Grapperhaus bekent bemoeienis Schoof met MH17
GeenStijl Wob toonde al aan dat NCTV invloed had op de onafhankelijkheid van het MH17-onderzoek. Minister geeft nu toch maar toe.
GeenStijl bracht via de Wet openbaarheid van Bestuur (overigens misschien wel de slechtst functionerende én meest beroerd gehandhaafde wet van Nederland) aan het licht dat Dick Schoof, toenmalig NCTV, druk zette op aanpassingen aan conclusies van het MH17-onderzoek. Conclusies van de onderzoekers over de crisisbeheersing die "te negatief" werden bevonden door de man die de rode knop van de staatsveiligheid destijds beheerde, werden via WODC-medewerkers zachter gemaakt. Grapperhaus ontkende dat destijds, maar nu is de ophef weer overgewaaid dus in antwoorden op Kamervragen (38 stuks, gesteld door Sjoerd Sjoerdsma/D66) bekent de MinJus nu alsnog dat er wel degelijk sprake was van bemoeienis.
Het was uiteraard "eenmalig", het ging "via een medewerker" en natuurlijk hebben de "onafhankelijke" vrijers dermate veilige interactie gehad, dat er echt geen lelijke nageboortes zijn ontstaan in het onderzoek. Dat laatste kunnen wij niet controleren: alleen Kamerleden hebben vertrouwelijke inzage gekregen in de conceptversies van het onderzoek. Dit is dus waar de Wob-wet alsnog faalt, want als burgers hebben wij ook recht op die info. Maar dat kunnen we dus vergeten. We hebben alleen een globale bevestiging van ambtelijke corruptie binnen V&J, NCTV en WODC. En dat is an sich geen nieuws, natuurlijk.
Social
Reaguursels
InloggenNiets eenmalig, Dick Schoof heeft zelf verklaard dat het te doen gebruikelijk was, zag zelf ook geen probleem, en dat......... is nu net het probleem, er bestaat niet iets als een beetje onafhankelijk, je bent het of je bent het niet.
Dick Schoof is onze "rots" in de branding. Gaat U allen maar rustig slapen.....
La la la...
En nu heeft Schoof de banden met Oostenrijk verbroken. Dit vanwege de FPO die vriendjes is met de partij van Poetin. Het vijandbeeld moet blijven. Fijn om te weten dat China het volgende is dat in het schoftenboek wordt gezet. En maar ongeloofwaardig zijn.
Ja want het neerschieten van MH17 met medewerking van Rusland was toch echt een teken van vriendschap?
@RandyBiel | 10-04-19 | 09:41: 180!!!
De NAVO en het Nederlands leger heeft er belang bij... Rusland de schuld te geven.
Sinds 2014 is Rusland weer onze vijand is --> de Koude Oorlog is terug van weggeweest.
Doordat Rusland weer onze grote vijand is... kan het het budget voor de NAVO en het leger in Nederland met miljarden omhoog - houden zo!
Al die vredesmissies in moslimlanden daar werd niemand vrolijk van.
Deze maand is Mali afgelopen --> dit was voorlopig de laatste vredesmissie.
Ons vizier is nu op Rusland gericht - het is leuker en interessanter om NAVO oefeningen te houden in Noorwegen en Finland tegen Rusland gericht.
Doordat Rusland weer onze vijand is krijgen de NAVO en het Nederlands leger nu miljarden euro's meer.
Maar Rusland is toch ook onze grote vijand. Het is weliswaar een half achterlijk, gelijkgeschakeld, sociaal-economisch wangedrocht, maar wel een land met heel veel bommen en granaten en amorele onverantwoordelijke in ieder geval in hoge mate onbetrouwbare leiders aan de knoppen. Al reden voor zorg kortom en zaak de defensie op orde te houden
Is hij dan de ‘onderste steen’ ook?
Want die is nog steeds niet boven gekomen..
Aluhoedjes alert.
Ja het was al die tijd natuurlijk Kiev, heeft Rusland helemaal voor niets die domme leugens de wereld in gebracht.
Allejezus, wat zijn die complotters toch dom.
In Den Haag kennen ze het woord ''bemoeienis'' niet... dat klinkt niet deftig.
Daar praten ze over aanbeveling - de heer Dick Schoof doet een ''aanbeveling''.
Een aanbeveling is geen bevel, maar in negen van de tien keer wordt hier gehoor aan gegeven.
Aids conference says 100 researchers may have been on flight MH17 uit de guardian. Meer dan 30% onderzoekers activisten en lobbiers op die vlucht. Daar is natuurlijk geen verband te leggen met de crash. Maar wat een pech
Het kan nog veel leuker... waren er burgers uit de VS aan boord?
@litebyte | 10-04-19 | 00:44:
Dan was het onderzoek iets anders gelopen.
Die aids deskundigen waren reeds dood aan boord gebracht op Schiphol, vanuit een gekoelde loods, was één van de theorieën die uit Rusland kwam.
Laat ik eens wat stellen: de MH-17 is beschoten door een stealth-drone. Dit kan want die dingen bestaan echt, vliegen hard en hoog en zijn ook nog eens uitstekend bewapend. Ondersteunend bewijs is dat er sprake is van interne inbrandingen welke wijzen op nadien detonerende ammunitie, iets wat bij mijn weten (nog) niet gebruikelijk is bij de fragmentatiedeeltjes van een BUK raket, immers, externe springlading gezien v.a. het target, maar wat wel gebruikelijk is bij vliegende vechtmachines. Komt bij dat het toestel hierna een logische draai van 180 graden over links heeft gemaakt (huh, toestel vloog toch autopilot volgens de Officials?) waarna er een geleide raket voor de finale afmaker heeft gezorgd. Het laatste was overigens ’n misverstand. Case over case, aldus.
Aangezien ik een Nederlander ben is dit tevens de mening van heel Nederland, aldus de redenatiewijze van bovenstaande trol met ui.
Was het toch een Oekraïens gevechtsvliegtuig die een missie had Poetin in een kwaad daglicht te stellen? Was wel de meest plausibele conclusie. ALs je bij de schuld vraag ook het motief neerlegt. Meest verschrikkelijke is dit alles voor de nabestaanden, dat je hoort dat er achteraf zoveel de doofpot in moest. Dat de waarheid eerst goed gemasseerd moest worden voor ie geschikt genoeg was om te delen met de rest van de wereld. Feit blijft dat er is verzaakt om als één van de weinige landen gewoon boven oorloggebied te vliegen.
Zie hier een voorbeeld van een goede uitleg van de MH17 false flag operatie waar 200 Nederlanders voor vermoord moesten worden, het lukte slechts deels.
21stcenturywire.com/2014/07/25/mh17-v...
Je ziet de spelers zoals de beruchte SBU, de toevallige Amerikaanse grote militaire oefening voor de kust van Oekraine, de gedragingen van de kroongetuige die probeerde zijn bevindingen in de wereld te sturen maar de SBU op zijn weg vond die het bewijsmateriaal in beslag namen.
Het zijn deze dingen die we tot de dag van vandaag niet krijgen te zien. De radarbeelden niet, de CVR niet, en de kroongetuige niet.
200 Nederlanders zijn gewoon neergemaaid door de SU en toen het niet lekker lukte maakte een raket het af.
En flapdrollen als Dick Schoof moeten dit geheim houden, hoewel zelfs de JIT partnerlanden daar geen zin meer in hebben.
Damn, je kunt de klok erop gelijkzetten: Alles met MH17 trekt aluhoedjes aan. Ja het was het meest waarschijnlijk allemaal opgezet, om Poetin een een kwaad daglicht te stellen.
Het was allemaal TE toevallig: Er was een oorlog bezig, vliegtuigen werden neergehaald en alles, het was chaos, maar dit, dit was duidelijk een ingewikkeld opgezette operatie, om Poetin - die rond die tijd al een smetteloze staat van dienst had - in een kwaad daglicht te stellen,
En Dick Schoof, die houdt zich bezig met klein bier, met de toon van de conclusie van een onderzokje over, ja over wat eigenlijk?
Allemaal afleiding!
Er zijn tal van complot theorieen mogelijk en al eerder genoemd. 1 ervan die best wel plausible klinkt is dat de Ukrainse luchtmacht het toestel bewust heeft laten aanmerken als militaire vlucht, danwel een transport toestel van de Ukrainse luchtmacht. In 2014 scheen de Ukrainse luchtverdedigingen luchtmacht meer last te hebben van spionage en onderschepping van geheime berichtgevingen dan van actuele strijdvoering. Het was bekend dat tactische planningen van het Ukrainse leger/luchtmacht in 2014 al vaak voordat ze bij de uitvoerenden bekend waren in Russische handen waren.
De Russische Buk bemanning sprak over een bepaald doel wat ze vanaf een bepaald punt neer moesten halen. De locatie waar de Buk in de haast naartoe moest was van te voren bekend middels exacte coordinaten. De Buk bemanning ging er ook van uit dat het om een transporttoestel ging van de Ukrainse luchtmacht - een doel wat iets anders bleek en mogelijk vanuit bewust verkeerde intelligence verkregen.
Een groot int. incident waaraan Rusland schuld had kwam Ukraine goed uit in die dagen van 2014.
@Beste_Landgenoten | 10-04-19 | 00:20: geen idee wat u brabbelt, feit is dat een Russische Buk bemanning MH17 heeft neergeschoten.
Feit is dat de MH-17 is onderschept op een locatie waar het niet/nooit had mogen zijn. Daar veranderd geen ‘ui’ wat aan…
@Beste_Landgenoten | 10-04-19 | 00:20:
Dat geloof ik niet, maar dat voor er überhaupt wat was onderzocht Oekraïne geen gewenste schuldige was geloof ik wel. En ze hebben genoeg twijfel gezaaid
litebyte.
Maar hoe kan UK een lijnvlucht aanmerken als militaire vlucht? De vluchtnummers en reisschema zijn bekend en openbaar. Flightradar app had de Russen zo kunnen vertellen dat het een burgervliegtuig was. Ja ze verwachtten duidelijk een militair toestel, maar het lijkt erop dat de Russen niet eens op de hoogte waren dat het luchtruim nog open was voor burgerverkeer.
Ik denk dat die Buk pas vlak voor het neerschieten operationeel was, dat de bemanning het eerste toestel dat zij na aanzetten van de radar opmerkten aanzagen voor een UK transporter. De vraag die een rebellen commandant direct erna stelde was dan ook waarom daar nog een lijnvlucht vloog omdat het toch oorlog was.
Indien u dit stelt – en dit lijkt waarschijnlijk - , dan is de vluchtleiding zwaar nalatig geweest. Helaas voor u waren dat geen Russen maar vrinden van D66.
Portretfoto Schoof: een bange man die probeert stoer te kijken.
Ogen en mond spreken elkaar tegen.
WOW. Kan ik een cursus volgen bij u?
grapo, baron, harrie, ongefundeerd. 100 procent.
@Langshetrandje | 09-04-19 | 22:58: Nodeloos kletsend.
MH-17 vloog over oorlogsgebied, dikke raket er achteraan…
Dit is best lastig te spinnen achteraf, zeker als blijkt dat de diensten al reeds wisten dat daar met dikke raketten op vliegtuigen geschoten werd (zie diverse filmpjes op internet).
Dit onderzoek gaat daar helemaal niet over (voor de 3000ste keer).
Ik blijf graag bij de oorzakelijke feiten. De rest is verwarring nadien en dus bijzaak. Er zijn mensen welke zich hoofdzakelijk op de bijzaken richten, dit zijn meestal ‘slippendragers’ welke de oorzakelijke feiten eigenlijk niet zo al te best uitkomen.
Zoveel nullen betreft overtreffende trap, overdrijving aldus.
@Veluwse-Eikel | 09-04-19 | 21:31: Prima. Tabee.
Opvallend weinig ophef in msm vergeleken met affaire Omtzigt.
Het aantal reacties staat in geen verhouding tot het belang van dit topic.
Dat is behoorlijk verontrustend.
Kan ze geen reet schelen,
Ja dat dacht ik ook al.
Ik zou hier een heel vilein reaguursel kunnen plaatsen maar daar wacht ik nog maar even mee. Voor je het weet lig je onder de tap.
Laf!
Geen woorden voor. Een rapport samen schrijven en dat dan als onafhankelijk onderzoek bestempelen. Kutjebef! De vvd is echt schaamteloos.
Altijd al geweest.
Wat heeft dit met de VVD te maken? Grapperhaus is CDA en Schoof is alles behalve VVDer.
@Langshetrandje | 09-04-19 | 20:24:
1 pot nat zeker als het EU bereft
@Langshetrandje | 09-04-19 | 20:24:
U heeft het er maar druk mee trouwens.
Dick Schoof is gewoon een laffe landverrader.
Hij kreeg zijn baantje omdat hij de moord op 200 landgenoten onder de onderste steen begroef en erop ging zitten.
De hele MH17 zaak stinkt en al het bewijs is foetsie.
De CVR, de MH17 luchtverkeersleider als kroongetuige, wat de kroongetuige zag en toen probeerde te twitteren wat gewist werd, de radarbeelden, Dick Schoof zit erop en u kijkt er nooit meer naar.
Maar Dick heeft zijn baantje, dus dikke middelvinger voor de nabestaanden.
Kudo's voor GS dat ze deze walgelijke gang van zaken aandacht geven.
Wat een berg onzin komt er uit uw vingertjes gevloeid. Onvoorstelbaar.
@Langshetrandje | 09-04-19 | 20:23: Dimmen Landgenoten!
@Pierre Lebon | 09-04-19 | 20:40:
De groeten Lebon. Shruggs weet totaal niet waar ie het over heeft.
@Langshetrandje | 09-04-19 | 20:41: Weet jij meer dan?
@Harrie7949 | 09-04-19 | 22:52: Ja.
Zum kotsen deze Haagsche Bende. WODC synoniem voor bedriegertjes
Is Dick in loondienst van EU, Van Baalen, Timmermans en Verhofstadt? Lijkt erop.
Wat heeft het nog voor zin te onderzoeken welke ministers liegen en welke ambtenaren corrupt zijn als er toch geen enkele consequentie aan wordt verbonden? Beter doe je wat leuks en nuttigs met je leven en laat de overheid maar in haar stinkende sop gaar koken.
Dat zou een prima optie zijn. Ware het niet dat die overheid meer dan 70% van mijn inkomsten opeist.
Zo lopen de hazen:
Initiatiefvoorstel-Van der Staaij Twee derden meerderheid van stemmen voor goedkeuring EU-verdragen.
Verworpen.
Voor: SGP, ChristenUnie, PvdD, 50PLUS, SP en PVV.
Tegen:VVD, PvdA, CDA, GroenLinks, D66 en OSF.
Denk daar eens over na VVD-ers.
@Roadblock | 09-04-19 | 19:46: Exact. En ga maar eens tellen met de nieuwe zetelverdeling in EK. Dan was er echt iets anders gebeurd.
Schoften
Kijk, daar tonen ze hun ware gezicht...
Laat Schoof maar schuiven. Hopelijk snel uitgeschoven.
21 april wordt Petro Poroshenko ambteloos burger, die zich koest moet houden vanwege de machtige Dnjepr Maffia. Het zo een prachtige entree voor President Zelenskyi zijn, wanneer hij de feiten rondom MH17 onthult. Zo kan hij de hele machtsbasis van Porko in de Oekraïense geheime dienst uitroken en slechten.
Dus hij zal wel gauw vermoord worden.
De komiek moet wel enorm op zijn tellen passen met dit dossier hoor, het zijn meerdere veiligheidsdiensten die de la met bewijsmateriaal dicht willen houden.
Glas, plas en tot de volgende!
Wanneer komt de Omtzigtman eigenlijk weer terug op dit dossier? Van de aantijgingen tegen hem is geen spaan heel gebleven.
Wie zijn cv bekijkt ziet hier een pure technocraat aan het werk. Betrokkenheid, affiniteit, kunde, voeten-in-de-klei en/of gerichte opleiding 0 komma 0, maar gewoon een carrierebestuurder. Henk Kamp 2.0. Gaat niks van uit maar is een doorgeefluikje voor wat er vanuit het ministerie wordt besloten. Kun je eigenlijk net zo goed afdelingschef van de Bijenkorf of manager interne post bij de kinderboerderij Kropswolde maken, zelfde kunde, zelfde affiniteit, zelfde geschiktheid.
Schurfthekel aan beroepsbestuurders, eigenlijk, heb je alleen maar last van.
Een ding niet doen bij deze mijnheer en dat is onderschatten. Echt niet doen.
U bent slippendrager van beroep..?
@Veluwse-Eikel | 09-04-19 | 20:52: ik neem aan dat u het tegen mij hebt, Eikel?
Ja, wie anders? Ik weet niets van de beste man, en wil dat graag zo houden.
Echter, u komt met een verkapte waarschuwing, dan zeg ik: inner-cirkel.
@Veluwse-Eikel | 09-04-19 | 21:05: De fantasie neemt wel heel eenvoudig een loopje met u. Ken de man inderdaad uit de praktijk en het is een zeer krachtige en dynamische persoon. De kwalificaties van Grasnaaiert kloppen simpelweg niet. Dit signaleren maakt mij "inner cirkel" en "slippendrager". Ik vind het allemaal prima. U denkt maar raak.
Heb ik ergens de kwalificaties van Grasnaaiert genoemd? Wel 0 keer zelfs, dus u linkt zaken aan elkaar welke niets met elkaar te maken hebben. Ik richt mij enkel tot diegene welke een verkapte waarschuwing t.o.v. bovengenoemd heerschap afgeeft. Hierbij zet ik dan mijn vraagtekens.
Zeker, ik denk wat ik wil en geef mijzelf hierbij voldoende ruimte zonder afhankelijk te zijn van een of ander denk-frame. Voor fervente aanhangers van een of ander dogma is dit vrije denken meestal slecht te verteren.
Bijkomend heb ik niets tegen bovengenoemd heerschap, ik ken hem niet eens maar ben geïnteresseerd in de reden van uw verkapte dreigement: sterke mensen dreigen meestal niet is mijn ervaring.
@Veluwse-Eikel | 09-04-19 | 21:50: U leest in mijn reaguurseltje op Graasnaaiert een verkapt dreigement. Vind ik prima, u heeft daar kennelijk een behoefte aan. Wil alleen maar het onderschatten van de man ter discussie stellen. That's all. Heb ook in het geheel niet de behoefte om als sterke mens te boek te staan. Interesseert me geen lor. Wens u een prettige voortzetting. Ten leste: Tabee.
Herstel, dreigement moet zijn ‘waarschuwing’, waarschuwingen zijn milde dreigementen. Jammer dat u nu al afscheid neemt, weten we nog niet waarom u hier een ‘waarschuwing’ uit en vanuit uit wiens naam of organisatie u meent dit te moeten doen…
Wat een fijn gevoel toch dat alleen de besten van de besten onder ons, de oncorrumpeerbaren, absoluut objectieven en onafhankelijken, het scherpst van geest, het grootst in kennis, van onbesproken gedrag, onpartijdig, gespeend van vooroordelen of irrationele vijandbeelden, zonder persoonlijke politieke of financiële belangen, met een diep respect voor privacy en burgerrechten, die onschuldige burgers pas onderzoeken in geval van persoonlijke redelijke verdenking o.b.v. feiten en betrouwbare getuigen, over ons waken...
Ik wil ook graag in uw land komen wonen. Waar zit u?
@Bill le Koek | 09-04-19 | 19:29:
Afghanistan.
De WOB is altijd al een ondergeschoven kindje geweest, iets waar ze het liefst helemaal vanaf stappen. Er was laatst en vergelijkend onderzoek naar WOBjes in verschillende landen gedaan, en Nederland bungelt qua transparantie middels de WOB ergens onderaan. Zelfs in Wit-Rusland functioneert de WOB nog beter.
0031 is de afgelopen decennia dan ook een autoritair landje geworden. Alleen hebben de meeste mensen dit niet in de gaten.
De onderste steen wordt zo fanatiek begraven dat hij straks open en bloot op de hoogste berg in Australië voor het oprapen ligt.
Maar die is van de Aboriginals, dus gebeurt er waarschijnlijk weer niks mee.
@Baron Clappique | 09-04-19 | 19:16: bedoel je dan Mount Kosziusko of Mawson Peak? Geen van beiden in Aboriginal bezit, btw.
@Glasgow Argus | 09-04-19 | 21:12: Uluṟu of Ayers Rock; niet de hoogste berg, maar wel een mooie onderste steen. Heel Australië is van de Aboriginals (*vind ik*).
@Baron Clappique | 09-04-19 | 22:36:
De aarde is van Eva en van Adam. De rest mag optiefen.
Een onderzoek waarbij 1 van de 2 mogelijke daders onderdeel neemt in het onderzoek. Heel normaal in Europa. Met dat in het achterhoofd is dit klein bier.
deel neemt*
Schoof is onder het tapijt geschoven.
Er is een reden dat mr. Pieter van Vollenhoven, die krasse ouwe knar pleit voor het samenvoegen van alle veiligheidsagentschappen. Alsof Donald Trump niet net zijn veiligheidsministerette heeft weggestuurd.
Nu even mexicanen: de reden dat er onder Nederlandse auspiciën een passagiersvliegtuig boven een oorlogsgebied kon vliegen is het opheffen van de RLD: een gespecialiseerde overheidsinstantie met vakkundigen. Die is ingwisseld, want wel zo kosteneffectief, voor een of ander lulverhaal (hoi Dickie) met een koninklijk zegel. A.k.a. het vergadertechnisch vagevuur.
Nu dan een Big Brother voor het algehele veiligheidsgevoel: www.youtube.com/watch?v=mcfkmZaZdP4
*YouTube aanzetten doet* even kijken.
"Vergadertechnisch vagevuur": plus 1 voor de alliteratie en nogmaals plus 1 voor de metafoor.
mr. Pieter van Vollenhoven wil dan natuurlijk aan het hoofd staan van deze landelijke organisatie ?
@MickeyGouda | 09-04-19 | 19:10: Hoi MG. alles goed meis? Dit naar aanleiding van je Oude Ketel comment. Enniehoe: het koninklijk bloed kruipt waar het niet gaan kan. Zie het naar de kudt helpen van zowel UWV als de Belastingdienst (met de Koninklijke Deurwaarderij als lachende derde www.modero.be/nl/nieuws/2018-reactie-... ) Dit terzijde.
We're fucked Meis. Tijd om niet zo zeer de rollen om te draaien, als wel om ons beste kiezersbeentje voor te zetten: www.youtube.com/watch?v=Q56QzGcAKZc
@Hetkanverkeren | 09-04-19 | 19:45:
Alles goed hier, Hetkanverkeren, dank. Ketel 1 is gewoon goed voor en tegen alles. :-) Met dat kiezersbeentje gaat het helemaal goed komen, hopelijk volgt de rest dan vanzelf. Fijne avond!
Teletekst... serious?
@overVecht | 09-04-19 | 18:54:
Prima samenvatting van krantenkoppen toch? Niks mis mee.
@overVecht | 09-04-19 | 18:54: had jij het anders gevonden? Het is de plek waar de overheid mooi alles kan dumpen zonder dat iedereen het leest ;)
En het is de enige NOS/NPO plek zonder reclame ;)
Na 13 jaar toch weer beland in 1984.
Moest ineens snel omdat in mei de FvD in de kamer komt. En dan was die ⅔ heel moeilijk geworden.
Als de FvD niet zo groot was geworden lag die wet nog eens 13 jaar te verstoffen.
Weg met de Eerste Kamer!!!
Ach.
Glas, Patricia Paay, was.
Modus operandus van dit kabinet. Het kabinet in uw woonkamer doet zijn werk wel goed.
Rutte heeft die steen toch wel heel vakkundig zo diep mogelijk begraven. Die steen wordt nooit meer teruggevonden.
Ik ga nog wat bananen plukken in de tuin.
Advies: Rooi de bananenboom en plant een geldboom. Uw belastingaangifte moet voor 1 mei binnen zijn.....
@Is dit nog nieuws? | 09-04-19 | 18:57: ach, een bananenboom is een kruid. Na vrucht te hebben gedragen moet je hem toch rooien.
Neponderzoek in een nepland van neporganisaties door nepinstanties over een neprapport met nepconclusies. Tja ... als er echt geen ander nieuws is.
Hoi!
www.aljazeera.com/news/2019/04/system...
Alstublieft!
Nee. Jij draagt je steentje bij.
Gelukkig hebben we RT nog voor de waarheid, of niet Baron!
Die Grapperhaus schijt U en mij lachend in de bek en denkt ondertuusen
wat een dom volk is het toch dat ze alles maar pikken.
Caroline Tensen is nog zeker 10 jaar op TV. Naar dat soort zaken gaat alle aandacht dus uit. Grapperhaus heeft wel een beetje gelijk.
Onzin! Die man gelooft in het diepst van zijn ziel dat hij het volk een dienst bewijst. Net zo als de rest. Dat is pas triest!
En nu? worden nu de eerste versies van het rapport openbaar?
Die zijn waarschijnlijk niet meer te vinden. Of liggen bij het fotorolletje uit Srebrenica.
Dat is vast verloren gegaan door een storing in de automatische back-up.
Dus zowel die NCTV-ambtenaar als Schoof kunnen nu gezellig samen met Eren een nieuw feuilleton schrijven over hun gemeenschappelijke ervaringen met het UWV?
U bent scherp, u wordt niet gewaardeerd
'De naam is Schoof,... Dick Schoof!
Politici zijn tijdelijke werkgevers, dus makkelijk te manipuleren. ergo .
Mark Rutte heeft de onderste steen nooit gevonden. Hij heeft wel de doofpot onder een nieuw hunebed achtergelaten.
Het feit dat trekpop Rutte tot 3x toe shopmanager van Nederland heeft mogen worden
geeft aan dat demense het ook geen ene kudt interesseert en dan krijg je dus dit soort stromannen constructies.
Niet alleen de doofpot, ook het vaasje.
Die onderste steen is al lang gevonden en internationaal als zodanig erkend. Sommigen kijken echter iets te veel naar RT.
@De echte Stolwijker | 09-04-19 | 19:30:
Het is al een vals dilemma dat er maar 1 steen is.
AIVD - geen ambtsbericht naar KLM
KLM - vliegen boven een gebied waar dezelfde week van 6500 meter een ander vliegtuig werd neergehaald
LVL nl - idem
IATO - idem
Kiev - luchtruim beperkt sluiten boven actief oorlogsgebied terwijl daar al 16 vliegtuigen van Kiev zijn neergehaald
EU, Oekraïne, Sepatisten en Rusland - bezeten in een machtsstrijd oorlog voeren waar voor MH17 veel meer burgers aan overleden zijn.
@Feynman | 09-04-19 | 21:08:
Dit is toch niet de aandachtsgebied van het bovengenoemde onderzoek naar de crisisbeheersing? U trekt NCTV ergens in waar het helemaal niets mee te maken heeft.
@SmaritesII | 09-04-19 | 21:51: Oei.
@De echte Stolwijker | 09-04-19 | 19:30: Klopt, dat had ik ook al gezien s`avonds op de NOS 17-07-2014.
@Feynman | 09-04-19 | 21:08:
1. AIVD - geen ambtsbericht naar KLM
*** Klopt. Maar de hamvraag is of men op de hoogte was van een BUK in dat gebied. Dat lijkt niet zo te zijn, op geruchten na vanuit Kiev. De smokkel van de BUK was uiteraard niet aangekondigd. Dus in hoeverre is dit verwijtbaar. Zeker ook omdat een BUK in de regio niet hetzelfde is als een imminent neerhalen van een burgertoestel. De wereld is vergeven van de luchtwafweer, overal, maar die schieten niet op burgers. Dus A die BUK was onzeker en B gevaar voor burgerluchtvaart niet meteen het gevolg van A.
2. KLM - vliegen boven een gebied waar dezelfde week van 6500 meter een ander vliegtuig werd neergehaald
*** Dat bleek later om 3500 meter te gaan, niet 6500. Waarmee dat was is onduidelik, maar de kans bestaat dat het "gewoon" een manpad was of zelfs een air-to-air uit Rusland. Maar inderdaad, hoe handig is het daar te willen overvliegen?
3. Kiev - luchtruim beperkt sluiten boven actief oorlogsgebied terwijl daar al 16 vliegtuigen van Kiev zijn neergehaald
*** Tsja. En toch, dit was algemeen bekende info, voor de hele wereld. Iedereen had de conclusie kunnen trekken; daar gaan we niet meer langs. Maar dan nog: Waarom zou op burgerluchtvaart worden geschoten? Daar is geen enkele reden voor.
De enige echte verantwoordelijke is en blijft de BUK-schutter, ondanks alle andere omstandigheden, die met de kennis van nu beter anders hadden gekund.
Storm in een glas water/pis.
Ik drink liever water.
@threeheadedmonkey | 09-04-19 | 18:46: drink maar genoeg. Hopelijk zakt de zeespiegel door uw dorst
@threeheadedmonkey | 09-04-19 | 18:46:
Dan ben je niet Patricia Paay.
Toch snap ik nog steeds niet zo goed wat hier nu precies het probleem is (buiten dat Grapperhaus sowieso een probleem is maar dat is niets nieuws). Een medewerker van NCTV zit in begeleidingscommissie onderzoek en die zou niet mogen communiceren met NCTV? Vreemd toch? Betaalt projectorganisatie zijn of haar salaris gedurende die periode? Het is hooguit te betwisten of er een plek in dat begeleidingscommissietje moet worden ingeruimd voor een medewerker van de NCTV. Kennelijk is anders besloten.
Dat laatste is dus het probleem. Daar had nooit een medewerker van de NCTV mogen zitten, omdat die onderwerp is van onderzoek.
@Arkan Sonney | 09-04-19 | 18:38: Tja, maar dat kun je NCTV niet verwijten. Zij zijn kennelijk uitgenodigd.
Gaat het ook allemaal niet om. Maar MH17 en iets stiekems is altijd voer voor complot-fanaatjes. Ook al heeft het geen snars met MH17 zelf te maken en ook al is wat er is gebeurd allemaal niet ongewoon, voor de manier waarop onderzoekjes worden gedaan en afgerond.
Tricky Dick Schoof schuift maar door .... van uw centen.
U heeft Tricky Dick helemaal door!
Liegende overheidsinstanties... what’s new.
Het ene liegen is het andere liegen niet, vriend!
@McMarx | 09-04-19 | 18:37:
Nee maar dit is wel heel voor de hand liggend liegen.
www.geenstijl.nl/5147117/grapperhaus-...
Zeker! Het is een soort van liegen dat groot is geworden onder onze MP van het beste kabinet ooit en niet meer weg te denken is in het verval van onze ooit zo boreale maatschappij. Bla bla....
REAGEER OOK