LIVEBLOG & STREAM! De Slag om het Erotisch Centrum: Halsema tegen het soepie
TL;DR spoiler: LIVESTREAM van Halsema vs. Amsterdam-Noord na de klik
Was gisteren al heel grappig en het wordt het vanavond weer heel grappig. Allemaal importboomers die heel hard roepen dat ze van die knalharde Amsterdammers zijn, behalve dan als de druk op het centrum verlicht moet worden en ze in hún buurt geconfronteerd worden met grootstedelijke spillover. Even de feiten. Amsterdam heeft een Erotisch Centrum bedacht en die Toren van Babel kwakken ze natuurlijk met sekswerkers en al in Zuid of Noord. Zodat Halsema en G-Wassink er in de grachtengordel geen last meer van hebben, zeg maar. Wel de lusten, dan ook de lasten!
Welnu, dat levert een hoop GEZEIK op. Op de schoolpleinen, in de dorpskroegen, in de buurthuizen: iedereen staat te schmieren over dat Erotisch Centrum. Roderickken en Marie-Claires uit Zuid die ineens heel erg bezorgd zijn over het welzijn van de werknemers van het naastgelegen EMA. Wilma's en Pietten uit Tuindorp, die in 1992 voor het laatst een keertje op de NDSM-werf zijn geweest, die zich plots afvragen of hun kinderen (van 37 en 42) wel geconfronteerd kunnen worden met deze lustopwekkende naakthekserij van de duivel, zonder er een litteken voor het leven aan over te houden. Tevens zijn er de laatste weken een heleboel amateur-pedagogen, planologen, stedenbouwkundigen en sociaal-maatschappelijke experts bijgekomen in Amsterdam-Noord en Amsterdam-Zuid. Plots weet iedereen van de hoed en de rand, wat het beste is voor kinderen, in welke omgeving zij zouden moeten opgroeien, waarom een Erotisch Centrum op een andere locatie toch echt beter is dan hún locatie. Verzamelnaam van deze mensen: Calimero.
Dan krijg je dus voortdurend gekrijs als: "JAMAAR ER ZIT OP VIJF MINUTEN FIETSEN VAN DE NDSM-WERF EEN SPEELTUIN." En Agnes en Cees en Piet en Sharon zijn het er allemaal helemaal mee eens. Ze komen er nooit, op die werf, laat staan in die speeltuin. Maar er zit een speeltuin! Lokale PvdA-bestuurders, die voor privé- of politiek gewin in groepsappjes bewoners mobiliseren en opstoken om toch vooral tégen een Erotisch Centrum te zijn. We hebben nieuws voor deze PvdA-bestuurder: het was juist de PvdA die met Lodewijk Asscher als roerganger de Wallen heeft verkracht. Te ambitieus, te rigoureus, te weinig (politieke) draagkracht, en nu zitten we met deze shitzooi.
L'histoire se répète OMDAT ER NIET GELUISTERD WORDT. Stadsbestuur luistert niet, bewoners luisteren niet: iedereen doet maar wat. De sekswerkers worden straal genegeerd, ambtenaren in de Stopera hebben de opdracht het Erotisch Centrum er tóch wel door te drukken, ondernemers van een bedrijf 1 km verderop zijn doodsbang, buurtbewoners verzuipen in idiote drogredenen en er wordt lacherig aandacht geschonken aan de allergrootste idioten, zoals deze wandelende Jiskefet-sketch met z'n malle bordjes, die het presteert NDSM 'een volkswijk' te noemen. 'Laat de rauwheid toch overheersen', rapporteerde NRC in 2017, maar nog voordat de eerste snuifmillennials hun microwoningen op de werf hadden betrokken klaagden ze al over de muziekfestivals. Met je volkswijk.
ENFIN, veel te lang verhaal. Femke Halsema was gisteren in Zuid om met bewoners 'in gesprek' te gaan (lees: te luisteren naar hysterisch gekrijs en scheldpartijen) en dat gaat vanavond weer gebeuren in Noord, dus daar gaan we eens goed voor zitten. Plaats van handeling het iconische Zonnehuis, livestream na de klik, liveblog met belanghebbende updates hieronder. Popcorn & cola! Onze inzet: wél een Erotisch Centrum, maar dan óók een brug!
UPDATE 19.01 uur - WE ZIJN LIVE! Voor zolang het duurt. Gemeentestreams zijn doorgaans brak. Gaat er nog geneukt worden of wat
UPDATE 19.02 uur - Hoog boomergehalte in de zaal
UPDATE 19.12 uur - Iedereen zit. Huismoeders hebben spandoeken gemaakt. Net zoals vroeger bij de schoolvoetbal. Hup hup hup win die cup. Maar dan nu zonder de two girls
UPDATE 19.15 uur - WE BEGINNEN gekkenhuis
UPDATE 19.19 uur - Femke Halsema hoopt de mensen geen stijve nek (!) te geven, want het podium is heel hoog. Ze praat nu voor de sekswerkers
UPDATE 19.23 uur - Halsema wil een 'theater' in het Erotisch Centrum. Zaal: HAHAHA
UPDATE 19.27 uur - Volgens Mingus staan ze straks op het pontje coke en pillen te verkopen. Dat heeft te maken met 'de toeristenstroom'
UPDATE 19.31 uur - José is lang van stof
UPDATE 19.34 uur - Halsema: "Ooooh nu ben ik uw eerste vraag kwijt... O JA MENSENHANDEL"
UPDATE 19.40 uur - Eerste serieuze vraag. Halsema wordt om de oren geslagen dat cultuur wordt gebruikt als 'glijmiddel' om het EC erdoor te drukken. Gezapig antwoord. Die moeten samen ff in een room
UPDATE 19.47 uur - Mevrouw is op NDSM (microwoningmillennial) komen wonen voor de kindvriendelijke omgeving. Halsema zegt terecht dat de oudste kinderopvang van Amsterdam op het Ouderkerksplein zit. Boegeroep
UPDATE 19.54 uur - Paar slome vragen nu
UPDATE 19.59 uur - Stiekem tijd voor een rookpauze hoor. De halfzware Van Nelle met rooie Rizla zit te branden in de zak
UPDATE 20.02 uur - Marieke wil niet dat haar kinderen op vrijdagmiddag over de dronken Britten struikelen
UPDATE 20.07 uur - Boomer loopt te mieren over ruimte voor studenten en cultuur op NDSM. Ze woont er zelf in een of andere loft in een woontoren. Die ze gekocht heeft voor 8 ton
UPDATE 20.13 uur - Ron uit Tuindorp wil graag een hek om de Wallen. PRETPARK AMSTERDAM! Topidee. Dronken Britten opsluiten, sleuteltje wegsmijten, yooooo
UPDATE 20.15 uur - Tissues! Halsema krijgt een compliment - van de nieuwe nachtburgemeester. Gefeliciteerd Freek!
UPDATE 20.21 uur - Truus gaat helemaal door het lint. Ze klimt op een stoel. EN DIT KAN NIET. EN HAAR ZOON MOET EEN HUIS. EN ER IS MAAR 1 ZIEKENHUIS IN NOORD. Hehe eindelijk een beetje ophef
UPDATE 20.23 uur - Bob schmiert over de festivals op NDSM. Ja Bob, die zijn dus allemaal weg, omdat mensen zoals die loftmiep van 20.07 uur er zijn komen wonen - en alles kapot klagen. En wanneer opent iemand trouwens een BRUINE KROEG op die NDSM-werf?
UPDATE 20.29 uur - Mevrouw vraagt: wat is het wisselgeld voor Noord? Halsema wil de brug er niet aan verbinden. Verdikkie toch! BOUW EEN BRUG!
UPDATE 20.33 uur - Dame leest een aardig verhaal voor over PvdA'ers en CPN'ers in Noord (die stemmen nu allemaal PVV), maar noemt Halsema plots 'de hoerenmadam van Amsterdam'. Die pikt dat niet. "U vergaloppeert zich." Eens met Halsema. Niet chic.
UPDATE 20.42 uur - Kranige, emotionele dame wil afspraak met Halsema, want ze had twee verslaafde zoons op de Zeedijk. Die zoons zijn overleden. Die afspraak staat.
UPDATE 20.45 uur - Halsema bedankt de aanwezigen. "U bent betrokken Amsterdammers." En zoefff, ze naait eruit
EINDE LIVEBLOG. De naborrel is op de Wallen
Lol
Reaguursels
InloggenIn the deepest dungeons of my mind
I dredge the shadows tryin' to find
A mem'ry dimly lit, a jigsaw piece to fit
Scene of my innocence departed
Once I could love without desire
Her glance could warm me without fire
Where is the boy I was who wanted her because
She took my loneliness and healed me?
Experience has dulled my eyes
With repetition wonder dies
In craving to be free I lost a part of me
She was my promise and my dream
In Utrecht heeft die kwiebus vd PvdA de hoeren ook ondergronds gekregen, zal het in Amsterdam toch ook lukken?
Wallen geven problemen -> Wallen verplaatsen naar Zuid of Noord.
Die gedachtenkronkels van een extreem linkse fascist...
Ik dacht de clientele van de hoeren
Is Amsterdams-Zuid een accent of valt het onder Goois? Niet in onze backyard.
Fantastisch verslag. Ik zag het helemaal voor me. Dank voor dit mooi stukje amusement!
Elmert Diederik en Anne-Fleur krijgen er gewoon heel gezellige tantes bij bij de RAI en op de NDSM-werf? Maar al die tantes zijn dan wel ineens verdwenen van de Wallen? Denkt iemand ook wel eens aan de gevolgen in sociale cohesie van dit plan?
Dochterlief (nog maar 20 jaar) werkt op de Zuidas en fietst regelmatig (ook 's avonds laat) langs Station RAI of moet reizen via Station RAI. Ook wij zitten niet te wachten op een erotisch centrum vlakbij Station RAI met alle overlast en schuinsmarcheerders die daar op af komen.
Zuidas zou ook een veel betere locatie zijn, en geeft het vak ook wat meer aanzien.
En betere uurtarieven.
Daar zitten ze al lang, op afroep
Mijn opa heeft zijn gehele leven gewerkt als scheepstimmerman op de NDSM werf. Het komt nu wel heel dicht bij..
Dichtbij
Dus digterbei
De boomers moeten nog wennen dat een vrouw de dienst uitmaakt. De seksistische kritiek is zonder redelijke argumenten. Halsema heeft gelijk.
Behalve dan in het doordrammen van d'r klimaatagenda, toeristen weren uit de stad, sekswerkers weren uit de stad, uitgaansleven weren in de stad.
Ik bedoel, wat moet men in Amsterdam komen doen als het niet is voor de seks, de drugs of het uitgaan?
Dat was een beetje flauw van Halsema. Snap dat Halsema het een belachelijke vergelijking vond van die vrouw, een mannelijke burgemeester was echter net zo goed voor "pooier" uitgemaakt. Dat Halsema de seksisme kaart trok, sloeg nergens op.
@ReyNemaattori | 29-03-23 | 21:48: protesteren tegen Zwarte Piet, madame Tusseaud en over het paard getilde voetballers aanmoedigen met bier van 5 euro uit een plastic bekertje?
@Tarak | 29-03-23 | 22:20: Die mannelijke burgemeester had haar laten uit tieren en was verder gegaan.
@Grachus | 29-03-23 | 23:04: Hahaha misschien wel inderdaad. Het cliché dat vrouwen altijd alles persoonlijk maken en op zichzelf betrekken geldt wellicht ook voor Halsema.
Waren het nu twee dochters of twee zonen die de arme vrouw is kwijtgeraakt aan de ellende van destijds?
Wat is een NDSM?
Nederlandsche Dok en Scheepsbouw Maatschappij. Binnenkort misschien met een gigantische hoerenkast.
Mag ik een BicPijp-menu, twee befburgers zonder condoom erop, een Mediums size Bukake Vanillesmaak en een Happy Ending Meal.
Wilt u mayo of squirt u het er zelf op?
Nee, maar wel extra servetjes.
Oké, dat is dan 47,35 Euro. U kunt alleen maar pinnen en het menu wordt zo bij u gebracht door Ilonka.
U kunt parkeren in vak 13 A.
Zeg, moet dit nou? Ik kom er nooit maar geen mens kan nu meer normaal door een drive-in na jouw verhaal.Proest lol!
@Miss_Pinky | 29-03-23 | 21:16: LOL
Zoals ik al schreef bij dit topic een aantal maanden terug dat wordt nsdm en nooit zuid! Ik begrijp dat de keuze (nog niet) is gevallen op nsdm. Daarna gaan ze via twee voor de bühne inspraak avonden hun keuze mededelen. Waarom is dit toch zo doorzichtig? En waarom komen er nog mensen hier naartoe? Denken ze nou echt de gemeenteraad op andere gedachten te kunnen brengen? The biggest whorehouse in the world sponsored by Amsterdam. In Mexico staan de drugskartels Al te trappelen.
Pontje noord. Dronken Engelsen.
Peespontje
Of je naar cabaret zit te kijken..
Ik parafraseer: “Ik sta hier als een vrouw, in een ander geval had u mij nooit hoerenmadam genoemd “. Nee, dan had ik u een souteneur genoemd. Zou een prima antwoord zijn geweest.
Maar goed, Femke gaat dus eisen stellen aan de exploitanten en daar wel handhaven. Het komt dus helemaal goed.
Handhaven?
Whahaha!
Nu een vrouw aan het woord die twee zonen heeft verloren door drugs op de wallen (verslaafd).
Wil persoonlijk gesprek met burgemeester. Emotioneel. En krijgt ze ook.
Maar die verslaafde zonen komt niet per se door de wallen, natuurlijk.
Hoewel het tragisch is.
Komt eerder door de genen en de opvoeding. Dus die vrouw moet werkelijk naar zichzelf kijken.
Dacht hetzelfde. Emo-momentje, Halsema zet haar meest geemotioneerde gezicht op, is bereid tot een persoonlijk gesprek, maar het heeft met het ero-centrum weinig te maken.
Dochters. Twee dochters. En het is vrij gemakkelijk om op jonge leeftijd af te zakken naar drugsverslaving op de wallen. Maar denk dat velen hier nog nooit in Amsterdam zijn geweest.
@miko | 29-03-23 | 20:45:
Ga je schamen. Dat ouwe mens de schuld geven van de grootste pijn in haar leven. Soms maken je kinderen foute beslissingen. Ik ken keurige gezinnen die hun kinderen hebben verloren aan drugs en of drank gewoon omdat ze in een moeilijke periode in het zwarte gat zijn getrapt en er niet meer uit konden komen. Dat is tragisch. Mensen die denken dat ze elk aspect van kinderen kunnen controleren hebben geen kinderen.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:50: U heeft mij niet goed begrepen. Ik vind het juist erg. Toch staat het los van dit gebeuren, vind ik.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:47: Niet door coffeshop,s,die verkopen hash en wiet.
Er hangt in de Bulldog een bordje dat harddrugs verboden zijn,en zelf getuige geweest van het razendsnel buitenzetten van iemand die met een brandende aansteker onder een lepel heroine bezig was om dat in te kunnen spuiten. Harddrugs pushen en verkopen ze op meerdere plekken.
Ik was er gister nog even. Wat een ongelooflijke janboel is het daar in die openbare inrichting.
LOL, die gozer denkt dat die aangerand word
Ik als vrouw.
Er is nu een transgender aan het woord: 'Ik als vrouw' voel me onveilig zo ver weg en zo laat.
Verdient blijkbaar wel haar/zijn geld achter de ramen.
Nou, nou.
Geweldige voorleesstem, deze lhbt+ (ik rol net in, dank voor de leuke update Mosterd)
U zag het ook.
How... Liie.. Shiet.. Wat is dát voor type??
De buurt-trans is uit de kast getrokken.
Het spotje om de Engelsen te weren is zojuist op de BBC uitgezonden. Tip aan de jongeren :’stay away`. Jongeren roepen: discriminatie…tja Halsema krijgt nog haar zin ook. Sponsored by the BBC.
En dan ook nog de ik-ben-een-gleufkaart trekken. Tsjonge, wanneer wordt het racisme?
O jee, kruidenvrouwtjes emotour.
Oh jeeeee.... Een zweefteeflezing
Ik zie hier een parallel met gelukzoekers. Die wil ook niemand in zijn/haar/hen achtertuin, maar verbieden gaat links te ver.
Waarom verbieden als je het ook gewoon via regelgeving kunt saboteren? Zie stikstof.
Haha, Zonnehuis op t Zonneplein, vaak geweest, echt nog die Noordvibe. Terwijl die peeskamers op de ndsm komen, zit natuurlijk een bedoeling achter. Ach, de ndsm, zomers een festival terrein vol pillenpoppers die klotepont, en woontorens op en naast elkaar, t ziet er niet uit. Een peestoren met theater en soa kliniek past er prima tussen. Een apotheek zit er ook al, alles lekker dichtbij. En na t neuken biefstuk bij Loetje voor 37,50.
En die is tegenwoordig ook al " niet van echt te onderscheiden"
Kon er niet iemand naartoe om de belangen van de klant af te dwingen?
Een maximum prijs
Een kwaliteitsgarantie voor de te leveren diensten?
Een proefperiode voor nieuw personeel? Vaste medewerkers werkers krijgen dan tegen sterk gereduceerd tarief de gelegenheid om te beoordelen of de nieuwe dienstverleners geschikt zijn om een Keurmerk te dragen?
Dat soort vragen stellen. Lekker trollen. Vergeet niet de camera mee te nemen. Al die reacties van die keurige dametjes. Ook nog een ervaren Dame uit Het Vak. Die vol overgave vertelt dat Nederlandse mannen heel lief zijn en dat ze komen omdat hun echtgenote geen intimiteit te bieden heeft. Dat het grote gevaar voor de meisjes vooral komt van Marokkanen, want die kunnen niet verkroppen dat ze een klein pikkie hebben. Of nog erger: Asielzoekers. Die willen in je reet voor een joet, want hun zakgeld uit het AZC hebben ze al verbrast en ze vinden dat ze recht hebben op seks
En dan de deugbrigade die wil steigeren, maar Blonde Greet had wat collega's meegenomen die luidkeels haar harde woorden bevestigen. Een collega roept nog naar Rutger Groot Wassink dat hij weer eens langs moet komen, het is alweer bijna 3 weken geleden.
GS mensen, ik ben bereid om extra te doneren als jullie zoiets organiseren. Met acteurs moet zoiets te doen zijn.
Hoerenlopersdemo?
- "Wij worden uitgezogen".
Schitterend verhaal!
Dat zou schitterend zijn, maar acteurs zijn niet nodig, neem gewoon een paar prostituees mee naar deze bijeenkomst. Die willen niet weg en kunnen vast prima verwoorden waarom.
Ben al een tijd weg uit Nederland, maar het Amsterdamse accent is in de loop van de jaren wel enorm veranderd. Op een enkeling na toch vooral heel veel bekakte Halsema-adepten en rollende Rrrr-en.
Ik vraag me soms wel eens af hoeveel druktemakers er rondlopen die helemaal niet eens in Nederland wonen. Wat de gemiddelde leeftijd eigenlijk is. Het lijkt mij een geweldig idee voor een multi-poll. Waar woont u? In welke leeftijdscategorie zit u? Bent u economisch rechts of links? Dat soort vragen.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:28: Mooie is dat ik kan vergelijken. Waar ik woon hebben ze nog nooit van een stikstofprobleem gehoord, daarom is het helemaal surrealistisch als je ziet dat Nedertand daar vele miljarden aan uit wil geven terwijl het 0,0 verschil zal maken.
@spanarchist | 29-03-23 | 20:34:
Waar jij woont hebben ze waarschijnlijk geen 10 beesten die kakken en pissen op elke inwoner in een postzegel land. Vooral Vlaanderen en Nederland hebben wel dat probleem. Teveel intensieve veeteelt en bio-industrie. Jij vergelijkt Mexico met Canada. Het zijn totaal andere landen met andere "uitdagingen".
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:54: Dieren worden hier slechter behandeld dan in Nederland. Maar inderdaad, de stikstofuitstoot houdt op bij de grens, daar heb je helemaal gelijk in.
@spanarchist | 29-03-23 | 21:13: Heeft geen zin. Is compleet overtuigd van eigen gelijk, alle andere argumenten zijn null en void. Negeren is beter dan frustreren.
Meiden die er zitten voor de nieuwste Prada-tas, fijn laten zitten. Meiden die er onder druk van een pooier zitten; helpen. Iedereen tevreden. Echter, het probleem zijn de doodzuipende, brallende toeristen. Die raak je alléén grotendeels kwijt door het te verplaatsen naar moeilijk bereikbare plaatsen. En dus wordt het verplaatst. Enige oplossing.
- Weggejorist en opgerot - Oja en ook nog even een mes in je rug.
Ineens is heel Nederland weer expert in zus of zo..
Alleen maar omdat de mensen geleefde ervaring meebrengen,
of naar een sgool zijn geweest om dingen te leren,
of een beroep uitoefenen in besproken terrein.
Ineens heb je inzicht in de bestuurlijke verhoudingen.
Na pakweg nagenoeg de verboden specuaalpopleeftijd te hebben behaald en steevast volgens gezien stramien te zijn genaaid.
Zuurkool met vette jus
Emmerkrab in mosterdsaus,
Zwembad zonder laddertje.
Dit soort inloopavonden trekt wel per definitie allerlei paradijsvogels en kraaiers aan. Jan Modaal klaagt alleen bij de koffieautomaat. Of tijdens het gezinsGTSTkijken stiekem reagurend op een magenta blog
Geen kankerdoer hoerhuis, is dat nou zo moeilijk?
'Dan zoek je toch een gijle vriendin?'
Bijna onmogelijk, maar toch is Halsema nog irritanter, nog ergerlijker en nog arroganter dan Kaag. Wat een nachtmerrie van een vrouw.
Nou ja, ze is hier burgermeester, vertegenwoordigd de gemeenteraad en ik neem aan dat dit plan uit de koker van de raad komt, niet een persoonlijk plannetje van Halsema.
Is wel zo. Je moet sterk in je schoenen staan als man wil je vrouwen zoals Kaag en Halsema een weerwoord kunnen bieden. Ze zijn te sterk en te intelligent voor sommige mannen.
Absoluut niet. Kaag zou niet zo tegenover inwoners/burgers durven te staan. Die zou compleet afgaan als een gieter.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:17: Dat zal het zijn. Niet dat ze stronteigenwijs zijn en naar geen enkel argument luisteren.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:17: De truc is, om dat soort vrouwen op een zinnige uitspraak te betrappen.
Oneens. Halsema draait alleen Amsterdam de vernieling in, Kaag naait ons allemaal.
@vladimirows | 29-03-23 | 20:23: Ze zei eerder de zorgen van een moeder te begrijpen, want ze is zelf ook moeder. En hoe goed haar opvoedkundige kwaliteiten zijn is toch algemeen bekend.
@spanarchist | 29-03-23 | 20:26:
Met andere woorden of je hanteert verschillende maatstaven voor politieke voorkeur, afkomst of seksuele voorkeur. Of je bent helemaal vergeten hoe jongens zijn als ze jong zijn. Of je bent gewoon geen jongen. Kan ook.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:30: Nog nooit gewapend met een mes en pistool ingebroken en andermans eigendommen vernield. Mijn zoons ook niet. Maar blijkbaar wordt dat in jouw milieu als normaal jongensgedrag gezien. Dat zegt vooral heel veel over jou.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:17:
Niet overdrijven, zeker Kaag niet. Je verward halsstarrig zijn met intelligentie en weerwoord.
Het is een veelgehoord stopwoordje dat voor beide geregeld gebruikt wordt, zelfs ook voor Kuiken. Altijd uit linkse hoek. Toch is men daar allergisch voor “sterke mannen” en als we de gelijkheid van man en vrouw er bij halen is dus een sterke vrouw niet anders dan een sterke man. Wat is er dus zo mooi aan?
Vrouwen die sterk zijn in hun optreden ondanks de bagger die ze te verwerken krijgen zijn Renske Leijten, Fleur Agema, Caroline van der Plas, Lilian Marijnissen.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 20:17: Halsema heeft haar strepen in de politiek verdiend, Kaag is niets meer dan een marketingproduct.
Maar beiden onbetrouwbaar overigens.
Nee, Halsema is prima.
@spanarchist | 29-03-23 | 20:36:
Oh ja, kattekwaad daar deden wij zeker aan. Ook hebben we troep gestolen en vonden we "wapens" geweldig. Messen, blaaspijpen, houten zwaarden en schilden, catapults, pijl en boog, en noem maar op. Sommige van ons waren zo technisch begaafd dat ze primitieve vuurwapens konden maken zoals een musket.
Maar ach. Als jij zo'n heilig boontje was en je zoontjes ook dan is dat ook prima.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 21:01: Er zit een verschil tussen kattekwaad en gewapend inbreken. Maar he, vooral goed blijven praten.
@spanarchist & Schout bij nacht:
Get a room. Dit is vermoeiend.
Eerst in je tekst met wat argumentjes aankomen en dan de ander aanvallen met puberale kwinkslagen.
Ja, jullie allebei.
De BDSM werf.
IK gun het de mensen in Amsterdam deze bitch Halsema. Dan hadden ze maar niet op GL/D66 moeten stemmen......
Sinds wanneer wordt een gigantische hoerenkast een erotisch centrum genoemd?
Sinds het leegroven van de zakken van burgers 'service' genoemd wordt.
Mensen zijn de omtaling gewend.
Houdt in gedachten dat dit het zelfde D66/Woke/GL/PvdA volk is wat vindt dat uw vier jarig kindje zeker moet leren dat het zijn van man/vrouw ook maar een keuze is en dit vooral aan de hand boekjes waarin aan vier jarige wordt uitgelegd hoe pijpen het beste kan/moet gebeuren. Maar als het om hoeren gaat, die nou net naast je komen wonen, of nog erger, al naast je wonen, is het allemaal toch wel heel erg confronterend.
Ik heb 10 jaar in de rosse buurt gewoond - zeker niet gevaarlijker dan elders.
@nancystjago | 29-03-23 | 20:12: En nog eens veel diverser.
@nancystjago | 29-03-23 | 20:12: Het zijn net mensen, die hoeren.
Zodra Halsema "sekswerkers" uitspreekt, vergaat toch meteen alle lust.
Wat moet men zich nu voorstellen bij zo’n zo’n erotisch centrum? Een soort winkelcentrum met etalages waar mannen gezellig naast elkaar de waar kunnen gaan staan bekijken? En dan samen een alcoholische versnapering nuttigen tot je aan de beurt bent? En na afloop op de parkeerplaats nog even napraten hoe het was?
Geen alcohol
Mag alleen in club
Een soort Mall of the Netherlands maar dan met schaars geklede dames in de etalages.
En luxe ijs en latte's in het midden.
Zo heb je winkelcentra waar de vrouwen tal van kledingwinkels af kunnen lopen en de mannen “mee moeten”. Dan had je wel eens een mancave, op Hoog Catharijne was er ook zo een, misschien is die er nog wel.
Zo zie je dit ook voor je maar dan omgekeerd: de heren even naar hoer en mevrouw wacht in een vrouw cave.
@letopuwzaak | 29-03-23 | 20:50: lol, ik krijg hier toch hele gekke beelden bij. Moet er in het kader van de gelijkheid ook niet een etage met schaars geklede mannen komen dan?
@Nuuk | 29-03-23 | 21:00: Tja als je het zo bekijkt. Dan ook maar meteen lingeriewinkeltjes en speciaalzaken met diverse condooms ipv.koffiebonenshops. Soort van ultieme belevenis. Is toch gek hoor zo’n erotisch centrum.
Zoek eens op Pasha, de duitse bordeelflat
ndsm was ooit wel leuk. Toen hebben ze het opgeruimd, aangeharkt en er heel wat nieuwe gebouwen neergezet. De ziel van die ouwe werf is er wel uit.
De eerste vraag zou moeten zijn: "Waarom kunt u daar wél handhaven en op de Wallen niet?"
Je snapt het verschil niet tussen een "winkelcentrum" en een buurt. Iets met ingangen en beveiliging?
Het laatste leuke, dat ik over Amsterdam heb gehoord, was van Tol Hanse, een jaar of 45 geleden.
www.youtube.com/watch?v=GyaAGlYtS6Y
Kan Putin er geen nuke op gooien?
Do it to Julia, not to me.
Shit over die verschutting smijten tot de dam breekt.
Tear her face off, strip her to the bones. Not me! Julia! Not me!
Hesjtek not_all_proles.
@hallevvezool | 29-03-23 | 20:41: Het siert U, dat U George Orwell kunt citeren. Misschien heeft U zelfs wel "1984" gelezen.
Maar Uw tegel begrijp ik niet.
En is dit allemaal nodig omdat sommige mannen niet weten hoe ze anders hun kwakje kwijt kunnen raken?
Er is hier een reaguurder die één keer per maand een prostituee belt. Ben zijn naam kwijt maar moest wel lachen want hij wilde geen gezeik van een vriendin. Tja, is ook een oplossing, toch?
Het is nodig omdat een aantal dames niets anders kunnen.
IJdorpers vinden van alles belangrijk, zolang het maar niet in hun wijk gebeurt: windmolens, zonnepanelen, hoeren, ongedocumenteerden, ajaks, toeristen enz. Wel: lekker puh!
Die Jiskefet gozer, zei ‘het is een volkswijk’, nat nadat die andere kerel zei: ja, je woont hier toch voor 10.000 euro de m2 (oid).
Met je volkswijk voor 10k de M2
Nat= net
Ons soort volk.
Ben ik de enige die zich het Theemsweg debacle herinnert (Ik ben van de Oudkerk generatie)? Ooit moesten de heroïnehoeren verdwijnen vanachter het Centraal Station. In een buitengebied werd er een superdeluxe afwerkplek gecreëerd . Alleen hadden die hoeren geen fl. 25 om een taxi te nemen om zich naar die werkplek te verplaatsen. En als ze dat wel verdiend hadden na een lange nacht, gaven ze het liever aan iets anders uit. Gevolg was dat de heroïnehoeren achter het CS bleven, en de Theemsweg overgenomen werd door Zuid-Amerikaanse en Oost-Europese hoeren. Waarna de locatie jaren later gesloten werd. Voorbeeldje van ambtenaren die iets bedenken zonder de realiteit te kennen.
We zouden eens gaan luisteren van mensen uit de praktijk.
Ben je gek.
Dat klinkt heel aannemelijk en je snapt echt niet dat er geen ambtenaar is die dit ook snapt. Ook toen is de hoer zelf blijkbaar niets gevraagd. Ik denk dat die meiden gelijk gezegd hadden niet naar die ver weg gelegen plek te willen.
Er bestond een gerede kans dat je bij zo een "dame" een lichaamsdeel aantrof dat je niet verwacht had.
"Hoeren neuken, nooit meer werken" Groen Links en 020 perfect samengevat. Heerlijk voor de buitenstaander dat deze twee partijen tot elkaar veroordeeld zijn.
Wat het allerleukste van alles is dat Halsema in gesprek is met wat zeer waarschijnlijk haar achterban is.
Het progressieve ruimdenkende deel van Nederland, totdat het over hún achtertuin gaat.
Het echte geld woont in Zuid, dus Noord mag zijn hart vasthouden.
West en Oost zijn veel te kwetsbaar qua culturen, de dames moeten wel veilig kunnen werken.
Seks is voor stumpers
Wees dan maar blij dat jouw ouders stumperds waren.
Echt een uitspraak voor iemand met de naam van een pornoacteur.
Hoeren horen bij binnensteden, bij havens, voor zeelui en schuim. Niet in Zuid dus, en niet in Noord. Kwestie van cultuur. Maar dat snapt het college niet.
In Duitsland kennen ze al heel lang speciale gebieden en woningen waar hoeren hun diensten verlenen. Ik ben eventjes kwijt hoe dat ook alweer heet. Frauenhäuser dacht ik.
Ik heb ooit eens een debat gezien tussen Femke Kaakklem en Thierry Baudet. Ik ben niet zo van medelijden en zieligheid en compassie maar het was gewoon pijnlijk om te zien hoe Femke op de inhoud niets, maar dan ook niets van Thierry zijn gebral heel liet tot op het punt dat Baudet dat eigenlijk min of meer zelf toegaf. Hij wist natuurlijk ook wel dat er geen FVD'er naar dat debat zou kijken en dat de Femkehaat toch groter zou zijn dan gezond verstand. Maar toch, het was zielig om te zien.
Lang verhaal kort ik denk dat Femke meer een vrouw is die jou doet als ze dat wil.
U is blind?
Gewoon een tippelzone voor de Stopera.
De ArenA kan toch als afwerkplek worden gebruikt?
Ajax maakt toch niets meer klaar.
Pooierzonen.
Daar kom je niet voor je löl.
Ben zelf pooier en aan ons wordt natuurlijk niet gedacht. Sta ik daar straks op die kutpont weg te tochten in mijn open bontjas.
Die wind, biljetten die wegwaaien, ARBO dienst inschakelen zeg ik
Ga een cursus schilderen volgen in het peeshuis. Of een cursus over femdom.
Wordt natuurlijk wel een groene autovrije zone, dus je stretched Cadillac met zebra-leer kun je nergens kwijt.
sexpaleis komt in Noord. Meest geschikte locatie.
In Noord wil je eigenlijk ook niet meer komen, wat een Zuidas-ellende daar.
De Wallen moeten de Wallen blijven, de Halsema's in en om Amsterdan moeten exit. #HEXIT!
Zo'n erotisch centrum is toch eigenlijk ook een speeltuin ( voor volwassenen)? Ze kunnen er toch een ballenbak inbouwen, net als bij Ikea, dan kan opa zijn kleinkinderen daar even afgeven als hij een wip maakt.
We kunnen er ook een kinderdagverblijf bij bouwen, noemen we dat de Bolderkar 2.0, dan kunnen ze de pedo's van Martijn ook bedienen? (Of is dit nog te vroeg, wel al 25 jaar geleden, anders excuus?!)
Femke is wel een taaie. Vreemd dat ze bij GroenLinks zit. Ze is veel te down-to-earth voor zo'n extremistische partij.
Wel jammer dat dit niet ondertitelt wordt het lijkt mij heel moeilijk voor mensen buiten Amsterdam en met name in de provincie om dat plat Amsterdams te kunnen volgen.
Gelukkig staat in het BBB programma dat men niet mag discrimineren en dat we ook alles moeten gaan vertalen voor mensen die geen Hollands met een accent kunnen volgen.
Down to earth? In elke zin klinkt haar GroenLinkse dogmatiek terug. Met je erotische centrum met theater.
Sorry, kun je die tegel even in het Goerees typen, ik kan er geen touw aan vast knopen in het Hollands.
Dat is wel waar van Femke. Ze had (heeft?) wel haar extreme perioden gehad: anti defensie, pro gemengde scholen en zo maar toen zat ze nog in de kamer. Nu bestuurder, dat maakt het wel anders. Toch lijkt er bij haar inderdaad ook een echte down to earth in te zitten.
Femke is gewoon afkomstig uit de provincie, die kunnen we hier gewoon verstaan hoor.
Mama was wethouder in Pluskut.
"Die dronken lui die alleen maar komen om ze uit te lachen". Toen Nederland enige jaren geleden thuis tegen Schotland speelde, waren er meer Schotten op de Wallen dan in de Arena. In de historie waarschijnlijk nog steeds de beste omzet dag ooit voor de dames.
Als er 1 ding is waar de dames op de wallen een schijthekel aan hebben dan zijn het wel dronken Engelsen met als tweede op de lijst dronken Schotten. Amsterdammers weten dat. Je ziet de beschikbare hoeren op elkaars raam kloppen om hun gordijntjes dicht te doen als er weer zo'n groep langs komt terwijl ze dronken aan het brallen zijn.
Mensen die ooit een keertje een weekendje Glasgow hebben gedaan en de pech hadden ergens te gaan zuipen waar je beter niet had kunnen zijn weten precies waarom. De politiebusjes staan bij wijze van spreken al klaar als de pubs dichtgaan omdat het altijd ellende wordt. Elk weekend weer. Verder zijn Schotten prima volk, leuker dan Engelsen in ieder geval.
@Schout-bij-Nacht-J | 29-03-23 | 19:53: Dames? Je bedoelt gewoon hoeren toch?
Hoeren hebben een schijthekel aan alle dronkenlappen.
Dames ook trouwens.
@Ichneumonidae | 29-03-23 | 19:58:
Valt wel mee hoor. Ik heb ooit interviews gedaan met meerdere sekswerkers, vooral de oudere hoeren. Die hadden wel mooie verhalen over mannen die dronken naar huis gingen en eventjes langsgingen om te praten over hun problemen in het leven. Ja, dat zei ze om te praten. Ben er sindsdien al van overtuigd dat sekswerkers, mits vrijwillig, een enorme maatschappelijke functie hebben in de samenleving. Zij het voor de dronkenlap die zijn verhaal kwijt wil of de testosteronbom die zijn kwakje kwijt moet. Mensenhandel is wel een probleem. Dat onderkennen we en daar moet beter zicht op.
Omdat er hier ook wat negatieve comments staan over de Schotten, reageer ik maar even. Ik woonde vlakbij de wallen en heb die Schotten (in malle rokjes) voorbij zien komen. De sfeer was gemoedelijk. Ook na hun nederlaag ("beaten by a dwarf"). Dit was totaal anders dan soortgelijke wedstrijden met Engelsen, of nog erger Italianen. Ik ben ooit tussen een Italiaanse en Engelse club verzeild geraakt. Ik heb het overleefd.
Hoeren in Noord, moet iedereen vanuit de stad naar de overkant zwemmen of met het pontje die kant uit.
Wat een geouwehoer, te meer als je weet wat voor volk er in Noord zit.
En als er een beetje wind staat waaien alle dames zo hup, overboord.
Halsema lijkt niet te beseffen dat hoeren in 020 ook gewoon 'cultuur' zijn.
Doe waar je zin in hebt, maar hou het wel binnen de gemeente grenzen, val anderen er niet mee lastig. Veel plezier daar.
Wat een gezeur, Wallen moeten Wallen blijven. Anders gewoon sexyland.world/ terug naar de NDSM, mooi pand samen met alle werkdames/heren/xxx!
Ik zou graag eens de mening van de hoerenlopers horen. Zouden jullie naar zo'n centrum in Noord gaan?
Nee, ik wil niet gezien worden in Noord. Zometeen denken ze dat ik van een vrijplaats kom.
Je hoort meer reacties te krijgen. Ik zie meerdere reaguurders bij mijn bitches
Uitsluitend wanneer mijn persoonlijke veiligheid gewaarborgd is met behulp van een contactloos check-in systeem waarbij vaccinatiestatus ook nagetrokken wordt.
Een dronken brit niet. Maar misschien dat zo'n vinextype met een oververzilte verdroogde dode z(n)ee het wel wat vind als je er ook met de auto kan komen. Ook heb je als je op de wallen gezien bent mogelijk meer uit te leggen.
Maar gaat iemand het ook nog aan de hoeren vragen wat zij eigenlijk willen?
Wel over ze praten, niet met ze.... het zijn wel mensen ...
De politiek van Amsterdam behandelt ze wat dat betreft echt als hoeren. Schandalig.
Moet je eens een andere bevolkingsgroep voor in de plaats zetten ....
Een hoer mag ook zeggen wat ze wil. Als ze me er maar voor betaalt.
Eens!
Nee, naar hen wordt niet geluisterd.
In Amsterdam gaat het om een sekscentrum. In Almere gaat het om drugsverslaafdenoovang Domus. Zogenaamd inspraak, maar het is allemaal allang geregeld. Iemand vangt er geld mee.
Totaal zinloos dit. Zogenaamde inspraakavond.
Alles wat u zegt ga ik, Femke, weerleggen want ik weet alles beter.
Ekmef is een IKEWAB. Hoed u!
Als dat centrum eenmaal klaar is staat de NPO er natuurlijk met draaiende voor de ingang. Dan weet je dus ook dat er geen hond naartoe gaat. Geen kans, dat centrum.
GroenLinks Utopisme in de praktijk.
Nou....
www.groene.nl/artikel/de-seksuele-hei...
NIMBY in z'n volle glorie
Eerst kwamen ze voor zwarte piet.
Toen kwamen ze voor drank en drugsverslaafden.
Ze kwamen voor negerzoenen en jodenkoeken.
Daarna kwamen ze voor blanke mannen.
Ineens kwamen ze voor ouderen.
Straks voor de toeristen.
Nu komen ze voor de hoeren.
Het houdt niet op, niet vanzelf.
Jammer dat het niet rijmt.
Hoertopia moet ook een casino krijgen, een ballenbak, een wellnesscentrum en een sport cafe. En vergeet vooral de pinautomaat niet. Alles voor dat extra stukje beleving van de moderne seks consument.
Een kinderopvang ook.
Sekswerk, je moet het maar verzinnen.
Stel stoephoeren op een rij, verder prima hoor, maar ga gewoon vragen of je een stelletje hoeren om de hoek wil.
Dat trekt een heel fijn publiek aan ja. Wat een kletsverhaal.
Maak wat ruimte in de Stopera, een stuk of 300 ambtenaren eruit gooien en pleurT daar je hoeren maar neer, doei.
Nee is normaal is feministisch. Bigot!
@JJMS | 29-03-23 | 19:35: Ik word er een beetje ziek van om hoeren sekswerkers te noemen.
Laat die hoeren ook een beetje in hun waarde.
Stoephoeren zijn tippelaarsters,verslaafde stoephoeren
Mensen doen tegenwoordig alsof hoerenlopen het toppunt is van wat onze beschaving te bieden heeft. Want feminisme, ofzoiets.
Met je malle roze mutsje.
Het is zo enorm genieten dit soort therapeutische sessies. Bewoners kunnen zeggen dat ze iets niet willen en dan wordt er nog een keer uitgelegd waarom het wel gebeurd. Dat noemen ze dan inspraak.
De term Inspraak avond is al vervangen door inloop avond.
Ik sta in dit geval achter Halsema.
De Wallen zijn natuurlijk uitstekend vermaak als je een naggie Amsterdam doorhaalt.
Zelf vaak zat de nacht doorgebracht en daar hoorde een rondje wallen bij.
Nooit naar binnen gegaan om te neuqen, wat ik achteraf jammer vind.
Heb 7 jaar om de hoek van het Zandpad(030) gewoond, maar verdorie nooit een schuit opgegaan.
Dat terzijde.
Halsema heeft gelijk.
Voor sex, drugs of een “nieuwe” fiets ga je naar de hoerenbuurt.
Was in Utrecht niet anders.
Zelfs potten en pannen van de Blokker kun je er kopen.
Leuk voor Engelse zuipschuiten, die een Stoney Weekend met Easy Jet boeken.
Een gecontroleerde Neuqflat, Pretflat, SexVinex voor mijn part lijkt mij een prima oplossing.
Het gaat tenslotte om het neuqen en niet om bij de dames op de ramen te bonken als een stel geile pubertjes.
Hoeren horen bij de stad, maar niet per se de op Wallen.
De kolenmijnen zijn ook gesloten, da’s allemaal goed gekomen.
Even wennen.
Jullie geloven mij niet hè, maar ik ben écht nooit naar de hoeren geweest.
Verdomme.
Waar kwam ze vandaan?
Ze kwamen ook niet naar jou?
U had de beschikking over een vaste lijn danwel gsm? Dan heet het callhoeren.
Dus dat hele ding gaan ze bouwen, duurt een paar jaar, faalt keihard waarna wij er een of andere lekkere schunnige club van maken. Ja hoor, topidee, doen.
Nou las ik vandaag ergens dat de ergste overlast, of zelfs dreiging komt van bendes en drugsgeralteerde toestanden op de wallen. Handhaving is ondermaats en dat zal niet veranderen lijkt mij, bij verplaatsing van de hele hoerenbuurt. Dan is de overlast elders. Dan snap ik de mensen wel die nu de ellende door de strot geduwd pad krijgen.
Een tempel voor techno/ house.
@Flightless bird | 29-03-23 | 19:46:
Jup. Zo gaat het eigenlijk altijd hier. Wel leuk natuurlijk, vette architectuur, interessante lokaties en de huur is meestal verrassend laag. Zeg maar: nihil. Als de tent een keer failliet is komen eerst de krakers die er een puinzooi van maken en daarna de antikraak en de durfjongens die er wel een tent willen starten. Allemaal tijdelijk, altijd gedoogd, er valt niet op te ondernemen en er is geen contract mogelijk, dus wordt het goedkoop, snel en ranzig. Mooi man.
@Nuuk | 29-03-23 | 19:44:
Daar zit natuurlijk het echte probleem. De handhaving op de wallen is zo goed als niet bestaand, mocrojongetjes die dope verkopen staan er om de tien meter te slissen, hermandad weet dat ze er staan maar doen niks want anders is het dieskrimminassi enz enz enz....
Je zou met een flinke ploeg potige jongens de wallen in een week tijd brandjeschoon op kunnen leveren, alle tuig eraf knuppelen en alles wat daarna komt klagen uit voorzorg maar tien jaar opsluiten. Probleem opgelost, maar dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling.
@elfenstein | 29-03-23 | 19:53: Dat is een beproefde Rotterdamse oplossing.
Memo aan mijzelf: zoek uit wat “het pontje” is.
Ik help wel, zo zijn we:
Het pontje is de veerboot achter centraal station naar Amsterdam Noord. Het zijn er een paar in continudienst, zitten altijd stampvol met toeristen, Noordenaren en klapmongeaulen met 8.6. Toeristen vinden 'm geweldig, Noordenaren vervloeken dat takkeding en de klapmongeaulen met 8.6 pissen als vanouds over de reling. U raadt het al, supergezellig allemaal, bakfietsmoekes in de mix met mocro's op tetterscoots, johan vollenbroekachtigen die hun moordneigingen tov de rest van de boot maar nét kunnen bedwingen, gore lucht van tonnen diesel in je bakkes en als je te ver vooraan staan en het waait een beetje krijg je zo dat hele IJ voor je kanis.
Amsterdam Holladiejee.
@elfenstein | 29-03-23 | 19:36:
Hebben ze daar geen bruggen of tunnels in Amsterdam? Een pontje?
@elfenstein | 29-03-23 | 19:36: herkenbaar maar 8.6?
@Risingson | 29-03-23 | 19:39:
8.6. Het legendarische zware pauperbier in halveliterformaat. Veruit de favoriet van alco-suri's, bankhangers en overjarige scootmobielopa's. Puur een economische keuze, met het minste aantal blikken zo snel mogelijk katjelam. ik kom tot 3 van die dingen, dan kan je me afvoeren. En dat terwijl ik min of meer ongelimiteerd gewoon pils kan weghakken, 8.6 is bier voor professionals.
@JJMS | 29-03-23 | 19:38:
Er ilgt al een jaar of 10 een initiatief voor een brug maar zoals met alles in Amsterdam, er wordt al 10 jaar over geouwehoerd en ze komen er nooit en te nimmer uit. Bovendien heeft Amsterdam daar ook helemaal geen geld voor, de stad is al techinsch failliet en alleen al aan kadeonderhoud, om te voorkomen dat de hele stad in de gracht glijdt, gaan ze langzaam aan richting een curatelestatus. Mag u raden wat Amsterdam momenteel overeind houdt. Parkeergeld en toeristen. Dus wordt parkeren onbetaalbaar en kan je dan nog steeds je wagen niet kwijt en de toeristen jagen ze meer en meer weg. Amsterdam huilt waar het ooit heeft gelachen.
@elfenstein | 29-03-23 | 19:36: Dit verhaal moet in de Citytrip guide of A’dam. Briljant!
@elfenstein | 29-03-23 | 19:36: lol, dit is als jack kerouac’s on the road.
Het interesseert me geen reedt wat er in Amsterdam gebeurt, weet u dat?
Ja maar … die kloof tussen stad en regio … als we al die kloofjes in één pand stoppen, zijn we daar vanaf.
Nogmaals, viezzz doen en onkuischheid....
het zou verboden moeten worden.
sex moet strafbaar worden.
Ze hebben het veel te vochtig gemaakt.
Dat erotisch centrum is er nog lang niet, Sodom en Gomorra zijn ook niet in één dag gebouwd.
Ha, ha, ha
Goeie
Halsema for President!
Gewoon naar kleinschaligheid gaan, iedere straat een paar ramen.
Dat word nog genieten al die dronken toeristen lekker met het pontje over het ij sleuren...
Sowieso die pontjes als je niet oplet als niet lokalo zit je zo per ongeluk aan de andere kant van de sixhaven.
Geinig. Een topic over Amsterdam.
Amsterdam... is dat bij de Eemshaven?
Die neuk-business zit toch allang op wat apps en sites? Achterhaald om er nog een buurt voor te bouwen. Gewoon mee stoppen en dan gaat de sex-bizz zie en zo door. Die kamertjes per uur blijven heus wel beschikbaar. Trouwens ook een idee voor een app.
App: viezz-doen
Gelijk heb je maar de raampjes zijn goede business voor coffeeshops, hotels, kebabtenten, rondvaartbootjes etc want de Britten zijn na 15 minuten klaar en dan moet de rest vd dag ook nog gevuld worden.
@meneer Q | 29-03-23
Viesbah.nl
'Ik ga naar het erotisch centrum' klinkt heel wat netter dan 'ik ga naar de hoeren.'
Is waar.
Er zou bv op kunnen volgen: “goed Henk. Neem je dan even een halfje bruin mee”?
'Ik heb er een afspraak - ik kom er niet graag, maar helaas.'
Sterkte voor Halsema en de betreffende ambtenaren overigens, dit zijn vaak zware avonden waarbij je wel aan een borrel toe bent na afloop. Geeft ook een adrenaline kick dat is het mooie er aan. Been there, done that.
Borrelen na afloop, en ervoor een snuif? Zoals in de tijden van Ed Thijn?
@dathoujetoch | 29-03-23 | 19:22: Voor mijn tijd, maar verbaast me niets.
Snuifje houdt zij ook wel van naar eigen zeggen.
020 problemen. Who cares. Ik wil graag verontschuldigingen aanbieden voor het feit dat wij vanuit het Utrechtse ergens in 1300 besloten dat het moeras bij de Amstel moest worden drooggelegd. Grote fout. Excuses. We zullen een museum bouwen als goedmakertje. Evrntueel herstelbetalingen zijn bespreekbaar voor allen die hebbrn geleden onder het bestaan van 020.
Zelfde poppenkast als in Utrecht.
Zandpad is al jaren opgedoekt, het erotisch centrum dat ter vervanging zou komen wordt bewust tegengehouden door onze deugneuzen, wegens 'vrouwenhandel'.
De daadwerkelijke vrouwenhandel doen ze dan weer niks tegen, ze hebben liever dat het in de illegaliteit uit het zicht is.
Tipperdietip: ga met een zak geld zwaaien. Dan is er echt wel een perifere buurgemeente die je centrumpje wil overnemen. Rucksichtloss alle ramen sluiten, want je wil niet voor niets betaald hebben. Voorspelling: Alkmaar hapt wel.
De wappen hebben achteraf gelijk zeggen sommigen iewat selectief.
Dus dat " kom je mee naar Diemen Zuid want je ziet er lekker uit" van Lange Frans was eigenlijk een soort loverboyrap?
Ik las laatst dat de jeugd steeds minder nøkt. Kunnen ze het dan niet combineren met een bejaardentehuis?
Een sexpromotiecentrum, leerzaam voor de jeugd; lessen van ex-afwerksters.
Als de bevolking krimpt, wie moet de salarissen van ambtenaren en politici dan betalen?
Lustopwekkende naakthekserij, daar is het Romeinse Rijk ook aan ten onder gegaan.
Vind het wel bijzonder dat de Amsterdamse gemeenteraad inclusief burgemeester vrouwen en transseksuelen hun inkomsten wil ontnemen, want beter gaat het er natuurlijk niet op worden in dat erotisch centrum voor die prostituees, duurder wel weer waarschijnlijk.
Al die progressieve mensen bij elkaar.
Mooi hoor!
Dat kan alleen in Amsterdam, want Amsterdam is bijzonder.
92% import die zich “rasAmsterdammer” noemt.
Hoeren horen bij een grote (haven) stad, doe niet zo moeilijk.
Juist, eerst waren er hoeren (oudste beroep) en daar zijn havens omheen gebouwd.
ik zie progressief steeds meer als hypocrissief.
@Mr_Natural | 29-03-23 | 19:18: Jup, en daarna pas bedacht men dat je net zo goed wat in de handel zou kunnen gaan doen, als je dan toch in de haven was.
Heerlijk vermaak.
Ik snap wel dat mensen die wallen niet in hun buurt willen hebben, omdat het er simpelweg nooit was daar. De wallen horen op de Wallen! Ze zitten er al een eeuwigheid, waarom moeten ze eigenlijk weg?
Het is wel grappig dat een kudde progressieve types nu zo tegen hoeren zijn terwijl ze voorheen smalend spuugden op de Gristenen met hun bezwaren. Blijkbaar is het niet echt geweldig om hoeren in je buurt te hebben, maar spreek dat dan gewoon uit. Dan gaat het om; willen we wel of geen prostitutie in onze stad?
Ik heb niks met hoeren en nog minder met Amsterdam.
Dat dus
Zo'n erotisch centrum is echt zo'n plan waarvan iedereen voor 100% al weet dat het gaat mislukken. Het is ook nog een klasseding want de hogere klasse huurt een escort die in een AirBNB appartement in het centrum zit. De bezoekers van de prostituees op De Wallen zijn voornamelijk van de lagere sociale klasse en daar vindt de ambtenarij/links van dat je er mee kan doen wat je wilt. Ook stijgen de woningen lekker in waarde in het Wallengebied als de prostitutie daar weg is, het grote belang van de mensen die er zitten en de druk op de gemeente verhogen. Het is echter juist wat deze wijk tot deze wijk maakt. Ze willen dus het hele karakter van de wijk wijzigen en er een standaard "nette wijk" van maken. Brrrr
AirBnB is toch al de constructie die de vrouwenhandelaren gebruiken om dames in heel Europa te exploiteren.
Ik zie al een paar bekende sexwerkers in het publiek. Hoi Tiffany, tot morgen!
Ze zwaaide net naar de camera.
Ze kan ook goed zwemmen :
www.mirror.co.uk/news/us-news/transge...
Prostitutie verbieden, alle hoeren en hun klanten in het cachot. Lowlifes, weg ermee.
Ach, een verbiedgeitje. Je denkt dat het dan niet meer bestaat?
Drugs zijn ook verboden, prima oplossing.
Klant en prostituée (m/v/x) Samen in een cel?
U heeft nooit een volle zak?
@Zeurders | 29-03-23 | 19:25:
nah, daar heb je dinnetjes voor.
Wel een leuke vrouw om te zien, die Halsema
Vind ik dan...
Beetje dimmen. Die factureert toch niet per uur?
twitter.com/FTM_nl/status/14670777349...
Topvermaak! Het kan dus wel!
Maak er een leuk NPO format van: Hoer Zoekt Gebouw.
En dan zoekt ze iedere week samen met Rob Oudkerk een nieuw gebouw.
En aan het einde van de aflevering wordt ze er weer uit gegooid als cliffhanger voor volgende week.
Ze heeft de ambtswoning toch?
Beginnen graag, want ik heb nog meer te doen.
Laat Halalsema maar de boel verkloten ,olongkreng kan ook niet meer helpen.
Afspiegeling van de kartel partijen.
Liever Halsema dan landverrader Ollongren.
@Tarak | 29-03-23 | 19:12: hoezo, wanneer heeft ze zweden verraden dan?
@BoerKoekoek | 29-03-23 | 19:21: Dat bedoel ik. Kasja Ollongren is van Russische Adel afkomstig. Dan snap je ineens heel goed waarom de Russen een intense afkeer van hun adel hadden. Ollongren verraadde vandaag wederom Nederland door een deel van het leger onder Duits bevel te plaatsen.
@Tarak | 29-03-23 | 19:26: Zolang ze maar niet 'Zum Befehl!' hoeven roepen.
REAGEER OOK