Bassiehof — Johan Remkes zei iets hoopvols (al is de vraag wat dat waard is)
En D66 moet een toontje lager zingen
Hoopvol signaal vrijdag na het overleg met een deel van de boeren was dat Johan Remkes zei dat hij hoopt dat het kabinet nog gaat sleutelen aan de stikstofplannen. Dat betekent dat hij er niet als zetbaas van het kabinet zit maar inderdaad als zoals hij zichzelf noemt ‘onafhankelijk voorzitter’. Wat aan de andere kant potsierlijk is omdat hij de commissie leidde die het kabinet twee jaar geleden adviseerde juist steviger op te treden in het stikstofdossier.
Toch is er voldoende reden om te sleutelen aan de plannen die nog niet eens volledig aan de Tweede Kamer zijn gestuurd. Eveneens hoopvol is dat het kabinet nu eindelijk heeft toegegeven dat die befaamde stikstofkaarten volstrekt onbetrouwbaar zijn. Iets wat Pieter Omtzigt een kleine twee maanden geleden al zei. Als het kabinet dat eerder had toegegeven, had het mogelijk een deel van de huidige onrust voorkomen.
En zo is er ook nog de onmin tussen de ministeries van Financiën en Landbouw over de aanpak van het probleem. Berekeningen van Financiën vallen aanmerkelijk positiever uit voor de boerenstand dan die van de ambtenaren van Landbouw. Maar goed, onduidelijk wat daarmee gebeurt want minister van Financiën en D66-leider Sigrid Kaag is vooral druk met twitteren over zaken die haar portefeuille niet aangaan.
D66 speelt sowieso een vervelende rol in dit dossier onder aanvoering van Tweede Kamerlid Tjeerd de Groot die voortdurend roept dat het kabinet zich onbuigzaam moet opstellen. We zien waar die onbuigzaamheid toe heeft geleid: het scheelde onlangs enkele centimeters of een boerenzoon in een trekker was nabij Heerenveen door zijn hoofd geschoten. Wellicht dat Remkes D66 zover kan krijgen een toontje lager te zingen.
Remkes is bovendien nog niet klaar. Er komen vervolggesprekken met natuurorganisaties, het bedrijfsleven en overheden. Ook komt er nog een tweede gesprek met de boerenorganisaties. Wellicht dat de VVD-veteraan met andere conclusies komt dan die uit zijn rapport van twee jaar terug. Er bestaat ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht, nietwaar?
Ondertussen kondigt Farmers Defence Force-voorman Mark van den Oever ‘de hardste acties tot nu toe’ aan. Dat militant geblaat van de varkens-, suikerbieten, peren- en kerstbomenboer is net zo onwenselijk als de onbuigzame houding van het D66-smaldeel in het kabinet.
Al bood Van den Oever een oplossing in een interview onlangs: als de overheid hem een mooie prijs biedt voor zijn boerenbedrijf stopt hij: “Ja, voor een goede prijs is iedereen te koop.”
Probleem opgelost.
Reaguursels
InloggenIk heb het eerder gezegd en zal het weer zeggen. De beste oplossing is de betreffende boeren te verbieden dieren te houden. Ze een compensatie te geven voor de gedane investeringen en eventueel een vergoeding voor de sloop van de (mega-)stallen. Maar het land, hun woning en bedrijf mogen ze houden. Kunnen ze daarmee iets anders gaan doen. Graan verbouwen, verpachten aan zonnepaneel bedrijven. Maakt niet uit maar geen dieren meer.
Volgens mij is dat de oplossing waar het meeste geluk uit ontstaat.
Te kort door de bocht.
De noodzaak tot (deze grote) vermindering staat ter discussie.
Waarom zou een boer zijn koeien opgeven?
Omdat een incompleet rapport van het RIVM dat aangeeft?
En dat er niet meteen 49% terugvloeit naar de belastingdienst lijkt mij ook als handig, anders heb je nog niks om van te leven.
@Maytheforcebewithyou | 07-08-22 | 21:33:
Klopt.
Voor een bureaucratisch gecreëerd stikstofprobleem? Mijn voorstel is om het kneuzenkabinet van rutte4 op non actief te zetten.
@therealbraindump | 07-08-22 | 23:23: Rutte4 geeft geen plezier. Volgens mij is heel Nederland het daar zo langzamerhand wel mee eens.
Begrijp dat Remkes inmiddels ook natuurorganisaties als GreenPeace, Wereld Natuur Fonds, Natuur en Milieu, Natuurmonumenten en Mobilisation for the Environment, heeft geconsulteerd over mogelijk uitstel van striktheid tot 2035. Deze achten dit alle 'onbespreekbaar'. Wat bewoog Remkes om ook deze partijen in zijn 'bemiddeling' te betrekken? Vertegenwoordigen die natuuradepten de Tweede Kamer tijdens het reces? Zijn zij er lid van? En is dit wat Mark Rutte bedoelt met: "Geen taboes"? Als de boeren gaan vechten voor hun rechten en bestaan en de links woke natuurgelovigen gaan voor hun geloof de barricaden op, ligt een burgeroorlog in het verschiet. Dus Remkes, doe een beetje normaal!
Er zat geen enkele echte boer aan tafel.
Wat is uw definitie van 'echte boer' ?
@klimgek | 07-08-22 | 21:35: kijk even op het YouTube kanaal van Marianne Zwagerman, zij legt dit piekfijn uit.
Mogen we ondertussen de term "erudiet' onder de X66 campagnefoto's van Kaag al vervangen door "incompetent" of gunnen we haar nog het voordeel van de vroegtijdige aftoch... pardon, de twijfel?
AMSTERDAM (ANP) - Schoonmakers hebben in het centrum van Amsterdam zo'n 66 ton aan afval opgeruimd na de Canal Parade, laat een woordvoerster van de gemeente zondag weten. Het gaat om afval uit prullenbakken, uit speciaal geplaatste containers en om zwerfafval. "Dat is behoorlijk veel", aldus de woordvoerster.
Afkomstig van allemaal Deugers, Deugsters, en Binaire Genders.
Best wel slim om eerst een sticky aan te steken.
Zie je het voor je: Texel zonder schapen. De iconische weilanden natuurlijk ook weg. In plaats daarvan uiteraard 50.000 huizen extra op het eiland, opvang probleem migratiebeleid in 1 klap opgelost. De twee veerboten moeten logischerwijs ook weg. We gaan immers van 14.000 naar 65.000 inwoners voor Texel. Dus moeten er twee enorme bruggen komen. 1 vanaf Den Helder. Laten we de ander vanaf Engeland komen, makkelijker ivm familiebezoeken enz. Maarja we moeten ook nog van het gas af. Geen probleem! We zetten in Oosterend gewoon een enorme kerncentrale neer. Recapitulerend: we zijn er toch wel op weg naartoe, dus kan je beter maar gelijk door de zure appel heen bijten. En als we de infrastructuur qua bruggen en wegen enzo op orde hebben, kunnen we net zo goed een tweede Schiphol voor de kust daar leggen, win-win. Succes Texel met de huidige plannen van de regering, denk er maar over na over dat net zo goed kunnen door pakken.
Bouw de Waddeneilanden vol met torenflats. Alle nieuwkomers daar stallen. Ze gaan toch nooit werken (oho vooroordeel)
Remkes zit er maar met één doel, de maatregelen lekker vooruit schuiven tot 2035. Niks doen als oplossing en heeee wie dan leeft (veel diersoorten dan inmiddels niet meer) wie dan zorgt!
Je moet niet zoveel naar activisten van Greenpeace luisteren, Landgenoot. Straks ga je nog stenen sponsoren die ze in sleepnetten van vissers proppen omdat pulsvissen verboten ist door jouw geliefde Brussel.
Behoudens de Gelderse vallei en de Peel kent Nederland geen stikstofprobleem. Het stikstofvraagstuk is een bureaucratisch gecreëerd en specifiek Nederlands probleem dus pathetische en alarmistische tegels zoals deze zijn totaal overbodig.
Leve het D66 verhaal met oogkleppen op.
Ik ben vandaag een beetje lui dus het lijkt me makkelijker om mee te trappen met het kabinet en de media: alle boeren oprotten!
Dat gezeur over die natura 2000 gebieden moet eens afgelopen zijn.
De boeren die grenzen aan die gebieden hebben deze zelf aangelegd.
Laat de regering de toestand eens landelijk gaan bekijken, en de grootste uitstoters van stikstof aanpakken (varkensbedrijven in de Peel)
Voorts zou de overheid stikstofkrakers e.d. zwaar moeten subsidieren en promoten, het rendement mag dan in de praktijk misschien tegenvallen, maar het bijkomende voordeel van zo'n ding is dat het ammoniak omzet in kunstmest, wat weer tot een lagere aardgasconsumptie leidt, win-win lijkt mij.
Dus overheid bekijk het grotere plaatje !
Zie mijn post over Texel, het moet idd afgelopen zijn, door pakken, nu!
"Dus overheid bekijk het grotere plaatje !"
Ja ho effe... daar zijn ze niet voor.
"Dus overheid bekijk het grotere plaatje !"
Absoluut de grootste uitstoters zijn o.a. Tata en Schiphol... dus, direct sluiten die bedrijven. Toch?
@Galvez | 07-08-22 | 17:56: "zucht"
Het gaat niet om de feiten . De agenda ligt er al een tijd. Het is gewoon doelredenering.
Moet je eens bij je garage komen met een serieus probleem aan je bagnole. En dat de garagehouder dan zegt dat ie 'hoopt dat we gaan sleutelen aan.'.
Dan heb je dus ongeveer 0 garantie, 0 betrokkenheid, constructiviteit of oplossingen en voel je aan je water wel dat je een nieuwe auto kan gaan zoeken.
Remkes is een zetbaas, Remkes is niet onafhankelijk. Hij probeert de zaak te pappen en nat te houden, zoals het een echte angstige politieke glibberaal betaamt.
Kent u iemand die wel onafhankelijk is, zonder enig belang ? Behalve dan de rechter die onafhankelijk uitspraak heeft gedaan over de stikstofuitstoot.
@johnyl | 07-08-22 | 14:32: en dat heeft uw overtuiging?
Ja... ik ben geen complotdenker en weet dat de rechterlijke macht uitspraak doet als de wet wordt overtreden, meer doen ze niet, dat is alles. Kan dus nooit partijdig zijn.
@johnyl | 07-08-22 | 14:36: tuurlijk, de rechterlijke macht is heus egt wellus enorm objectief:D. Kijk maar naar de Wilders rechtzaak
@ffnietnu | 07-08-22 | 16:08: kudt finnen.
Oh nee, dat was een of andere huisarts...
Boer zijn is een beroep, ze verdienen er geld mee, ze krijgen er subsidie voor, men kiest er voor om boer te zijn en je kan er dus ook mee stoppen. Voor dat laatste word je vreselijk veel geld geboden trouwens. Wat is dat probleem dus eigenlijk. Simpel doen alsof je voor huis en haard vecht en straks huilend naar de bank lopen? Kan niet anders.
Zullen we eerst zorgen dat de onderbouwing klopt voor we met belastinggeld bedrijven gaan afpakken?
Beetje geld doet geen recht aan generaties lang wonen en werken op een bepaalde plaats. Als je het vermogen van boeren afzet tegen hun inkomen lijkt het er niet op dat ze dit voor het geld doen. Dan hebben we nog het voorgestelde beroepsverbod bij onteigening
En wie bepaalt in de voorstellen de waarde van het bedrijf o hoog verhevene?
Mis; boer zijn is geen baantje. Boer zijn is een levenswijze met vastgoed, land, dieren, machines waar vaak generaties in geïnvesteerd hebben en schulden zijn aangegaan. Daar kan je niet zomaar mee stoppen en dat weet jij heel goed.
Ja, die boeren krijgen vreselijk veel geld. Deze regering staat immers bekend om haar betrouwbaarheid waar het gaat om compensatie van financiele schade. Vraag maar aan de Groningers.
De boeren die ik ken doen het als roeping, passie, niet voor het geld.
U kiest ervoor dat niet te zien, uw principes zijn te koop.
Het is allemaal zo simpel. Maar dan bedoel ik niet een oplossing.
@Jansen63 | 07-08-22 | 14:19:
Alleen beginnelingen hier reageren nog inhoudelijk.
Mee eens... en waar staat in de wet dat je het recht hebt om boer te zijn zoals velen beweren, dat recht bestaat helemaal niet.
en het eigendomsrecht? Rot op man.... dat is toch ook zo'n ouderwets principe.
Dat die grond van jou is.. en die boerderij,, en die machines.. Gewoon inleveren als wij dat willen!
@austinhealey | 07-08-22 | 13:58:
Die mythe weer: "Meer dan de helft (59 procent) van de Nederlandse boerderijen met een bedrijfshoofd van 55 jaar of ouder had in 2020 geen bedrijfsopvolger. Dit meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) op basis van voorlopige cijfers van de Landbouwtelling 2020."
De man die altijd gelijk heeft.
Stelt u zich eens voor , daadwerkelijk plezier te beleven aan uw arbeid. Tot voor kort kleurde u netjes binnen de lijntjes.
Nu opeens drastisch niet meer, de overheid besluit dat er flink gehakt gast worden in uw sector, hoe en wat wordt niet of nauwelijks verduidelijkt, u heeft weinig zin om iets anders te gaan doen.
Of te emigreren.
U zou dan gewoon op uw rug gaan liggen en de centen aannemen?
Dat zegt dan meer over u dan goed voor u is.
U bent te koop
@Theodorus.Goldbach | 07-08-22 | 15:17:
Dus dan vermindert de boerenstand uit zichzelf wel. Hoeland gaat het bedrijfshoofd van 55+ nog mee? Geen 15 jaar meer. En hey, hola di presto, dan is het zo ongeveer 2035. Probleem opgelost. Toch? Zonder een samenleving die elkaar onderling de tent uit zit te pesten.
Klagen over boeren is een keuze... kun jij ook mee stoppen. En als ze stoppen moeten ze wat gaan doen? Maar een lekker lopende band pleurisbaantje? Of vakkenvullen? Of iets anders geestdodends. Ze keuzen iet voor niets het boerenleven.. ze kiezen ervoor met liefde.
Die Van Den Oever lijkt wel door het kabinet ingeschakeld te zijn om de boel zodanig op te poken dat er geen draagvlak meer is voor de gematigde boeren. Verdeel en heers.
Types als Van Den Oever spelen Rutte precies in de kaart. Ze doen meer kwaad dan goed en zijn er mede oorzaak van dat het draagvlak minder wordt voor de serieus demonstrerende boeren.
Mark van den Oever zit er niet voor de boeren. Mark van den Oever blojft weerstand bieden om de prijzen op te drijven om zich voor het hoogst mogelijke bedrag uit te laten kopen. Daarna zullen we npoit meer wat van hem horen vanuit zijn kapitale villa. Ordinaire volksophitser.
Over zieke geesten gesproken.
Of hij koopt een boerderij in Canada o.i.d.
Als ik Suriname zou zijn zou ik nu adverteren voor 1000 Nederlandse boeren. Krijg je wel gezeik maar binnen 5 jaar ook een hele hoop vreten voor eigen gebruik en export.
@calamiteiltje | 07-08-22 | 14:07:
Wie wil daar nou wonen en werken?
Je bedoelt pechtold?
Kaag dacht als MinFin voor te sorteren op het torentje.
Maar dan moet je wel wat laten zien. Niet onderduiken omdat je van toeten nog blazen weet. Dus dat torentje gaat er nooit van komen (als iemand behalve zijzelf dat al ooit had verwacht).
De peilingen voorspellen ook niet veel goeds voor dat partijtje van haar. Dus in het volgende kabinet heeft Dictaat66 geen rol meer :)
Dus dan meer weer jezelf profileren voor het buitenland. Bij voorkeur het Midden-Oosten natuurlijk.
Gaan zou ik zeggen. Opgeruimd staat netjes.
Het liefst zo snel mogelijk vind ik.
Kaag duikt altijd onder. Ongeacht op welk ministerie ze zit. Dan wacht ze even op een woke onderwerp en vaart daar dan op mee om aandacht te genereren en af te leiden van kritiek op haar disfunctioneren.
Met zo'n strategie kom je best ver in Nederland.
Toet of blaast de huidige bezetter van het torentje wel dat hij ergens kennis van heeft? Wat ik van hem hoor niet, namelijk.
Volgens behoort hij nl tot het ras Homo ignarus en op zijn wapenschild staat de spreuk Neminem Memoriam
Dus er komt een enorme armoedegolf aan met energie rekeningen van €6000,- alsmede een vluchtelingengolf is gaande maar het kabinet heeft als hoofdprioriteit een stikstof probleem want er groeien niet de juiste plantjes..
Ze proberen gewoon hoe ver ze kunnen gaan met het totalitaire plan. Meer is het niet.
Prijzen van olie dalen alweer flink.
@J.Cash | 07-08-22 | 13:35: Democratisch besloten, dus niks totalitair.
Ik vermoed dat de energietoeslag van nu 1300 euro weer verhoogt wordt. Dat een beperkte groep daar wat aan heeft maakt ze niets uit. Ze hebben wat gedaan voor deze doelgroep.
@Après toi | 07-08-22 | 13:35:
Ja maar van aardgas niet. Zet de grafiek op 1 year en huiver:
www.theice.com/products/27996665/Dutc...
Bijna 10 keer zoveel als een jaar geleden...
@Après toi | 07-08-22 | 13:36: Lijkt meer op coalitie-autoritair besloten.
@Wattman | 07-08-22 | 14:00: Daar is maar 1 oplossing voor, Nordstream 2 in gebruik nemen.
@ChalinaRosa | 07-08-22 | 14:11:
Benieuwd of Duitsland dat gaat doen als het echt spannend wordt.
@ChalinaRosa | 07-08-22 | 14:11: Of Groningen alsnog open gooien, maar of de Nederlanders daar iets aan hebben is maar de vraag. Ik vrees het ergste. Zal aan mij liggen maar volgens mij is er gas zat, het is schoon, dus heb nooit begrepen waarom we van het gas af moeten.
@Wattman | 07-08-22 | 14:14: Duitsland importeert nu kolen uit Colombia en ergens uit Afrika. Men wil LNG gas uit de VS importeren.
Quatar wil niet aan Duitsland leveren. Om maar iets te noemen.
Om de economie draaiende te houden is er gewoon te weinig energie. Noodoplossingen zijn onvoldoende. Dus wat blijft er over.
Als het verstand nog werkt in de coalitie daar, dan is Nordstream 2
in gebruik nemen de enige oplossing om veel ellende te voorkomen.
@Jansen63 | 07-08-22 | 14:22: Ik ook niet. Om dezelfde redenen.
@J.Cash | 07-08-22 | 13:35:
Dit gaat de spannendste tijd worden die we meemaakten, en de AEX stijgt vrolijk door..
@ChalinaRosa | 07-08-22 | 14:30:
Quatar niet, zou als Duitse voetbalploeg meteen Quatar overslaan aanstaande WK.
Overigens staat hier van wel, wat is je bron ?
duitslandinstituut.nl/artikel/49009/d...
@ChalinaRosa | 07-08-22 | 14:30: Okay Ivan.
@Wattman | 07-08-22 | 14:37: Dat bericht is van maart toen Habeck naar Quatar is afgereisd om te proberen een deal te sluiten. Die deal is mislukt.
@Après toi | 07-08-22 | 15:06: Ivana por favor.
@Wattman | 07-08-22 | 14:00: Futures, daar ga je al. Da's voer voor speculanten. Speculanten drijven de prijs op. Het is niet voor niets dat oliemaatschappijen (die ook in gas doen) gigantische winsten maken.
@Lu_Tze | 07-08-22 | 16:58:
Kapitalisme in optima forma, schaarste als verdienmodel. Vraag en aanbod op een markt van het grote geld. Laat de armen maar creperen als ik maar rijk word. Toegejuicht door Nederlanders die naar Zwitserland vluchtten en dan boos worden als je dat model ter discussie stelt.
Het gaat om geld, de boeren willen de hoofdprijs. Nou ja, het gaat allemaal met een sisser aflopen.
Die sisser denk ik niet, het zijn niet alleen de boeren, maar burgers (exclusief wat randstaddebielen) die helemaal klaar zijn met rutte/kaag/jetten en de rest van die onbenullen.
@Jansen63 | 07-08-22 | 14:32: Misschien in jouw bubbel, maar ik merk er weinig van.
@Après toi | 07-08-22 | 15:07: weinig dan wellicht in jouw bubbel.
@Après toi | 07-08-22 | 15:07: je moet wel een enorme cheerleader van dit kabinet zijn om niet op te merken dat de Nederlanders helemaal klaar zijn met dit kneuzenkabinet Rutte4. Volg jij de politieke peilingen wel eens AT?
Zogenaamde natuurorganisaties die willen dat boeren stoppen met landbouw. Boeren zijn uitgerekend degenen die de natuur en het landschap in stand houden. En eten moeten we toch.
Kom, laat ons snel wat vlees en melk importeren uit Nieuw-Zeeland. Dan gaat dat stikstofcijfertje in de gewenste richting. Dat je er de halve wereld voor moet rondvaren komt niet in de statistieken.
Varkensboeren met megastallen?? Over wie heb je het?
@Après toi | 07-08-22 | 13:33: Alsof alleen de varkensboeren geviseerd worden? Er moeten nieuwe steden gebouwd worden voor de 50000 nieuwe inwoners die er ieder jaar bij komen, omdat jullie politici de gekste zijn van heel Europa.
@Nonkel Frituur | 07-08-22 | 13:43:
Er zijn er een paar meer dan uw 50.000 in het afgelopen halfjaar.
www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2022/30/bijna...
@Humsico | 07-08-22 | 14:00: ah, 120.000 in eerste half jaar, dat is dan ook 500.000*120.000/17.000.000=3500 extra vluchten voor Schiphol? Of houdt elke nieuwe Nederlander minder vakantie voor bestaande Nederlanders in?
De zekerheid waarmee Rutte tijdens de persconferentie van 8 juli jl. zei dat het goed komt, voorspelt weinig goeds. Rutte is zo doortrapt en heeft totaal geen last van enige mate van schaamte dus de boeren zullen linksom of rechtsom enorm gepakt worden.
Logisch toch. Een ruime Kamermeerderheid is voor. En de boeren worden flink gecompenseerd.
Er is niemand die de boeren "wil pakken" maar een oplossing moet worden gezocht voor de stikstofuitstoot. Zolang de discussie blijft dat de boeren gepakt worden of kapot moeten schiet het geen mm op.
@johnyl | 07-08-22 | 13:37: En daar zit juist de crux. Mensen die jaren in natuurgebieden werken zeggen dat het prima gaat. Op plekken waar niet meer beheerd wordt vanwege bezuinigingen gaan bepaalde planten woekeren. En dat ligt volgens de modellen aan de boeren, wiens uitstoot niet verder rijkt dan een paar honderd meter van hun bedrijf.
Dus er moet geen oplossing gevonden worden voor de uitstoot, die heeft geen invloed op de natuurgebieden, er moet een oplossing komen voor de modellen
@johnyl | 07-08-22 | 13:37:Stikstof hier, stikstof daar, maar vooral in ons landje, want buitenland trekt zich er geen flikker van aan.
@gato | 07-08-22 | 14:05: De stikstof uitstoot stopt bij de grens hoor.
Dat heeft Remkes ook al gezegd: Dat ‘linksom of rechtsom de huidige impasse moet worden doorbroken.’ oa in Trouw.
Is dat een Nokia in de handen van Rutte?
Sjekkie in linkerhand..... wat een Baas..!
Is dat een sjekkie?
Ziet eruit als een jonko
@Is dit nog nieuws? | 07-08-22 | 13:22: Rizzla blauw?
Haha, vind het ook wel grappig.
Waarom zit de burger niet aan tafel?
Welke burger? Waar vandaan? Met welke achtergrond?
De tweede kamer zou De Burger moeten vertegenwoordigen, maar of ze dat doen? En of dit Geweldige Kabinet ernaar luitsterd?
Uiteindelijk gaan er een aantal mega stallen en wat welwillende boeren uitgekocht worden voor recordbedragen. Waar denk je dat die 25 miljard anders voor bedoelt is? En natuurlijk sluit de Rabobank aan om die transacties te begeleiden, voor een mooie commissie natuurlijk. Overigens zou het mij niet verbazen als onze regenten dat bedrag op vergaderd krijgen en er extra geld in de pot moet.
Omschrijft u eens het containerbegrip megastal voor mij...
Moet je nagaan, krijg je 2,5 Webb telescoop voor.
@prutsclown | 07-08-22 | 13:20:
Ik weet sinds kort wat een megapint is.
En die bedragen komen uit gemeenschapsgeld.
Boerenbedrijven die wanneer ze groot genoeg zijn worden opgekocht door beurgenoteerde Yanks. Dan winsten gemaximaliseerd, wetten aangepast en milieudefensie-achtigen worden verboden.
Net als plofkip en kiloknaller, is megastal een woord dat verzonnen is door de zielige-beestjes-maffia, maar dat helaas ingeburgerd is in het hedendaagse taalgebruik. Het is niks, maar iedereen (en zijn wokistaan) vindt het verschrikkelijk dat zoiets bestaat.
Rutte was wel heel stellig dat Remkes de gesprekken moest voeren. Als twee partijen een conflict hebben dan zoek je er iemand bij waar beide partijen vertrouwen in hebben. De boeren gaan dit verliezen, dat stond op dag één al vast. Remkes stapt nu naar voeren voor de bühne, kunnen ze later roepen dat ze in gesprek zijn geweest.
Als de overheid een mooie prijs biedt, dan willen de boeren wel stoppen. Dat lijkt me ook. Wentel het probleem maar weer af op de belastingbetaler. Gewoon de BTW op energie en brandstof naar 30%, dan is er geld genoeg.
Ik hoop dat Remkes het voor elkaar krijgt om i.i.g. de woetboeren te sparen. Peace man.
Zon op mijn telefoon. Ik bedoel natuurlijk wietboeren. Ow en ook de haringboer en patatboer. Ik moet wel kunnen eten .
Wat zijn woetboeren?...
Het enige waar jouw beperkte brein zich mee bezighoudt is wiet, simpele ziel?
@Goed Volk Kijkt Weg | 07-08-22 | 13:16: Snotaap
www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/497....
Heb wel een beetje te doen mat Kaag. Dacht aanvankelijk bijna de hoofdprijs binnen te hebben gehaald met haar functie van Minister van Financiën, maar lijkt nu doodongelukkig. Het is op het pathetische af hoe ze zich telkens opnieuw buiten haar eigen voortuintje en achtertuintje begeeft om zich tegen zaken aan te bemoeien waar ze zich helemaal niet mee te bemoeien heeft. Als Minister van Financiën blijkt ze zich geenszins te kunnen manifesteren, is ze welhaast onzichtbaar. Had ze zich heel anders voorgesteld, denk ik, toen ze op die tafel stond te dansen. Ach ja, vrouwen die zo nodig op tafels moeten dansen, daar gaat het later wel vaker niet goed mee.
Ik geloof niet dat mevrouw kaas heeft gegeten van Financien.
@ChalinaRosa | 07-08-22 | 13:17: Kaag spreekt net als Timmerfrans vele talen. Dat ze niks te zeggen hebben valt dan minder op.
@ChalinaRosa | 07-08-22 | 13:17: Het kaagmens heeft helemaal nergens kaas van gegeten. Volgens mij eet ze nooit kaas, veel te volks....
Maar mevrouw Kaag is straks wel de persoon die namens nederland moet gaan onderhanelen over de ophanden zijnde eurocrisis, onbewust onbekwaam. Dit krijg je dus wanneer persoonlijke ambities belangrijker zijn dan het landsbelang.
@therealbraindump | 07-08-22 | 13:29: Ze ging er een maand geleden al stevig in, in Brussel. Dus dat loopt wel los.
@Après toi | 07-08-22 | 15:09: onbewust onbekwaam AT, dat gaat helemaal niet goed aflopen voor de Nederlandse belastingbetaler.
maar watdefoek moet Greenpeace nu weer voor een rol spelen. 'aan de max waarden word niet getornd, anders naar de rechter' . Als het de coalitie uitkomt worden Urgenda en Greenpeace gebruikt als stok anders zal het de coalitie een reet roesten wat ngo's zeggen
komt door ons wereldberoemde polderen. Iedereen mag en moet wat zeggen.
Wat dit kabinet node mist is gevoel voor proportionaliteit, Zet ons landoppervlak en inwonertal even af tegen die van de 1O grootste economieën en al dat geschreeuw over onze bijdrage aan de klimaatproblematiek is lachwekkend. We zijn binnen de EU steevast het braafste jongetje van de klas als de collectebus langskomt en ook hiermee willen we weer voor de muziek uitlopen. Een gidsland zijn we inmiddels al lang niet meer, eerder een afvoerputje. Als we niet oppassen worden we het nieuwe Roemenië van Europa.
Het kan snel gaan Mickey. Geen aardgasopbrengsten meer, de exportmotor van NL, de landbouwsector, halveren. Nu nog even het chemiecluster vanwege torenhoge energieprijzen het land uit werken en NL wordt inderdaad het nieuwe Roemenië van de EU. Het is echt de hoogste tijd dat Rutte4 wakker wordt uit hun ideologische dagdromerij. Ronduit decadent gedrag.
@therealbraindump | 07-08-22 | 13:20:
Ga je mij nu vertellen dat deze mensen niet weten en doorhebben waar hun beleid toe leid?
Kom nou zeg, waarom zouden ze anders zoveel tegenstand het hoofd bieden in dit en andere onderwerpen die momenteel spelen?
@therealbraindump | 07-08-22 | 13:20:
'Decadent', dat is het op de keper beschouwd! Oeverloos neuzelen is een luxe, maar dat realiseren sommigen - velen? - zich pas als het te laat is.
Wat dit kabinet vooral mist is beleid. Het heeft bijna geen enkel probleem onder controle. Regeltjes, verdragen, te grote en machtige ministeries, ngo's, de regering wordt door van alles en nog wat "overvallen" en draait dan als een drol in de pot rond op zoek naar een uitweg. Visie is een lelijk woord, dus ze hebben ook geen idee waar ze naar toe willen en reageren op impulsen van buiten af. De boeren moeten geen millimeter toegeven, zodat het Rutte duidelijk wordt dat het afvoerputje niet bij hun ligt, zoekt ie wel een andere zwakke plek.
@Sjeintje | 07-08-22 | 13:33: ik denk werkelijk dat veel ministers en tweede Kamerleden volstrekt niet weten waar zij mee bezig zijn. De fine fleur van Nederland zit allang niet meer in Den Haag.
Nederland: The mouse that roared
Een voorman die roept: ik ben te koop/omkoopbaar. Dat motiveert de aanhang op een geweldige manier. Daar gaat zelfs de vlag van op z'n kop hangen.
Ach hij refereert aan een oude volkswijsheid; Alles is te koop.
Citaatje:
"Er komen vervolggesprekken met natuurorganisaties".
Gaan we weer; 'natuurorganisaties' schuiven weer als vanzelfsprekend aan aan de belangrijkste & hoogste vergadertafels in dit land.
"Natuur-organisaties". Er wordt nooit vermeld welke dat zijn, laat staan welke mensen die 'natuur-organisaties' vertegenwoordigen bij de belangrijkste beleids-besprekingen in dit land.
"Natuur-organisaties". Ook wel bekend als "De Milieubeweging". Dat samenraapsel van zwaar gesubsidieerde beroeps-activisten, duurzaamheidsvrouwtjes en gepensioneerde dossier-neukers die met hun strijd voor de rugtuf-pad en de zandhap-hagedis hun bestaan aan de zijlijn nog enige glans pogen te geven.
"Natuur-organisaties" gaan dus mede beslissen over de tientallen miljarden die door de eco-plee gespoeld gaan worden om het papieren probleem van de stikstof "op te lossen".
Al die activistische lui van die "natuur-organisaties" zijn dus niet gekozen, of zo. "Natuur-organisaties" zijn geen politieke partij, of een wereldwijd gewaardeerde & bewonderde beroepsgroep die een bittere & terechte strijd voert voor zijn kale voortbestaan, zoals de boeren.
Die boeren strijden voor hun brood, voor hun gezin, voor hun bedrijf, voor hun levenswerk. Terwijl de "Natuur-organisaties" behalve kakelen, drammen, en de dwingeland uithangen, niets hoeven te doen voor hun comfortabele subsidies en uitsluitend bezig zijn de samenleving op gigantische kosten te jagen.
"Natuur-organisaties" zitten er niet namens mij en ook niet namens velen met mij.
"Natuur-organisaties", oftewel de "milieu-beweging" hebben sluipenderwijs absurd veel macht - té veel macht - in dit land verworven; het resultaat van een halve eeuw drammen, "aksie" voeren, morele chantage plegen en de moralist uithangen.
Dat dus
Hier zitten personen in zoals Rob jetten, die totaal geen benul hebben wat onder de noemer stikstof valt.
Mensen die biologie en scheikunde lieten vallen zodra het kon.
Haalt schouders op, Partij voor dieren en Groen Links hebben meer zetels dan BBB, etc. Een Greenpeace heeft 3 miljoen donateurs. Er zijn zat mensen die lid zijn van van-alles. Dat geeft macht indd.
Nederland is verworden tot een olichargie en de milieubeweging zit ook bij de incrowd. Eens in de 4 jaar pro forma stemmen en vervolgens rollen de middenpartijen de eigen agenda uit met behulp van de incrowd. Het afschaffen in recordtempo van het raadgevend referendum door Ollongren is veelzeggend. En van het zittende establishment hoef je geen systeemveranderingen te verwachten.
de Natuur-organisaties zoals Staatsbosbeheer, It Fryske Gea etc. zijn verworden tot onprofessioneel geleide organisaties die niet meer de natuur als hoofd motto hebben maar sturen op zeer linkse ideeën.
@menage | 07-08-22 | 13:11:
Greenpeace Nederland
De stichting heeft de status van 'algemeen nut beogende instelling' (ANBI). Greenpeace Nederland had in 1990 830.000 donateurs, in 2018 nog 320.260. In 2018 had zij 92 werknemers in dienst en ongeveer tweeduizend vrijwilligers.
Plaats: Amsterdam, Nederland
Aantal werknemers: 2555 (2017)
Type: Milieuorganisatie
Greenpeace - Wikipediahttps://nl.wikipedia.org › wiki › Greenpeace
In het interview met Greenpeace in Nieuwsuur dit wekend werd als argument het welbevinden van een blauw bloempje gebruikt. Daarvoor moeten de boeren het veld ruimen. Het ware beter als de boeren subsidie zouden krijgen om dit bloempje te gaan kweken, Voor je het weet heb je een plaag van blauwe bloempjes.
@Jan_Pietersen | 07-08-22 | 13:17: het hele fenomeen van blauwe graslanden is een gotspe aangezien die allemaal door de Nederlanders gecreëerd zijn, net zoals zandverstuivingen en heidegronden Deze cultuurlandschappen zijn ontstaan nadat het hoogveen is afgetiggeld van de zandgronden. prima dat je hier wat van wil bewaren maar noem het geen landschap nederlands eigen.
Tja, niet iedereen zit er op te wachten dit ooit zo mooie land nog verder vol te kotsen met mensen en gebouwen. En dan heb je machtige instellingen nodig die wat te zeggen heben. Anders hebben de zakkenvullers alle ruimte en mogelijkheden.
Das un jonko swa..
Denk een sjekkie met rijstpapier.
Uitkopen en dan? Wat gebeurt er met de grond? Komen daar dan 'alternatieve' boerenbedrijven op? worden ze bij de natuurgebieden gevoegd zodat die groter worden en er nog meer bedrijven moeten sluiten? Woningbouw? recreatie?
Mijn opa is vroeger uitgekocht toen er een snelweg en bedrijventerrein op zijn land kwamen. Dat leverde een aardig bedrag op, maar het land is dacht ik eerst nog door de handen van diverse speculanten gegaan voordat er daadwerkelijk gebouwd werd. Het bedrag is nog een aantal keer over de kop gegaan.
@Zeurders | 07-08-22 | 13:04:
Dat bedoel ik, als je zo een boer uitkoopt, mag hij daarna de grond houden en het verkavelen? kampeerboerderij van maken? seksclub? educatiecentrum? openluchtmuseum? Zo iets van 'kijk kinders,zo maakte we vroeger eten!" Of word de zaak onteigent ,gaat het naar de prins brilletjes van deze wereld en komen er luxe appartementen voor de beter gestelde?
Woningbouw.
Land inkopen met bestemming landbouwgrond en verkopen als bouwgrond: een heel lucratief verdienmodel (voor de roverheid, want die winst wordt gemaakt over de ruggen van de burgers).
De plannen blijven hetzelfde.
Net als met nee tegen de EU grondwet...
En het inlegvel...
Uitkopen prima, maar niet met mijn belastingcenten!
Zelfs boetes die de overheid zijn opgelegd worden met uw en mijn centen betaald.
Van wie zijn geld dan wel ?
@Stratum | 07-08-22 | 12:55:
De Rabobank heeft ook al nee gezegd.
Geld is helemaal niet van u. U hoeft er alleen maar in te geloven en te gebruiken. Geld is van degene die het gebruik kan afdwingen.
Anders had de regering helemaal niets over de boeren te zeggen maar met de platte kar rondrijden en smeken of ze alstublieft een deel van de oogst mogen om ambtenaren te vreten te geven.
Waarom gooien ze in vredesnaam de mogelijkheid tot reaguren al na een paar uur dicht?
Ik krijg geeneens de kans om mijn genialiteit op een groot aantal gebieden ten toon te spreiden.
Echte genieën hebben een kroontje!
@Hoeck | 07-08-22 | 13:00:
Enige juiste antwoord.
Lol
Het is nu 19.59….
geen kroon geen goldsammy, grootspraak dus.
Waarom praten ze niet is met echte wetenschappers die deze metingen voor het licht houden en echt wetenschappelijk bewijs hebben wat er met de stikstof moet gebeuren. Nu kloot iedereen maar een beetje aan, niemand weet waar het bewijs van stikstof overlast is. Kan ook zijn dat het niet gewenst is teveel onderzoek te doen, maar dat er leugenachtige verhalen achter zitten. Ben geen complot denker maar toch af en toe...
Omdat dan direct de stikstof luchtballon doorgeprikt wordt.
Alles is gebaseerd op een model wat in de verste verte nog niet geschikt is om beleid op te baseren (volgens RIVM) en toch wordt er met een natte vinger voor wat betreft KDW's beleid op gebaseerd. Wetenschap toepassen op dit dossier, liever niet!
@normanius | 07-08-22 | 12:55: idd zie het "stikstofrapport" van D66 waar hun lid Stikstofprofessor Han Lindeboom aan meeschreef en zich kritisch opstelde over de uitkomsten van het rapport en niet meer mocht meepraten omdat zijn mening teveel in het straatje van o.a. het FvD paste.
Voor een psychopaat als rutte is de waarheid maar een irrita te bijzaak. Hij houdt ervan om anderen kalt te stellen en zo het spelletje te winnen. Rest interesseert hem geen moer.
Het is dus gewoon Nederlands overheids geneuzel om een paar centen goedkoper de deal te doen.
Boeren zijn net als linkse meisjes en Afghaanse dorpshoofden gevoelig voor veel geld... Print nog wat van dat spul en geef ze een paar koffers met die rommel voordat de Zuidelijke landen het inpikken.
Drink een borrel. Volgende probleem
Niemand zo gevoelig voor geld dan boeren.
@Stratum | 07-08-22 | 12:57: U bent niet gevoelig?
@Stratum | 07-08-22 | 12:57:
Ik ben erg gevoelig voor juist taalgebruik.
Zolang niet volledig helder is wat hier op het platteland met de grond van eventueel uitgekochte boeren gaat gebeuren, ben ik onvoorwaardelijk voor het behoud van alle boerenbedrijven.
Precies dat!
Hoezo niet helder? Daarop wordt nieuwe natuur aangeplant. Afrikaantjes bijvoorbeeld.
Je zou denken dat het ministerie van landbouw er juist voor de boeren zou zijn (zoals vroeger, en zoals vroeger Wageningen en de Rabo - die terzijde wel de "stikstofinnovaties" van de boeren financierde en nu ook niet thuis geeft).
Mij werd afgelopen weekend duidelijk gemaakt wat voor rol, de hoofdrol, Nederland speelt in de wereldwijde bloemen- (dus bollen), planten- en zadenindustrie heeft. Je hoort dan van belangrijke spelers waar je als buitenstaander nog nooit gehoord hebt.
Heel Nederland heeft een mening, 99% heeft alleen geen idee waar ze over praat.
@normanius | 07-08-22 | 12:49: Hoort u zelf ook bij die 99 % ?
Vooral dat hij zei dat het wel verder gaat dan alleen de stikstof viel mij wel op. Maar goed we weten allemaal wat er gebeurd met onwelgevallige adviezen.
Ik moet de eerste boer nog zien, in een sociale huurflat.
Ik moet de eerste boer nog zien die geen 12-urige werkdag heeft. Uitzonderingen daargelaten werken boeren zich het schompes en hebben ze per uur een karig loontje. Het land is van de bank, de stallen zijn van de bank, de melkrobot is van de bank en de tractor is van de bank. De boer mag blij zijn als hij even een kwartiertje op de bank (een andere bank dus) mag liggen.
Menig boer komt in een sociale huurflat terecht als de overheid z'n plannen doorzet. Dan is de bank tevreden en kan de boer opbokken.
Dus Van den Oever is voor de juiste prijs te koop.
Twee vragen verder:
"Twee jaar geleden stuurde FDF nog een dreigbrief rond waarin boeren die zich wilden laten uitkopen voor ‘Judassen’ werden uitgemaakt."
‘Natuurlijk oefenen wij ook politieke druk uit, desnoods op onze collega’s, maar dat is voor het algemeen belang van de boer.'
Ah, dan is er opeens wel het algemeen belang. Mark is net zo'n glibberige draaikont als zijn naamgenoot in het Torentje.
Van den Oever zei dat een maand of twee terug, toen viel die uitspraak me al op. Ik vraag me af of die boerenprotesten er niet deels op gericht zijn om gewoon een goede prijs te bedingen. Afgezien van dat stikstof dossier en andere milieumaatregelen zijn een hoop boeren helemaal niet zo tegen Den Haag, en ook niet tegen de EU.
Aan de andere kant heb ik ook wel boeren horen zeggen dat ze het bedrijf aan hun kinderen willen overdoen, dan wordt het een andere zaak.
Er is altijd een bedrag waarbij je week wordt en als dat je nieuwe andere mogelijkheden biedt waarom dan niet.
Ziet er meer uit als een blowtje.
Vooral dat bijzinnetje over Kaag..
Tenenkrommend.
Langs lijnen van de inhoud
Ik hoor het u zeggen, en doorrr...
Bas, ga eens met je neef praten.
Die heeft vakansie.. pardon reces
Die zit in recessie...
REAGEER OOK