Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volk & Volkskrant eensgezind tegen copvod

Iemand nog vragen?

De volstrekt representatieve enquête van de Telegraaf (Rest van Nederland) en het zo mogelijk nog representatievere hoofdredactioneel van de Volkskrant (Grachtengordel) weten het zeker: de hoofddoek en het politie-uniform gaan niet samen. Kunnen actiegroepen zoals NIDA, Pieter-Jaap Aalbersberg en de NOS roepen wat ze willen. Een hoofddoek dragen in Nederland mag gewoon, zelfs als je bij de politie werkt. Maar een hoofddoek bij een politie-uniform mag niet en dat verbod is godbetert al helemaal geen discriminatie. Toen niet. Nu niet. Nooit niet. 

hee hebben jullie deze redenering nou uit onze kloosried gejat?

Reaguursels

Inloggen

​GeurVlag
De HoofdDoek, in de openbare ruimte, is een Islamitische grenspaal, een 'GeurVlag' die aangeeft: dit gebied is van de Moslim.
Zoals een reu tegen elke boom zijn poot licht, zo zet de Islam ook zijn GeurVlaggen uit, in onze openbare ruimte.

Ella | 22-11-17 | 22:14

Misschien kan de kopvod-brigade van de politie nu eens het mocro tuig uit de kansenparel wijken in hun bontkraag grijpen.

H.Teeuwen | 22-11-17 | 20:45
-weggejorist-
geineonnuther | 22-11-17 | 20:33

NIDA evenals DENK zin staatsondermijnende organisaties en dienen verboden te worden.
Dan gaan ze ondergronds... nou en. keihard rechercheren dan pak je ze echt wel. De straf is uiteraard een dropping met parachute nog wel boven een te verkiezen islamitsch land.

Moneytron | 22-11-17 | 18:44

Ja hoor als je bij de politie werkt als schoonmaakster van plee en computer toetsenbord mag je hoofddoek op.. sterker nog, de meeste schoonmaaksters hebben een hoofddoek op zodat iedereen weet dat de hoofddoekdraagster wel kan poetsen maar niet lullen (in het Nl) wel zo makkelijk!

fikkieblijf! | 22-11-17 | 18:30

Wat een xenofobe racistische PVV stemmers die VK-lezers zeg ;-)

Rest In Privacy | 22-11-17 | 17:41

Is deze uitslag een grap ? Zo niet, dan is er toch nog hoop ;-)

Rest In Privacy | 22-11-17 | 17:41

Geen enkel respect voor de kopvod

Eddy67 | 22-11-17 | 16:22

Zolang Moslima's mogen weigeren door een mannelijke dokter / verpleegkundige behandeld te worden, mag ik weigeren om door een agente-in-kopvod te worden geholpen / verhoord / bekeurd (wat van toepassing is). De Islam heeft wat mij betreft in Nederland geen enkele jurisdictie; alleen de Nederlandse politie heeft die.
.
Een Islamiet is voor mij een strijder van een vreemde mogendheid en heeft hier niets te zoeken bij de gewapende organisaties van onze overheid, zoals politie en leger.

Brou Is Back | 22-11-17 | 14:48 | 1
-weggejorist-
Amelie918 | 22-11-17 | 14:54

Wat mensen achter de voordeur doen of niet doen, heb ik er geen moeite mee.
Op andere plaatsen wil ik er niet mee geconfronteerd worden, deze sekte niet, maar ook niet met bijv. jehova's, en al helemaal niet met deze intimiderende overname imbecielen die denken dat Nederland hun eigenlijk toebehoort!

BosrandDirk | 22-11-17 | 14:39 | 1
-weggejorist-
Ella_84 | 22-11-17 | 14:40

Uiteindelijk zullen we het verliezen.
Nederland wordt een moslimland. De intimidatie is en wordt te groot.
Er is een enorme toestroom - nog steeds van moslims- , uit de moslims gezinnen in Nederland worden bijna 3x meer kinderen geboren- en er vindt een stille gezinshereniging plaats , die wij niet weten, veroorzaakt door pro-deo advocaten, stichtingen( Halsema b.v. !) die de hele dag verzinnen hoe ze de wetgeving kunnen ontduiken, tolerante "bestuurders'die de ogen sluiten en radicalen die met hun diversiteiten linkse politiek intimideren en trachten ons bang te maken.
Gesupporterd door de met linkse mensen gevulde NPO/Vara., die ons partijdig en niet objectief voorlichten, maar wel veel van ons belasting geld willen.
De meeste Nederlanders zijn bezig te overleven, hard te werken en zijn bezorgd over de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen, zoals ik.
Het zal Rutte een zorg zijn, want die heeft kip noch kraai op de wereld nietwaar.
In wat voor nare maatschappij, in wat voor onleefbaar klimaat komen wij
terecht, als zij : als kleine agressieve minderheid, zelfs in staat zijn de traditie van een kindersfeest van Sinterklaas compleet verpesten, terwijl 85% van de Nederlanders deze traditie willen voortzetten. Waar blijft dan onze zgn. democratie?
De rest: les in onderwijs over onze geschiedenis- 2e wereld oorlog - moet weg, een agente met hoofddoek moet, standbeelden uit onze geschiedenis moeten weg, het ouwe onjuiste verhaal over de slavernij van Nederland, Kerstmis, etc. Wat volgt wel ?
En dat allemaal omdat we heel fout stemmen !! Dan verdien je het zelf immers.
Pim Fortuyn heeft ons gewaarschuwd, politici huilden "krokodillentranen" bij zijn dood. Maar leerden er niks van.
Mensen zoals Wilders , je kunt van hem denken wat je wil, maar hij is wel Nederlander, worden door de kartel politieke kliek genegeerd, zo ook zijn stemmers 1.5. miljoen Nederlanders. Het is schandalig en ondemocratisch.
Arm Nederland.

outdoor | 22-11-17 | 13:41 | 13
-weggejorist-
Franziska669 | 22-11-17 | 14:24
-weggejorist-
Ella_84 | 22-11-17 | 14:35
-weggejorist-
Ella_84 | 22-11-17 | 14:38
▼ 10 antwoorden verborgen

De Islam is een geloof van nemen, niet van geven.

Zolang onze autoriteiten dat niet inzien, zullen we alleen maar grovere situaties meemaken.

Datmagniethe | 22-11-17 | 13:28 | 1

Islam is hobbesiaans "een toestand van oorlog van allen tegen allen" aan de ene kant grimmige imams en aan de andere kant wanhopige gelovigen die opgejaagd worden in de religie en tot genocide van ongelovigen worden gedreven.

protonplof | 22-11-17 | 14:40

Al die hoofddoek agentes die dan op straat herkent worden als moslima en dus automatisch anders behandeld worden door de bontkraagjes etc. "Je weet toch hoe het is zuster, waarom boete geven." Hou politie neutraal voor iedereen ook voor de politie zelf

roflastc | 22-11-17 | 13:13 | 1

JUIST voor de politie zelf.
-
De organisatie wordt al genoeg uitgehold door mennekes die nog even snel hun neef appen met de waarschuwing dat over een half uurtje de collega's voor de deur staan.

bisbisbis | 22-11-17 | 20:55

De vergelijking met een non gaat volledig mank. Een non is "in dienst" van de kerk en het klooster.

crt | 22-11-17 | 12:53 | 1

Logica is niet het sterkste punt van justitie. Dat is geen onderdeel van de opleiding recht bij de Loi.

Ruikbaard | 22-11-17 | 13:53

Wat mij betreft is een doos tissues op tafel ook voldoende bij een aangifte. Benieuwd wanneer de eerste naturist wordt aangenomen die wenst om enkel en alleen met een politiepet op en netkousen aan de aangiftes wil gaan opnemen. Het is toch telefonisch dus de naturist loopt geen gevaar (?).

Ruikbaard | 22-11-17 | 12:45 | 1
-weggejorist-
Fiona_899 | 22-11-17 | 12:46

Totdat de eerste agent met hoofddoek wordt doodgereden, de pet is namelijk vanaf een afstand het enige herkenbare aan een agent.

rifraf | 22-11-17 | 12:37 | 1
-weggejorist-
Fiona_899 | 22-11-17 | 12:38

Vrijheid van religie werkt jammer genoeg maar 1 kant op.
Ramen.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 12:31 | 2
-weggejorist-
Fiona_899 | 22-11-17 | 12:33

Zeg Fiona, rot 's op met je gespam!

Dr_Johnson | 22-11-17 | 12:44
-weggejorist-
Hensmunter69 | 22-11-17 | 12:30 | 2

Al deducerend tijdens ons eerste Nexitje van heden, vroegen wij ons af of de Amsterdamse korpschef Pieter-Jaap Aalbersberg wel de juiste man op de juiste plaats is. Gezien zijn opvatting m.b.t. het dragen van het uniforme uniform en het door hem toch te handhaven reglement hieromtrent, concluderen wij van niet! Cheers Peter-Jaap!

Een vrije paling | 22-11-17 | 12:23

Iemand die haar hoofddoek belangrijker vindt dan de uniforme regels bij de politie, vindt ook haar religieuse uitgangspunten en regels belangrijker dan de Nederlandse wet.
Nee, dank u.

Gerf | 22-11-17 | 12:20

95 % van de Nederlanders gebruikt dus het woord kopvod, MAARRRRR , waarom staat het nog steeds niet in de dikke van Dale. Wel allerlei andere woorden, uitgevonden aan de tafel van Matthijs van Sneukerk, die vaak nergens op slaan, maar een belangrijk woord als Kopvod dus nog steeds niet. Censuur bij de dikke van Dale. Mag niet van Bea denk ik.

beau van rtl | 22-11-17 | 12:14 | 1

In een vorig item over de kopvod werd het woord ongeveer 734 keer gebruikt dus het komt er vanzelf wel een keertje in.

beau van rtl | 22-11-17 | 12:27

Als je dan zonodig je haar wilt bedekken dan zet je de pet maar op. Er staat nergens in de koran dat er een stinklap om moet.

sallandstrots | 22-11-17 | 11:58 | 1
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 12:02

Nu de polisie met een lapje op hun hoofje.
Volgende stap: de rechtelijke kraaien met lapje op hun hoofje.
Ik laat mij niet oppakken door een hoofje met lap, noch veroordelen!

Kanarie_Geil | 22-11-17 | 11:45 | 3
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 11:47

Jij ook welkom Luisa! Heb jij ook een hoofddoek?

Nuchternederland | 22-11-17 | 11:56

Goh GS wat een creatieve manier van reclamemaken. Na Sofie, Luisa straks Anna die dezelfde datingsite plugt? En dat het dan best lang duurt voordat ze weggejorist (maar niet opgerot....) is?

medusa324 | 22-11-17 | 11:58

Kun je natuurlijk weer racisme en discriminatie gaan roepen, maar deze uitslag heeft enkel en alleen te maken met het feit dat dit zandvolk zich weigert aan te passen en altijd en overal hun zieligheid door wil drammen. Niet meer en niet minder.

PijlVader | 22-11-17 | 11:33 | 2
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 11:39

En rot gvd een eind op met die kut datingsite luisa156 Waar is een Joris als je er een nodig hebt!!?

PijlVader | 22-11-17 | 12:02

Toch nog best veel linksgekkies en moslims die een krant kunnen lezen. Misschien die bij elkaar laten wonen en status aparte geven

Rest In Privacy | 22-11-17 | 11:32 | 1
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 11:33

Dus 87% van het Nederlandse volk is racistisch en Islamofoob....
Nee. Geenszins.
Die Hanina van het AD had het in een van haar eerste pogingen tot column niet beter kunnen verwoorden. Zij draagt een hoofddoek, zo meldde ze trots, om iets te zeggen, iets mede te delen, iets uit te dragen, iets te vertellen: "hallo, ik ben moslim, dat je het weet!". Dus niet, ik ben een medemens, een mens die toevallig ook nog een bepaald geloof aanhangt, bepaalde hobby's heeft, een doel in het leven, enzovoorts, nee, eerst en vooral "in ben moslim, dat je het weet". Hoezo, dat je het weet? Ik moet dyus eerst weten een moslim voor me te hebben voordat ik één poging tot communicatie instart? Nog vóór ik weet wie iemand is, hoe iemand heet, wie ik voor me heb, dien ik te weten dat er een aanhanger van een bepaald geloof voor mij staat, en dat dit allesbepalend is voor de daar eventueel op volgende menselijke interactie? Moet ik me aanpassen dan? Mijn gedrag bijsturen? Iets accepteren? Ites niet doen, niet zeggen? Of juist iets wél doen, wél zeggen? Omzichtig doen? Buigen? Kruipen?
"Hallo, ik ben moslim, dat je het weet!", zegt dat niet eigenlijk "Hallo, ik ben gelovig en jij bent ongelovig, dat je het weet!"? Zegt dat niet uiteindelijk "Ik deug in de ogen van De Vrrhevene, jij niet, en je zult branden in de hel"? Of, nog scherper geformuleerd, "In alles wil ik jou laten weten dat jij niet deugt, jouw denken niet deugt, jouw handelen niet deugt, jouw wereld niet deugt, en eigenlijk jouw hele pluriforme samenleving waarbinnen ik mijn godsdienstvrijheid als recht kan claimen niet deugt!"?
Dat is wat dat mens nu opeist, dat als ik aangifte doe, er allereerst, voordat er enige vorm van communicatie plaatsvindt, wordt gevlagd "Jij deugt niet, jouw samenleving deigt niet, jouw aangifte deugt niet, dit uniform deugt niet, niks deugt er aan jullie kafir, jullie komen allemaal in de hel!".
En dat is wat 87% van de ondervraagden voelt. Precies hetzelfde als wanneer er zo'n Jood met pijpenkrullen zou zitten. Die lui dragen met hun verschijning ook maar één ding uit: "wij zijn het uitverkoren volk, wij zijn beter dan jullie, dat je het weet!". Het is onvervalst misprijzen richting de ander, niks anders.
"Hallo ik ben agent, en ik ben in functie, dat je het weet". Dat is wat uitgestraald moet worden, niks meer, niks minder.

Schoorsteenveger | 22-11-17 | 11:25 | 10

Daarbij een hoofddoek kan altijd tegen je gebruikt worden, levensgevaarlijk als een arrestant de "touwtjes" aantrekt. Maar dat vergeten we ook maar ff voor t gemak. Als er straks een dooie valt bij de politie dan is het ook niet goed.

boerk | 22-11-17 | 12:11

Oh, ware het dat ik deze niet mis te verstane, duidelijke reactie ooit eens in een actualiteiten rubriek bij het onderdeel kopvod mocht horen.
+ 1

Roadblock | 22-11-17 | 12:30

Dr_Johnson | 22-11-17 | 11:57 Nog daar aan toegevoegd "islam in het bijzonder"

DonBasco | 22-11-17 | 16:07
▼ 7 antwoorden verborgen

Mocht ik ooit aangifte willen doen en er hangt een tafelkleed over de balie, dan zal ik niet zo kleinzielig zijn om weer weg te lopen. Tenzij het uiteraard over moslim-problematiek gaat, wat nogal waarschijnlijk is.

His Lordship | 22-11-17 | 11:23

Na het gedoe met de voorbedrukte aangiftes tegen Wilders kan niemand er meer omheen: de politie heeft allang kleur bekend.
Het weren van hoofddoeken is in dat licht ook alleen maar schijnheilig.

jemagookniksmeer | 22-11-17 | 11:23

Het College voor de Rechten van de Mens heette vroeger gewoon de Commissie Gelijke Behandeling en haar taak is het doen van onderzoek en geven van advies. Niks meer en niks minder. Met de naamswijziging lijkt het een rechtsorgaan te zijn wat natuurlijk weer een slimme marketingtruck is van de politici en ambtenaren die erachter zitten. En de rijksambtenaren die er zitten hebben ineens wat meer status en aanzien, ook niet onbelangrijk in de wereld van de Deugmens

BASinnic | 22-11-17 | 11:20 | 2

Het is gewoon een schertscollege waarbij je al van tevoren kunt aangeven want hun advies zal zijn.
Het is gewoon belachelijk wanneer gelovigen MEER rechten hebben.

Rico Tampeloerus | 22-11-17 | 11:24

De term "gelijke behandeling" sloot niet meer aan bij hun per bevolkingsgroep afwijkende adviezen.

een_mike | 22-11-17 | 11:25

Ca. 10% van de Nederlandse bevolking is islamitische (wordt ons wijs gemaakt. Ik denk dat percentage veel hoger ligt) dus zelfs minimaal de helft van de mohammedanen is tegen een hoofddoek bij de politie.

DonBasco | 22-11-17 | 11:18 | 2

Stadsbewoner ? ;-)

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 14:08

De echte Mohammedanen lezen geen Volkskrant. Is haram. Als ze al geen analfabeet zijn.

petersteenkamp | 23-11-17 | 00:59

En als een vrouw een verkrachting gaat aangeven bij een kopvod, moet ze dan ook 4 mannelijke getuigen meenemen?

Monsarrat | 22-11-17 | 11:16 | 2
-weggejorist-
Luisa156 | 22-11-17 | 11:18

Nee, was gewoon eigen schuld/uitlokking/hoerrr want geen Kalivaatdoek.

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 11:18

Het dragen van de hoofddoek zou kunnen want de dame heeft geen representatieve functie, ze zit in een meldkamer of iets van dien aard. Een aanvraag tot overplaatsing naar een andere functie wordt dan wel weer bemoeilijkt want dan moet de hele discussie opnieuw indien de hoofddoekdame in de beoogde andere functie rechtstreeks contact met de burger zou hebben.

kindapaas | 22-11-17 | 11:12 | 1

Gewoon ophouden met dit soort geneuzel. Het past hier niet in Nederland is de grote motivatie voor de meeste mensen om NEE te zeggen

Sceptische_autist | 22-11-17 | 11:15

Straks gaat ze haar hoofddoek ook nog vergelijken met het hooddeksel van een chirurg in de OK.
Is toch hetzelfde? Tuurlijk.

Kruisruiker | 22-11-17 | 11:09

'Nooit niet' in de laatste regel is onjuist.

Mike2054 | 22-11-17 | 11:08 | 1

Is nooit niet nooit niet juist ?

Hemmenaar7 | 22-11-17 | 14:10

Misschien toch een goed idee om de Republiek Amsterdam uit te roepen?

En daarna afsteken en afdrijven uiteraard.

Abject | 22-11-17 | 11:06 | 2
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 11:06
-weggejorist-
medusa324 | 22-11-17 | 12:18

Nijman je hebt Vandermeersch boos gemaakt, Mediahuis saneert 150 banen bij TMG.

Harry Turtle | 22-11-17 | 11:01 | 1
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 11:03

Geen idee maar is het nu volgens politierichtlijnen verboden om undercover agenten mét Hoofddoek in te zetten? En biedt dit juist de mogelijkheid om moslims beter in de gaten te houden of uit te lokken omdat een vrouw met hoofddoek geen agent van politie kán zijn?

Teleo | 22-11-17 | 11:00 | 1
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 11:01

Buitengewoon interessant geval, ze mocht haar hoofddoek al dragen tijdens haar werk, maar ze wil het per se aan een uniform koppelen. Als je een probleem hebt met het uniform, draag je het niet, wat met haar functie dus gewoon kan?

een_mike | 22-11-17 | 11:00 | 1

Gezeik om niks dus. Ik zeg ontslaan.

Kruisruiker | 22-11-17 | 11:06

Ze doen maar maar ik zeg nu al wanneer een hoofddoekje mij gaat vertellen wat ik moet doen zij een grote middelvinger krijgt.Iemand die zich als vrouw vrijwillig laat mummieficeren omdat Mohammed dat wil heeft mij als vrije vrouw NIETS te vertellen.

xiuxiu | 22-11-17 | 10:59

Kan iemand Fiona de spamhoer er even uitgooien?

Mesmer | 22-11-17 | 10:54 | 7

@Graaisnaaiert | 22-11-17 | 11:00 Nuke Fioon?

Baski | 22-11-17 | 11:04

@Baski: u snapt hem.

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 11:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Als dit te moeilijk voor je wordt om eenduidig af te wijzen, ben je intellectueel niet ruimdenkend, of progressief, maar denk je langs de lijnen der islamitische ideologie.

Zoltan | 22-11-17 | 10:53 | 1
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 10:54

Ben wel benieuwd wat voor doekje voor het bloeden we krijgen zodra het echt wordt ingevoerd. Misschien mag zwarte Piet dan blijven (met hooddoekje natturlijk)

Hadena | 22-11-17 | 10:50 | 2
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 10:52

Gezien de reacties en weerstand tegen het ideaal van Sarah, denk ik niet dat het echt gaat worden ingevoerd.

ratelaar | 22-11-17 | 11:02

Zoals het in de Nederlandse democratie werkt moet de enorme meerderheid van 95% zich neerleggen bij de wens van de 5%. Dat politie-uniform met hoofddoek gaat er gewoon komen.

James Lastig | 22-11-17 | 10:49 | 1
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 10:50

Wachtmeester Parelberg zou zijn biezen moeten pakken. En wel heel snel. Incapabele gast pur sang, die vertrouw je niet meer. Politieke Plaspop.
Trump mode aan/ "YOU're FIRED !!!!!! " / Trump mode off.

ad melkert | 22-11-17 | 10:48

Ik kan niet wachten op de volgende verkiezingen. Hoofddoek, zorgpremie, multinationals, referendum, verhoogde belastingen, hypotheek, mkb, immigratie... Het failliet van het partijkartel vvd, cda, d66, pvda. Welke smoezen moeten zij nog verzinnen om het gepeupel te misleiden.

Kamervraag | 22-11-17 | 10:46 | 2
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 10:47

Gewoon weer vlak voor de verkiezingen een een-tweetje met Erdogan doen zodat Mark 'streep in het zand' Rutte stoer kan doen. Het geheugen van het volk is schrikbarend kort

BASinnic | 22-11-17 | 11:04

Het College voor de Rechten van de Mens heeft te weinig echte mensenrechten-zaken en stort zich nu maar op de Rechten Van de Hoofddoek Dragende Mens. Dit komt alleen maar voort uit verveling en teveel welvaart. Het wordt tijd dat er weer eens een frisse oorlog komt, waarna de mensen weer moeten werken voor hun geld.

JvanDeventer | 22-11-17 | 10:45 | 1
-weggejorist-
Fiona_550 | 22-11-17 | 10:45

Jamaar, in een land met een Christelijk-Joods Islamitische traditie, moet dit toch gewoon kunnen? Kijk maar naar Engeland.

Nuchternederland | 22-11-17 | 10:43 | 1

In het verleden misschien wel, alleen is de positie van de islam in Nederland de laatste jaren sterk veranderd. Steeds meer blijkt immers dat er aan de islam allerlei kanten zitten die niet stroken met onze normen en waarden, zie het salafisme en IS. Aan de buitenkant van een moslim kan men niet zien hoe strikt men is in de leer en in hoeverre men gedachtengoed aanhangt dat op gespannen voet staat met onze westerse normen en waarden. De vrijheid van godsdienst gaat niet zover dat wij het aanhangen van de islam en het dragen van hoofddoekjes moeten bevorderen, integendeel, wij moeten voorkomen dat wij in onze grondwettelijke vrijheden worden beperkt als gevolg van de islam en we ten aanzien van gelijkheid van man en vrouw, alsmede seksuele voorkeur terugkeren naar de middeleeuwen.

Janse71 | 22-11-17 | 13:42

Als een kassa van Aldi bedekt bezet is sla ik deze over vanwege gelijke behandeling.Als VVD aangeeft dat niet neutraal zijn een neutrale benadering behoeft past dat in het kromme gedachtengoed van Nee=Ja. Echter Nee=Nee.

61 | 22-11-17 | 10:42 | 5

@Graaisnaaiert | 22-11-17 | 10:50
Klinkt als een prettige leefomgeving.

geenspam | 22-11-17 | 10:56

Nou, normaal doe ik altijd de zelfscanner bij Albert Heijn. Maar wanneer ik zo’ n kipje met een hoofddoek achter kassa drie zie zitten, dan doe ik nog een extra rondje en ga dan mijn ham, speklappen, paling, wijn en bier expres bij haar afrekenen. En dan koop ik nog zegeltjes ook!

Glasgow Argus | 22-11-17 | 10:58

@Geenspam: is ook aan het veranderen hoor. Ook provinciesteden zijn niet meer zoals 20 jaar terug, maar het gaat goddank wat langzamer dan in het westen. En er is een natuurlijke vorm van segregatie, met name tussen beroepsdoekjes/baarden en de rest.

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 11:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Kalivaatdoekjes: Er zijn twee soorten vrouwen die ze dragen.
Ten eerste de Stockholmsyndroompjes: Zij zijn gegijzeld in een achterlijke, masculiene samenleving waarin hij mag rondlopen in zijn korte blitse broekie en zij een paar meter erachter in vormloze wikkel en kopvod. Als zij haar haren zou losgooien in het openbaar, dan kan ze een knal verwachten. Als zij haar kkopvod zou afzweren, dan zou haar familie haar verstoten en loopt ze het risico van eerwraak. Ook al is zij ongelijk en heeft zij niet dezelfde vrijheden haat zij haar vent niet, in tegendeel. Zij is gegijzeld, maar de "eagerness to please" is een dermate diep geworteld overlevingsmechanisme dat zij haar onvrijheid niet eens zo beleeft. Zij heeft een illusie van vrijheid in een fundamenteel onvrije gemeenschap. Deze positie van de vrouw past niet in Nederland. Het recht op vrijheid van religie zou hier moeten wijken voor voor het beginsel dat man en vrouw fundamenteel (juridisch en sociaal) gelijk zijn en vrouwen vrije keuzes zouden moeten kunnen maken zonder angst voor repercussies. De hoofddoek is en blijft een instrument van onderdrukking, zelfs als bovenstaande vrouwen dat zelf niet zo ervaren.
De tweede groep is tenenkrommend. Dit zijn de fanbabes. Vaak opgegroeid met gematigde Islam zonder hoofddoekplicht. Saaie, middelmatige wijven die naarstig op zoek zijn naar onderscheidend vermogen. Zij voelen zich aangetrokken door de controverse van de hoofddoek en besluiten opeens een hoofddoek te dragen. Verbazing, onbegrip en irritatie bij omgeving en werkgever dragen bij aan een nieuw, fris gevoel: Eindelijk ben ik bijzonder. Dat zij zich totaal niet bewust zijn van de bredere context van de hoofddoek is tenenkrommend. Vergelijk het met het blanke popje dat een swastika op een petje naait, want "staat zo leuk".
Of je in groep 1 of 2 zit, maakt praktisch niet uit. Onderdrukte vrouwen kunnen niet zelf los komen van de onderdrukking. De prijs is te hoog: Verstoting, scheuring in families, maar ook financiële zwakheid. Daarom moeten die vrouwen van buitenaf worden geholpen. Met een verbod op de hoofddoek.
Het maakt mij blij dat 95% van de Nederlanders tegen vrouwenonderdrukking is, en al helemaal geen symbolen daarvan in publieke functie aanvaard. Het maakt mij triest dat er toch nog blanke Hollanders zijn die een woordendiarree van diversiteit en respect een pleitbezorger van de hoofddoek zijn.

Zeddegeizot | 22-11-17 | 10:41 | 4

Ik sluit me volledig aan bij uw analyse/betoog.

ad melkert | 22-11-17 | 10:50

Vergeet niet, dat een hoofddoek je betere kansen geeft in het leven na de dood, vlgs de islamitische leer!

Carmelita | 22-11-17 | 11:21

Eindelijk een zinnige reactie.

Hopperdeflop | 22-11-17 | 11:51
▼ 1 antwoord verborgen

Pol van de dag: Moslims helpen de economie groeien.

rattenvanger XL | 22-11-17 | 10:40 | 3

Fact, check, false.... https://www.youtube.com/watch?v=-m-MvLQlLrw

Mark_D_NL | 22-11-17 | 10:42

Of maken de samenleving leuker?

ikgeloofhetniet | 22-11-17 | 10:42

Kijk maar eens op de dutchturk site weet je genooeg

protonplof | 22-11-17 | 10:54

Je ziet een rode draad in dit soort vragen en antwoorden, of het nu zwarte piet, een hoofddoek of een andere multi-grachtengordel spinsel is de uitslag is echt een d66er. 5 tot 10 % en de rest is tegen. Maar door de MSMstaatsmedia zoals de Nederlandse propaganda omroep, de staatsunileverkranten, DWDD, Petertje factuurtje, Nieuwszuur en de bitch en het #metoolijk pauw wordt dit allemaal maar door onze strot gepenetreerd. Meer Friesland dus!

Rest In Privacy | 22-11-17 | 10:38

Het is tijd om de oorspronkelijke tekst in de wet op de weerkorpsen weer in ere te herstellen. Een verbod op het dragen van kleding die uiting geeft aan een bepaald staatkundig streven. Geen hakenkruizen, geen hoofddoeken.

Glasgow Argus | 22-11-17 | 10:38

Volgende casus: rechters in toga, de een met een keppeltje, de ander zwaar betatoeëerd met swastika's, nummer drie met baard en BH, veroordelen een van terrorisme verdachte moslima met hoofddoek. Verdachte wordt weggeleid door Sikh en pastafari, beiden in uniform maar met eigen hoofddeksel. Kleine boedha, de advocaat, hopt er achteraan.

Dat is eigenlijk ons ideaal, het Canadese model, dat uitgaat van intelligente individuen die werk en privé kunnen scheiden. Seculiere typjes die je gezellig naast en elkaar in de Bagels & Beans op hun Appletje ziet rammen, de latte binnen handbereik. Salafisme is in dit schema just another lifestyle.

In Europa gaat dit pas werken na nog drie oorlogen: onze immigranten hebben de intelligentie niet, ze missen het individualisme, ze ontberen de seculiere blik en, misschien wel als gevolg van al deze tekortkomingen: ze hebben geen werk.

Magdatkandat | 22-11-17 | 10:36 | 4

Je kunt je überhaupt afvragen waarom een zogenaamd 'seculier type' zonodig te koop wil lopen met zijn of haar geloofsovertuiging.

Panos88 | 22-11-17 | 10:50

@Argus, Panos, Precies, de euforie duurde inderdaad maar kort. Ik geloof er dan ook niet in.

Magdatkandat | 22-11-17 | 10:52

Heb niets tegen hoofd doeken als ik als man bij de Turkse slager er ook een mag dragen. (Of in de travestieten tempel genaamd moskee.)

Jimmy200 | 22-11-17 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

Lijkt mij wel zo neutraal, een politieagent in het uniform van de Boze Profeet. Dezelfde profeet die (heden ten dage nog steeds) een groot promotor is voor het doden van joden en ongelovigen op bijna iedere bladzijde van Zijn Heilige geschriften.

Jan Passant mk2 | 22-11-17 | 10:35

Ze zijn altijd belachelijk onbetrouwbaar en niet-objectief, die enquetes van de telgraaf, maar ik vermoed dat de uitkomst van die enquete geheel overeen zou komen met wat Nederland (inclusief minderheden/geloven/etc.) hiervan vind. Ook de Volkskrant vindt een neutrale uitstraling van ambtenaren die in contact staan met 'burgers' belangrijk.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 10:35

Het volk heeft 15 maart massaal voor méér EU en méér Islam faciliteren gestemd. Dus dan krijgt het volk dit ook. De copvod uitspraak van de D66-rechter is compleet in lijn met de tendens die onze regering al decennialang neergezet heeft.
.
Dus dan kan je stemmen wat je wil in nutteloze polls, we islamiseren vrolijk iedereen de moeder.

de Voorzittert | 22-11-17 | 10:35 | 2

En weet je wat het saaie hiervan is... Al die discussies zijn al lang een keer gevoerd, of hier (vaak al lange geleden) of in een ander West Europees land. Het is allemaal herhaling van zetten, van domme drammers en goed Menschen.
--
Het brengt Mensheid niet vooruit. Ik heb geen zin in nog een keer de verlichting door te maken. Ik wil vliegende auto's , autonome robots, reizen naar Mars.... Geen domme achterhaalde discussie over ene fantasie figuur en zijn slaven die een kopvod willen dragen. Dat is achteruitgang.

Mark_D_NL | 22-11-17 | 10:40

Het zou een verademing geweest zijn. Rutte bij aankondiging van nieuwe regeerakkoord: over 4 jaar is Nederland het Silicon Valley van Europa. Tesla? Wij gaan vliegen. Apple? Wij gaan het doen met een chip en holograms. Religie? Wordt verboden in dit land. Internet? Achterhaald, wij vinden iets beters uit. Etc. De 75 miljard per jaar aan sociale vangnetten pompen we linea recta(al) in onze vooruitgang. Een nieuwe Gouden Eeuw! Vertrouwen in de toekomst!

de Voorzittert | 22-11-17 | 10:50

5% dat is globaal gezegd het kleine groepje salon socialisten, Gutmenschen en DENK'ers . Mensen die we niet serieus moeten nemen.

moi6666 | 22-11-17 | 10:34 | 2

Nou ja, daar noem je anders toch wat serieuze vijanden van het Nederlandse volk op. Mensen die werk maken van hun vijandschap.

Jan Passant mk2 | 22-11-17 | 10:37

Ik vind dat je de mening van een kleine groep wel serieus moet nemen. Maar het argument 'discrimantie' snijdt geen hout. Het gaat om een neutrale uitstraling, dat is ook mede het doel van het dragen van een uniform. Dus geen uitingen van religie als je bij de overheid werkt. Geloven kun je prima thuis doen.

Rest In Privacy | 22-11-17 | 10:37

Het vreemde is ook altijd dat moslims bepalen wanneer een kopvod wel of niet en in welke mate belangrijk is voor wie. Zo ook in deze zaak:
Stap 1; Een moslima zegt als politieagente een kopvod te willen dragen: "Want een hoofddoek is heel belangrijk voor mij en en een deel van wie ik ben en het zou voor jullie niets uit moeten maken."
Stap 2; Nederlanders twijfelen of ze het wel zien zitten wanneer een politieagente een kopvod zou dragen: "Een hoofddoek bepaalt niet wie ik ben ofzo, maar jullie zouden toch wat meer respect voor mijn hoofddoek moeten hebben."
Stap 3; Nederlanders vinden het, mede door het gedram van de moslima, maar niets dat politieagentes een kopvod zouden moeten dragen: "Kom op, het is maar een stukje stof! Joellie zijn rassies want hoofddoek hail belangraik en joellie moeten boigen voor main hoofddoek!!!"

IslamPislam | 22-11-17 | 10:33
-weggejorist-
PIS-Alchimis | 22-11-17 | 10:32

Volgens de NOS was het door de politie wel toegestaan om een hoofddoek te dragen als de agente in burgerkleding was. Dat is natuurlijk vreemd, want ook als de agente niet letterlijk 'in uniform' is als zij een aangifte opneemt, is zij dat in figuurlijke zin natuurlijk wel.

SamKoeman | 22-11-17 | 10:31 | 2

Misschien willen ze het echt niet maar moeten ze ook zoeken in de regeltjes om dergelijk beleid daadwerkelijk uit te voeren.

BenHetZoZat | 22-11-17 | 10:35

@BenHetZoZat Dit is belangrijk omdat een neutraal kledingbeleid door het Hof van Justitie (Europa) onder voorwaarden is toegestaan. Een van die voorwaarden is dat het bedrijf (in dit geval de politie) moet kunnen uitleggen waarom neutraliteit belangrijk is. Als het voor agenten in burger wel toegestaan is om een hoofddoek te dragen zou een rechter kunnen zeggen dat die neutrale uitstraling naar de burger toe kennelijk helemaal niet zo belangrijk is. De politie moet strenger zijn.

SamKoeman | 22-11-17 | 10:40

Islam is een ideologie; aanhangers ervan kunnen zich niet laten voorstaan op hun ideologie om een voorkeursbehandeling, slachtoffer-rol, of uitzonderings situatie te claimen. Ze kunnen bij de gemeente een aanvraag indienen om een vergiet of rol aluminiumpapier te kopen tegen "een vriendenprijs". Hebben ze een passend hoofddeksel.

Du-u-u-h | 22-11-17 | 10:30

"hoofdredactioneel van de Volkskrant "

U bedoelt natuurlijk hoofddoekredactioneel.

Badumm-tish. I'll be here all week, don't forget to tip your waitress.

Tapu | 22-11-17 | 10:29 | 1

Tumbleweed.... ;)

Baski | 22-11-17 | 10:58

Punt is dat de poolitie nou juist NIET discrimineert op dit gebeid: voor iedereen gelijke regels. Geen openlijke uitingen van religieuze overtuiging. Dus wat is nu het probleem, dat Izat in dit geval wel gediscrimineerd wil worden?

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 10:28 | 1

de basishouding is: ik word gediscrimineerd. En dan is het zoeken naar een uiting daarvan. in die volgorde

Mesmer | 22-11-17 | 10:32

Wie betaalt dat College met malloten?

dr Rechts | 22-11-17 | 10:28 | 2

de belastingbetaler. 5,7 miljoen in 2014

Mesmer | 22-11-17 | 10:30

U en ik.

Glasgow Argus | 22-11-17 | 10:32

Als dit doorgaat, zoals ik verwacht omdat die 5% een absolute schijt heeft aan de andere 95%, zal Sarah vervolgens vragen om het dragen van een kruis, keppel en het vergiet te verbieden omdat dat provocatie is van de hoofddoek.

BozePaarseMan | 22-11-17 | 10:26 | 2

Dat is ook al verboden om te dragen en er is geen jood of christen die daar heibel over maakte.

2voor12 | 22-11-17 | 10:33

Ja klopt, maar ik ga er vanuit dat het verbod geschrapt gaat worden als een hoofddoek toegestaan wordt.

BozePaarseMan | 22-11-17 | 10:37

Iedereen mag van mij fijn een hoofddoek dragen indien men dat wenst, geen probleem.
Alleen niet in combinatie met een politie/leger uniform dat dient neutraliteit uit te stralen en dat is functioneel.

Berbaar | 22-11-17 | 10:26 | 5

@TheseDays00 | 22-11-17 | 10:38
Dan vrees ik dat U beter binnen kunt blijven.
Nu ben ik ook niet zo van de sprookjesboeken maar gelukkig hebben we hier Vrijheid van Godsdienst en die vrijheid zal zich ook in het publieke domein uiten.
Oproepen tot gebed van kerktoren of moskee, keppeltjes, hoofddoeken, paasprocessies, kruisjes etc....
Mag allemaal gelukkig want we leven in een vrij land, kan je daar niet tegen dan dikke pech, binnen blijven of verkassen want dat gaat echt niet veranderen.

Berbaar | 22-11-17 | 10:53

@ berbaar
Daar ben je weer met je holle retoriek. Je bent in ieder geval wel vermakelijk.

SnartBlirdetRagnarok | 22-11-17 | 11:23

@berbaar De vrijheid van godsdienst is niet onbeperkt. Wij leven in een vrij land en willen dat graag zo houden. Iemand die het niet eens is met onze grondwettelijke vrijheden en gelijkheden hoort in dit land niet thuis.

Janse71 | 22-11-17 | 13:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Off-topic: hoe krijg je twitter links weer te zien op de iPad, nu zie je alleen “social”en moet je alle tweets handmatig openen in ios11. Kan dat handiger?

Moest dat nou? | 22-11-17 | 10:26 | 3

Vreemd, bij werkt het wel gewoon automatisch. In Safari.

matatwork | 22-11-17 | 10:35

Open dos prompt en dan " sudo apt-get install ubuntu-desktop ".

Mark_D_NL | 22-11-17 | 10:35

Dank, zal wel weer aan mijn ad blokker liggen.

Moest dat nou? | 22-11-17 | 10:42

Dus iemand die het nudisme aanhangt, mag ook naakt bij de Politie werken?!

Maxx! | 22-11-17 | 10:25 | 3

als het een geloof is wel...

BozePaarseMan | 22-11-17 | 10:28

Maar dan ook midwinter.

2voor12 | 22-11-17 | 10:30

@BozePaarseMan
Wat is de definitie van geloof? Ik weiger de islam als geloof te zien. Het is een totalitair systeem, een doctrine, een middeleeuwse doodscultus.

Snap je!? | 22-11-17 | 10:45

het gaat mij er om dat een agent laat zien dat hij/zij tijdens de uitoefening van zijn/haar werk de eigen overtuiging heeft thuisgelaten en staat achter alleen de nederlandse wet en regelgeving. Als een vrouw met een hoofdoek om en een uniform aan mijn aangifte opneemt dan staat er iemand die én uitstraalt achter de nederlandse wet te staan én iemand die bewust uitstraalt achter een bepaalde levensovertuiging te staan. Die twee kunnen botsen en mij is dan niet duidelijk wat voorrang krijgt. Dit geld niet alleen voor hoofddoekjes maar voor welke uiting van overtuiging, geloof en ideologie dan ook.

Mesmer | 22-11-17 | 10:25 | 1

Eerlijk is eerlijk: wel of geen copvod zal daar niets aan af doen: het geloof krijgt de voorrang geloof ik.

InAnumPerRegimine | 22-11-17 | 11:46

Hoe is dit representatief? Iedereen weet dat met name de onderste laag van de bevolking de telegraaf leest.

Albasalix | 22-11-17 | 10:24 | 5

@Albasalix | 22-11-17 | 10:24
Dat is een bewering die de linkse elite graag in stand wil houden om de mening van de lezers te kunnen negeren maar waar geen enkel bewijs voor is. Of heeft u een link naar een betrouwbaar onderzoek hiernaar?

2voor12 | 22-11-17 | 11:16

Deze vlieger gaat helaas niet op. De onderste laag van de bevolking leest helemaal geen kranten, man. Die mensen hebben voor het merendeel hele andere dingen aan hun hoofd dan het leed van de wereld. Bovendien kopen ze voor hun geld liever shag dan een krant.

Lefty-Messup | 22-11-17 | 12:17

Ik denk niet dat een onderzoek nodig is om vast te stellen dat een bepaalde laag van de bevolking graag de schreeuwerige kranten koppen van de telegraaf leest. Valt voor mij onder dezelfde categorie als de Britse tabloids..

Albasalix | 22-11-17 | 12:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Stop met het pamperen van deze minderheid. Voordat het een meerderheid wordt.

WillemWordtWakker | 22-11-17 | 10:22 | 1

Dat zal vanzelf wel een keertje gebeuren en dan gaan de regels ook geheel "democratisch" veranderen.

Beste_Landgenoten | 22-11-17 | 10:29

Het college voor de rechten van de mens wordt beheerst door de vluchtelingenlobby, dit is geen neutraal orgaan. Toch worden haar uitspraken dikwijls door de reguliere rechter voor waar aangenomen.

Kijkt u zelf maar naar het ledenbestand: www.mensenrechten.nl/over-ons/de-coll...

De voorzitster stond overigens al als rechter bekend als zeer links.

Panos88 | 22-11-17 | 10:20 | 5

een-tweetjes in de Trias politica. Zelfs een-twee-drietjes als de politie af en toe ook een oogje dichtknijpt.

ChatBot | 22-11-17 | 10:49

Honderd jaar geleden waren het de linksen, communisten en socialisten, die vochten tegen de macht van de kerk. Nu vechten ze voor de Islam. Marx draait zich om in zijn graf

Degrelle | 22-11-17 | 12:12

Panos88
De sekteleden zitten overal, al helemaal bij de vluchtelingenlobby

BosrandDirk | 22-11-17 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Gezakt voor de inburgering? Leg democratie nog een keer uit aan de zandhappers uit Islamistan.

PIS-Alchimis | 22-11-17 | 10:19 | 2

Ze blijven het maar niet begrijpen.
Inburgering betekent N I E T dat Nederlanders zich dienen te voegen naar de malle fratsen van importreligie(s).
Voor alle inburgeringsambtenaren: leg het ze nog maar eens uit, want ze hebben jullie, al dan niet bewust helemaal verkeerd begrepen.

mallekater | 22-11-17 | 10:22

Inburgering betekent aanpassen aan bestaande normen en waarden. Afwijken van de norm betekent leven als een worm. Of als islamiet, natuurlijk.

BenPakdee | 22-11-17 | 11:34

Voordeel van een agente met hoofddoek voor je is wel dat je direct kan zien dat ze je levenswijze minacht en je een minderwaardig wezen vind. Weet je meteen waar je aan toe bent.

2voor12 | 22-11-17 | 10:18 | 3

En bij een dispuut met je islamitische buurman kan je NL-justitie passeren en meteen met haar een advies gaan halen bij de lokale sharia rechtbank in de buurt.

ChatBot | 22-11-17 | 10:22

Gewoon allah akbar zeggen ter begroeting en afscheid. Ook een politiemoslim moet de grootheid van haar hersenvriendje erkennen.

Teleo | 22-11-17 | 10:23

Een hoofddoek op Skype betekent een directe swaffel, mijnerzijds. Kan ik niks aan doen, is mijn masturbatie-religie.

BenPakdee | 22-11-17 | 11:32

5% is voor? Dan gaat het vast wel gebeuren.

Mr_Natural | 22-11-17 | 10:18 | 3

Precies wat ik dacht.

XverderNix | 22-11-17 | 10:18

Net als met het wegpoetsen van ZP.

mallekater | 22-11-17 | 10:23

Wegpoetsen van ZP is misschien 0,5%. Dus inderdaad, dit zal wel gebeuren met 5.

MoltisantiBeer | 22-11-17 | 10:27

"Actiegroepen als de NOS" ... heerlijk!

ChatBot | 22-11-17 | 10:17

Zelfde percentages als bij zwarte piet.. en we weten hoe het daar mee gaat in de Randstad.

jack and friends | 22-11-17 | 10:16

Jammer dat dit over moslims gaat, en niet over geloofsuitingen bij de politie.
Verder helemaal mee eens.

Mather | 22-11-17 | 10:16 | 3

Inderdaad want kruis en davidster of keppeltje mag nooit niet, dus gaat dit weer alleen over moslims met minderwaardigheids gevoel

Rest In Privacy | 22-11-17 | 10:18

Zal ik u - Mather - dan eens uit de droom helpen door te zeggen dat een hoofddoek op het hoofd van een Moslima geen uiting van geloof maar een uiting van cultuur is?

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 10:57

@Grasnaaiert: sterker nog: moslima’s met een kopvod noemen in principe, uit principe, alle mannen verkrachters. Het dragen van een kopvod is directe discriminatie tegenover alk mannelijke niet-moslims.

InAnumPerRegimine | 22-11-17 | 11:42

Pieter-Jaap en de NOS roepen dat alleen maar omdat ze dénken dat het gepeupel dat wil horen. Nu zullen ze schielijk hun mening wijzigen richting de mening van de massa. Ze zullen zich de tering geschrokken zijn van het feit dat zelfs links niets moet hebben van een agente met een haatdoek om haar kop geknoopt. Valt dát even tegen.

Dutchbeaurouge | 22-11-17 | 10:15 | 1

Of ze vinden dat er nog een hele lange weg te gaan is, dus dat er nog meer ISlam moet worden doorgedrukt. Ik kijk nergens meer van op, tegenwoordig.

Graaisnaaiert | 22-11-17 | 10:55

Volgens mij lijden de meeste moslims aan een soort doofheid voor signalen uit hun omgeving. Het kopvod ligt moeilijk in Nederland en niet alleen bij agentes

Abu Bachouca | 22-11-17 | 10:15 | 3

“Cognitieve dissonantie”

Bobdesloper | 22-11-17 | 10:17

Ze horen het wel maar weten dat als ze doordrammen ze toch wel hun zin krijgen. ZO is dat steeds gegaan.

2voor12 | 22-11-17 | 10:21

Ze hoeven niet op signalen uit de omgeving te reageren, ze zijn namelijk beter dan de rest.
Dat geloven ze echt.
Maar daaronder zit weer een flink verborgen minderwaardigheidsgevoel, omdat ze zich toch wel ergens realiseren dat hun cultuur niet de betere is.
En dan worden ze weer boos en halen ze nog harder uit.
Tel uit je winst...

Baski | 22-11-17 | 10:27

Dat tijdens zo'n interview met deze moslima niemand roept 'die vergelijking met die nonnen gaat volledig mank, bedenk wat anders'. Het is toch van de zotte dat ze daarmee wegkomt.

FrankVeer | 22-11-17 | 10:14 | 1

Veel fijner om haar achteraf te kastijden. Domheid moet indringen, via de huid.

BenPakdee | 22-11-17 | 11:16

Hoofddoek waarom geen boerka zie je ook geen lelijk kop meer.

rein9576 | 22-11-17 | 10:14 | 4

Ben jij belatafeld?
Heb je enig idee wat zo'n meisje onder die Boerka draagt??
Bomgordel, AK 47, het kan allemaal.

mallekater | 22-11-17 | 10:24

Ik neem aan dat er al onder koffer agenten in boerka's tussen de moslims lopen.

Teleo | 22-11-17 | 10:25

SSST! De helft van de undercofferagenten in Amsterfdam lopen juist in burka, is de enige reden dat het nog is toegestaan!

BenPakdee | 22-11-17 | 11:15
▼ 1 antwoord verborgen

Als het volk zo eensgezind van mening is dat een hoofddoek onwenselijk is zal het dus binnenkort gewoon toegestaan worden.
Fuck you klootjesvolk is tenslotte het motto van de opeenvolgende regeringen Rutte. En bovendien, Brussel wil het.

spanarchist | 22-11-17 | 10:14 | 1

Ik ben bang dat je volkomen gelijk hebt.

Dr_Johnson | 22-11-17 | 11:47

Als zeg maar iederéén iets fout vindt en afkeurt moet je uitkijken.

van stampij | 22-11-17 | 10:14

Als zoveel volk tegen is wordt het tijd de copvod verplicht te stellen. En roze copvodden voor homo's.

Lekker polariseren. Ik wil weleens zien of iedereen met zijn grote bek een agent van politie durft te negeren.

Teleo | 22-11-17 | 10:12 | 8

kindapaas | 22-11-17 | 11:08 ; Maar wie creëerde god dan?

Baski | 22-11-17 | 11:33

De. Mens

Ben Hetzat | 22-11-17 | 11:52

Ben Hetzat | 22-11-17 | 11:52 (Ik wilde het niet verklappen maar je hebt het wel helemaal goed!)

Baski | 22-11-17 | 12:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Weet Bert Wagendorp hier wel van?

Glasgow Argus | 22-11-17 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken