ESMAH LAHLAH VERLAAT TWEEDE KAMER, wordt WETHOUDER in Amsterdam
Hahahahahahahahahaha
Dromen komen uit! Esmah Lahlah vervolgt haar politieke carrière, na megasucces als running mate van Frans Timmermans en herhaaldelijke minder succesvolle pogingen om aan (kandidaatschap voor) de Tweede Kamer te ontsnappen met een burgemeestersbaantje, als WETHOUDER IN AMSTERDAM. Dit nadat ze dik een maand geleden nog zei dat ze (nu echt) voorlopig Kamerlid bleef (en Jesse Klaver eerder al zei dat ze haar hele termijn Kamerlid blijft) en dat ze NIET beschikbaar is als burgemeester, maar ja wethouder is natuurlijk ook geen burgemeester en 'zo gaat dat soms' in de voetballerij in de politieke carrousel. Amsterdam is bovendien een stad waar Lahlah net als Tilburg en net als Delft een ongelooflijke binding mee heeft, ze is er namelijk best vaak geweest. Amsterdam is als je erover nadenkt ook gewoon een soort Tilburg, maar dan op een andere plek, met andere mensen, een andere geschiedenis en andere gebouwen. Esmah Lahlah was naar haar zeggen helemaaaal niet bezig met vertrekken uit de Kamer na haar eerdere pogingen. Totdat Zita Pels haar vroeg om te vertrekken uit de Kamer, toen was Esmah Lahlah ineens weer helemaal bezig met vertrekken uit de Kamer. Het leven als politicus kan gek lopen, kijk maar naar Jetta Klijnsma dus helemaal niet raar dit en VEEL SUCCES de komende (pak 'm beet, grofweg) 4 jaar Esmah Lahlah.
UPDATE - Klaver reageert op camera bij RTL. Hij zag het niet aankomen. Lol.
AMSTERDAM WAAR ZIJN DIE HANDJES
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
Bassiehof – Laaghartige Lahlah terecht opgerot maar haar vertrek is knauw voor gezag Klaver
Da's goed nieuws voor De Hoop en Moorman
Zita Pels (PRO Amsterdam) kan niet beloven dat Esmah Lahlah termijn uitzit, ""Ziek van dit soort Haagse spelletjes""
Foto: Esmah Lahlah vandaag, net terug van een Haags spelletje
Voor twee burgemeestersposten afgewezen Esmah Lahlah niet beschikbaar als burgemeester
Wat is het toch heerlijk in Lahlah-land
Rob Oudkerk gestopt met PROken, kondigt nieuwe partij aan
PvdA-dino vertrekt bij PRO, is bezig met nieuwe politieke partij
PEILEN! PRO op -1, JA21 en FVD op 16 (!)
PRO levert in t.o.v. vorige peiling, JA21 en Forum zijn aan het rammen
[LIVEBLOG IRAN HIER]
Feynman en/of Feiten – Progressief!?
Weggeeffeestjes zijn niet vooruitstrevend
