Bassiehof — We moeten het over Syrisch-Palestijnse oorlogsmisdadigers hebben
En ook even over Oekraïners in Nederland
Het is nu peak reces. Volgende week gaat de ministerraad weer vergaderen. Het is te hopen dat het volgende onderwerp dan aan de orde komt. Want het Openbaar Ministerie (OM) verstuurde afgelopen week een opmerkelijk persbericht over de Syrische militie Liwa al-Quds.
In mei maakte het OM bekend dat een 34-jarige asielzoeker in Kerkrade was aangehouden op verdenking van oorlogsmisdrijven en misdrijven tegen de menselijkheid gepleegd in Syrië in 2013. Hij bleek lid van die militie.
Liwa al-Quds is opgericht in het Palestijnse vluchtelingenkamp al-Nayrab in de buurt van Aleppo. De militie werd bewapend door het Syrische regime en vormde een belangrijke schakel in een wijdverspreide en systematische aanval op de burgerbevolking. Zo werd de militie ingezet om demonstraties van burgers neer te slaan en om burgers op te pakken.
Verstopt in de vijfde alinea van het vervolg-persbericht dat het OM vrijdag verzond, staat: “Het OM vermoedt dat zich meerdere leden van deze militie in Nederland bevinden.”
Zorgwekkend; er bevinden zich dus meerdere Syrisch-Palestijnse oorlogsmisdadigers in de asielketen of erger: in huizen die Nederlanders of statushouders met schoon blazoen toebehoren. Benieuwd hoe staatssecretaris Asielzaken Eric 'hoe meer asielzoekers hoe beter' van der Burg (VVD) dat gaat aanpakken.
Wil ik u in het kader van het migratiedossier nog even op iets anders wijzen.
Eerder deze week meldde de BBC:
Social
De hamburgergigant durft het dus weer aan de restaurants in het westen van Oekraïne te heropenen. Dat is goed nieuws want dat betekent dat de Oekraïense vluchtelingen in Nederland weer terug kunnen naar hun eigen land. Natuurlijk niet naar het oorlogsgebied waar ze verdreven werden maar terug naar huis is altijd het beste.
Ook daar zal Van der Burg – gezien de verstopte huizenmarkt - werk van moeten maken. Benieuwd welk Kamerlid hem op deze punten gaat aanspreken.
Reaguursels
InloggenOok Bosniers kozen er destijds voor tijdelijk hun heil hier (92 -95 ) te zoeken. Na beëindiging oorlog (95) koos men er evenwel massaal voor hier te blijven. Beleid ( asiel) in Nl maakt (e) dat ook mogelijk. Er zijn nu > 60.000 Bosniers in Nl. Het is een illusie te denken dat het met de Oekraïners straks heel veel anders zal gaan ..
over Syri zullen we het nog maar niet hebben. Er zijn er nu al > 140.000 waarvan > 50.000 reeds genaturaliseerd. De actuele instroom van Syriers ( asiel) bedraagt 250 -350 per week. Ze krijgen vooralsnog bijna allemaal een verblijfsvergunning ( 5 jr) en kunnen ( dus) ook familie over laten komen ..
In Den Haag en bij IND vraagt men zich af hoe het toch mogelijk is dat Syriers, ondanks evident afgenomen , eerder inmiddels zo goed als beëindigde oorlogshandelingen in overgrote deel van het land, nog altijd in zulke grote getale, (zelfs groter dan voorheen) en juist in Nl asiel aanvragen (.) ..
@justinianus | 14-08-22 | 16:35:
Omdat iedereen en zijn moeder voor een paar honderd euro een origineel Syrisch paspoort kan kopen; én de IND niet is staat is om vast te stellen of asielclaimers daadwerkelijk ui Syrië afkomstig zijn.
Precies. Dat schreef ik al. Er is allang weer vrede in voormalig Joegoslavië. Het asielsysteem deugt al veertig jaar niet meer
Nu ISIS verslagen is, is het toch weer veilig in Syrië? Wanneer gaan de Syrische vluchtelingen eigenlijk weer terug, om hun land terug op te bouwen, te verdedigen en oorlogsmisdadigers te berechten? En natuurlijk om plaats te maken voor Oekraïners. Want als vluchtelingenopvang geen logeerpartij is, is het niet duurzaam.
Je moet immers het lot in eigen handen nemen, om wat te máken van het leven!
Waarom zou je het lot in eigen handen nemen als je hier 3 a 4 keer meer per maand krijgt zonder dat je er ook maar iets voor hoeft te doen ?
Mijn schoonmoeder woont in een huurflat in Apeldoorn.
Ooit een multiculturele maar vriendelijke wijk waar mensen echt nog voor elkaar zorgden.
Inmiddels schalt ook daar het islamitisch gebed uit de stereosets, staan er dikke Duitse auto's voor de deur (Syriërs) en raggen de Eritreeërs met hun stonede harses op hun nieuwe scooters door de straat en draaien hun rubber donut op het asfalt.
Drie jaar geleden speelde er nog kindertjes in de straat, die zie je niet meer..
De meesten komen hier omdat het land in puin ligt en er mogelijkheden to wederopbouw zijn door de bezetting van Oost-Syrië o.l.v. de VS gepaard gaande met diefstal van olie, en graan en sancties op zo'n beetje alles wat ze daar nodig hebben.
— - Een Trümmerfrau is letterlijk een puinruimster. Na de verwoestende bombardementen en beschietingen van de Duitse steden in de Tweede Wereldoorlog werden, vooral ook omdat veel mannen aan het front waren omgekomen of in krijgsgevangenschap waren afgevoerd, vrouwen ingezet om de nog bruikbare materialen in het resterende puin te scheiden van de onbruikbare resten. Zo bestond het werk vooral uit het schoonbikken van bakstenen, die dan weer in de wederopbouw gebruikt konden worden.
De leeftijd van de Trümmerfrauen lag tussen de 15 en 50 jaar: ze werden min of meer gedwongen om dit werk te doen. Bij de bombardementen en beschietingen was circa een kwart van de Duitse woningvoorraad vernietigd: vier miljoen woningen lagen in puin, nog eens vier miljoen woningen waren al dan niet zwaar beschadigd.
Honderdduizenden vrouwen hebben dit zware werk uitgevoerd. Ze leverden daarmee een eerste belangrijke bijdrage aan de wederopbouw van Duitsland. De geallieerden beloonden de Trümmerfrauen met een maaltijd of een zeer bescheiden bijdrage. —-/
nl.m.wikipedia.org/wiki/Trümmerfrau
250 man/vrouw per jaar. Goed checken of de reden valide is. Is te doen qua personele bezetting, draagkracht Nederland, sfeer.
Persoonlijk schijt ik op 'bepaalde' import uit 'bepaalde' regio's
Dat zal ik blijven doen. Geen overheid, geen D'66, geen GL-Kmer die daar iets aan kunnen veranderen.
Ik zal een zogenaamde correcte houding blijven houden op werk en etcetc waar dat nodig is zodat niemand mij eraan kan op hangen. Los daarvan blijft het bovenstaande van kracht.
Dat gaat een gezellige samenleving worden want ik heb betreffende deze houding een zeer lange en vasthoudende adem.
Yeah, Never-Surrender!!
Hier in Utrecht een grote boot voor de Oekraïners. Ik zie op het dek echter behoorlijk wat groepjes rondscharrelen waarvan ik op basis van het uiterlijk niet verwacht dat ze goed Oekraïens spreken.
Bij Kanaleneiland toch? Of bij Merwedekanaal?
@hetgeleteken | 14-08-22 | 15:16: Een collega van me had een zelfde verhaal. Dit is in Rotterdam.
Gelukkig kent Nederland voldoende organisaties die zich bezighouden met de rechten van deze oorlogscriminelen, zodat ze niet zomaar teruggestuurd kunnen worden.
Begin maar meteen met zoeken in Zoetermeer. Daar hebben ze wel ervaring met dit soort mensen.
De Oeki’s uit Kinshasa gaan echt niet ‘terug’ hoor.
Wat doen die lui hier. Die moeten toch terug naar huis naar kinshasa lijkt me. Wtf ben ik op vakantie in IJsland, spuwt er een vulkaan krijg ik toch ook geen green card voor de USA... Zo idioot dit land!
Van den Burg krijgt nu zelfs al een aureool van het ANP.
'Laat de kindren tot mij komen, alle, alle kindren. Laat de kindren tot mij komen, niemand mag ze hindren. Want de poorten van mijn rijk, staan voor kindren open, laat ze allen groot en klein, bij mij binnen lopen.'
Maar gelukkig heeft hij het niet alleen voor het zeggen, zelfs niet binnen de vvd.
Er gaat niets gebeuren want dat vergt daadkracht. Kent het kabinet niet. Let op mijn woorden.
Die zijn nog weken het zand van het reces uit hun ogen aan het wrijven. Dan langzaam denken aan de kerst.
Ongezien de t....
Sterf Poetin, sterf.
Geen interesse. Poetin is een souverein land binnengevallen. Het Russische terroristentuig trekt daar, geholpen door de Neo Nazi's van de Wagnergroep moordend, plunderend en verkrachtend rond. Ik hoef jouw filmpjes niet te zien na gehoord te hebben dat zo'n Russische tering beroepssoldaat een peuter verkrachtte (filmpje goddank niet gezien en schijnt te zijn verwijderd). Het Russische tuig kan vandaag nog de pleiterik uit Oekraïne maken. Ze zitten daar geheel vrijwillig, want de mobilisatie is niet uitgeroepen. Kortom: het boeit me niet of ze gecastreerd worden met een stanleymes, ontveld worden met een dunschiller, of ze in handen van Oekraïners gemarteld worden die de geluidsopnames aan de jankende moeders laten horen, dit tuig heeft zoveel leed in Oekraïne aangericht dat ik de wraakzucht zowel begrijp als kan billijken. Opzouten uit Oekraïne dan gebeurt ze niets en verder, in navolging van ParaPiet ongezien de t...
@BenZen | 14-08-22 | 19:43: Ben je wel helemaal Zen Ben?
Het stuk van Arthur van Ameringen gisteren was erg indringend. Enerzijds hebben mensen in shithole landen zoals Afghanistan juist structuur en normale omgang met elkaar nodig zoals je in het westen kan vinden, anderzijds als ze hun eigen getto's creëren wordt het westen alleen maar een shithole van.
Ben benieuwd hoe dit de komende tien jaar gaat verlopen, misschien komt er wel een omgekeerde "wir schaffen das" als de economie van de winter instort en daarmee de verzorgingsstaat onbetaalbaar blijkt.
Ze maken er zelf een puinhoop van, waar ze ook maar zitten. Zoals in meer landen rond de evenaar zijn vrouwen daar de stabiele factor die er nog wel wat van willen maken. De meeste kerels zijn zo leip als een deur, te lui om te schijten of te agressief om normaal te doen. En in Afghanistan - en meer Islamitische landen - waar ze bang voor sterke zelfstandige vrouwen zijn worden die vrouwen dus geknecht en kleingehouden, wat zijn weerslag op de economie heeft. Maar gelukkig kunnen deze mensen 1 ding heel erg goed en dat is de emotionele chantagetroefkaart uitspelen, want "sielugh" en "hoger" en "mijn 7 kinderen" etc etc...
Ik zeg, zak er maar in.
Je krijgt zelfs de dikste boom om, als je maar blijft hakken en we hakken met ~1000 slagen per week.
Laat die vrouwen dan eerst maar eens die kids normaal opvoeden.....
@Graaisnaaiert | 14-08-22 | 13:30: eens. De enige ontwikkelingshulp die zinnig zou kunnen zijn is ontwikkelingshulp die inzet op de emancipatie van de vrouwen. Alle ontwikkelingshulp die via regeringen en mannen loopt zou stop gezet moeten worden. Liliane Ploumen werd jaren geleden erg boos toen ik dit opperde, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het uitsluitend zinvol is om vrouwenprojecten rechtstreeks te steunen en al het andere na te laten.
Palestijnen vormen altijd een apart probleem. Want omdat Nederland ‘Palestina’ niet erkent zijn deze lui formeel statenloos. En - jawel - dat betekent uiteraard dat in een land als Nederland je sneller genaturaliseerd kunt worden.
Wat zijn wij toch weer een prachtig Gidsland..
En eenmaal Nederlander geworden kun je dus niet meer naar die zandhoop teruggeschopt worden.
Opvangen van Palestijnen in Nederland moet je dus zoveel mogelijk frustreren. Anders zit je straks met de hele Gazastrook opgescheept (stiekem mogen we dus heel erg blij zijn met het hermetisch afsluiten van die poel van ellende door Egypte en Israel, want de geboorteoverschotten in dat streng-islamitische shithole gebied rijzen de pan uit).
Ken u trouwens deze Syrisch-Palestijnse, tot Nederlander genaturaliseerde ‘vluchteling’ nog?:
www.volkskrant.nl/cs-b76a515d
Kan - helaas - ook nooit meer worden uitgezet, hoe graag we ook zouden willen ‘doortrekken’.
Overigens moet er een duidelijke schifting gemaakt worden tussen Oekraïense vrouwen en Oekraïense mannen die van de Oekraïense regering Oekraïne niet mogen verlaten. We gaan hier geen lui opvangen die het verdommen zich voor hun land in te zetten.
En uiteindelijk geldt: veilig genoeg? Dan terug. Want anders zitten we straks permanent met lui uit Oekraïense achterbuurten opgescheept.
En kansarm- en kansloos immigratievolk hebben we al meer dan genoeg van, dankzij Rutte c.s. (En Ruttes voorgangers, m.n. die lui van de PvdA).
"We gaan hier geen lui opvangen die het verdommen zich voor hun land in te zetten."
Met die logica hadden we ook geen Syrische weerbare mannen moeten opvangen. Maar dat was wel gebeurd. Op zich is het niet erg dat Oekraïnse mannen worden opgevangen mijns inziens.
@Barre_de_k | 14-08-22 | 13:17:
“Met die logica hadden we ook geen Syrische weerbare mannen moeten opvangen”.
Daar was ik vanaf dag een al op tegen. En trouwens niet alleen om die reden.
Datzelfde geldt ook voor het leeuwendeel van de Afghanen die - zonder een schot te lossen - het land vorige jaar hebben overgedragen aan de Taliban.
Opvang in eigen regio voor dat volk.
@Kompromat | 14-08-22 | 13:22: en wat dat betreft zie ik Nederland als dezelfde regio (Europa) als Oekraïne.
Maar inderdaad, opvang in de regio is gunstiger voor iedereen, ook voor de vluchtelingen zelf.
"We gaan hier geen lui opvangen die het verdommen zich voor hun land in te zetten.''
We doen al ca 4 decennia niets anders.
@Barre_de_k | 14-08-22 | 13:25:
“en war dat betreft zie ik Nederland als dezelfde regio (Europa) als Oekraïne.”
In principe heeft u daar gelijk in, maar indien men door veilige tussenlanden reist waar ook opvang geregeld is (Polen, Tsjechië, Roemenië et cetera) dan kan het niet zo zijn dat men zonder omkijken massaal doorreist naar Nederland omwille van de betere voorzieningen.
Die Oost-Europese landen zijn grotendeels de dans ontsprongen toen de massa-exodus uit Syrië hierheen kwam. Vaak door zelf actief de boel door te sturen naar ons.
Nu mogen die landen dus ook eens aan de bak.
Als ik me de commentaren nog goed herinner zijn de meeste gasten hier ook niet bereid voor Nederland te vechten. Wat gaan we met die lafbekken doen?
@Dr_Johnson | 14-08-22 | 13:29:
Tja,
De PvdA heeft door het cliënt-patron systeem decennialang de ‘arbeider’ voorgehouden dat ze hun belangen dienden; ‘stem op mij, dan zit het wel goed met uw uitkering’.
Om vervolgens na decennia lang PvdA-wanbeleid erachter te komen dat ze dus flink in hun k@nt genaaid zijn.
Er is misschien een andere reden dan Nederlandse goedigheid dat Palestijnen "een apart probleem" vormen.
www.aljazeera.com/news/2022/8/10/gaza...
“If there is a hell on earth, it is the lives of children in Gaza” - zei VN Secretaris Generaal António Guterres, mei 2021. Sindsdien bergafwaarts met laatste dieptepunt door Al Jazeera boven beschreven. Zou eventueel mogelijk kunnen zijn dat verschil van mening kan bestaan dat de primaire oorzaak van leefbaarheidskwesties toe te schrijven zijn aan islam.
@BobDobalina | 14-08-22 | 13:37:
Die commentaren zijn mij niet opgevallen, heeft u een paar citaten?
En wat mij persoonlijk betreft: ik ben daar zeer zeker wel toe bereid.
@Mazzelstof | 14-08-22 | 13:38:
Ik denk dat kinderen die uitgehuwelijkt worden, soms in ‘tijdelijke’ huwelijken, in Pakistan goed kunnen ‘wedijveren’ met de kinderen in Gaza.
Er is altijd wel ergens een ‘hell on earth’ te vinden. Toevallig (?) zijn dit vaak plekken in islamitische landen.
@BobDobalina | 14-08-22 | 13:37:
Er hier geen puinhoop van maken, om te beginnen. Maare, private BobDob, ik verwacht je morgen om 0600 scherp voor een rondje door de wijk met volle bepakking. 40 kilometer. En geen ontbijt voor je minimaal op 2/3e zit. Hophop, tempo. Het is hier geen archief van het gemiddelde advocatenkantoor.
75% van de Bosniërs die uit voormalig Joegoslavië waren gevlucht zijn hier gebleven. De terugkeerders hebben allen een zogenaamde Remigratie-uitkering. Ook aanvragen: zie de site van de SVB
Wel wij hebben ene El Quack,spreekt vloeiend palastijnisch,dan moet het toch goed komen.
Al-Quds is de naam die Arabieren aan Jerusalem geven. Vooral recent weer in de mode geraakt om aan te geven dat je netjes gezegd niet zo heel erg blij met Israel bent. De oorspronkelijke Joods/Hebreeuwse naam is trouwens Jeroesjalajiem - fonetisch - dus als we het over London, Paris en Lisboa hebben zouden we het ook over Jeroesjalajiem moeten hebben, of, als je een foute haas bent Al Quds ( spreek uit: Al Koetsj ).
En ja, Palestijnen zijn sielugh, het enige volk ter wereld waarvan iedere baby met de geboorte al een vluchteling is ( google dat als je het niet gelooft ); de troostpuppy van Homo Antisemiticus dus. Dus eigenlijk is elke terrorist vooral wanhopig en in de eerste plaats ook gewoon slachtoffer. Ook Syriers/"Syrische Palestijnen", zoals we met die mafkees hebben gezien die tot 3x toe door restaurant Ha Carmel "getriggerd werd"...
Hmm, als je het interesseeert: Al-quds
q: k maar vanuit het gedeelte achterin in de keel.
u : oe
d: zo veel mogelijk als een d
s: gewoon s zonder j erachter.
@nikolaos | 14-08-22 | 13:16:
Niet echt maar ik heb het erbij genoemd omdat ik anders door links als Palliehater, Zionistenfascist en Islamofoob zou worden geframed. Maar goed, dank voor de correctie. Hier hebben we het gewoon over Jerusalem, want waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Oh, en wat ik was vergeten, Oekrainers zitten hier vooral vrouwen en minderjarigen, van Arabieren is de eerste golf vooral Baarden in de weerbare en vruchtbare leeftijd.
@Graaisnaaiert | 14-08-22 | 13:34: Hahaha ok. Nou, wie weet, op elk detail kan de focus gelegd worden als op het eigenlijke onderwerp niets te winnen valt.
@Cobarde | 14-08-22 | 14:23: Wat?
"Benieuwd welk Kamerlid hem op deze punten gaat aanspreken."
In ieder geval niet zijn VVD D66 CDA-vrindjes die nu voor fortuinen hun hotels, vakantieparken, vastgoed, cruiseschepen en alles dat staat of drijft aan het COA (lees: de belastingbetaler) verhuurt.
Gouden handel en een groeiend verdienmodel. En nog deugen voor de buhne ook.
Elke lege Oekraïense plek gaat worden opgevuld he
Driedubbel ja. Dat wordt de fijne en geplande bijwerking van het versneld veel plek voor Oekrainers realiseren waar uiteraard net wat harder voor werd gelopen dan de baarden uit het jaar kruik.
Koop een kroontje, kun je blocken. Is niet duur.
Wat mij betreft komen Berbaar, Piet K, van Oef en die yogi ook weer terug. Gezellie :)
Ik begrijp waar dat vandaan komt maar ook Theo en co mogen uiten wat zij willen en zo vaak als ze dat willen.
swapper | 14-08-22 | 12:52 |
Ach, even swipen, scrollen en u bent bij volgende tegel. K zal ook wat minder plempen. (stille hint begrepen)
Koop een kroontje, kun je blocken!
Even gekeken maar inderdaad je kunt theodorus blokken als je lid bent. “Contributie snel terug verdiend” ;-) Het nadeel is alleen dat je dan in een groep komt van de ongeblokten die het zelfde denkt als jezelf. Een ander licht op een item is ook aardig dus zou zeggen kroontje halen en theodorus toch niet blokken. We hoeven het niet allemaal eens te zijn.
@Kwelbeller | 14-08-22 | 13:08: Ja ja, en als veelguurders voortijdig overlijden of definitief geband dan vond iedereen achteraf de reacties zo scherp en een toevoeging.
@theodorus. ben het eigenlijk nooit met je eens, maar blokken is me een paar stappen te ver.
@Duwbak_Linda | 14-08-22 | 12:53:
Ja als we dan toch bezig zijn wil ik Kuifje en Gulliver ook terug. En hoerieharry natuurlijk!
@Schilder58 | 14-08-22 | 13:15:
Net als een abonnement op de volkskrant.
Ik zie eerstneuqendanpraten bijna niet meer. Is ie er nog. Hij was de eerste reaguurder die ik las toen ik in 2007 GeenStijl ontdekte . . .
De tronies van de meeste van die gasten bij Ter Apel, is nou niet dat je denkt wat een gezellige en sympathieke gasten. Daar wil ik wel 's avonds mee in een afgelegen steegje lopen..
Dan ben je wel een uitzondering:
Op de nu punt el propaganda uitgelicht commentaar
Beschamende en schrijnende situatie! Het is een steeds groter probleem aan het worden en ik ben er ook geen voorstander van, om iedereen maar binnen te halen. Maar voor een land, dat zichzelf zo hoog aanslaat en denkt zoveel te vertellen te hebben in de problemen van Europa en de wereld, is dit echt intens beschamend en verdrietig. Voor zwerfkatten en straathonden wordt nog beter gezorgd dan voor mensen. Tijd dat de regering opstapt? Er staan massa's grote kantoorgebouwen leeg, waarom wordt daar niets mee gedaan?
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 12:48:
Waarom nu punt nl nog steeds deze asielwaanzin zo aan het verdedigen is, zijn ze rechtstreeks in dienst van onze overheid of zo ?
Maar laten we een referendum houden, denk dat zeker zo'n 75% wil dat de instroom stopt. Het enige wat de VVD kan wakker schudden is één keer Wilders gewoon de grootste maken.
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 12:48:
Dat het beschamend is, daar ben ik het dan nog wel mee eens maar toch, laat dit buitenslaap feestje maar compleet de tent uit escaleren.
Vroeg of laat komt bij het thuisfront dan het nieuws aan dat Nederland geen luilekkerland is maar je onmenselijk behandeld wordt en buiten tussen je eigen afval onder een parasol on steroids moet slapen.
@Wattman | 14-08-22 | 12:51: Tja, geen idee. En referenda mogen niet gehouden worden. Want het volk zou geen kennis van zaken hebben. (zie de EU grondwet en het handelsverdrag met de Oekraïne...).
@normanius | 14-08-22 | 12:58:
In het thuisfront wonen ze in tenten en hutten zonder stromend water. En loopt er niemand achter ze aan om alles schoon te houden.
Dit is dus nog steeds een forse verbetering. En zeker in combinatie met de zekerheid dat ze straks *recht* hebben op gratis huis, gratis uitkeringen, gratis subsidies etc.
Het enige effect van dit soort foto's is dat de haat tegen de autochtonen die dit allemaal betalen verder wordt aangewakkerd. Alsof de imam en de npo nog niet genoeg haat prediken.
Dat gaat in de toekomst ook nog veel ellende geven, als we hier geen meerderheid meer zijn.
@normanius | 14-08-22 | 12:58: Dat is voor een heleboel altijd nog te verkiezen boven de landen waar ze vandaan komen.
Vooral mannen tussen de 20 en 40 in trainingspakken of zandjurken met een smartphone aan het oor en afkomstig uit Noordelijk Afrika.
Toch bijzonder, twee haar geleden konden er in no time complete barakken en tentenkampen worden ingericht als prik- en teststraten en nu mompelt men een schamel ‘ ja maar, alle tenten zijn voor festivals’ als slap verweer en gebeurt er verder niets. Riekt naar onwil, wat ik je brom.
Ook Iran stuurt nu drones naar het slagveld in Oekraine.
Vooral om die te kunnen testen tegen de wapens die het Westen levert.
Zie je hoe dit twee kanten op werkt? En wie zijn de spreekwoordelijke lul? Juist!
Hier heb je die Iraanse drones:
origiran.com/wp-content/uploads/2018/...
Prima toch? Ook zij hebben een chipstekort. Laat die ayatollahs zichzelf maar verder leegbloeden en zo de armoe en onvrede daar nog verder verhogen; de dag dat ook zij aan hijskranen bungelen is hopelijk niet ver meer. Tijd voor de normale Iranier om op te staan en het normale, vrije leven weer op te pakken, zoals het voor Khomeini was.
@Graaisnaaiert | 14-08-22 | 13:36: Als ze net zo dapper het land uitrennen als de Afghanen na de val dan wordt het niks. Iraniers rennen al 0 jaar het land uit en gaan in de westerse wereld de zaak verzieken, er zitten letterlijk al miljoenen van die lieverds hier en in USA
@Graaisnaaiert | 14-08-22 | 13:36:
Toch even een kleine reactie. Ik ben en was geen fan van het theocratische regime in Iran.
Maar een vrij leven onder de Sjah???
—- De SAVAK (Perzisch: ساواک, een afkorting voor سازمان اطلاعات و امنیت کشور Sazeman-e Ettelaat va Amniyat-e Keshvar (Organisatie voor Inlichtingen en Nationale Veiligheid) was de binnenlandse veiligheids- en inlichtingendienst van Iran van 1957 tot 1979. De SAVAK werd in Iran als de meest gevreesde institutie van het land gezien, vanwege de vele martelingen en executies die ze uitvoerde.
De SAVAK had bijna onbeperkte macht en kon iedereen laten arresteren of opsluiten. Ze had zelfs eigen gevangenissen, zoals de Evingevangenis. Volgens vele bronnen martelde de SAVAK haar gevangenen regelmatig. Behalve binnenlandse veiligheid hield de SAVAK zich ook bezig met het in de gaten houden van Iraniërs in het buitenland (zoals studenten op excursie), vooral in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
(Wikipedia)
“ Ook daar zal Van der Burg – gezien de verstopte huizenmarkt - werk van moeten maken. “ - Kan je rekenen? Reken er maar niet op.
Sorry hoor, maar als je zover bent alle Oekraïners terug te sturen (op dit moment geheel onterecht overigens), had je het overige zooitje eergisteren of nog veel eerder naar huis kunnen sturen.
Vind ik ook.
Dit nieuws (oorlogsmisdadiger woont al jarenlang in Nederland, heeft huis gekregen) wordt door de NPO verzwegen. Wat ze wel brengen is dat 'asielzoekers' gisternacht buiten moesten slapen. Alle uitvreters komen binnen met hetzelfde zielige verhaaltje (en 'zoekgeraakt') paspoort, waardoor hun werkelijke verhaal niet achterhaald kan worden. Dat is een immense factor in het afkalvende draagvlak voor asielopvang. Niet dat we de werkelijke asielzoekers geen veilig huis willen bieden (want dat willen we wel), maar het misbruik van de wetten. Overigens snap ik dat Oekraïners niet teruggaan naar een veilig deel van het land als ze uit het oosten van het land komen. Hier hebben ze een dak boven hun hoofd, daar helemaal niets.
Als we ons er nou eens niet tegenaan bemoeien en simpelweg de deur op slot gooien? Simpel gedacht misschien, maar de problematiek is ons al royaal boven het hoofd gegroeid. Voor alle asielzoekers - inclusief Syriërs en Oekraïners - zou de stelregel moeten zijn dat repatriëring altijd het uitgangspunt is, ongeacht de verstreken tijd of het aantal kinderen dat tussentijds op stapel is gezet.
In dat geval moeten "we" eerst Rusland kapot maken en daarna Assad en daarna beginnen met de wederopbouw. Er zijn maar weinig mensen die in het buitenland vertoeven en niet met weemoed terugkijken naar hun thuisland.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:29:
Eigenlijk gewoon de halve wereld binnenvallen, bezetten en heropvoeden. Wij weten hoe het heurt. Potverdrie.
@Duwbak_Linda | 14-08-22 | 12:37:
Rusland heeft ons alleen maar miljoenen vluchtelingen gebracht. O.a. uit Syrië en Oekraïne. Maar ja, als jij Poetin ziet als jouw vriendje.
"Following the collapse of the Soviet Union, Islam regained a prestigious, legally recognized space in Russian politics. More recently, President Putin consolidated this trend, subsidizing the creation of mosques and Islamic education, which he called an "integral part of Russia's cultural code", encouraging immigration from Muslim-majority former Soviet bloc states, and condemning the anti-Muslim hate speech, such as caricatures of the Islamic prophet Muhammad"
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:41: Heerlijk te zien hoe snel jij conclusies trekt. :)
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:29: van de week zag ik een filmpje uit Duitsland. Een syrier sprak tegen ik geloof een Berlijnse delegatie ivm veiligheid en asielstromen. Iig zaten die Grünen erbij, iemand van die Linke.
Wat deze syrier zei is dat de meeste syriërs in Duitsland pro Assad zijn. Dat zij niets te vrezen hebben van Assad en dat zij uit opportunistische redenen in Duitsland zijn. Niet vanwege veiligheidsredenen. En dat het voor Duitsland niet positief uit gaat werken om die groep in Duitsland te houden.
Nu weet ik niks van Syrië. Maar wel iets over de Duitse politiek. Uiteraard werd deze mijnheer meteen weggezet als rechts-extremistisch etc en hem werd de mond gesnoerd door de Grüne politica. De conclusie die ik daaruit in ieder geval trek, is dat zij gewoon niet eens willen weten van andere mogelijkheden dan die van henzelf. Ze gaan niet eens in gesprek.
@Bataafje | 14-08-22 | 12:43:
Nou kom maar op met dat filmpje.
Doet Femke Halsema savonds ook hoor, gewoon de deur op slot. Problemen zijn voor buiten. Alleen haar buiten zijn .... wij dus
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:51: ik kan niet linken. Google helpt je vast. De spreker heet Manaf Hassan, duits-syrische journalist. Het filmpje is van een conferentie van die Grüne over Syrië. Als je Googlt vind je zijn twitteraccount met het filmpje.
Zijn grootste verwijt: Grünen willen iedereen toelaten waarmee ze daadwerkelijke vluchtelingen èn Duitse burgers in onveiligheid brengen.
Verder is de kop “McDonalds is van plan filiaal Kiev te heropenen” nogal suggestief.
Nieuws waar je geen zak aan hebt en waaruit mensen verkeerde conclusies kunnen trekken.
Zoals dat het veilig is om een big Mac te vreten.
Ik zou nog even voorzichtig zijn met die conclusie.
Het feit dat half Hollywood naar Kiev gaat betekent evenmin dat het veilig is.
Het is pas veilig als de Russen weer in Rusland zitten en Putin dood is.
Dan zien we weer verder.
Ik denk overigens niet dat de Oekies staan te springen voor een “happy meal”, ze hebben wel andere zaken aan hun kop.
Maarrr op een goede dag moeten ze terug naar huis en zullen ze over een jaar of 7 lid worden vd EU.
Denk dat het wel langer gaat duren dan 7 jaar.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:28:
Normaal gesproken wel, de gesprekken met Turkije (40 jaar ofzo) zijn een voorbeeld.
Servië is, meen ik, rond 2015 met de toetredingsonderhandelingen begonnen om in 2025 lid te worden.
Ik denk dat Oekraïne versneld lid gaat worden.
Met het oog op deze oorlog, de Europese personeelstekorten, de graanvoorziening etc.
Maar ik kan er een aantal jaar naast zitten natuurlijk.
@Ruimedenker | 14-08-22 | 12:36:
Dat zou wel verstandig zijn, maar ik denk niet dat de EU daar de ballen voor heeft.
@Ruimedenker | 14-08-22 | 12:36:
Personeel is geen argument, mensen uit Oekraïne kunnen meteen aan de slag. En wat de graanvoorziening ermee van doen?
Dat McDonald's haar winkels heropent lijkt me meer een sterk staaltje marketing. Slava Ukraine, eet onze meuk!
Sterven ze straks alsnog aan dichtgeslibde aderen, hartfalen, diabetes en morbide obesitas. Poetin lachen, met z'n plofkop.
Denken dat bitterballetje van der Burg hier nu iets aan gaat doen. lol. Die is goed. Nog maar een pilsje erbij.
Stel u voor:
2023:
Igor is na gezinshereniging in Nederland.
Igor heeft gevochten als strijder tegen de Russen in de Oekraïne. Igor heeft een tank opgeblazen en de vluchtende bemanning in de rug geschoten, daarna samen met een paar strijdmakkers de dode Russen in de vorm van een Z neergelegd en foto's ervan gemaakt en deze met de buitgemaakte telefoons naar de families van de tankbemanning gestuurd.
Mag Igor hier blijven?
www.businessinsider.com/ukraine-sendi...
Leden van al Quds kunnen gewoon naar Gaza.
Daar is het veilig en zijn ze na hamas de grootste groep raddraaiers.
Al- Quds betekent Jeruzalem.
En iedereen kent de bedoelingen van deze Arabieren, ze willen Jeruzalem, al Quds, als ongedeelde hoofdstad en doen van alles om dat doel te bereiken.
Dood en verderf dat is.
Vanmorgen weer een bus met burgers beschoten in Jeruzalem.
De arrestant is een Arabier.
Hamas, al Quds, islamitische jihad, al nusra, hezbollah, al Qaida enz. Allemaal enge clubjes, soennitisch of shjiitisch tuig.
@Leffe Blonde | 14-08-22 | 12:21:
Minister voor de PA en ambassadeur in Zwitserland voor de PA.
Anis al-Qaq was eerst tandarts.
Hoewel terreurgroepen altijd wel een link hebben naar de autoriteiten, denk ik niet dat al-Qaq zo’n grote vis is binnen de PA, ofschoon hij wel werkte met de club Arafat, die zo corrupt als de neten was.
"Leden van al Quds kunnen gewoon naar Gaza."
Om per direct standrechtelijk geëxecuteerd te worden?
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:36: Wat is daarop tegen?
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:36:
Nou ja, hun oorsprong ligt in Gaza, het zijn gewoon Arabieren en soort collega’s van Hamas.
Nou weet ik niet precies hoe de onderlinge verstandhouding is tussen die twee clubs.
Het daar natuurlijk een Potpourri van terreurgroepjes, die elkaar soms de tent uitvechten.
Maar goed, terug naar al quds leden in NL….
Die moeten we hier absoluut niet hebben.
Filteren is moeilijk maar als bekend wordt dat hè zo’n figuur binnen hebt, direct uitwijzen.
Desnoods naar Gaza.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:38:
i0.wp.com/www.briefjevanjan.nl/wp-con...
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:54: Het gaat om de foto...................
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 13:03:
cms-assets.nporadio.nl/npoRadio1/arch...
Hier.
NPO.
Zo beter!>?
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 13:03:
Want?
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 13:06: Jihadist.... En gezellig bij hem op de foto...
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 14:31:
Wie is er een jihadist? Arafat? Dat was geen jihadist.
Is er in Duitsland ook een AZC? Waar ik lekker kan buitenslapen? Waar ik me aan kan melden omdat ik zo'n last heb van de woke-cultuur in ONS land? Ik vraag dit dus niet voor een vriend, maar voor mezelf. Extra fijn als ze daar ook nog gewoon aan Sint en Piet doen. Voor mn kinderen, die natuurlijk na mogen komen.
Duitsland is nog erger dan Nederland.
Wat een haast om de Oekies weer terug te sturen. In mijn omgeving hebben de Oekies allemaal betaald werk, in de horeca, distributiecentrum en zo. Oekies zijn welkom om wat langer te blijven hoor.
Oekies er in gelukszoekers raus.
@J.Cash | 14-08-22 | 12:17:
Nou ja, ben wat kort door de bocht wegens vergunningen en status en zo, maar dit is hoe opvang vluchtelingen zou moeten zijn: in principe tijdelijk, geen gespreid bedje en Mieles, en al helemaal geen ellenlange procedures. Als je niet aanstaat ben je vrij om naar een betere plek te verkassen.
@Duwbak_Linda | 14-08-22 | 12:31:
Nee het was oprecht. Zo denk ik er over. Ik heb een onderaannemer die met Oekraïeners werkt (met Roemeense papieren haha).
Fantastische lui. Niet klagen, lange dagen, gaat al jaren goed.
Laatst een Marokkaanse onderaannemer, werkt met Noord-Afrikanen.
Is een maand goed gegaan. Komen om 11 uur aanzakken, telefoon niet opnemen, gereedschap weg.
En dan blèren over discriminatie.
My ass.
@J.Cash | 14-08-22 | 13:25: Veel zou beter kunnen. Frisse wind is wat we nodig hebben. Helaas laten de frisse winden alleen maar winden en natte scheten. Hoe moeilijk kan het zijn inhoudelijk oppositie te voeren? Wee ons.
"Dat is goed nieuws want dat betekent dat de Oekraïense vluchtelingen in Nederland weer terug kunnen naar hun eigen land.''
Gaat allemaal niet gebeuren. Wie eenmaal in Nederland (= Luilekkerland) zit, wil nooit meer terug naar zijn 'eige' land. In 'eige' land moet men hard werken, sappelen, hosselen, voor een karig bestaan. Als je hier niet werkt - omdat je niet over vaardigheden beschikt die in Nederland in personeelsadvertenties gevraagd worden, og omdat je gewoon geen zin hebt - 'krijg' je een bijstandsuitkering en allerlei toeslagen. Hoef je niks voor te doen.
Hoe zou het nou toch komen dat al die derdewereldlanders allemaal hierheen - en naar vergelijkbare Noordwest-Europese landen zoals Duitsland en Zweden - komen, en nooit meer weg willen?
Er moeten zaken drastisch veranderen, maar er verandert nooit wat, althans niet drastisch.
De meeste Oekraïners willen gewoon weer terug, de zuurgraad in dit land is veel te hoog voor ze.
Ik zou willen dat ze wat strenger zouden toezien op die toeslagen. Fraude keihard aanpakken! Gewoon 100% aanspraak verliezen bij een leugentje. Zou een mooi systeem zijn toch?
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 12:07:
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Als zo'n 8,9 miljoen burgers waaronder veel werkenden, afhankelijk is van toeslagen, deugt het systeem niet. Dát moet z.s.m. aangepakt worden.
"Hoe zou het nou toch komen dat al die derdewereldlanders allemaal hierheen - en naar vergelijkbare Noordwest-Europese landen zoals Duitsland en Zweden - komen, en nooit meer weg willen ?" Dat komt omdat de globalistische elite, de EU voorop, dit WIL. Het heeft zo'n beetje de hoogste prioriteit, te oordelen aan de beslissingen die de politiek neemt.
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 12:07:
"De meeste Oekraïners willen gewoon weer terug''
Ja, ''willen'', maar tussen ''willen'' en daadwerkelijk gaan zit nogal een verschil. Al die Syrische apothekers willen ook graag terug, maar ''op dit moment is dat nog niet mogelijk''. Idem dito met Eritreeërs, Somaliërs, Afghanen, Irakezen, Iraniërs, Ghanezen, etc, etc.
Maar op vakantie/familiebezoek, dat kan dan wel weer gemakkelijk, zodra ze een Nederlands paspoort hebben gescoord. Toen Kaboel een jaar geleden viel, zaten er maar liefst 1200 'Nederlanders' van Afghaanse origine in dat land.
Er verandert wel iets drastisch: dankzij de inflatie dondert onze welvaartsstaat in elkaar. En laat dat nou net onze belangrijkste kwaliteit zijn waar de gelukszoekers op af komen.
@RocketMan | 14-08-22 | 12:26:
Ja maar dat zal voor de meeste gelukszoekers geen reden zijn terug te keren naar de zandbak. Het is aannemelijker dat uitkeringen zullen worden aangevuld met criminele activiteiten.
Ik zal het alvast verklappen: Dat gaan ze niet aanpakken. Want er wordt niets aangepakt, behalve de werkende Nederlandse belastingbetaler.
Gaat allemaal van je uitkering af!
Opvangen in regio of buurland.aar niet f**** 6000 kilometer verderop!
Hoe is deze arme man in Nederland terecht gekomen? Met een door onze staat betaalde Toyota pickup misschien?
www.trouw.nl/nieuws/hoe-de-nederlands...
En Oekraine is een militair test terrein geworden voor de Westerte wapenleveranciers.
www.telegraaf.nl/nieuws/1347097490/oe...
De Navo en dus Nederland zijn dus zelf de oorlogsmisdadigers. Ben eens wat scherper, bas.
Als je de Telegraaf en trouw als referenties neemt dan is Bas een realist en u naïef, het kan verkeren.
Elk slagveld is een militair test terrein.
Goed idee, wapens testen op Russen, waarvoor ze tenslotte ontworpen zijn. Wapens testen op oorlogsmisdadigers slaat natuurlijk twee vliegen in één klap! Pjotr.
@normanius | 14-08-22 | 12:03: Mee eens. China zit met argusogen mee te kijken naar het fiasco van de Russische wapenindustrie. Datzelfde spul hebben zij namelijk ook aangeschaft.
Eigenlijk zou je wapens eerst op dieren moeten testen en dan op mensen, zoals dat bij de meeste andere dingen ook gebeurt.
@BobDobalina | 14-08-22 | 12:11: Doe eens normaal.
@Toos Bevergeil | 14-08-22 | 12:23: dat was natuurlijk niet serieus. Er bestaat geen andere goede manier om wapens te testen dan op mensen. En dat is best cru.
@BobDobalina | 14-08-22 | 12:11:
Dacht u dat dat niet gebeurt ? Natuurlijk wel.
—- Thompson-LaGarde Tests
The Thompson-LaGarde Tests were a series of tests conducted in 1904 to determine which caliber should be used in new military handguns. The US Army's fighting men had considerable difficulty stopping the Moro warriors and other combatants with the .38 Long Colt, and the Army began to consider the problem.
The task was assigned to Colonel John T. Thompson of the Infantry, and Major Louis Anatole LaGarde of the Medical Corps. The tests were conducted at the Nelson Morris Company Union Stock Yards in Chicago, Illinois, using both live cattle outside a local slaughterhouse, as well as some human cadavers. Several different calibers were used during the tests: .476 Eley (UK), 7.65mm Luger (.30 Luger), 9 mm Luger, .38 Long Colt, .38 ACP, .45 Colt, .455 Webley (UK) and .45 ACP.
[...]
en-academic.com/dic.nsf/enwiki/262765...
"Is hysterie", aldus de alom bejubelde mevrouw Sargentini.
Weet u nog? Ik wel, de wens is de vader der gedachte bij GL.
Was het ook. Is het nog steeds. Die terroristen kwamen gewoon uit België e.d.
Weet je welke terroristen wel gepakt worden? De pro-Assad, pro-Poetin terroristen. Die komen namelijk wel.
Is het ook. Er zitten er heel veel meer dan deze. Daar kan je nu niet opeens histerisch over doen. Dan was de rust voor de hysterie gespeeld.
Wat me overigens best stoort is dat niemand opvalt dat het gaat om de Assad dictatuur, Rusland en Iran. En vooral uit de hoek die keihard liepen te krijsen dat Obama een mietje was en Poetin een held want die liep ISIS de moeder te neuken. Ten eerste deden de Russen vrijwel niets, ze hadden hun aapjes op de grond daarvoor. En ten tweede is het ruimschoots bekend dat de meeste terroristen die we hier oppakken allemaal pro-Assad regime zijn.
Allemaal pro-Assad? Die lui van Isis toch niet? En Al Nusra?
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:02: Jezus doe eens rustig, ik stel gewoon een paar vragen.
@tejo
Als er iemand voor de click baits gaat, maar dan in deze panelen, ben jij het wel. Maakt mij niet uit hoor van mij mag je. Maar doe eens inderdaad wat rustiger.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:16: Jij bent degene die zegt dat "de meeste terroristen die we hier oppakken allemaal pro-Assad regime zijn". Ik kan me herinneren dat er in eindhoven negen IS-sympathisanten opgepakt zijn die een aanslag voorbereidden. Ik geloof niet dat dat Assad aanhangers zijn.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:25: Want, uit dat ze geboren zijn volgt toch niet dat ze pro Assad zijn?
@Tashtego | 14-08-22 | 12:28: In Nederland geboren zijn bedoel ik.
@Tashtego | 14-08-22 | 12:28:
Dude, gaat om terroristen uit Syrië. Heb je dat nog niet door? Die zijn vrijwel allemaal van het pro-Russische Assad regime.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:32: Hoho, de strijders tegen Assad zijn dus allemaal vrijheidsstrijders en lievvvv?
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 12:39:
Begrijpend lezen is ook een vak. Sterkte.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:44: Jij succes met je karakter.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:44: Dude, gaat om terroristen uit Syrië. Die zijn vrijwel allemaal van het pro-Russische Assad regime.
Leg uit dan....
McDonalds opent de deuren en dus kunnen alle vluchtelingen weer terug naar Oekraïne? Wat een wonderlijke redenatie. Vergeet Bassie dat ongeveer een derde van het land bezet is, er een vluchtelingenstroom van miljoenen is en dat zij voor het grootste deel al in het westen van Oekraïne zitten? Dat handjevol dat wij hierop vangen kan prima blijven. Je moet vooral kijken naar waarom ons asielsysteem vastloopt. Geheimpje: dat heeft niks met Oekraïeners te maken.
Ja ook dat nog.
In een totaal vastgelopen 'asielsysteem' moet je kijken naar ieder afzonderlijk geval. We hebben al véél te lang grote groepen genegeerd/ met rust gelaten. En daardoor is alles vastgelopen.
@NLgaatnaardeklote | 14-08-22 | 11:57: Ik overdrijf wat, dat hoort hier. 20 procent?
@Zenzeo | 14-08-22 | 12:00:
Oekraïners vallen niet onder het asielsysteem. Dat was je niet duidelijk?
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:03: En toch zijn ze hier....
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 12:38:
Moet ik je alles uitleggen? Ben je echt niet in staat om e.e.a. zelf uit te zoeken?
Jij wint de domste opmerking van de dag award. Je weet niet eens dat het dikke ruzie is tussen Hezbollah en zo'n beetje alle andere Palestijnen waaronder de PLO die later vrede sloten met de Israëlisch. En gewoon puur omdat zij getrouwd is met een voormalig Palestijnse ambassadeur naar Zwitserland. Zo zwakjes.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:07: dit zijn domrechtse redeneringen waar we dagelijks tegen vechten hier. Net als de miljoenmiljard keer geplaatste opmerking dat Rutte zou zijn veroordeeld voor discriminatie. Dat boeren ons voedsel produceren en klimaatopwarming niet komt door menselijk handelen.
@BobDobalina | 14-08-22 | 12:15:
19-5-2007:
HAARLEM - VVD-leider Mark Rutte heeft als staatssecretaris van Sociale Zaken gemeenten aangezet tot rassendiscriminatie. Dit oordeel heeft de rechtbank van Haarlem geveld over een oproep van Rutte.
Met je domlinkse redeneringen….
En dan noem ik dit domlinks als reactie op je “domrechts”.
Dit heeft namelijk niets met links of rechts te maken. Populistisch gezwatel.
Ofwel de ketel etc.
@J-van-de-Bontekoe | 14-08-22 | 13:16: die bestuursrechtelijke uitspraak is hier vaak nader geduid door een rechtsgeleerde. Maar ja, als je niet oplet….
@BobDobalina | 14-08-22 | 13:19:
Ahhhh, een “rechtsgeleerde”….
Als u even een juiste link heeft.
If I am wrong, I am wrong.
Ik wacht af.
Een deel van de Oekraïners wil inderdaad terug en anders deel is inmiddels aan de slag.
De instroom is vrijwel geheel opgedroogd, het me niet de groep waar we ons druk over zouden moeten maken.
Gisteren kwamen er hier in Hongarije nog 20.000 binnen.
Vijf mythes over vluchtelingen.
https://www.unhcr.org/nl/2018/07/5-hardnekkige-mythes-vluchtelingen-en-migranten/
Want we lezen ze weer alle vijf in de panelen.
Kan je dit ook doen voor de mythes rondom de volgende onderwerpen:
Dat grenzen niet dicht kunnen en dat we verdragen niet kunnen opzeggen.
Van de UNHCR, dit stukje uit 2018 en niet specifiek over de Nederlandse situatie. Want wij hebben te maken met vooral mannen en ja, het zijn ook vooral gelukzoekers.
5 wij van WC-eend dooddoeners, zal je bedoelen.
Moest wel even lachen om "irregulier reizen". Hoe komen ze erop ?
Ik ga zo even irregulier autorijden (zonder verzekering of rijbewijs) en dan even een beetje irregulier shoppen (zonder te betalen).
Prima toch? Staat niks verkeerds in het stuk van de unhcr. Vraagje, waarom weigert jou geliefde d66 (en niet enkel die flutpartij) het ook aanwezige tuig aan te pakken? Het is een kleine minderheid en gemakkelijk te indentificeren. Om je als partij of politiek te verschuilen achter termen als 'lastig' en 'verdragen' is te gemakkelijk, deze problemen zijn al jaren bekend en zijn de reden voor de ongefilterde kritiek.
Dus leuk dat je dit neerplempt maar je hebt er geen reet aan.
Want dat weet jij. 96% wordt opgevangen in de regio. Slechts vier procent reist door, vaak omdat de omstandigheden in de kampen geen enkele toekomst bieden en inderdaad, vaak betalen de mannen een smokkelaar, te duur voor het hele gezin. Het idee is uiteraard daarna gezinshereniging. En zeker, er zullen "gelukszoekers" bij zitten. Overigens een vreemde term, alsof dat het laagste is wat je kunt doen, geluk willen zoeken.
UNHCR die als verdienmodel vluchtelingen heeft is pro vluchteling, heel verrassend.
Mythe 2: Het merendeel van de vluchtelingen is man
Wel is het zo dat de groep vluchtelingen die uiteindelijk in Nederland terecht komt, voor 75% uit mannen bestaat. Het zijn vaak vaders die vervolgens gezinshereniging aanvragen voor hun vrouw en kinderen.
Mythe 2 klopt dus..
@bl
Maar die 4 % is best veel in aantallen.
Verder staat in het stukje van de unhcr, dat economische vluchtelingen geen kans op asiel hebben. Hahahaha BL en dat geloof jij. Als ik economische vluchteling was, keek ik even op mijn app en dan diste ik een verhaaltje op dat ik heel erg aan het vluchten. Ik gooi natuurlijk eerst even mijn paspoort weg.
Verdienmodel. Alles is een verdienmodel. Behalve als boeren nodeloos enorme hoeveelheden vlees willen produceren voor de export, dan heet het economie.
Slechts 2% van de aanvragen uit Marokko wordt toegekend. Bijvoorbeeld.
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 11:56: Ik weet het en ik heb ook geen bezwaar tegen het zoeken van geluk, je kunt het alleen niet eisen. Jij en ik zijn ook niet automatisch welkom in Australië, Nieuw-Zeeland of de VS om maar wat te noemen.
Ik heb het, bijvoorbeeld, over de kneuzen welke het leven nabij de azc's structureel onmogelijk maken. Klootzakjes die het draagvlak voor hulp aan mensen verpesten. Daarnaast heb je te maken met administratieve types die dit soort situaties liever niet willen beschrijven of aanpakken, het verdoezelen van wat iedereen weet Het pappen en nathouden is iets wat, nogmaals, al jaren en jaren aan de gang is en het wegkijken werkt kwalijk.
Mensen die hulp nodig hebben moet je hulp kunnen bieden en, zoals jij waarschijnlijk ook weet, zijn ze heel snel dankbaar voor elke hulp die geboden wordt.
Pak de problemen aan, er is geen enkele reden te verzinnen om dit niet te doen. Semantics en wedstrijdjes in deugen zijn niet interessant.
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 12:08: En die andere 98% blijft alsnog, dat is het probleem. We hebben een systeem dat zou kunnen werken, maar dan moet het wel _helemaal_ worden uitgevoerd.
@HoniSoit | 14-08-22 | 12:06:
Daarom komen ze ook allemaal met exact dezelfde bullshit verhaaltjes. Iedereen weet dit maar het voelt niet goed om belazerd te worden dus doen ze net alsof ze het niet weten.
Is dit een neutrale bron?
@nikolaos | 14-08-22 | 12:37: Die cijfers die kloppen wel.
@donkieshot | 14-08-22 | 12:42:Er staan twee cijfers in het stukje als ik zo gauw kijk. Daar was ik niet mee bezig.
Eerder het gehannes met die termen die ze klaarblijkelijk op anderen projecteren.
@donkieshot | 14-08-22 | 12:21:
Vind ik ook. Lastige is, je kan ze er niet meteen uit vissen. Wie moeilijk wil doen gooit zijn papieren weg. Die etters uit Marokko bijvoorbeeld verpesten de boel voor de rest. En die zijn er voornamelijk op uit om te profiteren.
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 11:56:
Belangrijk punt is dat die 96% vluchtelingen in eigen regio geen 30.000 euro per persoon per jaar kost. Je vergelijkt dus appels met olifanten.
En met geluk zoeken is niks mis, tenzij dat ten koste van anderen gaat. Als een land te klein is voor miljoenen immigranten, dan is dat land gewoon te klein. Punt. Wij kunnen ook niet zomaar met 13,4 miljoen autochtone tata's op de Antillen neerstrijken. Dat kan fysiek niet; en dat willen Antillianen ook niet. Want ze willen dat de Antillen hun Antilliaanse karakter behouden. Terecht. Maar waarom moeten wij dan wel accepteren dat we een Afrikaans-islamitisch land worden?
In de steden is dat proces al hard bezig, en ook de sterk toegenomen islamitische (zelf-) censuur is een duidelijke signaal van deze ongewenste ontwikkeling. Net als de sterk afnemende tolerantie naar joden homo's en loslopende vrouwen in zwarte wijken en zwarte scholen.
Er is gewoon een grens aan het aantal mensen dat hier kan komen wonen. Als er te weinig huizen zijn; het uitkeringsstelsel onbetaalbaar wordt; onderwijs en zorg bezwijken onder de toestroom van analfabeten; de criminaliteit steeds gewelddadiger wordt; etc; dan is het een keer genoeg.
Zelfs het COA kampt met gebrek aan ruimte en gebrek aan personeel.
Dus vol is vol.
Moralistisch gelul lukt alleen vanaf een afstand, als je het probleem bij anderen over de heg kan smijten.
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 12:53: Daar kan ik je in vinden. Het onvermogen om deze etters letterlijk uit het systeem te filteren geeft een flinke wansmaak, daar dit het ook schuurt aan veel andere ellende die nu speelt. Het gevolg is dat het gaat woekeren en niet onterecht. Juist daarom kan ik de onwil om dit op te lossen niet verklaren anders dan dat het onwil of onkunde is en dat neem ik bepaalde groepen kwalijk, zeker omdat het probleem vrij helder is.
@Dandruff | 14-08-22 | 12:57: Heldere regels bij binnenkomst. Niet dat geneuzel van 'iedereen is zonder voorbehoud welkom'. Hou ik mij niet aan de regels in het buitenland dan is een enkele reis over de grens zo geregeld, en terecht. Ik mompel nog iets van zachte heelmeesters en vieze sokken, maar ik kan er niet opkomen hoe dat riedeltje ook al weer ging.
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 12:08:
"Slechts 2% van de aanvragen uit Marokko wordt toegekend. Bijvoorbeeld."
Ja. En de rest verdwijnt hier gewoon in de illegaliteit.
Je moest eens weten hoe makkelijk dat gaat; ik ken mensen die hier al 20, 25 jaar flierefluitend illegaal rondlopen, een kamer of woning hebben, gewoon kindertjes maken die gewoon naar school gaan, die elke dag drukdrukdruk zijn met hun illegale werk in de grijze economie, en die verder niets te vrezen hebben van de vreemdelingenpolitie of welke andere autoriteit dan ook.
Nog even een kwootje uit dat UNHCR-verhaal:
"De vraag of iemand in een ander land mag blijven of niet, wordt zeer nauwkeurig overwogen (vaak door de overheid)."
Je moest eens weten wat voor zielige lulverhalen door de IND voor zoete koek worden geslikt. Ik ken iemand die ooit met zijn vrouw vanuit Bangladesh naar Indonesië is geëmigreerd. Daar hield hij zich in leven als kleermaker/kleding-reparateur. Maar dat leverde hem te weinig op. Via via kreeg hij het advies om naar Nederland te gaan. Als 'vluchteling', want dat leverde de meeste voordelen op. Dus werd er een verhaal verzonnen dat ie afkomstig was uit Myanmar en vluchtte voor het militaire regime aldaar.
Verhaal werd klakkeloos door de IND geaccepteerd, terwijl de man niet eens Burmees sprak. Maar bij de IND maakt enige talenkennis - of zelfs maar het idee om uit te zoeken of de man inderdaad zijn 'moedertaal' spreekt - kennelijk geen deel uit van het filtreer-systeem.
De man heeft inmiddels twee kinderen, heeft een kledingreparatie-zaakje in 020-Zuidoost en is inmiddels ingepalmd door ronselaars van de Taibah-moskee in Zuidoost, die een radicale moslim van hem hebben gemaakt.
En zo gaat het morele vergiftigingsproces van dit land gestaag door, en niemand die het weet, of eigenlijk: niemand die het wíl weten.
Talloze 'asielzoekers' zitten hier op grond van leugens en bij elkaar gefantaseerde zielige lul-verhalen. En de ambtenaartjes van de IND (die kampt met personeelstekort en gebrek aan tijd) horen het aan, slikken het voor zoete koek en zetten hun stempeltjes. Want ze hebben giga-achterstanden weg te werken.
En wat soepeler omgaan met de intake gesprekken toch? Zodat je dit soort lui helemaal niet meer in het vizier hebt.
Ja typisch stukje van Bas. Er zijn twee oorlogsmisdadigers gezien tussen de asielzoekers. Nu ze allemaal maar aanmerken als terroristen? Nog geen 0.01 procent, maar dat maakt niet uit. De goeien verpesten het altijd voor de kwaaien.
En Oekraïne, toch ook al zo'n lastig onderwerp voor wie de sympathie toch heel erg lag bij Oekraïne een hak willen zetten met referenda, en zo. Zullen we ze allemaal maar weer terug sturen omdat de McDonalds weer open gaat? Of zullen we toch rekening houden met het feit dat de meeste van deze vluchtelingen uit nu door Russen bezet gebied komen? Waar het, zoals we weten van de filtratiekampen en de verkrachtingen in Bucha echt heel veilig is vooral voor jonge vrouwen.
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders (of vul een andere strijdgroep in) op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie!
@klaas24 | 14-08-22 | 11:44: Tsja, goedegelovig doet goed vallen.
@klaas24 | 14-08-22 | 11:44:
Is er ook niet. Was er ook niet. ISIS terroristen bleken vooral al in Europa te zitten.
@donkieshot | 14-08-22 | 11:45: Tweet van Judith Sargentini
Laatst nog een conciërge, vluchteling in Harderwijk uit Afrika, blijkt een grote moordenaar uit Rwanda te zijn geweest. Ja mensen, shit happens, uiteraard komt er ook gespuis mee, dat is onvermijdelijk. Maar ik weet precies wat de bediening is van dit stukje: Alle asielzoekers afserveren als potentielle moordenaars en verkrachters. En dit sentiment is al zo oud als de voetbalkantine. "Het benne altied van die vieze zwart'n" Dit hoor je sinds jaar en dag en de laatste jaren in verhulde, misschien iets nettere vorm op internet, het verbaast me allemaal niets. Maar het komt op hetzelfde neer.
Zoals gewoonlijk heb je wel hamertje tik maar raak je niks!
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 11:51: Waren met de luchtballon gekomen.
Je hebt er maar één nodig voor een bloedbad volgens mij.
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 12:12: Het Nederlandse sociale stelsel is niet ontworpen of bedoeld, om honderdduizenden uit andere landen afkomstige mensen van een vast inkomen te voorzien. Er is kennelijk vanuit de politiek geen behoeft of wens om een plafond te stellen aan het aantal mensen dat hier binnenkomt en ("ze zullen toch ergens van moeten leven") van een uitkering te voorzien. Integendeel juist, blijkens VVD honcho Van der Burg die letterlijk stelde "hoe meer asielzoekers hoe beter". Dat we "die mensen nodig hebben" is een fabeltje, en in heel West Europa zien we hetzelfde patroon : (zeer) hoge uitkeringsafhankelijkheid, overmatige aanspraak op zorg, en een heel scala aan andere maatschappelijke problematiek. in Nederland komt daar ook nog de woningnood bovenop. Dat asielzoekers als eerste en woning toegewezen krijgen helpt hier niet echt, afgezien van het feit dat het natuurlijk totaal krankzinnig beleid is. Dat kan alleen hier. Overigens zit het kwa Assad's milities ietsje ingewikkelder.
www.mei.edu/publications/all-presiden...
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 12:12: Je moet me even helpen met het vinden met sympathie voor een aanhanger van Assad. Ik ben er hier in de reaguursels niet mee bekend.
@Asteroid-B612 | 14-08-22 | 12:40:
Het Nederlandse sociale stelsel was niet gebouwd op mensen die zo oud zouden worden. Dat belangrijke detail schijnt je maar te ontschieten.
@Asteroid-B612 | 14-08-22 | 12:40:
Het grote "probleem" is dat asiel een mensenrecht is. Daar kan je niet zomaar omheen. Veel landen hebben daar schijt aan, dat is waar, maar wij (nog) niet. En nee, ons land is niet berekend op het eindeloos voorzien in die behoefte dus er zal linksom of rechtsom een oplossing gezocht moeten worden. Ik heb wel een idee, maar daar is de politiek nog niet aan toe.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:48:
Die ouderen hebben toch in ieder geval decennialang meebetaald aan dat sociale stelsel. Ruim de helft van decasieleisers gaat dat niet doen.
Daarnaast is onze hele verzorgingsstaat natuurlijk gebouwd op een land dat welvarend werd door landbouw, industrie, gas, handel, etc. Nu de politiek heeft bepaald dat alle winstgevende economische sectoren moeten verdwijnen wordt dat sociale stelsel natuurlijk sowieso onbetaalbaar. Zelfs als we elke pensionado per direct euthanaseren is de huidige instroom van werklozen onbetaalbaar.
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 12:56:
Er is al een idee, c.q. regel.
Opvang in het eerste veilige land.
Maar tja, regels zijn blijkbaar fluïde als het zo uitkomt.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:48: Ah, komt ie weer, de "jij bent dom" argumentatie. Het Nederlandse sociale stelsel is ontworpen voor Nederlanders, niet voor mensen uit Tadjikistan, Syrie of andere landen. Dat belangrijke detail schijnt je maar te ontschieten.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 11:51: Oh dat valt dan weer mee.
Leuk stukkie.
Maar "al-Quds" zijn/waren sjiitische milities die ISIS de moeder neukte. En inderdaad met steun van Iran. Destijds waren er nogal wat mensen die in de keuze tussen slecht en slecht toch eigenlijk liever de "al Quds" hadden. Israël speelt hier trouwens ook een dubieuze rol in. Het is allemaal niet simpel.
Dan of Oekraïnse vluchtelingen terug kunnen? Gewoon. Omdat de McDonalds weer open gaat in Kyiv is wel zo gigantisch kort door de bocht dat ik me afvraag of het niet expres is. De mensen die niets hebben om naar terug te keren zijn juist de etnische Russen en Russischtaligen uit het zuidoosten.
Hoe komt iemand op zoiets? De Mac is open in het westen dus kunnen ze wel allemaal naar huis?
Het spijt me. Iedereen die de oorlog (nog) volgt weet dat de Russen alles vernietigen. Het gros kan pas echt naar huis als de Russen vertrekken.
Je kan wel zeggen dat we de Polen moeten helpen voor meer en betere opvang in de regio en Kyiv zelf. Maar 'de Mac is open in Kyiv dus ga maar naar huis' is wel echt een beetje lachwekkend simpel.
Met 44 mensen in 3 rijtjeshuizen,. Als het hier kan, kan het daar ook.
Hoeveel vluchtelingenkampen zijn er in Ukraine zelf eigenlijk?
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 11:49: maar hoeveel kampen zijn er in Ukraine? Dat was de vraag Theo.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 11:49: Nogal hypocriet Theo. Als mensen zoals jij nou de asielopvang in eigen huis gaan regelen komen we al een stap verder. Gek genoeg zijn de asiel idealisten niet thuis als het dichterbij komt. Sterker nog ze verschuilen zich achter grote hekken met 20 camera's om het "gespuis" buiten te houden. Maar wel een grote bek opzetten tegen burgers die de kraan iets dichter willen draaien om zeer goede redenen.
@sjef-van-iekel | 14-08-22 | 12:00:
Zo'n 7 miljoen zitten nog in Oekraïne en kunnen nergens naartoe.
@dijkbewaker | 14-08-22 | 12:03:
Ik heb er geen probleem mee dat we vrouwen en kinderen helpen. Jij bent kennelijk dermate inhumaan dat je vindt dat vrouwen en kinderen ook maar lekker kunnen stikken zolang jij het maar beter hebt. Karakter hoor.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 12:20: Plek zat in t westen van DE Oekraïne.
Zag beelden van Kiev op tv, de halve stad zat heerlijk op terrasjes, de Mac of was aan het winkelen. Totaal geen beeld van oorlog, misschien in andere delen van het land, maar die bom werd door Zelensky zelf in het warenhuis gelegd. En maar zeuren die man, meer, meer, meer . Na de oorlog moeten jullie ons land helpen opbouwen, geen vraag, nee, het moet. We hebben geen kloot met Ukraine te maken, vangen ze op, geven ze huizen. Hij laat zijn eigen mensen sterven door ze tussen de burgers te zetten. En dan ons opzadelen met schuld tegenover het land en de oorlog. Stond zichzelf te verrijken in de PPapers te zien, eens overschat hij zichzelf.
Nog even vraagje:
Als de oorlog voorbij is en stel dat vluchtelingen uit de Oekraïne niet terug willen:
Worden ze dan uitgezet?
Zijn ze dan nog welkom?
Nou, wat denken jullie?
Ik denk dat de kerels deze kant opkomen.
Altijd welkom.
www.youtube.com/watch?v=ylZqvNHRHzI
Mannen tussen de 18 en 60 die niet meegevochten hebben omdat ze bijv. hier naartoe zijn gevlucht, denk je dat die terug kunnen? Of worden ze als deserteurs gezien? Dat is de vraag.
Het is niet "DE" Oekraïne, het is Oekraïne alleen oude mensjes noemen het zo. Verder denk ik dat als Rusland verslagen wordt de meesten wel terugkeren. Maar niet natuurlijk als je hier je baan, je huis, je scholing enzovoort hebt. Dat zo dom zijn. Ik neem aan dat alle mensen die Nederland zijn ontvlucht vanwege het communistische regime van Mark Rutte ook pas terugkeren als alles is geregeld maar niet als Rutte nog steeds hele delen van het land bezet houdt.
@ChalinaRosa | 14-08-22 | 11:42:
Mannen mogen het land niet uit. Alleen met een speciaal visum.
@ChalinaRosa | 14-08-22 | 11:42: dat wordt niet geregisteerd en gedeeld met Ukraine dat mannen 18-60 ergens naartoe gevlucht zijn en niet meegevochten hebben. Dus die kunnen zo terug.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/opva...
@sjef-van-iekel | 14-08-22 | 11:47: Ukraine weet dat, ik vraag me af hoe Ukraine met deze mannen/jongens om zal gaan. Ik verwacht er niet veel goeds van.
@Ton Alias Heb net voor de eerste keer dit filmpje beken, hield het 15 seconde vol
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 11:47:
Ook gesettelde Oekraïners willen best terug.
Collega van me komt uit Oekraïne (niet gevlucht overigens). Getrouwd, 2 jonge kids en baan in de IT. Zodra het kan stopt hij met z'n baan in NL en verkast met de hele kliek terug naar Oekraïne om daar te helpen de boel weer op te bouwen.
Bekeken
@ChalinaRosa | 14-08-22 | 11:49: misschien dat de buren met een scheef oog kijken. Overheid zal het worst wezen.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 11:47:
Rusland kan niet verliezen, Oekraïne kan niet winnen. Dit gaat nog wel even duren.
@Louter Leuter | 14-08-22 | 12:02: Rusland heeft al gewonnen. Klein detail.
@Theodorus.Goldbach | 14-08-22 | 11:47: Het is DE Oekraïne. Doe niet zo woke.
Een boel tijd en geld wordt er gestoken in Syriers die in Syrie hebben lopen kutten. Nederlands geld. Zaken van gedupeerde belastingbetalende Nederlanders worden geseponeerd. Top!
Hazes is het eens.
Er gaat helemaal niets veranderen, ons misdadige kabinet gaat gewoon op dezelfde voet verder!
We hebben inmiddels Nickelodeon Oekraïne op de kabel. Ik vind dat raar.
Netflix bedoel je denk ik
@Beste_Landgenoten | 14-08-22 | 11:44: Ziggo kanaal 313, Nickelodeon Ukraine. Ik gun het de Oekraïense kinderen van harte maar Nederlands leren doe je er niet mee.
Klopt en dit valt ook onder woke!
@Pretzel Logic | 14-08-22 | 11:48: Heeft Ziggo ook niet een Oekraïnse nieuwszender of zoiets? KPN heeft alleen Nickelodeon zover ik weet.
@NLgaatnaardeklote | 14-08-22 | 11:51: Die is weer gestopt
www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-m...
Das Dan Steely!
Er is op dit moment zoveel mis in Nederland dat iedereen wel een reden of wat heeft om een zakdoek aan de autospiegel te knopen. Gooi die deur dicht van NL en blue card only. Tenslotte nieuwe verkiezingen graag en ja er zijn veel betere bestuurders/leiders.
Vorige verkiezingen waren ook zo'n succes.....
Nieuwe verkiezingen gaat wat veranderen? Grapjas.
Nieuwe verkiezingen gaan heel veel veranderen .
Eens. Minder kan het nauwelijks worden.
@Schilder58 | 14-08-22 | 11:38:
Klopt. Dat wordt de eerste keer dat de VVD een coalitie aangaat met PvdA én GL, uiteraard D666, aangevuld met welke sukkelpartij dan ook maar, CDA, CU, VOLT, whatever, alles om de populisten buiten te houden he?
@elfenstein | 14-08-22 | 11:46:
En Rutte V !
Als Nederland al jihadisten uit Koerdistan ophaalt omdat ze daar geen "eerlijk" proces kunnen krijgen en men er hier bij de rechtbank ervanuit gaat dat daar humanitaire hulp is verleend.....
Wie is hier verbaasd over?
Gewoon geen onderzoek naar doen, kost teveel tijd en geld, gewoon welkom.
Iedereen.
Simpel.
Als de door Oekraïners 'bezette' plekken vrijkomen door naar huis te vertrekken worden deze plekken gelijk weer opgevuld door een ander soort vluchteling. Komt er weer plaats vrij op de AZC's die vervolgens weer bezet worden door de gasten uit Ter Apel en we zijn weer bij af.
Zouden die voor Oekraïne buitenlandse studenten ook weer terug gaan om hun studie (kuch) op te pakken.
Waarom zouden Oekraïense vluchtelingen teruggaan? T is hier veel beter dan daar. Ook voor de oorlog was dat al zo.
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 11:36:
Wie zegt dat ze allemaal mogen blijven?
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/opva....
De vluchtelingen uit de Oekraine zitten volgens mij niet in het reguliere opvang traject. Als die vertrekken komen er ook geen plekken vrij voor de Afrikaanse/Arabische vluchtelingen.
@NLgaatnaardeklote | 14-08-22 | 11:44: Nou, dan hebben ze op een gegeven moment geen vergunning meer, maar wel een woning en de kinderen hebben vriendjes....
Wat zei Judith Sargentini daar nou ook al weer over?
EU is zo slim geweest om de kinderen achter zich te krijgen,,,
Iets met "geen enkel bewijs dat er zich terroristen onder de vluchtelingen bevinden".
Heeft deze heks al eens sorry gezegd voor deze idiote opmerking?
@gemeentereiniging | 14-08-22 | 12:05: Deze heks denkt dat ze de wijsheid in pacht heeft. Die zegt nergens sorry voor.
@neonreclame | 14-08-22 | 11:36:
Ahhhh…
Ik kan het niet laten. Dus.
Daar zijn meer dictaturen sterk in (geweest).
Ach, als de IND deze figuren het voordeel van de twijfel geeft; is dat ook weer conform de nieuwe bestuurscultuur opgelost. Het zou onmenselijk zijn de voorwaarden aan te scherpen. Dan zouden ze zomaar het recht op asiel kunnen verliezen zeg. Dat wil natuurlijk niemand. Daar leveren wij maar al te graag weer een hoop veiligheid voor in.
Want het is hoe dan ook toch onze strijd en anders douwen ze het wel onze strot in als ze terug zijn van vakantie.
Tel daar bij op dat het COA de aanvrager "het voordeel van de twijfel" wil (gaan) geven.
Argh is het onbeschoft als ik graag zie dat de grenzen dicht gaan, de instelling van het COA wordt "bij twijfel niet toelaten maar uitzetten" en alle uitgeprocedeerden teruggestuurd worden (ongeacht of het land van herkomst wil meewerken)?
Dit kan niet door blijven gaan, Nederland is nl. VOL.
Er stond "vaker" het voordeel van de twijfel geven. Het gebeurt sowieso al veel te vaak.
Als ik die foto's van Ter Apel zie, en ook bij m'n Syrische buurman in z'n achtertuin, dan benne het vrijwel allemaal bebaarde mannen van bepaalde leeftijd. Er leven in Syrië schijnbaar geen vrouwen en kinderen die willen vluchten.
Die mannen hadden trouwens ook voor de vrijheid in hun land kunnen vechten. Kunnen aan de Oekraïners een voorbeeld nemen.
Evenzo Afganen en iraniers. Potverteren is makkelijker
Ik heb liever dat Oekrainers blijven en dat die haatbaarden teruggaan.
Gewoon iedereen het land uit.
@sjef-van-iekel | 14-08-22 | 11:36: Helemaal leeg? Toppie!
We moeten niks.
Nou ja, we moeten ophalen en welkom zingen.
5 manieren om je stukjes op hippe wijze aan te kondigen. Hoe dan?!!
@Komjehiervaker | 14-08-22 | 11:47: Gewoon ophalen, paar bussen erheen, das toch niet zo moeilijk? Of vliegtuig. Rutte was er laatst ook.....
Grenzen dicht, het is klaar.
Grapjes. Hihi.
Blijkbaar is Nederland in de Asielindustrie aangemerkt als luilekkerland. Onze politici en de elite faciliteren dat door geen maatregelen te nemen en gewone mensen op te zadelen met de lasten zowel financieel als anderszins. Back to the past is de film die nu in Nederland live wordt opgenomen.
Een aanvulling: Nederland = asielindustrie.
Te laat !!!
Ik zie ze nog staan die naieve moekes, volle borst zingend: ‘jij bent weeeelkom weeeelkom, welkom in ons laaaaaaand’.
Net even opgezocht op Youtube. Tenenkrommend.
Die madammen zijn waarschijnlijk van de een of andere kerk. En stemmen Segers.
Grappig dat MacDonald's niet gewoon zegt dat ze naar winst streven, met hun gelul over 'sense of normalcy'.
Ik trek de racismekaart, hebben we dat ook weer gehad.
Ik trek met u mee.
Ik ook. Moet even zoeken naar de juiste!
Heb al een aardig stapeltje.
Heb geen kaart nodig want ben 100% racist.
Van de Bosniërs die in de jaren negentig naar Nederland kwamen is meer dan driekwart gebleven. En dat is precies wat er gaat gebeuren met de Oekraïense vluchtelingen.
Begrijpelijk ook, immers je huis in Oekraïne ligt in puin.
Begrijpelijk zou zijn als ze terug gaan om hun huis weer op te bouwen.
Het merendeel van de Oekraïners die hier nu zijn, zijn vrouwen en kinderen waarvan hun partner/vader Oekraïne niet uit mag omdat ze moeten vechten...
Uit Bosnië kwamen destijds complete gezinnen en families. Dan is de drang om terug te keren al een stuk minder.
@normanius | 14-08-22 | 11:20: en als de oorlog voorbij is komt manlief hier ook naar toe
@grapo | 14-08-22 | 11:18: er vanuit gaande dat de Oekraïne wint... Als Rusland wint gaan ze dan terug?
@Is dit nog nieuws? | 14-08-22 | 11:27:
Dat zal voor een x percentage gelden inderdaad maar daarvan verwacht ik niet dat ze hier enkel komen om de staatsruif leeg te eten.
Heb zo'n buurman, die ook uit die contreien komt. Gaat elk jaar in zijn eentje op vakantie naar zijn thuisland. Week of 4, zijn vrouw en kinderen willen niet mee.
@normanius | 14-08-22 | 11:35: We gaan het zien, de tijd zal het leren.
Ik kan me nog goed herinneren dat diezelfde Bosniërs (veelal jonge mannen) op televisie stonden te klagen dat wij in Bosnië moesten vechten zodat zij weer terug zouden kunnen
Wehèlkom akbar.
REAGEER OOK