Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schiet-agent SPREEKT. Gaat niet goed met hem

Het gaat niet goed met de agent die geen hooibalen in zijn voortuin gestort kreeg nadat hij boerenzoon Jouke Hospes (16) uit Akkrum niet door het hoofd schoot. Gery Veldhuis, hoofdcommissaris van de Regionale Politie Eenheid Noord-Nederland, bezocht de schutter gistermiddag thuis. "Hij trof een gebroken man aan. „Het gaat slecht met hem” (...). Het lossen van een schot op de trekker van de jongen was voor Veldhuis geen reden geweest de betreffende agent te schorsen. „Maar hij voelt zich niet goed en heeft zich ziek gemeld.” De man schoot omdat hij een forse dreiging voelde tijdens de protestactie tegen het stikstofbeleid, legt Veldhuis uit. Hij wil daar zelf geen oordeel over vellen. „Mijn medewerker ervoer die dreiging in ieder geval.”"

In totaal doet de Rijksrecherche onderzoek naar drie agenten. Twee van hen schoten en een derde trok zijn wapen. Die betreffende avond verschenen de twee onderstaande filmpjes van agenten met getrokken wapens. Mogelijk wordt één van hen onderzocht.

UPDATE: Familie van Jouke doet vandaag aangifte tegen schietagent.
UPDATE: Vandaag toch nog geen aangifte door familie, morgen eerst in gesprek met de politie.
UPDATE: Familie van Jouke doet tóch geen aangifte tegen agent.

Weapons hot

Weapons lauw

Social

terecht wel

Social

Reaguursels

Inloggen

Kan die agent geen aangifte doen tegen dat agressieve kutjoch?

Proud Infidel | 08-07-22 | 20:51

Ik heb totaal, maar dan ook werkelijk totaal, geen begrip voor deze agent die met scherp schoot op Jouke. Deze agent moet m.i. zo snel mogelijk van de straat worden gehaald omdat hij een gevaar is voor de omgeving, totaal onprofessioneel, ontslaan en wegwezen graag. Schieten op onschuldige protesterende burgers door de politie is een nieuw dieptepunt voor Nederland.

therealbraindump | 08-07-22 | 19:48

Wat een gejank allemaal. Als de eerste de beste murk ervandoor gaat bij een staande houding een paar kogels krijgt vinden we het allemaal wel prima…

Harrie Haarlak | 08-07-22 | 19:30 | 1

Omdat het dan in de regel om een gewelddadige crimineel gaat. De politie schiet niet zomaar op mensen, ook niet op Marokkanen, als daar geen reden voor is.

Wat nu kwaad bloed zet is dat het om relatief vreedzame demonstranten zonder strafblad gaat. Die terecht boos zijn omdat hun leven kapot wordt gemaakt met debiele normwetgeving en belachelijke berekeningen.

Dandruff | 08-07-22 | 20:07

Wel een beetje een understatement om zichzelf voor het karretje te laten spannen als nuttige idioot van de regering en nu voor de slachtofferrol te gaan.

Reebensteeltje | 08-07-22 | 18:00 | 1

Gewoon eerlijk zeggen ik was hartstikke opgefokt en dacht even dat ik Dirty Harrie was, " make my day farmer !"

Het kost de overheid veel moeite om eerlijk te zijn.

Doe wat je zegt en zeg wat je doet overheid, dan komt het wellicht goed.

Wattman | 08-07-22 | 18:50

De staat is verworden tot een onbetrouwbare partner en dient derhalve gewantrouwd te worden.

Ervaringsdeskundige | 08-07-22 | 17:56 | 2

Excusez moi: De staat = De overheid

Ervaringsdeskundige | 08-07-22 | 17:57

Op dat gebied ben ik ook een ervaringsdeskundige. Zoals ik een dag of wat terug als een tegelde op deze site: wat mij betreft is de overheid in principe verdacht, totdat het tegendeel bewezen is.
Ik heb in mijn leven intussen zoveel shit en schandalen voorbij zien komen, hetzij via de media, hetzij binnen mijn persoonlijk waarneming, dat ik een gezond wantrouwen tegen de overheid, en de politiek, heb ontwikkeld.

KeesBruin | 08-07-22 | 18:27

Ik weet nog wel een mooi baantje voor die agent, in Ter Apel als buschauffeur , wel met pistool natuurlijk.

peet12 | 08-07-22 | 17:25 | 1

Dank. Ik moest even gniffelen

Milovsky | 08-07-22 | 19:25
-weggejorist-
Rotterdammert1965 | 08-07-22 | 16:57

Sinds waneer eerst een gesprek met de dader voorafgaand aan aangifte te doen?

Team_Infidel | 08-07-22 | 16:41 | 5

@Dandruff | 08-07-22 | 17:12: Dan wordt het hoog tijd dat de maatschappij beschermd wordt tegen zulke agenten, hij heeft een poging tot doodslag gepleegd. Wat er ook daarvoor gebeurd is maakt niet uit, op dat moment had niet geschoten mogen worden. Misschien niet makkelijk maar hij kan altijd nog boer worden. Na zijn straf

Mark van Leeuwen | 08-07-22 | 17:58

@Dandruff | 08-07-22 | 17:12: Je kan er moeilijk over doen, maar in werkelijkheid was het allemaal wat eenvoudiger dan u hier uit de doeken doet. Die agent was helemaal fout. Niet een beetje fout. Gelul over toetsenbord gaat nergens over. Fout is fout.

Usumani | 08-07-22 | 18:03

Wat veel mensen kennelijk niet weten; er komt sowieso een onderzoek naar dit schietincident. Met of zonder aangifte, met of zonder gesprek. En als de agent fouten heeft gemaakt (en daar ziet het wel naar uit) dan zal dat zeker gevolgen voor hem hebben.

Maar in een rechtsstaat is het wel de usance dat een onderzoek is afgerond voordat er disciplinair wordt opgetreden. Ongeacht wat toetsenbord-juristen daarvan vinden.

Dandruff | 08-07-22 | 19:58
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Geïrriteerde Ed | 08-07-22 | 16:24 | 1

De politie heeft alle wapenvergunningen opnieuw tegen het licht gehouden, maar misschien moeten ze er toch nog een keer goed naar kijken.

W_F | 08-07-22 | 16:22

Jezus wat een hoop reaguursels. Kennelijk maakt het wel iets los.
Wat mij vooral opvalt is dat de politie er alles aan doet om de schuld van de politie down te playen door te wijzen naar de jongen. Want hij was op een plek waar hij op zijn leeftijd niet hoorde te zijn en hij deed dit en dat.. zeg politie chef: haalt die kop eens uit uwer reedt en kijk even wat er is gebeurd ipv alleen maar de collega te beschermen. Daarmee bent u nu nl gelijk aan al die politici en ambtenaren die alles zwartlakken en wegmoffelen. Schaam u

richardsp1 | 08-07-22 | 16:16 | 2

Het is niet down-playen. Ze logen. De politie-organisatie loog tegen het Nederlands volk door middel van een gewillige media. Dat is ernstig inderdaad. Dat is falen op alle fronten tegelijk. Maar daar hield het niet op. Het OM maakte zich ook nog medeplichtig aan de cover-up en uitsluitend en alleen omdat er beelden waren die hun leugens blootlegden voor iedereen te zien en omdat die al gepubliceerd en in omloop waren dus niet meer te elimineren was, zoals onwenselijk bewijsmateriaal normaal gesproken kan gemaakt worden te verdwijnen, schrokken ze terug. Dat is allemaal zeer, zeer ernstig.

Mazzelstof | 08-07-22 | 17:55

Traktor rijdt rustig de andere kant op, boeren zijn wat baldadig. Wapens mogen ze wel eens op een bepaalde groep gaan richten

Drs. D. | 08-07-22 | 15:56

Mijn suggestie: laat de betrokken partijen bij dit incident in alle rust een eigen keuze maken. Wat in ieder geval wel helder is, is de sturende, framende en beschuldigende rol van de Media en een handvol trollen alhier. Tevens, het OM zou zich in beginsel neutraler kunnen opstellen of zolang er geen duidelijkheid is twee aanklachten kunnen neerleggen i.p.v. een. ‘n Vreemde gang van zaken.

Unsinkable-Sam | 08-07-22 | 15:43

Als die chef van de agent echt gezegd heeft "mijn medewerker", dan spoort deze ook niet. Hebben wel meer marginale "managers" last van. Vergeten dat er helemaal niets van hun bij is en dat zij gewoon onderknuppel zijn op een loonlijst. Geldt ook voor directeuren van vennootschappen, hebben ook niets en zijn in loondienst. Die lummel van de COA in Ter Apel deed dit ook ff op tv. Druiloren 3.0 met een complex.

P. Breidel | 08-07-22 | 15:04 | 6

Ambtenaren staan nog steeds in dienst van burgers, dus eigenlijk ook onze medewerker.

W_F | 08-07-22 | 16:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gaat er dus niet om of je onder bedreiging staat maar of je het zo ervaart.
Typisch 2022..

zwenkwieltje | 08-07-22 | 14:06 | 2

Ik voel ook wel eens een dreiging aankomen. Dan ga ik snel naar het kleinste kamertje

Humsico | 08-07-22 | 15:23

De staat voelt ook steeds meer als een bedreiging van Nederland ipv een betrouwbare medestander.

Maar ja daar ben je ook onderdaan voor, raar woord eigenlijk.

Wattman | 08-07-22 | 15:49

Jouke heeft twee engelen op zijn schouder. De eerste engel zorgde dat hij niet werd geraakt. Het OM had zijn mening snel klaar, doodslag op politieagent. De tweede engel was dat er duidelijke beelden opdoken die het tegendeel bewezen. Doe voorlopig maar even rustig aan Jouke.

Pekketrikker | 08-07-22 | 13:48 | 11

Jouke had gelijk door moeten rijden voor een kraslot/staatsloterij. Had gegarandeerd het winnende lot in handen gekregen. Hoeveel geluk kan een mens op 1 dag hebben.

Rotterdammert1965 | 08-07-22 | 16:58

Het is inderdaad een enorm groot geluk. Zonder die beelden had het OM hem en twee anderen succesvol voor doodslag vervolgd. De media hadden de leugen als feit gebracht en iedereen had dat voor kennis aangenomen.
Die thuisblijvende politieman had het er dan opeens ook stukken minder moeilijk mee gehad.
Het is alleen de vraag of de volgende keer iedereen er wèl in zou trappen als er toevallig géén beelden zijn die hun leugens in real-time ontmantelen.

Mazzelstof | 08-07-22 | 17:45

@arabes_eut_domus | 08-07-22 | 16:40: Misschien, maar overal in het buitenland staan ze op iedere hoek in een stad te huur. Hier moet er een plaatje op en een helm bij. Heeft niets met onbetrouwbaar te maken, regelzucht. Gewoon in grote steden in de EU duizenden te huur voor iedere idioot met een smartphone en credit card. Kom op Arabes, nog een keer en nu iets scherper.

P. Breidel | 08-07-22 | 18:24
▼ 8 antwoorden verborgen

"White lives matter." Leve de boeren.

aamert | 08-07-22 | 13:46

"UPDATE: Familie van Jouke doet tóch geen aangifte tegen agent."

Ja. Zoiets vermoede ik al. Er is daar meer gebeurd dan wat wij gezien hebben. Meer dan Jouke of de politie op dit moment kwijt willen.

Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 13:30 | 23

@KeesBruin | 08-07-22 | 13:34: ik zie nog steeds niet wat de leeftijd van Jouke er toe doet. Als er onterecht geschoten is dient dat uitgezocht te worden, maar onterecht schieten op een (niet als zodanig herkenbare) zestienjarige is niets erger als onterecht schieten op een vijftigjarige. Het piblicitair uitmelken van die leeftijd vind ik raar.

BenZen | 08-07-22 | 18:13
-weggejorist-
Saboteerik | 08-07-22 | 19:41
-weggejorist-
Saboteerik | 08-07-22 | 19:43
▼ 20 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Chuck the plant | 08-07-22 | 13:28
-weggejorist-
Lomo | 08-07-22 | 13:25

Een agent gaat 's ochtends niet naar zijn werk met het idee iemand dood te schieten. Eerst maar even het onderzoek afwachten, we zijn tenslotte "only black lives matter" niet.

Het zal waarschijnlijk een combinatie van factoren blijken; onderbemand, stress, donker, herrie, etc. Vergeet ook niet dat het een lange stoet was. Met de voorste trekker wordt iets afgesproken (of niet) en die andere trekkers rijden daar achteraan.

Dandruff | 08-07-22 | 13:25 | 9

@Johan C. | 08-07-22 | 15:27:

Ah, je had mijn reactie niet gelezen begrijp ik.
Wel eerst even doen hoor!

Dan wordt duidelijk dat ik *eerst* duidelijk aangaf dat we het onderzoek moeten afwachten. Omdat wij de oorlogshitsers van antifa en blm niet zijn. Vrij duidelijk dacht ik.

Daarna kom ik inderdaad met de meest waarschijnlijke verklaring. Een combinatie van omstandigheden die feitelijk overigens allemaal kloppen. Waarbij ik wel vrij duidelijk het woord *waarschijnlijk* gebruik om aan te geven dat dat inderdaad slechts een aanname is. Zoals nog bijna 500 reacties hier.

Niks vaags aan, voor wie reacties van 66 of meer woordjes aan kan. Maar met die competentie zou je waarschijnlijk ook aangeslagen zijn op de 95% van de reaguursels hieronder die of fel anti-politie, of fel anti-Jouke zijn. Allemaal zonder enige vorm van bewijs, allemaal zonder verwijzing naar een onderzoek.

Dandruff | 08-07-22 | 17:00

Het blijft poging tot doodslag, hoe lief je het ook wil brengen. Het maakt niets uit wat daarvoor is gebeurt. Het gaat om het moment. En dat is gelukkig vast gelegd, geen speld tussen te krijgen. Anders kun je zo wel elke zaak bekijken, er is immers eigenlijk wel bij elke zaak iets aan vooraf gegaan waardoor iemand schiet op een ander

Mark van Leeuwen | 08-07-22 | 18:07

@Mark van Leeuwen | 08-07-22 | 18:07:

Ik breng het niet lief, ik breng het zoals het is. In een rechtsstaat wordt eerst een onderzoek afgerond.
Zo kun je elke zaak bekijken inderdaad; sterker nog zo *wordt* elke zaak bekeken. Zowel elk geweldsincident bij de politie als geweld op straat, in stadions, thuis etc wordt altijd eerst onderzocht. Ook al lijkt de situatie vanaf het begin duidelijk.

Dandruff | 08-07-22 | 20:02
▼ 6 antwoorden verborgen

Ze doen geen aangifte? Hier gaat het dus mis.

Dutchbeaurouge | 08-07-22 | 13:21 | 1

De staat kan heel vervelend worden als je ze een voet dwars zet.

#Oltmans #klokkeluiders #kindontvoeringen

der_feldwebel | 08-07-22 | 13:25

Hoop echt dat ze wel aangifte gaan doen. Die gast moet van de straat...

Ernstige Zaken | 08-07-22 | 13:18 | 2

Die gast gaat sowieso wel van de straat, aangifte of geen aangifte, die man krijgt bureauwerk, die gaat nooit meer een vuurwapen aanraken.

KeesBruin | 08-07-22 | 13:36

Ik hoop ook dat ze aangifte gaan doen, laat een rechter maar bepalen of de agent in deze fout is geweest en of daar een straf voor moet komen.

BadPatNL | 08-07-22 | 13:51
-weggejorist-
hallofreen | 08-07-22 | 13:12

"De man schoot omdat hij een forse dreiging voelde" Je bedoelt omdat hem een forse dreiging aangepraat werd door falend leiderschap, falende politiek en falende media.

zhirek | 08-07-22 | 13:09 | 2

Tuurlijk! Schreeuwende boeren met tractoren van 2 ton die 2 x zo hoog als jouw politieauto zijn is erg rustgevend. Niets bedreigends aan, ook niet als ze maling hebben aan de instructies van die veldwachters. In andere culturen heet dit anarchie. Ze zetten de rechtstaat aan de kant, zorgen er voor dat duizenden mensen vast komen te staan. Gewoon asociaal gedoe en vooral erg dom. Mijn sympathie is verdwenen terwijl ik hun bezwaren deel.

P. Breidel | 08-07-22 | 15:46

@P. Breidel | 08-07-22 | 15:46: Blijkbaar is een pistool van 600gram en 25cm lang altijd nog bedreigender dan een tractor.

Bootvisser | 08-07-22 | 16:17

Boerenjochie is alleen maar blij en trots, hoort ook bij die leeftijd

Johan1235 | 08-07-22 | 13:02

Tja goed ouderenbeleid ontbreekt bij de pliesies.

B2 | 08-07-22 | 13:00

vreemd dat je deze pistolen Paultjes nooit ziet bij voetbalrellen, tuuterbruiloften of wanneer je stad tijdens de avondklokrellen wordt gesloopt door bontkraagjes.

lagelander | 08-07-22 | 12:57 | 3

Da's niet waar. Er was ooit een dappere agent die een tuuteroptocht wilde verbaliseren. Agent werd gewoon neergeslagen.

LucaBrasi | 08-07-22 | 15:59

Alles was niet gebeurd als Rutte c.s. een normale communicatie met de boeren had nagestreefd ,en niet beleid incl. bedrijfssluiting van vele generaties in de families aanwezige bedrijven had opgelegd op agressieve Sovjetwijze.

chausson61 | 08-07-22 | 12:55 | 10

@Humsico | 08-07-22 | 17:08: Zoek even na wat het verschil is tussen onteigenen en verkopen. Verdedigbaar is het argument niet is gewoon een wettelijke mogelijkheid en gebeurt iedere dag. Denk aan wegen aanleggen spoorlijnen en andere zaken die maatschappelijk belangrijk geacht worden.

P. Breidel | 08-07-22 | 18:11

@chausson61 | 08-07-22 | 17:34: Ah ook een visionair, dus naar 9% "volbouwen" om van 300.000 woning tekort af te komen vinden wij veel? Laat ik dat van 60% bezit land vinden? Beetje asociale insteek van u, niet waar?

P. Breidel | 08-07-22 | 18:14

@chausson61 | 08-07-22 | 17:34: Ik heb even voor u bij het CBS gekeken, er zijn minder dan 60.000 boeren in NL, maakt 0,6% van de werkende bevolking uit en bezitten 60% van het land.
Komen om in allerhande subsidies, ontwrichten het land en hebben de kunst van het klagen uitgevonden. Iets meer bescheidenheid zou passen. Niettemin hebben ze wel een punt op dit moment alleen de methodes zijn belachelijk.

P. Breidel | 08-07-22 | 18:19
▼ 7 antwoorden verborgen

Jouke moet in het vervolg lekker thuis blijven en met Lego spelen.

Ad Hominem | 08-07-22 | 12:52 | 4

@P. Breidel | 08-07-22 | 15:54: 0h, dus als er een volwassen bestuurder in had gezeten was dit schietincident wel te verdedigen geweest? Heeft u het filmpje eigenlijk wel bekeken?

Bena | 08-07-22 | 16:56

Jouke werkt met grote machines op de toekomstige boerderij waar hij eigenaar van wordt. En wat doe jij precies?

Milovsky | 08-07-22 | 19:41
▼ 1 antwoord verborgen

De kogel zit in een achterstijl van de cabine. Waarschijnlijk gaat OM daarom niet vervolgen. Jouke en de familie boos maar gelukkig ongedeerd. Een agent die door stress in een flits heeft geschoten en tot bezinning is gekomen en realiseert wat de gevolgen zijn. Opzet geloof ik niet, eerder stress.
Beide slachtoffer van 2 werelden.
Goed dat ze met elkaar hebben gesproken en dat Jouke/familie geen aangifte doet. Blijkbasr is er begrip!
De agent krijgt zonder deze aangifte nog een berg sores over zich heen, idem zijn gezin. Rancune brengt hier toch geen oplossing.

Tonyvanwychen | 08-07-22 | 12:44 | 4

"Never attribute to malice that which is adequately explained by incompetence" -- Hanlon’s Razor.
Geldt ook voor stress.

Chuck the plant | 08-07-22 | 13:42

2 werelden veroorzaakt door 1 man met 20 volgelingen in het kabinet en 76 jaknikkers en wat helper wokies in het parlement die nu lekker 60 dagen vakantie hebben en beide werelden het laten uitvechten. Aangestuurd door hun propaganda kanalen. Die er voor zorgen dat het alleen om bijzaken gaat. Niet om de kern die voor geen meter klopt

The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum — even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there's free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate.
Noam Chomsky

Snap_het_ook_niet | 08-07-22 | 13:53

@Chuck the plant | 08-07-22 | 13:42: Dus stress is een gevolg van domheid of andersom? Weet u zeker dat u weet wat u citeert?

P. Breidel | 08-07-22 | 15:59
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Eminent | 08-07-22 | 12:37 | 2
-weggejorist-
sorryhoor | 08-07-22 | 12:35 | 1

Jouke, wat had het OM gedaan als jij "per ongeluk" een agent dood had gereden? Waren ze dan ook met jou in gesprek gegaan? Jou proberen om te praten? Hadden dan jouw ouders nog kunnen slapen? Nee dus. Dus gewoon je poot stijf houden en aangifte doen. Achteraf lullen ze allemaal dat het nooit de bedoeling was om jou dood te schieten, maar dat is allemaal achteraf gelul. Niet geschikt als politieman is gewoon opzouten .

enkelereisretour | 08-07-22 | 12:27 | 1

Precies nu komen ze ermee weg. Aangifte doen, dit is politiegeweld. Al die aangiftes van lui nadat ze een knuppel in hun nek kregen nadat ze eerst lopen te sarren.

EmilioEsteves | 08-07-22 | 12:37

Ik reed laatst 100 over een woonerf en reed bijna een kind dood. Ik ben gebroken. Gelukkig komt mijn baas voor me op. Ik bedoel, ik ben koerier, snel bezorgen is nu eenmaal mijn werk en ik ben er voor getraind. En dat kind hield zich ook niet helemaal aan de verkeersregels.

Allemaal | 08-07-22 | 12:26 | 1

Dat dus.
Best wel vreemd.

grapo | 08-07-22 | 12:37
-weggejorist-
Tommi | 08-07-22 | 12:26 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Waardeloze situatie. Om even beelden terug te halen van het malieveld, ME'ers die een hond aanzetten tot bijten en vrolijk op een al uitgeschakelde demonstrant door blijven slaan met de wapenstok. Ik snap dat de adrenaline door je aderen raast maar met een gedegen selectie en opleiding, waarvan delen periodiek herhaalt worden, neemt mijns inziens de kwaliteit toe.
Ja, van deze agent was het dom om zijn wapen gericht te gebruiken. Ik zie hem toch als slachtoffer van het systeem, bezuinigen, vervolgens de aanname eis verlagen om zo snel mogelijk operationeel ingezet te worden. Beginnen met schaven aan de top en hopelijk levert dat genoeg op om de opleiding(en) weer op het juiste niveau te krijgen. En niet geschikt is niet geschikt, niet om wille van het beoogde quota mensen laten slagen.

Geenzuiverkoffie | 08-07-22 | 12:20 | 11

@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 12:50: Jij denkt dat er een reden is te bedenken waarmee je vergoeilijken kunt dat je met scherp schiet in zo’n geval? Dat Jouke zijn AK snel heeft opgeborgen?

Humsico | 08-07-22 | 13:03

@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 12:50:
Vallen jouw vermoedens (insinuaties eerder) ook onder je eigen opmerking 'het is allemaal voorbarig?' en zo nee, waarom niet?

Kouwe Kees | 08-07-22 | 13:09
▼ 8 antwoorden verborgen

Houd je rug recht Jouke, ze zullen er tijdens de gesprekken alles aan doen om je te overtuigen geen aangifte te doen.
Feit blijft: Er is gericht op je geschoten door een "professional"
Door puur geluk leef je nog.
Allemaal hartstikke zielig voor deze politieman, maar zo'n triggerhappy idioot moet gewoon verantwoording afleggen.

LonelyWanker | 08-07-22 | 12:13 | 9

Lijkt me inderdaad normaal dat wanneer er onterecht op je geschoten wordt je gewoon aangifte doet.

Drukvandaag | 08-07-22 | 12:37

@jan huppeldepup | 08-07-22 | 12:29: Dat denk ik ook. Geluk dat deze jongens het opgenomen hebben.

ChalinaRosa | 08-07-22 | 13:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik zou alle demonstrerende boeren adviseren een dashcam en een bodycam te gaan dragen..

Voor elkaars veiligheid,

want van deze overheid hoeven we echt niets meer te verwachten.

boerk | 08-07-22 | 12:08

De Nederlandse politie is te zwaar belast en is overwerkt. Agenten draaien soms diensten van 14 uur en personeelsgebrek vergt het uiterste van hen. De inzet voor alle demonstraties gaat nu zijn tol eisen. Nu is vermoedelijk het lijntje gebroken bij de agent die op de boerenjongen schoot. Zwaar overspannen zit die politieman nu thuis en de kans is groot dat hij geen straatdienst meer zal doen. Hier zijn alleen maar slachtoffers denk ik.

flinkescheet | 08-07-22 | 12:01 | 16
-weggejorist-
Kouwe Kees | 08-07-22 | 12:43
-weggejorist-
Stijl_Loos | 08-07-22 | 13:21
▼ 13 antwoorden verborgen
-weggejorist-
jan huppeldepup | 08-07-22 | 11:59 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

He nou gossie , wat erg allemaal hè?
Die arme arme gebroken man.
Zo onder de indruk van het gebeuren en de ervaren dreiging. Enorm zwaar heeft hij het.
Op mijn medeleven kan hij rekenen. NOT!
Die klapmongool schiet gewoon bijna even iemand uit het leven , omdat hij een paar meter verderop voorbij rijdt met een groot voertuig.
Het is toch ongelooflijk hoe dit nu weer in beeld wordt gezet. Die agent zat fout ,en stevig ook , dus ik hoop dat hij er nog even thuis op de bank over mag peinzen.

deathchant | 08-07-22 | 11:58 | 6
-weggejorist-
Kouwe Kees | 08-07-22 | 12:15
-weggejorist-
sorryhoor | 08-07-22 | 12:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Werk je bij de spoorwegen in een veiligheidsfunctie, dan ga je periodiek naar de psycholoog onder andere voor een stabiliteitstest.

Ik twijfel aan de testen (en opleidingen) van de politie sinds ongeveer einde negentiger jaren. En in de contacten die ik heb met agenten, lijkt het alleen maar erger te worden met het niveau. Natuurlijk men wordt geselecteerd op persoonlijkheidstype, meer nog dan op ontwikkkeling. En, er is ook veel uitval door "integriteitsschendingen". Maar man man man, het niveau van de gemiddelde agent t.o.v. dat bijvoorbeeld het politiekorps in Vlaanderen, het loopt sterk in het oog.

Heurtebise | 08-07-22 | 11:50 | 1

Ja maar wij zijn lekker wel diverser dan het politiekorps in Vlaanderen, Ik moet er niet aan denken om aangehouden te worden door 2 cis mannen.

Dikkebobbie | 08-07-22 | 11:53

Gut ja. "in gesprek gaan" met het initiatief van overheidswege... is dan wel eens wat anders dan eenrichtings-sgedram tot u het op geeft?

GormSuil | 08-07-22 | 11:45

Het argument "een forse dreiging voelen" kan je wat mij betreft achter in je hol stoppen. Bij ieder door een crimineel belaagd burgerslachtoffer dat het waagt van zich af te bijten heeft men bij resp. politie, justitie en rechter hieraan ook geen enkele boodschap.

Geïrriteerde Ed | 08-07-22 | 11:44 | 1

Je mag je gender neutraal voelen, vrouw of man, maar bij de politie uiteraard óók altijd bedreigd voelen! Jaja, zo is de cirkel weer rond hoor :-/

boerk | 08-07-22 | 11:59

Ik vermoed dat deze agent hierdoor in de toekomst een stuk voorzichtiger met zijn wapen om zal gaan. De man nu behandelen om PTSS te voorkomen en daarna zo snel mogelijk weer aan het werk.

lekgoot | 08-07-22 | 11:42 | 3

De man zo snel mogelijk uit de politie gooien, zo'n rambo heeft daar niets te zoeken.

jan huppeldepup | 08-07-22 | 12:01

@jan huppeldepup | 08-07-22 | 12:01: Precies.

sorryhoor | 08-07-22 | 12:32

Ja dat dacht ik ook, stuur hem naar een grote stad dan kan hij schieten dat het een lieve lust is zoveel bedreigingen komen er op hem af.

peet12 | 08-07-22 | 17:03
-weggejorist-
etwaboy | 08-07-22 | 11:40 | 1

De opleiding inkorten van 4 naar 3 jaar. Of jongeren uit de Franse banlieus werven. De vvd vindt wel een oplossing voor de tekorten bij de politie.

Piet Karbiet | 08-07-22 | 11:37

Vreemd, gisteren werd er nog door de media naar buiten gebracht dat hij moest vluchten en onderduiken, en nu lees ik weer dat hij thuis zit.

leo59 | 08-07-22 | 11:36 | 1

Dat ging volgens mij over een andere agent.
Dat had niets met Hoer’nFeen te maken
Of ik vergis me.

Ruimedenker | 08-07-22 | 11:38

Agent maakt een foute beslissing in een split second, beseft zich achteraf wat zijn fout had kunnen aanrichten.
Namelijk een knul doodschieten.
Dat het een knul was zag ie niet in die split second.
Ik kan mij goed voorstellen dat agent hier doodziek van is.
Emotie, schuldgevoel, de media etc.
Ik praat z’n fout niet goed, integendeel.
Deze agent komt in aanmerking voor een bureaufunctie of omscholing, da’s duidelijk.
Fijn dat Jouke nu uitgebuit wordt voor de kijkcijfers.

Ruimedenker | 08-07-22 | 11:34 | 5

Ruimdenker; Gedeeltelijk eens. Nog belangrijker is wat erna gebeurde. De beëdigde ambtenaren 'verklaarde' dat zij levensbedreigend benaderd werden door een op hun afrijdende trekker. En dus dat het gericht schieten verantwoord was. In Vereeniging liegende politieagenten,... tot dat het videobeeld het tegendeel bewees.

vanDeudekom | 08-07-22 | 12:27

Iets ruimer denken. Deze veldwachter gaat waarschijnlijk vervolgd worden voor poging tot doodslag en gaat vervolgens straf krijgen. Voor hem geen baantje meer bij de veldwachterij maar op het veld bij Jouke's boerderij.

Milovsky | 08-07-22 | 19:55
▼ 2 antwoorden verborgen

En zo wordt verdomme iedere schutter het slachtoffer. Binnenkort miljoenen schadeloosstelling voor Taghi en consorten of zo? Dalijk moeten we ook nog Gordon uit Dubai kopen, omdat we vergeten zijn hoe het ook alweer was om the only gay in the village te zijn. En dan kondigen we een dag af van nationale rouw want we zijn gvd gebroken!

hoochee | 08-07-22 | 11:33

Die eenheid stond daar zwaar onderbemand tegen een lange stoet trekkers om deze tegen te houden. Als je niet door overmacht aan mensen en voertuigen een stoet kan tegen houden dan moet het wel met wapens.

adhd-je | 08-07-22 | 11:33 | 7

Ha dus bij gebrek aan mankracht en materialen, door mis management, mag je gewoon vervelende elementen uit de samenleving knallen.
Word het nog lachen bij het voetbal, of een of andere demo.

deathchant | 08-07-22 | 12:02

@boerk | 08-07-22 | 12:01:
Dan zeg ik: "Bij elke vorm van verzet, in elke situatie waar de politie niet op de wenken bediend wordt, schieten maar. Ik vind ook dat we gezien dit drama, de politie agenten met een 2 uurs YouTube tutorial met bazooka's moeten uitrusten."
Iedereen terug in het hok, braaf. Happen naar de baas, afknallen. Wat een wereld.

Kouwe Kees | 08-07-22 | 12:06

Of je laat het verkeer gewoon netjes doorrijden. Een (snel)weg kan echt wel tegen een onbeladen trekker.

W_F | 08-07-22 | 16:39
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
VerganeGlorie | 08-07-22 | 11:32
-weggejorist-
Poespas | 08-07-22 | 11:31 | 1
-weggejorist-
drs. P | 08-07-22 | 11:30

Ik waag me niet aan een stellingname over het handelen van de politie zo vanachter mijn toetsenbord. Mijn eigen ervaring tot dusver met de Nederlandse politie is dat ze altijd zeer correct en beheerst zijn. Het lijkt er op dat een paar agenten behoorlijk boven hun theewater zaten maar ik weet gewoon niet wat er eerder die avond allemaal al was voorgevallen. Ik vraag me wel af in hoeverre er binnen het politieapparaat discussie is over het beleid dat ze moeten verdedigen. Het kan toch niet anders dan dat ook een groot deel van de politiemensen dit krankzinnige beleid afwijst? Ik verwacht dat de verzuimcijfers als een raket omhoog zullen schieten en de politie nog verder onder druk komt te staan.

MarkiesDeBalzaque | 08-07-22 | 11:27

En zoals Piet Karbiet al aangaf: "Politieopleiding een jaar korter in strijd tegen tekort aan agenten"

W_F | 08-07-22 | 16:42

Ik begrijp niet waar de term 'boerenverstand' vandaan komt. Als er ergens een hoop stug, simpel, wereldvreemd en kortzichtig volk te vinden is, is het wel binnen de boerenpopulatie.

Lerp | 08-07-22 | 11:26 | 5

Daarom bestaat de term “stadsverstand” sowieso niet.

Ruimedenker | 08-07-22 | 11:36

Je had moeten stoppen na "ik begrijp niet". Dan had je een stuk geloofwaardiger over gekomen.

Klaas_de_Waal | 08-07-22 | 12:17

Jij begrijpt dus eigenlijk heel weinig van het boerenland waar jouw grootouders nog te vreten kregen in de oorlogsjaren.

Milovsky | 08-07-22 | 19:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Het blijft maar door mijn hoofd spoken, die ene vraag blijft terug komen. Wat als er geen videobeeld was geweest van de met getrokken pistool op de trekker aflopende (rennende) schietende agent, Een trekker die rustig een rotonde betreed en schuin van achter beschoten wordt door een nerveus schietagentje. Mijn god, stel je eens voor. Agenten die 'verklaren' dat zij levensbedreigend door een boer in een trekker werden benaderd, dat die trekker op hun en hun voertuigen afreed. Dat dus en dan geen videobeelden. En dan willen ze ook nog BOA's in bepaalde gebieden gaan bewapenen. Het blijft maar terugkomen die vraag 'wat als'. Nederland is ziek, kapot. En Neen ik ben geen overheid hater maar liegende ambtenaren (in vereniging), ik walg ervan.

vanDeudekom | 08-07-22 | 11:25 | 4
-weggejorist-
LonelyWanker | 08-07-22 | 12:18
-weggejorist-
Doerak | 08-07-22 | 12:26

As is verbrande turf.

Roos | 08-07-22 | 12:30
▼ 1 antwoord verborgen

De selectie moet strenger. Een IQ lager dan 88 is niet geschikt.

squadra | 08-07-22 | 11:21 | 3

Ik zou gaan voor de honderd punten.

knutsel_ | 08-07-22 | 11:24

Grondig psychologisch onderzoek lijkt mij beter, want óók intelligente mensen kunnen te laf zijn voor dit soort functies.

VBO_B_Niveau | 08-07-22 | 11:29
-weggejorist en opgerot-
JanP999 | 08-07-22 | 11:21 | 3
-weggejorist-
squadra | 08-07-22 | 11:27
-weggejorist-
usb stok | 08-07-22 | 11:28
-weggejorist-
boerk | 08-07-22 | 12:03

Gelukkig niemand geraakt/gewond. De pleuris die dan uitbreekt daar zit niemand op te wachten.

superduperadmin | 08-07-22 | 11:15

Politie en Justitie zeggen dat je niet op basis van één video moet oordelen,
maar dat is onzin Elke aanvullend feit of omstandigheid kan niet verhullen dat de agent schiet op een persoon die van hem wegrijdt. Op basis van de kogelinslag en video waren de schoten gericht op de bestuurder. Dat de agent het wegrijden "ervoer als dreiging" is geen criterium in de geweldsinstruktie. Poging tot doodslag dit. Schorsing is onvermijdelijk hangende het onderzoek van de Rijksrecherche.

IvoTakkema | 08-07-22 | 11:14 | 1

Er bestaat ook zoiets als “aanhoudingsvuur”

Google maar de Geweldsinstructie

theo-is-dood | 08-07-22 | 19:43

Even voor jullie info. De opleiding om een vuurwapen te dragen duurt maar 3 weken. In deze 3 weken leert de agent of boa de theorie ( geweldsinstructie ) en het hanteren van de geweldsmiddelen. De politieagent krijgt alleen bij zijn aanstelling een stabiliteitstest. De rest van loopbaan niet meer. Deze test zou om de zoveel herhaald moeten worden zoals bij de Fiod en Douane. Gemiddeld heeft de politie 3 à 4 oefenmomenten per jaar. In deze momenten worden aanhoudingstechnieken en de geweldsmiddelen geoefend. Ook worden zijn weer getoetst. Groet oud IBT docent

thekolere | 08-07-22 | 11:10 | 2

Dat dus. herkenbaar. Het beroep wordt steeds meer ondergewaardeerd door degenen die de criteria voor waardering samenstellen. Het d66 voorstel is niet behulpzaam en zal het probleem groter maken. Langzaam loopt het in de soep. 30 jaar geleden wisten we dat de beroepsbevolking aantallen minder zouden worden, 30 jaar lang adviesbureautjes en adviezen. Mooi.

nobodiesunmighty | 08-07-22 | 11:40

Terecht dat de familie van Jouke aangifte doet

Knarf666 | 08-07-22 | 11:06

Hij voelde zich bedreigd! wat een kneus, moet je eens kijken wat er gebeurt als je straks die boa's een pistool geeft.

kapt.Jerkoff | 08-07-22 | 11:04

De politie is al jaren overwerkt, eerst alle coronademonstraties en gedoe, en nu de boerenopstand (het zijn geen protesten meer ondertussen). Die staan al die tijd onder druk, en dan sta je tegenover een stel boeren die rondrijden in grote trekkers die een hoop schade aan kunnen richten. Ik snap helemaal dat je als agent het op een gegeven moment niet meer weet en een dreiging voelt waarbij je je pistool trekt. Het valt mij nog mee dat het nu pas gebeurt.

MeaVulva69 | 08-07-22 | 11:04 | 6

Ongeschikt.

MargauxGrandCru | 08-07-22 | 11:33

En dan maar vrolijk gaat knallen op een wegrijdende trekker. Nog leuk meegedaan aan BLM demo?

bijna_raak | 08-07-22 | 11:33

Dus agenten van de verkeerspolitie zijn allemaal bang als ze grote vrachtwagens aanhouden voor controle? Er is tijdens deze protesten nog nooit een tractor of ander landbouwvoertuig ingereden op een agent, er is niet eens gedreigd om dit te doen.

MargauxGrandCru | 08-07-22 | 11:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie weet leidt dit hele gebeuren wel tot een verbroedering tussen boeren en agenten.
Dat zou wel mooi zijn.

Ichneumonidae | 08-07-22 | 11:04 | 1

Op de hoogst actuele Site-Die-Niet-Genoemd-Mag-Worden stond een filmpje van de politiebondchef, die had het over een veenbrand in de samenleving, te veel onvrede en onrecht waar de politie dan de barriére vormt tussen de politiek en het volk. En hij was er knap zat van, duidelijk te merken.

elfenstein | 08-07-22 | 11:12

Tsja, dit is Herenveen hè. Dit zijn geen Amsterdamse agenten die dagelijks met geweld, agressie, overvallen, protestacties, gewapende criminelen enz. enz. te maken hebben. Dit Friese agentje is niks gewend en stresste helemaal door van een boerenprotestactie. Beter geen pistolen geven dit soort agentjes.

Snoess | 08-07-22 | 11:02 | 2

Ah het betreft een veldwachter. Veldwachter Zwart van de Kameleon misschien.

Zack Hooi | 08-07-22 | 11:26

Heerenveen

zwenkwieltje | 08-07-22 | 15:24

Een trekker overhalen.....

Ray Skak | 08-07-22 | 11:02 | 1

om een tractor te overhalen om te stoppen.

Zack Hooi | 08-07-22 | 11:28

Doxen, dreigen, intimideren en als er dan eens een agent over de schreef gaat, is het land te klein. Agenten en politici thuis opzoeken. Mooi land joh. Ga vooral zo door. Het wordt steeds leuker hier. Het zal mijn tijd wel duren maar ik wens jullie veel succes en plezier de komende decennia. We zijn lekker bezig in dit land.

Bigi Bana Boy | 08-07-22 | 11:02 | 8

@bijna_raak | 08-07-22 | 11:48:

De Kaag-bedreiger had wel veel meer kerven op zijn stok dan dat. Maar goed. Je bent echt het type dat graag van alles roept zonder de feiten te kennen. Dat mag. Maar het komt niet erg best over.

Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 12:24

@bijna_raak | 08-07-22 | 11:48:

Oh en de andere zaken waar je het over hebt. DIe moeten nog voor de rechter komen. Dus in 1 tegel praat je 2 x onzin. Ook knap.

Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 12:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Stel je voor dat iedereen die dreiging ervaart vanuit de overheid begint te schieten, of nee, dat iedereen die met feitelijke bedreiging vanuit de overheid te maken krijgt (ik noem de boeren, maar eigenlijk is dit waar voor vrijwel alle burgers) gaan schieten.

Dan zou het een bende worden hier.

Dus nee, dat argument gaat er bij mij niet in. Dat de agent niet is geschorst is absurd en zegt iets over de rot in het politiesysteem. Ze houden hem een hand boven het hoofd en pakken zelfs het slachtoffer op voor poging tot doodslag om de foute agent in kwestie een excuus te geven.

Nou waren de beelden zo duidelijk dat het OM daar weinig mee kon.

Overigens is rechts hier ook verantwoordelijk voor. U kunt bij Dumpert van meer als 10 jaar geleden nog reacties van mij vinden waar ik politiegeweld afkeur terwijl de rest het aan loopt te moedigen. Dit krijgt je dus.

Persoonlijk hou ik het erop dat de agent vooral er ziek van is dat die beelden zijn gemaakt en het dit keer toch wel heel moeilijk gaat worden eronderuit te komen. Van de andere kant, dit is Nederland. Hij maakt een grote kans gewoon vrijuit te gaan.

DerUnterMensch | 08-07-22 | 11:02

Jouke heeft geluk dat er camera’s waren. Anders was Jouke er vreselijk bijgelapt. De zieke agent had graag zijn proces-verbaal in zijn voordeel opgemaakt.

thekolere | 08-07-22 | 11:01

Het is heel simpel als er geen beelden waren geweest had Jouke en de 2 andere nu nog vastgezeten.

MargauxGrandCru | 08-07-22 | 11:01 | 1

Dit dus!

thekolere | 08-07-22 | 11:02

Jouke lijkt me best een aardige knul met zijn verhaal maar dat zegt niet alles over hoe hij zich die avond gedroeg natuurlijk. Kan best zijn dat er al van alles aan vooraf is gegaan wat Jouke liever niet vertelt. Kan ook zijn dat deze agent iets te vlug naar zijn wapen heeft gegrepen. Er komt onderzoek toch? Ben wel blij dat deze agent niet raak heeft geschoten.

Beste_Landgenoten | 08-07-22 | 10:55 | 7

Helaas houden jou gluiperige suggesties weer eens geen stand volgens het OM.

bijna_raak | 08-07-22 | 11:51

Denk dat Jouke, ondanks de herhaalde oproepen van onze regering, weer onnozel heeft zitten schransen bij de mac. Ja, dan vraag je er ook wel een beetje om

Humsico | 08-07-22 | 11:52

Deze politieagent lijkt mij ook een sympathieke man maar het kan best zijn dat deze agent zich de hele avond al opgefokt gedragen heeft. Het kan zelfs zo zijn dat alle aanwezige boeren en agenten knetterstoned waren. Kan allemaal. Maar zal vast niet zo zijn.
Alleen jammer dat er hier een paar reuguurders zitten die met valse steken toch proberen om twijfel over Jouke te zaaien. Maar goed, ook dat mag natuurlijk.

Bootvisser | 08-07-22 | 17:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Het ging sowieso al niet goed met die agent, anders was hij niet begonnen te schieten. Hij had nog bijna raak geschoten ook, de imbeciel.

Snoess | 08-07-22 | 10:50

En dan willen ze Boa's uitrusten met wapenstokken, nog even en dan ook dodelijke wapens.
En die lui zijn totaal niet opgeleid of geschikt voor fellere omstandigheden.
Ik houd mijn hart vast voor de toekomst.

TonAlias | 08-07-22 | 10:48 | 2

Alsof agenten nog worden opgeleid, paar maandjes en daarna meteen de straat op. Treurig.

Herr Inspector | 08-07-22 | 10:54

8 maanden opleiding dus, Zie hier het resultaat van 12 jaar Rutte

thekolere | 08-07-22 | 11:00

Kunnen we ook dié man, ondanks wat er gebeurt is, niet gewoon met rust laten...

Air van Boven Dorens | 08-07-22 | 10:47 | 4

Nee ten eerste betreft het drie overspannen dienders en ten tweede poging tot doodslag.

bijna_raak | 08-07-22 | 11:54
-weggejorist-
zwenkwieltje | 08-07-22 | 15:19
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
calamiteiltje | 08-07-22 | 10:46

De agent weet dat ie fout zit. Ik zou er ook last van hebben.

pibasso | 08-07-22 | 10:46

"In totaal doet de Rijksrecherche onderzoek naar drie agenten. Twee van hen schoten en een derde trok zijn wapen."

Ik wil wel eens weten wat die Jouke en zijn kameraden hebben geflikt dat de politie grijpt naar het laatste redmiddel. Ja ja ja ik merk het wel de panelen lopen vol met staatshatende anarchisten. Maar politieagenten trekken niet zomaar hun wapen. Ik droeg al eerder aan dat het mogelijk zou kunnen zijn dat er eentje flipte maar we hebben het over 3 (DRIE) agenten die zich genoodzaakt voelden om hun wapen te trekken en 2 (TWEE) daarvan vonden het noodzakelijk om deze dan ook te gebruiken. Het boeit me voor geen meter hoe anti-alles je bent en dat je een professionele staatshatende anarchist bent. Er is daar iets gebeurd waardoor Nederlandse politieagenten, die zelden hun wapen trekken, zich gedwongen voelden om dat wel te doen. Dat is de vraag. Verder ben ik ook niet zo onder de indruk van het "verhaal" van Jouke. Dat ze de betreffende politieagent aanklagen kan m.i. nog wel heel anders uitpakken dan menigen hier hopen incluis Jouke zelf.

Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 10:46 | 14

U heeft een te hoge pet op van de politie.

thekolere | 08-07-22 | 11:17

@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 11:02: Heb je de koppen en de uitstraling van Jantje Paternotte, Sjoerd Sjoerdsma, Tjeerd de Groot, Kasja Ollongren, Sigrid Kaag, Mark Rutte ... ook wel eens eventjes bekeken? Dat is meer jouw volk denk ik, of schat ik het nu helemaal verkeerd in beste mensenlezer?

Peerkeoud | 08-07-22 | 11:27
-weggejorist-
bijna_raak | 08-07-22 | 11:59
▼ 11 antwoorden verborgen

Je moet ook ergens wel een grens trekken met tot hier en niet verder, als je tegen een meute boeren staat dat niets anders wil dan doorbreken om hun punt te bereiken. Gericht schieten op een trekker met amper 10 tot 20 cm van het hoofd af, het had veel erger af kunnen lopen. Een waarschuwingsschot doe je omhoog of richting een linie dat anderen niet (onbedoeld) raken kan. De inslag van die kogel zat in het framewerk van de deur. Dat is amper 10 tot 20 cm afstand van de bestuurder. En in de video krijg ik ook niet de indruk dat die trekker gebruikt werd om de agent of collega's plat te doen rijden.

Kwalijke zaak, maar aangifte lijkt me ook meer dan terecht. Aan de andere kant van het spectrum ligt de werkdruk op agenten blijkbaar extreem hoog. En vaak onder druk staan levert een keer een knappert op.

Situatie kent geen winnaars.

Krachtkoe | 08-07-22 | 10:46 | 5

@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 11:04: Vreemd... ik heb toch genoeg verklaringen gezien over de aanloop naar die 'ontsnappingspoging'.
Daarbij blijft het beeld meer dan duidelijk, knulletje stuurt weg van de politie om er tussenuit te knijpen, agent schiet.
DAT MAG NIET.
Je kan blijven draaien, je kan blijven verdedigen.. de agent zat fout, nier meer, niet minder.

DatInternetDingetje | 08-07-22 | 11:20

@Theodoro 11:04
"Ik heb er een carrière van gemaakt om mensen te "lezen".

Jouw analyses daarentegen zijn altijd diep doordacht.
Haha x veel!

der_feldwebel | 08-07-22 | 11:28

@Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 11:04: Hij werd gesommeerd niet erdoorheen te rijden, maar hij maakte een ommekeer op waarop geschoten wordt. Is er een andere situatie volgens jou dan?

Krachtkoe | 08-07-22 | 12:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Herken je dat gevoel van totale vervreemding van je eigen land? Het gevoel van totale verbijstering vanwege het onnavolgbare, bizarre en eigen volkvijandige beleid in alle belangrijke dossiers dat vanuit Brussel en Den Haag over ons wordt uitgestort? Het besef dat dit beleid niet op een beschaafde wijze met inhoudelijke argumenten kan worden bestreden aangezien die er niet toe doen? Dat die er niet toe doen omdat het plebs moet zwijgen en de democratie is ontmanteld vanwege het hogere elitaire en van realisme gespeende belang van de totstandkoming van een sociale heilstaat, met de nadruk op staat die alles bepaalt? Dat je niet weet waar je nog heen kunt, want je kunt ook niet naar België, dat land is zo eu?

Astimar Teutis | 08-07-22 | 10:44 | 4

Nee, ik ben geen overdreven hysterisch wijf.

Japannert | 08-07-22 | 10:50

"Herken je dat gevoel van totale vervreemding van je eigen land?"

Ja, maar niet zoals jij denkt. Er lopen m.i. nogal wat zotten rond die denken dat ze alles kunnen flikken. Dat zag je al met de 'coronaprotesten' en nu weer met de 'terreurboerenprotesten'. Vroeger. Vroeger had je ongewassen hippies en punkers die een beetje recalcitrant de boel liepen te verzieken. Dat was toen al vervelend maar nu lopen mensen te "protesteren" tegen dingen die helemaal niet zo zijn of vaststaan. Het allemaal bullshit van verwende nietsnutten die medische hulp nodig hebben en/of geduldig moeten wachten wat de veranderingen zullen zijn en hoe het ze gaat treffen. Maar dat doen ze niet. Dat is een serieus schadelijke ontwikkeling.

Theodorus.Goldbach | 08-07-22 | 10:53

Ja maar je plebs is zeg 20% van het stemvee en dan nog redelijk verdeeld onderling. Er is geen reden om die boze stemmen mee te nemen. Het probleem is dan ook dat er geen visie is die ontevredenen samenbrengt. Of slechts op één topic voor beperkte tijd. Bij grote verkiezingen polariseert het en blijft het oppositie. Op zich niet nieuw, op links leven socialisten en pacifisten al heel lang zo. Die hebben geen "heilig" doel het land koste wat kost te hervormen als een meerderheid daar toch niet naar luistert en andere belangen heeft (of toegewezen krijgt).

GeenAccount | 08-07-22 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Veel mensen proberen het wel te bagatelliseren , maar het is geen klap op iemand zijn smoel, het is een serieuze poging tot doodslag. Natuurlijk doe je daar aangifte van, ook als je met iemand in gesprek wilt. Het is trouwens ook altijd het advies van de politie zelf om aangifte te doen.

aliealaaf | 08-07-22 | 10:43

Schietagent en Jouke gaan met elkaar in gesprek, toedracht wordt onderzocht door rijksrecherche. Kous, af.

Duwbak_Linda | 08-07-22 | 10:41 | 3

let maar op, wordt een schikking en men hoort er nooit weer iets over.

tis_wat | 08-07-22 | 10:50

@tis_wat | 08-07-22 | 10:50:
Ik zou daar niet op rekenen, strafrecht staat volledig los van civiel recht, en zelfs al zou Jouke verzoeken om niet tot vervolging over te gaan bepaald slechts het OM of er wel of niet vervolgd wordt.

me163komet | 08-07-22 | 11:16

Ik snap best dat de agent onder zeer hoge druk kan staan, en het is best overweldigend om trekkers die niet willen stoppen voor je neus te hebben. Ook ontbreekt elke context in de filmpjes, alleen de escalatie is zichtbaar. Maar als je gaat schieten op wegrijdende tractors dan stel ik voor dat je een poosje ziek thuis gaat zitten, dit bespreekt, jezelf weer wordt en dan gaat bedenken of terugkeer op straat wel slim is.

Vloberto | 08-07-22 | 10:40 | 2

In hun opleiding wordt er (te weinig) aandacht aan besteed hoe om te gaan mee druk. Als je zelf die druk niet meer aankan, kan je ook besluiten om daar weg te gaan. Deze agent is daar blijven staan en heeft, naar mijn mening, de verkeerde beslissing genomen. Als je niet met druk om kunt gaan, is dit soort werk niet geschikt.

TonAlias | 08-07-22 | 10:45

@TonAlias | 08-07-22 | 10:45: Als je wegloopt laat je je collega's daar ook staan. vanuit de luie stoel zijn alle overwegingen makkelijk, pas wanneer het overloopt worden verkeerde keuzes met goede intenties gemaakt.

dinges_123 | 08-07-22 | 11:16

Niet moeilijk doen. Agenten raken ook wel eens overspannen.

HogeNood | 08-07-22 | 10:39 | 8

Als we daar volgens jou zo makkelijk over gaan doen dan wil ik wel een soepeler wapenwet zodat ik zelf in kan grijpen als er zo’n overspannen killercop voor mij staat.

MargauxGrandCru | 08-07-22 | 11:00

niet moeilijk over doen kan ik mij ook niet echt in vinden, deze situaties zouden niet moeten voorkomen. om de agent online nu van van alles en nog wat te betichten vind ik ook simpelweg ongepast.

dinges_123 | 08-07-22 | 11:17

En boeren ook.

zwenkwieltje | 08-07-22 | 15:17
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch is dit gevalletje debat sturen naar een incident. Niet naar waar het over zou moeten gaan.

The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum — even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there's free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate. Noam Chomsky

Snap_het_ook_niet | 08-07-22 | 10:38 | 3

GS en Chomsky gaan niet goed samen.

Groote_Goffert | 08-07-22 | 10:53

@Groote_Goffert | 08-07-22 | 10:53: want stel je voor dat ze het spelletje stiekem gewoon begrijpen. Dat heel de stikstof discussie nu allen nog maar over schietende agenten en leuzen op een truck gaan. En niet over Vlieland en cijfers die maar niet kloppen, D’66 hoogleraren. Die het model afschieten, Stroe-city etc. Want discussie zat. Maar zoals quote hierboven wel alleen maar over bijzaken gestuurd door de staatsmedia.

Ps. Het is ook duidelijk dat die agent geslachtofferd word. Want niks over gewelds instructies en dat ze door Rutte voor de leeuwen gegooidt worden net voor het reces. 59 dagen dat het los mag gaan en bij as geen mogelijkheid tot debatten aangezien de coalitie lees Rutte en Kaag. Dat tegen zullen houden. Vandaaar dat ze er precies die week mee kwamen. Is eigenlijk gewoonten Haagse ratten streek. Om het land zo in onrust achter te laten en dan opVakantie te gaan en de politie het te laten opknappen die dus opeens hun vakantie in duigen zien vallen door Rutte

Snap_het_ook_niet | 08-07-22 | 11:29

Zou me niet verbazen als er geen vervolging tegen de agent komt vanwege psychische overmacht. Dit is een schulduitsluitingsgrond. Hierbij gaat het erom dat de gedraging niet aan de verdachte te verwijten valt omdat hij handelde onder een zo grote van buiten komende druk dat hij er absoluut geen weerstand aan kon bieden. Dit kan zijn in zeer prangende en acute omstandigheden waarin hij terecht komt. Maar een beroep op psychische overmacht slaagt niet snel. In de rechtspraak worden zeer hoge eisen hieraan gesteld. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

johnyl | 08-07-22 | 10:37 | 2

en daarna is hij psychisch ongeschikt en kan op zoek naar ander werk. waarom moeten dienders toch altijd direct gevierendeeld worden?

dinges_123 | 08-07-22 | 11:18

Neen, rechter zal hier niet mee akkoord gaan.

thekolere | 08-07-22 | 11:19

Boeren Lives Matter!

wezen | 08-07-22 | 10:37

Berouw komt altijd NA de zonde.
Jouke had een boete kunnen krijgen voor een verkeersovertreding
Meneer de agent had een Jongen kunnen verwonden (of erger)

Ik ga er van uit dat meneer agent's berouw iets heftiger binnenkomt

Keukenmalloot | 08-07-22 | 10:37 | 1
-weggejorist-
elfenstein | 08-07-22 | 11:02

Zet hem maar aan het werk op Schiphol. Kan hij zijn agressie botvieren op koffers.

Kameraansteker | 08-07-22 | 10:37

Ja, dat krijg je als je de drempel verlaagt, dan stroomt er in de loop van de tijd stront over.

TonAlias | 08-07-22 | 10:36 | 1
-weggejorist-
HogeNood | 08-07-22 | 10:40

Zo te lezen voelt de agent zich wel verantwoordelijk, maar zijn baas helemaal niet.
Maar die heeft als fout voorbeeld natuurlijk onze grote leider, die altijd zegt eindverantwoordelijk te zijn maar daar nooit enige conclusie uit trekt,

Schmalz | 08-07-22 | 10:35 | 4

Zo gaat het meestal
Hoofdagent is dan ook niet op de straat

Therrie | 08-07-22 | 10:46

@Therrie | 08-07-22 | 10:46: knap, maar een hoofdagent is wel degelijk op straat te vinden, en draait ook mee met onregelmatigheidsdiensten.

tis_wat | 08-07-22 | 10:52
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
ZZP-er | 08-07-22 | 10:35 | 1
-weggejorist-
Check-zei-de-Gek | 08-07-22 | 10:34

Honderd procent team Jouke, maar Jouke moet wel een beetje eerlijk zijn dat die ook niet helemaal niets verkeerd gedaan heeft. Hij heeft op zijn minst spook gereden. Maar dat is dan ook weer niet echt de moeite waard om te gaan schieten als er net 10 doorgereden zijn.

SailingDuck | 08-07-22 | 10:33 | 1

Het is echt niet te geloven wat je er hier bij haalt, spookgereden, het OM zag geen reden tot vervolging, wat begrijp je daar niet aan? Wil je misschien schuldig verklaring wegens man en blank en ook nog boerenzoon?

bijna_raak | 08-07-22 | 12:06

Agent kan beter een baantje zoeken in de peuter begeleiding. Volledig ongeschikt, deze lamlul. En zijn leidinggevende mag ook een flinke schop onder zijn hol krijgen met z'n: "Het lossen van een schot op de trekker van de jongen was voor Veldhuis geen reden geweest de betreffende agent te schorsen."
.
Is het een vereiste dat je volledig incompetent moet zijn om bij de pliesie te werk gezet te worden, ofzo?

ViagraFalls | 08-07-22 | 10:33 | 3

U wilt een agent die volgens jou onrechtvaardig geweld toepast in de peuterbegeleiding?

Boerhoektvrouw | 08-07-22 | 10:37

@Boerhoektvrouw | 08-07-22 | 10:37: U heeft een punt. Iets met zachte muren en een mooie trui met extra lange mouwen dan, wellicht?
.
Overigens, ik moest lachen om uw naam!

ViagraFalls | 08-07-22 | 10:58

Klinkt heel verstandig om jongere kinderen te besmetten met zo'n moreel kompas...

Eventrialen | 08-07-22 | 12:07

Ik liep net op straat langs twee agenten heen en voelde een enorme dreiging. En ik ben niet eens boer

grapo | 08-07-22 | 10:32 | 1

komt wel heel dichtbij zo he?

tis_wat | 08-07-22 | 10:53

Vreselijk dit soort agenten. Iemand onder dreiging van een vuurwapen zeggen dat hij uit z'n stilstaande trekker moet stappen. "Als je niet uitstapt, krijg je de kogel!" Ik doe voortaan m'n handen omhoog als ik aangehouden wordt. Je weet maar nooit wie er aan de andere kant van dat pistool staat.

Klaas_de_Waal | 08-07-22 | 10:29 | 2

Heel verstandig.

johnyl | 08-07-22 | 10:30

Gebeurt dat vaak? Zeker hard aan de bak in 't criminele circuit. ;-)

Groote_Goffert | 08-07-22 | 10:56
-weggejorist-
forecastle | 08-07-22 | 10:28

Die agent zal wel komen met een verhaal van hele lange dag, meer stress door opgefokte boeren, en daarna een tractor zien rijden. Ja dan gaat ie schieten… ongeschikt om met een wapen rond te lopen.

ikworstelengadouchen | 08-07-22 | 10:28 | 3

Je vergeet te veel papierwerk en te weinig salaris.

Schoorsteenveger | 08-07-22 | 10:36

dat zou helemaal mooi zijn. Dan zou elke crimineel na zijn daad hetzelfde kunnen zeggen, jaaaa stress enzo...

pane | 08-07-22 | 10:50

Jouke heeft gelukkig nog tijd zat om over dit trauma heen te komen en een fatsoenlijke opleiding te volgen, zodat hij straks een echt beroep kan kiezen. Niet langer bij de pakken neerzitten, geen sneeuwvlokzelfmedelijden, maar lekker hard aan de bak! Gewoon aanpakken.

Groote_Goffert | 08-07-22 | 10:27 | 5

Een echt beroep? Gewoon aanpakken? Zodat hij om 10:27 lekker kan gaan zitten reaguren zeker?

Klaas_de_Waal | 08-07-22 | 10:41

Boer, bijvoorbeeld? Na een agrarische opleiding?

L.E. Raar | 08-07-22 | 10:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee, idd. Waarom zouden we nog over beter spreken? zucht....

Stuffed Human | 08-07-22 | 10:31

Lol, natuurlijk niet.
Wat is er WEL beter geworden t.o.v. voorgaande jaren?

Eduardo- | 08-07-22 | 10:39

In het filmpje zegt Jouke dat hij in gesprek wil, maar de update zegt nu dat ze aangifte gaan doen.
Die aangifte vind ik oprecht jammer. Ik steun de boeren voor 100%, maar hierdoor zakt het toch naar 99%. Ze laten zch wellicht leiden door emoties, maar ben eerder bang dat er een of andere bloedzuiger van een advocaat achter zit.

C1O2 | 08-07-22 | 10:25 | 4

Lijkt me heel logisch dat je aangifte doet? De agent, #ongeschikt, schoot hem bijna dood zonder enige grond.

TheBigKirth | 08-07-22 | 10:30

Het eerste wat ik dacht toen ik het filmpje zag was dat hier werk van gemaakt moet worden. Niet alleen de schoten zelf, maar ook de leugens van de politie achteraf en het feit dat die jongen een nacht wordt opgepakt voor die leugens zijn voor mij onverteerbaar.

Het vertrouwen in de politie is hierdoor weer verder gedaald en dat is een slechte zaak.

Stuffed Human | 08-07-22 | 10:36

Is het zo vreemd dat je aangifte doet tegen een agent die nodeloos op je kind schiet? Dat die ouders tegelijkertijd met hem het gesprek willen aangaan, daarvoor kan ik alleen maar respect hebben.

Bovendien, de ouders spannen bij mijn weten geen civiele procedure aan. Aangifte doen zou daarentegen heel goed tot een strafzaak kunnen leiden - de staat versus de agent dus, en niet de ouders versus de agent.

Professor Superhirn | 08-07-22 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen

Beetje trekkerhappy die agent....

DeAapUitDeMouw | 08-07-22 | 10:24
-weggejorist-
Snap_het_ook_niet | 08-07-22 | 10:24 | 3

Met Derek Chauvin gaat het ook niet goed. Die heeft nog 21 jaar cel erbij gekregen. m.stand aard.be/cnt/dmf20220707_97476799
Gelukkig mag hij deze straf tegelijk met de andere straf uitzitten.

Arnold Layne | 08-07-22 | 10:23 | 2

Wie het volledige filmpje van de arrestatie bekijkt moet wel heel erg zijn best doen om er moord in te zien. De agenten die Mitch Henriquez in Den Haag arresteerden gingen verder.

J.P.Drapeau | 08-07-22 | 10:28

laten we stoppen deze zaak te vergelijken met andere zaken in binnen- en buitenland.

me163komet | 08-07-22 | 10:52

Tragisch geval verkeerde personen tegenover elkaar.
De vijand is niet de boer noch de agent.

HerzlichWillkommen | 08-07-22 | 10:22

Heldere nuchtere reactie van familie gisteren bij Ophef1. Goed om te zien dat ze relativeren en geen wrok koesteren maar wel realistisch genoeg zijn om hiervan aangifte te doen.

deugallergie | 08-07-22 | 10:21

Dat suizen in z'n oor geloof ik niet, hij staat altijd vooraan bij het karbietschieten.

Mr_Natural | 08-07-22 | 10:21

En natuurlijk wijst Jouke niet met zijn wijsvinger het gaatje aan. Hij gaat er even in met zijn middelvinger.

Leptob | 08-07-22 | 10:20 | 2

Ik kan mij een nog schokkender lichaamsdeel voorstellen.

Arnold Layne | 08-07-22 | 10:24

Oooh, scherp! Jouke hef pit, hee kump d'r wa.

elfenstein | 08-07-22 | 11:46

Ik weet niet wat voor training deze agenten hebben gehad, maar verkeer leiden doe je normaal gesproken niet met een getrokken wapen. Typische gevalletjes van mensen die niet geschikt zijn voor hun werk.

IslamPislam | 08-07-22 | 10:19

Heel Nederland is opgefokt. Iedereen staat onder hoogspanning. Het wordt nog drie jaar erger! Daarna zijn er weer verkiezingen en wordt het beter. O nee laat maar.

Tommi | 08-07-22 | 10:18 | 1

Stem dan eens normaal met zijn allen.
Stelletje masochisten.

Kaas de Vies | 08-07-22 | 10:19

Ah, dat verhaal met die strobalen in de tuin is dus ook weer een frame. Toch nog even proberen ergens wat medelijden te kweken.

Zoelense Hobbyboer | 08-07-22 | 10:18 | 1

Maar 99,99% van Nederland heeft dat frame wel als waarheid aangenomen, want door de NOS als nieuws gebracht.
Zou de NPO ook de NOS een boete gaan geven vanwege verspreiding nepnieuws?

Peerkeoud | 08-07-22 | 11:02

Kwam de kogel van links of van rechts ?

Cornelis12 | 08-07-22 | 10:17 | 1

Van de globalistische loopjongens, dus kies maar een kleur, het maakt niet uit.

ikworstelengadouchen | 08-07-22 | 10:24

Niet schorsen = mismanagement.

SIogra | 08-07-22 | 10:17

"gaat niet goed met hem"

MOOI!

WeirJack | 08-07-22 | 10:17 | 9

@Stuffed Human | 08-07-22 | 10:41: Ooit meegemaakt bij een (ernstig) ongeluk dat de eerste hulpverleners agenten zijn en er met de handen in de zij (ondertussen een bakkie doen) staan te kijken hoe iemand van pijn ligt te kronkelen?

Nee he?

Keyboardspeler | 08-07-22 | 10:46

@Keyboardspeler | 08-07-22 | 10:31: hij had ook kunnen zeggen "boeit me niet want het is maar een boer" ik mag hopen dat het niet goed met hem gaat, blijkt er toch nog gevoel in die klootzak te zitten.
Ik hoop dat het niet goed gaat met iedere agent die iemand probeert neer te schieten zou ook ongezond zijn als je daar geen last van had.

oftewel: jouw reactie met aanname blijkt achterlijk!

WeirJack | 08-07-22 | 10:50

@Keyboardspeler | 08-07-22 | 10:46: Toch wel en ik heb meer goede ervaringen met de politie als slechte, maar ik heb ook eens meegemaakt dat ze er gewoon bij stonden te ouwe hoeren en zelfs niet naar het verkeer keken waardoor er een grote opstopping ontstond.

Stuffed Human | 08-07-22 | 11:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Gevolg van alle polarisatie. Agenten zijn ook mensen en hebben de afgelopen jaren ook last gehad van alle gezever om corona/wappie/racisme-bij-de-politie en wat al niet meer protesten. Niemand weet meer wat nou eigenlijk goed of fout is. De hele maatschappij heeft een paar flinke deuken opgelopen en dan krijg je dit soort toestanden. Zal nog wel erger worden. Zeker als het geweldsmonopolie van de overheid nog verder wordt uitgebreid.

Vandeanderekant | 08-07-22 | 10:17 | 4

@Ouwe Semelaar | 08-07-22 | 10:25: Nee dus, politiemensen hebben het gewelds-monopolie gekregen van de overheid (net als militairen) en dienen de orde te handhaven, die staan dus NIET gelijk aan gewone burgers, dus worden zij anders behandeld... kijken ze of het gerechtvaardigd was om het wapen te trekken.

En Nee, van hen verwacht men dat zij neutraal staan t.o.v. (boze) burgers/boeren.... en dus niet een kant kiezen,

Keyboardspeler | 08-07-22 | 10:40

Boeren zijn ook mensen, asielzoekers zijn ook mensen, politici zijn ook mensen, We zijn allemaal mensen en dit was duidelijk een fout van deze mens.

Stuffed Human | 08-07-22 | 10:43

@Keyboardspeler | 08-07-22 | 10:40: klopt, ze horen geen kant te kiezen. Maar wat nou als de overheid, je werkgever, ook een kant is geworden? Of denkt u dat alle agenten VVD66 stemmen? Dus ja, als agent behandelen, maar als samenleving eens nadenken wat we hier mee aan willen. Voor het te laat is.

Vandeanderekant | 08-07-22 | 12:07
▼ 1 antwoord verborgen

Stuurlui.Wal.
Die hebben altijd gelijk.
Denken ze.

Schadenfreude | 08-07-22 | 10:17 | 1

Zo van "wat weet jij er nou van, heb je ooit zelf op een boer geschoten?"

Schoorsteenveger | 08-07-22 | 10:37

de discussie wanneer een agent een wapen mag dragen mag van mij bij deze op de agenda. Bij een boerenprotest kan je ook best met de wapenstok aan de gang lijkt mij. Is er een overval gaande of moet er iemand ontzet worden uit een vuurgevaarlijke situatie is een vuurwapen meer het aangewezen weapon of choice. Beetje oog om oog principe zeg maar.

Maar ja, wat weet ik er ook van. Verder; Hup boeren!

Arietjuh | 08-07-22 | 10:17 | 3

U weet er niet veel van, dat klopt. Het vuurwapen behoort tot de standaarduitrusting en men is er voor opgeleid. Je kan zo maar in een situatie terecht komen dat je het moet gebruiken. Wat je niet van tevoren in kan schatten is de psyche van de mens, de één ervaart een situatie meer bedreigend dan de ander, dat geldt voor politiemensen maar ook voor burgers.

johnyl | 08-07-22 | 10:20

@johnyl | 08-07-22 | 10:20:
Prima. Maar als je niet met een dreigende situatie om kunt gaan of in algemene zin niet om kunt gaan met een wapen, ben je niet geschikt.

TheProphet | 08-07-22 | 10:26

@TheProphet | 08-07-22 | 10:26: Daar zijn we het allemaal wel over eens lijkt me, maar die geschiktheid kan je van tevoren toetsen (keuring), maar niet helemaal uitsluiten. 100% garantie heb je nooit.

johnyl | 08-07-22 | 10:42

Nederland staat op klappen en iedereen is daar slachtoffer van. Ik heb medelijden met deze agent, met de boeren en met iedereen die te lijden heeft onder die knutselclub in Den Haag.

osolemio | 08-07-22 | 10:16 | 6

Nederland staat helemaal niet op klappen. Ik merk wel dat sommigen een kort lontje hebben. Meestal tokkies. Maar dat is van alle tijden.

BobDobalina | 08-07-22 | 10:29

@osolemio | 08-07-22 | 10:21: Soms lijkt het wel alsof criminelen de enigen zijn die nog lekker durven doorpakken.

Stuffed Human | 08-07-22 | 10:47

@BobDobalina | 08-07-22 | 10:29: 1 persoon heeft in ieder geval laten zien dat ie een kort lontje had, en tegen dat persoon wordt nu aangifte gedaan.

TonAlias | 08-07-22 | 10:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Een Krugerrand voor de eerst boer die terug schiet.

niet-creatief | 08-07-22 | 10:16 | 1

Zilver of goud?

Peerkeoud | 08-07-22 | 11:05

Stel dat Jouke het niet overleefd had, wat zou er dan gebeurd zijn? Iedereen jankend naar huis of Den Haag in de fik?

wilmeister00 | 08-07-22 | 10:16 | 6

Misschien wel ja. Kijk naar wat er in de VS gebeurde als reactie op de dood van die Floyd. Werd tot heilige verklaard, en die agent werd verketterd.

Schoorsteenveger | 08-07-22 | 10:26

@J.P.Drapeau | 08-07-22 | 10:24: De boeren zouden zelfreflectie kunnen tonen. Wat ging er mis bij onze aktie, hoe kunnen we voorkomen dat de politie een volgende keer niét op ons schiet.

Papa Jones | 08-07-22 | 10:29

@Papa Jones | 08-07-22 | 10:29: Ehm... ik bedoel 'wéér op ons schiet'.

Papa Jones | 08-07-22 | 10:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Goh, hij heeft z'n collega bezocht en trof een gebroken man? Ongezien de typhus voor die gebroken man.

Usumani | 08-07-22 | 10:16

Volgens mij moeten ze die agenten nog een keertje uitleggen waar ze dat pistool precies voor gekregen hebben.

wilmeister00 | 08-07-22 | 10:14

Boeren Levens Matter.
Zo gauw is het gebeurd, dat een agentje nét iets doet dat met terugwerkende kracht als poging tot moord kan worden gezien. Dit agentje zit, zo lijkt het wel heel wat brozer in elkaar dan die agent die zijn knie in de nek van die Floyd legde, maar toch, het zijn in meer dan een opzicht vergelijkbare situaties. Alleen betrof het hier geen 'farmer of color' of zo, en zijn er geen doden gevallen, daar heeft dat agentje dan weer erg veel mazzel mee gehad.

Schoorsteenveger | 08-07-22 | 10:14 | 5

@johnyl | 08-07-22 | 10:18: Het zou je de moeite lonen op iemand die knie iin de rug te doen. Daar zit je niet met je volle vermogen op. Dat doe je pas als zo iemand omhoog probeert te komen. Die chauvin is gewoon opgeofferd. Niet voor niets bij Kyle Rittenhouse anonieme jury.

Speertjespunt | 08-07-22 | 10:28

@johnyl | 08-07-22 | 10:18: de floyd agent moet gewoon hangen vanwege de policor druk en de magische rassenkaart. floyd was een draaideurcrimineel.

AntiZanicz | 08-07-22 | 10:47

@johnyl | 08-07-22 | 10:18: Toch was die jongen al ruim 7 seconden aan het rijden voor hij werd beschoten.

Eventrialen | 08-07-22 | 12:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat Jouke een stoere is staat vast...

neonreclame | 08-07-22 | 10:13 | 5

@Arietjuh | 08-07-22 | 10:18: zulke eigenschappen zitten niet in DNA maar zijn cultureel bepaald, als ze er zijn.

AntiZanicz | 08-07-22 | 10:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat hem maar een jaartje stikstofmetingen verrichten op Vlieland.

Jos Tiebent | 08-07-22 | 10:13

Van dader naar slachtoffer.

Gelukkig dat de familie van Jouke Hospes dit voorval niet laat rusten.

HankHill | 08-07-22 | 10:12 | 1

Dat dacht ik ook gelijk. De slachtofferkaart wordt wel heel snel getrokken. Laten we wel bij de feiten blijven. Een getrainde, volwassen agent schiet bewust en gericht op een ongewapende minderjarige die niet eens in de buurt komt om als gevaar gezien te worden. En dan is de agent zielig? Dit zaakje stinkt.

R.F.Pickering | 08-07-22 | 10:20

Fijn labiele agenten die zich snel bedreigd voelen en op kinderen gaan schieten. Ik vind het bullshit om een vrijbrief te hebben om te schieten als ze iemand willen beboeten. Ik fietste op een plein waar ik niet mocht fietsen en oom agent wilde mij staande houden (en beboeten). Ik ben er vandoor gegaan, nu begrijp ik dat het bloed link was. Hij had kunnen schieten IPV rennend mij proberen in te halen haha.

GPZ550 | 08-07-22 | 10:10 | 2

Hij heeft je dus niet ingehaald. Zit-ie ook ziek thuis nu?

Schoorsteenveger | 08-07-22 | 10:15

U bent er vandoor gegaan, u is een echte verzetsheld. Doet me denken aan Kooten de Bie in de sketch "wo ist der bahnhof?"

johnyl | 08-07-22 | 10:16

Volgens mij is een tractorband groter dan een cabine.
[ ] Geschikt
[x] Ongeschikt

Jos Tiebent | 08-07-22 | 10:10 | 6

@Jos Tiebent | 08-07-22 | 11:03: segal is meer van de martial art suggestie.

AntiZanicz | 08-07-22 | 15:10

@Jos Tiebent | 08-07-22 | 11:03: Google aanhoudingsvuur

theo-is-dood | 08-07-22 | 19:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Typisch voorbeeld van ‘als ik iets voel dan is het waar’. Heel kenmerkend voor millenials en generatie-z. Levensgevaarlijk als het ook gaat voorkomen bij overheidsfunctionarissen met wapens.

ExitTrajectum | 08-07-22 | 10:09

Eeeeeeeen we kruipen weer snelletjes in de slachtofferrol.
Hebben Claudia de Deugneus c.s. al een giro555 oproepje gedaan?

Darwinian | 08-07-22 | 10:09 | 1

die is er helemaal niet bij betrokken, lulverhaal

AntiZanicz | 08-07-22 | 10:43

Wat zijn dit voor onverlichte praktijken? Je mag schijnbaar niet meer bij bestuurders aan de deur komen, maar zij mogen wel hun knokploegen naar jouw huis sturen. Ze zijn toch geen zonnekoningen ofzo?

Kale dodo | 08-07-22 | 10:09 | 2

U bedoelt trekkerbestuurders?

Ommezwaai | 08-07-22 | 10:11

precies, trekkerbestuurders of autobestuurders.

AntiZanicz | 08-07-22 | 10:43

De pliesie kon het blijkbaar niet hebben dat sommige boeren niet wilden luisteren. Dat is iets anders dan bedreigd worden. En dan schieten. Tsss.
En nu janken omdat hij wel beseft dat ie heel dom is geweest.

Harry.Langezwaal | 08-07-22 | 10:08

Politie zegt schade aan trekker te vergoeden. Dat betekent sorry, we zaten fout. Anders gaat de politie niet nu wellicht al vooruitlopend op een uitspraak van een rechter vergoeden.

Leptob | 08-07-22 | 10:07

Oh. Het AD schreef dat hij ondergedoken is...

Jos Tiebent | 08-07-22 | 10:07

zulke agenten wil je toch niet op straat? Zulke schietgrage types horen geen pistool te dragen. Hopelijk wordt die strafrechtelijk vervolgd, maar dat zal wel niet, want het slachtoffer is niet gekleurd.

laadpaal | 08-07-22 | 10:06 | 3

Zullen we eerst het onderzoek afwachten voordat jij, waarschijnlijk nooit verder gekomen dan je zolderkamertje met toetsenbord, je oordeel al klaar hebt?

Valka | 08-07-22 | 10:10

Wat een onzin .. er is aangifte gedaan tegen deze agent, en rust er dus een verplichting om te gaan vervolgen. Ik ken geen seponeringsgrond op basis van huidskleur van het slachtoffer.

johnyl | 08-07-22 | 10:12

@johnyl | 08-07-22 | 10:12: Er is helemaal geen verplichting tot vervolging. Het OM beoordeelt of er wordt vervolgd, met een aangifte als (in dit geval zelfs overbodige) aanleiding. Als er geen zaak is, maakt het OM er geen zaak van.
Via een artikel-12 procedure kan de familie proberen het OM te dwingen tot vervolging, maar dan moet er eerst een rechter naar kijken.
Je moet niet te vroeg pieken op je zolderkamer, Johnnyl.

Bakkeleures | 08-07-22 | 12:00

Ach ja af en toe glipt er wel eens één door de selectieprocedure, die achteraf niet geschikt blijkt te zijn. Als hij in deze situatie het hoofd niet koel kan houden, dan heeft hij met het werk op straat helemaal problemen en zou mijn advies zijn om hem te ontslaan of een bureaufunctie te geven uit vrees voor herhaling. En verder een gesprek aangaan met Jouke en dan doen we met z'n allen er het zwijgen toe, want uiteindelijk vloeit deze ellende allemaal voort uit een onwrikbaar kabinetsbeleid tov de boeren. Daar zit het daadwerkelijke probleem.

johnyl | 08-07-22 | 10:06

Mooi is het hier. Als een setje Extinction rebellion pipo's of viruswappies wordt aangepakt, kan het niet hard genoeg en is het de vraag waarom er niet gericht geschoten wordt, maar als een set lompe boeren het land platleggen dan is het opeens "de verrotte ijsberg die politie en justitie heet". Meten met twee maten want de boeren zijn onze vrienden?

Drek van Dilderen | 08-07-22 | 10:06 | 15

@Auwieje | 08-07-22 | 10:07: dat de agent het noodzakelijk vindt, betekent niet dat het ook noodzakelijk is. Het is hoe dan ook in strijd met de geweldsinstructie van de politie.

Kukooo1 | 08-07-22 | 11:15

Drek van Dilderen | 08-07-22 | 10:06
Bij de boeren gaat het om hun levensonderhoud, bij Extinction om een uit de hand gelopen hobby.

Der Schnitzeljäger | 08-07-22 | 15:12
▼ 12 antwoorden verborgen

Tsja. Ik vraag me al af of iemand stopt als ik van een zebrapad gebruik wil maken. Ik kan me voorstellen dat het gevoel nog wat heftiger is als je bij een demonstratie een trekker op je af ziet rijden...

Enter Yeti | 08-07-22 | 10:05 | 4

Er reed geen trekker op hem af. De trekker reed van hem vandaan. Dat dus.

Usumani | 08-07-22 | 10:22

Ik kan me voorstellen dat het gevoel NOG heftiger is als je bij een demonstratie duizenden mensen op enkele meters afstand, leuzen scanderend, op je af ziet lopen. Wat te denken bij hooligan-rellen?
Neen, meneer agent zat fout met zijn reactie (en laat ik duidelijk zijn, dit zat er aan te komen, wegens werkdruk bij de straatpolitie en opleidingsniveau). Mijn medelijden met de betreffende agent bestaat uit het feit dat hij ondanks mindere mentale kwaliteiten daar toch stond.

Kouwe Kees | 08-07-22 | 10:31

precies hoewel er in het Noorden meer gestopt wordt voor voetgangers dan in Amsterdam

AntiZanicz | 08-07-22 | 10:41
▼ 1 antwoord verborgen

Alle begrip voor deze agent. Die voelde zich waarschijnlijk bedreigd, en raakte in paniek. Je kunt het hem niet kwalijk nemen, wel zijn superieuren. En de opleiding uiteraard.

oldandwise | 08-07-22 | 10:05 | 12

@Kukooo1 | 08-07-22 | 11:12:
Een dreigende sfeer….
Tja, die kwam ik toen ik in de randstad woonde ook wel eens tegen, op straat.
Nooit geschoten,

J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 11:45

@J-van-de-Bontekoe | 08-07-22 | 11:46: 3 filmpjes, en waar is de rest. Maar je weet het blijkbaar al helemaal, het onderzoek is afgerond en de rijksrecherche kan naar huis. Bedankt.

Bakkeleures | 08-07-22 | 11:58
▼ 9 antwoorden verborgen

Zet hem lekker ergens in de polder op een akker aan 't werk. Komt de beste man weer heerlijk tot rust.

Hans Kwalzan | 08-07-22 | 10:05

Ik zei het gisteren al, maar de boeren moeten een handreiking doen aan deze man. Ga een biertje met hem drinken of laat wat bloemen bezorgen. Dan gaat de steun van het publiek gelijk door het dak heen.
Hij heeft een fout gemaakt, maar die maken we allemaal soms en alles is uiteindelijk goed afgelopen.

C1O2 | 08-07-22 | 10:05 | 7

@Darwinian | 08-07-22 | 10:13: Dat is voor elke agent weer anders. Duidelijk is wél dat de boeren met hun trekkers (die zijn groot hoor) tegen de aanwijzingen in gingen.

Papa Jones | 08-07-22 | 10:16

@Darwinian | 08-07-22 | 10:13: gelul, geen enkele agent gaat op pad om eens los te gaan en een clip leeg te schieten. Behalve Fred Verzet van de Amsterdamse popo natuurlijk.

AntiZanicz | 08-07-22 | 10:40

C1O2 | 08-07-22 | 10:05
Wel een verschil of een bloemist een bloempje per ongeluk afknipt of een agent iemand neer knalt.

Der Schnitzeljäger | 08-07-22 | 15:10
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
KlikKlak | 08-07-22 | 10:05

Waarschijnlijk richtte hij op die band.

Mr_Natural | 08-07-22 | 10:03 | 3

In politie vakjargon heet zoiets een "ricochetschot".

Ommezwaai | 08-07-22 | 10:08

Of op een vogel in de lucht.
Linksom of rechtsom compleet incompetent.

obi1 | 08-07-22 | 10:23

Omhoog schieten want zunne grote band jonguh!

Louter Leuter | 08-07-22 | 11:07

Let op, het onderzoek toont straks aan dat meneer agent niet had mogen schieten, maar ze schuiven het erop dat hij onder enorme stress stond en nu is hij helemaal zielig en wordt niet gestraft.

usb stok | 08-07-22 | 10:03 | 4

Ik denk het ook, en deels terecht.
In een paar seconden was het wellicht lastig om te zien of die trekker
over hen heen ging rijden of niet.
Maar de actie was dus fout,
dus wellicht toch maar een ongewapende functie elders.

hotmint | 08-07-22 | 11:27

@AntiZanicz | 08-07-22 | 10:37: Indien hij dat bij zijn leidinggevende heeft aangegeven dan heb je gelijk, dan had hij daar niet mogen staan. Fout van zijn baas, die zich moet verantwoorden voor het in de vernieling helpen van een agent + boer.

Kroondop | 08-07-22 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Is ook asociaal natuurlijk wanneer weggebruikers hun aanwijzingen compleet negeren.

Papa Jones | 08-07-22 | 10:02 | 9

@Kukooo1 | 08-07-22 | 12:36: Niet door deze jongen.

Wat heeft deze agent doen schieten? Er moet iets gebeurd zijn.

Papa Jones | 08-07-22 | 12:40

@Papa Jones | 08-07-22 | 12:40: Het gaat er bij u niet in dat deze agent gewoon fout gehandeld kan hebben begrijp ik. Er is geen zichtbare dreiging op het moment van schieten en dus is er geen reden tot het gebruik van een vuurwapen.

Kukooo1 | 08-07-22 | 13:52

@Kukooo1 | 08-07-22 | 13:52: Het gaat er bij jou niet in dat een agent niet zomaar schiet. Jij oordeelt op afstand, lekker rustig thuis, op basis van een paar seconden beperkt beeldmateriaal.

Papa Jones | 08-07-22 | 19:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Beroepsgroepen tegenover elkaar zetten, in dit geval essentiële beroepen als boeren en politieagenten, is dat de taak van de regering?
Lijkt me niet. Goed beleid zou juist tot een tegenovergesteld resultaat moeten leiden.

keestelpro | 08-07-22 | 10:02 | 4

Het zal mij niet verbazen als de politie aan de handrem trekt en zegt 'hallo Den Haag, onze agenten kunnen geen opstand onderdrukken, los dit zelf maar op'.

magirus | 08-07-22 | 10:30

@magirus | 08-07-22 | 10:30:
Het is ongelooflijk hoe de politie, die in grondbeginsel dienstbaar en waakzaam wil zijn, door het krankzinnige beleid keer op keer in uiterst hachelijke situaties terecht komt.
Ik praat het schietincident hier mee niet goed maar goedwillende beroepsgroepen worden door de megalomane ambities van globalistische politici compleet in het nauw gedrukt.

keestelpro | 08-07-22 | 10:35

@keestelpro | 08-07-22 | 10:35:
The luxury beliefs of the elite, en vanmiddag vertrekken ze naar hun zomerhuis in het Midden-Oosten of wijnboerderij in de Dordogne. Bij de politie worden alle verloven ingetrokken voor de zomer.

magirus | 08-07-22 | 10:58
▼ 1 antwoord verborgen

Wel jammer dat een collega hem niet even aan spreekt.

Bubske | 08-07-22 | 10:01

Staande voet ontslag. Dit kan echt niet. Waarschijnlijk slechts het tipje van de verrotte ijsberg die politie en justitie heet. En dat is weer een gevolg van een decennium van Rutte.

zegmaarwij | 08-07-22 | 10:01 | 6

nergens op gebaseerde lulpraat

AntiZanicz | 08-07-22 | 10:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Labiele vent doet huilie huilie en staat niet op non-actief.

Cunts-en-kitsch | 08-07-22 | 10:00 | 1

Inderdaad.... voor de buhne. En een tekenend voorbeeld voor de huidige staat van onze politie.

Te laat, te weinig en gelul.

Smeggel | 08-07-22 | 10:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland