Breaking. Treinmensen hebben een zitplaats
O wacht het zijn de topmensen met het jaarverslag
Het is weer supergrappig te lezen dat de eerste zin in een nieuwsbericht over de jaarcijfers van de NS weer is: "NS belooft reizigers beterschap in 2023." De NS belooft namelijk ieder jaar beterschap, al twintig jaar lang, en iedere keer weer staat u te wachten op de vertraagde trein voor een staanplaats in het halletje in een zweem van Fragrance de Frietje tegen een procentuele prijsverhoging die net wat meer is dan de verhoging van uw maandelijkse belediging. "2022 was voor NS een zwaar en vervelend jaar. We hebben de reizigers tekortgedaan", aldus Wouter Koolmees. No shit Woutmans. Was er maar een fijn alternatief voor de trein, zoals een auto.
HAHAHAHA: "Beterschap"
Reaguursels
InloggenIk geloof niet dat er ergens ter wereld, een trein in het spits uur, een zitplaats voor iedereen heeft of garandeert.
Enige wat helpt is een kabinet Wilders met dito mentaliteit en de top van de NS hard op straat flikkeren voor non-valeur schap.
Gelinkte Artikel RTL nieuws: "Daarmee doelt hij onder meer op het zogenoemde punctualiteitscijfer. Waar in 2021 nog 94,4 procent van de reizigers op tijd aankwam, was dat vorig jaar nog maar 91,6. Dat ligt maar net boven de streefwaarde die geldt voor NS. "
Dat puntcualiteitscijfer zegt dus totaal geen kut. Als er 100 treinen met 5 wagons elk rijden en er 90 treinen op tijd komen, zit je op 90%. Als er nog maar. 80 treinen rijden met 3 wagons. En 80 treinen komen op tijd aan. Zit je op 100% treinreizigers die op tijd aankomen. Maar je moet wel in plaats elke 15 minuten een trein en kunnen zitten. Wachten op de uurlijkse trein waarin je een paar mensen omver moet ellebogen om door de coupe's te komen en een oud vrouwtje van haar stoel moet gooien indien je wilt zitten. Maarja he: 100% punctualiteit. Hulde NS!
Zullen we anders gewoon een vast bedrag in de NS stoppen?
Dan is het risico dat ze het er niet mee redden voor de NS. Indexeren we mondjesmaat jaarlijks.
Koolmees lukt het vast wel dat te verkopen.
Zou dat tot arbeidsproductiviteitsstijging leiden of tot tot verval? Leuke is: er zijn toch minder reizigers dus prima als er wat minder gaat rijden. En vervoersmogelijkheden centraliseren, ik wil niet Godwinnen, is wellicht sowieso niet zo een puik idee.
We moeten echt stoppen met de trein. Het is goor, het is inefficiënt, het maakt lawaai, het levert louter desolate ruimte op, zowel rond het spoor als rond de stations. Het hindert het overige verkeer. Weg ermee.
Kijk, mijn mening.
En je krijgt er corona van. Boeit mij niet maar juist degenen die er over gaan vinden dat nogal een argument.
Nu weer fijn uitval tussen DenHaag en Leiden. Bedankt d666'r Koolmees. Verbetering??
De luchtjes van veel forensen stinken erger en slaan harder op de longen dan de geur van een verdwaald patatje met.
Ik las laatst een interview met de baas van de Oekrainse spoorwegen. Wat een baas! Die man is nog geen 40, werkt voor een bedrijf dat van cruciaal belang is voor het voortbestaan van zijn land en... de stiptheid is hoger dan menig ander Europees land. Hoe afschuwelijk oorlog ook is, het zorgt er wel voor dat die samenleving werk maakt van wat essentieel is en incompetente figuren weggesnoeid worden.
Ik krijg hier 'deugalarm' in beeld. Begrijpt u dat?
Ben opgehouden met de NS toen ik eindelijk in levende lijve een conducteur ontmoette en mijn voorbereide conducteursgrapje voor een lege coupé volledig faalde.
Ze beloven ons beterschap, we krijgen tarief verhogingen. Elk jaar weer... Dat kan allemaal in Lalaland.
Mag je tegenwoordig nog roken op het perron? Of zijn die rookpalen weggehaald?
Het is gewoon vervoer voor Paupers dat OV. Reden dat er een sociale werkplaats is opgetuigd (de NS) met aan het hoofd iemand uit de D66/VVD/CU/CDA/PVDA-baantjes carrousel.
Dit typ je hopelijk niet op je telefoontje in een file van 10 kilometer?
Dat klopt wel.
Mobiliteit begint een elite kwestie te worden.
Net als met voedsel, wonen, energie gaat het steeds hogere inkomensgroepen raken.
Geniet er nog maar even van.
Volgende halte de zorg.
Je pensioen pikken ze in, moet naar de criminele vriendjes op de beurs, waar rendement moet worden gemaakt van producten en diensten, die wij zelf weer betalen.
In Frankrijk zijn er al voldoende 2e wereld gebieden waar mensen zich geen auto kunnen permitteren.
So much voor liberté, égalité, fraternité (Vrijheid, gelijkheid en broederschap) voor gelijke liberale kansen wat in de praktijk een beetje anders loopt.
Op het eerste gezicht lijkt het op die foto net of die trein het zithoekje van Koolmees & co komt binnendenderen....
Of droom ik?
In ieder geval niet wakker, laten we het daar op houden.
@Ruimedenker | 23-02-23 | 15:29: misschien wensdroom
Beter 1 koolmees onder de trein dan twintig in Diepenheim.
Tsja, dat krijg je met politieke benoemingen i9n plaats van het kiezen voor kundige mensen.
"kiezen voor kundige mensen." gaat geheel tegen de Rutte-doctrine in: incompetente mensen (doorgaans uitgerangeerde politici) plaatsen op belangrijkste plekken maakt dat er geen kritiek komt op het beleid van de regering en als er iets mis gaat de PM kan blijven zitten en de schuld geheel afgeschoven kan worden op de zondebok, de incompetente man vrouw uit de D66/VVD/CU/CDA baantjes carrousel.
Wissel!
*kijkt naar spelersbank*
Nee, laat maar, doorspelen!
Grappig is dat de CEO van Oekraïne zich excuseert voor de treinvertragingen door de presidentiële trein, Railforce One. Gelukkig hebben ze het die dag toch nog boven de 90% kunnen houden. IN een oorlogsgebied.
Nederland: "sorry voor de herfstblaadjes....."
@nobodiesunmighty | 23-02-23 | 15:48: Koolmees op de rails, kan de beste gebeuren.
Kijk ze eens zitten met die karaf met water... ouwehoeren tot je er een droge bek van krijgt is het enigste wat ze kunnen !
Lijken wel de teamleiders van het bedrijf waar ik met tegenzin werk...
@Spoorhaas | 23-02-23 | 15:40: doet me denken aan The Office 1999, Bob & Bob : www.youtube.com/watch?v=zqjQDP9KX6E
@nobodiesunmighty | 23-02-23 | 15:49: doet mij denken aan een hoofdkantoor in Adam met een volgevreten Amerikaan als hoofd ontvanger...
@nobodiesunmighty | 23-02-23 | 15:49:
BOB: "All right, Bill. Let me ask you this. How much time each week would you say you deal with these TPS reports?¨
BILL: "Yeah..."
NS lijkt net een kettinroker die ophoudt met roken, en dat iedere dag.
Pak het probleem nou eindelijk eens bij de wortel aan. Verminder het aantal mensen in Nederland.
T is zo simpel.
De overheid is anders al heel lang met een ontmoedigingsbeleid bezig, gefocust op dié bepaalde demografische categorieën die minder gewenst zijn (vanwege een besmet verleden, bijvoorbeeld. Ergens onderweg is het concept 'erfzonde' weer tot leven gewekt) en minder goed in te passen zijn qua cultuur in de moderne vrije open inclusieve democratische samenleving waar wij naar streven en op af stevenen.
Begrijp al jaren niet dat een dagretourtje Amsterdam vanuit de provincie 2x zo duur is als het vakantievliegtuig naar Barcelona.
Die vliegtuigen naar Barcelona zijn dan ook te goedkoop.
Omdat ze het de mensen niet moggen afraden naar Amsterdam te gaan, daarom doet NS het verkapt met een hoge prijs.
Subsidie in Spanje.
@SterF... | 23-02-23 | 14:51: Die maatschappijen draaien dus verlies?
Kots op de muur, urine in de hal. Volle prullenbak. Alles grijs en grauw. Trein rijdt weer niet. Volle trein. Patat, mayo en pindakaas. JBL speakers. Straatkrant verkoper. Blowen op perron, wietlucht naar je werk. Schreeuwende man. Vechtende kinderen. Wat kijk je kijkers en door poortje beukers. Het is een feest. 8x per week. nog 31 jaar.
We hebben aan boord genoeg loos touwwerk.
Kan ik je een lol doen met een paar meter?
Vlak voor veel van deze zaken je medemens niet uit. Pleit je er nu voor dat de NS de totalitaire staat uitroept op de stations?
Nu noem je alleen de voordelen op, maar niet alles aan de trein is leuk hoor.
Ik heb daar nooit last van. Althans niet in de trein van 06:04 in de ochtend.
De auto is wel een fijn alternatief, maar medeweggebruikers daarentegen steeds vaker iets minder fijn. En maar scheuren met z'n allen. Op naar het volgende ongeluk. Ik ben gelukkig gestopt met reizen. Ik kan lekker vanuit huis werken en heb zo'n beetje de hele planeet wel tot mijn beschikking, dus projecten zat om aan te nemen! Reizen. Pffft. Reizen van mijn bed naar mijn koffiezetapparaat zul je bedoelen! Geen collega's. Walhalla.
Scheuren?
Met 110 km/u zeker, wat een kamikazepiloten he?
uw ex-collega's zullen ook wel blij zijn. U bent ook motorrijderm, elders werd al betoogd dat volgens die lui vooral anderen de ongelukken maken terwijl de meeste motorrijders zichzelf doodrijden tegen een boom of verkeersbord.
@LonelyWanker | 23-02-23 | 15:01: Ooit weleens in een volgeladen bestelbus gezeten met een gangetje van 210 km/u om zes uur 's ochtends, omdat die fijne collega van je zich laat opnaaien door de baas om op tijd te komen? Die gast heeft zichzelf een paar jaar geleden extreem doodgereden in Spanje, en helaas een andere collega met zich meegenomen. Hoe kan dat nou hè?
@AntiZanicz | 23-02-23 | 15:08: Ik ben geen motorrijder hoor. Nooit geweest ook.
@VBO_B_Niveau | 23-02-23 | 15:12: Een volgeladen bestelbus die 210 kan halen?
Geloof je het zelf?
Verder: Wat een jankverhaal, of zat de baas naast hen met een pistool op het hoofd gericht dat ze plankgas moesten rijden?
En wat is het verschil tussen dood en extreem dood?
Was vandaag in Amsterdam. Wat een idioten daar in het centrum in de auto. Plankgas nog even oranje halen langs rijen auto's op de verkeerde baan. Het was retedruk. Lekker gezellig stadje. NOT.
En de hele PC wordt verbouwd geloof ik. Een tuig dat daar loopt.
Komt dat ooit nog goed?
Altijd leuk om CV van de bestuurders te zien bij NS. harken allemaal > €400000 in het jaar binnen en geen van allen heeft een technische achtergrond/ ingenieur. Komt er op neer dat NS wordt bestuurd door een stelletje tweedehands autoverkopers. Misschien een ideetje om als technisch bedrijf ook wat technische mensen in de top te hebben? Als je dit incompetente zooitje een willekeurig bedrijf laat runnen die niet aan de overheidstiet zuigt , gaat het binnen een half jaar op de fles.
Ze zijn hier gek op managers terwijl managers meestal praatpalen zijn die niks zeggen en snappen.
Ja zo rolt de overheid. Managers worden geplukt uit de D666 baantjescarrousel. Dan kan je goed naar de pijpen van Sieg Kaag dansen maar verder kan je niet zo veel. Bij voorkeur willen die overheidsbedrijven ook nog eens een vrouw. Toen ik studeerde aan de Technische Universiteit waren er van de circa 200 eerstejaars electrotechniek 0 vrouwen. Jammer, ongezellig enz. Deze electotechnici echter zijn de vijver waaruit jaren later de directies van de Energiebedrijven moeten worden geselecteerd. Daar moeten dan opeens 50% vrouwen in zitten. Wat kunnen die dat ze daar terecht zijn gekomen?
populaire lulpraat, alsof er buiten de technische achtergrond geen bekwame lui zijn, technici zijn juist vaak slechte leiders. En waarom zouden autoverkopers in het management terecht kunnen komen. Dat is helemaal niet zo.
@AntiZanicz | 23-02-23 | 15:12: technici en ingenieurs in het bijzonder zijn analytisch, gestructureerd en constructief als ze dat niet zouden zijn halen ze niet eens hun diploma.
Ik herinner me dat begin jaren 80 bij een groot energiebedrijf de politiek geen ingenieur aan de top wilde, het werd een socioloog ...
@vranac | 23-02-23 | 15:33: het dan zal wel goed zijn afgelopen met dat energiebedrijf. Wat, laat me raden dit bedrijf bestaat niet meer.
@Sieg Hein | 23-02-23 | 15:46: Begin jaren '80, dus het was volgens mij nog overheid. Die voor de meest basale levensbehoeften noodzakelijke nutsbedrijven zijn door o.a. Kok (die na zijn carrière bij veel van die bedrijven aanschoof in de Raden van Commissarissen of als consultant). Dus toen kon een energiebedrijf niet failliet.
Op zo een moment komen er bij de 'kabinetsonderhandelingen' eisen op tafel voor extra 'investeringen' in het openbaar vervoer.
@Sans Comique | 23-02-23 | 17:41: ik zeg ook niet dat het failliet is, ik zeg dat het niet meer bestaat. Dat kan ook zijn dat het na een lange reeks fusies nu onderdeel is van Vattenval, Essent of Eneco. Overigens vonden na de fusies weer splitsingen plaats in net bedrijven en leveringsbedrijven. De netbedrijven (Alliander, Enexis, Stedin) zijn nog steeds in overheidshanden, kunnen niet failliet en zorgen voor de continuïteit in de levering.
Ah, de trein.
Vertrekt van waar je niet bent, en gaat naar waar je niet moet zijn.
En toch is het vaak druk.
Vreemd.
Ik vind helemaal mooi gezegd.
tegelizr.nl/tegeltje/de-trein-vertrek...
Hij is leuk. En waar.
@keestelpro | 23-02-23 | 14:39:
Ik metsel hem in!
Wat een ingestudeerd riedeltje. Hoeveel treinen zijn er vergeleken met 2019 geschrapt? Waarom telt u de uitgevallen treinen nooit mee? Waarom heft u treinen met een te grote vertraging op? Waarom heeft nog steeds van die schijtlollige conducteurs ("spoortje drie") in dienst. Maar nee, het journaille schrijft braaf op wat de NS wil. Vanavond weer betrokken en bevlogen doen bij tokshows, in het kader van de aan d666 gecedeerde zendtijd?
En hoeveel reizigers hebben de beloofde van deur naar deur tijd gehaald?
Hoeveel treinen er op tijd rijden is niet boeiend.
Maar dat is altijd wel wat ze vermelden.
Vreemd, want het gaat om de reizigers.
Momenteel ben ik de serie Klem aan het bekijken. Opvallend hoe vaak de hoofdpersoon (een bobo bij de Belastingdienst) in de trein te vinden is van en naar Den Haag en Amsterdam.
Altijd in 2e klas en altijd een zitplaats.
Maar ach, het is film hé, dat is natuurlijk fictie.
Buiten de spits zal het best kunnen maar in de spits is het schier onmogelijk om een zitplaats te hebben als je niet instapt op het vertrekpunt van de lijn.
Belastingambtenaren beginnen niet om 8 uur maar meestal een stuk later en gaan ook vroeger naar huis. Men heeft daarom in de belastingkantoren een witte lijn door de gang getrokken waar je rechts van moet blijven. Dit om te voorkomen dat de mensen die te laat binnenkomen botsen met de mensen die te vroeg naar huis gaan. Een tijd na de introductie bleek dat dit dezelfde mensen waren...
Het zijn voornamelijk "jongeren" / FINNEN die het treinreizen vervelend maken. Zwartrijden, agressie naar personeel en mede reizigers, roken blowen en vapen in de trein, voeten op de stoelen; het wordt allemaal in grote mate gedaan door een erg specifieke minderheid die 23 jaar geleden nog niet half zo groot was.
Net zoals dat er niemand wil lesgeven aan dat volk wil er eigenlijk ook niemand met ze in hetzelfde OV
De vraag is, waar gaan ze heen met de trein?
Niet naar het oosten.
Hallo. Kakelende vrouwtjes in de stiltecoupe?
Ze gaan naar het buitenland
www.gelderlander.nl/nijmegen/bijna-80...
Ik ben benieuwd naar de regio waar je van het OV gebruik maakt.
Maar in de dertig jaar dat ik tijdens de spitsuren met de trein in 2e klas woon- werkverkeer doe heb ik vrijwel nooit met dit soort excessen te maken gehad.
Waar ik dan wel weer tegenaan loop is het feit dat de NS treinen uit de rit neemt en de conducteur van de volgende trein vervolgens gaat lopen piepen dat mensen sneller in moeten stappen omdat er anders vertraging ontstaat.
Of je doodleuk van perron naar perron sturen met de boodschap dat de vertraagde trein nu echt daar binnenkomt (de leukste variant is die waarbij ze enkele minuten van te voren aangeven dat de trein binnenkomt op een perron dat zo ver mogelijk weg ligt bij het originele station).
@Johanvb | 23-02-23 | 15:29:
Door het hele land, met name 's avonds.
@dathoujetoch | 23-02-23 | 14:33:
Een keer vragen en het wordt stil.
Wat racistisch zeg.
Goed nieuws voor stoelslapers.
Onrendabelen Vervoer. U kiest er voor om zwaar gesubsidieerd van A naar B te reizen. U krijgt alle ellende waar u recht op heeft omdat u het verdomd uw eigen verantwoordelijkheid te nemen en uzelf te vervoeren.
Prorail krijgt subsidie, niet de NS, sterker nog, ze moeten het rijk betalen..
nos.nl/artikel/2458951-treinkaartjes-...
Verdomt. Uw bekende reutel bevat tenminste één spelfout, over denkfouten, ach, laat maar
Dus het OV is zwaar gesubsidieerd. Als het spoor en de hele indrastructuur door de NS gratis gebruikt kunnen worden, is het vervoer dus gesubsidieerd. Wat snap je daar niet aan?
@redthehaghue | 23-02-23 | 14:23: o jee, dan moet de ns maar snel geld op gaan halen bij haar aandeelhouders. O, wacht, dat is er maar 1. 3 x raden wie.
@dathoujetoch | 23-02-23 | 14:34: ik doe het voor u, dat begreipd u toch wel hoppelik?
Dat "halletje" heet een balkon!
En het trappetje naar boven en de stangen waar de deuren aan vast zitten zijn tegenwoordig zitplaatsen. Dat wordt dan €40 enkele reis. *bliep bliep, uw saldo is te laag
Bij een overstap gleed ik uit op 'het balkon' en lazerde achterover op het perron.... Het leverde me een gebroken rugwervel op en een bos bloemen van ProRail.
Ja, ken uw spoorwegjargon. 'Aan de lat staan' is ook zo'n mooie. Ik leerde onlangs dat de lat het 'gaspedaal' van een stoomlocomotief is.
En mijn balkon is een halletje?
REAGEER OOK