Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Robert O. officeel verdachte in Nepwapen Zaak

Toekomstige ex-man van Burgemeester Halsema is de sjaak

In gelukkiger tijden....

Filmmaker Robert O., partner van de omstreden Amsterdamse burgemeester Femke Halsema (GroenLinks) is officieel verdachte in de geruchtmakende Amsterdamse nepwapen-affaire wegens het voorhanden hebben van een REVOLVER. Wapenbezitter O. is afgelopen vrijdag al gehoord, direct na publicatie van het geruchtmakende interview in NRC Handelsblad, waarin O. toegaf dat het helemaal geen nepwapen of alarmpistool was, maar een heuse revolver die onklaar was gemaakt, en dat er nog veel meer wapentuig in de Amsterdamse ambtswoning te vinden was. Hiermee lijkt het snode plannetje van De Halsemaatjes te werken. Namelijk de druk van de ketel halen bij de liegende burgemeester en haar strontvervelende puberzoon. Bruno H. werd afgelopen juli in zijn lurf gepikt toen hij zat te inbreken klieren met een nepwapen op een woonboot. Zijn moeder schreef vervolgens leugenachtige briefjes op de website van de Stopera en toen was de stront aan de knikker. Wordt vervolgd.
OEY: Strafdossier zoon werd pas ná publicatie in Telegraaf overgedragen aan parket Haarlem.

Reaguursels

Inloggen

Ze had t gewoon niet in die Afrikaanse hitte moeten willen afwenden dmnv een woordkeus.
Wat gebeurd is, is gebeurd, in deze dagen van internet en lekken, weet je gewoon dat je gerotzooi uit zal komen, je kunt ze beter voor zijn,, zeggen; domme actie van zoon van superdomme vader, zoiets.

Maar goed, al dat semantisch inkapselen van deze tumor heeft dus niet gewerkt en nu krijgt ze last van de uitzaaiingen, eigen schuld, dikke leerzame burgemeestersbult.

En nu weg graag, aan zo'n burgermeester heeft Amsterdam geen fuck, die familie is meer wat voor in de achterbuurt waar ze haar multiculti-passie voor eigen parochie mag preken, al dan niet ge'nep'wapend.

Yumi | 17-09-19 | 16:17 | 1

Yepp

Edo12 | 17-09-19 | 21:52

oei oey!

plaspop | 17-09-19 | 15:54

Wellicht moeten wij dat "onklaar" met een grote korrel zout nemen: " De revolver wordt volgens politiebronnen onderworpen aan een ballistisch onderzoek door politie-experts. Dat houdt grofweg in dat wordt nagegaan hoe het wapen is gebruikt en met welke munitie is geschoten. Ook zoekt de recherche uit of en zo ja in welke films de revolver is gebruikt."

A.S. Perien | 17-09-19 | 15:44 | 1

Dit is interessante info, zeer benieuwd wat het ballistische onderzoek van dit wapen gaat opleveren. Namelijk, een echt vuurwapen ligt niet zomaar op je deurmat, daar moet je behoorlijk moeite voor doen om het in het zwarte circuit te verkrijgen. Het geld hebben ze er wel voor, maar wapenleveranciers zijn zo schuw als ’n kat voor daglicht. Bijkomen loop je risico om achteraf namen te noemen...

Veluwse-Eikel | 17-09-19 | 23:54

Hey het groen slinkse rapaille heeft geenstijl gevonden om het verboden wapenbezit van de halsema’s goed te praten en te downplayen.

drs. P | 17-09-19 | 15:36

Oey heeft uitgebreid de tijd genomen om samen met Femke een mooi scenario te schrijven, voor het verhoor plaats vond, zodoende konden alle partijen hun verklaringen mooi op elkaar afstemmen.

LostSandWich | 17-09-19 | 14:53

Er is maar één reden waarom men zich hier zo kinderachtig druk blijft maken over een joch met een pochwapen op zak. Omdat Femke een links wijf is. En die moeten stuk natuurlijk. Pak haar waar je haar pakken kunt en liefst onder de (grachten)gordel toch?

Beste_Landgenoten | 17-09-19 | 14:26 | 5

Pochwapen, wat ’n vondst! Hilarisch hoe linkse jankballen telkenmale al hun energie en creativiteit inzetten om ‘kromme pijpen recht te lullen’. Dus als iemand v.a. heden aangehouden wordt met een verboden wapen, noem het een ‘pochwapen’. Gaat de popo vast in mee…

Een wapen = een wapen, ik schat zo in dat het gevaarlijkste wapen wat B_L ooit in handen heeft gehad zijn toetsenbord is. Een poch-toetsenbord wel te verstaan.

Veluwse-Eikel | 18-09-19 | 00:07

Interessant. Veluwse Eikel. Daar maak je toch een kleine misrekening. Vorig jaar nog met een echte AK geschoten in een heul ver land..

Beste_Landgenoten | 18-09-19 | 06:38

Oh en komende week wordt t weer een AR15. FYI. En ja het was een pochwapen. Het joch deed er niks mee. Is niemand mee overvallen, mee bedreigd, mee geschoten. Gewoon een puber die het wapen van pappa meeneemt. En ja dat is heul erg. Heul heul heul vreselijk.

Beste_Landgenoten | 18-09-19 | 06:42
▼ 2 antwoorden verborgen

:........ GroenLinks wil het kiesrecht uitbreiden voor jongeren en nieuwe Nederlanders.
Wat GroenLinks betreft moeten jongeren vanaf 16 jaar kunnen stemmen.
Vanaf zestien jaar zijn mensen prima in staat om een net zo overwogen politieke keuze te maken als kiezers van hogere leeftijden.
Bovendien is het vreemd dat in Nederland gevestigde EU-burgers en migranten met een vaste verblijfsvergunning geen volledig kiesrecht genieten. GroenLinks wil dit aanpassen......"

In deze lijn is het voor een "bijna-16 jarige" zoon van 15, dus geen goed excuus dat hij vanwege het nu zo eufemistisch omschreven 'puberbrein' nog niet in staat is verantwoordelijk gedrag te vertonen.

Wering | 17-09-19 | 14:02 | 3

Precies!

ElVampiroBlanco | 17-09-19 | 14:52

Oey, die is raak!

LuNaTeeQ | 17-09-19 | 15:41

Scherp!

McSplutter | 17-09-19 | 16:02

Nota bene op de dag (afgelopen vrijdag) dat Oey het interview aan het NRC gaf, dat op zaterdag in de krant stond, was hij eerder (die vrijdag dus!) verhoord door de politie en was toen al door de politie als verdachte aangemerkt. Gek genoeg vond Oey het helemaal niet nodig dat aan de NRC hoernalisten te melden, en natuurlijk vonden deze propaganda optikkers het HE LE MAAL niet nodig om kritische vragen te stellen, zo in de trent van: "hé Robert, ben je nu zelf verdachte, wat heb je de politie verteld, of waar heeft de politie naar geïnformeerd m.b.t. dat pistool dat van jou is waar je zoon mee is gepakt?"
Het klopt dus wat ik eerder schreef, dat dit 'human interest' verhaal heel calculerend juist een poging was om sympathie te wekken en de zaak af te zwakken en 'good will' te kweken. Oftewel 'geregisseerd (nep) nieuws'.

GeinPonempie | 17-09-19 | 13:57

Zij is een zeer goed voorbeeld waarom burgemeesters direct door de bevolking moeten worden gekozen.

Kim-Jung-Un | 17-09-19 | 13:37 | 1

Dat zou dan in 020 niet heel veel anders hebben uitgepakt, methinks.

McSplutter | 17-09-19 | 16:04

Wat een eindeloos gezeik hier weer over de term "nepwapen".

Alarmpistool, nepwapen, echt maar weliswaar onklaar gemaakt vuurwapen....... Er zullen ongetwijfeld detaillistische juridische verschillen zijn, maar voor leken zoals ik, en ook zoals Halsema, is de grote overeenkomst tussen al deze categorieën dat het gaat om "objecten" die er levensecht uitzien, maar waarmee je niet kunt schieten. Het handelt dus niet om echte vuurwapens, maar om nepwapens.

Dat die puberzoon zo'n ding niet mee naar buiten mocht nemen, en niet een vervallen, leegstaande woonboot mocht betreden, is een andere kwestie, en daar moet hij ook stevig op worden aangesproken, maar hij heeft het nepwapen niet gebruikt om iemand mee te bedreigen - die aan de buitenkant niet kan zien dat het ding geen kogels kan afschieten, en er dus van uit moet gaan dat de bedreiging echt is - en die Oey had dat ding maar beter moeten opbergen.

De hele kwestie is buiten proporties opgeblazen - vnl door de Telegraaf - en het wordt tijd dat het weer over belangrijkere zaken gaat, niet over semantische muggenzifterij over het woord "nepwapen".

Dr_Johnson | 17-09-19 | 13:33 | 6

Iets ander scenario:
Bruno H., doodsbang dat de politie hem aan zal houden vanwege de inbraak en het nepwapen, gooit het ding niet weg maar rent in het donker met het wapen in zijn hand weg. De politie haalt hem in en roept:”Laat vallen dat wapen”. Verstijft van schrik doet hij dat niet. De politie lost een waarschuwingsschot en waarschuwt hem nogmaals. Hij schijt zijn broek vol (praktijk), maar gooit het wapen in paniek niet weg. In het donker zie je geen leeftijd, maar een persoon met een vuurwapen in zijn hand. Een gericht schot op de benen. De knaap gaat neer. Wat zegt moederlief dan? Maar hij liep toch met een “nep”wapen!
(andere door Onze Minister aangewezen voorwerpen die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken, dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn.)
Oh oh, die arme politieagent. Grote krantenkoppen “politie schiet minderjarig kindje neer”, wapen inleveren, rijksrechercheonderzoek dat maanden duurt, tijdelijke overplaatsing, spanning op het werk en in het gezin, nóg geen uitslag, ziekmelding, aan de medicijnen (of drank), ontslag, huwelijk op de klippen etc. etc. etc. ja klopt "buiten proporties deze semantische muggenzifterij......

Shadow1100 | 17-09-19 | 14:37

@Shadow1100 | 17-09-19 | 14:37:

Hahaha!!! Wat een onzin weet jij allemaal te verzinnen, Shadow! Ach, je kunt 1001 scenariootes bedenken, maar geen één is er in dit geval echt gebeurd, hè? Allemaal nep, zeg maar.

En in jouw scenariootje kan hij kennelijk wel wegrennen, dan is hij nog niet verstijfd van schrik, maar even later opeens wel en kan hij het nepwapen niet laten vallen. En wel zijn broek volschijten, maar nog steeds niet het nepwapen laten vallen, nu opeens niet vanwege paniek.

Ik geloof zelfs dat iets vergelijkbaars wel eens is gebeurd, maar dan betrof het achteraf een heel duidelijk geval van opzet, van "suicide by cop".

Maar je hebt gelijk, hoor. In principe kan alles gebeuren. Met een beetje pech vindt de kosmos het weer eens nodig om een meteoriet op aarde te laten inslaan met de afmetingen van het ding dat 65 miljoen jaar geleden de dinosauriërs uitroeide. Tsja, dan houdt alles op, de hele mensheid met al zijn wapens, echte dan wel nep.

Dr_Johnson | 17-09-19 | 15:17

@Dr_Johnson | 17-09-19 | 15:17: Ja alles is mogelijk. Ik vraag me wel af hoe groot een komeet moet zijn om alle groenlinksers uit te roeien.....

Shadow1100 | 17-09-19 | 16:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Een burgemeester. Dan denk ik altijd aan een persoon met een hele lelijke ketting om zijn nek.Een soort sinterklaas figuur maar wel een met een voorbeeldfunctie.
Het is dus niet de bedoeling dat je met je blote l*l in een geile bui (hoi Onno) op het internet gaat staan of dat je zoontje en/of man met pistolen in de weer is. Maar ja ,dat zal wel mijn burgermannen fatsoen zijn.

streknek | 17-09-19 | 13:23

En deze mensen hebben een voorbeeldfunctie.

Bataaf | 17-09-19 | 13:06 | 1

Ha neef.

Ben-Bataaf | 17-09-19 | 16:02

Femke H. zal medeplichtig worden geacht aan een misdrijf. Dit kan toch niet de bedoeling zijn van haar "privé-kwestie??

Silvio488 | 17-09-19 | 12:59

Logo opzoeken van de firma's Feniks Documentaires NL of Noodweer NL productions ergens tussen 2000 en 2003.
Dan is het wapen bekend.

Roadblock | 17-09-19 | 12:12 | 2

Heb reeds begrepen dat het om een pistool gaat en niet om een revolver (met zo'n draaibaar kogelmagazijn). In de Feniks Documentaires tijd is 'De Missie' gemaakt. Kon echter (nog) geen logo vinden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-09-19 | 13:08

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 17-09-19 | 13:08:
Hm, ik dacht dat het ging om de periode waarin What's eating Serbia werd gemaakt, en eerlijk gezegd past een revolver beter bij een firmanaam Noodweer.

Roadblock | 17-09-19 | 13:20

Ik heb het te doen met Halsema. Ben je burgemeester, zit je met 2 ontzettend domme pubers opgescheept, waarvan één meerderjarig, en word je daarop afgerekend.

Diotima | 17-09-19 | 11:40 | 2

Halsema heeft een tweeling, hoe kan er dan 1 meerderjarig zijn en de ander niet?

Beroep = Boerenlul | 17-09-19 | 12:12

Dom is zeker in 2017 stellig zeggen:
"En het is me menens. Ik ga niet de wachtkamer in van het politieke bestuur om na een paar jaar weer tevoorschijn te komen en een Senaatszetel te beklimmen of een burgemeestersketting om te hangen. Nee, het afscheid van de politiek is definitief. En de reden is simpel. Ik heb er genoeg van."
Daarbij, als burgemeester (!), achterbaks zijn in het 'nep'wapen dossier, maakt je niet/nog minder populier bij de inwoners van 'jouw' stad. Daarbuiten schat ik de populariteit van Femke sowieso op een laag niveau.

Edo12 | 17-09-19 | 12:16

Dat onklaar gemaakte vuurwapen is eigenlijk helemaal niet zo interessant. Er was een plausibele reden om dat ding in huis te hebben en ik kan me best voorstellen dat een 15-jarige ermee op de loop gaat. Dom, maar zij die er meer van maken dan het is hebben waarschijnlijk gewoon een hekel aan Halsema. Evenzogoed plausibel, maar laten we daar eerlijk over zijn.
Wat wél bijzonder ernstig is, is het feit dat het dossier pas op de dag van publicatie door de Telegraaf aan het parket Haarlem is overgedragen. Halsema heeft hierover dus gelogen (of niet de hele waarheid verteld) en een dreigende doofpot lijkt hiermee evident, iets wat de burgemeester ten stelligste ontkend heeft. Het lijkt er op dat de gevestigde orde maar niet leert dat de tijd voorbij is dat je ongestraft zaken onder het tapijt kunt vegen (zie proces Wilders). De consequentie is dat de burgers van Nederland hun vertrouwen in politici, ambtenarenapparaat, OM, rechters en politie steeds meer kwijtraken, met alle mogelijke gevolgen van dien. Treurig en laakbaar.

Waagmeester | 17-09-19 | 11:40 | 7

@Poso | 17-09-19 | 12:08: Het heeft inderdaad niet zoveel zin hier nog woorden over vuil te maken als je niet de moeite neemt om die van anderen te lezen voordat je reageert. Het gaat niet om het "voorvalletje", maar om de manier waarop Halsema ermee omgaat. Lekkende politiebeambten claimen via de Telegraaf dat de indruk bestaat dat het "voorvalletje" in de doofpot verdwijnt, omdat het de burgemeester's imago schendt. De burgemeester debunked dit en stelt dat het strafdossier aan het parket van Haarlem is overgedragen, juist om de schijn van beïnvloeding te voorkomen. Nu lijkt het zo te zijn dat dit pas onder druk van de publicatie door de Telegraaf heeft plaatsgevonden, namelijk op de zelfde dag als de publicatie. De kool niet waard? Lijkt me wel.

Waagmeester | 17-09-19 | 12:30

Er was geen plausibele reden voor wapenbezit zonder een verlof/ vergunning van de korpschef. Dat die 15 jarige jongen er mee aan de haal gaat begrijp ik nog wel.. Dat joch is slachtoffer van een onzorgvuldige vader. Een wapen laten slingeren in een woning waar ook pubers rondlopen is bijzonder onzorgvuldig en moet consequenties hebben. Dat dit zich afgespeeld heeft in de woning van een burgemeester die de veiligheid van een stad tot hoofdtaak heeft maakt het alleen nog maar pijnlijker. Als die Oey zo graag met wapens speelt dat gaat hij maar lekker jagen of bij een schietvereniging. Net zoals ieder ander.

Croisantneuf | 17-09-19 | 12:38

Spijker op de kop!

homieguerneville | 17-09-19 | 12:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Allemachtig! waar gaat het over??? Een filmer die voor zijn werk een niet werkend pistool in zijn bezit heeft, en een puber die dat kwajongensachtig "ontvreemd" heeft. De kinderachtige graagte waarmee rechts dit kleine akkefietje bij "links" probeert uit te buiten, zegt meer van rechts dan van links. Een zéér zéér pijnlijk gebrek aan munitie. Zoals zo vaak.

Poso | 17-09-19 | 11:35 | 9

@Cen Bramer | 17-09-19 | 13:21:
We need citizens who are capable of critical thinking instead of easily impressed by kitchen-tile-wisdoms and one-liners.

******** | 17-09-19 | 15:52

En toch gaat Halsema hierdoor onder. Veel plezier!

Nederland80 | 17-09-19 | 17:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie heeft het in de wereld gebracht dat het om een alarmpistool en of nepwapen ging. Was dat de politie? En zo ja, waarom zeiden zij dat terwijl elke agent toch het verschil moet zien tussen een echt, weliswaar onklaar gemaakt, en een nep of alarmpistooltje. Dat pistool ligt namelijk al een tijdje ergens in een bureaulade op een politiebureau mag ik aannemen en ondertussen zou elke blinde agent al moeten weten dat het een echt wapen betrof. Dus vanwaar die verrassing bij justitie over de aard van het wapen? Dus de gehele tijd heeft justitie en de politie de gehele zaak proberen te sussen voor Femke door niet te zeggen dat het een echt wapen is en komt zo'n klootzak van een echtgenoot zeggen dat het wel een echt wapen is. Ga je toch verschrikkelijk nat als justitie.

forecastle | 17-09-19 | 11:33

Ik blijf erbij: Herman Koch is stikjealous dat hij deze plot niet heeft bedacht. Nu wordt meneer Halsema nog onder de bus gegooid om zonlief en moederdier te redden.

redanx | 17-09-19 | 11:17 | 1

misschien is 'ie wel blij dat 'ie dan van dat wijf en die rotpuber verlost is.............

grapjasz | 17-09-19 | 11:21

Aftreden. Zelfs Amsterdam verdient beter.

Stijlicoon | 17-09-19 | 11:13

Is inmiddels huiszoeking verricht? Femke H. verhoord? Jeugdzorg ingeschakeld? Worden de normale paden bewandeld? Zou het OM een zaak nu eens niet verstieren?

AlexanderVissers | 17-09-19 | 11:09

Bij 'nepwapen' denkt iedereen aan zo'n plastic balletjes pistool o.i.d... Dat klinkt minder erg dan een ECHT vuurwapen. Daar hebben de brainstormers van groep Halsema slim over nagedacht. Deze revolver was wel degelijk een écht vuurwapen. Onklaar gemaakt, ja dat wel, maar weldegelijk een ECHT vuurwapen.

Ik vind het ook raar dat die kerel van haar daar uit zich zelf mee naar buiten is gekomen... Daar zit ook iets achter. Mark my words…!

Muskatnuss!!! | 17-09-19 | 11:07 | 4
-weggejorist-
Eagle0511 | 17-09-19 | 11:27

@Eagle0511 | 17-09-19 | 11:27: zucht, lezen. Het is een non-issue dat Oeij die dingen in huis had, maar niet dat de zoon daarmee op straat liep. Dus waarom heeft iedereen het opeens over Oeij, en waarom is er vervolging jegens hem ingesteld? Het gaat niet (meer) om downplayen, maar om het feit dat hier de aandacht van de echte zaak wordt afgeleid.

Muxje | 17-09-19 | 11:48

@Muxje | 17-09-19 | 11:22: Dat klopt..., als er een certificaat bij zit, ja. Maar wie zegt dat er een certificaat bij zat? Dat van die certificaten is pas sinds 2 jaar ofzo, sinds de nieuwe wapenwet na wat er in Frankrijk gebeurt is. Maar hij had het wapen geleend zegt hij. En niet terug gebracht.. (ook vreemd eigenlijk, maargoed..) Dus misschien is dat wapen al veel ouder dan de nieuwe wapenwet van Bataclan. Dan zit er geen onklaar certificaat van de nieuwe wapenwet bij en behoort het wapen in een kluis bij de eigenaar. En mag meneer Oen hem helemaal niet hebben. Dus zéker geen non-issue!

Muskatnuss!!! | 17-09-19 | 11:57
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 17-09-19 | 11:04 | 1

Robert Oen & Femke Onnozele Halsema

papieren tijger | 17-09-19 | 10:57

En nog steeds meldt de webpagina van de Volkskrant niets hierover.

Rest In Privacy | 17-09-19 | 10:55

Men kan zich op Joop en andere "kwaliteits"media ergeren over de ophef, feit is dat familie Halsema in deze zaak blunder op blunder begaat. Voor mij hoeft ze niet af te treden maar enige evaluatie behoeft dit optreden wel.

lingo star | 17-09-19 | 10:51

Hoeveel aanleiding heeft Femke Halsema nog nodig om uit zichzelf op te stappen als burgemeester? Die vraag dringt zich steeds sterker op.

Amsterdamsko | 17-09-19 | 10:50 | 3

het pluche plakt krachtig bij deze vrouw.

DebraCadabra | 17-09-19 | 11:26

Jeetje, Femke! Dit kan toch zo allemaal niet.. Kun je niet even rondvragen of iemand een ander leuk betaald baantje voor je heeft?

John Dough | 17-09-19 | 10:48

Het zegt sowieso veel over de crisismanagement-kwaliteiten van Femke. Ongeschikt dus.

Cor Netto | 17-09-19 | 10:46

ik speel 2 a 3 keer per week met echte pistolen en geweren. Volkomen legaal en veilig. Altijd maar dat stiekeme gedoe. Zorg gewoon dat je een nette burger bent zonder strafblad en word lid van een schietvereniging als je met wapens wilt spelen.

De_Helderse_Kaaskop | 17-09-19 | 10:44 | 6

@goldvinger Het merendeel van de dronken bestuurders heeft wel eens bij McDonald's gegeten.... wat is je punt?

De_Helderse_Kaaskop | 17-09-19 | 11:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Arme Femke. Aangezien wij hier al wat Marokkanen als burgemeester hebben, lijkt het mij een fair idee om haar burgemeester te maken in Marokko.

Jemoesteensweten | 17-09-19 | 10:42 | 3

Roflol...

Amsterdamsko | 17-09-19 | 10:50

Kun je de arme Finnen nou ook weer niet aan doen...

Maar de top van de VVD daar Burgemeester maken, dat vind ik wel een sympathiek idee (ben een rechtse stemmer...)

Fanshitter | 17-09-19 | 11:02

Hm, culturele uitwisseling.
Probleem: in die contreien moet je braaf getrouwd zijn voor je een verantwoordelijke functie krijgt (want dat zou helpen tegen corruptie??)

******** | 17-09-19 | 15:58

Wapen was niet van Oey, hij probeert gewoon zijn zoon te beschermen. Hij dacht dat het bezit voor het gebruik in een documentaire minder erg zou zijn dan dat een minderjarige jongen daar zelf aangekomen was, maar het gaat alleen maar meer stinken.
Leugen op leugen.

Het Vragevuur | 17-09-19 | 10:42

Als ik me het goed herinner (wegens toch wel een tijdje geleden) heb ik zelf ook wel rottigheid uitgehaald toen ik een puber was, en ik was echt niet de enige.
Er is voor alles een leeftijd, met pistooltjes spelen is alleen echt stoer als het een echt wapen is, en daar is ook een leeftijd voor. Shoot pictures, not people.

cat22 | 17-09-19 | 10:40

Dit gaat helemaal fout. Als het Telegraafverhaal over de overdracht van het Brunodossier klopt, dan is het einde burgemeesterschap Femke H.
Dan is er gewoon keihard gelogen en sprake van klassejustitie.
Overigens: goed dat de Telegraaf hier bovenop zit. Van de rest van de msm (Hoi Parool!) moeten we het duidelijk niet hebben.

Amsterdamsko | 17-09-19 | 10:38 | 2

Op het eerste gezicht lijkt het mij wel dat er een semantisch geitenpaadje te vinden is voor Femke H. en Robert O., afgaande op het artikel in de Telegraaf.

Neemt niet weg dat het paar zich nogal ongelukkig uitdrukt. Heeft Halsema ruzie met Duyvendak?

Guido | 17-09-19 | 11:12

hear hear

Palms | 17-09-19 | 11:28

Die Oey zou z’n ogen uit zijn kop moeten schamen. Hij realiseert zich blijkbaar niet dat zoonlief door de politie doodgeschoten had kunnen worden, een nepwapens is voor een agent nog wel te onderscheiden van een echt wapen. Een onklaar gemaakt wapen is dit niet!

Veiligheidsslot | 17-09-19 | 10:32 | 2

U klets maar wat.
Een in Duitsland aangeschaft nepwapen is niet van echt te onderscheiden.
Een Airsoft wapen is ook niet van echt te onderscheiden.
De politie schiet dan gewoon.

Roadblock | 17-09-19 | 11:12

@Roadblock | 17-09-19 | 11:12:
"De politie schiet dan gewoon."
Dat had dus ook kunnen gebeuren met het zoontje van Halsema, zal een lekker verhaal worden voor de agent die schoot.
- 'Hoe was je dag schat?
- 'Nou ik dacht een vuurwapengevaarlijke inbreker aan te houden, en toen bleek het een onklaar gemaakt vuurwapen en de zoon van de Burgemeester.

Verder blijkt dat iedere keer als Halsema iets zegt, dat de leugen regeert. Dan moet je wegwezen als Burgemeester a raison van euro 144.000 per jaar.

Beroep = Boerenlul | 17-09-19 | 13:01

Voor de mensen die dit allemaal "burgermeestertje pesten" vinden hier een korte uitleg waarom veel mensen hier m.i. van smullen (En ik zelf ook):

Decennia lang (sinds Hans Janmaat) is alles wat ook maar een beetje rechts was gedemoniseerd door de media. Nu zijn de rollen omgedraaid en is een deel van de pers op de hand van het realistischere deel van de samenleving. Het zal nog geen volledige omslag zijn en het overgrote deel van de pers zal voorlopig blijven deugen maar toch voelt dit als een kleine overwinning/ zoete wraak/ stap voorwaarts in de heilige strijd om ons Vaderland

Centicuub | 17-09-19 | 10:26 | 3

Uiterst volwassen dat "hun deden het ook".

drastic | 17-09-19 | 10:34

@drastic | 17-09-19 | 10:34: misschien onvolwassen inderdaad maar als je decennia lang geschopt Word is het best bevredigend om een keer flink terug te kunnen schoppen

Centicuub | 17-09-19 | 13:35

@Centicuub | 17-09-19 | 13:35:
Jammer alleen dat veel van die 'terugpesters' gewoon eikels zijn die eigenlijk helemaal niet werden gepest maar gewoon graag de underdog willen spelen.

******** | 17-09-19 | 16:02

Ik vind Femke nogal kut, die man of vriend haar is ook een rare. Maar dat valt in het niets vergeleken met veel treurige reacties op het feit dat een 15 jarige jongetje met zijn vriendje wat ging klooien in een verlaten boot of woonboot en hij inderdaad wat dom was en een onklaar gemaakt geweer van zijn vader meenam.
Femke moet en zal nu kapot worden gemaakt. Zou zoontje indiaantje hebben gespeeld dan zou die voor vrijheidsberoving opgepakt moeten worden, dat soort sneue argumenten lees ik hier vooral.

KeesRoeiboot | 17-09-19 | 10:13 | 6

@KeesRoeiboot
U heeft geen idee hoe ongeloofwaardig Femke is geworden in haar strijd tegen 020-criminaliteit nu haar eigen zoon is opgepakt vanwege wapenbezit én zij ook nog de schijn van klassejustitie én liegen tegen zich heeft. U roept maar wat.

Amsterdamsko | 17-09-19 | 10:33

@Sunir | 17-09-19 | 10:22:
U ziet het scherp.
Vooral dat argument van een huiszoeking geeft aan dat het hier om klassejustitie gaat.

Roadblock | 17-09-19 | 11:13

Het gaat niet om Bruno, maar om de woorden en daden van de burgemeester voor en na het incident, en vooral na de onthulling ervan. Dáár worden Halsema en Oey op aangepakt, niet op hun ouderschap of op het gegeven dat hun puber doet wat pubers vaker doen, over een grens gaan.

Guido | 17-09-19 | 11:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Zou die Robert Oey in Bangcock ook tegen het verkeer in fietsen?
Of laten fietsen.

chicago river | 17-09-19 | 10:12 | 1

Daar rijdt hij scheve schaats

Langshetrandje | 17-09-19 | 11:03

Wat een gezeik. Kom op man. Als een FvD'er of PVV zoiets had meegemaakt zou het hier miet zo groot uitgemeten worden maar juist op de Jopen van deze wereld en nu is het andersom. Het is allemaal niet zo heel erg zeg. Ik heb ook een illigaal onklaar gemaakt pistool in huis en die ga ik niet gebruiken en als mijn zoon em zou gebruiken voor een geintje krijgt hij een straf/taakstraf/verdiende loon als ie gesnapt wordt en daarmee is het dan klaar. Meer is dit niet. Ik ben geen GL aanhanger maar dit zo uitvergroten is een beetje Amerika copy-cat gedrag. Niet leuk! Wij zijn beter dan dit.

deministerpresident | 17-09-19 | 10:11 | 9

@deministerpresident | 17-09-19 | 11:49:
Wat ik bedoel te zeggen is, dat het gewoon niet slim is om dit hier te zeggen.
Denk eens aan het effect dat Joop-erts jouw post gaan citeren als het bewijs dat hier strafbare mensen zitten?

Roadblock | 17-09-19 | 13:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb niks met Halsema, haar partij en al helemaal niet met A’dam dus het kan me weinig interesseren maar er wordt ook wel van een mug een olifant gemaakt.

Capt. Iglo | 17-09-19 | 10:07
-weggejorist-
Rest In Privacy | 17-09-19 | 10:06 | 3
-weggejorist-
Premier Trutte | 17-09-19 | 10:00

Het zou ook zomaar kunnen dat oey het interview gegeven heeft om de schuld op zich te nemen,om zodoende zijn zoon weer buiten schot te houden.

komtdatschot | 17-09-19 | 09:53 | 5

@Kaas de Vies | 17-09-19 | 09:55: Braak..

Premier Trutte | 17-09-19 | 10:05

komtdatschot uit een nepwapen.. Ben het helemaal met je eens. Dit was mijn reactie bij vorig item.
Beetje doorzichtige reddingspoging dit. En vader offert zich op.
Het is de bedoeling dat zoon wat onschuldiger blijkt. Hij is regisseur, bekwaam in het jongleren met woorden en verhaallijnen voor de juiste beeldvorming. Waarbij hij het brengt met de juiste personen, op het juiste moment in de juiste setting. Zonder toeval. Hij heeft een liefdesrelatie met Femke, een van de meest professionele intriganten van Nederland van een partij die zelfs aan de moord op Fortuyn gelinkt is. Hij heeft als logo een pistool. Beiden hebben verregaande contacten en belangen bij de pers. Hij was zelf in principe buiten beeld in deze kwestie. En ineens is daar het verhaal... in een voor het publiek niet als linkse maar realistisch aangemerkte krant. Daar kun je inderdaad alle Netfilx filmcomplotten wel op loslaten ja.
Was het wapen al onklaar bij de inbeslagname?
Heeft de politie niet naar de herkomst gevraagd?
Waarom werd het nep wapen genoemd als het een echte betreft?
Er waren ook messen bij, geen neppers. Daar hoor je niks meer over.
In hoeverre heeft Femke sterker buiten de regels om verzocht om een doofpot?

WOB wob wob wobman gangnam style.

Premier Trutte | 17-09-19 | 10:18

Schot ! LOL

The2Amendment | 17-09-19 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanaf het begin ligt Halsema onder vuur, hier en bij de Telegraaf,
Ik heb tot nu toe weinig daadwerkelijk verkeerds gezien, afgezien van wat onhandig gedraai met die koter van haar,
Wie zouden jullie daar dan graag als burgervader zien?
Het blijft een links stinkhol daar en als burgemeester heb je inhoudelijk niets te zeggen.

drastic | 17-09-19 | 09:53

burgermeester van Amsterdam wat een B-film misschien iets voor haar man om een docu over te maken. Linkse gekkies die eerst maar hun eigen boeltje op orde moeten krijgen.. niks anders dan ellende van nu weer de vader, de zoon en de heilige Maria. Amen

derRonald | 17-09-19 | 09:51

Ik ga een Nutella winkel beroven want ik vind dat men zich maar moet focussen op het echte tuig dat A'dam rijk is.

Deflatiemonster | 17-09-19 | 09:39 | 1

Ik doe het voor mijn kind!

Deflatiemonster | 17-09-19 | 09:48

Waarom wordt de ambtswoning niet gesloten met planken voor ramen en deuren zoals gebruikelijk is in dit soort zaken?

Breakdance | 17-09-19 | 09:37 | 3

Dan wordt het gekraakt en dat wil de gemeente A’dam niet.

Hupkeneuke | 17-09-19 | 09:53

Omdat de top bij Justitie en Politie met dubbele standaarden werken in het geval dat het hun eigen carriere kan beinvloeden.
Wie weet wordt zo'n draaideurpolitici als Halsema wel je baas in de toekomst.

spoilerfreak | 17-09-19 | 09:55

Daar gaat de Burgemeester over........

AlexanderVissers | 17-09-19 | 11:13

In dat hoofdredactioneel commentaar van de Omvolkskrant staan trouwens nog twee soapy stats:
* Toen op een partijbeenkomst Halsema haar kinderen meenam, stelden GL-partijleden voor dat die kinderen geweldig geschikt zouden zijn voor de partij-campagne. Oey, dief flarden opving hiervan, heeft kinders bij de lurven gegrepen en is directement briesend het gebouw uitgevlogen.

* Oey kocht recalcitrant de 25 jaar oude Diesel Mercedes direct als nijdige reactie op Femmetje "Jane too good" haar plannen 020/NL oldtimer/diesel-luw te maken.

Potdomme net een stel klierende kleuterende broer- en zus, die twee.

chicago river | 17-09-19 | 09:35 | 2

Dus met argumenten komt hij er niet in huize Halsema. Duwt die uit protest daarom andere vrouwen aan?

Deflatiemonster | 17-09-19 | 09:44

Was een Mercedes 250 benzine / lpg . Is verkocht enkele maanden voor de invoering van de oldtimerwet.

Jan Leul | 17-09-19 | 09:47

Nou, ze hebben dat zoontje een keer betrapt met dat wapen en het zou hoogsttoevallig zijn dat hij de ene keer dat hij dat wapen bij zich had ook gelijk tegen de lamp liep. Dus de popo moet dat eens beter onderzoeken want die blaag liep natuurlijk steeds met dat wapen op straat en heeft gegarandeerd wel meer op zijn kerfstok!!

janotus | 17-09-19 | 09:34

www.vraaghetdepolitie.nl/wapens/nepwa...
Iets wat niet mag, dat mag niet! En tja, Halsema heeft meer nieuwswaarde dan Achmed uit west of Piet uit oost, dus zo gek is de ophef niet. Voor de rest rustig blijven zitten als je geschoren wordt.

EEGlivesagain | 17-09-19 | 09:29 | 1

Het was geen nepwapen....

Goofje | 17-09-19 | 09:32
-weggejorist-
wybert | 17-09-19 | 09:29

Deze zaak lijkt op een paard met een erecte paardenlul. Die verstop je niet zomaar.

Hadena | 17-09-19 | 09:27 | 2

Dat is precies de reden dat ik nooit verkering kon krijgen. Ik moest altijd met een kruiwagen voor me uit lopen om dat ding te sjouwen. Aber das war Einmal. Tegenwoordig past hij in het mandje van mijn rollator.

Nivelleermarionet | 17-09-19 | 09:40

Waarom Femke H geen balkje? Zit twee organisaties voor in Amsterdam die het daglicht niet kunnen verdragen.

TheseDays00 | 17-09-19 | 09:27

Goh, blijkt het in ieder geval ook dat je niet tot rechtsextremistische populist hoeft te worden gebombardeerd om kapot gemaakt te worden.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit een race to-the-bottom is.

ratelaar | 17-09-19 | 09:27

Vorige week tijdens onze vakantie in Spanje op een terrasje raakte ik in gesprek met een vakantie vierende Amsterdammer. Meneer bleek politieagent in onze hoofdstad te zijn, toen de naam Femke Halsema viel, ging hij helemaal los! Ik geloof dat die mevrouw ook binnen de politie niet zo goed ligt.................................

Eminent | 17-09-19 | 09:23

Nou, het vaasje ligt nu echt aan gruzelementen. Op Prinsjesdag nog wel. Parbleu.

Nivelleermarionet | 17-09-19 | 09:32

Hoe je het ook wendt of keert. Om elke schijn van klasse justitie tegen te gaan zal zowel de echtgenoot als de zoon conform de wet een straf opgelegd moeten krijgen. Zoals elke burger in het land. De daad en het gedrag zijn simpelweg.. crimineel... volgens het Wetboek Nederlands Recht.. dus rechters van D’66.. kom der maar in..

MINDER | 17-09-19 | 09:20 | 5

De interpretatie van de wet laat ruimte over....

Acidstain | 17-09-19 | 09:36

Dat gaat ook echt wel gebeuren maar in het geval van een minderjarige dient dit geheel buiten de openbaarheid en publiciteit te blijven wat ook de maatschappelijke positie van de ouders moge zijn. Robert O.is in de MSM nu met voorletter achternaam te benoemen en zijn strafzaak is openbaar.volgens de richtlijn mag geen strafbeschikking worden opgelegd en moet de zaak dus in het openbaar worden behandeld door de rechtbank (waarschijnlijk politierechter). Wat Femke H.betreft, het is streven van het OM om ook de huisgenoten van bezitters van verboden goederen (vooral wietplantages) aan te spreken op de aanwezigheid daarvan, dus voor de zekerheid ook maar Femke H.als verdachte aanmerken.

AlexanderVissers | 17-09-19 | 11:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Van nepwapen naar alarmpistool *proest* naar onklaar gemaakt vuurwapen.
Liegen op puberniveau, zoals je eigen puberzoon, zoals wanneer je streng door pa en ma ondervraagd wordt.
En ondertussen maar gele post-Its posten op de site van de Stopera.

chicago river | 17-09-19 | 09:15

Wat een ophef. Het is me wat als de bovenonsgestelden ook een randje blijken te hebben. Gaap.

Carmelita | 17-09-19 | 09:15 | 5

Je snapt het grote onderliggende probleem niet. Het probleem van de onklaargemaakten.Komt meer voor dan je denkt.

nemeton | 17-09-19 | 09:22

@JvanDeventer | 17-09-19 | 09:22: en wie gaat dat "bewijs materiaal" beheren? juist de ongeschikten van die zelfde lui.... en jij dacht dat die vuile was zomaar even naar buiten kwam in dit land?

ikworstelengadouchen | 17-09-19 | 09:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Oey Robert! Oey!

tiku99 | 17-09-19 | 09:13 | 2

Hele diepe zucht.

Super Vaagstra | 17-09-19 | 09:19

Dat wordt een FOEY gesprek.

Acidstain | 17-09-19 | 09:21

En als ik burgemeester was van 020 en ik moest uit angst voor die lekkere stadsgenoten van me op de bovenverdieping van mijn huis gaan wonen had ik de onklaar gemaakte revolver weer klaar gemaakt en met een flinke hoeveelheid dumdumkogels onder mijn hoofdkussen liggen.

paartjehop | 17-09-19 | 09:12

Klopt. Motorkruiser en die werd nadat de Telegraaf er over berichtte snel wegggesleept.

Basil Fawlty | 17-09-19 | 09:40

Jan Leul | 17-09-19 | 09:11
Dat, plus: er werd een 2e achteraan ge-enterd.
Scheen wel bewoond/bemand geweest te zijn?

Hele soap hangt van hele halve leugens, verdraaingen en verzwijgingen aan mekaar.
Nu weer dat OM, dat een inmiddels standaard OM-'etje doet, met dat later bezorgde strafdossier. WTF!?

chicago river | 17-09-19 | 09:54
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft iemand wel eens een film gezien die door de verdachte is gemaakt? Een filmmaker heette overigens ooit een filmer. Maar misschien komt het ook nog wel in zwang om bakkers "broodmakers" te gaan noemen.

JvanDeventer | 17-09-19 | 09:11 | 3

AL had ik die ooit gezien, dan zou ik dat nooit toegeven.

paartjehop | 17-09-19 | 09:13

Soort Basic Instinct dus.

Mr_Natural | 17-09-19 | 09:14

De Leugen is een Nederlandse documentairefilm uit 2010 van Robert Oey. De film behandelt de val van Ayaan Hirsi Ali nadat bleek dat ze bij haar asielaanvraag had gelogen. Bijzonder is dat ook Rita Verdonk en Femke Halsema ieder een lied zingen.
nl.wikipedia.org/wiki/De_Leugen_(film...)

Jan Leul | 17-09-19 | 09:15

Een belangrijke vraag die ik nog niet gesteld heb gezien:
Wat was Bruno H. met het pistool van plan?

Nuchternederland | 17-09-19 | 09:11 | 4

Oorlogje spelen? Net zoals zoveel knakkers van 15.

Bennie Verbaasd | 17-09-19 | 09:25

@Jan Leul | 17-09-19 | 09:17: die boot is nu wel afgezonken, er was teveel onduidelijkheid.

Acidstain | 17-09-19 | 09:25

Als je niet kunt zien dat het gewoon een puber-avontuur was ....
Allemaal verdacht is het motto van de hyper-correcten.

arie-hoax | 17-09-19 | 09:28
▼ 1 antwoord verborgen

In de Omvolkskrant wordt Oey, nota fucking bene in het hoofdredactioneel commentaar, een "gewaardeerd "filmmaker".

Ten eerste; volgens mij maakt Oey alleen docu's.
Ten tweede; volgens mij is er geen loslopende hond die zo uit de kop ook maar 1 titel van deze gigant op kan noemen.

NRC-artikel moet wel 1 van zijn hoogtepunten in zijn *carriere* zijn gewees.

chicago river | 17-09-19 | 09:10 | 3

Hij had grote verwachtingen maar is in de marge blijven hangen. Gelukkig is zijn vrouw nog burgemeester. Toch.

CalamityJane | 17-09-19 | 09:18

Die subsidies die hij kreeg voor het maken van zijn docu´s, zou hij die ook zonder zijn beroemde vrouw gekregen hebben?

spanarchist | 17-09-19 | 09:54

De droom van alle feministen toch?!? "De man van...".

McSplutter | 17-09-19 | 16:27

Ik heb weleens een vrouw onklaar gemaakt maar dat maakte haar niet nep.

Mr_Natural | 17-09-19 | 09:10 | 2

Silicone is een zeer hoogwaardig materiaal dat bestand is tegen allerhande vloeistoffen, zuren en bovendien zeer stressbestendig.
Real good stuff, zeg maar. Waarom je dan de batterijen eruit haalt is mij dan weer een raadsel.

elfenstein | 17-09-19 | 09:29

Ik snap de hysterie niet.

1. Filmmaker heeft rekwisiten in huis. 'Gaaf pap!'
2. Zoon gaat er mee naar buiten (zou iedere jongen hebben gedaan! De action ligt vol speelwapentuig...)
3. Politie zegt foei en draagt zoon over aan ouders.
Case closed.

Wat heeft mevrouw Halsema gedaan dat de Telegraaf dit gezin, koste wat het kost, kapot moet maken?
Ja ja... burgemeester, aan de wet houden, kan niet, bla bla bla. Maar de ophef is simply too much.

Als de koter nou een benzinestation had beroofd met een echt wapen en de kassier had neergeschoten, dan was het een zaak. Nu is het journalistiek pesten.

Dus nogmaals de vraag: wat is de diepere oorzaak van de wraak van de Telegraaf? Wie weet de link te leggen?

Cen Bramer | 17-09-19 | 09:09 | 13

Mevrouw de burgemeester liegt over 'nepwapen' is u dat ontgaan?
U verhaal lijkt op iets wat de afdeling publiciteit van GroenLinks in elkaar gezet heeft.

Roadblock | 17-09-19 | 10:16

@Roadblock | 17-09-19 | 10:16: Ze liegt nergens over. Heb je als puber nooit eens gezegd "nee hoor ma, maar 3 biertjes echt geen 35" en je moeder geloofde je? Maar toen kwam Pa thuis van de filmlocatie, drie weken later en die zei "Hee, ik mis 4 kratjes pils, shit die had ik beter op moeten bergen"

Cen Bramer | 17-09-19 | 10:23

@Cen Bramer | 17-09-19 | 10:23:
Ik kan u niet volgen.
Heeft Halsema volgens u niet gelogen, of mag een leugentje om bestwil bij u door een burgemeester?
Mag zij ook liegen over het tijdstip dat de zaak naar het OM ging?

Roadblock | 17-09-19 | 11:17
▼ 10 antwoorden verborgen

Als mijn moeder burgemeester was van 020 en mijn vader was een watje en tot overmaat van ramp heette ikzelf ook nog eens Bruno, schoot ik me meteen voor mijn kop met een klappertjespistool.

paartjehop | 17-09-19 | 09:08

Dus de ambtswoning wordt nu voor minimaal drie maanden dichtgespijkerd?

Allemaalvanmij | 17-09-19 | 09:08

Lees ik DUITS wapen? Gatverdamme wat een familie. Bah.

Lorejas | 17-09-19 | 09:08 | 1

Hoogstwaarschijnlijk een alarmschreckschußwaffe. Als je duitser bent kan je die gewoon postorderen, de nederlandse wet is gestoord en paranoide als het op wapens aankomt. In alle landen om ons heen kan je die dingen kopen en bezitten zonder vergunning, dat geeft ook verantwoordelijkheidsgevoel bij je burgers die dan ook gewoon weten dat je serieus voor je flikker geschoten kan worden door de politie als je je met dat ding op straat vertoond. Hier in nederland maken we ons druk om klappertjespistolen terwijl de échte bad guys wél allemaal de real deal hebben. Voor hun maakt het dus ook al geen donder meer uit of het nou een echte is of een nepper, strafbaar is het toch al. De enigen die ermee genaaid worden zijn dus burgers die wel graag iets van bescherming in huis willen hebben maar daardoor een crimineel worden. Houd eens op met die hele onzin en doe hier dan ook eens de europese norm invoeren.

elfenstein | 17-09-19 | 09:25

Waarna die arme jongen er zelfs niets aan kon doen dat hij het wapen pakte om het eens fijn op een spannende lokatie te bestuderen omdat het voor handen lag. Zoiets en allemaal de schuld van enz. Beter de energie steken in de overige wapens die in Adam te vinden zijn van het type minder nep. Een onklaar gemaakt wapen is geen wapen.

Mark van Leeuwen | 17-09-19 | 09:07

Waarom heb je als 'filmmaker' dat soort artikelen in je huis? Je hebt toch een bedrijf, laat die rotzooi daar liggen. Hij heeft vast tof willen doen als vader die 'vooral beste vrienden' met z'n zoon wil zijn en dat ding laten zien, en daarna niet opgeborgen want 'ons soort mensen houdt zich niet bezig met pauperzaken'.
Think again, Halsema's, want een pubergast in Amsterdam komt in aanraking met niks anders dan pauperflauwekul.

Overigens: "strontvervelende puberzoon" staat er in het artikel. Ik heb verder niks gelezen over die gast, is het echt zo'n kutjong?
Een beetje keten op een kraakboot als 16-jarige heeft toch elke gezonde jongen wel gedaan.

Draak uit Brabant | 17-09-19 | 09:06 | 10

@Cen Bramer | 17-09-19 | 10:10:
Fikkie stoken is wat anders als inbreken met mes en revolver op zak, denkt u niet?
En uw hele verhaal probeert de aandacht van het liegen van Halsema naar een boze wraakzuchtige Telegraaf om te buigen.
De beroemde bijnaampjes zoals Geleraaf wijzen toch echt in de richting van een politieke voorkeur meneer de vader van een gezin van 2 kinderen.

Roadblock | 17-09-19 | 10:22

@Roadblock | 17-09-19 | 10:22: "inbreken met mes en revolver op zak" zoek even op wat de puberyoutubers die gingen filmen in Area51 zelf zeiden over hun arrestatie... Iets als van "We gingen filmen op het zwaarstbewaakte militair terrein van de wereld, waar op dit moment extra waakzaamheid is vanwege een aangekondigde bestorming, negeerden 3 keer de verbodsborden en gingen gewoon door. Maar dat we nu in voorarrest zitten is veeellllllls te zwaar voor zo'n klein vergrijpje"

Pubers doen ondoordachte, domme dingen. Maar dat besef komt vanzelf als u over 15 jaar de 30-jarige leeftijd passeert. Tot die tijd: veel plezier/sterkte met het waarderen van mensen op hun (vermoedde) politieke voorkeur. Maakt u niets beter dan de gemiddelde moslim: Hij die niet mijn politieke geloof aanhangt, bewezen of onbewezen, is slecht en moet kapot.

Wees eens een empathisch mens, in plaats van een toetsenbordridder.

Cen Bramer | 17-09-19 | 10:35

@Cen Bramer | 17-09-19 | 10:35:
Jammer, dat ik die pleidooien voor empathie nooit hoor, als er een karrenvracht bruine modder over een rechtse politicus uitgestort wordt.
Jammer, dat ik die pleidooien nooit hoor als een rechtse politicus decennia bewaakt moet worden, waartegen ook al weer?
Nee, dan is het altijd zijn eigen schuld.
Karma meneer. Nu is Halsema aan de beurt. Liegen en draaien.

Roadblock | 17-09-19 | 11:22
▼ 7 antwoorden verborgen

Oey oey, als dat maar goed gaat .

grapo | 17-09-19 | 09:03

Ach wat zijn ze toch weer flink aan het aanpakken. De man heeft zelf gezegd dat hij onklaar gemaakte wapens in huis heeft, en hoppa, hij wordt aangeklaagd.
Intussen sterft de stad van echte wapens en krijgt de burger de indruk dat er maar weinig enthousiaste opsporing is.

arie-hoax | 17-09-19 | 09:03 | 9

"Intussen sterft de stad van echte wapens, en...."
arie-hoax | 17-09-19 | 09:03
Whataboutism.
Whataboutism pur sang.

chicago river | 17-09-19 | 10:03

@Cen Bramer | 17-09-19 | 09:38:
Mocro's lopen met echte wapens, DUS we mogen een inbrekende jongen met een "onklaargemaakte"(hoe onklaar?) revolver niet aanpakken?

Roadblock | 17-09-19 | 10:26

@Roadblock | 17-09-19 | 10:26: Zeker wel, er wordt veel te weinig kleine criminaliteit aangepakt! Deden ze dat maar, dan werd vee lgedrag in de kiem gesmoord.

Maar een heel gezin naar de kloten helpen voor een puberstreek, gaat veel te ver.

Cen Bramer | 17-09-19 | 10:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar waar zitten je lurven en je kladden eigenlijk?

Nuchternederland | 17-09-19 | 09:00 | 4

Links van je lazer, net onder je sodemieter.

Mr_Natural | 17-09-19 | 09:01

@Glasgow Argus | 17-09-19 | 09:01:
Zo kun je ook uitleggen.

Mr_Natural | 17-09-19 | 09:02
▼ 1 antwoord verborgen

Een definitief onklaar gemaakt wapen is net zo min een vuurwapen als ieder ander stuk metaal, me dunkt?

frickY | 17-09-19 | 08:57 | 10

Het wapen is geschikt voor afdreiging, dat lukt je meestal niet met een aambeeld.

RickRD | 17-09-19 | 09:10

@RickRD | 17-09-19 | 09:10: oh ja wel hoor, als jij een aambeeld zo op kan tillen.. haha de tering dan doe je ook niets meer hoor haha

All_Anonymous | 17-09-19 | 09:14

@RickRD | 17-09-19 | 09:10: Leuk, ik zie het al voor me bij een willekeurige bank. Twwe scooterrijdertjes zich de blubber tillen aan zo'n ding. Eenmaal op de balie gezet melden dat het om een overval gaat en dan verder gewoon helemaal niets :-)

Mark van Leeuwen | 17-09-19 | 09:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Halsema heeft ook gelogen - in haar briefje aan 'alle Amsterdammers' - dat het OM Haarlem de zaak meteen toen het zoontje in de kraag werd gevat op zijn bordje heeft gekregen, dat was pas 2 weken later, namelijk op de dag dat de Telegraaf daarover berichtte.

Goofje | 17-09-19 | 08:57

Mijn opa heeft uit de illegaliteit een klein revolvertje uit de oorlog bewaard. Iedereen wist dat hij dat ding had Na zijn dood heeft zijn dochter het ding in de rivier gegooid. Manmanman waar maken mensen zich druk om. Laten ze eens wat kinderen in 020-west gaan fouilleren dan heb je een container nodig om het spul af te voeren.

paartjehop | 17-09-19 | 08:56 | 6

@Draak uit Brabant | 17-09-19 | 09:03: Mooi!

Goofje | 17-09-19 | 09:07

@ Goofje, al zaag je hem over de hele lengte in tweeën, dan nog mag je hem niet hebben. De " bestemming" als wapen is namelijk niet veranderd. Ik weet het, klinkt als onzin, maar ik kan je garanderen dat het waar is en je er aan wordt opgehangen.

me163komet | 17-09-19 | 09:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Amsterdam
die mooie stad
Is gebouwd op balkjes.

Mr_Natural | 17-09-19 | 08:56 | 1

En die balkjes zijn vaak in slechte staat.
In dat kader, overdragen naar Haarlem? Daar zijn de balkjes nog slechter...

Nuchternederland | 17-09-19 | 09:04

Halsema is een nepburgemeester met een echtgenoot die slechts vindt dat hij dat wapen beter had moeten verstoppen.

Rest In Privacy | 17-09-19 | 08:56

Hahaha wat een sneue kift dit. Alles gaat overboord, alle krokodillentranen over gedemoniseerde politici ten spijt wordt nu op volle laagte ingezet om een linkse burgemeesteres kapot te maken met een privé zaak. Hulde! Ga zo door. Niks is te dol, hahaha. Doel en middelen. Dat zal haar leren! Ons de maat nemen.. Bungelen zal ze. En haar man. En haar gezin. En haar zoon!

Beste_Landgenoten | 17-09-19 | 08:54 | 12

@Beste_Landgenoten | 17-09-19 | 09:33: het niveau daalt pas zodra jij je hier meldt. Wij merken dat, maar voor jou is dat dus altijd. Beetje zoals " 1 spookrijder, ik zie er wel honderd ".

Moresnetunited | 17-09-19 | 10:15

Je zet jezelf als een grote hypocriet neer Beste_D66_Landgenoten.
Zodra er ook maar iets in de pers komt van een PVV-er of FvD politicus, dan is niets je te dol.
En nu is iedereen die wat zegt over het liegen van deze burgemeester een verachtelijk figuur.
Blijf stilzitten als je geschoren wordt.
Er zal nog veel meer modder naar boven komen:
Ik verwacht dat die revolver niet zo "onklaargemaakt" was als meneer doet voorkomen.
Ik verwacht dat journalisten gaan wijzen op het moment dat deze zaak naar het OM werd doorverwezen, namelijk pas NA de publicatie in de Telegraaf.
Ik verwacht dat de mensen bij de politie, die aan de bel getroken hebben wegens klassejustitie nog wel wat munitie (no pun intended) achter de hand hebben.

Roadblock | 17-09-19 | 10:36

Ach ze maakt andere gezinnen ook kapot die niet in de positie zijn hun kroost op een witte school te zetten. Let em hang..

Onno Barendsen9337 | 17-09-19 | 10:55
▼ 9 antwoorden verborgen

Tegengestelde berichten. Was het nou een revolver of een pistool. Vele "deskundigen" weten blijkbaar het verschil niet. Afbeelding graag.

Nelis SplitBloes | 17-09-19 | 08:54 | 2

U kunt de hoop daarop wel opgeven. Politie, die je als deskundig zou kunnen veronderstellen, poste recent zelf een afbeelding van een VZ65 met onderschrift "Kalasjnikov"...

A.S. Perien | 17-09-19 | 09:17

@A.S. Perien | 17-09-19 | 09:17:
Als je een skorpion niet van een AK47 kan onderscheiden moet je ander werk gaan doen.

Roadblock | 17-09-19 | 10:40

Het was geen nepwapen, onklaar gemaakt wapen, op een wapen gelijkend voorwerp, maar gewoon een verboden wapen. Dit betekend gewoon een proces verbaal en de OvJ beslist of er wordt vervolgt. [zal wel niet]

RickRD | 17-09-19 | 08:53 | 2

Ach ja joh! Ophef! Nounounou! De zoon van de burgemeester!

Beste_Landgenoten | 17-09-19 | 09:35

@Beste_Landgenoten | 17-09-19 | 09:35: Nee , ophef ; burgemeester heeft gepoogd het in de doofpot te stoppen, zoals Links alles graag in de doofpot stopt.

Kim-Jung-Un | 17-09-19 | 13:33

Ik denk toch dat er belangrijker zaken in het leven zijn

Nummer 14 speciaal | 17-09-19 | 08:52 | 1

Ha ja, snel Pokemon hunten maar weer he?

Lorejas | 17-09-19 | 09:10

Rammelt aan alle kanten, maar GroenLinks en burgemeester dus het komt er mee weg. Alleen hadden ze het joch er zonder strafblad door willen loodsen wat nu niet meer lukt.

marrretje | 17-09-19 | 08:52 | 3

Zoontje is minderjarig dus meer dan zich melden bij bureau HALT zal er niet in zitten. Gewoon straffen naar het wetboek want strenger omdat het het zoontje van een burgemeester is hoeft voor mij niet.

Goofje | 17-09-19 | 09:05

Op zijn 18de is dat strafblad weer weg ..

Kim-Jung-Un | 17-09-19 | 09:08

@Kim-Jung-Un | 17-09-19 | 09:08:
Klopt, maar hij heeft em toch even te pakken, Tis toch een vlekje wat ze niet gelukt is voortijdig weg te poetsen.

marrretje | 17-09-19 | 09:48
-weggejorist-
KwestieVanBalans | 17-09-19 | 08:51

Deze familie hoort verbannen te worden uit de politiek. Ik snap dat dit allemaal normaal is voor de GL-gelederen, maar godzijdank is dat niet de enige partij in NL. Afzetten die moreel corrupte groene dictator.

Nederland80 | 17-09-19 | 08:51 | 2

Maar waar moeten ze naar toe? Ze heeft haar huis (voor heel veel geld) verkocht.

lilymar | 17-09-19 | 11:20

Natuurlijk neemt hij de schuld op zich, want groenlinks Femke mag niet als burgermeester beschadigt worden,.Dat is het met de groenen liegen zo als hun het uit komt ,Vooral hun klimaat leugens.

gerrit5042 | 17-09-19 | 08:50 | 5

Nederland. Later thuis hebben Femke en Robert hebben zich later een kriek gelachen. Hahaha Robert je was zo overtuigend hihihi.

CalamityJane | 17-09-19 | 09:02

Loopt niet zo leuk doorelkaar hierboven.
Femke en Robert hebben zich later een kriek gelachen. Femke, ' oh hihihi Robert je was zo overtuigend hahaha'.

CalamityJane | 17-09-19 | 09:04

Denk je dat feeksje Femke over zich laat lopen? Doe maar niet.

CalamityJane | 17-09-19 | 09:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Pas toen de familie hoorde dat het de volgende dag allemaal in de Telegraaf kwam vroeg de zoon benauwd:
‘Heb ik nu een strafblad?’”

Dat is wel vreemd, want daarvoor was het toch al bekend bij politie en justitie?
Hier heeft Oey zich versproken.

Angelina-a | 17-09-19 | 08:50 | 5

Tot half augustus. Het gezin is nét op vakantie op een eiland voor de kust in Kenia („Er komen daar nagenoeg geen Nederlanders”) als Halsema een telefoontje krijgt van haar woordvoerder. „Hij zei: ‘De Telegraaf weet van de arrestatie. Ze gaan morgen breed uitpakken’. Toen we dat aan onze zoon vertelden, zag ik het bloed wegtrekken uit zijn gezicht. Hij zat vol vragen. ‘Heb ik nu een strafblad?’” Hij haalt het moment terug: „We zaten op een idyllische plek maar er werd alleen maar gehuild.”

Angelina-a | 17-09-19 | 14:03

Tot de Telegraaf "uit pakte" dacht zoontje dus dat hij zonder strafblad de dans zou ontspringen.
Tot de Telegraaf "uit pakte" lag de zaak dus bij het hoofdstedelijk parket voor en niet in Haarlem.
Er was dus een doofpot.
De politieagent(en) die dat lekte(n) deed dat dus terecht.
Er lag dus een plan klaar hoe te handelen en wat de gevolgen zouden zijn als het wel uit zou komen, want Bruno vroeg meteen naar een specifieke consequentie en de transfer naar een ander parket werd in gang gezet.
Dat impliceert dus wel degelijk manipulatie van de procesgang.
Zet de afzettingsprocedure maar in gang!

CynicalBastard | 17-09-19 | 15:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Wijlen mijn schoonvader ha verschillende jachtgeweren in de kast staan en alle boeren in de buurt ook,m dat was heel gewoon. Voor lastige vossen en ander tuig. En niemand had een vergunning, want zielkige vosjes afschieten is zielig. En nou heeft zo'n gast een foppistooltje, gutgutgut. Laten ze zich druk maken om die duizenden drugsdealende medenederlandres die allemaal met een proppeschieter rondlopen die niet onklaar is gemaakt.

paartjehop | 17-09-19 | 08:50 | 10

Je moet wel goed liegen en niet doorzichtig. Dan ben je er bij. Geldt ook voor Halsema.

CalamityJane | 17-09-19 | 09:26

@CalamityJane | 17-09-19 | 09:26:
Inderdaad.
Alle pro-Halsema reaguurders kletsen zorgvuldig om dit punt heen.
Mevrouw liegt bewust.
Meneer neemt de schuld op zich, omdat dat wapen HELEMAAL geen nep-wapen is zoals ze zei.
Ik verwacht nog veel meer modder betreffende dat wapen.
Waarom sprak de politie niet tegen dat het een nepwapen was?
Zij weten wel beter.

Roadblock | 17-09-19 | 10:44
▼ 7 antwoorden verborgen

IK vind dat medeplichtige Femke H ook een balkje verdient

jack_gouda | 17-09-19 | 08:49

Wanneer werd de zaak nu echt overgedragen aan het parket Haarlem? Voor of na de brief aan ‘alle amsterdammers’ die la Halsema op haar iPhone vanuit het Keniaanse vijfsterrenresort werd verstuurd?

Het was gewoon de bedoeling om deze zaak stilletjes te laten verdwijnen. Alleen De Telegraaf en de wAkkere bron van de gelekte informatie stond dat in de weg.

Het grote Oeij interview is damagecontrol vanuit Famke. Hypocrisie is altijd al haar handelsmerk geweest. Incompetentie als burgermeester en leugenachtigheid moeten nu haar lot bepalen. Afgreden. Nu.

Glasgow Argus | 17-09-19 | 08:48

Op voorhand wil vrijwel niemand het.
Op voorhand weten de weldenkenden dat het gedoemd is te mislukken.
En toch wordt Femke H. benoemd tot burgemeester van onze hoofdstad.

Nederland in een notendop.

WasHetMaarMakkelijk | 17-09-19 | 08:48

Nepwapen hoor. Maar wel de soort nep waardoor je verdacht wordt van wapenbezit.

Repetitive Beats | 17-09-19 | 08:48

Advocaat van Femke kent of ziet het verschil niet tussen nep wapen of een onklaar gemaakt echt wapen. Liegen liegen liegen dat overheerst in deze zaak door iedereen. Het met 2 maten meten gaat me steeds meer tegen staan.

foxhunter | 17-09-19 | 08:47

Maar die gast mag wel lekker elke avond de burregemeester van achter bij dr tetten pakken, dus hij heeft niks te klagen.

paartjehop | 17-09-19 | 08:45 | 4

Wansmaak brrr.

CalamityJane | 17-09-19 | 09:27

Ik durf het te betwijfelen.

spanarchist | 17-09-19 | 10:01
▼ 1 antwoord verborgen

Waar gaat het hier in essentie nu eigenlijk om? Een uit de hand kwajongensstreek met een onklaar gemaakte revolver die de vader in zijn verwijtbare achteloosheid in bezit had en voor het grijpen had neergelegd. En een moeder die de schade voor haar zoon en haarzelf in haar functie zoveel mogelijk binnen de perken wil houden. En die daarbij uit deels onnadenkende impulsiviteit en in lichte staat van paniek enkele verkeerde beslissingen neemt. Had iedereen kunnen overkomen.
En dus gaan we dit arrogante linkse wijf even dag in dag uit het vuur aan de schenen leggen. Kan ons het schelen dat er een gezin kapot gemaakt wordt, een kind jarenlang met de gevolgen opgezadeld zit. Het is tenslotte geen fijnbesnaarde FvD’er, maar een boegbeeld van klimaathysterische en soortgelijke linkse doordrammerij en dat zal dat vervloekte kreng nu godverdomme eens bezuren ook.
We weten uiteraard wel beter, maar lopen het aan als de zwaarst denkbare criminaliteit. In al haar wanhoop om het dramatische oplageverlies te maskeren loopt de Telegraaf hierbij uiteraard voorop.
Kostelijk hoe Johan Derksen deze kwestie gisteravond op zijn bekende wijze relativeerde.
Misschien kunnen we ons vanaf nu weer eens druk maken om belangrijke zaken. Er is oorlogsdreiging. Het land wordt onder voet gelopen door de drugsmaffia. Religieuze indoctrinatie van kleine kinderen. De rijksbegroting. Negatieve rente.
Nee, toch maar eerst alle hens aan dek en dat mens kapotmaken. En die kerel en dat zoontje van haar in één ruk mee de vernieling in. Kan ons het verdommen.

Ridde Rogter | 17-09-19 | 08:45 | 11

@paartjehop | 17-09-19 | 09:05:
Ik heb geen namen genoemd, en het is ook niet aan mij om die personen aan te wijzen. Je doet met deze opmerking lijken alsof er geen enkel integer en eerlijk persoon is te vinden bij de bestuurlijke lui. Ben je zo slecht onder de indruk van ze of ben je gevangen in de charmes van de kliek die elkaar in stand houdt die er nu zit. Misschien moet het hele systeem wel op de schop. Als je als landsbestuur niet meer het volk vertegenwoordigd maar het grote geld wat afhankelijk is van continu groei in een economie gebouwd op uitputtelijke grondstoffen e.d. gaan we ergens een keer een afgrond in. Ik hoop niet dat er nu op oorlog aangestuurd wordt om de onhoudbare boel te 'resetten'.. Want dat is een hele grimmige oplossing om uit het cirkeltje te breken.

NiCeY | 17-09-19 | 09:44

Wat doet mij nu vermoeden, dat als die "onklaargemaakte" revolver bij Baudet of een andere FvD politicus was gevonden uw verhaal heel anders zou zijn.
U begrijpt het even niet.
Jarenlang heeft de linkse pers de meest achterbakse methoden gebruikt om andersdenkenden bruin te verven.
Afgelopen zondag nog in WNL.
Maar als er teruggemept wordt, dan klimt u op het hoge morele "die arme vrouw en haar gezin kapotgemaakt" paard.
Meneer, u bent voor mij volkomen ongeloofwaardig.

Roadblock | 17-09-19 | 10:52

@Repetitive Beats | 17-09-19 | 08:52: Blij dat ik even de reacties heb doorgelezen; anders had ik iets van precies dezelfde strekking getikt. Dank dat u dit voor mij gedaan hebt!

McSplutter | 17-09-19 | 16:46
▼ 8 antwoorden verborgen

Ha ha, en tel daarbij dat aanstaande miljardenfaillissement van de vuilverbrander AEB op en je ziet waar links bestuur toe leidt. De enige competente wethouder van de stad is opgestapt, de burgemeestersfamilie ligt onder vuur van de eigen onklaargemaakte revolvers, en de parkeertarieven gaan richting 15 euro per uur om het gat in de linkerhand te dichten.

NB: eindverantwoordelijke voor het AEB debakel in 2014-2017: toenmalig wethouder Ollongren. Die dame die voorstelde om Amsterdam af te scheiden van Nederland wanneer de verkiezingsuitslag haar niet zou bevallen. De dame die via onfrisse juridische trucs het referendum afschafte.

Het Nederlands bestuur heeft haar zelfreinigende vermogen verloren.

Professor Superhirn | 17-09-19 | 08:44 | 1

"Het Nederlands bestuur heeft haar zelfreinigende vermogen verloren." Zoals u al tikte: AEB-debakel. Teveel afval om nog te kunnen verbranden.

McSplutter | 17-09-19 | 16:49

In de vorige eeuw is er een dorpsgenoot uit mijn boreaal dorpje opgepakt door de popo omdat hij een stuk of twintig antieke onklaar gemaakte proppenschieters in huis had die hij verzamelde. Daar had de beste man echter geen vergunning voor. Hij werd door de rechter veroordeeld tot 14 dagen logeren op staatskosten wegens verboden wapenbezit. Maar meneer Oey zal er wel met een fors foei-gesprek afkomen, we leven tenslotte in een bananenrepubliek.

eerstneukendanpraten | 17-09-19 | 08:41 | 1

Reken maar uit: 14 dagen per 20 wapens, 0,7 dag per wapen. Dus inderdaad, dat wordt maximaal een boete.

John McClane | 17-09-19 | 08:46

Ok, kunnen we onze energie niet op meer interessante zaken richten. Die dame heeft niet zo veel fout gedaan toch. Haar man is en mietje en d'r zoon is een verwaande puber, big fucking deal. Over naar de orde van de dag!

Alleen Poep | 17-09-19 | 08:41 | 4

Alleen Poep | 17-09-19 | 08:41
Jij zou dat wel willen, niet? Klein dictatortje.
Nee vriend. Dit topic, en de derivaten van dit topic, gaat uitgemolken worden tot er geen druppel meer uit te knijpen valt.
En ik? Ik vind het heer-lijk.
Geen mooier vermaak dan leedvermaak, zeggen ze.
Zelf wil ik daaraan toevoegen; voor mensen die zelf de arrogante wijsheid in pacht plachten hebben hebben.

@Alleen Poep: Wat verlies jij hier goed.
De topic-derivaten zullen voorlopig nog wel even blijven komen. LOL!
Linksdwalende Le-ooo-serrrr! Doofpotdouwende Dabbert.

chicago river | 17-09-19 | 08:51

@chicago river | 17-09-19 | 08:51:
Niet het nut zien van een inhoudsloze smaadcampagne maakt mij links? Er is zoveel sterks om haar op aan te spreken maar hier wordt op gefocust. WAAROM?
Anyway, veel plezier met je leedvermaak, ik vergeet het nodeloos kwetsend aspect af en toe.

Alleen Poep | 17-09-19 | 09:09

@Alleen Poep | 17-09-19 | 09:09: Jammer hè? Zodra je hier een menselijke kant hebt, ben je een stuk vreten... Ik ben groot bewonderaar van Baudet, maar waarom de meesten hier fan van 'm zijn begrijp ik niet. Het enige dat hij namelijk verkondigt is 'gezond verstand en medemenselijkheid', waar dat rechtse-verlosser vandaan komt weet ik dan weer niet.

Cen Bramer | 17-09-19 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg toch wel de indruk dat er een haatcampagne tegen Femmie word gevoerd over de rug van haar familie. Heeft ze nog wel tijd om burgemeester te zijn?

Tishetnetnie | 17-09-19 | 08:41 | 3

Neen. Ze is net terug van het derde ritje naar Shurgard om de laatste restjes veilig op te bergen.

Langshetrandje | 17-09-19 | 08:45

Hopelijk heeft ze geen tijd meer om burgemeester te zijn, ze doet anders toch maar onzinnige dingen.

T.R.U.M.P. | 17-09-19 | 08:46

Heeft ze zich dan al als burgemeester laten kennen.

CalamityJane | 17-09-19 | 09:28

Hadden ze niet direct een huiszoeking moeten doen op het moment dat de vader toegaf en aangaf dat er mogelijk meer "rekwisieten" in huis zouden liggen?

Dat had bij ieder ander al lang en breed gebeurt. Misschien toch een beetje klassejustitie.

WTSHTF | 17-09-19 | 08:39

Staat ook als hoofdartikel op de site die hier niet genoemd mag worden. Is dus 100% geregisseerd door belanghebbenden, anders werd het daar wel doodgezwegen.

Kukooo1 | 17-09-19 | 08:36

'de omstreden Amsterdamse burgemeester Femke Halsema'
Ghehehe zo is dat!

keestelpro | 17-09-19 | 08:36 | 2

Is burgemeester van Amsterdam maar ze is geen Amsterdamse burgemeester..

Patje2011 | 17-09-19 | 08:38

En maar steeds vertellen over haar (VRIEND) terwijl ze gewoon getrouwd is, vraag me af waarom dat is.

roodborstje1 | 17-09-19 | 11:21

Oei, oei, oei.

Kamervraag | 17-09-19 | 08:36 | 1

Nomen est voorkomen.

keestelpro | 17-09-19 | 08:36

Terwijl Amsterdam steeds meer op de Gazastrook begint te lijken met alle schietpartijen en steek ''incidenten''. Heeft mevrouw Halsema werkelijk alles verkeerd gedaan wat er maar kon verkeerd gaan. Blijkbaar is die vent van haar een stuk betrouwbaarder door gewoon de feiten te benoemen, niets nepwapen maar een onklaar gemaakte echte revolver. Kortom, Bruno H. krijgt een strafblad en met een beetje mazzel alleen een hoge boete wegens illegaal wapenbezit. Hopelijk heb Halsema of haar vent die zoon van hun alle hoeken van de kamer laten zien zodat ie het wel een 2de keer uit z'n hoofd laat om stoer te lopen doen met een wapen. Verder, gewoon aftreden dan red je nog iets van je reputatie. Maar regels en wetten, die zijn niet bestemd voor de Communistische Linkse bestuurders van Amsterdam.

Indoneesje | 17-09-19 | 08:35 | 5

Ho, het is niet alleen de schuld van Halsema. Het is weliswaar een tuthola maar haar voorgangers waren geen haar beter op af en toe wat stoer geblaat voor de bühne na. Overigens, waar blijven nou toch de mariniers?

Nelis SplitBloes | 17-09-19 | 08:57

@Nelis SplitBloes | 17-09-19 | 08:57: kom niet aan Eberhard!

CynicalBastard | 17-09-19 | 09:00

@CynicalBastard | 17-09-19 | 09:00: Was die niet de advocaat van een crimineel zooitje in een soort clubhuis aan een gracht? En zorgde hij er voor dat de politie daar niet binnen mocht komen na alle ellende maar wel door een brievenbus mocht kijken? Waar later nog een moord was ? Weet het toevallig omdat een vriendin van mij daar tegenover woonde.

roodborstje1 | 17-09-19 | 11:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Starfbechikking, boete, klaar. Klein bier.

hetishoehetis | 17-09-19 | 08:35

Maar heeft hij Halsema klaar of onklaar gemaakt? (hij heeft het geprobeerd met die kaak, maar het is niet helemaal gelukt.)

Patje2011 | 17-09-19 | 08:34 | 2

Volgens de advocaat was de slagpin van het pistool beter geblokkeerd dan de kaak van Halsema. Da's een sterke stelling.

keestelpro | 17-09-19 | 08:50

NEPWAPEN eerst was het nog een nepwapen, het is een onklaar gemaakt vuurwapen. Dus, er is wel degelijk geknoeid met verklaringen en politierapporten.

silletje | 17-09-19 | 08:33 | 3

Het pistool was onklaar gemaakt want de slagpin stond op veilig en de kogels zaten in zijn rugzak. ;-)

keestelpro | 17-09-19 | 08:49

Nee hoor, het heel verhaal is dat dat Halsema het gewoon niet wist wat het was en Meneer Oey aan het filmen was in Thailand. Pas nu hij terug is, heeft hij de details alten weten.

Een mens kan niet alles weten en inzichten wijzigen, a voortschrijdend.

Cen Bramer | 17-09-19 | 10:20

@Cen Bramer | 17-09-19 | 10:20:
U doet wel heel erg u best om Halsema uit de vuurlinie te houden vindt u zelf niet?
Als Halsema niet weet dat er een "onklaar gemaakte" revolver in de burgemeesters woning was, is ze onnozel.
Het botst met de verklaring van Oey, dat het wapen in een laddje lag waar de in beslag genomen telefoons bewaard werden.
DUS ze wist van dat wapen.

Roadblock | 17-09-19 | 11:33

Een nep wapen koop je bij Intertoys of Bart Smit.
Dit was een echt wapen dat onklaar was gemaakt. Meestal gebeurd dat door iets in de loop te lassen zodat je er niet meer mee kunt schieten, en daarna mag je het legaal in huis houden. Je mag het zelfs aan de muur hangen als jij dat wilt.

Osdorpertje | 17-09-19 | 08:33 | 3

Is niet waar wat je beweerd.

mono-culti | 17-09-19 | 08:44

Nepnieuws. In duitsland kan je alarmwapens kopen die als 2 druppels water op de echte lijken maar waar je nog geen mug mee dood kan schieten. De loop is dusdanig gemaakt dat je er geen kogels mee kan vuren, de body is van zinkgietwerk en kan de klap van een echte patroon niet aan. In D. geen probleem, legaal verkrijgbaar voor iedereen boven de 18. In NL. 100% een vuurwapen. Ziet het eruit als een echte gun en heeft het iets van bewegende onderdelen zoals een slede die je kan doorladen? Jammer dan, vuurwapen 1e klas, wapenwet, forse straf.
Van mij mag op dat punt de europese wet ook wel in nederland gelden, je zou gewoon voor persoonlijke verdediging zo'n ding in huis moeten mogen hebben maar zolang dat niet zo is moet ook het gesjeesde filmvriendje van de burrie weten dat het niet mag. Juist hij zou dat moeten weten, de afdeling props die hem die collectie gegeven heeft moet hem gewaarschuwd hebben anders zijn die net zo dom (en wellicht zelfs ook nog strafbaar)

elfenstein | 17-09-19 | 09:10

@elfenstein | 17-09-19 | 09:10:
Waarom zou je voor persoonlijke verdediging een nepwapen in huis nemen?
Het juiste tuingereedschap is veel effectiever.
Verder zijn er in Duitsland nepwapens te koop, die je daadwerkelijk kan doorladen.

Roadblock | 17-09-19 | 10:58

Opzetje NRC / Oey.
NRC zal wel even helpen.
Jammer dat Nederland nog slimmeriken telt. Slimmer dan zij!!

CalamityJane | 17-09-19 | 08:33 | 1

En zo is dat. Je kunt veel van ze zeggen, maar ze zijn niet dom. Dit is van begin tot eind voorgekookt. Halsema uit de vuurlinie, Oei neemt de rol van schlemiel op zich. ‘Hij was een beetje dom.’

Computer_says_no | 17-09-19 | 08:46

Puber maakt misstap met onklaar gemaakt pistool van pappa. Boeien

1977 | 17-09-19 | 08:32 | 3

Het gaat om mevrouw Halsema om wat ze probeerde.

CalamityJane | 17-09-19 | 08:35

Gaan we allemaal wel eens een woonboot mee in, toch?

Nuchternederland | 17-09-19 | 09:10

Burgemeester liegt in emotionele verklaring.
Ook boeien?

Roadblock | 17-09-19 | 11:01

Wat een oeverloos drama is die stad geworden onder links.En dat wil dan een land gaan besturen.

van stampij | 17-09-19 | 08:31 | 2

Banken hebben kredieten vuilverbrander ingetrokken. Amsterdam gaat financieel de bietenbrug op. De rest van Nederland mag dit gaan oplossen.

Langshetrandje | 17-09-19 | 08:32

De shit van heel het land richting Amsterdam. Nieuwe hoofdstad Rotterdam. Wil ik aan bijdragen.

CalamityJane | 17-09-19 | 08:54

In welke film en in welke scene is dat pistool eigenlijk te zien? Of....

Roodneus | 17-09-19 | 08:29 | 5

Is dat niet die film met een PoC drugdealster?

BrutusBosch | 17-09-19 | 08:36

Ik heb al zitten zoeken naar dat logo van die firma waar die revolver in afgebeeld zou zijn.
Misschien weet iemand een firmanaam?
Is er een plaatje van die revolver, dat weten we meer.

Roadblock | 17-09-19 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien dat Oey inderdaad de sjaak is vanwege het "voorhanden hebben van een revolver", feit blijft dat zijn jong ermee over straat liep. Dat maakt hem hoe dan ook strafbaar...

Oh, en welke randdebiel legt er nu een "onklaar" gemaakt vuurwapen in hetzelfde laatje als waar ook de gsm's van de kinderen gelegd werden als ze voor straf afgepakt werden?!

Tollebol | 17-09-19 | 08:28 | 3

In datzelfde laatje ligt ook de coke.

Langshetrandje | 17-09-19 | 08:30

Tis deugpolitiek gesproken minder erg dan minder roepen, wordt onder het tapijt Stopera weggemoffeld in 3.2....1.

william7055 | 17-09-19 | 08:27

Wat een stel die twee zeg, uit het interview: "Femke zei: ‘Ik wil dat je terugkomt.’ Dat heb ik niet gedaan. Ik ben nog twaalf dagen in Bangkok gebleven"
OMG, dan ben je echt een narcistische hork eerste klas, je vrouw en kind zitten in de shit en jij denk... toedeledokie....

obseditas | 17-09-19 | 08:27 | 7

Misschien kon hij niet terug omdat hij daar nog vast zat. Meneer lijkt het niet zo nauw te nemen met de wettelijke regels voor het plebs.

Moresnetunited | 17-09-19 | 08:42

@John McClane | 17-09-19 | 08:39: Precies. Werk van een mediacoach/crisismanager. Geen communicatie en wapen als rekwisiet opvoeren. Afleiden en down playen.

A.S. Perien | 17-09-19 | 09:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zag hem gisteren nog rijden in een Leopard tank, onklaar gemaakt met een kurk in de loop.

Patje2011 | 17-09-19 | 08:27 | 6

Nee joh, dat was Femke's oude mercedes.

mono-culti | 17-09-19 | 08:49

@keestelpro | 17-09-19 | 08:45:
Maar om dan gelijk iets van het kaliber Halsema naast je op de bank te parkeren vind ik dan wel weer wat ver gaan.

elfenstein | 17-09-19 | 09:16

LOL!

Ghehehe | 17-09-19 | 09:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat wordt een dikke foei voor O..... en Femke H. komt er zonder kleerscheuren af, net als dat kleine etterbakje van hen.....

Fatwabuster | 17-09-19 | 08:26

Wat zou Oey bedongen hebben om de fall guy te spelen? Vragen, vragen, vragen...

ScumbaggusMaximus | 17-09-19 | 08:25 | 2

Echtscheiding zonder huwelijkse voorwaarden en alimentatie. Ik zou juichend voor die ene onvoorwaardelijke maand van de 6 in de bak gaan zitten indien waar.

CynicalBastard | 17-09-19 | 08:39

Voortaan betaalt femmie de thaise hoertjes voor ´m?

elfenstein | 17-09-19 | 09:38

De zolder vd Halsemaatjes is in ieder geval weer eens opgeruimd.

horsteknots | 17-09-19 | 08:25 | 2

Nu ligt de hele zooi waarschijnlijk in de kelder.

keestelpro | 17-09-19 | 08:39

@keestelpro | 17-09-19 | 08:39: De ambtswoning ligt aan de gracht. Sinds kort ligt daarin een plastic tasje, verzwaard met enkele zware filmrekwisieten. Zou zo maar kunnen, toch?

Lt. Hubert | 17-09-19 | 12:03

Opoffering om de heks op haar plaats te laten zitten.

Ronnie uit Helmond | 17-09-19 | 08:25 | 1

De man van Halsema is nooit in beeld geweest maar nu wordt hij opeens ten tonele gebracht als usefull idiot in deze soap. Duidelijk een offerschaapje.

keestelpro | 17-09-19 | 08:42

Ik hoop dat ze die verzameling werpsterren nog ontdekken die hij gebruikte voor zijn Japanse documentaire.

Patje2011 | 17-09-19 | 08:24

Het Linkse old-boys netwerk is momenteel druk bezig een nieuw vetbetaald baantje voor El Halasema te zoeken. Daarna zal ze "met veel pijn in het hart" aftreden als burgermeester en De Telegraaf de schuld van alles geven.

Eurohater | 17-09-19 | 08:24 | 1

Wacht maar tot de Joop onderzoek gaat doen. Dan blijkt GeenStijl de hoofdschuldige te zijn.

Nivelleermarionet | 17-09-19 | 08:38

nou dat wordt geheel voorwaardelijke straf van 500 euro voor die meneer, oei! daar kom hij toch mooi mee weg.

ikworstelengadouchen | 17-09-19 | 08:23

Ik hoop dat Halsema zich er zéér van bewust is dat ze nóóit die functie zou hebben gehad als we in Nederland een gekozen burgemeester zouden hebben.

Jimmydepimmy | 17-09-19 | 08:23 | 4

Vergis je niet, GL is wel het grootst daar.

Kukooo1 | 17-09-19 | 08:41

@Kukooo1 | 17-09-19 | 08:41: Opkomst gemeenteraadverkiezingen is uiterst laag. Als een kerel (m/v/x) uit de juiste hoek opstaat dan wint deze persoon op de slofjes.

Langshetrandje | 17-09-19 | 08:46
▼ 1 antwoord verborgen

"Foei" zaak gesloten.

Denarius | 17-09-19 | 08:22 | 1

Foey, dan

CynicalBastard | 17-09-19 | 08:36

Het zit Femmie ook niet mee. Binnenkort man vast voor verboden wapenbezit, zoon vast voor inbraak en vernieling en moeder werkeloos want criminele familie...

Petrus Poortwachter | 17-09-19 | 08:21 | 2

Standje, standje en standje is mijn verwachting.

Langshetrandje | 17-09-19 | 08:22

Allemaal een complot van rechts Nederland om links weer eens in een kwaad daglicht te zetten. Trap er niet in jongens!

ijssiev | 17-09-19 | 08:18 | 4

2als het al zo is eindelijk eens andersom. De verwijzingen naar nazi'se.d. als het over Baudet of Wilders gaat zijn nog steeds gaande, dus hou je flauwe complottheorien maar voor je. Bovendien heeft die lummel van een Oey zelf olie op het vuur gegooid. Het zal je 'partner' maar zijn.

Ruud5 | 17-09-19 | 08:27

LOL, daar hebben ze rechts niet voor nodig, kunnen ze heel goed zelf.

knutsel_ | 17-09-19 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer dat ze vanochtend geen inval hebben gedaan en een huiszoeking.

Patje2011 | 17-09-19 | 08:18 | 4

Dit hadden ze nog diezelfde nacht moeten doen, nu kunnen eventuele bewijsstukken allang afgevoerd zijn. Niet zo doortastend van de popo Amsterdam. Maar ja, het betreft hun bazin, he..?

Veluwse-Eikel | 17-09-19 | 08:23

En omdat het om vuurwapens gaat, met een volledig arrestatie team. Misschien dat Gregorius Nekschot nog wel een team weet?

TheEgg | 17-09-19 | 08:29

@TheEgg | 17-09-19 | 08:29:

De waarheid is meedogenloos, u omschrijft het per letter als gedrukt.

Marcello Christiani | 17-09-19 | 16:53
▼ 1 antwoord verborgen

Morguh allemaal, maak er een mooie dag van.

keistad | 17-09-19 | 08:18 | 1

Heb je je nieuwe schoenen al aan?

Nuchternederland | 17-09-19 | 09:14

Papa needs to take one for the team.
Bij iedereen die zo'n team wil supporten daar zit een steekje los maar dat wordt hier weer gemist door de mediaas.
Hoe zou dat toch komen?

CynicalBastard | 17-09-19 | 08:18 | 2

Omdat bij de media ook genoeg steekjes los zitten?

boerk | 17-09-19 | 08:19

Media = establisment. tis 1 pot nat daar boven ons.

ikworstelengadouchen | 17-09-19 | 08:24

Als het een gewone burger betrof, had deze hele zaak vast een vervelend staartje. Dus moet dat hier nu ook.

Accident_Prone | 17-09-19 | 08:17 | 2

Hahaha, u bent wel heel erg grappig vanmorgen... /SarcOff

boerk | 17-09-19 | 08:18

Dan hadden we het er niet over bedoel je

menage | 17-09-19 | 08:33

Weer iemand geofferd op het linkse altaar.
Er zou een complete tv serie over gemaakt kunnen worden...

boerk | 17-09-19 | 08:17 | 1

Ze zei ooit; nooit meer een publieke politieke functie te gaan bekleden. Wat zal ze spijt hebben.

artie | 17-09-19 | 09:10

In bijna alle gevallen zou ik de soap allang beu zijn, gek genoeg kan ik er nu geen genoeg van krijgen.

Langshetrandje | 17-09-19 | 08:17 | 8

@John McClane | 17-09-19 | 08:43: Eberhard bewees het tegendeel. Er ging niet veel meetbaar beter onder hem maar toch voelde de stad dat zo.

CynicalBastard | 17-09-19 | 08:54

Langshetrandje | 17-09-19 | 08:17 |
Jij ook al niet he! LOLoLOL! Partner in crime.
Maar deze soap is geen guilty pleasure vriend, voor ons.
Dit kwaliteitsdrama is ons gewoon gegund.
Wij hebben dit verdiend.
Goddelijk wil ik het niet noemen, maar het komt in de buurt.
Het zoet na het zuur dat we nooit kregen voorgeschoteld op ons bord! Gna!

chicago river | 17-09-19 | 09:06
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken