Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Turkije heel erg boos om Edwin Wagensveld

Ambassadeur moet op het matje komen

Social

Edwin Wagensveld heeft Turkije heel erg böös gemaakt. De dorpsgek van Pegida scheurde in Den Haag wat pagina's uit de Fabeltjeskrant en nu zijn er een paar Turken op de besneden pik getrapt. De ambassadeur moet zelfs op het matje komen. De ambassadeur kennende (dat doen we niet, maar we kennen Nederland een beetje) kruipt natuurlijk vol gas in de reet van die kwade Turken, want hun staatshoofd mag zonder enig probleem de achterlijkste dingen roepen over Nederland, maar als de grillmeister met de koran staat te zwaaien zijn ze totaal over de zeik. Doel Wagensveld: "Aantonen dat het niet kan zonder dat het geweld tot gevolg heeft." Nou, hij is wel goed op weg, onze Ed.

Social

Reaguursels

Inloggen

Waarom die woede om het verbranden van een Koran? Ze hebben er meer dan genoeg....

Sans Comique | 24-01-23 | 19:16

Even een check bij Open Doors en denk dat ze wel gelijk hebben.
www.opendoors.nl/ranglijst/turkije/

Turkije moet eerst maar eens naar de eigen tolerantie naar niet moslims kijken voor het een grote muil opentrekt naar landen waar het veel beter toeven is voor aanhangers van godsdiensten die in Europa redelijk nieuw zijn.

Nuuk | 24-01-23 | 18:13

Als moslims de Koran alleen nog maar digitaal uitbrengen, dan kan die ook niet zomaar op straat verbrand worden (tenzij iemand zijn apparaat in de fik steekt).
Probleem opgelost voor Erdogan.

Oh wacht - dat draagt natuurlijk niet bij aan zijn herverkiezing...

oh no | 24-01-23 | 18:03

Gek genoeg gedraagt betrokkene zich een beetje woke-achtig, maar dan over een iets andere as: je geroepen voelen om tegen tradities, overtuigingen en religies aan te trappen duidt nadrukkelijk op onderliggende ontevredenheid, plus het onvermogen om dit te erkennen en er dus iets aan doen.
Meneer zou er goed aan doen wat meer aandacht aan zichzelf te geven, in plaats van de hele buitenwereld de schuld te geven van zijn eigen, overduidelijke miserabele leven. Gelukkige mensen doen zoiets niet.

Homer P. Simpson | 24-01-23 | 17:49

Rare mensen die het nodig vinden om een ander te schofferen... Ik vraag me werkelijk af wie zo dom zijn om te denken dat dit helpt, wat een treurige meneer dit.

Homer P. Simpson | 24-01-23 | 17:43 | 3

Ach, het brengt wel een discussie op gang.

Papa Jones | 24-01-23 | 17:55

Het is maar papier.

ceriel82 | 24-01-23 | 18:31

Respect voor de mening van de ander, ook al ben je het er niet mee eens, dat is vrije meningsuiting.

ebonk | 24-01-23 | 19:24

Misschien is het een idee de bankrekening van die koranverbrander eens na te kijken. De Russen zullen blij zijn met geen extra NATO landen.

meneer Q | 24-01-23 | 17:17
-weggejorist-
PetervanderHoop | 24-01-23 | 16:52

Goeie actie van Edwin: Sommige mensen denken dat ze andere mensen iets mogen opleggen vanwege wat sprookjes uit het verleden. Dan vraag je erom dat daar een reactie bijvoorbeeld in de vorm van een privocatie tegenover staat. Dat dat niet getolereerd wordt door fascistische moslims bewijst zijn gelijk!!

Geilbaard | 24-01-23 | 16:35 | 6

@Dr_Johnson | 24-01-23 | 16:46:

"Waarom zou je dat niet tolereren?''

''Werkelijk, zou je dat ook maar ene flying fuck interesseren?''

Tsja, ik heb zelf ook wel kritiek op bepaalde aspecten van Nederland en de Nederlandse samenleving, maar toch ben ik ook altijd vaak wel trots op Nederlandje, zeker naar heel veel buitenlanden toe waar het met de rechtsstaat en de mensenrechten en de voorzieningen en de vrijheid stukken minder gesteld is. En als ze dan uitgerekend in dat soort landen Nederlandse vlaggen (zouden) gaan verbranden, ja, dan doet me dat wel iets, ja.

Die complete nihilistische houding van jullie is mij vreemd, ben ik bang.

Dr_Johnson | 24-01-23 | 17:39

Dit land is gebouwd daar mensen die in sprookjes geloven. Ga een keer op zondag op een dorpsplein voor de uitgaande kerk staan in een plaatse op de Veluwe om een Bijbel te verbranden, en kijk eens wat voor (terechte) reacties dat oplevert.
Man, ga terug naar je steiger en metsel een muurtje of zo.

Homer P. Simpson | 24-01-23 | 17:45

@Dr_Johnson | 24-01-23 | 16:46: Als je iets koopt is het van jou en mag je er volgens mij mee doen wat je wil. Hij had de velletjes ook op zijn wc neer kunnen leggen en er zijn achterwerk mee afvegen ipv met toiletpapier?

brie-de-penis | 24-01-23 | 17:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Zeg als ik de Donald duck verscheur gaat er toch ook niemand huilen. Tis is nou niet alsof het de laatste is

Flow82 | 24-01-23 | 16:19 | 2

Jesuschrist.

Dr_Johnson | 24-01-23 | 16:25

Ja maar moslims zijn heel bijzonder hoor.

Ride_On | 24-01-23 | 19:30

Moeten we nu vrezen dat we uit de NAVO moeten van ome Erdo.

I.Q. NUL | 24-01-23 | 16:10 | 1

Ik zou er wel voorstander van zijn dat iedereen de navo verlaat en dan een navo 2.0 oprichten door alle voormalige leden maar dan zónder Turkije en mét de Zweden en Finnen.

Ride_On | 24-01-23 | 19:33

Grote ballen heeft Edwin in ieder geval

schillenboer | 24-01-23 | 15:57

Als in Antalya de plaatselijke dorpsgek zijn leuter tussen een bijbel doet, dan wordt hier de Turkse ambassadeur toch ook niet op het matje geroepen. En dat is eigenlijk precies wat je er mee moet doen geen ruchtbaarheid en geen podium geven. Door deze actie heeft Edwin Wagensveld mooi weer de onderklasse van de islamitische gemeenschap op de kast gekregen want op de bekende socials vliegen de bedreigingen en de erge ziektes je alweer om de oren.

Dikkebobbie | 24-01-23 | 15:27 | 1

Zolang ze er nog zo boos om worden blijft het een moedige actie. Edwin is een held.

ebonk | 24-01-23 | 19:30

Het verschil tussen een (behoorlijk) vrije democratie en een religieuze dictatuur.

Gerf | 24-01-23 | 14:41

Tja,

BrulTürk Erdogan staat er slecht voor in de peilingen (vanwege economisch wanbeleid), dus deze demagoog grijpt gretig elke kans aan om het religieuze electoraat aan te kunnen spreken.

Opmerkelijk dat een deel van het nationalistische, Ataturk aanbiddende, Turkse electoraat 100 jaar na het door deze Ataturk (die juist een streng (!) seculiere staat nastreefde) gestichte Turkse republiek zich hierdoor zou laten beïnvloeden. Datzelfde geldt trouwens ook voor dat (randdebiele) deel van de zogenaamde Nederturken.

Ik las laatst (waar weet ik niet meer, kan via een link van GS zijn) een (krant?)artikel, waarin de strekking was dat de auteur ‘rechtse’ mensen zat te bespotten. Dit omdat sommigen roepen dat ‘je tegenwoordig niets meer mag zeggen’. Dat zou dan volgens de auteur komen van ‘zielepoten’ die gewoon niet met een ‘inclusieve’ samenleving om zouden kunnen gaan.
Zoiets in ieder geval.

Ik moest toen meteen denken aan deze meneer Wagensveld. Hoe hij een paar jaar geleden moest wegvluchten omdat hij een barbecue met varkensvlees voor een moskee zette (dat was op openbare ruimte). En andere acties waar hij zich tegen de invloed van de islam uitte en vanwege zijn protestacties met agressief moslimpubliek te kampen had.

En aan de Deense Cartoon-kwestie. Kijk eens naar wat die tekenaar te verduren heeft gehad (hij werd o.a. thuis opgezocht door een Somaliër die hem wilde belagen. Een asielzoeker - het zal geen kennismigrant zijn geweest - dus).

En uiteraard aan Geert Wilders, die al ruim 18 jaar 24/7 moet worden bewaakt, omdat moslimtuig hem zolang al letterlijk wil vermoorden.

En er zijn verder meer dan zat voorbeelden te noemen van aanslagen door al dan niet hier geboren moslimtuig in West-Europa op mensen die gebruik maakten van hun vrijheid van meningsuiting om iets over de islam, hun profeet of hun verzonnen vriendje te zeggen.

Soms zeiden ze zelfs helemaal niets. Zij werden simpelweg vermoord omdat ze anders- of niet-gelovigen waren (overigens werden ook moslims door dat tuig vermoord) en als legitiem doelwit werden- en worden gezien.

Inmiddels is dit een grijsgedraaide plaat. We kennen de verhalen (helaas) allemaal.

Maar wat je ook van Wagensvelds actie (of hemzelf) vindt, hij moet dit in ons land wel kunnen blijven doen.

Want anders krijg je een land waar een minderheid aan moslim-tuig voor jou in JOUW land gaat DICTEREN wat je wel en niet mag zeggen. En dan is het hek van de dam; zij zullen dan namelijk steeds verder gaan in het bepalen wat je wel en niet in je eigen land mag zeggen en doen.

Dus wat mij betreft moet Wagensveld z’n acties gewoon blijven kunnen voeren. Hoeveel moslim- en deug(!)mensen ook zeggen dat het ‘niet mag’.

Iemand moet duidelijk maken dat Nederland zich niet de wet laat voorschrijven door mensen die zelf, of wier voorouders, uit islamitische (pauper)landen komen en niet willen accepteren dat de Nederlandse wetten en de Nederlandse samenleving dit nu eenmaal toestaat.

Bevalt het je niet? Ga dan lekker (terug) naar Turkije, Marokko, Syrië, Jemen, Algerije, Libië, Egypte, Afghanistan, Pakistan, Soedan, Somalië, Irak of welk ander shithole country jij (en/of je voorouders) ook vandaan komt en in armoede leefde.

Uiteraard vervalt dan wel je recht op bijstand, zorg- en huurtoeslag, je sociale huurwoning, gezondheidzorg en andere voorzieningen waarop jij als netto-ontvanger van belastinggeld ‘recht’ op had en die de Nederlandse samenleving voor jou (waarschijnlijk jouw hele leven lang al) voor betaalt.

Vraag dan maar aan ‘Allah’ of die je gratis vreten voortaan voor je betaalt.

Kompromat | 24-01-23 | 14:16 | 2

Juistum......

Moeimaker | 24-01-23 | 14:49

Allah heeft al wat dingetjes geregeld hoor: (s)linkse sneeuwvlokjes, welkomstteam, dubbele maten in een seculiere samenleving, etc.

DankeSchon | 24-01-23 | 15:08

In Nederland had je op een gegeven moment de beeldenstorm. Beetje vergelijkbaar wel want toen werden ook heilige dingen vernield. Uiteindelijk is onze samenleving er vrijer door geworden.

Hadena | 24-01-23 | 14:14 | 1

Je weet dat de beeldenstorm door de protestanten is uitgevoerd om hun kritiek te uiten op de Rooms-Katholieke kerk en het bewind van koning Filips II, de vervolging van niet-Katholieken door de Spaanse inquisitie en het gezag van de Spanjaarden. En dat daarna, indirect gestuurd, de tachtigjarige oorlog uitbrak? Dat de beeldenstorm een uiting van de onvrede jegens de heerschappij was en niet alleen tegen een kerk? Sterker nog: de protestanten waren net zo gelovig, maar op een andere manier.

Kortom: ik weet niet of jouw vergelijking stand houdt.

DankeSchon | 24-01-23 | 15:15

In Zweden deden ze het ook en nu mogen ze niet meer bij de NAVO. Finland gaat nog, maar ook daar heeft Ville Ranta een hele gemene spotprent in een van de grootste kranten gezet, dus Erdo ook daar over de zijk. Zo blijkt maar weer dat samenwerken met moslims helemaal niet kan.

Hadena | 24-01-23 | 14:10 | 1

Het is zonder meer geoorloofd wat hij doet en tevens heel dapper. Want de overheid kruipt bij dergelijks in haar hol en laat haar burgers verrekken

bart2653 | 24-01-23 | 14:17

De VK schrijft:
‘Dit is zo mooi’: in Arnhem is de grootste islamitische begraafplaats van West-Europa geopend.
Zal Erdogan wel blij zijn.

pejoar | 24-01-23 | 14:01 | 3

En ze mogen nooit verplaatst worden, wat bij de gristenen regelmatig gebeurd zelfs onder dwang

pejoar | 24-01-23 | 14:03

Eeuwig kwijt die kostbare grond.

Wattman | 24-01-23 | 14:05

Verspilling van grond in ons kleine landje. En ze blijven maar instromen en vermegvuldigen.

inCol | 24-01-23 | 14:26

Ik zag deze week weer eens de film “Bravehart”. Vrijheid is een groot goed en moet gekoesterd worden, koste wat het kost.

Leffe Blonde | 24-01-23 | 13:51

Alle Grijze Wolven terug naar Turkije!

Après toi | 24-01-23 | 13:37 | 1

Alle racistische en fascistische bewegingen naar Turkije! Het spirituele en mythologisch fascisme en racisme is sterk in Turkije. Ze kunnen het vast goed met elkaar vinden. Zo niet, dan is Rusland ook een goede optie om ons afval te dumpen.

Ndranghitiari | 24-01-23 | 13:48

In hetzelfde straatje zit de vernietiging van islamitische architectuur door moslims onderling: de minaret van de Omajjadenmoskee van Aleppo, de Ottomaanse architectuur in Mekka, talloze kleine moskeeën, gebouwen uit de tijd van de Profeet, etc. Om dan nog te zwijgen over de vernielzucht naar wat andere beschavingen hebben nagelaten...

Diotima | 24-01-23 | 13:31

Niets aan de hand mensah. Er zijn er nog miljoenen exemplaren over.

upgent | 24-01-23 | 13:28

Als je ze terug wil pakken moet je het hebben over al die korans die verloren zijn gegaan bij (bom)aanvallen op moskeeën. Maar als ze het onderling doen zijn de tenen een stuk korter kennelijk.

Diotima | 24-01-23 | 13:22

Turkije moet zich hier wel aan ergeren want het water staat Erdogan aan de lippen bij de nieuwe verkiezingen. Elke afleiding-misleiding wordt dus dankbaar aangegrepen.

jan huppeldepup | 24-01-23 | 13:19

Die Wagensveld is een vervelende klier, toch geeft men hem steeds gelijk in de reacties op z’n sneue optredens. Bijzonder

Humsico | 24-01-23 | 13:18 | 2

Het mag wat hij doet.

Après toi | 24-01-23 | 13:37

@Après toi | 24-01-23 | 13:37: Zeker, hij zegt ook dat het haatreacties zal oproepen. Uit de reactie van Turkije kunnje opmaken dat ie gelijk krijgt.
Je zou, als moslim, ook kunnen zeggen; Laat die Wagensveld t bekijken, ik ga weer verder met m’n leven. Maar nee

Humsico | 24-01-23 | 15:20

Vraagje: wanneer is de laatste keer dat er een positief nieuwsbericht uit Turkije kwam.

fuqatar | 24-01-23 | 13:10 | 1

Ik denk het weerbericht.

Nuchternederland | 24-01-23 | 13:37

Wat is het ook een sneu figuur. Hij schijnt altijd heel blij te zijn als hij weer eens wat rotzooi trapt omdat zijn verkoopcijfers omhoog gaan. Hij is 'legale' wapenhandelaar in Duitsland. Vervelende vent.

Schout-bij-Nacht-J | 24-01-23 | 13:08 | 1

je kunt van hem vinden wat je wilt, maar hij is inderdaad een legale wapenhandelaar. Zoek anders de wapenwet eens op voordat je insinueert.

Nuchternederland | 24-01-23 | 13:38

Alleen extreem domme mensen nemen hier aanstoot aan! Echt hele intens domme mensen.

DavidleeRoth | 24-01-23 | 13:06

Als je je hier als land ( Turkije ) aan ergert zou ik gaan twijfelen aan mijn gezonde verstand.

Uw Verzekeringsadvis | 24-01-23 | 13:04

Boekverbranden is raarrr. Welk boek dan ook.

apek00l | 24-01-23 | 13:00 | 3

Ik vind de gevolgen bij het verbranden van een bepaald boek veel raarrrderder.

Kowalski11 | 24-01-23 | 13:05

Als een jood schrijft in een boek dat 1 + 1 = 2, dan moet het boek op de brandstapel van de nazi's, maar als een nazi hetzelfde schrijft is het goed.
Waar ben je dan mee bezig.
Niet met waarheidsvinding of hoe het echt zit.

AdvocatusDiaboli | 24-01-23 | 13:07

Ik snap het wel met die energieprijzen.

ebonk | 24-01-23 | 19:41

Is toch niet zo vreemd? In die streken wordt niet aan wederkerigheid gedaan. De Gulden Regel geldt niet voor de kufar. Alleen het recht van de sterkste geldt daar.

Chuck the plant | 24-01-23 | 12:49 | 2

Islam betekent letterlijk onderwerping, en dat is inderdaad naar 1 kant toe.

martymcfly | 24-01-23 | 12:53

Niet alles wat mag moet je willen.
Boekie scheuren en dan handwrijvend wachten op de reactie die ongetwijfeld gaat komen.
En dan “zie je wel” zeggen.
Koud kunstje.
En wie weet, komen er wraakacties waarbij andere mensen dan weer gevaar lopen, om dan nóg een keer “zie je wel” te kunnen roepen.
Kijk, ik vind de islam ook best wel Köt, maar het vernielen van hun heilige boek vin’k onnodig.
Ik spreek me liever uit, of schrijf het van me af.
Bij deze…
Ik vind de islam een intolerante religie, cultuur, ideologie of hoe je het ook wilt noemen.
Vrouwonvriendelijk, homohatend, vaak antisemitisch.
En de extreme islamisten zijn een gevaar voor de hele wereld.
Ziezo! Ik heb ‘t gezegd.

Ruimedenker | 24-01-23 | 12:48 | 9

@Ruimedenker | 24-01-23 | 13:04: ik heb gezien hoeveel effect het had bij Salman Rushdie. Ik kies voor optie twee. De agressor is in dit geval de Haatbaard. Die zijn begonnen met het verbranden van vlaggen, boeken en het ophangen van andersdenkenden. U leeft duidelijk nog in de hippietijd

Linke Soep | 24-01-23 | 13:16

@Linke Soep | 24-01-23 | 13:16:
Wanneer zie ik jou terug op Twitter?
Kan niet wachten tot de volgende Koran verbranding.
Laat je het even weten?
Of heb je alleen maar een grote smoel…

Ruimedenker | 24-01-23 | 13:18

Held ....

bart2653 | 24-01-23 | 14:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Eens zien wat Rutte doet als ze in Istanbul een bijbel verbranden....

NLerinTR | 24-01-23 | 12:47 | 1

Boem raak. Ergens heeft Edwin gelijk. Volkomen zelfs.

Dr. Worstenbroodje | 24-01-23 | 13:03

De politieke islam verdeelt helaas velen, en wordt misbruikt als reden voor oorlog (jihad), misdrijven (eerwraak), moderne slavernij (gedwongen uithuwelijken) en is in strijd met vele mensenrechten: gelijkheid van rechten, discriminatieverbod, familierecht, recht op een eerlijk proces, vrijheid van religie, recht op onderwijs, recht op vrije arbeidskeuze, folterverbod, recht op privacy, vrijheid van vereniging en demonstratie, recht op vvmu, recht op asiel, recht op vrije partnerkeuze, onschuldpresumptie, recht op leven en verbod op doodstraffen.

Wow, dat zijn bijna alle mensenrechten dus!!

Iedere islamitisch-politieke stroming die het geloof misbruikt om onderdrukking, misdaden tegen de menselijkheid, dictatuur en tirannie te rechtvaardigen, roept zelf ertoe op korans te verbranden omdat ze zelf die boeken als hét leidinggevende symbool van hun politiek presenteren. Een symbool waarvan, volgens hen, iedereen gehorig en onderdanig moet zijn, of ... kop eraf!

Je moet wel een hele grote blinde vlek hebben om dan vervolgens niet te begrijpen waarom, en te veroordelen dat mensen dan de koran verbranden.


En voordat iemand roept, 'Ja maar, en de bijbel dan...
web.archive.org/web/20090526012402/ht...
www.asianews.it/news-en/Islamic-threa...
www.reddit.com/r/tifu/comments/agmare...
www.jesuschristformuslims.com/why-do-...

En misschien heeft deze man wel gelijk.

"appears to smoke marijuana rolled in pages from the religious texts, before rating which "burns better".
www.brisbanetimes.com.au/national/que...

Erdogan moet zijn religie grote mond houden. Beter rolt hij een paar jointjes ervan. Net als die meneer uit Brisbane.

gaffelbaard | 24-01-23 | 12:47

Boekverbrandingen zijn eindeloos sneu. Bovendien is dit wel een hele goedkope en makkelijke manier om aandacht te trekken. Het is niet alsof heel Nederland al lang weet dat in islamitische kringen de dogmatiek even sterk aanwezig is als bij klimaathysterici (alhoewel er ook een flinke groep is die net doet alsof dit niet zo is).
Waar de laatste groep niet verder komt dan sneue lijmacties en hinderlijke blokeeracties grijpt de eerste groep eerder naar geweld.
En verder kan Erdogan natuurlijk keihard de tyfus krijgen en vraag ik me af waarom dat sneue driftkikkertje überhaupt nog serieus wordt genomen.
Maar dan kijk ik om me heen zie een: Timmerfrans; een Jan Paternotte; een Mark Rutte; Thierry Baudet; een Gerda Simons; hysterische woke-maffia; moeilijke klimaatactivisten; sneue complotwappies en dan denk ik: kunnen we die lui niet gewoon negeren?

Zoek het allemaal lekker uit met je achterlijke ideologieën en theologieën.

ratelaar | 24-01-23 | 12:41

Sowieso is een Koran meer dan papier en drukinkt.
Die mensen die in Zweden een Koran staan te verbranden staan er een beetje dom bij te lachen, maar hebben de Koran zelf niet gelezen.
Dus ze weten helemaal niet wat ze verbranden.
Dus symbolisch werkt het helemaal niet.
De gemiddelde moslim kan hier dus ook niet veel mee. Korans genoeg in de wereld en online.

Maar degenen die aan boeken-verbranding doen, zijn meestal niet de mensen die veel lezen, maar vooral veel schreeuwen.
Omdat daarom.

AdvocatusDiaboli | 24-01-23 | 12:38

Erdogan maakt alleen herrie over de Koran-verbranding voor de PR.
Het is een spelletje.
Om te laten zien dat hij een goede gelovige is.
En om de boel een beetje op te stoken natuurlijk.

En het is meten met twee maten inderdaad, maar dat kom je wel vaker tegen bij mensen die nog niet door het verlichtings-denken heen zijn gegaan en niet kunnen uitleggen op basis waarvan zij een monopolie op de waarheid denken te hebben.

AdvocatusDiaboli | 24-01-23 | 12:35 | 1

"Erdogan maakt alleen herrie over de Koran-verbranding voor de PR.
Het is een spelletje.
Om te laten zien dat hij een goede gelovige is.
En om de boel een beetje op te stoken natuurlijk."

Spot on!
Erdo wil al langere tijd de leider van de OIC (een soort van moslim-EU) zijn. Maar de religekke moslimlanden zoals Iran en SA hebben veel macht. Het helpt Erdogan dus als hij zichzelf voordoet als een vrome inquisitie-moslim die een religieuze strijd tegen "het westen" voert.

gaffelbaard | 24-01-23 | 12:52

Hopelijk de laatste maanden van het tijdperk erdogan. Ik gun de turken een president die aansluiting zoekt bij de 21ste eeuw. De huidige grijpt terug naar de middeleeuwen.

bamitoren | 24-01-23 | 12:29 | 2

Reken er maar niet op. Oppositie is kalt gesteld, alle officiële organen ontdaan van alles wat ook maar enigzins anti erdo was. De oorlog tegen de koerden geïntensiveerd de afgelopen maanden. En sowieso is 50% van het stemvee letterlijk te dom om hun eigen reet af te vegen dus die geloven elk narratief dat de sultan hen voorschoteld. En nu kan ie ook nog de oorlog in de Oekraïne gebruiken om z'n onvermogen te verbloemen de gigantische inflatie te beteugelen. Ome erdo gaat helemaal nergens heen...

Snoorderlag | 24-01-23 | 12:38

De huidige grijpt terug naar de middeleeuwen.

En de meerderheid van de Turken, ook de turken in NL, willen dat zelf ook zo. De meerderheid heeft voor Erdo gestemd.

gaffelbaard | 24-01-23 | 12:55

Edwin Wagensveld is het levende bewijs van de enorme bezuinigingen op de Geestelijke Gezondheidszorg. Hij is in goed gezelschap van Gideon van Meijeren, Willem Engel, Micha Kat, Joost Knevel, Janet Ossebaard en nog vele anderen. Veelal verwarde personen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis, die zo maar vrij in het rond mogen lopen en hun gif mogen verspreiden.

johnyl | 24-01-23 | 12:29 | 1
-weggejorist-
Mongeaulie waarsguwt | 24-01-23 | 13:00
-weggejorist-
bergsbeklimmer | 24-01-23 | 12:27 | 1

Sinds wanneer heeft de grote imaginaire chef die erdoham uit Turkije gevraagd om zijn belangen te behartigen

geenjagergeenneeger | 24-01-23 | 12:25 | 1

Sinds het bijna verkiezingen zijn in Turkije.

Après toi | 24-01-23 | 13:39

( de Turkse reactie ):
Het is volgens de Turken maar weer eens duidelijk gemaakt dat "islamofobie,
discriminatie en vreemdelingenhaat geen grenzen kennen in Europa".
Jammer dat ze het niet snappen. Het enige wat hier duidelijk is gemaakt is dat dit het resultaat is van de jarenlange bezuinigingen op de GGZ en dat we dat als de donder moeten herstellen. En, o ja, onze ambassadeur heeft wel wat beters te doen dan te komen uitleggen dat wij die aambei van een Wagensveld net zo hinderlijk vinden als zij. Wat heeft dat geintje nou gekost? Kunnen we de rekening daarvan niet naar die papierkunstenaar zelf sturen?

Graaisnaaiert | 24-01-23 | 12:13

In Nederland anno 2023 moet dit gewoon kunnen. Prima actie.

Toede_Le_Dokie | 24-01-23 | 12:13 | 2

Dat moet niet kunnen, omdat het een totale zinloze actie is bedoeld om te provoceren en niks anders.

johnyl | 24-01-23 | 12:31

@johnyl | 24-01-23 | 12:31: maar het mag wel. Erdogan heeft hier niks te zeggen. In Nederland heb je het recht om te beledigen. En beledigt zijn is een keuze.

Franciscus Borchwerf | 24-01-23 | 12:48

Erdogan heeft een deal met Putin, Zweden niet bij de NAVO. Hij grijpt zijn sprookjesboek nu aan om dat te verwezenlijken.

Wattman | 24-01-23 | 12:12

Ik moet wel zeggen dat die wagenveld ballen heeft. zeker als je bedenkt hoeveel andere bedreigt worden met geweld. of zouden zelfs de meeste baarden in de gaten hebben dat het een complete randdebiel is? En dat hij binnenkort een van Doorntje doet of zo?

miko | 24-01-23 | 12:12 | 1

Gekken hebben geen ballen. Gekken vinden dit normaal gedrag. Categorie: "oh, dit is stom, dit moet stuk". Hij kwijlt er nog net niet bij, maar verder...

Graaisnaaiert | 24-01-23 | 12:14

nu zijn Turken ook boos als je toetererrrrt op het verkeerde moment of ze te lang aankijkt maar hey Wagensveld mag van mij 10 jaar de Turkse cel in hoor

Petroselinum crispum | 24-01-23 | 12:09 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

Voorgestelde tekst voor ambassadeur:
"Ies geen koeltur, erdoflap, ies *wet* dat dit mag.
.
Enne nu ik hier toch zit, kunnen we het nog even hebben
over de *illegale* discrimatie en eerwraak geweld van je volgers hier?"

hotmint | 24-01-23 | 12:08

Hebben we al excuses gehad van Turkije toen ze ons consulaat in Istanboel hadden bezoedeld met hun gore poten en onze vlag naar beneden hebben gehaald en de Turkse vlag hadden gehezen op óns grondgebied?
Nee? Dan lekker een dikke middelvinger naar die snorremansen.

-PR- | 24-01-23 | 12:08

Van mij mag iedere koran ter wereld verbrand / verscheurd worden. Maar al die keren heeft het niets opgeleverd.
Als pegida iets wil doen, herschrijven ze de koran, en halen alle haat jegens ongelovigen er uit. Vervolgens biedt je het aan, aan de regering met het verzoek alleen deze versie toe te staan.
Dan krijg je echt discussie.

Andersdenkend | 24-01-23 | 12:05 | 2

Ja, dat is een leuk idee.

Ben benieuwd wat Wagensveld van vrouwen vindt, bijvoorbeeld.

Ik bedoel, of de Koran er véél beter van wordt na de review van Wagensveld.

Papa Jones | 24-01-23 | 12:09

@Papa Jones | 24-01-23 | 12:09:
Hij zou zeker wat van vrouwen vinden als hij er eentje kon krijgen, ja. Maar helaas.

Graaisnaaiert | 24-01-23 | 12:21

Het vervelende is dat Turkije de gas-doorvoer doet vanuit Rusland. We gaan dus steeds meer islamiseren. Het vrije westen in de vorm van Duitsland had zelf een gasleiding, maar die hebben ze laten opblazen en ze repareren 'm niet. Gas via Turkeije afnemen is namelijk goed en direct via Rusland Haram.

helodia | 24-01-23 | 12:03 | 1

Wat is dit nou weer voor gezwets?

De_fluitlokker | 24-01-23 | 12:06

Allebei de landen hun grootste klaphark uit laten vaardigen, wij edje Turkije............. ( Hier naam van de in uw ogen grootste klaphark van Turkije invullen)
En it giet oan!
Het land van de laatste staande man heeft gelijk
Past wel in het primitieve botte bijl narratief van dit conflictje

deathchant | 24-01-23 | 12:03

Ik vind de actie meh, maar het feit dat hij werd gedwarsboomd om het te doen vind ik erg. Op het moment dat hij wordt beperkt uit angst voor de reactie van een groepje haatbaarden zijn we verkeerd bezit in NL. Je zou bij wijze van wc papier moeten kunnen kopen met koran teksten. Misschien smakeloos en respect loos, maar ja wel vrijheid om dat te doen. Het inperken van vrijheid mbt islam is een salami taktiek. Steeds een beetje minder vrijheid. 30 jaar geleden maalde niemand om een verbrande koran.

GPZ550 | 24-01-23 | 12:02 | 1

Wc papier met Nederlandse bijbelteksten had je in Roemenië, lang geleden. Ze moesten onze bijbels niet maar hergebruikt en ze wel.

borgmonster | 24-01-23 | 12:07

Wagensveld scheurt een Koran aan stukken, en Mosterd zegt dat Ed goed op weg is. Naar wat? Naar glashard aantonen dat je deze handeling in Nederland niet kunt verrichten zonder dat daar geweld op volgt? Wordt hier de suggestie gedaan dat hij het dan aan zichzelf te danken heeft als hem wat overkomt?
Het verscheuren van die Koran staat wat mij betreft symbool voor het maken van een cartoon over de Profeet (de Duivel hale hem), of een grap maken over de Islam, of überhaupt die Islam kritisch ondervragen.
Die Wagensveld mag als idioot worden beschouwd, mag een idioot zijn, maar ik denk dat uiteindelijk de Geschiedenis mild over hem zal oordelen als we als mensheid met wat meer afstand kunnen kijken naar wat zich in dit tijdsgewricht allemaal heeft voltrokken.

Schoorsteenveger | 24-01-23 | 12:01

Tsjonge jonguh toch, laat ze! Beiden totaal Koekkoek. Als je zou moeten kiezen tussen een Zweedse/Finse dame of een Turkse .............Ach laat maar

sgaapje | 24-01-23 | 11:58 | 1

Nou, ik ken toch een aantal behoorlijke knappe Turkse dames hoor. Die heb je in ieder land

The Green*Machine | 24-01-23 | 13:12

Waarom stapt die lullo niet op het vliegtuig naar Turkije en steekt daar wat Koranbijbels in de hens? Ik vind boekverbranding zo'n simpele daad, net als vlagverbranding. Of een vlag omgekeerd ophangen, is ook te triest voor woorden.

De_fluitlokker | 24-01-23 | 11:58 | 1

Velen zullen zo'n 'simpele daad' niet na doen. Niet vanwege de simpelheid, maar de angst voor wat erop kan volgen. En laat dat nu het hele punt zijn.

Kowalski11 | 24-01-23 | 12:16

Moet Turkije eigenlijk niet hun betrokkenheid bij Europa en de navo heroverwegen? Als zij onze normen en waarden niet willen aanvaarden lijkt het mij dat zij zich van ons af moeten keren. Zijn zij nu niet het lachwekkende mikpunt van spot in de islamitische wereld?

borgmonster | 24-01-23 | 11:58 | 2

Die zijn beide doodsbang dat ze dan gaan spelen met de Russen. En als er niet zoveel Turken in de EU woonden zag het er sowieso anders uit.

NLgaatnaardeklote | 24-01-23 | 12:02

Dan was het hier een stuk gezellige.

ariedeknaller | 24-01-23 | 18:21

Hij kan ook een leuke hobby zoeken.
Of misschien is dit z’n hobby wel.
Hoop wel dat hij ook verzekerd is voor gevaarlijk sporten. En bij Dela.

laurentius | 24-01-23 | 11:56

Best wel veel mafketels die vinden dat boekverscheuringen in NL verboden moeten worden, als je de reakties op nu punt nl ziet.

Brrr.

Papa Jones | 24-01-23 | 11:56

Ik zal hier maar niet vertellen dat er bij de aankoop van een partij tweedehandsboeken een koran en twee bijbels zaten die ik direct in de karton kliko heb gegooid. Samen met wat boeket reeks boekjes en andere rommel.

Zapata10 | 24-01-23 | 11:55 | 1

U bent niet in het bezit van een vuurschaal/korf?

sgaapje | 24-01-23 | 12:00

Mooie aanleiding voor Rutte om dit goed uit te melken, te laten escaleren tot een diplomatieke rel en net niet tot ontploffing te laten komen zo vlak voor de Statenverkiezingen. Natuurlijk in afstemming met Erdogan Die ook met verkiezingen in zijn maag zit. Met dank aan de heer Wagensveld.

Paradijs | 24-01-23 | 11:55

In Turkije is vast ook wel een gekkie te vinden die een bijbel wil vernielen voor de camera. Ophef!

geheelvergeter | 24-01-23 | 11:54 | 1

Daar zijn ze nu 'en masse' Zweedse vlaggen aan het verbranden.

Schoorsteenveger | 24-01-23 | 12:05

Ach ja die Erdolf.

thanseeuwen | 24-01-23 | 11:53

Turkije is boos om (...).
Is dat nog nieuws dan?

UnderTheDevil | 24-01-23 | 11:53

Is er ergens een cursus "omgaan met beledigingen" in Europa of Azïe te vinden? Ik ken mensen die deze zouden kunnen gebruiken...

nobodiesunmighty | 24-01-23 | 11:52

Los van dat Erdogan deze kwesties vooral voor politiek gewin maximaal uitspeelt, wat hij overigens fantastisch doet, is het natuurlijk wel spijtig dat die Zweedse fascistische idioot in zijn eentje de NAVO toetreding van Zweden en Finland weet te saboteren. VVMU mijn reedt. Boekverbrandingen horen daar niet bij. Niet alleen ik, maar iedereen moet de boeken kunnen kopen en lezen die ze zelfs willen. Voor Wagensveld geldt hetzelfde. Ik zie het nut van zijn provocaties niet zo en vind dat zijn acties een te grote negatieve impact hebben. Een veel grotere impact dan zijn aanhang rechtvaardigt.

Bigi Bana Boy | 24-01-23 | 11:52 | 1

De reactie van moslims op zo'n actie zegt veel meer over hen dan over Wagensveld of die knuppel in Zweden. En voor zover ik weet is de koran gewoon verkrijgbaar in boekenwinkels.

UnderTheDevil | 24-01-23 | 12:01

Het is maar een sprookjesboek.

Vacuumbom | 24-01-23 | 11:50 | 2

Zwarte Piet ook

Proud Infidel | 24-01-23 | 11:52

@Proud Infidel | 24-01-23 | 11:52: Klopt. En die zijn we ook aan het verbieden. Waarom het een wel en het ander niet?

DankeSchon | 24-01-23 | 11:58

Nou, Wagensveld heeft ook weer zijn 2 minutes of fame gescoord. Net zo zielig als die sneuneuzen die volledig over de zeik van zo'n koranverbranding gaan. En natuurlijk probeert Team Erdolf daar politieke munt uit te sjaggeren. Zo'n Wagensveld, heb je alleen maar last van en al helemaal in tijden van politieke crises. Gadverdamme, wat moet je met zo'n vervelende provocateur. Het is dat de verdragen het niet toestaan maar ik had hem het liefst op het vliegtuig naar Mekka gezet met de mededeling: "zo, en ga nu je excuses maar aanbieden voor je wangedrag en vertellen waarom je het hebt gedaan. Lekker veilig stoer doen hier, dan moet je ook de grote jongen daar durven te spelen".

Graaisnaaiert | 24-01-23 | 11:50

Is de geit van Erdogan ongesteld, dat hij zo kriegelig is deze week?

Sieg Hein | 24-01-23 | 11:48 | 1

Hij is in de overgang

laurentius | 24-01-23 | 11:58

Wat ik niet begrijp: een ambassadeur van een land behartigt de belangen van een land in een ander land. Wanneer een land iets doet wat in de ogen van een ander land niet door de beugel kan, kan een ambassadeur ‘op het matje worden geroepen’. Dit kan bijvoorbeeld vanwege politieke, humanitaire, juridische, etc. gronden zijn.

Turkije roept de ambassadeur van NL op het matje, vanwege de actie van een individu die geen onderdeel vormt van onze regering en geen enkele basis in een van de genoemde grondslagen heeft. In tegenstelling tot Turkije zelf heeft Nederland als land/staat geen enkele beledigende of gelijksoortige actie jegens Turkije uitgevoerd. De betreffende actie is een aanval op een religie, niet op een land. Ik mag hopen dat de enige juiste actie van onze ambassadeur is om dit duidelijk te maken aan onze Turkse vrienden en het verder negeert. Of gaan we nu als seculier land ook al de religie van een ander land laten meetellen? Kom op, rug recht en verder met ons leven.

DankeSchon | 24-01-23 | 11:45 | 2

Erdogan cs snappen dat allemaal wel, het zal voor binnenlandse consumptie bedoeld zijn en voor de Turken hier in Nederland. Straks in mei zijn er weer verkiezingen in Turkije en ik geloof dat de buitenlandse stemmen relatief vaak voor de AKP zijn. Dit is gewoon een buitenkansje voor Erdo om zich weer eens te profileren. We zullen in de aanloop naar die verkiezingen wel vaker van hem horen.

Tashtego | 24-01-23 | 11:52

In Moslimlanden begrijpen ze individuele vrijheid niet. Nederland had Ed moeten oppakken omdat dat volgens hen de wil is van hun god. Best wel een gestoorde manier van denken, om een denkbeeldige god boven het individu te stellen en dat principe ook te willen laten gelden in landen waar een andere traditie heerst.

Trekhaas | 24-01-23 | 11:54

Waarom maakt Turkije zich hier iedere keer druk over? Wat voor schade brengt Wagensveld toe aan de Turkse staat ?
Gaan de Turken er ook iets van zeggen als er in Den Haag een bijbel wordt verbrand ? (Er zijn ook Turkse christenen namelijk)

Zwizalletju | 24-01-23 | 11:44 | 1

Je bent me net voor. Dit zou niks te maken moeten hebben met de politieke en diplomatieke betrekkingen tussen NL en Turkey.

DankeSchon | 24-01-23 | 11:46

Dit is toch een prima gelegenheid voor onze ambassadeur om uit te leggen hoe de Nederlandse maatschappij en ons rechtsstelsel in elkaar zit. Dat we scheiding van kerk en staat hebben, dat de overheid zich niet al teveel met de burgers bemoeit en dat we vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting hebben. Dat die vrijheden mede de basis zijn van onze welvaart en dat die vrijheden en welvaart weer de reden zijn dat ontzettend veel Turken liever in ons land wonen dan in Turkije.

rederijker | 24-01-23 | 11:44 | 1

Dat is in Turkije genoegzaam bekend en hoeft niet nogmaals te worden uitgelegd. Het interesseert de plaatselijk president ook geen bokkenbal of korans worden verbrand.
Als volgende week Turks Fruit op de Nederlandse TV wordt herhaald, zal dát weer een aanleiding zijn om beledigd te doen.

Het gaat om heibel schoppen voor de binnenlandse bühne en om er nog wat internationale voordeeltjes uit te peuren.

Kapitein Sjaak Mus | 24-01-23 | 11:57

Turkije en zeker Erdogan heeft zich niet met onze interne aangelegenheden te bemoeien. Wordt ons ook altijd onder de neus gewreven wanneer er daar iets gebeurt. En verder vrijheid van uitdrukking.

Met_baard | 24-01-23 | 11:42

Zonde van het papier. Ik zeg: recyclen en pleepapier van maken…

eerstneukendanpraten | 24-01-23 | 11:38

Ook al is het maar een slap aftreksel van de TeNakh, heel elegant is het niet. Maar wat gaat Erdootje nu doen dan? Nederland de toegang tot de NAVO ontzeggen? En dan te bedenken dat die lamlul daar zit van ons geld!

de IJsman | 24-01-23 | 11:36 | 1

Zitten nog genoeg vluchtelingen daar te trappelen om deze kant op te komen, kan beter daar mee dreigen.

NLgaatnaardeklote | 24-01-23 | 11:41

Niks mis met boze turken.

kleybeuker | 24-01-23 | 11:36 | 1

Ik ken ze niet anders dan boos. Boos om dit en boos om dat en boos om alles. Vooral als ze met een groepje zijn dan zijn ze nog bozer. Wij zijn varkens en Nazi's en boos dat ze op ons zijn.

Therapietje | 24-01-23 | 11:41

Dit is een afspraak tussen Rutte en Erdogan, de beste vriendjes die er zijn.

Erdogan noemt ons voor zijn verkiezingen nazi's en varkens en gaat er met gestrekt been in inzake een koran en Rutte stuurt een Turkse minister terug vlak voor zijn verkiezingen. Staat allemaal in sms-verkeer. Oeps.

Die zijn weg. Ben toch wel benieuwd welke heldenactie Rutte voor de komende verkiezingen gaat doen jegens Turkije.

Fijn, zulke politici. En links die Turkije er zo graag bij wil hebben. God mag weten waarom. Ik niet. Ik wil ze er niet bij hebben en de opening van de deur voor Turkije door de VVD betekende voor mij einde sympathie VVD.

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:35 | 1

De Turken in Nederland die ik ken zijn hier helemaal niet mee bezig. die lachen erom. Ze zijn veel te druk met studeren en ondernemen. Ze zijn blij dat ze dat arme conservatieve land achter zich gelaten hebben. Misschien zijn het uitzonderingen maar ik lees ook zelden over extreme overlast door Turkse 'jongeren'.

small_town_dude | 24-01-23 | 11:32 | 6

Er zijn zóveel uitzonderingen dat alleen als je blind en idealistisch gemankeerd bent je denkt dat de loyaliteit jegens Tukrije en de minachting jegens Nederland afwezig zou zijn.

Maar misschien was het een typo en bedoelde je dat je enkele Turken kent die werken en zich niet fanatiek pro-islam en anti-Nederland uiten.

En als je zelden leest over extreme overlast (of gewoon overlast, je bedoelt wellicht onevenredige overlast) door Turkse jongeren, dan moet je maar eens googlen op toeterbruiloft.

Of Saban.

Verder vermelden de media zelden nationaliteit en door de Marokkaanse bomen zie je wellicht het Turkse bos niet meer.

Succes en ga eens bij Hans langs. Of Anders.

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:41

@Zomaarwat | 24-01-23 | 11:41: Is deels waar, en ik ken voornamelijk Koerdische Turken, dat is misschien een verschil. Blijft het feit dat de scooterjeugd en meeste overlast, en uithalers op het conto van Marokkanen komt en niet van de Turken. Wat het verschil in geloofsbeleving is weet ik niet.

small_town_dude | 24-01-23 | 11:45

Mwah, mijn Turkse buurman scheldt regelmatig op het conservatieve deel, zeg maar de Erdo-Turken.

Die geven onze stad toch een slechte naam he.

Papa Jones | 24-01-23 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Boeken verbranding is stom altijd al geweest en dient geen enkel doel. Vrijheid van meningsuiting is je mening uiten. Dingen in de hens steken dat is geen mening. Dat is dingen in de fik steken.

ikdenkwat | 24-01-23 | 11:31 | 2

Om de kachel aan te steken werden kranten gebruikt. Zou ook kunnen met boeken die geen waarde hebben. (is een mening) Alleen hoeft niemand dat te weten.

dijkbewaker | 24-01-23 | 11:43

Ja, dus? Als je maar geen boeken van ánderen in de fik steekt.

Ik neem aan de de betreffende boekenverbrander zijn eigen koran opstookte. Zal hij of zij dan wel een reden voor hebben.

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:44

Wel geestig dat Zweden van Turkije (!) geen lid mag worden van de NAVO, die de Vrije Wereld zou moeten verdedigen. Geen persvrijheid, politieke gevangenen, een bloedige invasie van een buurland en het voortdurend treiteren van Armenie, Israel en ons.

drs. Levi Samsonov | 24-01-23 | 11:31 | 3

Turkije ligt strategisch en we zijn zó zwak dat onze EU, een lemen reus met staatsgeweldsmonopolie, alsmede onze politici, er niks tegen durven doen.

Ik zou zeggen: opzouten met dat Turkije. En meer soevereiniteit voor Nederland en bouw aan een serieus sterk leger. Dat doet het altijd goed en is goed voor je land.

Daar moet je bij zichzelf progressief noemende linksmensen die de staat 'nationalistisch' en mensen allemaal gelijk en een wapen per definitie slecht vinden, natuurlijk niet mee aankomen.

Het is echter meer progressief in de zin van een bepaald ziektebeeld dat nu inmiddels wel alle instituten heeft besmet.

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:48

@Zomaarwat | 24-01-23 | 11:48: Ik geloof sterk in een gemeenschappelijk defensie-initiatief als de NAVO. Turkije is dusdanig belangrijk qua locatie en omvang dat je ze erbij wilt hebben. Maar als het land afdrijft naar een soort mini-Rusland wordt met invallen in buurlanden, afschaffing van de democratie en politiek gebruiken van vluchtelingen... dan lijkt het me tijd voor een afscheid. Finland en Zweden zijn net zo belangrijk.

drs. Levi Samsonov | 24-01-23 | 12:38

@drs. Levi Samsonov | 24-01-23 | 12:38: Eens, ik zou ze graag bij de NAVO/NATO houden maar alles heeft een (maximum) prijs.

Zomaarwat | 24-01-23 | 13:22

Wel bijzonder altijd dat Christenen in dit land belachelijk gemaakt mogen worden maar wanneer het over Moslims gaat iedereen opeens op eieren lopen.

Bochel | 24-01-23 | 11:31 | 7

@rederijker | 24-01-23 | 11:50: Anoniem niet nee. Maar zonder anonimiteit durf je niks over islam of moslims te zeggen als je kinderen, je gezondheid en je bezit je lief is.

Je bent echt niet lekker als je dat niet ziet. Ergerniswekkend.

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:52

@Zomaarwat | 24-01-23 | 11:52: Ja, daar heb je inderdaad een punt. Heel veel racisme, maar ook terechte moslimkritiek wordt anoniem gedaan. Neemt niet weg dat ook veel mensen dat wel met open vizier doen zonder verdere consequenties. Waar ik vooral op doelde was de zinsnede ' het mag niet'. Want het mag wel. Wat ik ook zei is dat moslims daar wat gevoelig over doen en dat heeft inderdaad regelmatig geleid tot geweld dus je punt is duidelijk; ik had er aan moeten refereren dat het in de praktijk een stuk lastiger is om moslims te bekritiseren dan christenen.

rederijker | 24-01-23 | 12:04

@rederijker | 24-01-23 | 12:04: Ik ben verbluft over je sympathieke reactie. Met terugwerkende kracht dan excuus voor mijn wat provocatieve :). Zlefs Youp gaf aan niet alles te begrappen en het is gewoon gevaarlijk als je mensen hoort die last krijgen met Marokkanen e.d. Niet eens om geloof vaak, maar stel je voor dat de imam zich er ook nog achter zou scharen. Van mensen die ik ken, en die echt niet opzij gaan, hoorde ik al decennia geleden dat gezeik met Marokkanen beter vermeden kon worden. Dan weet ik genoeg. En al een tijdje. De gewone burger in wild west-achterbuurtje heeft er natuurlijk nog wel steeds last van evenals de Marokkanen die wél anders willen maar dus moeilijk kunnen.

Zomaarwat | 24-01-23 | 13:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Met een inflatie van 80% in je land moet je toch wat.

Piet Karbiet | 24-01-23 | 11:30

Boekjes verbranden is naar mijn mening niet zo een goed idee. Zeker als je het doet om bovenstaande reden. Lijkt een beetje op die Australische bushkneus die altijd dieren moest vangen: "Als ik bij deze tijger een vinger in zijn hol steek wordt ie echt pissig." *Prik* Zie je wel?

Zwezerik | 24-01-23 | 11:30 | 1

En waarom moet de ambassadeur dan eigenlijk op het matje komen? Die snap ik echt niet in deze context. Leg eens uit?

DankeSchon | 24-01-23 | 11:52

Tsja, boeken verbranden en boeken verbieden (o.a. boeken met Zwarte Piet) ligt niet ver van elkaar.

At_Dawn_They_Sleep | 24-01-23 | 11:28

Ik mis dat hele belang van dingen in de brand zetten. Boeken verbranden, vlaggen verbranden. Dat is echt een hot (heheh) item in bepaalde kringen. Ik mis de gevoeligheid hiervoor een beetje, zal wel cultureel zijn.

Pas als ze mij (of een geliefde) in de brand steken zal ik er niet heel positief op reageren. Voor de rest: Doe je best. Zo mooi is de Nederlandse vlag niet, of een religieus boek wat dat betreft.

Verder is Edwin wel een oppersneu persoon.

Vleesverkopert | 24-01-23 | 11:28
-weggejorist-
laurentius | 24-01-23 | 11:28 | 2

Zouden ze in Turkije nou echt denken dat Erwin Wagensveld enige invloed heeft in Nederland?
Voorheen zou ik het antwoord zo vinden op het Twitteraccount van DENK, maar dat bleek een parodie-account te zijn en is opgeheven.

Osdorpertje | 24-01-23 | 11:28 | 2

Nee, ze hebben een glazen hart, zoals de Chinezen dat noemen. Altijd direct janken. Kleine pikjes syndroom.

drs. Levi Samsonov | 24-01-23 | 11:32

Elke actie, hoe klein en onbenullig ook en ongeacht of het van een individu of groep mensen is, die ‘aantoont’ hoe islamofoob wij in het westen wel niet zijn, wordt aangegrepen om te tütteren en met het vingertje omhoog te gaan staan möpperen.

Ik denk dus: “Ja”.

DankeSchon | 24-01-23 | 11:54

Edwin Wagensveld is een domme debiel, die alleen maar provoceert om het provoceren. Een ondeugend jongetje dat het stadium van belletje-trekken nooit te boven is gekomen.

Dat de islam een naargeestig, onverdraagzaam, agressief kutgeloof is dat elke vorm van kritiek opvat als een belediging, hoeft Wagensveld niet aan te tonen. Dat is in de loop der jaren al te uit en te na aangetoond door serieuze criticasters: Salman Rushdie, Kurt Westergaard, Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, Pim Fortuyn, Charlie Hebdo, Geert Wilders, Lale Gul, etc. En je kunt het ook in de praktijk zien van vele islamitische landen: Iran, Afghanistan, Saoedi-Arabië, Pakistan, bepaalde Afrikaanse landen waar dat Boko Haram huishoudt.

Wagensveld hoort in dat rijtje niet thuis. Evenmin als zijn Zweedse geestverwant Rasmus Paludin, die net een koran in Zweden in de fik heeft gestoken. Domme, nutteloze provocatie, die er alleen toe dient om te kunnen zeggen: Zie je wel.

Dat laat allemaal onverlet dat Turkije onder Erdogan ook een heel eng land is. Ze zijn beledigd door die koranverbranding van Pasludan, waar ik me nog iets bij kan voorstellen, maar ze hebben geen enkele moeite met het verbranden van de Zweedse vlag, hetgeen m.i. toch ongeveer hetzelfde is.

Verder komt die gek van een Erdogan met steeds strengere eisen om de toetreding van Zweden (en Finland) tot de NAVO goed ter keuren. Hij eist nu dacht ik al de uitlevering van maar liefst 130 Turken die in Zweden asiel hebben gekregen. Het is te gek voor woorden. Ik zelf zou zeggen: gooi Turkije uit de NAVO en laat Finland en Zweden meteen toe. Het belang van Turkije - het beheer van de toegang tot de Zwarte Zee - lijkt mij strategisch lang niet zo interessant meer als in de 19e eeuw (maar goed, ik weet niets van militair-strategische zaken, en geef mijn mening graag voor een betere).

Moslims horen m.i. niet in westerse bondgenootschappen; niet in de NAVO en ook niet in de EU. Moslims zijn over het algemeen (ook zeker hier in Nederland), met wat uitzonderingen links en rechts, 'bad news'. Hoe meer je die kunt beperken tot hun eigen gebieden, des te beter. Maar voorlopig laten wij er nog steeds ca 50.000 per jaar als asielzoeker zich hier vestigen. Gekkenhuis.

Dr_Johnson | 24-01-23 | 11:27 | 4

99% amen en 1%: laat gaan en het toont wel degelijk weer de aard van Erdogan aan. Dus nut heeft het wel. Erg opbouwend is het niet. Maar soms moet je eerst de waarheid onder de aandacht brengen. En dan moeten we niet klagen als mensen de moeite nemen dat wederom te doen. Een ondankbare taak en vast en zeker wordt die ingevuld door mensen met een afwijkend karakter of persoonlijkheid want laten we eerlijk zijn: jij en ik hebben er geen zin in om ons hiermee openlijk te associeren.

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:57

@Middensteun | 24-01-23 | 11:52:

Er kan mij niet kritiek genoeg op de islam worden geleverd. Alleen, dat is nou net wat die Wagensveld niet doet. Hij en die Paludin willen graag korans verbranden, en dan haal ik de aloude uitspraak maar weer aan: waar men begint met het verbranden van boeken, eindigt men met het verbranden van mensen.

Kijk, ik lees hier ook een hoop commentaar in de zin van: ach, waar maken ze zich druk over; het is maar een sprookjesboek. Ja, in de ogen van ons seculiere, moderne, hele en halve atheïsten, niet in hun ogen. Als ze ipv een Zweedse vlag, voor de Nederlandse ambassade een Nederlandse vlag zouden gaan verbranden, zou ik ook gaan denken: stelletje teringTurken, een atoombom erop. En als Turken dan tegen mij zouden zeggen: ach, het is maar een lapje textiel, zou ik ook denken: fuck you!

Ik dacht zoiets al jaren geleden toen ze op de Erasmusbrug met honderden Turkse vlaggen stonden te zwaaien. Toen dacht ik al: sodelazerstraal lekker op naar je 'eige' land dan.

Dus nogmaals, dat koran verbranden/verscheuren dient geen enkel doel behalve nutteloze provocatie. Moet je gewoon niet doen. Er zijn echt genoeg andere manieren om te protesteren. Waarom gaat Wagensveld niet bij de ambassade van Iran staan met een bord: weg met de ayatollahs. Daar schieten ze vrouwen expres met rubberkogels in de ogen, las ik vandaag. Als Wagensveld zoiets aankondigt, doe ik gewoon mee.

Dr_Johnson | 24-01-23 | 12:11

Een mooie tegel dr. Johnson. Wagensveld is niet belangrijk en krijgt zo teveel podium. Maar Ome Erdosnor weet dat zelf natuurlijk ook wel maar. Waar die op uit is, is geld in de vorm van nieuwe steunpakketten om zijn falende economie te steunen dat bovenal. En dan natuurlijk nog een beetje de stoere snor uithangen voor de verkiezingen. Voor de rest is hij net zo gelovig als alle andere despoten die via religie rijk willen worden. Blijkbaar is nog niet genoeg geboden.

Jan van Haerlem | 24-01-23 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Edwin dient het grotere doel, namelijk het aantonen van de bekrompenheid van moslims. Zolang ze boos worden dat hun sprookjesboek wordt verscheurd of verbrand, gaan mensen als Edwin door.

usb stok | 24-01-23 | 11:27 | 6

Inderdaad 'Dit'.

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:58

@usb stok | 24-01-23 | 11:50: En ook dit.

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:59

@usb stok | 24-01-23 | 11:50:
Dank je wel.
Deze zienswijze neem ik mee!

Mongeaulie waarsguwt | 24-01-23 | 13:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Moslims en lange tenen, het is altijd hetzelfde. Idem met moslims en relativeringsvermogen. Het is één en al absolutisme wat de klok slaat in de islam.

KeesBruin | 24-01-23 | 11:27

Hoe zou zo'n gesprek gaan, vraag ik me af. Wordt zo'n ambassadeur dan de huid vol gescholden, of doen ze gewoon lekker samen een kopje koffie?

John McClane | 24-01-23 | 11:27 | 1

Ze gaan bespreken welke heldenactie Rutte vlak voor zijn verkiezingen jegens Turkije mag doen.

Welke minister zal Erdo deze keer sturen?

Zomaarwat | 24-01-23 | 11:59

Ik herinner me nog een toespraak van Erdogan waarin hij opriep aan de Nederlandse Turken:
“Neem niet 2 maar 5 kinderen”
“Ga in hun mooiste auto’s rijden”
“Ga in hun grootste huizen wonen”
Had toch wel iets engs soort van invasie plannen.
Die man is gevaarlijk. Of gek , of beide

laurentius | 24-01-23 | 11:26 | 3

Zijn minister van buitenlandse zaken noemde Nederlanders 'een volk van pedofielen'. Af en toe een bloedige invasie van een buurland, tsja, als NAVO-lid kom je ermee weg. Benieuwd welke cadeautjes ze nu nog extra gaan vragen van Zweden vanwege de koranverbranding daar, voordat Zweden mag helpen de vrije wereld te verdedigen.

drs. Levi Samsonov | 24-01-23 | 11:28

Dit is gewoon default islamstrategie en doelstelling.

Zomaarwat | 24-01-23 | 12:00

Hahaha "ga in hun mooiste auto's rijden". is dat echt waar? Dat doen ze ook maar alleen bij trouwerijen. Om die auto's vervolgens kapot te rijden. Ik heb het zelf mogen aanschouwen in Poelenburgh, wat een idioten, hihihihi

De_fluitlokker | 24-01-23 | 12:30

De minister staat pal achter de Turken.
Beledigen,of iets wat zijdelings daar op lijkt ,mag hier niet meer.
De zaak Hazes bracht dit land terug naar de middeleeuwen.
D66 is pro dictatuur(zolang ze daar onderdeel van zijn) en Rutte is graag de baas.

pejoar | 24-01-23 | 11:25

Als straf trekken de Turken hun hele vijfde colone terug?

marcoplarco | 24-01-23 | 11:24

Ik weet weinig van religie, maar als er echt een hel is, dan zit die straks toch vol met figuren als Erdogan? Heb je dan je hele leven voor niks gebeden.

BobDobalina | 24-01-23 | 11:23 | 1

De hel zit zo vol dat ze er gewoon moeten terugsturen. Oa naar Eurazië.

D-Fens_1963 | 24-01-23 | 11:31

Erdogan is weer bezig. Er komen dus verkiezingen aan in Turkey.

GregorVanPallandt | 24-01-23 | 11:21 | 1

Ja hahaha, zag je Rutte ook zo druk bezig met zijn Nokia? ;-)

D-Fens_1963 | 24-01-23 | 11:33

Carbon footprint van Brute held Wagensveld…

wezen | 24-01-23 | 11:20

Serieuze vraag deze keer: kent iemand voorbeelden uit de laatste 30 jaar van een openbare verbranding van een bijbel? En de reacties daarop?
Dit even voor de mensen die stellen dat alle religies gelijk zijn.

skoftig | 24-01-23 | 11:20 | 4

@small_town_dude | 24-01-23 | 11:23: misschien toch ff kijken naar de datum van het bericht en de situatie toen in Egypte? We zijn nl alweer 10 jaar verder en de moslimbroederschap zit grotendeels achter de tralies in Egypte.

Paradijs | 24-01-23 | 11:52

De bijbel is voor mossels ook een soort heilig boek wat je niet in de fik mag zetten, de grisrenen zelf echter wel, geen enkel beletsel om die in de fik te zetten of te doden als dat zo maar even van pas komt.

zwellevertje | 24-01-23 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ik neem aan dat er al netten voor het huis van Edje Wagensveld hangen?

Waakvlam | 24-01-23 | 11:19 | 1

Netten zijn zwaar overdreven.
Een enkelband is toch voldoende?

Kapitein Sjaak Mus | 24-01-23 | 11:24

Oh ja boekjes verbranden. Dat kun je ook niet doen als die boekjes voor anderen veel betekenen.

vanBarchum | 24-01-23 | 11:18

Ik struin altijd op zaterdag alle boekwinkels van Amsterdam af, koop alle boeken van Arnon Grunberg op en verbrand die op een grote stapel. Gelukkig kan dat in dit land.

skoftig | 24-01-23 | 11:18 | 3

Schandalig! Iedereen weet dat de boeken van Grunberg het perfecte closetpapier zijn. Wat een verspilling weer.

Conan de Rabarber | 24-01-23 | 11:21

Alle boekwinkels?
Daar hoef je niet zoveel moeite voor te doen.
Gewoon naar De Slegte. Liggen ze allemaal.

Kapitein Sjaak Mus | 24-01-23 | 11:23

Wel afdingen hé. Zoveel warmte brengen die vodjes nou ook weer niet op.

marcoplarco | 24-01-23 | 11:25

Oh no!
Anyway

boonmoi | 24-01-23 | 11:18

Er zijn een half miljard Korans in de wereld, wat maakt die ene nu uit.

small_town_dude | 24-01-23 | 11:17

Die zelfde Turken die gisteren de Zweedse vlag voor de Zweedse ambassade in de fik zetten, die zelfde Turken die je nooit hoort als poppen van Wilders in de fik gezet worden? Die Turken kunnen dus mooi dood vallen, net als die laffe "nuanceerders" trouwens, die zijn eigenlijk nog veel gevaarlijker dan die achterlijke Turken.

zwellevertje | 24-01-23 | 11:17 | 2
-weggejorist-
Willy | 24-01-23 | 11:18

Evil begets evil he.

vanBarchum | 24-01-23 | 11:19

Ohja, en Wagensveld heeft/krijgt altijd gelijk. Hup Edje!

Conan de Rabarber | 24-01-23 | 11:16 | 3

U mag Edje tegen de heer Wagensveld zeggen? U heeft zelf ook een bruin randje?

Red shirt | 24-01-23 | 11:25

@Red shirt | 24-01-23 | 11:25: Ga lekker op het pleintje spelen met de andere donssnorretjes.

Conan de Rabarber | 24-01-23 | 11:28

@Conan de Rabarber | 24-01-23 | 11:28: Ja, of naar Moskou. Spelen met blauw witte randjes.

D-Fens_1963 | 24-01-23 | 11:36

Even over Zweden en Finland en de NAVO. Stel dat Zweden en Finland nu in diplomatieke bewoordingen zeggen: "We begrijpen dat Turkije een gewaardeerd NAVO lid is, maar we helaas kunnen niet op Erdogan's eisen ingaan. We gaan dus zelf kernwapens ontwikkelen want we vertrouwen Putin niet". Wat gebeurd er dan?

skoftig | 24-01-23 | 11:16 | 4

Als Zweden en Finland kernmachten worden dan zullen de Russen het wel uit hun hoofd laten deze landen "te bevrijden"

meneer Q | 24-01-23 | 11:20

Altijd die simplistische gedachte bij mensen dat landen ‘zomaar even’ een kernmacht kunnen worden. Zo makkelijk gaat dat niet. Iran is er al decennia mee bezig, en ja , daar wonen veel slimme koppen

Nappa | 24-01-23 | 11:25

@Nappa | 24-01-23 | 11:25:
Dat klopt, maar ik vraag me af of de intentie al genoeg is voor de andere NAVO landen om Turkije direct te overrulen. Chanteren kunnen Zweden en Finland ook, al zit het wat minder in hun cultuur natuurlijk.

skoftig | 24-01-23 | 11:30
▼ 1 antwoord verborgen

Besteed toch geen aandacht aan die idiote Erdogan. De meeste turkse journalisten, schrijvers en andersdenkenden zitten vast. Laat Turkije gewoon oplazeren uit de NAVO. Aan zo'n typisch naziland hebben we geen behoefte!

De Laureaat | 24-01-23 | 11:15 | 3

Turkije heeft een van de grootste leger in de NAVO, dat gaan ze in Brussel HQ echt niet laten overlopen naar de Rus.

Conan de Rabarber | 24-01-23 | 11:23

@Conan de Rabarber | 24-01-23 | 11:23: inderdaad, en mits Turkije gewoon een land zou zijn met een normale leider, dan is het ook een mooie buffer tegen ongebreidelde immigratie uit zowel het Midden-Oosten en Afrika. Helaas verdedigen we als EU onze eigen buitengrenzen niet meer, dankzij politici en ngo's, en kan Erdogan ons dus continue aan de ballen kietelend chanteren met het ontketenen van massa immigratie richting Europa. Het is ook de basis voor het kunnen blijven uitbreiden van de (toenemende chantage) eisen aan vooral Zweden om bij de NAVO te kunnen komen.

oh no | 24-01-23 | 11:37

@oh no | 24-01-23 | 11:37: De grap is dat de Eu dit aan zichzelf te danken heeft (ok, ja, wat niet eigenlijk). Maar goed. Toen Attatürk Turkije stichtte, heeft hij er een seculiere staat van gemaakt. Het leger heeft dat al die tijd bewaakt. Gekken als een Erdogan maakten dan ook geen enkele kans. Maar toen Turkije toenadering zocht tot de EU, toen mocht dat niet meer. Onder druk van oa Duitsland (waar de CDU en CSU toen nog grote partijen waren) heeft de EU toen afgedwongen dat het leger die seculariteit niet meer mocht bewaken. Erdogan greep onmiddellijk zijn kans, verving alle hoofdrolspelers in het leger door trouwe en gelovige bondgenoten zodat, al zou de EU haar fout inzien, die nooit meer teruggedraaid kan worden. Et voila, het relatief vooruitstrevende Turkije veranderde dankzij diezelfde "nooit meer oorlog" EU in een religieuze dictatuur.

TheEgg | 24-01-23 | 13:17

Prima idee om al zijn landgenoten terug te roepen. Dan maar wat minder halal kebabzaken, dönertenten, groentezaken, belwinkels, getoeter en minder eerwraak. Ga het niet missen.

Piet Karbiet | 24-01-23 | 11:14 | 1

Maar die Kale Lul vind ik wel een lekker wijf.

skoftig | 24-01-23 | 11:17

Erdogan is een lul met handjes.

Conan de Rabarber | 24-01-23 | 11:14

Turken uit de NAVO.
Noorwegen en Finland in de NAVO.
Poetin gaat stukken van Turkije "bevrijden".

meneer Q | 24-01-23 | 11:13 | 3

De Bosporus, vrije toegang tot de Middellandse Zee.

meneer Q | 24-01-23 | 11:17

Je weet dat Noorwegen al lid is van de NAVO? Je zal Zweden bedoelen.

Maar Turkije uit de NAVO betekend een aanzienlijke hoeveelheid NAVO troepen minder en enigszins een buffer tegen massa immigratie via Turkije.

oh no | 24-01-23 | 11:39

@oh no | 24-01-23 | 11:39:
Ik bedoelde Zweden.

meneer Q | 24-01-23 | 15:22

Dit is van voordeel voor de herverkiezing van Erdogan, verkiezingen staan voor de deur, en geeft hem weer de kans om te zeggen stem op mij, dan zie je dat we dit soort dingen in andere landen sterk aanpakken

elricoloco | 24-01-23 | 11:13

“Dort wo man Bücher verbrennt, verbrennt man auch am Ende Menschen.” (Heinrich Heine)

small_town_dude | 24-01-23 | 11:12 | 1

Dat gaat over andermans boeken. Ik bepaal zelf of ik mijn eigendom, en dus ook mijn boeken, verbrand. (Niet dat ik boeken verbrand, ik heb juist een mooie bibliotheek. Maar daar ga ik over, en niemand anders)

TheEgg | 24-01-23 | 11:17

Pagina’s uit een boek scheuren is geen strafbaar feit. Het zou Nederland sieren als ze de boze turken de middelvinger geven.
Met vriendelijke groeten uit Nederland, kut.

Bochel | 24-01-23 | 11:12

Die turken weigeren maar te begrijpen dat je in een democratisch land gewoon je eigen eigendommen mag vernietigen. Over de onderdrukking van christenen in hun eigen land hoor ik die turken dan weer niet....

Jafco | 24-01-23 | 11:11 | 2

Vrijheid van Meningsuiting is een moeilijk concept. Voor moslims, maar ook voor veel links-georienteerden. Zelfs in deze panelen begrijpt niet iedereen dat dit een normale meningsuiting is. Iedereen kan van deze mening kennisnemen en wel of niet met dit standpunt eens zijn; je hebt er verder geen last van. Dat is wel wat anders met klimaatplakkers en andere blokkeer-acties: die brengen werkelijke schade toe.

langelat | 24-01-23 | 11:27

Wilders had ooit een mooie bijnaam voor deze Erdobal

tjongerschans | 24-01-23 | 11:11

Hebben Turken niet iets meer aan hun hoofd dan een gekkie in een ver land? Zo lekker gaat het allemaal niet daar.

small_town_dude | 24-01-23 | 11:09 | 1

Nou, er komen verkiezingen aan. Omdat Erdogan in eigen land weinig kan laten zien waar hij trots op zou kunnen zijn, heeft hij andere landen nodig om zich tegen af te zetten. Dat zijn nu toevallig Nederland, Zweden en Finland. Staat er morgen in San Marino iemand te roepen dat Erdogan een schurk is, dan doet hij dezelfde dag nog even flink tegen San Marino. Hij moet wel.

MAD1950 | 24-01-23 | 11:23

Zou de paus ons op het matje roepen als iemand wat pagina's uit de bijbel in de fik steekt? Gaat de mossad mensen vermoorden bij een afgefikte torah? Of is het alleen de religie van de vrede die uit zijn plaat gaat in dit soort gevallen?

BoerKoekoek | 24-01-23 | 11:09 | 3

Dit is het punt waarom het gaat, of die Edwin Wagensveld nu een gekkie is of niet. Pas als niemand zich nog om een koranverbranding bekommert, is zijn actie zinloos.

Bootsjunge | 24-01-23 | 11:12

Ik zou maar uitkijken met die grappen.
De Zwitserse Garde is niet voor de poes, die wil je niet achter je aan hebben.

Kapitein Sjaak Mus | 24-01-23 | 11:12

De religie van de vrede gaat eigenlijk altijd uit zijn plaat. Als ze geen aanleiding hebben, verzinnen ze er wel een.

TheEgg | 24-01-23 | 11:16

Ik veeg mijn reet af met wcpapier bedrukt met erdogan en wagensveld in een homo-erotische pose. Maar daar maak ik dan weer geen tiktok filmpjes van.

B.agger | 24-01-23 | 11:07 | 2

Wel veel moeite allemaal.

uisge baugh | 24-01-23 | 11:11

Erdogan en Wagensveld als nichten... Gregorius Nekschot had dat prachtig kunnen tekenen. Maar "onze" overheid heeft die man effectief monddood gemaakt.

MAD1950 | 24-01-23 | 11:28

Een kans- en zinloze actie van iemand die niet helemaal 100% is lijkt me als uitleg aan die Turken voldoende.

brutus68 | 24-01-23 | 11:06 | 3

Vast niet, aangezien hun leider ook niet helemaal 100% is.

TheBigKirth | 24-01-23 | 11:12

Mij lijkt als uitleg: "Val dood" voldoende. Erdogan kan zichzelf wel als de nieuwe kalief van de wereld zien, maar die grootheidswaanzin roeptoetert ie maar fijn in eigen land.
Zo lang Wagensveld niet a: de Turkse vlag oid verbrand en b: dit onder luide aanmoediging van onze regering doet, hebben noch onze regering noch de Turkse er niets mee te maken.

TheEgg | 24-01-23 | 11:12

Uitleg? Gewoon negeren die Turken over dit soort zaken.

miko | 24-01-23 | 11:22

De heer E. moet voor het thuisfront laten zien dat hij bóvenop de belangrijke zaken zit.
Er komen verkiezingen aan.

Iemand nog een bakkie?

Kapitein Sjaak Mus | 24-01-23 | 11:06 | 1

De energiewaarde van een verbrand boek is stukken hoger dan de waarde van de Turkse economie.

I.P standing up | 24-01-23 | 13:05

Turkije is overal boos over.
Dat het Ottomaanse rijk ten onder is gegaan.
Dat onderdrukte Koerden eigen rechten willen.
Dat de Armeense genocide een genocide is.
Dat de Amwrikanen de kalkoen een Turkey noemen.
Dat DENK niet de grootste partij is.
Waar zijn de Turken nou niet boos over?

Osdorpertje | 24-01-23 | 11:05 | 2

Het stemgedrag van de diaspora?

miko | 24-01-23 | 11:21

@miko | 24-01-23 | 11:21:
De Turken die door heel Europa wonen en stemmen voor een Erdogan regime waar ze zelf niet onder hoeven te leven maakt de machthebbers in Turkije juist heel erg blij. Zonder de diaspora had je misschien een normaal regiem gehad in Turkije.

Osdorpertje | 24-01-23 | 11:35

Hou toch eens op met mekkeren over een sprookjesboek, we zijn toch volwassenen (?).

Gaat het niet dan? | 24-01-23 | 11:05 | 1

Wij wel, ja.

ReyNemaattori | 24-01-23 | 11:10

Wat ik mijzelf afvraag - Reageerde men zo onthutst, ten tijde van alle terreur aanslagen, een aantal jaren geleden.

Dit komt dan uit de hoek van de grootste "Racisme!" roeptoeters, op sociale media ..

Nederlandop1 | 24-01-23 | 11:05

Boekverbranding is nooit leuk. Ook niet als het een stom boek is.

koeberg | 24-01-23 | 11:04 | 5

En een boek ter promotie van boekverbranding?

menage | 24-01-23 | 11:15

Weet u wie ook boeken....

Ach, laat ook maar.

Kapitein Sjaak Mus | 24-01-23 | 11:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Wagensveld keek naar Zweden en dacht dat kan ik ook!

Hij is een lullepiemel natuurlijk, maar wat Erdogan maar niet wil begrijpen is dat we hier, in tegenstelling to zijn eigen dictatuur, geen overheid hebben die elke burger alles zomaar verbieden wil en kan. Dat Erdogan aanklopt bij onze regering is dus veelzeggend voor zijn kijk op de samenleving.

Beste_Landgenoten | 24-01-23 | 11:03 | 1

Ik snap je punt, maar onze overheid dat anders genoeg aan het willen verbieden van allerlei zaken. Zeker als die kunnen bijdragen aan het "oplossen" van de alle klimaatproberen ter wereld...

oh no | 24-01-23 | 11:42

Teveel eer voor dit soort aandachtzoekende idioten.

lekgoot | 24-01-23 | 11:02 | 3

Je bedoelt Erdogan neem ik aan?

TheEgg | 24-01-23 | 11:14

Ik kan me voorstellen dat Turkije nu niet langer met Nederland in de NAVO wil zitten, en dus besluit om eruit te stappen.

Après toi | 24-01-23 | 11:02 | 9

@miko | 24-01-23 | 11:20: Finland, je bedoelt dat land met die enorme hoeveelheid grondstoffen in de grond zoals ertsen?

oh no | 24-01-23 | 11:44

@Beste_Landgenoten | 24-01-23 | 11:05:
Deze is dan weer geniaal.
En qua militair potentieel zijn we waarschijnlijk beter af met extra Scandinaviërs dan met Turken.
Maar die geografische ligging van Turkije is natuurlijk ook een belangrijke factor.

J-van-de-Bontekoe | 24-01-23 | 12:01
▼ 6 antwoorden verborgen

Tweezijdig kleine-piemel-gedrag.

_pacman_ | 24-01-23 | 11:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl