Halsema wil De Wallen inclusief dames verplaatsen naar NDSM-werf te Noord (en RAI)
Cultuur onder vuur
Stel je bent net gedoopt in de Basiliek van de Heilige Nicolaas en je hebt er zin in. Dan moet je binnenkort dus echt een heel eind lopen voordat je erop mag. In een brief aan alle wandelaars laat burgemeester Halsema weten dat haar verkennend onderzoek drie mogelijke locaties heeft uitgewezen voor een nieuw "Erotisch Centrum", te weten "De Groene Zoom en Europaboulevard in gebied Zuid/RAI in stadsdeel Zuid en de locatie Docklandsplot in NDSM-werf Oost in stadsdeel Noord." Ja, dit is dus typisch hoe het globalisme u los probeert te weken van uw culturele bronnen, bodem en tradities. Het is het zoveelste plan om u te vervreemden van gemeenschap, communie en geborgenheid. De vinexering van een geworteld ambacht om u van elk waarheen te bevrijden. Mannen van het Westen, "There is a price we will not pay...
... There is a point beyond which they must not advance."
Een kunstenaarsimpressie van het nieuwe Erotisch Centrum
the future liberals want
Reaguursels
InloggenTotale hypocrisie van de overheid:
“ De meeste gemeenten zijn gaan werken met een vergunningstelsel, maar vergunningen worden alleen aan exploitanten gegeven en de meeste steden verbieden thuiswerk. Je riskeert dan bijvoorbeeld boetes en uithuiszetting. “Als je schoonheidsspecialiste of fysiotherapeut bent mag je vanuit huis werken, of je kan alleen of samen met een collega een werkruimte huren. Maar als je sekswerker bent, mag dat niet”, aldus Wijers.”
pointer.kro-ncrv.nl/kritiek-op-beleid...
Project 1012:
“ De conclusie over Project 1012 is dat er successen zijn behaald in het 1012-gebied. Maar het project heeft niet heeft geleid tot de gewenste economische opwaardering van de oude binnenstad van Amsterdam en een doorbraak van de criminele infrastructuur. Om grip te krijgen op de buurt moeten ambities en inspanningen meer in evenwicht zijn. Bovendien moeten deze lang kunnen worden volgehouden.”
www.rekenkamer.amsterdam.nl/onderzoek...
99% van de 020 toeristen komt toch alleen maar voor de weed.
De coffeeshops staan met één been in de georganiseerde criminaliteit. In de softdrugs gaat in Nederland één miljard om. Een sector waarin liquidaties plaatsvinden, bedreigingen witwassen en immense belastingfraude.
Maar dat mag wel van GroenLinx!
Reagan zou zich omdraaien in zijn graf als hij wist dat zijn speech hiervoor misbruikt werd, nog los van dat kuttige achtergrondmuziekje dat een sneu ventje er zo nodig onder moest plakken.
Geweldig initiatief.. weg met die mensenhandel en al het schorem wat eromheen hangt... die "goeie" ouwe tijd van Bleke Bet & Zwarte Riek is al heeel lang voorbij..
Dus als de prostitués hemelsbreed vijf kilometer verhuizen, dan is er geen vrouwenhandel meer?
@theo-is-dood | 19-02-23 | 19:25: In ieder geval komt de halve wereld niet meer naar dat gezellige red light district om dronken & stoned schreeuwend ook nog tegen je voordeur aan te pissen.. verder lijkt mij dat er meer controle op het gebeuren zal zijn.. resoluut geen gelul en met vaste hand.. helemaal wegkrijgen doe je het natuurlijk niet.
Hoeren zijn *geen* cultuur, maar een teken van uit de hand gelopen mensenhandel. Handel die tegenwoordig vooral gevoerd wordt door genadeloos tuig uit het oosten, en waar vooral aan de behoefte van sneue hoerenlopers wordt voldaan. De ranzigste kant van het bestaan, zeg maar. Wat mij betreft mag het helemaal verdwijnen uit elke stad, levert werkelijk niks op, dan armlastige toeristen die lallend naar binnen stappen bij een wijf dat verder ook geen keus heeft.
Gewoon helemaal weg met die meuk, en met het tuig dat er omheen hangt.
U overdrijft nogal. U kent de B8-regeling?
In de B8/3 regeling is vastgelegd dat CoMensha de opvang regelt voor meerderjarige (mogelijke) slachtoffers van mensenhandel die rechtmatig in Nederland verblijven
Google eens hoeveel misbruik daarvan wordt gemaakt om een verblijfsstatus te verkrijgen.
@theo-is-dood | 19-02-23 | 19:23: Het zij nhoeren, die trekken hoerenlopers, opgeschoten studenten en ander "geraffineerd" volk aan die er geld aan willen verdienen. Daar is niks overdreven aan, maar misschien ziet u dat niet omdat de klont boter op uw hoofd aan het smelten is en uw blik vertroebelt.
@Homer P. Simpson | 19-02-23 | 19:25:
Maar waarom mogen deze vrouwen- die een legaal gereguleerd beroep uitoefenen- niet gewoon hun werk doen op een plek in de stad waar dit al honderd jaren plaatsvindt?
Nog dichter bij de Finse loverboys en pooiers. Lijkt me een goed idee voor de algehele gezondheid vd dames van plezier. Onderdrukking vd vrouw is immers cultureel dingetje.
Groen Links en Halsema; krijg er erge jeuk van.
Maar hier hebben ze een goed punt.
Vrouwenhandel stel je niet ten toon,
Denk niet dat die bezopen Britten naar een erotische flat in Noord gaan.
Amsterdam centrum is overigens al genoeg veryupt met expats en miljonairs. De stad acteert hierdoor steeds meer Jordanese gezelligheid, maar de kak meurt van het centrum af inmiddels. Nee, ze noemen het vooruitgang, maar de echte ziel van Amsterdammers is al heel lang weg!
Amsterdam had altijd al een elite en die woonde op de grachtengordel.
Het gepeupel woonde in krotten en zo gezellig was dat niet.
Jordanese gezelligheid? Met 8 man op een bovenwoning, ga heen man!
Alcoholisme, geweld en de pleuris was hun deel.
Alle echte Jordanezen zijn trouwens dood of wonen in Almere en al die kleine woninkjes zijn bezet door Yuppen.
De Amsterdammer is dus dood of woont in Purmerend; deze volkse types zijn vervangen door andere volkse types uit Noord Afrika.
Laatst Ajax nog zien voetballen? Nog een Amsterdammer gezien?
Een reden te meer om er helemaal mee te stoppen: wie zit er nou te wachten op bezopen Britten...
@Jan Lange3373 | 19-02-23 | 18:44: Echt Amsterdam is -al 20 jaar geleden- gestopt met bestaan, en verworden tot een klein stadje met louter inwoners die proberen hip te doen. Erste is dat het in de verste verte niet te vergelijken is met echt hippe steden als Londen, Berlijn en Parijs.
@Homer P. Simpson | 19-02-23 | 19:19: misschien niet zo blijven hangen in nostalgie en verleden? Amsterdam is nog nooit zo populair geweest! Ja op bepaalde vlakken heeft het zijn charme verloren, dat is zeker waar. Echter heeft het nog steeds een enorme aantrekkingskracht op mensen. En niet geheel onbelangrijk, mensen blijven ook terugkomen! Misschien is Amsterdam zo gek nog niet...?
@Jan Lange3373 | 19-02-23 | 18:44:
U gaat overdreven ver terug in de tijd. In de recentere jaren, 30-50 jaar terug woonden er echt niet alleen alcoholisten en ander gespuis, er woonden veel kleinere fatsoenlijke gezinnen waarvan de vader gewoon naar zijn werk ging. Die huurden toen nog van woningcorporaties die gewoon nog woningen hadden in het centrum. Nu zijn ze inmiddels allemaal verkocht aan yuppen of worden tegen belachelijk hoge prijzen verhuurd privaat aan expats. Nee, ik blijf er bij, 30-50 jaar terug was Amsterdam nog echt Amsterdam, nu vol met continu moepende en zeurende yuppen over overlast die nooit in een centrum zouden moeten wonen, maar in Blaricum of zo.
@Homer P. Simpson | 19-02-23 | 19:19:
Eens hoor!
Ze maakt de Nederlandse economie kapot,maar wel massa immigratie toejuichen,ergens moeten de centjes vandaan komen , stupid!
Halsema/GroenLinks zijn grachtengordel miljonairs die amsterdam centrum in een soort Venetië achtige model willen creëren,autovrij,het liefst zonder mensen/toeristen, groene energie uiteraard zonder windmolens en zonnepanelen
Bij de RAI is natuurlijk wel handig, overal grote hotels eromheen, internationale klandizie. Lekker naar de Horecava, even laten blowen na afloop en terug naar huis.
Ja noord zit er alleen maar in om het af te kunnen keuren. Zodat er zogenaamd keuze is. Het wordt RAI. Om. De redenen die je noemde en ook nog lekker dicht bij trein en metro. Geef het 50 procent slagingspercentage.
Amstel industrieterrein vd Madeweg achter de Sligo staat nog een oud v&d gebouw. Staat al 10 jaar leeg. Ruimte zat. Weesp is bijna een jaar lang Amsterdam. Ook daar is ruimte genoeg. Ouderkerkerdijk bij de politie zwem je in de ruimte. Er zijn alternatieven.
NDSM werf... Net nu al die yuppie gezinnen daarheen verhuisd zijn.
Halsema wil gewoon al die mooie historische pandjes op de Wallen kunnen verkopen aan nog meer kutyuppen en -expats en ander elitair volk van buiten de stad. Dat is de werkelijke reden waarom de prostitutie er weg moet. Je kunt dat nu al zien aan hoe Stadgenoot in het gebied opereert.
Voor die hardwerkende meiden is dat wel erg vervelend, want je stapt toch als klant minder snel even binnen als je eerst helemaal naar Noord moet. Tegelijk houden de hoeren en hun pooiers wel een in potentie prachtig stukje centraal gelegen historisch erfgoed bezet.
Misschien als compromis een ander gebied vlakbij centrum aanwijzen, voor mijn part de Nieuwervaart of een stukje Dapperbuurt?
Hoezo, ze houden een prachtig stukje, centraal gelegen erfgoed bezet?
Die handel zit daar al eeuwen en de panden zijn in bezit.
Hou jij misschien ook een huis bezet?
Maak maar plaats voor een betere eigenaar dan.
Verhuis naar een lelijk ontoegankelijk gebied.
De Pijp heeft zijn naam iig mee
Deel 3
Een week of drie geleden deed ik mee aan een AT-5 enquete over de toekomst van de wallen en de eventuele plek in Amsterdam van een erotisch centrum. Een van de opties die daar werd geopperd was de wallen intact laten en geen vrouwen in etalage’s. M.a.w. gesloten gordijnen en het via een soort computersysteem (aan de deur) ‘boeken’ van een prostituee.
Dit leek mij een mogelijke tussenoplossing waarmee vrouwenhandel wellicht beter zou kunnen worden gecontroleerd via het boekingssysteem en waarmee het wallen-gebied grotendeels verlost zou worden van grote groepen lallende toeristen.
Een maatregel waarmee vrouwenhandel helaas niet uitgebannen wordt want vrouwenhandelaren willen zwart geld verdienen. Zij verdwijnen in dat geval met ‘hun handel’/‘tot slaaf gemaakten’ van de Wallen. Maar de overlast van vele lallende toeristen is dan wel verdwenen. En, bijkomend voordeel (hoe wrang om over voordeel te spreken) de groep vrouwen die ongewild en onontdekt toch prooi is geworden van een vrouwenhandelaar wordt in ieder geval het mensonterende “aapjes kijken” bespaard.
Theoretisch misschien aantrekkelijk, de praktijk zal anders uitwijzen.
Deel 2
Maar prostitutie gebaseerd op vrouwenhandel vind ik een niet te tolereren zaak en dat moet in mijn optiek rigoureus uitgebannen worden.
Voor mijn pensioen fietste ik altijd om ± 6:45 uur naar mijn werk omdat ik dan het gevoel had dat Amsterdam nog een beetje ‘van mij’ was. Het Amsterdam van mijn jeugd. Eenmaal maakte ik op mijn fietstocht mee dat mij door een man (signalement …) in niet-accentloos Nederlands de weg naar de Wallen werd gevraagd. “Nee ik weet niet waar die zijn” antwoordde ik impulsief. Waarom? Omdat de man in het gezelschap verkeerde van een vrouw waarvan ik me afvroeg of zij wel wist waar ze heen zou worden gebracht. Ze leek me geen Nederlandse vrouw en geen toerist die haar man vergezelde. Aan vrouwenhandel werk ik niet mee. En wat ik op andere dagen en andere tijdstippen meer dan eens meemaakte: lallende (vaak Engelse) toeristen die mij de weg naar de Wallen vroegen. Wat ik hen antwoordde? “Nee!” Want ook aan “aapjes kijken” werk ik niet mee.
Hahahahaha jij denkt dat een pooier /mensenhandelaar met desbetreffende dame niet weet hoe die bij de Wallen moet komen en aan vreemde op straat de weg naar de wallen gaat vragen? Mijn god wat een naïviteit
Helaas moet ik mijn tegel in drie delen plaatsen vanwege mijn ‘onvolwassenheid’/zwitsal.
Deel 1
In mijn leven ben ik slechts eenmaal (jaren ’70) op de wallen geweest, niet alleen, maar samen met mijn toenmalige echtgenoot. Ik vond het vreselijk om te zien. Met name vanwege de mensonterende tentoonstelling van vrouwen achter de ramen en de keurende mannen die er langs liepen. Destijds waren die mannen voornamelijk potentiële klanten.
Prostitutie uitbannen is een illusie naar mijn mening. Er zullen altijd mannen zijn die seks willen hebben, maar niet over de contacten beschikken om dat mogelijk te maken. Of mannen die seks willen hebben maar die niet in staat zijn om dat op basis van wederzijds genot te doen.
Zoals @Roos reeds meldde waren en zijn prostituees dikwijls ‘beschadigde’ vrouwen die een en ander hebben meegemaakt op het gebied van min of meer onvrijwillige seks. Het levensverhaal van Karina Schaapman, de dame/kunstenares van ‘het Muizenhuis’ geeft daar een inzicht in. Ongeveer twee jaar geleden stond haar verhaal in de Volkskrant. Wellicht is het via internet nog te lezen. Ik zou willen dat hoerenlopers haar verhaal lezen en daardoor begrijpen dat vrijwillig de hoer spelen, niet altijd even vrijwillig is.
Lekker die linkse meuk blijven stemmen bakfietsidioten. Gewoon aan jullie zelf te danken.
Amsterdammertjes niet piepen,, jullie hebben dit aan jezelf te danken. Beleid is al ingezet onder Lodewijk Asscher. Over niet al te lange tijd genomineerd worden voor het truttigste stadje in Nederland.
Goed plan. Meeste ramen zijn structureel onbezet. Sex-bizx imaakt online contact. Wallen andere bestemming voor een ander publiek, prima.
Zo'n peeskamer is volgens mij net zo groot als de gemiddelde ruime studio die in het centrum te koop staat, dus ik zie alleen maar voordelen voor de eigenaren van die panden. Hoeren er uit, en de huur omhoog (die hoer is doer). niks meer te beleven dus toeristen blijven weg (want blowen mag op straat ook niet meer, en in de coffeeshops ook niet dus waar wel? zo jaag je de oeristen wel weg en gaat het gejammer beginnen onder de winkeliers want die kunnen de toeristen niet meer afzetten dus winkels verdwijnen en voor je het weet wil alles verhuizen naar de zo gehate provincie. Gelukkig zit ik voor die tijd al in het buitenland.
@brie-de-penis | 19-02-23 | 15:46: Wanneer die hoer minder in het laatje brengt dan een eventuele verhuurder was die allang niet meer daar.
Het is lang geleden dat ik er woonde. Toen waren de dames harstikke leuke mevrouwen waarmee je goed kon toeven in een café op de Nieuwmarkt in de late uurtjes.
Dat is allang niet meer. Opdoeken die (vrouwen)handel en de Ouder Zijds Achterburgwal weer open stellen voor bootverkeer in beiden richtingen opdat de olijk bevolkte bootjes weer langs elkaar kunnen schuren en af en toe botsen tot grote hilariteit van de voetgangers op de gracht. Al met al een feestelijk gebeuren op zwoele zomeravonden en nachten.
In de binnenstad wonen alleen maar semi-intellectuelen dus plezier hebben is uit den bozen.
@Keutels | 19-02-23 | 15:27:
Nee hoor! Dat is niet waar. Wel hebben bepaalde minderheidsgroepen iets teveel de vinger in de pap. Vooral zij die in het stadsbestuur zitten.
Het is wel een feit dat de semi-intullectuelen er een potje van gemaakt hebben en niet de aangewezen partij zijn om het op te lossen (wat dus wel aan de hand is).
Toch vraag ik me af wie de meeste panden daar in bezit hebben op de wallen. Want dat worden uiteraard gelijk miljoenen panden. Gokje. De gemeente heeft er veel en die worden goedkoop doorverkocht aan wethouders. Zie ook dat ex-wethouders best veel oud huurpanden goedkoop opgekocht hebben.
Dat pand waar die zuid Afrikaanse van die trap afgegooid werd. Was ook één van de vele air-bib’s van een ex groen1links wethouder.
Is wel een follow the money artikel waard.
U heeft ooit gehoord van project “1012”?
Misschien iedereen die in hartje Amsterdam gaat wonen en vervolgens klaagt over toerisme, hoeren en coffeeshops naar Noord verplaatsen. Of beter nog in een gesloten inrichting.
De ndsm werf...vroeger had je alleen de ykantine, en noorderlicht, verder was je daar alleen. Nu al jaren een bouwput en yburgachtige woonblokken waar er nog vele bij komen, voor de hoofdprijs. Hippe bakkerswinkel en trendy horeca zit er ook al. Ben benieuwd hoe de nieuwe bewoners die 6 ton voor hun appartement hebben betaald, zonder enig groen in de buurt erover denken als t peescentrum bij hen om de hoek komt lol. In de zomer zitten ze al bovenop de festival op die stenen woestijn die de ndsm werf is, een van de lelijkste plekken van Nederland.
Hoofdkantoor Hema zit er. Dan weet je genoeg.
Maak je om de Hema maar geen zorgen, die weten wel om te gaan met een worstje meer of minder.
Je kan bedrijven niet zo maar verplichten om te verhuizen. Halsema zal deze bedrijfstak moeten subsidieren, anders kan ze net zo goed een plan maken om naar Mars te verhuizen. (Dat laatste gebeurd waarschijnlijk sneller dan alle andere plannen van Amsterdam)
Volgens mij zijn de Wallen qua hoerenaantal door de helft gegaan in de afgelopen 40 jaar. Een aantal doodlopende stegen waarin prostituie werd bedreven zijn dichtgetimmerd. Toch lijkt het drukker als nooit tevoren. Als er uiteindelijk 3 ramen overblijven dan stikt het nog van de Japanners en Chinezen. En een rij van 17 Britten natuurlijk die om de beurt naar binnen gaan.
Op die europaboulevard is het elke dag op spitstijden een complete verkeerschaos van Amsterdammers die de stad uit willen en forenzen. Als daar een EC komt zal dat verergeren. Bovendien willen de Zuiders dat nooit en dat zijn allemaal 7-vinkers. Ik vermoed dat die dat wel kunnen tegenhouden en deze locaties voor spek en bonen meedoen om de schijn op te houden dat de keuze voor knsm dok straks echt een moeilijke beslissing was.
Komt daar de Europese Commissie? Altijd al een vermoeden gehad van die schuinsmarcheerders.
@Tiscali-2
Europaboulevard? Dat is Buitenveldert oost en van oudsher een (pensionado) VVD bolwerk. Verbaast mij dus niks. GL/PVDA vinden dat dolletjes om het daar te dumpen zolang het maar NIMBY is.
We weten nog allemaal hoe het de vorige keer is afgelopen toen de gemeente meende een tippelzone aan te moeten wijzen. Carrières van politici om zeep en een bloeiende Oost-Europese vrouwenhandel met bijkomend misbruik.
Toch een genot om Ronald Reagan weer eens te zien. Ofschoon verafschuwd door links, staat hij in menig lijstje hoger dan Obama (of Clinton).
"The top 9 most terrifying words in the English Language are: I'm from the government, and I'm here to help."
Ja, mooie. Een klassieker en zó waar.
@Zomaarwat | 19-02-23 | 14:33: vooral omdat het 11 woorden zijn.
Ben ik het voor de verandering ook 's eens met mijn burgemeester. Raamprostitutie in het centrum van Amsterdam is een achterlijk overblijfsel uit vroeger tijd. En de gapende toeristen zijn nog erger dan de hoerenlopers en de hoeren zelf.
Het betekent wel een klap voor de branche, want wie gaat er nu naar Amsterdam-Noord?
Zo lang mevrouw Halsema van heur hobby geen beroep maakt, denk ik: ach, het is Amsterdam maar.
Hoe oud is men doorgaans wanneer men gedoopt wordt?
Wat is en was het toch een genot om naar Ronald Reagan te luisteren.
En wat werd de man compleet vernacheld in Europa en Nederland in het bijzonder. Dom zou hij vooral zijn.
Zoveel duiding en wijsheid als deze man tentoonspreidde, is bijzonder.
En dat stoorde de linkse deuggemeente en die gingen vol op het orgel.
Wat dat betreft: het journalistenvolk is weinig veranderd. Onze 'progressievelingen'.
Ah, toevallig dergelijk diensten en vraag verplaatsen naar een plek waar niks anders te doen is. Dan kun je het net zo goed van de daken gaan schreeuwen wat je die avond gaat doen. Iets zegt me dat ze het bij de gemeente niet zo op hebben met privacy.
Deze maatregel zal veel dames de illegaliteit in jagen. Te boeken via vage websites.
En met Saban Baranoïden als pooier.
Gelukkig hebben we de Achterdam en het Schipperskwartier nog.
Zal me aan mijn reet roesten. Die binnenstad is niet anders dan in menig ander Nederlandse stad maar dan met slechte bediening, hufterige taxi's en slechte restaurants.of een hoerenbuurt nu in het centrum is of ergens in een of andere kutbuurt in die stad. heb er niks te zoeken en het blijven trieste bedoelingen , die hoerenbuurten/sexhuizen
Mooie plek voor de VVD menigte om zich te ontspannen.
Plus veel voor "een geworteld ambacht ".
Aan Halsema: als je de sport niet beoefent moet je je niet met de spelregels bemoeien.
Misschien wil Qatar wel investeren in een hoerenpaleis vol klatergoud.
Maar het zal er weer op neer komen dat, door absurde eisen van de gemeente, de investeerders zich op het laatste moment terugtrekken.
Vervolgens de gemeente toch maar zelf de exploitatie gaat doen.
Waarna het project natuurlijk compleet mislukt en de miljoenen aan belastinggeld door het rioolputje wegspoelen.
Leer mij de gemeente Amsterdam kennen.
Hoezo wil Qatar daarin investeren? Dat hebben ze thuis meer dan genoeg.
Tijdens mijn omzwervingen in Bangkok eens in nana plaza beland. Een gigantisch sex warenhuis. Meerdere etages met barren, stripshows en peeskamertjes. Roltrappen en wegwijzers. Als er iets on erotisch is dan was dat het wel. Doe mij dan maar een buurtje als soi cowboy bek waar het ook gewoon feest is. Was wel leuk. En ja, nog gewipt ook. Denk dat het voor de wallen het zelfde is. Meeste mensen komen voor de buurt. Niet perse voor de hoeren maar die maken wel de sfeer.
In Frankfurt had je ook zo'n leegstaand kantoorpand met allemaal kamertjes waar Christiane F-achtige meisjes je naar binnen wilden lokken. Ik vond het goor.
Inderdaad een sort mediamarkt voor Thaise meisjes. 300 meter verderop heb je een bar Hooters, waar je op je gemak naar buiten kunt kijken zonder direct lastig gevallen te wroden door hoeren. Voor die bar staan dan ca 40 meisjes bij hun scooter opgesteld, en af en toe komt er dan zo'n halfdronken Brit die achterop zo'n scooter stap..
Wel ganig om te zien.
Meest aftandse wat ik heb gezien is Rue Saint-Denis in Parijs, met al dat ge-psssst uit de stegen.
@Joris Beltsin | 19-02-23 | 14:24: Christanne F is inmiddels 60+ en ondanks dat ik niet snel discrimineer op leeftijd laat ik deze even schieten.
YAYYYY Sexyland weer terug op NDSM!1!!
Ok, u moet kiezen. Een bordeel, een smart/koffieshop, een vegatoko of een lattebar. Denk ik dat je van het bordeel nog het minste last hebt.
Ligt eraan hoe dik de muren zijn, denk ik.
Waar komen de minste hipsters? Ik vraag het voor een vriend...
"Kopje koffie, glazenwasser?"
Ga met een camera bij de ingang staan en laat je betalen voor het niet nemen van een foto.
Denk dat je na vijf minuutjes al een klein probleempje hebt dat schreeuwt om een onmiddellijke oplossing.
Pak gvd de mocromaffia aan en de Turkse en Bulgaarse Albanese etc maffia.
LOL. Nee, want dan lossen ze echte problemen op. Liever irriteren ze prostituees en hun bezoekers met maakbaarheidsidealistische prietpraat,
Daar hebben ze al lang geen grip meer op. Dan maar manmoedig zich gaan bemoeien met alles waarop men meent nog wel grip op te hebben. Gesteund door de Pers. Die faciliteert die verlegging van de aandacht en de focus.
Wel lachen. Zag gisteren de eerste reactie van een paar linksdraaiende, waarschijnlijk GroenLinks stemmende kunstenaars die het gebied rond de NDSM-werf altijd zo alternatief weten te bestempelen als "vrijplaats". Die hebben het er maar moeilijk mee als die vrijheid plots ook voor anderen, met name voor hoeren en hoerenlopers zou moeten gaan gelden. "Not in my back yard" was het algehele oordeel, waarin met de woorden 'evenwicht' en 'balans' en 'passend' en 'sfeer' kwistig werd gestrooid en werd gerept over een 'zorgvuldig opgebouwde cultuur' die toch best wel 'breekbaar' was en beschermd diende te worden.
Rosenmoller is een grote hoerenloper
Vreselijke man en heb em weggestuurd met zijn grote bek
Zij zitten er al, al dan niet illegaal dan toch in elk geval gesubsidieerd, en zij bepalen dus de sfeer. En met die sfeer moet alles in balans zijn en passend. Maar zo op het eerste gehoor klonk het redelijk.
@Sans Comique | 19-02-23 | 14:36:
Dat was (is?) vooral Hemweg (zuidkant IJ), daar waar een PVDA politicus ooit nat is gegaan.
Trieste en ranzige boel daar. Ex-vriendin van mij had ooit een dispuutsgenote (uit goede provinciale familie), bloedmooi, en die raakte volledig aan lager wal door allerlei problemen, familie, drugs etc. etc. en kwam daar terecht. Meisje had geen huis meer en sliep in autowrakken daar. Ik heb haar toen proberen te helpen door een een kamer te regelen in het (studenten) huis waar ik toen woonde (Amsterdan Oost). Verhaal was echter om de huur te betalen bleef zij klanten thuis ontvangen. Nu lag ik daar niet van wakker maar als er op een donkere, koude, winderige en regenachtige zondagavond in januari, vijf zwaar besnorde, bebaarde, behaarde, dikbuikige en louche Anatolische Turken langskwamen voor een gang bang en 's morgens in de gezamenlijke douche het bloed op de muur zit? Dat is toch effe wat minder en niet de bedoeling. En nee, ik wil niet weten wat daar is gebeurd. Na een half jaar was ze overigens weer weg. Heb haar daarna nooit meer gezien.
Diegenen die vroeger voorstander waren van vrije seks met iedereen, blowen, roken en zuipen in het openbaar en iedereen vrij en blij laten zijn, zijn nu de streng gereformeerde betuttelende preutse stijve mutsen geworden die ondemocratisch ideeën erdoor proppen en naar de pijpen van de intoleranten dansen.
Walg
Bingo !
Hoertopia, te vinden naast de blowboulevard. Regulatie van de ejaculatie in a theater near you.
Beleef jouw experience van jouw nieuwe Hoerrrtopia met een enkele druk op de knop !
@funda | 19-02-23 | 13:54: Een stukje beleving idd. Komt er ook een ballenbak? Niet voor mezelf hoor.... Vraag het voor mijn maatje Pim.
Helpt dat dan? Het word alleen heel druk op het pondje naar noord dan.
Pleziervaart 2.0, vaar hem erin!
En maar roepen dat burgemeesters alleen een ceremoniële functie hebben en dus niet verkozen hoeven te worden .
Ga lekker lintjes knippen Femke, en laat dit soort besluiten aan de gemeenteraad.
Die gemeenteraad is nog véél erger dan Femke.
Waarom niet de Bijenkorf parkeergarage verbouwen? Zijn we meteen van de parkeerfile af en minder auto’s in de binnenstad. Moet groen links toch aanspreken. Of gewoon de hele Bijenkorf erbij. Hop. Zo naast het plein met de nationale penis.
De Bijenkorf trekt veel klanten die hoeven niet meer naar de hoeren.
@Piggelmee | 19-02-23 | 13:51: Want daar zijn ze al mee getrouwd? Ah, 'trekt', ik vat 'm.
Halsema is een strenge burgemeesteres die de klappen van de zweep kent.
Die is niet voor één gat te vangen.
De meeste prostitutieramen zijn in handen van een paar uitbaters die daar enorme winsten op maken en allemaal contact en grotendeels buiten de boekhouding om. De eerste twee klanten zijn om de kamerhuur te betalen.
Die panden zitten in box 3. De eigenaren betalen dus geen belasting over de verhuur. Ze zetten er een exploitant tussen om zelf niet in box 2 te vallen. Oftewel, de eigenaren kijken wel uit om met zwart geld te knoeien, want dan slachten ze het kip met de gouden eieren (de vergunning). Idem met vrouwenhandel. Maar jij spreekt ongetwijfeld uit ervaring - jaren 80 ofzo?
Maak daar maar de eerste 6 van hoor
Moet ook belasting betaald worden,condooms gekocht,papier beddegoed,zeep,glijmiddel massage olie
En raamhuur is enorm hoog en zo veel klanten gaan er niet naar binnen
Ramen is pezen.... betalen voor bh uit binnen 10 min naar buiten
Vaak ruzie daar
@Therrie | 19-02-23 | 14:04: De dames zullen ongetwijfeld het meeste niet opgeven, de exploitanten en eigenaren niet.
Wel grappig dat vrije denkers, kunstenaars ineens zo bekrompen denken en bang zijn voor overlast, zonder zich te verplaatsen in mensen die rondom de wallen wonen.
Duidelijk weer NIMBY gelul.
Eindstand, de Wallen blijven én er komt een neuqvereniging verderop in de stad, met parkeergarage en fitnesscentrum.
En dat noemt zich progressief. De dagen dat de PSP de naakte verkiezingsposter had zijn voorbij. Links zijn ze zeker nog maar nu ze ouder zijn geworden, schaapjes op het droge hebben, gaan de maskers af en blijkt men gewoon regressief en conservatief te zijn vooral als het bij hun in de buurt is.
Ik ben benieuwd naar het warmteterugwinning-systeem en afzuiginstallatie op zo'n gebouw.
In plaats van een CV werken ze met infraroodlampen op zonnestroom
Ook een dom wijf: Van Gennip bij WNL. ‘We moeten met elkaar in gesprek gaan over de migratie bladibla’. Echt, wat een incompetende domme doos. Het lult maar wat.
Er is op dit moment een epidemie aan incompetende domme dozen, die maar wat lullen.
Dat zegt die van de CU ook altijd " we moeten het gespreken aan gaan " onderwijl geen idee hebbende hoe of wat, je hebt niks aan die dames.
Zeg maar gerust een pandemie. Het elkaar kritiekloos nakakelen is helaas een wereldwijd fenomeen.
Mocht Halsema nog een aanval van consequent-zijn krijgen, zou ze ook alle coffee shops naar ver buiten het centrum moeten verplaatsen of opdoeken.
Vervolgens alle tokkie-winkels (C&A) en döner "restaurants", dán is de binnenstad geheel en alleen voor de hipsters.
Dus iemands neef wil iets anders melken met die pandjes?
Iemand's
@puszuiger | 19-02-23 | 13:39:
Iemands.
@Joris Beltsin | 19-02-23 | 13:41: Neef
@puszuiger | 19-02-23 | 13:47: Nicht
Kom er maar in Prins Bernhard junior.
Denk je niet dat er bijna geen waardevollere bestemming is als prostitutieraam?
Het NSFW-terrein?
Nu beter bekend als de mdma werf.
Linkse mensen neuken niet.
Geen idee hoe ze zich voortplanten.
Per bakfiets - nemen ze meteen de jonge spruiten mee.
Vegatieve vermeerdering.
Neem een links mens, trek er een vinger vanaf en steek die in een bodem met voldoende lage pH-graad en binnen een paar weken is u hele tuin overwoekerd met klaagplantjes.
Zie wel weing mensen van kleur achter de ramen,weinig inclusief,moet Halsema wel aan gaan werken.
@Coolcalmcollected | 19-02-23 | 13:45:
Vroegah had je in Den Haag de Poeldijksestraat voor mensen van kleur.
@Joris Beltsin | 19-02-23 | 13:44:
Ik las Kaagplantjes. Lol!
Die hoeren zitten echt al eeuwen in de oude havenbuurt. Dan komen er bakfietsgroenlinksers goedkoop wonen of hun wordt hen hun goedkope kraakpand ook gegund en dan moeten de autochtone roodlamphuiden wijken voor de ontwikkeling van hun haverkoffiesaloons en buffalomozzerellapokebowltentjes.
Yep, zo gaat dat nou eenmaal met groenlinks. Denken slechts aan hun eigen belangen en gieten dat dan in een sausje ' vernieuwing'.
Zijn net vvd'ers, maar dan (s)links.
@me163komet | 19-02-23 | 13:41: ik meen hugo te herkennen in het eerste filmpje,avond wandeling?.
@me163komet | 19-02-23 | 13:41: Amsterdam Noord, het NDSM gebied bij de veerpont is volledig GL en D66 volk. Die zitten niet te wachten op hoerenlopers. Niet hun volk.
Moet je in plaats van de hond uitlaten gaan wielrennen.
In Hilversum kan je eerdaags via de tuin ongezien bij je thuiswerkende buurvrouw het eea legen. Geen autorit meer, goed voor het milieu
Hilversum gaat sekswerkers die vanuit huis werken, gelijkstellen aan onder meer fotografen, autorijschoolhouders en nagelstylistes. Daar komt bij dat de sekswerkers dan ook geen vergunning meer nodig hebben om hun werk vanuit huis te doen
www.nhnieuws.nl/nieuws/314825/sekswer...
Net nadat ze in een buurt enorm klaagden over de aanloop van een thuiswerker.
Waarom zie je eigenlijk vrijwel nooit mannen achter het raam?
Ik denk dat dat een enorme groeimarkt is.
Waar is Kaas de Vies eigenlijk?
Na 20 klanten zal dat groeien wel het probleem zijn.
Zat trans daar
Je mag hopen dat je echte vrouw hebt
Vrouwen hoeven zelden te betalen voor seks?
Of het is onrendabel.
Wel ideeën maar geen bewijs :)
Meeste mensen komen ook helemaal niet voor de hoeren maar voor de atmosfeer waar deze deel van uitmaken. De hoerenbuurt is een uitgaansbuurt. Men komt blowen zuipen slikken en snuiven. Alle biertappen naar de Bijlmer en de dealers naar noord is net zo effectief.
Klopt , wellicht dat 0,1 % ergens naar binnen stapt, voor de rest is het poppenkast kijken
".. net gedoopt in de Basiliek van de Heilige Nicolaas en.."
Heh?
Wat heeft dit met het onderwerp te maken?
Dat is die grote kerk bij t station aan de rand van de wallen.
@Shoarmamasutra | 19-02-23 | 14:32:
Ja, dat weet ik.
Maar, wat heeft het feit dat die kerk er in de buurt staat te maken met het onderwerp?
Elke plaats met meer dan 5000 inwoners zou een hoerenbuurt moeten hebben.
Gelukkig is de geleenstraat d’r nog!
www.denhaagcentraal.net/nieuws/politi...
Honderd peeskamertjes slecht? Dan heb je als notoire hoerenloper alle dames in krap twee weken wel gehad.
Er wordt weer met statistieken van de gemiddelde 66'er gegoocheld inderdaad.
Die tot slaaf gemaakte loverboyslachtoffers en uit verre landen komenden worden toch geroeleerd over de steden heb ik in mening interview gelezen, zo waren ze altijd vreemd en voelde men zich niet bij machte te ontsnappen. Ook door de bewaking door rondhangende sujetten. Dat zou men eens moeten aanpakken
Wallen onder je ballen.
Waarom is er nog geen bezorgservice? Just Fuck of zo.
Eh? Weleens van escort gehoord? Da's niet alleen een onooglijk Fordje, hoor.
Delickery
Thuisorgasme bezorgd
Uber Tiets.
@Joris Beltsin | 19-02-23 | 13:27:
Zo'n onooglijk Fordje kost bijna evenveel als een nachtje met zo'n dame.
En de Wallen worden dan een soort 9 straatjes met allemaal trendy winkeltjes waar de gemeente vast wel een vinger in het vastgoed zal hebben en er een paar centen aan overhoudt.
Stukje van 4 minuten van deze speach. Op 3:00 minuut het citaat. De speach gaat over het behoud van vrijheid en haar prijs. Maar ook als je die prijs niet wilt betalen. Tegenwoordig ook actueel in Oekraïne:
www.youtube.com/watch?v=lvg7lRsCVJ8
Amsterdam is de Wallen. Als je dat verplaatst is Amsterdam net zo interessant als Hengelo. Zelfde als je Patpong weghaalt uit Bangkok. Dan is het net zo spannend als Nice.
Wel lekkerder eten in Bangkok....
Wel meer genderzekerheid vooraf.
Klopt vergeleken met wereldsteden is Amsterdam maar een dorpje.
Dit wordt een Amsterdams nana plaza. Daarom misschien beter de Bijenkorf verbouwen ha ha.
Dat is het doel ook. Nu de binnenstad is overgenomen door bakfietsend D66-volk vinden de bewoners dat het wel wat minder mag met het toerisme.
Helemaal ongelijk hebben ze trouwens niet. Ik was er een tijdje geleden, de eerste keer sinds 15 jaar of zo en dan valt het je wel op: werkelijk alles in het centrum is op toerisme gericht. Vroeger had Amsterdam nog wel wat, nu is het een pretpark.
Misschien is dat ook wel het doel. Misschien hebben ze liever Rijksmuseumtoeristen dan footballteams uit de UK die vrijgezellenfeesten houden en maar een paar tientjes uutgeven aan wiet, drank en een vrouw. Uit dat informele circuit komt ook amper belasting en wij zitten met de herrie en stikstof van Schipsnol en de doorgesnoven zatlappen. De grote afzetmarkt corrumpeert bovendien onze kansenjongeren.
@Muxje | 19-02-23 | 13:33: laat me raden? Damrak? Kalverstraat, Rembrandtplein? Misschien eens verder kijken dan deze paar vierkante kilometers. Er zijn in Amsterdam echt nog wel genoeg leuke beurten,straten, pleinen etc. Maar gemiddelde provinciaal die klaagt over het toerisme in Amsterdam komt niet verder dan de gemiddelde Britse blowtoerist. En ja dan kom je inderdaad niet verder dan het predikaat pretpark...
Die panden op De Wallen zijn goud waard. Die zijn bestemd voor de medegrachtengordeldieren van Halsema. Al dan niet met kekke bakfiets.
Zie dan die sexlucht er maar eens uit te krijgen.
Hetzelfde als met een tweedehands auto waar weken een lijk in heeft gelegen.
@Hebbiehemookweer | 19-02-23 | 13:48:
U is ervaringsdeskundige?
Zo iets?: en.wikipedia.org/wiki/Pascha_(brothel... Ik denk niet dat die meisjes daar beter van worden! Maar ja, de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen!
Wel lekker makkelijk voor de deur parkeren. Als je naar de wallen in Amsterdam gaat, ben je meer kwijt voor het parkeren van je auto, dan voor het parkeren van je Johannes.
Boeiend. Belangrijker voor ons allemaal is: hoe staat het met de plannen van D66 om seksdiensten vanuit het zorgpakket te gaan vergoeden. Wanneer ben je zielig genoeg om een pijpbeurt te kunnen declaren, zit er wellicht nog een eigen bijdrage aan of mag je masturberen met je eigen robothand aftrekken?
Hier kan Halsema niet zoveel aan doen, dit is de schuld van het massa-toerisme. De enigen die hier beter van worden zijn de exploitanten van de Wallen, die zelf waarschijnlijk allang in Benidorm wonen (vroeger Vinkeveen). Het oudste, en dus kostbaarste stukje Amsterdam moet gered worden uit de klauwen van het 'massa is kassa'-volk.
Het oudste stukje Amsterdam is altijd massa is kassa geweest. Amsterdam in de 17e eeuw was piepklein en dat was onderdeel van het drukke centrum. Hoeren, geldhandelaren, VOC ronselaars, winkels die spullen verkochten voor schepen die naar de oost gingen, kroegen, logementen, herbergen en eetgelegenheden. etc. etc. etc. Het is daar altijd druk geweest en nooit een truttige NIMBY GL wijk die Halsema en consorten er van wil maken.
Was het niet het Groen Links onder Halsema wat instemde met het verbouwen (lees verlammen) van de Nederlandse politie organisatie door er een gecentraliseerd, van elkaar bestrijdende managementlagen doorspekt waterhoofd van te maken.
@Basil Fawlty | 19-02-23 | 13:28: Precies. En al die YabYum achtige toko's (bordelen) zorgen wel dat ze aan de regels voldoen, want die hebben geen zin in hassle. Hassle is bad for business.
@Asteroid-B612 | 19-02-23 | 13:44:
De hoerenwijk begon al naast de oudste aandelenbeurs ter werld. Toen nog gevestigd waar nu het pand van de Groote Industriele club aan de Dam op staat. Was dus een ander pand waar toen nb nog de gracht onderdoor liep. Meteen ernaast (Damstraat) een aantal geldhandelaren, herbergen en dan... de hoeren!
@Basil Fawlty | 19-02-23 | 13:28: Het gaat om de schaal natuurlijk, dat weet je zelf ook wel. Dat stukje Amsterdam is er niet op gebouwd de halve wereldbevolking te ontvangen.
@Zenzeo | 19-02-23 | 15:16:
Maar dan moet de stad iets doen aan de kwaliteit van de toeristen.
Maw andere horeca en winkels, niet 50 kaaswinkels (dubieus), 50 pindakaaswinkels (dubieus), 50 minimarkets (zeer dubieus) etc. De stad verdient in verhouding te weinig aan de blowende, pillen slikkende, fast food vretende, kijken niet kopen langs de rode lichtjes lopende toeristen. Men gaat ten onder aan hun eigen goedkope toerisme "succes". Regels genoeg (echt genoeg regels) maar er wordt niet gehandhaaft of verkeerd toegepast. Politie te weinig zichtbaar, BOA's met dikke reten die alleen maar op de veilige plekjes staan nadat ze het dagenlijkse rondje bonnen hebben gedaan, zich omdraaien of verdwijnen als er ergens trammelant is.
En de problemen worden en door de stad veroorzaakt, bureacratische diep links gemotiveerde moloch de Stopera maar ook door de landelijke overheid.
Hadden "ze" het Zandpad in Utrecht ook niet opgedoekt? En wat kregen Utrechters ervoor terug?
Een goede nachtrust.
Er wordt ondertussen gesproken en nagedacht over “het nieuwe Zandpad”.
Het ouwe is opgeruimd en de Vecht ligt er rustig bij tegenwoordig.
Ik gooi net een hengeltje uit in het water van de overijselse Vecht, komt wel dicht bij zo.
La vie en Rose en dus ook la vie en Proost in het groot.
Ik wil je nog bedanken, je bent een lieverd.
Stopera lijkt mij een prima lokatie. Dicht bij alles en iedereen wordt daar toch al genaaid.
Waarom is de optie vooropgesteld dat je verplaatsing de Wallen toeristentrekpleister diverse pluimage een must be vindt, niet de optie Waterlooplein ingebracht dames kunnen Femke dan gelijk spreekbuis hun beroepsgroep installeren inclusief gekoppeld 24/7 open inloopspreekuur.
Koningin Halsema....
Prostitutie is over het algemeen cash-only. De overheid wil daar grip op krijgen, om daar beetje bij beetje, uiteindelijk volledige controle over te kunnen uitoefenen. En dat begint dus met dingen als dit. Maar gaat uiteraard niet werken.
Prostitutie is een perfect voorbeeld van iets waarom cash geld nooit kan verdwijnen. Veel mannen die naar een bordeel gaan hebben thuis een vrouw waar ze erg van houden maar waar ze niet aan hun gerief komen.
Deze mannen gaan nooit zo'n hoerentoren in Noord beklimmen waarbij niet eens aan het aspect discretie gedacht is en dan giraal afrekenen waardoor de transactie op de bankrekening zichtbaar is.
@keestelpro | 19-02-23 | 14:01: Precies. Er speelt een factor anonimiteit. Als de overheid IETS NIET wil, is het wel anonieme financiele transacties tussen burgers.
Halsema wil de Rosse Buurt vervangen door een woke achtig erotisch centrum in Amsterdam Noord.
Da's dus compleet huichelachtig. Ze gaat prostitutie op de Wallen simpelweg verbieden.
Dat erotische centrum is totaal geen compensatie maar een 180 graden draai naar het linkse hoe-het-zou-moeten gedram.
Soms vraag ik me af waar het menselijk inlevingsvermogen zit bij dat linkse tuigh.
In de navelstreng...
Amsterdamse Rekenkamer kraakt opschoonproject Wallen nos.nl/artikel/2238497-amsterdamse-re...
Vijf jaar later zijn alle conclusies en aanbevelingen alweer vergeten.
Als ze inderdaad in "De Groene Zoom en Europaboulevard in gebied Zuid/RAI in stadsdeel Zuid" komen, krijgen de dames minder dronken Engelse toeristen over zich heen en meer Zuidasbengels.
Lijkt me geen verbetering.
Dus dan wordt het de BDSM-werf waar je een biertje gaat drinken bij AfwerkPLLek?
Met het ‘peespondje’ naar de hoeren.
Is dat een speciaal soort Engels geld?
Herstel: peespontje
@thanseeuwen | 19-02-23 | 13:32: "..♪ heen & weer... heen & weer ♪ "
Precies wat je wil: al je prostitueebezoeken keurig geregistreerd in een centraal gebouw, georganiseerd door de overheid.
En betaald met kekke digital currency van de bank van Klaasje Knot.
En ze worden daar ook de maat genomen. Letterlijk dan.
@Joris Beltsin | 19-02-23 | 13:12:
Met je Europese digID.
In een EuroPees kamertje.
Vergeet ook de gemeentelijke belastingen niet.
Dit.... en entree betalen zogenaamd voor veiligheid,met je pinpas
Binnen twee maanden komt er niemand meer en gaat het failliet net als Alkmaar etc etc
Dit is natuurlijk een sterfhuisconstructie. Dat centrum zal failliet gaan, en dan kunnen de sekswerkers niet meer terug want dan zijn de Wallen net voorzien van rubberen tegels.
Dat centrum wordt dan omgekat tot een of andere kunstenaarsvrijplaats. Is waarchijnlijk al in het plan opgenomen.
En dat is precies de bedoeling.
En dan te bedenken dat er nog van hordes pathetische lui rondlopen die alle problemen van vandaag aan Ronald Reagan en en - zijn partner in crime - Margareth Thatcher toeschrijven. Boehoe Neo-liberalisme scanderen ze dan. De zichzelf noemende 'progressieven' die overal splinters ontwaren maar de balken in hun eigen ogen niet kunnen waarnemen. Terwijl een blind paard nog kan zien dat er geen enkele vooruitgang is, en dat is maar goed ook want, zoals het nu is, is het allemaal al erg genoeg.
Jij bent de enige die het in deze draad over Reagan hebt. Kun jij me vertellen wat een speech van Reagan met pompeuze muziek eronder te maken heeft met prostitutie? Het is mij een raadsel. Mag Femke niet verder gaan dan tot zover? Anders wordt christelijk rechts boos? Wat heeft Reagan en die strijd muziek te maken met prostitutie? En vertel me niet dat Christelijk rechts nooit naar de hoeren gaat, want dat zijn de grootste smiechten, meestal.
@cugel | 19-02-23 | 14:35:
Heb werkelijk geen idee.
Ik vond die video interessanter dan het geneuzel over waar Amsterdam haar hoeren gaan placeren.
U kennelijk ook.
@Joris Beltsin | 19-02-23 | 15:35:
Ja, heb je gelijk in. Bedankt voor het antwoord.
Ik vind dat exploitatie van vrouwen in etalages gewoon in de binnenstad moet van een modern westers land.
Vrouwen die zich achter ramen van monumentale gebouwen in monumentale wijkjes aanbieden; ach het heeft wel wat en als er geen dwang bij komt kijken of andere omstandigheden waardoor de dames zich gedwongen voelen dit werk te gaan doen kun je hier weinig bezwaar tegen maken (enkel religieuze bezwaren). Maar in die kunstenaarsimpressie staan de vrouwen echt als koopwaar opgestald.
Behalve als je voor de gebouwen komt kijken en je als hoerenloper te boek wordt gesteld. Of draaf ik nu door?
@aardv@rk | 19-02-23 | 13:11:
U las de Playboy natuurlijk ook altijd voor de interviews.
@Kapitein Sjaak Mus | 19-02-23 | 13:16:
Wie niet.
Lol!
@Kapitein Sjaak Mus | 19-02-23 | 13:16:
Er zijn veel 'personen met dyslexie' kapitein. Niet zo hartvochtig meteen.
Allemaal dwang daar helaas
Een soort neukboulevard dus. Toppunt van beschaving.
Wat ze zich nog niet realiseert is dat dit jaarlijks een miljarden verlies
aan toeristen inkomsten gaat geven.
Ik (020) vind dat zowaar niet erg, het zijn er veel te veel nu (toeristen).
Dit gaat juist enorme winsten opleveren.
Het huidige wiet en prostitutie imago trekt niets dan dronken Engelse paupers en gierige backpackers.
Hierna kan het imago vol op 17e eeuwse panden, Anne Frank en vooruit - een museum ter herinnering aan de rauwe jaren '80-'20.
De rijke (maar puriteinse) Amerikanen, Aziaten en joden zullen de plaats innemen van de huidige platzakke toeristen die niets in het laadje brengen.
En de dames kunnen op een plek hun diensten aanbieden waar echte klanten zijn.
Win-win.
@Expat_Abroad | 19-02-23 | 13:16:
En de maan is van groene kaas.
@Expat_Abroad | 19-02-23 | 13:16: Dat gaat al lang niet meer op. De lallende Britten hebben Amsterdam kwa hoeren al lang verruild voor Oost-Europa. Daar is het veel goedkoper. (Het bier trouwens ook).
Prima plan, alles beter dan die verpauperde teringzooi die een van de mooiste delen van de binnenstad van Amsterdam nu is.
Ik heb deze boodschap eerder deze week al geplaatst: prostitutie is de betonrot van de maatschappij. Achter sekswerk gaat alleen maar duisternis schuil: uitbuiting, mensenhandel, geweld, drugs en witwassen. Dat dit in Nederland Wereldvreemd Kabouterland wordt gebagatiseerd en geromantiseerd is bij de konijnen af.
En daaronder gebroken gezinnen, huwelijksproblemen, verslaafde mannetjes etc etc. Maar voor progressieven is het een toppunt van feminisme. Ofzoiets.
In datzelfde topic heb ik mijn verwondering uitgesproken over de mannen die er letterlijk om beurt naar binnen gaan.
Dat lijkt mij heel ranzig.
Ik kan er dan ook niet wakker van liggen als deze hobby buiten het centrum van welke stad dan ook wordt verplaatst. De pooiers zullen dan wel geld mis gaan lopen, misschien kunnen zij zichzelf ter compensatie ook eens gaan prostitueren.
Kun je vinden, maar prostitutie is van alle tijden en zal ook nooit verdwijnen. Deal with it.
Vind de voorgenomen verplaatsing uitstekend idee. Je kunt wel dromen dat prostitutie niet goed is, maar dat verandert nergens iets aan.
Er zijn talloze dames die solo werken vanuit een flatje ergens in de Bijlmer, hoor. Heeft niets te maken met het magic buzzword "mensenhandel".
Amsterdam, meester in het verplaatsen van problemen ipv olhet daadwerkelijk oplossen ervan.
* van het
En de vrijkomende onroerende goederen zullen ook geen rol spelen.
Zijn toch bijna allemaal van prins bril.
Oudste beroep ter wereld mag geen bankrekening openen en moet gedwongen verhuizen. Politici praten over misstanden in de sector, maar echt harde vervolgingen van pooiers zijn zeldzaam. Omdat we nu criminelen niet te pakken krijgen, mogen hoerenlopers en hoeren het bezuren.
Je zou toch denken dat een pooier die niet snapt dat slavernij is afgeschaft en een reeks verkrachtingen organiseert gewoon levenslang krijgt, het is helaas hooguit een paar jaar. Dit maakt het bijzonder lucratieve criminaliteit met minimale strafdreiging. Pooiers stappen lachend in het politiebusje.
Dit type beleid zorgt voor een verdere verhuizing naar vage websites op internet, minder toezicht en meer misbruik. Stop daar eens mee. Bij het eerder uitkopen van ramen heeft Amsterdam tientallen miljoenen verbrand alsof het turf was. Complete waanzin.
Een echte investering in zedenrecherche is de enige weg.
Zou zeggen, haal die vage website eens van het internet,
zedenrecherche is er.
Iedereen heeft recht op een eerlijk proces. Ook pooiers. Het probleem is dat dwang heel moeilijk te bewijzen is!
Ga jij lekker naast zo'n raam wonen. Amsterdam heeft groot gelijk om die troep te verwijderen.
Begin maar een grote hoerenbuurt in Helmond of zo.
@Ichneumonidae | 19-02-23 | 13:34:
Dat is het nieuwe Groen Links / D66 geemmer: Ja, ik wil perse op de wallen / in de provincie wonen maar die kudthoeren/kudtboeren, nee, daar heb ik last van. Verplaatsen en verbieden!
@Graaisnaaiert | 19-02-23 | 13:52:
Exact!
@Ichneumonidae | 19-02-23 | 13:34:
Ik heb inderdaad naast een bordeel gewoond aan de Nieuwezijds en Spuistraat gedeelte. Prima tijd gehad en meest veilige want de uitsmijters van de dames zorgden er wel voor dat het veilig was. Iedere dag de stoep schoon geveegd door de mannen, praatje houden en als ze peuken gingen halen ook vragen of ze ook nog een pakje voor mij mee moesten nemen. "Marlboro light toch?" En als ik wilde betalen? "Nah, joh. Is van mij, wij zijn toch buren." Lol!
Ja 's avonds druk en zeker in het weekend maar dat weet je. Vind je het niet leuk dan moet je er niet gaan wonen want die hoeren zaten daar al een jaar of 200 (Nee niet dezelfden, stelletje bij de hande reaguurders) en dus ook wat Graaisnaaiert aangeeft.
Op de NDSM-werf zitten nu heel veel 'kunstenaars'. Die kunnen daar gewoon weg, gaan hun 'kunstjes' maar ergens anders doen.
Ga er maar eens kijken, langharig werkschuw tuig van de richel dat elk 'kunstwerk' een totaal nietszeggende naam geeft (Compositie zonder geit, dat niveau) en het enige wat je ziet is een doek met een klodder verf waar zojuist een trekker overheen is gereden.
Ik bied drie miljoen euro!
Seks=viez, bah, zondig en yakkie....
Dàt moeten we niet willen met z'n allen.
Laat het alsjeblieft zo blijven. Anders is het niet spannend meer.
Femke wil haar ex gewoon niet tegenkomen op de Wallen, that's it. Ze is jaloers dat die hoeren wél lekker gepaald worden en zij niet dus moeten de hoeren maar weg.
Elk mens (nou ja, 99,99%) is het product van een potje batsen en de natuur heeft dat niet voor niets lekker gemaakt. Dat de preutse burgemeester dat niks vindt, mag zijn maar het is misschien wel het meest natuurlijk wat wij als mens met elkaar doen.
Gemeente Amsterdam heeft als officieel doel voor het beleid: uitgroeien tot een metropool (>10 miljoen inwoners), dus alle beetjes helpen.
Ok, maar de onthoering van de wallen is een verzinsel
Goed idee. De Wallen zijn te mooi voor een hoerenbuurt.
De wallen zijn mooi om wat ze al honderden jaren zijn , met hun cafés hoeren dealers , hells angels , coffeeshops en nog veel meer . Als daar straks alleen maar de Halsema taal gesproken wordt is er geen reet meer aan
Goed idee? Echt niet.
De locatie in Noord is gepland tussen een ROC en een basisschool.
Verplaats de wallen en de ellende die er omheen hangt verplaatst zich mee.
Ik woonde een tijdlang op de hoek Damstraat Oudezijds Voorburgwal. Mijn mening is dat je niet moet veranderen wat historisch gegroeid is. Dit is het wat het centrum levendig maakt. Niet de zoveelste winkel met molentjes en kaas.
@normanius | 19-02-23 | 13:05: Ach, je kunt die kinderen niet vroeg genoeg leren hoe het er toegaat in Amsterdam.
22 bulldog filialen op een rij is ook wat overdreven.
Leuk voor toeristen, maar het komt de ouwe wallen zelf niet ten goede.
@normanius | 19-02-23 | 13:05: Mooi toch? Ruil je de Wallen in voor een aftandse buurt in Noord. Ik zie alleen maar voordelen.
@cugel | 19-02-23 | 13:10: Is toch niet meer dan een trieste bedoening op de Wallen? Ga eens bij de Oude Kerk kijken.
@cugel | 19-02-23 | 13:10:
Ah, daar hebben wij nog wel eens in het portiek staan piesen. Gewoon, omdat er een innerlijk stemmetje zei dat moest.
( just kiddin' ).
@Ichneumonidae | 19-02-23 | 13:31:
Het is nu lang geleden dat ik er was. Ik herinner me een gang met rood verlichte deuren aan beide kanten. In ieder geval denk ik dat het voor de politie redelijk makkelijk moet zijn om toezicht te houden. Mijn huisarts is van de Voorburgwal naar de Koestraat verhuisd. Maar mensen kijken op een verschillende manier naar prostitutie. Omdat het van alle eeuwen is denk ik dat het er voornamelijk om gaat dat de vrouwen beschermd zijn tegen uitbuiting. Overigens heb ik het maar eens in mijn leven half geprobeerd. Ik ben tevreden met mijn (Ierse) vrouw, die ik daar trouwens ook in een soort jeugdherberg, Fat City, ontmoet heb. Op weg naar Griekenland met een zus en een vriendin waren ze in Amsterdam blijven hangen. Haar zeeman's broer is ons nog wel in Amsterdam komen opzoeken.
@Graaisnaaiert | 19-02-23 | 13:50:
Het portiek op de Oudezijds had een hek ervoor. Mijn zus heeft nog een keer een bedelaar die daar in de kou stond een briefje van 25 gegeven.
Handig!
Je vrouw afzetten bij de huishoudbeurs en dan ff lekker neuqe….. eeeuh….de auto parkeren.
REAGEER OOK