Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BINGO! IS-terrorist in NL. Lekker naar De Balie

jij bent welkom, welkom in mijn land...

Je verwacht het niet. Een IS-strijder (een terrorist dus) die gewoon Nederland is binnen komen wandelen, en De Balie bezoekt om te kijken wie er nu weer eens onthoofd danwel headfirst van een flat afgeflikkerd moet worden. Kan allemaal maar in het Nederland van Frans Timmermans, Judith Sargentini en Wil Eikelboom. Maar geen paniek mensen. De AIVD weet waar zijn huis woont, en houdt hem heel goed in de gaten. Opdat bij een zelfmoord-aanslag in een tjokvol treinstation heel dapper gecommuniceerd kan worden dat "de man in beeld was bij de veiligheidsdiensten". Een hele troost voor uw uiteengereten familieleden die het leven lieten op het hakblok van de open en vrije samenleving. Sommige IS-strijders gebruiken bewust de migratiestromen naar Europa, waar ze vervolgens onbelemmerd kunnen reizen.
Wen er maar aan.

Social
Social

Reaguursels

Inloggen

Heeft iemand die link met in europa geziene isis gasten? die had ik vroeger en op FB gezet met de melding zie je wel met de bootvluchtelingen mee en kreeg daar destijds veel gezeik mee, maar naar nu blijkt een feit :)

Destroyer303 | 24-11-17 | 20:25 | 2

Nog maar een keer dan de vorige is weg vreemd, weet iemand de lijst waarin vergelijkingen gedaan werden met gezicht van het oorlogsgebied en in europa, heb dat ooit of FB neergezet maar kreeg veel gezeur van mensen die zeiden dat alle vluchtelingen welkom waren terwijl ik wel beter wist

Destroyer303 | 24-11-17 | 20:35

Ik heb een keer een fotolijst voorbij zien komen met gasten welke IS waren en nu in europe die zoek ik

Destroyer303 | 24-11-17 | 20:38

Er is geen greintje bewijs dat die Judith Sargentini goed bij haar hoofd is. Is allemaal hysterie.

bft | 24-11-17 | 19:36 | 2

Laat haar dan de eerste zijn die haar hoofd verliest ...

Ron van Zon3948 | 24-11-17 | 20:19

Nee helaas hoeft zij zelf nooit met de metro. Haar risico's zijn afgedekt met een riant salaris.

Joostmochtnietsweten | 25-11-17 | 06:25

Iedereen weet het, de regering negeert het...

Kris | 24-11-17 | 19:11

Nou lekker dan, moet nog boodschappen doen. Gevaarlijk klusje dus. Fantastisch land, Mark Reutel!

Dagdief | 24-11-17 | 18:50 | 1

Pas maar op bij de kilo knallers haha

Kris | 24-11-17 | 19:11

Het is raak in Londen

P-unit | 24-11-17 | 18:42 | 1

?

Kris | 24-11-17 | 19:17

Ondertussen is er in Egypte een aanslag op een moskee gepleegd door een groep van 40 lullenbijters. Nu al 235 doden.
Meneer Rutte zegt hierover:
"Tijdens zijn wekelijkse persconferentie sprak premier Mark Rutte zich vol afschuw uit over de aanslag. ,,We volgen dat uiteraard nauwgezet en leven intens mee met de slachtoffers en nabestaanden."
Ondertussen laat Rutte het er in eigen land op aankomen als hij niet snel regelt dat de BBE mandaat krijgt om dit soort gajes op te pakken en vast te zetten of uit te leveren.

De waard zijn gast | 24-11-17 | 18:07 | 1

Ach ja. Rutte zegt wel vaker - met een nauwelijks verholen grijns op zijn gezicht - dat hij "geschokt" is.
Dat zijn linkse politici tegenwoordig nog al vaak. "Geschokt". Rutte niet, hoor. Hij is niet werkelijk geschokt. Hij weet prima waar hij mee bezig is. Vandaar ook het vele lachen. Hij heeft er nogal pret om.
Het is een kwestie van tijd voor een aanslag in Nederland plaats vind (de klok telt af, dat weten we allemaal), en Rutte staat te trappelen van ongeduld om dan met een quasi-serieus gezicht wederom "geschokt" op de televisiecamera's te verschijnen. Verder "zijn wij met meer", en moeten we "juist nu samenkomen", en "we laten de terroristen niet winnen". Vergeet ook "vooral juist nu naar het voetbal gaan en concerten bezoeken", niet, terwijl hijzelf schaterlachend verscholen zit achter beveiligers.
En wanneer straks uiteindelijk het geknal van de AK-47's door onze straten galmt, zit Rutte als eerste - lachend - in het vliegtuig naar veiligere oorden. Al zijn er van dat laatste niet zoveel meer over.

Ceristimo | 24-11-17 | 18:20

De AIVD houdt hem in de gaten. Man, wat een geruststelling. En als ze hem kwijt zijn 'ploft 'ie vanzelf weer ergens op!' zal de gedachte zijn.

De waard zijn gast | 24-11-17 | 17:08

Kan er geen hit-squad op terroristen worden gezet? Gewoon van der aardbodem laten verdwijnen? Niemand die vragen stelt als er ineens een paar 'verdwenen' zijn. Mij hoor je er in ieder geval verder niet over.

De waard zijn gast | 24-11-17 | 17:06
-weggejorist-
Hensmunter69 | 24-11-17 | 16:49

En hij ging naar de Balie omdat hij ietwat verward was en dacht dat dit het uitkeringsloket was....

Mazoeza | 24-11-17 | 15:03

Ach, Nederland heeft ruime ervaring met het inburgeren, dus die man moet de komende 40 jaar nog even ongehinderd wennen.

Tenzij hij natuurlijk tussentijds bij een "incident" betrokken is, dan focussen deskundigen op z'n economische achterstand en z'n moeilijke jeugd .......

Mazoeza | 24-11-17 | 14:45

Er is geen greintje bewijs dat de AIVD en andere veiligheidsdiensten inderdaad (potentiele) IS strijders in de gaten houden.
Zelf bij meneer Jaouad A. uit Rotterdam moesten ze eerst door een burger getipt worden.

Roadblock | 24-11-17 | 14:41 | 1
-weggejorist-
Joostmochtnietsweten | 25-11-17 | 06:29

Laten we - de pers voorop - het woord strijder maar eens gaan vervanger door 'monster'. Verder wordt je toch iebel van de mededeling van de minister dat e.e.a. juridisch moeilijk ligt. Ja daar hebben we de juridisch-bureaucratische werkelijkheid uit Den Haag weer. De echte werkelijkheid staat daar steeds verder vanaf. Wel gemakkelijk, humaniteit en algemeen belang zijn daar kennelijk ondergeschikt aan.

weeseensnuchter | 24-11-17 | 14:17

Vooruit, nog maar 's een keer dan: Harald Doornbos tekende op uit de monden van de lokale bewoners: "De buitenlandse IS-strijders waren de allerergste, de allerwreedste. Volstrekte psychopaten van het ergste soort." Vanzelfsprekend laat je dit soort lieden vrij rondlopen in Nederland. Oppakken, vastzetten en uitleveren is ook zo onaardig!

Rhenium | 24-11-17 | 14:12

Bij dit nieuws passen toch weer de gebruikelijke platitudes die we inmiddels toch wel kennen via de televee, MSM, de deugkaste, politici en natuurlijk de fata morgana aanhangers. Gaatie dan: Is incidentje, we moeten ons niet bang laten maken, wij zijn met meer (klopt, maar voor hoe lang nog ?), is niet mijn islam en uiteraard <drumroll> "Islam is vrede" <kaboem tsjing>

Grijskijkert | 24-11-17 | 14:05

Wat een uitermate pro actieve aanpak weer. Kan er wellicht een naam en foto gepubliceerd worden van deze oorlogsmisdadiger ?

JOOPPUNTNL | 24-11-17 | 13:58

Mag ik de overheid en mevrouw Sargentini in het bijzonder verzoeken om maatregelen te nemen die mij vrijwaren van een mogelijke ontmoeting met deze IS-er? Het volk is geen speelbal van uw antropologisch experiment, althans zou dit niet moeten zijn.

devil13 | 24-11-17 | 13:23

Gelukkig plaatsen Ze die Lui weer bij dat domme Plebs die groenzoeters mogen het weer opknappen .
Reken op geen 1 dienst of hippie Ze laten je zitten met zelf binnen gehaalde stront van t , Haagje .

liegende lippen | 24-11-17 | 13:06

God verhoede dat er ooit in Nederland een aanslag komt.
Ook ik heb kinderen die uitgaan in Amsterdam e.v.

Maar als het ooit zal gebeuren, zijn Nederlanders anders dan Fransen en Duitsers.
Dan zijn hier de rapen gaar en kunnen moslims maar beter Nederland verlaten.
Dan volgt bijltjesdag en beeldenstorm denk ik.

outdoor | 24-11-17 | 13:02 | 1

Laat het maar bij denken. Mark rutte houdt een toespraak, leeft mee met de nabestaanden. We rouwen een dag, houden een stille tocht voor de slachtoffers, en gaan weer over tot de orde van de dag.

Doordruppelkoffie | 24-11-17 | 13:16

Met de sleepwet zou deze terrorist al lang op de radar zijn verschenen. Wat zegt u, hij was al bekend bij de diensten. Nu nog even de Franse direction reinseignement inlichten voor een gign direct action

HetOorAakel | 24-11-17 | 13:00

Heeft de goeie man al een uitkering? Is hem al met voorrang een huurwoning toegewezen?

Boer Willem | 24-11-17 | 12:57 | 1

Komt in orde!

KeesBruin | 24-11-17 | 13:13

Stuur dat mens met die rare achternaam een jaartje naar het maakt niet uit in het M.O.Als ze dat als vrouw heeft overleeft mag ze haar mening nog eens ventileren.Hou kunnen mensen zo blind voor de realiteit zijn en er ook nog eens dik voor betaald worden?Geld doet rare dingen met veel mensen.
Gelukkig stromen veel van die gestoorden Europa binnen dat houdt ons alert en wakkert onbewust de haat tegen religie gekken aan.

hetwerktniet | 24-11-17 | 12:51

Lees dit net, mijn mond valt open en denk waarom hebben ze die vogel niet opgepakt? IS-lid reizend onder valse papieren? Wat heb je nog meer nodig?
Mag ik zeggen dat ik dit beleid (als je het zo mag noemen) niet begrijp en dat ik me er onbehagelijk door ga voelen en dan druk ik me bijzonder netjes uit.

bwanabanjo | 24-11-17 | 12:47

Kind in de snoepwinkel. En als ie het echt doet, zal ie wel weer "onwel geworden zijn".

Lefgozer | 24-11-17 | 12:36 | 2

vergeet niet dat het dan niks met de islam te maken heeft

telelezer | 24-11-17 | 12:59

Je zou zo zeggen: er zal zich hier toch wel een of andere politicus/-a voor moeten verantwoorden. Maar ja.... dit is Nederland.

whetherthouwouldbe | 24-11-17 | 12:33

.. maar goed. Veiligheidsdiensten hebben het drukker met sleepnetten tegen de eigen burgers. De terroristen maken op een goed moment wel duidelijk waar zij zijn. Dat maakt niet zelden genoeg misbaar dat omstanders vanzelf politie, ambulance en brandweer gaan bellen.

Jan Passant mk2 | 24-11-17 | 12:26

.. wanneer de EU, meneer Timmermans voorop, praten over "terroristen", dan hebben zij het uiteraard niet over de mannen van ISIVolkskrant-columniste Harriet DuurvoortS. Zou dat wel zo zijn, dan zou het wat raar zijn dat de EU zo haar best doet zoveel mogelijk islamitische mannen in de militaire leeftijd op te halen met haar NGO boten.

Wanneer de EU, meneer Timmermans voorop, praten over "terroristen", dan bedoelen zij gewone burgers die van hun land houden en zich afvragen waarom dat zonder inspraak of vragen overgedragen moet worden aan een stel vreetzakken en drikebroers in Brussel.

Jan Passant mk2 | 24-11-17 | 12:19 | 1

ISIS alleen is wel voldoende.

Jan Passant mk2 | 24-11-17 | 12:20

Goed om te weten dat de veiligheidsdiensten al maanden in de gaten houden. Kortom: wij zijn het kanonnenvoer om uit te vogelen waar de rest van dit soort tuig zich bevindt. Aan alle kanten worden onze vrijheden en verworvenheden ingeperkt vanwege terrorisme maar ondertussen laat men dit soort gasten rustig rondlopen. Een grote of kleine terrorist: je moet met die gasten geen risico nemen.

loser | 24-11-17 | 12:15

De achterliggende gedachte zal wel zijn dat als er iets gebeurt de pliesie nog meer macht naar zich toe kan trekken. Dan zullen ze net als in de states zonder bevel je voordeur in kunnen schoppen. Dan heb je nog 0,0 privacy. Daarnaast stemt iedereen voor de sleepwet.

MocheGurandero | 24-11-17 | 12:13

Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Er is ook geen bewijs dat het
niet gebeurd Judith!

ogeon | 24-11-17 | 12:05 | 1

Stom naïef wijf, kan zo de tweede kamer in! IS moordenaar getraceerd en natuurlijk geen politie! Die zoeken liever burgers die 2 km te hard rijden! Rutte plaats nog wat beton blokken hier en daar!

Lexus01 | 24-11-17 | 12:35

Even een tip voor de verdieping zoekende reaguurders. Eergisteravond een uitstekende film gezien op ARD over een vergelijkbaar geval: www.ardmediathek.de/tv/FilmMittwoch-im...

His Lordship | 24-11-17 | 12:05

When a Non-Muslim attacks a Muslim, it’s called “Islamophobia”.

When a Muslim attacks a Non-Muslim, it’s called “stop judging the terrorist, get to know him and try to understand where he’s coming from”.

Mazoeza | 24-11-17 | 12:03 | 1

“stop judging the terrorist, get to know him and try to understand where he’s coming from”. exact wat een collegaatje op werk antwoordde, (in het Nederlands dan) toen ik zei K** he, die aanslagen van die K** Isis. (zij is moslim)

onesizefitsall | 25-11-17 | 09:52
-weggejorist-
Nicky_Labanda | 24-11-17 | 11:57

Als ze deze mohammedaan al laten lopen, kunt u zich wellicht indenken wat er van ietsje minder kaliber binnenkomt en/of hier al tijden rondloopt.

Iets van communicerende vaten: het houdt een keer op de de bijkans afgeschafte "verzorging"staat deze afvoerput kan blijven financieren want:

De islam is als een pissende hond, is het terrein eenmaal afgebakend....

Gelukkig kunnen honden wél met beschaafde mensen samenleven !

Mazoeza | 24-11-17 | 11:53

Of oppakken en in huis plaatsen bij Judith Sargentini lijkt mij ook een goed idee.
Met soort van bomgordel om de nek. Verlaat hij de huis dan boem.

De Judith zou dit erg fijn vinden om een vluchteling te kunnen helpen.

Moneytron | 24-11-17 | 11:52

Mazoeza | 24-11-17 | 09:19 |
"Terwijl Nederland één groot Molenbeek aan het worden is, met zoveel gematigde mohammedanen...."

Sint-Jans-Molenbeek
Alleen die naam klinkt te christelijk door de nieuwe bewoners, dus gaan ze liever voor het sociaal acceptablere Molenbeek. Hier een linkje waarin het wordt uitgelegd.
discoverbrussels.wordpress.com/2015/1...

Verder verduidelijken we dat het adjectief ‘volks’ niet noodzakelijk betekent dat een volledige plaatselijke bevolking de naam kent. Vandaag hangt de kennis (of het gebrek daaraan) van een bepaalde plaatsnaam in Sint-Jans-Molenbeek vaak af van de leeftijd van de persoon, van zijn geografische en sociale afkomst, van zijn moedertaal en voertaal, van de wijk waar hij woont, van de duur van zijn verblijf in de gemeente, enz. Men kan eenvoudiger stellen dat de toponymische praktijken even divers en veelzijdig zijn als de bestanddelen van een Molenbeekse bevolking die permanent evolueert.

Ten tweede de sterke erosie van oude volksnamen die nog hoofdzakelijk gekend zijn bij bejaarde personen indien ze niet al in de vergetelheid zijn verzeild. Dit zou het resultaat kunnen zijn van het vertrek van een deel van de rasechte Belgische bevolking en haar vervanging door nieuwe inwoners, al dan niet van buitenlandse afkomst.

Ten vijfde dat een van de belangrijkste maatschappelijke uitdagingen van vandaag, namelijk de integratie van bevolkingen van buitenlandse afkomst en de spanningen die daarmee gepaard gaan, worden weerspiegeld in de bijnamen die de oostelijke helft van de gemeente krijgt.

Tada!
Islamsterdam, Denhagistan, Londonistan, Swedistan.....
Binnenkort, heel gewoon.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:50 | 2

3e en 4e ????

Mazoeza | 24-11-17 | 12:02

Mazoeza | 24-11-17 | 12:02
Staan in het linkje, minder relevantie.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 12:32

ISIS = orthodoxe islam luister niet naar de gematigde moslims die doen taqqiya

Antifamongool | 24-11-17 | 11:50 | 3

"gematigde moslims "
Wat zijn dat? Wel biertje drinken bij de BBQ? Vrouw zonder hoofddoek de straat op laten gaan?

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:51

Zelfde kaliber als "gematigde" kannibalen...???

Mazoeza | 24-11-17 | 11:55

Gematigde moslims, die bestaan niet! zij haten ons "en onze manier van leven LEVEN" in de basis allemaal, de profiteurs! Wij moeten ons zelf blijkbaar gaan beschermen, wat de plicht is van de falende overheid! Het wordt tijd om middelen te zoeken om je zelf te beveiligen!

Lexus01 | 24-11-17 | 13:09

Iemand enig idee waar hij ongeveer zit? Zal wel A'dam west zijn of regio Schilderswijk of Arnhem.
En ergens een foto? Wij maken graag jacht op deze mijnheer. Afreizen naar Noord Irak om de Koerden te helpen tegen IS mocht niet. En goede wapens wilde de overheid al helemaal niet verstrekken. Maar je mag hoop ik toch wel je eigen land alhier tegen de vijand verdedigen..........?

Zou mooi zijn dit figuur aan te houden. Bij verzet paar kniën uit verband trappen en paar vingers breken opdat hij geen knopjes meer in kan drukken.

Moneytron | 24-11-17 | 11:48 | 1

Arhem heeft een door de Moslimbroederschap opgeleide ISlamiet als burgemeester. You do the math.

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 12:23

Hoe voorspelbaar. En dat deze gasten met de vluchtelingenstroom binnen komen, no shit. Nou, kerstperiode breekt zo aan. Ben benieuwd welke kerstmarkt het dit keer mag ontgelden. Ben bang dat Nederland ook nog wel een keer aan de beurt is. Ik hoop het niet maar op deze manier is het wel makkelijk voor die lui.

Berry_Thiaudet | 24-11-17 | 11:46

Het wachten is op de gevleugelde woorden "We hadden deze verwarde man in de smiezen, helaas is hij door de mazen van ons inlichtngennet gekropen waardoor deze afschuwelijke gebeurtenis ..." en "Ons medeleven gaat uit naar ...".
Voorkomen is toch echt beter dan genezen!

BadLieutenant | 24-11-17 | 11:42 | 2

Vergeet niet : "laffe aanslag & onschuldige mensen."
Oh en een hekje en dan een woord zonder spaties is ook mode.
#hadvoorkomenkunnenworden

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:53

om ons vervolgens toch die sleepnet wet aan te smeren

Johnroe | 24-11-17 | 12:04

Grapperhaus tilt dit vuiltje even "over het weekend" heen.
Grapperhaus wil uit veiligheidsoverwegingen niet ingaan op dit specifieke geval, maar benadrukt dat mensen die een gevaar kunnen vormen 'zeer nauwlettend in de gaten worden gehouden'. ,,Maar er moet wel voldoende juridische grond zijn om iemand vast te zetten", aldus de bewindsman, die volgende week verder op de kwestie in zegt te gaan. 

demaup | 24-11-17 | 11:41 | 1

Grapperhaus wil ze knuffelen...

RamondeM | 24-11-17 | 12:39

Ik denk dat de AIVD van maar een héél klein percentage van de IS-ers in NL weet waar ze (ongeveer) zullen zijn.
Ook deze dienst voor onze eigen veiligheid zal kapot bezuinigd zijn door Multiculti en EU gehersenspoelde politici die miljarden willen verspillen aan ronduit schadelijke ontwikkelingshulp, multiculti en EU.

moitambien | 24-11-17 | 11:19

Ja en zijn uitkering werd ook nog elke maand netjes overgemaakt heeft nu 21600 euro op zijn bank staan van 2 jaar , daar kan je een mooie AK47 met genoeg patronen voor kopen en NL financiert het wel hoor leuker kunnen we het niet maken als u maar uw flitsboete betaalt .

Jetstream | 24-11-17 | 11:19 | 2

moest ie niet solliciteren dan?
4 x per maand ?.... toch....

Alexander Pechkop | 24-11-17 | 11:40

Nee, dat hoeven moslims niet,omdat ze het al zo moeilijk hebben.

Bergbloempje | 24-11-17 | 12:45

Buitenlandse strijder: Dubbele nationaliteitiër?
Of is dit een van de weinigen waarvan de Nederlandse nationaliteit is ingetrokken en dáárom Buitenlandse strijder wordt genoemd?
In dat geval zal het me niks verbazen dat hij z'n (ongeldige -oeps vergeten in te trekken) NL- paspoort heeft gebruikt om de EU binnen te komen. Niet gechecked: loopt maar door.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:18 | 1

Twee weken geleden kwam mijn zoon uit Ierland op Schiphol aan.S, Avonds laat , er waren maar twee van die douane hokjes, en zeker twehonderd mensen. Zo goed al ALLE paspoorten werden zorgvuldig doorgenomen. Zelfs bij allemaal met een loep!! Daar mijn zoon met zijn Oostenrijkse paspoort binnenkwam werd deze ook nog een tweede keer onder de loep genomen. Verdacht natuurlijk..... Wij dachten toen al dat er het één of andere aan de hand was.

Bergbloempje | 24-11-17 | 12:51

Het grootste deel van de Nederlanders is nu eenmaal pro-moslimterreur, en het grootste deel van de slachtoffers van aanslagen ook. Karma is a bitch.

obominotie | 24-11-17 | 11:18

Zolang u voorlopig maar uit de buurt blijft van vliegvelden theaters boulevards kerstmarkten bruggen stations metro,s treinen enzovoorts.

Rest In Privacy | 24-11-17 | 11:16

Ik lees in de krant dat hij met vervalste papieren Nederland is binnengekomen. Je zou denken dat iemand met valse papieren er überhaupt niet inkomt, maar ja, dit is Nederland. Vervolgens blijkt dat hij bij de AIVD bekend is als ISer. Maar hij kan niet uitgezet worden naar Syrië, want daar is het nog steeds oorlog. Toch krijgt hij geen verblijfsvergunning (oei, daar zal hij van schrikken), en belandt zo in een juridisch niemandsland, waarbij hem te verstaan wordt gegeven dat hij Nederland moet verlaten. Maar net als met al die duizenden uitgeprocedeerde asielzoekers, zal hij gewoon lekker in Nederland blijven, want ja, dit is Nederland.

Je zou zeggen: sluit hem op totdat de oorlog in Syrië is afgelopen - kan geen jaren meer duren - en schop hem er dan uit. Maar dat gaat ook niet gebeuren, want wie er straks ook aan de macht is in Syrië - Assad, een van die rebellenpartijtjes, of een combinatie daarvan - meneer loopt bij uitzetting naar Syrië natuurlijk gevaar als ex-ISer. Op grond daarvan kan hij dan asiel in Nederland aanvragen, hetgeen zal worden gehonoreerd, want ja, dit is Nederland, en voor de rest van zijn leven kan hij hier in alle rust en anonimiteit leven van een uitkering en toeslagen.

Onze "eigen" ISers kunnen bij terugkomst opgesloten worden om een beetje te debriefen, waarna ze een Mickey Mouse straf krijgen die gelijk staat aan hun voorarrest, waarna ze ook weer kunnen leven van uitkeringen en toeslagen, want ja, dit is Nederland.

Maar het toerisme zit in de lift, begrijp ik, want er zijn hier tot op heden nog geen grote aanslagen gepleegd. Als dat maar zo blijft straks met al die ISers, die ons en onze manier van leven haten, maar wel graag hier willen wonen vanwege al het gratis geld.

Dr_Johnson | 24-11-17 | 11:14 | 2

U komt uit Syrië en u heeft valse papieren? In orde, loopt u maar door.

oranjerood | 24-11-17 | 11:59

Lees hierboven mijn reactie van 12:51 !

Bergbloempje | 24-11-17 | 12:55

Juut heeft gelijk, ze komen niet met vluchtelingenbootjes.
Ze komen gewoon met het vliegtuig, business class.

Mr_Natural | 24-11-17 | 11:14

Dit is er nou eentje die is geïdentificeerd; maar hoeveel anderen lopen er hier nog rond, waar we niets van weten en dan hebben we het nog maar niet over hun talrijke sympathisanten.

oliebolletje123 | 24-11-17 | 11:09 | 1

Gelukkig zijn wij met meer.
*Mark Rutte.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:19

Ze heeft wel gelijk, dat ze niet in bootjes komen. Gewoon in Judiths naar Chanel 5 geurende reiskoffers en comfortabel in Timmermans met warm fluweel gevoerde binnenzakken.
Dit gaat in 2018 echt helemaal next-levelen. Gewoon doen waar onze voorouders 80 jaar geleden nog voor terugschrokken: OPENLIJK land- en volksverraad plegen. Gelukkig leven we nu in totaal gewetenloze tijden. Die zijn veel ongecompliceerder en eerlijker.

dedeurs | 24-11-17 | 11:07

Dit moet NEP-nieuws zijn, want niemand minder dan cabaretière Claudia de Breij zelf is naar kampen gegaan en had daar met eigen ogen gezien dat er geen IS-strijders tussen zaten. Dankzij De Breij en consorten is de Grote Invasie op gang gekomen. Haar nieuwe theatershow heet: Het domme gansje en de zielige jihadist.

Jack Jersey | 24-11-17 | 11:05 | 3

Is ze zeker naar Kampen gegaan.

Alexander Pechkop | 24-11-17 | 11:19

Alexander Pechkop | 24-11-17 | 11:19

:)

Jack Jersey | 24-11-17 | 11:37

Hoe heeft ze dat geconstateerd? Heeft ze ze meegenomen naar het dak van een flatgebouw en, eenmaal geconstateerd dat toen er er niet af werd geflikkerd er wel geen Jihadi's tussen zaten? Mens is knettergek.

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 12:21

Als er straks een aanslag komt in Nederland moeten we weer dagen lang naar al die linkse orakels koekeloeren die ons uitleggen dat het probleem ligt bij een bepaalde instantie en/of Geert Wilders maar absoluut niet aan de Islam.

Tronald_dump | 24-11-17 | 10:58 | 1

Aanslagen? In de Limburgse kolenmijnen? Op de Zuiderzeese palinggronden?
Sargentini en Timmermans hebben aan de kopstukken van de ISIS uit weten te leggen dat je nooit de hand moet bijten waar je door gevoed wordt. Vandaar dat het Duizendjarige Islamrijk z'n stoepje in gastvrij Nederland zo keurig schoon houdt.

dedeurs | 24-11-17 | 11:31

Je zou toch denken dat men jaren de tijd heeft gehad om te bedenken wat je met IS-ers in Nederland moet doen. Of het er nou eentje met een Nederlands paspoort is of niet. Oja, en er zijn allerlei wetten en regels die dan aangepast moeten worden. Vreselijk moeilijk en zo. Misschien zo ingewikkeld dat je liever onschuldige mensen laat afslachten?

IS-ers zijn al bij bossen in Duitsland gesignaleerd en gefotografeerd. Ze zijn met bloemen en cadeaus in Zweden onthaald. Er wonen kuddes terugkeerders in Engeland. En wie er in de no go woonwijken zitten weet helemaal niemand. Of men weet het wel. Maakt niks uit. En ja, er worden aanslagen verijdeld. En soms ook weer niet. Russisch roulette dus.

Dat er nu eentje gezellig naar de Balie gaat en het niet leuk vindt om op de foto te gaan is een heel simpel gevolg van de totale apathie en incompetentie van, onder andere, de EU.

In een land waar ik op dit moment elke vijftien minuten wordt gebeld omdat ik nog drie weken heb om mijn meterstanden in te vullen, kan een illegale Syrische oorlogsmisdadiger gewoon naar een avondje in de Balie.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er omging in die beveiliger van de Balie. Hij rende een tijdje achter de IS-er aan, lees ik. 'Hé, jij daar!' riep hij waarschijnlijk. Maar toen lag de IS-er al tussen de krokodilletjes in het Gartmanplantsoen, dus ja, wat dan?

Poesmobiel | 24-11-17 | 10:58 | 2

@poesmobiel
De EU is niet incompetent en evenmin apatisch maar voert braaf de UN agenda uit. Slopen van nationaliteiten, herverdeling van waarde en voor de resterende vraagtekens zie www.globalgoals.org/

Vooral het promotiefilmpje moet menigeen die twijfelt aan wat er gaande is een hart onder de riem steken: u hoeft niet zo hard te twijfelen.
Kennelijk is de UN iets van plan met schalks geklede huppelende vooral donkere meisjes en iets anders met alle andere.

kindapaas | 24-11-17 | 12:55

kindapaas | 24-11-17 | 12:55
Ja, het kan inderdaad niet anders dan dat dat de werkelijkheid is. Evil shit.

Poesmobiel | 24-11-17 | 13:52

@eerstneukendanpraten Zelfs Frank had vanochtend een snoek gevangen... alsof ze lagen te wachten.

Mark_D_NL | 24-11-17 | 10:50

Hilarisch..... De EU laat een IS gekkie vrij rondlopen en het volk blijft in bedwang en heeft wat om te bediscussiëren. Maar ondertussen ben u een experiment, anstig en lachen de minderwaardige afstandse honden van de EU zich gek. Dit is zeer ernstig en onbegrijpelijk dat dit zonder consequenties blijft. Maar we wachten rustig tot de eerste moorden, ik heb de chips en cola klaarstaan. En vind het net als de EU een leuke happening. Dus kom op met al die doden!

Mark_D_NL | 24-11-17 | 10:47 | 1

het was een gaaf land

ogeon | 24-11-17 | 10:51

Als je dan weet dat mijn buitenlandse vrouw, legaal wonend met mij in Belgie, Nederland uitgezet is omdat zij een poging waagde om in Nederland te gaan werken.....

brabantman | 24-11-17 | 10:43 | 1

Werken? Racist!

Mark_D_NL | 24-11-17 | 10:47

Dit is een "het moet niet gekker worden in dit achterlijke land"-stukje. Ja, natuurlijk is het opduiken van zo'n IS'er het gevolg van het open grenzen beleid en natuurlijk is dat beleid fout.
Maar nu loopt die idioot hier rond, en wat moet de AIVD dan doen volgens Pritt? Hij zal waarschijnlijk geen misdaden op Nederlands grondgebied (waar onze wet geldig is) hebben gepleegd, zodat hij niet kan worden gearresteerd. Gaat Pritt hem dan zelf, zonder vorm van proces, doodschieten?

JvanDeventer | 24-11-17 | 10:41 | 1

Was de wet ook niet van toepassing op een Nederlander in het buitenland?

Bobdesloper | 24-11-17 | 10:59

De Balie is dus de doorwandelplek van sharia4nederland, radicale imams en nu ook IS, da's niet eerlijk tegenover al qaida Youri!

Einde van de Domheid | 24-11-17 | 10:40

Laat het maar gebeuren, een fijne aanslag in Nederland om onze inclusiviteit te vieren. Maar dan wel graag in 020 of Hilversum, waar het stikt van de deugers.

Reagurend_Nijlpaard | 24-11-17 | 10:40

Film werd in SEPTEMBER vertoond en journo noemt de man een 'strijder'?
Het is een terrorist!

Einde van de Domheid | 24-11-17 | 10:38 | 1

Laat hem maar mee de massagraven opruimen in Syrie en meehelpen aan de identificatie.

Einde van de Domheid | 24-11-17 | 10:38

De AIVD had hem al in het vizier. Zo, goed gedaan jongens! Maar waarom laat je hem dan binnenwandelen bij een bijeenkomst met alleen maar veel potentiële slachtoffers?

salsaparilla | 24-11-17 | 10:37

GifKikkert | 24-11-17 | 10:11

Ben allergisch voor jouw zwakzinnig gewauwel.
Niets dan factfree geblaat van een extreemlinkse, islamlikkend gekkie.
Neem je pillen in gek.

Desmoulins | 24-11-17 | 10:27

Dus zonder sleepwet blijven al bekende IS strijders in Nederland met een fake ID én met functieomschrijving "zwaar geval op hun CV" ook al vrij rondlopen... Fijn weekend straks...

wie zal het zeggen | 24-11-17 | 10:21 | 1

Hoezo sleepwet nodig als ze ze nu ook al weten te vinden? Aanpassen regelgeving zodat AIVD beter haar werk kan doen, ja. Invoeren sleepwet zodat privacy iedere Nederlander verdampt onder het mom ‘anders komen er aanslagen’, nee. Tegen de sleepwet.

MoltisantiBeer | 24-11-17 | 10:24

Deze 'held' heeft gegarandeerd een hoop vrienden hier in Nederland, die zullen graag voor hem zorgen

BosrandDirk | 24-11-17 | 10:20

Ligt het aan mij en ben ik de enige die verbaasd is dat, als dit allemaal bekend, isdat hij dan niet opgepakt is? Hoe gaat het trouwens met die koppensnijder uit Almere? Al bekend waar hij rondhangt?

TheseDays00 | 24-11-17 | 10:16

Dus met valse papieren komen binnen wandelen als IS-strijder en dan niet gewoon opgepakt worden en teruggegooid worden naar Syrie of Irak? Kan dus met deze overheid en politici.
Dus als ik met valse papieren een bankrekening open of, nog veel erger, de Belastingdienst verkeerd informeer, kan dat ook zonder gevolgen?
Nee denk ik. Waarom dit meten met twee heel erg verschillende maten? Deze overheid is compleet stuk! En de NL politici ook!

LaatmaarLu? | 24-11-17 | 10:12 | 2

'Oppakken is sowieso ingewikkeld: een Syriër die meevocht met IS kan volgens internationaal recht niet worden uitgezet naar zijn thuisland, omdat daar nog steeds een oorlog gaande is.' Aldus de Volkszeitung. En wrsch Schulz-Merkel binnenkort. Wir schaffen das!

Granduciel | 24-11-17 | 10:15

Interneren alleen al zou voldoende moeten zijn. Maar ook daarvoor ontbreekt de politieke wil. Kennelijk waren die paar voor de Duitsers terugtrekkende Belgen in 1914-1918 gevaarlijk genoeg - want wij wilden neutraal blijven - om in interneringskampen te zetten maar laten we getrainde en gebrainstormde Jihaatfacisten gewoon vrij rondlopen. Zonder meldingsplicht. Bizar.

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 12:17

Maarre, De Balie, dat is toch al een vergaderplek van terroristen? What's new?
Sorry als iemand anders al iets vergelijkbaars heeft geroepen.

hotnot | 24-11-17 | 10:10

Ik weet er wel een paar die van mij onthoofd mogen worden

BosrandDirk | 24-11-17 | 10:09 | 1

En nu die toch al eenmaal hier is ...

BosrandDirk | 24-11-17 | 10:16

Als ie stakker daar zo alleen ronddoolt heeft ie waarschijnlijk nog geen huis, uitkering, Miele wasmachine, en is zijn familie nog niet over gekomen.
Triest hoor... enne natuurlijk www.youtube.com/watch?v=ylZqvNHRHzI

hansvanvoren | 24-11-17 | 10:05

Goh onverwacht zeg. is-sukkeltjes die zich verstoppen tussen vluchtelingen.....
Je verzint het toch niet.......

pennestront | 24-11-17 | 10:02 | 2

Verheug mij nu al op de kerstmarkten met en zonder Merkel blokken. Spanneeeeend!!!.

gelukzoeker | 24-11-17 | 10:10

@pennestront: Nee, allemaal hysterie. Geen greintje bewijs.
Dat stelselmatig ontkennen van reeele problematiek loont in Brussel kennelijk wel, want de carriere van Sargentini is booming. Over onze lijken, weliswaar maar dat is een detail

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 12:14

Het is vurig te hopen dat dit korantuig in Enclave-Amsterdam blijft. (Liefst een Trumphekwerk er omheen.)

Musset | 24-11-17 | 09:59

Het is bij mij inmiddels wel uitgekristalliseerd; ik heb door alle signalen van moslims zelf een extreem en ondoordringbaar, niet verzoenend wereldbeeld omtrent hen om mijn gematigde, verbindende, en tolerante wereldbeeld en leefklimaat te beschermen.
Moslims hebben bij mij voor het eerst in mijn leven een schisma in mijn geest aangebracht en tevens een volkomen terecht bovenop mijn o zo lieve cultuur een discriminatoir karakter tov hen. Omdat ik van mijn geestelijke en lichamelijke integriteit hou, that is all.

Zoltan | 24-11-17 | 09:59 | 2

Mooi geformuleerd en heel herkenbaar! Heb van mezelf ook altijd gedacht heel tolerant en rationeel te zijn, maar helaas doemen ook bij mij scherpe kantjes op zodra de ratio terrein lijkt te verliezen door intolerante 'mede'mensen.

R2fu**D2 | 24-11-17 | 10:53

Tolrantie en acceptatie werkt altijd 2 kanten op. Het is als het aaien van een hond, jij kroelt hem over zijn bolletje en hij bijt als dank in je hand. Op een gegeven moment ben je dan wel uitgeaaid.

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 12:12

Het zou me niet verbazen als er al een paar van die lui bij de politie werken.

watazooi | 24-11-17 | 09:58

Judith heeft natuurlijk gelijk. Hij kwam niet met het bootje, maar gewoon via het land...... misschien.......... hopelijk........... En iedereen die erover mekkert is een vieze witte racist

Drunken_Pumpkins | 24-11-17 | 09:56
-weggejorist-
GifKikkert | 24-11-17 | 09:56 | 12
▼ 12 antwoorden verborgen

neem aan gewoon asiel aangevraagd

pantera | 24-11-17 | 09:54

Als ze een aanslag plegen laat het dan in dat goed gelovige 020 zijn. Dat ze een paar GL stemmers meenemen. Zelf sta ik wekelijks op schiphol en heb standaard het gevoel van een loterij. Weer op avontuur!

Alleen vraag ik mij af (serieus) als ik nou opgeblazen word met mijn goede gedrag, wie kunnen mijn nabestaanden dan verantwoordelijk stellen?

deNettobetaler | 24-11-17 | 09:53 | 1

Ook de nabestaanden van iemand die is doodgereden kunnen na een taakstrafje van de dader nergens meer terecht.

Musset | 24-11-17 | 10:09

Binnen een paar jaar zullen wij er achter komen dat wij deze mannen gewoon hebben gefinancierd van ons belastinggeld. Wij zullen zien hoe uitkeringen niet zijn stop gezet, hoe mensen via stromannen nog ingeschreven stonden in Nederland, hoe uitkeringsinstanties hun huiswerk niet hebben gedaan, hoe deze kl***zakken hun Nederlanderschap niet is ontnomen toen het gewoon kón - en bovenal: hoe een aantal van hen alláng weer terug -openlijk- terug is, hoe onze 'veiligheids-'diensten hun werk niet doen.
-
En let op: ze krijgen geheid en voorspelbaar huizen (islamitisch verbouwd, uiteraard) , scholing , uitkering en hulp bij het zoeken naar een 'passende' partner ( in de bergen van Marokko) aangeboden. En wij gaan dat betalen.
-
Binnenkort in dit circus: het is kerstmis, dus moeten de 'zielige' kindjes, 'die er toch ook niets aan konden doen dat pappa en mamma naar Syrié aftaaiden' nu 'gerepatrieërd' worden. Samen met hun ouders, dat dan weer wel. Dat lijkt mij wel wat; kinderen die 's avonds naar bed gaan met Jip en Janneke mogen spelen bij vriendjes en vriendinnetjes die een Glock 17 met een blinddoek voor in- en uit elkaar kunnen halen.
-
Wédden dat a s w e s p e a k de 'humanitaire' organisaties al bij de minister op schoot zitten om hem warm te maken voor deze lumineuze inval? ( en wédden dat die gezinnen terug komen??)

bisbisbis | 24-11-17 | 09:52 | 3

En maar meer meer meer belasting betalen op werkelijk alles wat je maar ka bedenken. Het is om te janken.

deNettobetaler | 24-11-17 | 09:56

Wij waren er zélf bij. Wij zijn zélf die stemhokjes in gegaan. En zolang als wij denken dat wij het gaan oplossen door te kankeren op een weblog, zal er niet veel veranderen.

bisbisbis | 24-11-17 | 10:06

bisbisbis | Binnen een paar jaar??? .Neem mij niet kwalijk maar waar zit jou verstand?

gelukzoeker | 24-11-17 | 10:18

Big deal. Er wonen hier zat IS-aanhangers met échte papieren.

Fantabulosa | 24-11-17 | 09:52

Groenlinks en ook PvdA-politici en stemmers: de meest naïeve mensen in ons land. En daarmee ook de meest gevaarlijke! En meest hypocriete.

Eerst massa-immigratie propaganderen, iedereen die het niet met hen eens is, uitmaken voor "racist, fascist en extreemrechts". En als het blijkt, wat het nu al doet, dat dit samenlevingen gaat ontwrichten, anderen (Wilders en Baudet) de schuld geven. Dat zijn de leugenachtige GL/PvdA-stemmers en politici.

Karma zal een keer komen.

Jan3863 | 24-11-17 | 09:51

OK. Jihadist, check. Debat, check. Nu 'berechting' en daarna 'genade' toch, Grapperhaus?...

Dr. Blechtrummel | 24-11-17 | 09:50 | 1

U vergeet het debat nog, hij wil graag met ze in debat, het gesprek aangaan. De lul.

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 12:03

Men handhaaft niet eens wetgeving om uitkeringen, stufi etc. stop te zetten bij uitgereisde jihadisten. Onze politieke elite zijn gevaarlijk laconiek.
Maar goed dat de oemma weet dat Nederland een veilige haven is waar werkelijk alles wordt gefaciliteerd.

Desmoulins | 24-11-17 | 09:50

Hij is onder een valse naam NL binnengekomen plus je weet dat het een ISIS strijder is. Dat zijn niet genoeg redenen om hem het land uit te pleuren? Of is het misschien wel handig dat hij hier is "want dan kunnen we z'n netwerk in kaart brengen". Ja, totdat dat harstikke fout gaat. Maar dan hebben ze nog altijd de snoes dat ze hem in de gaten hielden.
Totale faal.

Zzzzooooffff | 24-11-17 | 09:48

Ik zou me niet ongerust moeten maken want,
de diensten hebben hem in het vizier.
Ik maak me juist dubbel ongerust omdat,
ze niets doen...?????

Kanarie_Geil | 24-11-17 | 09:45

Wat ik in de krant niet teruglees is het gigantische beveiligings-/veiligheidsrisico dat De Balie heeft gelopen. Gelukkig heeft hij z'n speeltjes die avond thuis gelaten.

Roy020 | 24-11-17 | 09:44 | 2

Amsterdam is Jezus, daar doet zo'n Allah aanhanger toch niets, hij weet toch dat we hier vrijheid van geloof hebben.

Titje | 24-11-17 | 09:53

Ik snap niet dat, toen hij herkend was, de beveiling van de Balie niet bij de uitgangen heeft gestaan om hem het vluchten te beletten. Ik bedoel, als hij een aanslag wilde plegen had hij dat op het moment van ontdekking toch al gedaan? Deze druif kwam kennelijk koppen noteren, dan wil je dus niet dat die met de informatie ontkomt...

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 12:02

Dus meer merkellego voor de balie? Tsjongejonge, gelukkig ligt de focus geheel op nepnieuws uit Rusland.

Stortkoker | 24-11-17 | 09:44

Sargantini, haal je kop uit je reet! Vorige week Duitsland. Aanslag op kerstmarkt verijdeld, 5 Syriërs die als vluchteling waren gekomen opgepakt. Wapens en explosieven in hun huizen gevonden. Iedere moslim is een potentiële terrorist, danwel een zwijggende sympathysant van terrorisme. Niet waar?
Waar waren die straten vol demonstrerende moslims dan die massaal demonstreerden tegen het zonaamde 'handjevol' dat hun 'geloof van de vrede' misbruikte om aanslagen te plegen en te moorden? Waar waren ze na Nice, Parijs, Zaventem, Londen, New York enz?

Iedere moslim leest hetzelfde boekje. Vraag je 'gematigde' moslimbuurman maar wat hij echt vindt van de passages in de Koran waarin staat dat de ongelovigen vermoord moeten worden, waar je ze maar kan vinden. Iedere moslim die ook maar één letter van de koran ontkent, (het woord van allah zelf) is een afvallige en mag eorden gedood. Dus je krijgt of geen antwoord, of de buurman draait zich in een vreselijke spagaat.

Iedereen die 'op de radar' van de Europese inlichtingendiensten staat, moet preventief worden verwijderd uit onze westerse samenleving. Als we dat de afgelopen jaren in Europa hadden gedaan, hadden nu vele honderden onschuldigen nu nog geleefd. Dat zijn geen verzinsels, Sargentini, maar feiten! Haal je kners uit je hol en zie de realiteit onder ogen!

Turbocharger | 24-11-17 | 09:41 | 9

*En met vorig jaar bedoel ik afgelopen Maart, 8 maanden terug*

KopjeChino | 24-11-17 | 11:56

@Graaisnaaiert hier staat niets over "ze zijn alweer vrij".
Maar ik ga er van uit dat dit om een misverstand gaat betreft het onderwerp, inderdaad is hier iets gruwelijks voorkomen.
Angstig hoe weinig aandacht dit soort, troep, krijgt.

KopjeChino | 25-11-17 | 04:05
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik neem aan dat alle bezoekers van de Balie van tevoren over de aanwezigheid van een IS "slachtoffer" waren geïnformeerd. Dan zullen ze het wel best gevonden hebben, het is tenslotte Amsterdam.

Memek | 24-11-17 | 09:40 | 1

Nee hoor , want dan is de verrassing eraf zoals in Bataclan....

hansvanvoren | 24-11-17 | 09:59

Heeft hij al een contract bij de Bezige bij?

Rest In Privacy | 24-11-17 | 09:38 | 2

Dat zit er wel aan te komen ja, en daarna zal hij ongetwijfeld door de CPNB als reiziger tussen twee culturen in de boekenweek worden gethematiseerd.

dulcinea | 24-11-17 | 09:42

Boekenbal. Ik zie mogelijkheden.

Langshetrandje | 24-11-17 | 10:03

Ook zo'n zin in , om een kerstmarkt te bezoeken de komende tijd?

Nuchternederland | 24-11-17 | 09:36 | 3

Kerstmarkten in Duitsland. Voor iedereen die levensmoe is.

de Voorzittert | 24-11-17 | 09:40

de Voorzittert | 24-11-17 | 09:40
Nee joh. Daar ligt Merkel-Lego. Dat helpt tegen alle soorten aanslagen.
Behalve groen-aanslag. Maar daar heb je azijn voor.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:32

Ik hou niet van Kerstmarkten - mij veel te druk - , maar natuurlijk hou je er wel rekening mee. Niet eens met een aanslag, maar sowieso in het verkeer, als je ziet hoe die Halvemaniers rijden met oogkleppen op kun je maar beter zorgen dat je een goede auto om je heen hebt - heb ik - of dat er een flinke scheiding is tussen rijbaan en stoep/fietspad. Kwestie van gezond verstand...

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 11:56

Normaal denkende regeringen zorgen dat deze IS figuren op een betere manier in beeld zijn.
Namelijk in het beeld van een dradenkruis.
Engeland en Frankrijk zetten de special forces in voor dit soort gevalletjes.
Maar ja, wij hebben geeneens kogels. En als we die wel hebben dan hebben we oefenlocaties van karton waar we ongelukken mee maken.
*diepe zucht*

Eppo | 24-11-17 | 09:36

Dit is echt next level brutaal zijn: dood leuk de Bali binnenlopen als er een film over je gruweldaden wordt vertoond. Volgende keer neemt hij een gun mee.

Neta | 24-11-17 | 09:33 | 1

Maar hier hoor je de anti zwarte pieten slets niet over.
Zwarte Piet eruit Ispiet erin.

Hallalieheliaal | 24-11-17 | 09:35

Die tweet van Sargentini komt ooit op de kaft van de nieuwe Wegkijk-Bijbel. Een boek vol handvatten voor het betere wegkijkwerk. Voorwoord van de Timmerfrans. Dan een korte uiteenzetting hoe we door 5 decennia wegmetons stemmen de Islam voorgoed hebben ingeworteld in onze samenleving. Vervolgens 100 tips hoe je het dagelijkse onheil en toekomstige risico’s zoveel mogelijk kan mijden of ontkennen en dan het slotwoord door Tanja Jess. Bestseller.

de Voorzittert | 24-11-17 | 09:31

Er zijn ongeveer 270 uit Nederland afkomstige ISIS moordenaars vertrokken - tenminste waarvan de AIVD weet. Het lijkt erop dat ongeveer de helft terugkeert, met vechtervaring en nog enger verwrongen wereldbeeld. Die 150 man zullen contact houden (sterke oorlogsverhalen en zo). En elkaar ophitsten: wie durft... Reintegratie is kansloos: wie wil een ex ISIS strijder op het werk hebben?
Met die kennis is het bijna onvermijdelijk dat ook hier zware aanslagen gaan plaatsvinden. En bedankt!

Winter_is_coming | 24-11-17 | 09:28 | 3

Neeeeeeeheeeeee "ze" schijten niet in hun eigen uitkeringsnest.

Hallalieheliaal | 24-11-17 | 09:34

Ik hoop het. Maar van double digit IQ hoef je geen logisch gedrag te verwachten

Winter_is_coming | 24-11-17 | 09:38

Binnen de EU hebben we geen binnengrenzen meer, en met de trein ben je binnen een paar uur van Parijs/Brussel/Berlijn in Amsterdam en vice versa. Gaat niet om 170 teruggekeerde ISdoders ( laten we ze noemen voor wat ze zijn, het zijn geen strijders, het zijn ISlamitische doders, ISlamitische slachters, ISlamitische verkrachters ), het gaat om het totaal wat in Europa hun Kalifaatfetisj voortzet, en waar ze oorspronkelijk vandaan komen doet er niet toe. ISlamieten denken niet in bestaande grenzen, die denken aan wereldwijde overheersing, 1 globe, 1 ideologie. Zo simpel ligt het, alleen onze bestuurders willen dat niet zien.

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 11:52

Je bent welkòm, je bent welkòm! (op de refrein van...)... wat een gààf land... wij zijn met méér!
Gaat u rustig slapen, uw regering waakt!

benjeallanggek | 24-11-17 | 09:25 | 1

Nu zijn wij nog met meer, maar hoe lang nog ? Na een aanslag zijn we al met iets minder...

LordLucky | 24-11-17 | 09:31

Eerst kalfje laten verdrinken... dan zand erover

TerugGejoristVanWeg | 24-11-17 | 09:24 | 1

Nee joh. Ontkennen dat het kalf verdronken is.
020- Stationsplein idee.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:33

Hoe is het in godesnaam mogelijk dat wij in de EU vertegenwoordigd zijn door figuren als Judith. S., in mijn ogen, een net zo groot gevaar voor de samenleving als een terrorist, een figuur dat gelooft in kaboutertjes, feeën, trollen en meer schattigs maar levensgevaarlijk is door haar totale naïviteit.

langzullenweleven | 24-11-17 | 09:23

Hoe is het in godesnaam mogelijk dat wij in de EU vertegenwoordigd zijn door figuren als Judith. S., in mijn ogen, een net zo groot gevaar voor de samenleving als een terrorist, een figuur dat gelooft in kaboutertjes, feeën, trollen en meer schattigs maar levensgevaarlijk is door haar totale naïviteit.

langzullenweleven | 24-11-17 | 09:23 | 3

Judith zit tegenwoordig in de (Anti) terrorisme commissie van de EU. Nee daar is ze totaal ongekwalificeerd voor maar dat geeft niet..

noerg | 24-11-17 | 09:33

Links ontkend, kijkt weg of heeft stront tussen de oren.

ogeon | 24-11-17 | 09:37

ogeon / Was het nog maar stront,volgens mij is het daar volkomen luchtledig met aan de kanten beginnend rot.

gelukzoeker | 24-11-17 | 09:49

We kiezen zelf de idioten die dit mogelijk maken.
Zie de ontkennende tweet van die GL nitwit, dat is het nivo.
En de AIVD stelt geen reet voor, want geen geld, geen middelen, geen kennis, geen toestemming, en met globalisten aan het roer vlieg je er subiet uit als je mekkert.
Het feit dat je in krant wordt genoemd is het schoolvoorbeeld van het niveau van de AIVD, nul dus.

Eppo | 24-11-17 | 09:22 | 4

Winter_is_coming | 24-11-17 | 09:29
Rutte!
Wat win ik?

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:37

Ook Rutte. Ik bedoelde eigenlijk iemand met ern Charlie Chaplin snor

Winter_is_coming | 24-11-17 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

Als er vlak na de 2e wereldoorlog een nazi kampbeul rond zou hebben gelopen in Nederland dan hadden we die toch direct opgepakt en berecht? Wat maakt het verschil?

ILF2 | 24-11-17 | 09:21 | 3

VVD
D66
Linksche Gutmenschen.
Volgorde kan gewijzigd worden.

Hallalieheliaal | 24-11-17 | 09:26

Sterker nog. 75 jaar na de oorlog wordt je nog vervolgd voor welke task dan ook in die kampen wegens meewerken aan.
Volgens die logica kunnen er heel veul mensen worden opgepakt

Winter_is_coming | 24-11-17 | 09:31

ILF2 | 24-11-17 | 09:21
Kalifaat is geen land. Dus niet in oorlog, dus geen oorlogsmisdaad. Daarnaast was deze "strijder" misschien wel gewoon een soort van "troostmeisje". Het slachtoffer van.
Zie de lastige bewijslast met die andere terrorist: Laura Hansen, die trouwens een deel van haar straf als voorwaardelijk (niet weer naar Syrië gaan hoor, foei) opgelegd kreeg.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:40

Jammer dat de aanwezigen in de Balie zo ontzettend dom hebben hebben gereageerd. Ze hadden in alle stilte de politie moeten bellen. Sukkels. Dan had deze terrorist nu vast gezeten.

Rheia | 24-11-17 | 09:21 | 1

Hoezo? Ze weten al dat hij hier is en ze weten waar hij is, maar doen niks. Want geen bewijs of zo. Dat is de rechtsstaat anno 2017. Rechten van terroristen zijn belangrijker dan de rechten van u en ik op een veilige samenleving.

medusa324 | 24-11-17 | 09:24

Het moet toch wel lachen zijn voor die moslims hier in Nederland.
Overwinning op overwinning op de kafirs.
- Gewoon lekker moorden, afslachten, martelen en verkrachten op kosten van ons, en ook terugkeren op kosten van ons, en gewoon met al die slachtingen en genocide op je naam, gewoon hier inNL weer vrij rondlopen en vooral niet opgepakt worden of vervolgd.

Dus als je hele volken wilt afslachten? Wordt moslim met uitkering en NL paspoort, en je kan je goddelijke gang gaan om alles en iedereen te doden uit naam van Allah! Met bescherming van onze justitie, VVD, D66, CDA en EU.

Creaguurder | 24-11-17 | 09:21 | 4

Ook de SP want Roemer steunde de motie van Halsema: "verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is" ... en gaat over tot de orde van de dag, getekend : Halsema, Cohen, Pechtold, Roemer

simplesimpie | 24-11-17 | 09:41

@SimpleSimple: Mau u geen illusies, op de PVV en FvD ( en wellicht de SGP na, maar die zullen het nooit al speerpunt inzetten en het gedoogbelang boven niet-religieuze principes laten gaan ) hebben ze allemaal boter op hun hoofd, van SP tot VVD. Pro EU, Pro OLie voor Moslims, pro Massaimport want oh, oh, oh, die vergrijzing toch...
Bah.

Graaisnaaiert | 24-11-17 | 11:46

**vandaag nog burka kopen gaat **

Bergbloempje | 24-11-17 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Het Project van de moslimbroederschap is het meest gevorderd in Nederland.
De baas( geen zin) is een echte Fin en van d666.
Deze $#@$^%& krijgt nog een uitkering en onderkomen ook.
Het voordeel van deze ellende is, (lol is) dat ze voorlopig tot aan de sharia hier niet teveel in eigen nest willen schijten, Nederland is hun hobbyland.
De aivd mag alleen nog infiltreren in Friesland, FvD en de PVV.
Hoppa allemaal naar de hakkenbar.

Hallalieheliaal | 24-11-17 | 09:20

Met valse papieren door de EU wandelen is geen probleem, als het land van je grootouder het WK haalt en dan binnensteden renoveren geen probleem. Met je dronken moelanderreed mensen doodrijden geen probleem, met je balkanvrienden dood en verderf zaaien geen probleem, als baarddragende viezerik kleine meisjes uit elkaar trekken omdat je sprookjesprins dat ook deed geen probleem, met wat blonde kameraden voorkomen dat beroepsgekwetsten een kinderfeest verstoren, week lang ophef. Echt ik ben het zo zat.

jack and friends | 24-11-17 | 09:20 | 4

Hear! Hear!

Hem | 24-11-17 | 09:22

Dit is de nieuwe werkelijkheid die gaat uitmonden in een hele grote stammenoorlog. Aangezien landen niet meer bestaan door de EU, alleen nog stammen en rassen die allemaal de baas willen zijn. De ene gedreven door een ideologie, de ander door een aangeprate haat ivm het verleden. En de derde stam heeft intern wat conflictjes over mijn en dijn, en valt daarom uit elkaar, ten prooi aan de andere 2.

Nuchternederland | 24-11-17 | 09:42

@nuchternederland ik vind je tegel absoluut niet leuk. Maar ja, dat heb ik met zoveel realiteiten.

Hem | 24-11-17 | 10:13
▼ 1 antwoord verborgen

Terwijl Nederland één groot Molenbeek aan het worden is, met zoveel gematigde mohammedanen....

Mazoeza | 24-11-17 | 09:19 | 1

Mazoeza | Een geluk hebben wij ,Nederland zal snel niet meer bestaan , dan zijn alle problemen opgelost als sneeuw voor de zon. En kunnen we tevreden achteroverleunen als er op oneven dagen kophakken op het plein ingevoerd is..

gelukzoeker | 24-11-17 | 10:04

Rutte 1, Rutte 2 en Rutte 3 zorgt voor u veiligheid. Nederland stoot zich 3x aan dezelfde steen.

ogeon | 24-11-17 | 09:18 | 1

Je bedoelt aan de onderste steen.

Short | 24-11-17 | 09:22

Bent u van plan op uw onderverlichte velo vanavond nog de weg op te gaan ?

Weesch gewaarschuwd: de hoofddoekenpolitie controleert......

Mazoeza | 24-11-17 | 09:18

Thruth is stranger then fiction. Blijkbaar was meneer lekker op de idfa en dacht hij he een film waar ik iets mee heb: City of Ghosts. Dit is een film over de activist-journalisten van Raqqa is Being Slaughtered Silently (RBSS), een burgerjournalistiek initiatief uit de Syrische stad die in 2014 werd overgenomen door IS. Vervolgens lekker blijven zitten voor de q&a.

P-unit | 24-11-17 | 09:17 | 1

Dus een film over de moordpartijen en dictatuur waar van hij deel was. Even lekker na beleven zo van mooi was die tijd. Nog wat slachtoffers zien. Had hij een leuke vraag in gedachte voor de q&a.

P-unit | 24-11-17 | 09:20

Hoorde net ene Bibbi van Ginkel van de ASIVD hierover praten op de radio. Nou we kunnen ons bergen, deze "expert" hakkelde en hakkelde, onderzoek hier en onderzoek daar, we gaan ons erin verdiepen!
Ik zou zeggen, richt weer een wetenschappelijk bureau op, onvoorstelbare onbenullen!

lanexx | 24-11-17 | 09:17 | 1

En laten wij aub dan niet de benodigde subsidie voor de eerstkomende 10 jaar niet vergeten, zo'n studie moet wel over een langere tijdsperiode gedaan worden om enige wetenschappelijke waarde te hebben.
Toch?

LaatmaarLu? | 24-11-17 | 10:21

Ik denk dat ik de kerstmarkt even over sla...

LordLucky | 24-11-17 | 09:16

Zou de AIVD die IS'er nou wél opgepakt hebben als de Sleepwet er al doorgejast was?

KeesBruin | 24-11-17 | 09:14 | 1

AIVD pakt geen mensen op. Die lezen de krant op een bankje met een regenjas en gleufhoed.

Re:Kniftig | 24-11-17 | 09:18

Waarom zou je nu al een aanslag willen plegen in een land met zoveel nuttige idioten?

Zoltan | 24-11-17 | 09:13 | 2

Verdomd, zó had ik het nog niet bekeken. U hebt gelijk, daarom wordt Nederland tot dusver gespaard.

KeesBruin | 24-11-17 | 09:15

Omdat ze graag een ranzige stasiwet, een Europees leger en uw stemrecht willen.

jack and friends | 24-11-17 | 09:24

De vraag is, hoeveel van deze gasten lopen hier rond!?

PijlVader | 24-11-17 | 09:13 | 1

Ze wonen naast u

ogeon | 24-11-17 | 09:19

De AIVD is hier dus niet zelf achtergekomen maar getipt door één of andere actiegroep..... er kunnen er dus nog veel meer van die idioten rondlopen zonder dat de veiligheidsdiensten er weet van hebben.

Fatwabuster | 24-11-17 | 09:12 | 1

Hoe kom je aan deze info?

Destroyer303 | 24-11-17 | 20:21

Manmanman, how long is the leash? We duiken hiermee dieper dan de Argentijnse onderzeeër. Vuistdiep met andermans leven. Lig de coördinator TB nog te pitten vanmorgen?

PIS-Alchimis | 24-11-17 | 09:12 | 1

We kunnen ze nog altijd meesturen met een Deense onderzeebootpiloot.

Bobdesloper | 24-11-17 | 09:44

Kannie en magnie... etnisch profileren;
wordt binnenkort verboten door EU-gestapo.

meneer Q | 24-11-17 | 09:12

Ruim twee jaar geleden. Volkskrant 17 oktober 2015:
Van de 65.560 Volkskrantlezers stemde 98% voor herinvoering grensbewaking.

De EU heeft sindsdien ruim de kans gehad om te zorgen dat EU-buitengrenzen worden bewaakt, maar verzaakt.
Wat er ook gebeurde en gebeurt, ze staan nog wagenwijd open.
Ons kabinet danst naar EU-pijpen terwijl elke burger met gezond verstand weet dat uiteindelijk, nadat veel leed geleden wordt, de binnengrenzen daarna alsnog zwaar bewaakt gaan worden.

drs.Nee | 24-11-17 | 09:11

Komt d'r gezellig bij joh. Ook jij bent Nederlander hoor.

Bari Oomsma | 24-11-17 | 09:10

Dit wakkert voor de zoveelste keer, gezien de berichtgeving van afgelopen weken, mijn alu-hoedjes theorie aan dat er iets staat te gebeuren. Wat is anders het nut van dit bericht en het feit dat deze BUITENLANDSE STRIJDER gevolgd blijkt te worden, maar nog niet is opgepakt of door zijn donder geknald.
.
Nederland lijkt me niet belangrijk genoeg voor die haatbaarden, te insignificant en te veel islamitische figuren die zich liever met normale straatterreur en criminaliteit bezig houden. Maar wat we nu voorbij zien komen moet toch wat alarmbellen laten afgaan.

HaatAth3ist | 24-11-17 | 09:10

Het is er gelukkig maar 1. :)

zweeperover | 24-11-17 | 09:09 | 1

Ohhh! Verder slapen gaat.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:13

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar in de aanloop naar het referendum komt er vast wel een aanslag. Hierdoor zal de hele stemming in Nederland omslaan, waardoor iedereen braaf bij het vakje “voor” een kruisje zet.

Pat1982 | 24-11-17 | 09:09 | 3

Mijn beste... het zou zo maar eens kunnen.
De politieke volksverlakkers zijn tegenwoordig tot alles in staat.

Paaldanseres | 24-11-17 | 09:26
-weggejorist-
Winter_is_coming | 24-11-17 | 09:34
-weggejorist-
Winter_is_coming | 24-11-17 | 09:35

Ik snap hier niks van. bewust persoon heeft valse papieren, is in beeld bij de aivd, kan naar de Balie, en komt weg op een fiets. Hoeveel van dit soort fuifnummers lopen er nog meer rond die gewoon vrij rond kunnen hobbelen met valse papieren?

Stortkoker | 24-11-17 | 09:09 | 2

Hoeveel pipo's zijn er niet in beeld?

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 11:13

Kan alleen maar een gestolen fiets zijn.

Bergbloempje | 24-11-17 | 13:05

... Het Nederland van Frans Timmermans, Judith Sargentini en Wil Eikelboom...
Probeer hier nog maar eens een leuke dag van te maken, reaguurders.

Bert Konterman | 24-11-17 | 09:09

Tip voor AIVD: hij schijnt bij Hadewich Mynis te logeren...

Zenzeo | 24-11-17 | 09:08

Nou zeg, ik geloofde Judith Sargentini op haar woord, Kun je zelfs een GL-europolitica niet meer geloven. waar gaat het heen op de wereld.
Nou even serieus, kan zo'n zeer zwaar geval niet gewoon "geDexerd" worden?
Waarom zou je hem in de gaten houden en achteraf roepen dat hij in het vizier van de veiligheidsdienst was? Een grotere fuck you naar de nabestaanden bestaat in mijn ogen niet.

pibasso | 24-11-17 | 09:08 | 2

Politici moet je altijd minstens 140 seconden op hun woord geloven, is mijn stelregel. Die tijd heb je normaliter nodig om door hun holle geblaat heen te prikken.

Zenzeo | 24-11-17 | 09:12

Wat kan je nu nog doen, anders dan ontkennen?

ogeon | 24-11-17 | 09:14

Kunnen we de overheid niet aanklagen voor haatzaaien. Ik geloof best dat we mensen met een lichtgetint uiterlijk zijn die het beste voorhebben met NL. Maar als dit soort types niet van straat gehaald worden door de veiligheidsdiensten, voel ik me niet veilig en ben ik argwanend naar lichtgetinten. Er blijft ook niet veel vertrouwen in de overheid als er zo slecht wordt omgegaan met zulke gevaarlijk tyoest

deministerpresident | 24-11-17 | 09:07

Goddank, de AIVD houdt hem in de gaten! Hoeveel keer hebben we ná een aanslag mogen vernemen dat de dader "in beeld was bij de veiligheidsdiensten"?
Hij moet niet in beeld zijn, maar onmiddellijk omgelegd worden. Dan pas zouden die veiligheidsdiensten hun werk goed doen.
Enfin, Nederland wacht rustig af tot er een aanslag door zo'n lieve teruggekeerde IS'er gepleegd gaat worden. Daarna gaan we lekker waxinelichtjes neerzetten en mooi samen huilen.

KeesBruin | 24-11-17 | 09:07

De arme vluchteling. Misschien kan hij onderdak krijgen in een van de 349 huizen van Prins Bernard jr. in Amsterdam ?

LordLucky | 24-11-17 | 09:07 | 1

Of bij een deugende BN-er.

Titje | 24-11-17 | 09:35

De Nederlandse burger rest met deze overheid alleen nog maar wanhoop. Handhaven van de wetgeving gebeurt nauwelijks, en voor zover het gebeurt vooral waar de Nederlandse burger een misstap begaat. Wat hier verder onuitgenodigd komt binnenspoelen pist in z'n broek van het lachen om de Nederlandse wet en haar handhavers. Je zou zeggen: in Nederland verblijven op valse papieren is strafbaar. Overheid: doé iets!

Menno Splijtzwam | 24-11-17 | 09:05 | 1

De overheid doet NIETS. Dat is nu juist het probleem. En als de burger dan maar zélf iets gaat doen, heet het eigenrichting en wordt justitie eindelijk wakker.

KeesBruin | 24-11-17 | 09:09

Ja, zo komt die Untergang des Abendslands wel heel dicht in je witte broekje. ..

King of the Oneliner | 24-11-17 | 09:04

Als er één schaap over de dam is volgen er meer, zeggen ze. Helaas is er met onze open grenzen niet eens een dam, dus ze stromen gewoon binnen en zetten hier vrolijk en ongeremd netwerken op. Moskeeën zat die wel een handje willen helpen en de boel dekken.

Bij de eerste grote aanslag zal de NPO weer dagenlang bezig zijn met het duiden van alles en hoe dat toch allemaal kon. De zwaar gesubsidieerde multiculti-sector heeft weer handenvol werk om de mensen te overtuigen dat alles niks met de islam te maken heeft. De AIVD komt onder vuur en de minister wordt naar huis gestuurd. En vervolgens gaan we zonder het trekken van juiste conclusies over tot de wanorde van de dag. Zoals het al decennia gaat.

jochum1980 | 24-11-17 | 09:03 | 2

Prima analyse in de laatste alinea. Het is om moedeloos van te worden. Laat de hele bevolking een voorbeeld nemen aan die Friezen. Misschien is er dan nog hoop voor Nederland.

KeesBruin | 24-11-17 | 09:11

Sterker nog: men verdiend eraan. Er worden meer kranten verkocht, de kijkcijfers vliegen omhoog waardoor er meer reclame wordt bekeken, BN-ers kunnen zich weer eens profileren met "verstandige en redelijke uitspraken teneinde de volkswoede te temperen en de populisten buiten de deur te houden" en hun marktwaarde omhoog krikken. Subsidie slurpende clubjes kunnen dan weer actief de verhoogde Islamafobie tegengaan, de "echte" vluchtelingen zijn de dupe huil, huil, etc. etc.

ChatBot | 24-11-17 | 10:04

waarom lees ik hier dat er een IS terrorist in nederland rondloopt ? Waarom lees ik hier niet dat er een IS terrorist is opgepakt door onze supercoole uitstekend werkende aivd ?

RexGloriae | 24-11-17 | 09:03 | 2

Dit is Nederland! Je weet wel dat volk wat haar bezetters maar warm onthaalde en assisteerde om haar hachje te kunnen redden.

De goede waren hier zo ziek van dat zd maar emigreerden naar de VS, Canada, Australië of Nieuw-Zeeland.

Re:Kniftig | 24-11-17 | 09:10

De Nederlandse overheid houdt niet van "oppakken". Een gevangene kost €1000 per dag. Elke beslissing van het bewind Rutte wordt al 8 jaar lang gestoeld op de mogelijkheid om te bezuinigen. Dat geldt ook voor detentie. Als een gevangene wordt opgepakt, moet hij ook meteen een arts raadplegen, een tandarts, een advocaat, een fysiotherapeut, een dieëtist, een apotheker, een psycholoog, zijn religieuze begeleider. Dat kost allemaal bakken met poen. Als wij in de krant lezen dat iemand is aangehouden, loopt hij allang weer vrij rond. Aanhouden en heenzenden is het parool. Daarna wordt 90 procent van de aangiftes weggegooid en na een jaar wordt 80 procent van de behandelde aangiftes door het OM geseponeerd.

ReneDeGelder | 24-11-17 | 09:56

Bedoelen ze dat met Black Friday?

Rico den Hollander | 24-11-17 | 09:03

Hij heet geen Take Wiebema ofzo. En dan heb je in dit land niets te vrezen.

Normpje | 24-11-17 | 09:03

zo'n veiligheidsapparaat dat de hele dag bezig is met jihadis te tracken moet nogal wat kosten...

geenspam | 24-11-17 | 09:03

Nederlandse IS-strijders moeten natuurlijk wel af en toe in Nederland zijn om hun uitkeringen en toeslagen op te halen, brieven om UWV en belastingdienst te beantwoorden en om de huurpenningen voor hun onderverhuurder sociale huurwoningen te incasseren. Het gaat tenslotte om de harde knikkers.

ReneDeGelder | 24-11-17 | 09:02

Mooi man.

Kan niet wachten op de "je suis fucked" mindset.
We moeten er maar snel doorheen..

schoon-schip-maken | 24-11-17 | 09:01

Niets nieuws onder de zon toch? De EU ,gelijk als de open society natte dromen van George Soros,het doel ons een grote afhankelijke bange grijze massa te maken zodat wij makkelijk te kneden zijn.Ja en dan is een tsunami aan fanatieke extreme moslimmannen zeer nuttig.

xiuxiu | 24-11-17 | 09:01

En die laatste quote komt uit de Volkskrant, kan je nagaan.

phman68 | 24-11-17 | 09:00

Welkom gelukszoekers en terroristen, welkom in het vrije westen met hun naïeve inwoners. Hier kunt u gratis geld krijgen en kunt u op uw gemakje de boel belazeren voor uw eigen gewin.

BozePaarseMan | 24-11-17 | 08:58

Weet je wie er binnenkort ook in de Balie gaat spreken? De man met de witte onderbroek!

eerstneukendanpraten | 24-11-17 | 08:58 | 1

Geeft hij tips hoe je selfies moet nemen in de lift.

Kruisruiker | 24-11-17 | 09:00

Benieuwd of Joop.nl ook met dit nieuws komt.... maar eigenlijk weet ik het antwoord natuurlijk al!
Daar blijven ze gewoon, in inmiddels meer dan 15 topics, vertellen dat de helden van Friesland eigenlijk nazi's waren met getattoeëerde ss tekens op de armen.

benjeallanggek | 24-11-17 | 08:58 | 2

Silvana Simons??

schoon-schip-maken | 24-11-17 | 09:03

@schoon-schip-maken
LOL (Of Schoon Schip? ;) )

benjeallanggek | 24-11-17 | 09:10

Ja, zet het even op de voorpagina, zodat meneer in kwestie nu zelf ook weet dat hij de gaten gehouden wordt. En is dat dan 24 uur of kan hij in de lunchpauze van de AIVD even een bommetje laten afgaan ? Wat voegt trouwens die info over De Balie toe ? Is dat om zeker te weten dat hij ook weet dat het om hem gaat ? En hoe wist de AIVD zo zeker dat hij tijdens die bijeenkomst niet aan een touwtje zou trekken om De Balie even te verplaatsen ? Kortom, ik zit nog met veel vragen ;-)

LordLucky | 24-11-17 | 08:57

Wellicht was dit één van die jongens die naar IS-gebied afreisden om zwerfvuil te ruimen. Het zou toch zonde zijn zo'n jongen met gestrekte arm bij de grens tegen te houden. /twanhuysout

solcama | 24-11-17 | 08:57

Judith in Europa als Twitternaam voor een GroenLinks Europarlementariër. Het klinkt mij zoals Pietje Bell in America. Een spannend jongensboek van iemand die verzuipt in een andere cultuur, ervan geniet, het consumeert, maar absoluut niet daarnaartoe gegaan is om iets te verbeteren.

Feynman | 24-11-17 | 08:57
-weggejorist-
Bokito ergo sum | 24-11-17 | 08:55 | 2

Jammer dat hij nog niet met waxinelichthouders heeft gegooid, dan zat hij voor een jaar vast.

litebyte | 24-11-17 | 08:55 | 1

Je maakt er een grapje van, maar weet je wel dat dat dat gemeen zeer kan doen zo'n waxinelichtje

BosrandDirk | 24-11-17 | 10:29

Geloof er geen zak van dat ie ‘in beeld is bij aivd’. Wordt er alleen maar bijgezegd om verdere en volledige verontwaardiging over het gevoerde beleid te voorkomen. Hier klopt echt niets van en mocht er wat gebeuren dan hebben hierbovengenoemden dus echt heel veel bloed aan hun handen.

Het is de prijs voor de omvolking, af en toe een aanslagje... de politiek zit er niet mee, zoveel is mij nu wel geheel duidelijk.

Bali Lovert | 24-11-17 | 08:54 | 1

Jij begrijpt het.

Kruisruiker | 24-11-17 | 08:55

Goed bezig, Timmerschwanz!

SaintNickje | 24-11-17 | 08:53

Ben benieuwd of een aanslag in debatcentrum de Balie enigzins de percepties zou wijzigen daar in 020.

Beefbus | 24-11-17 | 08:53

Dankzij de Sleepwet worden al deze problemen gelukkig snel opgelost.

spanarchist | 24-11-17 | 08:51 | 1

Zie je wel dat die sleepwet noodzakelijk is,
kuch!

BosrandDirk | 24-11-17 | 10:27

Hij krijgt toch wel beveiliging?

Mr_Natural | 24-11-17 | 08:50 | 1

Hij slaapt thuis bij Sunny en de rest uit de rode bus.

Kruisruiker | 24-11-17 | 08:52

Het meest opzienbarende vind ik dat de AIVD de man kennelijk kent en in de gaten houdt, maar rustig laat rondlopen. Dat het kennelijk (juridisch) niet mogelijk is om een (oud-)strijder van een vijandige en terroristische organisatie toegang te weigeren tot ons land of anders tenminste op te pakken en te vervolgen voor oorlogsmisdaden.

Rommelende Onderbuik | 24-11-17 | 08:50 | 2

Dit land is een land zwatelende deugwijven geworden die geen flauw benul hebben van hoe snel een situatie van schijnbare welvaart en vrede kan omslaan in onbeheersbaar geweld en wanorde, waaruit zomaar een heel vervelende nieuwe orde kan ontstaan. Dank aan D66, PvdA, Groenlinks, de Dijkstalschool van de VVD, en de theoretische Donnerdeugers van het CDA. Dank voor het ontmantelen van onze landsverdediging.

Professor Superhirn | 24-11-17 | 09:00

En kan zo de balie vol ‘beveiligd tegen is’ mensen binnen lopen, hoi! Hij wordt door hen herkend hoe stupide wil je het hebben.

P-unit | 24-11-17 | 09:05

@ Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 08:43
Te simpel. Die ranglijst wordt gebaseerd op de televisievee.. wie kijkt er nog tv? Zelfs mijn 75-jarge oma kijkt inmiddels nieuws op haar tablet. (Ok, ze kijkt ook beide journaals, en een of andere soap op de Belg).

Sjors W. | 24-11-17 | 08:50 | 1

Touché.
Maar over het algemeen heeft men het liever over koetjes en kalfjes dan over dit soort problemen.
Trouwens:
www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwacht...
Vandaag is het code groen! Klinkt heel gevaarlijk!
*rent rond met handen omhoog, paniek*

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 09:01
-weggejorist-
Frietje_Oorlog | 24-11-17 | 08:48 | 1

zou zo'n zandbakkier niet nerveus worden nu de voorpagina hem ontmaskerd? Zou vandaag niet in de 54 stappen richting Gein denk ik

DommeNeger | 24-11-17 | 08:47 | 1

Dat zou ik sowieso niet doen. Hoewel de metro naar Gaasperplas nog een tikje erger is.

Professor Superhirn | 24-11-17 | 09:02

Volgens mij hebben ze geen idee wie het is.
Anders loop je niet vrij rond.

Kruisruiker | 24-11-17 | 08:46 | 2

vanwaar dan die kennis over zijn paspoort?

drastic | 24-11-17 | 09:32

Waaruit blijkt dat?

Kruisruiker | 24-11-17 | 09:36

We houden hem in de gaten en hopen dat we - net voordat hij het rode knopje indrukt - hem kunnen neutraliseren.

DommeNeger | 24-11-17 | 08:45 | 3

Nederland kennende zal dat net zo'n MH-17 onderste steen worden:
Niemand zag aankomen dat hij op het rode knopje zou drukken en het verslag van betreffende week is "verdwenen".

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 08:49

@Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 08:49: Alle aanwijzingen wijzen richting Rusland of een voormalige USSR deel-republiek.

DommeNeger | 24-11-17 | 08:56

ROOD knopje. Heel toepasselijk.

Gokmaar | 24-11-17 | 09:03

Is er al een stageplek geregeld?

noordwal | 24-11-17 | 08:45 | 1

Nee, dat was ook de reden voor het vertrek naar het Kalifaat.
Inmiddels is besloten dat zijn verblijf daar ook als stage telt. Hij kan meteen aan het werk naast Laura Hansen als "islam-expert".

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 08:48

Het feit dat je voor IS gevochten hebt is toch gewoon een reden om je op te pakken? We zien het toch als een vijandige mogendheid? 'Ze' hebben gemoord en verkracht, en zelfs als deze man daar niet op vast te pinnen is, dan was hij er toch bij en daardoor medeschuldig? Ok, er is geen uitleververdrag met Syrië. Misschien het Joegoslavië tribunaal ombouwen, die ruimte komt leeg te staan.

Is het nou wel of geen terugkeerder? Tekst impliceert niet. Als hij geen Europees paspoort heeft, dan is het toch gewoon een kwestie van oppakken en de migratieprocedure in? En dan afwijzen want IS-moordenaar? Terug op het vlot naar Syrie..

Sjors W. | 24-11-17 | 08:43 | 1

Nee Sjors, dan mag je hier vrij rondlopen. Immers ze wisten dat hij in de Balie was.

Echter wilde je als autochtoon naar Syrië of Irak om de Koerden te helpen om Is is kopvodden te schieren dan zou je veevolgd worden zo dreigde men.

De Fries die wel ging zit al lang ondergekoken maar deed iets goeds. Deze klootzak, allahnhakbar roeper loopt vrij rond.
Dan weet je, ik ben in Nederland.. tja wie wil er eigenlijk vechten voor zo'n land?

Moneytron | 24-11-17 | 12:42

Je verwacht het niet...

Rooddraakje | 24-11-17 | 08:42

Laten we nou niet overdrijven. Hem in de gaten houden kan er ook voor zorgen dat je weet met wie die omgaat. "Ken uw vijand". Al moet ik zeggen dat een nekschot me ook welgevallig was geweest.

MagIkAlWeer | 24-11-17 | 08:42 | 1

"Laten we nou niet overdrijven. Hem in de gaten houden kan er ook voor zorgen dat je "
www.google.nl/search?q=aanslagpleger+...

Nou eh fijn dat hij bekend is dan maar?

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 08:46

Wat ik nou niet begrijp is dat dit stuk stront hier na toe gekomen is met valse papieren men weet dat het een terrorist is maar hij niet wordt opgepakt..?

Kondor | 24-11-17 | 08:41

Welkom, welkom in mijn land!
En iedereen verdient een 2e kans. En een 3e.....
En misschien was hij helemaal geen terrorist, maar gewoon hulpverlener.
*links modus uit*

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 08:40 | 1

Welkom ook op veteranendag.

Winter_is_coming | 24-11-17 | 09:14

Het is gewoon aftellen.

Apollo | 24-11-17 | 08:39 | 2

Of optellen. Dit is een van de eersten. Volgens verschillende bronnen zullen er meer komen omdat het kalifaat een beetje uiteenvalt.

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 08:41

Aftellen tot de volgende aanslag..............

Apollo | 24-11-17 | 09:38

Ja mooi dit je denkt het is de speld maar nee. Het artikel roept veel vragen op. Is dit een nl er? Hij wordt in de gaten gehouden maar kan blijkbaar zo ergens opduiken. Is er geen gewapende beveiliging uit bv de aivd aanwezig bij dit soort kwetsbare bijeenkomsten. Bij wie schuild deze man is er een netwerk en zo gaat het maar door vragen, vragen.

P-unit | 24-11-17 | 08:39

@obi1
Je zou haast gaan denken dat IS bestreden is omdat het een gerespecteerde concurrerent is in plaats van een verdorven vijand

kindapaas | 24-11-17 | 09:06

De AIVD houdt hem in de gaten. Waarom niet gewoon oppakken?

Is dit nog nieuws? | 24-11-17 | 08:38 | 3

Oppakken doen "we" als iemand een waxinekaarsje naar de Gouden Koets gooit.

DonBasco | 24-11-17 | 09:15

Oppakken mag pas nadat je een misdaad hebt begaan. Dus eerst moet hij bezoekers van een kerstmarkt of de balie omverrijden dan wel doorzeven en pas daarna zal de politie wettelijk een mogelijkheid zien meneer op zijn gedrag aan te spreken. /sarcasm off

Dirk III | 24-11-17 | 14:39

Andere prioriteiten. Gaaaaaaaf land hoor.

Montesquieue | 24-11-17 | 19:10

Hoe vaak is die tweet van Sargentini nou wel niet gebruikt in een topic op de GS? Ik ben er gerust op dat deze IS-er niet ver zal komen, al het telefonisch contact wordt opgenomen en ik hoop dat al zijn hakbarrende vriendjes snel ontdekt worden. Missschien moeten we de Friezen er maar op afsturen?

metworst | 24-11-17 | 08:38 | 4

Als meneer zijn Kalasnikov onder het hoofdkussen vandaan pakt en de straat oploopt moet ik nog zien hoeveel kogels er nog in zijn magazijn zitten voordat het AT ter plekke is.

Mark de Grootte | 24-11-17 | 08:44

Sargentini zit in the EU-commissie terreur, dus het is niet zomaar een nozem met een opinie. Hoe zij denkt kan invloed hebben op wat er gaat gebeuren, en ze denkt overduidelijk niet.

Lijkt me dat GS dit mag en moet blijven gebruiken tot mevrouw Sargentini zegt dat ze het mis had. Tot op heden heb ik haar niet op dat voortschrijdend inzicht kunnen betrappen.

Sjors W. | 24-11-17 | 08:47

Hij zal niet ver komen..... Hij is inmiddels in NL met valse papieren. Dat is niet ver genoeg voor je?

Zzzzooooffff | 24-11-17 | 09:45
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom laten we ons dit gebeuren?

leef!! | 24-11-17 | 08:36 | 8

Omdat de massa stemt op de EU partijtjes, de ogen van de massa zijn nog steeds gesloten. Kijk hoe links in Nederland de baas is door hulp van de staats media en hun rotte propaganda.

lanexx | 24-11-17 | 10:10

spoilerfreak | 24-11-17 | 08:48
Wij zetten zelf die politici op die plek

BosrandDirk | 24-11-17 | 10:12

leef!! | 24-11-17 | 09:32
Geen zorgen, dat strijkt de NPO wel glad

BosrandDirk | 24-11-17 | 10:22
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken