Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Foto's! Mensen die comfortabel met de trein reizen

Nou ja het is - zweetcondens niet meegerekend - gelukkig wel droog

Kijk deze mensen staan comfortabel in het halletje

Kijk deze mensen staan comfortabel in het gangpad

Kijk deze mensen staan comfortabel in het halletje

Kijk deze mensen staan comfortabel te wachten op een zitplek

Kijk deze mensen staan comfortabel in het halletje

Kijk deze mensen staan comfortabel in het halletje

Kijk deze mensen staan comfortabel hutjemutje

Kijk deze mensen staan comfortabel in het halletje

Kijk deze mensen staan comfortabel in het halletje

Reaguursels

Inloggen

Neem regelmatig de trein als ik op Schiphol moet zijn (in plaats van waanzinnige parkeertarieven daar). Baas vergoedt dan 1e klas, dus prima en altijd zitplaats. Valt wel op dat je sinds corona nooit meer een conducteur ziet en (al dan niet causaal verbonden) de 1e klas tussen Almere en Amsterdam-Zuid vol zit met “jongeren” waarvan ik (vrolijk politiek incorrect profilerend) vermoed dat ze geen 1e klas kaartje bezitten (if any). Dat zal in Zwitserland wel anders zijn, daar zijn ze niet zo van de “jongeren”.

Azijnist | 31-10-22 | 23:25

Het wás niks met de NS, het is niks met de NS en het gaat ook nooit iets worden met de NS.

Pijlvis | 31-10-22 | 22:47

Je bent ook als conducteur ook wel compleet levensmoe als je gaat controleren.
Je ziet ze nooit meer, en terecht.

hang-time | 31-10-22 | 22:25

Over een tijdje is dit probleem ook opgelost.
Of door Putin, of door klimaatverandering waardoor NL het nieuwe Atlantis is geworden.
Tjesis, wat ben ik negatief

Alleenheerser | 31-10-22 | 22:23

zwartrijden in de avondspits gaat nog heel groot worden.

Oplossing lijkt me persoonlijk niet heel moeilijk: overal poortjes, geen controle meer nodig. conducteurs omscholen tot machinist, treinen verlengen.

Dr.Utker | 31-10-22 | 22:07

Ik reis dagelijks in de spits met de trein en heb nog nooit hoeven staan in een intercity. Zullen de trajecten wel zijn, hartje randstad misschien?

Me_Giant | 31-10-22 | 22:00 | 1

Leuk dat er ook een machinist op dit topic reageert!!

ZomaarEen | 31-10-22 | 23:49

Railrunnerkaartjes voor wat was het, 1 gulden?
Heel Nederland gezien in de grote vakanties.
Nog net voor de grote cultuuroclastie er de pas in kreeg.

Dank lieve ouders, dat we dat hebben mogen meepikken,
en nooit met het vliegtuig naar een aanbakland zijn geweest.

hallevvezool | 31-10-22 | 22:00

Ik word er beetje nerveus van, ongemakkelijk gevoel. Kan me niets meer voorstellen bij spitsen in de trein. Wat een hel moet dat zijn.

Lorejas | 31-10-22 | 21:07 | 1

Je hoeft je geen zorgen te maken. Ook veel treinen buiten de spits en in het weekend zitten bomvol. En wat wel scheelt is dat op grote stations heel veel mensen uitstappen. Dan kun je na 15 a 30 min eindelijk zitten als je nog verder moet. De nieuwkomers krijgen dan de staanplaatsen.

ZomaarEen | 31-10-22 | 23:54

Ik heb dit weekend net een auto gekocht. Was er wel zat van.

Mali | 31-10-22 | 20:45 | 2

Sorry, gaat over de NEDERLANDSCHE SPOORWEGEN.
Niet over BE.

Alleenheerser | 31-10-22 | 22:17

In Mali zou ik ook niet met de trein gaan hoor.

Aleon | 31-10-22 | 22:38

En dan nog het volle pond betalen? Dit is reizen op het niveau van zag maar de 3e t/m de 5e klas.

Fi-Bu-Bla | 31-10-22 | 20:38 | 2

Ik zag vandaag varkens die meer ruimte hadden tijdens het transport.

Keutels | 31-10-22 | 21:32

@Keutels. Moest erg lachen, blijft natuurlijk ‘zielig’ voor de varkens.

Schoolmeester | 31-10-22 | 22:54

Ga zelf consequent met de automobiel. Beroepsmatig wel met het spoor te maken, maar dan het goederenvervoer. Best wel bijzonder hoe die ZBO, ProRail, opereert.

Op dit moment vinden er werkzaamheden plaats waardoor voor het al vervoer van al onze havens naar Duitsalnd en verder slechts één, (1 dus), grensovergang beschikbaar is. Mocht daar iets ernstigs gebeuren (Hoi Al Qaida!) dan is het flink mis want daar moeten nu ook alle extra kolentreinen, waarmee Duitsland nog enigszins draaiende gehouden wordt, ook overheen.

Ondoorzichtige club dat ProRail. Als je als klant wat te klagen hebt bij de transporteur wijst die altijd met de vinger daar naartoe.

Heurtebise | 31-10-22 | 20:31

Hoe kan het te rechtvaardigen zijn dat je elk jaar meer moet betalen voor de ns/ reizen, terwijl de dienstverlening en service alleen maar minder wordt?
Nou ja, medio volgend jaar hopelijk geen ns meer voor mij als op de motor het alternatief is.

Fra Lippo Lippi | 31-10-22 | 20:16

Flauw hoor. Aan het perron, de treinen en de lucht kun je zien dat het om één en dezelfde trein gaat.

Sans Comique | 31-10-22 | 20:02 | 2

Is die trein kapotstuk?

Flightless bird | 31-10-22 | 20:58

Foto 6 is toch echt een andere trein

norseman | 31-10-22 | 21:15

Hier in Zwitserland is de SBB CFF FFS een van de uithangborden van het land en al jaren na Japan de beste treintoestand in de wereld en serieus, het werkt. Treinen zijn zeer schoon, rijden op tijd en heel erg veel stations maar ook diep verlies ivm nasleep corona. Paar weken geleden kregen ze weer een extra krediet van 1 miljard+ CHF. Daar waar de NS geen personeel genoeg heeft is dat hier tot nu toe geen probleem want men betaald genoeg en de belastingen zijn lager. En over controleren, kleine anecdote. Vorig jaar, toen ik hier net geland was, nam ik de trein van Lugano naar Milaan Malpensa ivm vlucht. Vroeg in de ochtend en na 5 minuten controle. 5 mensen. Ik had mijn app geopend en aangezet (ook hier een kortingskaart) maar bleek dus niet geldig te zijn voor over de grens en 60 Francs boete en of ik effe meteen wilde betalen. Lesson learned. Week later kom ik weer terug op Malpensa en deze keer wel correct kaartje gekocht, opeens word ik aan mijn mouw getrokken (letterlijk) en is het die conducteur die mij een boete gaf en het volgende gebeurde (lees met Italiaans Engels steenkolen accent in gedachten): "I am so sorry sir that I had to give you a fine last week, but you have to understand: I work for Trenitalia (oude FS) and the people with me there were from SBB and they are very, very nasty bureaucrats. I saw that you were a very nice passenger and I would never have given you a fine, especially not so early in the morning. So I am very very sorry." Hahaha! Alleen al dat excuus was de 60 Francs waard.

Maar in Zwitserse treinen wordt er dus altijd gecontroleerd en in het weekend vaak de vraag waar je bent opgestapt en eindpunt zodat ze kunnen zien of ze het schema moeten aanpassen, maw men gaat hier voor kwaliteit en niet kwantiteit. Overigens poortjes heeft men hier niet op stations. De app of kaartje en men werkt met zones en binnen die zone koop je dan een kaartje en is dat gehele dag geldig dus je kunt op en neer blijven reizen voor dezelfde prijs zonder steeds in en uit te checken en te worden genaaid door de NS.

Basil Fawlty | 31-10-22 | 20:00 | 3

Nou, altijd gecontroleerd ... ik zit elke werkdag in een Zwitserse trein, twee keer drie kwartier enkele reis. Eén keer gecontroleerd in een maand tijd. Dat de treinen schoon zijn en altijd op tijd rijden kan ik wel bevestigen. En ik heb altijd een zitplaats, ook in de spits.

Kees Maf | 31-10-22 | 20:04

@Kees Maf | 31-10-22 | 20:04:
Hier in Ticino altijd prijs. Zelfs voor korte reizen. maar inderdaad bijvoorbeeld Zurich vliegveld naar HBF nooit controle want is 10 minuten, maar wel zitplaats. Lol!

Basil Fawlty | 31-10-22 | 20:07

Ze hebben genoeg conducteurs in CH omdat ze genoeg betalen en er minder Gedoe is met mensen die een grote bek opzetten wanneer ze gecontrolleerd worden. En de treinen zijn schoner, niet omdat er meer gepoetst wordt, maar omdat de passagiers hun plek (meestal) schoon achterlaten.

Plus daarbij komt tevens nog dat met de Postbus ieder 3-huizen-gehucht in het meest afgelegen dal nog bereikbaar is.

Zwitserland, da's mien land. Het zijn een stelletje neuroten, maar ze hebben het wel voor elkaar.

Bad_Pritt | 31-10-22 | 20:50

De trein neem ik alleen naar concerten in de 013 of Ziggodome / Afas. Vanwege de drank inname heeft dit vervoermiddel dan nog wel enig nut voor mij.

At_Dawn_They_Sleep | 31-10-22 | 19:49

Als de trein opeens hard moet optrekken of remmen, kun je niet omvallen. Maar als er bij een vrouw een hand tussen de benen glijdt heeft ze niet de ruimte om zich om te draaien en de onverlaat zijn vet te geven. You win some, you lose some.

Sans Comique | 31-10-22 | 19:47

'S morgens op station Zwolle zie ik een hele hoop ns personeel treinstellen aan elkaar koppelen en 's avonds zie ik een hele hoop ns personeel treinstellen loskoppelen die kunnen toch gewoon treinen met passagiers rijden ?

van Dam | 31-10-22 | 19:42 | 1

Ja dat kunnen ze, alleen dat rangeerwerk is ook nodig.

Al zou ik deze tijden het proberen te regelen dat er minder aan en afgekoppeld hoeft worden en zoveel mogelijkheden trein op maximale lengte in dezelfde samenstelling laten blijven rijden.

Een nadeel is dat het meer stroom en onderhoud gaat kosten, het grote voordeel is dat het rangeerwerk ook veel tijd kost en dit spaar je uit, en het plannen zal een stuk makkelijker worden.

Want 7 rijtuigen is 1x een conducteur op de trein, vanaf 8 moeten er minimaal 2 op zitten.

Een mooi voorbeeld voor Zwolle zou zijn dat die intercity's vanuit Groningen en Leeuwarden naar Den Haag en Rotterdam met vaste samenstellingen van 7 rijtuigen zouden kunnen blijven rijden.

Geen tijdverlies meer met mislukte af en aankoppelingen, geen gedoe meer wanneer er toch dat treinstel met 4 rijtuigen i.p.v. komt aanrijden om te koppelen op die andere 4 rijtuigen. (Dan moet er toch weer een extra conducteur geregeld worden, of er gaat niet gekoppeld worden, of het treinstel rijd afgesloten mee zonder reizigers.)

Het personeel wat je over gaat houden kan dan, i.p.v. een paar keer per dag een uur heen of teruglopen vanaf dat grote nieuwe rangeerterrein, gebruikt worden om treinen met reizigers te rijden.

Overigens zijn de tekorten bij de machinisten redelijk te overzien, het logt er maar net aan hoe ze de dienstenpakketten in elkaar zetten, het zijn de conducteurs die ze nu te kort komen, dat komt ook door de NS zelf.

BadPatNL | 31-10-22 | 21:20

Waarom werken die mensen niet vanuit huis? Kunnen toch niet allemaal kassamedewerkers van de Starbucks zijn.

Paty | 31-10-22 | 19:40 | 3

Nee, maar aan de kleding te zien misschien van de Primark en de Zeeman?

wijsvinger | 31-10-22 | 19:42

Kleren verkopen in een fysieke winkel kan niet vanuit huis. Werken vanuit huis kan voor velen niet.

EmilioEsteves | 31-10-22 | 19:56

1e klas in de sprinter is te triest voor woorden. Daluren 1e klas in een intercity is ok, maar red het niet met de DB.

Schemerlamp | 31-10-22 | 19:36

helpt het als ik zeg dat ik gepensioneerd ben, en er voor de lol wat bijverdien met ict werk, uiteraard alleen remote.
De trein, gatverdamme, dan ga ik liever lopen...

fabeltjesland | 31-10-22 | 19:33

het onrendabelen vervoer.
Heb je wel eens geroken hoe mensen stinken in de ochtendtrein.
Dat rolt zo uit bed de trein in.
En het is nog duur ook.

fabeltjesland | 31-10-22 | 19:31

Staat 1e klas nu beter dan 2e klas ?

HaaiBaai | 31-10-22 | 19:30

Nou, als sardientjes in een blik over de snelweg naar je werk is anders ook niet comfortabel kan ik je zeggen.

Gizmo579 | 31-10-22 | 19:29

Jarenlang dagelijks met de trein tussen Assen en de hoofdstad van het noorden Zwolle gereden. Als zoon van een spoorhaas altijd een zitplaats gehad... Maar zoooo blij dat ik niet meer met de trein hoef. Vreselijk bedrijf met dito dienstverlening.

Spoorhaas | 31-10-22 | 19:28
-weggejorist-
Gebakschep | 31-10-22 | 19:24

Dat had je kunnen weten met een politieke benoeming als hoofd van de NS.
Bij Schiphol pakte die politieke benoeming ook zo goed uit.

Osdorpertje | 31-10-22 | 19:21

NS top naar huis sturen en competente mensen aanstellen. En ga me niet zeggen dat de top er niets aan kan doen. Ze worden ervoor betaald om te werken en dus iets te doen.

appeltjesgroeneweide | 31-10-22 | 19:19 | 1

Goed idee. Met de trein naar huis sturen. Sigaar uit eigen doos.

superb_de_lux | 31-10-22 | 19:29

Bij NS is het fout gegaan bij het opdoeken van mw3. Dat was de afdeling die treinen ontwierp. Hun leidraad was meer van hetzelfde. Dus een zo'n klein mogelijke verscheidenheid in materieeltypen. Kijk hoe het er nu uitziet. Geen treinstel is hetzelfde, wat leid tot situaties dat er een gebrekkige administratie is
van veiligheidsaanpassingen. En als je daar iets van zegt, krijg je de bons.

hotnot | 31-10-22 | 19:17 | 2

Dat is dan ook tegen het diversiteitsbeginsel. Straks gaan ze nog links rijden met die treinen.

wijsvinger | 31-10-22 | 19:20

@wijsvinger | 31-10-22 | 19:20: op sommige trajecten rijden ze al links. Duidelijk een niet treinreiziger. Met dat vingertje.

dathoujetoch | 31-10-22 | 20:36

Eind jaren '80 begin jaren '90 reed de NS nog met verjaardagstreinstellen voor ( verjaardags-)feestjes en discotreinstrellen...
Dat was pas service!

steekmug | 31-10-22 | 19:14

Reis gelukkig nog met 40% korting in daluren en eigenlijk alleen in het weekend. Toeslag steevast van € 6,00 - geldig alleen op 1 weekenddag - voor 1e klas en nergens last van hierdoor, bijna altijd zitplek daardoor.

Jan, Leiden | 31-10-22 | 19:12

Als we ooit in oorlog raken met Rusland, hoeft Poetin geen dure raketten te gebruiken om onze infrastructuur plat te leggen. We doen het zelf wel.

MAD1950 | 31-10-22 | 19:07

Deze zomer vanuit Arnhem naar Zeeland met de trein. Geen zin in boete, dus netjes ingecheckt, in Middelburg vergeten uit te checken, dus weer terug naar het station, netjes uitgecheckt. Bleek later via mijn-ns dat ik € 20.- boete kreeg, omdat ik vanaf Middelburg niet uitgecheckt had. ??? Dat aangekaart, en kreeg netjes € 20.- teruggestort.... OK, met inchecken misschien niet goed opgelet, wat er op het schermpje stond.... ik hoorde een piep en zag kort iets van "ingecheckt". Dat hele poortjes systeem, overstappen op andere vervoerders, enzo moet ook op de schop, wil je klantvriendelijk zijn. Maar alsnog NS bedankt voor de gratis reis.

CleaudeSacke | 31-10-22 | 19:04

Nier heel erg AVG-proof dit topic. Maar het is wel dramatisch bij de NS de laatste tijd....

Het brein erachter | 31-10-22 | 19:01

Eens per week rij ik in een uurtje comfortabel met de auto naar kantoor. Ik heb ook de keuze om voor meer geld, 2 uur en 45 minuten in bus, trein, trein en bus te zitten… het OV is compleet zinloos en veel te duur buiten de stad. Binnen de steden vooral promoten om lekker fiets, tram, bus, etc te pakken. Goede zaak tegen file en vervuiling. Maar zodra je het centrum uit gaat is OV simpelweg geen haalbare oplossing voor de meesten.

High speed duck | 31-10-22 | 19:01

Schandalig

Hetiswathetis | 31-10-22 | 19:00

En daar zit (sta) ik dan met mn abonnement

apek00l | 31-10-22 | 18:59

Hebben ze in India gele treinen...

niv01 | 31-10-22 | 18:59 | 2

Voordeel van stoom of diesel is dat je de dakruimte ook nog kan benutten.

Muxje | 31-10-22 | 19:01

@Muxje | 31-10-22 | 19:01: Met aparte daken voor vrouwen. Die zijn daar zelfs op een gemengd dak niet veilig. Overigens geen idee hoe gerookte kip tandoori smaakt.

wijsvinger | 31-10-22 | 19:18

Zit je lekker en dan komt er zo'n kreupel iemand de wagon binnnenstrompelen en denkt 'ben benieuwd of er iemand opstaat'.

Leptob | 31-10-22 | 18:54

Een oom van me had in de jaren zeventig ooit eens drie weken vertraging met de trein in Drenthe. Hij was er daarna helemaal klaar mee.

goedverstaander | 31-10-22 | 18:53 | 2

Toepasselijke nick, en blijkbaar ook veroordeeld tot 'staan'. Je oom kon wel zitten hoop ik?

Xukje | 31-10-22 | 19:06

LOL

rigelstraat | 31-10-22 | 19:34

Bananenmonargie, andere woorden heb ik er niet voor.

de uitbater | 31-10-22 | 18:53 | 1

Een ander en juister woord is bananenmonarchie

dathoujetoch | 31-10-22 | 20:39

De sjeu gaat er wel een beetje af zo.

Duwbak_Linda | 31-10-22 | 18:51 | 3

Stukkie pizza...?? Bijna klaar...

neonreclame | 31-10-22 | 18:54

Nee heb net pompoensoep op, want ik ben zo lekker hip en gezond.

Duwbak_Linda | 31-10-22 | 19:10

Gewoon even aan je hoofd krabben en vervolgens klagen dat de shampoo niet werkt tegen hoofdluis...

happen_maar | 31-10-22 | 18:50 | 1

Met een foto van een positieve coronatest heb je zo een coupé voor jou alleen.

goedverstaander | 31-10-22 | 18:52

Vervoersbedrijven slepen de staat in ieder geval opnieuw voor de rechter om de alleenheerschappij van de NS op bepaalde trajecten aan te vechten:
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

goedverstaander | 31-10-22 | 18:48 | 1

In plaats van de dienstverlening te verbeteren, krijgen we rechtszaken over een Frans bedrijf dat er hier een potje van moet kunnen mogen komen maken. Liever niet! Gewoon onderhands gunnen aan de NS, het OM heeft het al druk genoeg.

Het brein erachter | 31-10-22 | 19:03

Waarom zal je dan nog een kaartje kopen...

Old_School_Dutchmen | 31-10-22 | 18:46 | 1

Waarom denk je dat er op stations poortjes staan, conducteur komt hier niet doorheen

Santtulainen | 31-10-22 | 18:48

Heeft het Rode Kruis al tenten neergezet voor diegenen die niet meer meekunnen en buiten moeten overnachten?
*jij bent welkom, welkom, welkom in mijn trein neuriet*

Graaisnaaiert | 31-10-22 | 18:46 | 1

Je hebt eigenlijk gewoon mazzel als je een stoelslaper in de trein bent.

goedverstaander | 31-10-22 | 18:49

Is niet een kwestie van tekort treinen of personeel, het is een kwestie van Te Vol. We zijn gewoon met teveel en lopen met alles tegen de grenzen/problemen aan. Het is nu aan politiek om uit de comfort zone te stappen, benoem het en zet die kraan dicht!!

pane | 31-10-22 | 18:45

Ik zat laatst in de trein met het koninklijk huis van België, ik had nergens last van en ik herken mij dus ook niet in dit beeld.

Kaas de Vies | 31-10-22 | 18:45

Een gevolg van personeelsgebrek.
Treintjes worden korter, maar gaan niet vaker rijden.
Korter door een tekort aan personeel.
Waarom zijn er zo weinig mensen over die voor een matig salaris een bak stront over zich heenkrijgen?
Nou, dat komt omdat ze voor een matig salaris elke dag een bak stront over zich heenkrijgen.
Hetzelfde bij de politie.
Wie wil er nou op vrijdagavond op de trein van Antwerpen naar Rotterdam werken?
Geen weldenkend mens,
Blowende, spugende conservatieven die jou een klap voor je kk-bek willen geven als je beleefd om een geldig plaatsbewijs vraagt.
En niet alleen de lijn Anver-Roffa is kudt, overal is het kudt als de verkeerde groepen “reizigers” binnenkomt.
Maar goed… personeelstekort.
De lol is eraf.

Ruimedenker | 31-10-22 | 18:45 | 6

@Muxje | 31-10-22 | 19:02: De NS gaat niet kijken of er minder personeel op langere treinen mee kan, dat komt de veiligheid van het personeel in de treinen niet ten goede en gaat niet gebeuren.

De NS weet precies war er dan staat te gebeuren, de conducteur neemt de trein niet mee en de machinist haat niet rijden zonder genoeg conducteurs aan boord.

Gaat dit teveel gebeuren, of de directie gaat het doordrukken, dan ligt het treinverkeer helemaal plat want dan gaat er weer gestaakt worden.

BadPatNL | 31-10-22 | 19:29
▼ 3 antwoorden verborgen

De trein. Hij brengt je van waar je niet bent, naar waar je niet moet zijn. Op een moment, waar je niet gelukkig mee bent.

010_capelle | 31-10-22 | 18:41 | 1

Pure poëzie dit.

VBO_B_Niveau | 31-10-22 | 18:45

Een dagje Amsterdam met mijn tienerdochter: 50+ euro reiskosten, en dan hadden we nog niet eens de trein waar volgens het bord op het perron een paar euro opslag op ging (?). Voor gezinnen met een bescheiden beurs zijn dit soort prijzen niet te doen.

MickeyGouda | 31-10-22 | 18:40 | 2

Uw tienerdochter kan voor 7,60 een dag treinen buiten de spits en in het weekend. Laat nog 42,40 voor u over. Komt u best een eind mee. Maar met meerdere mensen reizen maakt de auto nog sneller het meer verstandige alternatief, zelfs met A-damse parkeertarieven.

_pacman_ | 31-10-22 | 18:44

Twee maanden geleden mochten staande reizigers niet eens mee. Wilden ze uit 'veiligheidsoverwegingen' niet eens vertrekken en konden wij verrekken.

Dubbelepunthoofd | 31-10-22 | 18:38

Ik had vroeger een DOV bewijs voor een heel jaar.

De_fluitlokker | 31-10-22 | 18:36

Vanwege personeelstekort schalen wij verder af, juicht de NS.

thanseeuwen | 31-10-22 | 18:36

Nul investeringen in infrastructuur, ridicule prijzen, waardeloze service, je moet ergens naartoe om vervoerd te worden naar waar hè niet wilt zijn en toch is het ramvol. Best knap.

_pacman_ | 31-10-22 | 18:35 | 2

Valt dat onder inflatie?

De_fluitlokker | 31-10-22 | 19:10

iedere maand minstens één weekend met de bus vanwege 'onderhoud aan het spoor'. Dat 'onderhoud' bestaat uit het plakken van pleisters ipv onderhoud waar het spoor weer tien jaar mee vooruit kan.

Sans Comique | 31-10-22 | 19:55

Dat lijken mij vooral foto's van teveel mensen.

WasHetMaarMakkelijk | 31-10-22 | 18:35

Ik heb één jaar (bijna dertig jaar geleden) met de trein gereisd en iedere dag was het stampvol, zoals op de foto's. Sindsdien luidt mijn lijfspreuk "Ik zit liever in de file, dan dat ik moet staan in de trein". Wat een hel was die tijd.

Grachus | 31-10-22 | 18:34 | 1

Ach, met die ov-kaart was het best te doen. Lekker het land doortoeren voor nop. En die paar schamele centen die je had spendeerde je dus in een stad 150+ kilometer van je eigen mandje weg. Heerlijke tijd. Maar dat was nog van voor de 15 miljoen mensen op dit hele kleine stukkie aarde....

Graaisnaaiert | 31-10-22 | 18:49

De groene revolutie. Mooi.

impy | 31-10-22 | 18:34
-weggejorist-
skoftig | 31-10-22 | 18:33

Ik had vroeger een teringhekel aan te volle treinen. Hoe k ik daar doorheen met mijn Wagon Lits koffie en bier trolley.
Vooral de treinen gevuld met lange rokken en zwartekousen schooljeugd was een verschrikking. Nadat ik dat werk niet meer deed ben ik nooit meer met de trein geweest.

hero_of_heaven | 31-10-22 | 18:32

Ik zat vroeger altijd in die dubbel dekkers op de 1 persoons plaats bij de Deur.
Voordeel om de eerste tijd van de dag te pakken. Die dan om 8 uur stampvol uit Utrecht vertrok.

fifi23 | 31-10-22 | 18:30

En staat er naast je ook iemand een frikandelbroodje te eten met extra uien.

Flightless bird | 31-10-22 | 18:30 | 1

Met een super knisperend zakje en het broodje moet na ieder hapje teruggestopt worden. Oh, haar telefoon gaat over en het is een videogesprek, geweldig.

HankHill | 31-10-22 | 18:53

Dit soort drukte komt meestal door dikke vrouwen

RickTheDick | 31-10-22 | 18:27 | 2

Inderdaad. Van die moddervette breedretige schepsels met hun Wibra-jassen aan. En stinken doen ze ook nog. Naar veel te gare bloemkool of zo'n penetrante puttenlucht.

goedverstaander | 31-10-22 | 18:45

Daarom hebben de treinen tegenwoordig zo'n knik in de deuren. Dan passen ze precies om zo'n halletjes kont heen.

wijsvinger | 31-10-22 | 18:55

Dat is vast niet de Marrakesh Express.

Mr_Natural | 31-10-22 | 18:27

Jarenlang tevreden en veel met de NS gereisd. Tot dit jaar. Geen idee waar ze mee bezig zijn maar wie beslist er dat in de weekenden op mijn traject het aantal intercity’s per uur is gehalveerd en dat wat er nog wel rijdt qua lengte bijna gehalveerd wordt? De teruggang in capaciteit is 60 a 70% terwijl de treinen goed gevuld waren. En dat levert bijna standaard bovenstaande beschamende taferelen op.
Wat is het plan erachter? Mogen we in de weekenden niet meer reizen?

ZomaarEen | 31-10-22 | 18:26 | 2

Het plan is dat ze zo geld besparen en dat is goed voor de bonus van de directie

dezakloper | 31-10-22 | 18:31

U moet minder reizen en minder co2 uitstoten...

ReyNemaattori | 31-10-22 | 18:31

Een ontwikkeld land is niet waar de armen een auto hebben, maar waar de rijken met het openbaar vervoer gaan.

Boerhoektvrouw | 31-10-22 | 18:26 | 2

En dan met name Paul McCartney.

JanVergoor | 31-10-22 | 18:37

Heel zelden ga ik met de trein. Eens in de twee, drie jaar. Maar dan alleen vanaf Schiphol. Dan kunnen je tenminste nog zitten.

goedverstaander | 31-10-22 | 18:25 | 1

Dat heet geen trein maar vliegtuig. Daar is staan niet toegestaan. Je bent er te lang niet geweest of pakt een trein die Schiphol als beginstation heeft. De meeste doorgaande treinen zitten tegenwoordig ook bomvol als ze op Schiphol aankomen

ZomaarEen | 31-10-22 | 18:30

De NS-top wordt afgerekend op het percentage treinen dat op tijd rijdt. Hoeveel mensen er op tijd vervoerd worden is niet relevant en dat geldt ook voor hun (gebrek aan) reiscomfort. Dit leidt er onder andere toe dat treinen die vertraagd dreigen te raken gewoon geschrapt worden want dan komen ze ten minste niet te laat op hun bestemming aan.
Zo gaat het al jaaaaaren dus de huidige malaise mag geen verrassing zijn.

dezakloper | 31-10-22 | 18:24

Toen een kaartje van een zitplaats naar een vervoersbewijs ging was dat al een rode vlag.

General Dripple | 31-10-22 | 18:23

De NS is al veertig jaar ellendig en onbetrouwbaar veevervoer.

Wijze uit het Oosten | 31-10-22 | 18:22

Afstand houden in de Coronarups!

Flightless bird | 31-10-22 | 18:21

hoe stuk kunnen we zijn als land...

peterTax | 31-10-22 | 18:20 | 4

Hoezo, ze worden toch niet gedwongen om in te stappen, net zoals dat vaccineren niet verplicht was?

Sinterbikske | 31-10-22 | 18:23
▼ 1 antwoord verborgen

Een trein, eigenlijk is er niets mis mee. Mits bereikbaar.

Een stilte coupe eerste klas, vroeger betaalde ik er graag voor. Lekker rustig lezen of werken. Maar de huidige mens wil overal telefoneren, en snapt het concept stilte coupe niet meer.

Of de nacht trein naar München of Perpignan, nog niet al te lang geleden ideaal. Tijdens de reis slapen. Dat gaat ook niet meer, vanwege alle vakantie paupers met een fles drank en een grote mond.

Ik neem wel een taxi.

Frau_Ferkel | 31-10-22 | 18:20 | 1

Doe ik ook altijd. Munchen-Perpignan, een luizige twaalf uurtjes met de taxi. Waar hebben we het over.

goedverstaander | 31-10-22 | 18:42

Ik vind het overdreven luxe met die stoeltjes. Als je die eruit kiepert kunnen er veel meer mensen in. En dat in deze tijd van enorme electriciteitsschaarste.

BobDobalina | 31-10-22 | 18:20 | 2

Net zoals die vliegveldbussen. 2 stoeltjes voor de mindervaliden en verder is het een leeg hok op wielen.

Kopieerapparaat | 31-10-22 | 18:26

Ecaxt. Heeft uw vrouw die stroomvretende vibo al in de kliko gebonjourd?

goedverstaander | 31-10-22 | 18:27

Als ze de beenruimte tussen de stoelen nu (iets) verkleinen, kunnen er makkelijk nog en paar stoelen bij.

ikhebgeenflauwidee | 31-10-22 | 18:20 | 1

Jij bent 1.57 m. lang? Man, twee van die darmen als ik tegenover elkaar en het is al onbedoeld (en ongewild) voetje vrijen.

Wayfaring stranger | 31-10-22 | 18:54

Let maar op. Over een paar jaar loopt er een robotconducteur door het gangpad. Vraag maar aan Jetten.

Plukkieplukkie | 31-10-22 | 18:19 | 2

"Uw plaatsbewijs of ik schiet", zo'n robot?

ikhebgeenflauwidee | 31-10-22 | 18:21

@ikhebgeenflauwidee | 31-10-22 | 18:21: nee. Schieten op asielzoekers is niet toegestaan. Ook niet als ze zonder kaartje in de trein zitten. Conducteur moet juist blij zijn dat ie geen klappen krijgt.

ZomaarEen | 31-10-22 | 18:34

Dat was tien, vijftien jaar terug niet anders in de spits.
Of staat met nu structureel zo?

PolBot | 31-10-22 | 18:19 | 1

Klopt, ik ben destijds eens flauwgevallen zonder te vallen, we stonden zo dicht op elkaar. Elke ochtend.
Kreeg er angst van en het was onveilig bij calamiteiten. Ik heb het idee dat het internet een stem geeft aan zaken die toen al speelden.
Overigens is dit denk ik alleen in de spits, ik heb onlangs nog wel prettig gereisd met de trein. Maar om zo elke dag naar je werk te moeten, is niet fijn.

letopuwzaak | 31-10-22 | 18:25

Eerst op Schouwen Duiveland toen Flakkee en nu Zeeuws Vlaanderen, waar ik kom te wonen zijn geen treinen ,laat staan comfortabele.

uisge baugh | 31-10-22 | 18:18 | 3

Kom morgen weer bij jou in de buurt, huisje van mijn opa bezoeken aan het Koegat, volgens mij bij jou om de hoek. Allerheiligen, kerkhof en dan trip down memory lane. Ga ook even kijken bij de Hedwigepolder. Zeeuws-Vlaanderen is zo mooi!

Sinterbikske | 31-10-22 | 18:35

Hulst had vroeger wel een station, via de waterstraat en Clinge naar België. Was een interessant stuk vroeger met de metaaldetector toen ik daar nog woonde.

Sinterbikske | 31-10-22 | 18:56

Varkens transport is comfortabeler.

MargauxGrandCru | 31-10-22 | 18:17

Op die eerste foto zie ik een ijsbeertje. Niets blijft die dieren ook bespaard.

Sinterbikske | 31-10-22 | 18:17

Ik ga comfortabel niet met de trein

Louter Leuter | 31-10-22 | 18:16

Hadden ze de NS-app maar moeten installeren, volgens de NS-reclame, dan hebben een scooter of fiets kunnen nemen en dan zou men meteen niet meer zo zuur kijken.

ikhebgeenflauwidee | 31-10-22 | 18:16

Het enige wat nog mist is wat lange leren jassen en een paar Duitse herders.

Sinterbikske | 31-10-22 | 18:14 | 2

Ik dacht dat het ingekleurde foto's waren.

Mr_Natural | 31-10-22 | 18:16

Maar die hebben de rit van hun leven.

Sinterbikske | 31-10-22 | 18:15

Die jongedame op de onderste foto heeft toch een zitplaats?!

ikhebgeenflauwidee | 31-10-22 | 18:13 | 3

Klopt, die krijg je als je zwanger bent (of dat beweert).

N3uk33nd | 31-10-22 | 18:18

@N3uk33nd | 31-10-22 | 18:18:
I would rather see a pregnant woman standing up on a bus, than a fat girl sitting down crying. - Jimmy Carr

skoftig | 31-10-22 | 18:31

Kleine problemen...
Over 100 jaar is iedereen (op de foto's) hartstikke dood.

hetmoetdanmaar | 31-10-22 | 18:11 | 1

Over 200 jaar ook.

VBO_B_Niveau | 31-10-22 | 18:21

Indiaanse toestanden hier.

Overigens is de reden van korte treinen dat er maar één conducteur beschikbaar is, dan mag hij niet langer zijn dan 6 rijtuigen.

Wattman | 31-10-22 | 18:11 | 5

@Louter Leuter | 31-10-22 | 18:19: heb je ook nog een mindere wederhelft? Ouwe viespeuk

PolBot | 31-10-22 | 18:21

Of Japans, mis alleen zo'n guy met witte handschoentjes om alles en iedereen nog wat meer op elkaar te duwen.

2tribes | 31-10-22 | 18:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je hier wat van vind ben je extreem rechts toch

Reageerdur | 31-10-22 | 18:11 | 4

Als je vindt dat er te weinig treinen rijden? Dat is tamelijk extreem rechts ja.

skoftig | 31-10-22 | 18:18

en een racistische klimaatontkenner

Boeddha18 | 31-10-22 | 18:30
▼ 1 antwoord verborgen

Vroeger reed er wel eens ééntje mee op het dak van de trein. Ging ook niet altijd goed. Gelukkig hoor je dat tegenwoordig niet meer.

SNAFU | 31-10-22 | 18:11 | 1

Nu wil er af en toe iemand op de rails staan in de hoop mee te kunnen met de sneltrein.

Ommezwaai | 31-10-22 | 18:14

Er zijn niet te weinig treinen, er zijn te veel mensen.

Mr_Natural | 31-10-22 | 18:10 | 1

En iedere dag wandelen er ongeveer 35 binnen die asiel, een huis, gratis geld en gratis vervoer eisen.

Ommezwaai | 31-10-22 | 18:11

Maar daar gaat een oud carrousel politicus van '66 drastische wijziging in aanbrengen.
Het CBR is namelijk ook al zo'n succes.

gemeentereiniging | 31-10-22 | 18:09 | 2

Pechtold heeft enige ervaring met het aanduwen en berijden van een lok en volgens Anne Lok zelf kwam hij altijd erg vroeg.

I.P standing up | 31-10-22 | 18:39

LOL

Remmersmaak1 | 31-10-22 | 18:47

Kunnen ze niet gewoon op het dak zitten en aan de buitenkant hangen zoals ze in andere landen wel durven? Weinig avontuurlijk allemaal zo.

BobDobalina | 31-10-22 | 18:09 | 2

U komt, zittend op het dak van de trein, rokend het station binnen.
Mag dat?

SNAFU | 31-10-22 | 18:13

@SNAFU | 31-10-22 | 18:13: Als je je hoofd dan iets te hoog houdt, kom je zeker rokend het station binnen.

Kopieerapparaat | 31-10-22 | 18:29

Dan ook maar niet meer betalen voor een rit? Morgen moet ik helaas wel met de trein. Ik zal vanavond om 20.00 even een paar minuten applaudisseren voor de NS. Voor de verpleegkundigen en verzorgenden in verpleeghuizen en thuiszorg was dat ook voldoende.

Nuuk | 31-10-22 | 18:07

Wij zijn het OV uit, de auto in.
En zelfs de bazen zijn het er mee eens.

MK27 | 31-10-22 | 18:07 | 1

Zelfs mijn assistente had dertig jaar geleden al een lease auto op de praktijk, wat voor werk doe je eigenlijk met zo een hondenbaan en een baas

Smoelensmid | 31-10-22 | 18:36

Wat fijn lekker met de trein. Over een maandje weer met een mondkapje voor extra geluk.

Hypno2050 | 31-10-22 | 18:07

Onrendabelen Vervoer aka OV. Als je daar mee reist verdien je alle ellende die je overkomt.

BoerKoekoek | 31-10-22 | 18:04 | 3

Gewoon altijd 1e klasse nemen...

Ommezwaai | 31-10-22 | 18:09

@Ommezwaai | 31-10-22 | 18:09: ja behalve dat die a) schaars zijn en b) vol zitten met tweedeklassers. Of dacht u dat de conducteur een controleronde doet als het zo druk is?

Mean Dean | 31-10-22 | 18:17

Op de snelweg meer vertraging en meer debielen. Gelukkig kan ik meestal fietsen.

Fedor Emelianenko | 31-10-22 | 19:50

Vroeger heette dat "halletje" het balkon. Maar je stond er net zo comfortabel...

plamoen | 31-10-22 | 18:03 | 1

Dat is in het jargon nog steeds het geval.

Kopieerapparaat | 31-10-22 | 18:20

Ja, reis ik eerste klas, staat er zo'n naar natte hond ruikende tweedeklasser naast mijn stoel mijn duurbetaalde zuurstof in te ademen. Schande...

tantesidonia | 31-10-22 | 18:03 | 2

Dit dus. Wie zijn die mensen?

Kopieerapparaat | 31-10-22 | 18:21

Ja, daar zal je Timmerfrans en Jetten nooit tegenkomen. Die zijn met het privé-vliegtuig hele belangrijke dingen voor ons aan het doen.

Michaela85 | 31-10-22 | 18:03

Volgens de NS is het veiliger om een conducteur zich door deze mensenmassa heen te laten persen en alle agressie die ontstaat door deze drukte te incasseren, dan langere treinen in te zetten....

Feynman | 31-10-22 | 18:02 | 2

De grap daarbij is dat die conducteurs helemaal de cabine niet uit komen. Die kruipen of achterin de cabine of voorin (mag niet). En dan zie je ze niet tot ze weer een keer moeten fluiten. Controleren is ook al optioneel geworden.
Maar goed: Personeel dat elkaar "rustig aan" wenst ipv een fijne dag, dan heb je de cultuur ook wel samengevat.

TheEgg | 31-10-22 | 18:11

Volgens mij is het veiliger (En gezelliger!) om naast de machinist te blijven zitten met een kop koffie, en anders wel om een sigaretje te roken op de W.C. en een beetje GeenStijl lezen op je mobieltje.

VBO_B_Niveau | 31-10-22 | 18:18

Wat een armoe

Bakje Friet | 31-10-22 | 18:02

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl