Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kabinet legt bloedend paardenhoofd in bedden van asielopvangweigeraars

I'm gonna give him an asielzoeker he can't refuse

Van der Burg regelt het wel

Als het kabinet de gemeenten niet kan dwingen om asielzoekers op te nemen, dan moeten de provincies het maar doen. Afgelopen nacht sliepen weer 32 nieuwe medelanders op een stoel en dat is PR-technisch helemaal niet handig voor mensen met een Haagse zetel. Dus krijgt u asielzoekers in uw achtertuin, of u nu wil of niet. Gemeenten die minder sterke Claudia de Brij-gevoelens tonen moeten door provincies gedwongen worden door bijvoorbeeld asielzoekers in hotels te proppen en de rekening bij de opstandige gemeenten te deponeren. Daarnaast wil het ministerie zelf asielzoekers in ongebruikte rijkspanden stallen zonder dat een gemeente daar iets tegenin kan brengen en dat allemaal in afwachting van een nieuwe wet waarmee gemeenten sowieso in een dwangbuis worden gehesen. We zitten inmiddels zo diep in de discussie over hoe we het schaffen dat we helemaal vergeten te praten over waarom we het schaffen. Waarom blijft de kraan openstaan terwijl we duidelijk geen emmers en teiltjes meer hebben om de stroom op te vangen? Waarom is het onmenselijk om een strengere grens te stellen aan de instroom om de opvang beheersbaar en dus menselijk te houden? Waarom laten we ons in hemelsnaam meeslepen in de illusie dat dit een kortetermijncrisis is die we kunnen oplossen met kortetermijnoplossingen en weigert Den Haag te praten over een langetermijnbeleid dat is gebaseerd op realisme in plaats van idealisme? Want Nederland is weliswaar druk, maar qua immigratie zit het simpelweg vol. 

Reaguursels

Inloggen

Zolang NL de VVD groot houdt gaat dit niet veranderen. Zo simpel is het.

Lopendbuffet | 26-05-22 | 05:55

Ergens tussen 2050 en 2060 heeft meer dan 50 percent van de inwoners in NL een migratieachtergrond (zoiets kun je met een gerust hart "omvolking" noemen)............
De sharia maakt een gerede kans en de ingezette ondergang wordt nu al volledig gefinancierd.

J.Thee.Cohen | 26-05-22 | 01:59

We wachten nog op een wet die u verplicht 7 dagen, drie maal daags, een -al dan niet geslaagde- asielzoeker aan tafel te hebben; z'n was doen blijft dan voorlopig nog facultatief, z'n broek ophouden niet.....

J.Thee.Cohen | 26-05-22 | 01:55

Beste zou zijn dat we allemaal beetje part-time gaan werken/tijdelijke contracten/ beetje ww-en tussentijds..etc
Verder asap de NL-ruif leegplukken en zo een politieke move uiteindelijk kunnen forceren.

Bunk-T | 26-05-22 | 01:23 | 1

Bij Leo Lulcassim passen nog wat stapelbedden in huis. Hij nodigt van harte uit

bart2653 | 26-05-22 | 01:39

Ontwikkelingsgeld gebruiken om asieleiszoekers naar Rwanda te vliegen en aldaar Floortje te helpen met #JustDigIt... win win!

Remat | 26-05-22 | 01:12
-weggejorist-
davidhasseltoff | 26-05-22 | 00:56

Ons mooie Nederland waar we ooit zo trots op waren is verloren. Of je bent een verzorgingsstaat of je hebt open grenzen. Helaas is de asielindustrie te groot geworden om nog te stoppen. Begin maar vast Arabisch te leren

MrFloppy1986 | 26-05-22 | 00:56

Elke gemeente wordt nu al door de provincie verplicht om naar rato statushouders op te nemen. Ook al heb je niet genoeg geschikte woningen, want als je niet aan het quotum voldoet krijg je gewoon een boete.
En dan zo’n Van den Burg: „Het zal ongetwijfeld wat doen met het draagvlak in zo’n gemeente. Maar we willen in Nederland niet dat mensen op straat slapen.”
Als we mensen niet op straat willen laten slapen, waarom is dan bijna overal de nachtopvang wegbezuinigd?

Verbandmeester | 26-05-22 | 00:23

In de omgeving waar ik woon hebben pandeigenaren die met het COA onderhandelden over verhuur, te maken gehad met brandstichting, bedreiging en in het dorp met de nek aangekeken te worden.

Heurtebise | 26-05-22 | 00:18

Hier in noord nederland is het dorpje Oranje de ellende bespaart gebleven, het wordt weer een speelstad geen AZC. Kleine winst voor het dorp dat enkele jaren geleden overspoelt werd tegen hun wil in. Dankzij handjeklap vvd, vd most (vvd) en klaas dijkhof

De 2 lokale partijen hebben hier de verkiezingen gewonnen. Dikke bmw mevrouw is ook de politiek in gegaan voor 1 van de de lokalen.
Hopen dat meer gemeenten de hakken in t zand zetten.

timmey | 26-05-22 | 00:16

Hugo: statushouders meer voorrang bij huurhuizen
Kabinet: meer verplichting doordringen bij gemeentes

Ze willen gewoon die immigratie niet aanpakken.

Bedankt stemmers!

timmey | 26-05-22 | 00:09

Het is voor de Rijksoverheid makkelijker om een paar onwillige gemeenteambtenaren het mes op de keel te zetten dan om kansloze asielzoekers uit te zetten. Wat we hier zien is de weg van de minste weerstand, verpakt in een jasje van schijnheiligheid.

Ivoren Toren | 25-05-22 | 23:27

Wie in de weareld wil dit nog niet:
+ gratis geld voor de rest van je leven
+ gratis gezondheidszorg
+ op termijn gratis huis.
Na dit gehoord en geappt te hebben is half Afrika en de rest van de wereld druk bezig de koffers te pakken naar Holland.

meneer Q | 25-05-22 | 23:07 | 1

Zoveel koffers zie ik anders niet dus zelfs daarin draagt men al niets bij.

Verbandmeester | 26-05-22 | 00:25

".. Sodemieter nou toch eindelijk eens een heel eind op met die pleuris asielzoekers! Land is vol, halen doelstellingen Parijsaccoord nooit zo, dankzij jullie zielige voorkomen met jullie kudtverhalen en dat pleurisleven dat jullie willen voortzetten in ons landje, van onze centjes. Opzouten, niet welkom hier, klaar!.." Dit zou regeringsbeleid moeten zijn, niet zo heel ingewikkeld en dankzij klimaatdrammers als Klaver en Timmerfrans prima te verdedigen...

Nederlanddraaitdoor | 25-05-22 | 22:43 | 2

Opvang en afwachten procedure op Europees grondgebied. In Zuid-Amerika

Zuid-Amerika? Jazeker: Frans-Guyana!
Want, Frans-Guyana is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië.

theo-is-dood | 25-05-22 | 22:59

@theo-is-dood | 25-05-22 | 22:59:
Frans-Guyana is een voormalige strafkolonie.

Hebben ook melaatsen gezeten.

Leuk ‘hebbedingetje’ om mee te framen voor links dus.

Kompromat | 25-05-22 | 23:26

Is dit echt zo? Bij geen opname asielzoekers krijgen de gemeenten zonder enige vergoeding dan maar de hotelrekeningen gepresenteerd van de Provincie? En wat wanneer de gemeente dan zegt stuur maar een creditnota en de factuur naar de Provincie in dat geval?

Jan, Leiden | 25-05-22 | 22:37 | 3

Lijkt me sterk. Misschien in de stad, maar in dorpen wordt het niet zo gewaardeerd wanneer je als hoteleigenaar voor eigen gewin het dorp hiermee opscheept.

Zoelense Hobbyboer | 25-05-22 | 22:52

Niet alleen dat het is ook een open einde regeling. Alle van de 100 miljoen, door de en benoemde zogenoemde echte vluchtelingen die het lukt hier binnen te komen, wordt door de overheid verplicht uw gemeenschap ingeduwd, het begint met een hotel en eindigt met voorang op uw kinderen als het gaat om bv een huis. Is geen schimmige theorie maar de praktijk.

zokanhetookja | 25-05-22 | 23:00

Gemeenten pakken het geld wel bij de gemeentelijke belastingen.

meneer Q | 25-05-22 | 23:10

Griezelig. Ooit was de overheid voor de burgers, tegenwoordig wordt de overheid steeds meer de vijand van de burgers. Hele volkstammen uit verre streken worden uw nieuwe buren. Verplicht en van overheidswege. Dat het zomaar kan.

zokanhetookja | 25-05-22 | 22:36 | 1

Dat u het zomaar laat gebeuren

theo-is-dood | 25-05-22 | 23:00

Waar staan de christelijke partijen eigenlijk mbt azieligers.

In het verhaal in Genesis 11:1-9 werd er op aarde nog één taal gesproken en trokken na de zondvloed alle mensen "in oostelijke richting" en vestigden zich op de vlakte van Sinear. Daar bakten ze stenen en zeiden:

'Laten we een stad bouwen met een toren die tot in de hemel reikt. Dat zal ons beroemd maken, en we zullen niet over de hele aarde verspreid raken.' Maar toen daalde de Heer af om te kijken naar de stad en de toren die mensen aan het bouwen waren.

God veroorzaakte een spraakverwarring, zodat de mensen, die eerst één taal hadden, elkaar niet meer konden verstaan. De bouw van de stad en de toren werden gestaakt. God verspreidde vervolgens de mensen over de aarde. De stad kreeg de naam Babel.

NLgaatnaardeklote | 25-05-22 | 22:32 | 1

Het verhaal van Babel gaat eigenlijk over Brussel.

Ivoren Toren | 25-05-22 | 23:28

Gekozen burgemeester door de burgers en niet benoemd door vrindjes, die tegen Rutte en co zegt: over m'n figuurlijke lijk. Zoek het maar uit met al je oneindige asielzoekers en voorrang op sociale huur. Zoek maar een andere oplossing (zoals opvang bekostigen in landen zonder huizen en overbevolkingsprobleem of zoals Denemarken of VK het doen). Maar in NL buigen de gemeentes weer lekker mee met de corrupte regentenkliek.

Ir_HardGelag | 25-05-22 | 22:26 | 2

Frans-Guyana is een Frans overzees departement aan de noordkust van Zuid-Amerika. Het is het grootste gebied van de Europese Unie buiten Europa. Het grenst in het westen aan Suriname en wordt verder omsloten door Brazilië.

Net zoals Engeland zijn asylanten nu naar Rwanda stuurt, kunnen wij dat met Frans-Guyana

theo-is-dood | 25-05-22 | 23:01

@theo-is-dood | 25-05-22 | 23:01: mogelijk hebben we nog ergens schepen aangemeerd liggen waarmee in het verleden ook succesvol mensen uit Afrika gefaciliteerd zijn in hun immigratie naar die regio.

Arie Boom-SWA | 26-05-22 | 06:54

Gewoon niets doen aan de instroom terwijl er geen plek meer is en geen doorstroom mogelijk, maar lekker 400+ per week buigend binnen blijven coachen en alles en iedereen verplichten die mensen een plek te geven. De kruik gaat zo lang onder tot die barst normaal gesproken maar hier te lande blijft de gebarste kruik gewoon te water gaan. Iemand die dit snapt?

darmflora | 25-05-22 | 22:15 | 1

De zomer komt eraan dus de 800 per week worden eerdaags 1.300 per week. De GL'ertjes werkzaam in die industrie wrijven al in hun handjes.

drs.Nee | 25-05-22 | 22:25

Ik zie net weer op npo2 dat ongeveer heel medisch Nederland oekraieners naar nl wil halen voor behandeling. Uiteraard heel sympathiek, maar hoe rijmt dat met de honderdduizenden operaties die nog niet zijn uitgevoerd door de coronaepidemie. Krijg toch eer een eigen-volk-laatst-gevoel.

zeeman73 | 25-05-22 | 22:10 | 1

Gewonde Oekraïners krijgen we sowieso ook, zoals elk Europees land die krijgt en medici behandelen altijd- gelukkig maar - volgens hun eed patiënten ongeacht hun achtergrond.
Vervelende is wel dat achterstanden dan kunnen oplopen, maar in tijd van oorlog is altijd gekeken wat het meest kritiek is en dat zal nu ook het geval zijn, in elk geval niet anders.

Jan, Leiden | 25-05-22 | 22:34

En wat kan er nu helemaal gebeuren als de gemeentes het gewoonweg niet doen? Dat volk wat afgeleverd door het COA en ze staan op de stoep. Er gaat niemand heen, er wordt gewoon niets gedaan. Aan het einde van de dag zijn de mensen weg. Ze gaan vanzelf ergens anders heen of het COA haalt ze op. De volgende dag probeert het COA het nog een keer en de gemeente doet hetzelfde. Dan gaat er iemand van het COA janken bij de baas in Den Haag en die belt boos op. De burgemeester zegt sorry en belooft er naar te gaan kijken. De volgende keer laat de gemeente ze weer staan. Wat kan er nu helemaal gebeuren? De burgemeester kan ontslagen worden of de gemeente krijgt een boete. Als ze een boete krijgen is dat geld via een andere route wel weer uit Den Haag te peuteren, er is per slot van rekening overal subsidie voor. Laat Den Haag dus gewoon lullen en negeer ze. Ze negeren in Den Haag de rest van Nederland immers ook.

Frau Merkel | 25-05-22 | 21:58 | 1

Nou....,
“ Gemeenten krijgen geld van de Rijksoverheid uit het gemeentefonds. Hiermee betalen zij een deel van hun uitgaven. Gemeenten bepalen zelf waar ze dit geld aan besteden. Zij moeten dit wel uitleggen aan de gemeenteraad.

theo-is-dood | 25-05-22 | 23:04

Je zou toch maar net je stulpje ($$$) in 020 hebben verruilt voor een lieflijk boerderijtje in het groen.... en woehaa... dan een tentenkamp met vreemde luidruchtige & vooral snottebel kinderrijke vluchtmenschen pinguinskinderwagens in het groene weiland aanpalend je oprijlaantje.....

grapjasz | 25-05-22 | 21:43 | 7

Gaat hier niet gebeuren, dorp en omgeving staan alweer op scherp, zie Geldermalsen 16-12-2015.

Zoelense Hobbyboer | 25-05-22 | 22:38

@Zoelense Hobbyboer | 25-05-22 | 22:38: dat werd opvallend vlot met politie overmacht de kop ingedrukt. Het volk zou eens de macht grijpen...

theo-is-dood | 25-05-22 | 23:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Als de overheid me ooit dwingt een asielzoeker op te vangen dan ga ik deze echt 24/7 bestoken met keiharde trashmetal.
Gewoon bij alles wat de asielzoeker doet, zegt of zelfs denkt, gewoon steeds bestoken met keiharde trashmetal.

Snoeiharde gitaarriffs, grunting, zingen ala Slayer over 'bloodsucking creatures of the nigt'.

Waag het niet van den Burg, waag het niet.

hallofreen | 25-05-22 | 21:43 | 3

De oproep tot gebed zal alles overwinnen.

grapjasz | 25-05-22 | 21:47

Slayer?!... ik ben een sielige asielzoeker... mag ik baij oe headbe... uh slapie soen?

nobodiesunmighty | 25-05-22 | 22:22

Ik heb nog wel hardcore gabber en terror/speedcore gabber muziek, kunnen ze vast waarderen

timmey | 26-05-22 | 00:17

Het is wachten op de eerste gemeente die de Provincie of het Rijk aanklagen omdat ze door gedwongen huisvesting hun energietransitietargets of stikstofnormen overschrijden danwel tekorten in de begroting krijgen om die targets en normen te halen.

De ene overheid die de andere overheid aanklaagt op basis van een rechterlijke uitspraak van een ander deel van de overheid... allemaal van uw belastingcenten

ReyNemaattori | 25-05-22 | 21:41

"Afgelopen nacht sliepen weer 32 nieuwe medelanders op een stoel''

In de tweede helft jaren 90 miste ik een keer een aansluiting op een vlucht van Cairo naar Al Safajah, waar ik zou gaan duiken; Egypt Air. Toen werd er door de Egyptenaren ook helemaal niks geregeld - ik was niet de enige - en lieten ze je 'gewoon' de hele nacht in de grote vertrekhal op een stoel rondhangen; nog geen flesje water kon eraf. Dat is niet geweldig, nee, maar je overleeft het, en er zijn ergere dingen.

Dat de regering, en met name natuurlijk Eric vd Burg, voortdurend in staat van gierende paniek verkeren mbt die asielzoekers, waar er maar steeds meer van zichzelf hier uitnodigen, is al tijden duidelijk. Maar er 'structureels' iets aan doen, in de zin van die instroom naar nul terugbrengen, dat is allemaal veel te moeilijk, want ja, de 'verdragen' en zo, hè, en ''''''echte'''''' vluchtelingen moeten we hier toch altijd plaats bieden, want dat is onze 'morele plicht' en zo, hè.

Dus is het 'beleid' de ellende zo veel mogelijk uit te smeren over heel Nederland, waarbij gemeenten straks verplicht worden een bepaald quotum klaplopers 'op te vangen'. Wat een gekkenhuis.

"Want Nederland is weliswaar druk, maar qua immigratie zit het simpelweg vol.''

Overvol, bomvol, barstensvol, voller dan vol:

Nederland = Vol.

Dr_Johnson | 25-05-22 | 21:32 | 2

Helemaal mee eens.

ChalinaRosa | 25-05-22 | 21:58

Beter slapen op een stoel dan een bom in je smoel.

Zoelense Hobbyboer | 25-05-22 | 22:42

Net als bij die shooting, dit is de druppel, en nu kappen met die handel, wie heeft de politieke moed?

g[E]ulden | 25-05-22 | 21:31

HET gif sijpelt ons landje binnen. Het houdt niet op…

Verderkijkert | 25-05-22 | 21:16

Aha,

Dus nu denkt de regering provincies te kunnen gebruiken om deze ellende bij de bevolking door de strot te kunnen rammen?

Stel: je hebt bij de Gemeenteraadsverkiezingen op een politieke partij gestemd die samen met andere immigratie-kritische partijen B&W heeft gevormd, en dat B&W heeft de opvang tot op heden met succes buiten de gemeentegrenzen weten te houden.

Simpelweg omdat dit bestuur de belangen van de inwoners in de gemeente belangrijker vindt dan lui uit pauperlanden voorrang te geven op uiterst schaarse sociale huurwoningen.

Lijkt mij een logische zaak indien je VOLKSVERTEGENWOORDIGER bent (= opkomen voor de belangen van het Nederlandse volk).

En dan zijn er nu dus bepaalde mensen in het kabinet die manieren verzinnen om deze lokale democratie te omzeilen (= de nek omdraaien), om hun zin toch door te kunnen drijven.

En waarvoor? Waarom is dit nou zo belangrijk, dan er slinkse methodes worden verzonnen om falend beleid (goed beleid is gewoon de poort dichtgooien, door Dublin-III naar de letter en de geest van de wet uit te voeren!) er op deze manier doorheen te drammen?

Is dit soms het ‘smeermiddel’ om CUD66 binnenboord te houden, teneinde (historicus) Rutte zijn ‘historische’ mijlpaal (= Lubbers van de troon stoten om de nieuwe langstzittende na-oorlogse minister-president te kunnen worden) te schenken?

In de Tweede Kamer is thans een meerderheid voorstander van een strenger asielbeleid.

En TOCH wordt er weer door dit kabinet gepoogd de Nederlandse bevolking keihard in de k@nt te naaien!

Ik hoop vurig dat de komende Provinciale Statenverkiezing voor iedere provincie individueel een meerderheid aan immigratie-kritische partijen brengt, zodat dit snode plannetje van Rutte c.s. op democratische wijze kan worden gedwarsboomd.

Zijn er nog mensen hier die VVD (durven te) stemmen?

Denkt u daar maar nog eens heel goed over na dan!

Kompromat | 25-05-22 | 21:15 | 1

De lokale democratie buitenspel zetten deugt niet.

ChalinaRosa | 25-05-22 | 22:01

Mooi dat de gegoede buurten ook straks aan de beurt zijn. Misschien stopt die flauwekul dan een keer.

U-boot | 25-05-22 | 21:11 | 1

Vergeet dat maar.. de gegoede buurten zijn echt als aller- allerlaatste aan de beurt en als ze aan de beurt zijn zal er vast wel een boer zijn van wie zijn land en stallen gestolen kunnen worden om die dreiging af te wenden.. Leer mij de gegoede burger kennen!

DatInternetDingetje | 25-05-22 | 21:15
-weggejorist-
Frau Merkel | 25-05-22 | 21:01

Ook al hadden we plek, zou het nog steeds onwenselijk zijn om de grens open te houden.

coitus reservatus | 25-05-22 | 20:59

Er zijn rigoreuze maatregelen nodig. Dat vereist naast wil, leiderschap en lef. Dat zijn net de twee competenties die in de ministerraad ver te zoeken zijn.

Nietdanjatoch | 25-05-22 | 20:49

Psssst. Niet verder vertellen hoor, maar volgende staan er weer 800+ aan de deur te kloppen. Maar dat is volgende week pas 'nieuws'.

[[[Mad.doC]]] | 25-05-22 | 20:44 | 3

Dat zijn de kwartiermakers, familie volgt nog.

donkeyman | 25-05-22 | 20:49

Precies, het houdt pas echt op als alle landen even arm zijn, of totdat de pleuris uitbreekt. Dat geldt ook voor migratie in EU: NL trekt graag andere landen leeg om bedrijven hier van goedkoop personeel te voorzien (terwijl veel bedrijven ook gewoon kantoor elders kunnen openen), en wentelt de sociale kosten (zoals huizencrisis en afbouw verzorgingsstaat) graag op de middenklasse/ NL burgers af. De elite en politici hebben er verder geen last van. Hun vastgoed en verhuurpandjes stijgen alleen maar in waarde.

Ir_HardGelag | 25-05-22 | 21:18

@Ir_HardGelag | 25-05-22 | 21:18: het houdt op als de pullfactor verdwijnt. Deze asielzoekers komen af op de sociale voorzieningen en na 5 jaar een Nederlands paspoort. Je moet namelijk echt een end reizen vanuit Afrika of het MO om hier te komen en je hebt echt een hoop landen doorkruist. Dit zijn gewoon rationeel handelende mensen die een kosten-baten analyse hebben gemaakt. En de baten zijn nu eenmaal hoog in Nederland.

Bataafje | 25-05-22 | 23:25

Het instorten van de woningmarkt (koop en huur en bijna geen nieuwbouw) moet je Rutte en kompanen verwijten.
En dacht je dat dat probleem was opgelost als de asielinstroom stopt?
Echt niet. Die ellende gaat nog minstens 15 a 20 jaar duren.
Vertel dat je kinderen maar.

Schadenfreude | 25-05-22 | 20:37 | 2

Met de huidige bouwkosten, welke per woning met 10 a 15k zijn gestegen wordt het er niet beter op.

Rotterdammert1965 | 25-05-22 | 20:54

Daarom maximale 2 termijnen voor premier. Rutte is een tragisch figuur die zoveel ellende veroorzaakt met z'n toxische politiek. Zij die d problemen hebben veroorzaakt door steeds maar paar maanden vooruit te denken gaan de problemen ook niet meer oplossen.

Ir_HardGelag | 25-05-22 | 21:22

Alle nieuwbakken statushouders slingeren whatsappjes de wereld met berichten foto's hoe prettig en gastvrij Nederland is: Ome Ali zit nog maar pas een jaar in Nederland en kijk eens wat een prachtig huis hij nu heeft in Waddinxveen! Kost helemaal niets! Eigenlijk alles is gratis in dat land met die rare mensen. Neef Abdul woont in Hulst en rijdt Mercedes, waar doet hij het van? Samira heeft een rijbewijs! Dat is betaald uit het talenbudget, maar dat wordt toch niet gecontroleerd.
Is het eigenlijk wel vreemd dat zich wekelijks 1000 man meldt als asielzoeker/kwartiermaker? Nee, zo'n behandeling werkt als een magneet op de halve wereldbevolking, maar in politiek Den Haag is dat blijkbaar nog niet doorgedrongen. Er voltrekt zich een stille maar zekere ramp en de verantwoordelijken zullen helaas nooit voor het hekje hoeven verschijnen.

donkeyman | 25-05-22 | 20:36

De angst om niet te deugen is blijkbaar groter dan de angst voor een burgeroorlog in Den Haag. Ach ja, het zou niet voor het eerst zijn dat onze bestuurders worden verrast door de realiteit. Maar al die kiezers op VVD, CDA, D66 en CU... ik ben een democraat in hart en nieren, alleen zoveel domheid doet gewoon pijn.

Paty | 25-05-22 | 20:33 | 3

Precies, ze hebben er nog niet zo'n last van en komen er pas achter als het echt te laat is.

bqbq | 25-05-22 | 20:46

Nou echt verrast kunnen ze niet zijn, je weet donders goed waar je mee bezig bent als een Hugo de Jonge: "Een groter percentage van de huurwoningen die vrijkomen moet gaan naar asielzoekers met een verblijfsgunning. Dat adviseert woonminister Hugo de Jonge aan gemeenten."

Voorrang voor statushouders, jaar in jaar uit. Er komt een moment dat gewone Nederlandse woningzoekenden dit niet meer pikken.

Wattman | 25-05-22 | 20:51

@Wattman | 25-05-22 | 20:51: Duurt wel lang. Allemaal lieve stelletjes van begin 30 die inmiddels al meer dan een miljoen gulden neertellen voor een pieremachochel van een huis in - ik noem maar wat - HILVERSUM. Maar ik verbaas me nergens meer over sinds we die bankiers in 2008 overal mee weg hebben laten komen. Dan is er weinig voor te stellen waar mensen zich nog wél kwaad om zullen maken. En dat weten Rutte en Kaag. Het zouden je leiders maar zijn. Oh wacht.

Paty | 25-05-22 | 21:01

Er is geen ruimte meer. Ik vertel mijn kinderen al, ga maar later niet in NL wonen. Er is geen ruimte voor je. Je bent niet belangrijk voor NL. Je mag wel werken, maar onder een brug wonen. Asielzoekers krijgen voorrang op een huis die een NL vrij komt. Nu zijn mijn kinderen nog erg jong, Maar ja, vroeg geleerd is oud gedaan.

edo2018 | 25-05-22 | 20:25 | 2

Beter begin je helemaal niet aan kinderen, maar dat besef komt bij de meeste mensen te laat.

matatwork | 25-05-22 | 20:40

Wollt ihr das Bett in Flammen sehen?
Wollt ihr in Haut und Haaren untergehen?

Fi-Bu-Bla | 25-05-22 | 20:24

Zonder de niet aflatende stroom van mensen die hier komen om weinig toe te voegen en veel te nemen, hebben we voldoende ruimte voor asielzoekers. Maar ja, keuzes.

Maar goed, we zullen zien hoe het gaat lopen. Denk dat het draagvlak als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Zoelense Hobbyboer | 25-05-22 | 20:22
-weggejorist-
Paty | 25-05-22 | 20:19 | 1

Ben ik nou zo slim of zijn de bestuurders in NL nou zo dom? Je hoeft toch geen genie te zijn om te begrijpen dat dit niet eeuwig door kan gaan? De immigratiestroom gaat maar door, huisvesting en ruimte is er niet meer in dit overvolle land en uitzetting gebeurt nauwelijks. En de regering, ze staan erbij en ze kijken ernaar met hun stomme koppen. Het is werkelijk ongelooflijk!

Barend Braakbal | 25-05-22 | 20:18 | 3

We hebben kennelijk een drastisch artsentekort in Nederland. Den Haag koopt alvast capaciteit in om de komende Covid/Monkeypox-golf meester te kunnen zijn.

IdeasAreBulletproof | 25-05-22 | 20:38

Dat vluchtelingenverdrag uit 1951, opgesteld in een tijd dat de wereld er totaal anders uitzag, lijkt echt boven alles te staan, inclusief de belangen en rechten van de Nederlandse bevolking.

matatwork | 25-05-22 | 20:43

@matatwork | 25-05-22 | 20:43:
Precies, vluchtelingen verdrag deugt niet meer.
Niet meer van deze tijd. Toen waren er ong.10 miljoen mensen, inmiddels bijna het dubbele.

bqbq | 25-05-22 | 20:49

Stuur dan vast wat veiligelandiërs terug naar huis, met de mededeling dat zij de rest van de asielprocedure heel fijn schriftelijk bij moeder thuis achter de buis kunnen voortzetten.

Zeurders | 25-05-22 | 20:16

Dus de centrale overheid verplicht gemeenten om meer CO2 uit te stoten. En wat doen al die mensen met het stikstofniveau?! Hoeveel centimeter gaat de zee wel niet omhoog door deze actie?!
Vanuit die argumenten moet dit toch gewoon te weigeren zijn in dit aftakelende land? Doet de laatste aub het (led)licht uit?

doemijjezusjemaar | 25-05-22 | 20:15

Wordt het niet eens tijd om het kabinet af te zetten?

TonAlias | 25-05-22 | 20:13 | 1

Laatste heeft dat ook zo goed gewerkt. Een paar poppetjes zijn van stoel verandert verder niks.

Rotterdammert1965 | 25-05-22 | 20:57

Als al die deugers en pro-immigratie idioten nou een asielzoeker in huis nemen, dan is het probleem opgelost. In feite is dat de enige oplossing, omdat we naast opvangplekken ook een gigantisch tekort aan woningen hebben.

Oh wacht, dat willen ze natuurlijk niet. Ze willen wel vluchtelingen hierheen halen, maar ze mogen niet gehuisvest worden in hun eigen woonomgeving. Laat staan dat ze zo'n zielige vluchteling zelf in huis nemen.

En dan hebben die deugers nog het lef om boos te worden, omdat de overheid niks doet. Neem dan zelf een vluchteling in huis als je zo begaan bent met die mensen?

Argo182 | 25-05-22 | 20:10

Hotel eigenaars zullen hun zaak ook niet willen laten verneuken door dat volk toe te laten en dat de gewone betalende klant door rijd naar een beter adres. De hotel eigenaars kun je niet dwingen.

Buiten dat wordt eens tijd om iedereen die bij COA of AZC werkt te gaan mijden als de pest, ook je beste vriend of goede buurman.

NLgaatnaardeklote | 25-05-22 | 20:07 | 9

@Kruiffje: geen idee ook hoe Polen dat doen, met 4 man in zo'n huisje, zitten er jaren zonder dat permanente bewoning is toegestaan. Blijkbaar wisselen ze de naam huurder eens per zoveel tijd ofzo.

Lorejas | 25-05-22 | 20:22

@Lorejas | 25-05-22 | 20:22: sorry, maar heeft niks te maken met het coa dat bakken met geld uitgeeft om asielzoekers op vakantieparken op te vangen. Die Polen hebben geen vaste woon of verblijfplaats en betalen de huisjes vaak zelf tegen geldende tarieven (of huren een stacaravan waar ze dan met meerdere in gaan wonen om de kosten te drukken.)

Het coa huurt in het geval wat ik aan gaf gewoon een heel park, voor de hele winter, terwijl dit normaal gesproken gesloten is in de winter en betaalt daar meer dan de hoofdprijs voor.

Kruijffje | 25-05-22 | 20:42

@Kruijffje: zo bedoelde ik het ook niet over die Polen, vroeg me alleen af hoe ze dat doen qua bezetting. Vis wel eens in Friesland, huur ik een huisje, zie ik zelfde koppen jaar in jaar uit.

Lorejas | 25-05-22 | 20:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Slapen op een stoel, op weg naar beter oorden. Zelfs met Transavia op weg naar Gran Canaria. En hoe ik vooral Transavia beslist niet mis. De redenen waarom ik het indertijd nodig vond om mijn leven hier te ontvluchten. Die keuze https://www.youtube.com/watch?v=jlFXhigvTvM

Nu ik niet meer werk. Nederland is op zich zo verkeerd nog niet. Je moet alleen de tijd hebben om het te kunnen zien.

1.200.000 zijlijners waarvan een groot deel best wel wil.

Hetkanverkeren | 25-05-22 | 20:03

Dus de rekening van hotelkamers bij de opstandige gemeenten leggen. Die het met gemeentelijke belastingen weer bij de inwonende legt. Lekker dan. En had je als inwonende nou het idee dat er aan een oplossing gewerkt wordt maar nee, de volgende week weer. Toch maf, toen die Witrus de grenzen open zette voor asielzoekers wist men wel te melden dat dit bedoeld was als 'wapen' maar nu men zelf aan de knoppen zit ligt het natuurlijk anders

Mark van Leeuwen | 25-05-22 | 20:01 | 1

Het geheim van het kunnen zit in het willen.

Ivoren Toren | 25-05-22 | 23:32

Het is bewust beleid. Schijnt een mooi woord voor te zijn. En als het allemaal niet bewust zou zijn, nou dan heb je wel hele erge bordeliners aan de macht. Tis dus het 1 of het ander. Of bewust of totaal krankzinnig.

Vinquerev | 25-05-22 | 19:57 | 3

Rutte verklapte het laatst toch al toen hij het had over de overvolle opvang in Ter Apel. Nederland moest (domweg) aan zijn internationale afspraken voldoen. En geen enkele journalist die natuurlijk (door)vroeg: wélke afspraken dan precies Mark ?

LucaBrasi | 25-05-22 | 19:59

Het is ook bewust beleid. Anders gebeurt het echt niet hoor.
Er js gewoon nul komma nul politieke wil om het te veranderen. De vraag is dan waarom het niet veranderd wordt. Want dit land kan het niet meer aan. Niet alleen huizentekort, maar tekorten in onderwijs, zorg, tandartsen, politie etc.
Jaarlijks met 100.000 volwassenen groeien heeft nu eenmaal effect.

Bataafje | 25-05-22 | 23:32

En dat in een land waar nog steeds duizenden dakloze minderjarigen nog steeds niet opgevangen kunnen worden, hufters zijn het, die Rutte kliek.

zwellevertje | 25-05-22 | 19:55

Waarom zou een statushouder voorrang krijgen op iemand die wel belasting betaalt en jaren op de wachtlijst staat? Is het voor een statushouder vervelender om langer in een klein kamertje te wonen dan voor een Nederlander?

Patje | 25-05-22 | 19:53 | 4

Omdat ooit een staatssecretaris op een bezoekje ergens een handtekening onder geflatst heeft en dit nu (volgens onze eigen rechters) boven onze eigen grondwet staat.
Voldoen aan de ideale opvangwensen is gewoon veel belangrijker dan eigen burgers.
Fuck die burgers, gewoon uitknijpen en met een beetje geluk gaan ze vanzelf weg!

doemijjezusjemaar | 25-05-22 | 20:18

Om dat dat zo bepaald wordt in Brussel !

geenhakbar | 25-05-22 | 20:24

Iedere geboren Nederlander is toch al van nature een statushouder met recht op uiteindelijk het opbouwen van een zelfstandig en gezond leven? Of denk ik te simpel? Statushouders die van verre komen sluiten maar aan achter de rij van reeds bestaande interne statushouders die volgaarne het ouderlijk nest middels een zelf verkregen huurwoning willen verlaten.

IdeasAreBulletproof | 25-05-22 | 20:43
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom? Politici kijken niet verder vooruit dan naar de eerstvolgende verkiezingen dat is hooguit vier jaar. Waarom? Politici kijken niet verder dan hun eigen belang en dat stopt vlak voor hun man/vrouw en/of kinderen en reikt dus niet ver. Waarom? Omdat de meerderheid van de kiezers nog geen last heeft van immigranten en dus gewoon weer VVD of D66 stemt. Waarom? Omdat politici de kosten kunnen afwentelen op de gewone burgers (lees: stemvee) zonder dat ze dat hoeven te erkennen en de burgers dat dus niet door hebben. Waarom? Daarom.

Albert61 | 25-05-22 | 19:49

We hebben genoeg middelen in Nederland om die paar arme sloebers op te kunnen vangen. Het werkelijke probleem zijn de bestuurders met zwakke knieën die hun hoofd laten hangen bij een paar populistisch egoïsme. Ik zag vanavond een spotje van de PVV. Die gasten hebben last van chronische pathologische paranoia.

Red shirt | 25-05-22 | 19:49 | 12

Problemen moet je herkennen, erkennen om ze vervolgens op te kunnen lossen. Wegkijken zoals u hier doet omdat u ideologisch verblind bent helpt niet. De grote immigratiestromen naar NL betekenen voor de huizenmarkt wel degelijk een enorme extra vraag in een toch al gespannen huizenmarkt. Om dan vervolgens te stellen dat er in NL genoeg middelen zijn is m.i. gemakzuchtig en goedkoop, iets wat je wel meer ziet aan de linkerzijde van het politieke spectrum. Een uitgebreide verzorgingsstaat overeind houden, het halen van de duurzaamheidsdoelstellingen en ongebreidelde immigratie gaan niet samen, dit zijn communicerende vaten. U bedrijft hier een vorm van links populisme.

therealbraindump | 25-05-22 | 20:35

'We hebben genoeg middelen'
Do we now?
Polite is ruk, zorg is ruk, leger is ruk, belastingdienst is ruk, rijkswaterstaat is ruk, energietransitie gaat ruk, huizenmarkt is ruk.
En jij denkt dat 'we genoeg middelen hebben'? Waarom wenden we die voldoende middelen dan niet aan om eerst een basis te leggen voor een functionerende samenleving, aleer deze zwaarder te belasten met wat uiteindelijk merendeel uitvreters blijken te zijn?

Dat je mensen wilt redden is prima, maar zoals het nu gaat kan men de toko nog niets eens draaiende houden, laat staan dat ze 'm draaiende kunnen houden met nog meer klanten.

Niks afgelopen regeringen, dat was ook Rutte en daar t beleid niks verandert is, kan ie gewoon op t matje komen ter verantwoording...

ReyNemaattori | 25-05-22 | 21:35

@Red shirt | 25-05-22 | 20:13:
Zolang jij ze vluchteling blijft noemen snap je het hele verhaal niet.

de uitbater | 26-05-22 | 07:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik weet momenteel niet wat ik erger moet vinden. Rechts die de grenzen wil sluiten, of links die doet alsof hun neus bloed en vervolgens mensen op een niet westerse manier opvangt.
Rechts is gewoon eerlijk, links doet alsof ze goed willen zijn.
De enige reden om dit zo door te laten is als je bedoeling is om Nederland onaantrekkelijk te maken voor gelukzoekers én vluchtelingen.
En dan is de rechtse keuze minder erg/geniepig ondat je gewoon eerlijk bent als Nederland zijnde.

laaggeiletterd | 25-05-22 | 19:48 | 1

Een van de hele grote hedendaagse problemen is dat rationeel realisme wordt weggezet als/stempeltje "rechts" krijgt.
Dat lukt alleen als de overheid en media grotendeels gestuurd worden door linksdragenden. Ik heb al heel lang het idee dat links hier zichzelf alleen maar keihard in de eigen poot schiet om alles wat zij "rechts" sauzen een hak te zetten. Ik heb het ook wel eens in een discussie op Reddit. Een mening weegt voor deze knakkers ook te allen tijden zwaarder dan de feitelijkheden.

NiCeY | 25-05-22 | 20:03

Is er iemand die mij kan uitleggen hoe die mensen in Ter Apel terecht komen?
Zijn er georganiseerde bus- vlieg-treinreizen naar Ter Apel?
En hebben al deze mensen geld om een reis te betalen of kunnen ze gewoon instappen zonder te betalen?
Er zijn nooit verslaggevers die vertellen hoe deze mensen zo makkelijk in Ter Apel terecht komen.
Het is een dorp in een uithoek van Nederland en blijkbaar weten die mensen het allemaal te vinden.
Er moet volgens mij een geoliede organisatie achter zitten.

Jelle1951 | 25-05-22 | 19:48 | 2

Ik kan het alleen vinden met mijn Renault navigatie

Southpark | 25-05-22 | 19:54

Google maar naar 'free money refugee holland' en je komt vanzelf op de site van vluchtelingenwerk. En daar staat het haarfijn uitgelegd.

Kruijffje | 25-05-22 | 20:27

Wordt het niet eens tijd voor een rechtzaak tegen de EU wegens het niet nakomen van de Frontex verplichtingen?

Schriever | 25-05-22 | 19:46

Denk dat we toch maar even door de zure appel moeten bijten. Voorstel, om alle maar dan ook alle mensen die naar Nederland willen afreizen, gratis op te halen.
Moslims, analfabeten, transgenders zijn zeker niet uitgesloten. Want diversiteit is een groot goed.
Ontwikkelingsgeld van 3,9 miljard per jaar komt dan te vervallen.

Southpark | 25-05-22 | 19:44

Wil helemaal geen vluchtelingen ook niet uit Oekraïne.. Maar mag je niet zeggen natuurlijk

niv01 | 25-05-22 | 19:44 | 1

Volgens mij hebben wij in dit land een vrije meningsuiting. dus wat mij betreft mag je dit best zeggen hoor.

Sjakie | 25-05-22 | 20:33

Zolang Syriers , Afghanen , Eritreers e.v nagenoeg standaard verblijfsvergunningen krijgen ( 5 jr !) met alle rechten en mogelijkheden tot duurzame integratie en als kers op de taart naturalisatie na 5 jr zullen zij, met nareizende familie, in grote getale blijven komen. Dit lonkende perspectief is simpelweg onweerstaanbaar. Politiek laat het allemaal gebeuren , alsof het een natuurverschijnsel is waar niets tegen te doen is. Niets is minder waar, maar dan zal eerst grenzeloze naïviteit moeten afgeschud etc

justinianus | 25-05-22 | 19:43

Wat ben ik blij dat in mijn huishouding niemand al jarenlang op de wachtlijst staat voor een huurwoning of op zoek is naar een betaalbare koopwoning….

MK27 | 25-05-22 | 19:43 | 1

Voorlopig maar niet vremdgaan want je staat zo op straat.

Bolhoed | 25-05-22 | 19:49

Voor het woord "vol" werd je vroeger weggejorist...

johnyl | 25-05-22 | 19:42 | 5

@Red shirt: ga je nu je moslim riedeltje afspelen? Johnyl noch Roos gebruikten dat woord. En te weinig huizen vs instroom van 750k of meer de afgelopen 10 jaar onder Rutte hangt best samen. En voor je gaat sputteren: neen die aantallen zijn niet alleen asielzoekers.

Lorejas | 25-05-22 | 20:06

@Red shirt | 25-05-22 | 20:02:
Nederland is het dichtstbevolkte land van Europa en op 1 of 2 na van de wereld en jij vindt het niet vol. De autochtone bevolking is al jaren stabiel en loopt zelfs wat terug. De bevolkingstoename is dus volledig te wijten aan immigratie. Kun je wel bij ieder topic Wilders er bij halen maar dat is gewoon een cijfermatige realiteit. Kap nou eens een keer met het ideologisch vervuilen van een in wezen vrij eenvoudige discussie. Nederland zal er van opknappen.

MarkiesDeBalzaque | 25-05-22 | 20:14

@Red shirt | 25-05-22 | 20:02:
Laten we voor het gemak het moslimriedeltje even achterwege: het volbouwen van de groene buitengebieden met lelijke betonnen flats en eenvormige Vinex-ellende om iedereen (ook alle migranten) woonruimte te bieden maakt Nederland volgens u niet vol en onleefbaar?

Lefty-Messup | 25-05-22 | 20:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Geenstijl. Doe eens een stukje. WAAROM gebeurt dit? Waarom wil men dit?

Antwoord "goedkope arbeidskrachten" telt niet, want werken doen ze niet.

Ir. Wilhelmus | 25-05-22 | 19:41 | 7

@ChalinaRosa | 25-05-22 | 19:49: ik heb een genuanceerde poging gewaagd maar dit epistel werd gejorist. kennelijk heeft Geenstijl de antwoorden al. Ben benieuwd, vertel op!

Ir. Wilhelmus | 25-05-22 | 19:58

Linkse politici zijn er vooral op uit de weldenkende kutburger te vernederen, te pesten en in de grond te trappen. Waarom? Omdat het in hun ogen minderwaardige mensen zijn.

gestoptmetroken | 25-05-22 | 20:20

U vraagt waarom. Mijn twee cent:
Omdat alle politieke partijen, van links tot rechts, erbij winnen of hopen te winnen: amechtig links krijgt zo een nieuw proletariaat om weer te 'verheffen', kan bovendien het oude proletariaat (inmiddels PVV-stemmer) eens flink afstraffen voor zijn trouweloosheid en tegelijkertijd aartsvijand 'de bourgeoisie' jennen.

Economisch rechts (D66/VVD) krijgt toegang tot een onuitputtelijk reservoir van goedkope arbeid en - omdat het toch telkens weer tegenvalt met de participatie van die nieuwkomers op de arbeidsmarkt - hoopt sociaal rechts (VVD) stiekem op de implosie van een topzwaar en onbetaalbaar geworden sociaal stelsel.

Het christelijk midden kan vervolgens in het ontstane sociale gat springen en de particuliere charitas weer optuigen in ruil voor relevantie. Die christendemocratische charitas zal namelijk verplichtender zijn dan een sociale uitkering: zij zal alleen toegankelijk zijn voor brave borsten die hard genoeg meezingen met het orgel en die zich ook verder voorbeeldig gedragen in eigen gemeenschap. Het is de triomfantelijke terugkeer van 'normen en waarden' via de achterdeur van de gemeentelijke gaarkeukens en voedselbanken. Aan parkeerplaatsen zal dit keer geen gebrek zijn.

Sticky_tits | 25-05-22 | 23:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Bekijk deze geweldige tiny houses/pods. Inschikken vieze CO2 producent, je bent toch geen rechtsextremist!

keistad | 25-05-22 | 19:40

Treurig dit weer, ga door met er aandacht aangeven GS maar ikzelf maak me er niet meer druk om. Uit zelfbescherming.
Kut kabinet.

MondKapper | 25-05-22 | 19:36

Zijn er al mensen uit Niger gespot ?…

degelukkigehollander | 25-05-22 | 19:35 | 1

U bedoelt.. Nie-zjèèèèr?

EEnzame SchizofrEEN | 25-05-22 | 19:39

Hoe lang gaat dit nog goed....

Plukkieplukkie | 25-05-22 | 19:35

Spread the word.

Roos | 25-05-22 | 19:34

Immigratie is volledig toe te schrijven aan de werkgevers lobby.

Lage lonen en wij mogen betalen voor de bijstand.

Bolhoed | 25-05-22 | 19:34 | 1

Dit is wel waar natuurlijk. Niemand verdient iets aan minder mensen, maar heel veel mensen verdienen aan meer mensen.
Enkel de burger lijdt, maar die heeft nauwelijks invloed.

C1O2 | 25-05-22 | 19:40

Als het zin had, had ik hier iets verschrikkelijks neergezet.
Maar zeau ga je met een land niet om, ook niet met de lui die hier naar binnen worden geperst, en grotendeels niet kunnen of willen aarden.

NiCeY | 25-05-22 | 19:34

Het is gewoon een industrie geworden die hele asielzoekers business. Valt veel (aan) te verdienen door sommige.

Super Grover | 25-05-22 | 19:33 | 2

Het is de werkgeverslobby Rutte altijd steunt.

De werkgevers willen lage lonen en wij mogen de toeslagen betalen om dat aan te vullen.

Bolhoed | 25-05-22 | 19:38

Klopt.
Als je het COA zou opdoeken gaan alle daaraan gerelateerde/daarvan afhankelijke instanties en bedrijven ook nat en praat je over tienduizenden werklozen. Het probleem houdt zichzelf in stand.

Lefty-Messup | 25-05-22 | 20:29

Altijd lastig die gemeenten. Als daar partijen zoals D66 niet groot zijn vertegenwoordigd resulteert dat in feeling met de inwoners.

Leptob | 25-05-22 | 19:32 | 8

@Wattman: zet er dan ook even de gigantische taakstelling van de grote en middelgrote steden bij; wel zo eerlijk.

Lorejas | 25-05-22 | 20:13

@Lorejas | 25-05-22 | 20:13:

Die is niet veel hoger (768 Amsterdam) dan de achterstand, kortom ze verrekken het om te doen wat ze moeten doen in Amsterdam. Nu zou dat niet geven ware het niet dat 80% pro-asielzoekers stemt.

Wattman | 25-05-22 | 20:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Op dit onderwerp praten de twee kampen totaal langs elkaar.
Wij willen al die mensen hier niet en dus vinden we het zoeken naar opvang wat zinloos. Die eventuele nieuwe opvang is over een maand immers ook weer vol (vgl. bedden discussie tijdens de corona 'crisis').
Maar onze politici willen deze mensen juist heel graag en dus is het zoeken naar opvang heel logisch. Dan kan je er immers nog meer laten komen.

C1O2 | 25-05-22 | 19:30

Iedereen is en blijft welkom.
Daar hebben de burgers voor gestemd.

Is dit nog nieuws? | 25-05-22 | 19:28 | 1

Ik niet.

Gervano | 25-05-22 | 19:31

Tom Fagan https://www.youtube.com/watch?v=Qm4rDeipoy0 Geweldige trilogie.

Hetkanverkeren | 25-05-22 | 19:27

Absurd. En dan moet ik hier straks weer betweterige rekensommetjes gaan lezen dat die 900 op 17,5 miljoen alleen maar een probleem is voor ons rechtse brallertjes......

Je zult maar jong zijn, geboren Nederlander en willen beginnen met je leven hier; huisje en je eerste baan.....

Lorejas | 25-05-22 | 19:25 | 2

Ik ben voor mezelf blij dat het er bijna op zit. Nederland is reddeloos verloren.

Dwaalgast | 25-05-22 | 19:32

Amen, als ik jong was wist ik het wel. zoek heil buiten NL.

Het Noorden | 25-05-22 | 19:32

Wat heeft de VVD na 12 jaar in de regering te hebben gezeten gerealiseerd voor de rechts liberale aanhang, helemaal niets! Nada, noppes, een totale aanfluiting. Op alle onderwerpen die ertoe doen voeren zij links progressief beleid uit. Rutte had net zo goed een premier kunnen zijn van PvdA huize.

therealbraindump | 25-05-22 | 19:25 | 5

Sssst, de VVD slaapt nog, niet wakker maken.

Blauwpetje | 25-05-22 | 19:39

Heel lang geleden alweer stemde ik VVD. Overgestapt richting PVV. Elke verkiezing roept de VVD weet wat voor de bühne en onderaan de streep geven ze ons land weg.

Het probleem is niet dat we te weinig opvangplekken hebben, het probleem is dat we teveel kanslozen binnenlaten en binnenhouden. Dat gaat een keer mis, en dan roept iedereen: dit hadden we echt niet zien aankomen.

NoNoVio | 25-05-22 | 19:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Binnenkort 2 X per week Opsporing Verzocht....

Jan Lange3373 | 25-05-22 | 19:22

De methode Rutte: alle rotzooi over de balk smijten richting Gemeenten en lagere overheden. Op last van het dichtdraaien van de geldkraan. Een varken, dat is het.

Gewoon | 25-05-22 | 19:21 | 3

Wilt u onze varkens aub niet beledigen?

Dwaalgast | 25-05-22 | 19:34
-weggejorist-
Gewoon | 25-05-22 | 20:07

We moeten de instroom niet beheersbaar en menselijk houden. We moeten de kraan helemaal dicht draaien. Dicht. Net zoals u doet met die kraan op de badkamer die u uit uw slaap houdt als hij druppelt. Als u geen zin heeft om uit dat warme bed te komen, over die koude tegels, helemaal tot in de badkamer. En weer terug en dan is het bed ook alweer kouder.
U wikt, u weegt, u stelt uit... Maar op den duur wordt u gek van die kraan, die moet dicht. Dus na lang gedraal stapt u uit bed, de koude stenen, het koudere bed ten spijt.
U stapt uit bed, loopt naar de badkamer en draait die kraan dicht. En draait nog eens na, zodat u zeker weet dat hij dicht zit en er niet nog eens uit hoeft zo meteen.

Dicht. Helemaal.

WasHetMaarMakkelijk | 25-05-22 | 19:21 | 2

Ik vraag me af hoe dat volk hier maar naar binnen blijft lopen. Van wie krijgen ze de info dat ze naar Ter Apel moeten komen? Wie geeft ze het idee dat je hier alles krijgt?

Gervano | 25-05-22 | 19:35

@Gervano | 25-05-22 | 19:35: In Afrika hebben ze top tien lijstjes van landen die lucratief zijn om te wonen.

snapal | 25-05-22 | 19:55

Kunnen we de asielzoekers niet op zo'n manier dwingend afwijzen.

Let op, Oekraïeners zijn geen asielzoekers, dit zijn vluchtelingen.

Kaas de Vies | 25-05-22 | 19:20

Stop ze in de wijken met vvd66 stemmers.Dan is het snel afgelopen.

van stampij | 25-05-22 | 19:20 | 1

Kutzooi.

Dan maar een extra hoog hek maken om die D66 en VVD vluchtelingen buiten te houden.

Kaas de Vies | 25-05-22 | 19:21

Noodmaatregelen of oplossingen?
Noodmaatregelen, daar doet Den Haag aan.
Oplossingen, daar zijn een aantal politici voor.
Helaas als je dat uitspreekt, krijg je gelijk een stempel mee.
Dan bevindt u zich in het cordon sanitaire.
Beter knuffel links dan oplossing rechts is het adagium.

Zitvlak | 25-05-22 | 19:19

Functie elders kan wel, maar waarom lukt opvang elders (buiten NL, buiten EU) maar niet?

Gebakschep | 25-05-22 | 19:19

Maar dan zijn we er nog niet: Gemeenten en woningcoöperaties worden tevens verplicht om statushouders per direct te gaan huisvesten. Fuck al die mensen die al 10 jaar op een wachtlijst staan voor een huurhuis: deze mensen gaan voor.

Gewoon | 25-05-22 | 19:19 | 4

@gebakschep: lekker mengen met bejaarden ofzo. Lijkt me ook fijn plan.

Lorejas | 25-05-22 | 19:26

Laat ze het Binnenhof maar volplempen. Zitten er qua accomodatie, keukens en sanitair warmpjes bij.

Pekketrikker | 25-05-22 | 19:27

Denk maar niet dat Klaas en Grietje ooit nog in aanmerking komen voor een woning. Zelfs niet als we alle boeren onteigenen en het compleet volbouwen. Zolang de grenzen openblijven zullen er altijd heel veel "statushouders" zijn. Zoals Geenstijl al eens grapt, genoeg om complete Vinex wijken te vullen.

keistad | 25-05-22 | 20:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wat doe je als het dak steeds meer lekt, grotere emmers plaatsen. Wat een beleid is dat toch.

Jan van Haerlem | 25-05-22 | 19:19

We hebben nog veel meer statushouders die wachten op een woning. Die heten staatsburgers. Worden gemeenten straks gedwongen om ook voor hun woningen te bouwen, of geldt deze regeling alleen voor nieuwkomers?

Feynman | 25-05-22 | 19:18 | 5

@Pekketrikker; erger: woningbouwverenigingen werken nu zelfs al met 5 jarige contracten, daarna zoek je het maar weer zelf uit. Zou dat ook voor statushouders gelden?? Ik betwijfel dat....

Lorejas | 25-05-22 | 19:30

@Pekketrikker | 25-05-22 | 19:21:

CDA'er, Wopke Hoekstra beweerde net met droge ogen dat statushouders geen woningen wegkapen van gewone woningzoekenden. De waarheid is natuurlijk wat in het artikel staat: "Een groter percentage van de huurwoningen die vrijkomen moet gaan naar asielzoekers met een verblijfsgunning. Dat adviseert woonminister Hugo de Jonge aan gemeenten."

Wattman | 25-05-22 | 19:33

Nee, nee, natuurlijk niet! Denk aan de stikstof! Denk aan de PFAS! Denk aan de diversiteit in natuurgebieden, bijzondere plantjes en geel-gestipte reetkevertjes.. Dát is belangrijk. U, kudtburger, kunt de boom in. Zolang die nog niet opgebrand is.

marcoplarco | 25-05-22 | 19:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Zo bang zijn ze om voor racist uitgemaakt te worden, zo angstig voor Brussel, het loopt ze dun door de broek om er maar tegenin te gaan.

lanexx | 25-05-22 | 19:18

Mijn eerste Bivak. Ook 18 maar geen GirlsdoPorn. Je hebt een puptent, de helft. Je hebt een pioschop en een dekzeil. Je bent de infanterie. Dit is grond, je beste vriend. Graaf een kuil. Voor je vaderland.

Wist ik veel, maar ergens kriebelt het nog steeds.

Hetkanverkeren | 25-05-22 | 19:17 | 4

Een gat in de grond voor een puptent? U bedoelt een schuttersputje met 4 boomstammen en een uitsparing aan de achterzijde waar je maat kon slapen. Oh ja, en vergeet niet dat diepe gat in de bodem waar je een passerende handgranaat in kon gooien. Mooie tijden.

Bootvisser | 25-05-22 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

Miljoenste immigratie topic iedereen weet dat het volk er niet nog meer immigranten bij wil hebben maar huizen voor hun kinderen. Helaas luistert de overheid niet naar het volk.

MargauxGrandCru | 25-05-22 | 19:16 | 6

Ik ben oprecht bang dat mijn kinderen, 7 en 4, nooit voor hun 30ste een (fatsoenlijke) woning zullen vinden. Hell, maak er maar 40 van. Pa en ma zijn helaas niet zo financieel draagkrachtig dat we even 2 woningen financieren voor het kroost. Bizar dat hen die binnen komen waaien meer voor elkaar krijgen (en sneller) dan "de local"

Super Grover | 25-05-22 | 19:38

@Super Grover | 25-05-22 | 19:38: Ligt eraan wat hun financiele status gaat worden.
Met wat munten is er genoeg te huur/te koop.

snapal | 25-05-22 | 19:53

@Super Grover | 25-05-22 | 19:38: ik hoop dat mijn kinderen hun heil elders zoeken. Een goede technische opleiding en het liefste weg hier. Want het gaat em hier echt niet meer worden.

Bataafje | 25-05-22 | 19:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Op het eiland pampus kan je er zo enkele duizenden kwijt . De bus rijd daar niet en geen trein , naar de kant zwemmen is niet te doen .
Lekker voor pampus liggen , zonder de drugs os alci

drammer12 | 25-05-22 | 19:15 | 5

@Zapata10 | 25-05-22 | 19:17: Een serieuze suggestie? Lease een stuk woestijn van een min of meer beschaafd land en bouw daar een AZC. Bewaakt door de VN met de wetgeving van West Europa. Leidt lokale mensen op die hun kennis daar kunnen doorgeven. Een soort Israël maar dan zonder religie.

Bootvisser | 25-05-22 | 19:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ihr schafft das!

Frau Merkel | 25-05-22 | 19:14

Op mijn leeftijd heb ik aan een korte termijnbeleid geen actieve herinneringen meer.

jan huppeldepup | 25-05-22 | 19:13

"dan kan het COA ook zonder bestuursovereenkomst met de gemeente een locatie in gebruik nemen of houden"

Jullie wetten, niet de onze! Geen woning, geen kroning!

Duwbak vraagt zich af: Waarom zitten we toch steeds met zulke blinde vinken als bestuurders opgescheept?

Duwbak_Linda | 25-05-22 | 19:13 | 7

@ChalinaRosa | 25-05-22 | 19:27:
Ik werk parttime en onder mijn niveau. Ik vind mijn werk prachtig. Geen zin om nog eens fulltime op te branden in de managerscultuur van Rutte. Ze zullen hun gedroomde waardetoevoeging moeten importeren, bij voorkeur uit een of ander shithole land.

Duwbak_Linda | 25-05-22 | 19:34

Omdat we hier geen districtenstelsel hebben en we dus niet bij tegenvallende prestaties na 4 jaar onze afgevaardigde naar huis kunnen stemmen. Heel simpel gezegd. "Het eerlijke verhaal" in deze is een holle frase geworden, een wassen neus. Want we mogen even de illusie koesteren dat er echt naar ons als kiezer geluisterd gaat worden maar zodra de uitslag is bekend gaan de beloften de prullenbak in en konkelefoezen ze achter de schermen zelf wel een of ander misbaksel van een regeerakkoord in elkaar.

Graaisnaaiert | 25-05-22 | 19:48

@Graaisnaaiert | 25-05-22 | 19:48:
Ik denk dat als je het aan de bevolking vraagt - allochtoon & autochtoon - dat een overweldigende meerderheid het nu wel vol genoeg vindt zo. Al jaren. Maar men denkt het beter te weten en roeien tegen de stroom in is natuurlijk ook tantoe moeilijk. Dus dan doe je vervolgens niets en wacht je tot je burgemeester van Leeuwarden wordt (willekeurig voorbeeld). En dat al tientallen jaren lang.

Moedeloos, ik word het ervan. Erin geloven, ik kan het niet meer.

Duwbak_Linda | 25-05-22 | 19:56
▼ 4 antwoorden verborgen

In België worden statushouder na 4 maanden het AZC uit gebonjourd en moeten ze zelf huisvesting regelen.

der_feldwebel | 25-05-22 | 19:13 | 2

Ook niet handig als zij dan rond gaan zwerven

Mark van Leeuwen | 25-05-22 | 20:13

@Mark van Leeuwen | 25-05-22 | 20:13: Brussel Noord

sgaapje | 26-05-22 | 00:08

4 AZC's, dat is 4 maal 900 per week, dat is een nieuwe Breda per jaar, dat schiet lekker op, wie gaat die torenflats bouwen?

Foxcave | 25-05-22 | 19:12

toch wel handig zo afschuif systeem de kabinet maak er een teringzooi van die gelukszoeker die hier komen en de gemeente mag de rotzooi opruimen.

out-of-de-box | 25-05-22 | 19:12

Gelukkig hier geen hotels. Wel b&b's maar dat is één b te weinig. Ook gelukkig.

Leptob | 25-05-22 | 19:12

Je kan beter op een stoel slapen dan gebombardeerd worden.
Mensen die daar niet dankbaar voor zijn moet je terug sturen.

Osdorpertje | 25-05-22 | 19:12

In een democratie beschikt men naar de wil van de meerderheid. Dwang is een zwaktebod maar 'noodzakelijk' vanwege een gebrek aan draagvlak. Verrijking, onbetaalbaar.

Pekketrikker | 25-05-22 | 19:12

Uitstekende maatregel. De ronduit racistisch e gemeenten moeten worden gedwongen solidariteit te tonen.

thanseeuwen | 25-05-22 | 19:11

"Ja maar u wil wel die oekraïense moeders met kleine kinderen opvangen. Waarom dan niet die somalische jongemannen die steeds naar uw dochter kijken?". Dat is racisme!

2voor12 | 25-05-22 | 19:11 | 1

Als ze alleen maar kijken, gaat het nog, Meestal doen ze meer en daarna jatten ze ook nog haar fiets.

jan huppeldepup | 25-05-22 | 19:16

Heerlijk, jij een AZC, jij een AZC en jij een AZC, iedereen een AZC. Jaah... Zoveel profijt van die open grenzen. Allemaal fijn doorwerken tot 80 jaar. Wat is er nu leuker?

Zapata10 | 25-05-22 | 19:10

VVD, misschien wel kampioen binnenhalen van asielzoekers. We gaan kijken hoe lang nog zo.

Wattman | 25-05-22 | 19:09 | 5

De oplossing is inderdaad de instroom stoppen en een repatriëring op zetten. Niet alleen voor Oekraïners maar vooral voor de Marokkaanse Algerijnen en Paki-Afghanen.
Een stop moet vooral gezet worden op Zuid-Sahara, Afghanen en Syriërs. Wij hebben decennia ons best gedaan en wanneer het daar nu niet lukt zal het nooit lukken en dat kan niet langer ons probleem om op te lossen zijn. In Zuid-Amerika blijft toch ook iedereen zitten waar ze wonen. Hoeveel Chilenen of Argentijene en Uruguyanen zie je hier nu?

AntiZanicz | 26-05-22 | 06:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Afdwingen is het nieuwe draagvlak.
Vrijwillig verplicht.
Nou, daar win je sympathie mee hoor.

Ruimedenker | 25-05-22 | 19:09 | 5

Interesseert Den Haag niet meer. Brussel beslist.

ChalinaRosa | 25-05-22 | 19:30

Sympathie is ook maar een mening.
En voor de goede orde, het is 'normaliseren'.

marcoplarco | 25-05-22 | 19:50

de maatschappij kan zich niet laten piepelen door brutale BW-college's. Zolang er er zoveel nodig is zal ook de welvarenden profiteer gemeentes mee moeten doen. Ook Heemstede en Haren of Delft

AntiZanicz | 26-05-22 | 06:52
▼ 2 antwoorden verborgen

In het Verenigd Koninkrijk en Denemarken, kan het allemaal wel. Zelfs in Duitsland wordt men niet zo in de watten gelegd, zoals hier. Ergo, waar een wil is ... We hebben al zoveel gedaan, als land, als Natie.

Nederlandop1 | 25-05-22 | 19:07 | 1

En toch bent u de Nazi als u vindt dat het wel welletjes is geweest.

_pacman_ | 25-05-22 | 19:11

Je kunt óók de voordeur een tijdje dichtdoen. Dat brengt ook rust.

Marvin_NL | 25-05-22 | 19:07

Economische asieleisers. Een echte asielzoeker in nood zou wel beter weten dan in het overvolle NL een tijdelijk onderkomen te zoeken.

_pacman_ | 25-05-22 | 19:06 | 1

Al lag Nederland op de maan, dan nog hadden we dezelfde instroom.

snapal | 25-05-22 | 19:36

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken | Kinderkleding
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie
Online Casino | Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com | Online Casino Nederland | Casino bonussen