Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Femke moet toeristen persoonlijk inelkaar slaan"

Ombudsman 020 komt met maatregelen om lieve stad te redden van ondergang

Schokkende conclusies van de Amsterdamse stadsombudsman Anne Zuurmond gisteravond in De Balie inzake de ToeristenTsunami in Mokum. Als er niet meteen hard wordt ingegrepen in de hoofdstad vervalt Damsko verder in de liederlijke puinzooi die het altijd al was.

De centrum-hippies, die ooit alles (gratis) naaiden en zopen, in hun schitterend verbouwde kraakpandjes aan de gracht (met AirBnB) zijn het onderhand SPUUGZAT dat ook andere mensen (buitenlanders!!!1) willen naaien en zuipen in Amsterdam.

De Ombudsman stelt "VENETIAANSE MAATREGELEN" voor om 020-Centrum leefbaar te houden. Zo mogen buitenlanders niet meer op straat eten en drinken, de Volkskrant moet stoppen met advertenties voor goedkope vliegvakanties naar Schiphol voor buitenlanders.

Zwervers moeten optyfen, er moeten meer BOA's komen om illegale taxi's en buitenlandse kuthoeren te controleren, en iedere binnenstadsbewonor die nog langer zijn kerstboom in januari op straat mietert, krijgt 'm anaal weer ingebracht door La Halsema herself.

Mooi. Ga dat maar regelen.

vraag

antwoord

18+ filmpje hoerenbezoek --- ♬ Praat Nederlands met me...♬

Reaguursels

Inloggen

Ik snap niet dat een stad als Amsterdam niet beter schoongehouden wordt. In Rio de Janeiro heb je bijna 24/7 de vuilnis ophaal dienst aan het werk. Ook op kerst avond en kerst dag. In amsterdam, als je b.v. eens over de Leidsestraat loopt, zijn alle prullenbakken en te klein en te weinig en ze worden niet geleegd. Althans niet vaak. Als de vuilnis op straat blijft staan, dan is er iets mis met de organisatie, het bestuur. Handhaven is leuk maar ga eerst eens kijken wat het probleem is. Waarom staat er grof vuil dagen lang op de kade? Doe er eens iets aan.

echtpaul | 14-01-19 | 21:03

Grappig. De stad die zichzelf oraal bevredigt door prat te gaan op diversiteit, inclusiviteit, de stad die zwervers ongestraft panden laat kraken en zich zelfs boven de wet plaatst door nog meer zwervers via NGO's te willen importeren, die stad klaagt nu over de overlast die zij zelf in het leven roepen. Echt links beleid. Eerst je eigen stoep helemaal onderscheiten en dan raar kijken als het stinkt.

Datsun_Cherry | 14-01-19 | 17:48

Vroeger staken we die kerstbomen in de fik.

De Ana(a)list | 14-01-19 | 16:32

Welk normaal mens met geld wil er nu in de criminele afvalput van Nederland wonen?

hetwerktniet | 14-01-19 | 15:57

Die 'overlast' zit 'm niet alleen in de stad, ook in de toegangs routes. Ik nam gisteravond ook eens een intercity, vanuit Amsterdam Centraal, richting Utrecht Centraal. Via NS dus.

Ten eerste lazerde een dronken (?) vrouw bij het instappen tussen het perron en deze trein in, gelukkig wel ondersteund door twee bekenden.
Hierna nam ik plaats in een 1e klas (Jaja) stiltecoupé. Bij de eerstvolgende stop op station Amsterdam Amstel, banjeren vervolgens, twee Eritreërs (Zo oogden ze in ieder geval - Kleingezet, mager), naar binnen.

Deze twee kijken niet even naar het verschil in 1e of 2e klas, plof, zitten, ouwehoeren... Dus... Ik heb rustig aangegeven "Dit is een stilte coupé." Maar snappen, ho maar. Sterker nog, een ervan raakte nog een soort van aggressief ook.

En dit is dan een random moment, waarop je van een trein vanuit Amsterdam gebruik gemaakt.

Ik weet niet of dit er altijd zo aan toe gaat. Echter het valt mij op, van wat ik
zelf meekrijg, dat vrijwel ALTIJD toeristen van en naar Amsterdam 1e klas gaan zitten - op een 2e klas tarief. De ironie is, in een 2e klas ruimte is het op zo'n moment stiller dan in de 1e klas.

Alle regels m.b.t. etiquette of sociaal gedrag, gaan bij een bezoek aan Amsterdam hop, de deur uit. En hier bovenop dan nog twee van die kansparels, die het echt niet snappen, plus geen dankbaarheid lijken te vertonen aan de mensen die ze überhaupt opnemen.

@NS - Waar zijn de controleurs, waar zijn de conducteurs.

Nederlandop1 | 14-01-19 | 15:17 | 1

Die controleurs kijken wel linker uit. Die controleren de kaartjes van normaal uitziende mensen, dat is al link genoeg. Voor je weet ontploffen die ook van de Randstadstress. Die conducteurs hebben trouwens 100% gelijk - het betaalt slecht, ze staan er vaak alleen voor, waarom zouden ze zich op hun bek laten slaan / beledigen / onder worden gespuugd.
Nou ja, zoiets. Bestemming dan wel vertrekpunt Amsterdam zal dat allemaal wel in versterkte mate hebben.

DebraCadabra | 14-01-19 | 19:11

Als de boertjes onder jullie zich nou bezig houden met boertjesdingen, dan laten we Amsterdamse zaken aan Amsterdammers, okay? Moet de aleput niet worden leeggeschept ofzo? Of misschien heeft moeder de uitgebakken koeiespenen met reuzel wel klaar.

Bigi Bana Boy | 14-01-19 | 14:32

Briljant stukkie, Pritt! Ouderwets op dreef, zal ik maar zeggen.

Stormageddon | 14-01-19 | 13:25

de vorige burgermeester was zo lief voor de stad en bijna heilig verklaard. Betekent dit dat Amsterdamned al die tijd achter de schone schijn een rotte kies is of zorgt keizerin Nero Halsema ervoor dat de stad eindelijk gaat branden. Amsterdam een plek van hoop overlast aan drugs- en sextoeristen, lallende provinciale vrijgezellenfeestjes, achterstand en bijstand postcode nogo gebieden, aso bakfietsers en scooterjeugd volgens Femke nieuwjaarstoespraak

HetOorAakel | 14-01-19 | 13:13 | 1

Bijna heilig verklaard? Door wie dan. De mediageile mensen die in de rij stonden om zijn condoleanceregister te tekenen. Hoe representatief zijn die voor alle inwoners dan?

volksvaderland | 14-01-19 | 18:18

Inderdaad. Het is nooit anders geweest. In de jaren 60 en 70 keek "bureau Warmoesstraat" consequent de andere kant op, zo zag ik ooit in een documentaire over die tijd.
Dezelfde figuren die er toen op los leefden schreeuwen nu moord en brand. Ze hebben inmiddels zelf kinderen gekregen, en gaan zich nu zorgen maken. Maar het is wel grimmiger en gewelddadiger geworden omdat er inmiddels weer 30 jaar immigratie overheen is gegaan.
Ben benieuwd wat het wordt...

Jahowiseffe | 14-01-19 | 12:43 | 2

Het is Heel simpel. Malek Ramadan komt iedereen de tyfus slaan en na afloop brengt Femk H. dekerstboom rectaal in. Dat staat er tenslotte al.
Maar even heel eerlijk, wat wil je in godsnaam in die vervuilde bende die meer lijkt op Wijster dan een serieuze stad?

F. Jacobse | 14-01-19 | 12:53

Maak je niet druk, Ik woon boven de zeespiegel en heb een dikke Range Rover.
Over een paar jaar is de zeespiegel hoog genoeg gestegen.

tedjevanes | 14-01-19 | 12:56

Vrijwillig in Amsterdam verblijven, je kiest er toch echt zelf voor.
Het zou nooit mijn keuze zijn.

Brabeaulander | 14-01-19 | 12:41 | 1

Tsja, de ruimte die je in Brabant hebt voor je XTC lab, vindt je niet zo snel in Amsterdam.

Bigi Bana Boy | 14-01-19 | 14:29

Fout

Mr_Natural | 14-01-19 | 12:39

Één voordeel: echte Nederlanders weten dat Amsterdammers een grote bek hebben maar niks durven. Bautenlanders weten dat niet en laten zich daarom gemakkelijker intimideren. Daar zou de Amsterdamse politiek gebruik van kunnen maken. Maar zelfs dat gebeurt niet. En zeker niet door Femke Milfsema. Toch kan het Amsterdamse probleem in drie stappen opgelost worden. Indammen, onder water zetten en afsteken.

Nivelleermarionet | 14-01-19 | 11:48 | 1

Amsterdammers hebben een grote bek maar durven niks? Nee, de rest van de Nederlanders zijn dapper zullen we zeggen! Hebben nog niet eens het lef om op de PVV te stemmen! Dom volk!

BaldEagle | 14-01-19 | 13:34

Oh wat een heerlijk artikel voor reaguurders om weer eens op oud-hollandse wijze te kunnen zeiken. Heel goed om het maandagmorgen humeur en de weekendkater door te spoelen.

Michael03 | 14-01-19 | 11:40

Amsterdam voor Amsterdammers? Die leus komt voor veel gezinnen iets te laat.

Trekbeest | 14-01-19 | 11:26

Het enige wat irritant is in Amsterdam zijn die Amsterdammers zelf. Wat een labiel asociaal volk met een stront voorop mentaliteit. Fietsen kunnen ze niet, aan simpele regeltjes houden al helemaal niet (maar wel andere regeltjes op willen leggen en het liefst aan heel Nederland) en de werkmentaliteit is ver te zoeken. Het liefst pas om tien uur beginnen en vijf uur thuis

dk-- | 14-01-19 | 11:08 | 4

De meeste Amsterdrammers wonen tegenwoordig in Vinex shitholes als Al-Mere, Purmereutel of Hoorn, overal behalve in het 020 postcodegebied. Wat tegenwoordig voor Amsterdammer moet doorgaan, komt (etnisch) van buiten en/of leidt aan het Syndroom van Linksch. En allemaal te grote jankmuil en vingerwapperende deugmensjes in dat lieve 020. Dat typische 020 jankmuilengedrag schijnt echt een lokaal cultuurdingetje te zijn, door Deelder ooit zo schitterend verwoord. Disclaimer: Grijs is autochtoon geboren/getogen 010 (in het goede gedeelte van 010, mind you) dus het kàn zijn dat de mening enigzins "gekleurd" is.

Grijskijkert | 14-01-19 | 11:34

Amaterdammers wonen in Purmerend.
Of Almere. Die fietsers zijn hipster import mogeaulen die naar Haarlem verhuizen als de vrouw gebigd heeft.

Analia von Solmsch | 14-01-19 | 11:35

Helaas heb je helemaal gelijk Analia. Al jaren is de grootste instroom in Haarlem afkomstig uit Amsterdam. En dus zitten wij Haarlemmers ook opgescheept met steeds Groenlinksers en D66'ers. Tel uit je winst....

staat het bier koud? | 14-01-19 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Hier het debat:
www.youtube.com/watch?v=95ubCCC-jrw&a...
De Balie. Amsterdam - De Stad Waar Alles Kon - Met o.a. Femke Halsema en Arre Zuurmond.
Er is overlast in Amsterdam door drukte, criminaliteit, uitgemolken commercie en vervuiling. Maar hoe groot is het overlastprobleem werkelijk en hoe moeten we handhaven om de stad leefbaar te houden?

express | 14-01-19 | 11:08
-weggejorist-
Mikayla_Purcell | 14-01-19 | 11:01

Prima toch, dat het in Amsterdam zo'n puinhoop is? Als alle tokkie-toeristen daar blijven hebben we er in de rest van het land geen last van. Gelukkig heeft Haarlem verder geen hoerenbuurt van betekenis dus ik zie ze ook niet zo snel hierheen komen.

staat het bier koud? | 14-01-19 | 10:58 | 5

Nope. Maar achter t poortje staat genoeg om je een week mee te vermaken..

schoon-schip-maken | 14-01-19 | 11:29

De toeristen verblijven nu steeds meer in Roffa: betere en betaalbare hotelvoorzieningen, authentiek bruisend qua horeca en mooiere dingen te zien (dankjewel Lonely Planet). En als het dan toch per se moet: je staat in een half uur op 020 CS.

Grijskijkert | 14-01-19 | 11:39

Tieft op met die toeristen (en overgewaaide neuzen), we motte ze nie hiero! Laat ze lekker de tering krijgen in een andere stad, maar niet in 010. Willen toch goffredomme geen tweede 020 worre? Ja toch? Niet dan? Nou dan!

Injegezicht | 14-01-19 | 11:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Vooral doorgaan, zou onze sympatieke Amsterdams-Britse dansnicht Barry Stevens zeggen. Maak het leven van toeristen maar flink zuur; samen met het opheffen van alle parkeerplaatsen in de stad en de bizarre horeca-prijzen en -regeltjes komt er straks geen hond meer naar het eens zo vriendelijke Mokum.
.
En dan worden al die uitvreters in de Stopera plus deelraad-nietsnutten vanzelf werkeloos of weggestemd. Alleen jammer dat de mooiste stad van ons land tegen die tijd tot een zielloos yupiie-reservaat is gereduceerd, als die er dan nog tenminste willen wonen.

Brou Is Back | 14-01-19 | 10:58

Linksch menschen denken dat het geld uit de lucht valt. De verguisde toerist brengt het geld in den la. Toerist weg geld weg. Dan gaan Sterre en Maan de zegeningen van het neo marxisme ten volle genieten. Ben regelmatig in Amsterdam voor de Nederlandse klanten en zal nog wel meer worden met de europese medicijn authoriteit. De collega's staan altijd te trappelen om mee naar Amsterdam te gaan. Hoeren en snoeren= Amsterdam. Ook voor de brave Schwiizerse huisvader. Als femke klaar is wordt dat afbokken in De Radison Blue of tot 4 uur 's nachts zuipen in het Steigenberger airport hotel voor de collega's. Moraal amsterdam zonder hoeren en snuiven is niks nadda noppus.

Zatkniss | 14-01-19 | 10:52 | 3

Wat je nog wel als spectaculaire attractie kunt aanbieden is om in West in je eentje te gaan pinnen.

skoftig | 14-01-19 | 10:54

@skoftig | 14-01-19 | 10:54
De binnenkort wereldberoemde "Mokum Gangsta Run"? Waarbij de stempel-punten zijn vervangen door flappentappen waar je, ongewapend, een tientje moet pinnen? Lijkt me een winnende attractie!

Brou Is Back | 14-01-19 | 11:01

Geld wordt vanuit niets gecreerd, viel het maar uit de lucht, dan had het nog een intrinsieke waarde.

KlauwnBassie | 14-01-19 | 11:07

Wat Comes around, goes around.. In your face!!! met die rolkoffers, knotjes en Airbnb,s. Zoals Geert zou zeggen: "Bouw er nog 10 bij!".

kotelet | 14-01-19 | 10:50
-weggejorist-
De Briemusketier | 14-01-19 | 10:44 | 3

Een openlucht attractie van 4 miljard euro schuld moet je niet willen redden.

schoon-schip-maken | 14-01-19 | 10:44

waarom niet één van de grootste publiekstrekkers aanpakken: het Van Gogh museum. Dit museum gewoon verhuizen naar Brabant. De collectie is nou niet zodanig groot, dat het niet mogelijk is om het te verhuizen. En Van Gogh heeft eigenlijk ook niet zoveel met Amsterdam. Veel meer met Brabant.

yeps | 14-01-19 | 10:42 | 6

Goed plan, krijgt brabant eindelijk ook iets... Zal goedkoper zijn dan PSV blijven sponsoren.

Stijlloze nick | 14-01-19 | 11:21

Rembrand terug naar Leiden!

Gulliver | 14-01-19 | 12:24

wat een goed plan! inventief bovendien.. de kunstwerken en collecties terug naar waar ze vandaan komen of althans de meesters ervan. Zo spreidt je de horde toeristen over het land en zien ze wat meer van Holland dan Molens en Amsterdam.. want dat is wat toeristen nl ook thuis verkondigen.. we zijn in Nederland geweest...

fikkieblijf! | 14-01-19 | 12:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Als geboren Amsterdammer, schaam ik me vaak voor "mijn" stad. Nee, ik woon er al lang niet meer, maar toch en toch en toch: soms *moet* ik naar Amsterdam. Al is het maar even met de pont heen en weer.

apek00l | 14-01-19 | 10:34 | 7

Aks ik al in Amsterdam moet zijn ga ik er met gierende banden weer uit en moet ik een week bijkomen.

MoonBeebe | 14-01-19 | 11:32

Ja, daarna woonde ik ook in Leiden. Inmiddels in Papendrecht. En weetjewat: zo erg is Papendrecht helemaal niet!

apek00l | 14-01-19 | 11:48

078 de gekste toch?

SerTheFun | 14-01-19 | 14:33
▼ 4 antwoorden verborgen

O 020. Enigste echte goede verbetering van die stad nu zou zijn een hoge muur er om heen. Is al lang geen leuke stad meer. Ik zeg echte amsterdammers die er nog wonen vlucht want weet wat je binnen hebt gehaald. Deze burgervrouw sloopt de rest van jullie stad nog effe.Amsterdam is verloren maar dat wisten jullie al toen I Amsterdam werd verwijderd..

tweetybird | 14-01-19 | 10:31 | 2

Toen pas?

schoon-schip-maken | 14-01-19 | 10:36

echte amsterdammers vluchten?.... ergens anders de boel gaan verzieken?

Y&T | 14-01-19 | 10:52

Nou inderdaad, wat een voortvarendheid weer! Zie ik op die foto's toch overwegend blanke daklozen die blijkbaar NIET in aanmerking komen voor een appartement met Miele en bijpassende uitkering! Nee, die zijn voorbehouden aan ILLEGALEN die allang het LAND UIT hadden gemoeten! Maar de daklozen moeten natuurlijk niet zo zeuren want ze krijgen een gratis maaltijd en daarna kunnen ze het weer bekijken! En die Halalsema maar lachen met dat hypocriete 'Kijk Mij Eens Goed Zijn' hoofd! Eén woord: misselijkmakend!

BaldEagle | 14-01-19 | 10:45

Zolang er Nederlandse daklozen zijn wij volgens mij niet in staat anderen op te vangen uit vreemde landen. Maar links ziet dat toch anders

peetjoh | 14-01-19 | 11:15

Peetjoh, dat bedoel ik. Eerst zorgen dat iedereen die hier geboren en getogen is het redelijk op de rit heeft staan, voordat je anderen binnen haalt.

nisaframo | 14-01-19 | 12:23

Respectloos om de dames te filmen.

apek00l | 14-01-19 | 10:26

Kan je wel het Rijksmuseum gedurende dertig jaar voor hondermiljardmiljoen euro ombouwen, maar op een enkele toerist na komt de massa natuurlijk naar Amsterdam omdat het een vrijplaats voor drugs en criminaliteit is. En voor de hoeren.

Ook het robbertje vechten met de snorloze/balloze linkse politie zal best wel eens een grotere attractie kunnen zijn dan ze denken bij de junta in de Stopera.

Jan Passant mk2 | 14-01-19 | 10:24 | 3

Ho ho, rijksmuseum krijgt jaarlijks ruim 2 miljoen bezoekers.

AntonJensen | 14-01-19 | 10:34

ah, goeie bijvangst

Jan Passant mk2 | 14-01-19 | 11:05

"Ho ho, rijksmuseum krijgt jaarlijks ruim 2 miljoen bezoekers."
@AntonJensen | 14-01-19 | 10:34 |

Verplicht uitje om thuis te laten zien, de echte reden van bezoek zijn de koffie shops en red light district.

Atlantis-95 | 14-01-19 | 18:49
-weggejorist-
De Briemusketier | 14-01-19 | 10:22 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Burgemistress Femke goes forth...

wezen | 14-01-19 | 10:22 | 1

Wat, gaat ze vort? Mag dat vanmiddag nog?

BaldEagle | 14-01-19 | 13:38

GeenStijl laat terecht de moslims weg uit het overzicht van hoerenkijkers c.q. -lopers. Want onbedekte christenhoeren haram dus nie noeken Walletjes. Wollah. Ik ben er alleen nog niet uit wat voor type volk er nu precies door de ramen staat te gluren. Zijn dat Jappen, Koreanen of Chinezen? Of gewoon Nederlandse kansenpareltjes van niet-Nederlandse afkomst die hun dagopbrengst komen besteden?

Nivelleermarionet | 14-01-19 | 10:15 | 1

Ik denk eerder Nederlandse kansenpareltjes van niet-Nederlandse afkomst die de dagopbrengst komen STELEN!

BaldEagle | 14-01-19 | 11:20

Amsterdam was altijd al (sinds de 60-er jaren) een Partij v.d.Afrikanen stad. De Wallen zijn de grootste trekpleister + de coffeeshops,gevolgd door Rijks-en van Gogh museum. Blij dat ik er eind 1999 vertrokken ben. 30 jaar gewoond en heb de stad nog nooit een dag gemist. Is onbetaalbaar geworden aan de grachtengordel en in Zuid. Gewoon het waterpeil laten zakken,stort de hele binnenstad in. Probleem opgelost.

Eendragtmaaktmagt | 14-01-19 | 10:11

De SP ging hier de laatste verkiezingen in met de leus 'Amsterdam voor de Amsterdammers'. Vervang Amsterdam en Amsterdammers door Nederland en Nederlanders en het land is te klein.
Refugees zijn hier welkom maar tegen toeristen wordt een meedogenloze hetze gevoerd.
Ach, deze stad en zijn bestuurders zijn zo hypocriet en inconsistent.
Dat is niet het ergste. Die zelfingenomenheid, dat arrogante, dat neerkijken op de 'provincie', dat zogenaamd 'gidsstad' willen zijn, die holle frasen over diversiteit en progressieve stad. Dat is nog het allerergst.

Amsterdamsko | 14-01-19 | 10:05 | 3

U legt feilloos de vinger op de zere plek, vooral de term omtrent "gidsstad" dekt de lading van uw betoog.

Gemsenherder | 14-01-19 | 10:10

GL is de grootste partij en al die linkse mafketels maken zich heel erg druk over het klimaat en het milieu, maar Amsterdam is gewoon een grote smeerboel van weg gegooide troep op straat, van de buitenwijken tot de binnenstad. Linkse idioten haal die balk eens uit je oog!!.

Pelforth | 14-01-19 | 10:36

mooie woorden .. zo vroeg op den maandag..

Y&T | 14-01-19 | 10:49

De ombudman heet Arre Zuurmond. Ezelsbruggetje: Arre-moede.

nick.name | 14-01-19 | 10:00 | 2

Zuurmond... elke ochtend een augurk, een beker azijn en een volkskrant, dan ben je pas zuur.. totdat je freek de jonge ontmoet..

Gemsenherder | 14-01-19 | 10:06

Iemand had mij gebeld ?

Acidbrain | 14-01-19 | 10:47

Dan wordt de 1e helft van januari hoogseizoen voor Femke.

nick.name | 14-01-19 | 09:55

Voor die ombudsman geldt ‘nomen est omen’...

Wijze uit het Oosten | 14-01-19 | 09:51

Amsterdam en Nederland zijn aantrekkelijk niet alleen voor toeristen uit Duitsland en Engeland... ook toeristen uit Afrika vinden het prettig naar Nederland te komen.
Eenmaal hier... bevalt dit zo goed, dat ze niet meer terug willen.
Ze krijgen van Femke Halsema, Mark Rutten en Rob Jetten gratis verblijf in een AZC restaurant... daarna een woning met een uitkering - prettig geregeld.

sociaal_econoom | 14-01-19 | 09:46 | 4

plus 3 warme maaltijden per dag, en een krat bier, gratis naar keuze te bestellen middels thuisbezord.nl, want ze lusten geen brood volgens eigen zeggen.

Gemsenherder | 14-01-19 | 09:56

Heeft ie geen zin, ze er weer uit te meppen?.

Pelforth | 14-01-19 | 09:57

inderdaad economische sociaal.... maar daar hoor je die neuzen niet over... pure discriminatie!!

Y&T | 14-01-19 | 10:48
▼ 1 antwoord verborgen

Meisjes niet filmen dat vinden ze niet leuk

Bokito ergo sum | 14-01-19 | 09:40
-weggejorist-
watergeus | 14-01-19 | 09:38 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Sharia invoeren. Is het zo opgelost in de openbare ruimte.

SamV | 14-01-19 | 09:32 | 2

Dat is waar.
Als je maar lang genoeg wacht komt dit vanzelf in Nederland.

sociaal_econoom | 14-01-19 | 09:40

Dan zie je alleen maar mannen in de kroeg.

BrokenTipi | 14-01-19 | 12:00

Maakt u zich geen zorgen, sharia lost dit binnenkort op.

Cousin Eddie | 14-01-19 | 09:29 | 3

Middels zogenaamde "buurtregisseurs", mannen met witte jurken en lange baarden en een kromzwaard, met een gesubsidieerd hesje van de gemeente.

Gemsenherder | 14-01-19 | 09:35

@gemsenherder: gesubsidieerd roze hesje dan wel he?

ZwarteDag | 14-01-19 | 09:36

Seksslavernij is toegestaan in de Sharia, zolang de slachtoffers maar ongelovigen zijn. Zodra de mocromafia volledig de baas is in Amsterdam, en de opbrengsten in de zakken van diezelfde mafia vloeit, is er vast wel een imam te ritselen die de Wallen per fatwa goedkeurt.

petersteenkamp | 14-01-19 | 11:48

De door iedere gemeente en Amsterdam in het het bijzonder zo geprezen citymarketing boemerangt keihard terug, vol op de bakkes van het oh zo inclusieve gemeentebestuur. Het was de natte droom van communicatiedoosjes om Amsterdam over de hele wereld bekend te maken. Nu dit is gelukt moeten alle toeristen weg. Karma, fucking karma!

pibasso | 14-01-19 | 09:25 | 4

Nog niet zo lang geleden ontwaarde men boven Adam een enorme tekstballon waarin stond geschreven: "Nederland is van iedereen". En toen ze kwamen was het wéér niet goed. Inderdaad fucking karma.

wijsvinger | 14-01-19 | 09:38

Dat krijg je ervan als je de gevolgen van je beleid helemaal niet kunt overzien maar er desondanks toch gewoon mee door gaat.

Dutchbeaurouge | 14-01-19 | 09:39

Deflatiemonster,
Potver, dat artikel zouden eens wat meer mensen moeten lezen. Ik heb me altijd afgevraagd of het veelgehoorde adagio dat toerisme Amsterdam zoveel oplevert wel klopte. Niet dus. Dank voor de link.

elfenstein | 14-01-19 | 09:41
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon doen wat die Nimby's willen maar dan ook goed. Dus complete dieselverbod en geen ontheffingen meer voor vrachtwagens. Zie maar hoe je boodschappen in de winkel krijgt. Of hoe je kan verhuizen zonder vrachtwagen. Alles op de bakfiets. Lekker groen. Totaal verbod op eten, drinken en drugs op straat. Geen herrie meer van horeca. Sluit de helft maar. En pak toeristen aan door ze helemaal kaal te plukken. Wordt het net als een rustige vinexwijk en wellicht wordt men dan wakker dat sommige maatregelen wat overtrokken zijn. Maar goed, ik woon er gelukkig niet en ik wil er niet op gaan wachten.

Deflatiemonster | 14-01-19 | 09:24

Ik loop vaak op de wallen. Ik zie een paar opvallende zaken.:
1.) Toeristen die in het cafe eigen drinken meenemen. Die worden of er uit gebonjourd of de uitbater accepteert het omdat 1 of twee maten ervan wel (met moeite) bestellen.
2.) Ik zie op warme dagen touristen op straat lopen met drank gekocht in de AH op bijvoorbeeld de Nieuwmarkt. Er loopt handhaving, die zou erop moeten toezien, maar handhaven ho maar!
3.) Bij cafe's mag je niet buiten staan met alcohol. En daar letten de de dames op de bar scherp op, maar zien tegelijkertijd dat toeristen op straat gewoon met alcohol rondlopen.

Atlantis-95 | 14-01-19 | 09:23 | 2

Als je de prijzen ziet van een klein glaasje heineken slootwater dan snap je wel waarom ze hun eigen drinken meenemen daar!

FasiscovanJole | 14-01-19 | 09:33

Je hebt ook van die ouwe locals, die van de haringboer tig harinkies mee naar binnen nemen en dan uitgebreid de vis gaan laten zwemmen.

Pelforth | 14-01-19 | 10:03

Het ging de laatste jaren erg hard, nu is het erger dan Salou of Lloret op een zaterdagavond, maar dan 24 uur per dag.
Ik heb er gewoond en als je er niet komt of één keer per jaar om te winkelen: gewoon je bek houwe en opzoute.

Analia von Solmsch | 14-01-19 | 09:23 | 1

Zeg Stalin zonder snor, dat bepaal jij niet voor een ander. Daarnaast is Amsterdam synoniem aan Nederland voor de vluchtelingen. Wat jullie doen daar hebben wij last van.

Wat jullie doen met jullie toeristen is natuurlijk jullie zaak, maar reken erop dat in toerisme snijden een ware aderlating wordt. En dan? Handje ophouden bij het Rijk?

Nee, stik er maar in.

BrokenTipi | 14-01-19 | 11:58

maar die cruiseschepen en busladingen vol toeristen mogen wel door blijven banjeren.. toeristenbelasting heffen op iedere frikandel die je verkoopt en op ieder kaasje en klopje ook nog een extra toeristenBTW instellen.. maak van die stad gewoon 1 groot pretpark en laat die Gemeentekas volstromen. Heeft Adam hard nodig wil die zijn sociale huurders en illigalen blijven onderhouden.. tenslotte de keus van Amsterdam dat iedereen welkom is in 020.. nou dan ook verdienen eraan en niet alleen de rekening neerleggen bij de rest van Nederland.

fikkieblijf! | 14-01-19 | 09:23

Is dat dezelfde Pritt die half twitter geblokked heeft? Beetje slap.

El Gouda | 14-01-19 | 09:22

De liederlijkheid van Amsterdam moet een ferm halt worden toegeroepen, uiteindelijk zal het verzet vanuit de burgers moeten plaatsvinden.

Alhier in mijn gemeente bestond er ook overlast van een familie, na ellenlange niets oplossende maatregelen vanuit de gemeente, hebben de bewoners de koppen bij elkander gestoken, en hebben dat gespuis de gemeente uitgejaagd met croquet ballen en golfclubs.

Tijdens het strijdgewoel hebben we hun dochter opgesloten in mijn garage, alwaar wij haar als gegoede burgers normen en waarden bijleren middels ferme tuchtiging.

Was getekend,

Dhr. Neuteboom te Zonnedael

Gemsenherder | 14-01-19 | 09:21 | 3

Dhr Neukeboom? Dealer van used cars?

ZwarteDag | 14-01-19 | 09:23

Leuk zo'n feestje, maar het geeft altijd zo'n rommel.

Deflatiemonster | 14-01-19 | 09:27

Is daar een filmpje van ter lering ende vermaak?

BaldEagle | 14-01-19 | 10:57

De Rosse Buurt zal weldra verdwijnen, en dan zullen de baardmannen die al sissend het venijnige "hoer, hoer" naar de Amsterdamse vrouwtjes slingeren de nieuwe en als het iets meezit nog enige toeristische attractie zijn. En dan zal er als vanzelf, zonder dat er maar één extra BOA is aangesteld, niet meer op straat gedronken worden. Uiteindelijk zullen ook de toeristen wegblijven. Probleem opgelost. Vrede.

Schoorsteenveger | 14-01-19 | 09:20 | 2

Vrede is er pas als mokum net zoals Venetië weggezonken is in zee, zou alleen al een reden zijn voor meer kolencentrales.

ZwarteDag | 14-01-19 | 09:25

een goede blik op de toekomst veger... ik zou dus zeggen ( voor islamsterdam althans...) MEER marekane... MEER MEER...

Y&T | 14-01-19 | 10:44

Waar Amsterdam qua toeristen vooral last van heeft zijn paupertoeristen uit vooral Engeland en OostEuropa die op de wiet en het redlightdistrict afkomen.
Dus gooi die Wallen en die coffeeshops dicht en dit soort 'toeristen' heb je al veel minder deze kant op. Dan hou je voornamelijk de mensen die komen voor musea en cultureel ergoed, vaak ook de wat beter gestelden. Ben ik nou zo slim of is de rest zo dom?

canis lupus | 14-01-19 | 09:19 | 4

@ ZwarteDag , de laatste koninginnedag was in 2013, maar je bedoelt zeker Koningsdag? Ja , die ene Koningsdag in het jaar hakt er zwaar in.

canis lupus | 14-01-19 | 09:41

Hij zegt niet voor niks Koninginnedag, domkop. Elk jaar komen er toeristen voor Koninginnedag omdat op websites en oude toeristenboekjes dit nog op de agenda staat

dk-- | 14-01-19 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Blijft een leuke stad, maar de glans is eraf. Ik was er graag maar is iets verloren imho. Voor toeristen blijft het een mooie stad die zullen de kritiek ook niet begrijpen

Bokito ergo sum | 14-01-19 | 09:18

Amsterdam; de proeftuin van links idealistisch Nederland. En moet je zien wat een tuin het is geworden na decennia experimenteren. Een permanente teringzooi. Als dat het voorland is van de rest van de Nederland? Wauw.

Dutchbeaurouge | 14-01-19 | 09:17

Allemaal van die mooie tegels, over niet in Amsterdam gaan wonen en is kut stad etc zal allemaal wel. Maar ik woon niet in Amsterdam, wel gedaan, maar moet er weleens met enige regelmaat zijn. Zoals veel mensen voor werk en studie etc. Het is gewoon te druk en er zijn te veel toeristen. Punt. Treinen overvol, metro overvol, straten waar je niet kan lopen. Fietsen praktisch onmogelijk in de stad en stukken gevaarlijker door groepen fietsen met dezelfde kleur die het handig vinden om midden op het fietspad ineens te stoppen en rond te gaan kijken en foto's te nemen. Rolkoffers op het fietspad etc. En dan heb ik nog niet eens over dat elke "normale" winkel waar je spullen kunt kopen die je thuis nodig hebt, wordt omgebouwd naar koffietent of toeristenwinkel.

Dat is gewoon kut. Klaar, en moeten ze iets aan doen.

peterdh | 14-01-19 | 09:16 | 3

Moeten ze vooral niets aan doen...

ZwarteDag | 14-01-19 | 09:32

Als een bus.

Pelforth | 14-01-19 | 09:39

Amsterdam is geen kutstad, wat ze hier binnenhalen is KUDT!

BaldEagle | 14-01-19 | 10:58

Welja, geef de buitenlanders maar weer de schuld Amsterdam. En nu willen ze die stroom buitenlanders inperken. Klinkt wel rechts allemaal. Maarja, dat werkt nou eenmaal.

Wim Venijn | 14-01-19 | 09:15 | 1

Het nadeel van mensen zoals jij, die eventjes uit de losse pols de situatie a.h.w. demoniseren naar je eigen selectieve perceptie, het presenteren van het verhaal als zijnde volledig en daarmee het resultaat bereiken dat er inhoudelijk niks over gezegd kan worden.

MAO remmer: het komt weer eens van links.

BrokenTipi | 14-01-19 | 16:01

Maar vd Laan was toch een geweeeeeeldige bestuurder ? Hoe kann dit nou allemaal opeens ?

van Oeffelen | 14-01-19 | 09:11 | 1

Pvda inteelt is nooit goed voor een stad.

Pelforth | 14-01-19 | 09:40

Ieder woord over dat shithole is er 1 teveel.......... gewoon negeren dus!

Fatwabuster | 14-01-19 | 09:10

Hoi Pritt, ja. ^O˅O <---- wat?!

keestelpro | 14-01-19 | 09:04 | 1

Dat is een dwarsdoorsnede van de onderkant van een vrouw

oo4load | 14-01-19 | 09:18

Ik kan dit vanuit het oosten niet beoordelen, maar is het echt zo erg in de hoofdstad?

Mannes | 14-01-19 | 09:04 | 2

Het is vooral druk in het centrum, heeeeel erg druk.

marrretje | 14-01-19 | 09:07

Ga zelf eens kijken zou ik zeggen! Doe dan wel steekwerende handschoenen en een scherfvest aan en stop pepperspray en een fietsketting in je zak! Beter mee dan om verlegen!

BaldEagle | 14-01-19 | 11:08

Die scheinheilige snol hoeft alleen haar okselhaar te laten zien...

Ali Bi | 14-01-19 | 09:02

Ga gewoon niet in Amsterdam wonen.

meme_mori | 14-01-19 | 08:58 | 1

Of nog beter: ondernemers, bouw uw kantoor ver buiten de randstad. U zult verbaasd zijn welk trouw personeel u lokaal aan kunt trekken.

Gajus | 14-01-19 | 09:02

En straks gaat Halsema nog verbieden dat je je kinderen midden in de nacht mee mag nemen naar de hoeren. Het secreet. De kleinste ziet nou eenmaal graag een Bulgaarse in een string met maanlicht.

Pedronegro | 14-01-19 | 08:58 | 1

Hoe moet je anders al die prachtige tattoo's kunnen bewonderen?.

Pelforth | 14-01-19 | 09:05

Amsterdam is van alles te veel maar vooral te ranzig. Dankzij decennia lang links beleid.

jochum1980 | 14-01-19 | 08:57 | 5

Wachtend tot ze cold turkey waren zodat hij makkelijk kon afdingen. De goede gast.

marrretje | 14-01-19 | 09:10

U snapt cynisme niet lijkt me.

elfenstein | 14-01-19 | 09:12

Jaap, Jaap Oudkerk, hij ging altijd op zijn dernymotor naar de afwerkplek in het westelijk havengebied.

Pelforth | 14-01-19 | 09:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Is er nog meer buitenlands nieuws?

alexbl | 14-01-19 | 08:56 | 1

Dit is voorlopig wel weer voldoende.

Pelforth | 14-01-19 | 09:07

Amsterdam heeft geen status zonder haar toerisme. Men bijt de hand die men voedt.

BrokenTipi | 14-01-19 | 08:55 | 5

Hahahaha te dom om te poepen?

BrokenTipi | 14-01-19 | 11:16

Humor tipi, het was een grapje.

Maar die zoefde blijkbaar zo over je hoofd...

Engelandspieler | 14-01-19 | 12:23

Als toerisme een bron van inkomsten is voor Amsterdam, wat het is... en je snijdt in de aantallen, dan snij je in je inkomsten. De toerist is dus de hand die je voedt. Snij je daarin, dan bijt je in de hand die je voedt.

Is dat zo moeilijk? Die postmoderne generatie wordt er niet slimmer op.

BrokenTipi | 14-01-19 | 17:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Als de bewoners puinhoop om zich heen zien, tiefen ze zelf ook alles maar op straat.

Wat zijn veel andere steden een verademing vergeleken met Amsterdam...
Moet je voor de grap eens in Züruch gaan kijken.

Gajus | 14-01-19 | 08:55 | 3

i ipv u.
Koffie!!!!

Gajus | 14-01-19 | 08:56

Heb ik vorige zomer gedaan. Schoon, geordend en beleefd, maar zó saai en braaf. Zo ongelofelijk jaren '50, Fred-Oster-AVRO, schaaktoernooi alles-verboten saai. Bijna op het fascistische af. Ik was er echt in een ochtend klaar.

De echte Stolwijker | 14-01-19 | 09:43

Zürich heeft ook een gedeelte wat minder "saai"en "braaf" is, voor ieder wat.
Blijft een interessante stad, maar wel duuuurr.

Nuchternederland | 14-01-19 | 10:30

Ja, je hoeft natuurlijk niet in Amsterdam te gaan wonen....

Oepsie1234 | 14-01-19 | 08:54

Maak er toch het Monaco van het noorden van. Pleur die grachten dicht, asfalteer en je hebt een prachtig circuit.

Julianalaan | 14-01-19 | 08:53

Is dat een Marokkaan ofzo dat ze em een mijer vragen voor suck and fuck.

marrretje | 14-01-19 | 08:52 | 5

Ja, elfenstein, een vriend vertelde mij dat men vroeger in de Doublet in 070 voor 15 guldens de beest kon uithangen. 15 GULDENS! En dan niet bij tante Leen, want die had de schaapjes al lang op het droge (ze werd ook wel wat droog) maar bij haar dochter.

wijsvinger | 14-01-19 | 09:27

@wijsvinger: dat was nog in de tijd dat je 's nachts veilig door Den Haag kon lopen en fietsen! Dat herinner ik me nog wel!

BaldEagle | 14-01-19 | 11:01

Nope ik krijg fuck and suck gewoon voor 5 joetjes.

marrretje | 14-01-19 | 14:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is de bedoeling van dit stukje? Lijkt mij verstandig iets te doen aan de toeristen overlast. Zo verdien je er ook geen kut meer aan.

Ronman2k | 14-01-19 | 08:50

Amsterdamse kuttokkies. Kerstbomen sodemieter je in de gracht en nooit op straat. Als fietser kan je een flinke schuiver maken over die naalden. Halsema heeft een punt.

Pedronegro | 14-01-19 | 08:48 | 1

Eigen schuld, moeten ze maar niet op de stoep fietsen!

BaldEagle | 14-01-19 | 11:02

Waarom maken provincialen zich druk om wat er zich in Amsterdam afspeelt? Ga je buren treiteren om de erfafscheiding.

Satria | 14-01-19 | 08:47 | 4

Dat wil je graag weten? Nou dan krijg je antwoord ook. Voor buitenlandse toeristen en dus ook voor vluchtelingen is Amsterdam Nederland. Heb je het over Nederland, dan heb je het over Amsterdam.

Marrakech is nog maar net getekent. Amsterdam is vol in de kijker als het gaat om bed, bad en brood. Andere europese landen moeilijk? Nederland niet hoor. Amsterdam. Je krijgt zelfs een groot mooi nieuw huis en een status als Nederlander als je gaat kraken.

Je kunt je toch wel voorstellen dat de rest van Nederland zich wel aan de wet houdt en niet zo is? En dat dankzij Amsterdam er nu slechte PR is wat allemaal problemen oplevert.

Kom op man! We komen al 100.000 woningen tekort en dan maken jullie van Nederland het paradijs.

Wij mogen jullie stront opruimen straks.

BrokenTipi | 14-01-19 | 09:07

Dat wil je graag weten? Nou dan krijg je antwoord ook. Voor buitenlandse toeristen en dus ook voor vluchtelingen is Amsterdam Nederland. Heb je het over Nederland, dan heb je het over Amsterdam.

Marrakech is nog maar net getekent. Amsterdam is vol in de kijker als het gaat om bed, bad en brood. Andere europese landen moeilijk? Nederland niet hoor. Amsterdam. Je krijgt zelfs een groot mooi nieuw huis en een status als Nederlander als je gaat kraken.

Je kunt je toch wel voorstellen dat de rest van Nederland zich wel aan de wet houdt en niet zo is? En dat dankzij Amsterdam er nu slechte PR is wat allemaal problemen oplevert.

Kom op man! We komen al 100.000 woningen tekort en dan maken jullie van Nederland het paradijs.

Wij mogen jullie stront opruimen straks.

BrokenTipi | 14-01-19 | 09:07

@Enter Yeti: straks ook bij jou in je dorpje hoor, maak je maar geen illusies!

BaldEagle | 14-01-19 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

Het is aRRe Zuurmond en niet aNNe Zuurmond.

LangeJannetje | 14-01-19 | 08:44 | 2

Wat een Amsterdamse aRRe Moede en wat staan de monden daar zuur. Dat krijg je als je een tijdje in Amsterdam hebt gewoond. Je wordt er niet vrolijk van als je ziet hoe de stad naar de klote wordt geholpen door dat linksche bestuursvolk.

ljcoster | 14-01-19 | 11:45

Amsterdam is het schoolvoorbeeld van bestuur zonder handhaving.

Beefbus | 14-01-19 | 08:43 | 1

Dat valt bij het parkeren anders erg mee... Dan wordt er heel trefzeker gehandhaaft.

loze stijl | 14-01-19 | 17:45

Ik ruik alweer de zure spruitjeslucht van links. Verbieden, verbieden en nog eens verbieden. "We zijn open en tolerant maar wat ons niet aanstaat verbannen we." Jammer dat ze aan de linkerkant niet half zo tolerant zijn als ze zelf denken....

Zwezerik | 14-01-19 | 08:43

Zolang de toeristen maar een Vandersex t-shirt kunnen scooren.

Lt-Kol Kilgore | 14-01-19 | 08:42

Nooit meer werken alleen maar hoeren neuken. Zoiets toch?

Bezorgde vader | 14-01-19 | 08:40

Als ik 1 ding op moest noemen wat fout gaat in Amsterdam ja dan denk ik eerst aan toeristen. Manmanman.

Repetitive Beats | 14-01-19 | 08:38 | 4

Jaja je kan het leuk brengen, maar de overlast van die toeristen levert nog wat op, de overlast van de hangjongeren in de wijken niet, maar dat pakken ze niet aan want Iftar.

marrretje | 14-01-19 | 08:54

Nou, dan weet ik ook nog wel wat! iets waar heel EUropa last van heeft!

BaldEagle | 14-01-19 | 11:05

Islamsterdam. Hebben ze daar zoveel overlast van toeristen uit de Golfstaten?

Is dit nog nieuws? | 14-01-19 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken