Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Turreke wéér boos vanwege koranverscheuren Edwin Wagensveld: NL ambassadeur ontboden

Ambassadeur op het matje

Ze bestaan nog: mensen die Edwin Wagensveld serieus nemen. Onze nationale koranverbrander koranverscheurder heeft het toch maar mooi voor de tweede keer tot diplomatieke rel geschopt. In januari ontbood Turkije de Nederlandse ambassadeur omdat Edwin Wagensveld de koran had verscheurd. En nu ontbiedt Turkije de Nederlandse ambassadeur omdat Edwin Wagensveld de koran heeft verscheurd. Wat een ontwikkeling maakt dit personage ook door hè. Totaal anders dan die demonstraties met een niet werkende barbecue en plakjes boterhamworst bij moskeeën tijdens de ramadan. Maar goed. Wij hadden eigenlijk helemaal gemist dat Edwin afgelopen vrijdag weer lekker stond te scheuren (en stenen naar zijn hoofd kreeg) en dankzij de Turkse reactie is er nu alsnog aandacht voor deze prachtige vorm van interreligieus debat. Volgende stop voor Wagensveld: de ambassade van Pakistan. Dat wordt uitkijken

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Harrie-Couvert | 22-08-23 | 02:02

Domme imbecielen , ze moeten hem uitlachen, schouders ophalen en gewoon doorlopen, dan is het de laatste keer geweest maar ze zijn te dom en Wagensveld laat ze springen en dansen alsof ze zijn trekpoppen zijn .

Castor12 | 21-08-23 | 23:05

Haha, kijk die dikke op 0:25 fanatiek zijn dan. Ik weet zeker dat je vroeger in de klas altijd kon lachen met hem in de klas.

Vadsig, wereldvreemd, en laat zich heerlijk simpel uit de tent lokken.

Even een sneaky trigger tussendoor, klein schepje er bovenop, en wachten tot hij gaat flippen en straf krijgt, tot vermaak van alle omstanders.

Niffio | 21-08-23 | 22:38

Sinds 1928 is Turkije officieel een seculier land. Bemoei je er niet mee.
De tijden dat de Ottomanen zich opwierpen als de hoeders van islam liggen achter ons.

bisbisbis | 21-08-23 | 22:18

Joris, get your act together mijn adblocker staat al jaren uit! wbt Geen Stijl, ik gebruik Firefox wellicht is dat het probleem? Indien Firefox instellingen die problemen veroorzaken.... licht ons voor, leg het uit. Meestal gaan de clipjes goed maar helaas gaat het ook heel vaak, teveel vaak, niet goed. Bij voorbaat dank voor uw toelichting

hadtjememaar50626416 | 21-08-23 | 20:39

Een hond nemen en hem Mohammed noemen als je in Amsterdam west woont, Dat is pas lef.

echtpaul | 21-08-23 | 20:31 | 2

U vraagt echt om problemen ;) maar ik waardeer Uw gevoel voor humor!

hadtjememaar50626416 | 21-08-23 | 20:41

Mijn hond heet Mohammed zijn roepnaam is Mo. Ik woon alleen niet in West.

I.Q. NUL | 21-08-23 | 22:02

Prima, kunnen we ook die islam ambassadeurs ontbieden omdat wat volk van hun zich hier schandalig gedraagt?

HetIsWatAllemaal | 21-08-23 | 20:17 | 2

Neen! natuurlijk niet, zij bedreigen Geert Wlders, verbranden de Nederlandse vlag en Erdogoatfucker noemt ons Nazi's maar ja dat is kultuur he, je weet tog. Stel je voor dat je daar wat van zegt... dan ben je vast een of andere foob of ist, je kent het riedeltje wel, neem ik aan?

hadtjememaar50626416 | 21-08-23 | 20:49

Ja maar dan mag je ineens niet een heel volk over een kam scheren.

The Green*Machine | 21-08-23 | 21:31

Ik vind het goed werk van Wagensveld. NL heeft vrijheids van meningsuiting als je daar niet mee kan omgaan, zoals die stenengooiende demonstranten, dan hoor je niet in NL thuis. Helaas zal de politie er weinig aan doen. Daarom des te meer respect voor Wagensveld dat ie daar gaat staan met gevaar voor eigen leven. Ik zou het niet durven, wil graag blijven leven.

despecialist | 21-08-23 | 19:38

Ik ben onlangs een islamitische boekwinkel binnen gelopem. Ik was op zoek naar een boek, maar kon niet vinden wat ik zocht. Dus ik vroeg: "Heeft u toevallig een boek over het Nederlandse immigratiebeleid voor moslims"?
De reactie die ik kreeg: "Oprotten hier en nooit meer terugkomen!"
Dus ik antwoordde: "Ja - DAT is hem! Heb je het in paperback?"

R. Skickr | 21-08-23 | 19:21 | 5

LOL

echtpaul | 21-08-23 | 20:27

"Oprotten hier en nooit meer terugkomen!" ? wow hij sprak foutloos Nederlands? Ik heb enige moeite met uw versie.... aan de andere kant er zijn er bij die al meer dan 50, 60 jaar in NL wonen, in NL geboren zijn, meerdere generaties, het lijken wel konijnen. Fact Check: believable

hadtjememaar50626416 | 21-08-23 | 20:56

Hoe herken je een islamitische drummer?
Hij speelt zonder voorvellen.

The Green*Machine | 21-08-23 | 21:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Tijdens de vele stammenoorlogen die moslims tot op de dag van vandaag voeren tegen elkander, sneuvelen nogal wat korans. Om de een of andere reden ligt Erdogan daar nooit wakker van. Het gaat dus niet om die boekjes. Het gaat om een stok om de westerling mee te slaan. Een aanleidinkje om te matten, wollah.

kapoerewiet | 21-08-23 | 19:05 | 2

Ook een soort plucheplakker dus.

AdvocatusDiaboli | 21-08-23 | 19:22

Op de redactie van het AD dachten ze, kom we maken een woordgrapje
''Turkije roept Nederland 'op het matje' na verscheuren van koran''

RickRD | 21-08-23 | 19:03 | 1

Geeneens op het kleedje?

Papa Jones | 21-08-23 | 19:32

IS is nooit helemaal weg. Taliban was ook nooit helemaal weg.
Omdat het een ideologie is en een identiteit.
Je kunt ze militair wel verslaan, maar is het niet verdwenen, het zal blijven terugkomen totdat de ideologie uit elkaar is gevallen.

Met die koranverbrandingen versterk je dat alleen maar, en veel van deze mensen kunnen niet omgaan met kritiek op hun geloof.
En daardoor gaan ze zich juist isoleren, onder een stolp zitten.
Eigenlijk net als wappies.
Ze kiezen liever voor een cognitieve dissonantie.
nl.wikipedia.org/wiki/Cognitieve_diss...

En daar gaat Wagensveld op deze manier niets aan doen en dat kan hem blijkbaar ook helemaal niet boeien.

AdvocatusDiaboli | 21-08-23 | 19:02 | 5

@AdvocatusDiaboli,

Zonder koranverbrandingen zouden moslims massaal woest zijn vanwege boeken die ze niet gelezen hebben; cartoons die ze niet gezien hebben; toneelstukken die nooit zijn opgevoerd; etc. Ook het bestaan van joden, democratie, homo's, loslopende vrouwen, christenen en niet-moslims in het algemeen leidt regelmatig tot anti-Westers geweld.
Zelfs een totaalverbod op joden en islamkritiek gaat dat niet veranderen.

Afgelopen jaren gingen er zelfs woedende moslimmenigtes de straat op vanwege een legohuisje (leek ergens op, was dat niet); vanwege een videoclip (leek ook ergens op) en zelfs vanwege een teddybeer. Dat was in Soedan; een Britse lerares had teddyberen uitgedeeld en de kinderen mochten die een naam geven. Dus toen één kind zijn teddybeer "Mohammed" noemde moest die lerares natuurlijk dood. Logisch.

Ten tijde van Salmon Rushdies Duivelsverzen was het Westen eensgezind; Vrijheid van Meningsuiting was belangrijker dan de mening van een ayatollah. Van links tot rechts werd Rushdie beschermd, en daarom bond de islamitische wereld grotendeels in.
Dat veranderde na de "Deense cartoonrellen", toen zowel links als de meeste "middenpartijen" bogen voor de sharialobby.

Grappig detail; een maand of wat eerder hadden die Deense cartoons in een Egyptische krant gestaan, zonder problemen. Het was pas nadat de islamitische elites massaal opriepen tot geweld dat de pleures uitbrak. Er vielen honderden doden en wij hadden ons lesje geleerd; de sharia geldt voortaan ook in Europa.
Daar moeten we vanaf.
Zolang wij buigen blijven zij eisen.
Laat onze ambassadeurs maar eens een boekje opendoen over de duizenden korans die afgelopen jaren zijn vernietigd bij islamitische aanslagen op moskeeën; of islamitische pogroms tegen moslimminderheden in tientallen landen.

Het verbranden van een pervers boek is het probleem niet. Op het wereldwijde internet staan inmiddels websites die bijna net zo ziek en pervers zijn als de koran. En meestal nog in het Arabisch ook.

Dandruff | 21-08-23 | 19:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Boekverscheuringen, boekverbrandingen, ik dacht dat dat van die Middeleeuwse gebruiken waren die wij zo verfoeiden bij de Islamitische cultuur. Nou doet Wagensveld het zelf dus nu mogen die anderen het ook.

Sans Comique | 21-08-23 | 19:01 | 2

Je wilt het niet snappen.

voorbips | 21-08-23 | 20:17

Na de eerste Bijbel verbranding ga ik daar ff werk van maken.... wel k-land zal ik het eerste aanpakken? lol dude how about whooosh? it went way over your head?

hadtjememaar50626416 | 21-08-23 | 21:06

Ik zou er trouwens best een voorstander van zijn als er bij elke plenaire vergadering van de Tweede Kamer eerst 15 minuten uit de koran werd voorgelezen. Heel Nederland wordt islamofoob, als ze weten wat er in staat.

Blauwpetje | 21-08-23 | 18:59 | 5

@Après toi | 21-08-23 | 19:49: De ouwe dooddoener die geen hout snijdt. Het christendom heeft een verlichting doorgemaakt, iets wat onmogelijk is in de islam. Bovendien gaat het christendom uit van eigen verantwoordelijkheid en vrije wil, onbekende begrippen in de islam. Een jij-bak van appels en peren. Lees de koran nou maar eens.

Blauwpetje | 21-08-23 | 21:36
▼ 2 antwoorden verborgen

De enigen die geloven dat islam vrede is zijn politiek correcte westerlingen. De moslims zelf weten wel beter en de andersgelovigen in islamitische landen ook. Petje af voor Wagensveld dat hij de westerse illusie durft te verscheuren.

Blauwpetje | 21-08-23 | 18:54 | 1

Die geloven het ook niet hoor. Ze zijn alleen nog banger voor 'rechts in de kaart spelen'.

Zeurders | 21-08-23 | 19:29

Ja,ja die stoute, domme Wagensveld toch. Wat veel dommer is, is het feit dat we ons laten koeieneren door een achterlijke ideologie die we via de achterdeur hebben binnengelaten, nadat we onze eigen godsdienst min of meer via de voordeur eruit hadden getrapt. Wagensveld bewijst toch keer op keer maar weer hoe intolerantie en hypocrisie eruit ziet.

Kowalski11 | 21-08-23 | 18:50 | 1

Tolerantie is onderdeel van onze moderniteit en heeft ook een functie.
Maar hoever kan je daar in gaan.
Hoe tolerant ben je tegen intolerantie voordat de tolerantie wordt aangetast.

We hebben onszelf ook in slaap gesust.
Ga maar eens uitleggen waarom de islam niet zou kloppen.
En wat onze moderniteit precies is.
Veel mensen kunnen het niet eens.
Dat is toch ook een soort armoede.

AdvocatusDiaboli | 21-08-23 | 19:06

Misschien dat de ambassadeur een Nederlands wetboek mee kan nemen met daarin de hoofdstukken die gaan over vrijheid van meningsuiting vet onderstreept.

Der Schnitzeljäger | 21-08-23 | 18:48

Dus volgens sommige mensen kunnen sommige zaken niet helemaal je eigendom worden.

HogeNood | 21-08-23 | 18:45 | 3

Zoals je paspoort bijvoorbeeld.

R. Skickr | 21-08-23 | 18:54

@R. Skickr | 21-08-23 | 18:54: Of je ziel.

Sans Comique | 21-08-23 | 19:02

Of het huis dat je hebt afbetaald.

zwarte_weduwe | 21-08-23 | 19:03

Boeken moet je kunnen verbranden.
Welk boek dan ook!
En ook als "politiek statement" of als "actie".

Het alternatief is namelijk dat je (de mensenrechten van) iedereen die niet gelooft dwingt en verplicht zich te onderwerpen, onderdanig en gehoorzaam te zijn aan de fatwa's, dogma's, rituelen van dat geloof.

Ik ben tegen. En ik ben het zat. Al dat gebeurde. Dan gaat het weer over een boek verbranden, dan weer over je bikinitopje, in 010 ben je al verplicht halal te eten want non-halal voedsel wordt haast nergens meer verkocht, dan gaat het weer over of ik wel of geen hoer of "losbandig" ben omdat mannen mijn haar kunnen zien. Ga weg!

Verbied de islam maar. Dat lijkt me een beter idee.

gaffelbaard | 21-08-23 | 18:39 | 3

Je liegt. Alleen halal eten is echt complete onzin.

captainobvious | 21-08-23 | 22:03

@captainobvious | 21-08-23 | 22:03:
Je liegt.

Er staat nergens "alleen".

Er staat "haast nergens".
Als je mijn stad zou kennen, zou je weten wat ik bedoel.

gaffelbaard | 21-08-23 | 22:30

En de stenengooiers worden opgepakt en terug gestuurd naar land van herkomst toch?

timmey | 21-08-23 | 18:36 | 1

Nee die krijgen op hun flikker van de lokale imam want ze hadden ook hun punt kunnen maken met een Kalashnikov.

voorbips | 21-08-23 | 21:14

En dat vind jij wel prima en zo?

Schoorsteenveger | 21-08-23 | 19:25

In The Walking Dead zit een scene waarin een man aan een priester vertelt dat hij die bijbels gebruikt vanwege het dunne papier. Dan zegt die priester nog dat de man het boek eens zou moeten lezen. En zijn antwoord is dat ie dat gedaan heeft en het daarom gerechtvaardigd vindt om er zijn reet mee af te vegen.
Die scene heeft bij mijn weten geen ophef veroorzaakt, maar zet er een imam en een koran in en de hel breekt los.

Verbandmeester | 21-08-23 | 18:30

Daarom kan je beter PVV stemmen op 22 november dan op Omtzigt, die de Nederlandse deuren wagenwijd open wil houden voor nog meer moslimimport.

R. Skickr | 21-08-23 | 18:29 | 10

@JTKDM | 21-08-23 | 19:15:

Wilders zit niet voor niets al bijna 20 jaar ondergedoken.
Je weerlegt niet de genoemde feiten. De islam is naast extreem pervers en zeldzaam achterlijk, ook extreem gewelddadig. Dat bewijst de religie van de moorddadige kinderneuker Mohammed elke dag opnieuw.
Elke dag.

Dandruff | 21-08-23 | 19:49

@Dandruff | 21-08-23 | 19:49: Wilders loopt vooral risico door Pakistaanse idioten. Andere Nederlandse “islamcritici” kunnen roepen wat ze willen. Dat weerleg jij dan weer niet door er de rest van de wereld bij te halen

JTKDM | 21-08-23 | 20:43

@JTKDM | 21-08-23 | 20:43:

Jij verandert hier van onderwerp.
Nogmaals, Theo van Gogh is door een "Nederlandse" moslim vermoord; de massamoordenaar in de Utrechtse tram was ook een "Nederlandse" moslim. Daarnaast hebben we een tiental "incidenten" gehad met moslimmannen die willekeurige voorbijgangers neerstaken, oa bij Den Haag Hollands Spoor, Amsterdam Centraal en Den Haag Grote Marktstraat.

En daarnaast zijn er nog tientallen moslimaanslagen in Nederland voorkomen; terwijl duizenden "Nederlandse" moslims naar isis en andere terreurclubs afreisden.
De mohammedaanse dreiging in Nederland is reëel.
Ook voor Wilders die vele honderden doodsbedreigingen per week krijgt.

De realiteit in de rest van de wereld hoeft er niet bij gehaald te worden, zeg je. Dat klopt; de Nederlandse realiteit is inderdaad duidelijk genoeg. Ook de stenengooiers bevestigen dat weer.
Het is omdat jij aangaf een algemene ontwikkeling van 0 te hebben, dat ik jou de relatie tussen de islam in Nederland en de islam in andere landen liet zien.

Dandruff | 22-08-23 | 01:40
▼ 7 antwoorden verborgen

Als we nou iedere dag, in ieder land, een stuk of tien van die domme boekjes verbranden, worden ze dan misschien eens moe van al dat protesteren?

Joffri | 21-08-23 | 18:19 | 3

Je zou er moe van kunnen worden inderdaad. Ga er maar aan staan: de hele dag je vrouw meppen, met je kont richting allah bidden en je druk maken om die beesten uit het Westen. En dan moet die geit ook nog verzorgd worden.

R. Skickr | 21-08-23 | 18:26

Denk het niet, ze zijn al op straat maar moeten dan even ergens anders heen.

timmey | 21-08-23 | 18:44

Ik zou maar eens alle Nijntje boekjes gaan verbranden en vooraf de MSM waarschuwen. Je gaat het niet overleven.

nobodiesunmighty | 21-08-23 | 18:49

Bestaat er eigenlijk al een religie die volstrekte en complete lak aan krenking of gekrenkt worden heeft? Dus ik heb het niet over wetenschap (is geen religie, loopt over van krenkerigheid). Bedoel dan ook niet absurdisme, maar, een religie waar ik mijn god kan vertrappen, in de fik steken, lief hebben, kussen, geld overmaken, geld van eisen, enz. enz. Zo'n beetje die al onze gedragingen en ontbreken van gedragingen (en alles er tussen in en er om heen en wat niet bekend mag worden verondersteld door alle mensachtigen en guppies van de afgelopen 150.000 jaar (ja, ok, mag ook 7 miljoen jaar maakt me eigenlijk geen biet uit)) kan aanvaarden en op zich positief blijft over ons?
Hoe heet die gast (bij een zo ja).
Bij een zo nee, dus, "die" bestaat niet, ga ik de Bestaatniet aanbidden.
(heb ik tenminste iets te doen, naast lekker heekfiletje bakken na een dagje strand, niet in Helmond).

nobodiesunmighty | 21-08-23 | 18:18 | 3

Jahoor, christenen zijn tegenwoordig niet meer zo krampachtig. En een boek, is maar een boek.

hamstr | 21-08-23 | 18:24

Pastafari worden.

Flapster | 21-08-23 | 18:28

Nee, die bestaat niet, als je kijkt naar de monotheïstische varianten die é´n God en één Waarheid als uitgangspunt hebben. Als gelovigen binnen die godsdiensten zich niet meer gekrenkt voelen, dan is de religie op stervens na dood, verwaterd, dan heeft de homeopatische verdunning toegeslagen. Deze religies zijn gekanaliseerd ressentiment.
De oude grieken hadden een heel andere relatie met hun Goden. Die deugden zelf ook van geen kanten, zaten vol haat en jaloezie, en zadelden degenen die in hen geloofden niet op met schuld en schaamte.
De vraag die jij stelt is eigenlijk: moet een God per se een morele, oordelende en veroordelende God zijn? Nee dus.
Maar misschien kunnen we het wel zónder God. Die drogredenen van gelovigen, trap er niet in. Zij zeggen van de atheïst "hij gelooft in Geengod en vereert hem", om hem aldus tot gelovige te bombarderen.

Schoorsteenveger | 21-08-23 | 20:29

Hoe zit het met die mevrouw die is opgepakt vanwege beledigen van Erdogan?

thanseeuwen | 21-08-23 | 18:17 | 2

Die zit nog vast, denk ik.

Après toi | 21-08-23 | 18:18

@Après toi | 21-08-23 | 18:18: Over 1000 jaar is zij de eerste profete van de Islam.

nobodiesunmighty | 21-08-23 | 18:19

Als iemand voor een Nederlandse ambassade een bijbel gaat verscheuren halen we nog niet eens onze schouders op.

Langgeteende Booslims…

Wijze uit het Oosten | 21-08-23 | 18:16 | 2

Vandaag een bezoekje gebracht aan de Action te Soest. Ik was op dat moment echt de enige persoon zonder hoofddoek, maar ik ben dan ook een manspersoon. De aangeschafte knoflookpers is van prima kwaliteit, evenals de badkamerspray.

donkeyman | 21-08-23 | 18:20

Iets voor de sterkste man, in 1 x,

Kookie | 21-08-23 | 18:29

Gisterenavond was er bij de VPRO weer een aflevering Zomergasten. Te gast was Kamagurka, die ook fragmenten uit een documentaire liet zijn over de moordaanslag van op de redactie van Charly Hebdo, uitgevoerd door Muzelmannen zonder gevoel voor humor. De teneur was toch dat Charly Hebdo, met zijn bijtende satire, stond en staat voor de vrijheid van meningsuiting en dat het drama toch maar duidelijk had gemaakt hoe onverdraagzaam een bepaalde categorie van moslims is, en hoe bereid tot ultiem geweld als een uiting van niet-moslims hen niet bevalt. In die docu werd aangekaart dat de redactieleden vaak tegen elkaar zaten op te bieden wie de meest scherpe cartoon had bedacht, en dat dan de scherpste het altijd won en in het blad werd afgedrukt. Ik moest onwillekeurig denken aan Theo van Gogh in wiens zich hoofd eenzelfde soort van proces moet hebben afgespeeld, Theo van Gogh die het consequent over geitenneukers bleef hebben. Maar ook toen hij vermoord wwas, waren de reacties gelijk aan die op de aanslag op Charly Hebdo, ook hij, zo was het oordeel, stond voor het vrije woord, de vrijheid van meningsuiting, en grappenmaker Hans Teeuwen maakte er nog een mooi lied over en zong dat uit volle borst.
Kennelijk word je als held vereerd als je in je vileine kritiek op de Islam er een beetje humor in weet te stoppen, en het strekt ook tot aanbeveling als je laat blijken er een beetje een intellectueel sousje over te gieten, want als je een Wagensveld bent, dan ben je plots een loser, een lul, een domme lul nog wel, en mag vooral niet serieus genomen worden, ben je een gevaarlijke gek. Zet die gevaarlijke gek naast het verbod dat het College van de TU Delft heeft uitgevaardigd inzake een totaal onschuldige workshop en vertel mij dan precies uit welke hoek het echte gevaar komt. Het zijn vaak de dwazen die de waarheid aan het licht brengen.

Schoorsteenveger | 21-08-23 | 18:10 | 12

@Après toi | 21-08-23 | 18:21:
Hij is waarschijnlijk niet slimmer. Hij kan er die intellectuele, elitaire draai niet aan geven waardoor het protest de allure krijgt die het blijkbaar moet hebben om als zodanig geaccepteerd te worden. Noem hem voor mijn part een 'useful idiot'. AdvocatusDiaboli verwijt hem van zijn acties een verdienmodel gemaakt te hebben, want hij verdient lekker aan de pepperspray. Maar vraag je allereerst af waarom het zo is dat er verdiend kan worden aan pepperspray. Don't shoot the messenger, ook al is-ie niet al te slim. De ruimte die ontstaat voor lieden als Wagensveld, dat is die welke wordt vrijgemaakt door bijvoorbeeld het College van de TU Delft, door de dhimmies en de Islamknuffelaars, waaronder eveneens vele, vele 'useful idiots'.

Schoorsteenveger | 21-08-23 | 19:33

@Après toi | 21-08-23 | 18:56:
Op Wikipedia staat niets over neon@zi’s.
Alleen Bachman is veroordeeld wegens Volksverhetzung. Welnu, dat laatste is in Duitsland nogal snel het geval.

theo-is-dood | 21-08-23 | 20:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Of je nu de Islam ziet zitten (omdat je zelf gelovig bent),
het geen probleem vindt (uit tolerantie),
of helemaal niet ziet zitten (het werkt actief ondermijnend voor de verworven moderniteit),
er lijkt nog iets anders aan de hand te zijn met deze figuur.

Eindhovens Dagblad. 4 juni 2019

"Aan het einde van de tweede opnamedag heb ik in mijn terugkoppeling gezegd dat ik had gehoopt een oorzaak of een reden te vinden voor alle haat die uitging van Edwin Wagensveld. Maar die was er niet. Mijn conclusie: hij creëert haat, polariseert, is gevaarlijk en ik heb absoluut geen respect voor hem."

"Omdat het laat was en omdat we nog niet gegeten hadden werd eten bezorgd in de studio. Camera's opgeborgen want we waren klaar. Door een ongemakkelijk toeval kwam ik naast Edwin te zitten. Hij dronk een biertje. Leek wat los te komen. Kreeg praatjes. Riep ineens, lachend en schijnbaar uit het niets: 'Hahaha, weet je nog, dat incident in Keulen? Al die aanrandingen tijdens de jaarwisseling? Nou, hahaha, ik heb nog nooit zulke goede zaken gedaan, iedereen kwam pepperspray kopen.'"

"Hij woont in Duitsland omdat de wet daar meer toelaat dan in Nederland. Uiteindelijk had ik mijn antwoord. Helaas niet voor het oog van de camera. Maar wel glashelder: Edwin Wagensveld polariseert als verdienmodel."

Dus het lijkt er meer op dat hij zich er wel mee vermaakt.
Dus zelfs als neo-nazi bent, wordt je belazerd en gebruikt.

AdvocatusDiaboli | 21-08-23 | 18:08 | 8

@AdvocatusDiaboli | 21-08-23 | 18:32: ik snap wat je zegt. Mijn visie is dat de beweegredenen van iemand niet uitmaken en enkel afleiden. Nog los van het feit dat deze aan interpretatie onderhevig zijn.

Kernkop68 | 21-08-23 | 18:54

@Kernkop68 | 21-08-23 | 18:54:
Dat zou heel vreemd zijn.
Dus je bent tegen iets en wil je eigen cultuur of manier van leven beschermen, maar wat die is, dat weet je eigenlijk niet, dan kun je er ook niet voor opkomen.
Daarmee ga je niets oplossen dus.
Sterker nog, dan lopen zij wel over je heen met de wet in hand waar je geen tegenargument voor hebt.

AdvocatusDiaboli | 21-08-23 | 19:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Pro-tip voor Wagensveld : als je ze écht over de pis wil hebben, moet je daarna met die uitgescheurde pagina's je blote reet afvegen.

nowomowa | 21-08-23 | 18:08

Zelf even getest, maar die korans branden alsof ze ervoor gemaakt zijn. Alsof een machtig opperwezen het zo bedoeld heeft.

R. Skickr | 21-08-23 | 18:04

Dus Erdogan spreekt namens de religie van de vrede? Altijd gedacht dat ie de voormaan was van de staat Turkije.

Jan_Pietersen | 21-08-23 | 18:03 | 1

Erdogan heeft een belang en dat is niet de islam, maar zijn aanhang warm houden.
De islam is voor Erdogan net zo'n marketing-onderdeel als de Turkse vlag.
En dan ben je een goed vroom mens ook nog.

En ergens in sommige Turkse gefrustreerde hoofden in Nederland wordt geloof, Erdogan en Turks nationalisme aan elkaar geknutseld.
Terwijl het tot echt drie heel verschillende dingen zijn.

Lekker wijzen naar anderen is heel handig om de wij-hunnie lekker levend te houden.

AdvocatusDiaboli | 21-08-23 | 18:45

The first incidents of Islamic terrorism occurred in France in 1995 when a network with ties to Algeria carried out a string of bombings in Paris in retaliation for French involvement in the Algerian Civil War.

In the early 2000s: The deadliest attacks of this period were the 2004 Madrid train bombings, which killed 193 civilians (the deadliest Islamist attack in Europe), and the 7 July 2005 London bombings, which killed 52.

Since 2014, more than 20 fatal attacks have been carried out in Europe. France saw eight attacks between January 2015 and July 2016;[13] this included the January 2015 Île-de-France attacks, the November 2015 Paris attacks, and the July 2016 Nice truck attack. The United Kingdom saw three major attacks carried out in a span of four months in early 2017 (Westminster attack, Manchester Arena bombing, and London Bridge attack). Other targets in Europe have included Belgium, Germany, Russia, and Spain. The transcontinental city of Istanbul also saw both bombings and shootings, including in January 2016, June 2016 and January 2017.

Ik bedoel er niks mee hoor. Ik wil de Religie van de Vrede en de Profeet (VzmH) niet beledigen. Maar het bovenstaande opdat het internet niks vergeet …

theo-is-dood | 21-08-23 | 17:59 | 2

Bizar dat ze het ingrijpen van anderen aangrijpen om zelf in te grijpen.

Cobarde | 21-08-23 | 18:08

Stel je voor dat westerlingen in moslim landen aanslagen gaan plegen…wat zou er dan gebeuren?

Het is toch echt bizar dat we dit normaal vinden?

Als_je_me_nou | 21-08-23 | 18:22

Er zijn 91.980 biljoen Korans in de wereld dan maken die paar die in de fik gaan toch niet zoveel uit.

pegaje | 21-08-23 | 17:57
-weggejorist en opgerot-
ErwinvanDalen | 21-08-23 | 17:52

Lef heeft hij wel. Er zijn genoeg grappenmakers die met van alles en nog wat de draak steken maar het wel uit hun hoofd laten om te spotten met "de Profeet".

Heurtebise | 21-08-23 | 17:52

Moslims hebben kleine pikkies en enorme platvoeten.

Plukkieplukkie | 21-08-23 | 17:51 | 2

... vaak met teenslippers. De voeten.

bitterpete | 21-08-23 | 18:05

@bitterpete | 21-08-23 | 18:05: welnee, saunaslippers met sokken. Ik vond Duitsers met sandalen met sokken al zo suf...

E3.14goon | 21-08-23 | 18:21

In een gezellig moslimland als Saudi-Arabie, daarentegen, moet je voor je visum tekenen dat ze je hoofd er af mogen hakken in het geval dat u het waagt een bijbel het land binnen te smokkelen. Zullen we daar eens een wederkerige overeenkomst van maken?

Zeurders | 21-08-23 | 17:49 | 4

ja.

bron?

Joffri | 21-08-23 | 18:22

Hear hear.

Mark zit te Dutten | 21-08-23 | 19:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ach Erdo, laat toch gaan man

Johan1235 | 21-08-23 | 17:49

En wat vindt MinJus Jazzle hiervan?

Heurtebise | 21-08-23 | 17:48

Edwin scheurde slechts één pagina uit dat boek en toen werden er meteen stenen gegooid door meerdere randdebielen. Pakistan was ook boos.

Après toi | 21-08-23 | 17:45 | 1

Mooi dat U de wereldorde begrijpt, de Britten hebben nog altijd spijt dat ze van de oude kolonie die Paki's niet hebben geweigerd, had 1 miljoen verkrachtingen van kinderen/familie in het VK/ politie-inzet/ellende bespaard de laatste 50 jaar. Dat India-volk heeft ook zijn randjes maar de Paki-moslims zijn het ergste wat de Ancient Aliens in Engeland hebben neergezet.

hagelkruis | 21-08-23 | 17:51

Islam is ontzettend Kut.
Héél heel kut.
Dat vertel ik iedereen aan wie ik het kan vertellen en velen zijn het eens.
Ik vertel het ook aan mensen die het (nog) niet eens zijn en niet weten waarover ze praten en/of (zelf) nog geen nare ervaringen hebben met moslims, want veilig in hun bubbel.
Ik die het in woord en schrift, daar hoef ik geen boekje voor te verscheuren noch te verbranden.
Het moet kunnen maar moet je het willen?
Kweenie…
De reactie is bekend, de politie moet eraan te pas komen, anderen draaien voor de schade op.

Ruimedenker | 21-08-23 | 17:44 | 1

Heeft iemand hier al gezegd dat islam kut is? Het is namelijk kut.

Weetje71 | 21-08-23 | 18:08

Echt prima dat boekverbranden. Doe het netjes. Zorg dat de wind goed staat. Zorg dat er geen bosbranden ontstaan. Ruim je rotzooi op na afloop. En verbrand dan rustig de sprookjes van Grimm. Of Allah. Of Jezus. Of Vishnoe. Of Jaweh. Of Roodkapje. Of een willekeurig andere sprookjesfiguur.
Doe dit bij voorkeur in de winter, dan krijgen de aanwezigen het nog lekker warm. En verder veel plezier en ongezien de tyfus voor Erdogan en de opper-paki.

BoerKoekoek | 21-08-23 | 17:43

De Nazi’s hier uit het dorp organiseerden laats een boekverbranding. Leuke sfeer, barbecue en biertje erbij. Bleken het allemaal IKEAgidsen te zijn die ze verbrandden. Nou, daar was ik het wel mee eens. Teringwinkel. Goed, dat was dus zo maar weer even een verhaal.

skoftig | 21-08-23 | 17:43 | 1

Had je na de rituele verbranding van die IKEA gidsen nog veel losse onderdelen over of niet?

ZonderNaam | 21-08-23 | 18:15

Meer dan 60% van de Nederlandse mannen, van Turkse afkomst, gaat regelmatig vreemd.
Dit heeft NIKS met religie te maken........
En is zeker niet bevorderlijk voor een goede werksfeer.. op lange termijn

Torquemada | 21-08-23 | 17:43 | 3

Laatst met een paar maten naar de Amsterdamse wallen geweest en idd 75 % is moslim wat naar de hoeren gaat.

leo59 | 21-08-23 | 17:53

Veel hier geboren en opgegroeide Turken worden nog steeds door hun ouders uitgehuwelijkt aan een zedig meisje (wiens vader zijn vader iets te bieden heeft) uit een dorpje in het moederland. Heb daar wel de nodige gevallen van meegemaakt.
Ik neem ze het vreemdgaan niet altijd kwalijk (idem dito voor hun vrouw).

ZonderNaam | 21-08-23 | 18:11

@ZonderNaam | 21-08-23 | 18:11: maar hun vrouw zal niet durven, en kunnen, vreemdgaan, daar staat dan de doodstraf op!

geineonnuther | 21-08-23 | 19:29

Nou vooruit. Laat die Turken dan 1 exemplaar van de Aardschok verbranden. Wel 1 van begin jaren Negentig met al die verschrikkelijke Nu Metal bands erin. Probleem wat mij betreft opgelost.

TheGreatMachine | 21-08-23 | 17:42
-weggejorist-
RonvanderSloten | 21-08-23 | 17:40 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Even een goedkope pleeversie van de koran in de fik steken/verscheuren/onderpoepen, en de marginale Wagensveld heeft weer maximale aandacht.

Zeurders | 21-08-23 | 17:40 | 4

@R. Skickr | 21-08-23 | 17:42:
İnderdaa net als de bijbel en thora.

RonvanderSloten | 21-08-23 | 17:44

@R. Skickr | 21-08-23 | 17:42: ik las afrukken

Toedels | 21-08-23 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wagensveld is een enorme randdebiel, maar een boek verbranden of verscheuren is niet strafbaar in Nederland. Elke maar die je daarachter wil plakken is buigen voor religieuze terreur.

ZonderNaam | 21-08-23 | 17:40 | 14

@ZonderNaam | 21-08-23 | 18:01: Eens, ik denk ook om persoonlijke redenen dat meneer W. niet helemaal helder is. Maar hij heeft het recht en moet vooral zijn gang gaan en die haatboeken in de fik blijven steken. Dat maakt hem niet tot debiel.

R. Skickr | 21-08-23 | 18:07

@R. Skickr | 21-08-23 | 18:07:
Dan ben ik grover gebekt dan jij, maar zijn we het verder eens ;)

ZonderNaam | 21-08-23 | 18:12
▼ 11 antwoorden verborgen

Je suis Edwin...

R. Skickr | 21-08-23 | 17:39

Aan alle moraal ridders hierboven die zeiken op verbranden van een boekje:
Mag je een Koran downloaden en dan verwijderen van je harde schijf?
Mag je zonder hoofddoek op straat?
Mag je je hoofddoekje af doen?
Mag je een biertje drinken?
Mag je een ander geloof hebben dan de Islam?
Mag je homo zijn?
Mag je varkensvlees eten?
Mag je een tekeningetje maken van Mohammed?
Mag je ...

HUN regels.
Volgens HUN boekje.
Waarom houden zij zich niet aan ONZE regels?
Oh... wacht....
0X < -- dat is trouwens een tekening van MO...

Is dit nog nieuws? | 21-08-23 | 17:38 | 1

Digitale korans in de prullenbak pleuren, nou nou, u durft!

Zeurders | 21-08-23 | 17:41

De bijbel, tenach en koran moeten alle verbrand of verscheurd worden.

Zyprexa20mg | 21-08-23 | 17:38 | 4
-weggejorist en opgerot-
RonvanderSloten | 21-08-23 | 17:42

Neem je pilletje. Je hebt het blijkbaar nodig. Hoge dosering ook, zie ik.

JJMS | 21-08-23 | 17:58

Elly, Rikkert en ik zijn het niet met je eens.

thanseeuwen | 21-08-23 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Veel verschil tussen Mijn Strijd en de koran is er eigenlijk niet. Zou zeggen, zoek de verschillen.
Iemand die Mijn Strijd gaat verbranden krijgt geen stenen naar z'n kop. Dat alleen al.

Ichneumonidae | 21-08-23 | 17:37

Prima actie van Edwin...

Willy | 21-08-23 | 17:37

Ben toch nog een beetje trots op Edwin..

Regentenstijl | 21-08-23 | 17:37

Ik heb de oplossing:

Verzamel alle korans ter wereld. Leg die kudtboeken op een grote stapel op het strand. Pak een stuk smeulend hout uit de resten van een door moslims in brand gestoken christelijke kerk tijdens hun kruistochten. Ontsteek een groot vreugdevuur.

R. Skickr | 21-08-23 | 17:37 | 3

Moslims hielden geen kruistochten lampje, probeer nog eens een slim plempsel te dumpen. Omdat iedereen een tweede kans verdient.

Sleeptnet | 21-08-23 | 17:49

@Sleeptnet | 21-08-23 | 17:49: Het uitmoorden van van niet moslims en het in de fik steken van kerken kan je daar prima mee vergelijken knuppel. Maar fijn dat je zo goed op de hoogte bent van de gebruiken binnen en de geschiedenis van de islam.

R. Skickr | 21-08-23 | 17:53

@Sleeptnet | 21-08-23 | 17:49: Vanuit het Arabisch schiereiland een flink stuk van Azië en Afrika plus wat stukjes Europa omvolken dmv genocide op de oorspronkelijke bevolking is natuurlijk een stuk minder erg volgens u.

Weetje71 | 21-08-23 | 18:13

Lees dan ook even de column van Afshin Ellian in de T. van vandaag: Islamisten zijn de echte koranverbranders:

Op 15 juni 2017 pleegde een islamitische terreurgroep in de Al-Zahra moskee in Kabul een zelfmoordaanslag tijdens de ramadan, terwijl de sjiieten met de korans in hun handen vierden dat ooit in de ramadan de koran aan Mohammed verscheen. Daarbij verbrandden ze tientallen korans.

In de moskee Bagher-al-Ulum in Kabul werd op 21 november 2016 een zelfmoordaanslag gepleegd door de Taliban. Vuur spaarde de korans niet.

De Afghaanse tak van de Islamitische Staat claimde de zelfmoordaanslag op een moskee in Kandahar op 15 oktober 2021. Ook daar zijn alle korans verbrand.

Tussen 2004 en nu werden in Irak talloze aanslagen gepleegd op soennitische en sjiitische moskeeën. En omdat ze niet als een neutraal terrein worden beschouwd, werd in en om de moskeeën gevochten: de korans gingen in vlammen op.

De historische al-Nuri moskee in de Iraakse stad Mosoel, waar in 2014 de kalief van de IS zich bekendmaakte, werd uiteindelijk met de grond gelijk gemaakt. De korans verdwenen ook daar in as en stof.

FrankVeer | 21-08-23 | 17:37 | 1

En zo is het.
Dit kan niet vaak genoeg herhaald worden.

Dandruff | 21-08-23 | 17:51

Gasten die stenen gooien, geweld ect gebruiken in naam van Religie, zeggen eigenlijk, mijn god is een mietje, en daarom moet ik voor hem opkomen.
Terwijl God alles heeft geschapen, voelen zij zich vanuit egoïsme geroepen, om toch zijn naam te misbruiken.
Het zijn dus niet vredelievende gelovigen, die hun lot in Gods handen leggen.
En juist opvallend, bij de islam, dat dit allemaal toegestaan wordt.
Dit soort acties laten juist zien, dat je niet gelovig bent, maar jezelf, en emoties boven God stelt.

Torquemada | 21-08-23 | 17:36

Wanneer roepen wij Turkse en Pakistaanse ambassadeur op het matje wegens landelijke uitspattingen? O nee, dan zou er geen ander werk meer kunnen plaats vinden.

NotWoke | 21-08-23 | 17:35

Ja euhhhh Edwin, Nederland is tenslotte een Islamitisch land. Dan kun je niet zomaar de Koran gaan verscheuren.

SoepKip | 21-08-23 | 17:35

Instroom 1000 p. week...! Beetje oubollig, maar Edwin doet tenminste iets !
De laffe impotente poliitici zitten rond het migratie spook en doen niets !
démissionair-verkiezingen-formatie; wellicht pas over een jaar krachtige
actie? ? Intussen denderen bussen binnen, van overal. Sterkte Edwin,..

Yeoman | 21-08-23 | 17:33

Een boekje verbranden, big deal.
Dat mensen zich daardoor gekwetst voelen (alleen het woord al) is nou typisch iets voor volk dat we hier in NL niet moeten willen hebben. Gaan, in dit geval, maar lekker terug naar het heerlijke Turkije.

Nou ja, als men oude jaargangen Donald Duck voor mijn deur zouden verbranden zou ik ook erg gekwetst zijn #proest.
Kortom, oprotten met die zeikerTs.
Je komt zo wel te weten hoe totaal maf, bekrompen en jankballen die moslims zijn (al was dat natuurlijk al bekend).
Maar... wel in het Westen willen wonen.
Rot toch op. Sooner the better. Oppakken dat gajes, beetje met stenen lopen gooien, mijn Allah!

Ichneumonidae | 21-08-23 | 17:33

Nu gaan ze ons terugpakken door Bijbels een Torahs te verbranden...... Krekels...

Mokum Kosher | 21-08-23 | 17:32

Als Wagensveld zin heeft om een boek, welk boek dan ook, in de fik te steken/te verscheuren dan moet hij dat kunnen doen. Het is maar papier met letters.

osolemio | 21-08-23 | 17:32 | 1

Waarbij je nog kunt opmerken dat die analfabete stenengooiers dat maffe boek zelf waarschijnlijk nooit gelezen hebben.
Zoals dat volk dat destijds de straat opging voor een boekje van Salman Rushdie.

Ichneumonidae | 21-08-23 | 17:47

Bestaan er mensen die de islam best wel een fijn en gezellig geloof vonden, maar die nu door de acties van deze man van het tegendeel worden overtuigd?
Stoom afblazen doe je maar thuis.

J.P.Drapeau | 21-08-23 | 17:31

Kinderachtig en geen toegevoegde waarde... Kan die Edwin eigenlijk alleen over straat?

niv01 | 21-08-23 | 17:31 | 2

Kinderachtig, met daarbij de vraag of die Edwin wel alleen over straat kan.
Zie je zelf ook de cognitieve dissonantie of moet dat nog worden uitgelegd?

Ichneumonidae | 21-08-23 | 17:41

Heeft Edwin eigenlijk al een fatwa te pakken? Kalief Erdogan, kalief Khamenei, waar wachten jullie op?

MAD1950 | 22-08-23 | 01:19

Edwin Wagensveld niet serieus te nemen noemen, prima. Deze daad benadrukt echter nog maar eens dat we worden omringd door extremistische godsdienst gekken die een paar eeuwen achter liggen op onze westerse beschaving. Ik ben eerlijk gezegd blij dat iemand die ware aard af en toe eens ontlokt, zodat we het gevaar niet onderschatten.

LaPetite | 21-08-23 | 17:29 | 2

Exact, (hagelkruis | 21-08-23 | 17:03 | ) maar WIE in Nederland (als dat nog bestaat in de EU-Oek-corrupte zooi) geeft de goede signalen van de nakende ondergang aan????? Edwin is geen groot licht maar voor mij is hij wel een gigantische vuurtoren.

hagelkruis | 21-08-23 | 17:34

Wat willen ze nu van ONZE ambassadeur horen? ‘Uh ja sorry Edwin zal het nooit meer doen beloofd hoor!’?

JJMS | 21-08-23 | 17:28

Zulke ophef is er nu nooit als er een vrouw gestenigd wordt of als er mensen van een flat gegooid worden. Typisch. Tja, dat boek is voor velen alles in hun leven de profeet is de allerbeste mens ooit. Er zal nooit een beter mens meer komen. Je kan kanker genezen, hongersnood oplossen, toch zal je nooit in de voetsporen van de profeet kunnen lopen. Zo zien zij het. Toch is het simpel, verhuis lekker naar Turkije, Marokko of Saudi Arabië.

Mokum Kosher | 21-08-23 | 17:27 | 3

Waarom zouden ze? Hier wordt het ook een islamitisch land.

Trekhaas | 21-08-23 | 17:30

Denk ik ook, rot maar op naar je islamitisch paradijsland.

Ichneumonidae | 21-08-23 | 17:34

Weten we het nog?
De korangeleerden van IS die een gevangene levend in een kooi verbrandden?
In naam van hun god en heilig boek.
Dat gaf toch een diplomatieke rel.

Ambiorix | 21-08-23 | 17:38

Waarom zouden wij ons moeten schikken naar islamitische normen en waarden?
Geen hoofddoek op is ook al beledigend.
Homo zijn is ook al doodstraf.
Scheur lekker door. Flikker die ambassade lui het land uit.
Ga in je eigen land zeiken.
*BBQ* ... met varkensvlees.

Is dit nog nieuws? | 21-08-23 | 17:25

Grappig feit. Zo'n 90 tot 99,9% van de moslims leeft al niet volgens het boekje. Alsof ze zelf wat paginas overslaan.

sjef-van-iekel | 21-08-23 | 17:25 | 2

Totdat de groepsdruk toeneemt en dan zijn die 99 nog wat opeens heel vroom.

Mokum Kosher | 21-08-23 | 17:31

Daarom willen ze ook zo graag boos worden, dan kunnen ze laten zien dat ze toch proberen een ware gelovige te zijn.

Zeurders | 21-08-23 | 17:42

„Dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen. “
Heinrich Heine, om maar weer eens van stal te halen.

TurpinDick | 21-08-23 | 17:22 | 2

Dat is nogal een andere context hè?

Trekhaas | 21-08-23 | 17:27

En wat als je een boek verbrandt wat oproept tot het verbranden van vele andere boeken?
Hoe tolerant moet je zijn tegen intoleranten?

DePsych | 21-08-23 | 17:30

Wanneer krijgen die moslims nou eindelijk eens een beetje relativeringsvermogen?
Over zo'n Wagensveld haal je toch gewoon je schouders op, en je gaat over tot de orde van de dag.

KeesBruin | 21-08-23 | 17:20

Wagensveld laat op een (misschien kinderachtige) manier telkens zien hoe intolerant een bepaalde bevolkingsgroep is.

Waar de Hollander maar continue begrip en respect moet opbrengen voor bijvoorbeeld de ramadan, t eeuwig opdringen van de azaan, de bruiloftscheurders, t tuuteren, lage suikerspiegel met geen cameras, kopschoppende en messtekende jeugd, bedreiging richting Wilders, de welbloeiende maffia en meisjes intimiderende gasten op stranden.

Wagensveld is natuurlijk het echte probleem.
Meten met twee maten.

DeKees | 21-08-23 | 17:19 | 1

Ik heb tegenwoordig een ander maatje en dat bevalt me prima.

Plukkieplukkie | 21-08-23 | 17:22

Ik vind het allebei zielig, maar uiteindelijk komt het erop neer wat er in de wet staat. Mag het? Ja, dan hoef je ook niet bij de Turkse ambassadeur op bezoek. Bemoei je met je eigen zaken.

omwenteling | 21-08-23 | 17:18

Persoonlijk vind ik welke boekvernietiging dan ook per definitie achterlijk. Ook als het over de Koran, Bijbel of welk 'heilig geschrift' dan ook gaat maar Turkije kan wat mij betreft een hele dikke lul krijgen..

Croisantneuf | 21-08-23 | 17:16 | 2

Hear hear!

Ruud5 | 21-08-23 | 17:18

Dit is net zo interessant als de verbranding van een bouquetreeks boekje. Niet dus.

Malle moer | 21-08-23 | 17:19

Boekverbranding is beknotten vrijheid van meningsuiting. Welk boek maakt niet uit

apek00l | 21-08-23 | 17:15 | 3

Nee, dat was boeken verbieden. Verbranden van je eigen bezit beknot niemands vvmu.

Malle moer | 21-08-23 | 17:18

lol hoe dan?

Trekhaas | 21-08-23 | 17:22

Dit klonk vast logisch toen je het bedacht.

John McClane | 21-08-23 | 17:24

If you are threatened or offended by people disagreeing, challenging or even ridiculing your faith, your faith can't be that strong. - Ricky Gervais

Tapu | 21-08-23 | 17:12 | 1

Het bewijs is dat op niet geloven een zware straf staat.

Mr.Crowley | 21-08-23 | 17:15

Alsof je in Turkije (of elk ander islamitisch land) niet een joker kan vinden die voor 10€ een bijbel wil verbranden of verscheuren. Waarom stuurt onze overheid niet een paar trokken die kant op om filmpjes te maken? Zijn we zo uitgepraat.

geheelvergeter | 21-08-23 | 17:12 | 3

Trollen

geheelvergeter | 21-08-23 | 17:15

Zou er hier iemand van wakker liggen?

Mr.Crowley | 21-08-23 | 17:17

Uitgepraat? LOL, die lui stoppen echt niet met hun slachtofferschap.

omwenteling | 21-08-23 | 17:17

Wat doen al die stenengooiers op straat?
Moeten ze niet werken?

Papa Jones | 21-08-23 | 17:11 | 1

En mag dat wel van de koran? En mag dat van de politie?

sjef-van-iekel | 21-08-23 | 17:27

brand er dan ook elke dag een, dan went het.

sokkenpluisje | 21-08-23 | 17:11

Hij is in ieder geval niet bang aangelegd.
Maar of het zo slim is?

laurentius | 21-08-23 | 17:11

Is de Turkse ambassadeur in Nederland eigenlijk op het matje geroepen toen de Turk Gökmen Tanis in een Utrechtse tram om zich heen begon te schieten?

MAD1950 | 21-08-23 | 17:11

De islam is niet zijn vriend. De mijne ook niet.

Plukkieplukkie | 21-08-23 | 17:10

Volgens mij doet die hele Pegida niet eens mee met de Tweede Kamer verkiezingen van 2023.
Overigens, als hij de Moslims echt boos wil krijgen moet ie tegenover een moskee op straat schijten en de Koran gebruiken om zijn gat af te vegen. Onder politiebewaking uiteraard.

Osdorpertje | 21-08-23 | 17:08

Waarom wordt zo'n stenengooier niet meteen in een politiebusje gerost?

Lorejas | 21-08-23 | 17:08 | 1

Ja, dat is de echte vraag.

Trekhaas | 21-08-23 | 17:24

Ik herinner me concertzaal Bataclan, de Boulevard in Nice, een Kerstmarkt in Duitsland en een aanslag in Manchester. Dan wat langer geleden de aanslagen op treinen in Madrid en Londen. En die opsomming gaat door en door en door ….
en.m.wikipedia.org/wiki/Islamic_terro...

theo-is-dood | 21-08-23 | 17:07 | 3

Ambassadeurs van Turkije en Marokko op het matje roepen na zo'n aanslag.

sioux_ | 21-08-23 | 17:10

De Nederlanders in Indonesië na WO2, Anders Breivik, Volkert van der Graaf, de Rote Armee Fraction...

Jan Laefcutte | 21-08-23 | 17:10

@Jan Laefcutte | 21-08-23 | 17:10: 1) ... En de Romeinen 50 v. Chr.
2) Telt niet mee
3) Telt niet mee
4) Komt niet hier vandaan

Nederlandop1 | 21-08-23 | 17:19

Wagensveld ga lekker door met wat je leuk vindt. Ik vind het een beetje kinderachtig en doe niet mee. Maar de regering mag niet zwichten voor de booslims die uitingen die hun niet welgevallig zijn willen verbieden

Sieg Hein | 21-08-23 | 17:04 | 1

Probleem met Wagenveld is, dat hij niet begrijpt dat een Booslim zomaar over kan gaan tot een Ploflim. En dat het dan niet hij is, maar onschuldige anderen die daar de consequenties van ondervinden.

En dat heeft niets te maken met angst hebben voor. Het is een zekerheid die gaat volgen.

Vervolgens is er geen enkele overheid die door zijn acties hun koers zal wijzigen om Wagenveld zijn zin te geven. Anders hadden overheden dit allang gedaan voordat Wagenveld überhaupt in beeld kwam.

Rotterdammert1965 | 21-08-23 | 17:28

Verbrand dan ook eens een Bijbel en een Thora. De reacties die dat losmaakt zeggen ook genoeg. Een beetje gegniffel en schouderophalen over een gestoorde gek, die je vooral niet teveel aandacht moet geven. De moslims reageren altijd als door een slang gebeten, en dat bewijst dat ze zeer intolerant zijn.

TurpinDick | 21-08-23 | 17:04 | 3

Joh!!

Houtje_Bekman | 21-08-23 | 17:04

Een thora? Probeer maar eens in het openbaar.

Grumpy_Old_Ed | 21-08-23 | 17:12

@Grumpy_Old_Ed | 21-08-23 | 17:12: Sweden https://edition.cnn.com/2023/07/14/europe/sweden-protest-israeli-embassy-intl/index.html
Israel veroordeelt het, maar ik zie geen rellen uitbreken of doodswensen uitgesproken worden als je het zou doen.

TurpinDick | 21-08-23 | 17:19

Edwin is een aparte stormram, meeste Newton-pijn bij de botsing tegen de Ned.deur. Toch moeten alle simpele wegwuivers van die "flap" heel goed gaan nadenken, Nederland had zich na de 50-60-ger fimpjes van Haanstra heel wat rustiger en welvarender op de "nieuwe" tijd kunnen voorbereiden. De randstad is qua bestuur/onderwijs al kompleet weggegeven, ik voorspel U dat het binnenkort in de "provincie" zo.... niet gaat lukken. Nederland is weggegeven en de exotische zand-"ontvangers" beseffen het 100x beter dan de boertjes en kerkzangers van het scheve kerkje.

hagelkruis | 21-08-23 | 17:03
-weggejorist en opgerot-
Madame Poitiers | 21-08-23 | 17:03 | 2
-weggejorist-
theo-is-dood | 21-08-23 | 17:04
-weggejorist-
Madame Poitiers | 21-08-23 | 17:06

Kan Edwin niet beter publiekelijk naaktmodelen schilderen?

B.agger | 21-08-23 | 17:01

Wanneer zijn ze een keer niet boos..

Nederlanddraaitdoor | 21-08-23 | 17:00 | 1

Goeie vraag!

Ehm, ehm, ehm...

pan.met.de.jet | 21-08-23 | 17:14

Hmm, ik mag Wagensveld wel, hij heeft tenminste lef door ze te laten zien dat hun geloof niet past in Nederland...... wij een overwegend Christelijk/Joodse cultuur hebben met de daarbij behorende normen en waarden.

Keyboardspeler | 21-08-23 | 16:59 | 5

@Jan Laefcutte | 21-08-23 | 17:03:
U heeft het gesnopen. Hulde.

Houtje_Bekman | 21-08-23 | 17:06

@theo-is-dood | 21-08-23 | 17:03: dat lijstje is een lijst en vult een boek van telefoonboekformaat. De tijd van strafregels schrijven is voorbij.

Sieg Hein | 21-08-23 | 17:08

"wij een overwegend Christelijk/Joodse cultuur hebben met de daarbij behorende normen en waarden.''

Daar is die mongool van een Wagensveld dan wel een hele sneue vertegenwoordiger van met zijn boekverbrandingen/verscheuringen.

Dr_Johnson | 21-08-23 | 17:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Een schoolgenootje van mij verscheurde ooit in een boze bui een Donald Duck. Dat vond ik pas kwetsend!

UnderTheDevil | 21-08-23 | 16:59 | 3

Dat gaat inderdaad ver. Heb je zijn meester toen ontboden?

John McClane | 21-08-23 | 17:10

Heiligschennis!

TurpinDick | 21-08-23 | 17:15

Zo verscheurde mijn vader ooit enkele Play Boys.
De mooiste bewaarde hij natuurlijk.

pan.met.de.jet | 21-08-23 | 17:16

Morgen het dagboek van Anne Frank voor de Israëlische ambassade? Of een Tora? Zit je dezelfde dag vast wegens antisemitisme.

Ik heb niks met de islam, vind eigenlijk iedereen die in een denkbeeldig vriendje gelooft geestelijk beperkt. Maar dit is gewoon een vorm van racisme, en in een beschaafd westers land kan dat niet.

Grumpy_Old_Ed | 21-08-23 | 16:59 | 10

@Grumpy_Old_Ed | 21-08-23 | 17:15: het vertonen van een film als "Life of Brian" hoort/hoorde destijds volgens u ook niet thuis in een beschaving?

nick666 | 21-08-23 | 17:19

@Grumpy_Old_Ed | 21-08-23 | 17:15:
"k verbied niks, duidt aan dat zoiets niet thuishoort in een beschaving."
U doelt op de Islam? die homos dood willen? Rn niet gelovigen? En ga zo maar door? Nee dat hoort thuis in een samenleving... grapjas.

Is dit nog nieuws? | 21-08-23 | 17:34
▼ 7 antwoorden verborgen

Koranverbranden, ach het houdt ze van de straat.

Pretzel Logic | 21-08-23 | 16:56

Kijktip voor de Musulmannen: youtu.be/ceS_jkKjIgo
En die Wagensveld is ook maar een stakker.

Beide kampen 0 punten.

Jan Laefcutte | 21-08-23 | 16:55

Ik vraag me wel af waar zijn haat vandaan komt? Heeft hij ooit iets slechts meegemaakt privé met moslims?

korenslager | 21-08-23 | 16:55 | 2

Hij heeft ze op straat gezien denk ik, net als ik bij nader inzien.

uisge baugh | 21-08-23 | 16:58

Waarom moet dat prive? Hij heeft genoeg gezien. Wij allemaal wel. Ik in ieder geval. Weg met de islam.

Normpje | 21-08-23 | 17:00

Edwin Wagensveld is niet bijster slim.
Vrijheid van meningsuiting is prima.
Boek kunnen verscheuren/verbranden is ook best.

De vraag is alleen wat je daarmee wenst te bereiken, buiten het feit dat je er andere mee in gevaar brengt. Je komt er geen millimeter mee vooruit.
Maar goed hij heeft zijn 5 minutes of fame weer mee.

Rotterdammert1965 | 21-08-23 | 16:54 | 4

@nick666 | 21-08-23 | 16:59: Alsof we dat niet weten dat de Islam niet echt een aanwinst is voor de Westerse wereld

Degene die hij probeert te overtuigen, zijn niet te overtuigen.
Zeker niet op deze manier.
Hij bereikt er naar mijn mening alleen het tegenovergestelde mee.

Rotterdammert1965 | 21-08-23 | 17:22

@Rotterdammert1965 | 21-08-23 | 17:22: het is bij de gemiddelde Nederlandse stemgerechtigde blijkbaar nog steeds niet voldoende doorgedrongen dat we een serieus probleem hebben met islam(fundamentalisme) in NL.

nick666 | 21-08-23 | 17:32

@Rotterdammert1965 | 21-08-23 | 17:22: Wat is dan de suggestie? verder bukken? Welkom? Toegeven aan het gezeik van Turkije? Naaktstranden verbieden? Geen alcohol meer verkopen in supermarkten? Politie met hoofddoekjes op?

Is dit nog nieuws? | 21-08-23 | 17:32
▼ 1 antwoord verborgen

ik vind de man eng.. Ik zou het echter geweldig vinden als hij een bbq zou organiseren bij een grote moskee. Wel lekker een paar biggen aan het pit mmmmm

richardsp1 | 21-08-23 | 16:53 | 1

Heeft ie ook al geprobeerd zo'n BBQ.
Ging ook niet helemaal lekker.

Rotterdammert1965 | 21-08-23 | 16:54

Nou nou, die Wagensveld. Maar nog zieliger is natuurlijk het complete gebrek aan relativeringsvermogen van de immer bozige Turreke uit Erdostan dat ze niet kunnen inzien wat een complete loser die Wagensveld is.

_pacman_ | 21-08-23 | 16:52

Voorzover mij bekend is het op Nederlands grondgebied niet verboden om boeken te verscheuren. Dit geldt ook voor religieus-gerelateerde literatuur/lectuur.
Dus waar bemoeit Turkije zich mee?

nick666 | 21-08-23 | 16:52 | 5

Kritiek leveren op anderen, kun je reclame mee maken voor je eigen aanhang.
Hebben hier in Nederland toch ook.

AdvocatusDiaboli | 21-08-23 | 18:25

Hier geldt vrijheid van meningsuiting, daar niet. Turkse ambassadeur op het matje roepen en snel!

J.Dokstijl | 21-08-23 | 19:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat die mensen zich daar zo druk over maken. Gekwest zijn is een keuze. Je kunt 'm ook uitlachen en doorgaan met je leven.

Trekhaas | 21-08-23 | 16:52 | 3

Of je kan gewoon de Turkse ambassade sluiten. Onze normen en warden. Waarom bukken voor islamitische lange tenen? Eet jij varkensvlees? drink je bier?

Is dit nog nieuws? | 21-08-23 | 17:26

@Is dit nog nieuws? | 21-08-23 | 17:26: lol waar heb jij het nou weer over?

Trekhaas | 21-08-23 | 17:37

@Is dit nog nieuws? | 21-08-23 | 17:26: Dat van het bier en varkensvlees komt ook nog wel een keer aan de orde ben ik bang.
Bij NY pizza alvast halal-ham en ik zie opvallend vaak caissières met handschoentjes.

bitterpete | 21-08-23 | 18:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland