Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Extinction Rebellion wil ELKE DAG A12 blokkeren

Soort permanente knip in de Weesperstraat, maar dan in Den Haag

Social

HOUDT HET DAN NOOIT OP? Nee het houdt nooit op als het aan Extinction Rebellion ligt. Het snelwegplakken is de rebellen zo goed bevallen dat ze er vanaf 9 september iedere dag om 12:00 opnieuw mee willen beginnen. Wel even kijken of je hiervoor je klimaaturen van de werkgever kunt inzetten, en afstemmen met het OM of dit geen gezeur gaat geven met dingetjes als werkvisa ofzo. Maar dan wordt het echt rebels hoor!

Reaguursels

Inloggen

Popo moet ditmaal het ook helemaal anders aanpakken. Protesteren mag kennelijk van het OM (en de politiek). Dus negeer dit en schrijf alleen een hele serie bekeuringen uit voor overtredingen van de verkeerswet.... iets met voorgedrukte bonnetjes misschien?! Dan heb je ook het recht om naar id te vragen.
Iedereen ontvangt keurig de bekeuringen op de mat. Eens kijken of het OM blij is met alle administratieve last die dit veroorzaakt.

Willy_Wuiles | 20-06-23 | 20:21

Het speelkwartier is voorbij.
Vanaf nu wapenstok en traangas graag.
Indien geen gevolg dan niet eerst met rubberen kogels maar gelijk met scherp schieten op dit tuig!

Mark zit te Dutten | 20-06-23 | 20:02

Was op Pinkpop afgelopen weekend. Daar waren die van Amnestie International ook aan het protesteren voor vrijheid van demonstratie. Heb hun petitie meteen getekend. Een van de actiepunten was dat je het recht hebt om te protesteren bij de plaats waar je tegen protesteert. Shell zit niet op de A12, dus??? Dus als je pro-life bent en je bent tegen abortus, mag je dus bij een abortuskliniek gaan protesteren??? En je bent tegen het beleid van Kaag, mag dat dus ook bij Kaag thuis??? Werd toen een amusant gesprek met die dame van Amnestie International.

Willy_Wuiles | 20-06-23 | 19:09

Waarom op 9/11? Buiten die datum: het is nu boven de 30 graden. Dat plakt toch veel lekkerder aan zwart asfalt. Of is dat te moeilijk en zwaar om een punt te maken en liggen ze liever aan het strand te lamballen met dit weer?

Vies Droefvink | 20-06-23 | 19:02

Ah, dat wordt dus vooraf weer verboden en er wordt een tuinsproeier bij gehaald. Vervolgens laat de popo het tuigh gewoon bezit nemen van de rijksweg om ze uren later met veel moeite weg te slepen. Weggegooid geld.

darmflora | 20-06-23 | 18:12 | 2

... en dan gewoon vrij gelaten, zonder bekeuring (categorie 8, Feitcode R461 - € 240). Tuurlijk, kom maar terug elke dag, 10.000 x 240 = 2.400.000 - dat gaat lekker aantikken. Natuurlijk is nooit het hele bedrag te innen, maar toch.

EnNouJijWeer | 20-06-23 | 18:32

@EnNouJijWeer | 20-06-23 | 18:32: en als ze weigeren te betalen wordt de boete verdubbeld, ja bijna 5 milj. jeetje ik kan niet wachten.

Rdock | 20-06-23 | 18:56

Bestempel en behandel dat tuigh gewoon eens voor wat ze zijn; linksextremistische terroristen!

Nederlanddraaitdoor | 20-06-23 | 17:50

Het is opvallend hoe deze sekte uit de white privilige, alles voor elkaar bubbel alleen maar wegen willen blokkeren. Daar rijdt in principe van alles over heen maar zeker de werkende mens.

Waarom gaan deze mensen nooit eens Schiphol platleggen, zich aan de start -en landingsbanen vastplakken? Het zal toch niet zijn omdat juist in de eigen sociale bubbel het meest wordt gevlogen. Naar Costa Rica bijvoorbeeld of Thailand, om ter plekke een ‘ecologische’ vakantie te hebben. Of zichzelf cultureel te verrijken in Aziatische, Afrikaanse en Amerikaanse oorden.

Nuuk | 20-06-23 | 17:48 | 4

@TheseDays00 | 20-06-23 | 17:51:
Gedachte experiment, als de hele straat een doosje schoenen koopt en t bezorg busje levert ze allemaal in 1x. Is dat niet goedkoper en beter dan allemaal apart met de auto naar de stad? (Dorp zonder grote winkels)

DeKees | 20-06-23 | 18:35

@DeKees | 20-06-23 | 18:35:
Iedereen dezelfde overal en schoenen aan, van Maison Mao, dan is het helemaal klaar!

Nuuk | 20-06-23 | 18:53

@TheseDays00 | 20-06-23 | 17:51: Waar in je buurt wordt quinoa, havermelk en avacado's gekweekt. Ze hebben toch alleen koeien in Nederland volgens hun. Hoe moeten ze dan eten?.... of wacht!

Willy_Wuiles | 20-06-23 | 19:02
▼ 1 antwoord verborgen

wellicht kan er een groot hamsterwiel worden neergezet, draagt dit volk nog iets bij aan de maatschappij

Struikrover3 | 20-06-23 | 17:41

Waar heeft men nu van die goede navigatiesystemen voor?
Lang van te voren aangekondigd dus rekening mee houdend kan er toch wel een alternatieve route genavigeerd worden?
Betreffend deel van de weg afsluiten en laat ze maar lekker zitten zou ik denken.
Hopelijk is het kudtweer.

D-Fens_1963 | 20-06-23 | 16:44 | 2

ID controleren en boete uitschrijven. Zonder ID opsluiten/ insluiten en na tonen van identicatiebewijs pas vrijlaten.

ebonk | 20-06-23 | 18:42

Daarom pakken ze misschien ook wel de A12.
Den Haag heeft aan 1 kant zee en twee kanten duiden dus moet alles naar oost ontsloten over een paar wegen. Zehebben laatst al een nieuwe tunnel naar de A13 gemaakt om de afhankelijkheid van de A12 te verninderen. Andere wegen als de N14 zijn ook chronisch verstopt

Shoarmamasutra | 20-06-23 | 20:56

Ach de politie wil heus wel hoor, met de harde straal i.p.v. de douche, en met de knuppel i.p.v. de hulpverleners wegdraagacties, maar de nageboortes van de VVD66 kliek zitten daar op het asfalt keihard te deugen... En Anne fleur en Diekerik-Jan moeten wel heel blijven ja ?

PerineumPiraat | 20-06-23 | 16:44 | 2

En Carice van Houten vliegt regelmatig op en neer vanuit de US of A?

F. Jacobse | 20-06-23 | 17:47

@F. Jacobse | 20-06-23 | 17:47: Ja, en de XR juristen (sic!) zochten voor haar uit dat dat geen probleem voor har zou zijn MOCHT ze aangehouden worden.....

PerineumPiraat | 20-06-23 | 17:58

Als ik zie wat de voorlaatste generatie heeft geproduceerd, dan weet ik het wel. Mijn Diesel staat voortaan in de S stand, volle PK´s ter beschuikking. Hoe eerder deze rebellen uitgestorven zijn hoe beter.

Ik ben alleen bang dat het klimaat zich van mijn protest niets zal aantrekken en doorgaat met veranderen, niet sneller en niet langzamer.

bergsbeklimmer | 20-06-23 | 16:36

Je zal er maar tijd voor hebben.

peet12 | 20-06-23 | 16:15 | 2

Als je niet werkt...

inCol | 20-06-23 | 16:35

Als het over subsidies ging voor fossiele brandstoffen hadden ze het “vroeger” altijd over het Sternrapport. Bleek dat die subsidies voornamelijk bestonden uit lage prijzen aan de pomp voor de burger in landen waar olie geproduceerd wordt en b.v. I kid you not: reparatie van wegen in Westerse landen.
En ja vandaag de dag worden bedrijven als Shell vet van de subsidies. Met name subsidies t.b.v. alternatieve energiesoorten (duurzame energie). Ieder ondernemersrisico wordt in deze reusachtige projecten afgedekt door knettergekke overheden met uw geld. Shell zal wel gek zijn om nu nog naar olie te boren. Ten eerste ze hebben er voorlopig zat van en de rest blijft lekker zitten waar het zit.

fokkewoelf | 20-06-23 | 16:11 | 2

Begin maar met stoppen subsidie voor Extinction Rebellion, dan kunnen ze een echte baan zoeken om in hun levensonderhoud te kunnen voorzien.

ebonk | 20-06-23 | 18:46

Die "subsidies" is een semantische constructie.
Wij burgers betalen veel accijns en millieuheffingen op benzine, aardgas en stroom. Ze weten dat grote ondernemingen dan naar t buitenland vertrekken dus die krijhen minder of geen heffingen. Dat noemen ze dan subsidie. Ook de kerosine is accijnsvrij door een of ander internationaal verdrag. Het versschil met wat wij aan de pomp betalen noemen ze dan subsidie.
En ze vinden t ook subsidie dat er op kolen ook niet die accijns zit.

Shoarmamasutra | 20-06-23 | 21:02

En toen de Friezen de snelweg blokkeerden waswerd er hel en verdoemenis over ze afgeroepen met DNA afname als toetje.
OM is inmiddels ook totaal niet geloofwaardig meer

bakenstuurboord | 20-06-23 | 16:00 | 1

Precies. De overheid kan dit niet laten lopen. De ME moet ze indien ze niet vertrekken van de weg slaan, waarna de politie ze kan arresteren, minimaal 24 uur vast zetten en beboeten.

drs. Levi Samsonov | 20-06-23 | 16:04

Waar gaat dit in hemelsnaam over. Wat zijn dan volgens deze dreutels "fossiele subsidies"??

Gallendebejaarde | 20-06-23 | 15:47 | 4

Het gaat om belastingen die niet geheven worden en waarvan ER vindt dat die wel geheven zouden moeten worden.

Nonik Neem | 20-06-23 | 16:02

@Nonik Neem | 20-06-23 | 16:02: Precies, want als je minder belasting betaalt dan de ander ontvang je subsidie. Twisted commie f*cks.

drs. Levi Samsonov | 20-06-23 | 16:04

@Nonik Neem | 20-06-23 | 16:02: wacht effe. Je hebt het bij “belastingen die niet worden geheven” dis over benzine en gas waarbij de prijs voor ca 80% bestaat uit belastingen?

ZomaarEen | 20-06-23 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Prima plan, als de politie dan iedereen een boete ad euro 150,00 geeft wegens illegaal op de snelweg blokkeren. Heeft Rob Jetten iedere dag 10.000 keer € 150,00 om zijn klimaat hobby's te betalen.

OmdatHetKan | 20-06-23 | 15:38 | 1

Goed plan.

ebonk | 20-06-23 | 18:48

Het zijn geen subsidies aan de fossiele industrie.
ER vindt dat er meer belasting geheven moet worden.
Dat is heel wat anders.
Als mijn buurman een beukenhaag heeft en ik niet, dan wil dat nog niet zeggen dat hij subsidie krijgt omdat er geen belasting wordt geheven op het houden van een beukenhaag.

Nonik Neem | 20-06-23 | 15:31 | 3

Nederland : het enige land ter wereld waar mensen zo gehersemspoeld zijn dat ze zelf roepen om meer belasting. (Zie ook brievenschrijvers in kranten die smeken om een vettaks, vliegtaks, vleestaks, suikertaks, enz.)

Asteroid-B612 | 20-06-23 | 16:13

in de categorie: Ik heb geld verdient door schoenen met 50% korting te kopen.

naglfar | 20-06-23 | 16:54

is dit niet te combineren met een boeren protest en mest overschot... gewoon die giertank leegspuiten ?

tek | 20-06-23 | 15:23 | 1

Er gingen toch NL tanks naar de Oekraïne?
Laat de A12 nou net op de route liggen

captain-caveman | 20-06-23 | 15:43

Het wordt een interessante case. Dit weekend zat Tjeenk Willink bij het door Clairy Polak gepresenteerde elitaire lulprogramma "Het Filosofisch Kwintet" te oreren dat wat Extinction Rebellion doet eigenlijk geen radicaal handelen is, want het spitst zich toe, zo was zijn redenering, op enkel één kwestie en is daarmee geen echte afwijzing van het democratisch bestel. Clairy vond het prachtig, want stelde zich, zo bleek, op het standpunt dat Extinction Rebellion handelt "in het algemeen belang". Hoe je kunt bepalen of een bepaalde handeling al dan niet in het algemeen belang is, en vooral hoe je kunt stellen dat je iets wat jij een algemeen belang vindt af kunt dwingen, desnoods met geweld, bleef onbesproken. Alleen Geerten Waling, een van de gesprekspartners, sputterde wat tegen door te stellen dat ER zich schuldig maakt aan radicalisme, simpelweg vanwege het feit dat de club meent de regels te kunnen en mogen overtreden, maar de anderen zagen dat niet zo. Het doel, het algemeen belang zoals gedefinieerd door ER, heiligt de middelen, was de teneur.

Schoorsteenveger | 20-06-23 | 15:22 | 6

@Cunucu | 20-06-23 | 16:01:
"Of XR uiteindelijk ook naar geweld zal grijpen blijft de vraag. Ik ben daar niet zo zeker van."
Ik acht de kans aanzienlijk groot. En dan gaan ze het slim doen, zoals Sinn Feinn, dan splitsen ze in een politieke en een terroristische tak. De sfeer is er in elk geval al:
www.parool.nl/nederland/pakhuis-de-zw...

Schoorsteenveger | 20-06-23 | 16:19

De Germaanse afsplitsing van XR - die letzte generation heten ze - gaat nu de rijken stalken; golfbanen omploegen, Prive jets vernielen en Hippe rooftop cafes aanvallen... Escalatie ? neuhhhhhhh

PerineumPiraat | 20-06-23 | 18:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Ach. 10k mensen. Dat past zonder problemen in het ADO stadion. Gewoon de zuid-amerikaanse methode toepassen. 10k er in. 9k weer naar huis. Voor 1000 willekeurige demonstrantjes geldt "functie elders". Courtesy of Poch airlines.

BoerKoekoek | 20-06-23 | 15:13

terroristen en behandel ze ook als zo

Danofs | 20-06-23 | 15:02 | 1

Precies. Merk ER aan als terroristische organisatie en maak het financieren daarvan ook strafbaar.

DanskeRob | 20-06-23 | 15:27

Je zal maar elke dag langs de A12 moeten om bij je werk te komen...
O ja, voor de lezers die meedoen aan Extinction Rebellion: werk is de manier waarop iemand die niet door de Postcodeloterij betaald wordt aan geld moet zien te komen.

MAD1950 | 20-06-23 | 14:59

GOED PLAN

Hou van strijders!
(ben ikzelf ook, maar ik weet nog niet waarvoor)

dickwvf | 20-06-23 | 14:56 | 3

@Kouwe Kees | 20-06-23 | 15:11: Lekker Kees, TP staat in de top 3 beste concerten ooit, gelukkig heb ik 'm nog gezien.

pibasso | 20-06-23 | 16:48

Strijder, zo noemen mocro's elkaar toch na criminogeen kattekwaad

Shoarmamasutra | 20-06-23 | 21:04

Een blokkade tegen de blokkade. Hebben de Friezen nog tijd zaterdag?

Okami | 20-06-23 | 14:54

Stop fossiele subsidies! Ik heb op hun website gekeken. Een lijstje met fossiele subsidies heb ik niet kunnen vinden. Hebben ze geen prio lijstje van de X in hun ogen belangrijkste subsidies om de nek om te draaien. Volgende vraag is wat het stoppen van die subsidies het klimaat oplevert. Tot heden aan deze kant alleen maar onbegrip.

Gebakschep | 20-06-23 | 14:52 | 2

Op het fossiele zitten alleen accijns en BTW.

EmilioEsteves | 20-06-23 | 14:53

Ze zeggen 'subsidies' maar wat ze bedoelen is dat er relatief minder belasting over betaald wordt. Maar meer belasting laten betalen is geen grondrecht of zo.

drs. Levi Samsonov | 20-06-23 | 16:02

Vraagje; hoeveel van dat vee mag nou tegenwoordig per hectare?

omgponies | 20-06-23 | 14:51

Geen tegen protesten ?
Je kan natuurlijk mee liften om eens lekker te rellen, gratis en zonder gevaar op geweld

patrick023 | 20-06-23 | 14:51

Wel pas na de vakantie natuurlijk, we gaan die reis naar Patagonie niet afzeggen

BASinnic | 20-06-23 | 14:46

Dat mainstream het fossiele 'subsidie'-verhaal blijft publiceren betreft een uiterst treurige vorm van desinformatie.
Zonder fossiele energie zullen bovendien al die napraters hun comfortabele leventje moeten opgeven, maar dat weten ze blijkbaar niet.

Harry.Langezwaal | 20-06-23 | 14:44

Vraag eens een willekeurig iemand van deze salon-protesteurs om een specifieke fossiele subsidie te benoemen. 10 tegen 1 dat ze dat niet kunnen. Laat staan een alternatief aandragen voor het onmiddellijk stopzetten van de subsidies waar zoveel mensen en bedrijven afhankelijk van zijn (o.a. door het simpelweg voorkomen van dubbele belastingheffingen).

shoarma4belgium | 20-06-23 | 14:40

Heeft u uw postcodeloterij lot al gekocht? Elke dag protesteren is niet gratis. Het is voor de toekomst van uw kleinkinderen!

Tttt | 20-06-23 | 14:39 | 1

Goh wie zou de leiding hebben bij de pl, toch niet een pvda’er?

Coolcalmcollected | 20-06-23 | 14:42

EU-definitie van terrorisme
Volgens het EU-recht zijn terroristische misdrijven daden die worden gepleegd met als doel:

- een bevolking ernstig angst aan te jagen
- de overheid of een internationale organisatie op onrechtmatige wijze te dwingen een handeling te verrichten of na te laten
- de politieke, constitutionele, economische of sociale basis­structuren van een land of een internationale organisatie ernstig te ontwrichten of te vernietigen

Echt angstaanjagend zijn ze niet, maar de overige twee definities zijn zeker van toepassing. Wanneer wordt deze organisatie nou eens aan/opgepakt?

OM, ga eens aan het werk!

Hersenletsel | 20-06-23 | 14:33 | 2

Uw letsel lijkt erg mee te vallen.

Harry.Langezwaal | 20-06-23 | 14:46

Dream on, ze gaan Marx R. echt oppakken.

4HoogAantWater | 20-06-23 | 14:59

Carice komt er speciaal per vliegtuig voor over om er bij te zijn

batvoca2 | 20-06-23 | 14:32 | 4

Het wordt tijd voor een aanhouding en veroordeling van Carice, komt ze de VS niet meer in en kan ze d'r carriere gedag kussen. Niet dat standaard links lullen en rechts vullen, gewoon als volwassen persoon de consequenties van je gedrag aanvaarden, ook al is dan in jouw ogen het juiste ding om te doen. Lech Walesa is er uiteindelijk president mee geworden, Jan Pallach heeft het ultieme statement gemaakt, van de student van Tianmen Square heeft niemand ooit meer iets vernomen en Kyal - everything will be ok - Sin betaalde de hoogste prijs:
fotografias.antena3.com/clipping/cmsi...
Et tu, Carice?

Graaisnaaiert | 20-06-23 | 14:39

@Graaisnaaiert | 20-06-23 | 14:39:
Carice heeft er echt wel over nagedacht en wanhopig geconstateerd dat een verdere carriere in de VS niet in het verschiet ligt.

omgponies | 20-06-23 | 15:03

@omgponies | 20-06-23 | 15:03:
Ah, dat zou de verklaring kunnen zijn. De enige logische ook, eigenlijk.
Zou ze nog steeds roken?

Graaisnaaiert | 20-06-23 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

Nou, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, als ze dit echt gaan doen en wat de overheid dan gaat doen

hotbrasil | 20-06-23 | 14:31

Kunnen we die gasten niet naar Oekraine slepen? Mogen ze daar de Russische aanvoerwegen van fossiele brandstof en door fossiele brandstof aangedreven oorlogstuig blokkeren, goed voor de vrede en het mieljeu. Ik sponsor 10 enkeltjes. Wie doet er mee?

Graaisnaaiert | 20-06-23 | 14:27 | 3

Voor de vorm maak ik er 10 retourtjes van!

Cheffff | 20-06-23 | 14:44

Met de Flixbus dan.

devil13 | 20-06-23 | 16:58

Als het gaat over fossiele subsidies, gaat het ook over fossiele belastingen. Want de subsidie voor de industrie wordt berekend door deze af te zetten tegen de belasting van burgers.De makkelijkste manier om fossiele subsidies te verminderen, is dus door de energiebelasting voor burgers te verlagen. Precies dat gebeurde vorig jaar, toen de overheid vanwege de torenhoge gasprijzen allerlei belastingverlagingen aankondigde. Hierdoor daalden de berekende fossiele subsidies in één klap van 30 naar 17 miljard euro. Daar moeten die snelwegplakkers toch blij mee zijn?
We zijn dus al halverwege: op naar de afschaffing van alle energiebelastingen (en daarmee de vermeende subsidies). Als XR dát gaat lukken, sluit ik me bij ze aan. Scheelt toch weer een paar duizend euro per jaar!

Aardvark | 20-06-23 | 14:26

De eerste keer konden we zacht zijn maar nu is het wel tijd om ze direct bij het begin van de demonstratie te verwijderen, als het moet met gepast geweld. En na afloop vervolgen voor ernstige verstoring van de openbare orde.

drs. Levi Samsonov | 20-06-23 | 14:25

Nou, ik wens ze veel succes! Wat zijn het een stelletje narcisten en dictatortjes!

PeterKlaagVaak | 20-06-23 | 14:19
-weggejorist-
redthehaghue | 20-06-23 | 14:18

Kunnen ze niet tegen de scheepsvaart gaan demonsteren en op de bodem van een kanaal gaan zitten?

Piggelmee | 20-06-23 | 14:16

Laat ER lekker bij Tata Steel of Schiphol de boel blokkeren, maar daar worden ze waarschijnlijk meteen met de wapenstok weggeslagen, want economische motor enzo. In het geval van de A12 blokkade is de forenzende jan-lul weer de sjaak.....

pibasso | 20-06-23 | 14:15

Stel dat iemand met spoed een Ambulance nodig heeft gaan zij die dan ook blokkeren?

Haagse Leo | 20-06-23 | 14:15 | 3

@Der Schnitzeljäger | 20-06-23 | 14:24:
Het is net IS qua structuur, ook overal cellen die "spontaan" gecontroleerd in actie komen. En net zoals IS haten ze ook onze manier van leven. En net zoals bij IS hadden ze in het begin de sympathie van een groot deel van "proglinks". Het is alleen te hopen dat net zoals bij IS uiteindelijk ook de oogjes opengaan maar ik durf er nog geen kwartje op te zetten, om eerlijk te zijn.

Graaisnaaiert | 20-06-23 | 14:32

@Der Schnitzeljäger | 20-06-23 | 14:24:
Ik mis in dit filmpje dat zij nog flesjes water en dekentjes krijgen aangereikt.

Hondt | 20-06-23 | 15:14

Vastlijmen op de vluchtstrook, rood kruis erboven en gewoon doortorren op de andere rijbanen.

TurpinDick | 20-06-23 | 14:11

Dit is wat Elsevier Weekblad heeft te vertellen over de 'subsidies' waar Extinction het over heeft.
Slotquote: ‘Tot slot: het verhaal dat de fossiele industrie subsidie krijgt, is een jij-bak. Een jaar of vijftien geleden hadden windmolens en zonnecellen veel subsidie nodig en daar maakten de toenmalige tegenstanders werk van. Zo zei VVD-leider Mark Rutte eens in een debat: ‘Windmolens draaien niet op wind, maar op subsidie.’

archive.ph/Lblsw

grietmetgroenefiets | 20-06-23 | 14:07
-weggejorist-
hagelkruis | 20-06-23 | 14:01 | 3

Wordt een uitputtingsslag dan.

Schoorsteenveger | 20-06-23 | 13:59 | 1

Nee hoor. De eerste dag opsluiten en klaar ben je.

Salutis Humanae | 20-06-23 | 14:07

Dat krijg je wanneer het niet streng genoeg wordt aangepakt door het OM. De politie komt van heinde en verre om ze er af te halen en het OM legt ze amper een strobreed in de weg? Dank aan het OM?

Jan, Leiden | 20-06-23 | 13:58 | 2

Het OM is veel te druk met het treiteren van Richard de Mos.

Randys_Mind | 20-06-23 | 14:00

@Randys_Mind | 20-06-23 | 14:00:
Daar heeft het wel van weg, zeker gezien het ondubbelzinnig terugfluiten door de rechter. En dan toch nog in beroep gaan.....

Jan, Leiden | 20-06-23 | 16:20

Als we nou ook vreedzaam hun sociale huurwoning en uitkering afpakken houdt het ook snel op.

MrFloppy1986 | 20-06-23 | 13:58

Zie de gemeente Den Haag er nog voor aan dat ze smeerpalen neerzetten voor die terroristen.

Sinterbikske | 20-06-23 | 13:56

Goed plan om Extension Rebellion "vreedzaam" een snelweg te laten blokkeren en de ME met de lange lat en traangas het zooitje weg te meppen. En geen krijgsgevangenen dit keer.

johnyl | 20-06-23 | 13:56

De oprit bij madam van Houten ook maar blokkeren om te voorkomen dat ze weer naar Amerika vliegt? Genoeg actrices daar in Hollywood, Bij films hoort sowieso een co2 footprint paspoort, dus voortaan gewoon weer in Nederland werken Carice.....

Klaagbaan | 20-06-23 | 13:55

Zo'n voor vanmiddag aangekondigd noodweer met bliksem en zo. Slaat die dan ook wel's in op asfalt? Gewoon nieuwsgierig ...

roberto9715 | 20-06-23 | 13:50

Als ze slim zijn laten ze zich eerst nationaliseren tot turk, dan zijn wegblokkades geen enkel probleem.

Zoiets | 20-06-23 | 13:50

Gewoon laten gaan. Geen politie, EHBO, etc. heen sturen. Elke journalist die er bij in de buurt komt, kan 8 jaar cel verwachten. Af en toe kijken met een drone hoe het gaat.

kleybeuker | 20-06-23 | 13:49

A12, de snelweg naar nul draagvlak, prima.

DrJaap | 20-06-23 | 13:45 | 1

Nul was het al,het gaat nu richting -100, viva de marxisten.

Coolcalmcollected | 20-06-23 | 14:43

Ik zeg , korte metten maken met dit volk! Allemaal een vette bekeuring en een strafblad, doen nu het nog kan!

Rdock | 20-06-23 | 13:45

Lekker laten gaan ,na een maandje gaat het al gauw vervelen ,alles went

bakenstuurboord | 20-06-23 | 13:45

Er vliegen op dit moment twee kleine eenmotorige vliegtuigen begeleid door twee straaljagers boven mijn huis, lijkt wel een onderschepping. Heb nog nooit straaljagers zo langzaam zien vliegen.

Sinterbikske | 20-06-23 | 13:45 | 2

De voorman/voorvrouw van XR komt er onder begeleiding aan!

Rdock | 20-06-23 | 13:46

Het lijkt mij sterk dat vliegtuigen een straaljager kunnen onderscheppen.

Piggelmee | 20-06-23 | 14:15

Linksom of rechtsom we betalen er toch voor.

GrandMechantLoup | 20-06-23 | 13:44

ROEPING

Zuster Immaculata die al vier en dertig jaar
verlamde oude mensen wast, in bed verschoont,
en eten voert,
zal nooit haar naam vermeld zien.
Maar elke ongewassen aap die met een bord: dat hij
vóór dit, of tegen dat is, het verkeer verspert,
ziet 's avonds reeds zijn smoel op de tee vee.
Toch goed dat er een God is.

Gerard Reve

fokkewoelf | 20-06-23 | 13:43

Kunnen ze niet na zonsondergang op een landingsbaan bij schiphol gaan liggen?

d e r e a l i s t | 20-06-23 | 13:42 | 3

Liever tot

Coolcalmcollected | 20-06-23 | 14:44

Of op een mijnenveld in Rusland. Als ze eenmaal een plekje hebben bemachtigd is het ook gewoon veilig zo lang ze blijven liggen.

Veepert | 20-06-23 | 15:00

@Veepert | 20-06-23 | 15:00: zolangje op de mijn blijft zitten ploft hijniet,kunnen de oekies er langs.

Coolcalmcollected | 20-06-23 | 15:36

Ga eens werken

Bl0feld | 20-06-23 | 13:42

Dat iedere dag protesteren wil ik ze dan ook aan houden. Dan ook straks de snelweg bezetten als het 10 graden vriest. Beetje water erbij en de lijm is overbodig. Komen ze vanzelf los als het weer gaat dooien.

Sjakemansie | 20-06-23 | 13:42

Dan kunnen ze er dus 10.000 oppakken in 1 keer. Tenminste, als de rechtsstaat nog een beetje werkt. Of leven we nu echt in een “””rechtsstaat”””?

Ride_On | 20-06-23 | 13:42

Ik vraag mij bij die beroepsdemonstranten altijd af of die mensen niet gewoon moeten werken? En als ze uit de staatsruif vreten, genoeg werk waarvoor om 12 uur verschijnen, 8 uur op je reet zitten en een beetje met je handjes wapperen ook gewoon een minimumloon oplevert...

OMEGA-ThundeR | 20-06-23 | 13:38

Allemaal kinderloze mensen die nooit gevlogen hebben en geen auto hebben.

Wordt bij ingang gechecked. info Digi D

2CVOcean | 20-06-23 | 13:38 | 1

Inderdaad en producten die van aardolie zijn gemaakt of bevatten hebben ze al helemaal niet in huis!

Rdock | 20-06-23 | 13:44

XR.... de zoveelste club die de wereld gaat redden... gaap!

SoepKip | 20-06-23 | 13:38

Bedoelen ze dan ‘s nachts om 12 uur of ‘s middags? ‘s Middags kan ik mij wel voorstellen want dan gaan ze allemaal in hun lunchpauze ff straatzitten! Oh wacht ze werken waarschijnlijk niet, hebben geen baan.

Rdock | 20-06-23 | 13:36

Rampzalig en verkeer-ontwrichtend plan, dit. Ik ben het misschien niet eens voor 100% oneens met die lieden; ik maak me ook zorgen om ons klimaat, onze planeet, de achteruithollende biodiversiteit, het verdwijnen van steeds meer natuur, etc.

Maar eenzijdig je ''eisen'' op tafel leggen, en voortdurend een pain in the ass zijn voor heel veel mensen die daar niets mee te maken hebben, vind ik niet kunnen:

"Woordvoerder Amber Daal van de actiegroep stelt in een verklaring: “Onze regering is het contact met de samenleving volledig kwijt. Het is tekenend dat er nog niet eens een reactie is gekomen op onze eis, die gesteund wordt door 130 organisaties en vele duizenden burgers en in lijn is met de wetenschap. Zolang het kabinet weigert te luisteren, zijn we gedwongen actie te voeren.''

130 organisaties en 'vele duizenden burgers'; hoeveel zijn dat er dan op het totaal van 17.860.000 inwoners? Als je eea werkelijk wilt veranderen, richt dan een politieke partij op, en kijk hoeveel mensen achter jouw opvattingen staan. Maar je gaat niet op ondemocratische wijze je ''eisen'' doordrukken.

Dr_Johnson | 20-06-23 | 13:35 | 4

Beste Dr. dat het slecht gaat met het klimaat daar verschillen de meningen nog al over. De meelopers (lemers) denken allemaal dat het slecht gaat, de meeste gezond verstand denkers zien het toch echt anders.

Rdock | 20-06-23 | 13:40

@Rdock | 20-06-23 | 13:40: Mwah, verschillende Europese landen hadden vorig jaar de warmste zomer ooit. Er is wel degelijk iets aan de hand.

Après toi | 20-06-23 | 14:08

@Rdock | 20-06-23 | 13:40: de gezond verstand denkers baseren hun oordeel op feiten en niet op het gekrakkeel van de msm en die linkse.

Coolcalmcollected | 20-06-23 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, niks aan de hand.

XR is niet opgenomen in het dreigingsbeeld van de NCTV. Alleen jihadisme, rechts-extremisme, rechts-terrorisme en anti-institutioneel extremisme verdienen de aandacht.

Of passen we dit in de volgende editie even aan, meneer Aalsberg?

Bron: www.nctv.nl/actueel/nieuws/2023/05/30...

DankeSchon | 20-06-23 | 13:34 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

2 dagen geef ik ze en dan blijven er nog een stuk of 15 uberdwaze werkschuwe luizenbalen over die het wat langer volhouden.

drolla | 20-06-23 | 13:33 | 1

Het is inmiddels een religie.

BrutusBosch | 20-06-23 | 13:39

Ze vragen er een beetje om elke dag opgesloten te worden dan.

Zeurders | 20-06-23 | 13:33

Snap niet, dat ze die lui niet, nadat ze naar het politiebureau zijn gebracht met een hoge boete naar huis sturen. Blokkeren van de snelweg is toch net zo gevaarlijk als rijden onder invloed. Een boete van zeg 800 euro per persoon is dus redelijk. Dan is het gauw voorbij met die gezinnetjes (pa en ma en 2 kinderen), die daar op de snelweg gaan staan want dan zijn ze iedere keer 3200 euro kwam it. Als ze alleen een waterbadje krijgen, terwijl ze in zwembroek op de snelweg zitten komen ze inderdaad wel terug.

Michaela85 | 20-06-23 | 13:32 | 1

kwijt

Michaela85 | 20-06-23 | 13:33

waren het niet dezelfde soort tering hippies die in de 70 er jaren allemaal tegen kernenergie waren en Nederland dwongen op kolen en aardgas te stoken, ga GVD die linkse klojos blokkeren die ons land in deze ellende hebben gestort.

lagelander | 20-06-23 | 13:32

Alles om je heen is olie op een of andere manier. Gemaakt van of met olie. Getransporteerd of verwerkt. Alles wat deze mensen hebben, en zijn, komt direct of indirect door olie of fossiele brandstoffen. Alles. Minder vervuilen. Heel goed. Op termijn vervangen. Prima. Hetzelfde met kolen. Stop vervuiling herstel natuur. Heel goed. Maar we hebben ontwikkeling en groei nodig niet dit onzinnige ideologische gezever. Veranderingen geen verboden. Dit zet geen zoden aan de dijk. Het werkt averechts.

P-unit | 20-06-23 | 13:31

Ik stel voor dat we deze blokkade acties kapen en gaan voor maximale accijnskortingen.

De accijnsverhoging van 1/7 is gewoon belachelijk. Extinction Rebellion gaat hier actie voor voeren op 9/9 en komt elke dag terug zolang de accijns zo onredelijk hoog is. Ik hoop ook op afschaffing, bedankt!

Vloberto | 20-06-23 | 13:31

Waar is Thanos als je hem nodig hebt ??
**knipt met den vingerts ***

Jannus_Bont | 20-06-23 | 13:31

Het stopt helemaal niet als de "fossiele subsidies" zijn afgeschaft. Net als al die andere marginale huilclubjes zijn ze een bodemloze put.

VP732 | 20-06-23 | 13:30

Doet me een beetje denken aan stampvoetende obstinate kleuters, dat ER. Een beetje juf zou gewoon hun plakspulletjes afpakken en ze het schoolplein laten vegen. Maar ja...

Graaisnaaiert | 20-06-23 | 13:30 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Nog meer verwarde mensen, dit keer een groep blanke melkmuilen die oproepen tot georganiseerd schade berokkenen aan economie, veroorzaken van gevaar en protesten zonder vergunning (en zonder reden naar da’s niet strafbaar).

Zullen we anders een keertje escalerend optreden, beste wegkijkers van de driehoek ipv de politie weer in hun hemd te zetten?

_pacman_ | 20-06-23 | 13:29 | 2

Wacht dat je ervan om ze op een zonnepaneel vast te plakken. Niet al te hoog, niet al te schuin, gewoon een dak op drie verdiepingen met een hellingshoek van zo'n 35 graden gricht op het zuiden ;)

Graaisnaaiert | 20-06-23 | 13:31

Dit is wat je krijgt als je besluit niet te vervolgen

Jongezeeschuimer | 20-06-23 | 13:29

Ik heb een paar jaar in Den Haag gewerkt, de A12 was elke dag al geblokkeerd bij het Prins Clausplein. Niks nieuws dus.

TurpinDick | 20-06-23 | 13:28 | 2

Groot verschil tussen langzaam rijdend en geen doorgang mogelijk.

VP732 | 20-06-23 | 13:32

gewoon omrijden, je weet toch van tevoren nu dat ze er zitten.

jan den hollander | 20-06-23 | 13:39

Als Baghwan zegt dat ze 9 september om 12 uur massaal zelfmoord moeten plegen zodat fossiele subsidies per direct afschaft worden, hoeveel lijken zouden er dan op de A12 liggen?

JJMS | 20-06-23 | 13:26 | 2

Zouden er nog Bhagwan Osho volgelingen zijn?

thanseeuwen | 20-06-23 | 13:30

Ik ben erbij met eieren op die idioten te gooien die de snelweg blokkeren!

swagmachine | 20-06-23 | 13:26 | 1

Beter is om daar massaal met auto's stil te gaan staan. Wel de motor laten draaien en op zijn tijd extra gas geven.

Ing. eslapen | 20-06-23 | 13:31

Laat het vanaf september donderen en bliksemen op de A12. Kijken of ze dan nog zo gretig zijn.

thanseeuwen | 20-06-23 | 13:23 | 2

Sja, kiezen ze begin september, het kalmste weer van het jaar. Laat ze er nu gaan zitten. En dan géén waterkanon inzetten.

John McClane | 20-06-23 | 13:26

@John McClane | 20-06-23 | 13:26:
Nah, ze moeten natuurlijk wel eerst op ferkansie......

LoesjeP | 20-06-23 | 13:46

Ik ben in principe wel voor om die stad te belegeren. 247365 alles blokkeren totdat Rutte en Kaag weg zijn. Amsterdam mag ook op slot.

sjef-van-iekel | 20-06-23 | 13:22

Vervolgen, hard straffen, knuppelen en harde laarzen. En de organisatie verbieden.

Verder een prima plan. Boeren zagen de sympathie van het publiek ook hard afnemen toen ze hun acties op de snelwegen langer voortzetten.

Muxje | 20-06-23 | 13:21 | 2

Misschien kunnen ze gaan samenwerken. In Zuid-Holland moet dat zeker lukken.
Daar hebben ze een coalitie met o.a. BBB en GL en PvdA.
www.nieuweoogst.nl/nieuws/2023/06/20/...
Verder las ik eerst 'knuffelen', maar dat leek me niet passen bij de context.

grietmetgroenefiets | 20-06-23 | 13:27

@grietmetgroenefiets | 20-06-23 | 13:27: ik heb een met pastelblauw pluche en my little pony stickers beklede alu honkbalknuppel. Knuffelknuppel. Vond het idee wel leuk, net als mijn sjaal met de letters A.S.O er op.

Reagiertank | 20-06-23 | 15:09

Een bescheiden advies voor die XR idioten: Save the planet, kill yourself.

4HoogAantWater | 20-06-23 | 13:21 | 1

Dat is het beste wat ze kunnen doen voor moeder aarde, het liefste voordat ze zelf gereproduceerd hebben.

_pacman_ | 20-06-23 | 13:30

Ook al is het niet uitvoerbaar, maar ik droom ervan om deze idioten met gelijke munt terug te pakken.

We zouden van elke demonstrerende mafklapper naw moeten hebben, en wanneer men producten, hulp of services nodig heeft dat we hen alles ontzeggen waar maar een drupje olie voor nodig was in productie of levering. Elke keer als ze iets willen kopen het hun ontzeggen vanwege het klimaat.

Geen medicijnen, geen 1e 2e en 3e lijns zorg. Ze krijgen niks meer.

Houden het geen twee weken vol.

Dude heb je eten | 20-06-23 | 13:21

Als er iemand meeleest van e.r. Wacht gewoon tot er een groot debat is in de ²de kamer, en blokkeer dan alle uitgangen voor een weekje. Hebben wij er ook nog een beetje lol van ipv last.

Shadow112 | 20-06-23 | 13:20

Ga eens in China of India op een weg plakzitten , stelletje Plakezels.

Jannus_Bont | 20-06-23 | 13:19

Als ze iedere dag terugkomen haal je ze iedere dag weg. simpel.

Asteroid-B612 | 20-06-23 | 13:19

Alle volgers van dat twitteraccount op 8 sept. preventief oppakken.

Probleem? -> Opgelost!

Onkel Bratwurstbude | 20-06-23 | 13:18

Ieder jaar koopt ik mijn 5 extra vakantiedagen om iets langer op vakantie te zijn. Daar werk en spaar ik dan ook keihard voor.

Deze mensen zeggen doodleuk dagelijks om 12:00 terug te komen. Die hebben tijd zat

Vleesverkopert | 20-06-23 | 13:17

Demonstreren is prima. Maar houd je aan de wet. Zo niet, dan elke keer oppakken en taakstraffen. Ga maar schoffelen of schoonmaken of doe iets nuttigs in de zorg. Tevens korten op, of stopzetten bijstand... Acteren als kinderen van 3 die hun zin niet krijgen.

Briver | 20-06-23 | 13:15

Denk ga eens opzoeken waarom deze lui niet vervolgd worden, blijkt dat het OM er zelfs een hele pagina voor opgericht heeft.
Maar de politie pakt ze op voor het demonstreren op een plek waar het niet mag, en niet voor het feit dat ze de snelweg blokkeren. Politie en OM gebruiken dus mazen in de wet om ze niet te vervolgen. En een aanhouding vinden ze al genoeg straf.

usb stok | 20-06-23 | 13:15 | 3

Als ze volgens het OM de snelweg niet blokkeren mag je er met je Hummer dus gewoon doorheen ploegen blijkbaar.

E.Colli | 20-06-23 | 13:25

Deze antiefossiel-dwepers hebben wel een phone, regenjas van olie gemaakt en lopen op gympies.
Nu maar eens met harde hand verwijderen.
Deze sneeuwvlokjes verdienen niet beter.
Als hun werkethos net zo groot is als hun,, bezet a12 gemak,,, dan hadden die gasten hier geen tijd voor.
Bij tijd over, graag wat vastplakken aan coa deuren.
Daar hoor je dit haarkleurvolk niet over.

Zitvlak | 20-06-23 | 13:15

Dit krijg je nou van die softe handhaving en het niet vervolgen van het merendeel van deze tering hippies. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden blijkt wederom te kloppen!

At_Dawn_They_Sleep | 20-06-23 | 13:15

Ik stel voor dat we iedere dag dat dit gedram nog voortduurt, we wat wegnemen van de vele goede stappen die wel al gezet hebben. Met geld dat wij verdiend hebben en niet jullie. Dus dan stoppen we een windmolen, we sluiten wat zonnepanelen af.

John McClane | 20-06-23 | 13:12 | 1

Diesel gebruiken om de lijm op te lossen?

Reagiertank | 20-06-23 | 15:10

Kan iemand mij eens uitleggen... wat dan?

"Fosiele subsidies" Ja, en dan?
Dan worden ze afgeschaft, redden de ijsbeertjes het dan wel?
Ik bedoel, waar het het over?!

Eduardo- | 20-06-23 | 13:12 | 5

@Eduardo
Er zijn geen fossiele subsidies bij oliebedrijven alleen belastingvermindering en dat is geen subsidie. Het feit dat XR het verschil tussen die 2 al niet herkend geeft hun stuitende domheid aan.

Basil Fawlty | 20-06-23 | 19:46
▼ 2 antwoorden verborgen

"steeds om 12:00 uur"
Ja stel je voor dat je om 06:00 je kraakpand uit moet rollen!

redthehaghue | 20-06-23 | 13:11 | 3

Als ze toch elke dag gaan demonstreren... Wellicht een tip voor de popo om meteen al die kraakpanden weer vrij te maken en nieuwe sloten op te zetten?

LangeTijdGeleden | 20-06-23 | 13:12

Het geestige daarvan is dan wel weer dat ze eerst op hun met olie geproduceerde telefoontje moeten kijken hoe laat het is.

elfenstein | 20-06-23 | 13:15

Je moet ook nog met het OV aan kunnen komen. Dan is 6 uur wel heel ambitieus

Shoarmamasutra | 20-06-23 | 21:23

Godver, dan moet ik 40 kilometer omrijden elke dag weer, net als andere 10000-den mensen. Goed voor het milieu ook.

ikdenkwat | 20-06-23 | 13:11 | 4

Hoeft niet. Je hebt alleen lokaal wat hobbels op de weg.

Ing. eslapen | 20-06-23 | 13:13

Investeer in een 4x4 en gaan

Vleesverkopert | 20-06-23 | 13:20
▼ 1 antwoord verborgen

Als ze heel strict het WvS gaan toepassen is het zo afgelopen met snelwegen blokkeren.

Nu overspelen die drammers echt hun hand.

Wattman | 20-06-23 | 13:11 | 1

Zelfde aanpak als bij de blokkeer Friezen. Dat zal een stuk schelen.

Xbitt | 20-06-23 | 13:23

O maar het is vreedzaam, dan is het goed. Dan ga ik vreedzaam Carice bezetten. Vreedzaam he, kom op!

John McClane | 20-06-23 | 13:10 | 2

Ik snap inderdaad niet wat er vreedzaam is aan het beperken van andermans vrijheid.

langelat | 20-06-23 | 13:46

@langelat | 20-06-23 | 13:46: En vernielingen plegen, mensen bedreigen en uitschelden. Het is allemaal heel vreedzaam.

Xbitt | 20-06-23 | 14:10

En dan ook al ‘groene’ en ‘duurzaamheids’ subsidies afschaffen. Gaan we daarna ook even kritisch kijken naar het klimaatdebat, dat nogal eenzijdig wordt belicht in de media en instituten. Namelijk, we moeten nu iets doen anders is het te laat. De kosten en baten zijn ook belangrijk en die disbalans is zo groot dat de klimaatwappies niet verder komen dan angst zaaien en anderen monddood maken.

Want die malle revolutionairen lopen mee in de politieke retoriek dat er geen andere mogelijkheid is. Terwijl we tijdens corona duidelijk hebben gezien dat de politiek angst gebruikt om politiek doelen voor elkaar te krijgen. Of het voorgestelde plan, de voorgestelde maatregelen inderdaad de enige en de beste oplossing is of zijn hebben we het verder niet meer over. De schade is voor later.

Angst en paniek om het klimaat zijn slechte raadgevers en bezorgde klimaatwetenschappers, politici en journalisten voeren een agenda uit.

ratelaar | 20-06-23 | 13:09 | 1

En de echte prijs gaan betalen voor het OV.

Sinterbikske | 20-06-23 | 13:38

Hebben ze het op subsidies voor fossielen zoals Mart Smeets en andere boomers?

Nonkel Frituur | 20-06-23 | 13:09

Jan van Zanen, u bant aan de beurt.

Nomen | 20-06-23 | 13:08

Weten ze ook dat er veel arme mensen uit derde wereldlanden afhankelijk zijn van fossiele brandstof?

Flipper | 20-06-23 | 13:08 | 2

daarom blokkeren ze ook hier, en niet daar.

Nuchternederland | 20-06-23 | 13:09

Hier ook hoor, ook al heb je zelf geen auto, je plaatselijke supermarkt redt het ook niet zonder fossiele brandstoffen, van de plastic verpakkingen tot aan de brandstof waar de vrachtwagens op rijden.

ZonderNaam | 20-06-23 | 13:12

Jeetje, hoe vaak hebben die al wel niet DNA moeten afstaan?

keistad | 20-06-23 | 13:08

''Vanaf 9 september iedere dag''
Werkschuw tuig. Uitkering afnemen.. Dan ik nog wel eens zien of ze tegen subsidies zijn.

nietsdoenerT | 20-06-23 | 13:07

9 september? het is nu 20 juni.
Gaan die figuren echt bijna 3 maanden op vakantie naar Thailand?

Nuchternederland | 20-06-23 | 13:07

Als alle subsidies stoppen vind ik het oké.

MargauxGrandCru | 20-06-23 | 13:07

Zet dat waterkanon de volgende keer maar op standje corona, even zien of die watjes dan nog zo staan te dansen.

elfenstein | 20-06-23 | 13:07 | 1

Beetje straalgrit in de watertank..?

Reagiertank | 20-06-23 | 15:13

Stap 1: Eisen dat alle fossiele subsidies afgeschaft worden
Stap 2: Huilen dat alles onbetaalbaar geworden is omdat bedrijven gewoon de hogere energie- en transportkosten in hun prijzen verwerken

ZonderNaam | 20-06-23 | 13:07 | 1

De papa's en mama's van dit werkschuw tuig die werken allemaal in (semi-) overheids takken en zullen hun salarisschalen gewoon aanpassen naargelang de inflatie. Maakt u zich maar geen zorgen hoor.

LangeTijdGeleden | 20-06-23 | 13:11

Dat krijg je dus als het OM van vervolging afziet en de rest fopstrafjes krijgt.

Tapu | 20-06-23 | 13:07 | 1

Aanmoedigingsbeleid.

Nuchternederland | 20-06-23 | 13:08

Blokkeer of saboteer in plaats daarvan cruiseschepen en vliegvelden...

Omtzigtelijk | 20-06-23 | 13:07 | 1

Het gaat om aandacht, niet om problemen of oplossingen! Luchtvaart 2% trouwens…

TheseDays00 | 20-06-23 | 13:09

Bullbar.
Vol gas.

Atheist.Vader | 20-06-23 | 13:06

Hard aanpakken politie. En Jan, niet buigen voor deze schreeuwerige minderheid.

Après toi | 20-06-23 | 13:05 | 1

Gewoon op in rammen met de wapenstok tot ze weg zijn.
Vastgelijmd zeg je? Ja, dat is dan eigen risico.

Nuchternederland | 20-06-23 | 13:06

Als de rechters hierin mee gaan, gaat dat flinke impact hebben in de toekomst, precedentwerking. Alsof fossiele brandstof het enige is om je zorgen om te maken. Elke groep die zich ergens zorgen om maakt kan binnenkort een snelweg blokkeren dan.
Goed nadenken hoe je hiermee omgaat, overheid.

Kouwe Kees | 20-06-23 | 13:05 | 6

@nobodiesunmighty | 20-06-23 | 13:07:
Ja, of 'rebelleren tegen uitsterving' is ook een flinke dagtaak.
Zo ken ik het verhaal van de pimpelvlieg, geëvolueerd in een hoekje van een land. Bruut opgegeten door de lokale vogels want de pimpelvlieg kon weliswaar beter bij voedsel, maar werd trager door de gegroeide monddelen. Tragisch.
Gelukkig is er XR om een lans te breken voor al deze arme schepsels, zovelen hebben het niet gehaald *snik*

Kouwe Kees | 20-06-23 | 13:29

@Kouwe Kees | 20-06-23 | 13:19:
kijk dat zou ook nog goed wezen voor iedereen, ik ken te veel jongvolwassenen die bij hun ouders uit huis willen maar niks betaalbaars kunnen vinden

lemster zonder land | 20-06-23 | 20:03

@lemster zonder land | 20-06-23 | 20:03:
Zoveel onderwerpen waarbij je kunt beredeneren dat de toekomst in gevaar is. De behandeling van extensions rebellion wordt als het goed is een blauwdruk voor andere groepen met een probleem.

Kouwe Kees | 20-06-23 | 20:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Handen vastlijmen op het asfalt en een tweede laag er over heen gieten.

Sjakie | 20-06-23 | 13:05

Welke subsidie zit er dan op benzine of diesel?
NL heeft de hoogste accijnzen op fossiele brandstoffen, dus wat nou subsidie?
wat een idioten.

Nuchternederland | 20-06-23 | 13:04 | 1

Er zit geen subsidie op.
Bedrijven betalen er minder belasting over dan consumenten, maar XR stelt het voor alsof jouw belastinggeld rechtstreeks naar Shell overgemaakt wordt zodat ze nog meer winst maken.

Tapu | 20-06-23 | 13:09

En als nu alle eigenaren van volledig elektrische SUV's de A12 willen gebruiken....

Ing. eslapen | 20-06-23 | 13:04 | 1

Dan hoop ik dat ze doorrijden.

Nuchternederland | 20-06-23 | 13:10

Waarom zouden ze het niet doen. Het OM vervolgd niet en de politie zet hooguit de waterwerper op nevelstand.
Het is namelijk voor de “goede” zaak. Vergeet niet hoe de “wappies” werden aangepakt.

Flipper | 20-06-23 | 13:03 | 4

Exact dit.
Blokkeerfriezen worden vervolgd en alle betrokkenen, zelfs als deze niets hebben gedaan, krijgen zelfs taakstraffen jaren na dato...
Minderjarige boeren krijgen kogels naar hun hoofd...
Mensen tegen fascistische coronamaatregelen, van jong naar oud, krijgen knuppels en waterkanonnen op standje hersenschudding...

LangeTijdGeleden | 20-06-23 | 13:10

Misschien wat reaguurders die gaan wegslepen daar , ow wacht .. waterkanon stand 10.

Hetiswathetis | 20-06-23 | 14:12

kan ik dr niet tussen zodat het waterkanon harder kan, vind het het risico wel waard als er dan ook een aantal van die figuren onderuit gespoten worden.
niet dat ik tijd heb oid ik moet gewoon werken

lemster zonder land | 20-06-23 | 20:00
▼ 1 antwoord verborgen

Gas geven!

knutsel_ | 20-06-23 | 13:03

We praten verder als ze met echte oplossingen komen.
'Weg met...' en 'Stop...' kunnen we niet veel mee.
Maar waarschijnlijk is daar een veel grotere economische omwenteling nodig voor de hele mensheid.

AdvocatusDiaboli | 20-06-23 | 13:03 | 3

Ik zie ook het praktisch nut niet van de A12 stilleggen. Daarmee wordt het klimaat niet gered. En als je aan die wappies zou kunnen uitleggen dat alles wat zij doen wordt mogelijk gemaakt dankzij het transport waartegen ze protesteren dan ben je een klimaatontkenner en niet liev.

Bakkeleures | 20-06-23 | 13:19

@Bakkeleures | 20-06-23 | 13:19: Een week geen vrachtwagens Den Haag in laten rijden, zodat niks daar bevoorraad wordt, misschien gaat er dan een lampje branden.

Met_baard | 20-06-23 | 13:22

Wanneer wordt dat een keer als criminele organisatie bestempeld? Oh wacht, zijn natuurlijk de stoottroepen van D66.

R.F.Pickering | 20-06-23 | 13:03

Als.. dan blijven we terugkomen
Dit is geen dreigement

RickTheDick | 20-06-23 | 13:03 | 1

Chantage.
Staat toch wel wat gevangenisstraf voor? Kunnen ze ook niet terugkomen. Leuk ook een strafblad op je XR CV.

Met_baard | 20-06-23 | 13:20

Paintballen die lui.

Jos Tiebent | 20-06-23 | 13:02 | 2

dat is slecht voor het milleu

superduperadmin | 20-06-23 | 13:16

Moderne paintbal balletjes zijn biologisch afbreekbaar... Dus okee.

Cadaver | 20-06-23 | 18:17

Subsidiërs zijn tegen subsidie

RickTheDick | 20-06-23 | 13:01 | 1

Koop dan ook een kroontje!

Après toi | 20-06-23 | 13:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland