JAWEL. Zelensky geland in Nederland
Hup Holland hup
Social
Ze kunnen wel zeggen dat een oorlog alleen maar verliezers kent, maar Nederland blijft maar winnen. Na het vorige bezoek van wereldster Zelensky aan Ons Land (zonder Caroline van der Plas en Sjoerd Sjoerdsma) is ie nu alwéér in Nederland. En het enige wat we daarvoor hoeven te geven is miljarden euro's en paar theoretische F-16's! Met een persconferentie en alles. Sjonge jonge jonge wat een geluksvogels zijn we toch.
Update: In typisch Oekraïense stijl neemt Zelensky weer eens een voorschot op de realiteit in de hoop iets af te dwingen. Hij spreekt namelijk alvast van een toegezegde levering van 42 F-16's terwijl Rutte noch Ollongren van aantallen spreken. En sowieso gaan de toestellen nooit tijdens de oorlog geleverd worden, want na het levertermijn van ongeveer een jaar (!) inclusief het operationeel krijgen van toestellen uit een niet-operationele vloot waaruit gedoneerd wordt, zit iedereen allang aan de onderhandelingstafel.
UPDATE - ZSM F-16's
Social
UPDATE - En we hebben beeld!
Reaguursels
InloggenHet is gewoon oorlog in de comment section.
Let the turkey shoot begin! De russen hebben 40 jaar de tijd gehad voor passende antwoorden op de f-16 dus dit wordt net zo'n succes als de inzet van de Leopards en Abrahams. Zijn we mooi van die ouwe meuk af en tijd voor moderne echt goede spullen. Morgen weer even aandeeltjes in the military industrial complex bijkopen. Tjsa dat WWIII dan voor de deur staat 'Who cares'. Dank Rutte, love you forever.
Kan je denken maar in talloze conflicten stonden de F16 en de MIG al tegenover elkaar en won de F16 keer op keer.
Bovendien zien we nu ook nog maar bar weinig Russische vliegtuigen in actie boven de Oekraïne. Ze doen bijna alles met rakketten en kanonnen.
De inzetbaarheid en de reservers zullen dus intussen wel tegenvallen
Duitsland wil vastleggen dat het 5 miljard per jaar die kant op schuift... We gaan door tot de laatste Oekraïner!
Als je ze geen geld zou geven denk je dan dat er meer Oekrainers overblijven? Of zouden ze juist nog sneller sterven bij gebrek aan verdedigingswapens
En toen vloog hij door naar Denemarken, en daar deed hij EXACT hetzelfde trucje:
-
www.youtube.com/watch?v=BbLFxkqG9Wg
Doet ie slim, druk op de ketel houden.
Nou en? Alle politici netwerken
Hoorde zojuist op het nieuws dat Jasper van Dijk, kamerlid van de SP, kamervragen wil stellen over die F16's.
Het valt wel op, dat de SP in de Oekraïne-oorlog weer aan de verdachte kant zit. Het blijven natuurlijk wel ouwe communisten, met een onverbeterlijke liefde voor Rusland.
Het zal ze geen extra zetels op gaan leveren, vermoed ik zo.
Ja, tegen de NAVO, tegen het Koningshuis, tegen multinationals. Nog steeds een partij met communistische trekjes. Ooit gefinancierd met geld van Mao.
De SP waren de proChinese communisten. De Pro Russen zaten bij CPN, gefuseerd tot Groen Links
Een hoop Poetin vriendjes in de panelen vandaag. Het raakt een snaar blijkbaar. Hoe snel ze ook geleverd kunnen worden, die F16's zijn ook prima om verder oprukken van de Russen te voorkomen een onderhandelingspositie te versterken.
Hopen op meer landen die zullen volgen.
Als die F16's maar geen Nederlandse equivalent van een Russische BUK worden.
Ik hoor Poetin al roepen om de onderste steen.
Haha hebben de Russische trollen eindelijk die Oekraïnse straaljager die ze al 10 jaar de schuld geven ( alsof je dan vliegtuigen met een burgerluchtvaartherkenningscode kan negeren en full Chuck Norris kan gaan)
In je opwinding heb je zowaar een neologisme gebaard! "oorlogsmenner"!
Het is 'oorlogshitser' of 'volksmenner', maar leuke vondst.
Verder uiteraard totaal oneens met je kwalificatie van Zelenski.
Je zou eens in zijn schoenen moeten gaan staan, dan kom je misschien tot enig inzicht in de toestand in Oekraïne.
Want hij verdedigt zijn land tegen een agressieve buurman.
Helaas, voor dit opstel kan ik je géén voldoende geven.....
Ah dus nu spoort Zelenski niet. Je kijkt toch steeds duidelijker te worden in je voorkeuren.
Meer en meer BL..
Die F16´s waren al verkocht aan de VS? Die zou NL begin 2024 leveren.
Toch?
Blij dat de Geallieerden niet zo dachten in 1944
Het probleem is geconcentreerd rond loopgraven en landmijnen. De verzonnen oplossing is vliegtuigen sturen.
Goh, klinkt wel hollands.
Strijders uit de bak daarheen sturen ipv F16 , na 6 maandjes zijn ze dan vrij ( of zoiets)
De Russen doen het ook
Win win situatie
En het demissionair kabinet en de uitgekotste premier loodst het land nog snel even een oorlog in omdat het kan.
@Joffri | 20-08-23 | 19:40,
Omdat ie totaal niet weet wat oorlog inhoudt, dan ook nog eens 11 jaar over studie geschiedenis gedaan ?!
Geen zak dus geleerd.
Vind het ronduit eng en gevaarlijk waar deze man mee bezig is.
@likmegaties | 20-08-23 | 19:29,
O.a. mede hierdoor is Poetin een geniale gek.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 20:01: Eens. Wat mij betreft geven we Mark en Sjoerd snel een kogelwerend vest, een geweer en zetten we ze op transport naar de loopgraven. Acteur Zelensky mag ook mee. Luchtsteun is toegestaan.
@Joffri | 20-08-23 | 20:21,
www.geenstijl.nl/5163198/bassiehof-ne...
Goed stukje, voorzien met een treffende foto erbij.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 20:03: Was je ook een fan van Stalin? En hoe plaats je Hitler?
Waarom zou dat niet helpen? Achter de linies bombarderen? Zonder door de mijnen te hoeven de Krim en de routes erheen moeilijker houdbaar maken.
Gelukkig hebben we alles in eigen land goed op orde.
Over het algemeen genomen, wel. Het is niet perfect, maar nog altijd veel beter dan een hele rits aan arme landen (Voorzien van een kleine en een corrupte top). Niets doen tegenover de agressie van Rusland (Dat zichzelf groots waant maar dit in feitelijke waarheid niet is) leidt tot verdere agressie tegenover voormalige USSR satellietstaten. Dit betekent op zijn beurt nog meer oorlog, wat o.a. tot zover is voorkomen. Maar dit is ook iets waar leken niet naar omkijken, noch oog voor hebben. Men klaagt liever uit een positie van onwetendheid, dat "... Wij een verliezend Oekraïne helpen". Ook dit gegeven, is feitelijk niet correct. Evenmin als "Rusland heeft WOII gewonnen". Dit laatste betreft desinformatie waar menig leek - En communist - intrapt..
@Nederlandop1 | 20-08-23 | 20:39: we hebben het al lang niet meer op orde. Waar je naar kijkt zijn de overblijfselen van een nog betere periode, langzaamaan wordt het minder en minder.
Als de USSR WOII niet heeft gewonnen, wie dan?
Toch benieuwd wat de kleine lettertjes waren op het inlegvel.
Het inlegvel van het Boedapestmemorandum, waarin Rusland veiligheid beloofde in ruil voor de Oekraïnse kernwapens ( en de halve zwarte zeevloot)
Rutte doet een dikke middelvinger naar Poetin wegens appeltje te schillen over MH17. Die F16 is ontwikkeld om Russen mee af te schieten dus de beste investering waarmee die tot zijn recht komt is levering aan Zelenski. Beetje payback ook voor 2014. Heel wat anders dan Wilders met zijn Russische speldje van verdienste.
Precies, dit.
Een demissionaire lutser uit een minilandje met een dikke vinger tegen de Russen?
Get real. Rutte is een loopjongen, betekent internationaal helemaal niets.
Voor de Russen een totale NPC.
@Ichneumonidae | 20-08-23 | 19:29:
Loopjongen?
Mocht ie willen.
Hogere status dan nuttige idioot gaat hij nooit bereiken.
@Ichneumonidae | 20-08-23 | 19:29: Elke tegel die je plaatst, verraad eigenlijk ook je totale leekheid - Maar het mag hoor in ons land, uw mening spuien.
@Ichneumonidae | 20-08-23 | 19:29,
Rutte lijkt mij een prima persoon om een biertje mee te drinken.
Vervelende is denk ik wel, dat als hij bij een rondje aan de beurt is, hij stiekem naar de piemeltjes wc gaat ?!
Maar zo`n iemand mag idd niet uit eigen handelen zoiets regelen en ook geen MP worden.
@Nederlandop1 | 20-08-23 | 19:38,
Gelukkig....... nog wel.
Met een andere mening ( net zoals toen met dat COVID gebeuren ), dan word men gewoon verketterd.
Ja hoor, toch weer Wilders bashen. Je kan het niet laten hè.
@Vitale-Reaguurder | 20-08-23 | 19:58: Kritiek op Wilders mag niet. Echt, stel je voor zeg. Schande. Fatwa zeg ik je, fatwa! Wildershu akbar!
Omdat Wilders een slappe vaatdoek is qua Rusland. Nog steeds ligt dat lullige speldje te glimmen in een lade ergens in huize Wilders. Wat een kontgebaar was dat, een speldje van Poetin ontvangen, een paar jaar na MH17. Up yours, nabestaanden!
@Vitale-Reaguurder | 20-08-23 | 19:58: Wilders stemde niet voor niks tegen het voorstel om de buitenlandse financiering van Nederlandse politieke partijen te controleren en aan banden te leggen.
"Die F16 is ontwikkeld om Russen mee af te schieten" EN dat weten de Russen en daarom weten ze precies hoe ze die F16 neer gaan halen. Die dingen zijn ouwe meuk en de SU's zien ze al voor ze ze gezien worden, vuren een raket met groter bereik dan de tegenstander af en nemen nog een wodka op de basis
@Hollandmix | 20-08-23 | 21:49:
Daar wordt verschillend over gedacht. Ze zullen vooral defensief ingezet worden, wegens hun grotere radar bereik dan wat Oekraïne nu inzetbaar heeft. Met de aim 120 erbij is dat voor de meeste Russische vliegtuigen toch een flinke bedreiging, met uitzondering misschien van de SU57, maar die zet Rusland maar heel weinig in. Straks komt de Gripen daar nog bij, waarschijnlijk. Maar inderdaad, de F16 is ook alweer 40 jaar oud, dus ook niet ultramodern en daarom ook gemakkelijker leverbaar als westerse afdankertjes.
En de demissionaire MP kan dat niet alleen beloven, maar ook uitvoeren zonder de 2e kamer?
bergsbeklimmer | 20-08-23 | 18:47,
Onze Trias Politica is sinds de rechtszaak tegen Wilders behoorlijk naar de knoppen.
Het grootste deel van de Tweede Kamer is voor wapenleveranties.
@Après toi | 20-08-23 | 19:24,
Das mooi, maar dan alleen aan onze Krijgsmacht.
@reservebelgië | 20-08-23 | 19:37,
Scherp.
@reservebelgië | 20-08-23 | 19:37: Jij bent meer fan van de Doema, krijg ik het idee. Heb je al een vriendschapsspeldje?
@reservebelgië | 20-08-23 | 21:30: Je laat je steeds kennen als een Zelensky-hater en een vijand van Oekraïne. Dat zegt wel iets over je voorkeuren en loyaliteit. Wees nou eens eerlijk en oprecht en kom er vooruit dat je Putin en Rusland eigenlijk bewondert. Even goede vrienden.
@Après toi | 20-08-23 | 21:46:
Daar heb je haar ook weer hoor.
Nee, heb niks met Zelensky en UA. Ook niet met Putin en Rusland.
Niet mijn oorlog.
Waarom zou de tweede kamer een probleem zijn? Dit beleid wordt breed gesteund
Rutte heeft wel degelijk het getal 42 genoemd in de perco, allen worden ze niet allemaal naar Oekraine gestuurd, er moeten een aantal achterblijven om de Oekrainse piloten te trainen. Nederland heeft 42 F16's beschikbaar.
En of die vrede er voor komende zomer komt is onwaarschijnlijk. Beide partijen hebben weinig belang bij een pauze: Rusland wacht eerst af of Trump herkozen wordt in November 2024. Zelensky wil niet stoppen met vechten totdat de krim is afgesloten of heroverd. Het offensief gaat traag, maar Zolang rusland er langzaam op achteruit gaat is er vooruitgang.
rumble.com/v27guzl-geheimen-van-de-ve...
We hebben er toch maar 4 (werkende F-16’s)?
F35
Verdomd, ze doen het weer.
Oorlog is fun!
twitter.com/Dino99443732/status/16932...
chausson61 | 20-08-23 | 17:14,
Zulke foto`s zijn zeer slecht voor mijn gezondheid, hier word je @#%* als welnadenkend mens toch niet goed van ?!
Ze moeten naast elkaar staan huilen? Overigens was een deel van het bezoek, naast F16, ook om Nederland te bedanken voor alle steun zover. Weer niet goed zeker?
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:22:
Wat is er mis met deze foto?
@panthoseen | 20-08-23 | 17:28,
Wat @chausson61 sarcastisch bedoelt.
Dat heb ik dus ook.
@Flexzz | 20-08-23 | 17:23,
Vroeger was zulks staatsgeheim, Ollongeren....... ook zo`n nitwit, ging met een spierballetje trots op Twitter vermelden hoeveel militaire spul wij gingen leveren, met een foto erbij.
Had ik vroeger destijds als Militair zijnde zulks gedaan, dan kon ik wegwezen.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:36,
Aanvullend,
Dit is in mijn ogen ongepast, lachend met dat waar het omgaat zo op een foto te staan.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:45:
Voor de poetinfanboys zal dit idd geen fijn gezicht zijn.
@panthoseen | 20-08-23 | 17:49,
Dit vind ik nu jammer, mensen in hokjes plaatsen, ik had u wat hoger ingeschat.
Ben niks van dat alles, maar ik laat mij door zulks uitspraken niet de mond snoeren opdat ik een andere mening heb.
Anders wordt dit toch wel een hele enge " Democratie ".
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:58:
Fijn dat u zich de mond niet laat snoeren.
Ik laat mij dat ook niet doen.
De oorspronkelijke foto's van 4 mei waren nog erger.Iedereen viel er over,en toch doet Rutte het wéér vandaag.
twitter.com/jndkgrf/status/1654356431...
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:36: Ik snap letterlijk het probleem niet, behalve dat de haat tegen Zelensky kennelijk zo groot is dat zelfs een foto irriteert…
Op jouw andere punt: het is tot nu toe sltijd bekend gemaakt welke hulp Oekraine krijgt en een deel van waarom het openbaar gaat, is ook onderdeel van afschrikking richting Rusland.
@panthoseen | 20-08-23 | 18:03,
Dank, doet u goed.
Maar alstublieft niet mensen in hokjes plaatsen.
Want ik vind u best wel een pientere reaguurder, ook al kunnen onze meningen verschillend zijn.
@Flexzz | 20-08-23 | 18:12,
Zelensky is in mijn ogen een hypocriet en een marionet.
Dat 2e, ja dat kan, maar wij hebben zelf geen zak.
De Russen die lachen allen maar hierom ( makkelijke info ).
Maak het voor de tegenstander qua info niet makkelijker dan nodig is, het liefst zo moeilijk mogelijk.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 18:16: Ja, en Putin vind je geniaal. Waarom? Omdat hij woonwijken, ziekenhuizen en crèches laat bombarderen?
@Après toi | 20-08-23 | 21:49: Joh, wordt je niet een beetje moe van jezelf? Je reageert op ieder bericht! U begint steeds meer op een spons te lijken! Let wel dat er mensen bang zijn voor een nucleaire ontwikkeling waar ik er één van ben, kijk eens verder en verdiep je eens waar deze zooi toe kan leiden!
Iemand al om een referendum geroepen....
Fictieve levering of niet, het vooruitzicht op een vloot van circa 90 F16's is weer een stukje extra leverage aan de onderhandelingstafel.
flame_me | 20-08-23 | 17:05,
Zullen we eerst onze eigen Defensie tot het voormalige niveau opschalen ?!
Ipv de boel weg te geven.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:10:
Nee, dit is beter. Bovendien de F16's zouden toch worden verkocht.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:10:
Weest gerust. Dat gebeurd ook. De f35 vliegtuigen stromen langzaam binnen. De F16 worden toch uitgefaseerd. En dat ze dan naar oekraine gaan past dan mooi in dit geheel
@panthoseen | 20-08-23 | 17:19,
Klopt, maar ik snap niet dat we niet voor de F22 zijn gegaan ?!
Voorts heb ik een hele andere mening in deze conflict.
Maar dat maakt ook niet uit, ieder zijn/haar eigen mening.
@panthoseen | 20-08-23 | 17:19:
"De f35 vliegtuigen stromen langzaam binnen''
Ik meen laatst ergens gelezen te hebben dat we de helft van die JSF's al binnen hebben (22 of 26 of daaromtrent). Dus ja, die F16's gingen er toch binnenkort uit.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:26: De F22 is niet te koop.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:26: die zijn niet te koop
Of de oorlog al voorbij is of niet als de eerste f16 arriveert is niet zo relevant. Okeraine zit nu eenmaal met een agressieve meedogenloze buur opgescheept. Dus die F16 komen ten alle tijde van pas.
Daarnaast zijn er vele luchtmachten in de westerse wereld die hun f16 vloot momenteel aan het vervangen zijn door de f35. Er komen de komende jaren honderden f16 vliegtuigen vrij. Dus slecht nieuws voor poetins landjepikwensenlijst, en goed nieuws voor oekraine.
Vanaf welke vliegbasis gaan die F16's opereren? Wordt dat binnen of buiten Ukraine?
@PieterPan | 20-08-23 | 18:50:
Binnen.
@panthoseen | 20-08-23 | 19:15:
Moeten ze wel even de grasmat-expert van de Arena overkopen?
panthoseen | 20-08-23 | 17:05,
De Russen beschikken over deze krengen.
nl.topwar.ru/143937-prometey-daet-ogo...
Zo zie je maar weer hoeveel je stem waard is en een inlegvelletje, om je kont mee af te vegen, meer niet.
g[E]ulden | 20-08-23 | 16:47,
U snapt het, maar het lijkt wel of vele mensen dit zijn vergeten ?!
Dit kon zelfs een kind voorspellen..
@Unsinkable-Sam | 20-08-23 | 17:02,
Dit lag volgens mij achter de schermen al klaar ?!
Ik had gestemd op een regering en niet op een raadgevend referendum met minimale deelname. 100% democratisch dus..
Ik zeg het maar eerlijk: ik heb nu twijfel over mijn stem. Nu zie ik dat ik door Russische krachten gesteunde argumenten te serieus genomen heb.
Mooi toch dat Nederland voorop loopt met het sturen van straaljagers naar Oekraïne. Ik ben er wel trots op. Waar een klein land groot in kan zijn.
Après toi | 20-08-23 | 16:35,
Zo nog bbqen ?!
Waar was jij toen decennialang de 2% norm met voeten werd getreden? Wat zei Trump hierover? We gaan dus straaljagers weggeven.. ok.
Goede actie inderdaad. Putin wordt weer herinnerd aan wie de MH17 neerschoot. Wat mij betreft gooit een voormalige NL-se F16 een bom op het Kremlin.
@Unsinkable-Sam | 20-08-23 | 16:58,
Beste Sam,
Pas op, straks stoor je de " Zonnekoning " nog tijdens zijn bbq ?!
@ED-209 | 20-08-23 | 17:03,
Geniaal, heel erg goed over nagedacht......
Nee is het meest stomme wat je kan doen.. Niet mee bemoeien.. Weetje je nog een referendum.. Gewoon neutraal opstellen... He je ze handtekening nou?
@niv01 | 20-08-23 | 17:36,
Ik deel uw mening.
Maar uw bericht is helaas t.o.v. desbetreffende reaguurder aan dovemans oren gericht.
Snap zelf ook niet helemaal waarom bepaalde mensen graag op die oorlogsdrum lopen te slaan ?!
@Bad - Casey | 20-08-23 | 17:49: Het is Poetin die de oorlogsdrum bespeelt.
@bdn01 | 20-08-23 | 19:04,
Absoluut, maar ik ben verbaasd hoeveel mensen denken dat dit een soort van COD is ?!
@niv01 | 20-08-23 | 17:36: Waar ging dat referendum ook al weer over?
Je bedoelt ws. " hoe we een oorlog in gerommeld worden?"
Ja goed hè, zijn we ook als eerste aan de beurt als er echt gevochten gaat worden.
Putin is een oorlogsmisdadiger en Zelensky een held. Punt.
@Après toi | 20-08-23 | 16:30,
Mag jij vinden, vind zelf dat er zeer gevaarlijk spel wordt gespeeld, deze onzin dient gewoon heel snel te stoppen.
We hebben zelf een uitgeholde Defensie en dat wat we hebben wordt weggegeven ?!
Al die jonge levens naar hun grootje, dit stopt niet als men maar wapens blijft schenken.
Amerika lacht de ballen uit zijn broek.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 16:43: Stoppen met wapens geven zal inderdaad het einde van de oorlog bespoedigen. Maar tegen welke prijs? Niet elke vrede is te prefereren boven oorlog.
@Tashtego | 20-08-23 | 16:52,
Helemaal mee eens.
Maar dit gaat toch eindigen met onderhandelingen, dan maar het liefst zo snel mogelijk, scheelt ook een hele hoop jonge levens aan beide zijden.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 16:43: Moet ook altijd gniffelen om het feit dat de Zelensky juichaapjes van nu degenen waren die defensie om zeep hielpen. Was allemaal niet nodig, te duur, 'pang pang' Pechtold, haha wat een lol. Strategisch inzicht moeten we vooral niet verwachten van linkse clowns.
@v_Heemschut | 20-08-23 | 17:22,
Die zijn selectief vergeetachtig.
Zonder dat ze het door lijken te hebben, schilderen zij zichzelf met hun meningen uiteindelijk in een hoek.
@Bad - Casey | 20-08-23 | 16:57: Zo denk ik er ook over. Liever eerder onderhandelen dan nog meer levens verwoesten.
@ChalinaRosa | 20-08-23 | 18:45: Je bedoelt inleveren ipv onderhandelen.
@bdn01 | 20-08-23 | 19:06,
Niet inleveren qua wapens, maar wel graag zo snel mogelijk onderhandelen.
Die Amerikanen lopen middels de Oeks hun wapensystemen te testen, opzich is dat slim, maar uiteindelijk niet voor de Oeks en heel Europa.
@ChalinaRosa | 20-08-23 | 18:45,
Precies.
Zelenski is meer dan een comediant. Heeft ook gewoon rechten gestudeerd en is ook advocaat geweest. Dat is een nuttige studie voor in het landsbestuur
De vlucht naar voren, heet zoiets. De Oekis hebben noch de kennis/training., noch de geschikte vliegvelden, noch de bemensing, noch de logistiek, noch de infrastructuur, noch de centen in huis om 42 F-16's operationeel en current te houden.Als ze een of twee vliegvelden aanpassen: heel misschien één heel squadron.
Voordat de infrastructuur in orde is, is het alweer vernietigd, die F16's zullen niet snel, of niet, ingezet kunnen worden.
@BadPatNL | 20-08-23 | 16:37:
Een landingsbaan is van meters dikke gewapend beton. Hoe wil je die vernietigen?
@panthoseen | 20-08-23 | 17:07: Speel je nu een rol, ben je aan het trollen, of is dit een serieuze vraag?
Bemensing?
Wat ook wel vreemd is van al het gejuich; de F16 komt uit 1978. Is links en rechts wel eens een beetje geupdate, maar niet heel bijzonder. Er is een reden waarom iedereen nu overstapt op andere vliegtuigen en we ze over hebben. En er is ook een reden waarom UK en Frankrijk ze helemaal niet hebben. Dus 'moderne gevechtsvliegtuigen' daar valt nogal over te discussieren. Daarnaast stammen ze uit de koude oorlog, toen oost en west er helemaal alles aan deden om elkaar qua kracht en vermogen te spiegelen. Waar het idee vandaag komt dat Russische vliegtuigen niet tegen de F16 op zouden kunnen is mij een raadsel. Lijkt mij niet dat de Russen sinds 1978 hebben zitten slapen, en niet hebben uitgezocht hoe ze een F16 kunnen matchen.
Maar goed, dit zal me wel weer een poetin-fanboy maken, want een beetje realistisch naar dit conflict kijken betekend blijkbaar altijd automatisch dat je tegen Oekraine zou zijn.
@Spartaan1888 | 20-08-23 | 20:24:
-
Zeker. Ook bij de Oekraïnse luchtmacht hebben ze naast meneren ook mevrouwen in dienst. En mevrouwen behoren tot de genus: 'mens'. En de inzet van personeel van beider kunne duiden wij in de Nederlandse taal nogal eens aan met: 'bemensing'. Al een jaartje of dertig zo, niets wokes aan, of zoiets.
@Snufsen | 20-08-23 | 20:32: Nee, het maakt een van de weinigen die het snapt.
Verbeeld ik het me nou, of komen er steeds meer Zelenski-haters opzetten hier in de panelen?
"dwerg", "bedelaar", "stinkend groen t-shirt" en zo verder, en zo voort.
Oh ja, en klagen over de centen, dat ook nog. En vredelievende adviezen over "de onderhandelingstafel".
Sorry, jongens, jullie moeten even niet zo zeiken.
Na solidariteit, empathie en geprojecteerde euforie: realisme.
"of komen er steeds meer Zelenski-haters opzetten hier in de panelen?''
Dat zijn al die Poetin-Verstehers en Rusland fans van voor 24 februari 2022. Ze weten dat ze hier niet ongegeneerd hun held Poetin kunnen bewieroken, want dan worden ze gejorist, dus gooien ze het over een andere boeg, namelijk Zelensky uitmaken voor alles wat lelijk is. Pathetic.
@Dr_Johnson | 20-08-23 | 17:47: inderdaad, goeie constatering.
Leugens en propaganda gaan als een raket. De (soms bittere) waarheid is een dieseltje. Is een stuk langzamer maar komt altijd wel.
@reservebelgië | 20-08-23 | 19:33: Aan jouw Russische waarheden kleven nogal wat bezwaren.
Nee hoor dat is vaak zo. Als er maar genoeg vlaggetjes aan gaan in het Russisch algoritme dan komennineens al die trollen. Topics over MH17 enzo waren al berucht. Nu NL vooraan staat met betekenisvolle wapens triggert dat een felle trollreactie
Niets zo voorspelbaar als een oorlog, al die (vooral nederlandse) deskundigen hadden het ook zo vaak bij het rechte eind..
Na de vertoning van 10 tot 14 mei 1940 zijn Nederlanders - ook al hebben ze nog nooit een wapen van dichtbij gezien- de perfecte armchair generals. Allemaal kleine G.B.J. Hiltermannnetjes. Ons baserend op een ervaring van vier dagen 'vechten' hebben wij immers 83 jaar de tijd gehad om conflicten haarfijn te analyseren.
"HoezoStom", vraagt u zich af? Ik zou zeggen, kijk even naar uw tegeltje.
Okay NSB-er.
Dat sterven doen ze daar al naar hartelust
Ok
Zelenski is een jood. Dat is een apart soort nazi
Zelensky geland in Nederland.
Hier wenst iedereen Poetin naar de maan maar zelfs dat lukt hem niet.
(bron:Roscosmos)
Dat wordt dan na de oorlog waarin Rusland nog eens een paar provincies zal hebben veroverd, zodat West Oekraïne daarna vol gepompt kan worden met wapens. Zodat Polen ook weer veilig achter een buffertje zit. We moeten volgens Joost Niemöller ook bedenken dat Poetins veiligheid vooral van belang is in deze. Dus dat hij met wat knikkers extra naar huis mag.
Russen gaan niks meer veroveren, zo sterk is het Oekraïense leger inmiddels wel.
"inclusief het operationeel krijgen van toestellen uit een niet-operationele vloot"
Waar haal je die informatie vandaan?
Alle F-16's in Nederlands bezit zijn in operationele staat. Ze worden alleen niet meer gebruikt voor oefeningen en missies. En het is ook wel logisch dat ze nog in operationele staat zijn want ze waren gereserveerd voor Draken International. Alleen is die deal gecanceld.
NL betaalt 100 miljoen per maand voor de oorlog in Oekraïne.
NL als nettobetaler van de EU, betaalt óók nog mee aan de 81 miljard per jaar voor de oorlog in Oekraïne.
Een koopje voor hetgeen je ervoor terug krijgt: Een gedecimeerd Russisch leger.
Een schande. Zo weinig?
Hoop dat die russen snel doorpakken, kost me handenvol geld die criminele, corrupte antisemitische nazibende. Putin is een schoft, maar die Oekraïners hebben we alleen maar heel veel last van. Niet mijn oorlog, dus zoek het daar maar uit...
Hoop dat die Duitsers snel doorpakken, kost me handenvol geld die criminele, corrupte antisemitische nazibende. Hitler is een schoft, maar die Joden hebben we alleen maar heel veel last van. Niet mijn oorlog, dus zoek het daar maar uit...
@Beste_Landgenoten | 20-08-23 | 15:47:
Dat is precies hoe de Nederlandse overheid ( voorlopers vvd, pvda) gehandeld heeft in die meidagen, die hier overigens niets mee te maken hebben.
Je politieke nestje toch?
Oftewel: als er echt stront aan de knikker is, niets doen. Is er een conflict ver weg en niets te maken met Nederland dan opeens flink doen.
Diezelfde politieke kliek heeft jarenlang alles goed gevonden wat Poetin deed. 3 weken na de Krim doodleuk een motie Sjoerdsma steunen om te verbieden dat F-16’s een soort raket mocht voeren want er kan ook een tactische kernkop op……
Defensie slopen.
Onze alleraardigste landgenoten van vvd, d66, pvda, gl, allen decennia lang Kremlin verstehers, ook nu nog.
Interessante omkering der zaken
@Nuuk | 20-08-23 | 16:23: Wie kreeg er onlangs ook alweer een Russisch lintje?
@Après toi | 20-08-23 | 16:32:
Lintjes vullen geen gaatjes.
3 weken na de inval in De Krim: op PVV, VVD en CDA na, en denk SGP, heeft de maker Poetin lover Sjoerdsma zijn zin gegeven en een voor Rusland prettige motie aangenomen.
Daarvoor is defensie in Nederland jaar in jaar uit vakkundig uitgekleed door je politieke vriendjes. Ik denk dat er in stilte een hoop lintjes uitgereikt zijn.
Proost!!
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Olijke vriendjes.
www.bartmaat.nl/image/I0000hmooEptNx9...
@Beste_Landgenoten | 20-08-23 | 16:30:
Waar blijkt dat uit?
@Nuuk | 20-08-23 | 16:41: Jouw vriend Geert is tegen een boycot van Rusland. Hij weigert ook openheid te geven over de financiering van zijn partij. Dan weet je toch wel hoe laat het is.. m
zou ook wat investeren in de West, tegen Venezuela
Je krijgt toch steeds meer de indruk dat m.u.v. Finland de Europese NATO-landen operationeel nauwelijks wapen- en munitievoorraden hebben.
Leopards worden bij particulieren gekocht, Duitsland stuurde in het begin een voorraad helmen. Jesse Klaver schijnt een gratis training waterpompjes bouwen en een feedbackcursus met de Russen wel een goed idee te vinden.
Waar een klein land klein in is.
Europa is ontwapend en er komt straks gewoon een wapenstilstand. Heeft Oekraïne ineens een van de grootste legers binnen Europa. Handig.
@boonmoi | 20-08-23 | 15:24: Zal je net zien, al zal Zelenski vast een "crisistroef" trekken om de komende verkiezingen uit te stellen vanwege de oorlog waar Oekraïne in zit, stemmen de Oekraïners straks bij de volgende verkiezingen ook nog eens massaal op een kandidaat die Russisch georiënteerd is.
@boonmoi | 20-08-23 | 15:24:
''Ontwapend'' lijkt me wat overdreven, maar feit is dat Nederland en de andere NAVO lidstaten - met hier en daar een uitzondering, dat weet ik niet - decennialang structureel te weinig hebben geïnvesteerd in hun defensie.
We leunden lekker lui en makkelijk op Uncle Sam, die ons wel weer te hulp zou schieten in het geval van serieuze oorlogsdreiging. Alleen, ook de VS is een democratie, en de mensen daar kregen er ook een schijthekel aan om via hun belastingafdracht op te moeten draaien voor 'onze' veiligheid, althans op een wijze die totaal uit het lood hing vergeleken bij 'onze' defensie-inspanningen.
Die rekening krijgen we nu gepresenteerd.
@BadPatNL | 20-08-23 | 15:38: 90 procent van de Oekraïners stemde begin jaren 90 voor onafhankelijkheid van Rusland. Dat percentage is door de oorlog alleen maar toegenomen.
@Après toi | 20-08-23 | 16:33: We gaan het zien bij de volgende verkiezingen in 2025.
In januari 2025 zien we de inauguratie van Trump, april 2025 is er een staakt het vuren, en na een jaar uitstel zullen de volgende presidentsverkiezingen in Oekraïne vast ergens net na de zomer in 2025 zijn.
Scorpions - Wind Of Change.
m.youtube.com/watch?v=n4RjJKxsamQ
Dat gelach van Ruute is zo volledig misplaatst met dit dodelijk oorlogstuig.
Gaat het dan toch om hem zelf voor de historische foto ?
Ja zo haal je NL onnodig de oorlog binnen met dit openlijke wapengekletter.
Het enge van Rutte & Ollongren is dat ze waarschijnlijk ook gewoon Nederlandse jongens naar het front zouden sturen. Als de F16 piloten dat niet al zijn.
Sinds mijn opa zijn fiets heeft gedoneerd aan de Duitsers, die hem omsmolten tot een Tiger-tank, die vervolgens werd vernietigd in de slag bij Kursk tegen die vermaledijde Russen, geloof ik niet meer zo in dit concept.
Ah. Op die fiets.
Dan komt het wel dichtbij, zo op die fiets?!
In juli-augustus 1943, de tijd van de slag bij Kursk, hoefden Nederlanders hun fiets nog niet te 'doneren', ze kregen er toen nog een nette vergoeding voor. Pas aan het einde van de oorlog begonnen Duitsers fietsen zonder tegenprestatie te vorderen. Ze kregen uiteindelijk zo'n 50.000 fietsen in handen, van de 3,6 miljoen rijwielen die in Nederland geregistreerd stonden. En dat aantal weten wij zo precies dankzij.... het 'rijwielplaatje' - het fietsbelastingsysteem waaraan de Duitsers in 1941 een einde maakten.
"And the Band Played Waltzing Matilda"
www.youtube.com/watch?v=PFCekeoSTwg
En de acteurs spelen hun rol. Dieptriest.
Beetje reactie nog op Feynman gisteren, (gisteren gemist)
Die Land
youtu.be/Kf_BIm2SndE
Voor degene die het interesseert waar ons aan uitgegeven wordt:
www.youtube.com/watch?v=6mU_b_mqCZI
Overigens, de grootste vijand van de Oekies zit niet in Moskau, maar in Berlijn, Parijs, Brissel, enz.
Ondanks het leeghalen van depots een het overmaken van enkele miljarden een teken van goede wil is, mag er ook wel eens wat kritischer gekeken worden in hoeverre Rutte en co. daadwerkelijk hart voor de zaak hebben. Want nu de werkelijke staat van de wereldorde al een anderhalf jaar lang voor elke blinde helder te zien is, lijkt er structureel weinig te gebeuren.
In tegendeel, na dertig jaar elkaar in slaap gesust te hebben, wordt er nog steeds eindeloos geouwehoerd over wie wat gaat en doen en dat vooral Brussel de regie daarin moet nemen. U weet wel, de EU-pijperij waar de dames en heren boomers en hun huidige opvolgende generatie patent op hebben.
Destijds heeft Edith Schippers onze nationale vaccinindustrie verpatst met allerlei niets waard gebleken beloften over behoud ervan voor Nederland. Ook is al jaren bekend dat we volstrekt afhankelijk zijn voor de basisgrondstoffen van medicijnen van verre bevriende naties zoals China. En wat is er in de tussentijd aan gedaan denkt U? Ziet U de parallellen?
Incompetentie, van de likes of Ollongren, Rutte, en co., is de grootste vijand van onszelf en een soeverein (en ja, corrupt) Oekraïne.
500000 doden en gewonden en Pinokkio kan niks anders bedenken dan de shit nog groter te maken.
Nazi!
Zijn we een Doolittle Raid aan het voorbereiden?
Oorlog is: een tank van 10 miljoen kopen/lenen/krijgen.
Wordt binnen het uur vernietigd door een raket van een half miljoen of een drone van 5000 dollar.
De moeders van vier soldaten krijgen een aangetekende brief dat hun zoon is gesneuveld voor het vaderland, krijgen allen een verguld koperen medaille.
Rinse and repeat.
Het land dat dit het langst kan volhouden wint.
Ondertussen doen Nederlanders hun best om de 15 cent van een colablikje terug te krijgen, uit armoede en om het milieu c.q. klimaat te redden.
U bent de Nederlandse Springsteen.
@McCain | 20-08-23 | 14:46: I say it again...
@McCain | 20-08-23 | 14:46:
Dat is op zich weer een mooie omschrijving van de duistere maar poëtische tegel van de King of the Oneliners.
42 F16’s gaat Nederland voorzien.
Zal en leuke test worden.
Als het slagveld tegen die tijd nog bestaat word het de eerste confrontatie van 4e generatie westerse fighters met 5e generatie Russische.
De hele wapenindustrie kijkt mee en kan eigenlijk niet wachten.
@reservebelgië | 20-08-23 | 14:39: Je kan ze net zo goed (of misschien nog wel beter) als schroot verkopen.
@Nilfisk | 20-08-23 | 14:43:
De stickers en registraties zijn er al af zag ik.
Tja, Zelensky probeert uit alle macht een genocide op zijn volk te voorkomen. Dat betekent helaas lief doen tegen iemand die zijn eigen defensie zwaar heeft verwaarloosd en even onbetrouwbaar is als Ploertin.
Wat zou het Poetinknuffelen na de asociale en illegale Russische annexatie van de Krim in 2014 Nederland financieel hebben opgeleverd? Die godvergeten door de kameradki', Rutte en Timmermans goedgeprate lafheid is ons duur komen te staan. En ondanks het in elkaar slaan van een Nederlandse diplomaat in Moskou, het neerhalen van de MH17, het beïnvloeden van onze verkiezingen, Ddos aanvallen op onze bedrijven en voorzieningen die we liefdevol wegwuifden opdat we die klotenPoetin maar te vriend zouden houden, ondanks de angst van landen die ooit tot de SU behoorden voor een herhaling van de geschiedenis, worden de roze panelen nog altijd bevolkt door Tankies.
Wie is die gladjakker naast Zelensky?
Een afgeserveerde hollandse wannabee. Momenteel in between jobs.
Geen dikke Moeke die op de loonlijst staat van de Agro-industrie.
@Après toi | 20-08-23 | 16:23: Maar wel iemand die soepel de middelbare school heeft afgemaakt en daarna zonder problemen is afgestudeerd. Ook iemand die weet hoe je met mrs en vork moet eten en netjes met twee woorden spreekt, eigenschappen die goed van pas komen in de grotemensenwereld.
Ik zou het absoluut normaal vinden als Oekraïene zoveel mogelijk Russische steden gaat aanvallen. Misschien dat het dan tot die kutrussen doordringt waar hun grote leider mee bezig is. Wat een afgang. Die man gaat de geschiedenisboeken in als de tweede Hitler.
Hopelijk komt er een Russische von Stauffenberg op om aan deze waanzin een eind te maken.
@meneer Q | 20-08-23 | 14:24:
Zal je net zien dat hij vanmorgen bij het aankleden zijn ooglapje voor het verkeerde oog heeft gedaan. Blaast hij de verkeerde op…..
6 miljoen joden vergassen en half Europa bezetten is toch net wat anders.
Zelensky past in één hand van Rutte.
Welnee joh, daar is het gat veel te groot voor, minstens 2.
Als ik Rutte naast Zelensky zie staan op zo’n persfoto, moet ik gelijk aan Little Britain denken. Met Mark als Sebastian.
Scherp en lollig.
Ik moet meteen aan Bart de Graaff denken.
Duurt dus nog een jaar voor de F16's in de Oekraïne arriveren. In de tussentijd gooit Rusland Oekraïense steden, havens enz. plat. Als plaagstootjes gaan er drones richting de Russen.
Dat zijn dingen van 45 jaar oud met heel veel vlieguren. Die gaan het verschil niet maken. Dat zijn vierde generatie jets.
Hoeveel van onze vliegtuigen gaat Rutte weggeven, één of allebei?
Blijft wel een belofte van Rutte, dus kan zijn dat Zelensky op weg naar huis ergens boven Duitsland er achter komt dat die F16 opeens een Cessna is geworden.
@Zapata10 | 20-08-23 | 13:43:
in de oorlog met Rusland en hun aftandse, ouwe meuk zijn F16's ongeveer state-of-the-art vliegtuigen.
@Dr_Johnson | 20-08-23 | 14:17: Geleuter, de Russen hebben voldoende generatie 5 jets. www.airforce-technology.com/projects/... En belangrijker een heel effectieve luchtverdediging.
@Zapata10 | 20-08-23 | 14:24:
Ja, mooi ding hoor, maar als ik het goed begrijp beschikken ze nu over 5 van die toestellen:
"In December 2020, the Russian Air Force received the first Su-57 fighter with the operational first-stage engine, which was deployed with one of the aviation regiments of the Southern Military District. Four more Su-57 aircraft were delivered to the Russian troops in 2021.''
Eind 2024 komen er nog eens 22 bij. Dan is die oorlog hopelijk al voorbij. Ik denk niet dat Poetin zo'n duur speeltje in Oekraïne gaat inzetten met het risico dat hij door een Oekraïense raket wordt neergehaald. Maar goed, zeker weten doe ik het niet; ik ben een leek op militair gebied.
@Zapata10 | 20-08-23 | 14:24: zo effectief dat de drones op Moskou neerkomen.
Hallo loekasjenko!
Weet je wat we geven buiten de grens geen geld meer uit en wachten als het eenmaal zover is rustig af terwijl we onder de voet gelopen worden omdat vanwege onze eigen onverschilligheid niemand ons nog wil helpen....
Ik voel me altijd een beetje trots als ik Pinocchio met die smile naast Zelensky zie staan
Waar een klein land groot in is
Wat zijn we trots op onze pinokkio
En vooral die smile zo lekker natuurlijk
Wat een psychopaat. ....
Hebben die Russen Zelenski zijn wasmachine gejat, hij heeft een ander t-shirtje aan.
Van Rutte krijgt Zelenski een Miele mee retour.
Benieuwd wanneer Poetin weer eens naar Nederland komt.
Hotelkamer in Scheveningen is al tijdje ontvangst klaar
Hopelijk spoedig, er staan nog een uitnodiging open van het icc.
Nog geen tijd voor Eurofielensongfestival?
Uitzichtloze oorlog. Oekraïne kan niet winnen en Rusland kan niet verliezen.
Rusland kan zich ook terugtrekken zonder te verliezen.
Da’s een aardige analyse.
@Deflatiemonster | 20-08-23 | 13:26: Er kan ook onderhandeld worden.
Vraag anders de moeder van een naar het front gestuurde soldaat nog eens of 'Rusland' niet kan verliezen.
@Zonnebrildrager | 20-08-23 | 13:43: En al die ontelbare Oekraïnse moeders dan ook meteen
@ChalinaRosa | 20-08-23 | 13:39: Maar dat is het probleem. Er valt niet te onderhandelen met Russen.
Prachtig, een symbool voor vrijheid en democratie! Slava dinges!
Na maanden op Twitter zit ik boordevol meningen hierover. Sjonge, ik ga eens hard tikken nu. Daarna van m'n pc naar m'n televisie, en dan in slaap vallen met een biertje. Morgen vroeg weer aan de bak voor de baas.
Fuck off
Wat wil je hiermee zeggen?
Ik bespeur weinig pro-Putin sentiment op GS, maar wel vaak zeikerige stukjes over Oekraïne.
Tja, onderzocht, maar niets gevonden. Bart Nijman schrijft zelden stukjes over deze oorlog. De meeste komen van Spartacus en die kun je niet betichten van pro-russische sentimenten.
@zeertegendradig | 20-08-23 | 13:27: kritisch is niet anti.
GS is helemaal niet op de hand van Putin maar ziet wel de zinloosheid van deze oorlog in. En dat daarom onderhandelen wel eens zinvol zou kunnen zijn. Daar kan je van mening over verschillen maar kom dan niet met ze een kutstukje van de AIVD aan die alles en iedereen die niet helemaal mainstream is als verdacht zien.
@Zapata10 | 20-08-23 | 13:33: toegeven, wat moet Bart in Rusland? Als er voor de russen niets te halen valt, dan nodigen ze je ook niet uit.
Eer zeer tegendradig en wss mislukt ChatGPT stukje denk ik.
Linkje of bron????
@Dikkebertha | 20-08-23 | 13:36: Vraag het hem zelf, ik ben ook diverse malen in Rusland geweest van eind jaren 80 af. Voor werk en voor vakantie.
Ja natuurlijk, Nijman heeft een Dasja van de Russen gekregen in Portugal, krijgt gratis Russische olie en gas geleverd en wordt betaald in Roebels. Nu is die munt de laatste aan het dalen, dus heeft Nijman er belang bij dat Oekraïne zo snel mogelijk verliest. Zoiets?
Zolang de AIVD dit heeft onderzocht en niets heeft gevonden is er niets aan de hand lijkt mij. Ja het irriteert mij ook dat het sentiment steeds meer een pro Russische toon aan lijkt te nemen, maar aan de andere kant is er in Nederland ook persvrijheid. Dat blijft een groot goed, ook als je het er niet mee eens bent. Mocht het na verder onderzoek toch waarheid blijken te zijn dan zullen alle betrokkenen vast aangepakt worden, volgens de hiervoor geldende wetten. Zou overigens wel bijzonder zijn, aangezien Geenstijl vaak de grootste mond heeft over corruptie in andere landen, maar dat terzijde.
Met een realistische blik kijken en ontwikkelingen volgen is zoals het hoort te zijn.
En dat is wat GS doet. Als je het hebt over disinformation kijk naar wat je zelf hier schrijft.
Ik heb ook tegen het associatieverdrag met Oekraïne gestemd. Kun je je vriendjes bij de AIVD even vragen naar hun bevindingen over mijn persoon?
Of heb je een goede lijn met Turkse inlichtingendiensten? De AIVD staat er internationaal om bekend te snel te veel te delen met dat soort landen. Lachwekkend en ik verwacht nog meer te lachen als ik mijn eigen rapport te zien krijg. Bij voorbaat dank.
Hij kwam ff een nieuw shirtje halen bij de H&M.
Hallo kleine bodybuilder
Hallo stijve Mark
Mr Eutte met zijn inlegvel.
Zonder Amerikanen, Engelsen en Polen gaat deze oorlog verloren worden. Is er eentje van deze drie die niet meeknokt/handen aftrekt, is de zaak reddeloos verloren - de rest doet mee als franje.
Net als tachtig jaar geleden.
De verliezers zijn Oekraine, Europa en Rusland.
Als Putin het weet te rekken tot de economische depressie maakt hij een kans.
In Rusland kunnen ze nog wat lijden, Europa en VK hebben geld- en brandstofzorgen.
Voor de VVD stemmers betekent dit dat EU ten koste van alles omhoog gehouden zal worden en NL heeft geld. Duitsland en Frankrijk hebben andere problemen.
Kan mezelf blijven herhalen. Het gaat Poetin niet alleen om die 2 provincies in Oekraïne, het gaat hem om herstel van grenzen van de meeste voormalige Oostbloklanden. Dat is het wrange waarom er geen weg meer terug is. Enige gunstige wat zou kunnen gebeuren is dat Poetin wordt afgezet en vastgezet en bewaakt in zijn buitenhuis en andersdenkenden het roer in Rusland overnemen. Maar zoals het er nu naar uitziet brengt Poetin voorlopig de hele wereldeconomie in gevaar en ieders welzijn of vrijheid.
4 provincies (Donetsk , Loehansk, Zapo, Kherson) en een autonome republiek (Krim).
@drs. Levi Samsonov | 20-08-23 | 13:24: Ik vermoed eerder dat die Zaporizhja en Cherson als onderhandeling gaat inzetten.
En wat krijg je dan na Poetin? Die Medvedev??? Die is nog tien keer gestoorder / dommer.
Als Rusland wint krijgen we trouwens ook een genocide die alleen maar te vergelijken is met de moordpartij op de Toetsi's in 1994 en de moordpartij op iedereen die geen soenniet was door de Islamitische Staat. Dat betekent ook een gigantische vluchtelingenstroom, waar niemand op zit te wachten, zeker Nederland niet, want wij hebben liever moslims.
Krijgt Poetin nóóit voor elkaar, gelukkig.
Deze voormalige Oostbloklanden zijn nu NAVO-gebied.
@Graeme Reaper3779 | 20-08-23 | 13:59: Ik denk dat Medvedev vooral hard brult om niet in ongenade te vallen bij de grote baas, maar in realiteit een stuk gematigder is. Er gingen destijds verhalen rond dat hij zich opmaakte voor een tweede termijn, maar zich na een avondje bewerkt te zijn, daar toch maar vanaf zag.
@Graeme Reaper3779 | 20-08-23 | 13:59:
Nee, die zal dan toch ook wel uitgerangeerd zijn hoop je dan?
@Flexzz | 20-08-23 | 13:54:
Dat denk ik ook, maar van onderhandelingen voorlopig geen sprake
@MAD1950 | 20-08-23 | 14:21:
We kunnen niet iedereen opvangen, eigenlijk gaat dit al financieel niet goed, teveel druk al op onze systemen.
@meneer Q | 20-08-23 | 14:32:
Zo ziet hij dat in elk geval blijkbaar niet.
Ik zag hem daarstraks rijden in een koionne bobo limos op de A2 bij Boxtel.
Kopje koffie?
Geef Zekensky maar een dubbele espresso, kan hij beter gebruiken!
En dan... is er geen koffie.
Dat zal ze leren!
@Mr_Natural | 20-08-23 | 13:17: geen douwe egberts lol
Koekje erbij
En maar blijven lachen
Het is een grijns, protestants gedwee gefingeerd, komt uit de apenwereld en zegt, ook al ben ik een haai, ik ben geen bedreiging.
Kunnen we hem niet wat soldaten meegeven ? Na 6 maandjes zijn ze dan vrij ( of zoiets ) De Russen doen het ook .
Haha topidee
Strijders bedoelt u
'Een kind onder de evenaar is meestal maar een bedelaar'
Kinderen voor Kinderen had geen gelijk.
Vlod ziet dan wel uit als een kind maar Oekraïne ligt niet onder de evenaar.
61,1% wilde hier niet mee geassocieerd worden...
Ach je hebt het over democratie? In Den Haag noemen ze dat extreem rechts.
Van de 4.151.613 stemmen.
Ik kan me voorstellen dat heel veel mensen niet eens wisten waar het over ging en daarom niet gestemd hebben, anders was het zeker 80 procent geweest.
@keestelpro | 20-08-23 | 13:09: Nee, dat noemen we wappies. Die nemen we niet serieus.
@Après toi | 20-08-23 | 13:14:
Dank, voor het helder in beeld brengen,
hoe anti-democraten tewerk gaan.
@Mr_Natural | 20-08-23 | 13:10:
Zelfs de bedenkers van het referendum wisten niet eens waar het over ging. Ze gaven er allemaal een andere invulling aan.
@Milton_Styx | 20-08-23 | 13:33:
Eigenlijk moet men dit soort slappies negeren, maar dit is wel het enige goed antwoord.
@RandyBiel | 20-08-23 | 14:12:
Op zich al een goede reden om ver weg te blijven uit die contreien.
@Milton_Styx | 20-08-23 | 13:33: Als je had opgelet dan had je geweten dat een ruime meerderheid van het Nederlandse volk voor grote steun aan Oekraïne is.
www.ad.nl/binnenland/onderzoek-meeste...
Maskirovka
Rutte gaat (op advies van de EU) het VanMoof onderdelen magazijn weggeven, zodat de Russen deze tijdens een strategische nederlaag van Oekraïne op het slagveld kunnen veroveren.
De Russen gaan de onderdelen integreren in hun wapensystemen, zodat deze stil komen te vallen
Oekraïne wint de oorlog.
Franz kan daarna claimen dat hij persoonlijk Rusland platgewalst heeft.
NRC spreekt over een "inspectie" door Z. Als we ons beste beentje voor zetten, aanvaardt hij ze hopelijk!
-weggejorist-
Je kan beter.
@SterF... | 20-08-23 | 13:04:
Rutte ook.
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom u met regelmaat op het paard gehesen wordt hier, als u in staat bent dit soort reaguursels zonder enige vorm van ironie te plaatsen.
@_pacman_ | 20-08-23 | 13:06:
Sorry voor mijn late reactie, er stond een dwerg met een groen legershirt en een collectebus aan de deur.
@keestelpro | 20-08-23 | 13:22:
U hebt toch wel 50c gedoneerd voor de moeite?
@reservebelgië | 20-08-23 | 14:57:
NL betaalt 100 miljoen per maand voor de oorlog in Oekraïne.
Zul je bedoelen.
Rutte en zijn kliek zijn meer bezig met andere landen dan met Nederland.
Trouwens, geld uitgeven om oorlog te voeren is heel erg dom.
Nederland moet zich niet bemoeien met andere landen en zeker niet materiaal schenken waar je oorlog mee kunt voeren en doden kunnen vallen.
gewoon schandalig gedrag.
Heel veel Nederlandse bedrijven zijn ook bezig met andere landen. Het schijnt dat de wereld zo ingesteld is.
Kunnen we niet veel beter de Lucht Mobiele brigade inzetten om Poetin zelf te arresteren en hem naar het strafhof te brengen?!? De man is aangeklaagd.
Marco Kroon! Wie anders.
Zoals toen in Entebbe?
Je kan ook een paar boa's naar Poetin sturen. Die zijn een stuk goedkoper.
Kan Zelensky dan ook meteen aangeklaagd worden voor het zijn van een Amerikaanse marionet? O nee, dat is niet strafbaar maar dat is hoe de westerse wereld eenmaal werkt en dicteert.
Zou mooi zijn als Rutte zijn NAVO ambities waarmaakt en mee terug gaat naar Oekraine. Of een rancuneuze D66er die de kleine lettertjes aanpast.
Waarom op zo'n sfeerloos vliegveld?
Ze hadden toch ook naar Van Der Valk kunnen gaan om onder het genot van een schnitzel met friet/patat de oorlog te bespreken.
Een f-16 als kers op de appelmoes.
Ja, want een van der Valk is niet sfeerloos?
Zijn alle Van Der Valk hotels niet bezet met asielzoekers?
@Bartje01 | 20-08-23 | 13:21: Ga straks eens bellen en het vragen, want ik wil in Augustus naar Vianen.
Vorig jaar was Houten vol met asielzoekers.
Zitten de asielzoekers nu
Mag een demissionaire regering nog wel zulke grote beslissingen nemen, WIJ zijn niet in oorlog, de VS brengt niets dan ellende op deze wereld, van Woke tot oorlogen, vluchtelingenstromen tot BLM protesten en geweld en ga zo maar door
Dat vind ik ook gek, een dem. minister in zijn eentje dit beslist.
Ik denk niet dat er een meerderheid in de Tweede Kamer is die dit controversieel gaat verklaren....
Vandaag nog levensreddende F16's, niet controversieel verklaren.
Morgen op de agenda en sturen die instructeurs én piloten!
Onze F-16 piloten zijn vanaf dag 1 opgeleid voor optreden in oorlogsgebied.
Alleen Amerika wis geloof ik nog niet direct toestemming geven.
Onnozelaar.
Deze keer geen schaterlach op de foto's ,want nu is er geen dodenherdenking...
Paar dagen te laat. Gemiste kans om tijdens de Indie-herdenking te komen zodat Caroline van der Plas weer boos had kunnen zijn.
Wie is die lange meneer op de foto en in welke functie staat hij daar? Ik zou mijn vingers even natellen als ik die kleine was.
Ex-komiek? Dan begrijpt u de grap niet.
We leven sowieso in een clown world.
Kadyrov: 'after Ukrain we will go on for countries who insult Koran....'
En gij gelooft da?
Het is propaganda op een actueel onderwerp vanwege de recente koranverbrandingen in Zweden en Denemarken. Niets meer, niets minder.
Die fantast riep eerder ook al dat hij Rotterdam plat wilde gooien.
Niet alles geloven wat ze op X uitkramen.
Prima gebaar een paar F16’s kado doen. Dat ze maar doel mogen treffen. PS ik begrijp het afkeurende sentiment hier niet zo - Putin zal niet stoppen - hij herpakt zich en probeert de rest van Ukraine een paar jaar later in te nemen zoals bij de Krim gebeurde.
Waardoor er flink wat geld gepompt wordt naar diegene die profiteren van oorlogsvoering, dat de NAVO steeds dichter bij de landsgrenzen van Rusland kwam en daarmee Putin dwong tot een reactie vergeten we voor het gemak.
@HankHill | Poetin werd nergens toe gedwongen. Oekraïne is al zeer lange tijd verdeeld - de balans leek uit te vallen richting het westen waarop Poetin besloot het land binnen te vallen. Poetin is een gangster zonder enig respect voor mensenlevens.
@HankHill | 20-08-23 | 13:00:
De NAVO grensde al een tijdje aan Rusland. Denk je echt dat deze oorlog er gekomen is, omdat Vladmans zich in het nauw gedreven voelde?
@Grapevine | 20-08-23 | 13:04: sorry... de balans viel richting Rusland, toen was er een revolutie nodig gesteund door de EU, en onder leiding van van Baalen en Verhofstadt is toen dit gezeik begonnen.
@SterF... | 20-08-23 | 13:08: Inderdaad - het gaat om de grondstoffen die de mijnen in Oost Oekraïne te bieden hebben. Daarnaast heeft Poetin een aantoonbaar foutief beeld van de Russische en Oekraïense historie waarmee hij deze oorlog goedpraat.
@Johan C. | 20-08-23 | 13:10: Dat is niet juist.
@Grapevine | 20-08-23 | 13:11: Viktor Janoekovytsj en ik denken daar anders over
@SterF... | 20-08-23 | 13:08:
In het nauw gedreven voelen, al dan niet terecht, is wel een sentiment dat heel sterk kan zijn. Poetin loopt al lang te ageren tegen de oprukkende NAVO en dat deed NAVO wel. Weird Duk heeft er gewoon zinnige dingen over geschreven en het gevaar van deze oorlog al in 2014 benoemd.
De VS voelden zich bedreigd door Cuba, door tal van landen in de wereld die een socialistisch economie wilden, Het was reden tot tal van intriges in Latijns Amerika, een oorlog in Korea, in Vietnam.
Het was voor de USSR reden om na de tweede wereldoorlog oost Europa te bezetten. De USSR hanteerden trouwens tijdens de koude oorlog een kaart met de Noordpool als middelpunt. Om te bewijzen dat zij omsingeld werden, niet de VS.
Heel interessant en zit dan weer wat in.
De grote machten bedenken altijd wel wat om zich bedreigd te voelen, en het heeft vaak nog wel enige basis, maar nooit doorslaggevend lijkt mij.
Poetin wil natuurlijk ook het oude Russische rijk herstellen en de VS willen China en Rusland er onder houden. Wij zitten er tussenin.
@Johan C. | 20-08-23 | 13:10: Vergeet Victoria, fuck the EU, Nuland niet.
@ChalinaRosa | 20-08-23 | 13:57: en nu in het nederlandsch ? Nuland niet, Rosmalen wèl ?
Ik ben al decennia galant.
Waar is mijn artikel?
A picture paints a thousant words.
De firma Leugen & Bedrog.
Allebei geen kinderen om hun heldenverhalen aan te vertellen.
Rutte misschien niet, Zelensky heeft gewoon kinderen
De reacties lezend; ik begrijp dat U zich meer zorgen maakt om een centje dan om Kadyrov hier op de Dam?
ja, want rusland gaat nederland echt niet binnenvallen, waarom zouden ze? Goedkoop heineken pils? U leest teveel Nu.
@Blaffendehond | 20-08-23 | 12:52: twitter.com/Gerashchenko_en/status/16...
@Einde van de Domheid | 20-08-23 | 12:55: is die geitenneukende tiktokplofkop nog steeds niet dood?
@Einde van de Domheid | 20-08-23 | 12:55: OH.. countries that insulted the koran...
Grapjas.
@Enter Yeti | 20-08-23 | 13:13: nee en icm met de allianties die Putin met Afrikaanse landen sluit een overdenking waard!
Nederland haalt de 2 procent nato norm niet.Duitsland neemt de Oekraïense wapen hulp mee in de berekening dus de 2procent is geen probleem.
Antwoord is Nee. Nein. Non. No!
En: nadanoppesniks.
Njet?
Een Engelse krant schrift dat NATO zich net zo goed kan opheffen.
Putin sluit zich aan bij de islamisten BTW. Orthodoxisme & islamisme.
Als China dat maar kan waarderen.
Straks gooit Puta nog z'n laatste eigen ruiten in.
Waar een klein land groot in kan zijn. In dit geval, heel groot in het weggeven van gemeenschapsgeld.
"Bedankt voor de wapens, wij hebben meer wapens nodig."
Waarom? Dit is de tweede keer. We zijn bondgenoten.
Dat vind dan weer van mensen die de kant van onze vijanden kiezen. Mensen zoals jij, dus.
@SterF... | 20-08-23 | 12:46: We hebben ons handen al vol aan Niger, bro.
Nu in het Russisch.
@omanders | 20-08-23 | 12:49: www.youtube.com/watch?v=Wro5lpCWP58
@SterF... | 20-08-23 | 12:46: Bondgenoten, wij betalen en zij vragen voor meer meer meer.
Dat patroon komt bekend voor...
@Kilroywashier | 20-08-23 | 12:50: Ik heb mijn best gedaan, maar zo te zien mag je niet in het Russisch een tegel bakken. Sorry je zult het moeten doen met de Nederlandse variant.
@HankHill | 20-08-23 | 12:51:
We schenken wat materieel, maar zij sterven in de loopgraven dekt de lading beter.
Rutte heeft het steeds over de oorlog tussen Rusland en Oekraïne die niet zal stoppen als Rusland heel Oekraïne heeft veroverd maar dat Putin daarna met zijn rode leger de rest van Europa zal proberen te veroveren.
Terwijl als je wat doorklikt op het internet tussen alle EU obstakels door zie dat de Russische media het heeft over een militaire vergeldingsoperatie in Oekraïne en dat niets erop wijst dat we iets te vrezen hebben van een Russische bezetting in Nederland.
Maar weten wij veel? De meeste Nederlanders hebben al meer dan 70 jaar niet door dat we bezet zijn door de Amerikanen.
En Duitsland is gewoon een kolonie van de USA.
de gemiddelde nu lezer moet natuurlijk wel bang gemaakt worden, met 'onze' oorlog. En daarom open staan om miljarden belasting geld over te maken, zodat daar wat villa's gebouwd kunnen worden.
Maar niemand kijkt naar rusland zijn motieven en historie, die wil gewoon dat 'terug' hebben waar ze denken recht op te hebben, die wil echt niet dat kleine landje met die betweterige mensen erin binnenvallen.
En hoe uit die Amerikaanse bezetting zich in de praktijk, Kees? Door repressie, door marionettenregeringen, door beknotting van de persvrijheid en de VvMU, door gevangenissen vol journalisten, leraren, en politici, door showprocessen, door verdwijningen, door maatregelen ter onderdrukking van onze taal en cultuur?
Hoe precies?
En dat Poetin het niet bij Oekraïne gelaten zou hebben, als hij dat redelijk vlot onder de voet had gelopen, is een stuk waarschijnlijker dan dat hij het er bij gelaten zou hebben.
@Dr_Johnson | 20-08-23 | 12:54: Tuurlijk joh. Waarom zou Rusland Nederland willen hebben?
En welke persvrijheid? RT is toch nog steeds geblokkeerd>?
@Dr_Johnson | 20-08-23 | 12:54:
Ooit in een cynische bui hoop ik dat Rusland ons zou komen bevrijden van de woke gekte, de klimaat psychose, de wetenschapsdoctrine, het opgelegde BLM racisme en noem alle andere geneugten maar op die overgewaaid zijn uit de USA. Maar wat moet Putin met zo'n land vol slaafse marionetten als Nederland? Gaat gewoon niet gebeuren.
@Is dit nog nieuws? | 20-08-23 | 13:12:
Ik doel niet zozeer op Nederland, als wel die kleine Baltische staatjes. Die wil Poetin ook graag 'terug hebben'. En dat RT nog steeds geblokkeerd is, wist ik niet, ben ik het ook niet mee eens, maar ik vind dat geen bewijs dat hier in Nederland de pers gemuilkorfd is. Je kunt ipv RT toch ook ''De Andere Krant'' lezen om je desinformatie behoefte te stillen?
@keestelpro | 20-08-23 | 13:27:
"Ooit in een cynische bui hoop ik dat Rusland ons zou komen bevrijden''
Be careful what you wish for, zou ik zeggen. Al die voormalige Oostbloklanden zijn door de Russen bevrijd van het nazisme. Na een 5-jarige Duitse bezetting volgde een 40-jarige communistische, keiharde repressie. Dat zijn de Polen, Tsjechen, Esten, Litouwers, etc uiteraard niet vergeten, vandaar dat ze zo fel vóór Oekraïne en het sturen van westerse wapens naar Oekraïne zijn. Zij kennen hun Russische pappenheimers.
Wij hadden het geluk door de Amerikanen, Canadezen, etc bevrijd te worden, zij de pech door het Rode Leger. Wij konden al vrij snel na WO2 met de Wederopbouw beginnen, geruggesteund door de Marshall hulp, en door de ontdekking van - een godswonder - een enorme aardgasbel bij Slochteren in 1958, die onze welvaart en verzorgingsstaat in een paar jaar tijd in de steigers zette. Wij konden in alle vrijheid naar Beatles muziek luisteren en demonstreren tegen ''Johnson molenaar!''
Ik vind dat tegenwoordige generaties dat allemaal veel te gemakkelijk vergeten, of althans niet op waarde weten te schatten. Gelukkig lang niet iedereen, maar er is een 'significant' percentage mensen in Nederland dat volkomen decadent, spoilt rotten, en blasé is en bij demonstraties gaat ''koffiedrinken'' en dan leuzen scandeert als: ''Vrijheid, liefde, geen dictatuur!''. Ik ergerde me daar een paar jaar geleden wezenloos aan, dacht altijd: ga dan eens kijken in Turkije, China, Rusland, Noord-Korea, Iran, en nog zo wat 'heilstaten', stelletje mongolen.
Nou ja, om met Cor vd Laak te spreken: van die dingen dus.
@Dr_Johnson | 20-08-23 | 13:56: Ik denk dat sommige mensen zich hier niet lijken te beseffen dat zij in het land van hun grote leider, zomaar 15 jaar de bak in zouden kunnen vliegen. Alleen maar voor het uiten van hun standpunten zoals zij dat hier bijvoorbeeld doen als de inhoud niet zint. Maken ze ook meteen kennis met het fenomeen donos.
En weer dat eeuwige groene shirtje van die vent. Zal aardig stinken inmiddels.
-edit- Oh, was eerdere ontmoeting. Nou goed van dat nieuwe shirt dan.
Hij zal nu heus geen PSV shirtje aan hebben.
Nooit gedacht, trouwens, dat ik het ooit nog redelijk eens met Jan Pronk zou worden: deanderekrant.nl/nieuws/het-westen-de...
Ik ook niet zeker na Soedan dat vuurtje brand nog steeds.
De overlevingsstrategie van de NAVO uitbreiden of uitsterven heeft gewerkt, over propaganda gesproken.
Als deze bedelaar hier voet aan de grond zet, dan weet je toch al genoeg... en die demissionaire deug trekpop trapt er weer es met beide poten in. Laten we het volk nog een beetje lichter maken in de portemonnee.
Het bizarre is dat dit demissionair kabinet beloofde geen grote besluiten te nemen en dit over te laten aan het nieuwe kabinet. Volgens mij betekent dit toch dat we geen f16's sturen en geen miljarden of eigenlijk geen rooie cent naar dat zwarte gat sturen. Maar ik zou het wel weer verkeerd zien.
@Linke Soep | 20-08-23 | 12:41: zie je inderdaad verkeerd.
@Linke Soep | 20-08-23 | 12:41: Je ziet het goed! Eens komen er tribunalen...
@Linke Soep | 20-08-23 | 12:41:
De kamer beslist over de ruimte die het kabinet heeft tot handelen. Met een brede kamermeerderheid kan er gewoon overgegaan worden tot het leveren van wapens, tenzij het onderwerp controversieel verklaard wordt.
@Capt. Iglo | 20-08-23 | 12:48:
U vindt het geen groot besluit?
De vorige keer was tijdens dodenherdenking, niet?
Dat het vandaag “National Bacon Lover's Day” is zal misschien ook wel enige controverse oproepen.
Rutte ging voor de winst maar dat zit er ook niet meer in.
Doe maar een vliegtuigje.
Een Russische drone?
Ik hoop voor Mark, dat zijn beveiliging ook flink is opgeschroefd. Want door zijn overduidelijke pro Ukrainekoers (begrijpelijk), Zijn er vast wel Russen, die hem met liefde een Novichok thee, zouden serveren.
Je bedoelt onze beveiliging, MH-17 vergeten?
Dat is de enige reden waarom ik voor de russe ben.
Poetin zit met een grijns op google earth het torentje op te zoeken.
Hij zal wel vragen of NL de steun ook voor de toekomst kan garanderen.
Toezeggingen krijgt ie natuurlijk niet van die demissionaire snuiter.
Ik denk dat zijn bezoek wat te maken heeft met de 8.064 kilo pretpoeder waarover GS op 10 aug berichtte.
Oh dat hebben de Oekraïners nodig om te marcheren natuurlijk.
"Hallo ik ben Rutte en het volk heeft mij ontslagen en eigenlijk zou ik geen beslissingen mogen nemen maar namens de Nederlandse regering doneer ik al onze Necaf jeeps, en met iedere jeep ook een doos met losse onderdelen."
Hij is helemaal niet door “het volk” ontslagen maar ze zijn zelf opgestapt en tot de volgende verkiezingen hebben ze nog steeds een democratisch tot stand gekomen meerderheid. Ze mogen ook gewoon nog steeds beslissingen nemen behalve op onderwerpen die door de tweede kamer controversieel zijn verklaart.
We zijn toch nog steeds aan het winnen?
Ja, Vietnam gaat ook de goede kant uit.
Meedoen is belangrijker dan winnen.
@Lorejas | 20-08-23 | 12:32: Van Japan hoor je niks meer.
@Reebensteeltje | 20-08-23 | 12:38: ja zoiets van de goede kant kiezen of zo
Je deugt dan tenminste
En wie gaat dit betalen?
Juist..
De oudjes en autochtone hulpbehoevenden, die kunnen doodvallen.
Als de VS in wo2 zo’n mentaliteit hadden, waren we nog steeds bezet Ronaldo.
Dit is niet de tweede wereldoorlog.
Verder waren de Amerikanen alles behalve altruïstisch in de tweede wereldoorlog. Ze zijn de oorlog ingesleept door Japan en Duitsland. De Britten is het vel over de oren gehaald met leningen en wapenleveranties waar ze zeker in het begin, cash voor moesten betalen.
Een belang hadden ze uiteindelijk zeker omdat er een situatie dreigde van een wereld overheerst door Duitsers, Japanners en Beetje Italianen en dan met een enorme vloot als de Britten verloren hadden.
Oost Europa is nooit bevrijd, met instemming van VS en VK.
Ach niet zo negatief.. kom op, er is vast ook wel wat goed nieuws te melden uit dat parallelle universum?
@Nuuk | 20-08-23 | 12:35: De Amerikanen zijn vooral door de Britten de oorlog in gefrommeld.
@_pacman_ | 20-08-23 | 12:41:
De megalomane Hitler verklaarde op zeker moment zelf de oorlog aan de VS. Anders had FDR misschien wel nooit een goed excuus gevonden om zich in de oorlog tegen nazi Duitsland te mengen.
@_pacman_ | 20-08-23 | 12:41:
Churchill heeft er alles aan gedaan, maar op diplomatieke wijze; vragen, wijzen op wat ze te wachten staat, de band tussen beide landen aanhalen.
De aanval op Pearl Harbour en ook de Duitse oorlogsverklaring waren de druppels.
@Dr_Johnson | 20-08-23 | 12:45: Weet ik. Maar Churchill was al veel langer bezig om Roosevelt te overtuigen om in te stappen in Europa. Hij was lang besluiteloos / gevoelig voor isolationisme-standpunt in USA.
Ratuus begrijpt niet dat de USA economie draait op oorlogsvoering.
@_pacman_ | 20-08-23 | 12:41:
De Amerikanen hadden ook wel last dat hun koopvaardijschepen naar de kelder werden gejaagd door de U-boten van ome Adolf.
@_pacman_ | 20-08-23 | 12:51:
"Maar Churchill was al veel langer bezig om Roosevelt te overtuigen om in te stappen in Europa.''
Ja, vind je het gek? Maar dat is m.i. toch niet echt hetzelfde als ''de Amerikanen de oorlog in frommelen''.
@Dr_Johnson | 20-08-23 | 13:02: Jawel. Want Churchill wist als geen ander hoe kansloos GB was zonder Amerikaanse steun, en dat Operatie Seelowe maar tenauwernood was voorkomen door de groteske blunders van Goering's Luftwaffe.
@_pacman_ | 20-08-23 | 13:08:
Maar ook door de eigen prima vliegtuigen en piloten, en een hele goede strategie tijdens the Battle of Britain.
SterF: Amerikaanse schepen werden pas na de oorlogsverklaring aangevallen, een vergissing mogelijk daar gelaten.
Paar jaar geleden was een ruime meerderheid van Nederland tegen uitbreiding invloedsfeer Westen richting Oosten. En inmiddels levert een demissionair kabinet F-16s aan een partij die daar een 'proxy-oorlog' voert namens de VS/GB met een kernmacht. Heeft iemand hier enige idee wat het doen ontploffen van de 'Tsar Bomba' voor de kust van Nederland betekent? Ook al zo bijzonder: Vroeger pacifistische of in ieder geval op demilitarisering gerichte politieke partijen staan nu te juichen (maar niet dat ze zich zelf of hun kinderen melden voor het front......).
Dus jij bukt liever voor Poetin c.s., met je broek op de enkels?
Exact, het is één groot en compleet uit de hand gelopen toneelstuk. De beelden van Zelensky in het begin van de oorlog, op straat met z'n groene trui, zijn op soortgelijke manier gemaakt als de tafelfoto van Kaag: geënsceneerd. "Kijk die man strijden voor zijn land, in z'n groene trui". De media hollen als tienermeisjes die hun boyband-idool zien achter hem aan. Ze slingeren wekelijks een bericht in hun krantje dat Rusland zwak is, oud materiaal heeft en de munitie op is. Dat Rusland, het is één doffe ellende. Hoe het kan dat 30 NAVO-landen met modern materiaal, honderden miljarden steun en twee jaar de tijd dat zwakke Rusland nog steeds niet terug naar hun eigen landsgrens heeft gestuurd vragen ze zich nog altijd niet af. Als je ze die vraag stelt, dan draaien ze eromheen en ben je ineens pro-Putin. Ik kan je verzekeren, ik ben niet pro-Putin, maar ik ben ook niet pro-dit-toneelstuk dat bergen levens en geld kost. En die vraag is nog steeds niet beantwoord.
@Aristotalloss | 20-08-23 | 12:37: Stond er in de Minsk-akkoorden, dat ik mij met de broek op de enkels voor Poetin moet bukken?
@Boeser_Onkel | 20-08-23 | 12:42: Na dit conflict komt er Minsk III.
"Akkoorden zijn maar vodjes papier waar je je achterste mee afveegt."
Vrij vertaald naar de opvatting van Poetin.
Dus het enige dat uiteindelijk telt is dat Oekraïne lid wordt van de NAVO!
Daar wachten we dus nog even op.
@memanta82 | 20-08-23 | 12:38: Poetin heeft in de afgelopen decennia hele grote voorraden wapens aangelegd; de agressor die hij is.
En voor hem al de Sovjet-Unie.
Het duurt gewoon even en het kost veel middelen voordat al die voorraden zijn vernietigd.
@Boeser_Onkel | 20-08-23 | 12:42: Stond er ook maar iets over Nederland vermeld in die akkoorden? Nee; nou dan. Gezeur.
Dat is inmiddels veranderd.
www.ad.nl/binnenland/onderzoek-meeste...
yay, nog een acteur binnen de landsgrenzen. Hoe heet deze serie?
Domme lul dat je bent.
Lach of ik schiet.
@Nietgek | 20-08-23 | 13:06: nl.wikipedia.org/wiki/Volodymyr_Zelen...
Dank u. Het vreselijke wat je door de jaren heen leert is dat je waarheden tot in den treure moet blijven herhalen omdat er altijd idioten zijn die zomaar, zonder enige kennis van zaken, wat roepen. Zoals Nietgek. Het blijft lastig.
Heb je een euro?
Aha. Airport Eindhoven. Die ingestorte parkeergarage zal hem wel een thuisgevoel geven.
rutte verteld hem dat het de russen waren.
Niemand die zich afvraagt waarom MinDef Ollongren (hahaha....) hier niet bij is? Of is ze weer ziek?
Last van de overgang wellicht
Haar bus met de D66-jugend voor de erehaag staat in de file.
Persconferentie is een 'Niet-kijk' voor mij.
De russische Loena 5 is op de maan neergestort. Vermoedelijk verkeerde software geïnstalleerd, hij dacht dat het Oekraïne kleuterschool was misschien.
www.telegraaf.nl/nieuws/1685425169/ru... Zal Zelensky wel leuk vinden.
Zal wel komen doordat Rusland al die cpu's en andere electronica uit wasmachines heeft gebruikt.
Dat was te verwachten, de maan is al geconfisqueerd door de Verenigde Staten en die laten die russen echt niet binnen.
"De russische Loena 5 is op de maan neergestort.''
Hahaha! Ze kunnen echt helemaal niks, die kutRussen. Gelukkig maar.
Soooo, het sentiment is nogal aan het omslaan bij Geenstijl en veel reaguurders. Duurt het te lang mensen? Was toch wel te verwachten nietwaar?
Vroeger moesten rechtse mensen niets van de Russen hebben en waren ze voor een sterke Navo, misschien is dat nog steeds zo maar er zijn ontussen veel mensen die zich rechts noemen maar gewoon nazis zijn.
D-day en de eerste weken daarna verliepen ook stroef en kosten ook verschrikkelijk veel mensenlevens.
Maar de nieuwe strategie van Oekraïne lijkt binnenkort vruchten af te werpen. Achter de frontlijn alle logistieke knooppunten aanvallen, bruggen, munitieopslagplaatsen, kazernes, wapenarsenalen, enz. enz. zodat de bevoorrading volledig stokt.
Nog even geduld mensen en de boel aan de Russische kant stort in.
@Aristotalloss | 20-08-23 | 12:33: D-day en de weken erna waren uiteraard zeer doorslaggevend voor de oorlog, maar geredeneerd vanuit aantallen slachtoffers vergeleken met het oostfront was het westfront een vriendschappelijke interland.
Het offensief van Oek kent geen D-day moment maar de geleidelijke uitputtingslag zoals u beschrijft lijkt langzaam maar zeker te werken. En daarom is het goed dat Z. door blijft bedelen.
@Geilbaard | 20-08-23 | 12:29: Kunt u dat uitleggen?
Nooit eens geweest met onze bemoeinis in Oekraïne
Poetin hadden ze tegen moeten slijmen of igv mee moeten praten
Niet bluffen en groote mond opzetten
Onze echte vijand is Usa en de Eu en het wef
En woke ...... en dat we zulke mietjes zijn geworden
Hoe zit het eigenlijk met de inclusie en diversiteit in Oekraine? De HLBQZ-rechten? Het milieu? Stikstof? Racisme? Facisme? Zijn hun kerncentrales al gesloten? Worden de kinderen daar op de basisschool al voorgelicht over hun gender?
Vragen, vragen, vragen. Doe er wat aan Mark!!
Enorme vraagstukken, crisis hoor....
Ze hebben nog een klein probleempje met de russen, als dat is opgelost gaan ze er wat aan doen.
@Cirkelred | 20-08-23 | 12:23: Nou, Rutte geeft al jarenlang les op een school op donderdagochtend dus het wordt eens tijd voor antwoorden.
Divers genoeg hoor. Kijkt u maar eens hoeveel Afrikanen er tussen de Oekraïnse vluchtelingen zaten. Daar krijgt het COA een stijfje van.
Vraag dat eens aan jouw vrienden van Onnozel Nederland. Die hebben daar vast wel een antwoord op.
Het wordt tijd voor onderhandelingen!
Onderhandelingen met wie? Onderhandelingen met Pootin? Kansloos. Die wil alleen meer meer meer.
Op het moment dat het conflict tussen Rusland en Oekraïne voorbij is begint naadloos aansluitend het volgende agendapunt. Net als toen met het einde van de ceaureauna crisis.
De volgende crisis zal iets met klimaat of aliens zijn. In ieder geval iets wat onzichtbaar en schier niet aantoonbaar is.
Laat dus maar doorwoekeren dit toneelstuk. Beter dan klimaatlockdowns.
Ik dacht al.
Wat zijn de rijen met wachtende mensen kort?
Waar zijn Dolf Jansen en Rob Jetten?
Waar zijn de jengelende kinderen en de dronken Britten?
Blijkt dit gewoon helemaal niet Schiphol te zijn.
Niet alleen plaatjes kijken
www.youtube.com/live/OjvUMO3LCbc?feat...
Gave wereld!
Yep, de mens is zeer goed in het vernietigen van alles en nog wat, inclusief zichzelf.
Die foto van Schiphol, wtf? Was er niets beters?
Eindhoven
@JamesD | 20-08-23 | 12:17: oh ja, ik vond het al zo rustig
Welkom.
Bedankt. Veel steun nodig, bedreiging ook voor jullie, geef geld/wapens.
Tuurlijk. Wij zijn in tegenstelling tot de Britten wel Amazon.
Alsjeblieft, doei!
-Samenvatting.
Wraak voor MH17. Terecht wraak. We zouden veel meer moeten geven.
Vanaf wanneer kunnen we hem aansprakelijk stellen voor de oorlogsdaad van het opblazen van de Nordstream, en daarmee onze maandelijkse energierekening van €800+, die voorheen nog niet de helft bedroeg? Het mag wat kosten, die oorlog, als de leiders die het regelen het zelf maar niet hoeven te betalen.
@omanders | 20-08-23 | 12:20: Fijn om te zien dat de anti Rusland propaganda bij u gewerkt heeft. Bij het *kuch* 'onderzoek' naar de dader van MH-17 stond vooraf de uitkomst al vast.
En vlak de rol van de NL overheid ook niet uit. Ukraine heeft de West Europese landen gewaarschuwd dat het luchtruim onveilig was, maar de NL overheid heeft nagelaten deze informatie met de luchtvaartautoriteiten te delen.
@Chuck the plant | 20-08-23 | 12:21: Oh ja.... Nordstream.... Yeah....
@James Lastig | 20-08-23 | 12:24:
Ik denk niet dat we 't aan mensen als jij moeten overlaten uit te zoeken wat propaganda is.
@James Lastig | 20-08-23 | 12:24: Complotdenker.
Husaria.
Dat geld moeten we ervoor over hebben. Als die Russen niet gestopt worden, gaat het ons veel meer geld kosten.
Dit dus. Een hoop mensen missen dat inzicht helaas
Raketten leveren die Russische doelen kan vernietigen zodat de Russische bevolking echt te weten komt wat er aan de hand is.
De Russen komen never tot hier, hebben ze de spullen niet voor. Maar dat brakke land Oekraïne vertrouw ik ook voor geen meter. Wilde we er toen niet bij hebben en nu al helemaal niet meer.
@Bakkeleures | 20-08-23 | 14:51: Mee eens, de Russen komen niet tot hier maar wel naar de Baltische landen en dan hebben wij ook een issue. En UA vertrouw ik ook niet wegens kleptocratie. Maar dat staat hier min of meer los van. We moeten (na de oorlog maar ook nu) wel vol op het orgel om de corruptie in UA te bestrijden.
Sommige politici hadden liever Putin op bezoek gezien, maar ik kies toch voor Zelensky.
Ik had liever Putin. Landen op Rotterdam, onder de rook van het Tribunaal in Den Haag.
Zelensky past nog net onder de neus van rutte, zo'n geluksvogel.
Geef de beste man nog wat toezeggingen en garanties, die kosten niet zo veel en zijn conform de Rutte doctrine altijd dubbelzinnig uit te leggen.
Dat word een dure zondag
Voor een leider van wie het land in oorlog is, is hij verdomd vaak afwezig in zijn land.
Als de berg niet tot Moses wil komen, dan moet Moses naar de berg gaan. Ze komen hem die wapens niet voorbij brengen als hij thuis blijft zitten, dus dan maar op de bedeltoer.
@jan huppeldepup | 20-08-23 | 12:18: Ik heb de indruk dat die man het uitmuntend doet allemaal. Maar blijkbaar ziet niet iedereen dat zo; zelfs niet in eigen land.
Hij is ook verdomd vaak aan de frontlinie te bewonderen.
Als hem iets niet verweten kan worden, dan is het wel dat hij zich niet onder de mensen begeeft of naar het front gaat.
Maarcu bent waarschijnlijk de enige die dit ontgaan is.
Senk joe for zie F-16's end plies gif us moor wepons.
Geef de Russen van katoen!
Slava Ukraini! Heroiam slava!
Schietkatoen?
@jan huppeldepup | 20-08-23 | 12:19: Zo bedoelde ik het wel.
Maar blijkbaar kan het ook 'lampekatoen' betekenen.
(Ik kan me bij lampekatoen helemaal niets voorstellen; tenminste: dat je daar iemand mee van katoen kan geven.)
@Aristotalloss | 20-08-23 | 12:25: Jan Catoen, rond 1800, berucht bendeleider, gevreesd in West Brabant en Zeeland.
Zoiets als "geef hem van Jetten"
Dat gaat de belastingbetaler weer heel veel geld kosten.
Leest die knakker geen nieuws: het geld is op!
Tientjeswerk, vrijheid heeft een prijs.
@sgaapje | 20-08-23 | 12:29: Dan duwen we de staatsschuld gewoon omhoog, vrijheid mag wat kosten.
REAGEER OOK