Goh. In 2021 ontvingen we een Urk aan asielzoekers
En dat was slechts een opwarmertje
Grote cijfers van het CBS vandaag over de constante instroom van immigranten in ons polderlandje, waaruit blijkt dat het aantal niet uit de Europese Unie afkomstige binnenkomers afgelopen jaar toenam tot 90.658 en dat is toch bijna een Hilversum aan nieuwe medelanders. We geven het woord aan het CBS: "Er kwamen vooral meer asielmigranten en kennismigranten naar Nederland. Mede door de aanhoudende onrust in Syrië en Afghanistan steeg het aantal asielmigranten met 75 procent." In die cijfers inderdaad veel studenten die een paar jaartjes komen zuipen en arbeiders die uw ICT-afdeling bevolken, maar ook die aanzienlijke groep van 21.202 personen die hier puur kwamen om asiel aan te vragen. Bijna een Urk aan nieuwe asielzoekers. En dat was dus in 2021, voordat de asielstroom begin 2022 volledig uit de hand liep. Voordat Eric 'Hoe meer hoe beter' van der Burg verdronk in een vloedgolf aan nieuwe gelukszoekers. Voordat het COA het land vrijwel dagelijks bestookte met meldingen van stoel- en buitenslapers. Voordat het aanmeldcentrum in Ter Apel een franchise werd met vestigingen door heel Nederland. Voordat wachtlijsthuurders in Utrecht een dikke middelvinger kregen. Voordat cruiseschepen aanmeerden en boeren werden uitgekocht om maar meer opvangplekken te realiseren. Welkom in Nederland, de poorten staan wagenwijd open en wil iemand nog een Miele?
Reaguursels
InloggenIn Duitsland lukte het om een Veertienjarige jeugdcrimineel uit te zetten naar het land van zijn ouders (Turkije). -> Fall Mehmet
“ Der „Fall Mehmet“ war ein Rechtsstreit um den jugendlichen Serienstraftäter Muhlis Ari (* 1984 in München; bekannt geworden unter dem Pseudonym Mehmet), der Anlass für eine lang anhaltende öffentliche Debatte um Jugend- und Ausländerkriminalität in Deutschland war. „Mehmet“ erlangte Bekanntheit, nachdem er bis 1998 mehr als 60 Straftaten begangen hatte und in die Türkei, deren Staatsbürger er ist, abgeschoben wurde. “
Waarom lukt het hier niet om criminelen uit te zetten?
Link: de.m.wikipedia.org/wiki/Fall_Mehmet
Gezinshereniging, hoe doen ze dat trouwens als ze claimen uit Syrisch oorlogsgebied te komen en vervolgens hun Armeense familie binnen willen halen?
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen
Komt ie dan hé.
Ja maar en Urk dan?
Al die apothekers, zijn dat ook kennismigranten?
21.202 maal 31.000 euro is maar een 657.262.000,- euro voor het eerste jaar van de opvang in een asielzoekerscentrum, na deze periode en mits het verkrijgen van een verblijfsstatus gaat de kassa pas goed rinkelen voor de COA-industrie.
Zonder verblijfstatus alsnog opvang, anders illegaliteit met een wellicht nog hoger prijskaartje vanwege economische schade.
Doe maar even wisselen Markje!
Gehoord dat rutte er maar één heeft. Zou de man daarom zo destructief bezig zijn?
De vis wordt duur betaald.
De Nederlandse overheid doet zijn uiterste best om de inwoners te beschermen, alleen is die zelfde overheid helemaal vergeten waartegen ze de inwoners zou moeten beschermen. Mijn buurman heeft het vermoeden dat er een geheim inleg velletje bij de grondwet is, hij overweegt een modern wob aanvraag te doen.
En al deze gelukzoekers gaan te zijner tijd D66 stemmen zodat de poorten nog verder open kunnen voor familie, vrienden en bekenden uit het land van herkomst. Rutte helpt natuurlijk nog een handje mee.
De controle op immigratie is totaal zoek.
Mensen die asiel krijgen in Nederland zijn geen gelukszoekers. Je scheert alles over 1 kam. Gelukszoekers keren of een illusie armer terug naar huis of ze belanden in de illegaliteit. En waarom D66? Ik zou niet weten waarom een voormalig asielzoeker, nu Nederlander op een elitaire partij zou stemmen? Denk eerder SP dan.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 13:35: Uw mening graag over asielzoekers met status die op vakantie in land van herkomst gaan?
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 13:35: Misschien heb ik iets gemist maar is er wel eens een voorstel uit de koker van D66 gekomen om immigratie beheersbaar te houden?
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 13:35:
Onzin en dat weet je best.
Zelfs illegale criminelen en terroristen "kunnen" zogenaamd niet uitgezet worden. Alleen met oprotpremies weten we een klein percentage terug te sturen (of naar Duitsland of België te krijgen).
Ik moet altijd weer denken aan die boomers in Apeldoorn met het liedje.
youtu.be/ylZqvNHRHzI
even, wat is volgens jou een boomer?
@P. Breidel | 20-07-22 | 12:54: die oudjes die hun kleinkinderen gedwongen meenemen. Je kan toch zien dat die kinderen er niet vrijwillig staan?
Ik schrik elke keer opnieuw als ik dit zie.
Ik zal maar niet schrijven waarom, want Joris.
Als Rutte en Kaag al hier eens een kijkje zouden nemen dan zien ze wat de gemiddelde Nederlander vindt. Dan zijn ze tevreden over hun NPO en journaille die een heel ander geluid laten horen en zien en kunnen gewoon verder met hun destructieve politiek.
"Kennismigranten", dat zijn dan neem ik aan mensen die goede kennis van het Nederlandse asiel- en de sociale- en zorgvoorzieningen hebben, ook wel bekend als gelukszoekers.
Nee. Probeer het nog eens.
Als ik de beelden zie dan zie ik vrijwel alleen maar noord afrikaanse mannen. Vrijwel geen gezinnen en vrijwel geen vrouwen.
@Boeddha18 | 20-07-22 | 12:44:
Volgens de subsidiesector heeft Noord Afrika een kenniseconomie. Dus dat komt dan wel goed.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:42: Probeer eens te lachen om ironie. Het is het enige dat ons nog rest.
Kijk eens voor de lol op de website van het Nationaal Archief naar het aantal vreemdelingendossiers van de IND over de periode 1973-2005. Die gaan ver over het miljoen. En dat is dus alleen tót 2005 en dat zelfs nog niet eens volledig
Het zachte pamperende beleid heeft grote aanzuigende werking. Het aantal
kolonisten zal met factor 3 toenemen; dus cruise accomodatie en azc's op
weilanden. Ons sociale systeem wordt vernield. De gladjanus versprak
zich: met het woord "Stadstaat" Think Twice, Cheers. !
Leo Lucassen huilt van geluk in de Volkskrant omdat we nu eindelijk een stas Asielzaken hebben die stevig doorpakt.
Als Leo Lucassen je beleid bejubelt dan weet je wel hoe laat het is.
VVD kampioen binnen halen, volgende keer weer de grootste partij.
@Wattman | 20-07-22 | 12:25: Lucassen is allesbehalve van de VVD en de VVD is niet het probleem op dit dossier, verre van ..
Leo Lucassen is onnozel, naïef, te kwader trouw en /of activist. Een raadsel waarom deze clown steeds als deskundige wordt opgevoerd ..
@justinianus | 20-07-22 | 12:58:
Natuurlijk is de VVD het probleem, ze gaan nota bene een wet indienen die de gemeenten verplicht om asielzoekers te huisvesten. VVD staat voor wagenwijd open grenzen en niets anders. De instroomcijfers en naturalisatiecijfers bevestigen dat.
@Wattman | 20-07-22 | 13:18:
Asielzoekers mogen niet eens werken. Verder is het COA verantwoordelijk voor het onderdak geven aan asielzoekers. Ik zou niet weten waarom daar een wet voor moet komen. Gemeenten verlenen nu tijdelijke noodopvang voor asielzoekers maar Bruls zei gisteren nog dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat dit permanent wordt.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 13:31: Tijdelijk = de 1000 Euro van Rutte
Dus van alle migranten in 2021 was slechts 12% asielzoeker. Dat is nog steeds veel maar valt dus wel mee. Met de krapte op de arbeidsmarkt is het wel fijn dat er weer een paar duizend vacatures gevuld worden. Het glas is halfleeg of het glas is halfvol denk ik dan maar.
Ik blijf echter voor een pan-Europese aanpak door in veilige buurlanden de vluchtelingen daar op te vangen in EU-vluchtelingenkampen met alles erop en eraan. Kost een stuk minder. Alle COA medewerkers kunnen lekker als expat aan de slag in bijvoorbeeld Turkije of Libanon en vanuit daar kunnen we gaan kijken OF de mensen naar de EU mogen komen en zo ja onder wat voor soort verblijfsvergunning. Ook bepalen niet zij het land naar keuze maar bepalen wij dat. En laten we eerlijk zijn. Er zijn ook gewoon hoogopgeleide mensen op de vlucht die wij hier prima kunnen gebruiken.
Mijn huisarts bijvoorbeeld. Ik dacht eerst dat het een Oekraïner was maar blijkt een Rus te zijn (I know, my bad). Hij zit hier trouwens al wat langer. Ik weet overigens niet of hij als vluchteling is gekomen of arbeids- of kennismigrant.
En laten we eerlijk zijn. Er komen heel veel laagopgeleide Afrikanen en er willen er nog veel meer komen.
@thanseeuwen | 20-07-22 | 11:57:
Die krijgen geen asiel. Die belanden OF in de illegaliteit OF ze worden huiswaarts gestuurd. Nederland neemt alleen asielzoekers op uit een paar specifieke landen plus individuele gevallen waar de asielzoeker kan aantonen dat hij vervolgd wordt voor zijn politieke activiteiten, religieuze overtuiging, seksuele geaardheid e.d.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:07: die krijgen dus wel asiel. Er komen nu heel veel ‘individuele gevallen’ uit Afrika hier naartoe. Eritrea en omgeving zijn de belangrijkste bronlanden, maar ook Nigeria bijvoorbeeld. De beruchte Noord Afrikaanse gelukszoekers krijgen inderdaad zelden asiel, maar blijven toch. Tot een nieuw generaal pardon o.i.d. Ten slotte hebben ze hier vaak familie, ze komen de tijd wel door.
Maar wat u wilt gebeurt niet. Dus dan maar zo doorgaan? En dan? Als het te laat is om nog van Nederlanders te spreken? Gewoon niets doen en alles maar relativeren? Ja, daar bent u en de regering mee bezig. Niets doen en relativeren. Mogen de 75% NL’ers die het er niet mee eens zijn dan heel erg boos worden?
@Vandeanderekant | 20-07-22 | 12:13:
Eritrea staat op de lijst van landen die als levensgevaarlijk worden gezien. Er is daar een regime aan de macht die de Taliban lieverdjes doet lijken.
De beruchte Noord-Afrikaanse roofridders reizen stelend door heel Europa heen. Asiel aanvragen is voor hun gratis bed, bad en brood en net voordat hun aanvraag wordt afgewezen of dat ze gepakt worden voor criminele activiteiten vertrekken ze naar een ander land.
Nigerianen heb ik geen weet van behalve dan dat ze vooral, bijna uitsluitend naar het VK migreren. Niet zo vreemd. Er zit daar een gigantische Nigeriaanse diaspora. Ik zou niet weten wat ze in Nederland gaan doen. Tenzij ze homo hebben o.i.d. Anders zijn ze sowieso kansloos.
"Er zijn ook gewoon hoogopgeleide mensen op de vlucht die wij hier prima kunnen gebruiken": Er zijn er ook zat die door dit beleid gaan emigreren,mensen met goed lopende bedrijven. Zeg maar dag tegen deze belastings inkomsten. En begroet degene bij de grens waar je niks voor terug krijgt.
@Tiscali-2 | 20-07-22 | 12:28:
Nederlanderschap is een nationaliteit. Wij in het noorden hebben niet veel met dat volk uit het zuiden. Er zijn 0,15% mensen bijgekomen als asielzoeker ten opzichte van autochtonen. Ik ben geen rekenwonder maar in dat tempo komt er niets terecht met die "omvolking" van je. Ook niet als alle migranten meeneemt.
@dennistegelwerken | 20-07-22 | 12:44:
Niemand houdt je tegen. Ik wens je veel succes. Uit nieuwsgierigheid. Waar ga je naartoe?
Het zijn niet allemaal asielzoekers maar kijk eens naar de grote steden. Kijk eens hoeveel niet westerse allochtonen daar wonen. Kijk eens naar de problematiek. Het kan niet wenselijk zijn dat zovelen niet westerse allochtonen Nederland binnenstromen. Dat brengt onkosten, spanningen en problematiek met zich mee die de samenleving niet kan dragen.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:50:
U ontwijkt zoals gewoonlijk de kern omdat u geen angst wilt toelaten en als zelfverdedigingsmechanisme met nietszeggende doodgerelativeerde flauwekulletjes aankomt zetten. Ongeveer 75% van alle stemgerechtigden wil af van deze import. Maar u en de regering laten het ongebreideld doorgaan door niets te doen en tot vervelends toe te drogrelativeren.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:42: Eritreërs staan er om bekend jaarlijks op vakantie te gaan naar....Eritrea.
In Zwitserland is daar onderzoek naar gedaan, omdat vluchtelingen daar toestemming moeten vragen voor reizen. Eritreërs vielen daar door de mand. Stond artikel in EW over.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:42: hier stond lang een straatkrantverkoper uit Nigeria bij de appie. Gezellige man die een woordje Engels sprak. Ging jaarlijks 3 maanden op vakantie naar huis. Op een goede dag had hij een mooi envelopje met een briefje voor al zijn vaste klanten (waaronder ik dus): hij had een Spaans paspoort gekregen en nam dus afscheid van ons. Zo gaan die dingen dus.
Overigens zijn de Eritreërs die ik ontmoet veel minder gezellig. Ook de weinige dames zijn erg gesloten.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:50:
U komt uit het Noorden? Al eens een toertochtje gemaakt door, ik zeg maar wat, Bedum? Hoogezand? Sappemeer? Je struikelt over de wandelende doeken met een roedel kleine zandbakkleurige wormen eromheen gedrapeerd. Niet normaal hoe het straatbeeld aldaar de afgelopen 10 jaren is verwoestijnd. Culturele genocide in slowmotion.
Iemand die in de bijstand zit krijgt iets van 1200 euro per maand, dat is 14000 euro per jaar.
Asielzoeker kost 28000 euro per jaar, info van de rijksoverheid zelf.
Hoe kan dat dan? dat is twee keer zoveel als iemand in de bijstand zit.
Er verdienen gewoon veel mensen geld aan de asiel-industrie
Asielzoekers krijgen geen 28.000 per jaar. Ze krijgen iets van 3.000 per jaar. De rest van de kosten zijn naar ik mag aannemen onderdak, begeleiding e.d. Valt me nog mee eigenlijk. Is ongeveer 0,5% van de begroting dus.
En dat er mensen geld verdienen met asielzoekers is natuurlijk vrij logisch. Denk niet dat het er heel erg veel zijn.
Statushouders komen gewoon in de bijstand als ze geen werk kunnen vinden dus die kosten zijn hetzelfde als een bijstandstrekker.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:03: En die in de bijstand zitten kunnen dat geld in hun spaarpot duwen.?
Veel mensen in de bijstand kosten ook meer dan alleen hun uitkering. Daar komen nog subsidies bij, toeslagen en hulp. De sportclubs en laptops voor de kinderen (en ja, dat is gratis) Niet iedereen maakt daar gebruik van. Asielzoekers zijn niet perse duurder. Dat wordt anders wanneer ze een groot beroep gaan doen op de gezondheidszorg: trauma’s, maar ook zorg die het thuisland niet kent, zoals bijv. gebidsrenovatie. Die inhaalslag is vaak best prijzig en legt vaak een groot beslag op de GGZ. Die al zo druk is.
Echter het blijft belachelijk dat er zo veel geld naar mensen gaat die niks kunnen bijdragen. Want dat is de realiteit, velen kunnen gewoon niet bijdragen om heel veel redenen, taal, trauma, ontwikkelingsniveau, onwil en zo verder. Zij zullen niet in staat zijn zich aan te passen aan de diensteneconomie die wij zijn.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:03:
Beter lezen.
Dat een asielzoeker 28.000 per jaar *kost* betekent niet dat hij 28.000 *krijgt*. Maar 28.000 per persoon per jaar; dan zijn er wel degelijk een hoop mensen die hier heel veel aan verdienen.
Afhankelijk van de berekening circuleren er overigens ook wel berekeningen van 30.000 tot 30.000 (wel of niet meerekenen kosten crimaliteit, gratis rechtshulp, etc). Er zijn heel wat Nederlanders die jaarlijks minder belasting betalen. Terwijl de belastingen toch torenhoog zijn. Dat geeft toch wel aan hoe onhoudbaar dit kwaadaardige asielcircus is geworden.
@NLgaatnaardeklote | 20-07-22 | 12:15:
Hoe dan? Die moeten net zoals autochtone bijstandstrekkers maar gewoon rond zien te komen. Net zoals autochtone daklozen krijgen mensen pas bijstand als ze zelfstandig wonen. Dus zolang ze in een AZC zitten vallen ze niet onder de bijstandsregeling. Dus het antwoord is nee. Wel benieuwd hoe je zoiets verzint?
@Vandeanderekant | 20-07-22 | 12:22:
"Veel mensen in de bijstand kosten ook meer dan alleen hun uitkering."
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat werkt. Maar ik neem aan dat je gelijk hebt.
"Dat wordt anders wanneer ze een groot beroep gaan doen op de gezondheidszorg: trauma’s, maar ook zorg die het thuisland niet kent, zoals bijv. gebidsrenovatie."
Voor zover ik weet krijgen asielzoekers het minimale van het minimale. Pas als ze een verblijfsvergunning krijgen hebben ze ook dezelfde rechten als andere Nederlanders. Bij mijn weten moet alles geregeld worden door het COA en voor spoedgevallen is er natuurlijk wel hulp. Lijkt me niet dat je jezelf aanmeldt in Ter Apel en vervolgens direct cosmetische tandzorg kan krijgen. Volgens mij krijgt niemand dat in Nederland. Ik neem wel aan dat je wel medische hulp krijgt als je een ontstoken rotte kies hebt. Of een acute blindedarmontsteking.
Voor wat betreft deelname aan de arbeidsmarkt. Dat schijnt lastig te zijn. "Slechts" 50% (o.i.d.) vindt werk. Wel weten we dat historisch gezien de kinderen van asielzoekers het veel beter doen dan hun ouders.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 13:13: wist je dat er mensen als asielzoeker komen vanwege de medische zorg? En dat het GGZ traject wel direct wordt opgestart? En dat de gebitsrenovatie soms ook echt noodzakelijk is? Deze mensen komen soms uit erbarmelijke omstandigheden, inderdaad. Maar dan nog is het niet te dragen voor Nederland dat al bezwijkt onder de zorgdruk.
Hetzelfde geld voor de kinderen. Zij gaan direct zoveel mogelijk naar speciale scholen (en pas na verblijfsvergunning naar een gewone school, als dat kan) én worden met voorrang geplaatst in de jeugd GGZ. Vandaar ook de toenemende ernstige problematiek. Die importeren we. En ja, ook zij hebben veel meegemaakt. Maar opnieuw, kunnen we dat allemaal oplossen?
Iedereen is van de wereld, de wereld is van iedereen.
'K heb een tante uit Marokko en die komt,
Hiep hoi!
10 kleine ne.....
21202 asielaanvragen in ‘21 , en dat is dan nog gerekend buiten de volgmigratie die daar uit voortkomt ( i c factor 3-4 ..) Overigens is de verwachting dat aantal asielaanvragen dit jaar de 50.000 aantikt. Er is geen enkele reden te denken dat dit gaat inzakken zolang aan m.n. Syriërs, Afghanen en Eritreeërs welhaast automatisch een ( nb 5 jarige ) verblijfsvergunning wordt verstrekt hetgeen zo leert praktijk altijd tot permanent verblijf leidt ( want verregaande geïntegreerd en / of al genaturaliseerd etc.) Van een ‘weeffout’ in het asielbeleid kun je niet meer spreken, er is iets fundamenteels mis. Dit vereist robuuste aanpassingen. Het vigerende beleid is niet meer van deze tijd, sterker het is volledig achterhaald ..
Nope. Die 21.000 zijn de mensen die een verblijfsvergunning hebben gekregen en dat is inclusief nareizigers. Het totaal aantal aanvragen zal wel meer rond de 50-60.000 hebben gelegen in 2021.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:09: ik zie in de tabel (kun je openklappen) bij het cbs ruim 21.000 staan bij asiel en ruim 29.000 bij gezin. Volgens mij zijn die 29.000 de nareizigers. Maar ik kan het fout hebben.
@Vandeanderekant | 20-07-22 | 12:30:
Nee, nareizigers zijn geen asielzoekers. Dat trucje gebruikte Leo Lucassen destijds.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 12:09: U bent abuis.. om precies te zijn aantal ( 1e ) asielverzoeken 2012 was 22980 , aantal nareizigers bedroeg 11835. Nb hier zit een vertraging in ( regels, bewijslast, logistiek etc) bovendien was er een grote stagnatie hierin vanwege corona. Dit jaar is er al een veelvoud.. Trend 1e asielaanvragen is stijgend en zal als eerder aangegeven waarschijnlijk boven de 50.000 dit jaar. Nb aantal Syriërs in zowel 1e aanvragen als nareizigers is enorm. Dat roept vragen op ..
Leo Lucassen is onnozel, naïef, te kwader trouw en /of activist. Een raadsel waarom deze clown steeds als deskundige wordt opgevoerd ..
@Vandeanderekant | 20-07-22 | 12:30:
Het kopje "gezin" valt volgens mij in de categorie adoptie, huwelijk en/of geregistreerd partnerschap. Ik zou niet weten waar deze anders worden geregistreerd. Nederlanders met een Nederlands paspoort die terugkeren worden namelijk ook geregistreerd. Er keerde bijvoorbeeld 44.000 Nederlanders terug naar Nederland. Maar ik kan het fout hebben. Dat zou dan wel betekenen dat Joop die de liefde van zijn leven in Thailand heeft ontmoet zijn vrouw niet als immigrant geregistreerd wordt en haar kinderen met een ander ook niet. Dat klopt volgens mij niet want ik ken mensen die met een buitenlander zijn getrouwd en die moesten allemaal geregistreerd worden.
@justinianus | 20-07-22 | 12:47:
Er waren MAAR 23.000 asielverzoeken in 2012? Dat lijkt me heel stug. Kom eens met je bronnen. Otherwise I call bullshit. Je vergelijkt sowieso appels met peren dus ik betwijfel heel erg of je begrijpt waar je over mee wil praten. No offense.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 13:22: gezin is ook gezinshereniging van familie asielzoeker. Asielzoekers zijn alleen de mensen die via de COA binnen komen en een verzoek om asiel hebben gedaan. De getallen die ik noem zijn alleen niet EU/EFTA migranten.
@Theodorus.Goldbach | 20-07-22 | 13:25: 2021 ( en niet 2021 uiteraard), voor het overige kan ik u onmogelijk nog serieus nemen in deze , dus hier stopt het voor wat betreft .. ( no offense)
@justinianus | 20-07-22 | 14:07: . ' en niet 2012' etc ..
Wat? Een URK? Met al dat tuig volgens destentor: "Van boa-beuker tot nazi-rel"
Willen we elk jaar een Urk erbij? Als we in plaats daarvan nou eens van die heel lieve, intelligente en hardwerkende asielzoekers binnenhalen?
Kan ik me eigenlijk ook aanmelden als vluchteling omdat ik me hier niet veilig voel?
Als:
‘If it looks stupid but it works, it is not stupid.’ -Murphy
Dan:
If it looks stupid but it does not work, it is just stupid.
Allemaal de schuld van Geert Wilders
Iedereen die geen PVV, JA21 of FvD heeft gestemd moet niet zo klagen en janken. Jullie hebben zelf op een partij gestemd die een voorstander is van dit asielbeleid.
Gister reed ik door een rijkere buurt en zag daar een vrouw volledig ingepakt in een zwart gewaad rond waggelen. Het leek wel een verkapte boerka. Wat moest ik hard lachen toen die hoogopgeleide en witte bewoners vol verbazing en afschuw keken.
Deze mensen zijn een voorstander van vluchtelingen hierheen halen, maar ze weten toch dondersgoed dat het voor 99% Moslims en Afrikanen zijn? Dus ja, veel plezier met die boerkamevrouwtjes die uiteraard van ons gaan eisen dat wij hun klederdracht moeten accepteren.
Veel aannames Hefbrug. En je kent het gezegde daar over.
Die 'boerkamevrouwtjes' eisen 't niet. Ze krijgen het toch al. Beide de acceptatie als de accept giro. Ze zijn niet kwaadschiks, ze zijn gewoon verwend. Huizen, zorg en uitkeringen zijn snoepjes die iedereen op z'n beurt krijgt. Het gros van de gezellige Moslim vrouwtjes hangt alleen met elkaar uit en ziet Hollandi als dienstverlenende bijzaak. Als er ergens over te klagen valt zijn het de mannetjes die hun op het vliegtuig hierheen gezet hebben, die hun geld 'beheren.'
Iedere 2 jaar een stad als Almere erbij.
Incl. Ziekenhuis, zorginstanties, 120 huisartsen, ambtenaren, stroom,gas,electra met bijbehorende CO2 en nitraten
En dan de uitkeringen.
Ieder nederlands gezin betaalt al netto € 600 per maand mee aan de 1 miljoen immigraten, die tijdens Rutte zijn binnengekomen.
Ik herinner me niet, dat dit politiek ooit ter sprake is gekomen.
Jawel en meteen beschimpt met: Islamofoob, fascist, blanke hetroman, racist, enz. Gevolgd door zinnen met: kansen grijpen, gidsland, cultuurverrijkers, enz.
Dat we in ieder geval in onze regio niet hadden.
Kortom: pak de migratieontkenners eens keihard aan............
Ach, je kunt draaien wat je wilt maar terugdraaien zal nooit meer lukken.
En deze zich opstapelende ellende laat u de volgende generaties na............
En dan hebben we het nog geen eens over de illegalen die hier aankomen. Gisteren bij de Appie Happie hing het mededelingenbord vol met briefjes van Aziatische mannen/ vrouwen die hun diensten in de huishouding aanbieden. Ik zei tegen m'n vrouw gekscherend dat een IND-ambtenaar die telefoonnummers eens moest nabellen om wat illegalen op te pakken.
Maar ik weet inmiddels wel beter en deze illegalen zijn ook weer bij organisaties aangesloten die huisvesting regelen en zelfs juridische hulp verlenen als een illegaal opgepakt wordt. Gaaf land!
Maar eens wat aandelen Miele gaan kopen.
Er is een machtige asielindustrie die elk tegengeluid in de kiem smoort. En het mooie van dat systeem is dan ook nog dat criticasters 'aangepakt' worden door exponenten van dat systeem die zelf gesubsidieerd worden (vluchtelingenwerk, amnesty etc.) of anderszins op kosten van de staat leven (antifa). Het is het perfecte verdienmodel totdat dit hele gebeuren onder z'n eigen gewicht in elkaar zakt. En dan heb je de poppen aan het dansen en vermoed ik dat een burgeroorlog de uitkomst is.
Helemaal mee eens.
Vanaf het moment dat de zielige onderdrukte arbeider het een beetje goed had heeft de groenlinkserige zwerm zich tegen de burger gekeerd. Inkomensbehoud en een nieuw ideaal ("Maar buiten Europa hebben ze het slechter.") werden perfect gecombineerd met kerkelijke zendingsdrang en mea culpa. Resultaat: een groep politieke dominees die anderlandiërs binnenhaalt en beschermd alsof wij hen onderdrukken zoals wij arbeiderskinderen ooit onderdrukt werden. De VVD komt niet meer bij.
Directe invloed heeft een grote lobby die heel erg veel verdient aan die import. Dat gecombineerd met een lobby die van Nederland een grote stad met 50 miljoen inwoners wil maken. Dat veroorzaakt dit.
Nog een reden is de totale domheid van de Nederlandse bevolking die al die politieke praatjes gelooft. Ook de domheid van politici die allemaal zonder verstand te gebruiken hun Grote Leider naspreken.
Burgeroorlog komt niet. Mensen zijn al totaal loonslaaf geworden. Ze zitten allemaal in een molentje waarin ze 80% van hun inkomen aan belasting geven (als je BTW, belasting op brandstof etc meetelt) en ook bij hogere inkomens amper rond kunnen komen. Ze kunnen zich geen opstand veroorloven.
@Patatter | 20-07-22 | 11:44: Het ergste vind ik dat de sociale zekerheidspot niet groter wordt. De kinderen van de loonslaven moeten steeds meer "delen" met oude en nieuwe nieuwkomers waarbij de nieuwkomer juridisch met tien nul voor staat. Ook dan zijn ouders passief wanneer ze hun pas volwassen kinderen jankend voor zich krijgen. "Ja jongen/meid, 'tis moeilijk vandaag de dag."
@zeurmachine | 20-07-22 | 12:05: En bij hun ouders wonen en zien dat de nieuwkomers niet hoeven te werken, zonder werk gewoon een uitkering en zelfs een huis krijgen. Ongelooflijk dat iedereen dat sociaal vindt.
@Patatter | 20-07-22 | 13:40: Sociale voorzieningen zijn op deze wijze op de duur a-sociaal
Met de kennis van nu, dat een groot deel van de Oekraïensche vluchtelingen uit Afrika blijken te komen maar dat dat niet als zodanig werd vastgelegd ook al wist iedereen beter, veeg ik mijn reet af met officiële cijfers. Of ze nou van het CBS komen of andere overheidsinstellingen zoals RIVM, OMT, AGOVV, en wat dies meer zij, ik geloof ze niet meer. Ik kan dat gewoon niet meer na al die jaren voorgelogen te zijn.
Het straatbeeld geeft de werkelijkheid weer. De sfeer, het gedrag en wat jou overkomt is de realiteit.
"Met de kennis van nu"
Welke "kennis"?
Die van enkele eenlingen met een roddel-en-achterklap verhaal dat op geen enkele manier natrekbaar is? Nee DAT is betrouwbaar. Ik kan ook een anoniem ingezonden mailtje sturen vol spelfouten.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 11:10: Kennis komt niet alleen van een papiertje.
@TonAlias | 20-07-22 | 11:12:
Nee uit de onderbuik van Ton.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 11:10: Suggereert u nu dat Geenstijl Nepnieuws verkondigt?
@Is dit nog nieuws? | 20-07-22 | 12:04:
Sowieso een zeer selectieve keuze uit het aanbod en altijd langs dezelfde voorspelbare lijntjes. Zo lang het maar de rechts-libertijnse visie der dingen ondersteunt. Bias, ja zeker. Maar dat mag uiteraard.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 11:10: volgens mij waren alle nieuwssites het er over eens dat het om in ieder geval 6000 meegelifte niet-Oekraïners ging. Ik vind dat geen eenlingen meer. En het is de IND zelf die alarm sloeg, want het viel zelfs daar op. Lijkt mij vrij correcte informatie.
De NL-er kiest zijn regering en zijn het kennelijk eens met het beleid van Rutte. De meerderheid bepaalt en dus moeten degene die 10 jaar op een huis moeten wachten en achtergesteld worden maar eens wat meer politiek bewust worden en anders stemmen, doen ze dat niet dan moeten ze niet zeuren.
(edit: laat maar, hoort hier niet)
Toch knap van Rutte, die in 2016 al riep dat Nederland gas terug moest nemen omdat ons land de enorme instroom niet aankon. Hij had toen helemaal gelijk en intussen is de boel vastgelopen. Maar er zijn altijd weer trucjes om net te doen alsof hetzelfde beleid uitstekend werkt en onveranderd in stand kan blijven. Door bijvoorbeeld woningzoekende Nederlanders nog langer te laten wachten en gemeente verplichten nog meer mensen op te nemen. Of het land van boeren af te pakken (alsof migranten CO2 neutraal zijn). Of zoals boze tongen beweren, inkwartiering bij particulieren af te dwingen. Laat zoiets maar aan Rutte over, samen met Kaag heeft hij de oplossing voor elk wereldprobleem. Een gouden team!
Niks is knap van rutte, rutte kan niks, wil niks, doet niks om nederlandje uit de klauwen van de globalistische ideologie te houden!
"Hallo, wij zijn van de Mohammed's Getuigen en komen Allah brengen"
-
Zet maar bij de vuilnis, kan ie die straks mooi even wegbrengen.
Rutte liegt altijd, dus Rutte citeren is oliekoekendom. Een klok die stuk is heeft ook twee keer per dag gelijk.
2016 Rutte mijn hart huilt als ik hoor van die Groningers met schade door aardbevingen. Dat moeten we als 1e aanpakken.
Met klimaat, stikstof en andere linkse hobby's heeft de politiek steeds de mondvol over het land goed achterlaten voor de kinderen.
Maar dat het land dan ondertussen naar de kloten is door al die migratie dat durft de linkse politiek geen woord over te reppen.
Net als alle nadelen van klimaat- en stikstof waanzin onder het tapijt blijven.
Stelletje hypocrieten.
Zo waar.
Zo zijn er wel meer die geen Nederlands “kennen”.
Die staat lekker deuggeil te zijn.
Vooral die 'overig' is interessant. Hoeveel migratiemotieven zijn er dan? En welke? ik vermoed dat klimaatvluchtelingen hieronder vallen, en belastingvluchtelingen.
En hoeveel asielemigranten hadden we ?
asielMIELEgranten is een nieuw woord.
Met een beetje goede wil in het kader van de natuur terugbrengen in de staat van 1000 na Christus moeten we/ze al snel weer vluchten maar nu voor het wassende water. Hoop dat ze tegen die tijd hebben leren zwemmen.
1400's Elizabeth vloed
Staatssecretaris belast met asielzaken is toch wel de grootste kutbaan die je je kan bedenken. Geen inbreng, met handen en voeten geboeid aan alle (EU) regelgeving.
Ik vond het al een gotspe dat we instroom organiseren zo belangrijk vinden dat we hier een aparte staatssecretaris voor hebben.
Er zijn zaken die veel belangrijker zijn voor Nederland. Zoals innovatie (we glijden af in de wereldranglijsten).
Onzin, als NL vandaag besluit de Nederlandse wetgeving te handhaven dan kan dat ook vandaag nog geregeld worden. Denemarken kan dat ook, en Frankrijk weerde zelfs zigeuners uit andere EU-landen.
Los van de vraag of we ze kunnen tegenhouden (ja dus) zou het ook al schelen als we ze niet zouden lokken met levenslang gratis geld en wonen en overal voorrang op autochtonen.
Ze kunnen dit stoppen maar dat willen ze niet.
Hamvraag is dus waarom NL kapot moet.
@Dandruff | 20-07-22 | 10:53: Dat is de million dollar question inderdaad. Ik ben bang dat sommige mensen ouderwets aan lantarenpalen opgehangen gaan worden als we het antwoord op die vraag ooit horen want dit is allemaal geen toeval meer; er zit echt een plan achter. Misschien zijn wij een proeftuin voor tolerantie en acceptatie voor maatregelen vanuit het WEF?
Ik denk niet dat hem dat wat uitmaakt, die vult gewoon z'n zakken en lacht ons allemaal uit. 's Avonds naar de piepers van moeder de vrouw die aan hem vraagt: lekker gewerkt, pik? Zeker, weer 200 erbij, het gaat goed.
De sukkel loopt constant met een grijns op z'n bek, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij het allemaal wel prima vindt zo.
@borriemorrie | 20-07-22 | 10:48: Na een paar jaar gaat hij terug naar de dagbesteding.
Dat zelfvoldane smoelwerk.
Dat gedoe van we moeten zoveel opnemen en de voorstanders maar pushen voor beleid waar de tegenstander aan mee moet betalen . Dat kan sneller , duidelijker en anders .
Ik vind solidariteit zeer belangrijk en het wordt ook eens tijd om in kaart te gaan brengen via een bevolkingsonderzoek wie er wel of niet solidair zijn met deze massale asiel opvang en de positieven een solidariteitsverklaring van ten minste 10 jaar te laten tekenen waarna een redelijk percentage van de inkomsten en woonruimte bestemd voor en van deze groep kan worden aangesproken voor de opvang en het inkomen van migranten, alle belasting inkomsten verdient met arbeid van deze migranten vloeit deels terug naar de ondertekenaars, zo hoeft de andere groep ook niet te klagen . Kunnen na de eerste tien jaar eindelijk alle grenzen voor niet tijdelijke vluchtelingen dicht .
En toch is het enige kritische woord enkel hier op GS te lezen. De rest van de media doet of er niets aan de hand is qua instroom asielzoekers, want de boeren zijn de schuld omdat die hun land niet willen afstaan voor woningbouw. En als het allemaal zo erg is zoals in Utrecht gebeurd waar een half jaar enkel statushouders een woning zullen krijgen waarom dan geen protesten bij het gemeentehuis of de ambtswoning van de burgemeester van de kansloze Utrechtse woningzoekers?
Is u bekend hoe Janmaat is behandeld? Of wat er gebeurt als Antifa uw adres bekend maakt? Je moet al een masochist zijn als je voor PVV of FvD in een gemeenteraad of Provinciale Staten plaats neemt
@theo-is-dood | 20-07-22 | 11:11:
Ja, zo ziet links-fascisme er uit.
@theo-is-dood | 20-07-22 | 11:11: Ja, maar dat neemt niet weg dat de Utrechtse woningzoekende wel heel erg stil is. Heeft denk ik niets te maken met de politieke kleur van het stadsbestuur. En wie zwijgt stemt toe denkt men in de politiek dan. Maar waarom is dat, die stilte? Angst om als ultra rechts te worden genoemd? Best wel vreemd.
Hoeveel procent van van die "gezin" kliek zijn gezinsherenigingen van de categorie 'vluchtelingen'?
Overheid en statistiek.
Nimmer te vertrouwen.
Dus ongeveer 13% zijn mensen die komen om te werken. (Ik begrijp/hoop dat onder de rest ook heus wel mensen zijn die willen proberen een bestaan op te bouwen en niet simpel handje op houden)
Ik pik het eruit omdat dit voor het kabinet de hoofdreden (goedkope arbeidskrachten) is om de deuren wagenwijd open te houden. Van iedere 20 die er binnenkomen willen er 3 daadwerkelijk werken.
Wederom een dossier waarin de overheid de werkelijke motivatie onder de pet houdt.
Motivatie 1:
De landen vergrijzen in rap tempo. Wie gaat dan de AOW ophoesten?
Ze hopen dat er tussen dit volk nog mensen zijn die hier kunnen gaan werken en de AOW, dat een omslagstelsel is, te kunnen bekostigen.
Motivatie 2:
Meng alle volkeren zoveel mogelijk met elkaar, laat die kinderen krijgen, die kinderen zullen niet meer in discussie gaan omdat ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Het wordt dan 1 wereldvolk, met hopelijk 1 gedachte, de NWO kan dan zijn gang gaan.
Motivatie 3:
Geld.
@TonAlias | 20-07-22 | 10:50:
Motivatie 4 goedkope arbeidskrachten na 2 a 3 generaties van vermenging.
Asiel is relatief weinig. Benieuwd aan welke categorie "gezin" , dus gezinshereniging hangt. En wat betreft arbeid, zouden ze nou echt allemaal weer ophoepelen als hun contract erop zit of is hier blijven WW-en toch een stuk prettiger. En last but not least, arbeid, sja, ik zie wel een toko's waarvan ik denk dat er geld bij moet want er komt nooit een klant, maar ook dat zal wel onder arbeid vallen.
Toch raar, dat de dagelijkse werkelijkheid ook hier niet in overeenstemming lijkt met de ervaring van de dag.
In Duitsland staan miljoenen lege woningen. Vooral in dorpen, de jeugd trekt weg naar grote steden. Daar kunnen vluchtelingen prima wonen en werken in de land, tuin en wijnbouw.
Werken? Ben jij nou helemaal? Daar zijn ze veel te hoog voor opgeleid en dat stond ook niet in de mensensmokkelbrochure.
@Graaisnaaiert | 20-07-22 | 10:36:
Precies. Werken kunnen ze thuis ook, daarvoor betaalden ze echt geen 5.000 dollar aan die mensensmokkelaars.
Meer pro Europa en pro VVD. Best slim om zo te winnen.
Welja. Kijk, die opgedroogde mutsen destijds in Amersfoort waren zo wereldvreemd, die dachten gewoon even in vól ABN hele Nederlandse zinnen te produceren met dat archaïsche klotedeuntje van ze;
-Welkom, welkom, welkom in mij́n land!-
Die stonden nog net niet met wol en breinaald klaar om te vragen; "meneer, wilt u een mediterraan zeilbootje of een Spaans Galjoen op uw lekkere warme trui straks?".
.
Neuh, de Eucalypta met de ravenzwarte haren van de foto uit het topic dacht; k doe dat korter, én krachtiger: "Welcome!"
Wel, niet in mijn naam.
Laat onze mooie stad erbuiten, dat was Apeldoorn, veel meer kerkneuzen
@MrFloppy1986 | 20-07-22 | 10:56:
Sorry MrFloppy, je klacht is terecht.
Ze kan er een mooi welkomslied bij zingen: genius.com/K3-de-3-biggetjes-lyrics
www.youtube.com/watch?v=ylZqvNHRHzI
Al deze zangers/zangeressen kunnen asielzoekers in huis opnemen.
Waar is Bente Becker nu het land haar zo hard nodig heeft?
Die zit al sinds de koffiepauze klem in de deuropening.
Nu duwt de Oekie oorlog ook nog eens 6 miljoen+ vluchtelingen deze kant op wat de hele boel ontwricht...... oh, wacht. Zou dát de bedoeling zijn van Poetin?
Als ze hier de grenzen letterlijk dichtdoen, dan maakt het niet uit wat de bedoeling is van Poetin. Maar dat oeverloos gezever dat dát niet kan, daar geloof ik niet in.
Want ten tijde van corona konden de vliegvelden wél op slot, werden containers op de grens gezet door Belgie, dus zeg niet dat het niet kan.
De wil ontbreekt.
@TonAlias | 20-07-22 | 10:35:
Nou ja, de grenzen gingen slechts ten dele dicht. Voor ons, en voor andere mensen uit Westerse landen.
Als ik me goed herinner liep de wekelijkse asielinstroom gewoon door. Zij het slechts 500-700 per week, ipv 1000-1200 per week.
@Dandruff | 20-07-22 | 11:02: Dat is een keuze die men maakte. Als je 50% dicht kan, dan gaat 100% ook. Als je maar wilt, en daaraan ontbreekt het, en daar zit vast en zeker een reden achter die wij niet mogen weten.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 11:21:
Een ad hominem en twee stropoppen.
Kortom je beste reactie dit jaar.
Maar uitleggen waarom we elke week 1.000 analfabeten (plus duizenden nareizigers) binnen moeten laten kun je niet. Of uitleggen waarom immigranten voorrang krijgen op gratis huizen terwijl belastingbetalers 12 jaar op een peperduur huis moeten wachten. Uitleggen waarom het goed is dat immigratie 30 miljard per jaar kost kun je evenmin. Net zo min als uitleggen waarom zelfs criminelen, extremisten en (oorlogs-) misdadigers niet uitgezet kunnen worden.
Feitelijk heb je wel een punt; deze discussie kun jij alleen op drogredenen "winnen".
Tja, en wat "win" je dan eigenlijk?
Dat NL over 30 jaar een derde wereldland is, compleet met welig woedende jihad.
Het probleem nu is dat de politiek niets doet, het probleem straks is dat de politiek niets meer kan doen. IN 2021 alweer een Urk aan DENK&BIJ1 stemmers bijgekomen.
Gewoon die opstand van rond 1800 van de andere Nederlanders ongegrond verklaren en Belgie hoort weer bij Nederland. Zo, ruimte zat voor nieuwe assielzoekers en de hoofdstad van de EU ligt weer binnen de grenzen van NL. Voor Rutte ook wat makkelijker om over te stappen en gelijk maar het Binnenhof verplaatsen naar Brussel. Stop maar met die verbouwing, het wordt gewoon Ter Apel II
Besef jij je hierbij dat we dan tevens verantwoordelijk worden voor het wegdek? Dan zijn we goedkoper uit met 3 020's aan doofstomme en onzichtbare asielzoekers.
@NiCeY | 20-07-22 | 10:36:
Ja maar dan betaal je je ook niet meer arm aan wegenbelasting of hoe heet dat in dat Mickey Mouseland?
Van de besparing heb je luchtvering.
Nog een voordeel…je hoeft niet meer in 90 m2 te “wonen”.
@NiCeY | 20-07-22 | 10:36: Nee, die gaan dit wegdek opnieuw rechttrekken in het kader van 'integratie, socialisatie en de kracht om op eigen benen te staan in hun nieuwe geliefde droomland als tegenprestatie voor hun uitkering'
Er is best een oplossing te verzinnen, bijvoorbeeld dat opvang altijd tijdelijk zal blijven tenzij de asielzoeker heeft aangetoond zichzelf terug te kunnen verdienen op de arbeidsmarkt. Lukt dat niet, dan volgt ooit, al is dat na vijf of tien jaar, repatriëring naar het oorspronkelijke land.
Hier in Nederland en jezelf terugverdienen? Dat lukt een Nederlander niet eens.
Dat gaat nooit lukken in een land als Nederland. Als repatriëring ingezet gaat worden voor profiteur springt de media direct erbovenop. Want het is dan verschrikkelijk zielig voor zijn 5 kinderen die hij en zijn vrouw inmiddels op de wereld hebben gezet. Ik zie dat helemaal voor me. Tranentrekkende verhalen omdat Mohammedje terug moet naar Afganistan omdat zijn ouders de sociale dienst hebben opgelicht. Jankende verhalen van zijn klasgenoten, de leraar, advocaten die beweren dat je kinderen niet kunt straffen voor de daden van hun ouders. Petities van bezorgde bh loze vrouwen zonder make-up die beweren dat Afganistan zo slecht is voor de ontwikkeling van Mohammedje. Nee, dat zie ik niet gebeuren.
Ja, dat gaat dus nooit gebeuren Landgenoot, dat weet jij net zo goed als ik. Zelfs de VVD is daartegen.
@TonAlias | 20-07-22 | 10:31:
Spreek voor jezelf Ton
En we noemen het “prestatiepaspoort”
Terugsturen doen we niet aan, want dan zijn er al 5 kinderen opgegroeid en dergelijke randzaken.
Generaal pardon ligt dan juist weer meer voor de hand, helaas.
Arbeidsmigranten zouden Max 5 jaar moeten kunnen werken en sparen, om met gevulde zakken huiswaarts te keren.
Gezinshereniging is niet mogelijk, de arbeider is vrij om z’n gezin in land van herkomst te bezoeken.
@TonAlias | 20-07-22 | 10:31: Je betaald 60-70% belasting, met een modaal salaris is dat meer dan een miljoen per persoon, als ie 45'jaar werkt.
Als dat niet voldoende is 'om zich terug te verdienen', zijn we effectief slaaf....
10 jaar? Vriend, iedereen weet dat, al zitten "ze" hier nog geen jaar, geen enkeling van al die tribes gerepatrieerd wilt en erger: ook niet gerepatrieerd wórdt door NL. Of men verdwijnt onder de radar, of men reist door waar men "het" opnieuw probeert.
Jij hebt roze wolkendromen, B_L. Meer My Little Pony roze dan GeenStijl-roze, maar dat terzijde.
@chicago river | 20-07-22 | 10:43: Kijk maar uit, voor je het weet staat er een leger met eenhoorns klaar
@chicago river | 20-07-22 | 10:43:
Zijn allemaal oplichters natuurlijk.
Leuk idee. Kan zo in het VVD-verkiezingsprogramma. Of staat het daar al in? Maakt toch niks uit.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 11:08: Hmmmmm volgens mij zegt ie dwat anders.
Gisteren bij Nieuwsuur. "humanitaire crisis" omdat ze buiten slapen. Nog nooit op een camping in Frankrijk geweest zeker....
Ja vind dat eerlijk gezegd ook wel meevallen. Als echte vluchteling zal je niet inzitten over zoiets als een overnachting in de buitenlucht.
En je ziet alleen mannen.
@martymcfly | 20-07-22 | 10:32:
Het woord "jonge" ben je vergeten
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:29:
Er is ook niemand die een pistool op de kop zet van "je moet naar Nederland komen en je moet hier blijven".
Ze wilden zelf buiten blijven. De simpele zielen dachten waarschijnlijk dat ze dan direct een flatje zouden krijgen.
Het is ver boven waanzin om nog meer migranten toe te laten in nederland. Het land barst uit zijn voegen. De kriminaliteit
'Gezin' is groter dan 'asiel'
Maar gezin kan ook zijn van arbeidsmigranten (2 categorieën en overig, vermoedelijk niet van studie)
Dus waarom splitsen ze dat niet op in
Gezin - asiel
Gezin - arbeidsmigranten.
Gezin - overig
Gezin - studie.
En dat is relevant wat een grootste categorie van in de instroom is 'gezin'.
Dus nu weten we nog niet hoe het zit.
Wie maken dit soort grafiekjes bij het CBS?
Ze willen niet dat jij ziet dat het vooral asiel is. Het CBS deugt.
Dus als ik het goed begrijp gaat het om niet-eu en EFTA (Noorwegen, IJsland, Liechtenstein en Zwitserland). Dat zijn er al 90k+
Dan ben ik ook wel benieuwd hoeveel EU-landiërs erbij zijn gekomen. Hoeveel Polen, Bulgaren, Roemenen, Hongaren, Litouwers, Grieken etc.
Niet zoveel als u denkt. Die zijn wel wijzer en blijven gewoon woonachtig in desbetreffend eurozinkgat. Je moet wel totaal bescheten zijn om je in Nederland te vestigen als werkende, tenzij je enorm fan bent van de belastingdienst maar volgens mij leeft dat niet zo bij de meeste oostblokkiërs. Die rijden gewoon heen en weer, smokkelen nog wat handel mee, peuken en drank als ze weer hierheen gaan, doen ze best goed. Wel de lusten van een in verhouding hoog loon, niet de lasten van tax-to-the-max Nederland.
@elfenstein | 20-07-22 | 10:26:
Kreeg van een Spaanse 'bankier' in Londen de vraag wat de belastingen in Nederland waren voor het salaris dat de boerenbank hem bood. Hij is in Londen gebleven.
Immigratie 2021 volgens het CBS:
Polen: 24.877
(Voormalig) Sovjetunie: 12.877
Roemenië: 11.053
Dit zijn alleen de binnenkomers. Er zijn er ook een hoop vertrokken.
@Louter Leuter | 20-07-22 | 10:36:
Alleen artiesten vestigen zich graag met hun bv in Nederland vanwege de belasting. Hoi Promotone BV. De rest blijft mooi weg of doet een constructie met apenlanden plus leeg kantoor ergens op een industrieterrein.
@elfenstein | 20-07-22 | 10:46:
Vanwege de IP royalties... hoi Stones, IKEA, deugmensch Bono!
@Louter Leuter | 20-07-22 | 10:55:
Promotone BV, aan de Herengracht dacht ik, is De Stones. Hebben ze best mooi gedaan, één van de weinige bands die écht zelf alle inkomsten beheren ipv de platenmaatschappij. Slimme jongens.
@elfenstein | 20-07-22 | 11:02:
Stones en de Floyd. Zelfs na de opsplitsing van de echte Floyd bleef Waters al zijn solo werk via Pink Floyd Music Ltd uitgeven (even bij de Britse KvK gekeken, ja David, Nick en Roger zijn nog steeds de directeuren).
je ziet meer kennissenmigranten dan kennismigranten.
Kermisemigranten, als ik dat zo zie, met hun Action en Zeemantassen,
Afrika is leeg, ten dele héél erg leeg. Ideaal dus om potentiële asielzoekers/migranten die naar Europa willen op te vangen. Niémand hoeft buiten of op een stoel te slapen. En dan maar eens héél rustig gaan informeren naar de herkomst en naar de plannen: "Waar wilt u heen?" (via tolk) "Nederland." "Wat wilt u daar gaan doen?" "..."
Volgens Wikipedia groeit Afrika tussen 2000 en 2050 van 700 miljoen naar 1.7 miljard mensen.
Ook zonder graanschuur in de Oekraïne.
Dat gaat nog veel gelazer geven daar. En radicale warlords en gelovigen. En oorlogen. En vluchtelingen.
Frans-Guyana is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname.
Frans-Guyana is 83.534 km² groot (twee maal Nederland) en heeft 250.000 inwoners.
Het 3e Infanterieregiment (3e REI) van het Franse Vreemdelingenlegioen staat in voor de verdediging van de raketbasis Kourou en bewaking van de grenzen. In Frans-Guyana is de euro als munteenheid ingevoerd.
—> Nederland zou het verzoek kunnen doen aan Macro om een asielzoekerscentrum te bouwen in Frans-Guyana. Uiteraard op kosten van Nederland en volledig gefaciliteerd met alle voorzieningen door Nederland. Dat zou een mooie impuls zijn voor deze Franse kolonie. En dat kan de druk op de huisvesting in Nederland verlagen.
Na het afwachten van hun asielprocedure in Frans-Guyana (via videoverbinding) kan dan alsnog een verblijfsvergunning voor Nederland worden verstrekt. Of de afgewezen asylant wordt teruggevlogen naar het land van zijn keuze
@AdvocatusDiaboli | 20-07-22 | 10:26:
En arme gorillas, bonobos, chimpansees etc (bush meat, en zie daar het volgende HIV opduiken).
Als je je afvraagt waarom bij elke opleving van Corona de ziekenhuizen meteen vol liggen:
1 miljoen migranten in 10 jaar, 0 ziekenhuizen bijgebouwd.
Volgens mij was de norm iets van 1 ziekenhuis per 80.000 inwoners?
En hoe kan de premie elk jaar doorstijgen als we er steeds minder voor terugkrijgen?
Vergeet niet dat héél veel """Nederlanders""" hun premie niet betalen. Dat wordt meegenomen in de premie van de wél-betalers.
@Zenzeo | 20-07-22 | 10:23:
Er zijn zo'n 190.000 wanbetalers volgens het CBS.
.
En dit ook:
Opvallend is dat vooral onder bepaalde groepen met een migratieachtergrond het aandeel wanbetalers bovengemiddeld hoog is:
Antilliaanse achtergrond: 8,7 procent
Surinaamse achtergrond: 5,4 procent
Marokkaanse achtergrond: 4,6 procent
Omdat eindeloze opblazen perverse winst maken, zolang het kan, in bijvoorbeeld de farmacie via patenten geen probleem is.
Blijkbaar.
Je kan het voor minder geld de medicatie ontwikkelen met alle slimme landen bij elkaar, zonder patenten, maar ja, types als Jorritsma kennen alleen maar de mantra 'vrije markt, vrije markt'.
Terwijl de vrije markt alleen goed kan werken als je kunt kiezen om iets niet te kopen. Of op z'n minst iets te kiezen hebt.
En dat gaat niet als je kanker hebt, of een hartklep nodig hebt.
Dus daar moet je dat niet doen.
Zet de productie in de markt, dat is een prima idee.
De kosten van de gezondheidszorg stijgen met 8% per jaar.
Het rare is dat het politiek onmogelijk is om bijvoorbeeld een eigen bijdrage van €5,- voor een huisartsenbezoek in te voeren.
Terwijl het volk geld genoeg heeft voor een botoxje:
— Aantal cosmetische fillerbehandelingen stijgt 17,5% in 3 jaar tijd
Het opvullen van rimpels, wallen en lippen met fillers wint flink aan populariteit in Nederland. In de periode 2016 tot en met 2019 steeg het aantal fillerbehandelingen met 17,5%. Ook werden er in 2016 al 390.000 cosmetische ingrepen, zoals botox en fillers verricht. In 2019 liep dat fors op tot ruim 450.000. Ook mannen schromen niet voor het spuitje om er beter of jonger uit te zien. Bij 1 op de 8 ingrepen gaat het om een man. De gemiddelde leeftijd van de behandelde patiënt is 43 jaar.—
Bron: www.medicalfacts.nl/2021/10/22/onderz...
@theo-is-dood | 20-07-22 | 10:43:
Jouw naamgenoot zag het al zo’n 25 jaar geleden heel goed.
youtu.be/u1SLw5sAx0s
@J.Cash | 20-07-22 | 10:58:
Ken er nog een, die het ook heel goed zag. Die is ook dood. Er leeft er nog één, maar die moet beveiligd worden.
Nederland staat open voor echte vluchtelingen volgens politici uit den Haag. Dus .... elke asielaanvrager vindt zich een echte vluchteling. Zo zou ik er ook inzitten.
Zo gaan die dingen.
Op zich hebben veel Nederlanders -denk ik- geen problemen met échte vluchtelingen. Mits ze hier uiteindelijk niet permanent blijven. En daar zit veelal het probleem. Eenmaal binnen, nooit meer weg en veelal volledig voor rekening van onze staatskas.
Nee dat is dus onzin. Slechts 2% van de aanvragen uit Marokko wordt goedgekeurd.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:28: maar gaan degenen die afgewezen worden ook echt weg? Marokko weigert ze terug te nemen.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:28:
Op 20.000 aanvragen per jaar is dat ook nog fors.
Marokko is gewoon veilig, punt. Zolang "onze eigen" homo's en joodse inwoners niet eens meer veilig over straat kunnen in Nederland, moeten we dit soort aanvragen nooit honoreren.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:28:
Nog teveel.... had nul, zero, nada, zilch, niente moeten zijn.
En dat zijn dan alleen de mensen die geregistreerd zijn.
Inderdaad..
Wat leeft er onder de radar?
De groep "gezin" is dat "gezinshereniging"? Dat zou dan ook nog asielmigratie zijn, alleen dan indirect.
IN 2005 vond ik het er al veel te veel
ik vraag me serieus wel eens af bij welk (absoluut) getal onze regering vindt dat er echt teveel mensen in dit land leven. 18 miljoen? 30 miljoen? 50 miljoen? Als er één ding is waar men de kop voor in het zand/beton steekt is het wel de overbevolking in dit land.
Lokaal is er alleen maar ellende, las vanochtend stukje over burgemeester Hardenberg, totale ellende met veilige-landers. Vastzetten en keiharde repressie is nodig, waarna uitzetting moet volgen. Stop met wegkijken van de problemen, want COA bagatelliseert de boel door te stellen van niet iedereen die uit een veilig land komt voor overlast zorgt. Bij de COA zijn het enge ambtenaren die nergens problemen in zien.
Maar stikstof dat is pas crisis! Boeren en koeien moeten weg!
Dit is een heel serieus probleem. We moeten heel snel de migratie stoppen anders hebben we geen leefbaar land meer voor onze kinderen.
Dat is geen prioriteit.
Ja maar we hebben al die kennismigranten keihard nodig voor de energietransitie.
En doorrrrr..
@elfenstein | 20-07-22 | 10:23: dat roepen ze, maar kijk zelf naar de tekorten op de arbeidsmarkt. Die komen keihard voor het leefgeld en sommigen op rooftocht. Ze lachen zich kapot dat op een continent waar alles in overvloed is (itt tot Afrika) niemand handhaaft op "mijn en dijn" en straffen ontbreken voor deze doelgroep. Die kunnen namelijk wel 40x worden opgepakt zonder consequenties.
@ motje013 | 20-07-22 | 10:18
Dat station is al lang gepasseerd. Geen weg terug.
Ze maken het in Den Haag wel ingewikkeld. Alles moet wijken voor het klimaat met (mede) als argument dat er aan de toekomst van de toekomstige generaties moet worden gedacht en tegelijkertijd pompt men het land bewust en zonder scrupules vol met mensen uit culturen die nauwelijks verenigbaar zijn met de Westerse cultuur en al helemaal niets zinvols gaan toevoegen. Nu niet en over 3 generaties nog niet. Het argument "de jeugd heeft de toekomst" speelt dan plotseling geen rol meer.
@pibasso | 20-07-22 | 10:26:
M'n beste, ik ben zelf techneut maar no way dat ik in die bizz wil werken, niet voor dat geld en niet voor die lui. Die personeelstekorten kan u 1 op 1 wegstrepen met ondergewaardeerde en onderbetaalde beroepen. Het personeelstekort is een signaal van een ander probleem.
Verder hoeft u mij dat niet uit te leggen, de hele flikkerse bende mag van mij linea recta terug met het bootje de middellandse zee over, terug naar waar ze dan ook maar vandaan kwamen. Gevlucht voor oorlog? Aaah, gut, dan ga je toch meevechten om daar een eind aan te maken, lafjes wegrennen en dan hier de boel komen verstieren is ook niet heel nobel, daaraan hebben wij hier een broertje dood. Zouden we dat altijd zo gedaan hebben als dat we nu doen dan was Nederland zeker weten niet het ideale toevluchtsoord geweest maar net zo'n shithole als de zandbak. Het is tijd om te kiezen: willen we een van de prettigste landen ter wereld om te leven blijven, of willen we dezelfde vechtcultuur hebben als die ze ginder zo mooi vinden?
En hoeveel nieuwe woningen zijn er eigenlijk gebouwd?
D66: "zolang niet aan al onze klimaateisen tegemoet wordt gekomen komen die bouwvergunningen er niet"
Nét genoeg om de immigratie te kunnen huisvesten.
@Papa Jones | 20-07-22 | 10:17:
Volledig ten koste van de Nederlander die al een jaartje of tig op een woning wacht.
In Eindhoven staat zo'n Philips-wijk (Strijp-S), in Hengelooo een Stork-wijk, en nu Shell en Unilever naar Londen verkassen (en nog bedankt kartel!), staan nu vele kantoorpanden leeg...
Ik denk wel eens dat als zij dan allemaal hierheen komen, wij dan maar met z'n allen daarheen moeten emigreren. Ik weet zeker dat we in no-time een paar grootse irrigatiewerken kunnen opzetten en die hele zandbak omtoveren tot paradijs, lekker de ruimte voor de boeren, verdienen wij ook eens wat fatsoenlijks aan toerisme, in plaats van onstabiele gasvelden lekker veel olie in de grond, fuck putin etc....
Waarom doen we dat eigenlijk niet, mogen de voormalige zandbakkiërs dit mierennest houden. Lijkt me een prima ruil.
De Zuid-Afrikaansche Republiek of ZAR, informeel bekend als Transvaal, was een onafhankelijke staat in Zuid-Afrika in de tweede helft van de 19e eeuw die geregeerd werd door de Boeren, Nederlandstalige afstammelingen van blanke kolonisten uit de Kaapkolonie. De hoofdstad was Pretoria, hoewel Potchefstroom aanvankelijk diende als de regeringszetel.
Omvolking, overbevolking. Geef mij maar ontvolking.
De koek is op. In Polderland Nederland zijn alle systemen zodanig geoptimaliseerd en met elkaar geïntegreerd, dat wanneer het ene omvalt, het gehele kaartenhuis in elkaar stort. Dat is wat we nu zien. Crisis na crisis. Ik denk dat de hoofdoorzaak is dat we met te veel mensen in dit land zijn. De rest van de crises zijn daar het gevolg van. We hebben inmiddels een asielcrisis, woningcrisis, stikstofcrisis, klimaatcrisis, maar ook een zorgcrisis (ernstig tekort aan huisartsen, daar heb ik hier nog niet veel over gelezen). Alles is crisis! En het begint met te veel mensen in dit land, waarvan een steeds groter deel geld kost i.p.v. geld oplevert.
Tijd voor om met een andere mind naar dingen te kijken. Het oude bestuurlijke is zeg maar end of life. Leuk in tijden van welvaart maar faalt als er echt dingen aangepakt moeten worden. Weer 'geld tegenaan' is geen optie
@Mark van Leeuwen | 20-07-22 | 10:18: Ze schaffen zichzelf heus niet af of decimeren het aantal regels en ambtenaren. Het is één grote perverse prikkel geweest al die jaren Rutte.
Maak je borst maar nat dan. Ze willen naar 30 miljoen inwoners. Om te concurreren met steden als Berlijn en NYC.
Ik heb geen idee waarom wij daarmee zouden moeten concurreren, maar dat zou de achterliggende gedachte zijn. Gekkenhuis.
Kennismigranten. Leuk maar als werkgevers gewoon meer betalen, kunnen ze wel personeel vinden. Dat gezeur altijd over complexe arbeidsmarkten. Gewoon betalen. Maar ja, arbeid is door Den Haag erg duur gemaakt dus is het makkelijker om het af te schuiven op de burger. Die merkt het wel in o.a. hogere huizenprijzen want van bijbouwen wil de overheid niks weten.
Erg zinnige tegel, gewoon meer betalen....
Zou daar nog geen werkgever achter zijn gekomen? En niet iedere branche kan er zomaar even wat geld bij doen, zeker nu straks de helft fucked is door stagflatie. En daar ben je ook niet zomaar uit.
Deze mogelijke opschudding zorg ervoor dat de werknemers weer slim gaan kiezen voor banen met toekomstperspectief en niet die banen die door de grillen van de economie over 10 jaar niet meer bestaan.
Precies. En waarom moet met CETA straks een Multinationaal wel als een persoon behandeld worden maar mag ik (als MKB-ertje) niet fiscaal afschrijven op mijn personeel?
@calamiteiltje | 20-07-22 | 10:45:
“Fiscaal afschrijven op personeel” ???
Wat bedoelt u hiermee?
@theo-is-dood | 20-07-22 | 10:50:
Ik ben ook benieuwd ja.
@pibasso | 20-07-22 | 10:31: Ja, werkgevers zouden een een vuist kunnen maken tegen de geldzucht van de overheid. Helaas kiezen ze te vaak voor de luie optie: werknemers uitpersen.
Wat is een kennismigrant?
Is dat een kennis van een asielzoeker die al in Nederland verblijft?
Dat zijn ICT-ers die bij ASML aan de slag gaan.
@theo-is-dood | 20-07-22 | 10:13: theoretisch ja. in de praktijk zijn het oekraiense studenten met een arabische talenknobbel
@theo-is-dood | 20-07-22 | 10:13: Als schoonmaker, kunnen ze gelijk wat kennis opdoen over de productieprocessen.
Mensen met een folder op zak van Nederland Uitkeringenland, waar je ook nog eens een huis krijgt.
Kennis uit een foldertje dus.
Ik verdenk de politie trouwens ook van criminele activiteiten, het zijn steevast bekenden van ze die al die misdaden plegen.
@theo-is-dood | 20-07-22 | 10:13: De overheid heeft ooit eens een kennismigrant laten werken in een ultracentrifugefabriek.
Daar werkte hij aan de ontwikkeling van apparaten waarmee uranium kan worden verrijkt voor kerncentrales en atoombommen.
Nu heeft Pakistan en andere vage landen kernwapens of ze zijn deze met Nederlandse kennis aan het ontwikkelen.
Verwacht niet dat de overheid hier iets van geleerd heeft, want deugen is belangrijker dan nationale veiligheid.
De Nederlandse klokkenluider van weleer is altijd tegengewerkt en ontslagen om falen van management en laksheid met procedures te verdoezelen.
@I.P standing up | 20-07-22 | 10:30: Precies, opdat wij niet vergeten.
@I.P standing up | 20-07-22 | 10:30: ik ben met de zaak bekend
@theo-is-dood | 20-07-22 | 10:13:
Ik hoop niet dat het ICT-ers zijn die bij ASML aan de slag gaan. Lopen die machines telkens weer vast, moeten ze booten enz.
Kennismigrant? Dat is iemand met kennis van het Nederlandse sociale systeem, vooral uitkeringen en 'gratis'.
Gezinshereniging is de olifant in de kamer. Stop je daarmee (of maak het lastiger) en je probleem is zo goed als opgelost.
Vind het ook wonderlijk dat dat zo stabiel blijft over de gehele periode.
Precies. Klinkt heel onschuldig, maar gezinshereniging en ook gezinsvorming zijn grote aanjagers van bevolkingsgroei.
"Welcome..."
We gaan compleet naar de klote door al die mensen hier!
Gaan = zijn.
Met figuren als Rutte, Kaag en vd Burg wordt dit zeker niet minder.
Even afwachten wat deze lieden gaan roepen vlak voor verkiezingen om iedereen weer een loer te draaien.
Als landsbestuur heb je ze echt niet alle 24 in een kratje om zoveel stikstofuitstoters binnen te laten....
Wil je die donkergroene balk er ook even bij optellen? Dit zijn voor 90% nareizigers van de asielzoekers. De overige 10% zijn importbruiden.
"Kennismigrant" dat zijn vast de raketgeleerden, (tand)artsen en apothekers uit Aleppo....
@Ommezwaai | 20-07-22 | 10:12: Tandartsen mogen gewoon weer opnieuw naar de universiteit, sprak onlangs bij de snellader een syrische tandarts met een VW id3 die mocht gewoon weer opnieuw afstuderen want haar Syrische tandartsenbul werd hier niet geaccepteerd.
@Smoelensmid | 20-07-22 | 10:20:
Het lijkt me erg verstandig dat universitaire diploma’s uit zandbaklanden met de nodige argwaan worden bekeken.
— Baksjisj is een term voor geld dat als fooi, aalmoes of smeergeld functioneert. De term is algemeen bekend vanaf de Balkan tot en met India. De term 'baksjisj' komt van het Perzische woord voor 'geschenk'.—
@Smoelensmid | 20-07-22 | 10:20: Als je met (verkort) opnieuw afstuderen op hetzelfde niveau komt te zitten volgens de Nederlandse standaard, kan ik dit alleen maar toejuichen.
Ik heb alleen geen idee of er ook een numerus fixus geldt voor reeds ervaren tandartsen uit een ander land.
Van de categorie "Gezin" is het grootste deel ook gerelateerd aan "Asiel".
Klopt. Maar beeldvorming is belangrijker dan feitelijk correcte weergave.
'Gezin' is de grootste groep en zouden ze op precies op dezelfde manier kunnen onderverdelen. Dat dat niet gebeurt, zegt al genoeg.
'Een Urk'.. Dat hint naar de verleidelijke optie om een een-op-een ruil te doen en evenzoveel Urkers te exporteren. Gaan we netto kwalitatief op vooruit!
Is er geen eilandje ergens in der Stille Zuidzee waar Urkers hun eigen staatje kunnen beginnen? Ook voor Baudet een aardige optie.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:08:
Hier aan boord adviseren wij als geschikte eilandgroep de Galemiezen.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:08: Die Baudet spoort misschien niet maar hij is zeker niet het gevaar net zoals veel van die kleine partijen, je hebt er niets aan maar kunnen ook geen schade aanrichten.
Beter VVD66 en hun aanhang maar ook de import een eiland gunnen, Nederland is dan nog te redden, zorgen wij ook voor de echte oorlogsvluchtelingen, desnoods in Nederland.
@NLgaatnaardeklote | 20-07-22 | 10:15:
Mooi he? Hele land naar de ratsmodee geholpen door de zittende maffia maar die enkeling die er tegenin durft te gaan, hoe absurd ook, wordt volledig met de grond gelijk gemaakt als ware hij de antichrist.
Nouja, mensen willen gewoon graag bedonderd worden, dat wist de eerste de beste kermisbaas al een dikke eeuw geleden.
Oh ja Baudet als de nobele Don Quichot. Tsss.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:23:
Hij vecht wel tegen windmolentjes ja, daar heeft u een punt.
Verder zou het ook nog wel zo kunnen zijn dat je Baudet tegelijkertijd een opgeblazen kwakvogel kan vinden maar ook een prachtige luis in de pels, eentje die zo af en toe heel mooi uit kan halen naar het pluchegespuis. Nobel, nee, vermakelijk, ja, noodzakelijk samen met zijn collega-luisindepelsen? Reken maar.
@elfenstein | 20-07-22 | 10:50: Die eikels kijken allemaal naar Baudet, terwijl setje Rutten/kaag het land volledig slopen.
De echte tijdbom is de multiplier "gezin". Onder "studie" vallen nu ook Oekraïense studenten *kuch*. 90k... Dat is de bijna de helft van de 5e stad van het land. Arm land.
Verschillende nieuwssites vermelden ook niet het totaal aantal wat is binnengekomen. Ze zeggen alleen dat het er ongeveer 37.000 meer dan het jaar ervoor waren. Zo lijken de aantallen weer kleiner.
Het is ongelovelijk hoe de NOS het nieuws brengt. Eenst vermelden dat er 150 buiten hebben geslapen en dan iemand aan het woord laten die mag klagen hoe slecht de opvang wel niet is. Dat is dan de achtergrond die de Nos erbij levert. Nooit achtergronden uitzoeken hoe deze azielzoekers hier gekomen zijn. Hoe de mensensmokkel routes werken. Hoeveel kinderen ingezet worden. Hoeveel nareizigers er nog volgen onder de gezinshereniging van statushouders. Hoeveel van deze mensen na 8 jaar nog niet aan het werk zijn. Hoeveel het de Nederlandse staat kost. Nee, de Nos wil de Nederlander dom houden en diept alleen uit hoe schrijnend en mensonterend het Nederlandse beleid is. Tja, dat stoort me aan de staatsomroep.
@Pantoffelo | 20-07-22 | 10:28:
“Staatsomroep”
What’s in a name.
Daar hoor je dan die ombudsvrouw weer niet over.
dalletje 2005-2007 is aardig ingelopen
Asielzoekers slopen ons land, dus wel belangrijk ja.
Lanceer eens wat, je stelt je wel erg passief en verwent op
Het wordt weer tijd voor een leeuw in het Kralingse bos, een reuzenhaai bij Scheveningen of een ontsnapte python in Hardinxveld-Giessendam!
Ik zou graag zien dat immigratie net zoveel aandacht kreeg van de boven-ons-gestelden als de aandacht die GS eraan geeft.
Of dat Uniper zwaar de lul is (nog zwaarder dan ze nu al de lul zijn met 900 miljoen verlies per maand) nu Nordstream 1 niet meer open gaat of in de woorden van Rusland, dat de gaslevering aan bepaalde landen niet meer kan worden gegarandeerd.
24/7 gaat het over klimaatverandering, terwijl er zoveel meer aan de hand is.
Wellicht ben jij supertevreden met het migratiebeleid, de aanpak, de aantallen, de uitzetting, de stoelendans, de onrust in de azc’s, het gebrek aan onderdak etc etc.
Dit is een gigaprobleem, BL en de overheid moet voorzichtig zijn, want de bevolking keert zich met steeds meer mensen tegen dit wanbeleid.
Minimaal een jaar de deur op slot en orde op zaken stellen, voordat het nóg verder uit de klauwen loopt.
@Ruimedenker | 20-07-22 | 10:13: klimaatverandering kun je zelf ook meemaken en bijzijn. Ik word alleen maar strontziek van die GroenLinks gekkies die denken dat vermindering van CO2-uitstoot als gevolg zal hebben dat de temperatuur op aarde zal dalen.
Niet de boven ons gestelden maar de zelf democratisch boven ons gekozenen.
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:24:
Nou ja, dat geldt maar voor een beperkt aantal. Met name de voorkeursstemmen dus. De rest is lijstvee. Plus het mandaat wat ze zichzelf toeeigenen, daar kunnen we ook nog wel een boompje over opsteken.
"super belangrijk?
Amerikaans tienermeisje
@Beste_Landgenoten | 20-07-22 | 10:24: Deze Regering heeft zich zelf gekozen, niet de Burger.
Dat spandoekje, of wat het ook is, met Welcome - ik moet daar altijd weer om lachen.
Die trien kan er op wachten gedwongen te moeten verhuizen omdat een allochtoniër haar huis nodig heeft.
Erg die naïevelingen. En straks klagen dat ze zijn verkracht...
REAGEER OOK