Zeg @Kauthar_, dat suffe NRC-stuk pleit je helemaal nergens van vrij. Wie houd je nou eigenlijk - opnieuw - voor de gek?
Welkom in de islamitische spiegelhal van GroenLinks
"Kijk dit. En dan goed in de spiegel"
Even een serieuze vraag aan Kauthar en iedereen die deze lijn aanhangt waaronder ineens Chris Aalberts en Simon van Teutem in gewetensnood: is jullie kwaliteit van denken nou werkelijk zo laag?
Vorige week schreef de NRC een opvallend suf aangezet artikel over een Arabische stammenstrijd tussen pro-moslimbroederschap Qatar en de anti-moslimbroederschap Emiraten. Daarin huurde laatstgenoemde het schimmige Zwitserse 'Dark PR' bedrijf Alp Services in om personen met (zeer waarschijnlijke) banden met de moslimbroederschap als zodanig aan te laten merken in Europese media, waaronder in Nederland. De eigenlijk twee enige, écht onheuse methoden die daarbij gebruikt werd is dat 1) het bedrijf nepnamen van journalisten verzon en onder die nepnamen mosilmbroederschap-affiliaties onder de aandacht bracht bij Europese media en 2) voornaamste moslimbroederschap-expert Lorenzo Vidino met in totaal zo'n $17K plus dure dinertjes wel een erg fors betaald kreeg voor rapporten en 'tips over moslimbroederschap-verbanden'.
Maar dan casus Kauthar. Want meid, wie denk je nou eigenlijk dat je hier opnieuw voor de gek houdt? Niets, maar dan ook werkelijk niets aan de onheuse praktijken van Alp Services doet af aan het enige waar je ooit van beschuldigd bent: Je was na twee eerdere bestuursfuncties bij FEMYSO vice-voorzitter van FEMYSO en FEMYSO was en is nog altijd de Europese jongerentak van de moslimbroederschap.
Moslimbroederschap-koepelorganisatie Council of European Muslims (CEM) noemde FEMYSO 31 januari 2020 ZELF nog hun "eigen instituut" - inderdaad, net als in 2004. En natuurlijk wordt dat simpele gegeven onderschreven door talloze Europese inlichtingendiensten en academische rapporteren, waaronder inderdaad rapporten van Lorenzo Vidino van voordat Alp Services ooit om de hoek kwam kijken. En dan laten we netjes buiten beschouwing dat je vader "een van de oprichters van de Liga van de Islamitische Gemeenschap (LIGN), de allereerste (niet meer bestaande) koepelorganisatie van de Nederlandse Moslimbroeders" was, want daar kun je ook niks aan doen!
Maar dan nog even over hoe NRC het met een extreem suggestieve tekst doet klinken alsof er door Alp Services een gerichte, persoonlijke campagne tegen Kauthar is gevoerd, terwijl dat zeer waarschijnlijk helemaal niet het geval was. NRC schreef: "Ook Nederland was doelwit. Een GroenLinks-Kamerlid kwam in opspraak na een agressieve campagne tegen haar organisatie." Ja, tegen "haar organisatie" ja, maar niet tegen Kauthar zelf, zoals Kauthar blijkens de bovenstaande video zelf lijkt te geloven. Want als NRC Kauthars daadwerkelijke naam in de gelekte documenten had gevonden, dan was dat echt wel expliciet vermeld. Zo liep er bijvoorbeeld wel een gerichte, persoonlijke campagne tegen een nieuwe FEMYSO-voorzitter, de 25-jarige Nederlands-Turkse Hande Taner.
Kortom, zéér waarschijnlijk heeft Alp Services niet eens een campagne tegen Kauthar zelf gevoerd. En wees nou eerlijk: dat was ook nergens voor nodig, want haar eigen verleden en het gewauwel van Jesse Klaver deden het werk.
Update: Nieuwsuur-presentator in Kauthars filmpje Jeroen Wollaars reageert uitgebreid op aantijging Chris Aalberts. "Ik begrijp ook niet zo goed waar jij, of anderen, excuses voor aanbieden? De relatie tussen FEMYSO en de Moslimbroederschap is bevestigd. Als een oud-bestuurslid van die club kandidaat-Kamerlid wordt zijn er natuurlijk serieuze vragen over te stellen. Ook door het woud van onverholen racisme heen -dat er onmiskenbaar is- moeten vragen gesteld kunnen worden. (...) Over het fragment wat Kauthar verspreidde nog dit: ze knipt selectief en laat weg dat ik juist een destijds GroenLinks Kamerlid Nevin Ozutok aanhaal dat hier op Twitter verwees naar artikelen waar ik uit citeer. Niks facepalms- noch excuuswaardigs."
Chris in godsnaam waar heb je het over
Simon in godsnaam waar heb je het over
BREEK. Chris heeft erover nagedacht.
Social
Draadje
Social
Ambtenaar MinBuz heeft bedenkingen bij de Kauthar-doctrine (QT'de Dieuwertje)
Social
Reaguursels
InloggenDat rare lachje zegt genoeg .
taqiyya, landroof, ideeenroof, bloeddorst en parasitisme.
dit is in 5 woorden het totaal van wat islam is. meer is er niet.
en dat geldt dan ook een "ware, overtuigde" islamiete als kauthar bouchallikht
Nederland is al lang verloren..
Kauthar pleegt gewoon Takiyya voor de goede zaak…
.... overigens willen de 'neefjes' van Kauthar meneer Jetten best vergezellen tijdens een mooie avond wandeling naar een hoog pand.
Wat ik nog het aardigste vind,
die linkse wolk is enorm voor de 'vrijheid' van hoofddoekjes en gezellig scrabbelen met de lhbtqrstxyz letterbakkers.
Maar intussen ook enorm begaan met Oekraïne, een sielug land wat uiteraard stande pede lid moet kunnen worden van de Europeesche Unie.
Hoe ze dit soort dingen in hun warrige hoofden aan elkaar knopen vind ik fascinerend.
Oekraine, een enorm groot knetter conservatief gristelijk land met weinig mededogen voor heaumeaux en een bloedhekel aan mohammedaanse hoofddoekjes.
Ik begin zelf onderhand helemaal voorstander te worden van het inlijven van het complete oostblok, als tegenhanger van het doorgedraaide suicidale westen met z'n welkom allemaal en trek vooral een jurk aan voor de wandeling door het plaatselijke smulbos met solar e-bike laadpalen om te discussiëren over circulaire regeneratieve landbouw onder het genot van een kopje biologisch verantwoorde vlierbessen thee.
Waarom denk je dat (o.a) Mark zo op het Oostblok zit te vitten? Het Oostblok MOET ook multiculti worden. Het Oostblok wil dat niet. Daarom zijn ze meteen slecht. Let maar op, over x jaar hoort de Oekraïne bij de EU en in ruil daarvoor moet men ook multiculti worden.
Hier een leuk verhaaltje.
europeanconservative.com/articles/new...
We zouden ook eens naar ENAR moeten kijken.
Hier leerzame achtergrondverhalen.
www.hudson.org/national-security-defe...
mena-studies.org/muslim-brotherhoods-...
En dat islamistische groeperingen een steeds steviger greep krijgen op de Europese politiek blijkt wel uit dit verhaal. Marion Lalisse, vergeet die naam niet, zij is de "new anti-"Islamophobia" coordinator ", de 'useful idiot dhimmy'.
www.meforum.org/64156/eu-appoints-new...
Mijn onderbuik zit meestal goed, dus die theedoek is gewoon fout.
Dit soort mensen in het algemeen en moslims in het bijzonder zijn per definitie fout bezig. En dat geldt ook voor de opportunistische knuffelaars Aalberts en van Teutem. Dat zijn gewoon "useful idiots".
Dat een concurrerende moslim-ware-geloof-brengers-club het vuurtje nog een beetje heeft aangewakkerd, wil niet zeggen dat er van de aantijgingen niets klopt.
In tegendeel, de bewijsstukken van Carel Brendel betreffende de banden van FEMYSO en de papa van Kauthar met de moslimbroeders liggen nog steeds op tafel en zijn niet weerlegd,
In het topic over Rob Netten vandaag schreef ik
"Stem niet op politici die in deze campagne discriminerende of racistische opmerkingen over zichzelf maken.
- "ik breng de jeugdigheid" (Jetten)
- "gammel bootje", "vluchteling", "koerdistan" (Yesilgoz),
- "Surinaamse roots", (BIJ1, en voor een partij die ZEGT tegen racisme obv huidskleur te zijn een veelzeggende quote),
- "Ik ben trots op mijn Turkse achtergrond.. " (Kuzu, DENK),
- "Ik ben geboren in Addis Abeba in Ethiopië," (Habtamu De Hoop, PvdA)
En zo kan ik wel even doorgaan.
Dan leg je gelijk al de aandacht op jezelf en niet op het volks- of landsbelang. Waarom zien ze niet in hoe racistisch dat is, en hoe ze met zulke uitspraken ook anderen beledigen? Of moeten de mensen daar te ver voor door denken?"
Kauthar kan ik nu aan de lijst toevoegen.
- MIJN leven was.., werd ik.., moest ik.., wat ik.., ik ben gewoon onschuldig enz.
Kauthar had al de gewoonte om van politiek belangrijke onderwerpen te discussie op haar zelf te betrekken en zo het valse beeld te scheppen dat het alleen maar over haar gaat en het een op haar gerichte aanval is. Geenstijl heeft daar al een paar topics over gemaakt.
Ze doet het nu weer.
Het enige dat hiermee gediend is, is de propaganda agenda van de Moslim Broederschap en de " "mobilisatie" " van Moslim Broederschap diaspora in NL. Maar, door je vertegenwoordigers in de politiek te laten beweren dat alle onderzoeken en alle kritiek op moslims of de moslimbroederschap discriminatie, haat of bullshit is geef je jezelf geen bestaansrecht maar bevestig je juist de kritiek. En ook de onderzoeksresultaten waar Kauthar nu zo boos over is.
Vorige week sprak men in de tweede kamer nog over anti-constitutioneel extremisme. Ook de AIVD beschouwt dat als een gevaar voor onze democratie.
De Moslim Broederschap is zo'n anti-constitioneel extremistische organisatie, met een anti-constitutionele extremistische (en fundamentalistisch-religieuze) ideologie.
Dat is waar de discussie over gaat. En over iedere politicus of politica in NL die lid is van de Moslim Broederschap en haar organisatie.
Dit is geen aanval op Kauthar als persoon. Of omdat ze vrouw is. Of een hoofddoek draagt. Of moslima is. Dit gaat over de Moslim Broederschap en waarom hun ideologie een veiligheidsrisico is.
Ook hier weer: ik vind het beledigend.en racistisch hoe Kauthar iedereen die kritiek heeft op een anti-constitutioneel extremistische (en religieus-politieke) ideologie en -organisatie wegzet als racist en hater.
Kauthar trekt de discussie bewust op zichzelf met het doel de aandacht op de discussie over het veiligheidsrisico Moslim Broederschap weg te halen. Bijkomstig voordeel is dat ze weer aandacht heeft tijdens deze verkiezingscampagne.
Misschien denkt Kauthar dat NLers domme mensen zijn, die dit spelletje niet door hebben? Het is zó doorzichtig dit.
Impliciet geeft ze eigenlijk toe deel van het probleem te zijn. "Ik ben onschuldig". Waar heeft zij dan geen schulkd aan? Kennelijk aan waarvan zij beticht werd, namelijk lid van de Moslim Broederschap te zijn dan wel in dienst van die club te handelen.
Lid zijn van de Moslim Boederschap" ziet zij, zo moeten we uit haar woorden opmaken, dus wel degelijk als "schuldig zijn", en daarmee heeft ze het voor zichzelf wel heel moeilijk gemaakt. Haar verdediging is namelijk dat haar onschuld bewezen is als bewezen is dat ze geen lid van Moslim Broederschap is dan wel daarmee geaffilieerd is. Betekent dat we slechts hoeven te bewijzen dat die affiliatie er wel degelijk is. En dat is niet moeilijk. De feiten zijn de feiten, of die nou door 'Dark PR' gebruikt worden of niet.
Ollongren als politiek hoofd van AIVD zat er destijds bovenop tijdens referendum en daarna dat de bezoeken en banden van Thierry met de Russische ambassade bewezen dat Thierry een sokpop was van Poetin. De casus van Kauthar in deze is feitelijk juist en bewezen Moslimbroederschap-Femyso, pa van Kauthar. Maar blijft stil in duiding overheid/D66
Schoorsteenveger: 'schuldig / onschuldig' is ook in / bij de islam een juridische term. Onschuldig is slechts iemand die nog nooit van islam, allah, koran of Mohammed heeft gehoord. Iemand die één of meerdere van die begrippen heeft gehoord en geen moslim is geworden, is schuldig. (Schuldig aan 'ongeloof', waarop de doodstraf staat.) Vandaar bij aanslagen: 'in de islam mag je geen onschuldige mensen doden', maar iedere niet-moslim is schuldig!
@GeenTheeDrinker | 14-07-23 | 16:35: Dus een moslim is per definitie onschuldig?
@Schoorsteenveger | 14-07-23 | 14:59:
""Ik ben onschuldig"
Waar heeft zij dan geen schulkd aan? Kennelijk aan waarvan zij beticht werd, namelijk lid van de Moslim Broederschap te zijn dan wel in dienst van die club te handelen."
Dat heeft net zoveel waarde als een agent die zegt niet voor de overheid te werken, maar bij de politie.
Of een onderaannemer die zegt niet voor de aannemer te werken omdat hij ZZPer is
Enz
Enz
Enz
Even wachten: Yesilgöz heeft een pesthekel aan links dat verteld dat ze met een gammel botje is gekomen. Ze heeft altijd duidelijk gemaakt dat dit gewoon een van NL betaalde KLM vlucht was.
@redanx | 14-07-23 | 18:56:
Zie je hoe jij er nu ook in stinkt?Waarom vind jij die discussie belangrijk? Waarom moet ik als kiezer dat belangrijk vinden? Dat is een in de kern racistische discussie.
Moet ik nou op haar gaan stemmen omdat ze een nareizigster is? (racisme)
Of omdat ze ook nog iets kan? (wát dan?)
“Aan allen die vanaf dag 1 mee strijden”
Dat woord, strijden.
Waarom spreken Arabisch-achtige mensen altijd over strijd, strijders, strijden?
Zit dat in je genen, om overal strijd te zien en te willen voeren?
Wij zijn strijders…… tuurlijk joh.
“Mijn strijd” is als Mein Kampff.
Wat mankeert je? Je praat als een kerel in oorlogstijd.
Verder wat Sparta al zegt, FEMYSO = moslimbroeders= papa met een dikke vinger in de pap.
"Strijden" impliceert óók dat je tegen iemand, of een groep personen, strijdt. Personen die iets anders dan Kauthar zelf denken of willen. Dat zijn dan dus weer "vijanden".
Racisten, haters, vijand-denken. Ze is lekker op dreef die Kauthar.
Het is mij wel duidelijk zo, wie de hier de hater is. U en ik zijn het niet, mijn ruime denker.
Ja viel mij ook op, dat agressieve taalgebruik altijd, hoewel mijn collega's het woord 'strijder' ook als compliment gebruiken voor niet moslims soms, als in 'trooper' of 'held'. Maar toch voelt het niet lekker.
Moslims in een land vol ongelovigen dat nog niet onderworpen is, praten en denken inderdaad over strijd en verovering. Zoek maar eens op Dar al-harb.
@Ruimedenker @gaffelbaard @2tribes | 14-07-23 | 15:08: de strijd=jihad is terug te vinden in de koran en wordt ook door imams gebezigd in de moskee op youtube. Je hebt innerlijke strijd en strijd tegen onder andere ongelovigen. Inderdaad aggresiever en anders dan de bijbel met keer uw ander wang toe met schuld en boetedoening
www.tweedekamer.nl/sites/default/file...
Kan je wat relevant is knippen en plakken?
Niet iedereen wil die documenten downloaden. Om begrijpelijke redenen.
Wat een simps die Aalberts en Van Teutem.
krenking=money!
hmm moeilijk hoor een Qatarese intelligence beschadigingsoperatie zoals de BVD destijds met CPN deed via een derde partij versus Femyso en Moslimbroederschap. Het broederschap in het Midden-Oosten is toch niet zo broederlijk
Ze weet al dat ze geen schijn van kans maakt op de gezamenlijke lijst van PvdA GL dus doet ze een duik naar voren om het te proberen af te dwingen. Nu valt ze in haar eigen kapmes.
Rook, vuur.
Chris bukt alsof hij in de Turkse sauna is.
Duik eens in de Nederlandsche geschiedenis, GL en lid KB:
Alsoo daer is ontstaen een trotse wrede wet
Ontrent de roode zee door d’hand van Mahumed,
Seer vreemd van Christus leer, een spiegel dogh van ’t leven
Waer toe het Christendom sigh hadde toen begeven.
Dees’ Alcoransche wet, in ’t minst niet ootmoedigh
nogh lijdsaem, maer tot wraek genegen ende bloedigh,
maekt sonderlingh haer werk van ’t uitterlijk gelaet,
Als wesend’ ingestelt tot styvingh van den staet,
En den gemeenen man neemts’ uit de hand de boeken,
Jae op de straff van ’t lijf verbied sy t’onderzoeken.
Om nu te weten welk van beyde dese wetten Is beter,
wilt voor eerst op bey de brengers letten.
Den onsen was altijd heel reyn en vroom van leven,
Daer Mahumet heeft rooff en overspel bedreven.
Hugo de Groot (1583-1645)
Het horen van krekels is volgens DSM5 een vorm van wanen eventueel gekoppeld aan vergaande paranoia. De voorgeschreven behandeling start met intramusculaire toediening van antipsychotica in de vorm van een depot. Ik adviseer een aanvullende anti-islam uitdrijving maar dat zien we later wel.
Islam wordt ondergang van het vrije westen.
Nee joh, vrije westen en dan met name zij die na 1991 tot het vrije westen gingen behoren worden de ondergang van de Islam.
@Kaitseliit | 14-07-23 | 12:56:
Kan allebei, maar dan moet je je er wel over (kunnen) blijven uiten. Slechts de waarheid zal het dan overleven.
Je mist een onderbuik als je links bent en geen achterdocht voelt bij religieuze mensen in je partij. 60 jaar geleden waren vrouwen progressief als ze hun bh's verbrandden, nu als ze met een hoofddoek in het parlement zitten?
Ja, ultraconservatief is het nieuwe superprogressief. Links is extreemrechts en rechts is extreemlinks. Boven is onder. Onder het midden. En het midden boven. Ja is nee. Nee is misschien. Misschien is ja. Oud is jong en jong is oud. Oud geleerd, jong gedaan dus. Je weet toch!
@VBO_B_Niveau | 14-07-23 | 12:34: die meisjhe is bezeten door de duivel.
@VBO_B_Niveau | 14-07-23 | 12:34:
And the grass is blue...
@2tribes | 14-07-23 | 15:00:
Deze vergat is nog www.youtube.com/watch?v=4JQdUWj_4Og
Chris Aalberts is journalist?? Hij start zijn tweets vaak met het doel veel reacties te krijgen. Een open vraag bijvoorbeeld. Een journalist onderzoekt eerst en komt dan met een tweet, ik erger me rot aan hem.
op zijn eigen blog pagina headlinet hij zichzelf als "politiek journalist".
In mijn optiek is "politiek" wel een hele boel omslachtigheid om het woord "flut" niet te gebruiken.
Journalist, maar als het zo uitkomt ook wel een loopjongen voor partijen waar hij bij heeft gewerkt.
Stel simpel de vraag of de wereld beter af zou zijn zonder zionisme
of zonder islam...
De grootse fout die wij maken is dat we mohammedanen behandelen als niet wetende domme imbecielen en/of als het veel voorkomende "verwarden".
Als je mening er over uiten al een volledige annulering uit de maatschappij kan betekenen, wat voor gevolg heeft daadwerkelijke actie dan wel niet?
De rechtsstaat lijkt een tekortkoming ingebouwd te hebben, een back-door voor islam. De wet verbiedt kritiek of matiging van en op hen, maar zij kunnen via de wet ons wel beperkingen opleggen. Althans, een religieuze uiting in de tweede kamer komt op mij beperkt over. Dat zit hem vooral in het sluipende karakter wat dus niet wettelijk is tegen te gaan, vandaar die tekortkoming. Er zit toch een zekere vertrouwensfactor ingebouwd, welke niet meer van deze tijd is.
De wet is bedacht op directe dreiging, niet op een constante, eeuwenoude, ideologische drang de dienst uit te maken.
Ahhh,mooi he die complottheorieën over donkere machten die Kuthaar in verlegenheid willen brengen, die Aalbes gaat daar graag in mee
Beslissend voor de waarde van een religie/godsdienst is de kwaliteit van de moraal die je erop kunt baseren.
Houellebecq
Dankzij de oorlogen tussen soennieten en sjiieten, leven wij hier -nog- in relatieve vrijheid. Daar doen pionnen als Kouthar voorlopig -nog- niets aan af.....
Het Judaisme een religie is met veel wetten maar geen enkele drang tot verspreiding. Het Christendom een religie met weinig wetten maar veel drang tot verspreiding. De Islam is een religie met veel wetten en veel drang tot verspreiding.
Een uniform is bedoeld om jezelf publiek en actief te onderscheiden van een andere groep. Het signaliseert in feite een bepaald oordeel over de ander, en legt daarmee een zekere druk op. Geuniformeerde types als Kauthar wantrouw ik dan ook enorm.
"In Nederland krijgt vooral GroenLinks-kamerlid Kauthar Bouchallikht hiermee te maken wanneer ze op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen verschijnt. Ze was tevens bestuurder van Femyso, een organisatie voor Europese moslimstudenten die banden heeft met de Moslimbroederschap. Islamoloog en onderzoeker naar de Moslimbroederschap Joas Wagemakers zegt in het NRC-artikel dat deze banden niet heel hard zijn: “Clubs als Femyso komen voort uit de bredere subcultuur van de Moslimbroederschap, maar horen niet bij de organisatie.” Dit staat haaks op de lezing van Lorenzo Vidino, een van de bekendste experts en directeur van het extremisme-programma aan de George Washington University. Die stelt dat Femyso “onder de paraplu” van het Moslimbroederschap valt en argwanend bekeken wordt. Saillant detail: de onderzoeker deelt zijn kennis tegen betaling ook met het Dark PR bureau en biedt aan hen te voeden met “interessante leads” over onder meer “vermeende leden”. Geen heel erg ethisch gedrag voor een academisch onderzoeker."
Ofwel: Het verhaal van Kauthar klopt grotendeels.
dieuwertje.substack.com/p/mijn-tweet-...
Uit dezelfde link als in het topic..
Wat niet wegneemt dat de Moslimbroederschap en daarmee sympathiseren niet heel erg inclusief, betrouwbaar en progressief overkomt.
Ze zit daar vanwege de pro-islam-campagne omdat moslims vonden dat kritiek op islam verboden moest worden na de onthoofding van Samuel Paty. Islam kwam een beetje negatief in het nieuws en dat moeten we natuurlijk niet hebben he? Elke aanslag wordt beloond.
Je bagatelliseert, en verdraait dus. De Moslimbroederschap is een anti-westerse, anti-democratische en antisemitische beweging die zich in haar begintijd liet inspireren door het nationaal-socialisme. Einddoel van de beweging is de islamisering van het westen. De Palestijnse tak van de Moslimbroederschap heet Hamas.
Ik heb je link even vluchtig gescand maar de autrice gaat volledig voorbij aan het verschijnsel "waar rook is is - meestal - vuur".
Deelnemer hadden vaak geen idee dat ze bij een organisatie zaten die door de MB gesponsord waren. Ja, en? Dat betekent niet dat ze er niet door geinvloed worden. Gratis geld bestat niet, zeker niet vanuit de MB. Oftewel, alles wat linkjes heefy met de MB heeft de potentie om de foute kant op te gaan en dat moeten we niet willen. Kauthar is opgegroeid binnen een MB-gezin, sterker nog, dochter van een lokaal afdelingshoofd. Zij mag naar buiten en zelfs een publieke/politieke functie vervullen. Dat is niet normaal binnen die kringen. Oftewel, die is daar neergezet. Ondermijning van de democratie. En islamisering heeft de tijd, wat dat betreft denken ze in generaties. Net zoals Chinezen.
Landgenoot, ik vind jou behoorlijk naief op dit gebied.
@J.P.Drapeau | 14-07-23 | 12:26:
-
'Bagatelliseren' is niet hetzelfde als 'verdraaien'. Dus.
@Graaisnaaiert | 14-07-23 | 12:41: het is vooral onwaarschijnlijk dat je het niet weet als je eigen vader oprichter/bestuurder is van die MB! Voorts net doen alsof je heel vooruitstrevend bent, maar eruitzien als een redelijk conservatieve moslim. En het dan gek vinden dat mensen dat niet vinden kloppen!
@El_Capitan | 14-07-23 | 14:24:
Yep. Maar logisch 1 en 1 optellen is in deze "haat, bs en verdacht". Dus ja...
Diuwertje doet precies wat ze zelfs aankaart: Feiten in haar voordeel laten werken. En verder: Wat is “niet heel hard” en “horen niet bij de organisatie” als ene Wagemakers dit zegt? Zoals der Hitlerjugend niet bij de NSDAP hoorde?
Wederom slachtofferschschap en 0 reflectie. Kuthaar, als je je gegrieft voelt heb je in onze democratie de vrijheid om de rechterlijke macht in te schakelen om je gelijk te halen. Dat je dat niet doet zegt al genoeg. Rot.op! Als het je niet bevalt.
Zelfreflectie mag niet van haar geleuf, geef de kuffars maar de schuld..
Ze zit daar vanwege Paty, het gevolg van een terroristische aanslag. Die lach zegt alles, wat een puberale straatmentaliteit, totaal misplaatst in de 2e kamer. Gevloek gecombineerd met Engels en taalfouten (meestrijden). "Omschrijf het verval van het Nederlands denkniveau zonder het expliciet te benoemen".
Maar dan het onderwerp; Als ze geen onderdeel van de moslimbroederschap uitmaakt, waarom was ze dan onder de loep gekomen? Het was toch een aanval op de moslimbroederschap? Dus de Emiraten hebben zonder reden een random moslimaatje van GL lastig lopen vallen? Van de pót, zó uit verband gerukt!
Nee, dan PR bureau Dröge & van Drimmelen.....(D66)
Dat PR bureau heeft niets anders gedaan dan -tijdig- de kuiste voorzetten geven. Een ieder die wilde scoren kon e.e.a. zelf verifiëren, en bv een Carel Brendel houdt je niet snel voor de gek.
Kortom: genoemde dame was, is en zal blijven een moslimbroedermuts !
de kuiste is zij, moet zijn de JUISTE...
Overduidelijk dat NRC hier fungeert als lakei voor GL. Klaver heeft alle kritiek op Bouchallikht immers altijd afgedaan als 'hetze door extreemrechtse media'. en ziedaar, precies waar NRC nu mee op de proppen komt. Dat Wilmer Heck dit oet is niet bepaald een verrassing, zijn ideologische activisime is al lange tijd glashelder. Maar dat Kouwenhoven zich hier ook voor leent is behoorlijk teleurstellend. Echt stuitend is hoe ze bewust belangrijke informatie hebben verzwegen zodat ze Carel Brendel konden zwartmaken en Bouchallikht vrijpleiten.
Het blijft elke keer weer griezelig om te zien hoe serieus te nemen 'kwaliteitsjournalistiek' zo gemakkelijk en zonder schaamte kan doorslaan in de lippendiensten aan ideologische partners en hoe extreem het activisme achter sommige journalisten in werkelijkheid is. Kennelijk met goedkeuring van de hoofdredactie.
Het meest kwalijke in dit soort discussies zijn niet die paar extremisten. Het meest kwalijke zijn al die "gematigde" nuttige idioten die de extremisten in bescherming nemen.
Door sommige feiten te verzwijgen, of juist flink te overdrijven.
Door niet door te vragen, of juist de geïnterviewde voortdurend te onderbreken. Afhankelijk van wie er geïnterviewd wordt.
De mening van veel zelfbenoemde "kwaliteitsjournalisten" bepaalt of een demonstrant een idealist is of een extremist.
Kijk bijvoorbeeld naar de Amerikanen in verkiezingstijd. Als ze met modder gaan gooien om mekaar kapot te maken, dan storten ze zich eerst op de feiten. Dan worden er bureaus ingeschakeld om alle vuile was van de tegenstander te verzamelen, en hoe harder de feiten des te krachtiger de aanval. Beticht je de ander bijvoorbeeld van overspel, dan is het wel heel erg handig als die ander ook daadwerkelijk overspel speelt en je dat kunt bewijzen met feitenmateriaal.
Dus ja, wat die Bouchallikht hier probeert te spinnen, het heeft niks met de waarheid te maken. Feiten zijn feiten, zuster.
Kunnen we Kauthar niet de nieuwe vrouwelijke premier maken? Gewoon, als goedmakertje.
Kauthar de kameel? (Sorry kon het niet laten, vind haar zo'n naar mensje)
Kau thar is mega fout. Ook als er een linkje naar een fout PR bureau is. GroenLinks is ook best wel op het randje met tamelijk veel (oud) extremisten in de rangen door de jaren heen. Pp level met de FVD qua kan net wel net niet in een democratie.
Er staat Europese moslims. Er wordt natuurlijk bedoeld, moslims woonachtig in Europa.
Opmaat naar Kauthar als tassendraagster van Frenske.
Ze is zichzelf alvast aan het vrijpleiten want binnenkort wordt de GroenLinks kandidatenlijst opnieuw opgemaakt.
Iedereen en z'n moeder vraagt zich af wat de conversatieve moslima Kauthar doet bij deze progressieve partij.
Bouwen aan de parallelle samenleving wellicht?
infiltreren bij de partij van geestelijk labielen?
GL, progressief?
Het samenraapsel van CPN (stalinisten), PSP (maoïsten) en PPR (andere radicalen), progressief?
De partij die groot werd onder Khomeiny-aanhanger Rabbae en Paul Pot Rosenmüller, progressief?
De partij van BDS-jodenhaat, progressief?
De partij van het bomkoffertje, progressief?
De partij van ex-terroristen Duyvendak, Pormes en Karimi, progressief?
De keus voor Kauthar ligt helemaal in de lijn van GL. Net als destijds bij CPN en PSP wordt emancipatie van vrouwen, homo's, minderheden en immigranten uitsluitend gepredikt ter ondermijning van het Westen. In de linkse heilstaten van destijds hadden vrouwen, homo's, minderheden en immigranten geen enkel recht, en CPN PSP vonden dat toen prima.
Net zoals GL het nu prima vindt dat vrouwen, homo's, minderheden en immigranten geen rechten hebben in moslimheilstaten.
De geschiedenis herhaalt zich.
@Dandruff | 14-07-23 | 11:35: En ook geen moer geleerd van het verleden ; de linkse studenten hingen als eerste aan de hijskranen toen de klus geklaard was om Khomeiny te installeren.
@Cunucu | 14-07-23 | 11:49:
Ze hebben wat met hijskranen he, daar in Iran. Je zou bijna zeggen kunnen we ze niet een paar 1000 handleidingen sturen met plaatjes, de "do's & don'ts" met hijskranen, inclusief duidelijke plaatjes. Het kan toch niet zijn dat deze mensen puur kwaadaardig zijn, toch? Het moet wel een vergissing zijn, of onbegrip. Toch?
Dus als ik het goed begrijp probeert links weer een soortgelijke kapstok te framen als Kaag met haar vrouwenhaat maar in dit geval een dubieus bedrijf de schuld te geven van haar banden met de moslimbroederschap? Dan is het allemaal minder erg of zo?
Niemand heeft het natuurlijk gedaan! Dat zie je op het schoolplein als een ongelukkige klasgenoot in de sloot is geduwd door een paar rotjochies. Dat zie je op social media, dat zie je in de politiek. Niemand heeft het gedaan. Het was ook nooit de bedoeling geweest en eigenlijk was het dan toch ook de schuld van het slachtoffer zelf. In het kader daarvan een aardig stukje van Chris Klomp:
chrisklomp.nl/trieste-overwinning-van...
De trieste overwinning van de haters, ik zeg de spijker op zijn kop.
Klomp heeft wel gelijk dat sommige anonieme rechtse twitteraars net zo haatdragend zijn als D66-politici en D66-journalisten. Voor anonieme linkse twitteraars geldt overigens hetzelfde, met dit verschil dat die *recht* hebben op het beledigen, doodwensen, bedreigen en erger van hun opponenten. Want links.
Maar goed, Klomp wijst terecht op het bestaan van tientallen anonieme rechtse twitteraars die net zulke vuige taal uitslaan als de linkse politiek en journalistiek. Dus zelfs oproepen tot moord, die je eigenlijk meer van juichaapjes van de macht verwacht, zoals Akwasi en van Riessen.
Alleen is dat niet zo relevant in een land waar politici meer in de melk te brokkelen hebben dan twitteraars. Waar journalisten en columnisten meer ruimte en meer geld krijgen om haat te verspreiden dan twitteraars.
Daarom verloor Schuurman haar been, niet Singh Varma.
Daarom kreeg Fortuyn een nekschot, niet Thom de Graaff.
En daarom duikt Wilders al bijna 20 jaar onder, niet Pechtold, Jetten of Kaag.
Ik begrijp niet hoe een opiniestukje van de systeemjournalist Chris Klomp over Kaag een argument kan zijn in een discussie over een kamerlid met een islamo-fascistisch verleden.
Dat roepen wij hier al maanden. Alleen vind ik die Kauthar niet een onterecht slachtoffer. Zij was gewoon lid van een zeer dubieuze organisatie en draagt een hoofddoek. Daar mag best wel wat van worden gezegd, want erg progressief is het allemaal niet. Het is alleen jammer dat het niveau vrij snel daalt onder dat van een gemiddeld schoolplein.
Jij wil niet weten hoe vaak ik bedreigd en getreiterd ben, en op wat voor manieren, dus ik wéét waar ik het over heb. Het is natuurlijk haar goedrecht om er mee te stoppen als volksvertegenwoordiger, maar er zijn talloze politici en burgers die dagelijks bedreigingen ontvangen via e-mail of sociale media, of op welke manier dan ook. Ik zeg niet dat dit allemaal oké is, maar wél dat mevrouw Kaag een opportunist pur sang is die hier via de media handig gebruikt van maakt zodat ze haar aftocht kan blazen zonder al te veel gezichtsverlies, omdat het haar maar niet wil lukken om voldoende punten te scoren bij het grote publiek. En natuurlijk zullen de persvoorlichters en spindokters van D66 de kans niet laten liggen om de bedreigingen vooral te zoeken in de hoek van politieke opponenten, of mensen die zowel ludieke acties uitvoeren of simpelweg staan te demonstreren gelijk te stellen aan mensen die serieuze dreigementen uiten, en dat gedeelte stoort mij enorm. Spijker in de plank.
Kaag had haar eigen ondergang al ingezet voordat er ‘haters’ waren, met haar misselijke beleid en dedaine houding. Maar goed, we zijn gewend dat jij het voor Kaag & co moet opnemen. Sterkte de komende tijd!
@J.P.Drapeau | 14-07-23 | 11:25:
Je begrijpt natuurlijk wel meer niet. En Dandruff draait het doodleuk om. Jankt qua Fortuyn steevast over demoniseren, maar lult deze Kaag-haatcampagne goed met het belachelijke argument dat "links" ooit ook wel eens mensen beledigde. Die stuitende hypocrisie.
Dat beledigen had overigens altijd te maken met de politiek, de woorden of de uitspraken van die "slachtoffers". Het ging nooit om het voorkomen, de uitspraak of vermeende denigrerende karaktertrekken, in tegenstelling tot Kaag, waarbij het uitsluitend ging om haar vermeende karakter. Uitsluitend, lees een dagje mee op Twitter, en je weet exact dat het niet om de politiek gaat maar om wie Kaag zou zijn of welke hatelijke eigenschappen sommige politieke dames krijgen aangemeten, niet zelden voorzien van neerbuigend commentaar over kilheid, hekserij of "kuthaar".
Dat Kauthar nu een beetje meelift op dit fenomeen is niet helemaal terecht, zij werd vooral bekritiseerd om juist haar politieke en twijfelachtige pro-islam standpunten, wat weer een verschil is met Kaag bijvoorbeeld. Al krijgt ze ook een hele hoop totaal niet terzake doende bagger over zich heen, die moeilijk anders is uit te leggen dan vrouwenhaat.
@BobDobalina | 14-07-23 | 11:32:
Eensch, Bob. Alleen worden in Nederland mensen met "rechtse" standpunten afgerekend op het geschreeuw van wappies met wie ze niets te maken hebben, terwijl een adellijk maar ordinair scheldkanon met "linkse" standpunten columnist kan worden en blijven bij de Volkskrant en vooraan mag zitten bij een bijeenkomst van D66.
Komop Landgenoot, je gaat het toch niet voor Kauthar opnemen. Het is an sich al doodeng dat de Moslim Broederschap door activistisch links salonfahig is verklaard ( hell, de EU wilde destijds zelfs Morsi met een enorm bedrag ondersteunen, goddank is dat niet doorgegaan ) maar ik had van jou beter verwacht. Zat moslims die streng in de leer zijn en niet "fout" zijn; deze meid is dat wel. Haar cv bewijst dat, haar activisme bewijst dat, dat interview met die spijtoptant-journalist bewijst dat, komop. Wil je een pluriforme samenleving die kans van slagen heeft, dan moet je figuren als Kauthar knalhard weren. Ditto voor die extremisten van KOZP, ditto voor de Grauwe Eeuw, ditto voor XR, ditto voor dierenactivisten etc. etc. En ja, ook op rechts heb je extremistenclubs waar hetzelfde voor geldt maar het verschil met de door mij genoemden is dat zij nooit salonfahig zijn verklaard en juist dat laatste is het gevaar.
En kap nou eens met dat geneuzel over vrouwenhaat. De term "Heks" is uniform en geslachtsneutraal. Sterker nog, het merendeel van de veroordeelde heksen destijds was ... precies, een man. Kaag werd niet gehaat omdat ze een vrouw is. Kaag werd gehaat vanwege haar hypocrisie, haar stuitende arrogantie, haar falen als politica, haar manier van optreden en haar Palestijnenfetisj. Niet omdat het een zitplasser is.
@Graaisnaaiert | 14-07-23 | 11:57:
Wie zijn hier zitplassers? Er zijn twee dingen waar: Kauthar werd op een ongelofelijk ergerlijke manier aangepakt en voor rotte vis uitgemaakt. Dat ze banden heeft met de Moslimbroederschap is geen pre, ik vind dat twijfelachtig en eerlijk gezegd vraag ik me ook af waarom zij daar zo stevig achter blijft staan. Dat ze het zelf allemaal wel vindt meevallen met die broederschap betekent nog niet dat het allemaal maar onschuldig is. Die broederschap heeft weinig positiefs in de zin voor niet-islamitische Europeanen maar houdt zich vooral bezig met het propageren van de islam. Zoiets doet de Scientology kerk ook en vlak de Mormonen niet uit of de Jehova's. Ook die hebben evangelistische neigingen, religie brengt dat met zich mee. Waarom Kauthar zich ze duidelijk blijft identificeren als moslim die daar geen kwaad in ziet, is een vraag maar ik vermoed dat ze er echt achter staat.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 12:03:
Maak nou niet de fout om Mormonen, Jehova's en Scientology te vergelijken met de Moslimbroederschap. Die groepen schaden en onderdrukken vooral de eigen leden. De tak van de Islam die Kauthar aanhanht is expansief, overheersend en slecht nieuws voor ieder land waar zij het voor het zeggen krijgen, ook voor de gematigde / seculiere moslims zelf. En dat moet je benoemen en blijven benoemen. Wat verwacht je dan? Kaag die "in ultimo" gedwongen onteigening niet uitsluit? Dat is geen bedreiging? Kauthar die de extreme Islam salonfahig maakt terwijl de linkse clubjes niet weten hoe hard ze Israel moeten boycotten? Lekker man, voor die circa 35K "actief" Joodse mensen die hier nog zitten. Wel eens in "Zuid" of Amstelveen geweest? Gaat niet goed daar. Haar ideologische neven en nichten blazen zich te pas en te onpas op tussen Joodse mensen maar wij moeten hier vooral de "toon" veroordelen? Je hebt echt geen idee hoe kwalijk links bezig is.
Zitplassers is een vom van dichterlijke vrijheid waarmee ik vrouwen aanduid als ik een punt wil maken waarbij het geslacht totaal niet ter zake doet. Op de SGP na zijn er volgens mij geen politieke partijen die vrouwen willen weren uit de politiek omdat ze vrouw zijn.
Enfin, lang verhaal, wij gaan het hier niet eens worden, jammer genoeg.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 11:39:
Dat je je eigen hypocrisie niet herkent bewijst niet het ongelijk van de realiteit om ons heen. De feiten blijven gewoon kloppen.
Fortuyn, Hirsi Ali, Wilders en vele anderen werden *letterlijk* doodgewenst; ("krijg aids en sterf, kale homo"), met fêtering van verminkingen ("ik snij je open van je besneden kut tot je keel"), of ter dood veroordeeld ("eigenlijk moet je hem mollen, dat hij nooit meer boven water komt"). Niet door anonieme twitteraars maar door gerespecteerde journalisten, cabaretiers en politici. Gewoon in de kwaliteitskranten en op nationale TV.
Kun jij één rechtse journalist of politicus vinden die ooit zo over linkse politici sprak?
Niet?
Precies.
Daarom klinken jouw dogma's alleen geloofwaardig zolang je niet op de controleerbare feiten ingaat. Zo in zijn algemeenheid lopen er overal mensen rond die andersdenkenden uitschelden en belasteren. Links, rechts en religieus. Daar wijs jij terecht op, al vind je gek genoeg dat links daar wel recht op heeft. Dat heet inderdaad hypocrisie.
Maar los daarvan gaat het uiteindelijk niet om die anonieme twitteraars, maar om de mensen met echte invloed. In de politiek, in de journalistiek.
En dan is de gehate Schuurman inderdaad haar been kwijt; niet de alom bejubelde (frauderende en kanker simulerende) Singh Varma. Dan is de gehate Fortuyn inderdaad vermoord, niet de alom bejubelde (met Anne Franks lijk zwaaiende) Thom de Graaf.
Zo gauw de discussie concreet wordt blijkt jouw ongelijk.
Niet alleen qua excessen van linkse geweldsoproepen; maar vooral het niet afwijzen daarvan door de rest van de linkse kerk. Duyvendak, medeverantwoordelijk voor brandstichting bij een slapend gezin, ging pas weg toen de Telegraaf daar op los ging.
@Graaisnaaiert | 14-07-23 | 12:18:
Mormonen, Jehova's en Scientology zijn zeer zeker expansief. Vlak de Evangelische beweging ook niet uit die enorm groeit. Deze groeperingen opereren wereldwijd en zijn goed georganiseerd, om zieltjes te winnen, vaak straatarm en ongeletterd, door misleiding en geraffineerde manipulatie. Eenmaal binnen gehengeld is er geen weg terug. Die bewegingen schaden en onderdrukken dus steeds meer mensen. Ze zijn slecht voor elk land, ongeacht of ze het voor het zeggen krijgen. Ze ondermijnen de samenleving.
@Wiebenick | 14-07-23 | 13:45:
Als ze aan de deur komen en je zegt "nee", dat is het dan toch? Nou ja, weinig ervaring mee verder, misschien heeft u gelijk.
@Graaisnaaiert | 14-07-23 | 14:57: Deze groepen zijn op veel punten vergelijkbaar met het MB, zeker wbt expansiedrift. In tegenstelling tot wat u hier beweert.
@Wiebenick | 14-07-23 | 15:24:
Nou inderdaad. Mormonen infiltreren in linkse partijen en subsidiesponzen, zodat ze hun malle hoedjes en zwarte kousen bij politie en overheid kunnen opdringen.
En jehova's halen bijna millenniumlijks het nieuws met onthoofdingen, bomaanslagen, vliegtuigkapingen, etc.
En scientology heeft alle kritiek aangepakt door de redactie van South Park uit te roeien. Sindsdien pleiten scientology-leden in oa GL, denk en bij1 voor een verbod op scientology-kritiek.
Echt, nèt de moslimbroederschap.
@Dandruff | 14-07-23 | 16:00:
Dus deze schadelijke groeperingen moeten eerst AL deze dingen met het Moslimbroederschap gemeen hebben, om schadelijk te zijn?
Ik reageerde op " Die groepen schaden en onderdrukken vooral de eigen leden." Waar er dus steeds meer van komen.
@Wiebenick | 14-07-23 | 17:01:
Nee, het gaat erom dat je appels met peren vergelijkt. Er is zat kritiek op de schadelijke puntjes van mormonen, jehova's, voetbalfans, kruimeldieven, D66-ers en druggebruikers te bedenken, zonder ze met de moslimbroederschap te vergelijken. Want daar lijken ze totaal niet op, in geen enkel opzicht.
Daarbij komt dat de door jou genoemde 3 clubjes nauwelijks aanhang hebben en nauwelijks groeien. Dit in tegenstelling tot de religie achter de moslimbroederschap die razendsnel groeit door massaimmigratie en grote gezinnen.
En dan nog over onderdrukking binnen de eigen club; in sharia en islam zijn eerwraak en eremoorden volstrekt legaal en algemeen geaccepteerd. Juist ook als moslims schuldig zijn aan ketterij of afvalligheid. Daarop staat in de sharia letterlijk de doodstraf, en "eerwraak" kan voor de familie van de ketter de schande van een doodstraf verlichten. Bij mormonen, jehova's en scientology-leden is dat volgens mij nog nooit gebeurd; laat staan dat het algemeen geaccepteerd zou zijn.
@Dandruff | 14-07-23 | 17:30: Deze groepen zijn wel expansief en opereren wereldwijd in wijdvertakte netwerken. Ze zijn wel degelijk schadelijk voor de samenleving, zij het op een andere schaal. Vergeleken bij het MB en IS is natuurlijk elke schadelijke groepering klein bier. Toch zijn de opvattingen zeer wel vergelijkbaar al zijn de gevolgen minder spectaculair. Dat maakt ze echter niet minder schadelijk. Het MB en IS waren ook niet direct de moorddadige clubs die ze nu zijn.
Kauthar. Met een hoofdletter K. Net als 'kut' aan het begin van een zin. Het woord 'kuthaar' is dan weer een anagram van Kauthar, maar dan zonder hoofdletter. Ik heb werkelijk geen flauw idee waar deze recente obsessie met grammatica vandaan komt, maar ik laat me graag wijsmaken dat dit komt omdat er bij mij nieuwe hersencelletjes geactiveerd zijn door het vele lezen van GeenStijl.
Hoogdravend stukje kritiek "op de inhoud" kerel.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 11:04: Er is ook helemaal geen inhoud. Behalve dat dit mens haar vermeende slachtofferrol weer eens ontiegelijk opportunistisch uitbuit. Anders nog iets?
Ik hoor het wel wanneer je uitgeplozen hebt waar 'Bouchallikht' een anagram van is!
@VBO_B_Niveau | 14-07-23 | 11:06: Slachtofferschap, maar probeer dat maar uit te leggen aan autofout.
@Schoorsteenveger | 14-07-23 | 11:06: Ik trap er niet in, en ga gewoon doen alsof ik héél druk bezig ben. Met iets.
Wat een smerig stinkende bullshit komt er uit de mond van dat mens.
"Na drie jaar is eindelijk de waarheid aan het licht gekomen...."
Welke waarheid? De waarheid dat een bedrijf "Dark PR" is ingehuurd om bepaalde mensen en groeperingen in een kwaad daglicht te stellen? Als je iemand zwart wilt maken, dan is de beste methode om de vuilw was rond die persoon buiten te hangen. Ware feiten die in het voordeel van je opdrachtgevers werken zijn wapens die immens veel krachtiger zijn dan leugens. Maar die Bouchallikht beweert letterlijk dat iemand die je zwart wil maken enkel leugens vertelt, en nooit waarheden. Dat is echt de grootste bullshit.
En dit is nog even helemaal los van de vraag of "Dark PR" zich direct gericht heeft op de reputatie van dat mens. Uit het verhaal van NRC blijkt dat helemaal niet, het wordt enkel maar gesuggereerd. En zou het al een feit zijn, dan is, zoals boven beargumenteerd, de eerste vraag die je stelt of de zwartmakerij gebruik maakte van feiten, harde feiten, keiharde feiten, waarheden als een koe, zaken waar je niet omheen kunt, of dat ze bij gebrek aan feitelijkheden hun toevlucht moesten nemen tot een lastercampagne.
Welnu, de feiten rond Bouchallikht zijn nog steeds de feiten. En laten we realistisch blijven zeg, dat mens waant zichzelf véél te belangrijk wanneer ze beweert dat er specifiek een lastercampagne door een specialistisch bedrijf zou zijn opgezet om haar status te beschadigen. Welke status? Die van "useful idiot"?
De beste leugens zijn voor 90% waar.
@LD69 | 14-07-23 | 14:47:
– Edit: 99%.
@LD69 | 14-07-23 | 14:47:
Nou, je kunt de waarheid met leugens danig oprekken en ombuigen, dat dan ook wel weer. Maar dat werkt dan wel twee kanten uit. Dat mens zat vuistdiep in FEMYSO. Aan het ene uiterste zal beweerd worden dat die club simpelweg onderdeel is van Moslim Broederschap, aan het andere uiterste zal gezegd worden dat er totaal geen sprake is van enig verband. Zal in beide gevallen, als je er tenminste met open vizier naar wilt kijken, wel het oprekken van de waarheid genoemd kunnen worden. Maar het ene wordt streng verpoordeeld, het andere niet.
@Schoorsteenveger | 14-07-23 | 15:05:
Ik ben het met je eens.
Kauthar heeft nu een grote bek, maar als puntje bij paaltje komt, mag ze achter Halsema aansluiten in de rij vrouwen die niets te vertellen heeft.
Gisteren werd er in Soedan een groot massagraf aangetroffen. Daar zijn ''Arabische'' clans actief in het affakkelen van Afrikaanse dorpen. Vraag: Zijn die clans christelijke, Joodse of seculiere Arabieren?
Wacht even, ik ga het opzoeken.
En dat heeft exact wat met haar te maken?
Meestal zwarte islamieten. Maar rassiesm is daar niet zo'n probleem. Slur voor zwarte aldaar vertaalt naar 'slaaf'.
@Beste_Landgenoten | 14-07-23 | 11:05:
"Je was na twee eerdere bestuursfuncties bij FEMYSO vice-voorzitter van FEMYSO en FEMYSO was en is nog altijd de Europese jongerentak van de moslimbroederschap. "
Uit Wiki: "De (Moslim)Broederschap maakt zich hard voor het behoud van de islamitische cultuur en een islamitische staat die afgeschermd is van westerse invloeden.[4] Het zelfverklaarde doel van de beweging is de oprichting van een staat die wordt geregeerd door de sharia..."
Nuff said.
De wolf in schaapskleren.
Paard van Troje?
@Zitvlak | 14-07-23 | 10:58: nee, zo verdekt is het allemaal niet. Het is slap Nederland.
@Zitvlak | 14-07-23 | 10:58: Niks van dat. Gewoon een stomme bitch vol met leugens, waar domme en naïeve mensen intrappen. Zoek wat er in haar strafblad staat. Je moet heel wat hebben uitgehaald om in NL in de gevangenis te komen. En daar zat ze !
Linkse kranten, kijken jullie even mee? Dit is wat echte journalistiek is. Door GS. Niet door jullie.
Alle kranten dus ?
Ratio, logica, en empirisme versus reli's.
Zal nooit iets worden.
Als je excuses maakt wil dat zeggen dat je de fout bewust heb gemaakt.
Nooit excuses maken voor dit soort ongein.
"betaalde reclame"
Een wolf in schaapskleren. Dankzij de wokies en diversiteitscommissies kwam ze in het parlement (allochtoon? Check. Moslim? Check. Vrouw? Check), maar zij zal de ondergang zijn van alles wat progressief-links is. Totaal blind voor het gevaar van de islam en dit soort trutjes die als propagandamachine worden ingezet. Doet niet zo fucking naief zeg. Weg met kauthar, extremistische clown.
De islam is tegen Woke en LGBTQ+. Stem Wilders. Alleen Wilders kan Nederland succesvol Woke en pro LGBTQ+ maken.
@Cobarde | 14-07-23 | 10:54:
Pff, is het niet vermoeiend om altijd de Domste Dildo van de Dag te willen zijn?
Elke dag opnieuw?
@Cobarde | 14-07-23 | 10:54: beide kunnen van mij de prullenbak in. Een wereld zonder islam en wokegekte is een betere wereld.
Als politici onder een Nazi-vlag protesteren worden ze door GL met de grond gelijk gemaakt. Maar Kauthar zegt sorry en Kauthar mag blijven. Dat is GL en dat is Kauthar.
Al vind ik Kauthars verleden volkomen verwerpelijk, ik denk wel dat er een soort verjarings-termijn op zou moeten zitten. Niet dat je er dan niet meer over mag hebben, maar wel dat het niet erg meer is. Of we dat punt al bereikt hebben, zeker nu madam er keer op keer een Streisand-issue van maakt, dat denk ik dan weer niet. Je komt met een verleden als dat in het reine door het af te wijzen. Niet door keer op keer iedere strohalm aan te grijpen en jezelf als 'gewraakt' beschouwen.
Maar ja, daar hebben wel meer GroenLinksers last van. Ik denk bijvoorbeeld dat er in die club ook mensen rondlopen die prima weten wie het huis van Aad Kosto gebombardeerd heeft, bijvoorbeeld. Maar in het reine komen - verantwoordelijkheid nemen - zij niet. Dat is niet ideologisch 'puur'.
Zeker, een beetje beterschap tonen hoort daar wel bij.
Ik geloof er niets van dat dit kamerlid nu opeens de agenda van de Moslimbroederschap verwerpt. En zelfs als dat wel het geval zou zijn, dan hoort er in het Nederlandse parlement geen plaats te zijn voor iemand die een paar jaar voor haar verkiezing nog deelnam aan een demonstratie van jodenhaters waarin hakenkruis en davidsster naast elkaar werden afgebeeld.
@J.P.Drapeau | 14-07-23 | 10:53:
Ja, maar dat mag want dat is pure wanhoop. Ofzo. En vvmu. Bevlogen en emotioneel betrokken, heet dat.
Ach ja, Groen Links. Hangplek van terroristen, hun handlers en hun fanboys en -girls.
Christen, katholiek of moslim. Ik vind het allemaal prima. Maar het geloof dat ze aanhangen is verschrikkelijk. En het ene geloof nog erger dan de ander. Komt alleen maar oorlog van.
“het ander…”
Al die sprookjes zijn heel belangrijk voor hele volksstammen. Nooit zo begrepen waarom. Te dom zeker om zelf na te denken. Het allerdomste en meest zinloze is wel religie studeren
Ik vind het woord conservatief wel een leuk eufemisme van Klaver (andere linkspraters gebruiken dat woord ook). Hij bedoeld eigenlijk de de fasistische Islam.
Pfffff, iedereen wil laten zien dat ondanks alle tegenslagen ze toch nog wat van hun leven gemaakt hebben. Lekker het slachtoffer uithangen.
Ik geloof alleen in Carel Brendel.
Ja, ze meenden ook nog Carel Brendel door het slijk te moeten halen. Een onvermoeibare feitenjager, aan wie onze systeemjournalisten een voorbeeld kunnen nemen.
@J.P.Drapeau | 14-07-23 | 10:47: Chapeau. Het is prijzenswaardig hoe hij de namen van al honderden gammela gammela clubs en de aliassen van al die personen kan volgen en beschrijven. Links liep ooit weg met die Tariq Ramadan en zijn gematigde Westerse islam tot hij werd ontmaskerd door Carel. Ramadan zit nu vast in de UK voor verkrachting.
Pieter Sleutels wordt het te heet onder de voeten en heeft zijn tweet geschrapt.
Qatar of moslimbroederschap.
Allebei niet mijn smaak.
Need I say more ? https://twitter.com/i/status/1677312406970589189
OK, one more thing. Last week :
https://twitter.com/rainazar/status/1677351852248293376/photo/1
Waar is de Wolf als er een dom schaap rondloopt?
Wanneer neemt mevrouw afstand van homohaat binnen haar geliefde religie?
Of is iedereen die anders is of denkt nog steeds haram?
Wat een journalistiek niveau van deze nuttige idioten Aalbers en van Teutem. Kom net terug van de hart en vaatspecialist maar de bloeddruk stijgt al weer.
Zeer lezenswaardig stukje in deze:
dieuwertje.substack.com/
Eerst aanmelden?
dank!
@Piet Karbiet | 14-07-23 | 10:47:
No thanks onder aanmelden aanklikken Piet.
thanks zeer goed stuk
“Is jullie kwaliteit van denken nou werkelijk zo laag?” De vraag stellen etc….
The Takkiya is strong in this one! Zoals altijd slikken de gebruikelijke nuttige idioten de verhullende praatjes van mevrouw voor zoete koek.
Toentertijd die Keuzecast beluisterd en gast, er was helemaal niets mis met de vragen en de wijze van interviewen. Ze zat met haar mond vol tanden, lachte haar lachje en aan alles was te merken dat ze geen scherpe vragen had verwacht. In het interview viel ze inhoudelijk volledig door de mand. Daar excuses voor aanbieden? Gast, grow a pair.
Zekers, ik kan me dat nog herinneren. Een goed stukje journalistiek met stiltepauzes die nog nooit zoveel hadden verteld.
Ach ja, laten we wel wezen, tussen al het andere foute volk van Groen Links valt ze echt niet op. Ook niet met hoofddoek. Heeft ze eigenlijk al eens een groot debat mogen voeren of blijft het vooral tussen kringgesprekjes op zolder tussen de pingpongtafel en de tuinstoelen?
Damn jij weet die pauzes dus ook nog! Zelden zo’n ongemakkelijk interview gehoord. Daar zouden ze een award voor hebben moeten krijgen. En nu? Excuses…. Kansloze zak hooi
@The-loopy-cowboy | 14-07-23 | 11:22:
Jazekers, het was onwerkelijk om te horen. En dan dat zenuwachtige hysterische gehinnik van haar. Dan weet je, dit klopt van geen kant.
Koudhaar kan me veel vertellen, haar geloof in zichzelf baart mij zorgen.
Sinds er woestijnlontjes deze kant op kwamen is het er in Nederland, niet beter op geworden.
Koudhaat ( r ) zit in de kamer en heeft nog geen deuk in een pakje halalboter geslagen.
Deze dame laat de wolf in schaapskleren duidelijk zien.
Het gemoed is weer gesust, we gaan weer verder met handop houden.
Denk zou blij met haar zijn, ze past niet bij de groene khmer.
Ah... Koutar is de sympathiek overkomende topping van de moslimbroederschap. En de progressieven zijn opeens om, want ja Nieuw en politiek, en mooie kledingsetjes... Dus waarom nog kijken naar de ideologische kant van deze club?
PvdA moet toch maar even nadenken of ze met dít GroenLinks in zee willen gaan.
How can I make this about me.
De 'verzamelnaam' van de emiraten Abu Dhabi, Dubai, Ras-al-Khaima, Fujairah, Ajman, Umm-al-Quwain en Sharja is 'de Verenigde Arabische Emiraten' , kortweg: 'de Emiraten'. Dat is een begrip dat de emiraten Quatr en Kuwait buiten beschouwing laat. Daarom mag aan deze zeven losse emiraatje gerefereerd worden als aan: ' DE emiraten'. FF denken voordat je wat reaguurt!
-
En wat fijn dat u daar woont, zeg! Wel relevant, ook, qua onderwerp.
Waarom zou je in godsnaam zó veel geld willen steken in het zwart maken van zó veel middelmaat? Er komt geen enkele originele gedachte uit het wicht - deze buikspreekpop is alleen maar in de fractiebanken gekwakt om een hoofddoekje te verpersoonlijken op een moment dat haar partij zó veel pluche bezette dat zij zich 'window dressing' kon veroorloven. Let maar eens op: zodra GL minder zetels heeft, is Kauthar als eerste wég.
Zodra GL minder zetels heeft zal zij alsnog opschuiven naar boven vanwege de "hoofddoekvertegenwoordiging".
Ze komt uit een familie die geworteld is in de moslimbroederschap. En de UAE heeft ons bijgeschoold over de risico's om deze club in je samenleving toe te laten.
Religies zorgen overal in de wereld voor oorlogen en geweld, óók tegenover elkaar:
Katholiek---Protestant
Chiliet--Soenniet
.... en zo zijn er nog duizenden geloven en sektes die vinden dat ZIJ het echte godje aanbidden.
Verder zijn er óók geloven die vinden dat ongelovigen eigenlijk geen bestaansrecht mogen hebben.
Wanneer is uw volgende spreekbeurt?
de seculieren doen dit soort dingen nooit... Rusland niet, China niet. De VS voert nooit oorlog. Alleen religieuze landen, zoals Hongarije, Polen. Die hebben de afgelopen 10 jaar wat landen binnen gevallen zeg! En het terrorisme daar in het land zelf. Poeh, poeh... Gevaarlijk, die christelijke landen.
@adhd-je | 14-07-23 | 10:38: Stel een gezin heeft een kind met de diagnose van jouw nick. Dat vergt nogal wat aandacht, tijd en geld voor de andere leden van het gezin. Er is ooit een tijd geweest dat er een armzalige maar bloed irritante tuinman wat klusjes heeft gedaan voor het gezin. Deze tuinman is eigenlijk ongevraagd bij het gezin ingetrokken en eist eigenlijk steeds meer aandacht op waardoor de behandeling van adhd-tje steeds meer op de achtergrond dreigt te geraken en uiteindelijk de gezinsleden doodongelukkig worden en ook nog eens onderling steeds meer ruzie beginnen te krijgen. Ondertussen heeft de tuinman de mooiste kamer van het huis in bezit genomen en nodigt steeds meer tuinmannen en vrouwen uit en die claimen allemaal een deel van het huis. De papa en mama van het gezin moeten extra gaan werken om dit allemaal te bekostigen en hebben steeds minder tijd en geld voor de verzorging van hun eigen kinderen. Zou jij in zo'n gezin willen opgroeien en lijkt het jou een goed idee om dit als voorbeeld gezin te stellen voor de overige buurt?
Zelfs als er helemaal geen moslimbroederschap bestond. Iemand die uitdraagt dat de hoofdzaak in haar leven en moraal, de antidemocratische en discriminerende islam is, hoort niet in de politiek van een seculier land. Ze liegt per definitie, of tegen ons, of tegen de islam.
Altijd maar weer die slachtofferrol en onrust veroorzaken ipv gewoon aan het werk te gaan.
Als alle feiten waar zijn en ook de daarop gebaseerde standpunten en conclusies rationeel kloppend zijn, wat is er dan lasterlijk aan?
Nog een reden om niet op PvdA/GL te stemmen na de fusie. PvdA nam nog afscheid van de interne Erdogan aanhangers (die helaas vervolgens Denk gingen oprichten). Maar nu met GroenLinks erbij zal elk onwenselijk islamitisch geluid gewoon geaccepteerd worden.
Ik kijk na die topics van vanmorgen nog liever naar een video van Dries Roelvink die van de duikplank springt. Helemaal klaar met GL en D66
Haha die Kauthar. Eens een loser, altijd een loser.
Wel slim, nu heeft men het over haar. Heeft ze bepaalde ambities binnen GL/PvdA?
Heerlijk, dat uitmelken van slachtofferrollen.
Reclame is reclame, dus dat is gelukt.
Let even goed op de tekst van agram | 09-12-20 | 10:00 hier www.geenstijl.nl/5156687/kauthar-over...
Je bent zelf een krekel
Kinderachtig gebruik van emotes op twitter ook altijd -1. Chris ook altijd -1
Gewoon geen religie in de Tweede Kamer. Geen enkele. Er wordt daar verdomme over serieuze zaken gepraat, dan kan je er geen mensen bij hebben die serieus in god(en) geloven. Toe, ga eens spelen, de grote mensen praten nu.
Toch heb ik meer respect voor de politici van SGP dan menig andere partij
@Kartelmaster2000 | 14-07-23 | 10:21: je mag best respect voor die mensen hebben en het staat ze vrij hun eigen leven te lijden / leiden gedreven door angst voor hun godje. Maar de publieke zaak bezoedelen met deze waanbeelden zou inderdaad verboden moeten worden.
Dat zou lekker opruimen zo zonder CU, CDA, SGP, DENK.
@Kartelmaster2000 | 14-07-23 | 10:21: Ja? Stel je voor, die kerels zitten dus 's avond op hun knietjes bij hun bed te bidden voor een fantasiegodje. En dan morgen weer meebeslissen over jouw toekomst.
definieer 'religie'
@EastIsUp | 14-07-23 | 10:24:
... BIJ1, Volt en de klimaatreligies van x66 en GL
@John McClane | 14-07-23 | 10:27: Ja. En? Dat laatste doen ze namelijk best OK. Ze hebben standpunten waar ze achter (blijven) staan en ze waaien niet met alle winden mee. Daar heb ik ook respect voor, al zijn hun standpunten op veel punten de mijne niet.
@John McClane | 14-07-23 | 10:27:
Je hebt geen god nodig voor religie.
Zie de klimaatreligie, socialisme, nationalisme, identiteitsdrammen, lhbtqwerty, en net zo goed het (neo-) liberalisme. Elke persoonlijke en/of gedeelde overtuiging kan tot dogmatisch denken leiden. Zelfs een voetbalclub.
Dus verbiedt niks, laat iedereen vrij. Maar censureer ook niks, maak alles bespreekbaar. Dan komen per gespreksonderwerp de beste argumenten boven drijven.
Ga zelf eens spelen. We kunnen er geen mensen bij hebben, die niet geloven in het democratisch proces. Dit gaat over serieuze zaken. Mensen die anderen willen uitsluiten op basis van geloofsovertuiging, kunnen we hierbij niet gebruiken.
@John McClane | 14-07-23 | 10:27: geen geloof is ook een geloof... en verder stemde ik voorheen ook SGP dus ben het met u oneens maar dat is een discussie voor later
Een kakelend kalifaat kalkoentje, hopend op een Christmas clementie.
1:17 “ik zeg je eerlijk.”
Dan weet ik meteen genoeg.
Je mag ‘u’ zeggen Kauthar.
Ze zegt er nog net niet "broer" achteraan.
Huilie, huilie... nou meid, ik zou zeggen... pak jezelf bij je hoofddoekje en vertrek samen met Siggie Kaag naar een van die zandbaklanden in het Midden Oosten. Opgeruimd staat netjes. Enne... vergeet je familie niet mee te nemen.
Ze is ergens lid van. Dat is verdacht.
Guilty by association.
Meer kan ik er niet van maken.
Ze is lid van een club die sharia en genocide predikt. Een club die voor dat doel gruwelijke moordpartijen uitvoerde in vooral Egypte, en later een bron van inspiratie werd voor oa hamas, al qaida en isis.
Niet zomaar een clubje dus. Zoals je weet is de ku klux klan een stuk gematigder en vreedzame dan de moslimbroederschap. Maar stel dat iemand bij FvD of PVV morgen lid blijkt van de kkk, ga jij dat dan ook verdedigen?
@Dandruff | 14-07-23 | 11:06: GL wist dit en omarmde haar (zonder aan te raken uiteraard), je vergelijking gaat niet op als het lid die informatie achter heeft kunnen houden.
Uiteraard wordt een lid die zich aansluit bij een doodscultus niet verdedigd, net zo min als Arnoud van Doorn.
Altijd weer fascinerend om te zien hoe intellectueel lenig men is zodra het over islam gaat. En Aalberts zou beter moeten weten. *kuch*
Aalberts is langzaam het Schimmelpiemel-circuit van chique, betaalde opiniemakers in aan het schuiven. Daar word je respectabel van.
Wie is die Aalberts eigenlijk... behalve dat ik hem met zijn links-extremistische tweets op Twitter zie, weet ik verder niks over hem.... heeft hij ooit iets belangrijks voor NL gedaan of zo?
Zal allemaal maar kan ook de tweede kamer uit.Heeft niets gepresteerd maar wel geïncasseerd.Net als alle groen links en de pvda gedogers verantwoordelijk voor de puinhopen.
Mevrouw is een niemendalletje. Geen idee wat haar functie is bij GL. Heeft iemand haar ooit gehoord en gezien tijdens de debatten in de 2de Kamer? De koffiejuffrouw (m/v) heeft denk ik meer aanzien. Ik vermoed maar zo dat de hoofdoekdame enkel bij GL zit als statement en zich niet al te veel moet laten zien en horen. Alleen als dat het statement ten goede komt, zoals nu bij de recente "ophef". Leuk inkomen voor helemaal niets doen. Enkel het zijn is voldoende.
Jawel hoor, moet je iets vaker kijken. Ziet er uit als een middelbare scholier die een spreekbeurt doet.
@John McClane | 14-07-23 | 10:18: Bedankt voor de info. Ik denk dat ik evengoed niet vaker zal kijken.
Ok, dan maken we er toch moslimzuster van? Wist niet dat het een gast was.
Wat we allemaal toch hebben binnengehaald hier, over 3 generaties offspring nog maar te zwijgen. Oh en iedere week 1000 nieuwe welkom welkom, iedereen die een kippenren heeft weet dat het binnen dagen een grote vechtzooi wordt bij teveel pluimvee in de kooi. Nederland krijgt nog zware dagen.
Bij aankomst in dit land schriftelijk laten ondertekenen dat de wetten van Nederland worden erkend en nageleefd. Wil men dat niet , goedendag u bent hier niet gewenst en gaat rap retour uitgang.
ga voor de lol eens naar een ziekenhuis bij jou in de buurt op de kraamafdeling kijken, geeft al een mooi beeld voor de nederlandse/europese toekomst.
@Henkie | 14-07-23 | 10:18: Maak daar maar van : Volgens de wetten en Normen en Waarden die in ons land gelden.
Slechte timing van Kauthar. In de race om de bokaal voor het slachtofferschap staat Kaag momenteel met stip op 1. De nazaten van naar Zuid-Amerika geëmigreerde Afrikanen staan op 2.
ze past helemaal bij BIJ1, wat doet ze in godsnaam bij Klaver....
@TurpinDick | 14-07-23 | 10:14: Zoek ff Klaver op, dan wordt het je vanzelf duidelijk.
Eens een moslimbroeder altijd een moslimbroeder.
Een moslima die het over strijden heeft, blanken voor racisten uitmaakt, liegt, in de slachtofferrol kruipt en excuses eist.
Tsja, zo krijg je alle clichés wel gevangen in 1 tweet. Alleen het omhoog gestoken wijsvingertje ontbreekt maar da’s toch meer voor haar broeders.
Kauthar en haar broederschap sowieso ongezien de typhus.
Had deze vrouw geen klein bijrolletje in de film Midnight Express?
Ik dacht mocro maffia
Ok. Sorry. Dat is al drie!
Die Kauthar is een voorbode van wat nog gaan meemaken. Dilan 100 keer liever, en hartjes voor Ebru!
Liever geen Dilan. Hoelang deed zij mee met Rutte?
Haha, wat een gelul en geneuzel enzo.
En doet deze muts alles voor de kijkcijfers. Wat heeft ze eigenlijk gepresteerd?
Verder: ik blijf mij nog steeds verbazen, nee, ik ben echt serieus boos over het feit dat linkse partijen moslims omarmen. Uberhaupt verbaasd en boos over de omarming door bijna alle partijen. En door iedereen en z'n moeder.
Het zijn volksvertegenwoordigers. Welk volk ze vertegenwoordigen, staat er niet bij, maar dat moge duidelijk zijn: het volk dat ze hier ongelimiteerd laten binnenstromen.
Waar is Arabic expert Hans Jansen wanneer je hem nodig hebt.
Die is hemelen, bro.
Ik zie de logica niet. En wat heeft ze "gewonnen"? Ik hoop een enkele reis met beide voeten terug naar de aarde.
Dat extremisten onderling ruzie maken maakt ze niet minder extremistisch. Zie alle interne partijzuiveringen binnen socialistische dictaturen.
Hitler heeft tijdens de nacht van de lange messen ook heel wat nazi's vermoord, dat maakt de slachtoffers echt niet ineens "gematigd".
Er was juist vanuit de gematigde, aangepaste Islamitische hoek (hoe noem je zoiets?) fors kritiek op Kautar. Karabulut, Musa, Ekiz, Elian, Eus, Yucel, en nog meer, hadden kritiek en noemden die jongerenorganisatie een onderdeel van de broederschap en die club gewoon fascistisch zijn. Ontstaan in de jaren 20 in Egypte en deden niets anders dan Christenen, gematigde moslims, seculieren vermoorden, huizen verbranden enzovoorts.
Ook was de kritiek gericht op het van de lijst verwijderen van Nevin Özütok die er voor in de kamer zat namens gl en goed werk leverde op dossier vrouwenrechten, emancipatie van homo’s en dergelijk. Waarom moest ze weg, en dan nog wel voor iemand met doekje dat toch echt bedacht is door mannen om vrouwen er onder te houden.
Beide ging blijkbaar ook niet bedenk ik mij. Opvallend, willen ze maar een excuusmoslim in de fractie? Voorheen ook zo lomp omgegaan met Zihni Özdil en Tofik Dibi, die onmiddellijk op hun plek werden gezet toen ze een te grote mond kregen in de partij. Dibi wilde indertijd lijsttrekker worden, en terecht want had veel werk verzet voor die partij. Het mocht niet.
Als ze onderling al ruzie maken. Kun je nagaan hoe ze over ons denken.
@Nuuk | 14-07-23 | 10:11:
Er zijn geen gematigde, aangepaste, je-mag-de-koran-ook-niet-verscheuren-moslims. Er zijn stille en luidruchtige, maar ook de stillen gaan bokito op je als ze de kans krijgen (en daarvoor op hun afvalligen).
@Nuuk | 14-07-23 | 10:11: Precies. De olifant in de kamer zijn de werkelijk gematigde moslims, die niets hebben moeten van al dat semi extreme, en zeer luid verkondigde, Islamitische gewauwel. De Jethzi's, die Hindoes, de Zoroastranen, de christenen en joden uit Islamitische landen.
@Louter Leuter | 14-07-23 | 10:19:
Ik weet niet of Fidan Ekiz, Shiran Musa enzo gelovig zijn, maar kan mij voorstellen dat het gematigd is. Ik had twee collega’s die ook zo waren, maar mogelijk gewoon ongelovig maar is dat vanuit opvoeding niet uit te spreken.
De islam is een verstikkende deken, en er zullen mensen onder vandaan willen en dat is gruwelijk moeilijk.
In ieder geval waren deze mensen bij de presentatie van Kautar zeer kritisch op haar.
@Nuuk | 14-07-23 | 10:42:
Eens, en daarom is GL voor mij hartstikke fout. GL kiest steevast de kant van de moslimextremisten, zie BDS. Net zoals GL-voorgangers CPN en PSP ooit de kant van Stalin, Mao en tientallen terreurbewegingen kozen. GL begon al met Khomeiny-aanhanger Mohammed Rabbae als lijsttrekker, samen met Paul Pot Rosenmüller destijds.
Ook nu kiezen ze voor het kopvod, tegen de vrijdenker. Dus voor het verkracht-maar-iemand-anders-doekje, voor dat symbool van seksuele EN religieuze ongelijkheid. De partij GL is net zo verrot als de moslimbroederschap van Kauthar.
@Dandruff | 14-07-23 | 10:58: Over Pol Pot, Stalin en Mao gesproken.... er was ook eens een vader van een huidig kamerlid van de SP die deze dictators aanhing, een man die ik altijd erg waardeerde, later distancieerde hij zich daarvan, toch bleef het wel aan hem hangen.
Hij is van dezelfde leeftijd als ik en heeft dus bewust de jaren 60 en 70 meegemaakt en TOEN wisten wij al wat voor schoften de toen nog levende Pol Pot en MAO waren, maar toen zat de SP nog niet in de 2e kamer.
En de CPN, PSP en PPR (en er was ook nog een EVP meen ik) stemde je niet op in die jaren 70, je wist dat dit foute partijen waren.
@Keyboardspeler | 14-07-23 | 12:08:
Dat is waar van Marijnissen al had die partij ook nog dat beroemde stuk “Gastarbeid en Kapitaal”. De SP, en ook Jan Marijnissen zelf, heeft zich wel gedistantieerd van dat verleden tav Mao. Dat is van de groene khmer absoluut niet te zeggen.
Kun je biechten in de Islam ?
Geen idee? Maar zand in de ogen strooien van de ongelovigen is helemaal hun ding!
Dat hoeft niet. Je kunt je zonden sowieso ongedaan maken door iets goeds te doen (lees: geld aan iemand geven of een dier de hals doorsnijden) en als je liegt tegen kuffars of zelfs een misdrijf pleegt, dan is het geen enkel probleem.
De Islam is dé religie van het opportunisme.
Ja hoor. Kleine vergrepen worden vingerkootjes eraf gekapt, grote vergrote de hele hand. Wat is het toch een gaaf religie, toch Rutte?
REAGEER OOK