Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zoon Halsema niet vervolgd voor wapenbezit

Komt nog wel een FOEI-gesprek bij Bureau Halt

Goed nieuws voor de met een nepwapen dat geen nepwapen was klierende zoon van Femke Halsema. Hij wordt niet vervolgd voor verboden wapenbezit. Dat heeft zijn advocaat Peter Plasman gemeld aan Niet de Telegraaf. "Het Openbaar Ministerie stuurt de zaak door naar Halt voor de afdoening ervan." Wat er met verdachte Robert O. gaat gebeuren is nog niet bekend. Het volstrekt onafhankelijk OM in Haarlem heeft bepaald een gelukkige hand qua timing. Vanmiddag staat een debat in de Amsterdamse gemeenteraad over de privékwestie op de planning. Het spinnen van de nepwapenkwestie is ook al begonnen: "Plasman zegt dat hij zeer onlangs een zogeheten ballistisch rapport van een wapendeskundige van justitie heeft ontvangen. Daaruit blijkt dat het wapen een gas/alarmrevolver is. ,,Inwendig is in de loop een zogenoemde sper aangebracht waardoor geen kogelprojectielen kunnen worden verschoten”, aldus Plasman. Toen zijn cliënt was opgepakt, is het wapen op het zogeheten bevel inverzekeringstelling omschreven als ‘alarmpistool etc’ en als ‘alarmrevolver’ in beslag genomen." Chips, bier en echte nootjes dus.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Arijane | 26-09-19 | 23:56

He, he, eindelijk, op de foto staat een pistool en geen revolver. Duidelijkheid kent geen tijd.

Nelis SplitBloes | 26-09-19 | 23:11

Natuurlijk blijft het fout, maar vergeet niet dat bij vervolging van het gros aan delicten eerst een hoop kabaal wordt gemaakt, en later de officier van justitie een lichte straf vraagt en rechters een nog lagere straf geven. Dus dit is zeker geen klassenjustitie of omgekeerde klassenjustitie, maar een gebruikelijke en te verwachten uitkomst.
Ik vind het wel jammer dat mevrouw Halsema het nodig blijft vinden zichzelf en haar zoon te verdedigen en in bescherming te nemen. Deze moederrol is op zich prima, maar is iets voor thuis. In het gemeentehuis zie ik liever een minder impulsieve burgemeester die haar emoties en/of haar moederlijke instinct de baas is en die het overzicht houdt, kan relativeren, en zich professioneel opstelt.

Pianoman | 26-09-19 | 18:06

En wie betaald de verschotten van Plasman, rete dure advocaat.

Uw Verzekeringsadvis | 26-09-19 | 17:53 | 2

U en ik?

corbiere | 26-09-19 | 18:05

En wie heeft uw opleiding betaald? Ik zou geld terugvragen.

Pianoman | 26-09-19 | 18:07

Op moment dat jochie zwaait met alarmpistool is de dreiging als een echt wapen daar dit door 99% van de bevolking het verschil niet ziet. Jochie mag blij zijn niet te zijn neergeschoten tijdens aanhouding politie.

Rotterdammert1965 | 26-09-19 | 17:39

Femke heeft al gebeld met het openbaar ministerie en gezegd Klasse justitie. .

van Dam | 26-09-19 | 17:08
-weggejorist-
natit | 26-09-19 | 16:38 | 1

Ik ben “geschokt”
Maffia praktijken zijn het.
Inbreken met een Echt lijkend wapen en poseren met messen. Om vervolgens met brandblussers zinloos het milieu te vervuilen.
En natuurlijk vluchten voor de politie.

Ik vermoed dat de gemiddelde blanke nederlander hier niet zo makkelijk mee wegkomt.

Het OM dat niet vervolgd is zo door en door rot, deze wanvertoning toont dat maar weer eens aan.

Het leven is zwaar | 26-09-19 | 16:33

Pijpen zal er met die kaakklem ook wel niet inzitten....

koolteer | 26-09-19 | 18:09

johan derksen is een domme misogynist.

Stichting_NoFap | 26-09-19 | 19:25

Ik heb nog een stengun van opa liggen dat niet kan schieten. Is dat ook een alarmpistool/geweer/wapen?

Guust Kadaver | 26-09-19 | 16:08 | 3

Draag 24/ 7 een gruwelijk wapen met een loop van 20 cm in m'n broek. Komen alleen losse flodders uit . Is dat ook een verboden wapen ?

Jan Leul | 26-09-19 | 16:17

@Jan Leul | 26-09-19 | 16:17: Doe er anders even een foto met liniaal er naast op internet zetten, beoordelen wij wel of het echt zo'n gevaar is.

EEnzame SchizofrEEN | 26-09-19 | 17:12

@EEnzame SchizofrEEN | 26-09-19 | 17:12: kan nog 1 met afgezaagde loop zijn.

Rotterdammert1965 | 26-09-19 | 17:40

Schijnbaar hebben we niet allemaal dezelfde rechten en plichten.

Acidstain | 26-09-19 | 15:47 | 2

we zijn allemaal gelijk voor de wet, echter sommigen zijn een heel klein beetje gelijker.

isotope 465 | 26-09-19 | 16:05

Some piglets are more equal?

corbiere | 26-09-19 | 18:06

Vraag het politie:

Wat voor straf krijg ik als ik met een nepwapen rondloop?

Als je met een nepvuurwapen rondloopt dat geschikt is om iemand mee te bedreigen, dan is dat een misdrijf.

Je kunt er 9 maanden gevangenisstraf voor krijgen of een geldboete tot € 20.500. Als je met een goedgekeurd speelgoedwapen voor een dreigende situatie zorgt, dan is dat een overtreding. De straf die hierop staat is ook hoog. Je kunt dan een geldboete krijgen tot € 8.200. Bekijk het boeteoverzicht van het Openbaar Ministerie.

Wist je dat je ook een strafblad kunt krijgen als je met een nepwapen over straat loopt?
www.vraaghetdepolitie.nl/wapens/nepwa...

Jan Leul | 26-09-19 | 15:18 | 6

@elco485 | 26-09-19 | 15:33: Of zoals Drs. H.Janmaat 'eigen volk eerst'. Beste man kreeg een voorwaardelijke celstraf van twee weken plus 7.500 gulden boete.

Jan Leul | 26-09-19 | 16:20

@Bennie Verbaasd | 26-09-19 | 15:30:

Mee eens. Ben absoluut geen Halsema fan maar dit wordt wel heel groot gemaakt.

snajeh | 26-09-19 | 23:28

Dit ja. Maargoed, als kind van een linkse burgermeester kom je er natuurlijk gewoon mee weg. Het is altijd interessant om je af te vragen hoe dit was afgelopen als een telg van een rechtse politicus dit had gedaan. Dan waren er waarschijnlijk demonstraties, eindeloze praatprogramma's, voorgedrukte aangifteformulieren, kamervragen, eis tot aftreden e.d.

Arijane | 26-09-19 | 23:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe kan je jezelf nog rechter noemen. Was was was dat niet iemand die recht spreekt. Deze rechtsprekende zijn er niet meer en zijn de grootste wig drijvers in ons land. Jij of ik hadden eens gepakt moeten worden met hetzelfde. Dna afnemen . Rechtstaat ha ha ha ha ha

foxhunter | 26-09-19 | 15:08

Want een goede advocaat toch niet voor elkaar kan krijgen! Lang leve Plasman!!

David000000007 | 26-09-19 | 15:07

Halsema is de stuipen op het lijf gejaagd en ze heeft wekenlang in de zenuwen gezeten over de uitspraak. Dat is mooi meegenomen en ik heb - samen met vele anderen - daarvan genoten, maar eigenlijk was het sop de kool niet waard.

SergeantPierlala | 26-09-19 | 15:02

Het rare is, dat vrijwel iedereen meegaat met de afleidingsmanoeuvre. Wat het joch deed is minder van belang. Wat zijn moeder, rol driehoek, burgemeester, ermee uitvrat is het enige dat telt. Dit rookgordijn is geleuter.

sockpuppet | 26-09-19 | 14:57

En weer hebben de elite van Nederland gezegevierd

harold-22 | 26-09-19 | 14:54
-weggejorist-
winterpenis | 26-09-19 | 14:50

helaas, we leven in een land waar klassenjustitie een feit is. Dat is nu eens te meer bewezen.

langzullenweleven | 26-09-19 | 14:30

Las een verhaal over een alleenstaande moeder met een zoon die ook een nepwapen had, zelfde situatie. Die jongen moest wel naar de rechter en is onder toezicht geplaatst. Maar, als je bij de linkse elite hoort kan alles. Burgemeester met wapen in huis, zoon over straat met dat wapen, niets aan de hand.

i-Wonder | 26-09-19 | 14:11 | 1

De blokkeerfriezen, dat is pas een crime! En zo glijden we meer en meer af naar een Donald-Duck-staat!

old shaterhand | 26-09-19 | 14:31

En zo is de wc-eend klassenjustitie circlejerk weer mooi rond. De elite houdt elkaar de hand boven het hoofd, corrupte mediageile advocaten downplayen de zaak en subjectieve bevriende """ journalisten""" berichten over de valse waarheid in de media. En de burger, daar wordt lachend overheen gepist. Wat een armoede..

Joey Finkleberry | 26-09-19 | 14:04

Gelukkig helpt teletekst want in juli heeft hij die woonboot betreden? Als goed opgevoede jongeman neem ik aan dat hij eerst netjes aanklopte.

dedwarsligger | 26-09-19 | 14:00

Alles wat ooit of deel neemt aan de politiek is van huis uit een luilak, een grote vuile leugenaar en dat start al in de gemeenteraad verkiezingen.
Hoe hoger ze stijgen in de politiek hoe groter de leugen en hoe meer ze geld incasseren van vuile dealtjes.
Het is niet te geloven dat de Nederlanders dit nog pikken van die smeerlappen.

loekdeleeuw | 26-09-19 | 14:08

De eigenaar heeft zijn beklag zojuist bij de gemeente gedaan: "drommels, drommels! En nóg eens drommels!"

threeheadedmonkey | 26-09-19 | 14:51

Nee joh alweer een item over Halsema?
Hoe melk je een onderwerp uit.
Vorige week nog een advocaat dood geschoten door een gast met een echt wapen. Maar oké, dat is een saai verhaal natuurlijk. Nee dan Halsema!

Beste_Landgenoten | 26-09-19 | 13:53

Gelukkig is Andrew Deen er weer om de Halsematjes en Oeytjes te verdedigen. Begon me al zorgen te maken.

Super Vaagstra | 26-09-19 | 13:36 | 4

@Papa Jones | 26-09-19 | 13:43: Begin nou niet meteen te roepen!

Acidstain | 26-09-19 | 13:47

Dat hij niet de Oeygoeren er bij betrekt.

Jan Leul | 26-09-19 | 13:54

@Papa Jones | 26-09-19 | 13:43: Lezen okay, analyseren is wat lastiger...

Langshetrandje | 26-09-19 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

Gas/alarmrevolver?? Alarmpistool gebruik je met losse flodders voor de knal, met gas komt niet veel geluid uit volgens mij. Luchtdruk wapens zijn toch legaal. Waarom dan onklaar gemaakt. Onbegrijpelijke verklaring.

watazooi | 26-09-19 | 13:31

Ik heb af en toe ook wel een sperm in mijn loop.

Acidstain | 26-09-19 | 13:28 | 1

En uw vrouw loden schoentjes.

Langshetrandje | 26-09-19 | 13:31

HALT is een passende maatregel voor een dergelijk incident.

Bigi Bana Boy | 26-09-19 | 13:22

Dat het wapen onklaar is is niet relevant. Het is een op een echt wapen gelijkend wapen en daarmee strafbaar. Leuke spin van Plasman.

McFlym | 26-09-19 | 13:21 | 1

Ja, maar iets minder strafbaar wellicht.

Papa Jones | 26-09-19 | 13:26

Beetje vent heeft vroeger met klappertjespistool gespeeld. Ik ben bang dat die zoon van Halsema, het vroeger met genderneutraal speelgoed moest doen. Ik snap die jongen wel, de moeder echter niet. Case closed, ouders schuldig en opsluiten aub

Willy Keutel | 26-09-19 | 13:11

"Het volstrekt onafhankelijk OM in Haarlem"

Femke Halsema , geboren: 25 april 1966 (53 jaar) te Haarlem

Jan Leul | 26-09-19 | 13:11

Ah daar is het korreltje zout. Stel je de ophef eens voor als het de zoon van Trump of familie van Wilders zou betreffen.

HanabKu | 26-09-19 | 12:58

Goed voorbeeld voor de jeugd. Maak je er een zooitje van, hoef je niet de consequenties van je eigen handelen te dragen. Pa gaat voor je naar het strafbankje, want: somebody has to pay!
Moeders vrijuit, zoon vrijuit, eigenzinnige papa mag dokken. Ben wel benieuwd wat dat met het puberbrein gaat doen qua schuldgevoel, zou er zelf behoorlijk ziek van zijn als ik door mijn geklooi mijn vader voor het strafbankje weet te krijgen.

Nebuchednezzar | 26-09-19 | 12:53 | 1

Ik had zélf die jongen kunnen zijn, als ik terugkijk naar mijn jeugd. Tsja, dan krijgt Pa maar gezeik. Shit happens.

Papa Jones | 26-09-19 | 13:21

Femke Halsema, links lullen rechts zakken vullen. 2010 weten we het nog? Net herkozen in de Tweede Kamer en na een half jaar zelf ontslag nemen. Dan heeft ze dus 12 1/2 jaar in de Tweede Kamer gezeten en dus verzekerd van een riant pensioen. Zij was ook de grootste voorstander van een multiculti samenleving. Zie het resultaat.
De straffen voor verboden wapenbezit zijn fors. Op bezit van een pistool of revolver staat drie maanden (onvoorwaardelijke) gevangenisstraf. Schiet mij maar lek.

Boeriboerivogel | 26-09-19 | 12:46 | 1

Goed idee.

Papa Jones | 26-09-19 | 12:50

Goh wat een toeval net voor het voorval in de raad zal worden besproken komt dit naar buiten

nachtbrakers | 26-09-19 | 12:46

Dit wordt in goed nederlands ookwel als "klassejustitie" aangeduid

Dutch_Viscount | 26-09-19 | 12:45

laat dat joch met rust, kan hij niks aan doen dat zijn moeder Halsema is.

menage | 26-09-19 | 12:37 | 2

Een joch is 12, tops. Dit is een vent van 16 die exact weet wat zijn moeder doet.

Langshetrandje | 26-09-19 | 12:50

Hij is 16 en heeft, zover ik weet, ingebroken met een (onklaar)wapen in bezit. Hij moet berecht worden zoals ieder puber van die leeftijd ongeacht wie zijn ouders zijn. Past bij inbreken en het in bezit hebben van een (onklaar)wapen een Halt-straf? Prima dan ook voor deze puber. Zo niet, dan berechten als ieder ander.

osolemio | 26-09-19 | 13:06

Ik ben "geschokt"

keistad | 26-09-19 | 12:36

Een boete mis ik wel een beetje.

Voor de rest kan ik met HALT wel leven.

NumbNuts | 26-09-19 | 12:33

Oei... dit had ik ook totaal niet verwacht...

Ow, wacht...

Mr. C. Delicti | 26-09-19 | 12:30

Prima besluit. Ik neem alleen wél aan dat pa een probleem heeft. En een strafblad.

Papa Jones | 26-09-19 | 12:24 | 6

@Papa Jones | 26-09-19 | 12:46:

Het systeem is niet zo heel erg moeilijk hoor. Het is gewoon niet zwart/wit.

Ventje die stoer doet met zijn vriendjes met een nepwapen. Bureau HALT.

Ventje die met zijn nepwapen iemand bedreigd of berooft of anderzijds criminele zaken. Jeugddetentie en soms erger.

Andrew Deen | 26-09-19 | 12:54

@Andrew Deen | 26-09-19 | 12:54: U was van de week zelf nogal scherp op schrijfvouten. In uw tegeltje zit een pakketje verscholen.

Langshetrandje | 26-09-19 | 14:50

@Langshetrandje | 26-09-19 | 14:50: mis een truckload kommaatjes, dtjes waar tjes moeten staan, anderzijds is anderszins. Ietsje rustiger aan doen, denk ik dan.

Langshetrandje | 26-09-19 | 14:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Zoonlief heeft recht om kind te zijn. Burgemeester heeft recht om moeder te zijn. Los van haar baantje bij de gemeente Amsterdam. En vergis je niet in Halt. Heb helaas ervaring met 1 dochter: ze worden hard aangepakt en helemaal doorgezaagd. Beetje weldenkende puber komt daar goed uit.

Prutskip | 26-09-19 | 12:22 | 4

@Andrew Deen | 26-09-19 | 12:51: 90% van de taakstraffen worden niet gehandhaafd/uitgevoerd.
Best droevig.

Swietie | 26-09-19 | 14:17

@Swietie | 26-09-19 | 14:17: Mail de bewijslast even naar de redactie van Geenstijl, dan gaat het echt leuk worden.. of niet en we steken onze kop in het zand. Het vermoeden dat taakstaffen niet uitgevoerd worden heerst bij mij ook. Zou me verbazen als reclassering de enige instantie was wat wel functioneerde,

▼ 1 antwoord verborgen

Surprise! Surprise!
Alleen de 'boven ons gestelden' geloven nog in de 'rechtstaat', en die heeft inmiddels alle karaktereigenschappen van een gender fluïde non-binaire totaal unieke sneeuwvlok.

GeinPonempie | 26-09-19 | 12:21 | 5
-weggejorist-
GeinPonempie | 26-09-19 | 12:31

@Andrew Deen | 26-09-19 | 13:53:
Inderdaad.
En, je verwijt is misplaatst terwijl je zelf geen enkel geldig argument aanvoert.

GeinPonempie | 26-09-19 | 14:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoals verwacht.Papa oey neemt de schuld op zich en en alles is weer pais en vree bij de familie halsema en justitie.

komtdatschot | 26-09-19 | 12:20

En terecht. Dit is een puber. Valt onder het jeugdstrafrecht. Ik heb GeenStijl hoog zitten. Ver verheven boven het opofferen van een kind om zijn moeder te pakken. Of vergis ik me?

BenZen | 26-09-19 | 12:10 | 5

Gaat helemaal niet om die puper,maar over het feit dat de burgemeester van 020 het onder de pet wilde houden.

komtdatschot | 26-09-19 | 12:26

Check, de puber kan het ook niet helpen dat hij zulke slechte ouders heeft. Pa in de illegale wapens. Ma die haar ambtelijke macht misbruikt.
Arm jong.

Jan Passant mk2 | 26-09-19 | 12:27

@Jan Passant mk2 | 26-09-19 | 12:27:
Word tijd dat de jeugdzorg daar eens ingrijpt.

komtdatschot | 26-09-19 | 12:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Komt dit nu allemaal door het (niet mogen) spelen met seksistisch speelgoed ?

LucaBrasi | 26-09-19 | 12:09

Die jongen heeft mazzel met de baan van zijnmoeder, linkse elite privilege. Zijn gekleurde schoolvrienden en hun ouders krijgen in gelijk geval het systeem over zich heen.

adhd-je | 26-09-19 | 12:08 | 9

@Dirty-Harry44 | 26-09-19 | 12:26:

Ik was een gewone puber die met vriendjes kattenkwaad uithaalde. Jij niet? Zit je nog steeds op zolder?

Andrew Deen | 26-09-19 | 13:56

@Langshetrandje | 26-09-19 | 12:45:

Dat is wel zo inderdaad. Maar lijkt me niet dat men het erger moet maken dan het is gewoon omdat zijn moeder de burgemeester van Amsterdam is.

Andrew Deen | 26-09-19 | 13:57

@Andrew Deen | 26-09-19 | 13:57: Daar moet vooral die moeder zelf voor zorgen. Om te beginnen met niet allerlei rare uitspraakjes te doen in een mislukte poging om de schade te beperken. Vervolgens krijg je dan ook nog een aanhangende vader die zijn eigen ego wenst te strelen en dan vervolgens gek vinden dat de kwestie zoveel aandacht vangt. Echt, beginnersfouten in een serieschot.

Langshetrandje | 26-09-19 | 15:32
▼ 6 antwoorden verborgen

Tja, Amsterdam, een aparte conclave binnen NL. Daar gelden kennelijk normen, waarden en regels die nergens anders in NL voorkomen. Eerlijk gezegd zal het me boeien, het blijft of het verdwijnt, ik zal er geen traan om laten. Gelukkig hoef ik er niet te wonen. Wat ik me er vooral van herinner is dat je als niet voor 07:00 op je werkplek bent, je geen parkeerplek meer kunt vinden. En dat de hoerigste stoot die ik ooit gezien heb bij ABN Amro GTS in Diemen werkt. Dat dan weer wel.

quigg | 26-09-19 | 12:08

Eerlijk zeggen: hadden we ooit een andere beslissing verwacht dan ? Ik ook niet. Vanmiddag het gebruikelijke circus act in de Stopera. Is morgen "yesterday's news".

Grijskijkert | 26-09-19 | 12:06 | 1

Ik wist dat dus niet, van die First Offend voor 12- tot 18-jarigen. Weer wat geleerd.

Papa Jones | 26-09-19 | 12:43

Het kan niet kloppen dat het nu ineens weer een gaspistool is. Het heeft nu al alle namen gehad die er zijn.
Is het nu een onklaar gemaakt echt pistool, een gaspistool of een replica ( nepwapen )? Lijkt me niet onbelangrijk om dat nu voor eens en altijd duidelijk te hebben.

De_Helderse_Kaaskop | 26-09-19 | 12:05

Bedankt voor de link naar agenda vd raadsvergadering trouwens. Staat een ander onderwerp op dat ik goed kan gebruiken.

postmodernismisdead | 26-09-19 | 12:05

En toch is het fijn om te constateren dat ook GroenLinkser Femke Halsema die zich in woorden ongetwijfeld nog steeds sterk maakt voor een rechtvaardige samenleving, zich uiteindelijk toch een elitaire behandeling laat welgevallen. Voor zover we het nog niet wisten: Femke Halsema is niet gewoon één van ons, Fenke Halsema behoort tot de elite. Weten we dat ook weer.

Amsterdamsko | 26-09-19 | 12:03

De vraag die ik belangrijk vind is; waarom nam hij dat pistool mee. Angst aanjagen, een machtspositie hebben indien nodig, of gingen zij oorlogje spelen. Je neemt zo n pistool mee met voorbedachte rade indien je dit stiekem uit een lade pakt. De messen zou je nog kunnen gebruiken om iets open te wrikken. Althans, dat zou een verklaring kunnen zijn in een rechtszaak. Maar een pistool?? Wat was daar de bedoeling van. De vader en moeder hebben het nog even erger gemaakt door domme , zeer domme reactie's te geven. Hierbij spant de vader des huizes voor mij de kroon met zijn studentikoze praatjes in een interview in krant. Kijk mij nou, lekker poep aan regels en wetten,! Zielig figuur. De reactie van mams was tenenkrommend.

Mispel | 26-09-19 | 12:02 | 4

@Andrew Deen | 26-09-19 | 12:19: Dat zegt veel over uw geheugen.

Langshetrandje | 26-09-19 | 12:46

@Andrew Deen | 26-09-19 | 13:58: Maar volstrekt irrelevant. Sinds wanneer zou het individu bepalend zijn voor rechttoepassinfg? Doe es wat minder onnozel.

sockpuppet | 26-09-19 | 14:55
▼ 1 antwoord verborgen

Och, het leverde wel het beste leedvermaakvolle topic (meervoud) in tijden op.
Plus het oprechte chagrijn van @Drew_Deen en @Beste_Landgenoten en nog een geagiteerde gozer hier, maakt dat ik tevreden terugkijk op de hele bliksemse boel.
.
You can fool all the people some of the time,
and some of the people all the time,
but you cannot fool all the people all the time

chicago river | 26-09-19 | 11:56 | 1

Idd, heerlijk hoe hoogmoed voor de val komt.
jaren lang het vingertje opheffen, nu eindelijk de bal terug gekaatst krijgen.
Genieten!

vmk | 26-09-19 | 12:06

Alarmrevolvers zijn wettelijk niet toegestaan in Nederland.
Dat verandert niets aan de zaak Oey.

leo de pejo | 26-09-19 | 11:55

... en gaat over tot de orde van de dag.

postmodernismisdead | 26-09-19 | 11:54

Mooi opgelost weer, nu nog de mocromaffia voor een foeigesprek naar bureautje HALT en wij kunnen weer overgaan tot belangrijke zaken.
Heeft u al gespijbeld voor het klimaat? Doen hoor, anders gaan alle kinderen dood! Dat hoorden zij van de juf op de linkse universiteit en nu zitten zij in doodsangst extreemGroenlinks te stemmen.

Jan Passant mk2 | 26-09-19 | 11:53

Halsema is publicitair al genoeg gestraft. En straks volgt nog dat debat in de Gemeenteraad.

Kuifje-in-de-EU | 26-09-19 | 11:53 | 2

Ja, ik vind ook dat wij moeten voorkomen een burgemeester in tranen te zien voor niks meer dan wat klieren met ambtelijk machtsmisbruik.

Jan Passant mk2 | 26-09-19 | 11:57

Halsema heeft zelf -als moeder- op de verkeerde manier de publiciteit gezocht toen zij wist dat de Telegraaf ging publiceren. Als burgemeester heeft zij toen aangegeven dat het strafdossier was overgedragen aan het parket van Haarlem, terwijl dat nog moest gebeuren. Daarom: als moeder is zij genoeg gestraft, ja. Als burgemeester heeft zij nog wel iets uit te leggen.
Verder is zij op dit moment aangeschoten wild en je moet je afvragen of dat wel wenselijk is met alles wat zij nu op haar bordje heeft.

Waagmeester | 26-09-19 | 12:02

Wordt dus net zo afgehandeld als gebruikelijk in deze zaken. Opgeblazen boel dus.

Wilhelm072 | 26-09-19 | 11:53 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Veel mensen hebben met haar en haar gezin te doen. Ik heb alleen met haar kinderen te doen. Dat haar ego belangrijker is dan haar kinderen en dat haar kinderen nu de dupe worden. Ze moest en zou burgemeester van Amsterdam worden. Een normaal mens met jonge kinderen doet dat niet, die denkt op de eerste plaats aan haar kinderen en niet aan zichzelf.

En dan te bedenken dat ze criminologie gestudeerd heeft! Met als vooropleiding vrije scholen en sociale wetenschappen, wat volgens haar oud-docent criminologie Frank Bovenkerk niets voorstelde als opleiding. Bron: www.maxvandaag.nl/programmas/tv/door-...

Wanneer heeft u uw vrouw wél verteld dat het uw wapen was?

„Later op die avond van de arrestatie, toen Femke onze zoon had opgehaald bij de politie. Ik belde haar toen ze met hem in de auto zat.” Volgens Oey wist Halsema om welk wapen het ging – dat van het logo van zijn oude productiemaatschappij.
Bron : www.nrc.nl/nieuws/2019/09/13/dan-denk...
Volgens Oey wist Halsema om welk wapen het ging? Suggereert hij hiermee dat er nog andere wapen waren?

Femke Halsema, met haar valse betrokkenheid en dubbele moraal.

papieren tijger | 26-09-19 | 11:52 | 4

'sociale wetenschappen ' hebben niets te zoeken op een universiteit. Hooguit op een HBO , meeste op MBO .

Kim-Jung-Un | 26-09-19 | 15:27
▼ 1 antwoord verborgen

In d'r boek verhaalde ze over de tunnelvisie die ze had tijdens het Sing Varma drama. Dat ze sekte-achtige neiging tot verdedigen had. En dat was dan nog de fractie. Ik gun haar deze worsteling nou ook weer niet. Het hoort erbij. Klierende zoon hoort er ook bij.

Alquest | 26-09-19 | 11:51

Als de rechtsstaat maar niet aangetast wordt.
Burgemeesters, rechters, advocaten en politiefunctionarissen.
De pilaren van onze rechtsstaat.

frank4444 | 26-09-19 | 11:51

We kunnen niet testen of het klassejustitie is omdat er nooit FvD of PVV burgemeesters zullen komen.

skoftig | 26-09-19 | 11:50

Ik ben blij voor die jongen. Die heeft met z'n 15 jaar al genoeg shit over zich heen gekregen en is er -ook met Bureau Halt- nog niet van af. Het gaat nog wel een paar jaartjes duren voordat hij deze publieke stempel weer afgeschrobd heeft. Die heeft zijn lesje wel geleerd denk ik en dàt is wat telt.
Moeder Halsema daarentegen heeft nog veel uit te leggen over haar eigen handelen als burgemeester en over de houdbaarheid van haar positie.

Waagmeester | 26-09-19 | 11:47 | 3

Glas, plas en alles gaat weer zoals het was!

Theo-Pim-Riv | 26-09-19 | 11:50

MOder Halsema gaat helemaal niets uitleggen want de rest van de politici behandelen haar als een heilige. Haar zoon heeft enkel geleerd dat hij overal mee kan wegkomen omdat de politici allemaal rot zijn en hypocriet.

bobby33 | 26-09-19 | 12:04

@bobby33 | 26-09-19 | 12:04: Hij komt helemaal nergens mee weg. Dit blijft hem nog jaren achtervolgen.
Het gaat er niet om of de rest van de politici haar als een heilige beschouwen. Zij is als hoogste verantwoordelijke voor de politie verwikkeld in een strijd tegen de georganiseerde misdaad in haar stad. Heeft zij nog voldoende draagvlak binnen het korps en is haar zwakke plek niet veel te duidelijk geworden?

Waagmeester | 26-09-19 | 12:20

Opmerkelijk allemaal toch.
Het ging van "neppistool", naar "alarmpistool", naar "onklaar gemaakt vuurwapen", onklaar gemaakte "revolver" uit Duitsland voor Oey's filmhobby, naar nu weer een "gaspistool"?
.
Opmerkelijk, zeker gezien die Plasman, toch een avocado, nog voor de zitting uitspraken te meende moeten doen ook over het wapen, vol met z'n porem op Jinek-tv.
En Femmetje er volbovenop, op de site van de Stopera, met termen strooiend, nog voor de zitting.
Het zint me uiteindelijk niets, hoe het liep, en loopt, uiteindelijk.

chicago river | 26-09-19 | 11:46 | 3

Je bedoelt waarschijnlijk abogado. Van avocados maak je lekkere dipsaus.

Waagmeester | 26-09-19 | 11:48

@Waagmeester | 26-09-19 | 11:48: LOL!
Het was een typo/exoten woord per ex pres ;-
Heel soms doe je dat, als je in een wilde bui ben.
Want wilde het eerst nog neerzetten als "advocado", maar dat leek te opzichtig fout.

chicago river | 26-09-19 | 12:00

@chicago river | 26-09-19 | 12:00: Aha! Doe ik ook wel eens als ik een gebraden haantje ga halen bij de kippengrill. Succes verzekerd als ik dan vraag om een "polla asada". Maar goed, we dwalen af....

Waagmeester | 26-09-19 | 12:11

Echte pistoolschieters hebben in Amsterdam niets te vrezen en dus zo’n manneke met een onklaar pistool al helemaal niet, zeker als zijn groenslinkse moeder ook nog eens Femke heet en dikke maatjes is met het linkse jusitiebolwerk. Gelukkig kan het OM nu weer vol op het orgel in de bestrijding van de onwelgevallige meningen van Greet en de geuzenactie van Jenny (d’Arc) Douwes.

B.Spiritus | 26-09-19 | 11:44
-weggejorist en opgerot-
DJanssens | 26-09-19 | 11:37 | 2

Maar ja. In deze gaat het helemaal niet om die jongen. Maar om zijn ouders waarvan er 1 burgemeester is die kunstgrepen heeft uitgehaald. Dat die jongen naar HALT gaat is niet anders als bij ieder andere van 15 jaar. Is gewoon een bengeltje. Wel een bengeltje die de pech heeft dat zijn moeder burgemeester is. Daar is hij in principe al aardig mee gestraft,wat dat betreft. Zijn bengeltje zijn wordt daardoor net iets breder uitgemeten. Maar ja wat dat betreft gaat het niet om dat bengeltje van 15 maar meer om de vervolgstappen die de moeder en burgemeester heeft ondernomen om het onder de tafel proberen te schuiven waardoor het juist extra ongemakkelijk is geworden en gewoon zeer dom. Ik zeg ze heeft het een beetje zelf aan haar te wijten dat het zo'n breed uitgemeten dingetje is geworden.

tweetybird | 26-09-19 | 11:37 | 2

Een bewapend inbreek-bengeltje, die inbreekt met geweld en een vuurwapen in andermans huis/bezit, hij zou gelijk doorgestuurd moeten worden naar het Leger en een jaartje aldaar gedrild en opgevoed moeten worden, zou hem en andere criminelen goed doen, die heropvoeding aldaar. Of in de zorg, mogen ze ook doen.

Theo-Pim-Riv | 26-09-19 | 11:49

Goh, negenjarigen op de uitkijk. 16jarigen plegen huurmoorden. Amsterdamse ambtenaren volgen inclusiviteits trainingen. En worden bijgeschoold over white privilege, maar de zoon van de burgemeester staat boven de wet. Waar zijn die messen toch gebleven? Zwaardere straffen voor wapenbezit, toch?

arlen | 26-09-19 | 12:06

Pa had het wapen gebruikt voor foto's of zo, iemand die foto's ergens gevonden?
Tussen een Alarm pistool en een in het Oostblok onklaar gemaakt vuurwapen zit een wereld van verschil.
Die waren onklaar gemaakt om ze daar uit te voeren, om ze vervolgens weer in Nederland gebruiksklaar te maken.

johan3 | 26-09-19 | 11:35 | 4

Het onklaar maken gebeurt door een zgn Sper in de loop aan te laten brengen en dan wel een Sper van het hardste metaal, wat in de loop gelast kan worden.

Theo-Pim-Riv | 26-09-19 | 11:39

johan3 | 26-09-19 | 11:35
Foto's zouden gaan om 2 ter ziele gegane *proes* productiebedrijven-logo's van die Oey, maar niemand lijkt er nog iets van terug te kunnen vinden?

chicago river | 26-09-19 | 11:50

@Theo-Pim-Riv | 26-09-19 | 11:37: Inderdaad daarom dat dat soort onklaar gemaakte wapens in belgiekistan verboden is. Die moeten daar door de proefbank in Luik passeren.

Lt-Kol Kilgore | 26-09-19 | 11:52
▼ 1 antwoord verborgen

Je verwacht het niet. Toch wel handig hè, zo'n Groenlinkse moeder.

jochum1980 | 26-09-19 | 11:33 | 2

De zoon van de burgemeesteres van 020 krijgt een foei gesprek, hahaha, goh hadden wij niet verwacht.
Halsema de Burgemeesteres van 020
Halsema de baas van de Politie.
Halsema de Moeder van Bruno Oey-Halsema.
Is het eigenlijk de eerste keer dat Bruno Oey-Halsema met de poltie in aanraking komt?
Nou ik voorspel, dat dit gedrag vuurwapen op zak en inbreken met vernieling op een woonboot niet een incident is.
We gaan de toekomst van Bruno Oey-Halsema afwachten en ik hoop oprecht, dat de jongeman een goeie baan in het Leger vind, dan kan hij verder gaan met het spelen met vuurwapens, maar wel legaal.
Horen wij nimmer meer iets negatief van Bruno dan is dat toe te juichen.

Theo-Pim-Riv | 26-09-19 | 11:36

@Theo-Pim-Riv | 26-09-19 | 11:36: nog in het rijtje vermelden dat Halsema in Haarlem geboren is. Zal er vast niks mee te maken hebben, maar toch.

Jos Tiebent | 26-09-19 | 14:02

Pyrrusoverswinning voor Halsema en de bestuurlijke elite. De perfecte timing qua bekendmaking van dit bericht - precies voorafgaand aan het 020-debat - bevestigt alleen maar het vermoeden dat de politieke top en het OM onder één hoedje spelen.
Slechte dag voor de scheiding der machten die toch al onder vuur ligt.

Amsterdamsko | 26-09-19 | 11:33 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

waarom ben ik helemaal niet verbaasd................

grapjasz | 26-09-19 | 11:31

Dat deze jongen naar bureau Halt gaat en niet in de strafrechtelijke molen wordt gegooid, lijkt mij prima.

Wat mij wel zal benieuwen is met welke fopstraf zijn vader wordt opgescheept. Het is nogal wat. Een illegaal vuurwapen hebben en het ergens neerleggen waar zoonlief erbij kan. Voor hetzelfde geld was het wapen door een ander meegenomen en gebruikt voor zware misdrijven.
Nederland kennende, de liefde voor de ex-communisten van GL kennende, zal er wel geconcludeerd worden dat deze man een insulinegebrek had of zo. Geen straf dus.

El Rico Grande | 26-09-19 | 11:30

Het OM heeft wel belangrijker dingen te doen; een moeder van een doodgeboren kind vervolgen, Wilders, blokkeerfriezen, eens leuk te rampetampen op snoep dienstreis. Ja en dan moet er natuurlijk ook overlegd worden met het Ministerie.

bijna_raak | 26-09-19 | 11:27 | 1

De GL 5de colonne daar heeft zich er inderdaad over uitgesproken. WOB maar.

El Rico Grande | 26-09-19 | 11:32
-weggejorist-
kotelet | 26-09-19 | 11:26 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Zie je wel, autochtonen hebben een streepje voor bij het rechtse OM.
Was dit een Mo of Souf geweest had hij levenslang gekregen.

Superior Bastard | 26-09-19 | 11:26 | 1

Levenslang?
Steniging is de enige en juiste straf.

Croxifoxio | 26-09-19 | 11:27

Heel gewoon, geen nieuws, niks aan de hand. Doorlopen. Elke dag gaan er tjappies naar Halt. Daar is het voor. Minderjarigen horen niet in het volwassenen strafrecht. Mijn zoon heeft ook erg stomme dingen gedaan op zijn 16e. En nu is ie keurige, belastingbetalende burger met een top baan. Als ie met zijn bek op de voorpagina van de Telegraaf had gestaan en op GeenStijl was het vast niet zo fijn met hem afgelopen. Voor eeuwig gebrandmerkt. Smerige praktijken om via een kind de ouders te pakken. Foey.

Ignatius J Reilly | 26-09-19 | 11:22 | 4

Je bedoelt dat hij niet voorzien wordt van een kruiwagen?

bijna_raak | 26-09-19 | 11:28

Het is gebrek aan opvoeding, en de gevolgen zijn voor beiden helaas.

vmk | 26-09-19 | 11:30

Ach als je ziet waar criminele types als Duyvendak en Samsom terecht kunnen komen valt dat allemaal nogal mee.

Langshetrandje | 26-09-19 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Een nepwapen is een wapen dat niet echt is. Met ene wapen kun je schieten, met een nepwapen niet. Er moeten echt 10tallen filmbureau's zijn, alleen al in Amsterdam die zo'n ding (of meer) ergens hebben liggen.

Einde van de Domheid | 26-09-19 | 11:20 | 5

@Glasgow Argus | 26-09-19 | 11:22: Niet kan, maar is. Er zijn duidelijke regels omtrend wapens en er op lijkende voorwerpen.

vmk | 26-09-19 | 11:31

En al die filmbureaus hebben de wapens onklaar gemaakt volgens de regels, hebben de certificaten erbij, bergen ze goed op, kennen de actuele regels, en geven gedegen advies bij het uitgeven van de wapens.

Muxje | 26-09-19 | 11:33

Ik kan u aan de acute diarree helpen (of erger) met een dergelijk wapen in de hand. Dit is niet te bagatelliseren.

Langshetrandje | 26-09-19 | 11:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Peter Plasman .... de linkse elite komt wel voor elkaar op.

Ghibli | 26-09-19 | 11:20 | 1

Nu ik kan iemand die had plastic pistool in zijn slaapkamer en kreeg wel straf, Werkstraf dus nu geen bewijs van goed gedrag. Dat is hij was geen zoon van Halsema.

benidorm | 26-09-19 | 11:20 | 1

Moeten we zelf de woorden in juiste volgorde zetten? En zo nodig iets toevoegen dan wel weg laten?

Croxifoxio | 26-09-19 | 11:23

Klassenjustitie. Klasse, Justitie!

Langshetrandje | 26-09-19 | 11:20

Ik neem aan dat er toch niemand ooit zo naïef geweest is om te denken dat een familielid van ultralinks-icoon Halsema vervolgd zou worden. Het idee alleen al. Dit is wel Nederland, hoor.

jan-lul-de-behanger | 26-09-19 | 11:19 | 3

Spijker, kop, raak...

kunnenzedanniks | 26-09-19 | 11:25

Hij wordt vervolgd zoals iedereen van 15.

Hunter S. Thompson | 26-09-19 | 11:26

@Hunter S. Thompson | 26-09-19 | 11:26: geloof ie’t zelf?

IkwilJinekwel | 26-09-19 | 12:06

Zegt weer genoeg over de politie dat ze het verschil niet weten tussen een pistool en een revolver.

RatachtigeBever | 26-09-19 | 11:18

Zo zo zelfs Peter Plasman in stelling gebracht. Kan niet op bij die kaakklem.

Dirty-Harry44 | 26-09-19 | 11:17 | 3

Ja, ja, voor Jan Lul uit Schubbekutteveen zal hij niet komen opdraven en al helemaal niet voor zulk klein bier, maar some animals zijn nu eenmaal more equal than others.

Hetze Haatstra | 26-09-19 | 11:21

@Hetze Haatstra | 26-09-19 | 11:21: Wel als je een tarief van 900 ekkies per uur kan betalen denk ik.

Dirty-Harry44 | 26-09-19 | 11:36

@Dirty-Harry44 | 26-09-19 | 11:36: ik denk dat landelijk bekende advocaten naast hun hoge uurtarief toch vooral geïnteresseerd zijn in zaken die hun naamsbekendheid nog meer vergroten en dat geldt nu eenmaal niet voor alledaags puberaal kattenkwaad.

Hetze Haatstra | 26-09-19 | 12:13

Punt 27 op de agenda zag ik na een hele reeks ander punten waaronder "het doodschieten van een raadsman". Jezus zeg, je zal zo na je dood zo anoniem op een raadsagenda terecht komen.

Simon_GS | 26-09-19 | 11:16

Voor GL georiënteerde rijken gelden gelijk als door hen verfoeide z.g. rechtse rijken andere wetten.

william7055 | 26-09-19 | 11:15

Valt me nog mee dat het wapen niet is 'zoekgeraakt.'

RickRD | 26-09-19 | 11:15 | 1

De messen zijn dat wel. Blijkbaar.

Deksmaat | 26-09-19 | 11:27

Als één van mijn kleinkinderen hetzelfde geflikt zou hebben, met een verboden wapen rond lopen en dan (wetende dat hij fout zit) op de vlucht het verboden wapen weg proberen te gooien en dan niet vervolgd worden voor het rondlopen met het verboden wapen? Wat een aanfluiting voor het OM!

Wladimir 1928 | 26-09-19 | 11:13 | 4

@Einde van de Domheid | 26-09-19 | 11:23: ja en dat verschil ziet een leek in het donker uiteraard meteen...

kunnenzedanniks | 26-09-19 | 11:27

@Einde van de Domheid | 26-09-19 | 11:23: Ja vreemd waarom zou het verboden zijn, misschien omdat er ook overvallen mee gepleegd kunnen worden, maar daar moeten we niet mee zitten handhaven is zo niet A'dams, of Haarlems of Haags.

bijna_raak | 26-09-19 | 11:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ga in beroep!

Maar dit is conform beleid OM dus in hun ogen verdedigbaar. Dat het volk al jaren wil dat er eens echt gestraft wordt doet daar niets aan af.

Ik ben erg benieuwd naar de vervolging van pappa.

Kaas de Vies | 26-09-19 | 11:10

Ik krijg de indruk dat we in NL net zo deep-state-verrot zijn met die zgn DemocRats als in de US

Geno | 26-09-19 | 11:10 | 1

Zeker!. Ze hebben er jaaaaaren lang met mee geluld, en meegelopen..

vmk | 26-09-19 | 11:12

Prima voor zoonlief, een HALT-straf, wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Echte voor papi Oey ken ik geen medelijden, de onverantwoordelijke arrogante en 12 dagen lang niet op komen-dravende nietsnut.
Met z'n "laatje" waar "de telefoons in liggen bij straf".
Ga toch een eind luchtfietsen, Oey.
Het zal je pa maar wezen. Geen woorden voor.

chicago river | 26-09-19 | 11:09 | 5

@chicago river | 26-09-19 | 11:17:
Dat dus.
En ik denk dat we dat allemaal wel voelen, maar wat doe je eraan? Nepotisme is niet of nauwelijks te doorbreken.

Deksmaat | 26-09-19 | 11:25

@Kaas de Vies | 26-09-19 | 11:11: O jewel als het Wilders betreft of blokkeerfriezen of een broodje ham bij een moskee.

bijna_raak | 26-09-19 | 11:35

@chicago river | 26-09-19 | 11:17: daarom is die dreiging ook, zijnde de belangrijkste, middels een schikking onschadelijk gemaakt. Dit hoort ongedaan gemaakt te worden als zijnde illegaal, inclusief schrappen van Plasman wegens onethisch handelen. Desnoods wordt die graaiende woonbootbewoner voor het gerecht gesleept als onwillige getuige.

sockpuppet | 26-09-19 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie hier George Orwells Animal Farm in actie. De Halsemaatjes zijn meer equal than others. Want elk normaal nederlands jongetje, bv het zoontje van Wilders z'n Henk en Ingrid, wordt gewoon vervolgd hiervoor.

Maar niet het zoontje van Halsema. Want Halsema is beter dan de gemiddelde Nederlands, een soort van "bovenmens". Regels gelden voor haar niet.

Het gepeupel moet van Halsema hun kroost op gemengde scholen zetten, waar alle aandacht opgeslorpt wordt door allochtonen. Halsema's eigen kinderen gaan naar een privé roomblanke school. Het gepeupel moet rijden in windaangedreven EV's, maar niet Halsema, die mag gewoon in een oude diesel rondtuffen.

Groenlinksers zijn gewoon beter dan andere mensen, en daar gelden andere regels voor. Als Groenlinks zegt dat ze iets willen, dan geldt dat voor de ANDERE mensen in Nederland, niet voor hun. Want zij zijn verheven.

DuperSildo | 26-09-19 | 11:07 | 4

Iedere andere puber komt voor zoiets ook bij Halt terecht en wordt verder niet vervolgd...

bvdbos | 26-09-19 | 11:09

Ze hebben heel veel geleerd van de communisten!

kapt.Jerkoff | 26-09-19 | 11:10

Misdaad loont als je maar deugt...

kunnenzedanniks | 26-09-19 | 11:16
▼ 1 antwoord verborgen

Kan je zo’n “alarmpistool” terugmeubelen naar werkende staat? Ja, dat kan. Je gaat er daarna geen 10en meer mee schieten, maar dat doet er niet toe. En volgens mij voldoet zo’n wapen ook niet meer aan de huidige regels voor alarmpistolen of onklaar gemaakte wapens.

Het zal voor Oey ook wel met een sisser aflopen. Terwijl dit soort zaken doorgaans serieus worden bestraft.

Muxje | 26-09-19 | 11:06

Prima toch, die jongen is 15. Gewoon naar Halt zoals ieder ander kind dat wat kattenkwaad uithaalt. Geen idee waarom die jongen aan de hoogste boom moet. Zijn pa daarentegen mag zich wel eens verantwoorden voor zijn wapenbezit.

Hunter S. Thompson | 26-09-19 | 11:05 | 4

Eerste vergrijp, normale ouders, goede situatie thuis, presteert adequaat op school? Dan ben ik het met je eens. Een stevig gesprek en eventueel een taakstraf is voor zo’n jongen de beste kans om weer op het rechte pad te komen.

Muxje | 26-09-19 | 11:09

@2voor12 | 26-09-19 | 11:09: Probeer eens gewoon zakelijk te reageren in plaats van op basis van emoties van een kind van twaalf.

Ridde Rogter | 26-09-19 | 11:11

@2voor12 | 26-09-19 | 11:09:
Overdrijven is ook een vak. Ik weet niet hoe braaf jij en je jeugd was maar ik kan me prima identificeren met die knul. Had ook in Spanje zo'n nep pistool gekocht die in nl verboden waren, Zwitserse zakmessen in alle maten en leegstaande gebouwen gingen we ook niet uit de weg. Ben toch echt zonder strafblad als brave burger geëindigd.

Hunter S. Thompson | 26-09-19 | 11:24
▼ 1 antwoord verborgen

Goede zaak voor de zoon, dat zou namelijk bij iedere ander puber ook gebeurd zijn. Pappa is een ander geval, die mag wel vervolgd worden, die had echt beter moeten weten....

bvdbos | 26-09-19 | 11:04
-weggejorist-
1dagsvlieg | 26-09-19 | 11:04

De zaak wordt overgedragen aan het bureau “Halt”, zoals gebruikelijk is bij kinderen die een domme fout maken in plaats van een bewust gepleegd misdrijf.

Ridde Rogter | 26-09-19 | 11:04 | 2

Ik zie hier geen domme fout.. meer een vooropgezet plan, od die je inbreken per ongeluk ?

vmk | 26-09-19 | 11:10

@vmk | 26-09-19 | 11:10: En ik wel en ik denk jij ook als het de zoon van een prominente PVV’er zou zijn. In dat geval zou ik er wel net zo over hebben gedacht als bij de zoon van Halsema.

Ridde Rogter | 26-09-19 | 11:13

Mooi, kan ik voortaan ook zonder zorgen mijn pistool meenemen naar Amsterdam.

2voor12 | 26-09-19 | 11:02 | 1

Als jij een puberend kind bent met een onklaar gemaakt wapen in dezelfde setting van een verlaten vervallen woonboot zonder bedreiging oid... Maar hopelijk leest justitie niet mee want voorbedachte rade...

bvdbos | 26-09-19 | 11:07

Mooi, dan ga ik nu ook een nep revolver kopen. Altijd al willen hebben maar dat mocht niet tot vandaag.

Natte Washand | 26-09-19 | 11:01 | 5

@Natte Washand | 26-09-19 | 11:07: Hij moet niet voor niets naar Halt...

bvdbos | 26-09-19 | 11:08

@Natte Washand | 26-09-19 | 11:09: +1

IkwilJinekwel | 26-09-19 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Benieuwd wat er was gebeurd als het de zoon van Martin Bosma of Richard de Mos was geweest.

Cookieman | 26-09-19 | 11:00 | 2

Geert Wilders, dan was dit pokkelandje weken (of minimaal 5 jaar) lang in opperste stress geweest.

joppo0 | 26-09-19 | 11:12

Vader zei dat het een echte was die hij onklaar had laten maken.
Er werken goochelaars bij justitie.

Premier Trutte | 26-09-19 | 11:00 | 5

@2voor12 | 26-09-19 | 11:06: Diep in mijn hart zou ik die jongen ook niet straffen. Maar vragen of ie niet meer gek wil doen. Er lopen wel andere jongeren rond om aan te pakken. Wel goed dat die hypocrisie van Femke weer even goed aan het licht komt.

Premier Trutte | 26-09-19 | 11:11

Waren ze maar gooleaars, dan hadden ze het verschil geweten tussen een pis tool en een revolver.

El Sid | 26-09-19 | 11:59

@El Sid | 26-09-19 | 11:59: g naar boven tikt.

El Sid | 26-09-19 | 11:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Tja Amsterdam, agendapunt 11 doet de gewone belastingbetaler ook erg pijn:
11 Instemmen met een krediet van € 2,1 miljoen om Van Leijenberghlaan 11 in te zetten voor 24-uursopvang ongedocumenteerden. Nr. BD2019-006235

grindbak | 26-09-19 | 11:00 | 2

Ik ben ongezien voor. Klinkt als een duur pand in een dure groen-links en D66 buurt!

pibasso | 26-09-19 | 11:28

Let op het woord krediet. Er is dus geen geld voor. Dat moet geleend worden...

kunnenzedanniks | 26-09-19 | 11:42

Haha, plebs, jullie wetten gelden niet voor ons!!

Kamikazepiloot | 26-09-19 | 10:59

Dat wisten wij natuurlijk op voorhand al. Zeer voorspelbaar allemaal. Er staat een fikse straf en boete op, maar een grote foei is hier kennelijk meer op zijn plaats.

pibasso | 26-09-19 | 10:59

En papa?

Rollins | 26-09-19 | 10:59 | 2

Die zit bij Plasman de alimentatie door te rekenen.

Harry Turtle | 26-09-19 | 11:03

@Harry Turtle | 26-09-19 | 11:03: LOL en helemaal de waarheid denk ik...

bvdbos | 26-09-19 | 11:05

Kortom toch een gevalletje doofpot en klassenjustitie. We hadden het kunnen weten.

euhater | 26-09-19 | 10:59 | 8

Wat een onzin. Wees blij dat aan non-issues zoals dit niet nog meer kostbare opsporingscapaciteit wordt verspild. Dit is nou echt iets waar je bureau halt voor hebt, dat er waarschijnlijk ook snel klaar mee is.

Frits de Vriez | 26-09-19 | 14:19

@bvdbos | 26-09-19 | 11:19: Ik ik ik. Sinds wanneer is het ego de basis voor wetshandhaving? Doe eens niet zo stom.

sockpuppet | 26-09-19 | 14:51

@Hunter S. Thompson | 26-09-19 | 11:07: Was je ook snachts met vrienden aan het inbreken ?

Kim-Jung-Un | 26-09-19 | 16:16
▼ 5 antwoorden verborgen

Als deze jongen Djaylano uit de Bijlmer zou zijn, dan had hij nu vastgezeten.

XverderNix | 26-09-19 | 10:59 | 5

@Amsterdamsko | 26-09-19 | 11:38: rechtsstaat?? Waar heb je het over? We leven niet in het voormalig Oostblok of zo hoor.

J-van-de-Bontekoe | 26-09-19 | 12:54

@J-van-de-Bontekoe | 26-09-19 | 12:54:
Geen idee wat het voormalig Oostblok hier mee te maken heeft maar ik hoef je toch niet uit te leggen dat het voor de acceptatie van de rechtsstaat slecht is als mensen vermoeden (hoeft niet eens zo te zijn) dat de wet niet voor iedereen gelijk is? Dat snap zelfs jij toch ook wel?

Amsterdamsko | 26-09-19 | 13:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou terecht hoor. Als ze iedereen die met een echt wapen rondloopt al niet eens kunnen verv olgen wegens te veel, nou laat deze nepperd daan ook maar lopen hoor. First things first

paartjehop | 26-09-19 | 10:58 | 1

Tja, en die paar leugens van Femke waren ook niet haar eerste! Zullen ook haar laatste niet zijn, gelogen als een eerste klas politica en we gewend zijn van onze overheid. Chapeau dame, ga lekker door zo daar!

J-van-de-Bontekoe | 26-09-19 | 12:53

Foey gesprek.

nattegleufhoed | 26-09-19 | 10:57 | 2

Goh..wie had dat aan zien komen?

etterletter | 26-09-19 | 10:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken