Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Doei Halbe Zijlstra*

Overdenkingen bij het vertrek van Halbe Zijlstra als minister van Buitenlandse Zaken.

Get a room

Den Haag verdient meer Natalie Rightons. Voorheen Onze Vrouw in Kabul (Volkskrant) streek in 2013 neer in de Nationale Vergaderzaal en blijkt nu onvervalst widowmaker voor diezelfde Volkskrant. Klein grut houdt zich bezig met Miljoenennota’s publiceren, De Groten duwen ministers om. Lui die naar eigen zeggen de primeur al eerder hadden maar dit en dat en huiliehuilie werken bij NRC Handelsblad zoals de NRC Ombudsman dit weekeinde eerlijk toegaf.

D66-leider Alexander Pechtold zei na de publicatie van De Volkskrant: “Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet.” Nu wachten op de eerste D66-partijgenoot die zegt: Alexander Pechtold is niet onfeilbaar want waarom scheert hij het ganse moedige Russische volk over één kam en OMG hij lijkt nu wel een soort Geert Wilders, waar kan ik aangifte doen want dat deden we vorige keer toch ook???” Terechte vraag.

Waarom trapte iedereen er in op zaterdag 21 mei 2016 toen Halbe Zijlstra op het VVD voorjaarscongres in Leeuwarden op video zei dat hij begin 2006 aanwezig was in de datjsa van Vladimir Poetin? Kennis van nu leert dat Zijlstra begin 2006 een eenmanszaak genaamd Improvex uitbaatte en gemeenteraadslid was in Utrecht. Er is geen enkel scenario denkbaar dat je op dat niveau binnen gehoorsafstand van Vladimir Poetin kan zitten. Zelf heb ik geen ‘actieve herinnering’ aan de livestream van dat congres. Maar de video terugkijkend denk ik ook niet dat journalistieke alarmbellen bij mij waren afgegaan. En wel hierom. 

Want dan maar naïef: Bassiehof had nooit kunnen bevroeden dat de toenmalig fractievoorzitter van de VVD – toen en nu de grootste partij van Nederland – ZOU LIEGEN OVER ZIJN AANWEZIGHEID BIJ EEN BIJEENKOMST MET VLADIMIR POETIN. 

Sorry voor de kapitalen maar dit is de kern. Hoe ziek moet je in je hoofd zijn om zoiets te fabuleren? Gooi de leugens van John Leerdam (De PvdA en ik hebben de terrorist Jablabla in het vizier), Philomena Bijlhout (Uitgesloten dat u binnen 48 uur een foto van mij in Surinaams junta-uniform vindt) , Frans Timmermans (Mondkapje), Charles Schwietert (Ik hem meer dan MAVO gedaan) en Tara Sing Varma (KK) in de blender en er komt een smerige cocktail uit van heb ik jou daar maar die is lang niet zo vies als deze Halbe Titanic Halbe on the Rocks. 

Want Zijlstra bracht Nederland in gevaar, werd chantabel. Zijlstra heeft een kleine twee jaar welbewust gelogen over deze kwestie. Verzonnen dat hij aanzat bij een bijeenkomst van de nieuwe tsaar Poetin. Het kan niet anders dat de Russische geheime diensten al snel na het congres in Leeuwarden een aantekening maakten dat Zijlstra, H, fractievoorzitter van regeringspartij VVD en vertrouweling van minister-president Rutte, M, een ontmoeting met Poetin, V. verzonnen had.

En wie leidde al die tijd traditioneel als fractievoorzitter van de grootste partij de Commissie voor de Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten ook wel bekend als de Commissie Stiekem? Juist ja, Halbe Zijlstra was hoeder en curator van de Grootste Geheimen van het Koninkrijk.  

Wie ook geen ‘actieve herinnering’ aan de affaire heeft is Mark Rutte. De minister- president zei dat toen hij afgelopen week werd gefileerd door de Tweede Kamer. Hij kon zich nog wel herinneren dat Zijlstra hem op de hoogte bracht maar wist niet zeker wanneer hij die informatie voor het eerst met ambtenaren en partijgenoten had gedeeld.

Benieuwd wanneer de onderste steen werkelijk bovenkomt.  

*Eerder in dit feuilleton:
Hup Halbe Zijlstra
Halbe Zijlstra heeft gelijk
Wat Halbe Zijlstra zegt

Social

Reaguursels

Inloggen

Het gegeven dat Rutte en Pechtold cum suis steeds in een 'ja maar'-modus schieten met uitspraken als ''De inhoudt staat'' is voor mij veelzeggend. En wel dat ze een dubbele moraal hebben en het niet zo nauw nemen met eerlijkheid en de waarheid op het moment dat dat even niet hun straatje past.

In principe zeggen ze gewoon dat het in dít geval geoorloofd was om te liegen. Net zoals Penthouse Pechtold doet met z'n dubieuze ontvangen gift: ''Die heb ik ontvangen in de hoedanigheid van privépersoon''.

Welja! Ik kan eigenlijk ook wel parlementslid worden. Gewoon laveren tussen TK-lid en privépersoon, en stellen dat liegen in bepaalde gevallen niet zo erg is omdat 'het verhaal staat' zo het mij te pas en te onpas uitkomt.

Flikker toch op man. Neem je malle moer in de maling. Raar hè, dat het gros van de bevolking het vertrouwen in de politiek kwijt is ?! (En met het niet-referendabel maken van de intrekkingswet op de WRR, zijn ze aardig op weg daar nog een shovelschep bovenop te doen).

HypoPseudo | 19-02-18 | 07:58

“Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet.”
Volgens de D66 rechters in het Wilders proces is een nationaliteit een ras,
of geldt dit niet voor uitspraken gedaan door D66'ers?

politique | 18-02-18 | 22:28

De vraag is niet, of de Nederlanders worden vertegenwoordigd door liegende politici.
De vraag is, of Nederlanders worden vertegenwoordigd door liegende politici, die niét opzichtig als leugenaars in de gaten lopen.
Laten we duidelijk zijn.
Van hoeren kun je bij betaalde seks geen echte liefde verwachten.
Van politici kun je bij betaalde bestuurs-baantjes echte integriteit verwachten.
Er bestaan echt hoeren met discretie, die in de winkel zelfs 'n keurig praatje maken met je vrouw. Bij hen bestaat schone schijn professioneel náást de realiteit.
Maar in Nederland bestaan er kennelijk politici zonder discretie, die in de publieke opinie niet in hun rol van keurig toneelspel blijven, náást de onvermijdelijk bestaande duistere realiteit. Nederlandse politici zijn kennelijk bij herhaling zó amateuristisch, dat ze niet eens de schone schijn van hun hypocrisie kunnen volhouden.

Der Paulie | 18-02-18 | 18:34 | 1

Woordje weggevallen (sorry)
Lees:
Van politici kun je bij betaalde bestuurs-baantjes geen echte integriteit verwachten.

Der Paulie | 18-02-18 | 18:36

Hoop faal VVD'ers in het filmpje.. Ik mis alleen Hennis nog.

Wasbakplasser | 18-02-18 | 17:08

Lees het boek over de VVD van Ybeltje Berckmoes, maar het hoeft niet. Je kan ook dom blijven lullen.

MEDIACRATIE | 18-02-18 | 15:11

Een speech zoals Halve uitsprak is zeker ook gelezen door de afdeling voorlichting van de VVD. Misschien heeft Halbe zijn aanwezigheid in de datsja niet eens zelf verzonnen. Dus VVD top: wegwezen.

NolsS | 18-02-18 | 15:04

Van de VVD kan je ook niet veel verwachten. Elke verkiezingen zetten ze weer van die borden langs de weg met grootspraak: "vandalen gaan betalen" en "minder belasting betalen". Dat soort dingen. Komt nooit wat van terecht. Puntje bij paaltje is het een partij van leugenaars. Niet op stemmen mensen.

Vrouwtje_haram | 18-02-18 | 14:46 | 1

Onder Rutte zijn de overheidsuitgaven gestegen van 36% naar 39% van het Bruto Nationaal Product. De overheid is sinds 2010 (zijn aantreden) niet kleiner maar groter geworden. De belastingdruk is omhoog gegaan en niet omlaag. Vandaar dit artikel in het FD zaterdag waarin de houdbaarheidstermijn van Rutte im frage wordt gesteld.
fd.nl/economie-politiek/1242071/gebor...

Is dat terecht; Ja. De overheid is zijn burgers onder de VVD en PvdA meer en meer gaan wantrouwen en niet een klein beetje ook. Dat moet je niet gek opkijken dat als reactie burgers op haar beurt de politiek en de overheid ook meer gaan wantrouwen en met succes. Elk juridisch boek tegenwoordig wat op het HBO en de Universiteit wordt gebruikt begint in hoofdstuk te vermelden dat wij tegenwoordig met een onbetrouwbare overheid te maken hebben. Het wordt tijd voor een drastische koerswijziging in Den Haag!

Beroep = Boerenlul | 18-02-18 | 15:04

Misschien wil Putin wel in DWDD aan tafel of bij Jinek. hahaha

echtpaul | 18-02-18 | 13:56

Rutte dacht de Russen nog af te troeven door zijn cyberaanval op de Russen, zelfs de cameras stonden er, of toch gewoon ergens anders, in een Hollands kantoortje.
Mocht niet baten, Lavrov zei gewoon, Putin wil Halve spreken en hele plan viel in duigen.

gato | 18-02-18 | 13:56 | 2

Ik hoorde bij Buitenhof dat Poetin's woordvoerder heeft gezegd dat Nederland het onderzoek naar de MH 17 nu op zijn buik kan schrijven, de Russen werken niet meer mee. Ze zeggen dat het Nederlandse onderzoek net zo nep is als de woorden van Zijlstra..
Nou daar sta je dan als Nederland met je altijd opgeheven vingertje.
Dus een plaatsvervanger voor Zijlstra zoeken kan voorlopig de ijskast in.

Lupuslupus | 18-02-18 | 14:11

@Lupus
-
Hoera. Verketterd door Erdogan, gesnubt door Poetin, welkom Chocoshenko.

bisbisbis | 18-02-18 | 14:16

Rutte moet echt weg! De man vond dat Halbe Zijlstra gewoon kon aanblijven! De motie van wantrouwen van Wilders was dan ook volkomen terecht. De 101 Kamerleden die tegen stemden zijn net zo fout als Rutte! Ook v.w.b. de NAVO, kabinet Rutte heeft defensie volledig uitgekleed en vleugellam gemaakt! Nu de Amerikanen (terecht) eisen dat de lidstaten aan hun financiële verplichtingen moeten voldoen, draait de opportunist Rutte direct 180 graden om! Bah, Rutte laat eigen belang prevaleren boven het algemeen belang! Alles voor het pluche! Het referendum moet dan ook blijven, al was het alleen maar om corruptie tegen te gaan!

Lexus01 | 18-02-18 | 13:12

Heb werkelijk geen flauw benul wat ze aan het doen zijn, maar ligt het nou aan mij of lijkt het erop dat Rutte expres zichzelf omringd met mensen met schandaaltjes zodat Rutte beter in het daglicht komt?

HipsterBrood | 18-02-18 | 13:02

Het ten hemel schreiende dédain, de volstrekte minachting, de superieure neerbuigendheid waarmee zelfs de eerste de best lokale wethouder in dit land wég komt met liegen, draaien en vooral geen enkele vorm van verantwoording afleggen aan het volk in deswelks dienst hij of zij het ambt 'vervult' begint zo langzamerhand stuitende vormen aan te nemen. Het bedonderen van de bevolking is geëvolueerd tot een hogere tak van sport, zo lijkt het.
-
De murwgebeukte belastingbetaler haalt alláng de schouders op bij enorme kostenoverschrijdingen op openbare projecten (in ieder ander Noordwesteuropees land vliegten bestuurders er dan uit), of kleinschaliger: op wethouders (erger nog: gemeenteraadsleden) die plotseling in de beste woningen in de jarenlang omstreden nieuwbouwwijk blijken te wonen, of die gezellig en schaamteloos met z'n allen de wereldtentoonstelling in Urumchi bezoeken 'om te kijken wat de 'o p p o r t u n i t i e s' zijn voor Schubbekutteveen' of stilletjes geld dat voor de gemeentebelastingbetalende burger bestemd is doorsluizen naar een 'ontwikkelingshulpproject' in Malawi. (trouwens, dan d e u g je, dus dat moet kunnen...)
-
Bestuurlijke en politieke integriteit zijn tot sterk verwaterde (zo niet: homeopatisch verdunde) begrippen geworden - geen wonder, in en land waar je ongestraft je schouders op kunt halen over een meldplicht als je een gratis penthouse in je mik geschoven krijgt. Dan is liegen over een klein werkgerelateerd incidentje - ( dat nota bene nooit heeft plaats gevonden, waar maken wij ons druk over - klein bier)
-
En daar zitten wij dan. Met ei op ons hoofd. Tot in de Washington Post en de New York Times aan toe. Wát een afgang. En dat wil meespelen inde internationale politiek, met z'n gedeelde zeteltje in de veiligheidsraad... De Russsen hebben een 'field day', qua nepnieuws.
-
En dat alleen maar, omdat iemand het in zijn arrogante kop (WHAT was he thinking???) meent te mogen halen om te fabuleren over zijn aanwezigheid bij een bijeenkomst die naar alle waarschijklijkheid een compleet andere inhoud heeft gehad dan hij ons meende te mogen voorspiegelen, met de kennelijke bedoeling om een 'Feindbild' op te bouwen ten aanzien van 'de Russen' , die natuurlijk véél verschrikkelijker, boosaardiger en griezeliger dan wij domme, naïeve, ongeïnformeerde burgers van dit land denken. De burgers van dit land volgen namelijk het nieuws niet, ziet u - ze kunnen niet voor zichzelf denken en dus hebben ze de fata morgana's van Halbe nodig om ze op het rechte spoor te zetten.

Bestuurlijke integriteit. Aanzien van het ambt. Het MOET terug.
-
En Rutte MOET weg. Zijn wacht.
-
En hij mag NIET weg komen met een hoge functie in Europa.

bisbisbis | 18-02-18 | 12:42

*Traantje wegpinkt* (van het lachen)

Pierre Lebon | 18-02-18 | 12:37 | 1

Ik in eerste instantie ook. Maar toen besefte ik dat die flapdrol die telkens schaamteloos partij- boven landsbelang stelt onze premier is.

Rest In Privacy | 18-02-18 | 12:43

De vvd schopt politici er pas uit wanneer die uiteindelijk tegen de lamp zijn gelopen met hun oplichterijen en de partij er onmogelijk meer omheen kan liegen, wie weet wat voor lijken er nog in de kast zitten daar bij dat Ruttetuig.

Thiery Baudet royeert de rotte appels om de FvD schoon te houden.

Groot verschil.

BosrandDirk | 18-02-18 | 12:25

Zeikstraal, weer een VVD'er die een bestuursfuctie krijgt (op de bus).

Memek | 18-02-18 | 12:04 | 1

De één wordt er op gezet, de ander er voor gegooid.

kweethetooknietbeter | 18-02-18 | 12:06

Het is een uitermate griezelig en zorgwekkend feit dat onze minister president bewindslieden steunt die liegen en bedriegen. Nog erger is dat deze minister president er zelf steeds mee wegkomt. Hij had al minstens 4 keer de eer aan zichzelf moeten houden door zijn ontslag aan te bieden. Maar nee hoor, blijft gewoon zitten want zijn ego is grenzeloos groot. Hij is bijna net zo eng als Pechtold.

ILF2 | 18-02-18 | 12:01 | 5

@Croisantneuf | 18-02-18 | 12:08
Ja. En als Henk Krol je gaat feliciteren dan moet je als de bliksem je donorregistratie bijwerken en je naasten verwittigen over je wens. ;)

kweethetooknietbeter | 18-02-18 | 12:14

Kweetooknietbeter: 12:14
Raak, LOL.

JanvandeBiertent | 18-02-18 | 12:24

Er zit niemand in de kamer, die niet liegt en bedriegt. NIEMAND. Als je denkt dat er daadwerkelijk eerlijke politici tussen zitten, ben je een peuter van 4, of knettergek.

DrommelseKlootviool | 18-02-18 | 12:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Nav de iconische foto;
I know it was you Halbe....,
You broke my heart, you broke my heart.
(Vrij naar Michael Corleone in the Godfather maar dan tegen Aldo).

D-Fens_1963 | 18-02-18 | 12:00

In 2016 was er een VVD congres. Daar stond Niemand te oreren. Niemand beweerde, dat hij uit de mond van president Poetin dit en dit + dat en dat heeft gehoord. Niemand maakte zich daar erg dik over. Nu leven we in 2018 en kijken terug naar hoe Niemand zijn kunstje flikte ten aanschouwen van zoveel klapveënde VVD partij bobo's. Maar wees eerlijk. Toen, destijds in 2016 tijdens dat flutVVDcongres, kon niemand, werkelijk niemand, toch bedenken dat Niemand in 2018 MinBuZa namens Nederland zou worden. Ook 'de Russen' niet. Voor hen was Niemand een duivenmelkende blaag met een zweep(je). Meer niet. Maar in 2018 was er toch nog iemand, een journaliste van VK, die herinnerde wat Niemand in 2016 op het podium had lopen simuleren met een Russisch gladgestreken leugenaarsgezicht. Niemand werd geconfronteerd met wat Niemand toen gezegd had. Nu de hamvraag: Had controlfreak Rutte (in de Tweede Kamer bevestigde hij grijnzend zelf "controlfreak" te zijn) nu wel of niet controle over Niemand en zijn niemendal praatjes over Poetin? Antwoord: eenmaal een controlfreak altijd een controlfreak. Hij wist donders goed dat Niemand daar stond te jokkebrokken en het hele VVD congres stond te naaien. Hij stond erbij, en vermaakte zich erover hoe zijn partijgenoten beduveld werden zonder het te weten. Maar controlfreak Rutte wist beter. Alleen had hij niet onder controle hoe jokkebrokken door schurkt in schurkachtigheid en hoe Niemand zichzelf plus het Nederlandse belang het ravijn inschoof.

Eeuwig..Op..Vakantie | 18-02-18 | 12:00 | 2

Genau!

Basil Fawlty | 18-02-18 | 12:08

Die Niemand kreeg destijds alle podium om erop los te fantaseren, en maakte daar gretig gebruik van. Er lopen meer Niemanden rond nu die binnen eenzelfde sfeer hun sprookjes vorm mogen geven. Ze zien straks wel of en hoe ze er met z'n allen mee weg kunnen komen.

Schoorsteenveger | 18-02-18 | 12:11

Pechtold: "“Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet.”"

Waar slaat dit op? Ken de precieze context van dhr. Pechtold's woorden nu even niet, maar sinds wanneer laten wij onze eerlijkheid afhangen van wat er in het buitenland onder verstaan wordt of mee bedoelt wordt?

In gewonere alledaagse termen: Als Halbe van het dak afspringt dan hoeft Theo dat toch niet na te apen. Maar ja, dhr. Pechtold is echte anti-D'66er dus je kunt dit soort flauekul redeneringen verwachten.
Pech met Pechtold, Evocatus

Evocatus | 18-02-18 | 11:58 | 3

Ach, dat was een al te snelle en ondoordachte poging van Penthouse om het voor Zijlstra op te nemen. Je voelt dat het in een opwelling was, want de onderbuik borrelt hier op, wellicht gefaciliteerd door een beetje te veel Prosecco, de onderbuik die boert "wij zijn goed en zij zijn fout, wij deugen en die Russen deugen niet". Dat is het vijandsbeeld dat Pechtold leidt, dat hem alles wat integer was aan D66 doet opofferen, dat hem ook een grote bek richting de burger geeft en hem vertelt dat hij de tekst van het associatieverdrag helemaal niet hoeft te lezen. Het vijandbeeld ook dat hem en zijn partij in de armen van de EU drijft.

Schoorsteenveger | 18-02-18 | 12:07

Wel een kostbare verspreking van Pechtold, want nu is de complete verkiezingsstrategie van Draaikonten66 in duigen gevallen. Ze kunnen nu met goed fatsoen niet meer roepen dat Wilders en Baudet racisten zijn. Dat wordt nu meteen keihard teruggekaatst met: "En jullie opperhoofd dan? Die beledigt de Russen." Aangezien de partij geen enkel inhoudelijk punt meer heeft en alles draaide om het zwartmaken van Wilders en Baudet, kan ze nu net zo goed stoppen met de campagne.

MAD1950 | 18-02-18 | 12:42

Hopenlijk komt Pechtold even niet in zicht van de Russen, want dan wordt hij gelijk behandeld zoals ze met Halve hebben gedaan. Dus het is niet de vraag of we chanteerbaar zijn, maar de vraag , hoe gaan de Russen dit uitspelen, alles op zijn tijd , denk ik.

gato | 18-02-18 | 13:35

Landelijk schijnt het de VVD weinig te deren in de laatste poll van de Hond (18-2) maar lokaal zal het effect wel merkbaar zijn volgens de Hond door meer alternatieven. En D66 is 2 zetels gedaald vergeleken met een week geleden. FvD is nu in zijn laatste poll groter dan D66!

Simon_GS | 18-02-18 | 11:56

- Waarom moest juist nu Zijlstra opstappen?
- Wat gaat hij nu doen?
- Wie krijgen we er voor in de plaats?
Dat zijn de vragen die door mijn paranoia hoofd spoken.

kweethetooknietbeter | 18-02-18 | 11:55 | 4

heehehehhehe ik vind het goud. en dan wel op tijd rijden he.

Pieterdepietje | 18-02-18 | 12:16

Teeven gaat zich nu bezig houden met Jeugdzorg.

gato | 18-02-18 | 12:27

Persvoorlieger bij de NPO?

Rest In Privacy | 18-02-18 | 12:55
▼ 1 antwoord verborgen

Prima compilatie. Weer eens wat anders dan een POV teens

Vespucci | 18-02-18 | 11:48

"Hoe ziek moet je in je hoofd zijn om zoiets te fabuleren?"
Nou, niet ziek, denk ik. Iedereen liegt, de een wat meer dan de ander, de een met wat meer risico dan de ander. Een belangrijkere vraag is "hoe overmoedig moet je zijn om te denken dat je er in je verdere carrière mee wegkomt?" En dat heeft, zo meen ik, erg te maken met de specifieke context waarbinnen de leugen vorm krijgt en zijn functie heeft.
De eerste verdedigende reacties op het uitkomen van de leugen waren wat dat betreft veelzeggend. Niet meteen een duidelijke morele stellingname, maar verwoede pogingen om deze grove leugen te bagatelliseren en terug te brengen tot een leugentje om bestwil, of zelfs een vakkundig strategische poging om een geopolitiek uiterst belangrijke uitspraak van een "geheime bron" effectief in de discussie in te kunnen brengen.
De afgang van van Zijlstra heeft eigenlijk nog steeds, als het om de houding van de politiek gaat, een bijsmaak van "wat jammer dat-ie tegen de lamp is gelopen, hij had het beter aan moeten pakken", in plaats van "dat had-ie nooit mogen flikken, goed dat het aan het licht is gekomen".
Nee, Zijlstra's carrière heeft vorm gekregen in een context waarbinnen de leugen regeert en het usance is om elkaar te dekken. En dan niet eens omdat men de leugen omarmt, maar omdat de leugen is meegegroeid, is vergroeid met het vak.
Ik moet de eerste politicus nog zien die zijn eigen leugens zelf opbiecht nog vóór hij daartoe door de omstandigheden gedwongen wordt.
De modus operandi is "als je ermee weg kunt komen, hou dan je bek". Je hebt geweten en nepgeweten, en het nepgeweten maakt leugens tot waarheden en nieuws tot nepnieuws.

Schoorsteenveger | 18-02-18 | 11:47 | 6

Die cultuur begint bij de ontgroening van de studentenvereniging. Ludiek dingen doen die eigenlijk niet door de beugel kunnen en daar gezamelijk over zwijgen.

Rest In Privacy | 18-02-18 | 12:41

Men stelt altijd of vrijwel altijd partijbelang boven landsbelang. De gemiddelde politicus is een machtshongerig wezen dat deze egobevredigende situatie wil continueren. Het beroerde is dat zo iemand als dhr. Rutte bij een dergerlijk verwijt (hoogstwaarschijnlijk) zou reageren met: Daarin herken ik mij niet.
Tant pis, Evocatus

Evocatus | 18-02-18 | 12:56

Op BZ kreeg de beste man ook nog een gezellig afscheid van zijn medewerkers. Ook daar dezelfde stemming. Een geweldenaar, echt zonde dat hij door zo'n leugentje nu weg moet. Hij had nog zo veel voor ons kunnen betekenen *snik*.

NV_2017 | 18-02-18 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Goed dat Geenstijl doorpakt op Halbe. Politici van gevestigde politiek partijen hebben vampierachtige eigenschap. Deze politieke dood is niet genoeg, er moet nog een staak door het hart, wat knoflook in de kist en de fik erin. Anders staan ze weer op en komen te voorschijn op een vn, eu of burgemeesterspost om hun verwerpelijke werk voort te zetten.

Parel van het Zuiden | 18-02-18 | 11:46 | 2

Correct. Er wordt alles aan gedaan nu om van de val van Zijlstra een unicausaal drama te maken, iets ergs dat hem overkomt, een lot dat hem treft, als een bliksemschicht of een aardbeving.

Schoorsteenveger | 18-02-18 | 11:50

@Schoosteenveger
-
Poetin geldt toch als een van buiten komend onheil?

bisbisbis | 18-02-18 | 12:46

<>iegen si geen doodzonde = Liegen is geen doodzonde

Mark_D_NL | 18-02-18 | 11:45

<>iegen si geen doodzonde. Het hoort bij het leven, het smeert relaties en het maakt verhalen het beluisteren waard. een intelligent kind experimenteert al rond het 4e jaar met liegen. Dommere kinderen doen dat pas rond hun 6e of 7e. Nu ben ik geen specialist, maar heb altijd interesse gehad in de functie van liegen. En speel er zelf ook mee....
--
Maar wat me opvalt momenteel is dat Rutte en zijn vrinden zo slecht liegen, zo overduidelijk en zonder plan liegen. Een beetje politicus is een leugens kunstenaar, maar alleen om een bepaald doel te bereiken. Deze politici liegen omdat ze moeten, omdat ze fouten maken, opmat ze geen verhaal hebben. Geen visie... Dus liegt Rutte maar om zo zijn onvermogen, foute keuzes en slecht leiderschap te verbloemen. Beetje leider liegt, maakt het mooier of slechter, maar haalt daar een voordeel uit. Voor zichzelf en zijn burgers of werknemers.

Mark_D_NL | 18-02-18 | 11:45 | 4

Zo te lezen gaat u in uw betoog over leugens in de relationele sfeer. In de politiek is het echter wat anders. Deze mensen, de politici, hebben t.a.v. ons een totaal andere relatie. Levensbepalend en in het uiterste geval levensvernietigend. Daar horen geen leugens bij.

Overigens behoren ouders en kinderen zoveel mogelijk eerlijk met elkaar om te gaan door de waarheid te spreken, soms aangepast aan het kinderlijk bevattingsvermogen, dat wel, maar eerlijkheid en openheid staat voorop.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 18-02-18 | 12:05

Iedere hogere politicus liegt. En niet bij uitzondering. Iedere dag.

Langshetrandje | 18-02-18 | 12:09

@Evocatus. Nee, het gaat me om de politicus.
--
Maar het is wel aardig om te zien dat jij ook weer komt met de 10 geboden als argument. Schuldgevoel als wapen. Het wapen waar heel wat Nederlanders heel veel last van hebben. En waardoor menig Nederlander met een beetje warmongering weer op de vvd's, pvda's en d666's van deze wereld stemmen. En waarbij het woord Racist wel het beste voorbeeld is van een wapen om schuldgevoel te creëren.

Mark_D_NL | 18-02-18 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik dus niet begrijp aan de affaire Zijlstra is dat Rubberen Rutte een paar dagen voor vertrek Zijlstra nog doodleuk opmerkt : " De inhoud staat niet ter discussie....."
Dat betekent dus dat het voor Rutte out of the question is dat Poetin uit is op een Groot Rusland .
En hij lijkt er weer gewoon mee weg te komen... onvoorstelbaar

daytripper | 18-02-18 | 11:43 | 1

ik begrijp wel meer niet, maar deze kwestie is hogere wiskunde en Rutte is leraar geschiedenis... door het geschiedkundig te bekijken kan hij gelijk hebben. door het hedendaags met de wetenschappelijke ontwikkelingen op nieuwe media te bekijken zit hij goed fout. Maar ja in de geschiedenis kwamen ze er toch ook mee weg...

Pieterdepietje | 18-02-18 | 12:20

Kan iemand mij vertellen hoe de kranten het wisten dat hij daar niet was geweest?

LifeCatcher | 18-02-18 | 11:35 | 1

Staat dit weekend in de Volkskrant (gratis te lezen via op de webzone btw) :het geschetste scenario klonk dermate onwaarschijnlijk dat er een journalist op onderzoek is uitgegaan.

de IJsman | 18-02-18 | 11:41

@Brou Is Back | 18-02-18 | 10:57

Veel succes met jullie missie op Geenstijl.
.
Ik heb zelf helemaal niets te schaften met de opinie en oordelen van politiekcorrecten over wat ik schrijf en zeg. Figuren die zulke discussiemethoden en gedachtengoed hanteren zijn beneden mij. Als mestkevers die het profiel van mijn schoenzolen becommentariëren.
.
Ik ben overigens niet haatdragend, dus na een plenair excuus voor het politieke en maatschappelijke wangedrag en de enorme schade die zij onze samenleving hebben toegebracht, sta ik open voor dialoog.
.
Nogmaals veel succes met uw kwaliteitsambities voor deze panelen!

Parel van het Zuiden | 18-02-18 | 11:34 | 2

Pas op, voor u het weet zit moeilijke bril Simons weer bij dwdd om GS te beschuldigen van racisme en mestkeverfoobisme.

normanius | 18-02-18 | 11:49

Jeuh parel, wat zijn we weer licht geraakt vandaag....
Maaaruh, u zegt ook werkelijk dingen op uw zolder tijdens het reaguren?
Ben ik blij dat we geen buren zijn.

D-Fens_1963 | 18-02-18 | 11:51
-weggejorist-
zimmerschwanz | 18-02-18 | 11:32 | 1

Eigenlijk is het zwamverhaal dat hij in elkaar schroefde - "Ik bescherm Jeroen van de Veer" - nog erger dan de leugens. Het feit dat hij dacht dit te kunnen overleven. Onvoorstelbaar, wat heb je dan een erbarmelijk gevoel voor politiek. Of beter gezegd, wat een compleet gebrek aan realiteitszin.

omanders | 18-02-18 | 11:30 | 3

Msschien heeft Rutte hem deze escape ingefluisterd?

zimmerschwanz | 18-02-18 | 11:38

Sterker nog: met die opeenstapeling van leugens heeft hij van der Veer juist extra in verlegenheid gebracht. Zo ver zelfs dat deze zich genoodzaakt zag om zelf naar buiten te treden.

Muxje | 18-02-18 | 11:48

@Maxje

Exact. Dit is een fuck-up van epische omvang.

omanders | 18-02-18 | 13:57

Rutte zei deze week dat hij de linkerkant van de VVD vertegenwoordigt (een Dijkstal-liberaal) en Zijlstra de rechterkant. Hij zal wel met een links georiënteerde min. van BuZa op de proppen komen. Dan nog even met Macron en Merkel in bed en is het land helemaal verkwanseld.

gestoptmetroken | 18-02-18 | 11:27 | 2

De linkerkant? Rutte bedoelt dat hij een socialist is in een 'rechts-liberale' partij.

kunnenzedanniks | 18-02-18 | 11:28

Rutte bedoeld dat hij in wezen een halve d 66 er is. Vandaar dat hij het zo goed met Ollongren en Penthouse Pechtold kan vinden. Wat is het verschil nog tussen beide partijen? Beiden Eurofiel to the max.

HaatbaardKnipper | 18-02-18 | 12:50

Ik zie nog niet meteen hoe dit op zich tragische Halve Zoolstra/Reute verhaal goed is voor de vvd campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart.
Of zit er nog een andere klucht aan te komen.

BosrandDirk | 18-02-18 | 11:26 | 4

@randje;
-
Stelling; als er geen gemeenteraadsverkiezingen in het zicht waren geweest, dan was Halbe die middag naar Moskou vertrokken. Tweede stelling: de Volkskrant is niet gek. Die hebben gewoon het perfecte moment waarop ze de VVD stevige schade zouden kunnen berokkenen afgewacht - en het maakte veel meer los dan ze ooit hadden kunnen voorzien. Terug naar stelling één.

bisbisbis | 18-02-18 | 12:52

Bisbisbis
Stelling drie: Tijdens de voorbereidingen op bezoek aan Rusland meldde Lavrov dat Poetin Zijlstra ook even wil spreken. Oepsie.

Langshetrandje | 18-02-18 | 13:05

Putin wilde halve spreken, hahahaha, dus duidelijk of je vertrekt of je gaat naar Putin.
Rutte snelde gauw naar de krant. En Rutte leefde nog lang en misschien nog gelukkig.

gato | 18-02-18 | 13:47
▼ 1 antwoord verborgen

Kamervragen van hufterst: kan de mp aangeven wat de mogelijke en gematerialiseerde gevaren zijn geweest die als gevolg van chanteerbaarhdeid van zijlstra zijn ontstaan en hebben voortgeduurd, nu bleek dat de Russen weet hadden van informatie die zijlstra onder de pet wou houden. Kan de mp garanderen dat er geen schade is? Geen beslissingen beïnvloed enz?

Hufterst | 18-02-18 | 11:23 | 4

GasDeal. Oekraïne. Alles is hierdoor vervuild.

Hufterst | 18-02-18 | 11:27

De Rusjuns wachten rustig af. Poetin blaft niet zo onbezonnen als Rutte, Pechtold of Verhofstad c.s. Toen Zeikstraal min van Buza werd en dus belangrijk werd, sloegen de Rusjuns toe en troffen keihard doel. Rutte in zijn bescheten hempie.
De vraag is wanneer komt Moskou met de volgende troef.
ik kan niet wachten.

Memek | 18-02-18 | 11:31

@ memek, ik hoop met Penthouse, maar Russen hebben geduld.

gato | 18-02-18 | 13:48
▼ 1 antwoord verborgen

Iedere burger mag wensen dat de onderste steen boven kot zo ook de Minister President.
Angstvallig wordt verzwegen dat het Rutte was die de Russische ambassadeur op het matje geroepen heeft dat het publiceren van nepniews ( waar vele reaguurders nog op teren) eens afgelopen moest zijn.

botbot | 18-02-18 | 11:21

Hoogste tijd om die Russen mores te leren en daar eens binnen te vallen!!

Iemand een manier om het Nederlandse leger ongezien door Duitsland, Polen en Wit-Rusland te krijgen en de eerste 300 km tot Moskou?

Teleo | 18-02-18 | 11:19 | 9

Misschien kunnen we een peloton wielrijders met karabijnen uit 1890 sturen?;)

Europees_Aanbesteed | 18-02-18 | 11:45

@Teleo | 18-02-18 | 11:19 |... inderdaad .. en snel een beetje want vertrek in september.. dat kennen we.

daytripper | 18-02-18 | 11:45

hyperloop tunnel, kost wel wat. Maar zijn we in elk geval lekker snel thuis voor het sinterklaas feest.

Pieterdepietje | 18-02-18 | 12:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Het wachten is op de rechtzaak m.b.t. MH17, waarbij ik me afvraag, mede op basis van wat Omtzigt al eerder heeft opgemerkt, of NL/Rutte een schijn van kans maakt om enig resultaat te boeken. Ik vrees het ergste, voor Rutte enerzijds, maar voor de nabestaanden nog erger. Eerder denk ik dat de Rusjuns rustig afwachten wanneer NL zijn juridische kaarten op tafel legt zodat Poetin kan aftroeven.
De steen die Rutte met zich meesleept landt dan vol op zijn smoel en dan kunnen we in onze herinnering aan Rutte nog harder lachen dat wat hijzelf ooit heeft gedaan.

Memek | 18-02-18 | 11:17 | 8

creatisme is trutte goed in, wetenschappelijk zou je de feiten bekijken en een conclusie trekken. Echter Mevr. Trutte houd van vastgestelde eindoordelen geschaafd op emotie in plaats van feiten.
Zijn beschamende antwoord dat ie moest kiezen tussen een kleine een middelgrote en een grote leugen. Zou al voldoende moeten zijn om hem af te laten treden, staatsgevaarlijk (leugenaars als MIN-Pres ) horen niet thuis in 2018

Pieterdepietje | 18-02-18 | 11:48

@landgenoten
Zolang de onderste steen nog niet gevonden is weet je helemaal niet zeker of Rusland verantwoordelijk is voor MH17. Als ik mij niet vergis bestaat ook nog gewoon de mogelijkheid dat Oekraïne medeplichtig is. Die anti Rusland propaganda zorgt ervoor dat ik alle negatieve berichten over Rusland ernstig in twijfel trek. Zeker met de dubbele EU agenda van ons inlegvelletje Rutte.

Linkse allergie | 18-02-18 | 11:48

Linkse allergie | 18-02-18 | 11:48 |
Nee die kans is nul. Je hebt teveel fantasie over complotten. Het scenario is uitermate simpel: Russen dreigden terrein te verliezen aan de grens wegens bevoorrading van UK troepen uit de lucht. Schouderraketten hadden te laag bereik, er is gezeurd om een BUK, die kregen ze en ze hebben per ongeluk de MH-17 neergehaald. Ingewikkelder dan dat is het niet, wat is daaraan zo moeilijk te begrijpen?

Beste_Landgenoten | 18-02-18 | 11:59
▼ 5 antwoorden verborgen

Heb Rutte de laatste twee weken gevolgd op zijn antwoorden in de kamer en op de TV.
Deze man is instaat om een half uur te zwetsen en niemand weet waar het over gaat en ze zitten allemaal ja te knikken.
Ook een mooi gezegde van hem is, je mag niet liegen en dit moet bestraft worden, als er gevangenis straf op stond zou hij voorlopig niet vrijkomen.

rexm | 18-02-18 | 11:16 | 4

Waar ik echt om moest lachen, was de opmerking:" ik heb daar geen actieve herinnering van." Een schitterende manier om overal onderuit te komen. Ja ,sorry, klopt, maar op dat moment wist ik dat niet. Zal veel gebruikt worden in een rechtszaal.

zwartzondersuiker | 18-02-18 | 11:35

zimmerschwanz | 18-02-18 | 11:26
Het kartel? Ik heb een openbaar debat gezien waar alle partijen hun zegje mochten doen, ook de niet zogenaamde kartel partijen maar heb niet gezien dat Rutte het veld heeft moeten ruimen. Alles was openbaar en beslist niet stiekem en Baudet had niet een heel sterk optreden bijvoobeeld. Men vond het dus zo wel genoeg, het aftreden van een minister. Rutte deed het meesterlijk, ik zeg njiet dat het mijn goedkeuring wegdraagt maar wel mijn bewondering, een grapje hierm een complimentje aan de spreker daar, een glimlach en een meesterlijk vaag betoog over zijn eigen betrokkeheid. Dat is toch een klasse apart, zoals hij alle aantijgingen weet te pareren. Of zoiets goed is? Dat weet ik niet maar hij is wel iedereen de baas in het debat, inclusief Baudet en Wilders.

Beste_Landgenoten | 18-02-18 | 11:35

@rexm .. Benieuwd wie degene is die Teflon Rutte al die aardige uitdrukkingen als bv het befaamde " geitepaadje" influistert. Hoe dan ook .. Jort Kelder noemde hem indertijd een "nat zeepje" en dat is ie .

daytripper | 18-02-18 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom blijven we bezig over Rutte? Wij, het land, zijn verantwoordelijk voor het feit dat de man nog steeds zit op de plek waar hij al jaren zijn functie bekleedt. Liegen, bedriegen en de vermoorde onschuld spelen doet hij al jaren en wij geven hem dat podium.

Cas Plant | 18-02-18 | 11:14 | 1

Wie dan? Alle politieke partijen hebben een chronisch gebrek aan kwaliteit en zij die dat in het bedrijfsleven wel hebben waken er wel voor om op de huidige wijze een politieke carrière te beginnen.

Een vrije paling | 18-02-18 | 11:24

Met al die "onderste stenen", zou je bijna iets kunnen bouwen.
Een gevangenis is het eerste wat in mijn gedachte schiet.

Rest In Privacy | 18-02-18 | 11:08 | 1

Of misschien een ondergrondse stad zoals zion in "The Matrix"....

Sarcastisch varken | 18-02-18 | 11:44

Het lullige is dat bijna 1 op de 5 Nederlanders Rutte blijft steunen. Die onthouden blijkbaar de uitspraken van Rutte dat we een aantal top politici kwijt zijn geraakt. Het laatste grote verlies was Halbe. Een absolute topper volgens Dark Mark. Afijn, op het versplinterde politieke podium wordt je zelfs de grootste partij en premier als je maar 1 op de 6 mensen op je laat stemmen. Met de makke media aan je zijde lukt zelfs Mark Rutte dat. Arm land.

Graaier | 18-02-18 | 11:02 | 2

FVD inmiddels op 15 zetels , gedeelde tweede plaats met de SP, ongebrijpelijk dat Rutte nog zoveel steun krijgt, inderdaad.

Zwizalletju | 18-02-18 | 11:14

Dat is de kern Graaier. Rutte komt er keer op keer mee weg, enkel door de versplintering in de politiek. Iedere partij heeft Rutte in een coalitie nodig. Alleen daarom kan hij blijven liegen draaien en spinnen. Hij begint echter over zijn houdsbaarheidsdatum heen te raken, dat is het goede nieuws. Zonder Rutte gaat de VVD 66 het moeilijk krijgen.

HaatbaardKnipper | 18-02-18 | 11:19

De avond ervoor, de dag dat het doek viel voor hem ben ik naar bed gegaan met de gedachte dat die zij verdwijnen. Zo geschiede. Ik ben altijd benieuwd na het vervolg van zoiets. Het word altijd ineens zo stilletjes als er zoiets gebeurd. Elke keer weer, het word stil en dan ineens is die "partime" iets met als bijbaan weer een bestuurlijke functie. Zwijgen is het motto. Wat er niet is daar hoef jij je niet meer druk over te maken. Zwijgen is bewezen GOUD in dit land!

Mr_Pikibelly | 18-02-18 | 11:01 | 1

Oops, *Zij = zou.

Mr_Pikibelly | 18-02-18 | 11:02

Het doel is bereikt, het anti Poetin lulverhaal is gelanceerd en nogmaals onder de aandacht gebracht, Kost een minister of wat, maar dat geeft niet, de VVD heeft een container lading met leugenaars in voorraad.
Ik vraag me af of de Rusjuns nog meer van dat soort vastleggingen hebben waarbij een of andere NL politicus, waar ook ter wereld, uit zijn nek heeft loppen zwetsen t.l.v. Moskou. Halbe kon er 12 jaar mee wegkomen. Halbe was natuurlijk eerst niet zo belangrijk, maar toen hij min. van Buza werd konden de Rusjuns toeslaan, en raak ook. Eens kijken wat ze van Rutte/Ollongren/Pechtold/Kees V etc. nog in petto hebben. Als de Rusjuns iets weten, dan graag z.s.m. voor de draad ermee, dan kunnen we hier in NL schoon schip maken.

Memek | 18-02-18 | 11:01 | 5

ja echter het echte chantabel zijn gebeurd natuurlijk door onze eigen geheime diensten die het toestaan dan bevriende naties over de kabel meekijken. welke daardoor toegang krijgen tot Top Politici. (van porno tot interesse in kunst aan toe). ook de mail/telefoon gegevens worden toegang verleend door zo'n bevriende natie. en dan denken dat dankzij de MIVD, NSA, veel meer chantage gepleegd word dan door rusland. maar dat is bevriend dat kan niet... (snowden)

Pieterdepietje | 18-02-18 | 11:55

Ik zag je de vorige keer iets behoorlijk doms posten. Je schreef waarom is er dan geen foto of video van de lancering van de BUK, terwijl dit toch heel erg moet opvallen?

Ik vind dit van een zodanige domheid getuigen dat het de vraag is of je de moeite moet nemen zoiets te pareren maar hoewel ik geen hoop heb dat jij kooit tot het inzicht zal komen waarom het zo dom is, kan het best zijn dat anderen het wel begrijpen, want ik heb meer van die strekking gepost gezien.

Waarom geen 'bewijs' van de lancering?

1. Lanceren van zo'n raket kost 30 seconden van lancering tot inslag, waarvan 5 seconden in het zicht van een waarnemer in de buurt.
2. Het was oorlog, er was veel ander lawaai, straaljagers, kanonnen, geweren.
3. Pottekijkers werden vast niet vriendelijk een plaatsje met een klalpstoeltje gegund.
4. Wie heeft altijd een mobiel in de hand om alles te filmen?
5. Wie was toevallig aan het filmen in die richting, een eenzaam verlaten weiland ergens in Oekraine?

Echt, de domheid!

Beste_Landgenoten | 18-02-18 | 12:11

Na het lanceren van een surface to air missle (een buk dus) blijf je minimaal een minuut of vijf de rook van de lancering zien. Deze had je waarschijnlijk gezien moeten hebben op beeld wat vlak na de ramp genomen is.

WaltherP99 | 19-02-18 | 06:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi voorbeeldje staatspropaganda, KGBagenten als kritisch publiek inzetten. Wellicht een ideetje voor Nieuwzuur.

Langshetrandje | 18-02-18 | 11:08

Hahahaha de Russen vinden dat Rutte moet aftreden? Laat ze een Russische krant een een boekje opendoen of de manier waarop vrijwel alle leden van de regering Poetin liegen, stelen en bedriegen en dan eens kijken of ze nog hetzelfde vinden. Wat een grap, de Russen vinden......

Beste_Landgenoten | 18-02-18 | 11:42

niet alleen de russen, ik zeg weltruste minister president. slaap zacht.
het Kansloze kabinet. Als de Kroon dit niet oppakt...

Pieterdepietje | 18-02-18 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Zijlstra's vrouw vond het wel fijn haar man wat vaker aan de keukentafel te zien.

Leptob | 18-02-18 | 11:00

Het echte schandaal is natuurlijk dat Rutte gewoon mag blijven zitten. Zijn enige werkervaring is die als personeelsbaasje, maar gezien het aantal zeperds van zijn kabinetten bakt Mark daar niet zoveel van. Al is het in dat werkgebied natuurlijk wel gebruikelijk om anderen te ontslaan en zelf te blijven zitten (met bonussen voor geslaagde ontslagprocedures).

Guido | 18-02-18 | 10:54 | 3

Natuurlijk moet Rutte ook aftreden, die heeft inmiddels al meer leugens rondgetoeterd dan alle politici ooit.

BosrandDirk | 18-02-18 | 11:03

@BosrandDirk
Ik denk dat nog niet alles boven water is komen drijven maar persoonlijk denk ik dat Pechtold ook nog wel een en ander onder het tapijt bewaart.

Linkse allergie | 18-02-18 | 11:08

Hoeveel van die harlekijnen vd die crimi club VVD zijn er intussen al uitgelazerd? Teveel, maar toch weer herkozen, enz enz enz... en WEER zit die kerel er voor 4 jaar. Dus aan wie ligt het eigenlijk?...

Wienerschnitzel mit | 18-02-18 | 11:45

IK HEB OVERWOGEN OM DEZE hele tegel in kapitalen te bakken, maar zo gaat hij ook wel duidelijk zijn Bassie.

Halbe heeft jaren lang de boel bij elkaar gelogen, wellicht zou het u aan te raden zijn om eens iets meer helicoper view te gaan kijken naar het ondertussen tenenkrommende schouwspel genaamd de politiek.

Leugens of regelrechte weigering om antwoord te geven op vragen, dat is alles wat Halbe heeft laten zien. Is een partij dingetje bij de club waar hij bij hoort. Net als dat het een groeps dingetje is bij de groep waar zijn club weer bij hoort. Bij het CDA en bij D66 is het namelijk niet anders, de mensen van die clubs zijn allemaal beroepsleugenaars.

Waarom jij je er over verbaasd dat Halbe over dit soort leugenachtig gedrag struikeld is mij een raadsel, ik heb zelden Halbe op een inhoudvolle toevoeging kunnen betrappen.

Liegen is zijn grootste bijdrage geweest al die jaren, liegen, uit naam van de partij, of uit naam van de regeringscoalitie.

Mischien is het eens tijd om je hoofd uit het kontgat van denhaag te halen, en de gewenste afstand tot het onderwerp te gaan vinden, om het vizier weer op scherp te krijgen.

Hawk08 | 18-02-18 | 10:54

Aw, gaat zijlstra huilie huilie doen...

Ik hoop dat het pijn doet, eikel. Jij ben niet het slachtoffer, jij ben de dader hier.

Gloweye | 18-02-18 | 10:51 | 1

Het is een persoonlijk drama, omdat het Halbe's droom was om met de grote mannen te mogen praten. Hij is er nu achter gekomen dat hij nog bij de jongetjes hoort. Is een snik waard, maar géén medelijden.

Guido | 18-02-18 | 10:58

maar wat maar niet naar voren komt; de MH17.. daar zou toch een gesprek over komen aankomende periode.. heeft Mark toch maar mooi weeeeeeeer geluk mee. Die steen is niet meer op te graven. Nu een minister die moest gaan praten over leugens over de MH17 met de vijand van Amerika en de EU.

MH17 was en is een oorlogsdaad geweest en blijft nog steeds een schaakstuk in deze 'oorlog' waarbij vooral de uitbreiding van de EU in het Oosten het wisselgeld is..

fikkieblijf! | 18-02-18 | 10:50 | 1

Wat een onzin. Pure verdachtmakerij waar je geen snipper van bewijs voor hebt. Complot fantasie van een aluhoedje.

Beste_Landgenoten | 18-02-18 | 11:44

Laten we ons wat meer richten op die faalhaas van een Rutte, de lachende mafkees, lachend veroorzaakt dit creatuur de grootste financiële problemen bij de Nederlandse bevolking, geeft schaterlachend Nederland en ons geld weg aan het Glorieuze Brusselse Rijk, maar wanneer een van z’n vriendjes betrapt wordt op een domme leugen en moet opzouten komen ineens de krokodillentranen opzetten, waardeloze man, weg ermee.

BosrandDirk | 18-02-18 | 10:48

In de peiling van De Hond zijn Draaikonten66 twee zetels gezakt. Blijkbaar beginnen de kiezers uitgekeken te raken op die onbetrouwbare, racistische partij.

MAD1950 | 18-02-18 | 10:48 | 1

En dat ondanks het feit dat ze met Pia’ s ‘ your ass and everything else belongs to me’ wet er doorheen geglipt is. Anders was het min 5 geweest,

HaatbaardKnipper | 18-02-18 | 11:06

29 januari tegen Mark Rutte gezegd en dan komt Rutte ermee dat hij geen actieve herinnering meer heeft. Erg dat een land met een dementerende MP opgescheept zit.

Fedde71 | 18-02-18 | 10:45 | 3

De lijfspreuk van een vriend van mij: "Veel politici danken hun goede geweten aan hun slechte geheugen."

MAD1950 | 18-02-18 | 10:49

Meh, over twee weken is het volkje het weer vergeten.

Zapata10 | 18-02-18 | 10:53

Ze "vergeten" nou eenmaal zo af en toe iets, ze zijn heel erg integer en betrouwbaar.....

Wienerschnitzel mit | 18-02-18 | 11:48

Van al die onderste stenen kan je inmiddels al een aardig appartementje bouwen. Is dat het doel?

marcoplarco | 18-02-18 | 10:45 | 3

Pechtold heeft er al eentje.

Muxje | 18-02-18 | 10:48

wolkenkrabbers...

Pieterdepietje | 18-02-18 | 12:05

Niet alleen een appartementje maar zelfs een vakantiehuis in Mozambique.

Maris v.d Hof5393 | 18-02-18 | 13:35

Het is een corrupt zooitje, ik wil even deze video delen, de maidan schutters zijn naar buiten gekomen en wanneer je tussen de regels door “leest” zie je goed wat een smerige politieke beerput dit is. Saaskavili heeft vier dagen terug ‘onderdak’ gekregen in Nederland. m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&...

WaltherP99 | 18-02-18 | 10:45 | 6

Ik schat dat Van Balen in een soort lichtblauw Goering uniform met tressen, een cape en maarschalksstaf zijn intrede zal doen in Den Haag. Als het er van komt, hetgeen ik me afvraag. Het Brusselse pluche zit veel lekkerder en het afbreuk risico is groot.

HaatbaardKnipper | 18-02-18 | 10:59

Dat met die Saakasvili (of hoe de man precies heet)... enige dagen terug was hij toch in de Oekraine gekidnapt, en overgebracht naar Polen? Nu staat ie in A'dam... of heb ik iets gemist???

Wienerschnitzel mit | 18-02-18 | 11:49

Deze video is een fake reportage. Er klopt van alles niet aan en dat is allang ontkracht als een manier om Georgie te beschuldigen van Maidan. Het is toch zielig dat je dit post, terwijl je kunt weten met een heel erg klein onderzoekje op Google dat het gelul is? Waarom post je dit dan toch?
De meeste doden, verrweg de meeste, vielen door kogels van de Berkut, Janu's speciale politie. Dat is overduidelijk op video te zijn, honderden Berkut die schieten op demonstranten. En dan toch proberen die doden in de schoenen te schuiven van de tegenstand, walgelijk. En zielig.

Beste_Landgenoten | 18-02-18 | 11:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Als je na het opstappen van die 6,7,8,9 tien ministers nóg niet overtuigd bent dat we een werkende democratie hebben, dan weet ik het ook niet meer!

bodemloos | 18-02-18 | 10:44 | 4

Dit heeft niets met een wel of niet werkende democratie te maken. Ieder normaal Nederlands kind leert voor de kleuterschool al dat liegen niet mag. Waar dan ook. Dit aftreedt circus heeft met (on)fatsoen en (on)geloofwaardigheid te maken. De leugens zijn zo grof dat de mede coalitiegenoten door langer steun te verlenen aan de leugenaar in kwestie zelf in de knel komen. Huichelarij dus in plaats van een goed functionerende democratie. Eerst roepen ‘ik steun en geloof de leugenaar’ en hem daarna alsnog offeren op het altaar van het policor deugen. Kots.

HaatbaardKnipper | 18-02-18 | 10:53

Het verschil met Baudet is dat de VVD falende politici eruit schopt als blijkt dat het volk het niet pikt en bij FvD worden ze eruit geschopt voor ze falen. De media echter vindt een liegende minister van BuZa veel minder belangrijk dan oud VVD trollen die hun oude kunstje willen vertonen in een partij die juist voor vernieuwing staat en duiken er met graagte op. Ik ben zo blij dat ik geen VVD gestemd heb de laatste keer maar FvD.

Linkse allergie | 18-02-18 | 11:14

Ach, al dat gezeik over die Teevendeal. Ging helemaal nergens over. Dergelijke deals zouden nog veel vaker moeten worden gesloten in de strijd tegen knalharde en levensgevaarlijke criminaliteit. Op dit dossier heiligt het doel de middelen wel. Kijk opa Ivo was een beetje over de datum, ging allemaal beetje langs hem heen in zijn laatste weken/maanden, dus diens vertrek was prima. Hennis aftreden is ook totaal overdreven invulling mbt het nemen van de ministeriële verantwoordelijkheid. Wie stelt de begroting van Defensie vast? Juist. De Tweede Kamer. Wie zendt Nederlandse soldaten uit? Juist, de Tweede Kamer. De schande ligt niet bij Hennis, maar bij de Kamer. Die decennia lang defensieapparaat heeft uitgehold. Weekers aftreden in 2014 ging om disfunctioneren van de Belastingdienst. Op dat dossier kon en kan dagelijks nog een minister/stas aftreden. Weekers opstappen heeft in ieder geval niets geholpen.

Langshetrandje | 18-02-18 | 11:22
▼ 1 antwoord verborgen

Het wachten is op de onderzoeks-journalist die eeuwige roem verdient door aan te tonen dat Rutte al van Halbe's leugen wist vóórdat hij zijn kabinet III samenstelde... Dan kan Mark vierkant achter Mark gaan staan (o schizofrenie) en is het gedaan met Rutte III en met zijn Europese ambities... En wellicht ook met de VVD! (Just imagine...)

Brou Is Back | 18-02-18 | 10:44

Die laatste paragraaf verdient meer onderzoek. Zijn minister meldt hem dat de Volkskrant gaat onthullen dat hij jarenlang gelogen heeft over een ontmoeting met Putin, en Rutte doet... niets? Omdat hij de ernst onderschatte? Kom nou toch. Misschien dat een ontevreden VVD-topper hierover nog wel eens uit de school wil klappen.

Muxje | 18-02-18 | 10:42 | 4

@Medusa
Als je hersenen in je reet zitten heel waarschijnlijk. Onvoorstelbaar wat die leugenmachine uitkraamt.

Linkse allergie | 18-02-18 | 11:18

Die klappen alleen maar uit de school als ze niets meer te verliezen hebben. En daarna worden ze belachelijk gemaakt in de msm.

Zapata10 | 18-02-18 | 11:23

Medusa----volslagen lachwekkend, maar men pikt het weer.

Wienerschnitzel mit | 18-02-18 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Je weet zelf ook dat er geen speech wordt uitgesproken zonder dat de spindokters en persvoorlichters de tekst 30x hebben doorgelicht. Halbe is genaaid door d epartijtop en zwijgr als t graf hierover in ruil voor een goede baan (bij de Shell ofzo).

Re:Kniftig | 18-02-18 | 10:42

Bij mij waren de alarmbellen voor Halbe Zijlstra wel degelijk afgegaan, niet v.w.b. dit onderwerp want dat wist ik niet eens , maar zijn algehele gedrag, zijn vreemde uitstraling, zijn rare oogopslag. Kan het niet verder omschrijven, maar alles wat ik aan de man zag was dat er iets niet klopte.
Grote fout van onze inlichtingen diensten waar de alarmbellen hadden moeten gaan rinkelen toe hij voor het eerst dit verhaal vertelde
Vwb Rutte: die liegt waarschijnlijk en wist het veel eerder dan hij nu meldt.

Zwizalletju | 18-02-18 | 10:42 | 2

He wat jammer, jij hebt het allemaal gezien maar vergat een reportage te maken. Je had beroemd kunnen zijn! Gemiste kans...

Beste_Landgenoten | 18-02-18 | 11:56

Soms heb je dat hè. In het rariteitenkabinet is mij die figuur niet echt opgevallen. Ik krijg alleen de rillingen over mijn rug van Pechtold, die heeft iets satanisch over zich. En Rutte lijkt me een pathologische leugenaar, daar kun je blijkbaar weinig aan doen.

Maris v.d Hof5393 | 18-02-18 | 13:29

Ik denk dat Halbe te veel vijanden gemaakt heeft als zogenaamde rechtse rauwdouwer. En dat er mensen zijn/waren die nog een appeltje met hem te schillen hadden. Dat de hele VVD een liegend corrupt clubje maffiosi is, dat is algemeen bekend. Dat weerhoud een boel mensen er niet van op om dat clubje te blijven stemmen. In ieder geval, hij is weg en de VVD heeft een blik vol andere leugenaars en oplichters klaar staan om hem op te volgen. Dus case closed en op dezelfde manier verder met een ander poppetje.

Zapata10 | 18-02-18 | 10:41

Gezien het fenomeen dat iedereen waar rutte 'vierkant' achter gaat staan binnen no-time verdwijnt, lijkt me de wens dat rutte eens vierkant achter zichzelf gaat staan niet onredelijk.

pa_niek | 18-02-18 | 10:39 | 1

Zou mooi zijn. Hij staat helaas achter Nederland, dat op termijn dus ook verdwenen zal zijn. Opgegaan in een groot islamitisch kalifaat.

Maris v.d Hof5393 | 18-02-18 | 13:20

Jeez, wat een mietje die Zijlstra. Staat daar een beetje te janken. (Had het nog niet gezien) En die was door Rutte (= VVD premier en geen premier van allen) aangesteld om met de grootste schoften van deze aarde te moeten onderhandelen omdat VVD = EU = eerst het geld dan de moraal. Waarin een groots land toch zo klein in kan zijn. Maar goed, ook dit is weer een goede reden en zijn wij weer een stap verder om onze nationale regering op te heffen en het regeren over te laten aan de technocraten in Brussel, Bonn en Parijs. (zeg ik met cynisme)

forecastle | 18-02-18 | 10:38

Turkse leger executeert Koerdische vrouwelijke strijders en pleegt daarmee oorlogsmisdaden. Rutte zul je hierover niet horen. Zijn vriend en NAVO partner Erdorgan mag die oorlogsmisdaden gewoon plegen van Rutte. Dat maakt hem wat mij betreft medeplichtig en net zo moreel ziek als Erdogan zelf.
twitter.com/Emerson887Tilly/status/96...

Rheia | 18-02-18 | 10:38 | 2

Ik heb in een persbericht van Reuters gelezen dat Turkije zelfs gifgas inzet tegen de Koerden. Lees je niet in de Nederlandse pers, hoor je niet bij de Nederlandse omroep, want dat komt het partijkartel slecht uit.

MAD1950 | 18-02-18 | 10:43

ja vanwege geopolitieke belangen of chantabel zijn. Een echte integere Man zou dit zo hard veroordelen.

Pieterdepietje | 18-02-18 | 12:31

7 ministers en stassen die al onder Rutte gedwongen werden om af te treden. Ik zou als ik MP was mij heel erg veel zorgen maken. Wij lachen/ranten hier vaak over de kwinkslagen van Bij1/FvD/PVV/CCD/Pvda/D66 van rare kandidaten lokaal en landelijk maar dat is natuurlijk niks vergeleken bij het gekloot van Rutte want daar gaat het dus om mensen die echt invloed hebben. Als het kabinet een bedrijf was en ik zou in de raad van toezicht zitten dan was hij al lang exit geweest (losstaand van het feit dat ik hem nooit zou aannemen :-)) )

Basil Fawlty | 18-02-18 | 10:36 | 2

De volgende affaire bij de VVD zit al in de pen. Na 21 maart (hoe toevallig) komt de VVD integriteitscommissie met een oordeel over Wybren van Haga, het 76e Kamerlid. De vooruitzichten zijn niet goed inzake illegale verhuur van panden aan meerdere personen in één huis. Daarbovenop bemoeit Wybren zich er actief mee als Kamerlid, en dat mag niet.

Het probleem voor de VVD op korte termijn wordt dat deze huisjesmelker zijn zetel niet wil opgeven en dus de coalitie kan breken. Maar laten we vooral meneer Moorlag (PvdA) even niet vergeten die gewoon moest opstappen maar bleef zitten in Januari.

Beroep = Boerenlul | 18-02-18 | 13:26

Beroep = Boerenlul | 18-02-18 | 13:26 |
Interessant! Was mij redelijk onbekend.

Basil Fawlty | 18-02-18 | 17:18

Halbe is al 5 dagen weg. Waarom nog deze column? Aub doorhakken op Rutte, Pechtold, Ollongren en alle fractievoorzitters van de regeringspartijen die zich initieel achter Halbe schaarden.

Publiceer een manifest over alle leugens van Rutte de afgelopen 8 jaar. Hak door op zijn waardeloze people manager skills. Wie moesten er ondertussen allemaal al het veld ruimen onder zijn "leiding"? Waarom? Wat was zijn eigen rol hierin?

Pechtold; doorblijven hakken op zijn penthouse. We hebben de laatste weken genoeg andere reuring gehad, tijd dat Tom Staal de plopkap weer onder de neus van deze charlatan steekt over dit onderwerp.
En publiceer een manifest over onderwerpen waar hij anderen de maat neemt, terwijl hij zelf hetzelfde of nog erger doet. Trek dat fatsoenlijk laagje chroom van zijn pedante smoel.

Bij Ollongren blijven zuigen waarom zij een mandaat meent te hebben voor het "beleid" dat zij nastreeft. Waarom zij de wind afvangt voor Rutte.

De fractieleiders confronteren met elk punt waar zij zich achter scharen wat niet zo in hun verkiezingsprogramma staat. Of erger nog, niet eens in het regeerakkoord staat.

Beschadig deze usefull EU idiots zo hard mogelijk de komende maanden. Ik zou nieuwe verkiezingen in 2018 zeer op prijs stellen.

TisNieZoMoeilijk | 18-02-18 | 10:35 | 6

TisNieZoMoeilijk. En als dat allemaal gelukt is, wat gaan we dan doen. Ja nieuwe verkiezingen. Met 8 partijtjes van ongeveer 14 zetels en de VVD als enige weer de king met een zeteltje of 25. Wordt een formatie van 3 jaar.

beau van rtl | 18-02-18 | 11:18

Als die oranje familie het voor het zeggen houdt komt er weer geen kloot van terecht. Mark my words, om het maar even in goed Frans te zeggen.

beau van rtl | 18-02-18 | 11:20

@beau van rtl | 18-02-18 | 11:18
Beter 3 jaar geen beslissingen en nieuw beleid, dan 3 jaar slechte beslissingen en slecht beleid.

Sowieso zou Nederland terug moeten naar een vorm van een nachtwakerstaat.

TisNieZoMoeilijk | 18-02-18 | 11:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is onbestaanbaar dat Rutte hier mee weg kan komen. Hij is volstrekt onbetrouwbaar. Hij accepteerde zonder meer een liegende en chantabele minister. Dit is buitengewoon onprofessioneel, verwijtbaar en onzuiver. Nederland verdient een Minister President die de belangen van dit land behartigt en niet zijn eigen belangen en die van zijn corrupte vriendjes!

Rheia | 18-02-18 | 10:35 | 2

ik vind het ook onaanvaardbaar. menig medelander denkt daar zo over dit is een onhoudbare situatie geworden vanwege het gebrek dat dit niet in een antecedenten onderzoek naar boven is gekomen (Van aivd/mivd), of juist wel maar dat hij zelfs die onderzoeken tegen heeft gehouden als voorzitter van de comissie stiekem. coruptie in de lage landen...

Pieterdepietje | 18-02-18 | 12:09

Nou moet jij eens het FD lezen van afgelopen zaterdag, wat staat daar Rutte is door zijn maximaal houdbare termijn heen.
fd.nl/economie-politiek/1242071/gebor...

Het betekent toch wel iets als de Financial Times van je eigen land gaat roepen dat je maar beter kunt aftreden, in het landsbelang. Want dat staat er.

Beroep = Boerenlul | 18-02-18 | 12:35

Goeie column! Kan iemand Rutte eens vragen, waarom hij de inschatting maakte dat Zijlstra met deze feiten wat Rutte betreft kon blijven zitten? Kan iemand Wiebes eens vragen, waarom hij na het aftreden van Zijlstra aan de pers vertelde "dat Zijlstra een genie is"? Heeft Zijlstra een speciale constructie verzonnen, waardoor het lijkt alsof Shell en NAM de kosten van de bevingen gaan dragen, maar dat het in werkelijkheid de belastingbetaler is? Komt het afschaffen van de dividendbelasting uit de koker van Rutte en Zijlstra? Waarom zagen journalisten die Rutte niet een keer door, iedereen ziet toch dat hij nooit zo onnozel kan zijn als hij doet? Die Rutte is heus niet echt gek.

Watching the Wheels | 18-02-18 | 10:33 | 5

@Parel van het Zuiden | 18-02-18 | 10:34
Je bedoelt: maffiosi. Maffia's bestaan niet, daar is er maar één van, als organisatie. Een lid van de Maffia het een maffioso, meervoud maffiosi.
.
We proberen het peil hier bij GeenStijl een beetje hoog te houden om niet door de zelfbenoemde linkse "elite" met PABO-diploma als laag-opgeleide tokkies te worden weggezet, dus graag taalkundig zo correct mogelijk reaguren...

Brou Is Back | 18-02-18 | 10:57

Brou Is Back | 18-02-18 | 10:57 |
Brou (?), om dit niveau te bereiken spreken we elkaar met u aan. Al dat ongewenst gevousvoyeer. Schandelijk. Overigens zal het u -als erkend millimeteraar- vast interesseren dat laagopgeleid zonder verbindingsstreepje is.
Overigens bestaat maffia's wel.
www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nede...

Langshetrandje | 18-02-18 | 11:43

Nou nou, Rutte is heus niet echt gek?
Laten we het niet overdrijven.
De feiten liegen er niet om hoor.

BosrandDirk | 18-02-18 | 12:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben eigenlijk wel blij met de positieve effecten van dit Hydra-kabinet onder leiding van Rutte. Zelden wist een kabinet zo’n samenbindend effect te genereren. De leugens, de incompetentie, de corruptie, het flagrante antidemocratische, antirechtstatelijke handelen. Het perfecte vijandbeeld, de perfecte bedreiging voor elk mens in Nederland. Ik zie uit naar nieuwe wapenfeiten om dit beeld verder te bestendigen. Iedere dag dat dit regime heerst brengt de dag van vereniging, van inclusiviteit, van saamhorigheid dichterbij. Het wordt prachtig, een volk dat eendrachtig de klopjacht opent op alles wat riekt naar affiliatie of affiniteit met deelnemende partijen.
.
A new dawn, a new beginning. The day the Age of material and immaterial corruption ends.
.
Steady as she goed, Mark!

Parel van het Zuiden | 18-02-18 | 10:32 | 3

Vraag mij inmiddels wel af wat de Russen allemaal van Rutte weten.

Teleo | 18-02-18 | 10:38

Toleo, Zoals wij de Russen afluisteren, doen de Russen dit natuurlijk bij ons ook.
Zij weten alles, ook Turkije. daarom chanteerbaar Nederland.

gato | 18-02-18 | 11:26

@Parel. Yep. Het doel van de burgert en media moet nu zijn om zo veel als mogelijk shit bloot te leggen van de huidige bestuurders. In alle lagen. Dus ook op Gemeentelijk niveau het nepotisme van de huidige, en vorige, bestuurders tonen aan hut volk. Laten zien hoe en waar ze hun zakken vullen, en hoe men met veel dedain kijkt naar het werkvolk.

Mark_D_NL | 18-02-18 | 11:52

Het is alleen voor de allergrootste naievelingen niet duidelijk dat de regeringsleiders overal liegen wanneer het hen uitkomt: "How can you see when a politician is lying? His lips move.."

viejohuevon | 18-02-18 | 10:31

Effe terzijde maar overigens hulde voor de Volkskrant dat ze dit naar buiten hebben gebracht. Wij zijn hier vaak kritisch over die krant/socialisten pamflet (en terecht) maar hier hebben ze gedaan wat een krant moet doen.

Basil Fawlty | 18-02-18 | 10:31 | 5

Basil, hij heeft zitten denken wat te doen, maar met de russen valt niet te spotten, dus het geitenpaadje genomen, de krant.

gato | 18-02-18 | 10:45

@kat,
Zou goed kunnen. Hij wist dat het een mega probleem zou worden dus effe via de krant lekken. Is natuurlijk speculeren wat wij doen maar als dat het geval is dan is dat niet eens zo "dom". We horen waarschijnlijk het echte verhaal over 10 jaar als er ergens een biografie opduikt over dit geval, als dat al gebeurt ;-)))

Basil Fawlty | 18-02-18 | 10:49

Kan Zijlstra ook zelf geweest zijn. Kreeg knikkende knietjes en slapeloze nachten toen Lavrov meldde dat Putin hem ook nog even te woord wilde staan.

Langshetrandje | 18-02-18 | 12:15
▼ 2 antwoorden verborgen

En toch verliest de VVD nauwelijks in de peiling van Maurice. Okay het is de peiling van Maurice dus korrels zout, maar toch had ik een grotere daling verwacht van de VVD.
Mijn grote zorg is toch al die mensen die maar op de VVD blijven stemmen.

Overrijp | 18-02-18 | 10:31 | 2

Maurice zit er altijd langs. De formule om de daadwerkelijke zetels van de VVD te berekenen is simpel: Peiling de Hond x 2.

keestelpro | 18-02-18 | 10:41

je kunt je langzaamaan ook afvragen of er met de verkiezingen destijds ergens mogelijk toch anders gegaan is dan zou moeten.. leugens en leugens.. ik zou mij niet verbazen als ook met de uitslag het e.e.a. is gebeurd..

fikkieblijf! | 18-02-18 | 10:55

De journalistieke focus ff op D66. Is een beerput. Vergrootglas op die gasten...

Bushcrafter | 18-02-18 | 10:30 | 1

Yep. Ik hoop nog steeds dat er na lang roeren in de stront een akkefietje Ollongren uit haar ‘Amsterdamse tijd’ naar boven komt geborreld waar ze vol op nat gaat. Fingers crossed.

HaatbaardKnipper | 18-02-18 | 11:12

Ten tijde van dat congres was Corrupte-crematorium-Keijzer voorzitter van die criminelenclub en greep ook niet niet. Satudarah, Hells Angels en VVD, allemaal hetzelfde.

kommabijmebinnen | 18-02-18 | 10:27

Nu inzetten op D66 en heksje lijkt me een goed idee.
Wat deed hij in Oekraine en waarom.
Wie zaten in prive vliegtuig.
Van wie was het prive vliegtuig.
Waarom een Penthouse, van een Canadees, vlak voor CETA-verdrag.

gato | 18-02-18 | 10:27 | 3

Penthouse ruilen voor den gekozen burgemeester.

Teleo | 18-02-18 | 10:30

Want gekozen burgemeester is niet nodig, hij weet al dat hij dat wordt van Amsterdam.

gato | 18-02-18 | 10:35

Pechtold kiest voor de aanval momenteel. Ook hij zal ooit wel eens vernomen hebben dat de aanval de beste verdediging is. Door vol op het orgel te gaan tegen Baudet, tracht ie de aandacht af te leiden van zijn eigen zwendelpraktijken. Laat deze schreeuwdwerg eerst maar eens orde op zaken stellen in zijn eigen clubje. Hij heeft een aanklacht aan zijn broek, de privéjet kwestie, zijn penthousje en een homofobe kandidate op de lijst lijkt mij voldoende om een toontje lager te zingen.

Ommezwaai | 18-02-18 | 10:36

Jongens jongens, is de moderne techniek nog zo'n groot probleem voor velen, dat een tv-uitzending met een smartphone gefilmd moet worden om die dan in Ravensburger-kwaliteit op internet te pleuren..? Verder uitstekende compilatie!

Jos Tiebent | 18-02-18 | 10:26 | 1

of het compileren gaat op een smartphone sneller dan op de laptop thuis (sinds 2013 ongeveer even snel.. tegenwoordig zit er ook een 4 core processor met beeldverwerkings chip op je telefoon. dus ik begrijp jongeren wel dat ze niet overal een computer voor pakken (dat doen mensen die nog met ms-dos moesten werken)

Pieterdepietje | 18-02-18 | 12:36

Stel het maar aan de kaak Bassie. De taak van journalisten is om te ontmaskeren en luizen in de pels te zijn.

frisenfruitig | 18-02-18 | 10:23

Nou, mag Omtzigt nu terug komen bij de MH-17 klucht?

Is dit nog nieuws? | 18-02-18 | 10:23

Die compilatie van opstappende VVD-ers: goed werk van het Jinek team!

keestelpro | 18-02-18 | 10:18 | 1

Ja, alleen denk ik dat ze die compilatie gejat hebben van Politieke Junkies die zonden hem die avond al eerder uit die avond:
www.youtube.com/watch?v=OVpeiekZ-ag

Beroep = Boerenlul | 18-02-18 | 12:31

Zolang Rusland weigert de Russische daders van het MH17 debakel uit te leveren kunnen ze de pot op daar in Moskou.

van Oeffelen | 18-02-18 | 10:17 | 1

Goed artikel, maar deze Halbe is inmiddels passe, laten we ons richten op de teloorgang van de weinige middelen die ons nog resten. Bijvoorbeeld het referendum. Ons geld en onze organen zijn inmiddels al vergeven...

O2Neutraal | 18-02-18 | 10:14 | 1

Referendum is peanuts.
De Gekozen Burgemeester invoeren om enig vertrouwen in D66 te herkrijgen lijkt me op zijn plaats. Iedereen die minimaal een dag in een gemeente woont mag zich daarvoor inschrijven.

Teleo | 18-02-18 | 10:27

De grootste opruier/onruststoker momenteel is Alexander Pechtold.. Gooit knuppels in het hoenderhok en gaat er vervolgens als de gesmeerde bliksem vandoor. Ook in deze affaire gaat deze nare man weer niet vrijuit.

Ommezwaai | 18-02-18 | 10:14 | 4

MarcS | 18-02-18 | 10:15
Dan hebben we inderdaad nog niet eens gehad over die Zweedse tante... Je kunt erop wachten dat ze binnenkort languit gaat. Man, man wat een dom wicht is dat toch.

Ommezwaai | 18-02-18 | 10:22

Het is te hopen dat die troela op haar bek gaat, want ze is niet alleen dom, maar vooral ook kwaadaardig. Eén en al minachting voor de burger. Maar goed, dat is ook een standaardeigenschap van D66-ers,

zuiderduin | 18-02-18 | 10:31

Ja, zo'n kutventje dat vroeger op straat de eerste tik uitdeelde, maar als de politie kwam snel onder ging liggen.

PresidenteDeConjovia | 18-02-18 | 11:35
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken