Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Openbaar Ministerie onderwerpt zich aan XR

Hadden de Blokkeerfriezen nou maar een Carice of Katja gehad

Heldendom is goedkoop vandaag de dag. Zeker met het Openbaar Ministerie aan je zijde. De burgemeester verbood de zoveelste vervelio-demo op de A12, maar het Haagse OM laat weten dat geen enkele aangehouden demonstrant hoeft te vrezen voor celstraf, strafblad of DNA-afname. Het is prima om de waterwerper op standje plantenspuit te zetten want we hoeven echt geen nieuwe schedelbreukbeelden, maar we herinneren ons dus wel een hele andere houding tegenover coronademonstranten. En die Blokkeerfriezen, die kwamen er ook niet met zo'n vrijbriefje vanaf. Maar ja. Dit is de Postcodeloterij. Dit zijn Partij voor de Dieren en GroenLinks. Dit zijn sentimentele superkrachten Katja, Carice en Sieger. Dit zijn de instagramentaal verwarde wereldreizende baarweigeraars uit de eigen schoot van de bestuurskaste. En die bestuurskaste gaat natuurlijk niet hun eigen dochters vervolgen. Want als Kletsnatte Carice in de cel zit deze zomer, kan haar zoontje dat springkussen helemaal wel vergeten, en daar mag de rechtsstaat best een beetje voor buigen.

Politie ook niet blij met OM

Social
Social
Social

Talkshows, de wachtkamers van de GGZ

Reaguursels

Inloggen

De persofficier van justitie, daarvan verwacht je toch dat ook deze een rechtenstudie heeft afgerond. (Idem voor de aanklagers van het OM.)
De demonstranten zijn opgepakt aan de hand van de "wet op manifestaties". Dan kun je ze allemaal meteen laten lopen, want een demonstratie valt niet onder deze wet (noch onder de verkeerswet, voor lopen op de snelweg).

De ingezette politiemacht is opgetrommeld door de veiligheidsdriehoek van de gemeente DenHaag. Daar zit dus geen jurist bij en ze zijn te dom om ruggespraak te houden met het OM. (Machtig mooi man, politieke benoemingen, maar voor hun taak ´te dom om te poepen´.)
XR houdt de demonstraties niet zomaar in het weekend.

BraadWorstLul | 28-05-23 | 21:22

Weet niet of BBB de Messias is maar laat ze het aub eens proberen! Erger kan niet

Slough | 28-05-23 | 19:44
-weggejorist-
Bena | 28-05-23 | 18:59

Ze vrezen natuurlijk het strafblad van hun kinderen. Hun kids staan er ook.

adhd-je | 28-05-23 | 18:34

Waarschijnlijk omdat de kinderen van hun hoogste bazen hier ook aan het "demonstreren" waren. Zie voormalig MinJus Grappenhaus, die ook op het punt stond om een strafblad te krijgen. Als het te dicht bij komt dan gelden er andere wetten.

Phantomas | 28-05-23 | 18:02

The Godfather had voor zijn acties ook altijd politieke ruggensteun en medewerking van de politie.

Blijkbaar is in Nederland niet de gehele politie plat.

Zomaarwat | 28-05-23 | 17:30

Mijn linker oksel produceert meer geur dan mijn rechterzijde. Terwijl ik rechtshandig ben. Zweetgeur komt dus eerder van luiheid dan van werken. Of heb ik het dan mis?

borgmonster | 28-05-23 | 16:55

In januari noemde het OM de blokkade van de Utrechtsebaan in Den Haag nog 'gevaarlijk en ontwrichtend'. Ik ben benieuwd hoe deze beleidswending tot stand gekomen is. Misschien kan iemand daar eens een WOBje aan wagen.

GnottoBlotto | 28-05-23 | 15:33 | 1

Die sms’jes zijn ze kwijt. En anders krijg je zo’n bijna geheel zwartgelakt papier toegestuurd. Heb je dus niks aan.

Overigens is de WOB verleden tijd. Het is nu een WOO-tje.

DankeSchon | 28-05-23 | 15:38

Geen kinderen krijgen omdat je bang bent voor het klimaat. Ik zeg, ga zo door. Dat is precies hoe Darwin het bedoeld heeft.

elco485 | 28-05-23 | 15:31 | 1

Laatst hier ook discussie met kinderlozen. Knettergek zijn ze zodra ze milieu aan het krijgen van kinderen koppelen. In mijn ogen dan. Of een beetje dom, zoals onze Koningin zou zeggen. Zonder kinderen is een surrealistisch wereldbeeld in mijn ogen ook sneller levensvatbaar.

Ik blijf wel zeggen: als het dogma blijft 'ieder mens is gelijk', is de redenering valide dat er genoeg kinderen in Afrika zijn en in India en zo.

Ik geloof niet zo in dat dogma. Noch in nurture als overheersend maar wel in genen en cultuur, en de wisselwerking die de genetische pool binnen een cultuur rap aanscherpt.

Dan gelijke kansen willen bieden, steeds maar weer ook nog, is een paard vér achter de wagen spannen.

Overigens ben ik wel degelijk van mening dat iedereen voor de wet gelijk behandeld moet worden.

Zomaarwat | 28-05-23 | 17:24

Als de politiebazen een beetje lef hebben dan laten ze de agenten volgende keer van hun vrije dag genieten. Dat is sowieso nuttiger dan een stel klimaatwappies van het asfalt halen.

Drukvandaag | 28-05-23 | 15:19 | 1

U bedoelt.. er gewoon overheen rijden, geeft wel een zootje maar je bent op tijd bij schoonmoeders

Slough | 28-05-23 | 19:30

He, vermoeiend. Moeten we alwéér een art. 12 Sv- procedure starten. Waar betaal je dan belasting voor?

Paty | 28-05-23 | 15:09

Ongestraft op de snelweg gaan zitten is net zo logisch als ongestraft een huis leegroven in Ter Apel.

happen_maar | 28-05-23 | 15:06

Dat filmpje na die OM knuppel is leuk, die Zuid-Afrikaanse inbreker / insluiper die het niet wint van twee keffertjes.

Doet me denken aan de oom van de Hobbyboerin, ook in Zuid-Afrika. Deed in de gated community de dagelijkse controleronde bij buren die op vakantie waren.

Kwam binnen bij twee kwispelende honden van het grotere soort, zag daarna veel bloed, vervolgens twee vingers op de vloer en tot slot in de achtertuin twee lijken van inbrekers.

Daar wordt dan ook verder niet zo heel veel tijd aan besteed: mensen weg, ingebroken, honden beschermen huis. Duidelijker kun je het niet hebben, zaak gesloten nog voor de mensen terug waren van vakantie.

Zoelense Hobbyboer | 28-05-23 | 14:45

Gisteren bij het NS journaal weer een uitgebreide achtergrondrapportage over XR met het duidelijke doel deze acties te legitimeren. En dan vreemd vinden dat dit fake-nieuws wordt genoemd.

Jan_Pietersen | 28-05-23 | 14:19 | 2

NOS journaal

Jan_Pietersen | 28-05-23 | 14:19

Ongestraft kan ok ik dus dit doen, als ik maar meewerk aan de beëindiging mits gesommeerd door bromsnor.

Mr_Pikibelly | 28-05-23 | 14:18

Sinds er een Turk op justitie zit kan ik dat departement ook niet echt meer serieus nemen.

HierenNu | 28-05-23 | 14:10 | 1

Die begrijp ik niet. Ze is gewoon getrouwd met een Nederlandse man, hebben geen kinderen en hebben volgens mij weinig op met Turkije. Sterker nog, de situatie aldaar was de reden dat haar ouders het land zijn ontvlucht. En terecht, als ik haar achtergrond zo lees. Iets beter inlezen kan geen kwaad natuurlijk.

DankeSchon | 28-05-23 | 14:20

Overheid heeft geen zin in ophef en/of maatschappelijke onrust. Laat maar lopen.

Asteroid-B612 | 28-05-23 | 14:09

Lieve Akkelei, je preekt op deze manier voor eigen parochie, want via de NPO. Ga nou eens bij een AZC staan en verkondig daar jouw boodschap over het klimaat. Vertel ze dat zoveel kinderen krijgen zorgt voor overbevolking en dat dit het bestaan van de aarde bedreigd. Vraag ze en passant naar de reden van hun vlucht. Vast niet iets met klimaat, kan ik je vertellen. Reis (natuurlijk klimaatneutraal) af naar Afrika en de landen met een overheersende religieuze bevolking en vertel ze daar hetzelfde. Kijk hoeveel bijval je zult krijgen.

Lieve Akkelei, ik neem het je niet kwalijk. Je weet niet beter. Je hoort ook niks anders. Discussie voeren is ook niet mogelijk, want anders wordt je buitengesloten.

Wat jouw opmerking over “ze worden hier niet erg welkom geheten cq hartelijk ontvangen: je praat de mensen uit jouw besloten kring na. Echte vluchtelingen zijn bij iedereen welkom. Maar vraag je eens af of het overgrote deel dat ook daadwerkelijk is. En of die mensen zullen bijdragen aan jouw eenzame strijd. Een strijd die in de kern echt wel nodig is. Ik ben het namelijk met je eens dat wij als mensen eens kritischer naar onszelf moeten kijken. We zijn destructief met onze aarde bezig. Maar dat ‘vijf-voor-twaalf-gedoe’ is…. Tsja… ook maar een stroming binnen de wetenschappers uit jouw eigen bubbel.

DankeSchon | 28-05-23 | 13:48

Kutland

RGV42 | 28-05-23 | 13:36

‘Niet aan kinderen beginnen, omdat . . ‘
Wat de reden ook is, altijd +1 !

Repliek_in_stijl | 28-05-23 | 13:20 | 1

... er mensen zoals en met de naam 'Akelei' bestaan.

PolarWolf | 28-05-23 | 16:16

en Kaag pinkt verdrietig een traantje weg . Op de achtergrond het krassend gelach van een rimpelige heks. Meten met 2 maten , in de polletiek een gebruikelijk instrument. OM zou alles onbevooroordeeld en ingenomen langs dezelfde meetlat en juridische weegschaal moeten beoordelen. mompelt wat over jurisprudentie, arresten en precentwerking. Meeste rechters hebben een D66 achtergrond , zou dat uit moeten maken neen

HetOorAakel | 28-05-23 | 13:18

Dat er maar meer linkse Akelei's bewust geen kinderen baren zodat links op den duur vanzelf uitsterft.

steekmug | 28-05-23 | 13:17 | 1

En wat een drama queens zijn het ook allemaal. Tjonge jonge.

Asteroid-B612 | 28-05-23 | 14:10

Ik zie dat de uitgangspunten 'wetenschap is maar een mening", en 'als je ergens vrijwel niets van weet of het nauwelijks begrijpt, mag je er gewoon een mening over hebben en denken dat je gelijk hebt" steeds vastere grond onder de voeten krijgt hier in de panelen.

zeeman73 | 28-05-23 | 13:14 | 3

U heeft het over uw eigen overtuigingen?

Roos | 28-05-23 | 13:15

U lijdt écht aan grootheidswaanzin.

Nb. nee, het betreft een bewust gekozen werkwoord.

DankeSchon | 28-05-23 | 13:34

Nou, daar zit wel wat in. De wetenschappers die activisten zijn geworden kun je als wetenschapper niet echt meer serieus nemen. De objectiviteit is er niet, dus wat zij roepen kan best wetenschap zijn, maar net zo goed een meninkje.

Zoelense Hobbyboer | 28-05-23 | 14:51

Maar onze justitie en politie zijn onafhankelijk? BS. Ik geloof er niet meer in, in dit land is een hele grote bezem nodig om de corruptie en vriendjespolitiek te beëindigen, maar waarschijnlijk is het al te laat.

ikworstelengadouchen | 28-05-23 | 13:13

Ze zijn te druk met Richard de mos. Verder “vergeten” ze even dat ze ook op een Rijksweg staan wat niet mag. Dus het zijn at twee strafbare feiten. Het is echt 1 pot nat OM, politiek, media en rechters. Zie maar hoe Hugo de jonge hieronder. In gok dat het OM gelijk gaat vervolgen.

Snap_het_ook_niet | 28-05-23 | 12:56

Carice staat nu ook in het zwartboek. Gaat ze nu haar schaamhaar weer blonderen?

Sinterbikske | 28-05-23 | 12:35 | 2

nee, ze gaat nu undercover: ze verft ze rood of XR groen

langzullenweleven | 28-05-23 | 12:52

In elk geval zal ze het welig laten tieren, want natuurlijk, opkomen voor alle vrouwen, klimaatneutraal bezig zijn, etc.

DankeSchon | 28-05-23 | 13:36

OM in Den Haag heeft alle capaciteiten nodig voor het hogere beroep tegen Richard de Mos.

Fervent | 28-05-23 | 12:30

Binnenkort maar eens een demonstratie organiseren tegen migratie, op de A12 in Den Haag natuurlijk want precies die plek laat zien hoe druk het is in ons land.

Sinterbikske | 28-05-23 | 12:29

Op GS wordt gehuild dat XR softer wordt aangepakt dan de Blokkeerfriezen terwijl men bij de Witte Onderbroek huilt dat ze harder worden aangepakt dan de boeren. Het zal allemaal wel. Sowieso denk ik dat het OM wel dringender zaken op het bord heeft liggen dan irritante demonstranten te vervolgen.

ZonderNaam | 28-05-23 | 12:26 | 12

Het OM maakt zich helemaal niet druk over "dringender zaken", zoals al talloze malen is gebleken.
Herinnert u zich bijv. nog de aangifteformulieren tegen Wilders? Dat vond het OM héél erg belangrijk.

KeesBruin | 28-05-23 | 13:15


@ KeesBruin | 28-05-23 | 13:15 |
Volledig mee eens, net zoals ik me boos maak over alle aandacht die aan De Mos spenderen. Ben absoluut geen fan van het OM.

@Roos | 28-05-23 | 13:16:
Tja, ik deel een observatie zoals ik die meen waar te nemen, zowel op internet als de kroeg op de hoek. Maar altijd goed mogelijk dat ik zelf een compleet verwrongen kijk op zaken heb natuurlijk.

ZonderNaam | 28-05-23 | 13:21
▼ 9 antwoorden verborgen

Met geen woord rept deze persofficier van Justitie over het blokkeren van de snelweg. Dat wordt gewoon onder het tapijt geveegd.
En vervolgens doodleuk "vreedzaam" als criterium voor niet-vervolgen gaan introduceren.
Godverdomme, wat is dit voor een land geworden? Wat is dit voor totale klassenjustitie?
Met de corona-wappies en de blokkeerfriezen ging het héél anders, want die voerden niet de agenda van de gevestigde orde in de politiek uit. Dat is alles, dáár draaien deze vuile spelletjes van het OM om.
Enfin, het artikel hierboven van Van Rossem legt de vinger al goed op de zere plek. Maar welke ander Nederlandse media doen hetzelfde? Ik ben benieuwd hoeveel dat er zijn.
De media die vrijwel allemaal de politieke mainstream verdedigen zullen er absoluut geen kwaad in zien, dat hier pure klassenjustitie wordt toegepast.

KeesBruin | 28-05-23 | 12:13 | 3

In de andere media komt veel geluid vanuit de hoek van de politie, die not amused is.

Terecht. Bij de volgende demo laat je de politie -die al minimaal op trad- thuis. Dan mag een demonstrant zelf uitvogelen hoe hij vastgeplakt en wel aan het wegdek, weer loskomt.

Roos | 28-05-23 | 12:30

@Roos | 28-05-23 | 12:30: Dat is dan i.i.g. mooi. De politie staat natuurlijk ook voor aap, als er niets gedaan wordt door het OM, dus ze hebben gelijk dat ze protesteren hiertegen.
Maar dat laat nog steeds onverlet, dat de fundamentele rechtsongelijkheid die het OM hier toepast niet belicht wordt.
En daar ging het mij om: illegale demonstranten, die de snelweg blokkeren worden, al naar gelang het doel dat ze nastreven, wél of niet vervolgd.
Blokkeerfriezen zijn vóór Zwarte Piet, en 'dus' fout. Klimaatactivisten onderschrijven de agenda van D66, GL etc, en zijn 'dus' goed.
Dat is het vuile spelletje van het OM en de politieke mainstream die dit allemaal best vindt.
Maar de wet geldt voor iedereen, of hij geldt voor niemand.

KeesBruin | 28-05-23 | 13:10

@KeesBruin | 28-05-23 | 13:10: eens. In een latere tegel lees ik alweer de veronderstelling dat er hier in de panelen alleen zo wordt geredeneerd omdat het om klimaatdemonstranten gaat, niet wegens rechtsongelijkheid.

Draagt niet bij aan het verminderen van de polarisatie.

Roos | 28-05-23 | 13:18

Ssorry, deze moest alss laaatste en niet als reactie op een ander berichtje.
Kan me goed voorstellen dat 1 van de 2 dubbele berichten wordt gedelete...

En de rechtstaat is nog wel in handen van de Law & Order-partij en in die van, in mindere mate, D66! Ook in aantal: 2 om 1.

De minister is Dilan Yeşilgöz-Zegerius (VVD)
Staatssecretaris van Justitie en Veiligheid
E. (Eric) van der Burg (VVD)

Minister voor Rechtsbescherming
F.M. (Franc) Weerwind (D66)

Nu trouwens:

NPO 1

12.11-13.11 uur BUITENHOF
00.28-01.28 uur (HH) NPO 2

Interviewprogramma.Te gast:
* Minister van Buitenlandse Zaken Wopke
Hoekstra:hoe zijn onze verhoudingen
met wereldmacht China?
* Binnen de VVD is veel onenigheid over
de Spreidingswet.Kamerlid en
woordvoerder Asiel en Migratie Ruben
Brekelmans schuift aan.
* Waarom lukt het de overheid maar niet
om het vertrouwen van de burger terug
te winnen?
* Auteur Ilja Leonard Pfeijffer schreef
14 maanden aan zijn historische roman
Alkibiades,de Atheense politicus en
krijgsheer.
Presentatie:Pieter Jan Hagens
dickwvf | 28-05-23 | 12:11 | reageer

dickwvf | 28-05-23 | 12:13

Tenenkrommend, die Weerwind in WNL ( los van het klotegeluid ). En dan google je de man om te kijken waarin hij geschool is en dan zie je... bestuurskunde. En dan begrijp je ineens zijn bizarre antwoorden op de vragen van Nieman. Rutte 2.0. Ja, we zijn in Nederland een voorbeeld voor.... Ja, we leren wederzijds van de Spanjaarden en de Fransen. Van welke Partei was hij nog maar?
Ook een belediging trouwens voo mensen van kleur, die gast. Ik weet, kleurenturven is helemaal X66 maar dan denk ik, jongens, was er nou echt niks beters met Surinaamse roots te vinden dan deze nonvaleur? Kom nou toch.

Graaisnaaiert | 28-05-23 | 12:11

Het meest enge nog is dat iedereen die zich achter de oren krabt bij het zien van de politieke inmengingen en besluitvorming door OM en rechters, nu al wordt gezien als "extreme elementen tegen de elite". Er begint een diepe zorgelijke tweespalt te ontstaan tussen de bestuurdersklasse en het volk.....

Scheepskameel | 28-05-23 | 12:09 | 1

Dat het volk de speelbal is en de bestuurdersklasse de "onschendbare almachtige verhevene" is in het coronatijdperk toch al duidelijk geworden?

Veepert | 28-05-23 | 13:11

Dus in groepsverband strafbare feiten plegen mag omdat het anders te duur is? waar kan ik de lijst vinden van hoe erg men een strafbaar feit vindt en hoe groot je groep moet zijn om er mee weg te komen?

Terra | 28-05-23 | 12:03 | 1

Bij wildplassen minimaal 55 personen, alleen bij synchroonzeiken overigens.

Reagiertank | 28-05-23 | 19:37

Iedere keten is zo sterk als de zwakste schakel. In ons land is dat de Justitie, van links naar rechts en van hoog tot laag. Denk aan de falende Raad van State bij de toeslagenaffaire.

langzullenweleven | 28-05-23 | 12:01

Ach lieve Akelei, nul CO2 uitstoot in Nederland scheelt 0,0007 graden celcius (theoretisch..... nog even afgezien van het feit of je dat daadwerkelijk kunt vaststellen) dat kindje van jou gaat het verschil niet maken hoor meid

EWON | 28-05-23 | 11:59 | 5

@EWON | 28-05-23 | 12:58:
Niemands mening. En toch hebben we 150 kamerzetels gevuld.
Hoe kan dat nou toch he?

RandyBiel | 28-05-23 | 13:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Hulde aan Zeeman73, hieronder: eindelijk eens iemand die de overduidelijke waarheid zegt: het gaat helemaal mis in vele delen van de wereld, doordat de gemiddelde temperatuur (over een lange tijd gemeten) een heel, heel klein beetje is omhoog gegaan. We weten waarom die temperatuur wat omhoog is gegaan, en we zullen er echt met z'n allen iets aan moeten doen.

XR zijn slechts jonge mensen die zeer bezorgd zijn over hun toekomst, endat uiten ze op een heel zachtaardige manier; ze bezetten een stukje snelweg. En waar half Nederland zowat dagelijks in de file staat zeuren ze hier over wat verkeershinder als gevolg van XR. Ga je schamen!!

Ga eens voor de spiegel staan, en vraag u zelf: ik zeur hier al jarenlang op GS over die klote Rutte, die veramledijde Kaang, dat arrogante GL, en wat heb ik eigenlijk nog meer gedaan om die zwijnen weg te jagen: NIETS Dat XR doet tenminste wat, en ik voorspel u: het domme negeren van deze jongeren gaat tot veel geweldadiger acties leiden!

lamoureux | 28-05-23 | 11:52 | 13

@lamoureux | 28-05-23 | 12:30: er zijn ook veel wetenschappers die de aarde bestuderen, en waren waarschijnlijk ook veelal de knapste jongens en meisjes van de klas, die tot veel minder trieste maar toch ook eerlijke conclusies komen. Maar die hoort u niet want die komen niet aan het woord, worden weggezet als appie, klimaatontkenner, etc.

Jooperishoop | 28-05-23 | 14:07

de basis van uw betoog. de klimaatproblemen vallen mee, stellen niets voor. Dat is aantoonbaar onjuist. Verder goede poging tot ironie.

zeeman73 | 28-05-23 | 14:38

@Jooperishoop | 28-05-23 | 14:07: nee hoor, die zijn er nauwelijks. er is brede consensus. De uitzonderingen zijn oude mannetjes die denken de wereld te begrijpen en een paar querulanten.

zeeman73 | 28-05-23 | 14:42
▼ 10 antwoorden verborgen

*De Rechtsstaat is Failliet*

- Thom de Graaf D66 door Ollongren benoemd tot baasje Raad van State
- OM is volledig gepolitiseerd (Wilders, de Mos, Blokkeerfriezen etc)
- D66 rechters overrulen EU verdragen (Dublin) als het D66 beleid in de weg zit.
- Verkrachtingzaken blijven vele maanden op de plank liggen
- D66 rechters kiezen altijd de zijde van immigranten, nooit van het algemeen belang

Een kapotte rechtsstaat is zeer ernstig en vraagt om stevig ingrijpen.
Als de politiek het niet doet, dan wordt het tijd voor een revolte met de eis van herstel van de democratie.

Bolhoed | 28-05-23 | 11:47 | 3

Het is zo sluipenderwijze gegaan dat het niet erg opviel maar inmiddels doorgesijpeld in alle geledingen. Draai dat nog maar eens terug.

Wattman | 28-05-23 | 11:51

Binnenkort met z'n allen "vreedzaam " de A12 bezetten? Het kán en mag. Politie komt niet meer, of het nu verboden is of niet, OM is te besodemieterd om te gaan handhaven, rechters zijn overbelast dus die zijn er ook blij mee als er niet vervolgd wordt. Nederland is vrij om te doen en laten wat verboden is.

langzullenweleven | 28-05-23 | 12:05
-weggejorist-
dickwvf | 28-05-23 | 12:11
-weggejorist-
DankeSchon | 28-05-23 | 11:47 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Tja, de ene wegblokkade (Friesland) is de andere niet (Den Haag). Gelukkig weten we nu dat (ook) het OM met 2 maten meet. Land leven de democratie. Lang leven de trias politica.

Jooperishoop | 28-05-23 | 11:47

Volgende keer die waterkanonnen vullen met lijm. Iedereen blij.

PockyMaster | 28-05-23 | 11:43

Het is een goede zaak dat XR deze demonstraties organiseert. de opwarming van de aarde is in volle gang, en een gevolg van het gebruik van fossiele brandstoffen. Het zal de komende decennia de leefbaarheid van onze wereld doen afnemen, met rampzalige gevolgen. De gevolgen op nog langere termijn zijn desastreus. Er wordt inderdaad veel te weinig actie ondernomen, zowel op niveau van politiek als op individueel niveau. Daar kan niet genoeg aandacht voor zijn.

zeeman73 | 28-05-23 | 11:43 | 11

Waarom doet XR dat niet in bijvoorbeeld een vervuilend land als.... Nigeria...?

Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 12:21

@Penus Decoratus | 28-05-23 | 12:12:
Niks mis mee, misschien zelf nog eens lezen.

amateurrr | 28-05-23 | 12:22

Gaat u in de toekomst alles van hout maken? En zeker als de hele wereld dat wil komen we bomen tekort. Hoe ziet u het voor u dat er per meteen geen olie meer gebruikt zou worden? Alleen de mensen met een elektrische auto kunnen nog naar hun werk, wat er niet meer is want de rest komt niet. Er is geen vrachtvervoer, geen voedselvoorziening zelfs geen ambulances, politie of brandweer. Daar gaan een hoop mensen aan dood, wat wel veel CO2 scheelt, maar kunnen ze dan niet beter die tere zieltjes op de A12 overhoop rijden, als er dooien vallen de domste eerst als het kan

brie-de-penis | 28-05-23 | 12:39
▼ 8 antwoorden verborgen

Wat een absoluut falen weer. Je kunt niet anders dan gaan denken dat het OM zo partijdig is als de pest, zeker als je je bedenkt dat de Friese Boeren met Jennie aan het roer wel tot werkstraffen en boetes zijn veroordeeld. Maar als het de vriendjes en vriendinnetjes uit de GL en D66 kliek betreft, dan geven ze niet thuis. Nederland is een kutland geworden.

langzullenweleven | 28-05-23 | 11:39 | 1

De spijker op zijn kop geslagen.

Nuuk | 28-05-23 | 11:49

Het zal me niet verbazen als Carice door de politiek ingezet is als een soort van influencer. Tegen een ruime financiële vergoeding natuurlijk.

swapper | 28-05-23 | 11:39 | 1

Die is toch al lang over the hill.
Dat is ook de enige reden dat ze dit doet.

Vrek | 28-05-23 | 11:39

Als er nu een grote groep vervelios op straten gaan vastplakken om tegen de toeloop van asieleisers te gaan demonstreren, is het OM dan ook zo mild? Of wordt dan gelijk DNA afgenomen.

jan huppeldepup | 28-05-23 | 11:37

Oh gelukkig, ik begrijp dat Carice nog wel voor opruiing gestraft kan worden. Toch?

Timide_Aso | 28-05-23 | 11:37

En dan te denken dat we zon grote mond hebben over Hongarije en dat soort landen waar de politiek uitmaakt wat de rechtspraak beslist. Het is hier niet veel anders

Therapietje | 28-05-23 | 11:36

Het OM heeft het te druk met het vervolgen van Richard de Mos, begrijp dat dan...

4HoogAantWater | 28-05-23 | 11:30

De AIVD onderzoekt in het belang van de nationale veiligheid personen en organisaties die een terroristische dreiging vormen tegen Nederland.

Onder terrorisme verstaat de AIVD:
'Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.'

Volgens wiki is staatsterrorisme: (politiek) terrorisme of terreur uitgeoefend door de staat zoals bijv. onder het bewind van Jozef Stalin en Adolf Hitler

Afgelopen week heeft in Duitsland de justitie verschillende huiszoekingen uitgevoerd. Een organisatie gelijk aan XR wordt daar gezien als criminele organisatie. Schijnbaar zit daar de politiek , hallo D66, niet of nog niet vuistdiep in justitie.

swapper | 28-05-23 | 11:27

Een politiek gemotiveerd OM, het ligt er steeds dikker op hier.

Weegschaal en blinddoek in de uitverkoop.

Wattman | 28-05-23 | 11:20 | 1

en het nieuwe zwaard laten ze ook van triplex maken.

langzullenweleven | 28-05-23 | 11:42

Heeft Vrouwe Justitia anno 2023 groen haar en een piercing door haar neus?

Roos | 28-05-23 | 11:15 | 1

Non-binaire Justitia met blauw haar en vegan na haar jeugdzondes in Thailand en Bali, minstens.

Zuurteregelaar | 28-05-23 | 11:18

Sommigen zijn nu eenmaal méér gelijk dan anderen.

Lijkvocht | 28-05-23 | 11:15

De financiers achter klimaatprotesten zijn uit op ontwrichting van de samenleving, zodat hun investeringen kunnen renderen in een nieuw systeem (kennen we het Climate Emergency Fund al...) De politie staat schaakmat: ze kunnen vanaf nu uit protest de andere kant opkijken bij "lichte vergrijpen" waardoor klimaatprotesten ook opgeschaald gaan worden om effect te hebben. Als de politie als tegenreactie vol inzet op lichte vergrijpen van klimaattypes en gedoe met nieuwe Nederlanders is er een derde groep die krom ligt van het lachen: de georganiseerde mocro/mexicaanse maffia in Nederland.

Zuurteregelaar | 28-05-23 | 11:12

En dan gaan zitten miepen over tweedeling in de maatschappij en polarisatie.
Hoe heeft het toch zo ver kunnen komen?

Boeloeboe | 28-05-23 | 11:11

Ach Akelei, dat is helemaal niks nieuws. In mijn tienerjeugd, zo'n 25 a 30 jaar geleden, had je ook al jongeren die niet aan kinderen wilden beginnen, toen ook al klimaat (o.a.).
Het grappige is Akelei, het maakt geen ene drol uit wat jij of ik 'doen' qua gezinsvorming, neem een kind, neem geen kind, neem acht kinderen (mits je er wel voor kunt zorgen duh). De bevolking groeit en groeit, exponentieel.
Het verschil is dat tieners nu in talkshows zitten met deze individuele problematiek, en het als extra gewicht wordt verbonden aan de goede zaak. Dat hadden wij toen nog niet. Het ellenlang social media uitmelken, hadden we toen niet.
Met als voordeel dat we er later wat makkelijker anders over konden denken, geen gigabytes aan data die je soort van verplichten je aan je eeuwenoude punt te houden. Wat dat betreft benijd ik de huidige jeugd niks, het is geen pretje dat elke zucht en scheet tientallen jaren later nog op te vissen zijn.

Kouwe Kees | 28-05-23 | 11:09 | 8

En straks is het 35, beseft het dat het de boot heeft gemist, ontdekt het feminisme en is alles alsnog de schuld van iemand anders. En daarna gaat het eenzaam dood, met achterlaten van een verzameling katten wat dan ineens iemand anders' probleem wordt.

PolarWolf | 28-05-23 | 11:36

@PolarWolf | 28-05-23 | 11:36:
Die kans is er ook. Dat is ook deel van mijn plempseltje, door zo veel aandacht er nu op te richten, tot aan talkshows toe, krijg je minder ruimte in latere jaren om stiekem erop terug te komen.
Je zet jezelf behoorlijk vast in een morele hoek, heel Nederland kijkt en schrijft mee, je (online) kennissengroep wordt erop ingericht: Hoe veel moeite kost het dan om je daar later van los te breken (als je dat lef al hebt)?

Kouwe Kees | 28-05-23 | 11:43
▼ 5 antwoorden verborgen

2018,
\
Het OM eiste vandaag werkstraffen en deels (voorwaardelijke) gevangenisstraffen tegen de 34 verdachten in de A7-zaak. In het merendeel gaat het om een werkstraf van 120 uur.

Allen wordt verweten dat zij op 18 november 2017 de Rijksweg A7 nabij Oudehaske opzettelijk hebben versperd.
www.om.nl/actueel/nieuws/2018/10/12/o...

Cornelis12 | 28-05-23 | 11:06 | 7

@swapper | 28-05-23 | 11:30: Doelgericht tegen een specifieke groep mensen, verhinderen van het bijwonen van een (legale) demonstratie, en een hogere gevaarzetting.

Muxje | 28-05-23 | 11:59

@Muxje | 28-05-23 | 11:59:
Dat eerste is niet waar ze voor vervolgd zijn en dat laatste is discutabel bij de rechter.

amateurrr | 28-05-23 | 12:25
▼ 4 antwoorden verborgen

Akelei (een plantensoort), een product van de D66/GL indoctrinatie. Best zielig, zo gevangen in haar ideologische wereldbeeld.

lanexx | 28-05-23 | 11:04 | 1

Dat elke D66/GLinkserd haar voorbeeld mogen volgen.

NLgaatnaardeklote | 28-05-23 | 11:08

Ik zou linkse Carice van Houten ook willen volspuiten, ik bedoel natspuiten als ik agent zou zijn.

Kilsdonk | 28-05-23 | 11:04

Het zoveelste bewijs dat onze overheid (en de werking daarvan) volledig gekaapt is door D66'ers. Normaal gesproken zorgen D66'ers er wel voor dat de overheid alleen D66 beleid voert, maar je kunt diezelfde overheid natuurlijk ook gebruiken om je vriendjes vrij te pleiten en tegenstanders hard te straffen. Kan het '1789 revisited' moment aub heel erg snel komen. Wat is dat D66-tuig toch diep gezonken.

Grachus | 28-05-23 | 11:03

Je hebt bedreigingen die de volle media aandacht verdienen en die dat niet doen. En dan hard polarisatie roepen.

Tiscali-2 | 28-05-23 | 11:02

Akelei wil geen kinderen want klimaatcrisis. Meid, als je zwanger zou worden, dan zou je je kinderen moeten afstaan wegens schizofrenie en waanbeelden.

Zeddegeizot | 28-05-23 | 11:01 | 1

Dan moet ze ook niet meer neuken. Want voorbehoedmiddelen.. daar gaat toch heel onnodig wat energie en grondstoffen aan verloren.

swapper | 28-05-23 | 11:32

Onze rechtsstaat is allang een linksstaat.

Dubbelepunthoofd | 28-05-23 | 10:59 | 3

Toch knap, nu 'links' al bijna twintig jaar politiek nauwelijks iets voorstelt.

de IJsman | 28-05-23 | 11:01

@de IJsman | 28-05-23 | 11:01:
Maar wel de agenda bepaalt.

Tiscali-2 | 28-05-23 | 11:03

@de IJsman | 28-05-23 | 11:01: Komt omdat VVD op papier nog rechts is, maar ik denk dat veel mensen inmiddels wel begrijpen hoe de steel in de vork steekt. Afstraffing door een massale BBB golf kan wel eens aanstaande wezen.

keistad | 28-05-23 | 11:05

Als de discussie niet op redelijke gronden kan worden gevoerd en er geen ruimte bestaat voor kritiek, ontstaat polarisatie. Debat is nodig voor draagvlak en legitimatie van beleid. Alleen bij acuut gevaar voor de volksgezondheid of de nationale veiligheid kan deze legitimatie achteraf plaatsvinden.

Denken in absolute termijn van goed of fout zonder dat er een acuut gevaar voor Nederland is, zoals nu bij het klimaat en de Oekraïne-oorlog het geval is, vreet aan de wortel van de rechtstaat.

de IJsman | 28-05-23 | 10:57

Ja, de blokkeerfriezen. Mag ik nu dat genoemd wordt nog even Jenny Douwes in herinnering roepen? Die werd in Friesland gewoon veroordeeld.
Dus ja, klassenjustitie bestaat wel degelijk.
-

Bernhard de II | 28-05-23 | 10:57 | 6

@de IJsman | 28-05-23 | 10:58: bent u er weer?

Hetiswathetis | 28-05-23 | 11:41

@J.P.Drapeau | 28-05-23 | 11:00: plus, er waren werkzaamheden op de A7, met bijbehorende verlaagde snelheid, dus niet gevaarlijks aan langzaam rijden.

W_F | 28-05-23 | 11:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Nee. Het ligt anders. Ze zijn daar nu heel erg druk bezig met het hoger beroep van Mos. Daar kan je geen XT bij hebben. Zo rollen de zaken. Met de dag gekker.

SolidRock | 28-05-23 | 10:55

Dus je hebt demonstranten die de wet mogen overtreden en die dat niet mogen. Juridisch zeer interessant hoe dat kan in een rechtsstaat.

Tiscali-2 | 28-05-23 | 10:54 | 4

@Papa Jones | 28-05-23 | 10:55:
Arme Roeland en familie.

Tiscali-2 | 28-05-23 | 10:57

Sommigen zijn in Nederland blijkbaar toch gelijker dan anderen....

anja | 28-05-23 | 11:01
▼ 1 antwoord verborgen

Hee, maar hélemaal goed dat die labiele klimaatdramaqueens niet aan kinderen beginnen. Ik juich het toe.

Papa Jones | 28-05-23 | 10:54

Onschuldige mensen opzettelijk en massaal hinderen, provoceren, tegenhouden met de stilzwijgende instemming van boven ons gestelden gaat vroeg of laat tot tegengeweld leiden. TEGENgeweld? Ja: mensen hinderen, provoceren, tegenhouden is allesbehalve vreedzaam.

J.P.Drapeau | 28-05-23 | 10:52

En dan vind de AIVD het gek dat mensen geloven in "een kwaadaardige elite" die in de politiek, media rechtspraak zit.

Super Grover | 28-05-23 | 10:52 | 3

Wat me vooral verbaast is dat daarmee die elite een compententie wordt toegedicht die overduidelijk ontbreekt. Ik ben meer van de overtuiging dat we worden bestuurd door totaalidioten die het ook allemaal niet zo goed weten en maar wat aanmodderen. Dat verklaart e.e.a. een stuk beter.

PolarWolf | 28-05-23 | 10:59

Rutte en Kaag bemoeien zich overduidelijk met beleid bij Justitie. Wie gelooft er nog in scheiding der machten?

McCain | 28-05-23 | 11:06

In een tegel schrijf ik over een gecontroleerde demonstratie.
Voor minder kom je in het vizier bij de AIVD terwijl ik toch een heel normale brave burger ben die fulltime werkt, groen is en haar buren helpt.

Maar nee, wij zijn de verdachte burgers.

Roos | 28-05-23 | 11:11

Onbegrijpelijk de opstelling van het OM.

Het einde der tijden voor Nederland is nabij, tijd voor iets anders want dit land is kapot.

Borrom | 28-05-23 | 10:52 | 1

Ze doen het voor de “goede” zaak dus dan mag alles van het OM.

Snake | 28-05-23 | 10:57

En welke intens gemene ouders noemen hun kind Akelei.

Conan de Rabarber | 28-05-23 | 10:51 | 6

Dezelfde ouders die hun zoon Vlinder noemen?

Roos | 28-05-23 | 11:06

Ja of Claude-Jacques vragen.. vragen..

Whisky | 28-05-23 | 11:25

@ Conan, Narcis was beter op zijn plaats geweest.

Dwaalgast | 28-05-23 | 12:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Een ezel in het algemeen stoot zich geen 2 keer tegen dezelfde steen ...

-Demonstranten konden wéér de A2 oplopen en bezetten.
-Geen harde waterstraal maar standje plantenspuit (waarom dat ding nog op laten draven?)
- OM vervolgt niemand voor het overtreden van de wet
- Hulpofficier bedankt de aanwezigen.

Zonder complotdenker te hoeven zijn lijkt dit op een gecontroleerde demonstratie, die de koers moet ondersteunen. "Kijk eens, al die mensen die strenger klimaatbeleid willen."

Het zijn mensen die wegrijden in auto's, met hun producten (plastic regenjas, sneakers, mobiel, shampoo, make-up -Caries!-) van olie gemaakt , een hoop zooi achterlatend.

Dit vind ik abject, walgelijk en om te kotsen.

Roos | 28-05-23 | 10:50 | 8

Maar ook de gedachte dat,als je een autoweg blokkeert en tot overlast bent van gewone mensen, je denkt dat je iets goed doet voor het klimaat is gestoord.

pejoar | 28-05-23 | 11:03

@pejoar | 28-05-23 | 11:03: de opmerking " je zal maar naar een begrafenis/ ziekenhuis moeten" is vaker genoemd in deze context.

Daar sta je dan in de file voor deze egoïsten die zelf denken dat ze de wereld redden.

Het zijn marionetten.

Roos | 28-05-23 | 11:05

Mensen die het zichzelf kunnen veroorloven, icm met een hoop nuttige naieve idioten die zichzelf over 10 jaar voor de kop slaan hou stompzinnig ze destijds bezig zijn geweest.
Heb in de jaren 80 ook een keer met de anti-kruisrakettendemonstratie meegelopen. Los van het feit dat ik de tegendemonstranten - dus pro-kruiswapens - een stuk sympathieker vond overkomen ( toen al ) denk ik met de kennis van nu, dom, dom, dom, Graai. Het hadden er meer! Meer! Meer! moeten zijn. Was de Sovjetunie wellicht nog een jaar of 5 eerder uit elkaar gevallen en hadden Gorbatsjov en Jeltsin misschien nog wel de kracht gehad om idioten als Poetin bij de macht weg te houden.

Graaisnaaiert | 28-05-23 | 12:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat deze OM man er niet bij verteld is dat de politie en het OM de zaken niet meer weten af te draaien door enorme personeelstekorten. En ook de rechtbanken kampen met giga problemen. De agenda's staan al een ruim jaar vol om zaken voor de rechter te krijgen. Maw nog even en je kan gewoon ook maar jatten wat los en vast zit. Maar let wel. Zonder geweld. Dat dan weer wel. Wat een land.....
En XR staat natuurlijk ook aan de "goede kant" van de linkse politiek. Dat doet seponeren ook makkelijker.

DrachiR | 28-05-23 | 10:50 | 1

Hier zijn gewoon feitcode`s en van die gele vodjes voor. Dit hoeft niet langs het OM en rechtbank.

Feynman | 28-05-23 | 11:07

Willekeur galore.

Colin.Fart | 28-05-23 | 10:49

Dat hele onwelriekende Extortion Debilitinction moest eens grondig onder de loep genomen worden. Terroristen, afpersers, kleine stampende jengelkinderen die stampend van woede dwars in het gangpad van de supermarkt gaan liggen janken omdat mama geen tonychocolony caramel met zeezout in het wagentje wil leggen. Tief een eind op met je dramdemo's, kudtvolk met je groene transitie, ga zelf op een eiland stenen tijdperkje spelen, maar dat willen ze niet, wel de lusten maar niet de lasten, - leer ons die elitaire linkse Orwell-varkens kennen..

Conan de Rabarber | 28-05-23 | 10:49 | 2

U bent mij voor

Southpark | 28-05-23 | 10:59

Het zijn useful idiots voor het doordrammen van het beleid. Ze hebben niets te vrezen

marcoplarco | 28-05-23 | 11:36

Jezus die Carice is psychotisch

RickTheDick | 28-05-23 | 10:48 | 1

Goede actrice

nuchterbekeken | 28-05-23 | 11:24

Wat de regering in de kaart speelt wordt met fluwelen handschoenen aangepakt, wat tegen het beleid is daar wordt hard tegen opgetreden. Niet alleen het OM maar ook de politie is verziekt.

bijna_raak | 28-05-23 | 10:48 | 1

Bij Rutte wordt alles via de lens van public relations bekeken. Rutte heeft 30 man in dienst om media vorming bij te houden.

McCain | 28-05-23 | 10:49

Wat een fijn stukkie. Dank.

osolemio | 28-05-23 | 10:46

Het bekende meten met twee maten weer kleurrijk in beeld, wat een hufters.

keistad | 28-05-23 | 10:45

Maar ben je een Blokkeerfries, Wilders, Richard de Mos?

McCain | 28-05-23 | 10:42 | 1

De mondmasker protesten werden tot mors geslagen. De staat vond dat u een mondmasker en injectie moest hebben.

McCain | 28-05-23 | 10:44

We krijgen eerst deze gedoogfase, daarna volgen meer blokkades.

Dan krijg je automobilisten die per ongeluk of expres door een demonstratie heenrijden. Daar is voor George Floyd een lijst van. en.wikipedia.org/wiki/List_of_vehicle...

Dit wordt afgesloten met wetgeving wie in die situatie fout zit. edition.cnn.com/2017/08/18/us/legisla... Dat is soms niet de automobulist.

Dat de driehoek deze doodlopende weg inslaat, heb ik geen begrip voor.

Feynman | 28-05-23 | 10:42 | 1

Idem. Wat ik me wel steeds meer begin af te vragen: is het bestuurlijke incompetentie of keihard cynisme?

ratelaar | 28-05-23 | 10:46

Lol, WNL op Zondag wordt gecancelled omdat de microfoons het niet meer doen.

FogerRederer | 28-05-23 | 10:38 | 1

Ja, inderdaad. Vreemd dat ze dit niet opgelost kregen.

Gravin v Kippenbouth | 28-05-23 | 10:50

XR, dat is toch de religieuse afdeling van D66 en GL? Dat combineert heel goed met het personeel van OM en de rechtspraak.

funkyd | 28-05-23 | 10:38

Ik vroeg me gisteren opeens af hoe ER zo'n snelweg bezet trouwens. Die zullen niet massaal met een groep mensen die snelweg op gaan rennen. Ook niet "voorzichtig" eerst een paar vooruit sturen en als het verkeer stopt, volgt de rest.

Dan blijft er maar één ding over, de snelweg is door de politie (of RWS of welke organisatie dan ook) afgesloten zodat ER erop kon gaan staan. Waarom wordt dat gefaciliteerd??

2Little2Late | 28-05-23 | 10:36 | 7

U kent de Utrechtsebaan? Daar begint en eindigt de A12. Er staan verkeerslichten. ER hoeft alleen maar op rood licht te wachten om en masse de weg op te lopen.

marcoplarco | 28-05-23 | 10:55

@marcoplarco | 28-05-23 | 10:55: dat is niet waar hoor. Als,de lichten op rood gaan dan gaan ze op de andere weg op groen vanaf wassenaar, danwel vanaf de stad, Scheveningen. Dus er rijdt voortdurend verkeer.

Hetiswathetis | 28-05-23 | 11:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Klimaatactivisme komt de regering goed uit.
En als de illegale actie negatieve (juridische-) gevolgen heeft kont er helemaal niemand meer opdagen, wat weer heel slecht is voor de beeldvorming dat gans het land het klimaat als de hoogste prioriteit ziet.
Bovendien straalt het goed af op je als je de wereld probeert te redden. Dat poetst het falen op tal van overheidsdossiers mooi weg.
Democratie en demonstratie zijn een recht en peilers van onze democratie, zolang het maar niet al te hard schuurt en in het regeringsstraatje past. Dan heb je zelfs kans dat de burgemeester van de grootste stad in Nederland haar solidariteit toont met een button.

ratelaar | 28-05-23 | 10:36 | 5

@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 10:47: U heeft toch niet onder een steen geleefd de afgelopen jaren? Voorbeelden zijn talloos. Maar hier wel het "mooiste" voorbeeld: een man die, zonder wapen, op de grond ligt en door drie ME-ers in elkaar wordt geslagen. De politiehond wordt er ook nog even naartoe gedrukt om hem te laten bijten. Totaal buitenpropotioneel geweld tegen iemand die totaal geen bedreiging vormt
www.youtube.com/watch?v=uvUD44YNcDU 10:05 t/m 10:50

2Little2Late | 28-05-23 | 11:11

@Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 10:47: dat kunt u zelf wel vinden. Er is,genoeg onnodig geweld gebruikt.

Hetiswathetis | 28-05-23 | 11:31
-weggejorist-
Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 12:19
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Linkse Zakkenvuller | 28-05-23 | 10:35

https://www.geenstijl.nl/5170773/openbaar-ministerie-onderwerpt-zich-aan-xr/

Hebben een fanatieke Friezin in onze vriendengroep gekregen. Ook zij kan er tegenoverstellen dat de Blokkeer-Friezen dam wel ongestraft een fik op t snelweg-asfalt mochten steken. Een deur kapot mochten ramman (ok een taakstraffie). Maar vooral ...........

Amper in het nieuws geweest.........

Best een tijdje met dat lelijke logge stink trekkertje tegen het verkeer in mochten rijden ................................ op de snelweg!

Je zou daar maar met zn 4en in de auto op die trekker klappen.
Dan heb je natuurlijk geen schijn van kans.
Ja, tuurlijk geen schrammetje voor de chauffeur!

Wat ze wel heel goed deden... angst aanjagen met die stronttrekkers. Zeker nadat bleek dat bestuurders daardoor hun visie/beleid/strategie aanpasten. Geweld kan soms lonen in ons mooie land.

2 grote tegenstellingen tussen de extreme boeren en de klimaat-zorgers
Geweld - Geweldloos
Acterend voor eigen gewin - Als groep hun enorme zorgen kenbaar maken.

dickwvf | 28-05-23 | 10:34 | 7

Mooi woord 'verontgelijkten'. Ok, zeg er nog 1 ding over. Prima als je je verongelijkt voelt (kunnen ook heel goed blokkeer-Friezen, Geert-aanhangers, (Baudet) Ezel-aanhangers zijn. Of aanhangers van welke theorie, geloof of politieke partij dan ook) Maar je hebt

Uiteindelijk
Alleen

Jezelf er maar mee.

dickwvf | 28-05-23 | 10:58

Eens Meppie! Zullen we een terrasje delen?

dickwvf | 28-05-23 | 10:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Dus als je iets illegaals doet maar je doet het vreedzaam, dan heb je niets te duchten van het OM. Helder. Net zoals die asielzoeker die z'n piemel liet zien aan een 11-jarig meisje ook niet vervolgd werd, want "hij deed het waarschijnlijk niet met een seksueel motief". Hoe ziek...

2Little2Late | 28-05-23 | 10:34

Carice die kom ik wel een tegen op de KL644/643… vliegt ze graag bussinesclass voor het milieu

MeneerGuggenheimer | 28-05-23 | 10:34 | 4

Carice heeft minimaal 10,000 vluchten genomen in haar leven. Maar nu vindt ze dat het voor iedereen minder moet. Want activist zijn is goed voor haar carrière zodat ze weer meer vluchten kan nemen naar LA.

McCain | 28-05-23 | 10:48

@McCain | 28-05-23 | 10:48: Ik...
https://www.geenstijl.nl/5170542/klimaatinterview-carice-van-houten-148-keer-ik/

Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 10:56

Als die een strafblad zou krijgen heeft dat wel gevolgen voor haar carriere. Komt ze een hoop landen niet meer in. Nou ja, gevalletje quod licet jovi, vermoedelijk.

Graaisnaaiert | 28-05-23 | 12:35
▼ 1 antwoord verborgen

Duidelijk weer met wat voor kwaadaardige krachten onze democratie te maken heeft. Prima plot voor een slechte B-film btw.

First Contact | 28-05-23 | 10:33

“Tuurlijk wel” hoor ik Diederik Ebbinge brommen

Rene strijland260746 | 28-05-23 | 10:32

Rechtbank Noord-Nederland heeft 34 verdachten veroordeeld voor betrokkenheid bij de blokkade van de A7 op 18 november 2017. Werkstraffen van 80 uur tot en met 180 uur werden opgelegd aan 31 blokkeerders. www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con...

Blokkade van de A12 is geen probleem.

Twee maten...

Feynman | 28-05-23 | 10:32 | 8

@anja | 28-05-23 | 11:08: het gaat blijkbaar niet dat over het overtreden van de wet, maar de inhoud van het onderwerp waarom je de wet overtreedt.
Voor mij is dat in casu nieuw.

Roos | 28-05-23 | 11:14

@Roos | 28-05-23 | 11:14: Ja, maar dat is toch gek..? Het is echt een circus aan het worden. Maar misschien word ik ook gewoon oud.. tenminste schijnt de zon, dat zit tenminste mee. Hoop dat jij lekker vrij bent er ervan kunt genieten!

anja | 28-05-23 | 16:27
▼ 5 antwoorden verborgen

Vrouwe Justitie heeft die blinddoek allang afgedaan en vervangen door een kekke D66-bril, die alleen naar links kijkt.
Ondertussen neemt het vertrouwen in justitie al net zo sterk af als het vertrouwen in de politiek, wat een levensgevaarlijke ontwikkeling is.

spanarchist | 28-05-23 | 10:30 | 2

Haar oren luisteren links en ze kijkt kwaad naar rechts.

Wiezewalakristalix | 28-05-23 | 10:33

Ik zie een patroon: Politiek en Rechtspraak, beiden zijn vergiftigd door een overmaat aan ‘66

Sieg Hein | 28-05-23 | 10:39

Een paar honderd meter bij mij vandaan woont de ex-keeper van Veendam die erbij was toen Johan Derksen zogenaamd een kaars in de doos van een dame stopte. Die kreeg ongeveer veertig jaar na dato nog de zedenpolitie op bezoek om het één en ander te onderzoeken. Het potentiële vergrijp was inmiddels meer dan twintig jaar verjaard. Hij deelde de heren mede dat het verhaal van Johan fantasie was en heeft het uur daarna de agenten zijn monumentale pand laten zien. Je moet als OM natuurlijk wel je prioriteiten stellen…

eerstneukendanpraten | 28-05-23 | 10:30 | 2

Komt wel dichtbij he

dathoujetoch | 28-05-23 | 10:31

Zijn er al condooms gemaakt van bamboe te koop?

hans6100 | 28-05-23 | 10:36

Kinderen van de kwaadaardige elite mogen alles.

Pieter Breydel | 28-05-23 | 10:26 | 1

Zelfs Engels praten....

dathoujetoch | 28-05-23 | 10:32

Overigens wil ik dat hele corona gebeuren vergeten, maar het is wel duidelijk welke kant voorrang krijgt....

neonreclame | 28-05-23 | 10:25 | 1

Altijd de andere, lijkt het. En dan zijn er nòg vijf andere kanten, die plotseling opduiken. Heel gek.

anja | 28-05-23 | 11:10

Kunnen jullie geen artikel 12 procedure starten?

zhirek | 28-05-23 | 10:23 | 1

Te laat. Het OM weet niet (meer) wie ze waren.

marcoplarco | 28-05-23 | 10:39

Niet voldoen aan ambtelijk bevel € 250 www.om.nl/onderwerpen/beleidsregels/r...

Feitcode mR461a - onjuiste gebruik snelweg: voetganger op vluchtstrook € 130 file:///F:/Downloads/Feitenboekje+2023.pdf Pagina A63.

Dat lijkt me 1500 x € 380 = € 570 000 aan gemiste bekeuringen, je moet de kosten van al deze politieagenten natuurlijk wel netjes doorbelasten. Zo`n waterwerper uit Duitsland is niet gratis.

Feynman | 28-05-23 | 10:21 | 8

@Feynman | 28-05-23 | 10:49: niet voldoen ambtelijk bevel kan ik er niet tussen zien. Overigens was de belangrijkste aanwijzing voor het feit dat het er niet onder valt, de richtlijn voor STRAFvordering waar jezelf naar verwijst.

BobDobalina | 28-05-23 | 12:07
▼ 5 antwoorden verborgen

En bij de komende verkiezingen gaan klagen omdat de kiezer op de verkeerde partijen stemt.

Zemko | 28-05-23 | 10:21

@neonreclame | 28-05-23 | 10:43: Zal ik je zeggen ik heb nog nooit in mijn leven een PO gehad, frites is frites en daar moet je niet mee gaan kloten;)

Smoelensmid | 28-05-23 | 11:00
▼ 3 antwoorden verborgen

De Duitsers hebben een fraai woord voor de Nederlandse rechtspraktijk: "Gesinnungsjustiz". Als je maar de juiste opvattingen hebt, mag je alles. Denk je anders, dan word je vervolgd tot de poorten van de hel.

MAD1950 | 28-05-23 | 10:20

Klassenjustitie....

Ome_BW | 28-05-23 | 10:17

Ja maar . . . Richard de Mos

shimanski | 28-05-23 | 10:16

Stel je voor dat alle linkse mensen zich niet meer zouden voortplanten, wat een ramp zou dat zijn.

Mr_Natural | 28-05-23 | 10:16 | 2

Zou Utopia bestaan?

Bull-Sunnyboy | 28-05-23 | 10:17

Het zou saai worden , vind zelf linkse mensen wel leuk om mee te dollen. Mensen het is het leukste speelgoed dat er is en er hoeven geen nieuwe batterien in... Maar wat doe we met de groen rechtse mensen die zich niet voortplanten dan?

Smoelensmid | 28-05-23 | 10:27

Wat een walgelijk OM. En dan maar afvragen waarom de bevolking geen vertrouwen in politiek heeft.

shimanski | 28-05-23 | 10:15 | 2

Ik begrijp sowieso niet dat er na de eerste wereldoorlog ooit nog iemand een politicus kan vertrouwen of geloven, ik heb echt nog nooit een helemaal eerlijke gezien.

uisge baugh | 28-05-23 | 10:22

@uisge baugh | 28-05-23 | 10:22: politiek en integriteit sluiten elkaar uit.

president osama | 28-05-23 | 10:30

Ook evolutie, als dat soort types zich niet meer voortplanten. Naast natuurlijke selectie en seksuele selectie is er nu ook klimaat selectie.

SterF... | 28-05-23 | 10:14

Men weet wat ze gaan doen en toch weet men het niet te voorkomen. Of beter, wil men het niet voorkomen. Ik weet nog dat de boeren naar 070 kwamen om te demonstreren. Er stonden toen zelfs legervoertuigen(!) op de weg. Dus toen kon het wel.

Baron_von_Rijswijck | 28-05-23 | 10:14 | 1

Opvallend, niet?

Wijze uit het Oosten | 28-05-23 | 10:45

Dus het OM bepaalt wat goed of slecht is?

MargauxGrandCru | 28-05-23 | 10:14 | 1

Ja.
Die besloten ook dat Wilders vervolgd moest worden. Kijk hoeveel manuren dat gekost heeft....

Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 10:32

Goed signaal OM! Je kan er nu op w88 dat bij de volgende demo XR meer demonstranten inzet.

Stijlloser_from_NL | 28-05-23 | 10:13 | 2

Het wordt een hete zomer, al dan wel of niet veroorzaakt door de klimaatverandering.

Xbitt | 28-05-23 | 10:14

@Xbitt | 28-05-23 | 10:14: Dat gaat leuk worden dan, dan komt de politie vooraf met het waterkanon om het asfalt te koelen omdat XR anders last krijgt van schroeiplekken.
Of een hele grote spatel.

Dezenaamhier | 28-05-23 | 10:41

Nou ja zeg...

Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 10:12

Carice doet het ook voor uw toekomst en de toekomst van uw kinderen. Ze doet het graag.

thanseeuwen | 28-05-23 | 10:11 | 2

Liever dat dan dat ze weer slechte films gaat maken.

BobDobalina | 28-05-23 | 10:14

Dat deden de Blokkeerfriezen ook. Maar die werden wel vervolgd.

MAD1950 | 28-05-23 | 10:28

Staatsterrorisme.

Vrek | 28-05-23 | 10:10 | 1

Onder terrorisme verstaat de AIVD:

'Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te beïnvloeden.'

swapper | 28-05-23 | 11:22

Ik heb het vermoeden dat het een hete gespannen zomer wordt! Maar goed zit tegen die tijd toch in het buitenland ver van de spruitjeslucht.

Man-Bijt-Hond | 28-05-23 | 10:10

Wegkijken, voor het eerst van blanken.

Veepert | 28-05-23 | 10:09

Dat heb ik nu eigenlijk nooit, veel woede en verdriet om wat er buiten mijn erf aan de hand is.

uisge baugh | 28-05-23 | 10:08

Veel meer dan een 'vervelio-demo' is het inderdaad niet. Laat die mensen een Facebook-groepje beginnen, kunnen ze zeiken dat het een lieve lust is.
En dat OM, ach, laat maar zitten ook.

Ichneumonidae | 28-05-23 | 10:08 | 2

Hoe lang kan dit nu nog doorgaan voordat mensen het in beginnen te zien?

Johan1235 | 28-05-23 | 10:08

Tenenkrommend die Akelei. Een genot voor de beschaving dat zij zich niet voortplant !

MarShall | 28-05-23 | 10:08 | 2

Hadden de ouders van Akelei ook kunnen bedenken

Johan1235 | 28-05-23 | 10:09

Alsof ze iemand zou kunnen vinden die gek genoeg is om haar te bezwangeren.

Lompelul | 28-05-23 | 11:55

Keihard aanpakken dat tuig. Ja Ja, alles voor de bühne.

Hebbiehemookweer | 28-05-23 | 10:08

Ik wil vooral heel graag weten wie die onderknuppel van justitie was die voor hij ze allemaal vrijliet nog even een bedankje aan de actievoerders uitsprak.
Dit is een soort sekte, geinfiltreerd in ons justitiële apparaat en het bewijs wordt door henzelf de media ingeslingerd. Het is officieel hoor: Dit land is stuk.

elfenstein | 28-05-23 | 10:07 | 1

Behoorlijk stuk maar hoe te repareren ?

Wattman | 28-05-23 | 12:00

Kaag traantje wegpinken doet.

rein9576 | 28-05-23 | 10:07 | 3

Heeft Kaag al huilend haar steun betuigd voor XR, dmv een Kaag-special van de NOS?

Flightless bird | 28-05-23 | 10:31

mafkees response

AntiZanicz | 28-05-23 | 10:39

@Flightless bird | 28-05-23 | 10:31: Tranen zijn op voor het komende jaar.

nikolaos | 28-05-23 | 10:48

Klassenjustitie in optima forma!

At_Dawn_They_Sleep | 28-05-23 | 10:07 | 1

genoemde partijen zijn helemaal niet bestuurlijk actief, dat zij aan den touwtjes zoudne trekken is gewoon bespottelijk.
Niettemin had het met de Friezen wel wat minder gekund. Maar vreemd genoeg worden ze daar door den Frieschen Politie en Justitie aangepakt. Pvdd en Gl zijn daar totaal afwezig.

AntiZanicz | 28-05-23 | 10:38

All animals are equal but some animals are more equal than other, had iemand zulk iets ooit niet geschreven in een boekje wat toekomstmuziek zou blijven?

Fedde71 | 28-05-23 | 10:03 | 5

Ah ik zag je was me ver vóór. Zeker zeker, blijkt maar weer hoe huiveringwekkend actueel Animal Farm is. Toch maar weer ff afstoffen mss ..

anja | 28-05-23 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Is dit nog nieuws? | 28-05-23 | 10:03 | 1

Als jet het filmpje bekijkt heb je je antwoord. Het OM had geen zin in 100 bagatelzaken. Dan houden ze meer tijd over om, je raadt het nooit, echte boeven te vangen.

BobDobalina | 28-05-23 | 10:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland