Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Ik begrijp het wel, zo lang de schoorstenen nog roken moet de schoorsteen ook roken, maar het is eigenlijk best wel hypocriet van de VK ja. Om het er nog even extra in te wrijven zouden jullie een paar advertenties van Milieudefensie of zo moeten plaatsen, eventueel gratis als ze er over beginnen dat de doelgroep hier niet zit. Of misschien een advertorial die de gevolgen van klimaatverandering op een zo simpel mogelijke manier inzichtelijk maakt.

SmilingBhudda | 26-08-19 | 20:47

Dit is toch helemaal geen probleem. Volg gewoon de manier van werken van onze overheid: maak alles wat niet zo goed is voor het milieu duurder en dan is dat opgelost.

Patatter | 26-08-19 | 20:18 | 1

Maak dan Mark Rutte ook meteen wat duurder, die man is ook niet zo goed voor ons

Joostmochtnietsweten | 27-08-19 | 07:45

Ik heb een neutraliserend klimaatfonds opgezet. Koopt allen uw klimaataflaat, haast u want het einde is nakende.
“Start vast de motoren van privé Jet”

Eppo | 26-08-19 | 20:14

Als ik die piloot was vloog die linkse zuurpruim mijn huis uit.

BozePaarseMan | 26-08-19 | 20:10

Zeg, milieujankerts! Een beter milieu begint bij jezelf. Maak er een eind aan zou ik zeggen en laat de rest lekker vliegen, bbqen, vlees eten, diesel rijden en kinderen krijgen. Samen lossen wij het op

SicSeb | 26-08-19 | 18:44 | 1

Nee nee zo werkt dat niet. Ze willen hun mening opdringen bij iedereen en iedereen moet zich er aan houden. Vervolgens betalen ze zelf een paar euro extra voor de vliegreis en is het wel weer goed. Zolang jij maar niet meer kan gaan.

Omebert | 26-08-19 | 20:03

Waar hoop je nou precies op Sarah? Als die vriend stopt met vliegen is hij werkeloos en neemt een andere piloot het werk over. Het milieu schiet er niks mee op en die vriend ook niet.

Schrijf dan een brief dat de VK moet stoppen met vliegreis advertenties. Stop zelf met vliegen en bind jezelf aan een hek op Schiphol of zo. Doe een beetje je best ipv die vriend lastig vallen.

WammesWonder | 26-08-19 | 18:17

Oh ja , Een links mutsje die “ toenvallig” een relatie aangaat met een piloot vanwegen z’n mooie blauwe ogen, terwijl Bastiaan , het school vriendje, de rasta wannabee met diep groene ogen en pluizige dreadlocks dan weer ff niet in beeld komt.
National geographic kan ook een nieuwe serie “ gold diggers” starten in Nederland.

Datgingniegoed | 26-08-19 | 17:59

milieu knapt aardig op laaatste 20 jaar .. mensen worden steeds gekker

sparrow | 26-08-19 | 17:17

Hoi Sarah. Ik heb Berlijn al eens ontdekt. Ik vind het een afschuwelijke, onsympathieke en deprimerende stad vol met protserige, overmaatse en spuuglelijke gebouwen. Dus dank voor je aanbod, maar ik ga liever ergens anders heen. Londen, Wenen of Boedapest bijvoorbeeld.

MAD1950 | 26-08-19 | 17:05 | 3

Berlijn is een goeie wereldstad en al jaren booming. Dus.

Shareholder II | 26-08-19 | 17:23

@Shareholder II | 26-08-19 | 17:23: Dat is toch geen reden om een stad te bezoeken die zo lelijk en ongezellig is?

MAD1950 | 26-08-19 | 17:44

Ben het helemaal eens. Nare stad met overal kogelgaten en littekens van WO II en koude oorlog. Er is daar veel te veel ellende geweest en dat ademt die stad nog steeds uit. Ik kreeg er de kriebels van.

medusa324 | 26-08-19 | 21:02

Ze moeten dat vliegen sowieso veel duurder maken. Of nóg beter... vliegen naar de wintersport. Worden die rijen vanzelf korter

Happy People | 26-08-19 | 16:56 | 1

ja hallo?!? En dan met de boot naar Canada, Chili, of Japow zeker?

Jacques_SiConto | 26-08-19 | 18:10

Ik geloof niet dat er werkelijk zulke schrijfsels binnenkomen. Ze zijn alleen bedoeld om aandacht te krijgen voor dat stuk papier dat steeds minder lezers kent. Dit komt allemaal van de totaal wereldvreemde grachtengordel redacties

A la snackbar | 26-08-19 | 16:43 | 1

U heeft gelijk.
Al die zogenaamde ingezonden stukken worden door de redactiestagiairs bedacht.
De deadline van het krantje moet immers gehaald worden.
En er zit altijd wel een kern van waarheid in.

Bolder | 26-08-19 | 17:25

Lol hij probeerf minder te vliegen. Er is een verschil tussen proberen en doen :-)

Noppies | 26-08-19 | 16:33

Weet je wie ook graag naar Berlijn ging?

drs. P | 26-08-19 | 16:25 | 1

Johannes Heesters ?

Shareholder II | 26-08-19 | 17:24

Teun van de Keuken lijkt mij zo op het eerste gezicht een zeer onaangenaam persoon.
Op het tweede gezicht ook trouwens.

WasHetMaarMakkelijk | 26-08-19 | 16:25

Fly responsible,
'mannen houd u gulp dicht'.

Kanarie_Geil | 26-08-19 | 16:20

Die hypocriete groene hipsters die de wereld rondvliegen komen altijd met het volgende excuus: wij gaan om te leren van andere culturen, een authentieke ervaring, leven als een lokale, massa toerisme is niks voor ons, blablabla.
Komen ze terug op kantoor en dan hoor je: "Nou zegggg, gingen we ballon varen in Australie boven Ayers Rock, komen we daar toch onverwacht Jeroen en Sanne tegen! Nou jaaaa, dat geloof je toch niet"??
Of: "Zaten we dus in die Transsiberie Express, dwars door Rusland, eindelijk in Wladiwostok en wie komen we in een lokale bistro tegen? Pepijn en Merel!!! Nou jaaaa.."

BASinnic | 26-08-19 | 16:17 | 1

Waar heb jij de Rossia zien vliegen? En sinds wanneer is Vladivostok Pools? Doe mij ook eens die drugs!

Nobeltje | 26-08-19 | 16:21

Laatste foto: MOAB.... Mother of all BBQ’s

Blonde Nel | 26-08-19 | 16:13

Voor de kindertjes van de Volkskrant, special;
https://www.youtube.com/watch?v=oQK2X4WOwh8

A333aan | 26-08-19 | 16:12

Is dit nu een soort omgekeerd """adverteerdersbellen""""? Zoiets als: je mag best kritiek hebben op vliegreizen, maar dan ben je hypocriet als je ondertussen wel geld aanneemt van vliegmaatschappijen om reclame te maken voor vliegreizen? Is het in journalistiek of moreel opzicht niet juist erg sterk om kritiek te durven uiten op de consumptie van producten van belangrijke adverteerders?

En verklaart dat misschien ook waarom @Pritt Stift hier zo weinig woorden plempt?

OverdaanDerOnderheid | 26-08-19 | 16:01 | 3

Mmm ja ik zou het ook heel normaal vinden als WWF reclame maakt voor all inclusive vakanties zeehonden knuppelen op Antarctica, of KWF reclame maakt voor roken.

peterdh | 26-08-19 | 16:05

@peterdh | 26-08-19 | 16:05: Wacht, vergelijk je commerciële media zoals Volkskrant en GeenStijl nu serieus met ideologische organisaties zoals WWF en KWF? Snap je zelf nu echt niet waarom die vergelijking helemaal mank gaat in deze context?

OverdaanDerOnderheid | 26-08-19 | 16:31

@OverdaanDerOnderheid | 26-08-19 | 16:31:
Ja dat doe ik, aangezien men tot op het ideologische af door de Volkskrant doorspekt wordt met het feit dat we bijvoorbeeld vliegen. En je kan geen editie openslaan, wil je het niet voor je kiezen krijgen dat we mee moeten doen met optuigen van het klimafaat. Als je er zo in staat, heb dan kloten en werf inkomsten bij degenen wiens daglicht je wel kunt verdragen, want dat kunnen ze van KLM in ieder geval niet. Jij doet net of "commercieel" zijn een aflaat is aan de hand waarvan je je principes kunt verloochenen. Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in. Dat veel commerciële partijen doen dat wel hoor, maar die blazen niet zo hoog van de toren over hoe een ander zich dient te gedragen.

peterdh | 26-08-19 | 17:10

Ik vind het allemaal wel prima dat "men" wil dat een "ieder" stopt met vliegen. Doe dat! Ik blijf wel vliegen trouwens. Gewoon lekker overal naar toe. Dus meer exclusief. Eigenlijk wel okay!

AMX pri | 26-08-19 | 15:58

Sarah heeft wat in welingelichte kringen een "dopneus" wordt genoemd. Kan zo instaan voor Kilroy.

threeheadedmonkey | 26-08-19 | 15:55

De ijsberen op de zuidpool zijn inmiddels zo zwart als roet geworden door al dat gevlieg van jullie.
Stop daar toch eens mee of neem anders de fiets.

komtdatschot | 26-08-19 | 15:44 | 9

@peterdh | 26-08-19 | 16:11:
Ja maar mijnheer Ommezwaai mag toch wel vliegeren met zn nieuwe vlieger.
Wat krijgen we nou.

komtdatschot | 26-08-19 | 16:36

@komtdatschot | 26-08-19 | 16:36:
Nou vooruit, maar wel een papieren vlieger hè, niet zo'n zeeleven-moordmachine van plastic. Dan kun je net zo goed meteen zeehonden neer gaan knuppelen.

peterdh | 26-08-19 | 17:14

Nee, dat zijn zeeluipaarden. Grijs met een stippentekening. Eten vooral zeehonden.

Synecdoche | 26-08-19 | 18:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik heb niets tegen mensen die een verre reis prefereren om iets van de wereld te zien. Maar ga dan ook wat DOEN en reis door zo'n ver land.
Maar mensen die naar Bali, Thailand, Hawaii gaan, en zo kan ik er nog tig opnoemen, om daar 2 weken op het strand te gaan liggen, zijn niet goed bij hun hoofd.
Er zijn zat hele mooie Europese bestemmingen, waar dat ook kan voor heel veel minder geld.
Maar ja, je kan altijd zeggen "ik ben in Honolulu, Bali etc. geweest...."
En daar ga je dan 18 uur voor vliegen, en dan praat ik alleen over de vlucht, exclusief overnachting (moet) aan de westkust USA, inchecktijden etc.
Dom, dom, dom, Dieven van hun eigen portemonnee....

A333aan | 26-08-19 | 15:38 | 13

Lekker door Bali aan het toeren op mijn gehuurde Yamaha N- max. Zal morgen eens goed kijken, maar volgens mij lust ie alleen benzine en geen diesel.

Southpark | 26-08-19 | 18:26

@Arcie1971 | 26-08-19 | 18:25: Ik misgun u niks hoor, ik ben 25 jaar IATA-agent geweest en heb meer dan 125 airports over de hele wereld aangevlogen, en vele, vele malen.
Daarom ben ik t enerzijds ook wel zat, maar ver weg is voor mij langzamerhand een crime als ik zie dat het dichterbij ook erg mooi is / kan zijn. En dat was ook mijn eerste opmerking. Niet veel verschil, en stukken goedkoper. Er is bijna geen bestemming in Europa die ik niet regelmatig bezocht heb.
Zit nu liever op mijn boot dan dat ik nog veel vlieg.

A333aan | 26-08-19 | 19:20

Vooral het feit dat we in Nederland hemel en aarde moeten bewegen om alles maar zo CO2 neutraal mogelijk te houden en hier op Bali de meest gore diesels rondrijden en men massaal hun plastic staat te verbranden. Voor de frisse lucht hoef je hier niet te zijn

MrFloppy1986 | 27-08-19 | 04:49
▼ 10 antwoorden verborgen

Herkenbaar stukje in de VK. Ik heb betreffende klant maar weggestuurd. Zeikerds wegsturen werkt prima. Ze zoeken het maar uit.

Mr_Pikibelly | 26-08-19 | 15:34

Eerst naar Central Music dan naar Bateau Ivre. Berijn. Ik kom er graag.

meneer der meneren | 26-08-19 | 15:33 | 1

Er moet nog een l in Berijn. Na de derde letter.

meneer der meneren | 26-08-19 | 15:43

De KLM kan toch ook een aantal vluchten schrappen?

Mannes | 26-08-19 | 15:33 | 1

Die zijn echt niet gek. Die halen daar heel veel overstappassagiers voor de long-haul vluchten op....

A333aan | 26-08-19 | 15:41

Laatste keer dat ik checkte reden er ook treinen naar Berlijn. Huhm, Sarah?

postmodernismisdead | 26-08-19 | 15:31

Die Sarah kan 'm krijgen.

VanBukkem | 26-08-19 | 15:30

Ik twijfel ernstig aan de authenticiteit van de lezersbrief. Net iets teveel buzzwords, en net iets te rare opbouw. Echt of niet, het is zonder meer een kudtverhaal.

"Een vriend van mij is piloot. Ik heb moeite met het milieuaspect en probeer weinig te vliegen."
Uit deze tegenstelling blijkt al dat de mannelijke vriend slecht is, en de vrouw (het is een vrouw, van 32) goed. De vriend is immers nota bene een bestuurder van vliegtuigen. Dat is bijna net zo erg als persoonlijk de gaskraan opendraaien in een concentratiekamp. De vrouw aan de andere kant is een goed mens. Zij heeft namelijke moeite met het milieuaspect (ik weet niet wat dat betekent). En ze probeert weinig te vliegen. Lukt natuurlijk niet altijd, want soms zit je opeens per ongeluk toch weer in zo'n vliegtuig naar een ver en vies land om jezelf te vinden ofzo. Maar dat geeft niet, ze heeft er moeite mee en ze probeert het! #ThoughtsAndPrayers.

"In onze gesprekken laat hij regelmatig vallen dat vliegen geen negatief effect heeft op het klimaat."
Het lijkt zo net alsof de vriend telkens tussen de aardappelen en jus - of de quinoa en vrije-uitloop-rucola, zo u wil - uit het niets begint te schreeuwen dat ijsberen hartstikke opknappen van kerosine en fijnstof. Het lijkt mij echter een stuk aannemelijker dat juist mevrouw yogatrut steeds het onderwerp weer aansnijdt. Terwijl ze weet dat haar vriend piloot is, en dus zijn brood verdient met vliegen. 'Zeg Jan-Diederik, houd nu toch een sop met dat vliegenn, das hartstikke slecht voor het milieu hoowr. J-D, hoor je me wel? Je bent een egoïstische eikel! Kun je me trouwens nog een paar Ecuadoraanse gamba's aangeven? Ik krijg trek van al die Rose.'

"Onze vriendschap lijdt hieronder, hij neemt niets van mij aan en komt met discutabele bronnen."
Het is, net als met haar eigen vlieggedrag, kiezen of delen. Óf je houdt je aan je eigen principes en je gaat voortaan alleen met de fiets naar Amersfoort op vakantie, óf je houdt je bek over je 'vliegschaamte'. Óf je gaat lekker door met drammen en zeiken en onuitstaanbaar zijn, of je gaat op zoek naar andere vrienden (of vriendinnen) die zich liever bezighouden met het zelf kweken van biologische mosterd.

"Moet ik me hier overheen zetten, of is het terecht dat ik de discussie blijf voeren?'
Beetje een rare vraag, nietwaar? Volgens mij zijn de twee smaken 1) erover ophouden, of 2) erover doorgaan. Maar neee, ze heeft het over 'me hier overheen zetten' (want ze heeft toch gelijk en haar vriend is een nazi). En ze wil graag bevestiging horen dat het 'terecht is' dat ze de discussie voert (want ze heeft toch gelijk en verricht belangrijk zendelingenwerk).

Ja, vliegtuigen zijn goor en maken veel lawaai. Daar wordt onze leefomgeving slechter van. En als je graag een eigen persoonlijke deugddruppel op de gloeiende schaamplaat wilt deponeren, ga dan nooit meer met het vliegtuig. Maar houd alsjeblieft op zeiken tegen je omgeving, met je hypocriete hoofd.

Een paard | 26-08-19 | 15:19 | 3

Kun je wel eens gelijk in hebben, een geprefabriceerd en stompzinnig verhaal. Soort zoekt soort, lezer/Volkskrant!

lanexx | 26-08-19 | 15:29

Die brief is natuurlijk hartstikke nep. Niet voor het eerst dat er zoiets wordt geprobeerd bij de VK. Hopelijk valt ook deze minne poging tot gedragsaanpassing snel door de mand.

Enne... beste piloot, dump dat zeurende, betweterige wijf.
Je kunt wel iets beters krijgen!

EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 19:02

Meneer en mevrouw voeren volgens wikipedia geen discussie. Onzinnige vraag in onzinnige brief: Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpuntproberen te overtuigen. Met behulp van argumenten proberen de partijen elkaar te overtuigen om uiteindelijk tot een conclusie te komen waar alle partijen het mee eens zijn. Een partij kan dus van mening veranderen tijdens een discussie en zich tevreden stellen met een alternatieve (tussen)oplossing, mits hier argumenten voor zijn gegeven. Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.

nietoftochwel | 26-08-19 | 19:40

Kan mij dat klimaat wat schelen, heb toch geen kinderen....

purgie | 26-08-19 | 15:17 | 1

Het klimaat is u dankbaar!

BoetoeVoetoe(btvt) | 26-08-19 | 15:37

Misschien leidt uw vriendschap wel onder het feit dat u constant uw vinger in het gezicht van uw 'vriend' zit te wapperen. En daarbij, als een dergelijk 'dilemma' u 's nachts wakker houdt en u onbekende Volkskrantlezers om raad moet vragen, heeft u een erg makkelijk leven. JJMS (25) Maastricht.

JJMS | 26-08-19 | 15:17 | 1

Lijdt*, natuurlijk.

JJMS | 26-08-19 | 15:23

Volgens mij heeft Sarah een vreselijk dilemma. Gaat ze voor har principes en wipt ze haar vriend of gaat ze toch voor zijn (naar ik aanneem) bovenmodale salaris.

Mubbenschonster | 26-08-19 | 15:12 | 3

Excuses voor het woordgebruik. Natuurlijk wipt ze haar vriend. Ik bedoelde eigenlijk: Zet ze hem aan de kant.

Mubbenschonster | 26-08-19 | 15:28

Piloten verdienen tegenwoordig niet meer zoveel hoor.

postmodernismisdead | 26-08-19 | 15:32

@postmodernismisdead | 26-08-19 | 15:32:
Maar nog altijd heel behoorlijk en heel wat meer dan modaal. Met een beetje geluk heeft meneer ook nog eens een vast contract.
Kom daar nog maar eens om, tegenwoordig...

EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 19:03

Deze hypocrisie kan niet hard genoeg aangetoond worden. Let op: deze 'preken' komen steevast van lui die al tig keer meer kilometers gevlogen hebben dan iemand met een laag inkomen ooit zal doen. En nu 'de kleine man' dankzij Easyjet en andere budgetmaatschappijen meer aan vliegen toekomt, breekt de pleuris los en moet vliegen (onbedoeld?) weer voor het 'betere' deel van de natie weggelegd zijn.
Enne... kan die vreselijke Teun van de Keuken eens ophouden met zijn voorspelbare en goedkope gemoraliseer? Dank!

Amsterdamsko | 26-08-19 | 15:09

Heb me toch ineens een wereld idee.
Een zweefvliegtuig met een elektrische aangedreven windmolen erop.
*vraagt gelijk patent aan bij Boeing*

komtdatschot | 26-08-19 | 15:09 | 1

"elektrische aangedreven windmolen" hij 's goed.

uisge baugh | 26-08-19 | 15:10

Kwestie van tijd dat er scheidingen aangevraagd worden op basis van 'verwoestende', 'vervuilende', 'milieu onbewuste' leefwijze van de partner.

Verklaring vrouwlief tegenover de rechter; mijn ex-man leeft verre van milieubewust. Ik kan hier niet meer mee oud worden. Hij drinkt 3 biertjes per week, eet 2 keer vlees per week, laat 1 scheet per dag, gaat (samen met mij) 2-4 keer op vliegvakantie per jaar.

Verder is hij een prima partner, werkt 60u per week, verdient €60.000,- per jaar en is een uitstekende vader voor de 2 kinderen. Maar zijn milieuvervuilende leefwijze kan ik niet meer mee leven. Vandaar de scheiding.

Rechter; Gedaagde, u weet dat uw ex-vrouw gelijk heeft op alle fronten. Er zijn tal van onderzoeken uitgevoerd. U bent een schande voor de samenleving, uw vrouw en kinderen. Ik veroordeel u tot; 10 jaar tbs, 10 jaar partneralimentatie, 10 kinderalimentatie, uit huis plaatsing met 10 jaar verplichte doorbetaling van de hypotheek. Uw ex-vrouw krijgt daarnaast eenhoofdig gezag over de kinderen.

Zoiets.

TERUGVANWEGGEWEEST | 26-08-19 | 15:05 | 2

U lijkt aardig op de hoogte van de materie....?

bisbisbis | 26-08-19 | 15:10

Roflol... dit zou zomaar kunnen in de nabije toekomst.

Amsterdamsko | 26-08-19 | 15:11

Controle over de portemonnee van anderen. Over hoe ze denken, over wat ze eten. En nu ook natuurlijk: over hoe ze reizen. Dat klimaat is echt goud voor nazi’s.

Vod Kanockers | 26-08-19 | 15:05

Ik zou wel eens een analyse willen zien hoeveel % van de tickets als eindbestemming Brussel hebben en hoeveel % overstappen. Want vanaf Brussel kun je veel goedkoper boeken voor lange afstandsvluchten. Zelfs die van de KLM!

ole guapa | 26-08-19 | 15:03 | 1

Parkeren in Zaventem is wel een dingetje, evenals compleet gestoorde Belgische automobilisten en de onvermijdelijke files rondom Brussel.

Beefbus | 26-08-19 | 15:14

Laten we de vooruitgang helemaal terugdraaien omdat Teun van het Keukenverdienmodel dat een goed idee vindt.

LJBrinkhorst | 26-08-19 | 15:03

'.... een vriend van mij is piloot' .... Mijn God - Lieve Lita is wederopgestaan!!!

bisbisbis | 26-08-19 | 15:01 | 1

@bisbisbis
Volgens mij worden een hoop fictieve vrienden opgevoerd om maar een punt te kunnen maken.
#trapernietin

Amsterdamsko | 26-08-19 | 15:13

Huisdieren mogen ook al niet meer van de Volkskrant. Nog even en je mag niet meer poepen en piesen van ze, en tenslotte niet meer ademen (zeker als je ouder dan 65 bent)

batvoca2 | 26-08-19 | 15:01 | 1

En denk aan het wekelijkse of bijna dagelijksebbq-bashen in de Omvolkskrant. Alleen in de week van het offerfeest was het stil. Kennelijk durfde niemand daar over een veganistisch, klimaatvriendelijk offerfeest te beginnen.

5611 | 26-08-19 | 16:15

Het is al eerder gezegd. Geld is de nieuwe aflaat. Getekend en goedgekeurd door Jesse de Klimaatpaus. Het plebs mag de benenwagen nemen en altoos het heil over de klimakerk afroepen. Tijd om met uw biologisch afbreekbare hooivork naar het bastion der linkschen te stormen.

Zatkniss | 26-08-19 | 15:01

Een vliegverbinding tussen Brussel en Amsterdam is totaal bezopen. Dit kun je over land makkelijk in 2 uur overbruggen.

Als tijd, milieu of mankracht er toe doet dan is dat een no-brainer. Leg die verbinding een keer goed aan met trein, bus of wat dan ook.

van heinde en verre | 26-08-19 | 14:57 | 2

Dan moet je eerst België qua infrastructuur uit de 17e eeuw de huidige tijd in trekken.

2voor12 | 26-08-19 | 14:58

Wel eens een poging gedaan, met de auto in de spits? Die 2 uur red je dan eenvoudig...
Trein is een optie, als je je tickets maar niet rechtstreeks bij de NS haalt. En ook dan is 2 uur erg krap. Met IC-direct of Thalys haal je het misschien, maar betaal je je blauw

djeemsbontjas | 26-08-19 | 15:12

Schiphol zit krap in de vliegsloten en KLM heeft daar ook last van. Dus die willen best wat korte vluchten schrappen om daar meteen meer intercontinentale vluchten voor in de plaats te zetten die meer opleveren.

2voor12 | 26-08-19 | 14:57 | 1

Om desondanks door Ben Smith binnen tien jaar tot regionale carrier gedegradeerd te worden....

bisbisbis | 26-08-19 | 15:12

Al die snowflakes, je wordt er onpasselijk van. "Ik ga niet met het vliegtuig, maar met de trein om het miljeu te sparunn!"
1) vliegtuig gaat dan maar met een lege stoel, want vliegen doet hij toch.
2) trein is per saldo meer vervuilender dan een vliegtuig.

Maar ze doen maar. Zelfs fietsen of lopend levert meer CO2 dan een trei rit in een intercity.

Jos Tiebent | 26-08-19 | 14:57 | 3

1) klopt niet, lijn wordt geschrapt als (frequent) te weinig mensen gaan.
2) misschien, geen idee
3) trein vereist minder inzet van personeel en is daarom per definitie economisch goedkoper.

van heinde en verre | 26-08-19 | 15:00

Punt twee is totaal gelul.

Wilhelm Tell | 26-08-19 | 16:42

Mensen stoten geen extra CO2 uit door adem te halen. Iedereen die denkt dat dat wel het geval is heeft een klap van de molen gekregen.

SmilingBhudda | 26-08-19 | 19:40

1 of 2 keer per jaar een vliegreis maken is het probleem niet. Wel die mensen die 50 keer per jaar retourtje Londen doen. Pak de mensen aan die te ver gaan. (No pun)

Nappa | 26-08-19 | 14:57 | 2

Dus jij wil de hoeveelheid van iets bestraffen? Dan ook maar 2x per week vlees mogen eten?, maar 2x per maand tanken? Niet meer dan 3x per week max 5 min. douchen? Max 2 kinderen mogen krijgen?

Sowieso is zorgen voor nageslacht de meest vervuilende keuze die je kunt maken. Dus iedereen met kinderen mag eigenlijk niet meer meepraten over dit soort onderwerpen.

culture_vulture | 26-08-19 | 15:15

@Nappa | 26-08-19 | 14:57 En wie bepaalt die norm? Hoe vaak gaat u zelf ergens met de auto heen? Dan bepalen wij wel even of dat te vaak is...

Goldfinger | 26-08-19 | 15:21

Ik heb wel een tip voor GroenLinksers met vliegschaamte. Boek voortaan een halve vlucht. Scheelt de helft CO2.

arie-hoax | 26-08-19 | 14:56 | 1

hahaha, ja, en blijf daar. We sturen geld toe!

van heinde en verre | 26-08-19 | 15:00

Gewoon air miles op de bon.
Per gezin 500 air miles per jaar verstrekken.

botbot | 26-08-19 | 14:55

Wel ben ik bang dat ik straks 25% meer betaal op tickets en ik ben niet van plan minder te vliegen. Dwz minder te reizen. Dwz minder van de wereld te zien. Da's toch echt een van de laatste dingen die wij gaan opgeven hoor. Gelukkig is dat niet nodig. Als je geen politici had gehad, dan had je oplossingen gehad. Ergo, oplossingen bestaan - en ik maak me niet te druk.

Shareholder II | 26-08-19 | 14:54

Meer dan 350.000 mensen in Nederland hebben geen geld om te vliegen.
Wat zijn zij goed bezig voor het klimaat!

Conclusie: hoe minder geld men te besteden heeft, hoe beter het is voor het klimaat. Hoe zorgt men ervoor dat men zo min mogelijk te besteden heeft? Door zo min mogelijk te werken en terug te gaan naar de basis.

ProAsfalt | 26-08-19 | 14:52 | 1

Je spreekt nu als een VVD'er. Ik denk dat het schappelijker kan. Maar of holland zoiets verdient is een tweede. Maar je hebt gelijk; dat de minder bedeelde groep de hoogste prijs gaat betalen. Zou gezien de laatste kabinetten ook heel raar zijn als dat eerlijk(er) zou gaan, right?
Enfin. U moet gewoon verre landen gaan/blijven bezoeken want dit is het mooiste dat er is. Hoe kun je een vrije euro beter uitgeven?! Door voor je warmtepomp te sparen zeker. Sodemieter toch op. Vliegen kan straks elektries voor korte vluchten. Met snelle treinen kun je heel erg veel bereiken. Maar dat gebeurt niet echt. We zitten nog altijd knel door (intl) politiek en elite. Er wordt bananenbeleid gevoerd etc etc *bakje koffie halen gaat*

Shareholder II | 26-08-19 | 15:09

Tja, vluchten tussen België en Nederland. Ik snap het wel. Met de auto is heen optie, want voor je het weet is je auto Total loss door het Belgische wegennet.

Nee, serieus. Vanuit Brussel kom je maar op een handjevol locaties. Vanaf Schiphol worden heel erg veel meer locaties aangevlogen. Het is dan ook logisch dat er mensen heen en weer gependeld worden; dit levert miljoenen op.

Knisperende_Tissue | 26-08-19 | 14:50

Onbegrijpelijk dat nog niet één van die klimatofielen met het voorstel is gekomen om het openbaar vervoer gratis te maken.

pa_niek | 26-08-19 | 14:49 | 1

Gratis bestaat niet.

kwark001 | 26-08-19 | 14:57

Vanaf de zolderkamer naar foto`s van stranden kijken is beter voor het milieu dan vliegen. Beter voor het milieu, de dames worden dan minder lastig gevallen.

Feynman | 26-08-19 | 14:46 | 4

Natuurlijk niet, alleen van recyclebaar karton.

smoover | 26-08-19 | 15:00

Zijn we toch nog een klimaatbewuste band of misfits. Dat stemt mij gelukkig.

threeheadedmonkey | 26-08-19 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

De KLM vraagt reizigers met de trein te gaan. Dat doen ze ook. Naar Zaventem, om van daar via Amsterdam naar verweggiestan te vliegen. Want als je van Zaventem vliegt zijn je tickets honderden euro's goedkoper.
Daarnaast, KLM snapt echt wel dat mensen die eenmaal een vlucht aan het boeken zijn niet in de trein stappen. Dat soort domme vragen is gewoon puur en alleen milieu-deugen.

TheEgg | 26-08-19 | 14:45 | 2

Je probeert een vlucht naar Zaventem te boeken, krijg je te lezen dat zo een korte vlucht ook met de trein kan. Kom je vanzelf op het idee dan maar naar Bangkok te gaan om zo geen schaamte meer te hebben.
Die KLM'ers zijn zo gek nog niet.

2voor12 | 26-08-19 | 14:56

@2voor12 | 26-08-19 | 14:56: Heb ik dat goed, je vliegt dus van amsterdam naar brussel met een overstap in bankok?

pa_niek | 26-08-19 | 15:02

De term "Aflaat" past trouwens als die oude best zittende jeans bij deze Nieuwe Geloofsstroming die KlimaatDrammerij heet.
Tijd voor een Kruistocht. Al dan niet in spijkerbroek.

chicago river | 26-08-19 | 14:45 | 2

Die zogenaamde lezersbrief is natuurlijk volslagen nep.
Overduidelijk poginkje van de krant om ons nukubu's met onze twee of drie weekjes jaarlijkse vakantie aan te praten dat we ons toch echt heel erg moeten schamen voor ons jaarlijkse vakantievluchtje.

Nee ik trap er niet in. En de jaarlijkse wintervakantie naar die prettige eilanden voor de kust van Marokko staat alweer geboekt.

EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 14:45

De ijsberen hebben het moeilijk. De bruine beren ook. Maar de MastruBeren sterven bijna uit. Nu stoppem met vliegen.

Zatkniss | 26-08-19 | 14:44 | 2

Mwah, bij de reaguurders thuis zijn ze nog springlevend hoor.

wilmeister00 | 26-08-19 | 14:51

Speciaal voor de laatste groep: de mile-high club?

ole guapa | 26-08-19 | 15:02

Beste Volkskrant. Ik heb afgelopen jaren al mijn hoeren weten te overtuigen het zonder condoom te doen, want plastic en slecht voor het milieu. Nu heeft mijn favoriete braziliaanse shemale aids opgelopen. Ik vind dat ik haar nog wel moet neuken, maar dan met condoom. Maar dat past eigenlijk niet met mijn plasticschaamte...Wat nu?

RenHoek | 26-08-19 | 14:44 | 3

Medicijnverpakkingen zijn anders ook best wel heel slecht voor het milieu.

Boris die Sauertopf | 26-08-19 | 14:46

Varkensdarm.. Zo, geholpen.

donkieshot | 26-08-19 | 14:46

Molshoop als alternatief?

pa_niek | 26-08-19 | 14:54

Weekendje Brussel:
Trein - https://i.ibb.co/CbGpBfg/NS-Duur.png.
Auto - 30 euro.
Vliegen- 160 euro met KLM.
Hoezo zou je überhaupt vliegen of met de trein gaan?

Boris die Sauertopf | 26-08-19 | 14:41 | 5

Waar woon jij, Brussel Noord? Als ik de Volvo start ben ik al 30 euro brandstof verder

wilmeister00 | 26-08-19 | 14:48

Kan goedkoper met de trein, afhankelijk van de route. IC-direct mijden en voor NL-traject een kaartje via vakantieveiling.nl fiksen, 2 enkeltjes voor €25.
NL-traject tot Breda €12,50, daarna grenskaartje naar Noorderkempen voor +/- €10 en kaartje Noorderkempen - Brussel voor +/- €10. Totaal ongeveer €35,-

Reis het wel eens, met de betere helft wonende bij Leuven. Maar motor heeft wel voorkeur

djeemsbontjas | 26-08-19 | 15:02

Ik weet niet hoe het in Brussel zit, maar in bv A'dam komt er bij je autoritje nog 48uur a 7,50 parkeergeld bij.

Johnweer | 26-08-19 | 15:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Ineens weet je het: je start een CO2 compensatiefonds op.

Geld stroomt binnen en je gaat iedereen vertellen wat voor leuke bomen je net in het Amazone oerwoud geplant hebt.

Helaas heeft TTT (The Tropical Trump) al deze mooie bomen platgebrand. Of je nog iets extras kunt storten aub.

hangtiet met knoop | 26-08-19 | 14:40

Betweterig wicht in de VK is inmiddels zover heen, dat ze niet langer zomaar *onderdeel* is van de massa-spasme in de sekte *Klimaatdrammerij*,nee, mevrouw heeft onlangs de eer van Hogepriesteres mogen aanvaarden.
En gooit direct een van haar "vrienden" op het hakblok.
Met d'r: "Hij neemt niets aan van MIJ. Van MIJ!!" (hellevuur in de hemel, bliksem)
Het zal een van je "vriendinnen" maar wezen.
Sowieso zal mij zoiets niet overkomen. Had ze meteen voor de zekerheid uitgelegd waar het gat van de deur zich ook weer bevond.
Liever desnoods geen "vrienden", dan deze maniakale manipulatieve witchcraft in je cocon van je leven.

chicago river | 26-08-19 | 14:39 | 4

Mona schrijft voor Mona.
Brieven van het verontruste volk. Hahaha.

arie-hoax | 26-08-19 | 14:46

Hou het simpel, help even haar eigen leven te ontleden.. Heb je een phone? Dat praten we over edelmetalen, lage lonen arbeid, plastics, kleurstoffen, onrendabel co2 en giftige gassen vervoer.. Tv? Kleren uit Azië? Eten uit de supermarkt? Lees je een krant? Heb je een computer, powerbank?
Je hebt ze zo stil.

donkieshot | 26-08-19 | 14:54

@Schoorsteenveger | 26-08-19 | 14:45:
LOL! Prachtig beeld. Hoewel het huilen staat mij nader dan het lachen. Ja, het gaat die kant wel op, nee: het is die kant al opgegaan.
Loopt synchroon met de frictie in vrindengroepen/familie/kennissen/collega's bij openlijk stemmen op een FvD, een PVV.
En wat ik daarvan om me heen hoor en zie moet altijd nog het topje van die -uiteraard- hard smeltende ijsberg zijn.

chicago river | 26-08-19 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ben toch echt heel blij dat er in mijn vriendenkring niet zo’n klimaatkipje zit, ik zou haar onbedaarlijk uitlachen en affakkelen...

Wijze uit het Oosten | 26-08-19 | 14:38

Dit is de klimaatdiscussie in een notendop. Ongeveer hetzelfde als klimaatdrammers die jou de auto uit drammen maar er zelf geen probleem mee hebben om een of meerdere honden te houden, liefst van die grote.
www.duurzaambedrijfsleven.nl/mobilite...

Schoorsteenveger | 26-08-19 | 14:38 | 3

Ik pareer dat gedram altijd met de vraag hoeveel kinderen de betreffende drammer heeft. En 9 op de 10 keer zijn dat er 3 of meer.
Zeg ik dat hij me weer terecht mag komen wijzen als hij er minstens 3 in heeft laten slapen om zo zijn gigantische CO2-footprint net zo klein te krijgen als die van mij. Verbijstering alom.

2voor12 | 26-08-19 | 14:41

Zit te denken aan zweefvliegtuigen.Die gebruikten ze in de oorlog ook.

komtdatschot | 26-08-19 | 14:37 | 4

Die duw je dan zelf aan?

Schoorsteenveger | 26-08-19 | 14:38

Was maar een idee hoor.En dat erbij,als we gaan miepen over ditjes en datjes komt het nooit meer goed met de luchtvaart

komtdatschot | 26-08-19 | 14:39

@Schoorsteenveger | 26-08-19 | 14:38:
Moest er even over nadenken maar ik heb het.
Dat zweefvliegtuig word dan aangeduwd door een milieu vriendelijke tesla.We komen er wel.

komtdatschot | 26-08-19 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

Of elke keer dezelfde discussie, of 1 keer heel snel wegvliegen. Ik vind deze niet zo heel erg moeilijk.

Deksmaat | 26-08-19 | 14:37

Alsof je voor de lol het vliegtuig pakt. Varkenstransport is nog comfortabeler. Het ontbreekt er nog maar aan dat er een geel label door je oor wordt geschoten bij het Inchecken. Neemt niet weg dat je gewoon een kistkalf bent met nog minder beenruimte. Nergens zie je zoveel ongelukkige, ontheemde mensen bij elkaar als op een vliegveld. Ik zou veel liever met een boot gaan, of fietsend, maar voor werk is dat totaal onhaalbaar.

Vod Kanockers | 26-08-19 | 14:35

Maar nou is Zaventem toch ook niet de veiligste vliegveld om een vliegtuig te nemen.Aanslagen van verwarde mensen en zo.Hadden ze weleens mogen zeggen bij de volkskrant.

komtdatschot | 26-08-19 | 14:35

Piloot zijn is het nieuwe white privilege. Gaan hoop Joop sukkels weer deugen en geld verdienen met pilot shaming.

De Pilsvogel | 26-08-19 | 14:34

Kan de Volkskrant niet naar Mars gelanceerd worden. Zijn we van dat slappe geouwehoer af.

Therapietje | 26-08-19 | 14:34 | 2

Lol.

lacucaracha | 26-08-19 | 14:37

Haha dat levert me een CO2 uitstoot op.

Weetje71 | 26-08-19 | 17:04

Ik wil ook best met de boot naar Amerika, ik denk alleen dat de baas het niet zo leuk vind als ik weken weg ben.

Daarnaast is een groot passagiers schip nóg slechter voor het milieu

Terra | 26-08-19 | 14:34 | 3

Neem een zeilboot, en vaar een stukje met Greta op. Schijnt heel goed voor het klimaat te zijn.

piloot47 | 26-08-19 | 14:35

Je kon mee met klimaatgekkie Greta met de zeilboot.

2voor12 | 26-08-19 | 14:36

@piloot47 | 26-08-19 | 14:35:
Het is inderdaad best goed voor het milieu als je samen met je groene makkers in een bootje midden op de oceaan dood gaat.

Terra | 26-08-19 | 14:45

Vroeger dacht ik dat we in een vrij land leefden, waar alles mogelijk was...
Nu heb ik idee dat de boel aardig verstikt is...
Blij vanmorgen een reclameposter op staat te kunnen zien met 1 (!) blote tiet
Maar dat gevoel zakt dan weer, omdat er steeds weer dit soort gekkigheid in het nieuws komt,
Ik wil gewoon lekker kunnen dieselen in mijn camper en mijn houtkacheltje kunnen stoken.
Ik ga die d66-ers ook niet vertellen dat zij moeten stoppen met vliegen...
Kom op mensen, ons land zo groot als een speldenprik ...
We kunnen wel onze energie, kennis en centen inzetten in gebieden, plaatsen die regelmatig blank staan

black65 | 26-08-19 | 14:33

Je kan beter dus op en neer vliegen naar Brussel.... dan daar mee stoppen en die slots dan gebruiken voor nog meer vluchten naar Bangkok.... want daar is de uitstoot dus groter van.

je kan wel zeggen... niet meer naar Brussel vliegen en die slots 'BLOKKEREN" en nooit meer gebruiken, zelfs bij groei, voor andere vluchten. Alleen zo kan je de CO2 uitstoot van die vluchten verminderen.

Anders is het PVDA'en.. Links lullen en dan uiteindelijk rechts vullen!

MeneerGuggenheimer | 26-08-19 | 14:33

'Oh, Volkerische Beobachter, help mij want ik kan geen eigen mening vormen'.

RenHoek | 26-08-19 | 14:32

".. hij neemt niets van mij aan en komt met discutabele bronnen."
Roflol. Terwijl de ongetwijfeld fatsoenlijk linkse dame in kwestie haar informatie uit onverdachte bronnen als Facebook, Twitter en de website van GroenLinks haalt, waar alleen maar echte onbetwistbare feiten genoemd worden. Het leven is zo oneerlijk.

spanarchist | 26-08-19 | 14:31

Sarah luister naar die vriend, hij heeft nl volkomen gelijk.

krijgdetiefusmaar | 26-08-19 | 14:31

Met de trein naar Barcelona kost met z'n tweeen ruim 1000 Euro. Daarbij komt nog een totale reistijd van 24 uur en 4 keer overstappen.
Vliegen kost een kwart van dat bedrag, kost ook maar een kwart van de total reistijd en je hoeft niet over te stappen.

Lochos | 26-08-19 | 14:28 | 2

Tel uit je winst. Nu nog een kwast groene verf over dat vliegtuig en de klimaat-paus kan er zijn zegen over uitspreken.

Jan Passant mk2 | 26-08-19 | 14:35

@Jan Passant mk2 | 26-08-19 | 14:35: Als je even rondneust kan het al voor 58 pleuri. Retour.

kwark001 | 26-08-19 | 14:46

Het word zo langzamerhand wel eens tijd voor een tesla Boeing.

komtdatschot | 26-08-19 | 14:28 | 2

@2voor12 | 26-08-19 | 14:51:
Doe nou eens niet zo negatief over mijn wereldplannen.
Extra brandblussers erbij doen en klaar is kees.

komtdatschot | 26-08-19 | 15:21

En weer zo'n volkomen in scene gezette lezersbrief. Grote kans, dat ze ook deze inzending zelf hebben verzonnen. Inclusief schrijfster. Vlieg op, volkskrant.

koetje4040 | 26-08-19 | 14:25

Grote multinationals lopen keurig mee op het lichtende pad achter de klimaat-apen aan. Groen vliegen. Geweldig!
Het gaat ook niet om de realiteit maar om de emotie in de wereld van glitter, klatergoud en gebakken lucht.

Maar goed. Ik ben geen klimaat-miljonair, dus helaas voor mij geen privé-jet om (tegen betaling) de wereld rond te vliegen om de armoedzaaiers te ringeloren over hun klimaat-onveilige gedrag.

Jan Passant mk2 | 26-08-19 | 14:25

Heeft iemand een baan voor Kaas de Vies? Een start- of landingsbaan, dat maakt niet zoveel uit.

Stormageddon | 26-08-19 | 14:25 | 1

Ik ben met pensioen. Voor de komende 50 jaar.

Kaas de Vies | 26-08-19 | 14:27

Je zou piloot zijn en vliegschaamte aangepraat worden door je linkse vriendin.
Ik zou daar knettergek van worden.

keestelpro | 26-08-19 | 14:25 | 3

Welnee, drie weesgegroetjes opzeggen en een jaarlijkse aflaat doen aan een hogepriester - en gaan met de banaan.

Jan Passant mk2 | 26-08-19 | 14:30

Ik ben Mona vd Story aan het chanellen, ze zegt; Op de boot zetten die dame.

horsteknots | 26-08-19 | 14:34

Als piloot zijnde kan je waarschijnlijk wel iets beters krijgen.
Gewoon wegdoen, die vriendin.

EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 14:41

ik werk in een links bolwerk met van die groenlinkserts om me heen. Maar het zijn wel van die groene deugnieten die de hele wereld rondvliegen omdat het zo leuk is om andere culturen op te snuiven. De tickets moeten natuurlijk wel zo goedkoop mogelijk zijn. Dus in plaats van een directe vlucht hebben ze tickets waarbij je dan 2 of 3 vluchten moeten pakken.

yeps | 26-08-19 | 14:25 | 1

Ik weet niet wat erger is: met GL-ers te hele dag te moeten samen werken of hardcore SJW-ers uit Calafornië als collega's te moeten dulden.

Lochos | 26-08-19 | 14:31

Berlijn kun je ook niet ontdekken met een vliegtuig, dat doe je het beste per metro en te voet.

De waard zijn gast | 26-08-19 | 14:24 | 2

Een kennis van me gaat altijd met de trein naar Schiphol terwijl dat prima per vliegtuig te bereiken is. Knettergek die linkse gasten.

keestelpro | 26-08-19 | 14:33

Sarah moet even afwegen of ze wil wippen of flippen.

kwark001 | 26-08-19 | 14:23

Reizen is de religie van links. Laten zien dat je geen fascistoïde tuinkabouter bent. Hoe verder hoe beter.

Sitting_targets | 26-08-19 | 14:22

Van de week bij programma Art (rtl4) was het dat vvd-fossiel dat schaamteloos luid lachend de wereld over reist van ons belastinggeld. In dat gesprek ging het uiteraard over de belangrijke bliksemafleider Trump. Hoeven we niet over Dressing en Terpstra met een intense vliegbewegingen te hebben.

Kamervraag | 26-08-19 | 14:22 | 1

Het vvd-fossiel moet nog in Economy nog twee stoelen boeken ook!

NeedIsaymore? | 26-08-19 | 14:28

Flying blue/Frequent flyer is voor, wordt gebruikt door, mensen die het geld verdienen zodat deze klimaatreli's betaald kunnen worden.... Henk én Ingrid halen nooit de 100 xp punten per jaar met hun jaarlijkse vakantie. Zelfs niet als je naar Japan gaat.

Dude heb je eten | 26-08-19 | 14:22

Zonder advertenties voor vliegvakanties zou de Volkskrant het niet redden...

laurentius | 26-08-19 | 14:20 | 2

Dat is voor de CO2-compensatie van de lezers. Ze lezen de advertenties en kiezen er voor die vluchten niet te nemen. Dus hebnen ze CO2 bespaard zodat ze dan alsnog op een andere vliegvakantie kunnen die ze wel willen. En dat is geen probleem want die hebben ze toch al CO2-gecompenseerd met het lezen van die advertenties.

2voor12 | 26-08-19 | 14:27

En zonder het geld van rechts zou links van de honger niet te vreten hebben.

keestelpro | 26-08-19 | 14:32

Nederlanders! Beveilig uzelf tegen de communisten anders loopt het niet goed af en kunt u niet meer op vakantie. Ik stel voor om de overheid ogenblikkelijk meerdere B-52 Stratofortres aan te laten schaffen om ons land voldoende te kunnen beveiligen tegen het rode gevaar...

youtu.be/tbABPcBeaLo?t=47

Zwezerik | 26-08-19 | 14:19 | 2

De Consumisten zijn het nieuwe gevaar.

arie-hoax | 26-08-19 | 14:28

En vergeet de columnisten niet.

keestelpro | 26-08-19 | 14:31

@ die chick met "Een vriend van mij is piloot. Ik heb moeite met het milieuaspect....onze vriendschap lijdt eronder, hij neemt niets van mij aan...moet ik me hier overheen zetten, of is het terecht dat ik de discussie blijf voeren?".
Luisteren naar je man is mijn advies, hij altijd gelijk.

PS. Kan niet wachten om 11 sept voor de 4e keer te gaan vliegen dit jaar!

TERUGVANWEGGEWEEST | 26-08-19 | 14:18 | 1

Op 9-11? Waar gaat de reis naartoe als ik vragen mag?

NeedIsaymore? | 26-08-19 | 14:31

Wat klopt er niet in het volgende? "Een vriend van mij is piloot....... hij neemt niet van mij aan". Natuurlijk afhankelijk van wat je definite van een 'vriend' is. Maar een 'vriend' die niets van je wil aannemen? Dat zijn leuke ontmoetingen.

derksje | 26-08-19 | 14:18 | 2

Een vriend die zijn feiten niet wil inruilen voor haar vage meninkjes.
Het is me wat voor dat arme kind.

2voor12 | 26-08-19 | 14:24

Ik heb ook een vriendin. Ze neemt alles van me aan, wat ik ook koop.

piloot47 | 26-08-19 | 14:32

Ik heb het idee dat Sarah net zo echt is als mijn vriendin op flirten.nl die na 1000 sms-jes en de betaling van haar open hart transplantatie op haar Nigeriaanse rekening maar niet met me wil afspreken.

Schemerlamp | 26-08-19 | 14:17 | 5

Ach troost je. Ze heeft wel met je afgerekend.

Therapietje | 26-08-19 | 14:36

Kom kom, niet meteen zo achterdochtig

wilmeister00 | 26-08-19 | 14:54

Ik zou die Sarah zeker & vast doen
vooraleerst in die ferme neus van haar
En dat graties en voor nix

Tobi | 26-08-19 | 15:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat bijbetalen voor CO2-compensatie is inderdaad net zo nuttig als het kopen van een aflaat.

Muxje | 26-08-19 | 14:17 | 1

Ik las uitlaat...

Pedronegro | 26-08-19 | 15:02

Voor die vrouw wiens vriend piloot is.
Kijk eens op zijn loonstrookje en wat je daar van uitgeeft. Dat maakt het een stuk makkelijker om over je principes heen te stappen.

Osdorpertje | 26-08-19 | 14:17 | 2

Het is “een” vriend he.

J-van-de-Bontekoe | 26-08-19 | 14:27

Ah! De mythe van de enorme salarissen. Het valt nogal mee/tegen hoor. Er zijn, zeker momenteel, een paar werkgevers waar het erg goed is qua centjes. Verder is het niet zo royaal hoor, zeker niet gezien de investeringen.

edjizreek | 26-08-19 | 19:13

Omdat ik een aangeboren vliegangst heb ( zal nooit en te nimmer gaan vliegen) vind ik dat ik dan wel mag barbecuën en hout mag stoken. Ter compensatie

antonconstandse | 26-08-19 | 14:17 | 5

Dan doe ik het allemaal wel, anders kloppen de cijfers niet meer.

John McClane | 26-08-19 | 14:22

Ik heb geen leven, ik mag alles.

Zwezerik | 26-08-19 | 14:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn kip probeert ook weinig te vliegen.

keestelpro | 26-08-19 | 14:16 | 2

Laat haar een paar keer over een pan met heet water vliegen, dan heb je heerlijke kippensoep.

piloot47 | 26-08-19 | 14:18

D'r vleugels er al afgesloopt, kees ?

Tobi | 26-08-19 | 15:52

Als je kinderen toch totale klimaatangst aan het aanpraten bent, maak Aircrash Investigation dan maar verplichte kost op scholen. Na een paar afleveringen zijn ze vanzelf genezen van het vliegen. Schroefje, los, pilot error, kortsluitinkje, haarscheurtje, hoogtemetertje kaduuk, en hoppa: weer 200 plus doden.

MickeyGouda | 26-08-19 | 14:16 | 7

@piloot47 | 26-08-19 | 14:22:

Maar die kindziekten kosten, zoals gezegd, elke keer wel doden en het aantal variaties op het thema lijkt schier onuitputtelijk. Ik bewonder u lef, echter potentieel op deze manier het aardse moeten verlaten strookt niet met mijn exit-draaiboek.

MickeyGouda | 26-08-19 | 14:37

Mijn voornaamste Guilty Pleasure. Prachtige televee!
(en nee hoor ik vlieg nog steeds)

EefjeWentelteefje | 26-08-19 | 14:50
▼ 4 antwoorden verborgen

@BBQ dan heb je dus zo'n ombouwkast.. en dan grillt ie nog enkel burgers? Op gas zo te zien? Ik had op zijn minst een smoker ingebouwd, met een paar pijpen erop. En een lade waar voorgegaarde ribs op saus kunnen komen. Dit is een mager vijfje.

Shareholder II | 26-08-19 | 14:16 | 2

Nu heb ik een hekel aan BBQ-en maar dat vind ik toch wel een geinig dingetje hoor.

Berbaar | 26-08-19 | 14:21

De aflaat is me veel te vrijblijvend. Het is een speeltje om je geweten af te kopen dat maar een enkeling doet.
Accijns op kerosine! Beprijs de luchtvaart maar weg. Ja dan is vliegen alleen voor de rijken. Nou en? Je *hoeft* niet naar Mallorca.

koeberg | 26-08-19 | 14:15 | 5

Hoho!!!
Net nog lang weekendje Barcelona, 4 retourtjes. En genoten hoor, geen last van klimaatgeweten of zeau.

J-van-de-Bontekoe | 26-08-19 | 14:22

@2voor12 | 26-08-19 | 14:18:
Waarom denk je dat de milieu hype in Engeland minder zou zijn? Ze waren de eerste die met een oppervlaktewater wet kwamen en meer van dat soort dingen.

miko | 26-08-19 | 15:02

Je weet hoe aflaat eindigde? In een breuk en burgeroorlog.

Ga zondoor, Groen Katholieken

Trans_Fimmermans | 27-08-19 | 07:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan het milieubehepte miepje (ik ga er even vanuit dat het een miepje is, want zo klinkt het wel): met vrienden, *juist* met vrienden, moet je van mening kunnen verschillen.

Muxje | 26-08-19 | 14:14 | 3

"hij neemt niets van mij aan".
Iets in mij zegt dat het zo een reuze irritant wicht is die alleen het geblaat van Yasser Klaver na-aapt. Daar zou ik ook niets van aannnemen.

2voor12 | 26-08-19 | 14:21

@2voor12 | 26-08-19 | 14:21: of respect voor de mening van je vrienden. Maar respect voor een ander is tegenwoordig zeldzaam geworden. Ikke, ikke en nog eens ikke.
Die kinderen hadden gewoon wel eens “nee” moeten horen, of dat ze niet persé in alles uitblinken.

J-van-de-Bontekoe | 26-08-19 | 14:25

@2voor12 | 26-08-19 | 14:21:
Oorvijg voor die deug-trut wil nog wel eens werken
zoniet, stel ik een ferme dreun en/of/smurf schop onder d'r h*l aan
Al werkt het mogelijk niet, het lucht enorm op

Tobi | 26-08-19 | 15:50

De KLM vraagt haar klanten om dus gewoon maar niet te gaan, de fiets te nemen of de trein. Klinkt als een goed verdienmodel.
*kerk vraagt gelovigen om maar moslim te worden*
*slager vraagt klanten om veganistisch te eten*
*belastingdienst wijst mensen op aftrekposten*
enzovoorts....

Graaisnaaiert | 26-08-19 | 14:14

Ik verhuur geluidsinstallaties om op feesten muziek te knallen. Bij de verhuur adviseer mijn klanten altijd om het volume op nul te zetten want dan kunnen de mensen een goed gesprek met elkaar voeren.

Leptob | 26-08-19 | 14:13

Die Sarah Berlijn toch.

arie-hoax | 26-08-19 | 14:11

Ik vind het echt jammer dat @Kaas de Vies nooit meer reaguurt.

wilmeister00 | 26-08-19 | 14:09 | 1

Lang niet van gehoord nee. Zeker 2 minuten. Ik hoop dat hij oké is.

keestelpro | 26-08-19 | 14:24

Zeg Kaas,
Is het rustig op de zaak of zeauuu?

J-van-de-Bontekoe | 26-08-19 | 14:09 | 2

Mijn begeleiders zijn niet teruggekeerd van weekendverlof, ik neem het er van.

Kaas de Vies | 26-08-19 | 14:21

@Kaas de Vies | 26-08-19 | 14:21: en bedankt voor deze heeeele brede lach.

J-van-de-Bontekoe | 26-08-19 | 14:30

Leuk man, links zijn. Zo lang het maar niet in 'my backyard' is...

lachenjoh | 26-08-19 | 14:09
-weggejorist-
Kaas de Vies | 26-08-19 | 14:08 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Laatst zat ik in een vlucht van Emirates en er werd waarempel een hele goede film gedraaid.
Ik kan alleen niet op de naam komen, is gemaakt door Tommy Wiseau, weet iemand welke ik bedoel? Superfilm!

Kaas de Vies | 26-08-19 | 14:06 | 5

Gokje: Samurai cops OF Best friends. En dan zat u alweer een tijdje geleden in dat vliegtuig.

bisbisbis | 26-08-19 | 14:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Al die linkse lui die hun neus volstoppen met wit poeder, weten ze dan niet dat dit voornamelijk branden veroorzaakt in de jungle van Zuid-Amerika?

Kaas de Vies | 26-08-19 | 14:06

Vannacht had ik geen vliegramp, meer een mugramp.
Allerlei exoten die van mij willen parisiteren.

En ramen mogen niet dicht, moeten wagenwijd open! Anders racist!

Kaas de Vies | 26-08-19 | 14:05 | 4

@meneer der meneren | 26-08-19 | 14:18: airco idem, alleen ik 's nachts ook.

kwark001 | 26-08-19 | 14:24

@meneer der meneren | 26-08-19 | 14:18:
Dat is niet goed voor de ijsberen.
Als het hier te koud wordt, zijn er te weinig ijsberen op de noordpool!

Kaas de Vies | 26-08-19 | 14:25

@meneer der meneren | 26-08-19 | 14:18:
Fogger kopen en de hele buurt onder de malathion,ben je overal van af,zelfs hoofdluis.

miko | 26-08-19 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken