Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Koolmees landt op nest NS, Sigrid Kaag dolblij

Trrrrrrrrrrrrrrr tjikke tjikke tjikke tjikke KLIK! Baas van de NS!

Gefeliciteerd Wouter Koolmees! Nieuw Leiderschap Leugenaar Koolmees die u eigenlijk alleen nog kent van stiekem stoomlocomotiefje spelen en het aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan in de toeslagenaffaire is de nieuwe baas van de NS want zo werkt dat in een land met een verfrissende bestuurscultuur. Immers: "Wouter Koolmees heeft een bewezen staat van dienst als bestuurder die zaken voor elkaar krijgt." Haha ja echt wel. Aanstelling per 1 november en dat is precies op tijd voor het gezeik, want dan liggen er blaadjes op de rails en loopt alles bij de NS in de puree. De blijste vrouw van Nederland is Sigrid Kaag. In 1992 zat ze voor het laatst tussen het plebs in de trein, in de stinklucht van patatje joppie en bedorven mandarijn, en vanaf dat moment vond ze het tijd voor een eeuwigdurend lidmaatschap op dikke BMW met chauffeur. Maar uiteraard weet zij wel wat goed is voor de NS - haar partijgenoot. Nieuwe politiek, nieuwe bestuurscultuur. Succes Koolmees.

Social

Reaguursels

Inloggen

Koolmees is een van de weinige D66’ers die deugt, en dat bedoel ik niet woke. Prima keus. Ook Rotterdammer overigens, is uiteraard een pluspunt.

Nietdanjatoch | 10-10-22 | 23:13

Voor dit soort felicitaties is toch LinkedIn bedacht zodat je de rest van twitterend Nederland hier niet mee hoeft te vervelen?

2tribes | 10-10-22 | 21:47

Volgende D66 treinongeluk in vertraging.

funkyd | 10-10-22 | 20:23

Die dikke BMW kan net zo goed leeg rondrijden.

De Profundus | 10-10-22 | 19:29

Vanaf 1 november roken weer toegestaan in 1e Klasse coupé.

Spiderman1 | 10-10-22 | 19:22

In ieder geval wordt koolmees niet gehinderd door enige kennis van zaken

van Dam | 10-10-22 | 19:13

Het twitterbericht van Kaag sluit natuurlijk mooi aan op het eerdere artikel hier, www.geenstijl.nl/5167247/acm-terecht-...
Want ik kan me een heel goede voorstelling maken bij "snel, gemakkelijk en betaalbaar met de trein reizen", maar wat is "duurzaam met de trein reizen"?

Rhenium | 10-10-22 | 19:04

Ik heb over gekeken wat er de afgelopen jaren over Wouter Koolmees is gezegd op GeenStijl.
www.geenstijl.nl/search/?keyword=kool...
En daar stond werkelijk geen enkel positief woord tussen.
Maar hij stelt nooit kritische vragen, is trouw aan Sigrid Kaag en Mark Rutte en kan goed liegen en uit zijn nek lullen. En blijkbaar was dat het functieprofiel.

Osdorpertje | 10-10-22 | 19:02

Kaag als minister van Financiën feliciteert iemand die te hoogbetaalde baan bij het spoor krijgt. Wat? Zelfde partij? Je meent het! Waarom meldt ze niet die gay Palestijn die door soortgenoten van haar man is onthoofd? Andere partij? Je meent het!

dathoujetoch | 10-10-22 | 18:41

Toch niet die faalhaas Koolmees?! Ur kiddin me?!!!

Vladmydia | 10-10-22 | 18:30

Oh God. Oh God, oooohhwww GOD! Godverdomme. Ik ga een elektrische fiets kopen. Die dingen hebben een actieradius van 100 Heb ik me laten vertellen.

Sans Comique | 10-10-22 | 18:29

Geen vrouw met of zonder kleurtje? Dit kan toch niet anno 2022? Hoe komt onze minister van transport, ehh, milieu, nee eeh buitenlandse zaken, oh ja Financien hier nou bij?

dasechtgeenstijl | 10-10-22 | 18:19 | 1

Misschien identificeert Koolmees zich wel als vrouw met hyperpigmentatie. Zou echt heel modern zijn.

Kwakjeszalver | 10-10-22 | 18:31

Voor Mevr Excellentie Kaag is de trein betaalbaar. Voor de gewone Nederlander niet. Maar mevr Kaag rijdt ook niet met de trein. Ze kijkt wel uit.

thanseeuwen | 10-10-22 | 18:17

Fijn dat ze een vrouw van kleur voor zo'n top functie gevonden hebben!

Hans Kwalzan | 10-10-22 | 18:15

Net als Schiphol straks ook lange wachtrijen omdat er minder treinen zijn, en het personeel wegloopt wegens matige salariëring? Leeg mij politici kennen. Ze weten niets, kunnen niets en doen niets. Het enige dat Faalhaas bewezen heeft is dat hij zaken in de soep kan laten lopen.

Leffe Blonde | 10-10-22 | 18:12

Sinds wanneer is de NS duurzaam?
Per persoon per kilometer is het een van de grootste vervuilers in ons landje.

Boeloeboe | 10-10-22 | 18:12 | 1

en heeft u enig idee hoe vervuild die ballast onder het spoor is? dat laten we stilzwijgend het grondwater in sijpelen. ik denk dat we daar wat aan moeten doen. effe alles afgraven en saneren. Die paar miljard kan er ook nog wel vanaf.

laatmijmaareffe | 10-10-22 | 18:16

Blijft bijzonder. Wij van wc-eend vinden u van wc-eend heel erg geschikt voor wc-eend werk. Dit is reclame maken voor jezelf.
Waarom worden bedrijven gepolitiseerd?

donkieshot | 10-10-22 | 17:53

Tsjoek tsjoek de banentrein rijdt vrolijk verder!

Cunts-en-kitsch | 10-10-22 | 17:27 | 3

En de bonus wagon hangt er achter

Jacktheflipper | 10-10-22 | 17:44

Wat zouden ze anders moeten doen met die afgeschreven politici? Ik heb zo'n vermoeden dat het privatiseren van overheidsbedrijven vroeger een mogelijkheid was om alle politici een kans op een baan te geven als ze moesten vertrekken nadat ze enorm gefaald hadden. Dan zou je ze dus niet bij een overheidsbedrijf neer kunnen zetten, dus wat is er gebeurt? Ze privatiseren een hoop, en voilà, alle politici kunnen verder gaan met niks kunnen tegen een riant salaris wat door de bevolking betaald wordt. Of het nu belastinggeld is of het rechtsstreeks uit de zak van de bevolking komt, je betaald het toch.

brie-de-penis | 10-10-22 | 18:07

@brie-de-penis | 10-10-22 | 18:07: Het idee van een overheid is natuurlijk in de basis dat iedereen wat geeft, iedereen ook terugkrijgt. Achterhaald als je er goed over nadenkt. Helaas.

Cunts-en-kitsch | 10-10-22 | 18:24

Het gebruik van "snel, gemakkelijk, betaalbaar én duurzaam" in 1 zin zegt al weer heel veel.

Expert Homo | 10-10-22 | 17:24 | 3

Ha ja ik las er overheen. Het is maar goed dat D66 zo accuraat is met opsommingen.

Cunts-en-kitsch | 10-10-22 | 17:27

Duidelijk een uitspraak van een persoon die al jaaaaaaren niet meer met de trein heeft gereisd.

MK27 | 10-10-22 | 17:32

Het is precies in 1 zin wat de NS vooral NIET is.

laatmijmaareffe | 10-10-22 | 18:19

Eindelijk eens een D66'er die een topbaantje krijgt, na al die PVV'ers.

Gerf | 10-10-22 | 17:19 | 4

maar krijgt straks de topbaan op Schiphol, in de tribale samenleving van Sigrid is het je plicht om baantjes voor clanleden te regelen als je de mogelijkheden hebt, dat is hun cultuur, zo werkt dat in Gaza en Kosovo ook.

vranac | 10-10-22 | 21:08
▼ 1 antwoord verborgen

Zijn stilzwijgen voor de de parlementaire enquêtecommissie over het toeslagen schandaal waar hij verantwoordelijk voor was is dus afgekocht door hem een beaatje te geven die buiten de Balkenende norm valt. De gebruikelijke “liberale/progressieve” netwerk corruptie dus.

Snap_het_ook_niet | 10-10-22 | 17:10

Ach Sigrid, ga toch weg met je 'duurzaam'. Ik kots van dat woord. En betaalbaar is de trein allang niet meer.

Toos Bevergeil | 10-10-22 | 17:09 | 1

Van duurzaam blijft alleen duur over aangezien politici toch voor meer dan 50% liegen klopt dat ook wel.

brie-de-penis | 10-10-22 | 18:08

Een Dedain66'er als directeur van de NS... er rijden dus binnenkort nog minder treinen, losse kaartverkoop gaat er binnen een jaar uit, en de abonnementen worden binnen twee jaar twee keer zo duur.

Zo maar een voorspelling, en twee van de drie gaan uitkomen, want overal waar een D66 er zich er mee bemoeit eindigt het in een spoor van verwoesting.

me163komet | 10-10-22 | 17:09 | 2

"er rijden dus binnenkort nog minder treinen, losse kaartverkoop gaat er binnen een jaar uit, en de abonnementen worden binnen twee jaar twee keer zo duur."

Dan rijden ze toch maar Tesla?
- Sieg Marie Kaag

Graaf_van_Hogendorp | 10-10-22 | 17:20

Ja de verwoesting gaat maar door op alle fronten. Waar d66 verschijnt is het ellende. Geen kennis van zaken alleen dédain over een casus.

foxhunter | 10-10-22 | 23:45

Een voorbeeld. Directeur Robert van Overdijk verruilde Brabanthallen voor circuit Zandvoort. Heeft zich daarvoor ook altijd bezig gehouden met evenementen. Wat hij bij Zandvoort heeft klaar gespeeld is klasse. Ook ik dacht dat het bij Zandvoort een puinhoop zou worden. De juiste man op de juiste plaats.
Wat we hier nu bij de NS weer zien is zoals het niet moet. De drive is er niet en er staat bij die politici amper iets op het spel.

Quattro Stagioni | 10-10-22 | 17:02

Voor een iemand van 25 jaar wordt jarenlange ervaring geëist als hij/zij solliciteert.
Voor belangrijke functies wordt vooral géén kennis en ervaring geëist. Dan is het belangrijk dat je in de politiek jarenlang niets hebt bereikt. Vroeger waren het vooral het CDA en de PvdA die dit soort streken leverden. Nu heeft pseudo- keizerin Kaag in haar eentje die rol overgenomen.
Het is intriest dat al die mensen, die hart voor de zaak hebben, steeds weer worden opgezadeld met compleet incompetente ex politici.
Elke dag sta ik weer verbaasd te kijken naar Haagse Kaasstolp. Mevrouw van der Plas die verliefd is op Johan Remkens. Jesse Klaver die de boeren dom vindt. Alle politici die de toon van Johan Remkes bewierroken. Vrouwelijke ministers die wel of niet hun haren afknippen. Of mevrouw Arib wel of niet deugd. Mevrouw Bromet, die in de gatten kreeg dat de energie toch wel erg duur is geworden. Slechts een beperkte greep uit hetgeen de laatste dagen aan het volk voorbij is getrokken.
Ik probeer zoveel de NPO talkshows en radio te mijden en toch komt dagelijks deze schandalige waanzin bij mij binnen.

Check-zei-de-Gek | 10-10-22 | 16:57

Weer een D66-er op een sleutelpositie. Zelfs al hebben ze na de volgende verkiezingen geen zetel meer, dan nog zijn ze supermachtig.

McSnor | 10-10-22 | 16:56 | 2

U heeft blijkbaar de ontwikkeling van de PvdA gemist. Begon als volkspartij, eindigde als uitzendbureau voor het baantjescarrousel.

Graaf_van_Hogendorp | 10-10-22 | 17:19

@Graaf_van_Hogendorp | 10-10-22 | 17:19: En hoeven nu alleen nog maar een rampzalig voorstel in de Eerste Kamer aan een meerderheid te helpen en het burgemeesterschap van Eindhoven wordt ze in de schoot geworpen. Calculeert, verworpenen der aarde!

MAD1950 | 10-10-22 | 17:55

Volgende crisis in de maak...

Pa Nadol | 10-10-22 | 16:55

Het enige dat hij met het spoor te maken heeft is het spoor van ellende dat hij overal waar hij komt achterlaat.

Tiscali-2 | 10-10-22 | 16:53

In Nederland hebben we toch geen corruptie? Wij niet toch? Jobs for the d666 boys... dat mag uiteraard wel. Ja toch? Niet dan?

Louter Leuter | 10-10-22 | 16:49 | 2

Tenzij als je Richard de Mos heet, dan ben je echt heel corrupt en komt er een onderzoek van het OM.

Met.de.zuiderzon | 10-10-22 | 21:10

Wil er iemand trouwens nog een banaan?

Met.de.zuiderzon | 10-10-22 | 21:11

Och jee, weer een puinhoop creëren D66(6)-er op een topfunctie.
Van de Toeslagaffaire maakte dit figuur een nog grotere puinzooi.
Hij klaagde over een aantal Kamerleden van coalitiefracties: hun kritiek droeg volgens Koolmees niet bij aan het vinden van een oplossing voor de toeslagenaffaire.
Op 10 januari 2022 beëindigde Koolmees zijn politieke carrière en hield hij vakantie met Wachtgeld.
Nu wordt hij toppertje bij NS (net als d666-er collega Roger van Boxtel): veelgeschreeuw, weinig wol.
O ja die treinen blijven NIET OP TIJD rijden, zoals de laatste jaren al gebruikelijk is.

Informateur

MK27 | 10-10-22 | 16:42

Had het voor de deugpunten voor de totale diversiteit het niet een mens moeten zijn dat menstrueert, non binair is, tussentijdse transgender en met een enorme lul?
Of is dat weer teveel gevraagd.

Oh ja, en met een kleurtje natuurlijk…..

ALT130_2 | 10-10-22 | 16:42

Hahahaha, de NS was al pré- terminaal. Pré kan er nu wel vanaf

pibasso | 10-10-22 | 16:36

Fred Teeven werd tenminste buschauffeur, Koolmees had ook gewoon bestuurder, machinist kunnen worden. Rogier van Boxtel was ook al van D66 en tot 2 jaar terug de baas van de NS, geen wonder dat het zo'n puinhoop bij de NS is elke keer.

Wattman | 10-10-22 | 16:31 | 3

Fred Teeven is buschauffeur met behoud van wachtgeld.

de IJsman | 10-10-22 | 16:54

@de IJsman | 10-10-22 | 16:54: Haltegeld, in zijn geval.

wijsvinger | 10-10-22 | 17:11

Teeven is een 1 dag pag week buschauffeur, voor de rest schnabbelt hij ook in allerhande besturen.

Japannert | 10-10-22 | 20:03

Als het hier zo door gaat zoals het nu gaat, dan heb ik binnenkort ook mijn dikke verdiende BMW met chauffeur hoewel ik eigenlijk wil doorsparen voor een sjieke Jaguar. Laat iedereen maar de th*ph*s krijgen en vooral een aflaat kopen.

aflaatverkoper | 10-10-22 | 16:29 | 1

Eigenlijk is een BMW als rijders auto zonder chauffeur veel fijner, het is geen Mercedes;)

Smoelensmid | 10-10-22 | 17:46

Je mag niet eens roken in de trein zal meneer wel geen last van hebben komt nooit in een trein heeft een auto met chauffeur.
Die andere creep van D 66, zijn voorganger met die krulletjes rookte ook en ging af en toe een stukkie met de trein rest met de auto met chauffeur.

Uw Verzekeringsadvis | 10-10-22 | 16:29

En ik maar denken dat de minister van verkeer en zo over de NS ging, maar dat blijkt dus Financiën te zijn. Vreemd.

Koning Willy | 10-10-22 | 16:28 | 1

Vanwege de bodemloze put?

Nuchternederland | 10-10-22 | 16:46

Altijd benieuwd wat zo'n ex politicus nu voor meerwaarde heeft voor een bedrijf.
CBR, Schiphol, KLM enz zijn die echt beter door hun inbreng geworden?

MorgenEenAnder | 10-10-22 | 16:16 | 3

Cora van Nieuwenhuizen harkt 2,5 ton voor een parttime baantje naar binnen op basis van haar enige kwalificatie: haar adressenboekje.

Koolmees heb ik weliswaar een paar tandjes hoger zitten qua capaciteiten maar uiteindelijk is het natuurlijk ook de kruiwagen en zijn netwerk die hem op deze plek brengt.

_pacman_ | 10-10-22 | 16:22

Aangezien de baantjescaroussel alleen voor politici van bijzonder laag allooi en beperkte kunne is bedoeld, gaat het die bedrijven niet om een briljant plan.
Het gaat ze puur om de connecties. Figuren als Koolmees, Benschop, Pechtold, etc zijn nuttig voor een bedrijf omdat ze tegen de macht schurken.

Dandruff | 10-10-22 | 16:27

@_pacman_ | 10-10-22 | 16:22: ik ook. Koolmees kan wel iets. Of hij dat bij NS ook kan, is afwachten. Hij was wel een van de weinige in Rutte III die competent en bekwaam was.

Bataafje | 10-10-22 | 17:26

De baantjes carroussel rolodex stopte vandaag bij de K van Koolmees. Benieuwd waar deze de volgende keer stopt.

EmilioEsteves | 10-10-22 | 16:10

Joppie saus = Goor

MorgenEenAnder | 10-10-22 | 16:17

Het zweet van sommige mensen ruikt naar Joppiesaus.

Mr_Natural | 10-10-22 | 16:21

Studeerde sociale en institutionele economie.

Heb je dan ook verstand van treinen?

Als die bestuurskunde- en economiestudies in het school-management (vroeger noemden ze dat bestuur) en verzorgingsinstellingen-management gaat doorgaans niet zo geweldig. Ze snappen niet waar ze werken, eigenlijk. Alles moet met geld worden geregeld, denken dat alles een bedrijf moet worden.

Docenten en verpleegkundigen worden er helemaal somber van en stoppen ermee.
Waarom zou dat bij de NS wel werken dan?

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 16:03 | 3

Voordat ie door de mand valt heeft ie vast alweer een functie elders.

Spring Bruissteen | 10-10-22 | 16:08

@Spring Bruissteen | 10-10-22 | 16:08:
Eigenlijk zou je pas een bonus of 'transitie-vergoeding' (ze verzinnen wat woorden) moeten krijgen op zo'n lange termijn dat de effecten van je beslissingen duidelijk aanwezig zijn.

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 16:10

@Spring Bruissteen | 10-10-22 | 16:08:

Dat dus. Het zijn fop-jobhoppers. Zolang ze geen klap uitvoeren gaat er niks fout. Benschop had pech dat de pleuris uitbrak voor hij op zijn volgende stoeltje zat.

Dandruff | 10-10-22 | 16:29

Joehoe, weer een vriendje op een mooie post gekregen. Dat zo'n Kaag dat ook gewoon zonder schaamte zit te twitteren...

Hommel | 10-10-22 | 16:03 | 1

Schaamte is voor plebs. Mensen als u en ik.

F. Jacobse | 10-10-22 | 16:05

Zijn eerste belangrijke maatregel wordt een rookcoupé, kan Derksen ook weer met de trein.

uisge baugh | 10-10-22 | 16:02

Nou en. Koolmees is één van de, zo niet dé, beste ministers van Rutte III. Buitengewoon kundige man. Eén van de weinige D66-ers waar ik écht over te spreken ben. Ik had hem veel liever gezien op Financiën dan Kaag.

de IJsman | 10-10-22 | 16:01 | 3

En hij is ook zo integer hè. Kuch.

Spring Bruissteen | 10-10-22 | 16:02

Heel veel deskundigen vinden dat de pensioenwet van Koolmees ronduit slecht is. Veel beleggen in staatsschuld en nauwelijks in aandelen. Dat doet geen enkel pensioenfonds. Er wordt ook niks meer beloofd aan werknemers in de nieuwe pensioenwet. Fijn dat u het zo’n leuke man vindt.

HoniSoit | 10-10-22 | 16:13

@HoniSoit | 10-10-22 | 16:13: Juistem met die kl*te wet is hij 4 jaar bezig geweest, gaat niks worden.

Uw Verzekeringsadvis | 10-10-22 | 16:30

Iets met een organenkwestie en een bewindspersoon die niet kon stemmen omdat zijn trein vertraging had.

Even kijken, hoe zat dat ook al weer...

Jos Tiebent | 10-10-22 | 16:01
-weggejorist-
hxl | 10-10-22 | 15:55

Laten het nou net verdwaalde koolmeesjes zijn die het meest tegen de voorruit van de haastige machinisten vliegen.

Go go go D66!! En rap een beetje!

Jos Tiebent | 10-10-22 | 15:54

En daar hebben we de volgende publieke voorziening die door D66 naar de kloten geholpen gaat worden. Gaat lekker jongens..!

Croisantneuf | 10-10-22 | 15:52 | 1

Ja, dat gaat lekker. Alhoewel Die faalgast van Schiphol v/d pvda was.

bqbq | 10-10-22 | 16:03

Het gaat er niet om wat je kunt.

Maar om wie je kent…

Wijze uit het Oosten | 10-10-22 | 15:51 | 1

Cunt?

uisge baugh | 10-10-22 | 16:03

Afscheid met gouden handdruk in 3... 2... 1...

Trekhaas | 10-10-22 | 15:51 | 2

En op naar de volgende baan.
CvdK? Of CBR of één van de vele andere semi-overheidsclubjes.

2voor12 | 10-10-22 | 15:57

Netje afgekeurde pinda's kan hij krijgen. Ik heb er al een paar opgehangen.

wijsvinger | 10-10-22 | 15:58

Volgens de peilingen stemt meer dan 90% van de bevolking niet op D66, maar toch worden ze keer op keer in staat gesteld alles kapot te maken.
De rechtsspraak, de Publieke Omroep en nu de NS, overal zetten ze hun klauwen in en vernielen ze het.

spanarchist | 10-10-22 | 15:50 | 2

Nog nooit hebben zo weinigen het voor zo velen verpest.

Mr_Natural | 10-10-22 | 15:54

Bij gebrek aan beter. Niemand anders biedt zich aan.

inCol | 10-10-22 | 17:31

Moeilijke job, je hebt te maken met miljoenen dwarsliggers.

Mr_Natural | 10-10-22 | 15:50 | 1

Maar wie heeft er stiekum de bovenleiding?

klimgek | 10-10-22 | 21:26

Kap sowieso eens met al die ingewikkelde structuren en acties. Reis je zo laat maar niet in weekend of juist wel, met dit of dat product heb je zoveel korting maar niet met een actie en neem je een kind mee laad dan een gratis product dan krijgt je kind zoveel korting of een railrunner maar niet in combinatie,,, waaaattttttt gewoon 1 prijs en maak dat goedkoop. Zoals dat hoort. Als het in de spits druk is, moet je gewoon meer treinen inzetten, niet mensen "motiveren" om op een andere tijd te gaan reizen. Ik ben trouwens wel beschikbaar als nieuwe topman.

John McClane | 10-10-22 | 15:50 | 2

Dit. Eigenlijk werkt het dus precies zo als de belastingdienst. Eerst te veel betalen en alleen de lui die tijd genoeg hebben om alle toeslagjes, kortingen en regelingen door te lezen en toe te passen krijgen weer een beetje terug. Waarna ze nog steeds teveel betalen maar dat is dan weer puntje twee.

elfenstein | 10-10-22 | 15:56

@elfenstein | 10-10-22 | 15:56: ja precies, dat vergat ik nog in al mijn hysterie: als je gewoon effe een kaartje koopt, wordt je vrijwel altijd genaaid. Lekker eerlijk en transparant hoor.

John McClane | 10-10-22 | 16:10

Ik had begrepen dat ze bij de ns op zoek waren naar machinisten en conducteurs maar mánagers ?

pa_niek | 10-10-22 | 15:50

Echt een 2e klasse bestuurder.

Ruimedenker | 10-10-22 | 15:50

Nu nog (ik hoop het niet) Pechtold naar Schiphol en D666 heeft op gebied van vervoer de touwtjes in handen.....

Nico_the_Sparrow | 10-10-22 | 15:49

De old-boys kast is weer eens open getrokken en er is er weer een uitgekomen. Het is weer gelukt om een partijvriendje een lucratief baantje toe te schuiven. Als het volk niet ingrijpt zal het altijd zo blijven doorgaan.

Therapietje | 10-10-22 | 15:48

Nou NS-ers, sta hier nou eens tegenop. Ik weet toevallig dat jullie werkelijk hart voor de zaak hebben, en jullie krijgen de ene nitwit na de andere in jullie maag gesplitst. Zeg er nou zelf ook eens wat van.

John McClane | 10-10-22 | 15:45

Er zit een luchtje aan de wissel.

Ruimedenker | 10-10-22 | 15:44 | 7

Nou maar hopen dat ie op het rechte spoor blijft

Blablabla | 10-10-22 | 15:52

Dit zal echt eindigen op een dood spoor.

ViaNova | 10-10-22 | 15:53

Maar hopen dat hij overweg kan met deze verantwoordelijkheid

Trekhaas | 10-10-22 | 16:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Zorg er allereerst voor dat de treinen weer eens goed worden schoongemaakt! Sopje over het meubilair, vuilnisbakken ontsmetten en ramen lappen. Dan kunnen we ook weer zonder inspectie van de zetels gaan zitten. Dit brengt me op het 2e punt.

Zorg voor voldoende materieel en zitplaatsen. De treinreis staan is niet prettig, zeker niet gezien de kosten voor een kaartje, mijn 3e punt.

Maak de prijs -kwaliteit reëel. Kwaliteit brengt me op het 4e punt.

Verbeter de kwaliteit. Stilte coupé? Top! Zorg dat mensen het concept begrijpen en er naar handelen.

Puntje 5: Handhaving.
Zet op zijn minst weer conducteurs in de trein. Nog liever, haal de spoorwegpolitie terug. Zichtbaar aanwezig op het perron en in de treinen om rust en orde te herstellen.

Print dit lijstje uit. Als je dit voor elkaar krijgt, ben je de beste.

Roos | 10-10-22 | 15:44 | 4

Ik denk dat hij door de slinkse felicitatie direct aan het werk gaat om dit te verwezenlijken, Roos. Vooral dat sopje zie ik persoonlijk erg zitten.

letopuwzaak | 10-10-22 | 15:51

@letopuwzaak | 10-10-22 | 15:51: lol! Als je geen smetvrees hebt, krijg je die vanzelf in de trein. De Duitse treinen die op sommige trajecten rijden zijn aanzienlijk schoner. Het bestaat dus wel. ;-)

Roos | 10-10-22 | 15:56

@Roos | 10-10-22 | 15:56:
Ik zou best (met medische handschoentjes) even door zo'n trein willen gaan haha. Behalve het toilet. Dat zie ik als een soort radioactief gebied. Hoe doen ze dat in Duitsland en waarom lukt het daar wel?

letopuwzaak | 10-10-22 | 16:23
▼ 1 antwoord verborgen

De laatste keer dat ik met de trein ben geweest was in 2020 op skivakantie naar Tignes. Was perfect. Half 9 vertrokken vanuit Brussel Zuid. Om half 10 begonnen met Duveltjes drinken met de Vlaamse buren aan de andere kant van het gangpad.

JJMS | 10-10-22 | 15:44

Wat een bericut weer van DE HEKS iedereen moet met de trein kunnen zegt ze daarin! Nou bij ons rijdt geen trein, als je al eens wilt, moet je eerst met de auto, om vervolgens 2uur te moeten staan. Als je toch al in de auto zit kun je beter doorrijden, is ook nog eens beduidend goedkoper.

Sokop | 10-10-22 | 15:44

Niet echt netjes van Sieg om Koolmees met een kus des doods al voor hij begint op zo'n achterstand te plaatsen. Had dan gewoon niets gezegd of een watsapje gestuurd.

HerzlichWillkommen | 10-10-22 | 15:43

Is dit nu zo een voorbeeld van die baantjescaroussel die niet bestaat?

Mokum Kosher | 10-10-22 | 15:42 | 1

Volgens wie bestaat die niet dan?

small_town_dude | 10-10-22 | 15:46

Benieuwd hoe lang het duurt voor hij ontspoord...

Nuchtere_Tukker | 10-10-22 | 15:41 | 4

Langer dan u nodig had om uw tegel aan het eind volledig van de rails te laten lopen.

elfenstein | 10-10-22 | 15:44

Is niet de domste 666-er maar je blijft je verbazen dat al die baantjes naar de vriendenclubjes gaan, dit land kan beter.

hagelkruis | 10-10-22 | 15:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik las dat Sigrid, Koolmees feliciteerde met zijn benoeming als ceo van de bezemsteellijn.
Dat had pas een grote vlucht genomen.
Allemaal mislukkelingen op posten die er toe doen.
Wat zal deze kwast weer op zijn conto gestort krijgen in het kader van kennis en kunde.
De zoveelste nitwit.
Ik las dat zijn voorganger, een truus was die naar de KLM was heengezonden.
Die zal daar ook geen vaasje kunnen breken.

Zitvlak | 10-10-22 | 15:41

Waar slaat dat 'duurzaam' op in die tweet van Kaag? Snel, gemakkelijk en betaalbaar lijkt me voldoende. Sinds wanneer was reizen met de trein NIET duurzaam?

small_town_dude | 10-10-22 | 15:41 | 1

100 jaar geleden.

JJMS | 10-10-22 | 15:47

Net als bij Schiphol moet je hier een logistiek manager opzetten. Deze man wordt net zo'n ramp als Benschop.

Zwizalletju | 10-10-22 | 15:37 | 1

Rijen tot buiten het station om met de trein mee te mogen.
Treinen die worden geannuleerd om de drukte in te dammen.

Osdorpertje | 10-10-22 | 15:44

The white witch rules.....

Troyan horse | 10-10-22 | 15:37
-weggejorist-
2voor12 | 10-10-22 | 15:36 | 1

Iedereen in Nederland moet... Daar zit hem het probleem.

Gummarus | 10-10-22 | 15:35 | 1

Is toch prima? Iedereen moet met de trein 'kunnen' reizen. Het hoeft niet.
Het wordt een ander verhaal als ze gaat lopen roeptoeteren dat iedereen met de trein moet reizen.

naglfar | 10-10-22 | 15:43

nul ervaring in de logistiek, bedrijfsleven, vastgoedbeheer&onderhoud, vervoerssector of enige ervaring met klantgerichtheid.
a nobrainer. De man voor de job!

zuurtjeregen | 10-10-22 | 15:34

Afgelopen donderdag was er nog even een bespreking tussen Koolmees en de D66 top. Koolmees moest met een vertraagde trein naar Den Haag, zo vertellen betrouwbare bronnen mij.

El Rico Grande | 10-10-22 | 15:34

De oprotbonus ligt al klaar.

van stampij | 10-10-22 | 15:32

Ze schamen zich er niet eens voor dat ze op posities komen vanwege hun politieke kleur en niet vanwege hun kennis en kunde.

2voor12 | 10-10-22 | 15:31 | 1

En het maakt straks niet uit wie er in de regering zit. Alle belangrijke/publieke posten worden bepersoond door d66'ers.

naglfar | 10-10-22 | 15:45

Het houdt niet op, niet vanzelf. We zijn hier net zo corrupt als in Oekraïne, alleen noemen wij het politiek.

rman | 10-10-22 | 15:30

-hautain toontje aan-
wie zijn toch die mensen die vrijwillig in een overvolle dampende trein met hoestende en rochelende plebs zich van a naar b verplaatsen
-hautain toontje uit-

Baron_von_Rijswijck | 10-10-22 | 15:28 | 3

Ik dacht dat een baron ALTIJD een hautain toontje had?

dekruidenier | 10-10-22 | 15:52

Ach, vervelend te horen meneer de baron, dus voor u geen zwijnenjacht nu met de Oranjes?

dekruidenier | 10-10-22 | 16:01

En weer een D'666 smurf prominent in de baantjescarrousel. Ben ik effe blij dat ik niet van het Onrendabelen Vervoer onderdeel dat NS heet afhankelijk ben.

Grijskijkert | 10-10-22 | 15:28

Nobel streven. Misschien Wouter eens op werkbezoek laten meekijken hoe ze het in het oosten doen. Op 1 of andere manier lukt het daar prima en hier niet.

Theodorus.Goldbach | 10-10-22 | 15:28 | 3

Het Oosten? Ik denk dat u iets specifieker moet zijn, de laatste beelden van een trein in het oosten waren niet heel opbeurend. U bedoelt Duitsland, zie mijn eerdere tegeltje bij Leptob.

elfenstein | 10-10-22 | 15:41

Koolmees op een trein naar het oosten zetten, da’a wel erg cru.

Lubbberrtt | 10-10-22 | 15:42

@Lubbberrt: naar het westen rijd je zo de zee in!

dekruidenier | 10-10-22 | 15:56

De trein moet 'snel, gemakkelijk, betaalbaar én duurzaam' zijn;
volgens mij is dat alleen in Utopia zo, hier is het géén van vieren.

CLoVis | 10-10-22 | 15:25 | 1

Aha! Sprookjes! In dergelijke sferen bevindt ze zich. Volstrekt gederealiseerd (gederailleerd, geserangeerd, klinkt anders...).

nobodiesunmighty | 10-10-22 | 15:39

Wat mij bevreemd is dat geen van die (ex) bestuurders die deze lucratieve baantjes accepteren voor de eer bedanken omdat er nog zo iets als integriteit bestaat en hij/zij weinig afweet van wat de functie behelst en vindt dat deze functie enkel met een open sollicitatie vervuld zou moeten worden. Open voor elke burger met kennis van zaken. Is die bovenlaag met Kaag als akela waar Koolmees in mee mag doen dermate verrot dat het ze ontgaat? Men zou zich moeten generen. Of is de hersenrot daarvoor al in een ver stadium?

forecastle | 10-10-22 | 15:25 | 4

Integriteit? Zodra je ergens bestuurder (m/v/x/vul in...) geweest bent is dat het eerste dat je vergeet. Dus ze vinden het zeker niet genant.

ALT130_2 | 10-10-22 | 15:37

@ALT130_2 | 10-10-22 | 15:37: Maar als ze nu cursussen heeft gehad in integriteit, dan ben je toch gecertificeerd integer?

nobodiesunmighty | 10-10-22 | 15:40
▼ 1 antwoord verborgen

Snel?
Gemakkelijk?
Betaalbaar?
Duurzaam?
Het is wel duidelijk dat mevrouw Kaag nog nooit met de trein heeft gereisd.
#weer zo'n politieke benoeming
#was op Schiphol ook zo'n succes door het te laten leiden door een ex-politicus

Osdorpertje | 10-10-22 | 15:24

37 Likes in anderhalf uur, wat is ze toch populair.

Mr_Natural | 10-10-22 | 15:24 | 1

Is de schuld van Elon Musk. Ligt niet aan haar.

Sjeintje | 10-10-22 | 15:26

Die tweet van Kaag ook joh, hebben ze bij D'66 een wedstrijdje of zo? Wie kan de meeste platitudes en buzzwords kwijt in 280 tekens. Voor zover Koolmees het niet wist, zal het hem nu wel duidelijk zijn dat ze een bloedhekel aan hem heeft.

Blauwpetje | 10-10-22 | 15:23

Wouter is net op tijd voor de vermaledijde herfstblaadjes.

bitterpete | 10-10-22 | 15:22

Stop in elk geval met die rare privatisering-achtige onzin als er toch geen echte concurrentie mogelijk is.
Het enige resultaat is dat ze gaan bezuinigen op onderhoud met als gevolg een prima financieel jaar, maar met verborgen kosten, want kapot is kapot.
En wat later komt de ellende: de korte treinen en veel storingen.

De treinen zijn kort vanwege personeelstekort.
Tuurlijk joh.

De oudgedienden bij Pro-rail staan er hoofdschuddend bij te kijken. Die hebben het al lang opgegeven er nog iets van te zeggen.

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 15:22

Joppiesaus is pas in 2002 ontwikkeld.

Ontopic. Zegt weer zoveel dat iemand of diens woordvoerder het nodig vindt om openbaar iemand te feliciteren met een nieuwe baan. Als ik een kennis of vriend wil feliciteren, dan stuur ik die persoon zelf een persoonlijk bericht of neem contact op ipv het op een digitaal dorpsplein uit te roepen.

Quantum Suicide | 10-10-22 | 15:21 | 1

Sigrid was haar tijd voor.

Xbitt | 10-10-22 | 15:24

Koolmees is wel een capabele man. Liever hij dan één of andere FvD-er, die besluit om alle treinen naar het Oosten te laten rijden.

Après toi | 10-10-22 | 15:19 | 5

in 40 45 waren de treinen naar het oosten nooit te laat

van Dam | 10-10-22 | 15:27

@van Dam | 10-10-22 | 15:27:
Dat zeiden ze dan wel, maar niemand die even op z'n horloge keek of het wel klopte.

elfenstein | 10-10-22 | 15:38

Capabele d66'ers kunnen ook postbode worden.

Jos Tiebent | 10-10-22 | 15:57
▼ 2 antwoorden verborgen

SDG Transport, ook weer in goede handen bij WEF66.

de7derechter | 10-10-22 | 15:19

Ik vind het mooi, de BV Nederland kan mensen met nul ervaring of kwaliteit, bedrijven laten aansturen of ministeries. Hugo de Jonge docent, is ineens Cum laude afgestudeerd om VWS aan te sturen. Vervolgens blijkt het toch makelaardij leuk te vinden en zie daar, dat kan hij ook.

Koolmees precies hetzelfde, heeft economie gestudeerd, toen even gekeken bij het Sociale Zaken en Werkgelegenheid, daarna financieen en is nu ineens President van de NS. Wat een knappe gozer is het toch ook die Wouter en eigenlijk al die figuren daar in Den Haag. Alles kunners!

swagmachine | 10-10-22 | 15:18

Weer een D66 er bediend via de baantjescarrousel. Nu nog het kereltje directeur van Schiphol maken. Wat een vieze kliek is het toch.

Sieg Hein | 10-10-22 | 15:18

De NoService is 100% een staatsbedrijf.

Toch kiest het ervoor de treinen in een sale & lease back constructie te misbruiken om minder belasting te betalen in Ierland.

Ja u leest het goed. De NS betaalt dan over het bezit en explotatie GEEN belasting in Nederland, en minder belasting in Ierland. Dit deden ze vanaf 1999 tot 2019. nl.wikipedia.org/wiki/NS_Financial_Se... Twintig jaar.

Je kan ook broekzak/vestzak alles in Nederland betalen, dan krijgt Ierland niets.

Dat zulke fiscale stappen niet door onze regenten doorzien worden, zegt veel.

Feynman | 10-10-22 | 15:17

En die moet gaan oplossen dat er ineens wel machinisten en conducteurs er komen voor hetzelfde lage loon en met alle agressie waarmee ze te maken hebben van o.a. groepjes """jongeren"" en veiligelandiërs? Zorg dan eerst ervoor dat er vanuit het leger een enorme groep goed bewapende spoorwegpolitie komt zou ik aanraden.

En zorg dat prorail partner genoeg en goed betaald personeel heeft anders ligt de boel daar weer eens plat met hun systeem?

Jan, Leiden | 10-10-22 | 15:17

Het zal ongeveer 1992 zijn geweest dat ik met een maat in de trein zat, een beetje bezopen, met beiden een sixpack bier en een beker perzik yoghurt. Toen al was het afvakbakje onder het kleine tafelachtige plankje aan de wand veuls te klein.

Leptob | 10-10-22 | 15:17 | 7

@Leptob | 10-10-22 | 15:43:
Net terug uit Griekenland, lekker cheap met Air Serbia. Nog steeds vele malen prettiger reizen dan met de trein van Amsterdam naar Enschede. Hoe moeilijk is het?

elfenstein | 10-10-22 | 15:47

@elfenstein | 10-10-22 | 15:36: Het optimistische antwoord hierop is: eerst zien, dan geloven. Het realistische antwoord is dat hij er uiteraard alleen voor zichzelf zit en om er een aantal jaren een vorstelijk salaris te ontvangen.

staat het bier koud? | 10-10-22 | 15:53

Ja, die dingen zijn echt niet berekend op de hoeveelheid kots die je kunt produceren na een sixpack bier en een beker yoghurt.

UnderTheDevil | 10-10-22 | 16:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Baantjes carrousel. Ik hoor het zo voorbij komen. Al die waardeloze kneuzen die eruit geflikkerd zijn komen op sleutel posities terecht om het verder te verwaarlozen totdat er een hoopje as overblijft. En wie mag er strakjes de boel opruimen?

Mr_Pikibelly | 10-10-22 | 15:16

Koolmees zou een goede premier kunnen zijn met zijn ervaring. Jammer dat hij van D66 is. Kaag is hem nu kwijt als concurrent maar kan duidelijk zelf geen kandidaat meer zijn. Ze weet dat alleen zelf nog niet.

J.Hendrikse | 10-10-22 | 15:16

Geweldig. Ik las van de week ook dat de treinen in de spits erg vol zitten. Dit was echter 15 jaar geleden al zo, ik ben eens flauwgevallen zonder te vallen. Ik bleef hangen in de menigte omdat we als sardientjes op elkaar stonden.
Elke ochtend was het zonder uitzondering zo druk. En als je er wat van zei werd er gezegd dat je voor een vervoersbewijs betaalde en niet voor een zitplaats.

letopuwzaak | 10-10-22 | 15:15 | 5

@letopuwzaak | 10-10-22 | 15:25:
Amai nee, de trein kan op zich een heel prima manier zijn om heel veel mensen van A naar B te krijgen. Alleen moet je dat dan wel serieus nemen en er geen easyjet achtige triestigheidswedstrijd van maken. Dan verlies je namelijk iedereen die wel al aan de geneugten van een moderne hedendaagse automobiel heeft geroken. Het lijkt welhaast sadomasochisme, dat je uitgerekend de werkenden en studerenden zo hard in hun taas grijpt door ze in een soort veewagons, vernederd door te smalle poortjes en voorzien van een meloenmiljard pasjes, voordeelkaartjes en andere onzin, voor veel te veel geld te laat aflevert op een station van waaruit je met geen mogelijkheid waardig naar je werk kan. Het is doodzonde, het had zo mooi kunnen zijn. Ik weet nog dat iemand eens heeft uitgerekend dat treinen gratis maken goedkoper was dan de invoering van de chip-knip-dinges. Dat niveau dus, mij niet gezien in die gele rups. ik ben toch niet gek?

elfenstein | 10-10-22 | 15:35

@elfenstein | 10-10-22 | 15:35:
Ik merk dat het je hoog zit, en bij mij is er ook wel wat oud zeer geloof ik. Nee, het is denigrerend om je dag zo te beginnen, bij een calamiteit kun je geen kant op.
En ik kocht vaak al een eerste klas kaartje (omdat ik echt paniek kreeg) maar ook dat stond vol. Natuurlijk kiezen mensen voor de auto als ze zich dat kunnen veroorloven.

letopuwzaak | 10-10-22 | 15:47

@letopuwzaak | 10-10-22 | 15:47:
Het is gewoon triest. Als me al iets hoog zit dan is dat wel de realisatie dat Nederland zichzelf danig voor de gek houdt. Nee, we hebben het niet beter, nee, we zijn niet de slimste, nee, we bakken er eigenlijk helemaal niks meer van. En dat steekt, zie je het zoveelste faalverhaal over nota bene de trein, een concept dat al meer dan 100 jaar bestaat, dan weet je weer precies hoe het zit hier. We denken het wel maar we zijn het niet. We betalen er alleen wel veel te veel voor.

elfenstein | 10-10-22 | 15:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo te zien komt de rookcoupe weer terug onder Koolmees.

"Iedereen in Nederland moet snel, gemakkelijk, betaalbaar én duurzaam met de trein kunnen reizen. Nu en in de toekomst. "

Daar in zal ze weinig verschillen van welke andere politicus.
Er zal niemand zijn die wil dat iedereen in Nederland traag, moeizaam, duur én vervuilend met de trein moet kunnen reizen. Verleden, nu en in de toekomst.

"Een grote uitdaging die bij jou in goede handen is. "
We hebben een pispaal om af te rekenen voor de onmogelijke opdracht.

Gratis tip voor Koolmees: Neem alleen mensen aan die niet hoeven over te werken op gekke tijdstippen. Dat is niet helemaal eerlijk naar collega's, maar als de nieuwe krachten niet meer weglopen, dan kun je dat wel mooi blijvend van het overwerk van andere afhalen.

AdvocatusDiaboli | 10-10-22 | 15:15

Patatje Joppie bestond nog niet in 1992.

Stijlloze nick | 10-10-22 | 15:15 | 1

Scherp. U is de held van de dag.

Jos Tiebent | 10-10-22 | 15:49

Geef hem een emmer zaad

RickTheDick | 10-10-22 | 15:14

Wie zijn toch die menschen

Reageerdur | 10-10-22 | 15:11

Mag Wouter geen nieuwe baan zoeken?? Broodnijd heet zoiets.

Mans5 | 10-10-22 | 15:11

Woutertje "Iron Man" Koolmees. Dit gaat een daverend succes worden, kán niet anders.

elfenstein | 10-10-22 | 15:10

De NS, een echt D66 nest. Na Rogier van Boxtel mag Koolmees het gaan proberen.

Cookieman | 10-10-22 | 15:10

Koolmees: die 6 jaar lang welgeteld niets heeft bereikt met de Wet DBA, om over het gedrocht ‘pensioenwet’ nog maar te zwijgen.

Voor een D66-er best een redelijke kerel maar een ‘closer’ is het zeker niet.

_pacman_ | 10-10-22 | 15:08

Snel, gemakkelijk, betaalbaar en duurzaam?
Ik ben al blij als er uberhaupt een trein rijdt.

Baron_von_Rijswijck | 10-10-22 | 15:08 | 4

Sloom, onhandig, overbelast, onbetaalbaar en onzeker zijn meer de trefwoorden die bij NS passen

_pacman_ | 10-10-22 | 15:11

@_pacman_ | 10-10-22 | 15:11:
Al zou ik met de trein willen, over me lijk dus, dan nog is het net een gokkast. Je moet al precies weten welke voordeelurenregeling, kortingskaarten, spitstoeslagen en andere onzin je allemaal aan moet tikken en je huiswerk gedaan hebben anders wordt je gruwelijk genaaid. De trein is een onneembare vesting voor leken, iemand die nooit met de trein gaat snapt er geen hol van.

elfenstein | 10-10-22 | 15:15

In de randstad zijn sommige busverbindingen wel verbeterd t.o.v. vroeger. Hele stukken vrije busbaan en ze rijden nu ook vaker dan een keer per half uur. Is de halte nog steeds een takke-eind lopen maar dichter bij dan het Bahnhof.
Helaas zijn de dorpen buiten de randstad vaak de pineut in het weekeind rijdt bij mijn ouders geen enkele bus meer.

voldemort | 10-10-22 | 17:06
▼ 1 antwoord verborgen

Netwerkcorruptie. Zo ziet het eruit.

Stijlicoon | 10-10-22 | 15:08

Tja als je tijdens je loopbaan als minister zorgt dat de grote bedrijven een voordeeltje krijgen, tevreden zijn over jou etc en je bedje is gespreid.

Swaffelkaffert | 10-10-22 | 15:07

Zijn belangrijkste bijdrage was de vernietiging van het pensioenstelsel met de pensioenwet. Het spoor is bij Koolmees in goede handen.

Glasgow Argus | 10-10-22 | 15:07 | 2

Het spoor naar Bijster bedoel je, neem ik aan.

Jos Tiebent | 10-10-22 | 15:47

@Jos Tiebent | 10-10-22 | 15:47:
Het gaat volledig ontsporen bedoelt u.

Graaf_van_Hogendorp | 10-10-22 | 17:22

D66 neemt in rap tempo alle baantjes over waar vroeger alles PvdA was.

2voor12 | 10-10-22 | 15:06 | 2

En CDA. Echt nieuwe politiek sinds Kaag er zit.

Kattie | 10-10-22 | 15:44

Ons kent ons, vroeger verdeelden de aannemers onder het genot van een jenevertje en een sigaartje de klussen in de buurt.

Longhorn | 10-10-22 | 17:00

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Bookmakers | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl