesje | 06-11-19 | 17:09 | 3

De Waffen SS deed dat veel netter, niet goed te keuren maar toch.

Uw Verzekeringsadvis | 06-11-19 | 17:17

De SS probeerde de genocide nog verborgen te houden voor het Duitse volk. Islam roept het van de daken.

Turbulentie? | 06-11-19 | 17:20
-weggejorist-
Smarties | 06-11-19 | 18:29

Ja ziek maar meer zeg ik er niet over, straks wordt mijn post weer weggemodereerd.

IkWilOokWatZeggen | 06-11-19 | 17:09 | 1

Hahahahaha hier nog zo 1 :)

katwijkse kuil | 06-11-19 | 17:26

Ze motten daar blijven. Niet terughalen. Daar komen problemen van. Kun je donder op zeggen. Boem!

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:07 | 3

Zo waar eens een keertje met u eens... u heeft griep dan wel mazelen?

lovekila | 06-11-19 | 18:06

@lovekila | 06-11-19 | 18:06: Mazelen als kind gehad, erg ziek van geweest. Maar inmiddels mag ik alles weer eten van de dokter.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 18:41

Twee nationaliteiten. Echter alleen Nederland wil hen halen. Marokko of Turkije kijken wel uit. Die hoor je nooit over het terughalen van nazi moslims.

Mokum Kosher | 06-11-19 | 17:06 | 3

Marokko laat alleen vrouwen uit IS-gebied binnen.

Rest In Privacy | 06-11-19 | 17:12

Je hebt onder uitreizigers erg weinig Turken. Voor zover ik weet 2 (een man en een vrouw). Ongeveer 1/5 zijn roomblanke Nederlanders. De rest is overwegend Marokkaans. En hier en daar een Somaliër, Koerd of Irakees.

koter | 06-11-19 | 18:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl